Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Frieda schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:30:
[...]

doe anders ff een linkje naar je ikea planner, dan teken ik het even :)
https://kitchen.planner.i...F-02DF67E0B442/?ref=share

Inmiddels zelf ook wat aanpassingen gedaan.
  • ruimte gemaakt achter aanrecht aan buitenmuur om te voorkomen dat de schuine wand in de weg zit.
  • Wasbak verplaatst naar die zijde
  • Kookplaat iets naar rechts verplaatst om een stukje aanrecht te creeëren links van de kookplaat, de kast onder dit stukje aanrecht heeft een uittrek inrichting
  • Links van de kast met afzuiging een smal kastje met 3 schappen.
  • Vaatwasser rechts van wasbak geplaatst
Op deze manier heb ik links en rechts van kookplaat en wasbak een stuk aanrecht, lijkt me ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/oLJUfv0kQ9W09rpibedSGr6C.png

Overigens, wellicht handig om het issue met de schuine wand beter te snappen, dit is de keuken nu :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/U20Xu3FxovrStBPPECHNvr58.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door FastFred op 24-02-2025 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bws723
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 19:16
Hoi leden,

Wij zijn opzoek naar een nieuw keuken. We zijn bij Keukenstunter geweest, kosten zouden 27K zijn maar we konden korting krijgen waardoor het 23K all-in werd. Helaas geen offerte mee kunnen krijgen.

Het betreft een U keuken van 2.80 breed en 2x 2,96 lang. Apparatuur van ETNA, 1 x oven, 1 x combimagnetron, inductie plaat, 1 x koelkast, 1 x vriezer (een hoge net als koelkast), schuine afzuigkap en een vaatwasser.

Duurste element was een granietblad en die kost €4400,-

Nu hebben we een tip gekregen om in Duitsland te kijken. Helaas wonen wij aan de andere kant van het land en kunnen niet zo maar even rond rijden om te kijken, vandaar vraag ik om advies.

Heeft iemand goede ervaring met een keukenboer niet al te ver van de grens?

Ik kwam reeds 2 tegen:
Akzent
Ekelhoff

Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Ik krijg al direct de kriebels bij een keukenzaak die Keukenstunter heet :X Zijn er geen goeie, kleine lokale keukenzaken bij je in de buurt? Niet al die grote jongens met tig vestigingen?

Ik heb zelf afgelopen vrijdag een (vrijblijvend!) advies gesprek gehad, dat was een zit van 2 uur. Maar ik ging naar huis met een compleet 3D ontwerp in handen, greepjes, lades, kleuren, materialen, apparatuur en alles uitgezocht en een geheel uitgeschreven offerte mee.

[ Voor 42% gewijzigd door FastFred op 24-02-2025 20:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:48
bws723 schreef op maandag 24 februari 2025 @ 19:05:
Hoi leden,

Wij zijn opzoek naar een nieuw keuken. We zijn bij Keukenstunter geweest, kosten zouden 27K zijn maar we konden korting krijgen waardoor het 23K all-in werd. Helaas geen offerte mee kunnen krijgen.

Het betreft een U keuken van 2.80 breed en 2x 2,96 lang. Apparatuur van ETNA, 1 x oven, 1 x combimagnetron, inductie plaat, 1 x koelkast, 1 x vriezer (een hoge net als koelkast), schuine afzuigkap en een vaatwasser.

Duurste element was een granietblad en die kost €4400,-

Nu hebben we een tip gekregen om in Duitsland te kijken. Helaas wonen wij aan de andere kant van het land en kunnen niet zo maar even rond rijden om te kijken, vandaar vraag ik om advies.

Heeft iemand goede ervaring met een keukenboer niet al te ver van de grens?

Ik kwam reeds 2 tegen:
Akzent
Ekelhoff

Hebben jullie suggesties?
Geen offerte mee naar huis en "direct" 4k korting, terwijl de apparatuur van een instapmerk is. Als je als verkoper gelooft in je product, dan is dit niet de manier om het te presenteren wat mij betreft.

Ik ben zelf naar Ekelhoff geweest. Werd netjes ontvangen en behandeld, maar mijn offerte was met allemaal Miele. Qua ontwerp werd het niet wat wij wilden.

Ik ben nu in zee gegaan met een lokaal timmerbedrijf die een maatwerk keuken doet. Die kwam voordeliger uit dan een Rotpunkt en met mooiere fronten.

Mijn advies zou dan ook zijn om met Google Maps in de buurt te zoeken, of wat mensen uit de buurt te vragen of ze wat zaken kennen. Dat kan je een lange reis schelen.

Er is genoeg te vinden waar ze normale, gespecificeerde offertes durven geven en waar je niet dezelfde dag een contract hoeft te tekenen. Al die onzin-bedrijven waar mensen zogenaamd 8000 euro korting hebben uitonderhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
aap schreef op maandag 24 februari 2025 @ 17:32:
[...]

Heb je hier een bron voor? Het klinkt me natuurkundig nogal onwaarschijnlijk dat het 10 minuten zou duren om een stabiele afzuigsituatie te hebben. De stofzuiger zuigt ook meteen als ik op het knopje druk....

Edit: ik vond dit: https://radar-forum.avrot...-wat-is-ons--t111176.html
Het verhaal gaat blijkbaar al lang rond, hoewel ook hier geen duidelijke onderbouwing staat anders dan dat "meerdere vakmensen dit zeiden".
De laatste reageerder zegt bijna letterlijk hetzelfde als ik 8)

Edit 2:
AEG zegt het ook: https://www.aeg.be/nl-be/...%20keuken%20achterblijven.

[...]

Edit 3: en hier Afzuigkap plasma filter in- en uitschakeling automatiseren? heeft iemand het over een plasma dat geactiveerd moet worden.
Dat en bij 2 keukenboeren gaven ze hetzelfde aan, net als de persoon die de keuken kwam inmeten.

Stofzuiger...de mond van de stofzuiger is ook afgesloten, als dat er niet zou zijn, dan mis je ook zuigkracht. Lijkt mij vrij logisch.

Ik ga het zelf wel testen, ben wel benieuwd of dit echt zo is.

1 ding is zeker, als die zilveren afzuigkap van de wand is, ben ik blij. Mooi kan ik het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Even een vrij specifieke vraag tussendoor. Wat is jullie ervaring met vaatwassers en hoge heukens? Ik ga voor Nobilia (86,4cm) of Nolte (90cm), in totaal kom ik dan op een werkbladhoogte van zo'n 100cm.
Voor de meeste apparaten lijkt het niet echt een probleem te zijn, maar vaatwassers zijn nog niet helemaal met die trend meegegaan. Bij een aantal keukenleveranciers werd mij direct verteld dat ik een vaatwasser met een speciaal scharnier moet hebben, of met een zogenaamd glijsysteem.

Op zich geen probleem zou je zeggen, ware het niet dat ik mij qua apparatuur op Miele gefocused heb. Die hebben wel XXL vaatwassers, maar die hebben alsnog een maximale nishoogte van 91cm. Die extra ruimte kunnen ze dan opvullen met een "blindplaatje", maar waar ik vooral over twijfel is de hoogte van het front.

In de documentatie van Miele wordt de maximale hoogte van het front aangegeven met 81cm. Dat zou betekenen dat mijn frontjes dan 5,4cm tot 9cm zullen uitsteken. 5,4cm is denk ik nog wel te doen, bij mijn greeploze keuken steekt het front 4cm uit aan de bovenkant. 9cm zal wel fors worden, maar ik zou er zelf denk ik geen last van hebben.

De belangrijkste vraag is vooral: Kan de vaatwasser een front van 86,4cm of 90cm gewoon hebben? Ik lees dat het maximum gewicht van het front 11kg mag zijn. Ik vermoed dat een frontje van een keuken geen 11kg zal wegen, tenzij je massief eiken gebruikt. Hieronder een afbeeldingen van de afmetingen van de vaatwasser in kwestie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A9pPVpRX1ayntuv1Jewykblq5Rs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/keXxm855aX18mmGwFEnzB3SA.png?f=fotoalbum_large

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:41
Weet iemand of het mogelijk is of er ergens kleurstalen verkrijgbaar zijn van Häcker Concept130? We moeten nog een jaar wachten tot het huis wordt opgeleverd, dus wel handig om behang/vloer/verf mee uit te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:59
Extreme smell schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:43:
Weet iemand of het mogelijk is of er ergens kleurstalen verkrijgbaar zijn van Häcker Concept130? We moeten nog een jaar wachten tot het huis wordt opgeleverd, dus wel handig om behang/vloer/verf mee uit te kiezen.
Ik heb dit via meerdere kanalen geprobeerd maar nergens gelukt helaas. Wij ook nieuwbouw en hacker concept 130 maar staaltjes niet gelukt dus helaas. Mocht je iets vinden hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyliejm
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03-09 11:40
Hi!

Ik ben nieuw op dit forum en ik zou jullie graag een vraag willen stellen. Ik ben bezig met het uitzoeken van mijn eerste keuken en ik heb bij een zaak een offerte laten opstellen, maar ik schrok enorm van de prijs (>€40.000). Wellicht dat jullie mij kunnen helpen inschatten wat een redelijke prijs is anno 2025.

Het wordt een L-keuken (340x430) met 3 hoge kasten (koelkast, vriezer en er tussen een combimagnetron) met een kookeiland (120x220) waarop een kookplaat komt. Op de foto's ziet het een beetje vreemd eruit, maar aan de linkerzijde wil ik een open koffiecorner omdat dat grenst aan de eet-/woonruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eU_zlHjQMk-1aVmkwDrSiQJQJNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uh3QtjxVtLfeTeAaWx05K4oW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Y_SLp_wnqnxgxofDAzBiVgms-Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95lAfxdR2dWWeKurqGd0Gq7W.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur
- Siemens HM936GCB1 (combi oven-magnetron 60x60)
- Siemens EX807NX68E (kookplaat met geintegreerde afzuiging)
- Siemens K181RSDD0 / IQ500 (koelkast)
- Siemens G181NSCE0 / IQ500 (vriezer)
- Siemens SN63E804BE / IQ300 (vaatwasser)
- Wijnkoelkast nog onbekend
- Quooker Flex met combi+ 7L

Werkblad Kwartsiet Nacarado - idealiter met afgeronde hoeken
Fronten greeploos / gemelamineerd spaanplaat (?) van Decolegno S185 Quercia

Andere tips zijn ook zeer welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Ze gebruiken vrij veel plaatmateriaal van Egger. Daarvan zijn stalen redelijk makkelijk verkrijgbaar.

Wel een flinke puzzel om te matchen aangezien de namen van de kleuren niet 1:1 matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyliejm
@el flaco Ik kook ook graag met mijn Demeyere 7 laags koekenpan en ben blij dat ik jouw post ben tegengekomen. Heb je de pan uitgeprobeerd bij jouw vader op de Siemens kookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyliejm
el flaco schreef op zondag 23 februari 2025 @ 09:07:
[...]

Downdraft zou ik testen, ik vond het niet goed werken, wel prachtig om te zien(Siemens)
Esthetisch is het vaak niet mooi op een kookeiland dat is voor velen reden om voor Bora te gaan. Bora heeft de beste afzuiging en heeft misschien wel de beste naam. Alleen heeft wel als nadeel dat het relatief duurder is dan een plaat van Aeg of Siemens, vooral aeg is gewoon veel goedkoper. Aeg en Siemens scoorden beter bij de consumentenbond en Siemens won ook bij stiftung warentest.

En als ik dit lees begrijp ik waarom: Ik heb me volledig gefocust op de afzuiging en die is echt heel goed bij bora. Ik heb geen moment stilgestaan bij de inductie functie. Ik ging er gewoon van uit dat dat wel goed zou zijn. Ik heb een demeyere 7 laags braadpan, beter is niet te krijgen. De pan wordt alleen in het midden warm ondanks de extra lagen die speciaal bedoeld zijn om warmte te geleiden. Ik heb eens frietjes gebakken in een dun laagje olie. De frietjes in het midden werden zwart terwijl aan de frietjes aan de buitenkant nog niets te zien was. De olie in het midden van de pan borrelt terwijl de buitenkant niks doet. Het klinkt ongelooflijk maar test het alsjeblieft uit en bespaar jezelf deze miskoop. Mijn vader heeft een Siemens kookplaat, dat werkt echt 100 keer beter. Grotere zones die ook koppelbaar zijn. Extra zuur, ik heb alle inbouwapparatuur van Siemens en heb de korting op de Siemens kookplaat afgeslagen omdat ik persé Bora wilde. Dat is achteraf de grootste fout gebleken van heel mijn keuken.
@el flaco Ik kook ook graag met mijn Demeyere 7 laags koekenpan en ben blij dat ik jouw post ben tegengekomen. Heb je de pan uitgeprobeerd bij jouw vader op de Siemens kookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
kyliejm schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:33:
Hi!

Ik ben nieuw op dit forum en ik zou jullie graag een vraag willen stellen. Ik ben bezig met het uitzoeken van mijn eerste keuken en ik heb bij een zaak een offerte laten opstellen, maar ik schrok enorm van de prijs (>€40.000). Wellicht dat jullie mij kunnen helpen inschatten wat een redelijke prijs is anno 2025.

Het wordt een L-keuken (340x430) met 3 hoge kasten (koelkast, vriezer en er tussen een combimagnetron) met een kookeiland (120x220) waarop een kookplaat komt. Op de foto's ziet het een beetje vreemd eruit, maar aan de linkerzijde wil ik een open koffiecorner omdat dat grenst aan de eet-/woonruimte.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur

Je hebt best wat losse apparaten, dus dat is één.

Maar je werkblad, in welke prijsgroep zit deze en hoeveel m neem je af? Als je opgedikt werkblad hebt, met speciale bewerkingen zoals ronde hoeken en dan ook bv de wanden in een nis bekleed met hetzelfde spul, dan gaat het heel hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Hi!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur

Hee wat grappig, lijkt op onze nieuwe (nog te leveren) keuken qua opstelling maar dan net een beetje extra (lage kasten links van de hoge en eiland fractie groter en met wijnkoelkast)

Onze keuken kost ex appratuur ong 16500 met plaatsen en quooker flex combi+ rvs (Nolte PG2 fronten en keramisch blad)

Apparatuur allemaal Siemens;

Combi oven: CM978GQB1 2000
Stoomoven: CS958GCB1 1450
Inductie afzuiging: EX877NX68E 2200
Vaatwasser: SX97…1100

Koelkast en vriezer nemen we mee uit huidige keuken. Zoek even door mijn vorige posta in dit topic voor meer info inzake opstelling.

Gevoelsmatig is 40000+ veeeel te hoog?

Tip inzake vaatwasser; ik zie heel vaak een SN Siemens vaatwasser voorbij komen, terwijl vaak een SX (XL variant) maar een fractie duurder is. Mogelijk het overwegen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:41
SquareOne schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:35:
[...]

Ze gebruiken vrij veel plaatmateriaal van Egger. Daarvan zijn stalen redelijk makkelijk verkrijgbaar.

Wel een flinke puzzel om te matchen aangezien de namen van de kleuren niet 1:1 matchen.
Thanks! Toevallig matched onze kleur wel 1 op 1. Meteen een staaltje besteld om te kijken of het ook klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik zit even met een dingetje. Volgende week komen ze bij ons de nieuwe keuken plaatsen. Alleen is onze 3 fase aansluiting nog niet opgeleverd. Nou kan ik de kookplaat natuurlijk in eerste instantie op 2 groepen aan laten sluiten, maar dan moet ik deze later losmaken en opnieuw aansluiten. Daarnaast kan dan in de tussentijd de kookplaat niet gekit worden of ik moet er voor kiezen die kit rand later weer los te snijden. Iemand die dit al eens zelf heeft gedaan en kan aangeven of dit een beetje eenvoudig te doen is?

Ander alternatief zou zijn om de kookplaat wel vast aan te laten sluiten (of eigenlijk voorbereiden, want de kabel van de perilex ligt nog los in de meterkast) en dan tijdelijk een los koekplaatje er bij te zetten. Minder mooi, maar wel makkelijker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-09 09:29
Saeverix schreef op maandag 24 februari 2025 @ 20:20:
Even een vrij specifieke vraag tussendoor. Wat is jullie ervaring met vaatwassers en hoge heukens? Ik ga voor Nobilia (86,4cm) of Nolte (90cm), in totaal kom ik dan op een werkbladhoogte van zo'n 100cm.
Voor de meeste apparaten lijkt het niet echt een probleem te zijn, maar vaatwassers zijn nog niet helemaal met die trend meegegaan. Bij een aantal keukenleveranciers werd mij direct verteld dat ik een vaatwasser met een speciaal scharnier moet hebben, of met een zogenaamd glijsysteem.

Op zich geen probleem zou je zeggen, ware het niet dat ik mij qua apparatuur op Miele gefocused heb. Die hebben wel XXL vaatwassers, maar die hebben alsnog een maximale nishoogte van 91cm. Die extra ruimte kunnen ze dan opvullen met een "blindplaatje", maar waar ik vooral over twijfel is de hoogte van het front.

In de documentatie van Miele wordt de maximale hoogte van het front aangegeven met 81cm. Dat zou betekenen dat mijn frontjes dan 5,4cm tot 9cm zullen uitsteken. 5,4cm is denk ik nog wel te doen, bij mijn greeploze keuken steekt het front 4cm uit aan de bovenkant. 9cm zal wel fors worden, maar ik zou er zelf denk ik geen last van hebben.

De belangrijkste vraag is vooral: Kan de vaatwasser een front van 86,4cm of 90cm gewoon hebben? Ik lees dat het maximum gewicht van het front 11kg mag zijn. Ik vermoed dat een frontje van een keuken geen 11kg zal wegen, tenzij je massief eiken gebruikt. Hieronder een afbeeldingen van de afmetingen van de vaatwasser in kwestie.

[Afbeelding]
Als er in de specificaties een maximale fronthoogte staat, dan is dat ook echt maximaal. Houd je je daar niet aan, steekt het front aan de boven- of onderkant uit. Aan de onderkant kan dat niet, want dan kan de deur niet open (het front klapt dan naar achteren tegen de plint aan).

Maar, als je bijvoorbeeld een greeploze keuken hebt zijn de fronten niet zo hoog dat ze doorlopen tot aan het aanrecht. Dus dan zou het misschien wel kunnen omdat er een rand boven de vaatwasser zit.

Veel merken hebben inderdaad glijsystemen in hun assortiment om de deur over de vaatwasser te laten glijden bij het openen. Dat is vaak een losse kit.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Blihi schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 08:38:
[...]

Als er in de specificaties een maximale fronthoogte staat, dan is dat ook echt maximaal. Houd je je daar niet aan, steekt het front aan de boven- of onderkant uit. Aan de onderkant kan dat niet, want dan kan de deur niet open (het front klapt dan naar achteren tegen de plint aan).

Maar, als je bijvoorbeeld een greeploze keuken hebt zijn de fronten niet zo hoog dat ze doorlopen tot aan het aanrecht. Dus dan zou het misschien wel kunnen omdat er een rand boven de vaatwasser zit.

Veel merken hebben inderdaad glijsystemen in hun assortiment om de deur over de vaatwasser te laten glijden bij het openen. Dat is vaak een losse kit.
Ja precies, het uitsteken is voor mijzelf dan geen probleem. Je kan nog prima bij de knoppen met 4cm overlap (bij mijn huidige keuken) dus dan zal 5,4cm ook wel goed komen.

Wat ik van jou begrijp is dat het voor de vaatwasser zelf niets zal uitmaken hoe hoog het front is, als het gewicht maar niet meer dan de aangegeven 11kg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
kyliejm schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:40:
[...]

Hier word ook gekookt met o.a. een Demeyere 7ply pan en op een Bosch PXX895D66E (identiek aan de Siemens toplijn).
De Demeyere pan word mooi geleidelijk warm zonder merkbare hotspots.
Maar een plaatstaal pan voor het betere braadwerk merk je wel dat de middelste zones van de 4 het sterkst zijn.
Dus in dat geval koppel ik de plaat en zet ik de pan in het midden.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Saeverix schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:01:
[...]

Ja precies, het uitsteken is voor mijzelf dan geen probleem. Je kan nog prima bij de knoppen met 4cm overlap (bij mijn huidige keuken) dus dan zal 5,4cm ook wel goed komen.

Wat ik van jou begrijp is dat het voor de vaatwasser zelf niets zal uitmaken hoe hoog het front is, als het gewicht maar niet meer dan de aangegeven 11kg is.
Precies. Uitsteken aan de onderkant is wel een issue, maar aan de bovenkant niet echt. Hoewel je die ruimte wel moet hebben als je hem open doet natuurlijk, want het front steekt dan wel uit.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-09 09:43
Wij zijn vorig jaar bij de Haecker fabriek geweest en hoopten stalen mee te kunnen nemen, maar dat ging niet. Ze vertelden dat dit alleen kan via je keukenleverancier. Dus daar even aan gaan vragen. (Wij zijn uiteindelijk afgestapt van Haecker dus dit niet meer gevraagd dus kan je helaas niet vertellen of het ook echt lukt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:59
Qua formaat krijgen we bijna hetzelfde, alleen het eiland 120x300. Wel duurdere apparatuur en ook kwartsiet, maar ook als stol. Wij kwamen op 39.600 uit incl plaatsing. Dus dan lijkt mij dit wel wat te duur, maar ik moet zeggen dat alle keukenprijzen flink zijn.
Hi!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
Blihi schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:11:
[...]

Precies. Uitsteken aan de onderkant is wel een issue, maar aan de bovenkant niet echt. Hoewel je die ruimte wel moet hebben als je hem open doet natuurlijk, want het front steekt dan wel uit.
Ik heb een loopruimte van 90cm, dus met de Nobilia van 86,4cm moet dat goedkomen. De 90cm van Nolte zal dan een twijfelgeval worden. Met het scharnier zal een paar centimeter van de deur naar binnen vallen, maar ik denk dat 90cm dan toch net te veel zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 00:49
iemand ervaring met het kopen en montage van keuken en keukenblad bij 2 verschillende partijen? wij hebben de kasten en apparatuur gekocht bij een keukenboer en een kwartsiet blad gekocht bij een natuursteenzagerij.

hoor graag jullie ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:55
Na meer dan 7 keukenzaken bezocht te hebben met verschillende offertes (Pronorm, Rotpunkt, Nobilia, Madebydas) hebben wij inmiddels een ontwerp waar we tevreden mee zijn.

Graag jullie advies voor het volgende:
  • Wat vinden jullie van onze indeling, eerlijk advies hierover?
  • Wat vinden jullie van de prijs, zien jullie ruimte voor verbetering zonder concessies?
  • Enig advies op de door ons gekozen apparatuur, we vinden het redelijk aan de prijs, maar onderstaande prijzen komen overeen met 123 / Veldkamp
  • We willen een composiet werkblad, in een Taj Mahal look. Ceaserstone Taj Royal valt voor ons af, wat is een alternatief? En kennen jullie een showroom waar je dergelijke werkbladen in het groot kunt zien?
  • Heeft er iemand ervaring met Clearkitchen?
Indeling
Eiland: 300x100cm
Kastenwand: 6x60cm hoog, 1x 100cm lade / nis (hoogte kastenwand: 250cm) met 2 kasten om een koof
Koffiehoek: 87x37cm

Madebydas keuken
Decolegno / Cleaf front: LN Maloja

Winkel
Clearkitchen > zeer positieve ervaring, met transparante prijzen.

Werkblad:
Composiet 6CM
Eiland met stol in verstek
Taj Mahal look in Composiet, geen Taj Royal. Mogelijke alternatief is de Technistone Glencoe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwtRt9oiR-yOmQuuULVgrbIXpBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BTmK0qTyYyHv31kZOwjTBo3M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-MxzUCQ8mBGbt2MmRPOwiWY1q0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fXFiqptrnF3Ze1UoieqglEPR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTLcUk5mBLOAnLZ-xHRGE-enM_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nIzM8OxR4VQIFKRsBeH7p0oK.png?f=fotoalbum_large

Apparatuur:
Stoomoven - Siemens - HS958GCB1 - 1932,48
Combioven - Siemens - CM978GNB1 - 1961,01
Warmhoudlade - Siemens - BI910C1B1 - 584,25
Vaatwasser - Siemens - SN65Z802BE - 1069,31
Koelkast - Siements - KI81RSDD0 - 1046,64
Vriezer - Siemens - GI81NSCE0 - 1011,40
Kookplaat - Bora - PUXU2R - 2975,88
Quooker Flex / Combi met Zeeppomp - 1845

Offerte overzicht:
Meubels - 13198
Spoelbak - 389
Werkblad - 6771
Apparatuur - 10580
Quooker - 1845
Stopcontact / afval / bezorgkosten - 750
Installatie; 2400
Totaal: 36K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 23:38
M.O.E schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 22:34:
Na meer dan 7 keukenzaken bezocht te hebben met verschillende offertes (Pronorm, Rotpunkt, Nobilia, Madebydas) hebben wij inmiddels een ontwerp waar we tevreden mee zijn.

• Wat vinden jullie van de prijs, zien jullie ruimte voor verbetering zonder concessies?
  • Enig advies op de door ons gekozen apparatuur, we vinden het redelijk aan de prijs, maar onderstaande prijzen komen overeen met 123 / Veldkamp
  • We willen een composiet werkblad, in een Taj Mahal look. Ceaserstone Taj Royal valt voor ons af, wat is een alternatief? En kennen jullie een showroom waar je dergelijke werkbladen in het groot kunt zien?
Indeling
Kastenwand: 6x60cm hoog, 1x 100cm lade / nis (hoogte kastenwand: 250cm) met 2 kasten om een koof

Madebydas keuken

Winkel

Werkblad:
Composiet 6CM
Taj Mahal look in Composiet, geen Taj Royal. Mogelijke alternatief is de Technistone Glencoe.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Offerte overzicht:
Meubels - 13198
Spoelbak - 389
Werkblad - 6771
Apparatuur - 10580
Quooker - 1845
Installatie; 2400
Ik vind het ontwerp mooi en er is duidelijk over nagedacht, maar ik zou persoonlijk liever iets meer werkblad hebben en iets minder kasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:33
Yesiladam schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 20:49:
iemand ervaring met het kopen en montage van keuken en keukenblad bij 2 verschillende partijen? wij hebben de kasten en apparatuur gekocht bij een keukenboer en een kwartsiet blad gekocht bij een natuursteenzagerij.

hoor graag jullie ervaring.
Nog niet, maar over 3 weken wel. Wij gebruiken 3 partijen, 4 als je de installateur mee rekent.

Apparatuur los gekocht, kasten los gekocht, blad uitgezocht bij groothandel in natuursteen en deze laten we via nederlandse natuursteenhandel op maat zagen.

Een timmerman zal de installatie uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:27

Indeling

Madebydas keuken

Winkel

Werkblad:
Composiet 6CM

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Offerte overzicht:
Meubels - 13198
Spoelbak - 389
Werkblad - 6771
Apparatuur - 10580
Quooker - 1845
Installatie; 2400
Mooi ontwerp. Wij hebben ongeveer hetzelfde ontwerp, maar hebben aan de andere kant nog een 180 cm blad tov 60 cm Nis. Dit geeft wel aanzienlijk meer werkblad om te snijden etc. Qua prijs komt het redelijk overeen met wat wij ongeveer hebben betaald. Wij zitten op 42k, maar hebben dus groter blad, wijnklimaatkast, liebherr koel en vriezer en overal lades laten maken onder werkbladhoogte. Ik denk dat er wellicht nog iets speling zit in de prijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:13

[Afbeelding]
Mooie combi van materialen en dit ziet er op de render prachtig uit. Bedenk wel: dit is de geschetste aanblik op een afstand van een paar meter. In jouw keuken staat het eiland op 90-100 cm van de muur en er zit ook maar 90-100 tussen eiland en kasten. Dat oogt veel voller, zeker met de massieve, donkere kastenwand. Dat kan een keuze zijn natuurlijk, maar verkijk je er niet op. Minder kasten, meer werkblad in het verlengde van de nis kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borrel_plankje
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 17-08 21:25
Wij hebben na vele afspraken ons oog laten vallen op twee offertes, waarvan wij uiteindelijk bij 1 van de 2 leveranciers willen gaan tekenen voor de keuken in ons toekomstig nieuwbouwhuis. De keukens zijn van verschillende merken, ook zit er verschil in apparatuur. De prijs komt redelijk overeen.

Offerte 1: Schüller (kastenwand) en Pronorm (eiland)

Indeling
Kastenwand van 360x60cm, waarvan 2 hoge kasten
Eiland van 220x100cm

Materialen
Kastenwand van Schüller, Newport satin gelakt in L1 Satijnlak indisch rood
2x hoge kasten t.b.v. KV en Combi-oven, 2x lades 60cm, 1x kast 60cm spoelbak en afvalsysteem, 1x kast 60cm t.b.v. vaatwasser
Lades uittrekbaar met glazen wand
Messing grepen

Kookeiland van Pronorm X-line in edelfineer/massief rookeiken licht (8160)
2x lades 60 cm, 1x lade 100 cm, 1x lade 90cm van proTech 2.0
Overige ruimte 130cm voor twee barkrukken
Eventueel aanpassen naar messing grepen voor meer eenheid

Werkblad
Jetstone Borghini keramiek satin
12 mm met afgeronde hoeken rondom.

Apparatuur
Combi stoomoven - Siemens IQ700 HS736G3B1
Vaatwasser - Siemens IQ300 SN63EX22CE
Koel-vriescombi - Siemens IQ 300 KI86NVFE0
Kraan - Quooker Pro3 fusion gold
Kookplaat - Bora Pure (eventueel aanpassen naar Bora met flexzones / Siemens kookplaat met afzuiging)

Prijs
Voorlopige offerte op 29.850 inclusief montage.
Wijzigingen nog niet meegenomen.

Offerte 2: Rotpunkt (kastenwand en eiland)

Indeling
Kastenwand van 360x60cm, waarvan 2 hoge kasten
Eiland van 220x100cm

Materialen
Kastenwand van Rotpunkt, Fenix front in kleur Fenix red 0751
2x hoge kasten t.b.v. KV en Combi-oven, 2x lades 60cm, 1x kast 60cm spoelbak en afvalsysteem, 1x kast 60cm t.b.v. vaatwasser
Lades uittrekbaar met standaardlades Rotpunkt
Messing grepen

Kookeiland van Rotpunkt in walnoot fineer 8060 Memory walnut greeploos met fineer greeplijst
2x lades 60 cm, 1x lade 100 cm, 1x lade 90cm
Overige ruimte 130cm voor twee barkrukken
Eventueel aanpassen naar messing grepen voor meer eenheid

Werkblad
Dekker composiet i.p.v. keramiek, nader te bepalen

Apparatuur
Stoomoven - Bosch serie 8 volwaardige stoom HSG936DB1
Kookplaat - Bosch serie 4 inductiekookplaat met afzuiging PVS895B16E
Koel-vriescombi - Bosch serie 4 XXL KIN96SFD0
Vaatwasser - Bosch serie 6 SMV6ZB805E
Kraan - Quooker goudkleurig Combi+ (noodzakelijk?)

Apparatuur
Combi stoomoven - Siemens IQ700 HS736G3B1
Vaatwasser - Siemens IQ300 SN63EX22CE
Koel-vriescombi - Siemens IQ 300 KI86NVFE0
Kraan - Quooker Pro3 fusion gold
Kookplaat - Bora Pure (eventueel aanpassen naar Bora met flexzones / Siemens kookplaat met afzuiging)

Prijs
Richtprijs voor 28000.
Onder andere keramieken werkblad vervangen voor composiet om eerdere offerteprijs te drukken.
Montage inclusief.

Vragen en/of advies
Wat is jullie indruk van bovenstaande offertes? Zijn dit redelijke prijzen voor de materialen en apparatuur zoals omschreven in de offerte? Wat betreft materialen vinden wij beide keukens goed aanvoelen, wij hebben geen nadrukkelijke voorkeur voor Rotpunkt, Schüller en/of Pronorm. Gevoelsmatig biedt de tweede offerte betere apparatuur. Wel leveren wij daardoor een keramieken werkblad in voor composiet.

Alle adviezen of reacties zijn welkom :). Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:51

Rincewind

Take me in your arms tonight

Interessante discussie eerder in dit topic over afzuiging tijdens het koken. Wij twijfelen ook tussen een standaard afzuigkap en een downdraft of afzuiging via de kookplaat. Onze aannemer kwam met het voorstel om deze afzuiging door te voeren naar de kruipruimte zodat we daar de lucht/stank etc kwijt kunnen. Hij heeft een Bora en last van koude voeten vanwege de afzuiging als ze aan het koken zijn dus vandaar dat voorstel.Is dit een valide voorstel? Heeft iemand hier dit ook gekozen c.q. ervaring mee?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
Rincewind schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:50:
Interessante discussie eerder in dit topic over afzuiging tijdens het koken. Wij twijfelen ook tussen een standaard afzuigkap en een downdraft of afzuiging via de kookplaat. Onze aannemer kwam met het voorstel om deze afzuiging door te voeren naar de kruipruimte zodat we daar de lucht/stank etc kwijt kunnen. Hij heeft een Bora en last van koude voeten vanwege de afzuiging als ze aan het koken zijn dus vandaar dat voorstel.Is dit een valide voorstel? Heeft iemand hier dit ook gekozen c.q. ervaring mee?
Het afvoeren van de lucht in de kruipruimte heb ik zelf geen ervaring mee. Bij ons wordt de lucht afgevoerd naar buiten toe. We zijn heel blij met de keuze, binnen geen last van vocht en ook geen nare luchtjes.

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroenon op 26-02-2025 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudheijden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 11:40

Indeling

Madebydas keuken

Winkel

Werkblad:
Composiet 6CM

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Offerte overzicht:
Meubels - 13198
Spoelbak - 389
Werkblad - 6771
Apparatuur - 10580
Quooker - 1845
Installatie; 2400
Mooie opstelling.

Zelf was ik denk ik voor 1 hoge kast minder gegaan (die links naast je oven laten vervallen). Hierdoor kun je nog een koffiezetapparaat kwijt, en kun je dingen die je uit je oven pakt, direct kwijt op een aanrecht. Ook heb je wat meer lichtinval van buiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-09 11:31

Indeling

Madebydas keuken

Winkel

Werkblad:
Composiet 6CM

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:

Offerte overzicht:
Meubels - 13198
Spoelbak - 389
Werkblad - 6771
Apparatuur - 10580
Quooker - 1845
Installatie; 2400
Heb je overwogen om de lange kant te gebruiken om die hele kastenwand tegenaan te zetten?
Ik denk dat dat misschien qua lichtinval wat mooier is, omdat je nu een raam compleet inbouwt en dat kost je licht. Als je het eiland dan ook omdraait dan kijk je ook naar buiten vanuit de keuken.
Verder mooie keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
  • Laatst online: 01-06 15:21
.

[ Voor 99% gewijzigd door hello654 op 26-02-2025 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
MikaX schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 14:46:
[...]

Heb je overwogen om de lange kant te gebruiken om die hele kastenwand tegenaan te zetten?
Ik denk dat dat misschien qua lichtinval wat mooier is, omdat je nu een raam compleet inbouwt en dat kost je licht. Als je het eiland dan ook omdraait dan kijk je ook naar buiten vanuit de keuken.
Verder mooie keuken.
Zou ik ook mooier en beter vinden, maar ik vermoed dat je dan met de koof niet uitkomt. Die is nu mooi weggewerkt.

Overigens, tip voor @M.O.E : die koof is vaak ruimer dan de weggewerkte leidingen/afvoer daadwerkelijk aan ruimte nodig hebben. Maak foto’s tijdens de bouw en kijk of je na oplevering de koof kunt inkorten om meer kastruimte te creëren. In mijn keuken scheelde dat 30 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 11:06
Goedemiddag. Wij hebben de keuken voor ons nog te bouwen woning inmiddels ook uitgezocht. We zijn bij een aantal leveranciers geweest, waaronder de kermisattractie Wooning geheten, maar voelen ons het beste bij de keukenleverancier die is aangesloten bij het project. KeukenVision.

Ik heb met veel plezier meegelezen de afgelopen maanden en zou graag van jullie ideeën, tips en adviezen gebruik willen maken om er definitief een klap op te kunnen geven. Wij zijn uitgekomen op het volgende ontwerp. De kleur van de ombouw moeten jullie hierbij even laten voor wat die is. Die bepalen we op een later moment. Ter illustratie is in het gesprek de huidige kleur gekozen en deze hebben we niet meer laten wijzigen. Het ontwerp:

Aangezicht vanaf de woonkamer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHqQjrL-mP2Mutr8ZxKDmoc9eRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PSM2u0NGn1mtNpj7OrkKZ6hu.png?f=fotoalbum_large

Aangezicht vanaf entree hal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLqEypNiOHYwNv9IbdO_ED7sIY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FNFm6l1e3Mvf9mMDSPttLY30.png?f=fotoalbum_large

Indeling
L-opstelling. 4.85 x 2.80 m.
Wijn/Koffiehoek 1.56 m.

Type
Novitelli Pro / Häcker
TOP SOFT-GL kashmir direktlak mat
Bronzen greeplijst

Werkblad & Achterwand
Jetstone Voortman werkblad composiet 20 mm Randafwerking: 2P
Kleur: Arden Blue gepolijst

Dekker Zevenhuizen Alusplash | Astroid | Essenza | gehele wand kookgedeelte en wijnbar

Apparatuur
PRO3 - Quooker 3 in 1 combi 3L.
KI86NNFE0 - Siemens Integreerbare koel/vriescombinatie 2X
CS936G1B1 - Siemens iQ700, Combi oven met stoom
CM936G1B1 - Siemens iQ700, Combi oven met magnetronfunctie
EX877HVC1E - Siemens Inductiekookplaat IQ700 met 5 kookzones (80cm)
LR96CAQ50 - Siemens Plafondunit iQ500
LZ21JXC51 - Siemens CleanAir Plus recirculatie (10 jaar)
SN63E804BE - Siemens Volledig integreerbare vaatwasmachine IQ300
KU21WAHG0 - Siemens iQ500, Wijnklimaatkast

Offerte
Totaalprijs € 31.300 nadat we begonnen op € 38.0000,00. Prijs is inclusief montage, maar exclusief ombouw en koof.

Ik hoor graag jullie ideeën over de keuken en of de prijs reëel is naar jullie idee. De verschillende leveranciers zitten allemaal rond het zelfde bedrag, maar dan bijvoorbeeld zonder de achterwand of net weer andere specificaties.

Alvast dank voor het meedenken!

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
Cassiuskleij schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:23:

[Afbeelding]

Indeling
Wijn/Koffiehoek 1.56 m.
Geen antwoord op je vragen, maar wel een compliment voor je wijn&koffiehoek. Mooie eyecatcher in een verder wat loze hoek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
Goedemiddag. Wij hebben de keuken voor ons nog te bouwen woning inmiddels ook uitgezocht. We zijn bij een aantal leveranciers geweest, waaronder de kermisattractie Wooning geheten, maar voelen ons het beste bij de keukenleverancier die is aangesloten bij het project. KeukenVision.

Ik heb met veel plezier meegelezen de afgelopen maanden en zou graag van jullie ideeën, tips en adviezen gebruik willen maken om er definitief een klap op te kunnen geven. Wij zijn uitgekomen op het volgende ontwerp. De kleur van de ombouw moeten jullie hierbij even laten voor wat die is. Die bepalen we op een later moment. Ter illustratie is in het gesprek de huidige kleur gekozen en deze hebben we niet meer laten wijzigen. Het ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Indeling
Wijn/Koffiehoek 1.56 m.

Type
Novitelli Pro / Häcker
Bronzen greeplijst

Werkblad & Achterwand

Dekker Zevenhuizen Alusplash | Astroid | Essenza | gehele wand kookgedeelte en wijnbar

Apparatuur

Offerte
Totaalprijs € 31.300 nadat we begonnen op € 38.0000,00. Prijs is inclusief montage, maar exclusief ombouw en koof.

Ik hoor graag jullie ideeën over de keuken en of de prijs reëel is naar jullie idee. De verschillende leveranciers zitten allemaal rond het zelfde bedrag, maar dan bijvoorbeeld zonder de achterwand of net weer andere specificaties.

Wat voor kleur Quooker ben je van plan te nemen? Ik denk zilver te zien. Past zwart niet mooier bij de bronzen greeplijsten? Ik zie ook 2 koel-vries combi's op de lijst staan, waarom niet een aparte grote vriezer en aparte grote koelkast? Dat scheelt ook weer 2x een lijn van een deurtje.
Verder zou ik zelf niet de hele dag op die wijn/koffiehoek uit willen kijken. Bij mij zou dat een grote rommelhoek worden. Mooie plek voor de opladers, los slingerende pennen, een kopje dat ik later nog wil gebruiken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
Toke_gt schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:34:
[...]

Geen antwoord op je vragen, maar wel een compliment voor je wijn&koffiehoek. Mooie eyecatcher in een verder wat loze hoek!
Haha, en zoveel verschillen mensen dus. Niet voor elk persoon geschikt zo'n open koffiehoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Indeling
Wijn/Koffiehoek 1.56 m.

Type
Novitelli Pro / Häcker
Bronzen greeplijst

Werkblad & Achterwand

Apparatuur

Offerte

Mooie grote keuken met denk ik een fijne praktische indeling. Enige wat ik niet mooi vind is die wijnklimaatkast, maar ik zie in de reacties ook direct dat het per persoon verschillend is. Door vanuit de woonkamer zo op een vitrine te kijken met plek voor 44 flessen krijg ik echt een winkel gevoel. Als het mogelijk is zou ik ervoor kiezen om zoiets achter een front weg te werken. Maar ik begrijp ook dat sommige het juist mooi vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cassiuskleij
MikaX schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 16:39:
[...]

Wat voor kleur Quooker ben je van plan te nemen? Ik denk zilver te zien. Past zwart niet mooier bij de bronzen greeplijsten? Ik zie ook 2 koel-vries combi's op de lijst staan, waarom niet een aparte grote vriezer en aparte grote koelkast? Dat scheelt ook weer 2x een lijn van een deurtje.
Verder zou ik zelf niet de hele dag op die wijn/koffiehoek uit willen kijken. Bij mij zou dat een grote rommelhoek worden. Mooie plek voor de opladers, los slingerende pennen, een kopje dat ik later nog wil gebruiken...
Dank voor je reactie! Wasbak wordt RVS dus de kraan dan ook. Zwart wordt al snel lelijk naar mijn idee, met kalk e.d.

Grote vriezer en koelkast hebben we overwogen. Was een tip van de leverancier. Scheelt aanzienlijk in de kosten en je koel/vriesruimte blijft hetzelfde. Persoonlijk vind ik de lijnen niet storend. Daarnaast is het ook makkelijk wanneer 1 van de 2 apparaten de geest geeft. Dan heb je er nog 1 over. Als we weg gaan kunnen we er ook 1 uit zetten. Al met al dus vanwege praktische overwegingen.

Wijnhoek is iets wat ik heel mooi vind. Het maakt van de keuken 1 geheel naar mijn idee en betrekt het bij de woonkamer. Smaken verschillen natuurlijk.

Nog een idee bij de prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
Cassiuskleij schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:43:
[...]
Dank voor je reactie! Wasbak wordt RVS dus de kraan dan ook. Zwart wordt al snel lelijk naar mijn idee, met kalk e.d.

Grote vriezer en koelkast hebben we overwogen. Was een tip van de leverancier. Scheelt aanzienlijk in de kosten en je koel/vriesruimte blijft hetzelfde. Persoonlijk vind ik de lijnen niet storend. Daarnaast is het ook makkelijk wanneer 1 van de 2 apparaten de geest geeft. Dan heb je er nog 1 over. Als we weg gaan kunnen we er ook 1 uit zetten. Al met al dus vanwege praktische overwegingen.

Wijnhoek is iets wat ik heel mooi vind. Het maakt van de keuken 1 geheel naar mijn idee en betrekt het bij de woonkamer. Smaken verschillen natuurlijk.

Nog een idee bij de prijs?
Prijs kan ik weinig over zeggen, weet alleen wat wij zelf als offertes kregen. Deze materialen ken ik ook niet. Het is een wel grote keuken. Alleen niet zo heel veel aanrechtblad, kleine ovens, een IQ300 vaatwasser. Dat drukt de prijs weer. Daarentegen wel weer de wijnklimaatkast en dus de hoeveelheid kasten. En zitten er lades verstopt achter de deurtjes? Dat kost dan wel heel veel extra.

Wij hebben nu 3/4 jaar een zwarte Quooker flex en zwarte spoelbak van Franke, door en door zwart. Kalk valt ons echt heel erg mee. Het ziet er nog uit als nieuw. Uiteraard weet ik niet hoe dit over 10 jaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 15:43
whipcheck schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 07:09:
[...]

Nog niet, maar over 3 weken wel. Wij gebruiken 3 partijen, 4 als je de installateur mee rekent.

Apparatuur los gekocht, kasten los gekocht, blad uitgezocht bij groothandel in natuursteen en deze laten we via nederlandse natuursteenhandel op maat zagen.

Een timmerman zal de installatie uitvoeren.
Dat veel voordeliger of zat er andere rede achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyliejm
curkey schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:21:
[...]

Je hebt best wat losse apparaten, dus dat is één.

Maar je werkblad, in welke prijsgroep zit deze en hoeveel m neem je af? Als je opgedikt werkblad hebt, met speciale bewerkingen zoals ronde hoeken en dan ook bv de wanden in een nis bekleed met hetzelfde spul, dan gaat het heel hard.
De afgeronde hoeken waren niet meegerekend. En alleen werkblad zonder wandbekleding oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyliejm
TFDev schreef op maandag 24 februari 2025 @ 23:09:
[...]

Hee wat grappig, lijkt op onze nieuwe (nog te leveren) keuken qua opstelling maar dan net een beetje extra (lage kasten links van de hoge en eiland fractie groter en met wijnkoelkast)

Onze keuken kost ex appratuur ong 16500 met plaatsen en quooker flex combi+ rvs (Nolte PG2 fronten en keramisch blad)

Apparatuur allemaal Siemens;

Combi oven: CM978GQB1 2000
Stoomoven: CS958GCB1 1450
Inductie afzuiging: EX877NX68E 2200
Vaatwasser: SX97…1100

Koelkast en vriezer nemen we mee uit huidige keuken. Zoek even door mijn vorige posta in dit topic voor meer info inzake opstelling.

Gevoelsmatig is 40000+ veeeel te hoog?

Tip inzake vaatwasser; ik zie heel vaak een SN Siemens vaatwasser voorbij komen, terwijl vaak een SX (XL variant) maar een fractie duurder is. Mogelijk het overwegen waard?
Bedankt voor jouw reactie! Heb het verkeerd genoteerd, ik neem idd ook een SX vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyliejm
6pack15 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:47:
Qua formaat krijgen we bijna hetzelfde, alleen het eiland 120x300. Wel duurdere apparatuur en ook kwartsiet, maar ook als stol. Wij kwamen op 39.600 uit incl plaatsing. Dus dan lijkt mij dit wel wat te duur, maar ik moet zeggen dat alle keukenprijzen flink zijn.

[...]
En was jouw aanschaf ook recentelijk of van een aantal jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14-09 11:58
Rincewind schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 10:50:
Zit zelf met exact dezelfde vraag. Als dit geen problemen geeft in de praktijk ben ik dit ook van plan, dus afzuiging direct naar de kruipruimte onder de keukenkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:34
Nutella schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 21:46:
[...]

Zit zelf met exact dezelfde vraag. Als dit geen problemen geeft in de praktijk ben ik dit ook van plan, dus afzuiging direct naar de kruipruimte onder de keukenkast.
Warme, vochtige lucht met vetresten in je kruipruimte, lijkt me geen goed plan vanwege schimmelvorming.

Beter om de lucht via een afvoerbuis door de muur heen te blazen naar de buitenlucht.

Bijvoorbeeld hiermee: https://naber.com/en/service/compair/compair-tower/

[ Voor 7% gewijzigd door Deewop op 26-02-2025 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Indeling
Wijn/Koffiehoek 1.56 m.

Type
Novitelli Pro / Häcker
Bronzen greeplijst

Werkblad & Achterwand

Apparatuur

Offerte

Gaat de deur wel naar de hal open (of tenminste een deur waar je doorheen kunt kijken)?, anders sta je met gevaar voor eigen leven wijn of koffie in te schenken.

Misschien is het handig om in de koffiehoek een klein spoelbakje met kraan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
mitsumark schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:09:
[...]

Gaat de deur wel naar de hal open (of tenminste een deur waar je doorheen kunt kijken)?, anders sta je met gevaar voor eigen leven wijn of koffie in te schenken.

Misschien is het handig om in de koffiehoek een klein spoelbakje met kraan te hebben.
De deur die je ziet is de deur van de trapkast. Je komt bij de keuken binnen vanuit de hal. We twijfelen nog of we de koffiemachine ook in de wijnhoek zetten. Kunnen we altijd nog later bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Cassiuskleij schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:16:
[...]

De deur die je ziet is de deur van de trapkast. Je komt bij de keuken binnen vanuit de hal. We twijfelen nog of we de koffiemachine ook in de wijnhoek zetten. Kunnen we altijd nog later bepalen.
Oh, nou zie ik het! Iets minder gevaarlijk.

Het lijkt me een mooie plek voor koffie, maar hoeft niet natuurlijk.

PS: ruimte tussen spoelbak en kookplaat lijkt vrij beperkt, waar ga je het snijwerk doen?
Ik zou spoelbak verder naar rechts doen (bv exact in lijn met het 50cm? kastje), al is dat iets minder symmetrisch, function over form.

[ Voor 20% gewijzigd door mitsumark op 26-02-2025 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:55
Dank allen voor jullie feedback!

Goed punt om een hoge kast in te ruilen voor lades met meer werkblad bij de nis. We gaan hier over na denken.
Toke_gt schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 15:08:
[...]

Zou ik ook mooier en beter vinden, maar ik vermoed dat je dan met de koof niet uitkomt. Die is nu mooi weggewerkt.

Overigens, tip voor @M.O.E : die koof is vaak ruimer dan de weggewerkte leidingen/afvoer daadwerkelijk aan ruimte nodig hebben. Maak foto’s tijdens de bouw en kijk of je na oplevering de koof kunt inkorten om meer kastruimte te creëren. In mijn keuken scheelde dat 30 cm.
Toke heeft inderdaad gelijk, de koof is de reden dat we de kastenwand aan de raamkant hebben geplaatst. En we zijn inderdaad van plan om de koof met 30cm in te korten zodat er een volledige diepe kast in plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
mitsumark schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:24:
[...]

Oh, nou zie ik het! Iets minder gevaarlijk.

Het lijkt me een mooie plek voor koffie, maar hoeft niet natuurlijk.

PS: ruimte tussen spoelbak en kookplaat lijkt vrij beperkt, waar ga je het snijwerk doen?
Ik zou spoelbak verder naar rechts doen (bv exact in lijn met het 50cm? kastje), al is dat iets minder symmetrisch, function over form.
Helemaal rechts zit de vaatwasser. Breedte is 280. Lengte van blad in de lengte is 245 minus 80 cm. Al met al lijkt het mij genoeg ruimte om te snijden, zeker in vergelijking wat we nu hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Cassiuskleij schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:38:
[...]

Helemaal rechts zit de vaatwasser. Breedte is 280. Lengte van blad in de lengte is 245 minus 80 cm. Al met al lijkt het mij genoeg ruimte om te snijden, zeker in vergelijking wat we nu hebben.
Al met al misschien wel, maar de stukken die je echt kunt gebruiken zijn relatief klein.
Tussen spoelbak en de hoek heb je volgens mij 85-90cm? Natuurlijk kun je wat spullen de hoek in schuiven, maar ik zou de bak opschuiven naar de blauwe lijntjes, komt er 25cm? bereidingsplek bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EKpRlpMyw1Zti-oC0Fyo2K9dvWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r7k525vsm3cQWOqdrk9bfXlI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
mitsumark schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:06:
[...]

Al met al misschien wel, maar de stukken die je echt kunt gebruiken zijn relatief klein.
Tussen spoelbak en de hoek heb je volgens mij 85-90cm? Natuurlijk kun je wat spullen de hoek in schuiven, maar ik zou de bak opschuiven naar de blauwe lijntjes, komt er 25cm? bereidingsplek bij.

[Afbeelding]
Ah zo. Dank voor de tip! We gaan er over nadenken. De spoelbak staat al uit het lood. Kwam niet anders uit met de kastjes. De kraan hebben we daarom bewust links geplaatst voor het aangezicht en het feit dat de draai/kiepramen dan ongehinderd gebruikt kunnen worden. Met het verplaatsen van de bak komt dat wellicht weer in het gedrang en je aangezicht veranderd ook. Even goed naar kijken en bepalen wat we belangrijker vinden. In ieder geval fijn meegedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 17:32
Wij hebben inmiddels offertes van 3 verschillende keukenleveranciers, waarvan 1 keten en 2 lokale bedrijven, en de prijzen liggen redelijk bij elkaar (tussen de €20.000 en €25.000,-, keuken is iets meer als 9m2).

Nu gaat mijn gevoel uit naar een van de lokale partijen. Het is een partij die momenteel met een tijdelijke jubileumactie speelt met 30% korting plus gratis installatie. Ik zie echter in hun Facebook historie dat ze zo'n beetje in heel 2024 een 20% en 25% kortingsactie plus gratis installatie actie hadden lopen (die 30% korting staat er gek genoeg dan weer niet).

Aan de ene kant vraag ik me af of ik nou in de maling wordt genomen, of dat ik m'n schouders er maar over moet ophalen. Aan de andere kant vraag ik me af wat de financiele situatie van zo'n lokale keukenboer dan is. Is het puur klanten lokken? Of zouden ze erg om inkomsten verlegen zitten en is hun toekomst onzeker?

Hoe zouden jullie hier mee omgaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-09 00:49
Shadow_Zero schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:40:
Wij hebben inmiddels offertes van 3 verschillende keukenleveranciers, waarvan 1 keten en 2 lokale bedrijven, en de prijzen liggen redelijk bij elkaar (tussen de €20.000 en €25.000,-, keuken is iets meer als 9m2).

Nu gaat mijn gevoel uit naar een van de lokale partijen. Het is een partij die momenteel met een tijdelijke jubileumactie speelt met 30% korting plus gratis installatie. Ik zie echter in hun Facebook historie dat ze zo'n beetje in heel 2024 een 20% en 25% kortingsactie plus gratis installatie actie hadden lopen (die 30% korting staat er gek genoeg dan weer niet).

Aan de ene kant vraag ik me af of ik nou in de maling wordt genomen, of dat ik m'n schouders er maar over moet ophalen. Aan de andere kant vraag ik me af wat de financiele situatie van zo'n lokale keukenboer dan is. Is het puur klanten lokken? Of zouden ze erg om inkomsten verlegen zitten en is hun toekomst onzeker?

laat je niet gek maken door ''kortingen en gratis service''. ze werken allemaal met marges en alles wordt doorberekend in de kostprijs.

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07 12:38
Waarom raadt men bij greeploze kasten een plint van onder de 10 vaak af? En is 94cm de streefhoogte voor een stel wat rond de 180 is?

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
Weet iemand hier toevallig welk plaatmateriaal Rotpunkt gebruikt voor de hout fineer lijn? Zou specifiek gaan om de Old Forest Oak Classic Line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Shadow_Zero schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 23:40:

Sowieso is 30% korting erg veel als je strakke marges hanteert, dus dit zijn DMG-achtige adviesprijzen, zodat men HoGe KoRtInGeN kan geven. Het hele jaar aan kortingsacties vertelt je al meer dan genoeg. Als je hier koopt kun je later aan de visite thuis vertellen dat je toch zeker wel €6000 extra korting onderhandeld hebt... :+

Je kunt bij online winkels zoals keukenkastfabriek en keukenloods zelf kastjes en apparatuur bij elkaar klikken, dat geeft je richting. Idem bij Ikea, dat geeft je een bodem. In combinatie met de additionele offertes van andere bedrijven krijg je al snel meer gevoel wat redelijke prijzen zijn. Kijk wel naar de materialen en fronten, want ogenschijnlijk kleine zaken kunnen je één of twee prijsgroepen omhoog laten schieten.

Verder zou ik kijken naar zaken als betalingsvoorwaarden en garantie, en of ze eigen monteurs hebben. Wellicht maakt je het niet zoveel uit of ze met eigen mensen werken, maar je weet wel in hoeverre ze achter hun eigen product staan en dat ze wellicht meer kosten, maar ook meer service zullen leveren als er gedoe is. Dat kun je dan afwegen tegen je portemonnee.

Als je de prijs OK vindt van de winkel, het ontwerp goed vindt en je vertrouwen hebt in de mensen, by all means. Je kunt prima slagen als je je gezond verstand gebruikt. Geen enkele actie is 'alléén vandaag nog' geldig. Als ze niet 3 dagen kunnen wachten op je besluit, dan hebben ze blijkbaar je geld niet nodig.

Ik heb er ruim vijf, zes weken over gedaan om er een ei over te leggen (ik was ook druk met verhuizen bezig), en ik moet zeggen dat het best leuk was om vooraf al te voorspellen welke van de keukenboeren je zenuwachtig gaat lopen stalken bellen/mailen/pushen.

• Shadow_Zero
curkey schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:43:
[...]

Sowieso is 30% korting erg veel als je strakke marges hanteert, dus dit zijn DMG-achtige adviesprijzen, zodat men HoGe KoRtInGeN kan geven. Het hele jaar aan kortingsacties vertelt je al meer dan genoeg. Als je hier koopt kun je later aan de visite thuis vertellen dat je toch zeker wel €6000 extra korting onderhandeld hebt... :+

Je kunt bij online winkels zoals keukenkastfabriek en keukenloods zelf kastjes en apparatuur bij elkaar klikken, dat geeft je richting. Idem bij Ikea, dat geeft je een bodem. In combinatie met de additionele offertes van andere bedrijven krijg je al snel meer gevoel wat redelijke prijzen zijn. Kijk wel naar de materialen en fronten, want ogenschijnlijk kleine zaken kunnen je één of twee prijsgroepen omhoog laten schieten.

Verder zou ik kijken naar zaken als betalingsvoorwaarden en garantie, en of ze eigen monteurs hebben. Wellicht maakt je het niet zoveel uit of ze met eigen mensen werken, maar je weet wel in hoeverre ze achter hun eigen product staan en dat ze wellicht meer kosten, maar ook meer service zullen leveren als er gedoe is. Dat kun je dan afwegen tegen je portemonnee.

Als je de prijs OK vindt van de winkel, het ontwerp goed vindt en je vertrouwen hebt in de mensen, by all means. Je kunt prima slagen als je je gezond verstand gebruikt. Geen enkele actie is 'alléén vandaag nog' geldig. Als ze niet 3 dagen kunnen wachten op je besluit, dan hebben ze blijkbaar je geld niet nodig.

Ik heb er ruim vijf, zes weken over gedaan om er een ei over te leggen (ik was ook druk met verhuizen bezig), en ik moet zeggen dat het best leuk was om vooraf al te voorspellen welke van de keukenboeren je zenuwachtig gaat lopen stalken bellen/mailen/pushen.
Ik zat later ook te bedenken dat zonder die 30% korting hun offerte wel SUBSTANTIEEL hoger zou zijn. Misschien dat ik nog eens op de man af vraag hoe dat nou zit met de 'tijdelijkheid' van deze actie (en het feit dat ze zonder flink duurder zouden zijn). Het laatste verhaal was ook iets van dat ze een deal met de leveranciers hebben voor deze actie, en dat de leveranciers niet deze korting kunnen blijven geven.

Verder had ik bij alle 3 de partijen wel goede gesprekken en een goed gevoel, geen van allen zit te pushen (tenzij je de 'tijdelijke kortingsactie' wilt meerekenen ; ) ). 1 partij is wel dusdanig klein dat dat ze bijna geen online recensies hebben, dat hebben die andere 2 wel meer. Til ik niet per se al te zwaar aan, maar veel positieve recensies geeft iig een indicatie. De kleine partij kan alleen niet al onze wensen leveren, dus lijkt daarmee af te vallen. Ze hadden wel de scherpste prijs en konden de volledige installatie uitvoeren alsmede de oude keuken afvoeren. Dat alles door 1 partij wordt gedaan spreekt mij wel aan. Bij 1 van de 3 partijen doen ze het voorwerk niet en moet je zelf nog iemand zoeken.

Gezien de 3 offertes bij elkaar liggen ga ik er van uit dit dit wel een goede prijsrichting is. Als ik wellicht het sloop- en leidingwerk wellicht nog bij de prijs er bij kan onderhandelen zou het wat mij betreft helemaal een mooie deal zijn (maar of ik zomaar 3000-5000 'in de schoot' geworpen krijg vraag ik me af...).

Ze werken met eigen monteurs zo ver ik weet. Betalingsvoorwaarden en garantie heb ik nog niet eens naar gekeken eigenlijk, goeie. Wat kan een verschil zijn in garantie? Aantal jaar? Nog iets anders? (ik ga er vanuit dat als ik een probleem heb dat ik bij de keukenboer aanklop en zij er voor zorgen dat het wordt opgelost...)

EDIT:
Ik ben er nog niet in thuis, maar die partij met de korting valt onder (maakt gebruik van?) het KüchenTreff.

https://gathering.tweaker...uote_message/81772492/502
Die moet ik ook nog uitzoeken! Kreeg ineens bij een keukenboer te horen dat we ook voor een maxiline konden gaan. Lagere plint, hoger aanrecht, meer kastvolume, maar dan wel bij kasten met greep...

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Zero op 27-02-2025 13:59 ]

• Shadow_Zero
Denken jullie dat zoiets goed werkt (Pelgrim ibs930mat afzuigkap) https://www.pelgrim.nl/ap...ppen-bovenkast/ibs930mat/ ?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MOokkl0.jpg

Het extra smalle design samen met de opbergkastjes spreekt me erg aan! (meeste smalle moet je volgens mij uitschuiven, en dan stoot ik m'n kop weer met 195cm...).
Maar ik kan me ook voorstellen dat een diepere/bredere (of eentje die schuin afloopt) meer meepakt met afzuigen.

Is Pelgrim uniek met deze of zijn er ook andere die iets dergelijks hebben? (ik ben ze nog niet tegengekomen iig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:39:
Denken jullie dat zoiets goed werkt (Pelgrim ibs930mat afzuigkap) https://www.pelgrim.nl/ap...ppen-bovenkast/ibs930mat/ ?
[Afbeelding]

Het extra smalle design samen met de opbergkastjes spreekt me erg aan! (meeste smalle moet je volgens mij uitschuiven, en dan stoot ik m'n kop weer met 195cm...).
Maar ik kan me ook voorstellen dat een diepere/bredere (of eentje die schuin afloopt) meer meepakt met afzuigen.

Is Pelgrim uniek met deze of zijn er ook andere die iets dergelijks hebben? (ik ben ze nog niet tegengekomen iig).
bij deze moet je toch ook die glasrand uitschuiven?

• Shadow_Zero
Frieda schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:00:
[...]

bij deze moet je toch ook die glasrand uitschuiven?
Hmmmz, ik geloof dat je gelijk hebt. Maar ligt het nou aan mij, of is nergens terug te vinden tot hoe ver die dan uitschuift??

• josefine
Wat ziet SaphirMatt van Aeg er mooi uit, of het echt krasbestendiger is weet ik niet, maar wat een look en feel.

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Wij zijn er eigenlijk helemaal uit met een interieurbouwer. Echter blijft een ding ons continue aan het twijfelen brengen wat betreft indeling.

Spoelbak in kookeiland of in eigen nis? Nu hebben we die in een nis achter de kookplaat. De kookplaat op het eiland van 325cm lang.

Wat waren jullie overwegingen hierin? Vieze vloer vanwege de oversteek die je moet maken. Opgeruimder eiland omdat vaat die niet past nu in de nis staat. Werkruimte issues.

PSN: bollsie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:41:
[...]

Hmmmz, ik geloof dat je gelijk hebt. Maar ligt het nou aan mij, of is nergens terug te vinden tot hoe ver die dan uitschuift??
heb ik ook niet kunnen vinden. ik heb er eentje van Bosch gezien in het Inspiratiehuis en die kwam niet heel ver, maar ik ben een stuk kleiner dan jij, geen idee of je dan aan de bovenkant tegen die beslagen ruit aan staat te kijken :+

• Shadow_Zero
Frieda schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:06:
[...]

heb ik ook niet kunnen vinden. ik heb er eentje van Bosch gezien in het Inspiratiehuis en die kwam niet heel ver, maar ik ben een stuk kleiner dan jij, geen idee of je dan aan de bovenkant tegen die beslagen ruit aan staat te kijken :+
lol! XD
Ik ben niet bekend met het Inspiratiehuis. Is dat nog een heel speciaal adresje? (en het bezoeken waard vanuit Utrecht?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Shadow_Zero schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:09:
[...]

lol! XD
Ik ben niet bekend met het Inspiratiehuis. Is dat nog een heel speciaal adresje? (en het bezoeken waard vanuit Utrecht?)
dat is een soort van showroom van Bosch, Siemens, Neff en Gaggenau, waar je de apparatuur ook werkend kan bekijken. Kan wel de moeite waard zijn! afspraak maken is handig, dan loopt er iemand met je mee om direct vragen te beantwoorden en je krijgt na afloop een overzicht van je favoriete apparaten in de mail. zit in Hoofddorp.

https://inspiratiehuis2020.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Shadow_Zero schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:09:
[...]

lol! XD
Miele heeft er een in Vianen, dat is wel dichtbij voor jou. Geeft je wellicht wel design ideeën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 12:14
[Afbeelding]

Mijn ouders hebben zoiets soortgelijks.
Zou blijkbaar automatisch zuigkracht moeten aanpassen en heeft een naloop maar ze zijn er echt niet over te spreken tov hun oude traditionele afzuiging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sidus
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20:36
[Afbeelding]

Wij hebben precies deze (90cm breed, naar buiten). Wij zijn er op zich wel tevreden over (ik heb niet heel veel vergelijkingsmateriaal). Qua afzuiging voor ons voldoende, we zetten er bijvoorbeeld ook een airfryer onder. Hij maakt wel vrij veel lawaai (misschien door de relatief kleine motor?), moet ook al snel op de hoogste stand. Je moet inderdaad dat glazen randje uitklappen, dat is zo'n 5-10 cm naar voren. De afzuiging valt bij ons maar voor een deel over de voorste pitten, die zuigt ie wel iets minder goed af dan de achterste (maar wel voldoende). Bij onze oude keuken hadden we een standaard afzuigkap, en daar stootte ik wel eens mijn hoofd. Daar heb ik met deze geen last van. En ik vind het er veel mooier/strakker uit zien dan een standaard kap (kastenwand loopt gewoon door, je ziet de kap niet). Je kunt ook nog best wel dingetjes kwijt op/boven de kap in de kasten, dat is ook wel handig (je bent minder "loze" ruimte kwijt an afzuiging). Ik zou zoiets nog wel een keer kopen, maar ik zou nog wel rond kijken of er ook stillere beschikbaar zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Sidus op 28-02-2025 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandra1978
  • Laatst online: 17-03 21:24
Wij gaan voor de 1e (en hopelijk laatste) keer verbouwen. Waaronder ook de keuken. Onze aannemer heeft ons naar Vasco keukens doorgestuurd (Kalmthout).
Na wat wijzigingen zijn we tot onderstaand plan gekomen. Hierbij verschoten we toch wel van de prijs, bijna 37K. Ik verwacht ook niet dat we voor 20K alles wat we nodig hebben, kunnen vinden. Maar ergens tegen de 30 leek me zowel het maximum.
Maar misschien hebben wij daar helemaal geen goed zicht op.
We hebben trouwens geen budget doorgegeven aan de keukenwinkel.
We zijn dan ook naar Grando geweest, waar we wel ons budget hadden gezegd. We hebben hier nog geen offerte van, maar die man zei dat 30 toch wel heel nipt ging zijn...
Dus, graag jullie mening :-) qua prijs.
Van de indeling gaan we niet ver meer afwijken, behalve dan de spoelbak naar het andere werkblad doen. De grote kolom links, wordt trouwens weggehaald.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1zooNA2IUd6D0qhKGmCjxznm0A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QLt0YA67Z9BBTc6zXOoPFKQP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_v1JW00w32IBmJLhLpQKVgt6wLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aHk1s8glzx2a0RP1hOj1XPuU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIyD9Nrn8cu8YJZgkVxMSWO84XI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G53bydNwKqpy5IccMTMcFjVw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3L7Bj1nHyK9b4bypRuijr1zgxRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WxZuUPcDneLcOk3MhaoHHsHf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
sandra1978 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:45:
Wij gaan voor de 1e (en hopelijk laatste) keer verbouwen. Waaronder ook de keuken. Onze aannemer heeft ons naar Vasco keukens doorgestuurd (Kalmthout).
Na wat wijzigingen zijn we tot onderstaand plan gekomen. Hierbij verschoten we toch wel van de prijs, bijna 37K. Ik verwacht ook niet dat we voor 20K alles wat we nodig hebben, kunnen vinden. Maar ergens tegen de 30 leek me zowel het maximum.
We zijn dan ook naar Grando geweest, waar we wel ons budget hadden gezegd. We hebben hier nog geen offerte van, maar die man zei dat 30 toch wel heel nipt ging zijn...
Van de indeling gaan we niet ver meer afwijken, behalve dan de spoelbak naar het andere werkblad doen. De grote kolom links, wordt trouwens weggehaald.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zit best wat apparatuur bij, waaronder een pittige Novy kap. Geen idee wat die normaal retail zou moeten doen. Verwarrend vond ik dat de prijzen er ex BTW stonden.

Verder weet ik de fronten niet van je meubelen? Als je bv ultramatte Fenix hebt, is dat aanmerkelijk duurder dan HPL frontjes.

En je werkblad, welke prijsgroep is dat? Iets exotisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helmo44
  • Laatst online: 06-07 20:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z82ycO9DRfYND24lYMNXJHGveoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bKfIFCWJ7OCxj7nBkoBTG4dl.png?f=fotoalbum_large

Gisteren voor het eerst naar een keukenzaak geweest om een ontwerp te maken voor onze nieuwe keuken. We zijn beland bij KVIK, mooie winkel met strak Deens Design. Goed geholpen en erg transparant.

Alleen geen idee of dit een goede prijs is. En wat vinden jullie van het ontwerp?

Werkblad: €2.017 (laminaat)
Apparatuur: €4.658 (Alles van Bosch)
Quooker: €1.645
Kasten en dergelijke: 6.161 (incl BTW korting).
Diensten: €2.329 (inmeten, aansluitschema, bezorgen en plaatsen)

Totaal 16.810

Zelf al een beetje naar de apparatuur gekeken en wanneer we dit zelf aanschaffen kunnen we hier wel 20% op besparen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMasterT
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 17:19
Het ontwerp wat we hadden hebben we grotendeels gelijk gehouden zoals in mijn eerdere post:

https://gathering.tweaker...message/81297072#81297072

Uiteindelijk toch wel voor een wat expressiever blad gegaan: Neolith Amazonico. Dus komen we uit op:

Apparatuur
Kookplaat met afzuiging - Bora X Pure - PUXU2R
Bakoven met magnetron - Siemens IQ700 - CM978GNB1
Bakoven met stoom - Siemens IQ700 - CS958GDD1
Koelkast - Siemens IQ500 - KI81RSDD0
Vriezer - Siemens IQ500 - GI81NSCE0
Vaatwasser - Siemens IQ500 - SN85E803BE
Kraan - Quooker Combi - 22XBLK en zeeppomje
Composiet spoelbak zwart.

Werkblad
Neolith Amazonico, opgedikt 6cm. Op het eiland, nis en achterwand van de nis.

Kasten eiland
Hacker Systemat
AV 1000 zandgrijs
Korpus lichtgrijs
Plint 10cm, grafiet

Kasten wand
Hacker Systemat
AV 6088 eiken elegant fineer
Korpus fijn eiken natuur
Plint 10cm, grafiet

Na het opvragen van 3 offertes uiteindelijk gekozen voor de eerste winkel. De prijs was goed en we zijn daar echt heel fijn geholpen.

Totaal prijs kwam uit op 38.300 waar ik we tevreden mee waren, en dus de keuken besteld. We zijn er heel blij mee. Nu nog wachten tot de verbouwing en plaatsing van de keuken eind dit jaar.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Vooral die 4,83 afronding maakt het verschil! Maar, wel goed dat hij er af gaat en niet zoals een paar pagina's eerder bij iemand erbij.

Fineer kastjes maken de keuken automatisch prijziger. Dat zie je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandra1978
curkey schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:47:
[...]

Er zit best wat apparatuur bij, waaronder een pittige Novy kap. Geen idee wat die normaal retail zou moeten doen. Verwarrend vond ik dat de prijzen er ex BTW stonden.

Verder weet ik de fronten niet van je meubelen? Als je bv ultramatte Fenix hebt, is dat aanmerkelijk duurder dan HPL frontjes.

En je werkblad, welke prijsgroep is dat? Iets exotisch?
Het is een keramisch werkblad, wel wat oppervlakte.
Verder weet ik eerlijk gezegd niet goed hoe t zit met de kasten, zie hieronder nog een screenshot.
Ik vind vooral de prijs van de kasten nogal.hoog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxqaPQos4jcQIfcxoaFeSxqpaAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XjU7M1cmCSHoosWOn4na2MGj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Het lijkt er sterk op dat siemens en bosch een stuk duurder zijn geworden dan aeg of was het verschil altijd al zo groot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
TMasterT schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:32:
Het ontwerp wat we hadden hebben we grotendeels gelijk gehouden zoals in mijn eerdere post:

Uiteindelijk toch wel voor een wat expressiever blad gegaan: Neolith Amazonico. Dus komen we uit op:

Apparatuur

Werkblad

Kasten eiland
Hacker Systemat
AV 1000 zandgrijs
Korpus lichtgrijs
Plint 10cm, grafiet

Kasten wand
Hacker Systemat
Korpus fijn eiken natuur
Plint 10cm, grafiet

Na het opvragen van 3 offertes uiteindelijk gekozen voor de eerste winkel. De prijs was goed en we zijn daar echt heel fijn geholpen.

Totaal prijs kwam uit op 38.300 waar ik we tevreden mee waren, en dus de keuken besteld. We zijn er heel blij mee. Nu nog wachten tot de verbouwing en plaatsing van de keuken eind dit jaar.

***members only***
TMasterT schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:32:

Apparatuur

Werkblad

Kasten eiland
Hacker Systemat
AV 1000 zandgrijs
Korpus lichtgrijs
Plint 10cm, grafiet

Kasten wand
Hacker Systemat
Korpus fijn eiken natuur
Plint 10cm, grafiet

***members only***
Wat een prijsverschil met thuiskeukens voor dezelfde kasten. Blad ook erg prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
Wat een prijsverschil met thuiskeukens voor dezelfde kasten. Blad ook erg prijzig
Ik denk dat je de 35% korting niet goed gezien heb. Neem bv de VGH6022101 in pg7. Die is bij Thuiskeukens 1065, tegen 969 (1491 - 35%) in de offerte. Lijkt me toch een mooie prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Blihi schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:50:
Vooral die 4,83 afronding maakt het verschil! Maar, wel goed dat hij er af gaat en niet zoals een paar pagina's eerder bij iemand erbij.

Fineer kastjes maken de keuken automatisch prijziger. Dat zie je.
Morgen ga ik weer terug naar de opteller, hij kon zakken naar 22.000 of bood aan dat ik de apparatuur elders haal. Ben benieuwd waar we dan op uitkomen. Overigens exact dezelfde keuken inclusief apparatuur voor 19500 gevonden bij keukenloods. Denk dat daar ook nog wel wat van af kan want is de eerste prijs. Ze hebben helaas alleen een prijs gestuurd en geen offerte en daar houd ik niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
TMasterT schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 19:25:
[...]

Ik denk dat je de 35% korting niet goed gezien heb. Neem bv de VGH6022101 in pg7. Die is bij Thuiskeukens 1065, tegen 969 (1491 - 35%) in de offerte. Lijkt me toch een mooie prijs.
Als je alles optelt en kortingcode toepast dan kom.je echt lager uit dan 16k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMasterT
josefine schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 20:28:
[...]

Als je alles optelt en kortingcode toepast dan kom.je echt lager uit dan 16k
Ik ben sowieso blij met de prijs en het ontwerp. Ik deelde het hier ook vooral voor anderen om te kunnen vergelijken.

Maar ik begrijp niet wat je bedoelt. Kun je eens toelichten met een voorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jakez68
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:34
[Afbeelding]

Siemens heeft ook zo'n model ...
https://www.siemens-home....ted-design-hood/LJ97BAM60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
Van de indeling gaan we niet ver meer afwijken, behalve dan de spoelbak naar het andere werkblad doen. De grote kolom links, wordt trouwens weggehaald.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat mij heel erg opvalt zijn de verschillende breedtematen hoge kasten. Ik begrijp dat er een kolom achter zit. Nu heb je 3 verschillende breedtes ingetekend lijkt het? Is het geen optie die middelste 2 even breed te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt voor de keuken.

Uiteindelijk toch voor Marquardt keuken in Oisterwijk gegaan voor 10500 zonder apparatuur. De apparatuur kopen wij los voor ongeveer 8 to 8.5 en dan zitten we dus op 18000 tot 19000 voor de keuken inclusief zetten. De apparatuur wordt ook voor ons geïnstalleerd. Ik ben er gelukkig mee want wij begonnen op 26.000. Bij concurrenten kwamen wij als goedkoopste bij Superkeukens voor 21.000 en deze prijs werd zonder offerte gedoken met 1.500 door Keukenloods maar bij Marquardt hadden wij vanaf het begin toch het beste gevoel ondanks de verkooptruc op het eind. Blij dat we weer door kunnen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
RaijRaij schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:54:
Vandaag eindelijk de knoop doorgehakt voor de keuken.

Uiteindelijk toch voor Marquardt keuken in Oisterwijk gegaan voor 10500 zonder apparatuur. De apparatuur kopen wij los voor ongeveer 8 to 8.5 en dan zitten we dus op 18000 tot 19000 voor de keuken inclusief zetten. De apparatuur wordt ook voor ons geïnstalleerd. Ik ben er gelukkig mee want wij begonnen op 26.000. Bij concurrenten kwamen wij als goedkoopste bij Superkeukens voor 21.000 en deze prijs werd zonder offerte gedoken met 1.500 door Keukenloods maar bij Marquardt hadden wij vanaf het begin toch het beste gevoel ondanks de verkooptruc op het eind. Blij dat we weer door kunnen nu.
Als ik je eerdere post over de offerte daar goed interpreteer is het dus 8100+ meubelen + 4000+ blad + 2700 montage = ong 15000 waar nu dus 4500 van af is gegaan? Forse prijsdaling ten opzichte van de eerdere (on) mogelijkheden dan daar. En een heel nette eindprijs denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TFDev
MikaX schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 12:31:
[...]

Wat mij heel erg opvalt zijn de verschillende breedtematen hoge kasten. Ik begrijp dat er een kolom achter zit. Nu heb je 3 verschillende breedtes ingetekend lijkt het? Is het geen optie die middelste 2 even breed te maken?
Dit lijken idd 50+40 kasten te zijn nu?
@sandra1978
Persoonlijk zou ik het dan 60+30 (30 apothekerskast bijv) maken zodat je maar 2 verschillende breedtematen hebt en die afwijkende breedte maat ook precies de helft is van de andere breedte. Staat een stuk rustiger verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandra1978
TFDev schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:21:
[...]

Dit lijken idd 50+40 kasten te zijn nu?
@sandra1978
Persoonlijk zou ik het dan 60+30 (30 apothekerskast bijv) maken zodat je maar 2 verschillende breedtematen hebt en die afwijkende breedte maat ook precies de helft is van de andere breedte. Staat een stuk rustiger verwacht ik.
Het is 1 kast van 40 en de rest allemaal 60, dus geen derde maat, behalve die brede schuiven dan onder het werkblad links, maar dat stoort niet denk ik.

Nog input over de prijs? Dat was vooral mn vraag, het is net over de 20k voor enkel de kasten, dat lijkt me echt veel, maar ik heb er verder dan ook geen verstand van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ho5dGvCkEkY36yhUP8KyOvORgoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pdZNqGf3y4gRAIJZ7VhxExSU.png?f=fotoalbum_large

Heb hem vandaag laten ontwerpen. Wat vinden jullie ervan? Kost 13.750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
sandra1978 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 14:54:
[...]
Nog input over de prijs? Dat was vooral mn vraag, het is net over de 20k voor enkel de kasten, dat lijkt me echt veel, maar ik heb er verder dan ook geen verstand van...
Ik vind dat veel voor alleen de kasten, al heb je wel echt veel kasten en deels maatwerk. Kijk bij de offerte van de andere partij of daar veel verschil tussen zit. Elke partij maakt marges op een deel van de keuken, soms apparatuur, soms kasten. Eventueel kun je nog een vergelijking maken met een interieurbouwer in de buurt. Bij zo’n grote keuken kan dat interessant prijsverschil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01:04
UltraInstinct schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 15:18:
[Afbeelding]

Heb hem vandaag laten ontwerpen. Wat vinden jullie ervan? Kost 13.750 euro.
Mooi! En mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-09 18:25
Dankjewel! Ik zit wel alleen te denken om het helemaal rechts te verlengen en een prullenbak erin te laten bouwen (onder aanrecht). Alleen twijfel ik er nog over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novari131
  • Laatst online: 24-08 17:45

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk eens naar de doorloopruimte. Dan heb je een enorme keuken en 70cm om erbij te komen, meet eens uit met huidige keuken hoe dit aanvoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 16:12
Ruimte voor ventilatie;
I.v.m. maximaal kast ruimte is de keuken gepland om tot aan het plafond te komen. Echter, vroeg ik mij af gaat dit wel met ventilatie ?

Hoogte plafond : 260 cm
Hoogte keuken: 259.8 cm (13cm plint, 207.8cm hogekast, 39cm opzet)

[ Voor 9% gewijzigd door ThelazyEngineer op 02-03-2025 22:40 . Reden: Maten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
Nou, wij zijn er bijna aan uit! :D

We willen graag gaan voor een opstelling aan 1 kant lage kasten greeploos, en aan de andere kant een kastenwand.

We waren eerst bang dat de ruimte tussen de kastenwand en het blad aan de overkant met een 90cm te klein zou zijn, maar na wat proberen thuis om de ruimte te creëren, en meten in keukenwinkels waar de afstand vaak tussen de 90 en de 1.20 zat, leek het ons wel te doen. Heeft iemand nog een opmerking hierover, waar we nog over na moeten denken?

Dan een tweede. de kastjes aan de lage kant doen we greeploos, hoe diep moet dan het blad zijn?
Als ik bij keukenkasten fabriek kijk is het greeploze kastje 58 diep.
Kan ik dus de kastjes ook volledig tegen de muur aanzetten, en het blad bijvoorbeeld 59 cm laten, dan winnen we wat in de doorloop, of is dit totaal niet aan te raden? Ik lees overal wel dat 60CM de standaard is, maar kunnen we af met 58, of 59, als het kastje greeploos is en tegen de muur staat? (als dat kan uiteraard)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DTktyxsFfLhAJFMiWws1DBEYAFM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0DRO08M4hVC26DzMbN1iITvk.png?f=user_large

Vast bedankt, en sorry als de vragen wat dom zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
Zou leuk zijn om meer foto’s te zien en vaker te horen waarom een kleur gekozen is of meerdere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
_dizzy_ schreef op maandag 3 maart 2025 @ 20:31:
Nou, wij zijn er bijna aan uit! :D

We willen graag gaan voor een opstelling aan 1 kant lage kasten greeploos, en aan de andere kant een kastenwand.

We waren eerst bang dat de ruimte tussen de kastenwand en het blad aan de overkant met een 90cm te klein zou zijn, maar na wat proberen thuis om de ruimte te creëren, en meten in keukenwinkels waar de afstand vaak tussen de 90 en de 1.20 zat, leek het ons wel te doen. Heeft iemand nog een opmerking hierover, waar we nog over na moeten denken?

Dan een tweede. de kastjes aan de lage kant doen we greeploos, hoe diep moet dan het blad zijn?
Als ik bij keukenkasten fabriek kijk is het greeploze kastje 58 diep.
Kan ik dus de kastjes ook volledig tegen de muur aanzetten, en het blad bijvoorbeeld 59 cm laten, dan winnen we wat in de doorloop, of is dit totaal niet aan te raden? Ik lees overal wel dat 60CM de standaard is, maar kunnen we af met 58, of 59, als het kastje greeploos is en tegen de muur staat? (als dat kan uiteraard)

[Afbeelding]

Vast bedankt, en sorry als de vragen wat dom zijn :D
Had je dat in de winkel/thuis ook getest met hoge kasten erbij? 2x laag op 90cm is wat anders dan 1x hoog en 1x laag op dezelfde afstand.
En wat voor apparaten komen ertussen waarbij de deurtjes de doorgang belemmeren?, vaatwasser, koelkast, oven...?
Heb je het ontwerp/plattegrond, misschien kunnen we meedenken?

Ik weet niet zeker of de muur of kastjes zelf moeten ademen ivm vochtregulatie.
Een muur is ook zelden perfect recht, dus daar zul je ook wat marge voor moeten hebben.
Ik zou die 2cm ruimte gewoon aanhouden, 90 of 92cm loopruimte maakt het verschil ook niet meer, al zou ik zelf bij 1 kant hoog liever minstens 100cm aanhouden. Maarja, wat niet gaat, dat gaat niet.
Pagina: 1 ... 503 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1