Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:45
Wij hebben ook akkoord gegeven op onze nieuwe keuken. Het ‘moest’ een Nolte keuken worden aangezien mijn vrouw en ik daar zeer content mee waren in onze vorige woning.

We zijn behoorlijk afgeknapt op de ‘verkopers/ verkooptactieken’ van zowel Nolte Kuchen in Apeldoorn en Enschede. Wat een ballententen. Zeer duidelijk aangegeven dat allergisch ben voor spelletjes rondom de hele keukenverkoop werd er 1 groot toneelspel van gemaakt. Ik zal jullie niet vermoeien met de details, maar blijf er gewoon weg is ons advies…
We zijn uiteindelijk geslaagd bij een een (1 mans?) zaak vlak bij ons welke alleen maar Nolte verkoopt.

Na het akkoord wel wat zaken aan laten passen en we nemen een aantal apparaten mee uit onze oude keuken, en de verkoopster vond het geen probleem als we zelf elders wat aanvullende apparatuur kochten.

Ik heb geen recente afbeelding maar op een aantal kleine wijzigingen na is dit de opzet:
(Ruimte niet goed ingetekend op de foto, rechts naast de kastenwand zit nog een deur en een stukje muur dus de ruimte is wat breder dan het zo lijkt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T44w97cfW5hg3c3a6z5OwCYYvg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Eg4wGiajOes7ICH9UQrZJaD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WnlFC8KLdHFB7tI5eAubkbDkJ-g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzXvXTXR6HHNPCLGNWvhrAjy.jpg?f=fotoalbum_large

Nolte Feel Sahara (laag + eiland) en natuureik edelmat (hoge kasten). Korpushoogte 90cm met 6cm plint.

De keuken opstelling bestaat uit:

L deel 325x300:
Greeploze afwerking (niet op foto)
60cm legplanken
60cm vaatwasser
90cm spoelkast deuren (2x45cm)
110 lemans (45cm deur)
60cm ladekast (4laden achter enkele deur)
Hoge kasten 225cm hoog (op de foto nog oude invulling, ovens komen op 90cm naast elkaar)
88cm vriezer + stoom/bak oven + legplanken
3 laden achter enkele deur + magnetron/oven + legplanken
178 koelkast + opbergruimte

Eiland, rondom greeploos afgewerkt 190x110:
richting kastenwand:
90cm 3 laden
90cm 2 laden (inductie met recirculatie afzuiging)
zichtzijde (50cm diep):
60cm legplanken
120cm (2x60cm) legplanken

Greeplijsten (onder werkblad + verticaal) met sfeerverlichting

Werkblad: 2.4cm Kemie Ceramistone Diamond Cream. Met 6.3cm plint langs aanrecht.

Apparatuur:
Meenemen (Siemens)
Vriezer
Koelkast
Stoomoven (mogelijk toch vervangen)
Combi magnetron oven (mogelijk toch vervangen)

Keukenleverancier:
Quooker Flex Combi Plus

Keukenloods:
Vaatwasser: SX97T801BE
Inductie: EX877NX68E

Members only: prijsinfo
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben nog in dubio om toch ook de ovens te vervangen door recente 45cm hoog modellen van Siemens, dus dat komt er dan mogelijk nog bovenop…

[ Voor 9% gewijzigd door TFDev op 02-02-2025 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:12
Hoi allemaal,

Wij zijn druk bezig met het ontwerpen van onze nieuwe keuken, die we op een andere plek willen plaatsen dan de huidige. Ik heb een plattegrond en de uitwerking in de IKEA keukenplanner toegevoegd.

Een van de uitdagingen is een mooie balans vinden tussen opslagruimte en ruimtelijkheid. En ook de grootte van het keukeneiland: te klein? praktisch? We hebben ook gedacht aan een panorama Novy vanwege vetspetters - maar weet niet of deze past in een IKEA keuken, of dat er andere oplossingen zijn (we hebben binnenkort een afspraak daar).

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B71fMEWB3yFu2hjZZzCdRymVzkk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OPskSjtAAt1kTfZ2myxT32Km.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkWFcNrUhTpCXMpbTaMUlI6HXMI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/njvuRF5eXTIfxDDy93OwsguA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 16:34
Goedendag,

Ook wij mogen een nieuwe keuken uitzoeken voor onze nieuwbouwwoning. Ik heb heel wat pagina's gelezen hier en heel wat inspiratie opgedaan, waarvoor dank!

Nu hebben we al een mooie opstelling gemaakt bij zowel Nolte als bij Keukenloods.
Bij Keukenloods is het een Hacker Systemat keuken geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ON3u-3yIaijJaMLOFDCtxq_UT6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtxkC9sZcXAsXWQaVFQw3Rzj.jpg?f=fotoalbum_large

Bij beide zaken hebben we dezelfde inbouw apparatuur van Siemens gekozen (zie onderstaande lijst), maar bij Nolte moeten we de apparatuur elders bestellen omdat ze niet mee kunnen gaan in de lage prijs van andere aanbieders.
- Oven en magnetron HM936GCB1
- Oven HB936GAB1
- Kookplaat ED877HQ26E / Bora puxu2
- Koelkast KI81FSDE0
- Vriezer GI81NSCE0
- Vaatwasser SN97T801BE

Bij beide zaken zijn wij keurig geholpen en hebben wij een goed gevoel. Bij Keukenloods hebben wij al 2x eerder een keuken gekocht, dus we weten dat het daar wel goed zit. Met Nolte hebben wij nog geen ervaring.

De prijzen liggen redelijk bij elkaar in de buurt (Nolte is 2k duurder), maar levert daarentegen wel 5cm hogere kastjes / lagere plinten.

Wij weten niet zo goed waar wij nou heen moeten gaan. Volgens mij is de kwaliteit van beide keukenmerken ongeveer gelijk, bij beide hebben wij een mooi werkblad gevonden en bij beide dezelfde apparatuur.

Wat is jullie ervaring met deze ketens? Is Nolte de meerprijs waard of juist niet? En hebben jullie nog aanmerkingen op de apparatuur die wij gekozen hebben?

Kunnen wij bijvoorbeeld beter een Bora puxu2 nemen in plaats van de Siemens kookplaat? Siemens kookplaten worden sowieso weinig aangekocht hier merk ik. Is Bora zoveel beter qua kwaliteit?

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 11:53
Ik zit in de allerlaatste fase van aankoop van mijn keuken, Decolegno fronten en MadyByDas kasten, weet iemand hoe deze kanten zijn afgewerkt? Is dit met kantenband of geverfd of..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
YellowCab schreef op zondag 2 februari 2025 @ 21:37:
Goedendag,

Bedankt voor het meedenken!
Even een paar vragen;
- Waar kom je qua kosten ong op uit? (Gewoon nieuwsgierig)
- Waarom een ‘niet XL’ vaatwasser? Volgens mij is het bij Siemens; SN normale hoogte, SX XL hoogte (meer binnenruimte). Mijns inziens die paar tientjes extra wel waard.
- Waarom 2 ‘full size’ ovens? Evt zou het in kosten wat schelen als 1 van de 2 een compacte versie was. En ik dacht ook ergens gelezen hebben dat door het toenemen van de binnenruimte de magnetron bij een 60cm variant minder goed werkt dan die van een 45cm variant.
- Waarom spoelen en koken aan deze kant en niet aan de andere zijde bij de ovens en koelkast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44
BaBoK schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:07:
Ik zit in de allerlaatste fase van aankoop van mijn keuken, Decolegno fronten en MadyByDas kasten, weet iemand hoe deze kanten zijn afgewerkt? Is dit met kantenband of geverfd of..
Kantenband. Zelfde materiaal als front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-05 11:37
Wij vonden het ook niet mooi toen we het goed bekeken en hebben daarom de greeplijst toch niet rondom laten lopen. Wel met plint, zoiets: https://pin.it/2M3RRLSru
TMasterT schreef op zondag 2 februari 2025 @ 11:26:
Wij zijn ons keukenontwerp definitief aan het maken. Zie voor de plannen: https://gathering.tweaker...message/81297072#81297072 . We zijn er bijna, maar lopen nog tegen één punt aan.

Het gaat om een Hacker Systemat en voor het eiland overwegen we HPL frontjes met een doorlopende greeplijst. Maar nu is het zo dat voor productgroep 1 en 2 de verstekhoek wordt uitgevoerd met een V-groef. Hierdoor is een lijn zichtbaar in de verstekhoek. Dit maakt het verstek bij frontmaterialen uit prijsgroep 1 en 2 minder kwetsbaar voor stoten. Maar het ziet er wel minder strak uit:

[Afbeelding]

De keukenwinkels die we bezocht hebben, hebben het zo niet in de winkel staan, en we vinden het lastig om het totaalbeeld op basis van alleen een foto voor te stellen. Geen idee dus of we dat storend gaan vinden.

We zouden de frontjes rondom gelakt kunnen doen, maar is weer duurder en kwetsbaarder dan HPL. Zonder doorlopende greeplijst is ook een optie, maar dan weten we niet zo goed wat we met het ontwerp moeten doen, en of we dat mooi vinden.

Iemand nog adviezen of tips, of zelf ervaring met een dergelijke V-groef? Of wellicht een tip waar we een eiland met zo'n V-groef kunnen bezichtigen? Of toch voor een ontwerp zonder doorlopende greeplijst gaan?
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wendyzoekt
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-05 09:57
Dag allemaal,

Dankzij jullie bijdragen heb ik al ontzettend veel geleerd over keukeninrichtingen en offertes. Nu hoop ik op aanvullend advies over deze offerte van superkeukens voor het plaatsen van een keuken in een nieuwbouwwoning. Zijn er nog aandachtspunten waar ik op moet letten of tips die jullie kunnen geven?

Model: Super+ UGL Grayson
Totaalbedrag: € 14.476,00, incl montage, excl leidingwerk
Keukenblad: Barros Strella Polished (Composiet) 2x 1821cm x 650cm. Het werkblad kon niet in 3600m worden geleverd, dus ze hebben het in tweeën gesplitst.

Apparatuur:
- Bosch vaatwasser SMV2ITX09E
- Bosch inductiekookplaat PIE861BB5E
- Bosch koel-/vriescombinatie KIV86SFE0
- Bosch combi-magnetron CMA485GB2
- Bosch wandafzuigkap DWB96BC50

Wij twijfelen vooral over het werkblad dat door tweeën is gesplitst en of het nu logisch is geplaatst/ voldoende kastruimte is. Is de prijs daarnaast OK? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SR2t--9bexIC83j7-NNN0guEeLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xZuJKUxzyhBP6hliNICyyS9n.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amRMXLq7T1XkhqM7lVDEX-2fiyA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oc7QAlX9ZjQUC5YyJa2DiI3n.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door wendyzoekt op 03-02-2025 09:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:51

aex351

I am the one

Wellicht een iets wat onderbelicht onderwerp. Waar plaatsen jullie de prullenbak? Mijn nieuwe keuken wordt parallel. En mijn idee was om in de hoek een stukje ruimte over te laten om daar dan een losse prullenbak te plaatsen. Ideeën?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semos94
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-04 12:17
Goedemorgen allen,

Wij hebben voor onze nieuwe keuken het volgende idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIpUbci4vZuXpPaOCtdjHFZ-aL8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Kw4qCbeX21XtOiB8gjlHNZzP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6xvchpNvF-DXeJkYahEGMVfDUM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/34JDKGkfvmi7izh4GIZCQJJh.jpg?f=user_large

Wat is jullie mening over het eiland in deze situatie? Hij lijkt me wat klein en zorgt er misschien juist voor dat alle doorlopen vrij krap gaan zijn.

Is een schiereiland zoals volgende dan een beter idee? Het nadeel vind ik dat je dan de keuken moet inlopen om bij de koelkast te komen en het voelt minder ruimtelijk aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcJVJWEkQKtlFsa7L7RisDiqGM0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/NXXbksU4HRsamA2AV4jeCGwJ.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Semos94 op 03-02-2025 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij zijn bezig met een nieuwe keuken en hebben een offerte liggen van de zaak waar we ook mee in zee gaan. Klein bedrijf, goed advies etc. Het valt me op in de offerte dat de prijzen voor de inbouwapparatuur een stuk hoger liggen dan als ik die bijv. via Coolblue opzoek (zelfde apparaat/typenummer). Uiteindelijk gaan we natuurlijk voor de totaalprijs van de keuken, maar als je dan toch in detail gaat kijken gaat het toch jeuken dat je vrij makkelijk 1000+ euro kunt besparen door zelf een of meerdere apparaten aan te schaffen. Dan zit je natuurlijk wel met inbouw, garantie, verantwoordelijkheid e.d. als je niet alles via 1 leverancier doet. Je wilt ook geen gedoe hebben als iets niet past of niet werkt oid (al kan aan bijv. een inbouwoven niet zoveel mis gaan toch?). Daarbij is de keuken bij ons onderdeel van een grote verbouwing waarvan de kosten van de keuken maar een relatief klein deel zijn. We neigen er daarom ook naar om ons hier maar even overheen te zetten en gewoon te kijken naar de totale prijs van de keuken. Al is 1000 euro toch serieus geld waar je veel andere dingen voor kunt doen. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:40

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

We zijn eruit we hebben een nieuwe keuken gekocht! :)
Aanpassingen welke we hebben gedaan:
-Kleur van groen naar wit (Nordic wit/mat icm eiken werkblad)
-Indeling bovenkasten iets anders, ze kwamen erachter dat indeling niet zo handig was. Bij Primo nemen ze wekelijks de tekeningen door. Goede service!
-Andere koel/vries combinatie van nofrost naar lowfrost, 1x per jaar ontdooien vind ik niet zo erg.

Nu wachten tot mei. :z
Van te voren nog wel wat zaken regelen zoals inmeten, en op zoek naar een tegelzetter.

@Palomar Dat viel ons ook op, het is goedkoper te krijgen. Het viel mij op dat niet alle prijzen terug te vinden zijn. Aangezien we 5 apparaten aanschaffen krijgen we korting. Doe liever alles via 1 partij ivm garantie etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Harmen op 03-02-2025 10:54 ]

Whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funkygraz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 14:50
aex351 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:49:
Wellicht een iets wat onderbelicht onderwerp. Waar plaatsen jullie de prullenbak? Mijn nieuwe keuken wordt parallel. En mijn idee was om in de hoek een stukje ruimte over te laten om daar dan een losse prullenbak te plaatsen. Ideeën?
Wij hebben deze in ons eiland laten plaatsen een lade die uitschuift, 2 grote (PMD / REST) 2 kleine (GFT / Papier)

Ideaal, echt aan te raden. Kost wel een kast van 60 maar scheiden gaat soepel en een genot om tijdesn koken / preppen snel je omgeving te kunnen opruimen. Wij hebben nog een ruimte van ongeveer 5 centimeter boven de bakken waar we de verschillende zakken kunnen leggen.

Zorg wel dat je een beetje grote bakken hebt anders kun je bijvoorbeeld je PMD niet kwijt.

Denk aan zoiets (deze hebben wij niet, eerste search result)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1-l3jYi4-NcYb7Mehhqf_2kGew=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rdkyIiCcp4I87dVzGoWh34p8.jpg?f=user_large

Merry men, let the quest for the holy grail begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Semos94 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:52:
Wat is jullie mening over het eiland in deze situatie? Hij lijkt me wat klein en zorgt er misschien juist voor dat alle doorlopen vrij krap gaan zijn.

Is een schiereiland zoals volgende dan een beter idee? Het nadeel vind ik dat je dan de keuken moet inlopen om bij de koelkast te komen en het voelt minder ruimtelijk aan?
Overwogen om het fornuis rechtsboven te doen en dan afzuiging direct naar buiten? Spoelbak dan iets naar links. En i.p.v. een vast eiland een verrijdbaar eiland welke je ook als werkblad gebruikt waar je maar wilt. Kook je niet kan die lekker links aan de kant. Zo'n inbouw recirculatie slokt best wat opslagruimte op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:28
Ik heb een spoelkast van 80 genomen met lades voor het afval. De keuken komt nog, dus ervaring heb ik er nog niet mee. Mijn oude had een losse pedaalemmer in een loze hoek. Ergonomisch is dat fijn, maar je hebt 'm ook constant in het zicht. Nu proberen we eens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:36
Semos94 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 08:52:
Goedemorgen allen,

Wij hebben voor onze nieuwe keuken het volgende idee:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat je kunt overwegen is de korte achterwand (links) behouden voor koelen/vriezen en oven(s) en dan je kookeiland een kwartslag draaien en veel langer maken. Dan kook je naar de tuin toe en geeft in mijn ogen de ruimte een wat meer open/speels karakter ipv alles maar tegen de muren te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

funkygraz schreef op maandag 3 februari 2025 @ 11:08:
[...]

Wij hebben deze in ons eiland laten plaatsen een lade die uitschuift, 2 grote (PMD / REST) 2 kleine (GFT / Papier)

Ideaal, echt aan te raden. Kost wel een kast van 60 maar scheiden gaat soepel en een genot om tijdesn koken / preppen snel je omgeving te kunnen opruimen. Wij hebben nog een ruimte van ongeveer 5 centimeter boven de bakken waar we de verschillende zakken kunnen leggen.

Zorg wel dat je een beetje grote bakken hebt anders kun je bijvoorbeeld je PMD niet kwijt.

Denk aan zoiets (deze hebben wij niet, eerste search result)

[Afbeelding]
Ja, dit soort grote bakken zijn al veel handiger dan die kleine bakjes die je vaak ziet. Ik kom zo alleen niet vaak tegen. In de showrooms zie je toch vaak de oplossing met kleine bakken onder de spoelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semos94
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 26-04 12:17
bl0kkie87 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 14:49:
[...]

Wat je kunt overwegen is de korte achterwand (links) behouden voor koelen/vriezen en oven(s) en dan je kookeiland een kwartslag draaien en veel langer maken. Dan kook je naar de tuin toe en geeft in mijn ogen de ruimte een wat meer open/speels karakter ipv alles maar tegen de muren te plaatsen.
Bedankt! Dat was inderdaad mijn eerste plan (en favoriet), maar dan kom ik niet weg met de eettafel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:59
Semos94 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:22:
[...]

Bedankt! Dat was inderdaad mijn eerste plan (en favoriet), maar dan kom ik niet weg met de eettafel helaas.
Kan je de hele plattegrond delen in plaats van alleen de keuken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
wendyzoekt schreef op maandag 3 februari 2025 @ 06:20:
Dag allemaal,

Dankzij jullie bijdragen heb ik al ontzettend veel geleerd over keukeninrichtingen en offertes. Nu hoop ik op aanvullend advies over deze offerte van superkeukens voor het plaatsen van een keuken in een nieuwbouwwoning. Zijn er nog aandachtspunten waar ik op moet letten of tips die jullie kunnen geven?

Model: Super+ UGL Grayson
Totaalbedrag: € 14.476,00, incl montage, excl leidingwerk
Keukenblad: Barros Strella Polished (Composiet) 2x 1821cm x 650cm. Het werkblad kon niet in 3600m worden geleverd, dus ze hebben het in tweeën gesplitst.

Apparatuur:
- Bosch vaatwasser SMV2ITX09E
- Bosch inductiekookplaat PIE861BB5E
- Bosch koel-/vriescombinatie KIV86SFE0
- Bosch combi-magnetron CMA485GB2
- Bosch wandafzuigkap DWB96BC50

Wij twijfelen vooral over het werkblad dat door tweeën is gesplitst en of het nu logisch is geplaatst/ voldoende kastruimte is. Is de prijs daarnaast OK? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Bij onze huidige keuken is het blad ook gesplitst, maar dan precies in het midden van de kookplaat. Dat valt eigenlijk niet op.

De prijs van de keuken lijkt me niet gek. Wij hebben bijna precies dezelfde keuken 6 jaar geleden gekocht voor ca. €12.000 met Siemens apparatuur, merk Ballerina. Ook een parallelopstelling met dezelfde lengte en 2 hoge kasten. Inmiddels liggen de prijzen natuurlijk veel hoger, dan vind ik jouw prijs helemaal niet gek.

Het ontwerp zou ik wel een beetje aanpassen. Volgens mij zijn je lades nu 60 - 120 - 60. Mooier lijkt mij: 90 - 90 - 90. Of eventueel kan je vaatwasser ook tussen de spoelbak en kookplaat in doen, dan heb je van voren gekeken: 90 - 90 - 60 - 60 - 60, waarbij de lades dus 90cm breed zijn en de deuren 60cm breed.. Dat ziet er net wat strakker uit.

[ Voor 17% gewijzigd door MarcoC op 03-02-2025 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 03:05
Bij ons was de splitsing aan de zijkant van de kookplaat (ze zag dus maar 2x 3-4 cm naad...) kortom bijna niet opvallend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Dankjewel voor je reactie!
- kosten liggen rond de 24-26k inclusief installatie.
- het moet inderdaad een XL vaatwasser zijn, goede opmerking!
- ik vind 2 grote ovens mooier staan. 1 groot en 1 klein vind ik niet zo strak. Daarnaast vind ik de kleine ovens echt te klein.
- we hebben gekozen om koken aan deze kant te doen, zodat we tijdens het koken de woonkamer in kijken en contact kunnen hebben met de kinderen.

Heb jij toevallig nog ervaring met Hacker Systemat VS Nolte?
TFDev schreef op zondag 2 februari 2025 @ 22:10:
[...]

Even een paar vragen;
- Waar kom je qua kosten ong op uit? (Gewoon nieuwsgierig)
- Waarom een ‘niet XL’ vaatwasser? Volgens mij is het bij Siemens; SN normale hoogte, SX XL hoogte (meer binnenruimte). Mijns inziens die paar tientjes extra wel waard.
- Waarom 2 ‘full size’ ovens? Evt zou het in kosten wat schelen als 1 van de 2 een compacte versie was. En ik dacht ook ergens gelezen hebben dat door het toenemen van de binnenruimte de magnetron bij een 60cm variant minder goed werkt dan die van een 45cm variant.
- Waarom spoelen en koken aan deze kant en niet aan de andere zijde bij de ovens en koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
- Kostentechnisch klinkt het wat hoog, al heb je er dan wel meer apparatuur bij dan wij hebben (zie paar posts terug voor onze keuken, evt nog een kleine 3000 erbij als we ook 2 ovens doen (CM978….en CS958….), jij hebt dan ook nog een koeler en vriezer á 2000, komt je ook op 25K. Dan een kwestie van kasten, lades en bladhoeveelheid vergelijken?

-Ik snap de opmerking wbt de binnenruimte van de oven, maar daar je er 2 hebt zul je niet zo snel tegen die beperking aanlopen verwacht ik? Hebben wij nu iig ook niet met 2 compacte ovens. Zeker als je ze boven elkaar gaat plaatsen zal dat er niet zo vreemd uit zien? Bij ons komen ze naast elkaar en dan heb je juist 90 deur onder en boven de oven (met 225 kasten). Al zitten ze dan wel weer uit het midden met 3 kasten bij ons.

- Langs de kastenwand heen kijk je richting het leefgedeelte dan? Het voelt wel wat vreemd. Je moet nu elke keer om het eiland heen lopen om ‘alles te doen’ koelkast, vriezer, ovens.

- Ervaring Nolte vs Hacker heb ik niet. Wel met Nolte vanuit onze vorige woning. Die keuken was qua kwaliteit echt wel op een wat hoger niveau dan wat we nu hebben (volgens mij Nobilia) dus nu zijn wij weer over naar Nolte (wordt april geleverd).

Hoe breed wordt de doorloop tussen het eiland en de muur? Je gebruikt het niet als werkruimte, maar ik denk dat je dat gedaan hebt om er toch nog langs te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
TFDev schreef op maandag 3 februari 2025 @ 20:10:
[...]

- Kostentechnisch klinkt het wat hoog, al heb je er dan wel meer apparatuur bij dan wij hebben (zie paar posts terug voor onze keuken, evt nog een kleine 3000 erbij als we ook 2 ovens doen (CM978….en CS958….), jij hebt dan ook nog een koeler en vriezer á 2000, komt je ook op 25K. Dan een kwestie van kasten, lades en bladhoeveelheid vergelijken?

-Ik snap de opmerking wbt de binnenruimte van de oven, maar daar je er 2 hebt zul je niet zo snel tegen die beperking aanlopen verwacht ik? Hebben wij nu iig ook niet met 2 compacte ovens. Zeker als je ze boven elkaar gaat plaatsen zal dat er niet zo vreemd uit zien? Bij ons komen ze naast elkaar en dan heb je juist 90 deur onder en boven de oven (met 225 kasten). Al zitten ze dan wel weer uit het midden met 3 kasten bij ons.

- Langs de kastenwand heen kijk je richting het leefgedeelte dan? Het voelt wel wat vreemd. Je moet nu elke keer om het eiland heen lopen om ‘alles te doen’ koelkast, vriezer, ovens.

- Ervaring Nolte vs Hacker heb ik niet. Wel met Nolte vanuit onze vorige woning. Die keuken was qua kwaliteit echt wel op een wat hoger niveau dan wat we nu hebben (volgens mij Nobilia) dus nu zijn wij weer over naar Nolte (wordt april geleverd).

Hoe breed wordt de doorloop tussen het eiland en de muur? Je gebruikt het niet als werkruimte, maar ik denk dat je dat gedaan hebt om er toch nog langs te kunnen?
toon volledige bericht
Wederom bedankt voor je reactie!

- de prijs van onze keuken lijkt inderdaad aan de hoge kant in vergelijking met die van jou. Ik zie dat we exact hetzelfde blad hebben gekozen en ook de kastjes lijken dezelfde kleur te hebben. Great minds think alike haha. Jij hebt wel meer kastjes en blad voor minder geld lijkt het. Mag ik vragen bij welke zaak je bent geweest?

- hmm ja misschien heb je gelijk mbt de ovens. We hebben nu ook 2 grote ovens en dat is altijd wel goed bevallen. Maar we maken inderdaad amper gebruik van alle ruimte. Nog iets om te overwegen dus.

- klopt. Langs de hoge kasten kijk je de woonkamer in. Alles aan dezelfde kan klinkt wel logischer inderdaad. Zowel uit esthetisch als uit praktisch oogpunt. Ik zal het eens bespreken thuis.

- de doorloop ruimte is aan de voor en achterzijde 95cm. Aan de zijkant volgens mij 70 a 80cm. Het is geen ruimtewonder, maar wel net voldoende denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:14
Ik ben zaterdag 18 januari bij de Keukenboulevard in Wolvega geweest. Overal even gekeken, maar met de adviseur uiteindelijk bij SuperKeukens uitgekomen. Maar heb ook aangegeven interesse te hebben in een offerte voor Nolte.
Afgesproken dat hij op basis van de plattegrond een eerste schets en prijsschatting zou maken, en dat we via de mail een vervolgafspraak maken als er iets mooit uitkomt.

Uiteindelijk ben ik ik 24 januari nogmaals naar SuperKeukens geweest, maar dit keer in Leeuwarden. In eerste instantie om ook daar even de verschillende keukens te bekijken. Maar op 24 januari had ik nog steeds geen reactie van de verkoper in Wolvega, en tot op heden ook geen reactie of mail gehad. Dus Wolvega is afgevallen wat mij betreft.

Bij SuperKeukens in Leeuwarden uiteindelijk bij Schuller uitgekomen. En terwijl ik zonder afspraak op een vrijdag langs kwam, hebben ze na even wachten tot tijd voor me kunnen vrijmaken. Tijdens het gesprek gaf de verkoper aan dat Schuller ongeveer op hetzelfde niveau zit als Nolte, maar dat hij met Schuller betere ervaring heeft. Hij ging zelfs zo ver dat de monteurs zeggen: "Oh nee niet weer een Nolte keuken". Ik kreeg dus erg het gevoel dat hij Nolte onterecht zat af te kraken, zodat ik van Schuller (en Nobilia) een beter beeld zou krijgen. Het lijkt me namelijk sterk dat een Nolte keuken zoveel anders is qua montage dan een Schuller keuken.

Nog geen 24 uur later had ik een eerste tekening/offerte in mijn mailbox. Zo kan het dus ook SuperKeukens Wolvega.
In plaats van mij idee (met een klein stukje "bar" welke iets de woonkamer in zou steken) is hij met een eigen idee gekomen. Doel was zoveel mogelijk opslag zonder dat de loopruimte te klein zou worden.
  • Merk Keuken: Schuller
  • Merk Apparatuur: AEG (inductie kookplaat, vaatwasser, afzuigkap en ovencombinatie (magnetron)
  • Merk Werkblad: Dekton (met vlakinbouw spoelbak)
  • Vrijstaande koelkast (ga ik los aanschaffen, dus reken zo'n 800 euro extra) komt in de hoek, dat is voor mij ook de enige optie omdat ik geen bijkeuken heb waar ik een koelkast kan plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIXC_abkB0lVsDO4oMBnN0kN8lA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xgN4fpXmovpU33SZtM5AAvIA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-n6gHlNEHuqWLpt60iw14rhErk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/41pPKdiR6GhMuV5JKF1Ro2Sw.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vDSRT9ACDuca6i6SjU99QhGYGFw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/JXl8N1zKwzpNI9jHrOC2GRcB.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAswk84FvTvLIOLyxk8GSA3Cop4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UKqJ9KVCLfuwOveaQY9CaQuA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCs3BMEJABW7WcR72sO--6YA40g=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kwSGjesRVHImNmpfPFHuyLtB.png?f=fotoalbum_tile

Vanwege het Dekton werkblad ben ik niet erg geschrokken van de prijs. Maar omdat de offerte nogal vreemd opgebouwd is met blokkorting en "gewone" korting is het moeilijk om de daadwerkelijke prijs van de apparatuur/meubelen los van elkaar te zien. Dit was ook niet aan te leveren in verband met die blokkorting. Ik zal ze vragen om eens een offerte van alles zonder de apparatuur te maken, kijken of dat mogelijk is.

Ook ga ik woensdag naar een lokale keukenzaak, deze kan Nobilia, Rotpunkt en Nolte keukens leveren. Ook is bij hem een Dekton werkblad mogelijk. We gaan dan voor zowel Nobilia al Nolte een berekening maken.

Voor nu ben ik vanuit jullie vooral benieuwd of die opmerking over Nolte keukens (dat monteurs die niet graag monteren) waar is. En of jullie qua indeling nog suggesties hebben, al vermoed ik dat we qua afmetingen van de keuken wel de limiet hebben bereikt.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCab
Beste tweakers,

Ik lees met enige regelmaat hier over keukens die bij interieur bouwers worden afgenomen in verband met betere kwaliteit, meer flexibiliteit en een betere prijs.

Welke interieur bouwers kunnen jullie aanbevelen voor het ontwerpen en plaatsen van een nieuwe keuken? Het liefst in de regio van Amsterdam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05 21:01
Hi,

Recent bij eigen huis in Capple geweest en daar het onderstaande ontwerp laten op stellen. Heb geen offerte oid gekregen enkel een prijs a 24k (zaten to ruim na sluitingstijd, dus krijg offerte nog)

Nu vroeg ik me beetje af is dit redelijk….
Kijken naar eerdere berichten zie ik grotere keukens voorbij komen voor (een stuk) minder geld. Echter, ik heb ook gemerkt dat type kastjes een hoop kan schelen in prijs, vandaar dat ik het lastig vind. Als ik kijk naar wat vrienden voor een bruynzeel betaald hebben van een vergelijkbaar formaat maar dan in een u-opstelling scheelt het niet heel veel.

De kastjes zijn van Hacker Concept 130 (of Systemat, weet niet of met kiezen van frontjes dit veranderd is?). Qua apparatuur; kookplaat van bora (1 na goedkoopste, versie waarbij filter van boven af vervangen kan worden?), Quooker kraan en overige apparatuur (oven, koelkast - vriezer combi, vaatwasser) was IQ500 lijn van Siemens.

Kasten waren 9.800 als ik goed herinner. Echter, gebrek aan uitgebreide tekening / offerte was de indeling als volgt:

Achterwand:
Laag (BxH)
  • 60x78 cm vaatwasser
  • 60x78 cm spoelbak
  • 50x78 cm Deur
Hoog (BxH)
  • 60x208 cm oven kast
  • 60x208 cm koel-vrieskast
Bovenkastjes
1e rij
  • 60x78 cm deurtje 37 cm diep
  • 60x78 cm deurtje “”
  • 50x78 cm deurtje “”
2e rij
  • 60x39 cm deurtje 37 cm diep
  • 60x39 cm deurtje “”
  • 50x39 cm deurtje “”
  • 60x39 cm deurtje 60 cm diep
  • 60x39 cm deurtje “”
Het eiland is
  • 50 x 78 cm met deurtje
  • 80 x 78 cm met 2 lades voor bora
  • 50 x 78 cm met deurtje
  • 60x 78 cm met deurtje (voorkant)
Qua keuken blad had ik “Bianco drift” composiet (cat 5 van Jetstone?) idem voor de wand achter.

Voor vrijdag nog een afspraak bij bruynzeel ingepland en Za bij Bemmel en Kroon (zag die paar keer voorbij komen).

Tips qua indeling zijn ook meer dan welkom: twijfel nog beetje tussen een muurtje plaatsen en een eiland of gewoon een L keuken.
Woonkamer deel
Is 5.575 bij 5.200 en keuken deel is 3.015 bij 2.200 (lang muur 7.400).

Ontwerp eigen huis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h1gadtxYAQnQJ8CfdroKOCerkZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TwZn2PfpL4HYZOWx1dbebp4i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fO1YNzyL_6zIdXf8IjsbnWiMSUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9FtdAMxMX0h9PFu6ZTYsW5J.jpg?f=fotoalbum_large

Blad & frontje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTorpowW8hZTmScvtWzEvjKHWdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1bnysZos4CHh9Paw3Ei8rKBK.jpg?f=fotoalbum_large

Ideetjes in sketch up:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxIc2Bq4mu5OsYIKrJlvuhoB2kE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/KGbVwkClXLltI1N7y3yoKBe6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkVHaGtMXOXVB4Z7qTurYKPJzGU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jWreoKJAJwy6LHBQ3CeV6tvo.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door ThelazyEngineer op 04-02-2025 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12:02
ThelazyEngineer schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 00:22:
Hi,

Recent bij eigen huis in Capple geweest en daar het onderstaande ontwerp laten op stellen. Heb geen offerte oid gekregen enkel een prijs a 24k (zaten to ruim na sluitingstijd, dus krijg offerte nog)

Kijken naar eerdere berichten zie ik grotere keukens voorbij komen voor (een stuk) minder geld. Echter, ik heb ook gemerkt dat type kastjes een hoop kan schelen in prijs, vandaar dat ik het lastig vind. Als ik kijk naar wat vrienden voor een bruynzeel betaald hebben van een vergelijkbaar formaat maar dan in een u-opstelling scheelt het niet heel veel.

De kastjes zijn van Hacker Concept 130 (of Systemat, weet niet of met kiezen van frontjes dit veranderd is?). Qua apparatuur; kookplaat van bora (1 na goedkoopste, versie waarbij filter van boven af vervangen kan worden?), Quooker kraan en overige apparatuur (oven, koelkast - vriezer combi, vaatwasser) was IQ500 lijn van Siemens.

Kasten waren 9.800 als ik goed herinner. Echter, gebrek aan uitgebreide tekening / offerte was de indeling als volgt:

Achterwand:
Laag (BxH)
  • 60x78 cm vaatwasser
  • 60x78 cm spoelbak
  • 50x78 cm Deur
Hoog (BxH)
  • 60x208 cm oven kast
Bovenkastjes
1e rij
  • 60x78 cm deurtje “”
  • 50x78 cm deurtje “”
2e rij
  • 60x39 cm deurtje “”
  • 50x39 cm deurtje “”
  • 60x39 cm deurtje “”
Het eiland is
  • 50 x 78 cm met deurtje
  • 50 x 78 cm met deurtje
Qua keuken blad had ik “Bianco drift” composiet (cat 5 van Jetstone?) idem voor de wand achter.

Voor vrijdag nog een afspraak bij bruynzeel ingepland en Za bij Bemmel en Kroon (zag die paar keer voorbij komen).

Tips qua indeling zijn ook meer dan welkom: twijfel nog beetje tussen een muurtje plaatsen en een eiland of gewoon een L keuken.
Woonkamer deel

Ontwerp eigen huis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blad & frontje
[Afbeelding]

Ideetjes in sketch up:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Wij hebben een soort gelijke keuken bij Eigenhuis Capelle gekocht. Door extra waarde voucher vanuit nieuwbouw was het bij ons na vergelijking met 2 andere offertes erg gelijk qua prijs// ietsje goedkoper. Doorlopen van het blad maakt het prijzig. Wel wat onderhandelen ook daar! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kUH-gaZudvo2jhrq6b1mD6nAZqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L8L4bg514OLiTl0YE6lLl9XN.jpg?f=fotoalbum_large

Erg gaaf dat bij jullie tot plafond loopt. Dit lukte bij ons niet dachten we..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
suzanhe schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 06:31:

Wij hebben een soort gelijke keuken bij Eigenhuis Capelle gekocht. Door extra waarde voucher vanuit nieuwbouw was het bij ons na vergelijking met 2 andere offertes erg gelijk qua prijs// ietsje goedkoper. Doorlopen van het blad maakt het prijzig. Wel wat onderhandelen ook daar! [Afbeelding]

Erg gaaf dat bij jullie tot plafond loopt. Dit lukte bij ons niet dachten we..
Ah okay; dit is qua prijs inderdaad exclusief voucher. Echter, dit bedrag krijg ik retour indien ik een keuken elders kies. Vandaar dat ik die niet mee in de vergelijking. Maar qua prijs vergelijkbaar met die van jullie ?

[ Voor 12% gewijzigd door ThelazyEngineer op 04-02-2025 07:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrCord
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-05 09:18
Saeverix schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:47:
Ik ben zaterdag 18 januari bij de Keukenboulevard in Wolvega geweest. Overal even gekeken, maar met de adviseur uiteindelijk bij SuperKeukens uitgekomen. Maar heb ook aangegeven interesse te hebben in een offerte voor Nolte.
Afgesproken dat hij op basis van de plattegrond een eerste schets en prijsschatting zou maken, en dat we via de mail een vervolgafspraak maken als er iets mooit uitkomt.

Uiteindelijk ben ik ik 24 januari nogmaals naar SuperKeukens geweest, maar dit keer in Leeuwarden. In eerste instantie om ook daar even de verschillende keukens te bekijken. Maar op 24 januari had ik nog steeds geen reactie van de verkoper in Wolvega, en tot op heden ook geen reactie of mail gehad. Dus Wolvega is afgevallen wat mij betreft.

Bij SuperKeukens in Leeuwarden uiteindelijk bij Schuller uitgekomen. En terwijl ik zonder afspraak op een vrijdag langs kwam, hebben ze na even wachten tot tijd voor me kunnen vrijmaken. Tijdens het gesprek gaf de verkoper aan dat Schuller ongeveer op hetzelfde niveau zit als Nolte, maar dat hij met Schuller betere ervaring heeft. Hij ging zelfs zo ver dat de monteurs zeggen: "Oh nee niet weer een Nolte keuken". Ik kreeg dus erg het gevoel dat hij Nolte onterecht zat af te kraken, zodat ik van Schuller (en Nobilia) een beter beeld zou krijgen. Het lijkt me namelijk sterk dat een Nolte keuken zoveel anders is qua montage dan een Schuller keuken.

Nog geen 24 uur later had ik een eerste tekening/offerte in mijn mailbox. Zo kan het dus ook SuperKeukens Wolvega.
In plaats van mij idee (met een klein stukje "bar" welke iets de woonkamer in zou steken) is hij met een eigen idee gekomen. Doel was zoveel mogelijk opslag zonder dat de loopruimte te klein zou worden.
  • Merk Keuken: Schuller
  • Merk Apparatuur: AEG (inductie kookplaat, vaatwasser, afzuigkap en ovencombinatie (magnetron)
  • Merk Werkblad: Dekton (met vlakinbouw spoelbak)
  • Vrijstaande koelkast (ga ik los aanschaffen, dus reken zo'n 800 euro extra) komt in de hoek, dat is voor mij ook de enige optie omdat ik geen bijkeuken heb waar ik een koelkast kan plaatsen.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Vanwege het Dekton werkblad ben ik niet erg geschrokken van de prijs. Maar omdat de offerte nogal vreemd opgebouwd is met blokkorting en "gewone" korting is het moeilijk om de daadwerkelijke prijs van de apparatuur/meubelen los van elkaar te zien. Dit was ook niet aan te leveren in verband met die blokkorting. Ik zal ze vragen om eens een offerte van alles zonder de apparatuur te maken, kijken of dat mogelijk is.

Ook ga ik woensdag naar een lokale keukenzaak, deze kan Nobilia, Rotpunkt en Nolte keukens leveren. Ook is bij hem een Dekton werkblad mogelijk. We gaan dan voor zowel Nobilia al Nolte een berekening maken.

Voor nu ben ik vanuit jullie vooral benieuwd of die opmerking over Nolte keukens (dat monteurs die niet graag monteren) waar is. En of jullie qua indeling nog suggesties hebben, al vermoed ik dat we qua afmetingen van de keuken wel de limiet hebben bereikt.
toon volledige bericht
We gingen naar 3 aparte keukenstudio's en vergeleken de merken met elkaar.

Natuurlijk verkochten ze allemaal hun eigen merk als beste, maar ze zeiden dat Pronorm ongeveer hetzelfde is als Nolte en Rotpunkt "veel minder". Dat leek ons niet waar.
Ze beoordeelden het ook allemaal als beter dan een Keller of Nobilia.

Uiteindelijk kozen we voor een Nolte en de verkoper (niet een Nolte showroom) gaf specifiek aan dat hij Nolte fijn vindt omdat de bouwer het fijn vindt. Makkelijk en schoon te installeren. Dus nee, ik verwacht niet dat het echt "slecht" is, je betaalt misschien meer voor de naam die ik niet weet.

Voor ons waren onze offertes voor een pronorm vs nolte vs rotpunkt allemaal in principe hetzelfde, dus kozen we degene die we het fijnst vonden, namelijk de Nolte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 12:02
ThelazyEngineer schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 07:13:
[...]

Ah okay; dit is qua prijs inderdaad exclusief voucher. Echter, dit bedrag krijg ik retour indien ik een keuken elders kies. Vandaar dat ik die niet mee in de vergelijking. Maar qua prijs vergelijkbaar met die van jullie ?
Meubelen: 8.844
Blad: 6.696
Apparatuur: 8.528
Montage: 2.150
Totaal = 26.219. Na onderhandelen zijn we uitgekomen op een totaal van: 23.371.

Wij kregen bij het niet afnemen van de keuken bij Eigenhuis 2k van de voucher niet terug en moesten betalen voor het verplaatsen van elektra/ leidingen dan. Voor <21k gingen wij dit bij andere zaken niet redden. We zijn bij Ekelhof (duitsland) en Tulp geweest verder.

Apparatuur die wij hebben is:
- Siemens koelkast (310L)
- Siemens Vaatwasser
- Siemens combi oven 60cm (grote versie)
- Siemens vriezer 98L
- Quooker flex 3L
- Bora Puru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:30
Klein vraagje; waar kijken jullie om apparatuur goed te kunnen vergelijken?
Wij hebben een opdracht gegeven maar wil nog eens kritisch kijken of de apparatuur die we in opdracht hebben niet eenvoudiger kan (mogen big wijzigen). We hebben nu alles Siemens, op zich willen we dat blijven houden.
Vaatwasser: IQ500 SN75Z802BE incl variolade SZ36DB04
Koel/vries combi: IQ500 KI96NSDD0
Combioven: IQ700 HM976GMB1
Stoomoven: IQ700 CS936G1B1
Warmhoudlade: IQ700 BI910C1B1
Kookplaat: IQ500 ED877HQ26E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-05 14:38

Squats

Wereldreizende tweaker

Altijd waar het kan geintegreerd. Die van ons is eentje van schuller (maar dekker etc) leveren het ook bij elke leverancier.
Je kan een uitschuifbare doen onder bijv de spoelkast.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Wat zijn doorgaans gesproken de betalingsvoorwaarden bij leveren en monteren van een keuken en valt hierin nog te onderhandelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 16:14
PtrCord schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 08:32:
[...]

We gingen naar 3 aparte keukenstudio's en vergeleken de merken met elkaar.

Natuurlijk verkochten ze allemaal hun eigen merk als beste, maar ze zeiden dat Pronorm ongeveer hetzelfde is als Nolte en Rotpunkt "veel minder". Dat leek ons niet waar.
Ze beoordeelden het ook allemaal als beter dan een Keller of Nobilia.

Uiteindelijk kozen we voor een Nolte en de verkoper (niet een Nolte showroom) gaf specifiek aan dat hij Nolte fijn vindt omdat de bouwer het fijn vindt. Makkelijk en schoon te installeren. Dus nee, ik verwacht niet dat het echt "slecht" is, je betaalt misschien meer voor de naam die ik niet weet.

Voor ons waren onze offertes voor een pronorm vs nolte vs rotpunkt allemaal in principe hetzelfde, dus kozen we degene die we het fijnst vonden, namelijk de Nolte.
Wij hebben al zoveel onwaarheden gehoord van keukenverkopers, dat we alles altijd even nagaan, voordat we op een dwaalspoor gezet worden. Het is niet onlogisch dat een verkoper veelal het merk dat zij voeren aanprijzen en snel andere merken afkraken.

Maar de meeste merken zoals Rotpunkt, Ballerina, Nolte etc leveren de kasten kant en klaar gemonteerd aan. Dus in tegenstelling tot Ikea hoeft de monteur deze niet in elkaar te zetten.

Ook wordt er vaak in dit forum wat schamper gedaan over de onderkasten, alsof spaanplaat overal het het zelfde is en er geen enkel verschil is. Terwijl Ballerina een 8mm achterwand gebruikt en de meeste anderen een 4mm achterwand. Ook is Ballerina bij de bodem 19mm inplaats van de gebruikelijke 16mm. Er zit dus echt wel verschil in.

Nolte daarentegen heeft weer voor alle kasten een rubber rand op de kopse kanten zitten en de deur. zodat er minder stof in je kasten komt. En hun 15cm matrix systeem zorgt ervoor dat je ook in wat complexere opstellingen een mooi maatvoering krijgt.

Zo heeft elk merk zijn voor- en nadelen

Er zijn overigens genoeg goede kanalen op YouTube met betrouwbare informatie, een goede tip is: https://www.youtube.com/@GutsmannKuechen

[ Voor 6% gewijzigd door eelco74 op 04-02-2025 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vissersyvart
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-04 09:21
Hallo allemaal,

Wij zijn de afgelopen periode 2x bij Marquardt geweest en super fijn geholpen door de eigenaar aldaar. We komen uit op de volgende keuken. Wij zijn er zelf erg blij mee.

Nobilia easytouch
Composiet werkblad ca. 350cm

Koelkast SIEMENS KI81RSDD0 - iQ500
Vaatwasser SIEMENS SN63E804BE - iQ300
Oven SIEMENS HB934GAB1 - IQ700
kookplaat bora pura
Quooker Pro3

Op de huidige tekening is er nog sprake van een aantal kasten in aan de keukenkant. Dit worden allemaal laden. Plank en lampen regelen we zelf. Spoelbak wordt een slagje groter.

De prijs, inclusief montage is ca. 17.5k.

Is dit een beetje realistisch of doen wij er verstandig aan om nog eens bij onze oosterburen te informeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCbmQaFvyWm2XzxLFfNJPfbnM18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6DhIp2pbnELYRDaCeEdo8uco.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iArcwEW4CRUqALl45Cg2NHYsDw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q9iORcMa5wThec9CLb54dYBI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrCord
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11-05 09:18
vissersyvart schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:13:
Hallo allemaal,

Wij zijn de afgelopen periode 2x bij Marquardt geweest en super fijn geholpen door de eigenaar aldaar. We komen uit op de volgende keuken. Wij zijn er zelf erg blij mee.

Nobilia easytouch
Composiet werkblad ca. 350cm

Koelkast SIEMENS KI81RSDD0 - iQ500
Vaatwasser SIEMENS SN63E804BE - iQ300
Oven SIEMENS HB934GAB1 - IQ700
kookplaat bora pura
Quooker Pro3

Op de huidige tekening is er nog sprake van een aantal kasten in aan de keukenkant. Dit worden allemaal laden. Plank en lampen regelen we zelf. Spoelbak wordt een slagje groter.

De prijs, inclusief montage is ca. 17.5k.

Is dit een beetje realistisch of doen wij er verstandig aan om nog eens bij onze oosterburen te informeren?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Prijs lijkt me redelijk op basis van de andere offertes die ik op het forum heb gezien. We zijn ook bij Marquardt geweest, maar hebben Pronorm gebruikt in plaats van Nobilia en een paar extra kasten waren uiteindelijk 23k. Het is mogelijk dat je ergens anders een paar euro kunt besparen, maar als het goede gevoel er is, is dat waarschijnlijk het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Members only:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-05 18:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eezk6hbskz6dg5hCvNXZv1764c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vTMusmcUQHlNcZPUadKhxe5b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw5pydv1_K1R154lNr0v0erQx_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBBFEDftGqG5gbi60Txxcrk7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kan je denk heel blij maken met deze foto's. Is alleen donkergroen met zand en sparrow werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
MarcoZoetermeer schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 21:43:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik kan je denk heel blij maken met deze foto's. Is alleen donkergroen met zand en sparrow werkblad.
Ooh yes, thanks! Toch wel erg mooi inderdaad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 23:36
Voor de lichtexperts hier, onze keukenindeling in ons nieuwbouwhuis komt er zo uit te zien (negeer even de details op de plattegrond, die is niet helemaal accuraat weer):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EWKlQhH6Y4eVzVhm4fBzpxCg8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VqbXoZSWfR8eZdPmBXgpoIdn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-AGUAJUKq1Myx6QmO_jADdwrjRM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BLaYVtmw7m3Yed646Yc4sHGe.png?f=fotoalbum_large

We zijn van plan een lichtpunt te laten maken recht boven het eiland en een lichtpunt recht boven de eettafel. We twijfelen of nog een extra plafondlichtpunt nodig is. De 3 hoge kasten naast de "coffee corner" lopen tot het plafond door dus daar een lamp hangen is sowieso geen optie. Dan zou het nog tussen het eiland en de ovens in kunnen, maar dat lijkt me ook niet heel nuttig en werpt misschien alleen maar schaduw op het eiland?

Kan ik dan de voorzichtige conclusie trekken dat 2 lichtpunten gewoon goed moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
Tiuri schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:32:
Voor de lichtexperts hier, onze keukenindeling in ons nieuwbouwhuis komt er zo uit te zien (negeer even de details op de plattegrond, die is niet helemaal accuraat weer):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We zijn van plan een lichtpunt te laten maken recht boven het eiland en een lichtpunt recht boven de eettafel. We twijfelen of nog een extra plafondlichtpunt nodig is. De 3 hoge kasten naast de "coffee corner" lopen tot het plafond door dus daar een lamp hangen is sowieso geen optie. Dan zou het nog tussen het eiland en de ovens in kunnen, maar dat lijkt me ook niet heel nuttig en werpt misschien alleen maar schaduw op het eiland?

Kan ik dan de voorzichtige conclusie trekken dat 2 lichtpunten gewoon goed moeten zijn?
Misschien een plankje met spots of LED-verlichting boven de coffee corner? Anders wordt dat een donker hoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennans
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-05 15:48
En zo zijn wij ook op zoek naar een keuken..

Zijn oa bij Superkeukens in Capelle aan den IJssel geweest, daar hebben ze een eerste schatting gemaakt van wat de kosten zijn, nog geen offerte ontvangen omdat naar zeggen wij nog niet definitief hebben besloten welke prijs en opstelling.
Tijdens het eerste bezoek werd al gezegd dat er niet over de prijs te onderhandelen viel, omdat ze gelijk een scherpe prijs hadden.
Nou dat viel dus tegen, kwamen met een prijs van € 22.000,- met een naar ons idee redelijk standaard keuken.

Met wat wisseling van type apperatuur kwamen ze nu op €20.500 en ze konden dan zelf nog een korting geven van € 600. Wat eigenlijk nog ver buiten onze begroting was.

De apparatuur is van AEG, muv de kookplaat die is van Bora. (Die was volgens de verkoper het voordeligst)
Hebben wel een composiet blad en deurtjes met een sierrandje erin (volgens de verkoper gespoten deuren dus duurder).

Verder qua apparatuur:
Inbouw Koel vies combinatie
Inbouw Oven/magnetron
Inbouw Oven
Inbouw Vaatwasser
Quooker met 7 liter

Geen extra dure kasten met uit trek rekken.

Op zich voelt het wel goed en de recensies zijn ook prima, maar als ik dit topic lees en zie wat mensen voor keuken hebben voor dit bedrag krijg ik het idee dat ze toch wel aan de hoge kant zitten met het voorstel.

Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40KWJZ-lg0Di235FarEud0WSntU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4CHmtimlhtAKqGKofdTyGGYX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:19
Het is vast normaal, want nu de levering van de keuken nog een x aantal weken duurt, kan ik haast niet wachten om de uiteindelijke kleuren te zien.

Wat een hels karwei toch ook eigenlijk, ja ik denk dat het wel bij elkaar past. Laten we het maar proberen, investeer die centen..

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
RudyL schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 20:39:
Het is vast normaal, want nu de levering van de keuken nog een x aantal weken duurt, kan ik haast niet wachten om de uiteindelijke kleuren te zien.

Wat een hels karwei toch ook eigenlijk, ja ik denk dat het wel bij elkaar past. Laten we het maar proberen, investeer die centen..
Heel herkenbaar! Flink investeren of nja vooral uitgeven en hopen dat het een goede keuze is. #yolo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Tiuri schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat hangt van de lampen af die je op gaat hangen.
komt er bv genoeg licht in je kastjes als je er ‘s avonds iets uit moet pakken? Of overdag?

Je kunt nooit teveel licht in je keuken hebben. Wel te weinig.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-05 22:48
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mag ik vragen waar de lamp van is boven het eiland en hoe hij heet? Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Nutella schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 09:34:
[...]

Mag ik vragen waar de lamp van is boven het eiland en hoe hij heet? Dank!!
Ik denk de Novy Pendant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Yess dat klopt, de 3 meter variant volgens mij

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kepler
kepler schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:28:
Ik begin maar even in dit topic, mocht het nodig zijn open ik tzt wel een eigen topic.

Maar in onze keuken van net iets ouder dan drie jaar is vanavond de achterwand van onze Siemens Stoomoven eruit gevallen... Wat blijkt, een heel deel van de achterwand is doorgeroest... Heeft iemand dit wel eens eerder gezien? (Ik heb gezocht op Siemens en roest, maar niks relevant gevonden hier).

We hebben zeer regelmatig het droogprogramma gedraaid. Maar het lijkt ook heel gelokaliseerd op 1 punt/hoek? Lijkt wel een lekkage oid?

Uiteraard contact opgenomen met de keukenboer, maar officieel vallen we buiten de 2 jaar garantie. Maar ja, dit lijkt me ook niet helemaal normaal... Ik ben bang dat het een hele nieuwe oven gaat worden. Dus ik ben alvast wat informatie aan het verzamelen voor als ze moeilijk gaan doen :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Een update vanuit mijn kant. We hebben gebeld met het service centrum en zijn heel netjes geholpen. We hebben 5 jaar garantie gekregen, achteraf, omdat we 4 apparaten hebben van Siemens. Afgelopen week de monteur langs geweest, conclusie: nieuwe oven onder garantie.
Maar ook de andere oven bekeken, daar zagen ze ook klein beetje roest. Nieuwe oven is een nieuw type, dus uit coulance wordt de andere oven ook vervangen.

Oorzaak niet bekend, maar we zullen nog meer de droog functie gaan gebruiken.

Kortom, heel netjes geholpen door Siemens en alles wordt kosteloos gefixed, incl upgrade naar nieuwste lijn (vooral omdat de oude er niet meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
MarcoZoetermeer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:14:
[...]

Yess dat klopt, de 3 meter variant volgens mij
Tevreden over de werking mbt "touch" gedeelte?
Of stel je had dezelfde up- and downlight, had je hem dan liever via een dimmer willen bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
BaBoK schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:22:
[...]

Tevreden over de werking mbt "touch" gedeelte?
Of stel je had dezelfde up- and downlight, had je hem dan liever via een dimmer willen bedienen?
Dit is niet mijn eigen keuken, maar die van een klant. Ik werk er zelf dus niet dagelijks mee. De feedback die ik meestal krijg, is dat de bediening in het begin even wennen is en dat het even duurt om eraan te wennen. Maar zodra je het onder de knie hebt, werkt het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
BaBoK schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:04:
Wat zijn doorgaans gesproken de betalingsvoorwaarden bij leveren en monteren van een keuken en valt hierin nog te onderhandelen?
Alles tussen de 0 - 50 % (50% is wettelijk de max) mijn zwager wil persee niets aanbetalen en dat is dan ook altijd een onderhandelingspunt ik betaal liever zo min mogelijk en daar ligt bij mij dan ook het zwartepunt tijdens de onderhandelingen. Waar hij nog een ronde onderhandelde over de betaling onderhandelde ik over de prijs/gratis upgrade. Er zijn ook winkels die weinig of geen aanbetaling eisen. er zijn ook winkels die geen aanbetaling eisen maar wel volledige betaling voor levering, de kleine lettertjes goed lezen dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de lamp voldoende licht geeft in de lengte en breedte. Wij krijgen een kook eiland van 3,20m en 1,2m en weet niet goed of de lamp fel genoeg is.

Kan je jouw ervaring delen en mogelijk wat foto's in het donker met de "werk verlichting"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
BThomas schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:39:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de lamp voldoende licht geeft in de lengte en breedte. Wij krijgen een kook eiland van 3,20m en 1,2m en weet niet goed of de lamp fel genoeg is.

Kan je jouw ervaring delen en mogelijk wat foto's in het donker met de "werk verlichting"?
Verlichting op het aanrechtblad is prima. De verlichting zelf is niet heel fel, dus ik adviseer om daarnaast nog extra lichtpunten rondom te voorzien voor voldoende verlichting in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 23:36
RobbieB schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 22:26:
[...]

Dat hangt van de lampen af die je op gaat hangen.
komt er bv genoeg licht in je kastjes als je er ‘s avonds iets uit moet pakken? Of overdag?

Je kunt nooit teveel licht in je keuken hebben. Wel te weinig.
Bedankt, waar zou je dan aanraden het extra lichtpunt te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
ThelazyEngineer schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 00:22:
Hi,

Achterwand:
Laag (BxH)
  • 60x78 cm vaatwasser
  • 60x78 cm spoelbak
  • 50x78 cm Deur
Hoog (BxH)
  • 60x208 cm oven kast
Bovenkastjes
1e rij
  • 60x78 cm deurtje “”
  • 50x78 cm deurtje “”
2e rij
  • 60x39 cm deurtje “”
  • 50x39 cm deurtje “”
  • 60x39 cm deurtje “”
Het eiland is
  • 50 x 78 cm met deurtje
  • 50 x 78 cm met deurtje

Woonkamer deel

Ontwerp eigen huis

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blad & frontje
[Afbeelding]

Ideetjes in sketch up:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Offerte is binnen:

Keukenmeubelen + 9.970,32
Apparatuur + 7.246,95
Werkbladen + 5.104,782
Montage + 2.375,-
Afrond kortinh - 697,05
Totaal 24.000,-

Keukenkasten:
Uitvoering A: Hacker Concept 130 SCALA
Fronttype: Melaminehars bekleed, fijnstructuur
Frontkleur: Greige
Type greep: Greeplijst
Kleur grep: Mat zwart
Plint uitvoering: kunstof
Plint kleur: Greige
Uitvoering uitvoering: kunstof
Uitvoering kleur: Greige
Type lade: Metro Box R platina

Apparatuur:
Waskbak: Maris MRG (299.-)
Kraan: Quoocker Fusion square + PRO3 (1.496,95)
Vaatwas: Siemens SN63E804BE (799.-)
LED: LUX 3x 4W (199.-)
Oven: Siemens CM936GAB1 (1.525,-)
Koelkast: Siemens KI86V5SE1 (729,-)
Kookplaat: Bora Pure (2.199.-)

Werkblad:
Jetstone composiet 20 mm
Randafwerking 2P
Bianco Drif gepolijst (6131 caesarstone)

Blad 1: 1740 x 600 mm
Blad 2: 1870 x 960 mm

Achterwand:
Jetstone composiet 16 mm
Blad 1: 1740 mm

Als ik online kijk naar bijvoorbeeld Hacker Systemat Greige en dan kies PG 1 (spaanplaat met HPL) met de zelfde artiekel codes als in de offerte kom ik op 6.890. Ga ik voor PG 4 (MDF) kom ik op 8.535.

Zelf heb ik het idee dat de prijzen een beetje aan de hoge kant zijn voor de kastjes als ik het vergelijk met online aanbieders (geen idee of scherp die prijzen zijn). Wat is jullie vizie hierop?

[ Voor 0% gewijzigd door ThelazyEngineer op 06-02-2025 22:04 . Reden: Plinten en grepen vergeten bij online website ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Tiuri schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 15:02:
[...]

Bedankt, waar zou je dan aanraden het extra lichtpunt te plaatsen?
Ik zou kijken of je inbouw spotjes boven je koffiehoek kan doen, of bv een plank met ingebouwde spots/lichtstrip.

En verder zou ik boven het eiland een lichtrail plaatsen, waar je dan spotjes of hanglampen aan kan hangen om zo je licht te plaatsen waar het nodig is. Dan heb je ook niet persé nog een extra punt, maar kun je die zelf toevoegen waar nodig. Misschien zelfs in een T vorm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWKvsqzjvPPJsnMs0PFGBociAa8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZYM3t1INmtF4Vvbymur4cnQ.jpg?f=fotoalbum_large

Heel snel getekend, maar zoiets zou ik doen. Je kunt ook beter meer spotjes met wat minder lumen hebben dan een paar met heel veel. Dat geeft een rustiger en mooier lichtbeeld.

Overigens loopt dit wel flink in de kosten vergeleken met een simpele plaffoniaire haha.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Mensen hier ervaring met Clear Kitchen? Bevreemd mij dat je er nagenoeg geen reviews over kunt vinden terwijl het toch een partij is met 4 winkels in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 15:14
Ja dit is nog iets prijzig inderdaad gezien de prijsgroep die je noemt. De 3 werkbladen hebben een behoorlijk aandeel in het totaalbedrag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
  • Laatst online: 04-05 13:21
ThelazyEngineer schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:46:
[...]

Offerte is binnen:

Keukenmeubelen + 9.970,32
Apparatuur + 7.246,95
Werkbladen + 5.104,782
Montage + 2.375,-
Afrond kortinh - 697,05
Totaal 24.000,-

Keukenkasten:
Uitvoering A: Hacker Concept 130 SCALA
Fronttype: Melaminehars bekleed, fijnstructuur
Frontkleur: Greige
Type greep: Greeplijst
Kleur grep: Mat zwart
Plint uitvoering: kunstof
Plint kleur: Greige
Uitvoering uitvoering: kunstof
Uitvoering kleur: Greige
Type lade: Metro Box R platina

Apparatuur:
Waskbak: Maris MRG (299.-)
Kraan: Quoocker Fusion square + PRO3 (1.496,95)
Vaatwas: Siemens SN63E804BE (799.-)
LED: LUX 3x 4W (199.-)
Oven: Siemens CM936GAB1 (1.525,-)
Koelkast: Siemens KI86V5SE1 (729,-)
Kookplaat: Bora Pure (2.199.-)

Werkblad:
Jetstone composiet 20 mm
Randafwerking 2P

Blad 1: 1740 x 600 mm
Blad 2: 1870 x 960 mm

Achterwand:
Jetstone composiet 16 mm
Blad 1: 1740 mm

Als ik online kijk naar bijvoorbeeld Hacker Systemat Greige en dan kies PG 1 (spaanplaat met HPL) met de zelfde artiekel codes als in de offerte kom ik op 6.890. Ga ik voor PG 4 (MDF) kom ik op 8.535.

Zelf heb ik het idee dat de prijzen een beetje aan de hoge kant zijn voor de kastjes als ik het vergelijk met online aanbieders (geen idee of scherp die prijzen zijn). Wat is jullie vizie hierop?
toon volledige bericht
Ik denk dat de korting te laag is… ook vind ik de montage hoog. Zou denk ik max 1800 moeten zijn. Welke pg zijn de kastjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05 23:58

aap

BaBoK schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:04:
Onze keukenleverancier vroeg helemaal geen aanbetaling, maar de dag voor de installatie moest wel alles betaald zijn.

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet hoe ze dit kunnen aanbieden. Eens in de zoveel tijd moet een klant toch annuleren, nadat de keuken al in productie was gegaan en dan gaan ze goed nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
hello654 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Ik denk dat de korting te laag is… ook vind ik de montage hoog. Zou denk ik max 1800 moeten zijn. Welke pg zijn de kastjes?
PG1 als ik de online brochure moet geloven.
Is de Scala lijn.

Echter zojuist bij Bruynzeel geweest voor een na genoeg gelijken opstelling: 25.312,-

Verschillende zijn:
- Wijnklimaatkast (Siemens: 9SIKU21WAHG0)
- Eiland is nu 20cm breder (50 cm 90cm en 60cm)
- AEG kookplaat (9AENCP84C01CZ)
- AEG oven (9AECM7600T)

Meerprijs van Atlas naar Olimpia fijn structuur ~ 1.800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
aap schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:41:
[...]

Onze keukenleverancier vroeg helemaal geen aanbetaling, maar de dag voor de installatie moest wel alles betaald zijn.

Ik snap eerlijk gezegd nog steeds niet hoe ze dit kunnen aanbieden. Eens in de zoveel tijd moet een klant toch annuleren, nadat de keuken al in productie was gegaan en dan gaan ze goed nat.
Geen aanbetaling betekent niet dat je geen verplichting aangegaan bent. Dus als je annuleert moet je nog steeds iets betalen. Alleen is het de vraag of het een kort geding waard is om achter het geld aan te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Vandaag de keuken besteld met bokmerk achterwand. Week 17 levering. Nu maar eens nadenken hoe we die week gaan doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:06
crimby schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:41:
Vandaag de keuken besteld met bokmerk achterwand. Week 17 levering. Nu maar eens nadenken hoe we die week gaan doorkomen.
Bedoel je een week geen keuken? Wij zitten 3 maanden zonder keuken 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:39
hello654 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:23:
[...]

Ik had bij eigenhuis een eerste offerte van ongeveer 32k en toen ik om korting vroeg ging hij 'even overleggen met de manager' en ging het aanbod naar 28k. Uiteindelijk via interieurbouwer een keuken gekocht, maar vond eigen huis wel een erg prettige winkel. Ik denk dus dat er nog wel wat meer korting gegeven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
jordy89 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:00:
[...]

Ik had bij eigenhuis een eerste offerte van ongeveer 32k en toen ik om korting vroeg ging hij 'even overleggen met de manager' en ging het aanbod naar 28k. Uiteindelijk via interieurbouwer een keuken gekocht, maar vond eigen huis wel een erg prettige winkel. Ik denk dus dat er nog wel wat meer korting gegeven kan worden.
Kijk das goed om te weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:21
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Davidrrr schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:55:
[...]

Bedoel je een week geen keuken? Wij zitten 3 maanden zonder keuken 🤣
Mijn vrouw gaat dan net weer werken na geboorte verlof en ben dan met een peuter en een baby. Die kunnen niet de hele week naar opa en oma om medische redenen (van de opa en oma) en ik wil wel bij de verbouwing zijn 8)7

Maare… 3 maanden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Nobilia / iKook zit in relatief laag segment, omdat ze met concepten werken. Die houden de prijs laag. Zodra je maatwerk gaat doen, wat bij jullie nadrukkelijk het geval is, loopt die prijs snel op.
Ik snap dat je geen zin hebt om telkens drie uur ergens te zitten, maar ik zou een vergelijking laten maken door een partij die niet per se in dat onderste segment zit, maar meer thuis is in maatwerk. Kan een lokale of regionale keukenboer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
crimby schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:58:
[...]

Mijn vrouw gaat dan net weer werken na geboorte verlof en ben dan met een peuter en een baby. Die kunnen niet de hele week naar opa en oma om medische redenen (van de opa en oma) en ik wil wel bij de verbouwing zijn 8)7

Maare… 3 maanden?!
Zet de koelkast en magnetron uit je huidige keuken nog even apart, maak eventueel een geïmproviseerde buitenkeuken. Voor een week is dat prima te doen.
Ik zat ook ooit drie maanden zonder keuken (foutje van de leverancier), maar had toen nog geen kinderen. Voor zo’n lange periode zou ik nu een noodkeuken huren bij Boels of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-05 23:06
Ik twijfel over het kiezen van een Keller keuken, zouden jullie zeggen dat Keller vergelijkbaar is met Ikea kwaliteit of toch wel veel beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:21
Toke_gt schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 17:59:
[...]

Nobilia / iKook zit in relatief laag segment, omdat ze met concepten werken. Die houden de prijs laag. Zodra je maatwerk gaat doen, wat bij jullie nadrukkelijk het geval is, loopt die prijs snel op.
Ik snap dat je geen zin hebt om telkens drie uur ergens te zitten, maar ik zou een vergelijking laten maken door een partij die niet per se in dat onderste segment zit, maar meer thuis is in maatwerk. Kan een lokale of regionale keukenboer zijn.
Ergens wel blij dit te horen. Er wordt parallel aan een tekening op basis van Beda keukens gewerkt door een lokale keukenboer (familiebedrijf) waar we een boel goede verhalen over gehoord hadden. Ik ben er nog altijd niet gerust op dat die goedkoper zijn, maar hopelijk kunnen we voor zo'n prijs op zijn minst een beetje maatwerk verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11-05 23:23
A1989 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:18:
Ik twijfel over het kiezen van een Keller keuken, zouden jullie zeggen dat Keller vergelijkbaar is met Ikea kwaliteit of toch wel veel beter?
Hoe kom je erbij dat Keller dezelfde kwaliteit zou zijn als Ikea?
Naar mijn weten ligt Keller in het midden/hoog segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barista88
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 11:05
Na lang meelezen op dit forum, en de strategieën om de DMG te ontwijken heb ik voor een nieuwbouw project een keuze gemaakt voor een leverancier voor mijn nieuwe keuken.
Ik wist bijvoorbeeld in het begin van de zoektocht niet dat Marquardt ook onder de vleugels viel, en zijn daar ondanks dat we niet in zee gaan met hun wel verliefd geworden op de mogelijkheid van een kwartsiet blad.
Omdat we er achter zijn gekomen dat ze onderdeel waren van DMG zijn we uiteraard niet verder gegaan. En na enkele andere keukenvloeren bezocht te hebben spande het tussen Superkeukens en de project leverancier. De “korting / voucher” vanuit het project heeft uiteindelijk de doorslag gegeven en is er getekend voor een hacker keuken.
Omdat het een nieuwbouw project betreft en het natuursteen blad apart wordt aangeschaft zijn de kleuren nog niet definitief , dus daar blijft veel twijfel over. Zoveel twijfel dat we vandaag een keukenzaak binnen zijn gestapt om maar weer eens inspiratie op te doen. Nu kwam me tot schrik ter oren dat ook Hacker voor een groot gedeelte eigendom is van Dhr mandemakers. Wat natuurlijk een enorme domper is. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 09-05 23:06
Prins32 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:04:
[...]

Hoe kom je erbij dat Keller dezelfde kwaliteit zou zijn als Ikea?
Naar mijn weten ligt Keller in het midden/hoog segment.
Op de eerste pagina van dit topic staat een overzicht met alle keukenmerken gesorteerd van laag naar hoog segment, en Keller en Ikea staan beiden bij 'laag'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-05 20:45
A1989 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:18:
In ons huurhuis uit 2016 hadden we een Keller keuken. Wij woonden daar als 2e bewoners en zijn in 2024 vertrokken. Altijd met 2 volwassenen gewoond en niet bepaald lomp van aard. Keuken was van slechte kwaliteit. Zijpaneel van de koelkast/hoge kasten begon scheef te hangen/los te raken en kregen we alleen weer in elkaar door er aan de zijkant eens flink tegenaan te duwen. Zou het dus niet aanraden als keukenmerk want naar mijn idee mag dit niet gebeuren bij een keuken van 7 a 8 jaar oud.

[ Voor 12% gewijzigd door PrixV op 08-02-2025 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
Hallo allemaal,

In de achterwand van de keukennis krijgen we ook het composiet blad terug.
Hierin komen wat gaten voor wandcontactdozen. Keuken verkoper zegt dat de monteur op locatie in het blad gat zagen, is dit standaard?

[ Voor 79% gewijzigd door BaBoK op 08-02-2025 17:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Novari131
  • Laatst online: 06-05 22:31
Barista88 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:09:
Na lang meelezen op dit forum, en de strategieën om de DMG te ontwijken heb ik voor een nieuwbouw project een keuze gemaakt voor een leverancier voor mijn nieuwe keuken.
Ik wist bijvoorbeeld in het begin van de zoektocht niet dat Marquardt ook onder de vleugels viel, en zijn daar ondanks dat we niet in zee gaan met hun wel verliefd geworden op de mogelijkheid van een kwartsiet blad.
Omdat we er achter zijn gekomen dat ze onderdeel waren van DMG zijn we uiteraard niet verder gegaan. En na enkele andere keukenvloeren bezocht te hebben spande het tussen Superkeukens en de project leverancier. De “korting / voucher” vanuit het project heeft uiteindelijk de doorslag gegeven en is er getekend voor een hacker keuken.
Omdat het een nieuwbouw project betreft en het natuursteen blad apart wordt aangeschaft zijn de kleuren nog niet definitief , dus daar blijft veel twijfel over. Zoveel twijfel dat we vandaag een keukenzaak binnen zijn gestapt om maar weer eens inspiratie op te doen. Nu kwam me tot schrik ter oren dat ook Hacker voor een groot gedeelte eigendom is van Dhr mandemakers. Wat natuurlijk een enorme domper is. Weet iemand hier meer over?
Waarom focus je zo op DMG. Er worden elk jaar tienduizenden keukens naar tevredenheid geleverd door DMG en het bedrijf bestaat al tientallen jaren. Je bent blij met je keuken, who cares welk bedrijf erachter zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPO4KT4n0ZFOOircdQ6TcwQUa4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WFjd1ZWrAEtItKEHSrZZsERj.jpg?f=fotoalbum_large

Weet er iemand of je deze plaat en rooster die bij mijn etna combi magnetron / oven zitten kan gebruiken in de magnetron stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Woohooo schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 14:34:
[Afbeelding]

Weet er iemand of je deze plaat en rooster die bij mijn etna combi magnetron / oven zitten kan gebruiken in de magnetron stand?
Nee, tenzij je gebruiksaanwijzing aangeeft dat het rooster daar wel voor geschikt is. Bakplaat sowieso niet.

https://support.etna.nl/s...magnetron-gebruiken-etna-

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 08-02-2025 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22

Woohooo

Smilie, James Smilie

Toke_gt schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:09:
[...]

Nee, tenzij je gebruiksaanwijzing aangeeft dat het rooster daar wel voor geschikt is. Bakplaat sowieso niet.

https://support.etna.nl/s...magnetron-gebruiken-etna-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRxkOSHnQLAcJg-kx7nVvGjbSiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39KIdbMgg4B07PBQQlxno0T4.jpg?f=fotoalbum_large

Uit die handleiding is het nog niet erg duidelijk of het een keramische plaat is of niet, en of het inzet rooster dan wel geschikt is... :/

Hoe kerken je het keramische... Is dat de plaat met de witte stipjes erin toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWBS65LA5ss8v1v8yhRsKpd_Ob4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDR1eJwpucvOlxiRoFnGgm9H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Woohooo schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:14:
[...]

[Afbeelding]

Uit die handleiding is het nog niet erg duidelijk of het een keramische plaat is of niet, en of het inzet rooster dan wel geschikt is... :/

Hoe kerken je het keramische... Is dat de plaat met de witte stipjes erin toch?

[Afbeelding]
Alleen deze tekeningen in je gebruiksaanwijzing? Vind ik ook niet zo duidelijk. Maar keramisch lijkt me geëmailleerd ogen, dus die witte stipjes inderdaad. Heb je er ook een andere bakplaat bij, ter vergelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:44
Iemand ervaring met een goede keukenboiler voor een bijkeuken? Bedoeling om in een hoekonderkast te plaatsen. Hoeft geen kokend water te leveren.

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 08-02-2025 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

ThelazyEngineer schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:50:
[...]

PG1 als ik de online brochure moet geloven.
Is de Scala lijn.

Echter zojuist bij Bruynzeel geweest voor een na genoeg gelijken opstelling: 25.312,-

Verschillende zijn:
- Wijnklimaatkast (Siemens: 9SIKU21WAHG0)
- Eiland is nu 20cm breder (50 cm 90cm en 60cm)
- AEG kookplaat (9AENCP84C01CZ)
- AEG oven (9AECM7600T)

Meerprijs van Atlas naar Olimpia fijn structuur ~ 1.800
toon volledige bericht
De verkoopadviseur raadde mij Atlas aan, wat een vol melamine front is en om geen gelakte front te nemen zoals Olympia omdat deze krasgevoeliger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
Weet iemand of een xxl vaatwasser van siemens past als werkhoogte 93 cm is. Blad is 2cm en plint 11,8cm?

Kastjes zijn deur op deur montage.

[ Voor 15% gewijzigd door hello654 op 08-02-2025 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:43
hello654 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:16:
Weet iemand of een xxl vaatwasser van siemens past als werkhoogte 93 cm is. Blad is 2cm en plint 11,8cm?

Kastjes zijn deur op deur montage.
Als het niet greeploos is past het.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borrel_plankje
  • Laatst online: 07:13
Allereerst: wat fijn om mee te kunnen lezen met de ervaringen van mede-Tweakers. Dit helpt ons goed op weg richting het uitzoeken van de nieuwe keuken voor onze nieuwbouwwoning.

Afgelopen maand hebben wij een (projectmatige) nieuwbouwwoning gekocht. Hierbij willen wij afwijken van de locatie van de standaardkeuken zoals deze staat ingetekend op de plattegrond en deze verplaatsen naar de achterzijde van de woning zodat wij een grotere keuken kunnen realiseren. We hebben aan de hand van de plattegrond de volgende opstelling gemaakt en voor ogen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1Gt22i8TYjSR98UMYccJCGpSNw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dBegeXhdVEQmF41uXDgU6Q6v.jpg?f=user_large

Is dit een logische indeling? Of zien wij iets over het hoofd/kan er iets efficiënter?

Aangezien wij een grote(re) kookplaat willen hebben wij gekozen voor kasten van 80cm bij het kookeiland. Hoe staat dit optisch tegenover de overige kasten met een kastmaat van 60cm? Is het bijvoorbeeld wenselijk de lage kasten aan de kastenwand ook te verdelen in 3x80cm i.p.v. 4x60cm? En hoeveel ruimte heb je daadwerkelijk nodig voor twee krukken die je gedeeltelijk onder het werkblad kunt schuiven?

Wij hebben twee afspraken staan: zowel bij de aangesloten keukenleverancier van het project (KDN Nijmegen) als bij Ihre Küche. Over KDN (aangesloten bij LIV) kan ik online niet veel (enkele reviews) terugvinden over zowel de offertes die zij uitbrengen als het werk dat zij leveren. Omdat dit de aangesloten leverancier is van het project kan dit wel enkele kosten schelen (verschil basiskeuken terug, minder meerwerkkosten). Is het hierdoor überhaupt realistisch dat een derde partij alsnog met een scherpere offerte kan komen?

Doelstelling is om bij beide partijen met gelijkwaardige materialen (composiet of keramiek werkblad) en apparatuur te werken.

En dan even praktisch: hoe verstandig is het om op voorhand een budget te delen met een leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astridc
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-02 12:28
Wij willen graag alles los bestellen. Uiteindelijk blijven hacker en ballerina over. IKEA heeft geen ladekasten van een meter breed en nobilia heeft bij de spoelkasten geen goede oplossing, ik denk dat 60cm voor een spoelkast op het einde van een eiland krap is, dan liever 80 zodat je meer ruimte overhoudt.

Nu is de gedachte kookplaat 100cm, vaatwasser 60cm en spoelkast 80. Mijn vriend twijfelt soms of kookplaat van 120 niet beter is en dan spoelkast 60 maar omdat de spoelkast op het einde zit van het eiland ben ik bang voor natte vloer. Dan liever 80 en ruimte overhouden op het eiland (spoelbak is vaak minder dan 60cm). Mijn vriend is een krentenneuker en heeft dus liever nobilia, is goedkoper en dan maar voor lief nemen dat spoelkast 60 is ipv 80.

Zit er kwaliteitsverschil tussen hacker en ballerina? Hacker heeft als voordeel binnenverlichting maar eigenlijk is dat echt overbodig. Verder zie ik als leek geen verschil klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:55:
[...]

Als het niet greeploos is past het.
Ja het is dus wel greeploos helaas. Is dat de reden dat het niet past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickss
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-04 10:58
Barista88 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 21:09:
Weet je al waar je het blad wilt gaan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 23:42
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door RaijRaij op 09-02-2025 19:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:16
RaijRaij schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:54:
Na een tijd meegelezen te hebben in dit topic vandaag de eerste keukenzaak bezocht waar ik ook daadwerkelijk een offerte mee kreeg. Bij Marquardt 4 uur binnen gezeten en goed geadviseerd/geholpen voor mijn gevoel. Richting het einde iets pusherig over wanneer wij een keuze gingen maken en wat onze vervolgstappen zouden zijn. Hij liet het voelen alsof hij iets heel speciaals had gedaan door op zondag naar de winkel te komen daar deze normaal niet open was. Daarnaast gaf ik aan dat ik over prijs zeker wil nadenken en ga vergelijken, dit viel ook een beetje slecht in de smaak. Verder leek het alsof er 0 onderhandelingsruimte was, ik had dit eigenlijk niet verwacht gezien het onderdeel is van de DMG formule die hier eigenlijk groot mee zijn geworden. Daarnaast ging de trukendoos zoals beschreven in de openingspost met gekleurde marge indicaties open maar stond onderin zoals daar uitgelegd keurig een code met 31 er in wat zou moeten duiden op 31% marge. Al met al een smet op een verder prettige ochtend waardoor ik nog niet persé afgeschrokken ben alles tot op dat moment was meer dan prima.

Anyway, ik ben benieuwd of de prijsstelling een beetje reëel is ten opzicht van wat wij kopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

1. Keukenmeubelen
Model deel A: Nobilia 615 Laser

Materiaal: Gecoat melamine
Frontkleur: Taupe grijs (461)
Korpusmateriaal: Kunststof
Buitenzijde korpus: Schiefer grijs (194)
Handgrepen: Greeploos (025)

Model deel B: Nobilia 382 Structura

Frontkleur: Decor noten Milano (407)
Handgrepen: Geen (999)

2. Keukenkasten & Onderkasten

Hoge kast voor inbouw koelkast/vriezer - GF178-3X
Onderkasten met laden - NU2A120-X, NKM2A120-X
Spoelkast met deuren - NSPU120-X
Waterbeschermingsmat - AWSWS120
Voorpaneel geïntegreerde koel-/vrieskast - NKWS860-X
Hoek-/kolomuitsparing - HU

Subtotaal: €8.116,00
3. Apparatuur & Accessoires
Koken & Afzuiging

Inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging (Novy Easy Pro, 4 zones) – 1851 - €2.464,15
Bijbehorende afvoerset (Novy Easy 1851 Wit) – 1861820 - €153,00

Water & Spoelbak

Quooker Fusion Round kraan (koud, warm en kokend water, messing patina) – FNRPTB - €945,90
Quooker COMBI+ reservoir (7 liter, 100°C, energieklasse A) – COMBI+ - €894,60

Ovens & Bakapparatuur

Neff Multifunctionele oven met stoomfunctie (N90, 23 standen, 71L, Touch Display) – B69FY5CX0 - €2.169,30
Neff Multifunctionele oven met 14 verwarmingsstanden (N90, 71L, TFT display) – B69Y7MY0 - €1.714,30
Neff Air Fry rooster (voor N90/N70 ovens) – Z11CG10X1 - Inclusief

Vaatwasser & Koeling

Bauknecht Volledig geïntegreerde vaatwasser (14 couverts, 43 dB, energieklasse D) – BCI03C33EC - €874,30
Bauknecht Inbouw koelkast (306L, elektronische bediening, flessenrek) – BKSI18VF3 - €1.280,30

Subtotaal: €10.904,26
4. Werkblad(en)

Materiaal: Lion Stone Composiet (20 mm dik)
Kleur: Molino Oro gepolijst
Extra’s:
Uitsparingen voor kookplaat en spoelbak
Extra randafwerking

Subtotaal: €4.041,20

Het is nogal een lijst maar misschien dat iemand op eerste oogopslag hier iets zinnigs over kan zeggen. We zijn expres voor nu voor toplijn modellen gegaan voor bijv. de ovens maar is dit het ook daadwerkelijk? Daarnaast is het online moeilijk vergelijken omdat alle apparatuur achter een mail voor de beste prijs link verstopt zit.
toon volledige bericht
Lijkt mij aan de hoge kant. Montagekosten vind ik ook fors. En wel chill dat je afrondingskorting er bij opgeteld wordt in plaats van er af gehaald :+ . Zou toch ook proberen de apparatuur aan te vragen in een offerte dan heb je een idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
RaijRaij schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:54:
Na een tijd meegelezen te hebben in dit topic vandaag de eerste keukenzaak bezocht waar ik ook daadwerkelijk een offerte mee kreeg. Bij Marquardt 4 uur binnen gezeten en goed geadviseerd/geholpen voor mijn gevoel. Richting het einde iets pusherig over wanneer wij een keuze gingen maken en wat onze vervolgstappen zouden zijn. Hij liet het voelen alsof hij iets heel speciaals had gedaan door op zondag naar de winkel te komen daar deze normaal niet open was. Daarnaast gaf ik aan dat ik over prijs zeker wil nadenken en ga vergelijken, dit viel ook een beetje slecht in de smaak. Verder leek het alsof er 0 onderhandelingsruimte was, ik had dit eigenlijk niet verwacht gezien het onderdeel is van de DMG formule die hier eigenlijk groot mee zijn geworden. Daarnaast ging de trukendoos zoals beschreven in de openingspost met gekleurde marge indicaties open maar stond onderin zoals daar uitgelegd keurig een code met 31 er in wat zou moeten duiden op 31% marge. Al met al een smet op een verder prettige ochtend waardoor ik nog niet persé afgeschrokken ben alles tot op dat moment was meer dan prima.

Anyway, ik ben benieuwd of de prijsstelling een beetje reëel is ten opzicht van wat wij kopen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

1. Keukenmeubelen
Model deel A: Nobilia 615 Laser

Frontkleur: Taupe grijs (461)
Handgrepen: Greeploos (025)

Model deel B: Nobilia 382 Structura

Frontkleur: Decor noten Milano (407)
Handgrepen: Geen (999)

2. Keukenkasten & Onderkasten

Hoge kast voor inbouw koelkast/vriezer - GF178-3X
Onderkasten met laden - NU2A120-X, NKM2A120-X
Spoelkast met deuren - NSPU120-X
Waterbeschermingsmat - AWSWS120
Voorpaneel geïntegreerde koel-/vrieskast - NKWS860-X
Hoek-/kolomuitsparing - HU

Subtotaal: €8.116,00
3. Apparatuur & Accessoires
Koken & Afzuiging

Inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging (Novy Easy Pro, 4 zones) – 1851 - €2.464,15
Bijbehorende afvoerset (Novy Easy 1851 Wit) – 1861820 - €153,00

Water & Spoelbak

Quooker Fusion Round kraan (koud, warm en kokend water, messing patina) – FNRPTB - €945,90
Quooker COMBI+ reservoir (7 liter, 100°C, energieklasse A) – COMBI+ - €894,60

Ovens & Bakapparatuur

Neff Multifunctionele oven met stoomfunctie (N90, 23 standen, 71L, Touch Display) – B69FY5CX0 - €2.169,30
Neff Multifunctionele oven met 14 verwarmingsstanden (N90, 71L, TFT display) – B69Y7MY0 - €1.714,30
Neff Air Fry rooster (voor N90/N70 ovens) – Z11CG10X1 - Inclusief

Vaatwasser & Koeling

Bauknecht Volledig geïntegreerde vaatwasser (14 couverts, 43 dB, energieklasse D) – BCI03C33EC - €874,30
Bauknecht Inbouw koelkast (306L, elektronische bediening, flessenrek) – BKSI18VF3 - €1.280,30

Subtotaal: €10.904,26
4. Werkblad(en)

Materiaal: Lion Stone Composiet (20 mm dik)
Kleur: Molino Oro gepolijst
Extra’s:
Uitsparingen voor kookplaat en spoelbak
Extra randafwerking

Subtotaal: €4.041,20

Het is nogal een lijst maar misschien dat iemand op eerste oogopslag hier iets zinnigs over kan zeggen. We zijn expres voor nu voor toplijn modellen gegaan voor bijv. de ovens maar is dit het ook daadwerkelijk? Daarnaast is het online moeilijk vergelijken omdat alle apparatuur achter een mail voor de beste prijs link verstopt zit.
toon volledige bericht
Vandaag en gister ook even zitten spelen:
Bij winkel 1:

Keuken begon op 21.500 code gaf 34% aan.
Na wat ja maar’s zaten we op 20.000 en was de code 29%.

Bij winkel 2:
Begonnen op 26.000 toen de deze week xyz en nog korting xyz dans en we zaten op +/- 17.800 en code gaf 35% aan. Met beetje gebluf beste man zo ver gekregen 14.000 in te vullen en code stond op 17%. Meteen de waarschuwing etc op het scherm, en heel verhaal. Maar dat was een bedrag waarvoor ze mij de winkel uit lieten gaan zonder offerte.

Thuis even na gerekend obv deze twee ervaringen en de codes kloppen. Dan is er nog de vraag wat is een redelijke marge? In de openingspost word gesproken dat 30% normaal is en dat je bij 20% gerust direct kan tekenen.

Dus als jij nu op 31% is en we de 20% aan houden als “goeie deal” dan kom je uit op net geen 22.8k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Zo had ik hem ook teruggerekend inderdaad. Het feit dat er geen korting 'mogelijk' is stuit mij tegen de borst. Ik zou graag toch in ieder geval uitkomen op 21.000-23.000 want ongeveer op 20% korting uitkomt. Dit is ook een beetje een psychologische grens waarbij ik het gevoel heb dat ik iets krijg(ook al is dat een sigaar uit eigen doos ;-))

Zojuist alvast de typenummers doorgezet op Keukenloods, eens kijken waar ze mee terug komen. Keukenloods komt terug met € 10.730,00 dus dat wijkt niet veel af van mijn huidige offerte. @MisterX333 daar had ik overheen gelezen, helaas was de verkoper alleen voor mij aanwezig/open dus ik ga daar morgen maar eens navraag over doen.

[ Voor 7% gewijzigd door RaijRaij op 09-02-2025 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThelazyEngineer
RaijRaij schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:54:
Zo had ik hem ook teruggerekend inderdaad. Het feit dat er geen korting 'mogelijk' is stuit mij tegen de borst. Ik zou graag toch in ieder geval uitkomen op 21.000-23.000 want ongeveer op 20% korting uitkomt. Dit is ook een beetje een psychologische grens waarbij ik het gevoel heb dat ik iets krijg(ook al is dat een sigaar uit eigen doos ;-))

Zojuist alvast de typenummers doorgezet op Keukenloods, eens kijken waar ze mee terug komen. Keukenloods komt terug met € 10.730,00 dus dat wijkt niet veel af van mijn huidige offerte. @MisterX333 daar had ik overheen gelezen, helaas was de verkoper alleen voor mij aanwezig/open dus ik ga daar morgen maar eens navraag over doen.
Ja, daar zit ik ook mee. Echter, wat voor grepen kies je, afwerking fronten etc. Bij B&K zogoed als zelfde keuken met ander type greep ging meteen -10% (wel of niet Y line van Pronorm). Merk apparatuur kan denk ook wel meer impact hebben? Verkoopt die zaak veel van merk x lukt het mischien om met die extra 5% gegeven.

Want we moeten ons denk ook niet blind staren op het marge getal alleen. Want stel zaak 1 vraagt 25k met 30% en zaak 2 vraagt 26k met 24%. Is zaak 2 dan betere deal, of is zaak 1 toch beter aangezien die misschien meer marge heeft omdat die meer druk kan zetten op zijn toeleveranciers ?

[ Voor 0% gewijzigd door ThelazyEngineer op 09-02-2025 17:08 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
Ik volg je, het komt denk ik vooral door hoe de branche bekend staat waardoor ik maar moeizaam akkoord kan gaan met de initiële prijs. Geen korting kunnen krijgen voelt daardoor automatisch als teveel betalen. Los daarvan heb ik voor nu nog te weinig vergelijkingsmateriaal en kan het goed zijn dat ik later alsnog bij 2000 verschil teken bij deze partij als het gevoel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
RaijRaij schreef op zondag 9 februari 2025 @ 18:01:
Ik volg je, het komt denk ik vooral door hoe de branche bekend staat waardoor ik maar moeizaam akkoord kan gaan met de initiële prijs. Geen korting kunnen krijgen voelt daardoor automatisch als teveel betalen. Los daarvan heb ik voor nu nog te weinig vergelijkingsmateriaal en kan het goed zijn dat ik later alsnog bij 2000 verschil teken bij deze partij als het gevoel goed is.
Ik moet zeggen dat ik hier vrij weinig kortingen voorbij zie komen (misschien mis ik ze toevallig steeds of wordt het niet nadrukkelijk genoemd).

Mijn ouders hebben ooit eens ruim 60%(!!!!) korting gekregen, bij mijn keuken (10 jaar geleden) lukte het ook om zo’n 50% korting te bedingen. maar dan neem je zo’n winkel toch totaal niet meer serieus.

Wij hebben nu zelf een kleine korting bedingen, €600 ongeveer. Het waren tot nu toe zeer goede gesprekken waarbij we echt het gevoel hadden met adviseurs aan tafel te zitten ipv verkopers. Ook heb ik het gevoel dat we daar goed terecht kunnen als er onverhoopt iets mis gaat of later met garantie zitten… Misschien waren we te makkelijk, misschien was het gewoon een serieuze winkel:-)

[ Voor 4% gewijzigd door crimby op 09-02-2025 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astridc
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-02 12:28
Heeft iemand nog tips voor mijn vraag, of worstelen jullie net zo als wij?
Pagina: 1 ... 500 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1