Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09:29
@RaijRaij die afrondkorting spant de kroon.

Er kan dus sowieso als 2x dat bedrag van de offerte af.

Verder: DMG. De naam zegt het al. Ga eens naar een onafhankelijke zaak in de buurt.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 01-06 15:21
ThelazyEngineer schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:48:
[...]

Vandaag en gister ook even zitten spelen:
Bij winkel 1:

Keuken begon op 21.500 code gaf 34% aan.
Na wat ja maar’s zaten we op 20.000 en was de code 29%.

Bij winkel 2:
Begonnen op 26.000 toen de deze week xyz en nog korting xyz dans en we zaten op +/- 17.800 en code gaf 35% aan. Met beetje gebluf beste man zo ver gekregen 14.000 in te vullen en code stond op 17%. Meteen de waarschuwing etc op het scherm, en heel verhaal. Maar dat was een bedrag waarvoor ze mij de winkel uit lieten gaan zonder offerte.

Thuis even na gerekend obv deze twee ervaringen en de codes kloppen. Dan is er nog de vraag wat is een redelijke marge? In de openingspost word gesproken dat 30% normaal is en dat je bij 20% gerust direct kan tekenen.

Dus als jij nu op 31% is en we de 20% aan houden als “goeie deal” dan kom je uit op net geen 22.8k.
Wat bedoel je met code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 02:32
Astridc schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:47:
Wij willen graag alles los bestellen. Uiteindelijk blijven hacker en ballerina over. IKEA heeft geen ladekasten van een meter breed en nobilia heeft bij de spoelkasten geen goede oplossing, ik denk dat 60cm voor een spoelkast op het einde van een eiland krap is, dan liever 80 zodat je meer ruimte overhoudt.

Nu is de gedachte kookplaat 100cm, vaatwasser 60cm en spoelkast 80. Mijn vriend twijfelt soms of kookplaat van 120 niet beter is en dan spoelkast 60 maar omdat de spoelkast op het einde zit van het eiland ben ik bang voor natte vloer. Dan liever 80 en ruimte overhouden op het eiland (spoelbak is vaak minder dan 60cm). Mijn vriend is een krentenneuker en heeft dus liever nobilia, is goedkoper en dan maar voor lief nemen dat spoelkast 60 is ipv 80.

Zit er kwaliteitsverschil tussen hacker en ballerina? Hacker heeft als voordeel binnenverlichting maar eigenlijk is dat echt overbodig. Verder zie ik als leek geen verschil klopt dat?
Eerlijk gezegd denk ik dat zowel 60cm als 80cm spoelkast krap is, in mijn mening als leek te krap. Ik weet niet wat voor spoelbak je gaat plaatsen, maar als de bak 50cm breed is dan is die hele spoelbak bv. 54cm breed met de rand erbij.

Als je dan de spoelbak gecentreerd plaats in je spoelkast houd je aan elke zijkant 3cm over in een 60cm kast en 13cm in een 80cm kast. Dat is gewoon erg weinig ruimte en gaat resulteren in veel/vaak water dat van het eiland afvalt. Ik heb zelf een 90cm spoelkast en dat resulteert dus in 18cm aan de zijkant en dat vind ik ook niet super veel ruimte.

Ditzelfde geldt ook voor je kooklade. Als je die smal gaat maken, bijvoorbeeld de 100cm die je noemt, en je neemt niet een hele kleine kookplaat, dan komen je pannen ook wel gevaarlijk dicht bij de rand te staan.

Je kan er natuurlijk voor kiezen de spoelbak/kookplaat niet gecentreerd in de kast te plaatsen maar dan hou je weer minder werkruimte over in het midden waar je waarschijnlijk wilt gaan snijden.

Eerlijk gezegd is een eiland van in totaal 240cm breed denk ik niet heel ruim om te willen koken/snijden/spoelen. Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 11:08
Na mijn vorige post (Melchuzz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3")

Zijn we er nu uit na 7 winkels, maar nog wel met wat vragen. Hierbij onze overige ervaringen.

Keukenloods had een showroom met veel apparatuur, ook fijn om dit even te kunnen zien naast elkaar. We kwamen binnen met een duidelijk doel om een prijsvergelijking te krijgen bij hen, daardoor is er verder ook niks besproken wat betreft apparatuur, keuze en indeling en waren we binnen 20 minuten al klaar. We zouden een offerte krijgen vorige week vrijdag maar tot op heden hebben we niets ontvangen waardoor Keukenloods is afgevallen.

Superkeukens hebben we een erg fijn gesprek gehad, ook daar kwamen we aan met een doel wat betreft prijs mogelijkheden en toch werd er gekeken naar de indeling, gevraagd naar verschillende keuzes en er werden nieuwe inzichten gecreëerd. Uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat we bij onze huidige indeling kastruimte te kort komen en daarmee een oplossing gekomen die ons nog mooier bleek dan vorige opstelling (kasten boven de keuken). We hebben daarna gevraagd om een versie met Siemens apparatuur (22.983) en ETNA (20.148) om te kunnen vergelijken, daar schrokken we nog wel erg van.

Enkelhoff in Nordhorn heeft een mega grote en mooie showroom met topmerken, we merken daar wel gelijk dat het een wat luxere keukenwinkel is, voor ons niet helemaal wat we zochten. Onze wens is degelijk maar betaalbaar. Het gesprek ging een beetje moeizaam en het advies een beetje onduidelijk, we moesten opties/keuzes heel duidelijk vragen aan de verkoper wat ons tegenviel. Uiteindelijk met alle wensen en Siemens apparatuur (+ Miele vaatwasser, aanbieding) kregen we eerst een offerte van 21.5K en die zou richting de 20K kunnen als we diezelfde dag beslissen.

Akzent Kuechen is dat keukenwinkel waar we uiteindelijk voor gekozen zijn omdat we een prettig gesprek hebben gehad met een verkoper die ook echt mee dacht met de opstelling (uiteindelijk koken en spoelgedeelte veranderd omdat dit beter uitkwam met de wensen van de vaatwasser). We hebben daar in eerste instantie alles Siemens gevraagd waarbij er ook een studioline voor kookplaat en combi oven in ging omdat de verkoper aangaf dit scherp te kunnen inkopen, de offerte kwam toen op 19.8K uit. Aangegeven dat we dit nog aan de hoge kant vinden dus zijn de studioline apparaten vervangen door iQ500/iQ300 en de koelkast door het merk Constructa toen naar 19.125 en kunnen afronden naar 19K als eindprijs.

Apparatuur:
- Vaatwasser Siemens SX63H804BE iQ300 (905,- idealo)
- Kookplaat Siemens EX801HVC1E iQ700 (620,- idealo)
- Koelkast Constructa CK181NSE0 (685,- idealo)
- Vriezer Siemens GI81NACE0 iQ500 (920,- idealo)
- Oven Combi Siemens HM736G1B1 iQ700 (1271,- idealo)
- Afzuigkap Siemens LJ97BAM60 iQ500 (500,- idealo)

Keukenkastjes:
- Artego

Aanrechtblad:
- CaesarStone Topus Concrete 2CM (composiet)

Vragen:
- Iemand ervaring met het merk Constructa? Zal ik het zo laten of toch ook upgrade voor een meerprijs naar Siemens koelkast?
- Heeft studioline kookplaat/combi oven echt meer waarde?
- Onze voorkeur gaat uit naar budget Siemens, valt op bovenstaande apparatuur nog wat te besparen?
- Plasma filter in afzuigkap voor 450,- euro meerprijs, doen of niet?
- Merk Artego keukenkastjes kwalitatief te doen of vragen naar een ander merk bij Akzent Kuchen?
- Misschien willen we de 3 hoge kasten tot aan het plafond laten lopen omdat we niks bovenop de kasten willen plaatsen, maar wat extra kastruimte zou welkom zijn. Wat vinden jullie van dit idee?
- Omdat het een Duitse keukenwinkel is mogen hun werknemers de keuken niet afmonteren wat betreft waterleidingen. Ik heb ook eerder vernomen dat Duitse keukenzaken wat minder gunstige prijzen kunnen bieden voor Quooker. Misschien een idee om Quooker weg te laten, zelf te bestellen en door iemand te laten monteren (want afmonteren mag Akzent toch al niet doen) en tegelijk wat centen besparen?

Alvast erg bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:34
Mijn verhuurder heeft een tijdje terug een nieuwe keuken geplaatst. vrij basic, dus onderbouwverlichting ontbreekt. De vorige verlichting is versleten en wil ik niet terugplaatsen. Ik dacht dat het uitzoeken van verlichting redelijk simpel zou zijn, maar het aanbod is zo breed dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Bij IKEA heb ik de Mittled-strips gevonden en die lijken me an sich prima, alleen staat het me een beetje tegen dat je hiervoor weer een Tradfri driver en een afstandsbediening (en een Dirigera hub? - dat is een beetje onduidelijk) nodig hebt, terwijl ik "gewoon" een paar ledstrips onder mijn keukenkastje wil die ik met 1 druk op de knop aan kan zetten. Ik ben ook niet van plan om in de toekomst andere IKEA smart home producten te gebruiken, dus ik zou het alleen voor mijn keukenkastjes aanschaffen.

Als ik online verder zoek naar eenvoudige onderbouwverlichting, zonder dat er perse smart home functionaliteit bij zit, zie ik zoveel dat ik het kaf niet van het koren kan scheiden. Bij de lokale Gamma is het assortiment beperkt en zie ik vooral strips op batterijen die vrij bulky zijn (meer voor in een kast of op een plek waar je lastig stroom kunt krijgen).

Mijn wensen lijken me simpel: nette schakelbare ledstrips van 60cm die ik op een stopcontact kan aansluiten. Sensors zijn niet nodig. Dimfunctie is nice to have, maar mijn belangrijkste eis is dat ik ze 'gewoon' met een druk op de knop aan- en uit kan zetten. Iemand een goede tip?

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tc99m schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:11:
Bij IKEA heb ik de Mittled-strips gevonden en die lijken me an sich prima, alleen staat het me een beetje tegen dat je hiervoor weer een Tradfri driver en een afstandsbediening (en een Dirigera hub? - dat is een beetje onduidelijk) nodig hebt, terwijl ik "gewoon" een paar ledstrips onder mijn keukenkastje wil die ik met 1 druk op de knop aan kan zetten. Ik ben ook niet van plan om in de toekomst andere IKEA smart home producten te gebruiken, dus ik zou het alleen voor mijn keukenkastjes aanschaffen.
Er is ook een simpele Ansluta driver zonder smart functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Tc99m schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:11:
Mijn wensen lijken me simpel: nette schakelbare ledstrips van 60cm die ik op een stopcontact kan aansluiten. Sensors zijn niet nodig. Dimfunctie is nice to have, maar mijn belangrijkste eis is dat ik ze 'gewoon' met een druk op de knop aan- en uit kan zetten. Iemand een goede tip?
Aanwezigheidssensor erbij en je hoeft niets meer aan te klikken of uit te doen. Ik kan dit serieus aanraden, wij hebben 8 meter ledstrip onder de kastjes gemonteerd (2 rijen naast elkaar als één strip), 5cm lijst en je ziet er niets van. ZigBee schakelaar en ZigBee presence sensor en idd een hub.Je komt aanlopen en de verlichting gaat aan, na een minuut geen presence, gaat alles weer uit. Een behoorlijke besparing want mijn partner liet altijd licht branden in de keuken (soms de hele nacht).

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
hamsteg schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:24:
[...]
Aanwezigheidssensor erbij en je hoeft niets meer aan te klikken of uit te doen. Ik kan dit serieus aanraden, wij hebben 8 meter ledstrip onder de kastjes gemonteerd, 5cm lijst en je ziet er niets van. ZigBee schakelaar en ZigBee presence sensor en idd een hub.Je komt aanlopen en de verlichting gaat aan, na een minuut geen presence, gaat alles weer uit. Een behoorlijke besparing want mijn partner liet altijd licht branden in de keuken (soms de hel nacht).
Heel fijn dat dit voor jou goed werkt :) maar zoals ik al aangaf: ik hoef geen smart home functionaliteit onder mijn keukenkastjes. Ik wil juist hier gewoon graag (bij voorkeur alleen) een knop en geen 'fratsen', en ben dus op zoek naar een goed systeem daarvoor.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
mstx schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:24:
[...]

Er is ook een simpele Ansluta driver zonder smart functionaliteit.
Thanks, ik ga er eens naar kijken!

scintillating

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Tc99m schreef op maandag 10 februari 2025 @ 13:27:
[...]

Heel fijn dat dit voor jou goed werkt :) maar zoals ik al aangaf: ik hoef geen smart home functionaliteit onder mijn keukenkastjes. Ik wil juist hier gewoon graag (bij voorkeur alleen) een knop en geen 'fratsen', en ben dus op zoek naar een goed systeem daarvoor.
Hornbach? Ledstripkoning?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8F0-eW7cchpCizUAZUI7JzkbZ6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5t6Zp45O3qls4LB2IKwslGB1.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn gewoon ledstrips: 24V 224 leds per meter, dim to warm. met een voeding van 36 Watt en een inbouw snoerdimmer touch.

Het voordeel is dat je zelf kunt kiezen welke kleur wit de strips geven.

[ Voor 40% gewijzigd door Blihi op 10-02-2025 14:12 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 21:14
Hallo beste mede tweakers wij hebben net een nieuwe keuken anti fingerprint zijdeglans keuken. Maar we worden erg verdrietig als we zien hoe gevoelig de lak is voor vinger afdrukken en krassen. Nou snap ik dat je me vette vingers dat blijft zien. Maar wij hebben het gevoel dat je de keuken met fluwelen handschoenen moet aan pakken en dat er heel snel krassen op komen. Hoe is jullie ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Blihi schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:10:
[...]

Hornbach? Ledstripkoning?
[Afbeelding]

Dit zijn gewoon ledstrips: 24V 224 leds per meter, dim to warm. met een voeding van 36 Watt en een inbouw snoerdimmer touch.

Het voordeel is dat je zelf kunt kiezen welke kleur wit de strips geven.
Ik ben dus wel specifiek op zoek naar verlichting voor onder de keukenkastjes ;) al ziet dit er heel mooi uit hoor, daar niet van.

Zo'n site als ledstripkoning heeft zo'n groot assortiment dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Net als Hornbach en andere bouwmarkten, dat je daar verlichting kunt krijgen weet ik wel.
Het is niet zo dat ik je hulp niet waardeer, maar ik ben meer op zoek naar een gerichte suggestie (mocht iemand die hebben) voor goede onderbouwverlichting, die redelijk plug-and-play is en bij voorkeur geen Smart Home functionaliteit heeft dan een lijst met winkels waar je verlichting kunt kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tc99m op 10-02-2025 16:19 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Tc99m schreef op maandag 10 februari 2025 @ 16:17:
[...]
Ik ben dus wel specifiek op zoek naar verlichting voor onder de keukenkastjes ;) al ziet dit er heel mooi uit hoor, daar niet van.

Zo'n site als ledstripkoning heeft zo'n groot assortiment dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Net als Hornbach en andere bouwmarkten, dat je daar verlichting kunt krijgen weet ik wel.
Het is niet zo dat ik je hulp niet waardeer, maar ik ben meer op zoek naar een gerichte suggestie (mocht iemand die hebben) voor goede onderbouwverlichting, die redelijk plug-and-play is en bij voorkeur geen Smart Home functionaliteit heeft dan een lijst met winkels waar je verlichting kunt kopen.
Als je onder de bovenkastjes bedoelt: Die zit hier ook onder, maar staat op de foto niet aan. Ook dat is gewoon een ledstrip met een voeding en een inbouwdimmer, zonder enige smart functionaliteit. Volledig plug en play, althans: Ledstrip op maat knippen, stekkertje er in steken en klaar.

Alleen als je meerdere strips wilt verbinden heb je nog verbind-stukjes nodig, maar daar zijn ook mooie oplossingen voor.

Anders weet ik niet zo goed wat je bedoelt met "plug en play"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Melchuzz schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:10:

- Iemand ervaring met het merk Constructa? Zal ik het zo laten of toch ook upgrade voor een meerprijs naar Siemens koelkast?
Constructa is een B-merk van BSH (Bosch-Siemens), het is dus een Bosch uit de lage serie met nog wat kostenbesparingen. Kijk vooral ook naar het energielabel. Wat kost de koelkast per jaar op basis van dat label? En hoeveel zuiniger is de Bosch of Siemens of Liebherr en wat kost die? Je kan op basis van het jaarverbruik zo uitrekenen binnen hoeveel jaar je een prijsverschil terug hebt tussen een duurdere koelkast met een beter label en een goedkopere met slechter label.
Vaatwasser eenzelfde verhaal. Een dure vaatwasser ( label A of B ) is doorgaans zuiniger dan de goedkoopste uit de serie (label D o.i.d.). En, vergeet niet, ook stiller.
Ligt aan welke Studioline je vergelijkt met welke niet-Studioline. Studioline is maar een marketing naampje, dat zegt op zich niet zoveel. Het gaat om de geboden functionaliteit van de apparatuur. En aan wat je wilt bakken in die oven. Max oventemperatuur is bijvoorbeeld zo'n dingetje. Blijft bij de goedkoopste ovens wel steken op 250 graden of minder, bij de duurdere is het 300 graden. Bak en braadsensoren zitten alleen op de duurste ovens. De bediening bij de goedkoopste ovens is een klein priegelig scherm, bij de duurste is een groot scherm. Etc.
Kookplaat zelfde verhaal, wil je bijvoorbeeld inbouw ipv opbouw, wil je multitouch of is basis touch prima, wil je super flex-zones of basis zones, bak- en braadsensoren of let je zelf wel op je eten, etc.
[/quote]
- Onze voorkeur gaat uit naar budget Siemens, valt op bovenstaande apparatuur nog wat te besparen?
Altijd, ten koste van functionaliteit natuurlijk, of ten koste van merk. Bosch is exact zo goed (/slecht) als Siemens en wellicht goedkoper. Als je daarmee honderden euro's kan besparen zie ik zelf niet in waarom je voor Siemens zou gaan. Ik ga er vanuit dat het je niet boeit of er klein "Siemens" of "Bosch" op je apparaten staat.

Kortom je kan het alleen bepalen door zélf de verschillende apparaten naast elkaar te zetten en de functionaliteit te vergelijken, dit kan via de website van de fabrikant. Kookplaten selecteren in de vergelijker, "toon alleen de verschillen" aanzetten en hoppa, de essentiële verschillen worden getoond.

Vervolgens ook de prijzen naast elkaar zetten, waarbij je er rekening mee houdt dat de prijsverschillen een stuk kleiner zijn dat de adviesprijzen van de modellen, omdat er een flinke korting vanaf gaat, en je misschien meer korting krijgt op de dure modellen. Vaak gaat het om een paar honderd euro per apparaat. En dan beslissen maar of jij de meerfunctionaliteit de meerprijs waard vindt of niet.

Ik bespaar zelf liever wat op het werkblad of de kastjes (goedkoper frontje, of goedkoper motiefje blad van zelfde materiaal, waarbij de kwaliteit dus niet minder wordt) dan op de apparatuur, qua functionaliteit. Maar het is niet zo dat de duurste oven of vaatwasser langer meegaat dan een middenklasser.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
Daarbij, als je budget-Siemens naast een middenklasse of bovenklasse AEG zet, krijg je voor die laatste meer waar voor je geld.

Siemens is echt een merknaam die de keukenzaak graag verkoopt.

Bij ons waren de eisen aan de apparatuur als volgt:

Vaatwasser: Zo stil mogelijk, want een open keuken.

Oven: Draaiknoppen voor temperatuur en programma en met Pyrolyse. Verder zo min mogelijk programma's, die gebruiken we toch niet.

Koelkast: Vooral zuinig, verder zijn ze allemaal hetzelfde

Kookplaat: 80cm model, groot genoeg voor de pannen (ik heb echt een heleboel platen op schaal getekend en pannen er op schaal op gezet om de juiste te kiezen. Er zit echt veel verschil tussen hoe de zones ten opzichte van elkaar staan).

Afzuigkap: Een kookeiland met losse kap er boven zie je niet vaak meer en de keuze was dus beperkt tot 60 of 90 cm. Dat werd de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ek99
  • Laatst online: 29-06 23:40
Hi all,

zoals eerder vermeld had ik een deal, wat vinden jullie hiervan zie foto\s

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKIIXn-9yK6VhLB4ArNxvXmn28Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npCO2fbMeczkXTKNjdRlIG3w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1X2A8CiRMmgVaHAu6Ob5DWhPhE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M9pMYdcwYAgverkBVIIOZ3uG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/330uG8_RzkQQPaa7u0bSvsky_RE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tgcxgJ1MG9X8RKBJORiMIChB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSZyvl4Fb1_KXgBZoORW2_8VKhI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U625QlkVMIle18R7pB9kGoRU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBZclw8bW5sx8GYNTOoP6uZzKkk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/heL9d0QtI9hiCpAD26mdLoUo.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astridc
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-02 12:28
Tiuri schreef op zondag 9 februari 2025 @ 20:11:
[...]

Eerlijk gezegd denk ik dat zowel 60cm als 80cm spoelkast krap is, in mijn mening als leek te krap. Ik weet niet wat voor spoelbak je gaat plaatsen, maar als de bak 50cm breed is dan is die hele spoelbak bv. 54cm breed met de rand erbij.

Als je dan de spoelbak gecentreerd plaats in je spoelkast houd je aan elke zijkant 3cm over in een 60cm kast en 13cm in een 80cm kast. Dat is gewoon erg weinig ruimte en gaat resulteren in veel/vaak water dat van het eiland afvalt. Ik heb zelf een 90cm spoelkast en dat resulteert dus in 18cm aan de zijkant en dat vind ik ook niet super veel ruimte.

Ditzelfde geldt ook voor je kooklade. Als je die smal gaat maken, bijvoorbeeld de 100cm die je noemt, en je neemt niet een hele kleine kookplaat, dan komen je pannen ook wel gevaarlijk dicht bij de rand te staan.

Je kan er natuurlijk voor kiezen de spoelbak/kookplaat niet gecentreerd in de kast te plaatsen maar dan hou je weer minder werkruimte over in het midden waar je waarschijnlijk wilt gaan snijden.

Eerlijk gezegd is een eiland van in totaal 240cm breed denk ik niet heel ruim om te willen koken/snijden/spoelen. Just my 2 cents.
40 centimeter spoelbak lijkt mij voldoende qua breedte, helemaal om wij toch best wel vaak kant en klare pakketten gebruiken. Dan hou je 20 centimeter over, lijkt mij voldoende. Dank voor je gedachten!

Iemand nog advies voor Hacker Systemat of Ballerina of is het 1 pot nat? En is de goedkoopste de winnaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Ek99 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 11:43:
Hi all,

zoals eerder vermeld had ik een deal, wat vinden jullie hiervan zie foto\s

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt dezelfde kookplaat als ons. Let op dat het afvoer kanaal niet teveel knikken heeft. Want de plaat zuigt de frikandellen uit de pan, en als ie de lucht niet goed kwijt kan. valt de hele plaat uit en moet je de stroom er 30 sec afhalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Skywalker27 op 11-02-2025 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:29
Skywalker27 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:19:
Hallo beste mede tweakers wij hebben net een nieuwe keuken anti fingerprint zijdeglans keuken. Maar we worden erg verdrietig als we zien hoe gevoelig de lak is voor vinger afdrukken en krassen. Nou snap ik dat je me vette vingers dat blijft zien. Maar wij hebben het gevoel dat je de keuken met fluwelen handschoenen moet aan pakken en dat er heel snel krassen op komen. Hoe is jullie ervaring hier mee?
Toevallig Schüller Matera fronten? Qua krassen nergens last van, maar vingerafdrukken zijn hier wel erg zichtbaar en lastig te verwijderen ondanks dat deze fronten worden aangeprezen als anti finger print…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Astridc schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:06:
[...]

40 centimeter spoelbak lijkt mij voldoende qua breedte, helemaal om wij toch best wel vaak kant en klare pakketten gebruiken. Dan hou je 20 centimeter over, lijkt mij voldoende. Dank voor je gedachten!

Iemand nog advies voor Hacker Systemat of Ballerina of is het 1 pot nat? En is de goedkoopste de winnaar?
Bij een spoelbak is het handig als er een ovenplaat in kan liggen. 40cm is dan aan de krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:45
Mr. Eddo schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 13:58:
[...]

Toevallig Schüller Matera fronten? Qua krassen nergens last van, maar vingerafdrukken zijn hier wel erg zichtbaar en lastig te verwijderen ondanks dat deze fronten worden aangeprezen als anti finger print…
Bij verschillende winkels is ons verteld dat vinger printen op normale fronten sneller zichtbaar zijn, maar makkelijk schoon te maken. Vingerafdrukken op anti fingerprint is lastiger schoonmaken (nat doekje en dan droog doekje overheen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ek99
  • Laatst online: 29-06 23:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Post aangepast ging helemaal fout op de telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skywalker27
jordy89 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:18:
[...]

Bij verschillende winkels is ons verteld dat vinger printen op normale fronten sneller zichtbaar zijn, maar makkelijk schoon te maken. Vingerafdrukken op anti fingerprint is lastiger schoonmaken (nat doekje en dan droog doekje overheen).
Was het maar zo simpel je krijgt ze er bijna helemaal niet af ook niet met die wonder sponsjes. i.d.d. Schüller keuken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hi-bOmlVHvATkMOjtdTk1WqZXhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZXoePCUnquaLUaoh6uRD0f7t.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaoz7N648x2-IUrEfLINnwz8R2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAKLUKahUHGyFq3ZP9fOYztd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Skywalker27 op 11-02-2025 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14:33
Wat is de gedachte aan het “verstopte” hoekje in de keuken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:03
Drials schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:24:
Perfecte plek om de Senseo uit het zicht te plaatsen! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:58
Skywalker27 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:51:
[...]

Was het maar zo simpel je krijgt ze er bijna helemaal niet af ook niet met die wonder sponsjes. i.d.d. Schüller keuken.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie ik het verkeerd of loopt de keuken scheef?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYXHLuXcGoN5uutSGwx-64YXDQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H5LzDsxpYjCPE9KVe2DQwadR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:37
Nutella schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:45:
[...]

Zie ik het verkeerd of loopt de keuken scheef?[Afbeelding]
Dat lijkt me schaduw, dus ik denk dat je het verkeerd ziet inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:25

ThePsycho

Biertje?

jordy89 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 15:18:
[...]

Wij hebben hier Fenix fronten genomen en we krijgen vingerafdrukken met een doekje/wonderspons met wat warm water zo weg. Even drogen achteraf voorkomt (volgens de voorschriften van de fabrikant) onder andere dat er kalk in de structuur van het front gaat zitten.

Onze ervaring is tot nu toe in ieder geval niet dat ik het schoonmaken lastig zou noemen.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:00
Skywalker27 schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 20:51:
[...]

Was het maar zo simpel je krijgt ze er bijna helemaal niet af ook niet met die wonder sponsjes. i.d.d. Schüller keuken.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier 0 problemen met schuller keuken. doekje met afwasmiddel en alles verdwijnt binnen 1 sec

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:53

aex351

I am the one

Wat is jullie ervaring met de ventilatie van de oven en/of nakoeling. Ook wel mantel ventilatie genoemd als ik het goed begrijp.

Mijn huidige Bosch oven (inmiddels wel wat jaren oud met een mechanische bedieningsring). Blaast in eerste instantie lucht uit de voorkant bij gebruik. En vervolgens warme lucht wanneer het apparaat uit staat. Dit is erg merkbaar. Vooral in de zomer wordt het daardoor erg warm. En het blaast ook ongelukkig richting de eettafel.

Ik zit met een dillema voor een nieuwe keuken in een parallele opstelling. Op basis van mijn ervaring wil ik absoluut niet dat de oven direct achter mij komt te staan. Wanneer ik bijvoorbeeld bij de kookplaat sta. De afstand tussen beide kanten is 135cm. Echter, gezien de opstelling ontkom je er niet helemaal aan.

Maar nu zie ik ontwerpen voorbij komen met meerdere ovens etc. Dus wat benieuwd of hier wel rekening meegehouden wordt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
aex351 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:09:
Wat is jullie ervaring met de ventilatie van de oven en/of nakoeling. Ook wel mantel ventilatie genoemd als ik het goed begrijp.

Mijn huidige Bosch oven (inmiddels wel wat jaren oud met een mechanische bedieningsring). Blaast in eerste instantie lucht uit de voorkant bij gebruik. En vervolgens warme lucht wanneer het apparaat uit staat. Dit is erg merkbaar. Vooral in de zomer wordt het daardoor erg warm. En het blaast ook ongelukkig richting de eettafel.

Ik zit met een dillema voor een nieuwe keuken in een parallele opstelling. Op basis van mijn ervaring wil ik absoluut niet dat de oven direct achter mij komt te staan. Wanneer ik bijvoorbeeld bij de kookplaat sta. De afstand tussen beide kanten is 135cm. Echter, gezien de opstelling ontkom je er niet helemaal aan.

Maar nu zie ik ontwerpen voorbij komen met meerdere ovens etc. Dus wat benieuwd of hier wel rekening meegehouden wordt.
De warmte van een oven moet de ruimte in. Waar zou deze anders naartoe moeten?

Alle inbouwovens blazen naar voren uit, want waar zouden ze anders naartoe moeten blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Blihi schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:10:
[...]

De warmte van een oven moet de ruimte in. Waar zou deze anders naartoe moeten?

Alle inbouwovens blazen naar voren uit, want waar zouden ze anders naartoe moeten blazen?
In plaats van direct recht naar voren. Wellicht zogoed als schuin omhoog? In ideale zin via de achterkant.

Het is toch niet fijn om al dat vieze lucht tegen je aan te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
aex351 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:14:
[...]

In plaats van direct recht naar voren. Wellicht zogoed als schuin omhoog? In ideale zin via de achterkant.

Via de achterkant kan helemaal niet, want daarvoor is de luchtstroom te warm. Je zou dan eisen moeten gaan stellen aan de constructie van de kast en daarbij zouden eventuele vetresten die in de lucht zitten condenseren op de randen van de kast en op de muur achter de oven, met als gevolg dat je daar brandgevaarlijke situaties krijgt.

Schuin omhoog gaat voor het effect niet veel verschil maken hoor en als het goed is komt er uit je oven geen vieze lucht (totdat je iets aan laat branden).

Een koelkast heeft wel ventilatie langs de achterkant. Lucht wordt van onderen aangevoerd en naar boven afgevoerd, maar dit gaat om een heel beperkte luchtstroom en om natuurlijke ventilatie. Daarbij wordt er geen vet toegevoegd aan die luchtstroom.

Er zullen vast ovens zijn met ingebouwde afzuiging naar buiten, maar dan kom je in de professionele keukens terecht en dus niet in de consumentenapparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cees2807
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-09 23:10
Hoi allemaal,

Voor onze nieuwbouw woning zijn wij ook opzoek naar een keuken.
Na vele pagina`s op dit forum te hebben doorgelezen hebben wij diverse ontwerpen laten maken.
Wat ons opviel is het grote prijsverschil per keukenzaak.
Zouden jullie eens mee willen kijken misschien zijn er nog tips of adviezen.

Ontwerp 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSLtJnCPkD5EZgrLome4nfo702M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yCt7xyiVC2xXnXoMbtXU5ei.jpg?f=fotoalbum_large

Ontwerp 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxPvuhhnEG7tsoBW8an7X0e4zDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55hvTD9OriUXnbY75zqJTXqJ.jpg?f=fotoalbum_large

Hierbij de offerte deze zijn grotendeels gelijk kwa apparatuur/materialen alleen de prijs zit een behoorlijk verschil in. Welke van de prijs is realistisch of moeten wij twijfels hebben bij de offerte van ontwerp 2?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OzG5enm2mQ86qSzjTelDASiB-qE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaIm3lcZJhEskK6gu324cCSi.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onOnTvY2VFlKYVeSwqQ7R2M1nUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yUydDP9oOEn3QmkolgvFynrz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aTph_nW24VRT4Gr1aEMm2Xwhstk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXMdcao3DIGNcx3Jsmo7ivJ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yRruejiq5DTP8GNq4nx1B6MZ-p0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UDNpkUddvztq0zf9ad2cnQwm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wwd5Bt9uWdDpXCL2uqsjvDUpF98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2G5nUX1RJFhY1CqBGMap3eU.jpg?f=fotoalbum_large

Offerte 1 komt op een totaal prijs van €23750
Offerte 2 komt op een totaal prijs van €16250 exclusief montage.

[ Voor 38% gewijzigd door Cees2807 op 12-02-2025 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Optie 1 komt van de projectleverancier en Optie 2 van een concurrent?

Ik vind 16k ex montage best redelijk voor een keuken van dit formaat. 24k is overdreven veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cees2807
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 13-09 23:10
Geen van beide opties komen van projectleverancier.
Beide komen van keukenzaak in de buurt (noord nederland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
Nutella schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:45:
[...]

Zie ik het verkeerd of loopt de keuken scheef?[Afbeelding]
Nee daar moet nog een pas stukje tussen en het blad zit er iets overheen en licht inval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
Drials schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:24:
Daar komt een koffie bonen automaat met plankjes er boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
En er zijn nog een aantal punten die aangepakt moeten worden. Spoelkast moet nog afgewerkt worden en 1 paneel wordt vervangen en 1 smetlijst was geknapt. Verder zijn we erg blij met de keuken hoor. En de pyrolyse oven en steamer bevallen erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-09 11:08
Iemand nog een mening over Plasma filter in afzuigkap en Merk Artego keukenkastjes?
Melchuzz schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:10:
Na mijn vorige post (Melchuzz in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3")

Zijn we er nu uit na 7 winkels, maar nog wel met wat vragen. Hierbij onze overige ervaringen.

Keukenloods had een showroom met veel apparatuur, ook fijn om dit even te kunnen zien naast elkaar. We kwamen binnen met een duidelijk doel om een prijsvergelijking te krijgen bij hen, daardoor is er verder ook niks besproken wat betreft apparatuur, keuze en indeling en waren we binnen 20 minuten al klaar. We zouden een offerte krijgen vorige week vrijdag maar tot op heden hebben we niets ontvangen waardoor Keukenloods is afgevallen.

Superkeukens hebben we een erg fijn gesprek gehad, ook daar kwamen we aan met een doel wat betreft prijs mogelijkheden en toch werd er gekeken naar de indeling, gevraagd naar verschillende keuzes en er werden nieuwe inzichten gecreëerd. Uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat we bij onze huidige indeling kastruimte te kort komen en daarmee een oplossing gekomen die ons nog mooier bleek dan vorige opstelling (kasten boven de keuken). We hebben daarna gevraagd om een versie met Siemens apparatuur (22.983) en ETNA (20.148) om te kunnen vergelijken, daar schrokken we nog wel erg van.

Enkelhoff in Nordhorn heeft een mega grote en mooie showroom met topmerken, we merken daar wel gelijk dat het een wat luxere keukenwinkel is, voor ons niet helemaal wat we zochten. Onze wens is degelijk maar betaalbaar. Het gesprek ging een beetje moeizaam en het advies een beetje onduidelijk, we moesten opties/keuzes heel duidelijk vragen aan de verkoper wat ons tegenviel. Uiteindelijk met alle wensen en Siemens apparatuur (+ Miele vaatwasser, aanbieding) kregen we eerst een offerte van 21.5K en die zou richting de 20K kunnen als we diezelfde dag beslissen.

Akzent Kuechen is dat keukenwinkel waar we uiteindelijk voor gekozen zijn omdat we een prettig gesprek hebben gehad met een verkoper die ook echt mee dacht met de opstelling (uiteindelijk koken en spoelgedeelte veranderd omdat dit beter uitkwam met de wensen van de vaatwasser). We hebben daar in eerste instantie alles Siemens gevraagd waarbij er ook een studioline voor kookplaat en combi oven in ging omdat de verkoper aangaf dit scherp te kunnen inkopen, de offerte kwam toen op 19.8K uit. Aangegeven dat we dit nog aan de hoge kant vinden dus zijn de studioline apparaten vervangen door iQ500/iQ300 en de koelkast door het merk Constructa toen naar 19.125 en kunnen afronden naar 19K als eindprijs.

Apparatuur:
- Vaatwasser Siemens SX63H804BE iQ300 (905,- idealo)
- Kookplaat Siemens EX801HVC1E iQ700 (620,- idealo)
- Koelkast Constructa CK181NSE0 (685,- idealo)
- Vriezer Siemens GI81NACE0 iQ500 (920,- idealo)
- Oven Combi Siemens HM736G1B1 iQ700 (1271,- idealo)
- Afzuigkap Siemens LJ97BAM60 iQ500 (500,- idealo)

Keukenkastjes:
- Artego

Aanrechtblad:
- CaesarStone Topus Concrete 2CM (composiet)

Vragen:
- Plasma filter in afzuigkap voor 450,- euro meerprijs, doen of niet?
- Merk Artego keukenkastjes kwalitatief te doen of vragen naar een ander merk bij Akzent Kuchen?
- Misschien willen we de 3 hoge kasten tot aan het plafond laten lopen omdat we niks bovenop de kasten willen plaatsen, maar wat extra kastruimte zou welkom zijn. Wat vinden jullie van dit idee?
- Omdat het een Duitse keukenwinkel is mogen hun werknemers de keuken niet afmonteren wat betreft waterleidingen. Ik heb ook eerder vernomen dat Duitse keukenzaken wat minder gunstige prijzen kunnen bieden voor Quooker. Misschien een idee om Quooker weg te laten, zelf te bestellen en door iemand te laten monteren (want afmonteren mag Akzent toch al niet doen) en tegelijk wat centen besparen?

Alvast erg bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 16:50
Dwaalboy schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:40:
[...]

Na 3 jaar merk je het verschil wel, misschien al na 1 jaar. Kasten trekken krom etc...
Wegblijven bij mandemakers etc... Nolte is top maar ja kost wel meer
Ik herken niet wat je aangeeft over mandemakers. Bedoel je de mandemakers collectie zelf of de winkel?

De verkoper vinden wij echt top.

Wij hebben vorige week de keuken besteld bij Mandemakers

Siematic
Aanrecht is kwartsiet emerald green geworden met 8cm dik voorzetrand. 4m lang en 70cm diep

Afbeeldingslocatie: https://stonecenter-shop.nl/wp-content/uploads/2023/02/Emerald-green-kwartsiet-keukenblad-stonecenter.jpg
Inductie van Wave
Afbeeldingslocatie: https://laravel.uw-woonmagazine.nl/storage/46127/wave-inductiekookplaat-met-afzuiging-champagne-gold.jpg
Kraan en spoelbak dezelfde kleur als inductie.
ATAG combi over en magnetron x 2. CX4674m
Afbeeldingslocatie: https://atag.hgecdn.net/medias/CONV-300Wx300H-CX4674M-IMG1.png?context=bWFzdGVyfGltYWdlc3wxMjMyNDl8aW1hZ2UvcG5nfGFHTTJMMmhpTkM4NU5UTXdOVEl4TmpRNU1UZ3lMME5QVGxZdE16QXdWM2d6TURCSVgwTllORFkzTkUxZlNVMUhNUzV3Ym1jfDFkNjk0YTZkODQxYTUyNzNiNjA5ZTEwYWI5OWM3NzBjZjBiMmVhODFmYmVhZDE3MzZkOGM1ZjhlNmIyNDMxZjY
Siemens koelkast en aparte vriezer IQ500 1.75m hoog
Siemens vaatwasser SN serie

1 kant keuken is 4M aanrecht met lage kasten, lades, spoelbak, vaatwasser en koken. Andere kant va nde wand hebben we 5 kasten met de koelkast en vriezer lekker ruim met 8 lades <3 de combi's horizontaal erin en 1 kast met een nis van 75cm hoog om de koffiezet apparaat in te plaatsen.

Onder het aanrecht led verlichting en verticaal bij de grepen van de koelkast ook led verlichting. In de nis idem.

Nu wachten, maar kijk uit naar de keuken <3

[ Voor 55% gewijzigd door Unknown Alien op 12-02-2025 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
Unknown Alien schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:57:
[...]

Ik herken niet wat je aangeeft over mandemakers. Bedoel je de mandemakers collectie zelf of de winkel?

Siematic
Aanrecht is kwartsiet emerald green geworden met 8cm dik voorzetrand. 4m lang en 70cm diep

[Afbeelding]
Inductie van Wave
[Afbeelding]
[Afbeelding]

1 kant keuken is 4M aanrecht met lage kasten, lades, spoelbak, vaatwasser en koken. Andere kant va nde wand hebben we 5 kasten met de koelkast en vriezer lekker ruim met 8 lades <3 de combi's horizontaal erin en 1 kast met een nis van 75cm hoog om de koffiezet apparaat in te plaatsen.

Onder het aanrecht led verlichting en verticaal bij de grepen van de koelkast ook led verlichting. In de nis idem.

Wat betalen jullie voor de Siemens producten? Heb een offerte liggen waar ze de koelkast & vriezer zijn vergeten :'(. Willen dezelfde grootte en IQ500 series. De vaatwasser/stoomoven/inductie/afzuiging liggen 10% onder de advies prijzen van Siemens. Volgens mij moet daar nog veel meer ruimte in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus43
  • Laatst online: 12-09 08:18
Hallo allemaal!

Wij zijn van plan onze bestaande keuken te gaan (laten) verbouwen.
Onze keuken bevind zich in een uitbouwtje/hoekje en ziet er op dit moment zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_37LnqR85Ja_dSl9u44XiN3lvtU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9kT9OWE6leU8c1Oimq4EoVb.jpg?f=fotoalbum_large

De lokale keukenboer kon thuis langskomen en op basis van die inventarisatie hebben ze deze keuken uitgewerkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/docFwFjw7LvBPggfs6hR-u875Vs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/uuEzjcBSZiz33csSL2dA5UrP.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wC6Pk3w3CPMBOi_UgY-GscksMmo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/78n6vqQH4lnpaaHT6VgcRXRt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jve6qbPlHuh_MRCYkxmSNRXKq9Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xoEB3uo7PenLi0KvMuQkjAPe.png?f=fotoalbum_tile

Dit is een mooi begin, maar er zijn toch wat dingen waar ik over twijfel:
- kookplaat (met ingebouwde afzuiging) voor het raam: komt je raam niet onder de viezigheid
- is zo'n ingebouwde afzuiging uberhaubt wel wat voor ons (we zijn niet zo goed in dingen bijhouden zoals filters vervangen, dingen schoonhouden, etc)

Tussen kookplaat en spoelbak is de werkruimte, is dat niet vervelend zo in een hoekje?
Het meeste sta je op die plek te werken, veel meer dan voor de spoelbak en eigenlijk ook veel meer dan voor de kookplaat, maar dan mis je het uitzicht door de ramen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcEi8NaD60GxUVLRe_t8XisJods=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wogFJNLoGlKjHUtQBepQ1D4L.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSHYM2dem9c8CBZUUNhuqElIZB8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBIrO9hVFlNGSqKr16m7ZozK.jpg?f=fotoalbum_tile

- De vaatwasser is nu naast de muur getekend. In de huidige keuken, loop je elkaar flink in de weg als de een bezig is met koken en de ander met de vaatwasser, dat heb je in de hoek natuurlijk minder, maar ben je dan niet de hele tijd de muur aan het schoonmaken (schobbare verf, werkt dat voldoende)? Nogmaals: ik wordt niet blij van veel schoonmaakwerk...

We zijn zelf ook wat op papier wezen prutsen en komen tot onderstaande uit. Via zo'n online keukenprogramma heb ik een 3D tekening proberen te maken om wat meer zicht erop te krijgen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvwDJHRtJM_zJXFYebP8CqjqrCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sj8kRyS8MQXWFx8mojRej60j.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgsHGIwkRO5iod0L_OO-AmvJorg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ti5IXyesO5sfOwltQQxqPAH3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTXVPj2Cyg7BTloLdwBNFQ6GvYI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WKHfWFecPIQEBZSGCJGNoejf.png?f=fotoalbum_tile

(let niet op details als hoe hoog de ladez zijn, etc, daar heb ik wat minder aandacht aan besteed het gaat me vooral op wat staat waar).

Die koelkast naar de andere hoek verplaatsen zodat er ruimte komt voor de kookplaat links is eigenlijk de enige manier hoe je de kookplaat los van het raam kan trekken (tenzij je de bestaande schuine hoek aanhoudt waarin hij nu zit)

Nu ben ik benieuwd naar jullie reacties/ideeën hierop. Zijn er wellicht dingen waar we nog niet aan gedacht hebben wat ons bij de ene of andere keuken in de weg gaat zitten?
En wat zijn jullie ervaringen met (vet)spatten van een kookplaat met ingebouwde afzuiging: wordt de achterplaat dan nog erg vies?

Alvast dank voor alle mooie ideeën en inzichten die over dit hele topic verspreid staan _/-\o_ . Zeker in combinatie van de zoekfunctie kan je over elk onderwerp wel wat interessants lezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
trummel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:14:
[...]

Wat betalen jullie voor de Siemens producten? Heb een offerte liggen waar ze de koelkast & vriezer zijn vergeten :'(. Willen dezelfde grootte en IQ500 series. De vaatwasser/stoomoven/inductie/afzuiging liggen 10% onder de advies prijzen van Siemens. Volgens mij moet daar nog veel meer ruimte in zitten.
Zie geen losse prijzen staan van de producten. Het zijn de IQ500 studioline producten met biofrost sectie. Zal er vast meer voor betalen dan los kopen via een webshop van bv witgoed.

Staat mij bij dat er 20% korting op de adviesprijs zit.

Totale prijs keuken is 36k.

[ Voor 4% gewijzigd door Unknown Alien op 12-02-2025 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

trummel schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 12:14:
[...]

Ja, afhankelijk van de apparaat type. 20-40-60% onder adviesprijs. Er zit echt een gigantische marge op.

Studioline is overigens weinig anders dan de normale lijn in een iets anders kleur en misschien met een extra accessoire. Webwinkels houden de prijzen verborgen. Maar zitten dan met een oven op ongeveer 25% korting. Terwijl de normale variant op 40% korting uitkomt. Kookplaten gaan richting de 60% korting. Vaatwassers 30-40%. En dan zit er nog flink wat marge in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Ik heb zelf op de Siemens apparatuur tussen de 35% en 50% korting. Allemaal StudioLine maar wel mijn best voor moeten doen. Apparatuur allemaal bij Keukenloods gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 22:26
aex351 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:14:
[...]

Ten eerste is de lucht die je voelt tijdens normaal bedrijf de lucht die de buitenkant van de deur koel moet houden, daarom hebben ovens vaak 3 glasplaten in de deur
Na gebruik wordt over geschakeld naar de zogenaamde naloop.

Ik heb gemerkt dat dit wel per merk ook kan verschillen.

Wij hebben een oudere keuken met nog een oven in een onderkast en daarboven de kookplaat. Daardoor sta je direct voor de oven staat als je staat de koken.

We hadden een oude Siemens die je wel wat voelde als je er stond
Maar we hebben nu een instap Miele oven en die voel je helemaal niet. zowel in gebruik als in de naloop. Ik heb ook het idee dat de lucht wat meer diffuus verspreidt wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
Unknown Alien schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 11:57:
[...]

"De Mandemakers Groep" is een conglomeraat van winkels. Natuurlijk Mandemakers zelf in Waalwijk, maar eigenlijk alle keukenzaken op meubelpleinen zijn van dezelfde groep, ook wel DMG genoemd.

Vrijwel al die winkels werken met dezelfde formule: Laat de consument gissen naar exacte prijzen, deel nooit offertes zonder handtekening en begin altijd met de vraag: "wat is je budget" om vervolgens toevallig net iets boven dat budget uit te komen.

Siematic

[Afbeelding]
Inductie van Wave
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Fijn dat je tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Blihi schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:28:
[...]

"De Mandemakers Groep" is een conglomeraat van winkels. Natuurlijk Mandemakers zelf in Waalwijk, maar eigenlijk alle keukenzaken op meubelpleinen zijn van dezelfde groep, ook wel DMG genoemd.

Vrijwel al die winkels werken met dezelfde formule: Laat de consument gissen naar exacte prijzen, deel nooit offertes zonder handtekening en begin altijd met de vraag: "wat is je budget" om vervolgens toevallig net iets boven dat budget uit te komen.

[...]

Fijn dat je tevreden bent.
Volgens mij ben je er zelf ook bij om wel of niet akkoord te gaan met de offerte.

Ik zat 5k onder ons budget die ik opgaf :) Keuken kwam zonder de kortingen ruim boven de 46k uit 8)7

Andere keuken was 9k minder duur, en dat was ook een prima functionele keuken, nu hebben we een keuken die wij WOW vinden. En tja...emotie kost je altijd meer geld :+

@trummel Als het kan, dan aangeven welke apparatuur je erin wilt hebben, zodat ze de maten hebben en dan zelf de apparatuur kopen bij een witgoedhandel. Gaat je zeker 40% schelen. Op een bedrag van 10k is dat toc hweer 4k, leuk geld d:)b

[ Voor 11% gewijzigd door Unknown Alien op 12-02-2025 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Gisteren nog eens even gebeld omtrent het plus bedrag van de afrondingskorting. Dit kwam vanuit het systeem en het ging uiteindelijk om het eindbedrag. Al met al een vreemde uitleg maar conclusie was dat het bedrag er niet vanaf ging. Ondertussen los op zoek gegaan naar apparatuur en daar kan ik met verschillende leveranciers al snel 1500 euro besparen. Natuurlijk neem ik het het liefst af bij 1 zaak. Ik wil een tegenbod doen wat ongeveer 12% lager ligt op de gehele keuken zonder concessies te doen op materiaal en apparatuur. Dit is een bedrag waar ik mijn comfortabel bij voel. Iemand ervaring met deze manier van onderhandelen bij een keukenzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:22
eBait schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:37:
[...]

Ergens wel blij dit te horen. Er wordt parallel aan een tekening op basis van Beda keukens gewerkt door een lokale keukenboer (familiebedrijf) waar we een boel goede verhalen over gehoord hadden. Ik ben er nog altijd niet gerust op dat die goedkoper zijn, maar hopelijk kunnen we voor zo'n prijs op zijn minst een beetje maatwerk verwachten :)
Hoi allemaal, offerte van de lokale keukenboer op basis van Beda/PUUR is binnen. Iets hoger dan bij I-Kook waarbij we zelf alle apparatuur moeten inkopen. Ondertussen zelf al de kookplaat (PXY890DV1E) met ~66% korting kunnen kopen dus dat is leuk.

Ik wil toch de afzuigkap vervangen door een stiller Novy model, maar lijkt me verder wel mooi zo.

Rond de 35K inclusief plaatsen voor maatwerk met Bosch apparatuur. Hier wel nog met een werkblad van keramiek tov graniet bij I-Kook (maar dat maakt elkaar niet zoveel in prijs toch?)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dm4C5qXwRnuqLgAH2aK4gfr1F7Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ml0K89S67O8lAE9yqjdTOpFM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTKhI_kjG0paBYK4QCMvzt8FnhU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k72YYCdB0sAheRZ1fS07Ltzq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1i2K6oXCCa_QgzF0CQX1hyUWBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bGj6DrVNzrbXQQI1HLsG43JU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CwEyYN5fEfreBRLzWhijqYa0sQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bvJ0xptg5cE4BtRAeSV4m6Qo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZqIP0VxEW3uP048v95dnZWgRO1Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xvv6Bz53oe8YHLA0jsTAi0lO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meOA9fc_JoRbgF1Dc4dLZY1nPSA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EMH8QbKyFbPxP1LcFbebKIBw.png?f=fotoalbum_large

Jullie feedback is weer meer dan welkom!

[ Voor 58% gewijzigd door eBait op 12-02-2025 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Unknown Alien schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 16:40:
[...]

Volgens mij ben je er zelf ook bij om wel of niet akkoord te gaan met de offerte.
Ik zou zeggen, zoek de verhalen eens op. Mensen worden vreselijk onder druk gezet bij deze zaken. Wij hebben het zelf ook zo ervaren, maar mij krijg je niet gek. Op de vraag: "wat is jullie budget" was mijn antwoord: "wat kosten jullie keukens."
Ik zat 5k onder ons budget die ik opgaf :) Keuken kwam zonder de kortingen ruim boven de 46k uit 8)7

Andere keuken was 9k minder duur, en dat was ook een prima functionele keuken, nu hebben we een keuken die wij WOW vinden. En tja...emotie kost je altijd meer geld :+
Zeker, maar zoals je hierboven al leest: 8k verschil tussen twee vrijwel identieke keukens. Tja.
@trummel Als het kan, dan aangeven welke apparatuur je erin wilt hebben, zodat ze de maten hebben en dan zelf de apparatuur kopen bij een witgoedhandel. Gaat je zeker 40% schelen. Op een bedrag van 10k is dat toc hweer 4k, leuk geld d:)b
Weinig zaken die dat toestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
eBait schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:16:
[...]

Hoi allemaal, offerte van de lokale keukenboer op basis van Beda/PUUR is binnen. Iets hoger dan bij I-Kook waarbij we zelf alle apparatuur moeten inkopen. Ondertussen zelf al de kookplaat (PXY890DV1E) met ~66% korting kunnen kopen dus dat is leuk.

Ik wil toch de afzuigkap vervangen door een stiller Novy model, maar lijkt me verder wel mooi zo.

Rond de 35K inclusief plaatsen voor maatwerk met Bosch apparatuur. Hier wel nog met een werkblad van keramiek tov graniet bij I-Kook (maar dat maakt elkaar niet zoveel in prijs toch?)

***members only***

Plattegrondje is handig. 35k voor een hoop kastjes kan duur zijn, kan goedkoop zijn. Maar hoe ziet het er uiteindelijk uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Blihi schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:23:
[...]

Plattegrondje is handig. 35k voor een hoop kastjes kan duur zijn, kan goedkoop zijn. Maar hoe ziet het er uiteindelijk uit?
Ha, dom! Heb ze toegevoegd aan de post. Maar de layout lijkt verdacht veel op het voorstel dat we van I-Kook hebben gehad, maar dan met een slimmere kastinrichting waarbij er bijvoorbeeld een kookplaat bovenop twee kastjes kan rusten - dit was iets dat bij Nobila niet mogelijk leek te zijn (beiden aan de hand van mijn eigen 3d tekening, leek me wel zo fair).

We gaan vrijdag nog naar Superkeukens Utrecht om met dezelfde eigen 3d tekening een vergelijkbare opstelling te laten bouwen. Hopelijk hebben die ook mogelijkheden tot een flexibele (maatgemaakte) opstelling zoals deze Beda.

Wat ons in de showroom wel aanstond aan Beda was de robuustheid van de kastjes, stille laden en mogelijkheden tot Fenix fronten (als het goed is zitten die in de offerte, maar het is allemaal dusdanig cryptisch omschreven dat we dat een later keertje van de verkoper gaan horen denk ik).

[ Voor 5% gewijzigd door eBait op 12-02-2025 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:08
Help!

Zou het financieel moeten uitmaken of je voor een 3 of 5cm dik composiet blad gaat? (randomzetting)

Aanvullend hebben wij in de achterkant van de nis ook composiet blad met 2x 2stopcontacten.
Keuken verkoper heeft hier op de offerte geschreven in het werk de gaten op de juiste maat te maken.
Is dat iets wat altijd gebeurt?

[ Voor 60% gewijzigd door BaBoK op 12-02-2025 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
BaBoK schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:17:
Help!

Zou het financieel moeten uitmaken of je voor een 3 of 5cm dik composiet blad gaat? (randomzetting)
Ja. 5cm is dikker, dus meer materiaal.
Aanvullend hebben wij in de achterkant van de nis ook composiet blad met 2x 2stopcontacten.
Keuken verkoper heeft hier op de offerte geschreven in het werk de gaten op de juiste maat te maken.
Ja, dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookwekkert
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 15:07
Ik ben bezig om de prullenbakken goed kwijt te kunnen in - het liefst - een lade. Ik wil onder mijn spoelbak in het kookeiland twee lades (1 met uitsparing voor de spoelbak). In de onderste lade wil ik prullenbakken kwijt en ik ben eigenlijk tevens op zoek naar een prullenbak die vanzelf sluit als je de lade dicht doet. Nu heb ik op dit forum al verschillende prullenbakken voorbij zien komen, maar het gros die een automatisch sluitende deksel hebben lijkt te zijn bedoeld voor (spoel)kasten.

Nu kwam ik op MoveBin terecht. Dit lijkt me een hele mooie oplossing speciaal voor in een lade.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Help!

Soms zijn er prijsgroepen van bijv. 2cm tot 5 cm. En vervolgens een prijsgroep 5cm t/m 8cm.
Hangt beetje van de leverancier van de bladen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
Help!

Soms zijn er prijsgroepen van bijv. 2cm tot 5 cm. En vervolgens een prijsgroep 5cm t/m 8cm.
Hangt beetje van de leverancier van de bladen af. In zo’n geval kan het interessant zijn een vlad te kiezen van 4,9cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astridc
Wij twijfelen over een combistoomoven, hoe vaak gebruiken jullie dit in de praktijk? We hebben het nooit gemist, maar kan me voorstellen dat het wel handig is en prijsverschil is veel lager dan vroeger vooral Aeg is betaalbaar (goedkoopste niet mooi naar onze smaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Astridc schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:00:
Wij twijfelen over een combistoomoven, hoe vaak gebruiken jullie dit in de praktijk? We hebben het nooit gemist, maar kan me voorstellen dat het wel handig is en prijsverschil is veel lager dan vroeger vooral Aeg is betaalbaar (goedkoopste niet mooi naar onze smaak)
Hangt toch echt af van jullie gebruik. Ik ken vrienden die gebruiken ‘m nonstop. Ik kan het me niet voorstellen. Ik zweer bijv bij een magnetron en hoor ook collega’s die het er bewust uitlaten bij een nieuwe keuken.

Dusja hangt van jezelf af natuurlijk :) Ik had er 1 (vorige eigenaar) ding heeft nooit aangestaan. Ja alleen wel op ovenstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trummel
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-03 22:30
[...]

Interessant, denk dat ik maar eens een lijstje ga maken met webshop prijzen en de prijzen die de keukenboer nu hanteert. Hoeft niet 1-1 gematched te worden maar een heel stuk dichter in de buurt mag zeker en anders gaan we het maar los aanschaffen. Nu is wel de vraag of de keukenboer dan niet zegt: we leveren de keuken enkel met apparatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:25

ThePsycho

Biertje?

Astridc schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:00:
Wij zijn onderdeel van de "gebruiken hem nonstop" groep. Opwarmen van eten en bijv. chocomel gaat perfect zonder omkijken naar. We stomen de groenten en aardappelen ook gewoon in de oven nu. En bij brood bakken is het ook fantastisch om stoom te hebben!

Je moet eigenlijk vooraf kijken wat je in de keuken doet of wil doen. Kook je het liefst elke avond agv dan is het het geld misschien niet waard.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astridc
ThePsycho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Wij zijn onderdeel van de "gebruiken hem nonstop" groep. Opwarmen van eten en bijv. chocomel gaat perfect zonder omkijken naar. We stomen de groenten en aardappelen ook gewoon in de oven nu. En bij brood bakken is het ook fantastisch om stoom te hebben!

Je moet eigenlijk vooraf kijken wat je in de keuken doet of wil doen. Kook je het liefst elke avond agv dan is het het geld misschien niet waard.
Ik ben erg van de recepten zeker geen AVG. Gebruik ook veel recepten van Jonnie Boer kruiden en het scheelt maar 200 dus denk dat we het gewoon maar doen, misschien nog een keer kijken in het inspiratiehuis...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:46
Ik zie net een wel hele gave kookplaat voorbij komen: Novy Undercover. Kost wat :X maar dan heb je wel wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
eBait schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:16:
[...]
Open planken hadden wij lang geleden in de keuken, rampzalig, altijd vies en alles wat je erop zet ook. gewoon dichte kasten, uiteindelijk gaat het om opbergruimte.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:48
[...]

Als je weet wat je doet, je de prijzen kent en zin hebt in het circus, dan kun je er denk ik prima slagen. Mijn geld krijgen ze in ieder geval niet.

Ik snap prima dat de winkel ook geld moet verdienen, en als zij open kaart spelen, doe ik dat ook. Tot nog toe heb ik altijd winkels gevonden waar men (redelijk) eerlijk te werk gaat. Als de winkel mij kan uitleggen waarom hun keuken € 2000 duurder is dan van hun buurman, wil ik daar best naar luisteren.

Het kan zijn dat ze een eigen service-afdeling hebben, ze langer garantie geven, soepelere voorwaarden, betere materialen. Het is dan aan mij om die eventuele meerwaarde af te wegen. Waar ik voor pas is om te gaan zitten raden naar de juiste prijs, of om na "WiLdE oNdErHaNdELiNgEn" 35% korting te krijgen mits ik direct een contract teken, maar waar ik op de offerte maar één eindbedrag zie staan.

Mijn nieuwe keuken staat momenteel in bestelling bij een timmerbedrijf, en de keuken kost ongeveer net zoveel als een Rotpunkt. Alleen zijn de kasten nu maatwerk, van MDF en zijn ze voorzien van Fenix fronten in plaats van HPL. Op de offerte staan alle apparaten apart genoemd qua prijs is het gewoon 's mans inkoopprijs plus een paar procent. Geen ovens "van €2800 voor €1100" onzin.

Ik mocht rustig een weekje slapen op de offerte, ik hoefde niks te tekenen. Gewoon op basis van vertrouwen elkaar in de ogen kunnen kijken.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
ThePsycho schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:33:
[...]

Hier ook team nooit meer zonder.
Als ik voor de keuze zou staan combi magnetron of combi stoom zou ik 10/10 voor combi stoom gaan.

Ook rijst koken in de stoomoven is een feest.
Alle voordelen van een rijstkoker, zonder een extra apparaat in huis.

[ Voor 9% gewijzigd door Flix20 op 13-02-2025 09:07 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
Hier hebben we ook een stoomoven van AEG en daarnaast een pyrolyse oven geen magnetron die mis je niet meer. Eten opwarmen is namelijk veel lekkerder uit een steamer dan uit een magnetron. Daarnaast laatst pulled pork gemaakt in de stoomoven en dat is echt lekkerrrrr. En groente behoud ook zijn smaak beter in de stoom oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:24
Kookwekkert schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 19:40:
Ik ben bezig om de prullenbakken goed kwijt te kunnen in - het liefst - een lade. Ik wil onder mijn spoelbak in het kookeiland twee lades (1 met uitsparing voor de spoelbak). In de onderste lade wil ik prullenbakken kwijt en ik ben eigenlijk tevens op zoek naar een prullenbak die vanzelf sluit als je de lade dicht doet. Nu heb ik op dit forum al verschillende prullenbakken voorbij zien komen, maar het gros die een automatisch sluitende deksel hebben lijkt te zijn bedoeld voor (spoel)kasten.

Nu kwam ik op MoveBin terecht. Dit lijkt me een hele mooie oplossing speciaal voor in een lade.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Geen antwoord op je vraag, maar onze ervaring met deze van Naber is prima. In ons gebruik een klein gedeelte voor groenafval. Groot gedeelte voor verpakkingen. De 600 in het type is de kastbreedte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:47
Laatste opzet van onze toekomstige keuken. Wellicht hebben jullie nog op- en/of aanpassingen op dit ontwerp die wij totaal zijn vergeten?

Details

Werkblad: Kwartsiet Taj Mahal incl. stollen - Nu nog even een mooi stukje zien te vinden die niet al gereserveerd is.

Keukenkasten: Ballerina (Taupe-achtige kleur mat, eiland in donkere maron houtkleur)

Legrabox Free glas lades

Ingefreesde ledstrip in plank boven spoelbak met zigbee controller

Members only:

Apparatuur
  • Bosch HMG978NB1 Combi Oven
  • Bosch HSG958DB1 Stoom Oven
  • Quooker Flex Combi+ Cube
  • Bora Pure Rough
  • Liebherr Prime Koelkast IRBCI 5150-22
  • Liebherr Peak Vriezer SIFNE 5178-20
  • SIEMENS SX678X02TN/11 vaatwasser (hadden we al)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkcBsD2KekJGgLaTTOPLLvr7KRI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oelqMkLESKT7pKJpqDMImkZd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiuxhWFeWQdor03QI0E0TdKbB6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5qiV3Ospcb2KVMvdvqA9Jov3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEkbq95YshqO8R3atB9VhGT2gQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HayTPRxjP15b4bLM7KPYYk49.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kattMWVDP9IozgEa1O1kiMpwu_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7FhjjodoUmZr70kkPiYZCeC0.png?f=fotoalbum_large

Details

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door 6pack15 op 13-02-2025 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
Blihi schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:22:
[...]

Ik zou zeggen, zoek de verhalen eens op. Mensen worden vreselijk onder druk gezet bij deze zaken. Wij hebben het zelf ook zo ervaren, maar mij krijg je niet gek. Op de vraag: "wat is jullie budget" was mijn antwoord: "wat kosten jullie keukens."

[...]

Zeker, maar zoals je hierboven al leest: 8k verschil tussen twee vrijwel identieke keukens. Tja.
Probeer mij maar onder druk te zetten :+ De week ervoor een vloer willen kopen, maar de verkoper wilde niet meer dan 2% van de adviesprijs doen en leg service was ruim 2 x duurder dan concurrenten. Nou dan niet, dan koop ik het wel ergens anders.

Het is niet dezelfde keuken. Apparatuur uit een andere prijs klasse, afwerking is hoger niveau, aanrecht is kwartsiet en geen composiet. De kosten zitten in details, meestal heb ik het er niet voor over, omdat het functioneel hetzelfde blijft. Dit keer wel want we wilde een keuken die wij WOW vinden ;)

Wil je dezelfde keuken voor de helft, dan is dat zeer zeker mogelijk.
Zelf de kastjes en laden laten maken bij een hout bewerking bedrijf. Panelen idem. Lekker naar zo'n fabriek gaan voor het aanrecht en alle apparatuur bij een witgoed webshop kopen.
Keuken zelf plaatsen stelt niet veel voor. Je moet gewoon tijd hebben.
LED verlichting kan je zelf doen. Stelt niet veel voor.

@6pack15 is dat prijs die je nog moet onderhandelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 6pack15
Unknown Alien schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:07:
[...]

Probeer mij maar onder druk te zetten :+ De week ervoor een vloer willen kopen, maar de verkoper wilde niet meer dan 2% van de adviesprijs doen en leg service was ruim 2 x duurder dan concurrenten. Nou dan niet, dan koop ik het wel ergens anders.

Het is niet dezelfde keuken. Apparatuur uit een andere prijs klasse, afwerking is hoger niveau, aanrecht is kwartsiet en geen composiet. De kosten zitten in details, meestal heb ik het er niet voor over, omdat het functioneel hetzelfde blijft. Dit keer wel want we wilde een keuken die wij WOW vinden ;)

Wil je dezelfde keuken voor de helft, dan is dat zeer zeker mogelijk.
Zelf de kastjes en laden laten maken bij een hout bewerking bedrijf. Panelen idem. Lekker naar zo'n fabriek gaan voor het aanrecht en alle apparatuur bij een witgoed webshop kopen.
Keuken zelf plaatsen stelt niet veel voor. Je moet gewoon tijd hebben.
LED verlichting kan je zelf doen. Stelt niet veel voor.

@6pack15 is dat prijs die je nog moet onderhandelen?
Nee dat is wel de prijs. Ik weet dat als ik zelf de Ballerina kasten bij KKF regel, het blad bij een steenboer en de apparaten bij Veldkamp dat ik zelf de risicos draag en niet veel goedkoper uit ben. Kasten ~14k, Blad 13k, Apparatuur 12,5k. Dat is dan zonder installatie of iets.

Dus dan kan ik mij in de prijs vinden. Andere keukenboeren zat al ver hierboven (Reddy, 40k excl kookplaat van 2,5k. Nobilia keuken is dat dan. Superkeukens was opzich nog interessant met een Schuller keuken, meer werd ook te duur. Arma zat veel te hoog). Uiteindelijk bij een kleine keukenstudio geslaagd. Geen bullshit, al mijn offertes van aparte boeren op tafel gelegd. Geen gedoe, of urenlange afspraken nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Voor de dagelijkse stomers hier: enige tijd geleden kwam in dit topic nog een doorgeroeste stoomoven langs. Wij hadden vaker gelezen over roestproblemen en durfden het uiteindelijk niet aan.
Is het op den duur niet een hoop gedoe om na elk gebruik de oven droog te maken en het watertankje te legen? Of hebben jullie een vaste wateraansluiting en een rvs binnenkant?

• Skywalker27
Maak de steamer altijd droog na de tijd, even met een spons er door en daarna de deur een stukje open laten staan. Alleen als die erg goor is (ja dat worden ze soms) dan draai ik het reinigings-programma en droog programma. Maar voor de rest laat ik hem gewoon aan de lucht drogen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 23:00
Blurk62 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:41:
Voor de dagelijkse stomers hier: enige tijd geleden kwam in dit topic nog een doorgeroeste stoomoven langs. Wij hadden vaker gelezen over roestproblemen en durfden het uiteindelijk niet aan.
Is het op den duur niet een hoop gedoe om na elk gebruik de oven droog te maken en het watertankje te legen? Of hebben jullie een vaste wateraansluiting en een rvs binnenkant?
Ik heb 8 vrienden gevraagd met een stoomoven en 6 gebruiken m al jaren niet meer en 2 af en toe.
Voor mij was de keus snel gemaakt stoomoven is overbodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Die van ons (ook Siemens) is ong 8 jaar oud. De laatste 4 jaar ong. gebruiken we hem wat meer, maar nog wel te weinig (ong 1 a 2x in de week). Eigenlijk alleen maar voor de groente (broccoli en bloemkool). Toch heb ik voor onze nieuwe keuken weer 2 ovens gekocht, waaronder de ‘nieuwe versie’ van de stoomoven. De bedoeling is wel om deze nu vaker te gaan gebruiken, en ook gevarieerder. De laatste reacties in dit topic mbt de stoomoven helpen daarin mee :).

Wat betreft drogen; het is een klein beetje werk, maar niets storends. Na gebruik bodem droogmaken, droogfunctie activeren en na 10 min uit laten dampen. En klaar!

• aex351

aex351

I am the one

6pack15 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:56:
Laatste opzet van onze toekomstige keuken. Wellicht hebben jullie nog op- en/of aanpassingen op dit ontwerp die wij totaal zijn vergeten?

Details

Werkblad: Kwartsiet Taj Mahal incl. stollen - Nu nog even een mooi stukje zien te vinden die niet al gereserveerd is.

Keukenkasten: Ballerina (Taupe-achtige kleur mat, eiland in donkere maron houtkleur)

Legrabox Free glas lades

Ingefreesde ledstrip in plank boven spoelbak met zigbee controller

***members only***

Apparatuur
  • Bosch HMG978NB1 Combi Oven
  • Bosch HSG958DB1 Stoom Oven
  • Quooker Flex Combi+ Cube
  • Bora Pure Rough
  • Liebherr Prime Koelkast IRBCI 5150-22
  • Liebherr Peak Vriezer SIFNE 5178-20
  • SIEMENS SX678X02TN/11 vaatwasser (hadden we al)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Details

***members only***
Dit kan volgens mij wel goedkoper. Je hebt in deze offerte de duurdere/duurste keuken apparatuur gekozen. Is het bijvoorbeeld echt nodig om de 'Accent Line' van Bosch te pakken? Daarbij staat de prijs van de apparatuur niet gespecifieerd op je offerte. En gezien de totale prijs. Dan heb ik het vermoeden dat je de hoofdprijs betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 6pack15
aex351 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:26:
[...]

Dit kan volgens mij wel goedkoper. Je hebt in deze offerte de duurdere/duurste keuken apparatuur gekozen. Is het bijvoorbeeld echt nodig om de 'Accent Line' van Bosch te pakken? Daarbij staat de prijs van de apparatuur niet gespecifieerd op je offerte. En gezien de totale prijs. Dan heb ik het vermoeden dat je de hoofdprijs betaald.
Ja tuurlijk kan het goedkoper haha. Kan er ook een ikea keuken inzetten.

De keuze voor apparatuur en materiaal is bewust. Dus voor dit totaalplaatje bedoel ik dan

• aex351

aex351

I am the one

6pack15 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:33:
[...]

De keuze voor apparatuur en materiaal is bewust. Dus voor dit totaalplaatje bedoel ik dan
Ja, en voor dit totaalplaatje betaal je dus veel te veel. Er zit flink wat marge op de geselecteerde apparatuur. Dat kan dus goedkoper. Mijn opmerking over de 'Accent Line' is dat je ook nog eens een extra 'premium' bedrag betaald omdat er 'Accent Line' opstaat in vergelijking met 'exact' hetzelfde apparaat als de variant waarop dat niet staat. Dan ben je gewoon dom bezig. Dus op dat punt kan het nog veel goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
Blurk62 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 14:41:
Ik gebruik 'm bijna dagelijks, eten opwarmen in de stoomoven is ontelbaar lekkerder vs opwarmen in de magnetron (welke ik ook nog steeds heb en gebruik). Gebruik 'm ook bijvoorbeeld voor rijst en groenten - je hebt er geen omkijken meer na.

Als je zelf niet kookt is het het wellicht niet waard.

ik hen zo'n Karcher window vac, deze gebruik ik om het overtollig water uit de over te zuigen (nadat de oven voldoende is afgekoeld). Evt daarna met een microverzeldoekje afnemen Er kwam bij mij een speciale spons bij, maar als je even niet op let zuiigt deze zichzelf te vol en lekt ie onderweg naar de wasbak. M'n volgende stoomoven wordt er een met een wateraansluiting en afvoer (mits het budget het toelaat)

Iemand nog een tip tegen kalkvlekken in de stoomoven?/hoe kan ik dit het beste reinigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
Niek_ schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 21:53:
Ik zie net een wel hele gave kookplaat voorbij komen: Novy Undercover. Kost wat :X maar dan heb je wel wat.
Dit heeft Gaggenau ook al een tijdje: https://www.gaggenau.com/...en/de-essential-induction

Gok dat andere merken dit jaar zullen volgen met hun eerste releases

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik ben benieuwd naar de stevigheid van dat metalen balkje dat aan de voorzijde bovenaan in een spoelkast zit. Omdat het strookje composiet waar ''je met je buik tegenaan staat bij het afwassen'' bij ons slechts 6 cm breed is. We hebben een KVIK keuken en een Jetstone composiet blad.
Onze bijna volwassen kinderen hebben tijdens feestjes in een volle keuken nogal eens de gewoonte om zich achterwaarts op dat randje te hijsen, om daar lekker op te zitten. Maar ik krijg er een beetje buikpijn van, omdat ik weet hoe kwetsbaar het randje composiet is... En dan krijg je weer ''pahap, dat gaat echt niet zomaar kapot hoor''. En onze schoonmaakster wil er tijdens het lappen van het raam nog wel eens een voetje op zetten... ;-)
Het metaal zelf lijkt mij door zijn vormgeving stevig genoeg en zal niet snel doorknikken, maar hoe zit zo'n balkje aan weerszijden vast? Met een beugeltje om de kastwanden of met een simpel paar schroeven in de mdf? Want als het balkje naar beneden zakt, dan breekt het blad, zeker weten.
Iemand?

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:18
rowicom schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:32:
Ik ben benieuwd naar de stevigheid van dat metalen balkje dat aan de voorzijde bovenaan in een spoelkast zit. Omdat het strookje composiet waar ''je met je buik tegenaan staat bij het afwassen'' bij ons slechts 6 cm breed is. We hebben een KVIK keuken en een Jetstone composiet blad.
Onze bijna volwassen kinderen hebben tijdens feestjes in een volle keuken nogal eens de gewoonte om zich achterwaarts op dat randje te hijsen, om daar lekker op te zitten. Maar ik krijg er een beetje buikpijn van, omdat ik weet hoe kwetsbaar het randje composiet is... En dan krijg je weer ''pahap, dat gaat echt niet zomaar kapot hoor''. En onze schoonmaakster wil er tijdens het lappen van het raam nog wel eens een voetje op zetten... ;-)
Het metaal zelf lijkt mij door zijn vormgeving stevig genoeg en zal niet snel doorknikken, maar hoe zit zo'n balkje aan weerszijden vast? Met een beugeltje om de kastwanden of met een simpel paar schroeven in de mdf? Want als het balkje naar beneden zakt, dan breekt het blad, zeker weten.
Iemand?
Wat zit er dan onder dat metalen randje? Bij mij zit daar nog een versteviging van ca 8 cm hoog, die de spoelkast aan bovenzijde bij elkaar houdt en meteen versteviging is voor het blad erboven.
Misschien foto ter verduidelijking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello654
  • Laatst online: 01-06 15:21
Hoe diep is jullie keukenblad? Wij hebben een L keuken besteld en het lange stuk is nu 60 cm diep. Twijfel voor die 5 cm extra maar dan wordt het blad ook weer duurder natuurlijk..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• curkey
hello654 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:54:
Hoe diep is jullie keukenblad? Wij hebben een L keuken besteld en het lange stuk is nu 60 cm diep. Twijfel voor die 5 cm extra maar dan wordt het blad ook weer duurder natuurlijk..
Het klinkt weinig, 5 cm extra. Echter, de keuken in mijn oude huis had een 65 cm diep werkblad en het werkt gek genoeg toch een stuk lekkerder: meer ruimte achter de kookplaat en de kraan, meer ruimte voor je werkoppervlakte. Juist omdat veel dingen bemeten zijn op een 60 cm werkblad, voelt die "magere" 5 cm toch ruimer. Wat mij betreft de meerprijs waard. Mijn nieuwe keuken krijgt dus ook weer een 65 cm diep werkblad.

Met het inbouwen van de keuken is het ook prettiger: net iets meer speelruimte voor leidingen, kabels en afzuig-afvoer (bij downdraft). Plus: het tankje van de Quooker komt minder diep de kast in.

Ik vond de meerprijs erg meevallen. Een smetplint is duurder.

[ Voor 5% gewijzigd door curkey op 14-02-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
6pack15 schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 16:33:
[...]

:) herkenbaar.

Wij hebben gekeken naar Bosch, Siemens en ATAG combi mag\ovens. We hebben gekozen voor ATAG. Reden, we vinden de bediening mooier :+ . We hebben wel 2 dezelfde modellen. Esthetisch en voor ons ook praktisch. We hebben nu 1 Bosch mag\oven en kom regelmatig 1 te kort.

Ik laat ons kwartsiet aanrecht polijsten, zodat vuil ed minder hecht. Wij koken graag en ook veel Thais en Indonesisch en dat zijn curry's en bumbu, wat voor vlekken kan zorgen als je een aanrecht hebt waar vuil snel aan hecht. En gepolijst vinden wij ook mooier.

Afzuiging hebben wij rechtstreeks naar buiiten via een 16cm gat. De keuken komt tegen de buitenwand, dus voor kook geurtjes ideaal, maar het doet ook wat met je energielabel van het huis. :X
Had gelezen dat je ook plasma filters hebt en als je dit schoonhoudt dat de geurtjes een stuk minder zijn. iemand ervaring met zo'n plasma filter?

@hello654 Wij hebben 70cm diep gekozen. De extra werkruimte is wel erg fijn. Ik had begrepen dat 60 of 65cm geen hogere kosten heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Unknown Alien op 14-02-2025 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
curkey schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:10:
[...]

Het klinkt weinig, 5 cm extra. Echter, de keuken in mijn oude huis had een 65 cm diep werkblad en het werkt gek genoeg toch een stuk lekkerder: meer ruimte achter de kookplaat en de kraan, meer ruimte voor je werkoppervlakte. Juist omdat veel dingen bemeten zijn op een 60 cm werkblad, voelt die "magere" 5 cm toch ruimer. Wat mij betreft de meerprijs waard. Mijn nieuwe keuken krijgt dus ook weer een 65 cm diep werkblad.

Met het inbouwen van de keuken is het ook prettiger: net iets meer speelruimte voor leidingen, kabels en afzuig-afvoer (bij downdraft). Plus: het tankje van de Quooker komt minder diep de kast in.

Ik vond de meerprijs erg meevallen. Een smetplint is duurder.
Is dat niet standaard die 65cm? Wij hebben een granieten blad van 70cm diep door de dikte van de smetlijst komt dat op 68,5 cm werk ruimte. Betreft de backspash hebben wij een stoveblock geplaatst. Mooie oplossing waar we nog niet eerder van gehoord hadden. Betreft breekbaarheid van het blad maak ik me niet zon zorgen bij de was bak. Eenmaal gemonteerd kan het veel hebben. Echter bij ons is een smetlijst geknapt tijdens installatie en daar was niet veel voor nodig. Maar ja het kan maar zo dat er een zwakke plek in zat het is en blijft een natuur product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williebrord
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-05 23:08
Dag iedereen!

Ik ben momenteel bezig een keuken te laten ontwerpen voor mijn nieuwbouwwoning, deze wordt geleverd door Nuva Keukens.
Nu hebben ze wat eerste renders gemaakt zoals onderstaand te zien, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De keuken is maar 2,10m van wand tot wand, vandaar dat er aan één kant een groot blad is en aan de andere kant 37cm diepe kastjes.
Het plan voor de loze ruimte op de wand vanaf de oven tot het barretje is om hier een lange wandplank te monteren.

Laat me er ook maar meteen bij zeggen dat ze deze keuken schatten op 19k (waarvan ik nog 4.5k terugkrijg voor het vervallen van de standaard keuken). Ik heb nog geen officiële offerte, maar schatting was 7800 aan kastjes, 5800 aan apparatuur en 3500 voor het blad. Lijkt dit een beetje schappelijk?

Ik heb zelf een paar dingetjes waar ik nu over twijfel na het eerste ontwerp.
- Alles is momenteel greeploos, ik denk dat een duwsysteem mooier en strakker zou zijn. Iemand hier ervaring mee? Met name mbt de prijs en of dit in de praktijk ook prettiger is?
- Het blad is nu 2cm dik, ik vind dat het hierdoor niet echt ''spreekt'', wat denken jullie hierover?
- Mochten er eventueel nog andere opmerkingen zijn of tips hoor ik deze ook graag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ye__7POTgZmJVD-CGOSWCY_I4Os=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5CdXLwRjzVyX27UlMIggH3NY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOerw29dfSU26qxqg6aur8O7NtE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DmSFx4kB4Cnrf6avrIPDbhsu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Williebrord op 14-02-2025 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

hello654 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 08:54:
Wij hebben aan de lange kant van onze L-keuken 70 cm en aan de korte kant 60 cm (daar kon het niet dieper i.v.m. een deur).

Het is echt fijn om wat extra diepte te hebben. Je kunt tijdens het snijden meer zooi kwijt en het voelt "vrijer".

Iedere extra cm diepte die je kunt krijgen is wat mij betreft een meerprijs waard.

Klopt het dat je bij dit soort systemen weer geen afzuiging in het kookblad hebt? Dus je gaat voor minimalisme met een onzichtbare kookplaat, maar je krijgt er weer wel een opvallende(re) afzuigkap voor terug?

Williebrord schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:23:

- Alles is momenteel greeploos, ik denk dat een duwsysteem mooier en strakker zou zijn. Iemand hier ervaring mee? Met name mbt de prijs en of dit in de praktijk ook prettiger is?
Wij hebben een greeploze keuken met van die sleuven waar je achter de frontjes kan grijpen. Er is echter één laatje dat om technische redenen push-to-open is. Ik ben echt blij dat dat het enige laatje is, want ik vind het echt minder fijn. Zo'n la openen duurt net wat langer omdat je in feite twee acties moet doen. Tel voor de grap eens hoe vaak je per dag een la opent (als ik de vaatwasser uitruim zo al 10 keer).

Ik ben persoonlijk daarom bereid te leven met een iets minder strakke, doch praktischere keuken.

[ Voor 27% gewijzigd door aap op 14-02-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 10:50
Dag iedereen!

Ik ben momenteel bezig een keuken te laten ontwerpen voor mijn nieuwbouwwoning, deze wordt geleverd door Nuva Keukens.
Nu hebben ze wat eerste renders gemaakt zoals onderstaand te zien, en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De keuken is maar 2,10m van wand tot wand, vandaar dat er aan één kant een groot blad is en aan de andere kant 37cm diepe kastjes.
Het plan voor de loze ruimte op de wand vanaf de oven tot het barretje is om hier een lange wandplank te monteren.

Laat me er ook maar meteen bij zeggen dat ze deze keuken schatten op 19k (waarvan ik nog 4.5k terugkrijg voor het vervallen van de standaard keuken). Ik heb nog geen officiële offerte, maar schatting was 7800 aan kastjes, 5800 aan apparatuur en 3500 voor het blad. Lijkt dit een beetje schappelijk?

- Het blad is nu 2cm dik, ik vind dat het hierdoor niet echt ''spreekt'', wat denken jullie hierover?
- Mochten er eventueel nog andere opmerkingen zijn of tips hoor ik deze ook graag :)
Push to open is storing gevoeliger , en soms als je met je knieen er tegen komt gaat de lade open.
Ik persoonlijk, zou de kookplaat op het korte stuk doen, en de spoelbak, daar waar je nu de vaatwasser hebt, niets zo iritant dat er rechts naast je bak geen ruimte is.
En met zo`n opstelling is dat goed mogelijk om dat te doen, mits je de kookplaat veranderd.
En als het kwa maat lukt, het spoelgedeelte 65 cm diep maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• curkey
(...)
Wat @ouwefreaker ook zegt: push to open is storingsgevoeliger. Tevens is het een systeem van love it or hate it. Ik haat het in alle vormen: je ziet niet van tevoren hoe een deur of la open gaat. Is het wel een deur, of is het een la? Verder worden die drukkers na een tijdje gaar en sluiten ze slecht. Of je leunt met je been ergens tegen en er springt een kast open.

Mijn tip: loop eens een keukenzaak binnen en zoek een oude, liefst afgeragde showroomkeuken op met PTO deurtjes. Ik zeg oud, omdat het mechaniek dan veel gebruikt is door passerende klanten. Ervaar dan eens of je je eraan stoort. Dat is jouw keuken over 5 jaar... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:18
curkey schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 14:50:
[...]
Ik haat het in alle vormen: je ziet niet van tevoren hoe een deur of la open gaat. Is het wel een deur, of is het een la?
Aanvullend: ik vind PTO prima in bijvoorbeeld een kastenwand, waar je precies weet wat waar zit en je gericht een kast of lade opent. Maar niet onder een werkblad, omdat je daar niet staat om een kast te openen, maar (ook) om aan het werkblad te werken. En dan inderdaad niets zo irritant als een la of deur die plotseling openspringt.
Verder vind ik de combinatie van touch en de vettige keukenomgeving verre van ideaal. Dat lees je in dit topic ook recent weer terug, zeker als het om donkere, lastig af te nemen frontjes gaat. Je ziet er alles op en als je dan overal PTO hebt, krijg je ook overal vingerafdrukken die soms moeilijk weg te poetsen zijn. Daarom voor mij geen PTO op veelgebruikte deuren/lades in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greg-a
aap schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 13:23:

[...]

Klopt het dat je bij dit soort systemen weer geen afzuiging in het kookblad hebt? Dus je gaat voor minimalisme met een onzichtbare kookplaat, maar je krijgt er weer wel een opvallende(re) afzuigkap voor terug?

Gaggenau heeft een afzuig die in het aanrecht zit en omhoog kan komen met een druk op de knop, maar ben daar persoonlijk geen fan van. Hoewel ik geen gaggenau heb ( I wish) heb ik juist gekozen voor een afzuig in het plafond, mooi verwerkt in de koof. Warme lucht stijgt immers op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBait
Hoi allemaal,

Hier onze ervaring met Superkeukens vandaag. Voor ons de laatste van de drie waar we wilden gaan kijken. We zijn netjes en effectief geholpen in Utrecht door iemand met kennis van zaken, maar daarnaast ook zeker niet bang om sommige dingen die ze wel hadden expliciet af te raden ("het kan als de klant het wil, maar kijk wat er met dit type werkblad gebeurt na een uurtje klanten die langs lopen"; "push to open is vragen om problemen" - zie hierboven).

Ik vermoed dat dit misschien ook wel een verkooptechniek is om de kosten lager te houden, maar ze hebben denk ik goed hun best gedaan.

We hebben een voorstel op basis van Schuller A, Super+ FMA Franchetti mat gekregen. Greeploos, maar dus zonder push-to-open. Al met al zo'n ~5K goedkoper dan de maatwerkkeuken van Beda die ons door de lokale keukenboer werd aangeraden 28.5K vs 35K (maar hier moet nog ~1.75K vanaf ivm zelf gekochte kookplaat (PXY895DX6E)).

Members only:

Concept keuken (helaas alleen een render van bovenaf):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4-GTxwKgRmigBys2Nnvzl_g4e8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gbqBrmhE5YqMDdm9A3pUAiKY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rXYioO7BRYiDQDZyV1xHCNQifT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5oa4xQuri0pk6VO36ruI63d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQL_2EbKJZfl4-YfJOx1yiEvAok=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izK5o5j8upDn5Lr4oFkUpaeR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLHjdCnpM84hgJuSk2xbiZjZr-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ctQzhtvEzkX3h4iLW2pEsBdC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdkDcNw08jYWHXk-5xdCGgdNZKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApqttakSqaFB7kNjJeKYYWG4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat als we hiermee verder gaan dat we de kraan en vaatwasser misschien nog een kastje naar rechts doen zodat ze mooi uitlijnen voor het raam.

Feedback over de opstelling, apparaten en/of prijs?

We twijfelen nog enorm of er genoeg verschil tussen maatwerk Beda en Schuller zit om het prijsverschil te kunnen verantwoorden. Nog een vervolgafspraak gemaakt bij de lokale keukenboer, maar die zijn zo druk dat dat pas over ruim een maand kon....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:33
3 wkn geleden bij Möbel Faber gezeten voor een keuken. Paar keer gebeld en gemaild met de vraag waar ons offerte blijft maar de radiostilte continues. Doodzonde van onze tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
rowicom schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:32:
Iemand?
"Bijna volwassen kinderen", "schoonmaakster". Klinkt alsof je ergens vergeten bent om aan opvoeding te doen.

Op een composiet aanrecht mag je niet zitten en je mag er niet op gaan staan, punt.

Als je een hufterproof keuken wilt, zou ik eens naar een 8mm dik rvs aanrecht kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astridc
Veel onderhoud nodig
Daarnaast vergt een stoomoven veel onderhoud. U zult de oven dan ook vaker moeten schoonmaken na gebruik dan dat u gewend bent bij een conventionele of heteluchtoven. Dit komt doordat er restwater achterblijft na gebruik.

Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
eBait schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:28:
Hoi allemaal,

Hier onze ervaring met Superkeukens vandaag. Voor ons de laatste van de drie waar we wilden gaan kijken. We zijn netjes en effectief geholpen in Utrecht door iemand met kennis van zaken, maar daarnaast ook zeker niet bang om sommige dingen die ze wel hadden expliciet af te raden ("het kan als de klant het wil, maar kijk wat er met dit type werkblad gebeurt na een uurtje klanten die langs lopen"; "push to open is vragen om problemen" - zie hierboven).

Ik vermoed dat dit misschien ook wel een verkooptechniek is om de kosten lager te houden, maar ze hebben denk ik goed hun best gedaan.

We hebben een voorstel op basis van Schuller A, Super+ FMA Franchetti mat gekregen. Greeploos, maar dus zonder push-to-open. Al met al zo'n ~5K goedkoper dan de maatwerkkeuken van Beda die ons door de lokale keukenboer werd aangeraden 28.5K vs 35K (maar hier moet nog ~1.75K vanaf ivm zelf gekochte kookplaat (PXY895DX6E)).

***members only***

Concept keuken (helaas alleen een render van bovenaf):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik denk dat als we hiermee verder gaan dat we de kraan en vaatwasser misschien nog een kastje naar rechts doen zodat ze mooi uitlijnen voor het raam.

Feedback over de opstelling, apparaten en/of prijs?

We twijfelen nog enorm of er genoeg verschil tussen maatwerk Beda en Schuller zit om het prijsverschil te kunnen verantwoorden. Nog een vervolgafspraak gemaakt bij de lokale keukenboer, maar die zijn zo druk dat dat pas over ruim een maand kon....
Los van de prijs die ik zelf aan de hoge kant vind, zou ik nadenken over een andere manier om je ovens te plaatsen. De ruimte houdt niet over en door de donkere hoge kast aan de ene kant maak je de ruimte optisch al een stuk kleiner. De oven-kasten komen daarnaast voor je deuren uit, wat het gevoel van krapte nog meer gaat accentueren.

Voor mijn gevoel is deze keuken te groot voor de ruimte, maar als je echt vast wilt houden aan alle apparaten, zou ik proberen om die juist in de hoge kast te verwerken en de kasten waar nu de ovens in zitten slechts 40 diep te maken en zwevend. Dat zijn dan servieskasten en doordat ze los van de vloer, wanden en plafond komen krijg je een veel meer ruimtelijke uitstraling.

Pagina: 1 ... 501 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1