Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 22:26
Even een simpele maar wellicht stomme vraag:

We hebben een offerte van Ekelhoff gekregen die prijzig uit valt. Puur ter check zou ik graag met tekening langs anderen om te zien of die een concurrerende offerte kunnen uitbrengen. Allemaal krap de tijd - kan ik bij verschillende zaken gewoon naar binnen komen lopen en kijken of ik even met iemand kan spreken? Kost natuurlijk stuk minder tijd dan een volledige afspraak gezien we heel veel zaken al uitgezocht hebben. Maar weet niet of het zin heeft nu in de auto te stappen - vandaar dat ik het even vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:23
Catorce schreef op maandag 23 december 2024 @ 11:25:

We hebben een offerte van Ekelhoff gekregen die prijzig uit valt. Puur ter check zou ik graag met tekening langs anderen om te zien of die een concurrerende offerte kunnen uitbrengen. Allemaal krap de tijd - kan ik bij verschillende zaken gewoon naar binnen komen lopen en kijken of ik even met iemand kan spreken? Kost natuurlijk stuk minder tijd dan een volledige afspraak gezien we heel veel zaken al uitgezocht hebben. Maar weet niet of het zin heeft nu in de auto te stappen - vandaar dat ik het even vraag.
Persoonlijk zou ik ze een belletje geven van te voren. Geloof dat keukenloods online ook een formulier heeft waar je een offerte kan laten toetsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razadull371
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 01:11

In mijn ervaring zit niet elke keukenzaak te wachten op klanten die met een tekening in de hand komen shoppen. Beste is even bellen en aangeven dat je een offerte hebt en benieuwd bent of zij eronder kunnen qua prijs. Hoor je direct of ze daar zin in hebben en hoef je niet voor niets naar een winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Halen mensen hier met een downdraft afzuigsysteem zoals de BORA ook speciale downdraft pannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 20:55
Ik twijfel over de indeling van onze lagere keukenblok. De indeling nu is 60-60-60-60-1000, met dus de kookplaat op de hoek van de keuken. Door deze totaal breedte komt er een naad in het werkblad, op het blad zelf en ook op de spatrand, omdat het werkblad daar omhoog loopt. Om dit te voorkomen wilde ik - als alternatief, de indeling als volgt doen: 60-60(spoelbak)-60(vaatwasser)-1000(kookplaat)-30.
Dus de kookplaat 60 cm naar links opschuiven, en dan rechts daarvan een kastje van 30 cm ipv van 60. Dan kom ik qua werkblad lengte op 3.14 ongeveer, en voorkom ik daarmee de naden, omdat de maximale afmeting van een naadloos werkblad 320 is. De keuken komt dan wel wat verder (45 cm ipv 15 cm) van het raam af te staan. Wat vinden jullie van dit idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrcar6vKNSQl2_YrxGZuGkmihVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5B4EApYLJST7o4UMGFKQdLK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tawlNKPCfDj5u3Qza8uDe03Y3dM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yikucr5uzvU2rgcc69a2RXbt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:40

Wat je zou kunnen doen, is bij de 'buren' een offertecheck laten doen:
https://www.moebel-faber.de/nl/vergleichsangebot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deanioni
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-02 18:36
Nog een update hierover. Ik heb met Bora gebeld, maar de klantenservice zegt er niets anders over dan de 30 cm afstand die in de montage handleiding staat. Inmiddels 2 keukenzaken die zeggen dat het in de praktijk weinig uitmaakt, en dat het best 15-20 cm kan zijn. 1 keukenzaak blijft aan de 30 cm vasthouden. De Siemens / Bosch kan volgens specs zelfs tot 9 cm vanuit de wand, en die plaat is wat smaller.

Inmiddels wel het inzicht dat het niet de kleine Bora (Pure S) wordt. Ben toch bang dat het proppen wordt met wat grotere pannen naast een wok. De Siemens / Bosch en Bora 76cm zijn nog in de race....

Dit zit in mijn gewenste opstelling:
- Quooker flex rose-kopper
- Bosch serie 8 oven (met pyrolyse reinigingsfunctie)
- Kastjes van 830-845mm hoog
- Bosch serie 4 of 6 koelkast
- Bosch serie 6 vaatwasser
- Bora M Pure
- Werkblad 70 cm diep
- Natuurstenen blad, met spatrand links en achter, hoogte 25 cm

Ondanks dat het niet zo groot is (390 cm breed totaal) is het wel een boel geld. Er zijn nu offertes van €17.500 met een 'gewoon' mooi graniet of €22.000 voor een heel bijzonder kwartsiet (het blad alleen al is dan €7300). Alle prijzen inclusief montage en vast tot einde 2026.

Budget: om de kosten te drukken overweeg ik om alsnog terug te gaan naar 65 cm diepte (ipv 70) en een Bora Pure kookplaat te nemen zonder brugfunctie...

Design: dubio is voor een lichter steen te gaan (taj mahal of vergelijkbaar) of een donkerder variant (cosmos black of labrador vert). De frontjes worden daarop aangepast en dan wat lichter of juist wat donkerder.

Moeilijke keuzes! Het is natuurlijk erg persoonlijk maar wat is jullie mening over een donker blad in deze setting? Het is een klein appartement dus je zit er dicht bovenop...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MLkJsv9jSrosWzojiczFs_VQbc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRsN4xAwIg27yaOH025CBhU0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77Ylhb1lZLkP50J5IxRB8yVKQXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LxPm7Zp4wXXzVfCpCncgdbL8.jpg?f=fotoalbum_large
Deanioni schreef op zondag 15 december 2024 @ 10:19:
Beste mensen, erg mooie keukens zie ik hier voorbij komen!

Momenteel ben ik zelf bezig voor mijn nieuwbouw appartementje (eind '26 klaar).

Daarin zit een nis van 390 cm waar de keuken in komt, bijgaande schets is de opstelling zoals het ongeveer gaat worden. De linkerzijde van de woning heeft een uitstulping voor de techniek van de bovenburen. Daar wil ik een grote kast laten maken zodat het gelijk loopt, en meteen veel bergruimte geeft. Vandaar geen hoge kastjes :) Het werkblad wordt 70 cm diep o wat extra aflegruimte te genereren.

De indeling is 100 (lade) - 100 (lade) - 60 (spoelbak) - 60 (vaatwasser) - 60 (oven / koelkast).

Mijn grootste dilemma is de kookplaat aan de linkerzijde.... Deze opties overweeg ik voor de kookplaat, allen met ingebouwde afzuiging:

- Bora S Pure 58 cm breedte (asymmetrische model, link)
- Bora M Pure 76 cm breedte
- Siemens studioline IQ500 60 cm breedte
- Siemens studioline IQ500 71 cm breedte

De ene keukenboer zegt dat de M Bora erin past, de andere zegt dat er minimaal 30 cm ruimte moet zitten tussen de wand (links) en de kookplaat. In het boekje van Bora wordt inderdaad die 30 cm genoemd...

De kleine Bora past, maar dat model heeft geen brugfunctie. Heeft iemand ervaringen met dit type? Ik ben bang dat het met grotere pannen proppen wordt....

Over die Siemens types (of de verwante Bosch modellen) kan ik weinig informatie vinden. Siemens / Bosch heeft wel weer 5 jaar garantie en Bora maar 2. Het afzuigen 'schijnt' wat minder te zijn bij Siemens / Bosch echter. Ben benieuwd naar jullie mening!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:26
Deanioni schreef op maandag 23 december 2024 @ 15:46:
Nog een update hierover. Ik heb met Bora gebeld, maar de klantenservice zegt er niets anders over dan de 30 cm afstand die in de montage handleiding staat. Inmiddels 2 keukenzaken die zeggen dat het in de praktijk weinig uitmaakt, en dat het best 15-20 cm kan zijn. 1 keukenzaak blijft aan de 30 cm vasthouden. De Siemens / Bosch kan volgens specs zelfs tot 9 cm vanuit de wand, en die plaat is wat smaller.

Inmiddels wel het inzicht dat het niet de kleine Bora (Pure S) wordt. Ben toch bang dat het proppen wordt met wat grotere pannen naast een wok. De Siemens / Bosch en Bora 76cm zijn nog in de race....

Dit zit in mijn gewenste opstelling:
- Quooker flex rose-kopper
- Bosch serie 8 oven (met pyrolyse reinigingsfunctie)
- Kastjes van 830-845mm hoog
- Bosch serie 4 of 6 koelkast
- Bosch serie 6 vaatwasser
- Bora M Pure
- Werkblad 70 cm diep
- Natuurstenen blad, met spatrand links en achter, hoogte 25 cm

Ondanks dat het niet zo groot is (390 cm breed totaal) is het wel een boel geld. Er zijn nu offertes van €17.500 met een 'gewoon' mooi graniet of €22.000 voor een heel bijzonder kwartsiet (het blad alleen al is dan €7300). Alle prijzen inclusief montage en vast tot einde 2026.

Budget: om de kosten te drukken overweeg ik om alsnog terug te gaan naar 65 cm diepte (ipv 70) en een Bora Pure kookplaat te nemen zonder brugfunctie...

Design: dubio is voor een lichter steen te gaan (taj mahal of vergelijkbaar) of een donkerder variant (cosmos black of labrador vert). De frontjes worden daarop aangepast en dan wat lichter of juist wat donkerder.

Moeilijke keuzes! Het is natuurlijk erg persoonlijk maar wat is jullie mening over een donker blad in deze setting? Het is een klein appartement dus je zit er dicht bovenop...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]
Ben je bij één of meerdere zaken geweest voor een offerte? Ik vind €17.500 nog steeds een hoop geld voor deze opstelling eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:55
yorroy schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:04:
[...]

Bij wat voor zaak ben je uitgekomen met deze keukenstijl?
Over algemeen wordt dit Japandi genoemd en toevallig zijn wij ook naar deze stijl op zoek.
Ik ben al bij een aantal zaken geweest waar dit gewoon niet te krijgen is, totdat ik woensdag bij Tulp keukens naar binnen liep.
Vrijdag hebben we daar een afspraak staan voor het maken van een offerte, maar ik zou graag nog 1 of 2 andere offertes willen laten maken (omgeving Twente)
Even los van wat al genoemd is (Koak, interieurbouwer) is de keuken op de afbeelding gemaakt door Mugg (semi-maatwerk). RhijnArt maakt deze keukens ook, en er zijn vast meer partijen, maar dit is vaak maatwerk en daarmee niet goedkoop. Combinatie van Ikea met fronten van een partij als Houtmerk of Koak is al snel voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 15:46
SquareOne schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:18:
[...]

Ben jij bij één of meerdere zaken geweest voor een offerte? Ik vind €17.500 nog steeds een hoop geld voor deze opstelling eerlijk gezegd.
Ben het zeker met je eens. Veel geld voor een met alle respect een 'kleine' keuken. Heb hier vele keukens voorbij zien komen voor hetzelfde geld en dat zag er allemaal een stuk groter uit. Maargoed, kan het materiaal zijn natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
We zijn allemaal gek geworden dat we dit betalen voor keukens 🤣

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 17:35

Squats

Wereldreizende tweaker

Ik doe het vooral omdat vrouwlief dan blij is en ik carte-blanche heb voor de thuisbioscoop genaamd de woonkamer. Tactisch onderhandeld.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 17:39
[...]

Ben jij bij één of meerdere zaken geweest voor een offerte? Ik vind €17.500 nog steeds een hoop geld voor deze opstelling eerlijk gezegd.
De grote spatranden plus bredere aanrecht kunnen wellicht debet zijn hieraan? Een mooi blad vragen ze zo €500 / m voor ex frezen, en afwijkende maten misschien?

Speculatie van mijn kant, maar ik had ooit ook € 3000 verschil in een offerte door een ander type blad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 22-07 12:38
Squats schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:13:
Ik doe het vooral omdat vrouwlief dan blij is en ik carte-blanche heb voor de thuisbioscoop genaamd de woonkamer. Tactisch onderhandeld.
Is toch triest als je zo met elkaar omgaat.

Japandi en ook scandanavische keukens zijn mooi maar echt hout verkleurd wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03

Ekelhoff was bij ons juist het goedkoopste. Heb je überhaupt wel 1 offerte ergens anders aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deanioni
  • Laatst online: 26-02 18:36
[...]

Ben je bij één of meerdere zaken geweest voor een offerte? Ik vind €17.500 nog steeds een hoop geld voor deze opstelling eerlijk gezegd.
Yes ik ben inmiddels bij 3 zaken geweest. €17.500 was nog de laagste (Bruynzeel). Tot €19.000 bij Tulp met een iets mooier graniet als werkblad, tot €22.000 bij Marquardt met een (wat mij betreft), echt super speciaal kwartsiet (€7.300 alleen al werkblad & spatranden). 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catorce
  • Laatst online: 27-08 22:26
Crasheeee schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:12:
[...]

Ekelhoff was bij ons juist het goedkoopste. Heb je überhaupt wel 1 offerte ergens anders aangevraagd?
Zaten in een pressure cooker vanwege verbouwing en dit was een traject ingezet met onze interieurarchitect, die de keuken ontworpen heeft in de basis en ons doorverwees naar Ekelhoff na goede ervaringen. Dus nee, dat had ik nog niet gedaan. De vraag was exact daar om: ik wilde het wel, maar nog nooit eerder gedaan, en vroeg me af hoe je dat het beste aan kunt pakken.

Inmiddels twee andere afspraken staan voor maandag en dinsdag volgende week, en feedback/wijzigingen doorgestuurd naar Ekelhoff. We gaan zien waar we op uit komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:01
Deanioni schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:20:
[...]

Yes ik ben inmiddels bij 3 zaken geweest. €17.500 was nog de laagste (Bruynzeel). Tot €19.000 bij Tulp met een iets mooier graniet als werkblad, tot €22.000 bij Marquardt met een (wat mij betreft), echt super speciaal kwartsiet (€7.300 alleen al werkblad & spatranden). 8)7
Het is natuurlijk afhankelijjk van het materiaal en apparatuur maar ik neig ook te roepen dat het te duur is.
Onze keuken ordt 3x zo groot, pronorm met rondom gespoten fronten, Siemens en Bora spul en een composiet blad voor 25k incl montage. Maar ok lastig vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
josefine schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:58:
[...]

Is toch triest als je zo met elkaar omgaat.

Japandi en ook scandanavische keukens zijn mooi maar echt hout verkleurd wel
Af een toe een grapje maken in dit topic is toegestaan :+

Het voornaamste bezwaar van die Japandi stijl in een keuken lijkt mij al die randjes waar zich stof en vet verzamelt. Ziet er leuk uit maar schoonmaken moet je hobby zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

Een beetje keuken kost gewoon veel geld. Wij hebben bij verschillende zaken een offerte laten maken en overal kwamen wij rond hetzelfde bedrag uit.

Wij zijn naar DMG bedrijven geweest , en bij geen DMG bedrijven geweest. Geen tekeningen laten zien maar elke keer kwam het rond hetzelfde uit.

Onder aan de streep koop je een keuken en geen prijs natuurlijk.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarskabouter
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-05 20:11
Speedfight schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:13:
[...]

Wij hebben een Neolith blad in onze recent geplaatste keuken (zie mijn eerdere posts:
https://www.micheloprey.c...oma-c01r-silk-6-mm/12647/

Bevalt tot op heden goed. In het echt op groot formaat bekijken is een must. Wij zijn daarvoor bij Michel Oprey in Vianen geweest. Erg goed geholpen en kosteloos stalen meegekregen.
Ik heb even gekeken en je keuken ziet er goed uit. Bedankt voor de tip. Was je qua prijs duurder uit met Neolith?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Deanioni schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:20:
[...]

Als het goed is heb je bij Bruynzeel een volledig gespecificeerde offerte gekregen, hoe ligt de verdeling qua kosten op de verschillende delen (kastwerk, blad, apparatuur, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
aarskabouter schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:46:
[...]

Ik heb even gekeken en je keuken ziet er goed uit. Bedankt voor de tip. Was je qua prijs duurder uit met Neolith?
Neolith kwam op €5450 voor de twee bladen en achterwand.
Een ander merk keramiek was €1750 goedkoper, maar daar vonden wij de tekening niet mooi van (en konden hem nergens in het groot bekijken).

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
backupdevice schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:25:
Een beetje keuken kost gewoon veel geld. Wij hebben bij verschillende zaken een offerte laten maken en overal kwamen wij rond hetzelfde bedrag uit.

Wij zijn naar DMG bedrijven geweest , en bij geen DMG bedrijven geweest. Geen tekeningen laten zien maar elke keer kwam het rond hetzelfde uit.

Onder aan de streep koop je een keuken en geen prijs natuurlijk.
Ja maar men houdt dat in stand.

Net als de grootbanken die allemaal veel te veel rente vroegen voor kredieten en zeiden: niks te hoog, de rest vraagt dit namelijk ook en dus is het marktconform.

De marges zijn enorm. Maar ja, ga je zelf wat in elkaar flansen hoe ziet dat eruit 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Davidrrr schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:29:
[...]

De marges zijn enorm. Maar ja, ga je zelf wat in elkaar flansen hoe ziet dat eruit 🤣
Genoeg voorbeelden in dit topic te vinden waar het zelf gedaan is en werkelijk zeer goed gelukt. Regelmatig mooier dan bij de keukenzaak, want écht naar eigen wensen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Blurk62 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 11:12:
[...]

Af een toe een grapje maken in dit topic is toegestaan :+

Het voornaamste bezwaar van die Japandi stijl in een keuken lijkt mij al die randjes waar zich stof en vet verzamelt. Ziet er leuk uit maar schoonmaken moet je hobby zijn.
In onze Japandi-stijl keuken hebben we om die reden ervoor gekozen om de staanders niet tot de grond door te laten lopen en daarnaast greeploos wat ook weer wat randen scheelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuMc3BUlt9RoSeWPOsedaE2gNX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/msqEJ5JAaR5zq3gytPSnNcxQ.jpg?f=fotoalbum_large
(Nog tijdens realisatie van de keuken toen ik de eettafel lamp net had opgehangen :+ )

[ Voor 29% gewijzigd door Speedfight op 24-12-2024 19:36 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 17:36
Speedfight schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:00:
[...]

In onze Japandi-stijl keuken hebben we om die reden ervoor gekozen om de staanders niet tot de grond door te laten lopen en daarnaast greeploos wat ook weer wat randen scheelt.

[Afbeelding]
(Nog tijdens realisatie van de keuken toen ik de eettafel lamp net had opgehangen :+ )
Wat een prachtige keuken! Heb je meer foto’s van jullie keuken? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
TNThomas schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 19:40:
[...]

Wat een prachtige keuken! Heb je meer foto’s van jullie keuken? :)
Dank! In mijn eerdere posts kan je wat meer foto’s zien. We wachten nog op een paar maatwerk deuren, die komen in januari. Zal dan nog wat nieuwe foto’s plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Laatst online: 14:54
Voor ons nieuwbouwhuis deze week een offerte laten maken bij Keukenloods:

Deze offerte is op basis van:
-Häcker Concept130 Scala
-Composieten werkblad met stolp

-Siemens Studioline IQ700 Combi-oven met stoomtoevoeging
-Siemens Studioline IQ700 kookplaat met afzuiging
-Siemens Studioline IQ500 koel-vriescombinatie van 195cm met softclose deursluiting
-Siemens Studioline IQ700 XXL vaatwasser
-Quooker fusion square gunmetal COMBI
-Quooker zeeppomp gunmetal
-Vlakbouw spoelbak in gunmetal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2NSyCBX-623xRbQ82SOvf9agkA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnxqEa6Q4MrMVrXpnsw0IRRY.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UZIP8uOcD9ksjB_DXR8LqzswoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPNRczVEpNtxISpkpD2Ttx98.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 20:35
Afgelopen week weer naar Keukenmaxx geweest, voor onze tweede keuken daar. Nu vertelde de verkoper dat in heel in heel DMG er nu lagere offerteprijzen gegeven gaan worden (sinds vorige week). Om zo “transparanter” te zijn en meer in lijn met andere partijen. En dat als resultaat de onderhandelingen een stuk minder zullen zijn in vergelijking met eerder.

Is dit bekend bij anderen die afgelopen week ook zijn geweest, of is dit ook weer een truc? Ik ben zelf niet erg goed met vertrouwen bij dit soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
Catorce schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:14:
[...]

Zaten in een pressure cooker vanwege verbouwing en dit was een traject ingezet met onze interieurarchitect, die de keuken ontworpen heeft in de basis en ons doorverwees naar Ekelhoff na goede ervaringen. Dus nee, dat had ik nog niet gedaan. De vraag was exact daar om: ik wilde het wel, maar nog nooit eerder gedaan, en vroeg me af hoe je dat het beste aan kunt pakken.

Inmiddels twee andere afspraken staan voor maandag en dinsdag volgende week, en feedback/wijzigingen doorgestuurd naar Ekelhoff. We gaan zien waar we op uit komen.
Begrijpelijk. Sommige zaken zoals keukenconcurrent kan je direct de offerte sturen en vragen of ze een betere prijs kunnen leveren. Ik ging gewoon langs de zaak, gaf duidelijk aan wat we wilde en dat je goede ervaringen had gehoord over die winkel en dat je op zoek bent naar een goede prijs. Heeft me miss wel wat meer tijd gekost, maar goed, vond dat het ook niet om klein geld ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Extreme smell schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:47:

-Häcker Concept130 Scala

-Siemens Studioline IQ500 koel-vriescombinatie van 195cm met softclose deursluiting

[Afbeelding]
[Afbeelding]

***members only***
Hele nette en mooie keuken en naar mijn inzien een nette prijs!
Montage komt al gauw op +/- 3k. Wij hebben een vergelijkbare opstelling van schuller met nog een lage wand+ blad erbij en een extra koelvries+oven+losse afzuigkap voor 10k meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extreme smell
Squats schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:45:
[...]

Hele nette en mooie keuken en naar mijn inzien een nette prijs!
Montage komt al gauw op +/- 3k. Wij hebben een vergelijkbare opstelling van schuller met nog een lage wand+ blad erbij en een extra koelvries+oven+losse afzuigkap voor 10k meer.
Thanks!

Door montage zelf te doen spaar je aardig wat uit inderdaad. Daarnaast heb ik in mijn omgeving te vaak prutswerk gezien geleverd door keukeninstallateurs.
2 redenen om het zelf te doen, en het is ook nog eens leuk om te doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:54
Extreme smell schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:47:

-Häcker Concept130 Scala

[Afbeelding]
[Afbeelding]

***members only***
Het blijft bizar en ik blijf mij er gek genoeg over verbazen dat je er zo relatief makkelijk 8k vanaf krijgt. Is gewoon bijna 30%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extreme smell
yorroy schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:10:
[...]

Het blijft bizar en ik blijf mij er gek genoeg over verbazen dat je er zo relatief makkelijk 8k vanaf krijgt. Is gewoon bijna 30%.
Eens. Het makkelijkst was dit nog bij de apparatuur.
Wij hadden dit van tevoren al uitgezocht bij het Inspiratiehuis, en daarna heb ik online offertes opgevraagd zodat ik weet wat een goede prijs is voor de apparatuur.

Het helpt gewoon enorm door van tevoren je huiswerk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Na een flinke tijd meelezen meld ik me ook graag in dit topic.

Al een geruime tijd zijn we bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken.
Mandemakers viel direct af, omdat we geen zin hebben in toneelspel.

De ideale opstelling lijkt op de keuken die we nu hebben, met de toevoeging van een barretje.
De doorgang bij de bar is 80/90 cm, en dit is volgens veel mensen te klein. Ik ben echter gewend om in zeer kleine ruimtes te koken, vanuit m'n werk.

Een deel van de apparatuur hebben we al, en dit hebben we direct aangegeven bij binnenkomst van de verschillende keukenzaken. We zijn op zoek naar kasten en montage. We vinden greeploos veruit het mooist, en willen graag een grijs/beige-achtige tint met een dun zwart blad.

Bij DB Keukens zijn we keurig geholpen en kregen we een net en rustig ontwerp waar ik erg over te spreken ben. Met een top core blad, zijn we voor de kasten, montage en het blad.
Members only:

Op aanraden van een bekende zijn we ook bij een Siematic zaak gaan kijken. Hier spraken de koperkleurige greeplijst en verlichting van SLX ons erg aan. Uiteindelijk ook een offerte gekregen, maar vreemd genoeg alleen voor de SLC lijn. Deze zou volgens de verkoper identiek zijn, met uitzondering van het ontbreken van de verlichting. De Siematic keuken heeft een composiet blad, ik begrijp niet goed hoe dit zich verhoudt tot top core van Dekker. Voor mij is het vooral van belang dat het robuust is (krassen, hitte etc.)

Members only:

We twijfelen sterk of het prijsverschil de kwaliteit van Siematic waard is. Het zag er in de showroom wel hoogwaardig uit. Het ontwerp vinden we bij DB wat mooier, en daar hebben ze in de nieuwe lijn ook mooie koperkleurige greeplijsten.

Verder twijfel ik of we een afzuigkap met downdraft moeten nemen. We kunnen via de muur direct naar buiten, en ik kook nogal fanatiek. Het lijkt me dat bij het bakken van vis op een plancha, een downdraft afzuiging sterk genoeg is. Wellicht hebben mensen hier ervaring met heftige luchten i.c.m. downdraft.

Als laatst twijfelen we over een koperkleurig wasbak. Dit vinden we erg mooi, maar omdat het slechts een coating is vrees ik dat de kleur er binnen no-time af is. In onze keuken wordt gewerkt, dus het kan goed zijn dat er wel eens een zware pan of bakplaat hard in de spoelbak terecht komt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Huidige opstelling (het betreft de achterste keuken ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsJKnSPL35MtgmoHu46b1xNf0Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKuKrBO38V13KDE3fryA40Uu.jpg?f=fotoalbum_large

DB ontwerp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ix1X6J6NPda1VlxNeiUdKxG583w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UmjSkxenabXdqHuLOAMSZyyS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/acNqaTSg3XgJduZj3-VVkC9NJHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PN8oQ14CBP9bz4h3TKr3CU5n.jpg?f=fotoalbum_large

Siematic ontwerp
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TJsqLTvR0SJIOFRX6_W-T8lOV6c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SCxp7Ar2kbdVmO1fvxWvUHNb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIxMECCwOtskPHN_6eqAc8LR5ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LBuEdRkERVNBUz8xbyAQ1zyj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Papa Roach op 25-12-2024 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
Papa Roach schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:26:
Na een flinke tijd meelzen meld ik me ook graag in dit topic.

Al een geruime tijd ben ik bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken.

De ideale opstelling lijkt op de keuken die we nu hebben, met de toevoeging van een barretje.
De doorgang bij de bar is 80/90 cm, en dit is volgens veel mensen te klein. Ik ben echter gewend om in zeer kleine ruimtes te koken, vanuit m'n werk.

Een deel van de apparatuur hebben we al, en dit hebben we direct aangegeven bij binnenkomst van de verschillende keukenzaken. We zijn op zoek naar kasten en montage.

Bij DB Keukens zijn we keurig geholpen en kregen we een net en rustig ontwerp waar ik erg over te spreken ben. Met een top core blad, zijn we voor de kasten, montage en het blad €15,500 kwijt. Ik weet eerlijkgezegd of dit een goede prijs is, omdat we geen vergelijkbare offertes hebben anders dan een Siematic keuken.

Op aanraden van een bekende zijn we ook bij een Siematic zak gaan kijken. Hier sprak de koperen greeplijst en verlichting van SLX me erg aan. Uiteindelijk ook een offerte gekregen, maar vreemd genoeg alleen voor de SLC lijn. Deze zou volgens de verkoper identiek zijn, met uitzondering van het ontbreken van de verlichting.

Totaal prijs was hier €21.500 waarbij er wel een grote koelkast en een mooie kraan zijn inbegrepen. Voor het gemak reken ik met €20.000 als we de offertes willen vergelijken.

We twijfelen sterk of het verschil de kwaliteit van siematic waard is. Het ontwerp vinden we bij DB wat mooier, en daar hebben ze in de nieuwe lijn ook mooie koperkleurige greeplijsten.

Verder twijfel ik sterk of we een afzuigkap met downdraft moeten nemen. We kunnen via de muur direct naar buiten, en ik kook nogal fanatiek. Het lijkt me dat bij het bakken van vis op een plancha, een downdraft afzuiging sterk genoeg is.

Als laatste twijfelen we over een koperkleurig wasbak. Dit vinden we erg mooi, maar omdat het slechts een coating is vrees ik dat de kleur er binnen no-time af is. Heeft iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]

DB ontwerp
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Siematic ontwerp
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Na een flinke tijd meelzen meld ik me ook graag in dit topic.

Al een geruime tijd ben ik bezig met het uitzoeken van een nieuwe keuken.

Een deel van de apparatuur hebben we al, en dit hebben we direct aangegeven bij binnenkomst van de verschillende keukenzaken. We zijn op zoek naar kasten en montage.

Bij DB Keukens zijn we keurig geholpen en kregen we een net en rustig ontwerp waar ik erg over te spreken ben. Met een top core blad, zijn we voor de kasten, montage en het blad €15,500 kwijt. Ik weet eerlijkgezegd of dit een goede prijs is, omdat we geen vergelijkbare offertes hebben anders dan een Siematic keuken.

Op aanraden van een bekende zijn we ook bij een Siematic zak gaan kijken. Hier sprak de koperen greeplijst en verlichting van SLX me erg aan. Uiteindelijk ook een offerte gekregen, maar vreemd genoeg alleen voor de SLC lijn. Deze zou volgens de verkoper identiek zijn, met uitzondering van het ontbreken van de verlichting.

Totaal prijs was hier €21.500 waarbij er wel een grote koelkast en een mooie kraan zijn inbegrepen. Voor het gemak reken ik met €20.000 als we de offertes willen vergelijken.

We twijfelen sterk of het verschil de kwaliteit van siematic waard is. Het ontwerp vinden we bij DB wat mooier, en daar hebben ze in de nieuwe lijn ook mooie koperkleurige greeplijsten.

Verder twijfel ik sterk of we een afzuigkap met downdraft moeten nemen. We kunnen via de muur direct naar buiten, en ik kook nogal fanatiek. Het lijkt me dat bij het bakken van vis op een plancha, een downdraft afzuiging sterk genoeg is.

Als laatste twijfelen we over een koperkleurig wasbak. Dit vinden we erg mooi, maar omdat het slechts een coating is vrees ik dat de kleur er binnen no-time af is. Heeft iemand hier ervaring mee?

[Afbeelding]

DB ontwerp
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Siematic ontwerp
[Afbeelding]

[Afbeelding]
De siematic vind ik qua opstelling denk ik logischer, daar zit de spoelbak niet zo dicht bij de kookplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke

Verder twijfel ik of we een afzuigkap met downdraft moeten nemen. We kunnen via de muur direct naar buiten, en ik kook nogal fanatiek. Het lijkt me dat bij het bakken van vis op een plancha, een downdraft afzuiging sterk genoeg is. Wellicht hebben mensen hier ervaring met heftige luchten i.c.m. downdraft.
Mijn partner kookt ook graag fanatiek... Zo'n 80cm downdraft was voor hem geen optie... Niet zozeer vanwege de afzuiging maar vanwege de ruimte. Een 80/90cm kookplaat zonder Downdraft heeft significant meer ruimte. Kijkende naar je indeling misstaat een traditionele afzuigkap ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
  • Laatst online: 17:18
nooberke schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:13:
[...]

Mijn partner kookt ook graag fanatiek... Zo'n 80cm downdraft was voor hem geen optie... Niet zozeer vanwege de afzuiging maar vanwege de ruimte. Een 80/90cm kookplaat zonder Downdraft heeft significant meer ruimte. Kijkende naar je indeling misstaat een traditionele afzuigkap ook niet.
Een traditionele afzuigkap werkt ook veel beter als je een airfryer precies in het midden van de 90 cm plaat / kap plaats. Of een frituurpan zelfs. Downdraft is mooi maar hier komt ie er niet in.

Mensen zijn denk ik vooral super shitty afzuigkappen gewend, terwijl de Siemens / Bosch LC97BHP50 en vergelijkbare modellen al jaren bestaan en een 9.5 scoren op geluid van de Consumentenbond schaal, en op de hoogste stand met 700+ m3/uur meer lucht verplaatst dan de Bora X Pure. De platen met afzuiging scoren niet hoger dan een 5 voor geluid, sja je moet wel, warmte wilt omhoog dus je forceert de luchtstroom maar met overkill weer omlaag.

Een kookplaat van 80/90 cm zonder gat in het middel lijkt groot maar hier staat regelmatig een air fryer op de rechterdeel. Dan is het fijn om nog 3 kookzones over te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickmeck
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-08 14:45
yorroy schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:04:
[...]

Bij wat voor zaak ben je uitgekomen met deze keukenstijl?
Over algemeen wordt dit Japandi genoemd en toevallig zijn wij ook naar deze stijl op zoek.
Ik ben al bij een aantal zaken geweest waar dit gewoon niet te krijgen is, totdat ik woensdag bij Tulp keukens naar binnen liep.
Vrijdag hebben we daar een afspraak staan voor het maken van een offerte, maar ik zou graag nog 1 of 2 andere offertes willen laten maken (omgeving Twente)
Toevallig ben ik hier ook naar opzoek. Heb ook vrijdag (morgen) een afspraak bij Tulp keukens. En ik woon ook in Twente, gaan wij buren worden haha??

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Over afzuigkappen gesproken, wij hebben de novy cloud besteld met de nieuwe keuken, alleen deze komt logischerwijs tegen het plafond. Precies op de maximale afstand van de kookplaat van 160cm volgens specificatie van novy.

Zal dit effectief genoeg zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Downdraft kan uitstekend werken. In ons geval werkt de Bora downdraft minstens zo goed als onze oude, zeer dure (7800 euro) en luxe SMEG 90 cm afzuigkap / fornuis combi. Deze grote afzuigkap had veel vermogen, helaas in dit geval ook veel herrie zodra je boven de laagste stand ging, maar de prestaties qua afzuiging waren in praktijk niet beter dan die van de downdraft die we nu hebben.

Daarbij is de nieuwe downdraft in ons geval heel veel rustiger aan de oren dan de dure, luxe SMEG afzuigkap. De downdraft heeft daarbij natuurlijk een voordeel tov de traditionele afzuigkap op oorhoogte, namelijk dat de afzuiging een stuk verder van je oren plaatsvindt waardoor de geluidsdruk van de motor en luchtruis sterk afneemt, simpelweg omdat de afstand tot een geluidsbron duidelijk groter is.

Moraal van het verhaal: een traditionele afzuigkap werkt niet per definitie veel beter (en ook niet slechter) dan downdraft, en je baseren op Consumentenbond rapportcijfers voor verschillende type apparaten uit verschillende testen is, laten we zeggen, op zijn zachtst gezegd geen sluitend bewijs dat het ene apparaat beter is dan het ander.

In ons geval vind ik het zelfs prettig dat de downdraft de kookluchten/dampen/stoffen afzuigt voordat het mijn hoofd bereikt, ipv dat het pas opgezogen wordt nadat het mijn hoofd gepasseerd is.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 26-12-2024 22:09 ]

• w00key
@Cap Dat is de definitie van een shitty afzuigkap :)

SMEG is mooi retro maar kwalitatief meh. Alle 4 modellen die getest zijn scoren onvoldoende (5.1 max) voor testonderdeel afzuigen.

• Davidrrr
Is er een reden aan te geven wel of niet te gaan voor een koelkast met waterleidingaansluiting dan wel reservoir. Wordt veel water gedronken in huis en ook wens voor ijsbkokjes. Neig daarom naar de aansluiting maar lees wisselende verhalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Deze SMEG afzuigkap is van een ander tijdperk dan de geteste in de CB, en je generaliseert wel heel erg gemakkelijk door te zeggen dat SMEG kwalitatief "meh" is. ;) Maar dat terzijde. Voor de SMEG heb ik ook 2 Siemens / Bosch afzuigkappen in gebruik gehad. Ze deden hun werk, maar het was ook daar echt niet dat de kookervaring beter was, en al helemaal niet stiller.

Jij gelooft zelf gewoon niet in het downdraft systeem, je wil er niet aan, dat is duidelijk. Dat is prima natuurlijk. Maar stellen dat het systeem inferieur is dat is veel te gemakkelijk. Er zijn meerdere factoren van invloed op het resultaat, bij de ene factor is de traditionele afzuigkap in het voordeel, bij de andere het downdraft systeem. En natuurlijk zijn er van beide varianten gewoon betere en mindere implementaties.

Naar mijn smaak neem je verder de cijfers in de CB tests echt veel te serieus / absoluut. Ik heb vorig jaar weer een tijdje een abonnement genomen op de CB, o.a. voor keukenapparatuur. Dat viel me ontzettend tegen.

Ik vind hun tests echt onder de maat, zowel de verantwoording, de testmethodiek als de uitsplitsing van de resultaten in verschillende onderdelen. Uitgebreidere vergelijkingstabellen op allerlei eigenschappen en feitelijke meetresultaten in relevante eenheden zoals je die vroeger wel tegen kwam zijn ver te zoeken. Een paar cijfers, een werkelijk minieme verantwoording van die cijfers en wat wollige tekst, daar moet je het mee doen.

Saillant detail is dat ik voor de grap nog eens het CB testresultaat van de Bora S-Pure opzocht en daar viel het volgende te lezen:
Het 'downdraft'-afzuigsysteem van deze inductiekookplaat doet zijn werk uitstekend. Hij krijgt een perfecte 10 voor de opname van vetspatten. In de recirculatiestand vermindert hij kookluchtjes bovengemiddeld goed en in de afvoerstand neemt hij heel veel vocht uit de lucht op.
Een "perfecte 10" dus voor de werking van de afzuiging! Dat nemen wij uiteraard niet serieus. Ik vind het goed werken, maar perfect is het zeker niet. En jij natuurlijk ook niet, aangezien je vindt dat downdraft afzuigsystemen inferieur zijn. ;)

Boter bij de vis, dit is wat die consumentenbond test van een kookplaat (S-Pure) voorstelt, zie afbeelding. Een paar cijfers (met minieme verantwoording) en een paar alinea's wollige tekst, meer is het m.i. niet.

Ik nodig mensen uit om zelf te oordelen over deze test.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPNNCVaT1ec8IiSgd7sYef-SsXo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cTNPiQ4sSk0BQbITDxqkkdmW.png?f=fotoalbum_large

Een storende, aantoonbare fout in de conclusie onderaan al te bespeuren: "Als je met 4 pannen tegelijk kookt, lukt het de kookplaat niet om aan alle kookzones vol vermogen te
leveren.
" zo beweert de CB. Dit is pertinent onjuist. Als je deze kookplaat 3-fase aansluit, 4 pannen water plaatst en op max vermogen verwarmt dan trekt hij gewoon het volledige vermogen, dit valt met een slimme / realtime meter eenvoudig te constateren.

Een tweede, niet minder storende fout is daar ook te zien: het VETfilter is absoluut niet moeilijk uit te nemen, want dat is de cilinder die je er samen met het roostertje in 1 handbeweging uit tilt en in de vaatwasser plaatst. Het GEURfilter (koolstof filter) is wel lastiger te verwijderen want die zit "opgerold" in het apparaat en dan moet je het eerste stukje inderdaad even pielen om het los te krijgen. Maar dit is volgens mij ook weer niet een "enorm gedoe" zoals in de tekst staat, als je dat ding a) hoogstens 1 of 2x per jaar hoeft te verwisselen en b) er hoogstens een minuut mee bezig bent. Maar goed, de CB kan 1 minuut werk natuurlijk een "enorm gedoe" vinden, I'll give them that.

Best knap, dat 2 van de 3 benoemde nadelen in de conclusie aantoonbaar incorrect zijn en de 3e conclusie niet verder komt dan een wollige "flink wat herrie", een bewoording waar je zowel in absolute als relatieve zin heel weinig mee kan.

PS als je de conclusies bij een Siemens downdraft kookplaat ziet dan lijkt de tekst wel ge-copy/paste, ook daar zou je niet alle kookzones op vol vermogen kunnen gebruiken en ook daar is er te weinig plaats op de kookplaat, en ook daar doet het downdraft systeem het erg goed, zo goed dat ook deze een "perfecte 10" krijgt voor het "opnemen van vetspatten".

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 27-12-2024 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik zal trouwens nog kort de inherente voordelen van klassieke bovenafzuiging en downdraft benoemen die ik kan bedenken, los van vermeende voordelen van prijs (want dat ligt maar net aan het model dat je neemt), ontwerpbeperkingen (bijv het al dan niet kunnen plaatsen plaatsen van bovenkastjes, ovens of volledige laden) en of esthetische aspecten (dat blijft een kwestie van smaak). Aanvullingen en correcties welkom.

Voordelen bovenafzuiging:
- Neemt geen ruimte in op de kookplaat, dus bij hetzelfde kookplaat oppervlak meer ruimte dan bij een downdraft kookplaat.
- Zuigt in dezelfde richting van opstijgende damp.

Voordelen downdraft:
- Zuigt, extreem hoge pannen daargelaten, dichter bij de bron af dan bovenafzuiging.
- De damp is al verwijderd voordat het de neus / mond / ogen van de kok bereikt.
- De geluidsbron is verder van je oren verwijderd (tenzij je wel heel erg klein bent ;)). Uiteraard betekent dit nog niet dat deze afzuiging per definitie stiller is dan een ander type afzuiging, ik benoem hier slechts het inherente voordeel dat de bron fysiek verder van je oren verwijderd is.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 27-12-2024 00:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
Geluid is niet zo lastig meten, ze zullen het wel naast subjectief ook gewoon een decibel meter hebben gebruikt. Ik heb er zelf 2, een losse met dB(A) en (C) schaal en een UMIK + REW die naast dB de volle spectrum kan analyseren. Na een tijdje heb je zelf een goed gekalibreerd idee van wat stil is en wat luid. Nee niet die shit apps op de telefoon gebruiken, die zitten er vaak grof naast en gebruiken de verkeerde curve.

En hey gefeliciteerd met je kookplaat, mooi dat je tevreden bent. Ik heb vaak genoeg op een Bora gekookt om te ergeren aan de bediening, veel meer dan geluid. Bleep zone links onder, wacht 0.001s te lang, oh oops afzuiging laag gezet. Great. Het werkt goed genoeg hoor, zeker tov slechte afzuigkappen die luid zijn en geen ruk doen, maar als ik mag kiezen en voor moet betalen? Liever niet.

Als je genoeg verschillende afzuigkappen heb geprobeerd weet je vanzelf wanneer je een goede tegen kom, van de B merken tot professionele apparatuur. Niks beters dan die op de zaak natuurlijk, maar die 2 op het dak vreten 2.8 kW elk op max en zuigen samen zo'n 6 hele kuub per seconde weg (=36x Bora op max), het waait daar in de keuken.

Een Siemens 90 cm kap is prima voor thuis. Stiller, meer kuub/uur dan Bora en goed te gebruiken met andere apparatuur dan pannen. Maar met meer budget heb je ook Novy die de motor niet in de kap inbouwt maar verder weg zet (keuze uit gevel, dak of een vierkant blokje onder verlaagd plafond/koof), dan hoor je niets anders dan zacht windgeruis. Dat lijkt mij het proberen waard in de volgende keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:20

aex351

I am the one

Cap schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:22:
Ik zal trouwens nog kort de inherente voordelen van klassieke bovenafzuiging en downdraft benoemen die ik kan bedenken, los van vermeende voordelen van prijs (want dat ligt maar net aan het model dat je neemt), ontwerpbeperkingen (bijv het al dan niet kunnen plaatsen plaatsen van bovenkastjes, ovens of volledige laden) en of esthetische aspecten (dat blijft een kwestie van smaak). Aanvullingen en correcties welkom.

Voordelen bovenafzuiging:
- Neemt geen ruimte in op de kookplaat, dus bij hetzelfde kookplaat oppervlak meer ruimte dan bij een downdraft kookplaat.
- Zuigt in dezelfde richting van opstijgende damp.

Voordelen downdraft:
- Zuigt, extreem hoge pannen daargelaten, dichter bij de bron af dan bovenafzuiging.
- De damp is al verwijderd voordat het de neus / mond / ogen van de kok bereikt.
- De geluidsbron is verder van je oren verwijderd (tenzij je wel heel erg klein bent ;)). Uiteraard betekent dit nog niet dat deze afzuiging per definitie stiller is dan een ander type afzuiging, ik benoem hier slechts het inherente voordeel dat de bron fysiek verder van je oren verwijderd is.
Het downdraft systeem is inferieur aan een reguliere afzuigkap. Het is een compleet inefficient systeem dat het moet hebben van brute force lucht aanzuiging en/of speciale pannen/potten om de luchtstroom naar de aanzuiging te dirigeren om het enigszins effectief te maken.

Het is een wellicht een leuk systeem om te hebben als je geen afzuigkap om wat voor reden dan ook wil plaatsen. Dan heb je op zijn minst toch iets van afzuiging.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
aex351 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 01:20:
[...]

Het downdraft systeem is inferieur aan een reguliere afzuigkap. Het is een compleet inefficient systeem dat het moet hebben van brute force lucht aanzuiging en/of speciale pannen/potten om de luchtstroom naar de aanzuiging te dirigeren om het enigszins effectief te maken.

Het is een wellicht een leuk systeem om te hebben als je geen afzuigkap om wat voor reden dan ook wil plaatsen. Dan heb je op zijn minst toch iets van afzuiging.
Naja voor veel mensen is het de eerste afzuigkap dat okay werkt. Er is echt dramatisch veel slechte zooi op de markt zoals die extra dure schuine wandkappen die veel minder goed werken. Of klassieke model maar scoren gewoon slecht op de test. In een showroom of op websites zie je het verschil niet. Zelfs bij een demo met aangesloten kookplaat en afzuiging moet je zelf genoeg ervaring hebben als referentie.

Bora doet het meer dan redelijk, zeker koekenpannen worden echt prima afgezogen. Maar hoge pannen, air fryer of een Instant Pot van druk halen (quick release)? Nope.

Op YouTube: Bora pura kookplaat zie je het verschil. Plat is prima, hoge pan of apparaat, meh. En hogedrukpan die stoom met kracht omhoog spuit? Niet compatibel met kookveldafzuiging.

[ Voor 3% gewijzigd door w00key op 27-12-2024 01:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:20

aex351

I am the one

w00key schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 01:41:
[...]

Naja voor veel mensen is het de eerste afzuigkap dat okay werkt. Er is echt dramatisch veel slechte zooi op de markt zoals die extra dure schuine wandkappen die veel minder goed werken. Of klassieke model maar scoren gewoon slecht op de test. In een showroom of op websites zie je het verschil niet. Zelfs bij een demo met aangesloten kookplaat en afzuiging moet je zelf genoeg ervaring hebben als referentie.

Bora doet het meer dan redelijk, zeker koekenpannen worden echt prima afgezogen. Maar hoge pannen, air fryer of een Instant Pot van druk halen (quick release)? Nope.

Op YouTube: Bora pura kookplaat zie je het verschil. Plat is prima, hoge pan of apparaat, meh. En hogedrukpan die stoom met kracht omhoog spuit? Niet compatibel met kookveldafzuiging.
Misschien moeten die mensen waar je naar verwijst dan een fatsoenlijke afzuigkap kopen. Er is ook een reden waarom je in een professionele keuken nooit een downdraft systeem tegen zal komen. Het werkt gewoon veel minder goed. De zwaarte kracht beweegt ons ook omlaag, we vliegen niet ineens de lucht in. In dit geval probeert zo'n downdraft systeem dat omgekeerd wel te bewerkstelligen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jams
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-08 21:30
Wij zijn ook bezig met een verbouwing in de keuken en de vervanging van de keuken zelf. We zijn nu bij de volgende opzet gekomen bij Siematic.

Siematic SLX (met de led verlichting) parallel keuken met:

Een schiereiland van 310cm bij 110cm met:

5x 60cm bij 40cm diepe kasten, aan 1 zijde.
1x 120cm kast met dubbele lade en 3x 60cm kasten waarvan 1x vaatwasser, aan andere zijde.

Vaste kasten wand van 290cm met 3x hoge kasten en ernaast een 100cm lage kast met lades en werkblad (met 2 planken erboven) voor koffieapparaat.

Werkblad composiet.

Siemens studioline apparatuur:

1x hoge koelkast
1x kookplaat met afzuiging
1x vaatwasser
1x bakoven

1x quooker flex met 7 liter boiler

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasBe
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 06-09 22:55
Na veel in te lezen op dit forum afgelopen week een offerte laten maken bij Superkeukens. Gingen voor een Schüller keuken maar uiteindelijk is het een Nobilia geworden omwille van de kleur van frontjes die beschikbaar. Verder binnenzijdes kasten wel een kleur gegeven en zijkanten van de lades ook in een luxere uitvoering dan de basisversie (glaszijde) genomen. Brengt het op onderstaande:

Uitvoering
Nobilia, Monidal 945 Empoli
Laklaminaat, mineraalgroen Ultramat 964

Werkblad
Dekker (Evora Ceramics) Keramiek 6mm onderlijmd Smart, Kleur Ground Riverwashed
Type randafwerking werkblad: randafwerking 30mmhoog

Opstelling
Laag: 3 x 90 cm ladekasten, 1 hoekkast (planken), vaatwasser, spoelkast (60 cm), onderkast met planken (50 cm). Hoog: Hoge kast voor koelvries, hoge kast voor oven & combi, hoge servieskast met planken

Apparatuur
• AEG CCE84543CB (Kookplaat)
• AEG NSC6N181ES (Koelkast)
• AEG KMK761080B (Combi magnetron)
• AEG BPK742380B (Oven)
• AEG FSK53617Z (Vaatwasser)
• Quooker Flex RVS - Combi +

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hplFjTfNeqzKtqtoXCHPBCq1Jxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z577SQpUgg81LKL4yFBXfC2k.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-6vBVwb-w0Wi5ohgfwvIiYJpyc=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ePQvtzuh4ubntHuxWjyLt3E3.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZMau_1Fw6XadgcaP7_TAjs4Huk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rAzbBQIPCIvySP7twgBmNXlG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nSgA08pQKaOaXobqQrEwReC8Ls8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q3IIGCJywsY2wHd2F2vPB7aZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyASIhHWtftr3FMLs3L9ab7AhYg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OMGoFBMhLJkiqQRXkxvdzxOG.png?f=fotoalbum_large

De lege ruimte wordt later nog opgevuld door de eetkamer. Goed geholpen bij Superkeukens en was een relax gesprek waarbij verkoper niet ging opdringen.

Nog aantal vragen/bedenkingen/vragen die ik had:
  • We hebben nu een keramiek werkblad van 6 mm. Levert dat problemen op denken jullie of kan het prima?
  • Het werkblad is nu 60 cm diep. Voor een meerprijs van ongeveer 500 euro kunnen we er 65 cm van maken. Is dat de upgrade waard? Ter info: onze huidige keuken (geplaatst door de vorige, erg lange, bewoners) heeft een diepte van maar liefst 78 cm. Dus we zijn wel wat ruimte gewoon).
  • Alle apparatuur is van AEG op suggestie van de verkoper. Loont het de moeite om te kijken naar Siemens/Bosch? We hebben geen harde eisen maar koken wel graag. Wellicht blijft ook gewoon gevalletje van voorkeur qua gebruik en functionaliteiten.
Zie de prijs beneden. Feedback op de opstelling/keuzes en op de prijs zijn welkom!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

ThomasBe schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:33:
Na veel in te lezen op dit forum afgelopen week een offerte laten maken bij Superkeukens. Gingen voor een Schüller keuken maar uiteindelijk is het een Nobilia geworden omwille van de kleur van frontjes die beschikbaar. Verder binnenzijdes kasten wel een kleur gegeven en zijkanten van de lades ook in een luxere uitvoering dan de basisversie (glaszijde) genomen. Brengt het op onderstaande:

Uitvoering

Werkblad

Opstelling
Laag: 3 x 90 cm ladekasten, 1 hoekkast (planken), vaatwasser, spoelkast (60 cm), onderkast met planken (50 cm). Hoog: Hoge kast voor koelvries, hoge kast voor oven & combi, hoge servieskast met planken

Apparatuur
• AEG BPK742380B (Oven)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De lege ruimte wordt later nog opgevuld door de eetkamer. Goed geholpen bij Superkeukens en was een relax gesprek waarbij verkoper niet ging opdringen.

• We hebben nu een keramiek werkblad van 6 mm. Levert dat problemen op denken jullie of kan het prima?
  • Het werkblad is nu 60 cm diep. Voor een meerprijs van ongeveer 500 euro kunnen we er 65 cm van maken. Is dat de upgrade waard? Ter info: onze huidige keuken (geplaatst door de vorige, erg lange, bewoners) heeft een diepte van maar liefst 78 cm. Dus we zijn wel wat ruimte gewoon).
  • Alle apparatuur is van AEG op suggestie van de verkoper. Loont het de moeite om te kijken naar Siemens/Bosch? We hebben geen harde eisen maar koken wel graag. Wellicht blijft ook gewoon gevalletje van voorkeur qua gebruik en functionaliteiten.
Zie de prijs beneden. Feedback op de opstelling/keuzes en op de prijs zijn welkom!

***members only***
Siemens bij superkeukens moet je eerst een offerte opvragen bij 123apparatuur of keukenloods, de inkoopvoordelen op siemens bij sk zijn niet goed namelijk. Dan kan je vragen of ze mee gaan met de gekozen apparatuur van een andere leverancier. Ook kan je kiezen om de apparatuur los te doen bij een andere partij en door sk te laten installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
Eens met vorige poster dat je zelf de apparatuur kan kopen. Scheelde bij ons ook best wat. Wij kopen het en zij installeren. En zelf zou ik altijd voor zo diep mogelijk blad gaan. Vind het veel fijner en luxer ogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Squats schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:24:
Over afzuigkappen gesproken, wij hebben de novy cloud besteld met de nieuwe keuken, alleen deze komt logischerwijs tegen het plafond. Precies op de maximale afstand van de kookplaat van 160cm volgens specificatie van novy.

Zal dit effectief genoeg zijn?
Wij hebben die afzuigkap en ook op diezelfde hoogte. Werkt prima hoor! De vette lucht wordt goed aangezogen en komt mooi in het apparaat en de filters terecht. Fijn apparaat (behalve de app, die werkt gewoon helemaal niet en heeft het ook nooit gedaan, onvoorstelbaar voor zo'n duur apparaat).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

w00key schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 01:10:
Geluid is niet zo lastig meten, ze zullen het wel naast subjectief ook gewoon een decibel meter hebben gebruikt. Ik heb er zelf 2, een losse met dB(A) en (C) schaal en een UMIK + REW die naast dB de volle spectrum kan analyseren. Na een tijdje heb je zelf een goed gekalibreerd idee van wat stil is en wat luid. Nee niet die shit apps op de telefoon gebruiken, die zitten er vaak grof naast en gebruiken de verkeerde curve.
Hoe geluidsmetingen gedaan moeten worden hoef je mij niet uit te leggen, ben zelf beroepsmatig ook in het bezit van 2 professionele gekalibreerde geluidmeters. ;) Of het moelijk is of niet is wat mij betreft ook niet relevant. Het gaat erom dat ze hun testresultaten niet goed verantwoorden en er zelfs geen meetwaarden beschikbaar zijn, waardoor je niet kan nagaan óf de tests goed zijn uitgevoerd en waar de rapportcijfers eigenlijk op gebaseerd zijn. Bovendien zijn in dit geval 2 van de 3 conclusies die wél te controleren zijn aantoonbaar incorrect, wat natuurlijk een erg magere score is.

Dan zit je nog met de kwestie dat de CB zowel de Bora als Siemens downdraft kookplaten een "10" geeft voor het afzuigen van vetspatters en kookluchtjes.

Reageer daar eens op.

Daar kan jij het toch niet mee eens zijn met jouw mening over het downdraft systeem? Dus dan kan jij de CB tests toch ook niet serieus nemen? Het zou fijn zijn als we het daar tenminste over eens kunnen zijn. Op een schaal van 1 tot 10 verdient de Bora of Siemens downdraft afzuiging geen 10. Dat vind ik zelfs. :)
En hey gefeliciteerd met je kookplaat, mooi dat je tevreden bent.
Felicitaties niet nodig, of ik tevreden ben over de Bora of niet en of het een Bora is of iets anders is wat mij betreft irrelevant voor de discussie.

Het enige waar ik op reageer is dat downdraft in een keuken niet per definitie inferieur is aan een bovenafzuiging, uiteraard al naar gelang de implementatie en gebruikssituatie, en al helemaal als er een brakke CB test bij wordt gehaald om te bewijzen dat dit het geval is.

Vergelijken met enorm sterke profi afzuigkappen waarbij het waait in de keuken zijn wat mij betreft ook niet zinvol, hoewel het ook waait als je een downdraft vol aanzet in de keuken, wat er dan allemaal wel niet wappert in de keuken... net als bij die grote brakke SMEG van ons trouwens. ;)

Ook het verhaal dat downdraft met brute force moet werken om de damp weg te trekken, wat ik hierboven al 2x gelezen heb, vind ik een erg overdreven weergave van de werkelijkheid. Zelfs in de laagste standen die zeer stil zijn zie je hoe de dampen uit de pan netjes het kanaal in worden getrokken.

Kortom ik wil aangeven dat geen enkele vorm van afzuiging bij voorbaat inferieur is voor de gemiddelde gebruikssituatie van een groot deel van de gemiddelde thuiskoks, en adviseer aspirant keukenkopers dan ook om zélf de voor- en nadelen van elk systeem ten opzichte van elkaar af te wegen en als het even kan ook uit te proberen. Dus óók het downdraft systeem kan voor mensen een uitstekende oplossing zijn die aan hun keuken- en kookbehoefte voldoet.

Niets meer en niets minder. En als je een frituur wilt beginnen om op grote schaal friet te bakken, dan is dit advies natuurlijk niet van toepassing maar weten we dat je naar professionele apparatuur toe moet, met alle bijkomende voor- en nadelen.

Daar wil ik het bij laten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 27-12-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Automation25
  • Laatst online: 12-09 16:06
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum en heb ontzettend veel gehad aan alle topics. Momenteel ben ik bezig met een nieuwbouwwoning en daar hoort natuurlijk een keuken in. Het zal een opzet worden met 6 hoge kasten met daarvoor een eiland van 3 meter. Wij zouden graag een volledig strak en greeploos design wensen en dus zal alles via push-to-open moeten. Voor de koelkast en vriezer willen we graag gebruik maken van een servo-drive systeem. Maar kan dit systeem ook gemonteerd worden op een normale opbergkast/servieskast? Ik vind het namelijk niet plezierig om mijn kasten met twee handelingen te moeten sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvdm-
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 09:35
greet3 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 00:06:
[...]

Dat pdfje had ik ook gezien. Was benieuwd naar het verschil tussen combi B en combi E enerzijds. En combi+ E en combi+ B. Blijkbaar wordt de ene in projecten gebruikt.
Ik weet dat reageren op oude posts niet altijd handig is, maar in dit geval doe ik het toch even, gezien ik op zoek was naar een antwoord op bovenstaande vraag, en het nergens kon vinden. Wellicht helpt het nog eens iemand :)

Ik heb onlangs via-via vrij voordelig een nieuwe Quooker Flex op de kop getikt, en deze kwam met een Combi+ B boiler. Het blijkt dat het verschil is dat de combi+ B een model met balg is, waardoor een inlaatcombinatie niet meer nodig is. Vrij oude uitleg (over de PRO3 B, maar dit gaat ook op voor de Combi+ B ) staat hier: https://www.bouwenwonen.n...ouw-nieuw-reservoir/37079

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Cap schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:46:
[...]

Dan zit je nog met de kwestie dat de CB zowel de Bora als Siemens downdraft kookplaten een "10" geeft voor het afzuigen van vetspatters en kookluchtjes.

Reageer daar eens op.

Daar kan jij het toch niet mee eens zijn met jouw mening over het downdraft systeem? Dus dan kan jij de CB tests toch ook niet serieus nemen? Het zou fijn zijn als we het daar tenminste over eens kunnen zijn.
Wat is mis met de score dan? Ze doen het beide goed voor dat testonderdeel. Prima toch?

De ene krijgt een uitstekend voor geluid, de ander is net voldoende of net niet, dat is het grote verschil. Naast dat er een gat in je plaat zit en dus minder op past, zeker als je andere dingen gebruikt die ook afzuiging kunnen gebruiken. Zie vorige berichten.

Wat ze niet hebben gemeten is hoe goed het werkt bij hogere pannen, dat zie je duidelijk op YouTube: Bora pura kookplaat

Dat is jammer maar goed, dat is een keuze. Niet alles is in een getal uit te drukken.
Het enige waar ik op reageer is dat downdraft in een keuken niet per definitie inferieur is aan een bovenafzuiging, uiteraard al naar gelang de implementatie en gebruikssituatie, en al helemaal als er een brakke CB test bij wordt gehaald om te bewijzen dat dit het geval is.
De CB tests komen hier redelijk overeen met mijn eigen praktijkervaring, dus mijn mening verschilt van die van jou. Ik heb meer vertrouwen in mensen die tientallen kookplaten en afzuigkappen testen dan een random persoon die zijn aankoop moet verdedigen.
Ook het verhaal dat downdraft met brute force moet werken om de damp weg te trekken, wat ik hierboven al 2x gelezen heb, vind ik een erg overdreven weergave van de werkelijkheid. Zelfs in de laagste standen die zeer stil zijn zie je hoe de dampen uit de pan netjes het kanaal in worden getrokken.
In de praktijk gaan koekenpannen goed maar een wok of hoger pan werkt vrij matig. Zo'n beetje de helft van de stoom ontsnapt van de achterste rij op de video boven.

Warme lucht wilt nou eenmaal stijgen en dat je meer je best moet doen om de richting om te draaien is niet meer dan logisch. Hoeveel moeite dat is, in mijn mening teveel / onnodig luid en een non issue volgens jou. I agree to disagree.

In een vrije veld daalt luchtsnelheid met een tweede macht met afstand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gPwGpl9CXc5JiJUh0RPqREl5WI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/GW46ywOfS5i5IkARliWCB2sv.png?f=user_large

Vc = Vo π d^2 / (48 x^2)

Luchtsnelheid neemt enorm af met afstand, dus dichtbij en laag is prima. Hoog maakt het al stuk, een Instant Pot binnenpan van 30cm hoog levert een te lage snelheid bij de opening. Laatst heb ik nog een grote pot chili gemaakt en de binnenpan eerst gecontroleerd roerend naar 100 graden gebracht, dan pas op druk laten komen, dat zou ruk gaan op een Bora.
Kortom ik wil aangeven dat geen enkele vorm van afzuiging bij voorbaat inferieur is voor de gemiddelde gebruikssituatie van een groot deel van de gemiddelde thuiskoks, en adviseer aspirant keukenkopers dan ook om zélf de voor- en nadelen van elk systeem ten opzichte van elkaar af te wegen en als het even kan ook uit te proberen.

Niets meer en niets minder. En als je een frituur wilt beginnen om op grote schaal friet te bakken, dan is dit advies natuurlijk niet van toepassing maar weten we dat je naar professionele apparatuur toe moet, met alle bijkomende voor- en nadelen.

Daar wil ik het bij laten. :)
Niemand heeft het hier over een grote schaal frituren. Een paar oliebollen gaan prima in een cheapo Princess friteuse van drie tientjes. Maar met een Bora zou ik dat niet proberen.

Een Bora werkt redelijk. Dat heb ik ook aangegeven boven. Maar je houdt 2.5 problemen

- Hoge pannen / hogedrukpan werken maar matig icm kookveldafzuiging. Of het nou Bora is of iets anders
- Andere apparaten zoals een airfryer, hogedrukpan of frituur kan je er niet mee afzuigen. Dat gaat wel prima met een doodgewone afzuigkap.
- Je raakt ruimte kwijt. Met een gewone 5 pits inductieplaat heb je 3 kookzones plus een airfryer aan plek. Met een kookplaat met afzuiging maar 1 van de 2 kanten beschikbaar. Koken op 5 tegelijk doe ik vrijwel nooit maar 3 plus friet is wel handig, vooral omdat de XL / wok zone in het midden beschikbaar blijft. Dit telt maar half mee omdat je door #2 de air fryer toch ergens heb staan, afzuiging werkt maar matig dus waarom op de kookplaat zetten.

En een quality of life issue met geluid - of dat subjectief een probleem is laat ik maar even links liggen. Ik vind een Bora luid, jij vond je oude SMEG kap luider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mwlpvioSBib4ZZdzmpVMagncX0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sxCO9zB4z0RzfmMneBbOQN8D.jpg?f=fotoalbum_large

Wij gaan een keuken bij een interieurbouwer aanschaffen. Afgesproken dat wij zelf de apparatuur regelen. Hiervoor heb ik bijgevoegde offerte ontvangen van keukenloods. Hier is nog geen korting vanaf. Ik ga volgende week weer langs bij KL. Iemand enig idee hoeveel korting hier nog vanaf kan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extreme smell
jordy89 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:58:
[Afbeelding]

Wij gaan een keuken bij een interieurbouwer aanschaffen. Afgesproken dat wij zelf de apparatuur regelen. Hiervoor heb ik bijgevoegde offerte ontvangen van keukenloods. Hier is nog geen korting vanaf. Ik ga volgende week weer langs bij KL. Iemand enig idee hoeveel korting hier nog vanaf kan?
Hoeveel korting daar nog vanaf kan valt lastig te zeggen, maar even rondkijken is geen overbodige luxe.

Ik heb begin deze week bij keukenloods een offerte laten maken met o.a. 4 Siemens studioline apparaten en een Quooker. Op voorhand heb ik bij 123apparatuur en Veldkamp een offerte voor deze apparaten opgevraagd.

In eerste instantie was keukenloods op het totaalbedrag van de apparatuur bijna 3000 euro duurder dan de 2 bovengenoemde. Na het laten zien van de offertes bij de concurrenten ging keukenloods mee in die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13:06
Hallo allemaal,

We zijn aan het kijken naar een keuken met Decolegno panelen.
Kan dit met elk merk kast worden gevoerd of is dit met een bepaalde merk kast, ik zie hierin door de bomen het bos totaal niet meer.

Ahh volgens mij heb ik al het antwoord gevonden:
SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 26% gewijzigd door BaBoK op 27-12-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:15
Even een vraag voor (hopelijk) ervaringsdeskundigen hier; wij zitten in het aanschaftraject van een nieuwe keuken. Daarin komt een eiland(je) waar qua apparatuur alleen de kookplaat in komt. Dit moet een inductie met afzuiging gaan worden. Vooralsnog gaat de keuze uit naar de Siemens EX877NX68E. Deze zal zelf aangeschaft worden en monteren bij plaatsing was geen probleem.

De keuken zal een Nolte worden met 90cm hoge kasten. Deze heeft een plint hoogte van maar 5cm. (Totale keukenhoogte met blad 97cm nu). Hoe is de afzuiging het beste te realiseren? De keukenleverancier geeft aan dat ze bijna nooit ‘afzuigbuizen’ monteren. Dus ‘gewoon uitblazen tussen de kasten welke rug aan rug staan’. Mij lijkt het op zijn minst noodzakelijk om een 90 graden bocht aan te brengen om de uitgaande lucht naar beneden te sturen. Maar dan? De doorsnede van de buizen van Siemens is ong. 10cm, dus achter een plint uit laten komen is zeker geen optie. Wat wel? 90 graden bocht en pijp tot onderzijde kastjes voldoende?

(Vloer is een gelijmde pvc vloer.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
jordy89 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:58:
[Afbeelding]

Ik zou vooral even goed op internet kijken wat de prijzen zijn, met pricewatch kom je een heel eind. Kijk vooral iets verder dan deze typenumers, soms zijn er ook apparaten met vrijwel dezelfde specificaties voor een compleet andere prijs.

Als je de laagste prijzen op internet op een rijtje hebt gezet, kun je er van uitgaan dat er weinig marge voor korting meer in zit.
jams schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:43:
Wij zijn ook bezig met een verbouwing in de keuken en de vervanging van de keuken zelf. We zijn nu bij de volgende opzet gekomen bij Siematic.

1x 120cm kast met dubbele lade en 3x 60cm kasten waarvan 1x vaatwasser, aan andere zijde.

Vaste kasten wand van 290cm met 3x hoge kasten en ernaast een 100cm lage kast met lades en werkblad (met 2 planken erboven) voor koffieapparaat.

Werkblad composiet.

1x hoge koelkast
1x vaatwasser
1x bakoven

***members only***
Heb je hier een schets bij?

[ Voor 30% gewijzigd door Papa Roach op 27-12-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
jams schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:43:

Werkblad composiet.

1x hoge koelkast
1x vaatwasser
1x bakoven

***members only***
Doe er eens een plattegrond/render bij. Dat geeft iets beter beeld.
Siematic SLX is gewoon serieus duur, zeker met de verlichting erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 28-12-2024 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
ThomasBe schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:33:

Uitvoering

Werkblad

Opstelling

Apparatuur
• AEG BPK742380B (Oven)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Zeker voor een dieper blad gaan. Je hebt er voldoende ruimte voor.
Misschien mag je nog wel iets dieper dan 65cm als er een meerprijs is voor dieper blad.
Vaak prijsgroepen van <60, en dan per 10cm o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Automation25 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:35:
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum en heb ontzettend veel gehad aan alle topics. Momenteel ben ik bezig met een nieuwbouwwoning en daar hoort natuurlijk een keuken in. Het zal een opzet worden met 6 hoge kasten met daarvoor een eiland van 3 meter. Wij zouden graag een volledig strak en greeploos design wensen en dus zal alles via push-to-open moeten. Voor de koelkast en vriezer willen we graag gebruik maken van een servo-drive systeem. Maar kan dit systeem ook gemonteerd worden op een normale opbergkast/servieskast? Ik vind het namelijk niet plezierig om mijn kasten met twee handelingen te moeten sluiten.
wat zijn de twee handelingen waar je het dan over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
BaBoK schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:13:
Hallo allemaal,

We zijn aan het kijken naar een keuken met Decolegno panelen.
Kan dit met elk merk kast worden gevoerd of is dit met een bepaalde merk kast, ik zie hierin door de bomen het bos totaal niet meer.

Ahh volgens mij heb ik al het antwoord gevonden:
SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
MadeByDas kan het hele Decolegno assortiment leveren.
Bijkomend voordeel is dat maatwerk niet de hoofdprijs kost. In de basis zijn de kasten wel net iets duurder.

Sommige andere fabrikanten hebben wel eens een paneel van Decolegno in het assortiment maar dat wordt vrijwel nergens heel specifiek benoemd.

Welke kleur moet het worden :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Charlot887 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:06:
Hier het resultaat van onze Rotpunkt keuken tov de renders. Zijn erg blij met de keuken, prachtige kwaliteit.

De metallic frontjes zien er in elk licht weer wat anders uit.
De binnenladen van glas vinden wij ook erg mooi.

***members only***
Jij bent één van de eerste met een Dekton Taga blad voor zover ik terug kon lezen.
Hier kwamen wij gisteren ook op uit na gesprek bij de keukenboer.
Ik heb wat twijfels in verband met een aantal reacties die zeggen dat het krasgevoelig is, anderzijds lees ik op internet dat het juist heel krasbestendig is. Hoe is jouw ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
yorroy schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:58:
[...]

Jij bent één van de eerste met een Dekton Taga blad voor zover ik terug kon lezen.
Hier kwamen wij gisteren ook op uit na gesprek bij de keukenboer.
Ik heb wat twijfels in verband met een aantal reacties die zeggen dat het krasgevoelig is, anderzijds lees ik op internet dat het juist heel krasbestendig is. Hoe is jouw ervaring?
Glanzend keramiek (dus ook dekton) krast behoorlijk. Wellicht dat je het op een lichte kleur niet zo goed ziet.
De looks van zo'n glanzend blad zijn top, zeker icm matte fronten. Dat geeft een fraai contrast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meP8D0wv41J1XQnCJxjwZJecMFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1aFXTAtIMH8jPMf0pf6HIrT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 28-12-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Automation25
SquareOne schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:52:
[...]

wat zijn de twee handelingen waar je het dan over hebt?
Bij “Normale” push to open fronten druk je het pinnetje in om het kastje open te maken, het pinnetje blijft vervolgens “uitgetrokken” staan. Bij het dicht doen moet je dus eerst het frontje tegen het pinnetje (handeling 1) aan doen en hem dan weer indrukken zodat het kastje gesloten is (handeling 2). Het liefste zou ik dat als 1 handeling doen door het frontje een zetje te geven en dat hij dan door de scharnieren gewoon dicht valt. Zeker bij servieskasten die je vaker gebruikt (en met volle handen) lijkt me “handeling 2” irritant. Bij zo’n servo drive motor trekt het pinnetje zich namelijk vanzelf weer in, maar wellicht is die motor te zwaar of het frontje te licht om dit te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Automation25 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:33:
[...]

Bij “Normale” push to open fronten druk je het pinnetje in om het kastje open te maken, het pinnetje blijft vervolgens “uitgetrokken” staan. Bij het dicht doen moet je dus eerst het frontje tegen het pinnetje (handeling 1) aan doen en hem dan weer indrukken zodat het kastje gesloten is (handeling 2). Het liefste zou ik dat als 1 handeling doen door het frontje een zetje te geven en dat hij dan door de scharnieren gewoon dicht valt. Zeker bij servieskasten die je vaker gebruikt (en met volle handen) lijkt me “handeling 2” irritant. Bij zo’n servo drive motor trekt het pinnetje zich namelijk vanzelf weer in, maar wellicht is die motor te zwaar of het frontje te licht om dit te kunnen?
Fair enough, maar in de praktijk is dat gewoon 1 handeling. Je drukt de deur in één beweging door het 'pinnetje' heen. Tenminste dat is het bij mij.

zo'n servo drive systeem kost enkele honderden euro's per deur..,
Greeplijsten nog een optie, met gewoon reguliere soft close blum scharnieren?

Note: die push to open werkt wel redelijk goed, maar vooral bij kleinere deuren. Mijn ervaring is dat je redelijk in de buurt van de push to open pin moet drukken. Dus even goed overleggen waar ze die push to open plaatsen per deur.

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 28-12-2024 10:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:35
Automation25 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:35:
Goedemiddag Tweakers,

Test wel of je echt overal push to open wil, niets zo irritant als kasten waar je tegen aan staat en ze gaan open. Ik vind strakker ook mooier maar je zou kunnen overwegen om push to open niet overal toe te passen, metname bij bovenlades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
SquareOne schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:29:
[...]

Glanzend keramiek (dus ook dekton) krast behoorlijk. Wellicht dat je het op een lichte kleur niet zo goed ziet.
De looks van zo'n glanzend blad zijn top, zeker icm matte fronten. Dat geeft een fraai contrast.

[Afbeelding]
Bedankt! deze heb ik nog niet eerder voorbij zien komen maar geeft wel veel duidelijkheid.
Van zichzelf is Dekton/Keramiek dus top, totdat het gepolijst wordt. Dan wordt dus nog wel een uitdaging met kinderen in huis.

We hadden nu inderdaad matte kastjes met een glanzend blad, wat inderdaad een super mooi contrast geeft. Maar het is wel zonde om zoveel geld aan een blad uit te geven als deze na een jaar vol krassen zit.
Wellicht toch maar wisselen naar composiet dan.
Nogmaals dank!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• curkey
el flaco schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:25:
[...]

Test wel of je echt overal push to open wil, niets zo irritant als kasten waar je tegen aan staat en ze gaan open. Ik vind strakker ook mooier maar je zou kunnen overwegen om push to open niet overal toe te passen, metname bij bovenlades.
Dit kan ik wel beamen: in showrooms ben ik erachter gekomen dat PTO voor mij een echte no-go is:

Met je knie leun je onbewust en zachtjes tegen een la aan, springt deze spontaan open.

Anderzijds, kastjes die al honderden keren "getest" zijn door andere klanten zo en een beetje lam zijn geworden, gingen juist niet meer open of dicht wanneer je wilde. Tevens kun je aan het ontwerp niet gelijk zien aan welke kant iets opengaat.

In de winkel vlogen de krachttermen al snel rond. Wij zijn daarom voor een kleine greeplijst gegaan. Je wil niet tientallen keren per week gefrustreerd raken in je eigen keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:21
yorroy schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:52:
[...]

Bedankt! deze heb ik nog niet eerder voorbij zien komen maar geeft wel veel duidelijkheid.
Van zichzelf is Dekton/Keramiek dus top, totdat het gepolijst wordt. Dan wordt dus nog wel een uitdaging met kinderen in huis.

We hadden nu inderdaad matte kastjes met een glanzend blad, wat inderdaad een super mooi contrast geeft. Maar het is wel zonde om zoveel geld aan een blad uit te geven als deze na een jaar vol krassen zit.
Nogmaals dank!
Voor welk composiet blad gaan jullie? 1tje die op de taga lijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Yep same here, ik ken verschillende mensen waar push to open na verloop van tijd stuk is gegaan. Vandaar gekozen om dit weg te laten.
Optisch mooi, maar de keuken hoop ik (tenzij ik de look beu ben) in ieder geval in de komende 10-15 jaar dingen niet te hoeven vervangen buiten misschien een apparatururdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:45
yorroy schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 811:52:
[...]

Nogmaals dank!
Wij twijfelde om dezelfde redenen en hebben uiteindelijk besloten om toch voor de Tago gepolijst te gaan. Levering wordt in maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.O.E
  • Laatst online: 10-09 13:48
yorroy schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:52:
[...]

Nogmaals dank!
Wij twijfelen precies hierom. We vinden de Keramiek Taj Mahal en de Dekton Agra zeer mooi, maar volgens de keukenboeren waar we langszijn geweest zijn ze ook zeer kwetsbaar voor chippen. Daarom wordt onderbouw van een wasbak afgeraden (überhaupt bij Keramiek en Dektop) en bij één keukenboer konden we de kookplaat ook niet vlak inbouwen.

Composiet zou deze kwetsbaarheden minder hebben. Maar ik meen op het forum weleens eerder onderbouw en vlakbouw bij keramiek gezien te hebben. Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Daarnaast is er een mooi alternatief voor de Taj mahal look in composiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Automation25
el flaco schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:25:
[...]

Dank voor de feedback! We willen inderdaad zeker niet overal push to open. O.a. de bovenlades in het eiland zullen voorzien worden van een komgreep. Het gaat met name om de kastenwand die we een "clean" look willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Automation25
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Son Gohan schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:13:
[...]

Voor welk composiet blad gaan jullie? 1tje die op de taga lijkt?
Dat is nu nog even de vraag. We hebben uiteindelijk besloten voor de zekerheid niet voor een gepolijst dekton/keramiek te gaan. Toch zonde als je 10k voor een blad uitgeeft en er zitten al vrij snel krassen op.
De komende tijd dus op zoek naar een nieuw blad van composiet wat een beetje in de buurt komt van de Taga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Wij hebben vergelijkbare kleuren, ik zou de houtlook op het eiland doen en de effen kleur op de hoge kasten. Gelijk rustiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Probeer te bedenken wat je er precies onrustig aan vindt. Dat kan het lijnenspel zijn, de gebruikte materialen ten opzichte van elkaar, of de combinatie met de overige kleuren en patronen in de render (voor muren/deuren/vloer).
Zelf vind ik de twee ovens links en de zwarte glazen deurtjes in de nis niet zo mooi uitkomen doordat ze verspringen. Ik zou daar misschien liever open ondiepe kastjes of 2 ondiepe planken zien. En je zou kunnen kijken of de ovens boven elkaar dat onrustige weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Effen fronten, met zwart onderstel, zwarte kraan, en zwarte spoelbak icm wit blad is een vrij hard contrast. Wellicht naar een donkerder blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Automation25
SquareOne schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:21:
[...]

Effen fronten, met zwart onderstel, zwarte kraan, en zwarte spoelbak icm wit blad is een vrij hard contrast. Wellicht naar een donkerder blad.
Klopt vinden wij ook. Het blad wordt waarschijnlijk kwartsiet Taj Mahal en daar willen we ook de spoelbak van laten maken, hierop dan een gouden/RVS kraan zodat die elementen dan weer een beetje wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Automation25
Toke_gt schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:14:
[...]

Probeer te bedenken wat je er precies onrustig aan vindt. Dat kan het lijnenspel zijn, de gebruikte materialen ten opzichte van elkaar, of de combinatie met de overige kleuren en patronen in de render (voor muren/deuren/vloer).
Zelf vind ik de twee ovens links en de zwarte glazen deurtjes in de nis niet zo mooi uitkomen doordat ze verspringen. Ik zou daar misschien liever open ondiepe kastjes of 2 ondiepe planken zien. En je zou kunnen kijken of de ovens boven elkaar dat onrustige weghalen.
Eens dat ook de render het wat druk maakt maar wij zitten met precies hetzelfde als dat jij schetst. Het is "veel". Daarom willen we misschien toch in de keuken voor 1 oven gaan zodat de asymmetrie wat minder geaccentueerd wordt. De tweede oven zou dan naar de bijkeuken kunnen verhuizen. De zwarte kastjes in de nis zijn verder ook geen "must" maar we willen wel wat bijzondere elementen toe gaan passen. Wellicht nog tips voor deze "bijzondere" elementen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Automation25 schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:30:
[...]
Eens dat ook de render het wat druk maakt maar wij zitten met precies hetzelfde als dat jij schetst. Het is "veel". Daarom willen we misschien toch in de keuken voor 1 oven gaan zodat de asymmetrie wat minder geaccentueerd wordt. De tweede oven zou dan naar de bijkeuken kunnen verhuizen. De zwarte kastjes in de nis zijn verder ook geen "must" maar we willen wel wat bijzondere elementen toe gaan passen. Wellicht nog tips voor deze "bijzondere" elementen?
Misschien doorzichtig glas in de nis als plankjes? Spotjes in de nis geven het geheel dan ook wat extra’s.
Ik weet overigens niet zeker of ik de materialen van eiland en kasten echt goed bij elkaar vind passen. Komt waarschijnlijk door de render, maar misschien geeft dat jou een wat vertekend beeld? Als je dit houtpatroon in de hoge kasten neemt, zorg er dan voor dat het patroon verticaal doorloopt, anders haalt dat het hele concept onderuit. En nee, niet elke keukenboer en monteur let daar op.
Als dit je eerste ontwerp is, laat dezelfde indeling bij een andere keukenzaak dan eens uitwerken met andere materialen. Bijvoorbeeld hetzelfde materiaal voor eiland en kasten, maar verschillende kleuren. Of met een donker(der) blad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:44
Automation25 schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:30:
[...]

Wellicht je hele eiland ‘zwevend’ maken ipv op pootjes. Ik vind die lijn van je greeplijst het ook wat onrustig maken. Je kunt er ook voor kiezen om brede maar smalle grepen te nemen, die vallen minder op dan zo’n vaak donkere greeplijst.

Ook kan je ipv push-to-open op de kastenwant kiezen voor een verticale greeplijst. Dan is de kast wel minder strak, maar push to open voor koelkast en vriezer lijkt mij niet zo fijn werken.

Als je geen tweede oven nodig denkt te hebben kan je hem sowieso achterwege laten. Een keuken moet in eerste instantie functioneel zijn, als je tijdens het koken regelmatig naar de bijkeuken moet omdat je daar nog iets in de oven hebt liggen lijkt mij totaal niet praktisch. Je moet dan ook lopen met zware (heen) en hete (terug) zaken. Is wat mij betreft vragen om ongelukken en smeerboel.

[ Voor 26% gewijzigd door bl0kkie87 op 29-12-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookwekkert
  • Laatst online: 27-07 15:07
M.O.E schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:40:
[...]

Daarnaast is er een mooi alternatief voor de Taj mahal look in composiet?
Jazeker, dan kom je uit bij een blad als de Taj Royale van Jetstone. Ik zit toevallig ook in het proces van het uitzoeken van een keuken, maar ik heb besloten om van composiet af te stappen. Ik hoor toch veel mensen die veel vlekken krijgen in het werkblad.
Ik zit nu te kijken naar een kwartsiet werkblad. Dit is een echte natuursteen, maar vanwege het polijsten ervan doet dit materiaal absoluut niet af aan graniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-08 10:51
Vergeet het zeeppompje naast de quooker niet. Kost wat. Maar dan is het wel “af” (vind ik) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrCord
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10-09 07:47
Kookwekkert schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:06:
[...]

Jazeker, dan kom je uit bij een blad als de Taj Royale van Jetstone. Ik zit toevallig ook in het proces van het uitzoeken van een keuken, maar ik heb besloten om van composiet af te stappen. Ik hoor toch veel mensen die veel vlekken krijgen in het werkblad.
Ik zit nu te kijken naar een kwartsiet werkblad. Dit is een echte natuursteen, maar vanwege het polijsten ervan doet dit materiaal absoluut niet af aan graniet.
Dat is interessant, van alles wat ik lees hebben we specifiek voor composiet gekozen omdat het alles doet met weinig onderhoud en niet snel krast of vlekt. Het is niet hittebestendig maar ik zet sowieso nooit hete platen op het aanrecht dus dat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:01
Mats007 schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:49:
[...]

Die suggestie is al meermaals gegeven: alles laten vervangen. Hun fout, hun oplossing. Zaken als ‘kit’ en ‘korting’ zijn van korte duur als je 15+ jaar tegen een keuken met defects aan kijkt.

Tenzij je zelf er niets om geeft en er ook zo mee om gaat. Daar ga ik echter niet vanuit.
Naar aanleiding van de case heb ik een zeer uitgebreide mail naar de keukenzaak gestuurd met daarbij 10 foto's als aanvullend bewijs en daarbij vermeld wat reeds is besproken aan de telefoon met hen. Tevens gemeld dat wij geen vertrouwen meer hebben in deze monteurs ( extern bedrijf, wel met veel goede reviews trouwens ) en dat wij liever hebben dat zijn eigen monteur het komt oplossen. Ook vermeld dat wij zeker bereid zijn om hem hiervoor wat tijd te geven, maar wel een indicatie eisen wanneer bepaalde dingen opgepakt gaan worden. Inmiddels 3-4 dagen verder, nog geen reactie.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
CryptoNL schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:39:
[...]

Naar aanleiding van de case heb ik een zeer uitgebreide mail naar de keukenzaak gestuurd met daarbij 10 foto's als aanvullend bewijs en daarbij vermeld wat reeds is besproken aan de telefoon met hen. Tevens gemeld dat wij geen vertrouwen meer hebben in deze monteurs ( extern bedrijf, wel met veel goede reviews trouwens ) en dat wij liever hebben dat zijn eigen monteur het komt oplossen. Ook vermeld dat wij zeker bereid zijn om hem hiervoor wat tijd te geven, maar wel een indicatie eisen wanneer bepaalde dingen opgepakt gaan worden. Inmiddels 3-4 dagen verder, nog geen reactie.
Het was kerst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:01
Ze zijn gewoon open. Zaak zit hier twee straten vandaan :P

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:22
Helaas is keukens verkopen belangrijker dan problemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookwekkert
  • Laatst online: 27-07 15:07
PtrCord schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:09:
[...]

Dat is interessant, van alles wat ik lees hebben we specifiek voor composiet gekozen omdat het alles doet met weinig onderhoud en niet snel krast of vlekt. Het is niet hittebestendig maar ik zet sowieso nooit hete platen op het aanrecht dus dat is prima.
Wij hadden eerst ook onze blik op composiet, maar we hebben ook een heel aantal mensen in onze omgeving die een composiet blad hebben en toch minder tevreden zijn. Vooral de vlekken gaan er heel moeilijk uit. Je moet dan denken aan druppeltjes thee/koffie, spetters gekleurde saus, en zelfs kringen door natte kopjes/borden. Nu is het werkblad en zo moet het ook gebruikt worden uiteraard, want alles nieuw houden kan toch niet. Wij zijn inmiddels in gesprek met een interieurbouwer en die heeft ook goede ervaringen met kwartsiet of graniet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Laatst online: 17:22
Wij zijn druk bezig met de puntjes op de i voor onze nieuwe keuken, het laatste punt is nog het blad.
Ik zie een hoop berichten afgelopen dagen met betrekking tot de bladen Dekton Arga/ Taga X-Gloss en composiet Taj Royale gepolijst. We zijn enorm in dubio tussen deze 2 qua materialen, dekton gloss schijnt erg krasgevoeliger te zijn maar heeft iemand hier ervaringen mee? En bij composiet lezen we over vlekken, maar hoe snel krijg je dit nou echt?

https://www.artegroep.nl/...te-Materialenbrochure.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door suzanhe op 30-12-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:12
CryptoNL schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:03:
[...]

Ze zijn gewoon open. Zaak zit hier twee straten vandaan :P
Maar waarschijnlijk niet alle medewerkers.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 30-12-2024 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:12
Kroonkurk schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:19:
Helaas is keukens verkopen belangrijker dan problemen oplossen.
Geld is belangrijker, zolang problemen oplossen niet voldoende geld (of verkopen) opleveren krijgt het geen prio bij de meeste zaken.
Van alleen een goede naam koop je geen Range Rover.

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 30-12-2024 14:50 ]

Pagina: 1 ... 493 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1