Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13:34
Kookwekkert schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:27:
[...]

Wij hadden eerst ook onze blik op composiet, maar we hebben ook een heel aantal mensen in onze omgeving die een composiet blad hebben en toch minder tevreden zijn. Vooral de vlekken gaan er heel moeilijk uit. Je moet dan denken aan druppeltjes thee/koffie, spetters gekleurde saus, en zelfs kringen door natte kopjes/borden. Nu is het werkblad en zo moet het ook gebruikt worden uiteraard, want alles nieuw houden kan toch niet. Wij zijn inmiddels in gesprek met een interieurbouwer en die heeft ook goede ervaringen met kwartsiet of graniet.
Wij hebben sinds juni een keuken met een composiet blad en helaas komen er best snel kringen en watervlekken in, als je niet meteen wegpoetst na afwassen of glazen/kopjes laten staan. Dus ik zou composiet bij nader inzien niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:28
yorroy schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:15:
[...]

Dat is nu nog even de vraag. We hebben uiteindelijk besloten voor de zekerheid niet voor een gepolijst dekton/keramiek te gaan. Toch zonde als je 10k voor een blad uitgeeft en er zitten al vrij snel krassen op.
De komende tijd dus op zoek naar een nieuw blad van composiet wat een beetje in de buurt komt van de Taga.
Wij hebben hetzelfde probleem, enorm in dubio tussen dekton x gloss (snel krassen?) en composiet (mogelijk snel vlekken..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:25
Wij hebben 8 jaar geleden een wit composieten blad gekozen in onze huidige keuken. Mijn ervaring is dat er soms wel hardnekkige vlekken ontstaan, maar deze zijn eenvoudig met een melamine (wonder)spons weg te krijgen.

Voor ons is dit het enige ‘nadeel’ aan een composieten blad wat dus vrij eenvoudig in de kiem te smoren is. Om die reden hebben we voor onze nieuwe keuken in onze nieuwbouwwoning wederom voor een composieten blad gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 23:36
suzanhe schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:53:
[...]

Wij hebben hetzelfde probleem, enorm in dubio tussen dekton x gloss (snel krassen?) en composiet (mogelijk snel vlekken..).
Wat vind je mooier en welke vorm van "beschadiging" vind je erger? Dekton/keramiek kan (zal?) ook nog chippen aan de randen. Als je krassen al erg vindt dan zul je dat zeker niet leuk vinden. Composiet kan trouwens ook krassen als je je best doet.
Uiteindelijk heb je het over een werkblad. Geen enkel materiaal blijft er uitzien zoals in de showroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
Extreme smell schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:03:
Wij hebben 8 jaar geleden een wit composieten blad gekozen in onze huidige keuken. Mijn ervaring is dat er soms wel hardnekkige vlekken ontstaan, maar deze zijn eenvoudig met een melamine (wonder)spons weg te krijgen.

Voor ons is dit het enige ‘nadeel’ aan een composieten blad wat dus vrij eenvoudig in de kiem te smoren is. Om die reden hebben we voor onze nieuwe keuken in onze nieuwbouwwoning wederom voor een composieten blad gekozen.
Dit klinkt positief, wij neigen ook naar composiet voor onze nieuwbouw woning. Dank voor je input!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juanpabloo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 22:19
Ik heb al een jaar of 4 een wit composiet blad en ik krijg alle vlekken er super eenvoudig uit, zelfs koffievlekken of spatjes rode saus die er een aantal dagen op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl0kkie87
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-07 22:40
CryptoNL schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:03:
[...]

Ze zijn gewoon open. Zaak zit hier twee straten vandaan :P
Is het dan niet gewoon veel makkelijker om bij ze langs te gaan en face-to-face het gesprek aan te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07 22:08
bl0kkie87 schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:28:
[...]

Is het dan niet gewoon veel makkelijker om bij ze langs te gaan en face-to-face het gesprek aan te gaan?
Eerst wat bewijs op mail hebben etc. Dat gaat sowieso nog gebeuren

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 29-06 01:21
yorroy schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:15:
[...]

Dat is nu nog even de vraag. We hebben uiteindelijk besloten voor de zekerheid niet voor een gepolijst dekton/keramiek te gaan. Toch zonde als je 10k voor een blad uitgeeft en er zitten al vrij snel krassen op.
De komende tijd dus op zoek naar een nieuw blad van composiet wat een beetje in de buurt komt van de Taga.
Zou je willen laten weten, welke het uiteindelijk is geworden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:00
suzanhe schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:53:
[...]

Wij hebben de Dekton Arga X gloss, nu net meer dan een jaar in gebruik, en inderdaad, het viel mij al snel op hoeveel krasje er te zien waren als je met je snufferd op t blad ligt. Ik had mij vooraf iets beter moeten laten informeren want ik was niet op de hoogte dat de X gloss relatief snel krast.

Desalniettemin zou ik zonder twijfel direct weer voor het zelfde blad gaan. Ik ben er super blij mee, het is mega makkelijk schoonmaken, ziet er echt heel mooi en 'diep' uit en die krasjes vallen totaal niet op door de tekening van het blad. Ik ben zelf een pietje precies en ik kan mij mega storen als iets een krasje krijgt maar met dit blad heb ik er geen probleem mee omdat t mij verder niet opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookwekkert
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-05 17:44
Er zijn klaarblijkelijk toch verschillende ervaringen met composiet, maar gelukkig ook positieve! Zijn er ook mensen die ervaring hebben met kwartsiet? Volgens onze interieurbouwer is dit superieur aan composiet, maar uiteraard ook wel een klap duurder…

Ik vraag me alleen af in hoeverre het ook echt beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxdevries13
  • Laatst online: 01-07 18:38
Hi! Vraagje. Ik ben benieuwd of het technisch mogelijk is om een vrijstaande koelkast met een sleepdeur systeem in te bouwen? Is er een reden waarom dit niet zou kunnen?

Nu vragen jullie je misschien af, waarom? We hebben een jaren 30 ensuite kast waar we de koelkast in willen bouwen. Standaard Inbouwkoelkasten hebben niet de juiste formaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaBol
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:16
Al een tijdje meegekeken en ingelezen hier en sinds april aan het oriënteren voor de keuken in onze nieuwbouwwoning en nu deel ik graag mijn ervaring.
We zijn bij verschillende keukenzaken geweest (Reddy, Superkeukens en Keukensale). Bewust de zaken van DMG vermeden en bij zaken gekeken waar er niet meteen een grote korting gegeven wordt.

Bij Reddy en Keukensale werden we goed geholpen en zijn we meerdere keren langs geweest maar kregen we alleen een totaalprijs en 3D tekeningen mee naar huis. Dus geen overzicht van de verschillende kasten, materialen of apparatuur.

Bij Superkeukens hadden we meteen wel een goed gevoel maar de prijs vonden wij te hoog. Het voordeel daar was dat je wel zelf de apparatuur kunt bestellen wat bij de andere zaken niet kon. Ik heb de offerte van de apparatuur elders laten zien en ze gaven aan dat zij het daarvoor inderdaad niet konden leveren. Wel werd aangegeven dat we de inbouw vriezer beter bij hun konden bestellen want die zou dan maar €100,- extra kosten.
Uiteindelijk vorige week bij Superkeukens de knoop doorgehakt nadat we bij alle 3 de zaken een offerte hebben laten opstellen welke allemaal dicht bij elkaar lagen.

Uitvoering
Nobilia, Mondial 945 Empoli
Laklaminaat, zand ultramat (969)

Werkblad
Dekker (evora Ceramics) Keramiek 6mm type Golding | Lux (Totaal 4cm dik werkblad)

Opstelling
Laag: 3x60cm kasten (afval,vaatwasser), 2x100cm lade kasten
Hoog: 4x hoge kasten (vriezer,Koelvries,oven) 1x100cm laag lade kast

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHUlIUj-fEu6uruwVOQKPSZA_H8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLlnbCCvEhEHbdu7eHwIEKZt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eAkQu94ZvZL9WWIMpXPtEj82fs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oF2bleOcCfX56E87o2q9lDzW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F8CSWDt4DoRPH3ZRzFGN5XPmlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CaqWx472OkLbxnBPLUxhyqIW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPbaxTV3v5ZRJmiAM8XcJilE3kM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0T5tEXBLFyAfPfeTEUXqhwm.jpg?f=fotoalbum_large

Members only: Prijs Superkeukens+offerte losse apparatuur
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik vind het echt een heleboel geld voor wat kastjes en een werkblad maar merkte bij deze zaken dat er weinig ruimte is voor onderhandelen (of ik ben er gewoon heel slecht in :) ). We zouden een ander type blad kunnen kiezen en andere apparatuur maar hebben besloten dat we het hierbij laten.

Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik nu al de apparatuur bestel en later laat leveren of pas een aantal maanden voor de oplevering van de woning alles bestel (Q3/Q4). Mogelijk is er dan weer een nieuw model of zijn de prijzen van deze modellen juist gezakt. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick.K
  • Laatst online: 15-06 11:18
We zijn totaal niet bekend op het gebied van keukenboeren.
We hebben geen exclusieve wensen als het gaat om de keuken, het is nadrukkelijk wel de wens om het te laten plaatsen (we hebben beiden echt twee linkerhanden).
In onderhandelen ben ik wellicht niet de beste, maar ik ben natuurlijk wel voornemens om huiswerk en vergelijkingen te doen. Ik ga bij voorkeur naar een zaak waar gelijk een nette prijs wordt gegeven. Goede tips om eventueel voor apparatuur een aparte offerte (elders) te vragen neem ik mee.

Welke keukenboeren/verkopers zouden jullie adviseren?
We zijn woonachtig in Drenthe. Ik lees regelmatig Superkeukens en maar ook wel I-Kook, met overall best goede ervaringen. Er zijn echter ook partijen die ook doen in badkamers - dat kan voor ons interessant zijn echter vallen deze volgens mij bijna allemaal onder DMG (en daar ben ik wat minder gecharmeerd van i.v.m. hun verkooptechniek).
Kortom, goede tips zijn welkom! Tot die tijd ga ik lekker bladeren in dit topic :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-06 14:11
ThaBol schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:41:
Al een tijdje meegekeken en ingelezen hier en sinds april aan het oriënteren voor de keuken in onze nieuwbouwwoning en nu deel ik graag mijn ervaring.
We zijn bij verschillende keukenzaken geweest (Reddy, Superkeukens en Keukensale). Bewust de zaken van DMG vermeden en bij zaken gekeken waar er niet meteen een grote korting gegeven wordt.

Bij Reddy en Keukensale werden we goed geholpen en zijn we meerdere keren langs geweest maar kregen we alleen een totaalprijs en 3D tekeningen mee naar huis. Dus geen overzicht van de verschillende kasten, materialen of apparatuur.

Bij Superkeukens hadden we meteen wel een goed gevoel maar de prijs vonden wij te hoog. Het voordeel daar was dat je wel zelf de apparatuur kunt bestellen wat bij de andere zaken niet kon. Ik heb de offerte van de apparatuur elders laten zien en ze gaven aan dat zij het daarvoor inderdaad niet konden leveren. Wel werd aangegeven dat we de inbouw vriezer beter bij hun konden bestellen want die zou dan maar €100,- extra kosten.
Uiteindelijk vorige week bij Superkeukens de knoop doorgehakt nadat we bij alle 3 de zaken een offerte hebben laten opstellen welke allemaal dicht bij elkaar lagen.

Uitvoering

Werkblad
Dekker (evora Ceramics) Keramiek 6mm type Golding | Lux (Totaal 4cm dik werkblad)

Opstelling

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Ik vind het echt een heleboel geld voor wat kastjes en een werkblad maar merkte bij deze zaken dat er weinig ruimte is voor onderhandelen (of ik ben er gewoon heel slecht in :) ). We zouden een ander type blad kunnen kiezen en andere apparatuur maar hebben besloten dat we het hierbij laten.

Ik ben er alleen nog niet helemaal over uit of ik nu al de apparatuur bestel en later laat leveren of pas een aantal maanden voor de oplevering van de woning alles bestel (Q3/Q4). Mogelijk is er dan weer een nieuw model of zijn de prijzen van deze modellen juist gezakt. Iemand hier ervaring mee?
Je hebt een vrij forse keuken hoor. Het aantal kastjes en ook werkblad qua strekkende meter is opgeteld groter dan menig eiland-keukens. Wellicht voelt dit anders omdat het een parallel opstelling is. Maar denk de muur aan de kant van de wasbak eens weg en doe alsof het dus een eiland is. Vind de prijs eerlijk gezegd echt niet aan de hoge kant, integendeel. Volgens mij zou ik tekenen voor dat bedrag (geschreven eind december 2024).

[ Voor 3% gewijzigd door Nutella op 31-12-2024 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-07 11:28

Squats

Wereldreizende tweaker

Eens met bovenstaande, is echt geen slechte prijs.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-05 07:01

Uitvoering

Werkblad

Opstelling

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Het is ook veel geld. Vraag een offerte op bij Veldkamp voor Nobilia en de apparatuur zonder blad en zonder montage, vraag ook offerte op bij keukendepot voor alleen de kasten. En vraag een losse offerte op voor het blad. Reken de 2k erbij en je weet of het goed zit, prijs van mijn methode is de bodem. Hoger voor ontzorgd worden mag, maar niet tot het oneindige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-07 15:26
Hier ook eindelijk de knoop doorgehakt. In Duitsland geslaagd, ruim 20% goedkoper dan 2 andere offertes bij Nederlandse zaken voor nagenoeg dezelfde keuken. Dus loont zeker de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:56
Arwen. schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:53:
Hier ook eindelijk de knoop doorgehakt. In Duitsland geslaagd, ruim 20% goedkoper dan 2 andere offertes bij Nederlandse zaken voor nagenoeg dezelfde keuken. Dus loont zeker de moeite.
En waar ben je in Duitsland geweest dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwen.
Prins32 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 00:57:
[...]

En waar ben je in Duitsland geweest dan?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-06 19:31
Na flink wat lezen is mij nog steeds onduidelijk wat bijvoorbeeld Bruynzeel in de categorie 'laag' doet vallen. Kan iemand mij uitleggen wat hen in dezelfde categorie als Nobilia of IKEA doet zitten, en niet in die er boven waar bijvoorbeeld Schuller in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Catorce schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:51:
Na flink wat lezen is mij nog steeds onduidelijk wat bijvoorbeeld Bruynzeel in de categorie 'laag' doet vallen. Kan iemand mij uitleggen wat hen in dezelfde categorie als Nobilia of IKEA doet zitten, en niet in die er boven waar bijvoorbeeld Schuller in zit?
Korpusflexibiliteit (zie hoogtes, dieptes, kleuren etc) opties in fronten/scharnieren/lades, wanddiktes/steunplanken, ventilatiedesigns, frontmaterialen etc

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 19:01
marteltor schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 22:55:
[...]
Ik kan dit bevestigen.
Na maanden van keukenzaken bezoeken hebben we vandaag getekend bij Akzent voor een Rotpunkt X13 keuken. In tegenstelling tot Ekelhoff kon bij Akzent echt alles wat we wilden of wat we noemden.

Kenmerken; hoogte werkblad 101cm, siemens iq700 combi oven, Siemens iq700 stoomoven, Siemens koelkast met push to open, Miele vriezer met push to open systeem vanuit Rotpunkt (hadden we eerst van Siemens maar in deze kleine maat was deze er niet in no frost - we kregen zonder meerprijs upgrade naar deze Miele nofrost), Miele KMDA7676FL matt kookplaat met afzuiging vlakinbouw, Quooker combi flex, Silestone calacatta gold eternal blad, spoelbak onderbouw. Vaatwasser nemen we mee uit huidige keuken. Op alles 5 jaar garantie.

***members only***

Tekeningen zijn net ietsje anders dan het geworden is (paar maten zijn paar cm meer of minder geworden):
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De keuken staat inmiddels alweer een aantal weken.l en het begint al rommeltje te worden ;) toch even het resultaat tot op heden delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWOpzfYM7Zzg7y3W2CmmtHjI-DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d83vAlCKWMVscQdzhOjFr5Qo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFLe4koyAgufLv9Ig3D-S0hDTDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OEAXT0zFLgud5AOG6NEcH5Zr.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben wel een afvalsysteem onder de spoelbak maar ik kan daar niet aan wennen, vandaar de vuilnisbak.

Verlichting en vensterbank moeten nog. De barkruk hebben we geleend van een winkel om te kijken hoe het staat.

We zijn erg blij met de keuken, en erg blij met de Duitse zaak (Akzent in Nordhorn) die de levering en plaatsing deed.

Overigens hebben we een iets duurdere Miele kookplaat gekregen. Niet de 7676 maar 7876. Kwam ik deze week achter :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soewi
  • Laatst online: 15-01 22:31
Van de week bij krukenwinkel geweest.
Schuller keuken samengesteld met:
Kasten: Mira schelpenwit mat
Blad: composiet couperus honed cat 2
Apparaten:
- Vaatwasser Juno JGVN606E4
- Koel/vries Juno JCU178E0S4 (188 cm)
- Koelkast: Juno JCN088E0S4 (88 cm)
- Combioven: Etna MO670TI (60 bij 60)
- Kookplaat: Bora Puru

Prijssamenstelling was: 13.900
Kasten: 6500
Blad: 3350
Montage: 1350
Apparaten: 2700
- Vaatwasser gratis door punten
- Koel/vries: gratis door punten
- koelkast: 1€
- kookplaat: 1900
- combioven: 800

Nu twijfelen we nog om de apparatuur te wijzigen tegen meerprijs. Liefste zouden we nog de combioven willen wijzigen, omdat etna niet zo goed staat aangeschreven. Onderstaand mogelijkheden voor wijzigingen naar Siemens of pelgrim tegen meerprijs:

Combi - Siemens HM936GCB1: +1200
Combi - Pelgrim OM460GLS +50
Vaatwsser - Siemens SN63H802UE +719
Koelkast - Bosch kir21sfe0 +665
Koel/vries - Bosch kiv86sfe0 +1085

Hebben jullie verder nog tips wat betreft onderstaande keukenschets, apparatuur en prijs?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMb60E1RGs63Te5pSi-E6hGKVNE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/qqjy2tGsx9zaslA1kJ8ASyVY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Nu online
Qua oven ga je wel gelijk naar een hele dure. Qua oven kan een HB774G1B1 en een combioven als HM736G1B1 ook denk ik? Zijn samen onder de 2000 euro. Wij hebben die nu op onze lijst staan. Welke reinigingsmethode wil je bv?
Qua kookplaat twijfelen wij tussen de bora puru of de siemens EX807NX68E. Is iets duurder maar volgens mij meer mogelijk qua koken tegen meer afzuiggeluid als ik mij goed heb ingelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Soewi schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:26:
Apparaten:

Nu twijfelen we nog om de apparatuur te wijzigen tegen meerprijs. Liefste zouden we nog de combioven willen wijzigen, omdat etna niet zo goed staat aangeschreven. Onderstaand mogelijkheden voor wijzigingen naar Siemens of pelgrim tegen meerprijs:

Hebben jullie verder nog tips wat betreft onderstaande keukenschets, apparatuur en prijs?

[Afbeelding]
Qua kasten heb je volgens mij een prima prijs te pakken.

Verder vraag ik me af waarom je voor de koelkast en koel/vries voor Bosch kiest, en voor de vaatwasser en mogelijk de oven voor Siemens? De koelkasten en koel/vries combinaties van Siemens en Bosch zijn technisch identiek, en qua prijs eigenlijk ook. Naar mijn mening oogt het altijd wat netter als er zoveel mogelijk voor hetzelfde merk gekozen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soewi
Davidrrr schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 16:53:
Qua oven ga je wel gelijk naar een hele dure. Qua oven kan een HB774G1B1 en een combioven als HM736G1B1 ook denk ik? Zijn samen onder de 2000 euro. Wij hebben die nu op onze lijst staan. Welke reinigingsmethode wil je bv?
Qua kookplaat twijfelen wij tussen de bora puru of de siemens EX807NX68E. Is iets duurder maar volgens mij meer mogelijk qua koken tegen meer afzuiggeluid als ik mij goed heb ingelezen.
Dit kwam door de beperkte mogelijkheden, omdat we voor een 60 bij 60 oven wilde gaan. Wellicht dat we deze gaan wijzigen naar 45cm en dan een koelkast van 102 cm nemen. Indien we voor een combi-oven van AEG in combinatie met de overige Juno apparatuur gaan krijgen we 5 jaar garantie op alle apparatuur.
Vooral voor de combi-oven en de kookplaat vinden wij het belangrijk om ieder geval kwalitatief goede apparaten te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Soewi schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:22:
[...]

Dit kwam door de beperkte mogelijkheden, omdat we voor een 60 bij 60 oven wilde gaan. Wellicht dat we deze gaan wijzigen naar 45cm en dan een koelkast van 102 cm nemen. Indien we voor een combi-oven van AEG in combinatie met de overige Juno apparatuur gaan krijgen we 5 jaar garantie op alle apparatuur.
Vooral voor de combi-oven en de kookplaat vinden wij het belangrijk om ieder geval kwalitatief goede apparaten te hebben
Wij nemen ook 60x60 voor beide apparaten. Alleen bieden keukenzaken dat tussenmodel vaak niet aan (7.. serie). Gaan vaak gelijk naar de duurdere 9.. serie. Wij vinden dat model te duur voor onze eisen en kopen de apparaten zelf en kopen alleen de kasten bij de keukenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• factor15
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:37
Overigens hebben we een iets duurdere Miele kookplaat gekregen. Niet de 7676 maar 7876. Kwam ik deze week achter :')
@marteltor Prachtige keuken. Hoe bevalt de Miele kookplaat?

Ik overweeg namelijk deze kookplaat. Dankje.

*** www.afsluitboete.nl *** Dossier factor15 gas gratis de deur uit ***

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nutella
Jep, ik heb ook dit jaar getekend bij Akzent in Nordhorn Had mn keuken geplaatst in de topic met tekening en totaalprijs, maar kan hem niet vinden (teveel pagina’s) _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sidus
  • Laatst online: 12:34
Apparaten:

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Over de apparatuur kan ik niks zeggen. Ik zou persoonlijk alleen overwegen om nog wat meer aanrechtblad/werkruimte te creëren. Misschien ipv die 2x 40cm hoge kasten 1x 60cm nemen. Of zelfs maar 2x 60cm hoge kasten (1 met oven en 1 met koelkast), en dan misschien bovenkasten boven het veel langer geworden blad? Bovenkasten zie ik hier niet veel meer in het topic, maar kan wel helpen meer blad te krijgen zonder al teveel in te leveren op kast ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:40
Apparaten:

[Afbeelding]
Ik zou iets anders verzinnen voor die kast met oven en koelkast. Dat verpest het lijnenspel nogal.

Zitten er aan de kant van de kookplaat ook lades? Anders zou ik meer ladeblokken plannen.

Ook wel benieuwd naar de plattegrond van de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
factor15 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 18:55:
[...]

@marteltor Prachtige keuken. Hoe bevalt de Miele kookplaat?

Ik overweeg namelijk deze kookplaat. Dankje.
Het is voor ons de eerste keer inductie, en eerste keer downdraft. Dus het is lastig vergelijken.

Pluspunten:
- Hij ziet er echt superstrak uit.
- Boost stand is echt boost. Het gaat echter wel zo hard dat je niet even iets uit je kast kan pakken; dan kan het water al over de rand klotsen van het koken.
- Afzuiging werkt veel beter dan verwacht.

Nadelen:
- We hebben een pan er te lang op laten staan, of hij was krom oid. We hebben nu een plekje. Is bijna helemaal weggegaan met poetsen, maar niet helemaal.
- Tiptoetsen...het kan beter.
- Wifi verbinding heb je niks aan. Althans, ik kan er niks mee.

Al met al zou ik hem zo nog eens kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
marteltor schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:44:
[...]

Het is voor ons de eerste keer inductie, en eerste keer downdraft. Dus het is lastig vergelijken.

Pluspunten:
- Boost stand is echt boost. Het gaat echter wel zo hard dat je niet even iets uit je kast kan pakken; dan kan het water al over de rand klotsen van het koken.

Nadelen:
- We hebben een pan er te lang op laten staan, of hij was krom oid. We hebben nu een plekje. Is bijna helemaal weggegaan met poetsen, maar niet helemaal.

Heb je een afvoer naar buiten of recirculatie en hoe bevalt dat? Wij zitten nog in dubio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:56
[...]

Pluspunten:

Nadelen:

Hoe kan er een plekje op de plaat komen als een pan er te lang op staat of krom was? Ik mis die logica even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lotlot
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-01 12:41
Onze keuken van Superkeukens wordt komende week geleverd. De aanbetaling hebben wij in september gedaan. Nu moest er officieel 10 dagen voor levering het restbedrag betaald worden. Zij waren te laat met sturen factuur dus nog niet gedaan. Maar ik heb er eigenlijk best ook wel moeite mee om een gedrag van ongeveer 18.000 vooraf te betalen. Ik heb al contact met ze gehad en CBW benoemd maar dit was hetgeen ze daar blijkbaar strak op blijven. Het staat op het contract. (Ja we hadden er bij het tekenen over moeten beginnen, maar we waren daar al uren en 1e X keuken kopen dus hebben daar helemaal niet naar gekeken. Dom dat weten we). Wat is hier normale werkwijze in bij het kopen van een keuken. Kan ik alsnog vragen of het achteraf betaald kan worden? Of gaan ze dan echt gewoon niet leveren, want dat wil ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookwekkert
  • Laatst online: 19-05 17:44

Uitvoering

Werkblad

Opstelling

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Ik vind dit zelfs eerder aan de goedkope kant! Het lijkt haast wel of er een addertje onder het gras zit. EUR 21k is absoluut geen slechte prijs en ik vraag me oprecht af of je bij enig andere leverancier dezelfde prijs geoffreerd gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Lotlot schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:38:
Onze keuken van Superkeukens wordt komende week geleverd. De aanbetaling hebben wij in september gedaan. Nu moest er officieel 10 dagen voor levering het restbedrag betaald worden. Zij waren te laat met sturen factuur dus nog niet gedaan. Maar ik heb er eigenlijk best ook wel moeite mee om een gedrag van ongeveer 18.000 vooraf te betalen. Ik heb al contact met ze gehad en CBW benoemd maar dit was hetgeen ze daar blijkbaar strak op blijven. Het staat op het contract. (Ja we hadden er bij het tekenen over moeten beginnen, maar we waren daar al uren en 1e X keuken kopen dus hebben daar helemaal niet naar gekeken. Dom dat weten we). Wat is hier normale werkwijze in bij het kopen van een keuken. Kan ik alsnog vragen of het achteraf betaald kan worden? Of gaan ze dan echt gewoon niet leveren, want dat wil ik ook niet
Nee het is echt vooraf. Maar anderzijds is dit ook gelijk binding voor hun en moeten ze leveren. Doen ze dit niet dan zijn ze als nog aansprakelijk. Ook als de door hun gestuurde monteur het verpest moeten zij het regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Prins32 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:24:
[...]

Hoe kan er een plekje op de plaat komen als een pan er te lang op staat of krom was? Ik mis die logica even.
Ik denk het te heet werd op één plek ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Davidrrr schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:21:
[...]

Heb je een afvoer naar buiten of recirculatie en hoe bevalt dat? Wij zitten nog in dubio.
Hier hebben we ook lang over zitten twijfelen.
Het is afvoer naar buiten geworden.
Over recirculatie hoor ik wisselende dingen; de een zegt 'ik ruik niks, werkt perfect', maar ik wijt dat aan cognitieve dissonantie die opgelost wordt ;)
Nadeel van recirculatie is ook dat er vocht in huis blijft.
Nadeel van afvoer naar buiten is dat als ik een paar meter verderop aan tafel zit te werken, en de afzuiger staat max aan, dat ik dat gewoon voel aan mn benen (qua lucht-gevoelstemperatuur). Die lucht komt toch ergens vandaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:25
[...]
Als dat een plekje is dat ‘op’ de plaat lijkt te zitten, zou je het nog kunnen proberen met witte tandpasta. Klein beetje erop, inwrijven met een doekje of je vinger, en afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:00:
Wij hebben momenteel twee offertes ontvangen, een voor een Schmidt keuken (DBselect van DB Arma keukens) en de ander voor een Rotpunkt (Zerox AM).

De offerte voor de Rotpunkt keuken komt lager uit (lagere montagekosten en meer korting op de apparatuur). Nu ben ik benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn die kunnen aangeven of er veel verschil zit tussen Schmidt en Rotpunkt.

Heb al gezocht in het topic en ook op het Duitse keukenforum, daaruit maak ik op dat het beide redelijk gelijkwaardig zijn. Kan iemand dat bevestigen of zie ik wat over het hoofd?

[Afbeelding]

Overigens heeft de Rotpunkt keuken momenteel onze voorkeur omdat deze met anti-fingerprint is, de binnenkant van de kastjes ook in kleur zijn en er al antislipmatten aanwezig zijn.
Het is uiteindelijk een Rotpunkt keuken geworden, gekocht bij Akzent kuchen in Nordhorn.

Members only:

Kleuren combinatie van Snow White en City Oak met Bianco Drift composiet werkblad en achterwand.

Apparatuur:

Koelvries: Siemens KI86NADD0
Kookplaat: Bora Puru
Combi oven: Siemens CM936GCB1
Stoom oven: Siemens HS958GED1
Vaatwasser: Siemens SN65Z802BE
Kraan: Quooker Combi+ RVS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41

aex351

I am the one

Apparaten:

[Afbeelding]
Hoe zit het qua afzuiging wanneer je een keer wilt frituren? Je kookplaat trekt dat niet. Ik sta er vrij neutraal in. Maar snap werkelijk waar niet waarom zoveel mensen voor een Bora Puru kiezen. Is wel echt een mode dingetjes geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 01-01-2025 23:20 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
aex351 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:18:
[...]

Hoe zit het qua afzuiging wanneer je een keer wilt frituren? Je kookplaat trekt dat niet. Ik sta er vrij neutraal in. Maar snap werkelijk waar niet waarom zoveel mensen voor een Bora Puru kiezen. Is wel echt een mode dingetjes geworden.
Geen afzuiger willen hebben. Veel werk dan soms om dat naar buiten te krijgen als je kookeiland hebt. Bij ons komt de plaat aan de zijwand. Wij zouden die naar buiten kunnen laten afvoeren. Maar ik twijfel nog. Komen ook weer wat extra kosten bij en zoals boven twijfel ik qua koude lucht. Wij hebben een goede MV en hebben altijd wel een luchtventilatie in het raam open staan. Maar ik vind het lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:58
[...]

Pluspunten:

Nadelen:

...
Ik heb ook een keuken besteld, die in tweede helft van 25 geleverd gaat worden. Met de Miele 7676 kookplaat. Volgens mij is het enige verschil dat de 7878 mat is en de 7676 niet. Ik heb überhaupt niet gekeken of er verschillende Miele platen waren. Alleen of die in een 80 onderkast past.

Toen bedacht ik me. Het topmodel van Siemens EX807NX68E of versie met rode knoppen had ik ook kunnen nemen, die heeft 2 sliders dus ik denk wat handiger met tiptoetsen dan miele. Maar hoe verhoudt die zich verder tov Miele, iemand (@factor15 ) een idee welke beter is? Anders even de andere regelen nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extreme smell
aex351 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 23:18:
[...]

Ik heb zelf een Siemens EX877NX68E in bestelling. Ik frituur nooit en kook ook niet vaak met hoge pannen, dus in mijn geval is downdraft een prima oplossing.

Ik ben wel nieuwsgierig of een soort extensiestuk zou werken zodat de afzuigingopening omhoog komt als je een frituurpan of airfryer gebruikt. Als ik de keuken in gebruik heb wil ik wel eens zoiets 3D printen om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBol
  • Laatst online: 13:16
Kookwekkert schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:58:
[...]

Ik vind dit zelfs eerder aan de goedkope kant! Het lijkt haast wel of er een addertje onder het gras zit. EUR 21k is absoluut geen slechte prijs en ik vraag me oprecht af of je bij enig andere leverancier dezelfde prijs geoffreerd gaat krijgen.
Ik heb bij de 2 andere zaken ook offertes laten opmaken met hetzelfde merk keuken, werkblad en apparatuur.
Ze zaten alle 3 tussen de 24-25k met apparatuur. Alleen bij superkeukens was het mogelijk de apparatuur zelf te regelen waardoor het uiteindelijk lager uitkwam.
Ik ben met de offerte van Superkeukens + offerte voor losse apparatuur weer naar de andere zaak gegaan om te zien of hij hier net onder wilde gaan zitten maar die gaf aan dat hij dit niet kon doen en dat ik dan "een goede deal" had.
We gaan het zien in Q3/Q4 of het allemaal klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:38
Hoi allemaal,

Ik meng mij ook even in dit topic omdat ik graag jullie advies zou willen. Wij wonen al 8 jaar in onze fijne tussenwoning uit 2011. We zijn de 2de bewoners en hebben na het kopen niks veranderd omdat de keuken nog erg goed was. Ondertussen hebben we wel verhuisplannen/dromen om een stap te maken naar een 2:1 kapper maar gezien de markt is dat volstrekt kansloos dus we verwachten hier nog wel een x aantal jaar te wonen. Met veel plezier overigens!

We vonden altijd al dat de keukenkleur niet paste bij wat wij mooi vinden, het is een bruine kleur, en nu willen we het toch wel eens graag aanpakken. Dat wil zeggen: nieuwe kleur laten spuiten of geheel nieuwe frontjes, een nieuw blad (we hebben hele nare vlekken op ons huidige composiet blad, zie foto hieronder) en we willen graag en koken op gas af en over naar inductie en dan ook gelijk een nieuwe moderne afzuigkap waarbij het natuurlijk helemaal mooi is als dit geïntegreerd kan worden, maar dat is geen eis. Je hebt tegenwoordig ook hele mooie slanke afzuigkappen.

Onze vragen zijn vooral:

1. Wat is beter: een verder prima keuken in een ander kleurtje laten spuiten of nieuwe frontjes? De frontjes zijn opzich nog prima, alleen moet het even netjes strak aangedraaid worden zodat het allemaal weer netjes is. Leek ons handiger dit te doen als we alles bijv. hebben laten overspuiten. We willen graag een lichtere kleur keuken en daarboven op een passend betonnen blad. Helemaal wit willen we niet, maar een beetje combinatie van wit/mintgroend/zeeblauw lijkt ons erg mooi en passend.
2. We willen het budget laag houden dus het hoeft allemaal niet top notch materiaal te zijn. De keuken moet gewoon even een moderne upgrade krijgen.
3. Ons keukenblad heeft hele nare witte vlekken, het lijkt wel kalk. Toevallig alleen het deel boven de vaatwasser. We hebben al vanalles geprobeerd met wax en olie maar het is in de loop der tijd alleen maar erger geworden. Het waren ooit een paar vlekjes, nu is dat deel van het blad helemaal 'besmet'. Herkent iemand dit?

Keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iVgB6BYcgZoh3jQQtXiBD8WNrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cfdfT2O7uFSFK5jWwuQfqHcd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELkSfDZ5WRjLH667xCZnnnArZvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbHjOJJCzYcNBAK737KvdVWj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4zwTNT8QP_Jhs3HzR5DVidJBlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cbxGeEhMsc42zT2Aan6PoHvU.jpg?f=fotoalbum_large

Blad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5V6hg0sjoDH_SkbloC8xk8LS2aw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Tlxh9nAQHx4ZXhvYgOwV0VZw.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 02-01-2025 12:46 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Juancho schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:40:
Hoi allemaal,

Ik meng mij ook even in dit topic omdat ik graag jullie advies zou willen. Wij wonen al 8 jaar in onze fijne tussenwoning uit 2011. We zijn de 2de bewoners en hebben na het kopen niks veranderd omdat de keuken nog erg goed was. Ondertussen hebben we wel verhuisplannen/dromen om een stap te maken naar een 2:1 kapper maar gezien de markt is dat volstrekt kansloos dus we verwachten hier nog wel een x aantal jaar te wonen. Met veel plezier overigens!

We vonden altijd al dat de keukenkleur niet paste bij wat wij mooi vinden, het is een bruine kleur, en nu willen we het toch wel eens graag aanpakken. Dat wil zeggen: nieuwe kleur laten spuiten of geheel nieuwe frontjes, een nieuw blad (we hebben hele nare vlekken op ons huidige composiet blad, zie foto hieronder) en we willen graag en koken op gas af en over naar inductie en dan ook gelijk een nieuwe moderne afzuigkap waarbij het natuurlijk helemaal mooi is als dit geïntegreerd kan worden, maar dat is geen eis. Je hebt tegenwoordig ook hele mooie slanke afzuigkappen.

Onze vragen zijn vooral:

1. Wat is beter: een verder prima keuken in een ander kleurtje laten spuiten of nieuwe frontjes? De frontjes zijn opzich nog prima, alleen moet het even netjes strak aangedraaid worden zodat het allemaal weer netjes is. Leek ons handiger dit te doen als we alles bijv. hebben laten overspuiten. We willen graag een lichtere kleur keuken en daarboven op een passend betonnen blad. Helemaal wit willen we niet, maar een beetje combinatie van wit/mintgroend/zeeblauw lijkt ons erg mooi en passend.
2. We willen het budget laag houden dus het hoeft allemaal niet top notch materiaal te zijn. De keuken moet gewoon even een moderne upgrade krijgen.
3. Ons keukenblad heeft hele nare witte vlekken, het lijkt wel kalk. Toevallig alleen het deel boven de vaatwasser. We hebben al vanalles geprobeerd met wax en olie maar het is in de loop der tijd alleen maar erger geworden. Het waren ooit een paar vlekjes, nu is dat deel van het blad helemaal 'besmet'. Herkent iemand dit?

Keuken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blad:

[Afbeelding]
Kijk we kunnen niet in de portemonnee kijken, maar wat ik denk dat je het beste kan doen, is een offerte opvragen bij een keukenspuiter en/of frontenzaak. En natuurlijk eentje voor het blad.
Kijken hoeveel daar uit komt.

Stel het kost je x bedrag en een compleet nieuwe keuken met behoud apparatuur is een paar duizend meer, ga je dan alles hernieuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Juancho schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:40:
Hoi allemaal,

Onze vragen zijn vooral:

Keuken:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blad:

[Afbeelding]
Je zou ook kunnen overwegen om de kastjes te laten wrappen. Dit is waarschijnlijk goedkoper dan laten spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickown
  • Laatst online: 01-07 22:11
Wij zijn bij twee keukenzaken geweest en waren geschrokken van de prijzen. Daarnaast zijn ze niet transparant over de prijzen en bieden ze meteen een totaalbedrag aan. Hieronder hebben we de offerte van één partij geplaatst. We zijn benieuwd naar jullie mening. Naar onze indruk kan dit goedkoper.

Members only: title

[ Voor 21% gewijzigd door Rickown op 02-01-2025 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:38
Squats schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:40:
[...]

Kijk we kunnen niet in de portemonnee kijken, maar wat ik denk dat je het beste kan doen, is een offerte opvragen bij een keukenspuiter en/of frontenzaak. En natuurlijk eentje voor het blad.
Kijken hoeveel daar uit komt.

Stel het kost je x bedrag en een compleet nieuwe keuken met behoud apparatuur is een paar duizend meer, ga je dan alles hernieuwen?
Ik heb vanmiddag al dezelfde persoon om een offerte gevraagd die hier in 2018 ook is geweest. Destijds viel het bedrag erg mee (€1450,--) voor het spuiten van de gehele keuken, buitenkant en binnenkant frontjes. Dat bedrag zal nu denk ik wel een stukje hoger zijn maar ok. Ik verwacht dat nieuwe frontjes veel duurder zullen zijn. Maar we willen zaterdag even langs een keukenzaak hier in onze woonplaats gaan om een nieuw keukenblad/kookplaat/afzuigkap te bekijken en te bespreken wat dat kost. Dan kunnen we gelijk vragen of ze ook frontjes verkopen en wat dat dan zou kosten.

We willen niet heel veel geld hiervoor uitgeven vanwege de verhuisplannen/dromen die er nog altijd zijn. Maar als we voor een schappelijk bedrag toch de keuken een nieuwe look kunnen geven hebben we dat er wel voor over om er ook zelf van te genieten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Rickown schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 16:01:
Wij zijn bij twee keukenzaken geweest en waren geschrokken van de prijzen. Daarnaast zijn ze niet transparant over de prijzen en bieden ze meteen een totaalbedrag aan. Hieronder hebben we de offerte van één partij geplaatst. We zijn benieuwd naar jullie mening. Naar onze indruk kan dit goedkoper.

***members only***
dan is die offerte van Ekelhoff toch te prefereren? 1000 euro minder en hogere klasse kastjes.
Jammer dat je niet bij de buren van Ekelhoff bent geweest (Akzent), die hadden ongetwijfeld ook iets concurrerends kunnen bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutella

***members only***
Dat van Ekelhoff is echt een lage prijs. Mag ik vragen waarom jullie schrokken: wat was jullie verwachting ongeveer?
Als je met deze offerte of die van Ekelhoff naar Akzent gaat, kom je nog goedkoper uit. Ik vind het echt geen hoog bedrag en bij Akzent zou ik zegge ; tekenen die handel. Goedkoper kan haast niet denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Nutella op 02-01-2025 20:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheModeR
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 15:33
Wij zijn al een paar maanden onderweg met het uitzoeken van een nieuwe keuken voor na de verbouwing van ons huis. Inmiddels weten we goed wat we willen hebben. Waar het uitzoeken van een keuken in het begin leuk is, zijn we de leuke fase inmiddels voorbij en vooral offertes aan het opvragen. Wat erg veel tijd kost, want bij de meeste zaken mag je 1 of 2x langs.

Gelukkig dit topic gevonden op Tweakers, van onschatbare waarde en had zeker tijd gescheeld als ik deze eerder had gevonden :)

Even korte opsomming:

- Werkblad Dekker Evora Ceramics Golding gepolijst (of vergelijkbaar).
- Hoge kasten in walnoot fineer gegroefd, met subtiele greep.
- Koffienis met werkblad gelijk aan eiland, met spatplint.
- Kookeiland in mat gelakt Terra Grey.
- Laden aan werkzijde kookeiland voorzien van greeplijst, onderste lade in push-to-open (niet op tekening).
- Laden aan wijnklimaatkast zijde push-to-open.
- Spoelbak Franke Fraganite Polar White.

Voor de gegroefde houten fronten valt op dat bij veel winkels het fineer erg dun is en ingefreesde verdieping (groef) geen fineer is maar donker gelakt basismateriaal. Bij Provence, Ekelhoff en Ardland is dit niet het geval en zijn de fronten van een dikkere massief houten laag voorzien en daarmee dus ook de groef van hout. Als je dit eenmaal gezien hebt... bij Kvik was dit het meest duidelijk trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nUHxST2WasqbvHh0l9NPiQ9kqmM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUhg9U4SwGmBqfpJZxCGUgdy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mTj-2085LWPTiG9t2rEhqAXUcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cQNJnDnXRDmszvuFGF7FQ9uX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dkl0qqv3LFurXJnYx85oXjVs-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7Uig5b8zmLoYLiVErX7PTxc.jpg?f=fotoalbum_large

En hieronder onze bevindingen qua offertes en bijdrage in dit waardevolle topic:

Members only:

Mochten jullie nog tips hebben, dan graag. Ik heb nog een offertecheck lopen bij Keukenloods, die zal waarschijnlijk morgen binnen komen.

[ Voor 0% gewijzigd door TheModeR op 02-01-2025 22:21 . Reden: Kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
TheModeR schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:15:
Wij zijn al een paar maanden onderweg met het uitzoeken van een nieuwe keuken voor na de verbouwing van ons huis. Inmiddels weten we goed wat we willen hebben. Waar het uitzoeken van een keuken in het begin leuk is, zijn we de leuke fase inmiddels voorbij en vooral offertes aan het opvragen. Wat erg veel tijd kost, want bij de meeste zaken mag je 1 of 2x langs.

Gelukkig dit topic gevonden op Tweakers, van onschatbare waarde en had zeker tijd gescheeld als ik deze eerder had gevonden :)

Even korte opsomming:

- Laden aan werkzijde kookeiland voorzien van greeplijst, onderste lade in push-to-open (niet op tekening).

Voor de gegroefde houten fronten valt op dat bij veel winkels het fineer erg dun is en ingefreesde verdieping (groef) geen fineer is maar donker gelakt basismateriaal. Bij Provence, Ekelhoff en Ardland is dit niet het geval en zijn de fronten van een dikkere massief houten laag voorzien en daarmee dus ook de groef van hout. Als je dit eenmaal gezien hebt... bij Kvik was dit het meest duidelijk trouwens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

En hieronder onze bevindingen qua offertes en bijdrage in dit waardevolle topic:

***members only***

Mochten jullie nog tips hebben, dan graag. Ik heb nog een offertecheck lopen bij Keukenloods, die zal waarschijnlijk morgen binnen komen.
Fraaie keuken en materialen.
Ik zou het kastje onder de spoelbak anders doen.

Als ik de vergelijking van prijzen zie dan zou MadeByDas een no brainer zijn voor mij.

Heb je meer details van dat ontwerp / offerte. Zij kunnen relatief voordelig maatwerk toepassen dus wellicht kun je nog e.e.a. Optimaliseren qua hoogtes en breedtes van kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-06 23:32
Iemand nog tips om goede deals te vinden voor inbouwovens? Ik vind het heel lastig om goed te vergelijken. Gebruiken jullie ook Idealo en kan je ovens goedkoper bij onze oosterburen krijgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online

Eigenlijk niet gedacht aan de bora purmu. Gedacht aan de siemens EX807NX68E? Je hebt veel van siemens namelijk. Wellicht is het voordeliger de wijnklimaat ook te nemen van siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:05
Vinny1 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 00:28:
Iemand nog tips om goede deals te vinden voor inbouwovens? Ik vind het heel lastig om goed te vergelijken. Gebruiken jullie ook Idealo en kan je ovens goedkoper bij onze oosterburen krijgen?
Selecteer op functies en niet op type, want er zijn te veel typenummer. Ik wilde de goedkoopste Miele met pyrolyse. Uiteindelijk was die er bij bol een goed in de aanbieding, but ymmv.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

Even korte opsomming:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Mijn keuken komt bij Ardland weg, was niet de goedkoopste, maar advies en begeleiding op basis van onze wensen stond mij aan.
Ik had overigens niet de eigenaar maar een rustige kerel, meneer Ripperda.

Als je overigens naar Duitsland gaat omdat daar de keukens goedkoper zijn, dan adviseer ik om 50km verder landinwaards te rijden. De keukenboeren over de grens, in Nordhorn, handteren NL prijzen met iets meer korting. Maar niet zozeer de duitse prijs

[ Voor 4% gewijzigd door barry86 op 03-01-2025 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheModeR
SquareOne schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:41:
[...]

Fraaie keuken en materialen.
Ik zou het kastje onder de spoelbak anders doen.

Als ik de vergelijking van prijzen zie dan zou MadeByDas een no brainer zijn voor mij.

Heb je meer details van dat ontwerp / offerte. Zij kunnen relatief voordelig maatwerk toepassen dus wellicht kun je nog e.e.a. Optimaliseren qua hoogtes en breedtes van kasten.
Bedankt.

Ja, onze voorkeur gaat ook uit naar de MadeByDas en vandaar de vervolgafspraak a.s. zaterdag. Ik heb van deze zaak nog geen 3D renders omdat ze een offerte hebben gematcht. Offerte heb ik wel en zal ik met de renders delen zodra ik deze heb want dan sluit het ook bij elkaar aan. Daarbij was de spoelkast ook al niet helemaal naar mijn zin. Ik heb hun offerte ook zonder apparatuur en dat willen ze ook wel zo leveren. Dat verschil was overigens bijna de netto prijzen van Veldkamp.

Ik ben de hele tijd uitgegaan van de Bora Purmu maar zal de Siemens ex807nx68e of Bosch equivalent in overweging meenemen. E.a. afhankelijk van of het een Siemens of Bosch collectie wordt. Bij deze zaak is het volledig Bosch.

De wijnklimaatkast is het verschil tussen 'B' merk en Siemens/Bosch wel fors en daar ben ik nog niet over uit. Een wijnklimaatkast is nou eenmaal iets minder belangrijk en geen levensbehoefte (voor ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Wij hebben de wijnklimaatkast geschrapt. De grotere merken waren 60 cm breed en dat vonden wij te breed in onze keuken. Wat smallere gevonden (40 cm bv) van wat goedkopere merken maar kreeg te horen dat dat lastig goed in te bouwen was, greeplijst kon niet door etc. Uiteindelijk gekozen voor de kastruimte. Was voor ons meer voor het leuke.

Soms krijgen verkopers betere prijs bij meer apparaten dus jij uiteindelijk ook wellicht. Ik kan de siemens krijgen voor 2525 als onderdeel van een grotere bestelling. Wij dubben nog. Moeten wel volgende week wat doorgeven qua apparatuur. Ik zal de bora eens bekijken dit weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
barry86 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 12:31:
[...]

Mijn keuken komt bij Ardland weg, was niet de goedkoopste, maar advies en begeleiding op basis van onze wensen stond mij aan.
Ik had overigens niet de eigenaar maar een rustige kerel, meneer Ripperda.

Als je overigens naar Duitsland gaat omdat daar de keukens goedkoper zijn, dan adviseer ik om 50km verder landinwaards te rijden. De keukenboeren over de grens, in Nordhorn, handteren NL prijzen met iets meer korting. Maar niet zozeer de duitse prijs
Ik had een positief gevoel bij Ardland, ondanks wat eigenwijsheid. Dat is voor technici niet vreemd en respecteer ik ook wel. Kwam kundig over, materiaalkennis en kennis van apparatuur/plaatsing. Ik zou hier gerust een keuken kopen en ik begrijp dat je hier hebt gekocht. Ik was ook zeker verder gegaan met Ardland als ik niet een ander concurrerend aanbod had.

Is ook een beetje een tweestrijd: vergelijken kost gewoon erg veel tijd en naar een keukenzaak met 2 kleine kinderen is geen pretje dus oppas regelen. Dat staat haaks op de drang om de beste aanbieding te krijgen, wat echt verder gaat dan alleen prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soewi
Iemand nog een goede tip voor een Combi-Magnetron Nis45 met goede prijs-kwaliteitverhouding? Ik vind het namelijk echt een doolhoff qua keuzes. Op 123apparatuur had ik voor onderstaande apparaten de prijs opgevraagd en chatGPT heeft de volgorde 1-9 bepaald:
1Siemens CM936G1B11.358Complexe bediening
2AEG KMK968090B1.157
3Siemens CM924G1B11.122Beperkte capaciteit / Minder geavanceerd
4Siemens CM736G1B11.173Beperkte ruimte
5AEG KMK761080B981Beperkte capaciteit / Minder geavanceerd
6AEG KMK868000T1.213Complexe bediening
8Siemens CM724G1B21.081Lage watt magnetron
7Siemens CM724G1B1S1.199Beperkte functies / Minder Krachtig
9AEG KMK565060B879Beperkte capaciteit / Minder geavanceerd

[ Voor 41% gewijzigd door Soewi op 03-01-2025 14:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-07 22:09
Beste mensen,

Het is even geleden dat ik jullie hier heb lastig gevallen met wat vragen voor onze nieuwe keuken.
Ondertussen heb ik veel meegelezen hier. Dank voor alle ideeen en tips.
Hieronder geef ik jullie graag een hele korte impressie van wat het tot nu toe is geworden.
We zijn er zelf in ieder geval erg blij mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTyDBhqlMxL4DDer_1LCbZaxqZU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N3gyFAMymqPiVZ0UDH3xkv8v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OOEC1C9uUsFmK_t_VoWXgf9dvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwHTjUjw6fsxi4jDEDBB28Mi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
We hebben nu de volgende prijzen:

Siemens EX877NX68E 2525 (kookplaat).
LG GSLC41EPPE 1230 (koelkast)
Siemens SN63HX01CN 560 (vaatwasser)
QUOOKER 22fsblk 1425 (kraan)
Quooker sbblk 255 (zeep)
Siemens HB776G1B1 955 (oven)
Siemens HM 736G1B1 1170 (oven met magnetron)

Samen 8120. Volgens mij wel scherpe prijzen. En voor ons duur zat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:23

***members only***
Wij hebben soortgelijke keukens laten tekenen bij Superkeukens en Bruynzeel en dat kwma ook rond de 25k uit ex leidingwerk. Siemens apparatuur en Bora Puru kookplaat. Gespoten fronten en composiet blad.
Uiteindelijk zou ik alleen met zaken willen werken die gespecificeerde offertes afgeven, dat maakt het makkelijk in je onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe

Even korte opsomming:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Wij zijn zelf op exact hetzelfde kastje verliefd geworden bij Ekelhoff van Next125, ook door de prijs het niet gedaan. Meerdere winkels hebben hierna ons wel aangegeven dat dit materiaal ook wel risico is bij de keuken gezien hout fineer en qua schoonhouden (stof etc in de groefjes) dus iets om rekening mee te houden. WIj hebben uiteindelijk walnoot look gekozen zonder groef en geen officieel fineer meer en waren circa 23,7k kwijt incl montage.Dus denk dat goede prijzen gezien onze keuken iets kleiner is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
-

[ Voor 100% gewijzigd door suzanhe op 03-01-2025 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzanhe
Inmiddels hebben wij onze keuken besteld maar helaas heeft de winkel niet de optie om staaltjes te bestellen. We kunnen ze enkel steeds ophalen voor één dagje. Heeft iemand ervaring met het bestellen van een los staaltje van Hacker concept 130? Online kan ik helaas niks vinden en we verwachten het frontje redelijk vaak nodig hebben ivm afstemmen kleur hout op andere meubels/ de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siemi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-06 20:33
Soewi schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:37:
Iemand nog een goede tip voor een Combi-Magnetron Nis45 met goede prijs-kwaliteitverhouding?
9AEG KMK565060B879Beperkte capaciteit / Minder geavanceerd
Het is maar net wat je zoekt.Ik wilde een no frills combi magnetron met een zelfde model ook als losse oven er bij. dat is dus het gequote model, maar dan van elctrolux. Hij doet wat hij moet doen zonder issues of commentaar. Enige irritante is dat je na het zetten van de timer nog een keer op OK moet drukken, anders loopt de timer niet. Verder niks mis mee.

It doesn't make sense to make sense.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

suzanhe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:23:
[...]

Wij zijn zelf op exact hetzelfde kastje verliefd geworden bij Ekelhoff van Next125, ook door de prijs het niet gedaan. Meerdere winkels hebben hierna ons wel aangegeven dat dit materiaal ook wel risico is bij de keuken gezien hout fineer en qua schoonhouden (stof etc in de groefjes) dus iets om rekening mee te houden. WIj hebben uiteindelijk walnoot look gekozen zonder groef en geen officieel fineer meer en waren circa 23,7k kwijt incl montage.Dus denk dat goede prijzen gezien onze keuken iets kleiner is!
Klopt ook. Fineer is inderdaad optisch mooi, (met rillen zal overigens snel uit de mode raken) maar heb al bij verschillende mensen gezien dat dit bekrast, gedeukt of met watervlekken te maken kreeg.
Met dezelfde reden ook voor laminaat gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
suzanhe schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:32:
Inmiddels hebben wij onze keuken besteld maar helaas heeft de winkel niet de optie om staaltjes te bestellen. We kunnen ze enkel steeds ophalen voor één dagje. Heeft iemand ervaring met het bestellen van een los staaltje van Hacker concept 130? Online kan ik helaas niks vinden en we verwachten het frontje redelijk vaak nodig hebben ivm afstemmen kleur hout op andere meubels/ de vloer.
Je zou bij de keukenzaak / Häcker eens kunnen vragen welk plaatmateriaal ze gebruiken voor de fronten. Vaak is dat bijv. Egger of Unilin, daarvan kun je eenvoudig staaltjes opvragen via allerlei websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
Wij twijfelen aan de siemens EX877NX68E of een bora. Iemand ervaringen te delen? Denk dat we dan moeten denken aan de bora purmu als alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-06 21:19
Davidrrr schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:10:
Wij twijfelen aan de siemens EX877NX68E of een bora. Iemand ervaringen te delen? Denk dat we dan moeten denken aan de bora purmu als alternatief?
Wij twijfelden ook tussen deze 2 modellen en zijn uiteindelijk voor de bora purmu gegaan. Wij zijn bij 2 winkels langs gegaan en beide gaven aan dat het beide goede apparatuur is maar de bora purmu kwalitatief wel echt beter is. Daarnaast vond ik de bora degelijker aanvoelen. Ook als je bijvoorbeeld het filter eruit haalt. Ook vind ik hem mooier ogen. Uiteindelijk zijn wij grotendeels voor Siemens apparatuur gegaan. Liebherr koelkast en vriezer en Bora als inductieplaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extreme smell
Davidrrr schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:14:
We hebben nu de volgende prijzen:

Siemens EX877NX68E 2525 (kookplaat).
LG GSLC41EPPE 1230 (koelkast)
Siemens SN63HX01CN 560 (vaatwasser)
QUOOKER 22fsblk 1425 (kraan)
Quooker sbblk 255 (zeep)
Siemens HB776G1B1 955 (oven)
Siemens HM 736G1B1 1170 (oven met magnetron)

Samen 8120. Volgens mij wel scherpe prijzen. En voor ons duur zat :)
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwen.
Iemand al ervaring met een matzwarte kookplaat? Bijvoorbeeld de bora rough?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje82
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 31-03 19:16
Hi, ik ben nieuw hier in dit topic en heb al wat uurtjes lezen erop zitten.

Ik ben op zoek naar tips. We zijn op zoek naar een nieuwe keuken (parallel opstelling), de keuken is niet groot: 3.20x2.69. Vandaag bij Boer in Staphorst geweest, daar kwamen we op 22.000 euro. Vond ik vrij veel geld voor een relatief kleine keuken.

Hebben jullie tips voor goede zaken in de regio Hoogeveen/Zwolle?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29
Zonnetje82 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:25:
Hi, ik ben nieuw hier in dit topic en heb al wat uurtjes lezen erop zitten.

Ik ben op zoek naar tips. We zijn op zoek naar een nieuwe keuken (parallel opstelling), de keuken is niet groot: 3.20x2.69. Vandaag bij Boer in Staphorst geweest, daar kwamen we op 22.000 euro. Vond ik vrij veel geld voor een relatief kleine keuken.

Hebben jullie tips voor goede zaken in de regio Hoogeveen/Zwolle?
Alvast bedankt!
Je kan eens bij Potman Jr. in Meppel kijken. Zij verkopen voornamelijk Rotpunkt (doet Boer ook). Maar allereerst is het goed om te kijken wat je precies wil en dan naar de prijs. Boer verkoopt meerdere merken keukens, werkbladen en apparatuur, de prijs alleen zegt niet zoveel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ucello
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06 11:21
Arwen. schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:05:
Iemand al ervaring met een matzwarte kookplaat? Bijvoorbeeld de bora rough?
Wij hebben deze besteld in onze nieuwe keuken, maar deze rough wordt pas geleverd vanaf week 10. Dus helaas nog geen gebruikservaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje82
BlackLabel01 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:44:
[...]

Je kan eens bij Potman Jr. in Meppel kijken. Zij verkopen voornamelijk Rotpunkt (doet Boer ook). Maar allereerst is het goed om te kijken wat je precies wil en dan naar de prijs. Boer verkoopt meerdere merken keukens, werkbladen en apparatuur, de prijs alleen zegt niet zoveel.
Dank voor je reactie. Ik ben een echte nitwit, maar hoe kom ik er in de winkel achter welk merk er opgesteld staat?
En is er ergens een overzicht te vinden met merken en de bijbehorende kwaliteit? Sorry voor de vele vragen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29
Zonnetje82 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:53:
[...]

Dank voor je reactie. Ik ben een echte nitwit, maar hoe kom ik er in de winkel achter welk merk er opgesteld staat?
En is er ergens een overzicht te vinden met merken en de bijbehorende kwaliteit? Sorry voor de vele vragen!
No worries. Ik was 6 weken geleden ook nog een complete noob wat keukens betreft. Je leert snel als je eenmaal wat zaken uit gaat zoeken.

Een keuken bestaat uit kasten, frontjes, de werkbladen en de apparatuur (grofweg). Normaal gesproken als je het over het merk keuken hebt dan heb je het over de fabrikant van de kastjes en frontjes. In de 1e post (topicstart) van dit topic vind je de meest voorkomende merken en de 'klasse' waarin ze vallen.

Je hebt als het goed is bij Boer een frontje (kleur) uitgekozen uit een schap met 100 frontjes. Dit bepaalt het merk van de keuken die ze voor je samenstellen. Door de naam van deze kleur te googlen kom je vaak al een heel eind om te weten welk merk je gekozen hebt. Boer heeft veel Rotpunkt, Hacker en Pronorm staan is mijn ervaring. Dan heb je het werkblad, ook hiervan kun je de naam opzoeken en vergelijken bij andere (online) zaken. Tot slot apparatuur, dit is het makkelijkste online te vergelijken qua prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje82
BlackLabel01 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:06:
[...]

No worries. Ik was 6 weken geleden ook nog een complete noob wat keukens betreft. Je leert snel als je eenmaal wat zaken uit gaat zoeken.

Een keuken bestaat uit kasten, frontjes, de werkbladen en de apparatuur (grofweg). Normaal gesproken als je het over het merk keuken hebt dan heb je het over de fabrikant van de kastjes en frontjes. In de 1e post (topicstart) van dit topic vind je de meest voorkomende merken en de 'klasse' waarin ze vallen.

Je hebt als het goed is bij Boer een frontje (kleur) uitgekozen uit een schap met 100 frontjes. Dit bepaalt het merk van de keuken die ze voor je samenstellen. Door de naam van deze kleur te googlen kom je vaak al een heel eind om te weten welk merk je gekozen hebt. Boer heeft veel Rotpunkt, Hacker en Pronorm staan is mijn ervaring. Dan heb je het werkblad, ook hiervan kun je de naam opzoeken en vergelijken bij andere (online) zaken. Tot slot apparatuur, dit is het makkelijkste online te vergelijken qua prijzen.
Dank! Ik heb té snel door de openingspost gescrollt. Heb hem nu goed doorgelezen en ben een stuk wijzer. De keuken bij Boer bleek inderdaad een Rotpunkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
Ucello schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:45:
[...]

Wij hebben deze besteld in onze nieuwe keuken, maar deze rough wordt pas geleverd vanaf week 10. Dus helaas nog geen gebruikservaring :)
Hij staat ook in onze offerte, lijkt me en erg praktisch maar ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
jordy89 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 18:38:
[...]

Wij twijfelden ook tussen deze 2 modellen en zijn uiteindelijk voor de bora purmu gegaan. Wij zijn bij 2 winkels langs gegaan en beide gaven aan dat het beide goede apparatuur is maar de bora purmu kwalitatief wel echt beter is. Daarnaast vond ik de bora degelijker aanvoelen. Ook als je bijvoorbeeld het filter eruit haalt. Ook vind ik hem mooier ogen. Uiteindelijk zijn wij grotendeels voor Siemens apparatuur gegaan. Liebherr koelkast en vriezer en Bora als inductieplaat.
Thanks. En.hoe bevalt de purmu? Ook met oog op de recirculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ek99
  • Laatst online: 29-06 23:40
Hi, allen

Voor de onderstaande specs en Keuken heb jk een offerte ontvangen van 13.5k. Is dit realistisch? Prijs was eerst 21k.

Zie links voor specs en view

https://panorama.2020.net/view/umqnn6ikcatsi6uoiutg/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKIIXn-9yK6VhLB4ArNxvXmn28Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/npCO2fbMeczkXTKNjdRlIG3w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z416PII-IzGdI8y08QhfAqAueE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8sFMh9WAmgyqMqigTRTrfSQp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6ynBQeHYYWd848oQhzWdon3UjU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXDt0GCCATY8IxJ8VXSliR7m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
Ek99 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:58:
Hi, allen

Voor de onderstaande specs en Keuken heb jk een offerte ontvangen van 13.5k. Is dit realistisch? Prijs was eerst 21k.

Zie links voor specs en view

https://panorama.2020.net/view/umqnn6ikcatsi6uoiutg/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Van welk materiaal is het werkblad? Indien kunststof: keuken te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutella
Nutella schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:46:
[...]

Van welk materiaal is het werkblad? Indien kunststof: keuken te duur.
Edit; ik lees nu keramiek. Overheen gelezen :X
Denk dat het ook voor 10-11k max 12k zou moeten kunnen.

21k is natuurlijk belachelijk. En 7k korting is ook belachelijk. Zou er sowieso niet meer kopen vanwege absurd bedrag in eerste instantie en absurde korting daarna 7(8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Nutella op 04-01-2025 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ek99
Nutella schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:48:
[...]
Ja het is een “bekende”, vandaar de korting. Gratis quooker, 30 procent op alle apperatuur, geen montage. Vandaar de korting. Maar toch twijfel jk

21k is natuurlijk belachelijk. En 7k korting is ook belachelijk. Zou er sowieso niet meer kopen vanwege absurd bedrag in eerste instantie en absurde korting daarna 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ek99
Het is een “bekende” vandaar de korting, 30 procent op apparatuur gratis quooker, geen montage kosten. Alles is nieuw voor mij heb geen enig idee en twijfel
Nutella schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 00:48:
[...]

[ Voor 5% gewijzigd door Ek99 op 04-01-2025 01:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-06 21:19
Davidrrr schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 22:26:
[...]

Thanks. En.hoe bevalt de purmu? Ook met oog op de recirculatie.
Bij ons wordt de keuken pas in maart geïnstalleerd, dus helaas nog geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
TheModeR schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:21:
[...]

Ik had een positief gevoel bij Ardland, ondanks wat eigenwijsheid. Dat is voor technici niet vreemd en respecteer ik ook wel. Kwam kundig over, materiaalkennis en kennis van apparatuur/plaatsing. Ik zou hier gerust een keuken kopen en ik begrijp dat je hier hebt gekocht. Ik was ook zeker verder gegaan met Ardland als ik niet een ander concurrerend aanbod had.

Is ook een beetje een tweestrijd: vergelijken kost gewoon erg veel tijd en naar een keukenzaak met 2 kleine kinderen is geen pretje dus oppas regelen. Dat staat haaks op de drang om de beste aanbieding te krijgen, wat echt verder gaat dan alleen prijs.
Met een uit onderhandelde offerte van Ardland kwam ik bij concurrenten en die boden +\-15% minder!

Terug bij Ardland met deze confrontatie werd er bedankt maar ze gingen er niet in mee.
Met mijn verhaal met 2 jonge opgroeiende kinderen weigerde hij minder kwaliteit scharnieren en front materiaal te nemen om alleen maar te kunnen verkopen.
Na de andere offertes gecontroleerd te hebben bleek dit te kloppen.

Daarmee wil ik niet alleen Ardland aanprijzen, maar in het algemeen advies geven aan iedereen met jonge kinderen. Kijk verder dan de optisch en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 13:41
TheModeR schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 14:13:
[...]

Bedankt.

Ja, onze voorkeur gaat ook uit naar de MadeByDas en vandaar de vervolgafspraak a.s. zaterdag. Ik heb van deze zaak nog geen 3D renders omdat ze een offerte hebben gematcht. Offerte heb ik wel en zal ik met de renders delen zodra ik deze heb want dan sluit het ook bij elkaar aan. Daarbij was de spoelkast ook al niet helemaal naar mijn zin. Ik heb hun offerte ook zonder apparatuur en dat willen ze ook wel zo leveren. Dat verschil was overigens bijna de netto prijzen van Veldkamp.

Ik ben de hele tijd uitgegaan van de Bora Purmu maar zal de Siemens ex807nx68e of Bosch equivalent in overweging meenemen. E.a. afhankelijk van of het een Siemens of Bosch collectie wordt. Bij deze zaak is het volledig Bosch.

De wijnklimaatkast is het verschil tussen 'B' merk en Siemens/Bosch wel fors en daar ben ik nog niet over uit. Een wijnklimaatkast is nou eenmaal iets minder belangrijk en geen levensbehoefte (voor ons).
Omdat het geen levensbehoeften is hebben wij voor een exquisit gekozen die kostte minder dan de helft van een Siemens en doet ook wat ie moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Nu online
alki schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 10:21:
[...]

Omdat het geen levensbehoeften is hebben wij voor een exquisit gekozen die kostte minder dan de helft van een Siemens en doet ook wat ie moet doen.
Hoor je zo'n ding nou goed? Hoor daar ook wel eens verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
barry86 schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 07:26:
[...]

Met een uit onderhandelde offerte van Ardland kwam ik bij concurrenten en die boden +\-15% minder!

Terug bij Ardland met deze confrontatie werd er bedankt maar ze gingen er niet in mee.
Met mijn verhaal met 2 jonge opgroeiende kinderen weigerde hij minder kwaliteit scharnieren en front materiaal te nemen om alleen maar te kunnen verkopen.
Na de andere offertes gecontroleerd te hebben bleek dit te kloppen.

Daarmee wil ik niet alleen Ardland aanprijzen, maar in het algemeen advies geven aan iedereen met jonge kinderen. Kijk verder dan de optisch en prijs.
Welke merken heb je vergeleken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:54

ChillPascal

In the end...

Wij willen onze enkelwandige keuken in een nieuwbouwwoning van ca. 2 jaar oud willen uitbreiden met een enkele onderkast aan de overzijde tegen de muur als soort koffiehoek. Hiervoor hebben wij dezelfde keukenverkoper gevraagd. Ze hebben een offerte van 2.000 euro neergelegd voor een enkele onderkast van 1000 mm breed met lades en een kunststofwerkblad. Wij schrokken nogal van deze prijs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHAijHVc84csa-T2Wpx5MbNHAbo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/H9ZkRVXit3b8BI5l2LBUb0HI.png?f=user_large

Wat vinden jullie hiervan? Is dit een marktconforme prijs of kunnen wij beter verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-06 13:06
Moet hier nu nog een stripje onder of is dit gebruikelijk? Hoe zit dat bij jullie?

Nu zie je duidelijk de onderkant van de oven. Ik zie dat er strips voor bestaan maar deze zijn niet gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFz6npMuSXshQ8QaKeclIG3fJfI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ob8v8Zs1MDMOlXUVXzpVdXQ9.jpg?f=fotoalbum_large

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:47
filibuster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:31:
Moet hier nu nog een stripje onder of is dit gebruikelijk? Hoe zit dat bij jullie?

Nu zie je duidelijk de onderkant van de oven. Ik zie dat er strips voor bestaan maar deze zijn niet gebruikt.

[Afbeelding]
Er kan een set besteld worden waarvan er 1 als L strip is en die kan er onder geschoven worden.
Siemens HZ66X600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-06 13:06
ouwefreaker schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:34:
[...]

Er kan een set besteld worden waarvan er 1 als L strip is en die kan er onder geschoven worden.
Siemens HZ66X600
Is het ongebruikelijk dat die set niet is gebruikt bij deze keuken. Keuken is recent opgeleverd.

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:47
filibuster schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 15:36:
[...]

Is het ongebruikelijk dat die set niet is gebruikt bij deze keuken. Keuken is recent opgeleverd.
Moet je in je offerte kijken of dit er op staat , kan ook zijn dat dit L profiel bij de oven geleverd is maar door (monteur ) niet gebruikt is.
Pagina: 1 ... 494 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1