Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:38
_dizzy_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 18:01:

De doorloop aan het einde wordt daarmee 1 meter, is dat genoeg? Het zal krap blijven, daar zijn we ons van bewust, maar is het te doen, is het realistisch?
Je komt al veel beter uit als je er een U van maakt. Dan kan de spoelbak voor het raam en de kookplaat langs de lange kant en heb je veel gunstiger werkruimte. Ik zou een enkele hoge kast en een losse koelkast niet naast elkaar zetten, dat wordt erg rommelig.
1 m voelt ook best krap aan, het betekent dat je bijv niet vaatwasser en een kastje ertegenover tegelijk kunt openen. Of bedoel je dat het bij de koelkast 1m is, omdat die verder naar voren komt dan de kastjes ernaast?
Heb je een plattegrondje met afmetingen voor ons? Ook van de ruimte aan de andere kant van de keukenwand? Soms kun je een deel van die ruimte gebruiken door een soort nis te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-08 10:51
Hoi allen!

In Q3 volgens jaar word ons nieuwbouwhuis opgeleverd (hoekwoning 4,5m breed) Het is een klein formaat rijtjeshuis.

De standaard keuken die erbij word opgeleverd vonden wie niets, en besluiten onze eigen keuken te laten zetten.

Ik ben uiteraard begonnen in keukenplanners, maar omdat de ruimte nogal beperkt is (en wij toch wel redelijk wat opberg ruimte zouden willen) proberen we het maximale eruit te halen.

Ik heb een opzet gemaakt, maar het blijft steeds maar niet lekker uitkomen met kastjes.

Vraag 1, of jullie zo lief willen zijn met mij mee te kijken, en feedback te geven, kan de layout beter? (vast wel XD)

Vraag 2, gezien de beperkte ruimten willen we graag aan 1 kant de volledige kasten en aan de andere kant halve kasten.
De doorloop aan het einde wordt daarmee 1 meter, is dat genoeg? Het zal krap blijven, daar zijn we ons van bewust, maar is het te doen, is het realistisch?

Wat we graag willen in de keuken:
kookplaat met interne afzuiging (liefst geen kap) hier hebben we dus al een breed 80CM kastje voor nodig
Een separate oven en magnetron, deze hebben wij nu in een lange kast gezet naast de koelkast.
Mijn wens is toch wel een Amerikaanse koelkast, met ijsfunctie (hebben we al en kan in principe los mee, maar dan in een inbouw nis oid)
Een vaatwasser en een wasbak, dit is het deel waar we niet lekker uitkomen. Er blijft steeds weinig ruimte naast de wasbak, OF naast de kookplaat. Het lukt me niet :(

Laatste plaatje een tweede opzet.
Hopelijk weet iemand raad, ik begin nu al zo vaak opnieuw en kom eigenlijk steeds bij hetzelfde uit...

Mijn dank is groot !

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met een plattegrond met de juiste afmetingen, is het wat handiger om met je mee te denken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:14
Toke_gt schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:03:
[...]

Je komt al veel beter uit als je er een U van maakt. Dan kan de spoelbak voor het raam en de kookplaat langs de lange kant en heb je veel gunstiger werkruimte. Ik zou een enkele hoge kast en een losse koelkast niet naast elkaar zetten, dat wordt erg rommelig.
1 m voelt ook best krap aan, het betekent dat je bijv niet vaatwasser en een kastje ertegenover tegelijk kunt openen. Of bedoel je dat het bij de koelkast 1m is, omdat die verder naar voren komt dan de kastjes ernaast?
Heb je een plattegrondje met afmetingen voor ons? Ook van de ruimte aan de andere kant van de keukenwand? Soms kun je een deel van die ruimte gebruiken door een soort nis te maken.
Dat had ik in de eerste instantie geprobeerd, om er een U vorm van te maken, maar dan is de afstand nog kleiner dan 1 meter tussen de kastjes, dat leek me dan echt te klein?. Ik kreeg geen voorbeelden gevonden waar je 1 kant van de U de standaard maat laat, en de andere kant de minder diepe maat. Ik weet niet of dat wel bestaat.

Maten zijn inderdaad handig, ik kreeg ze niet echt uit de planner, hopelijk werkt de officiële plattegrond beter.

Let ook even niet op de kleuren etc, echt heel lelijk zo :+

De lange 4 meter muur, daar zit een soort kabel paal aan het einde, dus een cm of 20 kunnen we niet gebruiken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6O4hQ6nA9jSjlGXCZAtCN_XeUE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iPZOZVP9V6l9ApWvD9hwfuaV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfLwORvMoao3iEe2y5cUBlz0MVg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/J0lEJxJuFWI3HgtN4NLIc821.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_O5WkKTNAdenbxcBC7BABxb-b0c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SwwOOKQUj5EW77njzYtpnmdi.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door _dizzy_ op 16-12-2024 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:58
_dizzy_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 19:53:
[...]

Dat had ik in de eerste instantie geprobeerd, om er een U vorm van te maken, maar dan is de afstand nog kleiner dan 1 meter tussen de kastjes, dat leek me dan echt te klein?. Ik kreeg geen voorbeelden gevonden waar je 1 kant van de U de standaard maat laat, en de andere kant de minder diepe maat. Ik weet niet of dat wel bestaat.

Maten zijn inderdaad handig, ik kreeg ze niet echt uit de planner, hopelijk werkt de officiële plattegrond beter.

De lange 4 meter muur, daar zit een soort kabel paal aan het einde, dus een cm of 20 kunnen we niet gebruiken

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou er een L-keuken van maken. Om ruimte te optimaliseren met bovenkastjes.

Edit: ik had het Amerikaanse koelkast verhaal gemist.... Daarmee maak je het jezelf wel een beetje moeilijk.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 16-12-2024 20:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-09 17:35

Squats

Wereldreizende tweaker

In eerste instantie vond ik zo’n amerikaanse koelkast gaaf, maar tegenwoordig heb ik echt iets tegen vrijstaande (niet ingebouwde) koelkasten. Ze zijn echt een doorn in het oog in een anders mooie strakke keuken.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:33
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier een snelle schets (sketchup, onderdelen van een keuken waar ik mee bezig ben) op basis van maten van de hacker greeploos oneline keukens bij thuiskeukens.nl.

In plaats van een amerikaanse koelkast heb ik een 70 cm koelvrieskast van siemens, een combi oven van 60 cm en een 40 cm apothekerskast in de kastenwand getekend (past precies op een wand bij mij)

Verder een L opstelling, met in de hoek een vaatwasser 5 cm van de wand en daarnaast de spoelbak. De 80 cm kookplaat zit in een 90 cm kast, met daarnaast nog 30 cm ruimte. in de hoek is nog wat ruimte over gehouden zodat de lades open kunnen. je zou de spoelbak nog 5 cm dieper kunnen maken (nu 56 cm + deur, dan 61 cm + deur kastdiepte)

Om het rustig en zo ruim mogelijk te houden heb ik boven de losse kasten ( 2 onderkasten met lades van 80 cm elk, 46 cm + deur diep) geen bovenkasten getekend, maar die passen daar ook nog wel denk ik (zou ik zelf niet doen, in de apothekerskast past ook veel :) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxPAQ3ZPnGaqprCYrQQMoD_o1Lc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yO1k6MmwufjSiX0LgmgQtSXy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2VM7CdVm2xWhq9xzG1TwtVVmW2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShQoJB6OKdUCMAybsfLOKROp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Squats schreef op maandag 16 december 2024 @ 21:19:
In eerste instantie vond ik zo’n amerikaanse koelkast gaaf, maar tegenwoordig heb ik echt iets tegen vrijstaande (niet ingebouwde) koelkasten. Ze zijn echt een doorn in het oog in een anders mooie strakke keuken.
Helemaal eens, zeker in een kleine keuken zoals dit. En zo’n losse koelkast is ook lastig tussen schoon te maken.

Iedereen zijn smaak natuurlijk, maar ik zou gewoon voor een inbouwkoelkast gaan. Desnoods een extra brede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]
Dat had ik in de eerste instantie geprobeerd, om er een U vorm van te maken, maar dan is de afstand nog kleiner dan 1 meter tussen de kastjes, dat leek me dan echt te klein?.
Ik was ook aan het schetsen, blijkt vergelijkbaar met waar anderen al mee kwamen. Ik heb je koelkast wel gehandhaafd, maar niet de hoge kast met de oven. Die kun je naast de koelkast plaatsen (lever je werkruimte in), of in een van de lage kasten. Zelf zou ik inderdaad ook de huidige koelkast skippen en voor twee hoge kasten gaan, waarvan een met oven en de ander met koelvriescombi. Amerikaanse koelkast kan eventueel op een andere locatie in huis als je de koel/vriesruimte nodig hebt?

In de hoek naast de spoelbak kun je een quooker kwijt, aan de andere kant de vaatwasser. Exacte indeling doe je natuurlijk naar eigen inzicht, maar dit is om je een beeld te geven hoe je meer ruimte kunt creëren met een L of een niet complete U. Ruimte tussen linker en rechterwand is op het smalste deel 1.15. Op het deel waar je het meest staat te werken is het ruimer. Let overigens ook op lichtinval. Als je de keuken op het zuiden hebt, wordt behoorlijk wat licht naar de woonkamer weggenomen door de hoge kasten of koelkast. Dan kun je de keuken beter in zijn geheel spiegelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tfRaGPS15h56gQq3n3kS2dqhvU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4JO82IGiMB8eeebffa6YHGp.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

TNThomas schreef op maandag 16 december 2024 @ 06:50:
[...]

De 5 jaar garantie redden we helaas niet. We krijgen enkel de oven en vaatwasser van Siemens. De kookplaat wordt een Bora en de koelkast waarschijnlijk dus een Liebherr.

Bij keukenzaken deelden enkele verkopers trouwens wisselende verhalen over die 5 jaar garantie. De kosten in de extra 3 jaar zouden alsnog erg hoog zijn wanneer reparatie nodig is. Geen idee of dit klopt…
Toevallig onlangs een reparatie (defecte inverter) gehad aan onze Bosch combi-oven, binnen de 5 jaar garantie en heb daarvoor niets hoeven te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _dizzy_
  • Laatst online: 10-09 22:14
Toke_gt schreef op maandag 16 december 2024 @ 22:42:
[...]

Ik was ook aan het schetsen, blijkt vergelijkbaar met waar anderen al mee kwamen. Ik heb je koelkast wel gehandhaafd, maar niet de hoge kast met de oven. Die kun je naast de koelkast plaatsen (lever je werkruimte in), of in een van de lage kasten. Zelf zou ik inderdaad ook de huidige koelkast skippen en voor twee hoge kasten gaan, waarvan een met oven en de ander met koelvriescombi. Amerikaanse koelkast kan eventueel op een andere locatie in huis als je de koel/vriesruimte nodig hebt?

In de hoek naast de spoelbak kun je een quooker kwijt, aan de andere kant de vaatwasser. Exacte indeling doe je natuurlijk naar eigen inzicht, maar dit is om je een beeld te geven hoe je meer ruimte kunt creëren met een L of een niet complete U. Ruimte tussen linker en rechterwand is op het smalste deel 1.15. Op het deel waar je het meest staat te werken is het ruimer. Let overigens ook op lichtinval. Als je de keuken op het zuiden hebt, wordt behoorlijk wat licht naar de woonkamer weggenomen door de hoge kasten of koelkast. Dan kun je de keuken beter in zijn geheel spiegelen.

[Afbeelding]
Super bedankt!! Dit vind ik een mooie indeling!, ik hou niet zo van bovenkastjes, maar voor de ruimte had ik die er toch in gedaan, vreselijk lastig om in zo een kleine hoek meer ruimte te maken, dit is een goede oplossing, ik zat samen met partner zo veel te puzzelen dat op een gegeven moment we niets meer zagen... Dus dit is echt heel behulpzaam, nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-08 10:51
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dan zou ik zoiets doen. Zie mijn gele notities.
Helemaal links bij het raam de kookplaat,
daarna kast/lade,
daarna spoelbak,
daarna hoge kast met vaatwasser, oven en bovenin kast,
en daarnaast weer hoge kast moet koelvriescombinatie.

Je kan overigens voor de spoelbak en kookplaat kiezen voor 100cm, en dan ook 100cm voor de kast ertussen. Dan heb je ook voldoende opbergruimte ij die tussenkast en voldoende werkplek.

De vaatwasser kan onder de combi oven, direct naast de spoelbak. Had ik ook in mijn vorige woning (hacker-keuken). Heb foto bijgevoegd van mn oude keuken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3EGIkC5mXdTQcuazCgvPmoFANLU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xzrdMECowXoh5B1oAloURRb3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qc1W66Q_f94EhPuWw9LU6l8hdDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vGXfYjGO1AxMCSirhAggJVOJ.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Nutella op 16-12-2024 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:32
@Blihi

Bedankt voor deze inzichten. Twee follow-up vragen:

1) Vaatwasser: Ik wil hem dus plaatsen tussen kookplaat/spoelbak in, maar dan wel verhoogd in een hoge kast. Als ik hem in de hoge kast plaats tegenover het kookeiland heb ik wel aflegruimte toch op het eiland zelf, of begrijp ik je verkeerd? Dus op het plaatje de hoge kast naast de vriezer.

2) Omwisselen kookplaat/spoelbak: Ik ben het eens dat het wel logisch is deze om te draaien. Voornaamste reden voor mij is dat tegenover de plek van de spoelbak een lege muur staat. Dat lijkt me meer gewenst bij een kookplaat dan bij een spoelbak. Ik moet dan nog wel nadenken over de theedoek/vaatdoek.

In het algemeen, waar hangen mensen met een kookeiland de theedoek/vaatdoek op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-09 15:16
Tiuri schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:16:
@Blihi

Bedankt voor deze inzichten. Twee follow-up vragen:

1) Vaatwasser: Ik wil hem dus plaatsen tussen kookplaat/spoelbak in, maar dan wel verhoogd in een hoge kast. Als ik hem in de hoge kast plaats tegenover het kookeiland heb ik wel aflegruimte toch op het eiland zelf, of begrijp ik je verkeerd? Dus op het plaatje de hoge kast naast de vriezer.
Ik zie zelf het nut van een verhoogde vaatwasser niet, maar vooruit. Je moet wel even goed kijken of dat wel kan in een kast die verder niet afsteunt op een muur. Een vaatwasser is een lomp zwaar apparaat dat niet in, maar tussen de kastjes staat. Zeker met de onderste lade vol borden uitgetrokken.
2) Omwisselen kookplaat/spoelbak: Ik ben het eens dat het wel logisch is deze om te draaien. Voornaamste reden voor mij is dat tegenover de plek van de spoelbak een lege muur staat. Dat lijkt me meer gewenst bij een kookplaat dan bij een spoelbak. Ik moet dan nog wel nadenken over de theedoek/vaatdoek.
Uiteindelijk is het jouw keuken, jouw keuzes.
De vaatdoek: aan een magnetische vaatdoekhouder in de spoelbak

De theedoek: de Ikea LILLÅNGEN deurhanger past perfect over de rand van de zijkant van het eiland, of over een van de deurtjes. Daar hangen theedoeken/handdoeken. Helaas in Nederland niet meer te krijgen, maar in Belgie nog wel.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Hoi allen!

In Q3 volgens jaar word ons nieuwbouwhuis opgeleverd (hoekwoning 4,5m breed) Het is een klein formaat rijtjeshuis.

De standaard keuken die erbij word opgeleverd vonden wie niets, en besluiten onze eigen keuken te laten zetten.

Ik ben uiteraard begonnen in keukenplanners, maar omdat de ruimte nogal beperkt is (en wij toch wel redelijk wat opberg ruimte zouden willen) proberen we het maximale eruit te halen.

Ik heb een opzet gemaakt, maar het blijft steeds maar niet lekker uitkomen met kastjes.

Vraag 1, of jullie zo lief willen zijn met mij mee te kijken, en feedback te geven, kan de layout beter? (vast wel XD)

Vraag 2, gezien de beperkte ruimten willen we graag aan 1 kant de volledige kasten en aan de andere kant halve kasten.

Wat we graag willen in de keuken:
kookplaat met interne afzuiging (liefst geen kap) hier hebben we dus al een breed 80CM kastje voor nodig
Een separate oven en magnetron, deze hebben wij nu in een lange kast gezet naast de koelkast.
Mijn wens is toch wel een Amerikaanse koelkast, met ijsfunctie (hebben we al en kan in principe los mee, maar dan in een inbouw nis oid)
Een vaatwasser en een wasbak, dit is het deel waar we niet lekker uitkomen. Er blijft steeds weinig ruimte naast de wasbak, OF naast de kookplaat. Het lukt me niet :(

Laatste plaatje een tweede opzet.
Hopelijk weet iemand raad, ik begin nu al zo vaak opnieuw en kom eigenlijk steeds bij hetzelfde uit...

Mijn dank is groot !

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even plat gezegd: deze koelkast is te groot voor die ruimte. Als je per se vast wilt houden aan die koelkast zul je op allerlei vlakken compromissen moeten doen.

Ter inspiratie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Raeq1xlYE_O8iErEyvyASZZMmvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/G2Me1iXdJLfVjqwEPckALug1.png?f=fotoalbum_large

De lange wand is opgebouwd uit:
onderbouw: passtuk (2cm), onderbouwkoelkast (60), ladekast met kookplaat (80), vaatwasser (60), spoelkast met lades (80), afvalsysteem (50).
bovenkasten: 30 breed, 40 diep, behalve om de oven, die is 60 breed, 55 diep, horizontale kasten 3 x 90 cm.

De totale wand is 392 cm (om en nabij). Dat zou dus moeten passen.

Zwevende Wandkast: 40 cm diep, 60 breed serviesdeel, 30 breed serviesdeel, met 60 brede regaalkast (op de tekening nog met glazen deur, maar dat is een open regaalkast geworden).

Door de kasten te laten zweven voelt de keuken veel ruimtelijker. Boven en onder de zwevende delen zijn led-strips aangebracht, zodat je de keuken uit kunt lichten.

Het enige wat in deze keuken niet zit is een diepvries. Die is in dit geval in de bijkeuken ondergebracht.

Ik moet eigenlijk eens een foto maken van de keuken toen hij klaar was, maar dit is de enige die ik zo bij de hand heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8F0-eW7cchpCizUAZUI7JzkbZ6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5t6Zp45O3qls4LB2IKwslGB1.jpg?f=fotoalbum_large

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:32
@Blihi bedankt, kijken of ik eens die haakjes bij Ikea kan scoren via familie in Belgie. Vaatwasser op hoogte zal voor iedereen anders zijn of dat nuttig is. Wat betreft het omwisselen van de kookplaat en spoelbak ben ik het juist eens met je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje35
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17:14
Tiuri schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:13:
@Blihi bedankt, kijken of ik eens die haakjes bij Ikea kan scoren via familie in Belgie. Vaatwasser op hoogte zal voor iedereen anders zijn of dat nuttig is. Wat betreft het omwisselen van de kookplaat en spoelbak ben ik het juist eens met je ;)
Ik heb ooit zulke haakjes gekocht bij Xenos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:17
Ik zit al een tijdje te dubben over een specifiek deel van ons keukenontwerp, de invulling van de 2 hoge kasten (meer dan 2 past niet).

Ik heb de volgende opties:

Optie A
  • Links (vanaf onder): lades, hoge multi-lade, 60cm oven
  • Kast rechts: 194cm koelvries combi
  • Koelvries combi in berging
  • Nadelen: beperkte koelruimte, geen Perfectfresh Active optie mogelijk :+ :'(
Optie B
  • Links: vriezer, lage multi-lade, 60cm oven
  • Kast rechts: 177cm koelkast
  • Diepvries in berging
  • Nadelen: minder normale lades, minder mooi uitgelijnd waarschijnlijk, kleinere multi-lade
Optie C
  • Links: lades, hoge multi-lade, 60cm oven
  • Kast rechts: 177cm koelkast met vriesvak
  • Koelvries combi in berging (niet direct naast keuken, maar wel met binnendeur)
  • Nadelen: beperkte vriescapaciteit keuken
Op basis van een aantal posts in dit draadje neig ik momenteel naar A, die is ook het meest "normaal" denk ik, in balans. Irriteer me wel mateloos aan koelkast in ons huidige woning, constant aan het Tetrissen. Hoewel dit wel een 177cm koel-vries is, is er ook nog een 2e kind op komst, dus zal de komende jaren niet ruimer worden in koelkast :o

Schets ter illustratie, let even niet op de details.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pN1OeJAQ8Gln6c3BYfoTqnTxlMw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NugPTO4W0929P2HgKRC3lXrJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 15:46
Joydashy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:51:
Ik zit al een tijdje te dubben over een specifiek deel van ons keukenontwerp, de invulling van de 2 hoge kasten (meer dan 2 past niet).

Optie A
Optie B
  • Diepvries in berging
  • Nadelen: minder normale lades, minder mooi uitgelijnd waarschijnlijk, kleinere multi-lade
Optie C
  • Koelvries combi in berging (niet direct naast keuken, maar wel met binnendeur)
Op basis van een aantal posts in dit draadje neig ik momenteel naar A, die is ook het meest "normaal" denk ik, in balans. Irriteer me wel mateloos aan koelkast in ons huidige woning, constant aan het Tetrissen. Hoewel dit wel een 177cm koel-vries is, is er ook nog een 2e kind op komst, dus zal de komende jaren niet ruimer worden in koelkast :o

[Afbeelding]
Waarom niet een enkele hoge koelkast (zonder vriesvak) in de keuken en in de berging een hoge diepvrieskast? Waarom wil je perse een vriesgedeelte in de keuken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:42
Prins32 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:58:
[...]

Waarom niet een enkele hoge koelkast (zonder vriesvak) in de keuken en in de berging een hoge diepvrieskast? Waarom wil je perse een vriesgedeelte in de keuken?
Ik pak regelmatig om te koken ingredienten uit de vriezer. Dat is een dikke NEE, ik wil niet constant naar de berging lopen. Ik zie die suggestie wel vaker hier maar als er een mogelijkheid is, doe maar lekker gewoon in de keuken, 60 cm breed heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Joydashy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:51:

Optie A
Optie B
  • Diepvries in berging
Optie C

[Afbeelding]
Heb je echt zowel een oven als een combi-magnetron op deze manier nodig?

Ik zie hier vaak ontwerpen waarbij bepaalde apparaten meegenomen worden waarvan je je moet afvragen of je echt die ruimte daaraan wilt opofferen. Een losse, vrijstaande magnetron kan prima in een kast gezet worden en dan heb je veel meer flexibiliteit.

Een enorme 60 cm hoge oven kan nuttig zijn als je inderdaad (zoals hier) 4 pizza's tegelijk in de oven doet, maar als de ruimte beperkt is, zou ik kiezen voor een 45 cm hoge combi-oven. Ja, daar past minder tegelijk in, maar het scheelt enorm in de ruimte.

Deze 'nis' naast de hoge kasten is eigenlijk onbruikbare ruimte (nog even los van het feit dat deze oven niet open kan, maar dat zijn de details). Zonde. Je zou, mijns inziens, beter kiezen voor een hoekkast met de (combi)oven onder het blad de hoek om. Dan 1 hoge kast in de hoek met daarin je koel- vriescombinatie.

De combi-oven kan dan daar, of onder het fornuis, wat vaak een betere plek is (je kunt er dan van 2 kanten bij en je hebt aflegruimte).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joydashy
Blihi schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:49:
[...]

Heb je echt zowel een oven als een combi-magnetron op deze manier nodig?

Ik zie hier vaak ontwerpen waarbij bepaalde apparaten meegenomen worden waarvan je je moet afvragen of je echt die ruimte daaraan wilt opofferen. Een losse, vrijstaande magnetron kan prima in een kast gezet worden en dan heb je veel meer flexibiliteit.

Een enorme 60 cm hoge oven kan nuttig zijn als je inderdaad (zoals hier) 4 pizza's tegelijk in de oven doet, maar als de ruimte beperkt is, zou ik kiezen voor een 45 cm hoge combi-oven. Ja, daar past minder tegelijk in, maar het scheelt enorm in de ruimte.

Deze 'nis' naast de hoge kasten is eigenlijk onbruikbare ruimte (nog even los van het feit dat deze oven niet open kan, maar dat zijn de details). Zonde. Je zou, mijns inziens, beter kiezen voor een hoekkast met de (combi)oven onder het blad de hoek om. Dan 1 hoge kast in de hoek met daarin je koel- vriescombinatie.

De combi-oven kan dan daar, of onder het fornuis, wat vaak een betere plek is (je kunt er dan van 2 kanten bij en je hebt aflegruimte).
Dank voor de feedback, ook op andere elementen dan gevraagd, altijd welkom :)

Het plaatje was ter illustratie, ik overweeg 2 ovens niet (meer). Juist vanwege het idee om een kleine magnetron in een kastje boven de oven te verbergen. Ik hoop die nooit te gebruiken, in de berging/garage komt de stinkende popcorn-magnetron....
En dan dus een 60cm oven (XBO), vandaar sowieso 60.

Oven op hoogte is toch wel een eis, vorige huis van zowel mij als partner heeft dat niet, en dat bukken zijn we wel klaar mee.

Om een iets beter idee te geven, dit is het huidige plan. Waarbij we nog twijfelen over die 1e kast op maat (die is dus maar ~20cm diep vanwege de constructie van het huis. De nis is 182cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wa8v79LS2hB38esYnPv56NLFKJw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OA89grS2Anp07rce889xNCKC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

ouwefreaker schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:35:
[...]

Mocht je de nieuwe keuken greeploos willen wordt een xxl vaatwasser ook lastig, bij een gemiddeld werkblad hoogte.
Een greeplijst is ook al minimaal 5 cm hoog.
Een prima tip dat dit iets is om op te letten, waarbij 'een gemiddelde werkbladhoogte' een rekbaar begrip is natuurlijk.

Concreet: een XXL Bosch vaatwasser past hier mooi in een greeploze opstelling met een werkbladhoogte van 96 cm. Plint is 9.5 cm, de kastjes zijn 84.5 cm. Veel speling voor nog lager is er dan niet, voetjes hoefden maar een klein beetje omhoog gedraaid.

96 cm is m.i. een werkbladhoogte die bruikbaar is voor een grote groep mensen tussen de pakweg 165 en 195 cm. Mijn vriendin is 165 cm en ook zij vindt het gewoon prettig, wil de het niet lager hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dj-sannieboy schreef op maandag 16 december 2024 @ 23:01:
[...]

Toevallig onlangs een reparatie (defecte inverter) gehad aan onze Bosch combi-oven, binnen de 5 jaar garantie en heb daarvoor niets hoeven te betalen.
Dit komt vaker voor igv gebruik van de boost functie (hoog vermogen functie) van de magnetron, zeker als er maar een kleine hoeveelheid wordt opgewarmd met weinig tot geen vocht. magnetron kan zijn vermogen dan niet kwijt.

Een oplossing is om de boost functie niet als default in te stellen, zo gebruik je hem alleen bewust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poelruitje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 08:46
curkey schreef op maandag 16 december 2024 @ 04:33:
[...]

Liebherr/miele..ik vindt ze niet "koud" genoeg..Probeer een KK met een 0 graden vak, dan blijven je spullen langer houdbaar en écht koud waar je het wilt. Ik heb een siemens met 3 vakken koelvakken onderin.

Liebherr is de Rolls-Royce ja. Mijn oude keuken heeft echter al 15 jaar een Bosch draaiende, wat hetzelfde is als Siemens uiteraard. Neem degene welke je het meest aanspreekt. Wel is het zo dat je bij BSH 5 jaar garantie krijgt bij afname van 4+ apparaten. Dat is een overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

backupdevice

Boeh!

Hier vandaag de knoop doorgehakt en een opdracht voor het leveren van een keuken gegeven .

Vond het leuk maar ook wel zwaar en wij zijn blij dat het erop zit.

Gekozen voor een Hacker Systemat met alle toeters en bellen erop.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Joydashy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:43:
[...]

Om een iets beter idee te geven, dit is het huidige plan. Waarbij we nog twijfelen over die 1e kast op maat (die is dus maar ~20cm diep vanwege de constructie van het huis. De nis is 182cm.

[Afbeelding]
Ik zou de indeling zoveel mogelijk baseren op het plaatje van de hele keuken. Links hoge kast met onder een lade met (1 of 2) binnenlades, daarboven een oven en daarboven een kastje. Daarnaast een hoge kast met vriesgedeelte zo hoog als de kast ernaast (dus tot ovenhoogte) daarboven de koelkast met deur tot bovenin. En dan heb je nog de ondiepe kast tegen de koof. Zo’n kast heb ik ook en dat is echt handig voor kruiden/doeken/voorraad. In combinatie met nog een koelvries elders heb je wel genoeg koude ruimte voor een gezin van vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 20:03
veertje35 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:24:
[...]

Ik heb ooit zulke haakjes gekocht bij Xenos.
Dank! Zal eens even langsgaan om te zien of ze daar te koop zijn.

Zit ook beetje te zoeken waar ik de handdoeken wil laten voor in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Crasheeee schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 17:51:
[...]

Dank! Zal eens even langsgaan om te zien of ze daar te koop zijn.

Zit ook beetje te zoeken waar ik de handdoeken wil laten voor in de keuken.
Binnenkant (hoge) kastdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
Toke_gt schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:11:
[...]

Binnenkant (hoge) kastdeur.
Ja, heb ik overwogen maar vind een natte handdoek de hele tijd in een kast hangend toch de minst ideale optie.

Heb wel een plek buiten de kast, maar lees dat er nergens zuignappen zijn die sterk genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Cap schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 12:31:
[...]

Dit komt vaker voor igv gebruik van de boost functie (hoog vermogen functie) van de magnetron, zeker als er maar een kleine hoeveelheid wordt opgewarmd met weinig tot geen vocht. magnetron kan zijn vermogen dan niet kwijt.

Een oplossing is om de boost functie niet als default in te stellen, zo gebruik je hem alleen bewust.
Er zit bij ons geen specifieke boost functie op, we kunnen gewoon kiezen tussen het aantal Watt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIfvsilrYdkJsuziEBZCamVLI20=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVowBsLAPmGJ3QdLqcxmWkkT.jpg?f=fotoalbum_large

De monteur gaf trouwens ook al aan dat het vaker gebeurt, volgens hem komt dit doordat er zoveel mogelijk wordt bezuinigd op de componenten.

Standaard staat de magnetron op 600 Watt, deze gebruiken we ook het meest.

[ Voor 3% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-12-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Crasheeee schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:18:
[...]

Ja, heb ik overwogen maar vind een natte handdoek de hele tijd in een kast hangend toch de minst ideale optie.

Heb wel een plek buiten de kast, maar lees dat er nergens zuignappen zijn die sterk genoeg zijn.
Een echt natte handdoek (droogdoek of handdoek voor handen wassen) gooi ik in de was. Een beetje vochtige handdoek hangt bij mij in het kastje onder de spoelbak. Tip die ik wel tegenkom, maar nooit zelf toegepast: als de vaatwasser opent aan het eind van het programma, de handdoek aan de binnenkant van de vaatwasserklep hangen.
Vraag is natuurlijk ook in hoeverre je je eraan stoort dat droog/handdoeken in het zicht hangen. Bij het ontwerp van een keuken kun je er rekening mee houden door een passtuk van pakweg 8 cm uittrekbaar te maken met aan de binnenkant een drooglijntje/rekje. Uitgetrokken kun je de doeken laten drogen, ingeschoven zijn ze weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dj-sannieboy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 18:33:
[...]

Er zit bij ons geen specifieke boost functie op, we kunnen gewoon kiezen tussen het aantal Watt:

[Afbeelding]

De monteur gaf trouwens ook al aan dat het vaker gebeurt, volgens hem komt dit doordat er zoveel mogelijk wordt bezuinigd op de componenten.

Standaard staat de magnetron op 600 Watt, deze gebruiken we ook het meest.
Kwestie van naamgeving, oud heet het Max, nieuw heet het Boost, de volgende stap is idd 600 watt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
Ik ben vorige week bij een keukenzaak geweest, waarvan we de offerte en tekeningen als het goed is komende week ontvangen. Ik zal deze dan nog even posten.
In eerste instantie werd ons een Selsiuz aangeraden ipv een Quooker en voor de rest alles van Siemens (koelkast 178, vriezer 178, een IQ700 Combi-oven, vaatwasser en IQ700 kookplaat).

Na veel gelezen te hebben over Selsiuz heb ik toch verzocht er een Quooker in te laten zetten.
Nu alleen nog de knoop doorhakken of ik een Combi of Combi+ neem. We gooien normaal gesproken ongeveer 1 liter water weg voordat er water uit de kraan komt dus ik neig naar een Combi.

De verkoper raadde ook een Siemens kookplaat aan boven een Bora, maar ik heb niet echt doorgevraagd waarom.
Nu was ik op zoek naar een Kookplaat met werkblad afzuiging topic, maar deze kon ik niet vinden.
Ik lees heel veel wisselende reacties over Siemens vs Bora. Bovendien kan ik op de Siemens website eigenlijk geen verschillen ontdekken tussen een IQ700 en IQ500 kookplaat (alleen bediening?), terwijl er wel ruim 1000 euro verschil tussen zit (in de adviesprijs). De bedoeling is dat we geen gebruik maken van recirculatie maar met een afvoer naar buiten.
Ik lees nu al een paar maanden mee in dit topic en heb het idee dat hier over het algemeen toch vaker een Bora geplaatst wordt. Mis ik wellicht een belangrijk verschil om toch voor een Bora te gaan? Ik krijg achteraf namelijk een beetje het gevoel dat ons onterecht de duurste lijn van Siemens wordt aangeraden.

[ Voor 3% gewijzigd door yorroy op 17-12-2024 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-07 21:27
yorroy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:02:

De verkoper raadde ook een Siemens kookplaat aan boven een Bora, maar ik heb niet echt doorgevraagd waarom.
Nu was ik op zoek naar een Kookplaat met werkblad afzuiging topic, maar deze kon ik niet vinden.
Ik lees heel veel wisselende reacties over Siemens vs Bora. Bovendien kan ik op de Siemens website eigenlijk geen verschillen ontdekken tussen een IQ700 en IQ500 kookplaat (alleen bediening?), terwijl er wel ruim 1000 euro verschil tussen zit (in de adviesprijs). De bedoeling is dat we geen gebruik maken van recirculatie maar met een afvoer naar buiten.
Ik lees nu al een paar maanden mee in dit topic en heb het idee dat hier over het algemeen toch vaker een Bora geplaatst wordt. Mis ik wellicht een belangrijk verschil om toch voor een Bora te gaan? Ik krijg achteraf namelijk een beetje het gevoel dat ons onterecht de duurste lijn van Siemens wordt aangeraden.
Wij twijfelde ook enorm. Toch voor Siemens gegaan omdat we daar 4 grote pannen net makkelijker op vonden passen. Bijkomend voordeel was dat we ook 1 kookzone konden maken (binnen dezelfde prijsklasse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:20
Wij hebben inmiddels alles uitgezocht voor onze nieuwe keuken, maar twijfelen enkel nog over het merk van de keukenkraan, zeepdispenser en spoelbak. Online kom ik vaak Franke, Lorreine en Lanesto tegen. Is er een merkbaar verschil (in kwaliteit) tussen deze merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
yorroy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:02:
Ik ben vorige week bij een keukenzaak geweest, waarvan we de offerte en tekeningen als het goed is komende week ontvangen. Ik zal deze dan nog even posten.
In eerste instantie werd ons een Selsiuz aangeraden ipv een Quooker en voor de rest alles van Siemens (koelkast 178, vriezer 178, een IQ700 Combi-oven, vaatwasser en IQ700 kookplaat).

Na veel gelezen te hebben over Selsiuz heb ik toch verzocht er een Quooker in te laten zetten.
Nu alleen nog de knoop doorhakken of ik een Combi of Combi+ neem. We gooien normaal gesproken ongeveer 1 liter water weg voordat er water uit de kraan komt dus ik neig naar een Combi.

Onze keukenboer was enthousiast over de nieuwe Wave Peyto
Verkrijgbaar in verschillende kleuren en net zo stil als de Bora.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:14
181383rz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:43:
[...]

Wij twijfelde ook enorm. Toch voor Siemens gegaan omdat we daar 4 grote pannen net makkelijker op vonden passen. Bijkomend voordeel was dat we ook 1 kookzone konden maken (binnen dezelfde prijsklasse).
Dan ben ik wel benieuwd welke kookplaat je hebt uitgezocht. De beperkte ruimte op de Siemens kookplaat word zelfs als minpunt genoemd door de Consumentenbond.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Blurk62 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:27:
[...]

Onze keukenboer was enthousiast over de nieuwe Wave Peyto
Verkrijgbaar in verschillende kleuren en net zo stil als de Bora.
Marquardt toevallig? Was bij ons ook zo. Na de kookplaat gezien te hebben vriendelijk bedankt, met name omdat het klepje aanvoelt als zeer goedkoop plastic. Hij gaf ook toe dat er al een aantal klanten waren waarbij dit kapot was gegaan. Daar zou ik niet aan beginnen als ik jou was.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Joydashy schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 11:43:
[...]

Dank voor de feedback, ook op andere elementen dan gevraagd, altijd welkom :)

Het plaatje was ter illustratie, ik overweeg 2 ovens niet (meer). Juist vanwege het idee om een kleine magnetron in een kastje boven de oven te verbergen. Ik hoop die nooit te gebruiken, in de berging/garage komt de stinkende popcorn-magnetron....
En dan dus een 60cm oven (XBO), vandaar sowieso 60.

Oven op hoogte is toch wel een eis, vorige huis van zowel mij als partner heeft dat niet, en dat bukken zijn we wel klaar mee.

[Afbeelding]
Ah, dat is inderdaad een ander verhaal. Ik zou nadenken om die oven in het midden van de drie kasten te doen. Dan kun je er vanaf twee kanten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
181383rz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 21:43:
[...]

De Bora X Pure heeft toch ook brugfunctie? Of heb je die niet overwogen?

Ik verkies deze juist boven Siemens vanwege de indeling, design, mooiere display, en de aankomende Assist functionaliteit (en vooral de pannen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
Blihi schreef op woensdag 18 december 2024 @ 07:39:
[...]

Ah, dat is inderdaad een ander verhaal. Ik zou nadenken om die oven in het midden van de drie kasten te doen. Dan kun je er vanaf twee kanten bij.
Interessant idee, dat was nog niet in mij opgekomen aangezien het logisch voelt dat de oven zo dicht mogelijk bij het werkblad zit.

De scharnier moet aan de rechterkant denk ik, maar dan moet je wel echt helemaal tegen het werkblad staan om in de koelkast te kijken c.q. 'm te gebruiken, weet niet hoe fijn dat gaat worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Joydashy op 18-12-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Joydashy schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:05:
[...]

Interessant idee, dat was nog niet in mij opgekomen aangezien het logisch voelt dat de oven zo dicht mogelijk bij het werkblad zit.

De scharnier moet aan de rechterkant denk ik, maar dan moet je wel echt helemaal tegen het werkblad staan om in de koelkast te kijken c.q. 'm te gebruiken, weet niet hoe fijn dat gaat worden.
Ja, dat is dan weer lastig: waar laat je de koelkast in die opstelling. Ik zou in ieder geval het scharnier links doen (niet rechts) maar dan is het weer lastig om na het boodschappen doen dingen op te bergen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
miicker schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:59:
[...]

Marquardt toevallig? Was bij ons ook zo. Na de kookplaat gezien te hebben vriendelijk bedankt, met name omdat het klepje aanvoelt als zeer goedkoop plastic. Hij gaf ook toe dat er al een aantal klanten waren waarbij dit kapot was gegaan. Daar zou ik niet aan beginnen als ik jou was.
Nee, ASTO. Wij vonden hem niet zo mooi maar hij verkocht er 'veel' zei hij. Het wordt bij ons 'gewoon' de Bora PUXU2, de levertijd hiervan kan nog een dingetje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
TNThomas schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 22:07:
Wij hebben inmiddels alles uitgezocht voor onze nieuwe keuken, maar twijfelen enkel nog over het merk van de keukenkraan, zeepdispenser en spoelbak. Online kom ik vaak Franke, Lorreine en Lanesto tegen. Is er een merkbaar verschil (in kwaliteit) tussen deze merken?
Beetje ondergesneeuwd, maar heeft iemand hier een mening over? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 23:46
GvNL schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 19:46:
[...]

We zijn vandaag bij twee zaken geweest: Keuken Depot en I-Kook. De wens is een L-keuken met schiereiland, combi-oven, kookplaat met afzuiging, koelvriescombinatie en koperkleurige kraan en spoelbak. Het hoeft

***members only***

(...)
Nou, we zijn eruit. We hebben een keuken gekocht bij Artisan Keukens in Arnhem. Een klein familiebedrijf dat op internet goede reviews heeft en waar een collega van mij goede ervaringen mee heeft.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door GvNL op 18-12-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
GvNL schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:12:
[...]

Nou, we zijn eruit. We hebben een keuken gekocht bij Artisan Keukens in Arnhem. Een klein familiebedrijf dat op internet goede reviews heeft en waar een collega van mij goede ervaringen mee heeft.

***members only***
Welk merk keuken gaat 't om dan? En welke merken levert Artisan überhaupt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 23:46
Joydashy schreef op woensdag 18 december 2024 @ 15:23:
[...]

Welk merk keuken gaat 't om dan? En welke merken levert Artisan überhaupt?
Het betreft een keuken van Nobilia. Ze leveren ook Häcker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
Joydashy schreef op woensdag 18 december 2024 @ 08:03:
[...]

De Bora X Pure heeft toch ook brugfunctie? Of heb je die niet overwogen?

Ik verkies deze juist boven Siemens vanwege de indeling, design, mooiere display, en de aankomende Assist functionaliteit (en vooral de pannen).
De Puru heb ik niet overwogen ivm de extra kosten vs Siemens. We vonden het niet helemaal waard. We hebben nu de Siemens ED811BS16E ingetekend staan. Maar ik kan nog wijzigen tot en met januari. Wellicht krijgen we toch nog tips die ons van gedachte doen veranderen. :).

Onze redenatie was:
- 80 cm vs 76 cm (dus Siemens net iets breder)
- flexzone (1 zijde)
- Siemens pannen worden gecentreerd. Die van Bora staan in een soort boog, waardoor ze elkaar raken. Zie de plaatjes. Maar misschien is dit toch juist efficiënter?

We vinden ook de Bora (veel) mooier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6b9gVZB7nxTOlIgH3ac1q7jtRgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmkDDUCsTktWfvvm186Or3CL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIpEc3zI7cruhMSC6nVpKCOUHIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aUNWkDAV42rvq7zVvdoCEXGm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prins32
181383rz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 17:07:
[...]

- Siemens pannen worden gecentreerd. Die van Bora staan in een soort boog, waardoor ze elkaar raken. Zie de plaatjes. Maar misschien is dit toch juist efficiënter?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is op zich logischer om de pannen 'in een boog' te zetten dan recht achter elkaar door de rondingen van een pan. Je hebt dan iets meer ruimte bij een 'boog'. Zet maar eens 2 pannen recht achter elkaar en 2 pannen in een boog, dan zie je dat er net wat meer ruimte wordt gewonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 19:09
TNThomas schreef op woensdag 18 december 2024 @ 14:36:
[...]

Beetje ondergesneeuwd, maar heeft iemand hier een mening over? O-)
Dan zal ik zout strooien.
Franke Reginox of Grohe zijn de betere merken.

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 17:34
[...]
Onze redenatie was:
- flexzone (1 zijde)

We hadden 5 jaar een AEG inductie van 80 cm, nu na verhuizing hebben we een Bosch gekregen, die Bosch ziet er sjieker uit, maar de bediening is onhandig.
De Bosch heeft zoals velen geen instelling per plaat, je moet eerst kiezen welke plaat je wil gaan bedienen, dan pas kan je de betreffende plaat hoger of lager zetten. De AEG heeft direct te kiezen sliders, gewoon één per pit. Wat onze AEG ook had, elke pit even sterk. Het idee van verschillende sterkte per pit is uit de gastijd omdat gaspitten niet zo regelbaar zijn, met 14 standen kan elek pit zowel een warmhoudplaatje zijn als een hele sterke.
Moraal: niet alleen plaatjes kijken maar denk aan het praktisch gebruik.

• TNThomas
ouwefreaker schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:24:
[...]

Dan zal ik zout strooien.
Franke Reginox of Grohe zijn de betere merken.
Bedankt! Dit bevestigt ons vermoeden dat Franke de 'beste' keuze is. Dan gaan we voor een Franke keukenkraan en zeepdispenser. De spoelbak van Franke scheelt wel erg veel met de Lanesto (standaard bij onze keukenleverancier), dus daarvoor kiezen we wel voor Lanesto. Mogelijk ook prima, want we krijgen ook een werkblad van Dekker, waarvan Lanesto deel is.

• keukens2024
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 19-06 07:32
Wie heeft er hier ervaring met een keuken los bij elkaar shoppen?

Wij zijn nu aan het kijken bij de keukenkastenfabriek, 123werkbladen en bij een bekende van ons die apparatuur verkoopt. Zo willen wij zelf alles bij elkaar zoeken, omdat dit 1000en euro’s scheelt.

Het is wel wat extra geregel ipv dat alles via 1 zaak loopt, maar dat vinden wij het wel waard. Hebben jullie toevallig tips of andere zaken waar je rekening mee moet houden?

Ook twijfelen wij momenteel tussen 2 bladen, namelijk Dekton Arga en Taj Mahal kwartsiet. Iemand bekend met een van deze bladen? :)

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:15
keukens2024 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:50:

Wij zijn nu aan het kijken bij de keukenkastenfabriek, 123werkbladen en bij een bekende van ons die apparatuur verkoopt. Zo willen wij zelf alles bij elkaar zoeken, omdat dit 1000en euro’s scheelt.

Het is wel wat extra geregel ipv dat alles via 1 zaak loopt, maar dat vinden wij het wel waard. Hebben jullie toevallig tips of andere zaken waar je rekening mee moet houden?

Ook twijfelen wij momenteel tussen 2 bladen, namelijk Dekton Arga en Taj Mahal kwartsiet. Iemand bekend met een van deze bladen? :)
Jazeker, dekton is iets duurder ook al is het ‘nep’. volgens de meeste verkopers kan deze beter tegen hitte. Een andere verkoper vertelde dat dekton duurder is door de marketing.

Taj Mahal kwartsiet is een natuur product en ieder blad is anders, je zal zelf de plaat uitzoeken in de zagerij.

Wij gaan voor het kwartsiet, ik vind deze toch mooier. Hete pannen zet ik zoiezo nooit direct op een werkblad. Veel van de kwartsiet bladen komen van tuytelaars in België die ze vervolgens weer doorverkoopt. Rechtstreeks kopen bij tuytelaars kopen was verrassend genoeg duurder dan bij de zagerij.

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18:21
keukens2024 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 13:50:

Ha grappig, ik zit beetje in het zelfde dubio. Alleen tussen Dekton Taga en Taj Mahal Kwartsiet.

Misschien een domme vraag, maar als je een keukenblad ergens anders wilt bestellen welke tekening kan je dan het beste vragen bij de keukenboer?

@whipcheck is een Kwartsiet blad duurder dan een Dekton blad?

[ Voor 3% gewijzigd door Son Gohan op 19-12-2024 18:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whipcheck
Son Gohan schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:09:
[...]

Ha grappig, ik zit beetje in het zelfde dubio. Alleen tussen Dekton Taga en Taj Mahal Kwartsiet.

Misschien een domme vraag, maar als je een keukenblad ergens anders wilt bestellen welke tekening kan je dan het beste vragen bij de keukenboer?

@whipcheck is een Kwartsiet blad duurder dan een Dekton blad?
In ons geval niet, kwartsiet was iets minder duur.
Wij bestellen ons eiland, koffie nis blad + achterwand, eiland en wijnbarretje met een kwartsiet blad.

Je geeft aan hoe groot je eiland is, hoeveel gaten + afmetingen (spoelbak, kookplaat evt. Zeeppo)en dan krijg je een offerte.

Ze komen dan bij je thuis inmeten en installeren.

Ik weet evt wel een leverancier in Brabant, zuid Holland en dan steenproject Limburg die redelijke prijzen rekenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 11:14
Tiuri schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 07:16:
@Blihi

Wij hebben een klein nisje laten maken naast de spoelbak (hierachter zit de quooker). Nu nog bepalen of we hier haakjes in plaatsen of een roede met haakjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t3m8KGyJsV94mj_1D_Z-bHMInck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIX7NqyYppnlbHHTX1kIY1AV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
ouwereus schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:41:
[...]

Wij hebben een klein nisje laten maken naast de spoelbak (hierachter zit de quooker). Nu nog bepalen of we hier haakjes in plaatsen of een roede met haakjes:
[Afbeelding]
Welke kleur zit er op jullie frontjes? En van welk merk is dat?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:01
Keuken staat. Stuk van blad moet helaas opnieuw worden besteld ( te kort ). Beschadiging kastje onder de oven ( ook al besteld ) en de kast waar het draaicaroussel in komt voor de pannen daar bleek dat de verkeerde caroussel was geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/371-zw154jQAMH8_TB8Dwnk1lQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ytVDJ8atrOi5dZlodJ4l06Ed.jpg?f=fotoalbum_large

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
Dank voor jullie tips!

Update: Ik heb het net zonder extra kosten (terug) om laten zetten naar de Bora Puru.
- Bora blijft mooier (het oog wil ook wat, maar is niet de belangrijkste reden)
- ruimte pannen (Siemens geen voordeel ook al is hij iets breder)
- afzuiging sterker bij Bora
- gebruiksgemak hoogstwaarschijnlijk beter (hoewel dit per persoon verschilt)
- we gebruiken waarschijnlijk toch nooit 1 kookzone. we hebben zeer goede geleidende Demeyere pannen, die zelfs langs de zijkant warmte gelijkelijk zouden moeten verdelen (we hebben zelf het idee dat dat ook echt zo is. Het werkt iig veel beter dan onze oude pannen).

We hebben geen grote grillplaat. We zouden evt alsnog 2 zones aan kunnen zetten. Sommige mensen doen zelfs bewust een deel op hogere warmte en een deel bv warm houden. Ik zie ons het eigenlijk beide niet snel doen. We gebruiken liever de (stoom)oven of BBQ.
[...]

De Puru heb ik niet overwogen ivm de extra kosten vs Siemens. We vonden het niet helemaal waard. We hebben nu de Siemens ED811BS16E ingetekend staan. Maar ik kan nog wijzigen tot en met januari. Wellicht krijgen we toch nog tips die ons van gedachte doen veranderen. :).

Onze redenatie was:
- flexzone (1 zijde)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 11:14
Prins32 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:46:
[...]

Welke kleur zit er op jullie frontjes? En van welk merk is dat?
Wij hebben dankzij de tip van @Rzaan onze keuken laten maken door interieurbouwer Willuks. De kleur van de frontjes van ons eiland is: Egger U604 St9 “Eucalyptus groen”

Rest van de keuken die bijna klaar is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_CK2fW0TA_9rfDmEzSfdKJvdlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/he3CbPrxRLkeEcaqInKPFvXm.jpg?f=fotoalbum_large

Kleuren:
Hoge kastenwand: Eiken fineer + Egger U216 St9 “Oester beige”
Eiland: Egger U604 St9 “Eucalyptus groen”
Blad: Dekton, kleur: Rem
Spoelbak: Blanco spoelbak – Etagon 500 F – zacht wit
Quooker: Round, Combi +, Copper-Rose

Apparatuur:
Siemens IQ300 vaatwasser StudioLine SX63E803BE
Siemens IQ500 koelkast StudioLine KI81RSDE0
Liebherr vriezer IFND 3924-22
Siemens IQ700 combi oven StudioLine TFT-Touchdisplay Plus HM976GMB1
Siemens IQ700 combi stoomoven StudioLine TFT-Touchdisplay Pro HS958GCB1
Novy easy pro 1851 kookplaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
CryptoNL schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:06:
Keuken staat. Stuk van blad moet helaas opnieuw worden besteld ( te kort ). Beschadiging kastje onder de oven ( ook al besteld ) en de kast waar het draaicaroussel in komt voor de pannen daar bleek dat de verkeerde caroussel was geleverd.

[Afbeelding]
Ik neem aan dat het eilandblad ook word vervangen? Geef ze even als tip mee dat ze het blad moeten leveren zonder de hoekuitsparing erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:36:
[...]

Ik neem aan dat het eilandblad ook word vervangen? Geef ze even als tip mee dat ze het blad moeten leveren zonder de uitsparing erin.
Alles zit nog los omdat het nog afgekit moet worden ;)

Die uitsparing rechtsachter is zodat hij in dat andere blad geklikt kan worden zeg maar. Vallen precies in elkaar zeg maar

[ Voor 16% gewijzigd door CryptoNL op 20-12-2024 12:38 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrCord
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 10-09 07:47
Hoi allemaal,

We zijn bijna klaar met het kiezen van onze keukenleverancier en ik zou graag nog wat laatste tips willen. Ik heb het al eerder gevraagd, maar het is zoekgeraakt.

We hebben nu onze keuze beperkt tot een Pronorm-keuken (Y-line) en een Nolte. De prijs voor dezelfde kasten en vergelijkbare apparatuur (volledige Siemens-lijn/Bora-kookplaat, Quooker) is ongeveer hetzelfde: 21-22.000 EUR.

De afmetingen van de onderste kasten zijn 30 cm afval, 60 cm gootsteen, 60 cm vaatwasser, 60 cm opbergruimte, 90 cm kookplaat, 30 cm oliën/kruiden.

Het betreft in totaal 6 onderkasten, 2 hoge kasten (voor koelkast/vriezer en oven) en 4 bovenkasten. (De twee 30 cm bovenkasten aan beide kanten worden verwijderd)

Van de Nolte hebben we geen gedetailleerde aanbieding, maar ik laat de Pronorm zien ter referentie. Wat denk je, is er iets belangrijks dat de twee merken onderscheidt? Is de ene qua kwaliteit beter dan de andere? Is de prijs redelijk, moeten we proberen iets lager te gaan voordat we tekenen?

Ik zou dankbaar zijn voor tips!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jesse111
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08 23:45
Gisteren een keuken gekocht bij de Keukenloods. Wilde eigenlijk nog naar Duitsland gaan maar had niet het idee dat mijn keuken nog veel goedkoper kan dan wat ik nu geoffreerd heb gekregen (zeker omdat deze pas over 2 jaar geplaatst moet worden wegens nieuwbouw...).

Foto van het ontwerp & offerte voor members toegevoegd. In het ontwerp mist nog wel de achterplaat, deze wordt van Dekton, hetzelfde als het werkblad. Ook de kookplaat wordt inbouw trouwens, niet opbouw (is alleen niet in de foto meegenomen).

Moet wel nog even kijken of de dikte van het werkblad wel goed is.. Er is nu gekozen voor 8mm dik, opgevuld zodat het 3cm is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ook aangezien ik bij m’n eiland een zitgedeelte heb, vraag me af of dit dan wel stevig genoeg is?..

Vind zelf dat de kasten nog te duur zijn, maar de totaalprijs is wel dikke prima voor wat er komt te staan denk ik.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door jesse111 op 20-12-2024 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Wat zouden jullie doen? Kom een paar vervelende kleine beschadigingen tegen helaas. 1 frontje moet vervangen worden ( kras door transport) Daarnaast onderstaande nog, reeds gemeld aan de keukenman.

Korting vragen? Zoja hoeveel? Of hele blad eraf alles opnieuw? Geen idee

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KO1Mkauv3P5_IKWOdqbD3IdzG8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gTpzWc28chCbs84HsCIXcpN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNm0b7F9KjuXX1pfCiPdgFy3KBg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LRuJolORXpdREwsXxdLsfH8d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EXGaq7uYXA1MXqscbyNmcojhPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoqZCrKZy469Wph7RT2Qavr2.jpg?f=fotoalbum_large

Ps moet nog afgekit worden dus waarschijnlijk ga je die eerste buts niet meer zien.

[ Voor 3% gewijzigd door CryptoNL op 20-12-2024 19:06 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
CryptoNL schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 19:05:
Wat zouden jullie doen? Kom een paar vervelende kleine beschadigingen tegen helaas. 1 frontje moet vervangen worden ( kras door transport) Daarnaast onderstaande nog, reeds gemeld aan de keukenman.

Korting vragen? Zoja hoeveel? Of hele blad eraf alles opnieuw? Geen idee

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ps moet nog afgekit worden dus waarschijnlijk ga je die eerste buts niet meer zien.
Laten vervangen. Ik neem aan dat dit niet door jouw eigen schuld is, maar bij transport of installatie gebeurd is tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Blihi schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 10:19:
[...]

Laten vervangen. Ik neem aan dat dit niet door jouw eigen schuld is, maar bij transport of installatie gebeurd is tenminste.
Ja door hun schuld. Wij waren niet eens thuis , maar alles vervangen? Dan zijn we nog wel paar maanden zoet. Ik dacht zelf dat de kitrand al veel butsen weg zou gaan halen

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:29
CryptoNL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:45:
[...]

Ja door hun schuld. Wij waren niet eens thuis , maar alles vervangen? Dan zijn we nog wel paar maanden zoet. Ik dacht zelf dat de kitrand al veel butsen weg zou gaan halen
Ik zou het ook laten vervangen. Zowiezo melden. En laat hen maar met een oplossing komen. En niet akkoord gaan met het eerste voorstel. Zij hopen ook dat je het zo laat, scheelt enorm veel kosten voor hen.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Loft schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:49:
[...]

Ik zou het ook laten vervangen. Zowiezo melden. En laat hen maar met een oplossing komen. En niet akkoord gaan met het eerste voorstel. Zij hopen ook dat je het zo laat, scheelt enorm veel kosten voor hen.
Is al gemeld maar geen idee of ze alle bladen gaan bestellen of niet

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Loft schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 11:49:
[...]

Kitrand valt precies over die buts heen denk ik dus een korting zou ook ok zijn maar dan is de vraag hoeveel?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rebelscum666
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 16:53
Hi

Mijn moeder heeft bij de lokale keukenboer een nette, eenvoudige keuken uitgezocht met een beetje hulp van ondergetekende. Zij is absoluut geen keukenprinses en haalt vaak bij de slager kant&klaar maaltijden.
Type eten omdat het moet.

Van een L opstelling rechts, gaat zij naar een rechte keuken.
Vanwege haar leeftijd en slecht gevoel in haar vingers zoek ik een inbouwmagnetron of een combioven met draaiknoppen. beslist geen TFT.

In de tekening zit links een raam, dus een hogere kast is daar geen optie.
Rechts waar de hoge kast nu is getekend komt een zo simpel mogelijke combi oven.
Probleem met de inbouw magnetron is dat bijna alle deuren links scharnieren.

De kast onder de kookplaat is al naar 90cm met brede lades en een brede schouw. Dus dat 30cm kastje naast de hoge kast vervalt.

De kastdeuren zijn zwart, maar een (deels) RVS combi oven is OK. Functie boven vorm.
Wie heeft de tip voor een goede, eenvoudige combi oven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQNFtasLg7P9WxeIsJkmaAphJyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5yHI4IEVHi4ycdBcVbx0mFSV.jpg?f=fotoalbum_large

Of de oven laten vervallen en het blad doortrekken met daarop een losse magnetron :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
rebelscum666 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:21:
Hi

Mijn moeder heeft bij de lokale keukenboer een nette, eenvoudige keuken uitgezocht met een beetje hulp van ondergetekende. Zij is absoluut geen keukenprinses en haalt vaak bij de slager kant&klaar maaltijden.
Type eten omdat het moet.

Van een L opstelling rechts, gaat zij naar een rechte keuken.
Vanwege haar leeftijd en slecht gevoel in haar vingers zoek ik een inbouwmagnetron of een combioven met draaiknoppen. beslist geen TFT.

In de tekening zit links een raam, dus een hogere kast is daar geen optie.
Rechts waar de hoge kast nu is getekend komt een zo simpel mogelijke combi oven.
Probleem met de inbouw magnetron is dat bijna alle deuren links scharnieren.

De kast onder de kookplaat is al naar 90cm met brede lades en een brede schouw. Dus dat 30cm kastje naast de hoge kast vervalt.

De kastdeuren zijn zwart, maar een (deels) RVS combi oven is OK. Functie boven vorm.

[Afbeelding]

Of de oven laten vervallen en het blad doortrekken met daarop een losse magnetron :(
Er zijn voldoende combi's met een klapdeur die dus omlaag openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
rebelscum666 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:21:

Je zou deze van Bosch kunnen bekijken. Die heeft draaiknoppen, een klep, en een heel duidelijke display. Combinatie van draaiknoppen en duidelijke display zou het je moeder makkelijk moeten maken.
Staar je niet blind op een combimagnetron met een deur die naar rechts draait. Dat beperkt je enorm in de keuze, maar het is vooral niet erg handig, omdat het deurtje tegen de muur komt (schade) en terugkomt (kan gevaarlijk zijn als je moeder net een kop warme soep of zo pakt). De klep naar beneden zit vast en daar kan ze eventueel iets vanuit de magnetron op zetten om het daarna makkelijker met twee handen te kunnen pakken. Onderkant oven op gelijke hoogte met het werkblad helpt daar dan ook bij.

Overigens zou ik wel een combimagnetron aanraden. Bijvoorbeeld als anderen iets voor haar maken dat nog even in de oven moet, of broodjes afbakken of zoiets. Zonder magnetron kan best, zonder oven is meer beperkend, ook al gebruikt ze die nu niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13:06
We willen een bar aan het kookeiland toevoegen. Het eiland wordt 1200 mm breed en maximaal 2800 mm lang (niet 3100 mm zoals op de foto). De barstoelen hebben een breedte van 55 cm. Hoeveel ruimte moeten we minimaal reserveren aan de lange zijde voor de barstoelen? En hoeveel kast- of werkruimte blijft er dan over naast de stoelen? De verkoper geeft aan dat we 160 cm moeten reserveren, maar dit lijkt ons vrij ruim.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LTqujjLP4d3VSglESjL83jTcpoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w9cPzMMReS7EQzdX6nP1o19T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
CryptoNL schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 12:08:
[...]

Kitrand valt precies over die buts heen denk ik dus een korting zou ook ok zijn maar dan is de vraag hoeveel?
Jij hebt het steeds over die kitrand, maar je wil toch een strakke nette kitrand? Die buts ga je altijd zien hoor. Of er moet een hele dikke kitrand op komen. Jouw keuze natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 17:39
BaBoK schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:34:
We willen een bar aan het kookeiland toevoegen. Het eiland wordt 1200 mm breed en maximaal 2800 mm lang (niet 3100 mm zoals op de foto). De barstoelen hebben een breedte van 55 cm. Hoeveel ruimte moeten we minimaal reserveren aan de lange zijde voor de barstoelen? En hoeveel kast- of werkruimte blijft er dan over naast de stoelen? De verkoper geeft aan dat we 160 cm moeten reserveren, maar dit lijkt ons vrij ruim.

[Afbeelding]
Als je 60 cm afzet p.p. zou je er al moeten zijn, zeker aan een bar waar je niet helemaal aanschuift. Dus met 140 zou je al ruim met twee man moeten kunnen zitten,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:45
BaBoK schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:34:

[Afbeelding]
Wij hebben ongeveer dezelfde opstelling qua bar en houden 120 cm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Prins32 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:22:
[...]

Jij hebt het steeds over die kitrand, maar je wil toch een strakke nette kitrand? Die buts ga je altijd zien hoor. Of er moet een hele dikke kitrand op komen. Jouw keuze natuurlijk.
Ja nu je het zegt inderdaad. Hmmm geen idee wat we moeten doen nu :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mats007
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:04
CryptoNL schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:21:
[...]

Ja nu je het zegt inderdaad. Hmmm geen idee wat we moeten doen nu :D
Die suggestie is al meermaals gegeven: alles laten vervangen. Hun fout, hun oplossing. Zaken als ‘kit’ en ‘korting’ zijn van korte duur als je 15+ jaar tegen een keuken met defects aan kijkt.

Tenzij je zelf er niets om geeft en er ook zo mee om gaat. Daar ga ik echter niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Mats007 schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:49:
[...]

Die suggestie is al meermaals gegeven: alles laten vervangen. Hun fout, hun oplossing. Zaken als ‘kit’ en ‘korting’ zijn van korte duur als je 15+ jaar tegen een keuken met defects aan kijkt.

Tenzij je zelf er niets om geeft en er ook zo mee om gaat. Daar ga ik echter niet vanuit.
Eens. Wat is realistisch qua levering? Week of 4?

Ik heb overigens ook het directe nummer vd monteurs. Zou ik hun ook ff contacteren dat het onacceptabel is?

[ Voor 10% gewijzigd door CryptoNL op 22-12-2024 09:54 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09 13:45
Op dit moment ben ik aan het kijken naar apparatuur bij keukenloods. Initieel had ik een Siemens wijnklimaatkast op het oog. Nu adviseert de verkoper om voor een Dunavox klimaatkast te gaan. Hij zegt dat Siemens een prima klimaatkast heeft, maar Dunavox hier echt in uitblinkt. Prijsverschil is ongeveer 400 euro. Ik ken het merk verder niet. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
CryptoNL schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:51:
[...]

Eens. Wat is realistisch qua levering? Week of 4?

Ik heb overigens ook het directe nummer vd monteurs. Zou ik hun ook ff contacteren dat het onacceptabel is?
Nee. Direct schakelen met de keukenzaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
jordy89 schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:59:
Op dit moment ben ik aan het kijken naar apparatuur bij keukenloods. Initieel had ik een Siemens wijnklimaatkast op het oog. Nu adviseert de verkoper om voor een Dunavox klimaatkast te gaan. Hij zegt dat Siemens een prima klimaatkast heeft, maar Dunavox hier echt in uitblinkt. Prijsverschil is ongeveer 400 euro. Ik ken het merk verder niet. Iemand hier ervaringen mee?
Let vooral op het geluid. En dan doel ik specifiek op het geluid bij ‘aan slaan’ van de koeler. Ik ken Dunavox niet dus weet niet hoe het bij dat apparaat is.

Wel begrepen dat vooral de wijnkoelers van Miele en Liebherr erg stil zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

ouwereus schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:20:
[...]

Wij hebben dankzij de tip van @Rzaan onze keuken laten maken door interieurbouwer Willuks. De kleur van de frontjes van ons eiland is: Egger U604 St9 “Eucalyptus groen”

Rest van de keuken die bijna klaar is:
[Afbeelding]
Potverdomme, en een prachtige keuken ook. Mooie die combinatie van dat donkere hout en dat groen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:51

Rzaan

Altijd zoekende

TNThomas schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:42:
[...]

Wij zijn ook op zoek naar een 140cm Siemens inbouwkoelkast en kwam tijdens het zoeken jouw reactie tegen. Hoe bevallen de koelkasten en welke raad je aan?
Ze bevallen goed. Maar welke ik aan zou raden? Geen idee.
Ik heb zelf vooral naar de maten en de indelingen gekeken. Ook naar de mogelijkheden met de groentelades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1989
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 03-09 20:55
Wij zijn bezig met de aanschaf van een keuken en hebben nu een zaak gevonden waar we een goed gevoel bij hebben. De offerteprijs is 29.458 euro inclusief montage, en ik vraag me af of dit niet aan de hoge kant is.

Het wordt een parallelkeuken (kan niet anders in verband met de plaats van de keukenramen), met een hoge kastenwand tot het plafond (hoogte 2,6 meter) met daarin een nis waarin het werkblad tegen de achterwand doorloopt. In het lagere gedeelte bevinden zich de spoelbak en kookplaat etc.

Hieronder details en foto's van de keuken/plattegrond:

Merk: Schüller, Neola Sie 4743

Apparatuur Siemens:
- iQ500 inbouw vrieskast nishoogte 71,6: GI11VAFE0
-Inbouw koelkast iQ500: KI31RADD1
- Vaatwasser IQ300 XXL: SX73E804BE
- Siemens VarioLade: SZ36DB04
Quooker Losse kraan flex, roestvrijstaal
Quooker los reservoir PRO3
Doeco Reginox Panama sifon wit, Doeco 15 mm Filter kogel stoplraan
Doeco Hailo Cargo Sunchro 36L: AE360847
Inductiekookplaat met afzuigsysteem IQ300: ED877BS16E
Siemens oven IQ700: HB934GAB1

Werkblad: Calacatta Gold gepolijst
Laag keukengedeelte: diepte werkblad 65 cm, lengte 343 cm. Werkblad loopt door in achterwand (40 cm hoog)
Hoog kastengedeelte: diepte werkblad 60 cm, lengte 180 cm. Werkblad loopt door tegen achterwand nis: hoogte 1218 mm.

Ik hoor graag als er misschien nog tips zijn voor verbetering van de keuken of apparatuur, maar vooral ben ik benieuwd of de prijs van 29.500 euro rechtvaardig is, of dat ik hierover moet onderhandelen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uN3KqChdKFNDTNqHNzR8UyDUP0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFeKPEQnQqhgMHGFpGbupy0V.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mj9vzmGXHvgWzsm1ZdtlO-ol2LM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7v3NUnTGZmaBYUHrkzdrfuUf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u7QnyY54nUsnzeJBU_niksvDg3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1Rm3w81baRZ9gNGatAMgT4z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFlL5EvIXe5ZEf6rpSvkI_VE85k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anYyNQFbizgZQnaltVjty5bx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dd3Jum_Qn2Y776KlcrWTlrV1lUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70M5c2gp10nIafUMmXvPefPa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4szjfsf-FZku7VqI0Zw0egE4df8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3OTcES1sxleT9T6VwpLJeiM3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
A1989 schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:58:
Wij zijn bezig met de aanschaf van een keuken en hebben nu een zaak gevonden waar we een goed gevoel bij hebben. De offerteprijs is 29.458 euro inclusief montage, en ik vraag me af of dit niet aan de hoge kant is.

Het wordt een parallelkeuken (kan niet anders in verband met de plaats van de keukenramen), met een hoge kastenwand tot het plafond (hoogte 2,6 meter) met daarin een nis waarin het werkblad tegen de achterwand doorloopt. In het lagere gedeelte bevinden zich de spoelbak en kookplaat etc.

Hieronder details en foto's van de keuken/plattegrond:

Merk: Schüller, Neola Sie 4743

Apparatuur Siemens:
- iQ500 inbouw vrieskast nishoogte 71,6: GI11VAFE0
-Inbouw koelkast iQ500: KI31RADD1
- Vaatwasser IQ300 XXL: SX73E804BE
- Siemens VarioLade: SZ36DB04
Quooker Losse kraan flex, roestvrijstaal
Quooker los reservoir PRO3
Doeco Reginox Panama sifon wit, Doeco 15 mm Filter kogel stoplraan
Doeco Hailo Cargo Sunchro 36L: AE360847
Inductiekookplaat met afzuigsysteem IQ300: ED877BS16E
Siemens oven IQ700: HB934GAB1

Werkblad: Calacatta Gold gepolijst
Laag keukengedeelte: diepte werkblad 65 cm, lengte 343 cm. Werkblad loopt door in achterwand (40 cm hoog)
Hoog kastengedeelte: diepte werkblad 60 cm, lengte 180 cm. Werkblad loopt door tegen achterwand nis: hoogte 1218 mm.

Ik hoor graag als er misschien nog tips zijn voor verbetering van de keuken of apparatuur, maar vooral ben ik benieuwd of de prijs van 29.500 euro rechtvaardig is, of dat ik hierover moet onderhandelen. [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het ontzettend veel geld voor deze opstelling maar Calacata gold is dan ook zwaar overpriced.
Persoonlijk zou ik ook kiezen voor een greep op je koelvries combinatie icm. een 195cm model. Dit is goedkoper en je hebt meer koel ruimte.

Voor die prijs mag je ook wel een verlicht schap verwachten in die grote nis, op deze manier heb je er vrij weinig aan.
Ik zou de 3 ladekasten van 60cm aanpassen naar 2x 90cm lades. Dat is goedkoper, rustiger en je hebt effectief meer opbergruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 22-12-2024 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
A1989 schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:58:
Eens met @Kapitein Merijn dat dit echt fors aan de prijs is. Ik zou sowieso onderhandelen en dat gaat makkelijker als je ergens anders een offerte laat maken voor ongeveer dezelfde keuken en probeert te achterhalen wat de afzonderlijke prijzen van het blad en de apparatuur zijn. Dan kun je beter inschatten waar je over moet onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarskabouter
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 27-05 20:11
Hi wij zijn aan het shoppen voor een keuken en hebben met name niet helemaal duidelijk wat nou het beste is qua blad (3cm dik wilden we mocht dat belangrijk zijn)

Wij hebben bijvoorbeeld de volgende bladen gezien die ons aanspreken:
- Ceasarstone Taj Royale
- kwartsiet Taj mahal

Wij vinden het belangrijk dat het 'natuurlijk' lijkt. Vaak zie je toch bij bijv dekton dat het bijna lijkt alsof het er op geprint is en dat vinden we dus niet mooi. Moet wat diepte hebben. Kwartsiet heeft dat natuurlijk het meeste maar ik weet niet goed of dat te bewerkelijk is wellicht? Ook qua prijs is het ons nog niet duidelijk wat de meeste value for money is. Zijn wel bereidt wat meer uit te geven als het dan helemaal onze smaak is. Misschien nog tips?

Onze aannemer zei dat wellicht neolith interessant is maar daar hebben we nog niks van gezien, iemand wel? Wat is de mening daarover?

Verder vroegen we ons dan af of jullie aanraders hebben voor keuken zaken waar je dit dan het beste kan bestellen? We zijn bij Marquardt goed geholpen laatst.

Keuken komt in een T opstelling (eiland haaks op wand) in deze stijl:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6zRKnlhstexM7hb5MSc-t0r_jk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F2zVlMdJLYcCW1tTr8oZKBK8.jpg?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
aarskabouter schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:36:
Hi wij zijn aan het shoppen voor een keuken en hebben met name niet helemaal duidelijk wat nou het beste is qua blad (3cm dik wilden we mocht dat belangrijk zijn)

- Ceasarstone Taj Royale
- kwartsiet Taj mahal

Wij vinden het belangrijk dat het 'natuurlijk' lijkt. Vaak zie je toch bij bijv dekton dat het bijna lijkt alsof het er op geprint is en dat vinden we dus niet mooi. Moet wat diepte hebben. Kwartsiet heeft dat natuurlijk het meeste maar ik weet niet goed of dat te bewerkelijk is wellicht? Ook qua prijs is het ons nog niet duidelijk wat de meeste value for money is. Zijn wel bereidt wat meer uit te geven als het dan helemaal onze smaak is. Misschien nog tips?

Onze aannemer zei dat wellicht neolith interessant is maar daar hebben we nog niks van gezien, iemand wel? Wat is de mening daarover?

Verder vroegen we ons dan af of jullie aanraders hebben voor keuken zaken waar je dit dan het beste kan bestellen? We zijn bij Marquardt goed geholpen laatst.

[Afbeelding].
Keuken zonder blad bestellen en dan een keukenbladen leverancier mailen, Holland natuursteen bij Rotterdam was de goedkoopste die we konden vinden (5 offertes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1989
Kapitein Merijn schreef op zondag 22 december 2024 @ 12:51:
[...]

Ik vond het ontzettend veel geld voor deze opstelling maar Calacata gold is dan ook zwaar overpriced.
Persoonlijk zou ik ook kiezen voor een greep op je koelvries combinatie icm. een 195cm model. Dit is goedkoper en je hebt meer koel ruimte.

Voor die prijs mag je ook wel een verlicht schap verwachten in die grote nis, op deze manier heb je er vrij weinig aan.
Ik zou de 3 ladekasten van 60cm aanpassen naar 2x 90cm lades. Dat is goedkoper, rustiger en je hebt effectief meer opbergruimte.
Heel erg bedankt voor het meedenken! Goed idee van de 2x90 cm lades, dit gaan we laten aanpassen, misschien naar 2x100cm omdat een net wat bredere nis mogelijk mooier staat.
Er zitten overigens wel led strips in de nis onder de bovenste kastjes bij de prijs inbegrepen. Maar nog steeds vinden we de prijs heel erg hoog (denken dat rond de 21-22k een prima prijs zou moeten zijn).
We willen wel ook nog voor een ander blad gaan (Eternal statuario of Ethereal Glow), maar niet zeker of die in een betere prijscategorie zitten.

We hadden gekozen voor een aparte vriezer en koelkast, omdat je daarmee de verticale greeplijst kon voorkomen die het geheel misschien onrustiger zou kunnen maken, maar geeft wel weer stof tot nadenken of we dat niet toch moeten overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1989
Toke_gt schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:24:
[...]

Eens met @Kapitein Merijn dat dit echt fors aan de prijs is. Ik zou sowieso onderhandelen en dat gaat makkelijker als je ergens anders een offerte laat maken voor ongeveer dezelfde keuken en probeert te achterhalen wat de afzonderlijke prijzen van het blad en de apparatuur zijn. Dan kun je beter inschatten waar je over moet onderhandelen.
Ja we zijn idd bezig met het elders laten maken van offertes voor een soortgelijke keuken. Gister bijvoorbeeld bij Superkeukens geweest, maar daar niet een heel goed gevoel bij (die verkoper zei dat het sowieso al snel minimaal richting de 25.000 ging, moeten de offerte nog krijgen). Zou het zin hebben om een keukenbedrijf in Duitsland, bijv. Ekelhoff, alle informatie over deze keuken te mailen en te vragen op welke prijs zij zouden uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 20:34
Wat doen mensen met de handdoeken in de keuken? Ik heb hier een parallel opstelling met een laag en hoog gedeelte en zoek nog een goeie oplossing. Nu nog een los rek, maar dat is niet ideaal. Losse haakjes op de kastjes aan de zijkant plakken heb ik overwogen, maar ik weet niet of dat nou zo mooi wordt en risico dat je (natte) handdoeken dan tegen de muur hangen.

Haakje aan een deur? Of toch in een kastje hangen? Zie ik andere opties over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door SL65 op 22-12-2024 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43

- Ceasarstone Taj Royale
- kwartsiet Taj mahal

[Afbeelding].
Bij wat voor zaak ben je uitgekomen met deze keukenstijl?
Over algemeen wordt dit Japandi genoemd en toevallig zijn wij ook naar deze stijl op zoek.
Ik ben al bij een aantal zaken geweest waar dit gewoon niet te krijgen is, totdat ik woensdag bij Tulp keukens naar binnen liep.
Vrijdag hebben we daar een afspraak staan voor het maken van een offerte, maar ik zou graag nog 1 of 2 andere offertes willen laten maken (omgeving Twente)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

- Ceasarstone Taj Royale
- kwartsiet Taj mahal

[Afbeelding].
Wij hebben een Neolith blad in onze recent geplaatste keuken (zie mijn eerdere posts:
https://www.micheloprey.c...oma-c01r-silk-6-mm/12647/

Bevalt tot op heden goed. In het echt op groot formaat bekijken is een must. Wij zijn daarvoor bij Michel Oprey in Vianen geweest. Erg goed geholpen en kosteloos stalen meegekregen.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Japandi is volgens mij echt het nieuwe visgraat met industrieel en zwart metaal. Staat over 1 jaar volledig in elk nieuwbouwhuis en over 2 mnd in de vt wonen.

Overigens mooiere stijl dan dat industriele :p

Die kastjes op de fotos kan je veelal krijgen bij zaken die frontjes voor ikea maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Squats op 22-12-2024 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
yorroy schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:04:
[...]

Bij wat voor zaak ben je uitgekomen met deze keukenstijl?
Over algemeen wordt dit Japandi genoemd en toevallig zijn wij ook naar deze stijl op zoek.
Ik ben al bij een aantal zaken geweest waar dit gewoon niet te krijgen is, totdat ik woensdag bij Tulp keukens naar binnen liep.
Vrijdag hebben we daar een afspraak staan voor het maken van een offerte, maar ik zou graag nog 1 of 2 andere offertes willen laten maken (omgeving Twente)
Zoek een MadebyDas dealer op of een interieurbouwer.
Denk overigens niet dat we dit in iedere woning gaan zien net als de visgraatvloer. Het is namelijk vrij kostbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Een stijl is niet per definitie premium. Koop je een losse ikea kast, japandi frontjes bij koak en een topcore lichtbruin of composiet lichtgrijs blad, kan je best klaar zijn voor 15-23k afhankelijk van apparatuur etc.

Dit type frontjes zie je nog niet bij heel veel zaken overigens.

Enige waar je wel heel erg voor moet waken bij japandi is dat het niet eindigd als sad beige. Dat gebeurt namelijk erg snel.

[ Voor 18% gewijzigd door Squats op 22-12-2024 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
Squats schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:09:
Japandi is volgens mij echt het nieuwe visgraat met industrieel en zwart metaal. Staat over 1 jaar volledig in elk nieuwbouwhuis en over 2 mnd in de vt wonen.

Overigens mooiere stijl dan dat industriele :p

Die kastjes op de fotos kan je veelal krijgen bij zaken die frontjes voor ikea maken.
Los van keuken zaken komt het idd ook al op bij meubelzaken.
Pagina: 1 ... 492 ... 525 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1