Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:52
Bezemveger schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:52:
[...]

Prachtige keuken!

Ik ga me hier ook melden omdat we bezig zijn met de keuken voor ons nieuwbouw huis en exact eenzelfde soort keuken (japandi) willen.

Mag ik vragen wat je kwijt was aan frontjes, IKEA binnenkant, werkblad en je apparatuur?
Ikea keuken + blad en ikea apparatuur: +/- €9200 (4500 blad - 4700 kastjes etc)
Frontjes etc massief eiken: €7500
Overige apparatuur: 4500

Totaal €21.200 ongeveer. Hier en daar nog wel wat extra kosten.
Maar zelf geplaatst, dus dat scheelde weer. Ikea vroeg hiervoor 2500. Koak design vroeg hiervoor 3500 |:(

Ter info qua afmetingen
De lange wand met de kastjes is 270
Het eiland is 120x250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
nosfertu schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:35:
[...]

Wij hebben recent een keuken samen gesteld en geplaatst op basis van IKEA, we hebben via Koak design custom frontjes voor de ikea keuken besteld. De oven, combi oven, vaatwasser en blad zijn van ikea. Kookplaat, spoelbak, Quooker en inductie met afzuiging zelf besteld. Zeer tevreden mee. Zijn massief eikenfrontjes. Erg blij mee.

Blad is netjes achteraf ingemeten.
Alleen de lade onder de wasbak moet binnenin nog iets aangepast worden ivm met de diepte van deze wasbak en afvoer. Nog geen tijd voor gehad :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uit nieuwsgierigheid. Heb je die stopcontact / schakelaars door het hele huis?

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nosfertu
Loft schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:46:
[...]

Uit nieuwsgierigheid. Heb je die stopcontact / schakelaars door het hele huis?
Nee alleen op de begane grond, vond ze vrij prijzig om door het hele huis te doen ;)
We hebben ze in de gang, toilet, eetkamer, woonkamer, keuken en serre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nosfertu schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:02:
[...]

Nee alleen op de begane grond, vond ze vrij prijzig om door het hele huis te doen ;)
We hebben ze in de gang, toilet, eetkamer, woonkamer, keuken en serre.
Wat voor een stopcontacten zijn dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nosfertu
Het zijn porseleinen stopcontacten en schakelaars. Heb er ook 1tje met UTP aansluiting bij de TV.
Je kan ze in allerlei kleuren en soorten bestellen. Via KatyPaty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-04 19:47
T1rnanog schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:43:
Goedemiddag allemaal,

We zijn op zoek naar een keuken met een werkhoogte van ongeveer 98 cm (10 cm plint, 86 cm onderkast, en 2 cm blad). Bij twee keukenzaken zijn we helaas niet goed geholpen; ze kwamen met een Hacker-keuken met onderkasten van 78 cm en hoge kasten van 216 cm, terwijl ons plafond 242 cm is. Ze gaven aan dat de hoge kast anders niet te kantelen was.

Zelf heb ik de Nobilia Maxi onderkast gezien van 86,4 cm (met twee gelijke laden en een vaste besteklade). Maar volgens de openingspost van dit topic valt Nobilia onder 'lage kwaliteit.' Klopt dit, en is er een beter alternatief?

Heeft iemand tips voor een goed merk of keukenzaak in Zuid-Holland/Rotterdam die aan onze wensen kan voldoen? Alvast bedankt voor het meedenken!

[Afbeelding]
Het is wel bijzonder dat je zo slecht bent geholpen bij de eerste twee winkels. Bij de meeste keukenzaken is er namelijk wel een variant met hoge onderkasten mogelijk. Wij hebben bijvoorbeeld Nobilia, waarbij de keuze wat beperkter is. Daarnaast hebben we Nolte, waarvan straks 80 cm hoge kasten leverbaar zijn, en nu al 90 cm hoge kasten. Bauformat biedt zelfs onderkasten van 84,5 cm hoogte aan, en deze zijn eventueel ook in een verdiepte uitvoering verkrijgbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
nosfertu schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:35:
[...]

Wij hebben recent een keuken samen gesteld en geplaatst op basis van IKEA, we hebben via Koak design custom frontjes voor de ikea keuken besteld. De oven, combi oven, vaatwasser en blad zijn van ikea. Kookplaat, spoelbak, Quooker en inductie met afzuiging zelf besteld. Zeer tevreden mee. Zijn massief eikenfrontjes. Erg blij mee.

Blad is netjes achteraf ingemeten.
Alleen de lade onder de wasbak moet binnenin nog iets aangepast worden ivm met de diepte van deze wasbak en afvoer. Nog geen tijd voor gehad :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt een hele mooie keuken! Complimenten, ook leuk gedaan met de details zoals de stopcontacten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:49
nosfertu schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:22:
[...]

Ikea keuken + blad en ikea apparatuur: +/- €9200 (4500 blad - 4700 kastjes etc)
Frontjes etc massief eiken: €7500
Overige apparatuur: 4500

Totaal €21.200 ongeveer. Hier en daar nog wel wat extra kosten.
Maar zelf geplaatst, dus dat scheelde weer. Ikea vroeg hiervoor 2500. Koak design vroeg hiervoor 3500 |:(

Ter info qua afmetingen
De lange wand met de kastjes is 270
Het eiland is 120x250
Ja die prijzen komen mij wel bekend voor! Toevallig ook ergens anders offertes opgevraagd dan bij Koak? Bijvoorbeeld houtwerk of K14? Ik kreeg deze week de offerte van Baboon binnen en die was toch aardig aan de prijs. Toch 30% duurder dan bijv Knoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T1rnanog
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-03 12:43
Charly schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:02:
[...]

Wij hebben 2 jaar terug wel de maandelijkse kortingsactie gehad (die volgens de verkoopster eigenlijk alleen voor complete keukens was), maar onze apparatuur elders gekocht. Behalve de prijs was vooral ook vanwege de levertijden destijds. Wij hebben wel alles zelf geïnstalleerd, geen idee of ze dat willen doen als je de spullen elders besteld maar dat zou je moeten vragen dan. Ik kan me goed voorstellen dat ze daar niet aan beginnen ivm met passing, mogelijke vertraging bij levering en verzin het mogelijke geneuzel maar.

Achterwand hebben wij voor bokmerk gekozen, niet goedkoop maar nog steeds super blij mee. Geen voegen die vies worden en super makkelijk schoon te houden. Schoonmaken op muurverf ga je in mijn ervaring toch zien en gipsplaat en stuckwerk zijn imo gewoon best gevoelig voor stoten met pannen etc.
Ziet er gaaf uit die achterwanden van bokmerk, die kende ik nog niet. Wat is de overweging om bijv. deze te kopen ipv een achterwand van het zelfde materiaal als het blad? Andere wellicht ook ervaring met een alu achterwand?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eqz0OiRtZOB-lYrWL-qeElWLorI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EW1fSxFB2fDIVPyV9MLBUbq6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 19:05
T1rnanog schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:07:
Ziet er gaaf uit die achterwanden van bokmerk, die kende ik nog niet. Wat is de overweging om bijv. deze te kopen ipv een achterwand van het zelfde materiaal als het blad? Andere wellicht ook ervaring met een alu achterwand?
Ik was ook al getriggerd hierdoor, dus ik ben ook nieuwsgierig. Op hun site hebben ze ook nog een soort railsysteem met verlichting, waar je kasten, rekken en haakjes aan kunt hangen (Bokline). Ik ben wel benieuwd naar dat systeem en wat dat grofweg kost. Ik kom er weinig over tegen op internet.

https://www.bokmerk.nl/site/bokline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
curkey schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:40:
[...]

Ik was ook al getriggerd hierdoor, dus ik ben ook nieuwsgierig. Op hun site hebben ze ook nog een soort railsysteem met verlichting, waar je kasten, rekken en haakjes aan kunt hangen (Bokline). Ik ben wel benieuwd naar dat systeem en wat dat grofweg kost. Ik kom er weinig over tegen op internet.

https://www.bokmerk.nl/site/bokline
Het is een heel mooi systeem, maar het is niet van Bokmerk. De maker is L&S, en dit systeem is bij veel keukenwinkels verkrijgbaar. Het is modulair, dus er is geen standaardprijs voor. https://www.ls-light.com/en/sign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
Bezemveger schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:21:
[...]

Ja die prijzen komen mij wel bekend voor! Toevallig ook ergens anders offertes opgevraagd dan bij Koak? Bijvoorbeeld houtwerk of K14? Ik kreeg deze week de offerte van Baboon binnen en die was toch aardig aan de prijs. Toch 30% duurder dan bijv Knoet.
We kennen k14 wel, maar komt allemaal een beetje op het zelfde neer. We waren blij met het voorstel van Koak design en zijn daar voor gegaan.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:43
[...]

[Afbeelding]
Het leek ons handig omdat in mijn vorige huis de voegen achter de kookplaat altijd soort van groezelig waren en het leek ons een goeie manier om wat kleur in de keuken te brengen. (onze keuken en werkblad zijn soort van wit, die achterwand soort van grijs/blauw)

Zo als in mijn eerdere post aangegeven zag ik gewoon verven niet zo zitten qua duurzaamheid en dan kom je al snel op dit of iets met glas, wat wij dan weer niet zo mooi vonden (en qua prijs aardig in de buurt kwam).

Prijs heb ik verdrongen, maar is afhankelijk van het oppervlakte en het aantal bewerkingen. Bij ons zitten er een heel aantal (8 of 9) stopcontacten in gemonteerd en dat telt allemaal op. Maar je kan geloof ik gewoon een offerte opvragen via de website.

• curkey
Ik had onlangs een grove prijsopgave gedaan bij Bokmerk. Een paneel van 4.5m x 0.65m en een handjevol gaten voor stopcontacten kwam uit op rond de € 1100.

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:56
[...]

[Afbeelding]
Waarom ziet dat er gaaf uit dan. Het is een vlakke plaat in kleur. Alla trespa of wat dan ook maar dan voor een dikke prijs. Of zie ik dit helemaal verkeerd?

De geautomatiseerde opgaaf heb je na het bevestigen meteen in je inbox.

Keuken achterwand: breedte 430 cm en hoogte 50 cm.
Uw vrijblijvende prijsindicatie:
Voor bovenstaande aangevraagde panelen kunt u een prijsindicatie aanhouden van €1148,55.

De genoemde prijsindicatie is exclusief:
Bokmerk Bezorgservice zonder montage: €61,71
Bokmerk Montagelijm: €40,83 (3 kokers)
Bokmerk Afdichtingskit: €15,88 (1 koker)
Bokmerk Wandcleaner set: € 22,69 (Bestaat uit: Bokmerk Wandcleaner en 2 Micro Smart doeken)
Gaten ten behoeve van wandcontactdozen/kranen € 36,30 (2 uitsparingen à € 18,15)

Totaal 1443,91 8)7

Nu is 40 euro voor een koker montage kit natuurlijk belachelijk maar dat geeft wel aan dat er natuurlijk hoofdprijzen worden gerekend voor het leveren van een stukje plaat materiaal van 4,5m

[ Voor 36% gewijzigd door martinus83 op 14-11-2024 12:43 ]

• martinus83
curkey schreef op donderdag 14 november 2024 @ 10:43:
Ik had onlangs een grove prijsopgave gedaan bij Bokmerk. Een paneel van 4.5m x 0.65m en een handjevol gaten voor stopcontacten kwam uit op rond de € 1100.
Denk niet dat dit klopt :-)

• curkey
OK, het was niet 1 paneel, wellicht dat dat scheelt. Hier de copy-paste uit de mail van hun:

U heeft de volgende maatvoeringen opgegeven:

Keuken achterwand: breedte 350 cm en hoogte 65 cm
Keuken achterwand: breedte 100 cm en hoogte 65 cm

Voor bovenstaande aangevraagde panelen kunt u een prijsindicatie aanhouden van €1097,51.

Levering en Montage is €302,50 (1 Monteur)
Bokmerk Wandcleaner set: € 22,69 (Bestaat uit: Bokmerk Wandcleaner en 2 Micro Smart doeken)

Gaten ten behoeve van wandcontactdozen/kranen € 72,60 (4 uitsparingen à € 18,15)
Let op: Uitsparingen worden per gat gerekend. Ter verduidelijking: een dubbele wandcontactdoos (met dus twee stopcontactgaten) zijn twee gaten.

Bovengenoemde prijzen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van prijswijzigingen.
De prijzen gelden alleen binnen Nederland.

• martinus83
curkey schreef op donderdag 14 november 2024 @ 12:52:
[...]

OK, het was niet 1 paneel, wellicht dat dat scheelt. Hier de copy-paste uit de mail van hun:

U heeft de volgende maatvoeringen opgegeven:

Keuken achterwand: breedte 350 cm en hoogte 65 cm
Keuken achterwand: breedte 100 cm en hoogte 65 cm

Voor bovenstaande aangevraagde panelen kunt u een prijsindicatie aanhouden van €1097,51.

Levering en Montage is €302,50 (1 Monteur)

Gaten ten behoeve van wandcontactdozen/kranen € 72,60 (4 uitsparingen à € 18,15)
Let op: Uitsparingen worden per gat gerekend. Ter verduidelijking: een dubbele wandcontactdoos (met dus twee stopcontactgaten) zijn twee gaten.

Bovengenoemde prijzen zijn inclusief BTW en onder voorbehoud van prijswijzigingen.
De prijzen gelden alleen binnen Nederland.
Belachelijk geprijsd toch. Gat in de markt.

De lengtes zijn vaak beperkt. Zo ook hier, max 305 cm. Ben je wel maar 190 euro kwijt voor 1 plaat
https://kunststofplatensh...singen/keuken-achterwand/

• curkey
martinus83 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:20:
[...]

De lengtes zijn vaak beperkt. Zo ook hier, max 305 cm. Ben je wel maar 190 euro kwijt voor 1 plaat
De prijzen zijn best pittig ja, er is goedkoper op de markt.
Wel moet je opletten wat voor materiaal je bestelt.

Ik heb gezien dat je kunststof hebt, alubond (kunststof met alu combi) en 100% alu. Die van Bokmerk zijn de laatste categorie, en dat is significant duurder dan de andere twee. Wel beter bestand tegen hitte en kwalitatief gewoon beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-04 00:07

BLN

Grotbewoner schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:44:
Wat is een goede hoogte van het aanrecht?

Wat vinden jullie van de layout? Kan ik nog iets met die kale muur achter? Ik dacht aan een pannenrek. Ik wil ook een grotere goot met twee vakken.

Quooker is een optie, is dit de moeite waard?

Missen jullie nog apparatuur?

Nog tips voor afvalverwerking?
- Goede hoogte is rond de 96cm maar ligt ook aan hoe lang jullie zelf zijn. Ik zou niet heel ver afwijken van vie hoogte, omdat de keuken dan voor anderen (bijvoorbeeld bij verkoop) onbruikbaar wordt.
- Ik ben het er wel mee eens dat er erg weinig ruimt is om te snijden. Ik zou minimaal overwegen om het werkblad dieper te maken (dus een grotere bar) zodat je schuin achter en achter je kookplaat ook spullen kwijt kunt.
- Quooker: als je het ooit hebt gehad wil je er nooit meer van af. Het scheelt ook weer de ruimte van een waterkoker.
- Ik zou nooit voor een afzuiger zo hoog boven je kookplaat gaan. Ik zou altijd in de kookplaat afzuigen. Er zijn een paar zaken die uit je pan opstijgen: stoom/waterdamp, vet, rook (ongeveer op volgorde van hoeveelheid) door de warmte stijgt het hele zooitje een stukje omhoog vanaf je pan. Maar zodra het afkoelt, wat al heel snel boven je pan gebeurt door verdamping, dan begint het te vallen. Vetnevel zal dus neer willen vallen, maar door die afzuiging boven wervel je het nog een keer op waardoor het alleen maar verder je keuken in valt. Resultaat: je hele keuken wordt vet.
Als je er voor zorgt dat vet en rook nooit opstijgen, dan valt het ook nergens anders neer. Zeker met afzuiging naar buiten zorg je daarmee voor een zeer goed binnenklimaat en een schone keuken.
- Afvalverwerking zou ik gewoon een bakje onder de wasbak doen. Je kunt met de huidige indeling ook geen dubbele wasbak nemen, want waar de wasbak dubbel wordt zit nu een vaatwasser. Daarnaast verlies je weer 45 - 50 cm werkblad met een dubbele wasbak. Zet je vuile vaat (na die met de Quooker af te hebben gespoeld ;) ) direct in de vaatwasser, dan heb je er geen last meer van.

If it ain't broken, don't fix it

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
martinus83 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:20:
[...]

Ja absurde prijzen, even 1100 aftikken voor een aluminium plaatje exclusief montage/kit/accessoires :+ En die plaat hoeft veelal alleen wat spetters van water/eten op te vangen.. zal denk ik vooral in high-end keukens komen waar toch al inductie is, je hebt er geen gaspit tegenaan vlammen. Ik zou het zonde van m'n geld vinden. Maargoed, het zal wel 15 tot 20 jaar blijven zitten en mooi blijven verwacht ik.

Ik heb onlangs wat offertes opgevraagd voor een Alusplash achterwand van Dekker Zevenhuizen omdat ik nieuwsgierig was naar de prijzen. Dat kan je echter niet direct bij hen bestellen, moet via dealers. Ook al zo'n hip achterwanden merk.

Dus 4 grote keukenzaken aangeschreven en 3 vroegen 850 - 1000 euro aan enkel materiaalkosten. Een andere zaak kwam met 'slechts' 520 euro aanzetten... bizar dat offertes zo ver uit elkaar liggen voor exact dezelfde spatwand die direct bij de fabrikant besteld wordt. De marges zijn flink.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• curkey
stin00 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:35:
[...]
Dus 4 grote keukenzaken aangeschreven en 3 vroegen 850 - 1000 euro aan enkel materiaalkosten. Een andere zaak kwam met 'slechts' 520 euro aanzetten... bizar dat offertes zo ver uit elkaar liggen voor exact dezelfde spatwand die direct bij de fabrikant besteld wordt. De marges zijn flink.
Qua meterprijzen komt het aardig in de buurt van die van een mooi werkblad (€350-400 / m2).
Als je dure handgemaakte tegels neemt (zoals bv Marokkaanse zelliges), dan zit je "maar" op €120 / m2 materiaalkosten. De alu plaat geeft wat gemak, want hij is al op maat en je pakt 'm gewoon tegen de muur. Maar gemak wordt duur betaald inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:55
stin00 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:35:
[...]

Ja absurde prijzen, even 1100 aftikken voor een aluminium plaatje exclusief montage/kit/accessoires :+ En die plaat hoeft veelal alleen wat spetters van water/eten op te vangen.. zal denk ik vooral in high-end keukens komen waar toch al inductie is, je hebt er geen gaspit tegenaan vlammen. Ik zou het zonde van m'n geld vinden. Maargoed, het zal wel 15 tot 20 jaar blijven zitten en mooi blijven verwacht ik.

Ik heb onlangs wat offertes opgevraagd voor een Alusplash achterwand van Dekker Zevenhuizen omdat ik nieuwsgierig was naar de prijzen. Dat kan je echter niet direct bij hen bestellen, moet via dealers. Ook al zo'n hip achterwanden merk.

Heb je Hornbach al geprobeerd? Die hebben laagste prijsgarantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Grotbewoner schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:44:
Hoi allemaal, hier de fotos van het voorstel van onze keukenboer. Ik vroeg me af of jullie nog tips/ideeën hebben voor onze nieuwe keuken. Ik heb zelf het gevoel dat ik wat blad mis, maar we willen graag zo'n barretje. Boven de goot wil ik ook nog een extra kast.

We eten meestal met twee personen, geen kinderen en ik hou erg van koken dus ik wil graag een goede keuken.

Ik ben 185cm, mijn vrouw 180cm. Wat is een goede hoogte van het aanrecht?

Wat vinden jullie van de layout? Kan ik nog iets met die kale muur achter? Ik dacht aan een pannenrek. Ik wil ook een grotere goot met twee vakken.

Apparatuur: inductiekookplaat, pyrolyse oven, combimagnetron, borden warmer, hoge inbouwvriezer, hoge inbouwkoelkast, inbouw afzuiging in koof.

Staande apparatuur: airfryer, stomer, hakmachine.

Quooker is een optie, is dit de moeite waard?

Missen jullie nog apparatuur?

Nog tips voor afvalverwerking?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie hierboven al heel goede tips over afzuiging, werkblad hoogte etc van @BLN . Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wij hebben en 93 cm hoog blad, en extra diep. We zijn dan niet zo lang (167/179) en hebben 3 kids. Perfecte hoogte.
Wat wij hebben gedaan is 1 hele kast toewijden aan afval, 2 kleine en 2 grote bakken die je met front en al naar voren trekt. Echt briljant! Boven de bakken zit dan nog een sooft kuntstof plankje in geschoven waar de afvalzakken in liggen.

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 00:11
Wij hadden alusplash van Dekker als achterwand. (Zij inmiddels verhuisd maar zou er zo weer voor kiezen, na 8 jaar echt nog picobello). Volgens mij is het een soort dibond spul. Waren er iig heel tevreden mee. Makkelijk schoon te maken etc

• Peter de vries
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12-01 21:22
Ik dacht gelezen te hebben dat kvik met vaste prijzen werkt zonder onderhandeling. Nu zie ik dat ze 20% black Friday korting hebben om hele keuken, betekent dit dat ze de prijzen dan gewoon 20% hoger hebben gemaakt?

Iemand gedachtes over?

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:43
Peter de vries schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:02:
Ik dacht gelezen te hebben dat kvik met vaste prijzen werkt zonder onderhandeling. Nu zie ik dat ze 20% black Friday korting hebben om hele keuken, betekent dit dat ze de prijzen dan gewoon 20% hoger hebben gemaakt?

Iemand gedachtes over?
Geen onderhandeling inderdaad, maar ze hebben altijd een maandelijkse actie. Volgens mij zijn dat zo'n beetje vaste aanbiedingen/ percentages die ze rouleren, dus als je geen haast hebt zou je nog een beetje kunnen kijken wat in jouw geval het beste werkt.

• MarcoZoetermeer

Iemand gedachtes over?
Het is, zoals altijd, helaas een sigaar uit eigen doos... Vorige maand was het gratis montage, de maand daarvoor werd de 21% btw weggestreept. Alles om mensen naar de winkel te lokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Alle winkels die schermen met kortingen van 20% of meer, daarvan weet je al dat die een Mandenmakers-achtig sales model hanteren. Bizarre adviesprijzen en dan GiGaNtIsChE kOrTiNgEn bieden om de argeloze koper het idee te geven dat 'ie een ontzettend goede onderhandelaar is geweest.

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:13

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Wij zijn inmiddels best ver. De laatste keer onderstaande 3d plaatjes meegenomen. Het zou gaan om een Keller Keuken, voorzien van op dit moment AEG apparatuur en een keramisch blad. De apparatuur moet ik nog even goed naar kijken of dit is wat ik wil, maar zoek natuurlijk ook nog commentaar vanuit hier, want ik zie veel goede opmerkingen langskomen.

Op nog op bovenstaande discussie in te haken, achterwand is nu nog ingetekend met een kleur, alleen zitten we er op dit moment aan te denken om de achterwand gewoon te stucen en verven, waarbij we altijd nog een andere achterwand erin kunnen kitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HRyOCSGgn3divxFMHBGzdvCsyYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DF0hCyUy3i5uOmh6NLLmRvk7.jpg?f=fotoalbum_large

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

• Peter de vries
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 12-01 21:22
Dank voor jullie reacties, ik heb geen zin in onderhandelen over de prijs eigenlijk. Welke zaak zouden jullie mij aanraden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 07:38
Peter de vries schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:37:
Dank voor jullie reacties, ik heb geen zin in onderhandelen over de prijs eigenlijk. Welke zaak zouden jullie mij aanraden?
Dan kan je in principe bij elke winkel terecht! 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Degene met de levensgrote posters overal met KORTING! kun je sowieso overslaan, dus dat is zo'n beetje de hele DMG stal.

Ik zou gewoon een aantal in de buurt opzoeken en daar binnenlopen. Degene waar de verkoper je dan vertelt dat je alléén vandaag nog een speciale aanbieding hebt, kun je dan ook van je lijstje afhalen. Handtekeningen zetten doen we pas helemaal op het einde, niet op de drempel. Simpel toch? Als de beste man (m/v) alleen vandaag interesse heeft in mijn geld, dan verdient hij blijkbaar al genoeg. .

Sowieso is het een goed idee om een paar ontwerpen te laten tekenen: het brengt je op goede ideeën en je komt er snel achter met wie je de beste klik hebt.Als de gast wazig gaat lopen doen, gewoon opstaan en weglopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
curkey schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:20:
[...]

Degene met de levensgrote posters overal met KORTING! kun je sowieso overslaan, dus dat is zo'n beetje de hele DMG stal.

Ik zou gewoon een aantal in de buurt opzoeken en daar binnenlopen. Degene waar de verkoper je dan vertelt dat je alléén vandaag nog een speciale aanbieding hebt, kun je dan ook van je lijstje afhalen. Handtekeningen zetten doen we pas helemaal op het einde, niet op de drempel. Simpel toch? Als de beste man (m/v) alleen vandaag interesse heeft in mijn geld, dan verdient hij blijkbaar al genoeg. .

Sowieso is het een goed idee om een paar ontwerpen te laten tekenen: het brengt je op goede ideeën en je komt er snel achter met wie je de beste klik hebt.Als de gast wazig gaat lopen doen, gewoon opstaan en weglopen.
Precies dit, Google naar winkels in de buurt. Bekijk de reviews en de website. Staan er acties en kortingen op? Dan zou ik het overslaan. Ga naar ongeveer drie winkels om verschillende soorten input en een prijsgevoel te krijgen. Kies vervolgens voor een winkel waar je gevoel/vertrouwen het beste is en waar de prijs ook klopt. Een gemiddelde keukenspeciaalzaak is goed; Superkeukens is vaak ook prima, net als Reddy Keukens.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:05
Zelf erg prettig geholpen bij Bruynzeel die geven nog geen euro korting, Superkeukens heeft ook netto prijzen.

Bij keukenloods overigens ook meteen een nette prijs gekregen en dat was ook direct de uiterste prijs... Maar daar wel duidelijk aangegeven dat ik ook al offertes van concurrenten had en vooral op zoek was naar de juiste prijs/kwaliteit verhouding.

Als een DMG achtige formule de eerste zaak is die je bezoekt weten ze dat je weinig idee hebt over wat een realistische prijs is.

Uiteindelijk is bij mij zo goed als ieder bezoek van een zaak van toegevoegde waarde geweest, bijna altijd neem je weer een kleine verbetering mee voor je eind ontwerp.

[ Voor 10% gewijzigd door nooberke op 14-11-2024 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:24
Superkeukens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:11
Heb even flink het topic doorgespit. Hier is de muur nu mooi op kleur op een gestucte muur, maar je raadt het al, naast het spat randje denk toch nog een lak nodig. (Zal toch een keer geknoeid worden).

Las hier goede verhalen over Trae-Lyx Naturel Finish.

Enige wat ik niet zeker weet, is het daar nu ook bij nodig om bijvoorbeeld twee lagen aan te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastblocker99
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 28-04 11:28
We hebben paar maanden terug een keuken gekocht.
Hij moet nog opgeleverd worden maar we hebben dilemma bij het kiezen van de diepte van het keukenblad.
Het is een parallel keuken en tussenin zitten deurkozijnen.
Ik heb nagemeten en we hebben hier 61.5 cm wand zitten aan beide kanten.
Nu de vraag, gaan we voor een 60cm blad of voor een 65 cm blad. De prijs blijft hetzelfde.
De keuze is aan ons maar we kunnen niet kiezen tussen het esthetische en het praktische.
Graag jullie hulp!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tBlkNC3Pn9Z9Rq80nXVzRZI8lI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4n1w4lo5YEUt82Aopz035ae.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Za2W3xo9qNsM-8Wyi2MIjRATd0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OBIp9zaFV41wnEfaaymArvkX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50sKLwpx_hAqED7UzoVxylgNRQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQSXdbNOOBCXvYs3UHyGZ25R.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Aan de scharnierkant van de deur kom je er wellicht mee weg.
Aan de andere zijde, 3.5 cm is best een stukje om aan te blijven hangen... Dat moet je even bekijken of dat je niet je heupbot gaat kosten als je er tegenaan botst.

Sowieso de hoeken afronden, dat lijkt me een goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Eastblocker99 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:35:
Hij moet nog opgeleverd worden maar we hebben dilemma bij het kiezen van de diepte van het keukenblad.
Nu de vraag, gaan we voor een 60cm blad of voor een 65 cm blad. De prijs blijft hetzelfde.
De keuze is aan ons maar we kunnen niet kiezen tussen het esthetische en het praktische.
Graag jullie hulp![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou voor 65 cm diepte gaan, dat is in het dagelijks gebruik echt een voordeel.
Als de keuken eenmaal staat, zal het je waarschijnlijk niet meer opvallen dat hij aan de rechterkant 3,5 cm uitsteekt — ik zou er in ieder geval geen last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Crasheeee schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:45:
Heb even flink het topic doorgespit. Hier is de muur nu mooi op kleur op een gestucte muur, maar je raadt het al, naast het spat randje denk toch nog een lak nodig. (Zal toch een keer geknoeid worden).

Las hier goede verhalen over Trae-Lyx Naturel Finish.

Enige wat ik niet zeker weet, is het daar nu ook bij nodig om bijvoorbeeld twee lagen aan te brengen?
Minimaal 2 lagen, liever drie lagen.
Ik heb dit een maand geleden aangebracht, in drie lagen.
Men beveelt zeker twee lagen aan, maar las dat anderen nog strepen hadden en dat die bij de 3e laag verdwenen.

Nu heb ik best veel schilder ervaring maar ik kreeg dit er gewoon niet streeploos op, ook niet na drie lagen. Zowel op een heel lichte muur als gekleurde muur. Nu zie je dat als het licht er op valt, van het licht af zie je daar niks van.

Ik heb me er bij neergelegd. Moet wel zeggen dat het echt heel erg goed afneembaar is!

[ Voor 7% gewijzigd door martinus83 op 15-11-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Wuursj

want worst is al bezet

Iemand gedachtes over?
Kvik heeft bijna altijd een korting lopen met een hoop mitsen en maren.
Dan is het gratis monteren, dan weer 20% black friday 'korting', dan weer gratis apparaat. Als je dat afneemt, is die korting min of meer gelijk.
Maar er zitten voorwaarden aan vast: zo was een tijdje terug de black friday alleen geldig als je de hele keuken af nam: kastjes, minstens x aantal apparaten en het blad. Als ik diezelfde apparaten en het blad elders kocht, had ik meer bespaard als met de black friday actie. Het is dus eigenlijk alleen echt interessant als je toch al alles bij Kvik wil aanschaffen (en soms ook monteren).

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Eastblocker99 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:35:
Graag jullie hulp![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Normaal heb je een vul lat naast je lade/kast front. Die dus gelijk zit met voorzijde front.
Hier zou dus een zijpaneel moeten komen, en 5 cm dieper dan weer een vullat haaks op dat zijpaneel?

Ik vermoed dat dit er in praktijk anders uit gaat zien dan op jou afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbyb
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-04 21:27
Hi Allen, wij zitten in de afrondende fase van onze nieuwe keuken. Volgens mij zijn we er bijna uit. Hoor graag wat jullie ervan vinden, of jullie nog zaken opvallen en! zouden aanpassen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7B6ZeZGxGIGBLAV_36LogmMdkU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rkZ0M5E5MKehZ4gjZ1tIHaZL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43Kvsb83yIQ15S8RpP2ww_Okvyk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oFFyjRPGFQsFJisCOoIRpMvJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:26
@Robbyb Mooi, ik hou ervan hout icm matte fronten. Aangezien er veel detail in zit, en je hier een high end keuken neerzet zou ik voornamelijk letten op de details, bijvoorbeeld is de uitwendige hoek van de bar in verstek of koud op elkaar? Dit wil je in verstek. Koud op elkaar doet toch afbreuk aan zo’n maatwerk keuken. Evt in de nis of boven de kookplaat ingebouwde spot verlichting?

De keuze qua werkplek voor spoelen en koken zul je zelf over hebben nagedacht. Persoonlijk zou ik het omruilen, maar dat is vaak smaak en voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbyb
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 24-04 21:27
Dank je wel, goede tips. Ja, koken is express zo gedaan zodat de kortste lijn naar buiten onstaat voor afzuiging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 21:21
Robbyb schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:29:
Hi Allen, wij zitten in de afrondende fase van onze nieuwe keuken. Volgens mij zijn we er bijna uit. Hoor graag wat jullie ervan vinden, of jullie nog zaken opvallen en! zouden aanpassen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Teveel keuken imo.
Ik vind het ontzettend onrustig ogen met alle verschillende nissen, deurhoogtes en verschillende breedtes.
In vind de ombouw boven het raam ook niet fraai en in de praktijk zal het ook nooit zo uitpakken.

Ik zou ook het koken en spoelen omdraaien. Je afzuiging zal bij die afstand nog steeds optimaal functioneren.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind de omkasting van elk venster en elke deur nogal 'boxy' overkomen, zeker met alles in houtkleur. Ik weet niet of je alle kastruimte nodig hebt, maar de kunst van een moderne keuken zit 'm juist in het weglaten. Om die reden zou ik de nis niet doen en juist de kast ernaast weghalen en daar werkblad van maken. Misschien zou ik zelfs 2 bovenunits opofferen om een langer werkblad te maken. Dus dat is de nis en de kast direct rechts ervan.

De zetels aan de bar lijken niet naar buiten te kunnen kijken, maar dat kan aan de rendering liggen.

Gevoelsmatig zou ik ook de spoelbak en de kookplaat wisselen van plek.

[ Voor 4% gewijzigd door curkey op 17-11-2024 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-04 04:36

Squats

Wereldreizende tweaker

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Persoonlijke mening maar zo te zien ook van anderen, voelt het vrij massief aan. Wij hadden jn het begin ook de houtstructuur op de hoge kasten, maar op goed advies hier vanaf gestapt en de lage kasten in houtstructuur gedaan en de hoge kasten in effen kleur. Dat oogt echt een stuk rustiger

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Wuursj schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:09:
[...]

Kvik heeft bijna altijd een korting lopen met een hoop mitsen en maren.
Dan is het gratis monteren, dan weer 20% black friday 'korting', dan weer gratis apparaat. Als je dat afneemt, is die korting min of meer gelijk.
Maar er zitten voorwaarden aan vast: zo was een tijdje terug de black friday alleen geldig als je de hele keuken af nam: kastjes, minstens x aantal apparaten en het blad. Als ik diezelfde apparaten en het blad elders kocht, had ik meer bespaard als met de black friday actie. Het is dus eigenlijk alleen echt interessant als je toch al alles bij Kvik wil aanschaffen (en soms ook monteren).
@Peter de vries
Wij gingen in op de BF actie waarbij er 20% van de keuken incl blad afging.
Voorwaarde was inderdaad een complete keuken afnemen.

Men zei ons minimaal 4 apparaten af te moeten nemen. Nadat ik (na het tekenen) vroeg waar dat stond, kon men dat niet aantonen en ging men akkoord met enkel de vaatwasser.

Ik vind dat alles behalve netjes, je eigen regels verzinnen tenzij ze op papier staan.
Nadien de getekende offerte ontbonden om deze en andere redenen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
martinus83 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:32:
Ik vind dat alles behalve netjes, je eigen regels verzinnen tenzij ze op papier staan.
Nadien de getekende offerte ontbonden om deze en andere redenen..
Dit is een goed signaal. Winkels die maar met korting lopen te strooien doen het lijken alsof je een mega-deal krijgt, maar ondertussen word je dubbel in het pak genaaid als je niet héél goed de voorwaarden leest. Wat is er mis met gewoon een normale prijs te vragen en normale voorwaarden te hanteren?

OK, het is minder stoer op de familieborrel waar je kon roepen dat je wel 45% korting hebt kunnen UiToNdErHaNdeLEn. De verkopers van DMG lopen nog steeds lachend naar de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:30
Hoe makkelijk is het eigenlijk om zelf het apparatuur te installeren? Moet je dan ook zelf bedenken waar de stopcontacten en dergelijke komen?
Kan je dan ook 1 apparaat afnemen (bijvoorbeeld de Quooker) en die als enige laten installeren door de keukenboer?
Dragen de keukenboeren dan nog wel zorg voor de ventilatie roosters in de kasten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 07:33
Prins32 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:07:
Hoe makkelijk is het eigenlijk om zelf het apparatuur te installeren? Moet je dan ook zelf bedenken waar de stopcontacten en dergelijke komen?
Kan je dan ook 1 apparaat afnemen (bijvoorbeeld de Quooker) en die als enige laten installeren door de keukenboer?
Dragen de keukenboeren dan nog wel zorg voor de ventilatie roosters in de kasten?
Ik heb nu alles zelf, vorige keuken heb ik alleen de wasbak met het blad meebesteld.
Het zijn allemaal standaard maten en eenvoudig te installeren als je makkelijk bent.
De deuren van de koelkast en vaatwasser is even goed naar de handleiding kijken.

Qua stopcontacten moet alles natuurlijk wel op de goede plek zetten, al zijn er ook voor de meeste ovens langere snoeren te krijgen. let wel op de groepenverdeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krisztina10
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-02 18:22
Hallo,
ik kwam hier een paar vragen stellen omdat we een offerte hebben ontvangen voor een keukenstuido, maar de prijs is...nou ja hoog. Dus we hebben besloten om met ikea in zee te gaan als we het volgende aankunnen:

-Kan le mans aan een ikea hoekkast geplaatst worden ?
-Kunnen we de vaatwasser hoger in een van hun kasten plaatsen?

Als u hier ervaring mee heeft, dan horen wij dat graag!
bedankt voor de hulp

[ Voor 4% gewijzigd door krisztina10 op 18-11-2024 13:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martinus83
Prins32 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:07:
Ik heb al mijn apparaten zelf besteld (incl kookplaat en spoelbak) en de keukenboer heeft alles voor mij geinstalleerd.

Of wil je minder afrekenen bij de keukenboer door zelf te installeren?

Ovens en koelers schuif je er zo in.
Quooker is net even wat meer werk, en je moet net het juiste spul in huis hebben. Ook is het even vogelen met de handleiding waar wat moet.

Spoelbak en kookplaat die je af moet kitten heeft een keukenbouwer snel gedaan met zijn ervaring.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• martinus83
Makita frees aangeschafd en afgelopen weekend led strips in de keuken planken ingebouwd.

Led profielen https://www.profielgigant.nl/opbouw-led-profiel-15mm.html
Led strip COB 2300-5000k https://www.applamp.nl/pr...00k-cct-led-strip-5m.html
Led controller is een Gledopto Zigbee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmpSCkci2H0o1AyRhEFWuOvnVq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lzrCVi2yVbIkePrccxr8uatX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aZcgaqegKhHVSqxXnGjmHzA1vc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cBtmbaWOD6XuDPylxWxEdfjf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tf9jjWeUylZasM7e5z12LkSNWXQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SszB8lbOKlYN6GRDBm6J2Kci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4z6TaPg6D1v4RtNVXDSFQ26A5rs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gUrc4ufCEYZTk2MEUX3QIlS1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UBrmr3nHVFNVmhekXSZeRpZiuvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcOpSXiTvqrPpmVFNHpTCJQS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VscxhcU5kDWt9KC-kdpnYtFS0SQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iwitCtfut61aHldi9i7NvZg6.jpg?f=fotoalbum_large

Ledstrip 2300-5000k op z'n warmst (irl nog warmer maar (led) licht lijkt altijd te verkleuren op fotos..)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/saB6D1sXNoV-LtCjUy9o0Vy6lLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUefWLMKnR6zgsuZgJVQTX9l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door martinus83 op 18-11-2024 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:20
martinus83 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:11:
[...]

Ik heb al mijn apparaten zelf besteld (incl kookplaat en spoelbak) en de keukenboer heeft alles voor mij geinstalleerd.

Of wil je minder afrekenen bij de keukenboer door zelf te installeren?

Ovens en koelers schuif je er zo in.
Quooker is net even wat meer werk, en je moet net het juiste spul in huis hebben. Ook is het even vogelen met de handleiding waar wat moet.

Spoelbak en kookplaat die je af moet kitten heeft een keukenbouwer snel gedaan met zijn ervaring.
Blijf een fraaie keuken. Die ledstrips zijn weer een mooie toevoeging.

Hoe heb je dat gat geboord vanaf de achterkant van de plank om precies op het juist punt uit te komen bij de ledstrip. Kolomboor o.i.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:32
martinus83 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:17:
Makita frees aangeschafd en afgelopen weekend led strips in de keuken planken ingebouwd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ledstrip 2300-5000k op z'n warmst (irl nog warmer maar (led) licht lijkt altijd te verkleuren op fotos..)
[Afbeelding]
Netjes gedaan! Ik erger me altijd aan die noname spots en strips van de keukenboer, die zijn veeeeeeel slechter dan een goede COB strip icm een ZigBee controller ipv zo'n idiote cheapass IR afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
SquareOne schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:42:
[...]

Blijf een fraaie keuken. Die ledstrips zijn weer een mooie toevoeging.

Hoe heb je dat gat geboord vanaf de achterkant van de plank om precies op het juist punt uit te komen bij de ledstrip. Kolomboor o.i.d.?
Dank :-)

Gat vanaf achter naar voren geboord met een zgn slangenboor. Gaat prima uit het handje door massief meubelhout. De boor trekt bijna door het hout heen.

Deze: https://www.toolstation.n...=002a916964003833353333ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
w00key schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:59:
[...]

Netjes gedaan! Ik erger me altijd aan die noname spots en strips van de keukenboer, die zijn veeeeeeel slechter dan een goede COB strip icm een ZigBee controller ipv zo'n idiote cheapass IR afstandsbediening.
Ja eens. Rotpunkt kan ook half ingefreesde ronde spots leveren. Maar zon strip boven en onder geeft wel een leuk effect natuurlijk. En dimbaar etc (of kleur als je wilt) maakt het natuurlijk nog mooier :-)

Op de gledopto zigbee pro + controllers kunt je ook een 2.4Ghz afstandsbediening aansluiten, naast de app of in mijn geval Homey Pro.

Wat ook kan is in het alu profiel een prox sensor bouwen. Bijv deze LED nabijheid sensor, Schakelen & Dimme, maar dit kan niet icm schakelaars en/of modules, domotica oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecloos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-04 18:13
Iemand hier ervaring met een stoomoven en water wat er uit loopt (na openen)? Uiteraard komt er condens uit zo'n ding, maar ik moet nu in de lade onder de oven vaak de doek er doorheen halen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling? Is er een manier om de deur anders af te stellen of iets dergelijks? Het gaat om een AEG 9000 steampro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Ecloos schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:06:
Iemand hier ervaring met een stoomoven en water wat er uit loopt (na openen)? Uiteraard komt er condens uit zo'n ding, maar ik moet nu in de lade onder de oven vaak de doek er doorheen halen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling? Is er een manier om de deur anders af te stellen of iets dergelijks? Het gaat om een AEG 9000 steampro
Bij onze huidige siemens stoomoven ligt er na stoomgebruik altijd een plasje water onderin, kan je evt verdampen door te verhitten maar meestal haal ik ook gewoon een theedoek er doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecloos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-04 18:13
Ja dat hebben we ook. Maar ik bedoel dat water uit de oven loopt als ik ‘m open. Waarschijnlijk langs de rand van de open deur oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Ecloos schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:47:
Ja dat hebben we ook. Maar ik bedoel dat water uit de oven loopt als ik ‘m open. Waarschijnlijk langs de rand van de open deur oid
Dan lijkt het mij dat de kast waar de oven in staat niet waterpas is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LK11
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-04 20:58
Weet iemand waar ik showroom keukens kan bekijken met egger fronten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Ecloos schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:06:
Onze bosch heeft een opvang gootje. Heeft je AEG niet net zoiets, maar dat die overloopt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:51
martinus83 schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:17:

Ziet er gaaf uit. Wij krijgen in januari ook een nieuwe keuken en zijn nog aan het bedenken wat we boven de kookplaat doen. Ik vind de plank zo er wel mooi uitzien. Hoe heb je plank opgehangen? Net zoiets als die ikea planken? En die ledcontroller zit denk ik niet daar achter de plank in de muur/inbouwdoos of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
krijn1985 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:15:
[...]

Ziet er gaaf uit. Wij krijgen in januari ook een nieuwe keuken en zijn nog aan het bedenken wat we boven de kookplaat doen. Ik vind de plank zo er wel mooi uitzien. Hoe heb je plank opgehangen? Net zoiets als die ikea planken?
Dank. De plank is 25 mm dik, met Hettich blinde steunen aan de muur. 4 stuks op de 160 cm breedte. Dit is standaard zo door Rotpunkt geleverd.

Die steun heeft een 10 mm dikke 6 kant pen, die een fractie uit het midden zit, waardoor je nog max 7 mm hoogte hebt voor een led profiel.
Profiel wat er in zit is 6,6 mm hoog dus past precies.

Het is dus wel een kwestie van vooruitkijken en zoeken naar de juiste delen om alles passend te krijgen.
Dat alu ledprofiel is in mijn ogen wel perfect voor deze toepassing, en icm COB led strip zie je 1 lange licht balk.
En die ledcontroller zit denk ik niet daar achter de plank in de muur/inbouwdoos of wel?
Je ziet geen inbouw doos, dus nee :-)
Het 3 aderige draadje (24 volt) gaat via een 16 mm buis achter de plank naar beneden naar de controller die achter de keuken plint ligt. Op 15 cm hoogte heb ik daar een (dubbele) inbouwdoos ingeboord voor de voeding. (zit samen met de koelkast)

Koffienis en kookplaat verlichting zitten nu op 1 controller, maar je kunt ook 2 controllers op 1 voeding aansluiten.

je zou zelfs de kabel van elke led strip apart naar beneden kunnen laten lopen als je alle ledstrips appart wil aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:34
Nieuwe afbeeldingen van ons keukenplan. We hebben het blad dieper gemaakt, muurkasten en extra blad toegevoegd.

Als ik dit zo zie wil ik ook schuine hoekkasten toevoegen bij de muurkasten in de hoeken. Zodat de randen dus wat minder scherp zijn en om een beetje meer kastruimte te maken.

Over de kleur zijn we nog niet helemaal uit. Iemand nog tips?

En verder nog opmerkingen en tips?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vS2b5gLjWFw0dD4Lsxt6WX2uHRY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2rVErT8Ztkx2xcN3HqEn6TV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbzX-d7KOwIJwtrtzQiqsL0OvPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hi642IK8wfHmY1lQcnMbbkRf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtL1j7IFBirERXVrKL-QhylVY0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TMTHm3k6xDPAR0DJVm1F60P.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Se4kpMKmOp73Lk3bfNno17uUrws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dwWhdlhbpbcwLMVidHzCMQA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Grotbewoner op 19-11-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siemi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 21:06
devino schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:01:
Wij zijn inmiddels best ver. De laatste keer onderstaande 3d plaatjes meegenomen. Het zou gaan om een Keller Keuken, voorzien van op dit moment AEG apparatuur en een keramisch blad. De apparatuur moet ik nog even goed naar kijken of dit is wat ik wil, maar zoek natuurlijk ook nog commentaar vanuit hier, want ik zie veel goede opmerkingen langskomen.
Op zich lijkt jouw keuken best op wat ik heb gekocht. Zodra de laatste delen er eindelijk zijn, zal ik eens wat foto's hier delen. Ik heb ook apparatuur van AEG (/Electrolux). Ieder zijn mening, maar ik baal zo van de waardeloze vaatwasser dat ik de nieuwe vaatwasser ga vervangen door een Siemens of Bosch. Ook heb ik een vriezer van AEG, welke best veel geluid maakt. Als ik het opnieuw kon doen, zou ik voor andere apparatuur gaan. Ook al is de kookplaat en de koelkast gewoon prima.

It doesn't make sense to make sense.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
Grotbewoner schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:25:
Nieuwe afbeeldingen van ons keukenplan. We hebben het blad dieper gemaakt, muurkasten en extra blad toegevoegd.

Als ik dit zo zie wil ik ook schuine hoekkasten toevoegen bij de muurkasten in de hoeken. Zodat de randen dus wat minder scherp zijn en om een beetje meer kastruimte te maken.

Over de kleur zijn we nog niet helemaal uit. Iemand nog tips?

En verder nog opmerkingen en tips?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan je in plaats van drie lades ook twee lades (eventueel met binnenlade) krijgen? Dat oogt met name in je kastenwand een stuk rustiger.

En misschien vijf keer lades ipv 3x, oogt rustiger maar is misschien wel erg veel... Kan wel super veel in! Wat zit er nu naast je kookplaat, reguliere kastjes?

Net als bovenstaande poster niet mega enthousiast over mijn AEG apparatuur, het is zeker niet slecht... Maar op de prijs van een verbouwing/keuken is de upgrade van meer mid-end naar een niveau hoger procentueel gezien niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Oeps?

[ Voor 98% gewijzigd door nooberke op 19-11-2024 18:22 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-04 20:42
Wat is jullie ervaring met wijnklimaatkasten onder het eiland? Ik weet door de keuze niet wat nou handig is. Onderbouw, vrijstaande,. inbouw. Het hoeft ook geen fortuin te kosten.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:13

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Siemi schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:45:
[...]

Op zich lijkt jouw keuken best op wat ik heb gekocht. Zodra de laatste delen er eindelijk zijn, zal ik eens wat foto's hier delen. Ik heb ook apparatuur van AEG (/Electrolux). Ieder zijn mening, maar ik baal zo van de waardeloze vaatwasser dat ik de nieuwe vaatwasser ga vervangen door een Siemens of Bosch. Ook heb ik een vriezer van AEG, welke best veel geluid maakt. Als ik het opnieuw kon doen, zou ik voor andere apparatuur gaan. Ook al is de kookplaat en de koelkast gewoon prima.
Dan hebben we een goede keuze gemaakt, hebben het ontwerp zo gelaten, alleen vanwege de uitstraling en looks zijn we naar Siemens gegaan, maar als ik jou zo lees is dat qua geluid waarschijnlijk ook een goede keuze.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:34
6pack15 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 18:55:
Wat is jullie ervaring met wijnklimaatkasten onder het eiland? Ik weet door de keuze niet wat nou handig is. Onderbouw, vrijstaande,. inbouw. Het hoeft ook geen fortuin te kosten.

Iemand tips?
Wij hebben de klimaatkastplannen vervangen met plannen voor een kleine normale koelkast voor drank. De klimaatkast bleek niet flexibel qua flessenmaat en de schappen waren niet goed verstelbaar om dit te accommoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 07:30
Siemi schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:45:
[...]

Wordt aeg meer zo ervaren? Wij krijgen een nieuwe keuken en ik wil er niet op achteruit gaan. Nu eens siemens 700 (of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:51
martinus83 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:32:
[...]

<knip veel handige informatie>
Dank je voor de informatie. Aangezien we toch nog wat leidingwerk in de muur moeten laten maken kan ik hier ook overnadenken om het onder de kastjes uit te laten komen. Kan ik altijd kiezen voor lampen of ook zo een plank maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:00
Misschien handig om te melden welke AEG vaatwasser?
Er zijn zoveel types. Wij hebben net een AEG FSE76727P EcoLine 7000 Series in gebruik. Inbouw maar nu nog vrijstaand. Kan er nog niet zoveel over zeggen, behalve dat we in onze vorige keuken ook een AEG hadden en daar prima tevreden mee waren, en daarom weer voor een AEG zijn gegaan.

Hopelijk dit weekend beginnen met de IKEA keuken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siemi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-04 21:06
Ik heb de Electrolux KEMC8320L, welke hetzelfde is als de AEG F63SV907Z.

ik heb inmiddels van de keukenverkoper een aanbod gekregen voor een vervangende vaatwasser voor de helft van de inkoopprijs. Ook omdat de vaatwasser niet de gewenste vloerprojectie heeft, maar slechts een stip. Ook kan de deur het gewicht van de opbouwdeur niet aan, waardoor de deur met een klap open gaat na het wassen.
De reden dat ik er van baal is dat het droogresultaat slecht is, ik moet veel vaker dan met mijn vorige vaatwasser(s) met de theedoek drogen. Ook voelt hij heel slap aan, alsof het supergoedkoop uitgevoerd is.

Maar, het is slechts mijn mening. Ik baal als een stekker van mijn AEG apparatuur :-(.

It doesn't make sense to make sense.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 07:30
Plint schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:25:
Misschien handig om te melden welke AEG vaatwasser?
Er zijn zoveel types. Wij hebben net een AEG FSE76727P EcoLine 7000 Series in gebruik. Inbouw maar nu nog vrijstaand. Kan er nog niet zoveel over zeggen, behalve dat we in onze vorige keuken ook een AEG hadden en daar prima tevreden mee waren, en daarom weer voor een AEG zijn gegaan.

Hopelijk dit weekend beginnen met de IKEA keuken :)
Deze aeg fsk52637p zit nu bij de deal. Ik denk een ouder model. Volgens de verkoper droogt deze goed en is hij stil. Als ik het zo bekijk is het een budget/instapmodel? Dat hoeft niet per se slecht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:10
We willen een plafond-afzuigkap in onze keuken. Nu stelt de keukenboer een elica cloud seven afzuigkap voor:

https://www.elica.com/CH-.../deckenlufter/cloud-seven

Heeft iemand ervaring met deze afzuigkap? Hoe verhoudt hij zich tot bijvoorbeeld met en Novy Pureline?

Verbouwing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:10
Siemi schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:17:
IOok kan de deur het gewicht van de opbouwdeur niet aan, waardoor de deur met een klap open gaat na het wassen.

Maar, het is slechts mijn mening. Ik baal als een stekker van mijn AEG apparatuur :-(.
Dat is wat mij betreft ook 1 van de grote pluspunten van Miele, daar kun je de treksterkte van de veer van de deur instellen. En daarmee zowel lichte als zware frontjes mooi uitbalanceren.

15 jaar geleden was AEG echt onverwoestbaar, maar sinds de productie grotendeels naar de portugese Electrolux fabriek verhuist is, is de kwaliteit danig achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-04 16:09
Qua service heb ik ook alleen maar slechte ervaringen met AEG gehad, dus voor mij ook nooit meer AEG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Siemi schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 23:17:

De reden dat ik er van baal is dat het droogresultaat slecht is, ik moet veel vaker dan met mijn vorige vaatwasser(s) met de theedoek drogen. Ook voelt hij heel slap aan, alsof het supergoedkoop uitgevoerd is.

Is het droog resultaat niet ruk bij de meeste moderne vaatwassers omdat alles "zuinig" moet. Mijn partner heeft zeoliet maar daar komt het naar mijn idee net zo nat uit als bij mijn AEG.

Het slappe ben ik het wel volledig mee eens, volgens mij had ik binnen een week al wat afgebroken in mijn besteklade. De Bosch en Siemens bij mijn partner/ouders voelt echt een stuk degelijker. Vaatwasser is bij mij 2x defect gegaan in vier jaar, tweede keer heeft het drie bezoeken van de monteur gekost om hem gerepareerd te krijgen.

Rest van de AEG apparatuur hier is best prima gezien de prijs, meeste apparatuur heeft vast zo zijn minpuntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:36
Heeft er iemand een idee waar ik dit type lamp kan kopen voor in de keuken waar specifiek deze bevestigingsdelen vrij ver uit elkaar zitten.
Optie 1 is Berla verder krijg ik deze niet gevonden maar dat lijkt me toch onmogelijk..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aJvo0FWGvRoABH-DoTwAY4IHQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUwCFecjF44jmBexU81Oz7vB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
BaBoK schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:59:
Heeft er iemand een idee waar ik dit type lamp kan kopen voor in de keuken waar specifiek deze bevestigingsdelen vrij ver uit elkaar zitten.
Optie 1 is Berla verder krijg ik deze niet gevonden maar dat lijkt me toch onmogelijk..
[Afbeelding]
Bij deze lamp heeft de lamp zelf een iets andere vorm maar de bevestiging zit wel 140cm uit elkaar. De niet helemaal strakke draden zouden me wel storen, geen idee of dat rechttrekt na een tijdje.
Bij deze lijkt het armatuur meer op de foto die je post alleen zit de bevestiging weer dicht op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:30
[Afbeelding]
Denk dat je al een eindje komt als je op google zoekt naar 'LED linear (hang)lamp'

Weet niet hoe lang ie moet zijn en hoeveel je er aan wil uitgeven....

https://www.mooiverlichti...nglamp-TossB?gad_source=1

Op peeq.nl zie ook verschillende armaturen. Echter zal er een kabel altijd wel te zien zijn lijkt wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Prins32 op 20-11-2024 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-04 14:53
De Novy Pendant

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
[Afbeelding]
Wij zijn voor die van Berla gegaan. Kon mooi in kleur gespoten worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQaRR2koI3zLaN3Ux0VSXIazvOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDX6fgoZ6vuKcyKlDuEfeC7x.jpg?f=fotoalbum_large

Wel heeft hij een relatief forse trafo bak op het plafond.
Sowieso erg tevreden over Berla, je kan ook als consument een afspraak bij ze maken en werken dan kosteloos een lichtplan uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Speedfight op 21-11-2024 07:21 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kookwekkert
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 07:07
Speedfight schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:35:
[...]

Wij zijn voor die van Berla gegaan. Kon mooi in kleur gespoten worden:
[Afbeelding]
Prachtige keuken! Heel gaaf dat de houten(?) frontjes helemaal in elkaar doorlopen.
Welk merk keuken is dit en van welk materiaal is je kastenwand/spoeldeel en je kookeiland?

Heb je bewust gekozen om het zijpaneel van het keukeneiland aan te laten sluiten op je blad? In plaats van het zwevende door te laten lopen in de zijkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:11
Heeft er iemand ervaring met eigen huis keukens? Ik ben een totale keukens noob. Nog nooit 1 gekocht.

Ik ben vooral benieuwd of er mensen ervaring hebben met het korting gedeelte. Offerte voor een keuken laten maken en deze kwam uit op EUR 34k. Toen ik vroeg of ze nog wat aan de prijs konden doen verlaagden ze de prijs naar EUR 30k. In eerste instantie gaven ze aan dat ze een netto zaak waren, hierdoor had ik verwacht maximaal een korting van EUR 1k te ontvangen, dus was eigenlijk al tevreden met de EUR 4k korting. Nu vraag ik me af of dit wellicht een openingsbod vanuit hun was en of ik nog meer korting zou kunnen krijgen. Iemand ervaring hiermee bij Eigen Huis keukens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

jordy89 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:17:
Heeft er iemand ervaring met eigen huis keukens? Ik ben een totale keukens noob. Nog nooit 1 gekocht.

Ik ben vooral benieuwd of er mensen ervaring hebben met het korting gedeelte. Offerte voor een keuken laten maken en deze kwam uit op EUR 34k. Toen ik vroeg of ze nog wat aan de prijs konden doen verlaagden ze de prijs naar EUR 30k. In eerste instantie gaven ze aan dat ze een netto zaak waren, hierdoor had ik verwacht maximaal een korting van EUR 1k te ontvangen, dus was eigenlijk al tevreden met de EUR 4k korting. Nu vraag ik me af of dit wellicht een openingsbod vanuit hun was en of ik nog meer korting zou kunnen krijgen. Iemand ervaring hiermee bij Eigen Huis keukens?
“Kan je iets met de prijs doen” en dan 4k eraf gooien dan is het per definitie geen nettoprijs.
Heb daar geen keuken gekocht, maar probeer vooral te achterhalen welk merk het is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand suggesties hoe we het beste een kleur kunnen uitkiezen wanneer je gebruik maakt van een maatwerk keuken / meubelmaker? Voel mij wat bezwaard om een keuken winkel binnen te lopen en om samples te vragen die even naar huis mogen (licht inval).

Meubel maker geeft ook aan dat RAL kleuren niet vaak gebruikt worden..

We denken aan iets van grijs, taupe, Kashmir, maar vinden het lastig om op afstand of via een normale kleurenwaaier een keuze te maken. We hebben f&b muurverf dus hadden eerst bedacht om daar te gaan zoeken, maar op MDF in een matte kleur pakt dat vast weer anders uit?

[ Voor 19% gewijzigd door Workaholic op 20-11-2024 22:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-04 12:30
Hier weer een mooie voorbeeld van acties die niets betekenen. Zijn al verder in het proces bij keukensale, nog niet zeker of we er voor gaan. Krijgen vandaag nieuwsbrief over aankomende black friday korting, dus even gevraagd wat dat kon betekenen voor ons:
Zoals je op mijn offertes kunt lezen, zijn alle huidige, toekomstige en vorige acties verrekend in de prijs.

Ik heb jullie immers verteld dat ik met netto prijzen werk, dus er kan in de regel niets meer van de prijs af.
Als jullie de intentie hebben om met mij verder te gaan, zal ik in overleg met jullie kijken of ik zelf nog iets kan/wil doen om jullie te helpen. Verwacht echter geen wonderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sindragosa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-04 20:42
Dag allemaal,

Na de aankoop van ons nieuwe huis heb ik hier de afgelopen maanden zitten meelezen.
Nu eindelijk kan ik zelf ook iets posten om te toetsen of dit een een valide deal is.
Gezien het berichtje boven mij, vandaag toevallig naar Eigenhuiskeukens geweest.
Na een gerichte zoektocht kwamen we op het volgende keuken van Pronorm. (gok X line, net moeten opzoeken en gok dit vanwege het hout fineer met een kleine rand)

Apparatuur 12K:
Grote koelkast
Kleine vriezer
Stoom/oven combi 45 cm - AEG
Magnetron/oven combi 45 cm - AEG
Wijnkoelkast klein model (siemens/liebherr)
Afwasmachine - AEG
Matte kookplaat inductie met afzuiging - AEG
Quooker

Keukenblad 8 - 9K
Keramiek, mat. 3 meter kookeiland + 2,88 meter in de nis en tegen de muur.

Meubels:
Wand hout fineer
Kookeiland metaallook. (twijfelen nog over bar wel of niet)

Totaal inclusief montage: tussen de 40-45K
De vraag is eigenlijk wat er nog af zou kunnen qua marge bij deze zaak.
Ik heb het idee dat dit echt best veel geld is, met name aan de apparaten kant.
De keuken zelf zijn we content mee, van de zaken tot nu toe vonden we dit de mooiste.

Zie de 3d schets voor de sfeer impressie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66M8R94SVIbr_gWj8IwDWuMLTV0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6jGiV2x8wsWUV5xncNw2QgN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:20
Workaholic schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:07:
Heeft iemand suggesties hoe we het beste een kleur kunnen uitkiezen wanneer je gebruik maakt van een maatwerk keuken / meubelmaker? Voel mij wat bezwaard om een keuken winkel binnen te lopen en om samples te vragen die even naar huis mogen (licht inval).

Meubel maker geeft ook aan dat RAL kleuren niet vaak gebruikt worden..

We denken aan iets van grijs, taupe, maar vinden het lastig om op afstand of via een normale kleurenwaaier een keuze te maken. Een keuken winkel binnen lopen kan wel, maar lichtinval is anders.
Vraag even aan de meubelmaker met welke merken plaatmateriaal hij/zij graag werkt. Vaak Egger of Decolegno. Daar kun je kleurstalen opvragen (of de meubelmaker kan dat voor je doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SquareOne schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:10:
[...]

Vraag even aan de meubelmaker met welke merken plaatmateriaal hij/zij graag werkt. Vaak Egger of Decolegno. Daar kun je kleurstalen opvragen (of de meubelmaker kan dat voor je doen).
Dank hij laat het spuiten; dus vrees geen standaard kleuren. Heb het wel even gevraagd voor de zekerheid, geeft wellicht wel een aantal opties voor kleuren.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Sindragosa schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:09:
Dag allemaal,

Na de aankoop van ons nieuwe huis heb ik hier de afgelopen maanden zitten meelezen.
Nu eindelijk kan ik zelf ook iets posten om te toetsen of dit een een valide deal is.
Gezien het berichtje boven mij, vandaag toevallig naar Eigenhuiskeukens geweest.
Na een gerichte zoektocht kwamen we op het volgende keuken van Pronorm. (gok X line, net moeten opzoeken en gok dit vanwege het hout fineer met een kleine rand)

Apparatuur 12K:
Grote koelkast
Kleine vriezer
Stoom/oven combi 45 cm - AEG
Magnetron/oven combi 45 cm - AEG
Wijnkoelkast klein model (siemens/liebherr)
Afwasmachine - AEG
Matte kookplaat inductie met afzuiging - AEG
Quooker

Keukenblad 8 - 9K
Keramiek, mat. 3 meter kookeiland + 2,88 meter in de nis en tegen de muur.

Meubels:
Wand hout fineer
Kookeiland metaallook. (twijfelen nog over bar wel of niet)

Totaal inclusief montage: tussen de 40-45K
De vraag is eigenlijk wat er nog af zou kunnen qua marge bij deze zaak.
Ik heb het idee dat dit echt best veel geld is, met name aan de apparaten kant.
De keuken zelf zijn we content mee, van de zaken tot nu toe vonden we dit de mooiste.

Zie de 3d schets voor de sfeer impressie.

[Afbeelding]
Pronorm x of y kan je heel makkelijk zien. Kijk naar de lade aan de bovenkant, zit er op de rand die je vast pakt metaal? Y. Is de greep zelf van het front en erachter het metaal? X.

Keukenblad prijs vind ik niet zo heel gek

Wij hebben alles hoge iq700 studioline siemens+novy cloud besteld en die kwamen rond de 13k. Wel zonder wijnkast maar met tweede koelvries(die waren beide iq500). Aeg is over de meeste productlijnen goedkoper, dus afhankelijk van de zaak zit daar mogelijk ruimte. Vraag eens een offerte op bij een apparatuurzaak voor een benchmark.

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:11
Squats schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:00:
[...]

“Kan je iets met de prijs doen” en dan 4k eraf gooien dan is het per definitie geen nettoprijs.
Heb daar geen keuken gekocht, maar probeer vooral te achterhalen welk merk het is etc.
Ja ik vond het ook vrij veel korting voor een netto zaak vandaar dat ik dacht of er wellicht nog meer af kan. Ik zal een en ander nog wel even uitzoeken qua systemen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:33
jordy89 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:17:

Mijn ervaring met EHK (wel langer dan 15 jaar terug) is niet zo goed: de ‘korting’ die we kregen bleek weer verrekend te zijn met keuze voor andere materialen en apparatuur. Heel goed de offertes voor/na korting vergelijken dus.
Pagina: 1 ... 488 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1