Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Als het gespoten wordt zijn er twee opties: of de spuiter doet alleen standaard kleuren, waar dus een waaier van is die je kan bekijken en eventueel mee krijgen, of ze mengen de verf op maat en je kan letterlijk iedere kleur ever krijgen die je maar wilt.Workaholic schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:14:
[...]
Dank hij laat het spuiten; dus vrees geen standaard kleuren. Heb het wel even gevraagd voor de zekerheid, geeft wellicht wel een aantal opties voor kleuren.
Ik zou gewoon vragen hoe ze het normaal doen, er is nog wel kans dat als jullie er (bijna) uit zijn over de kleur, je even een (paar) proefstukje(s) mee naar huis kan krijgen om het eens in het echt te zien.
Dank voor je reactie. De korting die wij nu hebben gehad is op dezelfde offerte gemaakt. Dus geen andere materialen.Toke_gt schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:26:
[...]
Mijn ervaring met EHK (wel langer dan 15 jaar terug) is niet zo goed: de ‘korting’ die we kregen bleek weer verrekend te zijn met keuze voor andere materialen en apparatuur. Heel goed de offertes voor/na korting vergelijken dus.
Ik ben benieuwd wat ik van mijn offerte van 40-45k kan afhalen. Hopelijk is 20% haalbaar hier bij EHK. Ik heb de offerte bij locatie Houten trouwens.jordy89 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 21:17:
Heeft er iemand ervaring met eigen huis keukens? Ik ben een totale keukens noob. Nog nooit 1 gekocht.
Ik ben vooral benieuwd of er mensen ervaring hebben met het korting gedeelte. Offerte voor een keuken laten maken en deze kwam uit op EUR 34k. Toen ik vroeg of ze nog wat aan de prijs konden doen verlaagden ze de prijs naar EUR 30k. In eerste instantie gaven ze aan dat ze een netto zaak waren, hierdoor had ik verwacht maximaal een korting van EUR 1k te ontvangen, dus was eigenlijk al tevreden met de EUR 4k korting. Nu vraag ik me af of dit wellicht een openingsbod vanuit hun was en of ik nog meer korting zou kunnen krijgen. Iemand ervaring hiermee bij Eigen Huis keukens?
Wij in hoofddorp. Laat je weten als ik meer weet. Kan je mij ook een update geven?Sindragosa schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:44:
[...]
Ik ben benieuwd wat ik van mijn offerte van 40-45k kan afhalen. Hopelijk is 20% haalbaar hier bij EHK. Ik heb de offerte bij locatie Houten trouwens.
Mooie keuken! Welke kleur heeft jouw eiland?Speedfight schreef op donderdag 21 november 2024 @ 07:27:
[...]
Dank, het is notenhout fineer van "van Laere" in quartier gezaagd. Wand is maatwerk, het eiland is van Nolte.
Blad en achterwand zijn keramiek van Neolith (Calacatta Roma).
Hebben overigens niet heel bewust gekozen voor een stol ipv zwevend door laten lopen.
Dank, de kleur is Lava. Zal binnenkort wat betere foto’s plaatsen als de keuken af is.Prins32 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 10:01:
[...]
Mooie keuken! Welke kleur heeft jouw eiland?
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Het werkblad is van nature maximaal 3.42m. Nu stelde de fabriek bij onze keukenboer voor om dr snede in het werkblad, middenin het werkblad gaan maken. Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens, gezien dat juist de plek is waar het blad het mooist is. Ik snap alleen niet hoe ze erbij komen. Voor mij klinkt 3.00m vanaf de wasbakkant veel logischer (rode lijn heb ik getekemd over hun voorstel heen) en dan de rest vanaf de andere plaat. In ieder gevalzo lang mogelijk, in plaats van een snede tussen 2.40m en een 1.80m.
Snappen jullie waarom ze dit voorstellen en heeft iemand een beter idee?
:strip_exif()/f/image/WJORlLQZ5R6i6R0EtOJ646kr.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk omdat de naad dan precies boven de scheiding van twee kasten zit. Dat oogt mooier dan halverwege een kastje eronder.SlippervanTheB schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:43:
Snappen jullie waarom ze dit voorstellen en heeft iemand een beter idee?[Afbeelding]
Er zijn wel andere oplossingen mogelijk, zoals een nadrukkelijke overgang in een ander materiaal of verhoogd of verdiept. Kun je ook accentueren met ledverlichting of keukenkruiden’tuintje’.
Of als je een barretje hebt, dat deel iets verhogen.
[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 22-11-2024 13:35 . Reden: Er is helemaal geen barretje, sorry. Het was een vermoeiende dag. ]
Dat is het gekke, het heeft niets met het kastje te maken. Zie plaatje hieronder.Toke_gt schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:02:
[...]
Waarschijnlijk omdat de naad dan precies boven de scheiding van twee kasten zit. Dat oogt mooier dan halverwege een kastje eronder.
Er zijn wel andere oplossingen mogelijk, zoals een nadrukkelijke overgang in een ander materiaal of verhoogd of verdiept. Kun je ook accentueren met ledverlichting of keukenkruiden’tuintje’.
Of als je een barretje hebt, dat deel iets verhogen.
:strip_exif()/f/image/TJLtuvRXFJALk5SmgRkSfz6Y.jpg?f=fotoalbum_large)
Hm, misschien ben ik niet meer scherp, maar het lijkt alsof de kastindeling op je plattegrond gespiegeld is aan die op de foto. Kijk even naar de maatvoering op de plattegrond, daar zie je de overgang precies na de twee kasten van 120.SlippervanTheB schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:13:
[...]
Dat is het gekke, het heeft niets met het kastje te maken. Zie plaatje hieronder.
[Afbeelding]
De plaats waar jij zelf de naad hebt getekend is dus prima, dat is rechts uitgelijnd met de eerste 120 kast. Wat leverancier voor ogen had is bij de tweede kast. Kan ook, maar ik vind jouw voorstel mooier (minder in het oog springen).
[ Voor 15% gewijzigd door Toke_gt op 22-11-2024 13:38 ]
Ik zou hem rechts van de kookplaat maken op 1250mm vanaf links. Dan valt de naat precies op de lijn van de kasten.SlippervanTheB schreef op donderdag 21 november 2024 @ 20:13:
[...]
Dat is het gekke, het heeft niets met het kastje te maken. Zie plaatje hieronder.
[Afbeelding]
Nu je die render laat zien lijkt het dat de leverancier de naad op de kastdeleing heeft gezet, die daar niet zit.SlippervanTheB schreef op donderdag 21 november 2024 @ 19:43:
Beste Tweakers, ik heb een vraag over mijn werkblad. Wij hebben een keramiek-werkblad van 4.20m in een paralelle opstelling.
Het werkblad is van nature maximaal 3.42m. Nu stelde de fabriek bij onze keukenboer voor om dr snede in het werkblad, middenin het werkblad gaan maken. Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens, gezien dat juist de plek is waar het blad het mooist is. Ik snap alleen niet hoe ze erbij komen. Voor mij klinkt 3.00m vanaf de wasbakkant veel logischer (rode lijn heb ik getekemd over hun voorstel heen) en dan de rest vanaf de andere plaat. In ieder gevalzo lang mogelijk, in plaats van een snede tussen 2.40m en een 1.80m.
Snappen jullie waarom ze dit voorstellen en heeft iemand een beter idee?[Afbeelding]
Die tekening lijkt niet correct zoals hierboven al genoemd. Zou dat wel even afstemmen :-)
En sluit me aan bij de 1250 van @MarcoZoetermeer (zoals op jou render op de kastnaad)
Ik zoek eigenlijk een oplossing voor een kastlade van 80cm breed (en dan de onderste helft van de hoogte), waarin drie bakken komen te zitten (waarbij dan eentje weer liever groter dan de andere drie). Het liefst iets wat automatisch sluit, maar als dat met een deksel is, dan is dat ook goed.
Iemand die goede ervaringen heeft met zijn afvalsysteem wat hieraan voldoet?
Ik had exact deze nog geen 5 minuten geleden open staan, maar zie daar dus geen systeem wat ervoor zorgt dat ze afgesloten zijn. Mis ik iets?ouwereus schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:12:
Wij hebben een afvalsysteem van Hailo besteld voor onder onze spoelbak van 60cm, waar de bakken open zijn als je de lade opent en afgesloten zijn als je de lade sluit. Ze hebben meerdere systemen. Ook één voor 80cm: https://www.kvik.nl/producten/lade-afvalsysteem-hailo-80cm--id20094
Hailo heeft er losse deksels bij.Michiel1978 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:15:
[...]
Ik had exact deze nog geen 5 minuten geleden open staan, maar zie daar dus geen systeem wat ervoor zorgt dat ze afgesloten zijn. Mis ik iets?
Is dit van Naber wat, helaas geen ervaring mee zelf.Michiel1978 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 16:02:
Februari 2025 komt mijn keuken, maar ik was niet helemaal tevreden met de afvaloplossing die ze hadden, dus heb die voorlopig ook nog niet bijbesteld.
Ik zoek eigenlijk een oplossing voor een kastlade van 80cm breed (en dan de onderste helft van de hoogte), waarin drie bakken komen te zitten (waarbij dan eentje weer liever groter dan de andere drie). Het liefst iets wat automatisch sluit, maar als dat met een deksel is, dan is dat ook goed.
Iemand die goede ervaringen heeft met zijn afvalsysteem wat hieraan voldoet?
Vandaag een eerste offerte gekregen bij WEBA keukens in Bilthoven.Sindragosa schreef op woensdag 20 november 2024 @ 22:09:
Dag allemaal,
Na de aankoop van ons nieuwe huis heb ik hier de afgelopen maanden zitten meelezen.
Nu eindelijk kan ik zelf ook iets posten om te toetsen of dit een een valide deal is.
Gezien het berichtje boven mij, vandaag toevallig naar Eigenhuiskeukens geweest.
Na een gerichte zoektocht kwamen we op het volgende keuken van Pronorm. (gok X line, net moeten opzoeken en gok dit vanwege het hout fineer met een kleine rand)
Apparatuur 12K:
Grote koelkast
Kleine vriezer
Stoom/oven combi 45 cm - AEG
Magnetron/oven combi 45 cm - AEG
Wijnkoelkast klein model (siemens/liebherr)
Afwasmachine - AEG
Matte kookplaat inductie met afzuiging - AEG
Quooker
Keukenblad 8 - 9K
Keramiek, mat. 3 meter kookeiland + 2,88 meter in de nis en tegen de muur.
Meubels:
Wand hout fineer
Kookeiland metaallook. (twijfelen nog over bar wel of niet)
Totaal inclusief montage: tussen de 40-45K
De vraag is eigenlijk wat er nog af zou kunnen qua marge bij deze zaak.
Ik heb het idee dat dit echt best veel geld is, met name aan de apparaten kant.
De keuken zelf zijn we content mee, van de zaken tot nu toe vonden we dit de mooiste.
Zie de 3d schets voor de sfeer impressie.
[Afbeelding]
Systemat en hacker combinatie. Kunstof houtlook wandmeubel, geen fineer dus hier gekozen. Kookeiland keramiek door laten lopen aan beide zijkanten. Offerte 42K. Ook hier nog geen idee wat de marge zal zijn.
Voor mijn gevoel is dit duurder dan de optie bij EHK en ook wat minder mooie look and feel.
Helemaal eens. Denken goed mee. Een verademing in keukenland. We waren er vandaag, alleen wel weinig keukens vond mijn alter ego.Sethro schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 18:58:
Vandaag bij keukenkastenfabriek geweest. Wat een sympathieke gasten zijn dat! Alleen daarom al zou je de keuken daar kopen.
Dat is de reden dat ze de keukens tegen nette en transparante prijzen aan kunnen bieden.el flaco schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:10:
[...]
Helemaal eens. Denken goed mee. Een verademing in keukenland. We waren er vandaag, alleen wel weinig keukens vond mijn alter ego.
Die m2 showrooms bij andere zaken moeten ook worden betaald… dat zie je vervolgens terug in de prijzen van de keuken.
Klopt. Ander concept. En wat een mooie lamp hangt er van novy!SquareOne schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:22:
[...]
Dat is de reden dat ze de keukens tegen nette en transparante prijzen aan kunnen bieden.
Die m2 showrooms bij andere zaken moeten ook worden betaald… dat zie je vervolgens terug in de prijzen van de keuken.
Kvik gaan we niet doen, de gelimiteerde mogelijkheden in breedtes van lades zorgt voor een hotschpotsch aan verschillende afmetingen op de lange wand. Liever niet. Ook wat kwaliteitstwijfel en apparaten overpriced (onderhandeling niet aangegaan). DB Nunspeet wilt geen specificatie geven dus krijgen ons geld ook niet.
Veranderingen sinds eerste post
- Vaatwasser weg uit de hoek, naar het eiland. Loopafstand tussen vaatwasser en servieskast anders 5 meter
- Dankzij opmerkingen vanuit dit topic gaat het eiland van 180cm (3x60) naar 240cm (2x90 + 60). Dank voor de suggestie!
Satink in Zwolle dan, mooie zaak! fijn gesprek wederom, meedenken met ons en overal heel goed gevoel aan over gehouden. Häcker zal het hier worden en ik ben verliefd geworden op een Dekton blad. Heel fijn gevoel en kleur/tekening die precies in wensen past. Helaas kan deze niet uit 1 stuk op lange wand. TopCore red dat net wel. Zeker favoriet tot nu toe! Wel wat duurder dan de geperste kunsthars bladen die we eerder steeds bekeken, maar we hebben nog geen offerte, zaten net even krap in de tijd. Maakt ze op en bespreken we volgende week in een tweede gesprek. Hier voor Siemens gekozen voor oven, combi en kookplaat. Vaatwasser en koelkast geen specifiek model gekozen nog. Onze voorkeur gaat uit om met Satink in zee te gaan, maar dan moet de prijs wel in budget liggen (max 25k). Hoop de offerte snel binnen te hebben.
Vragen
- Wij kwamen dus achter het feit dat we de vaatwasser wat onhandig hadden bedacht toen we fysiek in onze woning wat gingen uitlopen. Zijn er hier mensen die nog een kritische blik willen werpen op onze layout en evt minpunten aanstippen
?
- Er komt een koof over het hele plafond aan de lange wand. Hierin de Novy afzuigunit en spotjes boven werkblad. De hoge kasten willen we dan laten doorlopen tot aan deze koof. Er zal boven de kasten dan een passtuk moeten komen denk ik. Ik heb twijfels over de uitvoerbaarheid wanneer er ingemeten zal moeten worden zonder dat de koof er al hangt en na stucen etc zaken net niet 100% mooi strak aansluiten. Ik hoop dat het passtuk daarboven ook op montage dag nog ter plekke op maat gezaagd zou kunnen worden, klopt dat? Of is dat te makkelijk gedacht? Zijn mijn zorgen terecht?
- De greep die we bij Keukenloods hebben gezien spreekt meer aan dan wat we bij Satink hebben gezien. Kunnen Nobilia grepen (990) los gekocht worden?
(Iets wat ons bij Kvik wel het meest aansprak waren hun grepen in de kleur van het gekozen front. Dat zou ons ideaal zijn maar is elders tot nu toe niet mogelijk. Iemand ervaring met grepen in kleur laten spuiten/poedercoaten?) - Dekton vind ik een heel fijn materiaal maar maak me wat zorgen over de gevoeligheid om te chippen. Kan iemand hier ervaringen mee delen? [/i]
- Om geluid/trilling van afzuiging te zo ver mogelijk te minimaliseren, zou het helpen om binnenkant koof te isoleren met van die schuimnoppen? Of aannemer vragen wat extra stevig te bouwen? Of een nonissue?
- We kopen liever niet een werkblad vanaf een staaltje; we zien en voelen graag een hele plaat maar dat is niet altijd in de showroom mogelijk. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Kun je bij importeurs terrecht? Fabrieken? Andere showrooms?
:strip_exif()/f/image/vLsbnDSoSjFtndZsTtRKOvZL.jpg?f=fotoalbum_large)
ps: op de tekening staat er een Muur(3), die is er niet
ps2: om onze verbouwing haalbaar te maken hebben we consessies moeten doen (houten kozijn ipv kunststof, geen daklicht/lichstraat, andere vloerconstructie) dus elke euro telt. Dat maakt ook dat ik nu keukenkastenfabriek.nl heb ontdekt, en bv werkbladenkopen.nl Het idee om tóch alles los te kopen en een aparte monteur te regelen ook eens verkennen. Als het echt grof geld scheelt misschien het overwegen waard...?
[ Voor 8% gewijzigd door Ducksy88 op 24-11-2024 09:54 ]
Gebruik de zoekfunctie is al vaak behandeldyorroy schreef op zondag 24 november 2024 @ 10:25:
Ik woon zelf in Twente dus voor ons zou Duitsland ook een goede optie zijn voor een nieuwe keuken. Zijn er recente ervaringen met Duitse zaken voor wat betreft de prijs in vergelijking met Nederlandse zaken?
Ik heb een vraag over hoe klusbedrijven doorgaans omgaan met een situatie zoals de mijne:
Ik heb een klusbedrijf ingehuurd (lokale partner IKEA) om het voorwerk te doen voor een nieuwe keuken. Met nul kluservaring had ik zelf weinig inzicht en kon ik ook niet echt goeie vragen stellen. Hiervoor heb ik al een offerte getekend. Ik schrok ook best van het bedrag dat hiervoor werd ingeschat. Het ging oorspronkelijk om vrij uitgebreid voorwerk, maar inmiddels heb ik mijn oude keuken zelf verwijderd (heel leerzaam) en vermoed ik dat er veel minder werk overblijft voor het bedrijf. A.s. dinsdag beginnen ze met het werk.
Voorbeeld: Zo werd ingeschat dat er CV leiding werk moest worden omgelegd, echter zie ik daarvan nu geen leiding werk lopen. Ook moet bv. ergens een stopcontact worden geplaatst, echter zie ik dat z.g.a. op die plek al een aansluiting verstopt zat achter een paneel.
De werkzaamheden zijn per onderdeel gegroepeerd, bv.:
Mijn vraag is:Werkzaamheden elektra:
Verplaatsen/aanleggen van aansluitingen voor keukenapparatuur (kookplaat, oven, afzuigkap, vaatwasser, verlichting, koelkast, magnetron).
Aanbrengen van:
2 x 2 inbouwwandcontactdozen (in 2-voudig afdekraam) op muur A (schakelaar vervalt).
1 x 2 inbouwwandcontactdozen (in 2-voudig afdekraam) op muur B.
Verwijderen van schakelmateriaal vóór het stucen en terugplaatsen na het stucwerk.
Leveren van inbouwmateriaal (standaard: JUNG AS-500, Alpine wit).
Afmonteren en gebruiksklaar opleveren van alle aansluitingen.
Let op: Werken aan de meterkast zit niet in deze prijs.
Prijs:
Dit alles wordt aangeboden voor € 790,00 inclusief btw.
Hoe gaan klusbedrijven meestal om met dit soort wijzigingen?
Wordt de factuur aangepast als er minder werk nodig is, of blijven ze vasthouden aan de oorspronkelijke offerte?
Zijn er tips om dit goed en eerlijk te bespreken met het bedrijf?
Ik wil natuurlijk niet moeilijk doen, maar ook niet onnodig veel betalen als er minder werk wordt gedaan.
Alvast bedankt voor jullie inzichten!
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor jullie input. We hebben enorm veel gelezen waar wij wat aan hadden en dat helpt zeker in onze lange zoektocht naar een droomkeuken.
Wij hebben inmiddels een offerte gehad en wij zijn erg benieuwd wat jullie vinden van de prijs.
Specificaties:
- keuken is volledig van Schüller
- inductieplaat is Bora Pure
- Bosch oven HBA4720B3
- Bosch combimagnetron CMA485GB1
- Bosch inbouwkoelkast KIL42NSE0
- Bosch vaatwasser SMV2ITX22E
- Standaard RVS kraan met Quooker van 3 liter
- Keramiek Dekker werkblad
Opstelling:
3 meter aan kastruimte waarbij er 2 hoge kasten zijn
2,1 meter aan half vrijstaande eiland. Hieronder nog wat fotos
Concrete vraag
Totaal hebben wij hiervoor bij SK een offerte van 19000,-. Ook zijn wij ook naar een andere partij geweest voor dezelfde keuken, maar dan van Pronorm, die deze kan aanbieden voor dezelfde prijs. We hebben echter geen idee of dit daadwerkelijk zoveel beter is dan Schüller, wat vinden jullie? En is 19000 überhaupt een goede prijs?
De andere partij (Marquardt) is onderdeel van DMG groep waar iedereen ons over verteld om ver van uit de buurt te blijven dus ook hier zijn wij benieuwd naar de ervaringen van jullie.
We hebben bij beiden wel een goed gesprek gehad en zijn vriendelijk geholpen, dat is wel fijn
Alvast enorm bedankt allen!
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cGXrLIbRU5gFNINW7IIgbKYr.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/04p60ZDXhhVxX3XUvoRl1Pab.jpg?f=user_large)
Wij zijn bijDucksy88 schreef op zondag 24 november 2024 @ 06:58:
Enige tijd geleden hebben wij onze eerste 2 gesprekken gehad voor de nieuwe keuken. Eerst bij Kvik Zwolle, daarna DB Keukens in Nunspeet. Intussen ook bij Keukenloods geweest en Satink in Zwolle (dank @macfocus voor de tip!)
Kvik gaan we niet doen, de gelimiteerde mogelijkheden in breedtes van lades zorgt voor een hotschpotsch aan verschillende afmetingen op de lange wand. Liever niet. Ook wat kwaliteitstwijfel en apparaten overpriced (onderhandeling niet aangegaan). DB Nunspeet wilt geen specificatie geven dus krijgen ons geld ook niet.
Veranderingen sinds eerste postKeukenloods was een leuk gesprek, zeker een keuken die aan wensen voldoet maar met een wat onervaren dame die in de offerte (na 50min wachten) de vaatwasser vergeten was, de quooker vergeten was en nog een dingetje die we besproken hadden niet goed doorgevoerd geloof ik. Op zich geen ramp (als het uiteindelijk maar wel klopt) maar geeft ook wat twijfel. Prijs in eerste aanbod in orde met
- Vaatwasser weg uit de hoek, naar het eiland. Loopafstand tussen vaatwasser en servieskast anders 5 meter
- Dankzij opmerkingen vanuit dit topic gaat het eiland van 180cm (3x60) naar 240cm (2x90 + 60). Dank voor de suggestie!
***members only***
, TopCore blad gekozen en ze gaf al aan dat "ze ons graag naar klant wil omzetten dus we kunnen nog kijken wat er te bespreken is". Er is dus nog ruimte. Familie heeft hier keuken gekocht en is tevreden over de firma (er was een issue met het blad, uiteindelijk hebben ze heel nieuw blad gekregen).
Satink in Zwolle dan, mooie zaak! fijn gesprek wederom, meedenken met ons en overal heel goed gevoel aan over gehouden. Häcker zal het hier worden en ik ben verliefd geworden op een Dekton blad. Heel fijn gevoel en kleur/tekening die precies in wensen past. Helaas kan deze niet uit 1 stuk op lange wand. TopCore red dat net wel. Zeker favoriet tot nu toe! Wel wat duurder dan de geperste kunsthars bladen die we eerder steeds bekeken, maar we hebben nog geen offerte, zaten net even krap in de tijd. Maakt ze op en bespreken we volgende week in een tweede gesprek. Hier voor Siemens gekozen voor oven, combi en kookplaat. Vaatwasser en koelkast geen specifiek model gekozen nog. Onze voorkeur gaat uit om met Satink in zee te gaan, maar dan moet de prijs wel in budget liggen (max 25k). Hoop de offerte snel binnen te hebben.
Vragen[Afbeelding]
- Wij kwamen dus achter het feit dat we de vaatwasser wat onhandig hadden bedacht toen we fysiek in onze woning wat gingen uitlopen. Zijn er hier mensen die nog een kritische blik willen werpen op onze layout en evt minpunten aanstippen
?
- Er komt een koof over het hele plafond aan de lange wand. Hierin de Novy afzuigunit en spotjes boven werkblad. De hoge kasten willen we dan laten doorlopen tot aan deze koof. Er zal boven de kasten dan een passtuk moeten komen denk ik. Ik heb twijfels over de uitvoerbaarheid wanneer er ingemeten zal moeten worden zonder dat de koof er al hangt en na stucen etc zaken net niet 100% mooi strak aansluiten. Ik hoop dat het passtuk daarboven ook op montage dag nog ter plekke op maat gezaagd zou kunnen worden, klopt dat? Of is dat te makkelijk gedacht? Zijn mijn zorgen terecht?
- De greep die we bij Keukenloods hebben gezien spreekt meer aan dan wat we bij Satink hebben gezien. Kunnen Nobilia grepen (990) los gekocht worden?
(Iets wat ons bij Kvik wel het meest aansprak waren hun grepen in de kleur van het gekozen front. Dat zou ons ideaal zijn maar is elders tot nu toe niet mogelijk. Iemand ervaring met grepen in kleur laten spuiten/poedercoaten?)- Dekton vind ik een heel fijn materiaal maar maak me wat zorgen over de gevoeligheid om te chippen. Kan iemand hier ervaringen mee delen? [/i]
- Om geluid/trilling van afzuiging te zo ver mogelijk te minimaliseren, zou het helpen om binnenkant koof te isoleren met van die schuimnoppen? Of aannemer vragen wat extra stevig te bouwen? Of een nonissue?
- We kopen liever niet een werkblad vanaf een staaltje; we zien en voelen graag een hele plaat maar dat is niet altijd in de showroom mogelijk. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Kun je bij importeurs terrecht? Fabrieken? Andere showrooms?
ps: op de tekening staat er een Muur(3), die is er nietTotale breedte van de kamer is 6m, ruimte zat dus
ps2: om onze verbouwing haalbaar te maken hebben we consessies moeten doen (houten kozijn ipv kunststof, geen daklicht/lichstraat, andere vloerconstructie) dus elke euro telt. Dat maakt ook dat ik nu keukenkastenfabriek.nl heb ontdekt, en bv werkbladenkopen.nl Het idee om tóch alles los te kopen en een aparte monteur te regelen ook eens verkennen. Als het echt grof geld scheelt misschien het overwegen waard...?
Wij zaten ook heel erg tussen schuller bij sk en pronorm keukenloods te twijfelen, uiteindelijk zat superkeukens echt op de bodem en keukenloods leek nog een beetje ruimte te hebben. Toch zijn we voor sk schuller gegaan met een hoop kleine optietjes erbij ipv nog diepere korting.BartjeAnton schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:08:
Beste allen,
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor jullie input. We hebben enorm veel gelezen waar wij wat aan hadden en dat helpt zeker in onze lange zoektocht naar een droomkeuken.
Wij hebben inmiddels een offerte gehad en wij zijn erg benieuwd wat jullie vinden van de prijs.
Specificaties:
- Bosch oven HBA4720B3
Opstelling:
Concrete vraag
Totaal hebben wij hiervoor bij SK een offerte van 19000,-. Ook zijn wij ook naar een andere partij geweest voor dezelfde keuken, maar dan van Pronorm, die deze kan aanbieden voor dezelfde prijs. We hebben echter geen idee of dit daadwerkelijk zoveel beter is dan Schüller, wat vinden jullie? En is 19000 überhaupt een goede prijs?
De andere partij (Marquardt) is onderdeel van DMG groep waar iedereen ons over verteld om ver van uit de buurt te blijven dus ook hier zijn wij benieuwd naar de ervaringen van jullie.
We hebben bij beiden wel een goed gesprek gehad en zijn vriendelijk geholpen, dat is wel fijn![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waarom?
- Het standaard ladensysteem van schuller was een optie bij pronorm,
- kleuren van de binnenkant vd kasten waren er meer bij schuller,
- meer opties en duidelijkere folders waardoor we meer vertrouwen in het merk kregen dan het vage van pronorm
- roostervrije ventilatie
- opties voor bestekindelingen etc
- bij schuller was een vaatkast mogelijk van 1m breed en een eigen prullenbaksysteem met halfhoge tussenwand, pronorm kon dit niet.
Qua fronten en bouwkwaliteit doen ze niet voor elkaar onder
Bericht ontvangen uit China
Dank voor het delen van je verhaal! Zo een idee hadden we al (dat beiden van goed kwaliteit zijn). Zou ik ook mogen vragen of er bij SK veel onderhandelruimte was bij jou? Dus vanaf wat hun eerste bod was vs je eindprijs is. En goed om te weten van die extra optietjes!Squats schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:11:
[...]
Wij zaten ook heel erg tussen schuller bij sk en pronorm keukenloods te twijfelen, uiteindelijk zat superkeukens echt op de bodem en keukenloods leek nog een beetje ruimte te hebben. Toch zijn we voor sk schuller gegaan met een hoop kleine optietjes erbij ipv nog diepere korting.
Waarom?
- Het standaard ladensysteem van schuller was een optie bij pronorm,
- kleuren van de binnenkant vd kasten waren er meer bij schuller,
- meer opties en duidelijkere folders waardoor we meer vertrouwen in het merk kregen dan het vage van pronorm
- roostervrije ventilatie
- opties voor bestekindelingen etc
- bij schuller was een vaatkast mogelijk van 1m breed en een eigen prullenbaksysteem met halfhoge tussenwand, pronorm kon dit niet.
Qua fronten en bouwkwaliteit doen ze niet voor elkaar onder
Ducksy88 schreef op zondag 24 november 2024 @ 06:58:
Intussen ook bij Keukenloods geweest en Satink in Zwolle (dank @macfocus voor de tip!)
Vragen
[list]
• Er komt een koof over het hele plafond aan de lange wand. Hierin de Novy afzuigunit en spotjes boven werkblad. De hoge kasten willen we dan laten doorlopen tot aan deze koof. Er zal boven de kasten dan een passtuk moeten komen denk ik. Ik heb twijfels over de uitvoerbaarheid wanneer er ingemeten zal moeten worden zonder dat de koof er al hangt en na stucen etc zaken net niet 100% mooi strak aansluiten. Ik hoop dat het passtuk daarboven ook op montage dag nog ter plekke op maat gezaagd zou kunnen worden, klopt dat? Of is dat te makkelijk gedacht? Zijn mijn zorgen terecht?
Ik heb alles in één keer door mijn aannemer laten maken.
"Hier heb je de tekeningen, bel de keukenboer en go fix"
Dus de tip, maak het hun (aannemer/keukenboer) probleem, ga het niet zelf regelen.
• De greep die we bij Keukenloods hebben gezien spreekt meer aan dan wat we bij Satink hebben gezien. Kunnen Nobilia grepen (990) los gekocht worden?
(Iets wat ons bij Kvik wel het meest aansprak waren hun grepen in de kleur van het gekozen front. Dat zou ons ideaal zijn maar is elders tot nu toe niet mogelijk. Iemand ervaring met grepen in kleur laten spuiten/poedercoaten?)
Geen idee of he los gekocht kan worden.
Weet wel dat wij (wel alles binnen Stingk) grepen wilden van eenander fabrikant.
Dus andere maatvoering.
Dat hebben ze keurig geregeld, dat er in de fabriek al andere oorgaten in kwamen. (of geen en door de monteur, weet ik ff niet meer)
• Om geluid/trilling van afzuiging te zo ver mogelijk te minimaliseren, zou het helpen om binnenkant koof te isoleren met van die schuimnoppen? Of aannemer vragen wat extra stevig te bouwen? Of een nonissue?
Non issue: ik heb een grote lalfondunit hangen in een grote koof, hol plafond. Geen enkel probleem.
[Afbeelding]
ps: op de tekening staat er een Muur(3), die is er nietTotale breedte van de kamer is 6m, ruimte zat dus
Ik heb mijn keuken van SK. Als ik wilde kon ik de apparatuur zelf bestellen monteur zou gewoon alles installeren. SK is open over alle apparatuur kreeg alle type nummers en prijzen, maar voor mij scheelde t bijna niks dus ik heb hun alles laten leveren.helen88 schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:25:
Heeft iemand ervaring met het kopen van een keuken bij SK, maar het apart kopen van apparatuur bij (bijv) Keukenloods? Hoe gaat de installatie dan in zijn werk?
Installatie word gedaan door zzp monteurs dus voor hun maakt t geen verschil waar t vandaan komt
Even heel kritisch, maar daar vraag je om
Een 9 meter wand, en een eilandje van 2.4m. Weten jullie dat zeker? 9 meter is echt gruwelijk lang.
Onze keuken is een hoek van 3,1x5,4 met losse kast van 1,2 op een 3e wand, en dat is al een grote keuken.
Kasten onder een koof er boven, ook dat lijkt me heel raar kijken, laat staan over zon lengte.
De vaatwasser wil je in een eiland zetten met aan en afvoer etc, in de vloer of kruipruimte of?
Dan snap ik niet dat je een afzuigkap in een koof wilt bouten, en niet een plaat afzuiging installeerd met een afblaas, of eventueel plasma filter.
Zon afzuiging 1,5 meter boven de plaat is wel geweest, en hinderlijk maar dat is mijn mening.
Kortom, denk dat het goed is een leuke render te maken, eventueel zelf in sketchup.
Bij mij scheelde het aardig wat. Met 1 mail naar keukenloods zat ik er al 3k onder geloof ik. En dan heb ik geen apparatuur voor 15k 😆alki schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:56:
[...]
Ik heb mijn keuken van SK. Als ik wilde kon ik de apparatuur zelf bestellen monteur zou gewoon alles installeren. SK is open over alle apparatuur kreeg alle type nummers en prijzen, maar voor mij scheelde t bijna niks dus ik heb hun alles laten leveren.
Installatie word gedaan door zzp monteurs dus voor hun maakt t geen verschil waar t vandaan komt
Maar als dat bij jou anders was top natuurlijk.
Nouja onze keuken was per definitie bijna anderhalf keer groter & duurder, en dan zou er meer mogelijk zijn. We zaten in ieder geval onder de “laagste” simar-prijs. Daarna voor die prijs zijn we nog ong 1k gezakt+ een extra rij hoge opzetkasten, prullenbak en stopcontact in het blad.BartjeAnton schreef op zondag 24 november 2024 @ 23:19:
[...]
Dank voor het delen van je verhaal! Zo een idee hadden we al (dat beiden van goed kwaliteit zijn). Zou ik ook mogen vragen of er bij SK veel onderhandelruimte was bij jou? Dus vanaf wat hun eerste bod was vs je eindprijs is. En goed om te weten van die extra optietjes!
Hij gaf wel aan dat de gemiddelde keuken rond de 15a18k ligt en er dan niet veel mogelijk is, maar met overleg er uit kwam dat ze toch ons als klant wilden hebben.
Verkoop Volume in iedergeval deze zaak was namelijk niet hoog genoeg en hadden ze iets nodig om de winkeltarget op te hogen hahaha.
Hahaha daar heb je dan mooi geluk mee, die winkeltarget. Thanks in ieder gevalSquats schreef op maandag 25 november 2024 @ 17:02:
[...]
Nouja onze keuken was per definitie bijna anderhalf keer groter & duurder, en dan zou er meer mogelijk zijn. We zaten in ieder geval onder de “laagste” simar-prijs. Daarna voor die prijs zijn we nog ong 1k gezakt+ een extra rij hoge opzetkasten, prullenbak en stopcontact in het blad.
Hij gaf wel aan dat de gemiddelde keuken rond de 15a18k ligt en er dan niet veel mogelijk is, maar met overleg er uit kwam dat ze toch ons als klant wilden hebben.
Verkoop Volume in iedergeval deze zaak was namelijk niet hoog genoeg en hadden ze iets nodig om de winkeltarget op te hogen hahaha.
Hoe is de rest van je layout van je huis....
Een "mini" eiland met een 9 meterslange kasten wand...is die ruimte niet leuker in te delen? Lijkt mij dat er echt meer mogelijkheden moeten zijn.
Of ik heb iets verkeerd getypt maar het moet 6mtr zijn, niet 9Orkaan schreef op maandag 25 november 2024 @ 19:09:
@Ducksy88
Hoe is de rest van je layout van je huis....
Een "mini" eiland met een 9 meterslange kasten wand...is die ruimte niet leuker in te delen? Lijkt mij dat er echt meer mogelijkheden moeten zijn.
Vaatwasser kan water en afvoer via kruipruimte krijgen ja, ligt daar nu ook al voor huidige keuken en is best ruim in te werken. Vloer in de woonkamer gaat er geheel uit dus dan al helemaal goed te doen.martinus83 schreef op maandag 25 november 2024 @ 16:15:
[...]
Even heel kritisch, maar daar vraag je om![]()
Een 9 meter wand, en een eilandje van 2.4m. Weten jullie dat zeker? 9 meter is echt gruwelijk lang.
Onze keuken is een hoek van 3,1x5,4 met losse kast van 1,2 op een 3e wand, en dat is al een grote keuken.
Kasten onder een koof er boven, ook dat lijkt me heel raar kijken, laat staan over zon lengte.
De vaatwasser wil je in een eiland zetten met aan en afvoer etc, in de vloer of kruipruimte of?
Dan snap ik niet dat je een afzuigkap in een koof wilt bouten, en niet een plaat afzuiging installeerd met een afblaas, of eventueel plasma filter.
Zon afzuiging 1,5 meter boven de plaat is wel geweest, en hinderlijk maar dat is mijn mening.
Kortom, denk dat het goed is een leuke render te maken, eventueel zelf in sketchup.
Ik hou graag vijf pitten in mn inductie en dan is afzuig in de plaat niet te doen. De koof geeft ook direct ruimte voor verlichting en kunnen we het bestaande afvoer kanaal gebruiken. De koof verlaagd het plafond ongeveer 20cm, dat is de inbouwdiepte van de afzuiging. Het zijn drie hoge kasten die dan totaan de koof reiken, ook geen stof bovenop. Er komen geen hangende kastjes.
Heb je deze kookplaat gezien? https://www.keukenloods.n...e4n2ut8Nk14BoCkzkQAvD_BwEDucksy88 schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:01:
[...]
Of ik heb iets verkeerd getypt maar het moet 6mtr zijn, niet 9
[...]
Vaatwasser kan water en afvoer via kruipruimte krijgen ja, ligt daar nu ook al voor huidige keuken en is best ruim in te werken. Vloer in de woonkamer gaat er geheel uit dus dan al helemaal goed te doen.
Ik hou graag vijf pitten in mn inductie en dan is afzuig in de plaat niet te doen. De koof geeft ook direct ruimte voor verlichting en kunnen we het bestaande afvoer kanaal gebruiken. De koof verlaagd het plafond ongeveer 20cm, dat is de inbouwdiepte van de afzuiging. Het zijn drie hoge kasten die dan totaan de koof reiken, ook geen stof bovenop. Er komen geen hangende kastjes.
[ Voor 21% gewijzigd door Davidrrr op 26-11-2024 09:44 ]
Dus met een extra randje waar snijplanken en bakjes op/in kunnen glijden.
random afbeelding van google:
:strip_exif()/f/image/NeMGAB9T6CLPnv577A1KRT6b.png?f=user_large)
Zie op Ali/Bol meerdere varianten voorbij komen waar de ene nog meer 'smart' is dan de ander.
Aan de ene kant vind ik dat erg gimmicky en ben ik benieuwd of het 2> jaar heel blijft.
Maar vind het concept wel gaaf, zeker om makkelijk groenten schoonmaken en snijden.
Conceptueel prima. Maar waar leg / zet je al die dingen als je ze niet gebruikt?Tom- schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:40:
Hebben jullie ervaring met een 'workstation kitchen sink'?
[Afbeelding]
Zie op Ali/Bol meerdere varianten voorbij komen waar de ene nog meer 'smart' is dan de ander.
Aan de ene kant vind ik dat erg gimmicky en ben ik benieuwd of het 2> jaar heel blijft.
Maar vind het concept wel gaaf, zeker om makkelijk groenten schoonmaken en snijden.
Wij hebben ook zo’n bak voor in de spoelbak om groenten af te spoelen (of in de praktijk ligt de afwasborstel en vaatdoekje er vaak in

Bij ons is dat bakje dus verdwenen naar de schuur.
Wij hebben nu een Reginox 1.5 spoelbak met een inzetbak voor het kleine spoelbakje. Die is inmiddels 20 jaar oud en zo heel langzaam wordt het plastic spoelbakje wel wat minder. Maar zoals je aangeeft is het super handig en gebruiken we het veel.Tom- schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 09:40:
Hebben jullie ervaring met een 'workstation kitchen sink'?
[Afbeelding]
Voor onze nieuwe keuken hebben we dus wederom een Reginox, maar dan een grotere (50x40) spoelbak. Dan kan er ook een grote emmer of een hele bakplaat in. En het kleine spoelbakje hebben we vervangen door een inzetstuk.
Franke heeft vergelijkbare oplossingen.
Er gaat nog iets aangepast worden waarbij de hoge kasten lager worden en er met bovenkasten gewerkt gaat worden waardoor deze wel tot het plafond zal doorlopen i.p.v. hoe het nu getekend is.
Tevens wordt de besteklades en vaatwasser omgedraaid gezien dit praktischer is.
Merk keuken: Pronorm (eiland Y-line, wand is me niet helemaal helder)
Kastenwand circa 3300 lang, nu op tekening 60 diep maar wordt 65 diep, kleur Eucalipto donker
Eiland afmeting: 1000x2483, kleur steengrijs
Blad: Composiet Jetstone Taj Royale 2cm
Wand: Hoge kast met koelkast 60 breed, lage bestekladekast 80 breed, lage kast met spoelbak 60 breed, lage kast met vaatwasser 60 breed, hoge kast met oven combi 60 breed
Eiland: Zijde met kookplaat worden lades, wijnklimaatkast. Andere zijde worden kasten waarbij 1 kast korter is i.v.m. afzuiging Bora naar buiten toe. Verder loopt de greeplijst aan de zijkant door. Stopcontact komt te vervallen.
Apparatuur:
- Bora Pure (Afzuiging naar buiten door ons zelf aangelegd)
- Siemens Koelkast K181RSDD0 - IQ500 nieuwe versie
- Siemens Oven combi CM936GAB1 - IQ700 (wil nog upgraden naar versie met pyrolese)
- Siemens Vaatwasser SX73EX01CE - IQ300 (XXL versie i.v.m. hoog corpus) + besteklade
- Siemens klimaatkast KU21WAHG0 - IQ500
- Spoelbak was RVS ingetekend maar wordt Maris Oyster 210-50
- Quooker Combi met 7 liter reservoire + Fusion Square zwart kraan
- 4 spotjes in de bovenkastjes
Kostenplaatje:
Buiten prijsstelling heb ik nog 2 vragen:
- In de winkel ProTech lades geprobeerd maar zien de meerwaarde er niet van in. Bij de binnelades persoonlijk het Prostyle systeem handiger. Is ProTech het echt waard gezien dit meerdere malen in dit forum voorbij komt?
- Nu blijft er een loopafstand tussen eiland en schuifpui over van circa 85cm. Is dat afdoende?
Benieuwd naar jullie mening!
[ Voor 7% gewijzigd door sanderg. op 27-11-2024 11:56 . Reden: Toevoegen afbeeldingen ]
Ahja 6 meter. Dat had ik vrij snel kunnen zien.Ducksy88 schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:01:
[...]
Of ik heb iets verkeerd getypt maar het moet 6mtr zijn, niet 9
[...]
Vaatwasser kan water en afvoer via kruipruimte krijgen ja, ligt daar nu ook al voor huidige keuken en is best ruim in te werken. Vloer in de woonkamer gaat er geheel uit dus dan al helemaal goed te doen.
Ja keuzes, ahv de ervaring met een hele hoge afzuiging in een koof heb ik wel een sterke mening begrijp dat je die afweging hebt gemaakt. De bodemafzuiging bevalt ons meer dan goed.
Verlichting is geen reden denk ik, zie ook mijn post over de kookplaat plank met led.
Dankzij de bodemafzuiging blijft deze ook mooi vocht en vet vrij anders zou ik die plank daar niet ophangen.
[ Voor 7% gewijzigd door martinus83 op 26-11-2024 12:48 ]
Weer gebeld. Geen garantie , moest maar naar Electrolux. Non comformiteits verklaring gemaild via 2 mail adressen. Geen reactie. Vandaag deze maar even overhandigd. Gelijk reactie, geen garantie want leverancier vond dat het geen garantie is. Dossier gesloten. Krijgt nog wel een staartje, maar dit is dus wat je te wachten staat bij Ikea als de apparatuur gebreken vertoont. Geen onderzoek, gewoon direct juridisch naar de kleine lettertjes verwijzen. Daag , Ikea, ik koop er nooit meer iets. En of ik jullie een Ikea keuken aanraad ? Vast wel maar koop de apparatuur maar ergens anders.
Life 's hard and then you die
Als ik dit ontcijfer lees ik hier een Nova keuken van Schuller. Nova is prijsgroep 0 en heeft een kunststof-front. Nu begrijp ik dat Schuller ook nog C1/C2 en Next125 keukensystemen hanteert. Welk keukensysteem heb ik hierin? En is dit aan te raden?
Daarnaast beginnen de fronten mij te duizelen. Er zijn
- lijnen Nova/Matera/Uni matt/...
- prijsgroepen 0 t/m 7
- materialen: kunststof front / Front mat polymeerglas / houten fronten / ...
Een lijn is gekoppeld aan een prijsgroep en maakt gebruik van een materiaal. Een glad, mat greeploos front is de wens. Maar waar doe ik wijs aan?
Op de website van schuller staat de folder, achterin staan de fronten en prijsgroepen respectievelijk.Famous Copra schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:22:
Mede met hulp van dit topic zijn we niet naar DMG gegaan, maar naar Kvik en Superkeukens. Over superkeukens zijn we het meest tevreden, maar de schuller/superkeukens structuur is mij nog niet helemaal helder. Op onze offerte van superkeukens staat: "A, Super+ NOV Nardini". Dit gaat om greeploze kasten met corpushoogte 84,5cm.
Als ik dit ontcijfer lees ik hier een Nova keuken van Schuller. Nova is prijsgroep 0 en heeft een kunststof-front. Nu begrijp ik dat Schuller ook nog C1/C2 en Next125 keukensystemen hanteert. Welk keukensysteem heb ik hierin? En is dit aan te raden?
Daarnaast beginnen de fronten mij te duizelen. Er zijn
- lijnen Nova/Matera/Uni matt/...
- prijsgroepen 0 t/m 7
- materialen: kunststof front / Front mat polymeerglas / houten fronten / ...
Een lijn is gekoppeld aan een prijsgroep en maakt gebruik van een materiaal. Een glad, mat greeploos front is de wens. Maar waar doe ik wijs aan?
Update, heb inmiddels contact gehad met iemand met bijna dezelfde keuken, alleen andere apparaten. Hij heeft heeft Siemens/Miele apparatuur, wat volgens mij zelfs nog beter is. Hij heeft deze vorig jaar aangeschaft voor 16kBartjeAnton schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:08:
Beste allen,
Specificaties:
- Bosch oven HBA4720B3
Opstelling:
Concrete vraag
We hebben bij beiden wel een goed gesprek gehad en zijn vriendelijk geholpen, dat is wel fijn![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op basis van wat ik van hem hoor en het vergelijken van de offerte zou ik bijna denken dat ik deze keuken ook nu voor 15/16k kan halen. Wat is jullie mening hierover? Ik had het gevoel dat SK al nettoprijzen had en dat ik met 19k dus erg scherp zat maar nu voel ik me bijna bedonderd..
Of kan het zijn dat de prijzen in 1 jaar zo enorm zijn gestegen?
Keukens zijn niet op deze manier te vergelijken.BartjeAnton schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 19:04:
[...]
Update, heb inmiddels contact gehad met iemand met bijna dezelfde keuken, alleen andere apparaten. Hij heeft heeft Siemens/Miele apparatuur, wat volgens mij zelfs nog beter is. Hij heeft deze vorig jaar aangeschaft voor 16k
Op basis van wat ik van hem hoor en het vergelijken van de offerte zou ik bijna denken dat ik deze keuken ook nu voor 15/16k kan halen. Wat is jullie mening hierover? Ik had het gevoel dat SK al nettoprijzen had en dat ik met 19k dus erg scherp zat maar nu voel ik me bijna bedonderd..
Of kan het zijn dat de prijzen in 1 jaar zo enorm zijn gestegen?
Sommige details kunnen 100en euros verschil maken; net een ander prijsgroep frontje, paar extra panelen voor afwerking, bestekbakken, afvalemmer, net iets ander blad, gespoten greeplijst, etc
Dat maakt het soms zelfs moeilijk te vergelijken tussen merken.
Om je even verder op weg te helpen. Reken de keuken eens uit bij thuiskeukens of keukenkastenfabriek (vergeet de zijpanelen e.d. niet). Blad kun je op diverse websites online berekenen, datzelfde geldt voor de apparatuur.
Tel dat sommetje en montagekosten (1500 euro?) bij elkaar op dan kom je m.i. uit op een 'bodemprijs'. Alles bij één partij kopen met een showroom en personeel dat je adviseert zal over het algemeen iets duurder zijn dan die bodemprijs, maar dat zou ook geen 5000 euro moeten zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 26-11-2024 19:47 ]
Nagenoeg dezelfde opstelling en afmetingen hier, eerder gepost in het topic:sanderg. schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:19:
Inmiddels in ver gevorderd stadium met een nieuwe keuken en we eigenlijk op zoek zijn naar wat nu een realistisch bedrag is voor de keuken gezien de totale geheimzinnigheid in de keukenbranche.
Er gaat nog iets aangepast worden waarbij de hoge kasten lager worden en er met bovenkasten gewerkt gaat worden waardoor deze wel tot het plafond zal doorlopen i.p.v. hoe het nu getekend is.
Kastenwand circa 3300 lang, nu op tekening 60 diep maar wordt 65 diep, kleur Eucalipto donker
Wand: Hoge kast met koelkast 60 breed, lage bestekladekast 80 breed, lage kast met spoelbak 60 breed, lage kast met vaatwasser 60 breed, hoge kast met oven combi 60 breed
Eiland: Zijde met kookplaat worden lades, wijnklimaatkast. Andere zijde worden kasten waarbij 1 kast korter is i.v.m. afzuiging Bora naar buiten toe. Verder loopt de greeplijst aan de zijkant door. Stopcontact komt te vervallen.
Apparatuur:
- Siemens Oven combi CM936GAB1 - IQ700 (wil nog upgraden naar versie met pyrolese)
- Siemens Vaatwasser SX73EX01CE - IQ300 (XXL versie i.v.m. hoog corpus) + besteklade
Kostenplaatje:
Kosten blad: 4,3K
Kosten kasten in oude situatie: 14K
Apparatuur: 11K
Montage: 2,8K
Totaal: Circa 32K
- In de winkel ProTech lades geprobeerd maar zien de meerwaarde er niet van in. Bij de binnelades persoonlijk het Prostyle systeem handiger. Is ProTech het echt waard gezien dit meerdere malen in dit forum voorbij komt?
- Nu blijft er een loopafstand tussen eiland en schuifpui over van circa 85cm. Is dat afdoende?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
![]() | ![]() |
Inmiddels hebben we gordijnen hangen en daarmee blijft er exact 85cm over tussen t eiland en t gordijn als deze dicht zit. Dit voelt wat krapjes aan, je loopt echt 'in' de keuken. Mocht je het eiland nog 10cm kunnen inkorten dan zou ik dat zeker doen. Met de gordijnen open zit er meer 1.1m tussen t glas en de kopse kant en voelt dat anders aan.
Volgens mij gaan wij hetzelfde blad kopen. Dekton taga gepolijst? Waar heb jij de Keuken vandaan?FreezingPixels schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:06:
[...]
Nagenoeg dezelfde opstelling en afmetingen hier, eerder gepost in het topic:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Inmiddels hebben we gordijnen hangen en daarmee blijft er exact 85cm over tussen t eiland en t gordijn als deze dicht zit. Dit voelt wat krapjes aan, je loopt echt 'in' de keuken. Mocht je het eiland nog 10cm kunnen inkorten dan zou ik dat zeker doen. Met de gordijnen open zit er meer 1.1m tussen t glas en de kopse kant en voelt dat anders aan.
Bij welke winkel is dit?sanderg. schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:19:
Inmiddels in ver gevorderd stadium met een nieuwe keuken en we eigenlijk op zoek zijn naar wat nu een realistisch bedrag is voor de keuken gezien de totale geheimzinnigheid in de keukenbranche.
Apparatuur:
Kostenplaatje:
Kosten blad: 4,3K
Kosten kasten in oude situatie: 14K
Apparatuur: 11K
Montage: 2,8K
Totaal: Circa 32K
[Afbeelding]
[Afbeelding]

4 december gaan we naar EHK om de keuken in te laten tekenen. Iemand nog handige tips om mee te nemen?jordy89 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:22:
[...]
Wij in hoofddorp. Laat je weten als ik meer weet. Kan je mij ook een update geven?
Dankje, Is het ene front nog beter dan het andere? Dus Front mat polymeerglas > Fluweelmat-lak-fronten > UV-Lak-fronten > Satijnlak-fronten > Laklaminaat-fronten > Laminaat-fronten > Kunststof-fronten.Squats schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 18:30:
[...]
Op de website van schuller staat de folder, achterin staan de fronten en prijsgroepen respectievelijk.
En hoe zit het met Schuller C1/C2/Next125?
Next125 is het ‘luxe’ merk van Schuller.Famous Copra schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 22:47:
[...]
Dankje, Is het ene front nog beter dan het andere? Dus Front mat polymeerglas > Fluweelmat-lak-fronten > UV-Lak-fronten > Satijnlak-fronten > Laklaminaat-fronten > Laminaat-fronten > Kunststof-fronten.
En hoe zit het met Schuller C1/C2/Next125?
Wat meer op design gefocust, wat luxere fronten mogelijk, luxere lades, etc,
Ik zou daar alleen voor kiezen als je ook specifieke design elementen toepast in de keuken wat Next125 uniek maakt. Anders lekker bij Schuller blijven.
C1/C2 zegt me niet zo veel. Wellicht gaat het over de korpus 78cm vs 84,5cm oid?
Wij zijn in de Cruqius geweest en ook in Villa Arena bij SK.
Schuller vonden wij ook erg mooi. Nu willen wij veel lades hebben dus ook achter de deuren en hoge kasten voorraad lades. Ons viel op dat we ze in geen enkele keuken daar aantroffen.Bij navraag daar was het antwoord: tja daar heb ik wel van gehoord en kan ik wel verkopen maar nee gek hé, niet hier in de winkel.
Zo kan ik dus ook niet kijken en voelen. Bij Bruynzeel in de Cruqius werden we helemaal blij van alle handige uitrek lades zeg maar en ook voor bv onder de gootsteen meerdere systeem varianten.
Wij willen graag een composiet blad maar er was keus uit maar 6 stuks...
Hebben jullie andere SK winkels bezocht, of is het het een afwijking van ons dat met de kast inrichting en dat wij geen mooi blad tussen deze 6 hebben kunnen vinden?
Plattegrond van je huis.Sindragosa schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:54:
[...]
4 december gaan we naar EHK om de keuken in te laten tekenen. Iemand nog handige tips om mee te nemen?
Eigen tekening van hoe je de keuken wilt.
Alvast goed nadenken over wat voor soort apparatuur je wilt. Kunnen ze daar ook met je meenemen.
Je vragen van te voren opschrijven.
Bijna, Dekton Arga gepolijst , erg tevreden mee en het ziet er top uit, veel diepte in het materiaal terwijl het eigenlijk gewoon een printje is. Hou er wel rekening mee dat er toch wel wat microkrasjes op komen bij normaal gebruik, heb deze er nog niet uit proberen te polijsten. Ik ben wel blij dat we een vlakbouw spoelbak hebben en geen onderbouw ivm chippen van de hoeken, toch al een paar keer per ongeluk met een pan er tegen aangestoten en tot nu toe geen beschadigingen maar t blijft spannend.jordy89 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:51:
[...]
Volgens mij gaan wij hetzelfde blad kopen. Dekton taga gepolijst? Waar heb jij de Keuken vandaan?
Houdt er rekening mee dat ze geen netto keukenzaak zijn, daar schemerden ze bij ons wel mee, maar er kon nog best een stevig stuk van de prijs af na onderhandelen (bij ons meer dan 10k op een begin prijs van meer dan 40k (ja koekkoek)). Dus wees scherp!Sindragosa schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:54:
[...]
4 december gaan we naar EHK om de keuken in te laten tekenen. Iemand nog handige tips om mee te nemen?
Ik baalde dat dat toch nodig was....
Wat was je tactiek om er meer af te krijgen? Onze prijs was initieel 34k en huidige bod is 30k.breagor schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:36:
[...]
Houdt er rekening mee dat ze geen netto keukenzaak zijn, daar schemerden ze bij ons wel mee, maar er kon nog best een stevig stuk van de prijs af na onderhandelen (bij ons meer dan 10k op een begin prijs van meer dan 40k (ja koekkoek)). Dus wees scherp!
Ziet er gaaf uit! Thanks voor de goede tip! Ga ik zeker meenemen want gordijnen is inderdaad iets om ook nog eens rekening mee te houden.FreezingPixels schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 21:06:
[...]
Nagenoeg dezelfde opstelling en afmetingen hier, eerder gepost in het topic:
[Afbeelding] [Afbeelding]
[...]
***members only***
Dank, mooie keukenzaak zie ik. Wij zitten zelf ook een beetje op de Hacker/Pronorm tour. Wellicht een bezoekje waard.
Die 20% is ook echt mijn streefnorm om eraf te krijgen, jouw verhaal bevestigd dit maar weer. Thx.breagor schreef op woensdag 27 november 2024 @ 07:36:
[...]
Houdt er rekening mee dat ze geen netto keukenzaak zijn, daar schemerden ze bij ons wel mee, maar er kon nog best een stevig stuk van de prijs af na onderhandelen (bij ons meer dan 10k op een begin prijs van meer dan 40k (ja koekkoek)). Dus wees scherp!
niet echt een tactiek, gewoon gezegd dat het way over budget is en toen ons budget genoemd en strak aan vastgehouden, en toen bewogen ze stukje bij stukje (na elke nee) richting ons genoemde budget. Stond wel diep rood in Simar toen...jordy89 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 09:02:
[...]
Wat was je tactiek om er meer af te krijgen? Onze prijs was initieel 34k en huidige bod is 30k.
Hierbij het laatst en bijna definitieve ontwerp van onze nieuwe keuken. Ik vroeg me af of jullie opmerkingen, tips of ideeën hadden.
Vragen en opmerkingen:
- Welk keukenbladmateriaal moeten we kiezen? Nu gekozen voor composiet. Zouden jullie nog wat anders adviseren? Ik zat ook naar Dekton te kijken maar ik lees nu dat dat wel eens breekt.
- Misschien nog ideeën voor een andere kleurcombinatie? Ik ben zelf fan van spierwitte kastjes, maar vrouwlief heeft liever gebroken wit, dus dat is het nu geworden. Maar we vinden het lastig om andere kleurencombinaties te verzinnen.
- Denken jullie dat de verlichting van de afuizgkap genoeg is voor ook comfortabel eten aan de bar? De keukenboer zegt van wel.
- De prijs van de keuken is zo'n €29K met apparatuur, €19K zonder appatuur (behalvde de afzuiging), inclusief inmeten en montage. Ik wil alle apparatuur, behalve de inbouwafzuiging van Novy zelf apart kopen, dat scheelt zo'n €10.000 in de offerte en ik denk dat ik zelf wel voor dat bedrag (en eigenlijk een stuk minder) alles kan kopen. Dat lijkt me goed te doen.
- Bij de kastwand uiterst links zit een hoge koelkast (1,75m) en uiterst rechts zit een hoge vriezer (ook 1,75m). Dit creeërt ook mooi symmetrie.
- Bij de deur links van de bar is nog een pantry onder de huistrap, dat geeft dus ruimte voor opslag van keukenmeuk die je niet elke dag nodig hebt.
- Ik wil het beschikbare aanrechtblad aanvullen met een rijdend keukenkarretje met snijblok. Dit wil ik dan ook gebruiken om de maaltijd op te dienen bij de eettafel aan de andere kant van de kamer. Ik voorzie hier een plek voor bij het raam.
Pyrolyse oven 60cm
Combi magnetron/oven 45cm
Bordenwarmer
1,75m koelkast
1,75m vriezer
lage koelkast links van de bar voor bier/wijn.
Novy inbouw afzuiging
Quooker
:strip_exif()/f/image/h6XFtWTy6xhGFNwD2Oqful5h.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/2gDqet9Ng8pLxXjQC6x2oJfB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lvpPkXyKf6gXmiBAOKPCDypt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QWHbSqYQ7L0dpUK9XG9Qj0J8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LFH31xyhSG0gHeatHnp5V4na.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Grotbewoner op 27-11-2024 12:48 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Davidrrr op 27-11-2024 12:26 ]
Gelukkig bestaat er een alternatief in de vorm van interieurbouwers.Davidrrr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:24:
Sprak onlangs een medeaandeelhouder van een keukenboer. Man wat lachen die keukenboeren zich de cojones uit de broek dat er zoveel wordt betaald voor spaanplaat met een laagje. Maar ja zelf maken is ook zoiets. Vertelde over de trainingen die die lui in de winkel krijgen. Ook over een dikker blad dat gewoon opgevuld wordt en al die aanpassingen die zogenaamd duur zijn maar weinig kosten. Of dat mensen een paar duizend betalen voor een quooker. Ach je moet toch een keuken hebben. Maar blijft vervelend.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Daarom ben ik voor Ikea keukenkasten gegaan en heb ik zelf alle apparatuur + het blad laten maken (massief eiken 4cm dik & 7,20m lang zonder naad). Ik vond alle keukenboeren maar vervelend. Keukenbladen kregen allemaal een lelijke naad en apparatuur was moeilijk te vergelijken omdat ze afwijkende typenummers hanteren. Vooral keukenbladen vond ik een rare markt, dat ging van laminaat tot composiet tot corian tot inox tot keramiek tot 'dekton'. Eigenlijk vind ik alleen massief hout en echt natuursteen mooie materialen. Oh en als je wegloopt word je nog nagebeld en gaat er ineens 15% van af of krijg je een 'gratis' quooker of wijnklimaatkastDavidrrr schreef op woensdag 27 november 2024 @ 12:24:
Sprak onlangs een medeaandeelhouder van een keukenboer. Man wat lachen die keukenboeren zich de cojones uit de broek dat er zoveel wordt betaald voor spaanplaat met een laagje. Maar ja zelf maken is ook zoiets. Vertelde over de trainingen die die lui in de winkel krijgen. Ook over een dikker blad dat gewoon opgevuld wordt en al die aanpassingen die zogenaamd duur zijn maar weinig kosten. Of dat mensen een paar duizend betalen voor een quooker. Ach je moet toch een keuken hebben. Maar blijft vervelend.

[ Voor 8% gewijzigd door stin00 op 27-11-2024 13:32 ]
Een bezoekje aan een conculega van hen resulteert in een vele lagere out of the box prijs . Weet niet of jij perse aan de Stein regio gebonden zit?sanderg. schreef op woensdag 27 november 2024 @ 10:52:
[...]
***members only***
[...]
Ziet er gaaf uit! Thanks voor de goede tip! Ga ik zeker meenemen want gordijnen is inderdaad iets om ook nog eens rekening mee te houden.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Wat raar ik kon uit wel 40 composietenbladen kiezen in RoermondJMS-2 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 01:58:
Ik zie dat veel tweakers hier geslaagd zijn bij SK.
Schuller vonden wij ook erg mooi. Nu willen wij veel lades hebben dus ook achter de deuren en hoge kasten voorraad lades. Ons viel op dat we ze in geen enkele keuken daar aantroffen.Bij navraag daar was het antwoord: tja daar heb ik wel van gehoord en kan ik wel verkopen maar nee gek hé, niet hier in de winkel.
Zo kan ik dus ook niet kijken en voelen. Bij Bruynzeel in de Cruqius werden we helemaal blij van alle handige uitrek lades zeg maar en ook voor bv onder de gootsteen meerdere systeem varianten.
Hebben jullie andere SK winkels bezocht, of is het het een afwijking van ons dat met de kast inrichting en dat wij geen mooi blad tussen deze 6 hebben kunnen vinden?
Nee zeker niet gebonden maar het kost gewoon enorm veel tijd waar je steeds meerdere bezoeken nodig hebt om tot een heldere offerte te komen. I.v.m. planning qua verbouwing kunnen we niet extreem lang meer gaan wachten. We zijn bij een andere lokale zaak geweest waar offerte op +-30K uit kwam waarbij alles maatwerk was. (ook nog niet onderhandeld)backupdevice schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:43:
[...]
Een bezoekje aan een conculega van hen resulteert in een vele lagere out of the box prijs . Weet niet of jij perse aan de Stein regio gebonden zit?
Het is gewoon erg lastig om een goed beeld te krijgen wat nu reele prijzen zijn gezien onderhand elke zaak je eigenlijk bespeelt.
Ik zou nog eens bij Keukenloods in Nederweert kunnen kijken waar ze ook Pronorm verkopen en dan hopen dat je met 1 gesprek ook daadwerkelijk een offerte voor je neus hebt.
Voor de apparaten is het nog wel te doen, maar het kost vooral tijd. Sommige typenummers zijn "exclusief" en kunnen alleen via de keukenboer besteld worden. Maar wat let je om de specs erbij te halen en dan een vergelijkbaar consumentenmodel erbij te zoeken?sanderg. schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:05:
[...]
Nee zeker niet gebonden maar het kost gewoon enorm veel tijd waar je steeds meerdere bezoeken nodig hebt om tot een heldere offerte te komen. I.v.m. planning qua verbouwing kunnen we niet extreem lang meer gaan wachten. We zijn bij een andere lokale zaak geweest waar offerte op +-30K uit kwam waarbij alles maatwerk was. (ook nog niet onderhandeld)
Het is gewoon erg lastig om een goed beeld te krijgen wat nu reele prijzen zijn gezien onderhand elke zaak je eigenlijk bespeelt.
Ik zou nog eens bij Keukenloods in Nederweert kunnen kijken waar ze ook Pronorm verkopen en dan hopen dat je met 1 gesprek ook daadwerkelijk een offerte voor je neus hebt.
Soms zie je dan, dat het € 600 prijsverschil van je oven komt door een geïntegreerde vleesthermometer met AI-gestuurde bereidingsprogramma's. Soms zie je vrijwel identieke specs, en dan heb je beet.
Verder, alle merken hebben grofweg een A, B of C lijn (van goedkoop tot premium) en daarbinnen weer een small, medium of large model. Dus als je een paar prijzen vindt, kun je de tussenliggende modellen vaak a raden.
Voor de frontjes/kastjes, daar geeft een Ikea je de bodem voor prijzen. Bij de keukenkastenfabriek etc kun je grofweg dezelfde kasten bij elkaar klikken en zien hoe ver je van je offerte af drijft. Toch moet je wel opletten met het frontjesmateriaal. Een gelamineerd stuk spaanplaat heeft een heel andere kwaliteit dan een MDF paneel met Fenix erop. Dat kan rustig € 3000-4000 schelen.
Werkbladen kun je calculeren bij online boeren. Soms kom je je eigen blad niet tegen, maar is er wel een broertje uit dezelfde prijscategorie. Dan kun je die gebruiken als referentie. Je moet dan wel de maker van de bladen weten te herleiden.
Naast de absoluut laagste prijs, moet je denk ik ook wel kijken naar de reputatie en aftercare van de bedrijven. Als ze een eigen montagedienst hebben, ipv Ajeto ZZP inhuur, is dat wel een paar Euro waard. Sommige bedrijven hebben ook gunstige garantievoorwaarden of betaaltermijnen. Eén van mijn shortlist vroeg pas betaling een week ná plaatsing. Geen aanbetaling dus.
Dit alles kost je wel een paar avondjes zoekwerk, maar als het je een goed gevoel geeft bij je offerte, dan is het de moeite wel waard.
Snap ik. Wij hebben er ook redelijk genoeg van . Maar wij hebben wel een verschil van bijna 12K op dezelfde keuken.sanderg. schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:05:
[...]
Nee zeker niet gebonden maar het kost gewoon enorm veel tijd waar je steeds meerdere bezoeken nodig hebt om tot een heldere offerte te komen. I.v.m. planning qua verbouwing kunnen we niet extreem lang meer gaan wachten. We zijn bij een andere lokale zaak geweest waar offerte op +-30K uit kwam waarbij alles maatwerk was. (ook nog niet onderhandeld)
Niks mis met Goergen, wij zijn ook uitermate tevreden maar het prijsverschil kan ik niet verkopen aan mijzelf.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Hieronder vindt u mijn offertesanderg. schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 11:19:
Apparatuur:
Kostenplaatje:
***members only***
***members only***
Hanegraaf Heesch, plaatselijke ondernemer steenworp van mijn huis. Zo zijn er zeker wel meer zaken, vast wel in jou regio. Na de bekende ketens hebben wij daar een Rotpunkt gekocht. Je hebt al wat onderzoek gedaan, meld gerust dat je voor een goeie keuken voor een goeie prijs komt.sanderg. schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:05:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door martinus83 op 27-11-2024 16:57 ]
Nee zeker niet. Ik zit in het midden van het land.backupdevice schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:43:
[...]
Een bezoekje aan een conculega van hen resulteert in een vele lagere out of the box prijs . Weet niet of jij perse aan de Stein regio gebonden zit?
Ga binnenkort naar Artic voor een offerte voor Tristar of Rotpunkt. Kijken wat dat wordt.
EHK voor de Pronorm keuken (vinden wij een mooie keuken). Met de Pronorm offerte ga ik dan waarschijnlijk naar Keukenloods voor een, hopelijk, betere prijs. Dat is tot nu het idee.
Kookplaat: Atag
Ovens: Aeg
Koelkast, vriezer en vaatwasser: Siemens
Al met al geen ramp maar ihkv bv verlengde garantie zouden we liever van 1 merk 4 apparaten willen. Atag lijkt prijstechnisch wat te duur te worden. Dat is nl de enige, naast aeg, die ook matzwarte ovens heeft. Hebben jullie wellicht nog tips?
Superkeukens is een franchise, en service/kennis/showroom lijkt sterk te verschillen. Reviews zeggen een hoop. In gouda hadden ze eigenlijk alle handigheidjes staan.JMS-2 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 01:58:
Ik zie dat veel tweakers hier geslaagd zijn bij SK.
:strip_exif()/f/image/iZD5E4DKYpRFHgkyFCfvt9uX.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door jordy89 op 27-11-2024 21:21 ]
Wat is Simar?breagor schreef op woensdag 27 november 2024 @ 11:12:
[...]
niet echt een tactiek, gewoon gezegd dat het way over budget is en toen ons budget genoemd en strak aan vastgehouden, en toen bewogen ze stukje bij stukje (na elke nee) richting ons genoemde budget. Stond wel diep rood in Simar toen...
Jazeker. Ook bij gestaan en geprobeerd in mn binnenzak mee naar buiten te smokkelen. Dat is de enige manier waarop ik 'm kan bemachtigen;)ppatrick schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:03:
[...]
Heb je deze kookplaat gezien? https://www.keukenloods.n...e4n2ut8Nk14BoCkzkQAvD_BwE
Aka, veelste duur helaas
Dan wil ik die broek hebben.Ducksy88 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:05:
[...]
Jazeker. Ook bij gestaan en geprobeerd in mn binnenzak mee naar buiten te smokkelen. Dat is de enige manier waarop ik 'm kan bemachtigen;)
Aka, veelste duur helaas
Dit komt een eind in de buurt van de keuken zoals wij hem voor ogen hebben?jordy89 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:04:
Vandaag een nieuw keuken ontwerp laten maken. Wij hebben gekozen voor een dekton 6 cm blad. Wij zouden graag een bar gedeelte hebben aan2 kanten van het eiland (zie foto). De keukenwinkel waar we vandaag waren zei dat dit geen enkel probleem is ook qua stevigheid. Ik heb dit ontwerp bouwer gestuurd en die geeft aan dat het wel kan, maar wel erg kwetsbaar is als er teveel op het blad wordt geleund ivm breekgevaar. Heeft iemand toevallig een vergelijkbare bar die zijn ervaringen kan delen? Het blad loopt ongeveer 30 cm verder dan de kastjes.[Afbeelding]
Welke apparatuur, winkel etc ? En wat voor bedrag kwam je op uit?
We waren vandaag bij Reddy. Eerder zijn we bij eigen huis geweest, maar toen was de opstelling nog kleiner/anders. Dus daar gevraagd voor een aangepaste offerte.Sincere1983 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:42:
[...]
Dit komt een eind in de buurt van de keuken zoals wij hem voor ogen hebben?
Welke apparatuur, winkel etc ? En wat voor bedrag kwam je op uit?
In de keuken op het plaatje is alle apparatuur van de Bosch 800 serie, mijn voorkeur heeft overigens Siemens, maar daar hadden ze geen goede prijzen voor werd gezegd. Stoomoven, ovenmagnetron, warmhoudplaat, quooker etc. Led verlichting en veel lades. Totaal kwam uit op 37k. Ben ook nog in contact met een interieurbouwer. Heb jij al offertes ontvangen?
Zie ook startpost, het is een teken/calculatie programma dat veel keukenverkopers gebruiken....als je beneden bepaalde marges voor hen komt wordt die prijs oranje/rood.......zegt nog steeds niets natuurlijk want ze kunnen zelf die tresholds invullen.....dus die tool fopt je wellicht ook, maar zoveel verstand heb ik er ook niet van :-)
Heel veel verkoopprogrammas werken zo. Over het algemeen is de onderste pricing net boven marktconform en zit er in veel gevallen nog een gezonde marge voor de winkel op. Het klopt wel dat ze de adviesprijzen zelf invullen, dit gebeurt over het algemeen centraal op het hoofdkantoor van de onderneming.breagor schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:04:
[...]
Zie ook startpost, het is een teken/calculatie programma dat veel keukenverkopers gebruiken....als je beneden bepaalde marges voor hen komt wordt die prijs oranje/rood.......zegt nog steeds niets natuurlijk want ze kunnen zelf die tresholds invullen.....dus die tool fopt je wellicht ook, maar zoveel verstand heb ik er ook niet van :-)
Het programma zegt bij hogere discounts “kan niet printen” of “te laag” zodat ze dit aan klanten kunnen laten zien. Nu zijn wij als tweakers wat oplettender maar 80% van de klanten ziet dit niet.
Dan moet er iemand met “special pricing” rechten de threshold vrijgeven om hier onder te gaan. Dit is veelal de manager of filiaalhouder. Dit zullen ze niet altijd doen, maar vooral als dit of
1. Een hoger dan gemiddeld aanschafbedrag is,
2. Ze einde vd maand een target moeten halen
3. Ze het je gunnen omdat je een fijne klant bent.
Vaak kunnen ze dieper naar mate er meer “accessoires” bij zitten als bijvoorbeeld stopcontacten, bestekindelingen, zoutvaatjes etc. Dat komt omdat hier in verhouding meer marge op zit dan het hoofdproduct. Dit wordt in veel verkoopsectoren ook wel “margin recovery” genoemd.
En heb je een plattegrond met maten wellicht?jordy89 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:59:
[...]
We waren vandaag bij Reddy. Eerder zijn we bij eigen huis geweest, maar toen was de opstelling nog kleiner/anders. Dus daar gevraagd voor een aangepaste offerte.
In de keuken op het plaatje is alle apparatuur van de Bosch 800 serie, mijn voorkeur heeft overigens Siemens, maar daar hadden ze geen goede prijzen voor werd gezegd. Stoomoven, ovenmagnetron, warmhoudplaat, quooker etc. Led verlichting en veel lades. Totaal kwam uit op 37k. Ben ook nog in contact met een interieurbouwer. Heb jij al offertes ontvangen?
Wat zijn de maten ban het eiland en de wand (neem aan 9x60cm)?
Wij zitten vrijdag bij Huysinc, projectleverancier van onze nieuwbouwwoning. Benieuwd wat daar uit komt.
Zijn jullie nog uitzonderlijk goede black friday deals tegengekomen voor keukenapparatuur?
Nog weinig bijzondere aanbiedingen gezien. Wij kijken naar de LG door in door en die is nu bij Keukenloods wel goed geprijsd maar is voor ons gezien geplande verbouwing niet ideaal nu te kopen. Qua andere apparatuur zie ik vaak dezelfde prijzen als normaal alleen heet de korting nu ineens blackfriday 😆maxdevries13 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:44:
Hi, heeft iemand ervaring met ATAG inductieplaten met afzuiging? De Atag HIDD28471SV sprak mij aan. Alleen heb ik nul idee of dit een kookplaat is kwaliteit.
Zijn jullie nog uitzonderlijk goede black friday deals tegengekomen voor keukenapparatuur?
Dat scheelt nogal zeg.alki schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:51:
[...]
Wat raar ik kon uit wel 40 composietenbladen kiezen in Roermond
De reactie was dat enkel hele luxe zaken de hele dekker collectie zouden hebben. En als we geen mooi blad bij hun zien dat we dan al helemaal niet voor een tekening gaan zitten. Dus zijn we weg gegaan.
Helaas ligt Roermond niet echt hier in de buurt van omgeving Haarlem.
Nee ik heb geen plattegrond. Heb alleen de 3d tekeningen meegekregen. Qua maat klopt het inderdaad. Muur 9 x 60 cm. Eiland is in totaal 3 meter lang. Benieuwd wat er bij jou uitkomt en of zij nog iets zeggen over de constructie om het blad op 2 plekken te laten overlopen bij het eiland. Zoals ik eerder aangaf. De keukeboer zei dat het geen probleem was en de interieurbouwer gaf aan dat het een kwetsbare constructie is.Sincere1983 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:25:
[...]
En heb je een plattegrond met maten wellicht?
Wat zijn de maten ban het eiland en de wand (neem aan 9x60cm)?
Wij zitten vrijdag bij Huysinc, projectleverancier van onze nieuwbouwwoning. Benieuwd wat daar uit komt.
Nou dat komt op mij nogal over als “we verkopen graag de goedkoopste bladen aan de duurste prijs”.JMS-2 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 03:22:
[...]
Dat scheelt nogal zeg.
De reactie was dat enkel hele luxe zaken de hele dekker collectie zouden hebben. En als we geen mooi blad bij hun zien dat we dan al helemaal niet voor een tekening gaan zitten. Dus zijn we weg gegaan.
Helaas ligt Roermond niet echt hier in de buurt van omgeving Haarlem.
It's time to play the music, it's time to light the lights
Ik weet niet waar precies "midden" is (Utrecht, A'foort), maar mocht je niet te ver bij Maurik uit de buurt wonen, dan zit Rijksen Speciaal Timmerwerk daar. Die maken alles op maat en naar wens, en de prijs viel me alleszins mee. Ze maken alles in house, incl. spuiten en lamineren.Sindragosa schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:08:
[...]
Nee zeker niet. Ik zit in het midden van het land.
Ga binnenkort naar Artic voor een offerte voor Tristar of Rotpunkt. Kijken wat dat wordt.
EHK voor de Pronorm keuken (vinden wij een mooie keuken). Met de Pronorm offerte ga ik dan waarschijnlijk naar Keukenloods voor een, hopelijk, betere prijs. Dat is tot nu het idee.
Bij een gewone keukenboer kwam ik met een Rotpunkt uit met HPL panelen met matte lak en spaanplaat fronten naar buiten, bij Rijksen krijg ik watervaste MDF en een Fenix finish voor dezelfde prijs. De apparatuur is ook netjes, daar maken ze geen winst op. Dat was gewoon hun inkoop plus 5% ofzo. De Keukenloods kwam daar niet onder.
Onze zou qua opzet net wat anders zijn. Zie hieronder:jordy89 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 06:49:
[...]
Nee ik heb geen plattegrond. Heb alleen de 3d tekeningen meegekregen. Qua maat klopt het inderdaad. Muur 9 x 60 cm. Eiland is in totaal 3 meter lang. Benieuwd wat er bij jou uitkomt en of zij nog iets zeggen over de constructie om het blad op 2 plekken te laten overlopen bij het eiland. Zoals ik eerder aangaf. De keukeboer zei dat het geen probleem was en de interieurbouwer gaf aan dat het een kwetsbare constructie is.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5P1BzpBZ2GOoGBqtsQF31QOh.jpg?f=user_large)
Ons wanddeel zou dan ongeveer 4m80 worden (of iets minder, bijv. 4m60) en het eiland zou 3m60 worden.
De overhang die ik nu bedacht heb is 30cm diep (omdat de ondiepe kasten in het ontwerpprogramma ook 30cm diep zijn). Ik ben wel benieuwd of dat qua beenruimte voldoende is.
Wij hebben aan de kopse kant 30 cm en aan de achterkant van het eiland 40 cm. 30 cm is te weinig om langer dan een snel ontbijt te zitten IMHO.Sincere1983 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 08:58:
[...]
Onze zou qua opzet net wat anders zijn. Zie hieronder:
[Afbeelding]
Ons wanddeel zou dan ongeveer 4m80 worden (of iets minder, bijv. 4m60) en het eiland zou 3m60 worden.
De overhang die ik nu bedacht heb is 30cm diep (omdat de ondiepe kasten in het ontwerpprogramma ook 30cm diep zijn). Ik ben wel benieuwd of dat qua beenruimte voldoende is.
Heb je een foto van jouw opstelling?Z___Z schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:29:
[...]
Wij hebben aan de kopse kant 30 cm en aan de achterkant van het eiland 40 cm. 30 cm is te weinig om langer dan een snel ontbijt te zitten IMHO.
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1