• Sincere1983
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17-09 14:44
Z___Z schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:29:
[...]

Wij hebben aan de kopse kant 30 cm en aan de achterkant van het eiland 40 cm. 30 cm is te weinig om langer dan een snel ontbijt te zitten IMHO.
Hebben jullie naast de 40cm overhang nog kastjes die dan dezelfde diepte hebben?
Heb je wellicht een plaatje/foto van je opstelling?

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:27
Misschien een rare vraag, wij krijgen een schiereiland van 140x317cm.
In de diepte van 140cm hebben we dus ruimte genoeg. hoeveel ruimte kan ik het beste aanhouden tussen bladrand en start Bora en wasbak?
Als je de ruimte aan zou houden zoals bij een blad van 60 dan ziet het er ook niet uit.

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
BlueSS50 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 10:54:
Misschien een rare vraag, wij krijgen een schiereiland van 140x317cm.
In de diepte van 140cm hebben we dus ruimte genoeg. hoeveel ruimte kan ik het beste aanhouden tussen bladrand en start Bora en wasbak?
Als je de ruimte aan zou houden zoals bij een blad van 60 dan ziet het er ook niet uit.
In onze beleving moet je altijd een werkruimte hebben van 120 cm, of zeker minimaal 100 cm.
Dan aan de andere zijde van de spoelbak nog plek voor vaat ed.
100 bora - 120 werkruimte met vaatwasser? - 60 spoelbak - 60 afvalkast of vaatwasser. Je eiland nog iets langer maken zou dus fijn zijn.

Nog beter zou zijn de spoelbak, of kookplaat op een ander blad te plaatsen...
En dan de vaatwasser mee verhuizen met spoelbak zodat je 1 gezamelijke aan en afvoer hebt.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Sincere1983 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:47:
[...]

Hebben jullie naast de 40cm overhang nog kastjes die dan dezelfde diepte hebben?
Heb je wellicht een plaatje/foto van je opstelling?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SsXFDoask-iawsg5rzYgTXf7hG8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/VjwFqQPjAuz4BDCZUE1ouge7.png?f=user_large
De kookplaat ladekast is 70 diep ipv 60 en de ladekasten naast de bar zijn 60 (56) diep.

• BlueSS50
martinus83 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 11:01:
[...]

In onze beleving moet je altijd een werkruimte hebben van 120 cm, of zeker minimaal 100 cm.
Dan aan de andere zijde van de spoelbak nog plek voor vaat ed.
100 bora - 120 werkruimte met vaatwasser? - 60 spoelbak - 60 afvalkast of vaatwasser. Je eiland nog iets langer maken zou dus fijn zijn.

Nog beter zou zijn de spoelbak, of kookplaat op een ander blad te plaatsen...
En dan de vaatwasser mee verhuizen met spoelbak zodat je 1 gezamelijke aan en afvoer hebt.
Wij houden ruim een meter over tussen wb en bora. Maar ik bedoel eigenlijk de afstand tussen voorkant blad en de start van de bora en wb. dus hoe ver je naar voren moet leunen. cm of 8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
BlueSS50 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:59:
[...]

Wij houden ruim een meter over tussen wb en bora. Maar ik bedoel eigenlijk de afstand tussen voorkant blad en de start van de bora en wb. dus hoe ver je naar voren moet leunen. cm of 8?
Aha. Iets minder dan 8 denk ik. Bij ons is het blad 65 cm diep. Kan wel eens meten.
De quooker kraan zit nu nog ver weg voor onze jongere kids, icm de franke 54 cm? bak

• helen88
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 18-03 22:44
Wat hebben/plannen jullie op de muur voor jullie keukens? Spatrand hoog/laag, tegeltjes, schrobvaste muurwerf? En hoe bevalt dit? Ik heb tot nu toe altijd keukens gehad met tegeltjes, maar we overwegen nu schrobvaste verf (o.a. vanwege prijs maar ook omdat we dan flexibel zijn qua kleur voor de muur). Maar ik vraag me af of het wel echt goed schoon gehouden kan worden, met name op de grens met het aanrechtblad. Hebben jullie tips/advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:46

Squats

Wereldreizende tweaker

helen88 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:25:
Wat hebben/plannen jullie op de muur voor jullie keukens? Spatrand hoog/laag, tegeltjes, schrobvaste muurwerf? En hoe bevalt dit? Ik heb tot nu toe altijd keukens gehad met tegeltjes, maar we overwegen nu schrobvaste verf (o.a. vanwege prijs maar ook omdat we dan flexibel zijn qua kleur voor de muur). Maar ik vraag me af of het wel echt goed schoon gehouden kan worden, met name op de grens met het aanrechtblad. Hebben jullie tips/advies?
Afhankelijk van je smaak, rvs. Goedkoop, sterk, makkelijk schoon te maken, écht tijdloos

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:48
ik vind zelf smetplintjes niet erg mooi, dus aanvankelijk had ik er geen in mijn bestelling. Intussen wat forums gelezen, met mensen gepraat en advies van diverse keukenboeren gehad. Ik heb me laten overtuigen en neem nu een kleintje, van 6 cm, hetzelfde spul als het werkblad.

RVS vind ik op zich functioneel, maar niet bepaald mooi. Da's mij net teveel een gaarkeuken.

Als je behang langs de rand doet, ook met schrobverf en kit: uiteindelijk gaat daar toch vuil en vocht zitten. Je gaat er met sponsjes langs en dat slijt etc. Door nu een goed sluitende plint te nemen, is het veel hygiënischer en minder vatbaar voor schade.

Of ik nu tegels of behang neem (ik ben er nog niet over uit), het zou beter moeten werken zo. Die paar honderd euro vergeet je snel in een paar jaar, het doet maar 1x pijn :-)

[ Voor 5% gewijzigd door curkey op 29-11-2024 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wij hebben schrobverf achter de wasbak, en dat is prima schoon te houden.

Recent helaas wel de keuken iets naar voren moeten halen omdat de vaatwasser deur aanliep. Dit resulteerde in een losse (dun gezette) kitrand wat ik niet had gezien, die na een paar maanden toch wel een "gat" in de muur heeft gemaakt, door het water wat daar blijft staan. Wel weer vrij simpel te herstellen.

Echter zou ik voor de volgende keuken toch een smet rand nemen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:04
sanderg. schreef op woensdag 27 november 2024 @ 14:05:
[...]

Nee zeker niet gebonden maar het kost gewoon enorm veel tijd waar je steeds meerdere bezoeken nodig hebt om tot een heldere offerte te komen. I.v.m. planning qua verbouwing kunnen we niet extreem lang meer gaan wachten. We zijn bij een andere lokale zaak geweest waar offerte op +-30K uit kwam waarbij alles maatwerk was. (ook nog niet onderhandeld)

Het is gewoon erg lastig om een goed beeld te krijgen wat nu reele prijzen zijn gezien onderhand elke zaak je eigenlijk bespeelt.

Ik zou nog eens bij Keukenloods in Nederweert kunnen kijken waar ze ook Pronorm verkopen en dan hopen dat je met 1 gesprek ook daadwerkelijk een offerte voor je neus hebt.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

@dansch216 ik heb je forumpost history even door gesnorkeld maar zie de "meer details" die je noemt niet ;) Ben wel benieuwd wat je voor dat bedrag hebt kunnen kopen, dit is namelijk precies de prijs waar wij op uit willen komen. Heb je een foto/tekening en info mbt blad/apparatuur?

In een update van onze zoektocht net gesproken met 123Werkbladen.nl waar ik een Dekton offerte had gevraagd. Uiteindelijk offerte opgemaakt voor 2cm massief graniet omdat ik wat angst heb voor de gevoeligheid van Dekton mbt chippen (in een huishouden met kids). Het graniet komt 1,5k goedkoper uit dan Dekton (4k vs 5.5), lijk wel gek om dat niet te doen. Hij sprak wel over een traverselat (?) die aan de voorkant van de kastjes moet zitten vanwege gewicht.

Morgen terug naar Satink in Zwolle om offerte te bespreken (hebben we nog niet gezien); ben benieuwd en dan willen we eigenlijk dit weekend een knoop door gaan hakken.Keueknloods is ook nog in de running. Kvik en DB-Keuken niet meer.

Keukenloods heeft 20% op kasten en werkblad black friday korting en willen daarvoor een ja/nee dit weekend. Er is op de kortingsprijs nog m,eer onderhandelingsruimte liet ze doorschemeren. Nu denk ik dat die 20% ook nog wel na dit weekend te bespreken is maar wellicht niet daarbovenop zo makkelijk nog meer onderhandelingsruimte. Ik voel me daardoor wel wat opgehaast.

Keukenloods is een Nobilia keuken, Satink een Häcker. Geen idee of dit dermate uit elkaar ligt wat betreft kwaliteit dat er een evt. prijsverschil te verantwoorden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helen88
Twee apparatuur vragen:

- hebben jullie voor low frost of no frost koelvries combinatie gekozen? Het prijsverschil lijkt mee te vallen, alleen ik zie dat de vriesruimte over het algemeen wel kleiner lijkt bij nofrost dan lowfrost. Zijn er nog andere dingen om rekening mee te houden?

-Qua oven zie ik bijv deze "met stoomfunctie" staan. https://www.bemmelenkroon.nl/merken/siemens/hq574aer3-siem/ Heeft iemand ervaring hiermee? Voegt die stoomfunctie wat toe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Over je eerste vraag luister ik even mee; heben wij ook nog geen keus in gemaakt. Wat betreft je tweede vraag: ik heb het voor mezelf zo verantwoord: Heb ik in de afgelopen 5 jaar ooit gebaald dat ik niet kon stomen? Heb ik ooit een recept of gerecht willen maken maar niet gedaan omdat ik niet kon stomen? Zitten er nu ideeen in m'n hoofd van dingen die ik zou willen stomen? Voor mij was het allemaal nee. Dus niet voor een stoomoven gegaan. Ik denk oprecht niet dat ik het ga missen.

Maar nu ik dit typ.... Puur stomen is niet iets wat ik wil, maar de profesionele ovens die ik gebruikt heb voor werk wel regelmatig 10 tot 20% vocht instellking gebruikt om uitdroiging te voorkomen.... Hmm. Als thuis oven ook op die manier gedeelde/lage hoeveelheid stoom kunnen doen overweeg ik het misschien toch. Shit. Weer iets om over na te denken xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ik heb onlangs 2 mensen gesproken met een stoomoven. Werd geadviseerd bij de keukenboer. Allebei letterlijk 0 keer gebruikt. Gewoon 0 keer. Ik denk dat wij dat ook niet gaan doen. Maar goed dit is geen goede steekproef. Wij denken aan een 60cm oven met pyrolyse en een oven van 60 cm met magnetronfunctie ernaast. Maar we hebben nog even 😃
En wij willen een no frost koelkast. Ik neig naar de door in door van LG maar wellicht wordt het een gewone Amerikaanse koelkast. Maar het moet zeker een Amerikaanse worden. En ik denk dan ook gelijk een slang naar de waterleiding dus niet op reservoir. Maar daar moet ik mij nog wat in verdiepen.

Overigens loont het ook de vergelijking op de sites te doen met de apparatuur. Soms is er gewoon geen verschil met een type ervoor behalve de prijs. Dus laatste typenummer hoeft niet de beste koop te zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Davidrrr op 29-11-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helen88
Ducksy88 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:52:
Over je eerste vraag luister ik even mee; heben wij ook nog geen keus in gemaakt. Wat betreft je tweede vraag: ik heb het voor mezelf zo verantwoord: Heb ik in de afgelopen 5 jaar ooit gebaald dat ik niet kon stomen? Heb ik ooit een recept of gerecht willen maken maar niet gedaan omdat ik niet kon stomen? Zitten er nu ideeen in m'n hoofd van dingen die ik zou willen stomen? Voor mij was het allemaal nee. Dus niet voor een stoomoven gegaan. Ik denk oprecht niet dat ik het ga missen.

Maar nu ik dit typ.... Puur stomen is niet iets wat ik wil, maar de profesionele ovens die ik gebruikt heb voor werk wel regelmatig 10 tot 20% vocht instellking gebruikt om uitdroiging te voorkomen.... Hmm. Als thuis oven ook op die manier gedeelde/lage hoeveelheid stoom kunnen doen overweeg ik het misschien toch. Shit. Weer iets om over na te denken xD
Haha! Ik herken me in je gedachtegang. Volgens mij is de oven die ik net stuurde ook geen volledige stoomoven, maar een "gewone oven met stoomfunctie"? Tenminste, hij staat niet onder de stoomoven categorie en is ook een stuk goedkoper. Dus misschien is die stoomfunctie dan net genoeg om de vochtigheid iets te verhogen, zonder volledig te stomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Dit is wat de handleiding erover zegt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-YoHW07XaAmADGP9JVhlvAP-E7w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nJ6vCknjZEQDxY3xl9AqlHc2.png?f=fotoalbum_large

Nu zullen ze voor deze 'stoomfunctie' (gok ik) een warmteelement in de bodem hebben ingebouwd maar ik beschouw dit niet als een echte stoomfunctie en een bakwater kan ik ook in mijn gewone oven zetten. Als ze zelfs niet een extra element aansturen in de bodem dan is het helemaal een wassen neus...

Straks even langs bij 123Werkbladen om graniet te kijken :)

Overigens ben ik ook sceptisch over de pyrolyse functies. Is het echt zo goed dat ik nooit meer hoef schoo te maken? Nu deepclean ik mijn oven eens in de 3 of 4 maanden en dat is een halfuurtje werk. Zo erg vind ik dat niet... Als je bij morsen gewoon even een doekje erdoor haalt koekt er ook niks aan...

Een kernthermometer daaringtegen gebruik ik wél weer af en toe; geen idee of betaalbare apparaten dat ook hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Ducksy88 op 29-11-2024 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:19
jordy89 schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:04:
Vandaag een nieuw keuken ontwerp laten maken. Wij hebben gekozen voor een dekton 6 cm blad. Wij zouden graag een bar gedeelte hebben aan2 kanten van het eiland (zie foto). De keukenwinkel waar we vandaag waren zei dat dit geen enkel probleem is ook qua stevigheid. Ik heb dit ontwerp bouwer gestuurd en die geeft aan dat het wel kan, maar wel erg kwetsbaar is als er teveel op het blad wordt geleund ivm breekgevaar. Heeft iemand toevallig een vergelijkbare bar die zijn ervaringen kan delen? Het blad loopt ongeveer 30 cm verder dan de kastjes.[Afbeelding]
Wij hebben een overhang aan 3 kanten (wel met een granieten blad), maar bij ons hebben ze dat zo opgelost: RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

helen88 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:20:
[...]

Haha! Ik herken me in je gedachtegang. Volgens mij is de oven die ik net stuurde ook geen volledige stoomoven, maar een "gewone oven met stoomfunctie"? Tenminste, hij staat niet onder de stoomoven categorie en is ook een stuk goedkoper. Dus misschien is die stoomfunctie dan net genoeg om de vochtigheid iets te verhogen, zonder volledig te stomen?
Nu moet ik zeggen dat ik als chinees wel echt veel de stoomfunctie gebruik. Normaal deden we alles in zo’n metalen inzetstuk voor in een pan, maar met een stoomfunctie al die dumplings stomen is echt ontzettend simpel. Grote fan hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

RobbieB schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:38:
[...]

Wij hebben een overhang aan 3 kanten (wel met een granieten blad), maar bij ons hebben ze dat zo opgelost: RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Hoe ervaar je de zit-/beenruimte met 30/27cm ? Hoe is dat voor een langere zit?
Squats schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:45:
[...]

Nu moet ik zeggen dat ik als chinees wel echt veel de stoomfunctie gebruik. Normaal deden we alles in zo’n metalen inzetstuk voor in een pan, maar met een stoomfunctie al die dumplings stomen is echt ontzettend simpel. Grote fan hier!
Snap ik, dan is het ideaal. Gyozas bak ik en stoom aan ht eind maar heel kort direct in de pan. Groot fan hier ;)

Dus om de vraag van @helen88 te beantwoorden: het ligt er maar net aan wat jouw kookbehoeftes zijn ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Ducksy88 op 29-11-2024 11:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Ducksy88 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:47:
[...]

Hoe ervaar je de zit-/beenruimte met 30/27cm ? Hoe is dat voor een langere zit?
Voor ons is dat prima, want we zijn kleine mensen haha, ik ben zelf 1,75 en mijn vriendin en de kinderen zijn kleiner.

We ontbijten hier nu iedere dag. Avondeten doen we meestal wel gewoon aan tafel, behalve als we bv. pannenkoeken eten (wel zo gezellig om bij de kok te staan).

Daarnaast zit mijn vriendin er eigenlijk altijd aan als ze 's avonds vrienden/familie op bezoek heeft en daar nog nooit klachten over ontvangen..

Maar de overhang van 27cm werd vooral beperkt omdat ons eiland 95cm diep is (65cm kastjes +3cm wand = 27cm). Bij een eiland van >103cm had de overhang aan alle kanten 35cm kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 15:04
Een bedankje voor alle kennis en ervaringen in dit topic is zeker op zijn plaats. Het heeft ons enorm geholpen om tot het ontwerp van onze nieuwe keuken te komen maar ook om een keuze te maken in het oerwoud aan keukenzaken. De keuken wordt geplaatst in een bestaande aanbouw die volledig gerenoveerd wordt. Het gaat om een ruimte van 8.3 meter lang en 2.8 meter breed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncGIpFgYCWwpkKk8mfjBtgw-TYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hMd218BcOvjFukcE1GCFmun4.png?f=fotoalbum_large

Uiteindelijk bij de derde keukenzaak geslaagd. Met onderstaande opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTaPWMmjbUdimtFJxBTsTKQHIkY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zBC72usstW5lL7nnavIMnUns.png?f=fotoalbum_large

Kastenwand

Hacker Systemat AV2135 met Titaan corpuskleur
Metro box ladesysteem
4x hoge kast 60x207:
  • Koelvriescombinatie 178cm NoFrost
  • Combi Oven/Stoom 45cm, onderkast met korflades
  • Combi Oven?magnetron 45cm, onderkast met korflades
  • Hogekast met planken en plateau voor koffieapparaat
Eiland
310x96cm

Raamkant:
  • 60cm onderkast met planken
  • 120cm onderkast met planken
  • 120cm onderkast met planken
Muurkant:
  • 30cm onderkast met uittrekfront en twee binnenlades
  • 90cm kookplaatkast met kookplaatafzuiging
  • 60cm onderkast tbv vaatwasser
  • 120cm spoelkast met twee uittreklades en Franke MRX210-50 spoelbak
Blad
Jetstone Eternal Calacatta Gold gepolijst
Satteliet stopcontact

Apparatuur Siemens
Combi stoomoven: CS958GCB1
Combi oven/magnetron: CM978GNB1
Koel+vries: KI86NEDD0
XL Vaatwasser: SX63E804BE
Kookplaat: ED877HQ26E

Quooker Combi Flex RVS zelf aangeschaft omdat het volume bij de keukenzaak te laag was om een scherpe prijs aan te kunnen bieden.

Members only:

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookwekkert
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 15:07
RobbieB schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:26:
In Mei is bij ons de keuken geplaatst die we besteld hadden bij van Diessen in Veldhoven. Nog geen tijd gehad om foto’s te maken en te posten, maar dan eindelijk bij deze.

Voor:
[Afbeelding]

Het plan:
[Afbeelding]

Het resultaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Werkelijk een top service van Van Diessen. We moesten helaas de plaatsingsdatum verzetten omdat de vloerverwarming meer tijd in beslag nam dan gepland. Was geen probleem en 2 weken later konden ze alsnog aan de slag.

Keuken is in 6 uur tijd geplaatst, kasten kwamen in elkaargezet aan en het was echt een kwestie van neerzetten, maatwerk bij de randen, plinten, etc voor de afwerking, blad erop leggen (dat precies geleverd werd toen de kasten klaarstonden) en afkitten. Helaas bij het plaatsen 2 kleine beschadigen op de panelen, die hebben ze een paar weken later vervangen. Ik wilde achteraf ook nog 2 lade-meenemers hebben, die hebben ze toen ook nog kosteloos geplaatst.

Zaken waar we blij mee zijn:
- Werkruimte! 360x65 aan de lange zijde en het eiland is 240x95. Zelfs al staat alles vol met zooi, afwas, borden en voorbereiding dan is er nog steeds plek om te werken. Ik zie hier vaak tekeningen voorbij komen met maar 1m praktische werkruimte en vraag me serieus af hoe iemand daar op kan koken.

- De zitplekken aan het eiland. Uiteindelijk toch besloten ook nog een zitplek te creeëren aan de overzijde, wat het echt een stuk gezelliger maakt als je met 3 of 4 man aan het eiland zit. En dat doen we dagelijks bij het ontbijt. De ruimte tussen de lange zijde en het eiland is 1,10 en breed genoeg om de kruk daar permanent (aangeschoven) te laten staan zonder dat hij in de weg staat.

- Lades ipv kastjes. Zeker onderin zijn lades zoveel praktischer, omdat je niet op je knieën hoeft om er achterin iets uit te pakken.

Het enige dat ik graag anders had gedaan:

- een Bora PUXU ipv PURU. Merk bij grote pannen dat zelfs op de grote pitten de zijkanten niet altijd even heet worden, wat met bakken van schnitzels, burgers e.d. toch wel wat onhandig is.

Maar verder zijn we er echt super blij mee. Het heeft behoorlijk wat voeten in aarde gehad, ook omdat de hele beneden verdieping op de schop moest ivm vloerverwarming, maar het resultaat is veel mooier en fijner dan we vooraf hadden bedacht.
Mag ik vragen wat de reden is van de “plint” aan de bovenkant van je kastjes? Was het niet mogelijk om tot aan het plafond met 3cm ruimte te plaatsen of heeft de plint een andere functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-09 16:01
RobbieB schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:26:
In Mei is bij ons de keuken geplaatst die we besteld hadden bij van Diessen in Veldhoven. Nog geen tijd gehad om foto’s te maken en te posten, maar dan eindelijk bij deze.

Voor:
[Afbeelding]

Het plan:
[Afbeelding]

Het resultaat:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Werkelijk een top service van Van Diessen. We moesten helaas de plaatsingsdatum verzetten omdat de vloerverwarming meer tijd in beslag nam dan gepland. Was geen probleem en 2 weken later konden ze alsnog aan de slag.

Keuken is in 6 uur tijd geplaatst, kasten kwamen in elkaargezet aan en het was echt een kwestie van neerzetten, maatwerk bij de randen, plinten, etc voor de afwerking, blad erop leggen (dat precies geleverd werd toen de kasten klaarstonden) en afkitten. Helaas bij het plaatsen 2 kleine beschadigen op de panelen, die hebben ze een paar weken later vervangen. Ik wilde achteraf ook nog 2 lade-meenemers hebben, die hebben ze toen ook nog kosteloos geplaatst.

Zaken waar we blij mee zijn:
- Werkruimte! 360x65 aan de lange zijde en het eiland is 240x95. Zelfs al staat alles vol met zooi, afwas, borden en voorbereiding dan is er nog steeds plek om te werken. Ik zie hier vaak tekeningen voorbij komen met maar 1m praktische werkruimte en vraag me serieus af hoe iemand daar op kan koken.

- De zitplekken aan het eiland. Uiteindelijk toch besloten ook nog een zitplek te creeëren aan de overzijde, wat het echt een stuk gezelliger maakt als je met 3 of 4 man aan het eiland zit. En dat doen we dagelijks bij het ontbijt. De ruimte tussen de lange zijde en het eiland is 1,10 en breed genoeg om de kruk daar permanent (aangeschoven) te laten staan zonder dat hij in de weg staat.

- Lades ipv kastjes. Zeker onderin zijn lades zoveel praktischer, omdat je niet op je knieën hoeft om er achterin iets uit te pakken.

Het enige dat ik graag anders had gedaan:

- een Bora PUXU ipv PURU. Merk bij grote pannen dat zelfs op de grote pitten de zijkanten niet altijd even heet worden, wat met bakken van schnitzels, burgers e.d. toch wel wat onhandig is.

Maar verder zijn we er echt super blij mee. Het heeft behoorlijk wat voeten in aarde gehad, ook omdat de hele beneden verdieping op de schop moest ivm vloerverwarming, maar het resultaat is veel mooier en fijner dan we vooraf hadden bedacht.
Als we dit toch nog even aanhalen. Welk railsysteem heb je hier hangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Kookwekkert schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:15:
[...]

Mag ik vragen wat de reden is van de “plint” aan de bovenkant van je kastjes? Was het niet mogelijk om tot aan het plafond met 3cm ruimte te plaatsen of heeft de plint een andere functie?
Het stond zo in de tekening en we hebben er eigenlijk niet echt over nagedacht/goed naar gekeken/over nagevraagd. Achteraf had dat denk ik wel gekund als het wel opgevallen was. Maar er is al zoveel waar je over na moet denken dat dit er tussendoor was geglipt. Mochten we het opnieuw doen dan had ik sowieso denk ik voor een koof gekozen hebben, ook om het ‘driepunt’ bij het werkblad/zijwand hoge kast/ladeblok netter over te laten lopen. Maar eerlijk gezegd valt het me nu nooit op, dus is prima zo.
Prins32 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 16:56:
[...]

Als we dit toch nog even aanhalen. Welk railsysteem heb je hier hangen?
Railspot.nl, topsysteem voor een goede prijs, alleen de (kunststof) aansluiting is wat flimsy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
CryptoNL schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 16:50:
Wij zijn ons ook aan het orienteren voor een nieuwe keuken in onze aangekochte woning ( wonen er nog niet ). Nu ben ik een beetje aan het kijken wat er zoal mogelijk is en we willen tussen de 10 en 15K spenderen aan de keuken. Nu vinden wij de keukens van Kvik erg mooi en die van IKEA bijvoorbeeld erg matig. Welke keukenzaken zouden nog meer ons kunnen helpen in deze prijsrange? Uiteraard is het afhankelijk van apparatuur, maar dat wil ik eventueel elders kopen.

***members only***

Keuken moet een eilandje bevatten zoals nu ook is, alleen halen we hetgeen wat tegen het plafond aan zit weg. Het eiland moet een kookplaat bevatten inclusief afzuiging. Verder combi-oven, koelkast met vriezer, vaatwasser en eventueel nog een oven.
Vergelijkbare keuken met de Rotpunkt die bij ons is neergezet, en gezien wij ook bij Kvik starte is dit misschien nuttige info
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-09 07:11
Davidrrr schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:03:
Ik heb onlangs 2 mensen gesproken met een stoomoven. Werd geadviseerd bij de keukenboer. Allebei letterlijk 0 keer gebruikt. Gewoon 0 keer. Ik denk dat wij dat ook niet gaan doen. Maar goed dit is geen goede steekproef. Wij denken aan een 60cm oven met pyrolyse en een oven van 60 cm met magnetronfunctie ernaast. Maar we hebben nog even 😃
En wij willen een no frost koelkast. Ik neig naar de door in door van LG maar wellicht wordt het een gewone Amerikaanse koelkast. Maar het moet zeker een Amerikaanse worden. En ik denk dan ook gelijk een slang naar de waterleiding dus niet op reservoir. Maar daar moet ik mij nog wat in verdiepen.

Overigens loont het ook de vergelijking op de sites te doen met de apparatuur. Soms is er gewoon geen verschil met een type ervoor behalve de prijs. Dus laatste typenummer hoeft niet de beste koop te zijn.
Afbakbroodjes uit de stoomoven zijn heerlijk. Maaltijden ontdooien is ook lekker uit de stoomoven. Deeg laat ik ook rijzen in de stoomoven (want warm en vochtig). In plaatst van je groenten te koken kun je ze ook stomen in de oven. Genoeg mogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Inmiddels ook een offerte voor de keuken.

Op basis van een proline Y
Melamine kastjes. Bij het eiland kleur cubanit en de kastenwand kiezelgrijs.
Eiland 3 bij 1.2 mtr
Kasten wand 4x hoge kast (2m65 hoog) met nis van 2x 1mtr kast.
72cm franke mrg 210.72 onyx
Gunmetal quooker flex met bruisend water optie
Alle apparaten Siemens, 1x combioven met pyrolyse 60cm, iQ700) 1x stoomoven (45cm, iQ700), warmhoudlade, iQ500 inductie met afzuiging, iQ500 koel/vries en iQ500 vaatwasser.

Dekton Arga blad (4cm) op eiland en nis en de achterwand van de nis ook.

Zie ook plaatje voor het idee. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7W7uDjUcTFydRUmVr4F32vF6kqk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9l5FPEE1g2c8EwfTRNXBF52a.jpg?f=fotoalbum_large

Prijs: 37k.

Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Iemand overigens ervaring met het u rail systeem (verlichting) van Paulman voor de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sindragosa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-08 21:05
Sindragosa schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:08:
[...]

Nee zeker niet. Ik zit in het midden van het land.
Ga binnenkort naar Artic voor een offerte voor Tristar of Rotpunkt. Kijken wat dat wordt.
EHK voor de Pronorm keuken (vinden wij een mooie keuken). Met de Pronorm offerte ga ik dan waarschijnlijk naar Keukenloods voor een, hopelijk, betere prijs. Dat is tot nu het idee.
Update vanuit deze kant:
Vandaag 3 uur lang (afgezien!) bij Keukenloods voor de Pronorm keuken die we eerder bij EHK hadden gezien. Voor het eerst kennisgemaakt met een DMG formule qua druk vanuit de verkoper ;).
Na 3 uur eindelijk de offerte gekregen van maar liefst 53K!! (EHK schatte 40-45K in bij hun, helaas pas volgende week offerte bij hun).
Toen we vertelden dat dit de duurste offerte tot nu toe was en over na gingen denken kwam de verkoper met een geeltje aan met daar 2 nieuwe prijzen op. 42K als we lang de tijd namen en 38,5K als we dit weekend konden beslissen. ... zo dus maar bijna 15K eraf dus. Blijft een bizarre wereld de keukenwereld.

Idee nu is om EHK te bellen om te kijken wat zij kunnen doen telefonisch....adder onder het gras is namelijk dat het keukenblad wat we graag willen hebben alleen maar EHK te krijgen is en niet bij Keukenloods.
Het gaat om Jetstone Borghini Satin.... dit kan je volgens mij als consument ook niet makkelijk zelf even regelen denk ik en om nu een keuken bij de één te kopen en een blad bij de ander lijkt mij ook niet reeel. Dus wordt puzzelen. Tips zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helen88
We zijn inmiddels al bij best veel keukenzaken geweest :') , en in onze top 3 zit nu
Members only:

Even een globaal plaatje van de indeling. Leidingschema hebben we al ingeleverd dus dit staat redelijk vast. We willen zelf nog een leuk plankje met spotjes toevoegen.

Members only:

B&K
- pronorm
- melamine fronten
- apparatuur Siemens
- composiet werkblad
- werkblad aan zijde van kookplaat 65cm diep
- 14.7K

SK:
- Schuller
- laklaminaat fronten (mat, zonder anti-fingerprint)
- apparatuur AEG
- keramiek werkblad
- werkblad overal 60cm diep
- 15.4K

KL:
- Hacker concept
- melamine fronten
- apparatuur Siemens
- composiet werkblad
- werkblad aan zijde van kookplaat 65cm diep
- 13.4K (NB dit is nog zonder spatrandje, dit willen we nog toevoegen aan offerte)

Een aantal overwegingen om onze keus te maken:

1) Ik heb het hier al een aantal keer langs zien komen, maar nog even voor de zekerheid, in principe zit tussen Pronorm, Schuller, en Hacker concept denk ik geen grote kwaliteitsverschillen? Of is Hacker concept minder? (aangezien ze in KL ook Pronorm aanbieden voor een hogere prijs). Wat we wel specifiek mooi vonden aan Schuller zijn de glazen zijwandjes en afwezigheid van ventilatieroosters in de plint.

2) Ik krijg de indruk dat Siemens wordt gezien als beter dan AEG. Komt dit met name doordat Siemens apparaten meer gadgets/features hebben, of zijn ze ook echt kwalitatief beter? De AEG apparatuur van SK heeft vergelijkbare prijs (en kenmerken) als de Siemens apparatuur van KL, dus we zouden ook de keuken bij SK kunnen bestellen en apparatuur bij KL

3) Composiet vs Keramiek. Ik vind zelf vooral de opties bij keramiek heel mooi, en dit bieden ze bij SK voor een vergelijkbare prijs aan als composiet. Nou is er natuurlijk wel het nadeel van de stootgevoeligheid. Bij SK hebben ze wel een afgerond randje, wat het minder stootgevoelig zou moeten maken. Wat is jullie ervaring hiermee?

4) Beetje een detail, maar hoe diep is bij jullie het aanrechtblad bij de kookplaat? Bij B&K en bij KL gaven ze aan dat 65 cm diep nodig is, bij SK juist dat dat niet nodig is... Heeft dit te maken met type kookplaat of het merk van het kastje? We hebben er in in principe de ruimte voor. Echter bleek bij SK deze aanpassing best veel te kosten, dus dat zit nu niet in de offerte. Stel dat die 65cm echt nodig is voor bijv Siemens kookplaat, dan zouden we hiervoor nog bijna 500euro aan offerte op moeten tellen.

5) Laklaminaat: ervaringen met krassen en eventuele reparatie hiervan? :')

6) Hebben jullie tot slot nog goede of juist slechte ervaringen met deze partijen wat betreft aftersales / installatie / etc? Is er iets om rekening mee te houden?

Bedankt! We hebben al veel aan dit topic gehad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ik zou zelf overal waar mogelijk een breder blad nemen. Wij zijn onlangs na een 1e offerte de zaak rond gaan maken bij SK en dat nog aangepast. Ook de hoogte bekeken. In de showroom hebben ze verschillende dieptes. Wij vinden het dat geld dubbel en dwars waard. Je noemt het een detail maar dat vind ik niet. Zou eerder een goedkopere oven nemen dan een minder diep blad. Zo diep mogelijk. Wij hebben 70 en deels 65 uit mijn hoofd. Vind het rustiger en luxer staan. Maar dat zal persoonlijk zijn.

Paar uur na thuiskomst gemaild dat de kleur het toch niet wordt 🤣. En sindsdien een andere kleur alweer gekozen en we gaan ook een kastje dat hangt niet nemen. Blijven aanpassen 🤣. Is geen probleem tot meting geloof ik. Ook in de offerte laten zetten dat zij alle apparaten plaatsen ongeacht waar gekocht. Stond zo niet in de 1e offerte. Wij bestellen alle apparatuur zelf.

Wij ook keramiek gekozen trouwens.

En loop ook eens een ander filiaal binnen. Hebben dan weer andere opstellingen staan en ook soms wat meer kleuren. Wij hebben de kleur gekozen voor de kasten die ze niet hadden bij ons 1e SK filiaal.

[ Voor 44% gewijzigd door Davidrrr op 29-11-2024 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helen88
Davidrrr schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 23:23:
Ik zou zelf overal waar mogelijk een breder blad nemen. Wij zijn onlangs na een 1e offerte de zaak rond gaan maken bij SK en dat nog aangepast. Ook de hoogte bekeken. In de showroom hebben ze verschillende dieptes. Wij vinden het dat geld dubbel en dwars waard. Je noemt het een detail maar dat vind ik niet. Zou eerder een goedkopere oven nemen dan een minder diep blad. Zo diep mogelijk. Wij hebben 70 en deels 65 uit mijn hoofd. Vind het rustiger en luxer staan. Maar dat zal persoonlijk zijn.

Paar uur na thuiskomst gemaild dat de kleur het toch niet wordt 🤣. En sindsdien een andere kleur alweer gekozen en we gaan ook een kastje dat hangt niet nemen. Blijven aanpassen 🤣. Is geen probleem tot meting geloof ik. Ook in de offerte laten zetten dat zij alle apparaten plaatsen ongeacht waar gekocht. Stond zo niet in de 1e offerte. Wij bestellen alle apparatuur zelf.

Wij ook keramiek gekozen trouwens.

En loop ook eens een ander filiaal binnen. Hebben dan weer andere opstellingen staan en ook soms wat meer kleuren. Wij hebben de kleur gekozen voor de kasten die ze niet hadden bij ons 1e SK filiaal.
Oh dat van die kleuren is een goede tip! We waren op zich wel in een groot filiaal, maar wie weet. Fijn om te weten dat je dingen kan aanpassen. :)

Wat betreft de diepte: ik heb zelf ook het gevoel dat een 65 diep werkblad fijner is, al begrijp ik eigenlijk niet waarom, want 5cm is echt best weinig? :')
Helaas hebben we er eigenlijk alleen aan de rechterkant de ruimte ervoor, anders moeten we (flink) gaan inleveren in de breedte van lades (van 80cm breed naar 60 cm breed bijv) en dat vind ik ook zonde. En we hebben op zich al heel veel werkruimte, in de breedte. Plus als de verdieping van dat kleine stuk aan de rechterkant (100cm lade) al bijna 500 euro kost (ook omdat zijpaneel aangepast moet worden?), dan maak ik me een beetje zorgen over wat dit zou kosten voor de rest van de keuken. Hoeveel kostte die aanpassing bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 22:00
helen88 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 10:43:
Twee apparatuur vragen:

- hebben jullie voor low frost of no frost koelvries combinatie gekozen? Het prijsverschil lijkt mee te vallen, alleen ik zie dat de vriesruimte over het algemeen wel kleiner lijkt bij nofrost dan lowfrost. Zijn er nog andere dingen om rekening mee te houden?

-Qua oven zie ik bijv deze "met stoomfunctie" staan. https://www.bemmelenkroon.nl/merken/siemens/hq574aer3-siem/ Heeft iemand ervaring hiermee? Voegt die stoomfunctie wat toe?
No frost, maar wij hebben bewust gekozen voor losse vriezer en koelkast. Sinds we een grote koelkast hebben willen we niet meer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

@helen88 Ik sluti me aan bij eerdere opmerking mbt diepte werkblad. Hier kiezen we ook voor een 65cm blad overal. Die 5cm vind ik ontzettend veel waard in het aanzicht en werkruimte die het oplevert. Inderdaad lijkt 5cm niets, maar wanneer ik in de showroom voor een 65 blad vs 60 stond was ik verkocht.

Wij kiezen ervoor om geen grotere kastjes te nemen, dat maakt alles weer duurder. Dus gewoon de std. kastjes iets verder van de muur af en 65cm blad erop. Maar, wij hebben een rechte keuken langs 1 wand en dat maakt dat er weinig veranderd in de breedtes van de lades etc. Kosten zijn dus verwaarloosbaar voor ons.

In jouw geval, als 5cm mer bladdiepte betekend inleveren op kast/lade-ruimte zou ik ook terughoudend zijn.

Wij zijn van keramiek afgestapt. Er zijn kids op komst en het moet een echte leefkeuken zijn; ik zou het verschrikkelijk vinden als m'n duizenden euro's kostende blad beschadigd. Graniet was voor ons goedkoper; daar weer nadeel dat je een poreus oppervlak hebt dat vlek gevoelig is.... Eluk nadeel hep zun voordeel.
Sindragosa schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:01:
[...]

Idee nu is om EHK te bellen om te kijken wat zij kunnen doen telefonisch....adder onder het gras is namelijk dat het keukenblad wat we graag willen hebben alleen maar EHK te krijgen is en niet bij Keukenloods.
Het gaat om Jetstone Borghini Satin.... dit kan je volgens mij als consument ook niet makkelijk zelf even regelen denk ik en om nu een keuken bij de één te kopen en een blad bij de ander lijkt mij ook niet reeel. Dus wordt puzzelen. Tips zijn welkom!!
Ow, wat grappig. Wij hebben bij Keukenloods juist helemaal geen druk ervaren en konden rustig nadenken en vergelijken. Eerste prijs zat op zelfde niveau als Kvik, geen extremen gezien.

Wat betreft het blad; wij gaan toch ook een los blad elders kopen. Gisteren bij 123Werkbladen geweest (vestiging Veenendaal) en prettig te woord gestaan. Ze hebben heel veel op groot formaat te zien in de showroom, wellicht ook jouw keuze wel.

[ Voor 49% gewijzigd door Ducksy88 op 30-11-2024 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 22:14

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Zit met interesse al een tijdje mee te lezen in dit topic en zit nu met een aantal vraagjes.

We zijn inmiddels bij twee keuken leveranciers geweest en hebben daar dezelfde keuken laten ontwerpen met dezelfde Neff apparatuur, verlichting enz. Enige afwijking is de kleur van de kastjes, het blad (al is die vrijwel dezelfde prijs) en het merk van de keuken.

Leverancier 1 levert een Pronorm Illuminate voor een totaalprijs met montage voor 34K.

Leverancier 2 levert een Next 125 voor een totaalprijs met montage van 37K.

Weet iemand hoe deze merken zich tot elkaar verhouden? Is de ene echt betere kwaliteit dan de ander?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Mysteryman schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 19:25:
Zit met interesse al een tijdje mee te lezen in dit topic en zit nu met een aantal vraagjes.

We zijn inmiddels bij twee keuken leveranciers geweest en hebben daar dezelfde keuken laten ontwerpen met dezelfde Neff apparatuur, verlichting enz. Enige afwijking is de kleur van de kastjes, het blad (al is die vrijwel dezelfde prijs) en het merk van de keuken.

Leverancier 1 levert een Pronorm Illuminate voor een totaalprijs met montage voor 34K.

Leverancier 2 levert een Next 125 voor een totaalprijs met montage van 37K.

Weet iemand hoe deze merken zich tot elkaar verhouden? Is de ene echt betere kwaliteit dan de ander?
Uit nieuwsgierigheid, heb je een opstelling en wil je de leveranciers delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:38
Heb nog niemand gehoord over dit nieuwe product van Bora!

https://www.bora.com/nl/n...-spoelsystemen/bora-sink/

Mijn ervaring met spoelbakken is dat ze altijd ranzig worden, dus dit klinkt geniaal. Maar of het ook echt werkt? Misschien als je het vaak gebruikt en dingen dus niet aankoeken?

Zie overigens ook dat Bora eindelijk met een app komt in de lente van 2025.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• curkey
Joydashy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:41:

Mijn ervaring met spoelbakken is dat ze altijd ranzig worden, dus dit klinkt geniaal. Maar of het ook echt werkt? Misschien als je het vaak gebruikt en dingen dus niet aankoeken?

Ook een manier om mensen € 1500 voor een spoelbak te laten betalen (of wat het ook mag gaan kosten). Ik denk vooral ook op langere termijn: wat als het stukgaat na een jaar of wat? Nog los van de vraag of het concept überhaupt echt goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
Sincere1983 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 21:49:
Inmiddels ook een offerte voor de keuken.

Op basis van een proline Y
Melamine kastjes. Bij het eiland kleur cubanit en de kastenwand kiezelgrijs.
Eiland 3 bij 1.2 mtr
Kasten wand 4x hoge kast (2m65 hoog) met nis van 2x 1mtr kast.
72cm franke mrg 210.72 onyx
Gunmetal quooker flex met bruisend water optie
Alle apparaten Siemens, 1x combioven met pyrolyse 60cm, iQ700) 1x stoomoven (45cm, iQ700), warmhoudlade, iQ500 inductie met afzuiging, iQ500 koel/vries en iQ500 vaatwasser.

Dekton Arga blad (4cm) op eiland en nis en de achterwand van de nis ook.

Zie ook plaatje voor het idee. [Afbeelding]

Prijs: 37k.

Wat is jullie mening hierover?
Iemand een mening nog over de prijs?

Overigens heb ik ook een offertecheck aangevraagd bij keukenloods, iemand enig idee hoe vlot je van hun dan de offerte krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Joydashy schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 20:41:

Om eerlijk te zijn mijd ik apps in keukenapparatuur zoveel mogelijk. 99/100 gevallen voegt het geen waarde toe in daadwerkelijk gebruik en een app gaat in mijn ervaring vaker stuk dan analoge spullen.
(De siemens app voor de oven heb ik 1x gebruikt om de oven op te warmen, daarna nooit meer)

Wat betreft de spoelbak afgezien van de prijs, zie ik “complexe” onderdelen die stuk kunnen gaan
Daarnaast om eerlijk te zijn, als de spoelbak vies wordt, dan is het veelal van residu wat niet met water weggespoeld word, dus hoe dan ook moet je weer met een doekje er doorheen. Of je zet de kraan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookwekkert
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 27-07 15:07
Dit topic is ontzettend waardevol en ik ben inmiddels ook bezig met een nieuwe keuken. Ik ga voor interieurbouw, zodat ik alles op maat kan laten maken. Dit zorgt er echter ook voor dat ik het lastig vind het overzicht te bewaren en te zorgen dat ik geen praktische dingen over het hoofd zie.

Ik stel alle adviezen op prijs: van apparatuurkeuzes tot indeling van de ruimte en keuzes van de keuken.

Vragen vooraf
- Zouden jullie de tekening met bijbehorende keuzes kunnen doornemen en mij kunnen laten weten of ik de juiste keuzes maak of dat er dingen zijn die beter kunnen waar ik nog niet aan gedacht heb?
- Gekozen voor een T-opstelling zodat er ruimte is om te eten in het gedeelte waar nu "0.5 Woonruimte" staat in de plattegrond.
- De interieurbouwer zei dat 95 cm tussen de kopse kant van ons eiland en de kastenwand genoeg is, omdat de kopse kant buiten het gebruik voor de vaatwasser voldoende is. Ik neig hierin mee te gaan, of krijg ik spijt als dit geen 100 cm is?
- Is er voldoende werkruimte? We hebben rekening gehouden met ruimte naast de spoelbak voor het inruimen van de vaatwasser, en daarbij tevens geprobeerd voldoende werkruimte tussen de kookplaat en de spoelbak te krijgen.
- We zitten te twijfelen om de werkhoogte naar 96cm te doen. Dit betekent bij deze interieurbouwer dat de corpus geen 83 maar 84 cm wordt bij een werkbladdikte van 2cm. Wij zijn allebei ongeveer 180 cm groot. Onze huidige keuken is 94 cm en nu hebben we hem ingetekend op 95cm omdat we hem graag iets hoger willen dan onze huidige keuken. Maar hoeveel exact?
- Ik krijg geen helder antwoord om te kiezen voor een composiet werkblad, granieten/kwartsiet, of een keramiek/dekton werkblad. Wat is wijsheid? Ik weet dat keramiek geen onderbouw spoelbak kan, zoals nu ingetekend maar dat is geen must.

Keukenwand
- Plinthoogte 10cm
- Alle kasten worden plafondhoog. Er staat nu een 'plint' ingetekend aan de bovenkant, maar ik moet nog vragen waarom dit precies is. Een plint daar lijkt me niet erg mooi.
- De linkse kast van 57 cm krijgt alleen legplanken, omdat de deur niet meer dan 90 graden open kan vanwege de muur. Bij lades zou de binnenkant van de deur constant beschadigen.
- De vaatwasser wordt iets hoger geplaatst. Hoger kon niet omdat anders de oven geen praktische hoogte meer heeft. De oven is nu op 108cm hoogte geplaatst.
- De 2 linkse kasten krijgen allebei een greep omdat ik geen fan ben van PTO als dit niet elektrisch gebeurd. De verwachting is dat deze 2 kasten vaak worden gebruikt en vandaar een greep.
- De tweede kast heeft een uittreklade voor een (piston) koffiemachine.
- De taatsdeur/doorloopdeur wordt in dezelfde kleurstelling gedaan als de rest van de keuken.

Apparatuur:
- Bora X BO stoomoven
- Siemens XXL Vaatwasser iq700 SX87ZX06CE, inclusief besteklade (VarioLade) SZ36DB04
- Siemens Koelkast iq700 KI81FHOD0
- Siemens Vriezer iq700 GI81NHNE0

Eiland
- Plinthoogte 10 cm
- Werkhoogte 95 cm.
- Lengte: 265cm, breedte: 120cm
- 3 lades aan de kant van de tuin. Kookrichting en spoelrichting richting de eettafel. De middelste heeft een binnenlade voor kookgerei en bij de andere 2 lades is dit niet mogelijk vanwege spoelbak en kookplaat.
- 3 lades aan de kant van de eettafel. Allemaal met binnenlade.
- Afvalsysteem onder de spoelbak.
- Beide kopse kanten hebben een dubbel stopcontact in het zijpaneel.

Apparatuur:
- Bora PUXU2 (vlakbouw)
- Quooker Fusion Square
- Quooker boiler PRO3
- Quooker zeeppomp
- Franke Maris MRG 210-52 (onderbouw)

Werkblad
Jetstone werkblad composiet 20mm Taj Royale gepolijst.
Randafwerking: 2P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O9Vdk4UM5O_ilcDLzWZkq6UNUbg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Fi2Tlc33eWMyu3B6Ey3aDSgR.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jf3qDw-bOZzerO0VE7MiDwACAtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sDWXeVvIgiDeotVSoGpJMXFy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ot8y7L4bxUrAJ6Mo0SC3Mo0elCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AE9sjTHVVBXufz4HMm6IW0PJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Kookwekkert schreef op zondag 1 december 2024 @ 16:01:
Dit topic is ontzettend waardevol en ik ben inmiddels ook bezig met een nieuwe keuken. Ik ga voor interieurbouw, zodat ik alles op maat kan laten maken. Dit zorgt er echter ook voor dat ik het lastig vind het overzicht te bewaren en te zorgen dat ik geen praktische dingen over het hoofd zie.

Ik stel alle adviezen op prijs: van apparatuurkeuzes tot indeling van de ruimte en keuzes van de keuken.

Vragen vooraf
- Zouden jullie de tekening met bijbehorende keuzes kunnen doornemen en mij kunnen laten weten of ik de juiste keuzes maak of dat er dingen zijn die beter kunnen waar ik nog niet aan gedacht heb?
- Gekozen voor een T-opstelling zodat er ruimte is om te eten in het gedeelte waar nu "0.5 Woonruimte" staat in de plattegrond.
- De interieurbouwer zei dat 95 cm tussen de kopse kant van ons eiland en de kastenwand genoeg is, omdat de kopse kant buiten het gebruik voor de vaatwasser voldoende is. Ik neig hierin mee te gaan, of krijg ik spijt als dit geen 100 cm is?
- Is er voldoende werkruimte? We hebben rekening gehouden met ruimte naast de spoelbak voor het inruimen van de vaatwasser, en daarbij tevens geprobeerd voldoende werkruimte tussen de kookplaat en de spoelbak te krijgen.
- We zitten te twijfelen om de werkhoogte naar 96cm te doen. Dit betekent bij deze interieurbouwer dat de corpus geen 83 maar 84 cm wordt bij een werkbladdikte van 2cm. Wij zijn allebei ongeveer 180 cm groot. Onze huidige keuken is 94 cm en nu hebben we hem ingetekend op 95cm omdat we hem graag iets hoger willen dan onze huidige keuken. Maar hoeveel exact?
- Ik krijg geen helder antwoord om te kiezen voor een composiet werkblad, granieten/kwartsiet, of een keramiek/dekton werkblad. Wat is wijsheid? Ik weet dat keramiek geen onderbouw spoelbak kan, zoals nu ingetekend maar dat is geen must.

Keukenwand
- Plinthoogte 10cm
- Alle kasten worden plafondhoog. Er staat nu een 'plint' ingetekend aan de bovenkant, maar ik moet nog vragen waarom dit precies is. Een plint daar lijkt me niet erg mooi.
- De linkse kast van 57 cm krijgt alleen legplanken, omdat de deur niet meer dan 90 graden open kan vanwege de muur. Bij lades zou de binnenkant van de deur constant beschadigen.
- De vaatwasser wordt iets hoger geplaatst. Hoger kon niet omdat anders de oven geen praktische hoogte meer heeft. De oven is nu op 108cm hoogte geplaatst.
- De 2 linkse kasten krijgen allebei een greep omdat ik geen fan ben van PTO als dit niet elektrisch gebeurd. De verwachting is dat deze 2 kasten vaak worden gebruikt en vandaar een greep.
- De taatsdeur/doorloopdeur wordt in dezelfde kleurstelling gedaan als de rest van de keuken.

Apparatuur:
- Bora X BO stoomoven
- Siemens XXL Vaatwasser iq700 SX87ZX06CE, inclusief besteklade (VarioLade) SZ36DB04

Eiland
- Plinthoogte 10 cm
- Werkhoogte 95 cm.
- 3 lades aan de kant van de tuin. Kookrichting en spoelrichting richting de eettafel. De middelste heeft een binnenlade voor kookgerei en bij de andere 2 lades is dit niet mogelijk vanwege spoelbak en kookplaat.

Apparatuur:
- Bora PUXU2 (vlakbouw)
- Quooker Fusion Square
- Quooker boiler PRO3
- Quooker zeeppomp

Werkblad

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou overwegen je eiland iets in te korten tot 240. De 25cm die je wint kun je aan beide kanten een doorgang van 110 maken. 95cm is echt het minimale imo en dan maar 100 aan de andere kant is ook niet veel. Vooral omdat je er dus altijd langs moet. Om aan de andere kant van je woning (en tuin?) te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Vragen vooraf

Keukenwand
- Plinthoogte 10cm

Apparatuur:
- Bora X BO stoomoven

Eiland
- Plinthoogte 10 cm
- Werkhoogte 95 cm.

Apparatuur:
- Bora PUXU2 (vlakbouw)
- Quooker Fusion Square
- Quooker boiler PRO3
- Quooker zeeppomp

Werkblad

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ik het zo vlug zie, kan je het eiland niet een kwartslag draaien naar een parallelkeuken? Of wordt het dan te krap bij de eettafel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:06

Vragen vooraf

Keukenwand
- Plinthoogte 10cm

Apparatuur:
- Bora X BO stoomoven

Eiland
- Plinthoogte 10 cm
- Werkhoogte 95 cm.

Apparatuur:
- Bora PUXU2 (vlakbouw)
- Quooker Fusion Square
- Quooker boiler PRO3
- Quooker zeeppomp

Werkblad

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind de doorloop ook vrij smal. Zou ruimer gaan. Nadeel is dat het ook je enige stuk aanrecht is.

Zag laatst een vierkant eiland. Misschien is dat een optie in de ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sindragosa
Sindragosa schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:01:
[...]

Update vanuit deze kant:
Vandaag 3 uur lang (afgezien!) bij Keukenloods voor de Pronorm keuken die we eerder bij EHK hadden gezien. Voor het eerst kennisgemaakt met een DMG formule qua druk vanuit de verkoper ;).
Na 3 uur eindelijk de offerte gekregen van maar liefst 53K!! (EHK schatte 40-45K in bij hun, helaas pas volgende week offerte bij hun).
Toen we vertelden dat dit de duurste offerte tot nu toe was en over na gingen denken kwam de verkoper met een geeltje aan met daar 2 nieuwe prijzen op. 42K als we lang de tijd namen en 38,5K als we dit weekend konden beslissen. ... zo dus maar bijna 15K eraf dus. Blijft een bizarre wereld de keukenwereld.

Hopelijk laatste prijsupdate vanuit hier ;)
N.a.v. de offerte van Keukenloods contact opgenomen met EHK. Het verhaal daar neergelegd, alle info gegeven qua opstelling etc. Na uiteindelijk 4x heen en weer bellen over de prijs volgens mij een mooie deal kunnen sluiten met ze. 36K voor alles bij elkaar. Met het blad wat we wilden en in plaats van AEG diepvries & koelkast krijgen we nu Siemens omdat ze dat beter kunnen inkopen, prima zou ik zeggen.
Vrijdag gaan we er heen om de boel in te laten tekenen, die zal ik wel even posten zodra ik ze heb.
Vooral blij dat we nu een mooie keuken hebben en er niet meer tijd en energie aan kwijt zijn, het is toch best wel een gedoe merkten we..zeker ook omdat het één ding is in een lijst van 100 ivm een complete renovatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
We hebben een vrij lange keuken en willen daar een blad op van ongeveer 484cm.
Nu lees ik overal dat bladen maar tot 320 of 340 gaan. Kennen jullie een leverancier die langere lengtes in assortiment heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sindragosa
Sethro schreef op maandag 2 december 2024 @ 21:35:
Nu lees ik overal dat bladen maar tot 320 of 340 gaan. Kennen jullie een leverancier die langere lengtes in assortiment heeft?
Kijk bij sites zoals https://www.123werkbladen.nl/ bij de producten staan ook de maximale lengtes benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
Wij wilde eerst een blad van 140x330 maar hebben het eiland ingekort tot 317cm omdat we geen naad wilde...
Je hebt wel bladen die langer zijn maar dan ben je enorm beperkt in kleur. (en in diepte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
Dat ligt aan het materiaal, dus hier is geen algemeen antwoord op te geven.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeLBp9_pM1afsOCPV_iIeyRluKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vz7ag7Mgqmm9db5VZ3u4ZJ9C.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, dit is hem geworden voor mij! Gekocht bij Akzent Küchen in Duitsland met het volgende:

Apparatuur
  • Siemens iQ300 koelkast 178cm
  • Siemens iQ700 stoomoven
  • Siemens iQ700 combi-oven
  • Pelgrim inbouw vriezer 178cm
  • Siemens iQ300 vaatwasser
  • Quooker Flex COMBI 7L
  • Bora Puru inductiekookplaat met afzuiging
De Pelgrim vriezer is een beetje rare hiertussen maar dat had meer te maken met prijs/kwaliteit. Eerst zat er een Siemens vriezer in, maar die was 600 meer voor vrijwel dezelfde specificaties.

De fronten zijn in de kleur “titanium” met glasoptiek (vond ik zelf heel gaaf) en een keramiek blad. De keukenkastjes worden op maat gemaakt tot aan het plafond (ook dit vond ik erg mooi).

Daarnaast zijn twee kastjes voorzien van interne lades en een kastje (onder de koffienis) heeft twee vuilnisbakken met een totaal volume van 91L

Wa kost da dan?
Deze complete opzet kostte €25,400. Voor dezelfde keuken, maar zonder Siemens-apparatuur en zonder het “op-maat” aspect, had ik in Nederland na veel onderhandelen een offerte van €32,500 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
the-hyrax schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 10:35:
[Afbeelding]

Nou, dit is hem geworden voor mij! Gekocht bij Akzent Küchen in Duitsland met het volgende:

Apparatuur
  • Siemens iQ300 koelkast 178cm
  • Siemens iQ700 stoomoven
  • Siemens iQ700 combi-oven
  • Pelgrim inbouw vriezer 178cm
  • Siemens iQ300 vaatwasser
  • Quooker Flex COMBI 7L
  • Bora Puru inductiekookplaat met afzuiging
De Pelgrim vriezer is een beetje rare hiertussen maar dat had meer te maken met prijs/kwaliteit. Eerst zat er een Siemens vriezer in, maar die was 600 meer voor vrijwel dezelfde specificaties.

De fronten zijn in de kleur “titanium” met glasoptiek (vond ik zelf heel gaaf) en een keramiek blad. De keukenkastjes worden op maat gemaakt tot aan het plafond (ook dit vond ik erg mooi).

Daarnaast zijn twee kastjes voorzien van interne lades en een kastje (onder de koffienis) heeft twee vuilnisbakken met een totaal volume van 91L

Wa kost da dan?
Deze complete opzet kostte €25,400. Voor dezelfde keuken, maar zonder Siemens-apparatuur en zonder het “op-maat” aspect, had ik in Nederland na veel onderhandelen een offerte van €32,500 gekregen.
Mooi! Heb jij enig idee hoeveel meer het glasoptiek kost t.o.v. bijv. gewoon melamine? Vind dat titanio mat er mooi uit zien! en wat zou de reden zijn om glasoptiek niet te kiezen?

En is er hier iemand toevallig hoe ze het glasoptiek noemen bij Pronorm? En misschien iemand die weet wat het prijsverschil daar zou zijn met melamine?

[ Voor 5% gewijzigd door Sincere1983 op 03-12-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Sincere1983 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 11:50:
[...]

Mooi! Heb jij enig idee hoeveel meer het glasoptiek kost t.o.v. bijv. gewoon melamine? Vind dat titanio mat er mooi uit zien! en wat zou de reden zijn om glasoptiek niet te kiezen?

En is er hier iemand toevallig hoe ze het glasoptiek noemen bij Pronorm? En misschien iemand die weet wat het prijsverschil daar zou zijn met melamine?
Geen idee, om eerlijk te zijn. De glasoptiek was wel aardig duur als ik de verkoper mocht geloven, maar durde niet te vragen hoeveel mijn keuken zonder glasoptiek zou zijn :9. Vond het effect gewoon erg luxe eruit zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Blihi schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 07:54:
[...]

Dat ligt aan het materiaal, dus hier is geen algemeen antwoord op te geven.
Ik heb rondgekeken en kom niet verder dan hout. Tips voor steenachtige zou welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Vraagje :)

De huidige situatie is als volgt (met de keuken midden in de ruimte).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfGugMYBMoFIQnjg2Nd1W215i2s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NEhn1SRdqjTBjBYBiLnYM1LA.png?f=fotoalbum_large

Wij hebben het volgende nu samengesteld bij IKEA (icm met k14 panelen & composiet blad):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_hpf2c8OSTrmPLGhAj5K3vjaIA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yL2XgRGV2remB2rB6JBXxBrw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lr0olg8-8_Ltf_lmKtoxffWNB7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PFBWOjxd7BQBau6oJEIAPk9C.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIuNKtsG8NLheqQfotA9MW2Mgvs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/v3IHDjheiRnX8VIPguBwUzGR.png?f=fotoalbum_large

Aparatuur voor nu geheel IKEA op het oog, maar twijfel nog over de afzuigkap en vaatwasser met name. Ben heel erg benieuwd wat jullie vinden. En daarnaast:

- Ik overweeg het blad iets dieper te laten doorlopen, zo'n 5cm. Tussen beide kanten is er genoeg ruimte, alleen wordt de doorloop naar de woonkamer iets minder breed. Dat is nu 120cm. Moeilijk in te schatten of dat dan te krap gaat aanvoelen. En bovendien, ik ben ook niet zeker of dat mooi wordt icm de diepte van de kastjes op het schiereiland, want die is dan smaller of moeten ook een oversteek krijgen om het gelijk te trekken.
- Gezien mijn lengte (195cm) wil ik graag een wat hoger blad. Gegeven dat er een houten vloer wordt geplaatst nadat de keuken is gemonteerd, kom ik met de de poten (max 13), het kastje (80), en het blad (3cm) max op 96cm maar daar gaat dus de hoogte van de vloer vanaf (zo'n 1,7cm) + mogelijk moeten de poten iets afgesteld worden. Ik overweeg nu om tegels onder de poten te leggen (dan win ik net die 2 cm die ik wil); heeft iemand daar ervaring mee?

_/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door absurdsmash op 03-12-2024 15:30 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42
Nou van concept naar realisatie onze Schuller keuken van Superkeukens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/64KBB2JBtJdXodWtp-Ah2v7ilyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1ZPCvE7TEUQXdBmH7Vpf1He.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sfSmyS-TS_f6JU9BN3phCvY2LQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcQWe31yOmlsBHS93TcDdbga.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rvCypjxEfpPiEIxM3M-yN1mbcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uN6VOcbvHPY1iHAEy1az42AU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vg1v0q0525a0SLNhsyg47DSWZMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iRZgmE1K7TeAaHVR2CFkLkZC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryX8ac5ZyCzho8hieaPyUXxn470=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1JSSQy5pni7o1hik0kvVhBf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jlvFuIR9m4yCgR8XKq4fQwqiFUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLn8ZUifw2fhET4cqUUEE2nV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pa4zE_aXEp-mNdRXp0yd8lCZK7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ly8Etmzxkcj9PYyeBnDQWyT6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65rvxbVnR_GaBr8f3X374H4M37Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOP4aP9tWTwVJA31w37qNbXg.jpg?f=fotoalbum_large

Dekker composietblad
Siemens IQ500 Koelkast 177cm
Siemens iq300 vaatwasser
Siemens iq700 Combioven
Exquisit Wijnklimaatkast
Bora Pura

Kastenwand is zwart met houtnerf
Eilanddeurtjes zijn staal kleur slecht te zien op de fotos

En wat kost dit grapje allemaal 20.5k ex montage kosten die waren 1800.
Al met al goede service gehad niks beschadigd dus klaar voor de kerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincere1983
@alki : welke verlichtingsrail is dat? Erg mooi op die manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42
@Sincere1983 https://www.lumenxl.nl/bi...ng/railverlichting/rails/
Hier zelf samengesteld, fijn modulair systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 14:28
absurdsmash schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:25:

[Afbeelding]

Wij hebben het volgende nu samengesteld bij IKEA (icm met k14 panelen & composiet blad):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aparatuur voor nu geheel IKEA op het oog, maar twijfel nog over de afzuigkap en vaatwasser met name. Ben heel erg benieuwd wat jullie vinden. En daarnaast:

- Ik overweeg het blad iets dieper te laten doorlopen, zo'n 5cm. Tussen beide kanten is er genoeg ruimte, alleen wordt de doorloop naar de woonkamer iets minder breed. Dat is nu 120cm. Moeilijk in te schatten of dat dan te krap gaat aanvoelen. En bovendien, ik ben ook niet zeker of dat mooi wordt icm de diepte van de kastjes op het schiereiland, want die is dan smaller of moeten ook een oversteek krijgen om het gelijk te trekken.
- Gezien mijn lengte (195cm) wil ik graag een wat hoger blad. Gegeven dat er een houten vloer wordt geplaatst nadat de keuken is gemonteerd, kom ik met de de poten (max 13), het kastje (80), en het blad (3cm) max op 96cm maar daar gaat dus de hoogte van de vloer vanaf (zo'n 1,7cm) + mogelijk moeten de poten iets afgesteld worden. Ik overweeg nu om tegels onder de poten te leggen (dan win ik net die 2 cm die ik wil); heeft iemand daar ervaring mee?

_/-\o_
De originele situatie met die keuken daar in het midden lijkt me niet efficiënt met de ruimte omgaan. Snap dat je dat anders wilt 8) .

Las je twijfel over doorloop naar de woonkamer, toen bedacht ik me dat een volgende opstelling wellicht ook een optie is. Weet niet helemaal of je met je openslaande ramen en de kraan wegkomt. Verder zal de radiator dan een langwerpige naast je raam dienen te worden (zie CV). Vaatwasser komt schuin onder je wasbak. Verder een hoekkast met carousel voor bv pannen.

Ik denk dat het een ruimtelijker gevoel geeft dan dat je met die doorgang werkt. Als je die doorgang graag wilt dan kun je mijn idee negeren :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O_IMywLgdQjq3BSFpoazEq_fchg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/DtCqx7xpbh0jLtyPO7BKblAg.jpg?f=user_large

(Let niet op de maten in het plaatje, dat heb ik niet bijgewerkt. Gaat om het idee)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaer288 op 03-12-2024 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absurdsmash
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-02 14:48
Jaer288 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 17:18:
[...]

De originele situatie met die keuken daar in het midden lijkt me niet efficiënt met de ruimte omgaan. Snap dat je dat anders wilt 8) .

Las je twijfel over doorloop naar de woonkamer, toen bedacht ik me dat een volgende opstelling wellicht ook een optie is. Weet niet helemaal of je met je openslaande ramen en de kraan wegkomt. Verder zal de radiator dan een langwerpige naast je raam dienen te worden (zie CV). Vaatwasser komt schuin onder je wasbak. Verder een hoekkast met carousel voor bv pannen.

Ik denk dat het een ruimtelijker gevoel geeft dan dat je met die doorgang werkt. Als dat iets is wat je graag wilt, enkel twijfelt over de doorloop dan kun je mijn idee negeren :+

[Afbeelding]

(Let niet op de maten in het plaatje, dat heb ik niet bijgewerkt. Gaat om het idee)
Ik snap helemaal je suggestie. Deze indeling was zeker een goede optie, en het is denk ik ook wat de meesten in de straat zullen hebben. Alleen hebben we toch de voorkeur voor de L-opstelling omdat het de keuken wat meer een aparte ruimte maakt; het open concept spreekt ons iets minder aan. Overigens geloof of het niet - de originele situatie is ook hoe het vanuit de bouw is opgeleverd (toch bijzonder voor een huis uit ' 78:*) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Ik zou trouwens ook opteren voor een Le Mans kast in plaats van de carrousel die op de tekening staat. Die kasten zijn een stuk prettiger in gebruik en efficiënter met de ruimte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JenteT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 11:21
Een jaar lang heb ik dit topic met interesse gevolgd i.v.m. onze verbouwing (uitbouw van 2,3m, lichtstraat + kunstof kozijnen + vloerverwarming + PVC vloer) en nieuwe keuken.
Graag deel ik onze ervaring en keuken zodat anderen daar weer inspiratie/ideeën uit kunnen halen.
2 barstoelen moeten nog gekocht worden om het compleet te maken.

De keuken is van het merk Smidt en de kastenwand in matzwart ,anti fingerprint, en op het eiland een zand kleur ook in anti fingerprint. De binnenkant van de kastjes zijn zelfde kleur als de frontjes.
Het blad is 2cm dik maronne marble van caressi.
Unito kokend waterkraan + 4.4l boiler, spoelbak 50x40cm

Apparatuur :
KIR81AFE0 Bosch, Serie 6,Koelkast,177,5cm
CSG936AB1 Bosch, Serie 8, Oven met stoomfunctie
SMV6ZB803E Bosch, Serie 6, Vaatwasser
CMG9361B1 Bosch, Serie 8, Oven met magnetron
GIN81ACE0 Bosch, Serie 6, Vriezer,177,5cm,NoFrost
PVQ895H26E Bosch, Serie 6, kookplaat met afzuiging

Kosten €22.500,- incl montage. (juni 2024 getekend)

We twijfelen nog of we 1. een blinde wandplank in het nisje willen en 2. een koof boven de kastenwand willen doen i.c.m. toevoegen van 2 spotjes. De enige lichtbron bij de keuken zijn 5 richtbare spotjes boven het eiland waarvan 2 de hoge kasten op schijnen. als ik in het nisje sta, sta ik in mijn eigen schaduw.
Nadeel is dat een koof de ruimte kleiner kan laten voelen en er roosters in de koof moeten komen voor ventilatie koelkast/vriezer. Misschien hebben jullie ideeën voor mijn lichtprobleem.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQ5MrkRqDXVfGitehtKoWuFRIAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ms3G6r61tdoqP4SlrJEs3v7T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/362t1CcBxwXS59wYyA9baB0w9Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaKoT1WIEvA80mfkXYtSjZLS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyKPPhw4YFPc8hKTZEAGG8KEP54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LCcCfvQZX5ADo2a0nuc8VQbS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njSlwICZmc17Frfiv5NYSyzKBf0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1TU2TLvfC6HkogtHBrSYB4A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:41
JenteT schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:50:

We twijfelen nog of we 1. een blinde wandplank in het nisje willen en 2. een koof boven de kastenwand willen doen i.c.m. toevoegen van 2 spotjes. De enige lichtbron bij de keuken zijn 5 richtbare spotjes boven het eiland waarvan 2 de hoge kasten op schijnen. als ik in het nisje sta, sta ik in mijn eigen schaduw.
Nadeel is dat een koof de ruimte kleiner kan laten voelen en er roosters in de koof moeten komen voor ventilatie koelkast/vriezer. Misschien hebben jullie ideeën voor mijn lichtprobleem.[Afbeelding]
Mooie keuken en ik snap je twijfel. Het voelt wat ‘onaf’, de nis tussen de kasten. Ik zou het zelf eerst aanpakken door de bovenkant dicht te maken met materiaal zoals de zijwanden van de kasten. Daarmee verbind je de hoge kasten aan elkaar en je kunt er spotjes in maken. In de nis zou ik inderdaad 1 of 2 blinde wandplanken maken, of kastjes van 20 cm diep met deurtjes als je een onrustige aanblik voorziet.
Daarna kun je kijken of je nog iets wilt met de ruimte boven de kasten. Een gestucte koof van gips is mooi, maar dan moet je die eigenlijk wel ook (links en) rechts van de kasten aanbrengen om er een geheel van te maken. Een koof van hetzelfde materiaal als de fronten en zijwanden is relatief simpel.
Omdat de plank veel makkelijker is dan de koof, zou ik die eerst doen en kijken hoe dat bevalt. De koof kan altijd nog.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 04-12-2024 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boom
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:05
absurdsmash schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 15:25:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

_/-\o_
In reactie op apparatuur: wij hadden eerst ook op het oog om al het apparatuur van de IKEA te nemen in onze toekomstige woning maar de eindstand is dat we toch de keuze hebben gemaakt voor SIEMENS/BOSCH apparatuur.

Onze keuken in de huidige woning kent praktisch de goedkoopste opties qua appratuur bij IKEA. Keuken zit er 5,5 jaar in: LAGAN vaatwasmachine, RAKALL koelkast, RYTMISK afzuigkap, gaskookplaat, LAGAN oven.
Alles werkt nog naar behoren. De afzuigkap is vanaf dag 1 een teleurstelling geweest, de rest zijn we tevreden over maar wel op basis van de verwachting 'overbrugkeuken'.

Toen wij vorige maand bij de IKEA kwamen en daar aangaven weer alles van IKEA op het oog te hebben gaf de adviseur vrijwel direct terug: veel mensen kopen onderaan de streep eigenlijk alleen de kastjes en frontjes. Werkblad en apparatuur van elders.
Apparatuur in het 'lagere' en 'midden' segment is veelal Whirlpool, Electrolux, Midea.
Wij hadden nu de ambitie om qua apparatuur voor midden+ te gaan en hoopte BSH (Bosch/Siemens) apparatuur te treffen. Dan ontdek je al gauw dat je met de koelkast vastloopt want van laag tot hoog zit er geen BSH bij. De duurste twee vaatwassers behoren wel tot BSH, echter kun je voor dat geld ook gewoon een échte Bosch of Siemens vaatwasser kopen.

De doorslaggevende factor werd voor ons uiteindelijk het volgende: wij dachten als we alles bij IKEA afnemen dan kunnen we IKEA ook alles laten monteren. De adviseur bij IKEA liet vallen dat op zijn vroegst pas in mei beschikbaarheid zou zijn en dat de ervaringen van klanten wisselend zijn en de kosten bij iedere afwijking snel hoog oplopen voor plaatsing (worden tenslotte ingehuurd/subcontractors).

Begin januari gaan wij van start met de plaatsing van onze keuken. Wij hebben uiteindelijk een ZZP'er (niet werkspot categorie) gevonden die enkele dagen komt helpen met het plaatsen van onze keuken met IKEA basis (fronts en kastjes), Bosch/Siemens apparatuur en composiet werkblad van een andere aanbieder.
De tijd gaat ons leren of we de juiste keuze gemaakt hebben.

Mijn advies, zeker als je zelf zou gaan plaatsen, overgenomen van de adviseur bij IKEA: pak het beste van beiden - IKEA in de basis en apparatuur elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik sta (samen met mijn vriendin) aan de vooravond van een renovatie van ons eerste koophuis. De badkamer gaat eruit, elektra, isoleren etc. En dus ook... de keuken.

Het plan begint inmiddels redelijk concreet te worden. We zijn in eerste instantie bij IKEA gaan kijken maar ik was niet zo te spreken over de kwaliteit van de kasten. Grote kans dat het hoge volume aan mensen dat die kasten en lades opentrekken in zo'n winkel niet helpt, maar het voelde niet goed... Als je het wel allemaal zelf wil doen, maar geen IKEA wil dan kom je toch snel uit bij Keukenkastenfabriek. We vonden die kasten ontzettend mooi, en het gesprek met de medewerker in de winkel was ook top. Dus dat is de route die we nu aan het bewandelen zijn.

Het plan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLp2OMCvHBu_FYaSDU-2NXEngxo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Nrj08arzeq9xdxMAGTQP9XBQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NC5BTtvMFBpMDBbkqQrnMSNQM1I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g1tC8JV2BGqtcQCS4YRszR2E.png?f=fotoalbum_large

De lage kasten zullen uitgevoerd worden in kalkgrijs uv-lak extra mat en de hoge kasten in decor enkel gerookt eigen.

Apparatuur

Lekker bij elkaar geraapt, de oven is gratis en de Quooker kunnen we met een leuke korting krijgen :)
- Combi-oven Siemens HB86K572
- Koelvries Samsung BRB26705CWW/EF
- Kookplaat BORA PURU
- Vaatwasser Siemens SN75EX11CE
- Kraan Quooker (neigen naar een Flex Combi+)

Zal een parallelle opstelling worden. Waar de hoge kasten aan zullen sluiten op de schouw. Uiteindelijk hopen we dat het totaalplaatje er ongeveer zo uit mag gaan zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/506W2RCdzvmLzO9xPkOZDZA0oEY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UPgtZwc2h8TfmfVYjzdRP0ht.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nk2wREQkP50Lc1ZcadpMfDenBE4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/phIvU94wwqsTHs2kM1kZULhA.png?f=fotoalbum_large

Het blad twijfelen we nog over. Een moderne terrazzo (veel wit met een beetje kleur) lijkt ons erg mooi maar is kostbaarder en dikker dan een alternatief composiet. Daarnaast lijkt het erop dat de levertijd van de terrazzo die we gevonden hebben erg lang is. In composiet is er helaas veel minder kleurkeuze, beste optie daar komt bij Diresco vandaan. To be continued...

Al met al staat het kostenplaatje nu op ~€15K als we voor het blad op ongeveer €3000 rekenen. Daar krijgen we wat mij betreft dan best een heel erg leuke keuken voor :) Benieuwd wat jullie er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-07 21:27
Members only:

[ Voor 28% gewijzigd door 181383rz op 05-12-2024 21:37 . Reden: Updaten foto ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sincere1983
181383rz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:14:
***members only***

Hoi,

Eindelijk hebben wij echt de knoop doorgehakt na maanden vrijwel dagelijks op Tweakers kijken en veel websites/zaken bezoeken.
Uiteindelijk bij Ihre Kuche geslaagd na tips hier. We begonnen met een Next125, maar zijn toch geëindigd met een Schuller ivm de lagere kosten terwijl een lage print alsnog mogelijk was.

- Alles anti fineer print (AFP) lak rondom
- Composiet blad
- Lage plinten
- Siemens apparatuur (inductie kookplaat met afzuiging, Stoomoven luxe versie o.a. incl kerntemperatuurmeter, Oven met pyrolyse, dekselhouders, grote no frost friezer, grote koelkast, standaard vaatwasser, afvalsysteem, 2 bora stopcontacten, led strip in bovenkastjes. zonder Qooker, want die hebben we al).

Betere ervaring (incl prijs) dan bij diverse zaken met veel meer aandacht voor lijnenwerk en heel veel meegedacht. So far happy, nu nog de plaatsing.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De vloer wordt pvc Douwes dekker visgraat (anders dan op dit plaatje). De bovenkasten worden 60cm (op een van deze plaatjes staat 40). Het echte plafond is hoger.

€32k. Er komt nog €800 bij voor een eikenhouten bar op maat die we zelf regelen bij een houtvakman. Deze wordt door de keukenkast geplaatst.

***members only***
Erg netjes, en qua prijs toch ook wel goed! Wij zijn voor een vergelijkbare keuken (hoge kast minder maar wel dekton blad) 37,5k kwijt en dan gaat er nog 8k keukencheque af van het nieuwbouwproject.
Mijn vingers jeuken dan toch wel om de projectleverancier niet te kiezen maar zit echt niet te wachten op de ‘ellende’ van alles regelen met een 2e op komst in de komende tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maertenr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 09:32
Wij zijn momenteel ook druk bezig met keukenonderzoek voor onze nieuwbouwwoning :) Bij meerdere keukenzaken geweest, in verschillende segmenten ook. We hebben voor onszelf wel redelijk helder hoe de keuken er uit komt te zien, maar hebben best wisselende offertes ontvangen..

Heeft er iemand ervaring met het daadwerkelijke plaatsen van een keuken door Potman jr uit Meppel? Wij kwam daar relatief gunstig uit, maar ik zag zo geen ervaringen hiermee in het topic.

[ Voor 6% gewijzigd door maertenr op 04-12-2024 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kreuk
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23-04 19:56
181383rz schreef op woensdag 4 december 2024 @ 18:14:
***members only***

Hoi,

Eindelijk hebben wij echt de knoop doorgehakt na maanden vrijwel dagelijks op Tweakers kijken en veel websites/zaken bezoeken.

***members only***
Hi, je members only tags staan niet goed ;)
Gebruik ze zo:
code:
1
2
3
[mo]
tekst
[/mo]

om tot dit resultaat te komen.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02:16
Nilsepils schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:51:
Ik sta (samen met mijn vriendin) aan de vooravond van een renovatie van ons eerste koophuis. De badkamer gaat eruit, elektra, isoleren etc. En dus ook... de keuken.

Het plan begint inmiddels redelijk concreet te worden. We zijn in eerste instantie bij IKEA gaan kijken maar ik was niet zo te spreken over de kwaliteit van de kasten. Grote kans dat het hoge volume aan mensen dat die kasten en lades opentrekken in zo'n winkel niet helpt, maar het voelde niet goed... Als je het wel allemaal zelf wil doen, maar geen IKEA wil dan kom je toch snel uit bij Keukenkastenfabriek. We vonden die kasten ontzettend mooi, en het gesprek met de medewerker in de winkel was ook top. Dus dat is de route die we nu aan het bewandelen zijn.

Het plan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De lage kasten zullen uitgevoerd worden in kalkgrijs uv-lak extra mat en de hoge kasten in decor enkel gerookt eigen.

Apparatuur

Lekker bij elkaar geraapt, de oven is gratis en de Quooker kunnen we met een leuke korting krijgen :)
- Kookplaat BORA PURU

Zal een parallelle opstelling worden. Waar de hoge kasten aan zullen sluiten op de schouw. Uiteindelijk hopen we dat het totaalplaatje er ongeveer zo uit mag gaan zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het blad twijfelen we nog over. Een moderne terrazzo (veel wit met een beetje kleur) lijkt ons erg mooi maar is kostbaarder en dikker dan een alternatief composiet. Daarnaast lijkt het erop dat de levertijd van de terrazzo die we gevonden hebben erg lang is. In composiet is er helaas veel minder kleurkeuze, beste optie daar komt bij Diresco vandaan. To be continued...

Al met al staat het kostenplaatje nu op ~€15K als we voor het blad op ongeveer €3000 rekenen. Daar krijgen we wat mij betreft dan best een heel erg leuke keuken voor :) Benieuwd wat jullie er van vinden.
Ziet er mooi uit Diresco heb ik gehad in oude keuken is prima. Keukenkastenfabriek verhoogd de prijzen met 5% per 1-1 uitgaande van 8k voor de kasten bespaar je dus 400 als je voor 31-12 bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastblocker99
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12-08 12:54
Ik moet deze week de offerte ondertekenen voor onze parallel keuken.
We hebben een kastje van 60 cm naar 58,2 cm moeten brengen aan een kant zodat het composiet werkblad uit 1 stuk zal bestaan. We kunnen nog eventueel een ander blad kiezen waarbij we wel terug kunnen gaan naar die 60 cm.
Op die manier loopt de keuken aan beide kanten precies paraellel. Gaan we 1.8 cm opmerken?
Nu hebben we een bianco drift die zou in prijsgroep 5 zijn, de wat langere is de snowy ibiza. Die zit weer in prijsgroep 4. Weet iemand of dit ook een verschil kan maken?
We vinden de bianco drift wel mooier dan de snowy ibiza.
Hoe zit het trouwens met werkbladen afwerken? Eerst hadden we dit niet onze offerte maar nu wel. Kunnen we dit niet zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 09:45
Eastblocker99 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:03:
Ik moet deze week de offerte ondertekenen voor onze parallel keuken.
We hebben een kastje van 60 cm naar 58,2 cm moeten brengen aan een kant zodat het composiet werkblad uit 1 stuk zal bestaan. We kunnen nog eventueel een ander blad kiezen waarbij we wel terug kunnen gaan naar die 60 cm.
Op die manier loopt de keuken aan beide kanten precies paraellel. Gaan we 1.8 cm opmerken?
Nu hebben we een bianco drift die zou in prijsgroep 5 zijn, de wat langere is de snowy ibiza. Die zit weer in prijsgroep 4. Weet iemand of dit ook een verschil kan maken?
We vinden de bianco drift wel mooier dan de snowy ibiza.
Hoe zit het trouwens met werkbladen afwerken? Eerst hadden we dit niet onze offerte maar nu wel. Kunnen we dit niet zelf doen?
Je vraag over die 1.8cm vind ik lastig te beantwoorden zonder de verdere context (of tekening).

Prijsgroep omlaag met blad kan wel een verschil maken, maar die vraag zou ik stellen aan de keukenboer!

Zelf een composieten blad afwerken is voor zover ik weet echt geen optie. Al is het alleen al vanwege het zeer fijne (en onaangename) stof wat erbij vrijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Members only:

[ Voor 41% gewijzigd door Stinger_Ventura op 06-12-2024 12:35 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-09 16:01
Je hebt toch een offerte gekregen waar alles op staat? Deze heb je ook ondertekent neem ik aan.

Als ik uitga van chatgpt:

Nee, de Cityline valt niet onder Keller Keukens, maar onder Nolte Küchen. Het is een specifieke lijn van Nolte die zich richt op compacte keukens, ideaal voor kleinere ruimtes zoals appartementen of stadswoningen.

Over de kwaliteit:

Keller
Keller-keukens staan bekend om hun solide bouwkwaliteit, waarbij duurzaamheid en gebruiksgemak centraal staan. Ze gebruiken kwalitatieve materialen, maar richten zich op betaalbaarheid, wat betekent dat sommige opties minder exclusief zijn dan bij duurdere merken.

Nolte
Nolte wordt vaak geprezen om zijn hoogwaardige afwerking en gebruik van luxe materialen. Het merk biedt meer premium-opties en staat bekend om zijn precisie en oog voor detail. Denk aan krasbestendige oppervlakken en innovatieve opslagoplossingen.

Dus ja, je zou hier eigenlijk een Nolte/Cityline verwachten tenzij anders aangegeven door de keukenboer of aangegeven op de offerte.

[ Voor 6% gewijzigd door Prins32 op 06-12-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastblocker99
JordiGeelhoed schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:11:
[...]

Je vraag over die 1.8cm vind ik lastig te beantwoorden zonder de verdere context (of tekening).

Prijsgroep omlaag met blad kan wel een verschil maken, maar die vraag zou ik stellen aan de keukenboer!

Zelf een composieten blad afwerken is voor zover ik weet echt geen optie. Al is het alleen al vanwege het zeer fijne (en onaangename) stof wat erbij vrijkomt.
Heb de tekening bijgevoegd. Dit is een iets oudere tekening. We hebben geen passtukken meer tegen de wand omdat ons werkblad over de wand gaat overkragen (65 cm diep ipv 60 cm diep).

De keukenboer zegt dat beide type bladen eigenlijk in prijsgroep 4 horen. Dus niet veel uit maakt. Maar toch betwijfel ik dat.

We laten het blad dan hoe dan ook afwerken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiPX2dtzjJ_Df0Um7Gp4lLDi7yY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rUzB1gE1yWukYtbH64RyKbhj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:06
Eastblocker99 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:07:
[...]

Heb de tekening bijgevoegd. Dit is een iets oudere tekening. We hebben geen passtukken meer tegen de wand omdat ons werkblad over de wand gaat overkragen (65 cm diep ipv 60 cm diep).

De keukenboer zegt dat beide type bladen eigenlijk in prijsgroep 4 horen. Dus niet veel uit maakt. Maar toch betwijfel ik dat.

We laten het blad dan hoe dan ook afwerken.

[Afbeelding]
Wat is de vraag precies?

De bladen komen van verschillende fabrikanten:
Bianco Drift is van Caesarstone - maximale lengte 3020mm
Snowy Ibiza is van Silestone - maximale lengte 3025mm

Is de keuken langer dan 3020 dan moet je inderdaad of een kastje verkleinen of een ander blad kiezen.

In welke prijsgroepen die bladen vallen hangt af van de werkbladen leverancier waar je keukenzaak mee samen werkt (bijv. Jetstone, Arte, Dekker, etc.)

Een maatwerk kastje levert ook vaak een meerprijs op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastblocker99
SquareOne schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:17:
[...]

Wat is de vraag precies?

De bladen komen van verschillende fabrikanten:
Bianco Drift is van Caesarstone - maximale lengte 3020mm
Snowy Ibiza is van Silestone - maximale lengte 3025mm

Is de keuken langer dan 3020 dan moet je inderdaad of een kastje verkleinen of een ander blad kiezen.

In welke prijsgroepen die bladen vallen hangt af van de werkbladen leverancier waar je keukenzaak mee samen werkt (bijv. Jetstone, Arte, Dekker, etc.)

Een maatwerk kastje levert ook vaak een meerprijs op.
In ons geval komen beide bladen van Jetstone.

Snowy Ibiza = 3250 x1560mm
Bianco Drift = 3020 x1410mm
De vraag is of het in de prijsgroepen veel uit maakt.
Kiezen wij voor kwaliteit in het blad of kiezen we voor wat esthetisch mooi eruit ziet.
Kiezen wij voor 1 naad of voor een maatwerk kastje.
Ik hoop op een goede onderbouwing waarom we een van de 2 moeten kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• curkey
Eastblocker99 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:46:
[...]

Kiezen wij voor kwaliteit in het blad of kiezen we voor wat esthetisch mooi eruit ziet.
Als het qua maten maar een klein beetje scheelt, zou ik een maatwerk kastje verkiezen boven een minder mooi werkblad. Dat laatste is je eye catcher.

Dat gezegd hebbende, het kastje moet dan maar een subtiele wijziging hebben, en niet compleet uit de toon vallen in je ontwerp. Maar als het een verschil is van niet 60 cm maar 58 cm, dan kun je dat m.i. prima zo wegsmokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-09 09:45
Beste allemaal,
Ik lees alweer even mee hier voor hele nuttige tips en inzichten, en ondertussen alweer 6 (non-MDG) zaken bezocht voor een keuken in ons nieuwbouwhuis (oplevering Q2 '26). Ik heb een offerte bijgevoegd van de zaak waar we het fijnst en meest transparent zijn geholpen tot nu en zou graag wat feedback willen.
Qua layout zijn we er wel zeker van dat dit de beste oplossing is. Het lage gedeelde zou hooguit nog maximaal nog tot de tegenoverliggende muur verlengd kunnen worden, maar dat hoeft van ons niet.

> Zien jullie nog mogelijkheden om de prijs de drukken, of denken jullie dat dit een scherpe prijs is voor wat er geboden wordt?
> Algemene feedback over iets was we misschien gemist hebben :)

Onze wensen kort samengevat;
Hoge kastjes (nu 84,5cm van Schuller) en daardoor lage plint. Werkbladhoogte van 94cm omdat de vensterbank wrs deze hoogte krijgt. Fingerprint-proof fronten, het liefst staalblauw en als mogelijk volledig greeploos.
Ledstripje onder de klepkast in de hoek.
Afvalsysteem onder de oven, nu alleen groot uittrekfront ingetekend omdat het systeem van de zaak zelf echt belachelijk duur was in onze ogen.
Qua blad; Wit composieten blad, liefst 20 mm, van bijv. Kemi of Dekker (bijv. Venturo snow glans van Kemi, of Evora Quartz Easy moon). We zoeken een wit composiet blad met een klein detail er in (maar willen geen echte “marmeraderen”).

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-07 21:27
Wat stond er op de offerte? Als het voldoet aan wat je hebt ondertekend heb je weinig keuze, ben ik bang. Als je op papier hebt dat het een ander merk/bepaalde kwaliteit zou moeten zijn, kun je volgens mij iets, anders niet.
Wij hebben de offerte volledig uitgeplozen voordat we tekenden. Alle onduidelijkheden door gelopen en op papier antwoord laten bevestigen.

Je kunt natuurlijk wel verwijzen naar het gesprek en kijken of je er toch iets voor zou kunnen krijgen. Kijken hoe ver je komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Harmen op 06-12-2024 21:05 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 17-09 16:18
Bij Superkeukens kun je aangeven dat je zelf de apparatuur wilt bestellen, dan kun je bij de grote online winkels net wat goedkoper inkopen. Scheelt zeker op de eindprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:52
Prins32 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:35:
[...]

Je hebt toch een offerte gekregen waar alles op staat? Deze heb je ook ondertekent neem ik aan.

Als ik uitga van chatgpt:

Nee, de Cityline valt niet onder Keller Keukens, maar onder Nolte Küchen. Het is een specifieke lijn van Nolte die zich richt op compacte keukens, ideaal voor kleinere ruimtes zoals appartementen of stadswoningen.

Over de kwaliteit:

Keller
Keller-keukens staan bekend om hun solide bouwkwaliteit, waarbij duurzaamheid en gebruiksgemak centraal staan. Ze gebruiken kwalitatieve materialen, maar richten zich op betaalbaarheid, wat betekent dat sommige opties minder exclusief zijn dan bij duurdere merken.

Nolte
Nolte wordt vaak geprezen om zijn hoogwaardige afwerking en gebruik van luxe materialen. Het merk biedt meer premium-opties en staat bekend om zijn precisie en oog voor detail. Denk aan krasbestendige oppervlakken en innovatieve opslagoplossingen.

Dus ja, je zou hier eigenlijk een Nolte/Cityline verwachten tenzij anders aangegeven door de keukenboer of aangegeven op de offerte.
Zo even rond googelen lijkt cityline zeker een lijn van Keller te zijn. Nolte geeft ook 5 jaar garantie, dus die 2 jaar had al een teken kunnen zijn.

Wellicht dat de offerte en de kast nummers nog een hint kunnen geven, die van nolte zijn altijd eenvoudig te vinden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09 20:55
Afgelopen maand veel zaken bezocht. Tot nu toe een goed gevoel bij EHK overgehouden. De indeling zijn we ondertussen wel grotendeels over uit.

- Blad wordt dekton Taga 6 cm.
- Kleur van de kastjes Kashmir.
- Merk HÄCKER
- Kastenwand is 540 cm, eiland is 300 cm.
- Alle kasten onder werkruimte hebben we lades laten intekenen.
- Apparatuur: Siemens en Quooker.
- De bouwer heeft al grotendeels bepaald waar de keuken moet komen. Dus wij hebben ook besloten om hem op de plek te laten.

Hieronder aantal impressies. De tekeningen zijn helemaal up-to-date, de kleurimpressies zijn na ons laatste gesprek nog iets aangepast. Wat vinden jullie van de opstelling? Eventueel nog tips? Wij twijfelen zelf nog over welke quooker met of zonder gekoeld/bruis water en eventueel een tweede vaatwasser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PZX_p879Kcfl1JSe8S4IuAqidY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s3dxPGSFgPbpRbyJVPTD0bU3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xow0lLLlEpGBTzVUmtBm9JiXkSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Srpl9AZvhq7peUFtaIu2MgTC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfEvryieelTttZ98HEbMQl9XIvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uw29OFteyH8COnRQcQQIonsK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hv-2g372BCiPVcALl-j-jFipxqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvh1HcCDsUeFRss5xt2zQJ40.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMTZu3O23XQ3Y9RbGg0GFiKlZoQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjsvJPNO6gNht07GZMagvKXR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door jordy89 op 06-12-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Laatst online: 23:03
Nilsepils schreef op woensdag 4 december 2024 @ 17:51:

Het plan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur

- Kookplaat BORA PURU

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat was er 'negatief' aan de kastjes dan? Ik zit aan een nieuwe keuken te denken en voor de kastjes zelf denk ik... stukje spaanplaat. Dus een Ikea basis uitgebreid met panelen/fronten/blad etc. van elders lijkt me prima. Maar als de kastjes een slechte basis zijn dan hoor ik dat graag.

Op dit moment ook een Ikea keuken (zat al in m'n woning) die voorzien is van de meest cheape Ikea apparaten. Inmiddels al de oven en vaatwasser voor een beter apparaat moeten vervangen dus eigenlijk wil ik die wel gewoon gaan hergebruiken.

Tips voor goede locaties voor bladen/fronten en ervaringen daarmee hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:45
Rzaan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:14:
[...]

Wij hebben ook een IQ500, de KI51RADE0.
En een IQ700, de KI51FADE0.
Allebei vooralsnog prima.
Wij zijn ook op zoek naar een 140cm Siemens inbouwkoelkast en kwam tijdens het zoeken jouw reactie tegen. Hoe bevallen de koelkasten en welke raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
Je apparaten zijn Serie 6 van Bosch, de middenklasse. Dat is prima spul qua prijs/prestate. Je hebt nog serie 4 dat voordeliger is.

Anderzijds wijs je Etna en Pelgrim weer af, maar is dat nou zoveel slechter dan een Series 4?

Ik zou eens op de BSH site kijken welke lijn je het messte aanspreekt qua prijsgroep en qua specs (de adviesprijs slaat nergens op btw). En met dat lijstje dan eens naar andere merken kijken, wat vergelijkbare modellen doen. Ik denk dat dat dicht bijeen staat.

Check dan ook de garantie. Bij BSH kun je 5 jaar krijgen bij afname van 4 of meer producten.

Ga je voor beste prijs-prestatie of wil je goedkoop uit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
el flaco schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:55:
[...]

Ziet er mooi uit Diresco heb ik gehad in oude keuken is prima. Keukenkastenfabriek verhoogd de prijzen met 5% per 1-1 uitgaande van 8k voor de kasten bespaar je dus 400 als je voor 31-12 bestelt.
Gevoel van Diresco was prima inderdaad. We vinden de kleur alleen een stuk minder leuk dan de echte terrazzo. Ik gok dat we het voor lief gaan nemen.

Prijsupdate hadden ze ons al over gemaild inderdaad, maar thanks voor de heads-up!
einz schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:38:
[...]

Wat was er 'negatief' aan de kastjes dan? Ik zit aan een nieuwe keuken te denken en voor de kastjes zelf denk ik... stukje spaanplaat. Dus een Ikea basis uitgebreid met panelen/fronten/blad etc. van elders lijkt me prima. Maar als de kastjes een slechte basis zijn dan hoor ik dat graag.
Als je nu zelf tevreden bent met IKEA hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Het was een combinatie van lades die erg instabiel voelen (deels omdat ze leeg zijn, deels omdat die dingen in de showroom 1000 keer per dag open en dicht getrokken worden). En keuze in frontkleuren was ons te beperkt. Als je elders greeploze frontjes koopt zit je eigenlijk zo dichtbij de prijs van keukenkastenfabriek dat ik dan liever voor de upgrade ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Laatst online: 23:03
Nilsepils schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 08:48:
[...]

Gevoel van Diresco was prima inderdaad. We vinden de kleur alleen een stuk minder leuk dan de echte terrazzo. Ik gok dat we het voor lief gaan nemen.

Prijsupdate hadden ze ons al over gemaild inderdaad, maar thanks voor de heads-up!

[...]

Als je nu zelf tevreden bent met IKEA hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Het was een combinatie van lades die erg instabiel voelen (deels omdat ze leeg zijn, deels omdat die dingen in de showroom 1000 keer per dag open en dicht getrokken worden). En keuze in frontkleuren was ons te beperkt. Als je elders greeploze frontjes koopt zit je eigenlijk zo dichtbij de prijs van keukenkastenfabriek dat ik dan liever voor de upgrade ga.
Voor wat betreft de lades/deurtjes is het inderdaad wel prima hier. Al is de draaikast dan weer ruk. Een upgrade kan ook geen kwaad. Alleen dan met name dus het beslag en niet de kasten zelf denk ik.

Ik heb zelf de wens om een hoge kast tot aan het plafond te hebben, ik zie dat dat maatwerk bij de keukenkastfabriek ook niet kan. Wat dat betreft moet ik dus alsnog verder kijken/puzzelen. Dat is op zich oke. Diverse fabrikanten die weer fronten maken voor Ikea keukens (althans, die maten aanhouden) die kunnen dat soort dingen wel weer op maat leveren. Een beetje puzzelen maar oke. Overigens is er ook best wat voor te zeggen om zoveel mogelijk bij een partij te bestellen, mocht er wat mis zijn gaan ze niet naar elkaar wijzen en heb je een aanspreekpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22:45
Een vraag voor de mensen met een oven van 60cm i.p.v. 45cm. Benutten jullie de extra hoogte in de praktijk regelmatig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilsepils
einz schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 09:40:
[...]

Voor wat betreft de lades/deurtjes is het inderdaad wel prima hier. Al is de draaikast dan weer ruk. Een upgrade kan ook geen kwaad. Alleen dan met name dus het beslag en niet de kasten zelf denk ik.

Ik heb zelf de wens om een hoge kast tot aan het plafond te hebben, ik zie dat dat maatwerk bij de keukenkastfabriek ook niet kan. Wat dat betreft moet ik dus alsnog verder kijken/puzzelen. Dat is op zich oke. Diverse fabrikanten die weer fronten maken voor Ikea keukens (althans, die maten aanhouden) die kunnen dat soort dingen wel weer op maat leveren. Een beetje puzzelen maar oke. Overigens is er ook best wat voor te zeggen om zoveel mogelijk bij een partij te bestellen, mocht er wat mis zijn gaan ze niet naar elkaar wijzen en heb je een aanspreekpunt.
Ze werken bij KKF met opzetkasten, dan heb je wel een splitsing in je deur maar dan kun je met een plinthoogte van 12,5cm uiteindelijk tot een totale hoogte van 3,23m komen. Dan kun je veel geld uit gaan geven voor maatwerk, maar ik vond de opzetkasten er zelf in de winkel niet verkeerd uit zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
TNThomas schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:00:
Een vraag voor de mensen met een oven van 60cm i.p.v. 45cm. Benutten jullie de extra hoogte in de praktijk regelmatig?
Het hangt af van de gerechten die je maakt, sommige hebben rondom warmte nodig en dat verdeelt beter in een 60x60 oven. Ook kun je er bij gebruik als heteluchtoven meer dan één gerecht tegelijk in plaatsen. Dus kijk vooral hoe je de oven zou willen gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eelco74
TNThomas schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 10:00:
Ja wij benutten de hoogte regelmatig, maar dat hangt inderdaad wel af van wat je doet. Een grote kalkoen is een uitdaging in een 45cm oven net als 2 hoge bakblikken. En de warmte verdeling is beter, ook omdat je in een 45cm oven al snel te dicht op het bovenste element zit,.

Kom je culinair niet verder dan 2 diepvries pizza's dan zou een 45cm oven met hete lucht prima zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-09 09:33
Eastblocker99 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:46:
[...]

Heeft de keukenboer je al gevraagd of je de werkbladen bij de leverancier wilt gaan bekijken? Wij hebben die suggestie nu twee keer gekregen omdat volgens hun er toch best veel klanten zijn die na het zien van het hele blad een andere keus maken.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

curkey schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 06:46:
[...]

Je apparaten zijn Serie 6 van Bosch, de middenklasse. Dat is prima spul qua prijs/prestate. Je hebt nog serie 4 dat voordeliger is.

Anderzijds wijs je Etna en Pelgrim weer af, maar is dat nou zoveel slechter dan een Series 4?

Ik zou eens op de BSH site kijken welke lijn je het messte aanspreekt qua prijsgroep en qua specs (de adviesprijs slaat nergens op btw). En met dat lijstje dan eens naar andere merken kijken, wat vergelijkbare modellen doen. Ik denk dat dat dicht bijeen staat.

Check dan ook de garantie. Bij BSH kun je 5 jaar krijgen bij afname van 4 of meer producten.

Ga je voor beste prijs-prestatie of wil je goedkoop uit zijn?
Bedankt voor je reactie. We gaan ook nog bij een paar andere zaken kijken.
In hoeverre kan je nog onderhandelen bij Super Keukens?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Harmen schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:58:
[...]
Ik weet natuurlijk niet waar je wilt gaan kijken, maar voor een vergelijking zou je i-kook mee kunnen nemen. Hebben Nobelia en je kunt dat zeker met eigen apparatuur en/of werkblad combineren. Als je design past bij de standaard concepten kan het aanbod interessant zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
sjufke schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:57:
[...]

Heeft de keukenboer je al gevraagd of je de werkbladen bij de leverancier wilt gaan bekijken? Wij hebben die suggestie nu twee keer gekregen omdat volgens hun er toch best veel klanten zijn die na het zien van het hele blad een andere keus maken.
Zeker doen, wij waren bij dekker Zevenhuizen om ons blad in het groot te bekijken. Wij herkenden het niet , het verschil tussen zo’n kleine sample en het blad op 2x1 meter is levensgroot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
eelco74 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:10:
[...]

Zo even rond googelen lijkt cityline zeker een lijn van Keller te zijn. Nolte geeft ook 5 jaar garantie, dus die 2 jaar had al een teken kunnen zijn.

Wellicht dat de offerte en de kast nummers nog een hint kunnen geven, die van nolte zijn altijd eenvoudig te vinden.
Zowel Nolte als Keller geven 5 jaar op meubelen volgens de de eigen website.

Ik heb de type nummers opgezocht maar kon destijds niets vinden. Naam van de keuken was CK Home Design.
Type nummer bv ; GTO8078ILK2-1

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
Harmen schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:58:
[...]

Ik ben niet bekend met SK. Voor je apparaten kun je online wat zoeken, of bij de in dit topic genoemde zaken als Keukenloods een offerte laten opstellen. Dat geeft je wel de houvast die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMF
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-09 23:07

HMF

hope clouds observation

Kindrih schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 20:54:
[...]

Bij Superkeukens kun je aangeven dat je zelf de apparatuur wilt bestellen, dan kun je bij de grote online winkels net wat goedkoper inkopen. Scheelt zeker op de eindprijs.
Welke zaken raad je aan?
Pagina: 1 ... 490 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1