Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 14:56
darkfujita schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:35:
Ik ga even antwoord geven op mijn vorige gestelde vraag.

Ik ben nu offertes aan het opvragen voor alle apparatuur bij alle bekendere partijen (B&K, 123apparatuur, Keukenloods en Elektrowitgoed). Zijn er nog andere partijen die ik kan benaderen?
Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan en uiteindelijk in dec '23 de beste deal gesloten bij Veldkamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:49
martinus83 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:33:
[...]

Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan en uiteindelijk in dec '23 de beste deal gesloten bij Veldkamp.
Dankje, deze kende ik nog niet. Heb ze gelijk een mailtje gestuurd! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04 12:34
GermanPivo schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:51:
[...]

Ik zou zorgen dat je meer verlichting boven je blad hebt. Met verlichting in het looppad sta je al snel in je eigen schaduw te werken.
Ik heb nu ook middels een rails boven het looppad het keukenblad verlicht, en ik neem aan dat je niet volledig voorovergebogen zit te werken boven het werkblad aan de raamzijde. Tevens komen er nog twee wandlampen die ook nog de boel kunnen verlichten. Ik heb eigenlijk nu veels te veel lampen, maar ik plamuur ze liever dicht, dan dat ik nieuwe gaten moet boren in de toekomst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
PhoneTech schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:28:
[...]

Ik heb nu ook middels een rails boven het looppad het keukenblad verlicht, en ik neem aan dat je niet volledig voorovergebogen zit te werken boven het werkblad aan de raamzijde. Tevens komen er nog twee wandlampen die ook nog de boel kunnen verlichten. Ik heb eigenlijk nu veels te veel lampen, maar ik plamuur ze liever dicht, dan dat ik nieuwe gaten moet boren in de toekomst ;-)
Zie mijn fotos op de vorige paging (rotpunkt hoek keuken).
Daar hebben we boven een blad van 3x3 meter (hoek) 2 spotjes van ruim 1000 lm. Spot in naar beneden en spot twee op de kookplaat. Dit omdat de led strip nog in de plank, die boven de kookplaat komt, gemaakt moet worden.
Maar nu is het al licht genoeg. Ook nog twee spots boven oven kast in de andere hoek en eentje bij de vriezer. Wanneer ik alles wil dimmen is het eigelijk nog te licht met vier spotjes.
We hebben dan ook nog 1 hanglamp hangen, nu een losse fitting, deze op dim en een led stripje in de koffie nis aan geven genoeg licht om savonds nog wat eten en drinken te pakken, je handen te wassen etc.

De spots kunnen helemaal gedimt worden maar de minimale waarde is alles nog best goed verlicht.

En dichtplamuren, kan in theorie maar in praktijk ga je dat niet doen natuurlijk.

PS ons lichtplan is door een licht architecte zo uitgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-04 11:14
darkfujita schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:35:
Ik ga even antwoord geven op mijn vorige gestelde vraag.

Ik ben nu offertes aan het opvragen voor alle apparatuur bij alle bekendere partijen (B&K, 123apparatuur, Keukenloods en Elektrowitgoed). Zijn er nog andere partijen die ik kan benaderen?
Mijn kookplaat heb ik vorig jaar tijdens de black friday gekocht. Ik heb een paar mailtjes gestuurd om een indicatie van de laagste prijs te krijgen. Daarna bellen dat je akkoord wilt gaan met de laagste prijs - 100 euro. Het zijn dozenschuivers, dus vaak lukt het wel om wat extra korting te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aJvo0FWGvRoABH-DoTwAY4IHQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUwCFecjF44jmBexU81Oz7vB.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft er iemand een gevoel wat voor afwerkmateriaal is gebruikt bij de hoge kastenwand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:43
BaBoK schreef op donderdag 7 november 2024 @ 04:24:
[Afbeelding]

Heeft er iemand een gevoel wat voor afwerkmateriaal is gebruikt bij de hoge kastenwand?
Moeilijk te zeggen met een korrelige foto. Als het iets speciaals is, zou het Fenix kunnen zijn, de matte finish met anti-vingerafdruk nanocoating. Ook zie je frontjes met glas erin verwerkt, dus dat is een andere mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:50
BaBoK schreef op donderdag 7 november 2024 @ 04:24:
[Afbeelding]

Ik weet vrijwel zeker dat het de brons reflex is van Deco Legno.
https://decolegno.nl/collectie/product/fa84-reflex/

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
En als je het vergelijkt met glas, zoals deze Next125?

https://www.next125.com/nl/tijdschrift/glazen-keukenontwerp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05:09
@curkey @Kapitein Merijn het is een keuken die er in mei 20022 al stond, zie de volgende link;
https://www.instagram.com...igsh=MWphdnp5ZjVsM3c2aA==

Waren beide materialen toen al op de markt geïntroduceerd die jullie noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
Fenix bestaat al sinds 2013, dus ja. Glazen fronten weet ik niet, maar het lijkt mij ook niet iets wat vorig jaar op de markt is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:31
BaBoK schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:41:
@curkey @Kapitein Merijn het is een keuken die er in mei 20022 al stond, zie de volgende link;

Ik denk ook dat het de Reflex is van Decolegno.
Tristar / MadeByDas kan dat leveren.

Heb het (nog) niet bij andere keukenmerken in assortiment gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:50
BaBoK schreef op donderdag 7 november 2024 @ 09:41:

Jazeker.
MadebyDas heeft hem inderdaad al langer in het assortiment maar een interieurbouwer kan dat ook voor je bestellen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmdzonnet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-04 15:28
Wij hebben onze keuken gekocht bij Gerwens Küchen in Gronau en hebben gesproken met Berthold Bült.
Samengevat: wij zijn heel blij met het hele traject van begin tot levering, installatie en nazorg. Resultaat: een keuken naar wens, van degelijke kwaliteit en vooral mooie prijs.

Eerst hebben wij offertes aangevraagd in NL en in Duitsland, maar uiteindelijk voor Gerwens gekozen. Desondanks kwam Berthold toch nog met goede aanvullende verbeteringen en alternatieven, zoals apparatuur, keukenindeling en constructies. Uiteindelijk heeft hij een veel beter ontwerp gemaakt, dat praktischer is en helemaal aan onze keukenwensen voldoet.

Vanwege onze grote verbouwing, veranderden wij steeds van indeling, apparatuur en afmetingen van de keuken. Zelfs tot 3 weken voor levering en plaatsing. Totaal geen gedoe, altijd flexibel en met volle medewerking.
Berthold blijft sympathiek en meedenkend met ons als klant. Tip: blijf voor kwaliteit gaan en met Berthold kan je onderhandelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:42
We hebben nu een half jaar een vaatwasser met varioscharnier.

Nu loopt de vaatwasser heel stroef als we deze omhoog doen. Hij schuift een soort van over de keukenfront. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 26-04 16:56
Draakje5 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:19:
We hebben nu een half jaar een vaatwasser met varioscharnier.

Nu loopt de vaatwasser heel stroef als we deze omhoog doen. Hij schuift een soort van over de keukenfront. Meer mensen last van?
Zelf niet, maar op het werk wel gehad. Haal het frontje er een keer af, want er zit iets tussen het scharnier. Doe je daar niets aan, dan gaat de boel echt heel erg stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-04 12:42
Gisteren opnieuw in de keukenzaak geweest en de materialen bij elkaar uitgezocht. Iemand ervaring met dit composieten blad? Betreft een 'Artestone devesos'
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIgcM48x9HRpkxuDPar6XLHNnuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSzbBjr5l6TOOF4kW2X0qnAN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 17:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sfSmyS-TS_f6JU9BN3phCvY2LQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcQWe31yOmlsBHS93TcDdbga.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe keuken word vandaag eindelijk gemonteerd, later deze week een update :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06:59
Morex schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:13:
Gisteren opnieuw in de keukenzaak geweest en de materialen bij elkaar uitgezocht. Iemand ervaring met dit composieten blad? Betreft een 'Artestone devesos'
[Afbeelding]
Geen ervaring met het blad, maar wel de vraag wat voor frontjes je hebt gekozen en welke kleur dit is. En in welke keukenzaak ben je geweest? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:26
Prins32 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 11:50:
[...]

Geen ervaring met het blad, maar wel de vraag wat voor frontjes je hebt gekozen en welke kleur dit is. En in welke keukenzaak ben je geweest? :)
Op het frontje zit een sticker met Keller, de lijkt op Saliegroen als ik het goed zie.
https://www.kellerkeukens.nl/keller-dealers/dealers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:39
Morex schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:13:
[Afbeelding]
Schitterend blad, gezien bij Leicht Amsterdam. In de showroom hebben ze het op 2 "eilanden" die ook actief gebruikt worden bij demonstraties. Als je in de buurt woont zou ik er eens gaan kijken. Aan 1 kant hebben ze het ook als zijwand, in verstek gezaagd. Plaatje voor het idee:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB4KbXmzQYDhmIsGSJUA05KaJSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYQWLAkQGehbm5KwQ00jLsMk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
vraagje tussendoor, hoe ver kan een aanrechtblad in composiet of keramiek overhangen over de steun van een kastje? weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-04 08:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Ik kom me ook maar even melden nu we op keuken-shop-tocht zijn. Het is onze eerste keer keuken kopen. Wij zijn eerst nog in het traject om een aannemer te vinden voor doorbreken woonkamer/keuken en aanbouw realiseren en dus hebben we daar nog geen definitieve offerte. De eerste was veel te duur en dus moeten we een aantal wensen schrappen. Om uberhaupt aannemers te krijgen die langs willen komen is een uitdaging zeg.... Totdat we een definitieve deal met aannemer hebben, is het budget voor keuken dus ook nog even spannend. We hopen voor 20k klaar te kunnen zijn, meer dan 25k wordt te gek. (incl monatge etc)

Van de week bij Kvik Zwolle geweest, vandaag bij DB Arma in Nunspeet. Kvik gekozen omdat we daar bij het langslopen afgelopen tijd wel keukens in de etalage zagen die ons erg aanspraak. Fijn gesprek, met prettig gevoel weggelopen. Bij DB Arma was het niet meekrijgen van een offerte maar alleen een "richtprijs" toch wel een domper... Ik weet nu dus niet eens exact welke kookplaat mevrouw heeft bedacht en pas bij een toezegging op samenwerking komt er tekeningen, plaatjes en specificaties. Na het lezen van de OP ook wel wat 'fouten' gemaakt, ik zei al tegen mijn vriendin dat het niet gek is dat de prijs midden in onze range ligt die we opgaven. Maar wat als we gewoon 5k onder ons daadwerkelijke range hadden gezegd. Was hun eerste aanbod dan ook 5k minder?

We willen langs een 6m wand een rechte keuken met een drietal hoge kasten en verder enkel laag. Plus een eilandje om aan te preppen (geen spoel/kook), zitplekje met twee krukken en verder kastjes voor opbergruimte. Geen downdraft afzuiging gewenst. Wel een 3fase kookplaat, minstens 5 pits. Een flexzone voor grote pannen is fijn, huidige optie van Kvik is de PIV975DC1E van Bosch, die heeft een 32cm in het midden. Groot zat. Vaatwasser vooral stil, verder geen wensen voor.

Onderstaand is van Kvik, met Bosch serie8 apparatuur kwamen zij op een totaal van
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
, en dan is daar al een korting van 2400 in verrekend omdat er een gratis montage actie is tot eind deze week. De kookplaat los was ergens anders al voor de helft van de prijs te vinden. Kvik zegt natuurlijk niet te onderhandelen, hoe zijn daar de ervaringen mee? Er is toch vast wel wat te handje-klap'en? (kon ik zo snel in terugzoeken niet vinden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KB8bS0h8FjPSN8wRGCouv586Ikk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kOV55ZDz0EtOvqWLDswXnZI3.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPPAptgGiCYDE0WlvHodpLr_Ml8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/QHeHkzxaPR5pKdgOuT19JKLb.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIMp9kiV780Rp5D6Zw31qXQx_Q4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ZSFUqIIvP95IxcW3GCJ4MjOI.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wovz98ukO0CsDYmRiEgNKEHChFY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2A6IYxRQs2sPAqSrFaSSfhLO.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bkzj-zcQunmwZ1V9s4Mm-naPChs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/SglFIeDbbj7JxivsIvRBsRBE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Emio6MkywcyBasWVOYEQKG3GFbM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OiVKwBG6qJbiTYhNYv0uScVA.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Xa_RrNuCGT9QZE9HoZLlwZiVXE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/kOV55ZDz0EtOvqWLDswXnZI3.png?f=fotoalbum_tile

Ik zou graag willen weten of er nog tips zijn voor een fijne keukenzaak in specifiek de regio (Noord-)Veluwe.

Handige tips die we wel van DB Arma kregen was om de wasbak nog een stukje naar links te plaatsen, voor meer ruimte naast kookplaat. En mijn vriendin viel op dat de draairichting van de koelkastdeur nu verkeerd getekend staat. Hebben jullie nog algemene tips wat layout etc betreft?

We zijn opzoek naar een knat-en-klaar oplossing, zo min mogelijk zelf doen bij voorkeur. Maar als ik dan zie dat er per apparaat nog eens 95 euro aansluitkosten gerekend worden vraag ik me af wat er meer gedaan moet worden dan een stekkertje in het stopcontact.... Dat lukt mij ook wel ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Ducksy88 op 08-11-2024 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-04 15:27
Heeft iemand hier ervaringen met 3rd party keukendeurtjes voor IKEA keukens?

Ik ga begin volgend jaar verhuizen en één van de dingen die hard aangepakt moet worden is de keuken.
Toevallig zijn wat vrienden van me net verhuisd die ook een nieuwe keuken gaan kopen, en die hebben dan een twee jaar oude IKEA keuken over met eiken deurtjes van Houtmerk. Deze zou ik gratis van ze mogen hebben, dat betreft dan 2 ladekasten 80cm, 2 ladekasten 60cm en een vaatwasser.

Dat is wat beperkt, en zal dus aangevuld moeten worden met extra kasten. Echter vind ik de deurtjes die ikea aanbiedt niet echt geweldig, dus ik zou de deurtjes voor de aanvullende kasten ergens anders moeten bestellen.

De eerste opzet waar ik op uit kom is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmNQ_TMM5oyg1RYDm4pzVo4m1M4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EaCJa98yq84Q8MpnJHTumyz1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCMBrtdwouMOFMELoyrXuxQJ8bg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HXhnfXaqAumfDoiLKnbvsdcX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZtKzwuGsny9XXlg6fF65XafoZY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a534b8qKfMWLpJqTYpKjHeJb.png?f=fotoalbum_large

Voor de kookplaat en oven heb ik besloten een fornuis te nemen. Dit zal een Boretti MLI95BZW of SMEG CPF9IPAN worden.

Twee (of drie) dingen waar ik mee zit:
Het wel/niet open maken van de ruimte met een draagbalk, zowel de muur naar de bijkeuken als die tussen de woonkamer en de keuken zijn dragende muren. Dus daar zal een redelijk kostenplaatje aan zitten.
Waar de keukenkast deurtjes te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ducksy88 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:51:
Ik kom me ook maar even melden nu we op keuken-shop-tocht zijn. Het is onze eerste keer keuken kopen. Wij zijn eerst nog in het traject om een aannemer te vinden voor doorbreken woonkamer/keuken en aanbouw realiseren en dus hebben we daar nog geen definitieve offerte. De eerste was veel te duur en dus moeten we een aantal wensen schrappen. Om uberhaupt aannemers te krijgen die langs willen komen is een uitdaging zeg.... Totdat we een definitieve deal met aannemer hebben, is het budget voor keuken dus ook nog even spannend. We hopen voor 20k klaar te kunnen zijn, meer dan 25k wordt te gek. (incl monatge etc)

Van de week bij Kvik Zwolle geweest, vandaag bij DB Arma in Nunspeet. Kvik gekozen omdat we daar bij het langslopen afgelopen tijd wel keukens in de etalage zagen die ons erg aanspraak. Fijn gesprek, met prettig gevoel weggelopen. Bij DB Arma was het niet meekrijgen van een offerte maar alleen een "richtprijs" toch wel een domper... Ik weet nu dus niet eens exact welke kookplaat mevrouw heeft bedacht en pas bij een toezegging op samenwerking komt er tekeningen, plaatjes en specificaties. Na het lezen van de OP ook wel wat 'fouten' gemaakt, ik zei al tegen mijn vriendin dat het niet gek is dat de prijs midden in onze range ligt die we opgaven. Maar wat als we gewoon 5k onder ons daadwerkelijke range hadden gezegd. Was hun eerste aanbod dan ook 5k minder?

We willen langs een 6m wand een rechte keuken met een drietal hoge kasten en verder enkel laag. Plus een eilandje om aan te preppen (geen spoel/kook), zitplekje met twee krukken en verder kastjes voor opbergruimte. Geen downdraft afzuiging gewenst.

Onderstaand is van Kvik, met Bosch serie8 apparatuur kwamen zij op een totaal van
***members only***
, en dan is daar al een korting van 2400 in verrekend omdat er een gratis montage actie is tot eind deze week. De kookplaat los was ergens anders al voor de helft van de prijs te vinden. Kvik zegt natuurlijk niet te onderhandelen, hoe zijn daar de ervaringen mee? Er is toch vast wel wat te handje-klap'en? (kon ik zo snel in terugzoeken niet vinden)

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik zou graag willen weten of er nog tips zijn voor een fijne keukenzaak in specifiek de regio (Noord-)Veluwe.

Handige tips die we wel van DB Arma kregen was om de wasbak nog een stukje naar links te plaatsen, voor meer ruimte naast kookplaat. En mijn vriendin viel op dat de draairichting van de koelkastdeur nu verkeerd getekend staat. Hebben jullie nog algemene tips wat layout etc betreft?
Mooie ruimte om een keuken te realiseren.

Wat betreft DB Arma, normaal gesproken krijg je daar juist een mooi gespecificeerde offerte op onderdeel niveau. Iets waar ze zich in onderscheiden van veel andere keuken zaken. Opvallend dat ze in deze situatie afscheid genomen hebben van die werkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Ja, het wordt met de uitbouw een hele grote open ruimte van 6 bij 6. Plek zat dus.

DB Arma kan trouwens wél een 65cm blad zonder meerprijs leveren, kastjes blijven 60 diep. Ook is daar binnenzijde in kleur en een smetrand meegerekend. Maar we vinden de deurtjes met greep van Kvik wel een stuk mooier dan een greeploze bij Arma (want de grepen daar spraken ons geen van alle aan). Waarom ze afgestapt zijn hiervan, of specifiek aan ons dat niet wilde meegeven nu is me een raadsel. @SquareOne kun jij wat zeggen over verschil in kwaliteit tussen kvik en de DB Excellentic keukens?

Die 5cm extra blad ruimte spreekt me dan wel weer erg aan. Maar met een werk-eiland zonder kook/spoel is ook daar genoeg ruimte... Keuzes keuzes....

edit: net offerte van Keukenloods voor 5.5k voor de apparatuur waar Kvik 9k voor vraagt. Dat is toch een flink verschil! Is het normaal om dan daar te kopen en wel tijdens montage door de kvik monteurs te laten plaatsen?

We hebben nu geen achterwand of spatscherm bij de kookplaat. Dat is natuurlijk vlek gevoelig, hoe zijn ervaringen met speciale verf daarvoor? Is dat echt zo goed schrobbaar als fabrikanten beweren? Ook is stucwerk (wat er komt) niet heel sterk, ik ben bang dat een keertje met een gietijzeren pan iets te lomp doen al genoeg is voor butsen en beschadigingen. Zijn daar nog speciale stuc-soorten of manieren voor?

[ Voor 45% gewijzigd door Ducksy88 op 08-11-2024 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83

We willen langs een 6m wand een rechte keuken met een drietal hoge kasten en verder enkel laag. Plus een eilandje om aan te preppen (geen spoel/kook), zitplekje met twee krukken en verder kastjes voor opbergruimte. Geen downdraft afzuiging gewenst.

***members only***

[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

We zijn opzoek naar een knat-en-klaar oplossing, zo min mogelijk zelf doen bij voorkeur. Maar als ik dan zie dat er per apparaat nog eens 95 euro aansluitkosten gerekend worden vraag ik me af wat er meer gedaan moet worden dan een stekkertje in het stopcontact.... Dat lukt mij ook wel ;)
Wij hebben ook best veel tijd in een KVIK Mano keuken gestoken. Omdat de apparatuur daar zo duur was begon dat met het afprijzen van de apparaten. Quooker 3099>2699 was aanbod 1, na mijn terugkoppeling werd dat 2099. Op alle andere apparatuur 15 tot 30% korting.

Op kasten etc, niks te onderhandelen inderdaad.

Uiteindelijk daar een offerte getekend waarbij we alleen de vaatwasser bij KVIK zouden afnemen.
Eenmaal getekend verliep het traject daarna zo enorm stroef, incl fouten in de tekening, dat we de hele order hebben geannulleerd. Dit ging niet zonder slag of stoot natuurlijk.

Het is dus geen KVIK geworden maar een Rotpunkt keuken.

Kortom, teken niet, tot je er helemaal uit bent!

PS was vestiging Den Bosch, onze ervaring was slecht met deze mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:50
We willen langs een 6m wand een rechte keuken met een drietal hoge kasten en verder enkel laag. Plus een eilandje om aan te preppen (geen spoel/kook), zitplekje met twee krukken en verder kastjes voor opbergruimte. Geen downdraft afzuiging gewenst. Wel een 3fase kookplaat, minstens 5 pits. Een flexzone voor grote pannen is fijn, huidige optie van Kvik is de PIV975DC1E van Bosch, die heeft een 32cm in het midden. Groot zat. Vaatwasser vooral stil, verder geen wensen voor.

Onderstaand is van Kvik
Eerder was hier @LaydC met een zeer slechte ervaring met Kvik. Aanschaf gaat prima, maar daarna ben je wel wat aan de goden overgeleverd, zeker als de montage niet goed gaat. Verschilt per locatie, maar wees op je hoede want het heeft met de organisatiestructuur van Kvik te maken (hoofdkantoor in Denemarken, franchisers in NL, niet aangesloten bij brancheorganisatie).
Als ik me niet vergis heeft @macfocus een prettige, regionale keukenleverancier uit het oosten van het land. Zoek even in dit forum naar zijn keuken ter inspiratie.

Verder tip: ik zou het eiland iets verlengen, het komt nu wat ielig over bij die lange rechte keuken tegen de wand. Volgens mij kan het makkelijk, ondanks de naar binnen draaiende deuren links en rechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 13:21
Frieda schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:33:
vraagje tussendoor, hoe ver kan een aanrechtblad in composiet of keramiek overhangen over de steun van een kastje? weet iemand dat?
Ik heb hier een bar/ nis van ca 40cm diep. Maar ook aan de kopse kant een overhang van het keramiek werkblad van ca 25cm. Dus in de volledige hoek heb ik een overhang.

Steenproject heeft hiervoor bij een verdikt blad (24mm) een metalen profiel onder het werkblad verlijmd tegen ‘doorbuigen’. Zal dit weekend wel even foto maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Frieda schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:33:
Het hangt van de dikte van je blad af. Als je 20mm kiest, dan hebt je vrij snel ondersteuning nodig. Met 60mm kun je een aardig stuk overbruggen.

In mijn eigen keukenontwerp voorzie ik in een overhangend bargedeelte van 1400mm breed en 300-350mm diep, maar daar hebben ze op de kopse kant een stollenwand voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-04 19:42
Toke_gt schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:11:
[...]

Eerder was hier @LaydC met een zeer slechte ervaring met Kvik. Aanschaf gaat prima, maar daarna ben je wel wat aan de goden overgeleverd, zeker als de montage niet goed gaat. Verschilt per locatie, maar wees op je hoede want het heeft met de organisatiestructuur van Kvik te maken (hoofdkantoor in Denemarken, franchisers in NL, niet aangesloten bij brancheorganisatie).

[...]

Als ik me niet vergis heeft @macfocus een prettige, regionale keukenleverancier uit het oosten van het land. Zoek even in dit forum naar zijn keuken ter inspiratie.

Verder tip: ik zou het eiland iets verlengen, het komt nu wat ielig over bij die lange rechte keuken tegen de wand. Volgens mij kan het makkelijk, ondanks de naar binnen draaiende deuren links en rechts
Yep, ik heb zaken gedaan met Satink.
Per saldo ook en best grote jongen, maar geen Mandemakers relaties (wat voor mijn een hele harde eis was) en gewoon normale verkoop.
En fouten maken ze allemaal, maar ze zijn wel netjes opgelost.
Wij hadden zeer prettige en kundige monteurs.
Zitten in Zwolle zuid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
curkey schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:30:
[...]

Het hangt van de dikte van je blad af. Als je 20mm kiest, dan hebt je vrij snel ondersteuning nodig. Met 60mm kun je een aardig stuk overbruggen.

In mijn eigen keukenontwerp voorzie ik in een overhangend bargedeelte van 1400mm breed en 300-350mm diep, maar daar hebben ze op de kopse kant een stollenwand voorzien.
dankjewel voor je reactie! ik wil eigenlijk het keukenblad naast de kastjes aan de zijkant nog een stuk laten doorlopen (kopse kant), zodat een deel van mijn eettafel eronder past en ik de tafel als ik eters krijg een stukje kan verplaatsen. het lijkt erop dat het blad ~40mm dik gaat worden dus dan zou ik best een eind kunnen komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Frieda schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 00:39:
[...]

dankjewel voor je reactie! ik wil eigenlijk het keukenblad naast de kastjes aan de zijkant nog een stuk laten doorlopen (kopse kant), zodat een deel van mijn eettafel eronder past en ik de tafel als ik eters krijg een stukje kan verplaatsen. het lijkt erop dat het blad ~40mm dik gaat worden dus dan zou ik best een eind kunnen komen :)
Met 40mm kun je wel een stuk overhang maken. Zeker als het een stuk blad is waar je niet op leunt. Dat is bij mijn bar wel het geval, en dan moet je een 20 mm blad toch steun geven. Het had wellicht met stalen steunen nog gekund, maar de keukenboer vond 1400 mm overbrugging net iets té. Met een 30 mm had hij wel staal gebruikt ipv een stollenwand, om zo overhang te kunnen maken in een hoek.

Kostentechnisch ben ik voor een 20 mm blad gegaan, en dus de stollenwand als compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

[...]
(hoofdkantoor in Denemarken, franchisers in NL, niet aangesloten bij brancheorganisatie).
Ze zijn, aldus hun Algemene Voorwaarden aangesloten bij Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).
Ik lees in de Google reviews heel uiteeinlopende ervaringen. De slechte gaan vrijwel allemaal over de installatie/montage door beunhazen, jongens die nog geen jaar ervaring hebben etc. Vestiging Zwolle heeft uitstekende recensies overigens. We gaan het onderwerp 'montage' wel dus nog even bespreken.
Ik heb juist het gevoel dat het zo massief groot wordt bij langer maken. Het doet me dan heel erg denken aan de pass van een restaurant (te lang in de horeca gewerkt ;) Anders dan esthetisch hebben we geen noodzaak voor een groter eiland; het voelt nu al alsof we meer ruimte krijgen dan we nodig hebben :9 Maar mijn vriendin kwam met dezelfgde gedachte dus we gaan het wel een keer laten intekenen om wat meer gevoel erbij te krijgen. Bedankt voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ducksy88 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:58:
[...]

Ze zijn, aldus hun Algemene Voorwaarden aangesloten bij Centrale Branchevereniging Wonen (CBW).
Ik lees in de Google reviews heel uiteeinlopende ervaringen. De slechte gaan vrijwel allemaal over de installatie/montage door beunhazen, jongens die nog geen jaar ervaring hebben etc. Vestiging Zwolle heeft uitstekende recensies overigens. We gaan het onderwerp 'montage' wel dus nog even bespreken.
Niet elk filiaal is daarbij aangesloten, dus check dit goed.
Topic waarnaar ik verwees is dit Ontevreden over afwerking keuken, hulp gevraagd
Daar lijkt het al misgegaan bij de tekening en vervolgens dramatisch mis bij montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
(...) Bij DB Arma was het niet meekrijgen van een offerte maar alleen een "richtprijs" toch wel een domper... Ik weet nu dus niet eens exact welke kookplaat mevrouw heeft bedacht en pas bij een toezegging op samenwerking komt er tekeningen, plaatjes en specificaties. (...)
Interessante opmerking.

Ik had iets dergelijks bij DB Avanti (Kesteren). Bij het eerste ontwerp kreeg ik een document met de plattegrond en wat 3D renderings. In de mail een simpele breakdown van de kosten (kasten € X, werkblad € Y, apparatuur € Z, etc). Goed genoeg om te bepalen dat we ballpark zouden moeten kunnen uitkomen.

In de vervolgafspraken op zich prima gesprekken gehad en goed bepaalde ontwerpideeën doordacht. Dat was positief, omdat dat ons enorm hielp na te denken over wat we wel en niet wilden. Echter, in de mails erna kreeg ik niets anders dan een PDF met de bijgewerkte 3D renders.

Ik heb ze meerdere malen om een speclijst gevraagd en om een bijgewerkte kostenraming. Ik had namelijk geen idee welke apparatuur erin kwam, behalve dan dat het Neff was (hun huismerk), en dat het "rondom ons budget" zou zijn qua kosten. Alleen tijdens het gesprek zag ik typenummers voorbijvliegen in de designtool, dus waarom ze die niet even kunnen delen via de mail? Rrraaarrr.

Uiteindelijk ben ik maar opgehouden met vragen en ben ik verder gegaan met twee an de andere kandidaten. Vreemde werkwijze, en best zonde als je zo potentieel € 25-30k laat schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Ducksy88 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:08:
Ja, het wordt met de uitbouw een hele grote open ruimte van 6 bij 6. Plek zat dus.

DB Arma kan trouwens wél een 65cm blad zonder meerprijs leveren, kastjes blijven 60 diep. Ook is daar binnenzijde in kleur en een smetrand meegerekend. Maar we vinden de deurtjes met greep van Kvik wel een stuk mooier dan een greeploze bij Arma (want de grepen daar spraken ons geen van alle aan). Waarom ze afgestapt zijn hiervan, of specifiek aan ons dat niet wilde meegeven nu is me een raadsel. @SquareOne kun jij wat zeggen over verschil in kwaliteit tussen kvik en de DB Excellentic keukens?

Die 5cm extra blad ruimte spreekt me dan wel weer erg aan. Maar met een werk-eiland zonder kook/spoel is ook daar genoeg ruimte... Keuzes keuzes....

edit: net offerte van Keukenloods voor 5.5k voor de apparatuur waar Kvik 9k voor vraagt. Dat is toch een flink verschil! Is het normaal om dan daar te kopen en wel tijdens montage door de kvik monteurs te laten plaatsen?

We hebben nu geen achterwand of spatscherm bij de kookplaat. Dat is natuurlijk vlek gevoelig, hoe zijn ervaringen met speciale verf daarvoor? Is dat echt zo goed schrobbaar als fabrikanten beweren? Ook is stucwerk (wat er komt) niet heel sterk, ik ben bang dat een keertje met een gietijzeren pan iets te lomp doen al genoeg is voor butsen en beschadigingen. Zijn daar nog speciale stuc-soorten of manieren voor?
Een jaar of drie geleden voerden ze 3 merken.
Nobila
Rotpunkt
Tristar / madebydas

Volgens mij is Excellentic Rotpunkt. Kijk anders eens in de brochure of daar meer grepen in staan dan in de showroom. Soms is niet alles beschikbaar in de showroom. Daarnaast; grepen hebben over het algemeen standaard boringen dus een greep van een ander merk past vaak ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Toke_gt schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 09:11:
[...]

Niet elk filiaal is daarbij aangesloten, dus check dit goed.
Topic waarnaar ik verwees is dit Ontevreden over afwerking keuken, hulp gevraagd
Daar lijkt het al misgegaan bij de tekening en vervolgens dramatisch mis bij montage.
Ik heb van filiaal Zwolle de voorwaarden doorgestuurd gekregen, hier zal het dus wel het geval zijn. Dat topic heb ik gezien, niet tot het eind doorgelezen nog. Je ziet wel duidelijk verschil in ervaringen/recensies per franchise wat betreft montage kwaliteit en gelukkig nog weinig horrorverhalen mbt Zwolle gevonden 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 14:19
Persoonlijk was ik bij Kvik vooral teleurgesteld in de prijs/kwaliteit verhouding.

Kan natuurlijk per indeling verschillen... Maar zowel een Schuller van Superkeukens, een Nobilia van Keukenloods of een Bruynzeel waren bij mij allemaal goedkoper. Terwijl daar veel meer flexibiliteit was qua kasten, frontjes, greepjes en de lades er degelijker uit zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Ducksy88 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 12:46:
[...]

Ik heb van filiaal Zwolle de voorwaarden doorgestuurd gekregen, hier zal het dus wel het geval zijn. Dat topic heb ik gezien, niet tot het eind doorgelezen nog. Je ziet wel duidelijk verschil in ervaringen/recensies per franchise wat betreft montage kwaliteit en gelukkig nog weinig horrorverhalen mbt Zwolle gevonden 🤞
Dat is goed te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31

Van de week bij Kvik Zwolle geweest,

..........

Pfff, wat raar dat ze per apparaat ineens extra gaan rekenen. Dat is bij direct een slecht gevoel. Ik heb de andere ervaringen hier gelelzen en zou dan alleen Kvik Zwolle overwegen..
Succes!

Het eiland zou ik wel vergroten, gelijk met de kasten van de achterwand. Zo ies het wel erg klein. Je wint er heel veel mee qua opberg en snijruimte en zo te zie heb je de ruimte.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• martijn1p
Laatste half jaar heb ik hier (opnieuw) veel meegelezen. Hierbij mijn input mbt onze zelfbouw keuken. Hoop dat anderen er misschien ook wat aan hebben.

Qua afmetingen is het een vrij compacte keuken. Door het eiland om de hoek te buigen en een kleine overhang te maken bij de bar hebben we alsnog redelijk wat aanrechtblad.

Detail voor zelfbouw:
-Zwarte corpus binnenkasten van ikea. Leuk detail is dat we ook zwarte scharnieren hebben in de binnenkasten. Plafond hoge kasten is eikenhout en lage kasten Arpa fenix.
-Door kleine aanpassing in de 80cm ladekast van Ikea past hier een Bora Puxu in. Eenvoudig zelf te realiseren
-Oven wat hoger gepositioneerd, door Neff slide&hide is dit mogelijk omdat de deur volledig wegvalt. Onder de oven hebben we daardoor drie hoge binnenlades
-Vanwege de overhang in de hoek is het blad opgedikt naar 24mm en met een metalen profiel verstevigd. Blad is merk Marazzi, Taj mahal, keramiek

In het verlengde van de keuken hebben we nog drie plafondhoge kasten. Verder qua materiaal 178cm siemens koelkast, 178cm vriezer, XL vaatwasser. Waar het kan achter de deuren gekozen voor zoveel mogelijk binnenlades

Totaal all in incl leidingwerk ca 22K.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOEYM3TUVzEv0NuGsCKI35iwVfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IhHU0iA3DcBDHiMEAjG88D6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_g59R1WLtpIagLrPT8Nc_EQo9h8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQ5mbXQm6apnVqym6Giw8auY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_e_mr3iiev_8urFcW9w9d-w5Mr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/16YfFO4cnpDLkv0wppfok13a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hh4SY3C74jqh6ZSDGIU86X7Yngg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khEphS7CYkJVHfwBNeC8jsPI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7k3PGZnXXkOD4te6rsLzEeT9Rw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/914l7CE8x65y1l7iq0pRdNWK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PduOcODIEe255fvDmq0rcqhpPzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZ0T0gxwiAn1oFBGGhkehQ7A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xj65Qn00JOZaTyCStIBZWN7fk0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DqkV7Jb427O2StbHxnrx0ptl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:10
@martijn1p ziet er goed uit! Ik zit er ook aan te denken om zelf de keuken samen te stellen met Ikea kasten, custom frontjes en zelf apparatuur en blad regelen.

Waar heb jij je fronten vandaan?
De zwarte scharnieren komen niet bij IKEA vandaan gok ik. Waar heb je die vandaan?
Kan je wat uitweiden over de aanpassingen die nodig waren om de kookplaat in de 80cm kast te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn1p
_kilian_ schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:07:
@martijn1p ziet er goed uit! Ik zit er ook aan te denken om zelf de keuken samen te stellen met Ikea kasten, custom frontjes en zelf apparatuur en blad regelen.

Waar heb jij je fronten vandaan?
De zwarte scharnieren komen niet bij IKEA vandaan gok ik. Waar heb je die vandaan?
Kan je wat uitweiden over de aanpassingen die nodig waren om de kookplaat in de 80cm kast te krijgen?
Fronts zijn van houtmerk. Ook zij verkopen extra accessoires als scharnieren, verstelbare poten, de wandplank met spots, extra houten of stalen elementen/ kolommenkasten etc. Op hun site staan overigens ook veel planningsvoorbeelden van keukenopstellingen die je direct in de ikea configurator kan halen. In hun showroom kun je ook inspiratie opdoen. Alle elementen zoals dekpanelen, wandplank, hoogte plints wordt op maat gemaakt. Dit biedt veel flexibiliteit. Zo hebben we voor extra werkruimte ook een 65cm diep werkblad tegen de muur aan.

In de 80cm ikea corpuskast moet in de zijkanten een inkeping van ca 2 cm diep worden gemaakt. Niet over de volledige diepte. Ik kan hiervoor een technische tekening met je delen.

Fronts zijn hoogwaardige fronten, dus houtmerk was in mijn totaalbudget de grootste kostenpost. Daarbij verwacht ik dat je bij traditionele keukenzaak voor hout en arpa fenix/ 5 hoge kasten + overige delen al snel naar 30K gaat. Mij iets te gortig, vandaar ook de keuze voor keramiek ipv kwartsiet. In onze vorige woning hadden we wel kwartsiet, maar moet zeggen dat het blad van Marazzi een goede benadering is van het echte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-04 19:04
Weet iemand hier of het nodig is om de koolstoffilters of andere filters in de afzuiging te laten als je de afzuiging naar buiten toe hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-04 16:49
Jeroenon schreef op zondag 10 november 2024 @ 11:35:
Weet iemand hier of het nodig is om de koolstoffilters of andere filters in de afzuiging te laten als je de afzuiging naar buiten toe hebt?
Vetfilters/vangers wel, koolstof niet. Dat scheelt een hoop geluid en capaciteit qua afzuiging

Tenzij je de buren niet met de frituurlucht wilt opzadelen 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxdevries13
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 25-03 21:01
Hi! Heeft iemand ervaring met het inkopen van keukenapparatuur bij een partij als Keukenloods?
Afgelopen weekend was ik er voor de aankoop van inductie met afzuiging, koelkast, oven en vaatwasser. Er is meteen korting mogelijk op basis van de code die hij op zijn scherm ziet. Hoe kan ik de onderhandeling het beste aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-04 04:36

Squats

Wereldreizende tweaker

maxdevries13 schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:55:
Hi! Heeft iemand ervaring met het inkopen van keukenapparatuur bij een partij als Keukenloods?
Afgelopen weekend was ik er voor de aankoop van inductie met afzuiging, koelkast, oven en vaatwasser. Er is meteen korting mogelijk op basis van de code die hij op zijn scherm ziet. Hoe kan ik de onderhandeling het beste aanpakken?
Oo keukenloods website, 123apparatuur etc ook een quote opvragen onder een ander mailadres, online weten ze toch wel dat je gaat vergelijken en krijg je vaak sneller een goede prijs.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Laatst online: 07:49
Aan @maxdevries13 en anderen:

Heb voor de apparatuur offertes opgevraagd bij zowel keukenloods, 123apparatuur, apparatenman, veldkamp, elektrowitgoed als bemmel&kroon.

Elektrowitgoed was vrij scherp op meeste prijzen, bij sommige weer anderen scherper.

Ben vervolgens naar de partij gegaan waar ik het liefste zou willen bestellen (met hoogste reviews) en dat was keukenloods. Zij hebben alles gematcht, dus ik ga nu hier bestellen.

Uiteindelijk stuk goedkoper dan via Superkeukens (waar we de keuken bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 07:33
Wij staan op het punt een nieuwe spoelbak te kopen. Voorheen hebben wij altijd Franke spoelbakken gehad en zijn hier altijd tevreden over geweest.
Wel altijd rvs wat natuurlijk best krasgevoelig is. op een gegeven moment zoveel krassen dat het egaal lijkt.

Nu willen wij een zwarte Franke Maris bak bestellen wat een composiet bak is.
Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik zie hem namelijk vaak voorbij komen bij offertes die hier worden getoond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
BlueSS50 schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:38:
Wij staan op het punt een nieuwe spoelbak te kopen. Voorheen hebben wij altijd Franke spoelbakken gehad en zijn hier altijd tevreden over geweest.
Wel altijd rvs wat natuurlijk best krasgevoelig is. op een gegeven moment zoveel krassen dat het egaal lijkt.

Hier net een paar weken de Franke spoelbak MRG 210-52 Zwart Maris. Dikke prima., prachtbak. Besteld bij Veldkamp voor 315 euro, en ingefreesd geplaatst in het keramisch blad.
Je moet er geen verf in spetteren (oeps..) maar ook dat is weer weg te halen. Kalk op zwart zie je veen sneller natuurlijk maar hier zat een waterontharder al in de totaal begroting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
darkfujita schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:36:
Aan @maxdevries13 en anderen:

Heb voor de apparatuur offertes opgevraagd bij zowel keukenloods, 123apparatuur, apparatenman, veldkamp, elektrowitgoed als bemmel&kroon.

Elektrowitgoed was vrij scherp op meeste prijzen, bij sommige weer anderen scherper.

Ben vervolgens naar de partij gegaan waar ik het liefste zou willen bestellen (met hoogste reviews) en dat was keukenloods. Zij hebben alles gematcht, dus ik ga nu hier bestellen.

Uiteindelijk stuk goedkoper dan via Superkeukens (waar we de keuken bestellen).
Losse prijzen is 1, daarnaast trok veldkamp nog een 450 euro van de totaal factuur af. Dit was met name om ons een bora purma te verkopen. Deze staat dan ook vrij prijzig op factuur (2300,-) maar min die 450 euro wel weer prima vonden wij. Dit was in dec '23, de purma kon in maart 24 geleverd worden.

Voor het idee, prijzen ovens en koelers zaten op 52-53-54-58% van de site adviesprijs , quooker 22FRBLK op 69% toendertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Prima spoelbakken, als je een grote keuken hebt is een Franke Maris MRG 210-72 black edition wel een mooie optie. Met 720mm breedte passen ovenschalen en pannen er ten minste fatsoenlijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-04 07:33
stin00 schreef op maandag 11 november 2024 @ 15:58:
[...]

Prima spoelbakken, als je een grote keuken hebt is een Franke Maris MRG 210-72 black edition wel een mooie optie. Met 720mm breedte passen ovenschalen en pannen er ten minste fatsoenlijk in.
Wij willen voor de 520mm gaan. anders wordt de ruimte tussen spoelbak en kookplaat te klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
BlueSS50 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:18:
[...]

Wij willen voor de 520mm gaan. anders wordt de ruimte tussen spoelbak en kookplaat te klein
Kijk anders nog even naar de accessoires die Franke heeft om die grote spoelbak multifunctioneel te maken, dan krijg je die verloren werkruimte deels weer terug. Kan een overweging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-04 11:16

NvU

In de 520mm versie passen de ovenbladen etc ook al en past in een normale kast van 600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Daar ga ik ook eens naar kijken. De spoelbak die Kvik op de offerte heeft gezet staat er voor maarliefst 850euro op! Ook een 52cm bak ... Ik heb gezocht maar kon nergens iets vinden dat zo ontzettend duur is...

Voor mij is het wel belangrijk dat het krasvast is, dus geen staal met een dun laagje coating ofzo.
Loft schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:03:
[...]
Het eiland zou ik wel vergroten, gelijk met de kasten van de achterwand. Zo ies het wel erg klein. Je wint er heel veel mee qua opberg en snijruimte en zo te zie heb je de ruimte.
Er is best genoeg ruimte om nog wat groter te gaan ja.
Mn vriendin zei het al en jij bent ook niet de eerste hier, gaan we ook een nieuwe tekening van maken ter vergelijk. Het hoeft voor mij echt geen bakbeest te worden. Eerst maar eens naar 3*80 ipv 3*60 kastjes

[ Voor 24% gewijzigd door Ducksy88 op 11-11-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
Ik zie hier dat vele een offerte opvragen bij keukenloods voor apparatuur, maar zijn er ook mensen die een keuken kopen bij Keukenloods? Of zijn de keukenprijzen van keukenloods te hoog?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 15:44
Prins32 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:55:
Ik zie hier dat vele een offerte opvragen bij keukenloods voor apparatuur, maar zijn er ook mensen die een keuken kopen bij Keukenloods? Of zijn de keukenprijzen van keukenloods te hoog?
M'n vorige keuken kwam bij Keukenloods vandaan, Hacker Systemat. Op zich prima en prijs was ook prima, maar dat was 5 jaar geleden en sindsdien hebben ze steeds meer het Mandemakers concept overgenomen en blijf ik er ver weg van. Dezelfde Hacker Systemat keuken kan je bij Thuiskeukens.nl bestellen (zelf ook gedaan, goede ervaringen mee en goede hulp gehad van het bedrijf zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-04 15:33
Wij zijn vanwege onze verbouwplannen (ivm. gezinsuitbreiding) op zoek naar een nieuwe keuken. Daarbij slaan we de volledige DMG-groep over. We hoeven niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Sterker nog, er is serieus budget voor een mooie keuken.

Wat we willen? Een L-keuken met kookeiland. L-keuken zal bestaan uit 4x 60cm, hoekstuk en vervolgens drie of vier hoge kasten (afhankelijk van de breedte). Het kookeiland zal 200 bij 100cm worden met een overstek van zo'n 35-40cm die als 'bar' gebruikt kan worden (met twee á drie krukken er omheen). Onze keuken is 6 bij 3, een keukentafel hoeven we niet kwijt. Apparatuur willen we het liefst van Bosch, fijn merk van hoge kwaliteit. Wel gaan we dan voor de wat duurdere apparaten. Een vaatwasser, combi-oven, inductieplaat met afzuiging, Quooker (Flex Pro 3 Combi+). Koelkast willen we los hebben aangezien die aan de andere kant van de keuken komt te staan (Amerikaans model). Het werkblad willen we van keramisch materiaal hebben, 6cm dik.

Inmiddels zijn we bij een aantal keukenzaken geweest. Eerste was KVIK. Mooie keukens, lijkt me ook goede kwaliteit te zijn, maar die kwamen met een offerte waar ik stijl van achterover sloeg (27k) en dan waren we ook nog een aantal zaken vergeten zoals spatschermen, besteklades, etc. (hadden te maken met een stagiair die ALLEEN met ons om tafel zat |:(), dus dat zou er dan nog bij komen (reken op 2k erbij).

Vervolgens een gesprek gehad met Reddy Keukens. Hele fijne partij en de prijs is de prijs. Mooie keuken samen laten stellen en voor een -voor zover ik kan beoordelen- eerlijke prijs met 20k en dat is dan inclusief montage en volledig compleet (opstelling identiek aan KVIK). Het onderstaande hebben zij gemaakt (stopcontact in het kookeiland is niet zichtbaar, zit wel in de offerte):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P72eBMR7F0lUngPb-5Uph5z1PYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xMHvxmoBZlFWQPaS9BU84C00.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KNcTnohDUt-0EsnW3CyNT8_aZ1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjxmea1DJhKLva4wuaTL3MMW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkrWyErEcga6OWaJqFL23obooQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwm3bSzE0zilq4My8eTjFylP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TbmmfByb16Azl5hOgnbXLE_2sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLB7g4b4neWgEjsEMcCdVtY7.jpg?f=fotoalbum_large

Als laatste een gesprek gehad bij Keukenspecialist, wat vroeger Keukensale was. Heel fijn gesprek gehad (niet zo fijn als bij Reddy), maar na een uur kregen we ineens een borrelplank met werkelijk waar van alles (van nootjes tot airfryer snacks) waarbij ik zoiets had, wat is dit nou weer? In eerste instantie kreeg ik een prijs van 27k incl. installatie. Zei daarbij dat ik dat dus niet van plan was om uit te geven. De medewerker liep naar zijn collega (eigenaar) toe om het te bespreken. Vervolgens komen ze samen terug en neemt zijn de eigenaar plaats:

Hij: "Kan er 25 van maken, hebben we een deal?"
Ik: "We hebben überhaupt geen deal, want ik maak vandaag geen beslissing."
Hij: "Ja, waar zit je zelf aan te denken dan?"
Ik: "Maximaal 22k en dan houdt het wel op."
Hij: "Kijk wel wat ik kan doen."
De medewerker waarmee wij het gesprek hebben gehad (ruim drie uur lang) stond ook verbaasd te kijken. :?

Kreeg aan het begin van de avond netjes de foto's waarbij de offerte later zou volgen. Ik heb direct terug gemaild, de medewerker vriendelijk bedankt voor zijn tijd en aangegeven dat ik ze geen tijd aan een offerte moesten gaan besteden omdat principieel bij zo'n maffiabende geen keuken koop. 8)7

Alles bij elkaar opgeteld hebben we nu dus gekozen voor Reddy. Daar gaan we deze week dan ook naartoe voor een tweede gesprek. Ik vind het allemaal heel erg lastig, want ik zit nog met een aantal vragen:
  • Het werkblad zal bij het kookeiland zo'n 40cm overstek hebben waar we barkrukken gaan plaatsen. Ik lees her en der dat zo'n grote overstek toch wel eens lastig kan zijn zonder verdere ondersteuning. Bij Reddy zou dit geen enkel probleem zijn. Bij Keukenspecialisten gaven ze aan dat er max. 35cm overstek mag zijn (ander merk blad).
  • Wat is nou écht de high-end serie van Bosch apparaten? Ik zou zeggen, Series 4 is instap, Series 8 is van betere/hogere kwaliteit, maar klopt dat wel?
  • De prijs van Reddy, is die 'goed' te noemen? Ja, het is een stuk goedkoper dan de anderen, maar is dit dan wél een eerlijke prijs? Ik heb hieronder de producten uit de offerte geplaatst
  • Stol, tot op de vloer naast een onderkast incl. afsluitprofiel voor onderkant stollen, dikte 16 mm, BxDxH: 16mm x 585mm x 870mm
  • Onderkast, 1 doorlopende deur, 2 verstelbare legplanken, BxDxH: 600mm x 560mm x 750mm
  • Spoelkast, 1 doorlopende deur, BxDxH: 600mm x 560mm x 750mm
  • Spoelbak Sogne 2.0 663 Zwart, BxDxH: 550mm x 430mm x 200mm
  • Deurfront voor volledig integreerbare afwasautomaten, deurfront doorlopend, afstandslijst, 20 mm achter het frontblende, BxDxH: 600mm x 560mm x 750mm
  • Onderkast-aanpassingshoek LE MANS, 1 doorlopende deur, 450 mm breed, 2 draaiplateaus, volledig, BxDxH: 1085mm x 635mm x 750mm
  • Voorraadkast, 2 deuren, 1 vaste legplank, 5 verstelbare legplanken, BxDxH: 600mm x 575mm x 2100mm
  • Meerprijs voor grotere zijwanddiepte, max. totale diepte 660 mm
  • Verticale komgreep C-profiel voor korpushoogte 2100 mm, BxDxH: 30mm x 52mm x 2100mm
  • Apparatenkast, 1 deur, 2 verstelbare legplanken, 1 nis voor bakoven 580-595 mm, 1 lade, BxDxH: 600mm x 560mm x 2100mm
  • Kast-passtuk, passend bij het front, aan drie zijden geprofileerd, 1 zaagkant, Breedte: 101 mm, Diepte: 16 mm, Hoogte: 2100 mm
  • Onderkast, 2 doorlopende deuren, 2 verstelbare legplanken, BxDxH: 1000mm x 350mm x 750mm
  • Onderkast, 1 doorlopende deur, 2 verstelbare legplanken, BxDxH: 500mm x 350mm x 750mm
  • Uittrekbare kast, 1 binnenlade, 1 lade, 1 korflade, BxDxH: 600mm x 560mm x 750mm
  • Kookplaatkast voor inbouw van een kookplaatafzuiging, 1 lade, 1 korflade, BxDxH: 900mm x 560mm x 750mm
  • Keramiek EC achterwand Premium t/m 10cm, BxDxH: 3086mm x 6mm x 100mm
  • Enkel facet afwerking, BxDxH: 1100mm x 6mm x 6mm
  • Keramiek EC achterwand Premium t/m 10cm, BxDxH: 1780mm x 100mm x 6mm, t.b.v. vensterbank
  • Keramiek EC Premium t/m 60cm, Breedte: 1100 mm, Diepte: 600 mm
  • Hoekverbinding 1 haakse koppeling, Oppervlakte (DxH): 600mm x 60mm
  • VF06 randafwerking 60mm hoog, BxDxH: 1100mm x 600mm x 60mm
  • Keramiek EC Premium t/m 100cm, Breedte: 2450 mm, Diepte: 960 mm
  • Uitsparing opbouw kookplaat groter >60cm
  • Horizontale komgreep L-profiel, Lengte: 2475 mm
  • Horizontale komgreep L-profiel, Lengte: 525 mm
  • Horizontale komgreep C-profiel, Lengte: 2100 mm
  • Horizontale komgreep L-profiel, Lengte: 1500 mm
  • Bosch, SMV4EB804E, volledig geïntegreerd, efficiënt drogen, 42dB, BxDxH: 598mm x 550mm x 815mm
  • Bosch, HMG936AB1 Serie 8, Bakoven met magnetron, EcoClean, BxDxH: 594mm x 548mm x 595mm
  • Bosch, PVQ890H26E inductionAir kookplaat met afzuiging, BxDxH: 816mm x 527mm x 3mm
  • Aluminium beschermplank, diepte 515 mm, Breedtes: 800, 900, 1000, 1200 mm, BxDxH: 567mm x 515mm x 1mm
  • Quooker Flex rvs met combi+ 2.2, Kleur: Zwart, BxDxH: 106mm x 262mm x 412mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-04 21:28
@Beunhaas91 in je tekst zeg je dat je een quooker Flex Pro3 wilt, maar in de lijst van apparaten staat een Combi+, welke wil je? en staat die bij reddy dan goed op de offerte?

De gekozen oven lijkt me een mooi model, het is wel de "accent line" waarvan je de prijzen niet online kan vinden. Deze heb ik zelf bij mijn zoektocht vermeden, ik wil gewoon kunnen vinden wat iets elders kost.

uiteindelijk hebben wij er voor gekozen de ovens zelf los in Duitsland te kopen. Dit scheelde nog ruim 1000 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Beunhaas91 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:34:
  • Het werkblad zal bij het kookeiland zo'n 40cm overstek hebben waar we barkrukken gaan plaatsen. Ik lees her en der dat zo'n grote overstek toch wel eens lastig kan zijn zonder verdere ondersteuning. Bij Reddy zou dit geen enkel probleem zijn. Bij Keukenspecialisten gaven ze aan dat er max. 35cm overstek mag zijn (ander merk blad).
  • Wat is nou écht de high-end serie van Bosch apparaten? Ik zou zeggen, Series 4 is instap, Series 8 is van betere/hogere kwaliteit, maar klopt dat wel?
  • De prijs van Reddy, is die 'goed' te noemen? Ja, het is een stuk goedkoper dan de anderen, maar is dit dan wél een eerlijke prijs? Ik heb hieronder de producten uit de offerte geplaatst
De apparaten van de BSH groep zijn praktisch identiek (Bosch, Siemens, NEFF). Dus daar moet je vooral kijken welk design het beste bij je smaak past. Qua specs kom je vrijwel 1:1 dezelfde modellen tegen.

Bij Bosch zie je de 4, 6 en 8 series. De 4 is m.i. wat meer de budget kant. Het verschil tussen 6 en 8 is vaak meer gericht op loze / dure features. Dus bijvoorbeeld een geïntegreerde vleesthermometer in je oven met een bijbehorende set van bakfuncties. Ik zou gewon de PDF met specs eens opsnorren en dan gaan vergelijken. Welke functies wil je wel en niet hebben. In veel gevallen is een 6 serie echt prima.

Wat werkblad betreft, ik denk dat je met een 6 cm dik blad wel redelijk een overhang kunt hebben, wellicht kun je wel een stalen plaatje aan de onderkant laten maken tegen doorhangen. Maar een stollenwand is denk ik niet nodig. Het zal een beetje van het materiaal afhangen, maar 6 cm is best wel dik.

Die grote dikte bepaalt ook in vrij forse mate de prijs van je keuken, je hebt het snel over een paar duizend.

Ik ken Reddy niet, dus het is even de vraag welk merk de geleverde keuken is. In de beginpost van deze thread zie je wat keuenmerken staan en hun rating. Het frontmateriaal is een goede indicator: krijg je MDF of spaanplaat panelen? Heb je gelamineerde of gespoten fronten? En met laminaat heb je verschillende kwaliteiten: standaard HPL of luxe Fenix. Je kunt daar helemaal losgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
BlueSS50 schreef op maandag 11 november 2024 @ 16:18:
[...]

520 is meer dan zat, past keurig in een 600 kastje. Ondanks werkblad genoeg zou ik een 720 wel heel groot vinden. Ovenschalen en 28 cm braadpan past meer dan prima in een franke 520.

Twijfel je mag je best eens komen afwassen hoor ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Wij zijn vanwege onze verbouwplannen (ivm. gezinsuitbreiding) op zoek naar een nieuwe keuken. Daarbij slaan we de volledige DMG-groep over. We hoeven niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten. Sterker nog, er is serieus budget voor een mooie keuken.

Wat we willen? Een L-keuken met kookeiland. L-keuken zal bestaan uit 4x 60cm, hoekstuk en vervolgens drie of vier hoge kasten (afhankelijk van de breedte). Het kookeiland zal 200 bij 100cm worden met een overstek van zo'n 35-40cm die als 'bar' gebruikt kan worden (met twee á drie krukken er omheen). Onze keuken is 6 bij 3, een keukentafel hoeven we niet kwijt. Apparatuur willen we het liefst van Bosch, fijn merk van hoge kwaliteit. Wel gaan we dan voor de wat duurdere apparaten. Een vaatwasser, combi-oven, inductieplaat met afzuiging, Quooker (Flex Pro 3 Combi+). Koelkast willen we los hebben aangezien die aan de andere kant van de keuken komt te staan (Amerikaans model). Het werkblad willen we van keramisch materiaal hebben, 6cm dik.

Inmiddels zijn we bij een aantal keukenzaken geweest. Eerste was KVIK. Mooie keukens, lijkt me ook goede kwaliteit te zijn, maar die kwamen met een offerte waar ik stijl van achterover sloeg (27k) en dan waren we ook nog een aantal zaken vergeten zoals spatschermen, besteklades, etc. (hadden te maken met een stagiair die ALLEEN met ons om tafel zat |:(), dus dat zou er dan nog bij komen (reken op 2k erbij).

Vervolgens een gesprek gehad met Reddy Keukens. Hele fijne partij en de prijs is de prijs. Mooie keuken samen laten stellen en voor een -voor zover ik kan beoordelen- eerlijke prijs met 20k en dat is dan inclusief montage en volledig compleet (opstelling identiek aan KVIK). Het onderstaande hebben zij gemaakt (stopcontact in het kookeiland is niet zichtbaar, zit wel in de offerte):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als laatste een gesprek gehad bij Keukenspecialist, wat vroeger Keukensale was. Heel fijn gesprek gehad (niet zo fijn als bij Reddy), maar na een uur kregen we ineens een borrelplank met werkelijk waar van alles (van nootjes tot airfryer snacks) waarbij ik zoiets had, wat is dit nou weer? In eerste instantie kreeg ik een prijs van 27k incl. installatie. Zei daarbij dat ik dat dus niet van plan was om uit te geven. De medewerker liep naar zijn collega (eigenaar) toe om het te bespreken. Vervolgens komen ze samen terug en neemt zijn de eigenaar plaats:

Hij: "Kan er 25 van maken, hebben we een deal?"
Ik: "We hebben überhaupt geen deal, want ik maak vandaag geen beslissing."
Hij: "Ja, waar zit je zelf aan te denken dan?"
Ik: "Maximaal 22k en dan houdt het wel op."
Hij: "Kijk wel wat ik kan doen."
De medewerker waarmee wij het gesprek hebben gehad (ruim drie uur lang) stond ook verbaasd te kijken. :?

Kreeg aan het begin van de avond netjes de foto's waarbij de offerte later zou volgen. Ik heb direct terug gemaild, de medewerker vriendelijk bedankt voor zijn tijd en aangegeven dat ik ze geen tijd aan een offerte moesten gaan besteden omdat principieel bij zo'n maffiabende geen keuken koop. 8)7

Alles bij elkaar opgeteld hebben we nu dus gekozen voor Reddy. Daar gaan we deze week dan ook naartoe voor een tweede gesprek. Ik vind het allemaal heel erg lastig, want ik zit nog met een aantal vragen:
[...]
Onze hoek keuken is ook ca 6x 3 (5,4x3,1) plus nog een oven kast wand van 2x60.
Zitten daar op ca 28k totaal met de gekozen Rotpunkt incl apparatuur (2x 60cm oven, 2x 178 koeler, vaatwasser, FR22BLK quooker, Bora purma)

Kvik prijs zat totaal p ca 24k.
Die 4k delta verschil puur keuken bouw/blad KVIK vs Rotpunkt. Apparatuur heb ik namelijk allemaal elders besteld. Kvik spoelbak zwart was wel 500 euro duurder dan de Franke die we nu hebbe, waar een paar posts hier boven over wordt gesproken)

Ter vegelijk klopt die 27k van KVIK wel redelijk dan. Iets meer keuken incl dat eiland maar geen koelkast.

PS koelkast zo 'ver' buiten je keuken zonder blad er naast is vervelend werken hoor. Alles wat je pakt of terug zet moet je 'onder je arm' houden zeg maar. Blad er naast om even een glas melk in te schenken kan handig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door martinus83 op 12-11-2024 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:31
Ducksy88 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:24:
[...]

Daar ga ik ook eens naar kijken. De spoelbak die Kvik op de offerte heeft gezet staat er voor maarliefst 850euro op! Ook een 52cm bak ... Ik heb gezocht maar kon nergens iets vinden dat zo ontzettend duur is...

Voor mij is het wel belangrijk dat het krasvast is, dus geen staal met een dun laagje coating ofzo.

[...]

Er is best genoeg ruimte om nog wat groter te gaan ja.
Mn vriendin zei het al en jij bent ook niet de eerste hier, gaan we ook een nieuwe tekening van maken ter vergelijk. Het hoeft voor mij echt geen bakbeest te worden. Eerst maar eens naar 3*80 ipv 3*60 kastjes
Ik heb nog eens naar de tekening gekeken. Persoonlijk zou ik het eiland net zo lang maken als kast 4 t/m 7
Dan heb je aan de kokpse kanten van het eiland veel loopruimt over en eenvoldoende groot eiland dat het niet klein is to.v. de rest, maar ook niet te groot.

Succes met indelen! ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-04 15:33
max.v schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:49:
@Beunhaas91 in je tekst zeg je dat je een quooker Flex Pro3 wilt, maar in de lijst van apparaten staat een Combi+, welke wil je? en staat die bij reddy dan goed op de offerte?

De gekozen oven lijkt me een mooi model, het is wel de "accent line" waarvan je de prijzen niet online kan vinden. Deze heb ik zelf bij mijn zoektocht vermeden, ik wil gewoon kunnen vinden wat iets elders kost.

uiteindelijk hebben wij er voor gekozen de ovens zelf los in Duitsland te kopen. Dit scheelde nog ruim 1000 euro.
Klopt, we hebben gekozen voor de Combi+ want dat is toch wel veel praktischer. Heb mijn originele bericht daar op aangepast. :)
curkey schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:56:
[...]

De apparaten van de BSH groep zijn praktisch identiek (Bosch, Siemens, NEFF). Dus daar moet je vooral kijken welk design het beste bij je smaak past. Qua specs kom je vrijwel 1:1 dezelfde modellen tegen.

Bij Bosch zie je de 4, 6 en 8 series. De 4 is m.i. wat meer de budget kant. Het verschil tussen 6 en 8 is vaak meer gericht op loze / dure features. Dus bijvoorbeeld een geïntegreerde vleesthermometer in je oven met een bijbehorende set van bakfuncties. Ik zou gewon de PDF met specs eens opsnorren en dan gaan vergelijken. Welke functies wil je wel en niet hebben. In veel gevallen is een 6 serie echt prima.

Wat werkblad betreft, ik denk dat je met een 6 cm dik blad wel redelijk een overhang kunt hebben, wellicht kun je wel een stalen plaatje aan de onderkant laten maken tegen doorhangen. Maar een stollenwand is denk ik niet nodig. Het zal een beetje van het materiaal afhangen, maar 6 cm is best wel dik.

Die grote dikte bepaalt ook in vrij forse mate de prijs van je keuken, je hebt het snel over een paar duizend.

Ik ken Reddy niet, dus het is even de vraag welk merk de geleverde keuken is. In de beginpost van deze thread zie je wat keuenmerken staan en hun rating. Het frontmateriaal is een goede indicator: krijg je MDF of spaanplaat panelen? Heb je gelamineerde of gespoten fronten? En met laminaat heb je verschillende kwaliteiten: standaard HPL of luxe Fenix. Je kunt daar helemaal losgaan.
Dank voor je uitgebreide reactie. Gaan we kijken naar de 6 Series! Keukenmerk is Nobilia, dat zijn MDF-platen zo te lezen: "De nobilia Front Flash is een hoogglansfront van MDF-platen. Tijdens de verwerking wordt een UV-gecoate folie op het dragermateriaal geperst. Niet alleen de fronten zelf, maar ook de omringende randen zijn omlijst met het gelakte laminaat. Het gelakte laminaatoppervlak van de Front Flash is zeer robuust en van hoge kwaliteit. Hierdoor kunnen krassen of vuil het keukenfront niet zo snel beschadigen."
Ik vond het kwalitatief in ieder geval goed aanvoelen, maar goed, wie ben ik. :*)
martinus83 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:14:
[...]

Onze hoek keuken is ook ca 6x 3 (5,4x3,1) plus nog een oven kast wand van 2x60.
Zitten daar op ca 28k totaal met de gekozen Rotpunkt incl apparatuur (2x 60cm oven, 2x 178 koeler, vaatwasser, FR22BLK quooker, Bora purma)

Kvik prijs zat totaal p ca 24k.
Die 4k delta verschil puur keuken bouw/blad KVIK vs Rotpunkt. Apparatuur heb ik namelijk allemaal elders besteld. Kvik spoelbak zwart was wel 500 euro duurder dan de Franke die we nu hebbe, waar een paar posts hier boven over wordt gesproken)

Ter vegelijk klopt die 27k van KVIK wel redelijk dan. Iets meer keuken incl dat eiland maar geen koelkast.

PS koelkast zo 'ver' buiten je keuken zonder blad er naast is vervelend werken hoor. Alles wat je pakt of terug zet moet je 'onder je arm' houden zeg maar. Blad er naast om even een glas melk in te schenken kan handig zijn.
Dank voor je reactie. Als ik het zo lees is de prijs dus méér dan prima te noemen, fijn! Over de koelkast, daar zijn we ons van bewust en het is een weloverwogen beslissing om de koelkast drie meter verder te plaatsen dan waar de keuken staat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62

[...]
Het beste overzicht vind je hier: https://www.bosch-home.nl/brochures
Bij keukenboeren is de verkoopprijs van Bosch, Siemens en Neff apparaten meestal de adviesprijs minus 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1rnanog
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 29-03 12:43
Goedemiddag allemaal,

We zijn op zoek naar een keuken met een werkhoogte van ongeveer 98 cm (10 cm plint, 86 cm onderkast, en 2 cm blad). Bij twee keukenzaken zijn we helaas niet goed geholpen; ze kwamen met een Hacker-keuken met onderkasten van 78 cm en hoge kasten van 216 cm, terwijl ons plafond 242 cm is. Ze gaven aan dat de hoge kast anders niet te kantelen was.

Zelf heb ik de Nobilia Maxi onderkast gezien van 86,4 cm (met twee gelijke laden en een vaste besteklade). Maar volgens de openingspost van dit topic valt Nobilia onder 'lage kwaliteit.' Klopt dit, en is er een beter alternatief?

Heeft iemand tips voor een goed merk of keukenzaak in Zuid-Holland/Rotterdam die aan onze wensen kan voldoen? Alvast bedankt voor het meedenken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cxPs9PxnTdoLZfGsxWPmG7VBZdA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TXvTwUpYTrx7hy5CIA3eb9cI.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
T1rnanog schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:43:
Goedemiddag allemaal,

We zijn op zoek naar een keuken met een werkhoogte van ongeveer 98 cm (10 cm plint, 86 cm onderkast, en 2 cm blad). Bij twee keukenzaken zijn we helaas niet goed geholpen; ze kwamen met een Hacker-keuken met onderkasten van 78 cm en hoge kasten van 216 cm, terwijl ons plafond 242 cm is. Ze gaven aan dat de hoge kast anders niet te kantelen was.

Zelf heb ik de Nobilia Maxi onderkast gezien van 86,4 cm (met twee gelijke laden en een vaste besteklade). Maar volgens de openingspost van dit topic valt Nobilia onder 'lage kwaliteit.' Klopt dit, en is er een beter alternatief?

Heeft iemand tips voor een goed merk of keukenzaak in Zuid-Holland/Rotterdam die aan onze wensen kan voldoen? Alvast bedankt voor het meedenken!

[Afbeelding]
Naast maatwerk keukens (zoek eens een timmerbedrijf in je buurt bijvoorbeeld), die kunnen custom dingen doen voor je. Mijn keuken wordt een maatwerk keuken overigens.

Verder heeft Rotpunkt keukens een extra set corpushoogtes geïntroduceerd per 2025 collectie. Zie bv deze PDF van hun pagina 24/25. 78, 84.5 en 91 cm zijn beschikbaar.

https://www.yumpu.com/de/embed/view/MvYPJIuOi41r7RAD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Goedemiddag allemaal,

[Afbeelding]
Nobilia is in het lagere segment gepositioneerd. Dat betekent niet dat het lage kwaliteit is.
Sterker nog, je ziet eigenlijk alle merken steeds verder omhoog schuiven in de markt.

Bij Nobilia krijg je nu (standaard) opties die enkele jaren geleden enkel nog in het midden en hoge segment waren weggelegd.
Bij de middensegmenters zie je juist dat ze ook verder proberen op te schuiven net het luxere segment door het bieden van meer standaard features of de veelvoud aan opties en maatwerkmogelijkheden.

Betreffende de hoge kasten. Je zou ook met een lagere kast kunnen werken en daar een opzetkast bovenop plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-04 16:49
Goedemiddag allemaal,

[Afbeelding]
Nolte heeft net in September een 80cm corpus hoogte geïntroduceerd naast de standaard 75cm en de 90cm corpus hoogte. Ik zou zeker even een bezoek brengen aan Nolte Rotterdam.

De hoge kasten gaan voor zover ik weet tot 2 meter 25, maar de vraag is of je nog hoger wilt.

De startpost mag inderdaad wel wat aangepast worden, Nobilia is echt wel een meer dan nette kwaliteit, daar is niks mis mee. Nolte staat er net wat meer boven met nog meer keuze, zeker nu ze 3 corpus hoogte's hebben en sinds ze een paar jaar geleden Nolte Neo hebben geïntroduceerd.

[ Voor 9% gewijzigd door eelco74 op 12-11-2024 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1rnanog
Bedankt voor jullie snelle reacties, dat maakt zeker meer duidelijk. Dan stelt mij gelijk de vraag welke plint hoogte heb je minimaal nodig voor je neem bijv. siemens vaatwasser deur? Vroeger zag je nog wel eens dat er een hap uit gezaagd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-04 17:00
T1rnanog schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:48:
Bedankt voor jullie snelle reacties, dat maakt zeker meer duidelijk. Dan stelt mij gelijk de vraag welke plint hoogte heb je minimaal nodig voor je neem bijv. siemens vaatwasser deur? Vroeger zag je nog wel eens dat er een hap uit gezaagd werd.
Dat is tegenwoordig niet meer door dat de plint paar cm terug geplaatst word. Toevallig vrijdag mijn nieuwe keuken gemonteerd gekregen en het front scharniert gewoon onder de keuken weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
T1rnanog schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:48:
Volgens mij kun je met een standaard front tot een plint gaan van een centimeter of 9.
Check op de site van de fabrikant de specs. Siemens & co hebben altijd een plaatje met de inbouwmaten, incl de mogelijke plinthoogtes.

Willekeurig voorbeeld
https://media3.bsh-group....350_SX65M000EU_nl-NL.webp

Verder heb je vaatwassers met een sliding door mechanisme. Die kun je gebruiken tot hele lage plinthoogtes. Onze keukenman raadde af om de plinten té klein te kiezen, omdat je dan niet meer eronder kunt komen met de dweil/stofzuiger.

Wij gaan met een verhoogde corpus ook voor een XL vaatwasser, deze is net 5 cm hoger en geeft extra ruimte bij de korven voor hogere pannen en deksels.

[ Voor 5% gewijzigd door curkey op 12-11-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1rnanog
curkey schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:05:
[...]

Volgens mij kun je met een standaard front tot een plint gaan van een centimeter of 9.
Check op de site van de fabrikant de specs. Siemens & co hebben altijd een plaatje met de inbouwmaten, incl de mogelijke plinthoogtes.

Willekeurig voorbeeld
https://media3.bsh-group....350_SX65M000EU_nl-NL.webp

Verder heb je vaatwassers met een sliding door mechanisme. Die kun je gebruiken tot hele lage plinthoogtes. Onze keukenman raadde af om de plinten té klein te kiezen, omdat je dan niet meer eronder kunt komen met de dweil/stofzuiger.

Wij gaan met een verhoogde corpus ook voor een XL vaatwasser, deze is net 5 cm hoger en geeft extra ruimte bij de korven voor hogere pannen en deksels.
Ah duidelijk! bedankt. Op welk merk zijn jullie uitgekomen als ik het vragen mag.
Bedacht mij ook net met een inductiekookplaat incl. afzuiging naar buiten zit je natuurlijk ook met de plint hoogte. Welllicht als het blad 6 cm dieper is dat we wegkomen met het niet ondieper maken van 1 lade blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-04 19:52
Goedemiddag allemaal,

[Afbeelding]
Dan ben je zeker bij 2 niet zo goede zaken geweest, want ook Haecker heeft onderkasten van 84,5 cm en hoge kasten van 221 cm en de mogelijkheid van opzetkasten. Hiervoor hoef je niet speciaal naar een maatwerk bedrijf te gaan. Mocht je die nog wel zoeken; de Boer in Gouda levert Haecker. Ik heb daar mijn keuken besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 14:19
Goedemiddag allemaal,

[Afbeelding]
Zelf zocht ik naar 84,5cm hoogte, 10 + 84,5 + 2 = 96,5 hier O+ , vergeet ook zeker de extra hoge/grote vaatwasser niet!

Hacker Systemat kan in 84,5 en is breed verkrijgbaar, Schuller kan 84,5 en is ook vrij breed verkrijgbaar (bijv. Superkeukens), Bruynzeel levert ook 84,5

Hacker Systemat was bij mij wel stukje prijziger dan een Schuller of Bruynzeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:25
nooberke schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:21:
[...]

Zelf zocht ik naar 84,5cm hoogte, 10 + 84,5 + 2 = 96,5 hier O+ , vergeet ook zeker de extra hoge/grote vaatwasser niet!

Hacker Systemat kan in 84,5 en is breed verkrijgbaar, Schuller kan 84,5 en is ook vrij breed verkrijgbaar (bijv. Superkeukens), Bruynzeel levert ook 84,5

Hacker Systemat was bij mij wel stukje prijziger dan een Schuller of Bruynzeel.
Nou met een te hoge nishoogte moet je wel balkjes onder zetten. Ook bij een "gewone" keuken past bijna altijd een XXL vaatwasser, Siemens als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXkR7CX5Cqlvm26YNGJqI9oVNmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BQhUQzfHnW4Gm1CuYlh4sHTk.webp?f=fotoalbum_large

Dat ding is maar 86 cm hoog, vs 815 mm van ren normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 16:32
Ducksy88 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 15:08:
...

Wij hebben 2 jaar terug wel de maandelijkse kortingsactie gehad (die volgens de verkoopster eigenlijk alleen voor complete keukens was), maar onze apparatuur elders gekocht. Behalve de prijs was vooral ook vanwege de levertijden destijds. Wij hebben wel alles zelf geïnstalleerd, geen idee of ze dat willen doen als je de spullen elders besteld maar dat zou je moeten vragen dan. Ik kan me goed voorstellen dat ze daar niet aan beginnen ivm met passing, mogelijke vertraging bij levering en verzin het mogelijke geneuzel maar.

Achterwand hebben wij voor bokmerk gekozen, niet goedkoop maar nog steeds super blij mee. Geen voegen die vies worden en super makkelijk schoon te houden. Schoonmaken op muurverf ga je in mijn ervaring toch zien en gipsplaat en stuckwerk zijn imo gewoon best gevoelig voor stoten met pannen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
T1rnanog schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 16:15:
[...]

Ah duidelijk! bedankt. Op welk merk zijn jullie uitgekomen als ik het vragen mag.
Bedacht mij ook net met een inductiekookplaat incl. afzuiging naar buiten zit je natuurlijk ook met de plint hoogte. Welllicht als het blad 6 cm dieper is dat we wegkomen met het niet ondieper maken van 1 lade blok?
Het timmerbedrijf waar wij bestellen heeft als standaard Bosch, en daar hebben we qua apparaten nu de beste deal mee. Hij levert ook Siemens en NEFF etc, dat maakt hem weinig uit. Hij rekent voor de apparatuur gewoon inkoop plus een 5% opslag.

Ons werkblad langs de muur maken we iets dieper (65 cm) wat de doorgang van leidingen etc bevordert. Had graag 70 gehad, maar dat ging niet. Bij ons gaat de kookplaat in een schiereiland van 100 cm diep, en aan de overzijde van de kookplaat is het zitgedeelte van de bar. Dus dat maakt het aanleggen van afzuiging gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-04 19:28
Hoi allemaal, hier de fotos van het voorstel van onze keukenboer. Ik vroeg me af of jullie nog tips/ideeën hebben voor onze nieuwe keuken. Ik heb zelf het gevoel dat ik wat blad mis, maar we willen graag zo'n barretje. Boven de goot wil ik ook nog een extra kast.

We eten meestal met twee personen, geen kinderen en ik hou erg van koken dus ik wil graag een goede keuken.

Ik ben 185cm, mijn vrouw 180cm. Wat is een goede hoogte van het aanrecht?

Wat vinden jullie van de layout? Kan ik nog iets met die kale muur achter? Ik dacht aan een pannenrek. Ik wil ook een grotere goot met twee vakken.

Apparatuur: inductiekookplaat, pyrolyse oven, combimagnetron, borden warmer, hoge inbouwvriezer, hoge inbouwkoelkast, inbouw afzuiging in koof.

Staande apparatuur: airfryer, stomer, hakmachine.

Quooker is een optie, is dit de moeite waard?

Missen jullie nog apparatuur?

Nog tips voor afvalverwerking?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gsVY5pUPFuNj77CskTI6LJwosHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsUilHlit6K8oUUvYASavuj5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jY4bHh2XxnoZvK1kfThicJgQr74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6cva8poYU6RYkxmBCSIknhpD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vLHZfIF1LK_-olGUKRwRqz8A2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGfyj7McZ0vE5LKG8hKv6gqm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9KOw69Oz_55aX29ONd9zLE4cdAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j4pO24QYSRD3uynKLgMW43RK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXTuAhj2HWo7HhWZXtJr7A1nnc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rgr3b86mciu4H1bp9ZdxMUzq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Uefy6PrR0pnpC9NGZZqdlc8EYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCUeIYsKKTzcpx4rVfGY1F0f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Grotbewoner op 13-11-2024 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Grotbewoner schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:44:

Wat vinden jullie van de layout? Kan ik nog iets met die kale muur achter? Ik dacht aan een pannenrek. Ik wil ook een grotere goot met twee vakken.
Ik schat in dat je te weinig praktische werkruimte hebt en dat kan volgens mij beter. Heb je een plattegrondje van de ruimte? Klopt het dat er naast de kastenwand een loze muur is (zonder raam en deuren) en is de deur links achter de bar een kast of een deur naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Goedemiddag allemaal,

[Afbeelding]
Naar 'lage kwaliteit' zul je moeten zoeken tegenwoordig. Een keuken van Nobilia zal ook probleemloos 20 jaar of langer meegaan. Zijn er betere alternatieven? Definieer beter..
Keukens in de hogere prijsklassen hebben misschien meer mogelijkheden in maten en fronten. Bedenk dat die fronten in prijsgroepen zijn ingedeeld dus je kunt het qua prijs zo gek maken als je wilt maar ook 'dure' merken hebben kunststof fronten in het assortiment.
ASTO in Rotterdam heeft Leicht met 86,2 cm onderkasten en voert ook Pronorm. Wij zijn daar erg prettig geholpen en de offerte die wij kregen specificeert de prijs van elk onderdeel afzonderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Hoi allemaal, hier de fotos van het voorstel van onze keukenboer. Ik vroeg me af of jullie nog tips/ideeën hebben voor onze nieuwe keuken. Ik heb zelf het gevoel dat ik wat blad mis, maar we willen graag zo'n barretje. Boven de goot wil ik ook nog een extra kast.

We eten meestal met twee personen, geen kinderen en ik hou erg van koken dus ik wil graag een goede keuken.

Apparatuur: inductiekookplaat, pyrolyse oven, combimagnetron, borden warmer, hoge inbouwvriezer, hoge inbouwkoelkast, inbouw afzuiging in koof.

Staande apparatuur: airfryer, stomer, hakmachine.

Quooker is een optie, is dit de moeite waard?

Missen jullie nog apparatuur?

Nog tips voor afvalverwerking?
Ik ben het met de anderen eens: als je veel van koken houdt (en dus meer doet dan een doosje openscheurt) dan is werkbladruimte je eerste zorg. Dat is hier wat krap bemeten als je het mij vraagt.

Qua oven, ik had eerst ook een pyrolyse oven geselecteerd, maar de adviseur heeft me overtuigd om een stoomoven te verkiezen. Die worden (door de stoom) minder snel smerig, maar hebben geen van alle pyrolyse. Er zijn ook onderzoeken die zeggen dat de stoffen die bij zo'n hoge temperatuur vrijkomen wel een goede ventilatie vereisen. Tenslotte heeft de stoomoven interessantere functies voor kookliefhebbers.

Bordenwarmer interesseert mij geen ene barst, maar zoiets is natuurlijk erg persoonlijk.

Qua werkhoogte moet je gewoon eens bij een keukenboer proberen samen met je partner. De meeste zaken hebben wel verschillende hoogtes in de showroom. Ikzelf ben 180 en vind ~95 cm een prima hoogte. Vuistregel is volgens mij iets van 10 cm onder je elleboog.

De Quooker is wel interessant, ik heb me om laten praten er eentje te nemen. Instant kokend water kun je gelijk gebruiken bij het koken, dus at bespaart energie. Het kost vrij weinig vermogen om het tankje op temperatuur te houden, terwijl de warmwaterkraan je CV/boiler triggert. Dat is relatief duur voor een beetje heet water. Op lange termijn bespaart de Quooker dus, is het verhaal :-)

Qua kasten zou ik vooral gaan voor indelingen met lades. Geeft veel ergonomisch voordeel bij dagelijks gebruik, en de kosten ervan doen maar 1x pijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

curkey schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:28:
[...]

Naast maatwerk keukens (zoek eens een timmerbedrijf in je buurt bijvoorbeeld), die kunnen custom dingen doen voor je. Mijn keuken wordt een maatwerk keuken overigens.

Verder heeft Rotpunkt keukens een extra set corpushoogtes geïntroduceerd per 2025 collectie. Zie bv deze PDF van hun pagina 24/25. 78, 84.5 en 91 cm zijn beschikbaar.

https://www.yumpu.com/de/embed/view/MvYPJIuOi41r7RAD
Heel goed die tussenmaat, want die stap van 78 naar 91 was erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookwekkert
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-04 12:28
Goedemiddag allemaal,

[Afbeelding]
Bij Next125 hebben ze een korpushoogte van 87,5cm en de plinthoogte is ook met stapjes van 2,5cm aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Toke_gt schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:09:
[...]

Ik schat in dat je te weinig praktische werkruimte hebt en dat kan volgens mij beter. Heb je een plattegrondje van de ruimte? Klopt het dat er naast de kastenwand een loze muur is (zonder raam en deuren) en is de deur links achter de bar een kast of een deur naar buiten?
Deur achter de bar is naar de pantry onder de trap.

We hebben gekozen om de bar daar niet aan te zetten om die deur niet te blokkeren. En het is nu ook makkelijker om de afzuiging te regelen want die zit nu in lijn met het bestaande gat in de muur.

Bij de kastenwand is een soort pilaar die niet weg kan en de kamer loopt nog door. Ik ga even kijken of ik een plattegrond kan posten.

[ Voor 5% gewijzigd door Grotbewoner op 13-11-2024 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
curkey schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:45:
[...]

Ik ben het met de anderen eens: als je veel van koken houdt (en dus meer doet dan een doosje openscheurt) dan is werkbladruimte je eerste zorg. Dat is hier wat krap bemeten als je het mij vraagt.

Qua oven, ik had eerst ook een pyrolyse oven geselecteerd, maar de adviseur heeft me overtuigd om een stoomoven te verkiezen. Die worden (door de stoom) minder snel smerig, maar hebben geen van alle pyrolyse. Er zijn ook onderzoeken die zeggen dat de stoffen die bij zo'n hoge temperatuur vrijkomen wel een goede ventilatie vereisen. Tenslotte heeft de stoomoven interessantere functies voor kookliefhebbers.

Bordenwarmer interesseert mij geen ene barst, maar zoiets is natuurlijk erg persoonlijk.

Qua werkhoogte moet je gewoon eens bij een keukenboer proberen samen met je partner. De meeste zaken hebben wel verschillende hoogtes in de showroom. Ikzelf ben 180 en vind ~95 cm een prima hoogte. Vuistregel is volgens mij iets van 10 cm onder je elleboog.

De Quooker is wel interessant, ik heb me om laten praten er eentje te nemen. Instant kokend water kun je gelijk gebruiken bij het koken, dus at bespaart energie. Het kost vrij weinig vermogen om het tankje op temperatuur te houden, terwijl de warmwaterkraan je CV/boiler triggert. Dat is relatief duur voor een beetje heet water. Op lange termijn bespaart de Quooker dus, is het verhaal :-)

Qua kasten zou ik vooral gaan voor indelingen met lades. Geeft veel ergonomisch voordeel bij dagelijks gebruik, en de kosten ervan doen maar 1x pijn...
Bedankt voor de feedback.

Ik zat zelf te denken aan een rijdend karretje wat ik kan gebruiken voor wat extra werkruimte op een flexibele plek en waar ik het eten ook in een keer mee naar de eettafel kan rijden (zo'n 12 meter verder van de bar af).

Pyrolyse heb ik nu en vind ik fijn met schoonmaken, ik zet dan wel natuurlijk de afzuiging vol aan.

Keukenboer zei juist dat stoomoven nauwelijks gebruikt wordt en irritant is om schoon te maken. Wat kook jij in de stoomoven? Hoe is het om schoon te maken?

Ik hoop ook misschien budget van vrouwlief te krijgen voor een Atag pyrolyse oven met een draaiende grillspit (ik hou van gegrillde kip maar helaas kan ik nauwelijks ovens vinden die dit nog hebben).

[ Voor 11% gewijzigd door Grotbewoner op 13-11-2024 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
Grotbewoner schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:27:
[...]

Bedankt voor de feedback.

Ik zat zelf te denken aan een rijdend karretje wat ik kan gebruiken voor wat extra werkruimte op een flexibele plek en waar ik het eten ook in een keer mee naar de eettafel kan rijden (zo'n 12 meter verder van de bar af).

Pyrolyse heb ik nu en vind ik fijn met schoonmaken, ik zet dan wel natuurlijk de afzuiging vol aan.

Keukenboer zei juist dat stoomoven nauwelijks gebruikt wordt en irritant is om schoon te maken. Wat kook jij in de stoomoven? Hoe is het om schoon te maken?

Ik hoop ook misschien budget van vrouwlief te krijgen voor een Atag pyrolyse oven met een draaiende grillspit (ik hou van gegrillde kip maar helaas kan ik nauwelijks ovens vinden die dit nog hebben).
Ik heb nu een keuken met combi-magentron (die is pas slecht schoon te maken). Pas in mijn nieuwe huis ga ik een nieuwe krijgen.

Mijn zus heeft een pyrolyse oven en is daar zeer content mee inderdaad. Daarentegen, diverse collega's en vrienden hebben een stoomoven een zijn daar ook even blij mee. De kwaliteit van bakken is hoger zeggen ze. Brood maken en groente koken etc.

Een draaiend spit heb ik idd al lang niet meer gezien. Ik vermoed dat dat niet gaat bij een hetelucht oven ivm ruimte ventilatoren. Zijn er geen inzet-spitten te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Grotbewoner schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:27:
Daarvoor zou ik kijken naar een aparte grill-oven van max 250euro. Los, zodat je die ook in schuur/garage/bijkeuken (?) kunt plaatsen. Of inbpuw, maar dan is ie meteen een klap duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Grotbewoner schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:24:
[...]

Deur achter de bar is naar de pantry onder de trap.

We hebben gekozen om de bar daar niet aan te zetten om die deur niet te blokkeren. En het is nu ook makkelijker om de afzuiging te regelen want die zit nu in lijn met het bestaande gat in de muur.

Bij de kastenwand is een soort pilaar die niet weg kan en de kamer loopt nog door. Ik ga even kijken of ik een plattegrond kan posten.
Thnx, alleen afmetingen van de buitenwanden helpen ook al. 3,5 x 3,5 ongeveer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grotbewoner
Toke_gt schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:12:
[...]

Thnx, alleen afmetingen van de buitenwanden helpen ook al. 3,5 x 3,5 ongeveer?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Uefy6PrR0pnpC9NGZZqdlc8EYQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCUeIYsKKTzcpx4rVfGY1F0f.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een foto van de tekening met afmetingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Grotbewoner op 13-11-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
curkey schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:20:
[...]

Ik heb nu een keuken met combi-magentron (die is pas slecht schoon te maken). Pas in mijn nieuwe huis ga ik een nieuwe krijgen.

Mijn zus heeft een pyrolyse oven en is daar zeer content mee inderdaad. Daarentegen, diverse collega's en vrienden hebben een stoomoven een zijn daar ook even blij mee. De kwaliteit van bakken is hoger zeggen ze. Brood maken en groente koken etc.

Een draaiend spit heb ik idd al lang niet meer gezien. Ik vermoed dat dat niet gaat bij een hetelucht oven ivm ruimte ventilatoren. Zijn er geen inzet-spitten te koop?
Ik stoom groenten in een plastic stoom apparaatje. Tot nu toe maak ik eigenlijk nooit brood.

De draaispit zit gewoon in goede pyrolyse ovens van ATAG. De ventilator hoeft niet te sneuvelen omdat de spit over de hoek wordt gelegd. Zo dus: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wliuCqz0hf7GPUSTHCcnQVIOIMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AY6Nahz7adNA6fWtZtUWy07z.png?f=fotoalbum_large

Vroeger zat dit standaard in heel veel ovens, maar het is niet meer populair. Het is geen fancy feature imo, maar wel iets dat ik veel heb leren gebruiken bij mijn ouders (die hebben nu ook specifiek ATAG gekozen omdat die dit nog wel had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Toke_gt schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:12:
[...]

Daarvoor zou ik kijken naar een aparte grill-oven van max 250euro. Los, zodat je die ook in schuur/garage/bijkeuken (?) kunt plaatsen. Of inbpuw, maar dan is ie meteen een klap duurder.
Geen bijkeuken of schuur die toegankelijk is zonder naar buiten te gaan. Dan heb ik hem liever gewoon in mijn oven in de keuken. Ik vind een stoomoven wel interessant, maar ik vind het moeilijk te beoordelen of ik het veel ga gebruiken en of de schoonmaak niet irritant wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tegenwoordig gaat men standaard uit van 95cm. Nederlanders zijn gemiddeld lang.

Hoogte voor kleine personen: Hoe hoog is een aanrecht voor kleine personen? Gemiddeld genomen is de hoogte van een keukenblad voor personen tot 1 meter 70 - 85 tot 90 centimeter.

Hoogte voor middelmatig grote personen: Ben je tussen de 1 meter 70 en 1 meter 90 lang, dan past een aanrechtblad van 90 tot 95 cm wellicht beter bij je.

Hoogte voor lange personen: Lange personen zijn groter dan 1 meter 90 en zeker voor lange mensen is het belangrijk om geen standaard hoogte aanrechtblad te nemen. De hoogte van een keukenblad voor lange mensen ligt rond de 95 tot 100 cm.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 22:49
knirfie244 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 14:02:
Heeft iemand hier ervaringen met 3rd party keukendeurtjes voor IKEA keukens?

Ik ga begin volgend jaar verhuizen en één van de dingen die hard aangepakt moet worden is de keuken.
Toevallig zijn wat vrienden van me net verhuisd die ook een nieuwe keuken gaan kopen, en die hebben dan een twee jaar oude IKEA keuken over met eiken deurtjes van Houtmerk. Deze zou ik gratis van ze mogen hebben, dat betreft dan 2 ladekasten 80cm, 2 ladekasten 60cm en een vaatwasser.

Dat is wat beperkt, en zal dus aangevuld moeten worden met extra kasten. Echter vind ik de deurtjes die ikea aanbiedt niet echt geweldig, dus ik zou de deurtjes voor de aanvullende kasten ergens anders moeten bestellen.

De eerste opzet waar ik op uit kom is deze:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor de kookplaat en oven heb ik besloten een fornuis te nemen. Dit zal een Boretti MLI95BZW of SMEG CPF9IPAN worden.

Twee (of drie) dingen waar ik mee zit:
Het wel/niet open maken van de ruimte met een draagbalk, zowel de muur naar de bijkeuken als die tussen de woonkamer en de keuken zijn dragende muren. Dus daar zal een redelijk kostenplaatje aan zitten.
Waar de keukenkast deurtjes te bestellen?
Wij hebben recent een keuken samen gesteld en geplaatst op basis van IKEA, we hebben via Koak design custom frontjes voor de ikea keuken besteld. De oven, combi oven, vaatwasser en blad zijn van ikea. Kookplaat, spoelbak, Quooker en inductie met afzuiging zelf besteld. Zeer tevreden mee. Zijn massief eikenfrontjes. Erg blij mee.

Blad is netjes achteraf ingemeten.
Alleen de lade onder de wasbak moet binnenin nog iets aangepast worden ivm met de diepte van deze wasbak en afvoer. Nog geen tijd voor gehad :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9x_vth3gwXDhngmwIi423L4lwcw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsavQGpLqAzwtctbv8ESqluk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-vWQUQD-FMMdLVOf68J8mVNewJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HN8O9diJSvXGfoqO8pM0kNXo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J6OoQqj1v6VwttDkNkZzE3bMKOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DTGQbuE4zWml4Sycy7IQzGAj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Laatst online: 26-04 22:29
nosfertu schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:35:
[...]

Wij hebben recent een keuken samen gesteld en geplaatst op basis van IKEA, we hebben via Koak design custom frontjes voor de ikea keuken besteld. De oven, combi oven, vaatwasser en blad zijn van ikea. Kookplaat, spoelbak, Quooker en inductie met afzuiging zelf besteld. Zeer tevreden mee. Zijn massief eikenfrontjes. Erg blij mee.

Alleen de lade onder de wasbak moet binnenin nog iets aangepast worden ivm met de diepte van deze wasbak en afvoer. Nog geen tijd voor gehad :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtige keuken!

Ik ga me hier ook melden omdat we bezig zijn met de keuken voor ons nieuwbouw huis en exact eenzelfde soort keuken (japandi) willen.

Mag ik vragen wat je kwijt was aan frontjes, IKEA binnenkant, werkblad en je apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-04 15:27
nosfertu schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:35:
[...]

Dat ziet er netjes uit. Welk blad van de IKEA is dat?

Koak Design had ik zelf nog niet gevonden, maar die zal ik ook eens bekijken.

[ Voor 5% gewijzigd door knirfie244 op 13-11-2024 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prins32
knirfie244 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 11:00:
[...]

Dat ziet er netjes uit. Welk blad van de IKEA is dat?
Zo te zien de SKARARP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nosfertu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 22:49
Pagina: 1 ... 487 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1