Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 18:50
Blihi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Gewoon na het kraantje monteren en die kraan lekker laten zitten. En je hebt bewust gekozen om de warm water niet meer te gebruiken en hem dus als combi-plus aan te sluiten?
Als we warm water niet meer aansluiten is het toch juist een combi? Volgens mij is het een combi+ als je hem juist wel op de warmwaterleiding aansluit.

We hebben onbewust een combi besteld. Volgens mij moet je een ander koppelstuk hebben als je een combi+ wil. Foutje, maar niet zo erg voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 22:09
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Siemens Glassdraft air?
Mocht er ruimte in het budget zijn dan lijkt dit me wel waf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 08:39
marteltor schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 18:55:
[...]

Als we warm water niet meer aansluiten is het toch juist een combi? Volgens mij is het een combi+ als je hem juist wel op de warmwaterleiding aansluit.

We hebben onbewust een combi besteld. Volgens mij moet je een ander koppelstuk hebben als je een combi+ wil. Foutje, maar niet zo erg voor ons.
Ja, dat bedoelde ik. Er is overigens wel een extra setje voor bewchikbaar als je alsnog combi+ wilt.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Blihi schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Ja, dat bedoelde ik. Er is overigens wel een extra setje voor bewchikbaar als je alsnog combi+ wilt.
Goed om te weten. Ik denk we het maar even zo laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ucello
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-06 11:21
Zijn er mensen met - wat langere - praktijkervaring van de Bora X BO? (Mijn vrouw heeft deze bovenaan haar wishlist gezet ;)) Dus hoe bevalt deze in dagelijks gebruik?

Ook met de warmhoudlade van Bora? Ook deze staat op de wenslijst, maar ik heb het gevoel dat deze bij veel mensen ongebruikt blijft. Maar misschien heb ik het mis…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:40
Ucello schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:52:
Zijn er mensen met - wat langere - praktijkervaring van de Bora X BO? (Mijn vrouw heeft deze bovenaan haar wishlist gezet ;)) Dus hoe bevalt deze in dagelijks gebruik?

Ook met de warmhoudlade van Bora? Ook deze staat op de wenslijst, maar ik heb het gevoel dat deze bij veel mensen ongebruikt blijft. Maar misschien heb ik het mis…
Toen wij gingen kijken hadden wij ook een opstelling met klassieke oven 60cm een combi van 45cm icm een warmhoudlade.

Ik ga ook kiezen voor 2 combis van 45cm precies om die reden dat ik de warmhoudlade niet ga gebruiken lade koste ook 450 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 13:48
Mijn eega en ik zijn al een tijdje bezig om een keuken uit te zoeken voor ons pas aangekochte huis. We zijn zeker bij zo'n 20 zaken gaan kijken en hebben uiteindelijk bij vijf winkels één of meer schetsen laten maken. Het was met name moeilijk voor ons om te bedenken wat we precies wilden en wat er in de ruimte zou gaan passen.

Zeker als je nog niet goed scherp hebt wat je zoekt, is het wat mij betreft aan te raden wat tijd te spenderen met een paar partijen. We hebben de diverse goede ideeën samengevoegd tot één ontwerp.
De ruimte
Hier een grove plattegrond van Funda. Het keukengedeelte is in blauw gemarkeerd, maar het is één doorlopende ruimte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DXEQB3C3rjIFzg7s_UniKrNiH3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULLUB3NVvS1BrVNWcQPeMR9r.jpg?f=fotoalbum_large

De ruimte waar de keuken moet komen kent een paar belangrijke aandachtspunten. Ook voor de keuken zelf hebben we eisen:
  • De ruimte is 24 m2 met aan de raamkant een zitgedeelte waar we de eettafel willen plaatsen. Een kleine bar aan een schiereiland heeft onze voorkeur, zodat je daar knus kunt zitten.
  • De buitendeur staat fout ingetekend, want deze opent naar buiten toe.
  • De ruimte loopt taps, dus je moet goed de doorgang in de gaten houden.
  • De toegangsdeur de keuken in is tevens de toegang naar de woonkamer. Er is dus géén andere deur de woonkamer in, dus doorgang is een belangrijk beslissingspunt.
  • De muur aan die kant willen we gebruiken voor de hoge kasten. Aan die kant zijn geen ramen, dus de hoek moet goed verlicht kunnen worden.
  • De keuken wordt greeploos.
  • We willen een hoekje reserveren voor de espressomachine en bonenmaler.
  • We willen een XL formaat koel/vries, die qua liters overeenkomt met die we nu hebben in ons oude huis (280 / 90 liter).
  • Een vaatwasser, bij voorkeur een XL-formaat voor net iets meer hoogte.
  • Een stoomoven van 60 cm hoog.
  • Een Quooker Flex Pro3 heetwaterkraan.
  • Een inductiekookplaat met afzuiging.
  • Voldoende werkbladruimte, ook rondom de spoelbak en kookplaat.
  • De vloer wordt licht eikenkleurig keramisch parket
Onze geplande schets
Vanuit de diverse offertes zijn we zo op deze schets uitgekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmMdzCD7gAvJ_FAW_RPINhfDkcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QGygn7CHRrx1ia5L6STXeU9.jpg?f=fotoalbum_large

Een schiereiland van 100 cm breed, met een bar van 140 cm aan één kant. Aan de fornuiskant hebben we uittreklades met o.a. bestek en kruiden (2 x 80, 1 x 40).

De buik van de U-vorm bestaat uit twee Le Mans kasten (50 cm) in de hoeken en in het midden een spoelkast met Quooker-kraan (80 cm).

De wandkasten bevatten in de hoek een XL koel-vriescombinatie van 71 cm breed. Ernaast een hoge kast (60 cm) met onderin de vaatwasser en erboven de stoomoven. Boven de oven is een kast met legplanken. Ernaast is ene onderkast met laden (30 cm).

Bovenin hebben we een drietal lage klepkasten de hoek uitlopen. Dit om een mooie horizontale lijn te creëren, afgesloten met een legplank welke zo ergens boven het eiland ophoudt. Onder de klepkasten en de legplank komen LED-strips om het werkblad te verlichten.
Hoe het eruit ziet
De renders komen uit verschillende offertes, maar het idee moge duidelijk zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eq2bPEitqiEWEKHh4OKxpzYWYjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x9YP2O1eUHV4QP11dpDLxVcY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eljLYMdPV8f0dQ_hm3qc3R3WBpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaYOd4kqXE5nxIcMkjCRGRlB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcGFkQNq2vIBdqAACJNq6JrCBfw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZBB1spergREaQMFDg2lCWbnn.jpg?f=fotoalbum_large

De corpus willen we in het donkergroen uitvoeren (bij voorkeur Fenix Velvet Green) met een licht werkblad. Eén van de gegadigden is een timmerbedrijf die maatwerk kan leveren. Qua apparatuur en materiaal lijkt die de beste papieren te hebben. De andere is een keukenboer in de buurt (niet DMG).

De keukenboer levert een Punto 2815 Zera MA keuken (volgens mij is dat een Rotpunkt 2815 Zerox MA), met 19mm spaanplaat fronten en een matte lak dat lijkt op Fenix, maar het niet is. De offerte met 0750 Fenix fronten was zo'n €3000 duurder... Het werkblad is Kemie Nuvoloso Beige composiet 20mm.

Het timmerbedrijf levert een maatwerk keuken, waarbij ze alles in huis maken. Deze keuken wordt geconstrueerd met watervaste MDF en is wél voorzien van 0750 Fenix materiaal. Het werkblad is Grillo Fossil Nacre polished.

ItemKeukenboerTimmerbedrijf
Koel/vriescombiSiemens IQ500 KB96NSDD0 70cmBosch KBN96SFE0 70 cm
VaatwasserSiemens IQ300 SN63E803BEBosch XL SBV6ZB803E
StoomovenSiemens IQ700 HS936GAB1 Bosch HSG936AB1
KookplaatBora M-Pure (PURMU)Bosch PXX890D51E
HeetwaterkraanQuooker Flex Pro3 RVSQuooker Flex Pro3 RVS

De keukenboer gaf alleen een all-in prijs voor de hele keuken, maar het timmerbedrijf gaf een subtotaal op de apparatuur (€ 8000). Volgens mij ziet dat er vrij netjes uit.

Qua totaalprijs komen we inclusief apparatuur en montage uit op rond de €28k, plus of min wat dingetjes.

Mijn vragen:
  • Is de prijs conform het gebodene?
  • Nog ideeën wat ik qua lay-out kan doen, of zie je iets geks?
  • Wat jullie de indruk van de twee offertes? Prijs en prestatie?
  • Zijn er betere suggesties qua apparatuur? Met name de kookplaat?
  • Is er nog een goede reden om géén Fenix fronten te nemen?
  • Keukenboer of maatwerk?{/li]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:17
Philtjens schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:12:
[...]

Toen wij gingen kijken hadden wij ook een opstelling met klassieke oven 60cm een combi van 45cm icm een warmhoudlade.

Ik ga ook kiezen voor 2 combis van 45cm precies om die reden dat ik de warmhoudlade niet ga gebruiken lade koste ook 450 euro.
Kijk ook hoe je de oven gebruikt. Ga je de combinaties vaak tegelijkertijd gebruiken? Een oven van 45 is veel compacter dan die van 60x60 en dat merk je bij gerechten die ruimte en optimale warmteverdeling nodig hebben (grote/hoge gerechten en gerechten die moeten rijzen). Daar is een klassieke oven ook beter in dan een combi (mijn ervaring). Dus lever dat niet te snel in voor het design. Je kunt ze ook boven elkaar plaatsen, dan doet die ongelijkheid er niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11:40
Toke_gt schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:40:
[...]

Kijk ook hoe je de oven gebruikt. Ga je de combinaties vaak tegelijkertijd gebruiken? Een oven van 45 is veel compacter dan die van 60x60 en dat merk je bij gerechten die ruimte en optimale warmteverdeling nodig hebben (grote/hoge gerechten en gerechten die moeten rijzen). Daar is een klassieke oven ook beter in dan een combi (mijn ervaring). Dus lever dat niet te snel in voor het design. Je kunt ze ook boven elkaar plaatsen, dan doet die ongelijkheid er niet toe.
Das zeker waar.

Grote gerechten maken wij niet we zijn maar een gezin van 3.

Eenmaal per jaar met kerstmis maar daar ga ik het ook niet voor doen hoor.

Bakken doen we ook niet maar is zeker iets om over na te denken wel 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:54
curkey schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:37:
Mijn eega en ik zijn al een tijdje bezig om een keuken uit te zoeken voor ons pas aangekochte huis. We zijn zeker bij zo'n 20 zaken gaan kijken en hebben uiteindelijk bij vijf winkels één of meer schetsen laten maken. Het was met name moeilijk voor ons om te bedenken wat we precies wilden en wat er in de ruimte zou gaan passen.

Zeker als je nog niet goed scherp hebt wat je zoekt, is het wat mij betreft aan te raden wat tijd te spenderen met een paar partijen. We hebben de diverse goede ideeën samengevoegd tot één ontwerp.
De ruimte
Hier een grove plattegrond van Funda. Het keukengedeelte is in blauw gemarkeerd, maar het is één doorlopende ruimte.
[Afbeelding]

De ruimte waar de keuken moet komen kent een paar belangrijke aandachtspunten. Ook voor de keuken zelf hebben we eisen:
  • De ruimte is 24 m2 met aan de raamkant een zitgedeelte waar we de eettafel willen plaatsen. Een kleine bar aan een schiereiland heeft onze voorkeur, zodat je daar knus kunt zitten.
  • De toegangsdeur de keuken in is tevens de toegang naar de woonkamer. Er is dus géén andere deur de woonkamer in, dus doorgang is een belangrijk beslissingspunt.
  • De muur aan die kant willen we gebruiken voor de hoge kasten. Aan die kant zijn geen ramen, dus de hoek moet goed verlicht kunnen worden.
  • We willen een XL formaat koel/vries, die qua liters overeenkomt met die we nu hebben in ons oude huis (280 / 90 liter).
Onze geplande schets

[Afbeelding]

Een schiereiland van 100 cm breed, met een bar van 140 cm aan één kant. Aan de fornuiskant hebben we uittreklades met o.a. bestek en kruiden (2 x 80, 1 x 40).

De buik van de U-vorm bestaat uit twee Le Mans kasten (50 cm) in de hoeken en in het midden een spoelkast met Quooker-kraan (80 cm).

De wandkasten bevatten in de hoek een XL koel-vriescombinatie van 71 cm breed. Ernaast een hoge kast (60 cm) met onderin de vaatwasser en erboven de stoomoven. Boven de oven is een kast met legplanken. Ernaast is ene onderkast met laden (30 cm).

Bovenin hebben we een drietal lage klepkasten de hoek uitlopen. Dit om een mooie horizontale lijn te creëren, afgesloten met een legplank welke zo ergens boven het eiland ophoudt. Onder de klepkasten en de legplank komen LED-strips om het werkblad te verlichten.
Hoe het eruit ziet
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De corpus willen we in het donkergroen uitvoeren (bij voorkeur Fenix Velvet Green) met een licht werkblad. Eén van de gegadigden is een timmerbedrijf die maatwerk kan leveren. Qua apparatuur en materiaal lijkt die de beste papieren te hebben. De andere is een keukenboer in de buurt (niet DMG).

De keukenboer levert een Punto 2815 Zera MA keuken (volgens mij is dat een Rotpunkt 2815 Zerox MA), met 19mm spaanplaat fronten en een matte lak dat lijkt op Fenix, maar het niet is. De offerte met 0750 Fenix fronten was zo'n €3000 duurder... Het werkblad is Kemie Nuvoloso Beige composiet 20mm.

Het timmerbedrijf levert een maatwerk keuken, waarbij ze alles in huis maken. Deze keuken wordt geconstrueerd met watervaste MDF en is wél voorzien van 0750 Fenix materiaal. Het werkblad is Grillo Fossil Nacre polished.

De keukenboer gaf alleen een all-in prijs voor de hele keuken, maar het timmerbedrijf gaf een subtotaal op de apparatuur (€ 8000). Volgens mij ziet dat er vrij netjes uit.

Qua totaalprijs komen we inclusief apparatuur en montage uit op rond de €28k, plus of min wat dingetjes.

Mijn vragen:
Niet dat ik je huidige ontwerp niet goed vindt, en je hebt er al zoveel uur in zitten, maar zou je niet gewoon de deur verplaatsen?
Kastenwand wordt dan 3,6? meter, met een schiereiland iets dichterbij, geeft meer werkplek aan het blad en ruimere doorgang naar de tafel/buiten en meer ruimte voor je tafel zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxQhza5-idZQ0_RGe5fSod-_Mkg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JusDZtSbhi6FPymhlsJDJYUU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
mitsumark schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 00:03:
[...]

Niet dat ik je huidige ontwerp niet goed vindt, en je hebt er al zoveel uur in zitten, maar zou je niet gewoon de deur verplaatsen?
Kastenwand wordt dan 3,6? meter, met een schiereiland iets dichterbij, geeft meer werkplek aan het blad en ruimere doorgang naar de tafel/buiten en meer ruimte voor je tafel zelf.

[Afbeelding]
Thanks, ik vind een challenge van ideeën geen probleem hoor. Er gaat een brok geld in zitten, dus dan is het m.i. wel belangrijk goede afwegingen gemaakt te hebben.

Ik heb jouw idee wel de revue laten passeren, want dat zou het keukengedeelte een stuk praktischer maken. Met name de kastenwand die jij ook had ingetekend.

De reden dat ik er hoogstwaarschijnlijk van ga afzien, is omdat het ten eerste financieel moeilijk gaat passen. Een tweede punt van overweging is dat het de huiskamerindeling bemoeilijkt. De muur waar je doorheen moet, is praktisch de enige plek waar je een TV + stereo setup kwijt kunt. De deur van de trapkast zou je eigenlijk willen verplaatsen naar de smallere doorgang of naar de andere kant, maar dat kan niet omdat de trap een knik maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:50
De speurtocht naar een nieuwe keuken loopt hier ten einde, we zijn voornemens zaterdag voor deze keuken te tekenen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTB2U1IIL47N6G3n97Vrnf0OAhY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vQMAiWDx1tsO4gIJbDAWUM7K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NKuK9_cmbyr4wyyn4zVQXxj66c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5qLOQFEOPMCQvVdAHqFCckev.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een hacker keuken met dekton blad en polymeerglas fronten. De spatwand is van Bokmerk. Op de tekening lijkt de kleur hiervan erg af te wijken van het blad, maar in de praktijk zijn ze bijna identiek.

Heeft iemand wellicht praktijk ervaring met polymeer glas fronten? We vinden ze erg mooi, maar kan nog weinig vinden over robuustheid etc. mbt dit type.

[ Voor 42% gewijzigd door breagor op 22-10-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-08 07:55

De ruimte
[Afbeelding]

Onze geplande schets

[Afbeelding]

Hoe het eruit ziet
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn vragen:
Persoonlijk zou ik de punt van het eiland (uiteinde 108 cm) iets afschuinen.
Reden...als er kinderen zijn kunnen deze zich zeer hard bezeren

En je creert een paar cm extra doorloop ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-09 22:00
breagor schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:03:
De speurtocht naar een nieuwe keuken loopt hier ten einde, we zijn voornemens zaterdag voor deze keuken te tekenen:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is een hacker keuken met dekton blad en polymeerglas fronten. De spatwand is van Bokmerk. Op de tekening lijkt de kleur hiervan erg af te wijken van het blad, maar in de praktijk zijn ze bijna identiek.

Heeft iemand wellicht praktijk ervaring met polymeer glas fronten? We vinden ze erg mooi, maar kan nog weinig vinden over robuustheid etc. mbt dit type.
Zie je tegenwoordig niet vaak meer een traditionele afzuiger in een nieuwe keuken😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:50
Crasheeee schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

Zie je tegenwoordig niet vaak meer een traditionele afzuiger in een nieuwe keuken😁
Dat zal wel moeten, omdat in dit geval de kookplaat midden over 2 ladekasten geplaatst is. Dat kan niet met een kookplaat met afzuiging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:50
Crasheeee schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:11:
[...]

nee klopt, onze huidige keuken heeft netjes de standaard Bora :) echter onze nieuwe woning heeft op die plek al een old skool afzuiging met afvoer naar buiten.

Als het kookgedeelte niet op een eiland zit zie ik geen nadelen, wel voordelen: meer ruimte over op de kookplaat (5 pits ipv 4 pits met de Bora), warme kooklucht gaat van nature al naar boven, en beter verlichting boven de kookplaat.
En in ons geval bespaart het ook nog werkzaamheden omdat we de bestaande afvoer etc. kunnen blijven gebruiken.....vandaar de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:22
Onze nieuwe keuken heeft een granieten werkblad, maar nu zagen we dat er 2 chips op de rand zitten. We hebben juist graniet gekozen omdat dat het meest sterke materiaal was wat er is. Beide chips zitten op de plek waar een witte ader in het graniet zit, dat moet dan wel een zwakke plek zijn, waardoor de beschadiging ontstaat. Dit lijkt ons niet acceptabel, wat is jullie mening?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
TwiSteD1 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:44:
Onze nieuwe keuken heeft een granieten werkblad, maar nu zagen we dat er 2 chips op de rand zitten. We hebben juist graniet gekozen omdat dat het meest sterke materiaal was wat er is. Beide chips zitten op de plek waar een witte ader in het graniet zit, dat moet dan wel een zwakke plek zijn, waardoor de beschadiging ontstaat. Dit lijkt ons niet acceptabel, wat is jullie mening?

***members only***
Ik weet niet hoe het bij jullie is gegaan, maar bij ons moesten we het blad heel goed inspecteren en tekenen dat het 100% in orde was. Als dit daarna gebeurt dan zal de keukenboer hier weinig mee doen verwacht ik.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koningen
miicker schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:59:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jullie is gegaan, maar bij ons moesten we het blad heel goed inspecteren en tekenen dat het 100% in orde was. Als dit daarna gebeurt dan zal de keukenboer hier weinig mee doen verwacht ik.
Dat klopt,
Vaak maken ze heel veelfoto's dat het heel en onbeschadigd is.

controle op schade moet je altijd gelijk doen.
Daarna is het jammer en pech.

terecht of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koningen

***members only***
Oei dat is pech hebben zeg.
Als je getekent hebt voor overdracht....dan wordt het lastig.

je kan natuurlijk altijd kijken of er mogelijkheden zijn op coulange...
Maar dat gaat je wel geld kosten....erg vervelend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:22
koningen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Oei dat is pech hebben zeg.
Als je getekent hebt voor overdracht....dan wordt het lastig.

je kan natuurlijk altijd kijken of er mogelijkheden zijn op coulange...
Maar dat gaat je wel geld kosten....erg vervelend
Het is na het plaatsen gebeurd, tijdens plaatsen was er nog niets aan de hand. De keuken is in juli geplaast, met nieuw bedoel ik 3 maanden. Ik heb nog geen contact gehad met de keukenzaak of leverancier, maar ik vroeg me gewoon af of dit vaker voorkomt. De verkoper waarschuwde juist voor chipping bij een keramisch blad, maar dat dat bij graniet niet zou gebeuren. Jammer dat er toch zwakke plekken in graniet zitten, ik laat nog weten wat de uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13:08
TwiSteD1 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

Het is na het plaatsen gebeurd, tijdens plaatsen was er nog niets aan de hand. De keuken is in juli geplaast, met nieuw bedoel ik 3 maanden. Ik heb nog geen contact gehad met de keukenzaak of leverancier, maar ik vroeg me gewoon af of dit vaker voorkomt. De verkoper waarschuwde juist voor chipping bij een keramisch blad, maar dat dat bij graniet niet zou gebeuren. Jammer dat er toch zwakke plekken in graniet zitten, ik laat nog weten wat de uitkomst is.
Jammer dat dit gebeurd is, echt zonde! Gelukkig zijn er mensen/bedrijven die dit redelijk onzichtbaar kunnen herstellen. Ik weet niet hoe de verkoper het heeft aangegeven, maar chippen is een groot risico bij keramiek. Het kan echter bij elke steensoort gebeuren, alleen is de kans dan minder groot. Alles kan kapot en beschadigd raken, zelfs de materialen die op papier 'sterker' zouden moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
TwiSteD1 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:11:
[...]

Contact opnemen met de leverancier. Dit is te repareren (reken op 350 euro per chip). Een reparateur waar ik goede ervaringen mee heb is: https://alexreparatietechniek.nl/

Zie voor de reparatie bij mij thuis: Blihi in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Als het binnen 3 maanden is, dan zou dat strikt genomen onder de garantie moeten vallen, of de leverancier moet aantonen dat dit door eigen fouten komt. Maar voor je die kant op gaat zou ik eerst gewoon even bellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Blihi op 22-10-2024 16:13 ]

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:55
Blihi schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:10:
[...]

Contact opnemen met de leverancier. Dit is te repareren (reken op 350 euro per chip). Een reparateur waar ik goede ervaringen mee heb is: https://alexreparatietechniek.nl/

Zie voor de reparatie bij mij thuis: Blihi in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Als het binnen 3 maanden is, dan zou dat strikt genomen onder de garantie moeten vallen, of de leverancier moet aantonen dat dit door eigen fouten komt. Maar voor je die kant op gaat zou ik eerst gewoon even bellen.
Gebruiks schade valt natuurlijk nooit onder garantie.
Gewoon de hand in eigen boezem steken en gebruik maken van je inboedelverzekering.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:32
Even een crosspost met het lekker koken topic:

Een snelle scan van de specs:

- Ikea: 21 x 21 cm op de grootste pit (zit in huidige keuken)
- Neff: 19 x 21
- Bora: 23 x 23
- Miele: 23 x 23
- Novy: 24 x 21
- ATAG: 19 x22
- Etna: 21 x 19

En dan hebben de betere merken / duurdere uitvoeringen opties om spoelen te combineren. Dan krijg je dus een dubbele lengte, maar nooit of te nimmer meer breedte. E.g 46 x 23 cm in het geval van Bora.

Ik denk er nu aan onze plannen wederom te wijzigen, en te gaan voor een Bora. Of gas terug installeren met een wokbrander :+ nee hoor, te veel ge-verbouw. Dat brengt me wel tot het volgende: gas is ook niet oneindig breed. Hoe ging dit vroeger (toen ik nog gas had kookte ik nog niet serieus).

Iemand nog relevante inzichten aangaande het "de hele onderkant van je pan warm krijgen"?

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49

Mijn vragen:
We gebruiken de Bosch HSG936AB1 (en HMG936) en de PURMA nu een aantal weken. Allemaal top apparaten. De ovens zijn lekker stil, de combioven presteerd een stuk beter dan onze vorige 45 cm bosch.
Purma erg fijn. Braadplaat op de combi zone waarbij je 1, of 2 pitten aan kunt zetten. Zit ook goed vermogen in die 230x230 zone. De afzuiging werkt fantastisch, geen lucht in je gezicht, als je de gehaktballen wilt ruiken met je met je neus boven de pan gaan hangen. Voorheen met afzuigkap rook ik het eten op de overloop.

je vraag naar prijzen. Keuken is moeilijk vergelijken maar ik betaalde voor de Purma 1932 euro, en de HSG 1563 euro. Quooker hebben we de 22FRBLK, 1335 euro. Achteraf was een flex af en toe wel praktisch geweest. Nadeel is natuurlijk meer bewegende delen. We hebben een Franke spoelbak in 60 kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-07 21:27
Hadden wij ook en daarom voor ons nooit meer graniet. Ons blad ziet er niet uit na 10 jaar (wel 6 stukjes weg van boven en onderkant). We gebruiken stalen pannen en hebben ook wel eens hulp van tieners, dat helpt niet voor het behoud van je blad. 😃
Professionele reparaties (duurbetaalde expert van dekker via de keukenleverancier) hebben het niet mooi hersteld.

Wij gaan daarom nu voor composiet. Kwartsiet is geloof ik nog beter, maar duurder. Graniet schijnt nu wel beter te zijn dan 10 jaar geleden, zei een verkoper.

***members only***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 22:09
Op het gebied van kookplaten met kookveldafzuiging zie ik best vaak dat mensen hier voor een Bora kiezen, terwijl de rest van hun apparatuur van merk X is. Is het zo dat een Bora hier echt in uitblinkt?

Ik orienteer zelf naar Siemens apparatuur, en ben ook geneigd om hier de kookplaat van te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

TafkaP schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:50:

En dan hebben de betere merken / duurdere uitvoeringen opties om spoelen te combineren. Dan krijg je dus een dubbele lengte, maar nooit of te nimmer meer breedte. E.g 46 x 23 cm in het geval van Bora.

Ik denk er nu aan onze plannen wederom te wijzigen, en te gaan voor een Bora. Of gas terug installeren met een wokbrander :+ nee hoor, te veel ge-verbouw. Dat brengt me wel tot het volgende: gas is ook niet oneindig breed. Hoe ging dit vroeger (toen ik nog gas had kookte ik nog niet serieus).

Iemand nog relevante inzichten aangaande het "de hele onderkant van je pan warm krijgen"?
Ik ben daarom voor deze gegaan, heeft ipv een derde zone in het midden een grotere ring. ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen hoe het met de spoelen eronder zit. Maar in praktijk lijken mn grootste pannen op die plek ook het beste te verwarmen aan de randen.

https://www.siemens-home....VV6E?contentType=products

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
NvU schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Ik ben daarom voor deze gegaan, heeft ipv een derde zone in het midden een grotere ring. ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen hoe het met de spoelen eronder zit. Maar in praktijk lijken mn grootste pannen op die plek ook het beste te verwarmen aan de randen.

32cm diameter van de ring met 3,7kw! Staat bij ons ook op de lijst, lijkt de beste optie om nog enigszins fatsoenlijk te kunnen wokken op inductie of met een grote koekenpan te kunnen bakken.

Bevalt de plaat verder goed? Mijn partner heeft nu een 90cm smeg gas fornuis dus inductie is wel een heikel puntje :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
Extreme smell schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:04:
Op het gebied van kookplaten met kookveldafzuiging zie ik best vaak dat mensen hier voor een Bora kiezen, terwijl de rest van hun apparatuur van merk X is. Is het zo dat een Bora hier echt in uitblinkt?

Ik orienteer zelf naar Siemens apparatuur, en ben ook geneigd om hier de kookplaat van te nemen.
Hier nu een Siemens in gebruik. Hiervoor hadden we een Bora. Vind de bediening en het gebruiksgemak van de Siemens erg fijn. De bediening zelfs fijner dan Bora. Daarbij ook meer functies zoals de koppelbare kookveldzone en omdat we geen afzuiging naar buiten konden aanleggen hebben we in de oven regenereerbare filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
nooberke schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

32cm diameter van de ring met 3,7kw! Staat bij ons ook op de lijst, lijkt de beste optie om nog enigszins fatsoenlijk te kunnen wokken op inductie of met een grote koekenpan te kunnen bakken.

Bevalt de plaat verder goed? Mijn partner heeft nu een 90cm smeg gas fornuis dus inductie is wel een heikel puntje :+
Ik heb een 90 cm elektrisch fornuis van smeg, met inductie in 5 zones. De middelste zone is het grootst en het sterkst. Zelf gebruik ik geen wok, maar ik gebruik ook nooit max vermogen. Zowel ovens als plaat bevallen zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey

De dure lijn van Bosch heeft koppelbare flexzones, 24 breed en 20 hoog, zoals de PXX890D51E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:46:
[...]

Gebruiks schade valt natuurlijk nooit onder garantie.
Bij schade binnen 3 maanden moet de leverancier aantonen dat het niet al bij levering een probleem was.

Ik begrijp dat het hier niet om schade gaat die door stoten of butsen komt, maar schade die er ineens is. Als dat binnen 3 maanden is, mag je ervan uit gaan dat het defect er al eerder was.
Gewoon de hand in eigen boezem steken en gebruik maken van je inboedelverzekering.
Dit is niet altijd gedekt hoor. In mijn geval niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Blihi op 22-10-2024 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28

NvU

nooberke schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:58:
[...]

De kookplaat bevalt uitstekend. Maar ik heb nooit op gas gekookt, dus misschien wat minderreferentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Blihi schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:03:
[...]

Bij schade binnen 3 maanden moet de leverancier aantonen dat het niet al bij levering een probleem was.
Die zullen zich indekken met de foto’s en handtekening bij levering.
Ik begrijp dat het hier niet om schade gaat die door stoten of butsen komt, maar schade die er ineens is. Als dat binnen 3 maanden is, mag je ervan uit gaan dat het defect er al eerder was.
Dan beland je in een welles nietes spelletje, en ik kan me voorstellen dat de leverancier denk dat je er met een pan tegenaan gebutst hebt. Ik zou ze bellen met de vraag om ondersteuning en er rekening mee houden dat je in ieder geval voor een deel voor de kosten op draait.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
big bang schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:10:
[...]

Die zullen zich indekken met de foto’s en handtekening bij levering.
Gelukkig beschermt de wet je: https://www.brandmr.nl/bl...-je-verwachtingen-wat-nu/

Het is zelfs een periode van 6 maanden waarbinnen de bewijslast echt bij de leverancier ligt en niet bij jou als consument. Als jij echt de schade niet zelf veroorzaakt hebt en de leverancier zegt van wel, dan moet hij dat bewijzen.
[...]

Dan beland je in een welles nietes spelletje, en ik kan me voorstellen dat de leverancier denk dat je er met een pan tegenaan gebutst hebt. Ik zou ze bellen met de vraag om ondersteuning en er rekening mee houden dat je in ieder geval voor een deel voor de kosten op draait.
Ik zou ze eerst bellen met de vraag om ondersteuning, maar niet per se duidelijk maken dat jij een deel van de kosten op je neemt. Willen ze dat wel, zou ik het welles-nietes spelletje vooral niet zelf aan gaan, maar dat even via de rechtsbijstandverzekering laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi

Als wij de grootste koekenpan gebruiken, dan gaat hij over 2 kookzones die gekoppeld worden. Die pan is van metaal, zoals de meeste pannen, en het metaal geleid de warmte over de hele bodem hoor. Ik zou me er niet zo druk over maken. Belangrijker is dat die kookzone het vermogen kan leveren, dus de volle 3.6 kW.

Daarnaast moeten je pannen ook echt vlak zijn. Een pan die ooit eerder op gas gebruikt is, kun je niet meer op inductie gebruiken. De bodem is (wellicht minimaal) krom getrokken en dat zul je blijven merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83
Blihi schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:20:
[...]

Daarnaast moeten je pannen ook echt vlak zijn. Een pan die ooit eerder op gas gebruikt is, kun je niet meer op inductie gebruiken. De bodem is (wellicht minimaal) krom getrokken en dat zul je blijven merken.
Wij hebben 13 jaar geleden Habonne pannen gekocht en deze al die tijd op gas gebruikt. 4 kookpannen, 2 RVS en 2 anti aanbak koekenpannen.
Deze werken allemaal prima op de inductie. Bakken koken kan prima op stand 6/7 (vd 10) op de bora.

Dus dat je perse nieuwe pannen moet kopen, wanner je van gas naar inductie gaat, kan ik ahv onze ervaring ontkrachten.

We hebben ook 1 kookpan, dikke bodem RVS, deze werkt helemaal niet.

[ Voor 3% gewijzigd door martinus83 op 23-10-2024 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
Extreme smell schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:04:

Wat het interessanter maakt om toch alle apparaten van één merk te pakken bij de BSH-groep, is dat je dan een bundelkorting krijgt en langer garantie.

In mijn offerte zag ik dat er bv dik €1000 korting op kwam, met 5 jaar ipv 2 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
curkey schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:27:
[...]

Wat het interessanter maakt om toch alle apparaten van één merk te pakken bij de BSH-groep, is dat je dan een bundelkorting krijgt en langer garantie.

In mijn offerte zag ik dat er bv dik €1000 korting op kwam, met 5 jaar ipv 2 jaar garantie.
Dat is gewoon een marketingstunt. Die korting is op de adviesprijs, die krijg je overal. Bovendien moet je vaak net een inbouwapparaat meer kopen dan je van plan was (4 ipv 3), waardoor je meer geld uitgeeft. Doe je dat niet, dan kun je met dat geld ook een nieuw apparaat kopen als dat net na de garantieperiode stuk gaat. Ook na vijf jaar doen de meeste apparaten het overigens nog gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Blihi schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:16:
[...]

Gelukkig beschermt de wet je: https://www.brandmr.nl/bl...-je-verwachtingen-wat-nu/

Het is zelfs een periode van 6 maanden waarbinnen de bewijslast echt bij de leverancier ligt en niet bij jou als consument. Als jij echt de schade niet zelf veroorzaakt hebt en de leverancier zegt van wel, dan moet hij dat bewijzen.

[...]

Ik zou ze eerst bellen met de vraag om ondersteuning, maar niet per se duidelijk maken dat jij een deel van de kosten op je neemt. Willen ze dat wel, zou ik het welles-nietes spelletje vooral niet zelf aan gaan, maar dat even via de rechtsbijstandverzekering laten lopen.
Wat valt er te bewijzen dan?
Er springen niet 'spontaan' stukken uit een granieten blad.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je dit in de schoenen probeert te schuiven van de leverancier. Dat is hetzelfde als naar de autodealer gaan na 3 maanden en zeggen dat er spontaan krassen zijn ontstaan op de deur.

Overigens geeft @TwiSteD1 zelf al aan dat het na montage is gebeurt.
Toke_gt schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Dat is gewoon een marketingstunt. Die korting is op de adviesprijs, die krijg je overal. Bovendien moet je vaak net een inbouwapparaat meer kopen dan je van plan was (4 ipv 3), waardoor je meer geld uitgeeft. Doe je dat niet, dan kun je met dat geld ook een nieuw apparaat kopen als dat net na de garantieperiode stuk gaat. Ook na vijf jaar doen de meeste apparaten het overigens nog gewoon.
Niet helemaal waar.
Members only:

[ Voor 28% gewijzigd door Kapitein Merijn op 23-10-2024 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• curkey
181383rz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 17:36:

Wij gaan daarom nu voor composiet. Kwartsiet is geloof ik nog beter, maar duurder. Graniet schijnt nu wel beter te zijn dan 10 jaar geleden, zei een verkoper.
Hoe dan? Graniet is een natuursteen, dus hoe kan het nu dan beter zijn? Alle natuursteen lijkt mij gewoon wat meer variabel in kwaliteit, omdat er door insluitingen zwakkere plekken kunnen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Kapitein Merijn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:44:
[...]

Wat valt er te bewijzen dan?
Er springen niet 'spontaan' stukken uit een granieten blad.
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je dit in de schoenen probeert te schuiven van de leverancier. Dat is hetzelfde als naar de autodealer gaan na 3 maanden en zeggen dat er spontaan krassen zijn ontstaan op de deur.

Overigens geeft @TwiSteD1 zelf al aan dat het na montage is gebeurt.
In zijn originele post geeft hij niet aan waardoor het gebeurd is.

Als dit inderdaad schade is doordat je er zelf tegenaan gestoten hebt, dan is het niet de leverancier die je moet aanspreken, maar als dit schade is die spontaan ontstaan is, dan wel.

Omdat het specifiek op witte delen van het graniet zit, kan het zomaar zijn dat dit inderdaad spontaan is. Het zou zomaar een zwakke plek in het aanrecht kunnen zijn.

Uit de foto's lijkt het alsof dit boven de vaatwasser is. Dan is het ook niet onwaarschijnlijk dat dit komt doordat iemand met bijvoorbeeld een pan of een glas tegen de rand gestoten heeft (bij in- of uitruimen van de vaatwasser). In dat geval is de leverancier natuurlijk niet de juiste partij om aan te spreken.

Mijn punt is dat de eerste vraag is of dit een productfout van het materiaal is, of niet en omdat dit binnen zes maanden is en de tekst suggereert dat het spontaan is (dus geen gevolg van stoten), is het inderdaad aan de leverancier om aan te tonen dat dit geen materiaaleigenschap is, maar gebruiksschade. Daar kun je het mee eens zijn of niet, maar zo zit de consumentenwetgeving wel in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Blihi schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:16:
[...]
12 maanden zelfs, lees ik hier bij de overheid.

https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product
Een product is ondeugdelijk als:
  • het niet compleet is;
  • het beschadigd is;
  • het kapot is of het niet goed doet;
  • u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd.
Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 12 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.
Gaat het product na 12 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Blihi schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:04:
[...]

In zijn originele post geeft hij niet aan waardoor het gebeurd is.

Als dit inderdaad schade is doordat je er zelf tegenaan gestoten hebt, dan is het niet de leverancier die je moet aanspreken, maar als dit schade is die spontaan ontstaan is, dan wel.

Omdat het specifiek op witte delen van het graniet zit, kan het zomaar zijn dat dit inderdaad spontaan is. Het zou zomaar een zwakke plek in het aanrecht kunnen zijn.
Die eerste foto lijkt echt op een ader, bij die tweede kan je daar zo te zien toch niet van spreken. Die tweede foto is ook duidelijk de rand boven de onderbouwspoelbak (RVS met druppels eronder), dus daar lijkt het me wel duidelijk wat er gebeurd is. De kans dat je bij het handlen van een pan in de spoelbak tegen de rand komt is gewoon erg groot. Dat is mij in dat halve jaar dat we de keuken hebben ook al meermaals gebeurd. Gelukkig geen schade (20mm massief composiet + onderbouwspoelbak).

De kans dat die stukken er spontaan afspringen lijkt me nihil, maar goed, de kans dat het eigenlijk al stuk was en er al bijna af viel, dus bij de minste impact er al af ligt, is er wellicht. Je kan het nooit met 100% zekerheid zeggen lijkt me.

In goed overleg met de leverancier uitkomen lijkt me.

Wel zonde trouwens, het is echt een prachtig blad om te zien. Ook nog steeds met die stukjes eruit eigenlijk. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 23-10-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenflauwidee91
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 09-09 20:09
Beste allen,
Wij gaan nu een nieuwbouw huis kopen dat pas midden 2026 wordt opgeleverd. Echter moeten wij wel binnen twee weken de technische tekeningen van de keuken aanleveren. Wij hebben al een beeld van wat we ongeveer willen qua opstelling en apparatuur. Maar we zijn nog niet zo ver om nu al de keuken aan te schaffen. Heeft iemand een idee hoe wij aan een technisch tekening kunnen komen zonder de keuken nu aan te schaffen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-08 15:42
geenflauwidee91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:14:
Beste allen,
Wij gaan nu een nieuwbouw huis kopen dat pas midden 2026 wordt opgeleverd. Echter moeten wij wel binnen twee weken de technische tekeningen van de keuken aanleveren. Wij hebben al een beeld van wat we ongeveer willen qua opstelling en apparatuur. Maar we zijn nog niet zo ver om nu al de keuken aan te schaffen. Heeft iemand een idee hoe wij aan een technisch tekening kunnen komen zonder de keuken nu aan te schaffen?
Daar zijn bedrijven voor die dat doen, waaronder https://technischekeukentekening.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Hoe zijn jullie omgegaan mbt nieuwbouw en de lange termijn die erop zit voordat d keuken geplaatst kan worden.
Staat er bij jullie bv expliciet bij hoe er omgegaan wordt wanneer apparatuur niet meer leverbaar is?
Want ik krijg dat nu niet in mijn contract gevonden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-09 14:25
Rolfjes schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

Inmiddels twee maal een bezoek gebracht bij Bruynzeel keukens. Volgende ontwerp is het geworden. Gesprek verliep vlot maar af en toe een gek dingetje (voorkeur ging uit naar een kookplaat van ongeveer €900,- en ineens stond daar in de offerte eentje van €1899,-.

Best tevreden over de uiteindelijke prijs (de meerwerkkosten zitten hier niet bij, verleggen van leidingen, toevoegen van WCD's en toevoegen van stuk muur tbv stalen deuren was ook ~€2k. Het groen in het ontwerp komt wat donkerder uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Composiet bladdikte 20mm
InductiekookplaatSiemens: 9SIEX875HVC1E
AfzuigkapSiemens: 9SILC96BBM65
VaatwasserSiemens: 9SISN63H800UE
Combi-ovenSiemens: 9SIHM736G1B1
KoelkastSiemens: 9SIKI86VNFE0
QuookerQuooker: 3FRRVS

Overgins goed om te melden dat bij deze offerte NIET de koof en afzuiging naar buiten wordt geplaatst (dit zullen we dan nog zelf moeten verzorgen.

***members only***

Woensdag naar Nolte Rotterdam om deze alsnog uit te werken en kijken waar ze mee komen.

Edit: dubbele vaatwasser
Inmiddels ook langs Nolte Rotterdam geweest. Erg fijn geholpen en er werd goed meegedacht. Natuurlijk in dit proces niet zo transparant als Bruynzeel. Gevoelsmatig betere kwaliteit kasten en zoals adviseur vertelde ook beter hang en sluitwerk (Blum). Wat ook meehielp was dat ze een groep monteurs intern hebben (bij Bruynzeel kon ik dat niet zo goed inschatten).

Prijs inclusief plaatsen, maken van een (afvoer) koof, gat door de muur, spots, en iets betere apparatuur:
Members only:

Viel me alles mee eerlijk gezegd (na wat onderhandelen). Nu even de overweging maken en keuze maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
Toke_gt schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Bij de Duitse keukenzaak waar ik de keuken gekocht heb is er sowieso 5 jaar garantie, ongeacht aantal apparaten. En zo hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

NvU schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:36:
[...]

Mijn ouders hebben een Miele kookplaat die bestaat uit 1 grote flexzone.
Daar maakt het dus niet uit waar je je pannen neerzet en hoe groot ze zijn. Wel kostbaar gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 20:46

Squats

Wereldreizende tweaker

icecreamfarmer schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:38:
Hoe zijn jullie omgegaan mbt nieuwbouw en de lange termijn die erop zit voordat d keuken geplaatst kan worden.
Staat er bij jullie bv expliciet bij hoe er omgegaan wordt wanneer apparatuur niet meer leverbaar is?
Want ik krijg dat nu niet in mijn contract gevonden.
Bij superkeukens was het iig zo dat ze eerst kijken of er een vervanger is, als deze niet duurder of marginaal duurder is, nemen ze het op zich, maar scheelt het veel dan in samenspraak de meerprijs.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sulfates
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-09 22:29
Inmiddels wat verder gekomen met tekeningen, maar nu heb ik jullie input nodig over de afzuigkap.

Ik kan dus kiezen tussen een volledige inbouwafzuigkap, of een inbouw vlakschermafzuigkap, in beide gevallen 90cm breed (icm kookplaat 60cm breed).

Vlakscherm met zo'n inham:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ed4MRicKLg5e0gDWMV0T1Af33FQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHAwx5YfC5Yi5pW7wtxrEikx.jpg?f=fotoalbum_large

Volledig ingebouwd zonder inham (wat mooier oogt):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKXfO3lc8ueryco9zyKYfK-NHBE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HQZWLQZFfEyj590ZnrDNSCz5.png?f=fotoalbum_large

Nou kook ik echt heel kruidig, dus zou ik wel de beste afzuiging willen voor mijn opstelling. M.i. heeft een vlakscherm een effectief groter oppervlakte qua afzuiging, omdat het uittrekbare deel wat dampen kan geleiden naar het afvoerkanaal.

Een volledig ingebouwde unit is maar 30cm diep, wat betekent dat pannen aan de voorkant van de kookplaat er niet onder zitten.

Als ik een werkbladdiepte van 60cm neem, valt dat nog mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LSA56oufQDtT_oxxfrz5JZyp2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S6dTYoPV0eDSSzdfdQk4RVz9.png?f=fotoalbum_large

Maar met een werkbladdiepte van 75cm (wat wel praktisch is), dan zitten de voorste pannen in de open lucht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40xUg0a4qtWZBcUBId9VhjfpYUM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKKPDOiTTrEiNCXSl57LOpQE.png?f=fotoalbum_large

Wie o wie kan wijsheden bieden? Ik heb nog enkele dagen om te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenflauwidee91
Even kijken of iemand mij toch beter op weg kan helpen. Heb al twee vragen gesteld en daarop al redelijk goed geholpen.

Ten eerste qua indeling. Hieronder plattegrond van waar de keuken in kan komen. Ideeën zijn welkom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTrBYkI3uVzdYhWolsE3KEJ2Hho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYjGHNwldXTc73EEtGTnPVpc.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben al 1 offerte voor een indeling die wij al redelijk vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUIEzmV3O-qnh0deCyKe2wkS6oA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nt3iW7IdsgcNPeQK21ewf9QF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/otk68n0OyccoLG1BI_-xqa2Crvk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AMiOgC8M91YtyCwxXe3lPGDk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rs5qpz6ROFPN--ZEWigJZz5HWHw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i26QhByIUqdWzbUPOyRYcPoN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZQWLYXtV4xhU0tEHfUzV2CSIsE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ppUK0IkbclRYh1kthFtvo9oC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwGyyErTMw8JocRkXSUDfpNh3UI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RQoQtowvP4ezVwf3HfWf707X.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ho0lHh7qjT2MsQibcs6eqhxx9nU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ipcLkWf49xuynkHrAHReA5aY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-48RRFoWf2WG9kaC-GkpYwd6CbM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qvROtILAPCzK6nk89F0kMPww.png?f=fotoalbum_large

Alle opmerkingen (mbt opstelling/prijs/apparaten etc) welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Squats schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:51:
[...]

Bij superkeukens was het iig zo dat ze eerst kijken of er een vervanger is, als deze niet duurder of marginaal duurder is, nemen ze het op zich, maar scheelt het veel dan in samenspraak de meerprijs.
Ik zit bij nuva. Maar uiteindelijk is alles mandemakers. Zou dat in de algemene voorwaarden staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Sulfates schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:09:
Inmiddels wat verder gekomen met tekeningen, maar nu heb ik jullie input nodig over de afzuigkap.

Ik kan dus kiezen tussen een volledige inbouwafzuigkap, of een inbouw vlakschermafzuigkap, in beide gevallen 90cm breed (icm kookplaat 60cm breed).

Vlakscherm met zo'n inham:
[Afbeelding]

Volledig ingebouwd zonder inham (wat mooier oogt):
[Afbeelding]

Nou kook ik echt heel kruidig, dus zou ik wel de beste afzuiging willen voor mijn opstelling. M.i. heeft een vlakscherm een effectief groter oppervlakte qua afzuiging, omdat het uittrekbare deel wat dampen kan geleiden naar het afvoerkanaal.

Een volledig ingebouwde unit is maar 30cm diep, wat betekent dat pannen aan de voorkant van de kookplaat er niet onder zitten.

Als ik een werkbladdiepte van 60cm neem, valt dat nog mee:
[Afbeelding]

Maar met een werkbladdiepte van 75cm (wat wel praktisch is), dan zitten de voorste pannen in de open lucht:
[Afbeelding]

Wie o wie kan wijsheden bieden? Ik heb nog enkele dagen om te beslissen.
Esthetisch een afzuigkap die je schuin naar voren trekt. Dan lijken het net kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
icecreamfarmer schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:18:
[...]

Esthetisch een afzuigkap die je schuin naar voren trekt. Dan lijken het net kastjes.
Bv een AEG DEB2631S of Bosch DEM66AC00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
curkey schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 09:57:
[...]

Hoe dan? Graniet is een natuursteen, dus hoe kan het nu dan beter zijn? Alle natuursteen lijkt mij gewoon wat meer variabel in kwaliteit, omdat er door insluitingen zwakkere plekken kunnen ontstaan.
Ik ben absoluut geen expert, een man van een van de keuken winkels had het over betere lijm tegenwoordig, waardoor het minder snel butst. Ik heb er zelf absoluut geen verstand van, dus nam het voor waar aan. Was maar 1 persoon, dus niet te veel waarde aan hechten en voor mij nogsteeds geen reden om ineens wel graniet te nemen.

Heb het voor de gein even in ChatGPT gegooid en die zegt ook dat er wel wat verschil is versus 10 jaar geleden. 🤣 weet niet hoe betrouwbaar dat is.

“Ja, er zijn enkele verschillen in granieten bladen voor keukens nu en 10 jaar geleden.

1. Kleur en Afwerking: De beschikbare kleuren en afwerkingen zijn diverser geworden. Er zijn nu meer trendy tinten en unieke patronen.
2. Behandeling en Onderhoud: Modern graniet wordt vaak beter behandeld, waardoor het minder poreus is en gemakkelijker te onderhouden. Dit vermindert de kans op vlekken en beschadigingen.
3. Duurzaamheid: De kwaliteit van graniet is verbeterd door betere productieprocessen, waardoor het duurzamer en weerbestendiger is.
4. Prijs: De prijzen kunnen variëren door veranderingen in vraag, aanbod en productie, waardoor sommige opties nu betaalbaarder zijn.
5. Milieu-overwegingen: Er is meer aandacht voor duurzame winning en productieprocessen, wat invloed kan hebben op de keuze van materialen.

Al met al is er een grotere variëteit en verbeterde kwaliteit in granieten bladen tegenwoordig.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
Hoi! Heeft iemand ervaring met een bar ‘op’ het keuken eiland? Ik ben benieuwd naar hoe breed en lang een dergelijke bar moet zijn. Wil hem niet massief maken. De keuken leverancier heeft hem erg groot ingetekend. Het ziet er niet zo mooi uit als op deze plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w3e0WqDZBsPxQKLokT81zEb9CBc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsctDJNekrC2sXIGSwGKlMTG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_jKQkHa4ZW9hsJnsFXNG2-rN_IA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8pp5iKrPeg9EyuYhrcU2mkG.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zou graag 4 barkrukken plaatsen. 2 aan de kop en 2 aan de lange kant. An de bar. Het eiland wordt 105 breed en 276 lang.

-> iemand tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
geenflauwidee91 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:53:
Even kijken of iemand mij toch beter op weg kan helpen. Heb al twee vragen gesteld en daarop al redelijk goed geholpen.

Ten eerste qua indeling. Hieronder plattegrond van waar de keuken in kan komen. Ideeën zijn welkom.
[Afbeelding]

We hebben al 1 offerte voor een indeling die wij al redelijk vinden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alle opmerkingen (mbt opstelling/prijs/apparaten etc) welkom
Persoonlijk zou ik de plafondplinten aanpassen. Deze lijken nu ongeveer 20 cm hoog, wat het geheel vrij massief maakt. Ik vermoed dat het idee is om het af te sluiten, zodat je bovenop niet meer hoeft schoon te maken. Misschien is het een idee om te kijken of opzetkasten een optie kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-08 11:14
@181383rz Ik weet niet of 105 cm breed genoeg is voor 2 barkrukken. Je zou ook een rond blad op het eiland kunnen overwegen.
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/bXtp2gvynhVak7bC9ru4uU-768-80.jpg.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 19:52

Boost9898

Software developer

Hi Tweakers, inmiddels staat onze keuken. Wij hadden in overleg met de keukenleverancier besloten dat er een tafelblad zou komen dat tussen de muur en het einde van het keukenblok zou passen met een marge van ~1 cm rondom. Het doel van deze marge is dat we de tafel er dan ook nog tussenuit kunnen schuiven.

Nu blijkt na het tekenen, betalen en plaatsen dat op de tekening dat de tussenruimte tussen het keukenblok/muur gelijk is aan de breedte van het tafelblad. Hierdoor past de tafel niet (fatsoenlijk) in de tussenruimte.

Volgens de keukenleverancier is dit onze fout/verantwoordelijkheid en krijgen we gewoon een offerte voor een nieuw tafelblad met aangepaste maten.

Wat vinden jullie van deze situatie en hoe hiermee om te gaan? Daarnaast ben ik ook benieuwd of de prijs op de offerte redelijk is of dat dit voor veel minder moet kunnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q6cppOe.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 29-08 12:28
Boost9898 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:27:
Hi Tweakers, inmiddels staat onze keuken. Wij hadden in overleg met de keukenleverancier besloten dat er een tafelblad zou komen dat tussen de muur en het einde van het keukenblok zou passen met een marge van ~1 cm rondom. Het doel van deze marge is dat we de tafel er dan ook nog tussenuit kunnen schuiven.

Nu blijkt na het tekenen, betalen en plaatsen dat op de tekening dat de tussenruimte tussen het keukenblok/muur gelijk is aan de breedte van het tafelblad. Hierdoor past de tafel niet (fatsoenlijk) in de tussenruimte.

Volgens de keukenleverancier is dit onze fout/verantwoordelijkheid en krijgen we gewoon een offerte voor een nieuw tafelblad met aangepaste maten.

Wat vinden jullie van deze situatie en hoe hiermee om te gaan? Daarnaast ben ik ook benieuwd of de prijs op de offerte redelijk is of dat dit voor veel minder moet kunnen.

[Afbeelding]
als er destijds duidelijk was afgesproken dat de tafel er met wat marge tussen zou worden geplaatst, dan lijkt mij dat hun probleem. jij ben niet de expert die alle maten precies zou moeten weten, dat zijn zei.

een zelfde voorbeeld zou zijn dat je een keuken besteld met apparatuur en dat een van de apparaten niet zou passen, dat hadden hun moeten checken niet jij.

gewoon op de man af zeggen dat dit niet bij jouw is mis gegaan en dat je verwacht dat zei zorgen dat het eindresultaat is zoals besproken en anders rechtsbijstand.

mocht de beschikbare ruimte achteraf ineens minder zijn dan was besproken, door bijvoorbeeld stucwerk is het natuurlijk wel een ander verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door max.v op 24-10-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Wij hebben momenteel twee offertes ontvangen, een voor een Schmidt keuken (DBselect van DB Arma keukens) en de ander voor een Rotpunkt (Zerox AM).

De offerte voor de Rotpunkt keuken komt lager uit (lagere montagekosten en meer korting op de apparatuur). Nu ben ik benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn die kunnen aangeven of er veel verschil zit tussen Schmidt en Rotpunkt.

Heb al gezocht in het topic en ook op het Duitse keukenforum, daaruit maak ik op dat het beide redelijk gelijkwaardig zijn. Kan iemand dat bevestigen of zie ik wat over het hoofd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gXWOu-knxXTz5a_PPa_Usi7-lT0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxxUWhXvLB9uRwL63RCP9gtR.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens heeft de Rotpunkt keuken momenteel onze voorkeur omdat deze met anti-fingerprint is, de binnenkant van de kastjes ook in kleur zijn en er al antislipmatten aanwezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 11:46
Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:00:
Wij hebben momenteel twee offertes ontvangen, een voor een Schmidt keuken (DBselect van DB Arma keukens) en de ander voor een Rotpunkt (Zerox AM).

De offerte voor de Rotpunkt keuken komt lager uit (lagere montagekosten en meer korting op de apparatuur). Nu ben ik benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn die kunnen aangeven of er veel verschil zit tussen Schmidt en Rotpunkt.

Heb al gezocht in het topic en ook op het Duitse keukenforum, daaruit maak ik op dat het beide redelijk gelijkwaardig zijn. Kan iemand dat bevestigen of zie ik wat over het hoofd?

[Afbeelding]

Overigens heeft de Rotpunkt keuken momenteel onze voorkeur omdat deze met anti-fingerprint is, de binnenkant van de kastjes ook in kleur zijn en er al antislipmatten aanwezig zijn.
Als dat jullie 2 keuzes zijn dan is de keuze toch duidelijk??

RotPunkt heeft jullie voorkeur
RotPunkt is goedkoper
RotPunkt heeft een betere rating

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

max.v schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:55:
[...]

als er destijds duidelijk was afgesproken dat de tafel er met wat marge tussen zou worden geplaatst, dan lijkt mij dat hun probleem. jij ben niet de expert die alle maten precies zou moeten weten, dat zijn zei.

een zelfde voorbeeld zou zijn dat je een keuken besteld met apparatuur en dat een van de apparaten niet zou passen, dat hadden hun moeten checken niet jij.

gewoon op de man af zeggen dat dit niet bij jouw is mis gegaan en dat je verwacht dat zei zorgen dat het eindresultaat is zoals besproken en anders rechtsbijstand.

mocht de beschikbare ruimte achteraf ineens minder zijn dan was besproken, door bijvoorbeeld stucwerk is het natuurlijk wel een ander verhaal.
Dat voorbeeld wat je aanhaalt is wel een goede ja.

Wat de beschikbare ruimte betreft, in eerste instantie rekenden ze met 3mm. Daar hebben wij 6mm van laten maken omdat de stucadoor dat aangaf. Stel dat er nog eens 5 mm te veel opgezet zou zijn, dan had het alsnog gepast als ze die 1 cm marge hadden toegepast. Dus het lijkt me dat die fout bij hun zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:47
Boost9898 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

Wat de beschikbare ruimte betreft, in eerste instantie rekenden ze met 3mm. Daar hebben wij 6mm van laten maken omdat de stucadoor dat aangaf. Stel dat er nog eens 5 mm te veel opgezet zou zijn, dan had het alsnog gepast als ze die 1 cm marge hadden toegepast. Dus het lijkt me dat die fout bij hun zit.
Is er gestuct na het inmeten? Dat lijkt me niet handig en daar kun je de keuken zaak natuurlijk niet verantwoordelijk voor maken.

Hoe ziet de plattegrond er uit en welke maten zijn er aangehouden op de plattegrond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
181383rz schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 22:02:

Ik zou graag 4 barkrukken plaatsen. 2 aan de kop en 2 aan de lange kant. An de bar. Het eiland wordt 105 breed en 276 lang.

-> iemand tips?
Voor onze eigen tekeningen hebben we een overhang van minimaal 30-35 cm laten doen. Daar kun je met je knieën prima onder zitten bij het aanschuiven. Maak je het dieper dan wordt het praktisch een tafel.

Qua breedte: hoe knus wil je zitten? Met 50 cm zit je redelijk kort op elkaar, dan moet je een beetje afstand nemen. 60 is behaaglijker. Met een bar de hoek om kun je wellicht wat krapper meten, omdat je kunt smokkelen in de knik door iets schuin te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
Boost9898 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 11:15:
[...]

een paar vragen:
- is de keuken door hun ingemeten?
- wat was de door jullie opgegeven ruimte of de door hun gemeten ruimte?
- wat is de ruimte die er over is gebleven na het stuce? want ja mogelijk is er maar 5 mm bijgekomen, maar als er aan twee kanten van de keuken een muur zit die is gestuced, dan is er in totaal 10 mm bijgekomen.
- zit er aan de andere kant van de keuken een passtuk? is dit passtuk mogelijk breder dan het op tekeningen weergegeven was? deze maken ze vaak ter plekken op maat. dus als er getekend is met 50 mm en hij is 60 mm dan mis schuift heel de boel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

@max.v

Ja

4030mm voorafgaand aan stucen, op definitieve tekening staat 4018mm (6mm per zijde)

- wat is de ruimte die er over is gebleven na het stuce? want ja mogelijk is er maar 5 mm bijgekomen, maar als er aan twee kanten van de keuken een muur zit die is gestuced, dan is er in totaal 10 mm bijgekomen.
De totale breedte van de volledige wand zou ik moeten nameten. De tussenruimte tussen de muur en keukenblok is nu 767mm terwijl dit 770mm zou moeten zijn. Maar als het tafelblad een marge van 1 cm zou hebben, zou het verschil van 3 mm tussen 770 mm en 767 mm geen probleem moeten zijn.

- zit er aan de andere kant van de keuken een passtuk? is dit passtuk mogelijk breder dan het op tekeningen weergegeven was? deze maken ze vaak ter plekken op maat. dus als er getekend is met 50 mm en hij is 60 mm dan mis schuift heel de boel op.
Ja, dit passtuk is 35mm, maar zomaar opschuiven lijkt me een veel grotere ingreep dan een nieuw tafelblad aangezien alles dan los moet en verplaatst moet worden.

Bovendien heeft de keukenzaak naar mijn mening zelf de fout gemaakt aangezien op de tekening zowel de tussenruimte als het tafleblad op 770mm staan ingetekend. Als het tafelblad een marge van 1 cm had gehad, zou deze 760mm geweest zijn en dan had het tussen een ruimte van 767 mm gepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Boost9898 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:16:
@max.v

Bovendien heeft de keukenzaak naar mijn mening zelf de fout gemaakt aangezien op de tekening zowel de tussenruimte als het tafleblad op 770mm staan ingetekend. Als het tafelblad een marge van 1 cm had gehad, zou deze 760mm geweest zijn en dan had het tussen een ruimte van 767 mm gepast.
Dus de maat zou 770 mm zijn, waar een tafel van 760 in zou moeten passen. Men heeft dus toch een blad van 770 geleverd? dan had men die 10 mm marge mee moeten nemen zoals je zelf al zegt

[ Voor 59% gewijzigd door martinus83 op 24-10-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
@max.v

Ja

4030mm voorafgaand aan stucen, op definitieve tekening staat 4018mm (6mm per zijde)

De totale breedte van de volledige wand zou ik moeten nameten. De tussenruimte tussen de muur en keukenblok is nu 767mm terwijl dit 770mm zou moeten zijn. Maar als het tafelblad een marge van 1 cm zou hebben, zou het verschil van 3 mm tussen 770 mm en 767 mm geen probleem moeten zijn.

Ja, dit passtuk is 35mm, maar zomaar opschuiven lijkt me een veel grotere ingreep dan een nieuw tafelblad aangezien alles dan los moet en verplaatst moet worden.

Als de monteur had opgelet tijdens het plaatsen, had hij het passtuk van 35 mm ook iets kleiner kunnen maken. Dan was deze hele discussie niet nodig geweest. Of is er een specifieke reden waarom het passtuk echt 35 mm moest zijn? Het passtuk is er namelijk om de keuken passend te maken in de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZoetermeer
Boost9898 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 10:27:

[Afbeelding]
Ik heb nog even naar de prijs van het nieuwe blad gekeken, en die is erg scherp, dus dat is wel weer netjes van ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.v

In de basis lijkt je mij inderdaad gelijk te hebben, als ze op de hoogte waren van de wens dat de tafel er nog in en uit kon en er een spelling van +- 1 cm was afgesproken.

het lastige is dat jij waarschijnlijk de tekening heb gehad van hun ter controle/ ter info, hierop staat zoals je zegt ene tafel van 770 en niet van 760. dus zei zullen wel zeggen "u had dit kunnen zien".

beste optie lijkt mij dat je je van de dommen houd. Het past niet en dat is hun probleem, zorg maar dat het past, jullie zijn de "expers" die ik (te) veel geld betaal om mij een keuken te leveren zoals afgesproken en we gezamenlijk bedacht hadden.

daarnaast ben ik het ook een met de opmerking hierboven over het passtuk, het passtuk is eigenlijk een sluitstuk wat er voor is om wat speelruimte te creeen. nu is het passtuk gewoon zoals op tekening gemonteerd. eigenlijk hadden ze vanaf de andere kant op moeten bouw. tafel met 1 cm speling en vervolgens de keuken er tegen aan

[ Voor 13% gewijzigd door max.v op 24-10-2024 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
@max.v

Ja
Eigenlijk doet de maat van het blad er helemaal niet toe.
Zij hebben een ontwerp gemaakt, ze hebben gemeten en het geheel geplaatst. Als het dan niet past is het hun verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.v
Kapitein Merijn schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 14:42:
[...]

Eigenlijk doet de maat van het blad er helemaal niet toe.
Zij hebben een ontwerp gemaakt, ze hebben gemeten en het geheel geplaatst. Als het dan niet past is het hun verantwoordelijkheid.
zoals ik het begrijp past het wel, maar is de bedoeling dat de tafel er makkelijk tussen uit kan. dat kan nu niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenflauwidee91
MarcoZoetermeer schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 09:17:
[...]

Persoonlijk zou ik de plafondplinten aanpassen. Deze lijken nu ongeveer 20 cm hoog, wat het geheel vrij massief maakt. Ik vermoed dat het idee is om het af te sluiten, zodat je bovenop niet meer hoeft schoon te maken. Misschien is het een idee om te kijken of opzetkasten een optie kunnen zijn.
Dat klopt. De gedachte was om het af te sluiten. We gaan er weer naar kijken. Dank

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Eerder had ik hier al het ontwerp geplaatst, inmiddels de keuken enkele weken in gebruik. Heerlijke keuken. Erg blij met de keuzes die we gemaakt hadden. Enige wat ik nog wennen vind is dat de besteklade niet onder de kookplaat zit, maar daar hebben we uit praktisch oogpunt voor gekozen omdat deze anders heel laag zou zitten. Deze zit nu dus in de koffiecorner.

Ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B39xOqiL1ketVutoJVXKmWC25kA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkAnmBGMcN9sBqM0LSBpFDgZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdl3P9ObY0U6TTHWLkGuo7RWVUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1N9631dPR9U6pfEpRS0KTrg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gfTIegcRAHmuvHJDSZOGy5dGdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtU02ZXrW1gKG2qflBLEiuHp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFP71mhU2olGDBwdjtLmY_rxUxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGzv1LTmoipdmGKXyn3Yogd2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Z7fQoOuxYLlnpuifTsOMnPqELM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8AbEch948GipJOfvbCZuXn6.jpg?f=fotoalbum_large

Gekozen materiaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QuMaXFqg_YhWYXLviKrxpSybUsI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nYmkic7aOBnDYuaUqKxUN9dD.png?f=fotoalbum_large

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F81TN3tzsj_Z88IDBkf29vmL2RE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xeSJrEn4McQUHOqIB81GZYLk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KVY5XnZVzB749tHGDaPhgXEb3n8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Dz5KpVvbMrC3KA8Q0rl3YL3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIkFXteeE_BlSP0oGbbbu4vsmUA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbZH1SwhlMUl30Anh60EfbNa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9DwHpY50Lw4mqZzBJwSB7mGDoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k50epe5P7ydrll3XCiFSYWvF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ww1R4Gu6ovgvYXFXZs2CpSRfkZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/teG0MhnMtTSbjCyEwBFxyCcC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jd38HrXtgu8cS-ZBN6NOXoeP8lE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1k6dEGCePaLaa932YLjByAUL.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur:
Koelkast: Electrolux ERD6DE18S
Vriezer: Electrolux LUB3AE88S
Combiovens (x2): Electrolux KVLFE46K
Kookplaat: Bora PUXU
Quooker Combi+
Quooker Cube
Vaatwasser: Siemens SD6PW1S (meegenomen uit vorige keuken)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:04
miicker schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:41:
Eerder had ik hier al het ontwerp geplaatst, inmiddels de keuken enkele weken in gebruik. Heerlijke keuken. Erg blij met de keuzes die we gemaakt hadden. Enige wat ik nog wennen vind is dat de besteklade niet onder de kookplaat zit, maar daar hebben we uit praktisch oogpunt voor gekozen omdat deze anders heel laag zou zitten. Deze zit nu dus in de koffiecorner.
Die dakramen zijn ook mooi, lekker licht.
Jammer alleen dat je met je rug naar de tuin staat te koken en spoelen en tegen een blinde muur aan kijkt. Dat had ik omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
MikaX schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 12:16:
[...]

Die dakramen zijn ook mooi, lekker licht.
Jammer alleen dat je met je rug naar de tuin staat te koken en spoelen en tegen een blinde muur aan kijkt. Dat had ik omgedraaid.
Hebben we ook over nagedacht, maar we vonden het toch leuker om vanuit het barretje (waar nog stoelen voor moeten komen) de tuin in kunnen kijken. Vanuit het spoelgedeelte kijk je overigens de woonkamer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
miicker schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 21:41:

Ontwerp:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gekozen materiaal:
[Afbeelding]

Eindresultaat:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:
Koelkast: Electrolux ERD6DE18S
Vriezer: Electrolux LUB3AE88S
Combiovens (x2): Electrolux KVLFE46K
Kookplaat: Bora PUXU
Quooker Combi+
Quooker Cube
Vaatwasser: Siemens SD6PW1S (meegenomen uit vorige keuken)
Fraaie keuken! Mag ik vragen wat de breedte en diepte is van jouw bar gedeelte in het eiland? Dus waar je met de twee krukken zit. En ben je daar tevreden over? We overwegen een soortgelijke opstelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Perzikvrucht schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:32:
[...]

Fraaie keuken! Mag ik vragen wat de breedte en diepte is van jouw bar gedeelte in het eiland? Dus waar je met de twee krukken zit. En ben je daar tevreden over? We overwegen een soortgelijke opstelling.
Thanks! Ja het is 120 breed. Diepte is +- 30-35 cm (niet helemaal opgemeten). Of het bevalt moet nog blijken, we hebben nog geen krukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:04
Zijn er hier ervaringen met het Kessebohmer Tandem 2 systeem?

YouTube: Kesseböhmer TANDEM Montage

Wij overwegen het voor in 1 van de hoge kasten.

Dan nog een vraag:

We hebben eind gesprekken gehad met 2 keukenbouwers, willen na het weekend de knoop doorhakken. De een adviseert om de 'ingebouwde hoge kastenwand' boven open te houden met een kier van 18mm boven de kasten voor de ventilatie van de apparatuur. De ander kan het ook/is bereid het te doen maar adviseert alsnog roosters voor ventilatie omdat eventuele garantie zou kunnen vervallen als er geen roosters zitten. Wat is jullie ervaring? Wij vinden roosters niet per definitie mooier.

Edit: over die ventilatie is al een hoop geschreven, dat is me wel duidelijk. Waar het me om gaat is: zijn er garantiegevallen bekend? of heeft iemand nog iets wijs te vertellen hierover.

Een langwerpig ventilatierooster over 4 kasten breed is wellicht ook nog wel te overwegen als 'fraaiere' oplossing. En dan op maat laten maken:

bv: https://www.ventilatiesho...rs/tabletrooster-vta-754/

[ Voor 31% gewijzigd door Frantic op 26-10-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsOJ
  • Laatst online: 16-06 13:35
Hallo allen,

Ik heb me dankzij dit topic goed kunnen voorbereiden voor de aanschaf van een keuken en badkamer. Bedankt voor al deze kennis!

Vandaag een offerte gekregen waarbij we meekeken op het scherm. Deze winkel gebruikt SIMAR software. Er stond ‘Verkoopprijs OK’ met een groen teken en we zagen de code GD4F9OC. De cijfers staan in deze code dus niet naast elkaar, maar zijn van elkaar gescheiden door de letter F. Hoe weet ik welke marge er wordt gerekend? Dezelfde vraag is door een ander lid een jaar geleden ook gesteld op het forum, maar daar is geen duidelijke reactie op gekomen. Vandaar dat ik ‘m nogmaals stel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17-09 20:46

Squats

Wereldreizende tweaker

PrinsOJ schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 16:42:
Hallo allen,

Ik heb me dankzij dit topic goed kunnen voorbereiden voor de aanschaf van een keuken en badkamer. Bedankt voor al deze kennis!

Vandaag een offerte gekregen waarbij we meekeken op het scherm. Deze winkel gebruikt SIMAR software. Er stond ‘Verkoopprijs OK’ met een groen teken en we zagen de code GD4F9OC. De cijfers staan in deze code dus niet naast elkaar, maar zijn van elkaar gescheiden door de letter F. Hoe weet ik welke marge er wordt gerekend? Dezelfde vraag is door een ander lid een jaar geleden ook gesteld op het forum, maar daar is geen duidelijke reactie op gekomen. Vandaar dat ik ‘m nogmaals stel.

Alvast bedankt!
Groen is over het “algemeen” een gezonde marge. Nu is het aan jou of je dat de winkel meegeeft vanwege de goede ervaring. Vaak is dit bij de eerste offerte zo.

Als je weet welk merk het is kan je kijken of er een netto keukenzaak ala reddy/superkeukens is met hetzelfde merk, daar eenzelfde offerte opvragen zonder deze te laten zien. (Doen alsof je nog niks hebt bezocht). Dan kan je zien hoe diep ze gaan en dan ga je vanaf daar.

Uiteindelijk is er altijd nog onderhandelruimte afhankelijk van de keukenprijs.

Bij veel zaken wordt bijv een keuken onder de 15k of 20k (afhankelijk van de zaak) gezien als retailverkoop en aanzienlijk minder ruimte voor onderhandeling. Zit je in een hoger segment, is er simpelweg meer ruimte.

Vraag ook eens een lijst van je apparatuur op bij keukenloods of 123apparatuur.

Bij je volgende bezoek vraag je of ze de splitsing kunnen laten zien voor kasten/blad/apparatuur en heb je een beter idee.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat laatste doen veel keukenzaken helaas niet, soms willen ze wel toestaan dat je 1 vd 2 (apparatuur of blad) elders aanschaft maar uitsplitsen van de prijs doen ze verder niet. Wellicht vind je dat op zichzelf al een 'red flag'. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Vandaag bij keukenkastenfabriek geweest. Wat een sympathieke gasten zijn dat! Alleen daarom al zou je de keuken daar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dennis is een topper! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:03

hmr

Heeft er iemand ervaring met een downdraft afzuiger die met een glasplaat naar bovenkomt, in vergelijking met bijvoorbeeld een Bora (of vergelijkbare) oplossing? Mijn vrouw is helemaal gecharmeerd van die eerste optie, maar het lijkt erop als die modellen al jaren bestaan en niet echt worden door ontwikkeld omdat iedereen op de inbouw in de plaat verder gaat.

Waar we naar kijken zijn oplossingen van Siemens of Novy. Voordeel is meer ruimte op de inductieplaat, althans volgens mijn vrouw :).

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
Frantic schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 14:51:
Zijn er hier ervaringen met het Kessebohmer Tandem 2 systeem?

YouTube: Kesseböhmer TANDEM Montage

Wij overwegen het voor in 1 van de hoge kasten.

bv: https://www.ventilatiesho...rs/tabletrooster-vta-754/
Toevallig hadden wij bij Nolte Rotteram daar nog een korte discussie over. Wij vonden het in de showroom best al zwaar bedienen, laat staan als het afgeladen is met voorraad. We begrepen ook dat het vooral in duitsland erg populair is, maar in nederland niet zo heel veel gekocht wordt.

Wij zijn dus voor een hoge kast met onderin laden en bovenin 2 planken achter de deur gegaan.

YouTube: Wie sieht ein Vorratsschrank aus? Welcher ist der perfekte Vorratssc...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eelco74
hmr schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:40:
Heeft er iemand ervaring met een downdraft afzuiger die met een glasplaat naar bovenkomt, in vergelijking met bijvoorbeeld een Bora (of vergelijkbare) oplossing? Mijn vrouw is helemaal gecharmeerd van die eerste optie, maar het lijkt erop als die modellen al jaren bestaan en niet echt worden door ontwikkeld omdat iedereen op de inbouw in de plaat verder gaat.

Waar we naar kijken zijn oplossingen van Siemens of Novy. Voordeel is meer ruimte op de inductieplaat, althans volgens mijn vrouw :).
Toevallig zijn wij voor voor die oplossing gegaan. Miele heeft er zelfs 2 in het assortiment. De belangrijkste reden was dat we een schiereiland hebben die bij het kookgedeelte uit 2x80cm ladekasten bestaat en we de kookplaat graag in het midden willen hebben. Dat kan niet met een kookplaat met afzuiging, zonder je kasten stevig te verbouwen, dan wel een lade te verliezen. De afzuiging bij ons zit in een nis tussen de kasten, dus je krijgt optisch wel een mooie vlakke inbouw op het werkblad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4P9lyFwU0IAm90hOqcfQS7K09WQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gX56e9QlYpXtYPZnR2K8DKtV.jpg?f=fotoalbum_large
Tweede reden was dat we veel wokken met een grote wok en ook stoofvlees of grote en hoge pannen soep maken. In dat geval hebben we in het miele experience centre ook even staan kijken wat in ons geval het beste werkt. Qua kosten ligt het redelijk dicht bij elkaar.

Nou hebben wij wel een speciale opstelling, helaas kan ik he niet melden hoe het bevalt, omdat onze keuken voorlopig nog niet staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
Zeven jaar geleden hebben we een jaren 80 huis gekocht. Inmiddels hebben we twee kleine kinderen en willen we de gehele benedenverdieping gaan vernieuwen en verbouwen. Naast o.a. een nieuwe vloer willen we ook een keuken laten plaatsen.
Huidige situatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wLA5y6DIysTCwVKkIu7Egh_JVAI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0jQTn0CqVhGeM659m3athF5.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is een plattegrond van de makelaar, ik heb gemerkt dat de maten en verhoudingen op deze tekening niet geheel correct zijn. Het geeft wel een indicatie van de ruimte. Het muurtje tussen de keuken en de woonkamer loopt in werkelijkheid veel verder waardoor de keuken vrij 'afgesloten' is. Onze wens is dan ook om de keuken meer bij de woning te betrekken.
Nieuwe situatie
We zijn bij meerdere keukenzaken geweest. Bij twee van deze zaken hebben we een offerte laten maken. Momenteel zijn we nog met één zaak serieus bezig de offerte vorm te geven. Het plan is om het muurtje te verwijderen en hier een kookeiland te plaatsen. We hebben nog geen technische tekeningen ontvangen, daarom heb ik zelf de opzet op bovenstaande plattegrond gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jg8pJQWw6Cs773OI8tapnR_XYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3VrYjI60EuPpwK925YvkJYk.jpg?f=fotoalbum_large

Members only:
Offerte
Members only:
Vragen en overwegingen
- Is dit een redelijke prijs voor een keuken van dit formaat met deze apparatuur?
- In onze omgeving adviseren diverse mensen om geen composiet te nemen omdat het erg vlekgevoelig is. We zijn het momenteel nog niet eens over welk soort en type blad we mooi vinden. In de offerte is een composiet blad meegenomen, maar dit kan ook zomaar nog Neolith of Dekton worden. Wat is jullie ervaring met al deze materiaalsoorten (met kleine kinderen)?
- Is Neolith/Dekton/Keramiek veel duurder dan composiet?
- De Bosch CMG9361B1 Combi magnetron heeft geen pyrolyse functie. Bosch CMG7761B1 heeft dit wel. Heeft dit toegevoegde waarde om hier naar te 'upgraden'?
- Tips wat betreft de apparatuur zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsOJ
  • Laatst online: 16-06 13:35
Bedankt voor je reactie. Ik begrijp uit de TS dat je als koper je juist niet door de teksten van het SIMAR systeem moet laten misleiden en “Prijs is OK” dus niets betekent. Dat klopt dus niet?

We hebben nu drie offertes opgevraagd en deze is tot nu toe het beste.
Squats schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:36:
[...]

Groen is over het “algemeen” een gezonde marge. Nu is het aan jou of je dat de winkel meegeeft vanwege de goede ervaring. Vaak is dit bij de eerste offerte zo.

Als je weet welk merk het is kan je kijken of er een netto keukenzaak ala reddy/superkeukens is met hetzelfde merk, daar eenzelfde offerte opvragen zonder deze te laten zien. (Doen alsof je nog niks hebt bezocht). Dan kan je zien hoe diep ze gaan en dan ga je vanaf daar.

Uiteindelijk is er altijd nog onderhandelruimte afhankelijk van de keukenprijs.

Bij veel zaken wordt bijv een keuken onder de 15k of 20k (afhankelijk van de zaak) gezien als retailverkoop en aanzienlijk minder ruimte voor onderhandeling. Zit je in een hoger segment, is er simpelweg meer ruimte.

Vraag ook eens een lijst van je apparatuur op bij keukenloods of 123apparatuur.

Bij je volgende bezoek vraag je of ze de splitsing kunnen laten zien voor kasten/blad/apparatuur en heb je een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Waarschijnlijk wordt het een Novy 1821 oplossing! :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Morex schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:40:
Zeven jaar geleden hebben we een jaren 80 huis gekocht. Inmiddels hebben we twee kleine kinderen en willen we de gehele benedenverdieping gaan vernieuwen en verbouwen. Naast o.a. een nieuwe vloer willen we ook een keuken laten plaatsen.
(..)
We hebben nog geen technische tekeningen ontvangen, daarom heb ik zelf de opzet op bovenstaande plattegrond gemaakt:
[Afbeelding]
Niet helemaal de reactie de je vraagt, maar als je toch de hele benedenverdieping gaat veranderen, waarom hou je de keuken dan in de kleinste hoek? Naar de voorzijde of naar de linkerwand geeft je veel meer mogelijkheden. Hoe ga je het onderste deel van de woonkamer gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 14:25
Toke_gt schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 11:23:
[...]

Niet helemaal de reactie de je vraagt, maar als je toch de hele benedenverdieping gaat veranderen, waarom hou je de keuken dan in de kleinste hoek? Naar de voorzijde of naar de linkerwand geeft je veel meer mogelijkheden. Hoe ga je het onderste deel van de woonkamer gebruiken?
Hey Toke,
Bedankt voor je input. Hier hebben we inderdaad ook over nagedacht maar vinden deze opstelling toch het prettigste. De overige delen gebruiken we als woonkamer, speelhoek en onderaan is het eetgedeelte. Dit willen we in principe zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Son Gohan
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-09 20:31
mitsumark schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:54:
Die is overgenomen door de mandemakers groep (DMG), dus a) zal wel Pronorm zijn (kleine kans dat het Nobilia is), en b) zal wel korting af gaan bij een vervolggesprek (al doet deze tak dat misschien wat minder dan andere DMG zaken omdat ze zichzelf iets hoger positioneren).

Ik weet niet waarom je de naam tussen MO tags doet, maar om daarin mee te gaan.

***members only***
Ben er vandaag achter gekomen dat het Nobilia is.

Nog steeds geen specifieke offerte met prijzen en dergelijke gekregen pff.. wordt er moe van. Mevrouw geeft aan dat als wij de daadwerkelijke GO/AKKOORD geven dat we voor de keuken gaan dat ze dan pas een Keukenapparatuur lijst + prijslijst van de keuken kan geven.

Al vind ik het moeilijk om een GO/AKKOORD te geven als ik niet eens weet wat het me totaal precies gaat kosten :+

Maarja wij willen natuurlijk met de offerte rond gaan shoppen. Ben nu al 2 zondagen kwijt en nog niet ver.. gaat het bij andere keukenwinkels altijd zo moeilijk om offertes op te vragen?

Ohja ze adviseerde trouwens om onze keuken apparatuur van AEG te nemen. Wat vinden jullie daarvan?

[ Voor 4% gewijzigd door Son Gohan op 27-10-2024 19:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hmr

hmr

Son Gohan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Nog steeds geen specifieke offerte met prijzen en dergelijke gekregen pff.. wordt er moe van. Mevrouw geeft aan dat als wij de daadwerkelijke GO/AKKOORD geven dat we voor de keuken gaan dat ze dan pas een Keukenapparatuur lijst + prijslijst van de keuken kan geven.

Al vind ik het moeilijk om een GO/AKKOORD te geven als ik niet eens weet wat het me totaal precies gaat kosten :+

Maarja wij willen natuurlijk met de offerte rond gaan shoppen. Ben nu al 2 zondagen kwijt en nog niet ver.. gaat het bij andere keukenwinkels altijd zo moeilijk om offertes op te vragen?

Ohja ze adviseerde trouwens om onze keuken apparatuur van AEG te nemen. Wat vinden jullie daarvan?
Trap er niet in. Teken geen offertes met die achterlijke voorwaarden. Zij moeten een definitief aanbod doen voor je een go no go kan geven. Punt uit.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Son Gohan schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 19:29:
[...]

Nobilia kun je ook laten samenstellen bij:
DB Keukens (dbselect)
Mobel Faber (DE)
I-Kook
Keukenloods
Keukensale
Reddy
Superkeukens
(misschien niet alle vestigingen, check het ff voordat je weer 4 uur verder bent)
Dan heb je in ieder geval vergelijkingsmateriaal, kun je het spelletje misschien andersom spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 27-10-2024 21:43 ]

Pagina: 1 ... 485 ... 526 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1