Wat de vorige ook antwoorde inderdaad. Bij opbouw is het gat redelijk universeel, dus indien de plaat vervangen moet worden, hoef je er niet één te nemen die precies dezelfde uitsparing heeft. Ikzelf ga in mijn aankomende keuken daarom toch voor een opbouw-versie. Ingefreesd ziet er wel strakker uit. Dat dan weer wel.TafkaP schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:38:
Wat is jullie mening over verzonken inductieplaten versus een klein randje? Ik denk zelf, als je toch bezig bent, verzink gelijk, mooi vlak. Maar zijn er nadelen?
Het uitsnijden van de kit is even een werkje, maar uiteindelijk zijn we werkbladen zo hard en netjes machinaal afgewerkt dat het prima kan.alki schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:03:
[...]
Keukenzaak had als opmerking, mocht je problemen krijgen met je plaat is het heel moeilijk om deze eruit te halen als die verzonken.en vast gekit is. Hij kan daarna nooit meer zo netjes terug geplaatst worden, dat was een ding om over na te denken bij ons
Daarnaast begrepen we van Miele dat ze de glasplaten nog zeker 10 jaar na productie naleveren, dus al je een ongelukje hebt, kun je altijd de electronica overzetten op een nieuwe glasplaat.
Vlakinbouw heeft persoonlijk voor ons de voorkeur.
Erg fraai zeg! Echt een hele mooie combinatie van materialen en kleuren.Speedfight schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:01:
[...]
Even een tussentijdse update met een paar foto's nu de keuken vorm begint te krijgen.
Ik kon zelf de updates van anderen altijd wel waarderen als het op realisatie aankomt, dus hopelijk jullie ook![]()
Het blad is uiteindelijk de (nieuwe) Neolith Calacatta Roma geworden:
https://www.neolith.com/n...classtone/calacatta-roma/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Is het doorhangen van de bodem onder de bovenkasten gezichtsbedrog of is dit nog een aandachtspuntje?
Untappd: Kapitein_Merijn
Dank, is absoluut dankzij de keukenleverancier en interieurarchitect welke we erbij betrokken hebben. Zelf zouden we veel te veilige keuzes gemaakt hebben met een kil resultaat.Kapitein Merijn schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:14:
[...]
Erg fraai zeg! Echt een hele mooie combinatie van materialen en kleuren.
Is het doorhangen van de bodem onder de bovenkasten gezichtsbedrog of is dit nog een aandachtspuntje?
Bovenkasten is inderdaad gezichtsbedrog (voor zekerheid nog even nagemeten). Wel is in de linkerbovenhoek de kitrand een tikkeltje dikker omdat de plaat van de achterwand net niet helemaal haaks was in die hoek. Wellicht dat dit het samen met de vervorming van de lens zo doet lijken.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Nadeel is dat de plaat zelf minder uitwisselbaar is. Je moet bij een verzonken plaat echt precies dezelfde maat plaat vinden. Ik heb in de afgelopen 10 jaar twee keer een kapotte inductieplaat gehad en toen was wisselen met een randje toch wat eenvoudiger dan een verzonken plaat. Ik kon gewoon overstappen naar een ander merk etc.TafkaP schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:38:
Wat is jullie mening over verzonken inductieplaten versus een klein randje? Ik denk zelf, als je toch bezig bent, verzink gelijk, mooi vlak. Maar zijn er nadelen?
Dat is voor ons reden ook in de nieuwe keuken een plaat met randje te nemen. Wasbak wordt wel verzonken, die gaat immers wat minder snel stuk
[ Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 16-10-2024 11:35 ]
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Wij hebben ook een Miele, vlakinbouw en deze is na een maand vervangen. De touch-gedeeltes van de platen werkten niet naar behoren.eelco74 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:56:
[...]
Het uitsnijden van de kit is even een werkje, maar uiteindelijk zijn we werkbladen zo had en netjes machinaal afgewerkt dat het prima kan.
Daarnaast begrepen we van Miele dat ze de glasplaten nog zeker 10 jaar na productie naleveren, dus al je een ongelukje hebt, kun je altijd de electronica overzetten op een nieuwe glasplaat.
Vlakinbouw heeft persoonlijk voor ons de voorkeur.
Kitrand is eruit gesneden, netjes schoon gemaakt en weer opnieuw gekit. Niets van te zien, ziet er net zo uit als dat het was.
Ziet er al heel gaaf uit.Speedfight schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:01:
[...]
Even een tussentijdse update met een paar foto's nu de keuken vorm begint te krijgen.
Ik kon zelf de updates van anderen altijd wel waarderen als het op realisatie aankomt, dus hopelijk jullie ook![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Bedenk wel dat het mede in het belang van de keukenzaak is om je opbouw aan te praten. Opbouw is makkelijker plaatsen, minder kans op beschadiging werkblad of kookplaat bij installatie. Dat scheelt de keukenzaak in kosten en gedoe.alki schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:03:
[...]
Keukenzaak had als opmerking, mocht je problemen krijgen met je plaat is het heel moeilijk om deze eruit te halen als die verzonken.en vast gekit is. Hij kan daarna nooit meer zo netjes terug geplaatst worden, dat was een ding om over na te denken bij ons
Ik zou niet goed weten waarom vlakbouw bij vervanging niet netjes kan en bij opbouw wel. Volgens mij spelen er dan dezelfde problemen met kitrandjes, kleurverschil etc.
Ik weet niet hoe ik iedereen die meedenkt kan bedanken. Heel fijn!
De zitplek die je hebt getekend dan aan één kant zodat aan de andere kant kastjes kunnen? En de kookplaat/wastafel in de L?Plint schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:44:
Onaangekondigde denkrichting.
Je zou ook zoiets kunnen overwegen. Zover mogelijk aan de raamzijde keukeneiland met zitplek
plus een L opstelling langs de deur.
Of twee elementen waar je tussendoor loopt. Maar de maatvoering is key in deze.
Sowieso even in een kitchenplanner(ikea) zetten om te ervaren.
[Afbeelding]
Heel ruimtelijk zo en fijne plek voor een barretje. Met de grote eettafel kan ik dan nog wachten of ik dat echt nodig vind. In dit ontwerp past de zitzak in de hoek links van de schuifpui echter niet. Is de ruimte tussen fonteintje en kookplaat te doen dan?Toke_gt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:58:
[...]
Er zijn zeker wel profs, maar ook een hoop verkopers die tekenen wat jij zegt en het advies achterwege laten. Keuken verkocht, klant blij en dat klant later in een onmogelijke en onpraktische keuken staat is hun probleem niet. Dus vaar niet te veel op die ‘expertise’.
[...]
Dat is zo, maar het zit ook echt niet fijn als er maar 60 cm tussen barrand en muur is.
[...]
Dat is wel wat ik bedoelde, maar als je graag de spoelbak en kookplaat aan de andere kant wilt, biedt dat wel meer mogelijkheden en doet het ook ruimer aan. Bijvoorbeeld zo: als je toch geen ideeën hebt voor het middendeel, zou je daar een mooie grote tafel kunnen neerzetten en achterin bij het raam een hoge tafel als bar, voor gezelschap tijdens het koken, als knutseltafel voor de kinderen of voor een kopje koffie in de ochtendzon (als die daar is).
[Afbeelding]
Mooie keuken, qua kleurenkeuze lijkt die erg op die van ons.Speedfight schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:01:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als je de eettafel niet doet, kun je het natuurlijk allemaal een stukje opschuiven :-). De zitzak zou ik gewoon ter plekke bekijken hoe dat uitpakt. Die kun je natuurlijk makkelijk verplaatsen als je met z’n allen aan die tafel zit.TereZz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 14:44:
[...]
Heel ruimtelijk zo en fijne plek voor een barretje. Met de grote eettafel kan ik dan nog wachten of ik dat echt nodig vind. In dit ontwerp past de zitzak in de hoek links van de schuifpui echter niet. Is de ruimte tussen fonteintje en kookplaat te doen dan?
Tussen spoelbak en kookplaat zit nu minimaal 90 cm, maar een spoelbak is vaak 40/50 cm in een kast van 60. Dus de ruimte tussen spoelbak en kookplaat is algauw 100 cm. Ik vind dat voor mezelf genoeg, maar je kunt die indeling natuurlijk maken zoals het voor jou prettig is. Kastje van 30, spoelbak en dan 2x60 of 1x120 kan ook.
Dank! Had die van jou nog niet gezien, maar inderdaad. Goede smaak ;-)syntesia schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:19:
[...]
Mooie keuken, qua kleurenkeuze lijkt die erg op die van ons.
syntesia in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Ja dat zeggen ze wel eens. Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van.alki schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:03:
[...]
Hier hebben ze de plaat geplaatst, met een foamstrip en wat plaatjes aan de hoeken om hem vlak te maken tov het werkblad, vervolgens spaarzaam wat kit aan de rand (dus niet een hele laag kit onderop ofzo, daar zit de foam).
Ik durf te wedden dat ik, als ik de kitrand met een stanleymes doorsnijd, de kookplaat er zo uit heb.
Waarom je de kookplaat er vervolgens nooit meer zo goed in zou krijgen, geen idee. Je krabt gewoon de kit- en foamresten weg en doet het opnieuw.
Wat wel een nadeeltje kan zijn: als er een nieuwe, ander type kookplaat in moet zal die niet meer precies passen. Maar dan kan ik altijd nog voor een iets groter opbouwmodel gaan.
Maar goed, heb je nu een uitsnede voor opbouwkookplaat X dan kan het ook dat die kapot gaat en opbouwkookplaat Y niet meer past, omdat die een wat grotere uitsnede verlangt. Dus tja, welk systeem je ook kiest, als je later een keer een nieuwe kookplaat wilt / moet plaatsen met andere afmetingen kun je hier altijd tegenaan lopen, opbouw of vlakinbouw.
[ Voor 47% gewijzigd door Cap op 16-10-2024 16:36 ]
Als je weer vlakinbouw wilt wel. Maar wat als je de 2e keer toch maar kiest voor opbouw?Wuursj schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:38:
[...]
Nadeel is dat de plaat zelf minder uitwisselbaar is. Je moet bij een verzonken plaat echt precies dezelfde maat plaat vinden.
Wij hebben nu een verzonken Puru met afmetingen 760 x 515, ik geloof dat het met een Bosch / Siemens kookplaat met rand van 816x527 het visueel al aardig opgelost is als je die gewoon erop plaatst. Neff is nog iets dieper zelfs. Eventueel met opvullen vh vlakinbouwrandje ivm extra ondersteuning.
[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 16-10-2024 16:50 ]
Afrader, heb het al eens bij mensen fout zien aan dat ze de plaat moesten vervangen. Drama.TafkaP schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:38:
Bericht ontvangen uit China
Hoi allemaal,
Voor een nieuwbouwappartement moet ik binnenkort een keuze maken waar ik de keuken laat doen (via de projetleverancier Dura Vermeer, Thuis de Showroom; of bij een 3e partij).
Plattegrond van de 0-tekening keuken (die gaat dus veranderen qua opstelling):
:fill(white):strip_exif()/f/image/XitV3d0h7kvqTq4N7cgHnqM5.png?f=user_large)
Ik heb bij Thuis (Dura vermeer) een keuken laten tekenen en een offerte laten maken (idk wat er mis is met de greepjes hoe zij het hebben getekend...):
/f/image/aLbhoFMttYK09aAD62Jcm9X4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kEJyCqr89tEkwkJS8Ev0lupX.png?f=fotoalbum_large)
Kasten en fronts:
Schüller Matera, kleur Kiezelsteen grijs mat AFP (L207T)
Werkblad:
Dekker, Evora Ceramics Calacatta green met Joca randafwerking gunmetal, ook de achterwand bekleed, met SDE0615GM Lanesto 615 Gun Metal 5040-VIB spoelbak
Apparatuur:
Miele KM7464FR kookplaat
Miele DA2558 afzuigkap
Miele H2861BOBSW oven
Miele M7244OBSW magnetron
Miele G5150SCVI vaatwasser
Miele KDN7724E koel-vries combi
Quooker PRO3, inclusief Flex, met CUBE, gunmetal kleur
Prijs:
Totaal Keukenmeubelen: € 6.433,72 +
Totaal Apparatuur/Accessoires: € 9.090,48 +
Totaal Werkblad(en): € 6.019,79 +
Subtotaal: € 21.543,99 +
Totaal montage: € 1.730,50 +
Totaal te betalen: € 23.274,49
Nu heb ik bij Bemmel & Kroon een vergelijkbare keuken laten samenstellen en een offerte laten maken:
:strip_exif()/f/image/MHAwx5YfC5Yi5pW7wtxrEikx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wJa1eHT3nv5zPlAzaMxA1zr4.jpg?f=fotoalbum_large)
Verschillen zijn:
Kook gedeelte is 90cm ipv 60cm breed (keuken is dus breder; kan dan het raam niet hélemaal openslaan, openstaande deel is 60-70cm, maar ik kiep het toch enkel open, en het extra werkblad ruimte is wel fijn)
Bovenkasten 78cm ipv 71cm (scheelt ong. 20 eu per kast)
Iets hogere plint, zodat ik er makkelijker bij kan
Afzuigkap verspringt nu, anders was het te laag
Kastje boven afzuigkap waar je iets in kwijt kan
Oven en magnetron wat lager en daaronder treklades ipv kastjes
Iets luxere onderkast binnenkant tussen kookplaat en spoelbak
Luxere kookplaat Miele KM7564FL (~200 eu duurder)
Vlakschermafzuigkap Miele DAS4930 (scheelt maar 100 eu in prijs ongeveer)
Luxere lampjes (Lanesto Ischia set 6 Gun Metal touchdimmer lampjes)
Glazen wanden bij treklades
Anti slip matjes in de lades
Kleine dingetjes allemaal dus die wel richting de €1000-€1500 gaan. Qua opstelling vind ik de B&K wel beter.
Nou heb ik hen de prijs van mijn eerste offerte aanvankelijk niet laten zien, en kwamen ze uit op €24.500,-. Met dingen als de anti slip matjes weghalen, de lades onder de oven vervangen door een kast (goedkoper), plus wat "korting zodat je bij ons koopt" wilde hij naar €23.500,-.
Apparatuur staat nog niet vast, ik had gezegd doe Miele dus ze hebben er iets in gedaan, maar dat is buiten de scope van wat ik jullie wil vragen
. Ik ga zelf nog precies kiezen welk merk en model ik wil. De afzuigkap en kookplaat zijn waarschijnlijk die ik bij B&K had gekozen, of iets vergelijkbaars.
Als ik zo de opstellingen van andere recente posts bekijk, zie ik dat je voor ~25k al een kookeiland + wand met hoge kasten + luxere frontjes + vergelijkbaar blad + vergelijkbare apparatuur hebt. Schüller Matera is eerder middenklasse volgens mij qua frontjes.
Ik, en mijn omgeving, denken dat ik een beetje word belazerd door zowel B&K als Dura Vermeer Thuis. In ieder geval lijkt B&K uit deze twee wel de betere keuze. Wat denken jullie?
Voor een nieuwbouwappartement moet ik binnenkort een keuze maken waar ik de keuken laat doen (via de projetleverancier Dura Vermeer, Thuis de Showroom; of bij een 3e partij).
:fill(white):strip_exif()/f/image/XitV3d0h7kvqTq4N7cgHnqM5.png?f=user_large)
Ik heb bij Thuis (Dura vermeer) een keuken laten tekenen en een offerte laten maken (idk wat er mis is met de greepjes hoe zij het hebben getekend...):
/f/image/aLbhoFMttYK09aAD62Jcm9X4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kEJyCqr89tEkwkJS8Ev0lupX.png?f=fotoalbum_large)
Kasten en fronts:
Werkblad:
Dekker, Evora Ceramics Calacatta green met Joca randafwerking gunmetal, ook de achterwand bekleed, met SDE0615GM Lanesto 615 Gun Metal 5040-VIB spoelbak
Apparatuur:
Miele KM7464FR kookplaat
Miele DA2558 afzuigkap
Miele H2861BOBSW oven
Prijs:
Nu heb ik bij Bemmel & Kroon een vergelijkbare keuken laten samenstellen en een offerte laten maken:
:strip_exif()/f/image/MHAwx5YfC5Yi5pW7wtxrEikx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wJa1eHT3nv5zPlAzaMxA1zr4.jpg?f=fotoalbum_large)
Verschillen zijn:
Kook gedeelte is 90cm ipv 60cm breed (keuken is dus breder; kan dan het raam niet hélemaal openslaan, openstaande deel is 60-70cm, maar ik kiep het toch enkel open, en het extra werkblad ruimte is wel fijn)
Kleine dingetjes allemaal dus die wel richting de €1000-€1500 gaan. Qua opstelling vind ik de B&K wel beter.
Nou heb ik hen de prijs van mijn eerste offerte aanvankelijk niet laten zien, en kwamen ze uit op €24.500,-. Met dingen als de anti slip matjes weghalen, de lades onder de oven vervangen door een kast (goedkoper), plus wat "korting zodat je bij ons koopt" wilde hij naar €23.500,-.
Apparatuur staat nog niet vast, ik had gezegd doe Miele dus ze hebben er iets in gedaan, maar dat is buiten de scope van wat ik jullie wil vragen
Als ik zo de opstellingen van andere recente posts bekijk, zie ik dat je voor ~25k al een kookeiland + wand met hoge kasten + luxere frontjes + vergelijkbaar blad + vergelijkbare apparatuur hebt. Schüller Matera is eerder middenklasse volgens mij qua frontjes.
Ik, en mijn omgeving, denken dat ik een beetje word belazerd door zowel B&K als Dura Vermeer Thuis. In ieder geval lijkt B&K uit deze twee wel de betere keuze. Wat denken jullie?
Zo op het eerst oog vind ik het geen gekke prijs. Je hebt een behoorlijk luxe apparatenlijst en een calacatta werkblad die ook als achterwand wordt uitgevoerd is gewoon niet goedkoop. Je kan losse offertes opvragen voor de apparaten en het werkblad online. Vraag bijvoorbeeld wat keukenloods vraagt voor die apparaten en 123werkbladen voor dat of een vergelijkbaar blad. Ze geven meestal binnen een paar dagen antwoord. Qua kasten zit je denk ik ook niet heel gek. Uiteindelijk zijn het er zelfs zonder eiland nog redelijk veel.Sulfates schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:28:
Hoi allemaal,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kasten en fronts:
Werkblad:
Apparatuur:
Miele KM7464FR kookplaat
Miele DA2558 afzuigkap
Miele H2861BOBSW oven
Prijs:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verschillen zijn:
Apparatuur staat nog niet vast, ik had gezegd doe Miele dus ze hebben er iets in gedaan, maar dat is buiten de scope van wat ik jullie wil vragen. Ik ga zelf nog precies kiezen welk merk en model ik wil. De afzuigkap en kookplaat zijn waarschijnlijk die ik bij B&K had gekozen, of iets vergelijkbaars.
Als je een lagere prijs wil kan je vooral veel winnen door die achterwand weg te laten of andere keuzes te maken in de apparatenlijst.
ik zou dat muurtje aan de linkerkant nooit laten plaatsen.Sulfates schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:28:
[Afbeelding]
- lijkt je keuken veel kleiner door
- plafond krijg je nooit meer netjes als je later je keuken gaat vervangen en die muur laat weghalen.
Dank voor alle input over opbouw / verzonken inductie.
Het wordt een Neff N70 80cm. De gekleurde randjes gaan matchen met de ovens van Neff. Toch weer leuk zo'm kleur accentje. (V58YHQ4C0)
Zal tzt de hele lijst en een design delen.
Het wordt een Neff N70 80cm. De gekleurde randjes gaan matchen met de ovens van Neff. Toch weer leuk zo'm kleur accentje. (V58YHQ4C0)
King of Cod
Dank voor je antwoord! Dan ligt het idd aan mijn keuzes (wat ik niet erg vind).Flying35 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:23:
[...]
Zo op het eerst oog vind ik het geen gekke prijs. Je hebt een behoorlijk luxe apparatenlijst en een calacatta werkblad die ook als achterwand wordt uitgevoerd is gewoon niet goedkoop. Je kan losse offertes opvragen voor de apparaten en het werkblad online. Vraag bijvoorbeeld wat keukenloods vraagt voor die apparaten en 123werkbladen voor dat of een vergelijkbaar blad. Ze geven meestal binnen een paar dagen antwoord. Qua kasten zit je denk ik ook niet heel gek. Uiteindelijk zijn het er zelfs zonder eiland nog redelijk veel.
Als je een lagere prijs wil kan je vooral veel winnen door die achterwand weg te laten of andere keuzes te maken in de apparatenlijst.
Welk muurtje bedoel je? De kant korte kant van de L met de oven en koelkast? De 2 muurtjes aan de 'ingang' zijde van de keuken die grenzen aan de woonkamer zijn bouwkundig en kunnen niet weg.njitter schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:46:
[...]
ik zou dat muurtje aan de linkerkant nooit laten plaatsen.
- lijkt je keuken veel kleiner door
- plafond krijg je nooit meer netjes als je later je keuken gaat vervangen en die muur laat weghalen.
Persoonlijk zou ik een paar dingen anders aanpakken in je opstelling. Een carrouselkast van 80x80 cm is echt niet prettig in gebruik. Helaas is er door de beperkte ruimte geen andere hoekkast die goed past. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een hoekspoelkast (mits je de spoelbak kunt en wilt verplaatsen) met een dieper werkblad van 75 cm. Hierdoor kun je ook diepere lades plaatsen, wat zorgt voor meer werkruimte op het aanrechtblad en praktischere opbergruimte.Sulfates schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 00:28:
Hoi allemaal,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kasten en fronts:
Werkblad:
Apparatuur:
Miele KM7464FR kookplaat
Miele DA2558 afzuigkap
Miele H2861BOBSW oven
Prijs:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verschillen zijn:
Apparatuur staat nog niet vast, ik had gezegd doe Miele dus ze hebben er iets in gedaan, maar dat is buiten de scope van wat ik jullie wil vragen. Ik ga zelf nog precies kiezen welk merk en model ik wil. De afzuigkap en kookplaat zijn waarschijnlijk die ik bij B&K had gekozen, of iets vergelijkbaars.
Ik weet niet zo goed in welk topic ik onderstaand kan plaatsen:
We hebben een nieuw huis gekocht met een bestaande keuken. De keuken heeft een RVS-spoelbak die we willen vervangen vanwege krassen en ziet er niet netjes meer uit. Het werkblad is keramiek. We willen een zwarte spoelbak, want we hebben een zwarte Quooker laten plaatsen.
Nu zeggen verschillende keukenboeren dat het onmogelijk is om dit te vervangen: keramiek is kwetsbaar en de maat spoelbak (44x44) is niet meer beschikbaar. Wat mij betreft mag groter sowieso, maar wat is hiervan waar. Kan het echt niet zomaar zonder risico vervangen worden?
We hebben een nieuw huis gekocht met een bestaande keuken. De keuken heeft een RVS-spoelbak die we willen vervangen vanwege krassen en ziet er niet netjes meer uit. Het werkblad is keramiek. We willen een zwarte spoelbak, want we hebben een zwarte Quooker laten plaatsen.
Nu zeggen verschillende keukenboeren dat het onmogelijk is om dit te vervangen: keramiek is kwetsbaar en de maat spoelbak (44x44) is niet meer beschikbaar. Wat mij betreft mag groter sowieso, maar wat is hiervan waar. Kan het echt niet zomaar zonder risico vervangen worden?
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dit is waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen, maar omdat de spoelbak vlak is ingefreesd, is het vrijwel onmogelijk om die zonder risico op beschadigingen te vervangen. Het aanpassen van de frezing voor een grotere spoelbak kan helaas ook niet ter plekke gebeuren, omdat dat normaal met speciale machines gedaan wordt.THE_BASE schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:00:
Ik weet niet zo goed in welk topic ik onderstaand kan plaatsen:
Bovendien, elke spoelbak krijgt uiteindelijk krassen. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat een nieuwe spoelbak ook gebruikssporen laat zien.
De spoelbak is echt vies. Maar dat terzijde, we willen gewoon de spoelbak er uithalen en een zelfde formaat er weer in. En dan toevallig liever in het zwart. Dat zou toch moeten kunnen? Overigens is het een opbouw spoelbak.MarcoZoetermeer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:09:
[...]
Dit is waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen, maar omdat de spoelbak vlak is ingefreesd, is het vrijwel onmogelijk om die zonder risico op beschadigingen te vervangen. Het aanpassen van de frezing voor een grotere spoelbak kan helaas ook niet ter plekke gebeuren, omdat dat normaal met speciale machines gedaan wordt.
Bovendien, elke spoelbak krijgt uiteindelijk krassen. Het is gewoon een kwestie van tijd voordat een nieuwe spoelbak ook gebruikssporen laat zien.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Als je aangeeft dat de winkel niet aansprakelijk is voor eventuele schade, denk ik dat je wel iemand kunt vinden die het wil doen. Geen enkele winkel gaat een spoelbak vervangen die vastgekit zit in keramiek en mogelijk een nieuw blad leveren als er schade ontstaat.THE_BASE schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:22:
[...]
De spoelbak is echt vies. Maar dat terzijde, we willen gewoon de spoelbak er uithalen en een zelfde formaat er weer in. En dan toevallig liever in het zwart. Dat zou toch moeten kunnen? Overigens is het een opbouw spoelbak.
Die kit is prima los te krijgen. Staat er geen merk typenummer op? Wellicht kun je op die manier op zoek naar hetzelfde type.
Zo’n spoelbak wordt op maat gefreesd met de juiste rondingen e.d. een andere model wordt lastig. Misschien opbouw.
Zo’n spoelbak wordt op maat gefreesd met de juiste rondingen e.d. een andere model wordt lastig. Misschien opbouw.
Ik zou zelf wat proberen. Hij is vies. Ik zou hem even flink gaan poetsen. Het leuke van RVS is dat je het altijd wel weer schoon krijgt. Misschien vind je het dan wel weer prima om hem te houden.
Moet ie toch echt weg, dan onder het mom "nee heb je, ja kan je krijgen" aan de slag gaan. Afvoer losdraaien en zelf kijken of je de kitrand tussen spoelbak en blad in kunt snijden met een scherp breekmes / stanleymes. Rustig doorgaan en steeds even kijken of er beweging in komt.
Gaat het toch mis, dan kan je nog altijd het blad vervangen incl spoelbak. Je wilde immers toch per se al een nieuwe spoelbak.
Model op zich geen probleem lijkt me, zolang je maar de maten goed opmeet en een nieuwe met dezelfde maat kiest (marge wsch een paar mm ivm speling gat en dikte rand die over het gat heen valt, kwestie van goed maten bekijken).
Edit:
YouTube: Upgrade Your Kitchen Sink! DIY Replacement!
YouTube: How To Replace A Kitchen Sink
Moet ie toch echt weg, dan onder het mom "nee heb je, ja kan je krijgen" aan de slag gaan. Afvoer losdraaien en zelf kijken of je de kitrand tussen spoelbak en blad in kunt snijden met een scherp breekmes / stanleymes. Rustig doorgaan en steeds even kijken of er beweging in komt.
Gaat het toch mis, dan kan je nog altijd het blad vervangen incl spoelbak. Je wilde immers toch per se al een nieuwe spoelbak.
Model op zich geen probleem lijkt me, zolang je maar de maten goed opmeet en een nieuwe met dezelfde maat kiest (marge wsch een paar mm ivm speling gat en dikte rand die over het gat heen valt, kwestie van goed maten bekijken).
Edit:
YouTube: Upgrade Your Kitchen Sink! DIY Replacement!
YouTube: How To Replace A Kitchen Sink
[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 17-10-2024 13:38 ]
We weten de leverancier en die kunnen een nieuwe bak leveren van zelfde type en afmeting. Maar we kennen geen monteur daarvoor. Die lijken de handen niet te willen branden.SquareOne schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:31:
Die kit is prima los te krijgen. Staat er geen merk typenummer op? Wellicht kun je op die manier op zoek naar hetzelfde type.
Dat snap ik op zich wel. Maar ik denk dat je met een paar YouTube filmpjes bekijken je een heel eind komt.THE_BASE schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:44:
[...]
We weten de leverancier en die kunnen een nieuwe bak leveren van zelfde type en afmeting. Maar we kennen geen monteur daarvoor. Die lijken de handen niet te willen branden.
:strip_exif()/f/image/dfVHpWmDLnD9wdcqKv5jKPEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bFGy3UxgiU6gIbrUVY5fUe0I.jpg?f=fotoalbum_large)
Beste allemaal,
Ik ben bezig met een nieuw ontwerp voor een showroomkeuken. Een paar kleuraccenten kloppen nog niet helemaal op het plaatje, omdat de nieuwste kleuren nog niet in het systeem staan. Wat vinden jullie van het ontwerp?
[ Voor 23% gewijzigd door MarcoZoetermeer op 17-10-2024 16:11 ]
Deze muur:Sulfates schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:20:
[...]
Dank voor je antwoord! Dan ligt het idd aan mijn keuzes (wat ik niet erg vind).
[...]
Welk muurtje bedoel je? De kant korte kant van de L met de oven en koelkast? De 2 muurtjes aan de 'ingang' zijde van de keuken die grenzen aan de woonkamer zijn bouwkundig en kunnen niet weg.
:fill(white):strip_exif()/f/image/zqfIGVKH69UUH5me8iqzkTwD.png?f=user_large)
Als ik zo naar de plattegrond van de bouwer kijk, lijkt dit een steunmuur te zijn. Dat maakt het wat lastiger om de wand weg te halen of in te korten. Maar het zou wel mooi zijn als het kan!
Dat is inderdaad een bouwkundige steunmuur daar hoortMarcoZoetermeer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 17:50:
[...]
Als ik zo naar de plattegrond van de bouwer kijk, lijkt dit een steunmuur te zijn. Dat maakt het wat lastiger om de wand weg te halen of in te korten. Maar het zou wel mooi zijn als het kan!
Dat is zeker een optie, ik kan de spoelbak nog verplaatsen ja. Dan zou er dus een hoek onderkast van 140cm breed moeten komen. Hoop dat zoiets dan wel bestaatMarcoZoetermeer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:50:
[...]
Persoonlijk zou ik een paar dingen anders aanpakken in je opstelling. Een carrouselkast van 80x80 cm is echt niet prettig in gebruik. Helaas is er door de beperkte ruimte geen andere hoekkast die goed past. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een hoekspoelkast (mits je de spoelbak kunt en wilt verplaatsen) met een dieper werkblad van 75 cm. Hierdoor kun je ook diepere lades plaatsen, wat zorgt voor meer werkruimte op het aanrechtblad en praktischere opbergruimte.
Ik vind het een mooi ontwerp, ik zou wel een paar puntjes hebben als ik dit thuis zou ontwerpen;MarcoZoetermeer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beste allemaal,
Ik ben bezig met een nieuw ontwerp voor een showroomkeuken. Een paar kleuraccenten kloppen nog niet helemaal op het plaatje, omdat de nieuwste kleuren nog niet in het systeem staan. Wat vinden jullie van het ontwerp?
- Kookplaat heb ik liever verder naar het midden zodat ik aan beide kanten alle ruimte heb.
- Kookplaat zit nu recht voor de ovens, zou ik zelf ook irritant vinden
- Zitten onder de kookplaten ook lades? Is het mogelijk de greeplijst in het midden ook door te laten lopen in de kopse kanten van het eiland? Vind dat altijd wel een fraai gezicht geven aan een eiland
Wij zijn recentelijk ingeloot voor een nieuwbouwwoning. We hebben bij de keukenzaak waar we onze huidge keuken (Next125) gekocht hebben een nieuwe keuken laten tekenen voor de nieuwe woning. Omdat we erg tevreden waren over de kwaliteit van de keuken hebben we wederom voor een Next125 keuken gekozen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
ik kom toevallig jouw bericht tegen over de kookplaat. Wij hebben een soortgelijke kookplaat van Neff, en elke week heb ik wel een keer de neiging om onze zware gietijzeren Le Crueset pan van 2,60 meter hoogte op die plaat te laten flikkeren. Die kookplaat is echt de enige maar dan ook grootste miskoop in onze woning.TafkaP schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 11:07:
Dank voor alle input over opbouw / verzonken inductie.
- De puck werkt gewoon kut. Meerdere keren met je vinger een zone kiezen, het werkt niet met vochtige of vette vingers (dat schijnt tijdens het koken wel eens voor te komen)
- de breedte van de inductiespoelen zijn maar 17 cm, dus hij verhit alleen in het centrum van een grote pan.
- De puck verschuift heel makkelijk, waardoor het fornuis 30 seconden geblokkeerd wordt door de schoonmaakmodus.
- bij het gebruiken van twee grote pannen achter elkaar hebben de inductiespoelen te weinig bereik.
- heb ik al gezegd dat die puck gewoon kut is?
Normaal gesproken hussel je de aardappels door elkaar, maar voor het idee heb ik de aardappels stuk voor stuk omgedraaid. De gebruikte pan is een goede Fissler pan met een dikke bodem. Deze foto illustreert de smalle spoelen:
:strip_exif()/f/image/CodhngD9ZJRcNygBK1sV9K4Z.jpg?f=fotoalbum_large)
De afzuiger werkt wel goed.
[ Voor 19% gewijzigd door 107mb op 18-10-2024 13:11 ]
Hoi all,
-> Heeft iemand hier nog een goede tip voor afvalstations: zelf doen via IKEA of meteen goed bv Cox Clan?
Ik zie ze bij velen niet ingetekend. Degene bij wie wij naar keukens keken heeft een keuze gemaakt uit de Naber folder. https://naber.com/nl/webshop/afvalverzamelaars/. Deze had maar 2 vakken. Ik wil er meer, Dus ben ik zelf verder gaan kijken en heb ik er prijzen bij gezocht. Die kun je bv zien bij https://www.kastenkeuken.nl/. Ze zijn best prijzig: of kan een keukenleverancier hier weer een flink bedrag af halen, net zoals bij apparatuur?
Bij IKEA ben je een stuk voordeliger uit. Ik zou dus zelf later kunnen plaatsen en wat geld kunnen besparen (we hebben standaard formaat van 60cm). Dan moet je wel zelf elke keer een dekseltje optillen. Alternatief kan zijn bij Hornbach: https://www.hornbach.nl/c...bouwprullenbakken/S23945/.
Benieuwd naar jullie ervaring & tips. Misschien is er nog een optie die ik zelf niet had bedacht.
-> Heeft iemand hier nog een goede tip voor afvalstations: zelf doen via IKEA of meteen goed bv Cox Clan?
Ik zie ze bij velen niet ingetekend. Degene bij wie wij naar keukens keken heeft een keuze gemaakt uit de Naber folder. https://naber.com/nl/webshop/afvalverzamelaars/. Deze had maar 2 vakken. Ik wil er meer, Dus ben ik zelf verder gaan kijken en heb ik er prijzen bij gezocht. Die kun je bv zien bij https://www.kastenkeuken.nl/. Ze zijn best prijzig: of kan een keukenleverancier hier weer een flink bedrag af halen, net zoals bij apparatuur?
Bij IKEA ben je een stuk voordeliger uit. Ik zou dus zelf later kunnen plaatsen en wat geld kunnen besparen (we hebben standaard formaat van 60cm). Dan moet je wel zelf elke keer een dekseltje optillen. Alternatief kan zijn bij Hornbach: https://www.hornbach.nl/c...bouwprullenbakken/S23945/.
Benieuwd naar jullie ervaring & tips. Misschien is er nog een optie die ik zelf niet had bedacht.
als het om een showroom keuken gaat zou ik die dubbele oven er uit halen en een dikke oven van 90 breed er in plaatsen. Hebben wij ook en dat is pas een blikvanger.MarcoZoetermeer schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:09:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Beste allemaal,
:strip_exif()/f/image/P35WwFKcddfDirPZPHFjHQoB.jpg?f=fotoalbum_large)
De door jou gebruikte kleuren vind ik een beetje lafjes voor een showroomkeuken.
[ Voor 16% gewijzigd door 107mb op 18-10-2024 13:12 ]
Meen je niet. Dat is precies wat onze huidige IKEA plaat van 250 euro doet (een fles olie laten vallen is voldoende trouwens, doe voorzichtig met je Creuset107mb schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:37:
[...]
ik kom toevallig jouw bericht tegen over de kookplaat. Wij hebben een soortgelijke kookplaat van Neff, en elke week heb ik wel een keer de neiging om onze zware gietijzeren Le Crueset pan van 2,60 meter hoogte op die plaat te laten flikkeren. Die kookplaat is echt de enige maar dan ook grootste miskoop in onze woning.
- De puck werkt gewoon kut. Meerdere keren met je vinger een zone kiezen, het werkt niet met vochtige of vette vingers (dat schijnt tijdens het koken wel eens voor te komen)
- de breedte van de inductiespoelen zijn maar 17 cm, dus hij verhit alleen in het centrum van een grote pan.
- De puck verschuift heel makkelijk, waardoor het fornuis 30 seconden geblokkeerd wordt door de schoonmaakmodus.
- bij het gebruiken van twee grote pannen achter elkaar hebben de inductiespoelen te weinig bereik.
- heb ik al gezegd dat die puck gewoon kut is?
Normaal gesproken hussel je de aardappels door elkaar, maar voor het idee heb ik de aardappels stuk voor stuk omgedraaid. De gebruikte pan is een goede Fissler pan met een dikke bodem. Deze foto illustreert de smalle spoelen:
[Afbeelding]
De afzuiger werkt wel goed.
Die schijf hebben we er niet bij. Wellicht is dat een zegen.
Welke breedte heb je? En heb je twee flexzones?
Want dat gezeik met een pan die alleen in het midden warm is... daar ben ik wel echt helemaal klaar mee. Maak het dan niet....
King of Cod
Ik heb bijna een nieuwbouw appartement gekocht (wacht alleen op het koopcontract) en in de V.O.N. prijs zit een voucher waar ik een keuken kan kopen bij een aangesloten verkoper.
Nu zie ik een voorbeeld van wat ik kan kopen (6000 euro) en het lijkt me wel extreem duur imo. Ik weet niet of ik het hier mag posten of ik een nieuwe topic moet aanmaken. Wat vinden jullie hiervan? Is dit overpriced?
Nu zie ik een voorbeeld van wat ik kan kopen (6000 euro) en het lijkt me wel extreem duur imo. Ik weet niet of ik het hier mag posten of ik een nieuwe topic moet aanmaken. Wat vinden jullie hiervan? Is dit overpriced?
:strip_exif()/f/image/n2VtOQ89qJGfJwiJF9q0Wsqi.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou vooral niet zo blij worden van Etna-apparatuur. Laat deze samenstelling eens doorrekenen bij een andere partij (kan ook in de Ikeaplanner) om een beeld te krijgen van de (reële prijs).UltraInstinct schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:31:
Ik heb bijna een nieuwbouw appartement gekocht (wacht alleen op het koopcontract) en in de V.O.N. prijs zit een voucher waar ik een keuken kan kopen bij een aangesloten verkoper.
[Afbeelding]
Los daarvan zou ik vooral ook kijken of je deze samenstelling wel wilt. Vaak zijn zulke keukens standaard ontworpen terwijl er meer mogelijkheden zijn. In ieder geval staar je je beter niet blind op die zogenaamde voucher en laat je je ook niet onder druk zetten door een deadline voor de keuken; dat is alleen een deadline voor de technische tekening (wat komt op welke plek).
Een vriend van me heeft zijn keuken ergens anders gehaald en als ik op hun website kijk dan zie ik bijvoorbeeld dit voor vele malen goedkoper.Toke_gt schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:52:
[...]
Ik zou vooral niet zo blij worden van Etna-apparatuur. Laat deze samenstelling eens doorrekenen bij een andere partij (kan ook in de Ikeaplanner) om een beeld te krijgen van de (reële prijs).
Los daarvan zou ik vooral ook kijken of je deze samenstelling wel wilt. Vaak zijn zulke keukens standaard ontworpen terwijl er meer mogelijkheden zijn. In ieder geval staar je je beter niet blind op die zogenaamde voucher en laat je je ook niet onder druk zetten door een deadline voor de keuken; dat is alleen een deadline voor de technische tekening (wat komt op welke plek).
:strip_exif()/f/image/RYrM0d3vt1G5H10Xi2anhMep.jpg?f=fotoalbum_large)
Het klopt, ik wil mijn samenstelling ook anders, maar als ze 6050 euro vragen voor iets 'standaard' wat zouden ze dan vragen als ik iets anders zou willen... Etna wil ik ook niet, meer richting Siemens apparatuur.
Dan betaal je bij je deze projectkeukenleverancier vast de hoofdprijs, want die wil er natuurlijk wel aan verdienen, hij geeft je niet echt 6000 euro cadeau. Maar je hoeft daar niet je keuken af te nemen. Kijk op je gemak wat je mooi vindt en ga daarvoor op pad. Kijk eventueel op sites voor uitverkoop showroomkeukens, daar kun je soms een mooi voordeel pakken als de indeling overeenkomt.UltraInstinct schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:00:
[...]
Een vriend van me heeft zijn keuken ergens anders gehaald en als ik op hun website kijk dan zie ik bijvoorbeeld dit voor vele malen goedkoper. [Afbeelding]
Het klopt, ik wil mijn samenstelling ook anders, maar als ze 6050 euro vragen voor iets 'standaard' wat zouden ze dan vragen als ik iets anders zou willen... Etna wil ik ook niet, meer richting Siemens apparatuur.
Kijk ook welke korting je krijgt als je de voucher niet benut.
Ik ben momenteel hetzelfde aan het uitzoeken voor onze toekomstige keuken. Zelf zag ik ook de optie van IKEA, maar ook de Brabantia Sort & Go. Die heeft een versie die aan de kastdeur zit en een uitschuifbare. Die ligt qua prijs tussen IKEA en de opties bij een keukenleverancier in. Wij gaan het ons nog even bedenken…181383rz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:55:
Hoi all,
Goedemiddag,
Ik wil m'n keuken laten vervangen (huidig):
/f/image/bzsdew6WeVPIvvNgixXSmH4Q.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb bij IKEA de volgende keuken ontworpen:
:strip_exif()/f/image/ZutTlk33ZXkDH7WidEooflQ8.png?f=user_large)
https://kitchen.planner.i...8B-8390CCDFD602&ref=share
De nieuwe keuken kost ongeveer 5500 Euro. Daarbij komen nog IKEA montagekosten can ca. 2500 Euro. Op zich een goeie deal. Echter nu na het inmeten van de keuken door een externe partij komt er nog ca. 5500 Euro bij (omgeving Utrecht).
Ik schrok best nog van dit extra bedrag wat er bij komt. Schrik ik terecht of klinkt dit als wat er redelijkerwijs nodig kan zijn voor het vernieuwen van mijn keuken?
Dit is de offerte:
/f/image/bzsdew6WeVPIvvNgixXSmH4Q.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZutTlk33ZXkDH7WidEooflQ8.png?f=user_large)
De nieuwe keuken kost ongeveer 5500 Euro. Daarbij komen nog IKEA montagekosten can ca. 2500 Euro. Op zich een goeie deal. Echter nu na het inmeten van de keuken door een externe partij komt er nog ca. 5500 Euro bij (omgeving Utrecht).
Ik schrok best nog van dit extra bedrag wat er bij komt. Schrik ik terecht of klinkt dit als wat er redelijkerwijs nodig kan zijn voor het vernieuwen van mijn keuken?
Dit is de offerte:
Slopen en verwijderen keuken:
Verwijderen van oude keuken, apparatuur en wandafwerking.
Prijs: € 1178,00 (incl. btw).
Timmerwerk en maatwerk:
Realisatie van een koofje voor elektra en een voorzetwand.
Prijs: € 1009,00 (incl. btw).
Extra keukenmontageservice:
Afwerking zoals het dichtzetten boven kasten en plaatsen van een afzuigventiel.
Prijs: € 305,00 (incl. btw).
Elektra aanpassingen:
Verplaatsen en toevoegen van wandcontactdozen, aansluiten keukenapparatuur.
Prijs: € 790,00 (incl. btw).
Loodgieter werkzaamheden:
Aanpassen van waterleidingen en afvoer voor de keuken.
Prijs: € 601,00 (incl. btw).
CV werkzaamheden:
Aanpassen leidingwerk achter de keuken, systeem leeg laten lopen en opnieuw vullen.
Prijs: € 545,00 (incl. btw).
Stucwerk keuken:
Stucen van wanden, voorbereid voor de keukenmontage.
Prijs: € 945,00 (incl. btw).
Totaalprijs: € 5373,00 (incl. btw).
Overige details:
Offerte is 1 week geldig.
Eventuele meer- of minderwerk wordt na afloop verrekend.
Betalingsvoorwaarden: bedrag volledig voldoen 7 dagen voor aanvang werkzaamheden.
3 jaar garantie op verrichte werkzaamheden.
Annuleren binnen 2 weken voor aanvang kost 25% van de totale aanneemsom.
Opmerkingen:
Prijs voor keukenmontage zelf wordt door IKEA verstrekt.
Eventuele afwijkingen van het voorbereidingsrapport kunnen extra kosten of vertragingen opleveren.
@SkeXiz die kosten komen normaliter niet bij de keukenprijs in. Bij elke keuken die je koopt heb je dit soort kosten, kun je door elke willekeurige aannemer laten regelen. Als je het door de keukenzaak laat doen valt het onder meerwerk. ik zou wel even goed doorvragen wat ze precies gaan doen, zo te zien gaan ze ook met de cv ketel aan de slag?
1200 euro kun jij je besparen door de keuken er zelf uit te slopen. Kost je hooguit 100 euro aan aanhangerhuur en stortkosten. MP kun je ook nog proberen.SkeXiz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:55:
Goedemiddag,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is de offerte:
[...]
Verder, 1900 euro voor installatiewerk? beetje materiaal, dan blijft er 1600 euro aan manuur over. da's drie dagen aan werk. Volgens mij is een beetje installateur in een dag hiermee klaar.
De 995 euro stuc voor zo'n klein stukje muur ook wel aan de prijs. Eigenlijk zoals alles 
Zeker de moeite om even verder te kijken.
Zeker de moeite om even verder te kijken.
Vandaag een eerste ronde gedaan bij verschillende leveranciers van keukenapparatuur. Bij Miele uitgebreid uitleg gekregen, en daarna bij Bosch, Siemens en Neff rondgekeken.
Bosch valt af, dat design vinden we niet mooi bij de oven. De voorkeur ging van die laatste merken een beetje uit naar Neff. Maar ik lees net de negatieve review van die inductieplaat. Dat is wel het laatste wat wij willen.. nu kijken we wel naar de n90 ipv de n70. Misschien maakt dat wat uit?
Atag staat ook nog op de planning. Ben benieuwd.
Miele erg mooi en hoor je veel goede verhalen over.. Wat is jullie ervaring?
Bosch valt af, dat design vinden we niet mooi bij de oven. De voorkeur ging van die laatste merken een beetje uit naar Neff. Maar ik lees net de negatieve review van die inductieplaat. Dat is wel het laatste wat wij willen.. nu kijken we wel naar de n90 ipv de n70. Misschien maakt dat wat uit?
Atag staat ook nog op de planning. Ben benieuwd.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
ik kan je binnenkort meer vertellen over onze Miele kookplaat en vriezer, want ik heb er vandaag voor het eerst mee gekookthmr schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 20:40:
Vraagje. Ik wil graag een groot keukeneiland het gaat dan om een maat van circa 3,5 bij 2m (de ruimte waar de keuken in komt is 9,5 bij 5m vandaar dat het een beetje vullend moet zijn. Een muur wordt volledig kastwand van onder tot boven en voor de rest alleen het keukeneiland. Ik wilde graag de basiskasten van de ikea maar ik vraag me af of ik hiermee breder kan dan 1,20 (2x kasten van 60 diep tegen elkaar) door misschien een stuk in het midden onder het blad open te laten.. iemand hier ervaring mee?
Gefeliciteerd! Die ovens zagen er ook mooi uit, wel aan de prijs. Hahamarteltor schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:22:
[...]
ik kan je binnenkort meer vertellen over onze Miele kookplaat en vriezer, want ik heb er vandaag voor het eerst mee gekookttot nu toe reden.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
wij hebben Siemens ovenshmr schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:38:
[...]
Gefeliciteerd! Die ovens zagen er ook mooi uit, wel aan de prijs. Haha
:strip_exif()/f/image/g5ierpWG5itNU133g0bZGj34.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben ook een stuk open tussen de kasten, maar dan met andere afmetingen. Maar ik zou heel goed nadenken over een 2 meter diep eiland. Met 1,2m kan je nog net spullen comfortabel doorgeven naar de andere kant. Ook qua gesprekken met gasten is 2 meter al snel weer veel. Ook hou je met een 2 meter diep eiland aan beide kanten minder dan 1,2m aan vrije ruimte over, dan oogt hij denk ik wel veel te massief.Kisajera schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:22:
Vraagje. Ik wil graag een groot keukeneiland het gaat dan om een maat van circa 3,5 bij 2m (de ruimte waar de keuken in komt is 9,5 bij 5m vandaar dat het een beetje vullend moet zijn. Een muur wordt volledig kastwand van onder tot boven en voor de rest alleen het keukeneiland. Ik wilde graag de basiskasten van de ikea maar ik vraag me af of ik hiermee breder kan dan 1,20 (2x kasten van 60 diep tegen elkaar) door misschien een stuk in het midden onder het blad open te laten.. iemand hier ervaring mee?
Mocht je er wel voor gaan is de constructie ook afhankelijk van het type blad. Een keramiek blad van 8mm gaat een overhang van 80cm niet leuk vinden denk ik. Je zal dan ook snel iets van extra ondersteuning moeten maken.
ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput
Is dat die nieuwe matte serie kookplaten die ze afgelopen IFA hebben geïntroduceerd ?marteltor schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 23:17:
[...]
wij hebben Siemens ovensmaakte voor de garantie niet uit. We hebben 5 jaar op alles.
[Afbeelding]
Die hebben ze dan snel kunnen uitleveren…
[ Voor 4% gewijzigd door eelco74 op 19-10-2024 08:40 ]
Dit is misschien semi-offtopic maar ik merk dat ik de smaak te pakken heb..
Ik zie bij een hoop keukenkast fabrikanten als rotpunkt, schuller etc dat ze ook garderobekasten maken. Logisch want ze hebben enorme flexibiliteit.
Echter zie ik dit, althans in nederland bijna nergens gepromoot worden bij keuken of meubelzaken.
Heeft iemand hier ervaring mee, en weten jullie of een keukenzaak die het desbetreffende merk verkoopt ook garderobes kan verkopen?
Ik zie bij een hoop keukenkast fabrikanten als rotpunkt, schuller etc dat ze ook garderobekasten maken. Logisch want ze hebben enorme flexibiliteit.
Echter zie ik dit, althans in nederland bijna nergens gepromoot worden bij keuken of meubelzaken.
Heeft iemand hier ervaring mee, en weten jullie of een keukenzaak die het desbetreffende merk verkoopt ook garderobes kan verkopen?
[ Voor 6% gewijzigd door Squats op 19-10-2024 12:32 ]
Bericht ontvangen uit China
Ik weet dat nolte rotterdam wat meubelen, vooral voor de bijkeuken in de showroom heeft staan.Squats schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:27:
Heeft iemand hier ervaring mee en kan een keukenzaak ook garderobes verkopen?
Nolte (schuif) kasten vind je in onze regio dan weer bij de Casba op de rijnekeboulevard, die daar wel een ruime collectie van heeft staan. Een van mijn zussen heeft hier een schuifkast van staan en die zijn erg tevreden over de afwerking en kwaliteit.
Ik heb een keuken-ladeblok als badkamer meubel. Gewoon aan m'n keukenboer gevraagd of hij wat kon tekenen.Squats schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:27:
Ooit (vorig jaar) gehoord dat Miele de kookplaten laat maken bij de ATAG groep. Niet dat het erg is, Atag is volgens mij prima apparatuur. Net als de koelkasten/vriezers bij Liebherr worden gemaakt en Miele stickertje krijgen. Weet iemand hier, wat betreft de kookplaten meer van en of het klopt?marteltor schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:22:
[...]
ik kan je binnenkort meer vertellen over onze Miele kookplaat en vriezer, want ik heb er vandaag voor het eerst mee gekookttot nu toe tevreden.
Ovens/stoomovens komen dan wel weer uit de eigen miele-fabrieken...
We zijn bijna klaar met de keuken keuze, maar we hebben nog enkele vragen over de Bora kookplaat. Kunnen jullie helpen ? :
1) Wij twijfelen tussen de Bora 76cm (BORA PUXA ROUGH) of de BORA 80/83CM (BORA X Pure PUXU Rough).
Wat zouden jullie doen? 350M is de totale bladlengte en hier zit geen spoelbak in, dus alleen kook gedeelte. Staat alleen een Jura machine op. Meerprijs en minder werkruimte naast de kookplaat links en rechts. Is dit het waard ?
2) Ik lees wisselende verhalen over wel of geen circulatie bij de BORA. Wij kunnen allebei doen (ook relatief simpel om kanaal naar buiten te maken aangezien keuken grenst aan buitenmuur met bakstenen). Circulatie lijkt mij moderner.. maar wat zijn de uiteindelijke jaarlijkse kosten voor nieuwe filters in de praktijk? Dus niet het verkoop verhaal? Levert het nog "warmte" op dus minder stookkosten?
3) We willen een wijnkast met 2 zones. Het liefst willen we hier Bosch hebben omdat we alle andere apparaten afgezien van de Bora van Bosch hebben. OCD gehalte
. Spijtig genoeg zijn er maar twee modellen beschikbaar. Zouden we in het eiland ook een vrijstaand model kunnen plaatsen en dan zijwand + lade ernaast? De onderbouw heeft een lelijk handvat en we hebben een komgreep (dus zouden geen handvat nodig hebben). Ik denk dat het handvat er wel vanaf kan, maar dan heb je denk ik gaten zitten? Wat is nu het verschil tussen vrijstaand en onderbouw als we hem wegwerken in het eiland?
1) Wij twijfelen tussen de Bora 76cm (BORA PUXA ROUGH) of de BORA 80/83CM (BORA X Pure PUXU Rough).
Wat zouden jullie doen? 350M is de totale bladlengte en hier zit geen spoelbak in, dus alleen kook gedeelte. Staat alleen een Jura machine op. Meerprijs en minder werkruimte naast de kookplaat links en rechts. Is dit het waard ?
2) Ik lees wisselende verhalen over wel of geen circulatie bij de BORA. Wij kunnen allebei doen (ook relatief simpel om kanaal naar buiten te maken aangezien keuken grenst aan buitenmuur met bakstenen). Circulatie lijkt mij moderner.. maar wat zijn de uiteindelijke jaarlijkse kosten voor nieuwe filters in de praktijk? Dus niet het verkoop verhaal? Levert het nog "warmte" op dus minder stookkosten?
3) We willen een wijnkast met 2 zones. Het liefst willen we hier Bosch hebben omdat we alle andere apparaten afgezien van de Bora van Bosch hebben. OCD gehalte

[ Voor 18% gewijzigd door Workaholic op 20-10-2024 13:03 ]
Naber ken ik niet, maar de diverse offertes die ik zelf heb liggen, hebben allemaal Hailo oplossingen181383rz schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:55:
Hoi all,
Dat is een broodje aap verhaal, de inductie kookplaten worden gewoon door miele geproduceerd. Op de miele platen staat ook made in germany, op de atag made in europe.HBSVDK schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 12:56:
[...]
Ooit (vorig jaar) gehoord dat Miele de kookplaten laat maken bij de ATAG groep. Niet dat het erg is, Atag is volgens mij prima apparatuur. Net als de koelkasten/vriezers bij Liebherr worden gemaakt en Miele stickertje krijgen. Weet iemand hier, wat betreft de kookplaten meer van en of het klopt?
Ovens/stoomovens komen dan wel weer uit de eigen miele-fabrieken...
Dat liebherr en miele samen werken aan de koelkasten en vriezers is algemeen bekend
[ Voor 5% gewijzigd door eelco74 op 19-10-2024 19:21 ]
Heeft iemand al meer beelden van de Nolte Matrix 800? Een keukenverkoper wees mij hier vandaag op.
[edit]link gevonden naar de brochure!
Zit niet in het '150 raster' van nolte en is net iets hoger dan de 750cm hoge corpusses van de gewone nolte keukens. De twee frontjes aan de voorkant zijn ook nagenoeg even hoog wat veel mooier is.
De matrix 800 schijnt vanaf december in het tekenprogramma te zitten, en vanaf februari geleverd te kunnen worden.
Zit niet in het '150 raster' van nolte en is net iets hoger dan de 750cm hoge corpusses van de gewone nolte keukens. De twee frontjes aan de voorkant zijn ook nagenoeg even hoog wat veel mooier is.
![]() | ![]() |
De matrix 800 schijnt vanaf december in het tekenprogramma te zitten, en vanaf februari geleverd te kunnen worden.
[ Voor 51% gewijzigd door Mithrandir op 19-10-2024 20:50 ]
Nolte keuken offerte
We hebben een offerte voor een Nolte keuken gekregen. Ik ben benieuwd wat jullie vinden van de indeling en de prijs.Een overzicht van de ruimtes (zie voor meer details de link in mijn signature)
/f/image/0B0P2yCGS9yvTAz0ri7ICvNm.png?f=fotoalbum_tile)
De schetsen van de keukenboer:
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
* frontjes lak 76S Lack, Sahara softmatt
* frontjes melamine-hout 495 Melaminharz, Chalet Eiche
apparatuur
* kookplaat siemens EX801HVC1E IQ-700
* vaatwasser siemens SX61IX09TE
* koelkast 178cm siemens KI81RNSE0
* afzuigkap Cloud Seven Elica
* oven siemens HB517GBS0
* Quooker Pro3 3l
Members only:
Inloggen
Er zijn nog wel een aantal dingen die we anders willen
- oven in het midden, vaatwasser rechts
- grotere kookplaat of een stoomoven erbij?
- misschien een grotere quooker, al zit de CV op slechts ~3 meter leiding afstand
YouTube: Küchentrends 2025: Die besten Innovationen für deine Küchenplanung |...Mithrandir schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 20:22:
Heeft iemand al meer beelden van de Nolte Matrix 800? Een keukenverkoper wees mij hier vandaag op.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Gelijk aan het begin een mooi overzicht van de nieuwe matrix 800
Wij hebben ook een nolte keuken besteld, maar levering pas 2025 (ivm nieuwbouw) maar de matrix 800 zou zomaar de grootste verandering aan ons ontwerp kunnen zijn.
Wij hebben deze: https://naber.com/nl/Cox-...chtgrijs-H-580-mm/8012391curkey schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 17:31:
[...]
Naber ken ik niet, maar de diverse offertes die ik zelf heb liggen, hebben allemaal Hailo oplossingen
Dan heb je drie grote bakken en de deur direct op het systeem met soft close. Voelt degelijk aan allemaal.
Wij hebben een aantal jaar geleden een keuken gekocht met kastjes van het merk pronorm in de kleur Nero chalet. Nu willen wij aansluitend aan de keuken een kast maken met dezelfde kleur/panelen. Zijn er nog meer opties om dezelfde pronorm Nero chalet panelen te krijgen naast het bestellen bij de leverende keukenzaken?
Je zou bij de fabrikant / keukenzaak kunnen informeren welk merk / type plaatmateriaal ze gebruiken.svarrio schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 10:36:
Wij hebben een aantal jaar geleden een keuken gekocht met kastjes van het merk pronorm in de kleur Nero chalet. Nu willen wij aansluitend aan de keuken een kast maken met dezelfde kleur/panelen. Zijn er nog meer opties om dezelfde pronorm Nero chalet panelen te krijgen naast het bestellen bij de leverende keukenzaken?
Meeste fabrikanten geven gewoon eigen labeltje aan plaatmateriaal van Egger, Decolegno, etc.
inclusief keramiek blad, is deze denk ik.
12mm massive Keramik-Arbeitsplatte -WKS- in der Ausführung
"STW-Quarzo" mit drei flächenbündigen Ausschnitten, einer
Hahnlochbohrung, einer Naber-Twist-Design-Inselsteckdose, einem
Keramik-Fliesenrand & einer Keramik-Fensterbank etc.
Wij zijn ook weer in de markt voor een nieuwe keuken.
Gisteren bij de Keukenloods geweest om eens een initieel gesprek te voeren. We hebben een budget van om en nabij de 20k maar kregen eigenlijk gelijk te horen dat onze wensen te hoog waren voor het budget.
Alles op papier gezet en hij ging rekenen, over 2 weken een vervolg afspraak.
in de tussentijd gaan we nog 2 a 3 offertes laten maken, waarvan 1 in Duitsland. To be continued!
Gisteren bij de Keukenloods geweest om eens een initieel gesprek te voeren. We hebben een budget van om en nabij de 20k maar kregen eigenlijk gelijk te horen dat onze wensen te hoog waren voor het budget.
Alles op papier gezet en hij ging rekenen, over 2 weken een vervolg afspraak.
in de tussentijd gaan we nog 2 a 3 offertes laten maken, waarvan 1 in Duitsland. To be continued!
Zorg eerst dat je zeker weet dat je een blad in die maar kunt krijgen. Meestal is 3,20 x 1,30 wel het maximum.Kisajera schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 22:22:
Als je echt 2m breed wilt, kun je de kastjes verbinden met vuren balkjes. Je moet het blad ondersteunen, maar ook de kastjes fixeren aan elkaar, anders staat het geheel niet stevig.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Inmiddels goede offerte gehad voor ons compositiet werkblad erg te spreken over de verkoper van 123werkbladen.nl. Bij nader onderzoek naar keuken apparatuur lazen we toch wel veel negatieve geluiden over Neff... Waar wij initieel enthousiast waren, wordt de keuze waarschijnlijk tussen Siemens en Miele. Al moeten we nog bij ATAG kijken, maar dat is zo ongelofelijk uit de richting voor ons
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
:strip_exif()/f/image/nPihWYba9AyhStJphNB7p8nx.jpg?f=fotoalbum_large)
In de Quooker combi handleiding staat dat deze aangesloten wordt op koper. Maar moet dat?
:strip_exif()/f/image/jMlbEQOwwSsXbDF2wJvSDZR7.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo ziet mijn aansluiting er nu uit.
:strip_exif()/f/image/nKCnenQf4d0nJd7eqbC8wQgD.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn (buitenlandse en met Quooker mogelijk onbekende) loodgieter denkt er van alles op te moeten maken. Volgens mij denk hij dat een perskoppeling nodig is, maar dit kan toch gewoon met een knelkoppeling?
Ik denk dat ik onder het kraantje kan afknippen, en zo dat Quooker stuk op de leiding kan monteren. Of een stukje flexibele waterslang (zoals onder het kraantje) op het kraantje monteren en dat in de snelkoppeling. Toch?
Zijn dit weekend bij een keuken winkel geweest, niets spannends in de keuken..
- 2x combi oven van AEG
- Classic Fusion Square messing patina combi+ Quooker
- Bora Kookplaat
- Links koelkast over de gehele hoogte
- Rechts vriezer over de gehele hoogte
- Vaatwasser
- Taj Mahal Kwartsiet Keukenblad voor het eiland en de nis
Wij twijfelen zelf of we daadwerkelijk het bar gedeelde willen hebben of gewoon lades, aangezien de eettafel best dichtbij de keuken komt te staan.
Wat denken jullie? En ook voornamelijk over de prijs. Persoonlijk schrok ik aardig van de prijs..
- 2x combi oven van AEG
- Bora Kookplaat
- Vaatwasser
Wij twijfelen zelf of we daadwerkelijk het bar gedeelde willen hebben of gewoon lades, aangezien de eettafel best dichtbij de keuken komt te staan.
Wat denken jullie? En ook voornamelijk over de prijs. Persoonlijk schrok ik aardig van de prijs..
Members only:
Inloggen
ligt aan merk van de keuken maar die prijsinschatting lijkt me niet extreem.Son Gohan schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:51:
Zijn dit weekend bij een keuken winkel geweest, niets spannends in de keuken..
- 2x combi oven van AEG
- Bora Kookplaat
- Vaatwasser
***members only***
marteltor schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:15:
[...]
ligt aan merk van de keuken maar die prijsinschatting lijkt me niet extreem.
Members only:
Inloggen
Die is overgenomen door de mandemakers groep (DMG), dus a) zal wel Pronorm zijn (kleine kans dat het Nobilia is), en b) zal wel korting af gaan bij een vervolggesprek (al doet deze tak dat misschien wat minder dan andere DMG zaken omdat ze zichzelf iets hoger positioneren).
Ik weet niet waarom je de naam tussen MO tags doet, maar om daarin mee te gaan.
Members only:
Inloggen
[ Voor 26% gewijzigd door mitsumark op 20-10-2024 23:57 ]
Kwartsiet, natuursteen, is jullie bewuste keus? Want dat zal ook aanzienlijk deel van de totale kosten omvatten, zeker als je de nis daarin meeneemt.
Inmiddels twee maal een bezoek gebracht bij Bruynzeel keukens. Volgende ontwerp is het geworden. Gesprek verliep vlot maar af en toe een gek dingetje (voorkeur ging uit naar een kookplaat van ongeveer €900,- en ineens stond daar in de offerte eentje van €1899,-.Rolfjes schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:35:
Hi all,
We zijn voor een nieuwbouwhuis; Regio Voorhout (opleverdatum 2026) aan het kijken voor een keuken. De aangesloten keukenboer is Bruynzeel Cruqius (voordeel is het gemak voor het verleggen van de leidingen, nadeel is dat ze vanuit de bouw geen afvoer naar buiten mogen maken en geen timmerwerk verrichten). Kortom, voelt een beetje als keuken-die-bijna-af-is. Nu ben ik op zoek naar een alternatieve keukenzaak in die regio met acceptabele prijzen. Het ontwerp is een L-keuken met een klein nisje voor de koffie automaat. Design is nog niet binnen maar bestaat uit: composiet werkblad, simpele kastjes/lades en Siemens apparatuur (grote combi oven, 80cm inductie kookplaat, vaatwasser, Quooker, etc (Beetje research kom ik op 6k aan apparatuur). Richtprijs is rond de 20k. Ik heb door de TS gelezen en een paar pagina's aan reacties. Ik zou denk ik de Keukenconcurrent willen bezoeken, zijn er nog meer aanbevelingen?
Best tevreden over de uiteindelijke prijs (de meerwerkkosten zitten hier niet bij, verleggen van leidingen, toevoegen van WCD's en toevoegen van stuk muur tbv stalen deuren was ook ~€2k. Het groen in het ontwerp komt wat donkerder uit.
:strip_exif()/f/image/0qfs5w6S3G5tLYVowmZWX7Vd.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VpZOgHTJaGFuYeW7f4fjKUKw.png?f=user_large)
Composiet bladdikte | 20mm |
Inductiekookplaat | Siemens: 9SIEX875HVC1E |
Afzuigkap | Siemens: 9SILC96BBM65 |
Vaatwasser | Siemens: 9SISN63H800UE |
Combi-oven | Siemens: 9SIHM736G1B1 |
Koelkast | Siemens: 9SIKI86VNFE0 |
Quooker | Quooker: 3FRRVS |
Overgins goed om te melden dat bij deze offerte NIET de koof en afzuiging naar buiten wordt geplaatst (dit zullen we dan nog zelf moeten verzorgen.
Members only:
Inloggen
Woensdag naar Nolte Rotterdam om deze alsnog uit te werken en kijken waar ze mee komen.
Edit: dubbele vaatwasser
Volgens mij zit dat voorschrift met koper 'm er vooral in dat je aan een gebeugelde koperleiding zo een inlaatcombinatie + mengventiel kan hangen. Bij flexibele leidingen moet je het spul gaan beugelen zodat het stevig genoeg zit. Zie deze post voor de aansluiting.marteltor schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:01:
[Afbeelding]
In de Quooker combi handleiding staat dat deze aangesloten wordt op koper. Maar moet dat?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn (buitenlandse en met Quooker mogelijk onbekende) loodgieter denkt er van alles op te moeten maken. Volgens mij denk hij dat een perskoppeling nodig is, maar dit kan toch gewoon met een knelkoppeling?
Ik denk dat ik onder het kraantje kan afknippen, en zo dat Quooker stuk op de leiding kan monteren. Of een stukje flexibele waterslang (zoals onder het kraantje) op het kraantje monteren en dat in de snelkoppeling. Toch?
Leveren de DMG winkels allemaal Pronorm en Nobilia of hebben ze daar nog vrijheid in?mitsumark schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:54:
Die is overgenomen door de mandemakers groep (DMG), dus a) zal wel Pronorm zijn (kleine kans dat het Nobilia is), en b) zal wel korting af gaan bij een vervolggesprek (al doet deze tak dat misschien wat minder dan andere DMG zaken omdat ze zichzelf iets hoger positioneren).
***members only***
Yes, bewuste keus. Alleen het blad in de nis dus niet gehele nis voor de verduidelijking.martijn1p schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 08:23:
Kwartsiet, natuursteen, is jullie bewuste keus? Want dat zal ook aanzienlijk deel van de totale kosten omvatten, zeker als je de nis daarin meeneemt.
Vroeg ze ook wat zou het blad kosten voor het eiland en nis, konden ze me geen prijs geven alleen totaal prijs van de keuken
Ik dacht dan kan ik namelijk het blad ergens anders halen maar de keuken wel daar bestellen.
Thanks! ik ga dit halen:Cap schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:52:
[...]
Volgens mij zit dat voorschrift met koper 'm er vooral in dat je aan een gebeugelde koperleiding zo een inlaatcombinatie + mengventiel kan hangen. Bij flexibele leidingen moet je het spul gaan beugelen zodat het stevig genoeg zit. Zie deze post voor de aansluiting.
https://www.praxis.nl/san...gang-15mm-x-3-8-f/2370615
En wat s het merk van je kasten? Zijn het gespoten fronten of hebben ze een lamineerlaag op de randen?Rolfjes schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:45:
[...]
Inmiddels twee maal een bezoek gebracht bij Bruynzeel keukens. Volgende ontwerp is het geworden. Gesprek verliep vlot maar af en toe een gek dingetje (voorkeur ging uit naar een kookplaat van ongeveer €900,- en ineens stond daar in de offerte eentje van €1899,-.
Best tevreden over de uiteindelijke prijs (de meerwerkkosten zitten hier niet bij, verleggen van leidingen, toevoegen van WCD's en toevoegen van stuk muur tbv stalen deuren was ook ~€2k. Het groen in het ontwerp komt wat donkerder uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Composiet bladdikte 20mm Vaatwasser Siemens: SN65ZX11CE Inductiekookplaat Siemens: 9SIEX875HVC1E Afzuigkap Siemens: 9SILC96BBM65 Vaatwasser Siemens: 9SISN63H800UE Combi-oven Siemens: 9SIHM736G1B1 Koelkast Siemens: 9SIKI86VNFE0 Quooker Quooker: 3FRRVS
Overgins goed om te melden dat bij deze offerte NIET de koof en afzuiging naar buiten wordt geplaatst (dit zullen we dan nog zelf moeten verzorgen.
***members only***
Woensdag naar Nolte Rotterdam om deze alsnog uit te werken en kijken waar ze mee komen.
Gewoon na het kraantje monteren en die kraan lekker laten zitten. En je hebt bewust gekozen om de warm water niet meer te gebruiken en hem dus als combi-plus aan te sluiten?marteltor schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Weet iemand hier toevallig of het Hacker Systemat mogelijk is om in een hoge kast 2 ovens van 45cm onder elkaar te plaatsen? Ik zie bij thuiskeukens bv wel de mogelijkheid om een kast met een 45 en 60cm te plaatsen en wordt er ook nog iets genoemd over maatwerk maar dat lijkt meer bedoeld voor het vergroten van de opening ipv het te verkleinen.
Enkele jaren geleden ook gekozen voor Kwartsiet. Diverse zaken aangeschreven, maar uiteindelijk was dekeukenbladenfabriek het voordeligste incl inmeten en montage, ondanks dat ze in andere kant van het land zitten voor mij. Was een leuk proces om zelf de steen en ‘tekening uit de steen’ uit te zoeken. Je kunt online vrijblijvend een offerte opvragen, dan heb je een indicatie van de kosten.Son Gohan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:06:
[...]
Yes, bewuste keus. Alleen het blad in de nis dus niet gehele nis voor de verduidelijking.
Vroeg ze ook wat zou het blad kosten voor het eiland en nis, konden ze me geen prijs geven alleen totaal prijs van de keuken![]()
Ik dacht dan kan ik namelijk het blad ergens anders halen maar de keuken wel daar bestellen.
Zeer recent heb ik in mijn nieuwbouwkeuken een ‘tajmahal’ variant (keramiek) van Marazzi gekozen. Not the real thing, maar vind het een zeer goede benadering ivm het kwartsiet blad. Reden is simpelweg budget.
Knap hoe je zo veel kasten, merk apparatuur en composiet met montage voor dat bedrag hebt weten te vinden. Als je alles zelf bij elkaar klikt via de hier vaker genoemde sites kom je denk ik al hoger uitRolfjes schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:45:
[...]
Inmiddels twee maal een bezoek gebracht bij Bruynzeel keukens. Volgende ontwerp is het geworden. Gesprek verliep vlot maar af en toe een gek dingetje (voorkeur ging uit naar een kookplaat van ongeveer €900,- en ineens stond daar in de offerte eentje van €1899,-.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Composiet bladdikte 20mm Vaatwasser Siemens: SN65ZX11CE Inductiekookplaat Siemens: 9SIEX875HVC1E Afzuigkap Siemens: 9SILC96BBM65 Vaatwasser Siemens: 9SISN63H800UE Combi-oven Siemens: 9SIHM736G1B1 Koelkast Siemens: 9SIKI86VNFE0 Quooker Quooker: 3FRRVS
***members only***
Lijkt me een nette prijs. Waarom 2 verschillende vaatwassers?Rolfjes schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:45:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
***members only***
Ik vind dat er wel heel veel kleine kastjes zijn. Waarom overweeg je geen grote lades.ouwereus schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:36:
Wij hebben ons keukenontwerp bijna af, maar we twijfelen heel erg hoe ons kookeiland in te richten. Kan iemand uit eigen ervaring vertellen wat een praktische opstelling is?
Huidig ontwerp: Kookplaat op de rand van het eiland lijkt ons niet fijn en ben ook bang voor spetters op de vloer
Optie 1: Vaatwasser, gootsteen, klein kastje, kookplaat, ladekast. Is 40cm ruimte tussen gootsteen en kookplaat genoeg of is het fijner om juist hier meer ruimte te hebben?
Optie 2: Gootsteen, vaatwasser, klein kastje, kookplaat, ladekast. Hiermee 100cm tussen gootsteen en kookplaat, maar is het praktisch om gootsteen op de rand van je eiland te hebben?
Huidig ontwerp:
[Afbeelding]
Optie 1:
[Afbeelding]
Optie 2:
[Afbeelding]
Evt vaatwasser onder de oven, ovens naast elkaar.
Hier een impressie van zelfgemaakte keuken. Voor een impressie.
Achterwand is 398 cm; keukeneiland is 287x120 cm.
afwerking : Zebrano echt hout fineer. met doorlopende tekening
succes
:strip_exif()/f/image/TcvUanBgF9fAJ6E7uZGNLzis.jpg?f=fotoalbum_large)
Is vast mogelijk. Vraag het aan Thuiskeukens, daar zijn ze voor.Sjors81 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 11:49:
Weet iemand hier toevallig of het Hacker Systemat mogelijk is om in een hoge kast 2 ovens van 45cm onder elkaar te plaatsen? Ik zie bij thuiskeukens bv wel de mogelijkheid om een kast met een 45 en 60cm te plaatsen en wordt er ook nog iets genoemd over maatwerk maar dat lijkt meer bedoeld voor het vergroten van de opening ipv het te verkleinen.
Wij zijn ook bezig met taj Mahal, reken maar op 7-9k (afhankelijk van leverancier, kraangaten zeeppomp, wasbak, achterwand mee pakken)Son Gohan schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:06:
[...]
Yes, bewuste keus. Alleen het blad in de nis dus niet gehele nis voor de verduidelijking.
Vroeg ze ook wat zou het blad kosten voor het eiland en nis, konden ze me geen prijs geven alleen totaal prijs van de keuken![]()
Composiet, Taj Mahon zou een stuk goedkoper zijn. Dit zou wel pas begin volgend jaar beschikbaar komen.
Offertes opvragen is zo gebeurd, je kan bijna overal de plaat zelf uitzoeken die je wil.
Mooi, alleen de plint snap ik niet. Waarom niet 1 geheel?koningen schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:16:
[...]
Ik vind dat er wel heel veel kleine kastjes zijn. Waarom overweeg je geen grote lades.
Evt vaatwasser onder de oven, ovens naast elkaar.
Hier een impressie van zelfgemaakte keuken. Voor een impressie.
Achterwand is 398 cm; keukeneiland is 287x120 cm.
afwerking : Zebrano echt hout fineer. met doorlopende tekening
succes
[Afbeelding]
Van belang is om er op te letten dat het overstort trechtertje zo hoog mogelijk wordt gemonteerd, veel hoger dan op de tekening staat. Onze keukenprutser had dat niet gedaan en binnen het jaar stond de spoelkast 2 keer blank. Ik heb toen alles opnieuw moeten monteren. Jaren later is het nog 1 keer gebeurd maar toen omdat het pvc-aansluitstukje ("8") langzaam dicht slibde. Voor de zekerheid hebben wij sindsdien een bakje onder de flexibele zwanenhals staan.marteltor schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:01:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooi, alleen de plint snap ik niet. Waarom niet 1 geheel?
[/quote]
Dat klopt, dat ging niet.
Ik overweeg om deze verticaal opnieuw te maken.
Vindt dat horizintale niet mooi.
Kan alleen de patronen niet door laten lopen..
Heb de aanvullende stukken niet meer.
[/quote]
Dat klopt, dat ging niet.
Ik overweeg om deze verticaal opnieuw te maken.
Vindt dat horizintale niet mooi.
Kan alleen de patronen niet door laten lopen..
Heb de aanvullende stukken niet meer.
De standaardlijn van bruynzeel:wokkelz schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:36:
[...]
En wat s het merk van je kasten? Zijn het gespoten fronten of hebben ze een lamineerlaag op de randen?
Traditioneel, met greep
Assortiment: Luxe 780
Front type: Atlas Laser
Zijn kunststof frontjes, melamine.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1