Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:01
big bang schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:52:
[...]

Ik vind die koffie is zo een beetje een verloren hoekje. Ik zou er dan eerder voor kiezen de hele wand met hoge kasten te vullen, en dan daar een nis in te maken. Added bonus: nog niets meer kastruimte.
Nu ben ik niet zo van de massieve wanden, maar ik denk dat dat hier misschien mooier kan uitpakken. Je kunt de koffiemachine ook wegwerken trouwens, daar is ook wat voor:

https://kitchenevent.online/project/koffielade/

Of een mooi uitgelichte nis inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Rish schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:18:
Hoi allemaal,

Net als anderen zit onze zoektocht voor de keuken er bijna op omdat de deadline op 24 oktober staat. Na een aantal keukenzaken bezocht te hebben zijn we uiteindelijk bij een lokale keukenzaak uitgekomen voor een relatief simpele keuken in de Ballerina lijn met kunststof blad. Offerteprijs komt uit op €15.776, bestaande uit: €14.375 keuken incl. apparatuur, €986 montage, €300 koof (zonder gat naar buiten) en €115 verwerking verpakkingsmateriaal. Afgelopen zaterdag nog langs geweest en kon tekenen voor €15.200. Omdat er geen tijd meer was een vervolgafspraak voor morgen (woensdag 8 okt) gemaakt, maar ik twijfel of het wel een redelijke prijs is. Wat vinden jullie?

Hierbij de apparatuur lijst met keukenloods/internetprijs indien beschikbaar:
- Siemens Studioline oven artikelnr. HB457G0B3F | €onb.
- Siemens Studioline combi magnetron artikelnr. CM485AGB1 | €onb.
- Siemens vaatwasser iQ300 artikelnr. SN63E804BE | €onb.
- Siemens inductie iQ500 artikelnr. EH877HVC1E | €899
- Siemens afzuigkap iQ300 artikelnr. LC87KFN65 | €785
- Siemens koel/vries iQ300 artikelnr. KI96NSFD0 | €1.395

En hierbij de keukenopstelling:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was een lange zoektocht en soms ook wel vermoeiend. Ik hoor graag wat jullie van de prijs vinden, zou het waarderen. Als het helpt kan ik nog meer details geven. En als jullie suggesties / tips hebben zijn die natuurlijk ook welkom :-)

Dank!
Je zichtlijnen zou ik nog eens naar kijken. Je hebt nu in het middendeel 1 deel waar je de horizontale lijnen niet doortrekt. Ook aan de zijde van de oven. De rechterlades zijn weer ongelijk met die bij de oven. Je kwint er ook voor kiezen daar een kleine lade te doen en dat je lijnen spel zo doortrekt.

Als je het hebt over de prijs , geen idee. Heel lastig te vergelijken met de types ed. Je geeft geen info over je blad , is ook nog bepalend . Heel grofweg denk ik wel voor de omvang van je keuken en alle lades (zijn duur) en de a merk apparatuur dat de prijs niet heel gek is. Maar ik denk dat als je zegt voor 14k teken ik nu je hem ook hebt. Gewoon omdat het boeven zijn en het een vreselijk ondoorzichtig markt is.

Eens met bovenstaande trouwens , die koffiehoek staat heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoi allemaal,

Net als anderen zit onze zoektocht voor de keuken er bijna op omdat de deadline op 24 oktober staat. Na een aantal keukenzaken bezocht te hebben zijn we uiteindelijk bij een lokale keukenzaak uitgekomen voor een relatief simpele keuken in de Ballerina lijn met kunststof blad. Offerteprijs komt uit op €15.776, bestaande uit: €14.375 keuken incl. apparatuur, €986 montage, €300 koof (zonder gat naar buiten) en €115 verwerking verpakkingsmateriaal. Afgelopen zaterdag nog langs geweest en kon tekenen voor €15.200. Omdat er geen tijd meer was een vervolgafspraak voor morgen (woensdag 8 okt) gemaakt, maar ik twijfel of het wel een redelijke prijs is. Wat vinden jullie?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het was een lange zoektocht en soms ook wel vermoeiend. Ik hoor graag wat jullie van de prijs vinden, zou het waarderen. Als het helpt kan ik nog meer details geven. En als jullie suggesties / tips hebben zijn die natuurlijk ook welkom :-)

Dank!
die magnetron zit best hoog, heb je dat uitgeprobeerd? weet natuurlijk niet hoe lang je bent maar voor mij zou dat veel te hoog zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guavadreamer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-10-2024
Does anyone know if shorten the wall to make the stairs inside of the living room is a good idea or not?
Now we know if we go for that the living room and kitchen space will be bigger, but would that cause a lot of noisy to the 1F?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOfeQu8kLc4ENKEqEeCpY8txqzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK5XpHVySOixUHmVvENljp71.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:50
Not just noise but also heat going upstairs you have to consider. stairs act like a chimney. Also is the wall you're planning of removing a bearing wall. That might give you another issue. You may consider losing the chimney in the livingroom if it serves no purpose.

[ Voor 49% gewijzigd door pman63 op 09-10-2024 00:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank!
Moeilijk echt te zeggen zonder alle details te weten, maar 15.000 euro incl montage (goedkoop voor minder dan 1000 euro!) voor een Ballerina keuken is tegenwoordig denk ik niet gek, met al die (Legrabox) laden en 3 hoge kasten. Ondanks het goedkopere (kunststof) blad. Mijn punt is, met misschien een marge van 1000 of max 2000 euro, heel erg veel goedkoper gaat het denk ik niet worden tenzij je alles zelf los van elkaar opscharrelt bij de goedkoopste aanbieders. Dus ik denk dat je eventuele 'schade' wat betreft teveel betalen sowieso klein is.

Je kan je heel lang blijven blind staren op het ontwerp (er worden hier al allemaal tips aangegeven (y)), maar ik begrijp uit je verhaal dat de deadline strak is dus dat je wel een keuze moet gaan maken. Dan wil je niet teveel tijd verliezen / stress krijgen door weer veranderingen aan te gaan brengen, wachten op de nieuwe ontwerptekening, weer een afspraak maken en evt opnieuw te gaan onderhandelen.

Je zegt zelf al het was een lange, soms vermoeiende zoektocht. Dus ben je tevreden over het ontwerp, dan zou ik met die deadline in het achterhoofd spoedig de knoop gaan doorhakken, dat geeft gemoedsrust.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-05 07:33
big bang schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:52:
[...]

Ik vind die koffie is zo een beetje een verloren hoekje. Ik zou er dan eerder voor kiezen de hele wand met hoge kasten te vullen, en dan daar een nis in te maken. Added bonus: nog niets meer kastruimte.

Edit: ik zie nu dat er een raam rechts zit, dat maakt het iets lastiger.
Alternatief is om een van de hoge kasten (de linker) niet 60 maar 40 breed uit te voeren. Dat is breed genoeg voor een servieskast en je wint 20cm op je aanrecht. Daarmee is het geheel iets meer in balans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
@Rish zou nadenken of 60 cm tussen je kookplaat en gootsteen niet te weinig is. Even iets wegzetten of snijden heb je toch meer dan 60 cm nodig word echt krap kan ik zeggen uit ervaring. Ik zou de gootsteen naar links verplaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-05 14:39
Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank!
Persoonlijk vind ik dit duur. de oven zijn relatief oude modellen welke nog draaiknoppen hebben. ik heb het eerder al aangegeven dat wij in Duitsland zijn gaan shoppen. Onze keuken is denk ik om en nabij even groot en kost het zelfde (pronorm met ProTech 2.0 lades), maar dan hebben we wel modereren ovens van Siemens (combi en stoom), een quooker, Miele gas op glas plaat (€1800,-), Miele afzuigkap en vaatwasser. daarnaast hebben we ook een keramische werkblad i.p.v. kunststof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-05 14:38

Squats

Wereldreizende tweaker

Even tussendoor, ik heb nu letterlijk exact dezelfde offertes met dezelfde prijs vanuit keukenloods en superkeukens. Enkel is de apothekerskast van sk 10 cm breder.

Afwerking van schuller C en pronorm X lijkt heel erg vergelijkbaar, alleen is schuller veel meer open over wat ze gebruiken naast dat ze standaard laden met glas gebruiken.

Korpus is op 3mm na hetzelfde,
Zelfde prijsgroep frontjes

Ervaring bij superkeukens was misschien 10% beter. Plus is het geen dmg.

Liggen de kwaliteit van Schuller c en pronorm x uit elkaar of is het om het even? Dan is mijn keuze volgende week een stuk sneller gemaakt.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik denk niet dat er een noemenswaardig verschil in basiskwaliteit van de corpussen zit van een doorsnee klasse Schüller keuken vs een doorsnee klasse Pronorm. Dus ik denk niet dat je een andere levensduur voor de kastwanden, legplanken en het beslag moet verwachten.

Verschillen zullen hem met name zitten in de opties die geboden worden, hoogte/diepte/breedte maatvoering, materiaal van de fronten, en slimme/handige extra's en opties. Als je tevreden bent met je ontwerp, de kleurstelling, de fronten en de gekozen opties dan is er m.i. geen reden om de duurdere keus te maken.

PS Als het echt om verschillen in het corpus gaat, wellicht kan je bij beiden even kijken/vragen naar de dikte van het corpusmateriaal. 16mm is gebruikelijk voor de verticale delen en 19mm is bij de wat betere keukens normaal voor de legplanken. Ook kan er een verschil zijn in achterwand. Sommige merken gebruiken dun 3mm materiaal al dan niet gespijkerd of geschroefd. Maar er zijn genoeg merken die 5mm of 8mm achterwanden gebruiken die geschroefd zijn. Dat is natuurlijk sterker. Meer van belang bij kasten waar je spullen tegen de achterwand kunnen komen (spoelkast, legplanken), dan bij ladenkasten.

Bij Pronorm vermoed ik 16mm corpus, 19mm legplanken en 5mm achterwand, vermoedelijk geschroefd. Maar ik weet dat niet meer helemaal zeker.

[ Voor 38% gewijzigd door Cap op 09-10-2024 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

max.v schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 11:35:
[...]

Persoonlijk vind ik dit duur. de oven zijn relatief oude modellen welke nog draaiknoppen hebben. ik heb het eerder al aangegeven dat wij in Duitsland zijn gaan shoppen. Onze keuken is denk ik om en nabij even groot en kost het zelfde (pronorm met ProTech 2.0 lades), maar dan hebben we wel modereren ovens van Siemens (combi en stoom), een quooker, Miele gas op glas plaat (€1800,-), Miele afzuigkap en vaatwasser. daarnaast hebben we ook een keramische werkblad i.p.v. kunststof
Maar dan moet ie weer opnieuw beginnen en helemaal naar een goedkoop adres in Duitsland gaan, terwijl ie een scherpe deadline heeft.

Verder, is zijn keuken duur of is jouw keuken goedkoop? Het is maar net hoe je het ziet. Op basis van wat je aan specs geeft met Siemens en Miele en een keramisch werkblad geloof ik best dat je keuken relatief scherper geprijsd is dan die van hem. Maar misschien heb jij wel een ontzettend scherpe prijs en hij een hele redelijke.

Verschillen zijn snel gemaakt als er duidelijk meer lades in de ene keuken zitten dan in de andere, dus je kan eigenlijk alleen hetzelfde ontwerp van verschillende leveranciers goed vergelijken op prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Cap schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:34:
Ik denk niet dat er een noemenswaardig verschil in basiskwaliteit van de corpussen zit van een doorsnee klasse Schüller keuken vs een doorsnee klasse Pronorm. Dus ik denk niet dat je een andere levensduur voor de kastwanden, legplanken en het beslag moet verwachten.

Verschillen zullen hem met name zitten in de opties die geboden worden, hoogte/diepte/breedte maatvoering, materiaal van de fronten, en slimme/handige extra's en opties. Als je tevreden bent met je ontwerp, de kleurstelling, de fronten en de gekozen opties dan is er m.i. geen reden om de duurdere keus te maken.

PS Als het echt om verschillen in het corpus gaat, wellicht kan je bij beiden even kijken/vragen naar de dikte van het corpusmateriaal. 16mm is gebruikelijk voor de verticale delen en 19mm is bij de wat betere keukens normaal voor de legplanken. Ook kan er een verschil zijn in achterwand. Sommige merken gebruiken dun 3mm materiaal al dan niet gespijkerd of geschroefd. Maar er zijn genoeg merken die 5mm of 8mm achterwanden gebruiken die geschroefd zijn. Dat is natuurlijk sterker. Meer van belang bij kasten waar je spullen tegen de achterwand kunnen komen (spoelkast, legplanken), dan bij ladenkasten.

Bij Pronorm vermoed ik 16mm corpus, 19mm legplanken en 5mm achterwand, vermoedelijk geschroefd. Maar ik weet dat niet meer helemaal zeker.
Thanks :) schuller heeft ook precies dezelfde 16mm corpus, 19mm legplanken en 5mm geschroefd als pronorm, blum scharnieren en hun eigen lades ism blum.

Nog even wachten op de laatste onderhandeling over de pronorm en dan volgende week eindelijk de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-05 22:33

Acradavos

Poetsfanaat

Bij het plaatsen van onze keuken heb ik de verkoper gewezen op het feit dat de uitsnede van de inductieplaat nogal kartelig / ribbelig was. Er werd gezegd 'bot zaagje.' Na het afkitten bleef je dit heel erg zien, in tegenstelling tot de spoelbak. Dit betreft een Dekton spoelbak.

Daar is het een heel smooth randje. Wordt ik hier nu in het gootje genomen? Het lijkt mij dat ze gewoon vergeten zijn om dit na te bewerken, niet waar?

Toevallig is onze inductieplaat nu defect en heeft de Siemens monteur de kit er al uitgesneden. Uitgesproken kans om het alsnog te herstellen.

Inductieplaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3r75W3vArY4rS0e2sBlaqk8zEzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qGgbvo5XWqm48esNQQLHZRhw.jpg?f=fotoalbum_large

Spoelbak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kQ5q8LfIKdUPgSvJNFtTa_RExY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hc0yhtvzdyApunDzEo9TXVEc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05 19:17
Als je niet tevreden bent altijd blijven aankaarten. Hadden ze in de showroom niet iets vergelijkbaars waardoor je gelijk objectief antwoord krijgt op je vraag? (Of het ff kan checken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:22
Acradavos schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:49:
Bij het plaatsen van onze keuken heb ik de verkoper gewezen op het feit dat de uitsnede van de inductieplaat nogal kartelig / ribbelig was. Er werd gezegd 'bot zaagje.' Na het afkitten bleef je dit heel erg zien, in tegenstelling tot de spoelbak. Dit betreft een Dekton spoelbak.

Daar is het een heel smooth randje. Wordt ik hier nu in het gootje genomen? Het lijkt mij dat ze gewoon vergeten zijn om dit na te bewerken, niet waar?

Toevallig is onze inductieplaat nu defect en heeft de Siemens monteur de kit er al uitgesneden. Uitgesproken kans om het alsnog te herstellen.

Inductieplaat:

[Afbeelding]

Spoelbak:

[Afbeelding]
Heb niet het idee dat ik een zaagrand zie daar. Het lijkt eerder de te donkere kit die niet egaal is afgesmeerd. Dan zou je nog een andere kleur kit kunnen vragen. Maar als dit wel de zaagrand is dan is het w.m.b. onacceptabel.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mijn idee: de kit zit niet alleen rond de kookplaat maar ook als zwarte puntjes in het ruwe deel van de bladrand. Die rand hoort aan de bovenzijde niet zo ruw te zijn dat er kit in blijft zitten... zou glad gepolijst moeten zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 10-10-2024 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guavadreamer
When it comes to worktop material….
Does anyone know what’s the different between Dekton and Kwartsiet ?
Both are expensive tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiIusion
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-02 19:07
@guavadreamer Dekton is very heat resistant, you can place pretty much any hot pan on there. Quartz will get burn marks. It is also slightly more resistant to scratching. Both are non-porous, meaning that they don't stain easily. Dekton is also UV resistant, I don't know if quartz is? Lastly, dekton is more brittle (it's basically a baked floor tile), it chips more easily and if so it is very difficult to repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

timovd

Voorsprong door techniek

@guavadreamer Dekton is een merknaam (van Cosentino) en kwartsiet (quartzite in het Engels) is een materiaal.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-05 08:18
Beste tweakers,

Wij hebben de keuken in delen gekocht: kastenwerkn in Duitsland, blad in Nederland (tip: https://www.indobladen.nl/) en de apparatuur deels nieuw deels tweedehands. Dat heeft wat tijd gekost en met name de vaatwasser bleef ik maar uitstellen. Toch is het moment daar dat de vaatwasser vandaag geleverd wordt en dus ook geinstalleerd moet worden. Echter is mij dit het enige wat nog niet helemaal duidelijk is 1) wat te doen met de materialen die ik nog heb en 2) welke volgorde handig is. Ik zal dat hieronder toelichten.

Allereerst kom de vaatwasser aan de zijkant tegen een buitenmuur, zie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dan qua materialen heb ik nog het volgende:
Members only:

Mij is het duidelijk dat de plaat in het midden de deur van de vaatwasser moet zijn (745mm hoog) en dan moet de plaat rechts het stuk zijn wat naast de vaatwasser komt te staan (780mm hoog net zoals de kasten). Het (smalle) stuk in het midden is een pas stuk.
Vraag 1: Wat stelt in godesnaam het stuk links op de foto voor?

Nu hebben we een greeploze keuken met greeplijsten (50 mm) en daarover de volgende vragen:
Vraag 2: Moet ik onder het keukenblad nog een paar balken schroeven zodat de vaatwasser tegen die balken komt en de deur netjes onder de greeplijst door kan?
Vraag 3: Het stuk wat rechts van de vaatwasser komt heeft geen uitsparing voor de greeplijst. Dat bevreemd mij een beetje. Maar die moet ik dan maar zelf uitzagen?

Dan nog twee vragen m.b.t. installatie.
Vraag 4: Wat is een handige volgorde qua installatie? Eerst de balken onder het keukenblad, dan het stuk rechts van de vaatwasser op 60cm installeren van de kast links van de vaatwasser, daarna het passtuk installeren en de vaatwasser volgens standaard instructies? OF: Eerst de balken onder het keukenblad, dan de vaatwasser en dan de plaat incl. passtuk in 1x installeren? (Dat wordt wat onhandig lijkt mij).
Vraag 5: De plaat rechts van de vaatwasser, waar bevestig ik deze aan? Ik kan deze aan het blad schroeven, maar dan zit die van onder helemaal niet vast. Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie hulp. Dit is het enige waar ik wat in twijfel ben met installeren en dit is voor mij de eerste keer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-05 08:20
hallo tweakers.

wij zijn bezig met onze nieuwe keuken samen te stellen.

qua apparatuur werd ons aangeraden voor te werken met een samsung oven omdat deze prijs kwaliteit goed zou zijn.
mede door het dual cook systeem wat hij zelf een heel groot pluspunt vond.

warmhoudlade typenummer : NL20T8100WK/UR
oven typenummer : NV 7B4450
microgolf typenummer : Samsung NQ5B4553FBK

doordat de oven groter is dan de microgolf moeten we ook een warmhoudlade erbij nemen om de kasten uit te lijnen.

zelf ben ik hier geen fan van aangezien dit toch niet gebruikt zal worden en meer een gimmick is in mijn ogen. (en ik ook geen fan ben van een onnodig stroomverbruik terwijl dit niet gebruikt zal worden dan)

zelf heb ik nog rondgezocht en ben ik uitgekomen op 2 andere types namelijk.

combi magentron typenummer : NQ5B6753CAK/U1
oven typenummer : NQ5B7993AAK/U1​

deze combi magnertron is 45 CM en daarnaast heeft de oven dan nog een stoomfunctie en is ook 45 cm hoog.

hierdoor hoef ik de warmhoudlade niet te nemen is de uitlijning hetzelfde en zijn dit ook nog eens een upgrade qua apparatuur.

persoonlijk heeft dit mijn voorkeur want ik denk dat ik het dual cook systeem toch niet veel ga gebruiken, omdat ik het nu ook niet heb.

en esthetisch is dit een mooiere opstelling.

qua prijs zal dit nagenoeg hetzelfde zijn omdat de apparaten wat duurder zijn maar de warmhoudlade nu wel kan wegvallen.

de oven is wel kleiner qua inhoud maar gaat dit storen vroeg ik mij nu af ?

af en toe worden er wel eens koekjes of een cake gebakken maar voor de rest gebruiken wij onze oven ook voor wat ovenschotels te maken of pizza op te warmen kortom gewoon normaal gebruik dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Voor onze toekomstige nieuwbouwwoning zijn wij bezig een keuken samen te stellen. Inmiddels hebben wij een ontwerp waar wij helemaal blij mee zijn, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden:

Members only:

Betreft een Schmidt keuken in Alpin wit en eiken Montreal.
Jetstone composiet werkblad en achterwand in kleur Bianco Drift.

Apparatuur:

Koelvries: Siemens IQ100 KI86NNSE0
Kookplaat: Siemens IQ300 ED877BS16E
Combi oven: Siemens IQ700 CM924G1B1
Stoom oven: Siemens IQ700 HS958GDD1
Vaatwasser: Siemens IQ500 SN65Z802BE
Kraan: Quooker Combi+

Members only:

Dit lijkt ons een schappelijke prijs voor deze keuken.

Zelf twijfel ik nog over de IQ100 koelvries combinatie (heeft wel no-frost volgens de catalogus, maar niet volgens de website) en de IQ300 kookplaat. Had in eerste instantie een IQ700 op het oog, maar betwijfel of dit de meerprijs waard is.

Momenteel heb ik onderstaande als mogelijke upgrade voor deze apparaten:

IQ500: KI86NEDD0
IQ500: ED877HQ26E

Helaas heeft Siemens geen stoomoven met pyrolyse, maar we willen dit keer (ondanks dat er er geen ervaring mee hebben) toch wel graag voor een stoomoven gaan. Wel een met vaste wateraansluiting.

De combi oven zullen we voornamelijk gaan gebruiken voor de magnetron. Qua oven functionaliteit mag deze dan ook relatief simpel zijn.

We zijn uiteindelijk niet voor een Bora kookplaat maar voor een Siemens kookplaat gegaan vanwege pakketkorting en extra garantie bij 5 apparaten.

Iemand nog suggesties?

[ Voor 17% gewijzigd door Dj-sannieboy op 11-10-2024 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:29
3dav0d3 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:40:
Beste tweakers,

Wij hebben de keuken in delen gekocht: kastenwerkn in Duitsland, blad in Nederland (tip: https://www.indobladen.nl/) en de apparatuur deels nieuw deels tweedehands. Dat heeft wat tijd gekost en met name de vaatwasser bleef ik maar uitstellen. Toch is het moment daar dat de vaatwasser vandaag geleverd wordt en dus ook geinstalleerd moet worden. Echter is mij dit het enige wat nog niet helemaal duidelijk is 1) wat te doen met de materialen die ik nog heb en 2) welke volgorde handig is. Ik zal dat hieronder toelichten.

***members only***

***members only***

Mij is het duidelijk dat de plaat in het midden de deur van de vaatwasser moet zijn (745mm hoog) en dan moet de plaat rechts het stuk zijn wat naast de vaatwasser komt te staan (780mm hoog net zoals de kasten). Het (smalle) stuk in het midden is een pas stuk.

Nu hebben we een greeploze keuken met greeplijsten (50 mm) en daarover de volgende vragen:
Vraag 2: Moet ik onder het keukenblad nog een paar balken schroeven zodat de vaatwasser tegen die balken komt en de deur netjes onder de greeplijst door kan?
Vraag 3: Het stuk wat rechts van de vaatwasser komt heeft geen uitsparing voor de greeplijst. Dat bevreemd mij een beetje. Maar die moet ik dan maar zelf uitzagen?

Vraag 4: Wat is een handige volgorde qua installatie? Eerst de balken onder het keukenblad, dan het stuk rechts van de vaatwasser op 60cm installeren van de kast links van de vaatwasser, daarna het passtuk installeren en de vaatwasser volgens standaard instructies? OF: Eerst de balken onder het keukenblad, dan de vaatwasser en dan de plaat incl. passtuk in 1x installeren? (Dat wordt wat onhandig lijkt mij).
Vraag 5: De plaat rechts van de vaatwasser, waar bevestig ik deze aan? Ik kan deze aan het blad schroeven, maar dan zit die van onder helemaal niet vast. Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie hulp. Dit is het enige waar ik wat in twijfel ben met installeren en dit is voor mij de eerste keer. :+
Vraag 1 , dat moet onder het blad komen. (dus de balken wat jij benoemt bij vraag 2)
De deur van de vaatwasser komt voor je greeplijst , net zoals de deuren,fronten ernaast.
Vraag 3 , keep uit de steunwand moet je zelf er uit zagen, en als je steunwand dezelfde hoogte heeft als de totale hoogte van vloer tot onderzijde blad haal dan ook de keep uit voor je plint.

Vraag 4 , Haal je blad er af, stel je steunwand op hoogte en breedte ,incl corpus (= zelfde materiaal als je kasten) zaag die op breedte tot muur, en maak dat vast op de steunwand, nog niet de strook zoals je front.
Maak de breedte presies 60 cm, liever 60,2 .
Zet je vaatwasser er in en stel die zuiver waterpas op de hoogte, zodat het deel wat links op de foto staat er presies op gelijke hoogte valt als je kast ernaast.
Schroef de boel vast en leg je blad weer terug.
Daarna maaak je je deur op de vaatwasser en zaag dan pas het front passtuk op maat, meest rechts .
En lijm die op het corpus passtuk.

Ps, ik hoop niet dat je dat stopcontact ga gebruiken voor je vaatwasser, en dat je voor wat ik nu in kan schatten voldoende breedte hebt , i.v.m. wat in de hoek zit .
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Laatst online: 23:29
Acradavos schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 12:49:

Inductieplaat:

[Afbeelding]

Spoelbak:

[Afbeelding]
Wat hierboven al omschreven is, dat er inderdaad zwarte kit in de kartels zit en dus zichtbaar is .
Bij je spoelbak is dat minder opvallend omdat daar eeen andere kleur kit in zit.
En ja mischien ook wel meer stukjes er uit bij je kookplaat sparing kan goed mogelijk zijn.
Tip, koop zoiets https://www.tegelgereedsc...ant-schuurblok-korrel-120
En maak daar 45 graden schurend de kanten vlakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-05 07:33
3dav0d3 schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:40:
Beste tweakers,

***members only***

***members only***

Heb je geen tekeningen gekregen van de leverancier? En je elektraplan? Op de stickers staat als het goed is ook de positie per onderdeel afgedrukt, als er tenminste een plattegrond gemaakt is.

Het stopcontact voor de vaatwasser hoort niet achter de vaatwasser te zitten, maar dient bereikbaar te zijn.

Vraag 1: Dat komt dus boven je vaatwasser onder het blad en er is een kans dat je dat in de hoogte ook nog op maat moet maken. De greeplijst loopt daar voorlangs, tot aan de muur rechts.

Vraag 2: zie vraag 1 dus.

Vraag 3: Begrijp ik dat je daar nog een paneel tegen de muur krijgt? Dezelfde plaat als van vraag 5? Dan is de bevestiging daarvan toch niet zo moeilijk? Gewoon tegen de muur schroeven.

Het aanrecht hoef je niets tegenaan te schroeven. Dat kan er zelfs los op liggen (bij keramiek bijvoorbeeld, ligt dat gewoon vast met een randje kit). Dat "ding" uit vraag 1 schroef je vast tegen de naastgelegen kastjes/tegen de muur.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rish
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:42
Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank!
Dank allemaal voor jullie reacties! Wilde laten weten dat hebben getekend voor de keuken, uiteindelijke prijs €15K, incl. 300 euro koof (optioneel dus kunnen het er nog uit laten) en montage. We nemen de keuken af bij een lokale keukenleverancier en dus niet bij de grotere bedrijven.

Aanpassingen t.o.v. mijn eerdere bericht:
  • een Schuller keuken ipv Ballerina
  • onder het koffiehoekje kastruimte ipv lades
  • oven en combi-magnetron vervangen; oven is geworden Siemens IQ700 HB934GAB1 en combi-magnetron Siemens IQ700 CM924G1B1. Een goede upgrade van wat we eerst hadden (modellen met draaiknopjes)
  • n.a.v. een reactie de plaatsing van de oven en magnetron naar beneden gehaald i.v.m. hoogte
We hebben inmiddels getekend maar het voelt een beetje alsof ik ingeleverd heb in kwaliteit keuken/kasten voor betere apparatuur. Maar goed, ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee om de zaterdagen met keuken afspraken te vullen. Nogmaals bedankt allemaal voor jullie input!

Nu op naar de badkamer |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Gefeliciteerd! Ik had zelf die apparatuur niet ingeruild voor concessies in laden/kastjes. Er is op zich niks mis met ovens met knoppen, er zijn er genoeg die liever geen touch screens willen maar juist knoppen (zie ook dit topic). Maar dat is persoonlijk, het gaat er natuurlijk om dat jij tevreden bent me je keuze! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guavadreamer
Hoi,

Does anyone know Neff is better or Siemens?
The seller said Neff have discount in their store.
We are gonna purchase : oven, dishwasher, induction and fridge (with the same brand)

Which brand you’d go for? Or let’s say more high-end?
Thank you 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Laatst online: 07-05 08:14

Boost9898

www.brambenik.nl

@guavadreamer

Both Neff and Siemens are part of the same group, so they share similar technology. Neff is more focused on cooking enthusiasts, especially with features like the "Slide&Hide" oven door. Siemens tends to be more tech-driven with sleek designs and better smart home integration.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 16:31
nooberke schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:30:
Benieuwd naar jullie mening over het volgende, nieuwbouwwoning gekocht en vol op keukenjacht.

Gevoelsmatig was ik er eigenlijk wel uit qua indeling....maar ik weet dat een aantal straatgenoten voor een totaal andere oplossing gaan. Dat brengt mij aan het twijfelen, welke indeling zouden jullie voor gaan in onderstaand huis:
[Afbeelding]

Het raam aan de voorzijde zit op 64cm hoogte, keuken voor het raam plaatsen is dus geen oplossing...In combinatie met de diverse deuren maakt dat de indeling best lastig.

must haves:
losse bakoven en combi-magnetron
90cm kookplaat
voldoende werkruimte
veel lades

won't haves:
barretjes
wijnkoelers

spoiler: indeling varianten in spoiler om beinvloeding te voorkomen
Zelf heb ik een (omgekeerde) L met schiereiland in laten tekenen. "beenlengte" 320 en schiereiland "voet"
220x95. Twee hoge kasten bij de trapkast en het schiereiland is dan ongeveer tot gelijke hoogte doorgetrokken de kamer in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aantal straatgenoten gaan voor een kookeiland in het midden van bijvoorbeeld 260x100/300x100 en 300 tegen de lange muur. Varianten gezien met zowel koken als spoelen op het eiland als met spoelen in een nis tegen de muur. Eethoek naar de voorzijde en dan de deur naar de hal andersom laten draaien of vervangen door een schuifdeur.

(gespiegeld) voorbeeld met 300x100 eiland
[Afbeelding]

300 lijkt erg krap te worden of je moet het wel heel ver de woonkamer in schuiven, op 260 wil je niet koken en spoelen dus ik zou dan denk ik voor spoelen in een nis gaan tegen de muur.

Eethoek voor lijkt mij erg leuk, meer licht en gezelliger. Echter is de keuken wel een groot blok waar je omheen moet naar de woonkamer en zal ook erg zichtbaar zijn vanuit de woonkamer. Ook is het niet leuk om vanaf je kookeiland alsnog tegen een blinde muur/deuren aan te kijken.

Benieuwd waar jullie voor zouden gaan!
Ondertussen weer wat verder, geen makkelijke taak een keuken uitzoeken...

Indeling en apparatuur heb ik nu wel duidelijk:
Siemens CM924G1B1 Combi oven met magnetron, nis45, HC, cookControl Plus, SoftMove, TFT-display
Siemens EX977NVV6E Inductie kookplaat, flexInduction, blue duallightSlider, 11,1 kwH, 91,2cm,
Siemens HB974GLB1 Oven, nis60, Pyrolyse, 71L, HC, cookControl Plus, softMove, kerntemperatuurmeter
Siemens KI41RSDD1 Koeler, nis122, deur-op-deur, 204L, 34dB, SoftClose, hyperFresh, digital LED
Siemens LD98WMM66 Downdraft 91,2cm, randafzuiging, HomeConnect, EmotionLight, TouchControl
Siemens SX63E803BE Voll. geïntegreerde vaatwasser, 60cm, 13couv, 42dB, korf, XXL, TimeLight, AutoOpenDry, RVS, C

Vaatwasser/koelkast ben ik enigszins flexibel als dat handiger uitkomt voor de leverancier. Gekozen kookoplossing is relatief duur, maar mijn partner neemt geen genoegen met standaard 80cm downdraft. In het "been" twee kastjes met voorraadlades.

Bij Bruynzeel gefinetuned; hoge kasten greeploos, kookkast naar 90cm, andere front kleur en daarbij ander composiet blad uitgezocht, aantal apparaten gewisseld. Door goedkopere front/blad lagere prijs dan voorgaande offerte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3wFI7cdDql1KOyYSDVnDfqpElAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7DkMH54reqVwlAxRBfHhl0WN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdiKRFoVA7VtZLyoV28cAmTxF4k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jWu9hkBp6qMSlBSuInTHIQYI.png?f=user_large

Members only:

Superkeukens: geen greeplijsten op de kasten van 84,5 hoog mogelijk, prijs vergelijkbaar, niet fijn geholpen
KVIK: duurder, maximale korpus 80, geen maatwerk mogelijk
Lokale Hacker Systemat dealer: duurder

Is een Hacker Systemat of Schuller significant degelijker dan zo'n Bruynzeel keuken? Bruynzeel staat op de lijst in de laagste klasse....Misschien moet ik toch verder shoppen of ik ergens voor de Bruynzeel prijs hoogwaardigere kasten kan krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06:17
Vergelijken jullie die apparatuur wel eens? We zijn aan het zoeken en ik heb recent eens 3 ovens van siemens vergeleken op hun site. Veel prijsverschil maar soms alles dezelfde opties verder. Voor ons als niet topchefs vind ik lastig bij de duurste uit te komen. Ik zie vaak dezelfde typenummers apparatuur. Wij kregen zelfde types als advies. Zijn de verschillen zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Er zitten toch (soms kleine) verschillen in de verschillende typenrs. Dat staat uiteindelijk wel in de uitgebreide specs op de site. De ene oven met een net iets ander typenr is bijvoorbeeld gelijk aan de ander maar heeft dan onderin een rail op wieltjes als extra. Het is goed zoeken maar ze verschillen allemaal wel iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05 11:19
Philtjens schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:45:
hallo tweakers.

wij zijn bezig met onze nieuwe keuken samen te stellen.

qua apparatuur werd ons aangeraden voor te werken met een samsung oven omdat deze prijs kwaliteit goed zou zijn.
mede door het dual cook systeem wat hij zelf een heel groot pluspunt vond.

warmhoudlade typenummer : NL20T8100WK/UR
oven typenummer : NV 7B4450
microgolf typenummer : Samsung NQ5B4553FBK

doordat de oven groter is dan de microgolf moeten we ook een warmhoudlade erbij nemen om de kasten uit te lijnen.

zelf ben ik hier geen fan van aangezien dit toch niet gebruikt zal worden en meer een gimmick is in mijn ogen. (en ik ook geen fan ben van een onnodig stroomverbruik terwijl dit niet gebruikt zal worden dan)

zelf heb ik nog rondgezocht en ben ik uitgekomen op 2 andere types namelijk.

combi magentron typenummer : NQ5B6753CAK/U1
oven typenummer : NQ5B7993AAK/U1​

deze combi magnertron is 45 CM en daarnaast heeft de oven dan nog een stoomfunctie en is ook 45 cm hoog.

hierdoor hoef ik de warmhoudlade niet te nemen is de uitlijning hetzelfde en zijn dit ook nog eens een upgrade qua apparatuur.

persoonlijk heeft dit mijn voorkeur want ik denk dat ik het dual cook systeem toch niet veel ga gebruiken, omdat ik het nu ook niet heb.

en esthetisch is dit een mooiere opstelling.

qua prijs zal dit nagenoeg hetzelfde zijn omdat de apparaten wat duurder zijn maar de warmhoudlade nu wel kan wegvallen.

de oven is wel kleiner qua inhoud maar gaat dit storen vroeg ik mij nu af ?

af en toe worden er wel eens koekjes of een cake gebakken maar voor de rest gebruiken wij onze oven ook voor wat ovenschotels te maken of pizza op te warmen kortom gewoon normaal gebruik dus.
De apparaten die je zelf hebt gevonden bieden je alle opties, 2x een oven functie, magnetron en een 100% stoomoven. Wat dat betreft een goede keuze, hou er alleen rekening mee dat de NQ5B6753CAK een handgreep heeft en de NQ5B7993AAK greeploos is. Als dat je niet stoort zeker daarvoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-05 08:20
mitchd schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:12:
[...]

De apparaten die je zelf hebt gevonden bieden je alle opties, 2x een oven functie, magnetron en een 100% stoomoven. Wat dat betreft een goede keuze, hou er alleen rekening mee dat de NQ5B6753CAK een handgreep heeft en de NQ5B7993AAK greeploos is. Als dat je niet stoort zeker daarvoor gaan.
Bedankt voor even mee te kijken.
Dit was mij totaal niet opgevallen.

Wat dat betreft qua functies kan ik dus een van beide 2x nemen.

Dan heeft de dual cook ook geen meerwaarde aangezien ik dan ook meteen 2 ovens heb.

Ik zou in principe de oven en magnetron ook boven elkaar plaatsen dan maken de hoogtes niet zoveel uit maar dit is visueel ook iets minder mooi.

Ook weer iets om over na te denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitchd
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-05 11:19
Philtjens schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:45:
[...]

Bedankt voor even mee te kijken.
Dit was mij totaal niet opgevallen.

Wat dat betreft qua functies kan ik dus een van beide 2x nemen.

Dan heeft de dual cook ook geen meerwaarde aangezien ik dan ook meteen 2 ovens heb.

Ik zou in principe de oven en magnetron ook boven elkaar plaatsen dan maken de hoogtes niet zoveel uit maar dit is visueel ook iets minder mooi.

Ook weer iets om over na te denken
Nou niet helemaal want de NQ5B6753CAK is een oven + magnetron en de NQ5B7993AAK is een oven + stoom. Dus het is altijd kiezen tussen een vd functionaliteiten als je 2x dezelfde neemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Nou vandaag is keukenloods nog 500 gezakt onder de prijs van superkeukens, met respectievelijk 34k en 34.5k all in. Enige is dat superkeukens schuller een net wat mooier geintegreerd afvalsysteem heeft wat pronorm niet kan en vanwege het beluchtingssysteem 10cm extra speling in de breedte heeft voor de apothekerskast.

Ook even de pronorm y-line naast de pronorm x-line gevoeld, en voor 15% prijsverschil, niet noemenswaardig. Sterker nog vrouwlief had meer moeite met de y-line.

Toch wel geinig dat SK zegt dat ze siemens duur moeten inkopen en hun probleem daar zit tov KL, en keukenloods zegt dat sk het voordeel heeft op keramiek, en zij daar duurder in zijn.. toch heeft geen van beiden de andere partij afgekraakt en netjes geholpen.

Beiden moesten de Simar “waarschuwing” passeren.

Twijfel twijfel…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Waar twijfel je over? Kies de zaak waar jij het meeste vertrouwen in hebt en/of de keuken die je al met al nét mooier vindt, er zijn immers altijd kleine verschillen. Die 500 euro maakt op dat bedrag het verschil niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Davidrrr
Los van alle verschillen tussen de keukens en onderbuikgevoelens. Ik zou zelf nooit kiezen voor een partij die dan 500 euro onder die van een concurrent uit komt op zo'n bedrag. Koehandel. Sta gewoon voor je prijs. Iedere korting later beschouw ik als een soort bewijs dat ik eerst ben bedonderd qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 15:36
Je moet kiezen:

1. Huidige opstelling met inbouwkoelkast maar zeer weinig werkruimte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qA754PTklo7y7IjOTpm8_oeNscc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9TUh25cNtdc7aPPCAszyDHBJ.jpg?f=fotoalbum_large

2. Nieuwe opstelling zonder inbouwkoelkast en verplaatsing van kookplaat met hierdoor veel meer werkruimte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X8R1sHlB3v7aesxpBRqTLsaQSm8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/60DoAtvuSnCZTnS8RwWkJi0b.png?f=fotoalbum_large

(Even los van hoeveel bovenkastjes er precies bijkomen). Rechts zit een deur naar de berging met een vriezer, links zit een lange muur met ruimte voor een vrijstaande koelkast. (Keuken moet op de huidige plaats blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Davidrrr schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 18:14:
Vergelijken jullie die apparatuur wel eens? We zijn aan het zoeken en ik heb recent eens 3 ovens van siemens vergeleken op hun site. Veel prijsverschil maar soms alles dezelfde opties verder. Voor ons als niet topchefs vind ik lastig bij de duurste uit te komen. Ik zie vaak dezelfde typenummers apparatuur. Wij kregen zelfde types als advies. Zijn de verschillen zo groot?
Wij hebben een combi-oven met pyrolyse functie. Superhandig, maar maakt de over wel duurder (overigens Bosch). Dat soort functie zou je terug moeten zien als apart type. Maar hetzelfde typenummer voor verschillende prijzen? Dat is raar c.q. een vraag waard richting de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Davidrrr schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 19:39:
Los van alle verschillen tussen de keukens en onderbuikgevoelens. Ik zou zelf nooit kiezen voor een partij die dan 500 euro onder die van een concurrent uit komt op zo'n bedrag. Koehandel. Sta gewoon voor je prijs. Iedere korting later beschouw ik als een soort bewijs dat ik eerst ben bedonderd qua prijs.
Goed punt. Misschien heb ik niet hard genoeg onderhandeld, maar als ik zo de offertes die hier op de bijna 2000 paginas tweakers keukentopic vergelijk, kom ik naar mijn idee aardig fair uit.
In iedergeval blij dat dit bestaat en iedereen zo behulpzaam is :)

Zal na het tekenen de resultaten delen. Ik heb al het idee over mijn voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 19:54
Als keukenzaak sla je dan ook de plank volledig mis imo. Je zou je juist sterk moeten maken voor hetgeen je hebt aangeboden en de klant het gevoel moeten geven dat ze die 34k het beste bij jou uit kunnen geven.
Als je het moet winnen op 500 euro heb je bij voorbaat al verloren.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 11:42
Hey allemaal, we zijn een nieuwe keuken aan het uitzoeken. Ik ben nog steeds dit topic aan het doorspitten maar we hebben onze eerste offerte al binnen. Verkeerde volgorde natuurlijk :P.

Qua stijlkeuzes en hout etc geloof ik het allemaal wel. Dat is erg persoonlijk.

We zijn bij Keur Keukens in Haarlem geweest op aanraden van een collega. Dat bevalt erg goed moet ik zeggen en ik verwacht dan ook wel dat we er daar uit gaan komen. Ontzettend duur maar goed, 't staat er ook even.

We hebben wat vragen in zijn algemeenheid en over de apparatuur.
Algemene vragen
- Betaling: is het gebruikelijk dat je het hele bedrag voor plaatsing overmaakt? De offerte noemt een aanbetaling 3 maanden van tevoren en het volledige bedrag een dag voor plaatsing. Ik hoorde als tip dat je dat niet moet doen. Als je niet alles betaalt en er is wat mis zijn ze nog gemotiveerd om terug te komen. Wat is jullie ervaring hiermee?

- Ze geven aan te ontzorgen. Maar de aannemer om de oude keuken te verwijderen moet je zelf regelen. Dat is geloof ik de standaard. Ik heb twee kleine kinderen en ik wil geen maand zonder keuken zitten. Wat is een beetje gangbaar? Keuken op maandag eruit. Dinsdag een beetje stuccen en weetikveelwat en vrijdag de keuken erin? Ze informeren hier vrijwel niet over, irriteert me eerlijk gezegd voor zo'n dure toko. Wat is jullie ervaring hiermee?
Apparatuur
- In eerste instantie was alles ingetekend met Etna. Nou heb ik het idee dat dit vrij instap is en we hebben gelijk de enkele oven vervangen voor een Neff stoomoven + een Neff oven magnetron combi.

We gaan voor een inductieplaat met ingebouwde afzuiging met filter.

- Is het de moeite waar om ook een Neff inductie te nemen? Ik zie hier heel veel Bora's. De feature waar ik met name geïnteresseerd in ben is de "braadmonitor". Dit zou pannen op 1 vaste temperatuur kunnen houden. Lijkt me geweldig, als het werkt. Alleen ATAG en Neff bieden dit als ik het goed begrijp. En natuurlijk flexibele zones die je hele pan verwarmen in plaats van alleen het midden.

Verder is inductie, inductie. Of heb ik dat mis? We kregen een demo met een ATAG oid, dat water kookte echt niet sneller dan bij onze IKEA inductie van 250 euro.

- De Etna koelvries combinatie hebben we vervangen met Pelgrim. Puur omdat de indeling wel handig leek. Wat is de ervaring met Pelgrim?

- De vaatwasser is nog wel Etna. We hebben nu een AEG met een belachelijk slecht ontworpen systeem waarbij de onderste lade omhoog komt. Slechter kan bijna niet, dus deze Etna zijn we van plan te laten zitten. Tenzij hier iemand een briljant inzicht heeft natuurlijk.

Overige details:
- Quooker: we hebben nu al een kokend waterkraan van Boch, te handig, never going back.
- Composiet blad: ik werk veel met hoog hydratatie brooddeeg. Non poreus is een must have. RVS zou misschien beter zijn maar dat vind ik minder mooi.

King of Cod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riderider
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06:06
Iemand toevallig ervaringen met het (zo voordelig mogelijk) kopen van Pronorm keukenkasten?

We zijn er toch uit dat we alles apart gaan bestellen en zelf gaan installeren - dat blijkt veel goedkoper te zijn. Bovendien is de kans groot dat apparatuur van nu over een jaar (als de keuken wordt geplaatst) veel goedkoper is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 16:14
Inmiddels op een van onze favorieten keukenkanalen op youtube

YouTube: Küchentrends 2025: Die besten Innovationen für deine Küchenplanung |...

Veel nieuws voor 2025, met voor ons als hoogtepunt de nieuwe matrix 800 van Nolte. Een 80cm hoge corpus die meer ruimte en mogelijkheden biedt. Deze komt naast de 750 en 900 corpushoogte.

[ Voor 4% gewijzigd door eelco74 op 13-10-2024 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-05 19:41
Deze keuken is inmiddels besteld! Kookeiland met bar met ruimte voor 3, en een verlaagd keukenblad om aan te zitten als eettafel met 3 of 5 personen.

De woonkamer waar de keuken komt is in totaal 13 meter lang. Aan de kant van de keuken zit een grote schuifpui die alleen aan de rechterkant (koelkastkant) open gaat. Tussen het kookeiland en schuifpui zit op de tekeingen 1.40 meter aan loze ruimte. Ik had het idee om er een zitkussen te plaatsen om zo een zithoekje te creëren.

Zonde van de ruimte en het kookeiland een stuk verplaatsen? Zoja, hoe ver?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7APzQxWGeD_-EZ4UE6WEOLbyXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4lirP1Ot82FMl5BTA3ickPbw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHY225rIxL8HLPZ2tUGlqWJcubY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/upW5hoOYj8MqdMHlMEUTq4qO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:58
TereZz schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 13:26:
Deze keuken is inmiddels besteld! Kookeiland met bar met ruimte voor 3, en een verlaagd keukenblad om aan te zitten als eettafel met 3 of 5 personen.

De woonkamer waar de keuken komt is in totaal 13 meter lang. Aan de kant van de keuken zit een grote schuifpui die alleen aan de rechterkant (koelkastkant) open gaat. Tussen het kookeiland en schuifpui zit op de tekeingen 1.40 meter aan loze ruimte. Ik had het idee om er een zitkussen te plaatsen om zo een zithoekje te creëren.

Zonde van de ruimte en het kookeiland een stuk verplaatsen? Zoja, hoe ver?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou eerst die keuken laten plaatsen en daarna pas de overige ruimte vullen. De ruimte tussen kasten en eiland (95cm) en bar en muur (60cm) is best beperkt, om niet te zeggen te weinig. (Hoe wil je gaan zitten op een barkruk als die maar max 60cm naar achteren kan)? Met 5 mensen aan een tafel van 95x95 cm lijkt me ook heel krap bemeten. Eiland meer naar links en een langere tafel zou ik logischer vinden dan nog een zithoekje.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-05 22:08
We zijn inmiddels een paar maanden verder, en de keuken is (bijna) af. Er komt alleen nog een nieuw frontje bij de wijnklimaatkast, deze sluit nog niet mooi aan. Ik dacht ik laat ook even het eindresultaat zien, we zijn nog aan het kijken wat er op de muur komt in de nis en links van de koelkast (schilderij, tegeltjes, etc.). Hierbij een paar maten:

Kasten wand (van links naar rechts):
- 1,8m bij 2,30m (koelkast, vriezer, wijnklimaatkast)
- 1,8m bij ~0,95m (nis)
- 1,2m bij 2,30m (ovens)

Kookeiland:
- 3,20m bij 1,2m

Muur & platfond kleur: White Truffle van Vestingh.
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Frietkot op 14-10-2024 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Vind ik ook, maar uit de reactie kon in niet opmaken dat ze de prijs van de concurrent kenden en er daarom 500 euro onder zijn gaan zitten, het kan ook zijn dat het hier toevallig zo uitkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:33
Frietkot schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:30:
We zijn inmiddels een paar maanden verder, en de keuken is (bijna) af. Er komt alleen nog een nieuw frontje bij de wijnklimaatkast, deze sluit nog niet mooi aan. Ik dacht ik laat ook even het eindresultaat zien, we zijn nog aan het kijken wat er op de muur komt in de nis en links van de koelkast (schilderij, tegeltjes, etc.). Hierbij een paar maten:

- 1,8m bij ~0,95m (nis)
- 1,2m bij 2,30m (ovens)

Kookeiland:
- 3,20m bij 1,2m

Muur & platfond kleur: Mushroom van Vestingh.

***members only***
Mooi! Hoeveel ruimte zit er tussen de twee kastjes bij de barkrukken? Wij willen ook zoiets maar moet niet te krap worden/voelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Laatst online: 19:54

- 1,8m bij ~0,95m (nis)
- 1,2m bij 2,30m (ovens)

Kookeiland:
- 3,20m bij 1,2m

***members only***
Fraaie combinatie zeg!
Ik vind de positie van de spoelbak wel zeer bijzonder bij zo'n grote opstelling. Wat is de gedachte daarachter?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06:42
Na meerdere bezoeken aan keukenwinkels werd ons altijd geadviseerd de oven in de kastenwand tegenover de kookplaat in het eiland te plaatsen. M.a.w., als ik sta te koken achter de kookplaat, dan is de oven direct achter mij gepositioneerd. Dit voelde voor ons ook logisch, omdat je dan de twee warme apparaten bij elkaar hebt.

Echter vertelde één keukenadviseur dat het ‘nablazen’ van de oven de luchtstroom boven de Bora-kookplaat kon beïnvloeden en dat daardoor de afzuiging van de Bora minder goed zijn werk zou doen. Dat zou beteken dat de oven juist niet tegenover de kookplaat moet worden geplaatst.

Wat is jullie ervaring/advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
TNThomas schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 19:48:
Na meerdere bezoeken aan keukenwinkels werd ons altijd geadviseerd de oven in de kastenwand tegenover de kookplaat in het eiland te plaatsen. M.a.w., als ik sta te koken achter de kookplaat, dan is de oven direct achter mij gepositioneerd. Dit voelde voor ons ook logisch, omdat je dan de twee warme apparaten bij elkaar hebt.

Echter vertelde één keukenadviseur dat het ‘nablazen’ van de oven de luchtstroom boven de Bora-kookplaat kon beïnvloeden en dat daardoor de afzuiging van de Bora minder goed zijn werk zou doen. Dat zou beteken dat de oven juist niet tegenover de kookplaat moet worden geplaatst.

Wat is jullie ervaring/advies?
Geen ervaring met luchtstroom van kookplaatafzuiging, maar ik vind een kookplaat tegenover een oven helemaal niet handig. Als je iets uit de oven pakt, wil je dat soms snel ergens kunnen neerzetten. Bij een kastenwand is dat meestal het eiland ertegenover. Ik zou de kookplaat dan niet handig vinden. Hetzelfde geldt overigens voor iets in de oven plaatsen. Dus tenzij je een nis in de kastenwand hebt, zou ik die opstelling niet kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-05 13:19
Hoi allemaal,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dank!
lijkt me prima keuken voor prima prijs. Ballerina keuken en a merk apparatuur. Je koffiehoekje snap ik wel. Daar kan je wat dingen kwijt die je niet ziet vanaf de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Hier mensen ervaring met pyrolyse reiniging van je oven? Lijkt mij ideaal maar vind het wel een prijzige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guavadreamer
@Frietkot hi dis is mooi
How height are the cabinets and the ceiling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Weet iemand toevallig waar je Pronorm keukens kan bekijken in een zaak die niet bij DMG aangesloten is? Regio West/midden? Ik heb iets gezien waarvan ik de afwerking erg fraai vind maar ik koop liever niet met onderhandelgedoe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Davidrrr schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:21:
Hier mensen ervaring met pyrolyse reiniging van je oven? Lijkt mij ideaal maar vind het wel een prijzige optie.
Onmisbare optie wat mij betreft (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Toke_gt schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 15:19:
[...]

Ik zou eerst die keuken laten plaatsen en daarna pas de overige ruimte vullen. De ruimte tussen kasten en eiland (95cm) en bar en muur (60cm) is best beperkt, om niet te zeggen te weinig. (Hoe wil je gaan zitten op een barkruk als die maar max 60cm naar achteren kan)? Met 5 mensen aan een tafel van 95x95 cm lijkt me ook heel krap bemeten. Eiland meer naar links en een langere tafel zou ik logischer vinden dan nog een zithoekje.
Dus zitten op de barkrukken is niet mogelijk in dit geval? De keukenboer vond het allemaal passen :/
Dan zou ik het hele barkrukidee moeten vergeten, of kan dat nog op een andere manier?

Hoe lang zou de eettafel moeten zijn om met z’n vijven te kunnen zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
TereZz schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:36:
[...]
Dus zitten op de barkrukken is niet mogelijk in dit geval? De keukenboer vond het allemaal passen :/
Dan zou ik het hele barkrukidee moeten vergeten, of kan dat nog op een andere manier?

Op papier lijkt het heel wat, maar probeer het maar uit bij je tafel. Na 60 cm een stukje tape plakken en dan gaan zitten zonder over die tape te gaan. Het kan vast wel, zeker voor mensen met een soepel lichaam en bijv kinderen, maar het is echt krap. Ik vind het suf van de verkoper, die had je dat moeten voorleggen en bijvoorbeeld die opstelling in de showroom moeten uitzetten. Ik vind 60 cm zelfs krap als doorloopruimte.
Mogelijk kun je de ruimte aan de linkerzijde gebruiken voor een bar?

Een tafel voor 5 personen zou ik minimaal 140 doen, liever 160 of 180.

Als je de indeling nog kunt veranderen zou ik er een L van maken; koken en spoelen tegen de onderste muur, barretje aan de linkerkant, tafel rechts van de keuken (voorbij de kasten ertegenover). Daarmee benut je de ruimte veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
TereZz schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Heb je een plattegrond van de gehele ruimte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heeft iemand de nieuwe BORA Pure kookplaten al gezien in het echt? Ik ben ook benieuwd hoe je kunt controleren of je het nieuwe type hebt.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skwzR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:10
Rish schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Dank allemaal voor jullie reacties! Wilde laten weten dat hebben getekend voor de keuken, uiteindelijke prijs €15K, incl. 300 euro koof (optioneel dus kunnen het er nog uit laten) en montage. We nemen de keuken af bij een lokale keukenleverancier en dus niet bij de grotere bedrijven.

Aanpassingen t.o.v. mijn eerdere bericht:
  • een Schuller keuken ipv Ballerina
  • onder het koffiehoekje kastruimte ipv lades
  • oven en combi-magnetron vervangen; oven is geworden Siemens IQ700 HB934GAB1 en combi-magnetron Siemens IQ700 CM924G1B1. Een goede upgrade van wat we eerst hadden (modellen met draaiknopjes)
  • n.a.v. een reactie de plaatsing van de oven en magnetron naar beneden gehaald i.v.m. hoogte
We hebben inmiddels getekend maar het voelt een beetje alsof ik ingeleverd heb in kwaliteit keuken/kasten voor betere apparatuur. Maar goed, ik ben er ondertussen wel een beetje klaar mee om de zaterdagen met keuken afspraken te vullen. Nogmaals bedankt allemaal voor jullie input!

Nu op naar de badkamer |:(
Kun je de afmetingen/plattegrond sturen van de kleukenblokken/keuken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TafkaP

- 1,8m bij ~0,95m (nis)
- 1,2m bij 2,30m (ovens)

Kookeiland:
- 3,20m bij 1,2m

***members only***
Erg fraai zeg! Mooi dat contrast met het donkere hout.

Ik zie ook bij jullie een Bora inductie. Ik neig zelf naar Neff. Mag ik vragen vanwaar de keuze voor Bora? Valt me op dat veel Tweakers voor deze optie gaan.,

King of Cod

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX333
  • Laatst online: 22:57
Frieda schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 02:53:
Weet iemand toevallig waar je Pronorm keukens kan bekijken in een zaak die niet bij DMG aangesloten is? Regio West/midden? Ik heb iets gezien waarvan ik de afwerking erg fraai vind maar ik koop liever niet met onderhandelgedoe..
Bemmel & Kroon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietkot
tjubbie schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:01:
[...]

Mooi! Hoeveel ruimte zit er tussen de twee kastjes bij de barkrukken? Wij willen ook zoiets maar moet niet te krap worden/voelen
1,2m is de ruimte bij de barkrukken. Gaat prima, met 2 personen kan je daar goed zitten. Ik zou het niet kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
guavadreamer schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:35:
@Frietkot hi dis is mooi
How height are the cabinets and the ceiling?
Large cabinets are 2.30m, the ceiling is 2.60m.
Small cabinets are ~0.92m with 3cm counter on top making a total height of 0.95m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
nooberke schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

Heb je een plattegrond van de gehele ruimte?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtVWjN2JAGC6pcpDZBoGLhr3OmM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RG6mskVE189rHfNOFYUB0aJe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Dat is ook weer niet zo'n tent waar ik goede ervaringen mee heb eerlijk gezegd, al ging dat over witgoed toen. Heb jij daar goede ervaringen opgedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Welke plannen heb je voor het gedeelte tussen keuken en woonkamer? Daar zou prima een mooie lange tafel in de lengte kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Toke_gt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:50:
[...]

Op papier lijkt het heel wat, maar probeer het maar uit bij je tafel. Na 60 cm een stukje tape plakken en dan gaan zitten zonder over die tape te gaan. Het kan vast wel, zeker voor mensen met een soepel lichaam en bijv kinderen, maar het is echt krap. Ik vind het suf van de verkoper, die had je dat moeten voorleggen en bijvoorbeeld die opstelling in de showroom moeten uitzetten. Ik vind 60 cm zelfs krap als doorloopruimte.
Mogelijk kun je de ruimte aan de linkerzijde gebruiken voor een bar?

Een tafel voor 5 personen zou ik minimaal 140 doen, liever 160 of 180.

Als je de indeling nog kunt veranderen zou ik er een L van maken; koken en spoelen tegen de onderste muur, barretje aan de linkerkant, tafel rechts van de keuken (voorbij de kasten ertegenover). Daarmee benut je de ruimte veel beter.
Ik ga dit eens uitproberen. Beetje suf inderdaad. Had het idee dat dit wel pro's zijn en goed kunnen adviseren. Ik was allang blij dat een kookeiland zou passen volgens hen. 95cm doorloop kon wel (1 meter was aan te raden), en met 60cm zou het krap worden maar prima kunnen. Je zou alleen als middelste zittende persoon niet langs iemand kunnen lopen.

Bedoel je het zo, en dan een losse eettafel verderop in de ruimte? Het liefst zou ik de spoelbak en kookplaat dan tegen de andere muur willen waar nu de kastenwand getekend staat in verband met de leidingen. Al is het wel mogelijk. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVVKVlUrPW_MQ8wivsqyg_P4VtU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/krnYVdk8nsWTsWR3YMSjsppN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Toke_gt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:09:
[...]

Welke plannen heb je voor het gedeelte tussen keuken en woonkamer? Daar zou prima een mooie lange tafel in de lengte kunnen.
Goede vraag. Eigenlijk niets. Wilde het wat ruimtelijk houden door daar niets te plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX333
  • Laatst online: 22:57
Frieda schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:04:
[...]

Dat is ook weer niet zo'n tent waar ik goede ervaringen mee heb eerlijk gezegd, al ging dat over witgoed toen. Heb jij daar goede ervaringen opgedaan?
Wij hebben tot op heden een goede ervaring bij Bemmel & Kroon, hebben onze keuken daar gekocht (toevallig ook Pronorm), maar wordt pas ergens volgend jaar geplaatst. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:30
Onaangekondigde denkrichting.
Je zou ook zoiets kunnen overwegen. Zover mogelijk aan de raamzijde keukeneiland met zitplek

plus een L opstelling langs de deur.
Of twee elementen waar je tussendoor loopt. Maar de maatvoering is key in deze.
Sowieso even in een kitchenplanner(ikea) zetten om te ervaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lay9wPhv_o6iFOQ-xbW7mE0cAjk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/73vNm3bJOu7dlZmncGj5jbgu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
TereZz schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:12:
[...]
Ik ga dit eens uitproberen. Beetje suf inderdaad. Had het idee dat dit wel pro's zijn en goed kunnen adviseren.
Er zijn zeker wel profs, maar ook een hoop verkopers die tekenen wat jij zegt en het advies achterwege laten. Keuken verkocht, klant blij en dat klant later in een onmogelijke en onpraktische keuken staat is hun probleem niet. Dus vaar niet te veel op die ‘expertise’.
Ik was allang blij dat een kookeiland zou passen volgens hen. 95cm doorloop kon wel (1 meter was aan te raden), en met 60cm zou het krap worden maar prima kunnen. Je zou alleen als middelste zittende persoon niet langs iemand kunnen lopen.
Dat is zo, maar het zit ook echt niet fijn als er maar 60 cm tussen barrand en muur is.
Bedoel je het zo, en dan een losse eettafel verderop in de ruimte? Het liefst zou ik de spoelbak en kookplaat dan tegen de andere muur willen waar nu de kastenwand getekend staat in verband met de leidingen. Al is het wel mogelijk. [Afbeelding]
Dat is wel wat ik bedoelde, maar als je graag de spoelbak en kookplaat aan de andere kant wilt, biedt dat wel meer mogelijkheden en doet het ook ruimer aan. Bijvoorbeeld zo: als je toch geen ideeën hebt voor het middendeel, zou je daar een mooie grote tafel kunnen neerzetten en achterin bij het raam een hoge tafel als bar, voor gezelschap tijdens het koken, als knutseltafel voor de kinderen of voor een kopje koffie in de ochtendzon (als die daar is).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rk-NKnaqxJlbNqKJ0dG2g4puUCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ZW6Uj1soEoe5BrDxRodSMws.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
nooberke schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 17:55:
[...]

Ondertussen weer wat verder, geen makkelijke taak een keuken uitzoeken...

Indeling en apparatuur heb ik nu wel duidelijk:
Siemens CM924G1B1 Combi oven met magnetron, nis45, HC, cookControl Plus, SoftMove, TFT-display
Siemens EX977NVV6E Inductie kookplaat, flexInduction, blue duallightSlider, 11,1 kwH, 91,2cm,
Siemens HB974GLB1 Oven, nis60, Pyrolyse, 71L, HC, cookControl Plus, softMove, kerntemperatuurmeter
Siemens KI41RSDD1 Koeler, nis122, deur-op-deur, 204L, 34dB, SoftClose, hyperFresh, digital LED
Siemens LD98WMM66 Downdraft 91,2cm, randafzuiging, HomeConnect, EmotionLight, TouchControl
Siemens SX63E803BE Voll. geïntegreerde vaatwasser, 60cm, 13couv, 42dB, korf, XXL, TimeLight, AutoOpenDry, RVS, C

Vaatwasser/koelkast ben ik enigszins flexibel als dat handiger uitkomt voor de leverancier. Gekozen kookoplossing is relatief duur, maar mijn partner neemt geen genoegen met standaard 80cm downdraft. In het "been" twee kastjes met voorraadlades.

Bij Bruynzeel gefinetuned; hoge kasten greeploos, kookkast naar 90cm, andere front kleur en daarbij ander composiet blad uitgezocht, aantal apparaten gewisseld. Door goedkopere front/blad lagere prijs dan voorgaande offerte.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***

Superkeukens: geen greeplijsten op de kasten van 84,5 hoog mogelijk, prijs vergelijkbaar, niet fijn geholpen
KVIK: duurder, maximale korpus 80, geen maatwerk mogelijk
Lokale Hacker Systemat dealer: duurder

Is een Hacker Systemat of Schuller significant degelijker dan zo'n Bruynzeel keuken? Bruynzeel staat op de lijst in de laagste klasse....Misschien moet ik toch verder shoppen of ik ergens voor de Bruynzeel prijs hoogwaardigere kasten kan krijgen?
Ondertussen stevig onderhandeld met de lokale partij, voor 2000 euro meer kan ik nu "upgraden" van een standaard Bruynzeel naar een Hacker Systemat. Is dat het geld waard? Ze kunnen van alles vertellen of de stevigheid van lades en dikte van korpussen maar dat zegt mij eerlijk gezegd niet zoveel... :( }:O

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:19
Nog een aanvulling op wat al eerder is gezegd, maar houdt er ook rekening mee dat een barkruk nooit helemaal onder de bar verdwijnt, die steekt al snel 10cm uit en dan heb je een smal model. Je houdt dus echt geen ruimte over om langs te lopen.

Ook die 93,5 cm aan de andere kant is krap. Wij hebben in onze keuken 105cm tussen eiland en muurwand en hoewel ik denk ik nog liever 115cm had gehad (waar we de ruimte niet voor hadden), is dat wel echt meer dan genoeg, maar minder dan 100cm zou ik echt niet doen. Je vaatwasser open doen is al 60cm, maar ik zie dat er een hoge deur is getekend, dus als die open staat kan er al niemand langs. Zelfde geldt voor je andere deuren (koelkast / vriezer / oven) etc.

Een keukenboer die zegt dat dit prima kan verstaat zijn vak niet.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 17:52
Davidrrr schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:21:
Dat is regelmatig langsgekomen in dit topic. Zoek hier maar eens op.
Ga je vaak spetterende gerechten klaarmaken in je oven? Dan kan deze functie heel handig blijken te zijn.
Afhankelijk van de vervuiling van je oven kan er flink wat rook ontstaan die je liever niet wilt inademen. Het kunnen ventileren van je keuken is dus belangrijk.
Zelf vind ik deze functie tegenvallen, anderen zweren erbij. Mijn oven wordt niet vies genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:06
Toke_gt schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 11:58:
[...]

.....Bijvoorbeeld zo: als je toch geen ideeën hebt voor het middendeel, zou je daar een mooie grote tafel kunnen neerzetten en achterin bij het raam een hoge tafel als bar, voor gezelschap tijdens het koken, als knutseltafel voor de kinderen of voor een kopje koffie in de ochtendzon (als die daar is).

[Afbeelding]
Dat ziet er een stuk beter uit.
Ik zou ook niet voor een eiland gaan. In deze opstelling zou je nog een extra kast zelfs kunnen doen aan de lange muur, voor extra berg ruimte.

De eerdere tekening met 60cm ruimte bij de muur en dan 95cm ruimte tussen de keuken is in mijn ogen drama.

Als je in deze opstelling kiest voor een 'dunne' tafel, met niet al te dikke poten dan komt het geheel ook luchtig over en is het niet vol.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietkot
Kapitein Merijn schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:27:
[...]

Fraaie combinatie zeg!
Ik vind de positie van de spoelbak wel zeer bijzonder bij zo'n grote opstelling. Wat is de gedachte daarachter?
De spoelbak hebben we inderdaad expres op de hoek geplaatst, om twee redenen:
- Meer nuttige werkruimte tussen het koken en het spoelen. Ruimte tussen koken en spoelen is nu 1,60m waar je goed met z'n tweeën kunt staan (we koken vaak samen). 1m werkruimte is voor ons echt te weinig als het spoelen en de vaatwasser zou zijn omgeruild. De ruimte in de nis gebruik je in de praktijk niet echt voor snijden/voorbereiden, je wilt juist met je gezicht de kant van de eettafel/kamer op staan en niet richting de muur.
- Vaatwasser is een iets dichterbij de kasten wat het uitruimen een klein beetje makkelijker maakt.

Uiteindelijk is het gewenning, en maakt het weinig uit of je 1 of 2 stappen moet zetten om van het koken naar het spoelen te komen. Ieder zo zijn eigen voorkeur. Wij vonden bovenstaande dus fijner dan de vaatwasser op de hoek en het spoelen dichterbij, ten koste van werkruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietkot
TafkaP schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:14:
[...]

Erg fraai zeg! Mooi dat contrast met het donkere hout.

Ik zie ook bij jullie een Bora inductie. Ik neig zelf naar Neff. Mag ik vragen vanwaar de keuze voor Bora? Valt me op dat veel Tweakers voor deze optie gaan.,
We hebben verschillende kookplaten in winkels uitgetest en de Bora kwam daar als beste uit de test voor ons. Vooral de bediening en de mogelijkheid om (bijna) overal een pan neer te kunnen zetten vinden wij erg fijn. Uiteindelijk is het voorkeur en smaak, kies wat het beste bij jouw past voor jou budget.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Knoop is eindelijk doorgehakt. Goed geslaagd bij superkeukens.
Uiteindelijk aangegeven dat als hij er nog een geintegreerd stekkerblok bijplust, dat ik binnen een half uur de handtekening kwam zetten.
We hadden een erg goede klik en wilde hij graag ons als een referentie keuken zetten voor de winkel.

Bij aankomst heeft hij ook nog wat extra houten bestekindeling+extra binnenlade+dekker flip stekkerblok+ wat extra korting eraf gegeven zonder “echt” vervelend te moeten onderhandelen terwijl ze al best laag zaten naar mijn idee voor dat ik kwam. Wel wilde hij dus graag een foto komen maken voor de folder haha.

Hier het uiteindelijke resultaat:
schuller c2 78cm (super+)
siemens iq700 alles behalve koelvries 2x (iq500)
novy cloud 230 afzuigkap (niet op de foto)
Quooker front
Schuller afvalsysteem
Dekker lush (sk glem) white keramiek 6cm met blad stollen.

34k all in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eqtbyVRQN5vj1disTYXE2Ak928=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2ahe2gdlJGHHfImKC9ftc5YX.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jGR0vnbPghWqRtpqTSsQWxL2JWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jyz9jOz2pWir8aUZdGsaIMf7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjubbie
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:33
Frietkot schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:48:
[...]

1,2m is de ruimte bij de barkrukken. Gaat prima, met 2 personen kan je daar goed zitten. Ik zou het niet kleiner maken.
Ok bedankt, ik heb nu een voorstel met een eiland van 260 breed. Twee kasten van 80 en dan dus een meter over, waarschijnlijk iets kleiner vanwege zijpaneel. Dat wordt iets minder dan 50cm pp. Misschien toch iets smallere kasten kiezen dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramZme
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Hallo allemaal,

We zijn ook van plan om onze keuken te vernieuwen, we zitten echter nog in de begin fase, even wat rondneuzen en veel info vergaren ... :)

Ik kwam deze site tegen (https://top-shelfcheap.shop), iemand die hier meer van weet of daar iets heeft besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:25
BramZme schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:53:
Hallo allemaal,

We zijn ook van plan om onze keuken te vernieuwen, we zitten echter nog in de begin fase, even wat rondneuzen en veel info vergaren ... :)

Ik kwam deze site tegen (https://top-shelfcheap.shop), iemand die hier meer van weet of daar iets heeft besteld?
Heb de site wel eens bekeken om prijzen te bekijken.
https://wunschkuechen24.de biedt soortgelijke inzichten. Geen ervaring met de partijen wat betreft bestellen van meubels.

Als je Nobilia zoekt: keukendepot voert dat merk ook en heeft een prijslijst van beknopt assortiment online staan. Ze kunnen volgens mij gewoon het hele assortiment leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
We zijn in de laatste fase beland, de apparaten zoeken. Wij hebben nu geen wijnklimaatkast. Kan iemand mij iets zeggen over het geluid dat dat ding maakt? Snap dat er verschillen zijn. Denken nu aan de siemens KU21WAHG0. Hoor je zo'n ding continu of af en toe? Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-05 13:19
Wat betreft die 60cm tussenruimte: ik heb afgelopen week op een bankje gezeten aan een eettafel. Die tafel stond 58cm van de wand en bankje zat toen prima. Maar met barkruk is het denk ik een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
marteltor schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:11:
Wat betreft die 60cm tussenruimte: ik heb afgelopen week op een bankje gezeten aan een eettafel. Die tafel stond 58cm van de wand en bankje zat toen prima. Maar met barkruk is het denk ik een ander verhaal.
Bij een tafel kun je ook altijd nog de tafel voor de gelegenheid een eindje opschuiven. Bij een eiland en een muur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-05 22:48
Squats schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 18:32:
Knoop is eindelijk doorgehakt. Goed geslaagd bij superkeukens.
Uiteindelijk aangegeven dat als hij er nog een geintegreerd stekkerblok bijplust, dat ik binnen een half uur de handtekening kwam zetten.
We hadden een erg goede klik en wilde hij graag ons als een referentie keuken zetten voor de winkel.

Bij aankomst heeft hij ook nog wat extra houten bestekindeling+extra binnenlade+dekker flip stekkerblok+ wat extra korting eraf gegeven zonder “echt” vervelend te moeten onderhandelen terwijl ze al best laag zaten naar mijn idee voor dat ik kwam. Wel wilde hij dus graag een foto komen maken voor de folder haha.

Hier het uiteindelijke resultaat:
schuller c2 78cm (super+)
siemens iq700 alles behalve koelvries 2x (iq500)
novy cloud 230 afzuigkap (niet op de foto)
Quooker front
Schuller afvalsysteem
Dekker lush (sk glem) white keramiek 6cm met blad stollen.

34k all in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi hoor. Heb zelf minder goede ervaring met SK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Nutella schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:25:
[...]

Mooi hoor. Heb zelf minder goede ervaring met SK.
Kan ik begrijpen, zijn ook franchises dus kan veel verschillen hoe ze om gaan met klanten.
Wij zijn bij bijna elke zaak waar we zijn geweest overigens goed geholpen. Het helpt om dezelfde taal als een verkoper te spreken.

Misschien hebben we hier niet de rock bottom prijs maar over het algemeen heb ik niet het idee dat ik heel hard genaaid ben, en dat is iets wat zelden voor komt in de branche.

Hoe was jouw ervaring dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Squats op 15-10-2024 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-05 15:37
jmderonde schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:47:
Nou, ik ben weer een paar stappen verder met mijn keuken en een mooi ontwerp gemaakt bij Tulp.
Ben benieuwd wat hier jullie reacties op zijn.
Het is een hoog blok tegen de gang muur geworden, wat grotendeels uit het zicht staat vanwege de meterkast en een lang laag stuk van 3 meter tegen de buitenmuur waar je vanuit de kamer tegenaan kijkt.

De volgende apparatuur:
Bosch Serie 4 SMS6ZCW08E Vaatwasser: 679
Bosch Serie 6 GIN31ACE0 vriezer 607
Bosch Serie 8 45cm combi Cmg9241b1 Oven 1549
Bora Puru 2295
Bosch Serie 8 Ki51fsdd0 Koelkast 1256
Totaal: 6386
(de prijzen heb ik op internet bij elkaar gezocht.
Daarnaast ook een Novy Pro shelf premium boven bijna de volle breedte van het lage deel en een quooker 3-in-1.
Massief composiet werkblad van 20mm.
Totaalprijs komt met wat kortingen uit op 19.8k

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze is een beetje ondergesneeuwd, heeft iemand nog inhoudelijke reactie of tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
jmderonde schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Deze is een beetje ondergesneeuwd, heeft iemand nog inhoudelijke reactie of tips voor mij?
Strakke lijnen, rustig ontwerp. Die zes grote laden in het "lage" deel zijn echt top, heb je heel veel ruimte in. Wat voor kastwerk en frontjes heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:32

tomtom901

Moderator General Chat
jmderonde schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:12:
[...]

Novy shelf pro is top 8). Wij hebben een soortgelijke opzet alleen dan de U rondgetrokken, met ook een blok van 6 brede kasten met daarin de Bora en de Novy shelf er boven. Spoelen doen wij voor het raam (weet niet of dat bij jou een optie is) en dan daaraan de vriezer/koelkast. Super blij mee, denk dat jij dat ook gaat zijn met deze keuken.

[ Voor 39% gewijzigd door tomtom901 op 15-10-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prins32
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23:23
Hier ook een keukenvraag en dan met name over de inductieplaat. Wij willen binnenkort een nieuwe keuken gaan uitzoeken voor onze nieuwe woning. Wij hebben nu een 5 pits inductiekookplaat van ATAG (90cm). In onze nieuwe woning is er wel een mogelijkheid voor een afzuigkap, maar dit zal, naar mijn mening, niet mooi ogen, omdat de kookplaat op een schiereiland geplaatst dient te worden. De afzuigkap zal dan in het 'midden' van de keuken komen hangen. Zie het als een 'L'- keuken waar het schiereiland de kamer 'in gaat' als scheiding tussen keuken en woonkamer.

Dus een inductiekookplaat met afzuiging (zoals de Bora's) is dan een hele mooie optie. Nu ben ik eigenlijk best gehecht geraakt aan die 5de pit, want je kan er echt veel op kwijt. De Bora's hebben allemaal (logischerwijs) een 4 pits.
Wat zijn jullie ervaringen hierin? Kunnen er op de 4 pits ook wat grotere pannen naast/ onder elkaar staan? Missen jullie dan die 5de pit niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
Prins32 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:22:
Hier ook een keukenvraag en dan met name over de inductieplaat. Wij willen binnenkort een nieuwe keuken gaan uitzoeken voor onze nieuwe woning. Wij hebben nu een 5 pits inductiekookplaat van ATAG (90cm). In onze nieuwe woning is er wel een mogelijkheid voor een afzuigkap, maar dit zal, naar mijn mening, niet mooi ogen, omdat de kookplaat op een schiereiland geplaatst dient te worden. De afzuigkap zal dan in het 'midden' van de keuken komen hangen. Zie het als een 'L'- keuken waar het schiereiland de kamer 'in gaat' als scheiding tussen keuken en woonkamer.

Dus een inductiekookplaat met afzuiging (zoals de Bora's) is dan een hele mooie optie. Nu ben ik eigenlijk best gehecht geraakt aan die 5de pit, want je kan er echt veel op kwijt. De Bora's hebben allemaal (logischerwijs) een 4 pits.
Wat zijn jullie ervaringen hierin? Kunnen er op de 4 pits ook wat grotere pannen naast/ onder elkaar staan? Missen jullie dan die 5de pit niet?
Mijn partner weigert om over te gaan naar een 80cm kookplaat waar ook nog een deel wegvalt door de afzuiging. We hebben getest en bijvoorbeeld één grote wok + twee medium sized pannen kregen wij niet op een 80cm downdraft.

Alternatief waar wij voor gaan is nu een separate downdraft achter het fornuis (Siemens LD98WMM66), Je ook naar een plafondunit in een koof kunnen kijken. Zijn echter beide geen goedkope oplossingen...

Je schiereiland klinkt ook vrij vergelijkbaar met de indeling waar wij mee bezig zijn:
nooberke in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn1p
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:43
Prins32 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:22:

Hier huishouden met drie kinderen en mis geen vijfde pit. Maar de kookplaat die jij doorlinkt is maar 80cm toch, met vier relatief kleine ronde spoelen en 1 grote? Hier zul je toch zelf een oordeel over moeten geven, wat ik alleen kan meegeven is dat de Puxu (bora) een grotere plaat is dan 80cm (afmetingen ken ik niet exact), maar ook vrij grote vierkante spoelen heeft (incl brugfunctie). Ik schuif wel eens met pannen over het totale glas oppervlakte, en heb ook wel eens 2 kleine pannen op 1 vierkante spoel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TafkaP
Wat is jullie mening over verzonken inductieplaten versus een klein randje? Ik denk zelf, als je toch bezig bent, verzink gelijk, mooi vlak. Maar zijn er nadelen?

King of Cod

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:01:
Wij willen een aanbouw bij het huis realiseren en daar de achterdeur, keuken + eettafel naartoe verplaatsen.
Om de ruimte goed in te delen hebben we hulp gehad van een binnenhuisarchitect:
[Afbeelding]

Daarnaast heeft deze ook advies gegeven over kleur en materiaal omdat we anders een veel te saai/veilig interieur zouden krijgen.

Beknopt de wensen:
- Tegelvloer.
- Ruimte voor tafel met 8 personen.
- Opbergwand met zitje bij binnenkomst (t.b.v. tassen/jassen/schoenen).
- Tijdloos, modern, strak, maar niet saai, bij voorkeur greeploos, niet te bepalende kleur.

Vervolgens zijn we gezamenlijk bij een lokale keukenbouwer geweest (mijn eerste bezoek aan keukenzaak ooit).
Deze keukenbouwer combineert maatwerk (gehele wand) met een kookeiland van Nolte.

***members only***

Voor ons was het een hele prettige ervaring met efficiënte aanpak en we zijn eigenlijk al super tevreden met het eerste resultaat.
Wel vinden we het gebruik van de notenhoutkleur erg spannend, maar denk denken inderdaad dat dit het geheel wat spannender en warmer maakt dan een veilige lakkleur.

We zitten er eerlijk gezegd ook niet op te wachten om nog 10 keukenzaken af te gaan.
Omdat het stukje bergruimte/zitje maatwerk is, denk ik ook dat er weinig andere zaken zijn die dit als geheel aan kunnen bieden (wat wel onze wens is).

Wel zijn we benieuwd naar of het enigszins een realistische prijsstelling is en of de ervaringsdeskundigen op dit forum nog op of aanmerkingen hebben die we kunnen overwegen.
Even een tussentijdse update met een paar foto's nu de keuken vorm begint te krijgen.
Ik kon zelf de updates van anderen altijd wel waarderen als het op realisatie aankomt, dus hopelijk jullie ook ;)

Het blad is uiteindelijk de (nieuwe) Neolith Calacatta Roma geworden:
https://www.neolith.com/n...classtone/calacatta-roma/

Verder wat andere kleine aanpassingen t.o.v. het oorspronkelijke ontwerp met dank aan de feedback in dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sEuHEm1Q40zUXQaFpTgsXSgPFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhWA9ab3Xse6zaQ9EwSugtzQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQy6KTBVgG3O7in9ppAf7zUqe_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2VLekPklizMUoBnXfv8eb0v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WdGL_iRgr1GhpQMCABlO9fz_DwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zs7EDZ57o8BcoccNAsC7mn7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKi3HaUXnWINT3ZgTn_SwwHW2RM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xt6YGOqCvKoDWkV0eD3M2teo.jpg?f=fotoalbum_large

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 22:49
TafkaP schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:38:
Wat is jullie mening over verzonken inductieplaten versus een klein randje? Ik denk zelf, als je toch bezig bent, verzink gelijk, mooi vlak. Maar zijn er nadelen?
Keukenzaak had als opmerking, mocht je problemen krijgen met je plaat is het heel moeilijk om deze eruit te halen als die verzonken.en vast gekit is. Hij kan daarna nooit meer zo netjes terug geplaatst worden, dat was een ding om over na te denken bij ons
Pagina: 1 ... 483 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1