nooberke schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:30:
Benieuwd naar jullie mening over het volgende, nieuwbouwwoning gekocht en vol op keukenjacht.
Gevoelsmatig was ik er eigenlijk wel uit qua indeling....maar ik weet dat een aantal straatgenoten voor een totaal andere oplossing gaan. Dat brengt mij aan het twijfelen, welke indeling zouden jullie voor gaan in onderstaand huis:
[Afbeelding]
Het raam aan de voorzijde zit op 64cm hoogte, keuken voor het raam plaatsen is dus geen oplossing...In combinatie met de diverse deuren maakt dat de indeling best lastig.
must haves:
losse bakoven en combi-magnetron
90cm kookplaat
voldoende werkruimte
veel lades
won't haves:
barretjes
wijnkoelers
spoiler: indeling varianten in spoiler om beinvloeding te voorkomenZelf heb ik een (omgekeerde) L met schiereiland in laten tekenen. "beenlengte" 320 en schiereiland "voet"
220x95. Twee hoge kasten bij de trapkast en het schiereiland is dan ongeveer tot gelijke hoogte doorgetrokken de kamer in.
[Afbeelding]
[
Afbeelding]
Aantal straatgenoten gaan voor een kookeiland in het midden van bijvoorbeeld 260x100/300x100 en 300 tegen de lange muur. Varianten gezien met zowel koken als spoelen op het eiland als met spoelen in een nis tegen de muur. Eethoek naar de voorzijde en dan de deur naar de hal andersom laten draaien of vervangen door een schuifdeur.
(gespiegeld) voorbeeld met 300x100 eiland
[
Afbeelding]
300 lijkt erg krap te worden of je moet het wel heel ver de woonkamer in schuiven, op 260 wil je niet koken en spoelen dus ik zou dan denk ik voor spoelen in een nis gaan tegen de muur.
Eethoek voor lijkt mij erg leuk, meer licht en gezelliger. Echter is de keuken wel een groot blok waar je omheen moet naar de woonkamer en zal ook erg zichtbaar zijn vanuit de woonkamer. Ook is het niet leuk om vanaf je kookeiland alsnog tegen een blinde muur/deuren aan te kijken.
Benieuwd waar jullie voor zouden gaan!
Ondertussen weer wat verder, geen makkelijke taak een keuken uitzoeken...
Indeling en apparatuur heb ik nu wel duidelijk:
Siemens CM924G1B1 Combi oven met magnetron, nis45, HC, cookControl Plus, SoftMove, TFT-display
Siemens EX977NVV6E Inductie kookplaat, flexInduction, blue duallightSlider, 11,1 kwH, 91,2cm,
Siemens HB974GLB1 Oven, nis60, Pyrolyse, 71L, HC, cookControl Plus, softMove, kerntemperatuurmeter
Siemens KI41RSDD1 Koeler, nis122, deur-op-deur, 204L, 34dB, SoftClose, hyperFresh, digital LED
Siemens LD98WMM66 Downdraft 91,2cm, randafzuiging, HomeConnect, EmotionLight, TouchControl
Siemens SX63E803BE Voll. geïntegreerde vaatwasser, 60cm, 13couv, 42dB, korf, XXL, TimeLight, AutoOpenDry, RVS, C
Vaatwasser/koelkast ben ik enigszins flexibel als dat handiger uitkomt voor de leverancier. Gekozen kookoplossing is relatief duur, maar mijn partner neemt geen genoegen met standaard 80cm downdraft. In het "been" twee kastjes met voorraadlades.
Bij Bruynzeel gefinetuned; hoge kasten greeploos, kookkast naar 90cm, andere front kleur en daarbij ander composiet blad uitgezocht, aantal apparaten gewisseld. Door goedkopere front/blad lagere prijs dan voorgaande offerte.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Superkeukens: geen greeplijsten op de kasten van 84,5 hoog mogelijk, prijs vergelijkbaar, niet fijn geholpen
KVIK: duurder, maximale korpus 80, geen maatwerk mogelijk
Lokale Hacker Systemat dealer: duurder
Is een Hacker Systemat of Schuller significant degelijker dan zo'n Bruynzeel keuken? Bruynzeel staat op de lijst in de laagste klasse....Misschien moet ik toch verder shoppen of ik ergens voor de Bruynzeel prijs hoogwaardigere kasten kan krijgen?