Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 22:52
BeaVer88 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:58:
[...]

Nu je het zegt, ik heb specificaties van de Bora verkeerd gelezen, mea culpa.
Ik kijk ook op de site bij de BoraXpure in matt afwerking en zie daar wel nergens iets staan van geluidsniveau, ofwel kijk ik er volledig over.
Dat wordt genoemd achterin de te downloaden gebruiksaanwijzing: geluidsvermogen max 68,6 db (turbostand) en min 41,2 db, de meer relevante geluidsdruk op 1m afstand wordt ook genoemd: 56,0 db max en 28,6 db min. Elke 3db betekent overigens een verdubbeling van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 00:17
tatata schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:34:
Hallo, mijn ouders zijn bezig met het vernieuwen van de keuken en zij hebben onderstaande apparatuur offerte gekregen. Zijn deze prijzen scherp?

KWT 6422 iG-1 Inbouwwijnklimaatkast Miele € 2.030,00
H 7440 BPX. Greeploze compacte oven Miele € 1.550,00
H 7440 BMX. Greeploze compacte oven met Miele € 1.550,00
KD 7724 E Active. Integreerbare koeldiepvriescombinatie Miele € 750,00
BORA S Pure inductiekookveld met ingebouwde Bora € 1.650,00
kookveldafzuiging - Recirculatie
G 5355 Vi XXL met een bestekmandje. Miele € 1.090,00
Vaatwasser
Foster spoelbak Ø38 rond stainless steel brushed, Artemide € 400,00
Quooker combi fushion round rosé coper. Quooker € 1.530,00
Maar dat google je zelf toch even?, ik heb de koelkast en een oven geprobeerd, en die vind ik nergens goedkoper dan je offerte, alleen duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:51
Flying35 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:49:
[...]

Ik zou gaan voor de optie die je zelf al bedacht had. Dat is een mooie oplossing aangezien het raam zo laag zit en het is ook wel prettig om met je gezicht richting de kamer te koken.

De eilandopstelling zou ik niet doen omdat het in de keuken soms best wel een rommeltje kan worden en dat zie je dan vanuit alle posities. Als je op de bank in de woonkamer ligt of aan de eettafel zit. Dat zou ik persoonlijk niet zo prettig vinden. Als je toch voor die opstelling kiest zou ik de haldeur vervangen door een schuifdeur waardoor er iets meer ruimte ontstaat om te zitten aan de eettafel want die ruimte is nu wel erg klein.
Dat is ook één van mijn zorgen over de eilandopstelling ja, vanuit iedere hoek in de kamer kijk je vol de keuken in.
Loft schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:44:
Perfect zoals je zelf bedacht hebt.

Eten in de kleine ruimte voor is echt krap.
Doorloop bij keuken-eiland is ook veeeel te krap
SquareOne schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 21:14:
[...]

Het voorstel dat je al hebt uitgewerkt is een prima opstelling.
Zou de 'voet' wel korter maken iets bredere doorloop is fijn.
Hij is nu ingetekend met 30-100-30, maar moeten even goed kijken of 30-90-30 past...Dat scheelt weer 10 centimeter....Huidige opstelling kan, maar is wel wat aan de krappe kant, zie onder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uIsS3WPhddVLTJ3f45kgu8INUaM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2QDt3dfcVlJCjYyfgLIBwTK8.png?f=user_large

Combinatie van kookplaat Siemens EX977NVV6E en downdraft Siemens LD98WMM66 is beetje een twijfelpunt of dat met een 90cm kast gaat lukken.

Het helpt voor mijn gemoedsrust dat jullie bevestigen dat mijn indeling de betere is O-) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-06 09:30
Blurk62 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 23:45:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Ook 4x turbostand dus, net als de AEG. Als ik even snel bij Miele kijk, zie ik trouwens ook 2100W en 3000W. Die turbostand is volgens mij helemaal niet zo boeiend. Het pannetje pasta zet je op met kokend water uit de Quooker en verder is koken geen wedstrijd van welke pan het snelste heet is.
Als ik zo even kijk, dan is de turbostand dus een nice to have.

Het geluidsniveau is interessant, maar aangezien ik nu een normale afzuiger heb, zal bijna alles wel stiller zijn dan wat ik nu heb. Ik neem het zeker wel mee in de overweging.

Verder lijkt mij belangrijk dat alle pitten voldoende kracht hebben, maar ook dat mijn pannen erop passen. Ik heb wel een paar forsere koekenpannen (24 cm en eentje groter) en een soeppan.

De flex-zones (of hoe dat ook moge heten) is dan misschien wel interessant, omdat je dan naast die grote pan nog wel mogelijkheid hebt om een klein pannetje apart aan te sturen. Of heb ik dat verkeerd begrepen met hoe die zones werken?

Qua glas neem ik aan dat alle merken wel krasvast glas gebruiken, of zit daar toch nog kwaliteitsverschil in? De hierboven genoemde matte optie klinkt ook interessant, als die betere bestendigheid heeft tegen krassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:00
nooberke schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:30:
Benieuwd naar jullie mening over het volgende, nieuwbouwwoning gekocht en vol op keukenjacht.
Mijn eerste gedachte: perfect...
Totdat ik zag dat de deur in het midden van de kamer niet naar de hal is maar voor de gangkast.

De looproute naar buiten is echt heel smal, zou sowieso de L een stuk minder laten uitsteken, minimaal 1 meter doorloop van woonkamer naar de hal (liefst iets meer).

Out of the box: keuken en woonkamer omgedraaid?
Achter een grote ruimte voor een grote eetkamertafel, eiland, etc. Zo vanuit de keuken de tuin in lopen, ideaal in de zomer. De woonkamer indeling is een uitdaging, maar toch iets om over na te denken?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:11
pukkie100 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:18:
Hier een oude keuken Die ik wil laten vervangen.
Nu een L-keuken. Dat wil ik graag zo houden.
Ik zie hier allemaal grote keukens verschijnen. Hier dus een kleine, dichte keuken met veel deuren en een tafel waar we aan eten.

Onder het raam hebben we genoeg ruimte. Naast de deur naar buiten wil ik ongeveer 25 cm vrij houden.
Liefst een inductiekookplaat van 80 cm. Eerst gedacht geen afzuiging in de kookplaat maar nu lijkt me dat toch wel handig. Maar daar kan dan geen solo oven onder. (denk ik) Anders zo'n vlakscherm afzuigkap. Afvoer naar buiten is mogelijk. Geen schouw afzuigkap. Dat vind ik helemaal niets.
1 hoge kast voor de koelkast. Diepvries is niet nodig. Oven onder de koelkast zie ik nergens.(is dat mogelijk?) Dan zou de oven boven de koelkast moeten. De koelkast wil ik liefst 122 cm hoog. Maar dan staat de oven voor mij te hoog.
Oven met telescooprails,zodat dit gemakkelijker schuift omdat de oven laag staat

Ruimte 2,60 hoog. Kastjes wil ik tot ongeveer 230/240 cm hoog.

Zoveel als mogelijk ladekastjes. Geen hoekkast. Eventueel keukenboiler in de loze kast. (is dat mogelijk? ergens gelezen dat die onder de kraan moet komen)
Ik heb nog geen keukenzaak bezocht. Wil eerst hier wat ideeen opdoen.

Zelf al zitten stoeien. 1 bovenkastje kreeg ik er niet in geplaatst. Naast de hoge kast (in de hoek rechtsonder) Spoelkast misschien naar 60 cm.

Niet teveel poespas. Wel goede apparatuur en lak frontjes.
Bij keukenkastenfabriek ook zitten puzzelen. Lukte ook niet echt.

Iemand die mij kan helpen met de indeling ?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aan de muurzijde, E, zijn dan 2 ramen of deuren?
Je zou in die hoek linksonder nog een hoge kast kwijt kunnen en daar of de oven, of de koelkast kunnen plaatsen. Het is een hoek waar je wellicht een prullenbak zet, maar anders niet eel aan hebt.
Met een kast heb je die netjes gebruikt.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukkie100
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-06 21:37
Zijde E 2 deuren Zijde F 1 deur en radiator
Tja veel deuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukkie100
Zijde B is enige hele muur die deur en raam vrij is
Zijde A raam en deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
Met zoveel deuren, is dit ongeveer de enige optie qua opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukkie100
Nu 1 kastje naast de hoekkast
Die wil ik nu dan doortrekken onder het raam tot bijna aan de deur.
Klopt het dat onder de bora geen oven meer kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-06 11:26
pukkie100 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:58:
Nu 1 kastje naast de hoekkast
Die wil ik nu dan doortrekken onder het raam tot bijna aan de deur.
Klopt het dat onder de bora geen oven meer kan ?
Het wordt afgeraden om een oven onder een kookplaat met afzuiging te plaatsen. Zie hier het antwoord op jouw vraag van Bora.
In principe wordt dit afgeraden omdat het BORA systeem in geval van service niet beschikbaar is voor de servicetechnicus. Bovendien kunnen de kookvelden oververhit raken.
https://www.bora.com/nl/n...kookveldafzuigingplaatsen

Of hier Siemens over dezelfde vraag:
Het is niet aan te raden om een oven onder een inductiekookplaat met afzuiging te plaatsen. Zo kunnen de kookzones oververhit raken en is het apparaat niet makkelijk toegankelijk indien er problemen zijn. Uiteraard kan de onderkast wel uitstekend gebruikt worden als opbergruimte.
https://www.siemens-home....lebox=8628696-14610545-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
nooberke schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:42:
Hij is nu ingetekend met 30-100-30, maar moeten even goed kijken of 30-90-30 past...Dat scheelt weer 10 centimeter....Huidige opstelling kan, maar is wel wat aan de krappe kant
Heb je overwogen om die hoge koelkast/oven links naast het raam te plaatsen en het geheel 60 tot 120 cm meer je woonkamer in te laten komen? Niet alleen de doorloop is (te) krap maar ook de afstand tussen de L en die twee losse kasten best smal. Hou dat open, creeer ruimte want je loopt er dagelijks keer op keer doorheen.

Teken sowieso het geheel in met een bankstel, TV, eetkamertafel, etc.
Misschien wil je wel een werkplek bij het raam, past de eetkamertafel heel mooi in het midden als de keuken wat meer ruimte in neemt.

[ Voor 4% gewijzigd door hoevenpe op 02-10-2024 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
hoevenpe schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:26:
[...]

Heb je overwogen om die hoge koelkast/oven links naast het raam te plaatsen en het geheel 60 tot 120 cm meer je woonkamer in te laten komen? Niet alleen de doorloop is (te) krap maar ook de afstand tussen de L en die twee losse kasten best smal. Hou dat open, creeer ruimte want je loopt er dagelijks keer op keer doorheen.

Teken sowieso het geheel in met een bankstel, TV, eetkamertafel, etc.
Misschien wil je wel een werkplek bij het raam, past de eetkamertafel heel mooi in het midden als de keuken wat meer ruimte in neemt.
Bedoel je met "links" het verlengen van het been van de L door die vanuit de hoek te laten beginnen met twee hoge kasten?

Persoonlijk denk ik niet dat ik de keuken (veel) verder de kamer in wil laten komen, dan kom ik in de knoop met de rest de indeling. Als ik bij de huidige indeling nog een eettafel erachter zet met wat loopruimte blijft er nog een metertje of 4/5 over voor de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
nooberke schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 16:28:
Bedoel je met "links" het verlengen van het been van de L door die vanuit de hoek te laten beginnen met twee hoge kasten?

Persoonlijk denk ik niet dat ik de keuken (veel) verder de kamer in wil laten komen, dan kom ik in de knoop met de rest de indeling. Als ik bij de huidige indeling nog een eettafel erachter zet met wat loopruimte blijft er nog een metertje of 4/5 over voor de woonkamer.
Mijn gevoel is dat je een opgepropte keuken krijgt hebt met een heel smalle doorgang waar je elke dag tientallen keren doorheen moet: om naar boven te gaan, voor de deurbel, voor de wc, om wat te pakken in de keuken, etc.

Aan de andere kant heb je een open ruimte van 5,1m x 5,8m waar een eetkamertafel en zithoek in komen. Best een forse ruimte, met wat paint geknutsel kom ik hierop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLS68ujnnjVhXzI74Pc3ZtVrtc0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6YqEGzfZq9AiCXg9WEynLG99.png?f=user_large
Waar de twee hoge kasten stonden kan je een leuke (ondiepe) kast zetten voor borden etc, zo krijg je meer opbergruimte. De L kan even lang blijven (daar moest minstens 30 cm vanaf voor een fatsoenlijke doorloop, kan zelft iets langer nu), je zou de kopse kant nog wat breder kunnen maken en er twee krukken kunnen plaatsen, etc.

Dit komt 60 cm meer je kamer in, van het raam tot het aanrechtblad grofweg 6,2m. Een ruime eetkamertafel met 8 stoelen is 3mx3m, hou je 5,1m x 3,2m over voor een zithoek. Just my 2 ct... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukkie100
@Flying35
Dank voor de uitleg Zie nu dus dat er ook 70 cm brede platen zijn met afzuiging Zelfs 60 cm Maar dan neemt de afzuiging teveel plaats in tov de hele plaat
Iedereen hier met die 80cm brede kookplaten

Kookplaat dan naar 70 cm
Op een kast van 80 cm
Ernaast 60 cm met oven en daarnaast hoge kast met koelkast
Zit ik wel maar 5 cm vanaf de hoek met de kookplaat Of dat nu zo handig is ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-06 16:24
Wij hebben alle apparatuur van de keuken al bij elkaar gesprokkeld bij 1 leverancier welke alleen geen Liebherr wijnkoeler kon leveren.
Wij willen graag de Liebherr EWTdf 3553 en zijn benieuwd wat hier de bodemprijs voor is wat iemand er voor betaald heeft. De goedkoopste zonder onderhandelen zit nu op €3.299,-

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
hoevenpe schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 17:59:
[...]

Mijn gevoel is dat je een opgepropte keuken krijgt hebt met een heel smalle doorgang waar je elke dag tientallen keren doorheen moet: om naar boven te gaan, voor de deurbel, voor de wc, om wat te pakken in de keuken, etc.

Aan de andere kant heb je een open ruimte van 5,1m x 5,8m waar een eetkamertafel en zithoek in komen. Best een forse ruimte, met wat paint geknutsel kom ik hierop:
[Afbeelding]
Waar de twee hoge kasten stonden kan je een leuke (ondiepe) kast zetten voor borden etc, zo krijg je meer opbergruimte. De L kan even lang blijven (daar moest minstens 30 cm vanaf voor een fatsoenlijke doorloop, kan zelft iets langer nu), je zou de kopse kant nog wat breder kunnen maken en er twee krukken kunnen plaatsen, etc.

Dit komt 60 cm meer je kamer in, van het raam tot het aanrechtblad grofweg 6,2m. Een ruime eetkamertafel met 8 stoelen is 3mx3m, hou je 5,1m x 3,2m over voor een zithoek. Just my 2 ct... :)
Duidelijk!

Ben sowieso van plan om de "voet" 10cm te verkleinen door van een 100cm naar een 90cm kast te gaan, dat scheelt al weer een stukje.

Verder zitten rekenen of ik niet alles 20cm verder de woonkamer in kan krijgen, maar nog niet helemaal uit hoe ik die 20cm in het "been" er op een mooie manier bij krijg. Vaatwasser is altijd al 60 natuurlijk, nu is er 60-60-80-60-60 ingetekend. Misschien een 100 spoelkast in plaats van 80 en dan bij de hoge kasten een smalle hoge kast van 20 ernaast.

Moet zeggen dat in mijn huidige huis de doorloop ook smal is tussen keuken en eettafel, misschien nog wel smaller...ben wel wat gewend dus :+
BlueSS50 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 15:15:
Wij hebben alle apparatuur van de keuken al bij elkaar gesprokkeld bij 1 leverancier welke alleen geen Liebherr wijnkoeler kon leveren.
Wij willen graag de Liebherr EWTdf 3553 en zijn benieuwd wat hier de bodemprijs voor is wat iemand er voor betaald heeft. De goedkoopste zonder onderhandelen zit nu op €3.299,-

Alvast bedankt!
123apparatuur al om een prijs gevraagd? Voor mijn Siemens apparatuur had ik daar binnen een uurtje een nette offerte van.

[ Voor 3% gewijzigd door nooberke op 03-10-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 23:33

hmr

Totale keukennoob hier die ook binnenkort aan de slag mag met het uitzoeken van apparatuur in de keuken. Zit er veel verschil tussen Miele, ATAG en Siemens als je kijkt naar inductiekookplaten, afzuigkappen en ovens? Hoor wisselende verhalen over Bora, dus die slaan we waarschijnlijk over.

Tips voor goede vaatwasmachines zijn ook zeer welkom :D. Ijskast wordt een mooie Liebher!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
We twijfelen om een ruimte uit te bouwen. Hangt zeker niet alleen van de keuken af maar als we het doen komt er een eiland met voldoende (1.5m) tussen eiland en schuifpui.

Als we het niet doen dan willen we alsnog wel zicht vanuit keuken naar de tuin, maar dan komt er dus een keukenblok van 3 meter tegen de muur aan met enkel een raam in het midden die open kan. Zou dan alleen lage kasten zijn dus raam is niet tussen bovenkasten.

Mensen hier ervaring met de laatste opstelling? Hoe voelt de verbinding met buiten? Heb je door het vrije zicht ruimtelijk gevoel of voelt het nog alsof tegen een wand aan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
Joydashy schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:17:
[...]

Ah top, bedankt! Dan heb je ook die koel/vries combo neem ik aan? Hoe bevalt die?
Nu een aantal weken de XXL koelvries van Siemens in gebruik. Kan niet anders zeggen dat het een top apparaat is. hij is echt GIGANTISCH. En ook bijna 2 meter hoog. Ik kom met mijn 1m73 amper bij de hoogste plank. Dus als je kleiner bent is het misschien niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Hoe bevalt zo'n enorme (brede) deur? Dat lijkt me eigenlijk het grootste nadeel bij het openzwaaien. Je hebt natuurlijk wel véél meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:17
Charlot887 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Nu een aantal weken de XXL koelvries van Siemens in gebruik. Kan niet anders zeggen dat het een top apparaat is. hij is echt GIGANTISCH. En ook bijna 2 meter hoog. Ik kom met mijn 1m73 amper bij de hoogste plank. Dus als je kleiner bent is het misschien niet zo handig.
Welk typenummer is dit als ik vragen mag? Ik zoek vast verkeerd, maar kan eigenlijk alleen inbouwapparatuur vinden met standaard nismaat, geen extra brede. Ik had eigenlijk de hoop een losse inbouwkoelkast en -vriezer te vinden met een beetje extra inhoud, maar op een paar industriële units na valt het toch tegen. En om nou 14k neer te leggen voor een koelkast is mij toch wat te gek :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
dunedanh schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:52:
[...]

Welk typenummer is dit als ik vragen mag? Ik zoek vast verkeerd, maar kan eigenlijk alleen inbouwapparatuur vinden met standaard nismaat, geen extra brede. Ik had eigenlijk de hoop een losse inbouwkoelkast en -vriezer te vinden met een beetje extra inhoud, maar op een paar industriële units na valt het toch tegen. En om nou 14k neer te leggen voor een koelkast is mij toch wat te gek :D
O.a. deze, https://m.keukenloods.nl/kb96nsdd0.html

Nisbreedte 710mm. Je hebt ook vrijstaande versies hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 10:37
Keuken staat hier al een tijdje maar hoe voorkomen jullie dat er bijvoorbeeld stof achter de kasten verdwijnt? Er zit ruimte achter de hangkasten, de koelkast kast en de hoge kast met de oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misayo
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 22:01
Wij hebben recentelijk, zoals wel meer hier – een nieuwbouwwoning gekocht. En hebben we dus ook gekeken naar een keuken en onze eerste stop was de partij die aangesloten was bij het project (Huysinc). Hier hebben wij (wellicht onverstandig, maar meerdere zaken langs kost ook tijd en geld) een offerte getekend voor een keuken van 15k (eigenlijk 16.5k inclusief de keukencheque). We werden goed geholpen, hadden niet het idee dat ons dingen werd aangepraat, zelfs sommige duurdere opties werden eerder afgeraden. Het was (net) minder dan wat we vooraf hadden bedacht (er was ons niet gevraagd naar een budget) en we hebben zelfs ook wat ‘luxere’ dingen uitgekozen voor ons gevoel, dus daar zijn wij tevreden over.

Het is een Pronorm X-line, meeste kastjes X-TU frontjes en een paar X-VU. Als werkblad een Jetstone composiet.
Qua opstelling zijn we er ook uit, we hebben maar 2.20 bij 3.75 dus daar kan je niet heel veel mee.

Het is een L-opstelling geworden, met korte zijde: vaatwasser (60) spoelbak (80) hoekkast (60) met lemans systeem. Op de lange zijde dan de opening van de hoekkast (35), kookplaat (80) met lades, kleinere kast met lades (45) en dan 2 hoge kasten (2x60) 1 met inbouwoven en daaronder lades en 1 met de K+V. Verder op de lange zijde ook nog wat kastjes behalve in de hoek. Aan de andere muur zit nog een soort ‘bar’/ondiepe kast van 1.20 breed en 35cm diep. voor nog wat extra kastruimte zie
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Waar we nog wel over twijfelen zijn de apparaten, en daar zouden we wat advies wel op prijs stellen. We hebben nu de volgende apparatuur:
  • Kookplaat AEG CCE84543CB
  • Koelkast+vriezer AEG NSC6N181ES
  • Oven-magnetron AEG KMK761080B
  • Vaatwasser FSE74617P
Maar wij maken best wel veel gebruik van de oven en wisten niet dat de AEG combi oven-magnetron maar 45cm was. Dus deze is eigenlijk te klein qua inhoud.

Nu krijgen we als advies omwisselen voor een AEG stoomoven (2 ovens wil mijn partner niet en een magnetron kan ook een goedkope staat toch in de kast 90% van de tijd) dit scheelt op de site van AEG ongeveer 1000 EUR. Wat ook een optie is als we gewoon een grotere oven-magnetron willen kunnen we naar Siemens of Pelgrim kijken, die hebben wel een model in 60.

Pelgrim werd direct afgeraden, mochten we voor Siemens gaan dan zou het advies zijn om alles te upgraden i.v.m. actie van extra korting bij 5 of meer apparaten (nu bij AEG ook het geval). En dan gingen we wel iets omhoog in kwaliteit product en dan kost het ongeveer 1200 EUR meer (i.p.v. de 1000).
Voor Siemens gaven ze ons de volgende apparaten:
  • Stoomoven: SIEMENS IQ700 HS936GAB1 OF
  • Combi oven magnetron: SIEMENS IQ700 HM736G1B1
  • Koel/vries: SIEMENS IQ100 KI86NNFE0
  • Vaatwasser: SIEMENS IQ300 SN63E803BE
  • Kookplaat met afzuiging: SIEMENS IQ500 ED877HQ26E
Komt dit een beetje overeen met wat we nu hebben voor AEG en krijgen we dan inderdaad een beetje meer kwaliteit? We hebben niet echt functies (no-frost is fijn, liefst geen vaatwasser met besteklade) wat we perse willen, maar we willen wel redelijk dezelfde functionaliteit behouden en niet alleen meer betalen voor een ‘beter merk’.

Vind het ook een beetje lastig vergelijken, de vaatwasser zie ik bijvoorbeeld wel op de site van Siemens op typenummer maar niet bij het 'huidige' aanbod.

Of zijn er eventueel nog andere merken waar we naar kunnen gaan kijken?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Misayo op 05-10-2024 18:10 . Reden: spelfout + link 360 keuken ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-06 17:45
Hier een gloednieuwe Bosch HMG976KB1 combi oven (2 maanden) die blijft steken bij de melding: deur sluiten. Deur is dicht en schoon. Binnenverlichting blijft aan. Iets van een kapotte sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
hmr schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:40:
Hoor wisselende verhalen over Bora, dus die slaan we waarschijnlijk over.
Bora is vooral prijzig, maar echt een topplaat met geïntegreerde afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-06 15:47
Wij hebben ons keukenontwerp bijna af, maar we twijfelen heel erg hoe ons kookeiland in te richten. Kan iemand uit eigen ervaring vertellen wat een praktische opstelling is?

Huidig ontwerp: Kookplaat op de rand van het eiland lijkt ons niet fijn en ben ook bang voor spetters op de vloer

Optie 1: Vaatwasser, gootsteen, klein kastje, kookplaat, ladekast. Is 40cm ruimte tussen gootsteen en kookplaat genoeg of is het fijner om juist hier meer ruimte te hebben?

Optie 2: Gootsteen, vaatwasser, klein kastje, kookplaat, ladekast. Hiermee 100cm tussen gootsteen en kookplaat, maar is het praktisch om gootsteen op de rand van je eiland te hebben?

Huidig ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NljvDQFwU0V_J7xDPiNBhbJ_3Xk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/43O6UMe4l6A9SXaxilytbSDv.png?f=fotoalbum_large

Optie 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-0B5qPy-ag7OoBNps9Nm4FihJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ACuBIxaeRiDSI3ZGdD8Q6yW.png?f=fotoalbum_large

Optie 2:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hwBMhpUIMvCjR2lAcp2-U4DjpPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YXkt0PEWoZCwUzNvWqsYsLhb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 00:17
ouwereus schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:36:
Wij hebben ons keukenontwerp bijna af, maar we twijfelen heel erg hoe ons kookeiland in te richten. Kan iemand uit eigen ervaring vertellen wat een praktische opstelling is?

Huidig ontwerp: Kookplaat op de rand van het eiland lijkt ons niet fijn en ben ook bang voor spetters op de vloer

Optie 1: Vaatwasser, gootsteen, klein kastje, kookplaat, ladekast. Is 40cm ruimte tussen gootsteen en kookplaat genoeg of is het fijner om juist hier meer ruimte te hebben?

Optie 2: Gootsteen, vaatwasser, klein kastje, kookplaat, ladekast. Hiermee 100cm tussen gootsteen en kookplaat, maar is het praktisch om gootsteen op de rand van je eiland te hebben?
Optie 2 met aan de rechterkant nog een extra 60 cm werkblad. Ik ga ervan uit dat de ruimte tussen de ovens als werkblad beschikbaar is? Je spoelbak is vrij breed, terwijl je een vaatwasser gebruikt. Alleen om groenten te wassen? het blijft wat behelpen met een eiland.

De logistiek: je wast je groenten, loopt met druipende groenten naar de ruimte tussen de ovens, snijd ze daar en loopt waar terug naar de pan. Vloer nat. Of je gaat snijden tussen spoelbak en kookplaat, maar dan moet daar wel ruimte zijn, dus plan 2. Vergelijk eens met de ruimte die je nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
pauldaytona schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:48:
[...]

Optie 2 met aan de rechterkant nog een extra 60 cm werkblad. Ik ga ervan uit dat de ruimte tussen de ovens als werkblad beschikbaar is? Je spoelbak is vrij breed, terwijl je een vaatwasser gebruikt. Alleen om groenten te wassen? het blijft wat behelpen met een eiland.

De logistiek: je wast je groenten, loopt met druipende groenten naar de ruimte tussen de ovens, snijd ze daar en loopt waar terug naar de pan. Vloer nat. Of je gaat snijden tussen spoelbak en kookplaat, maar dan moet daar wel ruimte zijn, dus plan 2. Vergelijk eens met de ruimte die je nu gebruikt.
Thanks voor de feedback. Het werkblad tussen de ovens wordt een koffienisje en willen we niet echt gebruiken als werkblad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
ouwereus schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 22:53:
[...]

Thanks voor de feedback. Het werkblad tussen de ovens wordt een koffienisje en willen we niet echt gebruiken als werkblad.
Ik zou het eiland zeker vergroten. Het is enorm handig om niet aan het uiteinde te de spoelbak te hebben, maar juist wat extra afleg ruimte. En tussen koken en de spoelbak ook. Dus dan kom je aan aardig wat lengte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35

Huidig ontwerp:
[Afbeelding]

Optie 1:
[Afbeelding]

Optie 2:
[Afbeelding]
Persoonlijk denk ik dat ruimte aan beide zijden van een spoelbak belangrijker is dan bij een kookplaat. Bij een spoelbak leg je vaak pannen aan 1 kant neer. Dan ga je spoelen/wassen en leg je ze aan de andere kant er weer uit. Het is niet handig als je vieze pannen aan de ene kant hebt staan en ze na het wassen ook alleen daar kwijt kan voor het afdrogen.

Ik ben het wel met je eens dat er meer ruimte nodig is aan de rand bij de kookplaat, maar niet specifiek voor het spetteren. Hij staat nu helemaal op de rand van de doorloop. Als er iets meer ruimte tussen zit is dat gewoon veiliger.

Je zou zonder het eiland te vergroten het geheel wat meer richting het zitgedeelte kunnen schuiven en de zitplaats op de hoek kunnen laten vervallen. Tenzij 3 zitplaatsen natuurlijk belangrijk voor je is. De 3 zitplaatsen naast elkaar is ook mogelijk bij dat eiland als een onderkastje komt te vervallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
Vooropgesteld dat ieder zo zijn eigen manier van koken heeft en dus een keuken die daarbij past, zou deze indeling van de totale keuken voor mij niet goed functioneren. Er is oog voor leuke details (twee nissen, bar,
handdoekenkastje), maar de hoofdlijn klopt niet. Je hebt ruimte van 4,5 bij tenminste 3, maar die is grotendeels gevuld met kasten en nissen. Je effectieve werkbladruimte is daardoor verdeeld en beperkt; je hebt meer ruimte in je koffienis dan op je eiland. Dat gaat in de praktijk niet goed werken. Waar laat je de vaat als de vaatwasser vol is? Hoe ga je werken als je eens wat uitgebreider kookt met gasten die ook aan het eiland zitten? Bedenk dat een eiland sowieso al vaak rommelig oogt als eraan gewerkt wordt.
Ik zou zelf de koffienis uitbreiden met spoelbak en daarbij de vaatwasser, en een klein spoelbakje op het eiland voor afgieten kookvocht, water toevoegen of gewoon een glas water pakken. Dan kun je de rommel bij je eiland weg houden en heb je meer ruimte voor kokkerellen en gezelschap.
Wil je toch alles op het eiland, maak dan de aaneengesloten werkruimte zo groot mogelijk. Je lijkt overigens best ruimte te hebben om het eiland te verlengen met een gedeelte dat ook als bar kan dienen. Zou dat een oplossing voor je zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:59
Hi all,

We zijn voor een nieuwbouwhuis; Regio Voorhout (opleverdatum 2026) aan het kijken voor een keuken. De aangesloten keukenboer is Bruynzeel Cruqius (voordeel is het gemak voor het verleggen van de leidingen, nadeel is dat ze vanuit de bouw geen afvoer naar buiten mogen maken en geen timmerwerk verrichten). Kortom, voelt een beetje als keuken-die-bijna-af-is. Nu ben ik op zoek naar een alternatieve keukenzaak in die regio met acceptabele prijzen. Het ontwerp is een L-keuken met een klein nisje voor de koffie automaat. Design is nog niet binnen maar bestaat uit: composiet werkblad, simpele kastjes/lades en Siemens apparatuur (grote combi oven, 80cm inductie kookplaat, vaatwasser, Quooker, etc (Beetje research kom ik op 6k aan apparatuur). Richtprijs is rond de 20k. Ik heb door de TS gelezen en een paar pagina's aan reacties. Ik zou denk ik de Keukenconcurrent willen bezoeken, zijn er nog meer aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Rolfjes schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:35:
Hi all,

We zijn voor een nieuwbouwhuis; Regio Voorhout (opleverdatum 2026) aan het kijken voor een keuken. De aangesloten keukenboer is Bruynzeel Cruqius (voordeel is het gemak voor het verleggen van de leidingen, nadeel is dat ze vanuit de bouw geen afvoer naar buiten mogen maken en geen timmerwerk verrichten). Kortom, voelt een beetje als keuken-die-bijna-af-is. Nu ben ik op zoek naar een alternatieve keukenzaak in die regio met acceptabele prijzen. Het ontwerp is een L-keuken met een klein nisje voor de koffie automaat. Design is nog niet binnen maar bestaat uit: composiet werkblad, simpele kastjes/lades en Siemens apparatuur (grote combi oven, 80cm inductie kookplaat, vaatwasser, Quooker, etc (Beetje research kom ik op 6k aan apparatuur). Richtprijs is rond de 20k. Ik heb door de TS gelezen en een paar pagina's aan reacties. Ik zou denk ik de Keukenconcurrent willen bezoeken, zijn er nog meer aanbevelingen?
Wtw en afzuiging naar buiten is niet de beste combinatie, houd daar rekening mee als er een wtw in je nieuwbouw zit.

Persoonlijk zou ik alles van de mandemakers groep vermijden, ik ga liever naar een netto zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfjes
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:59
Dank voor de (terechte) opmerking over de WTW. Dit is inderdaad ook reden van zorg. Echter is uit onderzoek gebleken 2019 dat recirculatiekappen maar weinig afvangen (voornamelijk fijnstof vind ik persoonlijk een ding).

link Ook gesproken met de desbetreffende onderzoeker over het gebruik van een afzuigkap met fijnstof filter maar deze blijken in de praktijk weinig effectief (ATAG heeft hier een add-on voor). Hij raadde met klem aan om toch een afvoer naar buiten aan te leggen.

Met netto zaken bedoel je de lokale ondernemer?
nooberke schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:21:
[...]

Wtw en afzuiging naar buiten is niet de beste combinatie, houd daar rekening mee als er een wtw in je nieuwbouw zit.

Persoonlijk zou ik alles van de mandemakers groep vermijden, ik ga liever naar een netto zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
Bedankt voor alle input, we gaan nog even puzzelen! Het eiland kan/willen wij niet groter, omdat de 3,35m het maximale formaat is voor ons dekton blad en we geen twee losse delen willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
w00key schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

O.a. deze, https://m.keukenloods.nl/kb96nsdd0.html

Nisbreedte 710mm. Je hebt ook vrijstaande versies hiervan.
Dit is inderdaad hetzelfde typenr van de koelkast die wij hebben.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Charlot887
Hier het resultaat van onze Rotpunkt keuken tov de renders. Zijn erg blij met de keuken, prachtige kwaliteit.

De metallic frontjes zien er in elk licht weer wat anders uit.
De binnenladen van glas vinden wij ook erg mooi.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieMax
  • Laatst online: 22-06 19:56
Hi all,

Ook hier zijn we bezig met het uitzoeken van onze eerste keuken voor ons eerste (nieuwbouw)huis. Nu hebben wel al verbaal akkoord gegeven op een offerte onder de noemer "het voelde goed" maar ik zou graag een second opinion hebben van de meer ervaren keukenkopers onder ons.

Keuken specificaties:
Hächer Systamat AV2041, composiet werkblad, standaard kraan en spoelbak
Vaatwasser: Pelgrim GVW250L, 82cm, zogenaamd de stilste in de range
Volwaardige stoomoven: Pelgrim OVS836MAT, 60cm
Koel- vriescombinatie: Pelgrim PCS34178N, 178cm, NoFrost
Kookplaat: Bora Pure M

Adviesprijs was zogenaamd 23.5k inclusief installatie, verrekende korting die we kregen was 8k wat het totaal tot 15.5k bracht. Nu moeten we nog een vervolggesprek aangaan om echt de details vast te leggen, wellicht valt er bij dit gesprek nog iets meer uit te halen.

Members only: Halfgebakken renders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
Rolfjes schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:35:
Hi all,

Ik gok zo nieuwbouwproject
Members only:

Als je uit de regio komt, kan je ook bv langs Van der Voet (Sassenheim) gaan. Denken goed met je mee vwb de keuzes en wat ze kunnen bieden.

Ik vond zelf (zie eerdere posts hier) Bruynzeel eigenlijk erg standaard maten leveren. Maar alles gaat om je eigen keuzes natuurlijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjowhan op 06-10-2024 11:09 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying35
PepieMax schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:53:
Hi all,

Ook hier zijn we bezig met het uitzoeken van onze eerste keuken voor ons eerste (nieuwbouw)huis. Nu hebben wel al verbaal akkoord gegeven op een offerte onder de noemer "het voelde goed" maar ik zou graag een second opinion hebben van de meer ervaren keukenkopers onder ons.

Keuken specificaties:
Hächer Systamat AV2041, composiet werkblad, standaard kraan en spoelbak
Vaatwasser: Pelgrim GVW250L, 82cm, zogenaamd de stilste in de range
Volwaardige stoomoven: Pelgrim OVS836MAT, 60cm
Koel- vriescombinatie: Pelgrim PCS34178N, 178cm, NoFrost
Kookplaat: Bora Pure M

Adviesprijs was zogenaamd 23.5k inclusief installatie, verrekende korting die we kregen was 8k wat het totaal tot 15.5k bracht. Nu moeten we nog een vervolggesprek aangaan om echt de details vast te leggen, wellicht valt er bij dit gesprek nog iets meer uit te halen.

***members only***
Die korting van 8k, is dat een waardebon vanuit het project want dan vind ik 23,5K veel voor die keuken met pelgrim apparatuur en weinig apparaten. Als het niet via een projectkorting is vind ik 15,5K op het eerste oog niet gek. Maar zit daar ook het meerwerk in voor het verleggen van de aansluitingen?

Zelf heb ik nu een keuken met Pelgrim apparatuur en heb er voor mijn toekomstige keuken niet opnieuw voor gekozen. De kwaliteit is niet zo goed, maar de prijzen zijn dan wel weer scherp bij Pelgrim.

Je zou er denk ik goed aan doen om naar een tweede keuken winkel te gaan en dezelfde keuken uit te laten tekenen. Dan krijg je een veel beter gevoel bij het bedrag en wellicht krijg je nog advies mee over de opties die je nu al gekozen hebt. Zomaar je eerste keuken kopen zonder iets breder te kijken dan de eerste winkel die voorbij komt is risicovol. Elke winkel waar je een offerte laat uittekenen zal jou weer voorzien van advies en tot nieuwe inzichten brengen. Zelfs als er een waardebon in het spel is heeft dat nog toegevoegde waarde omdat je die informatie weer kan gebruiken bij de projectleverancier.

Waarom staat trouwens die hoge kastenwand een paar centimeter van de muur afgetekend. Is het de bedoeling dat daar een heel smalle opening komt of moet er nog een passtuk komen. Het ziet er uit als iets wat alleen maar stof op vangt en moeilijk schoon te maken is. Ten slot, heb je nagedacht over de verlichting. Boven de kookplaat wil je licht hebben. Met een afzuigkap zou je daar uitstekende verlichting kunnen krijgen als je het vanuit het plafond doet zal je dat via de aannemer moeten regelen en wat komt er op de muur achter de kookplaat. Als dat een witte gestucte muur wordt zal het snel vies worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieMax
  • Laatst online: 22-06 19:56
Flying35 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:24:
[...]

Die korting van 8k, is dat een waardebon vanuit het project want dan vind ik 23,5K veel voor die keuken met pelgrim apparatuur en weinig apparaten. Als het niet via een projectkorting is vind ik 15,5K op het eerste oog niet gek. Maar zit daar ook het meerwerk in voor het verleggen van de aansluitingen?

Zelf heb ik nu een keuken met Pelgrim apparatuur en heb er voor mijn toekomstige keuken niet opnieuw voor gekozen. De kwaliteit is niet zo goed, maar de prijzen zijn dan wel weer scherp bij Pelgrim.

Je zou er denk ik goed aan doen om naar een tweede keuken winkel te gaan en dezelfde keuken uit te laten tekenen. Dan krijg je een veel beter gevoel bij het bedrag en wellicht krijg je nog advies mee over de opties die je nu al gekozen hebt. Zomaar je eerste keuken kopen zonder iets breder te kijken dan de eerste winkel die voorbij komt is risicovol. Elke winkel waar je een offerte laat uittekenen zal jou weer voorzien van advies en tot nieuwe inzichten brengen. Zelfs als er een waardebon in het spel is heeft dat nog toegevoegde waarde omdat je die informatie weer kan gebruiken bij de projectleverancier.

Waarom staat trouwens die hoge kastenwand een paar centimeter van de muur afgetekend. Is het de bedoeling dat daar een heel smalle opening komt of moet er nog een passtuk komen. Het ziet er uit als iets wat alleen maar stof op vangt en moeilijk schoon te maken is. Ten slot, heb je nagedacht over de verlichting. Boven de kookplaat wil je licht hebben. Met een afzuigkap zou je daar uitstekende verlichting kunnen krijgen als je het vanuit het plafond doet zal je dat via de aannemer moeten regelen en wat komt er op de muur achter de kookplaat. Als dat een witte gestucte muur wordt zal het snel vies worden.
Dank voor je input :)

Verrekende korting is vanuit de keukenboer zelf, vanuit het project krijgen we (slechts) 1500 retour. Ik had het niet benoemd maar dit is de tweede offerte die we hadden. Vanuit de projectontwikkelaar werken ze ook samen met een keukenboer maar de opdringerigheid om te tekenen en het naar mijn mening slechte advies dat we kregen heeft me doen besluiten om snel ergens anders te kijken. Mijn eigen fout was ook om het geschatte budget te delen waardoor er op alles werd bespaard zodat ze overal de volle commissie over konden pakken.

Zou eventueel nog naar een derde kunnen gaan, alleen de hoeveelheid tijd die er elke keer mee gemoeid gaat haalt er een beetje het plezier vanaf. Daarnaast moet alles binnen twee weken in kannen en kruiken zitten. Welke keukenapparatuur kijk jij nu zelf naar? Is een upgrade naar ATAG eventueel de moeite waard? Verder zie ik hier veel Miele, Siemens ect. voorbijkomen, betwijfel of dat voor ons binnen het budget gaat passen.

Edit: Vergeten om te melden maar de inrichting van de keuken is gebasseerd op de hoe de aansluitingen in de woning standaard worden gemonteerd, enige wat gebeuren moet is het verplaatsen van een stopcontact. De hoge kastenwand willen we zelf gaan inbouwen om enigszins kosten te besparen, hij is momenteel in het midden uitgelijnd met 20cm sparing aan beide kanten.

[ Voor 6% gewijzigd door PepieMax op 06-10-2024 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:19
Sjowhan schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:08:
[...]
Als je uit de regio komt, kan je ook bv langs Van der Voet (Sassenheim) gaan. Denken goed met je mee vwb de keuzes en wat ze kunnen bieden.
Hebben die ook schappelijke prijzen dan? Heb je een vergelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:36
mitsumark schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:15:
[...]
Hebben die ook schappelijke prijzen dan? Heb je een vergelijk?
Zoek even mijn posts terug hier - voor zowel vd Voet als Bruynzeel merkte ik dat (ex apparatuur) de kosten voor de kasten niet heel veel van elkaar verschilden.
Vaak heb je bij een projectleverancier wel een zgn keuken cadeaubon die je kunt inzetten waarmee de kosten cosmetisch lager zijn natuurlijk,

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Charlot887 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 23:27:
[...]

Dit is inderdaad hetzelfde typenr van de koelkast die wij hebben.
Wij hebben ook interesse in deze koelkast maar nog niet gecheckt bij keukenboeren. Wat was jullie ervaring met deze afwijkende inbouwmaat? Makkelijk te regelen qua kast en deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-06 21:01
Charlot887 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:06:
Hier het resultaat van onze Rotpunkt keuken tov de renders. Zijn erg blij met de keuken, prachtige kwaliteit.

***members only***
Heel mooi! Mag ik vragen hoeveel de keuken heeft gekost en in welk jaar je de offerte hebt getekend? En welk merk/materiaal je blad is? Ik heb vorige maand ook getekend voor een Rotpunkt, vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella

***members only***
En mag ik vragen waar je beide lampen van zijn boven het eiland? Echt heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:14
Wij gebruiken best vaak een magnetron en paar keer per week een oven.
Kregen het advies te kiezen voor een oven en combi - oven. Wij vinden een dubbele oven soms ook wel prettig bv bij meerdere pizza's tegelijk etc. Is dit een gek advies?
De types die wij doorgekregen zijn HB976GKB1 en HM936GCB1. De siemens iq700 varianten. Wij kunnen ook wel af minder duur / top, zal mij daar nog eens in verdiepen. Zie deze types vaak voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiIusion
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-02 19:07
Hoi allen,

Benieuw naar jullie mening over het volgende. Sinds kort een nieuwbouwwoning gekocht en nu begint de zoektocht naar een keuken. Ik vind zelf de indeling heel erg lastig, misschien hebben jullie goede ideeën.

Het gaat om het onderstaand huis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yaIa8PnCkiJMeTexTkFp_7nXjk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4ePtmSpixoJutUE071JaF2Ch.png?f=fotoalbum_large

Initieel dacht ik aan een schiereiland (wand van 60 diep tegen de raam aan de onderzijde met spoelbak in de midden, 1m loop ruimte, 1m diep kookeiland vanuit de hal muur met de kookplaat), maar ik heb het gevoel dat het dan te krap uit kom als er ook nog ergens een eettafel en een tv/zithoek in de kamer moet. Nu heb ik vernomen dat een aantal mensen in de straat wel voor deze opstelling gekozen hebben wat me weer aan het twijfelen brengt.

De andere, wat ruimere, optie lijkt dan toch de L-keuken te zijn. Hiervoor de volgende keuken laten intekenen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sqbZGAbUbOhx8gFmQw6ah-pecKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hBLMGm32QNXWEO9JOGde0woz.jpg?f=fotoalbum_large
Zelf ben ik hier minder fan van de 50cm brede kastjes. De kookplaat zou ook verwisseld kunnen worden met het kastje van 60cm ernaast, dan is er wat meer bewegingsvrijheid.

Zelf ook nog een iets andere indeling bedacht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3PFQWOzx0nQgrDKJwVspv0zwF8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/of21pl4YgMXPouPEjckLjmbv.jpg?f=fotoalbum_large
Hier voor een extra hoge kast gekozen voor wat meer opbergruimte. Verder de spoelbak en de kookplaat beide aan de raamkant en hier voor allemaal lades gekozen om zo de lijnen mooier door te laten lopen. Ook een kleine lade van 25cm tussen de muur en de kookplaat (kruiden lade?) om zo de kookplaat iets uit de hoek te duwen.

De L vorm vind ik behoorlijk lastig in te delen. Benieuwd naar jullie ideeën over de indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-04 11:20
Ha allen,

Hier een vraag over onze zoektocht naar keuken voor onze nieuwbouw woning.

We hebben eerst met Bruynzeel gesprek gehad voor een keuken. We hebben een L-vorminge keuken besproken met aan het uiteinde van de L een barretje. Die kwamen op een prijs van 15K, daar schrokken we heel erg van.

Daarnaast heeft Bruynzeel een optie voor een L-vormige keuken voor 11.5K voor ons.

Daarna naar de B&K gegaan. We zijn inmiddels afgestapt van het barretje, dus gewoon een L-vormige keuken. Die bieden deze voor 11.4K aan, bijna identiek aan Bruynzeel dus.

We willen nog naar de Keukensale en Ikea gaan. Wat denken jullie dat hiernaast nog verstandig is? Hoe zouden we de onderhandelingen hiertussen het beste kunnen aanpakken?

Hoor graag jullie inzichten,

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
DiIusion schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:28:. Ik
De L vorm vind ik behoorlijk lastig in te delen. Benieuwd naar jullie ideeën over de indeling.
Wat zijn je plannen met de overige ruimte in de keuken? Bij een breedte van 330 hou je 270 over, dat is best veel om niets mee te doen. Maar als je de eethoek deels in de keuken wilt, staat het snel vol.
Heb je er een idee bij? Dat vergemakkelijkt het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiIusion
Toke_gt schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:39:
[...]

Wat zijn je plannen met de overige ruimte in de keuken? Bij een breedte van 330 hou je 270 over, dat is best veel om niets mee te doen. Maar als je de eethoek deels in de keuken wilt, staat het snel vol.
Heb je er een idee bij? Dat vergemakkelijkt het meedenken :)
Het idee was om Inderdaad een deel van de keuken ruimte te besteden aan een eethoek. Ik ben bang dat als de eethoek te veel naar de rest van de woonkamer schuif er weinig plek meer over is voor een zithoek. Maar ik vind het ook lastig in te schatten op een plattegrond. Hier wat grove ideeën op papier gezet ter illustratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XpbxXiKp4OebXqlMfP6JKlRW_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TJ66I96qulsZRY47ic3yaESU.jpg?f=fotoalbum_large
Zo lijkt er inderdaad nog wel veel ruimte in de keuken over te zijn. De tafel zou eventueel ook nog wat omlaag kunnen. Momenteel hebben we een ronde tafel van 1200mm, in deze tekening 1800x1800 vierkant gezet om de stoelruimte mee te nemen. Deze tafel is geen must, kan vervangen worden door een andere als dat beter uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3t5e25AqGBJS8KmH4K2XVg8kcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gan9h9Io8rE56fWhPKj6Vu9w.jpg?f=fotoalbum_large
Nog een oude tekening van het schiereiland idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
DiIusion schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:34:
[...]

Het idee was om Inderdaad een deel van de keuken ruimte te besteden aan een eethoek. Ik ben bang dat als de eethoek te veel naar de rest van de woonkamer schuif er weinig plek meer over is voor een zithoek. Maar ik vind het ook lastig in te schatten op een plattegrond. Hier wat grove ideeën op papier gezet ter illustratie.

[Afbeelding]
Zo lijkt er inderdaad nog wel veel ruimte in de keuken over te zijn. De tafel zou eventueel ook nog wat omlaag kunnen. Momenteel hebben we een ronde tafel van 1200mm, in deze tekening 1800x1800 vierkant gezet om de stoelruimte mee te nemen. Deze tafel is geen must, kan vervangen worden door een andere als dat beter uit komt.

[Afbeelding]
Ik zou er een U keuken van maken en een rechte tafel van 1,80m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]

[Afbeelding]
Zo lijkt er inderdaad nog wel veel ruimte in de keuken over te zijn. De tafel zou eventueel ook nog wat omlaag kunnen. Momenteel hebben we een ronde tafel van 1200mm
(..)
Je zou hoge of halfhoge kasten aan de linkerzijde kunnen plaatsen, zodat je een soort korte U krijgt. Daarmee heb je meer ruimte rond de tafel en voor de doorloop naar keuken/hal/trap. (Zie voorbeeld hieronder).
Het schiereiland zou ik niet doen, dat blokkeert de ruimte, die daardoor veel kleiner lijkt. Mogelijk hebben buren die hiervoor kiezen een uitbouw gekozen zodat dat beter tot zijn recht komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1q6DG8O3qVEx8v2nI1F2aKyR9xU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m9mydmMsOKpt6SQectkR3YQO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-06 16:24
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er de mogelijkheid tot uitbouwen? Dan zou je waarschijnlijk meer kanten opkunnen met je keuken, eettafel en zithoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
6pack15 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 15:37:
[...]

Wij hebben ook interesse in deze koelkast maar nog niet gecheckt bij keukenboeren. Wat was jullie ervaring met deze afwijkende inbouwmaat? Makkelijk te regelen qua kast en deur?
De keuken kwam eerst en daarna de koelkast . Wij wisten niet van het bestaan van zo een grote af anders hadden wij gewoon een koelkast tot de grond gekozen met een losse vriezer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charlot887
Nutella schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:13:
[...]

Heel mooi! Mag ik vragen hoeveel de keuken heeft gekost en in welk jaar je de offerte hebt getekend? En welk merk/materiaal je blad is? Ik heb vorige maand ook getekend voor een Rotpunkt, vandaar!
Bedankt!
Materiaal van het blad is Dekton (Taga) .

Members only:

De lamp boven het eiland is van Novy en hebben wij ook via de keukenzaak.

De rail hebben wij zelf gekocht bij een lampenzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

***members only***
Mooi hoor. Goed dat je zoektocht naar metallic frontjes geslaagd is. Het is weer eens wat anders dan al die matte fronten.

Die Novy (voorheen Jansen & de Bont, overgenomen) Pendant lamp mocht hier niet van de vrouw des huizes, leek teveel op een soundbar _O- (wat op zich natuurlijk wel waar is). Dus het zijn hier Hue spots geworden...

[ Voor 18% gewijzigd door Cap op 06-10-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Charlot887 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:54:
[...]

De keuken kwam eerst en daarna de koelkast . Wij wisten niet van het bestaan van zo een grote af anders hadden wij gewoon een koelkast tot de grond gekozen met een losse vriezer.
Aha,.heeft deze koelkast niet een nismaat van 71, wat afwijkt van de normale 60? Of had je toevallig al brede kasten gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06:04
@Charlot887 Prachtige keuken! Hoe breed zijn de wandkasten in totaal en het eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gebr_024 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:13:
Ha allen,

Hier een vraag over onze zoektocht naar keuken voor onze nieuwbouw woning.

We hebben eerst met Bruynzeel gesprek gehad voor een keuken. We hebben een L-vorminge keuken besproken met aan het uiteinde van de L een barretje. Die kwamen op een prijs van 15K, daar schrokken we heel erg van.

Daarnaast heeft Bruynzeel een optie voor een L-vormige keuken voor 11.5K voor ons.

Daarna naar de B&K gegaan. We zijn inmiddels afgestapt van het barretje, dus gewoon een L-vormige keuken. Die bieden deze voor 11.4K aan, bijna identiek aan Bruynzeel dus.

We willen nog naar de Keukensale en Ikea gaan. Wat denken jullie dat hiernaast nog verstandig is? Hoe zouden we de onderhandelingen hiertussen het beste kunnen aanpakken?

Hoor graag jullie inzichten,

Thanks!
misschien Superkeukens nog proberen voor jullie budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebr_024
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20-04 11:20
Frieda schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:20:
[...]

misschien Superkeukens nog proberen voor jullie budget?
Oeps, sorry, ik bedoelde in mijn bericht Superkeukens, daar willen we inderdaad nog heen gaan. Hoe is de kwaliteit van deze keuken t.o.v. een Ikea of B&K, weet u dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:14
Wij zijn recent bij Superkeukens geslaagd. Je hebt een aantal prijsvarianten. Duurste zijn volgens mij de Schuller keukens. Anderen Nobilia? Kregen een mooie prijs. Onderhandelen wordt niet gedaan maar prijs bij ons toch rondgemaakt. Ook meegedacht met veel dingen. Wij zijn tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
@Charlot887 Wat een mooie keuken! Wat is bij jullie de afstand tussen de kookplaat en de gootsteen en hoe bevalt deze afstand? Is de kookplaat ook fijn om in de hoek te hebben of loop je al snel tegen een uitgeschoven pannensteel aan? We zitten namelijk aan dezelfde opstelling voor ons eiland te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
ouwereus schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:26:
@Charlot887 Is de kookplaat ook fijn om in de hoek te hebben of loop je al snel tegen een uitgeschoven pannensteel aan?
Dan zet je de pan met steel toch aan de andere kant van de plaat of met de steel naar de bovenkant?
Kwestie van gewenning, lijkt me.
Een randje van 12-15 cm is al genoeg om wat speling rond de plaat te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dracula schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:51:
Keuken staat hier al een tijdje maar hoe voorkomen jullie dat er bijvoorbeeld stof achter de kasten verdwijnt? Er zit ruimte achter de hangkasten, de koelkast kast en de hoge kast met de oven.
lekker laten liggen? Die kasten zitten altijd iets van de muur af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Gebr_024 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 07:36:
[...]

Oeps, sorry, ik bedoelde in mijn bericht Superkeukens, daar willen we inderdaad nog heen gaan. Hoe is de kwaliteit van deze keuken t.o.v. een Ikea of B&K, weet u dat?
B&K ken ik niet, ikea is vgm de laagste optie qua prijs en daarna gaat het omhoog. een kwaliteitskeuken bij een keukenzaak kost echt minimaal 15k tegenwoordig. bij ikea ben je dan rond de 9000,- kwijt inclusief plaatsing en apparatuur. maar dat ligt ook aan het formaat van de keuken. Zowel Bruynzeel, Superkeukens en Ikea onderhandelen niet, als je wilt onderhandelen moet je naar een keukenzaak die bij de Mandemakers groep hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charlot887
TNThomas schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 22:16:
@Charlot887 Prachtige keuken! Hoe breed zijn de wandkasten in totaal en het eiland?
Bedankt! De wandkast is 75+75+100+60+60

En het eiland 275 breed geloof ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Charlot887
ouwereus schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:26:
@Charlot887 Wat een mooie keuken! Wat is bij jullie de afstand tussen de kookplaat en de gootsteen en hoe bevalt deze afstand? Is de kookplaat ook fijn om in de hoek te hebben of loop je al snel tegen een uitgeschoven pannensteel aan? We zitten namelijk aan dezelfde opstelling voor ons eiland te denken.
Is iets minder dan een meter. Is echt ruim zat, je hebt ook de andere kant van het eiland nog om dingen af te zetten. Pannensteel geen last van. Ruimte tot de tuinzijde is ook ruim 90cm. Je loopt meestal vanaf de andere kant omdat de spoelbak aan de kant zit waar het meest gelopen wordt ivm de koelkast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiIusion
Bedankt voor de inzichten :). Ik heb weer wat stof om over na te denken.
MisterX333 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Is er de mogelijkheid tot uitbouwen? Dan zou je waarschijnlijk meer kanten opkunnen met je keuken, eettafel en zithoek.
Een groter oppervlakte zou het inderdaad wat vergemakkelijken, maar helaas zit dat er niet in.
Nutella schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 19:39:
[...]

Ik zou er een U keuken van maken en een rechte tafel van 1,80m.
Toke_gt schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:16:
[...]

Je zou hoge of halfhoge kasten aan de linkerzijde kunnen plaatsen, zodat je een soort korte U krijgt. Daarmee heb je meer ruimte rond de tafel en voor de doorloop naar keuken/hal/trap. (Zie voorbeeld hieronder).
Het schiereiland zou ik niet doen, dat blokkeert de ruimte, die daardoor veel kleiner lijkt. Mogelijk hebben buren die hiervoor kiezen een uitbouw gekozen zodat dat beter tot zijn recht komt.

[Afbeelding]
Dit zijn inderdaad ook nog goede ideeën. Ik ga ze eens intekenen om een beter beeld te schetsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Toke_gt schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:08:
[...]

Dan zet je de pan met steel toch aan de andere kant van de plaat of met de steel naar de bovenkant?
Kwestie van gewenning, lijkt me.
Een randje van 12-15 cm is al genoeg om wat speling rond de plaat te hebben.
Er zit ook wel een voordeeltje aan die kookplaat dichter bij de rand, je kan ook aan de korte kant gemakkelijk bij je pannen. Dus ook gemakkelijk met 2 mensen bij de kookplaat als het even druk is met handlen van al die pannen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Frieda schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:47:
[...]

als je wilt onderhandelen moet je naar een keukenzaak die bij de Mandemakers groep hoort.
Lees: wil je een onrealistische eerste prijsopgave en daar dan over onderhandelen zodat je het gevoel hebt dat je een beetje een goede deal hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
njitter schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:35:
[...]

Lees: wil je een onrealistische eerste prijsopgave en daar dan over onderhandelen zodat je het gevoel hebt dat je een beetje een goede deal hebt..
ja dit inderdaad, dan begin je op 25k en eindig je ook op 15k.. ik vermijd ze liever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
njitter schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:35:
[...]

Ze verzieken ook wel beetje verwachtingen van mensen, als ik met bijvoorbeeld collega's of vrienden bespreek dat ik bezig ben met een nieuwe keuken hoor je heel erg vaak "ja je moet echt heel zwaar afdingen en onderhandelen, anders betaal je veel te veel!!"

Kan mij voorstellen dat die verwachting soms voor de "netto" zaken erg vervelend is, totdat mensen dan verder gaan kijken en tot de conclusie komen dat een netto prijs van 15k hetzelfde is als een bruto prijs van 30k waar 50% afgaat :9

Gezien hoe groot de Mandemakers groep is doen ze toch iets goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 17:17
Nou, ik ben weer een paar stappen verder met mijn keuken en een mooi ontwerp gemaakt bij Tulp.
Ben benieuwd wat hier jullie reacties op zijn.
Het is een hoog blok tegen de gang muur geworden, wat grotendeels uit het zicht staat vanwege de meterkast en een lang laag stuk van 3 meter tegen de buitenmuur waar je vanuit de kamer tegenaan kijkt.

De volgende apparatuur:
Bosch Serie 4 SMS6ZCW08E Vaatwasser: 679
Bosch Serie 6 GIN31ACE0 vriezer 607
Bosch Serie 8 45cm combi Cmg9241b1 Oven 1549
Bora Puru 2295
Bosch Serie 8 Ki51fsdd0 Koelkast 1256
Totaal: 6386
(de prijzen heb ik op internet bij elkaar gezocht.
Daarnaast ook een Novy Pro shelf premium boven bijna de volle breedte van het lage deel en een quooker 3-in-1.
Massief composiet werkblad van 20mm.
Totaalprijs komt met wat kortingen uit op 19.8k

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OseLfxqg5usBGoTQzXNcQOuz-XU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bQChjkqTFACinEKDIOo2SSk4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTpGTsef3pEndMf2ADGVxATBkvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J2SbXx7gfBgUUWJLQymklFXQ.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCsyqIaJx18tFjVEWN8q3On4spY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qOJ1aEBuMcxQMS2aArPbSg6A.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guavadreamer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-10-2024
Seeking for suggestion:
We are struggling for two layout for our new kitchen from Lodder Keukens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOfeQu8kLc4ENKEqEeCpY8txqzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NK5XpHVySOixUHmVvENljp71.jpg?f=fotoalbum_large

Below is two option we have:
Option 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVyNsdsEsoqrLdWi_PUdOGQ57AI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i3u5kiNRCbRy4TPka6Vuq9iY.jpg?f=fotoalbum_large

>> this one required to shorten the wall on the hallway(blue mark in the first image ), so it has more space to walk through kitchen, however, shorten the wall cost extra 2500 from builder

Option 2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LF79bTVvDJqieonectUFa3vmYx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFtanXxP7sBznafxJsFU7emw.jpg?f=fotoalbum_large

Which one is better you would say?
And the price fallers between 30~33k which we think it’s a bit too expensive
Thank you everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem891
  • Laatst online: 25-01 20:38
Willem891 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:56:
Hoi allemaal,

We zijn volop bezig met de keukenindeling van onze nieuwbouwwoning en lopen tegen wat twijfels aan. We hebben een plattegrond toegevoegd om het wat duidelijker te maken en hopen op jullie advies.

We denken aan een kookeiland, maar zijn er nog niet zeker van of dat goed in de ruimte past. Daarnaast willen we graag een open en ruimtelijk gevoel creëren, dus we neigen naar het gebruik van wandplanken in plaats van hoge kasten. Tegelijkertijd twijfelen we of we hiermee wel genoeg opbergruimte overhouden. Het vinden van de balans tussen voldoende bergruimte en een lichte, open uitstraling zonder te veel hoge kasten blijkt lastiger dan gedacht!

We zijn nog niet bij een keukenboer langsgegaan, omdat we graag goed voorbereid het gesprek willen ingaan. Alle ideeën, ervaringen en tips zijn meer dan welkom. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! 😊

[Afbeelding]
Inmiddels zijn we op gesprek geweest en hebben we samen met de keukenleverancier een indeling voor de keuken op papier gezet. Wat vinden jullie hiervan? Nog tips of zaken waar wij over na kunnen denken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGyI8sy8-9XdYh0sGo35mA_UHlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKdNGLfhuWjrpt3zk64QxB88.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47
guavadreamer schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 18:36:
Seeking for suggestion:
We are struggling for two layout for our new kitchen from Lodder Keukens

[Afbeelding]

Below is two option we have:
Option 1
[Afbeelding]

>> this one required to shorten the wall on the hallway(blue mark in the first image ), so it has more space to walk through kitchen, however, shorten the wall cost extra 2500 from builder

Option 2
[Afbeelding]

Which one is better you would say?
And the price fallers between 30~33k which we think it’s a bit too expensive
Thank you everyone
I like the out of the box thinking of Lodder, but have some doubts about practicality.
In terms of pricing: they position themselves on the luxury tailor made segment so I'm not very surprised by their price (although it is not a very large kitchen).
If you decide to shorten the wall of the hall make sure to think about putting a door in front of the stairs to reduce noises.

What is the height of the window in the front of the kitchen? Do you already have plans where to put your dining table?

Also check out the posts of @DiIusion and responses to that kitchen. Similar set-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:47
Willem891 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:47:
[...]

Inmiddels zijn we op gesprek geweest en hebben we samen met de keukenleverancier een indeling voor de keuken op papier gezet. Wat vinden jullie hiervan? Nog tips of zaken waar wij over na kunnen denken?

[Afbeelding]
Paar opmerkingen om over na te denken (ik heb niet direct oplossingen :+ )
- Looproute: je moet altijd om te keuken heen lopen
- kast tegen korte wand: vraag me af of die effectief is. je staat er eigenlijk altijd voor als je staat te koken of te spoelen. Wellicht is het een optie om dat stuk weg te laten? Dan heb je ook geen hoekkasten nodig
- schiereiland is heel ondiep, niet bank voor spetters richting de vloer?
- spoelkast van 80 met dubbeletje deurtjes is zonde van de ruimte
- als de vaatwasser op staat kun je er niet langs.

Kortom: ik denk dat er nog wel e.e.a. te optimaliseren is.

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 07-10-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 10:02
Voor onze nieuwbouwwoning zijn wij bezig met de keuken. We zijn aan het puzzelen met de indeling en hoop bij jullie een paar goede ideeën op te doen. Dus graag jullie input😊

Veel staat in principe nog open behalve dat we een kookeiland willen van circa 3m x 1,2m en 8 kasten en er een koffienis komt die breder is dan 60cm. Koken en spoelen doen we op het eiland. Wat voor ons een twijfel punt is de verdeling van de 8 kasten en de nis. We willen voorkomen dat het een grote massieve kastenwand wordt dus de nis moet dat onderbreken. Verder zit er nog een 'steunmuur' die nog te verplaatsen is afhankelijk van de kostenverdeling. lastig hieraan is dat daarmee de uitlijning van de kasten aan de voorzijde van het eiland niet goed uitkomt. In de plaatjes is overigens de hele voorzijde vh eiland voorzien van kasten maar dat is omdat ik het in de planner niet voor elkaar kreeg om daar ruimte te creëeren voor 2 barkrukken. Ben benieuwd naar jullie ideeën over de verdeling vd kasten en de uitlijning van het eiland. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kj0658_5fk-jV71Wf357g6hLbdk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WRw8MI2TbSJUjUONZNJ6bklI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBae2tnOqL-AfYJT1EthY-7QsiA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7907Q1gNJD4HLeKn9ks95Yv3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:39
@Willem891 ben hier zelf al een tijd bezig met het maken van een indeling van een keuken in een vergelijkbare ruimte.
We hebben heel lang naar een U opstelling gekeken, maar neigen nu toch meer naar een parallel opstelling. Je zet dan een van de hoge kasten in de andere hoek. Waardoor je een nis krijgt voor het spoelen of koken. Eventueel kan je in de nis nog bovenkastjes kwijt mocht je dat willen/nodig hebben. De ruimte is veel praktische te gebruiken zonder de onderkant van de U. Hoekkasten zijn altijd maar een gedoe. Je verliest er een hoop bruikbare ruimte mee. En in de nis heb je dan links en rechts van je spoelbak werkruimte.
Ik vind de 90cm aan de binnenkant wel wat krap. Ik zou kijken of je het schiereiland wat meer de kamer in kan brengen. Daardoor kan je ook wat makkelijker met zijn tweeen in de keuken bezig zijn.
Ik zou zoals hier boven ook gesuggereerd kijken of het schiereiland ook richting de 100 breed kan. Dan kan je er aan de andere kant nog iets mee qua kastjes of barkrukken, of een combi.

Hieronder een grove uitwerking met de IKEA keukenplanner. Geeft een visueel idee van waar ik het over heb.

We gaan trouwens voor de eettafel voor een bank tegen de wand, zodat de tafel iets meer richting de wand kan. Onze binnenmaten zijn 17cm breder dan die in jouw tekening staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQBJo9s8CMXBLM_0IsahS-Qko24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uH7ROz55A852kbfbMXybRBBa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door _kilian_ op 07-10-2024 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

_kilian_ schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 23:54:
@Willem891 ben hier zelf al een tijd bezig met het maken van een indeling van een keuken in een vergelijkbare ruimte.
We hebben heel lang naar een U opstelling gekeken, maar neigen nu toch meer naar een parallel opstelling. Je zet dan een van de hoge kasten in de andere hoek. Waardoor je een nis krijgt voor het spoelen of koken.
Als de keuken tegen een hoek zit dan krijg je ook een nis als je beide kasten links houdt, dus dat verplaatsen van 1 hoge kast is geen must. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _kilian_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:39
@Cap true, true, dat zal mijn tik voor symmetrie wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 21:39
Wat is jullie mening over onderstaande apparatuur?
Of zijn er vergelijkbare modellen welke beter uit de bus komen?

Oven: Samsung NQ5B6753CAK/U1
Koelkast: Siemens KI31RADD1
Vaatwasser: Siemens SN65EX07CE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

_kilian_ schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:00:
@Cap true, true, dat zal mijn tik voor symmetrie wel zijn.
Yes. :) Ik heb juist de tic dat ik het fraaier vind om niet 2 van die losse kolommen te creëren, maar een het grotere vlak van twee hoge kasten naast elkaar mooier vind, waarbij de asymmetrie vaak juist wat speelsheid toevoegt aan het ontwerp. Ieder zijn tic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrauchli
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-01 00:10
Hallo, ik ben nu ook mijn keuken aan het vernieuwen. Ik ben benieuwd of de prijs die ik krijg "eerlijk" is, aangezien het altijd moeilijk is om aanbieders te vergelijken.

Op dit moment is het een vrij eenvoudige keuken met een groot kookeiland en een kleiner werkblad, plus twee hoge kasten. De apparaten blijven allemaal hetzelfde. Ik heb wat mockups toegevoegd. De totale prijsopgave is ongeveer € 20.000 excl. btw. Dit leek me hoog, dus ik begon naar de prijzen van elk artikel te kijken en ik was benieuwd of de opslag die ik zie normaal is.

Het Silestone-werkblad wordt bijvoorbeeld geciteerd voor € 8000. Dit is voor een eiland van 270 x 130 cm, met aan één kant een waterval (de afbeelding is fout) van 94 x 130 cm en een ander werkblad van 180 x 60 cm. Er komt één kraanuitsparing, een uitsparing voor een vlak gemonteerde spoelbak en een uitsparing voor een vlak gemonteerde kookplaat. Als ik op Steenproject kijk, is de geschatte prijs € 5400. Ik verwacht een kleine opslag, maar dit is bijna 50%.

Dan de lades, dat zijn Legrabox-lades. Zonder de fronten, vragen ze € 300 per stuk voor 900x550 lades. Bij meubelbeslagonline bijvoorbeeld, zijn ze € 190. Een opslag van 60% over de winkelprijs die ik zie. Ik weet zeker dat ze nog lagere prijzen krijgen.

Is dit normale prijs? Hebben anderen offertes gehad met prijsverdelingen per onderdeel die ze kunnen delen en vergelijken? Ik ben vooral benieuwd of anderen weten wat de lades van Legrabox zouden moeten kosten, aangezien dit een duidelijk punt is om te vergelijken.

Members only: mocks

[ Voor 6% gewijzigd door cbrauchli op 08-10-2024 14:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-06 13:18
cbrauchli schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:51:
Hallo, ik ben nu ook mijn keuken aan het vernieuwen. Ik ben benieuwd of de prijs die ik krijg "eerlijk" is, aangezien het altijd moeilijk is om aanbieders te vergelijken.

Op dit moment is het een vrij eenvoudige keuken met een groot kookeiland en een kleiner werkblad, plus twee hoge kasten. De apparaten blijven allemaal hetzelfde. Ik heb wat mockups toegevoegd. De totale prijsopgave is ongeveer € 20.000 excl. btw. Dit leek me hoog, dus ik begon naar de prijzen van elk artikel te kijken en ik was benieuwd of de opslag die ik zie normaal is.

Het Silestone-werkblad wordt bijvoorbeeld geciteerd voor € 8000. Dit is voor een eiland van 270 x 130 cm, met een waterval aan één kant van 94 x 130 cm en een ander werkblad van 180 x 60 cm. Er komt één kraanuitsparing, een uitsparing voor een vlak gemonteerde spoelbak en een uitsparing voor een vlak gemonteerde kookplaat. Als ik op Steenproject kijk, is de geschatte prijs € 5400. Ik verwacht een kleine opslag, maar dit is bijna 50%.

Dan de lades, dat zijn Legrabox-lades. Zonder de fronten, vragen ze € 300 per stuk voor 900x550 lades. Bij meubelbeslagonline bijvoorbeeld, zijn ze € 190. Een opslag van 60%.

Is dit normale prijs? Hebben anderen offertes gehad met prijsverdelingen per onderdeel die ze kunnen delen en vergelijken?

***members only***
Ik denk dat je het goed doorhebt, zou met deze kennis opnieuw de keukenzaak benaderen en kijken wat er te onderhandelen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 20:55

mjl

Ugh

Jemig wat is keukens kopen toch een vervelende bezigheid. Ik wil een eiland maken van een paar onder kastjes (2 uitrek kasten van 20-30 cm breed en een ladekast er tussen van 60-80cm (in totaal maximaal 1.20m) plus ondiepe kastj(es) (~40cm diep) van maximaal 1m breed… blad gaan we elders regelen (boomstam bladen van 4cm dik)

Verschillende keuken verkopers even wat laten berekenen, de eerste kwam met een bedrag van 8700 euro (let wel: zonder bovenblad en zijkanten) de goedkoopste kwam uit op minimaal 2700 euro…

Als ik een design maak bij de IKEA kom ik op 800-900 euro uit (afhankelijk of ik een achterplaat en zitplaaten mee bestel voor het eiland)… nou moet ik die dan zelf in elkaar zetten maar (maximaal) 6 kasten in elkaar zetten kost me echt niet mijn huwelijk :)

Zelf ergens losse kastjes bestellen (buiten de IKEA) ben ik nog nergens tegen gekomen…

Daarnaast zoek ik een nieuw inbouw combimagnetron (oven, gril). Meest frappante is dat de modellen die ik interessant vindt je vaak een prijs aanvraag moet doen en dat weer andere sites de prijzen dagelijks anders zijn (en vooral steeds hoger worden hoe vaker je op een site komt (ook met privacy mode aan)).

-------

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• curkey
mjl schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:36:

Zelf ergens losse kastjes bestellen (buiten de IKEA) ben ik nog nergens tegen gekomen…
https://configurator.keukenkastenfabriek.nl/ bijvoorbeeld zou kunnen werken.

Op sites als https://houtmerk.nl/ kun je dingen customizen op basis van Ikea frames

Edit: typo, houtmerk ipv houtwerk...

[ Voor 6% gewijzigd door curkey op 08-10-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

curkey schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:48:
[...]

https://configurator.keukenkastenfabriek.nl/ bijvoorbeeld zou kunnen werken.
Op sites als houtwerk.nl kun je dingen customizen op basis van Ikea frames
Thanx, ga ik eens proberen!

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-06 18:41
Frieda schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 14:44:
[...]

ja dit inderdaad, dan begin je op 25k en eindig je ook op 15k.. ik vermijd ze liever :)
Nog altijd staan ze in de rij voor dit spelletje. De prijs die men gaat betalen is niet relevant. De klant heeft vrijwel alleen oog voor de "korting" :')

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
mjl schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:51:
[...]
Thanx, ga ik eens proberen!
ik bedoelde https://houtmerk.nl/ dus . Die maken fronten op basis van de Ikea Metod keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisztina10
  • Laatst online: 07-02 18:22
Hallo forumleden!
We zijn een gloednieuwe keuken aan het plannen en ik kan me eindelijk een heleboel dingen veroorloven, dus ik ben van plan om een keramische gootsteen te kopen. Heeft iemand langdurige ervaring met IKEA of Villeroy&Boch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbrauchli
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 11-01 00:10
JordiGeelhoed schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat je het goed doorhebt, zou met deze kennis opnieuw de keukenzaak benaderen en kijken wat er te onderhandelen valt.
Ja, dat ga ik doen. Klopt mijn aanname dat de prijzen die ik online zie waarschijnlijk hoger zijn dan wat de keukenwinkel betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 21:54
mjl schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 15:36:
Jemig wat is keukens kopen toch een vervelende bezigheid. Ik wil een eiland maken van een paar onder kastjes (2 uitrek kasten van 20-30 cm breed en een ladekast er tussen van 60-80cm (in totaal maximaal 1.20m) plus ondiepe kastj(es) (~40cm diep) van maximaal 1m breed… blad gaan we elders regelen (boomstam bladen van 4cm dik)

Verschillende keuken verkopers even wat laten berekenen, de eerste kwam met een bedrag van 8700 euro (let wel: zonder bovenblad en zijkanten) de goedkoopste kwam uit op minimaal 2700 euro…

Als ik een design maak bij de IKEA kom ik op 800-900 euro uit (afhankelijk of ik een achterplaat en zitplaaten mee bestel voor het eiland)… nou moet ik die dan zelf in elkaar zetten maar (maximaal) 6 kasten in elkaar zetten kost me echt niet mijn huwelijk :)

Daarnaast zoek ik een nieuw inbouw combimagnetron (oven, gril). Meest frappante is dat de modellen die ik interessant vindt je vaak een prijs aanvraag moet doen en dat weer andere sites de prijzen dagelijks anders zijn (en vooral steeds hoger worden hoe vaker je op een site komt (ook met privacy mode aan)).
Losse kasten kan ook bij o.a. thuiskeukens, bruynzeel, keukendepot, veldkamp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

franssie

Save the albatross

@mjl KVIK heeft ook de prijzen per onderdeel online staan.
https://www.kvik.nl/catalogus-en-prijslijst

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

el flaco schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 17:59:
[...]

Losse kasten kan ook bij o.a. thuiskeukens, bruynzeel, keukendepot, veldkamp
Bruynzeel koop ik nooit meer wat (opdringerige bende destijds). Die anderen zal ik eens kijken wat ze op de site aanbieden.

-------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rish
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-06 17:19
Hoi allemaal,

Net als anderen zit onze zoektocht voor de keuken er bijna op omdat de deadline op 24 oktober staat. Na een aantal keukenzaken bezocht te hebben zijn we uiteindelijk bij een lokale keukenzaak uitgekomen voor een relatief simpele keuken in de Ballerina lijn met kunststof blad. Offerteprijs komt uit op €15.776, bestaande uit: €14.375 keuken incl. apparatuur, €986 montage, €300 koof (zonder gat naar buiten) en €115 verwerking verpakkingsmateriaal. Afgelopen zaterdag nog langs geweest en kon tekenen voor €15.200. Omdat er geen tijd meer was een vervolgafspraak voor morgen (woensdag 8 okt) gemaakt, maar ik twijfel of het wel een redelijke prijs is. Wat vinden jullie?

Hierbij de apparatuur lijst met keukenloods/internetprijs indien beschikbaar:
- Siemens Studioline oven artikelnr. HB457G0B3F | €onb.
- Siemens Studioline combi magnetron artikelnr. CM485AGB1 | €onb.
- Siemens vaatwasser iQ300 artikelnr. SN63E804BE | €onb.
- Siemens inductie iQ500 artikelnr. EH877HVC1E | €899
- Siemens afzuigkap iQ300 artikelnr. LC87KFN65 | €785
- Siemens koel/vries iQ300 artikelnr. KI96NSFD0 | €1.395

En hierbij de keukenopstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2AdI8gu5vJOMMvfwaE8ZTnL7S4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6AbifDUOlRbXWnhrNGuvRznr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vUKng1PRf8MgUQjWUz9U7ZmiI78=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MpESUhe8EDDgpWHxGB8krmqI.png?f=user_large

Het was een lange zoektocht en soms ook wel vermoeiend. Ik hoor graag wat jullie van de prijs vinden, zou het waarderen. Als het helpt kan ik nog meer details geven. En als jullie suggesties / tips hebben zijn die natuurlijk ook welkom :-)

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08:48
Rish schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 21:18:

[Afbeelding]

Het was een lange zoektocht en soms ook wel vermoeiend. Ik hoor graag wat jullie van de prijs vinden, zou het waarderen. Als het helpt kan ik nog meer details geven. En als jullie suggesties / tips hebben zijn die natuurlijk ook welkom :-)

Dank!
Ik vind die koffie is zo een beetje een verloren hoekje. Ik zou er dan eerder voor kiezen de hele wand met hoge kasten te vullen, en dan daar een nis in te maken. Added bonus: nog niets meer kastruimte.

Edit: ik zie nu dat er een raam rechts zit, dat maakt het iets lastiger.

[ Voor 4% gewijzigd door big bang op 08-10-2024 22:02 ]

It's time to play the music, it's time to light the lights

Pagina: 1 ... 482 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1