Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:03
Komende zaterdag eerste gesprek bij de Keukendepot, erg benieuwd wat hier uit komt en of ze ons leuke opties kunnen aanbieden.

Wij willen voor een en hoekkeuken gaan, echter zit hier een raam in de weg... Wat zouden hier mooie opties voor zijn?
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alirezataheri
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23-04 14:38
Na hier een tijdje rondgelezen te hebben, besloot ik ook maar eens iets te plaatsen. Alle hulp wordt enorm gewaardeerd!

Mijn partner en ik hebben onlangs een nieuwbouwwoning gekocht, en daar hoort natuurlijk ook een nieuwe keuken bij. We zijn inmiddels bij verschillende keukenzaken geweest en op dit moment heb ik het beste gevoel bij Keukensale. We hebben een offerte gekregen, maar ik heb eigenlijk geen idee of het bedrag dat we voorgeschoteld krijgen realistisch is.

Qua apparatuur komt er het volgende in de keuken:

Wijnklimaatkast: Frilec - BERLINWSP132GTE012 €700,-
Oven/Stoomoven: Bosch HSG936AB1 Exclusiv €2120,-
Vriezer: Bosch Gin81ACE0 €1185,-
Koelkast: Bosch KIR81AFE0 €850,-
Inductiekookplaat: Bosch PVS89B16E €3600,-
Quooker: Quooker Flex PRO3 €1140,-
Vaatwasser: Bosch SMV2ITX22E €599,-
Totale kosten van de apparatuur (ongeveer): €10.194,-

Ik heb deze prijzen online opgezocht.

De kasten zijn allemaal van Nobilia, maar daar staan in de offerte geen afzonderlijke prijzen bij. Vooralsnog heb ik enkel de keuze gemaakt om één Oven-Stoomoven combi te nemen aangezien wij daar ook gewoon ons eten in kunnen opwarmen. Verder gebruik ik geen magnetron, dus lijkt me een beetje zonde om er ook nog een Oven-Magnetron combi naast te zetten.

Verder heb ik gekozen voor een composiet werkblad (Dekker Evora Quartz 12mm zonder randafwerkingen, Celeste White gepolijst). De keuken zelf is aan de ene kant zo'n 4,3 meter breed en aan de andere kant ongeveer 4 meter breed. Hoogte is zo'n 2,6 meter.

Het totaalbedrag van de offerte komt uit op €20.300,-, inclusief montage en aansluiting.

Weet iemand of dit bedrag redelijk is? Alle tips en inzichten zijn welkom! Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u14-EhST4tMm0IYAdKv-9TrDuz4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NJGgU73aSsnyCnMhXeNIqze9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EtOZo06zmtxqGXtpjbYTV2PfKPM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eUwF9SA1vDN5USgekQNyJgmf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LfQXMrz1CMnVIFjUsy5ZtQspJ0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IcduKClhelDvH8VQ5nuUhqq9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jzx3hSCFI2OzW0jarx4x9qqZjo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dFvrTkjZRwEnXE1FCs96rFJj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOdCuwbE9l9WQ--gkFP1AaccjTY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MRohViHXrVLQvbpQCdnnlNW9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCkrziAL-olMkQoeFs7wYTFOpw4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YaDMgH5SXkkxwLOFuQ25Xqnr.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16HRv42dwfQMQF5lG9zUQRKyxV4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cYZ0gXB3IpHFfjcjP5TmxPmk.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Ju7rJCWufOkheyU0yQ6Gslag0M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JE2yxKJB9JqjVC6WHXlpBfZl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVyKlP20MYlMfb91ow_qGYZ_7jM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AKINCx210pNgm7pP2QtQUv9C.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Alirezataheri op 27-09-2024 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AbrahamKuyper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-05 22:12
PrixV schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:01:
Nou de keuken is eindelijk bijna helemaal af dus ik zal even wat delen van het eindresultaat. We missen alleen nog een greeplijst boven de vaatwasser, de kraan is scheef en we missen nog antislipmatten.

Het betreft een:
Pronorm X-mp Plus (dus met hogere korpus) - Arctis wit Ultramat
Plint 9 cm
XXL vaatwasser Siemens
45cm combi oven Siemens
178 koelkast Siemens
178 vriezer Siemens
Bora Purmu
Hoekkasten met planken tot in de hoek
Franke Maris Composiet spoelbak
Kast in de koffiehoek met binnenlade en uittrekelementen
Blad Calacatta Gold 2cm

Zeer blij met de keuzes, de keuken en de service vanuit Keukenloods.

***members only***
Ben benieuwd hoeveel dit heeft gekost, als je dat wilt delen uiteraard. Zitten met ongeveer dezelfde afmetingen en ook merk en afwerking te kijken maar dan ook nog wat bovenkastjes en minus 1 hoge kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:08
Alirezataheri schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:18:
Na hier een tijdje rondgelezen te hebben, besloot ik ook maar eens iets te plaatsen. Alle hulp wordt enorm gewaardeerd!

Mijn partner en ik hebben onlangs een nieuwbouwwoning gekocht, en daar hoort natuurlijk ook een nieuwe keuken bij. We zijn inmiddels bij verschillende keukenzaken geweest en op dit moment heb ik het beste gevoel bij Keukensale. We hebben een offerte gekregen, maar ik heb eigenlijk geen idee of het bedrag dat we voorgeschoteld krijgen realistisch is.

Qua apparatuur komt er het volgende in de keuken:

Wijnklimaatkast: Frilec - BERLINWSP132GTE012 €700,-
Oven/Stoomoven: Bosch HSG936AB1 Exclusiv €2120,-
Vriezer: Bosch Gin81ACE0 €1185,-
Koelkast: Bosch KIR81AFE0 €850,-
Inductiekookplaat: Bosch PVS89B16E €3600,-
Quooker: Quooker Flex PRO3 €1140,-
Vaatwasser: Bosch SMV2ITX22E €599,-
Totale kosten van de apparatuur (ongeveer): €10.194,-

Ik heb deze prijzen online opgezocht.

De kasten zijn allemaal van Nobilia, maar daar staan in de offerte geen afzonderlijke prijzen bij. Vooralsnog heb ik enkel de keuze gemaakt om één Oven-Stoomoven combi te nemen aangezien wij daar ook gewoon ons eten in kunnen opwarmen. Verder gebruik ik geen magnetron, dus lijkt me een beetje zonde om er ook nog een Oven-Magnetron combi naast te zetten.

Verder heb ik gekozen voor een composiet werkblad (Dekker Evora Quartz 12mm zonder randafwerkingen, Celeste White gepolijst). De keuken zelf is aan de ene kant zo'n 4,3 meter breed en aan de andere kant ongeveer 4 meter breed. Hoogte is zo'n 2,6 meter.

Het totaalbedrag van de offerte komt uit op €20.300,-, inclusief montage en aansluiting.

Weet iemand of dit bedrag redelijk is? Alle tips en inzichten zijn welkom! Alvast bedankt![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor 10k aan apparatuur en zoveel hoge kasten lijkt mij dit een hele nette prijs! Zelf nu alleen nog maar bij lokale zelfstandigen wezen kijken, kom steeds veel duurder uit met minder apparatuur en maar 2 hoge kasten. Maar, grote maar, wel met luxere kasten merken zoals ballerina.

Ik zou zelf alleen niet heel gelukkig worden van de 20cm hoge plint denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alirezataheri
JordiGeelhoed schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:57:
[...]

Voor 10k aan apparatuur en zoveel hoge kasten lijkt mij dit een hele nette prijs! Zelf nu alleen nog maar bij lokale zelfstandigen wezen kijken, kom steeds veel duurder uit met minder apparatuur en maar 2 hoge kasten. Maar, grote maar, wel met luxere kasten merken zoals ballerina.

Ik zou zelf alleen niet heel gelukkig worden van de 20cm hoge plint denk ik.
Thanks voor je reactie man! Ja, ik denk eigenlijk ook dat dit een prima prijs is. En over die plint: Goed punt, dat is nog iets dat ik met de vrouw des huizes moet bespreken :P

Ik twijfel alleen nog heel erg over Bosch of Siemens.. En of ik daar nog een combi oven-magnetron bij wil.

Keuzes keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smino
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo beste allemaal!

Mijn vriendin en ik zijn net verhuisd en willen een nieuwe keuken. Nul ervaring met keuken kopen, dus we willen liever niet geflest worden.
Nu struint ze fora af voor info, waaronder deze. Ze is nu al heel blij met alle info. Maar jullie gericht vragen is toch het beste. Voelt een beetje gek om een deur open te trappen en te vragen of onbekenden de prijs van een keuken willen beoordelen, maar is €19.000,- een reële prijs voor een keuken zoals de afbeeldingen?

Elke reactie wordt zeer gewaardeerd, zeker gezien het een eerste post is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fyYw3po0hvKF0z7WZkYwPG_pxw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xCMtJEUsQXxKGO0ISAibTP94.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2171lpkezdWl40tD0AdAfcvGMWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qdPFuB9rjN1XNyNPYMs3lmF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTVZhwuYyoV1xSZ-DkXeyICm30M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2SnEmuINsH656XiyziHxhLt.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MpXINj3avAe_dFyXeoNyhA6o3fA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YKrGlcr3zGrOf7yUwdy8Z5pS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zv1eR4zE66uIFOCae_3W5qvooL4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NM7PEdmc1ApsHvpHF9wniwMw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wfcIj4D0Vouh_iIgj5lV2y3Bx5Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bx20CmFRgSBajXdmcBRyUfxR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GJ9KtvnpjvWTL226yCMv1872V1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4FCyPEQHPheansbXWqiLryes.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05:14
AbrahamKuyper schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 11:45:
[...]

Ben benieuwd hoeveel dit heeft gekost, als je dat wilt delen uiteraard. Zitten met ongeveer dezelfde afmetingen en ook merk en afwerking te kijken maar dan ook nog wat bovenkastjes en minus 1 hoge kast.
Prijs was bijna 24k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:40
Kindrih schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:42:
Komende zaterdag eerste gesprek bij de Keukendepot, erg benieuwd wat hier uit komt en of ze ons leuke opties kunnen aanbieden.

Wij willen voor een en hoekkeuken gaan, echter zit hier een raam in de weg... Wat zouden hier mooie opties voor zijn?

***members only***
Bij ons in de straat hebben de oude jaren 20 woningen allemaal een andere indeling. Sommigen hebben de keuken aan de voorzijde, waar we ook een laag raam hebben. Ik zie daar vooral de keukens gewoon doorgetrokken worden en deze netjes met een plank zijn afgewerkt. Zo heb je een soort bak aan de achterzijde van je kastjes tegen het raam aan.

Hier staan vaak (kruiden) plantjes of wat frutsels om de boel op te leuken. Moet je wel een werkblad hebben zonder plint, anders heb je hier een onderbreking wat optisch minder is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Alirezataheri schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:07:
[...]

Thanks voor je reactie man! Ja, ik denk eigenlijk ook dat dit een prima prijs is. En over die plint: Goed punt, dat is nog iets dat ik met de vrouw des huizes moet bespreken :P

Ik twijfel alleen nog heel erg over Bosch of Siemens.. En of ik daar nog een combi oven-magnetron bij wil.

Keuzes keuzes keuzes.
Zo te zien is het korpus van de onderkasten 72 cm. Dat is erg laag. Dan kom je automatisch aan een veel te hoge plint voor een beetje normale werkhoogte. Heb je trouwens goed nagedacht welke werkhoogte je wilt? Dat zou ik als eerste doen. Vaak zit men tegenwoordig tussen de 90 en 100 cm.

Ik zou vervolgens vragen om een hoger korpus. Je krijgt dan een goede werkhoogte en meer kastruimte. Bij de goede kastenmerken kan dit tegen een echt geringe meerprijs.

Ik zie 78 cm wel als minimale hoogte voor een korpus. Vaak zit een hoger korpus in de 80 a 90 cm range. Dan heb je meer bergruimte en ben je meteen van die veel te hoge plint af. Een plint van 8 a 10 cm is m.i. keurig. Een plint van 20 cm niet.

Maak het sommetje werkhoogte = bladdikte + korpus + plint, werkhoogte en bladdikte zijn dan een gegeven, korpus is een keuze op basis van een beperkt aantal mogelijkheden, en als het goed is houd je dan een nette plinthoogte over. (Kom je net niet uit dan kan je nog een andere bladdikte overwegen, als dat niet bezwaarlijk is.)

De prijs lijkt in eerste instantie dus netjes, maar er zit wel een maar aan: die 72 cm kastjes...

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 27-09-2024 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
TNThomas schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:43:
De standaard keuken van ons nieuwbouwproject loopt via Nuva Keukens. Graag wil ik bij enkele zaken langsgaan voor offertes (waarschijnlijk nog twee naast Nuva). Na veel te lezen en zoeken in dit topic kom ik voor de regio Eindhoven/Weert op de volgende opties uit:
  • Goergen Keukens
  • ASWA Keukens
  • Van Diessen Keukens
  • Keukenloods
Zijn hier mensen met recente ervaringen met één van deze partijen of zijn er aanraders die ik vergeet?
Wij zijn ook als projectleverancier bij ASWA geweest in Helmond. Prima service maar qua prijs konden ze niet mee met Keukenloods (waar we daarna in Tilburg naartoe zijn geweest omdat Ehv toen nog geen Keukenloods had).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-05 14:38

Squats

Wereldreizende tweaker

Squats schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:17:
Nou we zijn toch aardig rond qua opstelling,
[Afbeelding]

Met hoge kastenwand aan de zijkant [Afbeelding]

Apparatuur
Afzuigkap Novy cloud 230 wt
Oven/magnetron Siemens iq700-hm978GNB1
Oven/stoom Siemens iq700-HS958GCB1
Koel/vries 2x Siemens iq500-ki86NSDC0
Vaatwasser Siemens iq700-SN87T800BE
Kookplaat Siemens iq700- EX877NYV6E
Quooker front 7L variant

Nu is het zoeken naar wie de beste prijs geeft, opzich door zowel superkeukens, keukenloods als de aangesloten bij het nieuwbouwproject super geholpen en steeds dichterbij het ontwerp gekomen.

Bij keukenloods: pronorm x line met 6cm keramiek blad na “kortingen” +/-35k (zonder korting 45k)
Bij superkeukens schüller +/-36k “kon niet lager)6 cm keramiek blad
Bij aangesloten leverancier ballerina 45k vast en met 6cmcomposiet ipv keramiek.

Familie heeft ook een pronorm van 3 jaar terug (wel yline) voor ongeveer 24k, wel zonder eiland, een koelkast minder, composiet blad en bijv geen kleine dingen als een geintegreerde prullenbak maar qua oppervlakte niet veel anders.

[Afbeelding]

Ik vraag me oprecht af of de prijzen die ik heb gekregen realistisch zijn. (Die van aangesloten leverancier valt al af, bizar hoog) Iemand enig idee?
Nou op deze eerdere offerte los via een ander emailadres de apparatuur laten offreren via 123apparatuur en keukenloods zelf. Hierbij kwam keukenloods iets van 5 tientjes goedkoper uit met €13.183
Enkel de vaatwasser was €30 goedkoper bij 123.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_8UcPfdz99MbfAi6yIqwkMgc_k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lxOHEw1jJ0FOrfaVo97r9tGw.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent dus dat de keukenkastjes + blad en twee stollen van bladmateriaal samen op een kleine 22k komen, ik meen dat het blad ongeveer +/- 6k was dus ongeveer 16k aan prijsgroep 0 pronormkeukenkastjes, lades etc.

Misschien nog even kijken voor het protech 2.0 ladesysteem ipv de prostyle. En of de y-line beter voelt/oogt.

Dan nog de nieuwe offerte van superkeukens op basis van schuller, 34.5k+2.6k montage voor iets goedkopere serie blad en zonder volledig hoge kastjes. Al weet ik wel dat de apparatuur van superkeukens duurder is.

Volgende week eens de reactie testen bij keukenloods of ze eens kunnen showen wat de prijzen los zijn.

Bericht ontvangen uit China

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
Smino schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:58:
Hallo beste allemaal!

Mijn vriendin en ik zijn net verhuisd en willen een nieuwe keuken. Nul ervaring met keuken kopen, dus we willen liever niet geflest worden.
Nu struint ze fora af voor info, waaronder deze. Ze is nu al heel blij met alle info. Maar jullie gericht vragen is toch het beste. Voelt een beetje gek om een deur open te trappen en te vragen of onbekenden de prijs van een keuken willen beoordelen, maar is €19.000,- een reële prijs voor een keuken zoals de afbeeldingen?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Zou nog even naar je apparatuur kijken. Vooral de koelkast IQ100 is niet geweldig. Ik zou sowieso voor een No-frost model gaan. Vaak verdien je na een X periode de kosten voor het duurdere model terug adhv de besparing op je energiekosten. Op de website van Siemens kan je goed de diverse koelkasten met elkaar vergelijken incl energieverbruik.

Ben verder niet zo'n fan van Melamine en zie dit vooral gekozen worden wanneer offertes wat lager uitpakken (niet alleen bij jullie) maar dat is natuurlijk een smaakkwestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
Squats schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:58:
[...]

Nou op deze eerdere offerte los via een ander emailadres de apparatuur laten offreren via 123apparatuur en keukenloods zelf. Hierbij kwam keukenloods iets van 5 tientjes goedkoper uit met €13.183
Enkel de vaatwasser was €30 goedkoper bij 123.

[Afbeelding]

Dat betekent dus dat de keukenkastjes + blad en twee stollen van bladmateriaal samen op een kleine 22k komen, ik meen dat het blad ongeveer +/- 6k was dus ongeveer 16k aan prijsgroep 0 pronormkeukenkastjes, lades etc.

Misschien nog even kijken voor het protech 2.0 ladesysteem ipv de prostyle. En of de y-line beter voelt/oogt.

Dan nog de nieuwe offerte van superkeukens op basis van schuller, 34.5k+2.6k montage voor iets goedkopere serie blad en zonder volledig hoge kastjes. Al weet ik wel dat de apparatuur van superkeukens duurder is.

Volgende week eens de reactie testen bij keukenloods of ze eens kunnen showen wat de prijzen los zijn.
Wij hebben de ProTech lades en bevallen heel goed. Heb geen vergelijkingsmateriaal maar het was maar 480 euro extra voor de gehele keuken. Voor ons een no brainer.
Y-lijn is echt prachtig maar ook vele malen duurder dus ligt eraan hoe belangrijk het budget is. Ik heb het geld daarvoor uitgegeven aan verhoogde korpussen omdat ik daar daadwerkelijk meer aan heb dan de Y-lijn maar dat is natuurlijk persoonlijk!

[ Voor 4% gewijzigd door PrixV op 27-09-2024 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
roel-online schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:39:
[...]

Met onze feedback en daarbij alle tips die we hier hebben gekregen (waarvoor dank!) heeft onze keukenontwerper het keukenontwerp aangepast. Ik denk dat er er bijna zijn wat betreft het ontwerp. Nog opmerkingen, tips, suggesties?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat er is gewijzigd:
- De kastenwand heeft een grotere nis en een ruimere doorloopdeur. De meest linkse hoge kast is smaller geworden hierdoor.
- Het eiland is een stuk minder diep gemaakt (van 120 naar 95cm) waardoor we meer ruimte hebben voor de zit met het bistro tafeltje (van 115cm naar 140cm ruimte tussen raam en eiland)
- Wat kleine tweaks: de zit is nu iets versprongen van het eiland, één van de lage kasten aan de raamkant is een open kast geworden

Wat we nog moeten doen:
- Waar precies welke lades komen
- Wellicht iets aanpassen aan de
- De kleuren in de tekening kloppen nog niet. Het groen wordt Fenix Verde Comodoro.

Vragen:
- Wat zouden jullie doen met de plaatsing van de kookplaat (Bora) en de lades daaronder? De plaatsing op het eiland is gunstig maar nu kun je er aan beide kanten geen besteklade onder kwijt.
- De keukenontwerper zegt dat de twee lage vriezers niet naast elkaar kunnen - klopt dat?
- Nog andere tips, opmerkingen of suggesties?
Ik zou toch de Bora opschuiven en zorgen dat je 2 besteklades kwijt kan in het eiland. Wij hebben 2 besteklades van 80 breed maar hebben in de lade onder de Bora ook nog een bakje liggen met wat grote bestekzaken erin. 1 besteklade zou echt veel te weinig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:50
PrixV schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:01:
Nou de keuken is eindelijk bijna helemaal af dus ik zal even wat delen van het eindresultaat. We missen alleen nog een greeplijst boven de vaatwasser, de kraan is scheef en we missen nog antislipmatten.

Het betreft een:
Pronorm X-mp Plus (dus met hogere korpus) - Arctis wit Ultramat
Plint 9 cm
ProTech lades
XXL vaatwasser Siemens
45cm combi oven Siemens
178 koelkast Siemens
178 vriezer Siemens
Bora Purmu
Hoekkasten met planken tot in de hoek
Franke Maris Composiet spoelbak
Kast in de koffiehoek met binnenlade en uittrekelementen
Blad Calacatta Gold 2cm

Zeer blij met de keuzes, de keuken en de service vanuit Keukenloods.

***members only***
Mooie keuken maar die ongelijke hoekpasstukken krijg ik wel kortsluiting van.
Was makkelijk op te lossen door het blad bij de hoge kasten dieper te maken.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
Smino schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:58:
Hallo beste allemaal!

[Afbeelding]
Je kunt de bodemprijs berekenen door kasten bij thuiskeukens, apparatuur bij veldkamp en blad bij steenproject bij elkaar op te tellen. Plus montagekosten. 19000 lijkt mij vrij prijzig voor dit, je hebt de goedkoopste fronten en weinig apparatuur.

Ik vind het mooier als de lijnen doorlopen bij de lades. En zou dat dus doortrekken.

En ik vind greeploos plus mooier zie plaatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbNsHIvi0Ia3QQ018svrv9s0AB0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Uq7ZWu1U7ItGDlwB3krtNFiW.png?f=fotoalbum_large

• Willem891
  • Laatst online: 25-01 20:38
Hoi allemaal,

We zijn volop bezig met de keukenindeling van onze nieuwbouwwoning en lopen tegen wat twijfels aan. We hebben een plattegrond toegevoegd om het wat duidelijker te maken en hopen op jullie advies.

We denken aan een kookeiland, maar zijn er nog niet zeker van of dat goed in de ruimte past. Daarnaast willen we graag een open en ruimtelijk gevoel creëren, dus we neigen naar het gebruik van wandplanken in plaats van hoge kasten. Tegelijkertijd twijfelen we of we hiermee wel genoeg opbergruimte overhouden. Het vinden van de balans tussen voldoende bergruimte en een lichte, open uitstraling zonder te veel hoge kasten blijkt lastiger dan gedacht!

We zijn nog niet bij een keukenboer langsgegaan, omdat we graag goed voorbereid het gesprek willen ingaan. Alle ideeën, ervaringen en tips zijn meer dan welkom. Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! 😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaFI1b3yy1uPjiruM5T58gqtHw8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JHMTCOGunwiNiGYtllYUpKNL.png?f=user_large

• Niek21
  • Laatst online: 02-10-2024
Toch maar eens een accountje aangemaakt om hier ook te posten.

Mijn vriendin en ik hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht en zijn benieuwd of een door ons geöffreerde prijs enigszins redelijk is? Keuken is van Häcker, dit is aardige kwaliteit begrepen wij. We zijn nieuw in de keukenwereld en kunnen jullie hulp goed gebruiken! :) Is hier iets out of the ordinary?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJArc2VYLCDwTLgH7phqI1F7sK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z9xREDosytoqqxmC07w6f0vC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPiF1NI5h_0KnNtE5pBcGYQt4gU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBBlnUY8KFTM2KNi0X5fhF8H.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CI665yWVjAbRHVsU8_iQeMlpm00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7u9XBDqn5wsg5nq5aDN5HuE0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNNmonIXpnCWFNS69auvdvs2UcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08S0Iiz8RqLOvdGjcPo1AXvX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkGjlXlevi2wkiL9A3L1yg92P5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ksMOiEhD0PWGBy3v5FWUqD4h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZrPKyFUxIkAbNQuX-DPn9zvl5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIgdXDOFj4uGgh8l3TfTDsEm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWSZCax5e4zLYdOXfz3dRDpt2Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzg0486uAmPz0gn7Q4b1QlOq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHCH1Z1zZb_7tOW7jTvtrADwl1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXSpBeDAdbaHuZgsDYfzsQPQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ojI47jVIyHkAXfO1Bn_X3iXmSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BjBESnQt7EeMIS29dCGceJTW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Niek21 op 28-09-2024 12:29 ]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:41
Willem891 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 11:56:
We denken aan een kookeiland, maar zijn er nog niet zeker van of dat goed in de ruimte past. Daarnaast willen we graag een open en ruimtelijk gevoel creëren, dus we neigen naar het gebruik van wandplanken in plaats van hoge kasten. Tegelijkertijd twijfelen we of we hiermee wel genoeg opbergruimte overhouden. Het vinden van de balans tussen voldoende bergruimte en een lichte, open uitstraling zonder te veel hoge kasten blijkt lastiger dan gedacht!
Afgelopen maanden zijn er meer Tweakers met een vergelijkbare woningindeling en een vergelijkbare vraag in dit topic gekomen. Zie hier mijn reactie op een van de vragen en een voorbeeld van de indeling. (Niet jouw plattegrond maar die van de vraagsteller)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hK1BAs7VWXSwdB2-12psfl7DSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RtDArbz2WwUQhWnGyfAT1c2d.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2-YObNzUmWk-BP4_9eLkjcRNGA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tXTguHMOIQ1CG0pLsty9ddM.jpg?f=fotoalbum_tile

Met een eiland en een eethoek staat de ruimte vol en je hebt dan nog kasten nodig voor voorraad, apparaten en serviesgoed. Dat verdraagt zich mogelijk niet heel goed met de behoefte aan een open en ruimtelijke uitstraling.
Met de ingetekende L-opstelling hou je de ruimte open en kun je aan de andere zijde eventueel (hoge) kasten plaatsen voor opslag. Wandplanken zijn leuk, maar ook snel rommelig als ze echt bedoeld zijn als bergruimte. Met ondiepe bovenkasten in ander materiaal/kleur kun je hetzelfde ruimtelijk effect bereiken en dan staat alles achter deurtjes. Dat doet ook iets met het gevoel voor ruimte.

• PrixV
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:03:
[...]

Mooie keuken maar die ongelijke hoekpasstukken krijg ik wel kortsluiting van.
Was makkelijk op te lossen door het blad bij de hoge kasten dieper te maken.
Ja dat was ook het enige puntje wat ik jammer vond. Komt inderdaad omdat het blad bij de hoge kasten 60 diep is en alle andere delen 65 diep. Gemiste kans maar helaas nu niets meer aan te veranderen.

• PrixV
Niek21 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 12:19:
Toch maar eens een accountje aangemaakt om hier ook te posten.

Mijn vriendin en ik hebben ook een nieuwbouwwoning gekocht en zijn benieuwd of een door ons geöffreerde prijs enigszins redelijk is? Keuken is van Häcker, dit is aardige kwaliteit begrepen wij. We zijn nieuw in de keukenwereld en kunnen jullie hulp goed gebruiken! :) Is hier iets out of the ordinary?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kijk eens naar de opmerking iets boven jouw post over de koelkast. ;) Ik zou voor een andere koelkast gaan.

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:34
Zijn er tegenwoordig nog aanrechtbladen met een waterkering?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• Kindrih
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16:03
Vanmiddag volgende offerte ontvangen van de KeukenDepot, wij zijn er erg tevreden mee en vinden de keuken ook erg mooi. Wat vinden jullie van de prijs, is deze een beetje reëel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVQhCdsxPb14KSLRxRLspz-vFpc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6KOtQptTANmqhfQqoPjPZq58.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFD0sBAtwUJDI2sp_eRBG-SoEKY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/skBewG10evqixcmmnUfCSixo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6twL6NUayA0H99fy0H8nnNI9Eo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OnZMHUJSB1kRrTUn5LJlYGMS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8K_8sQ8tfOlwrvzjg_R0ti4kQUU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DPN4ltZd1MSCSOSvSR3LvIwy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnd6zY-vY-NFAUHHPIr2Ema_w-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t34KbSdu8nQFKYQVQLWJN7xu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rrg7coU8zT1KXDVQLQFGcQRCZBk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XQpEVZrCe9EUP8mVkSlXK2XK.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kh-cc124hnsEk-QL7PalVzWv8aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VPE7RjIUf3BpWaKtEvYPJ4AC.png?f=fotoalbum_large

• Smino
PrixV schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:29:
[...]

Zou nog even naar je apparatuur kijken. Vooral de koelkast IQ100 is niet geweldig. Ik zou sowieso voor een No-frost model gaan. Vaak verdien je na een X periode de kosten voor het duurdere model terug adhv de besparing op je energiekosten. Op de website van Siemens kan je goed de diverse koelkasten met elkaar vergelijken incl energieverbruik.

Ben verder niet zo'n fan van Melamine en zie dit vooral gekozen worden wanneer offertes wat lager uitpakken (niet alleen bij jullie) maar dat is natuurlijk een smaakkwestie.
Thanks! Je bent een held.

• Smino
el flaco schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 07:25:
[...]

Je kunt de bodemprijs berekenen door kasten bij thuiskeukens, apparatuur bij veldkamp en blad bij steenproject bij elkaar op te tellen. Plus montagekosten. 19000 lijkt mij vrij prijzig voor dit, je hebt de goedkoopste fronten en weinig apparatuur.

Ik vind het mooier als de lijnen doorlopen bij de lades. En zou dat dus doortrekken.

En ik vind greeploos plus mooier zie plaatje

[Afbeelding]
We zijn meteen de sites op wezen zoeken. Wat een fantastische tip dit. We zoeken rustig door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:41
ron321 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 16:59:
Zijn er tegenwoordig nog aanrechtbladen met een waterkering?
Ja hoor. Je ziet het alleen niet meer zoveel omdat het ‘ouderwets’ is. Maar vrijwel ieder materiaal biedt op z’n eigen manier de mogelijkheid voor een waterkering. Gewoon naar vragen in de winkel.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Onze oven is gister geïnstalleerd (binnenkort zal ik wat foto's plaatsen).
Onze keuken is zwart, met zwarte inbouw ovens. Is het gebruikelijk dat deze een lichte rand hebben, lijkt een soort latje die geplaatst is tussen de oven en de greeplijst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uXWb51J833HDq8KMZqr_Z3OCmF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e04wJlpaHjfMulmHzJZqE10D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7b-zdvutwwSeJDMdgC1eCAV9PUk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oq1ZvtBOd11izdWyWa1QLtli.jpg?f=fotoalbum_large

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

ThePsycho

Biertje?

miicker schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:59:
Onze oven is gister geïnstalleerd (binnenkort zal ik wat foto's plaatsen).
Onze keuken is zwart, met zwarte inbouw ovens. Is het gebruikelijk dat deze een lichte rand hebben, lijkt een soort latje die geplaatst is tussen de oven en de greeplijst:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die latjes zijn ook gewoon zwart verkrijgbaar. Bij onze keuken komt de kleur overeen met die van de greeplijst. Ik zou hier wel even naar vragen want het lijkt me wel zo netjes dat ze dat nog even vervangen.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-05 21:25
Wij twijfelen of we vloerverwarming onder het schiereiland in de keuken willen plaatsen, voor het geval we de keuken ooit willen aanpassen.

Zijn er nadelen aan het doortrekken van vloerverwarming onder het kookeiland? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:20

hamsteg

Species 5618

Aubergine schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:35:
Wij twijfelen of we vloerverwarming onder het schiereiland in de keuken willen plaatsen, voor het geval we de keuken ooit willen aanpassen.

Zijn er nadelen aan het doortrekken van vloerverwarming onder het kookeiland? :X
Hangt van het gewicht af wat erop komt te staan, een verkeerde constructie kan gaan zakken ... dan heb je een uitdaging want dan knijpt je vloerverwarming helemaal dicht. Een paar "paaltjes" zetten en daar de constructie op laten steunen en er dan omheen lussen moet te doen zijn, vraag hier goed advies. Het wordt wel warm in je eiland, let op wat je opslaat (geen dranken bijvoorbeeld). Oh, eerst gaten voor aan- afvoer dan pas vloerverwarming leggen >:) Wel goed dat je hier over na denkt, wordt vaak vergeten en met een beetje planning kost het nu weinig extra.

[ Voor 14% gewijzigd door hamsteg op 29-09-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guavadreamer
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 19-10-2024
Hi,
We were searching for a kitchen for our newly built house.
We have visited multiple kitchens providers including "big boys" and local ones.

Regarding our kitchen shape, we have 2 options: L shape and island.
Tulp Kitchen said they could not do the island for us because that doesn't make sense.
Initially, they offered 30k for L shape, after back-and-forth games....the price dropped to 23k.
We were very surprised by this game. Of course, we did not sign it because their attitude was so bad, acting like we had to sign it right away.
And said that the special price was only valid today, we asked if we could think for 2 days, they said no and deleted our design record in front of us....

Now we see how these "big boys" work.
We are continuing to search for good local kitchens.
There is a company called "Lodder Keukens" in Barneveld. Does anyone know the quality of this one?
We had a meeting with them they seemed quite creative and they have their own factory, which means everything can be customized.

thank you for reading :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaVer88
  • Laatst online: 01-10-2024
Hoi,

Ondertussen heb ik ook al even meegelezen en verteld dat ik ook van plan ben een nieuwe keuken te plaatsen.

Wij doen een redelijk grote renovatie, waarbij enkele muren verdwijnen, een raam wordt dicht gedaan en 1 raam groter wordt gemaakt, zodat ik mijn droomkeuken kan verwezenlijken.

Huidige staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8WWhk7lXo4dgXXa7rqmMK7UZphU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rcWA0QAK96Dsq1d7LBnGnhrE.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LmHP2jj9nYLx9wlg7sERIIjsS5A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g9rp9ZK8TvCvJsoMsjqyAyTE.jpg?f=user_large

Hoe het er uit zal zien:
De kookplaat die nu niet zichtbaar is op de renders, komt ook op het eiland, ook al staat die nu niet op de tekening. die komt ongeveer ter hoogte van de 4de kast die je aan de voorkant komt. Er zullen in het eiland ook 2 ruime ladeblokken komen.
In de kastenwand komt links een fullsize diepvries en koelkast (ik moet nog vragen om die aanpassing te doen, nu lijkt het alsof het kleine formaten zijn). Een combi-oven met daaronder een warmhoudlade en daarnaast een gewone full option oven. Voor de nis, werken we met inschuifbare kastdeuren, waardoor we altijd een strakke afwerking blijven hebben wanneer de deuren dicht zijn. In die nis komen de 3 apparaten die we dagelijks nodig hebben. Alle andere losse apparaten (keukenrobot, broodrooster, blender, etc...) bergen we op in de kasten.
Er komt ook een voorraadkast met lades in.
Het venster rechts waar nu de wasbak zit, wordt groter en daar komt een zitbank met daaronder ladekasten voor opslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GEU2nEOR6aMHjnR4hza9IGxqZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gn5DN80J97d3Uuv1y6mS62KA.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lnk0yMGvxw8k9nBYulNPvdzTwNo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kgnYDFxSw9nXaSUytM40A5Er.png?f=user_large

De totale kostprijs, om en bij de 32k. Wij werken met een zelfstandige schrijnwerker (België) die zeer kwalitatief werk aflevert.
Als iemand nog sugesties heeft, ik lees het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaVer88
guavadreamer schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:10:
Hi,
We were searching for a kitchen for our newly built house.
We have visited multiple kitchens providers including "big boys" and local ones.

Regarding our kitchen shape, we have 2 options: L shape and island.
Tulp Kitchen said they could not do the island for us because that doesn't make sense.
Initially, they offered 30k for L shape, after back-and-forth games....the price dropped to 23k.
We were very surprised by this game. Of course, we did not sign it because their attitude was so bad, acting like we had to sign it right away.
And said that the special price was only valid today, we asked if we could think for 2 days, they said no and deleted our design record in front of us....

Now we see how these "big boys" work.
We are continuing to search for good local kitchens.
There is a company called "Lodder Keukens" in Barneveld. Does anyone know the quality of this one?
We had a meeting with them they seemed quite creative and they have their own factory, which means everything can be customized.

thank you for reading :P
I've had the same experience with a company in Belgium, however, they gave me 5 days to think about it. After a lot of pushing they send me the render image of the kitchen, but no quote on paper or anything else. I didn't trust them. They drew or kitchen and started at 62k. After a lot of back and forth and them being very pushy, they would've done it for 37k. Those companies are not to be trusted. I had really good experiences with Kvik And Ixina in Belgium who were very transparent in all aspects. If we didn't know the guy we were planning to work for, it would've been one of them. Price point was the same for all 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:25
Bosch = Siemens. Komen uit zelfde fabriek, de looks zijn net wat anders, maar technisch gelijk. Zoals met alle keukenapparatuur maken ze van één apparaat veel versies met net wat andere opties, en dan krijgen we in Nederland nog niet eens alle varianten, vergelijk maar met de Duitse Bosch en Siemens website, dan zul je nog meer varianten zien. Met al die versies zie je door de bomen het bos niet meer en dat is precies de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

pauldaytona schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:01:
[...]

Met al die versies zie je door de bomen het bos niet meer en dat is precies de bedoeling.
Wat is daar de bedoeling van volgens jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alirezataheri
Cap schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 17:32:
[...]

Zo te zien is het korpus van de onderkasten 72 cm. Dat is erg laag. Dan kom je automatisch aan een veel te hoge plint voor een beetje normale werkhoogte. Heb je trouwens goed nagedacht welke werkhoogte je wilt? Dat zou ik als eerste doen. Vaak zit men tegenwoordig tussen de 90 en 100 cm.

Ik zou vervolgens vragen om een hoger korpus. Je krijgt dan een goede werkhoogte en meer kastruimte. Bij de goede kastenmerken kan dit tegen een echt geringe meerprijs.

Ik zie 78 cm wel als minimale hoogte voor een korpus. Vaak zit een hoger korpus in de 80 a 90 cm range. Dan heb je meer bergruimte en ben je meteen van die veel te hoge plint af. Een plint van 8 a 10 cm is m.i. keurig. Een plint van 20 cm niet.

Maak het sommetje werkhoogte = bladdikte + korpus + plint, werkhoogte en bladdikte zijn dan een gegeven, korpus is een keuze op basis van een beperkt aantal mogelijkheden, en als het goed is houd je dan een nette plinthoogte over. (Kom je net niet uit dan kan je nog een andere bladdikte overwegen, als dat niet bezwaarlijk is.)

De prijs lijkt in eerste instantie dus netjes, maar er zit wel een maar aan: die 72 cm kastjes...
Thanks man. Hier heb ik zeker iets aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 12:39
[...]

Keuzes keuzes keuzes.
Wij hebben een Siemens 60 hoge volwaardige stoomoven en een 45 hoge comi-oven met pyrolyse. De stoomoven gebruiken we voor alles wat met stoom/toegevoegde stoom gebakken moet worden agv/broodjes/taart. De andere (vieze vette) dingen bakken we in de combi-oven, zoals pizza, vlees grillen, patat airfryen.

Het voordeel hiervan is dat de ene oven erg vies wordt, maar dat is geen probleem, want dat brand je weer weg met de pyrolyse stand. De andere stoomoven heeft poreuze "zelfreinigende" wanden die anders op den duur wel erg vies worden denk ik. Zelf merk ik dat ik de ovens vaak tegelijk gebruik, iets stomen in de ene oven en brood o.i.d. bak in de andere oven. Of snel even iets ontdooien of saus opwarmen met de magnetron. Het is dus vooral gemak, minder schoonmaken en tijdswinst met 2 ovens.

Ik zou nog even de brochure doornemen of dit wel de oven is met de functies die je wilt https://www.bosch-home.nl/brochures Met 200 euro extra heb je namelijk de versie HSG936DB1 met bakingsensor en roasting sensor plus, dat is het geld wel waard. Nog een stapje hoger heeft een groter display en ook zelfreinigende zijwanden en plafond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiHOnXV5S0fsizB3yrKslpooFqo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TfGtPdyX7h798MOrkHtrKa8k.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:09
Cap schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:26:
[...]

Zodat je modellen en prijzen niet eenvoudig kunt vergelijken. BSH is daar erg goed in en ook liggen de list prijzen en de marktprijzen (in de stijl van DMG) vaak erg ver uit elkaar.

Niet alle leveranciers doen dat overigens, bij Miele zie je dat een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
eelco74 schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:04:
[...]

Zodat je modellen en prijzen niet eenvoudig kunt vergelijken. BSH is daar erg goed in en ook liggen de list prijzen en de marktprijzen (in de stijl van DMG) vaak erg ver uit elkaar.

Niet alle leveranciers doen dat overigens, bij Miele zie je dat een stuk minder.
Dit gaat (gelukkig)op korte termijn veranderen. De adviesprijzen worden namelijk met ca. 25% verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:02
Kapitein Merijn schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:33:
[...]

Dit gaat (gelukkig)op korte termijn veranderen. De adviesprijzen worden namelijk met ca. 25% verlaagd.
Zou fijn zijn als de adviesprijzen een "betere" weerspiegeling van de "reële" prijzen zouden zijn.

Afgelopen zaterdag bij het Inspiratiehuis 20|20 geweest, wel een positieve ervaring. Adviseur had veel verstand van de (Siemens) producten en kon onze vragen goed beantwoorden. Het was erg prettig om de bediening van de verschillende apparaten uit te kunnen proberen en de rechthoekige inductie flex zones zijn toch een stuk praktischer dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:53
Kapitein Merijn schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:33:
[...]

Gaan we dan gewoon van ca. 40% korting (wat nu beetje gebruikelijk is) op de adviesprijs naar ca. 20% korting op de adviesprijs?

Nu:
1000 adviesprijs
40% korting
600 verkoopprijs

Straks
750 adviesprijs (huidig -25%)
20% korting
600 verkoopprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:32:
[...]

Gaan we dan gewoon van ca. 40% korting (wat nu beetje gebruikelijk is) op de adviesprijs naar ca. 20% korting op de adviesprijs?

Nu:
1000 adviesprijs
40% korting
600 verkoopprijs

Straks
750 adviesprijs (huidig -25%)
20% korting
600 verkoopprijs
Helemaal juist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
Cap schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:26:
[...]

Zodat ze bij verschillende aanbieders andere producten hebben, en je de prijs dus niet kan vergelijken omdat het een ander nummer heeft. Met wasmachines is het net zo, er is dan één programmaoptie anders. En dat scheelt soms aanzienlijk in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alirezataheri
TwiSteD1 schreef op maandag 30 september 2024 @ 09:45:
[...]

Wij hebben een Siemens 60 hoge volwaardige stoomoven en een 45 hoge comi-oven met pyrolyse. De stoomoven gebruiken we voor alles wat met stoom/toegevoegde stoom gebakken moet worden agv/broodjes/taart. De andere (vieze vette) dingen bakken we in de combi-oven, zoals pizza, vlees grillen, patat airfryen.

Het voordeel hiervan is dat de ene oven erg vies wordt, maar dat is geen probleem, want dat brand je weer weg met de pyrolyse stand. De andere stoomoven heeft poreuze "zelfreinigende" wanden die anders op den duur wel erg vies worden denk ik. Zelf merk ik dat ik de ovens vaak tegelijk gebruik, iets stomen in de ene oven en brood o.i.d. bak in de andere oven. Of snel even iets ontdooien of saus opwarmen met de magnetron. Het is dus vooral gemak, minder schoonmaken en tijdswinst met 2 ovens.

Ik zou nog even de brochure doornemen of dit wel de oven is met de functies die je wilt https://www.bosch-home.nl/brochures Met 200 euro extra heb je namelijk de versie HSG936DB1 met bakingsensor en roasting sensor plus, dat is het geld wel waard. Nog een stapje hoger heeft een groter display en ook zelfreinigende zijwanden en plafond.

[Afbeelding]
Ah, zeer goede tips man. Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_Gortworst
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 18:16
Hi, mijn vriendin en ik zijn voor het eerst op zoek naar een nieuwe keuken voor een aanstaande verbouwing. De eerste winkel waar wij een offerte hebben laten opstellen was bij Ekelhoff in Duitsland. Nu schrokken wij een beetje van de prijs. (24.000). Er kon nog wel iets vanaf zei de verkoper maar dan moest ik rekening houden met 1000-1500 euro. Is deze offerte realistisch? We zouden het graag op zo'n 17.000 willen houden, maar hebben geen idee of er veel verschil zit in bv. De kwaliteit van de keukenkastjes bij andere zaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51LavaLSsbaMbJi4xoT3_fipvaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4L8VRUfbKLDLMf26EosYHxn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IIFpA__ygQ1t7HjaVWme8gUSa0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Clyz4UHw3nBNEiCTndeoB50.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckGk2SknXYWur9q75XVn-9bousc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91OdXK0GbywE2QlvYgksL4qk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

pauldaytona schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:02:
[...]

Zodat ze bij verschillende aanbieders andere producten hebben, en je de prijs dus niet kan vergelijken omdat het een ander nummer heeft. Met wasmachines is het net zo, er is dan één programmaoptie anders. En dat scheelt soms aanzienlijk in prijs.
Persoonlijk heb ik zelf nog prima kunnen vergelijken op de BSH website, kwestie van de goede filters gebruiken en je hebt een shortlist. Zelf gooi ik de interessante modellen /merken met de highlights sowieso meteen in excelletje zodat ik gemakkelijk kan kiezen. Dus ik voor mezelf zie ik het probleem niet echt. En het kan ook een voordeel zijn voor die mensen die dan net die ene feature willen maar geen prijs stellen op die andere (bijv. ik: wel een rail onderin, geen pyrolyse). Maar ik snap je punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Cap schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:27:
[...]

Persoonlijk heb ik zelf nog prima kunnen vergelijken op de BSH website, kwestie van de goede filters gebruiken en je hebt een shortlist. Zelf gooi ik de interessante modellen /merken met de highlights sowieso meteen in excelletje zodat ik gemakkelijk kan kiezen. Dus ik voor mezelf zie ik het probleem niet echt. En het kan ook een voordeel zijn voor die mensen die dan net die ene feature willen maar geen prijs stellen op die andere (bijv. ik: wel een rail onderin, geen pyrolyse). Maar ik snap je punt!
Natuurlijk is er best uit te komen, maar het kost iedere keer heel wat tijd om tot de beste keus te komen. Ik heb net een huis gekocht met 2 Bosch ovens, dus hoef niet meer te kiezen voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Tim_Gortworst schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:13:
Hi, mijn vriendin en ik zijn voor het eerst op zoek naar een nieuwe keuken voor een aanstaande verbouwing. De eerste winkel waar wij een offerte hebben laten opstellen was bij Ekelhoff in Duitsland. Nu schrokken wij een beetje van de prijs. (24.000). Er kon nog wel iets vanaf zei de verkoper maar dan moest ik rekening houden met 1000-1500 euro. Is deze offerte realistisch? We zouden het graag op zo'n 17.000 willen houden, maar hebben geen idee of er veel verschil zit in bv. De kwaliteit van de keukenkastjes bij andere zaken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ekelhoff ook geweest en is echt duur. Hebben veel maar elders goedkoper te krijgen.
Ik ben zelf met offerte van Ekelhoff naar Ihre Kueche gegaan en scheelde veel, uiteindelijk ook daar gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
Je hebt er IQ700 ovens dat zijn dacht ik de duurste serie in zitten, kleurwissel leds, echt nodig? En als je zelf monteert heb je zo 7400 euro verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een verglijkbare opstelling en maten met een voorstel net onder de 20k voor een schuller keuken.
Heb alleen geen losse vriezer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:25
pauldaytona schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:54:
[...]

Je hebt er IQ700 ovens dat zijn dacht ik de duurste serie in zitten, kleurwissel leds, echt nodig? En als je zelf monteert heb je zo 7400 euro verdiend.
Ik denk dat daar 1400 staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:16
Ons ontwerp bij Van Hout keukens verder uit laten werken en offreren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xa4L-C4iHgvDeBU8qt-gOjkDJyA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1JkdvU3of8v638NUOsdr6HW8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8INCMmEFsT0vKRvr222bCp_k40=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VfECbyxQEwHZUCrXDDGGjkil.jpg?f=user_large

Schmidt keuken met Fenix fronten
Silestone composiet aanrecht blad
Quooker Combi Gun metal + gun metal spoelbak
Hailo 2x15L afvalsysteem.

Neff Multifunctionele oven N90 - B69CS3AY0
Neff Multifunctionele oven met magnetronfunctie N70 - C29MR21Y0
Neff Inductiekookplaat inclusief afzuigsysteem N70 - V58YHQ4C0
Neff Integreerbare koelkast N70 - KI1816DE1
Neff Warmhoudlade N70 - N29HA11Y2
Bosch Integreerbare vrieskast Serie 6 met NoFrost - GIN31ACE0
Totaal prijs exlc Quooker €9500

Totaal Keukenmeubelen :
€ 14.908,24 +

Totaal Apparatuur/Accessoires:
€ 11.355,48 +

Totaal Werkblad(en) :
€ 8.142,05 +

Subtotaal:
€ 34.405,77 +

Afrondingskorting:
€ 1.655,77 -

Subtotaal: €
32.750,00 +

Totaal montage:
€ 2.450,00 +

Totaal te betalen:
€ 35.200,00

Snelle google search en ik kwam met de apparatuur op net geen €6000, exclusief kookplaat. Daar kon ik zo snel geen prijs van vinden.

Heb wat betreft apparatuur ook nog niet echt een beeld van wat belangrijk/nodig is. En of een Neff kookplaat bv zo goed/slecht is als een Bora. Daar valt nog genoeg in te onderzoeken. Energielabels koel/vries vielen me tegen. Beide een E.

Dezelfde opstelling maar dan van Nolte zou ongeveer €4500 goedkoper zijn. Echter heb je dan geen Fenix frontjes en is het hang/sluitwerk van iets minder kwaliteit. Ook iets met bodemplaten die dan 16mm ipv 19mm zijn. Vraag me af je dit in gebruik echt gaat merken. Fenix is wel een erg fijn materiaal, helemaal als de kleur donker is.

[ Voor 39% gewijzigd door sjufke op 30-09-2024 15:49 ]

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ga ook bij andere leveranciers kijken en maak een vergelijking in kosten, indeling en materialen.
Je zou eventueel kunnen overwegen om het spoelen (spoelbak + vw) aan de wand te plaatsen, zodat je meer werkruimte aan het eiland hebt. De wijnkast kan ook naar het eiland, dan kun je daar verder lades maken, ipv allemaal verschillende fronten (smal/breed/hoog/laag).
Verder ben je mogelijk goedkoper uit met ondiepe bovenkasten boven de nis, die maken de nis ook wat werkbaarder (je stoot er anders snel je hoofd).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-05 15:34

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jk4oynDi7vWNZgO9drC_w4Svqho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIUcayHzcPsDNh25vUHd61ma.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMXEC4hmm-h14T26XoyssXxDxf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b5vLp6HTsYjQDV8cJtPdSlFE.jpg?f=fotoalbum_large

Bij BORA in Herford dit weekend de nieuwe (2025 versie) van de X Pure mogen zien - en ze hebben ook een "Tough" versie. Die is matte en schijnt krasvaster te zijn. Meteen Ekelhoff gevraagd voor een aanpassing, we hadden afgesproken als er tussentijds tussen tekenen en opleveren nieuwbouw (q4-25) iets nieuws uitkwam, dat we kosteloos konden upgraden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05 21:47
sjufke schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:39:

Heb wat betreft apparatuur ook nog niet echt een beeld van wat belangrijk/nodig is. En of een Neff kookplaat bv zo goed/slecht is als een Bora. Daar valt nog genoeg in te onderzoeken. Energielabels koel/vries vielen me tegen. Beide een E.
De koelkasten met een beter energielabel hebben een veel kleinere inhoud ivm dikke isolatie. In mijn huidige keuken van 15 jaar oud heeft mijn vriezer 90 liter inhoud, maar zo'n kast met label B zit hooguit op een armetierige 60. Degene met E-label zijn groter van binnen.

Ikzelf ben nu naar een XXL model aan het kijken van 70 cm breed, want daarvan is de inhoud 280 / 90 liter, overeenkomstig met wat ik nu heb.

Hoe is trouwens de levertijd van Schmidt? Ik ben nu al bij twee keukenbedrijven geweest die letterlijk bezig waren om het merk eruit te flikkeren omdat de leverbaarheid dramatisch schijnt te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:12
Cap schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:27:
[...]

Persoonlijk heb ik zelf nog prima kunnen vergelijken op de BSH website, kwestie van de goede filters gebruiken en je hebt een shortlist.
Serieus? Ik heb zelden zulke bagger websites gezien als die van Siemens/Bosch. Het lijkt wel of ze het filteren en vergelijken van verschillende producten bewust zo inefficiënt mogelijk presenteren. Wat moet je (willekeurig voorbeeld) met een filter als deze als je een 45 cm oven zoekt en je kunt maar 1 vinkje zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__JR7jSeUuBZZYHduNF13OiiJ3I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6FsWpygJH4oQI9VX2Fy9EBI1.jpg?f=user_large

Bizar toch? Sommige producten zijn zelfs helemaal niet met een filter te vinden.
De brochures die je kunt downloaden zijn dan weer wel heel overzichtelijk.

Miele is trouwens niet veel beter. Ik keek toevallig gisteren nog even naar een vaatwasser: 76 modellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
sjufke schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:39:

Schmidt keuken met Fenix fronten
...
Fenix is wel een erg fijn materiaal, helemaal als de kleur donker is.
Niet elke Cola is Coca-Cola. Heeft Schmidt Fenix® fronten?
Ik hoor vaker dat hele matte fronten "Fenix" genoemd worden terwijl ze dat niet zijn. Onze buren heb best spijt van hun ultramatzwarte, greeploze niet-Fenix fronten die constant vol vetvlekken zitten, vooral bij de koelkast en de besteklade.
Geen idee overigens of dat met échte Fenix fronten niet het geval zou zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:03
Blurk62 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:54:
[...]

Ik hoor vaker dat hele matte fronten "Fenix" genoemd worden terwijl ze dat niet zijn. Onze buren heb best spijt van hun ultramatzwarte, greeploze niet-Fenix fronten die constant vol vetvlekken zitten, vooral bij de koelkast en de besteklade.
Geen idee overigens of dat met échte Fenix fronten niet het geval zou zijn geweest.
Wij hebben Ballerina Fenix ultra matzwart fronten, met greep bovenop de front (semi greeploos) en die zijn qua vetvlekken inderdaad een drama. Ik sta de spoelkastdeurtjes, koelkast, besteklade en vaatwasser frontjes elke dag suf te poetsen met mijn keukendoekje met drupje afwasmiddel... 😞

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blurk62
Wat is dat toch dat in bijna elke nieuwe keuken tegenwoordig een wijnklimaatkast moet worden opgenomen? Wordt er zoveel wijn gedronken dat we niet meer zonder kunnen? What's next? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeaVer88
Blurk62 schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:12:
[...]

Wat is dat toch dat in bijna elke nieuwe keuken tegenwoordig een wijnklimaatkast moet worden opgenomen? Wordt er zoveel wijn gedronken dat we niet meer zonder kunnen? What's next? :+
Ik had deze ook eerst op mijn lijstje, maar bij nader inzien... De wijn is te snel op om in de wijnklimaatkast te steken haha :D
Als belg zit er ook meer bier in de koelkast dan wijn en dat kan allemaal ook gewoon in een gewone koelkast.
Als je geen grote wijnliefhebber bent, is er ook totaal geen nut om zo'n ding in huis te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Blurk62 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:20:
[...]

Serieus? Ik heb zelden zulke bagger websites gezien als die van Siemens/Bosch. Het lijkt wel of ze het filteren en vergelijken van verschillende producten bewust zo inefficiënt mogelijk presenteren. Wat moet je (willekeurig voorbeeld) met een filter als deze als je een 45 cm oven zoekt en je kunt maar 1 vinkje zetten:
[Afbeelding]

Bizar toch? Sommige producten zijn zelfs helemaal niet met een filter te vinden.
De brochures die je kunt downloaden zijn dan weer wel heel overzichtelijk.

Miele is trouwens niet veel beter. Ik keek toevallig gisteren nog even naar een vaatwasser: 76 modellen 8)7
Serieus, nee de filters zijn niet allemaal bruikbaar maar veel is wel bruikbaar, soms zijn er meer wegen die naar Rome leiden. Met de juiste combinatie (categorie "compact", hoogte 2 keuzes waarvan de obvious choice 455mm is, kleur zwart, en in mijn geval serie 8 ) reduceer je het tot 19 modellen, kies je bijv ook nog voor Accentline dan zijn het er nog maar 9. En dan heb ik nog niet eens op functionaliteit gefilterd. Voor mij prima hanteerbaar.

Wil je dan ook nog pyrolyse heb je keuze uit 4 producten.
Nogmaals niet ideaal, nee functiefilters itt bij de vaatwassers niet goed ingevuld door Bosch, maar hanteerbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NudSEU7ow7pTWotuCItv2UjHxUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JMMwXm5hbmRsgOfoYWtSSqaH.png?f=fotoalbum_large

Vaatwassers: ongefilterd 107 inbouwmodellen. Maar geen probleem. Filter je bijvoorbeeld op XXL dan zijn het nog maar 34 modellen. Met basale keuzes als al dan niet varioscharnier en een acceptabele energieklasse zit je al op 7 resp 19 producten, kies je dan nog bijv extra stil of Zeoliet dan zit je op ruim minder dan 10 producten.

Vervolgens nog even de producten die je wilt vergelijken aanvinken, zeg een stuk of 8, en dan "alleen verschillen tonen" aanvinken zodat je de keuze op een presenteerblaadje krijgt. Nee niet altijd helemaal correct, compleet en handig, maar voor mij prima hanteerbaar. Het is m.i. vooral goed weten wat je wil.

Trouwens eens dat die folders ook wel handig zijn als dubbelcheck op hiaten / fouten op de website, maar ik vermoed dat daar niet alle ovens in staan die ze online ook hebben staan.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 30-09-2024 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Bailey2005 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:58:
[...]

Wij hebben Ballerina Fenix ultra matzwart fronten, met greep bovenop de front (semi greeploos) en die zijn qua vetvlekken inderdaad een drama. Ik sta de spoelkastdeurtjes, koelkast, besteklade en vaatwasser frontjes elke dag suf te poetsen met mijn keukendoekje met drupje afwasmiddel... 😞
Dit. Het heeft niet per se met het merk te maken, maar mat in een donkere kleur en een vetgevoelige omgeving als een keuken, zijn per definitie geen goede vrienden. Ene merk wat meer dan het andere, maar dit lijkt een stijl te zijn waarbij design voor functie gaat. Ik ken niemand met overtuigende goede ervaring en ik vind matzwarte keukens in gebruik (tijdens het kokkerellen) er vaak niet uitzien. Heel frustrerend als je een mooi eiland met bar hebt in matzwart, waar tijdens het koken je gasten de vlekken letterlijk zien groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Wij hebben ook Fenix fronten. Grigio Londra. Heel blij mee juist t.a.v. vlakgevoeligheid. Zwart is gewoon beetje ellende voor vingervlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja hier ook een warm grijs kleurtje maar dan geen Fenix maar gewone matlak. Geen problemen met de vlekgevoeligheid. We zijn alleen wel iets voorzichtiger met poetsen dan bij onze oude melamine deurtjes. :)

Als je toch echt een zwarte keuken wilt, dan zou ik voor fineer gaan. Daar zie je toch veel minder snel vlekken op omdat het oppervlak zelf al tekening en diepteverschil heeft. Maar ja, als dat niet je smaak is... :)

[ Voor 34% gewijzigd door Cap op 30-09-2024 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Toke_gt schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:22:
[...]

Dit. Het heeft niet per se met het merk te maken, maar mat in een donkere kleur en een vetgevoelige omgeving als een keuken, zijn per definitie geen goede vrienden.
Inderdaad, there is no such thing as magic. Zwart is zwart, en Fenix of niet, als je vet op een hele donkere ondergrond smeert gaat dat glimmen. Dus je zult moeten poetsen. Met Fenix gaat het er als het goed is wel gemakkelijker af. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 30-09-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

N1ckk schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij BORA in Herford dit weekend de nieuwe (2025 versie) van de X Pure mogen zien - en ze hebben ook een "Tough" versie. Die is matte en schijnt krasvaster te zijn. Meteen Ekelhoff gevraagd voor een aanpassing, we hadden afgesproken als er tussentijds tussen tekenen en opleveren nieuwbouw (q4-25) iets nieuws uitkwam, dat we kosteloos konden upgraden...
Interesting, die matte. Niet direct heel mooi of zo op die foto, maar wellicht wel handiger dan die spiegel die je steeds moet poetsen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Blurk62 schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:12:
[...]

Omdat het kan. Net als een warmhoudlade, 2 of 3 ovens, meerdere vaatwassers. Ik heb ze niet hoor, bij mij is het simpel en basic. :)

Ach ja, keukens zijn luxeproducten geworden, mensen luxepaarden die 'alles' wat verkrijgbaar is ook willen hebben, en mensen willen ook vaak wat uitstralen met hun keuken. Er is veel veranderd in de afgelopen 25 jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 30-09-2024 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Nu online

ThePsycho

Biertje?

Cap schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:40:
[...]

Inderdaad, there is no such thing as magic. Zwart is zwart, en Fenix of niet, als je vet op een hele donkere ondergrond smeert gaat dat glimmen. Dus je zult moeten poetsen. Met Fenix gaat het er als het goed is wel gemakkelijker af. :)
Wij hebben sinds een maandje nu mat zwart Fenix. Het duurt bij de koelkast ongeveer een dag of 2 dat je een paar vetvlekken ziet, met een beetje warm water en een paar rondjes met een doekje en het is niet meer te zien. In die zin is onze ervaring met Fenix tot nu toe prima!
(Je ziet het overigens wel ontstaan, maar niet zo snel als bij vrienden die niet voor Fenix zijn gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05 21:47
Ik heb wat offertes lopen bij een paar partijen voor een nieuwe keuken en ik wil graag wat weten over de inductiekookplaten met afzuiging.

De meningen van de keukenboeren zijn behoorlijk verdeeld over Bora, bijvoorbeeld. De ene verkoper zegt dat ze de Rolls-Royce zijn, en dat met name de afzuiging erg goed én stil is. Ik wil een plaat met een flexzone (denk ik, afgaande op uitleg van een adviseur), dus van Bora zou dat de PURMU zijn.

Andere bedrijven zeggen dat Bora op hun lauweren is gaan rusten en dat bv BSH ze bijgehaald heeft en op sommige punten beter zijn. Een interessante was de Bosch PXX890D51E voor € 3000,- daaromtrent. Hoe vergelijkt zoiets zich met de Bora?

Qua lawaai lijkt de Bora de winnaar (54 dB vs 69 dB), maar zijn die vergelijkbaar gemeten? Hoe zit het met de andere zaken, waar moet ik op letten? Ik ook nu op gas, dus ik vind het maar moeilijk om de belangrijke specs op te zoeken. Wat zijn de features waar je blij van wordt als kok, en wat zijn dure gimmicks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
Cap schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:48:
[...]

Omdat het kan. Net als een warmhoudlade, 2 of 3 ovens, meerdere vaatwassers. Ik heb ze niet hoor, bij mij is het simpel en basic. :)

Ach ja, keukens zijn luxeproducten geworden, mensen luxepaarden die 'alles' wat verkrijgbaar is ook willen hebben, en mensen willen ook vaak wat uitstralen met hun keuken. Er is veel veranderd in de afgelopen 25 jaar.
Oh, hahaha, de warmhoudlade! Daar zijn wij ook ingetuind, toch nog vt-wonen punten verzameld. Wij wilden geen 60cm oven maar wel een 60cm hoog koffienisje (nog meer punten), vandaar een lade onder de 45cm stoomoven (punten!!)
Ik snap het best hoor, er is veel meer design de keuken ingeslopen. Ook veel vorm boven functie vrees ik: hoge lades met binnenlade of lades verstopt achter een deur bijvoorbeeld. Wij hebben beide gekozen maar of het handig is :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pauldaytona
Mannelijke tweakers zijn gouden klanten voor de keukenapparatenhandel. Ze willen liefst alle opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:45
pauldaytona schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:53:
Mannelijke tweakers zijn gouden klanten voor de keukenapparatenhandel. Ze willen liefst alle opties.
Tot ze mij over de vloer krijg met een Excel sheet met modelnummers en laagste webshop prijs. Ze hoeven dan niet met adviesprijs min "mooie korting van 25%" te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
curkey schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:17:
Ik heb wat offertes lopen bij een paar partijen voor een nieuwe keuken en ik wil graag wat weten over de inductiekookplaten met afzuiging.
In ieder geval met uitgang naar buiten, laat je geen filters aanpraten omdat ze zo goed werken en de route naar buiten lastig is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:15
pauldaytona schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:09:
[...]

In ieder geval met uitgang naar buiten, laat je geen filters aanpraten omdat ze zo goed werken en de route naar buiten lastig is
Tenzij dat filter een Plasma filter is wat zeer goed werkt ondanks dat sommige mensen blijven beweren van niet. Gaten boren in je gevel is zo 1990.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauldaytona
TLer schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:22:
[...]

Tenzij dat filter een Plasma filter is wat zeer goed werkt ondanks dat sommige mensen blijven beweren van niet. Gaten boren in je gevel is zo 1990.
en kookvocht waar blijft dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:15
In de lucht! Vervolgens wordt dit door het mechanisch ventilatiesysteem afgevoerd. Net zoals het vocht van andere bronnen, zoals jijzelf.

Daarnaast praat je over zo klein beetje dat het niet eens noemenswaardig is. Denk er maar over na. Een typische open keuken meet 10m bij 6m bij 2.6m. Dat is 156m3 lucht (of 153 duizend liter). Het vrijgekomen kookvocht is niet veel. Enkele milliliters per pan. Daar hoef je echt geen bijzondere maatregelen voor te nemen. Zeker niet als je weet dat de meeste huizen in Nederland sowieso al een te laag relatief vochtpercentage hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:16
w00key schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:01:
[...]

Tot ze mij over de vloer krijg met een Excel sheet met modelnummers en laagste webshop prijs. Ze hoeven dan niet met adviesprijs min "mooie korting van 25%" te komen.
En dan krijg jij de vraag hoe je een winkel kunt open houden met webshop prijzen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TLer schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:17:
[...]

In de lucht! Vervolgens wordt dit door het mechanisch ventilatiesysteem afgevoerd. Net zoals het vocht van andere bronnen, zoals jijzelf.

Daarnaast praat je over zo klein beetje dat het niet eens noemenswaardig is. Denk er maar over na. Een typische open keuken meet 10m bij 6m bij 2.6m. Dat is 156m3 lucht (of 153 duizend liter). Het vrijgekomen kookvocht is niet veel. Enkele milliliters per pan. Daar hoef je echt geen bijzondere maatregelen voor te nemen. Zeker niet als je weet dat de meeste huizen in Nederland sowieso al een te laag relatief vochtpercentage hebben.
De meeste huizen zijn veel kleiner. 9x5m waar de hal, wc en trapkast meestal nog vanaf gaan. Daarnaast is het in de winter vaak droog in huis, maar heb je tegenwoordig ook vaak vloerkoeling. Daarmee is het in de zomer vaak veel te vochtig. En als je geen koeling hebt, wil je de kookwarmte het liefst zo snel mogelijk kwijt in de zomer.
Vloeibare liters vergelijken met liters gas is ook een slechte vergelijking. Het gaat om hoeveel water in de lucht kan worden opgenomen.

Maar goed iedereen moet hierin z’n eigen keuzes maken. Je moet jezelf alleen goed informeren. Dus zowel de voordelen van recirculatie (minder warmteverlies, eenvoudige installatie, geen luchtaanvoer nodig) als de nadelen (filters, geen vochtafvoer, geen volledige fijnstof afvoer) afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaVer88
curkey schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:17:
Andere bedrijven zeggen dat Bora op hun lauweren is gaan rusten en dat bv BSH ze bijgehaald heeft en op sommige punten beter zijn. Een interessante was de Bosch PXX890D51E voor € 3000,- daaromtrent. Hoe vergelijkt zoiets zich met de Bora?

Qua lawaai lijkt de Bora de winnaar (54 dB vs 69 dB), maar zijn die vergelijkbaar gemeten? Hoe zit het met de andere zaken, waar moet ik op letten? Ik ook nu op gas, dus ik vind het maar moeilijk om de belangrijke specs op te zoeken. Wat zijn de features waar je blij van wordt als kok, en wat zijn dure gimmicks?
AEG is vergelijkbaar met Bosh.
Bij Kvik vertelde de verkoper ook dat Bora ondertussen passé is en er betere bestaan.

De AEG gaat max 70db luid en min 54db. De persoon in het AEG experience center heeft die gedemonstreerd en liet mij weten dat de kookplaat zelden op maximumstand hoort gezet te worden. De luidste stand is stiller dan mijn huidige vrijstaande afzuiging, dus in mijn geval een grote verbetering.
De kookzones van de bora hebben niet allemaal dezelfde kracht, terwijl dit bij de AEG wel zo is. Dus het maakt bij de AEG niet uit waar je wat zet, terwijl je grote kookpotten wel beter aan de ene helft zal willen zetten ipv de andere.
Ook de filters moeten niet zo vaak vervangen/gereinigd worden. Bora elk jaar, AEG om de 3 jaar.

Ik denk dat die de 3 factoren zijn die het belangrijkste zijn: Kookkracht, geluid en onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:45
el flaco schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:26:
[...]

En dan krijg jij de vraag hoe je een winkel kunt open houden met webshop prijzen…
Sja, webshops moeten het per stuk vervoeren / verkopen, winkel doet er 4 of meer tegelijk. Ik heb geen medelijden met ze, als ze ongeveer op hetzelfde uitkomen is het goed, maar duizenden euros marge op apparatuur van de standaard offertes die hier gepost worden gaan me te ver.

Zo duur is de verkoper niet. Plus ze maken ook nog marge op kasten en blad - ook dat is veel goedkoper online maar als het mee valt mogen ze allee tegelijk verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:40
Ik hoop binnenkort een IKEA keuken te kopen, deze zal dan begin / half december geplaatst worden. Apparatuur en werkblad koop ik er los bij. Met oog op het apparatuur, is het verstandig om op Black Friday te wachten denken jullie? Of als je alles bij 1 (web)winkel koopt zal de korting dan vergelijkbaar zijn met BF? Wat zijn realistische kortingspercentages denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:16
curkey schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:52:
[...]

De koelkasten met een beter energielabel hebben een veel kleinere inhoud ivm dikke isolatie. In mijn huidige keuken van 15 jaar oud heeft mijn vriezer 90 liter inhoud, maar zo'n kast met label B zit hooguit op een armetierige 60. Degene met E-label zijn groter van binnen.

Ikzelf ben nu naar een XXL model aan het kijken van 70 cm breed, want daarvan is de inhoud 280 / 90 liter, overeenkomstig met wat ik nu heb.

Hoe is trouwens de levertijd van Schmidt? Ik ben nu al bij twee keukenbedrijven geweest die letterlijk bezig waren om het merk eruit te flikkeren omdat de leverbaarheid dramatisch schijnt te zijn.
Ja dat wat betreft inhoud was ik me van bewust. Wikken en wegen. Levertijd werd ons verteld zou 15 weken zijn.
Blurk62 schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:54:
[...]

Ik mag toch hopen dat als een keukenboer je een showroom front laat zien waarvan hij zegt dat het een Fenix front is dit dan ook daadwerkelijk zo is.

Los daarvan vaar ik blind op mijn vrouw betreffende Fenix. Zij heeft jarenlang in het RnD team gezeten van het bedrijf dat Fenix ontwikkeld heeft.
Blurk62 schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:45:
[...]

Oh, hahaha, de warmhoudlade! Daar zijn wij ook ingetuind, toch nog vt-wonen punten verzameld. Wij wilden geen 60cm oven maar wel een 60cm hoog koffienisje (nog meer punten), vandaar een lade onder de 45cm stoomoven (punten!!)
Ik snap het best hoor, er is veel meer design de keuken ingeslopen. Ook veel vorm boven functie vrees ik: hoge lades met binnenlade of lades verstopt achter een deur bijvoorbeeld. Wij hebben beide gekozen maar of het handig is :?
Precies waarom wij dus ook een warmhoudlade meegenomen hebben in de offerte. Grote oven met erlangs een combi die minder hoog is. Die hoogte vangen we dus op met een warmhoudlade. Leg mijn sokken er wel in oOo

[ Voor 4% gewijzigd door sjufke op 01-10-2024 10:12 ]

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
ThePsycho schreef op zondag 29 september 2024 @ 07:49:
[...]

Die latjes zijn ook gewoon zwart verkrijgbaar. Bij onze keuken komt de kleur overeen met die van de greeplijst. Ik zou hier wel even naar vragen want het lijkt me wel zo netjes dat ze dat nog even vervangen.
Weet jij toevallig of dit ook ergens los te bestellen is?
Volgens onze keukenleverancier kan zijn leverancier deze niet leveren in zwart. De leverancier krijgt in week 10 2025 een nieuw assortiment en dan is het waarschijnlijk wel mogelijk (aldus de keukenzaak)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Nu online

ThePsycho

Biertje?

miicker schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:36:
[...]

Weet jij toevallig of dit ook ergens los te bestellen is?
Volgens onze keukenleverancier kan zijn leverancier deze niet leveren in zwart. De leverancier krijgt in week 10 2025 een nieuw assortiment en dan is het waarschijnlijk wel mogelijk (aldus de keukenzaak)
Geen idee, maar met zo'n vooruitzicht zou ik vragen of ze die na willen sturen. Bij ons is het een vrij simpel latje die je inkort en met een zelfklevende strip er op plakt. Dat zou je dan achteraf zelf kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-05 09:16
BeaVer88 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

Bij Kvik vertelde de verkoper ook dat Bora ondertussen passé is en er betere bestaan.

De AEG gaat max 70db luid en min 54db. De persoon in het AEG experience center heeft die gedemonstreerd en liet mij weten dat de kookplaat zelden op maximumstand hoort gezet te worden. De luidste stand is stiller dan mijn huidige vrijstaande afzuiging, dus in mijn geval een grote verbetering.
De kookzones van de bora hebben niet allemaal dezelfde kracht, terwijl dit bij de AEG wel zo is. Dus het maakt bij de AEG niet uit waar je wat zet, terwijl je grote kookpotten wel beter aan de ene helft zal willen zetten ipv de andere.
Ook de filters moeten niet zo vaak vervangen/gereinigd worden. Bora elk jaar, AEG om de 3 jaar.

Ik denk dat die de 3 factoren zijn die het belangrijkste zijn: Kookkracht, geluid en onderhoud.
Volgens de handleiding lijken de kookzones van de Bora X Pure wel zelfde vermogen te hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauldaytona
BeaVer88 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:31:
[...]

We hebben sinds 6 jaar een AEG inductieplaat, bevalt prima. erg fijn dat alle zones identiek zijn, en de regelaars direct bedienbaar zijn, niet eerst een zone kiezen, en dan pas de sterkte. Verschillende sterktes van zones is het kopieren van hoe een gasfornuis werkte, de regeling van gaspitten heeft niet zo'n groot bereik, dus maakten ze verschillende pitten. Met de 14 stappen + power van de AEG regel je van de kleinste tot grootste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaVer88
gdvm schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:23:
[...]

Volgens de handleiding lijken de kookzones van de Bora X Pure wel zelfde vermogen te hebben?
Volgens de site niet, raar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
BeaVer88 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:55:
[...]

Volgens de site niet, raar :)
De technische gegevens zijn misschien wat onduidelijk omschreven: de Bora X Pure levert 2100W op alle zones maar de voorste 2 hebben een turbostand van 3000W. Totaal kan 7600W continu geleverd worden. De kookzones zijn 23x23cm groot.
De AEG 8000 kan 2300W op alle zones leveren en heeft ook op alle zones een turbostand van 3200W. Totaal kan er 7350W geleverd worden. De zones zijn 21x21cm.
Het is zowel bij de Bora als de AEG niet zo dat je alle zones tegelijk op vol vermogen kunt zetten. In principe levert de Bora (bij een 3-fase aansluiting) meer vermogen, heeft deze grotere zones en is ook stiller.
Tot zover de theorie, of je verschil merkt tussen beiden is de vraag. Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee maar ik vermoed dat de iets grotere kookzones van de Bora een klein plusje zou kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 12:03
Hallo, mijn ouders zijn bezig met het vernieuwen van de keuken en zij hebben onderstaande apparatuur offerte gekregen. Zijn deze prijzen scherp?

KWT 6422 iG-1 Inbouwwijnklimaatkast Miele € 2.030,00
H 7440 BPX. Greeploze compacte oven Miele € 1.550,00
H 7440 BMX. Greeploze compacte oven met Miele € 1.550,00
KD 7724 E Active. Integreerbare koeldiepvriescombinatie Miele € 750,00
BORA S Pure inductiekookveld met ingebouwde Bora € 1.650,00
kookveldafzuiging - Recirculatie
G 5355 Vi XXL met een bestekmandje. Miele € 1.090,00
Vaatwasser
Foster spoelbak Ø38 rond stainless steel brushed, Artemide € 400,00
Quooker combi fushion round rosé coper. Quooker € 1.530,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:27
@tatata Die wijnklimaat kast van Miele is echt onzin, dat zei de verkoper zelfs tegen ons. Voor 900 euro heb je een alternatief, maar ok zie dat alleen maar Miele willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:09
alki schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:54:
@tatata Die wijnklimaat kast van Miele is echt onzin, dat zei de verkoper zelfs tegen ons. Voor 900 euro heb je een alternatief, maar ok zie dat alleen maar Miele willen hebben
Ik heb zo langzamerhand wel meer ongefundeerde uitspraken van keukenverkopers gehoord, om alles serieus te nemen. Wij moesten bijvoorbeeld echt naar een grotere koelkast dan 1.40 want die zouden snel uit de handel gaan. Maar Miele wist ons te melden dat dit niet waar was en zelfs 2 maanden later een opvolger van onze keuze op de markt zou komen.

En ik denk vooral dat de consument/koper zelf wel kan bepalen of iets zin of onzin is.

Even ingaand op de prijzen, ik denk dat de wijnkoelkast wel erg goedkoop is, tenzij er een tikfout is gemaakt. Of ze hebben de extra korting ergens anders in de keuken offerte gestopt.

De list prijs is namelijk 3389 Euro
Keukenloods vraagt 3050 Euro
Dan is 2030 Euro meer dan 30% korting, wat zelfs voor een grote inkooporganisatie veel korting is.

[ Voor 6% gewijzigd door eelco74 op 01-10-2024 16:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
alki schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:54:
Als de verkoper een Liebherr/Miele wijnklimaatkast vergelijkt met een budgetmerk van 900 piek dan zou ik er snel wegrennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-05 09:16
Blurk62 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

De technische gegevens zijn misschien wat onduidelijk omschreven: de Bora X Pure levert 2100W op alle zones maar de voorste 2 hebben een turbostand van 3000W. Totaal kan 7600W continu geleverd worden. De kookzones zijn 23x23cm groot.
De AEG 8000 kan 2300W op alle zones leveren en heeft ook op alle zones een turbostand van 3200W. Totaal kan er 7350W geleverd worden. De zones zijn 21x21cm.
Het is zowel bij de Bora als de AEG niet zo dat je alle zones tegelijk op vol vermogen kunt zetten. In principe levert de Bora (bij een 3-fase aansluiting) meer vermogen, heeft deze grotere zones en is ook stiller.
Tot zover de theorie, of je verschil merkt tussen beiden is de vraag. Ik heb er zelf geen enkele ervaring mee maar ik vermoed dat de iets grotere kookzones van de Bora een klein plusje zou kunnen opleveren.
Volgens https://www.bora.com/file...structions_nl_nl19034.pdf hebben zowel voorste kookzones als de achterste kookzones een turbostand van 3000W en een normaal vermogen van 2100W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaVer88
Blurk62 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:16:
[...]

Nu je het zegt, ik heb specificaties van de Bora verkeerd gelezen, mea culpa.
Ik kijk ook op de site bij de BoraXpure in matt afwerking en zie daar wel nergens iets staan van geluidsniveau, ofwel kijk ik er volledig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:02
Benieuwd naar jullie mening over het volgende, nieuwbouwwoning gekocht en vol op keukenjacht.

Gevoelsmatig was ik er eigenlijk wel uit qua indeling....maar ik weet dat een aantal straatgenoten voor een totaal andere oplossing gaan. Dat brengt mij aan het twijfelen, welke indeling zouden jullie voor gaan in onderstaand huis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IOQJ1Y9IatR4diofq22jcDvlIa8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ptc5nz5sXlnBfvbRN2F5YXeS.png?f=fotoalbum_large

Het raam aan de voorzijde zit op 64cm hoogte, keuken voor het raam plaatsen is dus geen oplossing...In combinatie met de diverse deuren maakt dat de indeling best lastig.

must haves:
losse bakoven en combi-magnetron
90cm kookplaat
voldoende werkruimte
veel lades

won't haves:
barretjes
wijnkoelers

spoiler: indeling varianten in spoiler om beinvloeding te voorkomen
Zelf heb ik een (omgekeerde) L met schiereiland in laten tekenen. "beenlengte" 320 en schiereiland "voet"
220x95. Twee hoge kasten bij de trapkast en het schiereiland is dan ongeveer tot gelijke hoogte doorgetrokken de kamer in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23vo2MJtYyahSYlFcYNxA7rPAhw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0BrWkBGvtGiaNlGewqDRQtqA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2j6uxitstRB-2xPkE5m1zEDzCEU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GLolChIsSgHv51LF9Lqy9TJr.png?f=user_large

Aantal straatgenoten gaan voor een kookeiland in het midden van bijvoorbeeld 260x100/300x100 en 300 tegen de lange muur. Varianten gezien met zowel koken als spoelen op het eiland als met spoelen in een nis tegen de muur. Eethoek naar de voorzijde en dan de deur naar de hal andersom laten draaien of vervangen door een schuifdeur.

(gespiegeld) voorbeeld met 300x100 eiland
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nCJq1AGZXPR4BjM3fdZnakEmCdg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5Jd2DHjnf9ZdfjUxwuHsxa0y.png?f=user_large

300 lijkt erg krap te worden of je moet het wel heel ver de woonkamer in schuiven, op 260 wil je niet koken en spoelen dus ik zou dan denk ik voor spoelen in een nis gaan tegen de muur.

Eethoek voor lijkt mij erg leuk, meer licht en gezelliger. Echter is de keuken wel een groot blok waar je omheen moet naar de woonkamer en zal ook erg zichtbaar zijn vanuit de woonkamer. Ook is het niet leuk om vanaf je kookeiland alsnog tegen een blinde muur/deuren aan te kijken.

Benieuwd waar jullie voor zouden gaan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
nooberke schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:30:
Benieuwd naar jullie mening over het volgende, nieuwbouwwoning gekocht en vol op keukenjacht.

Gevoelsmatig was ik er eigenlijk wel uit qua indeling....maar ik weet dat een aantal straatgenoten voor een totaal andere oplossing gaan. Dat brengt mij aan het twijfelen, welke indeling zouden jullie voor gaan in onderstaand huis:
[Afbeelding]

Het raam aan de voorzijde zit op 64cm hoogte, keuken voor het raam plaatsen is dus geen oplossing...In combinatie met de diverse deuren maakt dat de indeling best lastig.

must haves:
90cm kookplaat
voldoende werkruimte
veel lades

won't haves:
barretjes
wijnkoelers

Zelf heb ik een (omgekeerde) L met schiereiland in laten tekenen. "beenlengte" 320 en schiereiland "voet"
220x95. Twee hoge kasten bij de trapkast en het schiereiland is dan ongeveer tot gelijke hoogte doorgetrokken de kamer in.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aantal straatgenoten gaan voor een kookeiland in het midden van bijvoorbeeld 260x100/300x100 en 300 tegen de lange muur. Varianten gezien met zowel koken als spoelen op het eiland als met spoelen in een nis tegen de muur. Eethoek naar de voorzijde en dan de deur naar de hal andersom laten draaien of vervangen door een schuifdeur.

[Afbeelding]

300 lijkt erg krap te worden of je moet het wel heel ver de woonkamer in schuiven, op 260 wil je niet koken en spoelen dus ik zou dan denk ik voor spoelen in een nis gaan tegen de muur.

Eethoek voor lijkt mij erg leuk, meer licht en gezelliger. Echter is de keuken wel een groot blok waar je omheen moet naar de woonkamer en zal ook erg zichtbaar zijn vanuit de woonkamer. Ook is het niet leuk om vanaf je kookeiland alsnog tegen een blinde muur/deuren aan te kijken.

Ik zou gaan voor de optie die je zelf al bedacht had. Dat is een mooie oplossing aangezien het raam zo laag zit en het is ook wel prettig om met je gezicht richting de kamer te koken.

De eilandopstelling zou ik niet doen omdat het in de keuken soms best wel een rommeltje kan worden en dat zie je dan vanuit alle posities. Als je op de bank in de woonkamer ligt of aan de eettafel zit. Dat zou ik persoonlijk niet zo prettig vinden. Als je toch voor die opstelling kiest zou ik de haldeur vervangen door een schuifdeur waardoor er iets meer ruimte ontstaat om te zitten aan de eettafel want die ruimte is nu wel erg klein.

Als je voor jouw eigen ontwerp kiest zou je kunnen overwegen om de hoge kastenwand nog wat verder door te trekken zodat die over de deur van de trapkast heen gaat. Je kan dan door de kastenwand naar de trapkast. Dat kan een leuk effect geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
nooberke schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:30:

[Afbeelding]

must haves:
90cm kookplaat
voldoende werkruimte
veel lades

won't haves:
barretjes
wijnkoelers

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het voorstel dat je al hebt uitgewerkt is een prima opstelling.
Zou de 'voet' wel korter maken iets bredere doorloop is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:36
Perfect zoals je zelf bedacht hebt.

Eten in de kleine ruimte voor is echt krap.
Doorloop bij keuken-eiland is ook veeeel te krap

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pukkie100
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-01 15:16
Hier een oude keuken Die ik wil laten vervangen.
Nu een L-keuken. Dat wil ik graag zo houden.
Ik zie hier allemaal grote keukens verschijnen. Hier dus een kleine, dichte keuken met veel deuren en een tafel waar we aan eten.

Onder het raam hebben we genoeg ruimte. Naast de deur naar buiten wil ik ongeveer 25 cm vrij houden.
Liefst een inductiekookplaat van 80 cm. Eerst gedacht geen afzuiging in de kookplaat maar nu lijkt me dat toch wel handig. Maar daar kan dan geen solo oven onder. (denk ik) Anders zo'n vlakscherm afzuigkap. Afvoer naar buiten is mogelijk. Geen schouw afzuigkap. Dat vind ik helemaal niets.
1 hoge kast voor de koelkast. Diepvries is niet nodig. Oven onder de koelkast zie ik nergens.(is dat mogelijk?) Dan zou de oven boven de koelkast moeten. De koelkast wil ik liefst 122 cm hoog. Maar dan staat de oven voor mij te hoog.
Oven met telescooprails,zodat dit gemakkelijker schuift omdat de oven laag staat

Ruimte 2,60 hoog. Kastjes wil ik tot ongeveer 230/240 cm hoog.

Zoveel als mogelijk ladekastjes. Geen hoekkast. Eventueel keukenboiler in de loze kast. (is dat mogelijk? ergens gelezen dat die onder de kraan moet komen)
Ik heb nog geen keukenzaak bezocht. Wil eerst hier wat ideeen opdoen.

Zelf al zitten stoeien. 1 bovenkastje kreeg ik er niet in geplaatst. Naast de hoge kast (in de hoek rechtsonder) Spoelkast misschien naar 60 cm.

Niet teveel poespas. Wel goede apparatuur en lak frontjes.
Bij keukenkastenfabriek ook zitten puzzelen. Lukte ook niet echt.

Iemand die mij kan helpen met de indeling ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1Zj8rtF_2T_3lkaEZH3sDyK1Go=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p88yxWVQ8PIkOWcNikqoNiX2.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLLWR-L10vI3u-rdLGpWvVeyCIA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CZc1ZgKkuluqsvhVUrcTDwT2.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
gdvm schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

Volgens https://www.bora.com/file...structions_nl_nl19034.pdf hebben zowel voorste kookzones als de achterste kookzones een turbostand van 3000W en een normaal vermogen van 2100W.
Je hebt helemaal gelijk. Ook 4x turbostand dus, net als de AEG. Als ik even snel bij Miele kijk, zie ik trouwens ook 2100W en 3000W. Die turbostand is volgens mij helemaal niet zo boeiend. Het pannetje pasta zet je op met kokend water uit de Quooker en verder is koken geen wedstrijd van welke pan het snelste heet is.
Pagina: 1 ... 481 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1