Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:41
Frieda schreef op woensdag 18 september 2024 @ 01:05:
Ik word helemaal gek van alle keukenontwerpen en keukenboeren, niks is helemaal wat ik zoek. Of geen goede kleur, of geen geschikt werkblad, of ik moet ineens AEG apparatuur afnemen en niks anders, etc etc. Ik denk dat ik eens bij een interieurbouwer wil gaan praten, maar dan liefst wel eentje die ook buiten de standaard met mij mee kan denken en zowel een keuken kan bouwen als meubels voor het woon- en werkgedeelte van mijn kamer zodat het een mooi geheel kan worden. heeft iemand een tip voor een interieurbouwer in omgeving Amsterdam/Utrecht? mag ook in PM :)
Ik begon elk gesprek bij de keukenzaken met “de apparatuur heb ik al gekocht” (of dat nu waar was of niet, gaat ze niets aan), dan hoef je die discussie niet te voeren. Uiteindelijk wordt onze keuken toch ook door een interieur bouwer gemaakt, heel blij mee. Niet in jouw regio helaas.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Toke_gt schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:39:
[...]

Misschien is het beter je speurtocht op te splitsen? Eerst een goed ontwerp, daarna iemand die het voor je
bouwt en ondertussen kijk je naar gewenste apparatuur. Dat kan wel alles-op-een-adres, maar keukenverkopers werken meestal met standaard concepten en pakketten. Dat past niet bij iedereen zoals je hebt gemerkt.
Dus begin bij het begin, wat zijn voor jou prioriteiten voor de indeling, hoe ziet je plattegrond eruit? Kunnen we je daarbij helpen?
daar ben ik hier al heel goed mee geholpen, heb paar maanden terug een Ikea planner linkje hier gepost met de ruimte en de wensen! :) en de apparatuur ben ik ook al uit inmiddels. dus nu tijd voor de rest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07 15:50
Frieda schreef op woensdag 18 september 2024 @ 01:05:
(...) heeft iemand een tip voor een interieurbouwer in omgeving Amsterdam/Utrecht? mag ook in PM :)
Niet helemaal op koers, maar misschien is het toch wat: Rijksen in Maurik kunnen alles zelf maken naar wens.
https://www.speciaal-timmerwerk.nl/

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-07 11:38
Thomg schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:14:
[...]

Ik ben gisteren naar Ihre Kuchen geweest en eerlijk gezegd ben ik wel een beetje teleurgesteld. De showroom stond vol met Nxt125 keukens met "echte" keukenbladen. Zelf heb ik daar totaal geen oren naar waardoor we al heel snel overgingen naar een Schuller keuken. Zij hebben nul voorbeeldkeukens hiervan waardoor ik ook geen inspiratie kon opdoen.
Verder was het assortiment Schuller werkbladen en frontjes zeer gelimiteerd, na een korte google was al snel duidelijk dat een erg groot deel van het aanbod werkbladen niet bij hun op voorraad lag (zo'n 30 a 40% als ik het even uit de losse mouw doe).

Wel als voordeel dat er wel echt werd nagedacht over keuzes, de verkoper ging ook mee in de looks (hoe symmetrisch is de keuken, oogt het rustig, dat soort dingen) waar Nolte eigenlijk niet mee probeerde te denken at all.

De offerte moet nog komen, maar tenzij ze echt ver onder de prijs van Budgetplan en Nolte zitten (15k ex installatie) lijkt dit me niet dat hem word.

Vandaag ga ik nog langs bij Budgetplan en kijken wat we kunnen regelen. Ik ga wel proberen een keuken te doen zonder apparatuur, ik merk dat ik veel nieuwe dingen op het oog heb die nu nog erg duur zijn en in de toekomst flink zullen zakken.

Zie bijvoorbeeld aanbod AEG SaphirMatt in NL en in DE.
https://www.aeg.de/kitche...?Facet_DE_SaphirMatt=True
https://www.aeg.nl/kitche...et_BLX_HO_SaphirMatt=True
Op mijn shortlist voor de inductiekookplaten met ventilatie staan nog 2 namen, toevallig ook deze:
- Siemens EX877NX68E voor 2399
- AEG NCP84C01CZ, kwam die toevallig hier goedkoop tegen.

Moet nog een definitieve keuze maken. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:43
Frieda schreef op woensdag 18 september 2024 @ 10:48:
[...]

daar ben ik hier al heel goed mee geholpen, heb paar maanden terug een Ikea planner linkje hier gepost met de ruimte en de wensen! :) en de apparatuur ben ik ook al uit inmiddels. dus nu tijd voor de rest!
Ah ok, ik herinnerde me ook wel dat je hier geweest was, maar niet precies met welke vraag.
Dan dus inderdaad met je ideale indeling naar een interieurbouwer, óf een keukenleverancier die alleen de kasten en werkblad levert. Bestel je zelf de apparatuur.
Zo heb ik dat ook gedaan, want ik wilde per se bepaalde apparatuur die de keukenboer niet leverde. Was totaal geen probleem. En leverancier van de apparatuur kan deze ook voor je installeren en aansluiten voor zover je dat niet makkelijk zelf kunt. Het kost vooral meer tijd doordat het meer uitzoekwerk is, maar het is niet eens altijd duurder, integendeel.
Er zitten veel interieurbouwers in Utrecht en omgeving, maar ik zou me daar niet door laten beperken. In dit topic staan wel wat voorbeelden en ervaringen. Volgens mij werken veel interieurbouwers door het hele land en kunnen ze ook bij je thuis komen om materialen etc te laten zien, je hoeft niet naar een showroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:20

Thomg

Aww yiss

Pieter2 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:05:
[...]

Op mijn shortlist voor de inductiekookplaten met ventilatie staan nog 2 namen, toevallig ook deze:

Ik raad je aan ze eerst te proberen tot je overgaat naar aanschaf.
Volgens mijn vriend was de Bora Pure X bijv. veel beter dan de Siemens qua geluid. De AEG heeft hij niet getest. Om deze reden wijkt hij af van een all-Siemens keuken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:09
martinus83 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:35:
In onze keuken hebben we twee Bosch 60 cm hoge ovens geplaatst waaronder een combi oven.

Eerder las ik dat mensen bang waren, of de ervaring hadden dan de magnetron functie van een 60 cm oven slechter werkt dan die van een 45 cm versie.

Onze ervaring is andersom, en dan heb ik over het vergelijk van een oude oven met een nieuwe

Elke ochtend ontbijt, brood ontdooien gaat sneller en melk opwarmen ook.

Schaaltje melk
Bosch 2006, 900 watt, 60 seconden
[Afbeelding]

Bosch 2024, 800 watt, 50 seconden
[Afbeelding]

Idem met brood ontdooien.
Ik weet het karig vergelijk en gaat om luttele seconden maar eerder verhalen van tijd verdubbelen is hier niet ter sprake
Wij hebben sinds kort dezelfde oven, maar dan van Siemens en ik deel die ervaring. Komend van een combi magnetron naar deze 60cm combi oven merk ik geen verschil in opwarmtijd. Ik vind het alleen vervelend dat je de metalen bakplaat niet in de oven mag laten zitten bij gebruik van de magnetron functie. In onze combi magnetron zat een glazen plaat die wel in de oven kon blijven. Die glazen plaat is overigens wel na te bestellen.

Dikke tip is trouwens de air fryer bakplaat (bakplaat met gaatjes). Ideaal met groenten, aardappelpartjes, of ovenfriet die je rondom knapperig wilt krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Eddo op 18-09-2024 12:04 ]

• ThaAresX
  • Laatst online: 24-07 08:19
Even een interesse vraag. Je ziet tegenwoordig veel kookplaten met ingebouwde afzuiging. Ik heb hier altijd mijn vraagtekens over de efficientie en daadwerkelijk goede werking ervan. Stoom/rook/dampen hebben toch natuurkundig de neiging om naar boven te gaan, de afzuiging moet dan toch extra moeite doen om dit naar beneden te krijgen?

Verdere vraag, hoe zit het met de motor en overige onderdelen van de afzuiging, betekent dit dat je dan een onderkastje kwijt bent?

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:41
ThaAresX schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:23:
Even een interesse vraag. Je ziet tegenwoordig veel kookplaten met ingebouwde afzuiging. Ik heb hier altijd mijn vraagtekens over de efficientie en daadwerkelijk goede werking ervan. Stoom/rook/dampen hebben toch natuurkundig de neiging om naar boven te gaan, de afzuiging moet dan toch extra moeite doen om dit naar beneden te krijgen?
Klopt. Daar staat echter tegenover dat de afzuiging zo veel dichter op de pannen zit dat dit op zich toch goed werkt.
Verdere vraag, hoe zit het met de motor en overige onderdelen van de afzuiging, betekent dit dat je dan een onderkastje kwijt bent?
Niet een hele onderkast, maar wel een deel. Het kost je ook gewoon een pit. (Normaal kun je op dat formaat kookplaat 5 pannen kwijt en nu maar 4 van het zelfde formaat).

Omdat we toch naar buiten willen afzuigen en graag 5 volwaardige pitten wilden, hebben wij toch gekozen voor een traditionele afzuigkap. Naar buiten kan ook met kookplaat afzuiging trouwens, alleen niet in onze situatie.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@ThaAresX

- De afzuiging zit bij een kookplaat met afzuiging veel dichter bij de pannen dan bij een afzuigkap, tenzij je een wel heel hoge pan hebt. :P Je ziet alle dampen direct de afzuiging in gaan.
- Omdat de afzuiging bij de pannen zit, zit je niet met je hoofd in de dampen en niet met je oren vlakbij de motor van de afzuiging. Dit is allebei prettig: minder fijnstof/damp je neus in, minder herrie je oren in.

Kortom, het werkt zeer goed.

• Cap
  • Niet online

Cap

Mr. Eddo schreef op woensdag 18 september 2024 @ 12:01:
[...]

Wij hebben sinds kort dezelfde oven, maar dan van Siemens en ik deel die ervaring. Komend van een combi magnetron naar deze 60cm combi oven merk ik geen verschil in opwarmtijd. Ik vind het alleen vervelend dat je de metalen bakplaat niet in de oven mag laten zitten bij gebruik van de magnetron functie. In onze combi magnetron zat een glazen plaat die wel in de oven kon blijven. Die glazen plaat is overigens wel na te bestellen.

Dikke tip is trouwens de air fryer bakplaat (bakplaat met gaatjes). Ideaal met groenten, aardappelpartjes, of ovenfriet die je rondom knapperig wilt krijgen.
Glazen bakplaat heb ik meteen (in de aanbieding €39) bijbesteld, dan kan je zorgeloos magnetronnen. Ook een extra rooster bijbesteld (€25), en de decorstrip voor onder de oven (€27) zodat je niet tegen de voetjes aan zit te kijken. Bosch en Siemens hebben afwisselend aanbiedingen op hun site, de accessoires zijn hetzelfde. Dus check regelmatig beide sites + overige witgoed sites.

Die air fryer bakplaat daar heb ik over getwijfeld, misschien toch een proberen. Gebakken aardappels / friet begrijp ik, maar voor welke groente is het precies ideaal om het knapperig te bakken (maar niet droog)?

Hier trouwens van 21 jaar oude Bosch gourmet compacte oven met magnetron (800w) naar 2024 Bosch accent line compacte oven met magnetron (900w). Beide voldoen voor ons prima wbt magnetron.

De nieuwe is misschien ietsje sneller maar ik heb de boost stand standaard uit staan, dus 600w vermogen, en dan werkt ie quasi hetzelfde als de oude. Ik heb niet standaard de boost stand aan omdat het magnetron element (buis en inverter) het 't minst leuk vinden om een vrijwel lege ruimte te magnetronnen ivm magnetronstralen die terug reflecteren in het element (ipv in het voedsel). En er staat vaak alleen maar een kopje melk of 2 sneetjes bevroren brood in. Heel veel maakt het toch niet uit, want die boost functie doet het toch maar kort, handleiding:
Het maximale magnetronvermogen
"Boost" is niet bedoeld voor het verwarmen van ge-
rechten. Ter bescherming van het apparaat wordt het
maximale vermogen van de magnetron gedurende de
eerste minuten trapsgewijs tot 600 W gereduceerd. Het
maximale vermogen is na een afkoelperiode weer be-
schikbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 18-09-2024 19:04 ]

• Cap
  • Niet online

Cap

Thomg schreef op woensdag 18 september 2024 @ 11:58:
[...]

Ik raad je aan ze eerst te proberen tot je overgaat naar aanschaf.
Volgens mijn vriend was de Bora Pure X bijv. veel beter dan de Siemens qua geluid. De AEG heeft hij niet getest. Om deze reden wijkt hij af van een all-Siemens keuken.
Geluid was voor jij ook belangrijk, getwijfeld maar toch maar voor de Bora gegaan. Hoe de AEG's het doen op dat vlak weet ik niet, Novy zou ook een goede optie kunnen zijn.

• BeaVer88
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-10-2024
[...]

Ik ga zelf voor die van AEG in saphirematt. Ik heb hem aan het werk gezien en gehoord. Echt stiller dan ik had gedacht en zuigt ook goed af.
Nog een voordeel is ook dat elke zone even krachtig is, wat niet zo is bij de Bora en ook de filters moet je een pak minder snel vervangen.

Over de Siemens weet ik niets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
Cap schreef op woensdag 18 september 2024 @ 13:39:
[...]

Die air fryer bakplaat daar heb ik over getwijfeld, misschien toch een proberen. Gebakken aardappels / friet begrijp ik, maar voor welke groente is het precies ideaal om het knapperig te bakken (maar niet droog)?

[...]
Bijvoorbeeld: Spruitjes halveren, even marineren in een beetje olijfolie met kruiden naar keuze en dan roosteren. Kan ook in een gewone bakplaat, maar met de airfryer plaat worden ze nog wat mooier rondom bruin. Wel een bakplaat eronder plaatsen om druppels op te vangen.

Maar nu weer terug on topic naar keukenkastjes, apparatuur en verkopers.... ;)

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-07 10:42
Wij gaan komend weekend de kleuren vaststellen voor de keuken.

Wij twijfelen nog over het composieten blad: klopt het dat je op een licht blad minder snel (vocht)vlekken ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-07 11:38
BeaVer88 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:15:
[...]

Ik ga zelf voor die van AEG in saphirematt. Ik heb hem aan het werk gezien en gehoord. Echt stiller dan ik had gedacht en zuigt ook goed af.
Nog een voordeel is ook dat elke zone even krachtig is, wat niet zo is bij de Bora en ook de filters moet je een pak minder snel vervangen.

Over de Siemens weet ik niets.
Consumentenbond test wees de siemens als beste aan, dus vandaar dat daar mijn voorkeur naar uit ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NatalieF
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-07 23:08
[...]

Ik heb de Siemens plaat nu ca 3 jaar en ben er erg tevreden mee! Vooral de flex zones zou ik echt niet zonder willen, geluid valt mee, de afzuiging staat bij ons altijd op auto stand en dat gaat prima. Bevalt zo goed dat we voor de nieuwe keuken in ons nieuwe huis weer dezelfde hebben besteld.

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-07 22:34

• KJLOENS
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09-2024
Ben al een tijd veel aan het meelezen op het forum en we hebben inmiddels veel keukenzaken bezocht. Uiteindelijk komen wij bij keukenstudio Dordrecht het best uit, meteen de beste prijs, meteen geoffreerd met mooie kwalitatieve apparatuur. Ik ben met name benieuwd wat jullie van het ontwerp vinden en of we geen zaken over het hoofd zien. Daarbij ook benieuwd of jullie de prijs concurrerend vinden.

We hebben een combi oven en stoomoven uit de Siemens iq700 lijn, een mooie wijnklimaatkast, 2 koelvriescombinaties uit de iq500 lijn een xxxl vaatwasser en inductiekookplaat met afzuiging uit de iq300 lijn en een Quooker met groot reservoir. De keuken zelf is van Ballerina en het blad is dun kunststof (top core).

Geoffreerde prijs is 22.000,-.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3Gb0FeOf6vrVGXHvk3nj4-CN1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aohRyMMGlNnf6lwAUav7okcg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WuDm24lOLJVU9ahqtF01b2KdBNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZsHwLWJ8rtdUw28zUBCRXiiy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HUCIihnSP5CEeAB6l-uvMiw9ahM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTTpCSjlOuW5lksp743cnKeK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door KJLOENS op 19-09-2024 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06 19:20
KJLOENS schreef op donderdag 19 september 2024 @ 20:09:
Ben al een tijd veel aan het meelezen op het forum en we hebben inmiddels veel keukenzaken bezocht. Uiteindelijk komen wij bij keukenstudio Dordrecht het best uit, meteen de beste prijs, meteen geoffreerd met mooie kwalitatieve apparatuur. Ik ben met name benieuwd wat jullie van het ontwerp vinden en of we geen zaken over het hoofd zien. Daarbij ook benieuwd of jullie de prijs concurrerend vinden.

We hebben een combi oven en stoomoven uit de Siemens iq700 lijn, een mooie wijnklimaatkast, 2 koelvriescombinaties uit de iq500 lijn een xxxl vaatwasser en inductiekookplaat met afzuiging uit de iq300 lijn en een Quooker met groot reservoir. De keuken zelf is van Ballerina en het blad is dun kunststof (top core).

Geoffreerde prijs is 22.000,-.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou hier zelf concessies gaan doen aan wat je wil. Ik vind het erg veel gepropt in 1 keuken aan apparatuur. De apparatuurwand welke volledig doorloopt in de hoek lijkt me erg massaal.
Dus ik zou me toch afvragen of je 2 koelvriescombi's nodig hebt of wellicht 1 van de ovens kan missen of de wijnklimaatkast? Daarnaast ben ik geen fan van een kunststof blad gezien dat niet tegen hitte kan.

Wij hebben een vergelijkbare ruimte (al is onze U 2.75 breed) en hebben het volgende gekozen. Meer kasten dan dit zou ik dan ook niet doen. Je zou dan nog kunnen kiezen om op onze plaats van de koffiehoek/ladekast de wijnklimaatkast te doen als je daar erg aan gehecht bent. Je kan dan eventueel de grote vriezer en grote koelkast vervangen door 2 koelvriescombi's als je ook graag die keuze wil.

Meer zou ik persoonlijk niet doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJLOENS
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09-2024
PrixV schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 01:16:
[...]

Ik zou hier zelf concessies gaan doen aan wat je wil. Ik vind het erg veel gepropt in 1 keuken aan apparatuur. De apparatuurwand welke volledig doorloopt in de hoek lijkt me erg massaal.
Dus ik zou me toch afvragen of je 2 koelvriescombi's nodig hebt of wellicht 1 van de ovens kan missen of de wijnklimaatkast? Daarnaast ben ik geen fan van een kunststof blad gezien dat niet tegen hitte kan.

Wij hebben een vergelijkbare ruimte (al is onze U 2.75 breed) en hebben het volgende gekozen. Meer kasten dan dit zou ik dan ook niet doen. Je zou dan nog kunnen kiezen om op onze plaats van de koffiehoek/ladekast de wijnklimaatkast te doen als je daar erg aan gehecht bent. Je kan dan eventueel de grote vriezer en grote koelkast vervangen door 2 koelvriescombi's als je ook graag die keuze wil.

***members only***
Dit is exact onze afweging nu. We zijn de zoektocht naar een keuken begonnen met de wens om meer ruimte. Gezin, vaak grotere groepen eters. Een extra oven en koelvriescombinatie en veel aanrechtblad waren daarom eisen. De wijnkoeler is voor het leuke. Die schrappen, levert qua configuratie alleen niet veel op. We houden dan 4 hoge kasten. Het voordeel is dat het beeld vanuit de woonkamer nu heel rustig is (lage kasten, geen afzuigkap oid). Daar staat wel een hoge wand met veel apparatuur tegenover. Ik twijfel zelf ook nog of ik dat juist wel mooi robuust of druk vind. Het is voor ons in elk geval wel heel praktisch.

Topcore hebben we niet eens alleen omwille van de prijs gedaan, maar ook omwille van het stootgevoelige van composiet. Uit ervaring (scheuren/barsten 🫢) weet ik dat composiet ook niet houdt van hete pannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:34
KJLOENS schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:51:
[...]

Dit is exact onze afweging nu. We zijn de zoektocht naar een keuken begonnen met de wens om meer ruimte. Gezin, vaak grotere groepen eters. Een extra oven en koelvriescombinatie en veel aanrechtblad waren daarom eisen. De wijnkoeler is voor het leuke. Die schrappen, levert qua configuratie alleen niet veel op. We houden dan 4 hoge kasten. Het voordeel is dat het beeld vanuit de woonkamer nu heel rustig is (lage kasten, geen afzuigkap oid). Daar staat wel een hoge wand met veel apparatuur tegenover. Ik twijfel zelf ook nog of ik dat juist wel mooi robuust of druk vind. Het is voor ons in elk geval wel heel praktisch.

Topcore hebben we niet eens alleen omwille van de prijs gedaan, maar ook omwille van het stootgevoelige van composiet. Uit ervaring (scheuren/barsten 🫢) weet ik dat composiet ook niet houdt van hete pannen.
Topcore en composiet schelen qua hittebestendigheid nauwelijks van elkaar. Wij hadden eerst evora quartz als blad in gedachten, maar met het laatste ontwerp werd het blad 3 meter 34 en dat is te lang voor evora quartz. Topcore is heel fraai met greeploze keukens, het dunne blad zweeft dan mooi boven de onderkasten. En ondanks het dunne blad is vlakinbouw gewoon mogelijk.

Wat ik wel nog naar zou kijken of je de kookplaat niet wat verder van de hoek af kan plaatsen, dan creëer je aan beide kanten van de kookplaat aflegruimte.

De prijs is denk ik niet heel gek, je kunt er voor kiezen om je leverancier tot op de laatste euro uit te knijpen. Maar handel is elkaar ook wat gunnen, stel dat er wat mis gaat met plaatsen of leveren, dan is een goede relatie goud waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecloos
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20-06 11:51
Iemand ervaring met het snel opwarmen van bevroren fruit in een stoomoven? Wij gaan in onze nieuwe keuken voor een stoomoven ipv een combioven met magnetron. Magnetron gebruiken we vrijwel nooit, enkel om in de ochtend snel wat bevroren fruit te ontdooien. Kan dat ook binnen enkele minuten met een bepaalde stoomfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 15:54
Ecloos schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:06:
Iemand ervaring met het snel opwarmen van bevroren fruit in een stoomoven? Wij gaan in onze nieuwe keuken voor een stoomoven ipv een combioven met magnetron. Magnetron gebruiken we vrijwel nooit, enkel om in de ochtend snel wat bevroren fruit te ontdooien. Kan dat ook binnen enkele minuten met een bepaalde stoomfunctie?
alles wat boven de 0 graden word ontdooit je fuit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:43
Gesneden kleine stukken fruit (de pakjes van de supermarkt uit de vrieskast) ontdooi ik door ze gewoon onder warm water af te spoelen of in een bakje warm water te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecloos
  • Laatst online: 20-06 11:51
alki schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:51:
[...]

alles wat boven de 0 graden word ontdooit je fuit :*)
Ja maar het gaat natuurlijk om de snelheid ;) Die extra minuutjes in de ochtend zijn natuurlijk aardig wat waard. Nu snap ik dat de 1 min die het een magnetron kost niet haalbaar is, maar hoeveel is het dan? 3 min? 5 min? 20 min?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-07 13:38
PrixV schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 01:16:
[...]

***members only***
Mooie keuken! Wij zijn bezig met het uitzoeken van een heeel vergelijkbare keuken, alleen met 1 hoge kast minder omwege de ruimte. Ook mooi dat je wasbak in het midden zit.

De kastjes recht en links van je wasbak, hoe zijn die ingericht? Met Le mans kasten, open, planken of laden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:21

Boost9898

www.brambenik.nl

Ja, je kunt bevroren fruit (snel) ontdooien in een stoomoven. Gebruik de ontdooifunctie of zet de oven op een lage temperatuur, rond de 50-60°C, en stoom het fruit een paar minuten. Het gaat misschien niet zo snel als in de magnetron, maar het werkt prima en het fruit blijft lekker.

Canon body: EOS R5
Canon lens: RF 24-70 f/2.8 L | EF 70-200mm f/2.8 L | EF 100mm f/2.8 IS Macro L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07 16:57
eelco74 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:48:
[...]

Topcore en composiet schelen qua hittebestendigheid nauwelijks van elkaar. Wij hadden eerst evora quartz als blad in gedachten, maar met het laatste ontwerp werd het blad 3 meter 34 en dat is te lang voor evora quartz. Topcore is heel fraai met greeploze keukens, het dunne blad zweeft dan mooi boven de onderkasten. En ondanks het dunne blad is vlakinbouw gewoon mogelijk.
Wij hebben gekozen voor Dekton in kleur REM, wij krijgen een blad van 3,35 meter aan één stuk. Andere kleuren zijn ook beschikbaar in jumbo formaat.
https://www.cosentino.com/nl-nl/kleuren/dekton/rem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 14:08
Thomg schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:41:
[...]

Net bij Budgetplan geweest en dat ging echt veel beter. Ik heb netjes een prijs gekregen voor de keuken en voor het apparatuur zelf. De keuken zelf was iets onder de 14k, apparatuur iets over de 7k.
In offerte heb ik afgedwongen dat ik zelf tot afroep mag kiezen welke apparatuur ik wil. Via budgetplan of niet. Kan ik dus in de maanden voor oplevering al de markt in de gaten houden voor b-stock et al.

De prijs van de keuken zelf is dan wel "locked", maar de verkoper zei dat dat vooral in mijn voordeel was omdat prijzen voor keukens meer stijgen dan dalen. Hoe waar dat is weet ik niet, maar ik heb zelf niet echt inzicht op de prijzen voor de keuken zelf.

Tenzij Ihre kuchen met een killer deal komt of Nolte ineens heel veel water bij de wijn wilt doen lijkt dit het wel te worden.

[...]

Misschien interessant, bij budgetplan werd me verteld dat deze
https://www.budgetplan.nl/aeg-ncp84c01cz-actie
Bij hun 2300 kost. Het lijkt erop dat echte prijzen erg grof genomen ongeveer de helft van de adviesprijs zijn. Soms nog wat minder.
Bij open doos of beschadigde doos kan het voor ~1500 weggaan werd met verteld.
Ja ieder zo zijn zaak die past bij de wensen denk ik maar ik ben bij zo'n 10 zaken geweest en Ihre was wel echt de top en kan het alleen maar aanraden.
Heb wel alleen naar Next125 gekeken dus de rest kan ik niet beoordelen maar koop bij de volgende verhuizing mijn keuken ook daar. Prijzen zijn vergeleken met de rest voor Next125 iig goed. Zijn ook niet gericht op alleen maar winst en willen je gewoon de mooiste keuken geven waar je blij mee bent heb ik het gevoel.

Vrijdag plaatsing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackisgek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:08
Sinds vorig jaar januari hebben wij een nieuwe keuken met Pelgim apparatuur. In anderhalf jaar tijd is onze COM316GLS al drie keer kapot gegaan en vervangen. Los daarvan maakt hij een enorme herrie (ventilator blaast heel hard) als hij in bedrijf is (zowel oven als magnetron), zo erg dat we de TV harder moeten zetten als de oven aan staat.

Nu zijn we zover dat we de oven eruit gooien en een nieuwe gaan kopen. Daarvoor kijk ik naar de
Bosch HMG936AB1.

Zijn er Tweakers die ervaringen kunnen delen over deze combi-magnetron wat betreft geluid? Is het ventilatorgeluid erg aanwezig? Ik weet dat het erg subjectief is, maar toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 13:13
Jackisgek schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:59:
Sinds vorig jaar januari hebben wij een nieuwe keuken met Pelgim apparatuur. In anderhalf jaar tijd is onze COM316GLS al drie keer kapot gegaan en vervangen. Los daarvan maakt hij een enorme herrie (ventilator blaast heel hard) als hij in bedrijf is (zowel oven als magnetron), zo erg dat we de TV harder moeten zetten als de oven aan staat.

Nu zijn we zover dat we de oven eruit gooien en een nieuwe gaan kopen. Daarvoor kijk ik naar de
Bosch HMG936AB1.

Zijn er Tweakers die ervaringen kunnen delen over deze combi-magnetron wat betreft geluid? Is het ventilatorgeluid erg aanwezig? Ik weet dat het erg subjectief is, maar toch...
Wij hebben sinds 1.5jr de compactere CMG976KB1, en zijn erg tevreden met het apparaat.
Het lijkt er wel op dat sinds de laatste update de werking van de magnetron een klein beetje achteruit is gegaan, maar kan hier (nog) geen vinger op liggen waar dit precies aan ligt (is dit door de ingestelde favoriet bv).
De hoeveelheid geluid van de magnetron is na onze verhuizing (en nu met een open keuken) nog steeds erg meegevallen. Natuurlijk hoor je het apparaat wel, maar dat is (ook) bij het gebruik van (b.v.) de hetelucht oven functie.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bosch HMG936AB1.

Ja die heb ik (de AB1S dan, met rail), en ja het ventilatorgeluid is erg aanwezig. :) Zowel bij de oven als de magnetron functie.

Maar HOE storend het geluid is, dat hangt ook erg af van het soort geluid en is inderdaad erg subjectief.

Wat je het beste kunt doen is naar het BSH Experience Center in Hoofddorp gaan, of een andere winkel waar ze hem hebben staan in de showroom, en hem laten uitproberen. Neem vooraf even contact op het met BSH experience center of dit mogelijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 00:20

Thomg

Aww yiss

iasix schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 13:55:
[...]

Ja ieder zo zijn zaak die past bij de wensen denk ik maar ik ben bij zo'n 10 zaken geweest en Ihre was wel echt de top en kan het alleen maar aanraden.
Heb wel alleen naar Next125 gekeken dus de rest kan ik niet beoordelen maar koop bij de volgende verhuizing mijn keuken ook daar. Prijzen zijn vergeleken met de rest voor Next125 iig goed. Zijn ook niet gericht op alleen maar winst en willen je gewoon de mooiste keuken geven waar je blij mee bent heb ik het gevoel.

Vrijdag plaatsing!
Ik denk echt dat het te maken heeft met wie je kreeg (Ik had Taric) en of je ook een NXT125 keuken wilt. Er zijn zoveel positieve ervaringen aan vooraf gegaan dat ik niet kan voorstellen dat ik de standaard ben.

Onderhand heb ik wel de offerte mogen ontvangen en moet ik zeggen dat ik de prijs fair vind. Komt ongeveer overeen met de Nolte keuken, maar wel met de laagste prijs so far (20750 + installatie).
Helaas ook een repeat van Nolte dat ze met goedkoop en/of oud apparatuur komen. Als ik vraag naar apparatuur van een hogere klasse / label durf ik er vergif op te nemen dat het richting de 24k gaat.

Misschien voor mensen die het interesseert, offerte budgetplan
https://imgur.com/a/SekfmxH
en offerte ihre kuche
https://imgur.com/a/ubVaPX7

Nb: Ihre kuche heeft geen haast in ieder geval. Duurde een week voor ik de offerte kreeg (nu 3 dagen geleden). Ik heb meteen gereageerd met vragen en of ze kunnen bellen, maar so far radiostilte.

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 20-09-2024 22:40 ]

• PrixV
JordiGeelhoed schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:06:
[...]

Mooie keuken! Wij zijn bezig met het uitzoeken van een heeel vergelijkbare keuken, alleen met 1 hoge kast minder omwege de ruimte. Ook mooi dat je wasbak in het midden zit.

De kastjes recht en links van je wasbak, hoe zijn die ingericht? Met Le mans kasten, open, planken of laden?

Alvast bedankt!
Dank! Met mijn semi-OCD wilde ik inderdaad perse de wasbak in het midden ;-)
De kasten rechts en links hebben planken die doorlopen tot in de hoek. Hier staan zaken die we weinig gebruiken zoals bakblikken maar daardoor hoeven deze niet in de trapkast. Zeer blij mee ook dat we die extra ruimte hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:12
Voor de liefhebbers de noviteiten van Bora:

[ Voor 39% gewijzigd door Kapitein Merijn op 21-09-2024 10:14 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

• Cap
  • Niet online

Cap

Mooi hoor, die spoelbak met doorspoelfunctie, en ook het ontwerp van die kraan.
Vreselijk irritante muziekjes, dat wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:06
Krijg beetje Apple keynote vibe van het filmpje. Beter goed gejat dan slecht verzonnen :+
Maar samengevat:
- pizza bakplaat voor Bora X BO
- airfryer bakplaat voor Bora X BO
- software update voor Bora X BO
- bakjes en accessoires voor de Bora koelkast
- spoelbak (altijd onderbouw zo te zien?)
- kraan
- matte Bora X Pure
- kleurtjes in bediening van Bora X Pure
- pannen van Bora (of waren die er al?)

• Kapitein Merijn
SquareOne schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:07:
[...]

Krijg beetje Apple keynote vibe van het filmpje. Beter goed gejat dan slecht verzonnen :+
Maar samengevat:
- kraan
- matte Bora X Pure
Ze produceren de X BO voortaan volledig zelf dus verwacht dat alle nieuwe features er nu standaard inzitten. Of de 'oude' modellen dezelfde update krijgen is me niet duidelijk maar dat zal ik morgen wel horen.
De nieuwe X Pure word een aanvulling op het Pure programma dus de huidige blijft ook gewoon in het assortiment.

Ik vind de spoelbak echt geweldig maar commercieel gezien niet zo sterk. Een Quooker is toch vrijwel standaard in een luxe keuken en die combinatie lijkt me niet mogelijk.

• Cap
  • Niet online

Cap

In de video zegt ze volgens mij dat de spoelbak icm een 'andere kraan' bediend kan worden met een touch knop onder het werkblad. Dus het lijkt me dat het wel moet kunnen? De kraankeuze is dan onafhankelijk. @16:18:

YouTube: BORA Digital Product Launch 2024

[ Voor 19% gewijzigd door Cap op 21-09-2024 14:52 ]

• Kapitein Merijn
Cap schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:49:
In de video zegt ze volgens mij dat de spoelbak icm een 'andere kraan' bediend kan worden met een touch knop onder het werkblad. Dus het lijkt me dat het wel moet kunnen? De kraankeuze is dan onafhankelijk. @16:18:

YouTube: BORA Digital Product Launch 2024
Je hebt helemaal gelijk! Dat had ik even gemist gisteravond.

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 10:29
[quote]Kapitein Merijn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:33:
[...]

Ze produceren de X BO voortaan volledig zelf dus verwacht dat alle nieuwe features er nu standaard inzitten. Of de 'oude' modellen dezelfde update krijgen is me niet duidelijk maar dat zal ik morgen wel horen.

Super!
Is dit de reden waarom hij pas in oktober weer leverbaar is?
En weet je misschien ook wanneer de nieuwe bakplaat en airfryer plaat leverbaar zijn of kan ik die via jou meebestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackisgek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:08
Cap schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:50:
[...]

Ja die heb ik (de AB1S dan, met rail), en ja het ventilatorgeluid is erg aanwezig. :) Zowel bij de oven als de magnetron functie.

Maar HOE storend het geluid is, dat hangt ook erg af van het soort geluid en is inderdaad erg subjectief.

Wat je het beste kunt doen is naar het BSH Experience Center in Hoofddorp gaan, of een andere winkel waar ze hem hebben staan in de showroom, en hem laten uitproberen. Neem vooraf even contact op het met BSH experience center of dit mogelijk is!
Dank voor je ervaringen. Naar aanleiding hiervan een aantal lokale keukenzaken gebeld en hem ergens werkend gezien en gehoord. Wereld van verschil met onze huidige Pelgrim, dus dat wordt hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Laatst online: 21:23
De standaard keuken van ons nieuwbouwproject loopt via Nuva Keukens. Graag wil ik bij enkele zaken langsgaan voor offertes (waarschijnlijk nog twee naast Nuva). Na veel te lezen en zoeken in dit topic kom ik voor de regio Eindhoven/Weert op de volgende opties uit:
  • Goergen Keukens
  • ASWA Keukens
  • Van Diessen Keukens
  • Keukenloods
Zijn hier mensen met recente ervaringen met één van deze partijen of zijn er aanraders die ik vergeet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
TNThomas schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:43:
De standaard keuken van ons nieuwbouwproject loopt via Nuva Keukens. Graag wil ik bij enkele zaken langsgaan voor offertes (waarschijnlijk nog twee naast Nuva). Na veel te lezen en zoeken in dit topic kom ik voor de regio Eindhoven/Weert op de volgende opties uit:
  • Goergen Keukens
  • ASWA Keukens
  • Van Diessen Keukens
  • Keukenloods
Zijn hier mensen met recente ervaringen met één van deze partijen of zijn er aanraders die ik vergeet?
Deze zomer zijn we bij ASWA geweest voor een offerte. We kozen voor de winkel in Uden. In Helmond zijn we niet geweest. We hadden een goed gevoel bij ASWA. Ze hebben ons voorzien van veel goede adviezen en lieten heel uitgebreid de verschillende opties zien. Ook had ASWA een alternatieve keukenopstelling uitgetekend waar we nog niet aan gedacht hadden. Qua prijs waren ze vele male scherper dan onze projectleverancier, zelfs zonder dat we daar de waardebon konden gebruiken.

Buiten de regio Eindhoven zijn we ook bij keukenloods geweest. Zij waren nog net iets scherper in prijs dan ASWA.

We hebben uiteindelijk niet voor ASWA gekozen omdat we er uit zijn gekomen met een interieurbouwer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-07 10:51
Ben gisteren bij Van Diessen binnengelopen zonder afspraak. Niks in de showroom waar ik warm van werd. Vond het allemaal wat oubollig en ben dan ook niet tot nieuwe inzichten gekomen.

Uiteindelijk wil dit natuurlijk helemaal niks zeggen over prijs/kwaliteit, etc. In een gesprek kom je heus wel tot maatwerk wat bij je past.

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dansch216
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-07 15:49
  • Goergen Keukens
  • ASWA Keukens
  • Van Diessen Keukens
  • Keukenloods
Members only:

Battle.net tag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sinovenator
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 15:59

Bosch HMG936AB1.

Ik heb het vorige model 8 serie en deze is zeker niet luid, Ik vind hem persoonlijk stil te noemen. Er zit overigens in Hoofddorp een experience center waar je alle kan vergelijken en ook aanzetten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-07 15:54
  • Goergen Keukens
  • ASWA Keukens
  • Van Diessen Keukens
  • Keukenloods
Hele goede service gehad bij superkeukens in Roermond. Heb daar mijn schuller keuken besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:06

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Ik kom me ook melden in dit topic. Willen onze huidige keuken vervangen voor iets nieuws, mooiers en vooral handiger.
We zoeken vooral de wat meer zelfstandige keuken zaken, of iig geen dmg achtige leverancier ;)
Regio Den Bosch en zijn al bij Puur geweest. Klonk aardig, maar initiële kosten richting was aardig aan de maat. Kvik, dat is de ikea onder de keukens, alles kan zolang het maar een standaard oplossing is. Berkers, goed gevoel bij, gaan voor een 2e afspraak.
Wie moeten we niet vergeten? Wil wel meer als 1 zaak een paar extra stappen maken zodat we goed kunnen vergelijken.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
devino schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:07:
Ik kom me ook melden in dit topic. Willen onze huidige keuken vervangen voor iets nieuws, mooiers en vooral handiger.
We zoeken vooral de wat meer zelfstandige keuken zaken, of iig geen dmg achtige leverancier ;)
Regio Den Bosch en zijn al bij Puur geweest. Klonk aardig, maar initiële kosten richting was aardig aan de maat. Kvik, dat is de ikea onder de keukens, alles kan zolang het maar een standaard oplossing is. Berkers, goed gevoel bij, gaan voor een 2e afspraak.
Wie moeten we niet vergeten? Wil wel meer als 1 zaak een paar extra stappen maken zodat we goed kunnen vergelijken.
Toplijn keukens in Den Bosch! Kunnen volledig maatwerk doen en kunnen en dat combineren met Nolte of volledig Nolte. Wel een afspraak maken vooraf.
Ben alleen bang dat ze niet goedkoper zullen zijn dan Puur, maar daar zullen ze vooraf zeker transparant in zijn.
Eerdaags komt onze keuken en zal mij dan ook melden met het resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedfight op 23-09-2024 14:24 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 11:04
Mir1970 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:19:
[quote]Kapitein Merijn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:33:
[...]

Super!
Is dit de reden waarom hij pas in oktober weer leverbaar is?
En weet je misschien ook wanneer de nieuwe bakplaat en airfryer plaat leverbaar zijn of kan ik die via jou meebestellen?
Afgelopen week is bij ons de Bora XBO geïnstalleerd, maar lang heb ik er niet van kunnen genieten want ding doet helemaal niks nada noppes. Stroom is gecheckt en is gewoon goed. Jammer dat dit de eerste indruk is geworden van zo'n oven. Hopelijk hebben ze snel een andere en anders is het wachten op nieuw model....

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiejj
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-12-2024
Hi mede-Tweakers,

Wij zijn inmiddels vergevorderd met de keuze voor een keuken, waarbij we tussen twee partijen in hangen. Het gaat hierbij om een grote keuken van ca. 45k met fronten in notenhout(fineer) en een Caesarstone blad.

We moeten de keuze maken tussen een Rotpunkt en Pronorm keuken. Beide keukens hebben hetzelfde blad en nagenoeg identieke apparatuur, dus het gaat echt om de frontjes en de kasten. Rotpunkt lijkt daarin ca. 10% goedkoper te worden (laag in de 40k), tegenover de iets duurdere Pronorm (ca. 45-47k).

De Pronorm keuken komt van Marquardt en de Rotpunkt keuken via een lokale keuken/badkamerzaak waar we via via goede verhalen over horen.

Over het algemeen lijkt het internet te zeggen dat Pronorm betere kwaliteit is dan Rotpunkt, maar in de winkel hebben we geen noemenswaardig verschil gevonden.

Is de Pronorm het extra geld waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Kwalitatief, dus wat betreft hoe de kasten in elkaar gezet zijn en welk beslag er in zit, maakt het heel weinig, zeg maar niets, uit. Internet is heel subjectief. Kijk je op Küchenforum in de Herstellerranking dan staat Pronorm als "mittelklasse" aangegeven en Rotpunkt als "gehobene mittelklasse". Ik bedoel maar.

Waar je naar moet kijken is wat de verschillen in de gekozen kasten zijn. Kasthoogte, werkhoogte, frontuitvoeringen (!), interne kastindelingen, daar kunnen de verschillen zitten.

Als daar écht geen noemenswaardig verschil in zit dan is m.i. 5 a 7k meer voor de Pronorm niet "iets" duurder, maar gewoon een heleboel geld.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 23-09-2024 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Marquardt is van DMG toch? Is er onderhandelingsruimte of is dit de "netto" prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:06
sinovenator schreef op maandag 23 september 2024 @ 08:14:
[...]

Ik heb het vorige model 8 serie en deze is zeker niet luid, Ik vind hem persoonlijk stil te noemen. Er zit overigens in Hoofddorp een experience center waar je alle kan vergelijken en ook aanzetten etc.
Wij hebben hem ook sinds een maand of twee. Bij gebruik van de magnetron maakt hij nog wel wat geluid. De oven vind ik ook erg stil. Soms moet ik nog een keer checken of ik hem wel aan heb gezet omdat ik hem nauwelijk hoor. Zeer tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:04

tomtom901

Moderator General Chat
devino schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:07:
Altis in Oss.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiejj
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-12-2024
Cap schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:23:
Kwalitatief, dus wat betreft hoe de kasten in elkaar gezet zijn en welk beslag er in zit, maakt het heel weinig, zeg maar niets, uit. Internet is heel subjectief. Kijk je op Küchenforum in de Herstellerranking dan staat Pronorm als "mittelklasse" aangegeven en Rotpunkt als "gehobene mittelklasse". Ik bedoel maar.

Waar je naar moet kijken is wat de verschillen in de gekozen kasten zijn. Kasthoogte, werkhoogte, frontuitvoeringen (!), interne kastindelingen, daar kunnen de verschillen zitten.

Als daar écht geen noemenswaardig verschil in zit dan is m.i. 5 a 7k meer voor de Pronorm niet "iets" duurder, maar gewoon een heleboel geld.
Dank voor de reactie. Kast- en werkhoogtes zijn hetzelfde, net als de kastindelingen. Frontjes zijn verschillend maar beide mooi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kyhw8guC-rQz7R5n5q7H5G-WPxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qCuZYvgeSpXRvkrqd43gzgs4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y2bu0EpV3nI8XdXT_eytVrcTaD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JJ64XVLIg2Tmg7IgCgC51jlk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tGy4WFJZBRjBqXk9UZwHEixoE7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XFUw2cYLA2Yh6YzsU8qJMzLU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8RzrJtvUBEqy5uTlk85qNRoGBE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vdv7c2ngUJZ64pgrD7hqJSJS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6gnwi2Mul75GQgtoeMxkvyaqB5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJVvtIcfbFBBya34ezpPlimy.jpg?f=fotoalbum_large

Foto 1 en 2 is Pronorm, foto 3 en 4 is Rotpunkt. Foto 5 is beide fronten naast elkaar (links Rotpunkt, rechts Pronorm).
Frieda schreef op maandag 23 september 2024 @ 21:24:
Marquardt is van DMG toch? Is er onderhandelingsruimte of is dit de "netto" prijs?
Netto prijs. Marquardt is inderdaad DMG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Laatst online: 25-07 06:12
Fiejj schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:31:
Hi mede-Tweakers,

Wij zijn inmiddels vergevorderd met de keuze voor een keuken, waarbij we tussen twee partijen in hangen. Het gaat hierbij om een grote keuken van ca. 45k met fronten in notenhout(fineer) en een Caesarstone blad.

We moeten de keuze maken tussen een Rotpunkt en Pronorm keuken. Beide keukens hebben hetzelfde blad en nagenoeg identieke apparatuur, dus het gaat echt om de frontjes en de kasten. Rotpunkt lijkt daarin ca. 10% goedkoper te worden (laag in de 40k), tegenover de iets duurdere Pronorm (ca. 45-47k).

De Pronorm keuken komt van Marquardt en de Rotpunkt keuken via een lokale keuken/badkamerzaak waar we via via goede verhalen over horen.

Over het algemeen lijkt het internet te zeggen dat Pronorm betere kwaliteit is dan Rotpunkt, maar in de winkel hebben we geen noemenswaardig verschil gevonden.

Is de Pronorm het extra geld waard?
Maakt echt geen verschil je hebt het duurste front gekozen en ook het mooiste front. Vraag even bij DKI en Potman wat zei hiervoor vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Fiejj schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:10:
[...]

Dank voor de reactie. Kast- en werkhoogtes zijn hetzelfde, net als de kastindelingen. Frontjes zijn verschillend maar beide mooi:
Ok, mijn mening: neem de Rotpunkt, het scheelt m.i. heel veel geld. Tenzij er stiekem toch belangrijke verschillen zitten in de geleverde apparatuur.

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 24-09-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 20:14
Fiejj schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:10:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Foto 1 en 2 is Pronorm, foto 3 en 4 is Rotpunkt. Foto 5 is beide fronten naast elkaar (links Rotpunkt, rechts Pronorm).

[...]

Netto prijs. Marquardt is inderdaad DMG.
Ik zou heel goed kijken naar de dikte van de rillen (weet even het Nederlandse woord niet). De dikte maakt hoeveel fineer ze hebben gebruikt en dat maakt de prijs. Wij hebben hier ook naar gekeken bij Haecker, maar vonden het prijspeil te zot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:33:
[...]

De nieuwe X Pure word een aanvulling op het Pure programma dus de huidige blijft ook gewoon in het assortiment.

Ik vind de spoelbak echt geweldig maar commercieel gezien niet zo sterk. Een Quooker is toch vrijwel standaard in een luxe keuken en die combinatie lijkt me niet mogelijk.
De nieuwe X Pure vervangt het huidige model en is leverbaar vanaf begin 2025.

De reeds geleverde X Bo's krijgen ook een update voor de nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-07 08:07
SquareOne schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 14:07:
[...]

Maar samengevat:
- kraan
- matte Bora X Pure
Het afzuigrooster van X Pure ziet er ook wat verfijnder uit. Ik ben benieuwd of deze op de oude past.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 11:04
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:38:
[...]

De nieuwe X Pure vervangt het huidige model en is leverbaar vanaf begin 2025.

De reeds geleverde X Bo's krijgen ook een update voor de nieuwe features.
Ah dat is mooi dat eerder geleverde XBO ook de app features gaan krijgen dan _/-\o_

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DH88
  • Laatst online: 25-09-2024
Goedemiddag! Bij ons is recent onze keuken geplaatst. Onwijs tevreden over het resultaat, met één uitzondering.

Bij het ontwerpen van de keuken hebben we niet nagedacht over de inbouwkast voor de oven en inductiekookplaat. Daardoor is er een kast geplaatst met een groot front onder de inductiekookplaat, de oven daaronder, en een klein frontje aan de onderkant. Naar mijn mening helemaal niet mooi of praktisch.

Na contact gezocht te hebben met de keukenboer is er een oplossing: we kunnen de kast vervangen voor een model met een lade onder de oven. Kortom: klein frontje onder de inductiekookplaat, oven daaronder, en een lade daaronder.

De kosten daarvan zijn om en nabij de €500. Ik overweeg dit om de keuken zo goed als 'perfect' te maken, mijn partner verklaart me voor gek.

Wat is jullie mening? Is zo'n lade praktisch? Investeren om de spijt weg te nemen, of accepteren dat een keuken eenmaal niet perfect kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenflauwidee91
  • Laatst online: 03-02 12:01
Hallo allen,

Iemand nog ervaringen met Gerwens Kuchen? Zoekbalk hier levert relatief weinig hits op.

Alvast bedankt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:07
DH88 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:57:
Goedemiddag! Bij ons is recent onze keuken geplaatst. Onwijs tevreden over het resultaat, met één uitzondering.

Bij het ontwerpen van de keuken hebben we niet nagedacht over de inbouwkast voor de oven en inductiekookplaat. Daardoor is er een kast geplaatst met een groot front onder de inductiekookplaat, de oven daaronder, en een klein frontje aan de onderkant. Naar mijn mening helemaal niet mooi of praktisch.

Na contact gezocht te hebben met de keukenboer is er een oplossing: we kunnen de kast vervangen voor een model met een lade onder de oven. Kortom: klein frontje onder de inductiekookplaat, oven daaronder, en een lade daaronder.

De kosten daarvan zijn om en nabij de €500. Ik overweeg dit om de keuken zo goed als 'perfect' te maken, mijn partner verklaart me voor gek.

Wat is jullie mening? Is zo'n lade praktisch? Investeren om de spijt weg te nemen, of accepteren dat een keuken eenmaal niet perfect kan zijn?
Dat geld ben je een paar maanden later weer vergeten, maar de irritatie blijft zo lang je die keuken hebt. Ik zou dat wel wat meer dan 500 euro waard vinden.

Zelf heb ik de oven in een hoge kast met daar onder een lade. Ik vind die lade ideaal voor zaken die bij de oven horen, zoals extra bakplaten, bakvormen, ovenhandschoenen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 14:08
iasix schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:20:
Ik heb een keuken besteld bij Ihre Kueche in Duitsland. Kan niet meer tevreden zijn over ze dan ik al ben, echt goud.

Nu hoor ik van Teun dat de Lumina Stone White Swan niet in verstek kan worden gezaagd...
Hij heeft het gevraagd en doen ze niet dus wordt een naadje. Snap er niks van maar het is wat het is.

Of toch niet? Kan ik zelf niet iets laten fixen oid? Elders bestellen wil ik niet, keuken is al besteld.

[Afbeelding]
Oke, helaas is er niets aan te doen dus nu zoek ik gewoon de goede kit.

Kunnen jullie je gedachten delen over:
- Jullie kiezen ook gewoon glanzende kit toch?
- Welke kleur vinden jullie het beste passen? Ik dacht aan transparant

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzLJDpISM28fYhjwWXveF9Jt-fc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8Kp7GaZNkHz6JqWIBq7ht06.jpg?f=fotoalbum_large
Vrijdag installatie! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 22:44
Net voor de COVID periode hadden we plannen om onze woning te laten verbouwen waarbij ook de keuken in meegenomen moest worden.

Tot op heden is het er nog niet van gekomen en wordt het zo langzaamaan tijd om iets te gaan ondernemen. De vaatwasser heeft het 2 weken geleden begeven en voor de "time being" hebben we een nieuwe vaatwasser gekocht die vanmorgen is geleverd en gemonteerd (een BOSCH SBV6YCX02E).

Via een relatie ben ik gewezen op het bedrijf Alles Keukens en ben benieuwd of er tweakers zijn die ervaringen hebben met dit bedrijf. Ze hebben geen showroom en pretenderen Duitse keukens te leveren voor een goede prijs/kwaliteitverhouding.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V116 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
DH88 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:57:

ja heel praktisch, voor bakplaten, ovenrekjes en allerlei ander bakgerei. ik zou het persoonlijk gewoon doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-07 15:50
A3-D schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:00:

Via een relatie ben ik gewezen op het bedrijf Alles Keukens en ben benieuwd of er tweakers zijn die ervaringen hebben met dit bedrijf. Ze hebben geen showroom en pretenderen Duitse keukens te leveren voor een goede prijs/kwaliteitverhouding.
De website doet mij al wegrennen om eerlijk te zijn. Er staat werkelijk helemaal niets op behalve holle frasen.

Persoonlijk vind ik een showroom wel belangrijk, omdat je daar ook kunt zien wat voor werk ze leveren. Plus je ziet een gezicht van zo'n gast als die daar rondloopt. Toch een fijn idee voordat je €25k komt stukslaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SquareOne
Weer een hoop nieuwe aankondigingen in keukenland. Poging om een aantal dingen samen te vatten
Häcker Systemat - noviteiten 2025
  • Nieuwe standaarddiepte korpus van 61 cm (zonder meerprijs)
  • Nieuwe kleur korpus: fijn eiken natuur (een licht en fijn generfd houtdecor)
  • Korfverlichting: alle ladekorven standaard voorzien van geïntegreerde verlichting
  • SLD SlimLine Drawer vanaf nu standaard
  • Opzetkasten met vouwdeuren
  • Hogekast van 80 of 90cm breed met dubbele deuren
  • Nieuwe hoge vitrinekasten
  • ...en meer
Rotpunkt - noviteiten 2025
  • alle Fenix kleuren leverbaar
  • Nieuwe hoogtemaat XL845
  • Ronde vormen
  • Nieuw greeploze uitstraling
  • Eilandkasten; diepe kasten met aan beide kanten een front
  • Heb het idee dat ze ook een aantal fronten van Decolegno in het assortiment hebben gebracht in de loft oak collectie

[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 24-09-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
SquareOne schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:45:
Weer een hoop nieuwe aankondigingen in keukenland. Poging om een aantal dingen samen te vatten
Häcker Systemat - noviteiten 2025
  • Nieuwe standaarddiepte korpus van 61 cm (zonder meerprijs)
  • Nieuwe kleur korpus: fijn eiken natuur (een licht en fijn generfd houtdecor)
  • Korfverlichting: alle ladekorven standaard voorzien van geïntegreerde verlichting
  • SLD SlimLine Drawer vanaf nu standaard
  • Opzetkasten met vouwdeuren
  • Hogekast van 80 of 90cm breed met dubbele deuren
  • Nieuwe hoge vitrinekasten
  • ...en meer
Rotpunkt - noviteiten 2025
  • alle Fenix kleuren leverbaar
  • Nieuwe hoogtemaat XL845
  • Ronde vormen
  • Nieuw greeploze uitstraling
  • Eilandkasten; diepe kasten met aan beide kanten een front
  • Heb het idee dat ze ook een aantal fronten van Decolegno in het assortiment hebben gebracht in de loft oak collectie
Ik zie wel heel veel mooie verbeteringen onder ‘standaard’ staan d:)b . Onze haecker keuken wordt pas Q4 2025 geplaatst, maar ik verheug mij nu al op al die gratis extraatjes :*) En die nieuwe korpuskleur is echt helemaal passend in ons ontwerp <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DH88
  • Laatst online: 25-09-2024
NuEffeNiet schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:11:
[...]

Dat geld ben je een paar maanden later weer vergeten, maar de irritatie blijft zo lang je die keuken hebt. Ik zou dat wel wat meer dan 500 euro waard vinden.

Zelf heb ik de oven in een hoge kast met daar onder een lade. Ik vind die lade ideaal voor zaken die bij de oven horen, zoals extra bakplaten, bakvormen, ovenhandschoenen etc.
Frieda schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 15:46:
[...]

ja heel praktisch, voor bakplaten, ovenrekjes en allerlei ander bakgerei. ik zou het persoonlijk gewoon doen!
Dank voor jullie reacties! We hebben de knoop doorgehakt en gaan voor de ovenkast met lade. Even door de zure appel heen bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Stielenburg schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:13:
[...]

Ik zie wel heel veel mooie verbeteringen onder ‘standaard’ staan d:)b . Onze haecker keuken wordt pas Q4 2025 geplaatst, maar ik verheug mij nu al op al die gratis extraatjes :*) En die nieuwe korpuskleur is echt helemaal passend in ons ontwerp <3
Ze lijken zich inderdaad iets hoger te gaan positioneren met name m.b.t. de lades.
Zou wel even met je dealer checken of je dit er ook bij krijgt als je al hebt besteld (en prijs hebt vastgelegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01:41
Twijfel wat om de keuken te laten installeren of niet. Vloer ligt er straks in, leiding is dan omgelegd en verder liggen er stekkerdozen klaar etc voor apparatuur. Wat mis ik qua plaatsen van een keuken als de kasten klaar aankomen? Is toch simpel aanschuiven en apparaten plaatsen en stekker erin?

• Flying35
Davidrrr schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:49:
Twijfel wat om de keuken te laten installeren of niet. Vloer ligt er straks in, leiding is dan omgelegd en verder liggen er stekkerdozen klaar etc voor apparatuur. Wat mis ik qua plaatsen van een keuken als de kasten klaar aankomen? Is toch simpel aanschuiven en apparaten plaatsen en stekker erin?
Je zal ook wat dingen op maat moeten maken. Denk aan de passtukken en de plint. Wat voor soort blad heb je? Als je een kunststof blad hebt kan het zijn dat die groter geleverd wordt en nog op maat gemaakt moet worden. Heb je een achterwand? Ook die moet misschien nog op maat gemaakt worden en een groot blad en achterwand plaatsen en kitten is een klusje wat je niet alleen kan doen. Achter in de kastjes zul je waarschijnlijk ook nog doorgangen moeten maken om de apparatuur aan te kunnen sluiten en de verlichting is vaak ook meer werk dan alleen de stekker er in steken. Je zal ook in de muur moeten boten om kasten vast te zetten en bovenkasten op te hangen. Verder zullen de kraan en vaatwasser nog aangesloten moeten worden, de keuken gesteld worden en ten slotte alles afkitten. Het is allemaal niet het meest ingewikkelde werk maar het is echt wel wat meer dan kasten op zijn plek zetten en stekkers erin steken. Ook wil je dat de keuken goed waterpas geplaatst is en kastjes niet tegen elkaar aanklemmen en recht naast elkaar staan.

• el flaco
  • Laatst online: 25-07 06:12
https://www.nobilia.de/de/inspiration/neuheiten-2025/

Nobilia ook nieuwe dingen, zoals de N box. Wel lopen ze wat achter, al zijn het wel mooie verbeterpunten (meer kleuren, n box, deuren die doorlopen) Nobilia is al gauw de helft goedkoper dan rotpunkt, ballerina of Hacker Systemat.

Benieuwd naar de nieuwe prijzen van hacker systemat.

• Stielenburg
SquareOne schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 22:34:
[...]

Ze lijken zich inderdaad iets hoger te gaan positioneren met name m.b.t. de lades.
Zou wel even met je dealer checken of je dit er ook bij krijgt als je al hebt besteld (en prijs hebt vastgelegd).
Ja, goede tip, gaan we zeker nog doen. Want er ligt inderdaad een overeenkomst, maar er is neem ik aan nog niets daadwerkelijk besteld (maar aannames uiteraard altijd checken ;) )

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-07 11:36
Misschien 2 domme vragen maar

Warmhoudlade is dit wat? Lijkt me wel handig om eten warm te houden maar werkt het wel goed?

En ingebouwde koffiemachine hoe lang kan je melk erin bewaren? Moet je elke keer de melk container vastzetten of kan het een aantal uur gewoon in de machine blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:22

ThePsycho

Biertje?

Ashwani schreef op woensdag 25 september 2024 @ 10:50:
Misschien 2 domme vragen maar

Warmhoudlade is dit wat? Lijkt me wel handig om eten warm te houden maar werkt het wel goed?

En ingebouwde koffiemachine hoe lang kan je melk erin bewaren? Moet je elke keer de melk container vastzetten of kan het een aantal uur gewoon in de machine blijven?
Wij hebben er sinds kort een, we gebruiken het tot nu toe voor ontdooien, borden opwarmen, eten warmhouden als iets anders nog niet klaar is. Het is maar net of je er aan denkt om hem te gebruiken. Maar daar kom je soms ook pas achter als je het hebt. (wij gebruikten al heel vaak onze oven hiervoor en wilden graag onze oven hier niet meer voor 'inleveren')

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:53
  • Goergen Keukens
  • ASWA Keukens
  • Van Diessen Keukens
  • Keukenloods
Goergen is Mandemakers: Verwacht absurde startprijzen en eindeloze discussies. In ons geval ook nooit een fatsoenlijke offerte gekregen door steeds andere smoezen.

Als alternatief, ga eens praten bij SteinKeukens in Nuenen. Een kleine zaak met eerlijke prijzen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-07 13:30

aap

• Goergen Keukens
  • ASWA Keukens
  • Van Diessen Keukens
  • Keukenloods
Wij hebben in 3 jaar tijd twee keukens bij Van Diessen afgenomen (we zijn verhuisd). Wij vinden het een fijne zaak. Ze hebben hun eigen werkplaats, dus alles kan precies op maat: kasten zijn ook echt zo diep als je aanrecht; als je het aanrecht 1 cm verhoogt, dan krijg je ook 1 cm meer kastruimte.

We hadden ook een fijne klik met de verkoper, die luisterde naar wat wij wilden in plaats van zijn eigen ideeen op te dringen (dat hadden we bij een concurrent waar we daarom weggelopen zijn).

Prijzen zijn niet onderhandelbaar, maar volgens mij gewoon marktconform. Als ik de prijzen in dit forum langs zie komen, dan zitten die van ons toch ruim ondergemiddeld. Nu moet ik wel zeggen dat wij geen dure smaak hebben en een blad en frontjes uit de goedkopere prijsgroepen gekozen hadden. Maar we hadden ook nooit het idee dat de verkoper ons naar een duurdere oplossing probeerde te praten dan wat we nodig hadden.

Ze vragen niet om een aanbetaling; pas de week voor oplevering krijg je een factuur. Ik vraag me nog steeds af hoe ze het risico dat klanten afhaken afdekken.

Bij Goergen zijn we in de orientatiefase eens binnengelopen, maar hadden we snel geconcludeerd dat dit niet onze prijsklasse was.

[ Voor 13% gewijzigd door aap op 25-09-2024 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:41

backupdevice

Boeh!

Blihi schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:08:
[...]

Goergen is Mandemakers: Verwacht absurde startprijzen en eindeloze discussies. In ons geval ook nooit een fatsoenlijke offerte gekregen door steeds andere smoezen.

Als alternatief, ga eens praten bij SteinKeukens in Nuenen. Een kleine zaak met eerlijke prijzen.
Stein Keukens is zeker een aanrader

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 00:16
roel-online schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:31:
Dank allen voor de feedback!

[...]

Dank, ik ga nog eens kritisch kijken naar de ruimte aan de kant met het zitje. Wellicht dat we het eiland dan wat minder siep moeten maken.

[...]

Goed punt, die vaatwasser is onhandig waar ie nu staat als je 'm staat in te ruimen. Ik heb een nieuw plannetje gemaakt waarin we 'm naar de andere kant verplaatsen en naar de wand - waar ie dan naast de spoelbak komt.

[...]

Jep, geintegreerde afzuiging dus de besteklades moeten nog ergens anders. Zet ik op het lijstje!

[...]

Als we het spoelen verplaatsen naar de wand, waar zou je dan de geintegreerde afvalbakken doen? Onder de spoelbak zoals je vaak ziet of op het eiland (waar je vaker snijwerk zult doen)?

[...]

Jep, is inderdaad onhandig. Gaan we verplaatsen.

[...]

Goed punt, de nis moeten we hoger maken. We hebben voor 60cm hoge ovens gekozen en dat paste design technisch natuurlijk mooi als de nis ook maar 60cm hoog zou zijn, maar is niet handig. Twee 45cm ovens boven elkaar zou mooi zijn maar dan wordt de bovenste oven te hoog voor mijn partner. Nu iets verzinnen voor de ruimte boven de ovens in de nis.

[...]

Neem ik in overweging. Als we het spoelen naar de wand doen dan is het misschien belangrijker om spoelen achter de kookplaat te hebben dan de ovens ideaal bij een aanrecht? Gelukkig is er wel rechts van de ovens voldoende ruimte als we de nis groter maken.

[...]

Daar had ik niet 1-2-3 aan gedacht. De deur die daar achter zit zouden we weghalen. Gelukkig is dat vooral een doorloop/halletje waar een kast in staat. De garage dáár weer achter heeft z'n eigen brandwerende deur.

[...]

Jep, duidelijk dat we de nis hoger moeten gaan maken :-) En als dan het spoelen naar de wand gaat hebben we ook meer werkruimte op het eiland.

[...]

Zie nu inderdaad dat met spoelen op het eiland er te weinig werkruimte overblijft. Hopelijk lossen we dat op met het verplaatsen van spoelen naar de wand.

[...]

De breedte ga ik zeker nog eens bekijken door thuis eens met een stuk karton oid te ervaren hoe smal 70cm is als deur. Ik denk dat het nog wel 10cm breder zou moeten kunnen als we de kast in de hoek wat smaller maken.

[...]

Een andere optie is dat we de doorloopdeur helemaal weg laten en om/oven de deur heen bouwen. Dan wordt het een soort van poortje.

Op basis van de feedback heb ik even een snel schetsje gemaakt van een nieuwe indeling van de wand. Daarin verwerkt:
- de nis hoger en breder
- spoelen aan de wandzijde zodat er meer ruimte is op het eiland
- vaatwasser naar de wand en de hoek waar je weinig loopt
- de doorloopdeur breder (ten koste van de hoge kast links ervan)

[Afbeelding]

De vraag is dan nog vooral:
- Wat doen we met de ruimte boven de ovens? Een frontje van zwart glas zodat het op de ovens aansluit? Of een zwarte nis boven de ovens? Of open laten? Of de ovens helemaal buiten de nis laten?
- Wat doen we met de bovenkasten - naar beneden halen zodat ze aansluiten boven de nis of de nis nog wat hoger maken?
Met onze feedback en daarbij alle tips die we hier hebben gekregen (waarvoor dank!) heeft onze keukenontwerper het keukenontwerp aangepast. Ik denk dat er er bijna zijn wat betreft het ontwerp. Nog opmerkingen, tips, suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXUSzcF4TgsnjE08zlqCLFP6s1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GBu1tIlTGWasl7Zt7xExmvlT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubdnsShFM3oUt8TT4C98v6EjtOk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eqpKsYkuwrR30waVb2v76DAj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uJUuhsooGKbFqsjbYXRiSpORzhs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CtQXAkwSSgy4HMJHv8Ak9Fln.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AU0qyCPwBqhK6yJfGGVZS928jgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qHKXmgGR6kgYNxdL5mNL1Uov.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rdjmk6faeAYKWuHrbwXnGv8i87U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kR63PmZU3jZWIQZICCv6YvRj.png?f=fotoalbum_large

Wat er is gewijzigd:
- De kastenwand heeft een grotere nis en een ruimere doorloopdeur. De meest linkse hoge kast is smaller geworden hierdoor.
- Het eiland is een stuk minder diep gemaakt (van 120 naar 95cm) waardoor we meer ruimte hebben voor de zit met het bistro tafeltje (van 115cm naar 140cm ruimte tussen raam en eiland)
- Wat kleine tweaks: de zit is nu iets versprongen van het eiland, één van de lage kasten aan de raamkant is een open kast geworden

Wat we nog moeten doen:
- Waar precies welke lades komen
- Wellicht iets aanpassen aan de
- De kleuren in de tekening kloppen nog niet. Het groen wordt Fenix Verde Comodoro.

Vragen:
- Wat zouden jullie doen met de plaatsing van de kookplaat (Bora) en de lades daaronder? De plaatsing op het eiland is gunstig maar nu kun je er aan beide kanten geen besteklade onder kwijt.
- De keukenontwerper zegt dat de twee lage vriezers niet naast elkaar kunnen - klopt dat?
- Nog andere tips, opmerkingen of suggesties?

• TNThomas
  • Laatst online: 21:23
Nog twee vragen voordat we ons eerste gesprek met een keukenzaak hebben:
  1. Krijg je meestal na het eerste gesprek meteen een offerte mee of moet ik uitgaan dat ik meerdere gesprekken zal moeten hebben bij iedere keukenzaak?
  2. Wat is jullie mening over een grote inbouwkoelkast (zonder vriezer) in de keuken en een losstaande vriezer in de bijkeuken?

[ Voor 28% gewijzigd door TNThomas op 25-09-2024 20:33 ]

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-07 09:50

Squats

Wereldreizende tweaker

Nou we zijn toch aardig rond qua opstelling,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ek4DVtKLq2G3h9YYxpwUSto7K6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klhk5Pw6gjVQnz66w7cy4xPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Met hoge kastenwand aan de zijkant Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UzQCF42Ylyw9k3_CfaAzaigm1jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FhXfOLO9Jgqh2wFeR9pz1xC.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur
Afzuigkap Novy cloud 230 wt
Oven/magnetron Siemens iq700-hm978GNB1
Oven/stoom Siemens iq700-HS958GCB1
Koel/vries 2x Siemens iq500-ki86NSDC0
Vaatwasser Siemens iq700-SN87T800BE
Kookplaat Siemens iq700- EX877NYV6E
Quooker front 7L variant

Nu is het zoeken naar wie de beste prijs geeft, opzich door zowel superkeukens, keukenloods als de aangesloten bij het nieuwbouwproject super geholpen en steeds dichterbij het ontwerp gekomen.

Bij keukenloods: pronorm x line met 6cm keramiek blad na “kortingen” +/-35k (zonder korting 45k)
Bij superkeukens schüller +/-36k “kon niet lager)6 cm keramiek blad
Bij aangesloten leverancier ballerina 45k vast en met 6cmcomposiet ipv keramiek.

Familie heeft ook een pronorm van 3 jaar terug (wel yline) voor ongeveer 24k, wel zonder eiland, een koelkast minder, composiet blad en bijv geen kleine dingen als een geintegreerde prullenbak maar qua oppervlakte niet veel anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjCHXpB-8MkaVsU9ow1_WIdqh9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oi2LAECNXQTcZDziXQab6Ul2.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vraag me oprecht af of de prijzen die ik heb gekregen realistisch zijn. (Die van aangesloten leverancier valt al af, bizar hoog) Iemand enig idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Squats op 25-09-2024 20:26 ]

Bericht ontvangen uit China

• JordiGeelhoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-07 13:38
aap schreef op woensdag 25 september 2024 @ 12:48:
[...]

Wij hebben in 3 jaar tijd twee keukens bij Van Diessen afgenomen (we zijn verhuisd). Wij vinden het een fijne zaak. Ze hebben hun eigen werkplaats, dus alles kan precies op maat: kasten zijn ook echt zo diep als je aanrecht; als je het aanrecht 1 cm verhoogt, dan krijg je ook 1 cm meer kastruimte.

We hadden ook een fijne klik met de verkoper, die luisterde naar wat wij wilden in plaats van zijn eigen ideeen op te dringen (dat hadden we bij een concurrent waar we daarom weggelopen zijn).

Prijzen zijn niet onderhandelbaar, maar volgens mij gewoon marktconform. Als ik de prijzen in dit forum langs zie komen, dan zitten die van ons toch ruim ondergemiddeld. Nu moet ik wel zeggen dat wij geen dure smaak hebben en een blad en frontjes uit de goedkopere prijsgroepen gekozen hadden. Maar we hadden ook nooit het idee dat de verkoper ons naar een duurdere oplossing probeerde te praten dan wat we nodig hadden.

Ze vragen niet om een aanbetaling; pas de week voor oplevering krijg je een factuur. Ik vraag me nog steeds af hoe ze het risico dat klanten afhaken afdekken.

Bij Goergen zijn we in de orientatiefase eens binnengelopen, maar hadden we snel geconcludeerd dat dit niet onze prijsklasse was.
Om welk merk/type kastjes gaat het waarbij de hoogte zo mee beweegt?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07 13:59
Squats schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:17:
[Afbeelding]

Met hoge kastenwand aan de zijkant [Afbeelding]

Apparatuur
Quooker front 7L variant

Nu is het zoeken naar wie de beste prijs geeft, opzich door zowel superkeukens, keukenloods als de aangesloten bij het nieuwbouwproject super geholpen en steeds dichterbij het ontwerp gekomen.

Bij keukenloods: pronorm x line met 6cm keramiek blad na “kortingen” +/-35k (zonder korting 45k)
Bij aangesloten leverancier ballerina 45k vast en met 6cmcomposiet ipv keramiek.

Familie heeft ook een pronorm van 3 jaar terug (wel yline) voor ongeveer 24k, wel zonder eiland, een koelkast minder, composiet blad en bijv geen kleine dingen als een geintegreerde prullenbak maar qua oppervlakte niet veel anders.

[Afbeelding]

Ik vraag me oprecht af of de prijzen die ik heb gekregen realistisch zijn. (Die van aangesloten leverancier valt al af, bizar hoog) Iemand enig idee?
Heb je een offerte waar de prijs is uitgesplitst in blad/kasten/apparatuur?

Die afzuigkap, ovens en dubbele koel/vries gaan al een heel eind richting de 10000 ben ik bang. Die hoge kasten zijn ook prijzig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

nooberke schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:50:
[...]

Heb je een offerte waar de prijs is uitgesplitst in blad/kasten/apparatuur?

Die afzuigkap, ovens en dubbele koel/vries gaan al een heel eind richting de 10000 ben ik bang. Die hoge kasten zijn ook prijzig...
Nee helaas niet. Bij superkeukens kwamen ze los bij de apparatuur op ongeveer 16k, wel met de kanttekening dat ze voor siemens extra moeten rekenen tov aeg bijvoorbeeld vanwege lagere volumekortingen vanuit de fabrikant.

Overigens was de prijs van de projectleverancierzaak zonder hoge kasten en met een plint aan de bovenkant :X

Overigens gaat het mij vooral om dat ik niet (te hard) word genaaid. Daarnaast gun ik graag een paar extra centen aan een sales die me goed helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door Squats op 25-09-2024 22:03 ]

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07 13:59
Squats schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:57:
[...]

Nee helaas niet. Bij superkeukens kwamen ze los bij de apparatuur op ongeveer 16k, wel met de kanttekening dat ze voor siemens extra moeten rekenen tov aeg bijvoorbeeld vanwege lagere volumekortingen vanuit de fabrikant.

Overigens was de prijs van de projectleverancierzaak zonder hoge kasten en met een plint aan de bovenkant :X

Overigens gaat het mij vooral om dat ik niet (te hard) word genaaid. Daarnaast gun ik graag een paar extra centen aan een sales die me goed helpt.
Vraag anders keukenloods is (gewoon via hun website met andere contactgegevens) een prijs voor de apparatuurlijst.. En superkeukens een prijs zonder?

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

nooberke schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:06:
[...]

Vraag anders keukenloods is (gewoon via hun website met andere contactgegevens) een prijs voor de apparatuurlijst.. En superkeukens een prijs zonder?
Superkeukens was uitgelegd in de winkel, daar was de offerte wat lager dan op papier was icm met de keuken. Zal idd ff bij keukenloods online een prijs aanvragen goed idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max.v
  • Laatst online: 24-07 10:53
[Afbeelding]

Apparatuur
Quooker front 7L variant

[Afbeelding]

mag ik vragen welk type lades er in de offerte zitten voor de Pronorm keuken? Pronorm hanteert volgens mij 4 verschilde kwaliteitsstappen voor hun lades, waarbij de "ProTech 2.0" vergelijkbaar is met de Blum legrabox lades.

heb je daarnaast specifiek gekozen voor die oven (met groot scherm). wij hebben hier ook naar gekeken, maar vonden deze extreem duur. wij zijn uiteindelijk gegaan voor de :
- iQ700- HM736GAB1
- iQ700- HS736G3B1

Deze zijn in Duitsland op te hallen voor rond de €1200,-, hier in Nederland ben je gouw boven de €1400,- kwijt.

eventueel zou je ook voor heel je keuken kunnen kijken in Duitsland, onze ervaring is dat je er één veel vriendelijker geholpen wordt en het voor ons ruim €5000,- scheelde op basis van de Nederlandse offertes voor de zelfde keuken (Pronorm X-line). Echter kregen we in Duitsland ook nog is de betere lades, verstelbare bestek bakken, standaard binnen lades en een keramische blad ipv composiet.

het enige wat je het beste zelf kan kopen is de quooker, die is in Duitsland belachelijk duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-07 13:30

aap

JordiGeelhoed schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:24:
[...]

Om welk merk/type kastjes gaat het waarbij de hoogte zo mee beweegt?
Ze hebben hun eigen werkplaats, dus zover ik weet maken ze de meubels zelf op maat uit panelen.

We konden nog vrij laat in het proces bepalen hoe hoog we het aanrecht wilden. En we hadden ook een bijkeuken waar we pas toen het plafond erin zat wisten hoe hoog de kasten zouden moeten worden. Dat konden we nog een paar weken voor de installatie doorgeven.

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:34
[Afbeelding]

Apparatuur
Quooker front 7L variant

[Afbeelding]

Wij hebben in het voorjaar een ongeveer vergelijkbare keuken bij Nolte Rotterdam vast laten leggen. Ons spoel blok is wat langer, maar jullie hebben weer een hoger blok met de ovens en de koelkasten.

Om wat voor fronten gaat het, is dat fineer, massief of laminaat ?
En zitten en nu laden of planken in de hoge kasten met de oven ?

Hoge kasten zijn wel wat duurder, maar wat pas echt verschil maakt is lades in een kast.
Een hoge kast met alleen planken kost ongeveer de helft van eenzelfde kast met verborgen lade's achter de deur.

Gezien het luxere blad, de apparatuur en de extra hoge kasten denk ik dat 35K realistisch is. Tenzij je met de fronten in de laagste prijscategorie zit.

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

max.v schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:55:
[...]

mag ik vragen welk type lades er in de offerte zitten voor de Pronorm keuken? Pronorm hanteert volgens mij 4 verschilde kwaliteitsstappen voor hun lades, waarbij de "ProTech 2.0" vergelijkbaar is met de Blum legrabox lades.

heb je daarnaast specifiek gekozen voor die oven (met groot scherm). wij hebben hier ook naar gekeken, maar vonden deze extreem duur. wij zijn uiteindelijk gegaan voor de :
- iQ700- HM736GAB1
- iQ700- HS736G3B1

Deze zijn in Duitsland op te hallen voor rond de €1200,-, hier in Nederland ben je gouw boven de €1400,- kwijt.

eventueel zou je ook voor heel je keuken kunnen kijken in Duitsland, onze ervaring is dat je er één veel vriendelijker geholpen wordt en het voor ons ruim €5000,- scheelde op basis van de Nederlandse offertes voor de zelfde keuken (Pronorm X-line). Echter kregen we in Duitsland ook nog is de betere lades, verstelbare bestek bakken, standaard binnen lades en een keramische blad ipv composiet.

het enige wat je het beste zelf kan kopen is de quooker, die is in Duitsland belachelijk duur.
Goede tip van die lades, zal dat als we met ze in zee gaan ook zeker aanhalen.

Qua ovens ging het er mij om dat ze er gelijk uit zien(i know…) functioneel konden we prima uit met de versies met het kleine schermpje, echter was als ik het me goed herinner dat de combi die de functies had die we wilden niet te krijgen was met het kleinere scherm, de stoom wel. En twee andere schermpjes is geen gezicht.

Wat betreft in duitsland kopen, keukenloods zit hier om de hoek, en ik zit in de randstad dus ophalen of bezorgen heeft niet veel zin.
eelco74 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:30:
[...]

Wij hebben in het voorjaar een ongeveer vergelijkbare keuken bij Nolte Rotterdam vast laten leggen. Ons spoel blok is wat langer, maar jullie hebben weer een hoger blok met de ovens en de koelkasten.

Om wat voor fronten gaat het, is dat fineer, massief of laminaat ?
En zitten en nu laden of planken in de hoge kasten met de oven ?

Hoge kasten zijn wel wat duurder, maar wat pas echt verschil maakt is lades in een kast.
Een hoge kast met alleen planken kost ongeveer de helft van eenzelfde kast met verborgen lade's achter de deur.

Gezien het luxere blad, de apparatuur en de extra hoge kasten denk ik dat 35K realistisch is. Tenzij je met de fronten in de laagste prijscategorie zit.
Hier onderstaande de keuzes.
Voor de gekozen kleuren was het de gekozen variant of niks. Zover ik weet geen ander materiaal beschikbaar.
Nu hebben we bewust niet gekozen voor fineer, simpelweg omdat het zo enorm krast (vorige keuken wel gedaan en spijt van gehad) en kan dus zijn dat die in een lagere klasse zitten.

Wel hebben we in de hoge 30cm kast een uittrekbare apothekersunit, die was naar het woord van de verkoper ook niet goedkoop.
De andere kasten zitten twee koelkasten in, resterende ruimtes zijn planken met een deur.

In de lage kasten hebben we bij beide 120cm kasten binnenlades. De 90cm normale, en spoelkast zit een uittrekbare prullenbak in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g103FciRZK2IjceQ-EkC_M4bKfw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sCXfNYlYaKF41J8Jm2Qhw0fH.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder ook het blad, volgens dekker ook een hogere lijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sy5oBenqH_sDZnP3QsS7ZvuGKl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BiHHdreFEdx1UQR4pzWgsMq9.jpg?f=fotoalbum_large

Is daar nog een andere randafwerking voor aan te raden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-07 11:52
  • Goergen Keukens
  • ASWA Keukens
  • Van Diessen Keukens
  • Keukenloods
Wij waren zeer tevreden bij van Diessen. Direct reële prijzen, onderhandelen is daar ook niet mogelijk, super goed geholpen met de indeling en volledige plaatsing was binnen 6 uur gedaan. Zie hier voor meer info/impressie:

Eerste idee/plan
Eerste tekening bij van Diessen
Op basis van feedback Tweakers en eigen inzicht hoge kasten laten verplaatsen en eiland groter gemaakt, was geen enkel probleem om nog te laten wijzigen.
Uiteindelijke 3D tekeningen van Diessen
Foto's van oude en de geplaatste keuken
Ondersteuning van het eiland

Vanuit mij niks dan lof over van Diessen. Super geholpen in de winkel, bij voortraject en na-service.
Ik zag echt op tegen het uitzoeken van een keuken na alle verhalen hier op Tweakers (en met mij, vooral mijn vriendin), maar uiteindelijk was dit voor ons uiteindelijk echt super verlopen.

Ps, doe een zoekopdracht op 'Van Diessen' in dit (en de oudere) keukentopics en je vindt veel meer, louter positieve, ervaringen.
Ps2, maak op tijd een afspraak, ze zijn vrij populair.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• max.v
  • Laatst online: 24-07 10:53
Squats schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:24:
[...]

Goede tip van die lades, zal dat als we met ze in zee gaan ook zeker aanhalen.

Qua ovens ging het er mij om dat ze er gelijk uit zien(i know…) functioneel konden we prima uit met de versies met het kleine schermpje, echter was als ik het me goed herinner dat de combi die de functies had die we wilden niet te krijgen was met het kleinere scherm, de stoom wel. En twee andere schermpjes is geen gezicht.

Wat betreft in duitsland kopen, keukenloods zit hier om de hoek, en ik zit in de randstad dus ophalen of bezorgen heeft niet veel zin.
naar welke functie ben je precies opzoek voor de combi oven?

wij wonnen zelf ook in de randstad en het was voor ons meer dan de moeite waar. wij zijn eerst bij B&K geweest (ook Pronorm). zei vroegen ruim 26K voor onze keuken. later zijn we nog bij een andere zaak geweest en daar kwam onze keuken uit om 20K (geen Pronorm). in Duitsland zijn we nu klaar voor 15K en dat is dan een duurdere uitvoering van de zelfde keuken (de betere lades en een keramisch werkblad)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• PrixV
Nou de keuken is eindelijk bijna helemaal af dus ik zal even wat delen van het eindresultaat. We missen alleen nog een greeplijst boven de vaatwasser, de kraan is scheef en we missen nog antislipmatten.

Het betreft een:
Pronorm X-mp Plus (dus met hogere korpus) - Arctis wit Ultramat
Plint 9 cm
ProTech lades
XXL vaatwasser Siemens
45cm combi oven Siemens
178 koelkast Siemens
178 vriezer Siemens
Bora Purmu
Hoekkasten met planken tot in de hoek
Franke Maris Composiet spoelbak
Kast in de koffiehoek met binnenlade en uittrekelementen
Blad Calacatta Gold 2cm

Zeer blij met de keuzes, de keuken en de service vanuit Keukenloods.
Members only:

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 22:58

Vincent Meijer

You better believe it!

I

[ Voor 99% gewijzigd door Vincent Meijer op 28-09-2024 17:28 . Reden: Keuken reeds gekocht waardoor post niet meer relevant is. ]

Systeem specs

Pagina: 1 ... 480 ... 520 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1