Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:27
Cap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:59:
[...]

Auto-open bestaat inderdaad ook al langer, Bosch / Siemens heeft verschillende modellen die het hebben, marketingkreet "EfficientDry". Een kreet die mooi aansluit op jouw vermoeden. :)

Tot verdriet van veel keukenverkopers, omdat ze bang zijn dat de buitenlaag van de kastjes loslaat van het vezelplaat / mdf, en eventueel ook het opzwellen van het blad als dit (onderaan) met houtplaat afgewerkt is. Een keukenverkoper zal het dan ook meestal afraden. Persoonlijk maak ik me er niet heel druk om, bij onze oude Beko deed ik ook altijd de deur meteen ff open na het afwassen en de kastjes hebben het jaren overleefd. :)
Ja precies. Wij hebben nu een kunstof blad en doe de vaatwasser direct open als hij klaar is (als ik eraan denk..). De monteur heeft aan de onderkant wel iets van een seal geplakt en na 8 jaar zie ik helemaal niks qua bobbels of vochtophoping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiauwMan
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:36
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Wellicht gaan we het bij Keukenkastenfabriek bestellen. Ik heb ondertussen de keuken al bij 3 zaken laten uittekenen.. Ondertussen kan ik hem wel dromen >:)

Qua kasten kom ik bij Keukenkastenfabriek uit op ~ €6.200. Dat scheelt toch alweer bijna €2000 euro. En volgens mij is Ballerina hogere kwaliteit dan Systemat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

MiauwMan schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:16:
En volgens mij is Ballerina hogere kwaliteit dan Systemat?
Zal elkaar niets ontlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:17
***members only***

Wellicht gaan we het bij Keukenkastenfabriek bestellen. Ik heb ondertussen de keuken al bij 3 zaken laten uittekenen.. Ondertussen kan ik hem wel dromen >:)

Qua kasten kom ik bij Keukenkastenfabriek uit op ~ €6.200. Dat scheelt toch alweer bijna €2000 euro. En volgens mij is Ballerina hogere kwaliteit dan Systemat?
Voordeel van Ballerina is standaard Legraboxen, maar Systemat zal ook wel weer aantal voordelen hebben tov Ballerina. Het ligt heel dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-05 07:01
Moet je bij plak pvc eerst de keuken plaatsen dan de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:02

ThePsycho

Biertje?

josefine schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 06:51:
Kan juist prima andersom bij plak pvc. Het komt weleens langs bij het projectbouw topic en beide opties worden gekozen. Wij hebben zelf voor vloer eerst gekozen omdat het wel mooier is bij een zijwand die direct op de grond staat. (Zoals bij een eiland vaak het geval is)

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:25
MiauwMan schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:44:

Edit: Het zijn Systemat kasten, met zo'n dure hoekkast die naar buite komt zetten.
Bij onze Pronorm keuken was het verschil tussen een draaiplateau en gewone planken zo'n 1100 (!) euro. Ik heb een normale hoekkast met planken laten plaatsen en online een LeMans plateau besteld voor 360 euro. Zelf erin schroeven (moet ik nog doen een dezer dagen) en klaar, 700 euro uitgespaard. Wellicht een idee om bij jouw keuken ook even de prijzen met en zonder plateau te vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiauwMan
koksie schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:33:
[...]

Bij onze Pronorm keuken was het verschil tussen een draaiplateau en gewone planken zo'n 1100 (!) euro. Ik heb een normale hoekkast met planken laten plaatsen en online een LeMans plateau besteld voor 360 euro. Zelf erin schroeven (moet ik nog doen een dezer dagen) en klaar, 700 euro uitgespaard. Wellicht een idee om bij jouw keuken ook even de prijzen met en zonder plateau te vergelijken.
Ja die dingen zijn inderdaad stervensduur en gaan dan ook nog eens over de kop... Bij Keukenkastenfabriek komt ie op zichzelf op 951 euro uit. Hoe kan zoiets dan 1100 euro verschil maken, zou je dan denken.. (kuch) keukenzaken (kuch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiauwMan
Weet iemand hoe een 'extra' diep aanrecht blad werkt? Er werd ons getipt een 65cm diep blad te nemen voor wat extra ruimte en een wat luxere uitstraling.

Volgens mij word dit dus gerealiseerd door dezelfde kastjes 5cm naar voren te plaatsen. Natuurlijk moet even goed uitgerekenend worden of dit nog past. Maar hoe wordt het werkblad erop gemonteerd? Moet de plaatser nog een extra ondersteuning realiseren aan de achterkant oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21-06 11:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZNpEvHGxX7t2ur-VlsNocp-IDM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tRg1yjeEfdD4cMhy8YsgvYD6.png?f=user_large

Is dit nodig? Helpt het ook tegen kalk? Is een filter

[ Voor 3% gewijzigd door Ashwani op 07-09-2024 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MiauwMan schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 08:46:
Weet iemand hoe een 'extra' diep aanrecht blad werkt? Er werd ons getipt een 65cm diep blad te nemen voor wat extra ruimte en een wat luxere uitstraling.

Volgens mij word dit dus gerealiseerd door dezelfde kastjes 5cm naar voren te plaatsen. Natuurlijk moet even goed uitgerekenend worden of dit nog past. Maar hoe wordt het werkblad erop gemonteerd? Moet de plaatser nog een extra ondersteuning realiseren aan de achterkant oid?
65 cm is volgens mij een beetje standaard. Zo'n 65 cm diep wordt het al snel ivm het monteren van je kookplaat. Bij ons is het blad ook iets dergelijks (werkelijke maat werd na installeren kasten bepaald door de werkbladenboer: onze muur is niet vlak, komt vaker voor). Kasten staan inderdaad een stukje van de muur af. Ik heb ze na het stellen aan de muur vastgezet met hoekbeugels. Aan de muurzijde heb ik waterpas met de kasten houten regels gemonteerd voor de ondersteuning. Zeker bij een hoek is dit nodig omdat de hoekkasten doorgaans niet doorlopen tot aan de muur, je zit daar al snel met een gat van c.a.25 cm.

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 07-09-2024 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-06 16:33
josefine schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:23:
Testaankoop en de consumentenbond testen bijzonder. De vaatwasser die het beste schoonmaakt wint de test niet. Terwijl dat aspect voor mij toch echt het belangrijkste is. Drogen geloof ik wel.
Ik heb nog een 300 serie van Siemens van 18 jaar oud. Wast en droogt perfect. Mijn verwachting zou zijn dat alles eigenlijk wat je nu nieuw koopt wel beter is dan dat. Snap daarom de fuzz om vaatwassers niet zo.
Wij spoelen niks af voordat het erin gaat. Kwestie van een beetje goed inladen vermoed ik.

Enige wat er mis mee is is dat de borden houders die je vastklikt scheef zijn en niet meer goed vastklikken, maar na 18 jaar mag dat van mij wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

In de kern is er ook niet zoveel veranderd aan vaatwassers. Iets meer, zuinige programma's met als trade-off een langere programmaduur. Zoals altijd bij lagere temperaturen / minder water natuurlijk wat meer kans dat iets er niet helemaal blinkend uit komt, ook dat is niet veranderd. Een bestekla in plaats van een korf. Wifi, bediening op afstand, 'intelligente' / user instelbare programma's, allemaal leuk maar heel veel stelt het niet voor bij een vaatwasser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 03:59
Wie heeft ervaring met Nobilia easy touch 945 zand kleur, begreep dat dit lak laminaat is, begin nu te twijfelen of we niet de lakversie nemen. Nadeel met lak is dat je, de krassen en deuken sneller ziet dan bij laklaminaat ook is deze niet utramat waardoor je sneller vingerafdrukken ziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15:22
josefine schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 06:51:
Als je de mogelijkheid hebt, eerst muren, dan vloer, dan deuren, dan keuken.

Eerst kabels op de juiste plek uit de muur.
Dan eventueel stucen (indien van toepassing).
Dan schilderen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1vuwtA-AgfdUt4DWz0q9AKdHuvE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkkhwALd2ESIbUOT3btdGAKP.jpg?f=fotoalbum_large

Dan komt de vloer met plinten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jB7yZEI8W0KAIFxMGld5gLZB3vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkvjFtpoykLyChVhGaRlZZd6.jpg?f=fotoalbum_large

En daar komt de keuken op te staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NQtjbwqtkLxKRxEJFDxzp_UyzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VUEhxyyXA9sC4D5RM9Tz1KiX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/be2eNd_0bEJPA-oCyxgBTHljFGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2oxXo5OZ7pCfQTVbES6FnCtV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMkQd1OfbxhUQBDP9rYxWE2XP7s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKIiarI6ikHMFrwJBOiMkp34.jpg?f=fotoalbum_large

Zijpanelen van de kasten worden netjes op maat gezaagd met uitsparing voor de plint.

Dat geldt in ieder geval van verlijmd PVC.

Zo ben je in de toekomst flexibel voor eventuele keukenopstellingen. Stel nou je wil het over 15 jaar helemaal anders? Dan kan dat.

Tevens hebben wij op de montage dag nog iets geschoven voor de hoge kasten. Omdat dat toch net iets beter uitkwam. Die vrijheid heb je op deze manier.

Nu begrijp ik best dat veel keukens deze vroegere niet hebben, omdat de vloer er al inzit, of de vloer jaren na de keuken komt. In dat geval zal het andersom zijn. Of vloeren die minder goed met het gewicht overweg kunnen?

Maar bij tegels of pvc zou ik het zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:43
Zwevende vloeren - laminaat, click pvc en (fineer)parket zou ik niet doorleggen onder een keuken. Die zachte ondervloer - ik weet niet of die het zoveel jaren houdt met iets zwaars erop, het zou erg lame zijn als je hoge kast met koelkast dieper wegzakt dan een lichtere module.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
w00key schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:57:
Zwevende vloeren - laminaat, click pvc en (fineer)parket zou ik niet doorleggen onder een keuken. Die zachte ondervloer - ik weet niet of die het zoveel jaren houdt met iets zwaars erop, het zou erg lame zijn als je hoge kast met koelkast dieper wegzakt dan een lichtere module.
True!
Ik heb wel de indruk dat die steeds meer uit de mode raken.

Daarom erbij gezet: steen en plak pvc

Zwevende vloeren kun je makkelijker aanpassen op een nieuwe indeling.

[ Voor 6% gewijzigd door Tweak_ers op 09-09-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.v
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-06 14:02
***members only***

na jouw opmerking ben ik online ook is gaan kijken en het bevalt me eigenlijk best wel, maar ik lees nergens dat het merk ballerina is. en via de chat lijken ze niet te willen zeggen wat het merk is, maar ze ontkennen ook niet dat het ballerina is als je de vraag rechtstreeks stelt.

hoe heb jij die info gekregen of is het een aannamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-05 07:01
max.v schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:21:
[...]

na jouw opmerking ben ik online ook is gaan kijken en het bevalt me eigenlijk best wel, maar ik lees nergens dat het merk ballerina is. en via de chat lijken ze niet te willen zeggen wat het merk is, maar ze ontkennen ook niet dat het ballerina is als je de vraag rechtstreeks stelt.

hoe heb jij die info gekregen of is het een aannamen?
Zoek even in dit topic en je weet genoeg inclusief foto's van ballerina die in hun binnenkasten staan. Alleen mogen ze het contractueel niet zo noemen maar keukenkastenfabriek. Dit heeft te maken met andere keukenzaken die Ballerina dealer zijn, die willen niet dat er een partij is die ballerina verkoopt en dan de vraag krijgen dat er op internet ook ballerina wordt verkocht maar dan veel goedkoper. Dus noemen ze het keukenkastenfabriek om zo gedoe te voorkomen en hun contract na te leven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:31
Arwen. schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 16:49:
[...]

Ja precies. Wij hebben nu een kunstof blad en doe de vaatwasser direct open als hij klaar is (als ik eraan denk..). De monteur heeft aan de onderkant wel iets van een seal geplakt en na 8 jaar zie ik helemaal niks qua bobbels of vochtophoping.
Precies dat: Plak de onderkant van het aanrecht even af met een stuk folie. Meestal krijg je dat bij de vaatwasser geleverd, anders kun je gewoon isolatietape gebruiken van de bouwmarkt (die tape die ze gebruiken voor ventilatie-kanalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06 19:20
Gister voor de 3e keer op onze nieuwe Bora gekookt met nieuwe Greenpan pannen en dit is het resultaat. Het lijkt in de plaat te zitten en krijgen het er niet af. Hoe kan dit? Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siYxEsBXDdBa56iRF_5Sfdo5aAs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZF3nmzzTM9M90oU1QZSRmalO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 09:07
PrixV schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 08:03:
Gister voor de 3e keer op onze nieuwe Bora gekookt met nieuwe Greenpan pannen en dit is het resultaat. Het lijkt in de plaat te zitten en krijgen het er niet af. Hoe kan dit? Iemand een idee?

[Afbeelding]
Niet direct een antwoord op je vraag maar je kan inductiebeschermers gebruiken tijdens het koken. Dan blijft je inductieplaat veel langer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 21:08
Flying35 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:14:
[...]

Niet direct een antwoord op je vraag maar je kan inductiebeschermers gebruiken tijdens het koken. Dan blijft je inductieplaat veel langer mooi.
Heb je een goed merk die je zo weet dan voor een Bora X-Pure kookplaat? Lees overal verhalen over inbranden van kookplaat met die dingen en niet geschikt voor boosterfunctie.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Flying35 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:14:
[...]

Ga ik dat sowieso vast doen ter voorkoming van erger. Maar dit moet toch ook niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Situaties
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:16
@PrixV Ik kan het niet goed zien op de foto. Zijn het krassen of is het een witachtige waas die op je inductieplaat zit? Wij hadden ook een witte waas door onze pannen (gietijzer voor het grootste deel) na het koken. We hebben het weggekregen met Kruidvat ovenreiniger. Wel uitkijken met dat spul, dus altijd eerst op een klein hoekje testen!

[ Voor 50% gewijzigd door Situaties op 10-09-2024 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-06 16:01
Wij hadden met onze nieuwe pannen (op onze nieuwe bora) ook allerlei vage klachten. Zelfs het logo van de pannen leek in de plaat ingebrand, dat was toen wel schrikken. Navraag leerde ons dat nieuwe pannen altijd gedoe opleveren. Uiteindelijk hebben we met HG kookplaat-producten (ze hebben een reguliere reiniger maar ook echt een soort polijst-middel) alles strak gekregen. En daarna nergens meer last van.

Wie weet helpt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:26
Geen ervaring mee maar deze schijnen bestand te zijn tegen temperaturen tot 300 graden. Er is vast ook een hoop rommel te koop, van die mooie foto-matjes die smelten onder je pan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• w00key
Nieuwe pannen hebben altijd een was of olielaag om roestvorming tijdens transport en opslag te voorkomen. Als je eerst de onderkant ontvet (dasty of andere ontvetter/ovenreiniger) voorkom je dat het los komt en op je plaat slaat bij eerste gebruik.

Maar het is niet erg, je moet alleen wel sterker spul dan dreft gebruiken om het weer los te krijgen. Glas kan tegen alkalische middelen, alles mag als het maar geen schuur of polijstmiddel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:14
Situaties schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:16:
@PrixV Ik kan het niet goed zien op de foto. Zijn het krassen of is het een witachtige waas die op je inductieplaat zit? Wij hadden ook een witte waas na het koken door onze pannen (gietijzer voor het grootste deel). We hebben het weggekregen met Kruidvat ovenreiniger. Wel uitkijken met dat spul, dus altijd eerst op een klein hoekje testen!
Zeer goed opletten met ovenreiniger in combinatie met een composiet of granieten werkblad! Als je dit op je blad krijgt raakt het onherstelbaar beschadigd.

Het is beter om HG kookplaatreiniger te gebruiken of Vitroclen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 14:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tn_K2WExVGAxwYDM83EVCBeUWLM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0gJY3YzYMYBN99IyPOFO5wtA.jpg?f=fotoalbum_large
Al zolang als ik een inductiekookplaat heb gebruik ik dit. Paar druppeltjes op een velletje keukenrol en het is weer als nieuw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying35
  • Laatst online: 21-06 09:07
knny schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:46:
[...]

Heb je een goed merk die je zo weet dan voor een Bora X-Pure kookplaat? Lees overal verhalen over inbranden van kookplaat met die dingen en niet geschikt voor boosterfunctie.
Nee, ik heb gewoon een goedkope set op Bol gekocht. Inbranden heb ik nooit bij stil gestaan, maar is hier niet gebeurd. We gebruiken ze altijd en gebruiken ook regelmatig de power functies van de inductieplaat. Wij hebben nog nooit het probleem gehad dat ze te warm werden en het geeft ons een veilig gevoel wanneer we met de pannen schuiven. Er is eerder een topic over geweest misschien kan je daar iets uithalen.

Inductie beschermings matten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00key
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:40:
[...]

Zeer goed opletten met ovenreiniger in combinatie met een composiet of granieten werkblad! Als je dit op je blad krijgt raakt het onherstelbaar beschadigd.

Die HG heeft een PH van 10.5, https://gdsnprodwebstorag...8/Media/21533440/download. Dasty zit op 11.

Kwestie van oppassen waar je sprayt en direct afnemen. In principe kan steen tegen loog, zuur is gevaarlijker en kan kalk oplossen. Dus juist oppassen met badkamerreiniger en (koffiezetapparaat) ontkalkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:40:
[...]

HG kookplaatreiniger heb ik gekocht laatst en al geprobeerd maar heeft het niet opgelost. Ik vind de ovenreiniget ook beetje eng maar Mr Muscle kan ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:39
jmderonde schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:35:
[Afbeelding]
Al zolang als ik een inductiekookplaat heb gebruik ik dit. Paar druppeltjes op een velletje keukenrol en het is weer als nieuw!
Dat is wel vreselijk duur spul zeg pfff want kennelijk amper verkrijgbaar. Moet wel heel goed werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
PrixV schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:47:
[...]

HG kookplaatreiniger heb ik gekocht laatst en al geprobeerd maar heeft het niet opgelost. Ik vind de ovenreiniget ook beetje eng maar Mr Muscle kan ik eens proberen.
Hebben net HG kookplaatreiniger extra sterk gehaald en dit heeft 80 a 90% verbeterd. Het is nog niet helemaal goed en het vergde het nodige boenwerk maar het is een stuk beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-06 09:08

NvU

jmderonde schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 14:35:
[Afbeelding]
Ja dit product is echt zo goed. Alleen mr muscle is er mee gestopt. Dus er staan op amazon nog een paar hele dure flesjes oude voorraad. Maar ik weet niet wat ik zonder moet. Heb ook nog geen vervanger gevonden, dus als iemand die weet? ik heb nog een half flesje, dus kan er nog even tegenaan maar daarna wordt het lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• w00key
NvU schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:56:
[...]

Ja dit product is echt zo goed. Alleen mr muscle is er mee gestopt. Dus er staan op amazon nog een paar hele dure flesjes oude voorraad. Maar ik weet niet wat ik zonder moet. Heb ook nog geen vervanger gevonden, dus als iemand die weet? ik heb nog een half flesje, dus kan er nog even tegenaan maar daarna wordt het lastig.
https://www.123schoon.nl/pdf/SDS_SMR00009_NL.pdf

Bestaat uit olie, aluminiumoxide, zuur, en waarschijnlijk ook wat zeep. Elke dikke "witte fornuisreiniger" bestaat ook hieruit, moet geen probleem zijn om een vervanger te vinden.

HG intensief is olie, zuur, geen witte prut dacht ik. Moet hetzelfde werken maar met minder schurende werking - AlO heeft een hardheid van 9 en glas zit tussen 6 en 7, dus het kan wel krassen / "polijsten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-06 11:58
Wij hebben een Ballerina keuken besteld en die is inmiddels geplaatst. Echter, wij waren in de veronderstelling dat de opzetkasten met klep 60 cm diep zouden zijn, maar ze zijn ondieper. Nu willen we ze eigenlijk vervangen voor diepere opzetkasten. Heeft iemand enig idee wat dit qua prijs per kast doet? Ik zeg er wel bij dat het maatwerk is, ze zijn een paar centimeter lager dan de standaard kast van 39 (dacht ik) cm hoog. Wij zijn namelijk zeer geschrokken van de geoffreerde prijs door de keukenboer en willen graag weten wat reëel is.
Front is van dat hele sterke mat zwart spul. Ik weet de naam even niet meer uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Wanne-B88 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:19:
Wij hadden met onze nieuwe pannen (op onze nieuwe bora) ook allerlei vage klachten. Zelfs het logo van de pannen leek in de plaat ingebrand, dat was toen wel schrikken. Navraag leerde ons dat nieuwe pannen altijd gedoe opleveren.
Mijn nieuwe Ducq tri-ply pannen met afgeronde bodem leverden nul gedoe op op mijn nieuwe Bora kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Bailey2005 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:41:
Wij hebben een Ballerina keuken besteld en die is inmiddels geplaatst. Echter, wij waren in de veronderstelling dat de opzetkasten met klep 60 cm diep zouden zijn, maar ze zijn ondieper. Nu willen we ze eigenlijk vervangen voor diepere opzetkasten. Heeft iemand enig idee wat dit qua prijs per kast doet? Ik zeg er wel bij dat het maatwerk is, ze zijn een paar centimeter lager dan de standaard kast van 39 (dacht ik) cm hoog. Wij zijn namelijk zeer geschrokken van de geoffreerde prijs door de keukenboer en willen graag weten wat reëel is.
Front is van dat hele sterke mat zwart spul. Ik weet de naam even niet meer uit mijn hoofd.
Ik begrijp dat je standaard diepte (58 cm + 2 cm vrije ruimte tot muur) hoge kasten hebt. Wil je daarop opzetkasten met een gewone scharnierende deur? Dat zijn eigenlijk gewoon lage kasten zonder de pootjes, geleverd met verstelbare 2 legplanken. Die waren bij onze Ballarina keuken in matte directlack uitvoering zo'n 300 euro per stuk. Als jij met dat hele sterke mat zwart spul Fenix bedoelt, dat zal duurder zijn. Dat is gewoon een dure afwerking, dan ga je naar 400 a 450 euro per opzetkast.

https://configurator.keuk...ccessoires/opzetkast.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

w00key schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:40:
[...]

https://www.123schoon.nl/pdf/SDS_SMR00009_NL.pdf

Bestaat uit olie, aluminiumoxide, zuur, en waarschijnlijk ook wat zeep. Elke dikke "witte fornuisreiniger" bestaat ook hieruit, moet geen probleem zijn om een vervanger te vinden.

HG intensief is olie, zuur, geen witte prut dacht ik. Moet hetzelfde werken maar met minder schurende werking - AlO heeft een hardheid van 9 en glas zit tussen 6 en 7, dus het kan wel krassen / "polijsten".
Ik heb die van HG, mn nieuwe kookplaat werd er aardig schoon mee, maar bleven toch plekjes zitten. 1x dat cerafix er overheen en ziet er weer uit als nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Welke van HG heb je gebruikt? Ze hebben er meerdere. De standaard en eco versies van de HG reiniger zijn voor de dagelijkse reiniging en lijken me niet meer dan een zeepje.

Deze "extra sterke" HG reiniger heeft een polijstende werking.

Het lijkt erop dat die witte keramische reinigers ook gewoon een licht polijstmiddel zijn, met evt wat vet/vuil oplosser toegevoegd.

Bora gebruikt die van de glasplaat frabrikant, Schott-Ceran. Ook een witte polijstpasta, zie het filmpje op de Schott-Ceran pagina.

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 11-09-2024 09:35 ]

• NvU

NvU

Ah ja ik heb deze gebruikt: https://www.ah.nl/product...9370/hg-kookplaatreiniger

Die polish was ik niet bekend mee, ga ik testen.

• Kapitein Merijn
Bailey2005 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 17:41:
Je kan toch gewoon nieuwe, diepere rompen bestellen en het front incl. scharnieren overzetten?
Een romp van 39 x 56cm kan niet heel duur zijn zonder boringen of ophangsysteem.

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 21:41
ziceykr schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:09:
Onlangs is de woning gestuukt en geverfd en dus ook achter de kookplaat en keukenblad. Ik heb verschillende opties gezien om de muur erachter te beschermen.

Ik twijfel voor nu nog tussen de SIKKENS ALPHA REZISTO EASY CLEAN en de Trae lyx vernis. Wat zijn jullie ervaringen?
Wij hebben de woning geschilderd in LAB verf van Vestingh en gaan in de keuken hier de coating overheen zetten.
https://vestingh.nl/products/lab-wandcoating

Onze schilder gaf de suggestie een coating te gebruiken ipv keuken geschikte verf op kleur.

Dus eigelijk geen antwoord op je vraag maar een mogelijke suggestie

• Cap
  • Niet online

Cap

Een vergelijkbaar alternatief is Traelyx Natural Finish, die is wat lager geprijsd. Is hier in het topic ook al voorbijgekomen en aanbevolen. Gaat ook over bestaande verf op kleur heen.

• Tsangies
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik loop hier nu ook tegenaan. hoe heb je dit opgelost.
ik wil de franke kraan premium 3 vervangen door perfect 3 (nu met touch). ik loop alleen tegen de heetwaterslang aan die er ook zo uit ziet maar niet in de nieuwe doos zit. Daar zitten vervolgens alleen maar push-fit koppelingen aan de aansluitslangen.

• el flaco
  • Laatst online: 21-06 18:40
Wat zijn jullie ervaringen met verhoogde onderkasten van bijvoorbeeld 87 centimeter en lagere plinten van 5 centimeter? Heeft dit echt meerwaarde of merk je dit nauwelijks in de praktijk. Wij vinden hoge plinten niet mooi, maar zijn beiden net boven de 1,80 dus echt hoog past ons niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
el flaco schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:28:
Wat zijn jullie ervaringen met verhoogde onderkasten van bijvoorbeeld 87 centimeter en lagere plinten van 5 centimeter? Heeft dit echt meerwaarde of merk je dit nauwelijks in de praktijk. Wij vinden hoge plinten niet mooi, maar zijn beiden net boven de 1,80 dus echt hoog past ons niet.
Hier werkblad op 96
Plint van 8
Blad van 2
Kast van 86

Bevalt prima. 8cm is perfecte mix van looks en praktisch zijn.

Lagere plint zou ik niet doen. Stofzuiger kan hier net onder de plint. En als je schoenen aan hebt raak je al snel de onderkant van de kast.

• el flaco
SquareOne schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:36:
[...]

Hier werkblad op 96
Plint van 8
Blad van 2
Kast van 86

Bevalt prima. 8cm is perfecte mix van looks en praktisch zijn.

Lagere plint zou ik niet doen. Stofzuiger kan hier net onder de plint. En als je schoenen aan hebt raak je al snel de onderkant van de kast.
Merk je ook echt meer binnenruimte in de onderkasten, dat bedoelde ik.

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-06 11:58
Kapitein Merijn schreef op woensdag 11 september 2024 @ 13:05:
[...]

Je kan toch gewoon nieuwe, diepere rompen bestellen en het front incl. scharnieren overzetten?
Een romp van 39 x 56cm kan niet heel duur zijn zonder boringen of ophangsysteem.
Dat is een goed idee. Ik ga dit aangeven bij de keukenboer.
Als die daar niet in mee wil gaan omdat ze alleen complete kasten willen leveren ofzo, kan ik het dan via die internetsite proberen? Of via een andere weg?

• Cap
  • Niet online

Cap

el flaco schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:40:
[...]

Wij hebben precies dezelfde hoogtespecs als @SquareOne en dat bevalt prima. Vriendin is vrij klein en kan prima overweg met een werkhoogte van 96 a 97 cm.

Wij hadden in de vorige keuken ook al extra hoge kasten, dus wij merken geen verschil. ;)

Bij de ladekasten zijn de onderste laden hoger door de extra hoogte. Daar kunnen hogere spullen in dan in de bovenste laden. Bij standaard hoogte van 78 zijn de onderste laden even hoog als de bovenste.

Feit is, je hebt echt meer ruimte. Een grotere kast heeft meer binnenruimte. Of jij het gaat merken, dat kan alleen jijzelf bepalen. :)

Ik vind persoonlijk die 78 cm kasten een beetje uit de tijd, je komt met hoger korpus op een comfortabelere werkhoogte uit met een nette 8 a 10cm plint. Tenzij je echt heel klein bent zie ik geen reden voor 78 cm. Het enige echte voordeel van een hoge plint dat ik kan bedenken is dat je onderste spullen iets hoger staan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 12-09-2024 08:11 ]

• SquareOne
el flaco schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:40:
[...]

Eerlijk gezegd merk ik het qua ruimte niet direct
Ons eiland is iets anders.
10cm blad
8cm plint
78cm kast
totaal 96

Daar heb ik nooit het gevoel van 'te weinig hoogte' gehad.

We wilden graag het blad op 96cm en een plint van 8cm icm twee verschillende diktes aan werkblad vanwege de looks. De kasten moesten dus flexibel zijn qua hoogte en was niet de doorslaggevende factor.

[ Voor 20% gewijzigd door SquareOne op 12-09-2024 08:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:07:
[...]

Wij hebben precies dezelfde hoogtespecs als @SquareOne

Ik vind persoonlijk die 78 cm kasten een beetje uit de tijd, je komt met hoger korpus op een comfortabelere werkhoogte uit met een nette 8 a 10cm plint. Tenzij je echt heel klein bent zie ik geen reden voor 78 cm. Het enige echte voordeel van een hoge plint dat ik kan bedenken is dat je onderste spullen iets hoger staan. ;)
Elk voordeel heb zn nadeel. Je oven net iets hoger, kids moeten net 4 cm langer doorgroeien voor dat krukje weg kan ;-)

Hier net een rotpunkt neergezet, dat is 78 cm of toren hoog. 100+ op blad, dat is echt a-comfortabel in mijn ogen.
Ons bevalt de 78 cm corpus goed met een netto werk en oven hoogte van ca 93 cm komende vanaf een 90/91 cm keuken.
De naber buizen gingen goed onder de keuken door natuurlijk, ook de bochten die achter de kasten naar beneden en weer omhoog moeten.
Ook de hoge plint duikt net onder de keuken kasten, dat ziet er strak uit. Kunt een 12 cm plint natuurlijk ook tegen een lage kast laten lopen en afkitten oid, zal er niet minder om werken ;-)

Zal asap eens wat fotos posten van de 12-78-2 opstelling van Rotpunkt, zit nog in opbouw.

[ Voor 54% gewijzigd door martinus83 op 12-09-2024 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-06 12:58
Wij hebben 84,5cm corpushoogte met 3 lades met opleggrepen (2 hoge lades en 1 besteklade). Bewust niet voor greeploos gekozen omdat je dan 4cm per lade in hoogte verlies. In de hoge lades passen nu precies hoge wekpotten en grote verpakkingen zoals voor muesli. In de oude keuken paste dit precies net niet in de hoge lades. Wij merken het verschil in hoogte dus wel echt!

• Tweak_ers
Dracula schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:16:
[...]

Dat is wel vreselijk duur spul zeg pfff want kennelijk amper verkrijgbaar. Moet wel heel goed werken dan.
Je doet er een eeuwigheid mee.
We gebruiken het hier ook, erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curkey
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:15
Mr. Eddo schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:57:
[...]

Wij hebben 84,5cm corpushoogte met 3 lades met opleggrepen (2 hoge lades en 1 besteklade). Bewust niet voor greeploos gekozen omdat je dan 4cm per lade in hoogte verlies. In de hoge lades passen nu precies hoge wekpotten en grote verpakkingen zoals voor muesli. In de oude keuken paste dit precies net niet in de hoge lades. Wij merken het verschil in hoogte dus wel echt!
De verhoogde onderkasten geven ook de mogelijkheid tot het monteren van een XXL vaatwasser, die net 5 cm meer hoogte tussen de korven laat. Dat is met grote borden en pannen soms precies wat je nodig hebt.

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-06 12:58
Ja een XXL vaatwasser is inderdaad ook een fijne extra in je keuken. Zeker voor wijnliefhebbers ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRD07
  • Laatst online: 14:43
Hier ook 5cm plinten en nog nooit last van gehad dat ik er met of zonder schoenen tegen aan kwam. Werkblad hier op 94,5. Blad is 2cm en de kastjes dus 87,5 (Next125). Enige is dat je met stofzuigen soms even moet opletten of je wel echt alles bij de plint hebt weggehaald.

• vrmt
  • Laatst online: 12-09-2024
*knip* spam

gelieven ook geen crossposts maken.

[ Voor 82% gewijzigd door twain4me op 12-09-2024 16:54 . Reden: spam / werving ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:59

Thomg

Aww yiss

Thomg schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:08:
Oei die is slechts een uurtje rijden.Ook hoog aangeschreven op maps reviews. Toptip.
Ik ben gisteren naar Ihre Kuchen geweest en eerlijk gezegd ben ik wel een beetje teleurgesteld. De showroom stond vol met Nxt125 keukens met "echte" keukenbladen. Zelf heb ik daar totaal geen oren naar waardoor we al heel snel overgingen naar een Schuller keuken. Zij hebben nul voorbeeldkeukens hiervan waardoor ik ook geen inspiratie kon opdoen.
Verder was het assortiment Schuller werkbladen en frontjes zeer gelimiteerd, na een korte google was al snel duidelijk dat een erg groot deel van het aanbod werkbladen niet bij hun op voorraad lag (zo'n 30 a 40% als ik het even uit de losse mouw doe).

Wel als voordeel dat er wel echt werd nagedacht over keuzes, de verkoper ging ook mee in de looks (hoe symmetrisch is de keuken, oogt het rustig, dat soort dingen) waar Nolte eigenlijk niet mee probeerde te denken at all.

De offerte moet nog komen, maar tenzij ze echt ver onder de prijs van Budgetplan en Nolte zitten (15k ex installatie) lijkt dit me niet dat hem word.

Vandaag ga ik nog langs bij Budgetplan en kijken wat we kunnen regelen. Ik ga wel proberen een keuken te doen zonder apparatuur, ik merk dat ik veel nieuwe dingen op het oog heb die nu nog erg duur zijn en in de toekomst flink zullen zakken.

Zie bijvoorbeeld aanbod AEG SaphirMatt in NL en in DE.
https://www.aeg.de/kitche...?Facet_DE_SaphirMatt=True
https://www.aeg.nl/kitche...et_BLX_HO_SaphirMatt=True

[ Voor 7% gewijzigd door Thomg op 13-09-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GyroGearloose
  • Laatst online: 24-05 15:13
Geachte allen,

Na alle andere verbouwingen aan mijn huis wil ik de keuken nog onderhanden nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DC4rqH1AQCYjCZoDKetT1Df8W24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/md8BAfKsqpmNPuaTnXoPMzUJ.png?f=fotoalbum_large

De keuken is in mijn ogen nog te goed om volledig af te breken en een nieuwe te kopen, hier heb ik ook het budget niet voor. Hierom heb ik gekozen om alleen de deurtjes en het keukenblad te vervangen. De tegels worden op een later moment vervangen.

De deurtjes worden door mijn schoonvader gedaan.

Ik wil graag een massief houten keukenblad, marmer was een eerste idee maar ver buiten budget. En hout past meer bij de rest van de woning.

Hebben mensen hier ervaring hiermee en eventueel aanraders van bedrijven die dit voor mij kunnen leveren? Ik ben gevestigd in het zuid-oosten van het land

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaVer88
  • Laatst online: 01-10-2024
Oooh ja, die kookplaat heb ik vandaag in het AEG experience center mogen 'experiencen'.
Ze hebben die op het luidst gezet en qua geluid viel dat goed mee. Ook heel krachtige afzuiging van dampen.
En dan die matte krasvrije afwerking is ook fantastisch.
Ja, die zal het in mijn nieuwe keuken ook worden.

Voor de rest ben ik daar met meer twijfel naar buiten gegaan dan ik daar binnen gekomen was...
Een koelkast is niet zomaar een koelkast en ook over die ovens kan er genoeg gezegd worden.
De matte afwerking op de ovens doet de volledig zwarte ovens met de standaard blinkende afwerking gewoon verbleken. En ga je voor een oven met touch of draaiknop, want ja, die draaiknop maakt het toch intuïtiever.
draaiknop + 200 euro, matte afwerking + 200 euro. Is dat het geld wel waard?
Ook de kookplaat is zo dun, dat vlakbouw niet nodig is. Want stel dat er over zoveel jaar een nieuwe in moet, dan hang je vast aan die afmetingen.
Kortom, veel om over na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Laatst online: 16:59

Thomg

Aww yiss

Net bij Budgetplan geweest en dat ging echt veel beter. Ik heb netjes een prijs gekregen voor de keuken en voor het apparatuur zelf. De keuken zelf was iets onder de 14k, apparatuur iets over de 7k.
In offerte heb ik afgedwongen dat ik zelf tot afroep mag kiezen welke apparatuur ik wil. Via budgetplan of niet. Kan ik dus in de maanden voor oplevering al de markt in de gaten houden voor b-stock et al.

De prijs van de keuken zelf is dan wel "locked", maar de verkoper zei dat dat vooral in mijn voordeel was omdat prijzen voor keukens meer stijgen dan dalen. Hoe waar dat is weet ik niet, maar ik heb zelf niet echt inzicht op de prijzen voor de keuken zelf.

Tenzij Ihre kuchen met een killer deal komt of Nolte ineens heel veel water bij de wijn wilt doen lijkt dit het wel te worden.
Misschien interessant, bij budgetplan werd me verteld dat deze
https://www.budgetplan.nl/aeg-ncp84c01cz-actie
Bij hun 2300 kost. Het lijkt erop dat echte prijzen erg grof genomen ongeveer de helft van de adviesprijs zijn. Soms nog wat minder.
Bij open doos of beschadigde doos kan het voor ~1500 weggaan werd met verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaVer88
  • Laatst online: 01-10-2024
Thomg schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 17:41:
[...]

Misschien interessant, bij budgetplan werd me verteld dat deze
https://www.budgetplan.nl/aeg-ncp84c01cz-actie
Bij hun 2300 kost. Het lijkt erop dat echte prijzen erg grof genomen ongeveer de helft van de adviesprijs zijn. Soms nog wat minder.
Bij open doos of beschadigde doos kan het voor ~1500 weggaan werd met verteld.
Ik ben zelf uit België, maar bij ons is dat Loeters die op dezelfde manier werkt, denk ik.
De keukenbouwer (een zelfstandige schrijnwerker) die onze keuken zal plaatsen, werkt ook met hen en kan op die manier even lage prijzen bieden voor de apparaten als de grotere keukenbouwers die bepaalde samenwerkingen hebben met een AEG, Miele, etc...
Ik kom momenteel uit op 11k aan apparaten. (kookplaat, vaatwas, oven, combioven, warmhoudlade, fullsize koelkast en diepvries en een full option quookerkraan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spongepro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04 12:26
Hallo tweakers,

Vanuit onze nieuwbouwproject is een keukenvoucher van 10.000 Euro (7.000 Euro teruggave bij Casco) beschikbaar bij Midelkoop in Culemborg. We hebben vandaag ons gesprek en designsessie als fijn ervaren en denken daadwerkelijk voor deze opstelling te willen gaan i.c.m. Next125.

Tijd lijkt te dringen, omdat we aankomende week een nultekening dienen aan te bieden bij de aannemer.

An sich is het idee bij de aangesloten partijen vanuit het project, zonder gedoe aanlokkelijk, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre onderstaande prijs en offerte in jullie ogen grovelijk te veel zijn, of juist on-point?

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
Stopcontact aan de zijkant bij een eiland, heb je dan veel extra ruimte nodig aan de zijkant? Een keukenverkoper had daar een verhaal over, dat je dan extra ruimte nodig had, terwijl dit m.i. ook prima verwerkt kan worden aan de achterkant van het eiland in een kastje van 37cm diep zonder dat je zoals hij aangaf dikke panelen nodig zou hebben aan de zijkant. In het blad wil ik niet ivm viezigheid (zeker als het dieper ligt dan het blad, alles schuift er dan zo in), vind het duur en ook niet mooi, dan liever aan de zijkant

@spongepro ik zou verder kijken en de cheque in eigen zak steken. 31000 is absurd voor zo’n keuken met kunststof fronten. En zoals al eerder door anderen hier benoemd, de iq100 gebruikt veel energie, het het kan financieel uit om voor een iets duurder model te gaan en je helpt het klimaat daarmee ook. Ik heb twee nieuwbouwwoningen in mijn leven gekocht, waren de bouwers hier maar zo gul _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door el flaco op 14-09-2024 08:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:33
spongepro schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:14:

Tijd lijkt te dringen, omdat we aankomende week een nultekening dienen aan te bieden bij de aannemer.
Ik vind het nogal aan de prijs voor wat je krijgt, dus die 7000 korting is voor een groot deel wassen neus.
Verder hoef je je niet te laten opjagen door de technische tekening. Die kun je apart laten maken en het enige dat je moet inleveren is de locatie van water, elektriciteit en kookzone. In jouw geval dus op het eiland en nog wat elektra aan de muur voor de ovens, vooropgesteld dat je deze indeling graag wilt handhaven.
Dan heb je alle tijd om prijzen en materialen te vergelijken. Volgens mij moet je een stuk lager kunnen uitkomen of andere materialen kunnen gebruiken tegen dezelfde prijs bij andere leveranciers. Dus belangrijk om dat niet in een week af te raffelen, dan betaal je de hoofdprijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Toke_gt op 14-09-2024 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:16
Het antwoord staat hierboven al, wij hebben voor 30k een keuken van Nolte Rotterdam
Qua grootte ongeveer wel vergelijkbaar.

Maar dan wel met softlack fronten en Nolte Neo fronten
15k aan miele apparatuur (waaronder een dubbele oven en losse koelkast en vriezer)
En uiteraard een quooker

Dus ik zou gaan voor de casco oplossing en even goed verder zoeken. Even lezen wat de aannemer doet met het standaard leidingwerk en indien mogelijk laten aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
Toke_gt schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 08:48:
[...]

Ik vind het nogal aan de prijs voor wat je krijgt, dus die 7000 korting is voor een groot deel wassen neus.
Verder hoef je je niet te laten opjagen door de technische tekening. Die kun je apart laten maken en het enige dat je moet inleveren is de locatie van water, elektriciteit en kookzone. In jouw geval dus op het eiland en nog wat elektra aan de muur voor de ovens, vooropgesteld dat je deze indeling graag wilt handhaven.
Dan heb je alle tijd om prijzen en materialen te vergelijken. Volgens mij moet je een stuk lager kunnen uitkomen of andere materialen kunnen gebruiken tegen dezelfde prijs bij andere leveranciers. Dus belangrijk om dat niet in een week af te raffelen, dan betaal je de hoofdprijs.
10000 korting, ik zou heel snel tekenen voor 7000 terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56
spongepro schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 20:14:
Hallo tweakers,

Vanuit onze nieuwbouwproject is een keukenvoucher van 10.000 Euro (7.000 Euro teruggave bij Casco) beschikbaar bij Midelkoop in Culemborg. We hebben vandaag ons gesprek en designsessie als fijn ervaren en denken daadwerkelijk voor deze opstelling te willen gaan i.c.m. Next125.

An sich is het idee bij de aangesloten partijen vanuit het project, zonder gedoe aanlokkelijk, maar ik ben wel benieuwd in hoeverre onderstaande prijs en offerte in jullie ogen grovelijk te veel zijn, of juist on-point?

***members only***
Ik ken de deel bedragen niet van je offerte. Destijds hebben wij de keuken ook bij Middelkoop besteld. Qua grootte vergelijkbaar, maar minder complex dan jullie variant. Wij waren 22.5k kwijt in 2017
Wij hebben nog onderhandelt over de prijzen van de inbouwapparatuur. Daarmee zijn ze relatief duur.

De service is wel erg goed. Ze komen na een paar weken langs om alles na te lopen en indien nodig af te stellen.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• spongepro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04 12:26
Erg bedankt voor de inzichten en tips! We hebben in ieder geval aangegeven een scherpere offerte te willen.
De offerte van @Lentje geeft inderdaad wel weer dat wij een dure offerte hebben voor relatief weinig, en minder kwalitatieve apparatuur en minder kasten.

Inmiddels ook een offerte mogen ontvangen bij Smartdesign in Maassluis;
Daar vind ik ze sympathieker, maar hebben ook meer kwalitatieve spullen toegevoegd:
iq700 oven en magnetron, IQ500 oven en IQ700 kookplaat.
Vergelijkbaar met de andere offerte is dat ook hier alleen de kastenwand is voorzien van een kunstof met lak, en fronts van het keukeneiland niet.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door spongepro op 14-09-2024 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
Cap schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:07:
[...]

Wij hebben precies dezelfde hoogtespecs als @SquareOne en dat bevalt prima. Vriendin is vrij klein en kan prima overweg met een werkhoogte van 96 a 97 cm.

Wij hadden in de vorige keuken ook al extra hoge kasten, dus wij merken geen verschil. ;)

Bij de ladekasten zijn de onderste laden hoger door de extra hoogte. Daar kunnen hogere spullen in dan in de bovenste laden. Bij standaard hoogte van 78 zijn de onderste laden even hoog als de bovenste.

Feit is, je hebt echt meer ruimte. Een grotere kast heeft meer binnenruimte. Of jij het gaat merken, dat kan alleen jijzelf bepalen. :)

Ahaa dat van die onderste lade wist ik niet maar wij hebben ook 83 cm kast + 9 cm plint + 2 cm blad. Vooral de onderste lades zijn erg dankbaar voor hogere kruidenpotjes/flessen. Die passen niet in de bovenste lade ivm binnenlades.

Ik vind het een uitkomst en ook esthetisch een stuk beter door de 9cm plint. Voor ons was door de relatief geringe meerprijs een nobrainer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
Ja eens ik heb een keuken gehad met 15 centimeter plint, ik had het niet door toen ik hem kocht, niet over nagedacht destijds. Verkoper zei er ook niks over. Maar vond het niet mooi, kostte gewoon kastruimte en 15 is m.i. echt te hoog. Met varioscharnier kun je 5 centimeter plint doen, ideaal. Veel liever meer kastruimte dan plinten van 15cm…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 23:04
Wij zijn bezig met gevorderden plannen voor de verbouwing + aanbouw van onze woning. Dit weekend een eerste opzet laten maken bij een keukenboer die op aanraden kwam van de aannemer die de verbouwing gaat realiseren. Apparatuur daar aangeboden allemaal uit de Bosch/Siemens hoek. Daarin nog niet echt knopen doorgehakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2RBLH9HB5DZsamOpg2w81GAZRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0rTVZc2dw2CEqHc8T3qns4H.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf erg te spreken over de kleurcombinatie. Eerste keus was een tint lichter grijs, maar die oogde nogal bruin bij warm licht. Keukenblad is van Dekton.

Liefst zou ik spoelen en koken op het (schier)eiland hebben. Dat geeft het minste rommel lijkt me. Echter een eiland van vier meter gaat gewoon niet passen en op drie meter is me dat te krap.

Voornaamste twijfel is nu of we het spoelgedeelte over vier kasten laten lopen ipv de drie zoals afgebeeld. Oven en magnetron komen dan boven elkaar uiterst rechts. Koelkast uiterst links. In de nis komt een Nespresso apparaat te staan.

Deze week een afspraak bij Van Diessen in Veldhoven. Las hier goede verhalen en is om de hoek.

PSN: bollsie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06 14:08
Mag ik vragen waar deze keuken vandaan komt? Merk/keukenboer? Ziet er goed uit namelijk. Wij zijn naar iets vergelijkbaars op zoek enkel het zwart dan meer in een taupe/zand kleur.
sjufke schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:56:
Wij zijn bezig met gevorderden plannen voor de verbouwing + aanbouw van onze woning. Dit weekend een eerste opzet laten maken bij een keukenboer die op aanraden kwam van de aannemer die de verbouwing gaat realiseren. Apparatuur daar aangeboden allemaal uit de Bosch/Siemens hoek. Daarin nog niet echt knopen doorgehakt.

[Afbeelding]

Zelf erg te spreken over de kleurcombinatie. Eerste keus was een tint lichter grijs, maar die oogde nogal bruin bij warm licht. Keukenblad is van Dekton.

Liefst zou ik spoelen en koken op het (schier)eiland hebben. Dat geeft het minste rommel lijkt me. Echter een eiland van vier meter gaat gewoon niet passen en op drie meter is me dat te krap.

Voornaamste twijfel is nu of we het spoelgedeelte over vier kasten laten lopen ipv de drie zoals afgebeeld. Oven en magnetron komen dan boven elkaar uiterst rechts. Koelkast uiterst links. In de nis komt een Nespresso apparaat te staan.

Deze week een afspraak bij Van Diessen in Veldhoven. Las hier goede verhalen en is om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
6pack15 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:51:
Mag ik vragen waar deze keuken vandaan komt? Merk/keukenboer? Ziet er goed uit namelijk. Wij zijn naar iets vergelijkbaars op zoek enkel het zwart dan meer in een taupe/zand kleur.

[...]
Van Hout keukens in Beek en Donk. Volgens mij een Schmidt keuken. Heb het printje niet bij de hand, daar stond het geloof ik wel op. Zal het vanavond als ik thuis ben even verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
sjufke schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:56:

[Afbeelding]

Ga ook eens kijken bij Stein keukens in Nuenen. Dat zal ook om de hoek zijn en die kunnen dit soort keukens ook zeker maken.

3 meter is overigens niet te krap voor koken en spoelen naast elkaar hoor. Van links naar rechts als je aan het eiland staat zou je dan krijgen: Vuilnis-systeem 60, spoelkast 60, vaatwasser 60, Ladekast met kookplaat 120. Dat is precies de breedte zoals ik hem heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Laatst online: 17-06 13:11
Nieuw in dit topic, dus hallo!

Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe keuken. Momenteel heb ik nog een Brugman keuken die er al zo'n 14 jaar in zit vanaf de bouw (door de vorige bewoner). Deze is aan vervanging toe. De originele kleur was hoogglans paars, dit hebben we kunnen verhelpen door de frontjes te wrappen. Nu is het echter echt tijd om de keuken te vervangen. Het frame is nog prima, maar de indeling van de keuken laat te wensen over.

Nu heb ik via IKEA een grove schatting voor de keuken van zo'n 6k incl apperatuur. Het is ook maar een keuken van 3.5m. Nu heb ik in mijn omgeving te horen gekregen om het frame bij IKEA te halen en de apperatuur zelf ergens anders. Maar is dit wel echt zo rendabel of is het zoals in het OP staat dat DMG een dermate grote vinger in de pap heeft dat deze ook een leuke prijs kunnen maken? Of scheelt het om keuken apperatuur in Duitsland op te pikken?

Voor nu heb ik alleen bij IKEA gekeken want die hebben een online configurator wat ik waardeer zonder dat ik gelijk een gesprek moet aangaan met een verkoper.

Wensen voor de keuken zijn boven- en onder kastjes. Inbouw gas of inductie kookplaat, inbouwcombi, inbouw afzuigkap, inbouw koel-vriescombinatie. Blad hebben we nog niet over nagedacht. Momenteel ligt er een spaanplaat werkblad op dat functioneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
ThaAresX schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:06:
Nieuw in dit topic, dus hallo!

Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe keuken. Momenteel heb ik nog een Brugman keuken die er al zo'n 14 jaar in zit vanaf de bouw (door de vorige bewoner). Deze is aan vervanging toe. De originele kleur was hoogglans paars, dit hebben we kunnen verhelpen door de frontjes te wrappen. Nu is het echter echt tijd om de keuken te vervangen. Het frame is nog prima, maar de indeling van de keuken laat te wensen over.

Nu heb ik via IKEA een grove schatting voor de keuken van zo'n 6k incl apperatuur. Het is ook maar een keuken van 3.5m. Nu heb ik in mijn omgeving te horen gekregen om het frame bij IKEA te halen en de apperatuur zelf ergens anders. Maar is dit wel echt zo rendabel of is het zoals in het OP staat dat DMG een dermate grote vinger in de pap heeft dat deze ook een leuke prijs kunnen maken? Of scheelt het om keuken apperatuur in Duitsland op te pikken?

Voor nu heb ik alleen bij IKEA gekeken want die hebben een online configurator wat ik waardeer zonder dat ik gelijk een gesprek moet aangaan met een verkoper.

Wensen voor de keuken zijn boven- en onder kastjes. Inbouw gas of inductie kookplaat, inbouwcombi, inbouw afzuigkap, inbouw koel-vriescombinatie. Blad hebben we nog niet over nagedacht. Momenteel ligt er een spaanplaat werkblad op dat functioneert.
Ik heb jarenlang een Ikea keuken gehad met Ikea apparatuur. Daar is helemaal niets mis mee en je weet zeker dat het allemaal past.

Apparatuur elders aanschaffen kan, maar houd er rekening mee dat het wel moet passen. Vaatwassers heb je in verschillende soorten, met verschillende frontbevestigingen en dat moet passen. Koelkasten idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Laatst online: 17-06 13:11
Blihi schreef op maandag 16 september 2024 @ 13:45:
[...]

Ik heb jarenlang een Ikea keuken gehad met Ikea apparatuur. Daar is helemaal niets mis mee en je weet zeker dat het allemaal past.

Apparatuur elders aanschaffen kan, maar houd er rekening mee dat het wel moet passen. Vaatwassers heb je in verschillende soorten, met verschillende frontbevestigingen en dat moet passen. Koelkasten idem.
Ja ik betwijfel ook of wat ik heb gehoord beter/waar is hoor. IKEA is zo ver ik weet allemaal rebranded Whirlpool apperatuur. Vooralsnog heeft IKEA nog wel de voorkeur, maar dit komt ook wel door de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
ThaAresX schreef op maandag 16 september 2024 @ 14:03:
[...]

Ja ik betwijfel ook of wat ik heb gehoord beter/waar is hoor. IKEA is zo ver ik weet allemaal rebranded Whirlpool apperatuur. Vooralsnog heeft IKEA nog wel de voorkeur, maar dit komt ook wel door de prijs.
Klopt. Als je voor de allergoedkoopste spullen gaat dan zul je dat best merken, maar verder is het gewoon allemaal prima apparatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

IKEA verkoopt meer merken dan alleen Whirlpool: ook Electrolux (AEG), Bosch en Midea leveren rebranded toestellen aan IKEA.

https://www.ikea.com/be/n...an%20IKEA%20dragen,met%20één%20van%20onze%20partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
Blihi schreef op maandag 16 september 2024 @ 09:32:
[...]

Ga ook eens kijken bij Stein keukens in Nuenen. Dat zal ook om de hoek zijn en die kunnen dit soort keukens ook zeker maken.

3 meter is overigens niet te krap voor koken en spoelen naast elkaar hoor. Van links naar rechts als je aan het eiland staat zou je dan krijgen: Vuilnis-systeem 60, spoelkast 60, vaatwasser 60, Ladekast met kookplaat 120. Dat is precies de breedte zoals ik hem heb staan.
Bedankt voor de tip!

Ik heb nu ook een eiland van 3m, wel maar 90cm diep en het voelt allemaal wat krap. Hierbij gezegde hebbende dat koken nu bij de muur is en spoelen aan de andere kant. Geen idee waarom, zat er al in toen ik het huis kocht.

Mag ik je mening vragen over het spoelgedeelte? Drie kasten breed laten of toch over vier kasten gaan. Voor de symmetrie wel mooier, maar twee ovens boven elkaar en dan in de hoek brengt me aan het twijfelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Ik zou het houden zoals nu, dus spoelen 3 kasten breed. Ovens boven elkaar hoeft hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siciliana
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01 17:33
Goedemorgen,

Ook ik ben in de jungle beland van het uitzoeken van een mooie keuken. Al meerdere zaken aangedaan maar twijfel momenteel nog tussen twee compleet verschillende opstellingen. Een U opstelling zonder keukeneiland en een paralel opstelling met keukeneiland. Voor elk zal wat te zeggen zijn maar mis even een frisse blik op basis waarvan ik een uiteindelijke beslissing kan nemen.

Dus, please shoot!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ep25CpKBjjWSXI-NTbaFLi7SajY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pLDbCAdAAsSK7DYX8rkweuZF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-BZ9uNMYptayrUgObhWGxLkaR_A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SYwlVqouQHNz7urofkCNGWe2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:20

backupdevice

Boeh!

Vandaag de eerste stappen gezet voor het uitkiezen van een keuken.

Meteen een flinke keuze te maken. Eiland moet rond de 4 meter vanwege de grote van de keukenruimte. Dit houdt in dat als je voor een blad voor composiet , steen etc gaat je altijd een naad te zien krijgt, en bij kunststof uit 1 stuk.

Bij elke zaak waar ik binnenloop zie ik die naden en dat vind ik lelijk . Heb al veel creatieve oplossingen gezien maar mijn nekharen gaan omhoog bij het zien van naden.

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 17-09-2024 14:50 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
backupdevice schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:49:

Meteen een flinke keuze te maken. Eiland moet rond de 4 meter vanwege de grote van de keukenruimte. Dit houdt in dat als je voor een blad voor composiet , steen etc gaat je altijd een naad te zien krijgt, en bij kunststof uit 1 stuk.

Bij elke zaak waar ik binnenloop zie ik die naden en dat vind ik lelijk . Heb al veel creatieve oplossingen gezien maar mijn nekharen gaan omhoog bij het zien van naden.
Heb je een plattegrond van de ruimte?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQeaX6TeUdKoi5r2KQxrrnkd1d8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/No7isTDn7fxf3P46Wcx4HfwK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHnweKVv5c-blWRJiVcX4wbSeiE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0uYmTMurADfK2P3Koj8KQI3.jpg?f=fotoalbum_tile

Die eiland is 3,12 over het aanrecht gemeten en dat is uit 1 stuk dekton. De tafel die er aan vast zit is ook nog een cm of 80, dus je komt bijna aan de 4 meter.

Betere foto's hier: https://www.steinkeuken.nl/maja-en-boudewijn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Laatst online: 21:00

Hoor om me heen dat als je zelf een blad besteld bij een bladenboer (bv https://www.dominicus.nl ) dat langere lengtes dan wat een keukenboer zegt vaak wel mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Frantic schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:00:
[...]

Hoor om me heen dat als je zelf een blad besteld bij een bladenboer (bv https://www.dominicus.nl ) dat langere lengtes dan wat een keukenboer zegt vaak wel mogelijk zijn.
Tot maximaal 3,20 meter lengte ja. Ook deze bedrijven zijn afhankelijk van hun leveranciers en langer dan 3,20 meter wordt niet zomaar geleverd. Het zal ongetwijfeld kunnen in bepaalde natuurstenen, maar dan wordt het heel erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Blihi schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:56:
[...]

Heb je een plattegrond van de ruimte?

[Afbeelding][Afbeelding]

Die eiland is 3,12 over het aanrecht gemeten en dat is uit 1 stuk dekton. De tafel die er aan vast zit is ook nog een cm of 80, dus je komt bijna aan de 4 meter.

Betere foto's hier: https://www.steinkeuken.nl/maja-en-boudewijn/
Ja wij hebben ook naar een eetgedeelte gekeken. Dat hebben wij in ons huidige huis ook maar maken wij geen gebruik van, dus gaan wij niet meer doen . En om de layout van de keuken te veranderen vanwege een keukenblad... mwah
Blihi schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:25:
[...]

Tot maximaal 3,20 meter lengte ja. Ook deze bedrijven zijn afhankelijk van hun leveranciers en langer dan 3,20 meter wordt niet zomaar geleverd. Het zal ongetwijfeld kunnen in bepaalde natuurstenen, maar dan wordt het heel erg duur.
Reguliere keukenbedrijven gaven aan dat oa de arbo norm in de weg zit. Heb geen idee of dat waar is .

Maar als wij duizenden euro's gaan uitgeven aan een keuken , dan is een naad echt wel erg jammer. Kunststof is dan ook niet wat ik perse zou willen .... lastige keuze .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
backupdevice schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:52:
[...]

Ja wij hebben ook naar een eetgedeelte gekeken. Dat hebben wij in ons huidige huis ook maar maken wij geen gebruik van, dus gaan wij niet meer doen . En om de layout van de keuken te veranderen vanwege een keukenblad... mwah

[...]

Reguliere keukenbedrijven gaven aan dat oa de arbo norm in de weg zit. Heb geen idee of dat waar is .

Maar als wij duizenden euro's gaan uitgeven aan een keuken , dan is een naad echt wel erg jammer. Kunststof is dan ook niet wat ik perse zou willen .... lastige keuze .
Heeft niks met Arbo te maken hoor, platen worden gewoon niet groter geproduceerd.

Een bookmatch blad geen optie? Je het is een naad maar het ziet er wel super gaaf uit.
Voorbeeldje: https://www.neolith.com/nl/exterieur/gevels/book-endmatch/

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 17-09-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
backupdevice schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 15:52:
[...]

[...]

oud-collega van mij heeft dit ook gehad en gekozen voor keramiek en walnootfineer. de naad loopt er schuin tussen, dus geen rechte hoek, en dat staat erg mooi vind ik. het walnoot sluit ook goed aan bij de kastkleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

We moeten nog maar eens een paar opties doorlopen. Ik heb idd ook dat bookmatch gezien. Is idd beter maar ja ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Volgende jaar Q2 verwachten we de sleutel van onze nieuwbouwwoning. Inmiddels al vaak en lang bezig met de keuken. We hebben inmiddels vele verschillende keuken leveranciers bezocht. Tot nu toe altijd gedoe gehad met het kunnen leveren van een totaal oplossing. Sommige partijen konden niet de gewenste hoogte leveren of de gewenste apparatuur. Bij Bemmel en Kroon lijken we voorals nog goed te slagen.

Hieronder een overzicht van de keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GP1HtDqeGkQVxEUMfDR1FRQRPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SXDRXCAOwm4HzbZ0C5mmWTO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbgjRvEaML9uag-WX9Nx-78IMVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daZSOGLDknDuGSQfsxtTnZWC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9wvLmJVeCz8DsjV0N8BsR6FtfXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HauMv5xcyZTuX8lbGVrDHOOx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSpXNBQ8TgtLI_LNhMixdR_3-EI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzgt0ADwgYxyVCjLsAAvnyQx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jd9BVnTkJmP1q1KydlLuBqYHMIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jAtGKHEvPk34F37U3axSjXHe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3PEoj1_9HLjoMdtOAXUlEfus88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tELHZPgfvhnE4W02i2MH2IdP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QmVkLxYxT2TdrjUJ5zIhuSKaas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TrQghS14qjtdWziOg1AxgJo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19TvZkA-tGbuDAk2bqCUNuml0GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dw6S0QgdJW5M0bfRkBWL8BPr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSfTRYmswTMcN9XrLaAWG2bYEJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2sU1RgMgfjpCih49GA1BLtC.jpg?f=fotoalbum_large

Apparatuur:
  • Siemens IQ700 HM776GKB1 | combi oven
  • Siemens IQ300 XXL SX63E803BE | Vaatwasser
  • Quooker 22+FRONTRVS
  • 2x Siemens IQ100 no frost KI86NNFE0 | Koelvries combinatie
  • Bora PURU
  • Siemens iQ500 KU21WAHG0 | Wijnklimaat kast
  • Dekker 322376 | Evoline backflip cuisine zwart
  • Lanesto Destra | Spoelbak links klein, rechts groot
Kasten van Schüller met zwart organisch glas afwerking. Voor de werkbladen hebben wij gekozen voor Dekker composiet werkblad Evora Quartz, Nebula gepolijst hoogte 4 cm randafwerking verzet.

Total schade €33.500, inclusief €2000 montage kosten.

Is dit een realistische prijs? Het is zoveel geld dat ik er echt geen idee bij moet hebben of dit terecht is of niet.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik word helemaal gek van alle keukenontwerpen en keukenboeren, niks is helemaal wat ik zoek. Of geen goede kleur, of geen geschikt werkblad, of ik moet ineens AEG apparatuur afnemen en niks anders, etc etc. Ik denk dat ik eens bij een interieurbouwer wil gaan praten, maar dan liefst wel eentje die ook buiten de standaard met mij mee kan denken en zowel een keuken kan bouwen als meubels voor het woon- en werkgedeelte van mijn kamer zodat het een mooi geheel kan worden. heeft iemand een tip voor een interieurbouwer in omgeving Amsterdam/Utrecht? mag ook in PM :)

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:34

Terrazzo een optie? Heb laatst wat foto's gezien van Terrazzo Ruesink. Mij beeld was altijd het ouderwetse zwart/wit, maar kan tegenwoordig naar eigen smaak in allerlei (lichte) kleuren. Heb zelfs een blad gezien waar wat groen bierglas in was verwerkt. Kan dus waarschijnlijk ook in grotere afmetingen omdat het op maat wordt gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door mountaink op 18-09-2024 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
In onze keuken hebben we twee Bosch 60 cm hoge ovens geplaatst waaronder een combi oven.

Eerder las ik dat mensen bang waren, of de ervaring hadden dan de magnetron functie van een 60 cm oven slechter werkt dan die van een 45 cm versie.

Onze ervaring is andersom, en dan heb ik over het vergelijk van een oude oven met een nieuwe

Elke ochtend ontbijt, brood ontdooien gaat sneller en melk opwarmen ook.

Schaaltje melk
Bosch 2006, 900 watt, 60 seconden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkQXT3PdBgQtKcgXR6KyKuRXxug=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mgjPsi1e6PYB27kNwmIYa1ZH.jpg?f=fotoalbum_large

Bosch 2024, 800 watt, 50 seconden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R5n6-b37AMTZAl-S0wc850hjISs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rcKseHEQGA2wyLNXWWpJrd0P.jpg?f=fotoalbum_large

Idem met brood ontdooien.
Ik weet het karig vergelijk en gaat om luttele seconden maar eerder verhalen van tijd verdubbelen is hier niet ter sprake

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:33
Frieda schreef op woensdag 18 september 2024 @ 01:05:
Ik word helemaal gek van alle keukenontwerpen en keukenboeren, niks is helemaal wat ik zoek. Of geen goede kleur, of geen geschikt werkblad, of ik moet ineens AEG apparatuur afnemen en niks anders, etc etc. Ik denk dat ik eens bij een interieurbouwer wil gaan praten, maar dan liefst wel eentje die ook buiten de standaard met mij mee kan denken en zowel een keuken kan bouwen als meubels voor het woon- en werkgedeelte van mijn kamer zodat het een mooi geheel kan worden. heeft iemand een tip voor een interieurbouwer in omgeving Amsterdam/Utrecht? mag ook in PM :)
Misschien is het beter je speurtocht op te splitsen? Eerst een goed ontwerp, daarna iemand die het voor je
bouwt en ondertussen kijk je naar gewenste apparatuur. Dat kan wel alles-op-een-adres, maar keukenverkopers werken meestal met standaard concepten en pakketten. Dat past niet bij iedereen zoals je hebt gemerkt.
Dus begin bij het begin, wat zijn voor jou prioriteiten voor de indeling, hoe ziet je plattegrond eruit? Kunnen we je daarbij helpen?

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

mountaink schreef op woensdag 18 september 2024 @ 08:10:
[...]

Terrazzo een optie? Heb laatst wat foto's gezien van Terrazzo Ruesink. Mij beeld was altijd het ouderwetse zwart/wit, maar kan tegenwoordig naar eigen smaak in allerlei (lichte) kleuren. Heb zelfs een blad gezien waar wat groen bierglas in was verwerkt. Kan dus waarschijnlijk ook in grotere afmetingen omdat het op maat wordt gemaakt.
Ook een optie . Denk dat het of neerleggen bij kunststof of een naad wordt .

Pagina: 1 ... 479 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1