Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

gdvm schreef op zondag 1 september 2024 @ 08:15:
[...]

Dat bepaalt niet of de klok altijd aan is, of met een tijdslimiet, of uit (bij ‘stand by’ stand van de oven). Dat zit bij onze Bosch ook in de instellingen op het apparaat zelf
Hier doet het exact wat er staat: Aan (analoog of digitaal) of uit (display zwart) tijdens stand-by. Een optie voor tijdslimiet heb ik niet, niet via de oven instellingen zelf of via de HomeConnect app.

[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-09-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:12
Flying35 schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 18:36:
[...]

Mooi ontwerp en leuk om te zien dat die zoveel lijkt op het ontwerp wat hier eerder was geplaatst door @roel-online. Je opmerking richting hem over de koelkast en vriezer zal in zijn situatie niet werken omdat die dan voor de deur van de berging komen te staan. Ik zie verder in jouw ontwerp enkele dingen die een heel mooi lijnenspel laten zien, maar praktisch misschien niet ideaal zijn. Misschien heb je er al over nagedacht en bewust de afweging gemaakt, maar de volgende zaken vallen mij op.
  • In de kastenwand is gekozen voor deurtjes ipv lades. Lades zijn echt fijner in gebruik, maar je hebt opzich wel al veel lades in het eiland.
  • De vriezer en koelkast komen redelijk hoog te staan. Heb je naar jouw eigen lengte en evt de lengte van je partner gekeken. Kan iedereen zonder hulpmiddelen tot boven in de koelkast komen?
  • De kastjes helemaal bovenaan kun je niet zonder keukentrapje bereiken en de binnenmaat is redelijk laag. Ik begrijp goed dat je voor die kastjes kiest want het is ideaal voor spullen die je niet vaak nodig hebt zoals een fondue pan en ergelijke, maar passen de spullen die je daarin voorzien hebt er wel in of moeten die kastjes toch iets hoger worden?
Hier ook nog een keuken die ik was tegen gekomen (bij ASWA) in een vergelijkbare stijl. Daar is gekozen om ondiepe bovenkastjes toe te voegen.

[Afbeelding]

De afgelopen jaren zijn heel veel zwarte keukens voorbij gekomen. Goed om te zien dat er nu ook weer meer voor lichte keukens gekozen wordt.
Deze keuken ziet er echt epic uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ook wij zijn inmiddels wat verder met de keuken maar worstelen nog met het design voor boven het kookgedeelte. Ook nog enkele vragen. Zouden jullie (nogmaals) mee willen denken? :)

Allereerst wat foto's en uitleg:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Vragen zijn als volgt:

1) Wat zouden jullie boven het aanrechtblad plaatsen bij het kookgedeelte? Plafond is hoog, vol zetten met kasten oogt denk ik wat druk? We willen het rustig / strak / houden, maar zijn bang dat het te kaal gaat worden, zeker met deze hoogte. Misschien stootrand van blad ook omhoog?

2) Wat vinden jullie van de prijs voor deze keuken 27-35k? We hebben maar 2 apparaten (76cm bora en wijnkast van ATAG, dus het komt voor ons wat hoger uit dan de meeste keukens hier als je dit dus aftrekt van het totaalbedrag. Zo spannend is het ontwerp toch niet?

2) Wat is jullie ervaring met Mandemakers? Zij zijn het meest voordelig, barletti keuken met keramiek blad, maar ik lees veel slechte beoordelingen op internet.

3) Meubelmaker is het meest prijzig, adviseert om voor durasein te gaan ipv keramiek. Wit marmer look blad en taupe mat gespoten kasten (dus MDF). Wat is jullie advies voor het blad? We hebben twee jonge kinderen en dit is echt een leefkeuken.

[ Voor 24% gewijzigd door Workaholic op 01-09-2024 15:46 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutella
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23:31
the-hyrax schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 22:34:
[Afbeelding]

Vandaag langs geweest bij Akzent Küchen, erg goede ervaring - wat een verademing na Keuken Concurrent en Keukenloods.

Gaat om een Rotpunkt keuken, fronten zijn glasoptiek titanium (beetje grijs-achtig, met een soort effect erin waardoor hij eigenlijk in elk licht een andere kleur lijkt te hebben, vond het zelf best gaaf). Het blad is keramiek. Kookeiland drie meter. Wat ik erg fijn vind is de optie om de keukenkasten helemaal tot aan het plafond te hebben. Zal waarschijnlijk wel een krukje nodig hebben om erbij te kunnen, maar goed.

Apparatuur:
  • Siemens iQ100 180cm koelkast
  • Siemens iQ700 stoomoven
  • Siemens iQ700 combi-oven
  • Siemens iQ500 180cm vriezer
  • Siemens iQ300 vaatwasser
  • Quooker Flex Combi+
  • Bora PURU
***members only***
Goed om te lezen dat jou Akzent enigszins is bevallen, was al bang dat ik misschien te enthousiast was en ik misschien naïef was :*)

Edit: en ohja, de kastdeuren kunnen helemaal naar beneden naar de vloer (kosteloos werd mij verteld).
Ik ga daar uiteindelijk denk ik wel voor kiezen ten aanzien van de kastjes in het eiland vooraanzicht (dus in jouw geval: de deurtjes bij jouw zit/bar-gedeelte). Dan zie je de plinten niet. Aan de andere kant: met schoonmaken/stofzuigen is dat wel wat kwetsbaarder…

Edit2: vraag ze aub om de iq100 koelkast te vervangen voor minimaal een iq300 en liefst iq500. Dan heb je alle apparatuur vanaf iq300 en geen “instapmodel”. Zou zonder prijsverschil moeten kunnen vind ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Nutella op 02-09-2024 06:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:57
Nutella schreef op maandag 2 september 2024 @ 06:42:
[...]

Goed om te lezen dat jou Akzent enigszins is bevallen, was al bang dat ik misschien te enthousiast was en ik misschien naïef was :*)

Edit: en ohja, de kastdeuren kunnen helemaal naar beneden naar de vloer (kosteloos werd mij verteld).
Ik ga daar uiteindelijk denk ik wel voor kiezen ten aanzien van de kastjes in het eiland vooraanzicht (dus in jouw geval: de deurtjes bij jouw zit/bar-gedeelte). Dan zie je de plinten niet. Aan de andere kant: met schoonmaken/stofzuigen is dat wel wat kwetsbaarder…
Deurtjes tot de grond zijn niet handig rondom een aanrecht. Je staat namelijk vaak met je voeten onder de kastjes.

Op andere plaatsen kan het inderdaad een heel mooi effect geven!
Edit2: vraag ze aub om de iq100 koelkast te vervangen voor minimaal een iq300 en liefst iq500. Dan heb je alle apparatuur vanaf iq300 en geen “instapmodel”. Zou zonder prijsverschil moeten kunnen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Nutella schreef op maandag 2 september 2024 @ 06:42:
[...]

Heb inderdaad even gevraagd om een andere koelkast. Daarnaast wil ik graag een diepvries met ijsblokjes la (bijna beetje a la Amerikaans, maar dan zonder dispenser). Bij deze hadden ze ook inderdaad de kastdeurtjes tot aan de vloer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Blihi schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:30:
[...]

Deurtjes tot de grond zijn niet handig rondom een aanrecht. Je staat namelijk vaak met je voeten onder de kastjes.

[...]
Goed punt... wellicht niet handig dan. Moet even checken hoe ik dit ervaar met mijn huidige keuken (ook eiland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:23
CryptoNL schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:29:
Onderstaande opstelling 20.7k inclusief montage en apparatuur Atag. Koelkast van 1.94m, inductie met plasmafilter, vaatwasser, zelfreinigende oven, spoelbak, kraan, verlichting. Kunststof blad soort betonlook, greeploze kasten. Keuken is een Ballerina keuken. Gekocht bij een kleine keukenzaak onafhankelijk.

Kleur keuken Moonlight green soort olijfgroen mat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En wat vinden we ervan? Denk dat we op deze manier de ruimte optimaal benutten _/-\o_

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 01:07
CryptoNL schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:24:
[...]

En wat vinden we ervan? Denk dat we op deze manier de ruimte optimaal benutten _/-\o_
Ik zou de bovenkasten door laten lopen tot in de hoek richting de kookplaat en tot aan het plafond. Dan heb je een rustiger beeld en veel meer bergruimte, maar houd je het ruimtelijke door de achterwand leeg te houden. Misschien nog lades onder de oven, dat is een stuk praktischer dan een kast. De plint zou ik minder hoog doen, dit lijkt nog de ouderwetse hoogte. Moonlight green matt heb ik zelf ook, mooie kleur :) Vergeet de Quooker en XL vaatwasser niet, verder niet veel op te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
TwiSteD1 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:50:
[...]

Ik zou de bovenkasten door laten lopen tot in de hoek richting de kookplaat en tot aan het plafond. Dan heb je een rustiger beeld en veel meer bergruimte, maar houd je het ruimtelijke door de achterwand leeg te houden. Misschien nog lades onder de oven, dat is een stuk praktischer dan een kast. De plint zou ik minder hoog doen, dit lijkt nog de ouderwetse hoogte. Moonlight green matt heb ik zelf ook, mooie kleur :) Vergeet de Quooker en XL vaatwasser niet, verder niet veel op te merken.
Willen bovenkasten niet, vandaar ook dat er slechts 2 rechts zitten zodat je ze vanuit de woonkamer niet ziet :P Onder de oven zitten lades. Quooker komt er hier nooit van zijn leven in, problemen mee gehad, evenals onze buren en de buren daarnaast. Eens maar nooit meer :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 01:07
Workaholic schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:38:
Ook wij zijn inmiddels wat verder met de keuken maar worstelen nog met het design voor boven het kookgedeelte. Ook nog enkele vragen. Zouden jullie (nogmaals) mee willen denken? :)

Allereerst wat foto's en uitleg:

***members only***

Vragen zijn als volgt:

1) Wat zouden jullie boven het aanrechtblad plaatsen bij het kookgedeelte? Plafond is hoog, vol zetten met kasten oogt denk ik wat druk? We willen het rustig / strak / houden, maar zijn bang dat het te kaal gaat worden, zeker met deze hoogte. Misschien stootrand van blad ook omhoog?

2) Wat vinden jullie van de prijs voor deze keuken 27-35k? We hebben maar 2 apparaten (76cm bora en wijnkast van ATAG, dus het komt voor ons wat hoger uit dan de meeste keukens hier als je dit dus aftrekt van het totaalbedrag. Zo spannend is het ontwerp toch niet?

2) Wat is jullie ervaring met Mandemakers? Zij zijn het meest voordelig, barletti keuken met keramiek blad, maar ik lees veel slechte beoordelingen op internet.

3) Meubelmaker is het meest prijzig, adviseert om voor durasein te gaan ipv keramiek. Wit marmer look blad en taupe mat gespoten kasten (dus MDF). Wat is jullie advies voor het blad? We hebben twee jonge kinderen en dit is echt een leefkeuken.
Waarom niet koken en spoelen op het eiland? Dan een fijne hoge koelkast/vriezer/voorraadkast in de hoge kastenwand met daarin een mooie brede nis? Als je boven de nis dan bovenkasten plaatst (niet te hoog) wordt het een geheel en vul je de ruimte mooi op. Dan heeft je keuken wat meer body en zou je nog een contrasterende kleur of hout kiezen voor de hoge kasten. Als blad zou ik gepolijst graniet kiezen, geen zorgen voor chippen of hete pannen. Gelakte fronten krassen eerder, met jonge kinderen zou ik daar misschien niet voor kiezen. De prijs is vrij fors voor een eenvoudige keuken met alleen onderkasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
Blihi schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:30:
[...]

[...]
Eens. Daarom zal ik ervoor kiezen om alleen de kastjesdeuren van het vooraanzicht van het eiland tot aan de grond te doen (dus niet de lange kastenwand en ook niet de andere kant van het eiland waar de spoelbak en kookplaat is). De verkoper heeft dit zelf ook al netjes aangegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Nutella op 02-09-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutella
the-hyrax schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:43:
[...]

Heb inderdaad even gevraagd om een andere koelkast. Daarnaast wil ik graag een diepvries met ijsblokjes la (bijna beetje a la Amerikaans, maar dan zonder dispenser). Bij deze hadden ze ook inderdaad de kastdeurtjes tot aan de vloer gedaan.
Eens, dus alleen kastjesdeuren van het vooraanzicht van her eiland tot aan de grond (en niet lange kastenwand en het de kant van het eiland waar de spoelbak en kookplaat is). De verkoper had dit zelf ook al aangegeven.
Laat je me weten welk model koelkast dat is? Ben nu wel benieuwd. Dacht dat zo”n koelkast met ijsblokjes alleen bij amerikaanse niet-inbouw koelkasten kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbobthefifth
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-04 13:55
Hallo allemaal! Ben op zoek naar jullie ervaring(en) met Duitse keukenboeren. Wou volgende zaterdag eens langsgaan om te kijken. Op dit moment heb ik de volgende (op basis van o.a. deze enorme thread) op mijn lijstje:

- Stall
- Ekelhoff
- Akzent Küchen
- Hans te Wildt

Zijn er anderen die ik absoluut niet moet missen? Of zit hier een tussen waar je niet dood gevonden wil worden? Ik hoor alles graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Nutella schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:48:
[...]

Eens, dus alleen kastjesdeuren van het vooraanzicht van her eiland tot aan de grond (en niet lange kastenwand en het de kant van het eiland waar de spoelbak en kookplaat is). De verkoper had dit zelf ook al aangegeven.
Laat je me weten welk model koelkast dat is? Ben nu wel benieuwd. Dacht dat zo”n koelkast met ijsblokjes alleen bij amerikaanse niet-inbouw koelkasten kon.
Ik had een beetje gezocht en er bestaat zowel een Miele- als Liebherr variant van deze diepvries.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:58

ThePsycho

Biertje?

We zijn eindelijk zo ver! Het enige wat we nog missen is de oven. (dat duurt nog gewoon 6 weken..)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQIRDhYGxrBbXPWycpdjYRB0Iuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rSjsojlJczGNWsWXMxZ8Ks1E.jpg?f=fotoalbum_large

De verlichting in de voorraadkast is qua toegevoegde waarde twijfelachtig, maar wel heel mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEAicoDB7TP2WMu2cCutgs29zTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cZtJnkcis55rv6XwiKekjtFo.jpg?f=fotoalbum_large

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike-evers1997
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-06 16:50
Hoi allemaal,

Ik twijfel tussen twee koelkasten voor in onze keuken:
Siemens:

KI81RSDE0 of KI81RSDD0

Iemand tips? Ik overzie het niet echt meer.
Weten jullie een bron waar je gemakkelijk de typenummers kunt vertalen naar features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 00:39
Mike-evers1997 schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:39:
Hoi allemaal,

Ik twijfel tussen twee koelkasten voor in onze keuken:
Siemens:

KI81RSDE0 of KI81RSDD0

Iemand tips? Ik overzie het niet echt meer.
Weten jullie een bron waar je gemakkelijk de typenummers kunt vertalen naar features?
In dit geval is de D of de E de energieklasse. De DD0 is behalve zuiniger ook iets stiller, waarschijnlijk door de dikkere isolatie. Daar lever je dan 9 liter ruimte voor in zo te zien.
De Siemens, Bosch en Neff websites zijn vreselijk maar je kunt er ook de brochure downloaden. Daarin staat redelijk overzichtelijk het hele assortiment. Een bezoekje aan het "Inspiratiehuis" is ook de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
ThePsycho schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:26:
We zijn eindelijk zo ver! Het enige wat we nog missen is de oven. (dat duurt nog gewoon 6 weken..)

[Afbeelding]

De verlichting in de voorraadkast is qua toegevoegde waarde twijfelachtig, maar wel heel mooi!

[Afbeelding]
Heel fraai geworden! Ik zie ook het risico van een keukeneiland, het ligt gauw vol :+

Welke rail en spots heb je? Geven ze voldoende licht tijdens het koken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
CryptoNL schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:00:
[...]

Quooker komt er hier nooit van zijn leven in, problemen mee gehad, evenals onze buren en de buren daarnaast. Eens maar nooit meer :)
Hier nooit meer zonder ;)
De eerste begon na 10 jaar helaas een beetje te lekken op de aansluiting met het blad, de tweede doet het al 12 jaar probleemloos. Ben wel nieuwsgierig welke problemen je hebt gehad. Was reparatie niet mogelijk?
De monteur van de eerste had de inlaatcombinatie overigens veel te laag gemonteerd waardoor het afvoertrechtertje overliep als we de pasta te snel afgoten (iets met communicerende vaten enzo..)
Dat heb ik zelf verholpen en sindsdien geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaVer88
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 01-10-2024
Hoi,
Vraagje ivm aanrechtbladen.
Ik ben momenteel in het proces om een nieuwe keuken te plaatsen.
Wij zullen een groot keukeneiland laten bouwen die 4m20 breed zal zijn. Redelijk groot dus.
Ik zou graag een Dekton keukenblad willen, maar nu las ik in dit topic dat Dekton niet breder komt dan 3m oid.
Zijn er überhaupt oplossingen (naast Dekton) die de volledige oppervlakte kunnen bedekken, zonder meerdere delen en dus zonder ergens een naad te zien EN die dezelfde kwaliteiten hebben als Dekton?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:12
BeaVer88 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:57:
Hoi,
Vraagje ivm aanrechtbladen.
Ik ben momenteel in het proces om een nieuwe keuken te plaatsen.
Wij zullen een groot keukeneiland laten bouwen die 4m20 breed zal zijn. Redelijk groot dus.
Ik zou graag een Dekton keukenblad willen, maar nu las ik in dit topic dat Dekton niet breder komt dan 3m oid.
Zijn er überhaupt oplossingen (naast Dekton) die de volledige oppervlakte kunnen bedekken, zonder meerdere delen en dus zonder ergens een naad te zien EN die dezelfde kwaliteiten hebben als Dekton?
Sommige keramiek (zelfde eigenschappen als dekton) bladen gaan tot 360cm maat groter heb ik het nog niet gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Blurk62 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:02:
[...]

Heel fraai geworden! Ik zie ook het risico van een keukeneiland, het ligt gauw vol :+

We zijn dan ook pas een paar dagen geleden verhuisd, dus dat risico is wel verhoogd momenteel ;)

En we hebben de rails van railspot.nl, de slimm-50 met dim-to-warm. Kan enorm laag gedimd worden of 1000 lumen per spot op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 181383rz
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-06 20:14

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@ThePsycho Heel mooi! Is het hout-fineer of ‘echt’ hout en wat voor verlichting heb je onder de kastjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

181383rz schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:50:
[...]

@ThePsycho Heel mooi! Is het hout-fineer of ‘echt’ hout en wat voor verlichting heb je onder de kastjes?
Dankje! De nis is met houtdecor, puur omdat we deze kleur mooi vonden zijn we hier op uitgekomen. De verlichting in de nis is gedeeltelijk de spotjes aan de rails en een ingefreesde led strip onder de plank. Onder de kastjes zelf zit niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:17
ThePsycho schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:14:
[...]
En we hebben de rails van railspot.nl, de slimm-50 met dim-to-warm. Kan enorm laag gedimd worden of 1000 lumen per spot op 100%.
Ik ben ook wel gecharmeerd van deze rails! Deze ga ik even onthouden.
Welk type reflector heb je bij de spots (hoeveel graden lichtstraal)?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Blurk62 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:10:
[...]

Hier nooit meer zonder ;)
De eerste begon na 10 jaar helaas een beetje te lekken op de aansluiting met het blad, de tweede doet het al 12 jaar probleemloos. Ben wel nieuwsgierig welke problemen je hebt gehad. Was reparatie niet mogelijk?
De monteur van de eerste had de inlaatcombinatie overigens veel te laag gemonteerd waardoor het afvoertrechtertje overliep als we de pasta te snel afgoten (iets met communicerende vaten enzo..)
Dat heb ik zelf verholpen en sindsdien geen problemen meer gehad.
Kapot net buiten garantie. Mokerslechte klantenservice. Daarnaast biedt het geen meerwaarde voor ons. Zet de waterkoker wel aan, minuut wachten en heb ook kokend water :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

gehaktstaaf schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 06:48:
[...]

Ik ben ook wel gecharmeerd van deze rails! Deze ga ik even onthouden.
Welk type reflector heb je bij de spots (hoeveel graden lichtstraal)?
36 graden, gericht op de hoge kasten vanaf ongeveer 60 cm ziet dat er tot nu toe heel goed uit. Ik zal vanavond ook wel even alle spotjes goed richten en een foto delen van het resultaat.

Enige waar we nu tegenaan lopen is dat we niet meer zeker weten of we wel nog een rail willen voor boven het eiland. Mochten we die alsnog ophangen doe ik daar waarschijnlijk 60 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:17
ThePsycho schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 07:56:
[...]
Enige waar we nu tegenaan lopen is dat we niet meer zeker weten of we wel nog een rail willen voor boven het eiland.
Dan heb ik er een beetje scheef naar gekeken, ik had de indruk dat de rail boven het eiland hangt. Maar na nogmaals kijken blijft dat inderdaad niet zo te zijn.

Maar als je nog een rail boven het eiland hangt, zitten de rails dan niet heel dicht op elkaar?

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

gehaktstaaf schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 08:04:
[...]

Dan heb ik er een beetje scheef naar gekeken, ik had de indruk dat de rail boven het eiland hangt. Maar na nogmaals kijken blijft dat inderdaad niet zo te zijn.

Maar als je nog een rail boven het eiland hangt, zitten de rails dan niet heel dicht op elkaar?
Dat zou ongeveer 1.2m afstand zijn, maar daarom twijfelen we ook nog ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipkip90
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-06 08:59
Heeft er iemand ervaring met ovens van het merk NEFF?

Voor een nieuwe keuken ben ik de keuze aan het maken tussen een Siemens studioline stoomoven of een NEFF stoomoven (B69FY5CY0). Waarbij de NEFF als voordeel heeft dat deze een "hide&slide" deur heeft, welke in de stoomoven draait en verdwijnt. Dit heeft als voordeel dat je bij een oven op hoogte, de oven makkelijker toegangelijk is. Klinkt als erg handig, alleen twijfel ik over hoe dit merk zich kwalitatief verhoudt t.o.v. de betrouwbare Siemens stoomovens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:59
181383rz schreef op maandag 2 september 2024 @ 20:50:
[...]

Fineer IS een dun laagje echt hout!
Niet te verwarren met kunststof met houtstructuur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Blurk62 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:02:
[...]

Onze philips hue GU10 lampen, zijn maar 350 lumen, maar in de felle stand geven ze meer dan genoeg licht.
Wij hebben geen andere verlichting in de keuken.

Bij ons moesten de muren ook gestucte worden en heb ik direct een stroomkabel laten trekken die helemaal in boven in de muur eruit kwam.

Dit is de rail boven het kookgedeelte:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yG3tFgKBIsdea0vQ2jp2U2TzAYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xf5yzOdK4qHU3LZRnFR2IFrm.jpg?f=fotoalbum_large

Linksboven komt er een stroomkabel uit de muur, daar heb ik de rail precies op laten aansluiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vC361-OAWYCsQAg-SYQTSzcut1Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Z37qYVnhf6szALOJuAvWtB7.jpg?f=fotoalbum_large

Er staat dus permanente spanning op de rail en met Philips hue regel ik het schakelen, gaat allemaal automatisch, mocht je met de hand willen schakelen, kan dat via Alexa of voor mijn vrouw:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0Zf4otid3EkED14oe5Zkjp4pRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jA8dyNcoKBEPrXyCBTF4kCxM.jpg?f=fotoalbum_large

Maar 6x 350 lumen (kleuren lampen) is hier meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
Tweak_ers schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:46:
[...]

Onze philips hue GU10 lampen, zijn maar 350 lumen, maar in de felle stand geven ze meer dan genoeg licht.

Bij ons moesten de muren ook gestucte worden en heb ik direct een stroomkabel laten trekken die helemaal in boven in de muur eruit kwam.

[Afbeelding]

Linksboven komt er een stroomkabel uit de muur, daar heb ik de rail precies op laten aansluiten:
[Afbeelding]

Er staat dus permanente spanning op de rail en met Philips hue regel ik het schakelen, gaat allemaal automatisch, mocht je met de hand willen schakelen, kan dat via Alexa of voor mijn vrouw:
[Afbeelding]

Over Hue lampen heb ik ook lopen denken maar dan moet ik wel iets met de standaard lichtschakelaar voor het plafondpunt vermoed ik. Zijn jouw rails van railspot?
Strakke stroomaansluiting zo, erg fraai.

Bij mij moet het helaas zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLgsbnfpDWM8S23M6Hc1nsGoB-o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CXw0PR9LjhtGpoKMf09pf0LA.jpg?f=user_large
Als iemand daar een mooiere oplossing voor weet hoor ik het graag (afgezien van stucen of plafond verlagen)

[ Voor 6% gewijzigd door Blurk62 op 03-09-2024 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06 19:20
Tweak_ers schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wij hebben het ook zo gedaan! Witte rail met gouden ringen van railspot en stroom hoog uit de muur laten komen waardoor je geen aansluiting ziet. Philips Hue er in en nog een Tap Dial Switch. Echt zeer fijne oplossing voor de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:36
jimbobthefifth schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:56:
Hallo allemaal! Ben op zoek naar jullie ervaring(en) met Duitse keukenboeren. Wou volgende zaterdag eens langsgaan om te kijken. Op dit moment heb ik de volgende (op basis van o.a. deze enorme thread) op mijn lijstje:

- Stall
- Ekelhoff
- Akzent Küchen
- Hans te Wildt

Zijn er anderen die ik absoluut niet moet missen? Of zit hier een tussen waar je niet dood gevonden wil worden? Ik hoor alles graag.
Wij hebben zeer goede ervaringen met Bilderbuch. Niet perse de mooiste showroom maar wisten extact wat we wilden hebben dus hadden dat ook niet echt nodig. Alles rondom betaalvoorwaarden (cash en 100% achteraf) en aftersales (missend onderdeel binnen 24 uur komen brengen) was helemaal top geregeld.

Heeft bij ons onderstaande keuken (excl blad geplaatst)

Ruut88 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 3% gewijzigd door Ruut88 op 03-09-2024 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:19
Hipkip90 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 10:27:

Voor een nieuwe keuken ben ik de keuze aan het maken tussen een Siemens studioline stoomoven of een NEFF stoomoven (B69FY5CY0). Waarbij de NEFF als voordeel heeft dat deze een "hide&slide" deur heeft, welke in de stoomoven draait en verdwijnt. Dit heeft als voordeel dat je bij een oven op hoogte, de oven makkelijker toegangelijk is. Klinkt als erg handig, alleen twijfel ik over hoe dit merk zich kwalitatief verhoudt t.o.v. de betrouwbare Siemens stoomovens.
Aangezien Neff, net als Siemens, een merk is van BSH Group zou ik me geen zorgen maken over de kwaliteit.

Ik heb wel in twee keukenzaken gehoord dat Neff als merk zal verdwijnen van de Europese markt, maar kan er niets over vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
Blurk62 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 13:06:
[...]

Over Hue lampen heb ik ook lopen denken maar dan moet ik wel iets met de standaard lichtschakelaar voor het plafondpunt vermoed ik. Zijn jouw rails van railspot?
Strakke stroomaansluiting zo, erg fraai.

Bij mij moet het helaas zo:
[Afbeelding]
Als iemand daar een mooiere oplossing voor weet hoor ik het graag (afgezien van stucen of plafond verlagen)
Dat vond ik inderdaad niet zo mooi.
Maar belangrijker: wij hadden de vrijheid nog om een stroompunt aan te leggen.

Als je dat niet hebt, is het lastig. Grenst de keuken niet toevallig aan de meterkast? Dat je tóch een punt kunt doorboren?

Deze hebben wij:
https://www.lumenxl.nl/mo...3-meter-met-jill-spo.html

En dan 2x 3 meter met 6 spots.

Hier staan ze warm aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMVUmT7Liz50cQIMapFg5X88Vb0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtWso3efVbqQUhlRfrf46bDI.jpg?f=fotoalbum_large

En hier felste stand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMH4lIOgWPzOHhP2iFui-gRCP4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OWhZRexF0M3MGrCnOdjJPZoW.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig nog wat foto's van toen ik het ging ophangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fsk-HERlN6OrnCObbFQwUI4BuXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNEfpP42TzCL1f46Zb3rmI29.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8zMCfbgtfPzYmEBP6fExxfkUMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g5cKqnFfxO8bLEaVpL3gy6wb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dh6zvuUjMDzNxsPBI_bE1c6v4So=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jFBNjastk1g1FFkqg67QVZo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Atreides
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Een lurker hier, na het lezen hier en de ervaringen van mezelf bij keukenzaken (niet altijd heel goed) en van andere hier zit ik te denken aan een keuken (3m x 3m) van IKEA maar dan met een deel van de fronten bij Houtmerk.

Ik heb wel een aantal vragen:

Ik wil graag apparatuur / wasbak van een ander merk en een quooker, kan ik nog wel een werkblad van IKEA gebruiken?

Mocht ik geen IKEA blad kunnen gebruiken, waar kan ik terecht voor een blad van keramiek die lijkt op marmer?

Qua prijs, voor de IKEA gedeelte, zou ik in totaal goedkoper af zijn bij een keukenboer omdat ik toch duurdere frontjes en apparatuur wil?

Mocht ik bij IKEA goedkoper uit zijn, waar kan ik terecht voor apparatuur om een goede deal te krijgen?

Hebben jullie nog opmerkingen over mijn design, dit is mijn eerste keuken.

Hoe makkelijk is het om Blum servo drive in IKEA lade kasten te monteren, of zou ik daar niet mee moeten beginnen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eqGk5mCu3GYYNUfeY6ZTCA7ypZs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YySCKflHWB6q6IgoigH5yRm7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sd3Lar7b4fuAsP1H9KdVB40nbos=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DjEoKtjA0wxFL8uil5VlFH3q.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ngXUaNesLxFrBy68dcM-7qg8L4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7XpaeRZU6mPrh0riGWIKdji.jpg?f=fotoalbum_large

Bedankt alvast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides

Heb je toevallig al een prijs gekregen voor je stoomoven, ik zat er ook naar te kijken, maar echt heel moeilijk een prijs te vinden hiervoor online?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

@Paul Atreides Ik zou geen blad bij IKEA kopen maar elders, dat gaat prima, hoeft niet duurder te zijn en je hebt veel meer keuze. Je installeert de kasten en dan pas komen ze opmeten voor de exacte maatvoering van jouw opstelling, zo hoort het en zijn er geen verrassingen. Ze nemen dan ook het exacte type spoelbak, kookplaat en gewenste inbouwwijze (opbouw, onderbouw) mee.

Voor mooie bladen van de courante merken tegen een scherpe, transparante prijs adviseer ik je Steenproject. Daar bleken voor ons de prijzen duidelijk het laagste en de service het beste. Granietshop is een andere mogelijkheid.

Ze komen bij het opmeten langs met de gewenste stalen (geef van tevoren op wat je zoekt), zodat je nog kan kijken wat het mooiste bij de kasten staat. Ik adviseer je zowel keramiek als composiet stalen te vragen. Wij vonden de gemarmerde composiet stalen (door en door gekleurd) veel mooier en natuurlijker ogen dan de keramiek stalen.

Ze hebben op hun website ook een online rekentool zodat je vooraf goed kan bepalen wat verschillende uitvoeringen kosten. Staat het type dat je wenst er niet bij, gewoon mailen of bellen, ze kunnen veel meer leveren dan wat er in de online tool staat.

De apparatuur kan stukken goedkoper dan de adviesprijs. Vraag bijvoorbeeld bij Veldkamp keukens en Keukenloods offertes op. Je kan tegelijk meerdere vaatwassers, ovens, kookplaten etc opvragen en dan degene uitkiezen die jij het gunstigst geprijsd vindt. Reken op kortingspercentages tussen de 30 tot 50% tov de adviesprijs. ;)

Verder zou ik bij een keukenboer gewoon ook een offerte opvragen om te kijken hoe de prijs zich verhoudt tot jouw IKEA combinatie. Meestal moet je bij een 'gewone' keukenboer minimaal 2 zaken afnemen, dus bijvoorbeeld kasten en blad, terwijl je apparatuur zelf (goedkoper) bestelt. Of kasten en apparatuur, terwijl je het blad zelf bestelt.

Mocht je zelf de keuken gaan installeren dan kan je bij online keukenkastenverkopers terecht. Bijvoorbeeld de keukenkastenfabriek (Ballerina), Thuiskeukens (Hacker), Keukenwarenhuis (Nobilia en Nolte). Kwestie van winkelmandje vullen met de juiste kasten en dan weet je de prijs. Je hoeft daar dus geen apparatuur of blad mee te bestellen. Natuurlijk altijd even je ontwerp delen met de keukenkastenverkoper, zodat deze met zijn ervaring kan controleren of je de juiste kasten gekozen hebt en compleet bent.

[ Voor 41% gewijzigd door Cap op 03-09-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Cap schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:42:
@Paul Atreides Ik zou geen blad bij IKEA kopen maar elders, dat gaat prima, hoeft niet duurder te zijn en je hebt veel meer keuze. Je installeert de kasten en dan pas komen ze opmeten voor de exacte maatvoering van jouw opstelling, zo hoort het en zijn er geen verrassingen. Ze nemen dan ook het exacte type spoelbak, kookplaat en gewenste inbouwwijze (opbouw, onderbouw) mee.

Voor mooie bladen van de courante merken tegen een scherpe, transparante prijs adviseer ik je Steenproject. Daar bleken voor ons de prijzen duidelijk het laagste en de service het beste.
Bedankt voor je advies, ik denk dat ik het ga doen zoals jij voorstelt, klinkt ook veel logischer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Paul Atreides ik heb mijn antwoord nog uitgebreid wat betreft een deel van je andere vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 03-09-2024 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08
@Paul Atreides ga nu alvast in excel prijzen bijhouden van apparatuur bij keukenloods, 123apparatuur etc. Deze kunnen dagelijks fluctueren. Toeslaan als (ver) onder gemiddelde.

Verder, 4x siemens of bosch heeft vaak 5j garantie (aanmelden bij bsh site).

Blad kan je i derdaad overal terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:09

Thomg

Aww yiss

Avond :)

Recent ben ik langsgeweest bij Nolte voor een keuken en eigenlijk was ik aardig gecharmeerd van een voorbeeldkeuken. Deze heb ik vervolgens laten uittekenen en een offerte om gevraagd.

Specifiek gaat het hier om een Matrix Art keuken, greeploos dus.

Eerst hebben ze me een variant geoffreert met Siemens apparatuur van 19k, maar een paar dingen waren echt van relatief lage kwaliteit (al jaren niet meer beschikbaar of slechte energielabels). Ik heb toen wat aanpassingen verzocht met ongeveer de meest premium AEG producten en Sapphirematt inductieplaat en kreeg toen ~23k geoffreert.

https://i.imgur.com/fQ6QxvD.png
https://i.imgur.com/93zvcgu.png
https://i.imgur.com/3cf4kz0.png

Ik schrik eigenlijk vooral van de meerprijs die ze vragen voor "iets" betere apparatuur. Het mag duidelijk zijn dat de 19k offerte vooral "gehaald" werd door oudere apparatuur aan me proberen te slijten. 21k had ik wel verwacht, maar 23k vind ik erg duur.

Vooral de vraag of jullie denken het het waard is om hiervoor naar Duitsland te rijden (Nordhorn). Ik kom zelf uit de regio utrecht, dus de reistijd is wel erg pittig.
Ik zie wel dat Budgetplan ook Nolte keukens verkoopt, dus daar ga ik sowieso nog wel even langs om te kijken wat voor prijs zij voor me kunnen rekenen. Mijn huidige keuken komt daar vandaan en, rekeninghoudende met wat ik betaald, mag ik zeker niet klagen.

Stiekem vind ik all-Siemens ook niet erg, maar de meerprijs is pittig en ze lijken geen Sapphiremat inductieplaten te hebben (of equivalent). Kennen jullie deze wel bij andere fabrikanten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 09:07
Thomg schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:25:

Recent ben ik langsgeweest bij Nolte voor een keuken en eigenlijk was ik aardig gecharmeerd van een voorbeeldkeuken. Deze heb ik vervolgens laten uittekenen en een offerte om gevraagd.

Eerst hebben ze me een variant geoffreert met Siemens apparatuur van 19k, maar een paar dingen waren echt van relatief lage kwaliteit (al jaren niet meer beschikbaar of slechte energielabels). Ik heb toen wat aanpassingen verzocht met ongeveer de meest premium AEG producten en Sapphirematt inductieplaat en kreeg toen ~23k geoffreert.

Ik schrik eigenlijk vooral van de meerprijs die ze vragen voor "iets" betere apparatuur. Het mag duidelijk zijn dat de 19k offerte vooral "gehaald" werd door oudere apparatuur aan me proberen te slijten. 21k had ik wel verwacht, maar 23k vind ik erg duur.

Vooral de vraag of jullie denken het het waard is om hiervoor naar Duitsland te rijden (Nordhorn). Ik kom zelf uit de regio utrecht, dus de reistijd is wel erg pittig.
Ik zie wel dat Budgetplan ook Nolte keukens verkoopt, dus daar ga ik sowieso nog wel even langs om te kijken wat voor prijs zij voor me kunnen rekenen. Mijn huidige keuken komt daar vandaan en, rekeninghoudende met wat ik betaald, mag ik zeker niet klagen.

Stiekem vind ik all-Siemens ook niet erg, maar de meerprijs is pittig en ze lijken geen Sapphiremat inductieplaten te hebben (of equivalent). Kennen jullie deze wel bij andere fabrikanten?
Geen idee wat je reisopties zijn, maar als je met de auto op en neer kan rijden zie ik er echt geen probleem in waarom je jezelf niet wat breder zou oriënteren daar. Het gaat om veel geld en het kan zomaar zijn dat je nog 20 jaar met je keuken gaat doen. Even 100 minuutjes in de auto zitten hoeft dan geen probleem te zijn. Tenzij je wil fietsen of met het OV. Dan kan je als je er zo tegen op ziet misschien een alternatieve keukenzaak in regio Utrecht zoeken. Er zijn overal wel keukenzaken te vinden en meerdere offertes helpt niet alleen om met de prijs, maar ook om tot een beter ontwerp te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Flying35 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:01:
[...]

Geen idee wat je reisopties zijn, maar als je met de auto op en neer kan rijden zie ik er echt geen probleem in waarom je jezelf niet wat breder zou oriënteren daar. Het gaat om veel geld en het kan zomaar zijn dat je nog 20 jaar met je keuken gaat doen. Even 100 minuutjes in de auto zitten hoeft dan geen probleem te zijn. Tenzij je wil fietsen of met het OV. Dan kan je als je er zo tegen op ziet misschien een alternatieve keukenzaak in regio Utrecht zoeken. Er zijn overal wel keukenzaken te vinden en meerdere offertes helpt niet alleen om met de prijs, maar ook om tot een beter ontwerp te komen.
Even 100 minuten is eerder 2x 120 minuten, heen en terug immers, maar waar is waar. Ik vroeg me hier eigenlijk vooral af of ik significant goedkoper kan krijgen in Duitsland vergeleken met het aanbod die ik heb gekregen in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:16
Thomg schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 18:25:

Je schrijft dat je van uitlopende siemens apparatuur naar de meest premium AEG producten bent gegaan. Dat is best een stap. En dat je vervolgens schrikt van de 4k die dat extra gaat kosten. Zonder opgave van de lijst met apparaten is het natuurlijk gokken, maar de prijzen zijn redelijk via internet te vergelijken, dus de extra kosten zouden toch geen verrassing mogen zijn ?

Miele heeft sinds een tijde ook van die matte kookplaten, of het daar goedkoper van wordt weet ik niet. Maar bedenk je dat AEG als jaren onderdeel van Zanussi/electrolux is en qua basis opzet veel delen. Het is niet meer de “bijna miele” kwaliteit toen het nog een zelfstandig Duits merk was. Ga desnoods eens kijken bij een experience centre en ervaar even hoe het werkt, voelt en bediend, voordat je er 10 jaar aan vast zit.

De greeploze keukens van Nolte zijn inderdaad heel fraai. Maar bedenk dat niet elke keukenzaak die Nolte verkoop ook een even ruim assortiment heeft. Wij hebben uiteindelijk voor Nolte Rotterdam gekozen, omdat zij net iets meer mogelijkheden in fronten hadden dan een lokale Nolte dealer hier om de hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweak_ers
Paul Atreides schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:41:
Een lurker hier, na het lezen hier en de ervaringen van mezelf bij keukenzaken (niet altijd heel goed) en van andere hier zit ik te denken aan een keuken (3m x 3m) van IKEA maar dan met een deel van de fronten bij Houtmerk.

Ik heb wel een aantal vragen:

Ik wil graag apparatuur / wasbak van een ander merk en een quooker, kan ik nog wel een werkblad van IKEA gebruiken?

Mocht ik geen IKEA blad kunnen gebruiken, waar kan ik terecht voor een blad van keramiek die lijkt op marmer?

Qua prijs, voor de IKEA gedeelte, zou ik in totaal goedkoper af zijn bij een keukenboer omdat ik toch duurdere frontjes en apparatuur wil?

Mocht ik bij IKEA goedkoper uit zijn, waar kan ik terecht voor apparatuur om een goede deal te krijgen?

Hebben jullie nog opmerkingen over mijn design, dit is mijn eerste keuken.

Hoe makkelijk is het om Blum servo drive in IKEA lade kasten te monteren, of zou ik daar niet mee moeten beginnen?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bedankt alvast!!!
Nummers kwamen bekend voor, maar alleen de combi hebben wij ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW_QKUw9fdASpJ6H4iU4rRnA1k8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tO0wmsrRZTjB4krpg4Dfic9x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-06 05:01

Ik heb er net 2 geïnstalleerd hier bij ons thuis, de stoomoven (met reservoir) met slide & hide en de combi-oven, beide N90 met flex design. Tot nu toe vind ik het fantastische apparaten met een prachtig en doordacht ontwerp en het touchscreen met (optionele) TwistPad blijkt uitstekend werkbaar.
Verder nog weinig serieus mee gekookt, we zijn nog aan het keukenbouwen en zitten nog in ons ‘slaseizoen’, maar wat iig op viel is dat ze stil en erg snel op temperatuur zijn.

Neff staat wat luxe betreft boven Siemens en is gericht op de ‘veeleisende’ thuiskok. Daarboven staat dan Gaggenau.

Als je twijfelt zou ik eens een uitje plannen naar het Inspiratiehuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Om maar even terug te komen van mijn punt over de toegevoegde waarde van verlichting in de kast...
We vinden het nu wel echt fantastisch! (zeker in combinatie met zwarte kasten)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPC_5ir8OqMWYklR2j-yLirSz2o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzX2DAoeFjnL7YuN49mqnXzH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-05 07:01
ThePsycho schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:11:
[...]

Om maar even terug te komen van mijn punt over de toegevoegde waarde van verlichting in de kast...
We vinden het nu wel echt fantastisch! (zeker in combinatie met zwarte kasten)

[Afbeelding]
Mooi leverde de keukenzaak dit of zelf strips gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Gethijsem schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:06:
[...]

Ik heb er net 2 geïnstalleerd hier bij ons thuis, de stoomoven (met reservoir) met slide & hide en de combi-oven, beide N90 met flex design. Tot nu toe vind ik het fantastische apparaten met een prachtig en doordacht ontwerp en het touchscreen met (optionele) TwistPad blijkt uitstekend werkbaar.
Verder nog weinig serieus mee gekookt, we zijn nog aan het keukenbouwen en zitten nog in ons ‘slaseizoen’, maar wat iig op viel is dat ze stil en erg snel op temperatuur zijn.

Neff staat wat luxe betreft boven Siemens en is gericht op de ‘veeleisende’ thuiskok. Daarboven staat dan Gaggenau.

Als je twijfelt zou ik eens een uitje plannen naar het Inspiratiehuis.
Zou je kunnen delen waar je het hebt gekocht, en misschien voor hoeveel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweak_ers
Soeski schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:08:
[...]

Waar check jij prijzen van apparatuur? Geen enkele webshop communiceert deze en je moet overal een offerte of "de scherpste prijs!" aanvragen. Dat maakt het nogal lastig vergelijken. De prijzen die jij nu noemt voor de ovens zijn de modellen die ik nu ook zoek, maar zo goedkoop heb ik ze nog niet gevonden.
Wat bij apparatuur helpt is als je van te voren een lijstje hebt met wat je wil.
Wij wilden goede apparatuur, ik wilde slimme apparatuur, maar het hoeft niet de hoofdprijs te kosten.

Wat ik bij Siemens erg merkte is dat als je entry IQ700 lijn pakt, of high end IQ500, dat we -voor ons- het meeste waar voor ons geld kregen. Sweet spot tussen niet de hoofdprijs betalen, maar wel degelijke apparatuur met snufjes. (koelkast en ovens soft close, vaatwasser met verlichting en projectiescherm op de grond ipv stipje, alles smart).

Met dat lijstje heb ik meerdere webshops verzocht om een offerte. Dus ook Bemmel en kroon en Keukenloods.

Uiteindelijk was keukenloods het goedkoopst:
VaatwasserSIEMENS SX65Z801BE1075
OvenSIEMENS HB734G1B1775
Combi ovenSIEMENS CM724G1B21050
KookplaatBORA PURU2069
KraanQuooker combi+1325
KoelkastSIEMENS KI81RADE0795

Dit was status November 2023.
Wij hebben deze lijst aan onze interieur bouwer (Berg&Smidt) meegegeven en die heeft de laagste internetprijs gewoon overgenomen en alles bij de keuken geleverd.
Blurk62 schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:27:
Gisteren even bij B&K binnengelopen. Bora X Pure bij de keukenboer €4295 (en 50 cent), bij B&K €3299 en daar gaat nog een 10% "eindejaars deal" vanaf.
Bij de keukenboer zogenaamd een "gratis" Quooker. Dit soort geintjes is voor mij een dealbreaker. Ik heb er zo'n hekel aan om op die manier besodemieterd te worden :(
Tja... Bemmel en Kroon...
Die zijn helaas ook richting mandenmaker groep verkooptactieken verschoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

josefine schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:34:
[...]

Mooi leverde de keukenzaak dit of zelf strips gekocht?
Rotpunkt levert dit als optie, ingefreesde strips met een klein magneetcontact onderin de deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gethijsem
Paul Atreides schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:42:
[...]

Zou je kunnen delen waar je het hebt gekocht, en misschien voor hoeveel?
Ik stuur je even een persoonlijk bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Atreides
Paul Atreides schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:41:

[Afbeelding]

Bedankt alvast!!!
Nog een vraag omdat ik slecht ben in kleuren kiezen en coördineren,

Voor de onderkasten ga ik voor Houtmerk dudok fronten, ik zit nu te denken aan eiken fineer matte lak
Voor de bovenkasten ga ik denk ik voor IKEA Voxtrop hoogglans wit
Voor de hoge kasten weet ik nog niet wat ik moet kiezen
Voor werkblad denk ik nu aan een soort witte marmer look

https://houtmerk.nl/colle...ndi-stijl-voor-ikea-metod

Als iemand goed is hiermee, alle hulp is welkom, zelfs als het totaal anders is dan ik nu me aan het bedenken ben!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel-online
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:19
Cap schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 17:42:
De apparatuur kan stukken goedkoper dan de adviesprijs. Vraag bijvoorbeeld bij Veldkamp keukens en Keukenloods offertes op. Je kan tegelijk meerdere vaatwassers, ovens, kookplaten etc opvragen en dan degene uitkiezen die jij het gunstigst geprijsd vindt. Reken op kortingspercentages tussen de 30 tot 50% tov de adviesprijs. ;)
Wat zijn de meningen over apparatuur kopen in Duitsland? Als ik Keukenloods of 123Apparatuur vergelijk met Duitse aanbieders dan lijkt het bijna allemaal goedkoper in Duitsland.

Voor onze Bosch apparatuur deed ik even een snelle check op idealo.de en viel me op dat bijna alle apparatuur in Duitsland goedkoper is.
typenummerfunctiekeukenloodsidealo.de (aantal aanbieders onder de vermelde prijs)
HSG7361B1stoomoven13591100 (4)
HMG7361B1combi oven13691200 (2)
KIR81AFE0koelkast903750 (6)
GIN81ACE0vriezer1185870 (3)

Op dit lijstje scheelt het al bijna 900 euro. En dit is niet eens gek dure of exclusieve apparatuur. De vaatwasser is lastiger vergelijken want de types die we in Nederland hebben hebben ze in Duitsland niet en andersom heeft Duitsland types die we in Nederland niet hebben.

Je krijgt, volgens de voorwaarden, niet de 5 jaar garantie als je 4 apparaten registreert maar voor 900 euro kun je best wat repareren - als het al stuk gaat binnen 5 jaar. Of je hebt geluk en BSH Nederland accepteert ook de apparaten die je in Duitsland hebt gekocht.
Source90 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:29:
[...]

Klopt voor Miele en Liebherr (en mogelijk andere). Möbel Faber heeft voor ons Miele apparatuur besteld met een Liebherr koelkast en vriezer. Door leveringsproblemen is de koelkast uit Nederland gekomen, deze kon ik zonder problemen registreren (ondanks Duitse winkel) bij Buram en heeft 7 jaar garantie. Vriezer is afgewezen omdat deze van leverancier uit Duitsland komt.

Alhoewel het in de AV staat van niet...
Mijn ouders hebben echter (ook) een keuken in Duitsland gekocht met Siemens apparatuur en toch echt 5 jaar garantie gekregen. Dit was wel in de Corona-tijd mét leveringsproblemen. Geen idee of dat van invloed was? Mocht je toen ook niet Bosch/Siemens combineren?

Netjes naar de Siemens website gegaan, alles ingevuld, factuur geüpload (waar duidelijk Duitse winkel op staat) en ingediend. Twee weken later netjes de garantieverlengingen ontvangen met daarop alle apparaten (incl. s/n etc.). Gelukkig geen gebruik van hoeven maken tot heden, echter hebben ze nu gewoon een certificaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josefine
roel-online schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:47:
[...]

Wat zijn de meningen over apparatuur kopen in Duitsland? Als ik Keukenloods of 123Apparatuur vergelijk met Duitse aanbieders dan lijkt het bijna allemaal goedkoper in Duitsland.

Voor onze Bosch apparatuur deed ik even een snelle check op idealo.de en viel me op dat bijna alle apparatuur in Duitsland goedkoper is.
typenummerfunctiekeukenloodsidealo.de (aantal aanbieders onder de vermelde prijs)
HSG7361B1stoomoven13591100 (4)
HMG7361B1combi oven13691200 (2)
KIR81AFE0koelkast903750 (6)
GIN81ACE0vriezer1185870 (3)

Op dit lijstje scheelt het al bijna 900 euro. En dit is niet eens gek dure of exclusieve apparatuur. De vaatwasser is lastiger vergelijken want de types die we in Nederland hebben hebben ze in Duitsland niet en andersom heeft Duitsland types die we in Nederland niet hebben.

Je krijgt, volgens de voorwaarden, niet de 5 jaar garantie als je 4 apparaten registreert maar voor 900 euro kun je best wat repareren - als het al stuk gaat binnen 5 jaar. Of je hebt geluk en BSH Nederland accepteert ook de apparaten die je in Duitsland hebt gekocht.

[...]
Je krijgt wel 5 jaar garantie is al eerder behandeld in dit topic voorwaarden zijn gewijzigd. Zie de voorwaarden: Huishoudapparaten van BSH die gekocht zijn bij een verkoper die gevestigd is buiten de EU/EFTA zone die worden uitgesloten.

Dus als je binnen de eu koopt gewoon 5 jaar. Site Bosch zegt wat anders dat is verwarrend. Verzendkosten zijn wel hoog en veruit de meesten verzenden niet naar nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenflauwidee91
  • Laatst online: 03-02 12:01
Beste tweakeraars,

Ik ben hier speciaal voor een nieuwe keuken. Ik ben al uren door de forum heen aan het scrollen, maar misschien is het het makkelijkste om mijn vragen op een rij te zetten en antwoorden af te wachten:
- Is er een (gratis) tekenprogramma die handig is voor het intekenen van keukens (het liefst met wat standaard apparatuur/kasten en dergelijke)? P.S. ik heb al op enkele sites rondgekeken, maar was niet echt wat ik zocht.
- Ik heb uit het forum 5 Duitse keukenboeren gehaald: Stall, Ekelhoff, Akzent Kuchen, Hans te Wildt en Bilderbuch. Aanvullingen/doorstrepingen hiertussen?
- Ik wil binnenkort wat tekeningen kunnen plaatsen en vervolgens hoop ik op tips over de inrichting. (Vandaar de eerste vraag)
- Het gaat bij deze om een nieuwbouwwoning. We zijn al bij de keukenleverancier van de aannemer geweest (LIV Nijmegen/KDN). Daar zal binnenkort ook een render van beschikbaar zijn en offerte.

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eelco74
geenflauwidee91 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:12:
Beste tweakeraars,

Ik ben hier speciaal voor een nieuwe keuken. Ik ben al uren door de forum heen aan het scrollen, maar misschien is het het makkelijkste om mijn vragen op een rij te zetten en antwoorden af te wachten:
- Is er een (gratis) tekenprogramma die handig is voor het intekenen van keukens (het liefst met wat standaard apparatuur/kasten en dergelijke)? P.S. ik heb al op enkele sites rondgekeken, maar was niet echt wat ik zocht.
- Ik heb uit het forum 5 Duitse keukenboeren gehaald: Stall, Ekelhoff, Akzent Kuchen, Hans te Wildt en Bilderbuch. Aanvullingen/doorstrepingen hiertussen?
- Ik wil binnenkort wat tekeningen kunnen plaatsen en vervolgens hoop ik op tips over de inrichting. (Vandaar de eerste vraag)
- Het gaat bij deze om een nieuwbouwwoning. We zijn al bij de keukenleverancier van de aannemer geweest (LIV Nijmegen/KDN). Daar zal binnenkort ook een render van beschikbaar zijn en offerte.

Groet
De keuken configurator van Nolte bevat een heel groot deel van de beschikbare kastjes. De enige beperking is dat niet alle variaties er zijn, dus je kunt wel een hoge ovenkast selecteren, maar niet de plaats van de oven binnen de kast veranderen of een lade toevoegen.

Als je een account aanmaakt kun je ook meer configuraties en versies opslaan.

https://kuechenplaner.nol...86&vs=1725442863886#intro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandyRocks
  • Laatst online: 08-02 11:57
We hebben onze keuken en bijkeuken laten intekenen bij Bruynzeel. Over de tekeningen, kleuropstellingen en begeleiding zijn we erg te spreken. Over de apparatuur, en de kosten ervan, twijfelen we nog een beetje.

Zelf hou ik erg van bakken, dus 2 ovens waren belangrijk. In onze huidige keuken hebben we een 5-pits met gas, waarvan we soms toch 4 pitten tegelijk gebruiken. Toch merk ik dat ik het spannend vind hoe 'flexibel' de gekozen inductiekookplaat kookt en hoeveel meerwaarde flexibele kookzones in het algemeen hebben (zoals bij de Bora PUXA. (Afzuiging kan direct via de muur achter de kookplaat naar buiten). Verder ben ik benieuwd of we goed doen aan AEG of toch beter voor een Bosch of Siemens kunnen kiezen. Ervaringen van AEG-gebruikers zijn welkom ;-)

We zijn nu op het volgende lijstje qua apparatuur uitgekomen met een totaal van € 7214,- :

• AEG ComboLite Bridge Inductie Kookplaat 80cm 9AECCE84543CB - € 1450,-
• AEG SteamPro Multifunctionele Oven - 9AEBSK792280B - € 1896,-
• AEG CombiQuick Multifunctionele Oven met magnetronfunctie 9AEKMK761080B - € 1250,-
• AEG AirDry Inbouwvaatwasser 9AEFSS5261XZ - € 549,-
• AEG LongFresh Koelkast 9AESKE818E9ZC - € 1120,-
• AEG NoFrost Diepvriezer 178 cm 9AEABE818E6NS - € 949,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaVer88
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe keuken en omwille van budgettaire voordelen zal ik wss kiezen voor apparaten van AEG.
Zelf gebruik ik al jaren apparaten van AEG en ik vind dat ze goed doen wat ze moeten doen.
Ik ben zelf een fanatieke hobbykok, maar ik word niet perse warm van touch to close en extra lichtjes en wat dan ook. Ik wil daar geen extra geld voor betalen, maar ik wel voor perfect werkende hoofdfunctionaliteiten betalen en dat is wat ik met AEG producten ervaar dat ze dat hebben.
Ik heb ook een afspraak gemaakt om naar het experience center van AEG te gaan, maar dan vooral voor de kookplaten met ingebouwde afzuiging. Ik wou eerst voor een Bora gaan, maar ik krijg niet het gevoel dat die zoveel beter zal presteren dan de kookplaat van AEG die ik in gedachten heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gethijsem
SandyRocks schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:50:
We hebben onze keuken en bijkeuken laten intekenen bij Bruynzeel. Over de tekeningen, kleuropstellingen en begeleiding zijn we erg te spreken. Over de apparatuur, en de kosten ervan, twijfelen we nog een beetje.

Zelf hou ik erg van bakken, dus 2 ovens waren belangrijk. In onze huidige keuken hebben we een 5-pits met gas, waarvan we soms toch 4 pitten tegelijk gebruiken. Toch merk ik dat ik het spannend vind hoe 'flexibel' de gekozen inductiekookplaat kookt en hoeveel meerwaarde flexibele kookzones in het algemeen hebben (zoals bij de Bora PUXA. (Afzuiging kan direct via de muur achter de kookplaat naar buiten). Verder ben ik benieuwd of we goed doen aan AEG of toch beter voor een Bosch of Siemens kunnen kiezen. Ervaringen van AEG-gebruikers zijn welkom ;-)

We zijn nu op het volgende lijstje qua apparatuur uitgekomen met een totaal van € 7214,- :

• AEG ComboLite Bridge Inductie Kookplaat 80cm 9AECCE84543CB - € 1450,-
• AEG SteamPro Multifunctionele Oven - 9AEBSK792280B - € 1896,-
• AEG CombiQuick Multifunctionele Oven met magnetronfunctie 9AEKMK761080B - € 1250,-
• AEG AirDry Inbouwvaatwasser 9AEFSS5261XZ - € 549,-
• AEG LongFresh Koelkast 9AESKE818E9ZC - € 1120,-
• AEG NoFrost Diepvriezer 178 cm 9AEABE818E6NS - € 949,-
Lastige, wij kozen voor Neff, Siemens en Liebherr en sommige prijzen liggen erg in de buurt van deze. Het kan geen kwaad om eens een lijstje te maken met gelijkwaardige Bosch en Siemens apparaten en even een offerte op te vragen bij bijvoorbeeld de Keukenloods en Bemmel & Kroon.

Zeker wat betreft de stoomoven, niet omdat ik je iets aan wil smeren maar omdat je benieuwd bent en aangaf veel te bakken. Deze bijvoorbeeld, die ik koos, is een stukkie veelzijdiger (slide & hide, pyrolyse, circo therm, home connect) met een hogere adviesprijs, terwijl die in onze offerte maar een paar tientjes scheelt ten opzichte van ‘jouw’ AEG en dat terwijl we (voor nu) slechts 4 apparaten kochten.

Er is vast meer moois op de markt en nog ruimte voor onderhandeling :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josefine
BeaVer88 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:39:
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe keuken en omwille van budgettaire voordelen zal ik wss kiezen voor apparaten van AEG.
Zelf gebruik ik al jaren apparaten van AEG en ik vind dat ze goed doen wat ze moeten doen.
Ik ben zelf een fanatieke hobbykok, maar ik word niet perse warm van touch to close en extra lichtjes en wat dan ook. Ik wil daar geen extra geld voor betalen, maar ik wel voor perfect werkende hoofdfunctionaliteiten betalen en dat is wat ik met AEG producten ervaar dat ze dat hebben.
Ik heb ook een afspraak gemaakt om naar het experience center van AEG te gaan, maar dan vooral voor de kookplaten met ingebouwde afzuiging. Ik wou eerst voor een Bora gaan, maar ik krijg niet het gevoel dat die zoveel beter zal presteren dan de kookplaat van AEG die ik in gedachten heb.
Ik ben ook fan van aeg, goede ovens, goede kookplaten. Heb dat liever dan Siemens wat mij vriend wil. En fijne draaiknoppen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:09
geenflauwidee91 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 11:12:
Beste tweakeraars,

Groet
Ik zou de reviews eens opzoeken van KDN ;) Dat in combinatie met de beperkte showroom en mogelijkheden zijn wij er niet eens gaan kijken. Ihre Kuche zou ik niet vergeten, zit in Kranenburg, .

[ Voor 4% gewijzigd door Arwen. op 04-09-2024 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

eelco74 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 07:56:
[...]

Je schrijft dat je van uitlopende siemens apparatuur naar de meest premium AEG producten bent gegaan. Dat is best een stap. En dat je vervolgens schrikt van de 4k die dat extra gaat kosten. Zonder opgave van de lijst met apparaten is het natuurlijk gokken, maar de prijzen zijn redelijk via internet te vergelijken, dus de extra kosten zouden toch geen verrassing mogen zijn ?

Miele heeft sinds een tijde ook van die matte kookplaten, of het daar goedkoper van wordt weet ik niet. Maar bedenk je dat AEG als jaren onderdeel van Zanussi/electrolux is en qua basis opzet veel delen. Het is niet meer de “bijna miele” kwaliteit toen het nog een zelfstandig Duits merk was. Ga desnoods eens kijken bij een experience centre en ervaar even hoe het werkt, voelt en bediend, voordat je er 10 jaar aan vast zit.

De greeploze keukens van Nolte zijn inderdaad heel fraai. Maar bedenk dat niet elke keukenzaak die Nolte verkoop ook een even ruim assortiment heeft. Wij hebben uiteindelijk voor Nolte Rotterdam gekozen, omdat zij net iets meer mogelijkheden in fronten hadden dan een lokale Nolte dealer hier om de hoek.
Als ik de nieuwprijzen naast elkaar leg zit er ongeveer 2000 euro tussen. Gangbare prijzen bij je lokale keukenboeren ongeveeer 1500. Dan vind ik een 4k verhoging vrij pittig.

Ik heb nu zelf AEG en ben er eigenlijk best wel over te spreken. Ik mis niks. Dat gezegd hebbende, is de AEG keuken die ik nu heb ook de enige keuken die ik echt zelf heb gehad, kan dus lastig zeggen of ik (bijv.) Siemens veel beter zou vinden. Ik weet nu alleen dat ik AEG dus goed genoeg vind. Mijn huidige keuken is het apparatuur ook relatief high end. Dus de nieuwe keuken is dan vooral nieuwe en een Saphiremat plaat.

Zelf heb ik geen hele exotische eisen waardoor ik denk ook goedkoper te kunnen vinden voor meer.

Ik ga binnenkort wel langs bij budgetplan om te zien wat voor prijs zij maken van dezelfde offerte die ik nu heb. Denk dat er vooral op apparatuur wel een paar duizend afgeschaafd kan worden.

Afhankelijk van hoe het gaat bij Budgetplan ga ik daarna nog wel ff kijken of ik nog naar Duitsland wil.
Arwen. schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:03:
[...]

Ik zou de reviews eens opzoeken van KDN ;) Dat in combinatie met de beperkte showroom en mogelijkheden zijn wij er niet eens gaan kijken. Ihre Kuche zou ik niet vergeten, zit in Kranenburg, .
Oei die is slechts een uurtje rijden.Ook hoog aangeschreven op maps reviews. Toptip.

[ Voor 8% gewijzigd door Thomg op 04-09-2024 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiauwMan
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-06 02:48
We kregen onlangs een offerte van een lokale keukenboer hier binnen.

Het betreft een L-vormige keuken van pakweg 3.25x3m. Omdat we een Amerikaanse koelkast los plaatsen, hebben we alleen onderkasten nodig in de L-vorm. En bovenkasten aan de lange wand.

Qua apparatuur stellen ze dit voor:

WatModelPrijs online / adviesprijs
OvenSiemens HB936GAB1€1.749,00
VaatwasserSiemens SX63E803BE€1.609,00
KookplaatSiemens EX677HEC1E€1.599,00
Afzuigkap8710 NOVY FusionPro€1.515,00
Totaal€6.472

Ze willen dit alles leveren voor een totaalprijs van €19.100, excl installatie a €1.700.

Oftewel zo'n €13.000 euro voor:
- 7 Onderkasten
- 6 Bovenkasten
- Spoelbak en kraan (zo'n 500 euro samen)
- Jetstone keramiek werkblad 12mm. Deze is voor mijn gevoel wel vrij groot met 3,26m2

Beetje aan de hoge kant, toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Atreides
MiauwMan schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:11:
We kregen onlangs een offerte van een lokale keukenboer hier binnen.

Het betreft een L-vormige keuken van pakweg 3.25x3m. Omdat we een Amerikaanse koelkast los plaatsen, hebben we alleen onderkasten nodig in de L-vorm. En bovenkasten aan de lange wand.

Qua apparatuur stellen ze dit voor:

WatModelPrijs online / adviesprijs
OvenSiemens HB936GAB1€1.749,00
VaatwasserSiemens SX63E803BE€1.609,00
KookplaatSiemens EX677HEC1E€1.599,00
Afzuigkap8710 NOVY FusionPro€1.515,00
Totaal€6.472

Ze willen dit alles leveren voor een totaalprijs van €19.100, excl installatie a €1.700.

Oftewel zo'n €13.000 euro voor:
- 7 Onderkasten
- 6 Bovenkasten
- Spoelbak en kraan (zo'n 500 euro samen)
- Jetstone keramiek werkblad 12mm. Deze is voor mijn gevoel wel vrij groot met 3,26m2

Beetje aan de hoge kant, toch? :+
Ik heb denk ik qua ruimte en opstelling dezelfde als jou, (mijn post is een paar post boven). Ik ga wel voor ikea maar dan heb ik frontjes en werkblad bij een ander bedrijf. Maar ook duurste apparatuur van siemens en een quooker die ook bruisend water heeft voor hetzelfde bedrag.

Misschien dat je ook kan overwegen voor een afzuigkap van siemens, scheelt je 1000 euro en dan is het verbonden met je kookplaat, niet super nodig maybe.

Ik denk dat je ook wat meer info moet zetten want alleen met apparatuur is het moeilijk te bepalen waarom het zo duur is?

• josefine
Testaankoop en de consumentenbond testen bijzonder. De vaatwasser die het beste schoonmaakt wint de test niet. Terwijl dat aspect voor mij toch echt het belangrijkste is. Drogen geloof ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:24
josefine schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:23:
Testaankoop en de consumentenbond testen bijzonder. De vaatwasser die het beste schoonmaakt wint de test niet. Terwijl dat aspect voor mij toch echt het belangrijkste is. Drogen geloof ik wel.
Heb je ooit last van vaat dat nog vies uit het apparaat komt? En dat het echt aan het apparaat ligt en niet je programma of instelling, zoals aangekoekte pannen en kermamische ovenschaal proberen te wassen met eco of snel 40°?

Ik heb eerder last van plastic dat heel nat is tenzij je naspoelt met echt heet water met bijbehorende verbruik.

Wat voor meerwaarde heeft een 7.6 in wassen vs de winnaar met 6.9? Die wel een 9.3 scoort voor drogen va de goede 7.8 van de best wassend apparaat?

Voor mij geen apparaat meer zonder zeoliet, dat maakt mij tijdens uitruimen een stuk blijer dan met de oude. Schoon wordt het toch, zeker met de custom "intelligent" programma van Siemens via de app waar je 1 tot 5 sterren geef op wasresultaat, drogen en snelheid waarna hij het programma aanpast op je wensen. Die staan hier op extra water en 50° voor mooier spoelresultaat dan de automatische stand.

En dingen uit de oven en air fryer? Dan doe ik de "mixed load 60" programma (pannen beneden, glas boven) met 3L extra water.

• Paul Atreides
w00key schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:51:
[...]

Heb je ooit last van vaat dat nog vies uit het apparaat komt? En dat het echt aan het apparaat ligt en niet je programma of instelling, zoals aangekoekte pannen en kermamische ovenschaal proberen te wassen met eco of snel 40°?

Ik heb eerder last van plastic dat heel nat is tenzij je naspoelt met echt heet water met bijbehorende verbruik.

Wat voor meerwaarde heeft een 7.6 in wassen vs de winnaar met 6.9? Die wel een 9.3 scoort voor drogen va de goede 7.8 van de best wassend apparaat?

Voor mij geen apparaat meer zonder zeoliet, dat maakt mij tijdens uitruimen een stuk blijer dan met de oude. Schoon wordt het toch, zeker met de custom "intelligent" programma van Siemens via de app waar je 1 tot 5 sterren geef op wasresultaat, drogen en snelheid waarna hij het programma aanpast op je wensen. Die staan hier op extra water en 50° voor mooier spoelresultaat dan de automatische stand.

En dingen uit de oven en air fryer? Dan doe ik de "mixed load 60" programma (pannen beneden, glas boven) met 3L extra water.
Helemaal mee eens, ik kijk op dit moment alleen naar afwas machines met Zeoliet, welke afwas machine heb jij?

• josefine
w00key schreef op donderdag 5 september 2024 @ 10:51:
[...]

Mijn slabakken kwamen bij de Siemens van mijn vriend met Zeolith natter uit dan bij mijn aeg machine. Plastic wordt bij Zeoliet niet droog, is mijn ervaring. En ook bij aeg is plastic niet echt droog, maar beter dan bij Siemens zo is mijn ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiauwMan
Paul Atreides schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:28:
[...]

Ik heb denk ik qua ruimte en opstelling dezelfde als jou, (mijn post is een paar post boven). Ik ga wel voor ikea maar dan heb ik frontjes en werkblad bij een ander bedrijf. Maar ook duurste apparatuur van siemens en een quooker die ook bruisend water heeft voor hetzelfde bedrag.

Misschien dat je ook kan overwegen voor een afzuigkap van siemens, scheelt je 1000 euro en dan is het verbonden met je kookplaat, niet super nodig maybe.

Ik denk dat je ook wat meer info moet zetten want alleen met apparatuur is het moeilijk te bepalen waarom het zo duur is?
Members only:

En een soortgelijke indeling, maar dan met IKEA. Hier zie je ook waar de Amerikaanse koelkast gaat komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LeCOOfkt4YMpEDtqIG-SqeGm6xg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mN7MwMeKGacNhEod0YDsz6wE.png?f=fotoalbum_large

Ik zit er nu, net als jij aan te denken om de kasten door 1 partij aan te laten leveren, en de apparatuur en werkblad zelf te bestellen.. Dat scheelt wellicht ook in levertijd? (dat is bij ons een dingetje momenteel :|)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00key
Paul Atreides schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:18:
[...]

Helemaal mee eens, ik kijk op dit moment alleen naar afwas machines met Zeoliet, welke afwas machine heb jij?
De SX65ZX49CN, webshop (B&K) voor 1099 in 2022.

XXL, zeoliet, wifi, besteklade.

Re: wordt niet droger - wel vergeleken met andere modellen die nu te koop zijn. Je merkt het bij alle apparaten, ze moeten zuiniger met energie en water omgaan door ErP normen en doen het slechter dan een oude, of commerciële apparaten die niet onder de norm vallen.

Maar goed daar heb je de intensief 60 / custom modus voor. In de app krijg je een schatting van liters en kWh voor de instelling en zie je dat het 0.5 kWh x €0.21 extra kost. Ja doe maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Atreides
MiauwMan schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:46:
[...]

Oh, ja! Jouw keuken lijkt inderdaad erg op de onze..! Dit is een render van de onze:

[Afbeelding]

En een soortgelijke indeling, maar dan met IKEA. Hier zie je ook waar de Amerikaanse koelkast gaat komen.

[Afbeelding]

Ik zit er nu, net als jij aan te denken om de kasten door 1 partij aan te laten leveren, en de apparatuur en werkblad zelf te bestellen.. Dat scheelt wellicht ook in levertijd? (dat is bij ons een dingetje momenteel :|)
Mooi!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:09
w00key schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:53:
[...]

De SX65ZX49CN, webshop (B&K) voor 1099 in 2022.

XXL, zeoliet, wifi, besteklade.

Re: wordt niet droger - wel vergeleken met andere modellen die nu te koop zijn. Je merkt het bij alle apparaten, ze moeten zuiniger met energie en water omgaan door ErP normen en doen het slechter dan een oude, of commerciële apparaten die niet onder de norm vallen.

Maar goed daar heb je de intensief 60 / custom modus voor. In de app krijg je een schatting van liters en kWh voor de instelling en zie je dat het 0.5 kWh x €0.21 extra kost. Ja doe maar :)
Gaat 'ie ook vanzelf open als het programma klaar is? Dat lijkt me nog de meeste effectieve manier van drogen ;)

• w00key
Arwen. schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:05:
[...]

Gaat 'ie ook vanzelf open als het programma klaar is? Dat lijkt me nog de meeste effectieve manier van drogen ;)
Nope, dat had ik toen nog niet gezien in de markt, maar er zijn nu inderdaad een paar die dat doen, lijkt me inderaad wel handig.

Tegenwoordig draait hij toch alleen overdag, de vele zonnepanelen in Nederland zorgen ervoor dat mijn normaal tarief is lager dan dal, het is geen moeite om dat even te doen als hij piept. Ding open, even schudden aan de rekken en op een kier laten staan. Maar ook zonder deze handeling droogt het al prima, dit is niet meer dan puntjes op de i zetten / kan hem dan draaien op een zuiniger programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-06 14:43
Ik heb straks een keuken met een muur die doorloopt de woonkamer in, aan die muur komt ook een afzuigkap.
Ik ben aan het bedenken wat ik wat die muur wil doen qua rand (weet ff niet hoe dat heet, maar in de kleur van werkblad en dan 5cm of zo hoog) en spatblad achter fornuis.
Ik vind sowieso een groot vierkant spatbord achter het fornuis niet fraai, en ook zodra de keuken overloopt naar woonkamer vind ik het plots stoppen van die (5cm) rand denk ik ook niet fraai.
Ik had daarom ongeveer het volgende in mijn hoofd (zie foto) waarbij ik het hexagoon patroon tot niks kan laten uitlopen voordat het einde van het werkblad bereikt is. Maar weet niet of daar nog nadelen aan zitten waar ik rekening mee moet houden. En ik weet eigenlijk ook niet aan welk kostenplaatje ik ongeveer moet denken en hoe zich dat verhoud met andere alternatieven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uYQlieJaNrzaWaXQch4CpV0Zu0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/293lngGnRPa3SnPEmg1ZFCjD.jpg?f=fotoalbum_large

• Paul Atreides
Michiel1978 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:27:
Ik heb straks een keuken met een muur die doorloopt de woonkamer in, aan die muur komt ook een afzuigkap.
Ik ben aan het bedenken wat ik wat die muur wil doen qua rand (weet ff niet hoe dat heet, maar in de kleur van werkblad en dan 5cm of zo hoog) en spatblad achter fornuis.
Ik vind sowieso een groot vierkant spatbord achter het fornuis niet fraai, en ook zodra de keuken overloopt naar woonkamer vind ik het plots stoppen van die (5cm) rand denk ik ook niet fraai.
Ik had daarom ongeveer het volgende in mijn hoofd (zie foto) waarbij ik het hexagoon patroon tot niks kan laten uitlopen voordat het einde van het werkblad bereikt is. Maar weet niet of daar nog nadelen aan zitten waar ik rekening mee moet houden. En ik weet eigenlijk ook niet aan welk kostenplaatje ik ongeveer moet denken en hoe zich dat verhoud met andere alternatieven.

[Afbeelding]
Het kan er best "niet mooi" uitzien, ik heb het bij een kennis gezien, en ik snap het maar kwam niet echt mooi uit, Ik heb het ook wel een keer gezien bij een vloer, keuken vloer van keramiek die overliep naar hout en toen zag het super gaaf eruit.

• Michiel1978
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-06 14:43
Paul Atreides schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:49:
[...]

Het kan er best "niet mooi" uitzien, ik heb het bij een kennis gezien, en ik snap het maar kwam niet echt mooi uit, Ik heb het ook wel een keer gezien bij een vloer, keuken vloer van keramiek die overliep naar hout en toen zag het super gaaf eruit.
Is inderdaad ook een risico, had ik ook wel zo ingeschat, dus sowieso ff kijken of we het op een 3D tekening voor elkaar kunnen krijgen hoe het dan oogt.

• Cap
  • Niet online

Cap

Paul Atreides schreef op donderdag 5 september 2024 @ 11:18:
[...]

My 2cts, even voor het perspectief.

Ik merk geen verschil tussen mijn oude budget Beko en mijn nieuwe luxe Bosch met zeoliet.
Althans, zolang ik het normale programma zonder "extra dry" gebruik.

Zet ik "extra dry" aan, dan wordt het wel beter, plastic is nog steeds niet altijd 100% droog maar ja, wij doen de vaatwasser echt tjokvol en leggen de plastic bakjes bovenop de bekers in de bovenkorf. :)

Probleem met "extra dry" is alleen dat het energieverbruik stijgt van 0.9 kWh (Eco 50, Silent 50 of Intelligent) naar 1.25 a 1.30 kWh. Je ziet die stijging overigens ook gebeuren zodra je in de configurator van Intelligent programma aangeeft dat je het goed droog zijn van de vaat (incl plastic bakjes) extra belangrijk vindt.

Mijn conclusie is dus dat alleen Extra Dry (iets) beter droogt, maar dus wel met een stijging van het verbruik van ca 40%. Alleen voor een paar wat drogere bakjes. Het is de vraag of dat het waard is. Nu zet ik de bakjes op het aanrecht met de dekseltjes er diagonaal rechtop in, en een uurtje later ruim ik ze in.

• Paul Atreides
Cap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:53:
[...]

My 2cts, even voor het perspectief.

Ik merk geen verschil tussen mijn oude budget Beko en mijn nieuwe luxe Bosch met zeoliet.
Althans, zolang ik het normale programma zonder "extra dry" gebruik.

Zet ik "extra dry" aan, dan wordt het wel beter, plastic is nog steeds niet altijd 100% droog maar ja, wij doen de vaatwasser echt tjokvol en leggen de plastic bakjes bovenop de bekers in de bovenkorf. :)

Probleem met "extra dry" is alleen dat het energieverbruik stijgt van 0.9 kWh (Eco 50, Silent 50 of Intelligent) naar 1.25 a 1.30 kWh. Je ziet die stijging overigens ook gebeuren zodra je in de configurator van Intelligent programma aangeeft dat je het goed droog zijn van de vaat (incl plastic bakjes) extra belangrijk vindt.

Mijn conclusie is dus dat alleen Extra Dry (iets) beter droogt, maar dus wel met een stijging van het verbruik van ca 40%. Alleen voor een paar wat drogere bakjes. Het is de vraag of dat het waard is. Nu zet ik de bakjes op het aanrecht met de dekseltjes er diagonaal rechtop in, en een uurtje later ruim ik ze in.
Hmmm ik wil momenteel gaan voor Siemens, maar eerlijk gezegd, ik zie door de bomen de bos niet meer, en puur naar opties kijken zie ik het verschil niet met andere merken en andere series van siemens... Best ingewikkeld een keuze maken behalve dan hoe het eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Arwen. schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:05:
[...]

Auto-open bestaat inderdaad ook al langer, Bosch / Siemens heeft verschillende modellen die het hebben, marketingkreet "EfficientDry". Een kreet die mooi aansluit op jouw vermoeden. :)

Tot verdriet van veel keukenverkopers, omdat ze bang zijn dat de buitenlaag van de kastjes loslaat van het vezelplaat / mdf, en eventueel ook het opzwellen van het blad als dit (onderaan) met houtplaat afgewerkt is. Een keukenverkoper zal het dan ook meestal afraden. Persoonlijk maak ik me er niet heel druk om, bij onze oude Beko deed ik ook altijd de deur meteen ff open na het afwassen en de kastjes hebben het jaren overleefd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Paul Atreides schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:57:
[...]

Hmmm ik wil momenteel gaan voor Siemens, maar eerlijk gezegd, ik zie door de bomen de bos niet meer, en puur naar opties kijken zie ik het verschil niet met andere merken en andere series van siemens... Best ingewikkeld een keuze maken behalve dan hoe het eruit ziet.
Een hoog (XXL) model, energielabel (of beter gezegd, een laag verbruik per wasbeurt), geluidsniveau (kan best 3 a 4 dB schelen, en dat is goed hoorbaar), flexibel in te delen korven, eventueel zeoliet (maar kan ook sneller stuk volgens sommigen :P), sidelight / programmaaanduiding op de vloer, eventueel varioscharnier indien je dat nodig hebt en open assist (push to open), eventueel nog de luxe van binnenverlichting. Dat zijn de belangrijkste zaken denk ik.

• Paul Atreides
Cap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:02:
[...]

Een hoog (XXL) model, energielabel (of beter gezegd, een laag verbruik per wasbeurt), geluidsniveau (kan best 3 a 4 dB schelen, en dat is goed hoorbaar), flexibel in te delen korven, eventueel zeoliet (maar kan ook sneller stuk volgens sommigen :P), sidelight / programmaaanduiding op de vloer, eventueel varioscharnier indien je dat nodig hebt en open assist (push to open), eventueel nog de luxe van binnenverlichting. Dat zijn de belangrijkste zaken denk ik.
MVP! Heb je dezelfde voor Inductie zonder afzuigkap, stoom oven en combi magnetron :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Toevoeging vaatwasser: in ieder geval bij Bosch / Siemens vaatwassers worden bij het ene model wel en het andere model geen RVS strips meegeleverd voor afwerking van de zijkanten van de vaatwasser. Dat staat aangegeven bij de volledige specificaties op de Bosch/Siemens site. Daar kijk je dan dus niet meer tegen een stukje kast aan als je de deur open doet, maar zie je glanzend RVS. Mijn vaatwasser was relatief goedkoop ondanks alle flex/zeoliet/stil/flexkorf/intelligent programma functies die er toch in zaten, en de RVS strips zaten er gewoon bij (SBD6ZB801E, accent line, 910 euro). Geen must, maar wij vinden die strips een fijne toevoeging. Je kan ze bij andere modellen ook los nabestellen. ;)

Inductie zonder afzuigkap: maat / afstand kookzones (ivm plaatsing van jouw pannen), vermogen (ivm aanwezige elektragroepen), flexzones indien je daar prijs op stelt (dus grillplaten gebruikt o.i.d., ik doe dat niet), en check even of de bediening je aan staat. Bovendien moet je bepalen of je voor vlakinbouw of opbouw gaat. Bij vlakinbouw moet je kookplaat hiervoor geschikt zijn (staat in de specs aangegeven), bij opbouw is het wellicht handig als je een model met een rand kiest, ivm stoten van pannen.

Stoomoven: zelf geen ervaring mee maar belangrijkste is denk ik, bepaal of je er voor een wilt gaan met vaste wateraansluiting / afvoer (extreem groot voordeel ivm dat gehannes met een waterreservoir en droogdeppen van je ovenbinnenruimte). Ik zelf zou alleen een stoomoven willen met afvoer. Maar goed, genoeg mensen die het zonder doen en na het koken zelf gaan droogmaken.

Combimagnetron: bedenk goed of je voor een magnetron met ovenfunctie wilt gaan (draaiplateau, oven bijzaak) of voor een oven met magnetronfunctie (ovenplaten op rails, magnetron bijzaak).

Wij wilden een echte oven met een magnetronfunctie erbij. Die magnetron is dan iets minder goed dan van een magnetron met draaiplateau omdat het voedsel iets minder egaal verwarmd wordt. Wij hebben echter het compacte model gekozen (45 cm hoog) en dan is de magnetron verhoudingsgewijs beter in staat goed te verhitten dan bij het hoge model (60 cm). Sterker nog, de afgelopen 20 jaar hebben wij ook een Bosch oven met magnetron gehad zonder draaiplateau, dus we zijn het gewend en het voldoet voor onze taken: drankjes verwarmen, wat ontdooien en ovengerechten snelgaren met toegevoegd laag mangetronvermogen, helemaal.

Let in ieder geval op dat de oven minimaal tot 250 graden kan (liefst zo'n 300 graden, dan zit je aan een echte oven met magnetronfunctie). Het zegt iets over de kwaliteit van de verwarmingselementen en het beperkt je het minst in het bereiden van gerechten. Wij hebben ook gekozen voor een model met onderin een telescooprail ipv alleen een sleuf, dat trekt een rooster/bakplaat gewoon veel lekkerder uit omdat het op wieltjes loopt. Verder vonden wij een pizzastand met crisp functie handig (het afzuigen van waterdamp) voor een krokantere bodem vd pizza's handig (persoonlijke bijzaak ;)).

Verder zijn er veel mensen die prijs stellen op een reinigingsfunctie met pyrolyse, dus het heel erg heet fikken van de oven om de troep van de wanden af te branden. Was voor ons persoonlijk niet zo belangrijk, dus hydrolyse voldoende.

Let ook bij de ovens op de meegeleverde accessoires: bij de een zit misschien alleen een rooster, bij de ander een bakplaat van email en weer een ander ook een van glas. Als je er later achter komt dat je zo'n bakplaat toch wil dan moet je die weer los bijbestellen.

Tot slot, vergeet ook bij ovens niet te letten op de bediening. Met of zonder knoppen, met of zonder touchscreen, en hoe groot moet dat touchscreen dan zijn, wat is voor jou belangrijk. Dus een showroom bezoeken (BSH experience center, AEG experience center).

Tot zover mijn tips, voor mij de belangrijkste, maar er zijn natuurlijk nog 1001 aspecten waar je naar kan kijken, anderen zullen wellicht aanvullen. De kunst is vooral om te bepalen wat voor JOU belangrijk is. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cap op 05-09-2024 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flying35
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 09:07
Dat een vaatwasser de vaat goed schoon en droog moet maken en niet teveel herrie maakt spreekt een beetje voor zich. Andere zaken waar ik op gelet heb bij het kiezen van een vaatwasser zijn: bestekkorf vs besteklade, verstelbaarheid/Indelingsmogelijkheden (hoge wijnglazen moeten er ook veilig in kunnen), indicatie dat de vaatwasser bezig is en automatisch openen van de deur als het programma klaar is.

Bij de kookplaat lette ik vooral op de mogelijkheid voor flex zones. De afzuiging op het geluid en bij de oven en stoomoven alleen of ze uit dezelfde serie kwamen ivm het aanzicht. Op een oven zitten heel veel functies over het algemeen en ik gebruik er vaak maar 1.

• Paul Atreides
Cap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 17:55:
Toevoeging vaatwasser: in ieder geval bij Bosch / Siemens vaatwassers worden bij het ene model wel en het andere model geen RVS strips meegeleverd voor afwerking van de zijkanten van de vaatwasser. Dat staat aangegeven bij de volledige specificaties op de Bosch/Siemens site. Daar kijk je dan dus niet meer tegen een stukje kast aan als je de deur open doet, maar zie je glanzend RVS. Mijn vaatwasser was relatief goedkoop ondanks alle flex/zeoliet/stil/flexkorf/intelligent programma functies die er toch in zaten, en de RVS strips zaten er gewoon bij (SBD6ZB801E, accent line, 910 euro). Geen must, maar wij vinden die strips een fijne toevoeging. Je kan ze bij andere modellen ook los nabestellen. ;)

Inductie zonder afzuigkap: maat / afstand kookzones (ivm plaatsing van jouw pannen), vermogen (ivm aanwezige elektragroepen), flexzones indien je daar prijs op stelt (dus grillplaten gebruikt o.i.d., ik doe dat niet), en check even of de bediening je aan staat. Bovendien moet je bepalen of je voor vlakinbouw of opbouw gaat. Bij vlakinbouw moet je kookplaat hiervoor geschikt zijn (staat in de specs aangegeven), bij opbouw is het wellicht handig als je een model met een rand kiest, ivm stoten van pannen.

Stoomoven: zelf geen ervaring mee maar belangrijkste is denk ik, bepaal of je er voor een wilt gaan met vaste wateraansluiting / afvoer (extreem groot voordeel ivm dat gehannes met een waterreservoir en droogdeppen van je ovenbinnenruimte). Ik zelf zou alleen een stoomoven willen met afvoer. Maar goed, genoeg mensen die het zonder doen en na het koken zelf gaan droogmaken.

Combimagnetron: bedenk goed of je voor een magnetron met ovenfunctie wilt gaan (draaiplateau, oven bijzaak) of voor een oven met magnetronfunctie (ovenplaten op rails, magnetron bijzaak).

Wij wilden een echte oven met een magnetronfunctie erbij. Die is iets minder goed dan van een magnetron met draaiplateau omdat het voedsel iets minder egaal verwarmd wordt. Wij hebben echter het compacte model gekozen (45 cm hoog) en dan is de magnetron verhoudingsgewijs beter in staat goed te verhitten dan bij het hoge model (60 cm). Sterker nog, de afgelopen 20 jaar hebben wij ook een Bosch oven met magnetron gehad zonder draaiplateau, dus we zijn het gewend en het voldoet voor onze taken: drankjes verwarmen, wat ontdooien en ovengerechten snelgaren met toegevoegd laag mangetronvermogen, helemaal.

Let in ieder geval op dat de oven minimaal tot 250 graden kan (liefst zo'n 300 graden, dan zit je aan een echte oven met magnetronfunctie). Het zegt iets over de kwaliteit van de verwarmingselementen en het beperkt je het minst in het bereiden van gerechten. Wij hebben ook gekozen voor een model met onderin een telescooprail ipv alleen een sleuf, dat trekt een rooster/bakplaat gewoon veel lekkerder uit omdat het op wieltjes loopt. Verder vonden wij een pizzastand met crisp functie handig (het afzuigen van waterdamp) voor een krokantere bodem vd pizza's handig (persoonlijke bijzaak ;)).

Verder zijn er mensen die prijs stellen op een reinigingsfunctie met pyrolyse, dus het heel erg heet fikken van de oven om de troep van de wanden af te branden. Was voor ons persoonlijk niet zo belangrijk, dus hydrolyse voldoende.

Let ook bij de ovens op de meegeleverde accessoires: bij de een zit misschien alleen een rooster, bij de ander een bakplaat van email en weer een ander ook een van glas. Als je er later achter komt dat je zo'n bakplaat toch wil dan moet je die weer los bijbestellen.

Tot slot, vergeet ook bij ovens niet te letten op de bediening. Met of zonder knoppen, met of zonder touchscreen, en hoe groot moet dat touchscreen dan zijn, wat is voor jou belangrijk. Dus een showroom bezoeken (BSH experience center, AEG experience center).

Tot zover mijn tips, voor mij de belangrijkste, maar er zijn natuurlijk nog 1001 aspecten waar je naar kan kijken, anderen zullen wellicht aanvullen. De kunst is vooral om te bepalen wat voor JOU belangrijk is. ;)
Mijn dank is groot!!!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Flying35 Besteklade vs bestekkorf is er idd ook zo eentje. :Y

Wij kozen voor de klassieke bestekkorf omdat je daar het bestek lekker makkelijk in kan mieteren ipv netjes op een rijtje leggen, en omdat het in ons geval heel snel uitruimt als we het korfje boven de bestekbak op het aanrecht zetten. Ook een besteklade / bestekkorf is trouwens bij veel van de betere modellen los na te bestellen, zodat je je nog kan bedenken. :)

Geluid afzuiging vind ik ook heel belangrijk, ik meldde eerder in dit topic al dat wij kozen voor kookplaat met afzuiging omdat de motor/luchtruis dan in ieder geval op heuphoogte zit, en niet op oorhoogte zoals bij traditionele afzuigkappen. :P

Uitsmijter: koelvrieskast(en). 2 losse aparaten of een combi, inhoud van koel- en vriesgedeelte, vlakscharnier of niet, soft close of juist niet, verbruik (energielabel), geluid (!), no-frost functie (!, tenzij je ontdooien leuk vindt of je werkster het altijd doet), eventueel een extra breed model.

[ Voor 74% gewijzigd door Cap op 05-09-2024 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:59
Cap schreef op donderdag 5 september 2024 @ 16:59:
[...]
Tot verdriet van veel keukenverkopers, omdat ze bang zijn dat de buitenlaag van de kastjes loslaat van het vezelplaat / mdf, en eventueel ook het opzwellen van het blad als dit (onderaan) met houtplaat afgewerkt is. Een keukenverkoper zal het dan ook meestal afraden.
Als ze dat nog steeds afraden, moeten ze toch eens gaan kijken bij klanten die dit hebben. Ik ben zo’n klant, mijn keukenblad en kastjes zien er nog tiptop uit, ondanks de vaatwasser die automatisch opent. Het is dan wel echt voor de laatste paar minuten, de vaat is al helemaal droog (incl plastic bakjes en beslagkom etc) en er komt geen dampwolk uit of zo. Ik zie het meer als afkoelen van de vaat.
Overigens gaat de klep ook ca 12 cm open, geen klein kiertje en ruimte genoeg om warme lucht te laten ontsnappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Eens hoor, ik roep alleen maar wat je keukenverkopers regelmatig hoort zeggen maar gaf zelf al aan er geen problemen mee te hebben. Waarschijnlijk slecht geinformeerd, kwalitatief slecht gelijmde keukens en/of bang voor garantie gezeur op hun kastjes. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Cap op 05-09-2024 18:40 ]

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 13:48
Ik heb een keuken besteld bij Ihre Kueche in Duitsland. Kan niet meer tevreden zijn over ze dan ik al ben, echt goud.

Nu hoor ik van Teun dat de Lumina Stone White Swan niet in verstek kan worden gezaagd...
Hij heeft het gevraagd en doen ze niet dus wordt een naadje. Snap er niks van maar het is wat het is.

Of toch niet? Kan ik zelf niet iets laten fixen oid? Elders bestellen wil ik niet, keuken is al besteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SB5EYjkO5Zda_nRPYBCaFaHBtXw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DnmW1hPHgwixpDZmcDdG9qDg.png?f=fotoalbum_large

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:59
iasix schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:20:
Ik heb een keuken besteld bij Ihre Kueche in Duitsland. Kan niet meer tevreden zijn over ze dan ik al ben, echt goud.

Nu hoor ik van Teun dat de Lumina Stone White Swan niet in verstek kan worden gezaagd...
Hij heeft het gevraagd en doen ze niet dus wordt een naadje. Snap er niks van maar het is wat het is.

Of toch niet? Kan ik zelf niet iets laten fixen oid? Elders bestellen wil ik niet, keuken is al besteld.

[Afbeelding]
Je hebt het blad van 2cm, zo te zien? Ik denk dat ze het te kwetsbaar vinden om in verstek te zagen, ook kwetsbaar in het gebruik na plaatsing. Zo’n dun randje stoot je makkelijk kapot. Maar ik ben geen specialist. Ik zou bij de leverancier zelf informeren. Achteraf aanpassen lijkt me nooit lukken/niet mooi worden. Dus als je niet ergens anders wilt bestellen, zou ik vertrouwen op wat Ihre Küche ervan gaat maken.
Prachtige keuken overigens!

• eelco74
Toke_gt schreef op donderdag 5 september 2024 @ 18:30:
[...]

Als ze dat nog steeds afraden, moeten ze toch eens gaan kijken bij klanten die dit hebben. Ik ben zo’n klant, mijn keukenblad en kastjes zien er nog tiptop uit, ondanks de vaatwasser die automatisch opent. Het is dan wel echt voor de laatste paar minuten, de vaat is al helemaal droog (incl plastic bakjes en beslagkom etc) en er komt geen dampwolk uit of zo. Ik zie het meer als afkoelen van de vaat.
Overigens gaat de klep ook ca 12 cm open, geen klein kiertje en ruimte genoeg om warme lucht te laten ontsnappen.
Helemaal mee eens, ik weet dat Miele altijd een degelijke dampkering met de vaatwassers meelevert, ook als deze geen auto-open functie heeft. Deze komt aan de onderkant van het blad en moet zorgen dat condens daar op slaat, ipv op je blad.

Ik zie wel veel mensen en ook keukenboeren, meestal uit luiheid, deze dampkering niet altijd monteren. Ik heb zelf in de familie dit van dichtbij meegemaakt en kan loop je idd de kans dat je hele keukenblad opzwelt.

Maar met de wat beter bladen zoals evora quarts, composiet of topcore oid, is de onderkant lang niet zo kwetsbaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Klopt, dat meeleveren van een metalen dampkering voor onder het blad doen andere fabrikanten (BSH / AEG) ook. Blijft wel over dat de randen van de kastjes nog steeds zijn blootgesteld. Bij slechte kanten is hete damp misschien op termijn een probleem, maar nogmaals ik heb er met de kantenbanden van onze oude (melamine, Hacker) keuken nul problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBarendse
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-06 15:28
Vraagje voor advies:

Wij hebben de nieuwe keuken 2 kastnissen voor vriezen en koelen gereserveerd. Nu twijfelen we tussen 2 koel-vriescombinaties of een losse vriezer en losse koeler van beiden 178cm hoogte.

we neigen naar 2 koel-vriescombinaties omdat de totale koelruimte dan wat groter is dan de vriesruimte. tegelijk heb ik het idee dat de netto ruimte bij koelvriescombinaties wat minder groot is dan een losse vriezer en losse koeler.

zijn er mensen die een soortgelijke afweging al hebben gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plempie
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-04 16:34
MBarendse schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:19:
Vraagje voor advies:

Wij hebben de nieuwe keuken 2 kastnissen voor vriezen en koelen gereserveerd. Nu twijfelen we tussen 2 koel-vriescombinaties of een losse vriezer en losse koeler van beiden 178cm hoogte.

we neigen naar 2 koel-vriescombinaties omdat de totale koelruimte dan wat groter is dan de vriesruimte. tegelijk heb ik het idee dat de netto ruimte bij koelvriescombinaties wat minder groot is dan een losse vriezer en losse koeler.

Wij kiezen voor 2 aparte apparaten (ook 2x 178). Makkelijker als je er ooit 1 moet vervangen en lijkt me in gebruik beter voor ons werken. Denk dat ik anders altijd direct 2 deuren moet opentrekken om te vinden in welk apparaat iets ligt.

Voor apparaten is altijd wel netto liters inhoud bekend, dus ruimte zou je kunnen checken/vergelijken op basis van specs. Inhoud wordt trouwens ook kleiner naar mate het energielabel hoger is door extra isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiauwMan
Members only:

Update: kasten zijn begroot op ~8k, jetstone blad op ~4.5k..? Zijn dat normale prijzen? :|

Edit: Het zijn Systemat kasten, met zo'n dure hoekkast die naar buite komt zetten. Verder:
- 2 onderkasten met lades (90cm)
- 4 onderkasten (60cm) voor oven/kookplaat, gootsteen, vaatwasser
- 1 bovenkast voor afzuiging
- 5 bovenkasten met standaard draaideur en planken

[ Voor 8% gewijzigd door MiauwMan op 06-09-2024 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MBarendse schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:19:
Vraagje voor advies:

Overweeg ook dat bij een koelvries doorgaans het vriesgedeelte onder zit en het koelgedeelte boven. Wat boven zit is prettiger in het gebruik, want op comfortabele hoogte. Wellicht bepaalt dat mede je keuze.
Pagina: 1 ... 478 ... 517 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1