Blurk62 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:14:
[...]
Bouwhof in Zoetermeer? In dat geval is Anovi (Berkel en Rodenrijs) redelijk in de buurt. Is het in ons geval niet geworden maar we werden daar zeer plezierig geholpen. Eerder in dit topic kwam Berg&Smidt interieurbouw (Bergschenhoek) langs. Zoek maar eens op @
Tweak_ers.
Vermijd in (of uit) principe alles van DMG, Marquardt valt daar ook onder.
Yes, @
Stielenburg wij zijn ook bij Bouwhof geweest. Die vond ik uiteindelijk wat aan de dure kant voor redelijk standaard werk. Geen kasten tot plafond, de standaard merken en maatvoeringen.
Verder prima geholpen, geen DMG praktijken en als we Berg&Smidt niet waren tegengekomen, denk ik dat de kans groot zou zijn dat we uiteindelijk bij bouwhof geslaagd zouden zijn.
Berg&Smidt zit in Bergschenhoek en is een interieurbouwer zonder showroom. Ze hebben wat samples liggen, ook wat werkbladen. Maar onder aan de streep kunnen ze echt alles bestellen wat je elders tegenkomt.
In ons geval zagen we een blad bij Dekker, waar Berg&Smidt eigenlijk liever niet mee samenwerkt (te groot, daardoor minder flexibel), maar als het blad precies is wat je wil, bestellen ze het daar.
Berg&Smidt, meet, bestelt, levert en monteert in dit geval ook gewoon de apparatuur en het werkblad. En daarmee ook verantwoordelijk voor meetfouten etc. Ze leveren gewoon de hele keuken van A tot Z.
Ik heb het al heel vaak gezegd, maar ik begrijp dat niet iedereen hier terugleest.
Wij waren al een jaar bezig met een zoektocht naar een keuken. Van kunststof tot hout, van AEG tot Siemens. En alle varianten werkbladen gehad.
Uiteindelijk ging het vaak op de prijs mank bij ons. Ik vond het best duur voor wat we kregen.
We hebben verder weinig advies gevraagd aan Berg&Smidt, we hebben letterlijk een aantal offertes neergelegd.
- Offerte en tekening van een keukenboer
- Werkblad van Dekker
- Goedkoopste internet offerte van alle inbouwapparatuur
Uiteindelijk ging het bij ons tussen zwart eikenfineer (onze voorkeur), of een mooie kunststof houtlook als dat eikenfineer te duur zou worden. Dat was de enige vraag waar we mee naar Berg&Smidt kwamen.
Op kunststof gebied hebben ze echt boeken vol met verschillende hout nerven en kleuren. Keuzestress alom.
Maar ook eikenfineer is traploos in diepte van de houtnerf (grof of juist fijner) te bestellen.
Kleuren doen ze zelf, wij gingen voor 1 laag zwart. Het is allemaal handwerk, maar eerst een laag zwart, dan een laag zwart met diepe bruintint erdoor, zou een heel sjiek uiterlijk hebben gegeven.
Voor ons was dit echter goed genoeg en wij zijn enorm blij met de keuken. Maar ook vooral de service tijdens montage en achteraf.
Kasten doen ze standaard tot plafond en dat geeft zo'n ruimtelijk effect. Vroeger stond die kast er niet, maar de keuken lijkt met kast groter dan zonder.
Ze hebben tijdens installatie de hele afvoer en leidingen opnieuw opgebouwd in de gootsteenkast, gewoon omdat dat mooier is dan een gat in de achterkant zagen. Geen meerprijzen, ze doen veel voor het eindresultaat. En dát is echt het grote verschil met veel keukenboeren die overal een meerprijs op plakken.
Vlakinbouw van de kookplaat? 700 extra!
Bij iedere keukenboer gingen we om die reden voor opbouw van de kookplaat. We vonden het de meerprijs niet waard, ondanks dat we vlakinbouw strakker vonden.
Tot onze grote verrassing hadden we opeens een vlakinbouw kookplaat
Reactie monteur en tevens mede-eigenaar Berg&Smidt: Ja het kan niet bij ieder werkblad, maar als het kan, doen we dat standaard, want het ziet er mooier uit. Dat vond ik ook wel prettig, de mede-eigenaar monteert mee. Kwaliteit staat duidelijk boven (bijna) alles.
Achteraf hadden wij vrij veel borden in de bovenste lade. Standaard is de onderste lade 70kg en boven 40kg, dacht ik. Toen we vroegen of dat omgedraaid kon worden en wat het zou kosten, heeft hij nog een 70kg systeem besteld en de bovenste lade hiermee vervangen. Toen ik vroeg wat het kostte: niets, service.
Ik kan mij voorstellen dat mensen zonder enig idee wat ze willen, misschien wat moeite zouden hebben met het verkoopproces. De andere eigenaar doet de verkoop en luistert goed naar je wensen en wat mij opviel, onthoudt alles, maakt daar iets moois van en koppelt dat terug.
Bij ons zat er 1,5 maand tussen akkoord en monteren. Dat vond ik ook een groot voordeel, want we zaten met een verbouwing.
Daarnaast uiteraard alle standaard voordelen bij iedere interieurbouwer, namelijk alles op maat, waardoor je in de lades en kasten gewoon meer ruimte hebt en optimaal gebruik maakt van de ruimtes. Vooral met hoekkasten en lades is dit merkbaar.