Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:19
Rzaan schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:51:
Wat is de minimale diepte van een plint?
Ik snap dat ik hem kan plaatsen waar ik wil, maar is er een reden om hem op een bepaalde afstand te zetten?

Ik weet dat het fijn is als je aan het aanrecht staat, dat je je voeten redelijk kwijt kunt.
Maar ik ben nu bezig in de bijkeuken en zit een beetje te puzzelen op welke diepte in de plint ga plaatsen.
Hoe verder de stelpoten naar voren staan, des te stabieler staat bijvoorbeeld een hoge kast, lijkt me.
Voorzijde plint varieerd, van 5 tot 7 cm vanaf de corpus gemeten, dus voor zijde deur is gemiddeld 2 cm meer.
kwa stevigheid, is 7 cm vanaf voorzijde corpus goed, plaats wel de klossen ook onder de zijkanten van de kast om ronde bodems te vookomen en daardoor de laden niet lekker meer lopen.

Rzaan Corectie, zet de klos op 7 cm vanaf voorzijde corpus.

[ Voor 3% gewijzigd door ouwefreaker op 22-03-2024 05:21 . Reden: verkeerde opgave , moet poot zijn ipv plint ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:32
Kapitein Merijn schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:56:
[...]

De situatie die je schetst heeft toch helemaal geen betrekking op jullie opstelling?
De uitblaasopening van de Bosch zit linksachter, en daar zit bij jullie het afwerkpaneel van de bar.
Veranderd toch niets aan het verhaal dat je liever geen vette en vochtige lucht direct tegen je kasten of welk ander hout wilt aanblazen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-05 15:35
eind december 2023 heb ik getekend voor mijn keuken. deze word pas Q2 2025 geplaatst in mijn nieuwbouwwoning. waarschijnlijk veranderd ons smaak en willen we de opstelling iets veranderen. we hebben nog niet tot in detail de keuken opgesteld, omdat het nog te ver weg is. hoe word de prijs straks opgesteld bij aanpassingen/upgrades? worden de prijzen van 2023 aangehouden aangezien de offerte van 2023 nog openstaat. wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:31
Yesiladam schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:13:
eind december 2023 heb ik getekend voor mijn keuken. deze word pas Q2 2025 geplaatst in mijn nieuwbouwwoning. waarschijnlijk veranderd ons smaak en willen we de opstelling iets veranderen. we hebben nog niet tot in detail de keuken opgesteld, omdat het nog te ver weg is. hoe word de prijs straks opgesteld bij aanpassingen/upgrades? worden de prijzen van 2023 aangehouden aangezien de offerte van 2023 nog openstaat. wat zijn jullie ervaringen?
Hangt een beetje van de zaak af waar je gekocht hebt.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze bij wijzigingen met terugwerkende kracht prijzen uit 2023 gaan hanteren.

Zo'n partij zit nu in de perfecte situatie qua onderhandeling, zij weten ook wel dat iemand met een nieuwbouwhuis zijn droomkeuken wilt realiseren.

In jullie geval te laat, maar ik zou iedereen met een nieuwbouwhuis adviseren de keuken niet zo ver van tevoren te kopen. Het is enkel belangrijk om de opstelling op hoofdlijnen scherp te hebben zodat water en elektra op de juiste plek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
We zijn voor een nieuwe kijken aan het kijken. Maar een offerte inschatten/beoordelen is best lastig.
Gaat om het volgende:

250 x 240 x 191 langte (U-opstelling) werkblad
2 hoge kasten 60 cm

Ballerina XLGL met een speciaalkleur, fluweellak en M10 korpus, greeploos
Legraboxen (Art
Plint 10 cm, hoogte 96 cm
Hoeken (2x) met uitzwenk bladen
Onderkasten met uittrekladen en 1 binnenlade
Incl. afvalsysteem
Incl. legplank/led verlichting van 2m

Blad Arte Keramiek (afmetingen hierboven)
Incl. siemens IQ 500 apparatuur (koelkast 178cm), vriezer 88cm, klimaatkast 30cm breed,
Oven/magnetron is IQ 700 (500 slecht leverbaar)
IQ 300 vaatwasser en kookkplaat iq700.
Afzuigkap aan plafond
Combi+ Quooker (gunmetal incl flex slang)
Caressi Spoelbak RVSR10

Meubelen komen op 19K
Apparatuur 17K
Werkblad 8K
Korting 13 K -/-
Totaal 31K

Is dat heel gek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77OLcujSq3fG7_gl9nMt-wP13Fo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZkbtUYiwhYk74PWki5uAsedg.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
JeroenGans schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:31:
We zijn voor een nieuwe kijken aan het kijken. Maar een offerte inschatten/beoordelen is best lastig.
Gaat om het volgende:

2 hoge kasten 60 cm

Legraboxen (Art
Incl. afvalsysteem

Incl. siemens IQ 500 apparatuur (koelkast 178cm), vriezer 88cm, klimaatkast 30cm breed,
Afzuigkap aan plafond
Caressi Spoelbak RVSR10

Meubelen komen op 19K
Apparatuur 17K
Werkblad 8K
Korting 13 K -/-
Totaal 31K

Is dat heel gek?

[Afbeelding]
Ballerina keuken kun je zelf even narekenen bij Keukenkastenfabriek. Dat is Ballerina, al zeggen ze dat niet hard op.

Dat bedrag aan korting maakt het een beetje ingewikkeld. Want je weet niet of dat evenredig wordt toegepast op alle onderdelen, of juist voor 80% op de meubels.

Maaruh, 31k voor een opstelling als dit, lijkt me aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Gaat om het volgende:

2 hoge kasten 60 cm

Legraboxen (Art
Incl. afvalsysteem

Afzuigkap aan plafond
Caressi Spoelbak RVSR10

Meubelen komen op 19K
Apparatuur 17K
Werkblad 8K
Korting 13 K -/-
Totaal 31K

Is dat heel gek?

[Afbeelding]
Ik vind persoonlijk 17k voor de apparatuur aan de hoge kant.
Wij hebben in oktober 10k betaald voor alles top line Bosch maar dan 2 ovens ipv 1 oven en 1 klimaatkast. (dus allen vergelijkbaar met IQ700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:47
Flix20 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:39:
[...]

Ik vind persoonlijk 17k voor de apparatuur aan de hoge kant.
Wij hebben in oktober 10k betaald voor alles top line Bosch maar dan 2 ovens ipv 1 oven en 1 klimaatkast. (dus allen vergelijkbaar met IQ700)
Het probleem bij zulke offertes met “box korting” is dat je niet weet waar de 13k aan korting afgaat. Zou 7k van de apparaten kunnen zijn (= dezelfde 10k) of 10k (= 7k voor apparaten). Giswerk.

@JeroenGans , zou elders nog een offerte laten opstellen. Ben met hierboven eens dat dit veel goedkoper kan. Zou ook kijken of je een offerte met de korting uitgesplitst kan krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 22-03-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Source90 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:41:
[...]

Het probleem bij zulke offertes met “box korting” is dat je niet weet waar de 13k aan korting afgaat. Zou 7k van de apparaten kunnen zijn (= dezelfde 10k) of 10k (= 7k voor apparaten). Giswerk.

@JeroenGans , zou elders nog een offerte laten opstellen. Ben met hierboven eens dat dit veel goedkoper kan. Zou ook kijken of je een offerte met de korting uitgesplitst kan krijgen.
Goed punt. Zag dat er vooral even uitspringen en dacht hmm oke.
Als je dan gaat rekenen met 40% dan gaat het hard ja.

Overigens zal ik een ieder adviseren goed en lang na te denken of je echt een klimaatkast wilt.
Ja het ziet er goed uit, maar uiteindelijk is het een peperdure, vaak maar matige koelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 21:13
Na Superkeukens en Ikea ook eens bij Kampioen binnen gelopen voor een offerte. Qua opstelling daar eea omgedraaid, hoge kast links, omdat die aan de woonkamer kant zit, vanuit die kant kijk je door een open deuropening de keuken in en gevoelsmatig geeft dit een mooier beeld.

Verder een spoelkast van 100cm (maar dit voelt een beetje als veel loze ruimte?), vaatwasser in het midden en een ladekast van 100cm met kookplaat. Hierdoor krijg je 60-100-60-100cm qua opstelling.

Aan bovenkasten nu enkel een 100cm en 60cm geplaatst, boven de kookplaat geen vlakscherm afzuiging maar een losse 90cm afzuigkap (waarschijnlijk een schuine). Als kast heb je er weinig aan...

Ook lijstje apparatuur meegekregen, met wat typische DMG apparaattypes, amper online te vinden en wat prijs op aanvraag :p

Welk merk kasten het is weet ik niet precies, zijn 71,5cm hoog. Waar andere merken kopse kanten in frontkleur afwerken is het nu gewoon grijs.

Dezelfde tekening heb ik net nagemaakt bij DKKF, moet zeggen, prijs valt me daar niks tegen, zou niet veel duurder zijn dan Ikea kasten, maar wel hoogwaardiger. Zowel boven als onderkasten zijn hoger dan die van Kampioen, met een extra legplank.

Voor de apparatuur ook al een offertemail uitgestuurd, blad snel berekend bij Steenproject, totale combinatie zit denk ik rond de 7000 euro, een 1000 euro onder de offerte van Superkeukens en dan met een composiet ipv kunststof blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-03 23:17
...
Afzuigkap aan plafond
...
Apparatuur 17K
...
Korting 13 K -/-
Even googlen zonder typenummers levert mij ongeveer 11.500,- aan apparatuur op. 17K is dus veel te hoog.
10k zoals iemand anders schreef, lijkt me een betere prijs.

Maar op zich zou dit de korting kunnen zijn:

Meubels van 19k naar 15k
Apparatuur van 17k naar 10k
Werkblad van 8k naar 6k.
-------------------------------------
Totaal van 44k naar 31k

Ohj, één is geen. Dus op zijn minst bij nog een andere zaak een offerte opvragen.

En uiteindelijk proberen om het geheel naar 25k te krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door Compuhair op 22-03-2024 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:47:
Na Superkeukens en Ikea ook eens bij Kampioen binnen gelopen voor een offerte. Qua opstelling daar eea omgedraaid, hoge kast links, omdat die aan de woonkamer kant zit, vanuit die kant kijk je door een open deuropening de keuken in en gevoelsmatig geeft dit een mooier beeld.

Verder een spoelkast van 100cm (maar dit voelt een beetje als veel loze ruimte?), vaatwasser in het midden en een ladekast van 100cm met kookplaat. Hierdoor krijg je 60-100-60-100cm qua opstelling.

Aan bovenkasten nu enkel een 100cm en 60cm geplaatst, boven de kookplaat geen vlakscherm afzuiging maar een losse 90cm afzuigkap (waarschijnlijk een schuine). Als kast heb je er weinig aan...

Ook lijstje apparatuur meegekregen, met wat typische DMG apparaattypes, amper online te vinden en wat prijs op aanvraag :p

Welk merk kasten het is weet ik niet precies, zijn 71,5cm hoog. Waar andere merken kopse kanten in frontkleur afwerken is het nu gewoon grijs.

Dezelfde tekening heb ik net nagemaakt bij DKKF, moet zeggen, prijs valt me daar niks tegen, zou niet veel duurder zijn dan Ikea kasten, maar wel hoogwaardiger. Zowel boven als onderkasten zijn hoger dan die van Kampioen, met een extra legplank.

Voor de apparatuur ook al een offertemail uitgestuurd, blad snel berekend bij Steenproject, totale combinatie zit denk ik rond de 7000 euro, een 1000 euro onder de offerte van Superkeukens en dan met een composiet ipv kunststof blad.
Een korpus van 71,5cm hoog is echt niet meer van deze tijd. Juist in een compacte keuken heb je baat bij een hogere korpus om opbergruimte te optimaliseren.

Je zou eens bij DKKF kunnen informeren naar een hogere korpus. Volgens mij kunnen zij ook 84,5cm leveren op aanvraag. Met een plint van 8cm, en blad van 2cm kom je dan best op een goede werkhoogte uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvkr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-10-2024
jaspernl schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:24:
[...]
Het enige, enigszins, lastige was het uitzoeken van een geschikte vaatwasser. De Ikea onderkasten zijn blijkbaar wat hoger dan van andere keukens, waardoor je meer binnenruimte creeert. maar dan heb je óf een vaatwasser nodig met wat extra hoogte óf je zet een standaard vaatwasser op een verhoging. Bij een standaard vaatwasser krijg je dan wel een uitdaging met het scharnieren van je frontje...
Beetje late reactie maar ik ben me wat aan het orienteren.

Ik had begrepen dat diverse merken, o.a. Siemens en Bosch etc. vaatwassers hebben die in IKEA keukens passen, dmv het 'varioscharnier'? Dan is dit toch helemaal geen issue meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 19:38
Waar in de omgeving van Beverwijk (Noord Holland) kan ik werkbladen in zijn geheel bekijken?
Wij zoeken een fabrikant of bedrijf dat composieten of kermaische werkbladen in zijn geheel heeft staan.

Bij SK was ons voorkeur gevallen op SK Sparkle Honed (KE143) , op het kleurstaaltje zag deze er perfect uit. Echter in het echt hebben wij deze gezien bij een ander bedrijf en daar had het alleen een andere naam namelijk de Evora Ceramics | Spirit | Honed, maar in groot geheel viel dat behoorlijk tegen. Het kleurstaaltje was echter hetzelfde.

Wij zijn op zoek naar een wit blad, met dunne gouden aderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:47:

Zei ik toch. :P Als je het zelf gaat installeren kan DKKF heel betaalbaar uitvallen voor een degelijke keuken en Steenproject heeft goede prijzen voor bladen. Kost misschien iets meer dan ikea, maar je krijgt dan echt meer wbt kasten en blad. DKKF kan je ook prima adviseren, ik durf te wedden dat ze nog met wat leuke tips komen om je ontwerp te verbeteren.

71.5 cm korpus: niet doen. 78 cm is het minimale, ga je hoger dan betaal je maar een kleine meerprijs en heb je extra kastruimte en een plint van nette hoogte (c.a. 10 cm) en toch een goede werkhoogte. DKKF heeft ook een hoger korpus beschikbaar op aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Nog hogere korpus heeft weinig zin lijkt me, omdat er maar 2 'echte' onderkasten zijn.

Wel twijfel ik of ik de spoelonderkast niet ook met lades moet pakken. Ik mis dan wel een stuk in de bovenste lade, maar in totaal heb ik wel meer bruikbare ruimte. Met deurtjes heb je een groot opbergvak.

Bovenkasten 78 hoog met een extra plank levert ook veel meer ruimte op.

Kampioen is wel de goedkoopste, al is het de enige waar ik montage in de offerte heb zitten, maar heb een handig broertje die vaker keukens gezet heeft. Weet ook niet of de Ballerina van DKKF betere kwaliteit is dan (waarschijnlijk) de Hacker classic van KK.

Apparatuur ben ik ook mee aan het vergelijken geweest online, voor het gemak alles AEG gehouden en gekeken naar de geoffreerde nummers. Zitten een paar typenummers bij die flink duurder zijn dan een alternatief met vergelijkbare of betere specs. En veel prijs op aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Inderdaad is de meeste van de betere inbouw apparatuur op aanvraag, of ze geven te hoge prijzen op de website. Je moet niet naar online prijzen kijken maar via mail offertes opvragen bij o.a. Keukenloods en Veldkamp. Je kan gewoon een lijstje met een aantal verschillende types vaatwassers, ovens etc opvragen.

Nog hoger korpus? Even voor de duidelijkheid, een 72 cm korpus is extreem laag, zeg maar een jaren 70 keuken, en 78 normaal. :)

78 cm is natuurlijk ook een optie, maar voor mij waren die tientjes extra voor een hoger korpus een no-brainer. Ik heb ook een compacte keuken. Extra ruimte is altijd welkom in een kleine keuken, ook als het een beetje is. En een spoelkast met extra hoogte levert ook extra ruimte op, bijvoorbeeld om een afvalsysteem onder de sifon kwijt te kunnen.

Maar nog belangrijker voor de keuze van een hoger korpus was voor ons de werkhoogte. Ik weet niet hoe lang je bent, maar een hoger korpus geeft niet alleen meer ruimte maar ook al snel een mooiere werkhoogte icm een niet al te hoge plint. Een hoge plint > 10 cm vinden veel mensen niet zo mooi.

Als het weinig kasten zijn is de meerprijs ook echt gering, het zal niet meer dan enkele tientjes per kast zijn. Dus overweeg je het, gewoon vragen wat de meerprijs is en dan beslissen.

Ik zou iig nooit meer een lagere keuken willen met een blad van 90 cm hoogte of minder. Met een 78 cm korpus wordt het al snel zoiets. Met 84.5 + 10 cm plint + 2 cm blad heb je imo een prettige werkhoogte van 96.5 cm, en dat is in mijn optiek al zo als je 180 cm lang bent. Mijn vriendin is nog geen 170 cm en vindt het ook prettig. Je kan evt de plint nog een paar cm verlagen. Let wel op je vaatwasserdeurtje en overleg of je een varioscharnier nodig hebt.

Wat betreft de kwaliteit, op zich is een Hacker Classic ook een prima keuken hoor. Ballerina heeft een dikke, geschroefde achterwand ipv dat geniete 'bordkarton' wat je meestal tegenkomt. Ik vind dat prettig omdat ik in het verleden meerdere keukens gehad heb waarbij die nietjes op een gegeven moment loslieten, dan heb je zo'n kier bij de bodem en een flapperend stuk bordkarton, wat je moeilijk kan herstellen zonder de kasten van de muur te halen. Ook geeft een dikke geschroefde achterwand het korpus extra stijfheid.

Verder heeft Ballerina een 16 mm korpus met 19 mm boven- en onderzijden. Volgens mij is bij Hacker Classic het hele korpus 16 mm. Ook gebruikt Ballerina de mooiste ladesystemen, Blum Legrabox. Die zijn super sterk, stil en hebben mooie dikke glazen zijwanden. Wat Hacker gebruikt in de Classic weet ik niet, maar het is geen Blum Legrabox.

[ Voor 31% gewijzigd door Cap op 23-03-2024 08:31 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Warchazz
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-03 20:55
Toke_gt schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 17:07:
[...]

Eens hoor, ik vind het ook geen mooie oplossing, maar ik probeer te bedenken hoe het kan zijn bedoeld, wetend dat er wel een kast is besteld, maar geen koelkast. Dan krijg je dus een generiek product, geen maatwerk. @Warchazz zou kunnen kijken of er een langer deurtje voor de vriezer beschikbaar is, zodat ook dat onderste vakje wordt afgedekt. Misschien is dat nu al zo, dat kan ik niet goed zien.
[...]

Meestal is het bij zo'n kast de bedoeling dat deze achter de onderste deur, aan de voorkant niet helemaal tot het front doorloopt. Lucht kan dan voor de plint, achter de deur naar achteren en langs de koeling achter de kast langs naar boven.

Je krijgt dan geen lelijk rooster in de plint zelf. De tekening lijkt echter te suggereren dat het onderste vakje afgesloten wordt door de deur en dan klopt dat niet.
[/quote]

Alles past, ik heb idd het vakje van boven naar onder verzet en er een mooi plankje voorgezet zodat het "dicht is.. drie balkjes eronder en klaar.. Best blij met het resultaat! dankjewel voor alle tips en adviezen, NataschaAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BtNjQl75I9BC98lrywv2dcyDPqE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3OKHdHSUBEDzMttnQCDQ1fNf.png?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door Warchazz op 23-03-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:41
Ik had een vraagje, ik weet niet of het in dit topic past of beter in het klustopic past, maar ik probeer het eerst even hier.
Wij hebben recent een huis gekocht met daarin een ikea keuken. Daarin was een soort bar gemaakt door 2 ikea werkbladen tegen elkaar aan te zetten, 1 werkblad had dus geen kasten eronder en was vastgemaakt aan de muur en een poot onder 1 hoek. Een soort bar dus, maar op gelijke hoogte als het aanrecht. We hadden ivm opnieuw stuccen dit losgemaakt, en eigenlijk vinden we het veel mooier zonder omdat het meer ruimte geeft. Wel zitten we nu met een probleem omdat de kraan op het aanrecht nu niks erachter heeft en dit natuurlijk al snel wateroverlast geeft (zie foto hieronder; dit is zonder het tweede werkblad eraan).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLPzMS6KN94JsWRhmNof753dJjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSh3Akqr2jezG7uKrZqXpRnz.jpg?f=fotoalbum_large
Een eerste gedachte was om er een soort paneel, evt met een plank erop te zetten. Geen bar/zitgedeelte dus maar wel een mooie afscheiding.
1) Concrete vraag, heeft iemand een idee hoe dit heet, ik kan het echt nergens vinden, op 1 foto van de ikeawebsite na (zie afb. hieronder). Heeft dit een naam? Bij wandpaneel o.i.d. kom ik alleen bij achterwanden van keukens uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbKNyqJHCEZLXE8PKNXcBjj_cIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1Z4QRjSxLfPY94241e0x8Yhx.png?f=fotoalbum_large

We waren al naar ikea geweest maar die heeft alleen achterpanelen die de hoogte van het aanrecht/kasten zijn. Helaas pas gedacht aan die afbeelding toen we thuis waren, maar ik zag het daar ook nergens staan.

2) Iemand nog leuke ideeën hoe dit aan te pakken? Ik zat zelf te denken aan misschien een stuk hout op maat te zagen en er tegen te bevestigen. Bevestiging is nog wel een puntje, het moet wel goed stevig zijn natuurlijk, omdat er misschien op geleund wordt en spullen op worden gezet. We willen er niet aan eten/zitten ofzo, maar evt. wat spullen erop, een plant, glas, etc. Ook moet het wel tegen wat water kunnen omdat de kraan er staat, en afkitten zodat er geen water tussen loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:21
drachir schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:56:

2) Iemand nog leuke ideeën hoe dit aan te pakken?
Ik zou zelf hier een halfhoog muurtje bouwen van gasbetonblokken, dan kun je dat net zo afwerken als de wand ernaast. Als je het weggehaalde werkblad nog hebt, kun je daarmee de bovenkant van het halfhoge muurtje afwerken, al dan niet iets overhangend. Bij Ikea hebben ze voor de meeste werkbladen band in dezelfde kleur/print waarmee je de afgezaagde zijkant kunt afwerken. Is dat er niet voor dit blad, dan zou ik kijken voor een gewone plank van de bouwmarkt die je in dezelfde kleur als je wand verft. Of neem een sterk contrasterend blad. Aan de kraanzijde van de muur, kun je eventueel ook schrobbare verf gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07:10
Ik ben begonnen dit topic te lezen omdat wij het geluk hebben gehad onze droom nieuwbouw woning te bemachtigen. Medio juni moet de technische tekening van de keuken gereed zijn. We zijn inmiddels bij 2 keuken zaken geweest, Bruynzeel is de project leverancier en Marquardt omdat wij groot liefhebber zijn van een natuurstenen werkblad. Ik krijg echter nu al de stress van het hele gebeuren om te onderhandelen. Ik vind het niet erg om 25-30K uit te geven, maar ik wil niet genaaid worden. Beiden zeggen al direct ‘wij hebben netto prijzen en er valt niet te onderhandelen’. Was de wereld maar zo… zucht. Ik zou zo graag naar een keuken zaak willen gaan waar dat ook daadwerkelijk het geval is. Zelfs de Bouwhof, waar wij 12 jaar geleden de nieuwe keuken voor onze huidige woning hebben gekocht en waar wij nog steeds zeer tevreden over zijn, doet niet meer wat ze toen deden, direct een eerlijke prijs.
Help! Wat adviseren jullie. Hoe kan ik het onderhandel spelletje enigszins vermijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Stielenburg schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:07:
Ik ben begonnen dit topic te lezen omdat wij het geluk hebben gehad onze droom nieuwbouw woning te bemachtigen. Medio juni moet de technische tekening van de keuken gereed zijn. We zijn inmiddels bij 2 keuken zaken geweest, Bruynzeel is de project leverancier en Marquardt omdat wij groot liefhebber zijn van een natuurstenen werkblad. Ik krijg echter nu al de stress van het hele gebeuren om te onderhandelen. Ik vind het niet erg om 25-30K uit te geven, maar ik wil niet genaaid worden. Beiden zeggen al direct ‘wij hebben netto prijzen en er valt niet te onderhandelen’. Was de wereld maar zo… zucht. Ik zou zo graag naar een keuken zaak willen gaan waar dat ook daadwerkelijk het geval is. Zelfs de Bouwhof, waar wij 12 jaar geleden de nieuwe keuken voor onze huidige woning hebben gekocht en waar wij nog steeds zeer tevreden over zijn, doet niet meer wat ze toen deden, direct een eerlijke prijs.
Help! Wat adviseren jullie. Hoe kan ik het onderhandel spelletje enigszins vermijden?
Jezelf vooral niet gek laten maken door de bouwer. Komen regelmatig mensen in dit topic voorbij die met hetzelfde bijltje hebben moeten hakken.

Wat op korte termijn belangrijk is, is dat je de opstelling op hoofdlijnen vaststelt. Dat is namelijk het uitgangspunt voor water en elektra wat de bouwer moet realiseren. Je zou zelf een technische tekening aan kunnen leveren, of een gespecialiseerd bedrijf inschakelen die voor ca. 200 euro een technische tekening voor je maken.

Daarna heb je dan alle tijd om rustig rond te kijken en op zoek te gaan naar jullie droomkeuken. Met een budget van 30k ga je een heel eind komen.

Direct een netto prijs, hoeft overigens niet te betekenen dat het de scherpst mogelijke deal is. Maar kan me heel goed voorstellen dat het wel voor rust zorgt.

Heb je plattegronden en wensen? Zijn altijd wel mensen hier op het forum die met je mee willen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
Je kan o.a. het volgende doen:

Zorg dat je een idee hebt welke soorten winkels er zijn qua prijsklasse. En bepaal welke prijsklasse bij je keuken en je portemonnee past.

Ook moet je een idee krijgen welke apparaten je wilt en hoeveel die kosten. Kwestie van veel googlen en Excel sheets maken dus. Maar dan weet je in ieder geval of je apparaten 5k, 10k of 15k kosten. En zorg dat de prijzen duidelijk in de offertes te zien zijn.
Een paar posts geleden was er nog te zien dat apparaten die in totaal voor 10k op internet te koop zijn, voor 17k in de offerte stonden.

Als je meer tijd hebt, dan kan je bij verschillende winkels shoppen voor delen van de keuken. Blad koop je dan ergens anders dan je kasten bijvoorbeeld. En apparaten koop je dan online. Maar je kan ook voor misschien iets meer gemak kiezen en alles bij 1 zaak kopen.

Verder moet je talloze offertes gaan laten maken. Begin vooral met een zaak waar je zeker geen keuken gaat kopen. Op die manier leer je de gang van zaken, maar is het niet erg als je er niet uitkomt.

Laatste idee: Als je graag een keuken van Marquardt wil bijvoorbeeld, gaan dan eerst een offerte laten maken door een zaak die niet het dichtstbij is. Dan kan je de uiteindelijke deal sluiten met de zaak die wel dichtbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03
Wij hebben een externe partij genomen die voor ons de onderhandelingen doet. Badkamer en keukenmakelaar. Aan de hand van onze wensen zoeken zij van alles uit tot aan afspraak bij een keukenboer. Tot nu toe zeer tevreden met het verloop.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
knny schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:26:
[quote]Stielenburg schreef op zondag 24 maart 2024 @ 10:07:
[/quote

Wij hebben een externe partij genomen die voor ons de onderhandelingen doet. Badkamer en keukenmakelaar. Aan de hand van onze wensen zoeken zij van alles uit tot aan afspraak bij een keukenboer. Tot nu toe zeer tevreden met het verloop.
Hoe werkt het business model van zo'n club?
Betaal je ze een vast bedrag per uur, percentage van de gerealiseerde korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
SquareOne schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Ze hebben verschillende opties. Wij hebben het duurste pakket afgenomen waarbij alles uit handen wordt genomen.

https://badkamerenkeukenmakelaar.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door knny op 24-03-2024 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:28:
[...]

Volgens mij wat Barry tegenwoordig ook doet, voor de veteranen van dit topic.

@Stielenburg ik zou met dat budget naar een interieurbouwer gaan voor de keuken en het blad, apparaten bij keukenloods of Veldkamp halen.
Eventueel kan je ook Duitsland (aan de grens) overwegen. Bij Mobel Faber of Eikelhof bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:51
knny schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:50:
[...]

Ze hebben verschillende opties. Wij hebben het duurste pakket afgenomen waarbij alles uit handen wordt genomen.

Ik zou eerlijk gezegd die partijen (ook) niet vertrouwen. Ze kennen elkaar allemaal, geven jou het gevoel dat je een goede deal hebt maar pikken beide een graantje mee.
Maar misschien ben ik (inmiddels) te negatief ingesteld wat betreft deze markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 23:26
Bouwhof in Zoetermeer? In dat geval is Anovi (Berkel en Rodenrijs) redelijk in de buurt. Is het in ons geval niet geworden maar we werden daar zeer plezierig geholpen. Eerder in dit topic kwam Berg&Smidt interieurbouw (Bergschenhoek) langs. Zoek maar eens op @Tweak_ers.
Vermijd in (of uit) principe alles van DMG, Marquardt valt daar ook onder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

Waarschijnlijk kijk ik scheef. Maar wat zijn de pakketten en bijbehorende kosten?
Never mind, je moet schijnbaar een filmpje kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV7EMbK5vD4L44_SQfTSES7XBxU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gXY3lHO0tP1st9qdtM8nba1Y.png?f=fotoalbum_large

Benieuwd hoe ze de besparing in procenten berekenen dan...
Bij een DMG zaak is dat makkelijk verdiend. Die beginnen met miljoenmiljard en met 3x knipperen zit je op 50% korting t.o.v. eerste prijs. Dus stel ze bieden een keuken aan voor 40k. Makelaar roept: 3x "te duur", zaak zakt naar 20k. Makelaar verdient 35% van 20k, dat is een aardige som geld, dan mag je dus 7k afrekenen en ben je alsnog 27k voor je keuken kwijt.

Als je ze meeneemt naar een netto zaak, dan wordt er 0 euro korting gegeven. En verdient de makelaar niks. Dat schiet ook niet echt op. Als ik als keukenverkoper weet dat er een makelaar tegenover me zit, dan zou ik by default al hoger beginnen.

Een fixed fee van 995 euro kan wel interessant zijn bij een keuken van 20k of meer. Ik zou dan verwachten dat zo'n partij goeie benchmarks heeft en een goed beeld heeft van inkoopprijzen en marges die gemaakt moeten worden.

[ Voor 72% gewijzigd door SquareOne op 24-03-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
SquareOne schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:16:
[...]

Waarschijnlijk kijk ik scheef. Maar wat zijn de pakketten en bijbehorende kosten?
Never mind, je moet schijnbaar een filmpje kijken:
[Afbeelding]

Benieuwd hoe ze de besparing in procenten berekenen dan...
Bij een DMG zaak is dat makkelijk verdiend. Die beginnen met miljoenmiljard en met 3x knipperen zit je op 50% korting t.o.v. eerste prijs. Dus stel ze bieden een keuken aan voor 40k. Makelaar roept: 3x "te duur", zaak zakt naar 20k. Makelaar verdient 35% van 20k, dat is een aardige som geld, dan mag je dus 7k afrekenen en ben je alsnog 27k voor je keuken kwijt.

Als je ze meeneemt naar een netto zaak, dan wordt er 0 euro korting gegeven. En verdient de makelaar niks. Dat schiet ook niet echt op. Als ik als keukenverkoper weet dat er een makelaar tegenover me zit, dan zou ik by default al hoger beginnen.

Een fixed fee van 995 euro kan wel interessant zijn bij een keuken van 20k of meer. Ik zou dan verwachten dat zo'n partij goeie benchmarks heeft en een goed beeld heeft van inkoopprijzen en marges die gemaakt moeten worden.
knny schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:26:
Afgelopen weekend bij I-kook geweest en deze keuken besproken:

Hacker concept 130 met composiet blad met de volgende inbouwapparatuur

Koelkast Liebherr IRBdi 5180
Vriezer Liebherr SIFNei 5188
Bora X pure met afzuiging naar buiten
Stoomoven met warmhoudlade Siemens HS958GDD1 met de BI910C1B1
Wineklima wijnklimaatlkoelast D20 sensor, helemaal links van keuken
Quooker combi+
Siemens vaatwasser Q500 SN65Z802BE

Een hele waslijst aan dingen en we kwamen op een totaalprijs van 31,5k, Op de foto staan 2 hoge kasten waar de koelkast en vriezer inzit nog niet. Die staan aan ander deel van de keuken

Keuken gaat er zo ongeveer uitzien:
[Afbeelding]
Prijs ligt nu op 31,5k en wellicht dat we nog voor de Bora XBO gaan met multilade ipv Siemens combi.
Daar zijn ze nu nog aan het onderhandelen over.

Ze doen geen zaken met DMG group

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 23:26
[...]

Ik krijg accuut rode vlekken na het lezen hiervan. Maar goed, "totale ontzorging" is wat waard als je zelf de stress van onderhandelen wilt vermijden en geld eigenlijk geen rol speelt.
Off topic: wij zijn voor het sanitair overgeleverd aan UHUW. Die club heeft bij een nieuwbouwproject een monopolie positie en maakt daar gebruik van. Uiteindelijk zit er niks anders op dan het "gratis" standaard sanitair te laten monteren en alles na oplevering zelf te vervangen voor de helft tot een derde(!) van de prijzen die daar gevraagd worden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Op de site hebben ze het er ook over dat ze een vergelijkbare keuken voor minder bij een ander gaan zoeken. En ze verkopen een cursus?

Gisteren eens bij KKF binnen gestapt, aparte showroom en had meer keukens verwacht. Maar was allemaal goed genoeg om de kwaliteit van de kasten te kunnen beoordelen en ook frontkleuren eens goed te bekijken.

Waar ik voorheen naar betonlook frontjes zat te kijken misschien toch maar voor effen licht frontje gaan, mogelijk wel met een donkere corpus, is best sjiek als je dat open trekt.

Daarna ook nog bij Kampioen binnen gestapt, ook eea open getrokken. Vooral lades merk je wel. Morgen zou verkoper bellen, benieuwd wat prijs gaat doen als ik een boel omgegooid wil hebben.

Daar ook wat spoelkasten van 80/90/100cm open getrokken, dat is toch wel een hoop open ruimte wat deels nutteloos is, dus die in mijn tekeningen maar vervangen voor een ladekast van 50 en een spoelkast van 50.

Apparatuur heb ik prijzen gehad van Keukenloods en Veldkamp, eerste kon geen prijzen geven voor sommige apparaten die met een prijs op hun site stond, 2e wel en was flink goedkoper, toch apart, maar hierdoor wel een goed idee van een totaalprijs mocht ik alles los bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Was ook mijn ervaring, Veldkamp is, voor Bosch / Siemens in ieder geval, goedkoper dan Keukenloods / 123apparatuur / inbouw.nl. Behalve voor de Bora kookplaten. Volgens mij was Keukenloods daar goedkoper.

Saillant detail: Veldkamp is alleen een (zelfstandig) verkoopkanaal en laat de orders (magazijn, planning, bezorging) verder helemaal afhandelen door... Keukenmagazijn.nl
En die heeft als merken: Keukenloods en Inbouw.nl.

Kortom, als je via Veldkamp besteld (die uiteraard provisie opstrijkt van Keukenmagazijn) is de apparatuur goedkoper dan als je het direct via Keukenmagazijn bestelt. :P

En was Keukenloods / Inbouw.nl geen onderdeel van DMG? Zo ja dan is Keukenmagazijn dat ook.

Het blijft rare handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:41:
Gisteren eens bij KKF binnen gestapt, aparte showroom en had meer keukens verwacht. Maar was allemaal goed genoeg om de kwaliteit van de kasten te kunnen beoordelen en ook frontkleuren eens goed te bekijken.
Is bekend gegeven. Hebben geen echte showroom, is een online keukenkastenverkoper, verkoopt geen hele keukens. Dus geen grote kant en klaar showroom, andere doelgroep. Ze helpen je wel goed.
Waar ik voorheen naar betonlook frontjes zat te kijken misschien toch maar voor effen licht frontje gaan, mogelijk wel met een donkere corpus, is best sjiek als je dat open trekt.
Wij hebben altijd een deels oriongrijs en deels wit korpus interieur gehad bij onze oude keuken (25 jaar oud) en vonden een donker korpus nadelig voor het zicht in de kast, omdat die het licht wegneemt, dus ook van wat er in de kastjes staat. Ook zag je er sneller krassen op dan op de lichtere korpussen. Bovendien ging die afwijkende korpus kleur ons vervelen. Wij hebben nu het korpus in dezelfde kleur genomen als de fronten en zijn daar zeer tevreden over. Veel meer lichtinval en een cleane look, wat ons betreft veel mooier dan die spierwitte korpussen of zo'n korpus met een gekleurd randje aan de voorkant en verder spierwit.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 24-03-2024 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Cap schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:46:
Was ook mijn ervaring, Veldkamp is, voor Bosch / Siemens in ieder geval, goedkoper dan Keukenloods / 123apparatuur / inbouw.nl. Behalve voor de Bora kookplaten. Volgens mij was Keukenloods daar goedkoper.

Saillant detail: Veldkamp is alleen een (zelfstandig) verkoopkanaal en laat de orders (magazijn, planning, bezorging) verder helemaal afhandelen door... Keukenmagazijn.nl
En die heeft als merken: Keukenloods en Inbouw.nl.

Kortom, als je via Veldkamp besteld (die uiteraard provisie opstrijkt van Keukenmagazijn) is de apparatuur goedkoper dan als je het direct via Keukenmagazijn bestelt. :P

En was Keukenloods / Inbouw.nl geen onderdeel van DMG? Zo ja dan is Keukenmagazijn dat ook.

Het blijft rare handel.
Enige wat Veldkamp helaas niet heeft is Miele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
Blurk62 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Bouwhof in Zoetermeer? In dat geval is Anovi (Berkel en Rodenrijs) redelijk in de buurt. Is het in ons geval niet geworden maar we werden daar zeer plezierig geholpen. Eerder in dit topic kwam Berg&Smidt interieurbouw (Bergschenhoek) langs. Zoek maar eens op @Tweak_ers.
Ja, Bouwhof Zoetermeer. Bedankt voor de tips, ik ga Anovi een bezoek brengen.
Een interieurbouwer had ik helemaal nog niet aan gedacht, maar ga ik mij nu verder in verdiepen. Berg&Smidt kan ik niet vinden op internet, de website bestaat niet meer en op facebook is het laatste bericht van 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin292
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Hallo. Zijn er hier leden die ervaring hebben met gunmetal spoelbak + quooker? We zijn bezig met onze nieuwe keuken maar twijfelen nog erg tussen RVS en gunmetal. De reden is dat we bang zijn dat de gunmetal spoelbak snel gaat krassen en dan heel lelijk word. Daarintegen is de keuken apparatuur donker, dus RVS is dan weer een doorn in het oog. Ik hoor graag van jullie ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Hier gewoon RVS, want een kras op RVS blijft RVS kleur. Elke andere afwerking van de kraan blijft uiteindelijk een laagje. Ik heb zoveel afgesleten gekleurde / geanodiseerde kranen, spoelbakken (maar ook bijv Macbooks met een kleurtje) gezien dat ik wel wist wat de keuze ging zijn.

Gunmetal is ook niet dezelfde kleur als je zwarte oven. Neem dan zwart. En dan nog blijft het anders. Je zwarte kraan is matzwart. Je spoelbak ook, of semi mat. Je oven en kookplaat zijn dan zwart maar wel achter glas, wat weer een andere glanstint zwart geeft dan matzwart. Dus hetzelfde wordt het toch nooit, bij wisselende lichtinval. Je kan je ook afvragen of dat per se moet.

Bij spoelbakken kan je nog uitwijken naar composiet (door en door gekleurde) spoelbakken. Wij storen ons niet aan de donkere oven + rvs kraan en spoelbak.

[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 24-03-2024 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
erwin292 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 16:03:
Hallo. Zijn er hier leden die ervaring hebben met gunmetal spoelbak + quooker? We zijn bezig met onze nieuwe keuken maar twijfelen nog erg tussen RVS en gunmetal. De reden is dat we bang zijn dat de gunmetal spoelbak snel gaat krassen en dan heel lelijk word. Daarintegen is de keuken apparatuur donker, dus RVS is dan weer een doorn in het oog. Ik hoor graag van jullie ervaringen :)
Persoonlijk zou ik altijd kijken naar door-en-door gekleurd exemplaar zoals bepaalde Franke en Blanco spoelbakken. Kost wat meer maar heb je de gehele levensduur van je keuken geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dan blijft nog wel over de kwestie kraan. Zoals gezegd ik heb zoveel geanodiseerde / gelakte kranen in kleurtje met schade gezien, evenals andere apparaten met een dergelijke afwerking (had ik pannen al genoemd), dat ik zeker wist: niet aan mij besteed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Cap schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:22:
Dan blijft nog wel over de kwestie kraan. Zoals gezegd ik heb zoveel geanodiseerde / gelakte kranen in kleurtje met schade gezien, evenals andere apparaten met een dergelijke afwerking (had ik pannen al genoemd), dat ik zeker wist: niet aan mij besteed.
Heb zelf pas twee jaar een zwarte Quooker en n=1. Tot heden gelukkig nog geen enkel probleem qua kleur. Tijd zal het leren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drachir
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:41
Toke_gt schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 21:23:
[...]

Ik zou zelf hier een halfhoog muurtje bouwen van gasbetonblokken, dan kun je dat net zo afwerken als de wand ernaast. Als je het weggehaalde werkblad nog hebt, kun je daarvan de bovenkant van het halfhoge muurtje afwerken, al dan niet iets overhangend. Bij Ikea hebben ze voor de meeste werkbladen band in dezelfde kleur/print waarmee je de afgezaagde zijkant kunt afwerken. Is dat er niet voor dit blad, dan zou ik kijken voor een gewone plank van de bouwmarkt die je in dezelfde kleur als je wand verft. Of neem een sterk contrasterend blad. Aan de kraanzijde van de muur, kun je eventueel ook schrobbare verf gebruiken.
Bedankt! Ik was helemaal niet bekend met gasbetonblokken, maar lijkt me eigenlijk wel een heel mooie optie. Ik zat een beetje te googlen, we hebben een houten draagvloer en daar zou dan eerst een balk en dan het profiel voor de muur op komen te staan, als ik het goed heb.
We hebben het aardig druk voor de verhuizing, en zelf geen ervaring met het zetten, waar kan je eigenlijk goed terecht om dit (goed) te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
Beste tweakers,

Dit is mijn eerste post hier in dit topic. Wij zijn voor onze nieuwbouw woning opzoek naar een nieuwe keuken en ik ben benieuwd naar julie mening omtrent dit voorstel. We zijn bij Kitchen4all geweest en hebben daar een voorstel ontvangen voor een Pronorm Y-line. We hebben gekozen voor het proTech 2.0 ladesysteem. Kleur kiezelgrijs. De fronten zijn voorzien van een melamine toplaag. Het werkblad is een HPL toplaminaat in de kleur athena van DEKKER werkbladen. Daarnaast is er een PVC vloer van Belakos (gehele woning, 130 m2) incl. plinten aangeboden. Totaalprijs van het voorstel is € 28.000, dat betreft plaatsen en aansluiten. Wat denken jullie hiervan?

Omschrijving Leverancier Type
Kookplaat Bora Pure
Vriezer Pelgrim PVD35178N
Oven Pelgrim COM316GLS
Vaatwasser Pelgrim GVWC290L
Koelkast Pelgrim PKD25178 /R

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8puA8X8HdqmgTzFOmDHIob4u1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ypnhIP4QPdAeeVPuHbz6ctBq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ki-N8EUKZuggU2Q9mpF876jvUqI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PTNIkvayNVG1gAezyTVQSys5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U21g9a1SIW3Cypyq7ZCZQJpvBJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aUpRfYUmTFJ6KC5ZTvqjRLH4.png?f=fotoalbum_large
Quooker Quooker Pro 3, fusion round 3 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zijn er tweakers hier die een soort binnenhuis architect oid hebben ingeschakeld? Wij komen er maar niet uit met onze keuken en het valt ons tot op heden tegen waar de keuken zaken mee komen. M.a.w. ze vragen naar je wensen, maar als je het zelf niet goed weet geven zij het ook snel op.

Iemand tips voor een ZZPer oid of goede keukenzaak in omgeving gelderland?

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2024/03/24/WhatsApp-Image-2024-03-24-at-18.51.49.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2024/03/24/WhatsApp-Image-2024-03-24-at-18.54.13---kopie.th.jpg Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2024/03/24/WhatsApp-Image-2024-03-24-at-18.54.14-1---kopie.th.jpg

Waar we primair mee worstelen is de hoogte (2.94 hoog) en het kook gedeelte van 3.49meter breed. Wat plaatsen we hier boven, kastjes (zo ja hoeveel en tot hoe hoog?), plank, koffiekast etc. De twee zaken die we gesproken hebben vinden de hoogte ook lastig of geven aan dat het maatwerk moet worden.

Huidige horizontale kasten zijn 119 bij 43 en zijn wel praktisch voor glazen/borden, want die ruimte hebben we nu niet elders.

Het oogt nu allemaal wat lomp (dik blad), hoogglans wit (met rondingen ipv rechthoekig) en we willen naar modern en mat pastel kleuren + wit marmer look blad oid.

[ Voor 35% gewijzigd door Workaholic op 24-03-2024 19:17 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
drachir schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:50:
[...]
Bedankt! Ik was helemaal niet bekend met gasbetonblokken, maar lijkt me eigenlijk wel een heel mooie optie. Ik zat een beetje te googlen, we hebben een houten draagvloer en daar zou dan eerst een balk en dan het profiel voor de muur op komen te staan, als ik het goed heb. Timmerman
We hebben het aardig druk voor de verhuizing, en zelf geen ervaring met het zetten, waar kan je eigenlijk goed terecht om dit (goed) te laten doen?
Beetje handig klusjesmens in de familie/omgeving? Misschien even rondvragen? Het is niet veel werk. Je zou werkspot kunnen proberen, maar daar zitten ook de bekende prutsers voor te veel geld. Zoek anders naar een timmerman in je omgeving?
Maar je kunt dit ook echt wel zelf. Bouwmarkten (gamma/karwei) laten in filmpjes zien hoe het werkt. In jouw geval zou ik ‘m aan de muur verankeren, dan valt ie niet om als iemand er tegen leunt/stoot/valt.
En je kunt dit natuurlijk ook in een later stadium doen, als je eenmaal verhuisd bent en de drukte achter de rug hebt. Lekker projectje voor een weekend,

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 24-03-2024 19:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:40
iRinze schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:32:
Beste tweakers,

Dit is mijn eerste post hier in dit topic. Wij zijn voor onze nieuwbouw woning opzoek naar een nieuwe keuken en ik ben benieuwd naar julie mening omtrent dit voorstel. We zijn bij Kitchen4all geweest en hebben daar een voorstel ontvangen voor een Pronorm Y-line. We hebben gekozen voor het proTech 2.0 ladesysteem. Kleur kiezelgrijs. De fronten zijn voorzien van een melamine toplaag. Het werkblad is een HPL toplaminaat in de kleur athena van DEKKER werkbladen. Daarnaast is er een PVC vloer van Belakos (gehele woning, 130 m2) incl. plinten aangeboden. Totaalprijs van het voorstel is € 28.000, dat betreft plaatsen en aansluiten. Wat denken jullie hiervan?

Kookplaat Bora Pure
Oven Pelgrim COM316GLS

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
28K inclusief de pvc vloer? Anders lijkt het mij aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Workaholic schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:10:
Zijn er tweakers hier die een soort binnenhuis architect oid hebben ingeschakeld? Wij komen er maar niet uit met onze keuken en het valt ons tot op heden tegen waar de keuken zaken mee komen. M.a.w. ze vragen naar je wensen, maar als je het zelf niet goed weet geven zij het ook snel op.

Iemand tips voor een ZZPer oid of goede keukenzaak in omgeving gelderland?

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Waar we primair mee worstelen is de hoogte (2.94 hoog) en het kook gedeelte van 3.49meter breed. Wat plaatsen we hier boven, kastjes (zo ja hoeveel en tot hoe hoog?), plank, koffiekast etc. De twee zaken die we gesproken hebben vinden de hoogte ook lastig of geven aan dat het maatwerk moet worden.

Huidige horizontale kasten zijn 119 bij 43 en zijn wel praktisch voor glazen/borden, want die ruimte hebben we nu niet elders.

Het oogt nu allemaal wat lomp (dik blad), hoogglans wit (met rondingen ipv rechthoekig) en we willen naar modern en mat pastel kleuren + wit marmer look blad oid.
Ik begrijp niet wat de keukenzaken hier zo ingewikkeld aan vinden. Het is toch geen heel complexe ruimte. Sterker nog, je hebt heerlijk veel ruimte :)

Is het ook de bedoeling dat de kastenwand links (die ingebouwd lijkt) vervangen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
SquareOne schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:23:
[...]

Ik begrijp niet wat de keukenzaken hier zo ingewikkeld aan vinden. Het is toch geen heel complexe ruimte. Sterker nog, je hebt heerlijk veel ruimte :)

Is het ook de bedoeling dat de kastenwand links (die ingebouwd lijkt) vervangen wordt?
Kasten wand links willen we zo houden, het idee is om dezelfde moderne stijl door te zetten.

Men worstelt met de hoogte en wat te doen met het design. Komt hooguit met standaard ontwerp terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 24-03-2024 19:31 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MisterX333 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:17:
[...]

28K inclusief de pvc vloer? Anders lijkt het mij aan de hoge kant.
En, is het inclusief het voorwerk? Dwz het (evt) slopen oude keuken, leidingwerk aanleggen / verleggen, elektra / meterkast aanpassen, stucwerk etc. Want ook dat scheelt vaak een slok op een borrel. Dat zit niet in de offerte, tenzij je het expliciet afspreekt, maar dan is de installatie prijs en doorlooptijd ervan ook heel anders, geen 1 a 2 dagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
Cap schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:32:
[...]

En, is het inclusief het voorwerk? Dwz het (evt) slopen oude keuken, leidingwerk aanleggen / verleggen, elektra / meterkast aanpassen, stucwerk etc. Want ook dat scheelt vaak een slok op een borrel. Dat zit niet in de offerte, tenzij je het expliciet afspreekt, maar dan is de installatie prijs en doorlooptijd ervan ook heel anders, geen 1 a 2 dagen. :)
Het is 28K incl vloer inderdaad. Oude keuken is n.v.t. in verband met nieuwbouw. Wel moet er een extra groep worden aangelegd en water moet iets verlegd worden. Dat is niet in het voorstel opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Workaholic schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:30:
[...]

Kasten wand links willen we zo houden, het idee is om dezelfde moderne stijl door te zetten.

Men worstelt met de hoogte en wat te doen met het design. Komt hooguit met standaard ontwerp terug.
Ik zou aan de kookwand twee hoge kasten plaatsen, net als de kastenwand links, in dezelfde kleur. Dan heb je meer ruimte hebt voor alles wat daar nu los staat/op plankjes ligt. Het kookgedeelte zelf wordt smaller en zou ik naast de deur plaatsen.
Je hebt daarmee een basis met meer opbergruimte en je brengt meer samenhang in de wanden aan. Die nieuwe wandkast is dan misschien maatwerk, ik zou die op dezelfde manier laten uitspringen als de hudige aan de linkerzijde. Andere kasten en werkblad hoeft geen maatwerk te zijn.
Misschien ben je bij een interieurbouwer beter af qua uitvoering en meedenken dan bij reguliere keukenzaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

iRinze schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:35:
[...]

Het is 28K incl vloer inderdaad. Oude keuken is n.v.t. in verband met nieuwbouw. Wel moet er een extra groep worden aangelegd en water moet iets verlegd worden. Dat is niet in het voorstel opgenomen.
28k incl plaatsen lijkt me aan de prijzige kant voor deze opstelling met Pelgrim apparatuur, melamine kastjes en kunststof blad, maar misschien denken anderen er anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Toke_gt schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:48:
[...]

Ik zou aan de kookwand twee hoge kasten plaatsen, net als de kastenwand links, in dezelfde kleur. Dan heb je meer ruimte hebt voor alles wat daar nu los staat/op plankjes ligt. Het kookgedeelte zelf wordt smaller en zou ik naast de deur plaatsen.
Je hebt daarmee een basis met meer opbergruimte en je brengt meer samenhang in de wanden aan. Die nieuwe wandkast is dan misschien maatwerk, ik zou die op dezelfde manier laten uitspringen als de hudige aan de linkerzijde. Andere kasten en werkblad hoeft geen maatwerk te zijn.
Misschien ben je bij een interieurbouwer beter af qua uitvoering en meedenken dan bij reguliere keukenzaken?
Dank voor het meedenken. Bedoel je dan een kasten wand in dezelfde hoogte als die waar nu de magnetron/oven in zit? Dan rechts waar het koffie zet apparaat nu staat?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Workaholic schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:16:
[...]

Dank voor het meedenken. Bedoel je dan een kasten wand in dezelfde hoogte als die waar nu de magnetron/oven in zit? Dan rechts waar het koffie zet apparaat nu staat?
Ja! Die kasten in de koof plaatsen, net als de kasten met magnetron/oven. En dan daarnaast een kookwand (of spoelbak, maar dan moet je leidingen willen verplaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Toke_gt schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:43:
[...]

Ja! Die kasten in de koof plaatsen, net als de kasten met magnetron/oven. En dan daarnaast een kookwand (of spoelbak, maar dan moet je leidingen willen verplaatsen).
Zo dus?
Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2024/03/24/image.th.png

Wat doe je dan met koffie, toch op het aanrecht tegen de kast aan zetten? Standaard afzuigkap? Of koof maken in het midden met planken links en rechts voor de sier? witte plankjes nu weg en vervangen voor marmer look blad wat ook op de achterkant van de muur zit?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosjosjo
  • Laatst online: 07-06-2024
Hi,
Ik zie veel mensen positief over keukenloods. Met name de apparatuur lijkt goed geprijsd.
Is het daar ook normaal om zo extreem te onderhandelen als bij bijvoorbeeld keukenconcurrent/keuken kampioen?
We hebben nu een aantal winkels bezocht die met een vaste prijs werken, waar onze keuken op zo’n €15-18K uitkwam.
Nu we een goede indicatie hebben willen we een aantal mandemakers winkels bezoeken om te kijken waar we met stevig onderhandelen de beste prijs kunnen krijgen (ben niet vies van onderhandelen).

Gesprek bij keukenconcurrent staat gepland. Welke winkels nog meer aan te raden? Kastjes en apparatuur merken maken ons niet zoveel uit, we willen goede prijs-kwaliteit. Composiet blad, bora en quooker zijn onze enige echte eisen.

Zijn zoveel Mandemakers winkels, en kunnen ze niet allemaal af helaas :)
Voornamelijk op zoek naar de beste prijs-kwaliteit dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
sjosjosjo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:48:
Hi,
Ik zie veel mensen positief over keukenloods. Met name de apparatuur lijkt goed geprijsd.
Is het daar ook normaal om zo extreem te onderhandelen als bij bijvoorbeeld keukenconcurrent/keuken kampioen?
We hebben nu een aantal winkels bezocht die met een vaste prijs werken, waar onze keuken op zo’n €15-18K uitkwam.
Nu we een goede indicatie hebben willen we een aantal mandemakers winkels bezoeken om te kijken waar we met stevig onderhandelen de beste prijs kunnen krijgen (ben niet vies van onderhandelen).

Gesprek bij keukenconcurrent staat gepland. Welke winkels nog meer aan te raden? Kastjes en apparatuur merken maken ons niet zoveel uit, we willen goede prijs-kwaliteit. Composiet blad, bora en quooker zijn onze enige echte eisen.

Vanwaar het vermoeden dat het bij een DMG toko goedkoper gaat zijn? Om wat voor een ontwerp gaat het?

Je moet wel soortgelijke offertes laten opstellen - dus dezelfde apparatuur, werkblad en opstelling. zijpanelen, lak frontjes ipv melamine, afwerking van het werkblad etc kan zo enkele honderden, zo niet duizenden euro’s verschil maken.,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Workaholic schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:20:
[...]
Zo dus?
[Afbeelding]

Wat doe je dan met koffie, toch op het aanrecht tegen de kast aan zetten? Standaard afzuigkap? Of koof maken in het midden met planken links en rechts voor de sier? witte plankjes nu weg en vervangen voor marmer look blad wat ook op de achterkant van de muur zit?
Ik kan het op je foto niet goed zien (er gaat een bannertje overheen dat ik niet wegkrijg), maar ik bedoelde ongeveer dit, waarbij je koffie in een inbouw in de kast kunt doen, of achter een deurtje/klep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crPOYwcYK5Nvu3SevzgOA7x5f0I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oH4jRgZ9b2oce2isVh3chnIF.jpg?f=user_large
Ik zou zelf geen planken of open constructies maken als je het een strakke uitstraling wilt geven. Kruiden dus niet op een plankje, maar een la-in-la onder je werkblad. Je hebt links van de doorgangsdeur ook al planken met decoratie, dan kun je de rechterkant beter wat neutraal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03:09
Beste tweakers,

Kookplaat Bora Pure
Oven Pelgrim COM316GLS

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik vind het echt een vreemde combi. Je hebt een Bora en een Y-line Pronorm keuken (beide hoog/hoger in prijs en wat luxe) maar daarbij de rest van Pelgrim en fronten van melamine en een toplaminaat blad. Dit strookt mijn insziens totaal niet met elkaar.

Ik zou tbh snel wegrennen bij Kitchen4All en niet een keuken met een vloer combineren in een offerte. En ergens een offerte laten opstellen waar de keuken meer in balans is ipv 2 dure keuzes en de rest budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

sjosjosjo schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:48:
Hi,

Zo extreem volgens mij niet. Mijn aanpak was eerst een offerte voor apparatuur te vragen online. Daarna wat bedrijven te bezoeken voor een hele keuken. Zodra je weet wat je wilt laat je hetzelfde uitwerken bij KL. KL kwam meteen met een goede prijs, de apparatuur prijzen hebben ze direct overgenomen van mijn online offerte. Daarna heb ik nog 8% korting kunnen uit onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Beste tweakers,

Kookplaat Bora Pure
Oven Pelgrim COM316GLS

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Klinkt duur. Die PVC vloer zou uitkomen op 65 per m2 incl egaliseren bij visgraat. Anders zo’n 60. Dan betaal je 19K voor een kleine pronorm keuken met goedkope apparatuur, blad en melamine fronten.

Ik zou voor dat bedrag op zijn minst een composiet blad en Siemens apparatuur verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@iRinze Hoe is de offerte opgebouwd? Heb je losse prijzen voor de onderdelen of is het een totaalprijs? Ik zou, voor zover dat niet al het geval is, in de offerte in ieder geval keuken en vloer laten opsplitsen (liefst ook blad / apparatuur), dan heb je in ieder geval zicht op wat deze onderdelen kosten en kan je elders nog een offerte opvragen voor in ieder geval de vloer. Willen ze dat opsplitsen van de offerte niet doen, dan zou ik afhaken bij deze zaak.

Wat betreft het "uit balans" van de combinatie Pronorm, melamine fronten, HPL blad en Pelgrim apparatuur ben ik wat minder uitgesproken dan hierboven. Dat is m.i. een individuele keuze.

Pronorm levert niet voor niets ook melamine fronten in hun assortiment, dus als je dat mooi vindt dan is er niets op tegen. Het is een degelijk materiaal en zeer geschikt voor keukens.

Hetzelfde geldt voor een HPL blad, waarbij je rekening moet houden met mindere krasbestendigheid en hittebestendigheid dan steensoorten, maar als je daarmee kan werken is het een goede keuze voor een keuken. Wil je iets krasvasters dan ga je al snel voor composiet, natuursteen of keramiek, elk weer met hun eigen nadelen.

Ik heb geen zicht op de kwaliteit van Pelgrim apparatuur, maar prijstechnisch bevindt het zich meer naar de onderkant van de markt dan de mainstream AEG/Bosch/Siemens.

Kost de vloer in het huis inderdaad zo'n 8k voor 130m2, dan zou ik 20k voor deze opstelling wel aan de hoge kant vinden, hoewel ik het wat moeilijk vind in te schatten omdat ik geen zicht heb op de Pelgrim prijzen van de genoemde apparaattypes, wat kosten die bij elkaar?

Maar ik ben ervan overtuigd dat als je los gaat shoppen je voor 20k Pronorm (equivalente) kasten, een 20mm massief composiet blad incl spoelbak, AEG/Bosch/Siemens apparatuur (evt de kookplaat van Bora) plus een Quooker zou kunnen krijgen incl installatie. Over de kraan gesproken, die mis ik in de opsomming. Welke kraan is opgenomen in de offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Blurk62 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 12:14:
[...]

Yes, @Stielenburg wij zijn ook bij Bouwhof geweest. Die vond ik uiteindelijk wat aan de dure kant voor redelijk standaard werk. Geen kasten tot plafond, de standaard merken en maatvoeringen.

Verder prima geholpen, geen DMG praktijken en als we Berg&Smidt niet waren tegengekomen, denk ik dat de kans groot zou zijn dat we uiteindelijk bij bouwhof geslaagd zouden zijn.

Berg&Smidt zit in Bergschenhoek en is een interieurbouwer zonder showroom. Ze hebben wat samples liggen, ook wat werkbladen. Maar onder aan de streep kunnen ze echt alles bestellen wat je elders tegenkomt.

In ons geval zagen we een blad bij Dekker, waar Berg&Smidt eigenlijk liever niet mee samenwerkt (te groot, daardoor minder flexibel), maar als het blad precies is wat je wil, bestellen ze het daar.
Berg&Smidt, meet, bestelt, levert en monteert in dit geval ook gewoon de apparatuur en het werkblad. En daarmee ook verantwoordelijk voor meetfouten etc. Ze leveren gewoon de hele keuken van A tot Z.

Ik heb het al heel vaak gezegd, maar ik begrijp dat niet iedereen hier terugleest.
Wij waren al een jaar bezig met een zoektocht naar een keuken. Van kunststof tot hout, van AEG tot Siemens. En alle varianten werkbladen gehad.

Uiteindelijk ging het vaak op de prijs mank bij ons. Ik vond het best duur voor wat we kregen.
We hebben verder weinig advies gevraagd aan Berg&Smidt, we hebben letterlijk een aantal offertes neergelegd.
- Offerte en tekening van een keukenboer
- Werkblad van Dekker
- Goedkoopste internet offerte van alle inbouwapparatuur

Uiteindelijk ging het bij ons tussen zwart eikenfineer (onze voorkeur), of een mooie kunststof houtlook als dat eikenfineer te duur zou worden. Dat was de enige vraag waar we mee naar Berg&Smidt kwamen.

Op kunststof gebied hebben ze echt boeken vol met verschillende hout nerven en kleuren. Keuzestress alom.
Maar ook eikenfineer is traploos in diepte van de houtnerf (grof of juist fijner) te bestellen.
Kleuren doen ze zelf, wij gingen voor 1 laag zwart. Het is allemaal handwerk, maar eerst een laag zwart, dan een laag zwart met diepe bruintint erdoor, zou een heel sjiek uiterlijk hebben gegeven.

Voor ons was dit echter goed genoeg en wij zijn enorm blij met de keuken. Maar ook vooral de service tijdens montage en achteraf.

Kasten doen ze standaard tot plafond en dat geeft zo'n ruimtelijk effect. Vroeger stond die kast er niet, maar de keuken lijkt met kast groter dan zonder.
Ze hebben tijdens installatie de hele afvoer en leidingen opnieuw opgebouwd in de gootsteenkast, gewoon omdat dat mooier is dan een gat in de achterkant zagen. Geen meerprijzen, ze doen veel voor het eindresultaat. En dát is echt het grote verschil met veel keukenboeren die overal een meerprijs op plakken.
Vlakinbouw van de kookplaat? 700 extra!

Bij iedere keukenboer gingen we om die reden voor opbouw van de kookplaat. We vonden het de meerprijs niet waard, ondanks dat we vlakinbouw strakker vonden.

Tot onze grote verrassing hadden we opeens een vlakinbouw kookplaat :)
Reactie monteur en tevens mede-eigenaar Berg&Smidt: Ja het kan niet bij ieder werkblad, maar als het kan, doen we dat standaard, want het ziet er mooier uit. Dat vond ik ook wel prettig, de mede-eigenaar monteert mee. Kwaliteit staat duidelijk boven (bijna) alles.

Achteraf hadden wij vrij veel borden in de bovenste lade. Standaard is de onderste lade 70kg en boven 40kg, dacht ik. Toen we vroegen of dat omgedraaid kon worden en wat het zou kosten, heeft hij nog een 70kg systeem besteld en de bovenste lade hiermee vervangen. Toen ik vroeg wat het kostte: niets, service.

Ik kan mij voorstellen dat mensen zonder enig idee wat ze willen, misschien wat moeite zouden hebben met het verkoopproces. De andere eigenaar doet de verkoop en luistert goed naar je wensen en wat mij opviel, onthoudt alles, maakt daar iets moois van en koppelt dat terug.

Bij ons zat er 1,5 maand tussen akkoord en monteren. Dat vond ik ook een groot voordeel, want we zaten met een verbouwing.

Daarnaast uiteraard alle standaard voordelen bij iedere interieurbouwer, namelijk alles op maat, waardoor je in de lades en kasten gewoon meer ruimte hebt en optimaal gebruik maakt van de ruimtes. Vooral met hoekkasten en lades is dit merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Oh nu zie ik je originele bericht.

Marquardt, de eerste keukenzaak waar we naar binnenliepen.

Toen waren we nog niet op de hoogte van de wereld van keukenverkopers.

We kwamen binnen bij Marquardt in het Alexandrium en zij geven direct aan heel anders te handelen dan al die keukenboeren van de DMG (toen wisten we nog niet dat zij zelf juist onderdeel zijn van de DMG). Keuken samengesteld op onze wensen en dat ging om een Pronorm wit kunststof front. Lang verhaal kort: meneer komt met een prijs van 37.000 en kon uiteindelijk zakken naar 27.000 euro. Nou, dat lag ver boven ons budget.
"Het kan wel goedkoper, maar dan moet je een ander frontje kiezen". Met ander frontje, wat we eigenlijk niet wilden, kwamen we op 23.000 uit. Maar het voelde niet lekker, dat gedram.

Dus door gegaan naar Bemmel en Kroon, waar ze exact hetzelfde Pronorm frontje hadden als Marquardt voor 27.000 euro. En daar werd mijn vermoeden keihard genaaid te worden bij Marquardt bevestigt! Het frontje was gewoon prijsgroep 1 en het goedkoopst leverbare kunststof frontje.

Wat bij Marquardt 27.000 kostte, kon bij Bemmel en Kroon voor 19.000.

Voordat we zwart eikenfineer wilden, zaten we nog op wit, naast de zoektocht, zijn onze wensen ook aangepast. Dus achteraf heel blij dat we zo lang gezocht hebben.

Maar Marquardt kuchen, grote boog omheen lopen. Bende oplichters!
Ik speel nog wel eens met de gedachte die verkoper te confronteren, iedere keer als we in Alexandrium lopen, moet ik mij inhouden :+
Ik voel mij nog steeds genaaid door die gast. 4 uur tijd geïnvesteerd en van te voren zo duidelijk zijn dat ik nog niet wil kopen, transparant over budget (toen nog 16.000 euro) en dan gewoon met droge ogen komen met een prijs van 37.000 euro. Om vervolgens met allerlei consessies naar de 23.000 te zakken, voor een product die wezenlijk niet verschilt van die duurdere variant. Maar puur om je het gevoel te geven dat je een goede deal hebt. Dat je met een product zit wat minder bij je past, interesseert ze geen reet. Nog steeds pissig op die gasten daar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosjosjo
  • Laatst online: 07-06-2024
SquareOne schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:52:
[...]

Vanwaar het vermoeden dat het bij een DMG toko goedkoper gaat zijn? Om wat voor een ontwerp gaat het?

Je moet wel soortgelijke offertes laten opstellen - dus dezelfde apparatuur, werkblad en opstelling. zijpanelen, lak frontjes ipv melamine, afwerking van het werkblad etc kan zo enkele honderden, zo niet duizenden euro’s verschil maken.,
Ben een stevige onderhandelaar (werk ook commercieel), dus denk dat ik wel het onderste uit de kan kan halen. Betekent natuurlijk niet dat dit per definitie goedkoper gaat zijn, maar het is altijd het proberen waard lijkt mij nu we weten wat hij elders moet kosten. Hebben inderdaad overal dezelfde apparatuur etc. laten opnemen in de offerte.

Vraag me dus voornamelijk af of het echt zin heeft om naar meerdere DMG winkels te gaan, of dat als we alleen naar Keukenconcurrent en Keukenloods gaan, we wel voldoende weten... Tijdsintensief klusje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
sjosjosjo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Ben een stevige onderhandelaar (werk ook commercieel), dus denk dat ik wel het onderste uit de kan kan halen. Betekent natuurlijk niet dat dit per definitie goedkoper gaat zijn, maar het is altijd het proberen waard lijkt mij nu we weten wat hij elders moet kosten. Hebben inderdaad overal dezelfde apparatuur etc. laten opnemen in de offerte.

Vraag me dus voornamelijk af of het echt zin heeft om naar meerdere DMG winkels te gaan, of dat als we alleen naar Keukenconcurrent en Keukenloods gaan, we wel voldoende weten... Tijdsintensief klusje!
Ik zou dan eerst even in de winkels kijken of er een front beschikbaar is dat aan sluit bij je wensen.
Verder zou ik dan eerder Keukenloods doen. Keukenconcurrent is volgens mij redelijk low-end gericht.

Keukenloods kan ook Hacker Systemat en Pronorm leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08:15
drachir schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 20:56:
Ik had een vraagje, ik weet niet of het in dit topic past of beter in het klustopic past, maar ik probeer het eerst even hier.
Wij hebben recent een huis gekocht met daarin een ikea keuken. Daarin was een soort bar gemaakt door 2 ikea werkbladen tegen elkaar aan te zetten, 1 werkblad had dus geen kasten eronder en was vastgemaakt aan de muur en een poot onder 1 hoek. Een soort bar dus, maar op gelijke hoogte als het aanrecht. We hadden ivm opnieuw stuccen dit losgemaakt, en eigenlijk vinden we het veel mooier zonder omdat het meer ruimte geeft. Wel zitten we nu met een probleem omdat de kraan op het aanrecht nu niks erachter heeft en dit natuurlijk al snel wateroverlast geeft (zie foto hieronder; dit is zonder het tweede werkblad eraan).
[Afbeelding]
Een eerste gedachte was om er een soort paneel, evt met een plank erop te zetten. Geen bar/zitgedeelte dus maar wel een mooie afscheiding.
1) Concrete vraag, heeft iemand een idee hoe dit heet, ik kan het echt nergens vinden, op 1 foto van de ikeawebsite na (zie afb. hieronder). Heeft dit een naam? Bij wandpaneel o.i.d. kom ik alleen bij achterwanden van keukens uit.
[Afbeelding]

We waren al naar ikea geweest maar die heeft alleen achterpanelen die de hoogte van het aanrecht/kasten zijn. Helaas pas gedacht aan die afbeelding toen we thuis waren, maar ik zag het daar ook nergens staan.

2) Iemand nog leuke ideeën hoe dit aan te pakken? Ik zat zelf te denken aan misschien een stuk hout op maat te zagen en er tegen te bevestigen. Bevestiging is nog wel een puntje, het moet wel goed stevig zijn natuurlijk, omdat er misschien op geleund wordt en spullen op worden gezet. We willen er niet aan eten/zitten ofzo, maar evt. wat spullen erop, een plant, glas, etc. Ook moet het wel tegen wat water kunnen omdat de kraan er staat, en afkitten zodat er geen water tussen loopt.
Lastig. Normaal gesproken zou je dit afwerken met een paneel, maar dan moet je het blad er overheen laten steken en dat kan nu niet meer.

Ik denk dat het beste advies inderdaad is om er een muurtje van gasbeton tegenaan te zetten en dat van boven af te werken met het bestaande blad, als je dat op maat kunt zagen tenminste (is dat massief, of is dat een laminaat blad, want dan kun je dat niet eenvoudig op maat maken).

Alternatief is om een groot paneel op maat te maken, wat dan een cm of 20 boven je werkblad uit komt. Dat zou dan bijvoorbeeld 4cm dik kunnen zijn en dat zet je vast van binnenuit aan de bestaande kastjes met wat hoekijzers. Dit soort panelen van 38mm dik kun je bijvoorbeeld krijgen op https://www.meubelpanelen...ineerd-w10140-mp-span140/

De maximum maat is 2800x1200 mm, dus dat zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
Workaholic schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:10:
...

Waar we primair mee worstelen is de hoogte (2.94 hoog) en het kook gedeelte van 3.49meter breed. ...

Wil je ook het eiland vervangen?

Zoja, dan zou ik gaan koken aan het eiland, zonder afzuigkap. Dan heb je veel meer connectie met de rest van de ruimte tijden het koken.

En dan de achterste kastenwand hoge kasten tot aan het plafond en een gedeelte openhouden voor spoelen. Bijvoorbeeld dit:

Afbeeldingslocatie: https://1212152691.rsc.cdn77.org/keuken_ekelhof/uploads/media/1024x576/01/2191-SieMatic%20SLX%20in%20steengrijze%20Similaque_Ekelhoff%20Kuechen%20400139_Franz%20Frieling_8.jpg?v=1-0

Of dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/42/ef/1c/42ef1cf28ee03d4cd2903967357383ad.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Compuhair schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:25:
[...]

Wil je ook het eiland vervangen?

Zoja, dan zou ik gaan koken aan het eiland, zonder afzuigkap. Dan heb je veel meer connectie met de rest van de ruimte tijden het koken.

En dan de achterste kastenwand hoge kasten tot aan het plafond en een gedeelte openhouden voor spoelen. Bijvoorbeeld dit:

[Afbeelding]

Of dit:

[Afbeelding]
Ja - we willen het eiland ook vervangen. Punt is alleen dat we het leidingwerk niet willen verplaatsen (zit in een dure vloer, met vloerverwarming etc).

Dus ik denk vergelijkbaar design (eiland) maar dan de vraag wat we doen met kook gedeelte met hoge plafonds. Ik ga nu het advies van @Toke_gt is laten uitwerken en kijken hoe dit uitpakt. We zitten alleen nog met die afzuigkap, neemt veel plaats in beslag, even kijken of we eventueel een koof doen en daarin dan een afzuiging, of een moderne afzuigkap etc. Nog mooier zou izjn in het blad, maar dat gaat niet met gas denk ik:?

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Workaholic schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:41:
[...]

Ja - we willen het eiland ook vervangen. Punt is alleen dat we het leidingwerk niet willen verplaatsen (zit in een dure vloer, met vloerverwarming etc).

Dus ik denk vergelijkbaar design (eiland) maar dan de vraag wat we doen met kook gedeelte met hoge plafonds. Ik ga nu het advies van @Toke_gt is laten uitwerken en kijken hoe dit uitpakt. We zitten alleen nog met die afzuigkap, neemt veel plaats in beslag, even kijken of we eventueel een koof doen en daarin dan een afzuiging, of een moderne afzuigkap etc. Nog mooier zou izjn in het blad, maar dat gaat niet met gas denk ik:?
Je kunt toch ook gewoon naar Elektrisch koken gaan? Dan neem je een Bora met downdraft. Je kunt dan zelfs nog achter kastjes langs naar buiten afzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
SquareOne schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:43:
[...]

Je kunt toch ook gewoon naar Elektrisch koken gaan? Dan neem je een Bora met downdraft. Je kunt dan zelfs nog achter kastjes langs naar buiten afzuigen.
Helaas niet eenvoudig, oud huis uit 1800. Geen kruipruimte etc. Meterkast aanpassingen etc.

Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
Workaholic schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:46:
[...]

Helaas niet eenvoudig, oud huis uit 1800. Geen kruipruimte etc. Meterkast aanpassingen etc.
Maar met het upgraden van de keuken ben je ook zo 15k verder.
Nog los van flexibiliteit in het ontwerp, zou ik echt wel onderzoeken wat er mogelijk qua elektra.

Zo meteen is gas over 5 jaar 10x duurder, of mag het niet meer vanuit overheidsbeleid, dan had een investering van 1000 euro in de meterkast zich heel snel terugbetaald.

Wellicht heb je het allemaal onderzocht, maar dat kan ik niet opmaken uit je berichten.

Om het geheel strakker te laten ogen kun je de afzuigkap ook in een kastje wegwerkenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biWu8AUITPgjjlvYYyoF6a9NTZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wFxq1MZUpBShTJoh72C8s8Mx.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door SquareOne op 25-03-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

sjosjosjo schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Als je de tijd erin wilt steken heeft het in jouw geval zin, immers je weet alleen of je het onderste uit de kan hebt kunnen halen als je bij meerdere winkels van verschillende komaf (wel/niet DMG) geweest bent en de laagste prijst hebt uitonderhandeld. Uiteraard voor overal dezelfde keuken opstelling met dezelfde prijsklasse fronten, hetzelfde blad, dezelfde apparatuur, accessoires en levering/installatievoorwaarden.

Doe je dat niet en ga je bij 1 zaak langs dan blijft het bij jezelf vertellen: "de prijs is ok, ik ben tevreden", maar je weet natuurlijk niet hoeveel waar je nou precies voor je geld gehad hebt tov andere aanbieders.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 25-03-2024 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Tweak_ers schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:06:
[...]

(Lang positief verhaal over Berg&Smidt interieurbouwer).
Ik kan je helemaal volgen, dat gezeur met de prijs, onduidelijkheid etc is ook niets voor mij, en B&S lijkt op basis van jouw verhaal en de geleverde service en mogelijkheden een goede keuze c.q. aanrader, maar het blijft natuurlijk wel een enkele ervaring voor een specifieke situatie met specifieke wensen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat situatie, wensen, eisen, en budget erg uiteen kunnen lopen, en iemand elders ook prima kan slagen en precies krijgt wat hij wil, voor een goede prijs, en vlot geleverd en evt geïnstalleerd. Het kan dus heel goed Berg&Smidt zijn, maar ook een andere goede interieurbouwer, of een betrouwbare keukenzaak (ook die zijn er genoeg zonder grote showrooms maar wel met veel samples zoals de interieurbouwer) met overzichtelijke prijsstelling, of in bepaalde gevallen zelfs een DMG zaak. Of natuurlijk meerdere zaken bij iemand die kasten, blad en/of apparatuur los bestelt, en al dan niet laat installeren. Het kan maatwerk zijn indien nodig, maar ook standaard maten kunnen in veel gevallen prima voldoen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 25-03-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:11

icecreamfarmer

en het is

Weer een stuk verder met indelen en lijk er nu (bijna) uit te zijn.
Eettafel gaat naar de plaats waar de keuken moest komen en de keuken gaat naar het midden van het huis.

Hier 2 ontwerpen 1 met een eiland van 3m en 1 met een eiland van 2,7m.
Voor mijn gevoel komt de optie van 3m te dicht op de zithoek. Al zullen die stoeltjes niet perse zo geplaatst gaan worden. Voordeel daarvan is wel dat ik 90cm tussen kookplaat en spoelbak heb. Doe ik 2,7 dan is dat maar 60cm en dat houdt niet over al heb ik ook nog een nis van 90/120cm achter me.

Rechts in de hoge kast onder de trap werk ik dan onzichtbaar mijn bureau weg in ca 1,1m.
Eiland is nu 0,9m maar dat zou gezien de doorgang nog 1,1m kunnen worden. Al vraag ik mij af hoeveel je daar aan hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KT_UicyK2JYDohAC6V759L2Aa8A=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/I0QOYlIuRFS2yjsQqdCXYWLl.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lHaFWdB9AsPpaYNlgDHvDZ6Ym2Q=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/uXUZvVS0GPDFu419BkBx44Ke.png?f=fotoalbum_medium

Keuzes die nog gemaakt moeten worden:
-Waar de spoelbak te laten? Voor mijn gevoel het liefst op het eiland zodat er minder geknoei is. Maar 2 spoelbakken is ook een optie met ene kleintje op het eiland en een grote aan de wand.
- 1 30cm kast in het eiland opofferen waar alle aansluitingen naar boven komen of alles onder plint laten?
- Breedte van het eiland 90 of toch naar 110 gaan?
- Roomdivider toepassen op het einde van het eiland? Kan bv een elektrische haard zijn. Dit zodat de ruimte makkelijker in 2en gebroken wordt en je de zooi in de keuken niet/minder ziet vanaf de bank.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 13:17
Agillian schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:28:
[...]

Betreft de volgende apparatuur, volgens mij iets hoger in het segment van Pelgrim:

-Pelgrim GVW280L (vaatwasser)
-Pelgrim COM316GLS (combi oven)
-Pelgrim PCS24178L/L (koelkast 178cm, energielabel F)
-AIRO IG800FIB
Wij hebben ook een offerte voor een nieuwe keuken gekregen, er word een Airo IG800FIB aangeboden. ik vind zeer weinig informatie of reviews van deze kookplaat. Vandaar mijn vraag;

bevalt jullie deze kookplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Ulkmeister schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:20:
Zijn er mensen bekend met het merk Airo Design? Komt hier uit de regio en is ons recent geadviseerd voor een kookplaat met downdraft afzuiging, maar ik kende het nog niet.
We blijven overigens twijfelen tussen recirculatie of afvoer naar buiten, wat hier mee samenhangt. Afvoer lijkt me optimaal qua geur, vocht en geluid, maar recirculatie houdt de warmte binnen. Zijn er mensen die recirculatie hebben en daar toch weer van af willen?
ik heb dezelfde vraag!

Iemand die deze kookplaat heeft aangeschaft en er wat over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:26
Ik zie hier vaak berichten om prijzen te vergelijken, apparatuur Veldkamp of Bemmel en Kroon en werkbladen bij 123 werkbladen of stonecenter.

Zijn er ook mensen die de keuken bij meerdere zaken afnemen? Doe je dit dan zelf installeren?

Wij zijn bij meerdere zaken langs geweest, keuken inc. apparatuur (Eiland 300x120, 4 hoge kasten 2 lage kasten van 60cm + bovenkasten met nis 120cm voor koffie zet apparaat, Bosch 7 series apparatuur + keramiek werkblad). Prijs komt op 30-35k uit.

Werkblad kan 3k goedkoper, apparatuur kan 2 k goedkoper maar dan raken we het enkele aanspreekpunt kwijt. Aantal keukenzaken laten de korting vervallen als je meerdere partijen gebruikt waardoor het uiteindelijk weining scheelt.

Iemand die hier ervaringen over kan delen, installatie en eventuele garantie(s)?

Ik ben toch geneigd om alles bij partij af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
kingmenno schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:31:
[...]

ik heb dezelfde vraag!

Iemand die deze kookplaat heeft aangeschaft en er wat over kan zeggen?
Airo Design is bijna niks over te vinden. Op LinkedIn hebben ze drie werknemers.

Ik vermoed dat het producten zijn die in China worden gemaakt, en dat daar het Airo Design label erop geplakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
icecreamfarmer schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:13:
Weer een stuk verder met indelen en lijk er nu (bijna) uit te zijn.
Eettafel gaat naar de plaats waar de keuken moest komen en de keuken gaat naar het midden van het huis.

Hier 2 ontwerpen 1 met een eiland van 3m en 1 met een eiland van 2,7m.
Voor mijn gevoel komt de optie van 3m te dicht op de zithoek. Al zullen die stoeltjes niet perse zo geplaatst gaan worden. Voordeel daarvan is wel dat ik 90cm tussen kookplaat en spoelbak heb. Doe ik 2,7 dan is dat maar 60cm en dat houdt niet over al heb ik ook nog een nis van 90/120cm achter me.

Rechts in de hoge kast onder de trap werk ik dan onzichtbaar mijn bureau weg in ca 1,1m.
Eiland is nu 0,9m maar dat zou gezien de doorgang nog 1,1m kunnen worden. Al vraag ik mij af hoeveel je daar aan hebt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keuzes die nog gemaakt moeten worden:
-Waar de spoelbak te laten? Voor mijn gevoel het liefst op het eiland zodat er minder geknoei is. Maar 2 spoelbakken is ook een optie met ene kleintje op het eiland en een grote aan de wand.
- 1 30cm kast in het eiland opofferen waar alle aansluitingen naar boven komen of alles onder plint laten?
- Breedte van het eiland 90 of toch naar 110 gaan?
- Roomdivider toepassen op het einde van het eiland? Kan bv een elektrische haard zijn. Dit zodat de ruimte makkelijker in 2en gebroken wordt en je de zooi in de keuken niet/minder ziet vanaf de bank.
Leuk om de keuken zo centraal onderdeel van de woning te maken, is weer eens wat anders :)
Aan de andere kant; je ziet het vrijwel nooit in een type woning als dit dus er kleven ook wel een aantal nadelen aan.

T.a.v. je vragen:
- 30cm kast opofferen is niet nodig. Leidingwerk kan wel achter het kastje en onder de plint.
Elektra is sowieso geen issue zolang het maar ergens onder het eiland omhoog komt.
Water wil je wel op de plek waar de spoelkast komt
- roomdivider zou ik niet doen; daar is de ruimte m.i. te klein voor. Als het een issue is dat je tegen een rommelige keuken aan kijkt van de bank, dan zou ik de keuken niet op die plek plaatsen.
- Blijft er nog iets over van de trapkast en waar zit de toegang? zou ook zonde zijn om dat te verliezen.
- De deur van de hal naar de eethoek zou ik een schuifdeur van maken.
- hoe breed is het stuk bij de eettafel?

[ Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 25-03-2024 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
icecreamfarmer schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:13:
Voor mijn gevoel komt de optie van 3m te dicht op de zithoek.
Het zitgedeelte is in deze variant 5 meter breed? Dat is op zich voldoende, maar niet heel ruim. De meubels die zijn ingetekend passen prima, maar zijn wel klein. Onze driezits bank is drie meter breed. De bank in de afbeeldingen ongeveer 2,50m, schat ik.
Ook een relaxfauteuil is een stuk groter dan de twee stoeltjes die in de tekening staan. Die lijken namelijk het formaat van een eetkamerstoel te hebben.

Als de mogelijkheid er is, zou ik de opstelling proberen na te bootsen, en kijken wat het beste voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tweak_ers schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:06:
[...]

Berg&Smidt zit in Bergschenhoek en is een interieurbouwer zonder showroom. Ze hebben wat samples liggen, ook wat werkbladen. Maar onder aan de streep kunnen ze echt alles bestellen wat je elders tegenkomt.
Volgens mij een hele goede club, maar zijn het wat oudere medewerkers allemaal? Ik kan online echt bijna niets vinden, en de social media lijken al meerdere jaren niet bijgewerkt te zijn.

Dat hoeft niets te zeggen, maar ik vind het toch gek dat een club die zulke kwaliteit aflevert, het dan laat liggen op marketing.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Compuhair schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:59:
[...]

Het zitgedeelte is in deze variant 5 meter breed? Dat is op zich voldoende, maar niet heel ruim. De meubels die zijn ingetekend passen prima, maar zijn wel klein. Onze driezits bank is drie meter breed. De bank in de afbeeldingen ongeveer 2,50m, schat ik.
Ook een relaxfauteuil is een stuk groter dan de twee stoeltjes die in de tekening staan. Die lijken namelijk het formaat van een eetkamerstoel te hebben.

Als de mogelijkheid er is, zou ik de opstelling proberen na te bootsen, en kijken wat het beste voelt.
Goed gegokt. Van muur tot keuken blok is het 5,5m. Origineel is dat trouwens bijna 7m.
De bank is idd 2,5m en is mijn huidige bank, stoeltjes zijn trouwens 0,75 bij 0,75 dat komt dicht in de buurt van de fauteuil die ik nu heb. Salontafel is gebaseerd op wat ik nu ongeveer aan 3 losse tafeltjes heb.
De eetkamerstoelen zijn 0,55 bij 0,55.

Ja dat nabootsen wordt lastig want mijn huidige huis is iets groter maar heeft een compleet andere indeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Jeroenneman schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:11:
[...]

Volgens mij een hele goede club, maar zijn het wat oudere medewerkers allemaal? Ik kan online echt bijna niets vinden, en de social media lijken al meerdere jaren niet bijgewerkt te zijn.

Dat hoeft niets te zeggen, maar ik vind het toch gek dat een club die zulke kwaliteit aflevert, het dan laat liggen op marketing.
Als je goed werk levert, gaat dat via mond op mond reclame. Als het lekker draait, heb je in deze markt helemaal geen marketing nodig.

Net als goede stukadoors, behalve de grote internet cowboys, heb ik er nog geen één gezien die een beetje marketing heeft. Wel zijn ze allemaal vol geboekt tot Sint Juttemus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 08:09
whipcheck schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:44:
Ik zie hier vaak berichten om prijzen te vergelijken, apparatuur Veldkamp of Bemmel en Kroon en werkbladen bij 123 werkbladen of stonecenter.

Zijn er ook mensen die de keuken bij meerdere zaken afnemen? Doe je dit dan zelf installeren?

Wij zijn bij meerdere zaken langs geweest, keuken inc. apparatuur (Eiland 300x120, 4 hoge kasten 2 lage kasten van 60cm + bovenkasten met nis 120cm voor koffie zet apparaat, Bosch 7 series apparatuur + keramiek werkblad). Prijs komt op 30-35k uit.

Werkblad kan 3k goedkoper, apparatuur kan 2 k goedkoper maar dan raken we het enkele aanspreekpunt kwijt. Aantal keukenzaken laten de korting vervallen als je meerdere partijen gebruikt waardoor het uiteindelijk weining scheelt.

Iemand die hier ervaringen over kan delen, installatie en eventuele garantie(s)?

Ik ben toch geneigd om alles bij partij af te nemen.
Ik heb dit in 2019 gedaan. 4 verschillende partijen, puur om geld te besparen. Dus werkblad, apparatuur en kasten van verschillende partijen en een installateur via werkspot. De Selzius kraan is kapot gegaan, werd netjes opgelost met een nieuwe. Vaatwasser had ook een keer een foutcode, is ook een monteur voor geweest, nooit gedoe mee gehad. Het is wel meer gedoe met uitzoeken, maar als je ziet hoeveel geld het scheelt is een beetje de vraag wat je wil. Ontzorgd worden en duizenden euro's meer betalen of meer moeite doen en duizenden euro's uitsparen. En op de kasten verdienen ze het meeste, elders apparatuur halen vinden ze vaak pima, want daar verdienen ze het niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door el flaco op 25-03-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuhair
icecreamfarmer schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:14:
[...]

Goed gegokt. Van muur tot keuken blok is het 5,5m.
Ok, ruim zat. Dan zou ik het keukenblok van 3m nemen. Als je daar zowel spoelen als koken op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

SquareOne schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:38:
[...]

Leuk om de keuken zo centraal onderdeel van de woning te maken, is weer eens wat anders :)
Aan de andere kant; je ziet het vrijwel nooit in een type woning als dit dus er kleven ook wel een aantal nadelen aan.

T.a.v. je vragen:
- 30cm kast opofferen is niet nodig. Leidingwerk kan wel achter het kastje en onder de plint.
Elektra is sowieso geen issue zolang het maar ergens onder het eiland omhoog komt.
Water wil je wel op de plek waar de spoelkast komt
- roomdivider zou ik niet doen; daar is de ruimte m.i. te klein voor. Als het een issue is dat je tegen een rommelige keuken aan kijkt van de bank, dan zou ik de keuken niet op die plek plaatsen.
- Blijft er nog iets over van de trapkast en waar zit de toegang? zou ook zonde zijn om dat te verliezen.
- De deur van de hal naar de eethoek zou ik een schuifdeur van maken.
- hoe breed is het stuk bij de eettafel?
De woning is groter dan je denkt (ca 12,5 bij 5,7m) alleen de hal en de trap staan er ongelukkig in.

- Ja zoiets dacht ik al.
- Ga denk geen vaste roomdivider doen maar het is wel fijn om de ruimte enigszins op te breken. De interieurarchitecte had trouwens een sterke voorkeur om de woonkamer met ene ander ontwerp ene heel stuk te verkleinen zodat het gezelliger zou ogen. De ruimte van 5,7 bij 7m zou veel te open en groot ogen.
- In principe niet maar in die hoek wil ik mijn bureau verbergen die dan bereikbaar is. Zou het nog kunnen bereiken met 1200mm diepe laden.
- Is wel een echte loopdeur en dan zijn schuifdeuren irritant. Maar misschien dat ik hem verplaats.
- Is 3340mm. Net niet breed genoeg om er een fatsoenlijk eiland met doorloopruimte in te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

el flaco schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:15:
[...]

Ik heb dit in 2019 gedaan. 4 verschillende partijen, puur om geld te besparen. Dus werkblad, apparatuur en kasten van verschillende partijen en een installateur via werkspot. De Selzius kraan is kapot gegaan, werd netjes opgelost met een nieuwe. Vaatwasser had ook een keer een foutcode, is ook een monteur voor geweest, nooit gedoe mee gehad. Het is wel meer gedoe met uitzoeken, maar als je ziet hoeveel geld het scheelt is een beetje de vraag wat je wil. Ontzorgd worden en duizenden euro's meer betalen of meer moeite doen en duizenden euro's uitsparen. En op de kasten verdienen ze het meeste, elders apparatuur halen vinden ze vaak pima, want daar verdienen ze het niet op.
d:)b

Waarbij aangetekend dat keukenzaken vaak op werkbladen dik marge maken, misschien juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Compuhair schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:36:
[...]

Airo Design is bijna niks over te vinden. Op LinkedIn hebben ze drie werknemers.

Ik vermoed dat het producten zijn die in China worden gemaakt, en dat daar het Airo Design label erop geplakt wordt.
Tsja, dat is ook mijn ervaring.... De keukenzaak raadt deze combi wel aan. Ze gebruiken hem zelf ook in de zaak. Ziet er prima uit moet ik zeggen.

maar het is frappant dat er zo weinig (ervaringen) te vinden is.

Hoop dat iemand zich hier nog meld. :)

Anders toch maar een andere oplossing incl plasma filter, want dat is toch wat we willen. (Ja echt, ipv koolstoffilters vervangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
Cap schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:10:
[...]

d:)b

Waarbij aangetekend dat kekenzaken vaak op werkbladen dik marge maken, misschien juist wel.
Klopt vooral als je dikker wil, dan wordt het verschil echt absurd tov de keukenbladenboeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Workaholic schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:41: Ik ga nu het advies van @Toke_gt is laten uitwerken en kijken hoe dit uitpakt. We zitten alleen nog met die afzuigkap, neemt veel plaats in beslag, even kijken of we eventueel een koof doen en daarin dan een afzuiging
Ah, ik had de afzuigkap zo ingetekend omdat ik begreep dat je daar de voorkeur aan gaf of die graag wilde houden. Als dat niet zo is, kun je de koof (als je die op dezelfde hoogte brengt als de bestaande kasten links in de keuken) doortrekken om het kookgedeelte heen en daarin plafondafzuiging verwerken. Afvoer daarvan kan via de koof, boven de kasten langs naar buiten.
Ik zag ook het ontwerp met hoge kasten en op zich ben ik daar ook groot fan van, maar dan is het wel sterk afwijkend van de kasten links. Je kunt natuurlijk wel de koof boven de kasten doortrekken tot aan het plafond en daarin kastjes plaatsen in dezelfde kleur en met deuren die aansluiten op de koof. Misschien beetje onduidelijk en ik kan het niet zo snel tekenen, maar de grote kasten onder steken dan iets uit (net als de kasten links) en de kastjes boven de koof zijn minder diep en lijnen exact uit met de koof.
Stuur maar even een DM als het niet zo duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

kingmenno schreef op maandag 25 maart 2024 @ 17:43:
[...]

Tsja, dat is ook mijn ervaring.... De keukenzaak raadt deze combi wel aan. Ze gebruiken hem zelf ook in de zaak. Ziet er prima uit moet ik zeggen.

maar het is frappant dat er zo weinig (ervaringen) te vinden is.

Hoop dat iemand zich hier nog meld. :)

Anders toch maar een andere oplossing incl plasma filter, want dat is toch wat we willen. (Ja echt, ipv koolstoffilters vervangen.)
Een korte Google actie leert dat Airodesign met name in de afzuigkappen zit, en dat ze hun kookplaten betrekken bij de Duitse OEM fabrikant Termacook. Dit bedrijf bouwt dus kookplaten en laat deze door andere partijen onder hun merknaam verkopen.

In deze wat oudere brochure zijn vast wat modellen vd Airodesign website te herkennen.
http://www.termacook.com/assets/katalog_english_2018.pdf

Zie ook de productlijn bij Benthaus (=Termacook).

[ Voor 5% gewijzigd door Cap op 25-03-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Cap schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:04:
[...]

Een korte Google actie leert dat Airodesign met name in de afzuigkappen zit, en dat ze hun kookplaten betrekken bij de Duitse OEM fabrikant Termacook. Dit bedrijf bouwt dus kookplaten en laat deze door andere partijen onder hun merknaam verkopen.

In deze wat oudere brochure zijn vast wat modellen vd Airodesign website te herkennen.
http://www.termacook.com/assets/katalog_english_2018.pdf

Zie ook de productlijn bij Benthaus (=Termacook).
dank! Ja dat had ik gezien.... ik had alleen gehoopt op iemand met werkelijke ervaring met een dergerlijke kookplaat.... een Tweaker met een eerlijke mening is simpelweg het beste. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stielenburg
Tweak_ers schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:25:
[...]

Oh nu zie ik je originele bericht.

Marquardt, de eerste keukenzaak waar we naar binnenliepen.

Toen waren we nog niet op de hoogte van de wereld van keukenverkopers.

We kwamen binnen bij Marquardt in het Alexandrium en zij geven direct aan heel anders te handelen dan al die keukenboeren van de DMG (toen wisten we nog niet dat zij zelf juist onderdeel zijn van de DMG). Keuken samengesteld op onze wensen en dat ging om een Pronorm wit kunststof front. Lang verhaal kort: meneer komt met een prijs van 37.000 en kon uiteindelijk zakken naar 27.000 euro. Nou, dat lag ver boven ons budget.
"Het kan wel goedkoper, maar dan moet je een ander frontje kiezen". Met ander frontje, wat we eigenlijk niet wilden, kwamen we op 23.000 uit. Maar het voelde niet lekker, dat gedram.

Dus door gegaan naar Bemmel en Kroon, waar ze exact hetzelfde Pronorm frontje hadden als Marquardt voor 27.000 euro. En daar werd mijn vermoeden keihard genaaid te worden bij Marquardt bevestigt! Het frontje was gewoon prijsgroep 1 en het goedkoopst leverbare kunststof frontje.

Wat bij Marquardt 27.000 kostte, kon bij Bemmel en Kroon voor 19.000.

Voordat we zwart eikenfineer wilden, zaten we nog op wit, naast de zoektocht, zijn onze wensen ook aangepast. Dus achteraf heel blij dat we zo lang gezocht hebben.

Maar Marquardt kuchen, grote boog omheen lopen. Bende oplichters!
Ik speel nog wel eens met de gedachte die verkoper te confronteren, iedere keer als we in Alexandrium lopen, moet ik mij inhouden :+
Ik voel mij nog steeds genaaid door die gast. 4 uur tijd geïnvesteerd en van te voren zo duidelijk zijn dat ik nog niet wil kopen, transparant over budget (toen nog 16.000 euro) en dan gewoon met droge ogen komen met een prijs van 37.000 euro. Om vervolgens met allerlei consessies naar de 23.000 te zakken, voor een product die wezenlijk niet verschilt van die duurdere variant. Maar puur om je het gevoel te geven dat je een goede deal hebt. Dat je met een product zit wat minder bij je past, interesseert ze geen reet. Nog steeds pissig op die gasten daar >:)
Oh wow, dat is nu precies waar ik bang voor ben. Ik ben geen goede onderhandelaar en kan ook geen pokerface houden bij iets dat ik mooi vind. We hebben nu een afspraak staan later deze week bij De Boer interieurbouw, ik ben heel benieuwd, het telefoongesprek was iig prettig. Daarnaast gaan we Anovi proberen, maar die hebben op dit moment een wachttijd van 6 weken voor een afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:26
el flaco schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:15:
[...]

Kan je ook delen waar je de kasten vandaag hebt gehaald, is keukenkastenfabriek bijvoorbeeld een aanrader?

Ik zit net op de kvik website te bekijken, de verkoper wilde alleen de btw korting geven als we een complete keuken af zouden nemen. Nu zie ik dat de korting altijd geldt bij een minimaal bestelbedrag van 6k exclusief apparatuur, waarom liegt de verkoper hierover? Weer een verkooptruc?

[ Voor 13% gewijzigd door whipcheck op 25-03-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borisvkr
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-10-2024
Wie kan er iets aan ervaringen vertellen over wat de toegevoegde waarde van home connect is op (in dit geval) een Siemens inductiekookplaat met geintegreerde bladafzuiging?

Gebruik je het echt bij het koken (en hoe moet ik me dat voorstellen) of is het meer interessant voor onderhoudsmeldingen, verbruik etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el flaco
whipcheck schreef op maandag 25 maart 2024 @ 19:06:
[...]

Kan je ook delen waar je de kasten vandaag hebt gehaald, is keukenkastenfabriek bijvoorbeeld een aanrader?

Ik zit net op de kvik website te bekijken, de verkoper wilde alleen de btw korting geven als we een complete keuken af zouden nemen. Nu zie ik dat de korting altijd geldt bij een minimaal bestelbedrag van 6k exclusief apparatuur, waarom liegt de verkoper hierover? Weer een verkooptruc?
Ik heb ze toen bij keukendepot gekocht want goedkoper. Maar kwaliteit daarvan is minder dan kkf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Keukenwarenhuis biedt ook losse kastjen van Nolte, Eco (= Nolte submerk) en Nobilia. Ze voeren ook Ballerina, dus wellicht kunnen ze daarvan ook losse kasten leveren.

[ Voor 76% gewijzigd door Cap op 25-03-2024 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japiesa
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06:24
kingmenno schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:15:
[...]

dank! Ja dat had ik gezien.... ik had alleen gehoopt op iemand met werkelijke ervaring met een dergerlijke kookplaat.... een Tweaker met een eerlijke mening is simpelweg het beste. :)
Ik heb deze kookplaat IG800FIB en moet zeggen dat ik goed tevreden ben. Heb deze kookplaat op aanraden van het keukenbedrijf laten installeren was eerst ook sceptisch omdat er online weinig te vinden is. Moet zeggen dat ik niet veel ervaring met verschillende kookplaten heb. De monteur vertelde mij wel dat er bij een andere klant wel problemen waren met de kookplaat maarja dat kan natuurlijk ook stom toeval zijn. Tot nu toe bevalt het prima
Pagina: 1 ... 452 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1