Cap schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:53:
[...]
Ik kan je helemaal volgen, dat gezeur met de prijs, onduidelijkheid etc is ook niets voor mij, en B&S lijkt op basis van jouw verhaal en de geleverde service en mogelijkheden een goede keuze c.q. aanrader, maar het blijft natuurlijk wel een enkele ervaring voor een specifieke situatie met specifieke wensen.
Wat ik bedoel te zeggen is dat situatie, wensen, eisen, en budget erg uiteen kunnen lopen, en iemand elders ook prima kan slagen en precies krijgt wat hij wil, voor een goede prijs, en vlot geleverd en evt geïnstalleerd. Het kan dus heel goed Berg&Smidt zijn, maar ook een andere goede interieurbouwer, of een betrouwbare keukenzaak (ook die zijn er genoeg zonder grote showrooms maar wel met veel samples zoals de interieurbouwer) met overzichtelijke prijsstelling, of in bepaalde gevallen zelfs een DMG zaak. Of natuurlijk meerdere zaken bij iemand die kasten, blad en/of apparatuur los bestelt, en al dan niet laat installeren. Het kan maatwerk zijn indien nodig, maar ook standaard maten kunnen in veel gevallen prima voldoen.
Zeker!
Ik denk dat we zelfs bij Bemmel en Kroon uiteindelijk prima geslaagd zouden zijn. Maar het uiteindelijke product zou dan wel van mindere kwaliteit zijn geweest.
Ondanks dat het een DMG zaak is, vond ik de sfeer prettig en geen pusherige verkopers.
Ik zal het nogmaals herhalen: Wij hadden een redelijk compleet verhaal richting Berg&Smidt. Zij krijgen (denk ik) normaliter redelijk veel vrijheid in de klussen die ze krijgen. Voor hen is een keuken een redelijk klein project. Ze nemen normaliter een volledige villa onder handen.
Wij hebben geen ervaring met het echte advies en vanaf 0 beginnen bij Berg&Smidt, dus daar kan ik echt niets zinnigs over zeggen. Wij hadden daarvoor letterlijk al 15 keukenzaken bezocht en bij een groot deel offertes laten opstellen.
Berg& Smidt was zeker niet de goedkoopste, maar de meeste keukenzaken kwamen uit op kunststof, omwille van het drukken van de prijs.
Ondanks dat we bij Berg&Smidt boven ons budget van 20.000 uitkwamen, vind ik nog steeds dat we de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben gekregen. Puur omdat het product veel luxer oogt dan alle alternatieven.
Stukje maatwerk klopt ook, het scheelt niet veel, de hoekkast heb je gewoon volledig tot de muur, zal een cm of 30-40 extra zijn. Maar dat is maar een hoekkast. Je zet er sullen die je echt heel weinig gebruikt, omdat je er niet makkelijk bij kunt.
Lades hebben we 5cm dieper dan standaard met 65CM werkblad. Om dat te redden, is het werkblad 66CM diep geworden.
Het zijn dus inderdaad kleinigheden en het is niet zo dat je anders heel veel ruimte weggooit. Op de Bora kookplaat na.
Er zit veel verschil per keukenmerk. De ene heeft echt hele ondiepe lades bij een kookplaat met inbouwafzuiging, omdat de kookplaten onderling nog wel eens verschillen. Bij het andere merk valt het reuze mee. B&S heeft op basis van de spes van Bora, de lades gemaakt. Daarvan heb ik wel het idee dat het veel ruimte scheelt.
Kast tot het plafond was binnen ons huidige budget nooit gelukt bij keukenzaken. Partijen als Bemmel en Kroon doen dit gewoon niet. Je moet naar luxere zaken toe om dit wel te krijgen. Het effect wat dit geeft, zou ik nooit een concessie op willen doen. Maar dat is heel persoonlijk!
whipcheck schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:44:
Ik zie hier vaak berichten om prijzen te vergelijken, apparatuur Veldkamp of Bemmel en Kroon en werkbladen bij 123 werkbladen of stonecenter.
Zijn er ook mensen die de keuken bij meerdere zaken afnemen? Doe je dit dan zelf installeren?
Wij zijn bij meerdere zaken langs geweest, keuken inc. apparatuur (Eiland 300x120, 4 hoge kasten 2 lage kasten van 60cm + bovenkasten met nis 120cm voor koffie zet apparaat, Bosch 7 series apparatuur + keramiek werkblad). Prijs komt op 30-35k uit.
Werkblad kan 3k goedkoper, apparatuur kan 2 k goedkoper maar dan raken we het enkele aanspreekpunt kwijt. Aantal keukenzaken laten de korting vervallen als je meerdere partijen gebruikt waardoor het uiteindelijk weining scheelt.
Iemand die hier ervaringen over kan delen, installatie en eventuele garantie(s)?
Ik ben toch geneigd om alles bij partij af te nemen.
Je kunt offertes van die losse partijen toch meenemen? Zo hebben wij het vaak gedaan. Direct aangeven dat dit de prijzen zijn die op internet gaan. Bij ons zijn die prijzen overgenomen en verwerkt in het totaal plaatje.
Sterker nog, de prijs stond vast op basis van composiet en binnen composiet konden we nog alle kanten op. Uiteindelijk hebben ze het bij een andere leverancier moeten bestellen dan zijn standaard leverancier.
Jeroenneman schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:11:
Volgens mij een hele goede club, maar zijn het wat oudere medewerkers allemaal? Ik kan online echt bijna niets vinden, en de social media lijken al meerdere jaren niet bijgewerkt te zijn.
Dat hoeft niets te zeggen, maar ik vind het toch gek dat een club die zulke kwaliteit aflevert, het dan laat liggen op marketing.
Dat niet eens, maar inderdaad, dat stuk snap ik ook echt niet.
Toen ze bij ons waren nog naar gevraagd, hij gaf aan er echt geen tijd voor te hebben.
Ons montage team was 3 man sterk, mede-eigenaar en twee jongere knullen.
één van de jongens is de hele eerste dag bezig geweest met de hoge kast. Moest op locatie natuurlijk helemaal op maat gezaagd worden, omdat ze rekening houden met eventueel schreve muren.
De andere twee hebben het L stuk gedaan. Daarna nog een dag bezig geweest met keukenblad en inbouwen kookplaat, afwerken, kitten en stellen.
Hij gaf aan dat ze 9 man in dienst hebben en zelfs onlangs een stoffeerder hebben aangenomen, omdat ze dat redelijk vaak nodig hebben.
Voor nu alles op mond tot mond reclame. Maar ik denk ook dat ze normaal gewoon grotere projecten doen, dat is uiteindelijk werkzekerder dan alleen keukens. Daarom kon de keuken ook wel "tussendoor", in zijn bewoording. 1,5 maand levertijd voor een keuken is echt weinig.
Stielenburg schreef op maandag 25 maart 2024 @ 18:30:
Oh wow, dat is nu precies waar ik bang voor ben. Ik ben geen goede onderhandelaar en kan ook geen pokerface houden bij iets dat ik mooi vind. We hebben nu een afspraak staan later deze week bij De Boer interieurbouw, ik ben heel benieuwd, het telefoongesprek was iig prettig. Daarnaast gaan we Anovi proberen, maar die hebben op dit moment een wachttijd van 6 weken voor een afspraak.
Leuk! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen!