Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Tja lastig te zeggen. Ja, het is zeker duurder geworden, al helemaal na de grote inflatieronde het afgelopen jaar.

Ik gooi er maar een stelling in: een keuken kost tussen de 500 euro en 100.000 euro. Extremen in de laagte en hoogte even buiten beschouwing gelaten, want voor respectievelijk 0 euro en een miljoen kan het ook. :P (Ik vind 100.000 euro al extreem maar je snapt mijn punt, er zijn genoeg mensen bij wie de woonkeuken dik over de 50k gaat.)

Apparatuur kan extreem verschillen in prijs. De ene vaatwasser is de andere niet. Zelfde voor de kookplaat en oven. Dus als je apparaten nieuw uitkiest voor pakweg 400 tot 800 euro per stuk dan kan dat nog steeds (goedkoper zelfs voor incourante uitlopertjes en over tweedehands hebben we het dan nog niet eens, dat is pas besparen ;)). Maar mensen kiezen vaak voor een luxere uitvoering met meer functionaliteit, waarbij 1000 tot 2000 euro per stuk niet vreemd is, of in sommige gevallen zelfs meer. En dan nemen steeds meer mensen 2 ovens (stoomoven + combioven) en zelfs 2 vaatwassers, en een aparte koelkast en vriezer, en een wijnkoeler. Dan gaat het hard met een stuk of 8 dure apparaten plus een Quooker. Dus dan kan de rekening zomaar naar 15k oplopen voor de apparatuur.

Dan de kastjes. Neem je allemaal deurtjes met een paar legplanken en een simpele besteklade dan is het goedkoop. Zet je er een hele zwik Blum Legrabox laden in dan is het een ander verhaal, helemaal als die greeploos push-to open zijn. Ook hoge kasten hebben een ander prijskaartje dan onderkastjes gecombineerd met een bovenkastje, helemaal als er van boven tot onder een comfortabel ladesysteem in zit ipv plankjes. Dus zo worden de kastjes factoren duurder op eenzelfde aantal vierkante meters keuken. Ook greeploos is duurder dan standaard greepjes. En wat dacht je van de fronten? Een standaard melaminefrontje is prijsgunstig, maar wil je bijvoorbeeld echt houtfineer of een ultramatte Fenix afwerking dan is het per frontje factoren duurder. Een uitgebreide setup met eiland, hoge kasten, veel luxe laden, etc kan zo door de 20k gaan, voor alleen de kastjes.

Dan heb je werkbladen. Er zijn kunststof werkbladen van pakweg 200 euro de meter incl afwerking, maar veel mensen kiezen keramiek of natuursteen werkbladen met een gemarmerde look van pakweg 1500 euro per strekkende meter afgewerkt, met ingefreesde spoelbak én verzonken kookplaat. Ook speelt een rol dat mensen vaak én een werkblad aan de muur nemen, én een flink eiland. Veel oppervlak. En zo zijn mensen zo 3k tot 5k kwijt voor een blad, soms nog veel meer.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over de kosten van het slopen van de oude keuken, het aanleggen van het nodige leiding- en afvoerwerk en het stucen van de wanden, een vloer, andere afwerking zoals wandpanelen en koof, accessoires en verlichting, en het monteren van de nieuwe keuken. Dat kan ook heel flink in de papieren gaan lopen en komt (deels of volledig) nog bovenop de kale keukenprijs.

Dus zonder namen en rugnummers is er geen zinnig woord over te zeggen of iets goedkoop of duurkoop is. :)

Wat betreft keukenleveranciers die bestaande apparatuur kunnen overzetten. Denk aan interieurbouwers (zoek op keyword in dit topic) of aan losse keukenkastenverkopers (bijvoorbeeld keukenkastenfabriek, thuiskeukens, meubelinterieur) waarbij je dan zelf elders apparatuur en werkblad koopt, en iemand inhuurt om de installatie te verzorgen (of het zelf doet). ;)

Kortom, je kan het zo simpel/moeilijk, compact/uitgebreid, basic/luxe, goedkoop/duur maken als je zelf wilt.

[ Voor 21% gewijzigd door Cap op 05-03-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
blb4 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:51:
In deze hele discussie over afzuiging in de keuken: Wordt er goed rekening mee gehouden waar de lucht vandaan moet komen als je geen recirculatie gebruikt?

m.i. zijn er de volgende opties (bij afzuiging naar buiten):
ventilatiesysteem C (tochtroosters boven de ramen)
In dit geval krijg je extra luchtstroming door de tochtroosters met mogelijk wat geluid en extra (koude) tocht en extra warmteverlies.

ventilatiesysteem D (met WTW)
In deze situatie zal het huis op onderdruk komen en zal de afzuiging minder goed functioneren. Als je afzuiging wel goed functioneert is dat een teken dat je grote luchtlekken in je huis hebt.

Ventilatie C of D en een speciale klep in de keuken waar lucht van buiten wordt aangezogen als de afzuiging aan staat
Afzuiging functioneert goed, geen onderdruk in huis en de koude blijft beperkt tot ongeveer de keuken waar 't warmteverlies waarschijnlijk wel wat gecompenseerd wordt door de warmte die vrij komt bij 't koken.

Mijn indruk is dat er bijna nooit zo'n speciale klep gemonteerd wordt of heb ik 't mis?
Zo'n systeem met extra aanvoer overwogen maar: erg duur + nog een extra gat in de muur + rooster in het zicht binnen
Alternatief zou zijn overdruk creëren met WTW op bijv. max. Deze houd ik zelf altijd op laag, hoe doen anderen dat? Afzuiging zal ook wel lucht uit de kanalen trekken denk ik. Richting het voorjaar weer raampje open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:09
Vendetta_X schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:31:
[...]

Zo'n systeem met extra aanvoer overwogen maar: erg duur + nog een extra gat in de muur + rooster in het zicht binnen
Alternatief zou zijn overdruk creëren met WTW op bijv. max. Deze houd ik zelf altijd op laag, hoe doen anderen dat? Afzuiging zal ook wel lucht uit de kanalen trekken denk ik. Richting het voorjaar weer raampje open :)
Ik heb zelf WTW met afzuiging in de keuken en een recirculatiekap. Wij zetten de WTW in kookstand waarmee deze 100 m3 per uur afzuigt (die wordt dus ook weer door de WTW de woning ingeblazen) en we zetten de recirculatiekap (met koolstof & plasmafilter) aan. Dit werkt redelijk maar bij frituren oid is dit niet voldoende, dan zetten we na 't 'koken' de WTW op de 3 uur timerstand waarbij er in de (open) keuken / woonkamer totaal 250 m3 per uur wordt afgezogen. Dat werkt vrij goed. Buiten 't 'stook'seizoen idd een raampje open.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11
blb4 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:30:
Ik zie hier steeds bedragen langskomen voor nieuwe keukens waarvan ik denk: dit is toch echt niet normaal meer??
Wij hebben in 1997 een keuken aangeschaft voor (ongerekend in €) € 6240. Vrij compacte L vormige keuken met alle toen gewenste apparatuur (vaatwasser, combioven, koel/vries combi, 6 pits gasfornuis, afzuigkap) en inclusief plaatsing. Gecorrigeerd voor inflatie zou dat nu € 10700 zijn. Inmiddels is alle apparatuur wel vervangen (gasfornuis door inductie) en is er een quooker bijgekomen. Ik sla toch wel steeds stijl achterover als ik de bedragen hier zie langskomen.

Is er ervaring met keukenleveranciers waarbij alle huidige nog goed functionerende apparatuur kan worden overgezet? Inclusief netjes infrezen van een bestaande (6 pits) inductiekookplaat?
Alle waar naar zijn geld..

ook voor 10k kan je nog prima een keuken kopen, maar het ligt er puur aan wat je kiest: Kies je een keuken vol high-end apparatuur, en wellicht meerdere ovens. Dan zit je al boven de 10k alleen voor apparatuur.

Koop je een kunstof werkblad dan betaal je 1000 euro, maar neem je een groot werkblad van composiet, keramiek of natuursteen. Dan ben je zo 5k+ kwijt voor je bladen.

Kastenwerk: heb je simpele melamine frontjes met handvaten, dat kost de wereld niet. Maar neem je een dure fenix of lakfrontjes, dan gaat je kastenwerk ook de 10k makkelijk voorbij.

Zoals ik zei: Het gaat er maar net om hoe lux jij je keuken wilt maken. Het hoeft niet zo duur, maar als je echt mooi wilt dan gaat het wel duur zijn.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
@Cap, @ConQuestador, goed om te vernemen dat ‘t nog wel kan, een wat voordeligere keuken. Dat hoeft denk ik niet ten kosten te gaan aan de (functionele) levensduur, die van ons functioneert na 27 jaar nog prima maar wat bij ons al een tijd zichtbaar is is verkleuring, kunststoffen delen zijn lichter geworden, houten delen (fronten) juist donkerder en natuurlijk wel her en der diverse gebruikssporen. Zal toch wel binnen enkele jaren een nieuwe worden en dan zullen ook wel een paar apparaten zo tegen ‘t einde van hun levensduur zijn.

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 00:30

icecreamfarmer

en het is

Blihi schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 13:50:
[...]

Had de ontwerper een creativiteitsgebrek?

Deze ruimte leent zich toch prima voor een schiereiland? Begin linksboven met 30/60/60/30 kasten waarbij 60 de spoelkast en de vaatwasser zijn. Dan een schiereiland de ruimte in met aan de linkerkant de kookplaat en aan de rechterkant, richting de kamer dus, ladekasten en/of zelfs een bar.

Dan tegen de muur aan de onderzijde van de plattegrond twee hangende kasten met daarin koelkast en oven. Dus geen kasten van vloer tot muur, maar juist zwevend om zo een ruimtelijk gevoel te maken.

Zoiets dus:

[Afbeelding][Afbeelding]

Maar dan dus de twee halfhoge kasten zwevend, dus ongeveer 30 a 40 cm boven de vloer, met led verlichting er onder op de vloer gericht en er boven op het plafond gericht. Nadeel: 1 vaatwasser. Als je er echt 2 wilt, wordt het lastiger, maar zou nog kunnen. Je zou dan ook 2x45 kunnen kiezen.

Je hebt zo zelfs nog mogelijkheid om bovenkastjes boven het spoelgedeelte te hangen als je zou willen. Ik zou dan wel voor contrasterende kleuren kiezen.
Je bedoeld zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://images.bemmelenkroon.nl/media/Keuken-1400005-01.jpg

Nooit over nagedacht dat zoiets mogelijk was. Wordt wel taai met de koelkast.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-05 14:09
Zelfs vaatwassers kunnen in een zwevende kast, maar dan moet je wel echt goed nadenken over de leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

blb4 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 13:51:
In deze hele discussie over afzuiging in de keuken: Wordt er goed rekening mee gehouden waar de lucht vandaan moet komen als je geen recirculatie gebruikt?

m.i. zijn er de volgende opties (bij afzuiging naar buiten):
ventilatiesysteem C (tochtroosters boven de ramen)
In dit geval krijg je extra luchtstroming door de tochtroosters met mogelijk wat geluid en extra (koude) tocht en extra warmteverlies.

ventilatiesysteem D (met WTW)
In deze situatie zal het huis op onderdruk komen en zal de afzuiging minder goed functioneren. Als je afzuiging wel goed functioneert is dat een teken dat je grote luchtlekken in je huis hebt.

Ventilatie C of D en een speciale klep in de keuken waar lucht van buiten wordt aangezogen als de afzuiging aan staat
Afzuiging functioneert goed, geen onderdruk in huis en de koude blijft beperkt tot ongeveer de keuken waar 't warmteverlies waarschijnlijk wel wat gecompenseerd wordt door de warmte die vrij komt bij 't koken.

Mijn indruk is dat er bijna nooit zo'n speciale klep gemonteerd wordt of heb ik 't mis?
Je gaat fout bij D. Een beetje WTW kan makkelijk een paar uur in onbalans draaien en meer lucht toevoeren dan hij afvoert. Verschil is wel dat een afzuigkap op max stand 800m3 pakt en dat gaat hem idd niet worden met een WTW. Een rooster of open raam kan dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
icecreamfarmer schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Je gaat fout bij D. Een beetje WTW kan makkelijk een paar uur in onbalans draaien en meer lucht toevoeren dan hij afvoert. Verschil is wel dat een afzuigkap op max stand 800m3 pakt en dat gaat hem idd niet worden met een WTW. Een rooster of open raam kan dan helpen.
mmm, zal hier eens induiken. m.i. regel je een WTW (eenmalig) in waarbij dan aanvoer en afvoer op elkaar worden afgestemd (ivm weerstand van alle kanalen) en vervolgens regelt de ventilatieunit aanvoer en afvoer dan altijd op gelijk volumestroom, als er meer afvoer nodig is gaan de aanvoer in gelijke mate mee. Maar da's wat off-topic hier, ik laat 't wel weten als ik wat gevonden heb wat hier van belang kan zijn (goede (samen)werking WTW met afzuiging in keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

blb4 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:32:
[...]

mmm, zal hier eens induiken. m.i. regel je een WTW (eenmalig) in waarbij dan aanvoer en afvoer op elkaar worden afgestemd (ivm weerstand van alle kanalen) en vervolgens regelt de ventilatieunit aanvoer en afvoer dan altijd op gelijk volumestroom, als er meer afvoer nodig is gaan de aanvoer in gelijke mate mee. Maar da's wat off-topic hier, ik laat 't wel weten als ik wat gevonden heb wat hier van belang kan zijn (goede (samen)werking WTW met afzuiging in keuken.
Wat je zegt klopt maar de WTW kan beiden apart aansturen. Bij de BrinkFlair van mijn broertje zie ik dat ook gewoon. Bij de afzuigkap aan draait de toevoer bv 1500 toeren en de afvoer 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
icecreamfarmer schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:34:
[...]

Wat je zegt klopt maar de WTW kan beiden apart aansturen. Bij de BrinkFlair van mijn broertje zie ik dat ook gewoon. Bij de afzuigkap aan draait de toevoer bv 1500 toeren en de afvoer 800.
ok, maar dan is er dus een communicatie tussen WTW en afzuigkap ik zie - ff snel gezocht - iets bij Brink maar dat is toch anders, daar is 't een motorloze afzuigkap op de WTW waarbij toch de balans bewaard wordt. Document wat op die site genoemd wordt staat hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
blb4 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:30:
Ik zie hier steeds bedragen langskomen voor nieuwe keukens waarvan ik denk: dit is toch echt niet normaal meer??
Wij hebben in 1997 een keuken aangeschaft voor (ongerekend in €) € 6240. Vrij compacte L vormige keuken met alle toen gewenste apparatuur (vaatwasser, combioven, koel/vries combi, 6 pits gasfornuis, afzuigkap) en inclusief plaatsing. Gecorrigeerd voor inflatie zou dat nu € 10700 zijn. Inmiddels is alle apparatuur wel vervangen (gasfornuis door inductie) en is er een quooker bijgekomen. Ik sla toch wel steeds stijl achterover als ik de bedragen hier zie langskomen.
De prijzen zijn inderdaad bizar te noemen. De markt is helaas vreselijk ondoorzichtig en een paar grote partijen dicteren de prijzen.
Is er ervaring met keukenleveranciers waarbij alle huidige nog goed functionerende apparatuur kan worden overgezet? Inclusief netjes infrezen van een bestaande (6 pits) inductiekookplaat?
Volgens mij kan dit met elke keukenzaak besproken worden. Voor kasten moeten ze dan gewoon de exacte types weten, zodat de eventuele afwerkprofielen exact op maat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik zit nog met 1 twijfelpunt voor mijn nieuwe keuken (werkbladhoogte 94 cm, (bladdikte 2 cm) plint hoogte 14 cm)
- nu ingetekend: een 221cm hoge kast: vaatwasser, 45cm combi oven, 45cm combi stoom oven.
Dat betekent dat de onderste oven begint op 92 cm, en de bovenste oven op 137 en bovenkant klep zit dan rond de 174 cm. Bovenste gedeelte van de kast is dan planken.
- optie 1: ik kan de vaatwasser ook op een andere plek doen, dan verlies ik een lemanskast (maar win 2 laden), dan kan de hoge kast als volgt: 14 cm plint, ca 65 cm laden, onderste oven begint dan op 79 cm, bovenste oven op 124 en bovenkant klep rond 161 (dan is de kast qua hoogte netjes symmetrisch.
- optie 2: bij die tweede optie, kan ik ook verdeling maken: 14 cm plint, 56 cm laden en dan zit midden oven op 93 cm (precies midden werkblad). Bovenste oven komt dan van 115 - 159 cm.

Naast de hoge kast zit apothekerskast met grepen en daarnaast koelvries met grepen.
Lengte hier in huis is 170-185 cm.

Ben vooral benieuwd of iemand voor een vrij hoge oven heeft gekozen en hier spijt van heeft gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

blb4 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 10:59:
[...]

ok, maar dan is er dus een communicatie tussen WTW en afzuigkap ik zie - ff snel gezocht - iets bij Brink maar dat is toch anders, daar is 't een motorloze afzuigkap op de WTW waarbij toch de balans bewaard wordt. Document wat op die site genoemd wordt staat hier.
Nee geen communicatie hij meet gewoon drukverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Beste allemaal,

Wij zijn bezig met de aankoop van een nieuwe keuken. Hierbij gaat onze voorkeur uit naar een composiet blad.
We hebben bij verschillende zaken een mooi blad gezien, deze lijken qua naam heel veel op elkaar maar qua prijs zit er veel verschil in.

Kan iemand mij uitleg geven over de namen: silestone, jetstone, arte (di granito)?
Als ik het zelf goed begrijp produceert silestone composiet en de andere 2 verwerken dit.
Betekend dit dan ook dat de kwaliteit van een blad gelijk is onafhankelijk van de fabriek (uitgezonderd de afwerking van een blad gezien dit natuurlijk in de fabriek gebeurd).

Ik hoop dat iemand mij hier wat wijzer in kan maken!
Alvast bedank :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
LuukWillems97 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 12:42:
Beste allemaal,

Wij zijn bezig met de aankoop van een nieuwe keuken. Hierbij gaat onze voorkeur uit naar een composiet blad.
We hebben bij verschillende zaken een mooi blad gezien, deze lijken qua naam heel veel op elkaar maar qua prijs zit er veel verschil in.

Kan iemand mij uitleg geven over de namen: silestone, jetstone, arte (di granito)?
Als ik het zelf goed begrijp produceert silestone composiet en de andere 2 verwerken dit.
Betekend dit dan ook dat de kwaliteit van een blad gelijk is onafhankelijk van de fabriek (uitgezonderd de afwerking van een blad gezien dit natuurlijk in de fabriek gebeurd).

Ik hoop dat iemand mij hier wat wijzer in kan maken!
Alvast bedank :)
Als ik me niet vergis:

Arte is een bedrijf in Helmond. Zij zijn importeur van een heleboel merken bladen, maar zij doen het snijden en afwerken zelf (mooi om een keer rond te lopen in die fabriek en te zien hoe bladen op maat gemaakt worden). Arte koopt dus platen van Silestone of Dekton of van natuursteen in (typisch zijn die 3,5 bij 1,5 meter ofzo) en maakt daar aanrechtbladen van. Jetstone is net als Arte een importeur en afwerker. Zij kopen dus ook platen in en maken daar aanrechten van.

Silestone is een merknaam van fabrikant Consentino (https://www.cosentino.com/silestone/) Italiaans dus. Dekton is ook een merknaam van dezelfde fabrikant en heeft andere eigenschappen. Pin me er niet op vast, maar volgens mij is Silestone een blad op basis van een oplossing van steenpoeders in hars. Dekton is gesinterd. Dat is dus ook op basis van poeder gemaakt, maar wordt onder hoge druk samengeperst en is daarom wat sterker.

Je kunt dus Dekton kopen bij Arte of bij Jetstone. Het basismateriaal is identiek, de afwerking is mogelijk anders.

Granito is een composiet waar granietpoeder in verwerkt zit. Meestal werkt een keukenzaak samen met een partij die de platen inkoopt en daar doe jij zaken mee. Toen wij onze keuken kochten werden we door de keukenzaak ook uitgenodigd om een kijkje te nemen bij de fabriek van Arte in Helmond. Je kunt dan zelf je basisplaat kiezen, als er meer zijn, en je kunt dan ook de randafwerkingen bekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:18

Rzaan

Altijd zoekende

Cosetino is een Spaans bedrijf en heeft ook een paar showrooms in Nederland.
Bedrijven in Nederland kopen bij hen in en ze hebben ook een paar showrooms. Amsterdam en Deurne bijvoorbeeld. Bekendste merken zijn Silestone en Dekton.
Arte is één van de vele handelaren en importeren ook zelf.
In Helmond zit ook Kemie. Zij importeren oa. Ceramistone en Neolith
DSE in Leerdam importeert Marazzi en Evora Ceramics
Die laatste kun je ook krijgen bij Dekker in Zevenhuizen.

Dat zijn zo'n beetje bekendste merken.
Je hebt ook nog Lithic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 10:42

corny

And his yellow flame

orf schreef op zondag 12 september 2021 @ 17:53:

Ik heb als basis IKEA kasten gebruikt. Die heb ik aangepast, zodat het maatwerk geworden is (kast onder de Bora is 90cm, twee lage kasten bij de kastenwand zijn 70cm), de diepte van de kasten aan de kamerzijde is 50cm. Ik heb alle kasten beplakt met Fenix kantenband en dat op maat gefreesd. Ik wilde geen passtukken, dus het is precies op maat tegen de wanden.
Ziet er mooi uit hoor! Ik ben wel benieuwd hoe je die IKEA kasten hebt gemodificeerd. Ik wil zelf eigenlijk ons kookeiland gaan vervangen en dan liefst met kastjes met een hoge corpus zoals New Dimensions van Rotpunkt. Ook de breedte van sommige kasten wil ik afwijkend van wat IKEA kan leveren. Hoe pakte jij dat aan? En is de corpushoogte sowieso aan te passen, dus zonder een hoge plint te krijgen voor de juiste werkhoogte? De huidige plint is 22cm, dat is echt foeilelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:18

Rzaan

Altijd zoekende

corny schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:01:
[...]

Ziet er mooi uit hoor! Ik ben wel benieuwd hoe je die IKEA kasten hebt gemodificeerd. Ik wil zelf eigenlijk ons kookeiland gaan vervangen en dan liefst met kastjes met een hoge corpus zoals New Dimensions van Rotpunkt. Ook de breedte van sommige kasten wil ik afwijkend van wat IKEA kan leveren. Hoe pakte jij dat aan? En is de corpushoogte sowieso aan te passen, dus zonder een hoge plint te krijgen voor de juiste werkhoogte? De huidige plint is 22cm, dat is echt foeilelijk!
Ik ben voor onze bijkeuken aan de slag met een Metod keuken en je moet echt vanalles zelf uitvogelen als je hem wil aanpassen.
Ik wil bijvoorbeeld een hoge hoekkast. Hebben ze niet.
Dan kun je lage kasten gaan stapelen, maar dat brengt al veel problemen met zich mee.
Nu heb ik een kast 60x60x200 gekocht en daar ga ik een nieuwe bodem en plafond inmaken (120 x 60) en dan straks een nieuwe achterwand (3mm wit mdf-plaat van Praxis)
Maar dan nog wat uitvogelen hoe ik de hoek moet maken. Ik kijk dit af van de lage kasten, maar je moet dus alles zelf maken.
Om het mooi af te werken koop ik dan een deur 200x60 en daar zaag ik 2 lange stroken vanaf die de hoek een beetje wegwerken. Hopelijk maakt het zaagblad de folie niet rafelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:17
Rzaan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:10:
[...]

Ik ben voor onze bijkeuken aan de slag met een Metod keuken en je moet echt vanalles zelf uitvogelen als je hem wil aanpassen.
Ik wil bijvoorbeeld een hoge hoekkast. Hebben ze niet.
Dan kun je lage kasten gaan stapelen, maar dat brengt al veel problemen met zich mee.
Nu heb ik een kast 60x60x200 gekocht en daar ga ik een nieuwe bodem en plafond inmaken (120 x 60) en dan straks een nieuwe achterwand (3mm wit mdf-plaat van Praxis)
Maar dan nog wat uitvogelen hoe ik de hoek moet maken. Ik kijk dit af van de lage kasten, maar je moet dus alles zelf maken.
Om het mooi af te werken koop ik dan een deur 200x60 en daar zaag ik 2 lange stroken vanaf die de hoek een beetje wegwerken. Hopelijk maakt het zaagblad de folie niet rafelig.
tape plakken waar je gaat zagen helpt altijd wel iets tegen het springen v/d laklaag.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-05 10:42

corny

And his yellow flame

Ik wil onze inmiddels 23 jaar oude keuken gaan veranderen. Deze is inmiddels wel verouderd qua looks. Boven het eiland zit een verlaagd plafond met een Novy 6840 plafondafzuiger boven het kookgedeelte. De indeling van het kookeiland (230x150cm) bevalt prima qua koken en spoelen, daar wil ik niets aan veranderen. Behalve dat ik op de kopse kant links van de kookplaat graag een barretje wil creëren. Prima om daar een stukje aan het eiland 'vast te plakken'. De huidige combi van 60cm inductie en 30cm domino grill wil ik het liefst vervangen door een 80cm inductie met 5 kookzones.

Ik denk erover om de kasten van de kastenwand (206cm hoog, inclusief 20cm plint...) door 220cm hoge IKEA Metod kasten te vervangen met de corpus nagenoeg direct op een frame van 8cm hoog. Totale hoogte wordt dan iets hoger, maar past nog prima in de ruimte. De indeling stoort me nu qua lijnen. Hebben jullie daar slimme ideeën voor? De vaatwasser staat op een verhoging van 33cm, dat bevalt goed en wil ik zo houden. De vriezer (123cm) moet ook in de kastenwand blijven. Voor onder het koffieapparaat komt er binnenkort een warmhoudlade, waardoor koffie en oven mooi naast elkaar kunnen eventueel. De middelste kast (servies) heeft een frame van 10cm rondom, die gaat eraf en alles schuif op naar het midden wat mij betreft. Dan ontstaat er aan de muurzijdes 10cm loze ruimte die ik afwerk met een paneel.

De kasten van het eiland wil ik liefst vervangen door kasten met een hogere corpus om zonder hoge plint (nu 22cm...) toch de juiste werkhoogte te krijgen. Dit kan niet standaard met IKEA Metod kasten, dus die zal ik dan moeten hacken. Zowel in hoogte als breedte. Het werkblad mag ook een upgrade krijgen, ik ben in ieder geval erg gecharmeerd van de Fenix bladen. Die zijn er in max 150cm breedte gelukkig...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7OzINsqeun7tRV84-dVx7IhcBc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZVwSnkFVIil2ixiVN5HX8xx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t6sQnbpNklQBQqZHILaTYPQYcew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyHeLx69NR7xfn5hNnHyXFot.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atYSl0Hg4bAvOTNAMibEcb-rxR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCcDoj2CdeYS4ZLbjPLLPfGS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iiVNv48zylq8N4foEqHZdTngz_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePFDTqKq04ttNHKcVW37h0fo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door corny op 05-03-2024 16:03 . Reden: werkblad benoemd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@werkbladen

Cosentino is inderdaad Spaans.

Dekton schaar ik onder keramiek, ook al is het procedé weer iets anders dan bij andere keramiek fabrikanten.

Het Italiaanse Lapitec wil ik ook niet onvermeld laten, omdat deze voor zover ik weet als enige keramische werkbladen maken die door en door gekleurd zijn. Dat geeft dus een andere, 'echtere' look zoals bij composiet.

Verder komen bij composiet nog de Belgische merken Diresco, Eurokwarts en ProjectLine, die vaak composiet in de wat betaalbaardere klasse hebben, maar ook enkele duurdere soorten.

Dan heb je ook nog het Spaanse Inalco en het Tsjechische Technistone voor composiet en keramiek, en het Duitse Quartzforms. Ook prima kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47

orf

corny schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:01:
[...]

Dankje.
Ik heb kasten aangepakt in de diepte omdat ik eiland van 110cm diep wilde. Daarvoor heb ik twee kastjes ingekort van 60cm naar 50cm. Met de tafelzaag heb ik de zijkanten ingekort en opnieuw een groef gezaagd voor het achterpaneel.

Ik heb 3 kasten van 90cm breed en 2 kasren van 70cm. Daarvoor heb ik bij de bouwmarkt witte meubelpaneel gekocht en die op maat gezaagd. Ik heb een deuvelmal waarmee ik de gaten voor de kastverbinders en de deuvels kan boren. Voor de achterwanden heb ik wit lakboard gebruikt. Dat is hetzelfde materiaal als IKEA.

Ik heb alle kasten beplakt met kantenband van het materiaal van mijn fronten. Dat was veel werk: op alle kasten de kantenband geplakt en geklemd. Daarna met een bovenfrees op maat gefreesd van het plaatmateriaal.

Alles bij elkaar best veel tijd aan besteed. Maar voor mij is het ook hobby. Zagen van dit soort plaatmateriaal gaat heel goed met een invalzaag met lineaal. Met een goed zaagblad kun je haarscherp zagen, zonder beschadigingen aan de toplaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyzzalive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-05 23:02
Cap schreef op zondag 3 maart 2024 @ 18:29:
[...]

Wel meerdere zondagen hoor, lukt met gemak. ;)

[...]

Een goed begin dus zo te horen.

[...]

Ligt er maar aan welke Bora precies, en wat voor kookplaat je er bij Superkeukens bij kreeg. ;)
Vraag daar anders of ze nog iets kunnen doen met blokkorting qua apparatuur, dat kan daar opeens wel eens aardig wat schelen door van apparaat te wisselen.

[...]

Persoonlijk zou ik nooit bij Keukenkampioen kopen om vernoemde redenen, ik word al snel depressief als ik bij Keukenkampioen of Keukenconcurrent binnen stap. Bij Superkeukens heb ik dat niet zo (hoewel ze wel bij de meeste keukens een budget blad erop hebben zitten en dat vind ik zonde). Maar als je bij KK gewoon krijgt wat er op de offerte staat en dat bevalt je, dan kan je natuurlijk ook gewoon prima slagen bij een DMG winkel.

[...]

Absoluut nodig. Ik ben toch benieuwd wat je krijgt bij beide winkels. Als Keukenkampioen zonder korting even duur is als Superkeukens dan krijg je denk ik toch wat anders dan je misschien denkt.

Wat voor kasten? Kasthoogte? Greep of greeploos? Wat voor frontjes, materiaal, afwerking (standaard, ultramat, hoogglans, houtnerf)? Is het echt precies hetzelfde ontwerp, ook op detailniveau (lades e.d.), even los van die "betere" apparaten bij KK? Welk werkblad heb je bij beide winkels precies uitgekozen?

Bij Superkeukens heb je de grootste kans dat je Schüller krijgt. Bij Keukenkampioen geen idee, iemand hier die dit weet welke merken kasten die voeren?

Plaats hier anders even screenshots van de offertes, dan kunnen we er wat meer over zeggen.
Ik kan de werkwijze van KK wel goed negeren, ik weet dat ze zo werken maar stoor mij er verder niet zo aan.
Wat ik het allerbelangrijkste vind is dat ze gewoon de keuken normaal leveren en monteren zonder gedoe zoals afspraken niet nakomen, zooi dat defect is bij levering niet naleveren etc. Als het proces van bestellen tot montage gewoon goed verloopt bij KK kan ik wel door de rest heenkijken.

Enfin, hieronder de screenshots. De bijgevoegde tekening is van SK. Het grote verschil in indeling is dat SK 2x 1meter ladekasten heeft en KK 1x90 en 2x60. Daarnaast uiteraard de apparatuur (Electrolux bij SK en Bora, Bosch en whirlpool bij KK).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 47% gewijzigd door zyzzalive op 06-03-2024 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Blihi schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:15:
[...]

Als ik me niet vergis:

Arte is een bedrijf in Helmond. Zij zijn importeur van een heleboel merken bladen, maar zij doen het snijden en afwerken zelf (mooi om een keer rond te lopen in die fabriek en te zien hoe bladen op maat gemaakt worden). Arte koopt dus platen van Silestone of Dekton of van natuursteen in (typisch zijn die 3,5 bij 1,5 meter ofzo) en maakt daar aanrechtbladen van. Jetstone is net als Arte een importeur en afwerker. Zij kopen dus ook platen in en maken daar aanrechten van.

Silestone is een merknaam van fabrikant Consentino (https://www.cosentino.com/silestone/) Italiaans dus. Dekton is ook een merknaam van dezelfde fabrikant en heeft andere eigenschappen. Pin me er niet op vast, maar volgens mij is Silestone een blad op basis van een oplossing van steenpoeders in hars. Dekton is gesinterd. Dat is dus ook op basis van poeder gemaakt, maar wordt onder hoge druk samengeperst en is daarom wat sterker.

Je kunt dus Dekton kopen bij Arte of bij Jetstone. Het basismateriaal is identiek, de afwerking is mogelijk anders.

Granito is een composiet waar granietpoeder in verwerkt zit. Meestal werkt een keukenzaak samen met een partij die de platen inkoopt en daar doe jij zaken mee. Toen wij onze keuken kochten werden we door de keukenzaak ook uitgenodigd om een kijkje te nemen bij de fabriek van Arte in Helmond. Je kunt dan zelf je basisplaat kiezen, als er meer zijn, en je kunt dan ook de randafwerkingen bekijken.
Rzaan schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 13:37:
Cosetino is een Spaans bedrijf en heeft ook een paar showrooms in Nederland.
Bedrijven in Nederland kopen bij hen in en ze hebben ook een paar showrooms. Amsterdam en Deurne bijvoorbeeld. Bekendste merken zijn Silestone en Dekton.
Arte is één van de vele handelaren en importeren ook zelf.
In Helmond zit ook Kemie. Zij importeren oa. Ceramistone en Neolith
DSE in Leerdam importeert Marazzi en Evora Ceramics
Die laatste kun je ook krijgen bij Dekker in Zevenhuizen.

Dat zijn zo'n beetje bekendste merken.
Je hebt ook nog Lithic
Thanks voor de info! Dan weet ik, gezien ze overal van Silestone komen, dat ik dezelfde kwaliteiteisen van het product zelf mag verwachten. De afwerking is dan afhankelijk van de importeur. Iemand enig idee hoe ik nog kan filteren welke hiervan de voorkeur zou moeten krijgen? Zelf vind ik maar weinig info op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:20
zyzzalive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 18:18:
[...]

Ik kan de werkwijze van KK wel goed negeren, ik weet dat ze zo werken maar stoor mij er verder niet zo aan.
Wat ik het allerbelangrijkste vind is dat ze gewoon de keuken normaal leveren en monteren zonder gedoe zoals afspraken niet nakomen, zooi dat defect is bij levering niet naleveren etc. Als het proces van bestellen tot montage gewoon goed verloopt bij KK kan ik wel door de rest heenkijken.

Enfin, hieronder de screenshots. De bijgevoegde tekening is van SK. Het grote verschil in indeling is dat SK 2x 1meter ladekasten heeft en KK 1x90 en 2x60. Daarnaast uiteraard de apparatuur (Electrolux bij SK en Bora, Bosch en whirlpool bij KK).[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe lang jullie zijn?
Als je geen 150cm lang bent zou ik de offerte van de Keukenkampioen direct in de vuilnisbak gooien.
Te schandalig voor woorden dat ze nog een kasthoogte van 71,5cm aanbieden met een blad van 2cm.

Verder zou ik je willen adviseren om jezelf ook een beetje verdiepen in de materie. De verschillen zijn groot en had je er zelf ook makkelijk uit kunnen halen.
Vraag jezelf ook even af of dat composieten blad een must is. Persoonlijk zou ik namelijk dat geld investeren in fatsoenlijke apparatuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Kapitein Merijn op 05-03-2024 23:23 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Lage 71.5 cm kasten met hele hoge 16 cm plinten zodat je op 89 cm werkhoogte uitkomt inderdaad. Hacker en Ballerina hebben 71.5 cm in hun programma dus ik vermoed dat het 1 van die 2 is. De code GL en term directlak doet me aan Ballerina denken, dus ik denk dat dat het is. Niets mis mee, maar wel te lage kasten.

Bij Superkeukens krijg je een Nobilia keuken te zien aan de frontkleur met het XL korpus van 79.2 cm, en een nette 10 cm plint met 4 cm werkblad maakt dan 94 cm werkhoogte. Dat is dus al een verschil. Je hebt met 79.2 cm kasten ook duidelijk meer kastruimte dan met 71.5 cm.

Ook krijg je bij SK een 4 cm werkblad, bij KK een 2 cm. Het is niet dat 2 cm slechter is dan 4 cm of zo (smaak kwestie) maar icm de lage kasten krijg je een hele lage werkhoogte. KK biedt een blad van Molino (Lion Stone?), ken ik niet. Het SK composiet perfect white kan ik ook niet helemaal thuisbrengen, maar het zou best eens Caesarstone Classico 1141 Pure White / Perfect White kunnen zijn.

Verder zei je dat je bij KK betere apparatuur krijgt dan bij SK. Oké, je krijgt de budget Bora GP4 en een Bosch serie 6 oven, maar verder Whirlpool.

De GP4 is wel een Bora maar wel een 'budget' variant. De Electrolux kookplaat van SK heeft 4 kookzones die elk afzonderlijk bedienbaar zijn zonder wisselen en je kan 2 zones combineren tot 1 grote.

De Bosch oven van KK heeft draaiknoppen, dat is tegenwoordig basic maar kan je voorkeur hebben. De Electrolux van SK is knooploos met een touchscreen, dat is een verschil (kwestie van voorkeur in gebruik en design).

Verder zou ik Whirlpool niet hoger inschalen dan Electrolux, eerder omgekeerd (Electrolux groep heeft AEG in huis en het gelijknamige merk krijgt de trickle-down technologie ervan). De Whirlpool koelkast van KK wordt op het internet voor rond de 500 euro aangeboden, de Electrolux koelkast van SK voor rond de 700 euro. De Whirlpool vaatwasser van KK kom ik her en der voor 400 euro tegen, de Electrolux vaatwasser van SK zie ik staan vanaf 680 euro.

Nu heb ik alles verder niet kastje voor kastje bekeken, dat mag je zelf doen (let op, lades zijn in veel gevallen praktischer en duurder dan deurtjes met legplanken erachter).

Maar op basis van bovenstaande denk ik dat je bij Superkeukens meer keuken krijgt dan bij Keukenkampioen, terwijl die laatste iets duurder is. Dus mijn antwoord bij Keukenkampioen blijft: ja, je moet nog afdingen. En ik zou nooit voor 71.5 cm lage kastjes gaan. :)

PS 1x 90 cm lade + 2x 60cm laden vs 2x 100 cm laden, bij verder dezelfde waar komt dat verschil vandaan? Ik neem aan dat beide winkels zowel 60, 90 als 100cm laden kunnen leveren. Ik ken de opstelling natuurlijk niet, maar 2x 100 cm klinkt minder visueel minder rommelig dan 1x 90 + 2x 60, hoewel dat van het ontwerp afhangt. Het werkblad is bij de ene optie ook 10 cm breder dan bij de andere, heb je daar ook op gelet? Op zich zijn brede lades wel ruimte efficiënter dan kleine ivm het verlies dat je altijd hebt aan de zijkanten, of de lade nu smal of breed is. Maar kleine lades kunnen weer efficiënter zijn obv de ruimte restricties, of omdat je er specifieke zaken in wilt opbergen of smalle, lichtere laden de voorkeur hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Cap op 05-03-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Kapitein Merijn schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:21:
[...]

Verder zou ik je willen adviseren om jezelf ook een beetje verdiepen in de materie. De verschillen zijn groot en had je er zelf ook makkelijk uit kunnen halen.
Ben toch benieuwd welke verschillen, naast genoemde over de lage kastjes, jouw expert oog zijn opgevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyzzalive
Cap schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:54:
Lage 71.5 cm kasten met hele hoge 16 cm plinten zodat je op 89 cm werkhoogte uitkomt inderdaad. Hacker en Ballerina hebben 71.5 cm in hun programma dus ik vermoed dat het 1 van die 2 is. De code GL en term directlak doet me aan Ballerina denken, dus ik denk dat dat het is. Niets mis mee, maar wel te lage kasten.

Bij Superkeukens krijg je een Nobilia keuken te zien aan de frontkleur met het XL korpus van 79.2 cm, en een nette 10 cm plint met 4 cm werkblad maakt dan 94 cm werkhoogte. Dat is dus al een verschil. Je hebt met 79.2 cm kasten ook duidelijk meer kastruimte dan met 71.5 cm.

Ook krijg je bij SK een 4 cm werkblad, bij KK een 2 cm. Het is niet dat 2 cm slechter is dan 4 cm of zo (smaak kwestie) maar icm de lage kasten krijg je een hele lage werkhoogte. KK biedt een blad van Molino (Lion Stone?), ken ik niet. Het SK composiet perfect white kan ik ook niet helemaal thuisbrengen, maar het zou best eens Caesarstone Classico 1141 Pure White / Perfect White kunnen zijn.

Verder zei je dat je bij KK betere apparatuur krijgt dan bij SK. Oké, je krijgt de budget Bora GP4 en een Bosch serie 6 oven, maar verder Whirlpool.

De GP4 is wel een Bora maar wel een 'budget' variant. De Electrolux kookplaat van SK heeft 4 kookzones die elk afzonderlijk bedienbaar zijn zonder wisselen en je kan 2 zones combineren tot 1 grote.

De Bosch oven van KK heeft draaiknoppen, dat is tegenwoordig basic maar kan je voorkeur hebben. De Electrolux van SK is knooploos met een touchscreen, dat is een verschil (kwestie van voorkeur in gebruik en design).

Verder zou ik Whirlpool niet hoger inschalen dan Electrolux, eerder omgekeerd (Electrolux groep heeft AEG in huis en het gelijknamige merk krijgt de trickle-down technologie ervan). De Whirlpool koelkast van KK wordt op het internet voor rond de 500 euro aangeboden, de Electrolux koelkast van SK voor rond de 700 euro. De Whirlpool vaatwasser van KK kom ik her en der voor 400 euro tegen, de Electrolux vaatwasser van SK zie ik staan vanaf 680 euro.

Nu heb ik alles verder niet kastje voor kastje bekeken, dat mag je zelf doen (let op, lades zijn in veel gevallen praktischer en duurder dan deurtjes met legplanken erachter).

Maar op basis van bovenstaande denk ik dat je bij Superkeukens meer keuken krijgt dan bij Keukenkampioen, terwijl die laatste iets duurder is. Dus mijn antwoord bij Keukenkampioen blijft: ja, je moet nog afdingen. En ik zou nooit voor 71.5 cm lage kastjes gaan. :)

PS 1x 90 cm lade + 2x 60cm laden vs 2x 100 cm laden, bij verder dezelfde waar komt dat verschil vandaan? Ik neem aan dat beide winkels zowel 60, 90 als 100cm laden kunnen leveren. Ik ken de opstelling natuurlijk niet, maar 2x 100 cm klinkt minder visueel minder rommelig dan 1x 90 + 2x 60, hoewel dat van het ontwerp afhangt. Het werkblad is bij de ene optie ook 10 cm breder dan bij de andere, heb je daar ook op gelet? Op zich zijn brede lades wel ruimte efficiënter dan kleine ivm het verlies dat je altijd hebt aan de zijkanten, of de lade nu smal of breed is. Maar kleine lades kunnen weer efficiënter zijn obv de ruimte restricties, of omdat je er specifieke zaken in wilt opbergen of smalle, lichtere laden de voorkeur hebben.
Bedankt voor je input!
De verkoper van KK kwam met het idee voor 2x60 + 1x90cm lades ivm. de ruimte die de kookplaat inneemt onder het blad. Op zich geen verkeerd idee.

Qua werkblad val ik misschien buiten de marge maar ik vond een 2cm werkblad echt heel strak ogen, zeker op mat zwarte kasten en daar valt dus zeker mijn voorkeur naar uit. Mijn idee is dat ik bij SK netjes wordt behandeld en dat het dus zeker loont om nog eens bij SK te peilen of we nog wat kunnen doen aan de prijs/apparatuur. Ze zeggen zelf van niet maar wellicht wat dingen laten zien van de KK offerte.

Vandaag overigens gebeld door KK dat ze speciaal voor mij de bora actie hadden verlengd, toen ik zei dat de actie sowieso loopt tm deze week reageerde hij nogal aggresief. Ik kon er wel om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Okee, neem die offerte / ontwerpideeën van KK mee naar SK en kijk naar hun reactie. Als je een 2 cm werkblad mooi vindt, dat kan bij SK vast en zeker ook. Zie de topic start, Superkeukens werkt met zogenaamde "blokkortingen" waardoor soms een ander apparaat dat qua adviesprijs duurder is soms toch goedkoper kan uitvallen. Kijk maar wat er mogelijk is. Overigens is er ook wat te zeggen voor iets meer besteden aan de apparatuur en voor een prijsgunstiger werkblad gaan. Maar goed, nog even goed puzzelen dus.

Let ook op de kosten voor de montage van de keuken, bij SK zag ik het er zo snel niet bij staan. Bij KK splitsen ze het in 2 delen, maar samen is het meer dan 2000 euro. En dan moet je de voorbereidingen nog zelf (laten) doen, dus loodgieterswerk, elektra, stucen e.d., daar komt ook nog een aardig bedrag bij.
zyzzalive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:07:
[...]

Vandaag overigens gebeld door KK dat ze speciaal voor mij de bora actie hadden verlengd, toen ik zei dat de actie sowieso loopt tm deze week reageerde hij nogal aggresief. Ik kon er wel om lachen.
Echt oliedom, het eerste wat je ziet op de website is BORA ACTIE! :F

[ Voor 59% gewijzigd door Cap op 05-03-2024 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
zyzzalive schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:07:
[...]

Bedankt voor je input!
De verkoper van KK kwam met het idee voor 2x60 + 1x90cm lades ivm. de ruimte die de kookplaat inneemt onder het blad. Op zich geen verkeerd idee.

Qua werkblad val ik misschien buiten de marge maar ik vond een 2cm werkblad echt heel strak ogen, zeker op mat zwarte kasten en daar valt dus zeker mijn voorkeur naar uit. Mijn idee is dat ik bij SK netjes wordt behandeld en dat het dus zeker loont om nog eens bij SK te peilen of we nog wat kunnen doen aan de prijs/apparatuur. Ze zeggen zelf van niet maar wellicht wat dingen laten zien van de KK offerte.

In mijn ervaring is er zeker bij SK ook over de prijs te praten. Ik had alleen kasten die ik bij ze bestelde, maar bij mij ging er nog een goede 11% vanaf toen ik een offerte van Keukenloods liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyzzalive
Cap schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 22:18:
Okee, neem die offerte / ontwerpideeën van KK mee naar SK en kijk naar hun reactie. Als je een 2 cm werkblad mooi vindt, dat kan bij SK vast en zeker ook. Zie de topic start, Superkeukens werkt met zogenaamde "blokkortingen" waardoor soms een ander apparaat dat qua adviesprijs duurder is soms toch goedkoper kan uitvallen. Kijk maar wat er mogelijk is. Overigens is er ook wat te zeggen voor iets meer besteden aan de apparatuur en voor een prijsgunstiger werkblad gaan. Maar goed, nog even goed puzzelen dus.

Let ook op de kosten voor de montage van de keuken, bij SK zag ik het er zo snel niet bij staan. Bij KK splitsen ze het in 2 delen, maar samen is het meer dan 2000 euro. En dan moet je de voorbereidingen nog zelf (laten) doen, dus loodgieterswerk, elektra, stucen e.d., daar komt ook nog een aardig bedrag bij.

[...]

Echt oliedom, het eerste wat je ziet op de website is BORA ACTIE! :F
Ga ik zeker doen! Bij SK stond overigens ook netjes de montagekosten vermeld, staat dan denk ik niet op de foto.

De verkoper van KK heeft geen punten gescoord inderdaad. Ik keek na mijn bezoek aan KK nog even op hun site voor wat info en inderdaad staat overal dat de actie tm deze week is wat ongetwijfeld zal volgen door een soortgelijke actie/korting. Hij stelde het alleen niet op prijs dat ik hem corrigeerde dat hij de actie voor mij had verlengd maar dat dit de algemene actie is.

Na het gesprek van SK kreeg ik 2 dagen later de tekening in de mail en nog verder geen telefoontjes of mailtjes van ze gehad. Dat zegt ook wel wat. Ontzettend zonde dat een keuken uitzoeken (wat ontzettend leuk is) toch wel deels wordt verpest door rare praktijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Cap schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:56:
[...]

Ben toch benieuwd welke verschillen, naast genoemde over de lage kastjes, jouw expert oog zijn opgevallen. :)
Zoals je zelf ook aangeeft zitten er behoorlijk wat verschillen tussen beide offertes, een vergelijk is dus zinloos.
Om een eerlijk vergelijk te maken is het op zijn minst raadzaam om te zorgen dat de opstelling gelijk is, de apparatuur gelijk is en dat er dezelfde bladdikte word toegepast.

Om toch nog een belangrijk verschil te noemen waar je als leek misschien overheen leest:
KK heeft kunststof plaatmateriaal toegepast wat sterk afwijkend is van het frontmateriaal. SK heeft wel netjes materiaal toegepast van hetzelfde materiaal als de fronten. Dit lijkt misschien een klein verschil maar kan zomaar € 1000,- schelen.

De aangeboden keuken van KK is trouwens een Häcker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja inderdaad, die kunststof afwerkpanelen zag ik ook. Dat geeft textuur/kleurverschil. Een beetje afhankelijk van je opstelling en de lichtinval, maar in principe ga je dat zien. Dat die afwerkpanelen in frontmateriaal behoorlijk wat extra kosten kunnen betekenen heb ik zelf ook ervaren. :Y

[ Voor 24% gewijzigd door Cap op 06-03-2024 13:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Zeker bij matzwart is het verschil niet om aan te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o9d6A3R6TeO26iVSMtx5Q70TlzE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TECBGMfqfLsOE7Fg80tJ01ye.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZgZQpSpjUzkOsXGv55Mp6rCerek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d63gnbtmpIelRdeLhW8qt1sL.jpg?f=fotoalbum_tile

Als ik zo'n offerte van KK voorbij zie komen gaan mijn nekharen altijd overeind staat. Dit heeft echt helemaal niks meer met adviseren te maken en geeft de branche alleen maar een slechte naam (wat hier helaas ook vaak terug te lezen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-06 17:25
Kapitein Merijn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 14:38:
Zeker bij matzwart is het verschil niet om aan te zien:
[Afbeelding][Afbeelding]

Als ik zo'n offerte van KK voorbij zie komen gaan mijn nekharen altijd overeind staat. Dit heeft echt helemaal niks meer met adviseren te maken en geeft de branche alleen maar een slechte naam (wat hier helaas ook vaak terug te lezen is).
wat is er niet goed aan dan? vingerafdrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Yesiladam schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 15:59:
[...]

wat is er niet goed aan dan? vingerafdrukken?
Het rechter paneel zijn de aangeboden fronten en het linker de zijwanden. Inderdaad geen anti-fingerprint maar ook een totaal andere structuur/uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
Kapitein Merijn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 16:03:
[...]

Het rechter paneel zijn de aangeboden fronten en het linker de zijwanden. Inderdaad geen anti-fingerprint maar ook een totaal andere structuur/uitstraling.
waarschijnlijk is het een totaal ander type front. verkopers van de KK (DMG) zijn stelletje cowboys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Cap schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:08:
[...]Mijn schoonouders hebben precies zo'n hoekje. Daar staan thee / koffie dingetjes, het is al snel een rommelhoekje. Maar natuurlijk nuttige besteding van de ruimte. Een open kastje ervan maken kan ook. Deurtje gaat niet, want dan zit het spul dat op je aanrecht staat in de weg. :)
[...]
Nog bedankt voor je reactie. Inmiddels besloten het nisje te houden en het werkblad iets de hoek om te laten lopen, zodat het minder afgesloten is.
Ken de kwaliteit van Franke kranen niet, maar met Grohe zit je in ieder geval goed m.b.t. de verkrijgbaarheid van vervangingsonderdelen. Bij no-name kranen wil dit wel vaak problematischer zijn, maar je zou hopen dat Franke dit toch ook op orde heeft.
Uiteindelijk overgestapt naar Grohe. Die zitten hier ook in de rest van het huis en ben ik erg tevreden over.
Prijs is een kwestie van opvragen (hint: Steenproject rekentool en Granietshop, kan je het helemaal zelf uitrekenen). Kwaliteit zit tussen Caesarstone en Silestone weinig tot geen verschil in, aldus de verschillende werkbladenboeren. Algemeen: mat is gevoeliger voor vlekken dan gepolijst omdat het oppervlak wat meer open staat. Maar het hangt van de kleurkeuze af hoe gevoelig het is. Silestone heeft soms bij mat een klein streepje voor op Caesarstone ivm de manier waarop de matte afwerking gedaan is, velvet/leather oppervlak met microbobbeltjes zorgt ervoor dat je in tegenlicht minder snel kringen e.d. ziet. Aldus Granietshop en ook Steenproject.
Helder. Gekozen voor mattere Ceaserstone. Voornamelijk op basis van kleur en niet glanzend.
Mijn suggestie is: neem wat je mooi vindt. Wij hebben greeploos onder het blad en voor de onderladen push to open, zodat het mooi 1 vlak wordt met alleen een greeplijst onder het werkblad. Vinden wij mooi. Maar als jij 2 greeplijsten mooi vindt of semi-greeploos, of helemaal push to open, doen. M.i. moet push to open wel echt je ding zijn als je ook de bovenladen zo neemt (dus helemaal geen greeplijst), het is toch anders openen dan met grepen of greeplijsten.
In de hoge ovenkast worden de bovenste en onderste deuren PTO, daartussen de 2 ovens.Links ervan zit nog een klein kastje van 15 cm, die wordt ook PTO. Rest allemaal semi-greeploos.
Minder hoge temperaturen? Dan zou ik meteen de Siemens nemen, je wilt toch een fijne pizza kunnen maken. Pyrolyse is ook een fijne functie. En oven/magnetron vs combi-magnetron: ik zou nooit een combi-magnetron nemen voor de ovenfunctie.

Maar ik zie dat je deze apparaten naast een reguliere oven hebt. Dan hangt het af van je beoogde gebruik. Is de 2e oven-magnetron c.q. combimagnetron alleen om iets op te warmen of warm te houden, dan voldoet die combimagnetron ook. Waarschijnlijk is ie als magnetron zelfs wat beter dan de oven-magnetron van Siemens, hoewel ik moet zeggen dat wij bij de 45 cm uitvoering van dit apparaat echt geen klagen hebben over de magnetronfuncties. Maar bij de 60 cm schijnt dat wat minder goed te werken m.b.t. gelijkmatig verhitten, als ik af ga op de reacties in dit topic.
De keuze is gevallen op 2x 45 cm van Siemens.
Een keer bakoven met magnetron (CM976GKB1) en een bakoven met stoom (CS936GAB1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 04-06 21:06
Valt me op dat haast niemand meer kiest voor Graniet. Wij vonden de uitstraling toch mooier dan composiet. Enig idee waarom Graniet een beetje 'uit' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11
meermarco schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:00:
Valt me op dat haast niemand meer kiest voor Graniet. Wij vonden de uitstraling toch mooier dan composiet. Enig idee waarom Graniet een beetje 'uit' is?
Voor ons was het risico op ingetrokken vlekken 1 van de belangrijkste redenen om voor composiet te gaan.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:08
Impry schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:39:
Ik sta op het punt om te tekenen voor een Rotpunkt keuken, we hebben nu op de offerte HPL XT staan (19mm spaanplaat). Maar ik zie net de nieuwe mogelijkheden voor 2021 en daar is een nieuw type front beschikbaar:
Power SC 19 of 22mm MDF) - Supermatte softcoating met anti-fingerprint.
Extra toevoeging lijkt o.a. te zijn: – Kras- en slijtvaster dan gewone lak

Die is prijsgroep 1.3 en 3.1 ipv prijsgroep 0.5 voor de HPL XT.
Nu klinkt het alsof het flink duurder is, maar dat kan de keukenzaak mij vast wel vertellen.
Maar ik ben benieuwd of er hier al kennis is over die nieuwe Power SC-lijn fronten, of vergelijkbare fronten van een ander merk?
Inmiddels zijn we een paar jaar verder, maar wij staan op precies hetzelfde punt.
Heb je destijds meer informatie kunnen vinden, en wat heb je uiteindelijk gekozen en hoe bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
ConQuestador schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:20:
[...]

Voor ons was het risico op ingetrokken vlekken 1 van de belangrijkste redenen om voor composiet te gaan.
Duidelijk. Die van ons eigenlijk ook. Per ongeluk toch Graniet, en eigenlijk erg blij met de looks. Hopelijk is elk half jaar impregneren voldoende. Aan de andere kant: het is ook een werkblad, geen showblad :) Wilden eigenlijk gaan voor massief RVS. Dus niet een hoten blad met een dun laagje. Helaas was dat nog eens 12.000 euro duurder dan ons blad. Dus dat maar gelaten :-(

[ Voor 15% gewijzigd door meermarco op 07-03-2024 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:14
meermarco schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 16:00:
Ik vind het ook maar vreemd. Blijkbaar moet je graniet tegenwoordig per se impregneren? Of is dat een marketingverhaal om andere materialen te verkopen?
Ons granieten aanrechtblad is 22 jaar oud en hebben we nooit geïmpregneerd. Er is ons destijds ook helemaal niet verteld dat dat nodig zou zijn. Gewoon schoonmaken met een beetje afwasmiddel en rond de kraan af en toe met een beetje verdunde schoonmaakazijn. Geen vlek te bekennen.
Nu heb je graniet en graniet. Misschien maakt het uit uit welke berg het blad gezaagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Ik dacht eruit te zijn met de keukenleverancier, maar heb nu de algemene voorwaarden gekregen.

Ik moet een week voor aanvang 95% betaald hebben, eventuele prijsstijgingen tot die tijd worden doorberekend, ze nemen oude apparaten niet mee retour, er staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor schade tijdens monteren. Ook mocht tijdens het vervoer de keuken beschadigd worden, dan vergoeden ze mij maximaal wat zij zelf terugkrijgen van hun verzekering. Verder zijn ze niet aangesloten bij een brancheorganisatie.
Het betreft een kleinere keukenzaak die wel meer dan 10 jaar bestaat.
Een voorstel van mij om helft vooruit te betalen en rest bij aflevering werd afgewezen.

Ben wel benieuwd of dit soort voorwaarden redelijk/gebruikelijk zijn, ik twijfel namelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:58
geenstijl schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:49:
Ik dacht eruit te zijn met de keukenleverancier, maar heb nu de algemene voorwaarden gekregen.

Ik moet een week voor aanvang 95% betaald hebben, eventuele prijsstijgingen tot die tijd worden doorberekend, ze nemen oude apparaten niet mee retour, er staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor schade tijdens monteren. Ook mocht tijdens het vervoer de keuken beschadigd worden, dan vergoeden ze mij maximaal wat zij zelf terugkrijgen van hun verzekering. Verder zijn ze niet aangesloten bij een brancheorganisatie.
Het betreft een kleinere keukenzaak die wel meer dan 10 jaar bestaat.
Een voorstel van mij om helft vooruit te betalen en rest bij aflevering werd afgewezen.

Ben wel benieuwd of dit soort voorwaarden redelijk/gebruikelijk zijn, ik twijfel namelijk?
Eenmalig een voorstel doen om van deze bepalingen af te zien; zo niet bedanken voor de bewezen diensten en op naar de volgende. Vooral zaken als transportschade vind ik onacceptabel, je hebt daar zelf geen invloed op en behoort gewoon tot het ondernemersrisico van de leverancier. Ook is inderdaad de aanbetaling te hoog.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anomi
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
Oude apparaten retour nemen is wettelijk verplicht (als een soortgelijk apparaat nieuw wordt geleverd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
geenstijl schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:49:

Ik moet een week voor aanvang 95% betaald hebben, eventuele prijsstijgingen tot die tijd worden doorberekend,
Bij mij was complete bedrag 2 dagen van te voren (Bruynzeel). Was me ook netjes van te voren vermeld. Ik zou daar geen probleem van maken.

Niet verantwoordelijk voor schade bij monteren en transport lijkt me niet OK. Er is bij ons veel missgegaan bij het monteren. Dat is allemaal netjes kosteloos opgelost. Beetje lullig als Picobello BV de boel komt monteren en ze dan alles kunnen afschuiven op de klant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 21:13
njitter schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:25:
[...]

Bij mij was complete bedrag 2 dagen van te voren (Bruynzeel). Was me ook netjes van te voren vermeld. Ik zou daar geen probleem van maken.
En welke leverage heb je dan als de keuken apparatuur mist, zijpanelen beschadigd zijn en de verkeerde vaatwasser is meegenomen?

Je staat helemaal achterin de rij als je al betaald hebt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 12:22
Montagekosten zijn vergeleken met 5 jaar geleden wel absurd aan het worden uitgaande van een nieuwbouw woning en dus ongeveer 2 dagen werk. Uurtarief 60 inclusief btw, dan zou je 1000 verwachten max. Keukenzaken vragen moeiteloos het dubbele (nieuwbouw woning). Ter vergelijking 5 jaar terug betaalde ik 650 voor een keuken van 9 meter lang. Keukenzaken vragen praktisch evenveel als Ikea en dat was 5 jaar terug echt heel anders. Herriner me nog Ikook, die vroegen toen 750 vaste prijs Nu ondenkbaar,.

Ook valt op dat op het kastwerk echt absurd veel verdiend wordt. Je wordt bijna gedwongen om alles bij andere partijen te doen, Mijn vriendin heeft heeft dat liever niet, snap ik, maar het scheelt gewoon meer dan 5k en dat is toch serieus geld. Als je voorbereid het gesprek in gaat (Hacker keuken kasten, Siemens apparatuur van internet duurdere lijnen, blad van composiet van internet en montage a 1000) dan scheelt het gewoon meer dan 5000 euro. Op inbouwapparatuur verdienen ze duidelijk niets, ze zeggen allemaal haal het maar daar,

[ Voor 8% gewijzigd door el flaco op 08-03-2024 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2024
Ha leute, graag uw advies.

Wij hebben reeds een prima keuken, maar willen graag een kookschiereiland erbij kopen. Dit hoeft niet meer te zijn dan twee ladekasten, met een composiet werkblad erop die mooi aansluit op de muur. Geen apparatuur, water of stroom benodigd. We zijn reeds bij de Brugman geweest, die gaven een offerte van +-3300 euro inclusief 900 euro montage. M.i. behoorlijk fors.

Edit: wat extra informatie. Huidige keuken is crèmekleurig ('Magnolia', de Mogano 245 F (?)), en van Brugman. Schiereiland willen we in plusminus zelfde kleur, hoeft niet exact dezelfde.

Vragen:
1) Ik heb t gevoel dat gegeven de beperkte omvang van t project en daarmee kleine winst voor keukenboer we de hoofdprijs betalen. Herkennen jullie dit beeld?
2) Zijn er bepaalde keukenboeren die jullie aanraden voor zulke projecten? We denken eventueel zelfs aan de IKEA.
3) Brugman wilde geen tekening voor ons maken tenzij we akkoord gingen met de offerte. Vond ik tamelijk bizar, is dit de norm? Zie graag wat ik koop voordat ik teken, haha.

Niet de meest scherpe vragen, staan nog aan de start van onze zoektocht. Maar bvd voor jullie advies.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.DD op 08-03-2024 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
t14wo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:34:
[...]

En welke leverage heb je dan als de keuken apparatuur mist, zijpanelen beschadigd zijn en de verkeerde vaatwasser is meegenomen?

Je staat helemaal achterin de rij als je al betaald hebt. ;)
Gelukkig geen probleem geweest. Verkeerde kasten zijn vervangen, blad is twee keer vervangen etc etc. Bruynzeel was hier gewoon heel simpel in - de keuken moet goed zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat het eng kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Mr.DD schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:22:

3) Brugman wilde geen tekening voor ons maken tenzij we akkoord gingen met de offerte. Vond ik tamelijk bizar, is dit de norm? Zie graag wat ik koop voordat ik teken, haha.
Brugman verkoopt geen keuken, ze verkopen offertes. En als je die dan weer wil annuleren dan rekenen ze je daar kosten voor. Dat is hun hele business model.
https://www.brugman.nl/ov...den/algemene-voorwaarden/
4. Bij de koop van een keuken kan een consument binnen 2 dagen, beginnend de dag na het sluiten van de koop, schriftelijk annuleren tegen een sterk gereduceerd percentage van 5% van de koopsom met een minimum van € 500. Als de consument geen e-mailadres van de ondernemer heeft, dan kan hij ook per aangetekende brief annuleren. Hij bewijst dan via het gedateerde verzendbewijs dat verzending van de brief binnen 2 dagen is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mr.DD schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:22:

Wij hebben reeds een prima keuken, maar willen graag een kookschiereiland erbij kopen. Dit hoeft niet meer te zijn dan twee ladekasten, met een composiet werkblad erop die mooi aansluit op de muur. Geen apparatuur, water of stroom benodigd. We zijn reeds bij de Brugman geweest, die gaven een offerte van +-3300 euro inclusief 900 euro montage. M.i. behoorlijk fors.

Vragen:
1) Ik heb t gevoel dat gegeven de beperkte omvang van t project en daarmee kleine winst voor keukenboer we de hoofdprijs betalen. Herkennen jullie dit beeld?
2) Zijn er bepaalde keukenboeren die jullie aanraden voor zulke projecten? We denken eventueel zelfs aan de IKEA.

Niet de meest scherpe vragen, staan nog aan de start van onze zoektocht. Maar bvd voor jullie advies.
Het is een beetje lastig om op basis van deze gegevens iets te adviseren.

Zijn er eisen aan het uiterlijk, dat wil zeggen welke frontkleur / afwerking zoeken jullie? Moet het precies aansluiten op jullie huidige keuken, welk merk is dit dan en welk type front zit er precies op? En hetzelfde voor het werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Cap schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:27:
[...]

Het is een beetje lastig om op basis van deze gegevens iets te adviseren.

Zijn er eisen aan het uiterlijk, dat wil zeggen welke frontkleur / afwerking zoeken jullie? Moet het precies aansluiten op jullie huidige keuken, welk merk is dit dan en welk type front zit er precies op? En hetzelfde voor het werkblad.
Heb wat info toegevoegd aan m'n originele bericht. Maar tldr; mag bij benadering zijn. Gaan namelijk ook ander werkblad doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Mr.DD blijft lastig zo, wie is de fabrikant van de keuken? Staat er nergens in de offerte / tekening of in de kastjes een sticker met de fabrikant? Magnolia is natuurlijk best een fantasie/modekleur die voor vele interpretaties vatbaar is, dus fors kan verschillen per merk.

Ik kan alvast een schot voor de boeg doen: losse keukenkasten van Ballerina in de kleur "Magnolia" (kan dus echter een hele andere kleur zijn dan de jouwe) kan je kopen bij Dekeukenkastenfabriek in Dordrecht. Ze hebben een online configurator, je kan ook een afspraak maken om de kastjes / fronten in het echt te zien en advies te krijgen. Een echte showroom hebben ze verder niet.

Ook Keukenwarenhuis verkoopt o.a. Ballerina, Nolte en Nobilia. Kijk op hun website onder het kopje Renovatie en dan de optie keukendeurtjes en keukenkastjes. Zij hebben een hele grote showroom, maar zijn meer gericht op hele keukens verkopen. Echter ze hebben dus wel expliciet de optie voor losse kastjes en frontjes.

Thuiskeukens verkoopt online Hacker kasten. Keukendepot verkoopt ook losse kasten. Meubelinterieur levert keukenkasten op maat. Keukenpakket levert ook kasten in de lagere prijsklassen. Net als IKEA en Zelfjekeukenmaken.

Zelf heb ik goede ervaring met DKKF en in het verleden IKEA. Bij de rest heb ik nooit iets besteld maar ik kwam ze tegen op mijn zoektocht. Meubelinterieur is ook een prima zaak die kwaliteitsspul levert (o.a. Blum Legrabox laden), daar ben ik op bezoek geweest.

Een blad bestel je dan los bij een bladenboer naar keuze, mijn suggestie voor een scherpe prijs en goede kwaliteit zijn Steenproject (hebben een online rekentool waarmee je precies kan bepalen hoeveel het gaat kosten) en Granietshop (ook hier kan je in stappen zelf de prijs bepalen).

Kortom, het lijkt me duidelijk wat mijn advies is: los kasten kopen, los een werkblad bestellen en dan zelf de kastjes opstellen (geen moeilijke zaak voor 1 los schiereiland zonder apparatuur). Of iemand inhuren om het in elkaar te zetten.

Hoeveel goedkoper het wordt dan de door jou genoemde prijs daar is geen zinnig woord over te zeggen zonder dat we de afmetingen, hoeveelheid kasten van welke afmeting weten. Hoeveel lades en welke dan, maakt niet uit of bijv Legrabox? En de rest planken, of anders? Het gewenste frontmateriaal (niet de kleur maar het materiaal dus: glans/mat, kunststof / melamine / hoogglans lak / matlak / anders), werkblad afmetingen, dikte, materiaal (composiet begrijp ik) en het type (kleurtje), afwerking randen weten.

Kortom, wil je weten of je teveel betaalt zal je je er eerst meer in moeten verdiepen en als iemand er hier iets zinnigs over moet kunnen zeggen dan zul je met de exacte specificaties van de aangeboden kasten en werkblad moeten komen. :)

[ Voor 102% gewijzigd door Cap op 08-03-2024 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Bij de installatie van een Quooker combi+ is er een plens water op de boiler gekomen. Het water is onder het ronde deksel gekomen, met als gevolg vocht aan de binnenkant van het plastic (onder de Q knop). Weet iemand of dit vanzelf weer verdampt? En zit er een waterdichte afsluiting naar de elektronica eronder?

Zo niet dan zal ik hem wel even uit elkaar moeten schroeven vrees ik.

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 08-03-2024 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Blurk62 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 13:37:
[...]

Ik vind het ook maar vreemd. Blijkbaar moet je graniet tegenwoordig per se impregneren? Of is dat een marketingverhaal om andere materialen te verkopen?
Ons granieten aanrechtblad is 22 jaar oud en hebben we nooit geïmpregneerd. Er is ons destijds ook helemaal niet verteld dat dat nodig zou zijn. Gewoon schoonmaken met een beetje afwasmiddel en rond de kraan af en toe met een beetje verdunde schoonmaakazijn. Geen vlek te bekennen.
Nu heb je graniet en graniet. Misschien maakt het uit uit welke berg het blad gezaagd is.
Wij hebben een gezoet (mat) blad. Wellicht heb jij glans/gepolijst? Dat schijnt veel beter tegen alles te kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
meermarco schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 22:52:
[...]

Wij hebben een gezoet (mat) blad. Wellicht heb jij glans/gepolijst? Dat schijnt veel beter tegen alles te kunnen
Inderdaad een gepolijst blad, volgens mij was dat 20 jaar geleden standaard. Een gezoet of gebrand blad is fraai, zeker in de showroom, maar blijkbaar onderhoudsgevoelig. Of je accepteert gewoon dat er af en toe een vlek of kring te zien is. Het is een werkblad tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 10:30

Impry

Rallymedia.nl

wberkel schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:36:
[...]

Inmiddels zijn we een paar jaar verder, maar wij staan op precies hetzelfde punt.
Heb je destijds meer informatie kunnen vinden, en wat heb je uiteindelijk gekozen en hoe bevalt dat?
Uiteindelijk niet meer op doorgegaan, dus gekozen voor de HPL XT. Bevalt erg goed!
Ondanks de donkere kleur goed schoon te houden. Het witte eiland is helemaal vergevingsgezind.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Blurk62 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 00:24:
[...]

Inderdaad een gepolijst blad, volgens mij was dat 20 jaar geleden standaard. Een gezoet of gebrand blad is fraai, zeker in de showroom, maar blijkbaar onderhoudsgevoelig. Of je accepteert gewoon dat er af en toe een vlek of kring te zien is. Het is een werkblad tenslotte.
Precies. En dan eens in de 6 maanden even impregneren. 20x in 10 jaar is te overzien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.DD
Cap schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 17:42:
@Mr.DD blijft lastig zo, wie is de fabrikant van de keuken? Staat er nergens in de offerte / tekening of in de kastjes een sticker met de fabrikant? Magnolia is natuurlijk best een fantasie/modekleur die voor vele interpretaties vatbaar is, dus fors kan verschillen per merk.

Ik kan alvast een schot voor de boeg doen: losse keukenkasten van Ballerina in de kleur "Magnolia" (kan dus echter een hele andere kleur zijn dan de jouwe) kan je kopen bij Dekeukenkastenfabriek in Dordrecht. Ze hebben een online configurator, je kan ook een afspraak maken om de kastjes / fronten in het echt te zien en advies te krijgen. Een echte showroom hebben ze verder niet.

Ook Keukenwarenhuis verkoopt o.a. Ballerina, Nolte en Nobilia. Kijk op hun website onder het kopje Renovatie en dan de optie keukendeurtjes en keukenkastjes. Zij hebben een hele grote showroom, maar zijn meer gericht op hele keukens verkopen. Echter ze hebben dus wel expliciet de optie voor losse kastjes en frontjes.

Thuiskeukens verkoopt online Hacker kasten. Keukendepot verkoopt ook losse kasten. Meubelinterieur levert keukenkasten op maat. Keukenpakket levert ook kasten in de lagere prijsklassen. Net als IKEA en Zelfjekeukenmaken.

Zelf heb ik goede ervaring met DKKF en in het verleden IKEA. Bij de rest heb ik nooit iets besteld maar ik kwam ze tegen op mijn zoektocht. Meubelinterieur is ook een prima zaak die kwaliteitsspul levert (o.a. Blum Legrabox laden), daar ben ik op bezoek geweest.

Een blad bestel je dan los bij een bladenboer naar keuze, mijn suggestie voor een scherpe prijs en goede kwaliteit zijn Steenproject (hebben een online rekentool waarmee je precies kan bepalen hoeveel het gaat kosten) en Granietshop (ook hier kan je in stappen zelf de prijs bepalen).

Kortom, het lijkt me duidelijk wat mijn advies is: los kasten kopen, los een werkblad bestellen en dan zelf de kastjes opstellen (geen moeilijke zaak voor 1 los schiereiland zonder apparatuur). Of iemand inhuren om het in elkaar te zetten.

Hoeveel goedkoper het wordt dan de door jou genoemde prijs daar is geen zinnig woord over te zeggen zonder dat we de afmetingen, hoeveelheid kasten van welke afmeting weten. Hoeveel lades en welke dan, maakt niet uit of bijv Legrabox? En de rest planken, of anders? Het gewenste frontmateriaal (niet de kleur maar het materiaal dus: glans/mat, kunststof / melamine / hoogglans lak / matlak / anders), werkblad afmetingen, dikte, materiaal (composiet begrijp ik) en het type (kleurtje), afwerking randen weten.

Kortom, wil je weten of je teveel betaalt zal je je er eerst meer in moeten verdiepen en als iemand er hier iets zinnigs over moet kunnen zeggen dan zul je met de exacte specificaties van de aangeboden kasten en werkblad moeten komen. :)
Dank voor de uitgebreide reactie, gaan ons verder verdiepen! En excuses voor de onduidelijkheid, dat was ook meteen frustratie puntje bij Brugman: onduidelijke offerte met vooral veel technische termen die relevant zijn voor fabriek, konden afmetingen van wat we nu kregen niet duidelijk achterhalen.. Eilandje gaat in ieder geval niet veel groter zijn dan 60cm x 100m, met dan een werkblad met diepte van 30cm langs muur doorloopt. Om iets te helpen visualiseren: van bovenaf lijkt het op de kleine letter d. :P

(Huidige keuken is ook van Brugman, zat er al in)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:20

twu

Heel mooi @[Maikel]! Weet iemand misschien waar ik de ovenbak-houder kan aanschaffen? Is er verder nog een plek om de Next125 accesoires aan te schaffen (zoals houten besteklade, pannendekselhouders etc.)? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Mr.DD schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:46:
[...]

Dank voor de uitgebreide reactie, gaan ons verder verdiepen! En excuses voor de onduidelijkheid, dat was ook meteen frustratie puntje bij Brugman: onduidelijke offerte met vooral veel technische termen die relevant zijn voor fabriek, konden afmetingen van wat we nu kregen niet duidelijk achterhalen.. Eilandje gaat in ieder geval niet veel groter zijn dan 60cm x 100m, met dan een werkblad met diepte van 30cm langs muur doorloopt. Om iets te helpen visualiseren: van bovenaf lijkt het op de kleine letter d. :P

(Huidige keuken is ook van Brugman, zat er al in)
Nog een tip als je elders gaat shoppen, let ook op de kasthoogte van je huidige keuken als je wilt dat het daarop aansluit. Verkrijgbare kasthoogtes verschillen per fabrikant. Je kan wel tot op zekere hoogte corrigeren met een andere plinthoogte maar dat is natuurlijk niet oneindig. En als je ergens langs gaat, haal een bestaand Magnolia deurtje eruit en neem het mee om de kleur/structuur te vergelijken. Is het niet hetzelfde dan kan je m.i. beter voor een echt andere kleur afwerking (bijv hout) gaan dan "net niet hetzelfde als de bestaande keuken". ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 09-03-2024 12:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:30
twu schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 09:47:
[...]

Heel mooi @[Maikel]! Weet iemand misschien waar ik de ovenbak-houder kan aanschaffen? een plek om de Next125 accesoires aan te schaffen (zoals houten besteklade, pannendekselhouders etc.)? _/-\o_
https://kuechen-geisler.de/collections/next125-zubehor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:31
[...]

Heel mooi @[Maikel]! Weet iemand misschien waar ik de ovenbak-houder kan aanschaffen? Is er verder nog een plek om de Next125 accesoires aan te schaffen (zoals houten besteklade, pannendekselhouders etc.)? _/-\o_
Ik heb hier houten besteklades en pannendekselhouders besteld voor mijn Next125-keuken: https://www.lade-indeling.nl

Vond ik stukken goedkoper dan het originele Next125-spul dat ze verkopen bij Kuchen Geisler. De 'ovenbakhouder' heb ik wel bij Kuchen Geisler besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Safaci op 09-03-2024 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@Safaci die houten bordenhouders op de foto van @[Maikel] met onderin een geperforeerd bord en flexibele indeling met stokken vind ik een leuk principe.

Maar die kom ik niet tegen bij die winkel, alleen van die grijs plastic dingen, die flink aan de prijs zijn. 70 euro voor 1 houder...

Overigens heb je bij IKEA ook een eenvoudiger alternatief voor die bordenhouder, gewoon van draadstaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 09-03-2024 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Niet online
[...]

Die bakblikhouder vind ik persoonlijk erg onhandig. Bij ons nog niet gemonteerd omdat de monteur hem nog nooit gezien had en niet echt snapte hoe deze gemonteerd moest worden. Bakblikken vallen er gemakkelijk tussen denk ik en dus zul je ze heel voorzichtig erin moeten schuiven.

Wel benieuwd of het in gebruik meevalt, dan kan ik hem evt. nog laten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Wij gebruiken voor de bakblikken e.d. gewoon het lage vakje onder en boven de inbouwkoelvries, het past daar mooi in en het is niet zo dat wij dagelijks meermaals bakblikken of roosters verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
Wat zijn jullie ervaringen/meningen met kasten tot aan het plafond? of met hoge kasten en stucwerk er om heen. gedeelte tot het plafond is een pas stuk en niet het kast zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aH5tFz9wciO2FiJX5O5l2yVDm6U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/evnl7dk4P4vFJM1runREU7cc.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MailMan
  • Nu online
Yesiladam schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:29:
Wat zijn jullie ervaringen/meningen met kasten tot aan het plafond? of met hoge kasten en stucwerk er om heen. gedeelte tot het plafond is een pas stuk en niet het kast zelf.

[Afbeelding]
Dat je goed moet oppassen dat je het plafond niet beschadigt met plaatsen :P
Dat je bovenin alleen er bij kan met een trapje/krukje/stoeltje.
Dat een sierlijst aardig in de weg kan zitten
Dat het stucwerk/de overgang muur - plafond mogelijk niet perfect 90 graden is en je dat meer kan gaan merken naar mate je dichter in een hoek komt.
Dat je goed moet meten op alle punten om in ieder geval iets van 2cm naar plafond over te houden.
Dat het met weinig ruimte bovenin extra lastig kan zijn als je iets achter de kasten langs wil laten lopen (stroomdraden voor verlichting in/aan kasten).
Dat het wel erg mooi kan staan en je extra opslag hebt :)

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 10-03-2024 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyzzalive

[Afbeelding]
Mat zwarte kasten en wit blad, precies de kleuren waar ik ook voor ga, echt zo mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12:10
Nog geen ervaring, maar wij gaan ook voor plafondhoog. Er wordt iets ruimte gehouden die voor het plaatsen nodig is. Dat je een trappetje nodig hebt vind ik niet zo erg. Perfecte opbergruimte voor de blender, het popcornapparaat en de fonduepan. Als ik die dan een keer nodig hebt dan klim ik wel op het trappetje.
Wij vonden plafondhoog gewoon mooier staan en minder poetswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
MailMan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 07:03:
[...]

Dat je goed moet oppassen dat je het plafond niet beschadigt met plaatsen :P
Dat je bovenin alleen er bij kan met een trapje/krukje/stoeltje.
Dat een sierlijst aardig in de weg kan zitten
Dat het stucwerk/de overgang muur - plafond mogelijk niet perfect 90 graden is en je dat meer kan gaan merken naar mate je dichter in een hoek komt.
Dat je goed moet meten op alle punten om in ieder geval iets van 2cm naar plafond over te houden.
Dat het met weinig ruimte bovenin extra lastig kan zijn als je iets achter de kasten langs wil laten lopen (stroomdraden voor verlichting in/aan kasten).
Dat het wel erg mooi kan staan en je extra opslag hebt :)
Wij hebben bij de keuken plaatsen - inmiddels 27 jaar gekeken naar plafondhoogte benutten, hier wel nog 2,73 hoog. Uiteindelijk blij dat we dat niet gedaan hebben, de +/- 25 cm boven de kasten is nu in gebruik voor kanalen van ‘t ventilatiesysteem en diverse bekabeling.

Maar in een nieuwbouwhuis zal dat niet nodig zijn en met lagere plafonds kom je met je kasten al snel richting plafondhoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Nu online
Iemand nog tips voor ovens met de volgende kenmerken:

- Inbouw oven (60cm) met magnetron functie
- Geen (volledig) touch-screen display met lelijke plaatjes van eten (waarom Siemens, waarom?)
- Geen voice control of wifi
- Geen stoomfunctie
- Zwart

Bij Keukenloods lijk ik überhaupt geen ovens met Magnetron functionaliteit te kunnen vinden (combi-oven, niet combimagnetron dus)

[ Voor 20% gewijzigd door MailMan op 10-03-2024 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Ben zelf aan het knutselen met ontwerp voor onze bijkeuken.
Ik zoek een bezemkast van 195 of 208 hoog, en 80 of 90cm breed, 60 diep, met twee doorgaande deuren van elk 40/45 breed.

Kom het nog nergens tegen in het assortiment van de fabrikanten waar ik online iets van kan vinden. In ieder geval niet bij Nobilia, Systemat, Ballerina. Ikea heeft een 200x80x37cm diep kast, maar dat is helaas niet diep genoeg.

Iemand tips :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:15
SquareOne schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:26:
Ben zelf aan het knutselen met ontwerp voor onze bijkeuken.
Ik zoek een bezemkast van 195 of 208 hoog, en 80 of 90cm breed, 60 diep, met twee doorgaande deuren van elk 40/45 breed.

Kom het nog nergens tegen in het assortiment van de fabrikanten waar ik online iets van kan vinden. In ieder geval niet bij Nobilia, Systemat, Ballerina. Ikea heeft een 200x80x37cm diep kast, maar dat is helaas niet diep genoeg.

Iemand tips :)?
Moet het perse 80 breed zijn? Want twee x method van 40x60x200 (of 220) zit wel in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Toke_gt schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:38:
[...]

Moet het perse 80 breed zijn? Want twee x method van 40x60x200 (of 220) zit wel in het assortiment.
Ik wil juist de breedte aan de binnenzijde.
60cm vind ik net te smal voor het spul dat ik kwijt wil in de kast.

2x 40cm breed is ook maar proppen met een bezemkast.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 10-03-2024 22:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MailMan schreef op zondag 10 maart 2024 @ 22:04:
Iemand nog tips voor ovens met de volgende kenmerken:

- Inbouw oven (60cm) met magnetron functie
- Geen (volledig) touch-screen display met lelijke plaatjes van eten (waarom Siemens, waarom?)
- Geen voice control of wifi
- Geen stoomfunctie
- Zwart

Bij Keukenloods lijk ik überhaupt geen ovens met Magnetron functionaliteit te kunnen vinden (combi-oven, niet combimagnetron dus)
https://www.deschouwwitgoed.nl/pelgrim-com316gls
https://www.deschouwwitgoed.nl/etna-mo470zt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Laatst online: 11:56

[Afbeelding]
Gisteren mijn hoge kasten geplaatst (2cm onder plafondhoogte) verlaagd plafond op 232cm boven de vloer. Met plaatsen even goed opletten maar in de woonkamer (240 plafondhoogte) rechtop gezet op een deken en dan naar de definitieve plaats geschoven op de deken.

Wij vonden het veel mooier qua aanzicht en ectra ruimte is altijd makkelijk voor spullen die je amper gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Nu online
Op sommige sites lees ik dat dit Combi Magnetrons zijn en geen Combi oven: https://m.keukenloods.nl/mo470zt.html

We vinden het belangrijk dat de bakkwaliteit niet achteruit gaat door de toevoeging van een magentronfunctie, wat bij Combi magnetrons wel het geval schijnt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi

[Afbeelding]
Je moet dan heel zeker weten dat alle wanden, vloeren en plafonds haaks en vlak zijn. Dat zijn ze in veel woningen niet, zeker in de nieuwbouw.

Als je vloer en plafond over een afstand van 3 meter een centimeter of 2 dichter bij elkaar komen, dan valt dat allemaal nog "binnen de marges". Bij een plafondhoge kast ga je dat zeker zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

MailMan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:52:
[...]

Op sommige sites lees ik dat dit Combi Magnetrons zijn en geen Combi oven: https://m.keukenloods.nl/mo470zt.html

We vinden het belangrijk dat de bakkwaliteit niet achteruit gaat door de toevoeging van een magentronfunctie, wat bij Combi magnetrons wel het geval schijnt te zijn.
Dat ligt aan de verkeerde omschrijving van de betreffende winkel ben ik bang. Kijk op de sites van de fabrikanten zelf.

https://www.pelgrim.nl/ap...mbi-magnetrons/com316gls/
https://etna.nl/keukenapparatuur/mo470zt/
Wie op zoek is naar een zeer ruime oven met magnetron zit met deze oven met magnetronfunctie helemaal goed.
Je ziet ook op de afbeeldingen dat het gaat om een apparaat met verstelbare bakplateaus en roosters, en een ventilator achterin de oven voor de heteluchtfunctie. Dat zijn indicatoren voor een echte oven.

Dus geen ronddraaiend plateau. Dat is namelijk de duidelijke hint dat het om een magnetron gaat met ovenfunctie erbij ipv andersom. Bovendien zijn combi-magnetrons eigenlijk altijd 45 cm en geen 60 cm apparaten.

Ik zie dat ze bij Pelgrim onder het kopje Magnetrons zijn geplaatst, dat is verwarrend. Maar het beste is dat je je gewoon goed laat informeren door de fabrikant. Neem contact op met hun klantenservice.

Wat betreft de kwaliteit van de magnetron valt erbij aan te tekenen dat deze in 60 cm ovens minder is dan bij een compacte, dedicated magnetron omdat a) het magnetron element een veel grotere ruimte moet bestrijken b) er geen draaiplateau in zit om de boel zo gelijkmatig mogelijk te verwarmen. Dat is de concessie die je doet als je een grote oven met magnetronfunctie neemt.

[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 11-03-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

[Afbeelding]
Plafondhoog of dichtzetten dmv een gipsplaat is niet altijd per se mooier, het kan ook juist minder ruimtelijk worden, of visueel te overwhelming. Ligt maar net aan de situatie.

Let ook op dat je sneller een uitdaging krijgt wat betreft de ventilatie. Elk apparaat (koelkast, vriezer, oven) vraagt ventilatie. Met koelkasten en ovens is dat meestal zo'n 200 cm2 per apparaat. De lucht moet van onderaf bij de plint aangezogen kunnen worden en er boven weer uit kunnen. In de situatie waarbij hoge kasten niet tot het plafond komen is dat vrijwel altijd verzekerd doordat er open ruimte achter de kast zit dmv de ca 4 cm uitstekende verticale panelen, zodat er per kast een sleuf ontstaat die die 200 cm2 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Nu online
Cap schreef op maandag 11 maart 2024 @ 10:29:
[...]

Dat ligt aan de verkeerde omschrijving van de betreffende winkel ben ik bang. Kijk op de sites van de fabrikanten zelf.

https://www.pelgrim.nl/ap...mbi-magnetrons/com316gls/
https://etna.nl/keukenapparatuur/mo470zt/

[...]

Je ziet ook op de afbeeldingen dat het gaat om een apparaat met verstelbare bakplateaus en roosters, en een ventilator achterin de oven voor de heteluchtfunctie. Dat zijn indicatoren voor een echte oven.

Dus geen ronddraaiend plateau. Dat is namelijk de duidelijke hint dat het om een magnetron gaat met ovenfunctie erbij ipv andersom. Bovendien zijn combi-magnetrons eigenlijk altijd 45 cm en geen 60 cm apparaten.

Ik zie dat ze bij Pelgrim onder het kopje Magnetrons zijn geplaatst, dat is verwarrend. Maar het beste is dat je je gewoon goed laat informeren door de fabrikant. Neem contact op met hun klantenservice.

Wat betreft de kwaliteit van de magnetron valt erbij aan te tekenen dat deze in 60 cm ovens minder is dan bij een compacte, dedicated magnetron omdat a) het magnetron element een veel grotere ruimte moet bestrijken b) er geen draaiplateau in zit om de boel zo gelijkmatig mogelijk te verwarmen. Dat is de concessie die je doet als je een grote oven met magnetronfunctie neemt.
Dank voor je advies.

Is de kwaliteit van de oven vaak wel gewoon goed/gelijk aan een solo-oven? Of lever je daar op in als er een magnetronfunctie bij zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik heb zelf geen nadelige gevolgen ondervonden bij mijn oven met magnetronfunctie. Maar dat betekent niet dat het per se voor elk model en merk geldt natuurlijk. Het zou m.i. in principe ook niet hoeven, omdat het in beide versies gewoon ovens zijn met meerdere instelbare bakhoogtes, onder-, boven- en hetelucht warmte. Misschien zou er een klein verschil in de grillfunctie, omdat bovenin ook het ronddraaiende (want het voedselplateau draait dus niet rond) magnetron element zit, dus ergens moet daar een beetje ruimte voor gemaakt worden. Kans is dus dat de gloeibuizen van de grill iets minder mooi verdeeld zitten bij een oven met magnetronfunctie dan bij eentje zonder. Maar persoonlijk heb ik nu klachten over de grill prestaties van mijn Bosch compacte (45 cm) oven met magnetron. De oven kan ook tot 300 graden, dus ook daar geen issue. Bij combi magnetrons gaat het vaak niet verder dan 220 a 230 graden.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 11-03-2024 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:47
Cap schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:58:
Ik heb zelf geen nadelige gevolgen ondervonden bij mijn oven met magnetronfunctie. Maar dat betekent niet dat het per se voor elk model en merk geldt natuurlijk. Het zou m.i. in principe ook niet hoeven, omdat het in beide versies gewoon ovens zijn met meerdere instelbare bakhoogtes, onder-, boven- en hetelucht warmte. Misschien zou er een klein verschil in de grillfunctie, omdat bovenin ook het ronddraaiende (want het voedselplateau draait dus niet rond) magnetron element zit, dus ergens moet daar een beetje ruimte voor gemaakt worden. Kans is dus dat de gloeibuizen van de grill iets minder mooi verdeeld zitten bij een oven met magnetronfunctie dan bij eentje zonder. Maar persoonlijk heb ik nu klachten over de grill prestaties van mijn Bosch compacte (45 cm) oven met magnetron. De oven kan ook tot 300 graden, dus ook daar geen issue. Bij combi magnetrons gaat het vaak niet verder dan 220 a 230 graden.
Bij mijn Samsung combimagnetron en oven van dezelfde serie merk ik wel een groot verschil in de bodem van een pizza als ik deze op dezelfde manier opwarm.

Bij de oven is de bodem krokant, bij de combimangnetron met dezelfde ovenstand blijft deze bodem slap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja precies, blijft afhankelijk van de implementatie natuurlijk. Welke oven en welke oven-magnetron zijn dat precies?

Bij ons altijd heerlijk krokante pizzabodems in onze Bosch CMG936AB1S serie 8 45 cm oven met magnetron functie. Beter dan in onze oude Bosch oven (ook 45 cm). Heeft ook een pizza / crisp stand maar dat is niet eens nodig wat ons betreft. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Cap op 11-03-2024 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
bijna alle keukenboeren hebben exact het zelfde aanbod bladen. samples in de showroom hebben ook exact het zelfde type plaatje. komen die dingen allemaal van Lion Stone vandaan? is Lion Stone de marktleider aangezien het alle keukenboeren kan voorzien van bladen. Iemand ervaring met Lion Stone?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUORD0J9xCp19n_JwNlsdNWruMA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yObsuwI1rNeL9xIYzZp6U8Nj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
U woont in de buurt van Tilburg?

Het zou zomaar eens kunnen dat werkbladen vooral bij een lokale partij vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 20:52
Yesiladam schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 01:03:
bijna alle keukenboeren hebben exact het zelfde aanbod bladen. samples in de showroom hebben ook exact het zelfde type plaatje. komen die dingen allemaal van Lion Stone vandaan? is Lion Stone de marktleider aangezien het alle keukenboeren kan voorzien van bladen. Iemand ervaring met Lion Stone?

[Afbeelding]
Mijn keukenboer in Weert koopt het natuursteen in bij Kemie in Helmond. Wat je ook nog zou kunnen doen is een keuken aanschaffen en zelf natuursteenfabrikanten aanschrijven om een ander blad te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

[Afbeelding]
Dan moet je even een zaak binnenlopen die niet binnen het DMG imperium valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 10:36
Hier alles in de uitbouw laten stuccen, daarna maatwerk kasten geplaatst. (2.83m hoog). Als het maatwerk is dan kan alles passend, hier zit de kast bijna strak tegen het plafond aan :)

Nadelen? Ja, we komen er niet bij zonder trapje maar het ziet er wel retestrak uit en je vangt geen stof bovenop. De spullen die bij ons bovenin liggen: keuken spulletjes die we eigenlijk maar 1/2x per jaar nodig hebben en wat dozen voor wijnglazen die je niet elke dag gebruikt.

Het scheelt toch enorm veel ruimte in de hoogte en het oog wil (soms) ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Maikel]
  • Laatst online: 26-05 15:41
Vendetta_X schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:11:
[...]

Die bakblikhouder vind ik persoonlijk erg onhandig. Bij ons nog niet gemonteerd omdat de monteur hem nog nooit gezien had en niet echt snapte hoe deze gemonteerd moest worden. Bakblikken vallen er gemakkelijk tussen denk ik en dus zul je ze heel voorzichtig erin moeten schuiven.

Wel benieuwd of het in gebruik meevalt, dan kan ik hem evt. nog laten monteren.
Ervaring is denk ik wel een persoonlijk ding en daarbij kan ik niet oordelen of jij dezelfde houder(s) hebt als dat wij hebben. Wij hebben ze met de keuken mee besteld bij Next125 (deze).
In de tussentijd hebben we een paar extra platen besteld (bakplaat met gaatjes en stoombakken) en het blijft wel georganiseerd en overzichtelijk. Dat was voor ons de voornaamste reden om hier voor te kiezen. Voorheen werd het al snel een rommeltje. Ik zou zeggen probeer ze toch eens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62

[Afbeelding]
Dat blad wordt geproduceerd door Caesarstone en vervolgens wordt daar (bijvoorbeeld!) een aanrechtblad van gemaakt door een andere partij zoals Lion Stone (marktleider? nooit eerder van gehoord), Dekker, Jetstone, Arte, Kemie, etc..
Mooi blad trouwens, wij twijfelen nog tussen deze en 'turbine grey'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroeb
  • Laatst online: 23-05 16:04
Wij krijgen einde van het jaar onze nieuwbouwwoning opgeleverd in Hoorn.
Nu zijn wij begonnen met alles uit te zoeken.
We hebben onze 1e afspraak bij Grando Hoorn gehad. winkel zag er mooi uit en je zou daar kunnen slagen voor Keuken, badkamer en pvc vloer. Lijkt wel makkelijk, maar lees toch op dit forum dat Grando aardig aan de hoge kant zit qua prijs. Hebben jullie nog aanraders qua winkels waar ik heen moet? misschien sense of kuchenwelt? Alles tussen Alkmaar en Zaandam is prima, dus hoeft niet alleen in Hoorn te zijn. Keuken is kastenwand van 3,5 meter en een kookeiland (2,80m) en natuurlijk mooi composiet of keramiek keukenblad. budget is rond de 25k. Badkamer en vloer zal ik op het andere topic wel uitvragen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:17
kroeb schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:09:
We hebben onze 1e afspraak bij Grando Hoorn gehad. winkel zag er mooi uit en je zou daar kunnen slagen voor Keuken, badkamer en pvc vloer. Lijkt wel makkelijk, maar lees toch op dit forum dat Grando aardig aan de hoge kant zit qua prijs. Hebben jullie nog aanraders qua winkels waar ik heen moet? misschien sense of kuchenwelt? Alles tussen Alkmaar en Zaandam is prima, dus hoeft niet alleen in Hoorn te zijn. Keuken is kastenwand van 3,5 meter en een kookeiland (2,80m) en natuurlijk mooi composiet of keramiek keukenblad. budget is rond de 25k. Badkamer en vloer zal ik op het andere topic wel uitvragen!

Alvast bedankt!
Je zou eens kunnen kijken naar Van slageren in Schagen. Leveren goede kwaliteit keukens en je wordt er goed geholpen. Budget kan misschien wat krap zijn maar het is het proberen waard. Ik denk dat Schagen niet veel verder rijden is dan Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:23
kroeb schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:09:

Alvast bedankt!
Maak eens een afspraak bij SK Broek op Langedijk of i-KOOK Alkmaar/Zaandam. Goed advies en netto prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:53
Wij hebben binnenkort het 'afroep-gesprek' vo0or onze nieuwe keuken.
Voor de apparaten zijn wij in Hoofddorp (siemens) en Vianen (miele) geweest.
2 bestaande apparaten gaan mee, de kookplaat (net een jaar oud) en een inbouwkoffiezetapparaat (ook net een jaar oud) beide Siemens. Ook beide 'domme' apparaten.

We willen graag een (combi) stoom oven, een (combi) oven Koelvries combi, een vaatwasser en een schouw afzuigkap (eiland).
Magnetron is niet perse noodzakelijk, opwarmen komt niet vaak voor en doen we vaak in de pan en kan eventueel ook in de stoomoven.

De keuze Siemens zou worden:
CS958GDD1 Compacte stoom oven

CM978GQB1 Compacte oven met magntron

LF91BUV55 afzuigkap

SN67T800BE Vaatwasser

De keuze voo9r Miele zou zijn:
DGC 7845 HCX Pro Obsidiaanzwart BNE Combi Stoomoven

H 7840 BPX Obsidiaanzwart EU1 Solo oven

H 7840 BMX Obsidiaanzwart EU1 Combi magnetron

G 7260 SCVi RVS MER

Wij maken vaak gebruik van de oven en de stoom oven die wij nu hebben, beide zijn echter al 20 jaar oud en echt aan vervanging toe.
Wat adviseren jullie qua apparaten?
Enige waar we nog mee 'zitten' is dat we nu drie apparaten kiezen ((Combi) oven, (combi) stoomoven) en bestaande koffiezetter) en we 4 hoge kasten hebben. Het wordt dus niet symetrisch.
Of we krijgen 3 apparaten in 3 kasten met in de laatste de koelkast achter een deur of we krijgen 2 en 1 apparaat in 2 kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 16:14
Heeft er iemand ervaring met onderhandelen van de prijs voor een complete keuken bij Nuva Keukens?

We hebben een offerte gekregen voor onderstaande opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5THMkG474Wu8EzVGfWLUBoEX1Wg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6VB72MPzgw4eAOVcoTzNOhxV.jpg?f=fotoalbum_large

De tekening is gebaseerd op kastjes van 60x60 bij aanrecht en 50x50 bij kookeiland. Kookeiland 210x110 met afstand van 100 cm tussen aanrecht en kookeiland.
Rechts van het aanrecht 2 hoge kasten van 210 cm met combi-oven en koelkast met vriesvak, overige ruimte van deze hoge kasten zijn kastruimte.

- Frontjes mat zwart (anti-fingerprint)
- Aanrechtblad composiet 20mm, randafwerking 2P
- LED-verlichting kookeiland tussen frontjes/aanrechtblad
- Apparatuur: alles van Siemens (combi-oven 60cm, inductiekookplaat (80cm) incl. afzuigsysteem, vaatwasser, koelkast met vriesvak 177,5 cm
- Spoelbak Franke mat zwart
- Quooker Flex kraan

Totaalbedrag incl. montage bedraagt een kleine €19.400.

Is dit een "ok" prijs of valt hier nog te onderhandelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Uhmazing op 13-03-2024 18:52 ]

Pagina: 1 ... 450 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1