Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max-96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-06 20:40
Na een aantal weken mee te lezen in dit topic, kom ik jullie toch even om advies vragen.

Voor een nieuwbouwhuis zijn wij ondertussen begonnen met onze zoektocht naar een geschikte keuken. Afgelopen zaterdag onze eerste afspraak gehad bij de keukenleverancier die is aangesloten bij het nieuwbouwproject.

We willen zeker ook bij andere keukenzaken een afspraak maken. Echter, onze eerste uitdaging is de keuze voor een logische indeling van de keuken. Vanwege 2 ramen tot aan de grond is een keuken in U-vorm voor ons geen optie.

Members only: voorbeelden indeling
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit zijn de twee ideeën waar we zelf, in overleg met de keukenleverancier, op zijn gekomen. De kasten aan de rechterkant zijn hoge kasten. Verder denken we zelf nog aan iets van een plankje o.i.d. in het hoekje rechtsonder.

Onze voorkeur heeft 3 hoge kasten, echter hebben we dan voor ons gevoel wat weinig snijruimte in de keuken. Wanneer we de kookplaat in het schiereiland plaatsen hebben we meer snijruimte, maar kunnen we maximaal 2 hoge kasten aangezien het anders wel erg krap wordt. De afstand tussen het schiereiland en de kast is namelijk met 2 kasten zelfs maar 95cm, voor ons gevoel toch echt het minimum.

We zijn dan ook benieuwd naar jullie advies. We neigen zelf nu naar de indeling met de kookplaat in het schiereiland. Maar zijn ook benieuwd of we dingen missen of jullie een andere indeling in gedachten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michiel8102
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-10-2024
Goedenavond allen,

Bij deze in de herkansing met wat rechte foto's van het ontwerp van onze keuken:

Ik lees al enige tijd mee omdat ook wij in 2024 een nieuwe keuken willen/moeten aanschaffen. Ik vind het een best gedoe om alles goed te overzien en heb daarom vrienden/familie gevraagd naar hun ervaringen. In verband met veel goede verhalen over een lokale keukenboer zijn we daar aangeschoven en hebben we een offerte en het 3D-ontwerp inmiddels binnen. Gesprek was trouwens erg gemoedelijk, geen gepush en het lijkt allemaal vrij transparant. De verkoper zegt dat ze aan vaste prijzen doen.

Zouden jullie eens naar het onderstaande voorstel + 3D-ontwerp kunnen kijken en aangeven of wij zaken over het hoofd zien en of de offerte realistisch is? Opmerkingen, ervaringen, voorstellen worden erg gewaardeerd.

Keuken:
Ballerina keuken met Resopal Pro front (moonlight green)
Korpus kleur titan steel
Zichtzijde Resopal Pro Supermat
Horizontale alum.zwart greeplijsten
Legrabox lades

Wandplanken:
Classic oak voorzien van spotjes.

Werkbladen
Keramiek Classic Blaze (3CM)
0,95 x 0.60 Meter (koffiecorner)
2,45 x 0.60 Meter (spoelgedeelte)
2,04 x 1.10 meter (schiereiland)

Kraan:
Quooker combil flex (7 liter)

Verlichting:
8x inbouwspotjes (in/onder wandplanken)

Apparatuur:
SX63E804BE (Siemens IQ300 vaatwasser)
HB934GAB1 (Siemens IQ700 oven 60 CM)
CM924G1B1 (Siemens IQ700 comp oven 45 CM)
Bora Puru
KI82LSDD) (Siemens IQ500 koelkast)

Qua prijsopbouw is die dan als volgt:
Meubelen 10.865,08
Werkbladen 4862,25
Rugwanden 558,75
Kranen 1570,50
Verlichting 621,66
Apparatuur 7575,24
accessoires 110,20
Montage 2179,99

Totaal 28.343,66
Afronding 27.650

Opmerkingen van onze kant:
Ik heb zelf offertes opgevraagd bij Keukenloods en 123werkbladen om te checken wat de bodemprijzen zijn. Keukenloods is ongeveer 1800 euro goedkoper en 123werkbladen ongeveer 2000 euro.

Het zijn natuurlijk flinke bedragen maar wij hechten ook waarde aan goede service en hebben de voorkeur om zaken te doen met slechts één partij om gedoe en gezeur te voorkomen.

Tussen het schiereiland en de wand zit nu op 100 CM. We kunnen hier met schuiven 110 CM van maken en dit lijkt ons wel fijn. Heeft hier iemand een opmerking op?

Daarnaast weten we nog niet zeker of we kiezen voor de eiken planken boven het spoelgedeelte. Naar ons idee zijn het toch voornamelijk stofvangers en ze zijn ook vrij aan de prijs... Boven de koffiecorner zien we er wel de meerwaarde van in.

Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Michiel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K3cnHyAEzvs4VxhKJKn5RvGEFrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6iiEsATSJZxl8h1gl1zETO03.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SW9cNXe1T1qZ77vqizpweBfxWaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a5gG0Ncj6WcpgrfKt1PuEzkU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkIN5C-b7sWI--_2uF2GpiM7TYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nXV5SltVwmawCn9sAZ7OrwEt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-wVG32Vki9dgr01Z5FQ9U4Riuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iO3fP4vvRtEuKN2mO1NqrWRn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YgqtV1OgzH0JUNN2-JFizEIdyYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nwpKPC6ZqLCF1xwuPViUF231.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:01
DoubleCrex schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:04:
[...]

Dank voor de tip.

Zojuist een offerte ontvangen van Veldkamp, scheelt heel erg veel, en dan zelfs een Bora kookplaat. Wat vinden jullie?[Afbeelding]

Offerte Kvik:

[Afbeelding]
Veldkamp prijzen zien er prima uit. Zou alleen kijken voor een andere koel-vries (in ieder geval met no-frost), wellicht ook Siemens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleCrex
  • Laatst online: 16-06 18:39
Source90 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:48:
[...]

Veldkamp prijzen zien er prima uit. Zou alleen kijken voor een andere koel-vries (in ieder geval met no-frost), wellicht ook Siemens?
Kleine aanpassing gedaan omdat we een combi oven wilde, en de koel-vries met no frost is nu toegevoegd, beide van Etna.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wb756DSIWVk9J8B5eM6hOLzyd5w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ixLtVzDrp8vU8QlgyDnOCsde.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door DoubleCrex op 22-01-2024 20:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:23
Aangezien er ook regelmatig IKEA keukens voorbij komen:
IKEA heeft de prijzen van veel van de basiselementen verlaagd met tussen de 10 en 20% :)
Voorbeeldje: https://www.ikea.com/nl/n...asiselement-wit-50205626/

Ook kastinrichting bijna -50%
https://www.ikea.com/nl/n...asiselement-wit-50205626/

[ Voor 18% gewijzigd door SquareOne op 22-01-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:53
max-96 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:12:
Echter, onze eerste uitdaging is de keuze voor een logische indeling van de keuken. Vanwege 2 ramen tot aan de grond is een keuken in U-vorm voor ons geen optie.
(..)
Maar zijn ook benieuwd of we dingen missen of jullie een andere indeling in gedachten hebben.
Je zou de hoge kast wel wat dichter naar het raam kunnen zetten (als dat toch niet open kan) en dan een derde kast aan de kamerzijde toevoegen die wat minder diep is.
Ik vind de eerste optie qua werkruimte wel echt beter dan de tweede.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
max-96 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:12:
Na een aantal weken mee te lezen in dit topic, kom ik jullie toch even om advies vragen.

Voor een nieuwbouwhuis zijn wij ondertussen begonnen met onze zoektocht naar een geschikte keuken. Afgelopen zaterdag onze eerste afspraak gehad bij de keukenleverancier die is aangesloten bij het nieuwbouwproject.

We willen zeker ook bij andere keukenzaken een afspraak maken. Echter, onze eerste uitdaging is de keuze voor een logische indeling van de keuken. Vanwege 2 ramen tot aan de grond is een keuken in U-vorm voor ons geen optie.

***members only***

Dit zijn de twee ideeën waar we zelf, in overleg met de keukenleverancier, op zijn gekomen. De kasten aan de rechterkant zijn hoge kasten. Verder denken we zelf nog aan iets van een plankje o.i.d. in het hoekje rechtsonder.

Onze voorkeur heeft 3 hoge kasten, echter hebben we dan voor ons gevoel wat weinig snijruimte in de keuken. Wanneer we de kookplaat in het schiereiland plaatsen hebben we meer snijruimte, maar kunnen we maximaal 2 hoge kasten aangezien het anders wel erg krap wordt. De afstand tussen het schiereiland en de kast is namelijk met 2 kasten zelfs maar 95cm, voor ons gevoel toch echt het minimum.

We zijn dan ook benieuwd naar jullie advies. We neigen zelf nu naar de indeling met de kookplaat in het schiereiland. Maar zijn ook benieuwd of we dingen missen of jullie een andere indeling in gedachten hebben.
Je moet wel heel erg graag een barretje willen hebben om zoveel concessies te doen op praktisch nut.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ygtW6zJ0RMMmc0drQ1Kq-1CKp6I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSp5M06tQMYSXacpvOpTQKFi.jpg?f=fotoalbum_large.
Links onder de VW, dan spoelkast, dan ladekast van 100, dan kookplaat met lades van 100.
Rechts heb je gewoon ruimte voor zelfs 4 hoge kasten.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 22-01-2024 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
DoubleCrex schreef op maandag 22 januari 2024 @ 19:54:
[...]

Kleine aanpassing gedaan omdat we een combi oven wilde, en de koel-vries met no frost is nu toegevoegd, beide van Etna.

[Afbeelding]
Tja, persoonlijk heb ik Etna niet zo hoog zitten. Zou zelf bij Siemens/Bosch/ATAG of eventueel nog AEG kijken voordat je bij ETNA uitkomt. Zeker als je op de keukenboer een aardig bedrag bespaart, zou ik (waar mogelijk) nu een honderd euro of wellicht twee investeren in iets betere apparatuur waar je op de lange termijn voordeel van hebt.

Bovenstaande doel ik met name op de oven, die gebruik je waarschijnlijk vaak en jaag je 2-3,5 kWh doorheen. Ik zou daar persoonlijk een A merk voor willen. Koelkast is niet zo spannend, dat zal met name verschillen in een paar kW op jaar basis en een dBa of wat verschil (los van een plankje dat bij de één glas, de ander RVS en de goedkoopste plastic is).

Veelal wordt er trouwens voor deur-op-deur gekozen, bewuste keuze voor een sleepdeur koelkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:41
BlueSS50 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:06:
Iemand tips voor een grote showroom qua keukenbladen? Ik maak zelf mijn keuken en moet dus enkel een blad hebben, bij reguliere keukenzaken zien ze je dan liever gaan dan komen.

We zijn al bij een grote geweest maar hier hadden we geen klik met een van de bladen. Bij een keukenzaak een mooi blad gezien van Dekker maar was dus niet 'los' te koop.
Iedere zaak kan toch gewoon bij dekker bestellen?
Welk blad gaat het om?

Onze interieurbouwer heeft speciaal voor ons bij Dekker besteld, wat hij normaal gesproken niet doet. Heeft weer een eigen werkbladen partner, maar wij wilden ook een specifiek blad wat alleen Dekker voert.

Overigens wel vreemd want al die keukenzaken gooien het blad 2 tot 4 keer over de kop 🤪

[ Voor 5% gewijzigd door Tweak_ers op 23-01-2024 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleCrex
Source90 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:54:
[...]

Tja, persoonlijk heb ik Etna niet zo hoog zitten. Zou zelf bij Siemens/Bosch/ATAG of eventueel nog AEG kijken voordat je bij ETNA uitkomt. Zeker als je op de keukenboer een aardig bedrag bespaart, zou ik (waar mogelijk) nu een honderd euro of wellicht twee investeren in iets betere apparatuur waar je op de lange termijn voordeel van hebt.

Bovenstaande doel ik met name op de oven, die gebruik je waarschijnlijk vaak en jaag je 2-3,5 kWh doorheen. Ik zou daar persoonlijk een A merk voor willen. Koelkast is niet zo spannend, dat zal met name verschillen in een paar kW op jaar basis en een dBa of wat verschil (los van een plankje dat bij de één glas, de ander RVS en de goedkoopste plastic is).

Veelal wordt er trouwens voor deur-op-deur gekozen, bewuste keuze voor een sleepdeur koelkast?
Dacht ik ook gelijk na het forum weer te hebben doorgenomen, Etna is nog steeds budget. Ik heb geen idee wat een sleepdeur koelkast is, ik ga ook even checken of onderstaande een sleepdeur is.

Ik heb zojuist een nieuwe offerte ontvangen waar ik gelukkiger van word. Alles Siemens en de kookplaat van Bora, en ik kom nog lager uit dan de offerte van Kvik met alles Zanussi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ckSmIMZpRtX50y-E3vT5NEiXou4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/paRqm2Qa1mfZpsLOiXckehFg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 18:16

EektheMan

DPC

mitsumark schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:43:
[...]
Je moet wel heel erg graag een barretje willen hebben om zoveel concessies te doen op praktisch nut.

[Afbeelding].
Links onder de VW, dan spoelkast, dan ladekast van 100, dan kookplaat met lades van 100.
@max-96 En als je de rechter kastjes iets verder richting noorden trekt, kun je alsnog een U vorm maken waarbij de raamkant enkel werkblad/bar is. Heb je alsnog een bar en nog extra werkruimte voor als je met zijn tweeen aan het voorbereiden bent. Eventueel kun je nog kleine lades onder die bar verwerken voor bestek/handdoeken oid.

Hieronder een foto van onze keuken bar in 2011. Excuus voor de rommelig aandoende foto. Kon niet zo snel een betere vinden. Geeft een beetje weer wat ik bedoel. Op de tweede foto zie je een wijnkoelkast staan onder de loze ruimte die jij ook zult hebben in de rechter-onderhoek. Kom je niet heel vaak, dus is wel een ardige plek ervoor.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 29% gewijzigd door EektheMan op 23-01-2024 10:50 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 21:41
DoubleCrex schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:34:
[...]

Dacht ik ook gelijk na het forum weer te hebben doorgenomen, Etna is nog steeds budget. Ik heb geen idee wat een sleepdeur koelkast is, ik ga ook even checken of onderstaande een sleepdeur is.

Ik heb zojuist een nieuwe offerte ontvangen waar ik gelukkiger van word. Alles Siemens en de kookplaat van Bora, en ik kom nog lager uit dan de offerte van Kvik met alles Zanussi.

[Afbeelding]
Ikheb het niet helemaal gevolgt maar dit is voor een KVIK keuken?
Zou je er niet een XXL met varioscharnier vaatwasser in monteren om zo naast meer ruimte, ook een hap uit je plint te voorkomen.
Een niet XXL dus normale hoogte, zal een front hebben wat ver naar beneden steekt en dus een grote uitsparing in je plint veroorzaakt.
Met een XXL heb je dat al een stuk minder, immers het scharnier punt zit 5 cm lager, plus met varioscharnier komt het front helemaal niet tegen je plint aan (maar dat is maar net of je wel een schuiffront op je vaatwasser deur wilt hebben...)

[ Voor 18% gewijzigd door martinus83 op 23-01-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:59
Source90 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:54:
[...]

Vaak is een sleepdeur iets goedkoper dan een deur op deur koelkast. In mijn geval scheelde sleepdeur 330 euro (1300 euro tov 1000 euro) voor vergelijkbare Bosch apparaten.

Het sleepdeurmechanisme voelde fragieler en stroever aan waardoor we voor deur-op-deur zijn gegaan. Iets wat meer mensen dus doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleCrex
martinus83 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:21:
[...]

Ikheb het niet helemaal gevolgt maar dit is voor een KVIK keuken?
Zou je er niet een XXL met varioscharnier vaatwasser in monteren om zo naast meer ruimte, ook een hap uit je plint te voorkomen.
Een niet XXL dus normale hoogte, zal een front hebben wat ver naar beneden steekt en dus een grote uitsparing in je plint veroorzaakt.
Met een XXL heb je dat al een stuk minder, immers het scharnier punt zit 5 cm lager, plus met varioscharnier komt het front helemaal niet tegen je plint aan (maar dat is maar net of je wel een schuiffront op je vaatwasser deur wilt hebben...)
De Kvik offerte was uitgerust met een Zanussi-vaatwasser. Bij het zoeken naar een vervangend apparaat heeft Veldkamp voor mij een Siemens-vaatwasser gevonden met vergelijkbare afmetingen. Hier ben ik dus gewoon vanuit gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFnePUP3K1DYwKm2rQHntMMUn_8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yeJXWw8I8Hhwn6M3Cb5X3btQ.png?f=fotoalbum_large

Edit: Bedoel je onderstaande ruimte? Dit is mijn huidige vaatwasser.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTvfPVVLByNlhbH0pco2C36gbJE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LQyXuET7Mv0FFFMCCXQnLkrb.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door DoubleCrex op 23-01-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yesiladam
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-06 17:25
wat zijn jullie ervaringen met een kwartsiet blad? De kastjes en apparatuur bestellen wij bij de keukenzaak en blad willen wij bestellen bij een natuursteenhandelaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtI50WhG4YRd-NEcpPAJ62OEPLc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a4pHr86GbkNmTqI17h3Krjfs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
DoubleCrex schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:44:
[...]

De Kvik offerte was uitgerust met een Zanussi-vaatwasser. Bij het zoeken naar een vervangend apparaat heeft Veldkamp voor mij een Siemens-vaatwasser gevonden met vergelijkbare afmetingen. Hier ben ik dus gewoon vanuit gegaan.

[Afbeelding]

Edit: Bedoel je onderstaande ruimte? Dit is mijn huidige vaatwasser.

[Afbeelding]
Ja hier is jou vaatwasser lager gezet. Dat kan inderdaad ook. Dan heb je onder geen uitstekend stuk maar boven.
Hier heb ik al eerder eens een soort schetsje gemaakt.. bovenin zie je het teveel aan ruimte boven de vaatwasser
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FxxBsVGnbL2OnhsZngBvbfKPZAA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9U8Ltq3GgnloNfCe7A6UOoj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
PS mocht iemand een mooi eiland met ditto 360 cm wand zoeken:

https://www.marktplaats.n...izona-beige-showroommodel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
saikol schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:38:
[...]

Vaak is een sleepdeur iets goedkoper dan een deur op deur koelkast. In mijn geval scheelde sleepdeur 330 euro (1300 euro tov 1000 euro) voor vergelijkbare Bosch apparaten.

Het sleepdeurmechanisme voelde fragieler en stroever aan waardoor we voor deur-op-deur zijn gegaan. Iets wat meer mensen dus doen.
Helemaal eens. Alleen die plintuitsparing is zo vervelend. Ook lastig te bepalen of die nu wel of niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10
martinus83 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:17:
[...]

Ja hier is jou vaatwasser lager gezet. Dat kan inderdaad ook. Dan heb je onder geen uitstekend stuk maar boven.
Hier heb ik al eerder eens een soort schetsje gemaakt.. bovenin zie je het teveel aan ruimte boven de vaatwasser
[Afbeelding]
Daar hebben wij ook voor gekozen, werkt prima en als de vaatwasser gesloten is zie je het toch niet. :P

Meer serieus: we wilden een XL-versie, maar die was maar niet leverbaar. Uiteindelijk voor een niet-XL gekozen en daarbij bedacht dat we dit een prima oplossing vonden :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
  • Laatst online: 02:00
Yesiladam schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:12:
wat zijn jullie ervaringen met een kwartsiet blad? De kastjes en apparatuur bestellen wij bij de keukenzaak en blad willen wij bestellen bij een natuursteenhandelaar.
Nog niet, want onze keuken is nog niet geleverd, maar het staat in bestelling.
Ga eens bij zo’n natuursteenhandelaar langs, maak een afspraak. Wij kregen een rondleiding en kregen ook stukken mee van de bladen van onze voorkeur. Deze hebben we thuis ‘mishandeld’ met voedingsmiddelen, zoals bijv citroenzuur, azijn, thee, kerrie, olie, maar ook met een hamer, en nog veel meer. Test ook hoeveel absorptievermogen de steen heeft. De ene soort is meer poreus dan de andere en levert dus eerder vlekken op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel8102
Heeft er hier iemand ervaring met een Livello keuken? Ik lees hier op het forum dat dit vermoedelijk een rotpunkt keuken is. Betekent dit dat een livello vergelijkbaar is met een Ballerina of zit hier kwaliteitsverschil tussen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
michiel8102 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:20:
Heeft er hier iemand ervaring met een Livello keuken? Ik lees hier op het forum dat dit vermoedelijk een rotpunkt keuken is. Betekent dit dat een livello vergelijkbaar is met een Ballerina of zit hier kwaliteitsverschil tussen?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Heb de merken ooit vergeleken in mijn zoektocht naar een keuken. Het ontloopt elkaar niet heel veel.
Het gaat vooral om verschillen in fronten, kleuren, prijsgroepen etc.

Meest belangrijke verschil is wat mij betreft dat Ballerina standaard legraboxen als ladesysteem gebruikt. Dat is net een klasse beter dan de geleiders van Rotpunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Floor-is schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:49:
[...]

Daar hebben wij ook voor gekozen, werkt prima en als de vaatwasser gesloten is zie je het toch niet. :P

Meer serieus: we wilden een XL-versie, maar die was maar niet leverbaar. Uiteindelijk voor een niet-XL gekozen en daarbij bedacht dat we dit een prima oplossing vonden :)
Vorm boven functie oplossing lijkt me dat. Je wil toch juist dat de vaatwasser zo hoog mogelijk staat, zodat je minder hoeft te bukken bij het in/uitruimen van de vaatwasser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Z___Z schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Vorm boven functie oplossing lijkt me dat. Je wil toch juist dat de vaatwasser zo hoog mogelijk staat, zodat je minder hoeft te bukken bij het in/uitruimen van de vaatwasser?
Op zich zou je denken van wel, ik had vooral een probleem met het vinden van een goede (watervaste) oplossing voor het verhogen en wanneer de boel onvermijdelijk een keer zou gaan lekken. Die vond ik niet.

Hoger is in principe zeker beter, maar dit werkt ook heel goed hoor :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Z___Z schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:48:
[...]

Nee, want de vaatwasser staat altijd even hoog maar je benut minder ruimte van je maxi line line (nishoogte vanaf ca 87/88cm) keuken.
Normale wasser in hoge nis maakt een gat onder je werkblad.

Varioscharnier is puur optisch. Voorkomt enkel de uitsparing in je plint die je van afstandje ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max-96
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-06 20:40
Iedereen bedankt voor het meedenken! We zijn er zeker nog niet uit, maar dit geeft ons weer wat nieuwe inzichten.
Toke_gt schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:25:
[...]

Je zou de hoge kast wel wat dichter naar het raam kunnen zetten (als dat toch niet open kan) en dan een derde kast aan de kamerzijde toevoegen die wat minder diep is.
Dit zou inderdaad ook kunnen. Al willen we ook niet dat we dan aan de kant van het raam een loze ruimte krijgen, namelijk het hoekje wat hierdoor erg klein zal gaan worden. De wat minder diepe kast vind ik inderdaad nog een goede optie, gaan we meenemen.
mitsumark schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:43:
[...]

[Afbeelding].
We zijn inderdaad wel aan het twijfelen hoe graag we het barretje nog willen. We vinden het vooral een leuke eigenschap, ook om de keuken wat 'specialer' te maken, maar gaan er toch over nadenken of we deze wens misschien toch maar moeten laten vallen. We willen eerst nog even de andere opties in 3d laten uittekenen voordat we het barretje echt weg gaan laten.
EektheMan schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 10:18:
[...]

En als je de rechter kastjes iets verder richting noorden trekt, kun je alsnog een U vorm maken waarbij de raamkant enkel werkblad/bar is. Heb je alsnog een bar en nog extra werkruimte voor als je met zijn tweeen aan het voorbereiden bent. Eventueel kun je nog kleine lades onder die bar verwerken voor bestek/handdoeken oid.
Dit vinden wij ook een erg goed idee! Dit willen wij in ieder geval mee gaan nemen in een 3d ontwerp, even kijken hoe dit er uit gaat zien met de keuken die wij verder in gedachten hebben.

Verder beginnen we er ook over na te denken om de hoge kasten tegen de muur van de raamkant aan te zetten. Zo kunnen we eigenlijk al onze wensen in de keuken verwerken. Namelijk het barretje in combinatie met de 3 hoge kasten. We twijfelen alleen hoe storend het er uit ziet dat de hoge kasten dan gedeeltelijk voor het raam staan.

[ Voor 6% gewijzigd door max-96 op 23-01-2024 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearuur
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 06-05 10:52
Na al maanden meelezen zijn wij ook zo ver dat we een idee op papier hebben kunnen zetten. We bouwen binnenkort ons huis uit met 2 meter over de 6.5m breedte van het huis. Hierdoor realiseren we een eetkamer/keuken van 6.5 bij 5 meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcgfmY3rAchvosxE1f_LYMmE1T4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ax89i2BJ1aLojj8z05g8oHYF.jpg?f=fotoalbum_large

Wand A kijkt uit op de tuin hier komt een schuifpui in die vanuit het midden twee zijden openschuiven.
Wand B is de wand met de buren
Wand C is de muur aansluitend op de woonkamer waar deuren in komen
Wand D grenst aan garage waar we een bijkeuken in realiseren, Bovenin zie je de deur naar de bijkeuken (hier komt de oude keuken gedeeltelijk in) Het muurtje van 60cm dwars op deze wand is constructueel niet heel eenvoudig weg te halen (hoek van het huis) dus die moet blijven staan.

Na 100x draaien en wijzigen denken we de finale opstelling te hebben gevonden.
Wand met spoelgedeelte blad 70cm diep, greeploos waarbij de greeplijst helemaal van links naar rechts loopt op hoogte onder het blad. Let niet op de ondiepe kastjes op de koelkast, ik kreeg dat niet lekker ingetekend, dit zijn uiteraard normale hoge kasten met stukje koof daarboven, die koof loopt dan helemaal door tot boven spoelgedeelte. (plafondhoogte 2.54)
Achterwand vlnr:
1. Hoge kast: Koel/vrieskast vries- onder, koel boven
2. Oven op hoogte van het blad met kastruimte er boven en beneden
3. Lage kast. Hier komt op het blad het koffieaparaat te staan
4. Spoelkast met quooker
5. Vaatwasser

Het eiland van 1 bij 2.40
2 Ladenkasten van 1.20
1 ondiepe kast op achterkant eiland, en een open gedeelte tbv barkrukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dMCi8LizAPBe6Z-0vLxAR_ROY24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D45VtSv8HbqDKbtJ8zqqJOcW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XJJZ42iv2Vx0gY3El7dJz5sia7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ry84W51bK99ov6vKxrb5m8O9.jpg?f=fotoalbum_large

Op zich lijkt ons de werkruimte genoeg, maar twijfelen nog wat over het spoelgedeelte met koffiemachine. Ben bang dat dat wat krap en rommelig gaat worden op dit stuk. We hebben al 100 keer zitten draaien hiermee, maar komen er elke keer op uit dat we de hele keuken aan het aanpassen zijn voor een goede plek voor het koffieapparaat.

We zijn al bij een winkel geweest, maar op dit forum zit zoveel kennis, dus drop het heel graag hier nog eens.
Wat vinden jullie van deze opstelling? Kleine of grote veranderingen, zie je dingen die niet handig zijn, we horen het graag.

[ Voor 23% gewijzigd door gearuur op 24-01-2024 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
gearuur schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:50:
Na al maanden meelezen zijn wij ook zo ver dat we een idee op papier hebben kunnen zetten. We bouwen binnenkort ons huis uit met 2 meter over de 6.5m breedte van het huis. Hierdoor realiseren we een eetkamer/keuken van 6.5 bij 5 meter.

[Afbeelding]

Wand A kijkt uit op de tuin hier komt een schuifpui in die vanuit het midden twee zijden openschuiven.
Wand D grenst aan garage waar we een bijkeuken in realiseren, Bovenin zie je de deur naar de bijkeuken (hier komt de oude keuken gedeeltelijk in) Het muurtje van 60cm dwars op deze wand is constructueel niet heel eenvoudig weg te halen (hoek van het huis) dus die moet blijven staan.

Wand met spoelgedeelte blad 70cm diep, greeploos waarbij de greeplijst helemaal van links naar rechts loopt op hoogte onder het blad. Let niet op de ondiepe kastjes op de koelkast, ik kreeg dat niet lekker ingetekend, dit zijn uiteraard normale hoge kasten met stukje koof daarboven, die koof loopt dan helemaal door tot boven spoelgedeelte. (plafondhoogte 2.54)
Achterwand vlnr:
4. Spoelkast met quooker
5. Vaatwasser

2 Ladenkasten van 1.20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op zich lijkt ons de werkruimte genoeg, maar twijfelen nog wat over het spoelgedeelte met koffiemachine. Ben bang dat dat wat krap en rommelig gaat worden op dit stuk. We hebben al 100 keer zitten draaien hiermee, maar komen er elke keer op uit dat we de hele keuken aan het aanpassen zijn voor een goede plek voor het koffieapparaat.

We zijn al bij een winkel geweest, maar op dit forum zit zoveel kennis, dus drop het heel graag hier nog eens.
Wat vinden jullie van deze opstelling? Kleine of grote veranderingen, zie je dingen die niet handig zijn, we horen het graag.
Kun je de plattegrond iets meer toelichten?
Waar kom je binnen? Die enkele deur naast de keuken?
Neem aan dat de grote glazen pui de achtergevel is en aan de tuin grenst?

En die dubbele door naast de tafel, waar komt die vandaan/waar gaat die naartoe?

Je zou eens een L opstelling kunnen overwegen en een iets kleiner eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearuur
Hoi SquareOne, dat staat er onder, Wand A-D
SquareOne schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:54:
[...]

Kun je de plattegrond iets meer toelichten?
Waar kom je binnen? Die enkele deur naast de keuken?
Neem aan dat de grote glazen pui de achtergevel is en aan de tuin grenst?

En die dubbele door naast de tafel, waar komt die vandaan/waar gaat die naartoe?

Je zou eens een L opstelling kunnen overwegen en een iets kleiner eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
gearuur schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:55:
Hoi SquareOne, dat staat er onder, Wand A-D

[...]
Oh is nog vroeg, beter lezen. Die positie van de deuren in wand D staat vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearuur
Nee, die kan nog vrij worden geplaatst in die 2meter boven het dwarsmuurtje.
SquareOne schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:57:
[...]

Oh is nog vroeg, beter lezen. Die positie van de deuren in wand D staat vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
gearuur schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 09:00:
Nee, die kan nog vrij worden geplaatst in die 2meter boven het dwarsmuurtje.

[...]
Voor zo'n mooie grote ruimte heb je nu relatief weinig (hoge) kastruimte.

Wij hebben i.v.m. een veel kleine keuken maar 2 hoge kasten, na ca. 1.5 jaar in gebruik merk ik soms dat een extra hoge kast fijn zou zijn. Dus als de ruimte er is zou ik dat altijd adviseren.

Zou dus kijken of je kunt beginnen met bijvoorbeeld 3 hoge kasten aan de zijde van de woonkamer, dan klein stukje bij de hoek voor koffiemachine e.d., en dan de hoek om laag stuk tegen de garage aan.

Eiland van 180 o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@gearuur Ik ben het wel eens met @SquareOne De keuken oogt wat klein in de grote ruimte door het gebrek aan hoge kastruimte.

Is de gewenste eettafel ook dat formaat? Het voelt allemaal wat ielig. Zou het passen om een kastenwand in de hoek van wand C en D te maken en het eiland een kwartslag te draaien? Dan kijk je naar buiten tijdens het koken. Een eiland van 1m diep is ook een beetje klein, volgens mij kan je veel groter kwijt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:51

[Afbeelding]

Achterwand vlnr:
4. Spoelkast met quooker
5. Vaatwasser

2 Ladenkasten van 1.20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou de hele achterwand hoge kasten maken, eventueel met een koffienis erin. Het eiland zou ik nog 60cm (of zelfs 80cm?) langer maken en 1,20 breed en dan ook de wasbak hier naartoe verplaatsen.

Hier creëer je veel meer opslagruimte en extra werkblad mee en de ruimte laat het ook makkelijk toe.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearuur
De tafel nu ingetekend is 220x120. kunnen we groter hebben?

Ik heb even getekend, is dit wat jullie bedoelen @SquareOne @Alic3 ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vcx6p2Hddvl1Qn_z3hRCe95VUN0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htRxRRY2yXUDSVfYzKp4gl92.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_IiVbki3ofwxmAUx-N_6kquzfQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mBWon1Ot5w49jjsCLP0QgNzg.png?f=fotoalbum_large

Nog even nadenken over de juiste opstelling en draairichtingen van de deuren. van de hoge kasten
Het hoekje naast de hoge kasten voelt wat raar.
Het eiland eenkwarslag draaien lijkt niet handig, spoelgedeelte liever in je rug als je staat te koken, en niet er naast, dat is te veel stappen.

@RobbieB , Ik snap je, we hebben dat overwogen, maar willen spoelen echt graag tegen de achterwand (D) houden,

Alternatief de kasten los van het lage gedeelte:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4Rx4kUja_yoAQ-58BiryvaHa-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hNfXOt3Z8H0wPAYTTXw0Ya4S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
gearuur schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:20:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog even nadenken over de juiste opstelling en draairichtingen van de deuren. van de hoge kasten
Het eiland eenkwarslag draaien lijkt niet handig, spoelgedeelte liever in je rug als je staat te koken, en niet er naast, dat is te veel stappen.

@RobbieB , Ik snap je, we hebben dat overwogen, maar willen spoelen echt graag tegen de achterwand (D) houden,

[Afbeelding]
Zelfs als je spoelen tegen de achterwand houdt zou ik het eiland groter maken. De ruimte is echt gigantisch en je eiland valt zo een beetje weg in de ruimte.

Je ziet hier op Tweakers de meest absurde designs voor bijkomen van mensen die persé een eiland willen maar er eigenlijk totaal niet de ruimte voor hebben. En dan is er nu een ruimte waar je echt een prachtig groot eiland in kwijt kan en dan gebeurt dat niet. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je hebt nu je kookplaat recht tegenover je wasbak. Ik zou die kookplaat opschuiven/in het midden plaatsen van je eiland nu.
Is er een reden dat je het eiland precies laat stoppen bij die muur? Je hebt daar een doorloop van bijna 3 meter. Als je het eiland zo wilt plaatsen dan is er ruimte om hem langer te maken. Je kan dan nog een barretje plaatsen bij je eiland als je niet weet wat je met de extra ruimte zou moeten.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@gearuur Ja zoiets maar dan nóg groter. Je hoge kasten kan je doortrekken tot die dubbele deuren en je eiland kan langer. Helemaal mee ens met @RobbieB dat veel mensen per se een eiland willen maar de ruimte niet hebben, en jij hebt zeker de ruimte. Wat ga je anders rond de keuken en de eettafel doen? Dat wordt ook niemandsland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikaX
  • Laatst online: 02:00

We hebben al 100 keer zitten draaien hiermee, maar komen er elke keer op uit dat we de hele keuken aan het aanpassen zijn voor een goede plek voor het koffieapparaat.
Ik vind dit echt een mini-keuken voor zo'n grote ruimte. Je bouwt 2 meter aan, maar je gebruikt helemaal niets van die ruimte, dat is zonde.
Misschien overwegen om tegen die wand waar je nu je spoelen hebt ingetekend alleen maar hoge kasten te plaatsen, evt met nis voor dat koffieapparaat (of inbouwen). En dan het eiland een stuk groter, daar kan zeker een meter aan en hij kan ook breder. Dan kun je spoelen en koken op het eiland.
Of een L-vorm, met een groot eiland.
Aan de rechterkant van dat muurtje, naast die deur, zou ook nog een hoog element kunnen, waar je het koffieapparaat in kan zetten.
Let ook even op je gezinssamenstelling en hoe deze in de toekomst kan worden (uitbreiden/krimpen).

De eettafel zou ik ook een maatje groter nemen, met 8 stoelen bijv.

[ Voor 8% gewijzigd door MikaX op 24-01-2024 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:15

ThePsycho

Biertje?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In zo'n ruimte is een hoekopstelling al snel zonde naar mijn mening. Als je het mooi vindt kan je ook wat meer hoge kasten toevoegen en de deur naar de garage zo verwerken:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/df/7d/c2/df7dc27f1e2de82889a912847f105972.jpg

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Jaartje geleden is mijn keuken geinstalleerd met een SIEMENS HM876G2B0 (60cm combi)
iQ700 Oven met magnetron 60 x 60 cm Zwart

Vanaf het begin viel het mij op dat de magnetron zoveel slechter werkt dan mijn oude whirlpool 45cm. Een flesje melk ging in de oude whirlpool in 25sec en in de siemens moet ik hem 1:15 verwarmen (800 wattage). Een pakje popcorn is bijna niet te doen, moet ik ongeveer 3x zo lang opzetten als op verpakking staat

Ik dacht dat dit normaal was en een bijkomstigheid is van een 60cm combi. Echter nu sprak ik iemand die wel een prima magnetron functie heeft in zn 60cm model.

Wat is jullie ervaring met magnetron in 60cm? Is dit normaal gedrag of is er toch iets niet helemaal goed?

Kijkende naar deze post is het wel een beetje as expected. Toevallig ook SIEMENS

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 24-01-2024 11:19 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martinus83

[Afbeelding]

Achterwand vlnr:
4. Spoelkast met quooker
5. Vaatwasser

2 Ladenkasten van 1.20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo kun je veel meer kwijt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G0cR1i30Fl6ssDJ_GVFvdwMydY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pKxq9e7AXBuzwa22r8xmmEPA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gearuur
Dank voor het meedenken!
3 elementen kastenwand+spoel+eiland zien we niet zitten, we houden het graag wat strakker en zijn geen fan van de nisjes. de openslaande deuren op wand C willen we graag helemaal open kunnen doen tot de deur, dus daar blijven we links van 1m nodig hebben.
Begrijp wel dat we inderdaad wat groter moeten denken, dat niemandsland begrijp ik goed. We hadden daar bij die bijkeukendeur eerder een stoel/leeshoekje gepland, daardoor hebben we dat eiland korter gehouden. Dit leeshoekje gaat nu helemaal naar rechts tegen wand B aan.

Als ik zo doordenk denk ik dat we moeten gaan werken met aanrecht van 3 kasten en 3 hoge kasten er bij. Ga echt liever niet spoelen op het eiland, maar spoelen+koffie op 180cm is ook maar krap. Heb voor het idee het nu even ingetekend. Het steunmuurtje nu even weggehaald en voor het optische even een kast ingezet, dit moet dan een blind passtuk worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jobyK6M4q58oODp_cjMNEWXrpQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyAVPRA8pJzLBF61AwG55ZCE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_TbwvWbdISMXYGjvWhl1qU-mNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dQGc1JkWSSdndG6J49E5s0gb.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door gearuur op 24-01-2024 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
gearuur schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:20:
Dank voor het meedenken!
3 elementen kastenwand+spoel+eiland zien we niet zitten, we houden het graag wat strakker en zijn geen fan van de nisjes. de openslaande deuren op wand C willen we graag helemaal open kunnen doen tot de deur, dus daar blijven we links van 1m nodig hebben.
Begrijp wel dat we inderdaad wat groter moeten denken, dat niemandsland begrijp ik goed. We hadden daar bij die bijkeukendeur eerder een stoel/leeshoekje gepland, daardoor hebben we dat eiland korter gehouden. Dit leeshoekje gaat nu helemaal naar rechts tegen wand B aan.

Als ik zo doordenk denk ik dat we moeten gaan werken met aanrecht van 3 kasten en 3 hoge kasten er bij. Ga echt liever niet spoelen op het eiland, maar spoelen+koffie op 180cm is ook maar krap. Heb voor het idee het nu even ingetekend. Het steunmuurtje nu even weggehaald en voor het optische even een kast ingezet, dit moet dan een blind passtuk worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
- eiland is nu veel te groot, of het staat in ieder geval veel te dicht op muur C.
- goed idee om dit kolom weg te werken in een kastenwand
- ik zou hoge kasten samen plaatsen als je er niet een verbindend element boven plaatst, bijvoorbeeld koof, plank, bovenkastjes. Nu lijken het losse torentjes. Kwestie van smaak, maar ik ben er geen fan van
- op muur C kun je ook nog een schuifdeur overwegen die wegvalt tussen twee wandjes. Misschien heb je dan een voorzetwandje nodig aan de kant van de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
SquareOne schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:28:
[...]

- eiland is nu veel te groot, of het staat in ieder geval veel te dicht op muur C.
Het eiland kan ook juist tegen wand C geplaatst worden, vrienden van me hebben dat ook, en ziet er prima uit. Er is nu toch dermate weinig ruimte dat je er niet echt langs kan lopen, dus waarom dan nog doen alsof.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
ConQuestador schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:31:
[...]

Het eiland kan ook juist tegen wand C geplaatst worden, vrienden van me hebben dat ook, en ziet er prima uit. Er is nu toch dermate weinig ruimte dat je er niet echt langs kan lopen, dus waarom dan nog doen alsof.
Ja als het eiland zo groot blijft is dat een goed idee. Maar dat brengt weer nadeel met zich mee dat je best een eind moet omlopen om bij de koelkast te komen.

In dat geval zou ik eens overwegen de kastenwand en het eiland een kwart slag te draaien. Dus hoge kastenwand + laag deel tegen muur C. En eiland parrallel.
Volgens mij zag ik de suggestie al eerder van iemand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
SquareOne schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:32:
[...]

Ja als het eiland zo groot blijft is dat een goed idee. Maar dat brengt weer nadeel met zich mee dat je best een eind moet omlopen om bij de koelkast te komen.

In dat geval zou ik eens overwegen de kastenwand en het eiland een kwart slag te draaien. Dus hoge kastenwand + laag deel tegen muur C. En eiland parrallel.
Volgens mij zag ik de suggestie al eerder van iemand.
Wij hebben nu een dergelijke opstelling en alleen minder noodzakelijke dingen in de kasten aan de B-zijde staan. Wij gebruiken altijd de ruimte tussen kookplaat en wasbak + ruimte in de nis om te koken en heb mijzelf nog nooit betrapt om te gaan omlopen om daar te snijden, etc.
Zou hem zelf ook tegen de muur plaatsen.

De schuifdeur in de muur zoals hierboven genoemd lijkt mij ook erg mooi tot zijn recht komen, moet er wel van houden, je muur wordt er wel een stuk dikker door.
Afbeeldingslocatie: https://www.stuimer.nl/__asset?url=/wp-content/uploads/2022/10/KoelewijnsFotografie-3.jpg&width=2000Afbeeldingslocatie: https://www.findoor.nl/wp-content/uploads/402801f7ac7fbb3aa8180de608c54230.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Source90 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:45:
[...]

Wij hebben nu een dergelijke opstelling en alleen minder noodzakelijke dingen in de kasten aan de B-zijde staan. Wij gebruiken altijd de ruimte tussen kookplaat en wasbak + ruimte in de nis om te koken en heb mijzelf nog nooit betrapt om te gaan omlopen om daar te snijden, etc.
Zou hem zelf ook tegen de muur plaatsen.

De schuifdeur in de muur zoals hierboven genoemd lijkt mij ook erg mooi tot zijn recht komen, moet er wel van houden, je muur wordt er wel een stuk dikker door.
[Afbeelding][Afbeelding]
Die fronten op dat eerste plaatje <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
gearuur schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:20:
Dank voor het meedenken!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is al een stuk beter, maar sluit qua commentaar wel aan bij @SquareOne
Een nis functioneerd niet anders dan een open gat, maar ziet er wel vee beter uit plus meer kast ruimte. Je kunt de nis hoogte zo maken als je wilt natuurlijk.

Die sluip door kruip door ruimte naast het eiland is wel erg krap, dat gaat misschien wel een ergenis worden. Daarme is je eiland gewoon te groot. Is deze nu 340 ingetekend? 280 kan je nog prima koken en spoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
laurens0619 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:16:
Jaartje geleden is mijn keuken geinstalleerd met een SIEMENS HM876G2B0 (60cm combi)
iQ700 Oven met magnetron 60 x 60 cm Zwart

Vanaf het begin viel het mij op dat de magnetron zoveel slechter werkt dan mijn oude whirlpool 45cm. Een flesje melk ging in de oude whirlpool in 25sec en in de siemens moet ik hem 1:15 verwarmen (800 wattage). Een pakje popcorn is bijna niet te doen, moet ik ongeveer 3x zo lang opzetten als op verpakking staat

Ik dacht dat dit normaal was en een bijkomstigheid is van een 60cm combi. Echter nu sprak ik iemand die wel een prima magnetron functie heeft in zn 60cm model.

Wat is jullie ervaring met magnetron in 60cm? Is dit normaal gedrag of is er toch iets niet helemaal goed?

Kijkende naar deze post is het wel een beetje as expected. Toevallig ook SIEMENS
We hadden in onze vorige woning ook een combi magnetron van Siemens, ook 60cm en de magnetronwerking was ronduit slecht. Dit was de duurste combi oven met magnetronfunctie die je toen kon krijgen van siemens, met stoom regeneratie enz... maar je kon er amper iets warm krijgen in de magnetron functie, vooral popcorn was een ramp....
De Siemens monteur die voor een ander mankement langskwam beaamde dit. De oven is eigenlijk te groot en door alle functies zit de "magnetron-arm" (zijn woorden) te ver weggestopt.... We gebruiken nu een kleine magnetron, inbouw, ook van Siemens, veel kleiner en deze presteert zoals je verwacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-06 12:24
gassiepaart schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:56:
[...]

We hadden in onze vorige woning ook een combi magnetron van Siemens, ook 60cm en de magnetronwerking was ronduit slecht. Dit was de duurste combi oven met magnetronfunctie die je toen kon krijgen van siemens, met stoom regeneratie enz... maar je kon er amper iets warm krijgen in de magnetron functie, vooral popcorn was een ramp....
De Siemens monteur die voor een ander mankement langskwam beaamde dit. De oven is eigenlijk te groot en door alle functies zit de "magnetron-arm" (zijn woorden) te ver weggestopt.... We gebruiken nu een kleine magnetron, inbouw, ook van Siemens, veel kleiner en deze presteert zoals je verwacht.....
Ik ben toch wel benieuwd naar of er ook mensen zijn die wél goede ervaringen hebben met een inbouw combi magnetron van 60cm hoogte van Siemens. Sta op het punt hier goed geld aan uit te geven en kan me gewoon niet voorstellen dat de magnetronfunctie zo slecht is bij zo'n duur apparaat.
Zijn deze ervaringen niet gewoon met apparaten van jaren geleden? Neem aan dat de ontwikkeling niet stilgestaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
@gassiepaart. Ik sluit me bij @gdvm aan. Heb een Bosch HMG936AB1 in een order klaar staan om te bestellen. Zoals bekend uit dezelfde groep als Siemens.

Verwacht wel dat zon 1500 euro apparaat minimaal aan dezelfde prestaties voldoet als onze huidige 18 jaar oude 45cm bosch combi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-06 12:30
Vandaag een rondje experience-centers gedaan: Miele, Siemens/Bosch en Bora (semi-exp).

Veel geleerd, er is absoluut mooi spul tegenwoordig. Een die ik op dit forum nog niet ben tegengekomen is de Siemens KBN96SDD0 (Bosch idem, Neff KB7966DD0). Dat is een inbouw koelvries van 70 ipv de standaard 55cm breedte, totale inhoud 382 liter! Ideaal voor mensen die (net zoals ik) de standaard koelvries combos ook net te krap vinden.

Maaaaar, ik zie bijv. bij KVIK nog geen 75cm kastjes, volgens de dame bij Siemens zouden die er tegenwoordig toch echt moeten zijn, jullie ze al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:27
gassiepaart schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:56:
[...]

Je bent of slecht geadviseerd of je hebt jezelf er niet goed in verdiept.
Het is algemeen bekend dat bij de 60 oven met magnetron de magnetron minder presteert. De ovenruimte is geëmailleerd van binnen en ook nog eens aan de grote kant dus absoluut niet te vergelijken een normale, compacte combimagnetron. Hetzelfde geld trouwens voor hetzelfde apparaat van 45cm hoog; prima oven met als bij-functie magnetron.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Bij ons 45 cm Bosch apparaat is die max 900W magnetron bijfunctie prima om even snel wat te verwarmen, kan ik uit ervaring zeggen. Dat was bij mijn inmiddels 20 jaar oude Bosch combi al het geval (antiek, zo'n wit ding met de knoppen rechts) en is bij de nieuwe ook nog steeds zo. Het is geen turbo magnetron, maar dat is ons gebruik ook helemaal niet. Sterker nog, liever niet té snel, dan warmt de boel gelijkmatiger op. Voor verschillende toepassingen gebruiken we dan ook regelmatig de 600W of 360W stand.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 24-01-2024 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel8102
Goedemorgen,

Na wat gelezen te hebben en enkele lokale keukenzaken te hebben aangedaan, lijkt het me goed om toch nog eens elders te kijken. En hoewel er toch voor wordt gewaarschuwd op dit forum wil ik gaan kijken bij Tulp in Rijssen. Hebben mensen hier ervaringen mee dan wel tips hoe je bij zulke zaken een degelijke offerte krijgt?

Ik denk zelf al aan vooraf mijn verwachtingen uitspreken, geen budget meegeven en niets tekenen.

Ik hoor graag als iemand hier een idee bij heeft.

Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
michiel8102 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:51:
Goedemorgen,

Na wat gelezen te hebben en enkele lokale keukenzaken te hebben aangedaan, lijkt het me goed om toch nog eens elders te kijken. En hoewel er toch voor wordt gewaarschuwd op dit forum wil ik gaan kijken bij Tulp in Rijssen. Hebben mensen hier ervaringen mee dan wel tips hoe je bij zulke zaken een degelijke offerte krijgt?

Ik denk zelf al aan vooraf mijn verwachtingen uitspreken, geen budget meegeven en niets tekenen.

Ik hoor graag als iemand hier een idee bij heeft.

Groet!
Heb je al offertes van die andere lokale zaken?
Belangrijk dat je bij elke zaak dezelfde opstelling en gelijkwaardige fronten, blad en apparatuur laat berekenen.

Anders blijft het lastig om vast te stellen of een offerte ‘degelijk’ is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel8102
SquareOne schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:59:
[...]

Heb je al offertes van die andere lokale zaken?
Belangrijk dat je bij elke zaak dezelfde opstelling en gelijkwaardige fronten, blad en apparatuur laat berekenen.

Anders blijft het lastig om vast te stellen of een offerte ‘degelijk’ is.
Dank voor je reactie. Van 1 keukenzaak in ieder geval wel dus daardoor hoop ik wat sterker te staan. Dat laatste ga ik proberen te doen maar toch merk ik dat het best lastig is om overal de zelfde soort appel te bestellen. Maar goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
michiel8102 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Dank voor je reactie. Van 1 keukenzaak in ieder geval wel dus daardoor hoop ik wat sterker te staan. Dat laatste ga ik proberen te doen maar toch merk ik dat het best lastig is om overal de zelfde soort appel te bestellen. Maar goede tip!
Als je nog niet zeker bent van de opstelling is het overigens juist waardevol om met adviseurs te praten.
Ander inzichten zijn natuurlijk altijd welkom. Maar dat is vooral belangrijk voordat je heel gedetailleerd offertes laat uitwerken en gaat vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel8102
SquareOne schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:24:
[...]

Als je nog niet zeker bent van de opstelling is het overigens juist waardevol om met adviseurs te praten.
Ander inzichten zijn natuurlijk altijd welkom. Maar dat is vooral belangrijk voordat je heel gedetailleerd offertes laat uitwerken en gaat vergelijken
Ja goed punt. Bij ons neigen de huidige twee keukenzaken naar nagenoeg hetzelfde ontwerp. Eén ander inzicht/idee zou ook zeer welkom zijn dus ik probeer er zo blanco mogelijk in te gaan met de afspraak van morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
gdvm schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:14:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd naar of er ook mensen zijn die wél goede ervaringen hebben met een inbouw combi magnetron van 60cm hoogte van Siemens. Sta op het punt hier goed geld aan uit te geven en kan me gewoon niet voorstellen dat de magnetronfunctie zo slecht is bij zo'n duur apparaat.
Zijn deze ervaringen niet gewoon met apparaten van jaren geleden? Neem aan dat de ontwikkeling niet stilgestaan heeft?
michiel8102 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:30:
[...]

Ja goed punt. Bij ons neigen de huidige twee keukenzaken naar nagenoeg hetzelfde ontwerp. Eén ander inzicht/idee zou ook zeer welkom zijn dus ik probeer er zo blanco mogelijk in te gaan met de afspraak van morgen.
Net even teruggelezen. Ik vind het eigenlijk wel een fraaie opstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

j4y

In Rijssen zit ook Voortman (o.a. ballerina geloof ik) en Adee (DB) keukens (rotpunkt / tristar?). Die laatste zijn wij geweest en prettiger geholpen dan bij Tulp.

[ Voor 9% gewijzigd door j4y op 25-01-2024 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
Kapitein Merijn schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:50:
[...]

Je bent of slecht geadviseerd of je hebt jezelf er niet goed in verdiept.
Het is algemeen bekend dat bij de 60 oven met magnetron de magnetron minder presteert. De ovenruimte is geëmailleerd van binnen en ook nog eens aan de grote kant dus absoluut niet te vergelijken een normale, compacte combimagnetron. Hetzelfde geld trouwens voor hetzelfde apparaat van 45cm hoog; prima oven met als bij-functie magnetron.
Klopt, bij de keuze (in 2017) ben ik er inderdaad niet op gewezen dat dit het geval zou zijn. Noem het naïef, maar ik ging er eigenlijk toen van uit dat een apparaat van > 2000 euro gewoon in alles goed zou zijn 8)7

Daarom ook mijn ervaring met combi's van 60cm: doe het niet als je de magnetron echt belangrijk vindt...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobbieB
gassiepaart schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:02:
[...]

Klopt, bij de keuze (in 2017) ben ik er inderdaad niet op gewezen dat dit het geval zou zijn. Noem het naïef, maar ik ging er eigenlijk toen van uit dat een apparaat van > 2000 euro gewoon in alles goed zou zijn 8)7

Daarom ook mijn ervaring met combi's van 60cm: doe het niet als je de magnetron echt belangrijk vindt...
Gaat niet zozeer om het formaat als om het apparaat.

Een combi-oven is primair oven en secundair magnetron.

Een combi-magnetron is primair een magnetron en secundair een oven.

Het verschil is te zien aan dat een combi-magnetron een draaiplateau heeft, zoals magnetrons. Combi-ovens hebben dit niet.

Het is inderdaad erg belangrijk dat je weet wat je primaire doel is. Maar in de basis adviseer ik mensen altijd voor een combi-oven te gaan. Het enige nadeel is dat je magnetron functie (veel) langer duurt. Maar een combi-magnetron is altijd een waardeloze oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joydashy
In onze nieuwbouw woning komt een 260L warmtepompboiler. Voor de keuken overwegen wij een Quooker.

Even aangenomen dat je de kokend-water feature niet veel gebruikt (mijn vriendin is erg gehecht aan de waterkoker), is de Quooker dan nog wel nuttig? Met een WPB heb je tenslotte ook direct warm water, of misschien net iets trager vanwege de afstand 1e verdieping (TR) en keuken?

Iemand ervaring met de combi WPB zonder Quooker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Joydashy schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:16:
In onze nieuwbouw woning komt een 260L warmtepompboiler. Voor de keuken overwegen wij een Quooker.

Even aangenomen dat je de kokend-water feature niet veel gebruikt (mijn vriendin is erg gehecht aan de waterkoker), is de Quooker dan nog wel nuttig? Met een WPB heb je tenslotte ook direct warm water, of misschien net iets trager vanwege de afstand 1e verdieping (TR) en keuken?

Als kokend water je niet uit maakt waarom neem je dan niet een "normale" close-in boiler met cold-fill? En inderdaad direct uit je buffervat kan ook natuurlijk maar hangt af van de leiding-lengte hoe snel je warm water hebt. (En je spoelt koud-water door de goot terwijl je wacht)

(en ik zou zeggen neem lekker een Quooker ipv een waterkoker, super prettig als je semi-regelmatig een bakkie thee pakt, ook voor koken scheelt het, direct kokend water!)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB

Als je vriendin erg gehecht is aan de waterkoker zou ik juist een Quooker nemen. Veel sneller, goedkoper in energie gebruik, groter volume.

We zijn onlangs verhuist en onze nieuwe keuken komt pas in April en hebben nu al 2 maanden geen Quooker meer. Er is echt niks ergers dan een waterkoker gebruiken. Wat duurt dat lang zeg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83

Wij hebben een ketel met warm water boiler, lijkt me hetzelfde principe. Dat duurt even voor er warm water uit komt, laat staan heet water.
Een WPB heeft niet zoals een quooker 110 graden heet water onder vacuum opgeslagen neem ik aan.

Quooker is altijd sneller. Je WPB gaat ook aan slaan ahv de warm water vraag. Een quooker is vele malen zuiniger?

Aan het stukje aangenomen dat je de kokend-water feature niet veel gebruikt (mijn vriendin is erg gehecht aan de waterkoker) ontgaat mij even de logica... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joydashy
Aan het stukje aangenomen dat je de kokend-water feature niet veel gebruikt (mijn vriendin is erg gehecht aan de waterkoker) ontgaat mij even de logica... :+
Jullie lezen niet letterlijk genoeg, mijn vriendin is specifiek gehecht aan de waterkoker, dus niet aan "water koken" of "kokend water" :+

Met andere woorden, ze heeft wel eerder een Quooker gebruikt (vorige huise) maar vindt het eigenlijk maar niks, thee echter wel fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 23:20
gassiepaart schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:02:
[...]

Mijn 45cm studioline heeft ook een mindere magnetronfunctie dan mijn losse magnetron in de bijkeuken van 289 euro…
Nou is die laatste wel heel goed. Maar die ovenfunctie van dat losse ding is echt niks. Je kan er amper fatsoenlijk een stokbrood in afbakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 10:02
sNielz123 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:16:
[...]

Mijn 45cm studioline heeft ook een mindere magnetronfunctie dan mijn losse magnetron in de bijkeuken van 289 euro…
Nou is die laatste wel heel goed. Maar die ovenfunctie van dat losse ding is echt niks. Je kan er amper fatsoenlijk een stokbrood in afbakken.
Het hetzelfde. Ik ben echt extreem teleurgesteld in de magnetronfunctie van een notabene toplijn Siemens. Wat een onding. Moet zelf het bord draaien om gelijkmatig te verwarmen en dan nog is het precies goed neerzetten.

En als klap op de vuurpijl al 2x een kapotte microwavegeneratordinggeval. Reden volgens de monteur: ik moet niet max vermogen gebruiken. Dan verbrandt het magnetrononderdeel. 8)7

Volgende keer komt er een aparte magnetron. Een van 75 euro van de Blokker werkt beter. (Geen grap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
Hier hetzelfde met een iq700 combi oven. Wij doen vaak 2 kopjes chocomel warm maken. Na 2 minuten is 1 kokend heet en de ander lauw.

Oplossing is 2 minuten, even roeren en dan nog een minuut.

Is mee te werken, maar mijn vorige had een betere verdeling van de magnetron warmte

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
t14wo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:14:
[...]

Het hetzelfde. Ik ben echt extreem teleurgesteld in de magnetronfunctie van een notabene toplijn Siemens. Wat een onding. Moet zelf het bord draaien om gelijkmatig te verwarmen en dan nog is het precies goed neerzetten.
Dit ligt niet aan je (dure) Siemens, maar iedere combi-oven heeft dit. Daarom heeft een magnetron altijd een draaischijf.
Volgende keer komt er een aparte magnetron. Een van 75 euro van de Blokker werkt beter. (Geen grap)
Als je een magnetron veel gebruikt moet je hem zeker apart nemen. Zie veel mensen die nu een stoomoven nemen en zelden gebruiken, maar wel iedere dag hun boterhammen ontdooien en warme chocomelk maken in de winter. Die waren met een aparte magnetron veel beter afgeweest… en een stuk goedkoper uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
RobbieB schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:19:
[...]

Dit ligt niet aan je (dure) Siemens, maar iedere combi-oven heeft dit. Daarom heeft een magnetron altijd een draaischijf.

[...]

Als je een magnetron veel gebruikt moet je hem zeker apart nemen. Zie veel mensen die nu een stoomoven nemen en zelden gebruiken, maar wel iedere dag hun boterhammen ontdooien en warme chocomelk maken in de winter. Die waren met een aparte magnetron veel beter afgeweest… en een stuk goedkoper uit.
Elke ochtend maken wij hier kommetjes melk warm en ontdooien boterhammen.
Saté sausje voor bij het eten even op piepen.

Dat gaat allemaal prima in de Bosch 45 cm combi oven. (Bouwjaar 2006)

Zou een Bosch 60 cm uit 2023/25 minder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maak dat eiland ook eens een meter langer? :P

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:53
Jazeker. Eens met anderen dat je de ruimte niet optimaal gebruikt. Dat komt doordat je de indeling van eiland en keukenwand uitlijnt met het muurtje dwars en de deur naar de bijkeuken. Ik zag @ThePsycho al een mooi voorbeeld geven hoe je wandje en deur kunt wegwerken. Stel, je maakt de keukenwand over de hele lengte. Spoelbak, hoge kasten alles past daar in, inclusief de deur naar de bijkeuken. Daardoor kun je het eiland beter in de ruimte plaatsen en kun je de lengte en plaats van de tafel daar weer beter op aanpassen.
Bijvoorbeeld zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/04wlIK7sXjKYMPQcsGjuc0fppCI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YWdcJ9PhdpYxFjSLinne8Wh9.jpg?f=user_large
Dit lijkt veel op wat je zelf al postte, maar de doorloop aan kamerzijde is ruimer en je creëert meer bergruimte tegen de wand.

Aanvulling: mocht je naar een nieuwe tafel kijken, kijk dan ook eens naar een ovalen tafel. Die geeft wat meer ruimte aan de uiteinden en het maakt je totale ruimte wat minder blokkerig. (Maar het is ook maar net wat je persoonlijke voorkeur is)

[ Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 26-01-2024 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-06 20:23

Rzaan

Altijd zoekende

In de bijkeuken gaan we keukenkasten plaatsen van Ikea. Want anders wordt het wel erg lang wachten voor de interieurbouwer tijd heeft. Bovendien denk ik niet dat hij goedkoper kan leveren dan Ikea.
We willen daar ook een grote diepvriezer hebben - ± 200 liter - maar die van Ikea wordt helemaal afgebrand op de site van Ikea. Heel veel herrie en de No-Frost werkt niet.
Nu wil ik een vriezer van een ander merk, maar die zoektocht is nog niet makkelijk.
Je schijnt alleen maar vriezers te kunnen plaatsen met een sleepdeur.
Dat is al een enorme beperking.
Maar ook bij andere merken lees ik veel over de herrie die vriezers maken.

Heeft iemand goede ervaringen met een grote vriezer in een Ikea kast?
Zo ja, welke is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09-06 22:54
Wij hebben een woning op het oog. We willen de keuken verplaatsen naar de aangebouwde ruimte achter (voorheen) garage (of wellicht de tuinkant van de woning?). We willen graag ideeën over de indeling met een kookeiland.

Waar kan ik een keuken intekenen met deze plattegrond ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGIRifk4xlL4IQwM9UoLbXsR4eU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zb4GPdfijh03ATIHwzTbQ0zM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Charlot887 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:42:
Wij hebben een woning op het oog. We willen de keuken verplaatsen naar de aangebouwde ruimte achter (voorheen) garage (of wellicht de tuinkant van de woning?). We willen graag ideeën over de indeling met een kookeiland.

Waar kan ik een keuken intekenen met deze plattegrond ? [Afbeelding]
Welke ideeën heb je zelf al uitgewerkt? Hoe breed is het huis en de multifunctionele ruimte? Die maten zijn weggevallen op deze tekening. En waarom wil je graag een eiland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Joydashy schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:28:
[...]

Jullie lezen niet letterlijk genoeg, mijn vriendin is specifiek gehecht aan de waterkoker, dus niet aan "water koken" of "kokend water" :+

Met andere woorden, ze heeft wel eerder een Quooker gebruikt (vorige huise) maar vindt het eigenlijk maar niks, thee echter wel fan van.
En wat nou als de waterkoker de verhuizing per abuis niet overleefd? (hint hint)

Mijn vriendin was ook erg van de waterkoker, ik van huis uit altijd water op de inductieplaat in een ketel dus de waterkoker was ook een grote doorn in m'n oog.
In eerste instantie hadden wij geen Quooker gekozen in de nieuwe keuken, want water kookt snel op inductie en weinig thee.
Maar bij het plaatsen bleek er toch geen warm water onder de vloer te zitten dus toch een Quooker genomen. We zijn helemaal om!

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:53

Roy

Hobbies?

Rzaan schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 00:01:
In de bijkeuken gaan we keukenkasten plaatsen van Ikea. Want anders wordt het wel erg lang wachten voor de interieurbouwer tijd heeft. Bovendien denk ik niet dat hij goedkoper kan leveren dan Ikea.
We willen daar ook een grote diepvriezer hebben - ± 200 liter - maar die van Ikea wordt helemaal afgebrand op de site van Ikea. Heel veel herrie en de No-Frost werkt niet.
Nu wil ik een vriezer van een ander merk, maar die zoektocht is nog niet makkelijk.
Je schijnt alleen maar vriezers te kunnen plaatsen met een sleepdeur.
Dat is al een enorme beperking.
Maar ook bij andere merken lees ik veel over de herrie die vriezers maken.

Heeft iemand goede ervaringen met een grote vriezer in een Ikea kast?
Zo ja, welke is dat dan?
Wij hebben ook de bijkeuken met Ikea kasten gemaakt, en daar een Siemens vriezer + koelkast in. De vriezer is de Siemens GI41NAC30, 5 lades met in totaal rond de 150liter inhoud. Dit is geen sleepdeur, maar gewoon een Ikea frontje op de vriezer. Gaat prima in een Ikea keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_7vUoGggLbRFgSj9YNVw53w2Ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cpDt9x53dh1PXGuMuKZLl6Qh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0x3pQmvyxZwAzflj4Tz263Q_3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sOatxyEYzvNwzpWyBPUs2qVw.jpg?f=fotoalbum_large

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Alic3 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:49:
[...]

Welke ideeën heb je zelf al uitgewerkt? Hoe breed is het huis en de multifunctionele ruimte? Die maten zijn weggevallen op deze tekening. En waarom wil je graag een eiland?
Dit is keukenidee 1. Wij willen graag een eiland omdat we dan s ochtends lekker aan de keuken kunnen zitten voor ontbijt . Waar nu de huidige keuken zit wordt een kantoorruimte.
De aanbouw zal dan een zithoek worden.

Keuken idee 2 is dus de keuken in de andere ruimte. Alleen vind ik het lastig om met die uitstekende muur. Sorry voor mijn paint kunsten.

In welk programma kan ik dit fatsoenlijk intekenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C1FMPekGOablrhUPqP9bf0ooYj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hMCH9LE8RLCgdGAk8jWHQYpu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Charlot887 op 26-01-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Charlot887 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:07:
[...]

Dit is keukenidee 1. Wij willen graag een eiland omdat we dan s ochtends lekker aan de keuken kunnen zitten voor ontbijt . Waar nu de huidige keuken zit wordt een kantoorruimte.

Keuken idee 2 is dus de keuken in de andere ruimte. Alleen vind ik het lastig om met die uitstekende muur. Sorry voor mijn paint kunsten.

[Afbeelding]
Ik zie hier geen ruimte voor een eiland, sorry. Misschien kan je een barretje tegen het glas maken in de multifunctionele ruimte, maar het is IMO te krap voor een eiland.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
martinus83 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:49:
[...]

Elke ochtend maken wij hier kommetjes melk warm en ontdooien boterhammen.
Saté sausje voor bij het eten even op piepen.

Dat gaat allemaal prima in de Bosch 45 cm combi oven. (Bouwjaar 2006)

Zou een Bosch 60 cm uit 2023/25 minder zijn?
Wij hadden een 20 jaar oude 60 cm combi oven van Siemens, en daarvan was de magnetron echt waardeloos. Eten opwarmen betekende dat er allemaal hotspots waren, maar ook veel koude stukken.
Nu een Miele combi oven van 45 cm. Hier werkt de magnetron veel beter. Dus heb het idee dat BSH geen goede combimagnetron kan bouwen :P Overigens denk ik ook dat een stand alone 100 Euro magnetron beter werkt als magnetron dan de Miele combi oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Floor-is schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Ik zie hier geen ruimte voor een eiland, sorry. Misschien kan je een barretje tegen het glas maken in de multifunctionele ruimte, maar het is IMO te krap voor een eiland.
Ik heb de keuken ingetekend aan de tuinkant. Daar past toch gewoon een eiland? Dat zwarte is een kastenwand en dat rechthoekje een eiland met 2 stoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Z___Z schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:19:
[...]

Wij hadden een 20 jaar oude 60 cm combi oven van Siemens, en daarvan was de magnetron echt waardeloos. Eten opwarmen betekende dat er allemaal hotspots waren, maar ook veel koude stukken.
Nu een Miele combi oven van 45 cm. Hier werkt de magnetron veel beter. Dus heb het idee dat BSH geen goede combimagnetron kan bouwen :P Overigens denk ik ook dat een stand alone 100 Euro magnetron beter werkt als magnetron dan de Miele combi oven.
Even kijken: YouTube: Why Almost Every Microwave is Made by the Same Company

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Charlot887 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:19:
[...]

Ik heb de keuken ingetekend aan de tuinkant. Daar past toch gewoon een eiland? Dat zwarte is een kastenwand en dat rechthoekje een eiland met 2 stoelen
Eilandje, met een krappe doorgang aan alle kanten. Wil je naar de tuin? Dan moet je tussen het eiland en de kastenwand door, wat geen erg ruime doorgang is. Wil je richting die multifunctionele ruimte? Dan moet je een S-bocht maken. Wil je iets uit de trapkast? Dan moet er niet ook iemand nog langs willen.
Als je aan het barretje wilt zitten, is je uitzicht de kastenwand of de blinde muur daar.

Als je echt een eiland MOET, dan zou die misschien wel het beste passen in de multifunctionele ruimte. Een minder diep eiland met drie hoge kasten helemaal bovenin en wellicht tegen de garage aan. Maar dan heb je je eettafel IMO niet op een logische plek. En die ruimte aan de straatzijde blijft 'maar 2m22', dus wat wil je daar doen dan anders dan een heel klein bankje?

Waar je nu het eiland hebt getekend lijkt ±4,65m ruimte. Daar gaat een meter af omdat je ruimte tussen het glas en het eiland nodig hebt en minstens een meter aan de andere kant omdat je daar ook een doorgang hebt, zeg 1m15. Dan heb je 4,65 minus 1+1,15 = 2,5m voor het eiland. Dat is geen overdreven ruim eiland, als je daar een kookplaat op plaatst, dan kost dat ongeveer een meter werkruimte; spoelbak erbij en je bent nog eens 65-80cm kwijt en dus is er tussen water en koken 70-85cm, dat is niet bepaald ruim. En dan gaan we er nog van uit dat je het zo in kunt richten dat je de vaatwasser in het midden zet.
Plaats je het water tegen de muur, in de kastenwand, dan moet je telkens met water omdraaien naar het kookgedeelte, is de kans groter dat je elkaar rug-aan-rug in de weg staat én heb je minder opslag, zeker als je nog ergens een koffiemachine wilt plaatsen.
Ik kijk bovendien een beetje naar wat je kunt en wilt doen met de rest van de ruimte. Zoals je nu de tafel hebt geplaatst bijvoorbeeld is mooi, maar wat ga je in die 'dode hoek' doen van 2m22x2m34? En wat ga je dan in de multifunctionele ruimte doen? De TV moet immers ook ergens en met zoveel glas is dat echt vragen om problemen qua reflecties. :)

[ Voor 36% gewijzigd door Floor-is op 26-01-2024 09:40 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Dit gaat over standalone microwaves. Die van 100 Euro van de blokker is inderdaad net zo goed als die ingebouwde van 500 Euro van Siemens/Miele/Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Charlot887 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:07:
[...]

[Afbeelding]
Begin eens met de ikea keukenplanner.
Beetje creatief met de puzzelstukken die ze bieden omgaan en je kan een hoop creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Z___Z schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:34:
[...]

Dit gaat over standalone microwaves. Die van 100 Euro van de blokker is inderdaad net zo goed als die ingebouwde van 500 Euro van Siemens/Miele/Etc.
De modules komen voor het overgrote deel vanuit dezelfde fabriek, dus het ligt niet echt aan het merk.
Het verschil zit hem in twee dingen:
1. 60cm vs 45cm. En dat verschil is echt veel groter dan je denkt.
2. Combi: het combineren van functionaliteit zorgt er over het algemeen voor dat beiden niet optimaal zijn.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:46

aap

ConQuestador schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:18:
Hier hetzelfde met een iq700 combi oven. Wij doen vaak 2 kopjes chocomel warm maken. Na 2 minuten is 1 kokend heet en de ander lauw.

Oplossing is 2 minuten, even roeren en dan nog een minuut.

Is mee te werken, maar mijn vorige had een betere verdeling van de magnetron warmte
Nog een "ik ook":

Wij hebben in onze huidige keuken een Siemens combi-oven (HM836GNB6), waarvan de oven-functie prima werkt en de magnetron erg... matig.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat de verkoper wel al gewaarschuwd had hiervoor en dat we ook bewust voor een combi-oven (i.p.v. een combi-magnetron) gekozen hadden, omdat we de ovenfunctie belangrijker vinden.

Desondanks ben ik toch wel teleurgesteld over de magnetronfunctie.

We hebben nu een nieuw huis waar we nog in moeten trekken, maar omdat we daar de ruimte wel hebben, hebben we daar aparte oven en magnetron in laten installeren. En beide zonder combi-functionaliteit, want aan een belabberde nevenfunctie heb je toch niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
Alic3 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:49:
[...]

Flix20 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:38:
[...]

Begin eens met de ikea keukenplanner.
Beetje creatief met de puzzelstukken die ze bieden omgaan en je kan een hoop creeren.
Wat vind je van dit ontwerp? Let niet op de kasten indeling. Ik weet dat ze bij de keukenboer grote kasten van 1m hebben voor een eiland. Alleen in de ikea plannen kan je die niet kiezen.

Ik weet alleen niet of de kastenwand ver genoeg naar links is vanaf de openslaande deuren.

Weet iemand hoe je een bar met krukken intekent ? Dus een stuk overlappend keukenbladAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2LsY3Vi57g1Mr3lWojZMvERJr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LN6MglSf7dr58aD7AXoPE50x.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IAQ96WmtZUuNPP8dXx6lnR6S0s8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5NqzL1Gpg5NXI0N25vN7HQ6H.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Charlot887 op 26-01-2024 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-06 07:29
In sommige ruimtes moet je gewoon geen kookeiland willen plaatsen. Sommige huizen lenen zich daar echt niet voor en dat lijkt mij bij dit huis ook het geval.

De andere ruimtes en woonkamers worden maar zielige sneue bedoelingen zo....zonde. Zodra de trend van een kookeiland voorbij is zit jij met een onhandig ingericht huis waar alles te krap is.... Ik zou voor advies naar allerlei keukenzaken gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Orkaan schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:54:
In sommige ruimtes moet je gewoon geen kookeiland willen plaatsen. Sommige huizen lenen zich daar echt niet voor en dat lijkt mij bij dit huis ook het geval.

De andere ruimtes en woonkamers worden maar zielige sneue bedoelingen zo....zonde. Zodra de trend van een kookeiland voorbij is zit jij met een onhandig ingericht huis waar alles te krap is.... Ik zou voor advies naar allerlei keukenzaken gaan
Die trend van keukeneilanden verdwijnt echt niet meer. ;) Het is gewoon hoe keukens nu ontworpen worden. Vroeger was een keuken weggemoffeld in de hoek, het liefst in een afgesloten ruimte. Al decenia gebeurt dat al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Charlot887 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:32:
[...]

[...]

Wat vind je van dit ontwerp? Let niet op de kasten indeling. Ik weet dat ze bij de keukenboer grote kasten van 1m hebben voor een eiland. Alleen in de ikea plannen kan je die niet kiezen.

Ik weet alleen niet of de kastenwand ver genoeg naar links is vanaf de openslaande deuren.

Weet iemand hoe je een bar met krukken intekent ? Dus een stuk overlappend keukenblad[Afbeelding][Afbeelding]
Die hoge kast rechts voor de deur wil je daar echt niet. Maak dat hele gedeelte bij de spoelbak laag. Anders is het geen gezicht voor die deur. Ik neem aan dat de rechter deur overigens de loopdeur is? Dan is het geen probleem dat de keuken zo staat. Als links de loopdeur zit, zou ik voor een hele andere opstelling gaan.

En wat heb je nu getekend? is dat je hele benedenverdieping? Wat zit er bovenin de ruimte waar je de keuken hebt getekend?

[ Voor 4% gewijzigd door t14wo op 26-01-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
t14wo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:07:
[...]
En wat heb je nu getekend? is dat je hele benedenverdieping? Wat zit er bovenin de ruimte waar je de keuken hebt getekend?
Je moet daarvoor de plattegrond erbij pakken (paar post terug):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C29W1z9OSiow7E9ryNneWi-N2Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OkoIlcdG4XT5DIObedeEaNnY.png?f=user_large

@Charlot887 komt er een muur onderin de woning, om het kantoortje af te sluiten?

[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 26-01-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
t14wo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:05:
[...]

Die trend van keukeneilanden verdwijnt echt niet meer. ;) Het is gewoon hoe keukens nu ontworpen worden. Vroeger was een keuken weggemoffeld in de hoek, het liefst in een afgesloten ruimte. Al decenia gebeurt dat al niet meer.
Die trend verdwijnt pas als vrouwen weer hun traditionele rol in de maatschappij gaan innemen. Want dan blijft er buiten de eettijden voldoende tijd over om met het gezin door te brengen. Tot die tijd zijn kookeilanden en leefkeukens hier om te blijven.
https://www.rtlnieuws.nl/...uw-feminisme-doorgeslagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Source90 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:11:
[...]

Je moet daarvoor de plattegrond erbij pakken (paar post terug):
[Afbeelding]

@Charlot887 komt er een muur onderin de woning, om het kantoortje af te sluiten?
Ah, deze plattegrond had ik gezien. Niet gekoppeld aan het design in de laatste post. Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Nu online
Charlot887 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:32:
[...]

[...]

Weet iemand hoe je een bar met krukken intekent ? Dus een stuk overlappend keukenblad[Afbeelding][Afbeelding]
En als je het eiland eens een kwartslag draait en parallel aan de pui doet?
Orkaan schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 12:54:

Alleen gebeurt het bij dat laatste vooral u vraagt wij draaien.
Zijn helaas teveel verkopers die voor de snelle handel gaan i.p.v. de 'beste' oplossing.
U wilt een kookeiland, wij proppen er een kookeiland in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlot887
t14wo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:07:
[...]

Die hoge kast rechts voor de deur wil je daar echt niet. Maak dat hele gedeelte bij de spoelbak laag. Anders is het geen gezicht voor die deur. Ik neem aan dat de rechter deur overigens de loopdeur is? Dan is het geen probleem dat de keuken zo staat. Als links de loopdeur zit, zou ik voor een hele andere opstelling gaan.

Helaas is links de loopdeur . Wat voor opstelling zou je dan gaan?
Pagina: 1 ... 442 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1