Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:07
ArnaudYK schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 20:34:
[...]

Thanks, ja die kattenbakken zien er hier wat raar uit, maar de versie die we hebben (met deksel en vrij diepe koml) valt reuze mee. En hoewel het een nieuwbouw huis is is het vloeroppervlak beperkt (geen bijkeuken o.i.d.). Overigens hebben we nu een vergelijkbare opstelling (alleen wat korter en met een tussenschotje tussen de bakken en geen kookplaat erboven) en dat gaat prima. We doen wel vaak opruimen direct na afloop.
De kan bakken met kleppen etc hebben, maar een kat die kat die net gescheten heeft is echt extreem smerig. Die lucht hou ik graag zover mogelijk bij het koken vandaan. Maargoed, uiteindelijk is het jouw keuken. Ik zou dan in ieder geval de bak naar de andere kant van het eiland verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:14
We hebben een kastenwand waarbij 1 deel bestaat uit ( van onder naar boven ) een kast, een bakoven, een combi oven/magnetron, een bovenkastje.

Nu lijk ik te lezen dat er een ventilatierooster in de plint moet met zo'n opstelling. Iemand ervaring mee? Deze zit er namelijk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 17-01-2024 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Draakje5 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:28:
We hebben een kastenwand waarbij 1 deel bestaat uit ( van onder naar boven ) een kast, een bakoven, een combi oven/magnetron, een bovenkastje.

Nu lijk ik te lezen dat er een ventilatierooster in de plint moet met zo'n opstelling. Iemand ervaring mee? Deze zit er namelijk niet.
Wij hebben dezelfde opstelling zonder ventilatie rooster. Wel zit er behoorlijk wat ruimte boven de plint (niet zichtbaar)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:07
Draakje5 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:28:

Nee. Ovens ventileren aan de voorzijde. Alleen koelkast/vriezer heeft een rooster nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 21:14
t14wo schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:40:
[...]

Nee. Ovens ventileren aan de voorzijde. Alleen koelkast/vriezer heeft een rooster nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qL-wV_docMTDypNZe8luldWvugg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfYttFrQ7LheEqn16iXuF47o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX333
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:10
Die kattenbakken zijn een geintje toch? ;) Nee, naast de geur komen ook overal continu die korrels uit de bak die ze meenemen. Lijkt me erg zonde van zo'n mooie keuken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
MisterX333 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:14:
Die kattenbakken zijn een geintje toch? ;) Nee, naast de geur komen ook overal continu die korrels uit de bak die ze meenemen. Lijkt me erg zonde van zo'n mooie keuken.
Ach, met een kattenbak in de keuken naast je kookstel weet je in ieder geval 100% zeker dat je toxoplasmose krijgt. Hoef je in ieder geval niet in die onzekerheid te leven :X

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02:00
De kattenbakken lijken me ongelukkig geplaatst. Sta je ook tegenaan als je aan het koken bent.
Zoek op Amazon eens naar 'kattenbakkast', misschien kun je dat ergens in de woonkamer kwijt met een plant oid erop.
Ik herken overigens het probleem waar de spullen voor de katten weg te zetten, heb er zelf ook 2.
Denk eraan dat de meeste waterfonteintjes ook een stopcontact nodig hebben. Al heb ik laatst een via usb oplaadbare gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06 22:29
gdvm schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:20:
[...]

Mooi! heb je nog wat close ups van die Quooker in Gunmetal? Wij willen ook deze kleur, icm een donkere spoelbak (antraciet silgranit) en een licht blad. Alleen de staaltjes van Quooker zijn zo klein dat het moeilijk is goed te zien hoe dit uitpakt.
Pb😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-06 21:41
ymaenhout schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 22:23:
Vrij recent ook onze keuken opgeleverd.

Quooker combi + gunmetal met een 50 cm brede spoelbak
Zwarte bak? dan ben ook wel benieuwd, foto posten mag ook :-)
De gunmetal vaak genoeg gezien, maar niet icm zwarte bak..

Heb nu voor een zwarte kraan gekozen. Ook zwarte ovens (bosch met smalle accent line greep) en uiteraard zwarte bora.

[ Voor 58% gewijzigd door martinus83 op 18-01-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
ArnaudYK schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:11:
Dag allemaal. Ik heb al flink wat doorgenomen op dit forum, maar zou graag wat meningen horen over deze keuken (voor onze nieuw te bouwen woning)? Nog verbeterpunten en wat denken je over de prijs? Offerte is 27k incl montage.

Het gaat om Excellentic van DB keukens (Rotpunkt lees ik), met als apparatuur Bosch: Inductie (serie 4), Vaatwasser (serie 4), Vriezer (serie 6), Koelkast (serie 6), Bakoven met magnetron (serie 8 ), Quooker combi. Het werkblad is composiet (2cm).

Wat me opviel is dat ik van veel apparatuur geen prijs online kan vinden. Dan staat er mail ons voor de beste prijs. Is dat gebruikelijk bij apparatuur uit een catalogus?

Een en ander is wel iets minder standaard vanwege de ruimte onder het schiereiland en de plek voor (in ons geval) een stoel op wielen om ook zittend te kunnen koken. Open gedeelte bij het schiereiland want daar komt een fontein voor de katten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vind niet dat een kattenbak onder de kookplaat hoort.. zou daar echt naar een andere oplossing kijken desnoods in de gang in de trapkast. Een inloop maken of onder de trap inloop maken voor de kat maar echt niet in de keuken 🤢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
  • Laatst online: 17-06 15:50
Gister onze eerst offerte laten opstellen bij I-KOOK.
Relaxte sfeer, goed advies, geen druk, vervolgafspraak gemaakt.

Keuken op basis van: HACKER Concept 130, kookeiland 2x1m, aanrecht 360cm (met zwarte kraan+wasbak 72x40cm), hoge wall voor 2 oven/combi units 480cm.
Apparatuur: Koel + Vries separaat 178cm hoog Pelgrims, Bora GP4U, 1x Siemens vaatwasser IQ300, 1x Oven IQ700, 1x Combi IQ700.
Prijs: 22.103 Euro

Ik wil alleen wel gaan voor de Bora PURU ivm nog minder geluid (64 vs 54 dB)

Op naar de volgende offertes bij andere winkels op de Shortlist (Bruynzeel, Reddy, EilandDeWild, Superkeukens, Keukenloods).

[ Voor 5% gewijzigd door sysiwan op 18-01-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
martinus83 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 14:05:
[...]

Heb nu voor een zwarte kraan gekozen. Ook zwarte ovens (bosch met smalle accent line greep) en uiteraard zwarte bora.
De spoelbak is ook gunmetal, evenals de greepjes van de kasten. Bij zwart toch wat huiverig omdat je daar echt alles op ziet van vlekken danwel krassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:29
[...]

Wij hebben een zwarte bak en GM quooker, zal later wel even een foto delen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 18:16

EektheMan

DPC

MailMan schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 08:21:
Maar daar lees ik dat stand 1 al 55dB is. De laagste stand is dus al redelijk luid en met 350m/h3 erg krachtig. Dus ben ik bang dat dat al kan irriteren.
[Afbeelding]
Ik heb hier een Miele D410-4. Hoogste stand doet ie 61dB. Laagste stand getest, 56 dB op oor hoogte. Dat is zo'n 20cm lager dan de kap. In de praktijk betekend dat dat ik zelfs bij de laagste stand moeite moet doen om iemand op 3 meter afstand te kunnen verstaan. Op stand 2 (van 4) is dat echt onmogelijk, al is dat slechts een 2 dB meer.

Mijn volgende afzuigkap wordt dus een geintegreerde. Vind dat lawaai op oorhoogte maar vervelend.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

ArnaudYK schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 18:11:
Een en ander is wel iets minder standaard vanwege de ruimte onder het schiereiland en de plek voor (in ons geval) een stoel op wielen om ook zittend te kunnen koken. Open gedeelte bij het schiereiland want daar komt een fontein voor de katten.
Eens met @Toke_gt , kasten naar links verplaatsen. Ook zou ik de kookplaat verplaatsen naar stukje met wasbak (minstens 1 meter ruimter ertussen) zodat je de etenswaren vanaf de koelkast, naar de wasbak brengt, prepped, en dan direct door naar de kookplaat. Dat zonder op de grond te knoeien met water of andere vloeistoffen wat die rollende stoel weer gaat verspreiden.
Nu kunnen die kattenbakken wel schoon zijn, maar volgens mij ga je er toch continue tegenaanstoten met schoenen of die rollende stoel. Lost toke_gt daarmee ook op.
Mocht je de magnetron/oven weinig gebruiken kun je die verplaatsen naar het kookeiland. Dan kun je de dubbele toren indelen met een 2 meter hoge koelkast en een 2 meter hoge vriezer. Maar dat hangt van jouw leefsituatie af wat het meeste nut heeft.
Zo te zien heb je een wekblad met geringe diepte gekozen? Misschien is er ruimte voor een blad van 70cm of 80cm diep? Dan kun je je koffiezet apparaat etc daar beter op kwijt zonder kostbare prepruimte te verliezen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

EektheMan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:45:
[...]
"Laagste stand getest, 56 dB op oor hoogte."
Hoe heb je dit getest? Op welke afstand van de inlaat? Ik hoop niet met een app op een mobiel telefoontje? Dat zegt namelijk qua absolute waarde precies niets, een app/telefoon is niet gekalibreerd op een referentiewaarde, dus je kan alleen verschillende geluidssterktes relatief met elkaar vergelijken, en dat nog met beperkingen (o.a. ivm gevoeligheid en frequentiebereik telefoon mic).

PS vermoed dat je de Miele Miele DA410-4 bedoelt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 18-01-2024 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Cap schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:18:
[...]

Hoe heb je dit getest? Op welke afstand van de inlaat? Ik hoop niet met een app op een mobiel telefoontje? Dat zegt namelijk qua absolute waarde precies niets, een app/telefoon is niet gekalibreerd op een referentiewaarde, dus je kan alleen verschillende geluidssterktes relatief met elkaar vergelijken, en dat nog met beperkingen (o.a. ivm gevoeligheid en frequentiebereik telefoon mic).

PS vermoed dat je de Miele Miele DA410-4 bedoelt. :)
_/-\o_ Met de telefoon idd. Bij de inlaat was het op hoogste stand inderdaad 61dB zoals geadverteerd. Laagste stand heb ik op oorhoogte gehouden (20cm lager van inlaat en natuurlijk niet er direct onder, maar staand op de plek bij het koken) (bij de inlaat was het alsnog 61dB).

Miele DA idd, excuus typefout.

Nu ja, de Samsung App mag dan mis zitten, de persoonlijke ervaring niet. Een gesprek is lastig tot onmogelijk. Daarmee wil ik dus maar bevestigen dat jouw vermoeden dat het gaat irriteren klopt.

[ Voor 6% gewijzigd door EektheMan op 18-01-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 23:01
EektheMan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 16:45:
[...]

Ik heb hier een Miele D410-4. Hoogste stand doet ie 61dB. Laagste stand getest, 56 dB op oor hoogte. Dat is zo'n 20cm lager dan de kap. In de praktijk betekend dat dat ik zelfs bij de laagste stand moeite moet doen om iemand op 3 meter afstand te kunnen verstaan. Op stand 2 (van 4) is dat echt onmogelijk, al is dat slechts een 2 dB meer.

Mijn volgende afzuigkap wordt dus een geintegreerde. Vind dat lawaai op oorhoogte maar vervelend.
Bedankt voor het delen van je ervaring.

Voor wat het waard is; ik heb nog een filmpje gevonden van die Elica met geluidstest. Mocht iemand Kantonees spreken? :P

Verder kwam ik een site tegen die materiaal verkoopt om trillingen van de afzuigkap tegen te gaan, waardoor er minder geluidsoverlast zou moeten zijn. Zal mij benieuwen of zoiets werkt :P

https://www.akoestiekwink...w-afzuigkap-stiller-maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ymaenhout schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:09:
[...]

De spoelbak is ook gunmetal, evenals de greepjes van de kasten. Bij zwart toch wat huiverig omdat je daar echt alles op ziet van vlekken danwel krassen.
Zwart is door en door zwart. Is de gunmetal een RVS bak met coating of de kleur door het materiaal mengel?

[ Voor 8% gewijzigd door martinus83 op 18-01-2024 21:05 ]

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 10:40
namo_h schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:14:
[...]

UPDATE:

Afgelopen zaterdag bij Wösten in Haren (Dld) geweest. Dit is een redelijk grote familiezaak, gevestigd in een groot boerderij-achtig pand. De hele zaak en mensen stralen familiair en degelijk uit. Ze spreken hier ook prima Nederlands.

Samen hebben we de offerte doorgesproken en uiteindelijk ook helemaal uitgewerkt zodat deze helemaal naar wenst is. T.o.v. de eerste offerte van 23K hebben we nog een aantal zaken toegevoegd:
-Frontjes van achterwand in matzwart Fenix
-Zijpanelen koffienis in Fenix
-Onderplinten in Fenix
-Vaatwasser naar XXL versie
-Kookplaat van iQ500 naar iQ700 versie
-Led 3 Spotjes in koffienis
-Led verlichting in greeplijst rondom het eiland
-Zigbee/Hue compatible modules voor verlichting
-Inbouw stopcontacten in binnenkasten koudekant van het eiland
-Antraciet spiegelwand in koffienis (moest bij alle andere zaken zelf aangeschaft worden)
-Spoelbak vlakbouw i.p.v. onderbouw (i.v.m. keramiekblad)

Daarmee komen we op het volgende (vermoedelijke) eindresultaat:
[Afbeelding]
*Foutje in impressietekening: Aan rechterzijde van de keuken komt ook een ombouw van 15cm
Indeling:
Wand: Legkast [60] - Koffienis [120] - Ovenkast [60] - Ovenkast [60] - Koelkast [60]
Eiland warme kant: kookplaat [90] - ladenkast [90] - spoelbak [60] - vaatwasser [60]
Eiland koude kant: legkast [100] - legkast [100] - legkast [100]
Werkbladhoogte: 95cm

Aan alle zijden van de keuken is tenminste 120cm loopruimte.

Meubelen:
Merk: Ballerina
Keukenwand
4 hoge kasten en een koffienis van 120 breed
Achterwand van de koffienis dmv Culinca Luce Antraciet spiegel
Frontjes Fenix matzwart
Korpuskleur: Grafietzwart
Greeplijsten in Matzwart
Boven de koffienis een legplank in eiken (als eiland) met 3 spotjes, bediening op Zigbee/hue en wandschakelaar
4 Stopcontacten in nis (in zijwanden i.v.m. spiegel)

Eiland
300X110m
Frontjes Castrel Eiken
Korpuskleur: Grafietzwart
Greeplijsten in Matzwart
Ledverlichting in greeplijst onder het blad rondom, bediening op Zigbee/hue en wandschakelaar
2 Stopcontacten aan beide zijkanten eiland
2 stopcontacten binnenin elk kastje aan koude kant

Apparatuur
Siemens compacte oven iQ700 CB974GKB1
Siemens compacte oven met magnetron iQ700 CM924G1B1
Siemens koelkast 177cm iQ500 KI81RSOE0
Siemens vaatwasser XXL iQ300 SX63H800BE
Siemens inductiekookplaat met afzuiging (naar buiten) iQ700 EX807NX68E
Quooker Matzwart Flex Combi+
Onderbouw spoelbak CARESSI in matzwart Composiet
Franke Cube afvalsorteersysteem

Werkblad eiland en koffienis
Colatorao Honed - Neolith (Zwart met een bruinige ader)
Dikte 2cm

Ik heb helaas geen prijsgespecificeerde factuur, enkel een totaalprijs van
***members only***
.
Levering in augustus dit jaar zou geen probleem moeten zijn, ook niet voor het apperatuur.
LAATSTE UPDATE
Ondanks dat we de keuken nu al 2 maanden in gebruik hebben is vandaag dan ook de spiegelachterwand (rookglas) in de koffienis geleverd en gemonteerd. Daarmee is de keuken nu helemaal opgeleverd. Hierbij dan ook de foto’s van het eindresultaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_wvIFZAztuoFbnJbzlCuCFv6fwU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hlm0GRdlC8KQbJLNxyBkRhE2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6rPWF4DxMRz3qpS1W0EEuRPuKvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDHzVoWNFYmFb7LVL7ZYBFbJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2i_awKCnkLUTBCyjDv5rTQx6t0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xxmz2Bd0hetqK5acwsV5lB2d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HU1ULIGa5aFvesC5vQzHbEz57Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bklWMxgbn7IwFcMWjIQLwUil.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rFgT4aqpte8lW6syzQ6SDUo4A70=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QJgIxTKdg8c7IpHQdsGbW1eB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mrYZwOpGQSOJ8KXcPjT3dR1QO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gqc7GaIavaVxHI65GXYykIX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CK6dZtexc-NtOZqoRpebrYyG7h0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K4seQI34DeyBrw4gOtbyUOmR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Bf_fX3vthKqxnJcWFSvvwc939I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f75gfeSknkmqZASyyrBS0WrG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rPspGtvxlXFeT7yJP3cn04exoDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ashKt5BUNEMlqLUy8j7D2oyl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x9HkyA91aU8odntEbjTkdflbrqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3whElt25AHZgbyCfvzylExHf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGvSsEbaUZ3XG9y0oMXIj4Fb4Yk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ik8blOFWe4PhqYCBm1F8uuU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcZbeqTVFyrEUEYVV9pj-jKanFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RaKzkD43C3ZWcfPbBGhkMQV5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
https://www.bruynzeelkeukens.nl/keukens/finesse-antraciet

Heeft iemand enig idee welke RAL kleur dit zou moeten zijn? Bruynzeel heeft meer van dit soort keukens in deze specifieke kleur (finesse antraciet noemen ze het). Ik moet iets bijlikken met verf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:57
Blaze85 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:09:
https://www.bruynzeelkeukens.nl/keukens/finesse-antraciet

Heeft iemand enig idee welke RAL kleur dit zou moeten zijn? Bruynzeel heeft meer van dit soort keukens in deze specifieke kleur (finesse antraciet noemen ze het). Ik moet iets bijlikken met verf...
Gaat het ook om een Bruynzeelkeuken? Dan zou je ze kunnen vragen om een lakstift in die kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Toke_gt schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:10:
[...]

Gaat het ook om een Bruynzeelkeuken? Dan zou je ze kunnen vragen om een lakstift in die kleur?
:P Misschien hebben ze ook wel een potlood in die kleur.

Gaat idd ook om een Bruynzeel keuken...
dat wordt kleurstaafjes verzamelen ben ik bang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
  • Laatst online: 17-06 15:50
namo_h schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:05:
[...]

LAATSTE UPDATE
Ondanks dat we de keuken nu al 2 maanden in gebruik hebben is vandaag dan ook de spiegelachterwand (rookglas) in de koffienis geleverd en gemonteerd. Daarmee is de keuken nu helemaal opgeleverd. Hierbij dan ook de foto’s van het eindresultaat.
Nice! Goed om te zien dat HOUT op HOUT werkt in dit geval. Wij zoeken ook naar zo'n balans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-06 14:51
sysiwan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:31:
[...]

Nice! Goed om te zien dat HOUT op HOUT werkt in dit geval. Wij zoeken ook naar zo'n balans.
Wij gaan ook voor hout op hout, waarbij de kasten walnoot zijn en de vloer licht/washed eiken wordt. Belangrijkste is om te zorgen dat het contrast groot genoeg is, of zoals het voorbeeld hierboven, het niet teveel wordt. Het helpt heel erg dat de kastwanden niet van hetzelfde hout zijn, want dat was denk ik niet zo mooi geweest.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:23

Rzaan

Altijd zoekende

Hout op hout werkt zeker, zolang het niet heel dicht bij elkaar ligt qua kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OnionNebula
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 18-06 10:42
namo_h schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 21:05:
[...]

LAATSTE UPDATE

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! :D
Ik waardeer ook heel erg de fotos van alle open kasten en lades. Dan zie je eindelijk ook hoe het ingedeeld is en in gebruik is. Super tof! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
@namo_h mooi hongaars ipv dat eeuwige visgraat, mooie keuze! Naast de gietvloer was dat ook ons alternatief. Spiegelwand lijkt me onpraktisch, maar gedurfde en schijnbaar mooie keuze. Moet je in het echt zien denk ik.
Hout op hout, je moet er van houden maar dit kan prima

[ Voor 42% gewijzigd door martinus83 op 19-01-2024 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleCrex
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16-06 18:39
saikol schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:50:
[...]

Hoezo niet? Ik heb hier op de lijst allemaal bosch apparatuur en een bora kookplaat voor iets meer dan 5k. Ja het is ‘maar’ een series 6 koelkast en vaatwasser maar wel series 8 combi stoomoven en bora PURU.

@DoubleCrex Wij hebben een keuken van 313 bij 186 en hadden ook een budget van 15k voor de keuken in gedachten (excl leidingwerk). Uiteindelijk ziet het er nu naar uit dat we hier nog iets onder gaan blijven alleen hebben we nog geen montage afgestemd met de interieurbouwer.

De prijsopbouw is als volgt:
6,2k voor de kasten
5,2k voor de apparatuur
2,8k voor het blad

Wij hebben uiteindelijk onder het mom van ‘beter in 1x’ goed wel een aantal duurdere opties genomen zoals een lemans systeem in de hoek, polybox voor afval in de spoelkast. Graniet werkblad wat opgedikt wordt naar 4cm en een 15cm smetplint rondom. Kookplaat met afzuiging en combi stoomoven.

15k lijkt me dus haalbaar voor je, maar wellicht zul je op sommige punten net iets moeten inleveren om binnen budget te blijven.
Goed om te horen! Wij gaan morgen langs bij Kvik, waar ben jij wezen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dus niet bij Kvik of andere all in one keukenzaak maar via een interieurbouwer die de kasten maakt, blad besteld bij een werkbladenboer, apparatuur dus ook los. Zie zijn recente posts in dit topic. Er zal alleen nog wel montage bijkomen, dus dan kan er nog zomaar 1500 a 2000 (schatting) bijkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 19-01-2024 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saikol
  • Laatst online: 22:17
DoubleCrex schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 14:47:
[...]

Goed om te horen! Wij gaan morgen langs bij Kvik, waar ben jij wezen kijken?
Wij zijn bij brugman, keukenkampioen, keukenconcurrent en de keukenloods geweest. Eigenlijk alleen bij keukenkampioen en brugman een tekening/offerte laten maken, een 19,3k en een 20,2k. Eigenlijk bij geen van allen tevreden of kwaliteit van lades (daarom bij keukenloods en keukenconcurrent al geen tekening laten maken.) en brugman en keukenkampioen konden niet helemaal aan de wensen voldoen (gaven beiden aan dat we vanwege de ruimte alleen met een horizontale greeplijst in de hoge kasten konden werken, dat zou betekenen dat we een vriezer en koelkast onderin naast elkaar in de kastenwand zouden krijgen en voor elk glas drinken bukken zagen we echt niet zitten.

Uiteindelijk via een interieurbouwer de kasten, apparatuur bij keukenloods en werblad bij een natuursteenbedrijf in de buurt en zijn vandeweek met de offertes akkoord gegaan voor 14,3k totaal. Enige wat we nu wel hebben is dat we hem zelf moeten monteren, maar kasten worden plug en play afgeleverd (gaten voor kasten koppelen enzo al voorgeboord.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
[...]

Nee, zowel quooker als spoelbak zijn gunmetal qua kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@saikol Die 5.2k voor de apparatuur is dus een PURU, series 8 oven, en lagere series koelkast en vaatwasser. Maar ook nog incl een Quooker o.i.d.?

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 19-01-2024 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saikol
Cap schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:31:
Die 5.2k voor de apparatuur is dus een PURU, series 8 oven, en lagere series koelkast en vaatwasser, maar ook nog incl een Quooker?
Nope, quooker hebben we niet voor gekozen, uiteindelijk toch nog een net luxere koelkast/vaatwasser genomen en 400 euro duurder uitgekomen.

Qua quooker zien wij de meerwaarde niet, vandaar de keuze zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
saikol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:28:
[...]

Wij zijn bij brugman, keukenkampioen, keukenconcurrent en de keukenloods geweest. Eigenlijk alleen bij keukenkampioen en brugman een tekening/offerte laten maken, een 19,3k en een 20,2k. Eigenlijk bij geen van allen tevreden of kwaliteit van lades (daarom bij keukenloods en keukenconcurrent al geen tekening laten maken.) en brugman en keukenkampioen konden niet helemaal aan de wensen voldoen (gaven beiden aan dat we vanwege de ruimte alleen met een horizontale greeplijst in de hoge kasten konden werken, dat zou betekenen dat we een vriezer en koelkast onderin naast elkaar in de kastenwand zouden krijgen en voor elk glas drinken bukken zagen we echt niet zitten.

Uiteindelijk via een interieurbouwer de kasten, apparatuur bij keukenloods en werblad bij een natuursteenbedrijf in de buurt en zijn vandeweek met de offertes akkoord gegaan voor 14,3k totaal. Enige wat we nu wel hebben is dat we hem zelf moeten monteren, maar kasten worden plug en play afgeleverd (gaten voor kasten koppelen enzo al voorgeboord.)
Wat een verschil. En dan bedoel ik niet alleen de prijs. Ik zou het volgende keer toch ook net anders aan pakken dan nu. Al moet je bij een interieurbouwer natuurlijk ook niet teveel afwijkende kasten maten en unieke hoeken gaan creeeren omdat het kan. Dat drijft uiteraard de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

@saikol Ja ok, dan snap ik de prijs. Bij ons was het namelijk PURU, series 8 oven, series 6 koelkast en series 6 vaatwasser inclusief een quooker met combi+ voor 6.7k, redelijk vergelijkbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Cap op 19-01-2024 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
ymaenhout schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:30:
[...]

Nee, zowel quooker als spoelbak zijn gunmetal qua kleur :)
Heb je een fotootje?

Al zitten wij wel vast een een spoelbak met flens zeg maar (hoe heet dat?) Dit ivm houten blad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saikol
martinus83 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:34:
[...]

Wat een verschil. En dan bedoel ik niet alleen de prijs. Ik zou het volgende keer toch ook net anders aan pakken dan nu. Al moet je bij een interieurbouwer natuurlijk ook niet teveel afwijkende kasten maten en unieke hoeken gaan creeeren omdat het kan. Dat drijft uiteraard de prijs.
Moet hierbij wel de kanttekening maken dat dit de prijs op de eerste offerte was, dus geen korting uit onderhandeld.

De prijsopbouw is vrij simpel, je hebt het materiaal en de uren. Kan de afwijkende wens uit hetzelfde aantal platen materiaal ben je alleen het extra scharnier/ extra werkuren van de interieurbouwer kwijt. Wij hebben bijvoorbeeld bij de kookplaat een 1.20 lade met greeplijst boven en onder een met PTO ipv greeplijst, extra kosten? 30 euro voor het PTO mechanisme. Offerte was op basis van een deur op deur koelkast, met de opmerking, scharnieren zijn 60 euro dus is een sleepdeur veel goedkoper neem lekker die.

In mijn optiek is de beleving gewoon zo anders (en voor ons fijner), en mijn vrouw en ik zijn daar dus best gevoelig voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

martinus83 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:34:
[...]

We weten natuurlijk niet of die 19-20k een al tot de bodem uitonderhandelde prijs is of gewoon de 1e offerte. Ik vermoed het laatste. En dat scheelt nogal bij Brugman & co. :)

Maar als je specifieke wensen hebt m.b.t. bijv de kwaliteit van de laden of andere specifieke zaken dan is de kans vrij klein dat het goedkoop wordt bij Brugman e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 19-01-2024 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Cap schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:40:
[...]

We weten natuurlijk niet of die 19-20k een al tot de bodem uitonderhandelde prijs is of gewoon de 1e offerte. Ik vermoed het laatste. En dat scheelt nogal bij Brugman & co. :)

Maar als je specifieke wensen hebt m.b.t. bijv de kwaliteit van de laden of andere specifieke zaken dan is de kans vrij klein dat het goedkoop wordt bij Brugman e.d.
Ja zeker het eerste. Bij Kvik kuchde ik twee keer bij het zien van de apparaat prijzen wat me 2500 euro opleverde. Moet wel eerlijk zeggen dat dat + 20% korting op alle kasten wel de max was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
saikol schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:39:
[...]

Moet hierbij wel de kanttekening maken dat dit de prijs op de eerste offerte was, dus geen korting uit onderhandeld.

De prijsopbouw is vrij simpel, je hebt het materiaal en de uren. Kan de afwijkende wens uit hetzelfde aantal platen materiaal ben je alleen het extra scharnier/ extra werkuren van de interieurbouwer kwijt. Wij hebben bijvoorbeeld bij de kookplaat een 1.20 lade met greeplijst boven en onder een met PTO ipv greeplijst, extra kosten? 30 euro voor het PTO mechanisme. Offerte was op basis van een deur op deur koelkast, met de opmerking, scharnieren zijn 60 euro dus is een sleepdeur veel goedkoper neem lekker die.

In mijn optiek is de beleving gewoon zo anders (en voor ons fijner), en mijn vrouw en ik zijn daar dus best gevoelig voor :+
Sorry, wat is PTO. Op mijn werk is dat een Power Take Over maar ik denk hier iets anders.
Ja ik ben daar ook ultra gevoelig voor, is ook vaak het probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door martinus83 op 19-01-2024 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
martinus83 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:13:
[...]
Sorry, wat is PTO. Op mijn werk is dat een Power Take Over maar ik denk hier iets anders.
Push to open :-)

[ Voor 13% gewijzigd door Toke_gt op 19-01-2024 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heerlijk. IKEA keuken geplaatst. 2 weken later word ik gebeld door IKEA om de bestelling van het definitieve aanrechtblad te bestellen. Tijdens het gesprek maar even gevraagd op wat voor maat die is besteld, onder het mom van "je weet maar nooit". En inderdaad. Je weet het nooit... IKEA meneer stuurde mij direct de tekening van de monteur door. Meteen viel mij een maat op waarvan ik wist dat die niet kon kloppen. Langste lengte was net iets meer dan 3000mm. Monteur had een maat opgeschreven van 3050. Heel veel voorkomende fout, helaas.

IKEA meneer meteen het montagebedrijf gebeld om te bevestigen, men bleef er bij... Daarop aangegeven dat als ze 'm op die maat bestellen het blad ongeopend weer retour gaat. Kosten voor het montagebedrijf. Dat gaan we dus niet doen.

Het blijft opletten met keukenmontages.

En ja, er zijn nog wel meer punten/puntjes maar die pak ik zelf wel op. Plinten die verzaagd zijn waardoor één te kort is, buis van de afzuiging die enorm lomp door de kasten heen gemaakt. Geen (zelf aangeleverde) terugslagklep in de flexibele buis waardoor koude lucht nu zo mijn aanrecht op valt, schroeven van de handvaten niet verzonken waardoor het krast op een deur naast de hoekkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
sypie schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:18:
Heerlijk. IKEA keuken geplaatst. 2 weken later word ik gebeld door IKEA om de bestelling van het definitieve aanrechtblad te bestellen. Tijdens het gesprek maar even gevraagd op wat voor maat die is besteld, onder het mom van "je weet maar nooit". En inderdaad. Je weet het nooit... IKEA meneer stuurde mij direct de tekening van de monteur door. Meteen viel mij een maat op waarvan ik wist dat die niet kon kloppen. Langste lengte was net iets meer dan 3000mm. Monteur had een maat opgeschreven van 3050. Heel veel voorkomende fout, helaas.

IKEA meneer meteen het montagebedrijf gebeld om te bevestigen, men bleef er bij... Daarop aangegeven dat als ze 'm op die maat bestellen het blad ongeopend weer retour gaat. Kosten voor het montagebedrijf. Dat gaan we dus niet doen.

Het blijft opletten met keukenmontages.

En ja, er zijn nog wel meer punten/puntjes maar die pak ik zelf wel op. Plinten die verzaagd zijn waardoor één te kort is, buis van de afzuiging die enorm lomp door de kasten heen gemaakt. Geen (zelf aangeleverde) terugslagklep in de flexibele buis waardoor koude lucht nu zo mijn aanrecht op valt, schroeven van de handvaten niet verzonken waardoor het krast op een deur naast de hoekkast.
Tja. IKEA installateurs. Iets met peanuts en monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
sysiwan schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:31:
[...]

Ik moet ook eerlijk toegeven dat het niet mijn keuze was om houten frontjes te nemen. Echter heb ik niet alles voor het zeggen. Gelukkig heb ik de zwarte plimt er wel door gekregen waardoor ik prima kan leven met het compromis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
martinus83 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 12:39:
@namo_h mooi hongaars ipv dat eeuwige visgraat, mooie keuze! Naast de gietvloer was dat ook ons alternatief. Spiegelwand lijkt me onpraktisch, maar gedurfde en schijnbaar mooie keuze. Moet je in het echt zien denk ik.
Hout op hout, je moet er van houden maar dit kan prima
Visgraat vonden we ook erg mooi maar dat heeft bijna iedereen om ons heen al. Hongaars is zeker een mooi alternatief. Bij ons komt dit ook erg mooi uit langs de lange wand van 19 meter.

De spiegel was ik ook sceptisch over, maar de vrouw wou hem graag en ik moet eerlijk toegeven dat deze boven verwachting mooi uitkomt. Het geeft een soort van gevoelsmatige extra diepte. Het scheelt voor het schoonmaken wel dat we op het koffie automaatje na, niet veel voedsel bereiden in de koffienis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
OnionNebula schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:42:
[...]

Ziet er goed uit! :D
Ik waardeer ook heel erg de fotos van alle open kasten en lades. Dan zie je eindelijk ook hoe het ingedeeld is en in gebruik is. Super tof! _/-\o_
Daarom heb ik bewust de inhoud van de koude kant niet gefotografeerd. Deze is nog erg rommelig. We gebruiken deze zijde als een soort dressoir met kantoorartikelen, spelletjes en knutselspullen voor de kleine.

Wel zit er in elke kast aan de koude kant een inbouw wandcontactdoos. Hier ben ik erg blij mee en wil ik als dikke tip aan iedereen meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
namo_h schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:26:
[...]

Visgraat vonden we ook erg mooi maar dat heeft bijna iedereen om ons heen al. Hongaars is zeker een mooi alternatief. Bij ons komt dit ook erg mooi uit langs de lange wand van 19 meter.

De spiegel was ik ook sceptisch over, maar de vrouw wou hem graag en ik moet eerlijk toegeven dat deze boven verwachting mooi uitkomt. Het geeft een soort van gevoelsmatige extra diepte. Het scheelt voor het schoonmaken wel dat we op het koffie automaatje na, niet veel voedsel bereiden in de koffienis.
Ja, leuk idee wel. Onze hoekkeuken krijgt ook zon barista nis. Nu hebben we een houten blad en wand in gedachten. Ruimtelijk effect kan wel leuk zijn, alleen die vlekken allergie..
namo_h schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 17:30:
[...]

Wel zit er in elke kast aan de koude kant een inbouw wandcontactdoos. Hier ben ik erg blij mee en wil ik als dikke tip aan iedereen meegeven.
Want? .. als laad dock?

[ Voor 15% gewijzigd door martinus83 op 19-01-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymaenhout
martinus83 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 15:36:
[...]

Heb je een fotootje?

Al zitten wij wel vast een een spoelbak met flens zeg maar (hoe heet dat?) Dit ivm houten blad.
Pb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:31
RobbieB schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:31:
[...]

Tja. IKEA installateurs. Iets met peanuts en monkeys.
In ons vorige huis hebben we een IKEA-keuken laten plaatsen, montage ook via IKEA. Dat was een onderaannemer (regio Groningen) die ik zonder twijfel direct weer zou bellen; wat had die man een passie voor zijn vak en perfectionistische drive. Hij was kritischer dan ons op het eindresultaat.

Uiteraard gaat er genoeg mis bij de montage van keukens (bij alle bedrijven), maar even een voorbeeld dat het ook anders kan via de zweedse zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:11
CoolBadeendje schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 20:03:
[...]

In ons vorige huis hebben we een IKEA-keuken laten plaatsen, montage ook via IKEA. Dat was een onderaannemer (regio Groningen) die ik zonder twijfel direct weer zou bellen; wat had die man een passie voor zijn vak en perfectionistische drive. Hij was kritischer dan ons op het eindresultaat.

Uitaard gaat er genoeg mis bij de montage van keukens (bij alle bedrijven), maar even een voorbeeld dat het ook anders kan via de zweedse zaak.
Same here, dik tevreden over onze IKEA Keuken inclusief plaatsing. Zou me geen andere keuken kunnen wensen. Prijs kwaliteit verhouding is fantastisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• namo_h
Er staat nu bijvoorbeeld een printer, mesh router en Electrische tandenborstels. Maar ook regelmatig voor het laden van een laptop, iPad of headphones. Dan ligt het netjes opgeborgen en niet bovenop het aanrechtblad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-06 15:18
Dag medeTweakers,

Mijn vriendin en ik hebben onlangs getekend voor een nieuwbouwhuis (projectmatig) en zijn nu bezig met het uitzoeken van de keuken. Verwachting oplevering Q3 2025. Hierbij zitten we -natuurlijk- vast aan een bepaalde keukenboer vanwege de welbekende stelpost. Als we naar een andere keukenboer gaan kost het ons rond de 3000 eu en extra regelwerk, niet echt een optie denken we.

Nu is de keuken ingetekend en hebben we een offerte gekregen. Er zijn echter nog een aantal details waar we nog niet tevreden over zijn, dus vragen we jullie voor tips / advies. Daarbij komt nog dat we de offerte erg prijzig vinden voor een keuken die nog niet perfect is naar onze mening, en zijn de kasten uit de lagere prijsklasse van Keller zo ver ik kan vinden. Vooral qua apparatuur zit de keukenboer meer dan 2000 eu hoger dan bijvoorbeeld keukenloods (vaatwasser, koel-vries combi 178cm, oven en inductiekookplaat).

Hieronder zien jullie de foto's van de ingetekende keuken. Het gaat om een parallel keuken van Keller, met een kwartsiet Taj Mahal blad van 20mm dik. De kasten aan de lage kant zijn allemaal greeploze lades met helemaal links de vaatwasser.

Wat missen we nog?
- Een spatrand, ivm de prijs overwegen we bijvoorbeeld tegeltjes of een afneembare verf op de muur. Idealiter willen we natuurlijk 30cm hoog natuursteen :+ .
- Een plek om de handdoek en theedoek op te hangen
- prullenbakjes in de lade onder de gootsteen (indien dit gaat passen, gaan we nog navragen)

Waar willen we advies over?
- Wij denken dat dit genoeg kastruimte is, eens?
- Wat zouden jullie doen met de spatrand en de ophangplek vd handdoek en theedoek?
- Wat vinden jullie v.d. prijs en hoe zouden jullie de onderhandeling in gaan? Wat zou er mogelijk af te praten zijn?
- Nog algemene opmerkingen of creatieve ideeën over de indeling etc? Het is erg lastig groottes inschatten voor een huis wat er nog niet staat.
- Siemens of AEG? Ik hou persoonlijk van gadgets, dus de wifi connectivity van siemens vind ik leuk. Plus het ziet er net iets strakker uit en geeft een iets meer premium gevoel. Het prijsverschil is wel een dingetje.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toke_gt
Niekserr schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 12:27:
Verwachting oplevering Q3 2025. Hierbij zitten we -natuurlijk- vast aan een bepaalde keukenboer vanwege de welbekende stelpost. Als we naar een andere keukenboer gaan kost het ons rond de 3000 eu en extra regelwerk, niet echt een optie denken we.
Je zit helemaal niet vast aan de leverancier voor het project. Want zie wat er gebeurt: je krijgt materiaal uit het laagste segment. Dus de 3000 die je goedkoper uit lijkt te zijn, verdienen zij op deze manier weer terug.
Q3 2025 is nog heel ver weg. Tegen die tijd zijn er nieuwe series, andere toepassingen en is er een nieuwe trend. De apparatuur die je nu koopt, is dan in de uitverkoop.
Dus: laat je niet opjagen. Bedenk wat je ongeveer wilt, laat daar een technische tekening van maken zodat aan/afvoer en leidingen bij oplevering vast op de juiste plek zitten, en neem vervolgens de tijd om op je gemak te kijken welke keuken je waar wilt kopen. Dat kan echt goedkoper dan de prijs die je nu betaalt, incl de 3000 ‘korting’.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:23

Rzaan

Altijd zoekende

Dag medeTweakers,

Als we naar een andere keukenboer gaan kost het ons rond de 3000 eu en extra regelwerk, niet echt een optie denken we.
Betaal die € 3.000 en zoek zelf een keuken uit.
3K lijkt nu veel, maar de vrijheid is heel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:27
Dag medeTweakers,

Mijn vriendin en ik hebben onlangs getekend voor een nieuwbouwhuis (projectmatig) en zijn nu bezig met het uitzoeken van de keuken. Verwachting oplevering Q3 2025. Hierbij zitten we -natuurlijk- vast aan een bepaalde keukenboer vanwege de welbekende stelpost. Als we naar een andere keukenboer gaan kost het ons rond de 3000 eu en extra regelwerk, niet echt een optie denken we.

Nu is de keuken ingetekend en hebben we een offerte gekregen. Er zijn echter nog een aantal details waar we nog niet tevreden over zijn, dus vragen we jullie voor tips / advies. Daarbij komt nog dat we de offerte erg prijzig vinden voor een keuken die nog niet perfect is naar onze mening, en zijn de kasten uit de lagere prijsklasse van Keller zo ver ik kan vinden. Vooral qua apparatuur zit de keukenboer meer dan 2000 eu hoger dan bijvoorbeeld keukenloods (vaatwasser, koel-vries combi 178cm, oven en inductiekookplaat).

Hieronder zien jullie de foto's van de ingetekende keuken. Het gaat om een parallel keuken van Keller, met een kwartsiet Taj Mahal blad van 20mm dik. De kasten aan de lage kant zijn allemaal greeploze lades met helemaal links de vaatwasser.

Wat missen we nog?
- Een spatrand, ivm de prijs overwegen we bijvoorbeeld tegeltjes of een afneembare verf op de muur. Idealiter willen we natuurlijk 30cm hoog natuursteen :+ .
- Een plek om de handdoek en theedoek op te hangen
- prullenbakjes in de lade onder de gootsteen (indien dit gaat passen, gaan we nog navragen)

Waar willen we advies over?
- Wij denken dat dit genoeg kastruimte is, eens?
- Wat zouden jullie doen met de spatrand en de ophangplek vd handdoek en theedoek?
- Wat vinden jullie v.d. prijs en hoe zouden jullie de onderhandeling in gaan? Wat zou er mogelijk af te praten zijn?
- Nog algemene opmerkingen of creatieve ideeën over de indeling etc? Het is erg lastig groottes inschatten voor een huis wat er nog niet staat.
- Siemens of AEG? Ik hou persoonlijk van gadgets, dus de wifi connectivity van siemens vind ik leuk. Plus het ziet er net iets strakker uit en geeft een iets meer premium gevoel. Het prijsverschil is wel een dingetje.

***members only***
Hoe hoog is de stelpost? Moet die nog van je totaalprijs af?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleCrex
Offerte ontvangen van Kvik, wij zijn hartstikke blij met het ontwerp en design van de keuken en komen ook uit op het maximale budget van 17.000 incl montage. Alleen heb ik zo mijn twijfels bij Zanussi.

Zie hieronder de offerte, de medewerker gaf aan dat AEG en Zanussi praktisch hetzelfde is qua kwaliteit.

Zie hieronder de apparatuur, wat vinden jullie hiervan? Wij verwachten 5/6 jaar in dit huis te wonen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERNMtRgscZp5dYsS0JmWQFxGcZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2crOhTU0pgyJSZn7oHqIm0n.jpg?f=fotoalbum_large

Hieronder ook de opzet van de keuken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogfkyo5nXrVQjco2jWKfex1aJF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93l6LWzGSaEQuIjuhvDvOFuN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWEi43goBSgMTiDou7LyaGR_yCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q91aXdDVDzKzg62aO78wQQzy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dj-Fg3m8Oq57WXkpFsVw48ShhZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZVu6UpDdFj0ZXz3fkedY2V8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
DoubleCrex schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:38:

Zie hieronder de apparatuur, wat vinden jullie hiervan? Wij verwachten 5/6 jaar in dit huis te wonen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraag eens offerte op bij andere partijen voor Bosch Siemens oid.
Bosch koeler staat voor 9xx euro op de veldkamp site. Vaatwasser ook, om maar iets te noemen.
Voor 1800 euro heb je een Bora Puru

[ Voor 15% gewijzigd door martinus83 op 20-01-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02:11
DoubleCrex schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 19:38:
Offerte ontvangen van Kvik, wij zijn hartstikke blij met het ontwerp en design van de keuken en komen ook uit op het maximale budget van 17.000 incl montage. Alleen heb ik zo mijn twijfels bij Zanussi.

Zie hieronder de offerte, de medewerker gaf aan dat AEG en Zanussi praktisch hetzelfde is qua kwaliteit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je 5-6 jaar wilt blijven wonen zou ik ook eens kijken naar IKEA. Keuken is erg smaakgevoelig en levert je weinig woningwaarde op. Mijn ervaring is dat dat nog een stukje voordeliger kan zijn dan kvik. Je kunt makkelijk in hun online planner dezelfde opstelling namaken. De apparatuur van IKEA is Bosch-rebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel8102
  • Laatst online: 27-10-2024
Goedenavond allen,

Ik lees al enige tijd mee omdat ook wij in 2024 een nieuwe keuken willen/moeten aanschaffen. Ik vind het een best gedoe om alles goed te overzien en heb daarom vrienden/familie gevraagd naar hun ervaringen. In verband met veel goede verhalen over een lokale keukenboer zijn we daar aangeschoven en hebben we een offerte en het 3D-ontwerp inmiddels binnen. Gesprek was trouwens erg gemoedelijk, geen gepush en het lijkt allemaal vrij transparant. De verkoper zegt dat ze aan vaste prijzen doen.

Zouden jullie eens naar het onderstaande voorstel + 3D-ontwerp kunnen kijken en aangeven of wij zaken over het hoofd zien en of de offerte realistisch is? Opmerkingen, ervaringen, voorstellen worden erg gewaardeerd.

Keuken:
Ballerina keuken met Resopal Pro front (moonlight green)
Korpus kleur titan steel
Zichtzijde Resopal Pro Supermat
Horizontale alum.zwart greeplijsten
Legrabox lades

Wandplanken:
Classic oak voorzien van spotjes.

Werkbladen
Keramiek Classic Blaze (3CM)
0,95 x 0.60 Meter (koffiecorner)
2,45 x 0.60 Meter (spoelgedeelte)
2,04 x 1.10 meter (schiereiland)

Kraan:
Quooker combil flex (7 liter)

Verlichting:
8x inbouwspotjes (in/onder wandplanken)

Apparatuur:
SX63E804BE (Siemens IQ300 vaatwasser)
HB934GAB1 (Siemens IQ700 oven 60 CM)
CM924G1B1 (Siemens IQ700 comp oven 45 CM)
Bora Puru
KI82LSDD) (Siemens IQ500 koelkast)

Qua prijsopbouw is die dan als volgt:
Meubelen 10.865,08
Werkbladen 4862,25
Rugwanden 558,75
Kranen 1570,50
Verlichting 621,66
Apparatuur 7575,24
accessoires 110,20
Montage 2179,99

Totaal 28.343,66
Afronding 27.650

Opmerkingen van onze kant:
Ik heb zelf offertes opgevraagd bij Keukenloods en 123werkbladen om te checken wat de bodemprijzen zijn. Keukenloods is ongeveer 1800 euro goedkoper en 123werkbladen ongeveer 2000 euro.

Het zijn natuurlijk flinke bedragen maar wij hechten ook waarde aan goede service en hebben de voorkeur om zaken te doen met slechts één partij om gedoe en gezeur te voorkomen.

Daarnaast weten we nog niet zeker of we kiezen voor de eiken planken boven het spoelgedeelte. Naar ons idee zijn het toch voornamelijk stofvangers en ze zijn ook vrij aan de prijs... Boven de koffiecorner zien we er wel de meerwaarde van in.

Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Michiel

p.s. excuus voor de slechte kwaliteit van het 3D-ontwerp. Voor nu heb ik er foto's van gemaakt, volgende week worden de afbeeldingen ingescand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqgEB7lnaLUo3hGoAxxoPSHL25Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NA5lGej7D5qEyeH6iz1z3EYz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbMr-VofDNSKH2JYmuzOsGBVbXo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aGkpk3nNDCklG7MAmXrQulKY.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5_vmAjZCmAElGhImMHPbLDFdE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HoMKa22qf0rCi4QRTW9MopMj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBYNdtlGij42PoF1zXuh9BwK3Ys=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BJPzk2oFHJSA20tZrCKY3Mph.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7lm55xFHkeegk4sY1leAx0QpU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wGtWVqeWUUQzU3yOhMCEBUs6.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bqgEB7lnaLUo3hGoAxxoPSHL25Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NA5lGej7D5qEyeH6iz1z3EYz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:10
michiel8102 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:45:
Goedenavond allen,

Ik lees al enige tijd mee omdat ook wij in 2024 een nieuwe keuken willen/moeten aanschaffen. Ik vind het een best gedoe om alles goed te overzien en heb daarom vrienden/familie gevraagd naar hun ervaringen. In verband met veel goede verhalen over een lokale keukenboer zijn we daar aangeschoven en hebben we een offerte en het 3D-ontwerp inmiddels binnen. Gesprek was trouwens erg gemoedelijk, geen gepush en het lijkt allemaal vrij transparant. De verkoper zegt dat ze aan vaste prijzen doen.

Zouden jullie eens naar het onderstaande voorstel + 3D-ontwerp kunnen kijken en aangeven of wij zaken over het hoofd zien en of de offerte realistisch is? Opmerkingen, ervaringen, voorstellen worden erg gewaardeerd.

Keuken:
Ballerina keuken met Resopal Pro front (moonlight green)
Korpus kleur titan steel
Zichtzijde Resopal Pro Supermat
Horizontale alum.zwart greeplijsten
Legrabox lades

Wandplanken:
Classic oak voorzien van spotjes.

Werkbladen
Keramiek Classic Blaze (3CM)
0,95 x 0.60 Meter (koffiecorner)
2,45 x 0.60 Meter (spoelgedeelte)
2,04 x 1.10 meter (schiereiland)

Kraan:
Quooker combil flex (7 liter)

Verlichting:
8x inbouwspotjes (in/onder wandplanken)

Apparatuur:
SX63E804BE (Siemens IQ300 vaatwasser)
HB934GAB1 (Siemens IQ700 oven 60 CM)
CM924G1B1 (Siemens IQ700 comp oven 45 CM)
Bora Puru
KI82LSDD) (Siemens IQ500 koelkast)

Qua prijsopbouw is die dan als volgt:
Meubelen 10.865,08
Werkbladen 4862,25
Rugwanden 558,75
Kranen 1570,50
Verlichting 621,66
Apparatuur 7575,24
accessoires 110,20
Montage 2179,99

Totaal 28.343,66
Afronding 27.650

Opmerkingen van onze kant:
Ik heb zelf offertes opgevraagd bij Keukenloods en 123werkbladen om te checken wat de bodemprijzen zijn. Keukenloods is ongeveer 1800 euro goedkoper en 123werkbladen ongeveer 2000 euro.

Het zijn natuurlijk flinke bedragen maar wij hechten ook waarde aan goede service en hebben de voorkeur om zaken te doen met slechts één partij om gedoe en gezeur te voorkomen.

Daarnaast weten we nog niet zeker of we kiezen voor de eiken planken boven het spoelgedeelte. Naar ons idee zijn het toch voornamelijk stofvangers en ze zijn ook vrij aan de prijs... Boven de koffiecorner zien we er wel de meerwaarde van in.

Ik hoor graag van jullie!
Groet,
Michiel

p.s. excuus voor de slechte kwaliteit van het 3D-ontwerp. Voor nu heb ik er foto's van gemaakt, volgende week worden de afbeeldingen ingescand.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Draai die beelden even, krijg er nekpijn van :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
michiel8102 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:45:
Zoals ik het op de foto’s zie, heb je de werkruimte verdeeld in vier stukken van ieder max 60 cm (?). Daar zou ik nog even goed naar kijken. Het kan fijner zijn om ergens een wat groter aangesloten stuk te hebben. Dat is persoonlijk, dus kijk vooral wat je nu hebt en hoe je nu werkt in de keuken. Ik snap de koffiecorner (heb ik zelf ook en is het favoriete stukje keuken hier) maar die kan ook tegen de buitenmuur en dan het werkblad doorgetrokken langs het raam de hoek om waar nu werkblad met spoelbak begint. Zelfde ruimte, meer bergruimte en meer (aaneengesloten) werkbladruimte. In de loze ruimte in de kast in de hoek kun je goed de quooker kwijt.

Mocht je twijfelen over het eiland, overweeg dan ook een U-keuken langs de ramen met een kastenwand rechts. Maakt de bewegingsruimte in de keuken groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
We zitten hier ook in een indeling dillema, met de gewilde koffie nis.

Hebben jullie een goed advies, suggestie?

Keuken is de Kvik Mano, houten blad, lades onder de koffienis en (Bora) kookplaat.
In de hoek een Le Mans kast.

De hoge kast in verlengde van de wand is de 178cm koelkast.

Tegenover in de 2 losstaande kasten is 1 zijde een 178cm vriezer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6o5BkLcumIJ7uqnyCZNhfD4oI7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jKjtyRlkA5O22gUIX5kUdlGk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xd17F8Ih8xE5qYFhpphBoFx7-cM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPBO7mp9IcLd5xVUj1sn2MpE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0WnwvWLc1VKVCpf-_SGOfX7TYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j0L5q7v40jvCcdNkWGXvOf9i.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siw-CBuR91KmYGrFEUFyYg1H4BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WtUQtY0QzHChLs9bW0pmOyBI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cevppgbzhVafclnODwYt7yCuYxM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLpaYWdfCE7LSvdO6SOxfgBg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door martinus83 op 21-01-2024 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 12:07
Wij zijn bezig met het ontwerp voor onze nieuwe keuken in een totaalrenovatie project (uitbouw met nieuwe keuken), nog niet helemaal beslist maar komt wel al in de buurt. Alle opmerkingen/suggesties welkom.

De ruimte is hoger dan standaard, 3m11 met horizontale bovenramen voor lichtinval (= zuid/westkant). Onze tuin (schuiframen) is noord.

Mijn initieel ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hSLf1iHSiBY_OemAkEY82doqEBk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8suR9xTbzhe3jc9AO3tA9qh9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DGa7DJ7p1qx73w1B-Q4sV5bVS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fc9wp2yO2SXxJXWbKoKIBejT.jpg?f=fotoalbum_large
  • Laminaat werkblad (omdat we dit nu eenmaal het mooiste vinden), nog te bepalen maar richting natuur eik
  • Mat-wit (magnolia) afwerking frontkasten, eventueel accent lichtgroen/hout
  • Ontbijtwand/voorraadkast met rechts geintegreerde deur richting berging
Eerste offerte (wachtend op 2e):

ROTPUNKT X13 keuken via lokale zelfstandige (LUMI Keukens)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iN1iWLch7g_ObUhZ4HsnQfZ4a9A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GVsYjS319S4h6mVHxfCTyVma.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CMEPSm_kOAV0VWnaJjOdABuP9AM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KZsq4Z01ikdCKrvoqiuUpRXB.png?f=fotoalbum_large

Offerte overzicht

Algemene korting 20% reeds verrekend.

Members only: Offerte prijsoverzicht
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Opmerkingen
  • ontbijtkast moet nog beter uitgewerkt worden, plankjes zijn wat te basic nu, maar open/dichtklapbare kast is bij nader inzien enkel esthetisch meerwaarde, in praktijk gaat dat heel de tijd open staan. Wss toch met bovenkasten/deurtjes.
  • dampkap komt niet zoals in tekening (beperking programma) maar wordt mooi ingewerkt in bovenste legplank van 50cm diep
  • spatwand nog te bepalen, tegeltjes wss
  • niet letten op tegelvloer, wordt wel degelijk houtlook
Apparatuur (excl. korting & btw)
  • Oven: NV7B6675CCK/U1 Samsung, series 6 - 1156.20
  • Micro: NQ5B4513GBK/U1, Samsung, series 4 - 619.01
  • Koelkast: BRB30705EWW/EF, Samsung - 933.06
  • Vaatwas: VA7214SLR, ATAG - 1320
  • Kookplaat: NZ84C5047FK/U1, Samsung - 825.62
  • Dampkap: Novy, 820 inbouwgroep mini pureline - 1139.59
Details kasten
ROTPUNKT X13 keuken
Modellen : 2815 Zerox MA
Frontafwerking : 197 kunststof mat lacq met kanten
Frontkleur : 114MA Tundra mat met kanten
Type kast : 0 Standaard corpus
Corpus combinatie : 752FM Magnolia finemat
rugwanduitvoering : 0 Corpus afwerking
rugwandkleur : 0 Corpuskleur
legplankuitvoering : 0 Corpus afwerking
legplankkleur : 0 Corpuskleur
Zichtzijden afwerking : 0 Corpus afwerking
Zichtzijdekleur : 0 Corpuskleur
Greepcombinatie : XGA Inzetprofiel Metall (afgerond)
Greeplocatie/boorpositie : 3 Midden
Type inzetprofiel : XGA Inzetprofiel Metall (afgerond)
Afwerking inzetprofiel : A-LX Inzetprofiel Metall (afgerond)
Inzetprofielkleur : 752LX Magnolia mat lacq
Antislipmat pakket : 0 Zonder anti-slip mattenpakket
19 mm Panelen : MA mat gelackt Anti-fingerprint
Paneelkleur : 752MA Magnolia mat gelakt Anti-fingerprint
Paneel Kantkleur : 752LX Magnolia mat lacq
25 mm Stollen : SY Synchron Pore
Komprofiel
XGD/XGY/XGS

: D-MA Inzetprofiel frontkleur MA

Werkbladen Laminat : PP4 Werkblad 40 mm
Werkbladkleur : 3326 Bardolia
APL kantuitvoering : PP4 met PP-dikkant 40 mm
Afwerking werkbladkanten : 0 als werkbladkleur
Plinten SB100-400 : FM Finemat
Plintkleur : 752FM Magnolia finemat
Plinten : MA mat gelackt Anti-fingerprint
Plint: Optie 1 : MA mat gelackt Anti-fingerprint

[ Voor 3% gewijzigd door Sfinx- op 21-01-2024 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Laatst online: 15-06 10:09

codeneos

[...]

martinus83 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:39:

Keuken is de Kvik Mano, houten blad, lades onder de koffienis en (Bora) kookplaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Optie 1 of 3. In de tweede optie is de koffie nis wel heel erg geforceerd. In de eerste optie lever je ook nog behoorlijk wat werkruimte in bij de kookplaat. Kan vanuit de render niet zo goed beoordelen hoeveel.

Een koffienis is leuk maar het moet wel passen, een keuken moet bovenal functioneel zijn. Als je functie gaat opofferen voor design krijg je daar achteraf toch spijt van.

Een ander optie is misschien optie 3 met een inbouw koffie machine, verlies je wel wat symmetrie maar goed. En de meningen over inbouw koffie machines verschillen nog al.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt

Ik vind de eerste optie rustiger dan optie 2 (ovens naast elkaar is praktischer en lijnt mooier uit met nis en werkblad) en functioneler dan 3, omdat de koffienis in deze opzet ook echt toegevoegde waarde heeft. Dichter bij de woonkamer en prima te gebruiken als een ander in de keuken bezig is, ook voor inschenken glas drinken (doordat koelkast ernaast zit) en voor het tijdelijk parkeren van een ovenschotel. Met een hoekkeuken sta je elkaar sneller in de weg als alles daar moet gebeuren. Koffieapparaat op werkblad neemt ruimte in beslag en oogt snel rommelig.
Zelf vind ik een indeling met kasten aan weerszijden (optie 3) verspilling van ruimte, tenzij het echt een doorgangsruimte is. Dat kan ik op je schets niet goed zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Toke_gt op 21-01-2024 13:19 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 00:01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JkQqTIamMc5ZZFWniRmPmn53zcE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zClM2CwjDtC5n76gGXuajb10.jpg?f=fotoalbum_large
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Optie 1. geeft het 'rustigste' zicht en meest praktische inrichting van je nis.

maar kunnen die kasten niet hoger? Die koof die er nu boven zit oogt wel erg hoog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-06 00:01

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De laatste 3 tekeningen zijn dezelfde indeling, je hebt daar (on)bewust al voor gekozen misschien? Die grote koffienis ziet er leuk uit maar je kunt je afvragen of het eigenlijk wel zo praktisch is of dat het alleen werkruimte kost die je verder volzet met prullaria. Die wand van 4 kasten met 2 ovens naast elkaar ziet er strak uit, alleen zou ik dan de kookplaat doen zoals de eerste 2 tekeningen en dan de koffiemachine in de hoek bij het raam.
Als je kunt leven met 1 oven (ga je er echt 2 gebruiken?) of met 5 kasten naast elkaar is dit misschien ook nog een idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXJ8DDQt1n7Z_QUoGamICDWMAkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2S19edSJEhmrZDdxfICmPK5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
codeneos schreef op zondag 21 januari 2024 @ 12:48:
[...]

Optie 1 of 3. In de tweede optie is de koffie nis wel heel erg geforceerd. In de eerste optie lever je ook nog behoorlijk wat werkruimte in bij de kookplaat. Kan vanuit de render niet zo goed beoordelen hoeveel.

Een koffienis is leuk maar het moet wel passen, een keuken moet bovenal functioneel zijn. Als je functie gaat opofferen voor design krijg je daar achteraf toch spijt van.

Een ander optie is misschien optie 3 met een inbouw koffie machine, verlies je wel wat symmetrie maar goed. En de meningen over inbouw koffie machines verschillen nog al.
Alles wordt 70cm diep trouwens.

Optie 1 oogt het strakst denk ik ook. Koelkast zit echter (te?) ver weg en wil de ovens niet in de hoek duwen.
Kookplaat is 76 in een kast van 100 met links daarvan kat van 60 en rechts zit dan de hoek.

Optie 2, ja hier toch 60 cm extra werkblad gepakt. Die zijde had incl de hoek 2,20 blad, en wordt dan 2.80

De raamzijde is 3,10 breed.

Optie 3, dan heb je geen toegewijde koffie/drank nis natuurlijk, maar deel je deze met de kookzone, vraag me af of dat een voordeel oplevert. Oogt wel het 'saaist'..?

Ik heb een piston machine, met de uitklop bak, weegschaaltje etc etc, ben daar vrij gehecht aan en wil niet aan een inbouw 'vast' zitten

Optie 1 met 5 brede 'hoogbouw' versus optie 3 met 3 met 4 brede 'hoogbouw'
Alles 60 breed behalve kookplaat = 100 kast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zhmILIPjOZhquFlPL4RGhuuoX28=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dCyErDWtgEbgIejNIey2NcIz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
Toke_gt schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:15:
[...]

Ik vind de eerste optie rustiger dan optie 2 (ovens naast elkaar is praktischer en lijnt mooier uit met nis en werkblad) en functioneler dan 3, omdat de koffienis in deze opzet ook echt toegevoegde waarde heeft. Dichter bij de woonkamer en prima te gebruiken als een ander in de keuken bezig is, ook voor inschenken glas drinken (doordat koelkast ernaast zit) en voor het tijdelijk parkeren van een ovenschotel. Met een hoekkeuken sta je elkaar sneller in de weg als alles daar moet gebeuren. Koffieapparaat op werkblad neemt ruimte in beslag en oogt snel rommelig.
Zelf vind ik een indeling met kasten aan weerszijden (optie 3) verspilling van ruimte, tenzij het echt een doorgangsruimte is. Dat kan ik op je schets niet goed zien.
Goeie punten die je aanhaalt. De nis zal bovenin inderdaad glazen kopjes er hebben en eronder een bestek lade en daarover van alles en nog wat aan schalen en toestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
RobbieB schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:08:
[...]

Optie 1. geeft het 'rustigste' zicht en meest praktische inrichting van je nis.

maar kunnen die kasten niet hoger? Die koof die er nu boven zit oogt wel erg hoog...
Keuken is KVIK.
Kamer wordt 252 cm. Kasten zijn nu 220 (kast 208 met plint 12) maar we kunnen ook naar iets lagere kast waar een bovenkast op kan waardoor je precies op 252 uitkomt.
Kost 7 bovenkanten a 270 euro meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Blurk62 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 15:16:
[...]

De laatste 3 tekeningen zijn dezelfde indeling, je hebt daar (on)bewust al voor gekozen misschien? Die grote koffienis ziet er leuk uit maar je kunt je afvragen of het eigenlijk wel zo praktisch is of dat het alleen werkruimte kost die je verder volzet met prullaria. Die wand van 4 kasten met 2 ovens naast elkaar ziet er strak uit, alleen zou ik dan de kookplaat doen zoals de eerste 2 tekeningen en dan de koffiemachine in de hoek bij het raam.
Als je kunt leven met 1 oven (ga je er echt 2 gebruiken?) of met 5 kasten naast elkaar is dit misschien ook nog een idee:
[Afbeelding]
Koffiemachine bij raam is een goeie optie want dicht bij de spoelbak, én prullenbak. Alleen wel ver van het sociale zeg maar.
Ja we willen wel echt 2 ovens. 60/60 of 45/60

Kleine nis is wel krap met een piston machine ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
martinus83 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:55:
[...]

Koffiemachine bij raam is een goeie optie want dicht bij de spoelbak, én prullenbak. Alleen wel ver van het sociale zeg maar.
Ja we willen wel echt 2 ovens. 60/60 of 45/60

Kleine nis is wel krap met een piston machine ben ik bang.
Definieer ‘ver van het sociale’. Een kop koffie pakken doe je niet ieder kwartier en het lijkt hier over 2 meter te gaan. Dat is echt niks. Het is geen kroeg hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
RobbieB schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:14:
[...]

Definieer ‘ver van het sociale’. Een kop koffie pakken doe je niet ieder kwartier en het lijkt hier over 2 meter te gaan. Dat is echt niks. Het is geen kroeg hè.
Ik bedoel het zicht op de koffie/drank-nis vanuit de ronde eettafel. Het is inderdaad maar een meter of 2 extra stappen nemen. Zie de voordelen van die plek naast de spoelbak ook wel in. Wat dat betreft veel praktischer en rechts zou op een muurplankje nog eea aan kopjes ed kunnen staan.

Zoals altijd, praktisch, estetisch/design, balans..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
martinus83 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 19:48:
[...]

Optie 1 met 5 brede 'hoogbouw' versus optie 3 met 3 met 4 brede 'hoogbouw'
Alles 60 breed behalve kookplaat = 100 kast.
Past 2x60 niet? Het lijkt alsof je in de hoek nog wat ruimte overhebt. Misschien net niet genoeg?
Je deurtjes zijn nu dus ongelijk, een aantal keer 60 en 2x50. Nu valt dat niet heel erg op, maar je noemt esthetique ;)
Heb je de spoelbak nog een plekje naar rechts overwogen? De hoek koken-spoelen is op sommige plaatjes vrij dicht bij elkaar. Dan wil je nog even een pan uit het kastje pakken en botsen de billen of moet iemand een stap opzij doen.

Hogere kastjes zou inderdaad iets mooier zijn. De meerprijs voel je over een aantal jaar niet meer, maar wel mooier en meer opbergruimte. Daar kun je je popcornmachine kwijt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
MikaX schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:15:
[...]

Past 2x60 niet? Het lijkt alsof je in de hoek nog wat ruimte overhebt. Misschien net niet genoeg?
Je deurtjes zijn nu dus ongelijk, een aantal keer 60 en 2x50. Nu valt dat niet heel erg op, maar je noemt esthetique ;)
Heb je de spoelbak nog een plekje naar rechts overwogen? De hoek koken-spoelen is op sommige plaatjes vrij dicht bij elkaar. Dan wil je nog even een pan uit het kastje pakken en botsen de billen of moet iemand een stap opzij doen.

Hogere kastjes zou inderdaad iets mooier zijn. De meerprijs voel je over een aantal jaar niet meer, maar wel mooier en meer opbergruimte. Daar kun je je popcornmachine kwijt 8)
Ik heb 5,40m, ik moet ergens 2x50 inbouwen.
Dus alles is inderdaad 60 behalve inderdaad de 100 cm lade kast waar de kookplaat in valt.

Blad XXL (70 diep) aan raamzijde lijkt ons wel echt winst, probeer dat er wel in te houden.
Wanneer we dit 60 diep maken, kom ik nog steeds 10 cm te kort om de kookplaatkast 120 te maken.

Ik kan wel ipv 120cm, een 100cm ladekast in de koffienis maken.
In dat geval kan er een 120 cm kookplaat ladekast gezet worden.

Gegeven: we hebben nu een 120 kookplaat ladekast, met hierin bestek/ kruiden planken kookgerei / pannen. Dit is ideaal qua ruimte.
Straks hebben we dus 2 lades onder de kookplaat (kruiden planken kookgerei ) , en 3 lades koffie nis (oa besteklade)

Hoge kasten gaan we denk toch wel doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 10:46:
[...]

Ik heb 5,40m, ik moet ergens 2x50 inbouwen.
Dus alles is inderdaad 60 behalve inderdaad de 100 cm lade kast waar de kookplaat in valt.

Blad XXL (70 diep) aan raamzijde lijkt ons wel echt winst, probeer dat er wel in te houden.
Wanneer we dit 60 diep maken, kom ik nog steeds 10 cm te kort om de kookplaatkast 120 te maken.

Ik kan wel ipv 120cm, een 100cm ladekast in de koffienis maken.
In dat geval kan er een 120 cm kookplaat ladekast gezet worden.

Gegeven: we hebben nu een 120 kookplaat ladekast, met hierin bestek/ kruiden planken kookgerei / pannen. Dit is ideaal qua ruimte.
Straks hebben we dus 2 lades onder de kookplaat (kruiden planken kookgerei ) , en 3 lades koffie nis (oa besteklade)

Hoge kasten gaan we denk toch wel doorvoeren.
Ik weet nu even niet meer voor welk plaatje je wilt gaan. En je noemt dat je lades krijgt, ik zie ze niet, dus ze zitten achter de deurtjes denk ik.
Bij een nis zou ik de nis verkleinen, met daaronder lades (zichtbare) (of evt smallere deurtjes als je graag deurtjes wilt). Dan zijn alle deurtjes in de L in ieder geval hetzelfde formaat.
Maar je kunt ook lades onder de kookplaat doen, dan valt het sowieso niet op of het 100 of 120 is. Wel andere belijning.

Wij komen zelf ook 20 cm tekort, ken het dilemma. Wij hebben gekozen voor een nis van 1 meter met lades eronder. Inderdaad ook met extra bestekindeling.

Ongeacht welk plan: Die 70 zou ik wel houden aan de kant van de kraan. Al zou ik zelf wel van dat passtukje in de binnenhoek af willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
MikaX schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:16:
[...]

Ik weet nu even niet meer voor welk plaatje je wilt gaan. En je noemt dat je lades krijgt, ik zie ze niet, dus ze zitten achter de deurtjes denk ik.
Bij een nis zou ik de nis verkleinen, met daaronder lades (zichtbare) (of evt smallere deurtjes als je graag deurtjes wilt). Dan zijn alle deurtjes in de L in ieder geval hetzelfde formaat.
Maar je kunt ook lades onder de kookplaat doen, dan valt het sowieso niet op of het 100 of 120 is. Wel andere belijning.

Wij komen zelf ook 20 cm tekort, ken het dilemma. Wij hebben gekozen voor een nis van 1 meter met lades eronder. Inderdaad ook met extra bestekindeling.

Ongeacht welk plan: Die 70 zou ik wel houden aan de kant van de kraan. Al zou ik zelf wel van dat passtukje in de binnenhoek af willen.
Lades heb ik niet ingetekend inderdaad maar zoals gezegd komen die onder de kookplaat en onder de nis.
Alles werkblad kasten hebben drie delige fronten, dus de lijnen lopen altijd door.
Voor de rust hebben alle hoge kasten tot 80 cm 1 paneel.

Ik baseerde dit inderdaad op een opstelling met koffie nis.

Met snagit wat lijntjes getrokken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT-aSiFgTvCTEWHekc6FdE_9cSI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QEuonv882GEvynsHLSD9WzBN.jpg?f=user_large

Kvik tekening (kookplaat niet ingetekend..)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l22aZBGGpBqqX_sd-JOM3vygl9o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGzqEtofavKB2YkIVFthyeVo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door martinus83 op 22-01-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:30:
[...]

Lades heb ik niet ingetekend inderdaad maar zoals gezegd komen die onder de kookplaat en onder de nis.
Ik baseerde dit op een opstelling met koffie nis.

Met snagit wat lijntjes getrokken:
[Afbeelding]
Ik zou de NIS 1 kast breed maken, je hebt niet erg veel werkblad zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinus83
RobbieB schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Ik zou de NIS 1 kast breed maken, je hebt niet erg veel werkblad zo..
Ik begrijp je.. met deze machine is 60 gewoon te krap, denk ik..

Heb eigelijk ook nog een filter apparaat, die ligt nu onder op de plank..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F5O5EosoeEb3FS5yaUZyDPcDFDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iShsaviCrwamLLlAJPUtKslp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:33
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Heb eigelijk ook nog een filter apparaat, die ligt nu onder op de plank..
[Afbeelding]
Als je lades doet kun je ook voor 90cm gaan bijvoorbeeld als nis.

Edit; en kasten doortrekken tot plafond. Niet met zo’n gigantische koof.

Edit 2; wil je niet aan twijfelen brengen over de opstelling. Heb zelf ook een espresso machine, een spoel regelmatig de portafilter af onder de (hete) kraan na het uitkloppen voordat er nieuwe koffie in gaat. In jouw situatie moet je dan flink water meters afleggen met druppelen enzo tot gevolgd.

[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 22-01-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:38:
[...]

Dit apparaat kost je met dit plan enorm veel kastruimte en aanrechtblad, 120 breed x 120? hoog.
Meneer Mika heeft ook een koffieapparaat, maar zoveel ruimte ben ik niet bereid op te offeren. Heb je dit apparaat over 5 jaar nog, of is het evt te vervangen door een gelijkwaardige die minder plaats kost?

Dank voor de strepen overigens, ik snap het nu veel beter. Zo maakt 120 of 100 bij de kookplaat weinig uit. Zou wel de nis kleiner maken, of het aanrecht gewoon laten doorlopen (ook verlies bovenkastjes, maar wel meer werkruimte). Vroeg me nog wel af waarom de deurtjes onder de oven dan niet die strepen hebben en alle overige deuren zonder laatjes wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
SquareOne schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:47:
[...]

Als je lades doet kun je ook voor 90cm gaan bijvoorbeeld als nis.

Edit; en kasten doortrekken tot plafond. Niet met zo’n gigantische koof.

Edit 2; wil je niet aan twijfelen brengen over de opstelling. Heb zelf ook een espresso machine, een spoel regelmatig de portafilter af onder de (hete) kraan na het uitkloppen voordat er nieuwe koffie in gaat. In jouw situatie moet je dan flink water meters afleggen met druppelen enzo tot gevolgd.
Lang leve Kvik, daar hebben ze geen 90 cm in de catalogus staan :+

Je hebt in beide punten helemaal gelijk.

Eens over de hoogte, die koof is geen gezicht. Met ondiepe bovenkastjes waar een afzuigkap uit komt gaat dat nog maar deze 30 cm hoge, en 60 diepe koof is een aardig 'zwaar' blok.

Ik spoel mijn portafilter onder de uitloop van de machine uit en kiep dat in de opvang bak.
Enige wat ik doe is de opvang bak einde dag in de spoelbak legen die nu met 1 zijstap bereikbaar is, dat wordt straks 6 stappen wat onhandig is, heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
MikaX schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:01:
[...]

Dit apparaat kost je met dit plan enorm veel kastruimte en aanrechtblad, 120 breed x 120? hoog.
Meneer Mika heeft ook een koffieapparaat, maar zoveel ruimte ben ik niet bereid op te offeren. Heb je dit apparaat over 5 jaar nog, of is het evt te vervangen door een gelijkwaardige die minder plaats kost?

Dank voor de strepen overigens, ik snap het nu veel beter. Zo maakt 120 of 100 bij de kookplaat weinig uit. Zou wel de nis kleiner maken, of het aanrecht gewoon laten doorlopen (ook verlies bovenkastjes, maar wel meer werkruimte). Vroeg me nog wel af waarom de deurtjes onder de oven dan niet die strepen hebben en alle overige deuren zonder laatjes wel.
Ja, je kunt alle onderdeuren in 1 paneel, of 3 delige paneel krijgen. 3 delig onder deur in een hoge kast is heel onrustig, maar het kan in feite wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:05:
[...]

Lang leve Kvik, daar hebben ze geen 90 cm in de catalogus staan :+

Je hebt in beide punten helemaal gelijk.

Eens over de hoogte, die koof is geen gezicht. Met ondiepe bovenkastjes waar een afzuigkap uit komt gaat dat nog maar deze 30 cm hoge, en 60 diepe koof is een aardig 'zwaar' blok.

Ik spoel mijn portafilter onder de uitloop van de machine uit en kiep dat in de opvang bak.
Enige wat ik doe is de opvang bak einde dag in de spoelbak legen die nu met 1 zijstap bereikbaar is, dat wordt straks 6 stappen wat onhandig is, heb je helemaal gelijk in.
100cm dan?
Ik zit nog even naar je plattegrond te kijken. Kan die koffie nis naast de deur tegen de muur van de WC.

[ Voor 7% gewijzigd door SquareOne op 22-01-2024 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:07:
[...]

Ja, je kunt alle onderdeuren in 1 paneel, of 3 delige paneel krijgen. 3 delig onder deur in een hoge kast is heel onrustig, maar het kan in feite wel.
Oké, dat is dus smaak. Ik vind dit persoonlijk wel erg in het oog springen. Het vangt juist mijn aandacht omdat het afwijkt van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
Ter vergelijk hier eerder geposte foto van Wackmack met een piston machine in een 60 cm nis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDXvMaQcVD2ozuLO77GxlLpk2zg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OBmF4zXj4y2gjYuiqZt1aNn.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat 100 cm een prima breedte is. Kan er eventueel nog een nespresso machientje naast om snel een bakkie te zetten bij thuiswerken.

[ Voor 19% gewijzigd door martinus83 op 22-01-2024 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
SquareOne schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:10:
[...]

100cm dan?
Ik zit nog even naar je plattegrond te kijken. Kan die koffie nis naast de deur tegen de muur van de WC.
Kan, in theorie, maar alleen wanneer er 1 hoge kast opgegeven wordt. Dat houdt in ovens boven elkaar ipv naast elkaar of de hoge kast voor proviant opgeven. Die laatste hebben we toch echt wel nodig net als de hoge koeler en vriezer. (gezin van 5..)

[ Voor 5% gewijzigd door martinus83 op 22-01-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:49:
[...]

Kan, in theorie, maar alleen wanneer er 1 hoge kast opgegeven wordt. Dat houdt in ovens boven elkaar ipv naast elkaar of de hoge kast voor proviant opgeven. Die laatste hebben we toch echt wel nodig net als de hoge koeler en vriezer. (gezin van 5..)
Of geen nis en een extra hoge kast van 60 met uittrekbare werkplank waar de machine op komt?
Behalve als je drie keer per uur koffie zet, kan je hem anders naar buiten halen, koffie zetten en dan weer opbergen.

Heb je gelijk met werkruimte/blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:10
Source90 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:07:
[...]
Of geen nis en een extra hoge kast van 60 met uittrekbare werkplank waar de machine op komt?
Behalve als je drie keer per uur koffie zet, kan je hem anders naar buiten halen, koffie zetten en dan weer opbergen.

Heb je gelijk met werkruimte/blad.
Desnoods als een uittrekkast, zodat de machine altijd meebeweegt. Wel even opletten met aan/afvoer van water :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-06 14:28
Iemand tips voor een grote showroom qua keukenbladen? Ik maak zelf mijn keuken en moet dus enkel een blad hebben, bij reguliere keukenzaken zien ze je dan liever gaan dan komen.

We zijn al bij een grote geweest maar hier hadden we geen klik met een van de bladen. Bij een keukenzaak een mooi blad gezien van Dekker maar was dus niet 'los' te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:49:
[...]

Snap ik niet helemaal
Nis in keukendeel neemt nu plek van 2 hoge kasten in
Vanuit die nis bij toilet verplaatst je 1 hoge kast naar de keuken kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
SquareOne schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:17:
[...]

Snap ik niet helemaal
Nis in keukendeel neemt nu plek van 2 hoge kasten in
Vanuit die nis bij toilet verplaatst je 1 hoge kast naar de keuken kant
Even kijken of ik je goed begrijp.
Wanneer ik de nis weghaal uit keuken wand, kan ik daarvoor bijv 1 vriezer kast plaatsen. Dit geeft 60 cm meer werkblad.

Je bedoeld die nis vervolgens naast de toegangs deur zetten?
Hier de plattegrond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuDdqMZAkqkxutKxzUcHv-iPlF4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xb6prmwGc262TJs1pTA2P9HC.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 15:53:
[...]

Even kijken of ik je goed begrijp.
Wanneer ik de nis weghaal uit keuken wand, kan ik daarvoor bijv 1 vriezer kast plaatsen. Dit geeft 60 cm meer werkblad.

Je bedoeld die nis vervolgens naast de toegangs deur zetten?
Hier de plattegrond:

[Afbeelding]
Ik bedoelde dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D038dH675dC2wbB4wVKMPzdLYlM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hh5TXQJDgtRiiCBpp4rOUIhi.jpg?f=user_large

Dan kun je wellicht uit met in totaal 4 hoge kasten ipv 5.

Twee ovens in het midden.

Ontwerp 3 uit deze link.
Alleen dan tegenover de kastenwand (bij toilet) een nis maken voor koffie machine ipv de hoge kasten.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 22-01-2024 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
martinus83 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 12:05:
[...]
Maar dat geldt ook voor het glas omspoelen voordat je dat weer vult met iets uit de koelkast die naast de nis zit. Zolang het niet de andere kant van het huis is, is dat best overkomelijk.
En mocht het je toch dwarszitten, maak dan een klein spoelbakje in de nis. Zo ingewikkeld is dat nu ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:37
BlueSS50 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:06:
Iemand tips voor een grote showroom qua keukenbladen? Ik maak zelf mijn keuken en moet dus enkel een blad hebben, bij reguliere keukenzaken zien ze je dan liever gaan dan komen.

We zijn al bij een grote geweest maar hier hadden we geen klik met een van de bladen. Bij een keukenzaak een mooi blad gezien van Dekker maar was dus niet 'los' te koop.
Dekker heeft een grote showroom, daar kun je op afspraak terecht om te kijken. Wellicht andere dealers van hen proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
BlueSS50 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:06:

Op de site van Dekker kun je hun dealers bij jou in de buurt zien. Daar zitten grote en kleine keukenzaken bij, maar bijvoorbeeld ook bouwmarkten en lokale installateurs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleCrex
martinus83 schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 20:01:
[...]

Vraag eens offerte op bij andere partijen voor Bosch Siemens oid.
Bosch koeler staat voor 9xx euro op de veldkamp site. Vaatwasser ook, om maar iets te noemen.
Voor 1800 euro heb je een Bora Puru
Dank voor de tip.

Zojuist een offerte ontvangen van Veldkamp, scheelt heel erg veel, en dan zelfs een Bora kookplaat. Wat vinden jullie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ki_q-7ZKjToK5wZ04lfpBT0EV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UGeeyCxUNTrRHkvlxt6Fmqsx.png?f=fotoalbum_large

Offerte Kvik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERNMtRgscZp5dYsS0JmWQFxGcZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2crOhTU0pgyJSZn7oHqIm0n.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 441 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1