Wij hebben eind vorig jaar de KAO getekend en zijn lekker bezig met het inrichten van ons nieuwbouwhuis. De bouw start naar verwachting in april dit jaar en we hebben tot ongeveer die tijd om diverse keuzes door te geven.
Met betrekking tot de keuken gaan we niet de standaard aangeboden keuken (er zijn 3 opties) kiezen, maar zelf een keuken aanschaffen. We zijn er nog niet over uit of we deze zelf gaan plaatsen (indien het een Ikea keuken wordt), of dat we een keuken laten plaatsen.
Ik lees dan ook al geruime tijd mee in dit topic, erg nuttig
Middels Sketchup heb ik het huis in een 3D model beschikbaar en ook diverse keukenontwerpen al gemaakt. We willen heel graag een kookeiland, maar de beschikbare ruimte is relatief smal (2,5 meter). Alternatieven als hoek / u / schierkookeiland vinden we allemaal minder mooi. Nadeel is wel dat het eiland wat smal wordt, maar daar zijn we ons van bewust. Afhankelijk van het type onderkasten kan deze 65cm tot max 90cm breed worden.
We denken dat dit mogelijk is en hebben rekening gehouden met de werkruimte rondom het eiland. Daarbij is de keuken voor ons niet het allerbelangrijkst in huis, we willen een mooie keuken maar zitten zelf en met visite eerder aan de eettafel en in de woonkamer.
De opstelling die we voor ogen hebben is als volgt:
* Aan één korte zijde 2 hoge kasten en de gootsteen + vaatwasser. In de hoge kasten de koelkast/vriezer, een combi stoomoven en een combi magnetron oven
* Het kookeiland van 240cm lang, de breedte zal nog afhangen van het type onderkast. In of boven het kookeiland een recirculatie afzuigkap. Onder het kookeiland 3 kasten en een kort vrijhangend deel als kleine bar/ontbijtmogelijkheid.
* Aan de andere korte zijde 2 of 3 hoge kasten.
Graag ontvang ik jullie wat terugkoppeling op het volgende ontwerp. Wat denken jullie ervan?
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.