Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-10 22:09
Tussen twee fasen zit in NL iets van 400V. Maar om het ingewikkelder te maken; in dit geval gebruikt de kookplaat die 400V helemaal niet. Tussen de twee fasen en de nul zit gewoon 2x230V.

Om het nog iets ingewikkelder te maken; je kan het toestel ook op één fase aansluiten maar met twee gekoppelde automaten. Op die manier kan de kookplaat 2x16A verdelen. Maar die twee automaten zitten dan op dezelfde fase dus is er nergens 400V beschikbaar.

Die laatste oplossing is niet bepaald logisch (of uberhaupt toegestaan) als je een nieuwbouwwoning hebt met een 3x25A aansluiting van je netbeheerder.

[ Voor 57% gewijzigd door bartvb op 09-02-2018 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DJT schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:39:
[...]

Mooie keuken! Next125 is de design/toplijn van Schuller, het zijn dus inderdaad dezelfde kastjes.

Wij zijn ook bij Ekelhof geweest en ik vond hun aanbieding nog vrij duur. Je zou Häcker Systemat kunnen overwegen als alternatief (kwalitatief 1:1 vergelijkbaar met Schuller volgens mij). Wij hebben verreweg de beste aanbieding gekregen bij Möbel Faber, ook in Nordhorn. Gewoon in één keer een goede prijs.
Dank!! Wellicht goed om ook er eens lang te gaan, moeten sowieso nog een keer naar Duitsland!! Ik ga eens hun site uitpluizen! Onwijs bedankt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
Verwijderd schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:49:
De keuze is uiteindelijk gevallen op een retourtje Duitsland naar Küchenland Ekelhoff in Nordhorn.

• Hogekast (60cm) met Koel vries combinatie, Siemens KI86VVF30
• Hogekast (60cm) met Oven, Siemens HM676G0S1
• Hogekast (60cm) met Vaatwasser (deze kan ook onder de oven), Siemens SX836D01PE
• Ladekast (120cm) met een Siemens EX807LYV1E en daarboven een inbouw afzuigkap van ABK 120cm RVS.
Even iets anders. De garantie is vanaf vier Siemens inbouwapparaten te verlengen van 2 naar 5 jaar. Echter staat in de voorwaarden dat ze dan wel in Nederland aangeschaft moeten worden. Mogelijk heb je er rekening mee gehouden, maar zou vervelend zijn als je er vanuit gaat en straks voor een verassing komt te staan.

[ Voor 17% gewijzigd door JJschr op 13-02-2018 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JJschr schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:09:
[...]

Even iets anders. De garantie is vanaf vier Siemens inbouwapparaten te verlengen van 2 naar 5 jaar. Echter staat in de voorwaarden dat ze dan wel in Nederland aangeschaft moeten worden. Mogelijk heb je er rekening mee gehouden, maar zou vervelend zijn als je er vanuit gaat en straks voor een verassing komt te staan.
Maakt geen reet uit. Had ook SN’s uit Duitsland welke niet werkten op de site. Even gebeld en alles via mail doorgestuurd. Binnen 10 min extended warranty bewijs binnen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJschr
JB schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:11:
[...]

Maakt geen reet uit. Had ook SN’s uit Duitsland welke niet werkten op de site. Even gebeld en alles via mail doorgestuurd. Binnen 10 min extended warranty bewijs binnen.
Oh nice! Ik was afgehaakt toen ik bij het formulier de Duitse handelaar niet gevonden kreeg. Las daarna die zin in de voorwaarden. Zal er eens een telefoontje aan wagen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-10 21:15
Ik ben ondertussen ook al even bezig met het uitzoeken van een keuken. Heb twee offertes opgevraagd, 1 bij KVIK en 1 bij Superkeukens. Prijs is gelijkwaardig, beide hoge onderkasten, met dezelfde siemens apparatuur, verschil tussen de twee offertes is:

KVIK:
Ladeblok onder kookplaat dieper dan standaard
Frontjes bekleed met folie

Superkeukens:
Frontjes (kunststof) met laklagen

Bij Superkeukens is het een keukentype Mondial met grepen, weet iemand waar dit vergelijkbaar mee is? En welke winkels kunnen nog meer aangeraden worden (omgeving haarlem / alkmaar)?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Mono
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-10 11:23
Sijhtam schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:13:
Ik ben ondertussen ook al even bezig met het uitzoeken van een keuken. Heb twee offertes opgevraagd, 1 bij KVIK en 1 bij Superkeukens. Prijs is gelijkwaardig, beide hoge onderkasten, met dezelfde siemens apparatuur, verschil tussen de twee offertes is:

KVIK:

Superkeukens:

Bij Superkeukens is het een keukentype Mondial met grepen, weet iemand waar dit vergelijkbaar mee is? En welke winkels kunnen nog meer aangeraden worden (omgeving haarlem / alkmaar)?
Toevallig hebben we pas geleden in dezelfde regio gekeken. Je zou nog bij Bemmel en Kroon kunnen kijken. Erg vriendelijk en denken goed mee. Verder zou je bij de Duitse Keuken Import langs kunnen gaan als je meerdere offertes en tekeningen hebt. Wij waren daar als eerste geweest en dan schiet het volgens hun niet op. Ze hebben daar ook geen showroom, dus je moet echt precies weten wat je wilt.

Ik was overigens best teleurgesteld in KVIK. Duurder dan Bemmel en Kroon en omdat je niks kunt aanpassen was het net niet onze smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

KVIK:

Superkeukens:

Bemmel&Kroon is ook mijn advies. Die merkten de "bespaar"punten van superkeukens op en hebben goede kortingen op apparatuur (en hebben veel keuze qua apparatuur). Superkeukens had bv de zijwanden van de kasten niet met het gelakte plaat bekleed, maar simpelweg de korpuskleur. Oftewel het standaard spaanplaatwit, ipv het mooiere "matte deurlakwit".

Bij KVIK had ik het adviesgesprek eerder afgekapt. Vanwege hun beperkte maten en kastmodellen konden ze niet aan mijn ontwerpwens voldoen. Bij Superkeukens/B&K was het dus geen probleem.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is heel goed om te weten, onwijs bedankt!!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 18:34

KVIK:

Superkeukens:

Mijn ouders zijn erg enthousiast over Keur Keukens (DB keukengroep). Wij zijn onlangs bij Ardi (ook DB) geweest en daar goed geholpen.

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:46
Dutch Lion schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:51:
[...]

Mijn ouders zijn erg enthousiast over Keur Keukens (DB keukengroep). Wij zijn onlangs bij Ardi (ook DB) geweest en daar goed geholpen.
Kan ik ook bevestigen. Degelijke en redelijke no-nonsense partij. Gaan ook prat op de kwaliteit van hun service en after sales care. Is uiteindelijk niet geworden omdat onze projectleverancier er 5k onder konden bieden. Ook netjes aan Keur gemeld en hun alsnog bedankt voor de adviezen die ze hebben gegeven.

Je moet wel een beetje op je taal passen bij deze keten. Die vestiging in Haarlem is een bijzondere, de andere liggen namelijk allemaal in de bible belt...

• eddebever
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 14:42
Ook wij zijn opzoek naar een nieuwe keuken.

Verschillende keukenzaken bezocht om uiteindelijk toch bij de Ikea uit te komen.
Wij willen graag echt eiken houten fronten hebben ala KOAK design (welk ik nu zelf ga maken).

We zitten alleen nog te twijfelen over de grote van de vriezer.
Wij nemen 3 hoge (240cm) kasten.
Links komt een koelkast van 178cm (met daarboven opbergruimte).
in het midden komt de magnetron/oven (45cm) op +/- 1 meter.
rechts komt de derde kast vanaf de grond tot aan boven (zijkant tegen de muur) (gedeeltelijk speelgoed kinderen).

Veel mensen hebben in onze omgeving 2 vriezers (1 in keuken 2e in berging/kelder).
wij vragen ons af wat wijsheid is. 1 grote vriezer (178 cm) in de rechter kast (wat ten koste gaat van speelgoed kinderen/speelgoed in de kast onder de oven). Of een vriezer van 120 cm onder de oven?
Wie heeft er tips ideeen?

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 13:17

jeka

Support your local club.

Wij gaan voor een 178 cm vriezer en een 178 cm koelkast.
Lijkt me heerlijk zon grote vriezer.

FCG

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een grote vriezer is zalig. Zeker als je regelmatig een grote hoeveelheid soep of spaghettisaus maakt.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:04
eddebever schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:19:

Veel mensen hebben in onze omgeving 2 vriezers (1 in keuken 2e in berging/kelder).
wij vragen ons af wat wijsheid is. 1 grote vriezer (178 cm) in de rechter kast (wat ten koste gaat van speelgoed kinderen/speelgoed in de kast onder de oven). Of een vriezer van 120 cm onder de oven?
Wij hebben een vriezer van 102cm onder de combi stoomden, moet je wel zelf lang genoeg zijn. O-)

Daar passen in 3,5 lades een hoop spullen in.
Extra (uit oude keuken) koelvries combi in de schuur. Is meer voor feestjes e.d. plus eigen koude pilsjes in de zomer, maar dat is meer vanwege kortste route.

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Wij zitten beetje met hetzelfde. Wouden ook graag een grote koelkast en een grote diepvries in de kastenwand. Maar denk dat we uiteindelijk toch voor 1 grote koel/Vries combi gaan en dan 1 grote vrijstaande vriezer elders. Meer opbergruimte in keuken en vrijstaand is toch goedkoper dan inbouw. Wat ook wel meeweegt in onze beslissing want nieuwbouw is al duur genoeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eddebever schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:19:
Ook wij zijn opzoek naar een nieuwe keuken.

Verschillende keukenzaken bezocht om uiteindelijk toch bij de Ikea uit te komen.
Wij willen graag echt eiken houten fronten hebben ala KOAK design (welk ik nu zelf ga maken).

We zitten alleen nog te twijfelen over de grote van de vriezer.
Wij nemen 3 hoge (240cm) kasten.
Links komt een koelkast van 178cm (met daarboven opbergruimte).
in het midden komt de magnetron/oven (45cm) op +/- 1 meter.
rechts komt de derde kast vanaf de grond tot aan boven (zijkant tegen de muur) (gedeeltelijk speelgoed kinderen).

Moet het persé een inbouwkoelkast worden? Een losse koel(vries)kast bied voordelen; makkelijker er achter schoon te maken, hoger rendement, meer inhoud bij dezelfde breedte, je bespaard een kast, geen gedoe met die dubbele deur (lijkt bijna overal fout te gaan na verloop van tijd), bij defect kun je vervangen zonder rekening te houden met hoogte van de deurtjes.

Je zou dan kunnen kijken naar een 70cm breed apparaat. De A+++ kasten hebben namelijk dikkere wanden, dan blijft er minder ruimte over. Dat lossen veel mensen op door een tweede koelapparaat, maar dan doe je de besparing dus weer teniet. Een 70cm brede kast bied dan gewoon 10cm extra netto breedte, (wat neerkomt op 20-25% extra).

Ik zou dan ook direct 2,01m hoog doen ipv 1,78 maar ik weet je (partner's) lengte niet. En als je een diep aanrecht doet; ook direct een diepe kast. Bijvoorbeeld;
pricewatch: Siemens KG58EBI40
EDIT: Ik zie net dat deze 1,93 is, niet 2,01; dus iets er bovenop gooien wordt nog weer makkelijker.
1 apparaat, 1x energieverbruik maar wel 377 (koel), 118 (vries) Liters.

Ter referentie; de '178cm' inbouwkoelkast (zonder vriesvak) van de Ikea;
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50366054/
bied met 314L minder koelruimte

De 120cm vriezers zitten op ~120-160 L inhoud; dat is dus gelijk tot 35% meer.

Je moet dan wel ergens nog 10cm breedte vandaan halen en de bergruimte boven de koelkast wordt dan wat lastig, maar ik zou het wel weten. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2018 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 20:12
Voor mijn nieuwbouwproject ben ik aan het nadenken over de indeling van de keuken.

Zoals jullie op de plattegrond zien (dit is nog onder voorbehoud en betreft een project tekening zonder enige vorm van aanpassing), is er plaats voor een kastenwand, en potentieel een eiland.
De afmeting van de kastenwand is nu 2.3meter.

Mijn plan is de muren bij de kastenwand te laten vervallen om zo ruimte te creëren voor een kastenwand van 2.4 meter (ideaal voor 4 (hoge) elementen). De deuren plaats ik iets de gang in.

De ruimte leent zich ook voor een eiland. De ruimte is alleen niet super groot en mijn gevoel zegt dat het eiland zeker niet groter moet zijn dan 1.8-2m bij 1-1.1m.

Echter, bij een kleiner eiland kun je dan enkel kiezen voor de kraan, of de kookplaat. Dan moet ik dus nog ergens anders een plaats creëren voor het andere element (kook of kraan).

Ik dacht zelf aan een opzet van de kastenwand waarbij je een ''U'' creëert.
1 hoge kast voor koel/vriescombinate, 2 lage kasten waarin een element is verwerkt van koken of kraan, en 1 hoge kast voor de oven(s). Boven de 2 lage kasten kan natuurlijk nog extra kasten aan de muur worden gemaakt op ooghoogte.

Wat vinden jullie van deze gedachtengang? Of heeft iemand anders een ander ruimtelijk inzicht :)
Ik snap dat niet iedereen fan is van een ''eiland'', maar daar leent de ruimte zich mooi voor (er is nog ruimte voor een tafel bij het raam). Een lange keukenwand kan ook, en biedt wel erg veel ruimte (kan zeker 4 meter breed)

plattegrond

ps. de keukenprojectleverancier is Bruynzeel met een erg basis modelkeuken van 5500,-.
Heb helaas door de berichten hier weinig vertrouwen in hun en met een budget van ongeveer 12.5k hoop ik wel iets moois te kunnen creëren!

[ Voor 7% gewijzigd door keanu_ op 16-02-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Jammer dat die nis links niet 10 cm groter is, dan passen er 4 kasten van 60 cm tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
Reinier schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:22:
Jammer dat die nis links niet 10 cm groter is, dan passen er 4 kasten van 60 cm tussen.
Die nis wil ik dan ook juist wat aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Oops nu zie ik het. Slim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:18
Voor diegene die een platfondunit hebben als afzuiger.. Hoe hebben jullie het afgewerkt met de koof? Ik wil voorkomen dat het één groot blok wordt maar zou er graag een trede in maken.. Iemand advies en tips waar we op moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bartvb schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:16:
@La1974 je hoeft niets te kiezen, gaat allemaal over dezelfde plaat alleen kan je deze op verschillende manieren aansluiten/bedraden.

Er zijn verschillende manieren om die plaat aan te sluiten maar niet alle mogelijkheden zijn toegestaan in Nederland. Als je maar 1 fase aansluit dan moet die worden afgezekerd op 32A, dat mag niet in een normale woning.

In de praktijk betekent dit dat je een kook- of krachtgroep nodig hebt. Dus 2 of 3 'groepen' (of bij voorkeur fases) die zijn afgezekerd op 16A.

Zie ook: http://novyone.nl/downloads/installation.pdf pagina 7. Eerste twee mogelijkheden zijn bij mijn weten niet toegestaan in een normale NL installatie.
In de eerste twee gevallen zou je, bij gebruik van een 2L, 2N Perilex dus 32A retour door een enkele 2,5 mm^2 ader drukken; dat hoort dus echt niet nee.

Mijn Siemens plaat heeft gewoon 2 nulcontacten, die gewoon netjes apart zijn bedraad op de (2L, 2N) Perilex.
In andere landen schijnen ze inderdaad wel meer te doen met 25-32A zekeringen en bijbehorende dikkere geleiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10 20:28
keanu_ schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 15:45:
Voor mijn nieuwbouwproject ben ik aan het nadenken over de indeling van de keuken.

Zoals jullie op de plattegrond zien (dit is nog onder voorbehoud en betreft een project tekening zonder enige vorm van aanpassing), is er plaats voor een kastenwand, en potentieel een eiland.
De afmeting van de kastenwand is nu 2.3meter.

Mijn plan is de muren bij de kastenwand te laten vervallen om zo ruimte te creëren voor een kastenwand van 2.4 meter (ideaal voor 4 (hoge) elementen). De deuren plaats ik iets de gang in.

De ruimte leent zich ook voor een eiland. De ruimte is alleen niet super groot en mijn gevoel zegt dat het eiland zeker niet groter moet zijn dan 1.8-2m bij 1-1.1m.

Echter, bij een kleiner eiland kun je dan enkel kiezen voor de kraan, of de kookplaat. Dan moet ik dus nog ergens anders een plaats creëren voor het andere element (kook of kraan).

Ik dacht zelf aan een opzet van de kastenwand waarbij je een ''U'' creëert.
1 hoge kast voor koel/vriescombinate, 2 lage kasten waarin een element is verwerkt van koken of kraan, en 1 hoge kast voor de oven(s). Boven de 2 lage kasten kan natuurlijk nog extra kasten aan de muur worden gemaakt op ooghoogte.

Wat vinden jullie van deze gedachtengang? Of heeft iemand anders een ander ruimtelijk inzicht :)
Ik snap dat niet iedereen fan is van een ''eiland'', maar daar leent de ruimte zich mooi voor (er is nog ruimte voor een tafel bij het raam). Een lange keukenwand kan ook, en biedt wel erg veel ruimte (kan zeker 4 meter breed)

[afbeelding]

ps. de keukenprojectleverancier is Bruynzeel met een erg basis modelkeuken van 5500,-.
Heb helaas door de berichten hier weinig vertrouwen in hun en met een budget van ongeveer 12.5k hoop ik wel iets moois te kunnen creëren!
Het is juist mooi om een eiland te hebben even breed als je kastenwand, dus 240 breed. Als je kiest voor 1m20 diepte voor je eiland, heb je aan beide kanten volwaardige keukenkastjes. Als je eiland zo breed is kun je eventueel ook nog een deel bar maken met bijv twee krukken, mocht je dat willen.

Persoonlijk vind ik het ook mooier om een stevig eiland neer te zetten, maar dat is smaak.

Ik kan niet goed inschatten of je dan nog voldoende ruimte overhoudt om er een eettafel bij te zetten. Op het oog lijkt het me van wel, maar ik weet niet wat je verder nog kwijt wil in die ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Bij onze halfhoge kast waar de oven(s) op hoogte zit, is aan de bovenkant wat loze ruimte. Deze is afgedekt met een plaat. Er zijn geen ventilatiegaten hier.

Best wel zonde. Dus heb ik een ongebruikte ovenplaat op een rooster geplaatst en daarop alle documentatie en accessoires geplaatst. Dingen die je nooit gebruikt, maar heel misschien wel ooit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M6r5bgr.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door kmf op 18-02-2018 21:45 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:45:
Bij onze halfhoge kast waar de oven(s) op hoogte zit, is aan de bovenkant wat loze ruimte. Deze is afgedekt met een plaat. Er zijn geen ventilatiegaten hier.

Best wel zonde. Dus heb ik een ongebruikte ovenplaat op een rooster geplaatst en daarop alle documentatie en accessoires geplaatst. Dingen die je nooit gebruikt, maar heel misschien wel ooit.

[afbeelding]
Ikea? Ik heb (op het zicht) dezelfde ruimte over in een normale onderkast (Faktum, 2012), maar daar heb ik gewoon zo'n heel dun laatje zitten, met inderdaad de ongebruikte bakblikken / rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Sjod

Ik ben goed luisterend

[...]

Heb je aangegeven dat het spul uit Duitsland komt ?. Of heb je dat gedeelte weggelaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Sjod schreef op maandag 19 februari 2018 @ 09:25:
[...]

Heb je aangegeven dat het spul uit Duitsland komt ?. Of heb je dat gedeelte weggelaten ?
Ik heb aangegeven dat de SN's niet werkten op de site.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2018 @ 00:42:
[...]

Ikea? Ik heb (op het zicht) dezelfde ruimte over in een normale onderkast (Faktum, 2012), maar daar heb ik gewoon zo'n heel dun laatje zitten, met inderdaad de ongebruikte bakblikken / rooster.
Nee. Schuller (gekocht bij Bemmel En Kroon). Als het Ikea was, dan hadden ze idd wel een laatje of zo gemaakt. Die laten geen ruimte onbenut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
Gongbao schreef op zondag 18 februari 2018 @ 21:28:
[...]

Het is juist mooi om een eiland te hebben even breed als je kastenwand, dus 240 breed. Als je kiest voor 1m20 diepte voor je eiland, heb je aan beide kanten volwaardige keukenkastjes. Als je eiland zo breed is kun je eventueel ook nog een deel bar maken met bijv twee krukken, mocht je dat willen.

Persoonlijk vind ik het ook mooier om een stevig eiland neer te zetten, maar dat is smaak.

Ik kan niet goed inschatten of je dan nog voldoende ruimte overhoudt om er een eettafel bij te zetten. Op het oog lijkt het me van wel, maar ik weet niet wat je verder nog kwijt wil in die ruimte?
Dank voor je reactie.

Een groot eiland is inderdaad mooi. Prominent in de keuken.
Zeker als hij symmetrisch is met de keukenkasten. Dan kan ik de keukenkasten gewoon 4x hoog maken en op het eiland zowel kook als wasbak.
2.4mx1.2m is alleen wel behoorlijk groot. Ik denk dat het misschien iets te groot wordt in een ruimte waar de woonkamer naast het keukenblok bevindt. Blijft lastig visualiseren als je enkel nog 2D tekeningen hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-10 12:01
Dutch Lion schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 08:51:
[...]

Wij hebben onze keuken naar grote tevredenheid gekocht bij het zusje Pelma keukens.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvb
Een paar posts terug kwam een discussie voorbij mbt inbouwkoelkasten en de ruimte die nodig is voor isolatie. Goed punt, lijkt me dus zeer logisch om te kijken naar een koelkast van b.v. 70, 80 of 90 cm breed. Nu kwam ik toevallig deze keuken tegen:

Afbeeldingslocatie: https://www.aswakeukens.nl/wp-content/uploads/2016/04/Showroom_Helmond_Pure_07-1920x1280.jpg

Daar zit Gaggenau RB 492 301 in van 90cm breed. Erg leuk, alleen kost dat ding een heel erg groot deel van mijn totaalbudget :+ Heb zitten zoeken maar alle inbouwkoelkasten die ik kan vinden die breder zijn dan 60cm zijn boven 3000 euro en duurder, dat is nogal absurd. Iemand toevallig ergens een betaalbare optie tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 14:28
Rondom welke periode komen de grote leveranciers met de nieuwe collecties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Laatst online: 23-10 13:49
Montaner schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:30:
Rondom welke periode komen de grote leveranciers met de nieuwe collecties?
Meestal presenteren de Duitse keukenmerken hun nieuwe collecties op de Kuchenmeile in september.
Vaak duurt het dan nog wel tot het einde van het jaar voordat de nieuwe collecties leverbaar zijn..

Waar ik persoonlijk het meest naar uitkijk dit jaar is de Eurocucina in Milaan. Alle keukenmerken die er toe doen staan daar :)

Ik ben heel erg benieuwd naar next125 (schijnt groots te gaan uitpakken), iemand daar al wat meer over gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Laatst online: 20-10 14:28
Keukenkenner schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:13:
[...]

Meestal presenteren de Duitse keukenmerken hun nieuwe collecties op de Kuchenmeile in september.
Vaak duurt het dan nog wel tot het einde van het jaar voordat de nieuwe collecties leverbaar zijn..

Waar ik persoonlijk het meest naar uitkijk dit jaar is de Eurocucina in Milaan. Alle keukenmerken die er toe doen staan daar :)

Ik ben heel erg benieuwd naar next125 (schijnt groots te gaan uitpakken), iemand daar al wat meer over gehoord?
Doen de apparatuurleveranciers dan ook mee (en hebben zij dezelfde 'cyclus')? Of hebben die een eigen show ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keukenkenner
  • Laatst online: 23-10 13:49
Ja ze doen mee, maar het duurt meestal nog wel even voor ze in Nederland verkrijgbaar zijn.
Gelukkig hebben alle merken hun eigen show in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJschr
bartvb schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 13:21:
Daar zit Gaggenau RB 492 301 in van 90cm breed. Erg leuk, alleen kost dat ding een heel erg groot deel van mijn totaalbudget :+ Heb zitten zoeken maar alle inbouwkoelkasten die ik kan vinden die breder zijn dan 60cm zijn boven 3000 euro en duurder, dat is nogal absurd. Iemand toevallig ergens een betaalbare optie tegengekomen?
Ik heb zo'n brede Gaggenau in de showroom in Hoofddorp bekeken. Voor de leuk, want ver buiten mijn budget. Moet zeggen dat ik de breedte niet praktisch vond. Bij het openen van de deur moest ik naar achter stappen en als ik iets wilde pakken moest ik weer naar voren stappen. Weet niet of je dat uit maakt, maar wel iets om bij stil te staan. Of misschien heb je wel hele lange armen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
90cm breed leek me ook wat overdone :) Maar 70 of 75cm lijkt me zo gek nog niet. Beetje het amerikaanse koelkastidee met de visuele rust van inbouw. Alleen wijkt dat nogal af van het standaard 60cm stramien waardoor het weinig wordt toegepast met daardoor erg kleine oplages en dus enorm hoge prijzen. Ik heb iig nog niets met een normale prijs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
bartvb schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 15:16:
90cm breed leek me ook wat overdone :) Maar 70 of 75cm lijkt me zo gek nog niet. Beetje het amerikaanse koelkastidee met de visuele rust van inbouw.
Met het verschil dat de meeste Amerikaanse modellen 2 deuren hebben en dus eigenlijk minder brede deuren hebben als de Europese inbouw apparatuur, het zijn er alleen 2. 1 deur van 90 breed lijkt voor een koelkast helemaal niet handig.
Vind de totale breedte van Amerikaanse koelkasten wel erg handig, alleen vind inbouw vele malen mooier.

Verwijderd

Je zou altijd nog zelf iets kunnen knutselen, waarbij je de koelkastdeur van je losstaande koelkast aan de keukenkastdeur hangt.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:11

Quad

Doof

Vandaag installateur gehad voor alle aansluitingen e.d..
Begin mei komt de keuken, hij komt er zoals hieronder aangegeven ongeveer uit te zien.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yZfCajc.png

Ben wel benieuwd als alles staat. :Y

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 20:12
Ice82 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:38:
[...]

Ik zou, zonder enige twijfel, de AEG machine kiezen. Is een XXL machine, maar past ook in een lage keuken. Meer inhoud dan de bosch en siemens sx modellen. Beter wasresultaat, betere afwerking van binnen, en een gelijkwaardig droogrestaat. De verkoper die zegt dat de Siemens modellen beter zijn, heeft er : of geen verstand van, of hij kan AEG niet leveren tegen een normale prijs / moet omzet Siemens hebben om zijn jaarbonus te kunnen halen. AEG loopt qua vaatwassers , inductie en koelkasten voor op Siemens en Bosch. Qua ovens gelijkwaardig.
Is dit gebaseerd op eigen ervaring of heb je meer kennis van AEG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-10 12:23
My-life schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:48:
[...]

Is dit gebaseerd op eigen ervaring of heb je meer kennis van AEG?
beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Voor onze nieuwbouw woning zijn we bezig met het keukenontwerp.
We twijfelen alleen nog een beetje over de indeling. En dan vooral of er overal wel genoeg ruimte/flow is, en we de gehele ruimte ook wel goed benutten. Willen jullie meedenken?

Ik vind koken leuk, en wil daarom graag voldoende werk/afzetruimte en de nodige apparatuur. We staan ook vaak met z'n tweeën in de keuken of met vrienden. Door alle keukenspullen is bergruimte in de keuken ook belangrijk.

We zijn bij Kvik geweest voor een eerste keukenontwerp, en de diepere&hogere keukenkasten die zij bieden lijken ons een goede zet.

Zodra we nog beter weten wat we willen gaan we nog meer keukenzaken bezoeken.

Dit is de plattegrond van de begane grond:
Begane grond

Tot zover zijn wij tot de volgende ontwerpen gekomen (gewoon in de Ikea keukenplanner dus niet met de diepere kasten):

Met een schiereiland en klein barretje:
Indeling 1 schiereiland

Schiereiland vooraanzicht

Een L-keuken met aparte wand voor de ovens:
L keuken plattegrond

L vooraanzicht

Onze voorkeur gaat momenteel uit naar de indeling met het schiereiland, wat denken jullie er van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

fmb

dataSlut schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:41:
...
Met een schiereiland en klein barretje:
[afbeelding]

[afbeelding]

Een L-keuken met aparte wand voor de ovens:
[afbeelding]

[afbeelding]

Onze voorkeur gaat momenteel uit naar de indeling met het schiereiland, wat denken jullie er van?
In de L-keuken zijn de ovens wel erg ver weg, die zou ik dichter in de keuken houden. Wat betreft ruimtegebruik gebruikt het schiereiland de ruimte efficiënter volgens mij.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

fmb schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:31:
[...]

In de L-keuken zijn de ovens wel erg ver weg, die zou ik dichter in de keuken houden. Wat betreft ruimtegebruik gebruikt het schiereiland de ruimte efficiënter volgens mij.
Inderdaad. En als je "zoals iedereen" eters over de vloer hebt, kunnen die aan het schiereiland hangen als je in de keuken staat :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 14:16

DJT

JB schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:32:
[...]

Inderdaad. En als je "zoals iedereen" eters over de vloer hebt, kunnen die aan het schiereiland hangen als je in de keuken staat :)
Mee eens, mensen zoeken vanuit instinct de bar op. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Nu online
fmb schreef op zondag 25 februari 2018 @ 22:31:
[...]

JB schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:32:
[...]

DJT schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:40:
[...]

Mee eens, mensen zoeken vanuit instinct de bar op. >:)
Thanks voor jullie reacties! Dat was ook een twijfelpunt bij de L indeling inderdaad. En het hangen bij de bar/schiereiland spreekt ons wel heel erg aan. 8) We komen van een U-keuken en dat is toch minder gezellig om te bij te staan.

Ik denk dat we in de goede richting denken met het schiereiland.

In de tekening van Kvik stak het schiereiland niet voorbij/om de muur, maar bleef het in de vierkant, waarbij er 1 meter tussen het keuken/spoelen overbleef. Best krap wat ons betreft.

Nu schuiven we het schiereiland een beetje in de eetkamer om meer ruimte in de keuken zelf te creëren maar met het risico dat de eetkamer krap aan gaat voelen en de doorgang naar de keuken/tuin met de openslaande deuren wordt belemmerd. Ook de toegang vanuit de hal vinden we lastig in te schatten of dat prettig aanvoelt. Hoe is jullie ervaring daarin?

Bij het positioneren van de eettafel van 1 meter breed ben ik er nu vanuit gegaan dat die zo'n 80 cm van de lange muur is geplaatst en blijft er een doorgang over van 120cm vanuit de woonkamer/hal. Is dat genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
dataSlut schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:12:
[...]

[...]

[...]

Thanks voor jullie reacties! Dat was ook een twijfelpunt bij de L indeling inderdaad. En het hangen bij de bar/schiereiland spreekt ons wel heel erg aan. 8) We komen van een U-keuken en dat is toch minder gezellig om te bij te staan.

Ik denk dat we in de goede richting denken met het schiereiland.

In de tekening van Kvik stak het schiereiland niet voorbij/om de muur, maar bleef het in de vierkant, waarbij er 1 meter tussen het keuken/spoelen overbleef. Best krap wat ons betreft.

Nu schuiven we het schiereiland een beetje in de eetkamer om meer ruimte in de keuken zelf te creëren maar met het risico dat de eetkamer krap aan gaat voelen en de doorgang naar de keuken/tuin met de openslaande deuren wordt belemmerd. Ook de toegang vanuit de hal vinden we lastig in te schatten of dat prettig aanvoelt. Hoe is jullie ervaring daarin?

Bij het positioneren van de eettafel van 1 meter breed ben ik er nu vanuit gegaan dat die zo'n 80 cm van de lange muur is geplaatst en blijft er een doorgang over van 120cm vanuit de woonkamer/hal. Is dat genoeg?
Je kunt ook een U-variant maken met het uitstekende "schiereiland" er aan vast.

In je huidige tekeningen: hoe ga je de afzuiging boven de kookplaat doen? In de eiland-variant lijkt me dat erg onhandig. In een L/U opstelling kun je een koof aan de muur maken en naar buiten uitblazen. Of zit de MV in de keuken op een handige plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
dataSlut schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:12:

Ik loop tegen hetzelfde vraagstuk aan, al heb ik 3.020mm tussen muur gang en zijmuur. Scheelt 18cm.
Om te voorkomen dat je direct tegen de tafel 'aanloopt bij binnenkomst kiezen wij toch voor een U-vormige keuken met de tafel voorin, ook is de doorlopen van achter naar de keuken dan breder.(Zoals jouw L-opstelling mij of meer).

Ik zit zelf nl graag lekker relaxed (onderuitgezakt zoals de baas zegt) en dan is die 80cm niet voldoende. Wil ook voorkomen dat de deur niet geopend kan worden als je aan tafel zit. (Of iedereen dan moet aanschuiven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Nu online
@HuHu
Een U hebben we inderdaad ook al eens getekend, alleen met de beperkte ruimte vonden wij dat een te bekruipend gevoel geven op de tekening that is. Misschien vergis ik me daarin? :) Het levert daarentegen wel meer werkruimte op.

Qua afzuiging zouden we eigenlijk in alle gevallen graag een plafondunit willen, in een verlaagd plafond met afzuiging naar buiten of een recirculerende kap met koolstoffilters dan wel plasmafilters. De Mechanische ventilatie mag niet gebruikt worden voor afzuiging.

@DaWayne
Precies, je snapt onze twijfel! Je bedoelt dan de eettafel meer richting de keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
dataSlut schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:29:
@HuHu
Een U hebben we inderdaad ook al eens getekend, alleen met de beperkte ruimte vonden wij dat een te bekruipend gevoel geven op de tekening that is. Misschien vergis ik me daarin? :) Het levert daarentegen wel meer werkruimte op.

Qua afzuiging zouden we eigenlijk in alle gevallen graag een plafondunit willen, in een verlaagd plafond met afzuiging naar buiten of een recirculerende kap met koolstoffilters dan wel plasmafilters. De Mechanische ventilatie mag niet gebruikt worden voor afzuiging.

@DaWayne
Precies, je snapt onze twijfel! Je bedoelt dan de eettafel meer richting de keuken?
Er zitten twee MV punten op de tekening van je keuken. Het lijkt me dat eentje bedoelt is voor afzuiging boven de kookplaat? Je mag de MV waarschijnlijk niet gebruiken om actieve afzuiging op aan te sluiten (dat je afzuiging de MV in "blaast"). De MV aansluiten en gebruiken voor afzuiging, door hem tijdens het koken op een hogere stand te zetten, mag waarschijnlijk wel.

edit: ik zie nu een speciaal "afz" icoontje op de tekening staan, naast het gas.

[ Voor 3% gewijzigd door HuHu op 26-02-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataSlut
  • Nu online
Ik verwacht inderdaad wel dat de MV beter z'n best gaat doen tijdens het koken (co2 gestuurd).

Waarom er twee mvs zitten weet ik eigenlijk niet :?

Het symbool bij de afkorting afz is voor een enkele wcd.

We hadden in onze vorige keuken een wat goedkopere recirculerende kap, maar daar waren we niet tevreden over. Daarom ook wel de wens voor afzuiging naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
dataSlut schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:29:

@DaWayne
Inderdaad. Wij hebben straks ook de hal/ingang aan de zijkant van het huis. De keuken doen we vooraan als U aan dezelfde zijde als de hal. De tafel ook vooraan. Je krijgt dan wel een lege hoek waar je de woonkamer binnenkomt uit de hal. Daarmee een goede doorloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Laatst online: 16-10 10:25
Wat heel erg kan helpen is op zoek gaan naar vrienden/familie met eenzelfde soort ruimte (formaat moet kloppen) waar je even met stoelen/tafels/kapstokken/jassen/etc een beetje in 3d kan gaan 'tekenen'. Vaak heb je dan pas een goed idee van de ruimte zelf.

Ook in keukenwinkels kan je op zoek naar een keuken die ongeveer het formaat zou hebben, en dan kan je vooral ook even kijken naar bijvoorbeeld de minimale afstand tussen een eiland en een muur.

Het is heel lastig afmetingen te visualiseren op een tekening, dit kan je eigenlijk alleen als je er zelf staat.

Zo heb ik onder andere onze bank uitgetekend met een aantal stoelen, een salontafel op zijn kant en wat dekens voor volume. Onze keuken heb ik uitgestippeld in het huis van mijn ouders met 2 krukjes en de kapstok. Heel waardevol qua plaatsing ook van ovens/koelkasten/vaatwassers/etc.

Je ovens zijn trouwens veel te ver weg op die ene tekening. Daar ga je spijt van krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Edwin88 op 27-02-2018 07:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:51
Onze ikea keuken zit er nu bijna een jaar in. Met een afzuigkap, afwasmachine, koelkast en inductieplaat van Ikea. Aangevuld met een combistoom oven en koffiemachine van Siemens. Hoe bevalt het na een jaar te zijn gebruikt?

De (voxtorp) keuken zelf blijft helemaal top. Goeie aankoop. De ikea apparatuur is matige kwaliteit. Zo vind ik zowel de inductieplaat als ook de afwasmachine veel geluid maken. De inductieplaat is trouwens behoorlijk transparant en niet gewoon zwart. Bovendien krast hij snel. Dat was bij de Atag plaat die we in het verleden hadden echt veel beter. Met de plaat gaan we op deze manier geen jaren doen. De koelkast voldoet overigens prima net zoals de afzuigkap. Al is ook die laatste behoorlijk luidruchtig. Nou hadden we hiervoor een Itho dus we waren wel verwend op dit vlak. Overall nog steeds tevreden klanten die nieuwe ikea kopers in overweging geven om vooraf goed af te wegen of ook de ikea apparatuur gewenst is gezien de matige kwaliteit.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
peacelord schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 15:16:
Onze ikea keuken zit er nu bijna een jaar in. Met een afzuigkap, afwasmachine, koelkast en inductieplaat van Ikea. Aangevuld met een combistoom oven en koffiemachine van Siemens. Hoe bevalt het na een jaar te zijn gebruikt?

De (voxtorp) keuken zelf blijft helemaal top. Goeie aankoop. De ikea apparatuur is matige kwaliteit. Zo vind ik zowel de inductieplaat als ook de afwasmachine veel geluid maken. De inductieplaat is trouwens behoorlijk transparant en niet gewoon zwart. Bovendien krast hij snel. Dat was bij de Atag plaat die we in het verleden hadden echt veel beter. Met de plaat gaan we op deze manier geen jaren doen. De koelkast voldoet overigens prima net zoals de afzuigkap. Al is ook die laatste behoorlijk luidruchtig. Nou hadden we hiervoor een Itho dus we waren wel verwend op dit vlak. Overall nog steeds tevreden klanten die nieuwe ikea kopers in overweging geven om vooraf goed af te wegen of ook de ikea apparatuur gewenst is gezien de matige kwaliteit.
Welke type vaatwasser en welke inductieplaat heb je van IKEA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
HÖGKLASSIG indkookpl
SKINANDE N inbvaatw
FROSTIG inbkoelkast
UNDERVERK Afzuigkap

Siemens koffieapparaat CT636LES1 en combi stoomoven HS858GXS6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 06:46
Wij zijn gisteren bij Sense geweest. Het idee wat we hadden is wat aangepast in overleg met de verkoper.

3D render:
3d render

Plattegrond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0jLx7NKBO6Fiip9RLKdcEGB1/medium.jpg

De keuken staat in een hoek, de muren onder (foto) en links (render) en dan rechts op de foto/render zijn muren die verder lopen. Rechts een schuifdeur naar de woonkamer
Links staat de eetkamer tafel, en is een deur naar de berging. Beide muren van de L vorm zijn ongeveer 8 meter lang in totaal waar de keuken dan in de hoek van de L staat.

meubels: € 7722
Apparatuur: € 7547
Werkbladen: € 3421
Montage: € 1100
Korting: € 27
Kosten: € 19762

Kasten zijn A Sense 312 Focus
MDF fronten gelakt wit hoog glans.

Vaatwasser: AEG FSK93700P
Stoom oven: AEG KSK792220M
Magnetron: AEG KMK721000M
Koelkast: AEG SCB51811LS
Inductieplaat: AEG HK8542H1XB
Afzuigkap: Wave 2363.05
Plasmamade
Quooker PRO3
Spoelbak: Franke Bxx 210.50
Franke inzetbakje
Kit
Sifon
Prodinter rvs look grepen (448 en 160 mm)

Blad is Arte graniet, black Indy.
Lengte is: 245,5 + 180 + 90 cm
En een dunnere plaat van 245,5 cm

Het is een open offerte, alle onderdelen zijn per stuk benoemd en hebben kosten.
In de kasten sectie staat een kortingspost van €8378 waarna de €7722 overblijft.

De €27 korting is een afrondingskorting.

Ik vond het een fijne afspraak, totaal geen druk op verkoop, er is bijna 4 uur de tijd voor ons genomen. We hebben de meeste dingen in de showroom kunnen bekijken.

Gaan we nog om meer korting vragen ?

De prijzen voor de apparatuur zijn min of meer gelijk met een webwinkel. Een ding is wat duurder, andere wat goedkoper.
We krijgen AEG aangeboden en omdat het er meer zijn 5 jaar garantie.

Edit: prijzen aangepast voor 30 cm breder.
Verder zijn de lampen ter indicatie. Zat niet een spotje in de software die we mooi vinde, dus gaan zelf lampen zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door jacovn op 28-02-2018 22:05 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
peacelord schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 06:09:
HÖGKLASSIG indkookpl
SKINANDE N inbvaatw
FROSTIG inbkoelkast
UNDERVERK Afzuigkap

Siemens koffieapparaat CT636LES1 en combi stoomoven HS858GXS6.
Hmmm, ik ben ook van plan die Hogklassig inductiekookplaat te kopen. Op IKEA lees ik bij deze kookplaat redelijk goede reviews (itt andere inductiekookplaten). Maar het is dus geen goede kwaliteit?

Ik ben trouwens ook van plan Voxtorp deuren in mijn IKEA keuken te nemen. Hoe bevallen die deuren? Zijn ze beetje vlekvrij te houden? En hoe bevalt het een deur te openen zonder handgreep maar aan een gleuf aan de bovenkant?
Ik heb net ook jouw foto's in dit topic gezien. Ziet er goed uit! Ik zie nu dat je bij de bovenkasten 1 grote deur tot en met het plafond hebt. Bevalt dat ook? Of had je liever die hele grote deur in de bovenkast door tweeen gedeeld?

[ Voor 33% gewijzigd door silmaril8 op 28-02-2018 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Hier geldt misschien enerzijds een beetje wat ben je gewend? Daarnaast vullen mensen reviews vaak in kort volgend op de aankoop. Dan is het vooral een eerste indruk. De kast met de grote deur is noodzakelijk ivm de grote koelkast. De deuren bevallen verder prima. Fraaie en vooral degelijke afwerking. Greeploos is fijn vanuit estetisch oogpunt maar bevalt ook ergonimisch prima. De kastjes worden niet snel vuil/ zijn makkelijk schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
peacelord schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:51:
Hier geldt misschien enerzijds een beetje wat ben je gewend? Daarnaast vullen mensen reviews vaak in kort volgend op de aankoop. Dan is het vooral een eerste indruk. De kast met de grote deur is noodzakelijk ivm de grote koelkast. De deuren bevallen verder prima. Fraaie en vooral degelijke afwerking. Greeploos is fijn vanuit estetisch oogpunt maar bevalt ook ergonimisch prima. De kastjes worden niet snel vuil/ zijn makkelijk schoon te houden.
Ik bedoel de kasten boven je inductiekookplaat. Je hebt zo te zien een deur van 100cm genomen, in plaats van bijvoorbeeld 60 en 40cm. Werkt 1 grote deur in de bovenkasten fijner dan 2 deuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Weet ik niet, het geeft iig een rustiger beeld. Gezien de hoogte van de bovenste helft; alleen interessant voor NBA spelers e.d. Of gewoon spullen die je bijna nooit gebruikt. Dit icm met 2 carousselkasten maakt dat we onwaarschijnlijk veel opslagruimte hebben. Dat is echt luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:05:
[...]

Hmmm, ik ben ook van plan die Hogklassig inductiekookplaat te kopen. Op IKEA lees ik bij deze kookplaat redelijk goede reviews (itt andere inductiekookplaten). Maar het is dus geen goede kwaliteit?
Let op dat het vermogen van die pitten (ook voor de boost) optelt tot meer dan het aansluitvermogen. Ik zou dus even het in boekje kijken wat de limitaties precies zijn. Want 2400+2400+2300+1800 = 8900, terwijl het aansluitvermogen 7400 is.

De Boost vermogens zijn wel lekker hoog; ook fors hoger dan van mijn Siemens plaat van zes jaar geleden. Overigens lijkt dat sowieso wel een beetje de trend; hogere boostvermogens.

Bij mijn 4-pitter Siemens is het zo dat je per helft (links / rechts) beide pitten op stand 9 kunt hebben, of eentje op Boost en de andere uit.

Ik zou ook navragen / uitzoeken wat de minimale pan-grootte is per pit.

Mijn Siemens plaat heb ik overigens uit een 'magazijnopruiming' in Duitsland gehaald; zou zogenaamd een showroomexemplaar zijn, maar zat nieuw in de folie.

Bij goedkopere inductieplaten is het vaak zo dat het aansluitvermogen nog een stuk lager is, en je dus minder pitten op maximaal kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Het simpelweg optellen van het potentieel vd pitten is niet hetzelfde als het aansluitvermogen. Dat is bij deze (en de meeste) kookplaten namelijk beveiligd. Zo kan je bij deze ikea kookplaat maar bij 1 pit tegelijk per zone de booster aanzetten. Er zijn 2 zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:28:
Ik zou ook navragen / uitzoeken wat de minimale pan-grootte is per pit.
Dit was ook 1 van de reden waarom ik voor een bredere kookplaat heb gekozen. Al die 50x50cm kookplaten hebben vaak te kleine kookzones.
Zelfs de kookzones van deze Hogklassig van IKEA zijn niet al te groot (vlngs mij is 24cm de grootste zone). Maar dat geldt eigenlijk ook voor het overgrote deel van alle inductie kookplaten. Ik zal mijn pan van 32cm waarschijnlijk ook niet meer kunnen gebruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:58:
[...]

Dit was ook 1 van de reden waarom ik voor een bredere kookplaat heb gekozen. Al die 50x50cm kookplaten hebben vaak te kleine kookzones.
Zelfs de kookzones van deze Hogklassig van IKEA zijn niet al te groot (vlngs mij is 24cm de grootste zone). Maar dat geldt eigenlijk ook voor het overgrote deel van alle inductie kookplaten. Ik zal mijn pan van 32cm waarschijnlijk ook niet meer kunnen gebruiken :(
Nee, je leest het verkeerd. Ik heb het over minimale formaten; bij een te kleine pan vertikt een pit het.

32cm pan gaat prima, maar als het ding een erg dunnen bodem hebt... tja, dan worden de randen dus niet zo warm. De grootste 'pit' van mijn plaat is 21cm, en de 28cm koekenpan gaat daar prima op. Direct verlost van de aangebakken randjes bij pannenkoeken :D

Maar er zijn ook platen met grotere zones hoor. De 90cm platen willen nog wel eens D28 zones hebben.
peacelord schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:12:
Het simpelweg optellen van het potentieel vd pitten is niet hetzelfde als het aansluitvermogen. Dat is bij deze (en de meeste) kookplaten namelijk beveiligd. Zo kan je bij deze ikea kookplaat maar bij 1 pit tegelijk per zone de booster aanzetten. Er zijn 2 zones.
Dat is dus precies wat ik zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Wat fijn dat je zo goed begrepen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik snap het minder goed.

Krijg deze geoffreerd:
De 4 kookzones op de HK8542H1XB zijn onderverdeeld in:

1x Ø 14,5 cm tot 2500 W
2x Ø 18 cm tot 2800 W
1x Ø 21 cm tot 3600 W

Maar deze lijkt me beter met flex zones HK956970FB

Dit type beschikt over 6 kookzones die zijn onderverdeeld in:
6 x flexzones 2300 - 3200 W
Daarnaast is dit type van AEG voorzien van 6 zones die van voor naar achter koppelbaar zijn naar een zone van 18 x 21 cm.

Wel 3 fase aansluiting, maar dat kan nog ipv de 2 groep kook aansluiting

Dan heb ik potentieel 3 x een 21 cm plaats, of ook de combinatie van 3x grote en kleine pan op een zone.
Er kan zo'n langwerpige teppayaki plaat op etc.

Online zijn ze €300 meer.

Dan gaat het denk ik om de pannen:
Wok met 19 cm bodem
Wok met 12 cm bodem
Hapjespan 22 cm
pannekoeken pan 22 cm bodem
Poffertjs ijzer 16 cm bodem
Kookpannen van 14, 16, 18 en 22 cm bodem.

Koekepannen moeten we opnieuw kopen, maar daar hebben we ook 3 maten van, waarbij de grootste nu een bodem heeft van 22 cm.

Kook toch vaak met 4 pitten (nu gas) met 1 of 2 koekepannen, een wok en een kookpan.

Heb het idee dat die flex zones inderaad wat meer flexibel zijn :)

[ Voor 56% gewijzigd door jacovn op 01-03-2018 07:38 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 12-10 20:44

RUFFNECK

Poentje

jacovn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 07:12:
Ik snap het minder goed.

Krijg deze geoffreerd:
De 4 kookzones op de HK8542H1XB zijn onderverdeeld in:

1x Ø 14,5 cm tot 2500 W
2x Ø 18 cm tot 2800 W
1x Ø 21 cm tot 3600 W

Maar deze lijkt me beter met flex zones HK956970FB

Dit type beschikt over 6 kookzones die zijn onderverdeeld in:
6 x flexzones 2300 - 3200 W
Daarnaast is dit type van AEG voorzien van 6 zones die van voor naar achter koppelbaar zijn naar een zone van 18 x 21 cm.

Wel 3 fase aansluiting, maar dat kan nog ipv de 2 groep kook aansluiting

Dan heb ik potentieel 3 x een 21 cm plaats, of ook de combinatie van 3x grote en kleine pan op een zone.
Er kan zo'n langwerpige teppayaki plaat op etc.

Online zijn ze €300 meer.

Dan gaat het denk ik om de pannen:
Wok met 19 cm bodem
Wok met 12 cm bodem
Hapjespan 22 cm
pannekoeken pan 22 cm bodem
Poffertjs ijzer 16 cm bodem
Kookpannen van 14, 16, 18 en 22 cm bodem.

Koekepannen moeten we opnieuw kopen, maar daar hebben we ook 3 maten van, waarbij de grootste nu een bodem heeft van 22 cm.

Kook toch vaak met 4 pitten (nu gas) met 1 of 2 koekepannen, een wok en een kookpan.

Heb het idee dat die flex zones inderaad wat meer flexibel zijn :)
Zou sowieso die met flexzones doen :) Mijn Siemens plaat heeft die ook en koppelbaar ook en idd met zo'n tepanyaki plaat (ik heb een grill plaat) is dat best handig. En ook voor langwerpige vispannen (geen ervaring mee).

Kijk je gewoon naar webshops prijzen of mail je voor een offerte voor alle apparaten? Dat maakt ook verschil als je nu aan het vergelijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
RUFFNECK schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:52:
[...]

Zou sowieso die met flexzones doen :) Mijn Siemens plaat heeft die ook en koppelbaar ook en idd met zo'n tepanyaki plaat (ik heb een grill plaat) is dat best handig. En ook voor langwerpige vispannen (geen ervaring mee).

Kijk je gewoon naar webshops prijzen of mail je voor een offerte voor alle apparaten? Dat maakt ook verschil als je nu aan het vergelijken bent.
We hadden een totaalprijs voor alles die lager ligt dan webshops.

6 zone https://www.inductiekookp...b-inductiekookplaat-90-cm vN €2035 naar €949
4 zone https://www.inductiekookp...b-inductiekookplaat-77-cm €1290 naar €649

Wij krijgen de laatste voor €499 aangboden.

Maar het gaat me meer om het verschil in de prijs onderling in een webwinkel.
In het verhaal waarbij deze aangeboden werd vroegen we om 5 of 6 zones, maar omdat we met de stoomoven minder zones nodig zouden zijn we niet op die 5 of 6 zones doorgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

jacovn schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:53:
[...]

We hadden een totaalprijs voor alles die lager ligt dan webshops.

6 zone https://www.inductiekookp...b-inductiekookplaat-90-cm vN €2035 naar €949
4 zone https://www.inductiekookp...b-inductiekookplaat-77-cm €1290 naar €649

Wij krijgen de laatste voor €499 aangboden.

Maar het gaat me meer om het verschil in de prijs onderling in een webwinkel.
In het verhaal waarbij deze aangeboden werd vroegen we om 5 of 6 zones, maar omdat we met de stoomoven minder zones nodig zouden zijn we niet op die 5 of 6 zones doorgegaan.
Ik vind dat persoonlijk een onzin argument (minder zones nodig omdat er een stoomoven is). Tuurlijk, je kan allerlei gerechten in de oven bereiden, mijn beide ovens hebben stoom functionaliteit en heb intussen ook al het eea in gemaakt, maar niet altijd kook je een maaltijd waarbij je een of meerdere onderdelen erbij klaarmaakt in de (stoom)oven. Ik zelf doe alleen echte ovengerechten of groenten als ik die gestoomd wil hebben.

Zo'n 90cm plaat met 5 of 6 zones is alleen al fijn voor de ruimte tussen de pannen...

[ Voor 40% gewijzigd door RUFFNECK op 01-03-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
RUFFNECK schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:53:
[...]

Ik vind dat persoonlijk een onzin argument (minder zones nodig omdat er een stoomoven is). Tuurlijk, je kan allerlei gerechten in de oven bereiden, mijn beide ovens hebben stoom functionaliteit en heb intussen ook al het eea in gemaakt, maar niet altijd kook je een maaltijd waarbij je een of meerdere onderdelen erbij klaarmaakt in de (stoom)oven. Ik zelf doe alleen echte ovengerechten of groenten als ik die gestoomd wil hebben.

Zo'n 90cm plaat met 5 of 6 zones is alleen al fijn voor de ruimte tussen de pannen...
Juist, dat besefte ik ook later. Ga het wel vragen om de deal rond te maken als we met deze partij doorgaan.
Zit online een €300 tussen, dus dat moet wel lukken lijkt me.

Het aanrecht is op dit plaats breed genoeg. En ik laat de kookgroep naar een 3 fase omzetten, zal ook het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-10 20:02
Ik had hier al het een en ander opgezocht naar tips voor het verven van je achterwand in je keuken. Helaas ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb nu gewoon 'histor monodek latex' op de muren. Ik dacht eraan om er 2 lagen van https://www.verfwebwinkel.nl/trae-lyx-naturel-finish.html overheen te verven. En hoopte dat de coating zo voldoende zou zijn voor vuil/spetters etc. Is dat een juiste gedacht of moet er nog een ander soort schrobvaste verf hiervoor op?

Daarbij lees ik wel eens dat die naturel finish er pas op kon nadat je muurverf 2 week is ingetrokken. Ik dacht zelf dat een paar dagen wel genoeg zou zijn. Ik kan er op interwebzz ook niets over terugvinden.

Hopelijk zitten hier een paar ervaringsdeskundigen, hoor graag de tips :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-10 14:34
Nevels schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:52:
Ik had hier al het een en ander opgezocht naar tips voor het verven van je achterwand in je keuken. Helaas ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb nu gewoon 'histor monodek latex' op de muren. Ik dacht eraan om er 2 lagen van https://www.verfwebwinkel.nl/trae-lyx-naturel-finish.html overheen te verven. En hoopte dat de coating zo voldoende zou zijn voor vuil/spetters etc. Is dat een juiste gedacht of moet er nog een ander soort schrobvaste verf hiervoor op?

Daarbij lees ik wel eens dat die naturel finish er pas op kon nadat je muurverf 2 week is ingetrokken. Ik dacht zelf dat een paar dagen wel genoeg zou zijn. Ik kan er op interwebzz ook niets over terugvinden.

Ik heb na dit topic doorgespit te hebben gekozen voor Sigmapearl Clean Matt https://www.sigma.nl/prof...ing/sigmapearl-clean-matt

Ik moet hem nog opbrengen, keuken is vorige week geplaatst, maar de verschillende ervaringen in dit topic hebben me laten kiezen voor deze verf. Hopelijk wordt mijn keuze nog bevestigd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Nevels schreef op maandag 5 maart 2018 @ 10:52:

Ik heb 2 lagen trae-lyx natural finish aan de zijwand (schiereiland), deels noodgedwongen omdat door een leidingfoutje ik de vaatwasser in de kast tegen die muur aan moest installeren, dus ja spetters e.d. zijn er al geweest. Maar alles gaat er met 0,0 moeite vanaf, ideaal spul. Ook de muur van de ombouw heeft dat spul. Je ziet geen kleurverschil met andere muren die wel dezelfde kleur verf hebben, maar geen trae-lyx laagje.

Met 2-3 lagen van dat spul zou je geen schrobbare verf nodig moeten hebben denk ik, maar de verf gebruik je vaak toch al voor de andere muren (ik wel iig) dus dan maakt het niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Botticelli schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:05:
[...]

Ik heb na dit topic doorgespit te hebben gekozen voor Sigmapearl Clean Matt https://www.sigma.nl/prof...ing/sigmapearl-clean-matt

Ik moet hem nog opbrengen, keuken is vorige week geplaatst, maar de verschillende ervaringen in dit topic hebben me laten kiezen voor deze verf. Hopelijk wordt mijn keuze nog bevestigd :).
Hmm ja zag ik ook voorbij komen. Leek me ook een goede. Hetgeen wat voor mij belangrijk is dat ik natuurlijk zo min mogelijk kleurverschil wil zien met de gebroken wit versie met wat er nu al qua muurverf op zit. Vandaar de variant die ik vond, dat is meer een transparante coating.
RUFFNECK schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:10:
[...]

Ik heb 2 lagen trae-lyx natural finish aan de zijwand (schiereiland), deels noodgedwongen omdat door een leidingfoutje ik de vaatwasser in de kast tegen die muur aan moest installeren, dus ja spetters e.d. zijn er al geweest. Maar alles gaat er met 0,0 moeite vanaf, ideaal spul. Ook de muur van de ombouw heeft dat spul. Je ziet geen kleurverschil met andere muren die wel dezelfde kleur verf hebben, maar geen trae-lyx laagje.

Met 2-3 lagen van dat spul zou je geen schrobbare verf nodig moeten hebben denk ik, maar de verf gebruik je vaak toch al voor de andere muren (ik wel iig) dus dan maakt het niet zoveel uit.
Goed om te horen! Had je het ook over 'wit' toevallig? Denken jullie dat nog uitmaakt dat er gewoon Histor muurverf onder zit? En moet dat meerdere dagen intrekken voordat je zo'n coating erover doet.. nee toch :X

Dank al zover! Ik ben echt een noob op dit gebied, heb recent nieuwe keuken.. alles slopen/stucen/plaatsen.. hele proces was nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Nevels schreef op maandag 5 maart 2018 @ 11:49:

[...]

Goed om te horen! Had je het ook over 'wit' toevallig? Denken jullie dat nog uitmaakt dat er gewoon Histor muurverf onder zit? En moet dat meerdere dagen intrekken voordat je zo'n coating erover doet.. nee toch :X

Dank al zover! Ik ben echt een noob op dit gebied, heb recent nieuwe keuken.. alles slopen/stucen/plaatsen.. hele proces was nieuw voor mij.
Witte (ik heb niet echt wit, maar meer een wit tint, richtig zanderig, maar nog heel licht) muur ja, maar de muur van de ombouw (met trae-lyx) is donker, deze donkere kleur loopt door naar een aangrenzende muur (zonder trae-lyx) van de ombouw, dus ik kan ze goed vergelijken op kleurverschil en die is nihil. Het maakt voor zover ik weet niet uit wat voor verf onder zit nee.

En meerdere dagen intrekken hoeft niet, wel een paar uurtjes tussen elke laag, maar de instructies zijn duidelijk bijgevoegd (ik heb het weliswaar door de schilder laten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
RUFFNECK schreef op maandag 5 maart 2018 @ 13:28:
[...]

Witte (ik heb niet echt wit, maar meer een wit tint, richtig zanderig, maar nog heel licht) muur ja, maar de muur van de ombouw (met trae-lyx) is donker, deze donkere kleur loopt door naar een aangrenzende muur (zonder trae-lyx) van de ombouw, dus ik kan ze goed vergelijken op kleurverschil en die is nihil. Het maakt voor zover ik weet niet uit wat voor verf onder zit nee.

En meerdere dagen intrekken hoeft niet, wel een paar uurtjes tussen elke laag, maar de instructies zijn duidelijk bijgevoegd (ik heb het weliswaar door de schilder laten doen).
Top thnx! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
RUFFNECK schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:53:
[...]

IMHO kan alleen een hoge druk stoomoven vervanging zijn voor een grote kookplaat. Alles wat je in een pan zou koken, kan je hierin stoppen en is sneller klaar dan in een pan op het vuur. Dan heb je de kookplaat alleen nog maar nodig voor alles wat je niet kookt of stoomt.
https://www.miele.nl/c/fi...at=09556570&name=DGD_4635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth Operator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-09 14:02
Beste heren en dames van tweakers, zou iemand mij een verklaring kunnen geven waarom huidige ATAG kookplaat modellen als: HG9572MDA/HG8472MBA vrijwel nergens te verkrijgen zijn? Grotere jongens als coolbue, keukenloods, kitchenonline lijken ze wel gehad te hebben maar blijken op dit moment niet meer leverbaar te zijn. Is er soms een nieuw model die nog niet vermeld staat op de atag site of mis ik iets?
Het gaat dus om een van deze modellen: https://www.atag.nl/colle...n/000000000000725400_0001 of https://www.atag.nl/colle...n/000000000000725402_0001

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Z___Z schreef op maandag 5 maart 2018 @ 14:11:
[...]

IMHO kan alleen een hoge druk stoomoven vervanging zijn voor een grote kookplaat. Alles wat je in een pan zou koken, kan je hierin stoppen en is sneller klaar dan in een pan op het vuur. Dan heb je de kookplaat alleen nog maar nodig voor alles wat je niet kookt of stoomt.
https://www.miele.nl/c/fi...at=09556570&name=DGD_4635
Daar zit een minder mooi prijsje aan helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-10 12:23
ChuckSnorris schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:19:
Beste heren en dames van tweakers, zou iemand mij een verklaring kunnen geven waarom huidige ATAG kookplaat modellen als: HG9572MDA/HG8472MBA vrijwel nergens te verkrijgen zijn? Grotere jongens als coolbue, keukenloods, kitchenonline lijken ze wel gehad te hebben maar blijken op dit moment niet meer leverbaar te zijn. Is er soms een nieuw model die nog niet vermeld staat op de atag site of mis ik iets?
Het gaat dus om een van deze modellen: https://www.atag.nl/colle...n/000000000000725400_0001 of https://www.atag.nl/colle...n/000000000000725402_0001

Alvast bedankt!
Atag heeft een groot deel van zijn assortiment alleen beschikbaar gemaakt voor fysieke winkels (Pelgrim zelfs volledig). Oline zijn ze niet meer te vinden. Ook bedrijven met webshop en fysieke winkel ( bijv. Keukenloods), mogen deze wel verkopen, maar alleen in hun fysieke winkel. Erg benieuwd hoe lang ze dit gaan volhouden! Ik gok niet lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevels
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S306vju.jpg

Dit is een deel van mijn kleine nieuwe Ikea keuken. Ik doe dus zoals eerder vermeld overal afwasbare verf maar er werd me nog wel aangeraden om bv achter inductiekookplaat een glasplaat te zetten. Ter illustratie: (https://www.glazz.nl/glaz...kenachterwand-(700x900mm)) maar dan vraag ik me af.. en het is deels een smaak kwestie. Is het hander als die precies de breedte heeft van de inductiekookplaat/afzuigkap of toch stuk langer, dat die doorloopt van de hoek naar de deurpost? En wat zouden jullie doen helder glas of zwart :9

Eerst wilde ik op de linkerzijde van hoek ook glasplaat zetten, dan kan het wel heel druk worden. Maar twijfel of nodig is. Sommige mensen hebben namelijk alleen afwasbare verf en helemaal geen glasplaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Nevels op 07-03-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:16
Nevels schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:40:
[afbeelding]

Dit is een deel van mijn kleine nieuwe Ikea keuken. Ik doe dus zoals eerder vermeld overal afwasbare verf maar er werd me nog wel aangeraden om bv achter inductiekookplaat een glasplaat te zetten. Ter illustratie: (https://www.glazz.nl/glaz...kenachterwand-(700x900mm)) maar dan vraag ik me af.. en het is deels een smaak kwestie. Is het hander als die precies de breedte heeft van de inductiekookplaat/afzuigkap of toch stuk langer, dat die doorloopt van de hoek naar de deurpost? En wat zouden jullie doen helder glas of zwart :9
Heb toevallig ook net nieuwe keuken en achterwand voorzien van Sigmapearl clean verf en ook bij glazz.nl een glasplaat besteld. Wij hebben de breedte van de afzuigkap aan gehouden. (afzuigkap is 90cm, kookplaat 80) ,.maar bij ons zit kookplaat in midden van een wand. In jouw geval zou ik de hele hoek voorzien van glasplaat. Gespat tijdens koken gaat alle kanten op.
Kleur glas is persoonlijke smaak, bestel eerst een aantal keur stalen voordat je kiest.

[ Voor 3% gewijzigd door forzafan op 07-03-2018 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik lees al geruime tijd mee, omdat ook wij een nieuwbouwhuis hebben gekocht en nu vol in het keukentraject zitten. Inmiddels zijn we al bij een aantal zaken langsgegaan en is onderstaand ontwerp het meest naar onze zin. Een paar vragen:

1) Dit is een Keller keuken. In de openingspost zie ik dat Keller laagsegment is, terwijl de verkoper juist spreekt van hogere kwaliteit dan Bruynzeel/ Keukenkampioen. Is dat waar?

2) deze opstelling icm Siemens apparatuur gaat ons 22.5K kosten. Is dat een beetje een redelijke prijs?

3) de ruimte tussen kastenwand + eiland is 1m20, dat lijkt mij voldoende. Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v311/robijntje/interwebs/20180307_215249%201.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49
Hoi @Verwijderd. Om met je laatste vraag te beginnen: 1m20 is een prima afstand. Misschien zelfs eerder teveel dan te weinig. Meer hoeft in ieder geval zeker niet.

Over je prijs: Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen zonder precies te weten welke apparatuur en kastjes je hebt uitgekozen, maar ik heb meer (eveneens Siemens) apparaten en heb een grotere keuken en was minder kwijt. Ik denk dat een keuken zoals de jouwe, zoals ik het nu even snel op het plaatje zie, haalbaar moet zijn voor ongeveer € 15.000,- inclusief montage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33

d0s

sssst

Onze keuken is heel vergelijkbaar met Bosch apparatuur en Quooker etc 17000.

Hoe zijn de fronts afgewerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nevels schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 09:40:
[afbeelding]

Eerst wilde ik op de linkerzijde van hoek ook glasplaat zetten, dan kan het wel heel druk worden. Maar twijfel of nodig is. Sommige mensen hebben namelijk alleen afwasbare verf en helemaal geen glasplaat.
Sommige mensen koken alleen rijst en hebben nooit iets wat spettert..

Ik zou zowel links als de gehele achterwand van plaat voorzien.

Aangenomen dat je af en toe wel iets bakt of wokt wordt het anders toch lelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-10 11:09
Verwijderd schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:53:
[...]

Sommige mensen koken alleen rijst en hebben nooit iets wat spettert..
Heb je mij nog geen rijst zien koken 8)

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:07:
Hallo allemaal,

Ik lees al geruime tijd mee, omdat ook wij een nieuwbouwhuis hebben gekocht en nu vol in het keukentraject zitten. Inmiddels zijn we al bij een aantal zaken langsgegaan en is onderstaand ontwerp het meest naar onze zin. Een paar vragen:

1) Dit is een Keller keuken. In de openingspost zie ik dat Keller laagsegment is, terwijl de verkoper juist spreekt van hogere kwaliteit dan Bruynzeel/ Keukenkampioen. Is dat waar?

2) deze opstelling icm Siemens apparatuur gaat ons 22.5K kosten. Is dat een beetje een redelijke prijs?

3) de ruimte tussen kastenwand + eiland is 1m20, dat lijkt mij voldoende. Wat vinden jullie?

[afbeelding]
Mooie keuken!

1. Keller is volgens mij midden segment. en prima merk
2. 22.5k lijkt mij wat hoog. Ik zou eerder rond de 17/18K denken
3. 1.20 is prima mss te groot.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Laatst online: 20-10 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:07:
Hallo allemaal,

[afbeelding]
Eens met de anderen. Heb eerst ook bij Keller gekeken. Kastjes/lades vond ik wel minder solide aanvoelen dan een Schuller C2/C3 die ik nu heb besteld. Maar als je erbij blijft kun je ook nadenken om de onderhandelingen oa ook te beginnen bij vervangen van kastjes naar lades en vervolgens een scherpe prijs te maken. Ik zie overal kastjes, maar fijner lijkt mij om meer brede lades te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-10 20:12
Pas heb ik in een showroom de oude en de nieuwe lade van Keller kunnen vergelijken. De nieuwe zagen er op het oog een heel stuk beter uit, daar hebben ze wel een stap gezet zo leek het.

@Verwijderd Misschien kun je de lijst met apparatuur even naar Keukenloods, 123apparatuur of zoiets sturen. Als je dat bedrag eraf haalt weet je grofweg wat je voor je keuken en werkblad betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat fijn al die reacties! Wij hadden gehoopt onder de 20K te blijven, als ik jullie reacties lees moet dat wel lukken gok ik.

Voor de volledigheid:

Voor het totaal aan kasten wordt €11.043 euro gerekend.

Voor de apparatuur €8400 euro en dan gaat het om:
Koelkast KI41RSD30
Vriezer GI31NAC30
Wandschouwkap LC97FVQ60S
Recirculatieset LZ10AFR00
Inductiekookplaat EX877LYC1E
Stoomoven HS836GTB6
Combi magnetron HM836GNB6
Vaatwasser SX836X12IE
Quooker flex
Stopcontact (twist)

Allemaal Siemens, behalve de Quooker.

Werkblad: composiet (van Gils) 224 cm en 276 cm: €4033

Dan nog een beetje korting en voilà: 22.5k

Wíj hebben nog een afspraak staan bij ekelhof in Duitsland. Heeft het zin om met deze offerte daarheen te gaan en te vragen wat zij kunnen bieden? Of is het slimmer om er "blanco" in te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:33

d0s

sssst

Hoe zijn de frontjes afgewerkt? gelaserd of gelakt? Dat is ook wel belangrijk bij de kosteninschatting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:36:
Wat fijn al die reacties! Wij hadden gehoopt onder de 20K te blijven, als ik jullie reacties lees moet dat wel lukken gok ik.

Voor de volledigheid:

Voor het totaal aan kasten wordt €11.043 euro gerekend.

Voor de apparatuur €8400 euro en dan gaat het om:
Koelkast KI41RSD30
Vriezer GI31NAC30
Wandschouwkap LC97FVQ60S
Recirculatieset LZ10AFR00
Inductiekookplaat EX877LYC1E
Stoomoven HS836GTB6
Combi magnetron HM836GNB6
Vaatwasser SX836X12IE
Quooker flex
Stopcontact (twist)

Allemaal Siemens, behalve de Quooker.

Werkblad: composiet (van Gils) 224 cm en 276 cm: €4033

Dan nog een beetje korting en voilà: 22.5k

Wíj hebben nog een afspraak staan bij ekelhof in Duitsland. Heeft het zin om met deze offerte daarheen te gaan en te vragen wat zij kunnen bieden? Of is het slimmer om er "blanco" in te stappen?
Dit lijstje aan apparatuur even aan keukenloods en 123apparatuur mailen. En hun beste prijs vragen. Ik gok zo maar dat je er 1500 onder kan zitten. Het blad is ook best aan de prijs moet ik zeggen. Maar wellicht een specifieke kleur? Wij hebben composiet 1x (eigenlijk in 2 delen) 390x65cm en 2cm dik en 1 eiland blad van 123cm x 223cm en 2cm dik van het merk Arte en dacht dat we er €3200 voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03:51
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:36:
[...]
Wíj hebben nog een afspraak staan bij Ekelhoff in Duitsland. Heeft het zin om met deze offerte daarheen te gaan en te vragen wat zij kunnen bieden? Of is het slimmer om er "blanco" in te stappen?
Dat zijn geen prijsvechters dus ik denk het laatste, maar leg 'm in ieder geval in de auto.
Ik verwacht dat je daar met jullie budget een heel eind in de richting komt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-10 17:23
ollie_1982 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:03:
Vandaag met de keukenleverancier gesproken ze hebben een Wave 8221.02 (RVS, motorloos en LED) aangeboden en er komt dan een aparte motor bij, namelijk de Wave 6637.

Info Wave 8221 http://www.wavedesign.nl/...ds/2016/09/8662-90x50.pdf
Info Wave 6637 http://www.wavedesign.nl/...16/09/Externe-Motoren.pdf

[afbeelding]

Voor ons een goede oplossing en ook nog eens een mooie plafondunit.
Inmiddels is bij ons de plafondunit geïnstalleerd. Hij werkt perfect en de motor in de garage is echt een uitkomst, nagenoeg geen lawaai in de keuken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9zOd10A.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SGXR6hF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:34
fmb schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 21:05:
[...]

Goede tip, zijn we inderdaad van plan om te doen. Misschien ook we met kartonnen dozen ofzo.
Zijn jullie er inmiddels al uit? :) Ik ben wel benieuwd naar wat het geworden is :P

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ollie_1982 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Inmiddels is bij ons de plafondunit geïnstalleerd. Hij werkt perfect en de motor in de garage is echt een uitkomst, nagenoeg geen lawaai in de keuken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nondejuu wat is dit mooi geworden zeg!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 45 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1