Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
Andere offerte binnen.
1200€ goedkoper. Alles bosch i.p.v. AEG. Adviesprijs van bijna alle apparaten vergelijkbaar.
Enige dikke misser, van een wave 790 m3 afzuigkap met plasma filter naar een 470 m3 bosch met een koolstof recirculatie filter.
Dan heb je ook bijna die 1200€ verschil te pakken.

Overigens zat er wel een combi oven magnetron bij van bosch tegen een magnetron only van AEG. Maar dat is weer niet wat we gevraagd hadden, en mijn vrouw wil dat niet. Zal ook nog een paar honderd Euro te halen zijn met die uitwisselen voor een magnetron only.

Eerst maar gevraagd ook met een werkende afzuiger en plasma filter te offreren, want zo wordt het hem niet :)

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik zie hier heel vaak KVIK langs komen met vele tevreden reacties over deze zaak, wij zijn langs deze zaak in Wateringen langs gegaan om de showroom te bekijken. Maar vinden jullie dat greeploze systeem van hun werkelijk fijn dan? Door hun greeploze systeem wat we beiden totaal niet praktisch en makkelijk vinden openen, vallen ze bij ons bij voorbaat al af. Verder doet het erg aan als ikea met al die gaatjes in de kasten haha. (we hebben wel een luxere smaak, bij de keukenconcurrent waren we bijvoorbeeld ook snel weer weg, die staat werkelijk helemaal vol met poppenspul naar onze mening).

Heeft iemand nog wat aanraders met keukenzaken die een leuke showroom voor inspiratie hebben? Het valt ons op dat veel zaken zich op het lage segment richten... zoals ook superkeukens en brugman. Alleen de showroom van Mandemakers kon ons bekoren. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
wantsome schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:56:
Ik zie hier heel vaak KVIK langs komen met vele tevreden reacties over deze zaak, wij zijn langs deze zaak in Wateringen langs gegaan om de showroom te bekijken. Maar vinden jullie dat greeploze systeem van hun werkelijk fijn dan? Door hun greeploze systeem wat we beiden totaal niet praktisch en makkelijk vinden openen, vallen ze bij ons bij voorbaat al af. Verder doet het erg aan als ikea met al die gaatjes in de kasten haha. (we hebben wel een luxere smaak, bij de keukenconcurrent waren we bijvoorbeeld ook snel weer weg, die staat werkelijk helemaal vol met poppenspul naar onze mening).

Heeft iemand nog wat aanraders met keukenzaken die een leuke showroom voor inspiratie hebben? Het valt ons op dat veel zaken zich op het lage segment richten... zoals ook superkeukens en brugman. Alleen de showroom van Mandemakers kon ons bekoren. :o
Dan zou ik je aanraden om bij Tieleman in Middelharnis langs te gaan. Een verademing, zowel qua showroom als verkoopadviseurs. Je kan daar een keuken kopen voor €8000 maar ook voor €90.000 :-). Wij zijn daar in ieder geval geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

wantsome schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:56:

Ik vind Kvik ook tegenvallen (toevallig ook in wateringen geweest), valt wat mij betreft onder de budget keukenzaken qua uitstraling. Tinello is een mooie zaak om inspiratie op te doen (wel duur volgens mij).
Voor apparatuur kun je naar inspiratiehuis 20/20.

Edit: lees net dat het onder DMG valt :o

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 09-03-2018 23:14 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
@sanvv78
Die staan inderdaad op de lijst om later een afspraak in te plannen als we weten wat we ongeveer willen (heb een behoorlijke lijst haha) samen met ARDI (DB keukens) en keukenwereld xxl die daar ook in de buurt zitten. Ze hebben allemaal goede recensies.

@Sport_Life
Wij hebben een nieuwbouwwoning in Poeldijk gekocht. Dus wat mooie zaken rondom Den Haag zou ideaal zijn. We zijn nu bij al die keukenzaken in Wateringen geweest. Maar weten nu maar al te goed dat we niet bij een DMG zaak gaan kopen. Vooral Brugman en Keukenconcurrent, wat een irritante verkopers daar zijn. Mandemakers viel nog goed mee, maar haalt te lage recensies wat mij betreft om daarop te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 20:04

Sport_Life

Solvitur ambulando

wantsome schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:22:
@sanvv78
Die staan inderdaad op de lijst om later een afspraak in te plannen als we weten wat we ongeveer willen (heb een behoorlijke lijst haha) samen met ARDI (DB keukens) en keukenwereld xxl die daar ook in de buurt zitten. Ze hebben allemaal goede recensies.

@Sport_Life
Wij hebben een nieuwbouwwoning in Poeldijk gekocht. Dus wat mooie zaken rondom Den Haag zou ideaal zijn. We zijn nu bij al die keukenzaken in Wateringen geweest. Maar weten nu maar al te goed dat we niet bij een DMG zaak gaan kopen. Vooral Brugman en Keukenconcurrent, wat een irritante verkopers daar zijn. Mandemakers viel nog goed mee, maar haalt te lage recensies wat mij betreft om daarop te vertrouwen.
Wij zijn voor de keuken uiteindelijk in Brabant geslaagd, bij een familie bedrijf (wel onderdeel van een inkooporganisatie). Vind leveranciers uitzoeken nog best lastig, vloer komt ergens uit Gelderland vandaan, open haard uit Utrecht en we wonen (ook) in het westen ;).
Oh en als je geen gaatjes wilt, kijk eens naar het (Nederlandse) merk Tristar.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 10-03-2018 00:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
jacovn schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:43:
Overigens zat er wel een combi oven magnetron bij van bosch tegen een magnetron only van AEG. Maar dat is weer niet wat we gevraagd hadden, en mijn vrouw wil dat niet. Zal ook nog een paar honderd Euro te halen zijn met die uitwisselen voor een magnetron only.
Weet je dat zeker? Wij hebben voor de geringe meerprijs juist gekozen voor een losse oven én een combi/magnetron. Sowieso is het ideaal om koude gerechten snel op te warmen door de combi-functie en ik weet niet hoe het bij jullie is, maar wij gebruiken vaker een dubbele oven dan überhaupt de magnetron :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:09
Hm.. bij ons nieuwbouwproject wordt de deadline om bepaalde ''ruwbouw'' afwerking aan te geven al gezet op juni. De woning wordt echter pas eind 2020 opgeleverd.
Onder de ruwbouw valt ook de keuken. Projectleverancier is Bruynzeel.
Volgende week een afspraak met hun om het een en ander in kaart te brengen.
Gezien het lange traject wat nog volgt van de bouw, heb ik een onderbuiksgevoel om de keuken casco te laten opleveren, want in 2,5jaar tijd moet ik toch echt wel een betere keuken dan bruynzeel kunnen vinden (gezien de niet zo positieve verhalen hier in dit topic).. Uiteraard staat of valt alles met hun prijs, dus ik ben benieuwd.
Wat zijn jullie ideeën hierover? Het betreft overigens een project in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Dennis schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 00:33:
[...]

Weet je dat zeker? Wij hebben voor de geringe meerprijs juist gekozen voor een losse oven én een combi/magnetron. Sowieso is het ideaal om koude gerechten snel op te warmen door de combi-functie en ik weet niet hoe het bij jullie is, maar wij gebruiken vaker een dubbele oven dan überhaupt de magnetron :).
Same here, vaker dubbele oven functie. De magnetron functie in de combi oven heb ik nog maar zelden gebruikt sinds ik gemerkt heb hoeveel beter (niet sneller) opwarmen gaat met de stoomfunctie 'regenereren'. Voor snelle magnetron opwarm dingen, heb ik nog een losse magnetron (ook combi, maar wel met draaiplateau) in de bijkeuken.

@jacovn het verschil door de afzuiging valt idd bijna weg zo, appels met peren vergelijken. Wat vinden jullie zelf van het verschil tussen AEG en Bosch, qua bediening etc etc? Wellicht dat dat je keuze ook makkelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
RUFFNECK schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:15:
[...]

Same here, vaker dubbele oven functie. De magnetron functie in de combi oven heb ik nog maar zelden gebruikt sinds ik gemerkt heb hoeveel beter (niet sneller) opwarmen gaat met de stoomfunctie 'regenereren'. Voor snelle magnetron opwarm dingen, heb ik nog een losse magnetron (ook combi, maar wel met draaiplateau) in de bijkeuken.

@jacovn het verschil door de afzuiging valt idd bijna weg zo, appels met peren vergelijken. Wat vinden jullie zelf van het verschil tussen AEG en Bosch, qua bediening etc etc? Wellicht dat dat je keuze ook makkelijker maakt.
Koken is niet mijn hobby. Ik heb de AEG dingen life gezien en knopjes gedrukt. Dat is prima. Bosch alleen op web pagina’s
Ik heb die laatste winkel wel gevraagd hoe hij er bij kwam om een plasma filter te vervangen voor een koolstof en 300 m3 per uur minder doorvoer. Al heb je wellicht zonder plasma met 470 m3/h ook genoeg.

Bij Sense had ik overigens wel een prima gevoel. Er werd goede informatie gegeven, duidelijke uitleg en vooral geen onzin verteld. Ook de offerte is transparant met apparatuur prijzen. Alleen op de kasten >50% korting.

Ik wil nog naar een 6 pits plaat met flexibele zones toe. Denk maar dat ik die erbij vraag voor deze prijs en er akkoord me gaan. Mijn vrouw wil die ook wel graag en de zzp’er die ze inbouwt kent de buurman goed en die levert heel netjes werk.

Edit: de magnetron heeft wel een grill functie, echter die lijkt gehandicapt.
Magnetronvermogen: 1000 W
Vermogen grill: 1900 W
Aansluitwaarde (W): 2000

Dus niet gelijk te gebruiken, of niet beide op vol vermogen.
Serie hoger 86xxx heeft dan 3000 watt aansluitwaarde, maar andere interface.

[ Voor 9% gewijzigd door jacovn op 10-03-2018 16:59 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlamBam806
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 22:42
Hallo allemaal,

We hebben een ander huis gekocht, waar nu stevig wordt verbouwd. Het is een oud huis waar oorspronkelijk een keuken van 50 jaar oud in zat, oftewel we moeten iets nieuws.

Nu hebben we rondgekeken, en slechte verkoopervaringen gehad van zaken als de keukenkampioen. Maar ook een heel prettige bij KVIK. Prettige verkoper, goed verhaal, en we vinden de uitstraling van die keukens mooi passen in ons huis.

De prijs valt ons alleen best wel tegen. We komen nu net boven de 15k uit (inclusief levering & installatie), waarbij we zo minimaal mogelijk hebben gekozen:

- Een rechte wand van 3,3meter, waarin 1 hoge kast kom met een grote oven die een pyrolyse functie heeft en magnetron functie (siemens HM676G0S1), de vaatwasser (AEG FSE83700P) en een simpele spoelbak met Quooker kraan.
- Een semi-kookeiland welke vast staat aan 1 muur, van 2meter breed en 1 meter diep waarin de inductie kookplaat (AEG HK764403FB) zit en een afzuigkap (AEG DIB5160HM).

We hebben de koelkast niet in de offerte want die staat los. Werkblad is een houten werkblad, want vinden de uitstraling van witte kasten met een houten blad mooi. We krijgen 30% korting op het blad, maar nog is het veel geld.

Wat vinden jullie? Is dit een redelijke prijs? Zelf dacht ik meer aan 10k-12k dan aan 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
SlamBam806 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:06:
Hallo allemaal,

We hebben een ander huis gekocht, waar nu stevig wordt verbouwd. Het is een oud huis waar oorspronkelijk een keuken van 50 jaar oud in zat, oftewel we moeten iets nieuws.

Nu hebben we rondgekeken, en slechte verkoopervaringen gehad van zaken als de keukenkampioen. Maar ook een heel prettige bij KVIK. Prettige verkoper, goed verhaal, en we vinden de uitstraling van die keukens mooi passen in ons huis.

De prijs valt ons alleen best wel tegen. We komen nu net boven de 15k uit (inclusief levering & installatie), waarbij we zo minimaal mogelijk hebben gekozen:

- Een rechte wand van 3,3meter, waarin 1 hoge kast kom met een grote oven die een pyrolyse functie heeft en magnetron functie (siemens HM676G0S1), de vaatwasser (AEG FSE83700P) en een simpele spoelbak met Quooker kraan.
- Een semi-kookeiland welke vast staat aan 1 muur, van 2meter breed en 1 meter diep waarin de inductie kookplaat (AEG HK764403FB) zit en een afzuigkap (AEG DIB5160HM).

We hebben de koelkast niet in de offerte want die staat los. Werkblad is een houten werkblad, want vinden de uitstraling van witte kasten met een houten blad mooi. We krijgen 30% korting op het blad, maar nog is het veel geld.

Wat vinden jullie? Is dit een redelijke prijs? Zelf dacht ik meer aan 10k-12k dan aan 15k.
Zal zeker nog even verder kijken. Vind persoonlijk kvik ook niet prettig in hun functionaliteit en de uitstraling is ook niet bepaalt hoogstaand. 15k lijkt me ook wat gortig voor zo'n keuken. Ik mik voor diezelfde prijs op iets meer keuken te krijgen, maar wij zitten nog in de inspiratie fase en hebben nog geen offertes. Zal zeker niet al te snel toehappen bij de eerste de beste in keukenland... Dat kan je denk veel geld besparen. Sommige houden een flinke winstmarge erop na >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
keanu_ schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:05:
Hm.. bij ons nieuwbouwproject wordt de deadline om bepaalde ''ruwbouw'' afwerking aan te geven al gezet op juni. De woning wordt echter pas eind 2020 opgeleverd.
Onder de ruwbouw valt ook de keuken. Projectleverancier is Bruynzeel.
Volgende week een afspraak met hun om het een en ander in kaart te brengen.
Gezien het lange traject wat nog volgt van de bouw, heb ik een onderbuiksgevoel om de keuken casco te laten opleveren, want in 2,5jaar tijd moet ik toch echt wel een betere keuken dan bruynzeel kunnen vinden (gezien de niet zo positieve verhalen hier in dit topic).. Uiteraard staat of valt alles met hun prijs, dus ik ben benieuwd.
Wat zijn jullie ideeën hierover? Het betreft overigens een project in Rotterdam.
Wauw 2,5jr voor oplevering!! Dan zitten jullie in een flink groot project denk ik. Maar ik zou dan dan kiezen voor casco. Heb je tijd genoeg, en het enige voordeel van via de projectleverancier is doorgaans alleen dat de keuken er voor oplevering in zit. Verder helemaal niets. Goedkoper is het veelal ook niet, en leidingen kan je makkelijk na oplevering ook laten verleggen. Een keuken plaatsen incl verleggen leidingen zal je hooguit 3-4 dagen kosten na oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:55
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48
Ik hoopte op een reactie met wat meer inhoud…

Overigens lijkt de vaatwassertest van de consumentenbond vrij duidelijk. Zij hebben 30 modellen getest waarvan 4 Siemens en 5 AEG. Alle Siemens modellen staan in de top 10 en zowel de beste uit de test als de beste koop zijn voor Siemens. De hoogste AEG staat op 12, de andere op positie 20 en lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Plus, als je verder gaat zoeken op AEG, en je hebt eventueel een 'goed' model, stel je krijgt problemen na verloop van tijd is er weinig te bekennen bij hun van coulance/garantie of dat soort zaken. Je leest toch een hoop negatieve ervaringen, ook alleen al met de aftersales. ;)

Ik had op mijn keuken ook goed geld kunnen besparen door ipv Bosch AEG te kiezen, zeker met de inkoopprijzen die een stuk leuker zijn voor de keukenboer waar ik voor heb gekozen. Blij dat ik dat niet heb gedaan. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
My-life schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 19:28:
[...]

Ik hoopte op een reactie met wat meer inhoud…

Overigens lijkt de vaatwassertest van de consumentenbond vrij duidelijk. Zij hebben 30 modellen getest waarvan 4 Siemens en 5 AEG. Alle Siemens modellen staan in de top 10 en zowel de beste uit de test als de beste koop zijn voor Siemens. De hoogste AEG staat op 12, de andere op positie 20 en lager
Ik weet niet of zij altijd even onafhankelijk zijn. AEG loopt schijnbaar voor op de techniek van Siemens heb ik hier gelezen dus vind de uitkomst best verrassend te noemen. Verder hebben wij nu ook Siemens en zijn we daar niet erg tevreden over. Vaat in wasmahine nog nat, gasplaat die vaak niet in een keer aan gaat, oven die net buiten garantie kapot ging en de reparatie was voor eigen rekening, afzuiger die veel herrie maakt. Alleen de koel/Vries combi van LG wel tevreden over. Wel in het lagere segment van Siemens overigens weet niet of het duurdere segment zoveel beter is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
De consumentenbond zou niet onafhankelijk zijn? :?

Zelf ga ik toch liever af op een behoorlijk wetenschappelijk opgezet onderzoek dan op "wat hier wordt gezegt".

[ Voor 53% gewijzigd door My-life op 10-03-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:05

fmb

Steephh schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:21:
[...]
Zijn jullie er inmiddels al uit? :) Ik ben wel benieuwd naar wat het geworden is :P
We hebben nog geen leverancierskeuze gemaakt. Wel inmiddels 3 offertes liggen die helaas allemaal bij elkaar in de buurt liggen; had op wat meer prijsverschil gehoopt.

Wat betreft smal kookeiland en loopruimte eromheen hebben we vrijwel dezelfde opstelling in een showroom gezien. Ruimte tussen kastenwand en kookeiland van +- 85cm. Voor ons was dit echt geen enkel bezwaar. Wij hebben zelf straks zelfs een betere situatie: geen kastenwand maar een muur. We handhaven ons ontwerp dus!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 10:59
My-life schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:23:

Zelf ga ik toch liever af op een behoorlijk wetenschappelijk opgezet onderzoek dan op "wat hier wordt gezegt".
de consumentenbond en wetenschappelijk onderzoek... haha. Vandaar ook de reden dat alle whirlpool meuk altijd als beste koop uit de test komt.

Consumentenbond test eenmalig een was en droogresultaat, ze kijken totaal niet naar levensduur / duurzaamheid. Maar het maakt mij echt niet uit welke vaatwasser je kiest. Het is wel opvallend dat erg veel mensen hier lopen met een Siemens en Bosch fetish, terwijl het behoorlijk 13 in een dozijn apparatuur is, enkel gericht op uiterlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 17:52

Shunt

Boe

Ice82 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:30:
[...]
de consumentenbond en wetenschappelijk onderzoek... haha. Vandaar ook de reden dat alle whirlpool meuk altijd als beste koop uit de test komt.

Consumentenbond test eenmalig een was en droogresultaat, ze kijken totaal niet naar levensduur / duurzaamheid. Maar het maakt mij echt niet uit welke vaatwasser je kiest. Het is wel opvallend dat erg veel mensen hier lopen met een Siemens en Bosch fetish, terwijl het behoorlijk 13 in een dozijn apparatuur is, enkel gericht op uiterlijk
Fijn dat je ook lekker inhoudelijk reageert!

Waarom veel mensen hier met Bosch / Siemens rond lopen, wellicht omdat het over het algemeen prima apparatuur is wat erg mooi oogt en fijne features heeft? Maakt het wat uit wat mensen kopen?
En ja Whirlpool heeft een aantal zeer populaire apparaten die erg goed presteren. Waarom zouden die dan niet als beste koop getest kunnen worden?

Of wacht jij zou graag zien dat de consumenten bond apparaten allemaal stuk voor stuk 15 jaar gaat testen onderhoud beurten en coulance regelingen bij gaat documenteren. Ja dat is inderdaad zeer realistisch!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1050677

Hallo allemaal,

Wij zijn ook bezig met een rotpunkt power hl keuken hoogglans wit gelakt greeploos.
Een L-opstelling met aan de achterkant nog 3 hoge kasten.
Wij willen via dit forum te weten komen of de prijs die wij zouden moeten betalen niet teveel is. De afmetingen zijn 3.00x 2.75 te beginnende van links naar rechts : kastje van 50, vaatwasser,spoelbak,hoekkast,ladekast 90 cm, boretti 90 cm fornuis,ladekast 90 cm.
Dan tegen de achterwand 3 hoge kasten van elk 60cm breed en 208cm hoog.
Granieten werkblad met 10cm smetplint
3 zichtkanten ook gelakt.
Ze kitten de keuken niet zelf zal ik dus nog moeten laten doen.

Apparatuur :

- boretti fornuis. A 2200 euro.
- koelkast 178 cm siemens
- vriezer 178 cm siemens iq500
- combi magnetron studioline Siemens iq700
-vaatwasser studioline Siemens
-wandschouwkap iq300 Siemens
- franke spoelbak 50x40
- franke lounge pro kraan.

Incl montage 14250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 23:54
fmb schreef op zondag 11 maart 2018 @ 07:31:
[...]

We hebben nog geen leverancierskeuze gemaakt. Wel inmiddels 3 offertes liggen die helaas allemaal bij elkaar in de buurt liggen; had op wat meer prijsverschil gehoopt.

Wat betreft smal kookeiland en loopruimte eromheen hebben we vrijwel dezelfde opstelling in een showroom gezien. Ruimte tussen kastenwand en kookeiland van +- 85cm. Voor ons was dit echt geen enkel bezwaar. Wij hebben zelf straks zelfs een betere situatie: geen kastenwand maar een muur. We handhaven ons ontwerp dus!
Ik zou gewoon even kijken waar je het beste gevoel bij hebt en kijken wat daar prijs-technisch nog mogelijk is. Een beetje onderhandelen lijkt me verstandig.. :P

Mooi dat je een vrijwel dezelfde opstelling tegen bent gekomen en daar een goed gevoel bij hebt, dan weet je in ieder geval hoe dat gaat worden.. :)

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Shunt schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:04:
[...]

Fijn dat je ook lekker inhoudelijk reageert!

Waarom veel mensen hier met Bosch / Siemens rond lopen, wellicht omdat het over het algemeen prima apparatuur is wat erg mooi oogt en fijne features heeft? Maakt het wat uit wat mensen kopen?
En ja Whirlpool heeft een aantal zeer populaire apparaten die erg goed presteren. Waarom zouden die dan niet als beste koop getest kunnen worden?

Of wacht jij zou graag zien dat de consumenten bond apparaten allemaal stuk voor stuk 15 jaar gaat testen onderhoud beurten en coulance regelingen bij gaat documenteren. Ja dat is inderdaad zeer realistisch!
Als je echt een objectief onderzoek wilt doen, dan dien je ook naar de levensduur te kijken. Een vaatwasser van Whirlpool gaat vaak amper 6 jaar mee, net als hun combimagnetrons. Aangezien ze slechts een €150,- voordeliger zijn dan modellen van AEG - Bosch etc, welke dubbel zonlang mee gaan, verdiennen deze apparaten geen predikaat “beste koop”. Overigens nooit opgevallen dat de bedrijven die adverteren in de gids, ook altijd toevallig positief uit de test komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ice82 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 19:08:
[...]
Als je echt een objectief onderzoek wilt doen, dan dien je ook naar de levensduur te kijken. Een vaatwasser van Whirlpool gaat vaak amper 6 jaar mee, net als hun combimagnetrons. Aangezien ze slechts een €150,- voordeliger zijn dan modellen van AEG - Bosch etc, welke dubbel zonlang mee gaan, verdiennen deze apparaten geen predikaat “beste koop”. Overigens nooit opgevallen dat de bedrijven die adverteren in de gids, ook altijd toevallig positief uit de test komen?
En hoe wil jij levensduur testen van een apparaat dat jaarlijks vernieuwd wordt. En wie gaat dat betalen en testen? Je gaat een oven kopen ga jij dan uit van een duurtest van een apparaat van 10 jaar oud? De techniek er achter is al lang achterhaald. Zo kan een bosch van 10 jaar geleden super slecht zijn qua levensduur en een huidige bosch makkelijk 20 jaar mee gaan. Je kunt alleen afgaan op de reputatie van het merk. Verder is Ikea spul ook gewoon whirlpool en volgens mij krijg je daar 10 jaar garantie op ofzo.

En advertenties. Man laat me niet lachen dan zouden er nooit verassende merken uit de testen komen. De grootste merken weten waar ze moeten adverteren dat is de enige conclusie.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Shunt schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:21:
[...]

En hoe wil jij levensduur testen van een apparaat dat jaarlijks vernieuwd wordt. En wie gaat dat betalen en testen? Je gaat een oven kopen ga jij dan uit van een duurtest van een apparaat van 10 jaar oud? De techniek er achter is al lang achterhaald. Zo kan een bosch van 10 jaar geleden super slecht zijn qua levensduur en een huidige bosch makkelijk 20 jaar mee gaan. Je kunt alleen afgaan op de reputatie van het merk. Verder is Ikea spul ook gewoon whirlpool en volgens mij krijg je daar 10 jaar garantie op ofzo.

En advertenties. Man laat me niet lachen dan zouden er nooit verassende merken uit de testen komen. De grootste merken weten waar ze moeten adverteren dat is de enige conclusie.
ikea is al jaren geen Whirlpool, dat jij dit nog steeds denkt zegt mij genoeg over jouw apparatuurkennis van hedendag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Ice82 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:51:
[...]
ikea is al jaren geen Whirlpool, dat jij dit nog steeds denkt zegt mij genoeg over jouw apparatuurkennis van hedendag...
Net gevraagd aan iemand die er werkt...IKEA apparatuur is nog steeds Whirlpool en Electrolux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ice82 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 20:51:
[...]
Jep vooral weer niet op de inhoud ingaan!

Tot ergens op zijn minst 2016 lees ik nog steeds overal dat het whirlpool / bouwknecht is.

[ Voor 6% gewijzigd door Shunt op 11-03-2018 21:38 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]
Overigens nooit opgevallen dat de bedrijven die adverteren in de gids, ook altijd toevallig positief uit de test komen?
Er staan nooit advertenties in de Consumentgids...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
[...]

[...]
De consumentenbond maakt de vaat vuil volgens een vastgelegde procedure waarbij op de gram nauwkeurig wordt gewerkt. Er wordt twee keer gewassen op het hoofdprogramma en op het ecoprogramma. Als er veel verschil zit tussen de resultaten wordt er nogmaals gewassen. Zie ook: https://www.consumentenbond.nl/vaatwasser/hoe-wij-testen
Daar staat ook uitgelegd waarom levensduur niet wordt meegenomen in de test. Wel worden de scores van enquêtes meegeteld, waarin gebruikers wordt gevraagd hoe tevreden zij zijn met hun vaatwasser, en wordt de constructie beoordeeld.

Zoals @ElisabethM al zei, de consumentengids bevat geen advertenties. Zie de rode letters bovenin de cover:

Afbeeldingslocatie: https://www.consumentenbond.nl/binaries/content/gallery/cbhippowebsite/webwinkel/afbeeldingen/consumentengids-3-2018.jpg/consumentengids-3-2018.jpg/cbhippowebsite%3Aplcl

Ik werk niet bij de Consumentenbond ofzo, maar dit is wel de enige gefundeerde en onafhankelijke test van vaatwassers die ik ken. Als ik het goed heb onthouden komt in de gids van April een testrapport van ovens te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Fetish |:( _O-

Bosch en Siemens zijn gewoon bij uitstek de beste witgoed merken.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

TommyGun schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:36:
[...]

Fetish |:( _O-

Bosch en Siemens zijn gewoon bij uitstek de beste witgoed merken.
Meh dat wil ik nu ook weer niet zeggen maar ze staan vaak met features / kwaliteit en prijs mooi in balans!
Verder is Bosch / Siemens het zelfde merk. :P

Jammer genoeg zal ik mij wellicht binnenkort weer moeten mengen in de wereld van keukens kopen.
Mijn partner en ik gaan uit elkaar het huis gaat in de verkoop en dat betekent een nieuw huisje kopen en 90% zeker flikker ik daar vrij snel de keuken weer uit want schijnbaar konden 10/15 jaar geleden mensen geen normale goed doordachte en mooie keukens laten zetten. |:(

Heb nu erg goede ervaringen met het Siemens spul maar toen ik ergens op het interweb de ATAG Magna lijn tegen kwam was ik daar ook best gecharmeerd van.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-05 11:43
Joopieboy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 19:43:
[...]

Nondejuu wat is dit mooi geworden zeg!
Thanks! Het is elke keer weer genieten in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:47

Japser

Jeej!

Iemand wat tips voor mij? Ze komen volgende week de keuken plaatsen echter hebben we nog geen vloer in het huis. Er komt een stuk schiereiland waar nog vloer onder gelegd moet gaan worden. Moeten we dan gewoon ruim aangeven hoe hoog ze de keuken moeten stellen t.o.v. de vloer die erin gaat komen? Of gewoon de vloer tegen de keuken aanleggen en de randen afkitten i.p.v. eronderdoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Japser schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:06:
Iemand wat tips voor mij? Ze komen volgende week de keuken plaatsen echter hebben we nog geen vloer in het huis. Er komt een stuk schiereiland waar nog vloer onder gelegd moet gaan worden. Moeten we dan gewoon ruim aangeven hoe hoog ze de keuken moeten stellen t.o.v. de vloer die erin gaat komen? Of gewoon de vloer tegen de keuken aanleggen en de randen afkitten i.p.v. eronderdoor?
Eronder door is mooier (vind ik). Maar het zou geen issue moeten zijn, de keukenplint laten ze ws nog weg en de kastpootjes zijn altijd iets meer naar achteren toe, dus de vloer zal wel gewoon eronder door kunnen. Een beetje indicatie geven hoe dik je vloer komt (inclusief ondervloer) kunnen ze prima rekening mee houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:24

d0s

sssst

Japser schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:06:
De vloer wordt dan doorgaans tot aan de stelpootjes gelegd (niet ertegenaan ivm werken). Daarna komt daar weer een plint tegenaan dus zie je in principe niks meer van.

Ik leg zelf liever eerst de vloer, en daarna pas de keuken. Optisch maakt het niet veel uit maar als je in de toekomst iets gaat veranderen kan het vervelend uitpakken als de vloer niet ver genoeg doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:33
Weet iemand een goed adres voor Häcker Systemat in de omgeving van Twente?
(Ardland en Möbel Faber in Nordhorn kennen we, en Ekelhoff voert geen Hacker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 15:47

Japser

Jeej!

Thanks voor de feedback d0s en RUFFNECK =] Ik zal wel goed overleggen met de installateur komende week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-X
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03-2024

F-X

Rob Z schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 08:12:
Weet iemand een goed adres voor Häcker Systemat in de omgeving van Twente?
(Ardland en Möbel Faber in Nordhorn kennen we, en Ekelhoff voert geen Hacker)
Ik weet dat Teunissen en Becking Hacker Systemat verkopen.
Voortman in Rijssen verkoopt ook Hacker, maar verkopen dat onder hun eigen naam. Daar naast weet ik niet of dat standaard Systemat of Classic is.

Maar er zullen er vast veel meer zijn.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AJM
  • Nu online

AJM

ollie_1982 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:58:
[...]

Inmiddels is bij ons de plafondunit geïnstalleerd. Hij werkt perfect en de motor in de garage is echt een uitkomst, nagenoeg geen lawaai in de keuken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie keuken!

Wij hebben recent een keuken besteld die vergelijkbaar is qua combinatie dus dit geeft een goed beeld hoe het er ongeveer komt uit te zien. Hieronder de 3D render van onze keuken en een foto van de materialen.

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door AJM op 14-03-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Barro Satin werkblad? (Kan het niet zo goed aflezen). Die heb ik zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Nu online

AJM

RUFFNECK schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:39:
Barro Satin werkblad? (Kan het niet zo goed aflezen). Die heb ik zelf ook :)
Scuro Satin hebben we gekozen :)

Hoe bevalt het keramische werkblad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

AJM schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:44:
[...]

Scuro Satin hebben we gekozen :)

Hoe bevalt het keramische werkblad?
Ah, lijkt er erg veel op....

Bevalt uitstekend! Goed schoon te maken/houden, en erg prettig om gewoon hete pannen en schalen er op te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:20

ArCadE

No banana available

AJM schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:31:
[...]

Mooie keuken!

Wij hebben recent een keuken besteld die vergelijkbaar is qua combinatie dus dit geeft een goed beeld hoe het er ongeveer komt uit te zien. Hieronder de 3D render van onze keuken en een foto van de materialen.

***members only***
Hoeveel was je hier ongeveer voor kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:18
Vorig jaar november is mijn nieuwe keukenblad geplaatst , Multiplex steenstructuur Statuario van Topline .

Na enige weken zaten er al vele oppervlakte krassen op van suiker/zout korrels die tussen blad en snijplank hebben gezeten , tevens zitten er al 2 deuken (5mm) in waarbij de toplaag weg is of gescheurd .De 2 deuken kan ik niet verklaren er is in ieder geval niet iets abnormaal zwaar of groot op het blad gevallen dan had ik het wel bemerkt .

De fabrikant zegt na langs te zijn geweest dat onder de toplaag een zachte houtlaag zit en hierdoor schade kan ontstaan en dit gebruikers schade is ...

Ben ik het niet mee eens ik vindt dat er wel erg snel en makkelijk schade ontstaat bij normaal gebruik .

Iemand tips ervaringen tav een in mijn ogen slecht keukenblad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ramrodwillem schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:04:
Vorig jaar november is mijn nieuwe keukenblad geplaatst , Multiplex steenstructuur Statuario van Topline .

Na enige weken zaten er al vele oppervlakte krassen op van suiker/zout korrels die tussen blad en snijplank hebben gezeten , tevens zitten er al 2 deuken (5mm) in waarbij de toplaag weg is of gescheurd .De 2 deuken kan ik niet verklaren er is in ieder geval niet iets abnormaal zwaar of groot op het blad gevallen dan had ik het wel bemerkt .

De fabrikant zegt na langs te zijn geweest dat onder de toplaag een zachte houtlaag zit en hierdoor schade kan ontstaan en dit gebruikers schade is ...

Ben ik het niet mee eens ik vindt dat er wel erg snel en makkelijk schade ontstaat bij normaal gebruik .

Iemand tips ervaringen tav een in mijn ogen slecht keukenblad ?
Tja multiplex keukenbladen zijn super krasgevoelig en kwetsbaar.
Het voordeel is natuurlijk wel voor een appel en een ei kun je er een nieuw goedkoop blad op gooien.
Ik ben er natuurlijk niet bij geweest met het beschadigen maar wellicht zouden wat foto's al het een en ander duidelijk maken qua schade. Maar mijn ervaring met multiplex werkbladen met een plastic kunstlaagje is dat als je er iets te hard naar kijkt ze al beschadigen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:38
AJM schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:31:
[...]

Mooie keuken!

***members only***
Mooi keuken maar er zitten wel wat foutjes in de tekening. Ik neem aan dat je weet dat de kastenwand zo niet gerealiseerd kan worden?
Persoonlijk vindt ik de apparatuur ook veel te hoog zitten.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:15:
[...]

Mooi keuken maar er zitten wel wat foutjes in de tekening. Ik neem aan dat je weet dat de kastenwand zo niet gerealiseerd kan worden?
Persoonlijk vindt ik de apparatuur ook veel te hoog zitten.
Waarom zou de kast niet op deze manier gemaakt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:18
>Tja multiplex keukenbladen zijn super krasgevoelig en kwetsbaar

Ik hiervoor 17 jaar een ook een multiplex blad gehad , die zag er na die 17 jaar beter uit dan het huidige blad ...

Hier een foto van de oppervlakte krassen https://ibb.co/e4Zb2x

[ Voor 31% gewijzigd door ramrodwillem op 16-03-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000

Reinier

\o/

Ik zie niks geks, ook de hoogte lijkt me prima.
Hooguit lijkt de rechter kast (koelkast?) een andere maat greeplijst te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Blueone schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:17:
[...]

Waarom zou de kast niet op deze manier gemaakt kunnen worden?
De koelkast kan zo niet geopend worden, een verticale greeplijst links van de koelkast gaat ook niet omdat in de middelste kast de vaatwasser zit.
De greeplijst onder de vaatwasser is technisch ook niet mogelijk aangezien de deur als het ware achter het ladefront omlaag moet draaien. Hetzelfde geld voor de greeplijsten boven en onder de 2 apparaten, hier zal altijd een blende tussen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
Shunt schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Tja multiplex keukenbladen zijn super krasgevoelig en kwetsbaar.
Onzin, er zijn ook prima multiplex bladen te krijgen waar je nauwelijks een deuk in krijgt of je moet er een hamer bij pakken. In mijn vorige huis heb ik een multiplex blad vervangen dat na een jaar of 25 nog in prima conditie was. Ik heb er eens een loeischerp koksmes in laten vallen met de punt naar beneden, 1-0 voor het blad en RIP mes :P Dat er ook karton-kwaliteit multiplex bladen te krijgen zijn geloof ik best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

leecher schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Onzin, er zijn ook prima multiplex bladen te krijgen waar je nauwelijks een deuk in krijgt of je moet er een hamer bij pakken. In mijn vorige huis heb ik een multiplex blad vervangen dat na een jaar of 25 nog in prima conditie was. Ik heb er eens een loeischerp koksmes in laten vallen met de punt naar beneden, 1-0 voor het blad en RIP mes :P Dat er ook karton-kwaliteit multiplex bladen te krijgen zijn geloof ik best.
In het hout ja dat geloof ik wel dat er tussen zitten die "harder" zijn maar dat zal dan komen omdat ze niet puur multiplex zijn ;). De toplaag zelf is echter wel extreem gevoelig hoe hard de onderlaag zelf is maakt dan niet veel uit want die toplaag is gewoon simpel plastic. Die krasjes waar je het dan over hebt die zul je dan ook altijd krijgen in mijn ervaring.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 14:41

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:21:
Ik zie niks geks, ook de hoogte lijkt me prima.
Hooguit lijkt de rechter kast (koelkast?) een andere maat greeplijst te hebben.
Bijkomend voordeel, geen stijve nek van het blazen van de ovens. Dat was hier ook een van de redenen om ze (los van een grotere koelkast mogelijkheid) zo te plaatsen. De ovens hebben beiden een rails om de schotels er uit te schuiven waarna je er goed bij kunt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
JB schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Bijkomend voordeel, geen stijve nek van het blazen van de ovens. Dat was hier ook een van de redenen om ze (los van een grotere koelkast mogelijkheid) zo te plaatsen. De ovens hebben beiden een rails om de schotels er uit te schuiven waarna je er goed bij kunt.
Op zijn tekening komen de apparaten ca. 130-135cm vanaf de vloer. Dat is zelfs voor lange mensen te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-06 20:22
@Shunt
Hardheid van de multiplex kern en de toplaag staan niet los van elkaar en HPL is iets anders dan 'simpel plastic'. Gevoeligheid voor krassen verschilt ook per toplaag en design. Ik vind dat soort keukenbladen verschrikkelijk lelijk en zal ze zelf nooit kopen maar er zijn wel degelijk sterke en duurzame multiplex bladen te krijgen. De hele categorie multiplex bladen in de meuk categorie indelen is echt onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantip.nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 09:02
JB schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Heb je het slide&hide systeem van Neff? Want je reikt nu met je armen over die warme klep heen als je de rails uit wil trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik weet niet wat voor lompe horken jullie allemaal zijn, maar dat gaat prima...

Members only:

[ Voor 31% gewijzigd door JB op 16-03-2018 11:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantip.nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 09:02
JB schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:33:
Ik weet niet wat voor lompe horken jullie allemaal zijn, maar dat gaat prima...

***members only***
Wij hebben het serieus overwogen, maar na het nabootsen in de winkel hebben toch voor gekozen om de oven laag te plaatsen (grote 71L oven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Xantip.nl schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Wij hebben het serieus overwogen, maar na het nabootsen in de winkel hebben toch voor gekozen om de oven laag te plaatsen (grote 71L oven).
Hier uiteraard ook getest in showroom. Die dingen blazen flink en omdat we een leefkeuken hebben, geen zin om tijdens het tafelen "weggeblazen" te worden. Verder dus meer koelkasten ruimte (we hebben er 2, onder beide ovens 1).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
JB schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:39:
[...]

Hier uiteraard ook getest in showroom. Die dingen blazen flink en omdat we een leefkeuken hebben, geen zin om tijdens het tafelen "weggeblazen" te worden. Verder dus meer koelkasten ruimte (we hebben er 2, onder beide ovens 1).
Volgens mij heb jij er 102cm koelkasten onder zitten? Dan zouden de apparaten namelijk nog steeds lager zitten dan op de geplaatste render. Een oplossing zou zijn om de lades onder de vaatwasser 26cm te maken ipv 39cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Wat maakt het ook uit, ieder zijn voorkeur toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Nu online

AJM

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:23:
[...]

De koelkast kan zo niet geopend worden, een verticale greeplijst links van de koelkast gaat ook niet omdat in de middelste kast de vaatwasser zit.
De greeplijst onder de vaatwasser is technisch ook niet mogelijk aangezien de deur als het ware achter het ladefront omlaag moet draaien. Hetzelfde geld voor de greeplijsten boven en onder de 2 apparaten, hier zal altijd een blende tussen komen.
De vaatwasser zit niet in de middelste kast, maar in de linker, we hebben ervoor gekozen om bij de koelkast een greeplijst toe te passen en dat was op deze manier wel mogelijk.

Ik twijfelde ook over de hoogte van de ovens, die komen op zo'n 130cm hoogte, we hebben het getest in de showroom en dat ging op zich prima. Ben zelf 1,89cm. lang, vriendin is wel wat kleiner, maar zij wilde perse een vaatwasser op hoogte :P

Verder ga ik ervan uit dat de kastenwand zo geplaatst kan worden, dit ontwerp is bij Arma keukens door meerdere personen gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
AJM schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:04:
[...]

De vaatwasser zit niet in de middelste kast, maar in de linker, we hebben ervoor gekozen om bij de koelkast een greeplijst toe te passen en dat was op deze manier wel mogelijk.

Ik twijfelde ook over de hoogte van de ovens, die komen op zo'n 130cm hoogte, we hebben het getest in de showroom en dat ging op zich prima. Ben zelf 1,89cm. lang, vriendin is wel wat kleiner, maar zij wilde perse een vaatwasser op hoogte :P

Verder ga ik ervan uit dat de kastenwand zo geplaatst kan worden, dit ontwerp is bij Arma keukens door meerdere personen gecontroleerd.
Word de ombouw van de kastenwand gemaakt van keukenmateriaal of worden dat gestucte wanden?

De kastenwand kan zeker zo geplaatst worden al zal het er in werkelijkheid toch iets anders uit gaan zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Nu online

AJM

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:25:
[...]

Word de ombouw van de kastenwand gemaakt van keukenmateriaal of worden dat gestucte wanden?

De kastenwand kan zeker zo geplaatst worden al zal het er in werkelijkheid toch iets anders uit gaan zien ;)
De ombouw wordt gemaakt van MDF platen die vervolgens gestuct worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:54
Iemand ervaringen met de DecorTop of andere werkbladen van Dekker Zevenhuizen? (kunstof/multiplex)

[ Voor 23% gewijzigd door doobieters op 16-03-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:30
doobieters schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:48:
Iemand ervaringen met de DecorTop of andere werkbladen van Dekker Zevenhuizen? (kunstof/multiplex)
Wij vinden ze mooi en krijgen er ook een... Nu nog geen ervaringen dus helaas.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
My-life schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:23:

Ik wil er nog even op terug komen waarom ik de onafhankelijkheid van de consumentenbond betwijfel.

Lees hier eens bijvoorbeeld hoe wetenschappelijk hun onderzoeken zijn opgezet over het testen van bijvoorbeeld matrassen. Er worden hier een aantal zaken genoemd zoals bijvoorbeeld ook dat bedrijven een licentie moeten kopen als ze de predicaten willen gebruiken. Het lijkt me hierbij niet uit te leggen dat de Consumentenbond erbij gebaat is als de beste uit de test graag wil betalen voor dat predicaat te gebruiken. Dit kan de onafhankelijkheid heel erg beïnvloeden. Want fabrikanten die die predicaten niet afnemen verdienen ze niks aan. Valt het jouw niet op dat het heel vaak dezelfde zijn die goed scoren?

http://www.matras.info/ma...nbond/matrassentest-2017/

En zo zijn veel van hun testen opgezet. Lees vooral het laatste stukje over de reactie van de Consumentenbond. Dan begrijp je hoe de vork in de steel zit bij die organisatie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
wantsome schreef op zondag 18 maart 2018 @ 01:04:
En zo zijn veel van hun testen opgezet. Lees vooral het laatste stukje over de reactie van de Consumentenbond. Dan begrijp je hoe de vork in de steel zit bij die organisatie :)
In diezelfde quote blijkt dat de consumentenbond hem een laag cijfer heeft gegeven in een eerdere test. En ook op diezelfde site van hem vertelt hij allerlei verhalen (met vage bronnen) als "feiten". Bv dat pocketveringmatrassen magnetische straling versterken en dat daardoor je slechter slaapt, dat je spieren verslappen en dat je RSI en concentratie problemen krijgt. En laat hij nou ook "toevallig" alleen maar (door "hem" ontwikkelde) schuimmatrassen verkopen.
Of de consumentenbond nou wel of geen goede testen produceert, ik zou in ieder geval ver weg blijven van deze website en dit niet als bron gebruiken om te bewijzen dat de testen van de consumentenbond niet deugen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door silmaril8 op 18-03-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Vraag::
Kun je een stoomoven net zo makkelijk schoonkrijgen dan een oven met pyrolyse ?

Mij werd door keukenwinkel verteld van wel, maar als we niet stomen en een lasagna scchotel maken op 180 graden of zo en die spatterd wat.

Maakt de stoom clean functie die dan schoon ?
Wat me verteld werd is dat ik er enkel een droge doek door hoef te halen en dan droog je hem schoon.

Is dat hoe het is, hoe vuil hij ook is, stoom clean functie en je kunt met een doekje het ding droog vegen ?

Met pyroluse moet ik blijkbaar met de stofzuiger wat wegzuigen. Zie ik ook niet zo'n bezwaar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Snowhite0901 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 20:02:
[...]

Wij vinden ze mooi en krijgen er ook een... Nu nog geen ervaringen dus helaas.
Wij krijgen er ook één. Voor welke kleur/uitvoering ben je gegaan? Wij voor Moonscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
doobieters schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:40:
[...]

Wij krijgen er ook één. Voor welke kleur/uitvoering ben je gegaan? Wij voor Moonscape.
Ook mooi idd. Wij gaan voor de rocket. Wat voor kleur kastjes hebben jullie gekozen? Wij hebben het op kristalwit (echt wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11-2024
Jullie advies aub:

ik heb een offerte bij Verdonk Keukens in Maarsen. Ze hebben een U opstelling van next125 met siemens apparatuur en composietblad aangeboden voor:
kasten eur 12.463,-
apparatuur eur 7723,-
blad eur3027,-
diversen eur232,-
montage eur1250,-

korting eur 2095,-

totaalprijs eur 22600,-

Dit is volgens hun de bodemprijs, ze zeggen scherpe prijzen aan te bieden en niet veel te kunnen zakken.. Wat denken jullie, valt hier nog te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

jacovn schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:24:
Vraag::
Kun je een stoomoven net zo makkelijk schoonkrijgen dan een oven met pyrolyse ?

Mij werd door keukenwinkel verteld van wel, maar als we niet stomen en een lasagna scchotel maken op 180 graden of zo en die spatterd wat.

Maakt de stoom clean functie die dan schoon ?
Wat me verteld werd is dat ik er enkel een droge doek door hoef te halen en dan droog je hem schoon.

Is dat hoe het is, hoe vuil hij ook is, stoom clean functie en je kunt met een doekje het ding droog vegen ?

Met pyroluse moet ik blijkbaar met de stofzuiger wat wegzuigen. Zie ik ook niet zo'n bezwaar in.
Pyrolyse.
Stofzuiger is onzin, vochtig doekje werkt om de as te verwijderen.
Stoomoven reinigen is per definitie minder makkelijk/snel (want pyrolyse is geniaal), alleen al vanwege evt. kalkaanslag. Er zit vaak een reinigingsprogramma op, dat helpt. En anders pak je K2R ovenreiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Supersurfer schreef op zondag 18 maart 2018 @ 21:35:
Jullie advies aub:

ik heb een offerte bij Verdonk Keukens in Maarsen. Ze hebben een U opstelling van next125 met siemens apparatuur en composietblad aangeboden voor:
kasten eur 12.463,-
apparatuur eur 7723,-
blad eur3027,-
diversen eur232,-
montage eur1250,-

korting eur 2095,-

totaalprijs eur 22600,-

Dit is volgens hun de bodemprijs, ze zeggen scherpe prijzen aan te bieden en niet veel te kunnen zakken.. Wat denken jullie, valt hier nog te onderhandelen?
Pakt glazen bol er bij.
Hmm ik denk dat hij voor de helft kan!

Met zo weinig informatie kunnen wij natuurlijk helemaal niets.
Waarom jga je voor een NEXT 125 keuken, wat voor frontjes hoe veel lades welke Siemens apparatuur zit er in. Wat voor afwerking zijn de kastjes in heb je nog speciale opties er tussen zitten als echte houten frontjes of glazen frontjes?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
De offerte is een beveiligde pdf en ik kan niet makkelijk tekst kopiëren.

Dit is de uitvoering.
de deuren zijn van glas NX902, echt houtfineer ombouw bij de hoge kasten en op de kopse kant.

https://www.flickr.com/ph...374/in/dateposted-public/
https://www.flickr.com/ph...658/in/dateposted-public/

Apparatuur:

Wat/Merk-model/adviesprijs:
Combi oven met stoom/Siemens* HS658GXS6/2499
Combi oven met magnetron/ Siemens*CM676G0S6/ 1899
Koelkast/ Siemens*KI87SSD30/1509
afzuigkap/Siemens*LC97BF532/ 849
Vaatwasser/Siemens* SN836X12IE/ 999
Inductie-plaat/ Siemens* EX877LYC1E/ 2049

[ Voor 72% gewijzigd door Supersurfer op 18-03-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:07
Heb je wel even gekeken naar online prijzen van de apparatuur? Als ze je de adviesprijs berekenen kan het een stuk goedkoper. Zal voor het overige dan ook wel zo zijn.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Snowhite0901 schreef op zondag 18 maart 2018 @ 19:51:
[...]

Ook mooi idd. Wij gaan voor de rocket. Wat voor kleur kastjes hebben jullie gekozen? Wij hebben het op kristalwit (echt wit)
Rocket hebben we ook naar gekeken. Ook mooi! Wij gaan ook voor de kristal witte kastjes.. We twijfelde tussen hoogglans en mat dus hebben we maar voor een tussenvorm gekozen. Ben echt benieuwd naar het eindresultaat..

Hoe ziet jullie keuken er verder uit? Ook bij Superkeukens gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 08-06 10:27

DJT

Supersurfer schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:13:

Dit is de uitvoering.
de deuren zijn van glas NX902, echt houtfineer ombouw bij de hoge kasten en op de kopse kant.

Apparatuur:

Hier ook een Next125: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/53060293

Ik denk dat je nog even aan de onderhandeltafel moet. :P De glasfronten zijn wel wat duurder trouwens, echter heb ik 17 kastjes en deels Miele apparatuur voor iets meer geld.

[ Voor 6% gewijzigd door DJT op 18-03-2018 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
doobieters schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:49:
[...]

Rocket hebben we ook naar gekeken. Ook mooi! Wij gaan ook voor de kristal witte kastjes.. We twijfelde tussen hoogglans en mat dus hebben we maar voor een tussenvorm gekozen. Ben echt benieuwd naar het eindresultaat..

Hoe ziet jullie keuken er verder uit? Ook bij Superkeukens gekocht?
Wij krijgen mat. Idd ook bij superkeukens (strijen). Het gaat om de volgende opstelling
Ik heb jouw opstelling ook even gemist geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leon-1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-06 15:33
Ik zal gewoon de offerte mailen naar verschillende bedrijven. Zo heb ik het ook gedaan. Scheelt voor jou en de keukenboer tijd en moeite.

Zo heb ik het ook gedaan en scheelde flink.

Dit is de uitvoering.

Apparatuur:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:49

Dit is de uitvoering.

Apparatuur:

Snipping tool van Windows zelf gebruiken. Dan heb je in ieder geval een afbeelding van de tekst. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dit is de uitvoering.

Apparatuur:

Online zie ik dat de apparatuur +- 5200,- euro zou kosten. (puur het Siemens spul that is)
De deurtjes die je bij je next keuken hebt gekozen zijn volgens mij de duurste of een na duurste optie die je kunt hebben bij de NEXT 125 keukens. Normaal zou ik zeggen dat die keuken (met normale kast deurtjes) zo rond de 17k zou zitten bij NEXT en rond de 15/16k bij een midden segment keuken. Wellicht dat je nog ergens een paar duizend euro kunt winnen door met deze offerte naar een paar andere NEXT leveranciers te gaan.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@Shunt de rastermaat is 125mm, geen 123mm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Reinier schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:27:
@Shunt de rastermaat is 125mm, geen 123mm ;)
Mis ik iets ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Je noemt het consequent NEXT 123 i.p.v. Next125.

En 125 slaat op de rastermaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Reinier schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:37:
Je noemt het consequent NEXT 123 i.p.v. Next125.

En 125 slaat op de rastermaat :)
Oeps, laten we het op maandag ochtend houden!

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Shunt schreef op maandag 19 maart 2018 @ 10:39:
[...]

Oeps, laten we het op maandag ochtend houden!
:D
Dit was inderdaad ook een maandag Shunt in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Anyways, genoeg hierover lijkt me.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022

Dit is de uitvoering.

Apparatuur:

Ziet er mooi uit! Eén opmerking: De stoomoven en combi hebben een ander scherm. De HS658GXS6 heeft een 5,7“ TFT display en de CM676G0S6 een 3,7“ TFT display. Zou kunnen zijn dat je hiervan op de hoogte bent, maar zou vervelend zijn als het achteraf een verassing is en je je er aan gaat storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mQkz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-05-2018
Hoi,

Ik heb enige tijd geleden een casco nieuwbouw appartement gekocht en ben nu aan het kijken voor een keuken. Ik ben van België en gezien de offertes die ik gekregen heb, heb ik het gevoel dat de keukens aan de andere kant van de grens een pak goedkoper zijn.
De reden waarom ik op deze site geëindigd ben, is omdat er in België veel minder informatie beschikbaar is. Althans dat gevoel heb ik na veel opzoekwerk.

Hopelijk kunnen jullie me wat tips en jullie mening geven over de offerte die ik momenteel voor me heb.

Voorlopig heb ik enkel nog maar in België gekeken en zijn er 3 keukenzaken waarbij ik een goed gevoel heb qua assortiment. Namelijk: Vasco, Ilwa en Dovy keukens.
Ik veronderstel dat die keukenbouwers niet in Nederland zitten en jullie me niet veel kunnen vertellen over hun kwaliteit. Vandaar de info uit mijn offerte:

Offerte Vasco:
Vasco Futura reeks, 18mm MDF corpus
Afwerking gelaserde laminaat
Laminaat werkblad 4cm dik
Plinthoogte 11cm

WAND 5.64m
3 kolomkasten 2,5m hoog
3 onderkasten 1m met enkel legplanken
3 hangkasten met aventos zwenkdeur
linkse kasten op werkblad ook met aventos zwenkdeur (panelen bevestigd en vouwen samen omhoog)

EILAND 3.44m
3x ondiepe kast 60cm met legplanken
2x lade 90cm
4x lade 45cm (vanwege inductie kookvuur met ingebouwd afzuigsysteem)
zitgedeelte van 150cm (voor 4 personen)

TOESTELLEN (voorlopig allemaal van Neff)
KI1816F30 koelkast
C27MS22N0 Combi
C27CS22N0 Oven
S515M80X1E Vaatwasser
T58PS6BX0 Inductie met afzuiging

Franke spoelbak en kraan

Kasten €13 353
Apparatuur €5816
Werkbladen €3208
Sanitair €744

TOTAAL €23 121 incl. BTW en montage

Graag had ik een composiet werkblad genomen en gelakte witte kasten, maar dat jaagt de prijs enorm de hoogte in.

Alvast bedankt voor jullie mening!

https://imgur.com/a/hECVo
https://imgur.com/IwMxq9D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
Hallo Allen,

Dank je voor de reacties! Ik heb de offerte ook bij Bruynzeel neergelegd, hun Optima lijn is de Next125, ik ben benieuwd wat de onderhandel ruimte is.

De Siemens online prijzen had ik gevonden, kortingen t.o.v. adviesprijzen zijn 40-50% terwijl Verdonk 23% geeft, daar zit zeker nog ruimte in.

Nog tips over onderhandelingstactieken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT

DJT

Supersurfer schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 20:59:
Hallo Allen,

Dank je voor de reacties! Ik heb de offerte ook bij Bruynzeel neergelegd, hun Optima lijn is de Next125, ik ben benieuwd wat de onderhandel ruimte is.

De Siemens online prijzen had ik gevonden, kortingen t.o.v. adviesprijzen zijn 40-50% terwijl Verdonk 23% geeft, daar zit zeker nog ruimte in.

Nog tips over onderhandelingstactieken?
Bruynzeel kon bij ons niet mee komen in de prijzen van apparatuur, voor ons was Bemmel & Kroon het goedkoopst daarmee. Ook het blad betrekken wij elders. Was voor Bruynzeel geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002

fmb

DJT schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 17:07:
[...]

Bruynzeel kon bij ons niet mee komen in de prijzen van apparatuur, voor ons was Bemmel & Kroon het goedkoopst daarmee. Ook het blad betrekken wij elders. Was voor Bruynzeel geen punt.
Heb je bij Bemmel & Kroon een keuken gekocht zonder blad?
De Bemmel & Kroon bij ons in de buurt wilde dit niet doen en helaas zagen we geen blad wat wij mooi vinden.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Nee, keuken bij Bruynzeel, apparatuur bij B&K, blad heb ik nog niet besloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersurfer
DJT schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:19:
Nee, keuken bij Bruynzeel, apparatuur bij B&K, blad heb ik nog niet besloten.
Bij welke Bryunzeel vestiging heb je besteld? Levert B&K de apparatuur voor internetprijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Dat was Bruynzeel Leiderdorp. B&K had scherpere prijzen dan 123apparatuur en keukenloods. De website is niet heel sterk in dat opzicht, gewoon een mailtje sturen met je wensen, ze reageren vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30
mQkz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:28:
Hoi,

Ik heb enige tijd geleden een casco nieuwbouw appartement gekocht en ben nu aan het kijken voor een keuken. Ik ben van België en gezien de offertes die ik gekregen heb, heb ik het gevoel dat de keukens aan de andere kant van de grens een pak goedkoper zijn.
De reden waarom ik op deze site geëindigd ben, is omdat er in België veel minder informatie beschikbaar is. Althans dat gevoel heb ik na veel opzoekwerk.

Hopelijk kunnen jullie me wat tips en jullie mening geven over de offerte die ik momenteel voor me heb.

Voorlopig heb ik enkel nog maar in België gekeken en zijn er 3 keukenzaken waarbij ik een goed gevoel heb qua assortiment. Namelijk: Vasco, Ilwa en Dovy keukens.
Ik veronderstel dat die keukenbouwers niet in Nederland zitten en jullie me niet veel kunnen vertellen over hun kwaliteit. Vandaar de info uit mijn offerte:

Offerte Vasco:
Vasco Futura reeks, 18mm MDF corpus
Afwerking gelaserde laminaat
Laminaat werkblad 4cm dik
Plinthoogte 11cm

WAND 5.64m
3 kolomkasten 2,5m hoog
3 onderkasten 1m met enkel legplanken
3 hangkasten met aventos zwenkdeur
linkse kasten op werkblad ook met aventos zwenkdeur (panelen bevestigd en vouwen samen omhoog)

EILAND 3.44m
3x ondiepe kast 60cm met legplanken
2x lade 90cm
4x lade 45cm (vanwege inductie kookvuur met ingebouwd afzuigsysteem)
zitgedeelte van 150cm (voor 4 personen)

TOESTELLEN (voorlopig allemaal van Neff)
KI1816F30 koelkast
C27MS22N0 Combi
C27CS22N0 Oven
S515M80X1E Vaatwasser
T58PS6BX0 Inductie met afzuiging

Franke spoelbak en kraan

Kasten €13 353
Apparatuur €5816
Werkbladen €3208
Sanitair €744

TOTAAL €23 121 incl. BTW en montage

Graag had ik een composiet werkblad genomen en gelakte witte kasten, maar dat jaagt de prijs enorm de hoogte in.

Alvast bedankt voor jullie mening!

https://imgur.com/a/hECVo
https://imgur.com/IwMxq9D
Wij zijn ook belgen en ook bij Dovy keukens geweest. Daar was de offerte €35.000. We zijn bij andere keuken bouwers terecht gekomen met naar onze gedacht beter afgewerkt, met duurdere toestellen en we zitten momenteel op €28.000, waarvan ook toestellen van bijvoorbeeld Neff, totaal iets van €4500.

Bij Dovy hadden wij hout fineer met gefreesde lijnen in, als je goed keek zag je in de lijnen de MDF structuur. Bij de andere keukenbouwer is de lijn ook nog fineer.
Wij zijn bij Keukens Van Bladel geweest hiervoor.

Dovy is echt niet de goedkoopste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mQkz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-05-2018
blubbers schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:08:
[...]

Wij zijn ook belgen en ook bij Dovy keukens geweest. Daar was de offerte €35.000. We zijn bij andere keuken bouwers terecht gekomen met naar onze gedacht beter afgewerkt, met duurdere toestellen en we zitten momenteel op €28.000, waarvan ook toestellen van bijvoorbeeld Neff, totaal iets van €4500.

Bij Dovy hadden wij hout fineer met gefreesde lijnen in, als je goed keek zag je in de lijnen de MDF structuur. Bij de andere keukenbouwer is de lijn ook nog fineer.
Wij zijn bij Keukens Van Bladel geweest hiervoor.

Dovy is echt niet de goedkoopste!
Was voor de rest de kwaliteit hetzelfde? bv. dikte platen corpus?
Eventueel moet ik daar dan ook eens passeren.

Dat vind ik het lastigst: uitzoeken wie de beste is prijs/kwaliteit en hopelijk niet teveel inleveren op kwaliteit (maar me zeker niet in zak en as laten zetten door verkoopspraatjes).

Volgende week heb ik alvast een afspraak met een schrijnwerker uit Zandhoven. Ik heb er goede dinges over gelezen en ik hoop dan ook dat zij mijn ideeën kunnen realiseren voor een bedrag onder de €20 000.

Ik ben zeer benieuwd naar hoe jullie keuken er zal uitzien!
Alleszins bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30
mQkz schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:09:
[...]

Was voor de rest de kwaliteit hetzelfde? bv. dikte platen corpus?
Eventueel moet ik daar dan ook eens passeren.

Dat vind ik het lastigst: uitzoeken wie de beste is prijs/kwaliteit en hopelijk niet teveel inleveren op kwaliteit (maar me zeker niet in zak en as laten zetten door verkoopspraatjes).

Volgende week heb ik alvast een afspraak met een schrijnwerker uit Zandhoven. Ik heb er goede dinges over gelezen en ik hoop dan ook dat zij mijn ideeën kunnen realiseren voor een bedrag onder de €20 000.

Ik ben zeer benieuwd naar hoe jullie keuken er zal uitzien!
Alleszins bedankt voor de reactie!
De binnekanten zijn dikke platen afgewerkt met melamine, geen idee of dit veel slechter is als laminaat.

De keuken staat zo in de toonzaal, hier is het een hoekkeuken.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2hi0xlw.jpg

Wij hebben een kastenwand van 390cm met een nis in van 120cm.
Het eiland gaat 300cm lang zijn en 120cm diep zodat we langs 2 kanten volwaardige schuiven/kasten hebben.
Het granieten blad is 2cm massief dik, de randen zijn 7cm dik. Het nis krijgt hetzelfde blad met tegen de muur nog een granieten plint van 5cm. Wij hebben hetzelfde gasvuur genomen, maar dan een 5 pitter.

[ Voor 8% gewijzigd door blubbers op 23-03-2018 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055595

Goedemorgen!

Na vele uren dit forum doorspitten hebben wij gisteren een tekening en offerte laten maken bij B&K van een next125 keuken. Graag houden wij de prijs hier even tegen het licht :). Het viel ons stiekem toch een beetje tegen

We hebben gekozen voor next125 omdat we de 'old oak' hout-fineerlaag zo mooi vinden. Dit hebben we nergens anders zo kunnen vinden.

https://imgur.com/a/uHo5T

Voor apparatuur komen we op e11.000
Voor de kasten/blad op e12.00
- met een composiet blad van 315 cm lang en 4 cm dik
- alles push to open (bij koelvries en apothekerskast is 2x motortje nodig a e750)
Voor de plaatsing op e1.630
Voor meerwerk (verlaagd plafond boven kookeiland) op e2.000

De apparatuur bestaat uit
Siemens oven Iq500 (HB578ABS0)
Siemens combi oven-stoom-magnetron Iq500 (CP565AGS0)
Siemens warmhoudlade Iq500 (BI510CNR0)
Siemens vaatwasser Iq700 (SN858D05TE)
Siemens koelvriescombi (KI86SSD40)
Siemens inductie kookplaat (EX877LVC1E)
Novy Pure Line afzuigkap 6830 + uitblaasbox
Quocker Flex +

We zijn nog niet helemaal tevreden over het resultaat. We denken erover om 2 krukken ipv 4 krukken te nemen. Als we deze krukken dan plaatsen aan de achterkant (midden) van het kookeiland dan is oogt het rustiger. En dan kunnen we de laden/ kasten aan de voorzijde van het kookeiland beter indelen. Dus 120-60-120 (ipv 120-60-50-50).

We zijn heel benieuwd naar jullie terugkoppeling! Alle commentaar is meer dan welkom! :*)

Groeten,
Gerda
Pagina: 1 ... 46 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1