Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Wij inmiddels bij 3 keukenboeren langsgeweest.
Altis, Keukenconcurrent en Superkeukens.

Bij beide zowat dezelfde keuken laten uittekenen.
Bij Altis netjes geholpen, duidelijke uitleg. Offerte per mail met tekening. De duurste van allemaal.

Keukenconcurrent. Had mijn huidige keuken daar ook gekocht dus wist hoe ze te werk gingen.
Nou waar het gesprek netjes begon, was het een drama want ze deden alles op papieralles uittekenen en later intekenen op computer. Die gast heeft 3x een nieuwe ruimte in moeten tekenen erg slordig. Na 2 uur kwamen ze aan met wat eten want het was immers alweer 18.00 uur.
Ze begonnen met 19.000 euro en daar begonnen de praatjes. Vandaag halve prijs en bla, bla. Nee meneer we tekenen niet. Manager kwam erbij zitten. De prijs ging nog verder zakken want ze wilden ons als klant. Uiteindelijk zelfs incl. montage en bla bla. We zijn maar opgestaan en de winkel uitgelopen. Maar maar als je zo moet verkopen.

Bij Superkeukens ook netjes geholpen, mooie prijs. Onder die van keukenconcurrent.

Wordt vervolgd we gaan nog bij een andere winkel kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
Tja keuken concurrent dat kan je verwachten. Toen wij daar eens de showroom voor de lol doorliepen stond er een draaiwiel waar je (je raad het al) alleen vandaag aan mocht draaien als je vandaag een keuken kocht. Je kon er een iPhone, ipad tot zelfs een scooter mee winnen. Helemaal gratis boven op hele keuken half geld...... Nog even en je krijgt er geld bij haha. Nee vooral ketens in de DMG groep met praatjesmakers reclames kun je beter niet binnen lopen. Afgelopen weekend ook bij keukenloods weeste kijken (ook DMG groep) maar prima keurige zaak met adviseurs op leeftijd (veel ervaring) dan van die jonge gasten in goedkope colbertjes/stropdassen zoals bij een Brugman of keukenconcurrent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 21:52
RUFFNECK schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:53:
[...]

Ik vind dat persoonlijk een onzin argument (minder zones nodig omdat er een stoomoven is). Tuurlijk, je kan allerlei gerechten in de oven bereiden, mijn beide ovens hebben stoom functionaliteit en heb intussen ook al het eea in gemaakt, maar niet altijd kook je een maaltijd waarbij je een of meerdere onderdelen erbij klaarmaakt in de (stoom)oven. Ik zelf doe alleen echte ovengerechten of groenten als ik die gestoomd wil hebben.

Zo'n 90cm plaat met 5 of 6 zones is alleen al fijn voor de ruimte tussen de pannen...
Offerte aan laten passen voor wat betreft de inductie plaat.
Het wordt nu een IKE96654FB en die heeft 5 zones.

Afbeeldingslocatie: https://www.123apparatuur.nl/AEG/IKE96654FB/63487/image/photo-medium/1/IKE96654FB-1.jpg

De 6 zone zou niet meer leverbaar zijn.

De afrondingskorting werd nu €250 meer. Ze gaven aan dat ze geen bedrijf zijn wat veel met de prijzen doet na de eerste berekening.

De prijs is
Kasten 7721 (8378 korting binnen in de rekening op het totaal van de kasten wat dan 16099 zou zijn geweest)
Apparatuur 8231
Bladen 3419
Installatie 1100

Andere mensen bij Sense nog wel een korting bedongen ?

Nog 550 euro afgekregen, maar akkoord gegeven. Kunnen we weer verder gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door jacovn op 27-03-2018 14:33 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-04 12:14
wantsome schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:19:
Tja keuken concurrent dat kan je verwachten. Toen wij daar eens de showroom voor de lol doorliepen stond er een draaiwiel waar je (je raad het al) alleen vandaag aan mocht draaien als je vandaag een keuken kocht. Je kon er een iPhone, ipad tot zelfs een scooter mee winnen. Helemaal gratis boven op hele keuken half geld...... Nog even en je krijgt er geld bij haha. Nee vooral ketens in de DMG groep met praatjesmakers reclames kun je beter niet binnen lopen. Afgelopen weekend ook bij keukenloods weeste kijken (ook DMG groep) maar prima keurige zaak met adviseurs op leeftijd (veel ervaring) dan van die jonge gasten in goedkope colbertjes/stropdassen zoals bij een Brugman of keukenconcurrent...
keukenloods heeft alleen qua inkoop een link met DMG. De dagelijkse leiding / aansturing winkels gebeurt door keukenloods zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Bosch, Siemens of AEG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 15:41

ArCadE

No banana available

NEFF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

Miele!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

T.E schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:33:
l.

Keukenconcurrent. Had mijn huidige keuken daar ook gekocht dus wist hoe ze te werk gingen. Na 2 uur kwamen ze aan met wat eten want het was immers alweer 18.00 uur.
Ze begonnen met 19.000 euro en daar begonnen de praatjes.
Als je weet hoe ze werken, waarom heb je dan ook uberhaupt tijd aan verspild? Ik hou van efficientie, en als je dan uren aan tafel moet zitten om een ontwerp te krijgen wat je al in je hoofd hebt, dat is toch hartstikke zonde van je tijd?

Op een gegeven moment heb ik gewoon mijn eigen ontwerp voorgelegd en kijken wat zij er van kunnen maken. Daar zijn soms wat verbeterpunten uit gekomen, maar ik heb uiteindelijk wel 1 goed vergelijkbaar ontwerp.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:10
Exquisit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 15:28
T.E schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:33:

Bij beide zowat dezelfde keuken laten uittekenen.
Bij Altis netjes geholpen, duidelijke uitleg. Offerte per mail met tekening. De duurste van allemaal.

Keukenconcurrent. Had mijn huidige keuken daar ook gekocht dus wist hoe ze te werk gingen.
Nou waar het gesprek netjes begon, was het een drama want ze deden alles op papieralles uittekenen en later intekenen op computer. Die gast heeft 3x een nieuwe ruimte in moeten tekenen erg slordig. Na 2 uur kwamen ze aan met wat eten want het was immers alweer 18.00 uur.
Ze begonnen met 19.000 euro en daar begonnen de praatjes. Vandaag halve prijs en bla, bla. Nee meneer we tekenen niet. Manager kwam erbij zitten. De prijs ging nog verder zakken want ze wilden ons als klant. Uiteindelijk zelfs incl. montage en bla bla. We zijn maar opgestaan en de winkel uitgelopen. Maar maar als je zo moet verkopen.

Bij Superkeukens ook netjes geholpen, mooie prijs. Onder die van keukenconcurrent.

Wordt vervolgd we gaan nog bij een andere winkel kijken.
Tip: Ga eens met een interieurbouwer aan tafel zitten. Waren in mijn geval absoluut niet duurder dan keukenzaken en de kwaliteit is meestal ook nog stukke beter, met name het exclusieve materiaalgebruik (dikte fineerlaag en ladesystemen). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

Reinier

\o/

Mijn keuken is nu een paar maanden oud en dit valt me op aan de drie Siemens-apparaten met RVS front:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wTiAPc3xhEBuSCgEieLZWeof/full.jpg

We doen niets bijzonders, gebruiken geen lompe schoonmaakmiddelen of whatever. Deze krassen ontstaan blijkbaar door je nagels als je aan de knoppen draait. Herkent iemand dit?

De serie apparaten die ik in 2010 kocht waren na zes jaar nog als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-05 17:35
@Reinier
zit er niet heel stiekem nog beschermingsfolie op? Zo kwam ik er pasgeleden achter dat er al weken folie op de nieuwe teflon pads van mijn muis zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:15
Ruudje88 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:41:
[...]

Tip: Ga eens met een interieurbouwer aan tafel zitten. Waren in mijn geval absoluut niet duurder dan keukenzaken en de kwaliteit is meestal ook nog stukke beter, met name het exclusieve materiaalgebruik (dikte fineerlaag en ladesystemen). _/-\o_
Heb je hier eventueel wat tips voor (namen)?
Ik ga binnenkort naar ''Ecker interieur'', ziet er erg mooi uit. Hopelijk past een interieurbouwer binnen mijn vastgestelde budget :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 22-04 18:23

RUFFNECK

Poentje

Reinier schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:26:
Mijn keuken is nu een paar maanden oud en dit valt me op aan de drie Siemens-apparaten met RVS front:

[afbeelding]

We doen niets bijzonders, gebruiken geen lompe schoonmaakmiddelen of whatever. Deze krassen ontstaan blijkbaar door je nagels als je aan de knoppen draait. Herkent iemand dit?

Op mijn 'blacksteel' ovens zie ik dit soort krasjes gelukkig (nog?) niet...wel apart dat dit zo makkelijk lijkt te gebeuren? Is het niet weg te poetsen met bijv. Mr. Muscle Staalfix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 09:01

Shunt

Boe

[afbeelding]

Wellicht toch die catwoman nageltjes uit doen tijdens het koken? :9

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Laatst online: 03-05 15:13

HerrJP

!!!!!

@jacovn Wij zijn ook druk met Sense bezig, ze zijn bij ons de één-na-goedkoopste en gaan nu kijken wat ze nog kunnen doen. Ze gaven al wel aan dat ze eigenlijk geen handjeklap prijzen hebben dus dat er weinig speling meer is.
Ik vind overigens de korting bij de meubelen wel dubieus, na korting komt die prijs namelijk gelijk aan de conculega's. Hiermee is het in mijn ogen een fictieve korting en dus niet relevant.

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Laatst online: 03-05 21:52
HerrJP schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:24:
@jacovn Wij zijn ook druk met Sense bezig, ze zijn bij ons de één-na-goedkoopste en gaan nu kijken wat ze nog kunnen doen. Ze gaven al wel aan dat ze eigenlijk geen handjeklap prijzen hebben dus dat er weinig speling meer is.
Ik vind overigens de korting bij de meubelen wel dubieus, na korting komt die prijs namelijk gelijk aan de conculega's. Hiermee is het in mijn ogen een fictieve korting en dus niet relevant.
Wij waren voor de tijd alleen bij een zaak geweest die geen tijd voor ons had, een andere die er gelijk 3000 euro af haalde (van de 25.000) en waar we liefst snel moesten beslissen.
Toen hoorden we van sense van een van de buren waar we bouwden. Goed ontvangen, en mijn vrouw zag dat wel zitten.
Er was alleen maar afrondingskorting (buiten die kasten korting midden in de offerte)
En die afrondings korting veranderde bij elke aanpassing. Maar van €2xx naar €27 en toen naar €3x

Mijn vrouw had al gevraagd of er nog iets aan de prijs te doen was, en toen kwamen ze met hetzelfde als jij al aanhaalt. De rpijs was €20100 en wij hadden €19000 als wens. Verschil is toen gedeeld, en dat ging vrij snel zonder nadenken of overleg. Dus die marge hebben ze wel, en nog wel meer denk ik.

Wel heb ik nog een cross check gedaan bij de vaste toeleverancier van de bouwbegeleider.
Maar ja die kwam af met €1200 minder, maar ook geen plasmamade, en een afzuigkap die 450 m3/h maximaal doet. We hebben specifiek om een plasma filter gevraagd, en dus een afzuigkap die de 30% verlies van die plasmamade trekt met 750 m3/h. Daar dacht ik die €1200 al in te vinden, dus veel goedkoper zou dat ook niet worden.

Mijn vrouw vind het zo goed, en ik heb andere dingen waar ik de aandacht op moet richten, dus klaar hiermee.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

leecher schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:32:
@Reinier
zit er niet heel stiekem nog beschermingsfolie op? Zo kwam ik er pasgeleden achter dat er al weken folie op de nieuwe teflon pads van mijn muis zaten.
Goeie! Maar nee. Helaas :)
RUFFNECK schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:53:
[...]

Op mijn 'blacksteel' ovens zie ik dit soort krasjes gelukkig (nog?) niet...wel apart dat dit zo makkelijk lijkt te gebeuren? Is het niet weg te poetsen met bijv. Mr. Muscle Staalfix?
Kan ik wel proberen, dank voor de tip. Eerst op een onopvallend stukje dan maar.
Shunt schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:02:
[...]

Wellicht toch die catwoman nageltjes uit doen tijdens het koken? :9
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-05 22:39
Anoniem: 1055595 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:08:
Goedemorgen!

Na vele uren dit forum doorspitten hebben wij gisteren een tekening en offerte laten maken bij B&K van een next125 keuken. Graag houden wij de prijs hier even tegen het licht :). Het viel ons stiekem toch een beetje tegen

We hebben gekozen voor next125 omdat we de 'old oak' hout-fineerlaag zo mooi vinden. Dit hebben we nergens anders zo kunnen vinden.

https://imgur.com/a/uHo5T

Voor apparatuur komen we op e11.000
Voor de kasten/blad op e12.00
- met een composiet blad van 315 cm lang en 4 cm dik
- alles push to open (bij koelvries en apothekerskast is 2x motortje nodig a e750)
Voor de plaatsing op e1.630
Voor meerwerk (verlaagd plafond boven kookeiland) op e2.000

De apparatuur bestaat uit
Siemens oven Iq500 (HB578ABS0)
Siemens combi oven-stoom-magnetron Iq500 (CP565AGS0)
Siemens warmhoudlade Iq500 (BI510CNR0)
Siemens vaatwasser Iq700 (SN858D05TE)
Siemens koelvriescombi (KI86SSD40)
Siemens inductie kookplaat (EX877LVC1E)
Novy Pure Line afzuigkap 6830 + uitblaasbox
Quocker Flex +

We zijn nog niet helemaal tevreden over het resultaat. We denken erover om 2 krukken ipv 4 krukken te nemen. Als we deze krukken dan plaatsen aan de achterkant (midden) van het kookeiland dan is oogt het rustiger. En dan kunnen we de laden/ kasten aan de voorzijde van het kookeiland beter indelen. Dus 120-60-120 (ipv 120-60-50-50).

We zijn heel benieuwd naar jullie terugkoppeling! Alle commentaar is meer dan welkom! :*)

Groeten,
Gerda
Heb je ergens anders ook een offerte voor de apparatuur opgevraagd? Ik vind 11K best veel. Zou je geen Novy kookplaat willen zodat je ook InTouch kunt gebruiken?

Aan kasten heb je nu dit?
1 x hoog met koelvries
1 x apothekerskast
2 x hoog met oven

1x spoelkast met dubbele deuren 50+50cm
1x onderkast 60cm
1 x ladekast 120 cm
2x onderkast met dubbele deuren 50+50cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
keanu_ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:45:
[...]

Heb je hier eventueel wat tips voor (namen)?
Ik ga binnenkort naar ''Ecker interieur'', ziet er erg mooi uit. Hopelijk past een interieurbouwer binnen mijn vastgestelde budget :P
Ik had destijds een lokale interieurbouwer (Woodzo) waarbij ik de keuze had om de apparatuur ook elders te bestellen (Via keukenloods).

Ik zou dus altijd even de apparatuur los op de offerte laten zetten en vervolgens even via Keukenloods of Bemmel & Kroon een een losse vergelijkbare offerte voor de apparaten aanvragen (en onderhandelen natuurlijk ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminated186
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04-2024
Advies gevraagd. We zijn op zoek naar een mooie "klassieke" keuken voor ons huis uit 1899. Dus een mooie keuken met klassieke looks. Ik ben helemaal fan van deze stijl. Dus trefwoorden: marmer, hout en lijsten. Voor de rest hebben we niet echt speciale wensen qua apparatuur (combi-oven, vaatwasser, afzuigkap). Wij gaan proberen een U-vorm keuken te laten plaatsen, waarbij het werkblad helemaal doorloopt, en aan de ene kant een diepte heeft van ongeveer 25 - 30cm. Een mooie panorama-tekening vindt je hier. Dus met een kleine bar ook.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/n48sh0.jpg

Onze grootste uitdagingen:
  • redelijk kleine keukenruimte (1.98m x 480m), waarvan aan de lange kant een toegang (luik) tot de kelder, welke ik graag toegankelijk zou willen houden.
  • Budget >:)
  • Vraag of koelkast in de keukenkasten ingebouwd moet worden, of eventueel boven het kelderluik (op wieltjes)
Een plattegrond vindt je hier: Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/10r7507.jpg

Wij hebben vooralsnog 1 x een adviesgesprek gehad, waar bovenstaande tekeningen ook vandaan komen. Daarna ook wat rondgemaild om op basis hiervan meer offertes op te vragen.

Mijn vragen:
  • Alleen al de kasten (Keller Firenze) staan op de offerte voor ongeveer €10.000. DIt lijkt mij erg veel voor zo'n relatief beschieden keuken (qua afmetingen). Is dit volgens jullie wel een normale prijs voor alleen het houtwerk? Incl. (bescheiden) apparatuur, en marmerblad (da's begrijpelijk duur) komen we voor deze keuken op een slordige €23.000 :X
  • Goede ideeen wat te doen met de ruimte waar de keldertoegang zich bevindt? Deze wil ik zoals gezegd wel toegankelijk houden.
  • Heeft iemand tips waar ik eventueel apart maatwerk houten kastdeurtjes zou kunnen laten maken tegen aantrekkelijke prijs? A la voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Is er geen mogelijkheid om iets uit te breiden of aan de rechterkant iets te doen?
Is wel erg krap en dan €20.000 uit te geven voor een niet ideale indeling. Je kunt maximaal met 2 man in de keuken staan en dan loop je elkaar constant in de weg.
Betreft maatwerk-> Duitsland een optie. Daar zijn keukens sowieso goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Terminated186 Kun je niet beter de tafel (90 graden gedraaid) op het luik zetten en de koelkast op de plaats van de tafel? Eventueel met een lage koelkast en een lage vrieskant naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminated186
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04-2024
Anoniem: 992889 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:13:
Is er geen mogelijkheid om iets uit te breiden of aan de rechterkant iets te doen?
Is wel erg krap en dan €20.000 uit te geven voor een niet ideale indeling. Je kunt maximaal met 2 man in de keuken staan en dan loop je elkaar constant in de weg.
Betreft maatwerk-> Duitsland een optie. Daar zijn keukens sowieso goedkoper.
Duitsland hebben we aan gedacht, maar zou het echt zoveel schelen qua maatwerk? Aan de rechterkant denk ik eraan om hoge kasten te monteren, vanaf ongeveer 1 meter hoogte, zodat het luik naar de kelder nog helemaal open kan. Maar inderdaad, ik schrik erg van de prijs voor de kasten alleen al voor een mini keuken. Marmer betaal je voor, en dat weten we.
silmaril8 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 16:26:
@Terminated186 Kun je niet beter de tafel (90 graden gedraaid) op het luik zetten en de koelkast op de plaats van de tafel? Eventueel met een lage koelkast en een lage vrieskant naast elkaar.
Dat is geen tafel, maar een bar (vinden we leuk :) ) en juist een eye catcher zo. Als ik daar en koelkast plaats, dan wordt het er allemaal niet ruimtelijker op en staat het teveel in het zicht mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
@Terminated186

Ik zou dat ondiepe blad weglaten, koelkast naast het kelderluik parkeren (dat korte stukje muur doortrekken) en op het kelderluik zelf een roltafel in dezelfde stijl als de keuken. Eventueel in zo'n vorm dat je hem ergens kunt parkeren en er aan kunt zitten als een bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Beste iedereen,

Ik heb een huisje op het oog nadat wij ons huis snel hebben verkocht na er anderhalf jaar geleden in zijn getrokken.
Dit huisje heeft een voor de grote van het huis een erg groot opgezette keuken. (qua ruimte)
Het is een "lastige" keuken ruimte om nuttig te vullen aangezien een L vorm keuken voor veel ruimte zorgt maar dan heb je wel een zee van "nutteloze" ruimte in het midden.

Situatie schets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3oV4rUyRW68rt8sQZKN9tnHR/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tzh8vZzsmtHs13JpJ4JKKXaY/full.png

Deze opstelling is de huidige keuken, hoogglans (zwart/wit) met flaked marmer blad.
Zoals je kunt zien is er een grote ruimte in het midden van de ruimte vrij, te klein om een tafel te plaatsen en te groot om niets mee te doen voor mijn gevoel.

Dus nu is mijn vraag zou het passen in deze keuken ruimte om een eilandje te plaatsen (schiereiland).
Zoals in deze keuken (zelfde soort / vorm huis):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VYpDLNocHNpUjqtxQGiRIZlw/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jWBHIv2x2KxNTX6orK4OTzEt/full.png

Graag jullie gedachten over deze opstellingen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rlmf
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-01-2023
Shunt schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:21:
Beste iedereen,

Ik heb een huisje op het oog nadat wij ons huis snel hebben verkocht na er anderhalf jaar geleden in zijn getrokken.
Dit huisje heeft een voor de grote van het huis een erg groot opgezette keuken. (qua ruimte)
Het is een "lastige" keuken ruimte om nuttig te vullen aangezien een L vorm keuken voor veel ruimte zorgt maar dan heb je wel een zee van "nutteloze" ruimte in het midden.

Situatie schets:
[afbeelding]
[afbeelding]

Deze opstelling is de huidige keuken, hoogglans (zwart/wit) met flaked marmer blad.
Zoals je kunt zien is er een grote ruimte in het midden van de ruimte vrij, te klein om een tafel te plaatsen en te groot om niets mee te doen voor mijn gevoel.

Dus nu is mijn vraag zou het passen in deze keuken ruimte om een eilandje te plaatsen (schiereiland).
Zoals in deze keuken (zelfde soort / vorm huis):
[afbeelding]
[afbeelding]

Graag jullie gedachten over deze opstellingen.
Een hoge kastenwand komt dan toch met de rug naar de woonkamer/woonruimte te staan? Wordt het daar niet veel donkerder van?

Als je beide delen enkel laag zou nemen, heb je dan niet veel te weinig kastruimte/ruimte voor apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Rlmf schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:40:
[...]

Een hoge kastenwand komt dan toch met de rug naar de woonkamer/woonruimte te staan? Wordt het daar niet veel donkerder van?

Als je beide delen enkel laag zou nemen, heb je dan niet veel te weinig kastruimte/ruimte voor apparatuur?
Excuus inderdaad de hoge kasten wand komt richting huiskamer. Zoals ik de foto's kon beoordelen viel het wel mee met hoe veel donkerder dit zou worden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rlmf
Shunt schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Excuus inderdaad de hoge kasten wand komt richting huiskamer. Zoals ik de foto's kon beoordelen viel het wel mee met hoe veel donkerder dit zou worden.
Ok, duidelijk. Ik zou, voordat je een keuken bestelt, dit afzetten met een houten plaat oid, zodat je zeker weet dat het niet donker is. En niet alleen op het moment dat de zon door het raam aan de andere kant naar binnen schijnt ;). Het kan namelijk best tegenvallen qua hoeveelheid licht, het zou zonde zijn als je daar te laat achter komt.

Verder vind ik de opstelling met het eiland wel leuk, moet net passen als je een smal eiland neemt. Tussen kastenwand en eiland moet je rekening houden met minimaal een meter ruimte, en aan de achterkant moet je ook voldoende ruimte overhouden om goed te kunnen zitten.

Is het een optie om het om te draaien? Bar richting de kamer, hoge kasten aan de zijmuur? Kan je er een u van maken met een stukje aan de voorkant er bij?

Je gaat er overigens in werkruimte wel behoorlijk op achteruit als je voor een smal eiland kiest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Rlmf schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:03:
[...]

Ok, duidelijk. Ik zou, voordat je een keuken bestelt, dit afzetten met een houten plaat oid, zodat je zeker weet dat het niet donker is. En niet alleen op het moment dat de zon door het raam aan de andere kant naar binnen schijnt ;). Het kan namelijk best tegenvallen qua hoeveelheid licht, het zou zonde zijn als je daar te laat achter komt.

Verder vind ik de opstelling met het eiland wel leuk, moet net passen als je een smal eiland neemt. Tussen kastenwand en eiland moet je rekening houden met minimaal een meter ruimte, en aan de achterkant moet je ook voldoende ruimte overhouden om goed te kunnen zitten.

Is het een optie om het om te draaien? Bar richting de kamer, hoge kasten aan de zijmuur? Kan je er een u van maken met een stukje aan de voorkant er bij?

Je gaat er overigens in werkruimte wel behoorlijk op achteruit als je voor een smal eiland kiest..
Alle huizen in deze stijl zijn uitgerust met een dichte keuken zoals in het plaatje met het eiland. Ik heb er ook over nagedacht om het muurtje bij de overgang van de keuken naar de woonkamer weg te halen. Echter zit je dan met het zelfde probleem een hele grote open keuken waar net geen tafel fatsoenlijk in past.

En ja ik ga er vanuit de situatie zoals hij nu is ik achteruit ga op werkblad. Echter wil ik ik hoe dan ook een aparte vriezer en koelkast (zeer slechte ervaringen met de grote modellen) Echter zou ik best voor een wat flinker blad kunnen gaan op het eiland volgens mij is daar voldoende ruimte voor. Dan zou ik de andere kant van de keuken altijd kunnen gebruiken als werkruimte. Vooralsnog zal het huisje voor mij alleen zijn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rlmf
Shunt schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:11:
[...]

Alle huizen in deze stijl zijn uitgerust met een dichte keuken zoals in het plaatje met het eiland. Ik heb er ook over nagedacht om het muurtje bij de overgang van de keuken naar de woonkamer weg te halen. Echter zit je dan met het zelfde probleem een hele grote open keuken waar net geen tafel fatsoenlijk in past.

En ja ik ga er vanuit de situatie zoals hij nu is ik achteruit ga op werkblad. Echter wil ik ik hoe dan ook een aparte vriezer en koelkast (zeer slechte ervaringen met de grote modellen) Echter zou ik best voor een wat flinker blad kunnen gaan op het eiland volgens mij is daar voldoende ruimte voor. Dan zou ik de andere kant van de keuken altijd kunnen gebruiken als werkruimte. Vooralsnog zal het huisje voor mij alleen zijn.
Dan heb je in ieder geval vergelijkingsmateriaal!
Ik vind het wel een mooi ontwerp!

Als je uitgaat van 1 m tussen de kasten, en een eiland van 1m dan heb je aan de achterzijde nog zo’n 75 cm over. Moet precies passen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HerrJP
  • Laatst online: 03-05 15:13

HerrJP

!!!!!

Ik zou spoelen en koken wel omdraaien, hoef je niet het hofje in te lopen als je je handen wilt wassen ;) (details)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

HerrJP schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 00:08:
Ik zou spoelen en koken wel omdraaien, hoef je niet het hofje in te lopen als je je handen wilt wassen ;) (details)
Dat was ik ook zeker van plan. Ik zit alleen nog wel te twijfelen of het niet handig is om het schiereiland iets langer te maken als de kasten wand. Dan zou ik 60 lades 80 inductie plaat 60 vaatwasser en 60 spoelbak hebben. Dat is dan 20cm langer als de kasten wand of ja 10/15cm verschil als je de de opvulling mee telt.

Of om net wat meer werkblad te hebben zou ik ook een 100cm kast kunnen pakken voor de inductie plaat maar dan heb je het over 30/35cm meer. Ik heb volgens mij de ruimte wel in die hoek maar ik weet niet of het vreemd uit zal zien.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:40
Graag jullie hulp bij het volgende:

In de nog te plaatsen keuken komt een koof boven het aanrecht en de volledige diepte van de inbouwkoelkast. Omdat de koelkast aan de bovenkant ventilatie nodig heeft om zijn warmte kwijt te raken zal ik hier iets voor moeten verzinnen. Er zit echter ook een ventilatieventiel in de hoek van het afzuigsysteem. Deze zal ik ook moeten verplaatsen. Ik twijfel echter wat de meest elegante oplossing is.

Volgens mij is het niet mogelijk om dit te combineren en moeten er dus twee verschillende ventilatieroosters in de koof komen. Om dit boven het aanrecht te doen lijkt me het mooist, je kijkt er dan immers niet recht tegenaan. Voor de koelkast zou ik dan een rechthoekig ventilatierooster aan de rechterzijde van het aanrecht maken waardoor de koof kan ventileren en het afzuigpunt zou ik naar helemaal links verplaatsen. Van de zijkant tegen een afzuigventiel aankijken lijkt me echter ook niet zo mooi. Hebben jullie hier ideeën over?

Fot van de situatie: https://ibb.co/eVQA27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:35
Shunt schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:46:
[...]

Ik zou het persoonlijk niet doen; neemt te veel licht weg van de woonkamer.

Wellicht beter om de kastenwand te plaatsen tegen de muur links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

SjakieZulu schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:29:
[...]

Ik zou het persoonlijk niet doen; neemt te veel licht weg van de woonkamer.

Wellicht beter om de kastenwand te plaatsen tegen de muur links?
Dan blijf ik zitten met een grote nutteloze ruimte in het midden van de keuken. zoals ik al aangaf zijn alle huizen uit deze serie gebouwd met een muur zoals je ziet in de foto met het eiland. er komt nog meer dan voldoende licht binnen. Ik zou wel eventueel een U keuken kunnen bedenken wellicht. Maar ik denk dat die niet echt ruimtelijk over zal komen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:35
@Shunt: dat van de grote nutteloze ruimte snap ik niet helemaal. Die heb je in de schets plattegrond nieuwe keuken toch ook (tussen kookeiland en raam naar buiten)?

Dat de serie gelijke huizen een meer dichte keuken heeft, betekent toch niet dat jij dat ook moet doen? Als je in de woonkamer het licht beperkt van 1 kant, kan het weleens behoorlijk donker worden in de wintermaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:48:
[...]

Dan blijf ik zitten met een grote nutteloze ruimte in het midden van de keuken. zoals ik al aangaf zijn alle huizen uit deze serie gebouwd met een muur zoals je ziet in de foto met het eiland. er komt nog meer dan voldoende licht binnen. Ik zou wel eventueel een U keuken kunnen bedenken wellicht. Maar ik denk dat die niet echt ruimtelijk over zal komen.
Kun je niets plaatsen voor/onder het raam aan de buitenkant? Dus een L of U, met lage kasten en werkblad langs het raam? Dan kun je de boel wel open houden naar de woonkamer toe. Je kunt dan eventueel dat lage muurtje vervangen door een bar.

Persoonlijk zou ik de kookplaat toch tegen de muur houden en niet op een eiland. Er gaan toch dingen spetteren. Wat mij betreft dat liever tegen de muur/achterplaat dan op je bar, stoelen, grond.

edit: en die bar op de foto met de vier witte krukken lijkt mij veel te ondiep om lekker aan te kunnen zitten. Daar kun je geen benen/knieën onder kwijt als je daar (aangeschoven) wilt zitten om te eten.

[ Voor 13% gewijzigd door HuHu op 30-03-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

HuHu schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Kun je niets plaatsen voor/onder het raam aan de buitenkant? Dus een L of U, met lage kasten en werkblad langs het raam? Dan kun je de boel wel open houden naar de woonkamer toe. Je kunt dan eventueel dat lage muurtje vervangen door een bar.

Persoonlijk zou ik de kookplaat toch tegen de muur houden en niet op een eiland. Er gaan toch dingen spetteren. Wat mij betreft dat liever tegen de muur/achterplaat dan op je bar, stoelen, grond.

edit: en die bar op de foto met de vier witte krukken lijkt mij veel te ondiep om lekker aan te kunnen zitten. Daar kun je geen benen/knieën onder kwijt als je daar (aangeschoven) wilt zitten om te eten.
Aan het raam kan niet, die is te laag, daarnaast zit daar ook nog de verwarming.

Over de kookplaat maak ik mij geen zorgen op het moment spetteren mijn pannen ook niet verder als de kookplaat + de achterplaat, en met een wat dieper blad voor het eiland maak ik mij daar geen zorgen over.

De bar kan volgens mij wel een stukje dieper inderdaad, maar volgens mij is daar ruimte genoeg voor.
SjakieZulu schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:58:
@Shunt: dat van de grote nutteloze ruimte snap ik niet helemaal. Die heb je in de schets plattegrond nieuwe keuken toch ook (tussen kookeiland en raam naar buiten)?

Dat de serie gelijke huizen een meer dichte keuken heeft, betekent toch niet dat jij dat ook moet doen? Als je in de woonkamer het licht beperkt van 1 kant, kan het weleens behoorlijk donker worden in de wintermaanden.
Die nutteloze ruimte is er in de opstelling met het kook eiland niet daar heb je effectief muurtje hogen kasten, een meter ruimte, kook eiland en dan nog ongeveer een meter ruimte. In de L opstelling heb je ruim drie bij drie nutteloze ruimte. De plattegrond lijkt wat verkeerd getekend er lijkt daar nog ongeveer een verdeling te zijn van 75cm ruimte tussen hoge kast en eiland.

Over het licht maak ik mij geen zorgen, er komt via de open doorgang komt nog voldoende licht door. Verder hebben ze lampen uit gevonden om in de winterdagen meer light te verzorgen. :P In de huizen (op de extreem verlengde na) is er meer dan voldoende licht.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024575

[afbeelding]

Deze apparatuur gaat er bij mij ook inkomen over een paar maanden. Heb op dit moment ook RVS front (AEG weliswaar) maar dit heb ik nog nooit gezien. En dat na een paar maanden... Ik hou me graag aanbevolen als je meer info krijgt van de fabrikant. Ik neem aan dat je Siemens om uitleg hebt gevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

@Anoniem: 1024575 nog niet, maar dat ga ik nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
titan1901 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:37:
Graag jullie hulp bij het volgende:

In de nog te plaatsen keuken komt een koof boven het aanrecht en de volledige diepte van de inbouwkoelkast. Omdat de koelkast aan de bovenkant ventilatie nodig heeft om zijn warmte kwijt te raken zal ik hier iets voor moeten verzinnen. Er zit echter ook een ventilatieventiel in de hoek van het afzuigsysteem. Deze zal ik ook moeten verplaatsen. Ik twijfel echter wat de meest elegante oplossing is.

Volgens mij is het niet mogelijk om dit te combineren en moeten er dus twee verschillende ventilatieroosters in de koof komen. Om dit boven het aanrecht te doen lijkt me het mooist, je kijkt er dan immers niet recht tegenaan. Voor de koelkast zou ik dan een rechthoekig ventilatierooster aan de rechterzijde van het aanrecht maken waardoor de koof kan ventileren en het afzuigpunt zou ik naar helemaal links verplaatsen. Van de zijkant tegen een afzuigventiel aankijken lijkt me echter ook niet zo mooi. Hebben jullie hier ideeën over?

Fot van de situatie: https://ibb.co/eVQA27
Hoezo zou je dat niet kunnen combineren? Mooi toch, er moet toch lucht de kamer uit dan kan het net zo goed je stoffige opgewarmde koelkast lucht zijn. Ik zou 1 ventilatierooster plaatsen en wel zorgen dat het kanaal toegankelijk is om schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roysonny112
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-03 07:26
Sinds een jaar zit ik in een nieuwbouwwoning met een keuken van Bruynzeel. Prima keuken alleen heb ik 2 keukenkastjes en 2 keukenlades. De keukenkastjes zijn erg onhandig in gebruik. Is het nog mogelijk om door een renovatie (??) er keukenlades van te maken? Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 14:46

orf

roysonny112 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 14:36:
Sinds een jaar zit ik in een nieuwbouwwoning met een keuken van Bruynzeel. Prima keuken alleen heb ik 2 keukenkastjes en 2 keukenlades. De keukenkastjes zijn erg onhandig in gebruik. Is het nog mogelijk om door een renovatie (??) er keukenlades van te maken? Iemand tips hiervoor?
Je kan ook lades achter een deurtje nemen. Dat heb ik zelf en vind ik mooi werken. Ik heb het gedaan omdat ik ladefronten te druk vond staan. Die lades zou je zelfs bij Ikea kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Je kunt inderdaad binnenkorven van bijv. Blum (TANDEMBOX Antaro) monteren.
Wel op de maten letten. IKEA is een fractie dieper dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Deze vrijdag even langs een keuken toko gereden en heb ik deze keuken laten tekenen.
Ik zit er dan nog wel over te denken de kookplaat om te ruilen voor de wasbak qua locatie. Vooral qua leidingwerk gaat mij dat een hoop moeite schelen.

Over de opstelling van de lage kasten zou ik dan nog even goed moeten nadenken want ik wil het kookdeel niet direct aan de buiten zijde van het eiland hebben. Maar volgens mij kan je dan bijna alleen 120cm kasten pakken als je het een beetje symmetrisch wilt houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XpkQwgT7oDuWf74jge2B1HwT/full.png
Ik zit alleen nog wel een beetje met de hoge kasten muur. Voor mijn gevoel ziet een volle wand met hoge kasten er net wat mooier uit als je daar een houten / houten look frontje op hebt zitten. Echter hoef ik maar een oven te hebben in de hoge kasten wand. En een losse magnetron zie ik niet zitten omdat die bij 90% van de merken er uit ziet als het meest goedkope apparaat uit het assortiment. Een koffie apparaat vind ik inbouw gewoon veel te duur voor wat je er voor terug krijgt (tenminste als je bij Siemens/Bosch kijkt.)

De keukenboer kwam toen met de bovenstaande suggestie.
Wat is jullie idee hier over?

Verder was hij wel echt schandalig veel te duur.
Apparatuur:
KI86NAD30
HM876G0B6
EX877LYC1E
LC98BE542
SN678X36TE

Wasbak / kraan
SPJ012
VERTIOBN

Blad:
Molino black gepolijst composiet 40mm met 25cm overhang aan de achterzijde.

Kasten,
Hoge wand:
Hoge kast voor koelkast
Hoge kast voor oven met twee lades onderin
Lage kast voor spoelbak enkel een deurtje
Lage kast 2x met 3 lades.
Deur voor vaatwasser.

Totaal prijs 12k
Zoals ik reken zou deze keuken ergens in de 10k range moeten zitten.

Mijn vorige keuken had meer kasten alles lades waar lades passen twee ovens in de studioline serie (een na duurste volgens mij deze hadden alleen geen home connect) een 90cm inductie plaat studioline. De duurste vaatwasser zonder dat automatisch open systeem en de een na duurste koelkast. Veel duurdere gelakte frontjes en een "beter" merk kasten. Dat totaal plaatje koste mij toen 14k

Ach ik ga binnenkort eens terug naar de winkel (nuva) waar ik mijn huidige keuken gekocht heb en kijken of ze daar weer op de zelfde manier er in gaan staan als de vorige keer. Met welke prijs je van ASWA (directe concurrent) komt wij gaan er onder zitten en dat zelfde gaven ze aan bij ASWA. :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Als je Nuva en ASWA tegen elkaar uitspeelt krijg je dus een gratis keuken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Reinier schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 18:43:
Als je Nuva en ASWA tegen elkaar uitspeelt krijg je dus een gratis keuken :)
Nee dan krijg je uiteindelijk de deur aangewezen gok ik zo. :+
Maar een scherpe prijs moet je zo wel kunnen krijgen. Ik ben er nog steeds niet 100% zeker over of ik niet gewoon los kasten blad en apparatuur ga aanschaffen maar ik weet niet of ik daar de energie voor ga hebben om een duizend tot maximaal tweeduizend euro uit te sparen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik vind dat zelf toch wel wat gedoe, alles los regelen. Maar bij een paar 1000 euro verschil ga ik toch twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:40
leecher schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:34:
[...]

Hoezo zou je dat niet kunnen combineren? Mooi toch, er moet toch lucht de kamer uit dan kan het net zo goed je stoffige opgewarmde koelkast lucht zijn. Ik zou 1 ventilatierooster plaatsen en wel zorgen dat het kanaal toegankelijk is om schoon te maken.
Ja misschien is dat inderdaad toch niet zo’n gek idee. Ik zal er eens over nadenken hoe ik dit kan maken op een manier dat alles bereikbaar blijft. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 11:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Met onze keukenleverancier hebben we afgesproken dat we de apparatuur zelf kopen. Zij installeren het wel. Nu ben ik de vaatwasser aan het uitzoeken en kom er niet helemaal uit. We nemen een greeploze keuken, geen push to open systeem, maar zegmaar een ruimte tussen werkblad en kastjes. Nu kwam ik bij Siemens vaatwassers de optie "openassist" tegen, is dit essentieel voor onze greeploze keuken of geldt dit alleen voor push to open systemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 31-03-2018 22:22 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Dat is juist push to open voor vaatwassers. Niet noodzakelijk als je een greeplijst hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

Reinier schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 06:59:

[...]

Kan ik wel proberen, dank voor de tip. Eerst op een onopvallend stukje dan maar.
En anders garantie claimen. Krijg je "Studio Line" misschien weer terug :+

Wel balen zeg! Zou niet moeten mogen IMHO. Op de Blacksteel ovens hier geen last van. Nu gebruiken we ook vrij vaak de app ipv de knop maar dan nog mag dit niet...!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:07

Fiber

Beaches are for storming.

Shunt schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 20:21:
[...] maar dan heb je wel een zee van "nutteloze" ruimte in het midden...
Ik geloof niet zo in 'nutteloze ruimte'. Ik vind een beetje lege ruimte juist wel prettig, dan kun je tenminste, ook als je met twee of meer personen in de keuken bent, je kont nog een beetje keren... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Fiber schreef op zondag 1 april 2018 @ 19:37:
[...]

Ik geloof niet zo in 'nutteloze ruimte'. Ik vind een beetje lege ruimte juist wel prettig, dan kun je tenminste, ook als je met twee of meer personen in de keuken bent, je kont nog een beetje keren... :)
Ik vind ruim zes tot zeven vierkante meter echt wel nutteloze ruimte. Als je met vier man in een keuken staat is het toch wel echt heel veel. En dat kan net zo gemakkelijk met een eiland als met een lange keuken. Als je de zelfde lengte aan blad hebt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Wij gaan morgen de 2e ronde doen langs keukenboeren in Nederland. Lees hier overigens verschillende verhalen over de prijzen in Duitsland, van veel mensen hoor ik dat het daar goedkoper is.Maar hier lees ik juist dat het niet zo heel erg veel scheelt of je moet echt voor de standaard gaan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantip.nl
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-12-2024
Gynnad schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:55:
Wij gaan morgen de 2e ronde doen langs keukenboeren in Nederland. Lees hier overigens verschillende verhalen over de prijzen in Duitsland, van veel mensen hoor ik dat het daar goedkoper is.Maar hier lees ik juist dat het niet zo heel erg veel scheelt of je moet echt voor de standaard gaan.
Ik zie hier regelmatig prijzen voorbij komen waarvan ik denk 8)7 Maar dat soort prijzen kun je in Duitsland ook net zo goed krijgen. De meeste keukenboeren werken met staffelkortingen e.d. ,dus hoe dichter je bij zon prijsafspraak blijft des te voordeliger. Zodra je dus hele specifieke apparaten selecteert kun je dus ineens giga in korting terug vallen. En ook in Duitsland loont shoppen, want tussen twee aanbieders waar slechts enkele apparaten verschillend waren zat €3300 euro wat misschien paar honderd aan apparatuur verschil had mogen zijn. En Nederland zat idd op diezelfde prijs als de dure duitser :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vind het wel grappig, ik heb bij Tulp keukens (ook MM) niet eens hoeven te onderhandelen of over kortingen edg gehad. Ik zou mij nog even moeten verdiepen welke kastjes in nu ook alweer kreeg, maar het enige verschil was een paar honderd euro op apparatuur. Viel imho ook goed mee en 'gunde' ik ze ook wel, aangezien ik heel netjes ben geholpen. Natuurlijk na het einde van het eerste gesprek wel de vraag of ik wilde tekenen en ze dan een hele mooie totaalprijs kon maken, maar dat was het. En de prijs was ook gewoon goed... Dus al met al.

Ben wel benieuwd in Juni! Ook nog even afspraken maken met de planning aldaar, eens kijken hoe dat loopt. Heb wel een dag tussendoor nodig om de oude tegels eraf te halen en glad te maken, plus een muur te rechten.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:09
Joopieboy schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 22:16:
Ben wel benieuwd in Juni! Ook nog even afspraken maken met de planning aldaar, eens kijken hoe dat loopt. Heb wel een dag tussendoor nodig om de oude tegels eraf te halen en glad te maken, plus een muur te rechten.
Hoe bedoel je "een dag tussendoor"? Als je de tegels verwijderd en moet stucken/egaliseren om die muur recht te krijgen is dat niet in een middag droog... .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

jongetje schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 08:10:
[...]

Hoe bedoel je "een dag tussendoor"? Als je de tegels verwijderd en moet stucken/egaliseren om die muur recht te krijgen is dat niet in een middag droog... .
Stucen wordt naderhand gedaan. ;) Is meer de muren glad krijgen en alle zooi eraf, dan kan het composiet blad ertussen, naderhand wordt alles afgewerkt en afgekit. Spatrand achterop wordt wel geplaatst.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-01 23:15
Sport_Life schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:21:
Met onze keukenleverancier hebben we afgesproken dat we de apparatuur zelf kopen. Zij installeren het wel. Nu ben ik de vaatwasser aan het uitzoeken en kom er niet helemaal uit. We nemen een greeploze keuken, geen push to open systeem, maar zegmaar een ruimte tussen werkblad en kastjes. Nu kwam ik bij Siemens vaatwassers de optie "openassist" tegen, is dit essentieel voor onze greeploze keuken of geldt dit alleen voor push to open systemen?
Ook ik heb afgesproken om de apparatuur zelf aan te schaffen. Hoe heb jij dat gedaan? Ik dacht er over na om bij een internetwinkel allemaal in te kopen en korting te bedingen. Al ervaringen daarin? Evt. ook een internetwinkel aan te raden? Thnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 22-04 18:23

RUFFNECK

Poentje

Xtince schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:40:
[...]

Ook ik heb afgesproken om de apparatuur zelf aan te schaffen. Hoe heb jij dat gedaan? Ik dacht er over na om bij een internetwinkel allemaal in te kopen en korting te bedingen. Al ervaringen daarin? Evt. ook een internetwinkel aan te raden? Thnx
Vaak genoeg gemeld in dit topic, gewoon je lijst met apparatuur mailen voor een totale offerte naar bijv. keukenloods, 123apparatuur, bemmel&kroon en ze tegen mekaar uitspelen (klinkt harder dan het is, maar ze zijn het gewend is mijn ervaring, ik kon gewoon met naam naar elkaar toe wijzen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 11:06

Sport_Life

Solvitur ambulando

Xtince schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:40:
[...]

Ik krijg via via veel korting. Maar offertes aanvragen bij keuken loods ed kan ook.

Vandaag de keuken definitief gemaakt, ben er inmiddels wel achter dat vrijwel elk merk meerdere prijsklasses hanteert qua frontjes. Geldt ook voor het blad. Kan zo duizenden euro's schelen. Voor de leek absoluut ondoorzichtig, dus zul je moeten vertrouwen op de verkoper. Goedkoopste keramiek (eenvoudig wit of zwart) scheelt 1.500 euro tov duurste keramiek van dezelfde leverancier.
Uiteindelijk gekozen voor greeploze donker grijze (carbon kleur) mat gelakte kastjes met gepolijst wit/grijs keramiek blad. Plasmafilter hebben we eruit bezuinigd, dat werd te gortig.

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 07-04-2018 23:15 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook wij zijn inmiddels op keukenjacht. Moet zeggen dat ik het helemaal niet zo leuk vind...
De apparaten uitzoeken heb ik nog wel lol aan, maar we weten niet zo heel goed wat we willen.

De zaken waar ze veel keukens hebben staan, hebben vaak niet onze stijl. En de zaken waar ze wel onze smaak zouden kunnen leveren hebben weer weinig keukens staan lijkt het wel.

- We neigen qua design naar iets met een combinatie van materialen (Beton, hout, 'kleur'), en dan kom je al snel bij de hele dure jongens uit (Next125, Bulthaup e.d.).
- Keukenapparaten willen we graag weer van Miele.
- Ik vind 30-35k voor een keuken wel meer dan mooi eigenlijk

Nolte Rotterdam beviel ons qua manier van doen goed, de dozenschuivers wat minder, hoewel ik daar ook wel lol aan beleef.

We zijn nog op zoek naar wat inspiratie, en gaan dus eind van de maand maar een nachtje naar duitsland. Hopen dat dat wat brengt.

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 10-04-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
MikeyMan schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:16:
Ook wij zijn inmiddels op keukenjacht. Moet zeggen dat ik het helemaal niet zo leuk vind...
De apparaten uitzoeken heb ik nog wel lol aan, maar we weten niet zo heel goed wat we willen.

De zaken waar ze veel keukens hebben staan, hebben vaak niet onze stijl. En de zaken waar ze wel onze smaak zouden kunnen leveren hebben weer weinig keukens staan lijkt het wel.

- We neigen qua design naar iets met een combinatie van materialen (Beton, hout, 'kleur'), en dan kom je al snel bij de hele dure jongens uit (Next125, Bulthaup e.d.).
- Keukenapparaten willen we graag weer van Miele.
- Ik vind 30-35k voor een keuken wel meer dan mooi eigenlijk

Nolte Rotterdam beviel ons qua manier van doen goed, de dozenschuivers wat minder, hoewel ik daar ook wel lol aan beleef.

We zijn nog op zoek naar wat inspiratie, en gaan dus eind van de maand maar een nachtje naar duitsland. Hopen dat dat wat brengt.
Je kan ook een interieurbouwer aan het werk zetten, die kunnen vaak precies maken wat jij wilt.

Hier mijn keuken voor het idee (ook hout/beton). Waarschijnlijk iets kleinschaliger en deze was ook geen €35.000 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ruudje88 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:06:
[...]

Je kan ook een interieurbouwer aan het werk zetten, die kunnen vaak precies maken wat jij wilt.

Hier mijn keuken voor het idee (ook hout/beton). Waarschijnlijk iets kleinschaliger en deze was ook geen €35.000 :P
Dat ziet er inderdaad goed uit. Maar dan moet je alsnog wel weten wat je precies wilt, en dat wil nog niet echt lukken. Overigens kijk ik voor de miele apparatuur etc. al naar bedragen richting de 15k, dus die 30k is snel in zicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FHeij
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:31
Ruudje88 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:06:
[...]

Klopt het dat Woodzo bv nu falliet is of heb je het over een ander bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Laatst online: 03-05 22:20

AJM

@MikeyMan Wij hebben zelf inspiratie opgedaan via Pinterest en via deze site https://www.homify.nl/ruimten/keuken Misschien heb je er iets aan.

En natuurlijk ook dit topic door te nemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
@FHeij Klopt de inversteerder had er geen zin meer in ;w Ik was in ieder geval op tijd :p

Zover ik weet zijn ze binnenkort weer open onder dezelfde naam en loopt alles gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992889

Gynnad schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:55:
Het verschil zit hem ook in de manier waarop je benadert wordt (in vergelijking met Mandermakers troep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 22:27
Wij hebben bij kkc een rob1 keuken gekocht, echter vroegen ze €1200,- voor het plaatsen van onze hoekkeuken.
Dit vonden wij erg veel geld en besloten zelf met wat mensen de keuken te plaatsen die wel handig zijn.
Nu weet ik niet of mensen recent al hun eigen keuken hebben geplaatst en of hierbij de wasbak al in het aanrechtblad zit bij aanleveren. Daarnaast willen we onze apparatuur gaan upgraden (hebben nu Indesit).
Nu heb ik dit tot zover gevonden van wat ik zou willen:
Beko schuine afzuigkap BAR191B €479,-
AMW507IX whirlpool combimagnetron €599
ACM938BA inductie whirlpool €699,-
Nu weet ik nog niet welke vaatwasser ik wil en we hebben gekozen geen inbouwkoelkast te doen en voor een amerikaanse koelkast te gaan waar we wel al een wateraansluiting voor laten plaatsen.
We hebben trouwens nieuwbouwwoning gekocht en verwacht zelf dat ie september opgeleverd word, en de verkoper van de keuken liet ons weten dat als we apparatuur willen aanpassen dat hun met de internet prijs mee gaan.
Mochten er mensen zijn met goede tips kwah apparatuur, dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dbz1985 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:00:
Wij hebben bij kkc een rob1 keuken gekocht, echter vroegen ze €1200,- voor het plaatsen van onze hoekkeuken.
Dit vonden wij erg veel geld en besloten zelf met wat mensen de keuken te plaatsen die wel handig zijn.
Nu weet ik niet of mensen recent al hun eigen keuken hebben geplaatst en of hierbij de wasbak al in het aanrechtblad zit bij aanleveren. Daarnaast willen we onze apparatuur gaan upgraden (hebben nu Indesit).
Nu heb ik dit tot zover gevonden van wat ik zou willen:
Beko schuine afzuigkap BAR191B €479,-
AMW507IX whirlpool combimagnetron €599
ACM938BA inductie whirlpool €699,-
Nu weet ik nog niet welke vaatwasser ik wil en we hebben gekozen geen inbouwkoelkast te doen en voor een amerikaanse koelkast te gaan waar we wel al een wateraansluiting voor laten plaatsen.
We hebben trouwens nieuwbouwwoning gekocht en verwacht zelf dat ie september opgeleverd word, en de verkoper van de keuken liet ons weten dat als we apparatuur willen aanpassen dat hun met de internet prijs mee gaan.
Mochten er mensen zijn met goede tips kwah apparatuur, dan hoor ik het graag :)
Als je het over upgraden hebt van indesit naar whirlpool weet ik zo net niet of je echt een upgrade pakt. Die merken gaan redelijk gelijk op volgens mij.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 22:27
Shunt schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:51:
[...]

Als je het over upgraden hebt van indesit naar whirlpool weet ik zo net niet of je echt een upgrade pakt. Die merken gaan redelijk gelijk op volgens mij.
Nou op basis van wat we nu op papier hebben denk ik dat het wel een upgrade is...nu namelijk dit:
MWI3400IX combimagnetron
DIF14B1EU vaatwasser
VIS640C inductie
IHBS95AMX afzuigkap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

dbz1985 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 20:12:
[...]

Nou op basis van wat we nu op papier hebben denk ik dat het wel een upgrade is...nu namelijk dit:
MWI3400IX combimagnetron
DIF14B1EU vaatwasser
VIS640C inductie
IHBS95AMX afzuigkap
De prijzen van het Whirlpool spul liggen niet ver van spul van Atag / Bosch / Siemens af wat in mijn mening naast functie ook een daadwerkelijke kwaliteitsupgrade is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Ook bosch en Siemens hebben goedkope als dure lijn apparatuur. De goedkope lijn zal overeen komen met whirlpool. Ikzelf heb in 7 jaar bijna geen problemen gehad met whirlpool. Alleen de koelkast borrelt af en toe best hard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Shunt schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:51:
[...]

Indesit en Whirlpool zijn dezelfde leverancier. Zeker qua vaatwasser en combi zijn ze niet al te best. De techniek van de vw en combi zijn gelijk, en zeker voor het prijskaartje veel te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 03-05 22:39
T.E schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:28:
Ook bosch en Siemens hebben goedkope als dure lijn apparatuur. De goedkope lijn zal overeen komen met whirlpool.
Ik vraag me af of dat klopt. Volkswagen heeft ook dure en minder dure auto's. De afwerking en mogelijkheden zijn verschillend, maar de kwaliteit zou hetzelfde moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

My-life schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:15:
[...]

Ik vraag me af of dat klopt. Volkswagen heeft ook dure en minder dure auto's. De afwerking en mogelijkheden zijn verschillend, maar de kwaliteit zou hetzelfde moeten zijn.
Over het algemeen voelt een Siemens / Bosch qua afwerking en kwaliteit (in bijna alle budgetten) beter aan als een Whirlpool / Indesit. Bij Atag had ik het gevoel dat de onderkant van hun aanbod wat lager uit viel in kwaliteit. Maar hun midden segment / hoogsegment steekt weer met kop en schouders boven hun andere merken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbvbv
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 08-08-2020
Zaterdag voor de laatste keer naar Kuchenland om onze keuken definitief te bestellen (ong. zoals beschreven op 7 februari hier). Iedereen super bedankt voor het meedenken!!

Uiteindelijk toch gekozen voor een downdraft afzuiging. Nu nog de twijfel over de;
- Siemens LF16VA570
- Bora CKASE

Heeft iemand hier ervaring met 1 van de 2 of nog mooier, met beide?

Dan had ik nog een vraag, ik wil gaan voor een recirculatie methode van afzuiging. Om nu geen roostertje in mijn plint te hoeven plaatsen van mijn keuken, dacht ik de schone lucht mijn kruipruimte in te blazen. Is dit iets wat mogelijk is, zonder dat het problemen gaat opleveren. Of is de lucht die er uit komt vochtig oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:27
bvbvbv schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:11:

Uiteindelijk toch gekozen voor een downdraft afzuiging. Nu nog de twijfel over de;
- Siemens LF16VA570
- Bora CKASE

Heeft iemand hier ervaring met 1 van de 2 of nog mooier, met beide?
Ik heb ook recentelijk een nieuwe keuken gekocht (wordt binnenkort geplaatst) en daarbij wilde ik in eerste instantie ook gaan voor die Siemens downdraft die jij noemt. (icm met twee domino-inductie-elementen)
Maar om deze eens goed te kunnen bekijken ben ik hiervoor een keer naar het BSH Inspiratiehuis 2020 gereden in Hoofddorp, om deze ook te vergelijken met de nieuwe Siemens InductionAir platen met ingebouwde afzuiging.

Mijn conclusies:
  • De InductionAir modellen (2 types, eentje met Flexzones, eentje zonder) zijn heel duidelijk van een nieuwere generatie dan die LF16VA570.
    Ik vond het klepjes-systeem wat goedkoop aanvoelen.. geborstelde RVS plaatjes (waar snel krassen op komen), die bij de scharnieren op hun plek worden gehouden met een ander los stripje wat met een magneetje eraan vast zat. De klepjes gingen niet altijd even goed dicht, omdat ze soms wat kunnen verschuiven en dan op elkaar vallen.
  • Het grootste nadeel, waardoor ik absoluut afgestapt ben van die LF16VA570, is echter de totale afwezigheid van enige bescherming tegen vloeistoffen die in je afzuiging komen. Als er daar een glas overheen valt wat je omstoot, of er kookt iets over en het loopt in je afzuiging, dan kan het als je pech hebt zo direct de motor inlopen. Er is geen manier om iets open te maken om het op te drogen, dus je moet min-of-meer je hele afzuigkanaal uit elkaar slopen om het fatsoenlijk schoon te maken. (was ook bevestigd door het Siemens personeel in dat inspiratiehuis)
    De nieuwere InductionAir modellen hebben dit veel beter geregeld, met een 2-stage vloeistof opvang-reservoir waar tot iets van 2 liter vloeistof in opgevangen kan worden, waar je makkelijk bij kunt om dit bakje los te koppelen. (niet dat ik van plan ben om met regelmaat zoveel te laten overkoken, maar je weet nooit :+ )
  • Prijstechnisch zaten twee domino-elementen + een LF16VA570 rond dezelfde koers als het nieuwste inductiemodel met afzuiging, dus dat was makkelijker besluiten.
  • Het filter-rooster van de LF16VA570 voelde ook maar gammel aan.
Die BORA CKASE die je noemt zit zoals ik op de plaatjes kan zien mechanisch/technisch precies hetzelfde in elkaar als de Siemens LF16VA570, dus die zal van precies dezelfde nadelen last hebben.
(en volgens mij moet je daar dan de afdekklepjes helemaal verwijderen als je gaat koken... dus moet je die dingen elke keer weer ergens neer zien te leggen)

Overigens zijn beide modellen die jij noemt wel bedoeld om in het midden TUSSEN twee smalle domino-elementen in te plaatsen. Als ik jou vorige genoemde post bekijk, dan lijk je het daar te hebben over een "standaard" formaat kookplaat (80cm breed of zo).. daar is zo'n smalle afzuiging niet voor bedoeld (of je moet er twee plaatsen, links en rechts, maar dat is natuurlijk helemaal duur in dat geval), dus misschien is dat ook nog iets om op te letten.

Ik heb uiteindelijk dus gekozen voor de ED877FS21E, zonder flex, met ingebouwde afzuiging van de laatste generatie. :P (maar ik heb deze nog niet, keuken is nog niet geleverd)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbvbv
Hey BrainCrash, super bedankt. Wij zijn ook in het inspiratiehuis geweest. Alleen toen stond de keuze nog op de Siemens 80cm, sinds deze week toch gekozen voor de Domino's. Dus de bedoeling om 2 losse platen met daartussen de afzuiging.

Daarbij wel echt goede tip van je, super bedankt, ik ga mij nog even inlezen in de ED877FS21E!! Super goed, wist ook niet dat de Siemens en Bora gedateerd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024575

ik ga mij nog even inlezen in de ED877FS21E!!
Ook wij krijgen in onze nieuwe keuken dit model. En om dezelfde redenen die BrainCrash aangaf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 08:45
We hebben vandaag bij Bemmel en Kroon een keuken besteld voor onze nog-op-te-leveren nieuwbouwwoning.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Afbeeldingslocatie: http://www.feiner.nu/zooi/original_1_d3RyeV.jpg

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1055595

Onze keukenjacht vordert gestaag. Als laatste bij Eggemann keuken in Duitsland langs geweest. Een next125 keuken met Siemens apparatuur daar voor ca. 22.000 waar Bemmel en Kroon uitkwam op 24.000. Op zich nog wel de moeite voor 2x die kant op rijden.

Waar ik wel een beetje tegenaan loop is de keuze voor de afzuigkap boven het kookeiland. We wilde graag de novy 6830 (krachtig en redelijk stil) in een verlaagd plafond. Maar deze blijkt niet te passen in 25 cm verlaagd plafond. Het geboden alternatief novy 6810 geeft behoorlijk meer decibellen.

Heeft iemand een goed advies voor een stille plafondafzuigkap die past in een verlaagde plafond van max 25 cm diepte? We willen een recirculatie afzuigkap. Downdraft heeft niet onze voorkeur.

Groetjes,
Gerda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:01
Anoniem: 1055595 schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:31:
Onze keukenjacht vordert gestaag. Als laatste bij Eggemann keuken in Duitsland langs geweest. Een next125 keuken met Siemens apparatuur daar voor ca. 22.000 waar Bemmel en Kroon uitkwam op 24.000. Op zich nog wel de moeite voor 2x die kant op rijden.

Waar ik wel een beetje tegenaan loop is de keuze voor de afzuigkap boven het kookeiland. We wilde graag de novy 6830 (krachtig en redelijk stil) in een verlaagd plafond. Maar deze blijkt niet te passen in 25 cm verlaagd plafond. Het geboden alternatief novy 6810 geeft behoorlijk meer decibellen.

Heeft iemand een goed advies voor een stille plafondafzuigkap die past in een verlaagde plafond van max 25 cm diepte? We willen een recirculatie afzuigkap. Downdraft heeft niet onze voorkeur.

Groetjes,
Gerda
Toch een Novy D6830 nemen, bij ons zit hij in een plafond met een hoogte van 19 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tUqSmYdDAhzlZkmXQwQSWpCB/thumb.png

Dan moet je wel de motor extern plaatsen, maar zelfs dat kan in het verlengde (in het plafond).

Bij mij zit hij met een plattebuis adapter aangesloten en dan via een 150mm buis naar de motor en dan naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is helaas niet mogelijk. Het is een nieuwbouwhuis en de afzuigkap naar buiten verstoord de balans- mechanische ventilatie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeps. Verkeerde emotie-mannetje. Moest een treurig kijkend mannetje zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie_1982
  • Laatst online: 02-05 15:10
@Anoniem: 1055595 Kijk eens bij Wave Design : http://www.wavedesign.nl/collectie/plafondunit/

Wij hebben zelf de 8662.01 i.c.m. een externe motor in de garage. Ik zie ook dat er een uitvoering is met een extra platte interne motor, namelijk de 8662.28.

PDF: http://www.wavedesign.nl/...ds/2016/09/8662-90x50.pdf

"extra platte interne motor 970 m³/h - 70 dBA - max. 145 W - afvoer 230 x 80 mm"

Linkjes : https://www.apparatuurpla...-extra-platte-motor-2-led en https://shop.bemmel-kroon...7152250133068048212003038

Afmetingen:

Afbeeldingslocatie: https://www.apparatuurplanet.nl/files/2831/products/11966838/8662_90x50_maatvoering.jpg

Zie wel dat deze meer geluid produceert bij max vermogen...

[ Voor 4% gewijzigd door ollie_1982 op 17-04-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbvbv
BrainCrash schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:58:
[...]
Ik heb ook recentelijk een nieuwe keuken gekocht...
De laatste hobbel, op aanraden van BrainCrash en nog wat meer speurwerk toch niet voor een domino systeem gegaan.

Maar het wordt denken wij de Gaggenau Flexinductie kookplaat met geïntegreerde afzuiging CV 282 100! linkje

Heeft iemand met deze inductieplaat ervaring??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

bvbvbv schreef op woensdag 18 april 2018 @ 00:01:
[...]

De laatste hobbel, op aanraden van BrainCrash en nog wat meer speurwerk toch niet voor een domino systeem gegaan.

Maar het wordt denken wij de Gaggenau Flexinductie kookplaat met geïntegreerde afzuiging CV 282 100! linkje

Ja en nee dit is gewoon de bosch / Siemens flex inductie dus kijk even goed rond of die qua prijs niet interessanter is.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbvbv
Ik kan de Siemens en Gaggenau voor dezelfde prijs krijgen. De Gaggenau heeft alleen een losse knop waar mijn twijfels liggen. Maar kan wel volledig vlakbouw!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

bvbvbv schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:03:
Ik kan de Siemens en Gaggenau voor dezelfde prijs krijgen. De Gaggenau heeft alleen een losse knop waar mijn twijfels liggen. Maar kan wel volledig vlakbouw!!
Die knop vind ik persoonlijk sexy. Maar volgens mij krast het wel wat sneller met die knop. Tenminste bij de demo modellen die ik van neff en gaggenau heb gezien tot nu.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebaxus
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-10-2024
Aan de specialisten hier... Wij hebben een keuken op het oog en eigenlijk zelf uitgezocht wat we willen hebben. Maar hoop hier een richtprijs te vinden zodat we niet helemaal onbeslagen ten ijs komen als we bij de keukenboer zitten.

Waar we naar kijken is:

Indeling:
Drie delen: Eiland, werkbladdeel tegen muur en een kastenwand tegen andere muur.
Eiland is 260x140; onder het blad laden met bovenin binnenlades.
Werkblad tegen muur: 300 lang, onder laden, gootsteen en boven servieskastjes met spotjes.
Kastenwand: drie hoge kasten voor o.a. apparatuur.

Kasten:
Salvani Zera
Glans, wit, greeploos
Laklaminaat
Blumotion scharnieren
Retro 600

Blad:
260*140 cm en 300*60, graniet, 2cm dik, 6cm verhoogde randen

Apparatuur:
Oven - Siemens HB876G8S6
Oven - Siemens HN878G4S1
Vaatwasser - Siemens SX857X00PE
Kookplaat - Siemens EX977KXX1E
Afzuiger - Siemens LF259RB51 met filter LZ56299
IJskast - Siemens KI86NAD30
Wijnkast - Liebherr UWT 1682-20
Quooker - COMBI+

Ben erg benieuwd waar we aan moeten denken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 21:44
trebaxus schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:55:
Aan de specialisten hier... Wij hebben een keuken op het oog en eigenlijk zelf uitgezocht wat we willen hebben. Maar hoop hier een richtprijs te vinden zodat we niet helemaal onbeslagen ten ijs komen als we bij de keukenboer zitten.

Apparatuur:
Oven - Siemens HB876G8S6
Oven - Siemens HN878G4S1
Quooker - COMBI+

Wat betreft keukenkastjes ben ik geen kenner. Maar dat wijnkast(je) is wel een verdomd duur kastje (2400 euro) voor een capaciteit van 34 flesjes wijn.

Laat ik eerst vragen met welk doel je deze wijnkast nodig hebt.

Om serieus wijn op te leggen zijn dit soort kasten niet handig. Dan kun je beter ergens in een garage, bijkeuken of schuur een goede bewaarkast plaatsen. Dan ben je een stuk minder geld kwijt voor een goede bewaarkast (max 1200 euro voor een kast met capaciteit 120+ flessen)

Wil je alleen een kast om wijn direct op temperatuur te hebben wanneer je het wilt drinken, dan is deze kast weer veel te overspecced. Daar hoeft er echt geen koolstoffilter en dergelijke er op te zitten. Immers je gaat de wijn toch binnen 1 jaar drinken (capaciteit van 34 flesjes, dat is maximaal 1 jaar).

Laat ik het zo stellen, voor dat geld kun je een hele mooie kast kopen. Dan heb je meer capaciteit en betere specs. Wil je maatwerk of inbouw (en dat kan) dan zou je zelfs naar de topleverancier van wijnkasten kunnen gaan: https://www.eurocave.nl/wijnkasten/inspiration-serie/

Volgens mij heb je dan voor een 500 tot 1000 euro meer, een kwalitatief betere en mooiere inbouwkast dan deze.

Ik heb echt het gevoel dat je hier vooral voor het merk betaald (Liebherr). Is eigenlijk belachelijk dat je voor een dergelijk kastje meer moet betalen dan voor een complete topline koelkast van Liebherr.

Hou trouwens ook even rekening met de jaarlijkse kosten van koolstoffilter/stroom/afschrijving. Je moet echt wijn als hobby hebben, wil je dit soort voorzieningen op deze manier gaan invullen (en dan zijn er echt betere/mooiere oplossingen).

Tenzij je voldoende cash hebt en de kosten niet uitmaakt....Maar goed, dan zou ik persoonlijk die ovens direct vervangen met minimaal een Miele 6800 serie of als je geld als water hebt, naar Gaggenau stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lassy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05 13:30
Na een aantal bezoeken en wat mailverkeer hebben we van Bemmel & Kroon de volgende offerte ontvangen.
Deze is zal hoogstwaarschijnlijk worden aangepast met 234 cm hoge kasten en 91 cm hoge bovenkasten, zodat alles tot aan het plafond aansluit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tSfz6utY8aBAPmzxyfjP5znW/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q2n9LtMYRRAcXpJzsbhXmgV1/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Cz3W6eF7HE8kUF5fnF8vOnL/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IzzSlYSaPU8fFzWZM8SMFGxx/medium.jpg

Hoekkeuken 305 x 240 cm

Rotpunkt X13 (78 cm hoog)
Retro 600 Greenline Q19
Mikron MX 751 white finemat (lakfolie)
Blumotion scharnieren
Zircon korfsysteem met Grass Slowmotion
Plinthoogte 10 cm, werkhoogte 92 cm

Hoge kast koel/vries (221 234 x 60)
Hoge kast ovens (221 234 x 60)
Onderkast 1 lade 2 uittrekladen (78 x 60)
Bovenkast (78 91 x 60)
Onderkast 1 lade 2 uittrekladen tbv kookplaat (78 x 60)
Bovenkast t.b.v. inbouw vlakschermwasemkap (78 91 x 60)
Bovenkast regalen (78 91 x 30)
Hoekkast met LeMans uitzwenkplateaus (78 x 120 x 65)
Spoelkast (78 x 60)
Bovenkast (78 91 x 60)

Greenpanel werkblad ABS38 185 195 x 60 en 194 x 60
Met TopLaminaat kunststof toplaag R 5643 FG
Vlakbouw spoelbak 40 x 50 cm
Franke Galley mengkraan

AluSplash Graphite Grey Arctic White achterwand

Apparaten
Koelkast: Siemens KI82LAD30
Combi-magnetron: Siemens CM585AMS0
Oven: Siemens HB537ABS0
Kookplaat: Siemens EC6A5PS90N EH651FEB1E (inductie)
Afzuigkap (60 breed): Siemens LI67SA530
Vaatwasser: Siemens SX836X12IE

Prijs: € 9800,- € 10.474,- (prijs ligt hoger dan de eerste offerte i.v.m. meer lades, hogere kasten en inductie i.p.v. gas)
Montage: € 1.118,48

We verzorgen zelf de aansluiting van de inductiekookplaat.
LED verlichting en WCD's onder de bovenkasten doen we ook zelf.

[ Voor 39% gewijzigd door Lassy op 06-07-2018 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJschr
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2022
bvbvbv schreef op woensdag 18 april 2018 @ 00:01:
[...]

Mooie plaat die van Gaggenau, oppervlakte van de flexzones zijn wel iets kleiner dan de Siemens. De CV282100 heeft namelijk twee flexzones van 38x23cm tov de Siemens 40x24cm. Een ander iets om in de gaten te houden is het filter in de recirculatieset, die zal op den duur vervangen moeten worden. Maar als ik het goed zie op hun websites betaal je voor het filter los niet meer bij Gaggenau dan Siemens, dus dat maakt helemaal niet uit :+ Zou zelfs goed kunnen zijn dat de filters exact hetzelfde zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ice82
trebaxus schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:55:

Waar we naar kijken is:

Indeling:
Drie delen: Eiland, werkbladdeel tegen muur en een kastenwand tegen andere muur.
Eiland is 260x140; onder het blad laden met bovenin binnenlades.
Werkblad tegen muur: 300 lang, onder laden, gootsteen en boven servieskastjes met spotjes.
Kastenwand: drie hoge kasten voor o.a. apparatuur.

Kasten:
Salvani Zera
Glans, wit, greeploos
Laklaminaat
Blumotion scharnieren
Retro 600

Blad:
260*140 cm en 300*60, graniet, 2cm dik, 6cm verhoogde randen

Apparatuur:
Oven - Siemens HB876G8S6
Oven - Siemens HN878G4S1
Quooker - COMBI+

€21.376,55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trebaxus
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 31-10-2024
righthand schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:54:
[...]

Wat betreft keukenkastjes ben ik geen kenner. Maar dat wijnkast(je) is wel een verdomd duur kastje (2400 euro) voor een capaciteit van 34 flesjes wijn.

Laat ik eerst vragen met welk doel je deze wijnkast nodig hebt.

Om serieus wijn op te leggen zijn dit soort kasten niet handig. Dan kun je beter ergens in een garage, bijkeuken of schuur een goede bewaarkast plaatsen. Dan ben je een stuk minder geld kwijt voor een goede bewaarkast (max 1200 euro voor een kast met capaciteit 120+ flessen)

Wil je alleen een kast om wijn direct op temperatuur te hebben wanneer je het wilt drinken, dan is deze kast weer veel te overspecced. Daar hoeft er echt geen koolstoffilter en dergelijke er op te zitten. Immers je gaat de wijn toch binnen 1 jaar drinken (capaciteit van 34 flesjes, dat is maximaal 1 jaar).

Laat ik het zo stellen, voor dat geld kun je een hele mooie kast kopen. Dan heb je meer capaciteit en betere specs. Wil je maatwerk of inbouw (en dat kan) dan zou je zelfs naar de topleverancier van wijnkasten kunnen gaan: https://www.eurocave.nl/wijnkasten/inspiration-serie/

Volgens mij heb je dan voor een 500 tot 1000 euro meer, een kwalitatief betere en mooiere inbouwkast dan deze.

Ik heb echt het gevoel dat je hier vooral voor het merk betaald (Liebherr). Is eigenlijk belachelijk dat je voor een dergelijk kastje meer moet betalen dan voor een complete topline koelkast van Liebherr.

Hou trouwens ook even rekening met de jaarlijkse kosten van koolstoffilter/stroom/afschrijving. Je moet echt wijn als hobby hebben, wil je dit soort voorzieningen op deze manier gaan invullen (en dan zijn er echt betere/mooiere oplossingen).

Tenzij je voldoende cash hebt en de kosten niet uitmaakt....Maar goed, dan zou ik persoonlijk die ovens direct vervangen met minimaal een Miele 6800 serie of als je geld als water hebt, naar Gaggenau stappen.
Thanks voor de feedback. Het wordt in ons geval én én. Dus er komt een groter kast voor de langtermijn in de berging. Maar ik sluit niet uit dat er flessen langer in de keukenkast zullen blijven liggen. Er komt toch een selectie in waar je een deel van uiteindelijk zo een jaar niet drinkt en andere flessen die je veel vaker moet bijvullen.

Ik ga in ieder geval nog even goed kijken naar die andere inbouwopties die je gaf.

Miele en Gaggenau is mooi, maar het houdt ergens op met het budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakable
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 07:25
Hallo keukenspecialisten!

Na een aantal bezoekjes aan diverse zaken en veel lezen in dit topic zijn we gisteren voor de 2e keer bij een Duitse zaak geweest om wat te laten tekenen/bereken, prima service tot nu toe, geen opdringerig gedoe en fijn meedenkend personeel. Alleen de prijs valt best een stuk buiten ons budget en ik heb nog een aantal praktische zaken waar we onze vraagtekens bij hebben.

Wat we willen en uit hebben laten tekenen:

Kastenwand: 240 breed. 4 hoge kasten met apparatuur, verder geen bijzondere kasten qua inhoud. 2 verticale rvs inleggrepen voor het openen omdat we geen push2open systeem willen met een motor voor het openen van koelkast en vriezer (prijzig).
Eiland: 205x120 aan de kookzijde 4x lades van 1m breed en aan de zitzijde 4x50 kasten, alles greeploos met push2open systeem.
Spoelgedeelte: 5 lage kasten 3x60 en 2x45 onder spoelbak. Push2open. Blad 70cm diep, 274 lang. Kasten blijven 60cm diep, mogelijkheid voor 70 is er hier niet in tegenstelling tot bijv. KVIK. Hier hadden we eerst lades in laten tekenen echter zijn deze al geschrapt om kosten te besparen.

Niet bekend van welk merk en type de keuken is, kreeg een boek mee ‘kitchens for life’, daar zou de keuken van zijn. Verder in hoogglans wit met lacklaminaat frontjes/panelen.

Stoomoven: Siemens CS636GBS1
Combimagnetron: Siemens CM636GNS1
Koelkast: Siemens KI81RAD30
Vriezer: Siemens GI81NAC30
Vaatwasser: Siemens SX636X03IE
Inductie/wokbrander: ATAG IG9571MBA
Plafondafzuiging: O+F LAG15160-811L (met 2 losse motoren)
Quooker 3XRVS

Bladen: Keramik Selene Dark 2,6cm.
Spoelbak: Blanco 522244 C-Style 500 IF

Dit allen werd mij aangeboden voor € 22.225 maar met de baas was al overlegd en werd direct € 21.400,- inclusief installatie, excl leidingwerk en plafondbouw boven eiland. Een nettoprijs waar verder geen ruimte meer in zat. De meeste apparatuur is er door de verkoper ingetekend en heb ik mij nog niet heel erg in verdiept, qua functionaliteiten zijn deze in ieder geval wel naar onze wens. Zelf kom ik op € 8.270,- wanneer ik dit online zou bestellen, bij de keukenboer komt dit op 8.900,-, niet een denderend verschil. De aanrechtbladen komen op zo’n 3.500,- incl spoelbak en uitsparingen en dan blijft er voor de kasten € 9000,- over. Vooral dat laatste heb ik zo mijn twijfels over, het voelt prima aan maar dat is dan ook de enige ervaring die ik hier tot nog toe mee heb. Ons budget is max. 20k en dan het liefst inclusief plafondbouw en leidingwerk…. is dat haalbaar of echt te gek en moeten we gaan schrappen of het budget verhogen? ;-)

Verder twijfelen we nog over een aantal punten en wellicht heeft hier iemand ervaring mee:
Bij het zitgedeelte komt een overlappend stuk houten blad/boomstam, de ruimte die er dan nog over is tussen de rugleuning en de kastenwand wanneer je er zit is zo’n 65 á 70cm. Wanneer de krukken niet in gebruik zijn is deze ruimte 90cm. 1 voordeel is dat we aan de meest linkerkant gaan zitten van het eiland en de koelkast en vriezer welke links en rechts in de kastenwand zitten niet direct achter je open hoeven. Is deze zit/leefruimte voldoende? De andere optie is om deels onder het blad te gaan zitten echter gaat dit ten koste van de kastruimte en is het een stuk duurder dan daar 3 kastjes plaatsen.

Ik zie regelmatig de Novy (6840) voorbij komen als het gaat om plafondafzuiging, de beste verkoper had hier echter alleen maar slecht verhalen over en adviseert bovenstaande afzuiger omdat deze 2 motoren heeft en dus stiller is en van veel betere kwaliteit. Iemand daar ervaring mee? Ik wil overigens het plafond zo onopvallend mogelijk en dus een lage inbouwhoogte en de afzuiging naar buiten (motor wel binnen).

We hebben een vrij grof granieten blad gezien waar we helemaal weg van zijn zoals op deze foto maar deze wordt afgeraden als je een vlekbestendig blad wilt hebben. Is dat vlekken echt zo erg bij graniet? Ga je hier veel van zien om het kook/spoelgedeelte heen? De prijs is inclusief deze randafwerking is verder gelijk aan het keramiek blad welke nu is berekend.

Graniet blad voorbeeld

Onderstaand nog even de tekening/3d zoals we het in gedachten hebben.

Tekening

zij aanzicht 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4mi8vlP09RtjEYylANUBi99G/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Een hele mooie keuken @Tweakable , maar goedkoper met zoveel kasten en dan ook nog eens push to open, dat denk ik niet. WIj hebben alles greeploos, en iets meer lades en denk iets grotere keuken, maar zijn 28K kwijt.

Wat betreft dat blad, vlekken zal met die kleur wel meevallen, maar die rand geeft veel schade aan kleding hoorde ik van vrienden, dat schuurt langs broeken/riemen/shirts etc. schijnt.

Wil je goedkoper dus uit zijn, denk dat je alles greeploos moet nemen, push to open schijnt ook niet fijn te zijn omdat de kastdeuren steeds open schieten als je er per ongeluk tegen aan komt (leuk ook met kinderen ;-))
Pagina: 1 ... 47 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1