Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Beide kantenShunt schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:37:
[...]
Zeer mooie keuken geworden!
Maar zit er nu aan twee kanten op je afzuiging bediening of zit hij verkeerd om gemonteerd?
[This space is for rent]
Onder het mom van features waar je nooit om gevraagd hebt maar toch gekregen hebt!PoweRoy schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 15:41:
[...]
Beide kantenZag ik ook pas toen ik de doos had opgemaakt. Achterafgezien heel handig, hoef je niet eerst om t eiland heen te lopen als je de afzuigkap wil aandoen.
Maar serieus dat is een heel mooie keuken zou je een close-up van je kastenwand kunnen maken met je ovens?
Game PC
Mijn boefje is liev!
Ik heb vanavond een voorstel gekregen uit Duitsland voor een Bulthaup keuken die we ook al hier in Nederland hebben laten ontwerpen. Het Duitse voorstel is ± 2000 euro goedkoper met betere apparatuur (Miele / Siemens IQ700). En dan moeten we nog gaan onderhandelen.
Toch nuttig om over de grens te kijken
Mooie keuken! Leuk ook die combinatie van hout (look?) en modern wit.
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Apparatuur (eerder in dit topic aangegeven, maar paar wijzigingen):
- Oven met magnetron/stoom: Siemens HN878G4B6
- Oven met stoom: Siemens HS858GXB6
- Inductie kookplaat: Siemens EX977KXX1E (zie filmpje)
- Koelkast/vriezer: Siemens KI86NHD30
- Vaatwasser: Siemens SN678X36TE
- Kraan: Quooker Flex RVS PRO3-VAQ
- Afzuig: Novy 120cm 6846 Pure'line met externe (gevel)motor 445999
- Werkblad: Keramiek Jetstone Barro Satin
- Werkblad stopcontact: EVOline Backflip, vond ik fijner dan de andere systemen die uit het blad omhoogkomen of die je met 2 vingers moet opendraaien
Wat plaatjes:

Wat filmpjes:
Lade: [Video: https://photos.app.goo.gl/j6D4CXP4xz8YYCKG3] (koffiemachine moet nog besteld worden
Stopcontact: [Video: https://photos.app.goo.gl/1DCfa6xMKdD4fgMu2]
Kookplaat: [Video: https://photos.app.goo.gl/9qbGWFImIIqrU1pr2] Scherm is goed responsive, op het filmpje druk ik het niet goed aan, omdat ik m'n telefoonscherm aan het kijken ben ipv op de kookplaat zelf
Mooie keuken, en altijd goed als je er zelf blij mee bent!RUFFNECK schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:10:
Kookplaat: [video] Scherm is goed responsive, op het filmpje druk ik het niet goed aan, omdat ik m'n telefoonscherm aan het kijken ben ipv op de kookplaat zelf
Ik kan persoonlijk niet wennen aan touch bediening op een kookplaat en ben erg blij dat ik gewoon de optie voor gas had. Een knop kan ik bijna blind vinden en het is minder gerommel, grappig ook dus dat je zelf al aangeeft dat je er echt naar moeten kijken om hem goed in te stellen
Simpel eiland van 110*230 met een overhangend stuk van 30cm (bar)
Probleem is dat het kookgedeelte aan de kopse kant komt, dus het gedeelte van 110. En de bar aan de andere kopse kant.
De inbouwunit (met afzuiging) koop ik elders, het keukenblad ook.
Het mooiste zou zijn een standaardoplossing met aanpassingen voor de kookplaat. Doen keukenboeren dit? Of zit ik aan een maatwerkoplossing vast?
Depends. De ene inbouwer kit het naadje netjes en strak af, de ander niet. Voor beide is wat te zeggen, maar de 'nadelen' zijn voor beide hetzelfde (vervanging bijvoorbeeld door andere plaat). De afgekitte variant moet je ook nog netjes alle kit zien weg te krijgen.Admiral Freebee schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:40:
Ik denk dat je later bij vervanging gewoon erg weinig marge hebt voor een nieuwe. Het moet exact in je blad passen. Bovendien is het toch weer een naadje waar na verloop van tijd vuil in kruipt.
(Ik had ook eerst vlakinbouw in gedachten)
[ Voor 33% gewijzigd door RUFFNECK op 19-01-2018 16:44 ]
Keukenkastjes bij de Ikea halen, zelf een frame maken en klaar? Ik zou het wel weten.cky schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:43:
Heeft er iemand tips voor het laten maken van een eiland. Het is dus echt alleen het eiland zonder blad en apparatuur.
Simpel eiland van 110*230 met een overhangend stuk van 30cm (bar)
Probleem is dat het kookgedeelte aan de kopse kant komt, dus het gedeelte van 110. En de bar aan de andere kopse kant.
De inbouwunit (met afzuiging) koop ik elders, het keukenblad ook.
Het mooiste zou zijn een standaardoplossing met aanpassingen voor de kookplaat. Doen keukenboeren dit? Of zit ik aan een maatwerkoplossing vast?
Even een vraag aan de mensen hier, ik ben nu bezig om te kijken of ik een oudere serie schuine afzuigkap van Bosch kan laten bestellen via mij keukenzaak, dit omdat deze netjes rvs is. Anders krijg je zo een groot zwart blok aan je muur...
Schuin vooral vanwege mijn lengte (1.97m) en ik anders altijd met mijn kop tegen de afzuiger sta als ik in de pan sta te roeren... Keuken wordt al verhoogd met 1.15, maar om dan 85cm te moeten overbruggen tot de afzuigkap is ook geen succes. Plus mijn plafond is daar net te laag voor eig.
[ Voor 45% gewijzigd door Joopieboy op 19-01-2018 17:16 ]
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Je hebt nu net meer marge, als je dan tenminste wel voor opbouw gaat.Admiral Freebee schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:40:
Ik denk dat je later bij vervanging gewoon erg weinig marge hebt voor een nieuwe. Het moet exact in je blad passen. Bovendien is het toch weer een naadje waar na verloop van tijd vuil in kruipt.
En je hebt geen extra randje. Als het goed gedaan ja heb je zelfs minder naad dan bij opbouw.
Het is duurder. En de meeste standaard leveranciers leveren het niet.MAZZA schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:29:
Ik zie eigenlijk bijna nooit vlakinbouw inductiekookplaten voorbij komen. Heeft dat grote nadelen of zo?
Met gestrekt been.
Keuze voor inductie was voor mij voornamelijk toekomst proof (betreft nieuwbouw, dus gelijk alle leidingwerk naar de keuken ligt goed ), en makkelijk schoonmaken.
[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 19-01-2018 19:21 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Een contructie bouwen om een plaat te ondersteunen en tot op de mm een opening uitfrezen is een stuk duurder dan gewoon een plaat erin hangen.Sport_Life schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:19:
Duurder? Prijs is gelijk volgens mij. Ik zat zelf aan vlak integr. te denken, vind dat mooier.
Keuze voor inductie was voor mij voornamelijk toekomst proof (betreft nieuwbouw, dus gelijk alle leidingwerk naar de keuken ligt goed ), en makkelijk schoonmaken.
Daarom denk ik ook dat de meeste keukenboeren het ook niet leveren.
Wij krijgen een compleet vlakken plaat met afzuiging verzonken in het keukenblad.
Met gestrekt been.
Iemand die praktijkervaring heeft met een 'braadsensor' in een inductiekookplaat?
Zijn er eigenlijk ook inductiekookplaten met een 'niet overkoken' functie? Ik zou wel blij worden van een plaat waar je een pan met rijst op zet, timer op 8 minuten die gaat lopen op het moment dat het water kookt en die zelf het toegevoerde vermogen regelt zodat het water net blijft koken
[ Voor 5% gewijzigd door bartvb op 20-01-2018 08:12 ]
Thanksbartvb schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:12:
@RUFFNECK Wow, nice! Erg nette keuken!
Iemand die praktijkervaring heeft met een 'braadsensor' in een inductiekookplaat?
Zijn er eigenlijk ook inductiekookplaten met een 'niet overkoken' functie? Ik zou wel blij worden van een plaat waar je een pan met rijst op zet, timer op 8 minuten die gaat lopen op het moment dat het water kookt en die zelf het toegevoerde vermogen regelt zodat het water net blijft kokenOne can dream :j
Deze kookplaat heeft ook een braadsenor en kooksensor. Nog geen ervaring mee uiteraard, maar de kooksensor is een apart magneet dingetje dat je meekrijgt en tegen een pan aan zet. Zo houdt de kookplaat middels Bluetooth dan deze in de gaten en stelt ie zelf het vermogen bij om oa overkoken te voorkomen.
Spotjes in de koof bij de afzuigkap. Heb je die geschakeld met de afzuigkap? Ik zag dat Novy daarvoor een ‘kit’ verkoopt en heb je nog gekozen voor lampjes die overeen komen met die van de afzuiger?
Wij willen de kasten in de kastenwand ook iets laten uitsteken. Hoe heb jij het onder de kasten opgelost? Ik wil bij voorkeur ook niet met een plint werken, maar de kleur van de muur laten doorlopen. Kom je dan niet in de problemen met het luchtrooster van de koelkast?
FWIW: Ik heb dit ook aan twee keukenboeren gevraagd en beide kwamen ze met hetzelfde verhaal: de kookplaat wordt erg heet tijdens het koken en kan daardoor best een mm uitzetten. Dit brengt risico's met zich mee met vlakinbouw, tenzij je ruimte hiervoor vrijlaat en daardoor krijg je dan weer een groefje waar zich vuil in gaat ophopen. Ze raadden het dus ten zeerste af. Geen idee of dat echt zo is, maar het klonk wel aannemelijk.MAZZA schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 16:29:
Ik zie eigenlijk bijna nooit vlakinbouw inductiekookplaten voorbij komen. Heeft dat grote nadelen of zo?
Tja
Ik heb de spotjes niet geschakeld nee, ik zeg eerlijk dat ik niet van de kit afwist. Echter, vonden wij het zelf juist handig om of alleen de afzuigkap verlichting of alleen die van de koof te doen. Gezien het aantal geeft dit genoeg licht (lichtbundels overlappen mekaar perfect en ik heb geen andere verlichting in de keuken, uiteraard gewoon dimbaar), maar af en toe heb je ook niet zoveel nodig dus is alleen die van de afzuigkap meer dan voldoende.Ancent schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:28:
@RUFFNECK , heel erg mooi! Er komt op ons eiland ongeveer hetzelfde keukenblad (alleen van Arte), dus leuk om te zien hoe dat uitpakt. Mag ik je twee vragen stellen?
Spotjes in de koof bij de afzuigkap. Heb je die geschakeld met de afzuigkap? Ik zag dat Novy daarvoor een ‘kit’ verkoopt en heb je nog gekozen voor lampjes die overeen komen met die van de afzuiger?
Wij willen de kasten in de kastenwand ook iets laten uitsteken. Hoe heb jij het onder de kasten opgelost? Ik wil bij voorkeur ook niet met een plint werken, maar de kleur van de muur laten doorlopen. Kom je dan niet in de problemen met het luchtrooster van de koelkast?
Qua lichtkleur komen ze redelijk overeen, die van de koof is ietsjes warmer, maar daar heb ik niet bewust naar geshopt.
Wat bedoel je precies met onder de kasten opgelost? Qua materiaal of het rooster verhaal of?
Wat de plint betreft, aanvankelijk wilde ik ook geen plint daar, de ombouw komt op de vloer, dus het had in principe niet gehoeven. Echter vond ik het uiteindelijk mooier met plint, vanwege de andere donkere muur om het hoekje die wel een plint heeft, anders zou die op het hoekje ineens stoppen.
Ik heb geen luchtrooster onderin in eerste instantie omdat ik het nooit mooi vind, veel getwijfeld,, maar ook veel gelezen erover en 2 keukeninstallateurs gesproken. Niet dat ze 100% zeiden dat het niet hoeft, maar meer in de zin van "tegenwoordig...", heb ik besloten geen rooster te plaatsen, aangezien er genoeg ruimte in de ombouw zit, zowel achter als aan de zijkanten en ik ook een opening boven heb (zie ronde donkere rooster). Ook tussen de kasten en de ombouw zit enkele mm ademruimte.
Ja, die vraag over de kastenwand was inderdaad wat onduidelijk. Met name het woord ‘plint’. Als je zoekt op zwevende kastenwand zie je twee opties 1: de ombouw zoals jij hebt gedaan 2: ook een ombouw, maar dan een keukenplint (cm of 15, net als bij het eiland) aan de onderkant. Optie 2 vind ik een stuk minder mooi.RUFFNECK schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:40:
[...]
Ik heb de spotjes niet geschakeld nee, ik zeg eerlijk dat ik niet van de kit afwist. Echter, vonden wij het zelf juist handig om of alleen de afzuigkap verlichting of alleen die van de koof te doen. Gezien het aantal geeft dit genoeg licht (lichtbundels overlappen mekaar perfect en ik heb geen andere verlichting in de keuken, uiteraard gewoon dimbaar), maar af en toe heb je ook niet zoveel nodig dus is alleen die van de afzuigkap meer dan voldoende.
Qua lichtkleur komen ze redelijk overeen, die van de koof is ietsjes warmer, maar daar heb ik niet bewust naar geshopt.
Wat bedoel je precies met onder de kasten opgelost? Qua materiaal of het rooster verhaal of?
Wat de plint betreft, aanvankelijk wilde ik ook geen plint daar, de ombouw komt op de vloer, dus het had in principe niet gehoeven. Echter vond ik het uiteindelijk mooier met plint, vanwege de andere donkere muur om het hoekje die wel een plint heeft, anders zou die op het hoekje ineens stoppen.
Ik heb geen luchtrooster onderin in eerste instantie omdat ik het nooit mooi vind, veel getwijfeld,, maar ook veel gelezen erover en 2 keukeninstallateurs gesproken. Niet dat ze 100% zeiden dat het niet hoeft, maar meer in de zin van "tegenwoordig...", heb ik besloten geen rooster te plaatsen, aangezien er genoeg ruimte in de ombouw zit, zowel achter als aan de zijkanten en ik ook een opening boven heb (zie ronde donkere rooster). Ook tussen de kasten en de ombouw zit enkele mm ademruimte.
Bij optie 1 loopt de muur en de plint op de muur dus door, super! Begrijp ik het dan goed dat de kasten in de ombouw zijn gezet en dat er geen ‘pootjes’ zijn gebruikt?
Ik had trouwens niet eens in de gaten dat het zwarte rondje een luchtvenster was, lijkt meer op een muur accessoire. Ik snap je twijfel over het missen van een rooster aan de onderkant, maar dat lijkt mij op deze manier prima geregeld.
Ik vind roosters ook vreselijk, maar het kan wel een garantie dingetje worden als je ze niet plaatst (volgens mijn keukenboer). Hoe zit dat bij jou? En heb je misschien een foto van de "ademruimte"?RUFFNECK schreef op maandag 22 januari 2018 @ 20:40:
[...]
Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II
Er zijn wel pootjes gebruikt. Ik dacht in eerste instantie ook dat ik een bodemplaat moest laten timmeren in de ombouw, zodat de kasten erin geschoven zouden worden op deze plaat, maar mijn timmerman vond dat nogal tricky. Aangezien de ombouw gewoon gipsplaten zijn die nog gestuct moesten worden, liet hij de onderkant open, maar had ie die apart getimmerd dmv 2 balken, met gipsplaat daarop geschroefd.Ancent schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:58:
[...]
Bij optie 1 loopt de muur en de plint op de muur dus door, super! Begrijp ik het dan goed dat de kasten in de ombouw zijn gezet en dat er geen ‘pootjes’ zijn gebruikt?
Kasten dus erin en dan deze losse onderkant daaronder sluiten en vastschroeven aan 2 korte balkjes die uitstaken in de ombouw onderaan. Door het stucen zou je het verder dus niet eens weten.
Ik moet zeggen, ik was blij met deze suggestie, de keukeninstallateur ook, het plaatsen van de kasten gaat zo veel makkelijker en je kan eventueel nog bijstellen met verhogen of verlagen mocht het nodig zijn.
Hier een foto van hoe dat was, tegen de muur aan is de onderkant dus: https://photos.app.goo.gl/Dak6oYIst3eEjxJg1
Maten en tekening zijn nog ergens in dit topic ook.
De inbouwer heeft er niks over gezegd, maar ik snap zeker wel dat dat een issue zou kunnen zijn. Ik zal proberen een foto te maken van de 'ademruimte', maar veel is dit echt niet, 2 hooguit 3mm wellicht. Door de donkere kleur van de muur zie je het al helemaal niet.NDF82 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:55:
[...]
Ik vind roosters ook vreselijk, maar het kan wel een garantie dingetje worden als je ze niet plaatst (volgens mijn keukenboer). Hoe zit dat bij jou? En heb je misschien een foto van de "ademruimte"?
[ Voor 18% gewijzigd door RUFFNECK op 23-01-2018 13:24 ]
Helaas kregen we vandaag bericht van onze keukenleverancier dat er bij reeds gebouwde woningen in het project, problemen zijn ontstaat met water in het afvoerkanaal. De uitleg is dat het grond water peil dusdanig hoog staat dat het afvoerkanaal in het water komt te liggen, waardoor er water in kan komen.
Als alternatief wordt er aangeboden om voor een recirculatie model te gaan, maar wij wensen de afgezogen lucht toch echt naar buiten af te voeren.
Zijn dit problemen die vaker voorkomen met een dergelijke afvoer constructie? En weet iemand of er mogelijkheden zijn om de problemen met water in het afvoerkanaal te voorkomen?
Het afvoerkanaal wordt wel met tape dichtgeplakt zeggen ze, maar dat kan het blijkbaar niet voorkomen. Het klinkt mij een beetje alsof er misschien wel een oplossing is, maar dat die kostbaarder is dan dat ze ingecalculeerd hebben. Maar ik kan het mis hebben.
Signature
Hier komt een stevige afvoer onder de vloer en fundering door naar buiten, boven maaiveld komt er een "paddestoel" kap op. Overigens doet onze bouwer dat gelijk voor oplevering, wat wellicht makkelijker te doen is.
Als je bulthaub pakt mag ik toch hopen dat er Gaggenau apparatuur in komtMAZZA schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:38:
Mooie keuken @PoweRoy
Ik heb vanavond een voorstel gekregen uit Duitsland voor een Bulthaup keuken die we ook al hier in Nederland hebben laten ontwerpen. Het Duitse voorstel is ± 2000 euro goedkoper met betere apparatuur (Miele / Siemens IQ700). En dan moeten we nog gaan onderhandelen.
Toch nuttig om over de grens te kijken
Met gestrekt been.
Ik heb geen kruipruimte, dus in principe komt die buis onder het huis te liggen. Of ze het een vervelende klus vinden weet ik niet, er werd namelijk niet zo moeilijk gedaan over deze optie.sanvv78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:09:
@DjRik wij krijgen ook zo'n systeem (alleen dan van Miele) maar dat zou betekenen dat jullie kruipruimte nat is? Lijkt me al vreemd een natte kruipruimte. Sowieso heb je een stevige buis nodig om door of onder je fundering langs te komen naar buiten toe. Lijkt me meer dat ze het een vervelende klus vinden, omdat het ws na oplevering gedaan moet worden?
Hier komt een stevige afvoer onder de vloer en fundering door naar buiten, boven maaiveld komt er een "paddestoel" kap op. Overigens doet onze bouwer dat gelijk voor oplevering, wat wellicht makkelijker te doen is.
Signature
Mijn kruipruimte is 9 maanden per jaar een vijversanvv78 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:09:
@DjRik wij krijgen ook zo'n systeem (alleen dan van Miele) maar dat zou betekenen dat jullie kruipruimte nat is? Lijkt me al vreemd een natte kruipruimte. Sowieso heb je een stevige buis nodig om door of onder je fundering langs te komen naar buiten toe. Lijkt me meer dat ze het een vervelende klus vinden, omdat het ws na oplevering gedaan moet worden?
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Kleine kansArtbij schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:12:
[...]
Als je bulthaub pakt mag ik toch hopen dat er Gaggenau apparatuur in komt.
Bulthaub is ook maar gewoon Ikea. Specs zijn het zelfde, kastjes even groot, deurtjes kunnen beide open en dicht.MAZZA schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:28:
[...]
Kleine kansIs ook maar gewoon Siemens/Bosch met wellicht iets betere materialen. Verder kun je het over het algemeen qua specs gewoon naast bijvoorbeeld Siemens leggen.
En tussen siemens en Gaggenau zit echt wel wat meer verschil
Met gestrekt been.
Het antwoord dat je wist dat zou komenArtbij schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:24:
[...]
Bulthaub is ook maar gewoon Ikea. Specs zijn het zelfde, kastjes even groot, deurtjes kunnen beide open en dicht.
En tussen siemens en Gaggenau zit echt wel wat meer verschil.
Dat ziet er mooi uit @RUFFNECK!RUFFNECK schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:10:
Mijn keuken is eindelijk volledig geinstalleerd
....
Wij zijn aan het kijken voor een keuken met kookeiland met inductiekookplaat en spoelbak en erboven een novy afzuigsysteem.
Nu is het puzzelen hoe groot het kookeiland moet zijn om die 2 dingen erin te hebben en toch voldoende ruimte te hebben. Jouw eiland ziet er ruim genoeg uit...
Mag ik vragen hoe groot je kookeiland is (lxb)? Iets van 3m x 1,20m schat ik zo...
En hoeveel ruimte heb je tussen de kastenwand en het eiland?
Goed geschat idd, de tekeningen had ik destijds al hier gepost:purpledragon schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 00:46:
[...]
Dat ziet er mooi uit @RUFFNECK!
Wij zijn aan het kijken voor een keuken met kookeiland met inductiekookplaat en spoelbak en erboven een novy afzuigsysteem.
Nu is het puzzelen hoe groot het kookeiland moet zijn om die 2 dingen erin te hebben en toch voldoende ruimte te hebben. Jouw eiland ziet er ruim genoeg uit...
Mag ik vragen hoe groot je kookeiland is (lxb)? Iets van 3m x 1,20m schat ik zo...
En hoeveel ruimte heb je tussen de kastenwand en het eiland?
RUFFNECK in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Dat gaggenau vind Ik persoonlijk echt nergens op slaan qua uiterlijk. De afwerking is wel echt heel mooi maar dan kom je weer op het punt wat ik al duizend keer gezegd heb.Artbij schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:24:
[...]
Bulthaub is ook maar gewoon Ikea. Specs zijn het zelfde, kastjes even groot, deurtjes kunnen beide open en dicht.
En tussen siemens en Gaggenau zit echt wel wat meer verschil.
Als je voor een basic apparaat / keuken gaat heeft een ultra de luxe merk geen meerwaarde naast de pats factor. Wil je wat speciaals dan kom je vaak bij de dure spullen uit en als je het geld daar voor hebt en wilt uitgeven is dat heel mooi. Maar voor mij zouden de prijs en prestatie het niet verantwoorden.
Verder slaat je vergelijking echt volledig mank. Gaggenau spul in het “betaalbare” segment is niet per definitie beter als Siemens / Neff in het hoge segment. Een duur Merk staat niet direct gelijk aan betere kwantiteit.
Game PC
Zonder gekheid, leg de specs naast elkaar van IQ700 siemens apparatuur en die van Gaggenau. En lees dan mijn post nog eens (hint: zoek het stukje over materiaal).
[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:18 ]
Seat, Skoda, VW, Audi, Porsche en Lamborghini is 1 (moeder)bedrijf.Russel88 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:08:
Gaggenau, Siemens, Bosch en Neff is 1 (moeder)bedrijf.
En de motoren van de auto's zijn allemaal van staal, ze rijden allemaal op bezine, dashboards allemaal van kunststof. Dus die moeten we exact even goed zijn.....Z___Z schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:15:
[...]
Seat, Skoda, VW, Audi, Porsche en Lamborghini is 1 (moeder)bedrijf.
Met gestrekt been.
Man man man,Artbij schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:46:
[...]
En de motoren van de auto's zijn allemaal van staal, ze rijden allemaal op bezine, dashboards allemaal van kunststof. Dus die moeten we exact even goed zijn.....
Een Seat Leon is letterlijk gebouwd op het onderstel van de Golf, De Octavia is gebouwd op het onderstel van de golf. Ze gebruiken allemaal nagenoeg het zelfde interieur. Alleen de Golf heeft net wat meer kwaliteit in bijvoorbeeld isolatie en afwerking. Dus ja nogal een verschil (dat is meer de Bosh, Siemens, Neff. Dan zou je de Gaggenau met Audi kunnen vergelijken staat op het zelfde onderstel als de Golf.) Alles wat nieuw ontwikkeld wordt komt langzaam naar beneden naar de andere merken en ondertussen gebruiken ze veel van de standaard onderdelen om goedkoper te kunnen produceren. Dus je kunt prima vergelijken, je koopt wat extra kwaliteit en uiterlijk en merknaampje voor een hoop meer geld van de zelfde fabrikant
Natuurlijk gaat deze vergelijking alleen op voor het eerste stuk van het Gaggenau segment. En niet voor de topklasse dan krijg je meer een Bugatti vergelijking.
[ Voor 10% gewijzigd door Shunt op 25-01-2018 13:15 ]
Game PC
tot nu toe steeds gelurkt in dit topic. Super interessant en relevant, dank allen voor de waardevolle uitwisseling!
Zelf bij een keukenboer in Duitsland een Systemat keuken samengesteld met Siemens apparatuur. Principe gebruikt dat we een keuken voor zeer lange termijn willen (hopelijk zo'n 30 jaar), veel kastruimte willen, en de makkelijke mogelijkheid om met meerdere mensen samen te kunnen werken in de keuken. Zo kwamen we op deze indeling.
Apparatuur:
Inductieplaat: EX807LVC1E SIEMENS
Inbouwoven: HB634GBS1 SIEMENS
Inbouw-magnetron: BF634RGS1 R SIEMENS
Vaatwasser met bestekla: SX636X03ME SIEMENS
Afzuigkap: LI97RA540 SIEMENS
Ivm energieverlies kiezen we voor recirculatie, waarschijnlijk koolstoffilter, overwegen een plasmafilter.
Waarschijnlijk de Quooker Fusion Round kraan.
Werkblad twijfelen we tussen composiet en kunststof. Hebben het idee dat kunststof eigenlijk net zo duurzaam is, en wat goedkoper.
Iemand die hier direct tips/opmerkingen bij heeft?
Persoonlijk zou ik er nooit vanuit gaan dat een keuken 30 jaar mee gaat. Naast dat je die keuken dan al lang weer spuugzat bent zijn dan ondertussen je scharnieren en lades al lang aan vervanging toe en heb je waarschijnlijk je apparatuur op zijn minst al een keer vervangen. In principe maakt het niet uit of je dan een hoog segment of midden segment keuken hebt. Ergens wat water achter de kastjes en zowel de dure keuken als de IKEA keuken ziet er niet meer uit.Seestar schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:57:
Dag allen,
tot nu toe steeds gelurkt in dit topic. Super interessant en relevant, dank allen voor de waardevolle uitwisseling!
Zelf bij een keukenboer in Duitsland een Systemat keuken samengesteld met Siemens apparatuur. Principe gebruikt dat we een keuken voor zeer lange termijn willen (hopelijk zo'n 30 jaar), veel kastruimte willen, en de makkelijke mogelijkheid om met meerdere mensen samen te kunnen werken in de keuken. Zo kwamen we op deze indeling.
Apparatuur:
Ivm energieverlies kiezen we voor recirculatie, waarschijnlijk koolstoffilter, overwegen een plasmafilter.
Werkblad twijfelen we tussen composiet en kunststof. Hebben het idee dat kunststof eigenlijk net zo duurzaam is, en wat goedkoper.
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo goed als niets in deze maatschappij is nog gebouwd om langer als 15 jaar mee te gaan.
Hoe lang een keuken mee gaat heeft met name te maken hoe goed je er voor zorgt en dat er geen grote hoeveelheden vocht bij komen. Ben je een lompe lul (zoals ik ben) gaat geen enkele keuken 30 jaar mee. Ga je er mee om alsof hij van glas gemaakt is dan zal hij er best een flink aantal jaar goed uit zien. Echter een schanier heeft gewoon een beperkt aantal bewegingen in zich, het zelfde gaat voor een lade. Natuurlijk zal een betere / duurdere schanier / lade langer mee gaan maar 30 jaar gaat het hem niet worden. Een kast tja die heeft niet veel te lijden (naast het vlak waarop je alles neer zet). Dus naast los komen of bol staan van vocht of loskomen van folie zit je daar wel snor.
Mooie ruime opstelling weet je zeker dat je een 100% magnetron wilt gaan gebruiken heel veel goedkoper als een oven magnetron is hij niet. En persoonlijk zou ik altijd gaan voor een dubbel oven opstelling. (denk aan vlees op 170 graden en aardappeltjes op 210 of taartje in oven X en merengue in oven Y.
Kunststof blad neem ik aan dat je bedoelt een massief kunststof blad? Mij lijkt het dat het aanzienlijk minder hard zal zijn als een natuursteen of composiet blad. Als je het hebt over een gelamineerd blad daar zou ik met een keuken in jouw opstelling niet eens over na durven denken.
Mag ik vragen wat voor prijs je nu hebt staan voor deze keuken?
Neem trouwens ook voldoende lades, vooral als je voor Systemat gaat die hebben heerlijke lades.
[ Voor 11% gewijzigd door Shunt op 25-01-2018 15:30 ]
Game PC
Dat is een flinke ruimte! Paar tips die het geheel net wat beter doen ogen (denk ik ;-)). Koelkast inbouw maken, en denk geheel naar rechts verplaatsen, zo los ziet er erg goedkoop uit, tenzij je een dubbeldeurs amerikaan neem :-). Koken zou ik denk ik op die plek houden, maar dan de bovenkasten weg of naar links een paar. Mooie kap er boven. Of koken naar links en de bovenkasten allemaal gelijk in hoogte houden. (Ben zelf geen fan van bovenkasten, maar ja de spullen moeten soms ook ergens ;-).Seestar schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:57:
Dag allen,
Apparatuur:
[afbeelding]
[afbeelding]
Kunststof zou ik niet op het eiland nemen (indien je dat gelamineerde bedoeld) de hoeken zijn kwetsbaar en kunnen stukjes blad eraf raken. En op een kunststof blad kan je niet snijden en een hete pan kan er ook niet op.
tsja, daar zit wat in. wishfull thinking dan misschien, tegelijk ken ik ons we zo dat als iets eenmaal er in zit we het alleen nog gaan vervangen als het echt niet meer kan. Wie weet hoe lang het uit houdt. Over 20 jaar zal ik nog eens terugkomen in dit forumShunt schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:25:
[...]
Persoonlijk zou ik er nooit vanuit gaan dat een keuken 30 jaar mee gaat. ...
hebben we overwogen idd, maar ik weet niet of we dat veel zouden gebruiken. Ik wil het liefste zo simpel mogelijke apparatuur vanuit de simpele redenering dat het dan warschijnlijk langer mee gaat, combi-oven is complexer geheel.Shunt schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:25:
[...]
Mooie ruime opstelling weet je zeker dat je een 100% magnetron wilt gaan gebruiken? ...
hihi, vooral opzoek naar pragmatische bezuinigingsmogelijkheden. Ik zoek lange levensduur en gebruiksgemak, uiterlijk of uitstraling is ons minder waard. Heb eigenlijk nog geen idee wat dan goede opties zijn. We hebben nu een Ikea kunststof (denk ik) keukenblad, bevalt eigenlijk prima. Na 5,5 jaar nog geen beschadigingen of vlekken. In huidige offertevarianten maakte deze bezuiniging nog geen 1000 euro verschil, daar zou ik het dnek ik niet voor willen doen.Shunt schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:25:
[...]
Kunststof blad neem ik aan dat je bedoelt een massief kunststof blad? Mij lijkt het dat het aanzienlijk minder hard zal zijn als een natuursteen of composiet blad. Als je het hebt over een gelamineerd blad daar zou ik met een keuken in jouw opstelling niet eens over na durven denken.
(Met risico van allerlei ongewenste reacties...). Nu offerte zo'n 18.000Shunt schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 15:25:
[...]
Mag ik vragen wat voor prijs je nu hebt staan voor deze keuken?
Neem trouwens ook voldoende lades, vooral als je voor Systemat gaat die hebben heerlijke lades.
Dank voor het meedenken!!
pragmatisch voor deze koelkast gekozen om zo veel mogelijk koelruimte in zo klein mogelijke plek te krijgen. Deze grote is voldoende voor ons, evt in de garage zouden we een extra koelkast kunnen zetten. Looks zijn voor ons prima zo. Idd mooier aan rechterkant, maar die rechtsekast is voor schoonmaakspullen etc, wil mijn koelkast liever dichterbij hebben. Tsja, zonder bovenkasten en dan mooie afzuigkap met schouw zou ik ook mooier vinden, maar had mijn vrouw een veto op, vandaar. Heb geleerd om bij niet essentiele dingen altijd gelijk te geven.sanvv78 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:05:
[...]
Dat is een flinke ruimte! Paar tips die het geheel net wat beter doen ogen (denk ik ;-)). Koelkast inbouw maken, en denk geheel naar rechts verplaatsen, zo los ziet er erg goedkoop uit, tenzij je een dubbeldeurs amerikaan neem :-). Koken zou ik denk ik op die plek houden, maar dan de bovenkasten weg of naar links een paar. Mooie kap er boven. Of koken naar links en de bovenkasten allemaal gelijk in hoogte houden. (Ben zelf geen fan van bovenkasten, maar ja de spullen moeten soms ook ergens ;-).
Bovenkastjes links hebben we niet omdat je vanaf daar binnenkomt, en via deur met raampjes er in je nu een opener inkijk in de keuken hebt.
goeie tip! dank.sanvv78 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 16:05:
[...]
Kunststof zou ik niet op het eiland nemen (indien je dat gelamineerde bedoeld) de hoeken zijn kwetsbaar en kunnen stukjes blad eraf raken. En op een kunststof blad kan je niet snijden en een hete pan kan er ook niet op.
RUFFNECK schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:18:
[...]
Goed geschat idd, de tekeningen had ik destijds al hier gepost:
RUFFNECK in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Wat bedoel je met energie verlies? Zou altijd gaan voor een echte afzuiging ipv een recirculatie.Seestar schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:57:
Verder de koelkast ziet er niet uit midden in een keuken. Zou altijd voor een inbouw gaan. Heeft ook een praktisch probleem met de deur zelf. Je moet langs de koelkast wat ruimte overhouden ivm opendraaiende deur. en de kant van het werkblad kan je niet kitten. Dus je krijgt sowieso een grote kier aan beide kanten. Dat word vettig, heel vettig. En helemaal als je de keuken 30 jaar wil gebruiken.
Als je bereid bent om 18k uit te geven voor die keuken, geef die extra paar euro even uit voor een inbouw koelkast.
[This space is for rent]
Dat is zeker niemand weet hoelang het werkt / het volhoud.Seestar schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:27:
tsja, daar zit wat in. wishfull thinking dan misschien, tegelijk ken ik ons we zo dat als iets eenmaal er in zit we het alleen nog gaan vervangen als het echt niet meer kan. Wie weet hoe lang het uit houdt. Over 20 jaar zal ik nog eens terugkomen in dit forum
Tja wat is simpel, alles is tegenwoordig digitaal en niet meer simpel. Ik denk ook niet dat een "simpel" apparaat langer mee gaat vooral niet als je een "budget" magnetron zult pakken. Maar ja dat is ieder zijn ding zullen we maar zeggen.hebben we overwogen idd, maar ik weet niet of we dat veel zouden gebruiken. Ik wil het liefste zo simpel mogelijke apparatuur vanuit de simpele redenering dat het dan warschijnlijk langer mee gaat, combi-oven is complexer geheel.
Dat is inderdaad niet echt een grote besparing ik zou voor de 1000 euro zeker voor een "fatsoenlijk" blad gaan.hihi, vooral opzoek naar pragmatische bezuinigingsmogelijkheden. Ik zoek lange levensduur en gebruiksgemak, uiterlijk of uitstraling is ons minder waard. Heb eigenlijk nog geen idee wat dan goede opties zijn. We hebben nu een Ikea kunststof (denk ik) keukenblad, bevalt eigenlijk prima. Na 5,5 jaar nog geen beschadigingen of vlekken. In huidige offertevarianten maakte deze bezuiniging nog geen 1000 euro verschil, daar zou ik het dnek ik niet voor willen doen.
Pfoe dat is een aardig hoge prijs. Maar je hebt dan ook wel echt een hele hoop kasten maar dan nog zou ik met deze apparatuur ergens tussen de 15/16k verwachten. Vooral als het uiterlijk secundair is aan de kosten en gemak / duurzaamheid zou ik eens kijken naar andere merken keukenkasten wellicht ook wat in het midden segment. Dan gok ik dat je daar een hoop meer op kunt besparen zonder direct op de duurzaamheid van de keuken in te leveren.(Met risico van allerlei ongewenste reacties...). Nu offerte zo'n 18.000
Dank voor het meedenken!!
Game PC
Tegenwoordig worden nieuwe huizen vaak/soms luchtdicht gebouwd, met gebalanceerde ventilatie met warmte-terugwinning.PoweRoy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:41:
[...]
Wat bedoel je met energie verlies? Zou altijd gaan voor een echte afzuiging ipv een recirculatie.
Als je dan een directe afzuiging naar buiten maakt, dan verstoor je die balans. Dat zul je op moeten lossen door ergens extra lucht (zoveel als je naar buiten blaast) aan te voeren. Bijvoorbeeld door een raampje open te zetten. Een open raam zorgt weer voor koude lucht die in je huis komt, en dus energieverlies.
Bij een huis met type D ventilatie (gebalanceerd) is het heel normaal om recirculatie toe te passen. Echte afzuiging naar buiten toe past niet bij zo'n systeem en de manier van luchtdicht/energiezuinig bouwen die daarbij komt kijken.
Met een plasma filter kan je meer dan prima recirculatie toepassen. Daarvoor hoef je echt geen gat naar buiten te maken. Dat moet je ook helemaal niet willen. Het is alleen omdat we dat al jaren zo doen....PoweRoy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:41:
[...]
Wat bedoel je met energie verlies? Zou altijd gaan voor een echte afzuiging ipv een recirculatie.
Verder de koelkast ziet er niet uit midden in een keuken. Zou altijd voor een inbouw gaan. Heeft ook een praktisch probleem met de deur zelf. Je moet langs de koelkast wat ruimte overhouden ivm opendraaiende deur. en de kant van het werkblad kan je niet kitten. Dus je krijgt sowieso een grote kier aan beide kanten. Dat word vettig, heel vettig. En helemaal als je de keuken 30 jaar wil gebruiken.
Als je bereid bent om 18k uit te geven voor die keuken, geef die extra paar euro even uit voor een inbouw koelkast.
Je opmerking over inbouw koelkasten snap ik ook niet helemaal. Wij zijn heel bewust voor een vrijstaande gegaan. Niet zo'n wit ding natuurlijk, maar wel een vrijstaande. Ik zie een aantal voordelen. Het staat gewoon mooi, eenvoudig te vervangen bij defect, geen kans op kromme kast deuren door de grote temperatuur verschil en het !kan! goedkoper zijn.
Persoonlijk zou ik hem in deze opstelling vrij zetten aan de zijkant en daar het aanrecht minder ver door laten lopen. Dan zou ik hem direct opwaarderen naar een breder model (70cm) / Amerikaans model (90 cm).
Wij zijn voor een 70cm versie in het zwart gegaan.
Met een plasmafilter ben ik het 100% met je eens dat het een waardige vervanging is voor een afzuiging met een gat naar buiten. Maar kom op zeg we doen het alleen maar omdat we het gewend zijn?TLer schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:46:
[...]
Met een plasma filter kan je meer dan prima recirculatie toepassen. Daarvoor hoef je echt geen gat naar buiten te maken. Dat moet je ook helemaal niet willen. Het is alleen omdat we dat al jaren zo doen....
Je opmerking over inbouw koelkasten snap ik ook niet helemaal. Wij zijn heel bewust voor een vrijstaande gegaan. Niet zo'n wit ding natuurlijk, maar wel een vrijstaande. Ik zie een aantal voordelen. Het staat gewoon mooi, eenvoudig te vervangen bij defect, geen kans op kromme kast deuren door de grote temperatuur verschil en het !kan! goedkoper zijn.
Persoonlijk zou ik hem in deze opstelling vrij zetten aan de zijkant en daar het aanrecht minder ver door laten lopen. Dan zou ik hem direct opwaarderen naar een breder model (70cm) / Amerikaans model (90 cm).
[afbeelding]
Dat is echt gewoon onzin, over het algemeen is het beter om lucht die vervuild is af te voeren (goedkoper, efficiënter en gezonder) Als jij staat te grillen en je gooit je lucht door een simpel koolstof filtertje heen (want laten we eerlijk zijn de meeste recirculatie kappen zijn gewoon een simpel metaal filtertje + wat koolstof wat in geen jaren vervangen is). Dat is allemaal fijnstof en andere smerigheid die de luchtkwaliteit niet beter maken.
Bij een Plasma filter heb je een vrij schone lucht die er uit komt maar tel daar ij het verbruik en de relatief korte levensduur van een filter (volgens mij 9000 uur ofzo?) ben je zo een paar honderd euro per zoveel jaar kwijt. Dan weet ik niet of het niet gewoon goedkoper is om wat meer te moeten stoken.
Game PC
Mijn opmerking was ook over het tussen kastjes inzetten. Op een vrijstaande plek ziet het er natuurlijk heel mooi uit (zelf ook gehad). Maar tussen de kastjes en aanrechts is dat natuurlijk niet handig en niet mooi.TLer schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:46:
[...]
[afbeelding]
Zelf had ik altijd een Samsung amerikaan size koelkast gehad. Grote deur van 70/80 cm (ipv 2 kleine). De koelkast was veel dieper dan de huidige inbouw die we nu hebben.
[This space is for rent]
volgens Plamamade.Filter gaat een afzuigkap leven lang mee.
Mijn ervaring in de bouw is dat heel veel dingen gebeuren omdat altijd al zo gedaan wordt. Heel innovatief zijn de meeste niet. Zo te zien geld dat niet voor jou.
Mogelijk heb je er al rekening mee gehouden, maar als ik het goed zie : LI97RA540 wordt deze zonder greeplijst (RVS is de LZ49550) geleverd.Seestar schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:57:
Mocht je niet voor het plasmafilter gaan, maar wel iets willen dat lang meegaat, is misschien de Siemens cleanAir recirculatie een optie (LZ46830)
[ Voor 33% gewijzigd door JJschr op 26-01-2018 11:56 ]
Hours of operating mode 9000TLer schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:23:
Een plasmafilter gaat net zolang mee als de afzuigkap
[...]
volgens Plamamade.
Mijn ervaring in de bouw is dat heel veel dingen gebeuren omdat altijd al zo gedaan wordt. Heel innovatief zijn de meeste niet. Zo te zien geld dat niet voor jou.
(lifetime in years based on use of 2 hours a day) 10/15
https://www.plasmamade.nl/
Een koolstof filter doet volgens de zelfde site 2 / 3 jaar met 2000 uur operating time.
Iets klopt er dan volgens mij niet. In het meest gunstige geval moet je een keer een plasma filter vervangen in het leven van je keuken.
Nevermind rekenen is lastig als je nog geen koffie op hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 26-01-2018 11:05 ]
Game PC
We zijn toch maar weer opnieuw naar Superkeukens gegaan want met het wit waren we niet tevreden. We hebben de inrichting van de woonkamer klaar en hier zit niets wits in, dus keuken moest anders. Gelukkig was dit geen probleem..Alaksandus schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:15:
[...]
Afgelopen week hebben we de knoop definitief doorgehakt en zijn we voor onderstaande keuken gegaan. Op de foto staan alleen nog de oude serie apparaten van Siemens![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Uiteindelijk hebben we de kastjes boven het keukenblad weggehaald. Hier zullen we t.z.t. een houten plank plaatsen. De kastenwand hebben we wat verhoogd zodat we de opbergruimte van de keukenkastjes compenseren. Voordeel is dat we nu wel een koelkast en vriezer van 178cm hebben![]()
Gekozen apparatuur:
Siemens HM876G0B6 Combi magnetron
Siemens HS836GTB6 Combi stoomoven
Siemens GI81NAC30 Vriezer
Siemens KI81RAD30 Koelkast
Siemens EX975LXC1E Inductiekookplaat
Siemens LC91KWQ60S Afzuigkap
Siemens SX658D02ME Vaatwasser
Plasma Made GUC1212
Floww Perfect4 Chilled Square, Combi XL 10L boiler, RVS
De keuken hebben we bij Superkeukens Beuningen gekocht en het apparatuur bij 123apparatuur. Bij beide erg vriendelijk geholpen dus kan het zeker aanraden.
Onder het aanrechtblad loopt over de hele lengte ook nog een LED strip die met een RF remote te bedienen is.
Totale kosten € 14.185,-

Als een god in Nijmegen.
Hoe heb je het met die koffie lade gedaan, is het iets keuken specifiek?
En die inbouw stopcontact in de kast, kan je daar ook iets meer over vertellen? Met name de type en hoe deze is ingebouwd.
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE
Geen idee of het keuken specifiek is, ik wilde het, de keukenboer kon het leveren, maar ik had niet door dat het gewoon binnen de lijn van Rotpunkt mogeljk was (zie ergens in http://www.rotpunktkueche...unkt_Innovations_2017.pdf)ReseT schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 00:01:
@RUFFNECK mooi, goed uitgevoerd!
Hoe heb je het met die koffie lade gedaan, is het iets keuken specifiek?
En die inbouw stopcontact in de kast, kan je daar ook iets meer over vertellen? Met name de type en hoe deze is ingebouwd.
Die inbouw stopcontact in de kast heb ik zelf niet om gevraagd, eigen inbreng van de keukenboer vanwege die lade of het hoort gewoon bij deze lade optie vanuit Rotpunkt aangezien de achterkant van de kast de uitsparing voor deze inbouwdoos al had af fabriek (was ik blij verrast om!). Voor zover ik gezien heb heeft deze aan een kant gewoon een stekker, deze gaat in het stopcontact aan die kant die ik had laten aanbrengen (voor de koffiemachine) en mondt dus uit in deze 3 stopcontacten in de kast. Ik heb helaas dus ook geen typenummer voor je oid.
helaas geen balansventilatie en wtw in ons huis, gewoon mechanische ventilatie, maar wel huis met hoge isolatiewaarde en warmte/koude opslag, we hopen hem energiepositief te krijgen, dan is het zonde om veel warmte te verliezen via zo'n gat in de gevel.Dirtbiter schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:14:
[...]
Tegenwoordig worden nieuwe huizen vaak/soms luchtdicht gebouwd, met gebalanceerde ventilatie met warmte-terugwinning.
...
hmm, je zet me aan het denken, ben aan het puzzelen op een herindeling.PoweRoy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:41:
[...]
Hier ook inderdaad hetzelfde systeem met lade en 3 stopcontacten erachter. Zal inderdaad een standaard optie zijn.RUFFNECK schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 08:29:
[...]
Geen idee of het keuken specifiek is, ik wilde het, de keukenboer kon het leveren, maar ik had niet door dat het gewoon binnen de lijn van Rotpunkt mogeljk was (zie ergens in http://www.rotpunktkueche...unkt_Innovations_2017.pdf)
Die inbouw stopcontact in de kast heb ik zelf niet om gevraagd, eigen inbreng van de keukenboer vanwege die lade of het hoort gewoon bij deze lade optie vanuit Rotpunkt aangezien de achterkant van de kast de uitsparing voor deze inbouwdoos al had af fabriek (was ik blij verrast om!). Voor zover ik gezien heb heeft deze aan een kant gewoon een stekker, deze gaat in het stopcontact aan die kant die ik had laten aanbrengen (voor de koffiemachine) en mondt dus uit in deze 3 stopcontacten in de kast. Ik heb helaas dus ook geen typenummer voor je oid.
als we definitieve ontwerp hebben misschien niet gek om ook een offerte te vragen bij een winkel waar ze ook middensegment kastjes verkopen. Maar op dit moment zijn we erg enthousiast over de service van de winkel in Duitsland, dat onze voorkeur heeft om daar te blijven, maar ik zou misschien alsnog wel een klap van de prijs af kunnen krijgen.Shunt schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 08:52:
[...]
Pfoe dat is een aardig hoge prijs. Maar je hebt dan ook wel echt een hele hoop kasten maar dan nog zou ik met deze apparatuur ergens tussen de 15/16k verwachten. Vooral als het uiterlijk secundair is aan de kosten en gemak / duurzaamheid zou ik eens kijken naar andere merken keukenkasten wellicht ook wat in het midden segment. Dan gok ik dat je daar een hoop meer op kunt besparen zonder direct op de duurzaamheid van de keuken in te leveren.
ja, vrij aan de zijkant lijkt me idd ook mooier. Kiezen bewust voor een normaal model omdat dat nu ook ruim voldoende is en we graag het energieverbruik laag houden.TLer schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 09:46:
[...]
[afbeelding]
Smaken verschillen. Bij ons staat hij tussen de kasten in.PoweRoy schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:21:
[...]
Mijn opmerking was ook over het tussen kastjes inzetten. Op een vrijstaande plek ziet het er natuurlijk heel mooi uit (zelf ook gehad). Maar tussen de kastjes en aanrechts is dat natuurlijk niet handig en niet mooi.
Zelf had ik altijd een Samsung amerikaan size koelkast gehad. Grote deur van 70/80 cm (ipv 2 kleine). De koelkast was veel dieper dan de huidige inbouw die we nu hebben.
greeplijst zal ik op letten. En Siemens cleanAir idd misschien mooi alternatief. Merk dat ik nu wel naar plasmafilter neig om de lange levensduur en gebruiksgemak.JJschr schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:45:
[...]
Mogelijk heb je er al rekening mee gehouden, maar als ik het goed zie wordt deze zonder greeplijst geleverd.
Mocht je niet voor het plasmafilter gaan, maar wel iets willen dat lang meegaat, is misschien de Siemens cleanAir recirculatie een optie
ziet er ook mooi uit idd. Je hebt ook wel een mooi hoekig koelkastmodel waardoor hij nauw ingesloten kan worden. Vind je het in gebruik nog onhandig dat hij tussen de kastjes in staat, of dat dat de koelkast wat naar voren komt tov de kastjes?bvbal79 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:30:
[...]
Smaken verschillen. Bij ons staat hij tussen de kasten in.
(hier even een andere versie, in Ikea keukenplanner nagebouwd)
korte stuk van werkblad eraf gehaald en spoeleiland wat groter. En inbouwkoelkast ipv vrijstaand. Dat laatste zijn we nog niet over uit of we dat het geld waard vinden (evt een mooie hoekige koelkast zoals bvbal79 ook heeft), maar het gaat wel deze opstelling worden.
Dank iedereen voor het meedenken!
Vooralsnog niet enthousiast geworden om het wel bij hun af te nemen gezien de verhalen in dit topic en de Bruynzeel keukenwinkel die ik bezocht heb...
Vandaag bij TKI in Alexandrium geweest. Ik houd erg van de stijl van Piet Boon.
Heeft iemand ervaring met TKI? Of eventueel keukenleveranciers die vergelijkbaar zijn?
Ja klopt we hebben een model genomen die er mooi tussen past. Gebruik is totaal niet onhandig. Aan de ene kant hebben we een apothekerskast, maar ook daar komen we goed bij. Verder zit er 1.10 meter tussen de kasten en eiland en dus bij de koelkast 1 meter. Gaat prima allemaal.Seestar schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:39:
[...]
ziet er ook mooi uit idd. Je hebt ook wel een mooi hoekig koelkastmodel waardoor hij nauw ingesloten kan worden. Vind je het in gebruik nog onhandig dat hij tussen de kastjes in staat, of dat dat de koelkast wat naar voren komt tov de kastjes?
Keuken ziet er netjes uit, zou wel even kijken naar hoe je de bediening vind van Siemens. Wij hebben uiteindelijk voor Bosch gekozen omdat die een touch screen heeft een je veel makkelijker bij je keuze bent. Inspiratiehuis 20/20 laat je alles even voelen. Om toekomstproof te zijn misschien kijken naar ovens met home connect (niet nodig, voegt niet veel toe maar ivm toekomst proof misschien een leuke gimmick)Seestar schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 14:57:
.
Apparatuur:
Voor de kookplaat zou ik ook kijken naar 90cm, volgens mij heb je genoeg ruimte in de keuken en is dat wel lekker. Heb zelf de Bosch PXY895DC1E en als je daar 3x 28cm pan op wil zetten past dat net niet helemaal lekker.
Voor de afzuigkap hebben wij ook een plasma filter, alleen die dingen zijn erg groot. Wij konden de ijzeren schouw niet meer erboven zetten, let daar dus goed op. Plasma filter (plasma made) gebruiken we nu zo'n 7 maanden en bevalt prima.
Voor werkblad zal ik ook heel erg oppassen met kunststof, naar Mijn weten krast dat behoorlijk en als je echt zo lang je keuken wil houden ga je daar misschien an irriteren. Composiet is denk ik wel een betere optie, maar moet je wel oppassen met warme pannen. Misschien is keramisch ook een goede optie (let dan)wel op met de kookplaat en de lades)
Denk alleen dat 18.000 wel een aardig realistisch bedrag is gezien de omvang en hoeveelheid kasten. Heb zelf een ikea keuken met 5cm graniet van 5x190 met 3 hoge kasten, grote glasplaat, incl quooker en alle andere apparatuur en plasma filter, met in laten bouwen + leidingen verleggen (zelf kasten in elkaar geschroefd) voor ongeveer €14.000. Maar dat kost wel veel meer energie
Mijn boefje is liev!
Ik was niet op de hoogte van dit interessante topic. Super om hier de ervaringen te lezen van medetweakers.
Wij zijn een woning aan het bouwen en zijn ons nu aan het orienteren op een keuken. We wonen in Utrecht en zijn al voor een offerte bij Bruynzeel geweest. Nu ben ik niet zeker van de kwaliteit die ze aanbieden, hoewel de optima serie met glazen deuren me wel aanspreekt. We willen een u vorm keuken in wit (afgezaagd hè) met composiet blad en Siemens apparatuur.
Hebben jullie tips voor goede betrouwbare keukenlevernaciers in de regio Utrecht?
Heeft er iemand ervaring met Verdonk keukens in Maarssen?
Groeten,
Wij hadden veel twijfel over de kookplaat en de afzuiging. Uiteindelijk zijn we voor een Bora met recirculatie gegaan en dat is echt een goede keus geweest. We konden vooraf op internet niet heel veel over vinden, maar de demo in de winkel was redelijk overtuigend. Onze observaties tot nu toe:
- Inductie is veel fijner dan gas, sneller en makkelijker te regelen.
- Afzuiging werkt prima, zeker zo goed als alternatieven, en maakt niet heel veel lawaai.
- Recirculatie werkt perfect, erg tevreden over.
- Er komt veel minder snel vuil in de afzuiger dan je zou denken.
- Filters kunnen in de vaatwasser, maar dat hoeft bijna nooit.
- Ingebouwde timers zijn erg handig.
- Tiptoetsen werken prettig.
Enige nadeel is dat de kat m ook aan kan zetten, maar zonder pan erop kan dit geen kwaad.
Wij zijn erg tevreden en qua prijs is het niet heel anders dan een kookplaat en losse afzuigkap.
Hoi Supersurfer,Supersurfer schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:28:
Hallo,
Ik was niet op de hoogte van dit interessante topic. Super om hier de ervaringen te lezen van medetweakers.
Wij zijn een woning aan het bouwen en zijn ons nu aan het orienteren op een keuken. We wonen in Utrecht en zijn al voor een offerte bij Bruynzeel geweest. Nu ben ik niet zeker van de kwaliteit die ze aanbieden, hoewel de optima serie met glazen deuren me wel aanspreekt. We willen een u vorm keuken in wit (afgezaagd hè) met composiet blad en Siemens apparatuur.
Hebben jullie tips voor goede betrouwbare keukenlevernaciers in de regio Utrecht?
Groeten,
Wij hebben onze keuken bij Verdonk gekocht. Heel goede ervaring! We waren op zoek naar een next125 dealer, en zo kwamen we daar terecht. Adviseur Michael was heel behulpzaam en geduldig. We zijn twee keer langsgeweest, en hebben over en weer gemaild over aanpassingen. Steeds snel een reactie en een gespecificeerde offerte die we meekregen. Met een prijs waar ze bij Bemmel & Kroon én Ekelhoff in Duitsland niet aankwamen. Hopelijk heb je hier wat aan.
Groet,
Hallo,Bogyesz87 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:13:
[...]
Hoi Supersurfer,
Wij hebben onze keuken bij Verdonk gekocht. Heel goede ervaring! We waren op zoek naar een next125 dealer, en zo kwamen we daar terecht. Adviseur Michael was heel behulpzaam en geduldig. We zijn twee keer langsgeweest, en hebben over en weer gemaild over aanpassingen. Steeds snel een reactie en een gespecificeerde offerte die we meekregen. Met een prijs waar ze bij Bemmel & Kroon én Ekelhoff in Duitsland niet aankwamen. Hopelijk heb je hier wat aan.![]()
Groet,
Dank je voor je reactie! Je hebt een next125 voor een prijs die beter is dan in duitsland? Klinkt goed. Kan je details delen? Wat voor keukenontwerp heb je, welke deuren, apparatuur?
Plaatje van het ontwerp, Siemens apparatuur:
Groeten,
[ Voor 5% gewijzigd door Supersurfer op 28-01-2018 13:35 ]
Je afbeelding wil helaas niet laden. Het gaat bij ons om een nieuwbouwhuis, we hebben hem dus nog niet, maar dit is waar we voor getekend hebben:Supersurfer schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:25:
[...]
Hallo,
Dank je voor je reactie! Je hebt een next125 voor een prijs die beter is dan in duitsland? Klinkt goed. Kan je details delen? Wat voor keukenontwerp heb je, welke deuren, apparatuur?
[afbeelding]
Groeten,
En de samenvatting:
nx500 in Indigoblau satijnlak, plinten van 5cm, 2cm hoogglans keramiek blad in marmerlook en Neff apparatuur (combimagnetron, grote combi stoomoven (beide touchbediening), koel/vries, inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging), Miele vaatwasser en Quooker. Kasten zijn met binnenladen en een apothekerskast, ook laden onder de kookplaat en de spoelbak, houten bestekbakken, planken met ingebouwde spotjes. Totaal 24k incl. montage.
We zijn ook in Duitsland geweest, waren al niet heel tevreden over de service daar, maar hebben uiteraard deze offerte nog even opgestuurd om te kijken of ze eronder konden komen. Niet dus.
Die van jou ook nietBogyesz87 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:40:
[...]
Je afbeelding wil helaas niet laden.
[afbeelding]
Dat is een hele mooie combi. Ik vindt de nx902 glazen deuren wel mooi, die komen iets duurder uit dan de nx500, mijn blad wordt keramiek; is weer wat lager in prijs dan jou keramiek, verder hebben wij geen apothekerskast en niet veel kastindeling nodig. Ik hoop dan ook wat lager uit te komen in prijs.Bogyesz87 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:40:
[...]
Je afbeelding wil helaas niet laden. Het gaat bij ons om een nieuwbouwhuis, we hebben hem dus nog niet, maar dit is waar we voor getekend hebben:
[afbeelding]
En de samenvatting:
nx500 in Indigoblau satijnlak, plinten van 5cm, 2cm hoogglans keramiek blad in marmerlook en Neff apparatuur (combimagnetron, grote combi stoomoven (beide touchbediening), koel/vries, inductiekookplaat met geïntegreerde afzuiging), Miele vaatwasser en Quooker. Kasten zijn met binnenladen en een apothekerskast, ook laden onder de kookplaat en de spoelbak, houten bestekbakken, planken met ingebouwde spotjes. Totaal 24k incl. montage.
We zijn ook in Duitsland geweest, waren al niet heel tevreden over de service daar, maar hebben uiteraard deze offerte nog even opgestuurd om te kijken of ze eronder konden komen. Niet dus.
bediening zal ik eens induiken idd, even kijken of ik er wat over kan vinden. dank voor de tip. We hebben net een paar duizend euro bezuinigd door de home connect installatie weg te laten in het huis, daar ligt duidelijk onze wens niet, ik verwacht in de toekomst ook niet.Rolucious schreef op zondag 28 januari 2018 @ 09:03:
Keuken ziet er netjes uit, zou wel even kijken naar hoe je de bediening vind van Siemens....Om toekomstproof te zijn misschien kijken naar ovens met home connect (niet nodig, voegt niet veel toe maar ivm toekomst proof misschien een leuke gimmick)
Hmm, dank voor de tip. Ik zal ze nog eens vergelijken. Op dit moment zitten we op 70cm en hebben we eigenlijk alleen af en toe dat het wat krap is, daarom verwacht ik met 80 cm wel uit te komen.Voor de kookplaat zou ik ook kijken naar 90cm, volgens mij heb je genoeg ruimte in de keuken en is dat wel lekker. Heb zelf de Bosch PXY895DC1E en als je daar 3x 28cm pan op wil zetten past dat net niet helemaal lekker.
ja, denk er sterk aan dit ook te nemen.Voor de afzuigkap hebben wij ook een plasma filter, alleen die dingen zijn erg groot. Wij konden de ijzeren schouw niet meer erboven zetten, let daar dus goed op. Plasma filter (plasma made) gebruiken we nu zo'n 7 maanden en bevalt prima.
denk dat het toch composiet gaat worden ivm langere levensduurVoor werkblad zal ik ook heel erg oppassen met kunststof, naar Mijn weten krast dat behoorlijk en als je echt zo lang je keuken wil houden ga je daar misschien an irriteren. Composiet is denk ik wel een betere optie, maar moet je wel oppassen met warme pannen. Misschien is keramisch ook een goede optie (let dan)wel op met de kookplaat en de lades)
ja, heb wat rondgekeken en denk ook dat de prijs niet gek is voor wat we krijgen, ik hoop er nog wat af te kunnen halen, wie weet.Denk alleen dat 18.000 wel een aardig realistisch bedrag is gezien de omvang en hoeveelheid kasten. Heb zelf een ikea keuken met 5cm graniet van 5x190 met 3 hoge kasten, grote glasplaat, incl quooker en alle andere apparatuur en plasma filter, met in laten bouwen + leidingen verleggen (zelf kasten in elkaar geschroefd) voor ongeveer €14.000. Maar dat kost wel veel meer energie(veel verschillende leveranciers)
Ik ben ook bij Verdonk langsgeweest, maar daar had ik minder goede ervaring. Moest 2 uren wachten op een offerte wijziging.Supersurfer schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:28:
Hallo,
Groeten,
Uiteindelijk dus bij Brynzeel geweest met dezelfde offerte van Verdonk. De Optima lijn (en alleen Optima) is gelijk aan die van Next125, de gehele offerte kan 1:1 worden overgezet. Alleen de keus in werkbladen is minder bij Bruynzeel en je mist een Nest125 stickertje op het werkblad en lades. Scheelde al gelijk 3k, zonder onderhandelingen.
Verder naar Intermat in Mijdrecht voor Next125. Ook goede indruk, maar helaas waren we hier te laat achter gekomen.
[ Voor 4% gewijzigd door ReseT op 29-01-2018 08:34 ]
ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE
Inmiddels is afgelopen vrijdag de keuken geplaatst. Helaas nog niet helemaal af, spotjes komen er nog in en de afzuigkap moet nog geplaatst worden. Wat nog minder is, is dat de ombouw te smal is... +/- 5/6 mm.ollie_1982 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:41:
Ik zal hier ook maar eens onze keuken plaatsen, is wel al besteld en kwam dit fora pas later tegen.
Wij hebben een schiereiland met een kastenwand.
Alle apparaten zijn van AEG:
Vaatwasser : FSE72610P
Kookplaat : HK874400FB
Combi-oven : KMK761000M
Combi-stoomoven : KSK792220M
Inbouwafzuigkap : DCE3960HM
Koelkast : SKE81826ZC
Cooker : Fusion Square
Klimaatkast : Liebherr UWT 1682
Blad : Easystone Elephant Grey 12mm composiet werkblad (6cm dik)
De motor van de afschuigkap wordt in de garage geplaatst.
Leidingschema:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ze gaan nu links van de ombouw dit weg halen, ik ben benieuwd hoe netjes ze dit kunnen doen. Herstelkosten zijn uiteraard voor hun rekening. De ombouw is ook vanuit de keukenboer geplaatst gelukkig, dus geen vingerwijzen.
Hier alvast foto's zoals het er nu uit ziet:

Zodra de rest klaar is zal ik het eindresultaat laten zien.
Ik zou zijn reactie niet te serieus nemen...Supersurfer schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:25:
[...]
Hallo,
[afbeelding]
Groeten,
Meneer heeft zich speciaal geregistreerd om zijn reactie te plaatsen.
Untappd: Kapitein_Merijn
Wow 5-6mm te smal, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Wel gelukkig voor jou dat het ook vanuit hun komt, scheelt idd gezeur over verantwoordelijkheid.ollie_1982 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:23:
[...]
Inmiddels is afgelopen vrijdag de keuken geplaatst. Helaas nog niet helemaal af, spotjes komen er nog in en de afzuigkap moet nog geplaatst worden. Wat nog minder is, is dat de ombouw te smal is... +/- 5/6 mm.![]()
Ze gaan nu links van de ombouw dit weg halen, ik ben benieuwd hoe netjes ze dit kunnen doen. Herstelkosten zijn uiteraard voor hun rekening. De ombouw is ook vanuit de keukenboer geplaatst gelukkig, dus geen vingerwijzen.
Hier alvast foto's zoals het er nu uit ziet:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zodra de rest klaar is zal ik het eindresultaat laten zien.
Op keuken fora en hier wordt er vaak gedaan alsof de Duitsers altijd goedkoper zijn. Het hangt heel erg af of je het onderste uit de kan wilt halen. Dus toko na toko af wilt gaan met de ene offerte naar de andere zaak enzovoorts. Bij de duisters hebben ze met name geen "opgeblazen" prijzen zoals wij allemaal geconditioneerd zijn om normaal te vinden mede dankzij de Mandemakers. Dan lijkt het snel alsof alles per definitie goedkoper is. Maar dat heb ik ondertussen al een paar keer gezegd.Kapitein Merijn schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:29:
[...]
Ik zou zijn reactie niet te serieus nemen...
Meneer heeft zich speciaal geregistreerd om zijn reactie te plaatsen.
Game PC
Wij zijn ivm nieuwbouwwoning ook op zoek. De keuken staat er nog lang niet maar wij zijn afgelopen vrijdag in ieder geval heel prettig in gesprek geweest met Voortman keukens, die zitten in Bunnik.Supersurfer schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:28:
Vooraf uitgelegd dat we een huis in een project hebben en uiteraard korting krijgen bij de projectleverancier (van Wanrooij) maar graag ook een ander advies krijgen. Allemaal geen probleem. Fantastisch meegedacht, ruim de tijd genomen (terwijl hij alles aan het uitwerken was zijn wij bij het Kabinet gaan winkelen
Ik ben uiteindelijk gewoon op qasa gaan kijken om iets in de buurt van Utrecht te vinden.
Ja vroeg ik mij serieus ook af... de stuc-stop is net voor het einde dus dat kan het niet zijn. Is echt de ombouw/gipsplaten.RUFFNECK schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:29:
[...]
Wow 5-6mm te smal, hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen? Wel gelukkig voor jou dat het ook vanuit hun komt, scheelt idd gezeur over verantwoordelijkheid.
Wordt vervolgd!
Atlas#22744
AEG combi magnetron: KME761000B
AEG Stoom oven: BSE792220B
AEG koelkast: SKB1221DS
AEG Vriezer: ABB67211AS
AEG Vaatwasser: FSE52700P
AEG Afzuigkap: DPE3940M
AEG Inductie: HK774400FB
Quooker Pro 3 kraan
Wat zijn jullie ervaringen ? Of toch maar Siemens Bosch....
Groet
Frank
Waarom een relatief goedkope 70cm inductie en dan relatief dure ovens? Wat voor keuken keuken komt het in wat betaal je er voor wat verwacht je er van.fan1970 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:57:
Wij zijn ook bezig om bestaande keuken na 17 jaar te vervangen. Voorlopig hebben we gekozen voor AEG apparatuur. :
AEG combi magnetron: KME761000B
AEG Stoom oven: BSE792220B
AEG koelkast: SKB1221DS
AEG Vriezer: ABB67211AS
AEG Vaatwasser: FSE52700P
AEG Afzuigkap: DPE3940M
AEG Inductie: HK774400FB
Quooker Pro 3 kraan
Wat zijn jullie ervaringen ? Of toch maar Siemens Bosch....
Groet
Frank
Game PC
Persoonlijk zou ik nooit nooit noooooit meer onder de 80cm inductie willen gaan.fan1970 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:34:
Hi Shunt we kiezen voor middensegment hoogglans wit greeploos kasten, composiet blad, met opstelling met eiland met spoelgedeelte en bar, en langs wand geplaatst met apparatuur, en werkblad (en inductie). Budget circa 16k. Omdat we 2 ovens hebben kunnen we uit met kleinere inductie. Kastjes middensegment kwaliteit uit Duitsland. We zijn semi actieve kokers. Heb je nog tips?
Al is het maar de 5e pit en de extra ruimte die je rondom je pit hebt.
Qua apparatuur dat is met de twee merken die je noemt echt waar jij de focus op legt.
Zo heb je bij Siemens in het budget van je stoom oven een telescoop rails waarop je de bakplaat kunt leggen en uit kunt trekken zonder moeilijk te doen. Verder is AEG een degelijk merk wat erg leuk spul voor de keuken maakt, naast looks en feels heb ik geen argumenten voor of tegen AEG.
Game PC
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1