Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37

MadEgg

Tux is lievvv

bvbal79 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:07:
[...]

De hele collectie? wat hebben ze je wijsgemaakt :)

http://www.siemens-home.b...fornuizen/inbouw-bakovens

4 maar met home-connect van de 36 modellen

ook bij Siemens zelf kun je dus een paar honderd euro op de adviesprijs besparen, dat zijn wel de prijzen die de keukenboeren met een standaard korting leveren. Tuurlijk is het verschil kleiner als je ze zelf zou kopen en inbouwen.
:X Ik heb niets gezegd. Niets wijsgemaakt overigens - ik meen mij te herinneren dat mij dat op de website van Siemens opviel. Net nog eens doorheen gebladerd en het blijkt inderdaad niet te kloppen. De modellen die we nu hebben hebben de functie ook niet. Weer een meevaller ;)

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:03
Wij hebben nu Siemens ovens(+apparatuur) studioline van 4 jr geleden. Zit alles wel op, behalve pyrolise en homeconnect. (De laatste bestond nog niet toen)

Hoe goed werkt pyrolise? Wordt het emaille dan overal kraakhelder?

Daarnaast vergeet mijn lieftallige wederhelft altijd de afzuigkap aan te zetten. Voor onze nieuwbouwwoning zou ik dan ook graag de afzuigkap koppelen aan de het fornuis. Bij Siemens hebben ze dat ook(cool connect meen ik).
Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit goed?

Home connect zie ik eigenlijk allee n meerwaarde in als mijn pulled pork met kerntemp.meter 8 uur op 80 graden staat te garen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:56
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:48:
[...]

Kom op zeg wat een gelul.
Volgens mij heb je het nu volgens mij alleen over jezelf.
Meer dan voldoende mensen uit mijn omgeving die zijn gaan bouwen hebben kosten nog moeite gespaard om zo energie zuinig maar toch comfortabel te leven. En nee dan heb ik het niet over alleen maar de euro'tjes. Man man man het is wel weer duidelijk hoe jij tegenover dit punt staat.

[...]

Mooie keuken!
Heb je reactie drie keer gelezen maar heb geen idee waar je heen wilt met je verhaal.....

Met gestrekt been.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

Shunt

Boe

Artbij schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:19:
[...]

Heb je reactie drie keer gelezen maar heb geen idee waar je heen wilt met je verhaal.....
  1. Kom op zeg wat een gelul.
  2. Volgens mij heb je het nu volgens mij alleen over jezelf.
  3. Meer dan voldoende mensen uit mijn omgeving die zijn gaan bouwen hebben kosten nog moeite gespaard om zo energie zuinig maar toch comfortabel te leven. En nee dan heb ik het niet over alleen maar de euro'tjes.
  4. Man man man het is wel weer duidelijk hoe jij tegenover dit punt staat
Allereerst excuses voor mijn schijnbaar warrige relaas bij deze een uitleg van mijn verhaal:
  1. Je praat onzin.
  2. Je lijkt alleen vanuit van jouw eigen situatie te redeneren.
  3. Binnen mijn omgeving zijn er vier verschillende gezinnen die een huisje hebben laten bouwen, twee van rond de vier ton en eentje van rond de zeven ton en eentje waar ik de prijs niet eens van durf te vragen.
  4. Bij de bouw van al deze huizen is meer geld gestoken in energie zuinige opties en milieu sparende opties dan noodzakelijk voor subsidies en kortingen. Dit alles zonder al te veel in te hoeven leveren op comfort. Deze investeringen gaan zij naar alle waarschijnlijkheid niet terug verdienen.[/li]
  5. voor jou lijkt het alleen te gaan om de centjes en omdat het bij jou zo is moet dat ook voor iedereen zo zijn.
Is het zo duidelijker? Als je nog vragen hebt over bepaalde punten laat het graag weten dan leg ik het in verder detail uit. O+ :>

[ Voor 3% gewijzigd door Shunt op 09-01-2018 19:39 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:38:
[...]

[...]

Allereerst excuses voor mijn schijnbaar warrige relaas bij deze een uitleg van mijn verhaal:
  1. Je praat onzin.
  2. Je lijkt alleen vanuit van jouw eigen situatie te redeneren.
  3. Binnen mijn omgeving zijn er vier verschillende gezinnen die een huisje hebben laten bouwen, twee van rond de vier ton en eentje van rond de zeven ton en eentje waar ik de prijs niet eens van durf te vragen.
  4. Bij de bouw van al deze huizen is meer geld gestoken in energie zuinige opties en milieu sparende opties dan noodzakelijk voor subsidies en kortingen. Dit alles zonder al te veel in te hoeven leveren op comfort. Deze investeringen gaan zij naar alle waarschijnlijkheid niet terug verdienen.[/li]
  5. voor jou lijkt het alleen te gaan om de centjes en omdat het bij jou zo is moet dat ook voor iedereen zo zijn.
Is het zo duidelijker? Als je nog vragen hebt over bepaalde punten laat het graag weten dan leg ik het in verder detail uit. O+ :>
Ah nu is het duidelijk.

Jij hebt mij niet gesnapt lees ik.

Ik zeg dat het dat soort mensen niet om de euro's gaat maar om de millieu belasting. Precies wat jij typt dus.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Artbij schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:58:
[...]

Ah nu is het duidelijk.

Jij hebt mij niet gesnapt lees ik.

Ik zeg dat het dat soort mensen niet om de euro's gaat maar om de milliebelasting. Precies wat jij typt dus.
Die mensen gaat het om de belasting op het milieu.
milliebelasting is toch net zo goed euro's?.
Minder verbruik is minder vervuiling.
Of jij bedoelt iets anders dan dat je schrijft of ik bedoel exact niet wat jij schrijft.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:06:
[...]

Die mensen gaat het om de belasting op het milieu.
milliebelasting is toch net zo goed euro's?.
Minder verbruik is minder vervuiling.
Of jij bedoelt iets anders dan dat je schrijft of ik bedoel exact niet wat jij schrijft.
Wat is milieu belasting volgens jou in deze context?

Mij gaat het om zuinig in de zin van zuinig met het milieu, niet met de euro's.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Artbij schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:23:
[...]

Wat is milieu belasting volgens jou in deze context?

Mij gaat het om zuinig in de zin van zuinig met het milieu, niet met de euro's.
Exact de definitie die de overheid er aan geeft, Milieubelasting.

[ Voor 19% gewijzigd door Shunt op 09-01-2018 20:29 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:26:
[...]

Exact de definitie die de overheid er aan geeft, Milieubelasting.
Let even op de spatie.... milieu belasting.

En wat heeft millieubelasting nu weer met energieverbuik van je oven te maken? }:O

[ Voor 12% gewijzigd door Artbij op 09-01-2018 20:34 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Artbij schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:33:
[...]

Let even op de spatie.... milieu belasting.

En wat heeft millieubelasting nu weer met energieverbuik van je oven te maken? }:O
Lees je eigen posts nog eens door daar gebruik jij overal milieubelasting ipv milieu belasting.
Hier vallen onder andere de milieu heffingen, belastingen op energie enz enz enz.
Veel van de belastingen zijn direct opgelegd aan de producenten of energie leveranciers echter komen die een op een terug bij de particulier.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...-van-de-milieubelastingen

Maar gewoon erkennen dat je wellicht niet helemaal duidelijk was is lastig?

Scratch that in je eerste post staat er ook een spatie tussen. Laten we zeggen dat ik mijn woorden inslik en terugtrek in mijn donkere hoekje!

Maar laten we er maar over op houden aangezien het hier over keukens gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Shunt op 09-01-2018 20:55 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Laatst online: 13-01 11:34
Ben even benieuwd wat jullie van onze eerste offerte vinden.
Keuken: Schuller Cambia.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

peterrrr schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:10:

***members only***
Zelf vind ik een eiland met een fornuis echt een no go. Voor mijn gevoel breekt dat heel het gevoel van een eiland op. Is er een specifieke reden dat je een fornuis wilt hebben?
Verder heb je een wijnkoeler van 1600 euro volgens mij kan dat een factor 5 goedkoper als je hem los ergens neer zet zonder dat je inlevert op functie en / of kwaliteit. De vaatwasser is of extreem nieuw of oud aangezien ik eigenlijk het model nergens kan vinden naast een franse site van Siemens. Het is een iQ300 modelletje ik gok dat deze ergens rond de 400 zou kosten als je hem online kan vinden (of een soort gelijke).

Je hebt 8 lage (kleine) kastjes en twee hoge waarvan een apothekers kast?
Hoe zit het qua lade indelingen?

Als ik zo op het eerste oog kijk zou ik zeggen dat je toch zeker 3/4k van deze offerte af zou moeten kunnen krijgen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:22:
[...]

Zelf vind ik een eiland met een fornuis echt een no go. Voor mijn gevoel breekt dat heel het gevoel van een eiland op. Is er een specifieke reden dat je een fornuis wilt hebben?
Verder heb je een wijnkoeler van 1600 euro volgens mij kan dat een factor 5 goedkoper als je hem los ergens neer zet zonder dat je inlevert op functie en / of kwaliteit. De vaatwasser is of extreem nieuw of oud aangezien ik eigenlijk het model nergens kan vinden naast een franse site van Siemens. Het is een iQ300 modelletje ik gok dat deze ergens rond de 400 zou kosten als je hem online kan vinden (of een soort gelijke).

Je hebt 8 lage (kleine) kastjes en twee hoge waarvan een apothekers kast?
Hoe zit het qua lade indelingen?

Als ik zo op het eerste oog kijk zou ik zeggen dat je toch zeker 3/4k van deze offerte af zou moeten kunnen krijgen.
Dank voor je snelle reactie. Wij zelf vinden het juist ontzettend gaaf om zo'n fornuis erin te zetten i.p.v. het klassieke kookplaatje ;). Vandaar dat hij er zo in zit.
Wij hebben eigenlijk geen andere ruimte voor de wijnkoeler, en vonden het zo wel erg mooi in de keuken/huis passen.

Voor wat betreft de vaatwasser, geen idee. Zal dit nog even navragen.
V.w.b. kast. Dit klopt. Ladenindeling nog te maken, maar ik vermoed dat dit voor ons voldoende is (er komt nog een buffetkast in de woonkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15:41

***members only***
Ligt het nou aan mij, of lijkt het eiland op de derde afbeelding omgedraaid dat je vanuit de woonkamer de oven in kijkt?

Waarom niet elektrisch ipv gas, zijn dat je makkelijker gasloos kan? En vergeet je niet een aantal elektra wandcontactdozen voor koffiemachine, tosti, etc?

[ Voor 9% gewijzigd door President op 09-01-2018 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
President schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:42:
[...]

Ligt het nou aan mij, of lijkt het eiland op de derde afbeelding omgedraaid dat je vanuit de woonkamer de oven in kijkt?

Waarom niet elektrisch ipv gas, zijn dat je makkelijker gasloos kan? En vergeet je niet een aantal elektra wandcontactdozen voor koffiemachine, tosti, etc?
Ligt aan jou :) de woonkamer zal dat witte vlak erachter zijn, gezien de andere kant een raam heeft en daar dus niet de woonkamer kan zitten gok ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
bvbal79 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:51:
[...]

Ligt aan jou :) de woonkamer zal dat witte vlak erachter zijn, gezien de andere kant een raam heeft en daar dus niet de woonkamer kan zitten gok ik :)
Klopt als een bus :).

Vaatwasser is overigens Siemens SX636X03IE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-04 12:14
Wat ik me al maanden afvraag: waar komt bij velen de fetish voor Siemens apparatuur toch vandaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Mijn keuken is al een paar weken geleden geplaatst, maar alles stond gelijk vol met spullen.
Nu zijn de bouwvakkers naar huis. Verlichting is klaar (behalve leestrip in koof). En het is nu mijn beurt om te verven. Dus tijd om even snel een preview foto te maken:

Keuken komt van Bemmel&Kroon. Goede adviseur, goede prijzen (kortingen op apparatuur) en uiteindelijke goede installateur. Ze waren vergeten de meeneemhaakjes mee te geven, maar deze wordt nog nagestuurd.
Ben wel teleurgesteld in keukenkraan. Hier zitten van die hele dunne flexleidingen in en is ook nog eens waterbesparend.... Waterdruk is niet heel hoog. Dus effe vuil met hoge druk wegspuiten is met die flex kraan niet mogelijk. Beetje afspoelen...

De folie zit er nog steeds op, omdat de vloer nog gestort moet worden. Maar toch een duidelijk beeld.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5gRYXr1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PxfqH30.jpg

Later een eindfoto.

Bijzonderheden:
  • elke hoek stopcontacten.
  • onderkastverlichting met aparte schakelaar (naast de kraan) te bedienen.
  • je ziet de utp-aansluitingen en wcd's al voor de tv aan de muur ;)
  • twist-stopcontact op kookeiland heel handig.
  • novy plafondunit met gevelmotor=valt mee qua geluid (helemaal stil is het niet)
  • novy plafondunit is breder dan kookplaat. Volgens mij was kookplaat 90cm en plafondunit 120cm. Zodat er geen rook kan ontsnappen.
  • stoomoven en combimagnetron van siemens. Samen met apotherskast vormt het een gezicht :+
  • onder stoomoven en combimagnetron extra lade om ovenroosters en braadsleden op te bergen
  • weerszijden van kookeiland ±1,2 meter. achter kookeiland 1,5m. Meer dan genoeg doorloopruimte
  • amerikaans koelkast even verplaatst zodat vloer gelegd kan worden
  • dubbele spoelbak, waarbij deze groot genoeg is om een ovenrooster of wok in z'n geheel in te doen[/i]
ps: veel mensen zeggen dat het een enorme keuken is. Met opmerkingen van "begin je een restaurant in huis". Maar valt toch reuze mee? :?

[ Voor 67% gewijzigd door kmf op 09-01-2018 23:07 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Hamers
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 18:47
kmf schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:47:
De folie zit er nog steeds op, omdat de vloer nog gestort moet worden. Maar toch een duidelijk beeld.
Allereerst, gave keuken! Ben benieuwd hoe de koof er uit ziet met verlichting :)

Je geeft aan dat de vloer nog gestort moet worden. Daar word ik wat nieuwsgierig van. Wat ga je er qua afwerking nog mee doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Bob Hamers schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:58:
[...]

Allereerst, gave keuken! Ben benieuwd hoe de koof er uit ziet met verlichting :)

Je geeft aan dat de vloer nog gestort moet worden. Daar word ik wat nieuwsgierig van. Wat ga je er qua afwerking nog mee doen dan?
Er komt een gietvloer in. Dus plinten eraf en een strakke grijze PU-vloer. Met een tintje rood. Net wat donkerder dan de muurkleur. (kleuren komen van zelfde kleurwijzer)

Samen met de witte keuken en zwarte aanrechtblad is het een implementatie van 50 shades of grey 8)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ice82 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:36:
Wat ik me al maanden afvraag: waar komt bij velen de fetish voor Siemens apparatuur toch vandaan?
Hoezo fetish? Redelijk betaalbaar en toch strak design waren mijn redenen voor de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Hamers
kmf schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:01:
[...]

Er komt een gietvloer in. Dus plinten eraf en een strakke grijze PU-vloer. Met een tintje rood. Net wat donkerder dan de muurkleur. (kleuren komen van zelfde kleurwijzer)

Samen met de witte keuken en zwarte aanrechtblad is het een implementatie van 50 shades of grey 8)
Ik dacht al dat er misschien een gietvloer in zou komen, vandaar mijn vraag. Zit zelf in die business namelijk. Het is eigenlijk een big no no om de keuken eerst te plaatsen, maar ik zie nu op de foto dat je een RVS strip onder de zijpanelen hebt staan dus dat komt goed!.

Goede keuze ook om een tintje rood er in te pakken. Ik zie vaak strak grijze vloeren voorbij komen die dan net te klinisch ogen.
kmf schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:03:
[...]
Hoezo fetish? Redelijk betaalbaar en toch strak design waren mijn redenen voor de keuze.
Hear, hear!

[ Voor 12% gewijzigd door Bob Hamers op 09-01-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

***members only***
Ah, eindelijk weer iemand met een fornuis d:)b
Heb je met de kerst een oven waar een fullsize kalkoen in past ;)

Wat is dat trouwens voor pilaar die op foto 1 op het kookeiland lijkt aan te sluiten?

Als de prijs all-in is dan lijkt mij die vrij redelijk.
Zo te zien heb je geen backsplash en geen werkverlichting dus dat zou de kosten iets mogen drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Bob Hamers schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:07:
[...]

Ik dacht al dat er misschien een gietvloer in zou komen, vandaar mijn vraag. Zit zelf in die business namelijk. Het is eigenlijk een big no no om de keuken eerst te plaatsen, maar ik zie nu op de foto dat je een RVS strip onder de zijpanelen hebt staan dus dat komt goed!.

Goede keuze ook om een tintje rood er in te pakken. Ik zie vaak strak grijze vloeren voorbij komen die dan net te klinisch ogen.
tja... verbouwing en planning he.. Oorspronkelijke planning was gietvloer eerst en dan 2 weken later de keuken. Maar ja, meer dan een maand uitloop gekregen. :|

Ik ben ook wel bang voor de zijpanelen. Goed dat je zegt dat het goed uit zal komen. De plinten zal ik wel eerst weghalen.

Waarom is het een big no-no eigenlijk?

[ Voor 10% gewijzigd door kmf op 09-01-2018 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mijn keuken is al een paar weken geleden geplaatst, maar alles stond gelijk vol met spullen.
Nu zijn de bouwvakkers naar huis. Verlichting is klaar (behalve leestrip in koof). En het is nu mijn beurt om te verven. Dus tijd om even snel een preview foto te maken:

Keuken komt van Bemmel&Kroon. Goede adviseur, goede prijzen (kortingen op apparatuur) en uiteindelijke goede installateur. Ze waren vergeten de meeneemhaakjes mee te geven, maar deze wordt nog nagestuurd.
Ben wel teleurgesteld in keukenkraan. Hier zitten van die hele dunne flexleidingen in en is ook nog eens waterbesparend.... Waterdruk is niet heel hoog. Dus effe vuil met hoge druk wegspuiten is met die flex kraan niet mogelijk. Beetje afspoelen...

[afbeelding]
[afbeelding]

Later een eindfoto.

Bijzonderheden:
  • novy plafondunit met gevelmotor=valt mee qua geluid (helemaal stil is het niet)
  • novy plafondunit is breder dan kookplaat. Volgens mij was kookplaat 90cm en plafondunit 120cm. Zodat er geen rook kan ontsnappen.
  • stoomoven en combimagnetron van siemens. Samen met apotherskast vormt het een gezicht :+
  • onder stoomoven en combimagnetron extra lade om ovenroosters en braadsleden op te bergen
  • weerszijden van kookeiland ±1,2 meter. achter kookeiland 1,5m. Meer dan genoeg doorloopruimte
  • dubbele spoelbak, waarbij deze groot genoeg is om een ovenrooster of wok in z'n geheel in te doen[/i]
ps: veel mensen zeggen dat het een enorme keuken is. Met opmerkingen van "begin je een restaurant in huis". Maar valt toch reuze mee? :?
Mooie keuken, wel groot idd maar dat zal in verhouding zijn tot de woning neem ik aan ;). Voor mij is een keuken vooral praktisch, dus hoeft niet zo groot of luxe te zijn. Daarentegen is de woonkamer wel vrij groot en "luxe" afgewerkt. Ga me nog wel beraden over een dubbele oven, maar ben bang dat het te krap wordt.

Grote spoelbak is wel een goed idee :).

Keuken is nog als volgt voorlopig;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HAWSmzskJE2hBbVfD1VqkUIV/medium.jpg

Afmetingen zijn 4m (diep) x3m. Ik ben bang toch nog her en der kastjes tekort te komen. We zouden jullie doen? Kastenwand wil mijn vrouw niet.. (staat dan deels voor openslaande deuren).. Desondanks blijft het idee van een kastenwand toch bij mij kleven. Is het makkelijk een electra groep te verplaatsen na oplevering nieuwbouw? Aan de andere kant.. de hele wijk heeft een kastenwand..

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 09-01-2018 23:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Hamers
kmf schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:09:
[...]

tja... verbouwing en planning he..
Weet er alles van... :X

De dag voor je de gietvloer plaatst wel even de RVS strip bij de vloer afdichten met een compatibele sealer. Doe je dat niet heb je kans dat de gietlaag onder het kastje gaat trekken (capillaire werking, lang verhaal). Op zich geen probleem, maar je hebt dan kans op een raar randje omdat die werking doorgaat terwijl het materiaal al aan het uitharden is.

Dat het een big no no is komt voornamelijk omdat het veel makkelijker is de vloer goed strak te krijgen als je niet om de kastjes heen hoeft te werken. Je hebt een grotere kans op zichtbare spaanslagen in die hoeken. Door de zelf egaliserende werking van een gietvloer heb je ook een veel strakker oppervlak om de kastjes op te zetten waardoor de panelen perfect aansluiten. Dat is nu ook het geval omdat het er tegenaan vloeit, maar je krijgt het dan ook niet meer van z'n plek zonder te breken. Vooral met eilanden is future proofing wel handig mocht je later iets aan willen passen.

Het voordeel is dan weer wel dat je hem in de toekomst altijd opnieuw kan leggen dmv overlagen of er met de juiste lijm gewoon een tegel of parketvloer overheen kan leggen.

[ Voor 43% gewijzigd door Bob Hamers op 09-01-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Bob Hamers schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:21:
[...]

Weet er alles van... :X

De dag voor je de gietvloer plaatst wel even de RVS strip bij de vloer afdichten met een compatibele sealer. Doe je dat niet heb je kans dat de gietlaag onder het kastje gaat trekken (capillaire werking, lang verhaal).
wat is een compatibele sealer? siliconenkit of zo? Moet ik dat gaan doen, of de gietvloerleggers?
Op zich geen probleem, maar je hebt dan kans op een raar randje omdat die werking doorgaat terwijl het materiaal al aan het uitharden is.

Dat het een big no no is komt voornamelijk omdat het veel makkelijker is de vloer goed strak te krijgen als je niet om de kastjes heen hoeft te werken. Je hebt een grotere kans op zichtbare spaanslagen in die hoeken. Door de zelf egaliserende werking van een gietvloer heb je ook een veel strakker oppervlak om de kastjes op te zetten waardoor de panelen perfect aansluiten. Dat is nu ook het geval omdat het er tegenaan vloeit, maar je krijgt het dan ook niet meer van z'n plek zonder te breken. Vooral met eilanden is future proofing wel handig mocht je later iets aan willen passen.

Het voordeel is dan weer wel dat je hem altijd opnieuw kan leggen dmv overlagen of er met de juiste lijm gewoon een tegelvloer overheen kan leggen.
Ik ga er van uit (laten we hopen) dat de keuken en vloer de komende 10-15 jaar zo blijft. Ik heb er ook heel lang over nagedacht en kan echt geen "betere opstelling" meer verzinnen. De kans dat we besluiten om kookeiland te verwijderen is ook klein aangezien de leidingen door de vloer komen en het plafond is ook niet zo maar even aan te passen ;)

En als er schade optreed waarbij de keuken vervangen moet worden, dan is de kans groot dat de gietvloer ook opnieuw opgezet moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
Sport_Life schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:17:
[...]
Mooie keuken, wel groot idd maar dat zal in verhouding zijn tot de woning neem ik aan ;). Voor mij is een keuken vooral praktisch, dus hoeft niet zo groot of luxe te zijn. Daarentegen is de woonkamer wel vrij groot en "luxe" afgewerkt. Ga me nog wel beraden over een dubbele oven, maar ben bang dat het te krap wordt.

[afbeelding]

Afmetingen zijn 4m (diep) x3m. Ik ben bang toch nog her en der kastjes tekort te komen. We zouden jullie doen? Kastenwand wil mijn vrouw niet.. (staat dan deels voor openslaande deuren).. Desondanks blijft het idee van een kastenwand toch bij mij kleven. Is het makkelijk een electra groep te verplaatsen na oplevering nieuwbouw? Aan de andere kant.. de hele wijk heeft een kastenwand..
onze keuken is ook 4 bij 3,3 meter, wij zijn inderdaad gegaan voor een kastenwand van 4 meter en dan alles verder op een kookeiland, in de lengte heb je zat voor een mooi kookeiland. Ik heb hier nog foto's van geplaatst in dit topic

bvbal79 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[ Voor 4% gewijzigd door bvbal79 op 10-01-2018 00:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sport_Life schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:17:
[...]
Mooie keuken, wel groot idd maar dat zal in verhouding zijn tot de woning neem ik aan ;).
Het huis is niet klein nee ;)
Voor mij is een keuken vooral praktisch, dus hoeft niet zo groot of luxe te zijn. Daarentegen is de woonkamer wel vrij groot en "luxe" afgewerkt. Ga me nog wel beraden over een dubbele oven, maar ben bang dat het te krap wordt.
Je moet een keuken nemen die bij je past. En dus ook bij je huis. Als je niet zeker weet of je twee ovens nodig hebt moet je ook niet doen. Als je het nu met je oude keuken mist, dan moet je het doen

Mijn keuken heb ik ontworpen aan de hand van “ergernissen” van mijn oude

[afbeelding]

Ik ben juist gegaan voor extra werkruimte. Een kastenwand is vooral opbergruimte. Dat heb ik elders in huis gemaakt.

Elektra groep verplaatsen is njiet moeilijk. Maar je kan natuurlijk ook elektra bij plaatsen. Je hebt nooit te weinig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Hamers
kmf schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:47:
[...]

wat is een compatibele sealer? siliconenkit of zo? Moet ik dat gaan doen, of de gietvloerleggers?
Siliconen is geen goed idee. Je kan het best even contract zoeken met de leverancier en vragen of zij die naden dicht zetten. Dit doen ze dan waarschijnlijk met de primer die toch ook op de dekvloer gaat. Zo niet, dan kunnen zij je vertellen wat werkt met het materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-04 09:48
Hebben jullie tips voor goede keukenzaken in de omgeving Zwijndrecht (NL)?
Ik ga me binnenkort storten op het uitzoeken van een keuken dus ik lees al een tijdje mee. Maar hoe meer informatie er is, hoe complexer het lijkt te worden ;)

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarrr
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-04 11:27

[afbeelding]
[afbeelding]

Later een eindfoto.

Bijzonderheden:
Hele gave keuken! Het is een ruime keuken die niet in ieder huis past qua formaat, maar te groot kan naar mijn mening niet (of je moet het heel bont maken). Een keuken is heel persoonlijk. De één kookt veel en heeft vaak eters op bezoek (wij bijvoorbeeld) en de ander maakt alleen even snel iets klaar en heeft andere prioriteiten.

Wij hebben ook graag veel werkruimte en zouden het liefst zo'n keuken neerzetten als wat jij daar hebt staan. We hebben nu ook het maximale proberen te halen uit de beschikbare ruimte in een tussenwoning - t.o.v. andere mensen in de wijk een grote keuken.Hoe meer ruimte, hoe lekkerder je staat te werken als je van koken en bakken houdt. Ik houd van rust en orde om me heen als ik aan het werk ben en daar hoort ruimte bij.

Kortom: niets van aantrekken en heel blij zijn met deze prachtkeuken! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat met de gietvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sarrr schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:47:
[...]

Hele gave keuken! Het is een ruime keuken die niet in ieder huis past qua formaat, maar te groot kan naar mijn mening niet (of je moet het heel bont maken). Een keuken is heel persoonlijk. De één kookt veel en heeft vaak eters op bezoek (wij bijvoorbeeld) en de ander maakt alleen even snel iets klaar en heeft andere prioriteiten.

Wij hebben ook graag veel werkruimte en zouden het liefst zo'n keuken neerzetten als wat jij daar hebt staan. We hebben nu ook het maximale proberen te halen uit de beschikbare ruimte in een tussenwoning - t.o.v. andere mensen in de wijk een grote keuken.Hoe meer ruimte, hoe lekkerder je staat te werken als je van koken en bakken houdt. Ik houd van rust en orde om me heen als ik aan het werk ben en daar hoort ruimte bij.

Kortom: niets van aantrekken en heel blij zijn met deze prachtkeuken! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat met de gietvloer.
bedankt!

Ik vind dat een keuken ontworpen moet worden naar de gebruiker. Dus hoe de gebruiker(s) koken. Manier waarop, maar ook het soort gerechten.

Ik heb het al eerder in dit topic gezegd, maar sommige mensen bereiden eerst alles voor (wassen, snijden) en gaan dan pas koken.
Sommige mensen pakken wat ze nodig hebben op moment dat ze gebruiken.

In het eerste geval heb je een keuken nodig a la een wokrestaurant. Oftewel veel werkbladruinte. In het tweede geval heb je een korte lijn nodig naar jouw ingredienten.

Ik ben meer van het eerste, daarom spoelen en koken apart met veel plek om ingedrienten tijdelijk te huisvesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
kmf schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:51:
[...]

bedankt!

Ik vind dat een keuken ontworpen moet worden naar de gebruiker. Dus hoe de gebruiker(s) koken. Manier waarop, maar ook het soort gerechten.

Ik heb het al eerder in dit topic gezegd, maar sommige mensen bereiden eerst alles voor (wassen, snijden) en gaan dan pas koken.
Sommige mensen pakken wat ze nodig hebben op moment dat ze gebruiken.

In het eerste geval heb je een keuken nodig a la een wokrestaurant. Oftewel veel werkbladruinte. In het tweede geval heb je een korte lijn nodig naar jouw ingredienten.

Ik ben meer van het eerste, daarom spoelen en koken apart met veel plek om ingedrienten tijdelijk te huisvesten.
Helemaal mee eens, zeker als je wat uitgebreidere recepten probeert of gewoonweg aan bakken doet heb je de werkruimte nodig. Zeker bij bakken moet je vaak meerdere mengsels maken die je vervolgens samenvoegt; dit is ook de reden dat ik nooit begrijp dat mensen het redden met 1 pannenlikker en 2 mengkommetjes. :9 Het kan allemaal wel, maar het is meer gedoe met verschuiven, tussendoor schoonmaken etc.

Ik vind het ook fijn om de vuile spullen even bij het spoelgedeelte kwijt te kunnen en onderscheid te hebben tussen wat weggezet kan worden en wat je nog nodig hebt bij je kookplaat. Dan als er iets staat te pruttelen ruim ik tussendoor op, heerlijk - continu een nette keuken!

Oh en edit: vind het ook prettig om een stukje werkblad te hebben om de borden op te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sarrr op 10-01-2018 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sarrr schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:05:
[...]

Oh en edit: vind het ook prettig om een stukje werkblad te hebben om de borden op te maken.
Als je mijn keuken goed bekijkt, dan kan je de "zones" er in terug zien.

Naast spoelbak is was/snij zone. Direct tegenover op kookeiland (rechts van kookplaat) is parkeerzone voor direct te gebruiken ingredienten.
Voor kookplaat is strip voor saus en ander smaakmakers. (deze zijn normaal opgeborgen in de lades met dit soort handige bakjes. Voordeel is dat je ook geen vlekken op je kookplek krijgt)
Links van kookplaat is plek om (half) gekookte producten te parkeren.
En voor kookplaat is opstelplek voor bereide producten zodat ze zo naar de eettafel genomen kunnen worden.

Achterwand is de deeg-meng-rijs-bak plek. :)

Bestek zit in de voorste lades van kookeiland. Kookgerei in achterste lades onder kookplaat.

Vuile vaat kan direct in de vaatwasser linksonder spoelbak, of in de spoelbak zelf. Afdruiprek netjes opgeborgen onder spoelbak. 8)

Nadeel: ik heb nog een goede plek voor (vaat/hand)doeken... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
kmf schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:15:
[...]

Als je mijn keuken goed bekijkt, dan kan je de "zones" er in terug zien.

Naast spoelbak is was/snij zone. Direct tegenover op kookeiland (rechts van kookplaat) is parkeerzone voor direct te gebruiken ingredienten.
Voor kookplaat is strip voor saus en ander smaakmakers. (deze zijn normaal opgeborgen in de lades met dit soort handige bakjes. Voordeel is dat je ook geen vlekken op je kookplek krijgt)
Links van kookplaat is plek om (half) gekookte producten te parkeren.
En voor kookplaat is opstelplek voor bereide producten zodat ze zo naar de eettafel genomen kunnen worden.

Achterwand is de deeg-meng-rijs-bak plek. :)

Bestek zit in de voorste lades van kookeiland. Kookgerei in achterste lades onder kookplaat.

Vuile vaat kan direct in de vaatwasser linksonder spoelbak, of in de spoelbak zelf. Afdruiprek netjes opgeborgen onder spoelbak. 8)

Nadeel: ik heb nog een goede plek voor (vaat/hand)doeken... :(
Ah, goeie tip van de bakjes, deze kende ik nog niet!

Hmmm... ja en waar die rode sticker zit komt de Amerikaanse koelkast? Het liefst wil je de handdoek om op te hangen natuurlijk dicht bij de spoelbak, dan kom je automatisch op een haakje aan de kopse kant van het eiland denk ik. Ik heb ze ook weleens aan de binnenkant van een kastdeurtje gezien, o.a. bij familie van mij, maar ik vind dat toch minder praktisch omdat je dan met natte handen staat te zoeken (als gast) en het deurtje open moet doen.

De voorraad doeken kunnen niet ergens in een kastje? Of iets verzinnen onder het raam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Sarrr schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:23:
[...]

Ah, goeie tip van de bakjes, deze kende ik nog niet!

Hmmm... ja en waar die rode sticker zit komt de Amerikaanse koelkast? Het liefst wil je de handdoek om op te hangen natuurlijk dicht bij de spoelbak, dan kom je automatisch op een haakje aan de kopse kant van het eiland denk ik. Ik heb ze ook weleens aan de binnenkant van een kastdeurtje gezien, o.a. bij familie van mij, maar ik vind dat toch minder praktisch omdat je dan met natte handen staat te zoeken (als gast) en het deurtje open moet doen.

De voorraad doeken kunnen niet ergens in een kastje? Of iets verzinnen onder het raam?
Ja, bij de rode sticker komt de koelkast.
Huidig idee is om de doeken met magnetische haken op de zijkant van de koelkast te hebben. Hierbij moet wel wat ruimte vrijgehouden zodat de vaatwasser nog open kan zonder doeken mee te trekken.
Of inderdaad dekopse kant van kookeiland.

Onder het raam zal de vuilnisbak e.d. komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:00
Vaatwasser experts in dit topic?

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken en qua apparatuur hebben we het redelijk rond. Ik twijfel alleen nog over de vaatwasser.

Op de offerte staat nu een AEG FSE83600P. Maar als ik de Consumentenbond en adviseurs van andere keukenzaken dan waar we gaan kopen moet geloven leveren Bosch en Siemens de betere vaatwassers. Met name het Zeolith droogsysteem schijnt erg goed te werken.
Wat zou jullie keuze zijn? Belangrijk is wel dat het een stille vaatwasser is (max 42 dB?), dat het apparaat een bestekmandje heeft en dat het de korven enigszins flexibel in te delen zijn. O ja, en uiteraard goed wassen en drogen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nielsgaastra schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:06:

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken en qua apparatuur hebben we het redelijk rond. Ik twijfel alleen nog over de vaatwasser.

Op de offerte staat nu een AEG FSE83600P. Maar als ik de Consumentenbond en adviseurs van andere keukenzaken dan waar we gaan kopen moet geloven leveren Bosch en Siemens de betere vaatwassers. Met name het Zeolith droogsysteem schijnt erg goed te werken.
Wat zou jullie keuze zijn? Belangrijk is wel dat het een stille vaatwasser is (max 42 dB?), dat het apparaat een bestekmandje heeft en dat het de korven enigszins flexibel in te delen zijn. O ja, en uiteraard goed wassen en drogen ;).
Wij hebben een vaatwasser van Siemens (Bosch is het zelfde merk met een ander frontje) met Zeolith en het werkt heerlijk. Hij staat wellicht wat langer op de timer qua drogen maar dat vinden wij niet erg. Alles behalve randjes en rotzooi met een kommetje waar vocht in kan staan is altijd droog zodra het de vaatwasser uit komt.

Bestekmandje gebruiken wij niet meer. Maar de bestek korf boven in gebruiken wij erg graag. Alles netjes en geordend er in en dus super snel er weer uit. Het bestek krast nu ook niet meer dus het gaat weer wat langer mee.

Onze middelste verdieping / korf is instelbaar en dat is ook erg fijn. Moet wel zeggen dat ik het systeem van miele wat fijner vond dan dat van Bosch Siemens maar dat scheelde niet veel.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 14:16
@nielsgaastra Volgens mij zijn die gespecificeerde geluidsniveaus vaak wel met een speciaal programma. Dat is mogelijk niet het programma wat je graag wilt gebruiken, bijvoorbeeld omdat het veel langer duurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Als een hoog model past: doen! Levert precies dat beetje extra ruimte op wat je al jaren hebt gemist :)
Zeolith werkt goed. Siemens TimeLight is een feature die ik nuttiger vind dan ik had verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mip
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 21:15

Mip

Wij hebben de Siemens SX678X01TN en zijn hier uitermate tevreden over :)
zoals anderen ook al vermeldden: Zeolith, Timelight, bestekkorf verplaatsbaar, rekhoogte instellen, de extra ruimte door de hoogte en de besteklade zijn grote pluspunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 11:54
We zijn nog niet heel erg bezig met keukens maar ben me voorzichtig een beetje aan het orienteren.

Plan is dat ons huis vergaand geautomatiseerd wordt, aardig (maar niet heel noodzakelijk) als we daarin ook makkelijk de keukenapparaten mee kunnen nemen.

Home Connect van Siemens/Bosch lijkt vrij veel voor te komen, op het eerste gezicht was dat een duidelijke no-go van mijn kant omdat die apparaten standaard tegen een API server van de BSH-groep praten. Ik wil niet dat mijn apparaten contact houden met apparaten buiten de deur :)

Nu kwam ik toevallig dit tegen:
https://community.openhab...vs-offline-solution/33702

En dan vooral dit stukje uit de TOS:
If the internet connection to the server is severed or deliberately interrupted, it will still be possible to continue using the basic functions of the Home Connect App within the Wi-Fi network at the location of the Home Appliance (Wi-Fi-only use). The basic functions comprise in particular the control of the Home Appliance via the Home Connect App.
De basis monitor/control functies blijven dus beschikbaar als je apparaat geen verbinding naar buiten kan maken.

Verder nog niet naar gekeken maar dat maakt Home Connect voor ons iig een mogelijke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-04 19:06
Voor onze nieuwbouwwoning zijn ook wij aan het kijken voor een nieuwe keuken. Onze voorkeur gaat uit naar een greeploze keuken met een aanrecht langs de wand en een schiereiland met kookplaat. We zijn nu bij drie verschillende (geen DMG) netto keukenboeren geweest en die komen zo'n beetje op dezelfde prijs uit. We vinden dit echter nogal aan de prijzige kant. Het gaat dan om een rechte wand met twee hoge kasten en een aanrechtblad er tussen. De totale wand is 3,20m dus dat is zo'n 2,00m aan aanrecht. Het schiereiland is 1,80x0,90m en bevat twee ladekasten. Aan de achterkant zitten ondiepe kastjes met deurtjes. Qua apparatuur kijken we naar Bosch/Siemens. De wensen die we hebben zijn de volgende:
-grote oven (60cm)
-quooker combi+
-stille vaatwasser (de keuken zit aan de woonkamer)
-magnetron
-80 cm inductie kookplaat
-koel/vriescombinatie
-plafondafzuiging

De apparatuur lijkt me dus niet heel extravagant. We hebben wat apparaten uitgezocht en dan komen we op een adviesprijs voor de apparatuur van zo'n 10k. Bij het opvragen van een offerte bij 123apparatuur kom ik op een prijs van 5,5k (zonder afzuigkap).
Voor het aanrechtblad neigen we naar keramiek (12mm). Dit kost bij de keukenboer 3k inclusief spoelbak. Bij 123keukenbladen heb ik een offerte gekregen voor 2,3k inclusief spoelbak. Beide keukenboeren rekenen voor dit geheel ongeveer 17.000 euro. Dat vinden we nogal veel, zeker gezien het geen extreem grote keuken is. Het gaat dan om een Ballerina of Rotpunkt keuken inclusief montage. Bouw van de dubbele koof komt hier bij de ene winkel nog bovenop (a 1.000 euro).

Wat is in jullie ogen een redelijke prijs voor een kwalitatief goede keuken van dit formaat?

Members only:

edit: plaatje van de keuken is puur ter illustratie. Kastjes en dergelijke kloppen niet helemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door titan1901 op 10-01-2018 18:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
nielsgaastra schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:06:

Ik zou, zonder enige twijfel, de AEG machine kiezen. Is een XXL machine, maar past ook in een lage keuken. Meer inhoud dan de bosch en siemens sx modellen. Beter wasresultaat, betere afwerking van binnen, en een gelijkwaardig droogrestaat. De verkoper die zegt dat de Siemens modellen beter zijn, heeft er : of geen verstand van, of hij kan AEG niet leveren tegen een normale prijs / moet omzet Siemens hebben om zijn jaarbonus te kunnen halen. AEG loopt qua vaatwassers , inductie en koelkasten voor op Siemens en Bosch. Qua ovens gelijkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

titan1901 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:18:
Voor onze nieuwbouwwoning zijn ook wij aan het kijken voor een nieuwe keuken. Onze voorkeur gaat uit naar een greeploze keuken met een aanrecht langs de wand en een schiereiland met kookplaat. We zijn nu bij drie verschillende (geen DMG) netto keukenboeren geweest en die komen zo'n beetje op dezelfde prijs uit. We vinden dit echter nogal aan de prijzige kant. Het gaat dan om een rechte wand met twee hoge kasten en een aanrechtblad er tussen. De totale wand is 3,20m dus dat is zo'n 2,00m aan aanrecht. Het schiereiland is 1,80x0,90m en bevat twee ladekasten. Aan de achterkant zitten ondiepe kastjes met deurtjes. Qua apparatuur kijken we naar Bosch/Siemens. De wensen die we hebben zijn de volgende:
-grote oven (60cm)
-quooker combi+
-magnetron
-koel/vriescombinatie
-plafondafzuiging

De apparatuur lijkt me dus niet heel extravagant. We hebben wat apparaten uitgezocht en dan komen we op een adviesprijs voor de apparatuur van zo'n 10k. Bij het opvragen van een offerte bij 123apparatuur kom ik op een prijs van 5,5k (zonder afzuigkap).
Voor het aanrechtblad neigen we naar keramiek (12mm). Dit kost bij de keukenboer 3k inclusief spoelbak. Bij 123keukenbladen heb ik een offerte gekregen voor 2,3k inclusief spoelbak. Beide keukenboeren rekenen voor dit geheel ongeveer 17.000 euro. Dat vinden we nogal veel, zeker gezien het geen extreem grote keuken is. Het gaat dan om een Ballerina of Rotpunkt keuken inclusief montage. Bouw van de dubbele koof komt hier bij de ene winkel nog bovenop (a 1.000 euro).

Wat is in jullie ogen een redelijke prijs voor een kwalitatief goede keuken van dit formaat?

***members only***

edit: plaatje van de keuken is puur ter illustratie. Kastjes en dergelijke kloppen niet helemaal.
Zonder details als hoeveel lades wat voor frontjes je hebt en wat voor afwerking de keuken heeft kunnen wij niet veel nuttigs zeggen. Behalve dat als je cijfers kloppen die je benoemt je lf heel veel geld kwijt bent aan dure opties in je kasten of de offertes die je hebt zijn niet super scherp.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:00
@Ice82 @Mip @Reinier @My-life @Shunt
Dank voor de reacties! Goed om de verschillende ervaringen te lezen. Ik denk dat ik bij beide merken geen miskoop ga doen als ik het zo zie. Ik ga de mogelijkheden in ieder geval nog eens bekijken.
Afgelopen weekend bij de AEG showroom geweest en die vaatwassers zien er, mits uit de hogere series, degelijk uit. Aankomend weekend misschien ook maar even in Hoofddorp bij BSH gaan kijken...

[ Voor 28% gewijzigd door niels132 op 10-01-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel84
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-11-2024
Samen met mijn vriendin onlangs een huis gekocht. Een groot klusproject waarbij we ook de jaren '70 keuken gaan vervangen. (Oranje tegels en gepopnagelde spoelbak :/ |:( )

Met de kerst bij een zelfstandige keukenzaak in de buurt langsgeweest. Prettig gesprek gehad met een goede niet opdringerige verkoper. Daarover dus een goed gevoel. Ook keurig de tekening en offerte meegekregen naar huis.

Prijs begon op bijna 20k, na presentatie toch het bovenkastje weggelaten en nog wat onderhandeld. Aanbod wat er nu ligt is 17k.

Ben erg benieuwd wat jullie van de keuken en offerte vinden.

Keuken:

Leverancier - Abbiamo S, serie Activ/Systemat
Kleur - AV 6000 Gl fluweelblauw Matlak

Kasten:
Staande kast 60cm voor koelvriescombi rondom met kanten bekleed
Staande kast 60 cm voor 71L Oven. met kast 1 plank erboven en kast met 2 planken eronder.

Hoekonderkast met 2 draaibodem LeMans met metalen reling
Onderkast 90cm voor inbouwspoelbak 2 korven

Onderkast 90cm voor inbouw-kookplaat 2 korven
Onderkast 40cm, 1 korf met binnenlade, 1 korf

Werkblad:

Hi Macs massief kunststof, kleur pebble pearl

Apparatuur:

Koelvrieskast AEG - SCE81816TS
Oven AEG - BPK742220M
Vaatwasser AEG - FSE63700P

Inductiekookplaat met afzuiging - Bora Basic BFIU Showroommodel

Cooker Fusion (3L) en Zeeppompje

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jkinRm/Keuken_aanzicht_woonkamer.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/hioyXR/Keuken_aanzicht.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mJfFwm/Keuken_tekening.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Miguel84 op 10-01-2018 20:19 . Reden: Plaatjes werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Shunt schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:44:
[...]

Zonder details als hoeveel lades wat voor frontjes je hebt en wat voor afwerking de keuken heeft kunnen wij niet veel nuttigs zeggen. Behalve dat als je cijfers kloppen die je benoemt je lf heel veel geld kwijt bent aan dure opties in je kasten of de offertes die je hebt zijn niet super scherp.
Duidelijk. Ik zal proberen het wat toe te lichten. Er zitten twee kasten van 60cm aan de aanrechtkant met elk drie lades. Verder zijn de diepe kasten onder de kookplaat (2*90cm) ook voorzien van laden. Alle andere kastjes beschikken niet over laden. Het kookeiland bestaat dus uit twee diepe (lade)kasten (58cm) en twee ondiepe gewone kastjes (35cm). Wat ik verder over de afwerking kan zeggen is dat het mat gelakt MDF is. Verder zijn het hoge kastjes dus met lage plint. Kan de exacte hoogte zo snel niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Miguel84 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:16:
Samen met mijn vriendin onlangs een huis gekocht. Een groot klusproject waarbij we ook de jaren '70 keuken gaan vervangen. (Oranje tegels en gepopnagelde spoelbak :/ |:( )

Met de kerst bij een zelfstandige keukenzaak in de buurt langsgeweest. Prettig gesprek gehad met een goede niet opdringerige verkoper. Daarover dus een goed gevoel. Ook keurig de tekening en offerte meegekregen naar huis.

Prijs begon op bijna 20k, na presentatie toch het bovenkastje weggelaten en nog wat onderhandeld. Aanbod wat er nu ligt is 17k.

Keuken:

Kasten:
Staande kast 60 cm voor 71L Oven. met kast 1 plank erboven en kast met 2 planken eronder.

Werkblad:

Apparatuur:

Oven AEG - BPK742220M

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ditnos aardig aan de prijs voor een Haecker Systemat keuken! Apparatuur is € 5500,- , dan is 11.500 voor de rest erg veel. Zeker aangezien het redelijk standaard kasten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• titan1901
Miguel84 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:16:

Keuken:

Kasten:

Werkblad:

Apparatuur:

Oven AEG - BPK742220M

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou eens kijken op thuiskeukens.nl. Je kunt daar online een Hacker Systemat samenstellen en aangezien de prijzen gewoon online staan geeft dat een goed beeld van hetgeen een redelijke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 12:34

Sport_Life

Solvitur ambulando

bvbal79 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:59:
[...]

onze keuken is ook 4 bij 3,3 meter, wij zijn inderdaad gegaan voor een kastenwand van 4 meter en dan alles verder op een kookeiland, in de lengte heb je zat voor een mooi kookeiland. Ik heb hier nog foto's van geplaatst in dit topic

bvbal79 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Mooi keuken :). Alleen onze keuken is nog eens 30cm smaller, dus dat gaat niet passen.
kmf schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 00:34:
[...]

Het huis is niet klein nee ;)

[...]

Je moet een keuken nemen die bij je past. En dus ook bij je huis. Als je niet zeker weet of je twee ovens nodig hebt moet je ook niet doen. Als je het nu met je oude keuken mist, dan moet je het doen

Mijn keuken heb ik ontworpen aan de hand van “ergernissen” van mijn oude

[...]

Ik ben juist gegaan voor extra werkruimte. Een kastenwand is vooral opbergruimte. Dat heb ik elders in huis gemaakt.

Elektra groep verplaatsen is njiet moeilijk. Maar je kan natuurlijk ook elektra bij plaatsen. Je hebt nooit te weinig
We zijn nu ook enorm tevreden over onze keuken in onze huidige woning (keuken uit 2011). Ergenis is weinig opberg ruimte. We hebben her en der wel wcd's geplaatst in de nieuwe woning (nieuwbouw), maar die zitten niet op een aparte groep. Lijkt me wel benodigd voor een oven.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Er staan hier flink wat mooie keukens!

Mijn vriendin en ik hebben een nieuwe woning gekocht en zijn op zoek naar een goede inductie kookplaat. Momenteel gebruiken we keramisch en in de nieuwe woning zit nog een gaskookplaat.

De voorkeur gaat uit naar een 5 zone inductie kookplaat.

Ik ben momenteel aan het kijken naar de Smeg SIM592B en AEG HKM85510FB.
Ook de Ikea Högklassig is voorbij gekomen (twijfel 4 of 5 zones).
Om eerlijk te zijn weet ik niet welke beter is...

Er is enorm veel keus in kookplaten.
Budget is maximaal 1.000,00 euro.

Zijn er mensen in dit topic actief die wellicht goede ervaringen hebben met inductie kookplaten?

[ Voor 5% gewijzigd door dennisk. op 10-01-2018 23:33 ]

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
dennisk. schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:32:
Er staan hier flink wat mooie keukens!

Mijn vriendin en ik hebben een nieuwe woning gekocht en zijn op zoek naar een goede inductie kookplaat. Momenteel gebruiken we keramisch en in de nieuwe woning zit nog een gaskookplaat.

De voorkeur gaat uit naar een 5 zone inductie kookplaat.

Ik ben momenteel aan het kijken naar de Smeg SIM592B en AEG HKM85510FB.
Ook de Ikea Högklassig is voorbij gekomen (twijfel 4 of 5 zones).
Om eerlijk te zijn weet ik niet welke beter is...

Er is enorm veel keus in kookplaten.
Budget is maximaal 1.000,00 euro.

Zijn er mensen in dit topic actief die wellicht goede ervaringen hebben met inductie kookplaten?
ben je je er van bewust dat de smeg een hoge aansluitwaarde heeft (10kw). Niet aan te sluiten met standaard 2 fase. De aeg wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Ice82 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:18:
[...]
ben je je er van bewust dat de smeg een hoge aansluitwaarde heeft (10kw). Niet aan te sluiten met standaard 2 fase. De aeg wel
Yes, maar scherp opgemerkt! De meterkast wordt vervangen, er wordt een extra fornuisgroep geplaatst en er wordt een perilex aansluiting gemonteerd voor de toekomstige kookplaat.
Ook gaan we direct de stap maken van 1x35a naar 3x25a.

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:16
titan1901 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 18:18:
-grote oven (60cm)
-quooker combi+
-magnetron
-koel/vriescombinatie
-plafondafzuiging

***members only***

Je keuken lijkt heel erg op onze keuken. De verschillen: geen quooker en magnatron, wel plasma filter in de afzuiging en inbouw koffieapparaat. Ons blad steekt 30cm over.

De afmetingen komen overeen, wij hebben een composiet blad (vergelijkbaar in prijs), ook alle kasten met lades en de ondiepe kasten met deurtjes. Alle apparatuur van Siemens. Ook 80cm inductie.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 11:10
Wij hebben ook onlangs een keuken besteld bij ASWA, in een vergelijkbare opstelling, met een wand met 2 hoge kasten, met daartussen in werkblad, exact als in jouw plaatje. In de andere hoge kast zit echter nog een stoomoven. Het is een pronorm keuken.

Het eiland wat bij erbij hebben is 2,20x1,00m, iets groter dus. Het werkblad is composiet 12mm, met rand 10cm rand tegen de muur. Qua apperatuur hebben wij het volgende:

- Combi-oven
- Stoomoven
- Vaatwasser
- Inductie met ingebouwde afzuiging
- Koelkast
- Vriezer

Dit alles van Siemens.

Ik heb wel plaatjes, maar helaas niet digitaal. Ook de offerte is uitgesplits, maar niet digitaal (en dus zo niet bij de hand voor de exacte typenummers).

Members only:

Ik denk dat je hier een goed vergelijk hebt. Uiteindelijk zijn wij bij een paar zaken geweest, maar vooral hier besteld door het goede gevoel. Overigens ook het gevoel een redelijk prijs te betalen (na vergelijk op internet), de gunfactor kent ook zijn limieten ;)

Edit: Toch nog een foto van de tekening kunnen vinden, voor het idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/skuIT95koUx9Me32Ogu1313r/full.jpg

Links van het eiland zijn lades, rechts deuren.

[ Voor 8% gewijzigd door Dreadramon op 11-01-2018 10:15 . Reden: plaatje gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 22-04 18:23

RUFFNECK

Poentje

Zijn er mensen hier die ook de Siemens EX977KXX1E inductieplaat hebben? Was benieuwd of de bediening noemenswaardig anders is dan de andere modellen of dat het gewoon een verschil van display (kleuren) is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Dirtbiter schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Je keuken lijkt heel erg op onze keuken. De verschillen: geen quooker en magnatron, wel plasma filter in de afzuiging en inbouw koffieapparaat. Ons blad steekt 30cm over.

De afmetingen komen overeen, wij hebben een composiet blad (vergelijkbaar in prijs), ook alle kasten met lades en de ondiepe kasten met deurtjes. Alle apparatuur van Siemens. Ook 80cm inductie.

***members only***
Dreadramon schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:02:
Wij hebben ook onlangs een keuken besteld bij ASWA, in een vergelijkbare opstelling, met een wand met 2 hoge kasten, met daartussen in werkblad, exact als in jouw plaatje. In de andere hoge kast zit echter nog een stoomoven. Het is een pronorm keuken.

Het eiland wat bij erbij hebben is 2,20x1,00m, iets groter dus. Het werkblad is composiet 12mm, met rand 10cm rand tegen de muur. Qua apperatuur hebben wij het volgende:

- Combi-oven
- Stoomoven
- Vaatwasser
- Inductie met ingebouwde afzuiging
- Koelkast
- Vriezer

Dit alles van Siemens.

Ik heb wel plaatjes, maar helaas niet digitaal. Ook de offerte is uitgesplits, maar niet digitaal (en dus zo niet bij de hand voor de exacte typenummers).
Bedankt voor jullie reactie! Dat geeft wat aanknopingspunten. Als ik het zo zie bevestigt dat mijn vermoeden dat de genoemde prijs aan de hoge kant is Ik ben inderdaad best bereid om wat extra te betalen voor service en garantie en dergelijke maar wel tot op zekere hoogte. Als je bijna 2x zoveel betaalt voor de apparatuur zou je alles kunnen vervangen en nog even duur uit zijn. Ik neig nu naar de kastjes los te bestellen en de apparatuur zelf (via internet) te regelen. Ik kom dan uit op thuiskeuken.nl en keukenkastenfabriek.nl. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort sites of die zelf de apparatuur geregeld hebben en de kasten (en evt aanrecht) bij een keukenzaak gekocht hebben? Ik kan me voorstellen dat keukenboeren daar niet graag aan meewerken aangezien ze dan veel marge mislopen maar ik kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

RUFFNECK schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:35:
Zijn er mensen hier die ook de Siemens EX977KXX1E inductieplaat hebben? Was benieuwd of de bediening noemenswaardig anders is dan de andere modellen of dat het gewoon een verschil van display (kleuren) is :)
Wij hebben de voorganger dus het jaarmodel er voor.
Ik ga er vanuit dat alles een stuk anders is in de bediening.
Als ik het zo zie gaat alles via het kleuren display in plaats van de standaard touch zones met rode ledjes er achter.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-04 11:10
titan1901 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:59:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reactie! Dat geeft wat aanknopingspunten. Als ik het zo zie bevestigt dat mijn vermoeden dat de genoemde prijs aan de hoge kant is Ik ben inderdaad best bereid om wat extra te betalen voor service en garantie en dergelijke maar wel tot op zekere hoogte. Als je bijna 2x zoveel betaalt voor de apparatuur zou je alles kunnen vervangen en nog even duur uit zijn. Ik neig nu naar de kastjes los te bestellen en de apparatuur zelf (via internet) te regelen. Ik kom dan uit op thuiskeuken.nl en keukenkastenfabriek.nl. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort sites of die zelf de apparatuur geregeld hebben en de kasten (en evt aanrecht) bij een keukenzaak gekocht hebben? Ik kan me voorstellen dat keukenboeren daar niet graag aan meewerken aangezien ze dan veel marge mislopen maar ik kan het mis hebben.
Ik heb op die sites vergeleken qua prijs en offerte prijs. Ik kwam dan uiteindelijk net geen EUR 1.000 lager uit dan we nu voor hebben getekend. Dat vond ik de moeite niet om alles los te moeten bestellen en zelf bij elkaar te moeten organiseren. Ook bij Netto keukenzaken zit onderhandelingsruimte, alleen geen tienduizenden, maar eerder enkele duizenden. Ter indicatie, onze eerste prijs opgave zat tegen de 17.000 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miguel84
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-11-2024
titan1901 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:31:
[...]

Ik zou eens kijken op thuiskeukens.nl. Je kunt daar online een Hacker Systemat samenstellen en aangezien de prijzen gewoon online staan geeft dat een goed beeld van hetgeen een redelijke prijs is.
Thanks voor de tip, vanavond daar maar eens dezelfde keuken samenstellen. Kijken waar ik op uitkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Miguel84 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 13:59:
[...]

Thanks voor de tip, vanavond daar maar eens dezelfde keuken samenstellen. Kijken waar ik op uitkom.
Ik heb pas nog mijn keuken gepost die ik daar heb gekocht. Ik ben niet tevreden met die zaak. Eén positief punt: de prijzen zijn niet onderhandelbaar en je krijgt alles gespecificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Reinier schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:21:
[...]

Ik heb pas nog mijn keuken gepost die ik daar heb gekocht. Ik ben niet tevreden met die zaak. Eén positief punt: de prijzen zijn niet onderhandelbaar en je krijgt alles gespecificeerd.
Mag ik vragen waarom? Ik heb in het forum terug zitten lezen en begreep dat er problemen waren met leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

titan1901 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:00:
[...]

Mag ik vragen waarom? Ik heb in het forum terug zitten lezen en begreep dat er problemen waren met leveren?
Veel schade, fout geleverde onderdelen, zelfs naleveringen die fout waten, uitermate vervelende monteur die mij de schuld van schade gaf, enz.
Het is ook geen goedkope zaak overigens, maar daar heb ik geen problemen mee als dan alles perfect is, en dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 11:16
titan1901 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:59:
[...]

[...]

Onze keuken is wel een Häcker Classic met een kunststof folie ommanteld keukenfront.
Dat is wel zo'n beetje de goedkoopste uitvoering die er is van Häcker.

Dat is geen bewuste keuze geweest. Qua corpus hadden we geen benul van Classic vs Systemat, en het front model vinden we gewoon het mooist. Fingers crossed dat de fronten, ondanks het folie, een beetje mooi blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
dennisk. schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:32:
Wij gaan dezelfde vraag nog krijgen. Zitten nu tijdelijk in een huurwoning, daar zit ook een goedkope AEG plaat in (standaard 4 pitten, 60cm). Aandachtpunten voor de plaat die wij gaan kopen zijn iig:
- Gepiep. Deze plaat piept als je op een toets duwt, als je de pan optilt, als je de pan weer neerzet. Ik heb zelf prima door of ik een toets ingeduwd heb of de pan van de plaat heb gehaald... Irritant. Is ook niet uit te schakelen.
- Tiptoetsen doen het niet goed als je handen wat vochtig of vet zijn. Gelukkig komt dat in de keuken bijna nooit voor 8)7
- Plaat maakt redelijk wat geluid als je wat vermogen vraagt, vrij luidruchtige ventilator

Vervelende is dat dit allemaal zaken zijn die je niet in de specificaties of brochure leest...

Pluspunten trouwens:
- UItschakelen van een pit kan door meer/minder vermogen tegelijkertijd in te duwen
- Timer voor iedere pit, na aflopen gaat de pit uit.
- Super makkelijk schoon te maken (behalve dat het ding aan of uit gaat als je met een vochtige doek over de aanknop gaat)
- Flink wat vermogen. Water is echt tig keer sneller warm dan met een gaspit. Wok gaat een heel stuk hander dan op onze vorige wokbrander.

Succes met je keuze! Wij horen graag hoe deze uiteindelijk bevalt :) Ook hier zijn ervaringen met specifieke inductiekookplaten erg welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
bartvb schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:05:
[...]

Wij gaan dezelfde vraag nog krijgen. Zitten nu tijdelijk in een huurwoning, daar zit ook een goedkope AEG plaat in (standaard 4 pitten, 60cm). Aandachtpunten voor de plaat die wij gaan kopen zijn iig:
- Gepiep. Deze plaat piept als je op een toets duwt, als je de pan optilt, als je de pan weer neerzet. Ik heb zelf prima door of ik een toets ingeduwd heb of de pan van de plaat heb gehaald... Irritant. Is ook niet uit te schakelen.
- Tiptoetsen doen het niet goed als je handen wat vochtig of vet zijn. Gelukkig komt dat in de keuken bijna nooit voor 8)7
- Plaat maakt redelijk wat geluid als je wat vermogen vraagt, vrij luidruchtige ventilator

Vervelende is dat dit allemaal zaken zijn die je niet in de specificaties of brochure leest...

Pluspunten trouwens:
- UItschakelen van een pit kan door meer/minder vermogen tegelijkertijd in te duwen
- Timer voor iedere pit, na aflopen gaat de pit uit.
- Super makkelijk schoon te maken (behalve dat het ding aan of uit gaat als je met een vochtige doek over de aanknop gaat)
- Flink wat vermogen. Water is echt tig keer sneller warm dan met een gaspit. Wok gaat een heel stuk hander dan op onze vorige wokbrander.

Succes met je keuze! Wij horen graag hoe deze uiteindelijk bevalt :) Ook hier zijn ervaringen met specifieke inductiekookplaten erg welkom!
De uiteindelijke keuze is de Smeg SIM592B geworden. Deze kookplaat heeft voor zover ik weet flink wat functies en 5 kookzones.

Ik zal je laten weten hoe die bevalt zodra die is gemonteerd en we in de nieuwe woning wonen! ;)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• titan1901
Reinier schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:55:
[...]

Veel schade, fout geleverde onderdelen, zelfs naleveringen die fout waten, uitermate vervelende monteur die mij de schuld van schade gaf, enz.
Het is ook geen goedkope zaak overigens, maar daar heb ik geen problemen mee als dan alles perfect is, en dat is het niet.
Dat klinkt inderdaad niet erg positief.
Dirtbiter schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 19:08:
[...]

Onze keuken is wel een Häcker Classic met een kunststof folie ommanteld keukenfront.
Dat is wel zo'n beetje de goedkoopste uitvoering die er is van Häcker.

Dat is geen bewuste keuze geweest. Qua corpus hadden we geen benul van Classic vs Systemat, en het front model vinden we gewoon het mooist. Fingers crossed dat de fronten, ondanks het folie, een beetje mooi blijven...
Dat zou het prijsverschil wel redelijk verklaren lijkt me. Dan scheelt het misschien toch niet zoveel. De keukens waar wij naar kijken zijn gelakt (niet zozeer Häcker maar kwalitatief ontloopt het elkaar niet zoveel denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 10:38

PoweRoy

funky!

Nou geloof dat er bij onze keuken alles misging wat er mis kon gaan:

Kastjes ikea: moesten vroeg worden geleverd, omdat ze op onze gewenst datum niet konden (pas 3 weken later). 2 maanden in de garage gestaan. Beetje onhandig maar niet echt een probleem.
Granieten blad: geen probleem, kon alleen past besteld worden als kastjes stonden + week verlies ivm kerst
periode

Siemens Apparatuur uit NL: afzuigkap kwam een maand later (vaatwasser/koelkast/vries was er al)
Neff Appratuur uit DE: kookplaat was beschadigd tijdens transport (oven was niks mee)

Spoelbak: beschadigd geleverd, bij vervanging bleek dat we de verkeerde hadden besteld. Onder ivm vlakinbouw (Bij plaatsen granietenblad met spoelbak blijkt scharnier niet te passen, die moet 10cm lager. In het Ikea kastje moet ik zelf gaan boren met zo'n forstner boor.

Kraan: grohe supersteel kraan. Productie problemen bij grohe ivm kleur grondstoffen. Had een website die beloofde dat hij zou komen. Blijkbaar weten ze het dus niet. Hopelijk binnenkort.

Keukenzetter (in de avond uren), heeft geen tijd om de nageleverde afzuigkap te monteren :X

Op positieve noot, vandaag spachtelputz op de muur :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/td91mK92wVKYpEaWtNCGIodv/full.jpg

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

PoweRoy schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:56:

Kastjes ikea: moesten vroeg worden geleverd, omdat ze op onze gewenst datum niet konden (pas 3 weken later). 2 maanden in de garage gestaan. Beetje onhandig maar niet echt een probleem.
Granieten blad: geen probleem, kon alleen past besteld worden als kastjes stonden + week verlies ivm kerst
periode

Siemens Apparatuur uit NL: afzuigkap kwam een maand later (vaatwasser/koelkast/vries was er al)
Neff Appratuur uit DE: kookplaat was beschadigd tijdens transport (oven was niks mee)

Spoelbak: beschadigd geleverd, bij vervanging bleek dat we de verkeerde hadden besteld. Onder ivm vlakinbouw (Bij plaatsen granietenblad met spoelbak blijkt scharnier niet te passen, die moet 10cm lager. In het Ikea kastje moet ik zelf gaan boren met zo'n forstner boor.

Kraan: grohe supersteel kraan. Productie problemen bij grohe ivm kleur grondstoffen. Had een website die beloofde dat hij zou komen. Blijkbaar weten ze het dus niet. Hopelijk binnenkort.

Keukenzetter (in de avond uren), heeft geen tijd om de nageleverde afzuigkap te monteren :X

[afbeelding]
Jeetje dan heb je wel echt veel pech, om heel eerlijk te zijn ben ik stiekem wel blij dat wij alles bij een keukenboer gelegd hebben. Ik heb ook eens zitten rekenen wat het ons zou besparen als we alles los hadden gedaan maar om heel eerlijk te zijn weegt het dat voor mij niet echt op tegen de potentiële kopzorgen.

Het zou voor ons ook maar iets van maximaal 1 a 2k gescheeld hebben excl. zetten. Maar als je klaar bent gaat dit wel echt een super mooie keuken zijn! Heb je inmiddels de nieuwe kookplaat wel weer binnen zonder beschadiging?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Shunt schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Jeetje dan heb je wel echt veel pech, om heel eerlijk te zijn ben ik stiekem wel blij dat wij alles bij een keukenboer gelegd hebben. Ik heb ook eens zitten rekenen wat het ons zou besparen als we alles los hadden gedaan maar om heel eerlijk te zijn weegt het dat voor mij niet echt op tegen de potentiële kopzorgen.

Het zou voor ons ook maar iets van maximaal 1 a 2k gescheeld hebben excl. zetten. Maar als je klaar bent gaat dit wel echt een super mooie keuken zijn! Heb je inmiddels de nieuwe kookplaat wel weer binnen zonder beschadiging?
Nieuwe kookplaat binnen ja. Helaas konden ze bijna geen engels, dus ik met engels/duits kenbaar gemaakt. Ze wilden eerst de oude terug hebben voor een nieuwe. Ik maar even boos gezegd dat dat niet ging gebeuren. Uiteindelijk paar dagen later nieuwe kookplaat, en de dag erna kwam DHL om de oude op te halen.

Nieuwe doos was weer erg kapot, geen zichtbare schade. Vanavond voor t eerst aansluiten, laten we het hopen dat ie t doet.

Keukenboer is ook niet alles. Bij vrienden hadden ze een factuur gestuurd van >800 voor een koof die ze zelf niet berekend. En bij andere bleken niet alle deurtjes er te zijn... Die kwamen weer een tijd later.

Ach ja, onze oude keuken is er nog. Nieuwe is namelijk in onze nieuwe aanbouw, dus dan neem je wat meer voor lief. Als de oude vervangen zou worden was ik erg depressief geworden :o

Kwa kosten zijn we flink onder die van een keukenboer ( < 4000), maar eerlijk vergelijken is het natuurlijk niet.

En voordeel van ikea keukenkastjes/lades, is het kapot, ga je terug naar de winkel. Bij een keukenboer kan je 8 weken wachten 8)7 Bv vriendin heeft al zo'n glaasje gesloopt die in de zijkant van de lade zit. Halen wel een nieuwe als we weer naar de ikea gaan.

EDIT:
hehe, waarschijnlijk komt de kraan pas eind deze maand. Badkamerwinkel.nl weet t niet, gokt eind deze maand. Fijn dat je niet op de hoogte wordt gebracht van hoe en wat.

Ging voor deze: Grohe Concetto 1 met uittrekbare handdouche, supersteel

Nu maar op zoek naar een ander merk, bv Franke. Welke merken kunnen jullie aanbevelen?

[ Voor 10% gewijzigd door PoweRoy op 12-01-2018 15:31 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placebo8
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-07-2024
Heeft er iemand ervaringen met Küchen Studio Peter Boekesteijn, Alma Küchenstudio in Kleve of een andere keukenzaak in de omgeving van Kleve/Kranenburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1028271

Goedemiddag iedereen,

Ik zou graag willen vragen om jullie mening/ervaring.

We zijn bezig met het uitzoeken van een keuken voor ons nieuwbouw huis. Onze voorkeur gaat uit naar een kookeiland (2.70 bij 1.00) en een kastenwand (van 1.80). We willen graag een zo strak mogelijk keuken. Daarom willen we het liefste qua sluiting kastjes een tip on systeem (push to open). Vragen:

- Wie heeft er ervaring met dit systeem? Hoe bevalt de opening/sluiting?
- Ontstaan er naar verloop van tijd kieren tussen de kastjes/lades (als gevolg van verschil gewicht)?

Verder zijn wij erg gecharmeerd van een Fenix (mat) aanrechtblad. Dit lijkt op corian maar is qua prijs aantrekkelijker. Op internet lees ik 'horror' verhalen. Blad zou krasgevoelig zijn, je ziet er veel op etc. Ik ben er natuurlijk van bewust dat een Fenix blad niet zo praktisch is als een Fenix blad, maar ik vraag me wel af of deze 'horror' verhalen een goed beeld van de werkelijkheid geven..

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Klein vraagje, maak me beetje zorgen:
Sinds de zomer van 2009 hebben wij een afzuigkap, recirculatie, dus met (naar nu blijkt) metalen vetfilter en koolstoffilter.
Ik heb dit nooit echt bekeken hoe dit nou werkte, en nu kom ik er ineens achter dat je die koolstoffilter 2-4x per jaar moet vervangen.
Inderdaad vindt ik het vettig in de keuken (dus vaak schoonmaken) en vind ik dat de afzuigkap niet lekker werkt (blauw als ik lekker vlees bak), dus regelmatig even raampje enzo open.
Maar niet geheel onlogisch lijkt me, aangezien ik dat koolstoffilter nog nooit vervangen heb (nu bijna 9 jaar geleden).

Nu lees ik ook info m.b.t. gezondheid, kankerverwekkend, uitscheiden van aminozuren etc. Moet ik me nu zorgen maken aangezien dat ding van mij dus inderdaad nooit vervangen is? Ik heb gelijk een nieuw filter besteld, gaat er dinsdag dan in. Maar even serieus, heb geen zin om mijn gezondheid en die van mn vrouw en 3 jonge kids verder in gevaar te brengen 😕.. of valt dat juist wel mee (en gaat het vooral om de geuren en de nu niet-goed-werkende afzuigkap)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:45

3DDude

I void warranty's

Die recirculatie moet je niet voor niks vervangen..
Of het schadelijk van je gezondheid is ligt eraan, heb je het raam open staan, hoe lang en hoe vaak kook je en wat kook je dan.

M.a.w. zo snel mogelijk vervangen zou ik zeggen.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ja daarom ook direct besteld. Wordt dinsdag geleverd.
En qua koken: vrijwel elke dag/avond. Van alles en nog wat, diverse gerechten, vlees groente, maar ook pasta e.d.
Niet elke dag staat het raam open in de keuken, maar als het te blauw wordt natuurlijk wel. Dat hij niet goed afzuigt was wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:32

fmb

periode
Heb je het blad ook bij Ikea of ergens anders?

Ik overweeg alleen de kasten bij de Ikea te kopen en de rest elders (net als jij zo te zien)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:37

MadEgg

Tux is lievvv

@Goofyduck384 Ik heb in mijn studententijd jarenlang vrijwel dagelijks gekookt zònder afzuigkap. En lang niet altijd een raampje open. Heel gebruikelijk op kamers en ook in bijvoorbeeld sociale huurwoningen.

Ik kan me niet voorstellen dat de damp door een vettig filter duwen het er echt slechter op maakt eigenlijk. En ik heb nog niets gehoord over grote kankeruitbraken ondet studenten of bewoners van sociale huurwoningen.

Met andere woorden: ik zou me er niet druk om maken. Wel het filter vervangen natuurlijk, scheelt een hoop poetswerk.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

fmb schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:20:
[...]

Heb je het blad ook bij Ikea of ergens anders?

Ik overweeg alleen de kasten bij de Ikea te kopen en de rest elders (net als jij zo te zien)
Ergens anders inderdaad. Lokale steenhandel.

Puur de kasten en vandaag dan de kraan ;)
Apparatuur van internet

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

PoweRoy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Ergens anders inderdaad. Lokale steenhandel.

Puur de kasten en vandaag dan de kraan ;)
Apparatuur van internet
Is het opgeven van de sparingen goed te doen?

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

fmb schreef op zondag 14 januari 2018 @ 18:40:
[...]

Is het opgeven van de sparingen goed te doen?
Kraangat is altijd 35mm.

Blad komen ze inmeten, en dan geef je aan waar de spoelbak/kookplaat moet komen. Je geeft dan de spoelbak dan ook mee, en de kookplaat meten de de inbouwmaat.

Dus wel alles in huis hebben (en let op levertijden O-) )

[ Voor 25% gewijzigd door PoweRoy op 15-01-2018 08:17 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online

periode

[afbeelding]
Prachtige keuken! Is die kastenwand ook van Ikea? En zijn de deurtjes dat ook? Wat heb je voor het totaal ongeveer aan kosten?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

t14wo schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Prachtige keuken! Is die kastenwand ook van Ikea? En zijn de deurtjes dat ook? Wat heb je voor het totaal ongeveer aan kosten?
Kastjes: 3772.58 (achteraf nog iets van 120 euro terug kunnen brengen, zoals scharnieren van vriezer/koelkast (ging via deur op deur) en andere onderdelen)

Witte deurtjes zijn RINGHULT en de eiken deurtjes HYTTAN. Ziet er echt super uit. De HYTTAN heeft ook zo'n mooie groef erin.

Wilde eerst voor greeploos gaan, alleen die van ikea zijn niet echt mooi. Vooral als je 2 deurtjes boven elkaar wilt hebben voor een hoge vries/koelkast. Dan moeten de greeploze kanten naar elkaar wijzen en dat ziet er erg raar uit.

Zal vanavond nog een foto maken, inmiddels gespachtelputz en vanavond kraan en afzuigkap ophangen _/-\o_

Totale kosten:
Ikea kastjes: 3772.58
Siemens vaatwasser/vriezer/koelkast en afzuigkap: 3150 (SX736X03ME, LF91BB552, GI38NP60,KI81RAD30) via 123apparatuur
Neff stoomoven/kookplaat: (uit duitsland): 1800 (Neff BFS4524 en Neff T59TT60N)
granieten blad (zimbabwe, reliefsteen): 3800 Ziet er zo uit, plaatje van internet
Kraan + wasbak: 420

€12943 (ex montage kosten en ex leiding werk, via lokale aannemers gedaan)

Tips ikea keuken:
- Je kan bij ikea betalen dat ze voor jou doen tekenen. Bespaar je de moeite en betaal 39 euro hiervoor, bagger applicatie. Uiteindelijk moesten ze via hun eigen applicatie de tekeningen/order bijwerken omdat je niet alles zelf kan.
- Koelkast/vries kan gewoon deur op deur ipv sleepdeur variant die ikea zelf heeft. Alle 'goede' merken hebben alleen deur-op-deur. Bv coolblue geeft aan dat je niet deur op deur kan, dit kan wel!.
- De ikea apparatuur is naar mijn idee te duur. Als je voor 'goede' merkapparatuur gewoon een offerte aanvraagd bij internetwinkels is de prijs veel lager dan los alles uitzoeken.
- Speciale vaatwasser nodig omdat de kastjes van ikea veel hoger zijn (meer laai ruimte, en lagere plint). Je kan dit met een soort adapter doen, of gewoon een winkel aanschrijven dat je een ikea keuken hebt en een vaatwasser zoekt. Onze siemens vaatwasser (was er maar 1), heeft in t deurtje een mechanisme hiervoor. Het frontje verschuift als je de vaatwasser open doet, zodat hij de plint niet raakt bij openen.
- Ikea heeft voor alle deurtjes en zijpanelen vaste maten. Voor onze eiland hebben we kastjes van 60 aan 1 kant en andere kant 37. Op de kopse kant krijg je dan ook 2 zijpanelen, 1 van 60 en 1 van 37. Je moet ze dan zelf op maat zagen omdat ze zelfs iets langer zijn.

[ Voor 32% gewijzigd door PoweRoy op 15-01-2018 11:14 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

[b]PoweRoy schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:53:...
- Ikea heeft voor alle deurtjes en zijpanelen vaste maten. Voor onze eiland hebben we kastjes van 60 aan 1 kant en andere kant 37. Op de kopse kant krijg je dan ook 2 zijpanelen, 1 van 60 en 1 van 37. Je moet ze dan zelf op maat zagen omdat ze zelfs iets langer zijn.
Dank voor de uitgebreide info.

Heb twee vragen:

Hoe hoog zijn de keukenkasten van ikea (kan ik ook zelf opzoeken natuurlijk ;-). Zijn deze hoger dan standaard kastjes en komt daarmee het werkblad ook hoger?

Zie je geen storende scheiding lopen op de kopse kant van het kookeiland als het twee panelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
PoweRoy schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:53:
[...]

Kastjes: 3772.58 (achteraf nog iets van 120 euro terug kunnen brengen, zoals scharnieren van vriezer/koelkast (ging via deur op deur) en andere onderdelen)

Witte deurtjes zijn RINGHULT en de eiken deurtjes HYTTAN. Ziet er echt super uit. De HYTTAN heeft ook zo'n mooie groef erin.

Wilde eerst voor greeploos gaan, alleen die van ikea zijn niet echt mooi. Vooral als je 2 deurtjes boven elkaar wilt hebben voor een hoge vries/koelkast. Dan moeten de greeploze kanten naar elkaar wijzen en dat ziet er erg raar uit.

Zal vanavond nog een foto maken, inmiddels gespachtelputz en vanavond kraan en afzuigkap ophangen _/-\o_

Totale kosten:
Ikea kastjes: 3772.58
Siemens vaatwasser/vriezer/koelkast en afzuigkap: 3150 (SX736X03ME, LF91BB552, GI38NP60,KI81RAD30) via 123apparatuur
Neff stoomoven/kookplaat: (uit duitsland): 1800 (Neff BFS4524 en Neff T59TT60N)
granieten blad (zimbabwe, reliefsteen): 3800 Ziet er zo uit, plaatje van internet
Kraan + wasbak: 420

€12943 (ex montage kosten en ex leiding werk, via lokale aannemers gedaan)

Tips ikea keuken:
- Je kan bij ikea betalen dat ze voor jou doen tekenen. Bespaar je de moeite en betaal 39 euro hiervoor, bagger applicatie. Uiteindelijk moesten ze via hun eigen applicatie de tekeningen/order bijwerken omdat je niet alles zelf kan.
- Koelkast/vries kan gewoon deur op deur ipv sleepdeur variant die ikea zelf heeft. Alle 'goede' merken hebben alleen deur-op-deur. Bv coolblue geeft aan dat je niet deur op deur kan, dit kan wel!.
- De ikea apparatuur is naar mijn idee te duur. Als je voor 'goede' merkapparatuur gewoon een offerte aanvraagd bij internetwinkels is de prijs veel lager dan los alles uitzoeken.
- Speciale vaatwasser nodig omdat de kastjes van ikea veel hoger zijn (meer laai ruimte, en lagere plint). Je kan dit met een soort adapter doen, of gewoon een winkel aanschrijven dat je een ikea keuken hebt en een vaatwasser zoekt. Onze siemens vaatwasser (was er maar 1), heeft in t deurtje een mechanisme hiervoor. Het frontje verschuift als je de vaatwasser open doet, zodat hij de plint niet raakt bij openen.
Super! Bedankt voor de tips. Ik ben ook voornemens om op exact jouw manier een keuken aan te schaffen. Gewoon alles zelf maken/kiezen/uitzoeken en bestellen waar dit voor jou het voordeligste is. Houd je meer over om de keuken een kwaliteitsuitstraling te geven met een mooi blad en mooie apparatuur. Dat de binnenkant van de kastjes minder mooi afgewerkt is dan bij een andere keukenboer zal me een worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Dank @PoweRoy !
Wij hebben vergelijkbare plannen (tenzij een keukenboer met een heel geweldig aanbod komt voor alles in 1).

Goede vondst ook van die Neff T59TT60N inductiekookplaat. Die lijkt een aantal van de problemen die we met de huidige kookplaat hebben (irritante piepjes, touch knoppen die niet goed werken met natte vingers) op te lossen. Staat hier op de aantekeningenlijst. Is ook nog erg betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 15:36
2018 zou het jaar worden waarin we eindelijk de keuken gaan vernieuwen en we zijn goed op weg om dat te doen _/-\o_ .

Eerst hebben we enkele bezoeken gebracht aan grote en middelgrote keukenboeren om ideeën op te doen en een richtprijs te krijgen, maar het was ons al snel duidelijk dat die het niet gingen worden. De eerste hield weinig rekening met onze wensen en had een hele bling-keuken uitgetekend met een eiland dat zo ongeveer de hele middenruimte innam terwijl we hadden aangegeven dat we onze grote keukentafel absoluut wilden behouden. Met een andere verkoper hadden we de afspraak dat hij een voorstel zou maken en dat dan later met ons zou bespreken, maar toen ik op de afgesproken datum langs ging bleek er nog geen voorstel te zijn. Dat heeft hij dan ter plekke bij mekaar verzonnen, maar we vonden het niet meteen een solide basis voor verdere samenwerking :) .

Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij een zelfstandige schrijnwerker die wel naar ons luistert, veel nuttige tips inbrengt en ook de kwaliteit levert die wij voor ogen hadden. Eind van de maand krijgen we de definitieve offerte, de eerste indicatie lag om en bij de €22.000. Dat is iets hoger dan de 20k die we voorzien hadden, die meerprijs zit 'm vooral in de keuzen van het materiaal: in plaats van 'gewoon' laminaat gaan we voor lintgezaagde eiken fronten, daar waren we meteen helemaal weg van en dan moet je niet twijfelen :) .

Het enige waar we nog niet helemaal uit zijn is de kookplaat. Het liefste willen we een uitvoering met fysieke draaiknoppen (zoals een gasfornuis), maar dat blijkt erg moeilijk te vinden. Alleen Miele heeft er een in het assortiment, maar dan betaal je weer meer voor het merk (om en bij de €1550). We gaan voor de apparaten sowieso nog in Duitsland kijken, maar als iemand tips heeft van keukenzaken in BE/NL Limburg die dit aanbiedt hou ik me aanbevolen.

De reden waarom we overigens geen tiptoetsen willen is omdat zowel schoonouders als schoonzus hier veel problemen mee hadden (toetsen die niet of heel laat reageren, zeker met natte vingers, enz.). Aan de andere kant denk ik dat zij gewoon pech hadden met dat ene model - als alle inductiekookplaten dat hadden zouden ze niet in elke keuken geplaatst worden ;) .

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

bartvb schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:46:
Dank @PoweRoy !
Wij hebben vergelijkbare plannen (tenzij een keukenboer met een heel geweldig aanbod komt voor alles in 1).

Goede vondst ook van die Neff T59TT60N inductiekookplaat. Die lijkt een aantal van de problemen die we met de huidige kookplaat hebben (irritante piepjes, touch knoppen die niet goed werken met natte vingers) op te lossen. Staat hier op de aantekeningenlijst. Is ook nog erg betaalbaar.
Bij neff zijn de type nummers anders in Duitsland. Iets andere volgorde ;) kookplaat hadden wij voor 800 met black-friday. In nl was de met een nummertje verschil rond de 1200 euro.

Zie PoweRoy in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[This space is for rent]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

HellPunk schreef op maandag 15 januari 2018 @ 13:48:
Het enige waar we nog niet helemaal uit zijn is de kookplaat. Het liefste willen we een uitvoering met fysieke draaiknoppen (zoals een gasfornuis), maar dat blijkt erg moeilijk te vinden. Alleen Miele heeft er een in het assortiment, maar dan betaal je weer meer voor het merk (om en bij de €1550). We gaan voor de apparaten sowieso nog in Duitsland kijken, maar als iemand tips heeft van keukenzaken in BE/NL Limburg die dit aanbiedt hou ik me aanbevolen.
Voor inductie met draaiknoppen moet je bij Neff zijn. Hebben wij nu ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mhPInvHv8fyVjV1XMfZjX6JU/full.jpg

Neff is van de fabriek "bsh Bosch Siemens Neff Constructa"

En dan via idealo.de opzoek naar een aanbieding

[ Voor 3% gewijzigd door PoweRoy op 16-01-2018 08:53 ]

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:02
.,

[ Voor 98% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Deleon78 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:54:
@PoweRoy: daar moet je dan wel even bij vermelden dat dit een knop is die los op de plaat ligt.
@HellPunk: bij keukenexpo in Nieuwegein hadden ze ook nog een set met mooie draaiknoppen, maar het is ontzettend duur (zat bij de Comprex / duurdere keukens). Als je nog een betaalbare weet te vinden, houd ik me aanbevolen ;)
Inderdaad zit met sterke magneet vast. Haal je hem van de kookplaat is het kinderslot erop

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:02
.

[ Voor 99% gewijzigd door Deleon78 op 26-07-2021 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik had ooit een Siemens plaat met vier losse magnetische schijven als knoppen. Beetje een gimmick maar het werkte wel goed. Geen idee of ze zoiets nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 15:36
@PoweRoy: bedankt, die zag ik net toen ik mijn bericht gepost had. Ik was er meteen voor te vinden, mijn vrouw is (gelukkig) iets kritischer, dus we gaan eens zien waar we dit in de praktijk kunnen bekijken :)

@Deleon78 : Helaas is Nieuwegein net wat te ver weg voor ons :). Bij MediaMarkt in Duitsland stonden overigens zat inductieplaten met draaiknoppen, maar die zijn op de sites van de fabrikant niet terug te vinden.

Ik heb ondertussen wel met twee collega's gepraat die ook onlangs de keuken vernieuwd hebben en die hebben geen problemen met hun kookplaat, dus de kans bestaat wel dat het toch een 'gewone' met tiptoetsen wordt. Veel zal afhangen van de definitieve prijs van de keuken excl. apparatuur, dan weten we hoeveel budget we nog overhouden.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Gisteren de laatste puntjes op de i gezet voor onze keuken. We twijfelen echter nog over een dingtje. Wellicht heeft er hier iemand ervaring mee.

We krijgen tip-on op alle lades, ze gaan dus automatisch open als je ze een klein beetje aanraakt. Volgens de keukenboer is het niet handig om dit te doen aan de kant van het fornuis/wasbak omdat je daar staat te werken en regelmatig tegen de deuren aanhangt die dan opengaan. Ik zelf denk dat dit nogal meevalt. Iemand hier daar evaring mee?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NDF82
  • Laatst online: 15:32

NDF82

Doomed Space Marine

Artbij schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:35:
Gisteren de laatste puntjes op de i gezet voor onze keuken. We twijfelen echter nog over een dingtje. Wellicht heeft er hier iemand ervaring mee.

We krijgen tip-on op alle lades, ze gaan dus automatisch open als je ze een klein beetje aanraakt. Volgens de keukenboer is het niet handig om dit te doen aan de kant van het fornuis/wasbak omdat je daar staat te werken en regelmatig tegen de deuren aanhangt die dan opengaan. Ik zelf denk dat dit nogal meevalt. Iemand hier daar evaring mee?
De mechanische kun je niet goed afstellen dus die zou ik niet aan de werk kant doen. De elektronische zijn wel goed af te stellen maar... Ontzettend duur.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
NDF82 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:46:
[...]

De mechanische kun je niet goed afstellen dus die zou ik niet aan de werk kant doen. De elektronische zijn wel goed af te stellen maar... Ontzettend duur.
Dat zei hij ook, de elektrische gaan niet open als het indrukken langer dan 1 seconden duurt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:22
Artbij schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:35:

Ik denk dat je keukenboer gelijk heeft. Ik heb het zelf ervaren bij andere mensen, zeer irritant, de deurtjes gaan inderdaad vaak open omdat je er tegenaan staat.

...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

Bij deze nog een foto van de ikea keuken nu de afzuigkap en kookplaat zijn gemonteerd :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Q4fVNyCxkbZiEhpKNUfz9KPM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ju7RHWcF97LV1ws6S80mIrYw/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door PoweRoy op 17-01-2018 15:51 . Reden: Clickbare fotos ]

[This space is for rent]

Pagina: 1 ... 42 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1