Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 13:44
Artbij schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:33:
[...]

Wat heeft nhg met de manier waarop je je keuken koop te maken?
Dat dat de reden is dat alles verkeerd zit enzo. Maar het ging over standaard keukenpartij, maar dat slaar bij nader inzien meer op de keukenzaak nu ik het nog eens lees ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 13:36
Hela, jaren op Tweakers, ik wist niet dat dit topic bestond!

Wij zijn al lang bezig met onze keuken. We willen onze benedenverdieping gaan verbouwen. Het is begonnen met het idee om de muur tussen de eetkamer en de keuken open te breken. Daarna bedachten we dat we een uitbouw wilde hebben, omdat in de beschikbare ruimte we telkens net niet de keuken wilde zetten die we graag wilden, maar dat werd wel heel erg prijzig (+/- 40k erbij. Mijn budget ligt op de 60k). Dus toch maar de uitbouw laten varen.

Ik ben bij een van de Mandemakers winkels geweest en een tekening laten maken. De verkoper was erg vriendelijk, maar holy fuck wat leggen ze een druk op je. Nu ben ik redelijk wat gewend qua salesgesprekken etc, maar ik weet zeker dat mijn vriendin in haar uppie was bezweken. Wat een mongolen. We hadden van te voren gezegd dat we bezig waren met oriënteren en nog absoluut niet iets wilde kopen, maar toch begon hij op het einde met: "stel nou he, dat ik naar mijn manager loop met een bedrag waarop jullie nu zouden tekenen. Wat zou dan dat bedrag zijn?" Ik zeg nogmaals: ik kwam niet op een keuken te kopen. We laten het even bezinken. Ik zeg nog geen enkel bedrag. Maar toen bleef hij maar zeiken. Fine, gloves are off. We gaan schijnonderhandelen. De keuken kwam uit op 23.000 euro. Wil je een bedrag horen: 11.000 euro, en ik wil er een gratis Quooker bij. En ik teken niet nu, maar later. Daar moest hij van lachen en zei dat hij dat niet serieus kon nemen, waarop ik antwoordde dat ik een verkoper niet serieus kan nemen als hij een manager nodig heeft om een deal te sluiten. Die opmerking schoot bij hem in het verkeerde keelgat en merkte dat hij zwaar pissed was. Anyway, hij liep weg, kwam terug van zijn manager en zei dat hij niet akkoord was. 21.000 euro en geen cent lager. Ok, dan gaan we weg. 11.000 euro en dan betaal ik de Quooker. Hij weer terug: 16.000 euro. Ik: fine, we kunnen blijven pingpongen, 12.5k en anders gaan we weg. Hij liep weer terug naar zijn manager, kwam weer terug met een akkoord en vroeg me te tekenen. Waarop ik zei: nee, ik teken niet nu. Ik ga er even over nadenken. Toen ontplofte hij al helemaal en ik kon eigenlijk alleen maar lachen van binnen. Mijn vriendin zat de hele tijd nerveus naast me en bij alle keren dat de verkoper weg liep, zei ze dat ze deze gesprekken echt niet leuk vind en al bij het eerste bod van 23.000 akkoord wilde gaan om maar van die verkoper af te zijn. Ik heb beleefd tegen de verkoper gezegd dat ik er nu vandoor ga en vroeg of hij de offerte kon geven. Waarop hij zei: alleen als je tekent. Well fucking hell gast, tief maar op dan. Toen ben ik opgestaan en weggelopen.

Wat een kutbedrijven. Ik kom er echt nooit meer. Het spelletje vond ik even leuk om te spelen, kijken of ik nog steeds een beetje hard op de man kon zijn, maar al bij de eerste momenten dat hij druk begon uit te oefenen had ik het al helemaal gehad.

Anyway! We zijn inmiddels wat verder en kwamen er achter dat hier in Haarlem Keur Keukens zat. Daar gingen we maar even kijken en we zijn inmiddels al bijna rond. Bijzonder vriendelijk personeel, veel openheid, geen druk. We hebben in hun zaak erg lang zitten kijken naar alle apparaten. Geen verkopers die zich gingen opdringen. Ik moet nog even kijken of ik wat van de prijs kan afpeuteren maar heb de afgelopen tijd intensief zitten speuren en kan het niet veel voordeliger maken. Ik neem het dan denk ik liever allemaal direct bij hun af.

De pics: (lage kwaliteit. Heb ze even met mijn telefoon genomen. Printje is geplastificeerd...)

https://www.dropbox.com/s/al4xor3rq4zge6g/vooraanzicht.jpeg
https://www.dropbox.com/s/6gm2r2th3lzmafq/andere%20kant.jpeg

We zitten nu in totaal op de 14.5k inclusief montage.

Keukenmeubelen: 4472,30
Apparatuur: 4575,72
Werkblad composiet 30mm hoog, 65cm diep: 3587,17

Ik weet niet precies welke klasse kastjes het zijn uit de OP, maar volgens de mevrouw zitten we in de middenklasse van het assortiment (met Siemantec werd het fors duurder :P).

De apparatuur is allemaal van Neff.
Koelkast - Neff K4405X0
Oven - Neff B47CR22N0
Afzuiger - Neff D79MH52N1
Vaatwasser - Neff S513P60X2E
Kookplaat - Neff T59TS61N0

Op de kookplaat hebben we 735 euro korting omdat we alles van Neff afnemen.
Ze heeft er nu een kraan bijgedaan die 231 euro kost (normaal 303), maar zelfs 231 vind ik teveel... ik ga kijken of ik die kan omwisselen voor een gratis Quooker :P
Als ik alle apparatuur zelf ga bestellen, ben ik gek genoeg duurder uit. Tenzij ik iets ga inwisselen voor Siemens (Neff == Siemens, maar dan mooier als je het mij vraagt). En zelfs dan verschilt het niet superveel...

In totaal zit ik nu op ~55k voor de verbouwing plus de keuken. Die prijs gaat nog wat omlaag omdat ik zelf ga slopen en het loodgieterswerk kan mijn schoonvader doen. Ook de electra is behoorlijk fors begroot.

Blijft een hoop geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-06 15:35
Misha schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 19:49:

Wij zijn al lang bezig met onze keuken. We willen onze benedenverdieping gaan verbouwen. Het is begonnen met het idee om de muur tussen de eetkamer en de keuken open te breken. Daarna bedachten we dat we een uitbouw wilde hebben, omdat in de beschikbare ruimte we telkens net niet de keuken wilde zetten die we graag wilden, maar dat werd wel heel erg prijzig (+/- 40k erbij. Mijn budget ligt op de 60k). Dus toch maar de uitbouw laten varen.

Ik ben bij een van de Mandemakers winkels geweest en een tekening laten maken. De verkoper was erg vriendelijk, maar holy fuck wat leggen ze een druk op je. Nu ben ik redelijk wat gewend qua salesgesprekken etc, maar ik weet zeker dat mijn vriendin in haar uppie was bezweken. Wat een mongolen. We hadden van te voren gezegd dat we bezig waren met oriënteren en nog absoluut niet iets wilde kopen, maar toch begon hij op het einde met: "stel nou he, dat ik naar mijn manager loop met een bedrag waarop jullie nu zouden tekenen. Wat zou dan dat bedrag zijn?" Ik zeg nogmaals: ik kwam niet op een keuken te kopen. We laten het even bezinken. Ik zeg nog geen enkel bedrag. Maar toen bleef hij maar zeiken. Fine, gloves are off. We gaan schijnonderhandelen. De keuken kwam uit op 23.000 euro. Wil je een bedrag horen: 11.000 euro, en ik wil er een gratis Quooker bij. En ik teken niet nu, maar later. Daar moest hij van lachen en zei dat hij dat niet serieus kon nemen, waarop ik antwoordde dat ik een verkoper niet serieus kan nemen als hij een manager nodig heeft om een deal te sluiten. Die opmerking schoot bij hem in het verkeerde keelgat en merkte dat hij zwaar pissed was. Anyway, hij liep weg, kwam terug van zijn manager en zei dat hij niet akkoord was. 21.000 euro en geen cent lager. Ok, dan gaan we weg. 11.000 euro en dan betaal ik de Quooker. Hij weer terug: 16.000 euro. Ik: fine, we kunnen blijven pingpongen, 12.5k en anders gaan we weg. Hij liep weer terug naar zijn manager, kwam weer terug met een akkoord en vroeg me te tekenen. Waarop ik zei: nee, ik teken niet nu. Ik ga er even over nadenken. Toen ontplofte hij al helemaal en ik kon eigenlijk alleen maar lachen van binnen. Mijn vriendin zat de hele tijd nerveus naast me en bij alle keren dat de verkoper weg liep, zei ze dat ze deze gesprekken echt niet leuk vind en al bij het eerste bod van 23.000 akkoord wilde gaan om maar van die verkoper af te zijn. Ik heb beleefd tegen de verkoper gezegd dat ik er nu vandoor ga en vroeg of hij de offerte kon geven. Waarop hij zei: alleen als je tekent. Well fucking hell gast, tief maar op dan. Toen ben ik opgestaan en weggelopen.

Wat een kutbedrijven. Ik kom er echt nooit meer. Het spelletje vond ik even leuk om te spelen, kijken of ik nog steeds een beetje hard op de man kon zijn, maar al bij de eerste momenten dat hij druk begon uit te oefenen had ik het al helemaal gehad.

Anyway! We zijn inmiddels wat verder en kwamen er achter dat hier in Haarlem Keur Keukens zat. Daar gingen we maar even kijken en we zijn inmiddels al bijna rond. Bijzonder vriendelijk personeel, veel openheid, geen druk. We hebben in hun zaak erg lang zitten kijken naar alle apparaten. Geen verkopers die zich gingen opdringen. Ik moet nog even kijken of ik wat van de prijs kan afpeuteren maar heb de afgelopen tijd intensief zitten speuren en kan het niet veel voordeliger maken. Ik neem het dan denk ik liever allemaal direct bij hun af.

De pics: (lage kwaliteit. Heb ze even met mijn telefoon genomen. Printje is geplastificeerd...)

Ik weet niet precies welke klasse kastjes het zijn uit de OP, maar volgens de mevrouw zitten we in de middenklasse van het assortiment (met Siemantec werd het fors duurder :P).

Koelkast - Neff K4405X0
Oven - Neff B47CR22N0

Ze heeft er nu een kraan bijgedaan die 231 euro kost (normaal 303), maar zelfs 231 vind ik teveel... ik ga kijken of ik die kan omwisselen voor een gratis Quooker :P
Als ik alle apparatuur zelf ga bestellen, ben ik gek genoeg duurder uit. Tenzij ik iets ga inwisselen voor Siemens (Neff == Siemens, maar dan mooier als je het mij vraagt). En zelfs dan verschilt het niet superveel...

In totaal zit ik nu op ~55k voor de verbouwing plus de keuken. Die prijs gaat nog wat omlaag omdat ik zelf ga slopen en het loodgieterswerk kan mijn schoonvader doen. Ook de electra is behoorlijk fors begroot.

Blijft een hoop geld!

Koelkast - Neff K4405X0
Oven - Neff B47CR22N0

Blijft een hoop geld!
voor een gratis Quooker heb ik een prima adres: Europalaan 1 Kaatsheuvel. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 13:36
Doe je er een strikje om zodra ik hem kom oppikken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert213
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-03 17:42
Ben ook bezig met een nw keuken en zie hier wel eens bedragen voorbij komen, zijn deze met of zonder btw.
Want dat scheelt nog wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordp!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bert213 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:12:
Ben ook bezig met een nw keuken en zie hier wel eens bedragen voorbij komen, zijn deze met of zonder btw.
Want dat scheelt nog wel ff.
Ga er maar vanuit dat de bedragen incl. btw zijn, de meeste ondernemers kopen geen keuken van 15.000 Euro voor de bedrijfskantine....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:08
Om mijn eigen positieve aankoop van onze keuken te delen.

Basiselementen, "Tormann" frontjes en Oxsten witte werkbladen gekocht bij het grote blauw/gele warenhuis. Er was op dat moment een kortingsactie van 10% op de keuken zelf. Kosten inclusief korting 8800 EUR. In alle rust zelf samen kunnen stellen met behulp van de keukenplanner. :)

Dit bestond uit een deel tegen de muur en een kook/spoel eiland van 3 x 1 meter.

De apparatuur (oven, vaatwasser, inductie kookplaat, koelkast, afzuigkap, externe motor, quooker) zijn deels van Miele, Bosch en Novy). Bij een webshops die ons 15% korting gaf op de aanschaf van het geheel. Kosten 8500 EUR. De korting werd eenvoudig gegeven door er simpelweg naar te vragen. Geen onderhandelingen.

Montage zelf uitgevoerd.

Zou het zo weer doen. Al zou ik de montage een volgende keer wellicht uitbesteden.

Ook het werkblad heeft een aantal kleine gebreken. Maar die worden opgepakt en gerepareerd door een bedrijf in dienst van het blauw/gele warenhuis. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fornoo op 27-12-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:58

NDF82

Doomed Space Marine

Fornoo schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:58:
Om mijn eigen positieve aankoop van onze keuken te delen.

Basiselementen, "Tormann" frontjes en Oxsten witte werkbladen gekocht bij het grote blauw/gele warenhuis. Er was op dat moment een kortingsactie van 10% op de keuken zelf. Kosten inclusief korting 8800 EUR. In alle rust zelf samen kunnen stellen met behulp van de keukenplanner. :)

Dit bestond uit een deel tegen de muur en een kook/spoel eiland van 3 x 1 meter.

De apparatuur (oven, vaatwasser, inductie kookplaat, koelkast, afzuigkap, externe motor, quooker) zijn deels van Miele, Bosch en Novy). Bij een webshops die ons 15% korting gaf op de aanschaf van het geheel. Kosten 8500 EUR. De korting werd eenvoudig gegeven door er simpelweg naar te vragen. Geen onderhandelingen.

Montage zelf uitgevoerd.

Zou het zo weer doen. Al zou ik de montage een volgende keer wellicht uitbesteden.

Ook het werkblad heeft een aantal kleine gebreken. Maar die worden opgepakt en gerepareerd door een bedrijf in dienst van het blauw/gele warenhuis. ;)
Cool! Heb je plaatjes? ben benieuwd naar het totaal beeld :-)

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:27

Typhone

Who Dares Wins

*knip* agressieve keukenverkopers*
Zaterdag ook een nieuwe keuken gekocht en prachtig en herkenbaar verhaal. We zijn rond wezen kijken om ideeën op te doen voor de nieuwe keuken en dat viel vies tegen. Temeer omdat we (denk ik) tegen het luxere segment aan zitten te kijken. Uiteindelijk geslaagd bij een keukenbedrijf in de regio Uden waarvan ik wist dat ze niet onder de Mandemakers-groep vielen.

In Eindhoven even binnengestapt en ik ben wel wat onderhandelen gewend maar de brutaliteit, agressiviteit en doortastendheid van de verkopers in een keukenzaak heeft me hard laten schrikken.We kwamen met een globale schets aan van onze keuken, lieten die zien en ik vroeg of alle apparatuur van Bosch leverbaar was (bepaalde lijnen staan veelal op internet met 'prijs op aanvraag' e.d.). Mannetje begint te tekenen en te kijken en opeens rolt er 31.000 euro aan keuken aan. Ik vroeg geen prijs uiteraard want we waren vooral nieuwsgierig (breedte van de wasbak, materiaal keukenblad, 1.20m brede lades, indeling etc). Vriendelijk bedankt voor de tekening en wegwezen weer. Staan we bijna buiten komt ie opeens aan: als jullie nu tekenen komt het geheel op 22.000 euro anders kom je niet meer onder de 24.000. Ik heb hem vriendelijk bedankt en gezegd dat dat ik zonder iets te vragen of onderhandelen dus al 9.000 van de prijs afkrijg dus als het serieuzer wordt dan lukt me dat echt wel weer. Daar was ie absoluut niet blij mee en daar reageerde hij verder niet op. Zum kotzen, verkopers :O

Enfin, oude keuken van ons gaat eruit. Vrij grote landelijke keuken maar kastjes aan de muur (beperkte diepte dus) waar we gestoord van worden dus we gaan hem flink groter maken. Vaatwasser en koelkast blijven erin evenals de kokendwaterkraan (Grohe Red). Vaatwasser is een topmodel Siemens van 1,5 jaar oud (Zeolith) en de koelkast is een Liebherr IKP nogwat.

We krijgen een kastenwand van 3.00m breed (2.30m hoog) met daarin 2 grote ovens (combi-oven-stoom, combi-magnetron+stoomfunctie, Bosch HSG856 & Bosch HMG876). Inbouwkoffiezetapparaat kwam niet door mijn goedkeuring heen dus die hebben we afgeschoten.

Zwart granieten werkblad, granieten wasbak van 60cm breed, Amerikaanse afvalvermaler, warmhoudlade zijn verdere opties (U-vorm). Totaal bijna 5m aanrecht (inclusief kookruimte). Werkbladhoogte 96cm en de diepte aan de linkerkant, waar de gas-op-glaskookplaat komt is 90cm. Als kok in huis heb ik na veel overleggen met vriendinlief ook een Teppan Yaki en grilplaat mogen regelen (domino systeem van Bosch). Dat gaat dus genieten worden vanaf eind maart / begin april.

Vraag voor de mensen die hier reeds een keukenverbouwing hebben ondergaan: wat te doen met de oude keuken (die is nog in perfecte staat). Aanbieden aan een tweedehandskeukenleverancier of via marktplaats verkopen? Ben wat huiverig voor die tweede optie omdat de periode van verkoop nog zeker 2 maanden in de toekomst ligt en ik mezelf een paar dagen van tevoren al zie liggen om alles nog maar even snel af te breken omdat het feest niet doorging via marktplaats. Tips daarvoor zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ga de moeite er niet voor nemen... Mijn keuken is ansich ook nog prima (op de apparatuur na), ik laat je door het keukenbedrijf lekker afvoeren, geen gedoe en gezeur, kan het toch niet opslaan. :Y

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:37
Typhone schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:38:
[...]
Vraag voor de mensen die hier reeds een keukenverbouwing hebben ondergaan: wat te doen met de oude keuken (die is nog in perfecte staat). Aanbieden aan een tweedehandskeukenleverancier of via marktplaats verkopen? Ben wat huiverig voor die tweede optie omdat de periode van verkoop nog zeker 2 maanden in de toekomst ligt en ik mezelf een paar dagen van tevoren al zie liggen om alles nog maar even snel af te breken omdat het feest niet doorging via marktplaats. Tips daarvoor zijn welkom!
Ik heb mijn oude keuken niet verkocht omdat die niet zoveel meer voorstelde. Maar in een ochtend heb je de oude keuken er toch uitgehaald mocht het niet doorgaan? Had ik ook gedaan het weekend voordat de nieuwe kwam, blad even doormidden met een zaag en achterin de auto naar de stort. Ik had was losse apparatuur staan (zoals een magnetron en vaatwasser) en die zijn via marktplaats verkocht en anders waren die bij de kringloop beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Ik ga kijken of ik een deel van de oude keuken straks in de schuur kan, handig als werkblad icm kastjes.
Anders gaat het op Facebook in een weggeefhoek, vast genoeg gegadigden die de keuken zonder al te veel schade eruit willen halen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb mn keuken op marktplaats teab gezet. Uiteindelijk nog iets van 150-200 euro voor gekregen. Veel stelde het allemaal niet voor. Ik kan me voorstellen dat je er met een wat modernere keuken meer voor kan krijgen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-06 09:46
leukom mee te lezen. Net klaar met verbouwen enzo. Wij hebben onze timmerman zelf kastjes laten maken (gebruikt die uiteraard wel wat standaard spullen voor), past precies (3 ladenkasten onder aanrecht van 73mc breed :D).
Ook voor een stalen aanrechtblad gegaan, ik wil graag met hete pannen kunnen klooien, graniet vond ik niet zo mooi, granito (haddenwe eerst) is veel te kwetsbaar voor zuren, dat glasspul is me veel te duur en daar kunnen stukkenuitknallen.,,

mixing a drink and music

• Dionysius
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2024
Inmiddels heel wat gelezen hier en al ver in het keukenzoekproces sta ik voor de keuze om voor een systemat/art te gaan of een schuller C2. Is hier een wezenlijk verschil tussen dat iemand weet?

Qua totaalprijs verschillen mijn offertes niet heel erg en zijn er al wat kandidaten afgevallen, dus dan komt het aan op het merk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Laatst online: 23:12
Typhone schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:38:
[...]
Amerikaanse afvalvermaler
[...]
Ik weet niet of je je hier wat meer in verdiept hebt,
maar zover ik weet, zijn dergelijke apparaten bij wet verboden om te gebruiken in Nederland!
Het kromme is dan wel weer dat ze schijnbaar wél verkocht mogen worden, maar dus níet gebruikt mogen worden met als doel etensresten mee op het riool te lozen.

De (begrijpelijke) reden hierachter is dat dit een extra onnodige belasting op het riool en de waterzuiveringsinstallaties veroorzaakt, extra slib en verstoppingen kan veroorzaken, en tenslotte bij de zuiveringsinstallatie er weer uit gezuiverd zal moeten worden... Niet heel erg milieuvriendelijk dus.
En dat terwijl we in Nederland al een erg goed systeem hebben van afvalscheiding van GFT resten bij de bron, middels de GTF bak/container...

Leesvoer:
https://www.rtlnieuws.nl/...hem-alleen-niet-gebruiken
https://nos.nl/artikel/70...esten-door-het-riool.html
https://www.volkskrant.nl...tje-blijft-taboe~a415784/
Wikipedia: Voedselrestenvermaler
http://forum.fok.nl/topic/1576172
http://wetten.overheid.nl...07-01#Hoofdstuk2_Artikel2
(--> zoek even op "vermalen")
en in begrijpelijkere taal de wettekst:
https://www.infomil.nl/on...voedingsmiddelen/gebruik/

Wellicht iets om te heroverwegen?

[ Voor 13% gewijzigd door BrainCrash op 29-12-2017 00:49 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:24
Daartegen is een groene bak waar zomers de maden uit lopen ook niet alles. Bij ons in de gemeente moet alles zins een paar jaar gescheiden worden. Zins dien stikt het zomers van de vliegen. Niet echt hygiënisch. Je bak schoonmaken helpt hier niet tegen de ophaal frequentie is gewoon te laag.

Voor het systeem is een groene bak wellicht een goede oplossing, voor de consument niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:27

Typhone

Who Dares Wins

BrainCrash schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 00:44:
[...]

Wellicht iets om te heroverwegen?
Absoluut niet. De milieumafia hier in Nederland met hun bullshit gescheiden systemen interesseert me vrij weinig. Plastic en restafval komt ook gewoon samen op de grote hoop. 'Gescheiden glas' is ook een farce. De buurvrouw die thuiskapper is en elke avond een paar permanentjes zet pleegt een grotere aanslag op het riool dan ik met 10 uienschillen. Ergo, helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinier
  • Laatst online: 23:06

Reinier

\o/

:D

Volgens mij is de milieudiscussie hier offtopic, hoe erg ik het ook met jou en Typhone oneens kan zijn. Zo'n vermaalding moet je gewoon niet aanschaffen en niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 18:55

DJT

Dionysius schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:25:
Inmiddels heel wat gelezen hier en al ver in het keukenzoekproces sta ik voor de keuze om voor een systemat/art te gaan of een schuller C2. Is hier een wezenlijk verschil tussen dat iemand weet?

Qua totaalprijs verschillen mijn offertes niet heel erg en zijn er al wat kandidaten afgevallen, dus dan komt het aan op het merk...
Volgens mij zit er kwalitatief weinig verschil tussen de keukenmerken die je noemt. Qua design zit er wel verschil in het stramien; Schüller gebruikt een stramien van 125mm (6x125mm=75cm hoge onderkastjes) en Systemat 130mm (6x130mm=78cm hoge onderkastjes). Bij Systemat heb je dus iets meer ruimte en qua design een lagere plint.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrainCrash
Typhone schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:45:
[...]

Absoluut niet. De milieumafia hier in Nederland met hun bullshit gescheiden systemen interesseert me vrij weinig. Plastic en restafval komt ook gewoon samen op de grote hoop. 'Gescheiden glas' is ook een farce. De buurvrouw die thuiskapper is en elke avond een paar permanentjes zet pleegt een grotere aanslag op het riool dan ik met 10 uienschillen. Ergo, helaas.
Nou ja, ieder zijn ding.
Als jij je niets aantrekt van de wetgeving, en je niet interesseert in de gevolgen voor het milieu,
dan is mijn post hierboven mogelijk alsnog behulpzaam voor andere mensen die ongeinformeerd zo'n apparaat aan het overwegen waren (of aangesmeerd krijgen door keukenverkopers), die hiermee hopelijk op andere gedachten gezet worden.

Overigens is een dergelijk apparaat in de meeste Europese landen gewoon verboden.
In België is niet alleen het gebruik verboden, maar mogen ze zelfs ook niet verkocht worden!
Staat dus los van de "Nederlandse milieumaffia", maar heeft meer te maken met het feit dat wij in Europa aan onze recycling en zuiveringsprocessen heel andere eisen stellen dan in de USA, waar er niet zo nauw gekeken wordt naar dat soort dingen. (of naar het milieu uberhaupt :/ )

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:10

d0s

sssst

Typhone schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 08:45:
[...]

Dus omdat het systeem volgens jouw bullshit en een farce is doe je er zelf voor je eigen gemak ook maar niet aan mee? :)

Maar inderdaad offtopic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:23
Wat een onzin weer hierboven. Gebruik en verkoop zijn beide legaal. Alleen mag je niets wat je hebt gemalen in het riool dumpen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:18
Artbij schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:16:
Wat een onzin weer hierboven. Gebruik en verkoop zijn beide legaal. Alleen mag je niets wat je hebt gemalen in het riool dumpen.
Lol, weet je uberhaupt waar dat apparaat zich bevindt? Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe jij voor je had gezien dat dit apparaat wel maalt maar het niet in het riool terecht komt.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Snowhite0901 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:30:
[...]

Lol, weet je uberhaupt waar dat apparaat zich bevindt? Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe jij voor je had gezien dat dit apparaat wel maalt maar het niet in het riool terecht komt.
Bordje eronder, groente- en fruitafval door de vermaler -> instant babyvoedsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Snowhite0901 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:30:
[...]

Genoeg gootstenen zitten niet op het riool. Denk daar zelf maar even wat langer over na :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17

orf

Artbij schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 13:55:
[...]

Genoeg gootstenen zitten niet op het riool. Denk daar zelf maar even wat langer over na :).
Heb je het nu over huizen met een septic tank in combinatie met een afvalvermaler in de afvoer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04

JB

Cédric roelt!

orf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:56:
[...]

Heb je het nu over huizen met een septic tank in combinatie met een afvalvermaler in de afvoer?
Jup, keukenboer neemt dan een septic tank op in de offerte :) Denk daar maar eens over na :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf

orf

JB schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:50:
[...]

Jup, keukenboer neemt dan een septic tank op in de offerte :) Denk daar maar eens over na :+
Eh, sorry, ik snap het echt niet. Ik reageer op @Artbij die zegt dat genoeg gootstenen niet op het riool zijn aangesloten. Terwijl hier gediscussieerd werd over afvalvermalers in de afvoer van een gootsteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
orf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:14:
[...]

Eh, sorry, ik snap het echt niet. Ik reageer op @Artbij die zegt dat genoeg gootstenen niet op het riool zijn aangesloten. Terwijl hier gediscussieerd werd over afvalvermalers in de afvoer van een gootsteen.
@JB reageert op mij, doet ie vaker. Meestal verwijdert hij daarna zijn post ook weer :O.

:w

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Artbij schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:21:
[...]

@JB reageert op mij, doet ie vaker. Meestal verwijdert hij daarna zijn post ook weer :O.

Maar kun je dan tenminste uitleggen wat je bedoelde met een afvalvermaler/gootsteen die niet op het riool aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
orf schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:22:
[...]

Maar kun je dan tenminste uitleggen wat je bedoelde met een afvalvermaler/gootsteen die niet op het riool aangesloten is?
Precies wat er staat. In Friesland lozen sommige huizen rechtstreeks op een vaart. Campers en caravans lozen ook niet rechtstreeks op het riool.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:01

Shunt

Boe

Artbij schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:03:
[...]

Precies wat er staat. In Friesland lozen sommige huizen rechtstreeks op een vaart. Campers en caravans lozen ook niet rechtstreeks op het riool.
Ja en in andere achterstands gebieden zoals België :)B hebben ze nog beerputten in de steden en dorpen. :> Echter in het beschaafde deel van Nederland heeft iedereen gewoon een aansluiting op het riool. En is het in 99% van de gevallen gewoon illegaal om zo’n ding in je keuken te gebruiken en de rotzooi te dumpen in het riool.

Maar dat weet jij volgens mij ook. ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:15:
[...]

Ja en in andere achterstands gebieden zoals België :)B hebben ze nog beerputten in de steden en dorpen. :> Echter in het beschaafde deel van Nederland heeft iedereen gewoon een aansluiting op het riool. En is het in 99% van de gevallen gewoon illegaal om zo’n ding in je keuken te gebruiken en de rotzooi te dumpen in het riool.

Maar dat weet jij volgens mij ook. ;)
Zeker, maar daar gaat het ook niet over.

En worden dingen geroepen die niet juist zijn. Als jij in je hutje zo'n ding wilt is dat volkomen legaal.

Beetje jammer dat mensen 20 linkjes posten dat het op zo illegaal is, maar niet de moeite nemen om zo'n linkje zelf ook te lezen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Artbij schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 21:58:
[...]

En worden dingen geroepen die niet juist zijn. Als jij in je hutje zo'n ding wilt is dat volkomen legaal.

Beetje jammer dat mensen 20 linkjes posten dat het op zo illegaal is, maar niet de moeite nemen om zo'n linkje zelf ook te lezen.
Ja, ze hebben ongelijk, omdat er ook nog 1% niet op het riool is aangesloten. En bovendien zijn er ook nog caravans en campers die een vermaler zouden kunnen installeren. Je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:49

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb blijkbaar te veel enge Amerikaanse films en series gezien over dat soort apparaten en over gehaktmolens om zo'n ding in huis te willen hebben... *O* -O-

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

In 99,99% van de gevallen is dat ding gewoon illegaal om te gebruiken. Dan kan je volgens mij oprecht zeggen dat het gewoon verboden is te gebruiken in de reguliere situatie zoals boven beschreven. Als jij graag de extreme uitzondering er bij wilt pakken moet je dat zelf weten.

Game PC

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BrainCrash
[...]

*zucht*
De discussie ging hier over het toepassen van dit ding in een luxe keuken van (grofweg) 20k euro in totaal.
Dan snap jij hopelijk ook wel dat dat niet "in een hutje op de hei" of in een camper gaat zijn.
Die extreme uitzonderingen die jij noemt, daar hebben we het hier helemaal niet over. Niet van toepassing, en voor >99% van de huishoudens niet relevant. Dus is gebruik van een vermaler illegaal. Klaar.

Verder quote ik dan maar even mijn eigen link van het ministerie van infrastructuur en waterstaat, want blijkbaar heb jij ze ook niet gelezen:
"Particulieren mogen geen afvalwater via een voedselvermaler lozen in het vuilwaterriool, maar ook niet in een septic tank. Dit is opgenomen in artikel 6 van het Besluit lozing afvalwater huishoudens."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Artbij schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 20:21:
[...]

Het is dat ik je adres niet heb, anders zou ik je graag een boeketje narcisten aanbieden om mij te verontschuldigen. *;

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 00:53:
[...]

In 99,99% van de gevallen is dat ding gewoon illegaal om te gebruiken. Dan kan je volgens mij oprecht zeggen dat het gewoon verboden is te gebruiken in de reguliere situatie zoals boven beschreven. Als jij graag de extreme uitzondering er bij wilt pakken moet je dat zelf weten.
BrainCrash schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 01:47:
[...]
*zucht*
De discussie ging hier over het toepassen van dit ding in een luxe keuken van (grofweg) 20k euro in totaal.
Dan snap jij hopelijk ook wel dat dat niet "in een hutje op de hei" of in een camper gaat zijn.
Die extreme uitzonderingen die jij noemt, daar hebben we het hier helemaal niet over. Niet van toepassing, en voor >99% van de huishoudens niet relevant. Dus is gebruik van een vermaler illegaal. Klaar.

Verder quote ik dan maar even mijn eigen link van het ministerie van infrastructuur en waterstaat, want blijkbaar heb jij ze ook niet gelezen:

[...]
*zucht*
Ook dan klopt het feitelijk niet.
JB schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 08:17:
[...]

Het is dat ik je adres niet heb, anders zou ik je graag een boeketje narcisten aanbieden om mij te verontschuldigen. *;
Ik stuur je wel een PB 😘.

En nu graag weer over keukens en niet over feitelijk heden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Laatst online: 03-06 11:56

RUFFNECK

Poentje

Weet er iemand trouwens of en waar (los van je keukenboer of IKEA, dus ergens online oid) er losse onderdelen als bestekbakken en andere lade indelingen te koop zijn? In mijn geval een Rotpunkt keuken met Vinora lades, maar wellicht dat iets universeels, maar van goede kwaliteit ook kan (ik heb het niet alleen over de bestekbakken dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik kwam een tijdje terug hier uit: https://www.keukenmarkt-nederland.nl/keukenaccessoires maar heb de bestekladeindeling uiteindelijk direct bij Häcker aangeschaft en wat Hailo en Kesseböhmer-dingen bij https://www.kast-inrichting.nl en https://www.keukenaccessoiresshop.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wantsome
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-05-2024
We zijn nu op het punt aanbeland om een keuken uit te zoeken voor ons nieuwbouwhuis. En god allemachtig wat zijn er toch veel verschillende keukenboeren in het land. We zien door de bomen het bos niet meer. Welke zijn nu goed en welke kan je beter mijden? Bij een keukenboer die bij de DMG aangesloten zit willen we sowieso al niet langs gaan. Daar word je altijd een poot uitgedraaid en de kwaliteit van de keukens en de after service zijn vaak om te huilen.

Komende zaterdag hebben wij een afspraak ingepland bij de Bemmel en Kroon (onze projectleverancier vanuit de bouwer) en Keukenplaats. Zondag nog een afspraak bij Keukencowboys. Deze laatste twee schijnen kwalitatief goede Duitse keukens aan te bieden tegen flink lage prijzen en werken uitsluitend op afspraak. Maar heb ze (als ik zoek in dit topic) nog niet voorbij zien komen. Iemand ervaring met deze twee?

Welke keukenboeren raden jullie aan om echt even langs te gaan? Waarbij kwaliteit, prijs, service en persoonlijke benadering hoog in het vaandel staan? Alvast bedankt voor jullie hulp/advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

wantsome schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:12:
We zijn nu op het punt aanbeland om een keuken uit te zoeken voor ons nieuwbouwhuis. En god allemachtig wat zijn er toch veel verschillende keukenboeren in het land. We zien door de bomen het bos niet meer. Welke zijn nu goed en welke kan je beter mijden? Bij een keukenboer die bij de DMG aangesloten zit willen we sowieso al niet langs gaan. Daar word je altijd een poot uitgedraaid en de kwaliteit van de keukens en de after service zijn vaak om te huilen.

Komende zaterdag hebben wij een afspraak ingepland bij de Bemmel en Kroon (onze projectleverancier vanuit de bouwer) en Keukenplaats. Zondag nog een afspraak bij Keukencowboys. Deze laatste twee schijnen kwalitatief goede Duitse keukens aan te bieden tegen flink lage prijzen en werken uitsluitend op afspraak. Maar heb ze (als ik zoek in dit topic) nog niet voorbij zien komen. Iemand ervaring met deze twee?

Welke keukenboeren raden jullie aan om echt even langs te gaan? Waarbij kwaliteit, prijs, service en persoonlijke benadering hoog in het vaandel staan? Alvast bedankt voor jullie hulp/advies.
In welke regio ben je aan het kijken?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Laatst online: 13-01 11:34
wantsome schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 16:12:

Toevallig, wij hebben ook Bemmel & Kroon als projectleverancier.

Wij zijn wederom voor Kuchenland Ekelhoff gegaan in Duitsland. In onze ogen betere service, betere prijs en meer keuzemogelijkheden (al is het maar de showroom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
  • Laatst online: 30-05 11:45
Snelle vraag: is het mogelijk om een oven/magnetron-combi van 60 breed te plaatsen in een onderkastje van 80/90 breed? Ik heb hier eigenlijk geen idee van omdat de meeste keukens nu worden gebouwd met ovens in hoge kasten.

In verband met een kleine ruimte moet de oven liefst onder de inductieplaat (van 80 cm breed) in plaats van in een extra hoge kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Sarrr schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 20:36:
Snelle vraag: is het mogelijk om een oven/magnetron-combi van 60 breed te plaatsen in een onderkastje van 80/90 breed? Ik heb hier eigenlijk geen idee van omdat de meeste keukens nu worden gebouwd met ovens in hoge kasten.

In verband met een kleine ruimte moet de oven liefst onder de inductieplaat (van 80 cm breed) in plaats van in een extra hoge kast.
Ik heb regelmatig (vind het echt super lelijk) een soort van filler gezien die een kleine oven / magnetron mogelijk maakt in een 60/60 60/45 gat. Je kunt natuurlijk ook gewoon kijken naar een 80cm oven.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mononootje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-05 21:51
Ook wij zijn druk bezig met het uitzoeken van een keuken voor onze nieuwbouwwoning. Het is voor ons de eerste koopwoning en keukens zijn dan ook een totaal onbekend gebied.

Indeling
Het maken van een indeling blijkt knap lastig. De keuken is 3m x ~2.4m en zou in een L of een U-vorm geplaatst kunnen worden. Om alle apparaten er in te krijgen blijken toch wel twee hoge kasten nodig te zijn: een voor de koelkast en een voor de oven+magnetron. Ook hebben we in het nieuwe huis geen aparte voorraadkast, wat betekent dat álles in de keuken moet komen.

Met de IKEA keukenplanner zijn we nu tot de volgende indeling gekomen:
Ikea keuken 3D aanzicht

Ikea keuken vooraanzicht 3D

Ikea keuken

Het is vooral lastig om te bepalen wat het effect van de grote kasten is op de lichtinval, heeft iemand hier ervaring mee? Ter info: de totale woonkamer is 9 meter lang en de volledige muur aan de achterzijde bestaat uit glas.

De ruimte tussen de hoge kast en het ladeblok erachter is ongeveer 60cm. De laden kunnen wel nog gewoon open, maar zullen waarschijnlijk gevuld worden met spullen die we niet zo vaak gebruiken.

Totale kosten voor deze opstelling: 6k, waarvan 3k voor de apparatuur.

Apparatuur
Over de IKEA apparatuur wordt niet al te positief gesproken en dus zijn we gaan kijken wat voor apparatuur er te krijgen valt voor IKEA-prijzen.

Bij Keukenloods het volgende lijstje in elkaar geklikt (met de hulp van Coolblue, die een handige filter hebben waarmee je kunt zien welke apparatuur er in een IKEA-keuken past)

SIEMENS KI34VX20 Koelvriescombinatie (EFFEKTFULL inbouw koelkast)
SIEMENS LC94BBC51 Schouwkap 90cm (KULINARISK afzuigkap)
SIEMENS HB513ABR0 Multifunctionele Solo-oven (BEJUBLAD heteluchtoven)
SAMSUNG MS22M8054AK Magnetron (BEJUBLAD magnetron)
BOSCH PIE845BB1E Inductiekookplaat (80cm (HÖGKLASSIG inductiekookplaat)
FRANKE 1150253197 Mengkraan (ALESKÄR keukenmengkraan)
FRANKE SID11050CB Spoelbak (HÄLLVIKEN inbouwspoelbak)
AEG FSE63600P Vaatwasser (RENODLAD inbouwvaatwasser)

Voor mij is vooral de brede kookplaat (de huidige 58cm is gewoon echt te smal als je met 2 of meer pannen kookt) belangrijk. De vaatwasser zou waarschijnlijk nog wel wat goedkoper kunnen. Het verschil in prijs voor de afzuigkap komt met name doordat IKEA weinig brede kappen verkoopt.

Totale kosten: €3100, maar na het aanvragen van een offerte kwamen we uit op €2800.

Hoe verder?
De IKEA Kungsbacka deurtjes in dit ontwerp zijn het komende halfjaar sowieso niet leverbaar door een gebrek aan PET-flessen en dus moeten we op zoek naar iets anders.

De andere IKEA deurtjes vinden we niet echt mooi en we willen toch wel erg graag een zwarte keuken. De volgende stap wordt waarschijnlijk een afspraak met KVIK; zij hebben een soortgelijke zwarte keuken in het assortiment. Ook is het wel fijn om te weten wat zij met de indeling kunnen doen.

Het budget is niet enorm, dus we zijn vrij beperkt in keuzes voor winkels. Ook vermijden we DMG praktijken liever, daar kunnen we allebei niet zo goed tegen |:(

Heeft iemand misschien nog tips voor netto keukenzaken in de kop van Noord-Holland? Generieke tips m.b.t. de keuken zelf zijn natuurlijk ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placebo8
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-07-2024
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, omdat wij voor een nieuwbouwhuis gaan. N.a.v. wat ik heb gelezen zijn we naar Superkeukens geweest (goede tip geweest) en hebben we volgende week een afspraak bij de projectleverancier. Wij wonen dicht bij de grens van Duitslands (Nijmegen). Welke keukenwinkels zijn aan te raden in deze omgeving? We willen met name graag een keer vergelijken in Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beekware
  • Laatst online: 22:22

beekware

To Experience The Unexpected..

We zijn ook aan het kijken naar keukens, wonen vlakblij de grens van Duitsland.

We zijn bij 2 Duitse keukenwinkels geweest en naar Superkeukens in Nederland, qua prijsverschil kan ik zeggen dat Duitsland het wel iets goedkoper is. Oa zijn we bij Meda kuchen in Kleve, vlak bij Nijmegen, zijn we geweest.

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Shunt schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 21:40:
[...]

Ik heb regelmatig (vind het echt super lelijk) een soort van filler gezien die een kleine oven / magnetron mogelijk maakt in een 60/60 60/45 gat. Je kunt natuurlijk ook gewoon kijken naar een 80cm oven.
Hmm... Ja het is voor familie van mij, die een combi magnetron met oven willen van 60 breed wat al niet een heel groot assortiment is. Moet ook niet te prijzig worden dus vandaar de vraag. Ik ga nog eens verder kijken en anders mag de keukenboer met een creatieve oplossing komen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 23:51
Wat een interessant topic, mooi om ook over dit onderwerp de kritische tweakers mening en visie te zien:)

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en staan nu voor de keuze van een keuken. Op dit moment 2 afspraken gehad bij kuchenland en zijn erg prettig geholpen. Onze ervaring versterkte de indruk die we al hadden door de lovende online reviews. Tot we bij de prijs kwamen: 38k, bijgesteld naar 35k. Een vervolgafspraak gemaakt om definitief besluit te nemen.

De keuken is een kastenwand van 5.5 meter en kookeiland 315*108.
Kookeiland van next125 lijn, kastenwand vanwege kosten, van schuler.

Nu zijn we vandaag bij keukenmaxx en hebben we de prijslijst en tekeningen meegenomen. Ze verwachten nu de volledige keuken van next 125 te kunnen leveren en onder de prijs van kuchenland te kunnen komen.

Ik heb weinig ervaring hiermee en heb geen idee hier mee om te gaan? Vanwaar het verschil in prijs en hoe kan dit? Is dit te vertrouwen, of ga ik fan inleveren op andere gebieden? (aftersales, plaatsing, garantie etc)

Wij maken ons wat zorgen, omdat ook keukenmaxx onderdeel is van DMG. Verder zijn we wel heel keurig en ontspannen te woord gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

We kennen de details niet maar een keuken van die afmetingen kost geen 35K. Tenzij je werkblad met diamantjes is ingelegd.
Wat voor apparatuur? Wat voor blad? Wat voor frontmateriaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
ziconl schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:54:
Wat een interessant topic, mooi om ook over dit onderwerp de kritische tweakers mening en visie te zien:)

Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht en staan nu voor de keuze van een keuken. Op dit moment 2 afspraken gehad bij kuchenland en zijn erg prettig geholpen. Onze ervaring versterkte de indruk die we al hadden door de lovende online reviews. Tot we bij de prijs kwamen: 38k, bijgesteld naar 35k. Een vervolgafspraak gemaakt om definitief besluit te nemen.

Nu zijn we vandaag bij keukenmaxx en hebben we de prijslijst en tekeningen meegenomen. Ze verwachten nu de volledige keuken van next 125 te kunnen leveren en onder de prijs van kuchenland te kunnen komen.

Ik heb weinig ervaring hiermee en heb geen idee hier mee om te gaan? Vanwaar het verschil in prijs en hoe kan dit? Is dit te vertrouwen, of ga ik fan inleveren op andere gebieden? (aftersales, plaatsing, garantie etc)

Wij maken ons wat zorgen, omdat ook keukenmaxx onderdeel is van DMG. Verder zijn we wel heel keurig en ontspannen te woord gestaan.
Waarom maak je je zorgen? Je gaat een goedkopere offerte krijgen, poeh peoh, zweet breekt me uit >:)

Als je NEXT125 wilt kun je ook eens naar Bruynzeel, hun dure lijn is exact hetzelfde als next125. Daarnaast klink 37k als te veel. Ook voor een NEXT keuken, wij hebben er ook naar gekeken en kwamen met een eiland van 300cmx120cm en 300cm kastenwand met veel lades op 26k. Incl duurdere siemens en bora apparatuur. Frontjes op het eiland van glas, dat is bijna het duurste wat ze hebben.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021

Ik ben zelf geen fan van KeukenMaxx, inderdaad ivm aftersales etc. Ik zou als je identiek wil afwegen en ook goede aftersales wenst (lees de goede reviews maar van hun) gaan naar Tieleman in Middelharnis. Die verkopen ook die merken en dan kan je het goed vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:44

Ik zou direct heel erg hard weglopen! Dit zijn echt geen normale prijzen 8)7
Wil je een beetje kijken wat een normale prijs is, bouw je keuken dan met ikea onderdelen. Dit geeft een redelijke beeld wat het een beetje moet kosten.

- Je kastenwand: Duurste ikea hoge kast a 600 euro = circa 6000 euro. Maar een kast voor bijvoorbeeld de koelkast is niks meer van een front + 2 zijkanten. Op de plek waar de oven komt heb je geen frontje nodig.
- Blad: Voor een blad van 108cm diep rekenen ze bij de ikea 380 per meter. Neem 800 euro per meter en je komt uit op circa 2500 euro incl gaten.
- Kastje voor eiland, zeg 10 kastjes a 400 euro = 4000 euro. Zal ook een vaatwasser inzitten en dan heb je enkel een frontje. Idem voor gootsteenkastje, is enkel een deurtje.

- Keukenapparatuur kan je online heel goed vergelijken. Als je daar 3000 euro voor neemt kom je een heel eind.

Ik kom nu snel op 15.5 K, dus lang geen 38K!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
chrisborst schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:51:
[...]

Ik zou direct heel erg hard weglopen! Dit zijn echt geen normale prijzen 8)7
Wil je een beetje kijken wat een normale prijs is, bouw je keuken dan met ikea onderdelen. Dit geeft een redelijke beeld wat het een beetje moet kosten.

- Je kastenwand: Duurste ikea hoge kast a 600 euro = circa 6000 euro. Maar een kast voor bijvoorbeeld de koelkast is niks meer van een front + 2 zijkanten. Op de plek waar de oven komt heb je geen frontje nodig.
- Blad: Voor een blad van 108cm diep rekenen ze bij de ikea 380 per meter. Neem 800 euro per meter en je komt uit op circa 2500 euro incl gaten.
- Kastje voor eiland, zeg 10 kastjes a 400 euro = 4000 euro. Zal ook een vaatwasser inzitten en dan heb je enkel een frontje. Idem voor gootsteenkastje, is enkel een deurtje.

- Keukenapparatuur kan je online heel goed vergelijken. Als je daar 3000 euro voor neemt kom je een heel eind.

Ik kom nu snel op 15.5 K, dus lang geen 38K!
Ikea is niet gelijk aan Next, op geen enkele manier kun je dit vergelijken.

Als jij denkt dat je in zo'n keuken met 3k aan apparatuur klaar bent snap je niet in welk segment iemand shopt die bereid is bijna 40k uit te geven aan een keuken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ergo we hebben te weinig info van @ziconl over de gewenste apparatuur, de kastindeling, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Reinier schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:56:
Ergo we hebben te weinig info van @ziconl over de gewenste apparatuur, de kastindeling, e.d.
Niet helemaal. IKEA is sowieso nooit te vergelijken met NEXT.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@ziconl zoals hier boven aangegeven geef eens een exacte lijst van wat er in de keuken zit.
Let dan met name op wat voor blad, frontjes, keuken inrichting, apparatuur. Zoals andere aangeven is next123 een hoger segment keuken. Hou er alleen wel rekening mee dat als je geen gebruik maakt van de "dure"/"speciale" extra's die met de hoger segment keukens komen zoals speciale lades / speciale kast deurtjes / speciale andere opties, er maar weinig verschil zit tussen een hoog segment keuken als Next123 en een goed middensegment keuken.
Artbij schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Het zijn alle twee keukens de ene aan de onderkant van het segment en de andere aan de bovenkant. Zeer gemakkelijk te vergelijken. Bij ikea krijg je exact waar je voor betaalt en bij NEXT (en ieder ander hoog en midden segment merk zit er naast meer kosten voor meer kwaliteit ook een stuk meer geld in de naam en merk beleving.)

Dat ze niet van vergelijkbare kwaliteit zijn dat moge duidelijk zijn. 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Shunt op 08-01-2018 14:04 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Artbij schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Snap ik, maar ik had het niet over IKEA. Ook bij een Next keuken weten we niet wat hij voor dat geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Artbij schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:55:
[...]

Ikea is niet gelijk aan Next, op geen enkele manier kun je dit vergelijken.

Als jij denkt dat je in zo'n keuken met 3k aan apparatuur klaar bent snap je niet in welk segment iemand shopt die bereid is bijna 40k uit te geven aan een keuken.
Ik heb mij genoeg in keukens verdiept om er iets over te kunnen zeggen. Verder verkoopt mijn oom keukens dus ik weet ook wat er achter de schermen speelt.
De grootste marge voor keukenboeren zit in de kastjes. Veel spaanplaat en lastig onderling te vergelijken. Eerder in het topic is een site voorbij gekomen waar je custom keukenkastje kan laten maken. Die prijzen zijn goed te vergelijken met die van de ikea. Dus bij de ikea kijken geeft een goed beeld wat redelijke prijs is voor een keukenkastje. Tuurlijk kan je ikea niet 1 op 1 vergelijken met merken als Häcker/Next/Siematic etc. Maar als je een normaal kastje wil zonder gekke dingen geeft de ikea een goede indicatie wat iets mag kosten. Desnoods gooi je er nog 50% bovenop.

En voor 3k heb je gewoon een standaard set apparaten:
600 euro voor een oven,
600 euro vaatwasser
600 euro kookplaat
400 euro afzuiger
800 euro koelkast.

Luxe dingen zoals een cooker komen er dan nog bij, dus neem 5K.

Kijk maar voor de lol eens op een site als die van de keukenloods. Voor zeg 5K kom je een heel eind.

Een keukenblad van 3 bij 1 mag echt niet meer dan 3K kosten.
Dan blijven er enkel nog de kastje over en daar zit precies de grootste marge in. En voor 8K moet je een hoop kasten kunnen kunnen kopen.
Dus neem 5K voor apparaten, 3K voor een granieten of composiet blad, 2K aan overige zooi (kraan etc), dan zou je voor 28K aan kastjes moeten uitgeven!
Voor een keuken van die grootte en normale eisen vindt ik een prijs van tussen de 15K en 20K eerder redelijk.

En veel geld uitgeven aan een keuken is niet moeilijk, kijk maar eens bij Bulthaup of Poggenpohl.
70K voor een keuken haal je dan makkelijk. Maar dan betaal je gewoon voor exclusiviteit en het nieuwste van het nieuwste.

[ Voor 22% gewijzigd door chrisborst op 08-01-2018 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

chrisborst schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:12:
[...]

Ik heb mij genoeg in keukens verdiept om er iets over te kunnen zeggen. Verder verkoopt mijn oom keukens dus ik weet ook wat er achter de schermen speelt.
De grootste marge voor keukenboeren zit in de kastjes. Veel spaanplaat en lastig onderling te vergelijken. Eerder in het topic is een site voorbij gekomen waar je custom keukenkastje kan laten maken. Die prijzen zijn goed te vergelijken met die van de ikea. Dus bij de ikea kijken geeft een goed beeld wat redelijke prijs is voor een keukenkastje.

En voor 3k heb je gewoon een standaard set apparaten:
600 euro voor een oven,
600 euro vaatwasser
600 euro kookplaat
400 euro afzuiger
800 euro koelkast.

Luxe dingen zoals een cooker komen er dan nog bij, dus neem 5K. Zelfs dan kom je niet aan de 38K.
Een keukenblad van 3 bij 1 mag echt niet meer dan 3K kosten.
Dan blijven er enkel nog de kastje over en daar zit precies de grootste marge in. En voor 8K moet je een hoop kasten kunnen kunnen kopen.
Voor dat geld heb je allemaal midden segment spul voor je apparatuur.
Wil je een deftige kookplaat ben je al snel 2 / 3k kwijt (90cm 5/6 zone inductie) of met een afzuig unit.
Wil je een beetje ruime keuken zit je al snel aan twee ovens om een beetje lekker te kunnen bakken. En die kosten ook als je een beetje deftige oven wilt tussen de 1000 en 1500 euro de stuk. Reken overal ongeveer het dubbele van en je hebt high end spul en het viervoudige voor een deftige kookplaat.

Er zit degelijk een verschil tussen ikea spaanplaat en het spul wat in een next keuken zit. (of iedere deftige middenklasse keuken). Is het niet alleen al de stevigheid van de platen is het de achterboard van de keuken of de afwerking van de binnenzijde van de kast. (die van de ikea keukens is binnen no time beschadigd / weg) Dan heb je nog grote verschillen in de scharnieren afwerking van de kastdeurtjes.

Zo gemakkelijk als jij het schets is het echt niet.

Game PC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hier twee plaatjes van mijn keuken vlak nadat hij geplaatst was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IqJ7gAXOecGmxlEvrTk0v1wC/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lwe0EsIHg7DrdXRixxmpEDqn/medium.jpg

Het is een Häcker Systemat met SystematArt bovenkasten. Fronten HPL matgrijs met geïntegreerde greep. Bovenkasten structuurlak (brons), greeploos.
Composiet werkblad met grove afwerking (concrete). De apparatuur is voornamelijk Siemens IQ700/IQ500/StudioLine (Bakoven met magnetron en pyrolyse, bakoven met stoom, koffiezetter, 102 cm koeler en vriezer, vaatwasser met Zeoliet en geprojecteerd klokje 8) , 80 cm flexinductieplaat). Novy Fusion+ afzuigkap (niet te zien op de foto, glazen paneel ingeklapt). RVS Quooker met Combi+ boiler en zeeppomp.

Achterwand bij kookplaat is van Glazz; de kleur pakte verkeerd uit. Daarnaast hangt inmiddels een leuk rekje van Kesseböhmer (Linero Mosaiq, je ziet de doos op de hoge kast liggen) en in de kast links van de spoelkast zit een CleaningAgent en een dubbel afvalbakje. Koof boven de bovenkasten komt nog :P

Gekocht bij Thuiskeukens. Bergen goede reviews, maar van mij krijgen ze een 6'je. Er ging echt veel mis bij de levering en montage. Uiteindelijk netjes opgelost, maar eigenlijk is het belachelijk. GEEN aanrader, al doet de keuken zelf het uitstekend en daar zijn we blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Laatst online: 16:05
Sarrr schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:44:
[...]

Hmm... Ja het is voor familie van mij, die een combi magnetron met oven willen van 60 breed wat al niet een heel groot assortiment is. Moet ook niet te prijzig worden dus vandaar de vraag. Ik ga nog eens verder kijken en anders mag de keukenboer met een creatieve oplossing komen. :p
Al deze inbouw bakovens met magnetron van Siemens hebben toch een breedte van 60cm?

En deze combi-magnetrons hebben dan ook een oven functie en 60cm breedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 12:52
Reinier schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:55:
Hier twee plaatjes van mijn keuken vlak nadat hij geplaatst was:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is een Häcker Systemat met SystematArt bovenkasten. Fronten HPL matgrijs met geïntegreerde greep. Bovenkasten structuurlak (brons), greeploos.
Composiet werkblad met grove afwerking (concrete). De apparatuur is voornamelijk Siemens IQ700/IQ500/StudioLine (Bakoven met magnetron en pyrolyse, bakoven met stoom, koffiezetter, 102 cm koeler en vriezer, vaatwasser met Zeoliet en geprojecteerd klokje 8) , 80 cm flexinductieplaat). Novy Fusion+ afzuigkap (niet te zien op de foto, glazen paneel ingeklapt). RVS Quooker met Combi+ boiler en zeeppomp.

Achterwand bij kookplaat is van Glazz; de kleur pakte verkeerd uit. Daarnaast hangt inmiddels een leuk rekje van Kesseböhmer (Linero Mosaiq, je ziet de doos op de hoge kast liggen) en in de kast links van de spoelkast zit een CleaningAgent en een dubbel afvalbakje. Koof boven de bovenkasten komt nog :P

Gekocht bij Thuiskeukens. Bergen goede reviews, maar van mij krijgen ze een 6'je. Er ging echt veel mis bij de levering en montage. Uiteindelijk netjes opgelost, maar eigenlijk is het belachelijk. GEEN aanrader, al doet de keuken zelf het uitstekend en daar zijn we blij mee.
Mag ik vragen wat je daarvoor kwijt bent geweest? Hele bak luxe spullen namelijk. Heb je die afzuiging nog wel met iets van een plaat (laten) afwerken aan de bovenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ongeveer 25K. Koof komt zoals gezegd nog, over de hele breedte wordt het dichtgemaakt. Het is wat krap vanwege de afvoerbuis: drie van de bovenkasten zijn zwenkdeuren en die komen een stuk naar achteren. Ik houd maar een paar cm. over.
Trouwens de afzuigkap zit in een op maat gemaakte kast met een deur van 90cm breed. Mocht eigenlijk niet van de leverancier maar het is wel zo mooi qua lijnen (alternatief waren 2 deuren van 45 of een dichtgemaakte kast met het huidige front).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024575

25k voor deze keuken lijkt mij idd een mooie prijs, zeker met deze apparatuur erin! Mooie keuken!

Zelf hebben we bij onze nieuwbouw leverancier een offerte gekregen voor een Schuller C keuken met kookeiland van 2,40x1,20m met een keramisch blad van JetStone Basalt Black van 2cm dikte.

In het eiland wordt er gekookt en gespoeld. Daarbij komt er een kastenwand met 4 hoge kasten met in de twee middelste kasten de stoomoven en normale oven en rechts de koel/vries.

Apparatuur:

Stoomoven: Siemens iq700 Studioline CM836GNB6
Bakoven: Siemens iq700 Studioline CS856GNB6
Vaatwasser: Siemens iq500 Studioline SN858D05TE
Koel/Vries: Siemens iq300 KI86NVF30
Koken: Siemens iq500 Studioline ED877FS21E (4 pits inductie met afzuiging geïntegreerd.)

Offerte ligt nu voor 15.5K incl. leidingen verleggen.(20.5K zonder projectkorting)

Ons leek het een redelijke prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:29

MadEgg

Tux is lievvv

@Anoniem: 1024575 lijkt me een zeer nette prijs. Wij betalen 17.5k exclusief verleggen leidingen (nog eens 2k) voor een soortgelijke opstelling + apparatuur, met een extra 100cm onderkast + werkblad erbij, en een combi+-quooker.

Projectkorting is natuurlijk gewoon een manier om het aantrekkelijker te laten klinken dus dat kun je het beste zo snel mogelijk vergeten - het gaat uiteindelijk om de prijs die je moet betalen. Als je op zoek bent naar het grootst mogelijke kortingbedrag moet je bij DMG zijn ;)

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1024575

MadEgg schreef op maandag 8 januari 2018 @ 20:37:
@Anoniem: 1024575 Als je op zoek bent naar het grootst mogelijke kortingbedrag moet je bij DMG zijn ;)
Ja, bekend mee..... ;)

Eerlijk is eerlijk, we hadden dezelfde keuken bij 2 andere keukenboeren (niet zijnde DMG) geoffreerd gekregen voor exact dezelfde prijs... (20.5K en 21.5K), echter was dat dan wel zonder leidingen verleggen....Daar mocht inderdaad nog 2K voor bijgelegd worden bij de aannemer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 13:45

MAZZA

Barbie is er weer!

chrisborst schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:12:
[...]

En veel geld uitgeven aan een keuken is niet moeilijk, kijk maar eens bij Bulthaup of Poggenpohl.
70K voor een keuken haal je dan makkelijk. Maar dan betaal je gewoon voor exclusiviteit en het nieuwste van het nieuwste.
70K? Alles kan maar wij zitten nu in een ontwerptraject bij Bulthaup met een richtprijs van 20K. Het gaat dan om een keukenblok van 4m met koken (inductie + downdraft) en spoelen, quooker en vaatwasser. Plus een hoge kastenwand met koelkast, losse vriezer en oven. Aan het eind van het keukenblok is nog plek voor een barretje.

Natuurlijk kun je zo'n keuken volstouwen met Gaggenau apparatuur van elk soort wat je kunt bedenken en 300 kastjes en lades toevoegen. Maar je kunt het evengoed redelijk houden en op normale prijzen uitkomen voor degelijke keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
MAZZA schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:00:
[...]

Maar je kunt het evengoed redelijk houden en op normale prijzen uitkomen voor degelijke keuken.
Dat is precies mijn punt. Je kunt een keuken zo duur maken als je zelf wil. Mijn oom heeft een Siematic keuken in de showroom staan van 70K. Maar mijn eigen keuken had bij Siematic iets van 10K gekost. Je moet dan enkel wel bij de standaard producten blijven, zodra je bijzondere dingen wil ga je echt betalen.
Dezelfde voor de apparatuur, je kan een oven van 2000 euro kopen of eentje van 500 euro. Ik heb 4 apparaten van 1 merk gekocht en dan krijg je 8 jaar garantie. Dus als mijn oven 8 jaar meegaat ben ik tevreden. Dan koop ik er wel weer 1 van 500 euro.
Dus zolang je normale eisen hebt en een normaal formaat keuken dan moet je voor max 20K echt wel klaar zijn. Dus als iemand het heeft over een keuken van 38K dan denk ik eerder dat hij enorm getild wordt bij een keukenzaak dan dat hij een enorm dure smaak heeft.
Sport_Life schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:09:
Het valt mij op dat veel mensen kiezen voor 2 ovens, wat is het idee hierachter? Ik snap dat je dan tegelijk een taart kan bakken en een pizza, maar hoevaak komt dat voor? In ons (yuppen) appartement hebben we 1 combi oven en die voldoet nu prima, heb nooit een 2e oven gemist. Maar straks verhuizen we naar een (nieuwbouw) eengezinswoning en die wil ik redelijk toekomst proof hebben. Ga ik een 2e oven dan missen?
Wat ik vooral hoor is dat mensen 2 ovens nemen omdat het mooi symetrisch staat. Zeker als ze een kastenwand hebben:
Afbeeldingslocatie: https://www.welke.nl/cache/crop/750/auto/photo/45/80/Tamara_1315989276_Piet_Boon_keukens_London_Warendorf_3_XvixcbU.jpg

En verder gewoon lekker een keuken kiezen die aan jou behoefte voldoet en je niet gek laten maken door allemaal hypes op keukengebied.

[ Voor 30% gewijzigd door chrisborst op 09-01-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 00:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het valt mij op dat veel mensen kiezen voor 2 ovens, wat is het idee hierachter? Ik snap dat je dan tegelijk een taart kan bakken en een pizza, maar hoevaak komt dat voor? In ons (yuppen) appartement hebben we 1 combi oven en die voldoet nu prima, heb nooit een 2e oven gemist. Maar straks verhuizen we naar een (nieuwbouw) eengezinswoning en die wil ik redelijk toekomst proof hebben. Ga ik een 2e oven dan missen?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Een van deze ovens is vaak ook een combi magnetron of een stoom oven (of alle twee).
Dus dan kun je het prakje van de kleine opwarmen terwijl je kippetje in de oven staat te garen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Wij hebben een bakoven met stoom en een bakoven met magnetron uitgezocht voor de keuken in onze nieuwbouwwoning. In onze huidige keuken gebruiken we de oven en de magnetron regelmatig tegelijkertijd dus aparte apparaten was wel een must.

De upgrade van magnetron naar combi-magnetron is ingegeven doordat we nu een oven van 60cm hebben en straks een oven van 45 cm. Die extra ruimte van de tweede oven kunnen we dan wel goed gebruiken. Noodzakelijk? Nee, zeker niet. Maar ik denk wel dat we er regelmatig lol van gaan hebben.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarrr
Dirtbiter schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:57:
[...]

Al deze inbouw bakovens met magnetron van Siemens hebben toch een breedte van 60cm?

En deze combi-magnetrons hebben dan ook een oven functie en 60cm breedte?
Klopt, daar hebben we er ook eentje van op het oog. Het punt is dat die eigenlijk in een kastje van 80 breed geplaatst zou moeten worden omdat de inductieplaat erboven 80 breed wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:16
chrisborst schreef op maandag 8 januari 2018 @ 21:19:
[...]

Dat is precies mijn punt. Je kunt een keuken zo duur maken als je zelf wil. Mijn oom heeft een Siematic keuken in de showroom staan van 70K. Maar mijn eigen keuken had bij Siematic iets van 10K gekost. Je moet dan enkel wel bij de standaard producten blijven, zodra je bijzondere dingen wil ga je echt betalen.
Dezelfde voor de apparatuur, je kan een oven van 2000 euro kopen of eentje van 500 euro. Ik heb 4 apparaten van 1 merk gekocht en dan krijg je 8 jaar garantie. Dus als mijn oven 8 jaar meegaat ben ik tevreden. Dan koop ik er wel weer 1 van 500 euro.
Dus zolang je normale eisen hebt en een normaal formaat keuken dan moet je voor max 20K echt wel klaar zijn. Dus als iemand het heeft over een keuken van 38K dan denk ik eerder dat hij enorm getild wordt bij een keukenzaak dan dat hij een enorm dure smaak heeft.
Ben inmiddels al een paar maanden rustig aan het oriënteren op een keuken voor in mijn nieuwbouwhuis. Ik denk dat ik inmiddels wel aan de slag kan als adviseur. :+ Bij wijze van :9 Ik ga er wel in mee dat je een keuken zo duur kan maken als je zelf wil. Hoewel mijn eerste insteek was om lekker los te gaan qua apparatuur ben ik daar nu enigzins van teruggekomen. Je betaalt flink voor de allernieuwste lijnen (zoals bijv de IQ700 StudioLine van Siemens).

Ik probeer nu echt heel praktisch te kijken wat ik écht nodig heb en wat niet. Sommige dingen zijn heel praktisch zoals een no-frost diepvries. Pyrolose functie op een oven is in mijn ogen meer een gimmick dan een must-have. Immers, hoe vaak maak je je oven nu écht schoon? Niet na elke maaltijd die in de oven gestaan heeft en dan lijkt het me ook minder belangrijk. Ook heel dat Home-Connected gebeuren heeft voor mij op dit moment weinig toegevoegde waarde. Je betaalt er veel meer voor dan dat je ervoor terug krijgt. Een quooker heeft naar mijn idee dan weer wel een grote toegevoegde waarde. Geen los apparaat meer in de keuken en instant kokend water! Het scheelt natuurlijk ook wel wat wanneer je een theedrinker bent. :P

Standaard alles studioline of gelijkwaardig pakken ga ik dus niet doen, ik ga wel proberen 4 apparaten van 1 fabrikant aan te schaffen voor inderdaad de verlengde garantie. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

magnetron en (stoom)oven. In een combi-magnetron moet je, als je even je eten wilt nuken, de roosters weghalen. Dus wel handig als je een "echte" oven hebt.

Wij hebben een combimagnetron welke dezelfde looks heeft als de stoomoven. 2 taarten tegelijkertijd bakken kan ook.

dit dus:
Shunt schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:49:
[...]

Een van deze ovens is vaak ook een combi magnetron of een stoom oven (of alle twee).
Dus dan kun je het prakje van de kleine opwarmen terwijl je kippetje in de oven staat te garen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 18:38
Steephh schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:43:
[...]

... Pyrolose functie op een oven is in mijn ogen meer een gimmick dan een must-have. Immers, hoe vaak maak je je oven nu écht schoon?
...
Totdat je een keer wat aangekoekte resten in je oven hebt (en je dat ook een tijdje niet schoonmaakt), dan kun je vervolgens met HG spul aan de gang kan. Dat is nou niet een van mijn favoriete bezigheden.

Op zo'n moment even de pyrolyse aan in je oven, wachten en brandschoon!
Uit eigen ervaring, ik zou nooit meer een oven zonder kopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Absolute eis nummer 1 bij mijn keuken was: oven met pyrolyse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

tacmulder schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:12:
[...]

Totdat je een keer wat aangekoekte resten in je oven hebt (en je dat ook een tijdje niet schoonmaakt), dan kun je vervolgens met HG spul aan de gang kan. Dat is nou niet een van mijn favoriete bezigheden.

Op zo'n moment even de pyrolyse aan in je oven, wachten en brandschoon!
Uit eigen ervaring, ik zou nooit meer een oven zonder kopen!
Ik kan je zeggen dat als je oven echt een flinke tijd niet schoon gemaakt is (mijn moeder durft de pyrolyse functie niet meer te gebruiken nadat ze hem de eerste keer gebruikt heeft en er een silicone matje in heeft laten liggen.) krijg je hem ook na 10 beurten niet meer schoon. :P

Ik had ook graag van Siemens pyrolyse in mijn ovens. Echter heb je dan alleen modellen met het kleine schermpje + je kunt dan geen full steam versie kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 09-01-2018 10:41 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-05 14:16
Oke dan klinkt het misschien toch nuttiger dan ik dacht.. :P Thanks voor jullie 2 cents, ik ga het toch weer meenemen in de overweging. :P

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Steephh schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:49:
Oke dan klinkt het misschien toch nuttiger dan ik dacht.. :P Thanks voor jullie 2 cents, ik ga het toch weer meenemen in de overweging. :P
Hou er wel rekening mee dat het nogal energie slurpers zijn. Het is niet iets wat je eventjes iedere week moet willen doen. Volgens mij kun je dan beter iedere 2 / 3 maanden een schoonmaker inhuren om dat ding schoon te maken :P.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Hou er wel rekening mee dat het nogal energie slurpers zijn. Het is niet iets wat je eventjes iedere week moet willen doen. Volgens mij kun je dan beter iedere 2 / 3 maanden een schoonmaker inhuren om dat ding schoon te maken :P.
Of zonnepanelen op je dak leggen.

Ik krijg zelf ook home connect. Leuke gadget, maar niet echt nuttig. Al zou het volgens de verkoper handig zijn om recepten naar je oven te kunnen sturen. Maar kan me daar het voordeel ook niet echt van bedenken.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tacmulder
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 18:38
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:52:
[...]

Volgens de adviseur bij het inspiratiehuis, dus #KorreltjeZout, kost de pyrolyse cyclus helemaal niet zoveel stroom als je zou denken. Hij gebruikt maar kortstondig maximaal vermogen aan het einde van de opwarm cyclus. Volgens mij zei hij iets van rond de Euro aan stroomverbruik voor een cyclus? (correct if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

tacmulder schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:13:
[...]

Volgens de adviseur bij het inspiratiehuis, dus #KorreltjeZout, kost de pyrolyse cyclus helemaal niet zoveel stroom als je zou denken. Hij gebruikt maar kortstondig maximaal vermogen aan het einde van de opwarm cyclus. Volgens mij zei hij iets van rond de Euro aan stroomverbruik voor een cyclus? (correct if I'm wrong).
Een euro kan best kloppen. dat zou ongeveer 1 kWh zijn Maar dat zijn volgens mij cijfers van de "oude" ovens. Mijn moeders oven gaat tot 400 graden en trekt gemakkelijk 2kW over een uur of 2 / 3. De nieuwe ovens gaan tot 500+ graden en dan zit je al snel aan 3kW. Dan heb je het alsnog over max een paar euro per beurt.

Als ik dat ding iedere dag zou gebruiken als ik de oven een beetje vies gemaakt heb (wat je trouwens ook niet echt kunt doen want je moet hem eerst vrij van restjes maken.) dan is het op jaar basis toch een beste kosten post. (niet dat dit mij tegen zou houden want oven schoon maken blerg. :9 )

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-06 07:54
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:28:
[...]

Een euro kan best kloppen. dat zou ongeveer 1 kWh zijn Maar dat zijn volgens mij cijfers van de "oude" ovens. Mijn moeders oven gaat tot 400 graden en trekt gemakkelijk 2kW over een uur of 2 / 3. De nieuwe ovens gaan tot 500+ graden en dan zit je al snel aan 3kW. Dan heb je het alsnog over max een paar euro per beurt.

Als ik dat ding iedere dag zou gebruiken als ik de oven een beetje vies gemaakt heb (wat je trouwens ook niet echt kunt doen want je moet hem eerst vrij van restjes maken.) dan is het op jaar basis toch een beste kosten post. (niet dat dit mij tegen zou houden want oven schoon maken blerg. :9 )
1 euro aan stroom is niet 1 kWh maar ongeveer 5 kWh. Dat is veel. De pyrolyse ovens zijn ongeveer 250 euro duurder. Neem daar het stroomgebruik in mee en kun je voor dat geld makkelijk elke maand een schoonmaakster inhuren die hem even komt schoonmaken. En dan neemt ze de rest van je keuken ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

jogaa schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:33:
[...]

1 euro aan stroom is niet 1 kWh maar ongeveer 5 kWh. Dat is veel. De pyrolyse ovens zijn ongeveer 250 euro duurder. Neem daar het stroomgebruik in mee en kun je voor dat geld makkelijk elke maand een schoonmaakster inhuren die hem even komt schoonmaken. En dan neemt ze de rest van je keuken ook mee :)
tussen de 20 en 35 cent voor 1kWh zoals ik zo net even op het internet heb gevonden dat maal twee uur dat het programma aan het branden is. (dan nog een uurtje koelen). Met alle belastingen en netwerk kosten zit je dan ergens rond de 40/70 cent meh voor het gemak een euro. :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jogaa schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:33:
[...]

Waar kan ik een schoonmaakster vinden die voor een euro mijn keuken komt poetsen?

En een keer per maand je oven schoonmaken? :(

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-06 07:54
Artbij schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:49:
[...]

Waar kan ik een schoonmaakster vinden die voor een euro mijn keuken komt poetsen?

En een keer per maand je oven schoonmaken? :(
Die euro zal het niet doen. Maar een oven schoonmaken moet toch wel in 15 minuten gepiept zijn. Met 12 euro per uur maakt dat 3 euro voor het schoonmaken vd oven. De schoonmaakster kan dan voor die 250 euro zo'n 80x de oven schoonmaken. Die bespaarde euro elektriciteitskosten dekt de spullen voor het schoonmaken per keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jogaa schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Die euro zal het niet doen. Maar een oven schoonmaken moet toch wel in 15 minuten gepiept zijn. Met 12 euro per uur maakt dat 3 euro voor het schoonmaken vd oven. De schoonmaakster kan dan voor die 250 euro zo'n 80x de oven schoonmaken. Die bespaarde euro elektriciteitskosten dekt de spullen voor het schoonmaken per keer wel.
Nogmaals. Waar vind je een schoonmaakster die alleen voor je over komt? En €12,- is het tarief van 10 jaar terug.

Eigenlijk is dit een non-discussie. De oven moet gewoon schoon wanneer die vies is. En ook al zou het goedkoper zijn, je gaat geen maand wachten op de schoonmaakster.

[ Voor 13% gewijzigd door Artbij op 09-01-2018 12:04 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Artbij schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:03:
[...]

Nogmaals. Waar vind je een schoonmaakster die alleen voor je over komt? En €12,- is het tarief van 10 jaar terug.

Eigenlijk is dit een non-discussie. De oven moet gewoon schoon wanneer die vies is. En ook al zou het goedkoper zijn, je gaat geen maand wachten op de schoonmaakster.
Tja kwaliteit kost wat he ;).

Maar voor sommige mensen is dit weeldegelijk een overweging die zij mee nemen in de aanschaf van een apparaat. Genoeg mensen waar een schoonmaker toch al iedere week de keuken komt doen (vooral in de duurdere keukens is die kans wat aannemelijker). Als ik een schoonmaker had zou ik waarschijnlijk niet voor een pyrolyse functie.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:31:
[...]

Tja kwaliteit kost wat he ;).

Maar voor sommige mensen is dit weeldegelijk een overweging die zij mee nemen in de aanschaf van een apparaat. Genoeg mensen waar een schoonmaker toch al iedere week de keuken komt doen (vooral in de duurdere keukens is die kans wat aannemelijker). Als ik een schoonmaker had zou ik waarschijnlijk niet voor een pyrolyse functie.
Mensen met duurdere keukens en een schoonmaker denken echt niet na over de euro stroom....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Artbij schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:34:
[...]

Mensen met duurdere keukens en een schoonmaker denken echt niet na over de euro stroom....
Ik ken genoeg mensen die een huis hebben van in de categorie veel centjes met een ditto keuken die de keuze maken om alles zo energie zuinig te houden. Juist in dat hogere segment zit het energie bewuste juist vaak heel duidelijk in alle keuzes. Maar goed het gaat nu wel heel off-topic, .

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Shunt schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Ik ken genoeg mensen die een huis hebben van in de categorie veel centjes met een ditto keuken die de keuze maken om alles zo energie zuinig te houden. Juist in dat hogere segment zit het energie bewuste juist vaak heel duidelijk in alle keuzes. Maar goed het gaat nu wel heel off-topic, .
Die denken niet na over de euro, maar over de milieu belasting. Dat is wat anders.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Artbij schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:54:
[...]

Ik krijg zelf ook home connect. Leuke gadget, maar niet echt nuttig. Al zou het volgens de verkoper handig zijn om recepten naar je oven te kunnen sturen. Maar kan me daar het voordeel ook niet echt van bedenken.
Toch werkt het wel handig met voornamelijk die reden. Gaat sneller dan door het menu moeten klooien en geen vieze vingers op schermpjes :*) . Mijn ovens uiteindelijke laten vervangen door blacksteel varianten en daar zit het ook op. Ben er wel blij mee.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 09-01-2018 12:49 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Artbij schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:46:
[...]

Die denken niet na over de euro, maar over de milieu belasting. Dat is wat anders.
Kom op zeg wat een gelul.
Volgens mij heb je het nu volgens mij alleen over jezelf.
Meer dan voldoende mensen uit mijn omgeving die zijn gaan bouwen hebben kosten nog moeite gespaard om zo energie zuinig maar toch comfortabel te leven. En nee dan heb ik het niet over alleen maar de euro'tjes. Man man man het is wel weer duidelijk hoe jij tegenover dit punt staat.
JB schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:48:
[...]
Toch werkt het wel handig met voornamelijk die reden. Gaat sneller dan door het menu moeten klooien. Mijn ovens uiteindelijke laten vervangen door blacksteel varianten en daar zit het ook op. Ben er wel blij mee.

***members only***
Mooie keuken!

[ Voor 24% gewijzigd door Shunt op 09-01-2018 12:49 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:49
JB schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:48:
[...]
Toch werkt het wel handig met voornamelijk die reden. Gaat sneller dan door het menu moeten klooien en geen vieze vingers op schermpjes :*) . Mijn ovens uiteindelijke laten vervangen door blacksteel varianten en daar zit het ook op. Ben er wel blij mee.

***members only***
waarom betaald iedereen dan gewoon al die extra kosten voor home connect? Een leuke gagdet voor een paar honderd euro meer gaat er mij bij gewoon niet in, maar goed daar verschillen de mening blijkbaar over :)

Wij hadden ip ook wel het geld ervoor, maar ik vond het zo'n onzinnige functie dat we dat geld gestoken hebben in een betere vaatwasser en kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

bvbal79 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:58:
[...]

waarom betaald iedereen dan gewoon al die extra kosten voor home connect? Een leuke gagdet voor een paar honderd euro meer gaat er mij bij gewoon niet in, maar goed daar verschillen de mening blijkbaar over :)

Wij hadden ip ook wel het geld ervoor, maar ik vond het zo'n onzinnige functie dat we dat geld gestoken hebben in een betere vaatwasser en kookplaat.
Dan zit je wel bij andere merken zeker? Bijna de hele Siemens collectie is nu met HomeConnect uigerust. Ik heb het liever ook niet. We zaten eerst met Neff apparatuur die het niet heeft, maar de Siemens apparatuur is goedkoper en komt wel met HomeConnect. Je betaalt er natuurlijk voor, maar dat wordt elders weer bespaard. Als de verkoop van onze huidige woning meevalt dan gaan we weer terug naar Neff :)

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:49
MadEgg schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:04:
[...]

Dan zit je wel bij andere merken zeker? Bijna de hele Siemens collectie is nu met HomeConnect uigerust. Ik heb het liever ook niet. We zaten eerst met Neff apparatuur die het niet heeft, maar de Siemens apparatuur is goedkoper en komt wel met HomeConnect. Je betaalt er natuurlijk voor, maar dat wordt elders weer bespaard. Als de verkoop van onze huidige woning meevalt dan gaan we weer terug naar Neff :)
De hele collectie? wat hebben ze je wijsgemaakt :)

http://www.siemens-home.b...fornuizen/inbouw-bakovens

4 maar met home-connect van de 36 modellen

ook bij Siemens zelf kun je dus een paar honderd euro op de adviesprijs besparen, dat zijn wel de prijzen die de keukenboeren met een standaard korting leveren. Tuurlijk is het verschil kleiner als je ze zelf zou kopen en inbouwen.

[ Voor 13% gewijzigd door bvbal79 op 09-01-2018 13:11 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1