Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-10 16:00
@Ruudje88 Erg mooie keuken zo, top!

Die 8 jaar garantie moet je met een korrel zout nemen, Atag/Pelgrim/Etna rekent met vruchtgebruik, zelf ervaren. Dus op het moment dat je koelkast naar 5 jaar kapot gaat, vervangen ze hem voor voorrijkosten a 90 euro en dan een formule op de bij hun geldende bruto prijs ten opzichte van de aantal jaren die je de apparatuur hebt gebruikt... Sowieso worden er altijd de voorrijkosten gerekend, ook voor onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-10 17:02

cky

Weet er iemand een fijne leverancier voor alleen een werkblad op maat? RVS, eventueel BLANCO Durinox maar dat gaat denk ik te duur worden.

er zal een wasbak in het rechte gedeelte moeten komen en een gaspit in het eiland gedeelte.

En iemand nog een paar aandachtpunten bij een rvs werkblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
cky schreef op woensdag 13 december 2017 @ 10:41:
Weet er iemand een fijne leverancier voor alleen een werkblad op maat? RVS, eventueel BLANCO Durinox maar dat gaat denk ik te duur worden.

er zal een wasbak in het rechte gedeelte moeten komen en een gaspit in het eiland gedeelte.

En iemand nog een paar aandachtpunten bij een rvs werkblad?
Kennis van mij heeft een composiet werkblad van 123werkbladen.nl en was er erg tevreden over. Zij doen ook RVS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:23

xiD

12345

@Ruudje88 heb je de wokbrander al kunnen testen? Ik wil graag de ATAG inductieplaat met gas wokbrander maar zit met een zelfde soort hoek als jij. Ik ben toch bang dat ik in de knel kom met de muur en steel van een wokpan / mn muur in de fik zet.

67890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-01-2022
Onze kopersbegeleiding heeft nu een extra koudwateraansluiting tbv vaatwasser in onze optielijst gezet, terwijl we wel ook al koud en warm water aansluiting hebben voor de spoelbak. Is dit nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
lovey schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:20:
Onze kopersbegeleiding heeft nu een extra koudwateraansluiting tbv vaatwasser in onze optielijst gezet, terwijl we wel ook al koud en warm water aansluiting hebben voor de spoelbak. Is dit nodig?
Een eigen wasmachinekraanaansluiting voor de vaatwasser is wel noodzakelijk, wel zo makkelijk bij monteren. In de praktijk takken ze dit af van de koudwaterleiding die ook je spoelbakkraan voedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
Dank je wel Boeie. Nog een vraag. Wij hebben nu een parte groep voor de oven en een aparte groep voor de vaatwasser. De kosten hiervan zijn vrij fors, maar ik vraag mij af of ze wel op een aparte groep moeten. We verwachten niet dat we vaak tegelijk de afwasmachine en oven aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:37
lovey schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:46:
Dank je wel Boeie. Nog een vraag. Wij hebben nu een parte groep voor de oven en een aparte groep voor de vaatwasser. De kosten hiervan zijn vrij fors, maar ik vraag mij af of ze wel op een aparte groep moeten. We verwachten niet dat we vaak tegelijk de afwasmachine en oven aan hebben.
Wat zijn de aansluitwaardes van beide apparaten? Uitgangspunt is dat apparaten van 2000 W of meer op een aparte groep komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lovey
We weten het nog niet zeker, maar voor nu nemen we ikea hyginisk en kulanarisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-10 12:15
Motrax schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:56:
Floww heeft ook een filter wat bijna € 100,- / jaar kost voor de vervanging. Ik zag wel dat ik de melding kan resetten, dan maar een vies filter.
De garantie vervalt bij niet tijdig vervangen van het filter! Flow, goedkoop is duurkoop

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-10 22:33
lovey schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:46:
Een moderne vaatwasser gebruikt niet zoveel energie (los van het moment dat er verwarmt wordt). Ik zo persoonlijk ze gewoon op 1 groep zetten, in het ergste geval klapt je automaat om als je de oven en vaatwasser tegelijk aan hebt en ze ook allebei samen het maximum van je groep overschrijden. Dan zet je 1 van beide uit en de automaat weer om. Maar de kans dat dat gebeurd is echt klein in de praktijk.

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 14-12-2017 08:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10 16:56

Shunt

Boe

@lovey Ga alsjeblieft niet lopen rommelen met twee apparaten die boven de 2kW aansluitwaarde zitten.
Er zijn niet voor niets regels over apparatuur boven de 2kW aansluitwaarde.
Gewoon op zijn eigen groep dan heb je in de toekomst ook geen gezeik. Vooral als het nu nog kan (nieuwbouw?)

[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 14-12-2017 09:09 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• lovey
Thanks. Dus vaatwasser op een aparte groep is altijd dus verstandig.

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-10 10:48

Japser

Jeej!

Wat is het geheim van afdingen? Ik heb een offerte voor een keuken van +/- 10.000 (2.500 apparatuur van Pelgrim is al met korting doorberekent en ong 900,- voor montage).

Dan zit ik op ongeveer 6900,- voor de kastjes en het blad (kunstof). Wat is nou een goede strategie om hier nog wat vanaf te krijgen? Ons budget ligt rond de 8500,-.

• Shunt

Shunt

Boe

Japser schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:23:
Wat is het geheim van afdingen? Ik heb een offerte voor een keuken van +/- 10.000 (2.500 apparatuur van Pelgrim is al met korting doorberekent en ong 900,- voor montage).

Dan zit ik op ongeveer 6900,- voor de kastjes en het blad (kunstof). Wat is nou een goede strategie om hier nog wat vanaf te krijgen? Ons budget ligt rond de 8500,-.
Begin met een vergelijking met andere winkels ga langs een keuken winkel die de middenmoot / onderkant van de markt bedient. (zoals Reddy) en kijk wat voor offerte je daar krijgt. 6900 euro voor een kunststofblad + kastjes is echt heel veel. Een keuken met deze apparatuur zou gemakkelijk moeten passen in jouw budget. Volgens mij mag je zelfs nog wat betere apparatuur verwachten voor rond de 8500 met een kunststof blad.

Game PC

• Japser
  • Laatst online: 23-10 10:48

Japser

Jeej!

Ok ik heb ook wat andere offertes, eentje van Bruynzeel en een van een hogere segment leverancier (Janssen Totaal Wonen) en ze komen allemaal beetje zo tussen de 10.000 en 11.000 uit. Deze was van I-Kook, dacht dat dat ook wel in de richting van middenmoot ging.

Dus het best is gewoon om eens naar een echte prijsvechter te gaan en kijken wat ik daar kan klaarspelen?

Stel dat we toch bij I-Kook willen blijven, moet je dan meteen gaan lopen wapperen met die aanbiedingen van andere offertes van bijv. een Reddy?

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10 09:28
@ErgoStijn Prima ervaringen met Woodzo. kwaliteit en service zijn erg goed, Blum ladesystemen en ladefronten zijn net massief hout.

@xiD Wokbrander nog niet vol open gebruikt (woon er pas net ;) ) maar de vlam richt zich redelijk naar boven maar is aardig krachtig (6 kW)

• Dirtbiter
  • Laatst online: 09-10 11:21
Japser schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:23:

Je kunt ook de keuken eens grof samenstellen bij Ikea, en kijken wat het dan kost.
Als je in het segment Pelgrim en kunststof blad zit, dan is dat nog niet zo'n slechte vergelijking.

• Shunt

Shunt

Boe

Japser schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:49:
Ok ik heb ook wat andere offertes, eentje van Bruynzeel en een van een hogere segment leverancier (Janssen Totaal Wonen) en ze komen allemaal beetje zo tussen de 10.000 en 11.000 uit. Deze was van I-Kook, dacht dat dat ook wel in de richting van middenmoot ging.

Dus het best is gewoon om eens naar een echte prijsvechter te gaan en kijken wat ik daar kan klaarspelen?

Stel dat we toch bij I-Kook willen blijven, moet je dan meteen gaan lopen wapperen met die aanbiedingen van andere offertes van bijv. een Reddy?
Natuurlijk kan je dan met die offerte aan komen. Dan zullen ze waarschijnlijk beginnen met joh onze keukens zijn veel beter want bullshit reden een bullshit reden twee drie en vier en dan geef jij aan joh voor deze prijs met deze apparatuur of geen deal. Dan gaan ze of in de meewerk stand of wijzen ze je de deur. Maar volgens mij gaat het nog niet zo goed dat ze klanten de deur wijzen.

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxximus
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-05-2024
Offerte binnen gekregen van Reddy keukens Heteren. Morgen naar Brugman keukens.
Ben benieuwd wat voor prijzen hun aankomen.

COMPOSITSTEEN bladen
CO40 Composietsteen 40 mm P04 Easy Rock Velvet

Kasten hoogglans met glasplaat
Le Mans systeem

AEG KSE792220M AEG, Compact, SteamPro multifunctionele stoomoven,
AEG koelkast
AEG FSB41600Z Volledig integreerbare vaatwasser
ELICA Wandschouwkap STRIPE
AEG HK8542H1XB Inductiekookplaat
€ 8150,00

Elica zegt mij helemaal niets.
Is dit wat kwalitatief gesproken.
Ik wil eigen een inductie plaat met 6 zones maar volgens de verkoper had dat gene nut. omdat de zones kleiner waren en je de pannen toch niet kwijt kan.
Klopt dit ik kook regelmatig met meerdere pannen.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/cgKeLR/3186_1_PSV003.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/f9sMZm/3186_1_PSV005.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Maxximus op 14-12-2017 11:26 ]

• Z___Z
  • Niet online
Dirtbiter schreef op donderdag 14 december 2017 @ 10:40:
[...]

Je kunt ook de keuken eens grof samenstellen bij Ikea, en kijken wat het dan kost.
Als je in het segment Pelgrim en kunststof blad zit, dan is dat nog niet zo'n slechte vergelijking.
Kan je bij Ikea onderhandelen over de prijs? Als je een grote keuken bestelt lijkt me het dat ook Ikea daar korting op kan geven.

• Boeie
lovey schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:42:
Thanks. Dus vaatwasser op een aparte groep is altijd dus verstandig.
Ja, dit moet. Een groep is 3500watt, en een vaatwasser 2400watt, en een oven ook zoiets of meer. Liever een groep meer dan minder.

Bij mijn wasmachine heb ik het anders. Mijn wasmachine is 2100watt en mijn warmtepompdroger is 900watt, hiermee blijf ik 500watt onder totale vermogen van de groep, dus dat kan gewoon samen.

• Dirtbiter
  • Laatst online: 09-10 11:21
Z___Z schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:50:
[...]

Kan je bij Ikea onderhandelen over de prijs? Als je een grote keuken bestelt lijkt me het dat ook Ikea daar korting op kan geven.
Ik heb zelf geen ervaring met Ikea keukens, maar het lijkt me niet het bedrijf waar je nog flink kunt onderhandelen...

• Z___Z
  • Niet online
Dirtbiter schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:50:
[...]

Ik heb zelf geen ervaring met Ikea keukens, maar het lijkt me niet het bedrijf waar je nog flink kunt onderhandelen...
Ik bedoel ook niet Mandenmakers onderhandelingen, maar meer zoals je bij andere netto boeren ook kan onderhandelen. Als je een keuken van 20k koopt, kan er wel iets van de prijs af, als je een keuken koopt van 5k meestal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:13

MadEgg

Tux is lievvv

Ik heb dat voorgelegd aan de IKEA-adviseur waar wij in november mee gesproken hebben. Hij was vrij duidelijk: als je een lagere prijs wilt moet je dingen schrappen. De prijzen zijn gewoon vast, onafhankelijk van hoeveel je afneemt. Dat is over het algemeen ook de IKEA-policy, dus het verbaasde mij niets. De prijzen zijn dan gelijk ook al erg laag.

Tja

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05
Boeie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:50:
[...]
Bij mijn wasmachine heb ik het anders. Mijn wasmachine is 2100watt en mijn warmtepompdroger is 900watt, hiermee blijf ik 500watt onder totale vermogen van de groep, dus dat kan gewoon samen.
Volgens mij is het zo dat een apparaat wat meer dan 2000 watt verbruikt op een aparte groep moet (volgens de norm). Wat jij dus voorstelt is niet te adviseren. Ik kon zo snel alleen deze site vinden https://snowi-storingsdie...op-een-aparte-groep.html:
Het Nederlands Normalisatie Instituut heeft bepaald dat apparaten die meer dan 2000 Watt verbruiken op een aparte groep moeten worden aangesloten. Uitzondering hierop zijn elektrische apparaten die minder dan tien minuten in gebruik zijn.

...

• Shunt

Shunt

Boe

Maxximus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:00:

Ik wil eigen een inductie plaat met 6 zones maar volgens de verkoper had dat gene nut. omdat de zones kleiner waren en je de pannen toch niet kwijt kan.
Tja ik heb toch echt 4 maten kook potten en 4 maten bak pannen passend kan je altijd wel maken.
Maar als je 6 pitten wilt dan zul je op zijn minst een 90 cm moeten hebben anders heb je er inderdaad niets aan. Maar 6 pitten heb ik persoonlijk ook nog nooit nodig gehad.

Game PC

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

We zijn voor een 5-pits 90cm breed inductie gegaan, meer dan genoeg ruimte. 6 pitten ging niet omdat we dan van 2-fasen naar 3-fasen moesten gaan (in de meterkast of in de keuken ofzo).

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:53
MadEgg schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:34:
Ik heb dat voorgelegd aan de IKEA-adviseur waar wij in november mee gesproken hebben. Hij was vrij duidelijk: als je een lagere prijs wilt moet je dingen schrappen. De prijzen zijn gewoon vast, onafhankelijk van hoeveel je afneemt. Dat is over het algemeen ook de IKEA-policy, dus het verbaasde mij niets. De prijzen zijn dan gelijk ook al erg laag.
Zat elke willekeurige keurige winkel maar zo in elkaar. Het fenomeen korting brengt alleen maar onzekerheid en onduidelijkheid.

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Ik heb nu een 75cm 5-pits met een wokbrander in het midden, en dat zou ik niet nog eens kopen. 90 centimeter vind ik eigenlijk minimaal als je meer dan 4 pitten wil.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-10 11:40
Maxximus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:00:
Offerte binnen gekregen van Reddy keukens Heteren. Morgen naar Brugman keukens.
Ben benieuwd wat voor prijzen hun aankomen.

COMPOSITSTEEN bladen
CO40 Composietsteen 40 mm P04 Easy Rock Velvet

Kasten hoogglans met glasplaat
Le Mans systeem

AEG KSE792220M AEG, Compact, SteamPro multifunctionele stoomoven,
AEG koelkast
AEG FSB41600Z Volledig integreerbare vaatwasser
ELICA Wandschouwkap STRIPE
AEG HK8542H1XB Inductiekookplaat
€ 8150,00

Elica zegt mij helemaal niets.
Is dit wat kwalitatief gesproken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Bij elke kookplaat staat de afmeting van de kookzones. Die kun je zelf vergelijken. Je kunt dan meteen met je eigen pannen een idee krijgen van de ruimte.

De meeste platen met 6 zones hebben wat meer mogelijkheden dan de 4 zone varianten. Dat is ook een van de redenen dat wij voor 90cm en 6 zones kiezen.

Met gestrekt been.

• Boeie
IceM schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:46:
[...]

Volgens mij is het zo dat een apparaat wat meer dan 2000 watt verbruikt op een aparte groep moet (volgens de norm). Wat jij dus voorstelt is niet te adviseren. Ik kon zo snel alleen deze site vinden https://snowi-storingsdie...op-een-aparte-groep.html:

[...]
Ik stel het niet voor, zeg juist dat er 2 groepen moeten zijn voor die apparaten. Maar geef met mijn voorbeeld van mijn wasmachine aan dat het wel kan. Het zijn maximale vermogens. Als jij je wasmachine niet op 90 graden laat draaien terwijl de droger vollegas staat te draaien dan haal je het gecombineerde vermogen niet eens. Maar bij een oven + vaatwasser is de kans dat max vermogen gevraagd wordt gewoon veel hoger.

• Bob Hamers
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 21:45
Boeie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:45:
[...]
geef met mijn voorbeeld van mijn wasmachine aan dat het wel kan.
Moderne WM + condens droger is qua vermogen echt geen probleem, maar officieel mag het volgens de NEN1010 niet. Een oven + vaatwasser zou ook gewoon moeten kunnen, maar het is inderdaad altijd handiger een extra groep aan te leggen.

Om kosten te drukken kan er natuurlijk een loze leiding gelegd worden, een extra automaat is achteraf zo geplaatst en kost een fractie van wat de aannemer/project installateur er voor durven te vragen.

• Z___Z
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:25:
[...]

Zat elke willekeurige keurige winkel maar zo in elkaar. Het fenomeen korting brengt alleen maar onzekerheid en onduidelijkheid.
Als elke winkel zo in elkaar zat, dan had je gewoon prijslijsten. Dat is voordelig voor kleine klanten en nadelig voor grote klanten. Standaard prijs + standaard staffelkorting zou wel mooi zijn als keukenretail zo in elkaar zat. Zo werkt het vaak wel bij B2B verkoop. Neem je 1-5 keukens betaal je lijst prijs, neem je 5-10 krijg je x% korting, neem je 10-50 krijg je y% korting etc.
Boeie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:45:
[...]
Ik stel het niet voor, zeg juist dat er 2 groepen moeten zijn voor die apparaten. Maar geef met mijn voorbeeld van mijn wasmachine aan dat het wel kan. Het zijn maximale vermogens. Als jij je wasmachine niet op 90 graden laat draaien terwijl de droger vollegas staat te draaien dan haal je het gecombineerde vermogen niet eens. Maar bij een oven + vaatwasser is de kans dat max vermogen gevraagd wordt gewoon veel hoger.
Ovens hebben bijna allemaal een aansluitwaarde van 3600 wat. Dus in principe kan je de oven met geen enkel ander apparaat combineren. De vaatwasser kan je wel combineren met de koelkast of algemene keukengroep. Maar als je dat doet krijg me misschien problemen met je koffiezetapparaat of waterkoker die je vaak gebruikt na het eten zoals de vaatwasser.

• Boeie
@Z___Z Precies, oven kan niet met iets anders op een groep (al zit bij ons momenteel de koelkast er wel op, maar die verbruikt heel weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53

JB

Cédric roelt!

Boeie schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:51:
@Z___Z Precies, oven kan niet met iets anders op een groep (al zit bij ons momenteel de koelkast er wel op, maar die verbruikt heel weinig).
Zo hebben wij het ook. Beide ovens hebben een koelkast erbij op dezelfde groep. Dat gaat prima.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05:57
JB schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 13:46:
[...]

Zo hebben wij het ook. Beide ovens hebben een koelkast erbij op dezelfde groep. Dat gaat prima.
Een koelkast gebruikt gemiddeld heel weinig. Maar dat komt omdat ze uit en aan gaan. Als die aan gaat piekt die makkelijk naar 200 watt. Als je oven aanstaat zal dat 3800 watt zijn voor eventjes. Niet direct een probleem, maar in principe teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:08
jogaa schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:07:
[...]

Een koelkast gebruikt gemiddeld heel weinig. Maar dat komt omdat ze uit en aan gaan. Als die aan gaat piekt die makkelijk naar 200 watt. Als je oven aanstaat zal dat 3800 watt zijn voor eventjes. Niet direct een probleem, maar in principe teveel.
Niet om het goed te praten (ik ben zelf van mening dat dit in de categorie penny wise, pound folish valt.) maar de oven staat echt niet continue 3600 W te trekken. 3600 W is ook hier het max vermogen die de oven op enig moment zou kunnen trekken.
Dat oven en koelkast allebei tegelijk dus max trekken is al een kleine kans.

Daarnaast is de zekering ook nog traag.

Dus dit gaat in de praktijk echt niet een twee drie tot problemen leiden.

Dat gezegd hebbende vraag ik me wel af waarom mensen wel 15.000 euro kunnen en willen uitgeven aan een nieuwe keuken en 200 euro willen besparen voor een aparte groep.
Heb hier laatst de keuken vervangen en een stoomoven toegevoegd en daarvoor gewoon een extra groep laten aanleggen.
Wel zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@killerbee1958 Een extra groep voor een stoomoven lijkt me ook logisch. Een extra groep voor 2 koelkasten van 90W ipv bijprikken bij de stoomoven en combioven met aansluitwaarde 3,6KW niet.

Theoretisch kom ik nu per groep 10W te kort :+

[ Voor 22% gewijzigd door JB op 15-12-2017 14:57 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 25-10 22:33
killerbee1958 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:21:
[...]
Heb hier laatst de keuken vervangen en een stoomoven toegevoegd en daarvoor gewoon een extra groep laten aanleggen.
Wel zo veilig.
Heeft weinig met veilig te maken. Alleen de kans dat de zekering omgaat/doorbrand is wat groter als de belasting hoger is. Dat gezegd hebbende heb je (aannemelijk) een 35A hoofdzekering. Kun je in je keuken alles verdelen over 3 tot 5 groepen, maar als je 3 groepen goed belast gaat de hoofdzekering er al uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbee1958
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:08
JB schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:53:
@killerbee1958 Een extra groep voor een stoomoven lijkt me ook logisch. Een extra groep voor 2 koelkasten van 90W ipv bijprikken bij de stoomoven en combioven met aansluitwaarde 3,6KW niet.

Theoretisch kom ik nu per groep 10W te kort :+
Dat was ook wat ik an sich met mijn reactie probeerde te zeggen.
De kans dat jouw groep eruit gaat is NIHIL.
Overigens zit de koelkast normaal op de algemene keukengroep en heeft die geen aparte groep nodig.Maar als het stopcontact van de oven dichtbij zit dan en van de gewone keuken niet dan zou ik ook voor die oplossing kiezen.

Ook even reageren op jongetje hierboven. Nee ik heb 3 x 25A (380V aansluiting). Dus ik heb iets meer speling door goede verdeling over de drie fases.
Maar ook dan ben ik in staat de hoofdzekering op te blazen als ik sauna/ovens/wasmachines etc tegelijk ga gebruiken (denk ik, nooit echt nagerekend, want nogal een theoretische discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennieb86
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-10-2019
@Alaksandus

Hoi Alaksandus, ik zag toevallig je keuken op dit forum en wilde mijn post nog even met je delen. Die koof moet je even wegdenken. Waarschijnlijk ga ik geen koof plaatsen maar komt er philipshue strip bovenop de kasten

Zie fotos in de link

https://www.dropbox.com/s...O5OH5BCnFjfsFGg686pa?dl=0

Wij hebben in ons nieuw op te leveren huis gekozen voor een parallelopstelling.

De keuken is +\- 360 cm aan beide kanten.
Ik vermoed dat de prijs als volgt is opgebouwd maar dat is niet gespecificeerd.

KANT 1:
-Granieten blad 360 cm, 3 cm dik inc spatrand, uitsparing (+\- 2750)
-quooker flex (1300)
-greeplijstverlichting (500)
-Inductieplaat 80 cm AEG (750)
Schuine wandschouw AEG black (675)
-vaatwasser xxl AEG met led verlichting en vloerprojectie (950)
- prullenbak geintegreerd en ladeindelingen hout (250)
-spoelbak groot (??)

KANT 2:
4 hoge voorraadkasten en 1 lade van 1 meter welke dient als bankje. In de kasten iwordt het volgende ingebouwd:

AEG Inbouw koel/vries (750)
AEG blackline combioven compact (1000)
AEG blackline combi stoomoven compact (1200)

al met al zit ik dus met accessoires apparatuur (internetprijzen) en blad op plusminus 10.000 en met montage op 11000.

Ik denk dan dus dat de keukenmeubelen ongeveer E 3000 zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door bennieb86 op 15-12-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Laatst online: 05:57
killerbee1958 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 14:21:
[...]

Niet om het goed te praten (ik ben zelf van mening dat dit in de categorie penny wise, pound folish valt.) maar de oven staat echt niet continue 3600 W te trekken. 3600 W is ook hier het max vermogen die de oven op enig moment zou kunnen trekken.
Dat oven en koelkast allebei tegelijk dus max trekken is al een kleine kans.
Ik denk dat je je hierin vergist. Een inbouwoven trekt bij het opwarmen echt continu 3600W. Het opwarmen duurt zomaar 10 minuten. Na het opwarmen is het aan/uit effect om hem op temperatuur te houden. Een koelkast schiet elk uur aan voor 15 minuten (afhankelijk van type). De kans dat deze tegelijk op max zitten is eigenlijk heel groot.

[ Voor 5% gewijzigd door padoempats op 16-12-2017 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

jogaa schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:58:
[...]

Ik denk dat je je hierin vergist. Een inbouwoven trekt bij het opwarmen echt continu 3600W. Het opwarmen duurt zomaar 10 minuten. Na het opwarmen is het aan/uit effect om hem op temperatuur te houden. Een koelkast schiet elk uur aan voor 15 minuten (afhankelijk van type). De kans dat deze tegelijk op max zitten is eigenlijk heel groot.
Nooit problemen ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

We hadden hier een oven en combi op dezelfde groep. Tegelijk de ovenfuncties aanzetten... was geen goed idee. Opgelost door idd 1 oven om te hangen naar een andere groep (ik dacht idd de koelkast :+ )

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:32

Reinier

\o/

jogaa schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 15:58:
[...]

Ik denk dat je je hierin vergist. Een inbouwoven trekt bij het opwarmen echt continu 3600W.
Mijne echt een stuk minder (volgens Toon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Na een week wachten gisteren eindelijk de offerte gekregen van de projectleverancier van onze nieuwbouwwoning. €21700 inclusief montage. Of eigenlijk €23100 maar die €1400 krijgen we "korting" van ze als projectleverancier.

Fors boven budget - richtprijs was 15k€. Daarom vandaag nog een tweede bezoek ingepland bij bedrijf hier in de buurt waar we eerder al een redelijke offerte van hadden gekregen voor 17.5k€ inclusief montage, maar dan wel voor een andere opstelling met een hoge kast minder en wat andere apparatuur. Verzoek om de offerte wat omlaag te krijgen met een extra hoge kast erbij daar neergelegd.

We zijn vriendelijk geholpen, begrip voor de situatie. Tekening aangepast met extra kast en de switch van Neff naar Siemens - we hadden eerst een Neff bakoven met stoom gekozen voor de Hide-and-Slide maar aangezien we inmiddels besloten hadden om voor een compacte oven te gaan en die deur daar sowieso niet bij geleverd wordt was Siemens net zo prima voor ons.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zeer tevreden met dit aanbod. Het viel ons thuis wel op dat op de rendering de stoomoven en de magnetron een verschillende stijl hebben, en daarnaast blijkt het een stoomoven ipv een bakoven met stoom te zijn. Dat moet dus nog anders, maar op basis van adviesprijzen zou dit niet meer dan €200,- moeten schelen, dat is nog wel overkomelijk.

Ik snap alleen niet het verschil in Quookers - de offerte van de projectleverancier bevat een Quooker 22+XRVS: https://www.inbouw.nl/22+xrvs.html terwijl deze offerte gaat over een QUOVPRO3FR: https://www.123apparatuur...l-watersysteem/item/58966

Weet iemand het verschil? Voor zover ik kan zien komt uit beide kokend, warm en koud water, en hebben ze beide een warm- en koudwaterleiding nodig. Waarom is de ene dan €300 duurder?

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
MadEgg schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:55:
Na een week wachten gisteren eindelijk de offerte gekregen van de projectleverancier van onze nieuwbouwwoning. €21700 inclusief montage. Of eigenlijk €23100 maar die €1400 krijgen we "korting" van ze als projectleverancier.

Fors boven budget - richtprijs was 15k€. Daarom vandaag nog een tweede bezoek ingepland bij bedrijf hier in de buurt waar we eerder al een redelijke offerte van hadden gekregen voor 17.5k€ inclusief montage, maar dan wel voor een andere opstelling met een hoge kast minder en wat andere apparatuur. Verzoek om de offerte wat omlaag te krijgen met een extra hoge kast erbij daar neergelegd.

We zijn vriendelijk geholpen, begrip voor de situatie. Tekening aangepast met extra kast en de switch van Neff naar Siemens - we hadden eerst een Neff bakoven met stoom gekozen voor de Hide-and-Slide maar aangezien we inmiddels besloten hadden om voor een compacte oven te gaan en die deur daar sowieso niet bij geleverd wordt was Siemens net zo prima voor ons.

***members only***

Zeer tevreden met dit aanbod. Het viel ons thuis wel op dat op de rendering de stoomoven en de magnetron een verschillende stijl hebben, en daarnaast blijkt het een stoomoven ipv een bakoven met stoom te zijn. Dat moet dus nog anders, maar op basis van adviesprijzen zou dit niet meer dan €200,- moeten schelen, dat is nog wel overkomelijk.

Ik snap alleen niet het verschil in Quookers - de offerte van de projectleverancier bevat een Quooker 22+XRVS: https://www.inbouw.nl/22+xrvs.html terwijl deze offerte gaat over een QUOVPRO3FR: https://www.123apparatuur...l-watersysteem/item/58966

Weet iemand het verschil? Voor zover ik kan zien komt uit beide kokend, warm en koud water, en hebben ze beide een warm- en koudwaterleiding nodig. Waarom is de ene dan €300 duurder?
Op de site van Quooker staat alles uitgelegd. Volgens mij heeft de pro3 alleen kokend water en zit deze niet gekoppeld met je warmwater leiding, dus als je warm water wilt moet je gewoon op je ketel wachten.

Bij de Combi krijg je warm water uit de quooker, tot het warme water uit de ketel er is, deze neemt het dan over.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Damn, ben ik zo sites van keukenboeren aan het afstruinen, vergeet ik helemaal de site van Quooker zelf :+ Dat is dan het verschil. Ook gelijk geleerd dat de Combi+ groter is dan de Pro3 wat gelijk weer verklaart waarom de projectleverancier geen laden in het kastje onder de spoelbak wilde stoppen en dat bij de Pro3 wel kan - 5 cm minder diameter en 7 cm minder hoog scheelt toch wel een bult ruimte.

Lijkt me prima - als ik snel warm water wil kan ik altijd zelf kokend water mengen met 'opwarmend' water. Automatisch is prettig maar of dat de meerprijs dan nog waard is weet ik niet.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
MadEgg schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:14:
Damn, ben ik zo sites van keukenboeren aan het afstruinen, vergeet ik helemaal de site van Quooker zelf :+ Dat is dan het verschil. Ook gelijk geleerd dat de Combi+ groter is dan de Pro3 wat gelijk weer verklaart waarom de projectleverancier geen laden in het kastje onder de spoelbak wilde stoppen en dat bij de Pro3 wel kan - 5 cm minder diameter en 7 cm minder hoog scheelt toch wel een bult ruimte.

Lijkt me prima - als ik snel warm water wil kan ik altijd zelf kokend water mengen met 'opwarmend' water. Automatisch is prettig maar of dat de meerprijs dan nog waard is weet ik niet.
Hoe wil je dat mengen?

Als je warm water wilt om iets af te spoelen moet je dus wachten tot het water uit je ketel er is. In de kraan kun je niet mengen.

Als je ver van je ketel afzit, is een combi (+) wel zo handig.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

artbij schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:19:
[...]
Hoe wil je dat mengen?

Als je warm water wilt om iets af te spoelen moet je dus wachten tot het water uit je ketel er is. In de kraan kun je niet mengen.

Afspoelen doe ik altijd met opwarmend (dus eerst koud) water + borstel, daar heb ik geen warm water voor nodig. Als ik wél echt warm water nodig heb is dat voor de afwas of voor het koken. In beide gevallen gaat het in een pan danwel teil, en kan ik dus prima beginnen met een bodem kokend water en dat dan aanvullen met opwarmend water.

Oh ja, en onder de douche zou een dergelijke oplossing ook fijn zijn, we moeten nu altijd heel lang wachten op warm water en dat is daar een stuk storender dan uit de keukenkraan.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 20-10 14:16

DJT

Voor de douche heb je doorstroomverwarmers, trekt wel veel stroom maar je hebt vrijwel direct water op de gewenste temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Laatst online: 24-10 10:30

Alaksandus

Vae puto deus fio

bennieb86 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 20:53:
@Alaksandus

Hoi Alaksandus, ik zag toevallig je keuken op dit forum en wilde mijn post nog even met je delen. Die koof moet je even wegdenken. Waarschijnlijk ga ik geen koof plaatsen maar komt er philipshue strip bovenop de kasten

Zie fotos in de link

https://www.dropbox.com/s...O5OH5BCnFjfsFGg686pa?dl=0

Wij hebben in ons nieuw op te leveren huis gekozen voor een parallelopstelling.

De keuken is +\- 360 cm aan beide kanten.
Ik vermoed dat de prijs als volgt is opgebouwd maar dat is niet gespecificeerd.

KANT 1:
-Granieten blad 360 cm, 3 cm dik inc spatrand, uitsparing (+\- 2750)
-quooker flex (1300)
-greeplijstverlichting (500)
-Inductieplaat 80 cm AEG (750)
Schuine wandschouw AEG black (675)
-vaatwasser xxl AEG met led verlichting en vloerprojectie (950)
- prullenbak geintegreerd en ladeindelingen hout (250)
-spoelbak groot (??)

KANT 2:
4 hoge voorraadkasten en 1 lade van 1 meter welke dient als bankje. In de kasten iwordt het volgende ingebouwd:

AEG Inbouw koel/vries (750)
AEG blackline combioven compact (1000)
AEG blackline combi stoomoven compact (1200)

al met al zit ik dus met accessoires apparatuur (internetprijzen) en blad op plusminus 10.000 en met montage op 11000.

Ik denk dan dus dat de keukenmeubelen ongeveer E 3000 zijn.
Je foto doet 't niet, krijg een 404 melding. Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet eigenlijk :)

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 23-10 23:34
Iemand hier trouwesn ervaring met een inbouw grillplaat? :P Kwam ze tegen en lijken me gave dingetjes. Zie bijvoorbeeld: http://www.siemens-home.b...ng/hobs/domino/ET375FUB1E

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-10 13:17

jeka

Support your local club.

Lol dat lijkt me wel wat. Zit er wel aan te denken om een inductieplaat te kopen waar een grote teppanyaki plaat op kan.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steephh schreef op woensdag 20 december 2017 @ 01:16:
Iemand hier trouwesn ervaring met een inbouw grillplaat? :P Kwam ze tegen en lijken me gave dingetjes. Zie bijvoorbeeld: http://www.siemens-home.b...ng/hobs/domino/ET375FUB1E
Heb je de ruimte zeg ik doen is wel veel schoonmaak werk. De stenen moet je regelmatig koken

Maar je zal er veel plezier van hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-10 17:25
Wij hebben een dergelijk iets. (zat in de woning toen wij deze kochten)
Twee keer gebruikt daarna nooit meer. Werkte niet lekker, veel schoonmaak werk.
Kost ook ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akemi schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:58:
[...]

Kost ook ruimte.
Ik gebruik die elke week wel een keer. Maar je moet de ruimte hebben

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Artbij
Mooi voor buiten. Binnen zou ik het niet doen.

Onze nieuwe keuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ddXdsXpiMK9IoTmcztz8bdji/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bmo1IWrBgkrD6IAqO75ebmq7/full.jpg

Kasten zijn van mat glas, dus geen spiegeling. Kleur is indigo blauw. Blad van RVS.

[ Voor 48% gewijzigd door Artbij op 20-12-2017 13:18 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
@artbijMooi! Hoe groot is dat eiland, 3m? (Lades 1m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Boeie schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:00:
@artbijMooi! Hoe groot is dat eiland, 3m? (Lades 1m).
3x1,2m.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 17:22

NDF82

Doomed Space Marine

artbij schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:40:
[...]

Mooi voor buiten. Binnen zou ik het niet doen.

Onze nieuwe keuken:

[afbeelding]

[afbeelding]

Kasten zijn van mat glas, dus geen spiegeling. Kleur is indigo blauw. Blad van RVS.
Mooie keuken Artbij! Heb je nog wat details? Merk, type, materiaal kastenwand, apparaten?

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
NDF82 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:47:
[...]

Mooie keuken Artbij! Heb je nog wat details? Merk, type, materiaal kastenwand, apparaten?
Eiken hoge kasten.

Vaatwasser SIEMENS SX836X00AE
Koeler SIEMENS KI81RAD30
Combi-oven SIEMENS HM876G0B6
Oven SIEMENS HB876G5B6
Inductieplaat ATAG HI9271MV
Afzuiger HOMEIER MISTRALL PLUS
Quooker Flex COMBI+ RVS

Wordt op maat gemaakt.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 16:26

ArCadE

No banana available

artbij schreef op woensdag 20 december 2017 @ 14:54:
[...]

Eiken hoge kasten.

Vaatwasser SIEMENS SX836X00AE
Koeler SIEMENS KI81RAD30
Combi-oven SIEMENS HM876G0B6
Oven SIEMENS HB876G5B6
Inductieplaat ATAG HI9271MV
Afzuiger HOMEIER MISTRALL PLUS
Quooker Flex COMBI+ RVS

Wordt op maat gemaakt.
Hoi Artbij,

waar laat je de keuken maken en wat kost dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
ArCadE schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:11:
[...]

Hoi Artbij,

waar laat je de keuken maken en wat kost dat ongeveer?
Ergens in het zuiden van het land. Zit tegen de 30K aan.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Wow, @artbij ziet er mooi uit. Wel flink aan de prijs :X

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
MadEgg schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:06:
Wow, @artbij ziet er mooi uit. Wel flink aan de prijs :X
Yup, kwaliteit kost geld....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 100% gewijzigd door JB op 20-12-2017 17:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Laatst online: 08:36
artbij schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:40:

Mooie keuken hoor!
Wij kijken naar iets soortgelijks. NEXT125 heeft ook indigoblauw matglas daar hebben wij nu een offerte van liggen. Leicht heeft ook zoiets daar ga ik nog heen.
Heb jij daar ook naar gekeken?

De vrouwen in mijn familie zijn bang dat het te donker wordt, hoe zie jij dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
DaWayne schreef op woensdag 20 december 2017 @ 19:45:
[...]

Mooie keuken hoor!
Wij kijken naar iets soortgelijks. NEXT125 heeft ook indigoblauw matglas daar hebben wij nu een offerte van liggen. Leicht heeft ook zoiets daar ga ik nog heen.
Heb jij daar ook naar gekeken?

De vrouwen in mijn familie zijn bang dat het te donker wordt, hoe zie jij dit?
Wij hebben het idee ook van Next, maar houden niet van de spelletjes van die keukenboeren en van de vaste maten. Ook is next fineer en geen vol hout.

Indigo blauw is wel donker, maar de trend is nu wel donkere keukens. Voor het blok icm RVS vind ik het zeker niet te donker, hoge kasten zou ik niet zo snel zo doen.

Er zijn trouwens wel meer keukenfabrikanten met glas. Ballerina ook geloof ik.

Met gestrekt been.

• Steephh
Akemi schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:58:
[...]

Kost ook ruimte.
Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:21:
[...]

Ik gebruik die elke week wel een keer. Maar je moet de ruimte hebben
Ik zou ook wel verwachten deze regelmatig te gebruiken. Maar dan eigenlijk nog wat eerder een grillplaat. Bij nader inzien zou ik eerder voor een grillplaat gaan (welke ook vrij prijzig is). Echter bestaan hier ook losse platen die je op een flexinductieplaat kan gebruiken (waar de pannen vrij in de zone te plaatsen zijn). Met het voordeel dat je er ook 2 kan hebben en er bijvoorbeeld 1 in de vaatwasser kan staan en dat je grillplaat wanneer deze vol krassen zit deze gewoon in de kast ligt in plaats van in je aanrecht zit ingebouwd. Wat wel minder is is dat het een plaat natuurlijk wel wat kan schuiven over je kookplaat heen.

_@/'

• Artbij
Steephh schreef op donderdag 21 december 2017 @ 06:16:
[...]

[...]

Ik zou ook wel verwachten deze regelmatig te gebruiken. Maar dan eigenlijk nog wat eerder een grillplaat. Bij nader inzien zou ik eerder voor een grillplaat gaan (welke ook vrij prijzig is). Echter bestaan hier ook losse platen die je op een flexinductieplaat kan gebruiken (waar de pannen vrij in de zone te plaatsen zijn). Met het voordeel dat je er ook 2 kan hebben en er bijvoorbeeld 1 in de vaatwasser kan staan en dat je grillplaat wanneer deze vol krassen zit deze gewoon in de kast ligt in plaats van in je aanrecht zit ingebouwd. Wat wel minder is is dat het een plaat natuurlijk wel wat kan schuiven over je kookplaat heen.
Het duurt heel lang voordat ingebouwde grillplaten warm zijn. Denk aan 30minuten voordat je plaat echt heet is. Een losse plaat heeft een veel kortere opwarmtijd.

Nog een paar tips:
- Grillplaten horen niet in de vaatwasser.
- Hoe krijg je krassen op je grillplaat? Neem aan dat je hout of kunststof gebruikt om je vlees te draaien.
- Een grillplaat is iets anders dan een wok die je draait en af en toe van je vuur haalt om je eten om te gooien. Ding wordt heet, vlees erop, een keer draaien en dan is het klaar. Als dat je inductieplaat krast zou ik maar wat aan je tecniek vaan doen :) .

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steephh
artbij schreef op donderdag 21 december 2017 @ 07:45:
[...]

Het duurt heel lang voordat ingebouwde grillplaten warm zijn. Denk aan 30minuten voordat je plaat echt heet is. Een losse plaat heeft een veel kortere opwarmtijd.

Nog een paar tips:
- Grillplaten horen niet in de vaatwasser.
- Hoe krijg je krassen op je grillplaat? Neem aan dat je hout of kunststof gebruikt om je vlees te draaien.
- Een grillplaat is iets anders dan een wok die je draait en af en toe van je vuur haalt om je eten om te gooien. Ding wordt heet, vlees erop, een keer draaien en dan is het klaar. Als dat je inductieplaat krast zou ik maar wat aan je tecniek vaan doen :) .
Ik had juist verwacht dat een losse plaat langer zou moeten opwarmen. 30 minuten vind ik wel bijzonder lang overigens, dat is niet erg praktisch.

Krassen op de grillplaat: ik ging daarvanuit omdat dit filmpje maar ik denk dat als je er redelijk normaal mee om gaat dat opzich wel mee zal vallen. :P

Thanks voor de tips iig!

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJT

DJT

Hier zijn we ook weer een stapje verder, het gaat toch een Next125 worden. Het is me niet gelukt om alles binnen budget bij één partij te kopen, het wordt dus alles los bij verschillende leveranciers bestellen en door een goede keukenmonteur laten plaatsen, nog steeds iets over budget maar soit..

Apparatuur
Siemens HS858GXB6 (bakoven met stoom/blacksteel)
Siemens CN878G4B6 (bakoven met magnetron en pulsesteam/blacksteel)
Miele G6675SCVIXXL (vaatwasser XXL)
Miele KMDA7774FL (inductieplaat met ingebouwde afzuiging)
AEG SKE81826ZC (koelkast 178cm met 2x nul-graden lade)
AEG ABE81826NC (vriezer 178cm nofrost)
Quooker flex RVS + bijpassende zeeppomp

Blad
Keramiek - Neolith Phedra Satin 26mm
1x 70x312cm
1x 106x252cm
Geen spatrand

Kastjes
Next125 NX510 Kristalwit mat - Hoogte 87,5cm
2x onderkast 100cm met dubbele lades van 65cm diep
1x onderkast 100cm met dubbele lades van 55cm diep (hier moet de kookplaat met afzuiging in)
2x uittrek onderkast 60cm
1x spoelkast 60cm
1x vaatwasser 60cm
4x onderkast met legplank 60cm x 46cm

Next125 NX620 Eiken
3x apparatenkast hoog
3x opzetkast
1x plank 312cm (2 delen)
3x plank van 40x40cm

Plinten worden 5cm. Iemand nog een tip voor een goede keukenmonteur?

Members only:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Nib2c9pAGc6n3Shwur1b9wbY/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DJT op 21-12-2017 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

DJT schreef op donderdag 21 december 2017 @ 20:50:
Hier zijn we ook weer een stapje verder, het gaat toch een Next125 worden. Het is me niet gelukt om alles binnen budget bij één partij te kopen, het wordt dus alles los bij verschillende leveranciers bestellen en door een goede keukenmonteur laten plaatsen, nog steeds iets over budget maar soit..

[afbeelding]
Wordt het goedkoper van van verschillende leveranciers bestellen en dan nog weer door een monteur laten plaatsen? Ik had nog even rondgekeken maar qua prijzen werd het niet echt beter tenzij ik het zelf ging plaatsen. Bij de meeste keukenzaken was ze er wel wat aan gelegen om de volledige keuken te leveren dus dat was positief voor de prijs. Lastig om een goede indruk te krijgen op basis van je plaatje, het ziet er nogal leeg uit zonder werkblad en apparatuur. Mooie set apparatuur wel.
Artbij schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 22:19:
[...]
Hoe wil je dat mengen?

Op basis van je reactie toch besloten om de Quooker nog door een Combi+ te vervangen. De lade wordt er iets op aangepast om hier omheen te passen, maar dat wordt allemaal geregeld. Ter compensatie het keramiek werkblad van de koffiebar in de hoek laten vervallen en in plaats daarvan wordt dat nu een kunstof topblad, gelijk aan de kastfronten.

Daarnaast nu ook een combi-stoomoven (Siemens CS636GBS1) ipv de stoomoven, en bijpassende combi-magnetron (Siemens CM633GBS).

Members only:

Tja

• DJT

DJT

MadEgg schreef op donderdag 21 december 2017 @ 21:05:
Wordt het goedkoper van van verschillende leveranciers bestellen en dan nog weer door een monteur laten plaatsen? Ik had nog even rondgekeken maar qua prijzen werd het niet echt beter tenzij ik het zelf ging plaatsen. Bij de meeste keukenzaken was ze er wel wat aan gelegen om de volledige keuken te leveren dus dat was positief voor de prijs. Lastig om een goede indruk te krijgen op basis van je plaatje, het ziet er nogal leeg uit zonder werkblad en apparatuur. Mooie set apparatuur wel.
Ik verwacht voor plaatsing ongeveer €1500 kwijt te zijn. De goedkoopste offerte voor gehele keuken met plaatsing komt dan nog steeds ruim €3k boven waar ik nu op uit kom. Drie keukenzaken die alles konden leveren wilden niet lager met de prijs, alleen Bruynzeel wilde meedenken maar die konden weer geen Miele leveren voor een normale prijs. Bijkomend voordeel is dat ik in de offerte voor keukenapparatuur nu ook een wasmachine mee heb laten nemen en daar krijg ik dus ook fors korting op vergeleken met het bestellen van een los apparaat.

In alle totaaloffertes valt het mij op dat keukenboeren érg veel geld vragen voor een blad. Online kan ik de twee bladen voor onze keuken kopen voor rond de €2500 inclusief inmeten en transport. Een keukenboer vraag voor hetzelfde blad rustig €4500.

[ Voor 9% gewijzigd door DJT op 21-12-2017 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allen,

Ik hoop hier een antwoord op mijn vraag te vinden aangezien uren googlen geen duidelijkheid geeft.

Momenteel sta ik op het punt een keuken aan te schaffen. Ik heb 3 offertes voor dezelfde keuken met hetzelfde blad en dezelfde apparatuur.

Een Nobilia voor 14.5k
Een Rotpunkt voor 15.5k
Een Hacker voor 17.5k

Deze worden in dit draadje allemaal onder de middenklasse geplaatst, maar ook in de middenklasse zie je verschil in kwaliteit.

Weet iemand wat wijsheid is? Toch meer uitgeven voor de Hacker, of een van de goedkopere nemen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanvv78
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 01-03-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:07:
allen,

Ik hoop hier een antwoord op mijn vraag te vinden aangezien uren googlen geen duidelijkheid geeft.

Momenteel sta ik op het punt een keuken aan te schaffen. Ik heb 3 offertes voor dezelfde keuken met hetzelfde blad en dezelfde apparatuur.

Een Nobilia voor 14.5k
Een Rotpunkt voor 15.5k
Een Hacker voor 17.5k

Deze worden in dit draadje allemaal onder de middenklasse geplaatst, maar ook in de middenklasse zie je verschil in kwaliteit.

Weet iemand wat wijsheid is? Toch meer uitgeven voor de Hacker, of een van de goedkopere nemen?

Alvast bedankt!
Hetzelfde bedrijf? Of verschillende zaken. Denk dat aftersales en service ook dan mee zouden spelen bij mij. Denk dat de merken zelf dicht bij elkaar liggen, dan of gewoon de goedkoopste nemen of welk frontje/binnenwerk het mooiste is. Heb je bij allen de bodemprijs al gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sanvv78 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 18:30:
[...]

Hetzelfde bedrijf? Of verschillende zaken. Denk dat aftersales en service ook dan mee zouden spelen bij mij. Denk dat de merken zelf dicht bij elkaar liggen, dan of gewoon de goedkoopste nemen of welk frontje/binnenwerk het mooiste is. Heb je bij allen de bodemprijs al gehoord?
Is bij drie verschillende partijen, krijgen allemaal goede reviews en een paar hele slechte (laagste offerte krijgt gemiddeld 7,5, middelste krijgt een 7,8 en hoogste offerte krijgt een 8,3). Dit zijn de offertes na een paar keer ze tegen elkaar uitgespeeld te hebben dus verwacht niet dat het nog lager gaat worden. Allemaal beweren ze natuurlijk dat hun leverancier de beste is, maar als hier het beeld is dat ze vergelijkbaar zijn qua kwaliteit ga ik inderdaad vooral kijken naar wat ik uiteindelijk het mooiste vind. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:07:
allen,

Een Nobilia voor 14.5k
Een Rotpunkt voor 15.5k
Een Hacker voor 17.5k

Alvast bedankt!
Welke deur heb je van Nobila en van Hacker? En is het een hacker classic of systemat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ice82 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 20:58:
[...]

Welke deur heb je van Nobila en van Hacker? En is het een hacker classic of systemat?
Bij Nobilia is aangegeven dat het de hoogste kwaliteit deur is die ze leveren (hij had het over prijsniveau 9).
Bij de Hacker is niet vermeld dat het de systemat is dus ik vermoed de classic. Zit daar veel verschil tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice82
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:26:
[...]

Bij Nobilia is aangegeven dat het de hoogste kwaliteit deur is die ze leveren (hij had het over prijsniveau 9).
Bij de Hacker is niet vermeld dat het de systemat is dus ik vermoed de classic. Zit daar veel verschil tussen?
daar zit verschil tussen. Hoe heet de deur van Nobila en die van Hacker? Watvoor deur is het? Glans? Mat? Zonder die info is er niets van te zeggen. Hoe hoog is dr kastmaat van Hacker?

[ Voor 3% gewijzigd door Ice82 op 23-12-2017 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ice82 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:31:
[...]
daar zit verschil tussen. Hoe heet de deur van Nobila en die van Hacker? Watvoor deur is het? Glans? Mat? Zonder die info is er niets van te zeggen. Hoe hoog is dr kastmaat van Hacker?
Van de hacker heb ik fronttype laaklaminaat hoogglans en frontcombinatie laser brilliant GL. Hoogte is 203,5 cm en 72.1cm
Van de Nobilia heb ik fronttype MDF lakfront en frontcombinatie lak, hoogglans. Hoogte is 199.7 cm en 72cm
Van de Rotpunkt heb ik de power HL met highgloss. Hoogte is 221cm en 78cm.

Ik neig nu naar de Rotpunkt omdat ik de maten van de kasten (en daarmee ook de lagere plinten) mooier vind. Als het kwalitatief minder is kan mijn keuze nog veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:55:
[...]

Van de hacker heb ik fronttype laaklaminaat hoogglans en frontcombinatie laser brilliant GL. Hoogte is 203,5 cm en 72.1cm
Van de Nobilia heb ik fronttype MDF lakfront en frontcombinatie lak, hoogglans. Hoogte is 199.7 cm en 72cm
Van de Rotpunkt heb ik de power HL met highgloss. Hoogte is 221cm en 78cm.

Ik neig nu naar de Rotpunkt omdat ik de maten van de kasten (en daarmee ook de lagere plinten) mooier vind. Als het kwalitatief minder is kan mijn keuze nog veranderen.
rotpunkt levert slecht uit, veel beschadigingen, fouten, word wel netjes opgelost.

Nobilia en Hacker Classic is vergelijkbaar met elkaar. Beide goed, leveren goed uit, mooie producten. De hacker zou in dit geval goedkoper moeten zijn dan de Nobilia. De Nobilia is uitgevoerd met een volledig MDF deur, meerdere malen gelakt. De Laser briljant is een overgelakte foliedeur. Prima product, maar zou behoorlijk goedkoper moeten zijn dan de Nobilia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ice82 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:05:
[...]
rotpunkt levert slecht uit, veel beschadigingen, fouten, word wel netjes opgelost.

Nobilia en Hacker Classic is vergelijkbaar met elkaar. Beide goed, leveren goed uit, mooie producten. De hacker zou in dit geval goedkoper moeten zijn dan de Nobilia. De Nobilia is uitgevoerd met een volledig MDF deur, meerdere malen gelakt. De Laser briljant is een overgelakte foliedeur. Prima product, maar zou behoorlijk goedkoper moeten zijn dan de Nobilia!
Top! Kan je ook iets zeggen over de kwaliteit van Rotpunkt? Hoe is die in vergelijking met Nobilia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:13:
[...]

Top! Kan je ook iets zeggen over de kwaliteit van Rotpunkt? Hoe is die in vergelijking met Nobilia?
Vergelijkbaar, vergelijk tussen een vw en opel zeg maar. Overigens heeft Nobilia vanaf 2018 ook een hogere kastmaat (xl serie) wel beperkt nog; alleen met greep, en ladenkasten alleen met 3 lades. Als de offerte qua apparatuur en blad gelijk is, zou ik nooit meer betalen voor een Rotpunkt. Die Hacker is echt veel te hoog geprijsd. Wellicht een andere leverancier zoeken voor een hacker offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ice82 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:17:
[...]

Vergelijkbaar, vergelijk tussen een vw en opel zeg maar. Overigens heeft Nobilia vanaf 2018 ook een hogere kastmaat (xl serie) wel beperkt nog; alleen met greep, en ladenkasten alleen met 3 lades. Als de offerte qua apparatuur en blad gelijk is, zou ik nooit meer betalen voor een Rotpunkt. Die Hacker is echt veel te hoog geprijsd. Wellicht een andere leverancier zoeken voor een hacker offerte?
Dank voor al het advies! Ik denk dat ik ga proberen om de Rotpunkt voor de Nobilia prijs te krijgen aangezien ik die hogere kasten gewoon mooier vind :)

Nog een nabrander: zou de hacker prijs mogelijk toch voor de systemat kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ice82
Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:31:
[...]

Dank voor al het advies! Ik denk dat ik ga proberen om de Rotpunkt voor de Nobilia prijs te krijgen aangezien ik die hogere kasten gewoon mooier vind :)

Nog een nabrander: zou de hacker prijs mogelijk toch voor de systemat kunnen zijn?
Systemat heeft een kastmaat van 78 hoog. Bij een juiste leverancier hoeft het verschil tussen een Systemat en een Nobilia niet groot te zijn. Zeker niet wanneer je een voordeligere deur van Systemat ( 2000 serie, laser briljant bij classic) afzet tegen een duurdere deur van Nobilia.

Rotpunkt... tsja... sterkte 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ice82 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 22:36:
[...]
Systemat heeft een kastmaat van 78 hoog. Bij een juiste leverancier hoeft het verschil tussen een Systemat en een Nobilia niet groot te zijn. Zeker niet wanneer je een voordeligere deur van Systemat ( 2000 serie, laser briljant bij classic) afzet tegen een duurdere deur van Nobilia.

Rotpunkt... tsja... sterkte 😉
Ach ik heb net geleerd dat de Rotpunkt kwaliteit gelijk is aan Nobilia. Iets met een Opel en een VW :p dat ze slechter uitleveren overleef ik wel. Het gaat toch om een nog te bouwen huis dus ik verwacht toch wel enkele maanden nog veel on afgewerkte dingen tegen te komen :)

Nogmaals dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT

DJT

Kan je iets meer informatie over de keuken geven? Aantal en type kastjes, apparatuur, blad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Voor onze nieuwbouwwoning uiteindelijk voor onderstaande gegaan. Ik zie hier flinke keukens en soortgelijke bedragen voorbij komen, maar zelf hebben we het redelijk 'normaal' gelaten aangezien GF en ik allebei weinig koken en dus ook niet heel veel tijd in de keuken doorbrengen. Bruynzeel zit op het project en hier zijn we ook gebleven, voornamelijk omdat ik tijdens het rondshoppen weinig tegenkwam wat goedkoper/interessanter was.

Qua lijn is het de Atlas Laser serie geworden, greeploos.

Apparatuur
Siemens KL34VV22FF (Koel-vries combo 178cm)
Siemens HB537ABSO (Bakoven 60cm, 71L inhoud)
Siemens SN857XOOPE (Vaatwasser, 41db (enige eis van mijn kant, niet te luidruchtig)
Pelgrim GK975MATA (Gaskookplaat, zwart, 5-pits)
Pelgrim BSK965MAT (Afzuigkap, mat zwart, LED)
Quooker PRO3-VAQ E Fusion Square Steel

Blad
Composiet- Oyster, Satin - 20mm
1x 60x310cm
1x 60x280cm
Geen spatrand

Kastjes
Atlas Laser Rechte onderhoekkast uitdraaibaar- 100cm breed
Gootsteenkast 60cm breed
1x onderkast 60cm + 2 voorraadladen
1x onderkast 90cm + 2 voorraadladen
1x onderkast 90cm + 2 voorraadladen +1 interne lade
1x kookplaatkast 90cm
1x hoge voorraadkast 60cm breed + 5 interne voorraadladen
1x HG kast 190cm + nis + 2 uittreklades
1x HG kast 190cm (voor koelkast)
1x vaatwasser 60cm
1x spoelbak BXX11050 (54cm breed, onderbouw)

Uiteindelijk na wat gepiep ('het zijn netto prijzen meneer') uitgekomen op ca. 12k inc montage en nog 480e aan leidingwerk. Daarnaast 'krijgen' we nog 5400e terug voor het niet kiezen van de standaardkeuken, dus inc. leidingwerk zitten we netto net boven de 7k. Dat vind ik prima voor twee mensen die doorgaans niet heel lang in de keuken te vinden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
kellhus schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:39:
Voor onze nieuwbouwwoning uiteindelijk voor onderstaande gegaan. Ik zie hier flinke keukens en soortgelijke bedragen voorbij komen, maar zelf hebben we het redelijk 'normaal' gelaten aangezien GF en ik allebei weinig koken en dus ook niet heel veel tijd in de keuken doorbrengen. Bruynzeel zit op het project en hier zijn we ook gebleven, voornamelijk omdat ik tijdens het rondshoppen weinig tegenkwam wat goedkoper/interessanter was.

Qua lijn is het de Atlas Laser serie geworden, greeploos.

Apparatuur
Siemens KL34VV22FF (Koel-vries combo 178cm)
Siemens HB537ABSO (Bakoven 60cm, 71L inhoud)
Siemens SN857XOOPE (Vaatwasser, 41db (enige eis van mijn kant, niet te luidruchtig)
Pelgrim GK975MATA (Gaskookplaat, zwart, 5-pits)
Pelgrim BSK965MAT (Afzuigkap, mat zwart, LED)
Quooker PRO3-VAQ E Fusion Square Steel

Blad
Composiet- Oyster, Satin - 20mm
1x 60x310cm
1x 60x280cm
Geen spatrand

Kastjes
Atlas Laser Rechte onderhoekkast uitdraaibaar- 100cm breed
Gootsteenkast 60cm breed
1x onderkast 60cm + 2 voorraadladen
1x onderkast 90cm + 2 voorraadladen
1x onderkast 90cm + 2 voorraadladen +1 interne lade
1x kookplaatkast 90cm
1x hoge voorraadkast 60cm breed + 5 interne voorraadladen
1x HG kast 190cm + nis + 2 uittreklades
1x HG kast 190cm (voor koelkast)
1x vaatwasser 60cm
1x spoelbak BXX11050 (54cm breed, onderbouw)

Uiteindelijk na wat gepiep ('het zijn netto prijzen meneer') uitgekomen op ca. 12k inc montage en nog 480e aan leidingwerk. Daarnaast 'krijgen' we nog 5400e terug voor het niet kiezen van de standaardkeuken, dus inc. leidingwerk zitten we netto net boven de 7k. Dat vind ik prima voor twee mensen die doorgaans niet heel lang in de keuken te vinden zijn ;)
Waarom betaal je 480,- aan leidingen als het een nieuwbouwwoning is?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:21

Quad

Doof

Artbij schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:20:
[...]

Vermoedelijk aanpassen na uiterste inleverdatum voor keuken.
Vrienden van mij hebben ook extra werk voor leidingen en elektra moeten rekenen, ze moesten, wanneer ze niet voor de standaard keuken gingen, voor een bepaalde datum de keuken tekening inleveren zodat t met de bouw meegenomen kon worden. Dit is niet gebeurd en dus extra kosten.

Van de week krijg ik sleutel van onze woning, huidige keuken voldeed niet aan wensen, geen inbouwkoelkast en oven, dus op keukenjacht geweest, deze is besteld en binnenkort komen ze dan dus inmeten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Artbij schreef op zondag 24 december 2017 @ 18:20:
[...]

Anders dan de standaard layout is extra kosten + nog wat extra electra voor meer wkd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Wij moesten zelfs 580 betalen voor casco opleveren keuken. 2750 terug voor niet kiezen standaard keuken maar wel 580 betalen om de leidingen niet op een willekeurige positie te laten uitkomen (er stond dat het op een locatie te bepalen door de installateur zou worden geplaatst als we niet 580 zouden aftikken). Daarboven natuurlijk nog extra kosten voor extra groepen en waterleiding voor quooker, oven en inductiekookplaat, en dakdoorbraak voor wasemkap. Uiteindelijk blijft er nog 700 over van de 2750 die we"terugkrijgen"... ka-ching

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-10 09:58
Hier ook 1400 euro voor aanpassen keuken aansluitingen in een nieuwbouw woning. We hebben niet gekozen voor de standaard keuken en bij andere keuken opstelling gaat de kassa meteen rinkelen. Raar dat een bouwbedrijf kiest voor een standaard keukenpartij, zouden ze daar extra aan verdienen?

In ons project zijn er van de 8 bewoners maar 2 bij de bruijnzeel blijven hangen, de andere 6 hebben de keuken elders gekocht. Wij kwamen er met bruijnzeel Breda niet uit, bleven om de prijs heen draaien. Nu bij een netto keukenbedrijf gekocht die maatwerk keukens maakt, was iets goedkoper en meer naar onze zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Fazer013 schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:42:
Hier ook 1400 euro voor aanpassen keuken aansluitingen in een nieuwbouw woning. We hebben niet gekozen voor de standaard keuken en bij andere keuken opstelling gaat de kassa meteen rinkelen. Raar dat een bouwbedrijf kiest voor een standaard keukenpartij, zouden ze daar extra aan verdienen?
Alles wat jij boven jouw stelposten (keuken, badkamer en toilet) extra uitzoekt krijgt de aannemer 10-20% van mee. Hoe meer woningen de aannemer bouwt hoe hoger de percentages vermoedelijk liggen. Dus ja, een aannemer verdient er ook aan als jij alles uitzoekt bij de projectleverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:23
Standaard blok moet er bij in voor de NHG heb ik eens gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
jip_86 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 01:56:
Standaard blok moet er bij in voor de NHG heb ik eens gehoord.
Wat heeft nhg met de manier waarop je je keuken koop te maken?

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 40 ... 527 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1