Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:56
ouwereus schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:47:
Onze 30+ jaar oude keuken is aan vervanging toe, dus hebben we besloten om de woonkamer te gaan uitbouwen zodat we de keuken meer kunnen betrekken bij de woonkamer en een kookeiland kwijt te kunnen.
We willen een kookeiland in combinatie met een kastenwand en koffienis. De wand is 6,5 meter lang, maar zouden de kastwand niet alleen met keukenkasten willen vullen. Wat voor partijen zouden jullie aanraden om hier mooi een geheel van te maken met leeshoek en speelhoed geintergeerd in de kastenwand? Ik kan op internet ook niet veel voorbeelden vinden van een keukenkasten die mooi doorlopen naar de woonkamer.

Andere tips w.b.t. indeling zijn ook van harte welkom. Binnenkort zitten we met de architect om e.e.a. uit te werken.

[Afbeelding]
Je zou de indeling ook iets anders kunnen doen met een ronde tafel. Dan verplaats je de keuken naar voren toe. Heb het even snel uitgewerkt maar weet niet of het goed past qua maten. Ook kom je dan naast je kookeiland uit in de keuken. Misschien voor iets andere ideeën.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tubeaI6rJ3-e2hQuswKZEVJkQ48=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nctztmm77x3y90syzeB5gFx0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:09
Onze 30+ jaar oude keuken is aan vervanging toe, dus hebben we besloten om de woonkamer te gaan uitbouwen zodat we de keuken meer kunnen betrekken bij de woonkamer en een kookeiland kwijt te kunnen.
We willen een kookeiland in combinatie met een kastenwand en koffienis. De wand is 6,5 meter lang, maar zouden de kastwand niet alleen met keukenkasten willen vullen. Wat voor partijen zouden jullie aanraden om hier mooi een geheel van te maken met leeshoek en speelhoed geintergeerd in de kastenwand? Ik kan op internet ook niet veel voorbeelden vinden van een keukenkasten die mooi doorlopen naar de woonkamer.

Andere tips w.b.t. indeling zijn ook van harte welkom. Binnenkort zitten we met de architect om e.e.a. uit te werken.

[Afbeelding]
Deze ruimte geeft echt heel veel mogelijkheden. Zelf zou ik de wasbak in de kastenwand verplaatsen met een stuk werkblad daar, het kookeiland iets korter maken en dan de zittafel aan de lange zijde van het eiland plaatsen. Zoiets: https://www.keukenatlas.n...0-4962-9a08-5369d5a054c0/

Het eiland dan wel iets verder van de kastenwand af (bv. 1.50) en sowieso de kastenwand minimaal 65 of zelfs 70cm diep maken.

Dat geeft je dan aan de andere kant van de muur nog de ruimte om een mooie open schappenwand, dressoir of kast, etc. neer te zetten.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-05 14:03

[Afbeelding]
persoonlijk snap ik niet waarom mensen de keuken zoveel groter maken dan de rest van de ruimte. Je zou veel meer met deze ruimte kunnen doen als je de keuken aan de voorzijde van het huis onderbrengt en de woon/eetkamer aan de achterzijde.

Heb je in de gaten dat na de uitbouw, de ruimte ongeveer 52 m2 is, waarvan je 16 als "woonkamer" gebruikt en de overige 36 dus als keuken/eetkamer? Ik vind die verhouding echt niet logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Blihi schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:03:
[...]

persoonlijk snap ik niet waarom mensen de keuken zoveel groter maken dan de rest van de ruimte. Je zou veel meer met deze ruimte kunnen doen als je de keuken aan de voorzijde van het huis onderbrengt en de woon/eetkamer aan de achterzijde.

Heb je in de gaten dat na de uitbouw, de ruimte ongeveer 52 m2 is, waarvan je 16 als "woonkamer" gebruikt en de overige 36 dus als keuken/eetkamer? Ik vind die verhouding echt niet logisch.
Als ik bv. naar mijn ouders kijk, dat zijn echt 'keuken' mensen. De TV staat zelden aan en als er bezoek is zitten ze altijd in de keuken.. Te dineren, te borrelen, te babbelen, etc. In zo'n situatie is het echt compleet onnodig om een grote woonkamer te hebben en wil je juist een 'woonkeuken'.

We kennen hier de persoonlijke situatie van @ouwereus nog niet, maar het lijkt me goed dat hij die even toelicht. Als hij ook een 'keukengezin' heeft, snap ik bovenstaande wens en indeling heel goed. Als dat niet zo is, kan ikm e in je opmerking vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
RobbieB schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:11:
[...]
Als ik bv. naar mijn ouders kijk, dat zijn echt 'keuken' mensen. De TV staat zelden aan en als er bezoek is zitten ze altijd in de keuken.. Te dineren, te borrelen, te babbelen, etc. In zo'n situatie is het echt compleet onnodig om een grote woonkamer te hebben en wil je juist een 'woonkeuken'.

We kennen hier de persoonlijke situatie van @ouwereus nog niet, maar het lijkt me goed dat hij die even toelicht. Als hij ook een 'keukengezin' heeft, snap ik bovenstaande wens en indeling heel goed. Als dat niet zo is, kan ikm e in je opmerking vinden.
Als je een echt keukengezin bent, dan is de keuze voor een grote eethoek logisch. Daar verblijf je dan ook een groot deel van de tijd. Maar dat is niet de keuken zelf. Een kookeiland neemt enorm veel ruimte in (omdat je er aan alle kanten ruim omheen moet kunnen), terwijl het geen ruimte oplevert om aan te zitten.

Een goede keukenontwerper moet met deze ruimte echt wel kunnen, maar ik zou niet direct "kookeiland" op de wensenlijst zetten, zonder eerst goed na te denken over de ruimte die zo'n eiland inneemt.

De wens om een echte leefkeuken te maken zou ik best begrijpen, maar ik lees ook "speelhoek" in de wensenlijst en die zie ik op de tekening niet terug, want overal waar geen keuken staat, is een doorloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 20:01
Blihi schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:03:
[...]

Hoeveel ruimte heb je voor de 'woonkamer' nodig dan?
Een ruimte die doorgaans gebruikt wordt om voor de buis te zitten. Een vrij statische ruimte dus.
Waar je in de keuken juist meer aan het bewegen bent en dus meer ruimte nodig hebt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:31
Flix20 schreef op maandag 20 november 2023 @ 12:24:
[...]

Hoeveel ruimte heb je voor de 'woonkamer' nodig dan?
Een ruimte die doorgaans gebruikt wordt om voor de buis te zitten. Een vrij statische ruimte dus.
Waar je in de keuken juist meer aan het bewegen bent en dus meer ruimte nodig hebt.
Ja wij zijn keukenmensen en snappen niet waarom je een enorme woonkamer nodig hebt. Voor die 4 kringverjaardagen per jaar?

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 17:40

codeneos

[...]

Jeroenon schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:40:
[...]

Je zou de indeling ook iets anders kunnen doen met een ronde tafel. Dan verplaats je de keuken naar voren toe. Heb het even snel uitgewerkt maar weet niet of het goed past qua maten. Ook kom je dan naast je kookeiland uit in de keuken. Misschien voor iets andere ideeën.

[Afbeelding]
Ik moet zeggen dat ik zelf het orginele ontwerp mooier vind, nu loop je vanuit de entree wel heel erg direct op het keuken eiland. Het is toch wel fijn dat je vanuit de hal niet direct pal in de keuken staat.

Na het moodboard van @ouwereus te hebben bekeken moet ik zeggen dat ik die lange hoge kasten wand erg gaaf vindt. Het zijn niet alleen kasten maar ook, als ik zo kijk, meerdere nissen met o.a. verlichting etc.

Verder uitwerken en kijken waar je precies uitkomt met de maten, de afstand van de tafel tot het eiland lijkt me in de schets wat klein. Misschien kan je de tafel meer naar de muur toeschuiven en dan een lange bank aan de muur kant en stoelen aan de andere kant.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 14:51
Bedankt voor het meedenken en de suggesties. Andere indelingen zullen we ook bespreken met onze architect. We overwegen ook om het eiland meer in het midden plaatsen zoals Jeroenon voorstelt en dan dan eettafel dan een kwartslag gedraaid tegen de schuifpui aan. Redenen waarom ik de initiele indeling zo gemaakt heb:
  • Onze woonkamer bevalt prima en we willen geen onnodig geld uitgeven. Onze openhaard willen we ook graag houden en dit lijkt me lastig in een keuken
  • Vanaf de woonkamer is de achtertuin nog goed te zien maar de speelhoek in de kastenwand juist niet
  • Ik denk dat de woonkamer groter lijkt als alles parallel staat
  • Eettafel onder een lichtstraat. Een lichtstraat is aan de rechterkant niet mogelijk vanwege dakterras
  • Met vrienden zitten we vaker aan de eettafel dan in de woonkamer en met de kringverjaardagen kan de woonkamer makkelijk worden vergroot.
Bij B Dutch zullen we zeker eens gaan kijken. Bedankt voor de tip! Weten jullie nog andere interieurbouwers in omgeving Eindhoven die een keukenwand goed kunnen integregren in een kastenwand met andere functies?

Iemand bekend met https://www.e3interieurbouw.nl/ ? Hun portfolio spreekt ons wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
ouwereus schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:18:
Bedankt voor het meedenken en de suggesties. Andere indelingen zullen we ook bespreken met onze architect. We overwegen ook om het eiland meer in het midden plaatsen zoals Jeroenon voorstelt en dan dan eettafel dan een kwartslag gedraaid tegen de schuifpui aan. Redenen waarom ik de initiele indeling zo gemaakt heb:
  • Onze woonkamer bevalt prima en we willen geen onnodig geld uitgeven. Onze openhaard willen we ook graag houden en dit lijkt me lastig in een keuken
  • Vanaf de woonkamer is de achtertuin nog goed te zien maar de speelhoek in de kastenwand juist niet
  • Ik denk dat de woonkamer groter lijkt als alles parallel staat
  • Eettafel onder een lichtstraat. Een lichtstraat is aan de rechterkant niet mogelijk vanwege dakterras
  • Met vrienden zitten we vaker aan de eettafel dan in de woonkamer en met de kringverjaardagen kan de woonkamer makkelijk worden vergroot.
Bij B Dutch zullen we zeker eens gaan kijken. Bedankt voor de tip! Weten jullie nog andere interieurbouwers in omgeving Eindhoven die een keukenwand goed kunnen integregren in een kastenwand met andere functies?

Iemand bekend met https://www.e3interieurbouw.nl/ ? Hun portfolio spreekt ons wel aan
Je kan eens gaan kijken bij TKI in kaatsheuvel daar kunnen ze de gehele wand naar je smaak maken. We hebben er tot nu toe goede ervaringen mee, denken graag met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-05 08:18
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 19:31
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Camo op 20-11-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Ik heb een offerte binnen voor de PUXU (ja dat is een grotere versie) voor 2459 euro via Werkbladafzuiging.nl. Mocht je nog twijfelen om te upgraden is het prijsverschil inmiddels steeds minder. Via google zoeken staat ie op 2.549,00. De PURU staat daar via google zoeken op € 1.959,00, misschien kan daar dus ook nog wat vanaf als je een offerte opvraagd.

[ Voor 45% gewijzigd door LordBusiness op 20-11-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de-tim
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07:42
Heeft iemand ervaring met de Opera Fonda, inductiekookplaat met werkbladafzuiging? Het speciale is dat de motor op de vloer ligt, waardoor je je besteklade onder de kookplaat kunt houden. Zie https://operahsg.com/nl/categorieen/kookveldafzuiging/.

Hoor het heel graag, want die enkele mooie aanbiedingen nu en wij twijfelen enorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12-05 13:18

twu

Begreep dat de M-Pure pas ergens begin volgend jaar leverbaar is en prijspunt ongeveer in het midden zit tussen X-Pure en Pure. Prijsverschil tussen PUXU en PURU is volgens mij ongeveer €500, dus reken maar uit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:31
twu schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:56:
[...]

Begreep dat de M-Pure pas ergens begin volgend jaar leverbaar is en prijspunt ongeveer in het midden zit tussen X-Pure en Pure. Prijsverschil tussen PUXU en PURU is volgens mij ongeveer €500, dus reken maar uit :9
Meestal is het verschil pakweg 800 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
LordBusiness schreef op maandag 20 november 2023 @ 15:12:
Ik heb een offerte binnen voor de PUXU (ja dat is een grotere versie) voor 2459 euro via Werkbladafzuiging.nl. Mocht je nog twijfelen om te upgraden is het prijsverschil inmiddels steeds minder. Via google zoeken staat ie op 2.549,00. De PURU staat daar via google zoeken op € 1.959,00, misschien kan daar dus ook nog wat vanaf als je een offerte opvraagd.
Dank voor de info, maar wij willen juist de PURU, want hij gaat in een 90cm brede kast die aan de zijkant van het eiland komt. Met de PUXU is er dan nog er weinig ruimte over naast (3.5 cm). Met de PURU iets meer (7 cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smede018
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-12-2024
Even een vraag waar ik niet zo 1,2,3, een antwoord op kan vinden. Kan iemand mij ook vertellen wat de gemiddelde prijsontwikkeling is van een keuken over de afgelopen 10 a 12 jaar? Wij hebben 12 jaar geleden een Hacker Systemat keuken met Siemens apparatuur gekocht en zijn ons op dit moment opnieuw aan het orienteren op een soortgelijke keuken qua indeling en apparatuur maar schrikken nog al terug van de prijsverhogingen in de markt. Ongeveer het dubbele van 12 jaar geleden.... Nu heeft covid en schaarste veel invloed gehad op de prijzen maar ik was wel nieuwschierig of er ook lijstjes met prijsindexering bekend zijn....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:15
smede018 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:14:
Even een vraag waar ik niet zo 1,2,3, een antwoord op kan vinden. Kan iemand mij ook vertellen wat de gemiddelde prijsontwikkeling is van een keuken over de afgelopen 10 a 12 jaar? Wij hebben 12 jaar geleden een Hacker Systemat keuken met Siemens apparatuur gekocht en zijn ons op dit moment opnieuw aan het orienteren op een soortgelijke keuken qua indeling en apparatuur maar schrikken nog al terug van de prijsverhogingen in de markt. Ongeveer het dubbele van 12 jaar geleden.... Nu heeft covid en schaarste veel invloed gehad op de prijzen maar ik was wel nieuwschierig of er ook lijstjes met prijsindexering bekend zijn....
Ik ben niet bekend met lijstjes, maar snel rekensommetje:
Stel ze hebben de prijs elk jaar met 5% verhoogd, dan zit je nu op bijna 80% prijsverhoging t.o.v. 12 jaar geleden (1,05^12). Dat is nog iets minder dan het dubbele, maar gaat al snel die kant op als je ook nog een paar luxere keuzes maakt.

Afgelopen jaren hebben fabrikanten soms meerdere keren per jaar prijsverhogingen doorgevoerd (vooral tijdens COVID), maar weet niet of die verhogingen nu nog net zo hard gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door SquareOne op 21-11-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:41
Hebben hier mensen ervaring met Steenproject? Ik ben voornemens daar een werkblad te bestellen, maar lees online weinig reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mYpzaa
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 09:44
Joris-Jansen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:21:
Hebben hier mensen ervaring met Steenproject? Ik ben voornemens daar een werkblad te bestellen, maar lees online weinig reviews.
Ook benieuwd naar!

Heb zelf al wel telefonisch en via de mail contact gehad. Ze reageren snel, zijn vriendelijk en geven antwoord op je vragen (niet iedereen doet dat in de keuken wereld).

Heb er nog niets besteld omdat we nog niet helemaal weten hoe de keuken gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
mYpzaa schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:09:
[...]

Ook benieuwd naar!

Heb zelf al wel telefonisch en via de mail contact gehad. Ze reageren snel, zijn vriendelijk en geven antwoord op je vragen (niet iedereen doet dat in de keuken wereld).

Heb er nog niets besteld omdat we nog niet helemaal weten hoe de keuken gaat worden.
Steenproject wordt wel meerdere keren in dit topic benoemd, maar zie niet veel reviews/ervaringen, terwijl ik dat bijvoorbeeld wel van 123werkbladen zie/lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 15:03

NvU

Als het goed is komen ze(steenproject) hier in december inmeten en daarna begin 2024 leveren, dan heb ik zelf ervaringen.

[ Voor 6% gewijzigd door NvU op 21-11-2023 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
NvU schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:14:
Als het goed is komen ze(steenproject) hier in december inmeten en daarna begin 2024 leveren, dan heb ik zelf ervaringen.
Spannend! Ik wil je niet bang maken, maar hun KVK is uitgeschreven volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Joris-Jansen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:17:
[...]

Spannend! Ik wil je niet bang maken, maar hun KVK is uitgeschreven volgens mij?
Kun je dat onderbouwen / waar zie je dat ze zijn uitgeschreven?

Er komen nog diverse KVK nummers naar boven als je zoekt op steenproject, ook zijn er nog hits op VEVO keukens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
SquareOne schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 17:46:
[...]

Kun je dat onderbouwen / waar zie je dat ze zijn uitgeschreven?

Er komen nog diverse KVK nummers naar boven als je zoekt op steenproject, ook zijn er nog hits op VEVO keukens.
Tuurlijk. Ik ga natuurlijk niet zomaar wat roepen.

Als je naar deze pagina gaat zie je de KVK. https://keukenbladen.shop/offerte-contact.html

Als je die code intikt op de site van de KVK dan zie je dat hij is uitgeschreven. Zie https://www.kvk.nl/bestellen/#/64923479000024592536

Ik vind dit verdacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:23
Joris-Jansen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 18:39:
[...]

Tuurlijk. Ik ga natuurlijk niet zomaar wat roepen.

Als je naar deze pagina gaat zie je de KVK. https://keukenbladen.shop/offerte-contact.html

Als je die code intikt op de site van de KVK dan zie je dat hij is uitgeschreven. Zie https://www.kvk.nl/bestellen/#/64923479000024592536

Ik vind dit verdacht.
Dat komt omdat ze nu een VOF zijn i.p.v. een eenmanszaak. Het nieuwe kvknummer is 87450194. Blijkbaar hebben ze hun website niet bijgewerkt.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
Morpheusk schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:27:
[...]

Dat komt omdat ze nu een VOF zijn i.p.v. een eenmanszaak. Het nieuwe kvknummer is 87450194. Blijkbaar hebben ze hun website niet bijgewerkt.
Dank voor je reactie. Dat geeft hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:56
Joris-Jansen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:21:
Wij hebben ook een blad besteld bij Steenproject maar ze komen in januari/februari inmeten en leveren. Daarna kan ik je vertellen hoe het is bevallen. Maar tot nu toe goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
Wij komen er niet goed uit welke indeling we moeten kiezen voor de kastenwand, graag jullie input. De maximale breedte van de kastenwand is 3,80m en we willen graag een koelkast, vriezer, 2 ovens (45cm&60cm), 2 voorraadkasten in de kastenwand.

In de voorraadkasten willen we uittrekbare lades. Een apothekerskast vinden we niet zo handig, omdat het zwaar is en er minder in past dan bij een kast met uittrekbare lades. De koffienis is in de eerste afbeelding 80cm, maar dit vinden we toch iets te smal lijken in het geheel, vinden jullie dat ook?

Dit is een eerdere render met verticale greeplijsten, wat we niet willen, omdat het best veel ruimte kost en lelijk is. Ook zijn de opzetkasten verwijderd en loopt de deur tot aan het plafond. De koffie nis is 80 cm en rechts in het midden zit een apothekerskast van 30cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k322qA2wxq9_dRKDUAPDXDQwvsU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YenGqLAilw177yIEFkEyp6hK.png?f=fotoalbum_large

Dit is de laatste render, alleen komen er geen kasten boven de nis, daar komen 2 planken. Boven de ovens komt een deur met push-to-open, op de andere kasten komen verticale grepen (behalve de lades).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/__h-OHqrL4iD9534C5bxSAtlAAc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bnG9malKh9Ip3R8Q7CNBvKaZ.png?f=fotoalbum_large

We vinden het mooi dat de koffienis ongeveer in het midden van de kastenwand zit in het verlengde van het eiland.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MHkChw10f3Ygdy7itKAJ2ywyFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PNi2MR5NA4mttMfYeD1jjOrR.png?f=fotoalbum_large

Optie 1: meest functioneel, ovens en koelkast dichtbij het werkoppervlak (zoals hierboven in 3D).
56060905050605
passtukkoelkastovenskoffienisvoorraadkastvoorraadkastvriezerpasstuk

Optie 2: een voorraadkast van 60 breed en een voorraadkast van 40 breed in het midden.
56060906040605

Optie 3: is meer symmetrie, door de oven rechts in het midden te plaatsen.
55060906060505
passtukvoorraadkastkoelkastkoffienisvriezerovensvoorraadkastpasstuk

Graag jullie ongezouten mening, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-05 22:07
Net een nieuwe woning gekocht en we zijn in de markt voor een nieuwe keuken. Uitgangspunt is midden/hoog segment. Dit wordt de eerste keer dat we een keuken aanschaffen.

Inmiddels de eerste tekening en offerte binnen van een lokale keukenzaak voor een Rotpunkt keuken met Siemens inbouwapparatuur. Bewust niet voor een kookplaat met downdraft gekozen omdat er middels een koof een plafondafzuigkap mogelijk is welke de bestaande afvoer naar buiten kan gebruiken met als bijkomend voordeel extra ruimte op de kookplaat.
Kleurstelling is redelijk experimenteel. De fenix red kleur spreekt ons erg aan maar leek ons too much voor beide kanten. Daarom initieel voor de andere kant een zand tint gekozen. adhv de renders lijkt het mee te vallen dus toch even herzien voor de volledige keuken in de roodtint.
Ben benieuwd wat jullie van de opstelling vinden qua flow, symmetrie, lijnenspel etc. en of de spulletjes een beetje op de juiste plek zitten.
Qua opstelling ben ik niet tevreden met de positie van de koelkast en vriezer (beide laag naast elkaar) en twijfel ik of het handig is om de kookplaat voor het raam te hebben?
Vind het zelf redelijk aan de prijs en gevoelsmatig moet dit niet meer dan 25k kosten maar tegelijkertijd is het wel een bovengemiddeld grote keuken wat het lastig te vergelijken maakt met wat hier in het topic gepost wordt? Wat denken jullie?

Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 11:13
TwiSteD1 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:34:
Wij komen er niet goed uit welke indeling we moeten kiezen voor de kastenwand, graag jullie input. De maximale breedte van de kastenwand is 3,80m en we willen graag een koelkast, vriezer, 2 ovens (45cm&60cm), 2 voorraadkasten in de kastenwand.

Heb je gedacht aan ovens naast elkaar? Dan lopen de lijnen ook net iets lekkerder.
En dan 2x 60 voor de ovens, nis en 2x 60 voor de koelkast/vriezer. De nis kun je dan max 120 maken, is ook makkelijk voor standaard 60 onder- en bovenkasten. Dan heb je 6x60=360.

Dit lijkt erg op wat wij willen, wij hebben uit esthetisch oogpunt speciaal voor even grote ovens gekozen (1 standaard en 1 combi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:31
TwiSteD1 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:34:

In de voorraadkasten willen we uittrekbare lades. Een apothekerskast vinden we niet zo handig, omdat het zwaar is en er minder in past dan bij een kast met uittrekbare lades. De koffienis is in de eerste afbeelding 80cm, maar dit vinden we toch iets te smal lijken in het geheel, vinden jullie dat ook?

Dit is een eerdere render met verticale greeplijsten, wat we niet willen, omdat het best veel ruimte kost en lelijk is. Ook zijn de opzetkasten verwijderd en loopt de deur tot aan het plafond. De koffie nis is 80 cm en rechts in het midden zit een apothekerskast van 30cm.
[Afbeelding]

Dit is de laatste render, alleen komen er geen kasten boven de nis, daar komen 2 planken. Boven de ovens komt een deur met push-to-open, op de andere kasten komen verticale grepen (behalve de lades).
[Afbeelding]

We vinden het mooi dat de koffienis ongeveer in het midden van de kastenwand zit in het verlengde van het eiland.
[Afbeelding]

Optie 1: meest functioneel, ovens en koelkast dichtbij het werkoppervlak (zoals hierboven in 3D).
56060905050605

Optie 2: een voorraadkast van 60 breed en een voorraadkast van 40 breed in het midden.
56060906040605

Optie 3: is meer symmetrie, door de oven rechts in het midden te plaatsen.
55060906060505
passtukvoorraadkastkoelkastkoffienisvriezerovensvoorraadkastpasstuk

Koelkast en ovens naast de nis lijkt me handig, vriezer en voorraad misschien net iets minder belangrijk.
Voorraad 60, ovens 60, nis 120, koelkast 60, vriezer 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:06
X2X2X schreef op woensdag 22 november 2023 @ 13:51:
Net een nieuwe woning gekocht en we zijn in de markt voor een nieuwe keuken. Uitgangspunt is midden/hoog segment. Dit wordt de eerste keer dat we een keuken aanschaffen.

Inmiddels de eerste tekening en offerte binnen van een lokale keukenzaak voor een Rotpunkt keuken met Siemens inbouwapparatuur. Bewust niet voor een kookplaat met downdraft gekozen omdat er middels een koof een plafondafzuigkap mogelijk is welke de bestaande afvoer naar buiten kan gebruiken met als bijkomend voordeel extra ruimte op de kookplaat.
Kleurstelling is redelijk experimenteel. De fenix red kleur spreekt ons erg aan maar leek ons too much voor beide kanten. Daarom initieel voor de andere kant een zand tint gekozen. adhv de renders lijkt het mee te vallen dus toch even herzien voor de volledige keuken in de roodtint.
Ben benieuwd wat jullie van de opstelling vinden qua flow, symmetrie, lijnenspel etc. en of de spulletjes een beetje op de juiste plek zitten.
Qua opstelling ben ik niet tevreden met de positie van de koelkast en vriezer (beide laag naast elkaar) en twijfel ik of het handig is om de kookplaat voor het raam te hebben?
Vind het zelf redelijk aan de prijs en gevoelsmatig moet dit niet meer dan 25k kosten maar tegelijkertijd is het wel een bovengemiddeld grote keuken wat het lastig te vergelijken maakt met wat hier in het topic gepost wordt? Wat denken jullie?

***members only***
Mooie materialen en kleuren uitgezocht!
Ik vind wel de positie van de koelkast erg ongelukkig. Door de koelkast daar te plaatsen krijg je een relatief klein toestel en komen je ovens behoorlijk hoog te zitten. Aangezien je 4 hoge kasten hebt zou ik aan de kookzijde een groter model toepassen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
NvU schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:14:
Jeroenon schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:32:
[...]

Wij hebben ook een blad besteld bij Steenproject maar ze komen in januari/februari inmeten en leveren. Daarna kan ik je vertellen hoe het is bevallen. Maar tot nu toe goed
Betalen jullie vooraf of cash bij oplevering? Ik zit er namelijk over na te denken cash bij oplevering te betalen voor meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-05 18:57
Goedemiddag iedereen hier,

Ook wij zijn bezig met een keuken. We zijn nu bij twee keukenzaken bezig waaruit we gaan kiezen.
We proberen de offertes zoveel mogelijk gelijk te krijgen om zodoende te kunnen vergelijken, maar dit is best lastig.
Verschillen zitten in:
- de kasten (de ene hanteert Ballerina (geen idee of daar klasses in zitten) en de ander Rabe & Meyer Küchen (Rotpunkt?). De laatste zegt dan weer over de eerste dat dat minder stevige kasten zouden zijn, omdat die wanden 16 mm zijn en hun kasten zijn 19 mm. Daar zou een kwaliteitsverschil in zitten. Is dit appels met peren vergelijken?
- de zwarte fronten zouden wel beide van melamine zijn, maar bij de tweede zou het anders geperst zijn ofzo, waardoor je krassen en vingerafdrukken minder ziet?
- er zit flink prijsverschil in de apparatuur. De tweede biedt niet echt hoge kortingen op apparatuur, wellicht ook omdat ze niet veel met nieuwbouwprojecten doen, en die eerste wel.
- werkblad (jetstone composiet) is volgens mij ongeveer vergelijkbaar qua prijs.
Ik heb alleen de laatste offerte van de tweede nog niet binnen, dat is alleen genoemd dat het ongeveer vergelijkbaar zou zijn qua bladprijs.
- de montage is bij de tweede duurder, die specificeren van alles apart. Zij werken met monteurs in loondienst, de eerste heeft een vaste poule ZZP'ers die wel onder hun dak werken, dus 1 aanspreekpunt.

Nu scheelt het op de totaalprijs van de keuken inclusief montage wel iets van € 5000, waarbij we erg zitten te zoeken waar we nu het best keuzes in kunnen maken. Kwaliteit is belangrijk, maar prijs natuurlijk ook. De verhouding moet goed zijn, we willen niet op kastkwaliteit en kwaliteit van de frontjes moeten inleveren om tot een vergelijkbare prijs te komen. Wij hebben alleen geen verstand van kastenmerken en frontjes. We willen een hufterproof frontje ivm kinderen van 9 en 7, en een kat die regelmatig op de keuken wil springen. Daar willen we zo min mogelijk krassen van.

Hopelijk hebben de experts hier een goed advies voor ons!
Als er meer info nodig is om vragen te kunnen beantwoorden, dan horen we dat natuurlijk graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Bailey2005 op 22-11-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Kapitein Merijn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:43:
[...]

Mooie materialen en kleuren uitgezocht!
Ik vind wel de positie van de koelkast erg ongelukkig. Door de koelkast daar te plaatsen krijg je een relatief klein toestel en komen je ovens behoorlijk hoog te zitten. Aangezien je 4 hoge kasten hebt zou ik aan de kookzijde een groter model toepassen.
Dank! Ja helemaal mee eens wat betreft de koelkast.
Een hoog model aan de kookzijde in de hoek was volgens de keukenzaak helaas niet mogelijk omdat de afstand vanaf de muur tot het raam 64 cm is en dat qua breedte niet zou passen. Obv de tekening zie ik echter dat ze daar een kast van 60 cm breed hanteren, net als aan de andere kant. begrijp dus niet waarom dat niet zou passen. Deze ga ik nog even challengen.
Aan de andere kant van het blok aan de raamzijde in de hoge kast bij de naar buitenslaande deuren is ook nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
X2X2X schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:38:
[...]

Dank! Ja helemaal mee eens wat betreft de koelkast.
Een hoog model aan de kookzijde in de hoek was volgens de keukenzaak helaas niet mogelijk omdat de afstand vanaf de muur tot het raam 64 cm is en dat qua breedte niet zou passen. Obv de tekening zie ik echter dat ze daar een kast van 60 cm breed hanteren, net als aan de andere kant. begrijp dus niet waarom dat niet zou passen. Deze ga ik nog even challengen.
Aan de andere kant van het blok aan de raamzijde in de hoge kast bij de naar buitenslaande deuren is ook nog een optie.
Waarschijnlijk bedoelen ze dat je dan een verticale greeplijst nodig hebt voor een 178cm model. Dat kan natuurlijk ook met een greep of je gaat voor een 140cm koelkast waarbij de greeplijst bovenaan komt te zitten.

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-02 21:24
Vandaag was ik voor de keuken bij XXXL Lutz (voorheen pallen).

Een mooie gezien, was het merk Novel, dat zegt me niks. Schijnt van Schuller te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 11:49
Na drie jaar zoeken, tekenen, wachten en klussen ook hier eindelijk de keuken af. In de tussentijd nog veel meegekeken in dit topic.

Wij wilden eerst ook een eiland maar dat was echt zonde met wat we met de rest van de ruimte wilden. En die rest hoort hier niet in het topic thuis.

Het is een lavagrijs matglas Next125 keuken en paddenstoelen bovenkasten. Atag apparatuur en Bora kookplaat.
Bevalt tot nu toe heel goed qua ruimte, workflow en uitstraling in de ruimte. Niet al te gek, maar netjes, stevig en hopelijk redelijk tijdloos.

Omdat ik zelf plaatjes kijken hier ook altijd leuk vind, hierbij mijn bijdrage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7Xec_fp19eBBLxfU4U2sVvvcLE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVU1vqlYVIYC2YeY0Hq1qVRV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zw1nhmLVP_xeZz7itCxuoZuI0Dc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SmhMe3GYGQXEjjxbUmjXj4yK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEvsyv2fx7Ivw8S6qOIDPK4SRts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6A8mg27tJTzVsIVYxPNDWH7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4zimQ495coY0_5i7a8D9g9E9A4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ee7e7HojVGXZHO3ZRRukBeiW.jpg?f=fotoalbum_large

• Hermod
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:30
Hallo,
Maandag en dinsdag wordt onze keuken geïnstalleerd.
We twijfelen nog over 1 iets (wat nog aan te passen is) :
In het composiet werkblad, met onderbouw spoelbak, laten we er afdruipgleuven in frezen of niet?
De een zegt 'niet doen, verzamelt vuil', de ander zegt 'zeker doen, water laten weglopen en voorkomen dat de af te drogen glazen schuiven' (wat vreemd is zonder helling denk ik maar ok).
Hoe hebben jullie dit gedaan bij een gelijkaardig werkblad?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Hermod schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:33:
Hallo,
In het composiet werkblad, met onderbouw spoelbak, laten we er afdruipgleuven in frezen of niet?
De een zegt 'niet doen, verzamelt vuil', de ander zegt 'zeker doen, water laten weglopen en voorkomen dat de af te drogen glazen schuiven' (wat vreemd is zonder helling denk ik maar ok).

Alvast bedankt!
Glazen zet je in de vaatwasser :+

Als ik een keer glazen moet afdrogen die niet in de vaatwasser mogen zet ik ze even op een theedoek en droog ze gelijk af…

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08:10
Hermod schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:33:
Hallo,

Alvast bedankt!
Ik heb geen gleuven, randjes of anderszins iets in het (natuurstenen) werkblad om weglopend water te keren. Op de een of andere manier blijft het toch bij de rand ‘liggen’. Maar goed, ik heb een afwasmachine, dus het komt maar zelden voor dat er kletsnatte vaat moet drogen. Ik schat in dat het niet echt nodig is (inderdaad wel vuil aantrekkend) en dat het vooral te maken heeft met je werkwijze in de keuken. En uiteraard ook met wat je mooi/lelijk vindt. Misschien dat nog het meest.

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 23:40
VChunky schreef op donderdag 23 november 2023 @ 17:13:
Na drie jaar zoeken, tekenen, wachten en klussen ook hier eindelijk de keuken af. In de tussentijd nog veel meegekeken in dit topic.

Wij wilden eerst ook een eiland maar dat was echt zonde met wat we met de rest van de ruimte wilden. En die rest hoort hier niet in het topic thuis.

Het is een lavagrijs matglas Next125 keuken en paddenstoelen bovenkasten. Atag apparatuur en Bora kookplaat.
Bevalt tot nu toe heel goed qua ruimte, workflow en uitstraling in de ruimte. Niet al te gek, maar netjes, stevig en hopelijk redelijk tijdloos.

Omdat ik zelf plaatjes kijken hier ook altijd leuk vind, hierbij mijn bijdrage.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo zeg, dat zijn een hoop deurtjes! Je mag wel een database bijhouden om alles terug te vinden :+
Die strips naast de Bora zag ik toevallig afgelopen weekend voor het eerst. Vind het er wel sjiek uitzien. Mooi uitzicht ook tijdens het koken, pakweg 15de verdieping?

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 11:49
Blurk62 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 18:11:
[...]

Zo zeg, dat zijn een hoop deurtjes! Je mag wel een database bijhouden om alles terug te vinden :+
Die strips naast de Bora zag ik toevallig afgelopen weekend voor het eerst. Vind het er wel sjiek uitzien. Mooi uitzicht ook tijdens het koken, pakweg 15de verdieping?
Hehe, dat voelt allemaal heel natuurlijk al die deurtjes. Na een aantal weken. Het is op zich ook wel logisch ingedeeld door de vrouw des huizes.

Die strips voor de Bora passen goed bij onze keuken met RVS details en zijn nog praktisch ook. Ze zijn er ook in zwart, maar we wilden niet een nog groter zwart vlak creëren.

En tja, dat uitzicht verveelt nooit tijdens het koken. Vooral niet op het westen en vanaf pak ‘m beet 90 meter hoogte is het dikwijls genieten van de zonsondergang. Wanneer het balkonseizoen weer opent fungeert het schiereiland ook als bar overigens 8)

• X2X2X
Kapitein Merijn schreef op woensdag 22 november 2023 @ 18:17:
[...]

Waarschijnlijk bedoelen ze dat je dan een verticale greeplijst nodig hebt voor een 178cm model. Dat kan natuurlijk ook met een greep of je gaat voor een 140cm koelkast waarbij de greeplijst bovenaan komt te zitten.
Dat is ook af te vangen met een losse koelkast en losse vriezer boven elkaar lijkt me? dan is een horizontale greeplijst afdoende om zowel boven als beneden te openen. Of maak ik hier een denkfout?

Wat vind je overigens van de geoffreerde prijs van de keuken als geheel?

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-05 20:43
Net bij de keukenzaak geweest en gesproken over een spoelbak van Blanco in het materiaal Silgranit, die ingefreesd kan worden geplaatst in het keukenblad (composiet), waardoor het ‘naadloos’ aansluit op elkaar zonder randjes/richeltjes. Hier lees ik weinig ervaringen over. Is dit bijvoorbeeld meer of minder kwetsbaar dan onderbouw? Bij mijn ouders hebben ze nu na 2 jaar gebruik bij het composieten blad een chip uit de rand bij de onderbouw spoelbak. Dat risico wil ik liefst zo klein mogelijk. Even los van het feit dat dat ingefreesde in mijn ogen er vele malen strakker uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
Lupadi schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:07:
[...]

niet wat je vroeg, maar je zou nog kunnen overwegen om de deur naar de gang te laten weghalen en daar een valse kast in te zetten (dus dat je kast deur je gangdeur word) ziet het er vanuit je keuken heel strak uit ;)
Het idee met valse kast heeft vandaag vorm gekregen (tweede van links, 80 cm.):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28kAXZX1fgTmJpsspc7sZGlU0vA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6sspJTMos7zDLJ1GjCJ7mwc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHkcpgSNfbG5Nn50x5e2vGfForc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4AwhnHWg57sP8YlekN8Y6Cp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rGPz-_2q_XsANZAumXMdkh3zBlg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgT3tBRCO9NZrHnYyd7po9ci.jpg?f=fotoalbum_large

Even laten bezinken en volgende week terug. Welke kleur blad moet ik ook nog aangeven. Het wordt in elk geval een keramisch werkblad.

De verkoper zei eerlijk dat zij niet kunnen concurreren met de online prijzen van de Bora apparatuur en adviseerde om die zelf aan te schaffen, dat zou geen probleem moeten zijn.
Ik zou het liefst alles op 1 plek kopen, ivm het installeren, aansluiten en garantie, maar aansluiten mogen ze sowieso niet vanuit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 18:26
Mir1970 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 00:24:
[...]

Het idee met valse kast heeft vandaag vorm gekregen (tweede van links, 80 cm.):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Even laten bezinken en volgende week terug. Welke kleur blad moet ik ook nog aangeven. Het wordt in elk geval een keramisch werkblad.

De verkoper zei eerlijk dat zij niet kunnen concurreren met de online prijzen van de Bora apparatuur en adviseerde om die zelf aan te schaffen, dat zou geen probleem moeten zijn.
Ik zou het liefst alles op 1 plek kopen, ivm het installeren, aansluiten en garantie, maar aansluiten mogen ze sowieso niet vanuit Duitsland.
Heel mooi!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wij willen een aanbouw bij het huis realiseren en daar de achterdeur, keuken + eettafel naartoe verplaatsen.
Om de ruimte goed in te delen hebben we hulp gehad van een binnenhuisarchitect:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p64ViwFiQSj9ttE0px0yvnvsr8w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/p5l6qvtbVgyKwVWGROOxWhC9.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast heeft deze ook advies gegeven over kleur en materiaal omdat we anders een veel te saai/veilig interieur zouden krijgen.

Beknopt de wensen:
- Tegelvloer.
- Ruimte voor tafel met 8 personen.
- Opbergwand met zitje bij binnenkomst (t.b.v. tassen/jassen/schoenen).
- Tijdloos, modern, strak, maar niet saai, bij voorkeur greeploos, niet te bepalende kleur.

Vervolgens zijn we gezamenlijk bij een lokale keukenbouwer geweest (mijn eerste bezoek aan keukenzaak ooit).
Deze keukenbouwer combineert maatwerk (gehele wand) met een kookeiland van Nolte.

Members only:

Voor ons was het een hele prettige ervaring met efficiënte aanpak en we zijn eigenlijk al super tevreden met het eerste resultaat.
Wel vinden we het gebruik van de notenhoutkleur erg spannend, maar denk denken inderdaad dat dit het geheel wat spannender en warmer maakt dan een veilige lakkleur.

We zitten er eerlijk gezegd ook niet op te wachten om nog 10 keukenzaken af te gaan.
Omdat het stukje bergruimte/zitje maatwerk is, denk ik ook dat er weinig andere zaken zijn die dit als geheel aan kunnen bieden (wat wel onze wens is).

Wel zijn we benieuwd naar of het enigszins een realistische prijsstelling is en of de ervaringsdeskundigen op dit forum nog op of aanmerkingen hebben die we kunnen overwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 24-11-2023 19:49 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blihi
Heel mooi. Die doorlopende stolpwanden in de kastenwand ga je je aan ergeren. Daar moet je steeds met de stofzuiger omheen. Een doorlopende plint is denk ik mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Blihi schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:06:
Heel mooi. Die doorlopende stolpwanden in de kastenwand ga je je aan ergeren. Daar moet je steeds met de stofzuiger omheen. Een doorlopende plint is denk ik mooier.
Dank! Dat stofzuigen eromheen zat ik ook mee in mijn hoofd, moeten we inderdaad even goed over nadenken (vorm vs functie).

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Speedfight schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:09:
[...]
Dank! Dat stofzuigen eromheen zat ik ook mee in mijn hoofd, moeten we inderdaad even goed over nadenken (vorm vs functie).
Stofzuigen is nog wel te doen, maar in de keuken wil je af en toe ook (licht) dweilen. Dat is wel lastig.
Maar ik snap het dilemma, want vind de stolpen een mooie finishing touch. Zou dat dan alleen aan de zijkanten ook overwegen (en volgens mij mist er een aan de rechterzijde?) of wordt het dan te veel?
Overigens: heel erg mooie keuken en volgens mij zit je met de prijs niet slecht. Tevredenheid en zorgvuldigheid is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
Bailey2005 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:05:

Ook wij zijn bezig met een keuken. We zijn nu bij twee keukenzaken bezig waaruit we gaan kiezen.
We proberen de offertes zoveel mogelijk gelijk te krijgen om zodoende te kunnen vergelijken, maar dit is best lastig.
Verschillen zitten in:
- de kasten (de ene hanteert Ballerina (geen idee of daar klasses in zitten) en de ander Rabe & Meyer Küchen (Rotpunkt?). De laatste zegt dan weer over de eerste dat dat minder stevige kasten zouden zijn, omdat die wanden 16 mm zijn en hun kasten zijn 19 mm. Daar zou een kwaliteitsverschil in zitten. Is dit appels met peren vergelijken?
- de zwarte fronten zouden wel beide van melamine zijn, maar bij de tweede zou het anders geperst zijn ofzo, waardoor je krassen en vingerafdrukken minder ziet?
- er zit flink prijsverschil in de apparatuur. De tweede biedt niet echt hoge kortingen op apparatuur, wellicht ook omdat ze niet veel met nieuwbouwprojecten doen, en die eerste wel.
- werkblad (jetstone composiet) is volgens mij ongeveer vergelijkbaar qua prijs.
Ik heb alleen de laatste offerte van de tweede nog niet binnen, dat is alleen genoemd dat het ongeveer vergelijkbaar zou zijn qua bladprijs.
- de montage is bij de tweede duurder, die specificeren van alles apart. Zij werken met monteurs in loondienst, de eerste heeft een vaste poule ZZP'ers die wel onder hun dak werken, dus 1 aanspreekpunt.

Nu scheelt het op de totaalprijs van de keuken inclusief montage wel iets van € 5000, waarbij we erg zitten te zoeken waar we nu het best keuzes in kunnen maken. Kwaliteit is belangrijk, maar prijs natuurlijk ook. De verhouding moet goed zijn, we willen niet op kastkwaliteit en kwaliteit van de frontjes moeten inleveren om tot een vergelijkbare prijs te komen. Wij hebben alleen geen verstand van kastenmerken en frontjes. We willen een hufterproof frontje ivm kinderen van 9 en 7, en een kat die regelmatig op de keuken wil springen. Daar willen we zo min mogelijk krassen van.

Als er meer info nodig is om vragen te kunnen beantwoorden, dan horen we dat natuurlijk graag!
Kan iemand wellicht ook iets zeggen met onze vragen en verzoekje om advies? Alvast hartelijk bedankt! 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Toke_gt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:18:
[...]

Stofzuigen is nog wel te doen, maar in de keuken wil je af en toe ook (licht) dweilen. Dat is wel lastig.
Maar ik snap het dilemma, want vind de stolpen een mooie finishing touch. Zou dat dan alleen aan de zijkanten ook overwegen (en volgens mij mist er een aan de rechterzijde?) of wordt het dan te veel?
Overigens: heel erg mooie keuken en volgens mij zit je met de prijs niet slecht. Tevredenheid en zorgvuldigheid is ook wat waard.
Zie het nu ook dat er rechts één mist, denk een foutje. Geeft al mooi het idee hoe het eruit zou zijn om ze niet tot de grond te laten lopen :+
Gezien we überhaupt nog een aannemer moeten vinden voor de uitbouw en nog moeten vaststellen of de prijs dan nog haalbaar is (dat weet de keukenzaak), ben ik sowieso al enorm onder de indruk van het ontwerp wat ze vrijblijvend hebben uitgewerkt. De details moeten we zeker nog een iteratie voor terug, dus alle reacties uit dit topic zijn erg waardevol en nemen we zeker in de overwegingen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dav0d3
Speedfight schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:01:
Wij willen een aanbouw bij het huis realiseren en daar de achterdeur, keuken + eettafel naartoe verplaatsen.
[Afbeelding]

Daarnaast heeft deze ook advies gegeven over kleur en materiaal omdat we anders een veel te saai/veilig interieur zouden krijgen.

Beknopt de wensen:
- Tijdloos, modern, strak, maar niet saai, bij voorkeur greeploos, niet te bepalende kleur.

Vervolgens zijn we gezamenlijk bij een lokale keukenbouwer geweest (mijn eerste bezoek aan keukenzaak ooit).
Deze keukenbouwer combineert maatwerk (gehele wand) met een kookeiland van Nolte.

***members only***

Voor ons was het een hele prettige ervaring met efficiënte aanpak en we zijn eigenlijk al super tevreden met het eerste resultaat.
Wel vinden we het gebruik van de notenhoutkleur erg spannend, maar denk denken inderdaad dat dit het geheel wat spannender en warmer maakt dan een veilige lakkleur.

We zitten er eerlijk gezegd ook niet op te wachten om nog 10 keukenzaken af te gaan.
Omdat het stukje bergruimte/zitje maatwerk is, denk ik ook dat er weinig andere zaken zijn die dit als geheel aan kunnen bieden (wat wel onze wens is).

Wel zijn we benieuwd naar of het enigszins een realistische prijsstelling is en of de ervaringsdeskundigen op dit forum nog op of aanmerkingen hebben die we kunnen overwegen.
Wauw, echt wauw! Wat mooi!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Speedfight schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:01:
[Afbeelding]

Beknopt de wensen:

***members only***

Ziet er episch uit!
Mooi materiaal gebruik ook.

Helemaal fan ook van de combinatie dik en dun blad!

@Speedfight ter overweging.
Maak de kast voor de kookplaat zo klein mogelijk (minst ruimte verlies). Verder kan ik me voorstellen dat je plek wilt hebben om dingen uit de oven even naast de kookplaat neer te zeggen. Daar is nu geen ruimte. Wellicht deze indeling voor de kookzijde van eiland overwegen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2uYgcph8kdXD8UJd1I0ZSRs7is=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtG0GbACilR869Mk3AEjVAts.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqz5m0kaAF_thPx7KK3-DS5e7n4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gmfdcuJhyrqfuhc6VBcewW6H.jpg?f=fotoalbum_tile

Dat kan natuurlijk ook met extra greeplijst als jullie dat prettig vinden.

Oh en nu ik dit schrijf. Denk je ook aan stopcontacten?

[ Voor 24% gewijzigd door SquareOne op 24-11-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
SquareOne schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:32:
[...]

Ziet er episch uit!
Mooi materiaal gebruik ook.

Helemaal fan ook van de combinatie dik en dun blad!

@Speedfight ter overweging.
Maak de kast voor de kookplaat zo klein mogelijk (minst ruimte verlies). Verder kan ik me voorstellen dat je plek wilt hebben om dingen uit de oven even naast de kookplaat neer te zeggen. Daar is nu geen ruimte. Wellicht deze indeling voor de kookzijde van eiland overwegen.

[Afbeelding][Afbeelding]

Dat kan natuurlijk ook met extra greeplijst als jullie dat prettig vinden.

Oh en nu ik dit schrijf. Denk je ook aan stopcontacten?
Zullen de maatvoering van de lades nog eens bekijken. Wellicht is dit ook gelimiteerd door wat er vanuit Nolte mogelijk is.

Er zijn nu twee stopcontacten en usb aansluiting (powerport) in het werkblad van het kookeiland meegenomen. In de fronten verwerken is inderdaad ook een interessante optie!

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:37
In navolging van mijn offerte en render kan ik dan eindelijk de foto's van het eindresultaat delen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMFH37QWFq_wLyaIqddGcG7eDL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OMjQTtID9YYogAXSEDsyLIon.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5o77s21hFanLjxeOHHt_fIqfSS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J6YpaYHDJQicdPbBuq4XI8wp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPeHYVZ_gvDOSlEa43WdpHXljB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91TknS8hWAuAL0geGMlEbVSL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hk4SGKAtrp-7_MMMBLmqJl2ZkUY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhicaRZK1MVXWZzlM189lLIo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IySYjHYUAbiusGJIevgSaVFDbJ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/40MqEYxrVZoAxnzz2ShaJImX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiALPQdBSl0DYHY2pPHyfSQiqWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RjFYESAErl7b6WxlqxwWee33.jpg?f=fotoalbum_large

Doel was strakke eenvoudige lijnen, en dat is gelukt. De hoeken van het eiland zijn in verstek, en hier ben ik echt ontzettend blij mee :)
Qua uiterlijk van de keuken ben ik superblij, qua gebruiksgemak moet ik nog een beetje wennen.

Enkele overdenkingen en puntjes:
- Er zaten krassen op enkele panelen, veel aan de binnenkant en dit komt vanuit de fabriek. Dit is allemaal opgenomen en er zijn 10 nieuwe deurtjes in de maak.
- De push to open van de koelkast en diepvries moet je soms redelijk hard duwen, de diepvries reageert alleen aan de onderkant (schop to open). Als de keukenboer weer langs komt zal ik ze vragen of ze de deur wellicht iets anders kunnen stellen.
- De push to open lades (blum legrabox met blumotion) is gemaakt voor 80kg lades. Dit houdt in dat je de lades best hard moet dicht gooien anders veert deze terug.
- De grote 150 lade ziet er heel mooi uit, maar doordat ie zo groot is moet je best hard duwen om 'm te openen. Met de knie gaat eigenlijk het makkelijkst.
- De lades van het eiland zijn echt enorm diep (zie foto), echt heerlijk hoeveel spul je in 1 la kwijt kan nu.

Al met al zijn we ontzettend blij met de keuken, we hebben op een aantal plekken uiterlijk voor gebruiksgemak laten gaan, maar toch zou ik het niet anders doen als ik weer zou moeten.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Verschillen zitten in:
Twee offertes met elkaar vergelijken is best een onbegonnen werk als de basis niet gelijk is. Je bent dan inderdaad appels met peren aan het vergelijken. Als de materialen en apparatuurkeuze verschillen, kun je beter de offertes afzonderlijk beoordelen. Wat vind je een plus bij de een of een min bij de ander en wie heeft dan aan het eind van de rit per saldo de meeste plusjes.

Wat je beter niet kunt doen, is de keukenzaken die vergelijking laten maken. Er is geen enkele keukenzaak die zal aangeven dat hun materialen slechter zijn. Iedereen is beter dan de concurrent. Dus aan die info heb je niets.
Heb je de starttopic gezien met wat algemene informatie over kwaliteit en de verschillende merken? Dat helpt je misschien ook. Op zich zijn de twee merken die je noemt, goede merken. Dus het zal eerder op jouw voorkeur aankomen dan op kwaliteitsverschil. Kijk dus goed naar wat je aanspreekt en staar je niet blind op minimale verschillen.

En oh ja, katten die op het aanrecht springen laten geen krassen achter. Wel strepen als ze zich via de deurtjes afzetten om op de grond te landen. Misschien is de plaatsing van de nieuwe keuken een mooie gelegenheid het af te leren.
Kinderen van 9 en 7 kunnen normaal met deurtjes omgaan, lijkt me. Geen speciale aandacht nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 24-11-2023 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
X2X2X schreef op donderdag 23 november 2023 @ 20:05:
[...]

Dat is ook af te vangen met een losse koelkast en losse vriezer boven elkaar lijkt me? dan is een horizontale greeplijst afdoende om zowel boven als beneden te openen. Of maak ik hier een denkfout?

Wat vind je overigens van de geoffreerde prijs van de keuken als geheel?
Helaas krijg je dan een vrij kleine vriezer onder de koelkast. Deze heeft een hoogte van 72cm dus niet echt aan te raden.

Ik weet dat Fenix materiaal vrij prijzig dus de prijs lijkt me redelijk. Het zijn tenslotte ook veel kasten en plaatmateriaal.

Verschillen zitten in:

Zwart Melamine wil je echt niet! Dit is extreem vlekgevoelig. Weet je zeker dat het geen laklaminaat is?
Beide fabrikanten hebben Fenix materiaal in het assortiment dus daar zou mijn voorkeur naar uitgaan. Mits het in het budget past natuurlijk.

Als de keukens echt identiek zijn qua opstelling en apparatuur dan zou ik voor de goedkoopste optie gaan. Zowel Rotpunkt als Ballerina leveren gewoon ontzettend degelijke keukens.

@Speedfight Een extra spoelbak in het eiland overwogen? Ik vind de positie van de kookplaat tov. de spoelbak erg ongunstig.
Verder ziet het er erg fraai uit!

[ Voor 72% gewijzigd door Kapitein Merijn op 24-11-2023 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
Toke_gt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:27:
[...]

Twee offertes met elkaar vergelijken is best een onbegonnen werk als de basis niet gelijk is. Je bent dan inderdaad appels met peren aan het vergelijken. Als de materialen en apparatuurkeuze verschillen, kun je beter de offertes afzonderlijk beoordelen. Wat vind je een plus bij de een of een min bij de ander en wie heeft dan aan het eind van de rit per saldo de meeste plusjes.

Wat je beter niet kunt doen, is de keukenzaken die vergelijking laten maken. Er is geen enkele keukenzaak die zal aangeven dat hun materialen slechter zijn. Iedereen is beter dan de concurrent. Dus aan die info heb je niets.
Heb je de starttopic gezien met wat algemene informatie over kwaliteit en de verschillende merken? Dat helpt je misschien ook. Op zich zijn de twee merken die je noemt, goede merken. Dus het zal eerder op jouw voorkeur aankomen dan op kwaliteitsverschil. Kijk dus goed naar wat je aanspreekt en staar je niet blind op minimale verschillen.

En oh ja, katten die op het aanrecht springen laten geen krassen achter. Wel strepen als ze zich via de deurtjes afzetten om op de grond te landen. Misschien is de plaatsing van de nieuwe keuken een mooie gelegenheid het af te leren.
Kinderen van 9 en 7 kunnen normaal met deurtjes omgaan, lijkt me. Geen speciale aandacht nodig.
Ja, ik heb de starttopic inderdaad al enige tijd geleden gelezen. We hebben dus exact hetzelfde blad en kleur uitgezocht bij beiden, en ook zelfde apparatuur. Dus de verschillen zitten in de kasten, laden, korven en montagekosten. En daarom vroeg ik me af in hoeverre deze twee merken met elkaar te vergelijken zijn, ik neem aan dat hier ervaringsdeskundigen zijn ;)

De kat is al ruim 18 jaar oud en kunnen we helaas niets meer afleren. Het probleem is nu dat ze soms de hoogte op het blad niet meer haalt en dan over een frontje komt met haar nagels. We twijfelen daarom zelfs nog over het moment van aanschaffen van de keuken, maarja, om dat nu te laten afhangen van de "levensduur" van de kat... is ook weer zo'n ding.

En de kids, ze zijn normaliter wel voorzichtig. Maar zodra ze bijvoorbeeld gaan helpen met snijden, vaatwasser met messen uitruimen e.d. zou het zomaar kunnen dat ze een keer onvoorzichtig zijn, al onze adviezen ten spijt. En dan is het natuurlijk doodzonde als de keuken daar niet tegen bestand is ;)
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:44:
[...]

Zwart Melamine wil je echt niet! Dit is extreem vlekgevoelig. Weet je zeker dat het geen laklaminaat is?
Beide fabrikanten hebben Fenix materiaal in het assortiment dus daar zou mijn voorkeur naar uitgaan. Mits het in het budget past natuurlijk.

Als de keukens echt identiek zijn qua opstelling en apparatuur dan zou ik voor de goedkoopste optie gaan. Zowel Rotpunkt als Ballerina leveren gewoon ontzettend degelijke keukens.
We hebben een staaltje mee van de zaak die Ballerina levert. Hier staat op: TOP (XL/GL 1476-1489) zwart. Bij de cijfertjes staat dan: 1486 zelfde decor, en 1489 roestvrijstalen coating.

Het is niet mat mat zeg maar (hoe leg ik het goed uit), maar is een klein beetje glinsterend als je het in daglicht houdt. Qua vlekken lijkt het mee te vallen?

Is dit dan slecht? Ik heb werkelijk geen idee. Het frontje dat we eerst voorgeschoteld kregen, was matter en daar kwamen sneller krassen op als we er met onze nagel overheen gingen...

[ Voor 52% gewijzigd door Bailey2005 op 24-11-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Bailey2005 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:05:
[...]

We hebben een staaltje mee van de zaak die Ballerina levert. Hier staat op: TOP (XL/GL 1476-1489) zwart. Bij de cijfertjes staat dan: 1486 zelfde decor, en 1489 roestvrijstalen coating.

Het is niet mat mat zeg maar (hoe leg ik het goed uit), maar is een klein beetje glinsterend als je het in daglicht houdt. Qua vlekken lijkt het mee te vallen?

Is dit dan slecht? Ik heb werkelijk geen idee. Het frontje dat we eerst voorgeschoteld kregen, was matter en daar kwamen sneller krassen op als we er met onze nagel overheen gingen...
De Top is inderdaad een melamine front. Daar is niks mis mee en inderdaad vrij sterk maar de donkere fronten zijn wel erg vlekgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Bailey2005 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:05:
[...]
Ja, ik heb de starttopic inderdaad al enige tijd geleden gelezen. We hebben dus exact hetzelfde blad en kleur uitgezocht bij beiden, en ook zelfde apparatuur. Dus de verschillen zitten in de kasten, laden, korven en montagekosten.
Die verschillen in kasten/laden/korven lijken me tussen deze twee merken niet groot, maar er zijn anderen hier die beter weten of het bijvoorbeeld achter de schermen dezelfde leverancier/techniek is. Soms zitten die verschillen in kleur/afwerking van het binnenwerk, dus visueel en functioneel. Dat zou ik in showrooom bekijken, want is smaakgevoelig en dus ook persoonlijk.
De kat is al ruim 18 jaar oud
😻
en kunnen we helaas niets meer afleren. Het probleem is nu dat ze soms de hoogte op het blad niet meer haalt en dan over een frontje komt met haar nagels.
Dan voor haar laatste fase een mooie kruk neerzetten waarop ze een tussenlanding kan maken. Beter voor de keuken maar vooral ook voor haar.
En de kids, ze zijn normaliter wel voorzichtig. Maar zodra ze bijvoorbeeld gaan helpen met snijden, vaatwasser met messen uitruimen e.d. zou het zomaar kunnen dat ze een keer onvoorzichtig zijn, al onze adviezen ten spijt. En dan is het natuurlijk doodzonde als de keuken daar niet tegen bestand is ;)
Haha, ja want zelf laat je natuurlijk nooit een mes vallen ;)
Meer serieus: ik zou me drukker maken om vlekken die altijd zichtbaar zijn, dan om een krasje dat mogelijk kan ontstaan. De kans op het eerste is vele malen groter en ook irritanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:20:
[...]

De Top is inderdaad een melamine front. Daar is niks mis mee en inderdaad vrij sterk maar de donkere fronten zijn wel erg vlekgevoelig.
Het advies is dus eigenlijk Fenix, begrijp ik. Is dit zowel vlek-, vingerafdruk- als krasbestendig?
En gaat de keuze voor zo'n front qua prijs op het totaal heel veel duurder uitpakken dan voor de melamine TOP?

We komen qua indeling op het volgende (ik heb er helaas nog geen plaatje van, daar zijn ze nog mee bezig):
U vorm keuken met:
- 3 hoge kasten van 60 breed waarvan 1 voor koelkast, 1 voor servies met daaronder een lade en twee korven, en 1 voor de combi-oven en oven, met daarboven een kast en daaronder een lade en een korf. Daarbovenop die drie kasten nog drie kleine bovenkasten om het geheel tot het plafond te laten komen
- frontjes voor vaatwasser en onderbouw vriezer van 60 breed
- frontjes voor spoelkast van 80 breed
- twee korven onder de kookplaat (80 breed).
- hoekonderkast en le mans kast (ongeveer 110-115 breed, fronten zouden op iets van 45 of 50 komen).
Toke_gt schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:29:
[...]

Die verschillen in kasten/laden/korven lijken me tussen deze twee merken niet groot, maar er zijn anderen hier die beter weten of het bijvoorbeeld achter de schermen dezelfde leverancier/techniek is. Soms zitten die verschillen in kleur/afwerking van het binnenwerk, dus visueel en functioneel. Dat zou ik in showrooom bekijken, want is smaakgevoelig en dus ook persoonlijk.

[...]

😻

[...]

Dan voor haar laatste fase een mooie kruk neerzetten waarop ze een tussenlanding kan maken. Beter voor de keuken maar vooral ook voor haar.

[...]

Haha, ja want zelf laat je natuurlijk nooit een mes vallen ;)
Meer serieus: ik zou me drukker maken om vlekken die altijd zichtbaar zijn, dan om een krasje dat mogelijk kan ontstaan. De kans op het eerste is vele malen groter en ook irritanter.
Ik vind dat dus lastig te beoordelen op welk frontje je juist vlekken ziet en geen krassen, het lijkt mij mee te vallen als ik het leenstaaltje zie... maarja, dat is natuurlijk maar een staaltje... :) Als er in een ander showroom frontje al makkelijk krasjes komen als je zelf al met je nagel er langs gaat, dan ben ik er wel bang voor dat dit in een keuken al snel gebeurt als er iets langs wordt gehaald, wat voor iets dat dan ook is... :| Vandaar ook even mijn vragen. We willen geen spijt krijgen van een gemaakte keuze :)

Verder hebben we in beide showrooms inderdaad goed gekeken naar de scharnieren, binnenwerk, afwerking etc. Dat zijn twee verschillende merken (de een is Blum en de ander weet ik even niet meer), maar lijkt in kwaliteit gelijk te zijn. Wij gaan dus voor wat we meest praktisch vinden (aluminium in plaats van rookglasafwerking, en zonder anti-slipmatten).

[ Voor 43% gewijzigd door Bailey2005 op 24-11-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:44:
@Speedfight Een extra spoelbak in het eiland overwogen? Ik vind de positie van de kookplaat tov. de spoelbak erg ongunstig.
Verder ziet het er erg fraai uit!
We willen graag richting de tafel koken en niet een kookeiland in lijn met de tafel (nog los van dat dit qua ruimte ook niet past). Het klopt zeker dat de plek van de spoelbak minder ideaal is maar van de andere kant is de spoelbak ook weer niet zo ver weg (in een grote L keuken zal de afstand b.v. niet minder zijn).

Een extra spoelbak hebben we niet overwogen, wel hebben we overwogen om de spoelbak in het eiland te doen i.p.v. kastenwand. Advies was om dit niet te doen omdat je dan toch een wat rommeligere eiland krijgt met eventuele vaat die je er er in de praktijk neer gaat zetten.

Extra spoelbak zal qua kosten ook wel weer aardig oplopen doordat je ook op twee plekken een aanvoer/afvoer voor water moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:25
Omdat ik door de bomen het bos echt niet meer zie mbt afzuigkappen ... heeft iemand een tip voor een goede afzuigkap voor een kookeiland, budget zeg rond de 800 euro?

Ook voor een goede black friday deal is het eigenlijk vrij lastig om je hier doorheen te banen zeg :/

(hij komt in een prefab uitbouw, dus volgens mij is een afzuiging naar beneden ook prima voor te bereiden. Ik betwijfel of dit zoveel toevoegt alleen.

[ Voor 22% gewijzigd door Whiskey48 op 24-11-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeuwtje1
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-02 03:41
Wij hebben een offerte ontvangen van een lokale keukenwinkel, familiebedrijfje voor een nobilia keuken. De keuken komt uit op +- 26K, maar daar gaat op de offerte +- 10K aan 'blokvoordeel' en 'korting' af. Dus de keuken exclusief montage komt op 16K. Dit met middenklasse en hoge klasse AEG apparatuur.

Hoe kan ik bepalen of dit een redelijke prijs is, en of er nog korting te bedingen is? Een KVIK keuken met dezelfde opzet maar dan met Zanussi apparatuur kwam op praktisch dezelfde prijs uit. Blokvoordeel zegt mij ook verder niks.

[ Voor 5% gewijzigd door leeuwtje1 op 24-11-2023 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Blokvoordeel heeft iets te maken met het feit dat een bestelling bij de fabrikant in "blokken" gaat. Als de keuken precies in een aantal blokken past is dat voordeliger.

Een enkele kast is verhoudingsgewijs heel duur, een blok is het goedkoopst per kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir1970
Voor wie er toevallig ook naar op zoek is: vandaag een mooie offerte ontvangen van Veldkamp voor de Bora X Bo, de multifunctionele lade en de PUXA. Scheelt echt enorm.

Ik ga de keuken en dus ook deze apparatuur pas in maart laten plaatsen, zeggen jullie kopen en opslaan of beter wachten tot tegen die tijd om een of andere reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mir1970 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:48:
Voor wie er toevallig ook naar op zoek is: vandaag een mooie offerte ontvangen van Veldkamp voor de Bora X Bo, de multifunctionele lade en de PUXA. Scheelt echt enorm.

Ik ga de keuken en dus ook deze apparatuur pas in maart laten plaatsen, zeggen jullie kopen en opslaan of beter wachten tot tegen die tijd om een of andere reden?
Ga je het zelf plaatsen?
Sommige keukenzaken zien het niet zitten om apparatuur die elders gekocht te plaatsen.

And define “het verschil is enorm”.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 24-11-2023 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Vandaag toch maar eens terug gegaan naar de keukenzaak om ons ontwerp te herzien, de keukenleverancier had nieuwe frontjes/kleuren binnen gekregen die ons erg aanspraken. Ben benieuwd of jullie het ook een verbetering vinden.

Kleine samenvatting specs:
Merk kasten: Pronorm Maxiline
Lades: Pronorm protech 2.0
Blad: Keramiek
Apparaten:
- Koelkast, vriezer en vaatwasser(XXL) Siemens IQ500
- Oven en stoomoven Miele
- Kookplaat Bora Puxu

Origineel ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gFLTUApN0iJIhsxHR9jX4BWGIRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dr8MJq5sD2xTVMh1G0iBoIYx.jpg?f=fotoalbum_large
We hadden hier voor een mat witte lak fronten gekozen, blad en stollen van 13cm dik.

Toen zagen we deze kleur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EmuUB9i_LuW7sn46BMw4hrG6sz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74aan4entrOj03XcUPD4mRer.jpg?f=fotoalbum_large
En deze fronten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFywiEanaCrXuN8X71SH5-l2O3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BZQ1ajQuBlrAPaYgjIy3JIfm.jpg?f=fotoalbum_large
Nu is dit het ontwerp:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADltSksSNKjqVXU6Y84sWHxe_Lw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9waJbUZ6uVuixMcHKBL2hDNE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P26aMb3cNv0XG9hWLtiSe2v0wD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQiX1aPOPxn0Vh46BXxkJxRa.jpg?f=fotoalbum_large

De kasten rechts van de bar pakken we in die geribbelde uitvoering. De lage kasten links en rechts bij de kastenwand krijgen het front met het kader, de hoge kasten en de lades van het eiland worden strak uitgevoerd in de truffel grijze fineer kleur (zonder structuur of kader).

Om de kosten enigszins gelijk te houden (hout fineer was wel wat duurder dan lak fronten) hebben we de kookplaat van een gaggenau 400 naar een Bora puxu "gedowngrade" en de koelkast, vriezer en vaatwasser van Miele naar Siemens IQ500 moeten "downgraden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
SquareOne schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:58:
[...]

Ga je het zelf plaatsen?
Sommige keukenzaken zien het niet zitten om apparatuur die elders gekocht te plaatsen.

And define “het verschil is enorm”.
X Bo : 4699,= (ipv 5742,66 in keukenzaak in NL of 5150,= in DE)
Multifunctionele lade 29 cm: 1349,= (ipv 1555,09)
PUXA: 2475,= (ipv 2997,=)

Op deze 3 een verschil van resp. 1771 of 773 euro. Die van Duitsland sluiten sowieso niet aan in Nederland.

Ik weet nog niet of dit verder oploopt met koelkast, diepvries, quooker etc maar dat lijkt me nu wel de moeite waard om nog wat tijd in te steken...
Als het bij die 773 zou blijven bedenk ik me niet en koop ik het liefst alles bij 1 partij.

Ik heb het de keukenzaak eerlijk gevraagd en hij zegt niet aan deze prijzen te kunnen leveren en vind het geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michajv91
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-12-2023
Toppers, keukenbazen, lotgenoten,

Mijn vrouw en ik zijn bezig een keuken uit te zoeken voor onze nieuwe woning. Het design is niet gecompliceerd, en het is (naar onze inzichten) niet een mega grote keuken.

We hebben nu een offerte liggen bij twee keukenboeren. Zania keuken in Sneek, en Trend keukens in drachten. We schrokken beide nogal van de prijs van beide keukens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvIiq9urv19CD5dWzJm7KVmJ3bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TCP58riW6hH2fJcwnZcNRq7.jpg?f=fotoalbum_large
Offerte Trendkeukens drachten €21.800 inclusief installatie.
De frontjes zijn van het merk *Pronorm* in het *Nero chalet (9000).
In de keuken komt zoals het nu lijkt:
- Bosch Integreerbare koelkast Serie 6 met softClose
- Bosch Multifunctionele oven met magnetronfunctie Serie 8;
- Bosch SER4 vaatwasser;
- AEG 6000 plafond unit
- Quooker PRO3
- inductie nemen we over van vorige huiseigenaren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/790h5e7Zm8N47d613VQQT79zrFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p2HLMWGhiLt3ZlJd4uzipvTH.jpg?f=fotoalbum_large
Offerte Zania keuken Sneek €19.300 inclusief installatie.
De fronten zijn van *Rotpunkt* in *Iron Corten*
In deze keuken komt zoals het nu lijkt:
- Bosch combioven
- Bosch serieus 8 koelkast
- novy plafondunit
- Quooker PRO3

Onze vragen:
1: als je kijkt naar het plaatje en de apparatuur, is de prijs dan niet veel te duur? Zo ja, was zou dan een redelijke prijs zijn?
2: is iemand bekend met de merken Pronorm en/of Rotpunkt en zo ja, wat zijn je ervaringen?
3: alle adviezen zijn welkom!!!

Bedankt en hoop dat iemand ons hiermee een beetje op weg kan helpen. Is nogal een gecompliceerde klus

[ Voor 11% gewijzigd door michajv91 op 26-11-2023 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 21:40
Misschien even je naam en telefoonnummer uit de plaatjes schrappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:10
michajv91 schreef op zondag 26 november 2023 @ 17:21:

Mijn vrouw en ik zijn bezig een keuken uit te zoeken voor onze nieuwe woning. Het design is niet gecompliceerd, en het is (naar onze inzichten) niet een mega grote keuken.

We hebben nu een offerte liggen bij twee keukenboeren. Zania keuken in Sneek, en Trend keukens in drachten. We schrokken beide nogal van de prijs van beide keukens.

[Afbeelding]
- Bosch SER4 vaatwasser;
- AEG 6000 plafond unit
- Quooker PRO3

[Afbeelding]
- Bosch combioven
- novy plafondunit
- Quooker PRO3

Onze vragen:
1: als je kijkt naar het plaatje en de apparatuur, is de prijs dan niet veel te duur? Zo ja, was zou dan een redelijke prijs zijn?
2: is iemand bekend met de merken Pronorm en/of Rotpunkt en zo ja, wat zijn je ervaringen?

Bedankt en hoop dat iemand ons hiermee een beetje op weg kan helpen. Is nogal een gecompliceerde klus
Welkom op Tweakers :)

Geen nieuwbouw betekent ook dat er aanvullende werkzaamheden plaatsvinden? Sloop huidige keuken, plaatsen koof, verplaatsen elektra, etc? Allemaal onderdelen die relevant zijn natuurlijk. Ook hoeveelheid lades, materiaalkeuze blad, lijn van pronorm etc. speelt een rol. Je post is wat summier om de kenners hier er iets over te laten zeggen.

Zelf hebben wij gekozen voor Pronorm en we zijn er tevreden over. Het type keuken dat wij graag wilden kon gerealiseerd worden. Op basis van dit forum kwam ik tot de conclusie dat Pronorm aan de bovenkant van middenmoot zat. En met bepaalde ladesystemen al helemaal. Maar gebruik vooral de zoekfunctie om daar wat feeling bij te krijgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Wat is er dan zo gecompliceerd aan een (simpele) keuken….. en je weet niet wat het moet kosten maar het is wel veel te duur?

Wellicht zelf eerst even wat huiswerk doen en dan splitsen in kosten voor apparatuur, kasten, werkblad en montage. Dan kun je er wellicht wat zinvols over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-05 17:40

codeneos

[...]

[Afbeelding]
- Bosch SER4 vaatwasser;
- AEG 6000 plafond unit
- Quooker PRO3

[Afbeelding]
- Bosch combioven
- novy plafondunit
- Quooker PRO3

Onze vragen:

1. Van de plaatjes is de prijs niet af te leiden. Zo weten we niet of je laden hebt achter die kastjes en hoeveel. Verder is apparatuur gewoon duur, maar niemand kan iets over de prijzen zeggen als je niet wat aangeeft hoeveel van de prijs voor apparatuur is, hoeveel voor het kast werk en hoeveel voor het blad. En geef ook even precies aan hoeveel je voor elk apparaat betaald, en zet de adviesprijs er naast. Je hebt Bosch ovens van 1000 euro maar ook van 3500 euro.
2. Dat zijn bekende merken, Pronorm is het huismerk van de Mandemakers groep. Die wordt dan ook alleen door winkels van de Mandemakers groep verkocht.
3. Zie ook mijn antwoord op je eerste vraag. Verder upload een plattegrond met de indeling en maten als je advies wilt over de indeling.

[ Voor 3% gewijzigd door codeneos op 26-11-2023 18:55 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:33
Hi Allen!

Wij zijn op zoek naar een dampkap, recirculerend zal deze dan wel zijn, die we mechanisch kunnen laten zakken vanaf het plafond.
Het idee is om buiten gebruik deze netjes tegen het plafond aan te hebben, en te laten zakken bij gebruik.

Ik heb dit 1 keer eerder gezien maar niet meer terug gevonden.

Anderzijds, is dit ook nodig, want afzuiging tegen het plafond en dus anderhalve meter van de kookplaat weg lijkt mij teveel?
permanent verlaagd in een koof oid willen we zeker niet, alsook niet in het aanrecht zelf.

Bedankt voor het meedenken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
Dinsterzz92 schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:00:
Hi Allen!

Wij zijn op zoek naar een dampkap, recirculerend zal deze dan wel zijn, die we mechanisch kunnen laten zakken vanaf het plafond.
Het idee is om buiten gebruik deze netjes tegen het plafond aan te hebben, en te laten zakken bij gebruik.

Ik heb dit 1 keer eerder gezien maar niet meer terug gevonden.

Anderzijds, is dit ook nodig, want afzuiging tegen het plafond en dus anderhalve meter van de kookplaat weg lijkt mij teveel?
permanent verlaagd in een koof oid willen we zeker niet, alsook niet in het aanrecht zelf.

Bedankt voor het meedenken,
bedenk.eerst maar eens of je dat wel wilt, in dit topic al genoeg gezegd over recirculatie va echt afzuiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:33
Fr33z schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:03:
[...]

bedenk.eerst maar eens of je dat wel wilt, in dit topic al genoeg gezegd over recirculatie va echt afzuiging
Als dit bestaat maar dan met een telescopische buis, des te beter, maar ging ervan uit dat dit soort dampkappen enkel recirculerend zijn voor het design element ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
Dinsterzz92 schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:05:
[...]

Als dit bestaat maar dan met een telescopische buis, des te beter, maar ging ervan uit dat dit soort dampkappen enkel recirculerend zijn voor het design element ervan.
het klinkt.wel.lekker james bond moet ik zeggen. Als je die dampkap zo in de weg vind zitten waarom dan geen bora of soortgelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 12:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bD8PAq9TQlCdteJD8Wavjzy83Bg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wIgI2uXGggJbF36R9CQq5ja6.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn hier gisteren bij Möbel Martin Konz geweest voor onze keuken.

Qua prijs 13,900€ inclusief levering + montage en alle electro. het was blijkbaar 19.500€ met alle "black friday" en nog eens 5% korting kwam het uit op 13,900€

Electro is Bosch en koelkast van Samsung side-by-side.

We wilden eerst inductieplaat met afzuigkap in het midden van Bosch.
- is een stuk duurder.
- en verbruikt meer stroom.
- neemt veel beslag onder in de kast.
Waardoor we voor deze systeem gekozen hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 26-11-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KitchenPirate
  • Laatst online: 02-12-2023
Hi,

Hope it's ok if I write in English, my Dutch is still nowhere near good enough to use it for topics like these.

I have a question regarding the pricing and brands of kitchens. We were at countless suppliers, and to my surprise, what I thought was an okay-ish budget (15k) for what we wanted, turned out to be really not even close to what we are going to spend it seems. This is our first time buying kitchens in NL, and it's incredible how every single supplier just pulls 20-40% discounts out of nowhere. I just want to check if the price we are getting is actually a good deal for the brand and what we are getting.

This is design we are looking at: https://www.keukenstunter.../#&gid=product-9979&pid=1, (3.6m length, 2.75m height) + a kitchen island (2.8m length, 1.2m with). Cooking plate and sink are going to be moved to the island. Drawers are where you see them on the photo, and there are 2 drawers under the cooking plate. The rest are regular cabinets. Also the colors will be different, but that doesn't affect the price. There is not real wood anywhere.

Appliances:
Fridge/freezer: Siemens IQ100
Oven: Siemens IQ700
Dishwasher: Siemens IQ300
Cooking top: Siemens IQ300

These are not set in stone, they just put those in by default, and considering the prices of the oven and induction top, we might change those out.

This is a Bauformat kitchen and we were quoted 26k + installation, and supposedly that's almost a 50% discount. I realize kitchen pricing is really a wild west, but I have a very, very hard time believing the 'the original price' for this setup would be 50k. I saw Siematic kitchens of similar size already in that price range.

They are running a 50% discount on everything, including appliances (they are about 5k all together with the discount), which means the kitchen itself is about 20k. I've been reading about Bauformat and it's more or less in the low-mid(ish) range of kitchen brands - on par or barely above Nobilia and similar stuff. Is that the reality now - that for 26k you can get a barely above entry level brand kitchen? Is what I have been quoted actually a good price? When we bumped up the budget, I honestly expected to at least be solidly in the mid-range segment. 30k is really the very top end of our budget - are there any more 'upscale' options out there (using the same discounting logic)?

We've also been to Grando, Keukenmaxx, Eigenhus, Kvik - Similar design to the above, just without the top cabinets. Discounts everywhere, but they all end up at around 22-28k. Most expensive being Grando, since they used wood for the island and bottom cabinets on the wall part of the kitchen. Deepest discount was at Keukenmaxx, Eigenhus, Grando (not that deep), and Kvik the worst by far. I am not familiar with what brands each of them sells.

[ Voor 4% gewijzigd door KitchenPirate op 27-11-2023 01:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@KitchenPirate It seems like you've been to kitchen stores that throw around discounts but are expensive anyway because they hope that you, as a consumer, will sign immediately. Have you visited Superkeukens or Keukenloods yet? Many members have had good experiences with that. If there's room to go up to 20k, then I think you'll have more options for better design and better appliances.

And take another look at the fridge-freezer combination. The IQ100 line is really the basic range, and for example, you don't get no-frost. Instead, you get low frost, which is less practical than no frost.

[ Voor 10% gewijzigd door Alic3 op 27-11-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-05 12:03
KitchenPirate schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:41:
Hi,

Hope it's ok if I write in English, my Dutch is still nowhere near good enough to use it for topics like these.

I have a question regarding the pricing and brands of kitchens. We were at countless suppliers, and to my surprise, what I thought was an okay-ish budget (15k) for what we wanted, turned out to be really not even close to what we are going to spend it seems. This is our first time buying kitchens in NL, and it's incredible how every single supplier just pulls 20-40% discounts out of nowhere. I just want to check if the price we are getting is actually a good deal for the brand and what we are getting.

This is design we are looking at: https://www.keukenstunter.../#&gid=product-9979&pid=1, (3.6m length, 2.75m height) + a kitchen island (2.8m length, 1.2m with). Cooking plate and sink are going to be moved to the island. Drawers are where you see them on the photo, and there are 2 drawers under the cooking plate. The rest are regular cabinets. Also the colors will be different, but that doesn't affect the price. There is not real wood anywhere.

Appliances:

These are not set in stone, they just put those in by default, and considering the prices of the oven and induction top, we might change those out.

This is a Bauformat kitchen and we were quoted 26k + installation, and supposedly that's almost a 50% discount. I realize kitchen pricing is really a wild west, but I have a very, very hard time believing the 'the original price' for this setup would be 50k. I saw Siematic kitchens of similar size already in that price range.

They are running a 50% discount on everything, including appliances (they are about 5k all together with the discount), which means the kitchen itself is about 20k. I've been reading about Bauformat and it's more or less in the low-mid(ish) range of kitchen brands - on par or barely above Nobilia and similar stuff. Is that the reality now - that for 26k you can get a barely above entry level brand kitchen? Is what I have been quoted actually a good price? When we bumped up the budget, I honestly expected to at least be solidly in the mid-range segment. 30k is really the very top end of our budget - are there any more 'upscale' options out there (using the same discounting logic)?

We've also been to Grando, Keukenmaxx, Eigenhus, Kvik - Similar design to the above, just without the top cabinets. Discounts everywhere, but they all end up at around 22-28k. Most expensive being Grando, since they used wood for the island and bottom cabinets on the wall part of the kitchen. Deepest discount was at Keukenmaxx, Eigenhus, Grando (not that deep), and Kvik the worst by far. I am not familiar with what brands each of them sells.
Its to get you sign the contract quickly. They ask normally that you deposit a 30% now and when the kitchen is finished the rest.

It is how they operate, but not only in The Netherlands, also here in Germany as well *Moebel Martin for example*. We received an offer from 19,700E and with the discount he can offer us, it was 13,500E with discount + 5% extra. Just to sign until end of November. This is including delivery + assembly and kitchen appliances from BOSCH and SAMSUNG side-by-side.

We will think about it, maybe we can get it even cheaper.

But here on tweakers, there are plenty skilled members who can give you more assistance regarding where to go, what to choose as well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:30
Niet geheel keuken, wel Dekton.

Iemand hier ervaring met een tafel met Dekton blad? Wij zijn aan het kijken naar een tuintafel met Dekton blad (in veranda, wel overdekt dus) en ben met name benieuwd naar de montage/onderplaat, indien deze gebruikt is.

Heeft iemand een tafel met keramisch/Dekton blad staan die een foto van de onderkant kan maken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Source90 schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:22:

Iemand hier ervaring met een tafel met Dekton blad? Wij zijn aan het kijken naar een tuintafel met Dekton blad (in veranda, wel overdekt dus) en ben met name benieuwd naar de montage/onderplaat, indien deze gebruikt is.

Heeft iemand een tafel met keramisch/Dekton blad staan die een foto van de onderkant kan maken? :+
Ons aanrecht binnen is van opgedikt Dekton. Dekton zelf is maar 8mm dik. Daar zijn aan de onderkant stroken van een ander keramisch materiaal tegenaan gelijmd en de randen zijn op 45 graden gezaagd en weer voorzien van Dekton, zodat het massief 2cm dik lijkt. De rand ziet er rondom dus exact hetzelfde uit als het bovenblad.

De keramische buitentafel zit heel anders in elkaar. Daar is de keramische laag maar een paar mm dik en die is verlijmd op een gehard glazen blad. Dat is geen Dekton overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:30
Blihi schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:01:
[...]

Ons aanrecht binnen is van opgedikt Dekton. Dekton zelf is maar 8mm dik. Daar zijn aan de onderkant stroken van een ander keramisch materiaal tegenaan gelijmd en de randen zijn op 45 graden gezaagd en weer voorzien van Dekton, zodat het massief 2cm dik lijkt. De rand ziet er rondom dus exact hetzelfde uit als het bovenblad.

De keramische buitentafel zit heel anders in elkaar. Daar is de keramische laag maar een paar mm dik en die is verlijmd op een gehard glazen blad. Dat is geen Dekton overigens.
Verklaard de minimale meerprijs van 8-12-20mm.

Bovenstaande vraag komt voort uit de tekst:
" Een 8mm dik tafelblad dient volledig ondersteunt te worden door middel van een onderplaat. Een 12mm dik Dekton tafelblad mag, over het algemeen maximaal 250mm vrije overhang hebben. Een 20mm dik Dekton tafelblad mag maximaal 500mm vrije overhang hebben."

Ben daarom benieuwd hoe dat eruit ziet, zo'n onderplaat (indien iemand hier een tafel met Dekton heeft) en of dit bij een 8mm blad betekend dat deze over de gehele breedte (=zichtbaar vanaf de zijkant?) geplaatst moet worden.

Tafelbladen zijn volgens mij wel Dekton, wij zijn er echter nog niet over uit of wij keramisch of Dekton nemen, mede vanwege de meerprijs.

Ben zelf wel gecharmeerd van de Dekton Onirika serie (met name de Dekton Trance op een zwarte poot), nu alleen nog in het echt bekijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHWZX8-MyGUCi96Gevc9QsUXEcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0dpJJ5itDSNQIsIltOIpMAI9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

Wuursj

want worst is al bezet

Dinsterzz92 schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:00:
Oa. Novy dampkappen / plafondunits mag je volgens hun eigen specs 1,6m boven het aanrecht hangen dus dat zou wel moeten gaan.

Nu hebben wij een plafondhoogte van 3m dus zal het nog steeds in een koof moeten maar ik ben wel van plan om voor die 1.6m te gaan. In ons geval met de 6840 plafondunit van 1200mm breed, breder dan de kookplaat van 80cm om ondanks de hoogte toch zoveel mogelijk een 'scherm' te maken. En direct naar buiten toe, al heeft Novy ook recirculatie boxen.

[ Voor 4% gewijzigd door Wuursj op 27-11-2023 11:02 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-05 23:40
KitchenPirate schreef op maandag 27 november 2023 @ 00:41:
Hi,

Appliances:

More than half of all kitchen store brand names belong to the same group (DMG). They all use the same dirty tactics to try to make you sign. Fake discounts, asking "The Manager" if a lower price is allowed. On the first page of this topic you'll find a list of shops you might want to avoid (Grando, Keukenmaxx,..) unless you are a strong negotiater. Wear them down, make them cry, then leave. They'll call you a few days later with a lower price.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KitchenPirate
I do not mind paying 25k+ for a kitchen. It's just that none of these that have been suggested to us 'feel' like it.

My question is more about is this how 25k+ eur kitches look nowadays? I know it's not a massive budget, but it's not that bad either. Am I being taken for a ride or is this what you can realistically get for that budget. Have to say I was somewhat surprised that budget doesn't even get your from the 'low' segment of kitchens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:29

orf

Source90 schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:22:

Wij hebben een eettafel van keramiek. Dat is eigenlijk een stalen tafel met een laagje keramiek erop. Aan de onderkant zitten een paar stalen kokers ter versteviging en platen spaanplaat voor het geluid/de akoustiek (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
KitchenPirate schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:57:
I do not mind paying 25k+ for a kitchen. It's just that none of these that have been suggested to us 'feel' like it.

My question is more about is this how 25k+ eur kitches look nowadays? I know it's not a massive budget, but it's not that bad either. Am I being taken for a ride or is this what you can realistically get for that budget. Have to say I was somewhat surprised that budget doesn't even get your from the 'low' segment of kitchens.
Would be helpfull to post your plan / renders. That gives a bit more context.

25k is a great budget and you should definitely be able to buy a beautiful kitchen with it. Search for my kitchen in this topic. It was <25k

If all prices quoted are somewhat in the same range that is probably where you will end up.

To see if your offer is fair suggest to do a couple of things:
- calculate your worktop here: https://keukenbladen.shop/calc/ or at https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/
- calculate your kitchen cabinets at thuiskeukens.nl or at dekeukenkastenfabriek.nl (both offer high quality (Hacker Systemat and Ballerina) then the Bauformat kitchen you were quoted. Do not forget all of the side pannels etc, they can be quite expensive and it is important to take into account in your calculation
- for the appliances take the suggested retail prices from Siemens and deduct 40% to get a realistic retail price

Now add everything together, this will probably the lowest you can get the kitchen for, but requires ordering everything in different places. This can be a hassle and might be risky.

In my opinion a realistic offer from the kitchen dealers would be maximally 15% to 20% higher.

[ Voor 38% gewijzigd door SquareOne op 27-11-2023 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inkie1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-05 12:00
Kitchen4All heeft nog 3 dagen alle keukenapparatuur met 50% korting op de adviesprijs als je een keuken koopt. Wij kregen de korting een paar weken geleden al omdat deze actie er aan zat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KitchenPirate
SquareOne schreef op maandag 27 november 2023 @ 17:03:
[...]

Would be helpfull to post your plan / renders. That gives a bit more context.

25k is a great budget and you should definitely be able to buy a beautiful kitchen with it. Search for my kitchen in this topic. It was <25k

If all prices quoted are somewhat in the same range that is probably where you will end up.

To see if your offer is fair suggest to do a couple of things:
- calculate your worktop here: https://keukenbladen.shop/calc/ or at https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/
- calculate your kitchen cabinets at thuiskeukens.nl or at dekeukenkastenfabriek.nl (both offer high quality (Hacker Systemat and Ballerina) then the Bauformat kitchen you were quoted. Do not forget all of the side pannels etc, they can be quite expensive and it is important to take into account in your calculation
- for the appliances take the suggested retail prices from Siemens and deduct 40% to get a realistic retail price

Now add everything together, this will probably the lowest you can get the kitchen for, but requires ordering everything in different places. This can be a hassle and might be risky.

In my opinion a realistic offer from the kitchen dealers would be maximally 15% to 20% higher.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgqtxqYig63eOvrV15jDwMWg5AE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qlheuruHv4MzMRwXjYnKYOv.jpg?f=fotoalbum_large

Height of the cabinets 2.75m, length 3.6m, island is 2.8m x 1.2m. Bauformat brand. 26k (45% discounted). The design we also like is basically this, just without the top cabinets. We don't mind going for a smaller kitchen, if we can go up in brand quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
KitchenPirate schreef op maandag 27 november 2023 @ 23:48:
[...]

[Afbeelding]

Height of the cabinets 2.75m, length 3.6m, island is 2.8m x 1.2m. Bauformat brand. 26k (45% discounted). The design we also like is basically this, just without the top cabinets. We don't mind going for a smaller kitchen, if we can go up in brand quality.
Define quality. Do you want a more premium feel? Premium look? A countertop can do a lot for the quality, but also for the price. You can get a real premium look with an IKEA kitchen if you buy the fronts from a specialised webshop. There are also very expensive brands that can look really cheap.

The design you show looks premium, but the wooden countertop is meh to me. A lighter natural stone countertop would make it a lot more premium to me.

So what is it exactly that you are looking for?

Also, ~20K for a kitchen like that including assembly and medium-end equipment sounds pretty spot on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Na hier het nodige gelezen te hebben afgelopen zaterdag de eerste twee keukenzaken bezocht; Reddy en Superkeukens. Mijn hemel wat een tijd kost dat. :F

Maar goed, we kwamen met Reddy op een greeploze Nobilia keuken met front 'Fjordblau', met een Dekton Rem blad, en zijn met een ontwerp en offerte naar huis gegaan. We zochten eigenlijk een beetje een aansprekende groene kleur zoals dit, maar die heeft Nobilia kennelijk niet.

Bij Superkeukens kwamen ze wederom met Nobilia Fjordblau, maar omdat we niet twee dezelfde wilden, hebben we iets uit de kleurenwaaier van DKG gekozen. Merk zegt mij echter niks, ik was dat althans nog niet tegengekomen tijdens het lezen hier. Verkoper heeft alleen onze wensen geïnventariseerd en gaat een ontwerp van een T-opstelling maken. Over 2 weken mogen we weer opdraven.

Om onze komende zaterdagen een beetje efficiënt te besteden daarom de volgende vragen:
Welke keukenmerken in de Nobilia-prijscategorie bieden standaard wat kleurrijkere frontjes? Mogelijk dat we bijvoorbeeld naar Schüller moeten gaan kijken bij Verdonk? Of Rotpunkt bij DB?

Wat is aan te te raden voor het materiaal/afwerking van de frontjes in een huis met kinderen? Ik hoor wisselende verhalen van de verkopers over krasvastheid van kunststof/lak/melamine/fingerproof etc. maar wordt er nog niet wijs uit.

Iemand bekend met DKG? Hoe verhoudt dat zich tot Nobilia, bijvoorbeeld?

Om ook wat terug te geven hierbij de prijs en het ontwerp van de Fjordblau Nobilia keuken met Dekton Rem blad, inclusief montage, excl. apparatuur.

Members only:

Metal up your ass

Pagina: 1 ... 429 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1