Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:03
JaymzHetfield schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:46:
Na hier het nodige gelezen te hebben afgelopen zaterdag de eerste twee keukenzaken bezocht; Reddy en Superkeukens. Mijn hemel wat een tijd kost dat. :F

Maar goed, we kwamen met Reddy op een greeploze Nobilia keuken met front 'Fjordblau', met een Dekton Rem blad, en zijn met een ontwerp en offerte naar huis gegaan. We zochten eigenlijk een beetje een aansprekende groene kleur zoals dit, maar die heeft Nobilia kennelijk niet.

Bij Superkeukens kwamen ze wederom met Nobilia Fjordblau, maar omdat we niet twee dezelfde wilden, hebben we iets uit de kleurenwaaier van DKG gekozen. Merk zegt mij echter niks, ik was dat althans nog niet tegengekomen tijdens het lezen hier. Verkoper heeft alleen onze wensen geïnventariseerd en gaat een ontwerp van een T-opstelling maken. Over 2 weken mogen we weer opdraven.

Om onze komende zaterdagen een beetje efficiënt te besteden daarom de volgende vragen:
Welke keukenmerken in de Nobilia-prijscategorie bieden standaard wat kleurrijkere frontjes? Mogelijk dat we bijvoorbeeld naar Schüller moeten gaan kijken bij Verdonk? Of Rotpunkt bij DB?
Wat is aan te te raden voor het materiaal/afwerking van de frontjes in een huis met kinderen? Ik hoor wisselende verhalen van de verkopers over krasvastheid van lak/melamine/fingerproof etc. maar wordt er nog niet wijs uit.

Om ook wat terug te geven hierbij de prijs en het ontwerp van de Fjordblau Nobilia keuken met Dekton Rem blad, inclusief montage, excl. apparatuur.

***members only***
Hebben jullie de kleur 'Petrol' gezien bij b.v. Superkeukens? Die komt volgens mij redelijk in de buurt.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Nee, welk merk is dat?

Metal up your ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:03
Nobilia of Schuller

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Bedankt voor de tip. Ik kom die kleur echter niet in de catalogi van beide merken tegen, dus misschien is die kleur eruit.

Metal up your ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:29
JaymzHetfield schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:46:
Na hier het nodige gelezen te hebben afgelopen zaterdag de eerste twee keukenzaken bezocht; Reddy en Superkeukens. Mijn hemel wat een tijd kost dat. :F

Maar goed, we kwamen met Reddy op een greeploze Nobilia keuken met front 'Fjordblau', met een Dekton Rem blad, en zijn met een ontwerp en offerte naar huis gegaan. We zochten eigenlijk een beetje een aansprekende groene kleur zoals dit, maar die heeft Nobilia kennelijk niet.

Bij Superkeukens kwamen ze wederom met Nobilia Fjordblau, maar omdat we niet twee dezelfde wilden, hebben we iets uit de kleurenwaaier van DKG gekozen. Merk zegt mij echter niks, ik was dat althans nog niet tegengekomen tijdens het lezen hier. Verkoper heeft alleen onze wensen geïnventariseerd en gaat een ontwerp van een T-opstelling maken. Over 2 weken mogen we weer opdraven.

Om onze komende zaterdagen een beetje efficiënt te besteden daarom de volgende vragen:
Welke keukenmerken in de Nobilia-prijscategorie bieden standaard wat kleurrijkere frontjes? Mogelijk dat we bijvoorbeeld naar Schüller moeten gaan kijken bij Verdonk? Of Rotpunkt bij DB?

Wat is aan te te raden voor het materiaal/afwerking van de frontjes in een huis met kinderen? Ik hoor wisselende verhalen van de verkopers over krasvastheid van kunststof/lak/melamine/fingerproof etc. maar wordt er nog niet wijs uit.

Iemand bekend met DKG? Hoe verhoudt dat zich tot Nobilia, bijvoorbeeld?

Om ook wat terug te geven hierbij de prijs en het ontwerp van de Fjordblau Nobilia keuken met Dekton Rem blad, inclusief montage, excl. apparatuur.

***members only***
Wij hebben de keuken in ongeveer die kleur besteld. We hebben een dressoir in die kleur, en hebben uitsluitend keukens gekeken waar een RAL of NCS kleur mogelijk is. Blijkt dat bijna elke keukenfabrikant dat wel kan. De keukenboer van onze keuze was zelfs zo behulpzaam om een kleurenscanner (ongeveer €100) aan te schaffen zodat we daarvoor ook niet naar een schilderswinkel hoefden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-06 10:29
Composiet of graniet voor het blad?
Keramisch (en Dekton) zouden sneller stukjes uitgestoten worden bij een eiland werd ons verteld.

Bij de natuursteenhandel adviseerden ze 2cm behandeld graniet en de wasbak vlakinbouw, maar de kookplaat opbouw. Dat zou snel niet meer mooi zijn als ze die vlakinbouwen omdat rondom een kitnaad van 2,5 mm. noodzakelijk is en die na een paar jaar niet meer mooi is? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zou de Bora X Pure graag vlak willen hebben. Ook vertelden ze dat de kans op barsten groter is.

Het liefst zou ik opgedikt 4 cm willen. Omdat aan het midden van het eiland ruimte is voor 2 krukken lijkt me 2 cm minder mooi en ruwer aan de onderkant of merk je dat niet als je daaraan zit?

Wens: 4 cm. en alles vlakinbouw. Wat is dan de meest ideale en stevigste materiaalkeuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-06 13:42
Mir1970 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 19:22:
Keramisch (en Dekton) zouden sneller stukjes uitgestoten worden bij een eiland werd ons verteld.

Bij de natuursteenhandel adviseerden ze 2cm behandeld graniet en de wasbak vlakinbouw, maar de kookplaat opbouw. Dat zou snel niet meer mooi zijn als ze die vlakinbouwen omdat rondom een kitnaad van 2,5 mm. noodzakelijk is en die na een paar jaar niet meer mooi is? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik zou de Bora X Pure graag vlak willen hebben. Ook vertelden ze dat de kans op barsten groter is.

Het liefst zou ik opgedikt 4 cm willen. Omdat aan het midden van het eiland ruimte is voor 2 krukken lijkt me 2 cm minder mooi en ruwer aan de onderkant of merk je dat niet als je daaraan zit?

Wens: 4 cm. en alles vlakinbouw. Wat is dan de meest ideale en stevigste materiaalkeuze?
Eigenlijk allemaal vragen die een goede keuken zaak zou moeten kunnen beantwoorden maar wij stonden voor hetzelfde vraagstuk.

De wasbak hebben we vlakbouw, omdat ze die vrij strak in kunnen bouwen.

De bora hebben wij voor opbouw gekozen. We konden beiden en de keukenboer gaf aan dat beide voor en nadelen hadden, maar het ik de praktijk niet veel uitmaakte.
Reden voor opbouw is dat mijn zusje nu 3 jaar een vlakbouw Bora heeft en er gaat zich allemaal vuil ophopen in die kitrand. Dat kun je eruit krijgen, maar na een paar jaar beschadig je daar de kitrand dus mee. Het is gewoon allemaal net iets fragieler en lastiger schoon te maken dan bij opbouw.

Qua composiet / keramisch zijn er net zoveel verschillen als binnen granietsoorten. Sommige zijn harder, sommige breken sneller, andere absorberen vloeistoffen weer sneller, etc. Een goeie zaak zou je daar over moeten kunnen adviseren.

Wij hebben uiteindelijk voor zwart gepolijst graniet van 3cm dik gekozen. Vinden we het mooiste en graniet is tijdloos en sterker/harder ga je het niet krijgen. Maak we wel zorgen over de hoeken op het eiland en dan vooral de hoofdjes van mijn kinderen. Maar daar groeien ze wel overheen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22-06 17:45
gdvm schreef op donderdag 23 november 2023 @ 22:30:
Net bij de keukenzaak geweest en gesproken over een spoelbak van Blanco in het materiaal Silgranit, die ingefreesd kan worden geplaatst in het keukenblad (composiet), waardoor het ‘naadloos’ aansluit op elkaar zonder randjes/richeltjes. Hier lees ik weinig ervaringen over. Is dit bijvoorbeeld meer of minder kwetsbaar dan onderbouw? Bij mijn ouders hebben ze nu na 2 jaar gebruik bij het composieten blad een chip uit de rand bij de onderbouw spoelbak. Dat risico wil ik liefst zo klein mogelijk. Even los van het feit dat dat ingefreesde in mijn ogen er vele malen strakker uitziet.
Niemand ervaring of kennis over dit type bevestiging van de spoelbak? Zou het randje hierdoor niet juist kwetsbaarder zijn dan bij reguliere onderbouw?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPDQPPZWkLnXS35Z8ejcbcRcZKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qaga7YA61fPCOo6zt8RQNkdE.jpg?f=fotoalbum_large
RobbieB schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:13:
[...]

Eigenlijk allemaal vragen die een goede keuken zaak zou moeten kunnen beantwoorden maar wij stonden voor hetzelfde vraagstuk.

De wasbak hebben we vlakbouw, omdat ze die vrij strak in kunnen bouwen.

De bora hebben wij voor opbouw gekozen. We konden beiden en de keukenboer gaf aan dat beide voor en nadelen hadden, maar het ik de praktijk niet veel uitmaakte.
Reden voor opbouw is dat mijn zusje nu 3 jaar een vlakbouw Bora heeft en er gaat zich allemaal vuil ophopen in die kitrand. Dat kun je eruit krijgen, maar na een paar jaar beschadig je daar de kitrand dus mee. Het is gewoon allemaal net iets fragieler en lastiger schoon te maken dan bij opbouw.

Qua composiet / keramisch zijn er net zoveel verschillen als binnen granietsoorten. Sommige zijn harder, sommige breken sneller, andere absorberen vloeistoffen weer sneller, etc. Een goeie zaak zou je daar over moeten kunnen adviseren.

Wij hebben uiteindelijk voor zwart gepolijst graniet van 3cm dik gekozen. Vinden we het mooiste en graniet is tijdloos en sterker/harder ga je het niet krijgen. Maak we wel zorgen over de hoeken op het eiland en dan vooral de hoofdjes van mijn kinderen. Maar daar groeien ze wel overheen.
Is die kitrand bij je kookplaat niet te vervangen na een aantal jaar? Vind het er veel strakker uitzien namelijk.

Wij laten de hoek van ons barretje ivm kinderhoofdjes ook nét iets afronden. Dan wordt het een bult ipv een snee/winkelhaak..

[ Voor 38% gewijzigd door gdvm op 28-11-2023 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 00:03

Wij van wc-eend...

Een keukenblad zoek je toch niet uit bij een natuursteenhandel? Hoe ben je daar terecht gekomen?

Mbt. vlak inbouwen van de kookplaat: Gewoon kiezen wat je het mooiste vind, overal zitten voors en tegens aan.
Als er trouwens een gootje onstaat in de kitrand dan is deze gewoon niet goed afgekit.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapitein Merijn op 28-11-2023 20:52 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
gdvm schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:35:

Is die kitrand bij je kookplaat niet te vervangen na een aantal jaar? Vind het er veel strakker uitzien namelijk.
Tuurlijk, er wordt sowieso geadviseerd om kitranden na een aantal jaar (5-7) te vervangen omdat lekkage door slechte kitranden vrijwel nooit vergoed wordt door verzekeraars.
Wij laten de hoek van ons barretje ivm kinderhoofdjes ook nét iets afronden. Dan wordt het een bult ipv een snee/winkelhaak..
Goed idee. Die ga ik nog even navragen. Welke radius hebben jullie hiervoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
Kapitein Merijn schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 20:49:
[...]

Wij van wc-eend...

Een keukenblad zoek je toch niet uit bij een natuursteenhandel? Hoe ben je daar terecht gekomen?

Mbt. vlak inbouwen van de kookplaat: Gewoon kiezen wat je het mooiste vind, overal zitten voors en tegens aan.
Als er trouwens een gootje onstaat in de kitrand dan is deze gewoon niet goed afgekit.
Ik kom daar terecht via de keukenzaak. Zij hebben daar kleine staaltjes en bij de leverancier staan de bladen in het groot. Ze doen daar regelmatig zaken mee. Zij sturen de tekening en mater daarnaartoe, als de keuken staat komt de natuursteenhandel zelf meten en binnen twee weken het blad plaatsen.

Ze verkopen er marmer, graniet, composiet en keramische bladen. Ik heb een stukje meegekregen van die wat ik mooi vind en ze zei met die thuis uit te testen met zuren, olie etc. Bovendien zijn stenen werkbladen in Duitsland blijkbaar duurder dan in Nederland (volgens de keukenverkoper).

Maar de dikte die zij aangaf, 2 cm en opbouw kookplaat vond ik minder mooi, vandaar mijn twijfel en vraag hier.

Het zijn op dit moment te veel keuzes die ik moet maken in mijn eentje voor een hele verbouwing, van vloerverwarming, warmtepomp, badkamer, keuken, deuren, kleuren, afmetingen, verlichting, stroompunten etc. Allemaal dingen waar ikzelf geen verstand van heb/had en moet vertrouwen op wat anderen zeggen en adviseren. En laat die elkaar nu best vaak tegenspreken :(

Ik moet zeggen dat ik veel geleerd heb de afgelopen maanden, vanaf vergunning tot sloop, maar nu moeten definitieve keuzes voor de komende jaren gemaakt worden en vind ik het super spannend. Ook om alles passend en redelijk in het totaalbudget te houden… ik kan het maar 1x uitgeven en wil dat graag zo goed mogelijk doen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-06 15:28
Onze keuken is de afgelopen dagen geplaatst.
Gekocht bij Keukencoach in Amsterdam.

Het is een Häcker keuken met Siemens apparatuur en een Cambria Galloway composiet blad. Wij zijn er super blij mee. Ook met de installatie 🤩

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mN1Gdos4JcFVZ0w4Wu1z7w1RGdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/suLBLfdvsZo21F9TjugxihUh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vK9VSNAPKMlkaDHtmmHkrkA7_Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4UKt1nutCYPYlpxO2Kx0cNH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiIu1C0Bszfb67ilqs8S4EEHpO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIcRhsW8IERnJvMYF00mhiCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hEnKXHiNWaVsUJkHjQ8O5mshO-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/goKh9R2q17V9NxWsCtpSIEwX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MwS3CiEhF5iBU6jIoUYb57zFTLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSrIzdbwfYp0NeUaNnABua9M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nyyZxD7l9Uic0AVR2_u1YZFHa_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVj80230Ichde8UaHm9eXtRT.jpg?f=fotoalbum_large

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Mir1970 schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 21:43:
[...]

Ik kom daar terecht via de keukenzaak. Zij hebben daar kleine staaltjes en bij de leverancier staan de bladen in het groot. Ze doen daar regelmatig zaken mee. Zij sturen de tekening en mater daarnaartoe, als de keuken staat komt de natuursteenhandel zelf meten en binnen twee weken het blad plaatsen.

Ze verkopen er marmer, graniet, composiet en keramische bladen. Ik heb een stukje meegekregen van die wat ik mooi vind en ze zei met die thuis uit te testen met zuren, olie etc. Bovendien zijn stenen werkbladen in Duitsland blijkbaar duurder dan in Nederland (volgens de keukenverkoper).

Maar de dikte die zij aangaf, 2 cm en opbouw kookplaat vond ik minder mooi, vandaar mijn twijfel en vraag hier.

Het zijn op dit moment te veel keuzes die ik moet maken in mijn eentje voor een hele verbouwing, van vloerverwarming, warmtepomp, badkamer, keuken, deuren, kleuren, afmetingen, verlichting, stroompunten etc. Allemaal dingen waar ikzelf geen verstand van heb/had en moet vertrouwen op wat anderen zeggen en adviseren. En laat die elkaar nu best vaak tegenspreken :(

Ik moet zeggen dat ik veel geleerd heb de afgelopen maanden, vanaf vergunning tot sloop, maar nu moeten definitieve keuzes voor de komende jaren gemaakt worden en vind ik het super spannend. Ook om alles passend en redelijk in het totaalbudget te houden… ik kan het maar 1x uitgeven en wil dat graag zo goed mogelijk doen.
Ik ken een bedrijf waar ze de installateur, badkamer en keuken allemaal onder één dak hebben :P

Heb je de keuken al gekocht? Ik zou gewoon kiezen wat je mooi vind en je niet laten lijden door de steenverwerker die het liefst verkoopt wat hem het beste uitkomt.
Een 4cm blad is natuurlijk gewoon mogelijk met alles vlak ingebouwd. Kies ook het materiaal wat je het mooiste vind want ieder blad heeft zijn voor- en nadelen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-06 20:43

Gewoon vlakinbouw kookplaat nemen. Opbouw ziet dr niet uit. Heb je alles vlak en dan de kookplaat er bovenop liggen alsof ze die vergeten zijn. Bij opbouw heb je óf een kitrand waar ook gewoon vuil op komt óf niks, en dan kan je met een mesje de troep uit de naad gaan pulken.

Vlakinbouw heeft geen enkel nadeel. Hier nu 3 jaar en de kitrand is nog perfect. Helemaal schoon en blijft niets van troep inzitten. En dan nog, stel de kitrand is na 5 jaar niet meer mooi. Dan snij je die eruit, plakt 2 stukken schilderstape langs de randen en kit je het zelf opnieuw af. En dan kan je er weer tegenaan.

Kitrand vlakinbouw na 3 jaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aVL5wptRao7gn3n9eTBhUrWc-Hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FepFS7dYwptvDJH2kErG43Vi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door t14wo op 29-11-2023 10:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:47
Ik heb in mijn keuken inmiddels al 17 jaar een vlakinbouw inductiekookplaat. Toentertijd was opbouw standaard (mijn hele eilandblad is teruggegaan omdat de uitsnede te klein was), volgens mij vooral omdat het lastiger is om te monteren. Wij hebben vastgehouden. De kitrand is nog steeds prima (wij maken de kookplaat wel iedere dag netjes schoon). Wat mij betreft dus een kulargument. Gewoon kiezen wat je het mooist vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William101
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09-2024
Floor-is schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 23:27:
Ik weet niet meer of het hier was of ergens anders, maar ik had foto’s beloofd. Het is nog niet helemaal af, maar af genoeg :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met plafondspots
[Afbeelding]

Nog met de huidige (binnenkort oude) tafel en stoelen. Ook de lampen moeten nog even anders worden gehangen, maar voor het idee. De nieuwe tafel is 55cm langer en 20cm dieper.
[Afbeelding]

Dit is de kleur overdag en toen de stukadoor nog moest terugkomen en daarna bijna alles opnieuw gespoten.. Ik zal jullie de details onthouden, maar die stukadoor komt niet meer terug, al krijg ik geld toe!
[Afbeelding]

Reminder of als je het nog niet wist:
Eiland in Arpa Fenix Comodoro Verde
Kastenwand in Arpa Fenix Bianco Kos (RAL9016)
Nissen in eiken HPL (Halifax 1180 uit m’n hoofd)
Werkblad: Silestone Calacatta Gold 12mm
Wanden/plafond RAL9016
Wand met behang in RAL9010
Behang is van Kek Amsterdam
Lamp is Novy Pendant

Oh en voor hen die de Bora X BO overwegen: doen. Mijn God wat een fijne stoomoven is dat, heb de Miele DCG 7860 bij m’n zus geprobeerd een paar keer en die was ook al heel fijn, maar dit gaat -zeker qua bediening- echt een paar stappen verder.
Wat een mooie lamp die Novy pendant!

Ik zou graag ook zo'n lamp boven mijn kookeiland van 270 cm plaatsen. Welke lengte zou je daarvoor aanraden ? ik zie op de Novy-website dat ze varianten hebben van 210, 240 en 270 cm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-06 11:09

twu

William101 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 12:00:
[...]

Ik zou graag ook zo'n lamp boven mijn kookeiland van 270 cm plaatsen. Welke lengte zou je daarvoor aanraden ? ik zie op de Novy-website dat ze varianten hebben van 210, 240 en 270 cm.
Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik zou zelf voor de 240cm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 12:25
overtones schreef op woensdag 29 november 2023 @ 02:15:
Onze keuken is de afgelopen dagen geplaatst.
Gekocht bij Keukencoach in Amsterdam.

Het is een Häcker keuken met Siemens apparatuur en een Cambria Galloway composiet blad. Wij zijn er super blij mee. Ook met de installatie 🤩

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gaaf blad! Wat is de indeling van het eiland aan de voorkant? Lijkt 60-60-60-120 maar de spoelbak lijkt meer naar links gepositioneerd. Wij hebben een vergelijkbaar "druk" blad op het oog (Caesarstone Moorland Fog) maar dat kan helaas maar op max 3 meter geleverd worden. We moeten dus 1 kast aanpassen :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 18:58

jaspernl

de tijd vliegt

Awoodentree schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:30:
Ik heb de Siemens KI86SHDD0 al staan, maar ben nu aan het oriënteren op IKEA keukens. Deze koelvriescombi heeft een vlakscharnier, en volgens Coolblue kan in een Ikea METOD keuken alleen een koelkast met sleepdeursysteem. Dit klinkt niet logisch, maar ik kan op internet alleen andere mensen vinden die dezelfde vraag stellen, maar geen definitief antwoord.

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een koelvriescombi met vlakscharnier in een Ikea METOD keuken?
Geen idee of dit nog relevant is (ik heb niet het hele draadje gelezen...), maar ik heb eind 2020 een Ikea METOD keuken gebouwd met een siemens koelkast (178) en een siemens vriezer (178). Beiden met deur-op-deur systeem.
Werkt probleemloos; ik heb echt geen idee waarom dat niet zou kunnen.

Het enige, enigszins, lastige was het uitzoeken van een geschikte vaatwasser. De Ikea onderkasten zijn blijkbaar wat hoger dan van andere keukens, waardoor je meer binnenruimte creeert. maar dan heb je óf een vaatwasser nodig met wat extra hoogte óf je zet een standaard vaatwasser op een verhoging. Bij een standaard vaatwasser krijg je dan wel een uitdaging met het scharnieren van je frontje...

Mocht je nog gaan klussen: succes en veel plezier!!

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir1970
Het complete plaatje is nu als volgt:

Keuken met kookeiland
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHaZsTYdj35T2rj123h_KbZpv5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JqqNmchcy2wOsQq8OaOD0Ia.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rg6b-xASGJf7xnP9t_1yeKnTZ5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PomsgzR5dK7Jwx8WmdxtKMbp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pNJLZbbhyxEsWbOOKOiiIgcvDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbL8x6N54wiryePxr6TcgkQn.jpg?f=fotoalbum_large

Bijkeuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggcPLzh4vV1jQYMFJBo3Z73jUJ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P95Fkt7epBMiDQ6L9j7BuOwa.jpg?f=fotoalbum_large

Waskeuken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pzRYpj5C4swsasTOR4o1_E5Jris=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5mFGfUAc7QlzKc51isxhq9E.jpg?f=fotoalbum_large

Totaalprijs 42.000 incl montage (en als ik vandaag beslis 40.000) exclusief blad en achterwand nis (4500,00)

Apparatuur:
Bora X Bo
Bora multilade
Bora PUXU
Liebherr koelkast 178 IRBDI5150
Quooker combi+
Miele vaatwasser G5162

Bijkeuken:
Liebherr diepvries 178 SIFNF5128
Siemens combi oven CM724G1B1
Afzuiging Siemens Li63LA526

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-06 15:04
Ik ben bezig met mijn nieuwe keuken uit te zoeken. Ik zit nog een beetje te tobben over de oven. Niet zo zeer over het merk en model, maar meer over het soort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1KzO0oWS9vDoqf_71nmj3n9jH0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3eopEKuiD0fCPMwjfH4u8TLN.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ostMVmejRRtjJZoiox9rrHJVXD0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zc564MEuheNHPqHoaYIyNWTJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Je hebt tegenwoordig ovens met twee compartimenten. Over het algemeen kook ik alleen lasagne en dat past in één compartiment. Dus dan lijkt het me handig om een oven te hebben met een kleiner compartiment zodat het sneller opwarmt. Als je dan iets anders wil maken lijkt het me ook wel handig. Heeft iemand ervaring met dit soort ovens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:19
Mir1970 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:59:
Het complete plaat is nu als volgt:

Keuken met kookeiland
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bijkeuken:

[Afbeelding]

Waskeuken:

[Afbeelding]

Totaalprijs 42.000 incl montage (en als ik vandaag beslis 40.000) exclusief blad en achterwand nis (4500,00)

Apparatuur:
Bora X Bo
Bora multilade
Bora PUXU
Liebherr koelkast 178 IRBDI5150
Quooker combi+
Miele vaatwasser G5162

Bijkeuken:
Liebherr diepvries 178 SIFNF5128
Siemens combi oven CM724G1B1
Afzuiging Siemens Li63LA526
Mooi budget voor een keuken en ook erg mooie apparatuur.
Eerlijk gezegd denk ik dat je qua ontwerp nog wel wat stappen kunt maken. Het oogt nu erg druk, maar dat kan ook komen door de render.

Verder, heb je ondiepe kastjes gekozen op de plek waar je gaat zitten aan het eiland? Dat lijkt me niet echt praktisch, daarnaast; heb je die ruimte echt nodig? Er is bizar veel kastruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 20:10
[...]

30cm minder dan het eiland :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

ik zou die verkoper zeggen 'het is geen pakje boter, je hoort wel wanneer IK wil tekenen' 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-06 15:28
Blurk62 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 13:11:
[...]

Gaaf blad! Wat is de indeling van het eiland aan de voorkant? Lijkt 60-60-60-120 maar de spoelbak lijkt meer naar links gepositioneerd. Wij hebben een vergelijkbaar "druk" blad op het oog (Caesarstone Moorland Fog) maar dat kan helaas maar op max 3 meter geleverd worden. We moeten dus 1 kast aanpassen :-(
Thx!
De indeling is een spoelbakkast van 120 dan vaatwasser 60 en dan een ladekast voor de kookplaat van 120.

Dat blad wat jij noemt is ook erg mooi!

Vandaag zijn ook de barkrukken geleverd en wat andere accessoires neergezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a2uFt65v7yt_zuiAdY7Dk9nX5ow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WfsHhInmuDvBmV0hwdDGlW7u.jpg?f=fotoalbum_large

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
keeperson schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:43:
Ik ben bezig met mijn nieuwe keuken uit te zoeken. Ik zit nog een beetje te tobben over de oven. Niet zo zeer over het merk en model, maar meer over het soort.
[Afbeelding][Afbeelding]

Je hebt tegenwoordig ovens met twee compartimenten. Over het algemeen kook ik alleen lasagne en dat past in één compartiment. Dus dan lijkt het me handig om een oven te hebben met een kleiner compartiment zodat het sneller opwarmt. Als je dan iets anders wil maken lijkt het me ook wel handig. Heeft iemand ervaring met dit soort ovens?
Deze oven demonstreerden ze zaterdag van het merk Samsung. Ze hadden bovenin gebak en beneden iets met vis om aan te tonen dat er geen overdracht was. Ik had ze nog nooit gezien, maar was een erg mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
Kapitein Merijn schreef op woensdag 29 november 2023 @ 09:27:
[...]

Ik ken een bedrijf waar ze de installateur, badkamer en keuken allemaal onder één dak hebben :P

Heb je de keuken al gekocht? Ik zou gewoon kiezen wat je mooi vind en je niet laten lijden door de steenverwerker die het liefst verkoopt wat hem het beste uitkomt.
Een 4cm blad is natuurlijk gewoon mogelijk met alles vlak ingebouwd. Kies ook het materiaal wat je het mooiste vind want ieder blad heeft zijn voor- en nadelen.
Waar is dat bedrijf? :)

Nee nog niet gekocht. Dik blad vind ik mooier en zo te lezen zijn er geen bezwaren tegen vlak inbouwen, dan kies ik daarvoor. Graniet, deze vind ik mooi:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfwvsJ-FyAh_zKhHBd5JbARRgrs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfi5GDeZkbXJh3g58DSWZmo2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
SquareOne schreef op woensdag 29 november 2023 @ 17:52:
[...]

Mooi budget voor een keuken en ook erg mooie apparatuur.
Eerlijk gezegd denk ik dat je qua ontwerp nog wel wat stappen kunt maken. Het oogt nu erg druk, maar dat kan ook komen door de render.

Verder, heb je ondiepe kastjes gekozen op de plek waar je gaat zitten aan het eiland? Dat lijkt me niet echt praktisch, daarnaast; heb je die ruimte echt nodig? Er is bizar veel kastruimte.
Ik ben benieuwd naar de stappen voor het ontwerp die jij ziet. Het kan door de render komen, maar volgens mij heeft hij zo gepuzzeld met de ‘lijnen’ omdat ik de oven graag op aanrechthoogte wilde en hij daardoor wat moest gaan schuiven. Ook de bovenkanten vormden geen lijn met het eerste ontwerp, dat was dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28kAXZX1fgTmJpsspc7sZGlU0vA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U6sspJTMos7zDLJ1GjCJ7mwc.jpg?f=fotoalbum_large

Die doorgang van 80cm is niet in dezelfde kwaliteit als de fronten verkrijgbaar, dat was ook een ding. Niet elk merk heeft die deur van 80 in beschikbaar schijnbaar? En in beperkte hoogtes. Wel dezelfde kleur, mosselwit en het blad en graniet in de nis donker (antraciet/zwart).

Die ondiepe kastjes aan de voorkant van het eiland heb ik niet persé nodig nee. Zou jij hier kiezen voor extra beenruimte? Het kastje links daarvan is een gewone kast, daar komt de Quooker in zodat aan de achterkant bij de wasbak lades kunnen en het rechterkastje zou wel nog met binnenlandse uitgevoerd kunnen worden.

De overige kastruimte ben ik erg blij mee omdat ik verder in de woning heel weinig tot geen kasten kwijt kan. Vandaar ook een ‘schoenenkast’ en ‘poetskast’ in de waskeuken.

Het maximum was 40.000 voor alle drie de ruimtes samen, daar kom ik nu boven omdat het graniet er nog bij komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
[...]

Wij willen ook graag precies deze stijl lamp, en aangezien ons eiland 300cm is, en ik overal licht wil, kom je dus uit op 270cm

Alleen zo'n novy 270 kost gewoon 1100 euro. Dat vind ik toch wel heel veel geld voor een overrated ledstrip.

Ik hoef die handgesture feature ook helemaal niet, ik wil gewoon een ledbalk die goed werklicht geeft. Maar ik heb nog geen andere gevonden van 270 lang, meestal houdt het op bij 200cm.

Kent iemand nog andere opties voor lange led balken?

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
Mir1970 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:10:
[...]

Deze oven demonstreerden ze zaterdag van het merk Samsung. Ze hadden bovenin gebak en beneden iets met vis om aan te tonen dat er geen overdracht was. Ik had ze nog nooit gezien, maar was een erg mooi apparaat.
Maar smaakte of rook het gebak dan naar vis? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mir1970 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:14:
[...]

Waar is dat bedrijf? :)

Nee nog niet gekocht. Dik blad vind ik mooier en zo te lezen zijn er geen bezwaren tegen vlak inbouwen, dan kies ik daarvoor. Graniet, deze vind ik mooi:

[Afbeelding]
Zo'n donker blad is wel een heel hard contrast met witte kastjes, maar dat is ook waar je naar op zoek bent als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Mir1970 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 19:32:
[...]

Ik ben benieuwd naar de stappen voor het ontwerp die jij ziet. Het kan door de render komen, maar volgens mij heeft hij zo gepuzzeld met de ‘lijnen’ omdat ik de oven graag op aanrechthoogte wilde en hij daardoor wat moest gaan schuiven. Ook de bovenkanten vormden geen lijn met het eerste ontwerp, dat was dit:

[Afbeelding]

Die doorgang van 80cm is niet in dezelfde kwaliteit als de fronten verkrijgbaar, dat was ook een ding. Niet elk merk heeft die deur van 80 in beschikbaar schijnbaar? En in beperkte hoogtes. Wel dezelfde kleur, mosselwit en het blad en graniet in de nis donker (antraciet/zwart).

Die ondiepe kastjes aan de voorkant van het eiland heb ik niet persé nodig nee. Zou jij hier kiezen voor extra beenruimte? Het kastje links daarvan is een gewone kast, daar komt de Quooker in zodat aan de achterkant bij de wasbak lades kunnen en het rechterkastje zou wel nog met binnenlandse uitgevoerd kunnen worden.

De overige kastruimte ben ik erg blij mee omdat ik verder in de woning heel weinig tot geen kasten kwijt kan. Vandaar ook een ‘schoenenkast’ en ‘poetskast’ in de waskeuken.

Het maximum was 40.000 voor alle drie de ruimtes samen, daar kom ik nu boven omdat het graniet er nog bij komt…
Dit ziet er al een heel stuk beter uit. Behalve dan die ladekasten onder de nis. Maak dat push to open.

Budget van die kastjes waar je wilt gaan zitten zou ik besparen en op andere punten in je keuken investeren. Goed idee van de plaatsing van de Quooker.

Dat passtuk boven die oven moet ook nog wel optie lossen zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 29-11-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William101
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09-2024
Ok, dank iedereen voor tip over de lengte van de Novy pendant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-06 17:17
Op aliexpress kost een 270cm brede balk 200 euro 😉
https://nl.aliexpress.com/item/1005004446933439.html

• RobbieB
Heb zelf een aantal lampen besteld via AE voor de wat minder belangrijke kamers, en hoewel de kwaliteit niet heel slecht is, zou ik altijd voor een dimbare versie gaan én eentje waar je de kleurtemperatuur van aan kan passen. Want die kan soms erg wisselend en lelijk zijn als je er 1 hebt met geïntegreerde leds.

En even goed naar de details kijken, want de 270cm versie van deze bestaat uit 2 delen. Langste die ze bieden in 1 deel is 200cm.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbieB op 30-11-2023 07:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-06 15:54
(en als ik vandaag beslis 40.000) exclusief blad en achterwand nis (4500,00)
Bah! Hier heb ik dus echt een afschuwelijke hekel aan. Waarom is het vandaag opeens goedkoper dan morgen? Bij dat soort kunstmatige druk draai ik me toch al 180 graden om...

• JaymzHetfield
Voordat we zaterdag aan onze tweede ronde van keukenzaken beginnen (Artic en Verdonk) nog even een vraag over spoelbakken. Wij zaten te kijken naar een Quooker met een leuke bijpassende kleur spoelbak. Bijvoorbeeld gun metal, rosé koper, zwart. Maar beide verkopers raadden aan om alleen voor een RVS spoelbak te gaan omdat alle kleurvarianten binnen de kortste keren lelijk worden.

Is dat de algemene consensus? Gekleurde bakken worden snel lelijk?

Ik snap dat we ook de spoelbak in hetzelfde materiaal als het werkblad zouden kunnen laten uitvoeren (bijv. Dekton), maar dat is waarschijnlijk wel een andere prijscategorie dan een gekleurde metalen bak. Bovendien lijkt me dat minder goed schoon te houden met die scherpe hoeken.

Kleurtjes opgeven en voor RVS gaan?

Metal up your ass

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
JaymzHetfield schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:13:
Voordat we zaterdag aan onze tweede ronde van keukenzaken beginnen (Artic en Verdonk) nog even een vraag over spoelbakken. Wij zaten te kijken naar een Quooker met een leuke bijpassende kleur spoelbak. Bijvoorbeeld gun metal, rosé koper, zwart. Maar beide verkopers raadden aan om alleen voor een RVS spoelbak te gaan omdat alle kleurvarianten binnen de kortste keren lelijk worden.

Ik snap dat we ook de spoelbak in hetzelfde materiaal als het werkblad zouden kunnen laten uitvoeren (bijv. Dekton), maar dat is waarschijnlijk wel een andere prijscategorie dan een gekleurde metalen bak. Bovendien lijkt me dat minder goed schoon te houden met die scherpe hoeken.

Er zijn ook ‘door en door’ gekleurde spoelbakken. Verschillende Tweakers hier in het topic hebben daarvoor gekozen (voornamelijk wit en zwart).

Weet niet of dat ook beschikbaar is in kleurtjes als bijvoorbeeld gun metal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keeperson

Bij mij exact hetzelfde verhaal. Wilde ook een gun metal spoelbak in combinatie met een kokendwaterkraan en dat ging niet. Fabrikant zegt het probleem recentelijk opgelost te hebben, maar mijn keukenzaak vertrouwt het nog niet helemaal. Daarom raadde zij me een RVS spoelbak aan. Gun metal blijkt een coating te zijn. Lijkt me dan ook logisch dat je behoorlijk voorzichtig moet zijn met scherpe dingen erin leggen. RVS blijkt dan altijd wel redelijk goed eruit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
keeperson schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:03:
[...]

Bij mij exact hetzelfde verhaal. Wilde ook een gun metal spoelbak in combinatie met een kokendwaterkraan en dat ging niet. Fabrikant zegt het probleem recentelijk opgelost te hebben, maar mijn keukenzaak vertrouwt het nog niet helemaal. Daarom raadde zij me een RVS spoelbak aan. Gun metal blijkt een coating te zijn. Lijkt me dan ook logisch dat je behoorlijk voorzichtig moet zijn met scherpe dingen erin leggen. RVS blijkt dan altijd wel redelijk goed eruit zien.
Wij gaan waarschijnlijk voor een Blanco Subline spoelbak van Silgranit in de kleur antraciet, zag er mooi uit naast het (piepkleine) staaltje van de Quooker Gunmetal die ze in de keukenzaak hadden. Gunmetal combineren met een RVS bak lijkt me niet zo mooi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapitein Merijn

Ik weet niet welke kleur werkblad je hebt maar je kan bijvoorbeeld ook kiezen voor een zwarte composiet spoelbak (die zijn door en door gekleurd) met een afvoerset in de kleur van de kraan. Dit is oa. bij Reginox mogelijk.
https://www.reginox.nl/as...oren/afvoerset-okg-copper
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWqs8uU8rgSSVEvM8n-_mODi8-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaW7kw467Tg1w6XFFybQGIvk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Kapitein Merijn op 30-11-2023 13:06 ]

• JaymzHetfield
SquareOne schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:31:
[...]
Er zijn ook ‘door en door’ gekleurde spoelbakken. Verschillende Tweakers hier in het topic hebben daarvoor gekozen (voornamelijk wit en zwart).
Ik kwam vooral Franke Fragranite tegen; het 4e hardste materiaal op aarde, zogezegd. Ik weet echter niet of we Franke nog vertrouwen. We hebben nu een witte Franke Tectonite bak en dat is pure ellende. Een festival-wc ziet er frisser uit. Loopt bovendien slecht af.
gdvm schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:16:
[...]
Wij gaan waarschijnlijk voor een Blanco Subline spoelbak van Silgranit in de kleur antraciet, zag er mooi uit naast het (piepkleine) staaltje van de Quooker Gunmetal die ze in de keukenzaak hadden. Gunmetal combineren met een RVS bak lijkt me niet zo mooi.
Bedankt voor de tip. Zal dat Silgranit eens bekijken. Ik heb me ook verbaas over die piepkleine staaltjes van Quooker, wat een armoe is dat.
Kapitein Merijn schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:48:
[...]
Ik weet niet welke kleur werkblad je hebt maar je kan bijvoorbeeld ook kiezen voor een zwarte composiet spoelbak (die zijn door en door gekleurd) met een afvoerset in de kleur van de kraan. Dit is oa. bij Reginox mogelijk.
https://www.reginox.nl/as...oren/afvoerset-okg-copper
Bedankt voor de tip. Zal eens kijken of dat materiaal ook zo sterk is. We gaan voor een wit blad (bijv. Dekton Rem), dus dan is zo'n afvoerset misschien wel leuk erbij.

Metal up your ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
JaymzHetfield schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:34:
[...]

Ik kwam vooral Franke Fragranite tegen; het 4e hardste materiaal op aarde, zogezegd. Ik weet echter niet of we Franke nog vertrouwen. We hebben nu een witte Franke Tectonite bak en dat is pure ellende. Een festival-wc ziet er frisser uit. Loopt bovendien slecht af.

[...]

Bedankt voor de tip. Zal dat Silgranit eens bekijken. Ik heb me ook verbaas over die piepkleine staaltjes van Quooker, wat een armoe is dat.

[...]

Bedankt voor de tip. Zal eens kijken of dat materiaal ook zo sterk is. We gaan voor een wit blad (bijv. Dekton Rem), dus dan is zo'n afvoerset misschien wel leuk erbij.
Als je voor de Rose kraan van Quooker gaat zou je ook eens naar de Franke MRG in de kleur Oyster kunnen kijken. Ook erg fraai icm. een witte marmerlook.

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:12
Ik kan het antwoord niet direct vinden, vandaar hier mijn vraag.
Kan de warmwaterleiding van de boiler van een kokendwaterkraan worden vertakt naar een 2e kraan?
Ik ga er van uit dat met waterleidingen alles te fixen is. Maar functioneert dit dan ook een beetje? Ik moet dan zo'n 4-5m overbruggen: een meter naar beneden, 3 meter horizontaal, een meter omhoog.
(Uiteraard verwacht ik geen kokend water uit de 2e kraan).

• JaymzHetfield
Kapitein Merijn schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:03:
[...]

Als je voor de Rose kraan van Quooker gaat zou je ook eens naar de Franke MRG in de kleur Oyster kunnen kijken. Ook erg fraai icm. een witte marmerlook.
Goede suggestie! Heb je dat ook ergens in het echt gezien?

Edit: vraag me wel af of je bij Franke dat zeefje niet gaat missen... :?

[ Voor 10% gewijzigd door JaymzHetfield op 30-11-2023 14:42 ]

Metal up your ass

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:47
dunedanh schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:18:
[...]

TL;DR: Het is een prima materiaal, maar de combinatie van wat het waarschijnlijk gaat kosten en de relatieve kwetsbaarheid vergeleken met alternatieven maakt dat ik zou adviseren om een oplossing te zoeken met een ander materiaal.

Het is niet zo dat het materiaal stuk gaat als je er naar wijst hoor, het kan echt wel wat hebben (en is inderdaad vaak erg netjes te repareren als het om mechanische schade gaat). Een paar warme spetters ga je ook echt niks van merken.

Het is natuurlijk wel zo dat de kans dat iets heets op je blad komt in de buurt van je kookplaat het grootste is. Even snel een pan opzij die overkookt, onderschatten hoe snel je gietijzeren grillplaat afgekoeld is, of een foutje maken met het afgieten van de pasta, het kan zomaar eens gebeuren. Een Corian blad is misschien niet zo duur als een composiet of keramiek alternatief, maar als je een grote smak geld uitgeeft aan een mooi blad, dan zou ik persoonlijk niet het risico willen lopen dat ik (of iemand anders die er minder verstand van heeft) in een moment van onbedachtzaamheid blijvende schade kan veroorzaken.

Als je dan toch voor een blad wil gaan wat wat kwetsbaarder is maar wel aan 1 stuk 3,6m kan overspannen, dan kan je altijd nog een blad met een HPL toplaag kiezen. Die platen (1.3m breed) gaan tot ruim 4 meter lang. Is wel aanzienlijk minder "luxe" dan de eerder genoemde alternatieven :+
Ik liep in het topic te zoeken naar Solid Surface (Corian / Hi-Macs), aangezien wij dit overwegen voor ons kookeiland (3,20 x 1,20). Ik vind de Solid Surface bladen erg mooi omdat je zijwangen zonder naden kan krijgen. Ook zag ik dat je de spoelbak naadloos kan integreren.

Het grootste nadeel is dat het minder goed bestand is tegen warmte. Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die hier praktijk ervaring mee hebben (en hoe die ervaring is natuurlijk). Kun je inderdaad niet een hete pan op het werkblad zetten of valt dat in de praktijk wel mee.

• kawing
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 07:57
Hoi allemaal, ook hier in de running voor een keuken in onze nieuwbouwwoning.

We zijn nu geëindigd bij twee partijen en willen dit jaar nog de knoop doorhakken. De keukens hebben de onderstaande specs

Bemmel&Kroon
Pronorm
Y-line plus, dus korpushoogte van 83,2 cm in kleur steengrijs prijsgroep 0

Apparatuur:
Vriezer Siemens GI11VADE0
Koelkast Siemens KI41R2FE0
Oven Siemens HM936GCB1
Vaatwasser Siemens SN65ZX49CN
Bora PURU
Quooker Flex met COMBI+

Werkblad:
Dekker keramiek Calacatta Gold Silk 3 cm dik

Prijs incl montage
21200,-

Gerwens Kuchen (DE)
Hacker Systemat
Korpushoogte 78 cm AV2135 V725 prijsgroep 2

Apparatuur
Zelfde als hierboven

Werkblad:
Neolith Calacatta Gold Silk

Prijs incl montage:
18900,-

Beide keukens verschillen niet veel van mekaar behalve een prijverschil van 2300,- De Pronorm heeft wel een lichte voorkeur vanwege de greep dat gefreesd is in het front ipv de traditionele C-profiel van Hacker. Daarnaast is een iets hogere korpus ook wel fijn.
De verkoper van B&K zei dat Neolith in NL onder de naam Dekker wordt verkocht, kan iemand dit bevestigen?
Ik heb bij beide partijen nog niet onderhandeld en vraag is of de prijs van B&K richting 19k realistisch is en of er nog andere punten belangrijk zijn om rekening te houden voor koop in DE?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet, alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GR_fbdm2RqLrtrQqDmT4daJ-CzU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cp2T8jsRzAyKbzcYcBFy94MQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/of-HjL41CFn1Buik9THf2Lg3Hc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jnxWMqr2G7ACjeIsJPCKQQrO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uw4sUrWHdzbIW3oicscu2rWOo8c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRyKIl59T4WULrSnhOkbCOfX.jpg?f=fotoalbum_large

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

(jarig!)
kawing schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:01:

...of er nog andere punten belangrijk zijn om rekening te houden voor koop in DE?
Controleer / krijg zwart op wit hoe ze de keuken precies installeren. Vaak moet je zelf nog een loodgieter en elektricien erbij regelen omdat ze niet de juiste papieren hebben om dit in Nederland te doen.

PSN: Shiver23

• t14wo
jswinkels schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:58:
[...]

Ik liep in het topic te zoeken naar Solid Surface (Corian / Hi-Macs), aangezien wij dit overwegen voor ons kookeiland (3,20 x 1,20). Ik vind de Solid Surface bladen erg mooi omdat je zijwangen zonder naden kan krijgen. Ook zag ik dat je de spoelbak naadloos kan integreren.

Het grootste nadeel is dat het minder goed bestand is tegen warmte. Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn die hier praktijk ervaring mee hebben (en hoe die ervaring is natuurlijk). Kun je inderdaad niet een hete pan op het werkblad zetten of valt dat in de praktijk wel mee.
Solid surface wil je écht niet als aanrechtblad. Dit is superzacht materiaal. Daarnaast vlekt het als de net met allerlei stoffen. Is leuk als bad of als spoelbak in de badkamer. In de keuken heb je veel te veel harde materialen (glas, metaal, keramiek) die harder zijn dan je blad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
JaymzHetfield schreef op donderdag 30 november 2023 @ 12:34:

Je zou ook Silgranit in de kleur Cafe kunnen bekijken, daar hadden ze bij ons geen staaltje van. Misschien dat die ook wel lekker matcht met gunmetal. Wij kozen voor antraciet omdat dat in onze ogen beter matcht met de zwarte kookplaat en ovens. Niet zwart omdat we antraciet net mooier vonden naast het gunmetal.

• 4vocado
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-06 20:56
Ik ben op zoek naar een keuken voor een nieuwbouwwoning die over 2 jaar zal worden opgeleverd. De projectleverancier voor de keuken wil geen plattegronden van de getekende keuken en offerte sturen — maar ze waren mij wel aan het pushen voor een handtekening van een totaalprijs van 31k, ondanks dat ik geen contractvoorwaarden heb gelezen. Ze gaven mij uiteindelijk alleen een doorsnedetekening (die niet volledig klopt met betrekking tot wandcontactdozen) en een lijst van apparatuur.
Vraag #1: Volgens de verkoper kan dit allemaal later worden veranderd (kleur/materiaal en type apparatuur). Is dit een normale gang van zaken? Zit je dan niet tegen hoge extra kosten aan?

De voornaamste reden dat ik de projectleverancier in gedachten had, was omdat:
  1. de leverancier "dicht" bij de bouwer staat (communicatie gaat tussen hen en de projectleverancier heeft uiteraard de plattegronden al meegekregen)
  2. de keuken voor de sleuteloverhandiging kan worden opgeleverd. Echter, bij punt twee, heb ik van de projectleverancier zelf te horen gekregen dat het beter zou zijn om de keuken na de sleuteloverhandiging op te leveren (zelfs pas nadat de vloer er al staat).
Vraag #2: Waarom zou ik dan nu naar een keukenleverancier gaan? Kan ik niet beter wachten tot de woning is opgeleverd en alleen de wijzigingen (waar de leidingen/elektra moeten komen) doorgeven aan de bouwer?

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-06 17:30
4vocado schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:07:
Ik ben op zoek naar een keuken voor een nieuwbouwwoning die over 2 jaar zal worden opgeleverd. De projectleverancier voor de keuken wil geen plattegronden van de getekende keuken en offerte sturen — maar ze waren mij wel aan het pushen voor een handtekening van een totaalprijs van 31k, ondanks dat ik geen contractvoorwaarden heb gelezen. Ze gaven mij uiteindelijk alleen een doorsnedetekening (die niet volledig klopt met betrekking tot wandcontactdozen) en een lijst van apparatuur.
Vraag #1: Volgens de verkoper kan dit allemaal later worden veranderd (kleur/materiaal en type apparatuur). Is dit een normale gang van zaken? Zit je dan niet tegen hoge extra kosten aan?

1. de leverancier "dicht" bij de bouwer staat (communicatie gaat tussen hen en de projectleverancier heeft uiteraard de plattegronden al meegekregen)
  2. de keuken voor de sleuteloverhandiging kan worden opgeleverd. Echter, bij punt twee, heb ik van de projectleverancier zelf te horen gekregen dat het beter zou zijn om de keuken na de sleuteloverhandiging op te leveren (zelfs pas nadat de vloer er al staat).
Vraag #2: Waarom zou ik dan nu naar een keukenleverancier gaan? Kan ik niet beter wachten tot de woning is opgeleverd en alleen de wijzigingen (waar de leidingen/elektra moeten komen) doorgeven aan de bouwer?
Hij speelt een spelletje met je.
Plaatsen bij bouw hebben we ook een keer gehad en is heel praktisch, maar je moet natuurlijk wel heel voorzichtig zijn.
Let overigens op als je het buiten het project kiest. Wij hadden wat metalstud/gips wandjes in de keuken en ze waren ff vergeten dat daar versteviging in moest voor de keuken. Iedereen die buiten project kocht, kreeg een dag! om de positie aan te geven....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne

Ik zou vriendelijk bedanken en even de vraag stellen of die het zelf normaal vindt om zomaar even een handtekening voor 31k te zetten.

Als de leverancier een mooi scherp voorstel neerlegt, is die niet bang om dat in wat meer detail te delen. Dan weet die immers dat elders shoppen geen zin heeft.

Tekenen voordat je alle keuzes definitief hebt zou ik ook niet doen. Als ik zie hoeveel details ik gewijzigd heb t.o.v. mijn eerste ontwerp nog voor de start van de bouw, dan was ik helemaal leeggelopen op alle aanpassingen en hadden ze daarvoor de hoofdprijs kunnen vragen. Je wilt immers toch je droomkeuken en ze weten ook wel dat je dat niet op 500 euro laat schieten. Maar bij de volgende wijziging gaat dat weer zo. Een aantal keer 500 euro aan wijzigingen is ineens een hoop geld.

• 4vocado
SquareOne schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:28:
[...]

Ik zou vriendelijk bedanken en even de vraag stellen of die het zelf normaal vindt om zomaar even een handtekening voor 31k te zetten.

Als de leverancier een mooi scherp voorstel neerlegt, is die niet bang om dat in wat meer detail te delen. Dan weet die immers dat elders shoppen geen zin heeft.

Tekenen voordat je alle keuzes definitief hebt zou ik ook niet doen. Als ik zie hoeveel details ik gewijzigd heb t.o.v. mijn eerste ontwerp nog voor de start van de bouw, dan was ik helemaal leeggelopen op alle aanpassingen en hadden ze daarvoor de hoofdprijs kunnen vragen. Je wilt immers toch je droomkeuken en ze weten ook wel dat je dat niet op 500 euro laat schieten. Maar bij de volgende wijziging gaat dat weer zo. Een aantal keer 500 euro aan wijzigingen is ineens een hoop geld.
Goeie tip... Dank voor de hulp!
Ik vind het ook vrij bizar... En dit is de projectleverancier notabene. Als ze zelf zeggen dat het niet handig is om de keuken voor sleuteloverhandiging op te leveren, wat is dan het nut van de projectleverancier? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door 4vocado op 30-11-2023 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:02
[list=1]
• de leverancier "dicht" bij de bouwer staat (communicatie gaat tussen hen en de projectleverancier heeft uiteraard de plattegronden al meegekregen)
Mijn ervaring met projectleveranciers is dat zij ook proberen je een bepaald concept in de maag te splitsen. Dat zie je hier ook terug bij tweakers die een tekening hebben ontvangen. Het lijkt allemaal veel op elkaar. Vanuit de projectleverancier logisch, want die kan zo groot inkopen en versneld plaatsen. Maar je krijgt niet per se de keuken die je het liefst zou willen.
Bedenk dus goed wat je wens is, ga zeker ook bij andere leveranciers kijken. Maakt het je niet veel uit, dan ben je mogelijk beter af bij de projectleverancier. Maar heb je specifieke wensen dan is de kans aanzienlijk dat een ander jou beter en passender (ook in budget) kan helpen.

Je kunt inderdaad heel goed alleen de gewenste locatie van leidingen/afvoer aangeven, zodat de leverancier van jouw keuze na oplevering zijn gang kan gaan, al dan niet na het leggen van de vloer (is afhankelijk van type vloer). Op enig moment moet de projectontwikkelaar jou wel de plattegronden geven, daarmee heb je vervolgens nog heel lang de tijd om je keuze te maken.
Vergeet ook niet dat keukens zich snel ontwikkelen, met apparatuur en materialen. Maar bovenal is een keuken trendgevoelig, dus matzwart heeft inmiddels al plaatsgemaakt voor donkergroen en donkerblauw, en er zijn ook al mensen die terugkomen van een kookplaat met veldafzuiging. Het is niet per se fijn om nu al een keuze te maken voor iets wat over twee jaar geplaatst wordt.dus laat je niet imponeren door deadlines en zogenaamd voordeel, maar kijk rustig wat je graag wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4vocado
Toke_gt schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:52:
[...]

Mijn ervaring met projectleveranciers is dat zij ook proberen je een bepaald concept in de maag te splitsen. Dat zie je hier ook terug bij tweakers die een tekening hebben ontvangen. Het lijkt allemaal veel op elkaar. Vanuit de projectleverancier logisch, want die kan zo groot inkopen en versneld plaatsen. Maar je krijgt niet per se de keuken die je het liefst zou willen.
Bedenk dus goed wat je wens is, ga zeker ook bij andere leveranciers kijken. Maakt het je niet veel uit, dan ben je mogelijk beter af bij de projectleverancier. Maar heb je specifieke wensen dan is de kans aanzienlijk dat een ander jou beter en passender (ook in budget) kan helpen.

Je kunt inderdaad heel goed alleen de gewenste locatie van leidingen/afvoer aangeven, zodat de leverancier van jouw keuze na oplevering zijn gang kan gaan, al dan niet na het leggen van de vloer (is afhankelijk van type vloer). Op enig moment moet de projectontwikkelaar jou wel de plattegronden geven, daarmee heb je vervolgens nog heel lang de tijd om je keuze te maken.
Vergeet ook niet dat keukens zich snel ontwikkelen, met apparatuur en materialen. Maar bovenal is een keuken trendgevoelig, dus matzwart heeft inmiddels al plaatsgemaakt voor donkergroen en donkerblauw, en er zijn ook al mensen die terugkomen van een kookplaat met veldafzuiging. Het is niet per se fijn om nu al een keuze te maken voor iets wat over twee jaar geplaatst wordt.dus laat je niet imponeren door deadlines en zogenaamd voordeel, maar kijk rustig wat je graag wilt.
Interessante informatie! Dank voor de hulp! Je hebt helemaal gelijk, ik zal me nu alleen bezighouden met de indeling voor de installatie aansluitpunten (en over 1.5 jaar pas kijken naar de concrete keuze mbt apparatuur en materialen).

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Goedenavond,

Heeft iemand hier ervaring met Siemens apparatuur met open assist (koelkast, vriezer en vaatwasser)?
Ik ben benieuwd naar het dagelijks gebruik van het touch to open en of het als fijn of storend wordt ervaren.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
Lwent schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:45:
Goedenavond,

Heeft iemand hier ervaring met Siemens apparatuur met open assist (koelkast, vriezer en vaatwasser)?
Ik ben benieuwd naar het dagelijks gebruik van het touch to open en of het als fijn of storend wordt ervaren.

Alvast bedankt!
Het is traag en elke keer als je iets nodig hebt ben je een seconde teveel aan het wachten. Lijkt md echt verschrikkelijk. Koelkast wil je gewoon opentrekken. Voor de vaatwasser en vriezer kan je nog discussieren.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 04-06 21:57
Onze keuken is eindelijk af. Ik heb deze topic veel gevolgd afgelopen jaren met veel leerzame informatie en wil iedereen daarvoor danken.
  1. De kasten komen van de Keukenkastenfabriek. 10,5k
  2. Het blad is marmer van Stonecenter in Delft. Ik weet dat marmer ook nadelen heeft, maar wij hebben vooralsnog bewust de keuze gemaakt. Het eiland is vrij groot met een afmeting van 4m x 1,2, daarom zit er een naad in het midden. Dat stoort ons niet. 7,5k
  3. Apparatuur is gekocht bij verschillende plekken online. 6,8k
    • Bora PURU
    • Siemens KU21WAHG0
    • Siemens KI86SHDD0
    • Siemens SN63Hx60CN
    • AEG BSK798280T
    • Blanco Subline 700-U
    • Blanco Subline 160-U
    • Blanco Livia-S messing keukenkraan
  4. Andere dingen die wij leuk vonden zijn de handvaten op de koelkast. Deze zijn van het merk Buster & Punch. De railverlichting is van website railspot. gecombineerd 850 euro ongeveer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dGkZ1EjHkImkGBpttXm1F1KtM8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w6yYWSh1VyLFgCtYZDjWqInD.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HSoU6YC85dF6f_wRiOCEJyEtSK4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5Pm040fvtcVIAL7NzV86mdH.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yfF7ht7k0DQIiyWS3XbUls40xcc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcySXYhEEbFjgvcAxjGVTxH0.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZVPOzcEiBY4KIEr465BhHO3zz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qQfePwkZkiJrcMVpdAMn0KLv.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fIpjjIYjegbNLuRRnUmRoo5v1bQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxZA8OWxYdJU7VoKfumsYPDl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Chillmeister op 01-12-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Leuk geworden. Hoe bevalt railspot?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Goed geholpen, zowel via de email en daarna op locatie. Vriendelijke service en goed advies (zeker inzake het plafond waar ik niet de oude ornamenten wilde beschadigen). Het was allemaal heel makkelijk om zelf te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Laatst online: 26-06 15:25
Mooie keuken @Chillmeister.... Als je de prijzen erbij zou willen zetten zou het geheel nog mooier maken :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:14
Chillmeister schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:40:
[...]

Goed geholpen, zowel via de email en daarna op locatie. Vriendelijke service en goed advies (zeker inzake het plafond waar ik niet de oude ornamenten wilde beschadigen). Het was allemaal heel makkelijk om zelf te installeren.
+1 ook geslaagd bij railspot. Met een goed zaagblad in de afkortzaag heel netjes op lengte te krijgen. :)

dot.blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
poestoe schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:58:
Mooie keuken @Chillmeister.... Als je de prijzen erbij zou willen zetten zou het geheel nog mooier maken :-P
Goede tip, ik heb mijn post geupdate met prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Mooie, stijlvolle keuken in een overigens ook heel mooie ruimte!
Vraagje, puur om het waarom ervan te begrijpen. Waarom is er onder het marmeren blad in de nis nog een rand zichtbaar? Het lijkt alsof de fronten eronder hoger hadden kunnen aansluiten en dan uitgelijnd hadden kunnen worden met de kasten ernaast. Kan me niet voorstellen dat het een foutje is, maar ik begrijp niet waarom het zo geplaatst is. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
Toke_gt schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:17:
[...]

Mooie, stijlvolle keuken in een overigens ook heel mooie ruimte!
Vraagje, puur om het waarom ervan te begrijpen. Waarom is er onder het marmeren blad in de nis nog een rand zichtbaar? Het lijkt alsof de fronten eronder hoger hadden kunnen aansluiten en dan uitgelijnd hadden kunnen worden met de kasten ernaast. Kan me niet voorstellen dat het een foutje is, maar ik begrijp niet waarom het zo geplaatst is. Enig idee?
Lijkt een greeplijst in een lichte kleur (vanwege hekel aan PTO?)
Wat ik ook niet helemaal snap: waarom hebben de kastjes aan beide kanten van het eiland een andere kleur? of lijkt dat zo door de lichtinval? en naast de barkrukken geen plint, andere kant wel? lijkt me een bewuste keuze. Ach ja, zoveel keuzes... Het geheel vind ik overigens heel mooi.

[ Voor 18% gewijzigd door gdvm op 01-12-2023 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
gdvm schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:19:
[...]

Lijkt een greeplijst in een lichte kleur (vanwege hekel aan PTO?)
Wat ik ook niet helemaal snap: waarom hebben de kastjes aan beide kanten van het eiland een andere kleur? of lijkt dat zo door de lichtinval? en naast de barkrukken geen plint, andere kant wel? lijkt me een bewuste keuze. Ach ja, zoveel keuzes... Het geheel vind ik overigens heel mooi.
Inderdaad bewuste keuze. Greeploos gekozen omdat bepaalde onderkasten geen PTO opties hadden bij de configurator van KKF. Maar het stoort ons niet, want zowel het eiland als de nis hebben dezelfde lijst voor het greeploze gedeelte.

Eiland is aan alle kanten dezelfde kleur (kalkwit). Rechts naast de barkrukken zit de wijnkoelkast en komt ook (nog) een plint onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Chillmeister schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:56:
[...]
Inderdaad bewuste keuze. Greeploos gekozen omdat bepaalde onderkasten geen PTO opties hadden bij de configurator van KKF. Maar het stoort ons niet,
Aha, helder. En voor de duidelijkheid: ik vind het ook niet storend, het viel me pas op bij de close up foto. In het grotere geheel zeker geen storend element, want er is genoeg moois omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-06 23:54

Wuursj

want worst is al bezet

ZIet er goed uit. Goede ervaring met KKF? Na maandenlang onderzoek en een bezoekje aan hun winkel in Dordrecht heb ik mijn mandje aardig gevuld en het lijkt die kant op te gaan. Welk materiaal zijn de frontjes?

[ Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 01-12-2023 17:28 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 22:15
Chillmeister schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:45:
Onze keuken is eindelijk af. Ik heb deze topic veel gevolgd afgelopen jaren met veel leerzame informatie en wil iedereen daarvoor danken.
  1. De kasten komen van de Keukenkastenfabriek. 10,5k
  2. Het blad is marmer van Stonecenter in Delft. Ik weet dat marmer ook nadelen heeft, maar wij hebben vooralsnog bewust de keuze gemaakt. Het eiland is vrij groot met een afmeting van 4m x 1,2, daarom zit er een naad in het midden. Dat stoort ons niet. 7,5k
  3. Apparatuur is gekocht bij verschillende plekken online. 6,8k
    • Bora PURU
    • Siemens KU21WAHG0
    • Siemens KI86SHDD0
    • Siemens SN63Hx60CN
    • AEG BSK798280T
    • Blanco Subline 700-U
    • Blanco Subline 160-U
    • Blanco Livia-S messing keukenkraan
  4. Andere dingen die wij leuk vonden zijn de handvaten op de koelkast. Deze zijn van het merk Buster & Punch. De railverlichting is van website railspot. gecombineerd 850 euro ongeveer
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Prachtig geworden! Welke kleur en soort frontjes heb je gekozen?
Is dat overigens ook een kalkwitte greeplijst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chillmeister
Wuursj schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 17:07:
[...]

ZIet er goed uit. Goede ervaring met KKF? Na maandenlang onderzoek en een bezoekje aan hun winkel in Dordrecht heb ik mijn mandje aardig gevuld en het lijkt die kant op te gaan. Welk materiaal zijn de frontjes?
Zeker goede ervaring met hun. Zelf ben ik ook op bezoek geweest bij de showroom in Dordrecht. Toen mijn winkelmandje 'gereed' was, heb ik hun eerst ge-emailed om feedback te krijgen op mijn opstelling. Ze hadden wat kleine aanpassingen en tips voorgesteld die zeker van pas kwamen.
Frietkot schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 20:03:
[...]

Prachtig geworden! Welke kleur en soort frontjes heb je gekozen?
Is dat overigens ook een kalkwitte greeplijst?
Keukenwand: moeraseiken geborsteld met grafietzwart kastkleur.
(Meervoudig gelaagd spaanplaat, bekleed met melaminehars en rondom afgewerkt met ABS en voelbare grove houtnerf)

Keukeiland: kalkgrijs uv-lak extra mat, greeplijst is inderdaad dezelfde kleur. Ook hier is de kastkleur grafietzwart.
(mdf basismateriaal, bekleed met uv geharde melaminehars coating met hoogwaardig extra mat oppervlak. voorzien van anti- vingerprint afwerking om vlekvorming te reduceren. rondom afgewerkt met matte abs randafwerking in dezelfde kleur. de achterzijde van het front is afgewerkt in dezelfde kleur met afwijkende structuur.)

[ Voor 17% gewijzigd door Chillmeister op 01-12-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Laatst online: 15-06 19:20
Chillmeister schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:40:
[...]

Ook hier +1 bij Railspot. Super fijn advies zowel per mail als ter plaatse en zeer vriendelijke mensen!

Prachtige keuken trouwens O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
kawing schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:01:
Hoi allemaal, ook hier in de running voor een keuken in onze nieuwbouwwoning.

We zijn nu geëindigd bij twee partijen en willen dit jaar nog de knoop doorhakken. De keukens hebben de onderstaande specs

Bemmel&Kroon
Pronorm
Y-line plus, dus korpushoogte van 83,2 cm in kleur steengrijs prijsgroep 0

Apparatuur:
Vriezer Siemens GI11VADE0
Koelkast Siemens KI41R2FE0
Oven Siemens HM936GCB1
Vaatwasser Siemens SN65ZX49CN
Bora PURU
Quooker Flex met COMBI+

Werkblad:
Dekker keramiek Calacatta Gold Silk 3 cm dik

Prijs incl montage
21200,-

Gerwens Kuchen (DE)
Hacker Systemat
Korpushoogte 78 cm AV2135 V725 prijsgroep 2

Apparatuur
Zelfde als hierboven

Werkblad:
Neolith Calacatta Gold Silk

Prijs incl montage:
18900,-

Beide keukens verschillen niet veel van mekaar behalve een prijverschil van 2300,- De Pronorm heeft wel een lichte voorkeur vanwege de greep dat gefreesd is in het front ipv de traditionele C-profiel van Hacker. Daarnaast is een iets hogere korpus ook wel fijn.
De verkoper van B&K zei dat Neolith in NL onder de naam Dekker wordt verkocht, kan iemand dit bevestigen?
Ik heb bij beide partijen nog niet onderhandeld en vraag is of de prijs van B&K richting 19k realistisch is en of er nog andere punten belangrijk zijn om rekening te houden voor koop in DE?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet, alvast bedankt!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke hoogte plint hebben ze bij jullie aangegeven bij de Y-line plus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawing
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 07:57
PrixV schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 20:08:
[...]

Welke hoogte plint hebben ze bij jullie aangegeven bij de Y-line plus?
Plinthoogte komt dan op 65mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:26
Lwent schreef op donderdag 30 november 2023 @ 20:45:
Goedenavond,

Alvast bedankt!
Ja, ik heb het op de vaatwasser samen met Auto Open. Ik heb regelmatig vieze klauwen als ik de vieze vaat erin wil zetten en dan geef ik 'm een tikkie met mijn knie zodat ie open gaat. Heel fijn. Auto Open is ook fijn, droogt de vaat nog net wat lekkerder als ie nog een paar uur open staat. Wij zetten hem in de nacht altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 13:47

Rzaan

Altijd zoekende

Rostvertol-Mil schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 12:13:
[...]

+1 ook geslaagd bij railspot. Met een goed zaagblad in de afkortzaag heel netjes op lengte te krijgen. :)
Ik dacht eerst 'rail is rail'. Maar nu ik enkele winkels bezocht heb, zie ik dat vooral waar stukken rails onderling verbonden zijn, en bij hoeken, de verschillen groot zijn.
Bij sommigen zie je hele constructies. Vaak nog in blank staal.
Ik ben op zoek naar slanke rail, met nauwelijks zichtbare verbindingen, en het liefst met rail uit één stuk.

Ik zie bij railspot bijvoorbeeld al een rail van 3 meter.

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 03-12-2023 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:02
Rzaan schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:39:
[...]

Ik dacht eerst 'rail is rail'. Maar nu ik enkele winkels bezocht heb, zie ik dat vooral waar stukken rails onderling verbonden zijn, en bij hoeken, de verschillen groot zijn.
Ik ben op zoek naar slanke rail, met nauwelijks zichtbare verbindingen, en het liefst met rail uit één stuk.

SLV is ook een merk wat je kan bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Rzaan schreef op zondag 3 december 2023 @ 10:39:
[...]

Kijk eens bij DeltaLight, Modular, Wever & Ducre, Lightinova of Flos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
kawing schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 22:03:
[...]

Plinthoogte komt dan op 65mm
Thanks! Onze keukenzaak zei dat bij een plint van 900mm je er niet/nauwelijks meer met je schoenen onder kon en raadde het af. Hebben ze daar bij jullie niks van gezegd, gezien jullie plint nog lager is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
PrixV schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:16:
[...]

Thanks! Onze keukenzaak zei dat bij een plint van 900mm je er niet/nauwelijks meer met je schoenen onder kon en raadde het af. Hebben ze daar bij jullie niks van gezegd, gezien jullie plint nog lager is?
Wij hebben 80mm dat kan wat mij betreft prima. 90mm is echt wel voldoende. In huis loop je ook vaak zonder schoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keeperson
Ik ga aankomende woensdag tekenen voor mijn keuken. Ik heb gekozen voor een plint van 130 mm. Ik vind een hoger werkblad fijn (93 cm hoogte vanaf de vloerbedekking) en de hogere kastjes waren mij de meerprijs niet waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-06 22:08
Ik ben verschrikkelijk goedkoop(Waar het moet) en dat heeft mij ver gebracht in het leven.

Als ik die keukenzaken bekijk, voel ik mij legaal anaal genomen door de prijzen van wat houten kastjes.
En als kers op de taart betaal je bij hun absurd veel voor de apparatuur.
Het voelt hetzelfde als bij auto dealers. Ook een reden waarom een Tesla kopen ook zo geweldig is.

Ik voel me daar niet fijn bij.
  • Zijn er meer mensen die bijvoorbeeld de keuken zelf bij Ikea gekocht hebben.
  • Daarin Miele apparatuur of ander mid to high end apparatuur in gestopt hebben.
  • En dit ook zelf geplaatst hebben.
Daarnaast wil ik ook gewoon zuinige koelkast hebben, en die inbouw koelkasten en vriezers zijn vaak kleiner en niet in A label te krijgen. (Dus rond de 100kWh per jaar.)
Idee was om 2 normale koelvries combi's te kopen, met A label van Samsung.

Quooker, hopelijk past dat op een ikea keuken.
Idee was simpel gewoon zo'n keuken qua design:
Afbeeldingslocatie: https://www.ikea.com/nl/nl/images/products/skararp-maatwerkblad-mat-zwart-bruin-marmerpatroon-keramiek__1257421_ph190771_s5.jpg

Misschien is een ikea keuken hier schelden tussen alle keukens van 30 tot 50k. Maar ik ben single met modaal inkomen. En heb als optie bij mijn nieuwbouw huis de hele garage laten isoleren. Dus moet ik ergens op besparen. Is volgens mij een prima argument.

Benieuwd of andere ook zoiets gedaan hebben Ikea + mid/high end apparatuur erin en door slim in te kopen dit apparatuur goedkoop ingekocht te hebben en zelf de keuken plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Immutable op 03-12-2023 13:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swinta
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
Immutable schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:54:
  • Daarin Miele apparatuur of ander mid to high end apparatuur in gestopt hebben.
Benieuwd of andere ook zoiets gedaan hebben Ikea + mid/high end apparatuur erin en door slim in te kopen dit apparatuur goedkoop ingekocht te hebben en zelf de keuken plaatsen.
Ja, ik!

Ik heb de kasten bij ikea vandaan, inclusief de oven en combimagnetron. (Parallelkeuken, totaal 6 ladeblokken van 80 cm breed, 2 hoge kasten voor koelkast en ovens, spoelkast en vaatwasserfront en 4 vitrinekasten a 80x80)
Koelkast wordt een liebherr, vaatwasser is aeg, bora kookplaat en quooker.
Daarnaast nog een keramisch aanrechtblad.
Zelf plaatsen.

Kosten zijn in totaal 20.000 euro, evengoed nog een klap geld, maar bij een gewone keukenboer was dat nog duurder geworden. Als de keuken staat, zal ik wat foto's plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Immutable schreef op zondag 3 december 2023 @ 13:54:
Ik ben verschrikkelijk goedkoop(Waar het moet) en dat heeft mij ver gebracht in het leven.

Als ik die keukenzaken bekijk, voel ik mij legaal anaal genomen door de prijzen van wat houten kastjes.
En als kers op de taart betaal je bij hun absurd veel voor de apparatuur.
Het voelt hetzelfde als bij auto dealers. Ook een reden waarom een Tesla kopen ook zo geweldig is.

Ik voel me daar niet fijn bij.
Daarnaast wil ik ook gewoon zuinige koelkast hebben, en die inbouw koelkasten en vriezers zijn vaak kleiner en niet in A label te krijgen. (Dus rond de 100kWh per jaar.)
Idee was om 2 normale koelvries combi's te kopen, met A label van Samsung.

Quooker, hopelijk past dat op een ikea keuken.
Idee was simpel gewoon zo'n keuken qua design:
[Afbeelding]

Misschien is een ikea keuken hier schelden tussen alle keukens van 30 tot 50k. Maar ik ben single met modaal inkomen. En heb als optie bij mijn nieuwbouw huis de hele garage laten isoleren. Dus moet ik ergens op besparen. Is volgens mij een prima argument.

Ik zit toevallig (door scheiding) in de situatie dat ik 2x binnen een jaar een keuken mag kopen.

De eerste hebben we gekozen voor een Schuller keuken. Veel leuke opties kozen zoals dikke stollen, mooi composiet blad en een 80cm composiet onderbouw spoelbak. 2 ovens, losse koelkast en vriezer op volledig hoogte etc etc.

Nu de 2e keer is het budget duidelijk anders.
Ik twijfelde tussen een Ikea of Kvik. Met inderdaad de apparatuur zelf kopen. En zelf installeren.
Dit is uiteindelijk Kvik geworden
Als ik de kosten van beide keukens vergelijk zit er in de basis kasten niet eens heel veel verschil, maar meet doordat je bij een keuken zaak snel duurdere opties uitzoekt, die je bij de Ikea niet hebt. Zoals zijwanden, duurdere wasbak, kraan, etc.

Heb nu de Kvik keuken besteld met 20% korting op de keuken. En ben de apparatuur nu ook bij elkaar aan het sprokkelen. Heb met Black Friday al een paar dingen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
SquareOne schreef op zondag 3 december 2023 @ 11:49:
[...]

Wij hebben 80mm dat kan wat mij betreft prima. 90mm is echt wel voldoende. In huis loop je ook vaak zonder schoenen.
Dat leek mij ook. Ook met een lineaal leek ons 90mm ruim voldoende om nog met je schoenen onder te kunnen. Nemen we dit mee naar het afroepgesprek, thanks! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-06 14:08
--MP-- schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:54:
[...]

Ik zit toevallig (door scheiding) in de situatie dat ik 2x binnen een jaar een keuken mag kopen.

De eerste hebben we gekozen voor een Schuller keuken. Veel leuke opties kozen zoals dikke stollen, mooi composiet blad en een 80cm composiet onderbouw spoelbak. 2 ovens, losse koelkast en vriezer op volledig hoogte etc etc.

Ik twijfelde tussen een Ikea of Kvik. Met inderdaad de apparatuur zelf kopen. En zelf installeren.
Als ik de kosten van beide keukens vergelijk zit er in de basis kasten niet eens heel veel verschil, maar meet doordat je bij een keuken zaak snel duurdere opties uitzoekt, die je bij de Ikea niet hebt. Zoals zijwanden, duurdere wasbak, kraan, etc.

Heb nu de Kvik keuken besteld met 20% korting op de keuken. En ben de apparatuur nu ook bij elkaar aan het sprokkelen. Heb met Black Friday al een paar dingen gekocht.
Hier ook door scheiding 2 x in 1 jaar. Heb echt geen woorden voor hoe geweldig ik IhreKueche vind, begrepen de situatie en mocht kosteloos annuleren ook al waren ze al komen meten etc. Echt goud en hebben er aan mij een klant voor het leven bij. Elke volgende keuken ga ik bij hen kopen, behalve misschien de eerstvolgende (afhankelijk van hoe de scheiding verloopt het budget bepalen voor een keuken). Scheelt het veel om bij Ikea een moderne keuken te kopen en dan zelf blad + apparatuur later?
Wil hem niet zelf installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
Swinta schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:37:
[...]

Ja, ik!

Ik heb de kasten bij ikea vandaan, inclusief de oven en combimagnetron. (Parallelkeuken, totaal 6 ladeblokken van 80 cm breed, 2 hoge kasten voor koelkast en ovens, spoelkast en vaatwasserfront en 4 vitrinekasten a 80x80)
Koelkast wordt een liebherr, vaatwasser is aeg, bora kookplaat en quooker.
Daarnaast nog een keramisch aanrechtblad.
Zelf plaatsen.

Kosten zijn in totaal 20.000 euro, evengoed nog een klap geld, maar bij een gewone keukenboer was dat nog duurder geworden. Als de keuken staat, zal ik wat foto's plaatsen.
Interessant, zeer benieuwd naar de foto's. Zit dus ook op zoiets te mikken, zag namelijk dat veel apparatuur zo los op internet echt gigantisch goedkoper is dan wanneer je een keuken gaat samenstellen.
Ligt inderdaad ook aan hoe groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
--MP-- schreef op zondag 3 december 2023 @ 14:54:
[...]

Interessant, zal die Kvik ook eens kijken. Ben nu beetje aan het orienteren.
Vraag me alleen af of keukenzaken het leuk vinden als het het apparatuur eruit laat. Omdat daar veel marge op zit bij hun... Ga ik ze daar blij mee maken? Bijvoorbeeld bij KVIK ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBk0yyrffItWCRadaaO67sj3psE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u3W8hGXXniDeBxAusXMw4gT4.png?f=fotoalbum_large

Wil de keuken zeg maar in het midden plaatsen van de woning.

[ Voor 5% gewijzigd door Immutable op 03-12-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-06 11:53
Immutable schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:07:
[...]
Vraag me alleen af of keukenzaken het leuk vinden als het het apparatuur eruit laat. Omdat daar veel marge op zit bij hun... Ga ik ze daar blij mee maken? Bijvoorbeeld bij KVIK ?
Op zich is dat geen probleem, alleen de meeste zullen dan niet willen plaatsen. Er gaat ook nog wel eens eea mis/stuk bij het plaatsen van de apparatuur. Als ze niet mogen leveren en geen marge pakken dan blijven ze daar ook liever bij weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
[...]

[Afbeelding]

IKEA is heel erg beperkt in de maatvoering van het kastwerk. Dan is KVIK wellicht een betere optie.

Verder denk ik dat er keukenzaken zijn die gewoon prima keukens (kastwerk) leveren tegen normale tarieven. Kwestie van de juiste partij vinden. In welke regio zoek je?

Marge op apparatuur is juist vaak relatief laag. Dus als je dat vroegtijdig aangeeft in de gesprekken moet je dat prima elders kunnen kopen. Dan is het wellicht wel wat uitdagender om het geplaatst te krijgen.

Fraai huis overigens als ik de plattegrond zo zie, maar de keuken op die positie lijkt me niet handig. Geeft denk ik geen ruimtelijk gevoel als je gelijk tegen het eiland aan loopt vanuit de hal.

Het stuk tussen hal en het eiland is dan de primaire verkeersroute door we woning. M.i zou je daar meer ruimte voor moeten willen.

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 03-12-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
SquareOne schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:47:
[...]

IKEA is heel erg beperkt in de maatvoering van het kastwerk. Dan is KVIK wellicht een betere optie.

Verder denk ik dat er keukenzaken zijn die gewoon prima keukens (kastwerk) leveren tegen normale tarieven. Kwestie van de juiste partij vinden. In welke regio zoek je?

Marge op apparatuur is juist vaak relatief laag. Dus als je dat vroegtijdig aangeeft in de gesprekken moet je dat prima elders kunnen kopen. Dan is het wellicht wel wat uitdagender om het geplaatst te krijgen.
Noord Nederland, vandaar dat die kvik in Groningen mij ook wel aansprak.
Klopt dat het beperkt is, maar ik heb ook geen spannende uitdaging qua ruimte. Redelijk rechttoe rechtaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Immutable op 03-12-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Immutable schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:17:
[...]

Noord Nederland, vandaar dat die kvik in Groningen mij ook wel aansprak.
Klopt dat het beperkt is, maar ik heb ook geen spannende uitdaging qua ruimte. Redelijk rechttoe rechtaan.
Ah in die regio ben ik totaal onbekend dus geen ervaring met dealers daar.

Maar waarom niet de keuken onderin of bovenin de woning? Tafel dan op de plek waar nu de keuken ingetekend staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immutable
SquareOne schreef op zondag 3 december 2023 @ 16:47:
[...]

Fraai huis overigens als ik de plattegrond zo zie, maar de keuken op die positie lijkt me niet handig. Geeft denk ik geen ruimtelijk gevoel als je gelijk tegen het eiland aan loopt vanuit de hal.

Het stuk tussen hal en het eiland is dan de primaire verkeersroute door we woning. M.i zou je daar meer ruimte voor moeten willen.
Ja dat is ook nog een puntje. De gang krijgt al een stalen schuifdeur als het ware, en ja staat waarschijnlijk meestal gewoon open omdat er toch overal vloerverwarming is op dezelfde temperatuur.

De keukeneiland zal dan 600 + 400 max diep worden.(op tekening voorbeeld keuken is 600+600 diep) Met bij de keuken tussen dus 900 door gang waardoor er weer wat meer ruimte is tussen het eiland en de gang waar je het over hebt. Twijfel hier nog wel een beetje over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
SquareOne schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:19:
[...]

Ah in die regio ben ik totaal onbekend dus geen ervaring met dealers daar.

Maar waarom niet de keuken onderin of bovenin de woning? Tafel dan op de plek waar nu de keuken ingetekend staat
Sowieso niet boven, want dat is de woonkamer naar de tuin toe. En vooraan zit aan een hele drukke weg. Daar kan de keuken, maar had daar het idee een soort kantoor te maken. Maar snap dat regulier iedereen daar een keuken zou plaatsen. Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulB92
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-09-2024
Ha iedereen!

Ik ben ondertussen ook de markt voor een nieuwe keuken, bij een eerste ruime inschatting bij de Keuken Kampioen kwam ik uit op 15k, vandaag zonder een echte volledige offerte op 13k bij de Keukenloods. Plan is aankomend week bij beiden een offerte op te laten stellen, en daarnaast bij twee lokale keukenboeren langs te gaan. Ik heb het forum beetje doorgenomen en van vrienden gehoord dat onderhandelen bij Mandemakers zaken wel goed kan (en nodig is), maar toch vind ik het maar lastig.

Wat raden jullie nu aan om er voor te zorgen dat ik een zo laag mogelijke prijs krijg? Ik zou het liefst rond de 11/12k uitkomen, maar wel met een Quooker dan wel AEG indien mogeliijk. Maar hoe weet ik nou hoe realistisch dit is? Ik heb niet zoveel zin om 2 uur met een verkoper te gaan onderhandelen, andere kant, als het daadwerkelijk zoveel oplevert dan heb ik het er wel voor voer. Keuken is een achterkant van 3 meter, waarvan 2 hoge kasten met een koelkast en een combi-oven, en een kookeiland van 1.80 breed met inductieplaat en ingebouwde afzuiger, voor jullie beeldvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 12:25
keeperson schreef op zondag 3 december 2023 @ 12:44:
Ik ga aankomende woensdag tekenen voor mijn keuken. Ik heb gekozen voor een plint van 130 mm. Ik vind een hoger werkblad fijn (93 cm hoogte vanaf de vloerbedekking) en de hogere kastjes waren mij de meerprijs niet waard.
Ik noem 93 cm nou niet bepaald een hoger werkblad. Wij hebben nu 96 cm (13+79+4) en willen liever nog 1 of 2 cm hoger met een lagere plint en een 2 cm blad. Raar dat de meeste fabrikanten nog steeds ongeveer 78 cm als standaard kastmaat aanhouden. Hogere kasten zijn vaak weer veel te hoog, Rotpunkt bijvoorbeeld 91 cm 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Blurk62 schreef op zondag 3 december 2023 @ 23:55:
[...]

Ik noem 93 cm nou niet bepaald een hoger werkblad. Wij hebben nu 96 cm (13+79+4) en willen liever nog 1 of 2 cm hoger met een lagere plint en een 2 cm blad. Raar dat de meeste fabrikanten nog steeds ongeveer 78 cm als standaard kastmaat aanhouden. Hogere kasten zijn vaak weer veel te hoog, Rotpunkt bijvoorbeeld 91 cm 8)7
Als je dat wil moet je gewoon naar een partij gaan die de kasten zelf maakt. Wij hebben onze keuken laten samenstellen bij Van Diessen. 95cm werkblad hoogte, 3cm blad en een plint van 10cm. Daar worden gewoon netjes op maat gemaakte kasten ingezet van 82cm. En omdat ze het toch op maat maken wordt ook de volledige diepte (65cm) benut.

Qua prijs doen ze ook niet onder voor bv. keukenkastenfabriek.nl, waarbij ik voor dezelfde opstelling duurder uit kom en dan ook nog een hoop loze ruimte kwijt ben omdat ze standaard maten gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
[...]

[Afbeelding]

Kvik stelde het zelf voor bij mij, om de apparatuur separaat te regelen. Wel zelf plaatsen natuurlijk.

Ik heb alleen de vaatwasser bij kvik mee besteld. Dit was nodig om voor de korting in aanmerking te komen bij bestelling van "volledige keuken". Moest we minimaal 1 apparaat in.

Kvik heeft een uitgebreide prijslijst online staan. Kun je gewoon exact kosten per kast etc zien. En heeft extra diepe xxl kasten wat ikea niet heeft. Totale afwerking vond ik wel wat hoger dan ikea aandoen. Wel beperkt qua kleuren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Om nog even een knuppel in het hoenderhok te gooien (het is zo'n lekkere discussie elke keer :P ):

Vanavond in Radar: Koken is gevaarlijker dan je denkt en compensatie woekerpolissen
Koken is gevaarlijker dan je denkt
Grote discussies over stikstof in de natuur, maar hoe is de situatie in je huis? Hoe hou je daar de waarden stikstof maar ook fijnstof laag? Een probleem dat door veel mensen onderschat wordt, maar dat wel degelijk tot gezondheidsschade kan leiden. Twee op de vijf Nederlanders heeft last van een verkeerd binnenklimaat, zo blijkt onderzoek. Terwijl we gemiddeld 90 procent van onze tijd binnen spenderen. De grootste boosdoener? Het gasfornuis. Hoe dat zit en andere tips voor een beter klimaat in huis. Je ziet het maandag in Radar.
Ja, dit gaat over gasfornuis, dus niet over inductie. Maar het overlapt elkaar wel.
Meer: https://radar.avrotros.nl...ijkomt-tijdens-het-koken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-06 16:08

NvU

Afgelopen vrijdag zijn de kasten en apparatuur geplaatst bij ons, nu z.s.m. mijn blad inmeten en dan nog wat kleine puntjes en heb ik een nieuwe keuken. Zal t.z.t. wat foto's delen.

Ik ben erg tevreden over de keuken (schuller), enkel de bestekindelingen niet. Dit had ik van te voren al verwacht. Ik heb 2 lades met een inleg van 100cm van plastic. Ik vind eigenlijk wat goedkoop ogen (zou ik mee kunnen leven, want in een lade). Maar ook de indeling vind ik matig.

Nu heb ik 1 lade boven de wijnklimaatkast met een houten inleg, toen niet voor gekozen bij de andere lades vanwege de prijs en dat ik ook niet geheel overtuigd was van de indeling.

Ik wil nu toch inde lades van 100cm andere indelingen. Heeft iemand aanraders waar ze een fijne inleg verkopen van 100cm?
Pagina: 1 ... 430 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1