Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 16:15
Kapitein Merijn schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:21:
[...]

Met "effectief 240cm" doel ik erop dat de ruimte links van de spoelbak niet word benut. In de praktijk zal deze weinig gebruikt worden als werkblad en snel een plek word waar van alles word neergezet. Juist bij het koken en spoelen wil je graag meer werkruimte en die ontbreekt nu.

Gaan jullie het eiland echt gebruiken als eettafel? Houd er dan rekening mee dat je altijd rondom een vieze kookplaat/werkblad gaat zitten. Zeker als je bijvoorbeeld vlees hebt gebraden zal je echt eerst het blad af moeten nemen. Geen idee of jullie opgeruimde types zijn maar ik zou heel onrustig worden als ik moet eten aan de plek waar ik net heb staan koken (Merijn maakt er altijd een bende van).

Het grootste nadeel van lades van 120cm vind ik de verloren ruimte die snel ontstaat. Ze zijn gewoon niet handig in te delen door de grote van de bak. Als je bijvoorbeeld in de ene helft je tupperware ed. hebt zitten wat ga je dan in de andere helft zetten. Spullen gaan dan ook snel door de lade zwerven.
Daarnaast verlies je natuurlijk ook relatief veel ruimte als je een kookplaat met afzuiging toepast.

Van Diessen is zeker een mooi bedrijf maar dit ontwerp vind ik niet heel sterk.
Qua werkblad had ik er zo nog niet naar gekeken. Is inderdaad wel een goed punt.

We zullen alleen aan het eiland ontbijten en soms lunchen. Avondeten gaan we daar niet doen, misschien hooguit een keer wat snels ofzo. Maar we hebben een grote dinertafel in de woonkamer om de hoek. En ik ben wel een ‘nette’ koker. Jaren horeca ervaring hebben me opgevoed om netjes te werken in de keuken ;).

Een optie om de werkruimte beter te benutten zou zijn om de kookplaat aan de lange zijde te plaatsen en de wasbak op het eiland. Of beide aan de lange zijde. Misschien eens even uitwerken en goed naast elkaar leggen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayman11
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-01 12:51
Halle allemaal,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken. Al een tijdje volg ik dit forum dus met veel interesse.

Nu zijn we bij 3 keukenwinkels geweest:
- SuperKeukens
- I-Kook
- Kvik

Bij I-Kook en SuperKeukens hebben ze voor zover ik kon zien dezelfde meubels en hebben we onze zinnen gezet om een Fjordblauwe keuken met een wit keramiek blad. (deze hebben ze niet bij Kvik en daarom valt deze winkel af. (onze huidige keuken komt wel van Kvik en zijn we opzicht erg tevreden over)

De keuken is 2,16 meter hoog, daarom kunnen niet de hoogste keukenkastjes gemonteerd worden.
Wij hebben onze voorkeur uitgesproken voor een Quooker en een Bora inductieplaat met afzuiging.
We gebruiken in onze huidige keuken een vaste oven (60 cm) en hebben een losse magnetron. Beide worden intensief gebruikt.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de prijzen vinden en of jullie nog tips hebben m.b.t. de keukenopstelling of apparatuur. De keuken is eingelijk nog iets boven budget, dus mochten we nog ergens kunnen besparen dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor jullie input.

De sfeerbeelden zijn van I-Kook, deze zien er erg tof uit al zeg ik het zelf ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UEmJkTkPxlqq0tYgpHQrGDNHGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0QWU6YPjRixNieyOPruWS0SF.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is nog een afbeelding waarin de hoogte van de hoge kasten nog niet zijn aangepast, maar geeft wel een goed beeld van de opstelling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/osV16mDIR1at-O6OH5AvFOm7HmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xv4vyZwJCeiAyec4MldTUIf1.jpg?f=fotoalbum_large

Naast de koffiebar, is de doorgang naar de woonkamer, deze staat niet in de plattegrond, de deur naar de tuin staat wel correct weergegeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_IcHDesXuBY9Eb3uvG4ZowdT9iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uejrVYm5iyqi5ZYMqL8eTo0C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15
@Kayman11
kun je de vaatwasser + spoelbak niet omwisselen met de kookplaat? ik.vind het nogal irritant als de vaatwasser ver weg van de kasten zit waar je alles in opbergt.

zijn er bovenkastjes of in elk geval plankjes mogelijk? vind dit zo kaal en zonde van de ruimte.

verder je bora inwisselen voor een echte afzuigkap, recirculatie is echt minder goed. Vooral belangrijk.ivm.fijnstof, in je huis komt dat vooral door koken en is een echte afzuiging naar buiten het meest effectief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kayman11
Fr33z schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:02:
@Kayman11
kun je de vaatwasser + spoelbak niet omwisselen met de kookplaat? ik.vind het nogal irritant als de vaatwasser ver weg van de kasten zit waar je alles in opbergt.

zijn er bovenkastjes of in elk geval plankjes mogelijk? vind dit zo kaal en zonde van de ruimte.

verder je bora inwisselen voor een echte afzuigkap, recirculatie is echt minder goed. Vooral belangrijk.ivm.fijnstof, in je huis komt dat vooral door koken en is een echte afzuiging naar buiten het meest effectief.
Goed punt van de vaatwasser, echter zit in de huidige keuken de vaatwasser op dezelfde plek evenals de spoelbak. Het leek mij dan eenvoudiger om dit over te nemen in de nieuwe keuken zodat we niet de leidingen hoeven om te leggen.

Wij vinden persoonlijk het wel strak ogen dat er geen bovenkastjes zijn, ik sluit niet uit dat we in de toekomst wellicht wat plankjes zullen toevoegen.

Onderzoek van de TNO ' Het liefst zuig je de kookdampen direct af met een afzuigkap. Uit experimenten in ons laboratorium volgt dat voor een goede afzuiging minimaal een capaciteit van 300 m3/uur nodig is tijdens het koken.' (https://www.tno.nl/nl/duu...rgie/fijnstof-huis-koken/)

Ik heb zojuist gekeken naar de maximale luchthoeveelheid recirculatie (intensiefstand) van de BORA = 625.7 m3/uur. (https://www.123apparatuur...-met-afzuiging/item/69434) Dit lijkt mij dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Vraagje...

Wij (mijn partner en ik) hebben een woning op het oog waar momenteel een wat oudere keuken in zit. Wij willen deze vervangen. Nu is deze ruimte nogal klein en zaten wij te denken aan een rechte keuken langs de lange muur en daarbij eventueel een losse koelkast.

Naar mijn idee is het goedkoper om een koelkast los te nemen dan wanneer deze bij de keuken inbegrepen zit. En daar komt ook nog eens bij dat een losse koelkast vaak veel meer ruimte heeft.

Echter is het zo dat ik niet zo heel makkelijk rechte keukens zonder koelkast kan vinden. Heeft iemand een idee waar deze te vinden zijn of eventue zelf samen te stellen zijn? De vele online tools laten het niet toe om een keuken zonder koelkast te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayman11
Mibosa schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:03:
Vraagje...

Wij (mijn partner en ik) hebben een woning op het oog waar momenteel een wat oudere keuken in zit. Wij willen deze vervangen. Nu is deze ruimte nogal klein en zaten wij te denken aan een rechte keuken langs de lange muur en daarbij eventueel een losse koelkast.

Naar mijn idee is het goedkoper om een koelkast los te nemen dan wanneer deze bij de keuken inbegrepen zit. En daar komt ook nog eens bij dat een losse koelkast vaak veel meer ruimte heeft.

Echter is het zo dat ik niet zo heel makkelijk rechte keukens zonder koelkast kan vinden. Heeft iemand een idee waar deze te vinden zijn of eventue zelf samen te stellen zijn? De vele online tools laten het niet toe om een keuken zonder koelkast te kiezen.
Volgens mij kan je in iedere keukenzaak terecht. De keukenplanner van Ikea geeft zelf een optie aan om de koelkast los te plaatsen. (https://kitchen.planner.ikea.com/nl/nl/)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zrHZN9U4Xg61voT6NyXv6KkP5Oc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OaSXTI6UMuyd8qEQopRnvyOC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH010
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 26-04 05:56
Ik heb even een vraagje wat betreft de kosten voor de aannemer die het verleggen van leidingen, electriciteit, stucwerk en afvoerpijp voor z’n rekening neemt voordat de keuken geplaatst wordt. Ik heb zonuist een offerte van €15000 voor bovenstaande werkzaamheden ontvangen en schrok wel van het bedrag. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:18

ThePsycho

Biertje?

Kayman11 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:36:
[...]
Onderzoek van de TNO ' Het liefst zuig je de kookdampen direct af met een afzuigkap. Uit experimenten in ons laboratorium volgt dat voor een goede afzuiging minimaal een capaciteit van 300 m3/uur nodig is tijdens het koken.' (https://www.tno.nl/nl/duu...rgie/fijnstof-huis-koken/)

Ik heb zojuist gekeken naar de maximale luchthoeveelheid recirculatie (intensiefstand) van de BORA = 625.7 m3/uur. (https://www.123apparatuur...-met-afzuiging/item/69434) Dit lijkt mij dan voldoende.
Hou er wel rekening mee dat fijnstof niet (volledig) wordt opgevangen door filters. De plaat kan wel 600m3/u afzuigen maar daarmee heb je nog geen 300m3/u aan lucht uit de ruimte gezogen als je recirculatie gebruikt.

Afzuiging in de kookplaat wordt meestal gecombineerd met recirculatie maar daardoor wordt er regelmatig (onterecht) gezegd dat kookplaatafzuiging slechter is voor de luchtkwaliteit dan afzuiging naar buiten.

Als je wil dat de afzuiging alles doet kan je een heel aantal Bora modellen (en andere merken) ook gewoon op een buis naar buiten aansluiten.

Bedenk voor jezelf wat je belangrijk vindt, maar luchtkwaliteit hoeft niet de vijand te zijn van een mooi ontwerp!

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:25
RH010 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:30:
Ik heb even een vraagje wat betreft de kosten voor de aannemer die het verleggen van leidingen, electriciteit, stucwerk en afvoerpijp voor z’n rekening neemt voordat de keuken geplaatst wordt. Ik heb zonuist een offerte van €15000 voor bovenstaande werkzaamheden ontvangen en schrok wel van het bedrag. Iemand ervaring hiermee?
Nou dat kan een heel reëel bedrag zijn afhankelijk van wat je hem hebt gevraagd. Echter schat ik zo in dat je geen meters dingen hoeft te verplaatsen, geen gouden randjes hoeft en het merendeels functioneel achter de kasten verdwijnt. Dan vind ik met stucken dat je op 33 tot 50% van dit bedrag zou mogen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-02 21:24
ThePsycho schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:38:
[...]

Als je wil dat de afzuiging alles doet kan je een heel aantal Bora modellen (en andere merken) ook gewoon op een buis naar buiten aansluiten.
Ik lees net dat een aantal Bora modellen 'gewoon' op een buis naar buiten aan te sluiten zijn.
Maandag komt bij mij de loodgieter en ergens komende week wil hij de afvoeren leggen, voordat beton gestort wordt. We kunnen dus nog voor afvoer naar buiten kiezen.
Welke buis kunnen we dan het beste leggen voor een Bora? Op hun site lees ik over hun speciale afvoersysteem?
Ik weet nog niet waar de keuken gekocht gaat worden, wel waar de kookplaat komt en er kan alleen komende week nog een afvoer naar buiten gelegd worden... wat is wijsheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:18

ThePsycho

Biertje?

Mir1970 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 00:35:
[...]

Ik lees net dat een aantal Bora modellen 'gewoon' op een buis naar buiten aan te sluiten zijn.
Maandag komt bij mij de loodgieter en ergens komende week wil hij de afvoeren leggen, voordat beton gestort wordt. We kunnen dus nog voor afvoer naar buiten kiezen.
Welke buis kunnen we dan het beste leggen voor een Bora? Op hun site lees ik over hun speciale afvoersysteem?
Ik weet nog niet waar de keuken gekocht gaat worden, wel waar de kookplaat komt en er kan alleen komende week nog een afvoer naar buiten gelegd worden... wat is wijsheid?
Ik zou dan vooral ook even de montagehandleiding van de plaat er bij pakken die je zou willen. Er staat ook iets over maximum afstanden en dergelijke. Verder heb ik er uiteindelijk niet voor gekozen en heb me er niet enorm in verdiept. (En ik keek vermoedelijk ook naar een plaat met andere specificaties)

Edit: als ik snel even spiek bij de X Pure heeft deze een buis van 150mm nodig en de volgende informatie over de motor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0JrG0c-dP9Vj47F-a5uELzXf4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Es8wVZjWYkIcVNWIzkj0i34.jpg?f=fotoalbum_large

Deze vind je hier.

[ Voor 24% gewijzigd door ThePsycho op 11-11-2023 00:47 ]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:15
Kayman11 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 22:36:
[...]

Goed punt van de vaatwasser, echter zit in de huidige keuken de vaatwasser op dezelfde plek evenals de spoelbak. Het leek mij dan eenvoudiger om dit over te nemen in de nieuwe keuken zodat we niet de leidingen hoeven om te leggen.

Wij vinden persoonlijk het wel strak ogen dat er geen bovenkastjes zijn, ik sluit niet uit dat we in de toekomst wellicht wat plankjes zullen toevoegen.

goed dat je de cijfers erbij zoekt! punt is dat je naar buiten wilt afvoeren en niet recirculatie doet. Nu zag ik hieronder dat dat soms ook kan bij Bora, mijn aanname 'Bora=recirculatie' was dus te simpel. Dan dus de tip om wel gewoon echte afzuiging aan te leggen, recirclatie doet echt te weinig tegen fijnstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:44
Basekid schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:28:
Hebben mensen hier ervaring met het ophangen van IRSTA werkbladverlichting (https://www.ikea.com/nl/n...chting-opaalwit-20406947/) in een keuken die al volledig is ingericht? Bij mij hangen de kastjes al + er zit al een spatwand dus ik kan ook niet bij de achterkant van de kastjes komen.

Als ik de handleiding lees is die klik achter het keukenkastje niet echt nodig, maar ik ben bang dat het allemaal een beetje klunky gaat hangen (ook omdat de spatwand ong 1cm diepte wegneemt).
Heb je al een oplossing gevonden? Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb de kastjes strak tegen de muur gemonteerd zonder de ophangrail, maar vind dit wel een mooie oplossing voor verlichting onder bovenkastjes.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayman11
Kayman11 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:44:
Halle allemaal,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe keuken. Al een tijdje volg ik dit forum dus met veel interesse.

Nu zijn we bij 3 keukenwinkels geweest:
- SuperKeukens
- I-Kook
- Kvik

Bij I-Kook en SuperKeukens hebben ze voor zover ik kon zien dezelfde meubels en hebben we onze zinnen gezet om een Fjordblauwe keuken met een wit keramiek blad. (deze hebben ze niet bij Kvik en daarom valt deze winkel af. (onze huidige keuken komt wel van Kvik en zijn we opzicht erg tevreden over)

De keuken is 2,16 meter hoog, daarom kunnen niet de hoogste keukenkastjes gemonteerd worden.
Wij hebben onze voorkeur uitgesproken voor een Quooker en een Bora inductieplaat met afzuiging.
We gebruiken in onze huidige keuken een vaste oven (60 cm) en hebben een losse magnetron. Beide worden intensief gebruikt.

***members only***

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de prijzen vinden en of jullie nog tips hebben m.b.t. de keukenopstelling of apparatuur. De keuken is eingelijk nog iets boven budget, dus mochten we nog ergens kunnen besparen dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor jullie input.

De sfeerbeelden zijn van I-Kook, deze zien er erg tof uit al zeg ik het zelf ;)

[Afbeelding]

Dit is nog een afbeelding waarin de hoogte van de hoge kasten nog niet zijn aangepast, maar geeft wel een goed beeld van de opstelling.
[Afbeelding]

Naast de koffiebar, is de doorgang naar de woonkamer, deze staat niet in de plattegrond, de deur naar de tuin staat wel correct weergegeven.

[Afbeelding]
Wat vinden jullie van de prijs? Is dit een redelijke prijs is over naar jullie mening nog ruimte om te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 13:41
Kayman11 schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:55:
[...]

Wat vinden jullie van de prijs? Is dit een redelijke prijs is over naar jullie mening nog ruimte om te onderhandelen?
Ik vind de prijs echt behoorlijk hoog. Neem aan dat je nog niet onderhandeld hebt? Marge op zo’n keuken is enorm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05:13
Joris-Jansen schreef op zondag 12 november 2023 @ 19:45:
[...]

Ik vind de prijs echt behoorlijk hoog. Neem aan dat je nog niet onderhandeld hebt? Marge op zo’n keuken is enorm!
Hoeveel marge maken beide keukenzaken dan?

@Kayman11
Houd er rekening mee dat ze bij iKook een andere Bora aanbieden dan Superkeukens. De GP4 is eigenlijk gewoon de oude Bora basic. Zo ligt het rooster op de kookplaat en kan je de filter niet van bovenaf wisselen.

Ik zou Superkeukens nog eens vragen om een aanbieding te doen met allemaal Siemens apparatuur (+Bora) en niet dat bij elkaar geraapt zooitje. Alleen maar nadelig voor je garantie en tevens zijn de koelkasten en vriezers van AEP (Atag, Etna, Pelgrim) niet heel ruim.

[ Voor 46% gewijzigd door Kapitein Merijn op 12-11-2023 20:15 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
Kapitein Merijn schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:04:
[...]

Hoeveel marge maken beide keukenzaken dan?

@Kayman11
Houd er rekening mee dat ze bij iKook een andere Bora aanbieden dan Superkeukens. De GP4 is eigenlijk gewoon de oude Bora basic. Zo ligt het rooster op de kookplaat en kan je de filter niet van bovenaf wisselen.

Ik zou Superkeukens nog eens vragen om een aanbieding te doen met allemaal Siemens apparatuur (+Bora) en niet dat bij elkaar geraapt zooitje. Alleen maar nadelig voor je garantie en tevens zijn de koelkasten en vriezers van AEP (Atag, Etna, Pelgrim) niet heel ruim.
Lastig te zeggen, maar in ieder geval zijn de marges op de keuken zelf behoorlijk hoog. Van deze keuken zou minimaal 2.5/3k af moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 23:09

codeneos

[...]

Kayman11 schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:55:
[...]

Ik zat eens even te kijken en het viel me op dat de koelkast van Siemens bij I-Kook een 122cm hoog is en die Pelgrim bij SuperKeukens 178cm. Waar geen koelkast zit heb je een lade of iets anders? Kortom de kast indeling bij beide lijkt niet gelijk.

Ik snap ook niet zo goed waarom er bij SuperKeukens een ratjetoe aan merken is gekozen wat betreft apparatuur. De apparatuur is zo niet te vergelijken omdat behalve de Quooker beide offertes andere modellen hebben voor alles. Is dat bewust gedaan? Bij BSH apparatuur kan 40% korting t.o.v. de adviesprijs als stelregel aanhouden; krijg je minder dan is er nog meer uit te halen. Zit je al op of over 40% dan zit er weinig marge meer op de apparatuur.

Qua kastwerk zou het misschien nog wat goedkoper kunnen maar ik denk niet heel veel. Ik denk dat het goed is om ook even te vermelden wat voor merk blad je er bij hebt, als je op 1 van de offertes een Dekton blad hebt staan en op de andere niet heeft dat ook nog weer een behoorlijke impact op de totaal prijs en dus of het een goede deal is of niet.

Als je de apparatuur zelf levert installeren ze het dan voor je, en zit dat bij de prijs in?

[ Voor 7% gewijzigd door codeneos op 12-11-2023 20:29 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:44
CurlyMo schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:45:
[...]

Heb je al een oplossing gevonden? Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb de kastjes strak tegen de muur gemonteerd zonder de ophangrail, maar vind dit wel een mooie oplossing voor verlichting onder bovenkastjes.
Ik kan hem verder ook in zijn algemeenheid stellen. Hebben jullie goede tips voor een led paneel onder een keukenkastje? Idealiter zou ik gewoon een dun paneeltje willen hebben die ik direct op mijn kastje zou kunnen schroeven, met de driver extern aan een kabel.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:16
Natuurlijk wel afhankelijk van hoe groot de ruimte is en hoeveel er daadwerkelijk verplaatst moet worden qua leidingen.
Voor dezelfde zaken die jij noemt heb ik akkoord op een offerte van 5000 euro gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayman11
codeneos schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:26:
[...]

Ik zat eens even te kijken en het viel me op dat de koelkast van Siemens bij I-Kook een 122cm hoog is en die Pelgrim bij SuperKeukens 178cm. Waar geen koelkast zit heb je een lade of iets anders? Kortom de kast indeling bij beide lijkt niet gelijk.

Ik snap ook niet zo goed waarom er bij SuperKeukens een ratjetoe aan merken is gekozen wat betreft apparatuur. De apparatuur is zo niet te vergelijken omdat behalve de Quooker beide offertes andere modellen hebben voor alles. Is dat bewust gedaan? Bij BSH apparatuur kan 40% korting t.o.v. de adviesprijs als stelregel aanhouden; krijg je minder dan is er nog meer uit te halen. Zit je al op of over 40% dan zit er weinig marge meer op de apparatuur.

Qua kastwerk zou het misschien nog wat goedkoper kunnen maar ik denk niet heel veel. Ik denk dat het goed is om ook even te vermelden wat voor merk blad je er bij hebt, als je op 1 van de offertes een Dekton blad hebt staan en op de andere niet heeft dat ook nog weer een behoorlijke impact op de totaal prijs en dus of het een goede deal is of niet.

Als je de apparatuur zelf levert installeren ze het dan voor je, en zit dat bij de prijs in?
Bedankt voor jullie feedback, we hebben inderdaad vanwege het lage plafond (2.16 m) niet de keuze om een grote koelkast te nemen, als we de greeplijst horizontaal willen houden. Persoonlijk vind ik dit het mooiste omdat dan deze lijn over de gehele keuken doorloopt. Dit moet nog door SuperKeukens in de offerte aangepast worden.

De montage van de keuken wordt door een familielid gedaan, hij is keukenmonteur en installeert de volledige keuken incl apparatuur.

Bedankt voor de informatie over de Bora, hier gaan we eens op letten dat we wel het nieuwere model kiezen.

Het blad wat we bij I-Kook gezien hadden:
Topline keramiek achterwanden en smetplinten (Lush White gepolijst)

Bij SuperKeukens hebben we onderstaand blad gezien: (in deze offerte staat er wat meer informatie over)
Dekker maatwerkbladen
Uitvoering achterwand: Keramiek 6mm achterwand
Easy (K31)
Kleur achterwand: SK Ariadne White Pol (KE127)
Uitvoering werkblad: Keramiek 6mm onderlijmd Easy (K11)
Kleur werkblad: SK Ariadne White Pol (KE127)
Type randafwerking werkblad: RR02 - RR02 randafwerking 20mm
hoog (RR02)

We zitter er ook sterk overna te denken om de apparatuur zelf aan te gaan schaffen, om te kijken of we dan een betere prijs/kwaliteit deal kunnen sluiten.

We hebben nog niet (echt) over de prijs onderhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Vraagje: Zijn er hier mensen die een granieten kookeiland hebben en daar ook aan zitten/eten? Mijn vriendin maakt zich zorgen dat Graniet te 'koud' is om aan te zitten/hangen. Mijn argument is dat het in principe gewoon de 'kamertemperatuur' zal hebben, maar steen voelt vanzelfsprekend wel kouder dan bv. hout/kunstof omdat het beter geleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zojuist heb ik de Bora Puxa voor €2492,- aangeboden gekregen bij Bemmel & Kroon vanwege hun pre-Black friday sale. Veruit het goedkoopste wat ik de afgelopen maanden heb gezien. Wellicht handig voor de mensen die er ook nog een zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
Awoodentree schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:33:
Zojuist heb ik de Bora Puxa voor €2492,- aangeboden gekregen bij Bemmel & Kroon vanwege hun pre-Black friday sale. Veruit het goedkoopste wat ik de afgelopen maanden heb gezien. Wellicht handig voor de mensen die er ook nog een zoeken :)
Mag ik vragen wat bij jou de doorslag gaf om de afvoer naar buiten te kiezen ipv recirculatie?
Ik hoorde net in de keukenzaak dat afvoer naar buiten scheelt (0,7) op het energielabel van het huis?
Ik vraag me daarnaast af of het tijdens het koken echt (merkbaar) warmte onttrekt, of dat veel zal gaan schelen.
Dit is de laatste week dat ik kan kiezen voor afvoer naar buiten, daarna is beton gestort :)

Ook moet ik het (prijs)verschil tussen de X Pure en M Pure nog even uitzoeken. Zaterdag was ik bij een Bora demonstratie en hoorde ik voor het eerst over de M Pure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02 23:22

Arch-IT-ect

.nutter

Een Renault Twingo kost 15 000€ een Lamborghini kan meer dan 1 000 000€ kosten. Beide zijn auto's...
Om jouw vraag correct te beoordelen, zal er meer input nodig zijn.

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02 23:22

Arch-IT-ect

.nutter

Mir1970 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:43:
[...]

Mag ik vragen wat bij jou de doorslag gaf om de afvoer naar buiten te kiezen ipv recirculatie?
Ik hoorde net in de keukenzaak dat afvoer naar buiten scheelt (0,7) op het energielabel van het huis?
Ik vraag me daarnaast af of het tijdens het koken echt (merkbaar) warmte onttrekt, of dat veel zal gaan schelen.
Dit is de laatste week dat ik kan kiezen voor afvoer naar buiten, daarna is beton gestort :)

Ook moet ik het (prijs)verschil tussen de X Pure en M Pure nog even uitzoeken. Zaterdag was ik bij een Bora demonstratie en hoorde ik voor het eerst over de M Pure.
Voorzie een gat naar buiten, steek dat volledig toe met enkele vodden en draai op recirculatie tot wanneer je je label hebt. Sluit daarna de dampkap aan op de afvoer naar buiten. Heb dit ook zo gedaan ;)

Niet dat ik een grote fraudeur ben, maar in m'n huurwoning die ik hiervoor had, had ik een recirculatie dampkap en voor een simpel eenpansgerecht of zaken met weinig geur, was dit een goeie oplossing. Was het echter met een friteuse of zaken met sterke geur, dan bleef er een vele uren tot zelfs een dag later een pakkende lucht in huis.

Let wel, je dampkap moet beide aansluitingen ondersteunen hiervoor.

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awoodentree
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Zeker. Mijn huis is uit 1983, dus ik heb niet te maken met een warmtepomp e.d. Ik begreep dat bij nieuwbouw afvoer naar buiten een no-go is. Bij bestaande bouw is de regel eerder afvoer naar buiten, tenzij niet mogelijk.
Mijn overweging was bijv. ook de hoeveelheid fijnstof die vrij komt bij koken, zie https://www.parool.nl/ned...r=https://www.google.com/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:37
[...]

Lekker naar buiten! Recirculatie is een schijnoplossing. De geurtjes haal je er wel uit, maar niet al het vocht (en dat is veel). Die gaat vrolijk weer de ruimte is. En vergeet fijnstof niet. Binnenklimaat is een belangrijk topic tegenwoordig en recirculatie past daar gewoon niet bij.

Er is echt maar 1 nadeeltje aan afzuiging naar buiten: je blaast binnenlucht naar buiten en dus moet je opwarmen. Maar hoelang heb je afzuiging aan per dag. 20 minuten? En daarnaast produceer je een hoop warmte tijdens het koken. Dus per saldo zal de warmtelekkage 0 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12

Vliegvlug

Flight Simple

Vraag verplaatst naar Vliegvlug in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2"

Verdeling van groepen in de keuken is daar beter op zijn plaats. :)

[ Voor 90% gewijzigd door Vliegvlug op 14-11-2023 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymaenhout
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-04 23:26
t14wo schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:00:
[...]

Lekker baar buiten! Recirculatie is een schijnoplossing. De geurtjes haal je er wel uit, maar niet al het vocht (en dat is veel). Die gaat vrolijk weer de ruimte is. En vergeet fijnstof niet. Binnenklimaat is een belangrijk topic tegenwoordig en recirculatie past daar gewoon niet bij.

Er is echt maar 1 nadeeltje aan afzuiging naar buiten: je blaast binnenlucht naar buiten en dus moet je opwarmen. Maar hoelang heb je afzuiging aan per dag. 20 minuten? En daarnaast produceer je een hoop warmte tijdens het koken. Dus per saldo zal de warmtelekkage 0 zijn.
Met balansventilatie met WTW en vochtsensor totaal geen last van 'al dat vocht'. :)
Tevens vraag ik mij ten zeerste af of een reguliere afzuigkap al het vocht 'opgezogen' krijgt en naar buiten jaagt :?

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• [Maikel]
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-04 14:59
Wat vliegt de tijd! Mijn eerste post in dit topic is ondertussen bijna twee jaar terug (klik hier). Voor ons nieuwbouw huis waren we opzoek naar een keuken en de schitterende keuken van Sander2289 bracht ons bij Teun van Ihre Kuchen.

De kleur van de fronten hebben we gewijzigd naar NX510 L097M Schelpenwit fluweelmat AFP. Na een bezoek aan Cosentino in Deurne hebben we gekozen voor een Dekton Albarium werkblad. Door te kiezen voor een N-drive systeem van Next125 voor de koelkast en vriezer konden we de verticale greeplijsten ook laten vervallen.

Op het moment van bestellen was er nog onduidelijkheid bij Siemens over de nieuwe oven lijn (prijzen, beschikbaarheid per wanneer etc.). Het laatste wat je wil is dat jij net nog een oven uit de vorige lijn hebt. Dit heeft ons mede doen besluiten over te stappen naar Miele. Nu konden we meteen kiezen voor een stoomoven met wateraansluiting en afvoer. Dit was gelukkig geen probleem bij de montage. De montage was top en ook de after service is perfect _/-\o_.

Het voelde echt als of we voor de tweede keer een keuken uit mochten zoeken. We zijn heel blij met het eindresultaat! Afgelopen weekend hebben we plank met lichtstrip in de nis geplaats. Dit maakt het voor ons echt af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUqYp5vuC6UwYaYKVzpCEbND2uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c7jEs1nYIWBV9RheelN44AK2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyRWZ3qdyU26xtk7QXC2t2L7Eik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjEEy93sDOsFGwgzZH43J52A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-F8UTrYy3QS8Tl9PX00yUYfIqMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9zDwujNpyEXzrIZH2Ip3q39.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F2hiVFb1ZPOKmoqTdWpmXvJtUY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrLLdjXIoenOA7lb1y8j2oPx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35
[Maikel] schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:47:
Wat vliegt de tijd! Mijn eerste post in dit topic is ondertussen bijna twee jaar terug (klik hier). Voor ons nieuwbouw huis waren we opzoek naar een keuken en de schitterende keuken van Sander2289 bracht ons bij Teun van Ihre Kuchen.

De kleur van de fronten hebben we gewijzigd naar NX510 L097M Schelpenwit fluweelmat AFP. Na een bezoek aan Cosentino in Deurne hebben we gekozen voor een Dekton Albarium werkblad. Door te kiezen voor een N-drive systeem van Next125 voor de koelkast en vriezer konden we de verticale greeplijsten ook laten vervallen.

Op het moment van bestellen was er nog onduidelijkheid bij Siemens over de nieuwe oven lijn (prijzen, beschikbaarheid per wanneer etc.). Het laatste wat je wil is dat jij net nog een oven uit de vorige lijn hebt. Dit heeft ons mede doen besluiten over te stappen naar Miele. Nu konden we meteen kiezen voor een stoomoven met wateraansluiting en afvoer. Dit was gelukkig geen probleem bij de montage. De montage was top en ook de after service is perfect _/-\o_.

Het voelde echt als of we voor de tweede keer een keuken uit mochten zoeken. We zijn heel blij met het eindresultaat! Afgelopen weekend hebben we plank met lichtstrip in de nis geplaats. Dit maakt het voor ons echt af.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lekker strak!!

Ik zou ze alleen even terug laten komen om alles beter af te hangen, doordat je zo'n strak lijnenspel hebt valt iedere mm afwijking op, en vrijwel ieder deurtje is net een mm afwijkend tov zijn buurman.
Ik heb dit bij mijn eigen keuken ook, en laat ze hier dus ook voor terug komen. Voor dergelijke kwaliteit mag je gewoon 100% verwachten ;)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-04 22:23
Advies gevraagd.

We hebben stadsverwarming, unit zit in de gang een meter of 4 vanaf de waar de kraan in de keuken komt. Mijn idee was om een Quoocker Combi te nemen, en deze op koud water aan te sluiten, dan heb ik warm en heet water vanuit de Combi, maar onlangs kreeg ik als tip om voor Quoocker PRO3 te gaan met als argument de afstand tot warmte unit is klein en zou een Combi geen voordeel bieden en juist qua energie kosten meer zou gaan kosten.

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
Ik denk dat het deze opstelling gaat worden. Er zit een enorm prijsverschil in bijvoorbeeld Siematic, Next125 of Nobilia, waaraan ga ik het verschil vooral merken wanneer ik bij beide exact dezelfde apparatuur zou aanschaffen?

Ik was nu bij Sijben (Nobilia) en bij Goergen (Siematic). Uiteraard is de binnenkant van Siematic luxer, maar dat gaat bij mij niet de doorslag geven als ik daar 10.000 euro mee bespaar op de kasten.

Nadeel bij Goergen is dat ze geen goedkope keukens verkopen en ik voor de bijkeuken en wasruimte ergens anders naartoe moet. Bij bv. Sijben val ik in een hogere kortingscategorie als ik ze alledrie daar aanschaf en nog extra als ze ook van hetzelfde merk zijn.

Het gaat om deze opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOqkHj9eNRVHC1V_V3bSowduHQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FCqc6QwVG50GyYccDVBGSBDh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 21:15
Dat ligt eraan wat er gedaan moet worden.

In de ontwerpfase leidingen verleggen en dat uit laten voeren zal zo'n 1500 euro kunnen kosten (dus misschien is het een type-fout?)

Achteraf gaan breken om leidingen te verleggen, inclusief riolering onder de vloer kan goed 15k kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:47
Mir1970 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:01:
Ik denk dat het deze opstelling gaat worden. Er zit een enorm prijsverschil in bijvoorbeeld Siematic, Next125 of Nobilia, waaraan ga ik het verschil vooral merken wanneer ik bij beide exact dezelfde apparatuur zou aanschaffen?

Ik was nu bij Sijben (Nobilia) en bij Goergen (Siematic). Uiteraard is de binnenkant van Siematic luxer, maar dat gaat bij mij niet de doorslag geven als ik daar 10.000 euro mee bespaar op de kasten.

Nadeel bij Goergen is dat ze geen goedkope keukens verkopen en ik voor de bijkeuken en wasruimte ergens anders naartoe moet. Bij bv. Sijben val ik in een hogere kortingscategorie als ik ze alledrie daar aanschaf en nog extra als ze ook van hetzelfde merk zijn.

[Afbeelding]
Als je een Siematic of Next125 vergelijkt met een Nobilia dan zou ik nog eens goed nadenken over je precies zoekt.

Siematic en Next125 blinken uit in specifiek design dat Nobilia niet kan leveren. Denk bijv. aan de SLX greeplijsten bij Siematic en super strakke en smalle zijpanelen van Next125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
Wie heeft er ervaring met een koelvriescombinatie van een regulier merk in een ikea metod kast? Dus geen koelvries combi van de ikea. Ik kan hier namelijk weinig over vinden. Zou namelijk graag reguliere merken willen installeren in mijn nieuwe ikea keuken. Ik ben er al uit wat betreft combi magnetron, oven, vaatwasser, kookplaat, maar loop vast op de koelvriescombi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 13:28

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

moca007 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:52:
Advies gevraagd.

We hebben stadsverwarming, unit zit in de gang een meter of 4 vanaf de waar de kraan in de keuken komt. Mijn idee was om een Quoocker Combi te nemen, en deze op koud water aan te sluiten, dan heb ik warm en heet water vanuit de Combi, maar onlangs kreeg ik als tip om voor Quoocker PRO3 te gaan met als argument de afstand tot warmte unit is klein en zou een Combi geen voordeel bieden en juist qua energie kosten meer zou gaan kosten.

Wat wil je oplossen?

Sneller warm water? Of "gas/stadsverwarming" besparen? Of puur omdat je kokend water wil?

Ik heb juist de warmwaterleiding van de CV afgekoppeld. Beetje gek: EN een boiler EN een CV (of standsverwarming) dat is eigenlijk dubbel de kosten?

Sure je hebt niet meer onbeperkt warm water maar hoevaak heb je nou echt zoveel water nodig?

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Mattie112 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:51:
[...]

Wat wil je oplossen?

Sneller warm water? Of "gas/stadsverwarming" besparen? Of puur omdat je kokend water wil?

Ik heb juist de warmwaterleiding van de CV afgekoppeld. Beetje gek: EN een boiler EN een CV (of standsverwarming) dat is eigenlijk dubbel de kosten?

Sure je hebt niet meer onbeperkt warm water maar hoevaak heb je nou echt zoveel water nodig?
Gaat ons om kokend water vanuit de Quooker, ik zou natuurlijk de Combi kunnen gebruiken als warm water kraan, en de aansluiting vanuit de warmte unit niet gebruiken, of dit iets bespaard is maar de vraag. Warmte loopt wel mee met gasprijs dus is stroom denk ik uiteindelijk wel goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ravinez
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-05 21:29
Hoi Allen,

Ik mag ook eindelijk meedoen met het topic :D. Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en zijn nu bezig met het uitkiezen van de keuken. Elke keer als ik een keukenzaak binnen loop heb ik een raar gevoel. Ik weet namelijk niet of de prijs correct is.

Wij hebben het volgende design bedacht waarbij we de keuken gaan wegwerken in de "muur".

Wij zijn langs geweest bij Superkeukens, Asto Keukens (In begrepen bij het nieuwbouwproject) en Tielemans Keukens (Erg prijzig).

Als ik kijk naar de offertes kom ik uit op
Asto: 38k
Superkeukens: 36k
Tielemans:48k (Deze valt bij voorbaat al af voor ons)

Voor alle keukens geldt de volgende apparatuur:
Quooker Combi+ Goud
Siemens KI81RSDE0 Koelkast
Siemens GI81NSCE0 Vriezer
Siemens CS936G1B1 Stoomoven
Siemens CM936G1B1 Combioven
Siemens SX65ZX49CN Vaatwasser
Bora PUXU Pure recirculatie

Als blad hebben wij een gekozen voor Dekton "TAGA". Afmetingen hiervan zijn 180x60 en voor het eiland 310x120.

We hebben gekozen voor lak mat frontjes

Asto Keukens merk:
Asto Easytouch 945 (volgens mij is dit Nobilia?)

Superkeukens merk:
Schuller

Wat ik begreep van de verkoper van Superkeukens is dat ik ook alleen de kasten kan afnemen, dan kom ik op 15k uit. Dan moet ik nog het blad(6k) + apparatuur kopen(9k). Daarnaast kan er bij Superkeukens niet worden onderhandeld over eventuele korting?

Hoe kijken jullie tegen de prijzen aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0DU4IWGsl34Ul1hvii9U6sJZzQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cONDdGL3yr4PKig49c2jnSmH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EPbGjZ44pbjIXhWKur9IFtZLlMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9h4oIAfbsuxj9P6QBk67Y37.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2rRyMif8YZBlw9HZLgvLV071iII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fi170iEcgu1WqhsG8e6pmfCq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0nfu0b3REBNhrj7gS09-0AJ3ag=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xU4TG1QDpI30RCcuu0OgB2IG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EK0sVUr4WXTfw2AWXgj84ZhU3U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CxWtCmWKSmxFJAhOvXEqiFZ1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02-05 11:40
Ravinez schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:05:
Hoi Allen,

Ik mag ook eindelijk meedoen met het topic :D. Wij hebben een nieuwbouw huis gekocht en zijn nu bezig met het uitkiezen van de keuken. Elke keer als ik een keukenzaak binnen loop heb ik een raar gevoel. Ik weet namelijk niet of de prijs correct is.

Wij hebben het volgende design bedacht waarbij we de keuken gaan wegwerken in de "muur".

Wij zijn langs geweest bij Superkeukens, Asto Keukens (In begrepen bij het nieuwbouwproject) en Tielemans Keukens (Erg prijzig).

Quooker Combi+ Goud

Als blad hebben wij een gekozen voor Dekton "TAGA". Afmetingen hiervan zijn 180x60 en voor het eiland 310x120.

Asto Keukens merk:

Superkeukens merk:
Schuller

Wat ik begreep van de verkoper van Superkeukens is dat ik ook alleen de kasten kan afnemen, dan kom ik op 15k uit. Dan moet ik nog het blad(6k) + apparatuur kopen(9k). Daarnaast kan er bij Superkeukens niet worden onderhandeld over eventuele korting?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken, wij krijgen iets vergelijkbaars. Wat voor fronten heb je gekozen (lak, houtfineer, kunststof, etc.)? Dat bepaalt voor een groot deel de prijs. Daarna kan ik er wellicht wat zinnigs over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-05 13:28

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

moca007 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:56:
[...]

Gaat ons om kokend water vanuit de Quooker, ik zou natuurlijk de Combi kunnen gebruiken als warm water kraan, en de aansluiting vanuit de warmte unit niet gebruiken, of dit iets bespaard is maar de vraag. Warmte loopt wel mee met gasprijs dus is stroom denk ik uiteindelijk wel goedkoper.
Tja dat blijft een afweging. Hoe lang duurt het voor je warm water hebt van je stadsverwarming? En hoe vaak gebruik je echt veel warm water? Naar mijn idee is een boiler voor de meeste mensen prima! (Maar menig CV doet er vast langer over dan je stadsverwarming)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravinez
Frietkot schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:13:
[...]

Mooie keuken, wij krijgen iets vergelijkbaars. Wat voor fronten heb je gekozen (lak, houtfineer, kunststof, etc.)? Dat bepaalt voor een groot deel de prijs. Daarna kan ik er wellicht wat zinnigs over zeggen.
Aangepast! We hebben gekozen voor lak frontjes. In een matte kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 02-05 16:17

twu

[Maikel] schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt een hele gave keuken (persoonlijk vind ik het ook veel mooier dan je originele zwarte keuken van twee jaar terug) :D

Heel mooi dat lijnenspel, vooral door gebruik te maken van het N-drive systeem. Hoe bevalt het gebruik hiervan tot nu toe? Ook een mooie upgrade van Siemens naar Miele, konden ze het ook nog voor dezelfde prijs aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Hoi Allen,

Quooker Combi+ Goud

Asto Keukens merk:

Superkeukens merk:
Schuller

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met een budget van 30k+ zou je wat mij betreft niet bij een Nobilia keuken uit moeten komen.
Ik zou nog eens verder kijken.

Verder de suggestie om de onderste greeplijst in de kastenwand te laten vervallen, ziet er beetje rommelig uit. Is zo'n gouden greeplijst over 10 jaar nog steeds hip? :) zegt iemand mt een zwarte greeplijst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 01-05 23:47
Advies gevraagd.

Wat je met een Combi vooral koopt is comfort, namelijk direct warm (en natuurlijk kokend) water als je het nodig hebt. Wij zijn een jaar of 25 geleden begonnen met een Quooker basic naast een gewone mengkraan en het wachten van een paar seconden op 'gewoon' warm water werd zo'n ergernis dat we later een close-in boiler hebben geplaatst. Een jaar of 10 geleden alles vervangen door Twintaps en een Combi. Voor ons is het een no-brainer om deze in onze nieuwe keuken te vervangen voor een Flex, Fusion of Front met een Combi.
Het komt bij ons zeer zelden voor dat je te weinig warm water hebt maar binnen 10 minuten is dat weer aangevuld. Een Combi+ kan ook maar vind ik onzinnig, je bent iedere keer je 4 meter leiding aan het vullen met warm water die je misschien niet eens gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 19:32
Camo schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:24:
Goedemorgen Tweakers,

Ook wij zijn begonnen aan de zoektocht voor onze keuken voor de nieuwbouw.
Bij superkeukens hebben wij de volgende offerte ontvangen voor een Schuller keuken:

***members only***

Hebben jullie nog tips over de indeling, apparatuur en of dit een gangbare prijs is? :)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 01-05 23:47
SquareOne schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:06:
[...]

Als je een Siematic of Next125 vergelijkt met een Nobilia dan zou ik nog eens goed nadenken over je precies zoekt.

Siematic en Next125 blinken uit in specifiek design dat Nobilia niet kan leveren. Denk bijv. aan de SLX greeplijsten bij Siematic en super strakke en smalle zijpanelen van Next125.
Design is een ding, keuze uit kasten, kleuren en grepen een ander. Maar is het nu ook zo dat lak(laminaat) van Siematic of Next sterker is dan Nobilia?
Wij zijn nogal verontrust over wat we zien aan krassen en beschadigingen aan de voorbeeldplankjes in keukenshowrooms. Meestal lijkt er een witte grondlaag onder te zitten die zichtbaar wordt. Je zou misschien kunnen zeggen dat wij veel krasgevoeliger zijn dan de lak die we zien maar dat houdt ons wel tegen om voor lakfrontjes te gaan. Overdreven bezorgdheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
[...]

Warm water vanuit het stadsnet is nog steeds goedkoper dan warm water uit de Quooker. Warmte uit het warmtenet is goedkoper dan warmte opgewekt met COP1 in de quooker, maar duurder dan warmte opgewekt met een CV ketel of een warmtepomp.

Als je snel warm water wilt is een Quooker combi sowieso verstandig. Als je ook lang warm water wilt, bijvoorbeeld om een keer de hele spoelbak te vullen voor de afwas, dan is de Combi+, dus hotfill aangesloten, handig. Je hebt dan onbeperkt warm water als de quooker leeg raakt. Alleen de PRO3 is een "alleen kokend waterkraan" en komt het warm water dus gewoon vanuit het huis.

Ik zou altijd voor de Combi+ kiezen: Onbeperkt warm water als het nodig is en altijd direct warm water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-05 08:53
Iemand ervaring met de Messing Patina kranen van Quooker?

We overwegen er 1 aan te schaffen, maar aangezien de kraan 'leeft' en er naar verloop van tijd anders uit gaat zien door corroderen, aanrakingen, etc. zijn we benieuwd of iemand de kraan al een tijdje in huis heeft, en wat de ervaringen zijn?

Deze vraag is al eens eerder gesteld hier, maar nog geen lange termijn ervaringen voorbij zien komen. Het zou zonde zijn als de kraan na een half jaar groen uitslaat en het mooie ervan af is haha :P

[ Voor 11% gewijzigd door Aeonis op 14-11-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravinez
SquareOne schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:31:
[...]

Met een budget van 30k+ zou je wat mij betreft niet bij een Nobilia keuken uit moeten komen.
Ik zou nog eens verder kijken.

Verder de suggestie om de onderste greeplijst in de kastenwand te laten vervallen, ziet er beetje rommelig uit. Is zo'n gouden greeplijst over 10 jaar nog steeds hip? :) zegt iemand mt een zwarte greeplijst :+
We willen eigenlijk op 25k max uitkomen. We krijgen vanuit de bouw een stelpost van 5K dat maakt samen 30K...

Is schuller dan in deze beter voor deze prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-04 14:53
Advies gevraagd.

Wij hebben ook stadsverwarming en de meterkast zit denk ik ook zo'n 4 meter bij de keukenkraan vandaan. We hebben heel snel warm water, en ook echt warm. Dat is in de 15 jaar dat we hier wonen echt nooit een probleem of ergernis geweest. 'Verbrande' (cq oververhitte) kinderhandjes daarentegen, omdat de kraan niet op standje koud teruggezet is, is wel eens voorgekomen. In de huidige keuken zit geen Quooker.

Voor de nieuwe keuken gaan we voor de Pro3. Kokend water is handig, maar we zien de meerwaarde niet echt van de Combi die ook nog meer plaats inneemt. Misschien is het anders als je warme water uit de CV-ketel op zolder moet komen. De huidige hoeveelheid warm water is ook nog eens onbeperkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 12:39
Blurk62 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:30:
[...]

Design is een ding, keuze uit kasten, kleuren en grepen een ander. Maar is het nu ook zo dat lak(laminaat) van Siematic of Next sterker is dan Nobilia?
Wij zijn nogal verontrust over wat we zien aan krassen en beschadigingen aan de voorbeeldplankjes in keukenshowrooms. Meestal lijkt er een witte grondlaag onder te zitten die zichtbaar wordt. Je zou misschien kunnen zeggen dat wij veel krasgevoeliger zijn dan de lak die we zien maar dat houdt ons wel tegen om voor lakfrontjes te gaan. Overdreven bezorgdheid?
Er is misschien iets verschil in de gelakte fronten van verschillende merken, maar niet veel, je krijgt idd van die witte krassen, net als op de voorbeeldfrontjes. Daarom hebben wij gezocht naar monkey-proof fronten (we hebben 3 jongens van 2-6 jaar). We wilden graag een groen eiland, maar dan zijn de opties heel beperkt. Iedere keukenzaak zegt dat het in elke kleur kan, maar dan zijn het lak-fronten en dus krasgevoelig, vooral op de randen. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op de resopal pro 32001 moonlight green, een mooie mat-groene front die goed past bij het notenhout van de kastenwand.

Er zijn de goedkope kunststof/melamine fronten (prijsgroep 1), kras en stootvast, maar lelijke structuur, je ziet er alle vingerafdrukken op en minder mooie randafwerking. Zie bijvoorbeeld hieronder de groene Scala front van Hacker Concept130, ook alle hout-decor fronten hebben een kunststof/melamine laag met verlijmde randen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/27Va4n4qkZqhm5RY8dym-QDuFk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNRT8Z0yPab9Kho6w0fBTWyd.jpg?f=fotoalbum_large

Ballerina heeft de Resopal Pro (prijsgroep 2-3) fronten en in een paar kleuren beschikbaar, dit is stoot-, kras-, hittebestendig en supermat. Je ziet wel aan de randen dat het met een laser is dichtgemaakt, dus de afwerking is wel minder mooi dan rondom gelakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lkq2PVICbjDK5TMif2vemsdZNOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZQYsBTzfHgYkFQhlKXzMnkmL.jpg?f=fotoalbum_large

Ballerina heeft ook nog Smart Glas (prijsgroep 4), maar dat heeft wel weer een andere uitstraling. Ook heel stootvast, supermat en je kunt het met krijt/marker beschrijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZZbHgo4_IbK2z3AaBDUDB2dxG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4fGGnxLmjmmNTgw4oyYJKpG.jpg?f=fotoalbum_large

Dan als laatste is er nog Fenix (prijsgroep 7), ook stoot-, krasvast en supermat met een nano-coating waar je (kleine) krassen weer weg kunt poetsen. Heel duur, maar het ziet er luxe uit en afwerking van de randen is mooi. Diepe krassen krijg je er niet uit en iedereen raad het af om als werkblad te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wx3eeijigLGWsd7g6pwtJEuI18s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0JVC709dJgSTKsvtqT6098B.jpg?f=fotoalbum_large
Melaminehars - mooi en voordelig
Directe coatingen van melaminehars op meerlaagse spaanplaten in mat, glanzend of met een lichte structuur zijn goed te reinigen, onderhoudsvriendelijk, vlekongevoelig en gezinsvriendelijk. Ze zijn verkrijgbaar in effen kleuren en in echt lijkende houtdecors. Een PUR-lijmverbinding van de randen maakt ze watervast.

Resopal
Gelaagde spaanplaten worden bekleed met een minimaal 1 mm dik laminaat en worden watervast door het gebruik van een PUR-lijmverbinding bij de randen. Het laminaat bestaat uit meerdere lagen kernpapier dat doordrenkt is met fenolhars dat volgens een gepatenteerd recept wordt vervaardigd. Het is hierdoor hittebestendig tot 200 graden Celsius en bestand tegen chemicaliën en krassen. Het oppervlak is zeer onderhoudsvriendelijk en verkrijgbaar in matte en glanzende oppervlakken.

Smart Glas
Glas geeft keukens elegantie en hoogwaardigheid en brengt bovendien heel bijzondere accenten aan. Smart Glas is een innovatief oppervlaktemateriaal dat uitermate geschikt is voor gebruik in de keuken. Smart Glas is een polymeer glas dat met zijn hoogwaardige glazen look overtuigt. Oppervlakken van Smart Glas zijn krasvast, ongevoelig voor stoten, eenvoudig te reinigen en garanderen bovendien hygiënische reinheid.

Fenix
FENIX is een extreem mat materiaal voor de inrichting dat zijn innovatieve technologische kracht te danken heeft aan zijn oppervlakte-eigenschappen. Fenix-laminaat is slagvast, veegvast, waterafstotend, hygiënisch en eenvoudig te reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
SquareOne schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:06:
[...]

Ik zocht wat kasten betreft niks specifieks, ben gewoon bij een paar zaken gaan kijken.
SLX greeplijsten zeggen me niks (heel mooi nu ik ze gezien heb, maar niet specifiek op uitgezocht) en superstrakke zijpanelen hoeft ook niet.

Wat ik belangrijk vind is goede apparatuur waar ik dagelijks mee werk, een blad wat tegen een stootje kan en materiaal voor kasten en laden waar je niet elke vingervlek op ziet. Dit hoeft niet het goedkoopste te zijn, maar zeker ook niet het duurste.
Misschien simpel gedacht, maar in mijn ogen maken bij een lichte keuken het blad en de opstelling het wel of niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 00:29
Hoi Allen,

Quooker Combi+ Goud

Asto Keukens merk:

Superkeukens merk:
Schuller

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi!
Ik vind het wel leuk eens iets anders te zien dan de afgelikte zwart en/of wit keukens die je overal ziet.
Het goud geeft de keuken "warmte".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Blurk62 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:30:
[...]

Goede vraag, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Ravinez schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:00:
[...]

We willen eigenlijk op 25k max uitkomen. We krijgen vanuit de bouw een stelpost van 5K dat maakt samen 30K...

Is schuller dan in deze beter voor deze prijs?
Ik zou zeggen dat schuller iets hoger is gepositioneerd, maar dat is onderbuik gevoel en niet wetenschappelijk onderbouw. Met dat soort bedragen zou ik eerder eens naar een Systemat oid kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:25
TRD07 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:20:
[...]

De binnenmuren staan ondertussen en het is, nog zonder renovliezen, inderdaad 303,1 cm geworden :/
Onze keukenleverancier gaf eerder aan dat een zijwang wellicht mogelijk was, want die hebben een dikte van 16 mm. Wetende dat de wanden waarschijnlijk niet recht zijn, er nog renovlies geplaatst moet worden en je met 2x16mm en 5x60 boven de 303,1 cm uitkomt is dit ook geen optie.

De indeling van de wand is als volgt:
[muur] laden / vaatwasser / spoelpak+afvalsysteem / laden / kast* [muur]
offtopic:
* kast omdat daar waarschijnlijk de handdoek en vaatdoek komt te hangen en je met een lade er vervelender tegenaan komt

De keukenleverancier geeft nu aan dat 1 kast wat kleiner maken voldoende is om met passtukken te werken. Nu dacht ik er zelf aan om de 5e unit (de kast) 50 cm te maken, zodat de passtukken uiteindelijk "maar" ~6,5 cm hoeven te worden (4x60cm + 50cm + 2x6,5cm). Je mist dan alleen wel wat symmetrie, maar het voordeel is niet te grootte passtukken (wat je bijv. met 2x 50cm kastjes voor symmetrie wel meer zal hebben).

Het betreft een Next125 keuken waar naar mijn weten geen maatwerk op die kastjes mogelijk is.

Hebben jullie nog suggesties?
Niemand een beter/mooier idee dan het laatste kastje 50cm maken?
offtopic:
@Kapitein Merijn @TheWallet @Floor-is @Toke_gt hebben wellicht (uit ervaring) wel wat ideeën aangezien jullie al eerder hierop hebben gereageerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:59
Ik ben bezig met een nieuwe keuken, nu heb ik ook een offerte voor een Kuhlmann keuken ontvangen. Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat het een familie bedrijf uit Duitsland is. Ook in dit forum weinig informatie te vinden. Geen idee hoe de kwaliteit is tegenover andere keuken merken, iemand ervaring met deze keukens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
Mir1970 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:01:

[Afbeelding]
niet wat je vroeg, maar je zou nog kunnen overwegen om de deur naar de gang te laten weghalen en daar een valse kast in te zetten (dus dat je kast deur je gangdeur word) ziet het er vanuit je keuken heel strak uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:28
[...]

Wij gebruiken al jaren de quooker enkel electrisch.
Werkt top.

Je moet er even je weg in vinden. Als je warm water vol open zet met afwassen van pannen dan is hij nog wel een x leeg en moet je een paar minuten wachten.
Laat je hem rustig doorlopen dan duurt het echt heel erg lang voor dat ie leeg is.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 09:30
TRD07 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:20:
[...]

De binnenmuren staan ondertussen en het is, nog zonder renovliezen, inderdaad 303,1 cm geworden :/
Onze keukenleverancier gaf eerder aan dat een zijwang wellicht mogelijk was, want die hebben een dikte van 16 mm. Wetende dat de wanden waarschijnlijk niet recht zijn, er nog renovlies geplaatst moet worden en je met 2x16mm en 5x60 boven de 303,1 cm uitkomt is dit ook geen optie.

De indeling van de wand is als volgt:
[muur] laden / vaatwasser / spoelpak+afvalsysteem / laden / kast* [muur]
offtopic:
* kast omdat daar waarschijnlijk de handdoek en vaatdoek komt te hangen en je met een lade er vervelender tegenaan komt

De keukenleverancier geeft nu aan dat 1 kast wat kleiner maken voldoende is om met passtukken te werken. Nu dacht ik er zelf aan om de 5e unit (de kast) 50 cm te maken, zodat de passtukken uiteindelijk "maar" ~6,5 cm hoeven te worden (4x60cm + 50cm + 2x6,5cm). Je mist dan alleen wel wat symmetrie, maar het voordeel is niet te grootte passtukken (wat je bijv. met 2x 50cm kastjes voor symmetrie wel meer zal hebben).

Het betreft een Next125 keuken waar naar mijn weten geen maatwerk op die kastjes mogelijk is.

Hebben jullie nog suggesties?
3cm speling is dan teveel of te weinig? Waar klaagt de keukenmeneer over?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
TRD07 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:46:
[...]

Niemand een beter/mooier idee dan het laatste kastje 50cm maken?
offtopic:
@Kapitein Merijn @TheWallet @Floor-is @Toke_gt hebben wellicht (uit ervaring) wel wat ideeën aangezien jullie al eerder hierop hebben gereageerd?
Even je tekening erbij gezocht.
Ik zou de buitenste 2 kasten 55cm laten maken, dit kan vrijwel iedere fabrikant.
Houd rekening met een meerprijs van ca. € 200,- per kast (mits geen lades).
Op de plattegrond heeft trouwens de meest rechtse kast nog de verkeerde draairichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRD07
  • Laatst online: 22:25
Floor-is schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:28:
[...]

3cm speling is dan teveel of te weinig? Waar klaagt de keukenmeneer over?
3cm speling is net te weinig om naast de 5*60cm kastjes ook nog zijwangen/passtukken te plaatsen. Dus zou (minstens) 1 van de 60cm kastjes kleiner gemaakt moeten worden om wel zijwangen/passtukken te kunnen plaatsen.
Kapitein Merijn schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:52:
[...]

Even je tekening erbij gezocht.
Ik zou de buitenste 2 kasten 55cm laten maken, dit kan vrijwel iedere fabrikant.
Houd rekening met een meerprijs van ca. € 200,- per kast (mits geen lades).
Op de plattegrond heeft trouwens de meest rechtse kast nog de verkeerde draairichting.
Met lades en laten verkleinen naar 55cm is dat überhaupt mogelijk (en wat zullen de kosten dan zijn)? En wat zullen de kosten dan ongeveer zijn?

Je bedoelt op basis van onderstaande afbeelding? Het kastje bij de spoelzijde aan de kant van het raam zal richting het raam opendraaien (= scharnieren aan de rechterkant) om daar nog een theedoek/handdoek op te kunnen hangen

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Leuk topic!

Wij zijn sinds kort ook op keukenjacht en zijn nu beland bij superkeukens.

Leuke zaak en goed geholpen tot nu toe. Vandaag een keuken in laten tekenen en een eerste offerte gehad.

Nu viel het me op dat veel apparatuur (Siemens iq500 serie) bijna 2x zo duur geoffreerd word dan voor wat ik het op internet kan vinden. Nu begrijp ik dat er marge gemaakt moet worden maar hier kan ik het niet echt mee eens zijn.

Nu wacht ik even tot onze volgende afspraak voor ik hem hier mee confronteer maar ik vroeg mij af of er ervaringen waren hier mee en wellicht specifiek bij superkeukens? Want er word gepretendeerd dat er bij deze ketens niet te onderhandelen valt maar dit valt me dan toch een beetje tegen.

Twee voorbeelden:
CM585AGS0 Siemens Compacte multifunctionele oven met magnetronfunctie IQ500 €1299,- deze vind ik online al voor rond de €750.-

LR97CAQ20 Siemens Plafondunit iQ500 voor €1941,37
online vind je deze al voor €1089,-

Misschien dat ik nog even de hele offerte hier nierplemp voor wat advies qua apparatuur maar ik ben eerst even benieuwd hoe jullie hier mee om zouden gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Imperium op 15-11-2023 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bailey2005
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01-05 16:24
Imperium schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:20:
Leuk topic!

Leuke zaak en goed geholpen tot nu toe. Vandaag een keuken in laten tekenen en een eerste offerte gehad.

Nu viel het me op dat veel apparatuur (Siemens iq500 serie) bijna 2x zo duur geoffreerd word dan voor wat ik het op internet kan vinden. Nu begrijp ik dat er marge gemaakt moet worden maar hier kan ik het niet echt mee eens zijn.

Nu wacht ik even tot onze volgende afspraak voor ik hem hier mee confronteer maar ik vroeg mij af of er ervaringen waren hier mee en wellicht specifiek bij superkeukens? Want er word gepretendeerd dat er bij deze ketens niet te onderhandelen valt maar dit valt me dan toch een beetje tegen.

Twee voorbeelden:
CM585AGS0 Siemens Compacte multifunctionele oven met magnetronfunctie IQ500 €1299,- deze vind ik online al voor rond de €750.-

Misschien dat ik nog even de hele offerte hier nierplemp voor wat advies qua apparatuur maar ik ben eerst even benieuwd hoe jullie hier mee om zouden gaan.
Wij hebben precies hetzelfde bij een andere keukenzaak die aangeeft netto prijzen te hanteren. Hoge geoffreerde prijzen voor de Siemens inductiekookplaat en afzuiging, terwijl dit via internet inderdaad voor veel lagere prijzen te vinden is. Wij gaan volgende week voor de volgende afspraak en wij gaan dit ook bespreken bij deze keukenzaak. Even peilen of er onderhandelingsmogelijkheden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Imperium schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:20:
Leuk topic!

Twee voorbeelden:

Een keukenzaak heeft vaak meer overhead dan een online retailer dus ze zullen de marge altijd ergens moeten pakken, maar 2x zo hoog is wel erg schandalig. Daar moet zeker nog 30/40% vanaf te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
Weet iemand of er een Quooker past in een Ikea kast voor spoelbak, wanneer je hier twee ondiepe lades in plaatst? Het lijkt mij van wel omdat een ondiepe lade 37cm is, en de Quooker Combi 20cm doorsnede heeft. Daarmee zou je nog een paar cm speling moeten hebben in een 60cm diepe kast, toch?

Alleen bij een keukenzaak waar ze frontjes aanbieden voor Ikea Metod keukens zeiden ze dat het niet zou passen. Dame in kwestie kon me niet goed uitleggen waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunedanh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-05 15:20
MailMan schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:12:
Weet iemand of er een Quooker past in een Ikea kast voor spoelbak, wanneer je hier twee ondiepe lades in plaatst? Het lijkt mij van wel omdat een ondiepe lade 37cm is, en de Quooker Combi 20cm doorsnede heeft. Daarmee zou je nog een paar cm speling moeten hebben in een 60cm diepe kast, toch?

Alleen bij een keukenzaak waar ze frontjes aanbieden voor Ikea Metod keukens zeiden ze dat het niet zou passen. Dame in kwestie kon me niet goed uitleggen waarom.
Als de lade 37cm diep is, en de kastdiepte totaal 60, is je overgebleven ruimte dan niet 60-37-dikte rugwand - dikte front = <20cm? Heb geen IKEA keukenkasten in huis dus kan het niet controleren, maar ik verwacht de panelen gewoon 16-18mm, dan houd je dus tussen de 194 en 198mm over. Als die 37cm ladediepte de bruikbare ladediepte is dan gaat de dikte van de rug van de lade daar ook nog af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-05 22:38

Heb je ook rekening gehouden met de spoelbak zelf? Ik kan geen voorstelling maken van jouw idee. Wil je twee lades en een frontje voor de spoelbak?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23:08
In 2017 al een nieuwe keuken aangeschaft ( Mat lak van Schuller) die goed bevallen. Volgende huis willen we ook weer een Schuller keuken met lakfronten. (Ik vind de laser randen van bv Hacker echt niet mooi)...en afbreuk doen aan de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Naar aanleiding van mijn vorige post ( RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" ) en alle feedback en wat nadenken van onze kant de plattegrond aangepast.

Members only:

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 12:39
RobbieB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:21:
Naar aanleiding van mijn vorige post ( RobbieB in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" ) en alle feedback en wat nadenken van onze kant de plattegrond aangepast.

***members only***
Kun je het eiland niet middenin de ruimte zetten, of worden de marges dan te klein? Dan de barkrukken aan de rechterkant en rechts-onder het eiland. Het voordeel is dat je dan niet in de looproute zit naar de schuifpui vanaf de linker deur, degene die op de kopse kant zit kijkt dan de ruimte in en je kunt om het eiland heenlopen. Daarnaast wordt je keuken-driehoek wat kleiner, want de afstand van je koelkast naar je kookplaat is wel groot met het schiereiland.

Edit: Ik lees dat je dan de doorgang van de keuken dan te klein vind worden, dan is de huidige opstelling inderdaad. Misschien ook nog een hoge kast aan de rechterkant, maar dan wordt het wel minder ruimtelijk. Wat misschien nog een optie is om het schiereiland te verlengen met een houten bar, wat verspringt t.o.v. het eiland, zodat je genoeg ruimte om naar de schuifpui te lopen.

Voorbeeld:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylGLM-dqy-TkTQDJ3k9EDyr5i24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3EMGdNoj9HJWyclzKAuxbkqu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door TwiSteD1 op 16-11-2023 13:11 ]

• SquareOne
RobbieB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:21:

***members only***
Zonde om in zo’n grote keuken maar 2 hoge kasten te nemen. Ik had de ruimte niet, maar had het fijn gevonden om een extra hoge kast te hebben.

• RobbieB
TwiSteD1 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:46:
[...]

Kun je het eiland niet middenin de ruimte zetten, of worden de marges dan te klein?
Ja helaas wel. Geloof me, heb flink wat zitten schuiven. Maar ook als je zit is er genoeg ruimte om naar de schuifpui te komen.
Daarnaast wordt je keuken-driehoek wat kleiner, want de afstand van je koelkast naar je kookplaat is wel groot met het schiereiland.
Dit is het compromis dat we moeten sluiten, want de hoge kast aan de andere kant verkleint het werkblad daar weer. En 1 hoge kast aan beide zijden ziet er niet uit. (Of 2-1).
Edit: Ik lees dat je dan de doorgang van de keuken dan te klein vind worden, dan is de huidige opstelling inderdaad. Misschien ook nog een hoge kast aan de rechterkant, maar dan wordt het wel minder ruimtelijk. Wat misschien nog een optie is om het schiereiland te verlengen met een houten bar, wat verspringt t.o.v. het eiland, zodat je genoeg ruimte om naar de schuifpui te lopen.
Dit hebben we overwogen en ook uitgetekend, maar dan heb je alleen een kookplaat op je ‘eiland’ werkblad. Ziet er niet uit.
SquareOne schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:58:
[...]
Zonde om in zo’n grote keuken maar 2 hoge kasten te nemen. Ik had de ruimte niet, maar had het fijn gevonden om een extra hoge kast te hebben.
Er zit een gigantische bijkeuken én aan de linkerkant ook nog een achterom-hal/berging met veel opslagruimte. Daarnaast staat er in het pad van de keuken naar de woonkamer nog een vitrinekast voor servies. Dus we hebben de opslag in de keuken niet echt nodig. Onze huidige keuken heeft ongeveer 1/3e van de opslag die er nu getekend staat. Daarom gekozen om het ruimtelijker te houden met alleen de noodzakelijke hoge kasten.

• SquareOne
RobbieB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:50:
[...]

Ja helaas wel. Geloof me, heb flink wat zitten schuiven. Maar ook als je zit is er genoeg ruimte om naar de schuifpui te komen.

[...]

Dit is het compromis dat we moeten sluiten, want de hoge kast aan de andere kant verkleint het werkblad daar weer. En 1 hoge kast aan beide zijden ziet er niet uit. (Of 2-1).

[...]

Dit hebben we overwogen en ook uitgetekend, maar dan heb je alleen een kookplaat op je ‘eiland’ werkblad. Ziet er niet uit.

[...]

Er zit een gigantische bijkeuken én aan de linkerkant ook nog een achterom-hal/berging met veel opslagruimte. Daarnaast staat er in het pad van de keuken naar de woonkamer nog een vitrinekast voor servies. Dus we hebben de opslag in de keuken niet echt nodig. Onze huidige keuken heeft ongeveer 1/3e van de opslag die er nu getekend staat. Daarom gekozen om het ruimtelijker te houden met alleen de noodzakelijke hoge kasten.
Waar zet je je glazen en kopjes?
En waar berg je de ovenroosters die niet in gebruik zijn (als de oven aan staat).

• Imperium
  • Niet online
Wij zijn gisteren wezen praten met Superkeukens hebben hier een eerste opzet laten tekenen, in principe is deze al aardig naar onze zin, maar ik hecht toch wel waarde aan de expertise die ik hier langs zie komen in dit topic, vandaar dat ik hem maar eens post zodat men er eens lekker op kan schieten, met name het totaalbedrag lijkt mij wat aan de hoge kant (zonder apparatuur) Wat is jullie mening daar over?

Het betreft een greeploze Schüller keuken met keramisch werkblad met LED verlichting in de greep lijsten en 2 stopcontacten in het aanrecht gefreesd. Ook zitten er twee hoekkasten in met carrousel.

Apparatuur:
Kraan: Quooker PRO3,
Combi oven: Siemens i500 CM585AGS0
Bakoven: Siemens i500 HB517ABS0
Kookplaat: Siemens i500 ED877HWC1E
Afzuigunit: Siemens i500 LR97CAQ20
Koelkast: NEFF KI1411SE0

Prijs zoals op de offerte is €24,900 incl basis montage waarbij op dit moment veel te veel gevraagd wordt voor de apparatuur.
Zonder de apparatuur: €17,600 (+2,450 meerwerk installatie, zie hieronder)

Hebben jullie ervaring met de apparatuur zelf aan te leveren? Ik zie daar geen nadelen in eigenlijk, of zie ik iets over het hoofd?

*Maken verlaagd plafond boven schiereiland ten behoeve van de plafondunit afzuigkap en inbouwspotjes LED (zelf aan te leveren).
*Boren gat in buitenwand en plaatsen afdekrooster op buitenmuur.
*Maken koof voor afvoer en vóórinstallatie afvoerslang afzuigkap naar buiten.
*Stucwerk oude keukenwand, verlaagd plafond en koof.
*Verleggen leidingwerk van oude keukenwand naar overkant.
Uitvoering A, Super+ NOV Nardini
• Frontkleur 1: Agaatgrijs (K275)
• Uitvoering korpus: Kunststof (K1)
• Kleur buitenzijde korpus: Agaatgrijs (K275)
• Kleur binnenzijde korpus: Natuur wit (K400S)
• Type greep: Greeplijst onyxzwart (7185)
• Kleur greep 1: Greeplijst onyxzwart (7185)
• Greeppositie: X1/X2/X5 Greeplijst (98)
• Greepcombinatie: Greeplijst onyxzwart (7185)
• Uitvoering plint: Kunststof (K1)
• Kleur plint: Onyxzwart (K185)
• Toevoeging plinthoogte: 12,5 cm Plinthoogte (125)
• Type lade: Voll.uittr.korf met glas-boxs. (CGL)
• Vorm plint: Standaard-plintpaneel (S)
• Lade-/korf-openingssysteem: zonder TIP-ON (OTO)
• Anti-slipmat: met inlegmat carbongrijs (MECG)
• Korpussysteem: Korpus standaard (KSTA)
• Werkbladhoogte: 945
• Plinthoogte: 125
Uitvoering B, Super+ AVO Avion
• Frontkleur 1: Victoria noten imitatie AFP (L757U)
• Uitvoering korpus: Kunststof (K1)
• Kleur buitenzijde korpus: Agaatgrijs (K275)
• Kleur binnenzijde korpus: Natuur wit (K400S)
• Type greep: Greeplijst onyxzwart (7185)
• Kleur greep 1: Greeplijst onyxzwart (7185)
• Greeppositie: X1/X2/X5 Greeplijst (98)
• Greepcombinatie: Greeplijst onyxzwart (7185)
• Uitvoering plint: Kunststof (K1)
• Kleur plint: Onyxzwart (K185)
• Toevoeging plinthoogte: 12,5 cm Plinthoogte (125)
• Type lade: Voll.uittr.korf met glas-boxs. (CGL)
• Lade-/korf-openingssysteem: zonder TIP-ON (OTO)
• Anti-slipmat: met inlegmat carbongrijs (MECG)
Afwijkingen t.o.v. Uitvoering A
• Glassoort: Glas glans/gesatineerd (G960)
• Type frame glasdeur: Model, Kunststof (PT-K1)
• Kleur frame glasdeur: Agaatgrijs (K275)
• Uitvoering binnenzijde glaskast: Kunststof (K1)
• Kleur binnenzijde glaskast: Agaatgrijs (K275)
Afwijkingen t.o.v. Uitvoering B
• Uitvoering zijwand: Design kunststof (U1)
• Kleur zijwand: Victoria noten imitatie (K755)

Werkblad(en)
Uitvoering: Dekker maatwerkbladen
Uitvoering achterwand: Keramiek 6mm achterwand

Easy (K31)

Kleur achterwand: SK Pontus Silk (KE141)
Uitvoering werkblad: Keramiek 6mm onderlijmd Easy (K11)
Kleur werkblad: SK Pontus Silk (KE141)
Type randafwerking werkblad: RR04 - RR04 randafwerking 40mm

hoog (RR04)

Kleur randafwerking werkblad: NVT / Gelijk bladkleur (0)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gz8WL_iWzBg1My2-QtBOuohXFFQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uafhKzrLQutXhrexSlwOtJA5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jAevIJmKqyV3EUcKyuwo4KJYO4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMf2M9Y3VWlvj4pnUuTA9oJy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4PHUjDdGKsFyXCCr_2zia5odI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Aq8mxjetCJYucs6T4ulDwizg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sz9ale4hUltBbu71mDJ16GQC5Sc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmd2JWhSENRbdGfkT3FKOLU1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhpa-LTgG2W_n57VWa5xOR2Ogl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfm6DUoyBmmdAerMCsGpkUYz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJyEo5jOGzE3irGXAgJ5UEK81hE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WD8wBrDUdwPSFBV9JwgSRDNW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrGk3sgLiCf_rur6kGuPoyYWdjc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/c8Vf5cF0ACRYXhGY8Ve9HXvK.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-QW5VJW26SeMJ2Di6C3St3VozU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tBtJqgCMrZqgitdwKIRM5cJL.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Imperium op 16-11-2023 15:13 ]

• RobbieB
Imperium schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:23:
Wij zijn gisteren wezen praten met Superkeukens hebben hier een eerste opzet laten tekenen, in principe is deze al aardig naar onze zin, maar ik hecht toch wel waarde aan de expertise die ik hier langs zie komen in dit topic, vandaar dat ik hem maar eens post zodat men er eens lekker op kan schieten, met name het totaalbedrag lijkt mij wat aan de hoge kant (zonder apparatuur) Wat is jullie mening daar over?

Het betreft een greeploze Schüller keuken met keramisch werkblad met LED verlichting in de greep lijsten en 2 stopcontacten in het aanrecht gefreesd. Ook zitten er twee hoekkasten in met carrousel.

Apparatuur:

Prijs zoals op de offerte is €24,900 incl basis montage waarbij op dit moment veel te veel gevraagd wordt voor de apparatuur.

*Maken verlaagd plafond boven schiereiland ten behoeve van de plafondunit afzuigkap en inbouwspotjes LED (zelf aan te leveren).

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vraag me af of een T opstelling hier prettig werkt. In de praktijk is de netto opslag winst vrij klein vanwege de onhandige hoekkasten. Daarnaast zou ik me iedere keer ergeren aan het eiland als ik het water van het koffieapparaat moet bijvullen.

Zo’n groot raam is heel fijn, maar ook lastig. Toch zou ik kijken of je niet een klein koffiebarretje kan maken tegenover je ovenwand. En dan eventueel je schiereiland nog een stuk naar voren trekken.

Is er nog een specifieke reden waarom alle apparatuur Siemens is maar de koelkast NEFF?

En wat voor mij echt onmisbaar is is een Quooker Flex. De flex wordt hier alleen gebruikt om de wasbak schoon te spoelen, maar het maakt het schoonmaken van de hoeken zoveel makkelijker. Anders zit je alles met je hand of afwasborstel naar het midden te vegen en is het nog niet echt schoon zonder het écht goed schoon te maken. Als je dan toch voor een halfronde Quooker gaat zou ik de flex erbij nemen.

• moca007
MikaX schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:01:
[...]

Wij hebben ook stadsverwarming en de meterkast zit denk ik ook zo'n 4 meter bij de keukenkraan vandaan. We hebben heel snel warm water, en ook echt warm. Dat is in de 15 jaar dat we hier wonen echt nooit een probleem of ergernis geweest. 'Verbrande' (cq oververhitte) kinderhandjes daarentegen, omdat de kraan niet op standje koud teruggezet is, is wel eens voorgekomen. In de huidige keuken zit geen Quooker.

Voor de nieuwe keuken gaan we voor de Pro3. Kokend water is handig, maar we zien de meerwaarde niet echt van de Combi die ook nog meer plaats inneemt. Misschien is het anders als je warme water uit de CV-ketel op zolder moet komen. De huidige hoeveelheid warm water is ook nog eens onbeperkt.
Goed om te weten, ons nieuwe woning wordt ook met stadsverwarming geleverd en de unit zit in de gang dus een meter of 3-4 van de keuken. Advies die ik kreeg van de keukenboer is inderdaad om voor de pro te gaan.

• Imperium
  • Niet online
RobbieB schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:17:
[...]

Vraag me af of een T opstelling hier prettig werkt. In de praktijk is de netto opslag winst vrij klein vanwege de onhandige hoekkasten. Daarnaast zou ik me iedere keer ergeren aan het eiland als ik het water van het koffieapparaat moet bijvullen.

Zo’n groot raam is heel fijn, maar ook lastig. Toch zou ik kijken of je niet een klein koffiebarretje kan maken tegenover je ovenwand. En dan eventueel je schiereiland nog een stuk naar voren trekken.

Is er nog een specifieke reden waarom alle apparatuur Siemens is maar de koelkast NEFF?

En wat voor mij echt onmisbaar is is een Quooker Flex. De flex wordt hier alleen gebruikt om de wasbak schoon te spoelen, maar het maakt het schoonmaken van de hoeken zoveel makkelijker. Anders zit je alles met je hand of afwasborstel naar het midden te vegen en is het nog niet echt schoon zonder het écht goed schoon te maken. Als je dan toch voor een halfronde Quooker gaat zou ik de flex erbij nemen.
Dank voor je reactie. Dat koffie bar idee neem ik even mee.

Wat betreft het kookeiland verder naar voren trekken wordt het lastig. Onze eettafel staat parallel aan de muur een paar meter verderop en dan word het wel heel vol. Leek ons niet heel prettig.

Wat betreft de NEFF, deze zal via de pakketkorting geleverd worden maar deze staat nog onder discussie. Het wordt waarschijnlijk toch een 178cm Siemens ipv een 122cm model.

En het wordt inderdaad een Quooker met Flex :)

• ouwereus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-05 14:49
Onze 30+ jaar oude keuken is aan vervanging toe, dus hebben we besloten om de woonkamer te gaan uitbouwen zodat we de keuken meer kunnen betrekken bij de woonkamer en een kookeiland kwijt te kunnen.
We willen een kookeiland in combinatie met een kastenwand en koffienis. De wand is 6,5 meter lang, maar zouden de kastwand niet alleen met keukenkasten willen vullen. Wat voor partijen zouden jullie aanraden om hier mooi een geheel van te maken met leeshoek en speelhoed geintergeerd in de kastenwand? Ik kan op internet ook niet veel voorbeelden vinden van een keukenkasten die mooi doorlopen naar de woonkamer.

Andere tips w.b.t. indeling zijn ook van harte welkom. Binnenkort zitten we met de architect om e.e.a. uit te werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YidQ_Iuc1x8XXQFZLmylshiryWU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N7MBj9ch7djwZTlP2BrBsCBp.png?f=fotoalbum_large

• Kapitein Merijn

Apparatuur:

Hebben jullie ervaring met de apparatuur zelf aan te leveren? Ik zie daar geen nadelen in eigenlijk, of zie ik iets over het hoofd?

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zal eens even schieten dan:
  • Veel keuken maar weinig werkruimte (op de juiste plek)
  • Combi zit veels te hoog
  • Een greeploze carrousselkast van 90 x 90cm is echt een verschrikkelijke kast. Ik wist niet een dat ze nog bestonden. Het nut van de "le mans" kast aan de achterzijde ontgaat me echt volledig
  • Waarom geen afzuiging in de kookplaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mir1970
Lupadi schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:07:
[...]

niet wat je vroeg, maar je zou nog kunnen overwegen om de deur naar de gang te laten weghalen en daar een valse kast in te zetten (dus dat je kast deur je gangdeur word) ziet het er vanuit je keuken heel strak uit ;)
Hoe meer ik over die valse kast nadenk hoe beter het me lijkt!
Dit was het eerste plan, maar dan de kastenwand aan de kant van de bijkeuken en daar vond ik zo’n valse kast te onhandig omdat je daar op die plek nooit met lege handen door moet. Maar die deur naar de gang wordt alleen door mijzelf gebruikt (is de verbinding tussen winkel/kantoor/slaap- en badkamer) dus een top idee!
Vanuit de woonkamer en keuken is het dan inderdaad mooi strak <3

• Imperium
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:54:
[...]

Ik zal eens even schieten dan:
  • Veel keuken maar weinig werkruimte (op de juiste plek)
  • Combi zit veels te hoog
  • Een greeploze carrousselkast van 90 x 90cm is echt een verschrikkelijke kast. Ik wist niet een dat ze nog bestonden. Het nut van de "le mans" kast aan de achterzijde ontgaat me echt volledig
  • Waarom geen afzuiging in de kookplaat?
Dank voor je kritische blik.

Combi zit idd te hoog zie ik nu. De bakoven gaat omlaag, evenals de combi.
Afzuiging naar buiten heeft onze voorkeur. Ook omdat we dan meteen fatsoenlijke en fraaie verlichting hebben boven het eiland dmv inbouwspots.

De reden waarom we het eiland zo positioneren is omdat dit voor onze situatie het beste is. Nog verder naar voren en het eiland staat bijna in de woonkamer. De “le mans kast” is eigenlijk een compromis. Anders heb je een halve hoek waar je niks mee kunt. Nu kan ik er nog behoorlijk wat pannen in kwijt.

Waarom is een greeploze carrousel een verschrikkelijke kast volgens jou?

[ Voor 8% gewijzigd door Imperium op 16-11-2023 20:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

Hier een Metod Kast onder de spoelbak geplaatst met ondiepe lades, heb tussen achterwand en achterkant lade 25.5 cm afstand :) heb er zelf een Howatt boilertje ingezet.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:23
Imperium schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:00:
[...]
De reden waarom we het eiland zo positioneren is omdat dit voor onze situatie het beste is. Nog verder naar voren en het eiland staat bijna in de woonkamer. De “le mans kast” is eigenlijk een compromis. Anders heb je een halve hoek waar je niks mee kunt. Nu kan ik er nog behoorlijk wat pannen in kwijt.
Ik weet natuurlijk niet wat je met de open ruimte wilt doen die nu in de keuken ontstaat, maar mocht je daar geen speciale bedoeling mee hebben, dan zou ik het eiland meer naar het raam plaatsen en daar een bar maken aan de zijde van het raam. Heerlijk voor snel ontbijt, koffie of gezelschap tijdens het koken.
Je maakt de keuken zo meer open vanuit de kamer. Aan die kant een koffiecorner maken is dan ook logisch omdat het water op een paar passen beschikbaar is.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
dunedanh schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:26:
[...]

Als de lade 37cm diep is, en de kastdiepte totaal 60, is je overgebleven ruimte dan niet 60-37-dikte rugwand - dikte front = <20cm? Heb geen IKEA keukenkasten in huis dus kan het niet controleren, maar ik verwacht de panelen gewoon 16-18mm, dan houd je dus tussen de 194 en 198mm over. Als die 37cm ladediepte de bruikbare ladediepte is dan gaat de dikte van de rug van de lade daar ook nog af...
Als ik het niet verkeerd begrijp is de lade maar 34cm met dan een stukje voor en achterwand van samen 3cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dV55JuO5gTKF2CPDWBN8qIeLr8k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oaw45pAQjhkZYz2ATwKr09Vz.png?f=fotoalbum_large

Achterpaneel komt denk ik inderdaad een stukje terug de kast in, maar vind het ook geen ramp om die deels open te snijden/zagen mocht het daar klem zitten.
Monkeydancer schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:52:
[...]

Heb je ook rekening gehouden met de spoelbak zelf? Ik kan geen voorstelling maken van jouw idee. Wil je twee lades en een frontje voor de spoelbak?
Spoelbak is 20cm diep. Een Quooker is 47cm hoog en het gaat in een kast van 80cm (minus een paar cm paneel boven en onder). Dat komt denk ik wel goed.
MadDog11 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:31:
[...]

Hier een Metod Kast onder de spoelbak geplaatst met ondiepe lades, heb tussen achterwand en achterkant lade 25.5 cm afstand :) heb er zelf een Howatt boilertje ingezet.
Ah top! Thanks voor het delen dat is precies waar ik naar zocht.

Die Howatt kende ik niet. Bevalt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 09:30
TRD07 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:59:
[...]

3cm speling is net te weinig om naast de 5*60cm kastjes ook nog zijwangen/passtukken te plaatsen. Dus zou (minstens) 1 van de 60cm kastjes kleiner gemaakt moeten worden om wel zijwangen/passtukken te kunnen plaatsen.
Gezien een wang 16-21mm dik is klopt dat. Je moet dus één of twee kastjes 55cm laten maken denk ik. Marijn heeft daar al wat over geschreven en heeft daar veel meer mee te maken gehad dan ik; ik zou zijn advies opvolgen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Laatst online: 19:36
G33st schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:00:
[...]

Op basis van jullie goede ideeeen contact gehad met de keukenleverancier. Op basis van bovenstaande punten kwamen zij met het volgende:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Op basis van deze tekeningen hebben we de volgende punten laten aanpassen:
  • Vormwand, oogt toch niet zo mooi. We hebben hem nu weg laten halen, volgens de keukenleverancier was het wel mogelijk om hem te behouden, maar toch tot de vloer te laten lopen.
  • Nis is nu los van de hoge kasten, dit vind ik wel mooi. Vriendinlief niet.
  • Kastjes met binnenladen onder de nis i.p.v. lades.
Vervolgens kwam de leverancier met hetvolgende:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is het nog steeds niet helemaal. Waar ik mee zit zijn de volgende punten.
  • Uitlijning van hoge kastenwand klopt nog niet helemaal. Veel planken rondom de nis. Naast de verticale greeplijst rechts, zit ook weer een plank. Daar was het bij Tristar toch mogelijk om de greep achter het deurtje te doen bij Tristar?
  • Bovenstaande zou eigenlijk opgelost moeten worden middels de opties van @Kapitein Merijn. Echter weet ik niet hoe ik dat aan de keukenleverancier kan uitleggen...
  • Keukenblad steekt iets over, is dat gangbaar? Wat zou mooier zijn?
  • Tafelblad / poot eventueel in verstek?
  • Spoelbak misschien toch iets groter?
Hoe zien jullie dit?
Kastenwand is eindelijk definitief.

Ik had een voorkeur voor optie 1 uit de gequote post. De nis gescheiden van de hoge kasten.
Mijn vriendin had echter de voorkeur voor optie 2. De nis als onderdeel van hoge kasten.

Bij optie 2 was ik van mening dat de symmetrie in de keuken volledig weg was.
We hebben hiervoor nog een keer met de keuken leverancier gezeten en hierbij is het volgende als resultaat gekomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IQQS_ZXrI0pdvjQXm0qqEtrvVUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uP4q90oqPb0LHt3uTbcVfHG8.jpg?f=fotoalbum_large

Gevoelsmatig moest de nis aan de zijkanten, om de mooie uitlijning van de 3 hoge kasten bij elkaar te behouden. De keuken had vervolgens dan aan de linkerzijkant niet voldoende body. Dit opgelost middels drie dikke planken (1 aan beide kanten van de nis, en een helemaal rechts).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
G33st schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:07:
[...]

Kastenwand is eindelijk definitief.

Ik had een voorkeur voor optie 1 uit de gequote post. De nis gescheiden van de hoge kasten.
Mijn vriendin had echter de voorkeur voor optie 2. De nis als onderdeel van hoge kasten.

Bij optie 2 was ik van mening dat de symmetrie in de keuken volledig weg was.
We hebben hiervoor nog een keer met de keuken leverancier gezeten en hierbij is het volgende als resultaat gekomen:

[Afbeelding]

Gevoelsmatig moest de nis aan het zijkanten, om de mooie uitlijning van de 3 hoge kasten bij elkaar te behouden. De keuken had vervolgens dan aan de linkerzijkant niet voldoende body. Dit opgelost middels drie dikke planken (1 aan beide kanten van de nis, en een helemaal rechts).
Misschien ook dat dikke paneel nog boven de kasten doorvoeren. En aan de onderkant van de bovenkastjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24
MailMan schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:57:
[...]

Als ik het niet verkeerd begrijp is de lade maar 34cm met dan een stukje voor en achterwand van samen 3cm.

[Afbeelding]

Achterpaneel komt denk ik inderdaad een stukje terug de kast in, maar vind het ook geen ramp om die deels open te snijden/zagen mocht het daar klem zitten.

[...]

Spoelbak is 20cm diep. Een Quooker is 47cm hoog en het gaat in een kast van 80cm (minus een paar cm paneel boven en onder). Dat komt denk ik wel goed.

[...]

Ah top! Thanks voor het delen dat is precies waar ik naar zocht.

Die Howatt kende ik niet. Bevalt dat?
De Howatt voldoet, doet wat we ervan verwachten, kost een derde van de aanschafprijs van een Quooker en neemt per maand 17 kWh aan stilstandverlies, dus voordat de totale kosten duurder worden dan de Quooker, zijn wij waarschijnlijk al verhuisd 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online

Apparatuur:

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nav wat feedback her en der en nieuwe inzichten hebben we zelf even een tekening gemaakt hoe het zou moeten worden ipv bovenstaand. Wij denken dat de ruimte zo veel beter benut wordt. Meningen zijn welkom uiteraard.

De render bevat wat foutjes (aanrecht sluit bijvoorbeeld niet helemaal lekker aan) maar daar maar even doorheen kijken. Het gaat om de opstelling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5AsduBVpmqQmd7L1LwAPDCAop4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYquga0dzXpXiMiVgKtCPKA6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kw9Po7Xj1fnnvzaxp9Qz2J70JFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWkZe1Io0kuEa6kin46yjjxW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8DDNfuKRGPhpEMs9Hs88irXrSC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXH9n3TZtufefYVPrymSZyMK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVpb41T-_ejwHS5WHQc_EKnfHzU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lMQRalZszw2dmYsOzW5aHzZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Imperium op 17-11-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Komend voorjaar wordt er een aanbouw gerealiseerd, waar dan ook een nieuwe keuken in moet komen. Nog geen idee hoe die eruit moet komen te zien. We weten pas net de maten en plattegrond (wanden). Ik daarom ben net begonnen dit topic wat uit te pluizen, want het bevat een schat aan informatie die je elders niet vindt. Top!

We zijn nog nergens wezen kijken en oriënteren ons eerst op welke merken en leveranciers in onze prijsklasse vallen, zodat we weten waar we naartoe gaan.

Met Black Friday in aantocht vroeg ik me echter af; loont het om met Black Friday alvast alle apparatuur te kopen? Ik denk namelijk dat we qua apparatuur wel snel weten wat we willen. Of wil geen enkele keukenboer je daarna nog zien, als je zelf al apparatuur hebt besteld?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Imperium schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:05:
[...]

Nav wat feedback her en der en nieuwe inzichten hebben we zelf even een tekening gemaakt hoe het zou moeten worden ipv bovenstaand. Wij denken dat de ruimte zo veel beter benut wordt. Meningen zijn welkom uiteraard.

De render bevat wat foutjes (aanrecht sluit bijvoorbeeld niet helemaal lekker aan) maar daar maar even doorheen kijken. Het gaat om de opstelling.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel beter zo!
Toch jammer dat je dit zelf moet bedenken met een beetje hulp van hier.

Nu nog een Bora erin gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:25:
[...]

Veel beter zo!
Toch jammer dat je dit zelf moet bedenken met een beetje hulp van hier.

Nu nog een Bora erin gooien :P
Dank :)

Waarom zou jij kiezen voor een Bora ipv een afzuigsysteem naar buiten?

Vrouw des huizes wilt graag een verlaagd plafond met spotjes boven het eiland, dan is dit de meest elegante oplossing lijkt me?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-04 14:53
Imperium schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:02:
[...]

Vrouw des huizes wilt graag een verlaagd plafond met spotjes boven het eiland, dan is dit de meest elegante oplossing lijkt me?
Niet zo'n subtiele reactie misschien, maar ik vind het persoonlijk niet 'elegant', maar echt heel lelijk.
Als ik jullie huis zou kopen, zou ik dat er als eerste uit slopen.
Het lijnt ook niet mooi uit met de bovenkastjes aan de muur en belemmert de inkijk in de keuken.
Je kunt ook railsverlichting of een hangende lichtbalk boven het schiereiland hangen, ipv zo'n massief blok.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
[...]

Het is een veel gehoord misverstand dat een Bora gelijk staat aan recirculatie. Bora adviseert zelfs nog altijd een doorvoer naar buiten voor een optimale werking.

De koof kan je natuurlijk ook maken zonder dat er een plafondunit in moet. Op die manier kan deze ook veel "eleganter" gemaakt worden doordat het niet zo'n zware bak hoeft te zijn. 10cm hoogte is voldoende om GU10 spots in te verwerken. Persoonlijk vind ik een faserail nog fraaier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
[...]

Afvoer naar buiten is altijd beter (dat kan ook met Bora, maar dan moet je onder de vloer door). Ik zou ook altijd voor afvoer naar buiten kiezen als het kon.
Een voorbeeld van zo'n verlaagd plafond: https://www.steinkeuken.nl/bianca-ruben/

Het kan er zeker mooi uitzien. In die keuken is een soort bak gemaakt met ledstrip er in die naar boven verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Ik ben wat aan het rond kijken/lezen mbt railverlichting, maar twijfel nog over een aantal zaken:

1 vs 3-fase., ook afhankelijk van plaatsing denk ik. Ik overweeg een rail over de hele lengte van de keuken te plaatsen en dan meerdere zones te verlichten, dan zou 3 voldoende zijn. Een andere optie zou HUE zijn met een dial switch: https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share Hiermee kan ik ook een knop op 2 plekken plaatsen zonder allerlei leidingen te hoeven frezen.

Welk systeem, blijkbaar is dit niet universeel dus als er wat stuk is of je wil wisselen zit je aan dat systeem vast.

Witte of zwarte rail. Overweeg nu witte rail met zwarte (hang)lampen.

Idee is grofweg als volgt nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IpQU7oMaZYpyJur-BsJSoyBpV6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0pMDw6lywnwM5e9iPgJwB3Iv.jpg?f=fotoalbum_large

Spots boven het fornuis recht naar beneden. Spots in de ruimte zijn gericht. De 2 spots boven het eiland zijn hanglampen. De plank boven het werkblad heeft een ledstrip ingebouwd.

Ben al een week aan het peinzen, maar merk dat verlichting erg lastig is om goed te bedenken als de ruimte nog niet is ingericht. Maar je wilt wel je lichtpunten vooraf goed hebben, vandaar ook de rail, dat geeft wat flexibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 11:47
ouwereus schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:47:
Onze 30+ jaar oude keuken is aan vervanging toe, dus hebben we besloten om de woonkamer te gaan uitbouwen zodat we de keuken meer kunnen betrekken bij de woonkamer en een kookeiland kwijt te kunnen.
We willen een kookeiland in combinatie met een kastenwand en koffienis. De wand is 6,5 meter lang, maar zouden de kastwand niet alleen met keukenkasten willen vullen. Wat voor partijen zouden jullie aanraden om hier mooi een geheel van te maken met leeshoek en speelhoed geintergeerd in de kastenwand? Ik kan op internet ook niet veel voorbeelden vinden van een keukenkasten die mooi doorlopen naar de woonkamer.

Andere tips w.b.t. indeling zijn ook van harte welkom. Binnenkort zitten we met de architect om e.e.a. uit te werken.

[Afbeelding]
Je zou eens bij B-Dutch kunnen kijken. Of eerst de site, geeft wat ideeen en ook handig, wat prijsinformatie..

Ik weet ber nog wel 1, voor een ruimer budget: https://www.modulnova.com/modern-kitchens Living en kitchen hebben dezelfde look, dus makkelijk te combineren.
Pagina: 1 ... 428 ... 511 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1