Wij zijn onlangs weer in gesprek met de keukenverkoper om de keuken op afroep definitief te maken. Dat gaat voor het definitief maken van de inductieplaat nog niet geheel vlekkeloos.
De eerder uitgekozen kookplaat Siemens EX877LVV5E blijkt niet meer leverbaar te zijn. Dat begrijp ik, order is ook van april 2022. Als vervangend model hebben ze me een 90cm model voorgesteld met 11,1kw (ipv de 7,4kw) aansluiting en een nmm forse bijbetaling. Dit model blijkt niet het juiste model te zijn, zeker niet vanwege aanpassing van de meterkast voor een 11,1kw variant. Na onderzoek (post in projectwoning topic) heb ik de opvolger van de 80cm variant voorgesteld, Siemens EX877NVV6E. De verkoper is er mee eens dat dit model beter past dan het oude model, maar blijft aanhouden dat het niet als vervangend model bij hun bekend staat en het voor dezelfde prijs kan aanbieden.
Nu heb ik zelf contact gehad met de klantenservice van Siemens, waar ik de volgende stukken van heb ontvangen waaruit blijkt dat het door mij voorgestelde model wel degelijk als opvolger is aangemerkt:
Zij hebben dit met hun vertegenwoordiger van Siemens afgestemd, maar Siemens blijkt het niet voor dezelfde prijs aan hun aan te kunnen bieden. Echter zijn ze bereid om het verschil in meerprijs te delen, dwz nog een meerprijs van 50%. Ik heb ook de mogelijkheid om de kookplaat uit de order te halen, maar dat heb ik liever niet.
Volgens mij zijn ze verplicht om mij de opvolger tegen hetzelfde bedrag te leveren. Bij een keuken op afroep staat de order al vast. Dat de verkoper het niet bij Siemens kan verkrijgen voor dezelfde prijs, betekent niet dat de meerprijs voor mijn rekening komt.
Iemand ook ooit mee te maken gehad? Wij gaan binnenkort een afspraak inplannen om het nogmaals te bespreken. Via de mail loopt het tot dusver niet soepel.