Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:25
--MP-- schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:05:
[...]

Het is maar als voorbeeld dat de ideale combinatie niet altijd bestaat.

En inderdaad voor zelf verse pizza maken is 270-300 wel nice.
Kan je beter in de kamado doen. Dan haal je zelfs 350 of 400 graden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:25

Rzaan

Altijd zoekende

Tommie12 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:33:
[...]

Staat zo lullig, zo'n ding in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Rzaan schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:37:
[...]

Staat zo lullig, zo'n ding in de keuken.
Ze staan wel eens in restaurants in de keuken, maar thuis is het denk ik vooral niet zo’n goed idee qua luchtkwaliteit. Anders toch best mooi zo’n Green Egg ingebouwd in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:57
Tommie12 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 17:33:
[...]

Dàn nog beter; een Ooni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
FreezingPixels schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 07:04:
[...]

Ik heb ooit hier een glazen achterwand besteld: https://www.glasconcept.nl/keukens/keuken-achterwand/ Beviel erg goed en was makkelijk schoon te maken.
Ziet er idd. goedkoper uit, hebben meerdere mensen ervaring met een glazen achterwand?
Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van een kunsstof achterwand of een van bokmerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:00
blblacklabel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:29:
[...]

Ziet er idd. goedkoper uit, hebben meerdere mensen ervaring met een glazen achterwand?
Wat zijn de voor- en nadelen ten opzichte van een kunsstof achterwand of een van bokmerk?
Alleen maar voordelen en kan eigenlijk geen nadeel verzinnen. Super makkelijk schoonmaken, ziet er strak uit en blijft ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

FreezingPixels schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:05:
[...]

Alleen maar voordelen en kan eigenlijk geen nadeel verzinnen. Super makkelijk schoonmaken, ziet er strak uit en blijft ook mooi.
Subjectief nadeel lijkt me mogelijk dat het nogal glimt. Zo'n andere wand kan in mat, en dat is de mode. Kan waarschijnlijk ook wel mat, maar matglas toont toch anders dan matte verf.

[ Voor 9% gewijzigd door Cap op 15-04-2023 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:00
Cap schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:12:
[...]

Subjectief nadeel lijkt me mogelijk dat het nogal glimt. Zo'n andere wand kan in mat, en dat is de mode. Kan waarschijnlijk ook wel mat, maar matglas toont toch anders dan matte verf.
Eens, we hadden een matglas besteld maar werd als glans geleverd. Achteraf blij mee want matglas is een stuk lastiger schoonmaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
FreezingPixels schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:05:
[...]

niet breekbaar wanneer je per ongeluk stoot met een pan bijv.? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:51
blblacklabel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:51:
[...]
niet breekbaar wanneer je per ongeluk stoot met een pan bijv.? :p
Nee, het kan echt wel een flinke stoot hebben. Zorg wel dat je echt keukenglas hebt, geen gewoon glas, want dat is wel kwetsbaar. Bij mij zit het ook achter de kookplaat (inductie). Heel makkelijk in onderhoud en is mooie eyecatcher in de keuken. Kan in glans en mat. Ik durf niet te zeggen dat het goedkoper is dan kunststof of metaal, die vergelijking heb ik nooit gemaakt. Goed glas is niet goedkoop, zeker niet als je een kleur erachter wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
PaT schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:39:
[...]

Ik heb ooit een aluminium achterwand besteld bij www.pimpyourkitchen.nl. Kan je in iedere uitvoering krijgen die je kan bedenken. Makkelijk te plaatsen en super makkelijk in onderhoud.
Ziet er ook goed uit, montage gaat met een kit neem ik aan?

Echter lijkt dit vele malen duurder dan Bokmerk, weet alleen niet of de kwaliteit ook beter is.. :)

[ Voor 12% gewijzigd door blblacklabel op 15-04-2023 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 10:07
Hebben jullie tips voor een goede combioven/magnetron met inhoud te vergelijken met een solo oven? Nismaat 60 centimeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 14:19
FreezingPixels schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 21:20:
[...]

Eens, we hadden een matglas besteld maar werd als glans geleverd. Achteraf blij mee want matglas is een stuk lastiger schoonmaken..
Mat glas is aan één kant mat gemaakt en dat is absoluut niet de kant die in de richting van je kookplaat zit ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
blblacklabel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:55:
[...]

Echter lijkt dit vele malen duurder dan Bokmerk, weet alleen niet of de kwaliteit ook beter is.. :)
Bij Bokmerk kom ik voor 260x50 op circa €510 uit. Bij bovenstaande onder de €470 uit.
Glas-concept ook maar eens een offerte opvragen voor de buitenkeuken. Glas of aluminium lijkt mij daar beter gezien het directe zonlicht/weersinvloeden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blblacklabel
Source90 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 23:44:
[...]

Bij Bokmerk kom ik voor 260x50 op circa €510 uit. Bij bovenstaande onder de €470 uit.
Glas-concept ook maar eens een offerte opvragen voor de buitenkeuken. Glas of aluminium lijkt mij daar beter gezien het directe zonlicht/weersinvloeden.
Welke afwerking kies je? :*) Als ik 'Pimp Superior' kies met een mat afwerking (volgens mij is bokmerk ook mat), kom ik voor 260x50 uit op €622,00.

Pimp solid, mat kom ik uit op 466,88. Die is idd. goedkoper.
Vraag me af of pimp solid gelijk is aan de kwaliteit van bokmerk.

Het lijkt me in ieder geval een goedkoper alternatief. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door blblacklabel op 16-04-2023 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
blblacklabel schreef op zondag 16 april 2023 @ 00:22:
[...]

Welke afwerking kies je? :*) Als ik 'Pimp Superior' kies met een mat afwerking (volgens mij is bokmerk ook mat), kom ik voor 260x50 uit op €622,00.

Ah ja, denk dat je gelijk hebt; de Superior is massief aluminium en de Solid "geplakt" en daarmee geen eerlijke vergelijking.

Pimpyourkitchen Flexible is 0,5mm latex-achtig papier met aluminium laagje
Pimpyourkitchen Solid is weerszijden 0,3mm aluminium op een PE/LDPE-kern, in totaal een dikte van 3mm
Pimpyourkitchen Superieur is 2mm massief aluminum
Bokwerk is 3mm aluminium, uitgaande van de website denk ik ook massief

Bokwerk is qua dikte daarmee superieur aan de "superieur" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Toke_gt schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:07:
[...]

Dat laatste is niet perse waar. Een apparaat met gecombineerde functionaliteiten (combi magnetron of combi stoom) levert vaak wel ergens wat op in. Als je gehecht bent aan een goede (conventionele) bakoven met exacte temperatuurregeling en het bereik van hoge temperaturen, is een gecombineerd apparaat niet perse een risicoloze keuze.
Weet jij waar je dan op inlevert bij Bosch / Siemens als je kiest voor een oven met magnetron ipv een oven? Ik kon 1 verschil ontdekken, namelijk "Niveau-onafhankelijke cliprails", maar verder eigenlijk niet. 300 graden, veel programma's, pyrolyse, allee programma's die de oven biedt (en meer), het kan allemaal met de oven met magnetron. Er zal vast meer verschil in zitten maar ik kom het niet tegen. Bij de combi oven met stoom viel me wel op dat de max temperatuur beperkt is tot 250 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:35
Cap schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:54:
[...]

Weet jij waar je dan op inlevert bij Bosch / Siemens als je kiest voor een oven met magnetron ipv een oven? Ik kon 1 verschil ontdekken, namelijk "Niveau-onafhankelijke cliprails", maar verder eigenlijk niet. 300 graden, veel programma's, pyrolyse, allee programma's die de oven biedt (en meer), het kan allemaal met de oven met magnetron. Er zal vast meer verschil in zitten maar ik kom het niet tegen. Bij de combi oven met stoom viel me wel op dat de max temperatuur beperkt is tot 250 graden.
Ik heb een Siemens combi oven met magnetron CM876G0B6 (IQ700) en een Siemens combi oven met stoomfunctie CS856GNB7 (IQ700) en ik merk qua werking geen verschil. Als ze ik ze identiek instel bijvoorbeeld bij broden bakken, komen ze allebei hetzelfde eruit. Voor de rest zijn er wat verschillen inderdaad zoals temperatuur en functies.

Tijdje terug heb ik er wat over geschreven:
vinom in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Thx voor de link, stoom vs magnetron had ik inderdaad wel het verschil in max temperatuur gevonden.
Ik vraag het me vooral af voor de stand alone oven vs de magnetron combi, ik kan daar oventechnisch geen verschil ontdekken als ik de duurste van beide types pak.

PS Ben er trouwens ook achter dat je vooral niet moet filteren op de Bosch site, door onvolledig / op een andere plaats invullen van de specs door Bosch leveren de simpelste filters veel te weinig hits op tov het 109 modellen grote totaalaanbod. Bijv 4D hetelucht staat bij magnetronfuncties onder een ander kopje dus daarop filteren ben je opeens alle magentronovens kwijt, breedte 60 levert opeens 57 ipv 109 producten op terwijl ze op 1 oven na (90cm) allemaal 60 cm zijn, etc. Dus nooit filteren maar door alle 109 producten scrollen en handmatig degenen selecteren die je wilt vergelijken. Geldt ook voor koelkasten, vaatwassers etc. Ook het aantal aspecten waarop je kan filteren is te beperkt, bij Siemens is dat trouwens nog veel erger dan bij Bosch. Wat dat betreft kunnen ze nog wel wat leren van de Tweakers Pricewatch. ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Cap op 16-04-2023 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Cap schreef op zondag 16 april 2023 @ 11:20:
Thx voor de link, stoom vs magnetron had ik inderdaad wel het verschil in max temperatuur gevonden.
Ik vraag het me vooral af voor de stand alone oven vs de magnetron combi, ik kan daar oventechnisch geen verschil ontdekken als ik de duurste van beide types pak.

PS Ben er trouwens ook achter dat je vooral niet moet filteren op de Bosch site, door onvolledig / op een andere plaats invullen van de specs door Bosch leveren de simpelste filters veel te weinig hits op tov het 109 modellen grote totaalaanbod. Bijv 4D hetelucht staat bij magnetronfuncties onder een ander kopje dus daarop filteren ben je opeens alle magentronovens kwijt, breedte 60 levert opeens 57 ipv 109 producten op terwijl ze op 1 oven na (90cm) allemaal 60 cm zijn, etc. Dus nooit filteren maar door alle 109 producten scrollen en handmatig degenen selecteren die je wilt vergelijken. Geldt ook voor koelkasten, vaatwassers etc. Ook het aantal aspecten waarop je kan filteren is te beperkt, bij Siemens is dat trouwens nog veel erger dan bij Bosch. Wat dat betreft kunnen ze nog wel wat leren van de Tweakers Pricewatch. ;)
Je wil niet weten hoeveel uur ik heb gespendeerd op de Siemens site om alles te vergelijken :9

Andere optie is de brochures doornemen:
Agostino in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

blblacklabel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:55:
[...]

Ja, gewoon met montagekit, echt supersimpel. Alleen de randjes nog afkitten en je bent klaar.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Cap schreef op zondag 16 april 2023 @ 10:54:
[...]
Zo exact per merk weet ik niet (off topic, ik weet niet precies waar ik mijn tweakerstatus Keukenapparatuur aan te danken heb), maar het zit meer in kwaliteit/stabiliteit in gebruik dan in exacte functionaliteiten. En in bijvoorbeeld de afmeting van de ovenruimte zelf. Voor veel mensen zal het prima voldoen hoor, maar als je graag complexe bakgerechten maakt en exacte temperatuur, juiste volume van de oven en goede verdeling van de warmte belangrijk zijn, wil je het liefst een oven die daar optimaal geschikt voor is. Vandaar de reactie om niet zomaar een combistoomoven te kiezen onder het motto ‘kan geen kwaad’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Toke_gt schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:45:
[...]

(off topic, ik weet niet precies waar ik mijn tweakerstatus Keukenapparatuur aan te danken heb)
:P

Oke. Misschien doel je qua kwaliteit / stabiliteit op magnetrons met ovenfunctie, daar is de oven functionaliteit / kwaliteit naar mijn ervaring inderdaad beperkt. Maar bij ovens met daarin ook een magnetron (zonder draaiplateau dus) weet ik het dus niet.

Ik heb zelf al meer dan 20 jaar een zo'n Bosch oven met magnetronfunctie (tot 300 graden, magnetron tot 800W, snelverwarmen, 20 programma's... zoveel is er in de kern niet veranderd ;)) en heb qua ovenfunctie nooit beperkingen of instabiliteit ervaren (niet tov de oven in mijn Boretti fornuis en niet tov de Siemens inbouwoven van mijn ouders). Temperatuur is goed en stabiel, er zit een snelwarm functie op, hetelucht, boven-/onderwarmte, grill en een stuk of 5 hoogtes voor de bijgeleverde rooster, bakplaat en braadslede. Sterker nog, ik ervaar de magnetronfunctie als een pre omdat je die op lage stand (90, 180 of 360W) mee kan laten werken met de oven voor bepaalde gerechten, dit verkort de bereidingstijd aanzienlijk zonder in te leveren op het resultaat.

M.a.w. het is m.i. echt een volwassen oven met een eenvoudige magnetron, itt de magnetrons met ovenfunctie.

Stoom valt voor mij sowieso af omdat ik niet de plaats heb voor 2 apparaten (oke een compacte oven met een compacte magnetron erboven zou nog kunnen maar is al snel lelijk). Een magnetronfunctie is voor ons echt wel een vereiste voor het even snel opwarmen / ontdooien van vloeistoffen en hapjes, dat wordt dagelijks meermaals gebruikt. Een (stoom)oven is daarvoor gewoon veel te traag en energieverspillend.
Toke_gt schreef op zondag 16 april 2023 @ 12:45:
[...]

Voor veel mensen zal het prima voldoen hoor, maar als je graag complexe bakgerechten maakt en exacte temperatuur, juiste volume van de oven en goede verdeling van de warmte belangrijk zijn, wil je het liefst een oven die daar optimaal geschikt voor is. Vandaar de reactie om niet zomaar een combistoomoven te kiezen onder het motto ‘kan geen kwaad’.
Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens, kies alleen een stoomoven of magnetronoven als je die functie ook daadwerkelijk gebruikt, niet met het idee "wel handig om te hebben".

[ Voor 43% gewijzigd door Cap op 16-04-2023 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:48
Heeft er iemand ervaring met de “goedkopere” PTO / push to open systemen op batterijen?

Werkt dit goed?
Ik las in een review van een merk dat deze vrij veel geluid maakt?
Hoe lang gaat zon batterij mee?
Werkt het ook goed bij zware vriezer deuren (240x60)?

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
tatata schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:27:
Heeft er iemand ervaring met de “goedkopere” PTO / push to open systemen op batterijen?

Werkt dit goed?
Ik las in een review van een merk dat deze vrij veel geluid maakt?
Hoe lang gaat zon batterij mee?
Werkt het ook goed bij zware vriezer deuren (240x60)?

Thx
Ik heb hier twee deuren van 2m40 voor de koelkast en vriezer met het gemotoriseerde PTO systeem van Blum: servo-drive. Hiervoor gekozen omdat ik amper alternatieven tegenkwam en die ik vond waren allemaal serieus inferieur.

Voor het openen van de koelkast/vriezer is best wat kracht nodig, daarom adviseert Blum om zelfs twee van die motortjes te installeren. Nadeel: nogal kostbaar en kost twee keer zo’n 8cm ruimte.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik ben in de markt voor een nieuwe keuken .. dus ik "plan" mijn nieuwe keuken met de ikea keukenplanner ..
omdat we hem willen verplaatsen van midden huis naar voorzijde is een planner wel handig.

ik wil mijn keuken zelf monteren etc .. ikea is niet slecht maar ook niet super robuust en daarnaast in maatvoering erg beperkt (80cm ipv 90cm) .. en dat limiteert weer in de keuze van apparatuur bv.

hebben jullie advies voor zelfbouw winkels ? om deze reden ? of zijn er upgrades die ik beter kan uitvoeren ? / iets meer keuze in keuken deurtjes ? (ikea kleuren yuk)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twar0n
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-04 22:16
Bedankt voor het meedenken en jullie reacties!

Wat ik was vergeten te melden is dat het raam zo groot is dat er geen twee hoge kasten naast pasten. We gaan het raam toch vervangen. Dus inmiddels de knoop doorgehakt dat we het raam wat kleiner gaan maken dmv een paneel. Zo kunnen er toch twee hoge kasten geplaatst worden. Nu dit mogelijk is zijn we ook aan het kijken of er misschien toch een kookeiland past ipv een schiereiland. Dan zou je op het volgende uitkomen. Ik lees in het forum wel veel dat er minimaal 100 cm loopafstand moet zijn. Nu komen wij op 95 cm uit tussen beide wanden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkzbTe8fXoKT78cSMGwMT-Cf95c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOTXzhiSmdvKoELDG1IKFR2Y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Twar0n op 16-04-2023 21:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Ben er in inmiddels achter dat de Bora X BO het ook zonder aangesloten te zijn op water/afvoer goed doet. Alleen als je de deur een paar keer opendoet, dan slaat hij in err0r-mode: misschien wordt er eens in de zoveel tijd of handelingen gecontroleerd op waterdruk, maar niet bij het opstarten?

Ook uitgevonden dat het heel handig had geweest als iemand de serienummers van de koelkast en vriezer had genoteerd voordat ze geplaatst werden: registreren voor garantie zonder serienummer is onmogelijk. Geen idee hoe ik dat nu op moet lossen.

Het koken op inductie is wennen, hopelijk hebben we dat snel onder de knie. Alle koekenpannen zijn krom en ook de sauspannen hebben geen vlakke bodem. De oudere generatie BK Wokarang kan geen inductie, dus ook die moet vervangen.
Ben ietwat uit m’n budget geklapt en heb vier Le Creuset Les Forgées pannen gekocht, want m’n vrouw zet ze wel eens in de vaatwasmachine. 24/28cm koekenpannen, de Chef’s Pan en een 16cm sauspannetje. Sta op het punt daar nog twee Westinghouse pannen aan toe te voegen, want het budget rijkt ook maar zover ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floor-is
Twar0n schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:26:
Bedankt voor het meedenken en jullie reacties!

Wat ik was vergeten te melden is dat het raam zo groot is dat er geen twee hoge kasten naast pasten. We gaan het raam toch vervangen. Dus inmiddels de knoop doorgehakt dat we het raam wat kleiner gaan maken dmv een paneel. Zo kunnen er toch twee hoge kasten geplaatst worden. Nu dit mogelijk is zijn we ook aan het kijken of er misschien toch een kookeiland past ipv een schiereiland. Dan zou je op het volgende uitkomen. Ik lees in het forum wel veel dat er minimaal 100 cm loopafstand moet zijn. Nu komen wij op 95 cm uit tussen beide wanden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

[Afbeelding]
Een eiland vraagt echt om een zee van ruimte.

Qua breedte moet je voor het fijne minimaal een meter aan beide zijden hebben.
Qua lengte minimaal een meter tussen het eiland en de kasten en aan de andere zijde eigenlijk ook. (Als je het eiland positioneert voor een muur of raam kan dat veel minder zijn)

Een eiland dat groot genoeg is om als hobbykok echt fijn samen aan te werken zou liefst minstens 3m moeten zijn. Dat betekent in de lengte minimaal 5m beschikbare ruimte.
Een eiland met barretje wil je liefst dieper dan 100cm hebben zodat je aan de bar fijn kunt zitten. Je moet dan dus al snel minstens 3 meter ruimte hebben.
Een eiland met opslag rondom kan minder diep, je levert enkel kastruimte in. Dan kan je met een minder diepe ruimte misschien wat meer.

Vergis je niet in hoe groot een eiland is, in de winkels lijkt het goed te doen, maar daar is een zee van ruimte. Vaak staat een eiland daar ook op minstens 1m25 van een kastenwand of aanrecht. Ons eiland is 3m63 bij 1m10 in een ruimte van 6m67 bij 3m67 op het smalste punt. Vanaf de kastenwand die je zien kunt staat hij op 1m15, vanaf de muur op 1m14, naar de andere kastenwand (die je niet ziet, links op de foto) is het 1m44 en naar de muur waar ik stond voor de foto 1m88. In menig andere ruimte was het ding echt véél te groot..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lasFRXRKACehPS5Avgbf1FJn4Fk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HLsVn70bmIOMnd6JT8RaYJLI.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 16-04-2023 21:49 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op zondag 16 april 2023 @ 21:33:

Ook uitgevonden dat het heel handig had geweest als iemand de serienummers van de koelkast en vriezer had genoteerd voordat ze geplaatst werden: registreren voor garantie zonder serienummer is onmogelijk. Geen idee hoe ik dat nu op moet lossen.
Meestal staan die ook op de deur (binnenzijde).

Had jij ook niet Liebherr? Kan je serienummer ook via display terugvinden, als model display heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 17-04-2023 01:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:36
Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 01:01:
[...]

Had jij ook niet Liebherr? Kan je serienummer ook via display terugvinden, als model display heeft.
Het typenummer en serienummer staat altijd op een sticker achter de groentelade @Floor-is

[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 17-04-2023 09:01 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik wil een plafond afzuigkap, maar qua prijzen ontlopen Siemens en Novy niet heel veel, alhoewel de Siemens in normale uitvoering (dus niet extra plat) wel het voordeligste is. Novy zit er tussenin met de normale en lage variant, en dan is juist de platte Siemens weer het duurste.

Novy zie ik hier veel langs komen via de zoekfunctie, Siemens qua plafondunit minder.

Maar heeft iemand ervaring met beide? De Siemens heeft wel wifi, misschien een gimmick, maar met je handen vol/vuil "ok Google, zet de afzuigkap aan" kan toch wel handig zijn.
Kookplaat is niet van 1 van die 2 merken, dus die koppeling heeft voor nu geen meerwaarde. Wel wil ik straks de m3 en dB's nog even onderling vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 01:01:
[...]

De vriezer heb ik een SIGN-nogwat, geen enkel sticker op de deur te vinden. En het display is nogal beperkt.
De koelkast een 5120/5121 en hoewel een sticker, die nummers vindt Liebherr geen serienummer. :/

@Kapitein Merijn Oeh dadelijk even achter de lades zoeken, thanks!

Update: Gevonden, nu proberen op de traagste website van de wereld die dingen te registreren :P
Update2: De vriezer ging prima, de koelkast geeft alleen maar foutcodes. Geniaal dit :|

[ Voor 14% gewijzigd door Floor-is op 17-04-2023 10:55 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:29:
[...]

De vriezer heb ik een SIGN-nogwat, geen enkel sticker op de deur te vinden. En het display is nogal beperkt.
De koelkast een 5120/5121 en hoewel een sticker, die nummers vindt Liebherr geen serienummer. :/

Bij mijn Siemens koelkast zat hij volgens mij aan de binnenkant bij de deur.
Net even gekeken:
Koelkast; zoals Kapitein aangeeft; achter de onderste groentelade (IRBd 5150)
Vriezer; achter de onderste vriezer lade (SIGN 3556-22)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
blblacklabel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 20:29:
[...]

Heb nu ook een offerte terug van glas, stuk goedkoper:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apWcYk9X00YhG-RqqetOYF1GArU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GFge4LnOcCSWAMye71oJViLa.png?f=fotoalbum_large
(Glasconcept)

Inclusief leveren €285. De helft van alu.
Uitsparing daarentegen wel een stuk duurder (maar zelf niet nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:13:
[...]

Bij mijn Siemens koelkast zat hij volgens mij aan de binnenkant bij de deur.
Net even gekeken:
Koelkast; zoals Kapitein aangeeft; achter de onderste groentelade (IRBd 5150)
Vriezer; achter de onderste vriezer lade (SIGN 3556-22)
IRBd 5120: achter de onderste groentelade
SIGN3524: naast de onderste lade aan de linkerzijde

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
blblacklabel schreef op zondag 16 april 2023 @ 00:22:
[...]

Houd er rekening mee dat Bokmerk niet rechtstreeks aan de consument levert. De tool op de website is voornamelijk om je een prijsindicatie te geven. Als je zelf monteert zal een keukenzaak je nog wel wat korting kunnen geven.

Persoonlijk vind ik Bokmerk veel fraaier dan glas en meer van deze tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 17-04-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Kapitein Merijn schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:29:
[...]

M.a.w. ultramatte afwerking, vermoed ik. Want veel meer dan het afwerkingslaagje zie je doorgaans niet van een achterwand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op maandag 17 april 2023 @ 09:29:
[...]

Update: Gevonden, nu proberen op de traagste website van de wereld die dingen te registreren :P
Update2: De vriezer ging prima, de koelkast geeft alleen maar foutcodes. Geniaal dit :|
Komt de koelkast uit Nederland?

Onze koelkast komt ui Nederland en de vriezer uit Duitsland (toentertijd leverproblemen en keukenwinkel heeft waar dan ook vandaan getoverd). Liebherr Nederland (= Buram Elektro importeur) zegt dan simpelweg: Niet in NL gekocht, dus geen uitgebreide garantie in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWWhisky
  • Nu online
De oplevering van ons nieuwbouwhuis komt in zicht - en dus het bestellen van de keuken. Als ik de uiteindelijke keuken vergelijk met de eerste schetsen ben ik heel blij met alle ervaringen en tips vanuit dit topic.

Afgelopen weekend nog langs de leverancier geweest om de nieuwe lijn van Siemens te bekijken en nog een paar aanpassingen te laten doen (vlakinbouw Bora en Siemens 60 cm ovens in plaats van 45 cm).

Twijfel alleen nog of 45 cm optisch mooier is dan 60 cm. Jullie gedachten hierover?

First world problems maar het prijsverschil voor de upgrade naar 60 cm is slechts 250 euro en de extra ruimte is ook praktisch. Tekort aan opbergruimte hebben we niet.

De blende moet helaas blijven zitten vanwege de greeplijst gaf de verkoper aan. Had ze graag strak met het blad willen hebben.

De renners zijn niet top, maar geven wel een goed beeld. Als alles besteld is zal ik nog even een overzicht delen van alle specs.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHIxJf5ovJZQdmq_OjiN-fd87go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FrPreYunrFU08pGx4iHKWJX0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mG8ZNg8XHMJk3Yw0ym9b35iv5y8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1HoqC3KgA4nW2BzLvzp0KOgt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5mfBHbD3PNnss4nad_O7yP9KvM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/cqYhfZLLDG3GcKChkSQsbdP0.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haR6bBEwjqnnFtD4Ju08JeCVRDw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mVs3r6x1Eqjwib0a3w0odpiQ.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
JWWhisky schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:43:
De oplevering van ons nieuwbouwhuis komt in zicht - en dus het bestellen van de keuken. Als ik de uiteindelijke keuken vergelijk met de eerste schetsen ben ik heel blij met alle ervaringen en tips vanuit dit topic.

Afgelopen weekend nog langs de leverancier geweest om de nieuwe lijn van Siemens te bekijken en nog een paar aanpassingen te laten doen (vlakinbouw Bora en Siemens 60 cm ovens in plaats van 45 cm).

Twijfel alleen nog of 45 cm optisch mooier is dan 60 cm. Jullie gedachten hierover?

First world problems maar het prijsverschil voor de upgrade naar 60 cm is slechts 250 euro en de extra ruimte is ook praktisch. Tekort aan opbergruimte hebben we niet.

De blende moet helaas blijven zitten vanwege de greeplijst gaf de verkoper aan. Had ze graag strak met het blad willen hebben.

De renners zijn niet top, maar geven wel een goed beeld. Als alles besteld is zal ik nog even een overzicht delen van alle specs.

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Heb je een Bora PURU uitgezocht?
Zo ja dan zou ik de lades van het eiland aan laten passen. Bij een ladekast van 120cm icm verlies je onnodig veel ruimte. Ik zou er 3x 80cm van laten maken. Kost hetzelfde maar levert je veel meer ruimte op.
Voor een spoelkast van 120cm geld hetzelfde natuurlijk maar in deze opstelling begrijp ik dat nog enigszins.
Zelf zou ik de bovenste kasten met pto ook nog doortrekken boven het spoelgedeelte, nu is het wel erg kaal daar.

2x 60cm ovens zien er mooi uit maar verder zie ik de meerwaarde er niet van. Er zijn maar weinig mensen die echt gebruik maken van die extra binnenruimte. Daarnaast dien je er bijvoorbeeld rekening mee te houden dat de magnetron van een 60cm combi veel langzamer is dan die van een 45cm model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
.

[ Voor 99% gewijzigd door Kapitein Merijn op 17-04-2023 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 14-06 16:26
Kapitein Merijn schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:29:
[...]

Houd er rekening mee dat Bokmerk niet rechtstreeks aan de consument levert. De tool op de website is voornamelijk om je een prijsindicatie te geven. Als je zelf monteert zal een keukenzaak je nog wel wat korting kunnen geven.

Hmm, ik zou het ff bij mn vriendin na moeten vragen maar ben er vrij zeker van dat wij direct bij bokmerk besteld hebben. We hebben het in ieder geval niet via de keukenboer gekocht en zelf geplaatst. (wel in laten meten om discussie achteraf te voorkomen) Montagekit etc. werd allemaal keurig meegeleverd.

Was een rib uit mn lijf (hadden 4 meter nog iets nodig) maar ben er wel super blij mee dat we het gedaan hebben. Zit er nu ongeveer een jaar in, ziet er echt super strak uit en schoonmaken is ook een eitje.

[ Voor 4% gewijzigd door Charly op 17-04-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Charly schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:58:
[...]

Hmm, ik zou het ff bij mn vriendin na moeten vragen maar ben er vrij zeker van dat wij direct bij bokmerk besteld hebben. We hebben het in ieder geval niet via de keukenboer gekocht en zelf geplaatst. (wel in laten meten om discussie achteraf te voorkomen) Montagekit etc. werd allemaal keurig meegeleverd.

Was een rib uit mn lijf (hadden 4 meter nog iets nodig) maar ben er wel super blij mee dat we het gedaan hebben. Zit er nu ongeveer een jaar in, ziet er echt super strak uit en schoonmaken is ook een eitje.
Ik heb inderdaad ook een mail terug om direct te bestellen:
Uw bestelling plaatsen?
U kunt één van onze officiële Bokmerk dealers bezoeken. Bij deze speciaalzaken kunt u de kleurensamples en/of showroomwanden bekijken, ontvangt u uitgebreid advies en kunt u meteen uw order plaatsen. Vind uw dichtstbijzijnde dealer:
www.bokmerk.nl/dealers

Wilt u direct uw achterwand bestellen beantwoord dan deze e-mail met opgave van een tekening met de exacte maatvoering en de door u gekozen kleur. Bekijk hier alle kleurmogelijkheden:
www.bokmerk.nl/kleurmogelijkheden.
Na ontvangst van uw maatvoering, tekening en kleurkeuze ontvangt u van ons een definitieve offerte.
Bij akkoord ontvangt u vervolgens de factuur. Na ontvangst van uw betaling wordt uw achterwand in productie genomen en wordt er binnen 4 weken een bezorgafspraak met u gemaakt.
Die kit, etc. heb je denk ik meebesteld? Of het was erbij omdat het 4 meter was :+
De genoemde prijsindicatie is exclusief:
• Bokmerk Bezorgservice zonder montage: €61,71
• Bokmerk Montagelijm: €27,22 (2 kokers)
• Bokmerk Afdichtingskit: €15,88 (1 koker)
• Bokmerk Wandcleaner set: € 22,69 (Bestaat uit: Bokmerk Wandcleaner en 2 Micro Smart doeken)
Gaten ten behoeve van wandcontactdozen/kranen € 0 (0 uitsparingen à € 18,15)
Let op: Uitsparingen worden per gat gerekend. Ter verduidelijking: een dubbele wandcontactdoos (met dus twee stopcontactgaten) zijn twee gaten.

[ Voor 24% gewijzigd door Source90 op 17-04-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 14-06 16:26
Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:09:
[...]

[...]

Die kit, etc. heb je denk ik meebesteld? Of het was erbij omdat het 4 meter was :+

[...]
Zit net te kijken maar kan de uiteindelijke factuur zo snel niet meer vinden. Zou goed kunnen hoor, dat we die toen gewoon meebesteld hebben. Die paar tientjes gingen het verschil toch niet meer maken :P

[ Voor 6% gewijzigd door Charly op 17-04-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:09:
[...]

[...]
Dan zit ik ernaast, mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15-06 12:24
Kapitein Merijn schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:41:
[...]

Heb je een Bora PURU uitgezocht?
Zo ja dan zou ik de lades van het eiland aan laten passen. Bij een ladekast van 120cm icm verlies je onnodig veel ruimte. Ik zou er 3x 80cm van laten maken. Kost hetzelfde maar levert je veel meer ruimte op.
Voor een spoelkast van 120cm geld hetzelfde natuurlijk maar in deze opstelling begrijp ik dat nog enigszins.
Zelf zou ik de bovenste kasten met pto ook nog doortrekken boven het spoelgedeelte, nu is het wel erg kaal daar.

2x 60cm ovens zien er mooi uit maar verder zie ik de meerwaarde er niet van. Er zijn maar weinig mensen die echt gebruik maken van die extra binnenruimte. Daarnaast dien je er bijvoorbeeld rekening mee te houden dat de magnetron van een 60cm combi veel langzamer is dan die van een 45cm model.
Dat de oven er in een 60cm model langer over zou kunnen doen om op temperatuur te komen snap ik (meer volume lucht om op te warmen) maar dat de magnetron trager is? Dat begrijp ik niet. Please explain..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Kapitein Merijn schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:41:
[...]

Precies mijn idee, wij hebben nu een grote oven in het 90cm fornuis... gebruiken we nooit. Duurt een eeuw voordat ie warm is en weer een eeuw voordat de temperatuur aangepast is aan een nieuwe waarde. En onhandig bedienen en bukken.

We hebben ook een oude 35L Bosch oven met magnetronfunctie op het aanrecht, die gebruiken we dagelijks. Dat ding is flexibel, de magnetron is precies sterk genoeg, en inderdaad lekker snel warm.
Ook fijn bij ff snel wat magnetronnen e.d. is de compactere deur dan bij een 60cm oven, er zwaait niet zo'n grote plaat open, het bedient gewoon lekkerder.

Dus als je 60cm nodig hebt ivm de ruimte, zeker doen. Als je genoeg hebt aan minder zou ik bovenstaande voordelen van het kleinere model laten meewegen.
gdvm schreef op maandag 17 april 2023 @ 17:20:
[...]

Dat de oven er in een 60cm model langer over zou kunnen doen om op temperatuur te komen snap ik (meer volume lucht om op te warmen) maar dat de magnetron trager is? Dat begrijp ik niet. Please explain..
Er moet meer volume gemagnetrond worden, de golven worden over een groter volume verdeeld dus de energie die je gerecht/vloeistof ontvangt is geringer. Volgens mij hebben de 60 cm modellen van Bosch/Siemens ook 100W minder vermogen dan de 45 cm modellen (800 vs 900W).

[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 17-04-2023 18:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Wij hebben hier een 60cm bakoven (solo oven) en een 45cm combi-stoomoven.
Moet zeggen dat het meevalt hoe lang het duurt voordat de 60cm warm is tegenover de 45cm.

Als ik nu echter opnieuw zou moeten kiezen, had ik 2x 45cm genomen i.p.v. 1x 60cm + 1x 45cm + 1x 15cm warmhoudlade.

Warmhoudlade gebruiken wij zelden. Hadden wij erbij aangeschaft omdat het ons handig leek om borden, etc. op te warmen. Sinds het hier in huis in de winter ook 20+ is met amper stoken (tegenover een koude keuken in vorige woning, slecht geïsoleerd met stroperige VVE), is het niet meer nodig.

Geld van de de warmhoudlade hadden we beter elders kunnen besteden.
Want hoe vaak hebben wij meer dan 7 plekken (7 rails in 2x 45cm bij Miele) nodig? Nooit.

Trouwens wel frappant dat de 60cm goedkoper is dan de 45cm. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Source90 op 17-04-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja maar dat kan dan misschien wel weer kloppen want juist de stoomoven is volgens mij weer trager dan de gewone oven, en heeft ook een lagere max temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Cap schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:56:
Ja maar dat kan dan misschien wel weer kloppen want juist de stoomoven is volgens mij weer trager dan de gewone oven, en heeft ook een lagere max temperatuur.
Max temperatuur is een paar keer lange gekomen maar zeg zelf; wanneer heb je voor het laatst 260-300c gebruikt?
Pizza's gaan hier op de Ooni. Boven twee minuten klaar en veel hoger dan 300c van een bakoven.
Voor de rest kan ik niet bedenken wat je met die temperaturen wilt.

Der ovens doen er trouwens een minuut of 3-4 over tot 200c. Bizar kort. Zal het eens timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik bedoel meer dat het goed mogelijk is dat de stoomoven een lagere temperatuur heeft omdat ie ook minder puur verwarmingsvermogen heeft, en als dat zo is dan zal ook de opwarmtijd langer zijn in vergelijking met de 300 graden ovens.

PS om je vraag te beantwoorden, Pizza's gaan hier in de oven. :) De beschikbare ruimte is beperkt in onze keuken en allerlei losse extra apparaten nemen teveel ruimte in c.q. worden niet gebruikt omdat ze ergens hoog / ver weg opgeborgen staan. :Y

[ Voor 44% gewijzigd door Cap op 17-04-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 01:14
Dag allemaal,
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zowel een composiet werkblad dat gezoet/mat is als met een blad van composiet dat gepolijst is?

Reden v/d vraag:
Wij hadden initieel een gepolijst composiet werkblad gekozen (Clamshell Gepolijst (4130 Caesarstone)) omdat dat in verschillende winkels werd aangeraden t.ov. het een gezoet werkblad ivm vlekvorming en het intrekken van zuren, etc. Helaas blijkt nu de clamshell enkel gezoet/mat op voorraad te zijn, de gepolijste op dit moment niet wat betekend dat de keuken niet op tijd klaar gaat zijn als we voor de gepolijste gaan.

Nu zijn we dubio of we toch maar voor de matte gaan of gaan wachten tot de gepolijste er is..
Ik ben dus op zoek naar ervaringen van mensen die met zowel composiet gepolijst als gezoet hebben gewerkt.

d'n oliesjeik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Oliesjeik1 schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:35:

Nu zijn we dubio of we toch maar voor de matte gaan of gaan wachten tot de gepolijste er is..
Ik ben dus op zoek naar ervaringen van mensen die met zowel composiet gepolijst als gezoet hebben gewerkt.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het wat vlekgevoeliger is (zeker bij een lichtgekleurd blad), maar denk dat het vooral een kwestie van smaak is of je gepolijst (glimmend) of gezoet (mat) wilt. Gepolijst heeft een heel andere uitstraling.
Overigens vind ik een gepolijst stenen blad fijner werken dan gezoet (onregelmatiger), maar ook dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik zou in ieder geval nog een keer in een showroom gaan kijken. Je hebt niet voor niets die eerste keuze zo gemaakt.

Aanvulling: Niet op tijd klaar betekent trouwens dat je waarschijnlijk een tijdelijk blad krijgt. Ik zou willen weten wanneer dat gepolijste blad wel geleverd kan worden en dan afwegen of je zolang met een tijdelijk blad wilt werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Toke_gt op 18-04-2023 08:40 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Csotranme
  • Nu online
Aantal maanden geleden al (zelf) mijn nieuwe Nolte Feel keuken geïnstalleerd.

Er zat al een oudere Nolte keuken in maar de vorige eigenaar had een vieze crème kleur gekozen en ik miste een hoop bergruimte.

Nu de kasten verhoogd, kook gedeelte dieper gemaakt en alles greeploos.
Om kosten te besparen toch maar weer een melamine blad erop en de oude apparatuur terug (oven is 2 jaar geleden al vervangen voor een 45cm Siemens IQ700 solo-oven).
Enkel de gasplaat is vervangen voor een 90cm Zanussi ZGO98520BA gas op glas.
Quooker Flex met Cube had ik overigens al dus die heb ik ook gewoon terug geplaatst.

Nu zit ik alleen met een klein strookje muur tussen de melamine backsplash en de bovenkastjes.
De oude backsplash was iets hoger en het behang sluit nu dus niet meer netjes aan op de nieuwe backsplash.
Ik kan nu 2 dingen doen:
- Het behang eraf halen en alles opnieuw schilderen wat een pain in the *ss gaat zijn. Heb dit op een andere wand 2 jaar geleden ook gedaan en heb alles glad moeten trekken omdat de wand te slecht is om gelijk te schilderen..
- Tegels plakken tussen de backsplash en de bovenkastjes. Ik neig meer naar deze oplossing aangezien het eenvoudiger is. Mijn idee is om er licht grijze glazen subwaytiles op te plakken maar twijfel of dat wel mooi gaat staan zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cP6uKNn1URB8pfYxOQal_tE2izM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c2kTDehOMbVcczf3vMPMzmiy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jIvlLA4OXFekP9wlzZq9LtPwR3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/es8yjZ7ePuzqm8fL3OFhwBF6.jpg?f=fotoalbum_large

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:36:
[...]

Onze koelkast komt ui Nederland en de vriezer uit Duitsland (toentertijd leverproblemen en keukenwinkel heeft waar dan ook vandaan getoverd). Liebherr Nederland (= Buram Elektro importeur) zegt dan simpelweg: Niet in NL gekocht, dus geen uitgebreide garantie in NL.
Jah, garantie geen probleem :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:48:
Moet zeggen dat het meevalt hoe lang het duurt voordat de 60cm warm is tegenover de 45cm.

Als ik nu echter opnieuw zou moeten kiezen, had ik 2x 45cm genomen i.p.v. 1x 60cm + 1x 45cm + 1x 15cm warmhoudlade.

Warmhoudlade gebruiken wij zelden. Hadden wij erbij aangeschaft omdat het ons handig leek om borden, etc. op te warmen. Sinds het hier in huis in de winter ook 20+ is met amper stoken (tegenover een koude keuken in vorige woning, slecht geïsoleerd met stroperige VVE), is het niet meer nodig.

Want hoe vaak hebben wij meer dan 7 plekken (7 rails in 2x 45cm bij Miele) nodig? Nooit.

Wij gebruiken de keuken nog maar net natuurlijk, maar die warmhoudlade hebben we bijna elke dag in gebruik. Om eten warm te houden, door te garen of te ontdooien. (Zodra de oven ook stoom kan, dan oom om te rijzen :9)

We hebben geen magnetron, maar die hebben we al zo lang niet dat we niet denken dat dat een probleem gaat worden.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Csotranme schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:06:
Aantal maanden geleden al (zelf) mijn nieuwe Nolte Feel keuken geïnstalleerd.

Er zat al een oudere Nolte keuken in maar de vorige eigenaar had een vieze crème kleur gekozen en ik miste een hoop bergruimte.

Nu de kasten verhoogd, kook gedeelte dieper gemaakt en alles greeploos.
Om kosten te besparen toch maar weer een melamine blad erop en de oude apparatuur terug (oven is 2 jaar geleden al vervangen voor een 45cm Siemens IQ700 solo-oven).
Enkel de gasplaat is vervangen voor een 90cm Zanussi ZGO98520BA gas op glas.
Quooker Flex met Cube had ik overigens al dus die heb ik ook gewoon terug geplaatst.

Nu zit ik alleen met een klein strookje muur tussen de melamine backsplash en de bovenkastjes.
De oude backsplash was iets hoger en het behang sluit nu dus niet meer netjes aan op de nieuwe backsplash.
Ik kan nu 2 dingen doen:
- Het behang eraf halen en alles opnieuw schilderen wat een pain in the *ss gaat zijn. Heb dit op een andere wand 2 jaar geleden ook gedaan en heb alles glad moeten trekken omdat de wand te slecht is om gelijk te schilderen..
- Tegels plakken tussen de backsplash en de bovenkastjes. Ik neig meer naar deze oplossing aangezien het eenvoudiger is. Mijn idee is om er licht grijze glazen subwaytiles op te plakken maar twijfel of dat wel mooi gaat staan zo.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Succes met de keuze!

Kan je een lagere backsplash maken van wat je nu hebt? Dan zou ik dat doen en daarboven tegeltjes

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Laatst online: 14:25

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:36:
[...]

De garantie wordt gegeven door de verkoper volgens Nederlands recht. Dus je moet even kijken wat die jou eventueel aan extra garantie heeft gegeven.
De Nederlandse importeur is inderdaad niet verplicht om jou garantie te geven.
Maar jouw verkoper moet dit dan waarschijnlijk zelf regelen in Duitsland waar het apparaat vandaan komt.
Het is zijn 'probleem'.

Bij auto's is dat anders geregeld, maar dit is een initiatief van de autobranche zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:32:
[...]

De garantie wordt gegeven door de verkoper volgens Nederlands recht. Dus je moet even kijken wat die jou eventueel aan extra garantie heeft gegeven.
De Nederlandse importeur is inderdaad niet verplicht om jou garantie te geven.
Maar jouw verkoper moet dit dan waarschijnlijk zelf regelen in Duitsland waar het apparaat vandaan komt.
Het is zijn 'probleem'.

Bij auto's is dat anders geregeld, maar dit is een initiatief van de autobranche zelf.
Is ook een dingetje van Liebherr en trouwens ook Miele.
Beetje jammer dat het precies bij de duurdere merken zo werkt.

Siemens/Bosch geeft volgens mij gewoon in heel EU 5 jaar garantie. Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:01:
[...]

Wij gebruiken de keuken nog maar net natuurlijk, maar die warmhoudlade hebben we bijna elke dag in gebruik. Om eten warm te houden, door te garen of te ontdooien. (Zodra de oven ook stoom kan, dan oom om te rijzen :9)

We hebben geen magnetron, maar die hebben we al zo lang niet dat we niet denken dat dat een probleem gaat worden.
Warm houden doet de oven ook, als het gerecht klaar is en de optie "warmhouden" gekozen is :+
Deur van de oven gaat automatisch open om af te koelen en daarna weer dicht rond de 40-60°c ofzo.

Enige waar wij de warmhoudlade voor gebruiken is deeg laten rijzen en pannenkoeken warmhouden tijdens het bakken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:48:

Wij zijn onlangs bij het Bosch inspiratiehuis geweest voor nieuwe apparatuur en daar kwamen deze opties ook ter tafel.
Wat de adviseur toen ook zei; veel mensen doen de warmhoudlade er vooral bij om de lijn van de ovens gelijk te houden.
Maar de meerpijs van een 45cm + warmhoudlade is hoger dan om voor een tweede 60hoog te gaan 8)7

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyceti
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 06-10-2023
Hoi allemaal
Hoe bevalt jullie Bora afzuigers??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Flix20 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:48:
[...]

Wij zijn onlangs bij het Bosch inspiratiehuis geweest voor nieuwe apparatuur en daar kwamen deze opties ook ter tafel.
Wat de adviseur toen ook zei; veel mensen doen de warmhoudlade er vooral bij om de lijn van de ovens gelijk te houden.
Maar de meerpijs van een 45cm + warmhoudlade is hoger dan om voor een tweede 60hoog te gaan 8)7
Klopt, zie ook de prijzen van de 60 en 45cm. Laatste is om één of andere reden duurder.
Voor stoom (en de magnetron, die hier vaker langskomt) zou ik zelf liever 45cm willen. Minder oppervlakte wat je moet "volstomen" of microgolven.
Om exact de reden die de verkoper aangeeft (lijnenspel) een warmhoudlade erbij genomen.

Zou, als ik het nog eens mag aanschaffen, zelf voor 2x45cm gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 18-04-2023 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rst9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-05 12:18
We hebben inmiddels 2 weken de sleutel van ons huis, en nadat we de laatste maten opgenomen hebben is het nu tijd voor het aanvragen van een keuken. Inmiddels hebben we twee offertes binnen van Superkeukens en Brugman. Met name bij Superkeukens zijn we goed en ongedwongen geholpen en qua offerte gaat ook daar onze voorkeur naar uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1MUf-okkF6rKuLve70IetjQxJcA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36TZU22IC2HweZm9rxKthc2w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-5pYT0tsayCPCrT81i_8zJRwmrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIXKdb1cdKDxziEUQS2E6tEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLBm2S6YbXD06rFW5AHpxUUknPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XvrqKdiH5wkozWXSJ3eMEWt.jpg?f=fotoalbum_large

Het eiland is 2,60m x 1,2m (lades 1,00 x 0,60 x 1,00) en de kastenwand is 2,70m (0,60 x 1,20 x 0,60).
De kast in de muur/nis is 0,60m.

Werkblad:
Keramiek Simento Dark 6mm gezoet - 40mm rand. (Dekker)

Kasten:
Schüller in de kleuren:
  • Onyxzwart mat AFP (L187U) - Horizontale greeplijst zwart
  • Kristalwit mat (P092) - Greeploos
Apparatuur:
  • AEG Koelvriescombinatie - SCE818F6TS.
  • AEG Vaatwasmachine - FSE64637P
  • AEG Combi-oven 45cm - KMK761080B
  • AEG Oven 60cm - BPK742380B
  • Bora - PURA
  • Quooker flex combi+ black - 22+XBLK (Wasbak gun metal).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De indeling zijn we aardig over uit, maar algemene tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Over de AEG apparatuur is helaas niet gek veel te vinden, en wat er over vermeld wordt is niet heel positief. Met name daarom ook deze post. Heeft er iemand ervaring met de apparatuur? Of wellicht alternatieven?

Montage willen we zelf doen, dus er is nog een (klein) deel van het budget over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Source90 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:26:
[...]

Klopt, zie ook de prijzen van de 60 en 45cm. Laatste is om één of andere reden duurder.
Voor stoom (en de magnetron, die hier vaker langskomt) zou ik zelf liever 45cm willen. Minder oppervlakte wat je moet "volstomen" of microgolven.
Om exact de reden die de verkoper aangeeft (lijnenspel) een warmhoudlade erbij genomen.

Zou, als ik het nog eens mag aanschaffen, zelf voor 2x45cm gaan.
45cm is niet goedkoper dan 60. Althans bij Bosch/Siemens niet.
Wij gaan voor de top modellen van Bosch en dat zou dan om circa 250 p/toestel duurder zijn om van 45 naar 60 te gaan.
We twijfelen nog wel wat we gaan doen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Flix20 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:47:
[...]

45cm is niet goedkoper dan 60. Althans bij Bosch/Siemens niet.
Wij gaan voor de top modellen van Bosch en dat zou dan om circa 250 p/toestel duurder zijn om van 45 naar 60 te gaan.
We twijfelen nog wel wat we gaan doen.
*Bij Miele, zie mijn eerdere post met linkjes.

Desalniettemin ben je ook weer 400-500 euro verder voor een warmhoudlade, als je voor 45+60 gaat en ze naast. Ligt wel een beetje aan de opbouw van de oven (sommige 45cm zijn maar 2 rails).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Joyceti schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:16:
Hoi allemaal
Kan niet anders zeggen dat het echt top werkt. Het kan hard, heul hard als het moet, maar standje 5-6 is al ruim voldoende. Geuren en fijnstof wordt mooi naar buiten gewerkt, want de fijnstof meter zie ik niet oplopen tijdens het koken. Gooi ik de airfryer bijvoorbeeld aan, zonder de Bora afzuiging dan zie ik dat meteen terug in de meting. Geluid is ook zeker acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door lebbe02 op 18-04-2023 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-06 18:52
vinom schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:00:
[...]

Kan niet anders zeggen dat het echt top werkt. Het kan hard, heul hard als het moet, maar standje 5-6 is al ruim voldoende. Geuren en fijnstof wordt mooi naar buiten gewerkt, want de fijnstof meter zie ik niet oplopen tijdens het koken. Gooi ik de airfryer bijvoorbeeld aan, zonder de Bora afzuiging dan zie ik dat meteen terug in de meting. Geluid is ook zeker acceptabel.
Welke fijnstof meter heb je?

Hier ook zeer tevreden met de bora. Wel is het geluid wat meer geworden door het toepassen van een flexibele afzuigslang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
lonehitman schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:43:
[...]

Welke fijnstof meter heb je?

Hier ook zeer tevreden met de bora. Wel is het geluid wat meer geworden door het toepassen van een flexibele afzuigslang...
Ik heb er twee: Een van MoreSense (gebruikt een Bosch Sensirion meter) en een Awair Element. Hier de buizen gebruikt van Bora zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:38:
[...]

Warm houden doet de oven ook, als het gerecht klaar is en de optie "warmhouden" gekozen is :+
Deur van de oven gaat automatisch open om af te koelen en daarna weer dicht rond de 40-60°c ofzo.

Enige waar wij de warmhoudlade voor gebruiken is deeg laten rijzen en pannenkoeken warmhouden tijdens het bakken .
Okay, okay.. We gebruiken de oven graag en vaak, helemaal als de stoom gaat werken verwacht ik. En we hebben er eentje, dus de warmhoudlade is een kleine oven (dôh) en gebruiken we daarvoor. Voordeel is dat deze gemaakt is voor lagere temperaturen en dus wat betrouwbaarder lijkt in het vasthouden van de juiste temperatuur onder de 100º. (Ik meen onthouden te hebben dat ovens hier niet zo goed in zijn)

Pannenkoeken worden hier opgegeten zodra ze klaar zijn, veel leuker als papa bakt en moeders+kiddo aan de bar lekker zitten te peuzelen :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Joyceti schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:16:
Hoi allemaal
Hoi @Joyceti er is een zoekfunctie. Je zult dan zien dat de Bora kookplaten goed beoordeeld worden, met een enkele persoon die in of uit principe niet blij is met recirculatie.
Dat gezegd hebbende zijn er zat andere fabrikanten die ook goede kookplaten met afzuiging in het kookveld maken.

Mijn persoonlijke ervaring (Bora PUXU) is bijzonder positief.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Ik heb in een 100-lade nu een plastic bak die perfect past. Geen mooie houten binnenlade, maar wel passend.

Een op maat, of bijna op maat lade-indeling is gewoonweg achterlijk kostbaar :D

Zie bijvoorbeeld: https://www.lade-indeling...ndeling-Eiken-fineer.html

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Rst9 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:29:
We hebben inmiddels 2 weken de sleutel van ons huis, en nadat we de laatste maten opgenomen hebben is het nu tijd voor het aanvragen van een keuken. Inmiddels hebben we twee offertes binnen van Superkeukens en Brugman. Met name bij Superkeukens zijn we goed en ongedwongen geholpen en qua offerte gaat ook daar onze voorkeur naar uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het eiland is 2,60m x 1,2m (lades 1,00 x 0,60 x 1,00) en de kastenwand is 2,70m (0,60 x 1,20 x 0,60).
De kast in de muur/nis is 0,60m.
Je gaat op het eiland koken en wassen. De keukenleverancier zal de kookplaat in het midden van de kast leggen en de spoelbak ook. Dat betekent dat je ongeveer 95cm werkruimte hebt, uitgaande van een 50cm spoelbak. Dat is heerlijk ruim als je in je eentje bent, maar voor samen nogal krap. Geen probleem als je er al rekening mee hebt gehouden hoor, maar het is goed om te weten. :)
Over de AEG apparatuur is helaas niet gek veel te vinden, en wat er over vermeld wordt is niet heel positief. Met name daarom ook deze post. Heeft er iemand ervaring met de apparatuur? Of wellicht alternatieven?

Montage willen we zelf doen, dus er is nog een (klein) deel van het budget over.
Tenzij jullie machtig handig zijn of qua werk ervaring hebben met het maken en plaatsen van fijner meubelwerk is dat wat mij betreft geen aanrader. Je ziet het absoluut, maar het is o-zo-fijn als je iemand anders de schuld kunt geven van een kras op een front, een lade die een beetje wonky zit of een blad dat gewoonweg niet past :P

Persoonlijk:
Meer eiland is meer werkruimte en opslag. En beiden zijn welkom.
Zwart is echt heel aanwezig, moet extra belicht en je ziet er heel snel vingerafdrukken op. (Wel fijner voor het optische bedrog: de keuken lijkt groter)
Nis in hout maakt het geheel warmer, toegankelijker.
Een gat in een vloer met vloerverwarming maken is moeilijk, tenzij je dit tevoren goed gepland hebt. Je kunt gaten niet zomaar verplaatsen ook ;)
Als het voor jou goed voelt, voelt het goed. Past het binnen budget: lekker doen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:48
Floor-is schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:03:
[...]
Pannenkoeken worden hier opgegeten zodra ze klaar zijn, veel leuker als papa bakt en moeders+kiddo aan de bar lekker zitten te peuzelen :)
Moeders+kiddo? En hoe heet jij dan? 🤭
Oh sorry, papa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Csotranme schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:06:
Ik kan nu 2 dingen doen:
Ik denk dat optie 2 niet echt mooi is. Het voelt wat dubbel aan, tegels boven een backsplash. Dan had je beter de backsplash achterwege kunnen laten en tegelen tot over het behang.
Behang eraf en nieuw erop is ook nogal wat, maar je zou kunnen proberen om het lege stukje op te vullen met een strook behang van in ieder geval dezelfde dikte en structuur. Eventuele naadjes smeer je dicht met vulmiddel (gips). Daarna verf je hele wand opnieuw.
Wordt dat niet mooi, dan zou ik het behang er niet af halen, maar nieuw behang eroverheen. Bijvoorbeeld renovlies, dat lijkt op gestuct en dat lijkt me op die plek het mooist. (Als dat er nu ook al op zit, is dat opvullen echt een makkie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Nu online
Toke_gt schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:35:
[...]

Ik denk dat optie 2 niet echt mooi is. Het voelt wat dubbel aan, tegels boven een backsplash. Dan had je beter de backsplash achterwege kunnen laten en tegelen tot over het behang.
Behang eraf en nieuw erop is ook nogal wat, maar je zou kunnen proberen om het lege stukje op te vullen met een strook behang van in ieder geval dezelfde dikte en structuur. Eventuele naadjes smeer je dicht met vulmiddel (gips). Daarna verf je hele wand opnieuw.
Wordt dat niet mooi, dan zou ik het behang er niet af halen, maar nieuw behang eroverheen. Bijvoorbeeld renovlies, dat lijkt op gestuct en dat lijkt me op die plek het mooist. (Als dat er nu ook al op zit, is dat opvullen echt een makkie).
Dat is precies mijn twijfel ja...
Wat ik me vanmiddag ook nog bedacht is rechts naast de bovenkastjes door tegelen tot gelijke hoogte bovenaan de kastjes.

Eigenlijk had ik die muur gewoon aan moeten pakken voordat ik de keuken ging plaatsen maar tja nu te laat :+

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
  • Nu online
Floor-is schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:31:

[...]

Tenzij jullie machtig handig zijn of qua werk ervaring hebben met het maken en plaatsen van fijner meubelwerk is dat wat mij betreft geen aanrader. Je ziet het absoluut, maar het is o-zo-fijn als je iemand anders de schuld kunt geven van een kras op een front, een lade die een beetje wonky zit of een blad dat gewoonweg niet past :P
Dit kan ik wel beamen. Ik ben zelf handig zat (en mijn vader ook) maar die Nolte keuken erin meubelen was echt een K klus...

Tevens had ik niet laten inmeten want nieuwe keuken zelfde afmetingen als oude.
Totdat hij kwam en bleek de Nolte verkoper de keuken last minute langer gemaakt had.
Kook gedeelte hadden ze aangepast/dieper gemaakt ivm brandveiligheid.
Er even niet bij gezegd dat dan dus de buitenmaat groter werd...
Had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken maar mis communicatie...

Gelukkig heb ik een melamine blad dus heb de gehele keuken 9cm in kunnen korten zonder problemen.

Als je het zelf gaat doen, goed gereedschap is echt het halve werk!
Zonder het dure Festool spul van mn pa was dat inkorten een drama geworden.

Edit: foto na inkorten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1b8Opi0M9nRU1TMXgceIE-Pj9Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TRqnwB4bHmzIZocfQ7TCQTuk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Csotranme op 18-04-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
Source90 schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:47:
[...]

Heb nu ook een offerte terug van glas, stuk goedkoper:

[Afbeelding]
(Glasconcept)

Inclusief leveren €285. De helft van alu.
Uitsparing daarentegen wel een stuk duurder (maar zelf niet nodig).
zeker, jij gaat voor glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
Als je een houten besteklade bedoelt, dan zijn die er wel van Next125.
Maar dan moet je wel in Duitsland zijn:
https://kuechen-geisler.d...ml?variant=40746762731572

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Wij gaan eerst nog Bokmerk in het echt bekijken. Bij ons is het voor een buitenkeuken, die is toch nog niet af, dus geen haast :)
Members only:

Al twijfelen wij nog steeds. Onze tuin (en daarmee veranda/buitenkeuken) is op het zuiden. Ben wel bang dat glas als een malle reflecteert/zon weerkaatst tegenover (mat) alu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_willink
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:51
Hallo allemaal,
Wij zijn in de markt voor een nieuwe keuken, maar weten nog niet goed wat de beste opstelling zou moeten zijn. Dit is de oppervlakte waar het allemaal geplaatst moet gaan worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xR2AoRtVmp_QBejwX7db2wrYtu8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XMLDYMU6kHjYd0aDhJJ1bPjp.png?f=user_large

De deur aan de rechterkant gaat richting de bijkeuken en de opening aan de onderkant gaat richting de woonkamer.

Momenteel hebben we de volgende 2 opties uitgetekend:
Optie 1 is een eiland van 3 meter. Helaas loopt deze daardoor wel voorbij de deur naar de bijkeuken. We zitten er aan te denken om deze te verkleinen naar 270, maar willen ook weer niet teveel inleveren op de werkruimte op het eiland. Ook ben ik bang dat de ruimte voor de tafel en stoelen te krap wordt wanneer we de lijn van de muur aanhouden. Op de tekening ziet het er nog ruim uit, maar als ik het bij ons bekijk dan voelt een stuk krapper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vXaJN6ObHLbZM0GppR9nJW2zpA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uuNyvuzxLBFS2O1eUrPYxBLz.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqFwPl_YrPJ38mkAVgFzKmpIDuc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jlVWgEL81Lji4k3BzFjcsgO0.png?f=user_large

Optie 2 is een schiereiland. Deze is dan 270 breed. Het grote nadeel van deze tekening vind ik dat de kookplaat zo dicht aan de rand zit. Dit kunnen we met een andere opstelling vast wel aanpassen (bijvoorbeeld 30/80/50/50/60), maar dan zullen we de vaatwasser onder de oven moeten plaatsen. Op zich geen ramp, maar weet alleen niet of dit echt handig is. Met deze optie hou je mijn inziens wel meer ruimte over rond de eettafel en heb je genoeg werkruimte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvjKXL2OM5P35S7ZL0jTmZ5sIVI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FSuTs4kfJTAZJAbE95fzix0p.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GvuBpBZ1DlXiBsFqX_WFUgeaOw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qj3BQ9xasYWWfOXlUbO2tJhG.png?f=user_large

Voor welke optie zouden jullie gaan? Of hebben jullie misschien nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:18

NvU

j_willink schreef op woensdag 19 april 2023 @ 07:50:
Hallo allemaal,
Wij zijn in de markt voor een nieuwe keuken, maar weten nog niet goed wat de beste opstelling zou moeten zijn. Dit is de oppervlakte waar het allemaal geplaatst moet gaan worden:
[Afbeelding]

De deur aan de rechterkant gaat richting de bijkeuken en de opening aan de onderkant gaat richting de woonkamer.

Optie 1 is een eiland van 3 meter. Helaas loopt deze daardoor wel voorbij de deur naar de bijkeuken. We zitten er aan te denken om deze te verkleinen naar 270, maar willen ook weer niet teveel inleveren op de werkruimte op het eiland. Ook ben ik bang dat de ruimte voor de tafel en stoelen te krap wordt wanneer we de lijn van de muur aanhouden. Op de tekening ziet het er nog ruim uit, maar als ik het bij ons bekijk dan voelt een stuk krapper.

Optie 2 is een schiereiland. Deze is dan 270 breed. Het grote nadeel van deze tekening vind ik dat de kookplaat zo dicht aan de rand zit. Dit kunnen we met een andere opstelling vast wel aanpassen (bijvoorbeeld 30/80/50/50/60), maar dan zullen we de vaatwasser onder de oven moeten plaatsen. Op zich geen ramp, maar weet alleen niet of dit echt handig is. Met deze optie hou je mijn inziens wel meer ruimte over rond de eettafel en heb je genoeg werkruimte

Voor welke optie zouden jullie gaan? Of hebben jullie misschien nog andere ideeën?
In plaats van optie 1 het eiland om te korten, heb je nagedacht er een u keuken van te maken met dus een soort schiereiland? Je eiland van optie 1 tegen de muur en de keuken door laten lopen, volgens mij levert dat enorm veel kast- en werkbladruimte op. Zonder dat je voor de deur uitkomt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j_willink
NvU schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:09:
[...]

In plaats van optie 1 het eiland om te korten, heb je nagedacht er een u keuken van te maken met dus een soort schiereiland? Je eiland van optie 1 tegen de muur en de keuken door laten lopen, volgens mij levert dat enorm veel kast- en werkbladruimte op. Zonder dat je voor de deur uitkomt.
Hier hebben we aan gedacht, maar het leek ons niet praktisch om vanuit de woonkamer 'helemaal' om het schiereiland te lopen voor bijvoorbeeld de koffie. Ook komt de gang uit in de ruimte tussen de woonkamer en de keuken en komen we daar ook binnen vanuit onze thuiswerkplekken, maar ook met de boodschappen en dergelijke. Om deze redenen willen we vanuit de gang/woonkamer makkelijk bij de koffie corner

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt

Een opstelling met drie vertikale blokken (tafel, eiland, kastenwand) laten ruimte en eiland meestal niet goed tot hun recht komen. Als ik de renders bekijk, klopt je tekening van de plattegrond niet helemaal met de maten die erbij staan, dus ik denk dat je meer ruimte hebt dan de plattegrond aangeeft. Als dat zo is, zou je ook de kasten tegen de korte keukenwand kunnen plaatsen en het eiland in de lengte. Een soort T opstelling. Zo komen tafel en eiland mooi uit en heb je overal voldoende ruimte rondom (>1m). Dat het eiland voor de bijkeukendeur komt, lijkt me niet zo’n belemmerend issue. Ruimte genoeg om eromheen te lopen. Tenzij je er regelmatig met grote dingen als wasmanden, sporttassen doorheen moet?
(Mogelijk is verplaatsen van deur naar de hoek dan ook nog een optie?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdmIb7V5S4XpQgxLdF54-R4f_cE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wqlTNVkvPzzmbrcxmJe4kBSO.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:50
Hallo allemaal,
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij optie 1 kan je ook de wand veranderen in:
Hoge kastenwand 60cm, daarnaast 3x 60cm (of 2x 80cm) onderkasten met spoelkraan met bovenkasten, waarna ook weer hoge kastenwand van 60cm voor bijvoorbeeld de koelkast. Of een iets andere indeling o.g.v. de breedte van de wand en de symmetrie van hoog vs laag wat je mooi vindt.

Dan kun je een wat kleiner eiland maken om op te koken en is dit dus gescheiden van de spoelkraan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:18

NvU

Toke_gt schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:36:
[...]

Een opstelling met drie vertikale blokken (tafel, eiland, kastenwand) laten ruimte en eiland meestal niet goed tot hun recht komen. Als ik de renders bekijk, klopt je tekening van de plattegrond niet helemaal met de maten die erbij staan, dus ik denk dat je meer ruimte hebt dan de plattegrond aangeeft. Als dat zo is, zou je ook de kasten tegen de korte keukenwand kunnen plaatsen en het eiland in de lengte. Een soort T opstelling. Zo komen tafel en eiland mooi uit en heb je overal voldoende ruimte rondom (>1m). Dat het eiland voor de bijkeukendeur komt, lijkt me niet zo’n belemmerend issue. Ruimte genoeg om eromheen te lopen. Tenzij je er regelmatig met grote dingen als wasmanden, sporttassen doorheen moet?
[Afbeelding]
Als je deze opstelling kiest, zou ik wel iets verzinnen voor bijvoorbeeld je koffiezetapparaat. Alleen een eiland aan aanrechtblad vond ik bij ons geen optie. Een koffie apparaat, keukenrol, wat vaat o.i.d. staat dan altijd in het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
NvU schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:51:
[...]

Als je deze opstelling kiest, zou ik wel iets verzinnen voor bijvoorbeeld je koffiezetapparaat. Alleen een eiland aan aanrechtblad vond ik bij ons geen optie. Een koffie apparaat, keukenrol, wat vaat o.i.d. staat dan altijd in het zicht.
Helemaal eens, maar ik begreep dat TS een koffienis in de kastenwand wil. Heb ik voor het gemak/snelheid niet expliciet ingetekend.
Afhankelijk van budget/smaak zou je iets met pocketdeuren kunnen doen voor een apparaten/koffienis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:06
Hallo allemaal,
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

je zou nog kunnen overwegen om de hele achterwand kast te maken met een "valse" kast bij de deur naar de bijkeuken dat lijkt dan een keukenkast maar is een deur naar de bijkeuken ;)
geeft je iets meer ruimte om het aanrechtblad in je koffiehoek groter te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_willink
Lupadi schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:07:
[...]

je zou nog kunnen overwegen om de hele achterwand kast te maken met een "valse" kast bij de deur naar de bijkeuken dat lijkt dan een keukenkast maar is een deur naar de bijkeuken ;)
geeft je iets meer ruimte om het aanrechtblad in je koffiehoek groter te maken
Dit hebben we inderdaad wel besproken bij de keukenzaak waar we waren, maar ik weet niet of ik het zo'n prettig idee vindt dat de hele wand er als een kastenwand uit ziet. Het zou inderdaad wel wat meer opties geven. Zijn er hier ook mensen bekend met dit concept? Ik ben wel benieuwd naar hun ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_willink
Toke_gt schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:36:
[...]

[Afbeelding]
De afmetingen heb ik afgeleid van een (oude) bouwtekening. Wanneer ik de ruimtes zelf opmeet heb ik soms wat extra centimeters links en rechts :? .De definitieve tekeningen van de uitbouw moet ik nog krijgen van de aannemer. De deur verplaatsen is helaas geen optie, omdat we dan in de problemen komen met de bijkeuken.

Verder is dit inderdaad ook nog wel een mooie optie. Het enige nadeel wat ik hier misschien in zie is dat onze vrienden vaak (achterom) via de bijkeuken bij ons binnen komen. Dit betekend dat ze direct bij ons in de keuken binnen komen. Aan de andere kant creëer je op deze manier inderdaad veel ruimte zowel rondom het eiland als rondom de eettafel.
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Hi allen. Die aflevering van de rekenkamer over keukens kopen kan ik nergens werkend meer terug vinden helaas. Iemand die mij daar aan kan helpen? Zou de video ook graag eens zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:18
Vraagje aan de mensen die een Schüller keuken hebben. Hoeveel geluid maken jullie lades? Na 8 maanden kraken ze allemaal al en hoor je heel duidelijk het rol mechanisme.

Ben benieuwd naar jullie vervaringen voordat ik bij de keukenboer te horen krijg dat dit "normaal" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:32
j_willink schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:44:
De afmetingen heb ik afgeleid van een (oude) bouwtekening. Wanneer ik de ruimtes zelf opmeet heb ik soms wat extra centimeters links en rechts :? .De definitieve tekeningen van de uitbouw moet ik nog krijgen van de aannemer. De deur verplaatsen is helaas geen optie, omdat we dan in de problemen komen met de bijkeuken.
Je lijntje van 2810 is langer dan het restant van 5900-2810=3190, dus dat vertekent het beeld.
Daarnaast is het niet zo duidelijk van waar tot waar de 3560 is, tot de deur?, dan deur van ~900 en dan nog 980?

We hebben dus eigenlijk geen idee hoe de ruimte er nu precies uitziet.

Ook gedacht aan de keuken links, met grote kastenwand (laatste 30-60cm voor het raam open laten (gordijnen, handdoek, prullenbak?) en dan de tafel rechts?

(2810 muurtje iets ingekort voor het beeld)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a8Wd1YbgfJkqfTKed_CkTrySvs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9xMMFIBja7It6bfOxY1FEUEp.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door mitsumark op 19-04-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
j_willink schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:30:
[...]

Dit hebben we inderdaad wel besproken bij de keukenzaak waar we waren, maar ik weet niet of ik het zo'n prettig idee vindt dat de hele wand er als een kastenwand uit ziet. Het zou inderdaad wel wat meer opties geven. Zijn er hier ook mensen bekend met dit concept? Ik ben wel benieuwd naar hun ervaringen.
@Floor-is heeft zo’n opstelling overwogen, dus kan misschien wat tips/voorbeelden geven. Je laat de deur naar de berging eigenlijk naar voren komen, waardoor deze lijnt met de kasten. Of iets naar achteren (20 cm of zo). Kan er prachtig uitzien, maar hangt wel mede af van materiaal/kleurkeuze. Uitgaande van ca 5,5 meter ruimte, kun je bijvoorbeeld links een apotherskast van 30 en een gewone kast van 60 kwijt, en rechts naast de deur 2 kasten van 60. Je hebt dan nog ca 2m over voor koffienis /lage ladenkasten met werkblad. Eventueel met spoelbak en vaatwasser in die hoek weggewerkt, dan heb je ook geen vaat op je eiland bij de spoelbak daar. Ik zou dan overigens wel een klein spoelbakje op het eiland maken, gewoon omdat dat handig is :)

Edit:
@j_willink zo dus bijvoorbeeld, qua looks. Mooi, maar het dwingt je om eiland en tafel in de lengte te zetten, met minder dan 1m ruimte eromheen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGmuFi2evFEVlGS8iA_SEA-0jIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHwQbFy84GdPfFf9hIiknWVW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Toke_gt op 19-04-2023 15:07 . Reden: Voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
arpeggio schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:31:
[...]

Als je een houten besteklade bedoelt, dan zijn die er wel van Next125.
Maar dan moet je wel in Duitsland zijn:
https://kuechen-geisler.d...ml?variant=40746762731572
Wij hebben houten lade indelingen in de huidige keuken, maar zou ik nooit weer nemen. Het is heel mooi hout, fijn en elegant afgewerkt, maar kan weinig hebben. Je moet niet al te hardhandig of gehaast de vaatwasser uitruimen, want dan heb je best kans dat het hout kan beschadigen. Ook is het vlekgevoelig, in het geval dat je tijdens het koken iets morst, dan trekt het redelijk snel in. Mijn advies zou zijn om aluminium lade indeling te nemen.

Mijn buurman heeft met een laser snijder en dun multiplex zijn eigen lade indeling gemaakt, maar dan moet je dat wel tot je beschikking hebben :P

[ Voor 8% gewijzigd door gassiepaart op 19-04-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasmiddel1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-01 19:08
Hoi Allemaal,

Wij zijn plannen aan het maken voor het aanpakken en uitbreiden van de benedenverdieping. Zie afbeelding hieronder van de huidige situatie, en de toekomstige situatie (1m diepere woning).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gu6q1aHgQWdmb1Gadg3qgGkcZ1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4DVvur2oXTqMUfrKFM7FItA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQp9BjA0lyT2Ip3rvxDVnvG98-w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L9ny46MXlri32ADu9nFDSe26.png?f=fotoalbum_large

Hierdoor kunnen wij de keuken ook op een andere positie gaan plaatsen en zitten wij te denken aan een kastenwand en kookeiland in de rechterhoek, in plaats van de linkerhoek.

Idee wat we hebben is onderstaand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8hrfcUZ1tnGK0AVDSu3uSV-qag=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ea7iRl9xzb8UVGdftSycvs6u.jpg?f=user_large

Doordat het geen enorme ruimte is ben ik aan het twijfelen of het niet te krap zou worden.

Eisen aan de keuken:
- koelvries combinatie (hoge kast met een fatsoenlijke vriezer a 3 lades),
- inductie kookplaat liefst 90cm,
- vaatwasser

Hebben jullie nog creatieve ideeën voor de indeling van deze ruimte m.b.t. de keuken? Alles is in principe nog open qua opties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
wasmiddel1234 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:23:
Hierdoor kunnen wij de keuken ook op een andere positie gaan plaatsen en zitten wij te denken aan een kastenwand en kookeiland in de rechterhoek, in plaats van de linkerhoek.
Bedoel je dat je een kleine zithoek wilt maken in het deel dat nu keuken is? Dat zou ik je echt enorm afraden.
Een grote woonkeuken is heerlijk, maar je wilt niet altijd op eetkamerstoelen zitten.
Hoe had je dat voor ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasmiddel1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-01 19:08
Toke_gt schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:37:
[...]

Bedoel je dat je een kleine zithoek wilt maken in het deel dat nu keuken is? Dat zou ik je echt enorm afraden.
Een grote woonkeuken is heerlijk, maar je wilt niet altijd op eetkamerstoelen zitten.
Hoe had je dat voor ogen?
Nee we willen de zithoek en keuken mogelijk in het bovenste deel van de woonkamer plaatsen. Het deel waar nu de keuken zit willen wij ombouwen tot TV + Bank hoek.

Vandaar het idee voor een grote woonkeuken met eettafel (220cm)
Pagina: 1 ... 400 ... 516 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1