Wij hebben de kap gewoon op 180 hoog gehangen, dus ik kan er alleen tegenaan stoten als ik op m’n tenen ga staancopykat schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:04:
[...]
Wacht maar tot je je kop stoot aan die punt van die gene die op je foto staat.....![]()
* copykat heeft ervaring daarmee.
Edit vrouwlief wilde zo'n in de plaat afzuiging en ik heb haar daar met moeite van af kunnen krijgen.
Ik ga voor een inbouw zuigert.
Dge5861hr
Kan je niet je kop tegen stoten
HPL van GreengridzZ___Z schreef op donderdag 6 april 2023 @ 19:48:
[...]
Wij hebben een HPL blad met multiplex, dus niet hol. Holle bladen klinken denk ik goedkoop. Het blad is redelijk hufter proof. Je kan er gewoon warme pannen zonder onderzetter opzetten, zolang de pan water bevat. Dus niet hete pannen waar je in olie iets in hebt gebakken.
Het is vast kras gevoeliger dan (nep)stenen blad, maar ons blad is 330x120 wat niet verkrijgbaar is in steen, dus dat heeft de keus wat makkelijker gemaakt.
https://www.keukenervarin...et-duurzame-aanrechtblad/
Heeft natuurlijk iets minder massa en zal eerder opwarmen.
Schijnt wel beter tegen vocht te kunnen ten opzichte van spaanplaat en multiplex versies.
De topdecor heeft extra dikke HPL laag.
Maar gewoon een onderzetter gebruiken en een siliconen matje er onder probleem opgelost.
Nog even snel de paasdeals bij keukenloods gepakt.
Goed voor t budget.
Mooie kraan gevonden.
Lanesto Conic 251169 Eenhendel Keukenmengkraan Chroom
60cm ovencombi van bosch en een kookplaat van bosch 80cm
Aftikken vlak voor levering dus we mogen t bedrag nog even in onze zak houden.
Die bosch oven hmg836nc6 is een uitloper dus nu gereserveerd in t magazijn.(betere bediening maar je moet wel rekening houden met vocht en de draaiknop ten opzichte van het 2023 model. Dus niet even bespuiten met glassex en dan wrijven maar gewoon op je doekje en dat er langs halen.
En de pxy895dx6e. Full flex.
Ben benieuwd of ik inductie koken fijn vind. Want ik ben altijd gas gewend.
Zitten allerlei hulpmiddelen bij.
Kost wat maar ach, alles voor het milieu.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Greengridz en multiplex was dezelfde prijs toen wij gingen bestellen. Mij lijkt Greengridz veel goedkoper te produceren dan multiplex en is daarmee vooral voordelig voor de verkoper denk ik. Ik geloof wel dat die honingraat structuur stijver is dan multiplex, de overhang bij onze bar heeft wel een beetje flex. Het zal vast ook minder snel deuken, maar met een beetje pech valt je zware pan in het midden van zo’n honingraatgat en heb je een gat in je blad. Dan liever een deukcopykat schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:14:
[...]
HPL van Greengridz
https://www.keukenervarin...et-duurzame-aanrechtblad/
Heeft natuurlijk iets minder massa en zal eerder opwarmen.
Schijnt wel beter tegen vocht te kunnen ten opzichte van spaanplaat en multiplex versies.
De topdecor heeft extra dikke HPL laag.
Maar gewoon een onderzetter gebruiken en een siliconen matje er onder probleem opgelost.
Nog even snel de paasdeals bij keukenloods gepakt.
Goed voor t budget.
Mooie kraan gevonden.
Lanesto Conic 251169 Eenhendel Keukenmengkraan Chroom
60cm ovencombi van bosch en een kookplaat van bosch 80cm
Aftikken vlak voor levering dus we mogen t bedrag nog even in onze zak houden.
Die bosch oven hmg836nc6 is een uitloper dus nu gereserveerd in t magazijn.(betere bediening maar je moet wel rekening houden met vocht en de draaiknop ten opzichte van het 2023 model. Dus niet even bespuiten met glassex en dan wrijven maar gewoon op je doekje en dat er langs halen.
En de pxy895dx6e. Full flex.
Ben benieuwd of ik inductie koken fijn vind. Want ik ben altijd gas gewend.
Zitten allerlei hulpmiddelen bij.
Kost wat maar ach, alles voor het milieu.
Waterbestendigheid zal aan de bovenkant geen verschil hebben als de randen goed afgesloten zijn. De onderkant weet ik niet, maar tot nu toe heeft de auto-open vaatwasser geen effect op het blad.
Greengridz of greenpanels zijn goedkoper dan multiplex, maar weinig partijen gebruiken multiplex hoor. Juist omdat het zo kostbaar is.Z___Z schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:26:
[...]
Greengridz en multiplex was dezelfde prijs toen wij gingen bestellen. Mij lijkt Greengridz veel goedkoper te produceren dan multiplex en is daarmee vooral voordelig voor de verkoper denk ik. Ik geloof wel dat die honingraat structuur stijver is dan multiplex, de overhang bij onze bar heeft wel een beetje flex. Het zal vast ook minder snel deuken, maar met een beetje pech valt je zware pan in het midden van zo’n honingraatgat en heb je een gat in je blad. Dan liever een deuk
Waterbestendigheid zal aan de bovenkant geen verschil hebben als de randen goed afgesloten zijn. De onderkant weet ik niet, maar tot nu toe heeft de auto-open vaatwasser geen effect op het blad.
Hier consumentenprijzen voor 38mm dikke greenpanels (zelfde principe)
Hier consumentenprijzen voor spaanplaat van 38mm dik.
En hier consumentenprijzen voor 40mm dik multiplex.
Bericht hierboven
Bedoel je dan het "schuine"? Waarom zou dat niet goed werken? Kan me voorstellen dat een "normale" wel wat meer kan vangen maar ze hebben ook al afzuigers in je kookplaat en volgens verkoper werken die ook prima.theduke1989 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 23:25:
[...]
Dat soort afzuigkappen zijn alleen voor de show. Ze doen totaal niet hun werk. Wij hebben ook eentje was 350€ maar wat een bullshit aan equipment.
Mja het idee was hier een beetje dat het vrij "open" blijft de keuken, maar inderdaad wat jij linkt is ook niet echt fors.Cap schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:00:
[...]
Ik vraag me daarbij af wat het show element er precies aan is, ik vind ze lelijk. Een soort schuin naar beneden hangend en meestal glimmend tv-scherm. Het enige voordeel lijkt me dat je je hoofd niet kan stoten (persoonlijk nooit een probleem bij gehad bij standaard kap).
Als er dan een afzuigkap moet zijn, doe mij dan maar een gewone wandkap in kleur naar keuze. Staat veel netter imo met het slanke horizontale profiel, ook al is het bijvoorbeeld maar een simpele Pelgrim:
[Afbeelding]
Hm dat ziet er ook niet lelijk uit zou ik eens moeten informeren wat er mogelijk is qua kastjes.copykat schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:04:
[...]
Wacht maar tot je je kop stoot aan die punt van die gene die op je foto staat.....![]()
* copykat heeft ervaring daarmee.
Edit vrouwlief wilde zo'n in de plaat afzuiging en ik heb haar daar met moeite van af kunnen krijgen.
Ik ga voor een inbouw zuigert.
Dge5861hr
Kan je niet je kop tegen stoten
Deze ruimte is te huur!
Spaanplaat en multiplex zijn door de oorlog een stuk duurder worden.
Net als pellets voor de pelletkachel.
Door de gasprijzen zijn andere brandstoffen zoals pellets van "restproduct" naar t premium product lijstje verhuist. En pellets zijn van houtvezels gemaakt net zoals spaanplaat en multiplex. 1 plus 1.
De eind covid periode heeft dit ook opgestuwd.
De vezelplaten waar multiplex ook onder valt hebben daardoor ook een grondstoffen stijging mee gemaakt.
En door schaarste/embargo restricties van levering uit bijv. Rusland.
Hout is Goud was al een gezegde maar nu geldt dit voor alle houtsoorten.
Die holle structuur zorgt voor 60% minder grondstoffen per m2 en hopelijk is die highpresure laminering techniek zo goed dat uiteindelijk het geheel een stuk sterker is ook. Beetje als Fokker toen ze vliegtuigen gingen lijmen werd er ook aan getwijfeld of t beter was. Zit niet in de vliegtuig industrie maar volgens mij worden bijna alle vliegtuigen nu gelijmt en niet meer gelast ook daar is lichter, sterker, vormvaster een key factor in gewichts en energie besparing.
Wat betreft watervastheid, de minicule lijmrand tussen de laminaatdelen zal een stuk minder bewegen bij temperatuur wisselingen ten opzichte van houtvezel. En de plek waar vocht kan binnendringen is op de naden van de "fotolaag". De vochtopname van dat highdensity zal ook minder zijn, de lijm zal geen vocht opnemen denk ik en dat is verhoudingsgewijs een stuk meer in die HPL.
Je enige verhoogde risico is bijv. T kraangat, als die lekt en t water loopt in de holle kamers dan heb je een flink probleem. Er zou eigenlijk een plastic bus door en door in het geboorde kraangat gelijmd moeten worden met een kraag die op het topblad gelijmd word. Als dan de kraan los komt en gaat wiebelen loopt t langs de kraan je kastje in en niet onbereikbaar in je dekblad.
Net als pellets voor de pelletkachel.
Door de gasprijzen zijn andere brandstoffen zoals pellets van "restproduct" naar t premium product lijstje verhuist. En pellets zijn van houtvezels gemaakt net zoals spaanplaat en multiplex. 1 plus 1.
De eind covid periode heeft dit ook opgestuwd.
De vezelplaten waar multiplex ook onder valt hebben daardoor ook een grondstoffen stijging mee gemaakt.
En door schaarste/embargo restricties van levering uit bijv. Rusland.
Hout is Goud was al een gezegde maar nu geldt dit voor alle houtsoorten.
Die holle structuur zorgt voor 60% minder grondstoffen per m2 en hopelijk is die highpresure laminering techniek zo goed dat uiteindelijk het geheel een stuk sterker is ook. Beetje als Fokker toen ze vliegtuigen gingen lijmen werd er ook aan getwijfeld of t beter was. Zit niet in de vliegtuig industrie maar volgens mij worden bijna alle vliegtuigen nu gelijmt en niet meer gelast ook daar is lichter, sterker, vormvaster een key factor in gewichts en energie besparing.
Wat betreft watervastheid, de minicule lijmrand tussen de laminaatdelen zal een stuk minder bewegen bij temperatuur wisselingen ten opzichte van houtvezel. En de plek waar vocht kan binnendringen is op de naden van de "fotolaag". De vochtopname van dat highdensity zal ook minder zijn, de lijm zal geen vocht opnemen denk ik en dat is verhoudingsgewijs een stuk meer in die HPL.
Je enige verhoogde risico is bijv. T kraangat, als die lekt en t water loopt in de holle kamers dan heb je een flink probleem. Er zou eigenlijk een plastic bus door en door in het geboorde kraangat gelijmd moeten worden met een kraag die op het topblad gelijmd word. Als dan de kraan los komt en gaat wiebelen loopt t langs de kraan je kastje in en niet onbereikbaar in je dekblad.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
https://chefcheck.nl/beste-afzuigkap/Mattie112 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 13:31:
[...]
Bedoel je dan het "schuine"? Waarom zou dat niet goed werken? Kan me voorstellen dat een "normale" wel wat meer kan vangen maar ze hebben ook al afzuigers in je kookplaat en volgens verkoper werken die ook prima.
Hier komt zo'n schuine glasplaat ook als beste er uit dus helemaal ruk zijn ze niet.
(recirculatie vs naar buiten word hier ook beschreven. Al denk ik dat straks alle afzuigers een koolstoffilter moeten hebben ook de naar buiten afvoerende versies. (De milieu groepen zullen vast ook die opendeur intrappen ;-) Dus dan is het argument dat je geen filters hoeft te kopen ook van tafel.)
Wat wel is dat de aangezogen lucht kolom een ander model heeft dan bij de klassieke vlak afzuigkap.
Eerst aan de onderzijde , (als je die glazen plaat naar voren trekt zie je vaak daar een filter zitten.) en alles wat daar langskomt zal uiteindelijk ergens aan de overige drie randen opnieuw in de zuigstroom komen.
(wat ik overigens eerst dacht was dat je bij veel afzuiging nodig gewoon die plaat naar voren kon trekken om zo grotere afvang te hebben maar dat is dus niet zo. Het scharnier is voor schoonmaken en je filters vervangen en schijnbaar gaat ze stuk als je tijdens werking die plaat lostrekt en uit zet.)
Bij vlakzuiging is er langs is er langs.
Afzuiging naar beneden betekend dat de warme lucht uit je pannen tegen de natuurlijke richting naar boven in naar beneden getrokken moet worden. Omdat je dichter bij de pannen zit is kan de zuigstroom diameter kleiner zijn maar moet wel krachtiger zijn..
Al dit is theorie. Wat natuurlijk fijn zou zijn als je met droogijs of pannetjes kokend water zelf kan kijken hoeveel er in welke stand op gevangen word.
Als je googled kom je eigenlijk geen videotjes tegen waar ze de verschillende types behandelen met kleurrook als kooklucht zodat je kan zien of alles opgepikt word. Wel promo's maar geen onafhankelijke test.
Het enige is met kastjes dat kookvocht een dingetje kan worden met dat mdf.[...]
Mja het idee was hier een beetje dat het vrij "open" blijft de keuken, maar inderdaad wat jij linkt is ook niet echt fors.
[...]
Hm dat ziet er ook niet lelijk uit zou ik eens moeten informeren wat er mogelijk is qua kastjes.
De vocht afvoer van de AEG is "D". Ik begreep van de verkoopster dat Nova iets betere resultaten heeft.
Alternatief is zo'n schuine versie of een nog hoger geplaatste "plafond afzuigsysteem"
Aangezien ik gewoon tegen een blinde muur aankijk is zo'n plafond afzuig systeem een beetje to much.
Klassieke vlakscherm is het goedkoopste denk ik.
Wat ik gedaan heb is mn dB meter app op mn mobiel aan gezet en op het aanrecht gelegd en diverse modellen op vol vermogen gezet. (niet geheel als thuis bij afvoer want die blazen daar vaak net als recirulatie terug de ruimte in maar dan zonder fliter ertussen die het geluid verminderd vd motor.)
Die AEG die ik noemde gaf exact de dB's die in de soecs stonden.
Sowieso gaat hier de afzuig lucht direct naar buiten. Ouders hebben nieuwe recirculatie kap met een duur plasma filter, manmanman wat een kooklucht hangt daar altijd. Zal vast minder goed zijn voor "het milieu" maar hup naar buiten die lucht!copykat schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 14:23:
[...]
https://chefcheck.nl/beste-afzuigkap/
Hier komt zo'n schuine glasplaat ook als beste er uit dus helemaal ruk zijn ze niet.
(recirculatie vs naar buiten word hier ook beschreven. Al denk ik dat straks alle afzuigers een koolstoffilter moeten hebben ook de naar buiten afvoerende versies. (De milieu groepen zullen vast ook die opendeur intrappen ;-) Dus dan is het argument dat je geen filters hoeft te kopen ook van tafel.)
Wat wel is dat de aangezogen lucht kolom een ander model heeft dan bij de klassieke vlak afzuigkap.
Eerst aan de onderzijde , (als je die glazen plaat naar voren trekt zie je vaak daar een filter zitten.) en alles wat daar langskomt zal uiteindelijk ergens aan de overige drie randen opnieuw in de zuigstroom komen.
(wat ik overigens eerst dacht was dat je bij veel afzuiging nodig gewoon die plaat naar voren kon trekken om zo grotere afvang te hebben maar dat is dus niet zo. Het scharnier is voor schoonmaken en je filters vervangen en schijnbaar gaat ze stuk als je tijdens werking die plaat lostrekt en uit zet.)
Bij vlakzuiging is er langs is er langs.
Afzuiging naar beneden betekend dat de warme lucht uit je pannen tegen de natuurlijke richting naar boven in naar beneden getrokken moet worden. Omdat je dichter bij de pannen zit is kan de zuigstroom diameter kleiner zijn maar moet wel krachtiger zijn..
Al dit is theorie. Wat natuurlijk fijn zou zijn als je met droogijs of pannetjes kokend water zelf kan kijken hoeveel er in welke stand op gevangen word.
Als je googled kom je eigenlijk geen videotjes tegen waar ze de verschillende types behandelen met kleurrook als kooklucht zodat je kan zien of alles opgepikt word. Wel promo's maar geen onafhankelijke test.
[...]
Het enige is met kastjes dat kookvocht een dingetje kan worden met dat mdf.
De vocht afvoer van de AEG is "D". Ik begreep van de verkoopster dat Nova iets betere resultaten heeft.
Alternatief is zo'n schuine versie of een nog hoger geplaatste "plafond afzuigsysteem"
Aangezien ik gewoon tegen een blinde muur aankijk is zo'n plafond afzuig systeem een beetje to much.
Klassieke vlakscherm is het goedkoopste denk ik.
Wat ik gedaan heb is mn dB meter app op mn mobiel aan gezet en op het aanrecht gelegd en diverse modellen op vol vermogen gezet. (niet geheel als thuis bij afvoer want die blazen daar vaak net als recirulatie terug de ruimte in maar dan zonder fliter ertussen die het geluid verminderd vd motor.)
Die AEG die ik noemde gaf exact de dB's die in de soecs stonden.
Deze ruimte is te huur!
Dat greeploos profiel met afronding en montage van blindprofielen lijkt heel erg op een Rotpunkt. Echter heb ik in ieder geval het profiel ook bij (een) ander(e) merken gezien.Workaholic schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 16:10:
Crosspost met klustopic, maar denk dat het hier beter past:
Heeft iemand een suggestie hoe ik een hoogglans wit blindprofiel kan repareren/vervangen? Dit zou een bedrijf met deze afmetingen toch gewoon moeten kunnen maken + spuiten?
Ik heb meerdere keukenzaken gevraagd en ook de schilder maar zij geven aan dit niet te kunnen vervangen/herstellen. Helaas weten we niet waar de keuken vandaan komt (10 jaar oud). Nergens labels te vinden in de kastjes, lades etc.
Wellicht met blindprofiel bij een grote Rotpunkt boer langs om te checken.
De kwaliteit van de hoogglans producten waren best goed (eigen ervaring). En kan me niet zo goed voorstellen hoe al deze schade heeft kunnen ontstaan in 10 jaar. 20 jaar wellicht... Na 15 jaar hadden wij 1 chipje lak van een halve millimeter uit een lade.
Hoi Petje72,Petje72 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:57:
[...]
Update over mijn post/vraag. We zijn naar een andere keukenboer geweest, welliswaar appelen met peren vergelijken maar daar offerte ontvangen voor komplete keuken incl installatie voor 18k. Composiet keukenblad.
Daarna gesproken met keukenbouwer van 1e offerte , wat blijkt, prijs is zo hoog omdat hij HPL afwerking aangeboden heeft, hij kan in prijs zakken als we gaan voor melamine. Deze termen zijn benoemd in ons eerste gesprek maar niet geheel geland bij ons wat het verschil is, zeker niet qua prijs. Als hij alles melamine pakt voor de corpus incl fronten zakt hij naar 9500 excl btw. Dat scheelt een berg!
Hij raadt composiet ten zeerste af voor keukenblad en levert eigenlijk alleen keramisch. Dit ivm vlekken op composiet is niet of nauwelijks te herstellen. Nog geen idee wat prijsverschil normaal is tussen composiet en keramisch. Blad willen we 2cm dik, afmeting is 300x100cm. Composiet blad in offerte andere keukenboer is 3700 euro. Spoelbak onderbouw, 1 gat voor kraan en uitspraing voor 90cm kookplaat opbouw.
Ik vraag me na het lezen van deze post wel een beetje af waarom een verkoper jullie dit advies afgeeft. Hij of zij vergeet te benoemen dat er wel degelijk composiet bestaat wat amper vlekt, stabiel omgaat met strijklicht en een zuivere oppervlakte structuur heeft. Je kunt er bij wijze van spreken met chloor overeen kunt om het schoon te maken en het geeft geen krimp!
Alles valt en staat met het gebruik van de juiste Kwarts het Pigment en de gebruikte Hars. Zolang de Hars uit Turkije/Dubai/Spanje komt en het Pigment uit Duitsland en Nederland zit je gewoon goed. Top kwaliteit met een goed verhaal! En de Kwarts?.... Dat komt natuurlijk uit Spanje
Koop je een composieten blad waar president XI een keer nagekeken heeft? Tja dan worden de kaarten heel anders geschud. Zonde van je geld en kies dan voor HPL op een kern van multiplex. Kunststof is echt zo gek nog niet en een prachtig alternatief.
Veel succes met de aankoop van jullie prachtige keuken.
Ik zie dat de marketing bij Dekker inmiddels is aangepast, maar er stond 2 jaar geleden nog bij Greengridz, niet duurder dan Multiplex. Nu staat er inderdaad dat het goedkoper is. Er staat ook dat Greengridz en multiplex watervast zijn. Dus ik zou niet kiezen voor spaanplaat, wat ze blijkbaar ook aanbieden.Floor-is schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:15:
[...]
Greengridz of greenpanels zijn goedkoper dan multiplex, maar weinig partijen gebruiken multiplex hoor. Juist omdat het zo kostbaar is.
Hier consumentenprijzen voor 38mm dikke greenpanels (zelfde principe)
Hier consumentenprijzen voor spaanplaat van 38mm dik.
En hier consumentenprijzen voor 40mm dik multiplex.
https://www.dekkerzevenhu...ken/keukenbladen/decortop
Dat is voor ons als leek natuurlijk wat lastig te achterhalen. Heb je voorbeelden van merken oud die het wel goed voor elkaar hebben?Missy K schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:52:
[...]
Alles valt en staat met het gebruik van de juiste Kwarts het Pigment en de gebruikte Hars. Zolang de Hars uit Turkije/Dubai/Spanje komt en het Pigment uit Duitsland en Nederland zit je gewoon goed. Top kwaliteit met een goed verhaal! En de Kwarts?.... Dat komt natuurlijk uit Spanje
Koop je een composieten blad waar president XI een keer nagekeken heeft? Tja dan worden de kaarten heel anders geschud. Zonde van je geld en kies dan voor HPL op een kern van multiplex. Kunststof is echt zo gek nog niet en een prachtig alternatief.
It's time to play the music, it's time to light the lights
@Missy K is de "afwerkingslijsten , gaten zagen enz." Altijd ongeveer 1/3 van de lengte prijs?
Ik koos een mooi composiet, satijn, niet hoogglanzend gepolijst. 3cm front lijst(opdik) en 5cm spatwater opvang tegen de muur.
Dat ging van de 3200 opgetelde strekkende meter prijs naar 4300 afgewerkte staat. Dat is de reden dat we de HPL maar gingen doen. Boel schoot budget voorbij.
Montage kosten zakten ook paar honderd. En de muur lijsten is dan gewoon 0-25cm.
Die HPL is nu 2084 all in.
6 a 7m en 3 haakse hoeken.
Ik koos een mooi composiet, satijn, niet hoogglanzend gepolijst. 3cm front lijst(opdik) en 5cm spatwater opvang tegen de muur.
Dat ging van de 3200 opgetelde strekkende meter prijs naar 4300 afgewerkte staat. Dat is de reden dat we de HPL maar gingen doen. Boel schoot budget voorbij.
Montage kosten zakten ook paar honderd. En de muur lijsten is dan gewoon 0-25cm.
Wij hebben onderstaande open keuken laten tekenen (eigenlijk eerst zelf getekend en toen na laten tekenen bij de keukenverkoper
).
Hebben jullie nog tips?
Zoals te zien zijn we erg beperkt in het ontwerp dankzij de maatvoering, de openslaande deuren naar buiten en de schuin lopende wand aan 1 zijde, en de doorgang naar de eetkamer aan de andere kant. Met de apparatuur, kasten en type greepjes zal ik jullie niet vermoeien, laat ik zeggen dat het allemaal van degelijk Duits fabrikaat gaat zijn met een Hollandse kokend water kraan.
De belangrijkste compromissen in dit ontwerp zijn dat:
Optie koelkast kolom naar rechts op de plek waar de vaatwasser zit is afgeserveerd wegens 'visueel niet aantrekkelijk', omdat je dan vanuit de eetkamer zo tegen die kolom zit aan te kijken. Het is feitelijk wel hoe de huidige keukenopstelling is, maar de koelkast is nu een vrijstaande.
/f/image/TIM7i2r5FjPzMx4aj7qwMyMa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pnFGnSCpxdBuR8PT0UuAptNS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7OG4avhS7vMscitlQrpAhlfZ.png?f=fotoalbum_large)
Hebben jullie nog tips?
Zoals te zien zijn we erg beperkt in het ontwerp dankzij de maatvoering, de openslaande deuren naar buiten en de schuin lopende wand aan 1 zijde, en de doorgang naar de eetkamer aan de andere kant. Met de apparatuur, kasten en type greepjes zal ik jullie niet vermoeien, laat ik zeggen dat het allemaal van degelijk Duits fabrikaat gaat zijn met een Hollandse kokend water kraan.
De belangrijkste compromissen in dit ontwerp zijn dat:
- De koelkast 90 graden open kan en dan tegen de deurkruk aan komt, dit kan ik nog wat verbeteren door te gaan voor een extra platte deurkruk. Omwisselen van de koelkast en oven kolom kan maar dit maakt de keuken voor ons idee niet echt logischer, je hebt dan altijd zo'n openslaande deur midden in je toch al beperkte ruimte.
- De kookplaat 60 cm is en naast de hoge kast met de oven zit. Deze zit in een 80 cm kast maar volgens de verkoper is 60 cm echt de maximale maat, weet niet meer waarom eigenlijk. Dat weet vast een van jullie wel. We dachten aan een 60 cm Bora PURSU omdat deze efficiënter met de kookruimte lijkt om te gaan dan de grote Duitse concurrent.
- De kookplaat van het recirculatie type is. Wij hebben links boven de hoge kast wel een afvoer naar buiten, maar dat gaat voor een downdraft kookplaat volgens mij nooit lukken. Willen we afzuiging naar buiten dan moeten we dus aan een afzuigkap maar dat verandert het hele idee van de keuken. Je moet dan al snel naar bovenkastjes, anders zou het vreemd staan met een afzuigkap naast de hoge kasten en vervolgens rechts daarvan helemaal niks?
- Visueel dat de hoge kasten iets voor de openslaande deuren komen, niet voor de ramen maar wel voor het houtwerk. Maar dit is niet zo erg als het lijkt omdat we A. de rechter deur nooit gebruiken en B. je nooit recht op deze deuren kijkt maar altijd schuin vanuit de eetkamer of keuken, waardoor het zicht naar buiten helemaal niet belemmerd wordt.
Optie koelkast kolom naar rechts op de plek waar de vaatwasser zit is afgeserveerd wegens 'visueel niet aantrekkelijk', omdat je dan vanuit de eetkamer zo tegen die kolom zit aan te kijken. Het is feitelijk wel hoe de huidige keukenopstelling is, maar de koelkast is nu een vrijstaande.
/f/image/TIM7i2r5FjPzMx4aj7qwMyMa.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/pnFGnSCpxdBuR8PT0UuAptNS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7OG4avhS7vMscitlQrpAhlfZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/eD37MoQF9BLjoqyS2K1gZrHu.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Cap op 07-04-2023 19:14 ]
Ik vraag me of dat blok links efficiënt genoeg gaat zijn. En omdat je ook laat doorschemeren dat je mogelijk een bredere kookplaat wilt dan 60 cm, heb ik een alternatieve indeling voor je gemaakt, waarbij je de loze ruimte achterin benut voor een quooker (mocht je die overwegen) en naast een bredere kookplaat ook meer aaneengesloten werkblad hebt. De vaatwasser is ondergebracht in de kast onder ovens. Naast de spoelbak, met een beetje afzetruimte ernaast.Cap schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:13:
Wij hebben onderstaande keuken laten tekenen (eigenlijk eerst zelf getekend en toen na laten tekenen bij de keukenverkoper). Hebben jullie nog tips?
Aan de kant van de kamer zou je zelfs nog een hangplek kunnen maken voor gezelschap tijdens het koken. Ook kun je aan die kant een deurtje in de hoekkast maken, zodat je daar geen ruimte verliest. Je zou zelfs nog de kast wat dieper kunnen maken en een stukje de hoek om gaan, maar dan kun je beter even een plattegrondje van de rest van de kamer geven, dat maakt meedenken wat zinvoller.
Overigens, let op dat je de deur van de vriezer (en koelkast) meer dan 90graden moet kunnen openen om de lades eruit te kunnen halen. Verschilt per merk, maar let bij aanschaf dus op hoever ze moeten kunnen openen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DLznN73wm6phpOV4F75SooOU.jpg?f=user_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Toke_gt op 07-04-2023 19:23 . Reden: Plaatje wat bijgesneden ]
Dank voor de tips, ik begrijp je voorstel alleen niet echt na een paar keer herlezen van je bericht. Kan je kort vanaf links achterin naar rechtsvoor de indeling omschrijven? 
Wat is er niet efficient aan het blok links?
Punt van vaatwasser onder oven begrijp ik maar niet elke kastenboer heeft volgens mij die mogelijkheid.
Wat bedoel je met loze ruimte achterin?
Het plattegrondje was er nog niet, nu wel, dat verklaart veel. Dank, ik ga hem eens goed bekijken.
Ik heb zelf al allerlei indelingen geprobeerd, zoals eentje waarbij het blok in de hoek kwam, maar dat had weer zoveel nadelen dat ik niet verder kwam dan dit.
Het betrekken van de eetruimte ernaast is geen optie, vriendin wil niet dat er kastjes in het eet-/woonkamer gedeelte komen maar de keuken houden waar ie nu is...
Wat is er niet efficient aan het blok links?
Punt van vaatwasser onder oven begrijp ik maar niet elke kastenboer heeft volgens mij die mogelijkheid.
Wat bedoel je met loze ruimte achterin?
Het plattegrondje was er nog niet, nu wel, dat verklaart veel. Dank, ik ga hem eens goed bekijken.
Ik heb zelf al allerlei indelingen geprobeerd, zoals eentje waarbij het blok in de hoek kwam, maar dat had weer zoveel nadelen dat ik niet verder kwam dan dit.
Het betrekken van de eetruimte ernaast is geen optie, vriendin wil niet dat er kastjes in het eet-/woonkamer gedeelte komen maar de keuken houden waar ie nu is...
[ Voor 17% gewijzigd door Cap op 07-04-2023 19:25 ]
Zeker!Cap schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:21:
Dank voor de tips, ik begrijp je voorstel alleen niet echt na een paar keer herlezen van je bericht. Kan je kort vanaf links achterin naar rechtsvoor de indeling omschrijven?
Linksbovenin naar rechts:
Koelkast/vriezer in een hoge kast
Oven en vaatwasser in een hoge kast
Smal kastje onder werkblad
Spoelbakkast onder werkblad
Rechtsbovenin naar beneden:
Quooker achter hoekkast
Hoekkast met draaiplateaus
Ladenkast met kookplaat erboven
Hoekkast (met opening aan kamerzijde)
En dan nog een (laden)kast onder het werkblad haaks op de hoekkast.
Je gaat het waarschijnlijk niet echt als werkruimte gebruiken, dus het wordt snel een verzamelpunt van sleutels, fruitschaal, boodschappen etc. Kastje zelf is wel efficiënt natuurlijk.Wat is er niet efficient aan het blok links?
Jawel hoor. Alleen opletten dat je een inbouwvaatwasser kiest.Punt van vaatwasser onder oven begrijp ik maar niet elke kastenboer heeft volgens mij die mogelijkheid.
Achter de hoekkast, waar het woordje quooker staat. De draaiplateaus komen niet helemaal tot achterin, dus dat is loze ruimte. Kun je mooi een quooker kwijt als je zou willen.Wat bedoel je met loze ruimte achterin?
Dat snap ik. Zou ik ook niet willen als er niet genoeg ruimte is.Ik heb zelf al allerlei indelingen geprobeerd, zoals eentje waarbij het blok in de hoek kwam, maar dat had weer zoveel nadelen dat ik niet verder kwam dan dit.
Je plaatje was er nog niet toen ik reageerde op je post, vandaar dat ik de weg kwijt was. Nu is het helemaal duidelijk.Toke_gt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:31:
[...]
Zeker!
Quooker achter hoekkast
En dan nog een (laden)kast onder het werkblad haaks op de hoekkast.
Ik heb hem gezien, het is een indeling die ik ook al had gemaakt, met dien verstande dat ik voor het gemak de spoelbak even op de plek had laten zitten waar nu de waterleiding al zit.
/f/image/rgBNDYY9HKa9sXz9BUSgU0y6.png?f=fotoalbum_large)
Het is zeker een optie. Het grote ding is dat de doorgang naar de eetkamer vrij smal is met 234 cm. Je houdt dus vrij weinig ruimte nodig om door te lopen, zeg een meter, en deze opstelling sluit de keuken meer af van de eetkamer / woonkamer. Je moet altijd eerst helemaal naar de voorzijde van de kamer lopen om het keukengedeelte in te komen. Dat vind ik wel een nadeel. Verder krijg je 2 hoekstukken en dus 2 hoekkasten. Deurtjes aan de voorzijde maken is een optie maar natuurlijk niet ideaal als je er keukenspul in op wilt bergen, je moet steeds omlopen. Nadeel is ook dat je wel dat 80 cm ladenblok verliest, want bij 80 + 60cm + eindpaneel houd ik van de 234 cm naar de eetkamer maar 90 cm over, dat is toch wel erg weinig inloopruimte?
Toch lijkt het me wel handig. Je kan efficiënt veel spul opbergen en ik kan eindelijk mijn laptop o.i.d. op dat deel zetten zonder bang te zijn voor eten of vocht tijdens het koken. En terwijl de een kookt kan de ander dan nog eens een drankje pakken zonder de kok in de weg te zitten.Je gaat het waarschijnlijk niet echt als werkruimte gebruiken, dus het wordt snel een verzamelpunt van sleutels, fruitschaal, boodschappen etc. Kastje zelf is wel efficiënt natuurlijk.
De eerste keukenboer waar we het aan vroegen had die mogelijkheid alvast niet, maar ik zal er vanaf nu vanuit gaan dat het mogelijk is.Jawel hoor. Alleen opletten dat je een inbouwvaatwasser kiest.
Dat is een prima idee, als er achter het Le Mans uittreksysteem nog voldoende ruimte is. Wel lastig servicen zo maar laten we hopen dat het niet vaak nodig is.Achter de hoekkast, waar het woordje quooker staat. De draaiplateaus komen niet helemaal tot achterin, dus dat is loze ruimte. Kun je mooi een quooker kwijt als je zou willen.
Ruimte op zich is er wel, de eet-/woonkamer is nog zo'n 3.9m breed bij 10m lang en dan volgt er aan de andere zijde nog een zijstuk, een hele brede U dus als het ware. Maar het is meer dat de ingreep zo veel drastischer wordt en mijn vriendin dat niet ziet zitten. Ik had zelf ook al zoiets bedacht (let niet op de exacte maten, zie het alleen als opstellingsconcept):Dat snap ik. Zou ik ook niet willen als er niet genoeg ruimte is.
/f/image/81EJJre6DmwwUIYFlMX28tU0.png?f=fotoalbum_large)
Ander punt is, er zitten grote, tot laag doorlopende ramen in het eetgedeelte, waarvan je het zicht niet wilt belemmeren Dus een kookeiland is geen optie, het idee van midden in de ruimte staan koken met bezoek vindt mijn vriendin vreselijk, doe haar maar een hoekje. Daarbij zijn er vrij diepe radiatoren voor de ramen gepositioneerd. Daarnaast is er een scheiding van vloertype tussen het huidige keukengedeelte (steen) en de rest van de ruimte (hout), ook daar zou je dan iets mee moeten. Wordt allemaal te kostbaar en te ingrijpend.
/f/image/ocRFVWLxG1u1TKBywYWEJjej.png?f=fotoalbum_large)
Daar heb ik ook aan gedacht (zie eerdere plattegrondje hierboven) maar mijn vriendin, wordt niet enthousiast van kasten/werkbladen die deels de eetkamer ingaan, dus dat heb ik maar buiten beschouwing gelaten.Toke_gt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:14:
[...]
Je zou zelfs nog de kast wat dieper kunnen maken en een stukje de hoek om gaan, maar dan kun je beter even een plattegrondje van de rest van de kamer geven, dat maakt meedenken wat zinvoller.
Ja ik heb al zitten kijken bij een paar koelkasten, het was steeds dat de vriezerladen er uit gingen vanaf ietsje minder dan 90 graden, dus het leek goed te gaan. Maar ik moet Bosch / Siemens nog even specifiek bekijken want dat was het plan. Toch maar weer een keer naar het Experience center...Overigens, let op dat je de deur van de vriezer (en koelkast) meer dan 90graden moet kunnen openen om de lades eruit te kunnen halen. Verschilt per merk, maar let bij aanschaf dus op hoever ze moeten kunnen openen. [Afbeelding]
@Toke_gt hier nog de plattegrond van de woonverdieping voor de volledigheid.
/f/image/npm4aiLabWMNLC1Auo17ORhj.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Cap op 15-12-2023 13:44 ]
Op steenproject kan je redelijke prijzen vinden voor het bewerken van randen, zagen van gaten etc. Ik meen €35 voor een kraangat en €200-250 voor je spoelbak en kookplaat.copykat schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 17:43:
@Missy K is de "afwerkingslijsten , gaten zagen enz." Altijd ongeveer 1/3 van de lengte prijs?
Prijzen per m2 gaan niet helemaal op. Een plaat is meestal ~122cm breed en 306-321 lang.
Als je daaruit dieptes van 65cm laat zagen is het relatief veel afval. Als je 120 laat zagen (eiland) dan juist weer niet.
Wij hebben drie platen nodig:
Uit plaat 1 110*96 + 110*181
Uit plaat 2 110*181 + 110*96
Uit plaat 3 58*100 + 58*120
Drie platen, 1 kraangat, 1 spoelbak (onderbouw), 1 kookplaat (vlakbouw). Heel wat lengte randafwerking, ik meen: ((110+96+110+96)+(110+181+110+181))*2 + ((58+100+58+100)+(58+120+58+120)) = 2660cm
We hebben bovendien: bookmatch(achtige) plaatsing, waterval en verstekverbindingen. Daarop hebben we blijkbaar een achterlijke deal gemaakt, waarbij de verkopende partij nog prima marge maakt (minstens 25%): 3.160 ex BTW.
Bericht hierboven
Ik zit een beetje met die rechterzijde (244cm). Als ik daar begin met een hoekkast (120cm) en eindig met nog een kast (60cm) dan houd ik daartussen toch nog maar een 60 cm kast over voor een kookplaat, dus dan blijft het een kleine? Of wil je die dan gewoon deels over de hoekkast heen laten lopen?Toke_gt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:31:
[...]
Zeker!
Quooker achter hoekkast
:fill(white):strip_exif()/f/image/NO85CObw6jtUzwPUKVA2qMkA.png?f=user_large)
Aha, snap ik. Was iets te snel met posten.Cap schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 19:47:
[...]
Je plaatje was er nog niet toen ik reageeerde op je post, vandaar dat ik de weg kwijt was. Nu is het helemaal duidelijk.
De doorloopruimte is niet perse minder groot, is alleen op andere plek. Komen de grote ramen misschien wel beter tot hun recht, maar het is een kwestie van smaak en voorkeur. Niet meer dan dat.Het grote ding is dat de doorgang naar de eetkamer vrij smal is met 234 cm. Je houdt dus vrij weinig ruimte nodig om door te lopen, zeg een meter, en deze opstelling sluit de keuken meer af van de eetkamer / woonkamer.
Zeker. Ik geef ook maar een suggestie. Dat kan ook helpen besluiten dat jouw optie voor jullie echt de beste is.Toch lijkt het me wel handig. Je kan efficiënt veel spul opbergen en ik kan eindelijk mijn laptop o.i.d. op dat deel zetten zonder bang te zijn voor eten of vocht tijdens het koken. En terwijl de een kookt kan de ander dan nog eens een drankje pakken zonder de kok in de weg te zitten.Het is in ieder geval veel beter dan géén blok, zoals bij de huidige keuken.
Dan ga ik nog even zoeken naar een medetweaker met een vriendin met dezelfde bezwaren die nu toch naar grote tevredenheid zo’n keuken om de hoek hebben. Misschien overtuigt een foto haar meer dan een idee of plattegrond.Daar heb ik ook aan gedacht maar mijn vriendin, wordt niet enthousiast van kasten/werkbladen die deels de eetkamer ingaan, dus dat heb ik maar buiten beschouwing gelaten.
Thnx! Ik zie dat de schuine wand ook zo de kamer in gaat. Onhandig gebouwd weer, zeker als je ziet dat het zo’n relatief kleine keukenruimte oplevert bij een grote woonruimte. Je woont er al toch? Hoe hebben buren het ingedeeld?@Toke_gt hier nog de plattegrond van de woonverdieping voor de volledigheid.
Overigens lijkt het nu alsof je het perse anders moet doen, maar dat bedoel ik in ieder geval niet te zeggen. Ik denk dat je een prima keukendesign hebt voor deze ruimte, zeker als je niet al te grootschalig wilt verbouwen.
Nee hoor dat denk ik helmaal niet, ik waardeer je input zeer!
Het is zeker onhandig gebouwd, en nog met een hoekje ook. En tussen de 2 schuintes zit een stap de hoek van beide verschilt (met opzet, voor het gevel effect aan de straatzijde) ook nog eens minimaal van elkaar.
Maar het is in de stad, het huis dateert van begin 20e eeuw en de weg loopt nu eenmaal schuin tov het perceel.
De keuken zat van oorsprong bovendien aan de andere kant (de achterzijde) de andere poot van de U dus. Beide waren 2 aparte kamers. Dat is eind jaren 90 allemaal opengebroken en toen is ook de keuken aan de voorzijde gekomen.
Als jij een beeldmateriaal kan vinden van een "keuken om de hoek" waarbij vriendinlief overtuigd is dan houd ik me natuurlijk aanbevolen!
Het is zeker onhandig gebouwd, en nog met een hoekje ook. En tussen de 2 schuintes zit een stap de hoek van beide verschilt (met opzet, voor het gevel effect aan de straatzijde) ook nog eens minimaal van elkaar.
Als jij een beeldmateriaal kan vinden van een "keuken om de hoek" waarbij vriendinlief overtuigd is dan houd ik me natuurlijk aanbevolen!

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 07-04-2023 20:40 ]
Ik had dat laatste in gedachten met het idee dat je dan een ondiepe kast vanuit de kamer kunt openen.Cap schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:17:
[...]
Ik zit een beetje met die rechterzijde (244cm). Als ik daar begin met een hoekkast (120cm) en eindig met nog een kast (60cm) dan houd ik daartussen toch nog maar een 60 cm kast over voor een kookplaat, dus dan blijft het een kleine? Of wil je die dan gewoon deels over de hoekkast heen laten lopen?
Maar ben wat gaan schuiven, omdat ik denk dat je die combi niet fijn vindt.
In onderstaand gaat de hoekkast onder je spoelbak, moet je alleen heel secuur zijn in plaats van afvoer en leidingen als je de draaiplateaus wilt gebruiken. Als je in de hoek de quooker hebt, kun je er ook een gewone hoekkast van maken, (zonder draaiplateaus) waar je ook een emmer of zoiets onhandigs in kwijt kunt. Of een afvalsysteem. Laat je daarover goed adviseren en vooral inspireren in de keukenzaak.
Onder de kookplaat een ladenkast van 120 (handig voor pannen, schaaltjes, keukengerei) met daarnaast een kast van 60 die je vanuit de kamer opent. Toch echt wel handig omdat je die ruimte zo volledig kunt gebruiken. Als je daar serviesgoed/glaswerk in zet, is dat juist makkelijk bij tafel dekken, borrelen etc.
Ik heb de kast in rood iets breder gemaakt, omdat je ruimte moet hebben naast de ladenkast om het deurtje te kunnen openen.
Ik denk overigens dat je in elke opzet wat bergruimte tekort komt. Hoe zien jullie dat? Heb je die ruimte elders?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jv7q4vZClxjR5sf4GpC5FJb4.jpg?f=user_large)
Nou, kijk eens hier:Cap schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:37:
Keuken van @remzor . Ging eenzelfde discussie aan vooraf.
remzor schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 18:47
[ Voor 13% gewijzigd door Toke_gt op 07-04-2023 20:54 ]
Als het een optie is om de kookplaat te verdelen over 2 kasten dan sta ik daar open voor, had me niet gerealiseerd dat dat een optie is. In je eerste suggestie met de grote kookplaat was de hoekkast naar de eetkamer volgens mij ook diep?Toke_gt schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 20:45:
[...]
Ik had dat laatste in gedachten met het idee dat je dan een ondiepe kast vanuit de kamer kunt openen.
Maar ben wat gaan schuiven, omdat ik denk dat je die combi niet fijn vindt.
Grappig, weer een optie, maar kan me idd voorstellen dat de ruimte heel beperkt is en geen pretje als je iets aan de quooker of afvoer / leidingwerk moet repareren.In onderstaand gaat de hoekkast onder je spoelbak, moet je alleen heel secuur zijn in plaats van afvoer en leidingen als je de draaiplateaus wilt gebruiken. Als je in de hoek de quooker hebt, kun je er ook een gewone hoekkast van maken
Zeker handig, dat is waar. Niet voor kookspul maar wel voor servies e.d. prima.Onder de kookplaat een ladenkast van 120 (handig voor pannen, schaaltjes, keukengerei) met daarnaast een kast van 60 die je vanuit de kamer opent. Toch echt wel handig omdat je die ruimte zo volledig kunt gebruiken. Als je daar serviesgoed/glaswerk in zet, is dat juist makkelijk bij tafel dekken, borrelen etc.
Ik zat te denken dat zowel onder de kookplaat als in jouw roodomlijnde kast laden zouden komen? Kan dat niet? Dan houd ik namelijk wel minder laderuimte over dan in het andere ontwerp, omdat daar laderuimte was onder de oven(60), onder de kookplaat (80) en in het losse blok (80).Ik heb de kast in rood iets breder gemaakt, omdat je ruimte moet hebben naast de ladenkast om het deurtje te kunnen openen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Jv7q4vZClxjR5sf4GpC5FJb4.jpg)
Het is een beetje krap misschien, aan de andere kant staat er nu allerlei zelden gebruikte troep in de hoge bovenkasten waar mijn vriendin nooit bij komt, de kasten zijn heel hoog en het blad zelf is ook al hoog met 98 cm. De bovenste van de 3 planken in elke bovenkast is wat dat betreft totaal onbruikbaar. Dus eigenlijk mag je die wel weglaten.Ik denk overigens dat je in elke opzet wat bergruimte tekort komt. Hoe zien jullie dat? Heb je die ruimte elders?
Ik heb voor mijn ontwerp het kastvolume van de huidige lades en bovenkasten zitten vergelijken met de nieuwe situatie. Het komt volgens mij wel in de buurt:
Oud: ladenkast 50cm, 2x bovenkast 50cm en 2x bovenkast 60cm, hoekbovenkast (onding met te klein deurtje) = totaal c.a. 840 liter waarvan deels dus onbereikbaar want te hoog. Plus nog een hoekonderkast voor pannen, spoelonderkast voor schoonmaakmiddel.
Nieuw: ladenkast onder oven 60cm, ladenkast onder kookplaat 80cm, ladenblok los 80 cm, bovenkast boven oven 60 cm = totaal ongeveer 750 liter. Plus nog een hoekonderkast voor pannen, spoelonderkast voor schoonmaakmiddel.
Als we de boel iets de woonkamer in laten komen kan je daar ondiepe kastjes plaatsen, die kunnen eventueel de hoek omgaan zoals op de foto die jij als voorbeeldkeuken laat zien.
Andere optie is toch een rijtje lage bovenkastjes naast de hoge kolommen.
PS liters gebaseerd op mijn onwetenschappelijke methode van binnematen legplankkastjes en bij de ladekastjes de opgetelde hoogtes van de binnenkanten van de lades (waarbij je bij die smalle 50 cm laden relatief veel verlies hebt aan het railsysteem van de lade)
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 07-04-2023 21:56 ]
@Floor-is
Als je de tekening bekijkt.
:strip_exif()/f/image/3VWaQqpQ9VcnzppK9iyfrn4G.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit 6,70m EQ composietsteen categorie 0
6,93 5cm hoog achterwand.
1,73, onder t raam, is 10cm (er staat 100cm dus misschien is dat de fout.
3x haakse hoekverbinding.
Uitsparing kookplaat,
Kraan gat
Fabrieks gefreesde 50x40 bak uitsparing.
3,07m 20mm en 0,8m zelfde soort. (opdik strook?)
6,25m randlijst verstek 3cm
In mn geheugen was de aanrechtblad plaat in 1,2,3,4 stukken en 3200 nogwat.
De enige onduidelijkheid is die 100cm achterwand van 1,73cm lang.
We gaan de bestaande RVS plaat hergebruiken die is 90cm breed.(behorende bij zo'n fornuis.)
Dus heb maar gevraagd of het herberekend kan worden.
Kans is erg klein dat we alsnog kiezen voor composiet.
16k is een beetje het totaal budget en met 3600 aan inductie en oven, 13,3k aan "keuken" zitten we er al op.
Op de kasten indeling willen we geen consessies doen en ook niet op de apparatuur.
Dus dan blijft frontjes en werkblad over als snij materiaal in de kosten.
Keuken murenvoorbereiden en electra en water enzo regel ik zelf.
Dus installatie is het enige wat er bij komt. 1640 euro.
Ok stucwerk en schilderen en materiaal van mijn werk kost ook geld. 😅
We blijven nu net onder de 20k
Vorige keuken in 2016 was 7k en een beetje. (2,73m bij ,75m)
Hergebruik afzuigkap, marktplaats gaskookplaat a 235 euro, 799 voor oven , goedkope kraan.
Vaatwasser niet meegeteld, later vv voor 600 euro.
Zelf getegeld en leidingwerk gedaan.
Kroonlijsten zelf verder afgewerkt.
Tegen dat licht genomen is het redelijk geprijst denk ik.
:strip_exif()/f/image/3VWaQqpQ9VcnzppK9iyfrn4G.jpg?f=fotoalbum_large)
Uitsparing kookplaat,
Kraan gat
We gaan de bestaande RVS plaat hergebruiken die is 90cm breed.(behorende bij zo'n fornuis.)
16k is een beetje het totaal budget en met 3600 aan inductie en oven, 13,3k aan "keuken" zitten we er al op.
Op de kasten indeling willen we geen consessies doen en ook niet op de apparatuur.
Hergebruik afzuigkap, marktplaats gaskookplaat a 235 euro, 799 voor oven , goedkope kraan.
Zou kunnen, weet ik niet.copykat schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 21:47:
@Floor-is
[Afbeelding]
Uitsparing kookplaat,
Kraan gat
Wij zitten in een ander prijssegment, is niet erg vergelijkbaar. Al was het maar omdat we 28 lades hebben bijvoorbeeld.
Bericht hierboven
Om er nog op terug te komen: Grando ging inderdaad niet akkoord met mijn bod. Daarom ben ik lekker naar de lokale keukenboer gereden en heb ik hem daar besteld. Lekker transparant, denkt mee. Zelfde geldt voor de badkamer. Bij Grando zouden we 32K kwijt zijn. Uiteindelijk ben ik nu voor ca. 25 klaar, voor dezelfde spullen en inclusief een tegelvloer voor de benedenverdieping.Aeien schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:11:
[...]
Ben benieuwd, laat maar weten!
Ik heb dus gezegd dat we nog niet akkoord kunnen gaan met de offerte en ga rustig wat vergelijken.
Wat je zegt: je kunt nauwelijks vergelijken, maar eerlijk gezegd maakt hun reputatie en de schimmigheid over waar je voor betaalt nou net dat je niet meer vertrouwen krijgt in een eerlijke prijs.
Daarom is zo'n forum als dit wel goud waard; even horen wat mensen met ervaring/kennis ervan vinden
Ja prijssegment is middenklasser Astra octavia focus. 😁 en toch vind ik 20k een knots van een uitgave om wat te koken. Niet dat ik niet blij ben met de nieuwe keuken want eindelijk een keuken waar je met 2mensen tegelijk kan staan zonder het glas uit de handen te stoten als je je omdraait, maar in mn hoofd zit ik te rekenen wat die spaanplaat panelen kosten. En hoeveel HD mdf platen je nodig hebt en welke frees. En dan denk ik pffff is ikea misschien een beter idee?Floor-is schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:45:
[...]
Zou kunnen, weet ik niet.
Wij zitten in een ander prijssegment, is niet erg vergelijkbaar. Al was het maar omdat we 28 lades hebben bijvoorbeeld.
Dat is puzzelen en blokkenbouwen voor gevorderen maar vermoedelijk 8k en dan nog wat blad a 400 euro/m. Zal minder lang mee gaan maar wie dan leeft wie dan zorgt.
28lades in 30cmkastjes is nog t doen 4 per kastje ...
Wat mij opvalt met keukenbladen is specificaties zijn niet snel in te zien.
Dit geldt eigenlijk voor alle keuken onderdelen.
Als je gewend bent om specs naast elkaar te zetten en dan slecht of te duur weg te strepen voordat je gaat kiezen of je iets mooi, bruikbaar, goed tussen vind en dat dan pas life gaat bekijken dan is keukens kopen vooral kijken voelen en hopen dat je tegen een goede keus aanloopt voordat je blijft hangen bij een verkeerde keus.
Met auto's kan je nog proef rijden en reviews lezen/kijken maar met keukens is dat zinloos en kan je niet Proefkoken.
Hoi LB, ja als wij koken dan verstoren we de WTW. So what. Dan moet de WTW een kwartiertje tot een half uurtje corrigeren. Ik vind het geen probleem, en we hebben het halfjaar dat we hier wonen ook nog geen probleem ervaren. De ega vind het ook prima.LordBusiness schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:56:
@orf Bedankt, kan ik zeker wat mee.
[...]
Dat is precies m'n angst, hoe kom je exact uit bij het gat dat geboord is, maar volgens mij moet ik zorgen dat ik in de afwijking een stukje op kan vangen. Plint is bij ons geen 20cm dus ik neem zo'n zwarte BORA ecotube, maar moet dan even opletten dat ik goed uitkom. Zowel een L-vorm uitvoeren in horizontale stuk als in verticale stuk dus en zorgen voor een paar centimeter hiertussen.
De terugslagklep is ook van belang in verband met de WTW, die verstoor je namelijk als je geen recirculatie hebt maar moet buiten het koken gewoon normaal functioneren en dus moet ie dan dicht zitten. Andere oplossing is zo'n (lelijke) inductiemat.
Bedankt.
Oh, en over jouw angst over het "precies uitkomen"? Je kunt PVC toch wel inkorten met een alleszaag en PVC-lijm? haha. Ik heb voor wel hetere gevechten gestaan hoor, en jij hopelijk ookLordBusiness schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:56:
@orf Bedankt, kan ik zeker wat mee.
[...]
Dat is precies m'n angst, hoe kom je exact uit bij het gat dat geboord is, maar volgens mij moet ik zorgen dat ik in de afwijking een stukje op kan vangen. Plint is bij ons geen 20cm dus ik neem zo'n zwarte BORA ecotube, maar moet dan even opletten dat ik goed uitkom. Zowel een L-vorm uitvoeren in horizontale stuk als in verticale stuk dus en zorgen voor een paar centimeter hiertussen.
De terugslagklep is ook van belang in verband met de WTW, die verstoor je namelijk als je geen recirculatie hebt maar moet buiten het koken gewoon normaal functioneren en dus moet ie dan dicht zitten. Andere oplossing is zo'n (lelijke) inductiemat.
Bedankt.
Ik heb de betonboorspecialist zwarter dan zwart betaald. Tientje in z'n hand gedrukt en een kopje koffie met koffiekoek. Alles primaFloor-is schreef op donderdag 6 april 2023 @ 14:19:
[...]
Ik vind het jammer dat je er flink naast zit hier. Er staat echt meer dan genoeg in dit topic over afzuiging in de kookplaat en echt op een enkeling na alleen maar positieve ervaringen ook. Ja het kost ruimte, maar er zijn inmiddels alternatieven in de markt die dat tot een minimum beperken.
De mate van stelligheid in je posts schreeuwt dat je ervaringsdeskundige bent die bovendien enorm verstand zou hebben van keukens. Uit je posts blijkt echter vooral dat je een mening hebt en niet de ervaring, noch dat je in een keukenzaak of bij een andersoortig specialist werkt. Het zou je derhalve behoeven als je de toon een beetje aan zou passen.
@Guus Leeuwis misschien even editen hoe je die betonboorspecialist hebt betaald. Dit is immers een openbaar forum
Ik ga binnenkort onze nieuwe keuken plaatsen, we hebben een Ikea keuken maar nog geen afzuigkap.
Nu zit de kookplaat (uiteraard
) niet onder de doorvoer van de gevel. Dus als ik een wandmodel neem moet ik alsnog een nis maken om een cm of 20 aan bocht/buis weg te werken.
Wat mij daarop op het idee bracht om dan maar meteen een grote nis te maken met daarin een plafond unit.
Of zie ik iets over het hoofd? Ik zie wel dat een plafond unit gauw 30cm hoog is, maar die ruimte is er verder wel (koelkast is 2m hoog) daar waar een nis voor een afvoerslang maar iets van 20 hoeft te zijn.
In het wcd naast de kookplaat heb ik ook wel meteen een schakeldraad getrokken om evt met een schakelaar de afzuigkap te schakelen. Alhoewel er natuurlijk ook opties zijn via bluetooth en voice control en weet ik t wat
Nu zit de kookplaat (uiteraard
Wat mij daarop op het idee bracht om dan maar meteen een grote nis te maken met daarin een plafond unit.
Of zie ik iets over het hoofd? Ik zie wel dat een plafond unit gauw 30cm hoog is, maar die ruimte is er verder wel (koelkast is 2m hoog) daar waar een nis voor een afvoerslang maar iets van 20 hoeft te zijn.
In het wcd naast de kookplaat heb ik ook wel meteen een schakeldraad getrokken om evt met een schakelaar de afzuigkap te schakelen. Alhoewel er natuurlijk ook opties zijn via bluetooth en voice control en weet ik t wat
[ Voor 15% gewijzigd door _ferry_ op 08-04-2023 09:39 ]
Is een plafond unit niet heel irritant ivm wisselen vetfilters, of hoeft dat daar niet? E.e.a. uiteraard afhankelijk van de plafondhoogte.
Vet is te zwaar, wordt amper afgezogen bij een plafondunit en dus hoef je ze niet zo vaak schoon te maken 
Maar als je een trapje pakt, krijg je ze er net zo makkelijk uit als bij een regulier model.
Je hebt ook plafond units van 15cm hoog, dus zoek iets wat het best bij je situatie past.
Maar als je een trapje pakt, krijg je ze er net zo makkelijk uit als bij een regulier model.
Je hebt ook plafond units van 15cm hoog, dus zoek iets wat het best bij je situatie past.
[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 08-04-2023 10:05 ]
Maar ze doen hun werk nog wel fatsoenlijk mag ik hopen?mitsumark schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:03:
Vet is te zwaar, wordt amper afgezogen bij een plafondunit en dus hoef je ze niet zo vaak schoon te maken
Anders kan ik net zo goed een muurmodel (schuin bij voorkeur) met recirculatie nemen en de afvoer in de muur afdoppen.
Wat betreft vocht en simpelweg ventilatie prima, vet ook wel maar gewoon net wat minder ivm afstand en zwaardere deeltjes._ferry_ schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:18:
[...]
Maar ze doen hun werk nog wel fatsoenlijk mag ik hopen?
Anders kan ik net zo goed een muurmodel (schuin bij voorkeur) met recirculatie nemen en de afvoer in de muur afdoppen.
Volgens mij staan er in de specs op welke afstand zo'n plafond afzuigkap van de kookplaat moet hangen om nog effectief te zijn._ferry_ schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:18:
[...]
En als je geen gas hebt, ik denk dat niemand nu nog nieuwe gas units koopt, is de afzuiging van verbrandingsgassen ook niet meer nodig dus alleen vocht en luchtjes en wat fijnstof is wat er opgezogen moet worden.
Ik denk dat kooklucht, wat je ruikt als etenswaren niet de fijnstof en andere kleine deeltjes als waterdamp en zo, met zo'n plafond zuiger op 1m nog wat vd plaat meer last heb van verwaaiing door jou bewegingen en open ramen dus minder effectief wat je compenseert met hogere stand zuigen => lawaai.
Maar ik heb die echte plafond units niet zelf uitgeprobeerd in de showrooms omdat ze niet pasten in ons keuken idee. Dus misschien zijn ze wel stiller dan de gene die wij gekozen hebben.
Wij hebben een soort planken systeem gemaakt waarbij de bovenste plank als koof werkt.
Bij ons is het omhoog en dan langs t plafond rechtsaf naar buiten.
Als we een veel langere weg hadden of stuk moeilijker om af te voeren naar buiten dan denk ik dat ik dan toch zo'n in de kookplaat aanwezige afzuiging had laten kiezen. Recirculering boven je hoofd vind ik dan twee kwaden uit twee opties.
En je kopstoten/ lomp stuk apparaat boven je plaat
En woei boven je hoofd die vermoedelijk gewoon je kerrieluchtje terug je keuken in blaast.
Maar dat is gewoon mijn mening.
Er zijn ook van die koppelbuizen die pijpen die uit het lood aan komen kunnen centreren.(kan effe geen voorbeeld googlen.)
Soort schuifmof in een z zegmaar. Kan je rech tomhoog en dan 20cm opzij met een strakke gladde pijp.
Vanmorgen hebben we het kastenwerk binnengekregen, en het werkblad. Verder een heleboel lades, maar nog geen plinten en fronten enzo, dat komt dinsdag mee met de mannen.
Vanmiddag de apparatuur mogen ontvangen. Da's niet compleet en dat is wel een probleem. We missen de spoelbak, de Quooker en het buizenwerk voor de kookplaat. De leverancier zit >1,5uur hier vandaan, dus nu snel-snel schakelen om te kijken of we zaken nog geleverd kunnen krijgen.. (Ik denk dat ze helemaal geen buizenwerk voor de kookplaat hadden bedacht, dus dat wordt nog een interessante discussie ook)
De loodgieter moet dinsdag voordat de wasmachinekast geplaatst wordt ook nog wat doen, net als de elektricien. Iets zegt me dat minimaal een van hen dat niet op tijd gaat doen.
Vanmiddag de apparatuur mogen ontvangen. Da's niet compleet en dat is wel een probleem. We missen de spoelbak, de Quooker en het buizenwerk voor de kookplaat. De leverancier zit >1,5uur hier vandaan, dus nu snel-snel schakelen om te kijken of we zaken nog geleverd kunnen krijgen.. (Ik denk dat ze helemaal geen buizenwerk voor de kookplaat hadden bedacht, dus dat wordt nog een interessante discussie ook)
De loodgieter moet dinsdag voordat de wasmachinekast geplaatst wordt ook nog wat doen, net als de elektricien. Iets zegt me dat minimaal een van hen dat niet op tijd gaat doen.
Bericht hierboven
Het gaat inderdaad inductie worden, gisteren is de gasmeter verwijderd, die zat er alleen nog voor het koken.copykat schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 13:16:
[...]
Volgens mij staan er in de specs op welke afstand zo'n plafond afzuigkap van de kookplaat moet hangen om nog effectief te zijn.
En als je geen gas hebt, ik denk dat niemand nu nog nieuwe gas units koopt, is de afzuiging van verbrandingsgassen ook niet meer nodig dus alleen vocht en luchtjes en wat fijnstof is wat er opgezogen moet worden.
Ik denk dat kooklucht, wat je ruikt als etenswaren niet de fijnstof en andere kleine deeltjes als waterdamp en zo, met zo'n plafond zuiger op 1m nog wat vd plaat meer last heb van verwaaiing door jou bewegingen en open ramen dus minder effectief wat je compenseert met hogere stand zuigen => lawaai.
Maar ik heb die echte plafond units niet zelf uitgeprobeerd in de showrooms omdat ze niet pasten in ons keuken idee. Dus misschien zijn ze wel stiller dan de gene die wij gekozen hebben.
Wij hebben een soort planken systeem gemaakt waarbij de bovenste plank als koof werkt.
Bij ons is het omhoog en dan langs t plafond rechtsaf naar buiten.
Als we een veel langere weg hadden of stuk moeilijker om af te voeren naar buiten dan denk ik dat ik dan toch zo'n in de kookplaat aanwezige afzuiging had laten kiezen. Recirculering boven je hoofd vind ik dan twee kwaden uit twee opties.
En je kopstoten/ lomp stuk apparaat boven je plaat
En woei boven je hoofd die vermoedelijk gewoon je kerrieluchtje terug je keuken in blaast.
Maar dat is gewoon mijn mening.![]()
Er zijn ook van die koppelbuizen die pijpen die uit het lood aan komen kunnen centreren.(kan effe geen voorbeeld googlen.)
Soort schuifmof in een z zegmaar. Kan je rech tomhoog en dan 20cm opzij met een strakke gladde pijp.
Ik heb in de hal een verlaging van 25cm vanwege leidingen (ouder huis...) En als ik dat doortrek als nis in het verlengde naar de keuken kan daar zon plafondunit wel mooi in. In het wit valt hij dan amper op.
Het is wel de mooiste oplossing, en ik denk ook dat de warme lucht die opstijgt zijn weg redelijk recht naar boven zoekt. Daarbij is de afzuigunit 90cm breed, en de kookplaat 60.
De oude wasenkap zat via 3 meter aan 110mm buis, en dat was tijdens het bakken van pannenkoeken (2 tegelijk) op de gaspit wel eens wat karig. Maar verder... Pasta sausje, beetje roerbakken of de airfryer er onder.... Het zal vast wel goed komen.
Wel enigszins geschrokken van de prijzen
Beste Tweakers,
Vandaag de keuken definitief gemaakt!
Totaal prijs:
De totale achterwand is 510cm verdeeld over 4 hoge kasten met planken en koelkast (290cm hoog x 60cm breed) 4 lage kasten 65cm breed met lades, en afval systeem)
Het eiland is 296cm x 130 cm (3x ladekast 90cm 2x stollen, in verstek à 13cm)
Merk kasten:
Pronorm proline, kleur agaat grijs.
Werkbladen (keramiek):
Eiland: Keramiek Neolith colorado dunes opgedikt tot 13cm
Nissen: Keramiek Neolith colorado dunes colorado dunes opgedikt tot 6cm
Nis links en rechts (60cm hoog 133cm breed)
Keramiek Neolith colorado dunes
Achterwand eiland (85cm hoog x 270cm breed)
Marmer silk georgette leather
Planken:
Kastmateriaal Pronom incl led strips van Hue
Bijgaand het apparatuur dat we hebben gekozen.
Merk Type Omschrijving
Miele H7840BMXGRGR Combi oven
Miele DGC7845HCXGRG_3 Stoom oven
Miele G7690SCVIK20 Vaatwasser knock2open
Miele K7763E Koelkast 178cm
Gaggenau CV492100 Kookplaat met afzuiging 90cm
Quooker flex+ zeeppomp Fusion rvs uitvoering
Onderstaand een impressie van de keuken.
Ik ben benieuwd naar jullie mening en of de prijs een beetje goed is, Fijne pasen!
Totaal prijs:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De totale achterwand is 510cm verdeeld over 4 hoge kasten met planken en koelkast (290cm hoog x 60cm breed) 4 lage kasten 65cm breed met lades, en afval systeem)
Merk kasten:
Werkbladen (keramiek):
Planken:
Merk Type Omschrijving
Ik ben benieuwd naar jullie mening en of de prijs een beetje goed is, Fijne pasen!
:strip_exif()/f/image/TL1ilWlXDDVQbQf9hUAj1x1r.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een plafond unit en om die schoon te maken, moet ik even of op de knietjes op het eiland, of en trapje pakken._ferry_ schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 10:18:
[...]
Vangt behoorlijk vet op hoor. Spetters uiteraard niet, maar dat doet geen enkele afzuiger, behalve wat er precies in valt.
Mooi zeg!Lwent schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:23:
Beste Tweakers,
Totaal prijs:
***members only***
Merk kasten:
Werkbladen (keramiek):
Planken:
Merk Type Omschrijving
[Afbeelding]
Een aandachtspunt in dit verhaal is dat gladde buizen beter ventileren dan flexbuizen. Maar flex kan natuurlijk ook_ferry_ schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:38:
Ik ga binnenkort onze nieuwe keuken plaatsen, we hebben een Ikea keuken maar nog geen afzuigkap.
Nu zit de kookplaat (uiteraard) niet onder de doorvoer van de gevel. Dus als ik een wandmodel neem moet ik alsnog een nis maken om een cm of 20 aan bocht/buis weg te werken.
@Lwent Mooi dat eiland met de combinatie Neolith en marmer! Wanneer komt de keuken? Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
[Afbeelding]
[/quote]
Heel mooi!
En interessant om te zien. Ik zit zelf nog maar in de schetsfase, maar denk aan een zelfde opstelling met ongeveer dezelfde maten (ook een achterwand van 5m plusminus). Hoeveel ruimte heb je rondom het eiland? Op basis van de afbeelding zeker 1m?
Ik verschiet wel van de prijzen van de apparatuur als ik die op internet opzoek. Maar kwaliteit heeft zijn prijs zeker.
[Afbeelding]
[/quote]
Heel mooi!
En interessant om te zien. Ik zit zelf nog maar in de schetsfase, maar denk aan een zelfde opstelling met ongeveer dezelfde maten (ook een achterwand van 5m plusminus). Hoeveel ruimte heb je rondom het eiland? Op basis van de afbeelding zeker 1m?
Ik verschiet wel van de prijzen van de apparatuur als ik die op internet opzoek. Maar kwaliteit heeft zijn prijs zeker.
Ik denk dat deze keuken deze prijs heeft vanwege de materialen voor werkblad en achterwanden. Als het je vooral om dezelfde opstelling gaat, kun je echt wel flink goedkoper uitkomen als je voor andere materialen kiest, even los van dat je met apparatuur en kasten inderdaad ook altijd een keuze kunt maken.BE_Jan schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:19: Ik zit zelf nog maar in de schetsfase, maar denk aan een zelfde opstelling (…)
Design vind ik ook erg mooi! Prijs een hartverzakking.
Leuke keuken ben benieuwd naar het resultaat.Lwent schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:23:
Beste Tweakers,
Totaal prijs:
***members only***
Merk kasten:
Werkbladen (keramiek):
Planken:
Merk Type Omschrijving
[Afbeelding]
Waarom ben je trouwens gegaan voor de gaggenau en niet voor de Bora pro ?
Dankjewel! Het is helaas nog even wachten maar als alles conform planning verloopt zou de keuken begin 2024 geplaatst kunnen worden. Ik ben ook zeer benieuwd hoe de combinatie in het echt gaat zijn.Alic3 schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:04:
@Lwent Mooi dat eiland met de combinatie Neolith en marmer! Wanneer komt de keuken? Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
BE_Jan schreef op zondag 9 april 2023 @ 14:19:
[Afbeelding]
[/quote]
Heel mooi!
Members only:
Inloggen
We hebben tussen de kastenwand, en het eiland 120cm aangehouden en aan de zijkanten van het eiland houden we ongeveer 110cm over als loopruimte.
Dankjewel! We hebben de gaggenau gekozen omdat deze wat goedkoper was dan de Bora Pro (-1500) en we wilden graag draaiknoppen hebben aan de voorzijde dat was de voornaamste reden. Daarnaast vonden we de naam wel grappigsyntesia schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:50:
[...]
Leuke keuken ben benieuwd naar het resultaat.
Waarom ben je trouwens gegaan voor de gaggenau en niet voor de Bora pro ?
[ Voor 12% gewijzigd door Lwent op 09-04-2023 17:04 ]
Aah wist niet dat de gaggenau goedkoper was dan de bora pro heb namelijk de pro gekozenLwent schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:53:
[...]
Dankjewel! Het is helaas nog even wachten maar als alles conform planning verloopt zou de keuken begin 2024 geplaatst kunnen worden. Ik ben ook zeer benieuwd hoe de combinatie in het echt gaat zijn.
[...]
***members only***
We hebben tussen de kastenwand, en het eiland 120cm aangehouden en aan de zijkanten van het eiland houden we ongeveer 110cm over als loopruimte.
[...]
Dankjewel! We hebben de gaggenau gekozen omdat deze wat goedkoper was dan de Bora Pro (-1500) en we wilden graag draaiknoppen hebben aan de voorzijde dat was de voornaamste reden. Daarnaast vonden we de naam wel grappig
Ik vind de pro persoonlijk ook wel echt een mooier apparaat, maar daar is smaak weer een grote factor.syntesia schreef op maandag 10 april 2023 @ 10:54:
[...]
Aah wist niet dat de gaggenau goedkoper was dan de bora pro heb namelijk de pro gekozen
ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput
Goedenavond,
Bij deze een update van onze aankoop van een keuken voor onze nieuwbouwwoning. We hebben besloten een keuken af te nemen bij de partner keukenboer van onze aannemer. Hieronder een overzicht van wat we krijgen en hoeveel we betalen, misschien heeft iemand er iets aan om te vergelijken.
Het deel bij de wand is 4.80m lang en het keukeneiland 3.60m x 1.20m.
/f/image/7HdZ2audPlQKa4WoB123Zhap.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wof62fOBz2xMJTap6xUu0c60.png?f=fotoalbum_large)
Bij deze een update van onze aankoop van een keuken voor onze nieuwbouwwoning. We hebben besloten een keuken af te nemen bij de partner keukenboer van onze aannemer. Hieronder een overzicht van wat we krijgen en hoeveel we betalen, misschien heeft iemand er iets aan om te vergelijken.
/f/image/7HdZ2audPlQKa4WoB123Zhap.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/wof62fOBz2xMJTap6xUu0c60.png?f=fotoalbum_large)
Apparatuur:
- BORA pura kookplaat met plasmafilter
- AEG oven met stoomfunctie (AEG BSK792280M)
- AEG oven met magnetron (AEG KMK761080M)
- SIEMENS Koelkast 319 liter (KI81RSDE0)
- SIEMENS Vaatwasser (SN63H800BE)
- FRANKE RVS spoelbak (1270527750)
- Quooker reservoir combi+ 7 liter (COMBI+)
- Quooker kraan flex (KXRVS)
Keukenmeubelen:
- 1x Hoge kast servieskast (60cm)
- 1x Hoge kast dubbele oven (60cm)
- 1x Hoge kast koelkast (60cm)
- 3x Onderkast 2 laden en 1 binnenlade (100cm)
- 1x Onderkast met laden (30cm)
- 1x Onderkast met laden kookplaat (120cm)
- 1x Onderkast voor vaatwasser (60cm)
- 1x Onderkast voor spoelbak met plankjes (60cm)
- 1x Onderkast met afvalsysteem (60cm)
- 1x Onderkast met planken (120cm)
- 1x Onderkast met planken (60cm)
- 1x Afwerking voor bar (120 x 30cm)
- 1x Afwerking voor bar (180 x 30cm)
Werkbladen:
- Jetstone werkblad composiet 20mm
- Werkblad aan wand = 301cm x 60cm
- Keukeneiland deel 1 = 310cm x 120cm
- Keukeneiland deel 2 = 55cm x 120cm
Prijs per onderdeel:
Members only:
Inloggen
Ik heb hier nog even over nagedacht en ik weet nog niet zo wat ik hier nou van vind eigenlijk. Ik vind de keuze voor Colorado dunes echt belachelijk vet, ik zou willen dat ik het er hier doorheen had gekregen echt. Wat een knaller van een blad is dat.Lwent schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 18:23:
8< 8<
Werkbladen (keramiek):
8< 8<
Maar dan ga je op een plek waar je het niet echt ziet ineens een afwijkende plaat gebruiken? Is dat omdat die goedkoper is, omdat de tekening wel lijkt? Hoezo is dat?
Bericht hierboven
Als je van plan bent regelmatig te gaan zitten aan je bar, zou ik hem 40 cm diep maken ipv 30. 30 cm is net te weinig om comfortabel te zitten. Dan heb je wel blad steunen nodig denk ik, dus dan is het de afweging tussen uiterlijk en ergonomie.vqm schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:10:
Goedenavond,
[Afbeelding]
[Afbeelding]Apparatuur:
- BORA pura kookplaat met plasmafilter
- AEG oven met stoomfunctie (AEG BSK792280M)
- AEG oven met magnetron (AEG KMK761080M)
- SIEMENS Koelkast 319 liter (KI81RSDE0)
- SIEMENS Vaatwasser (SN63H800BE)
- FRANKE RVS spoelbak (1270527750)
- Quooker reservoir combi+ 7 liter (COMBI+)
- Quooker kraan flex (KXRVS)
Keukenmeubelen:
- 1x Hoge kast servieskast (60cm)
- 1x Hoge kast dubbele oven (60cm)
- 1x Hoge kast koelkast (60cm)
- 3x Onderkast 2 laden en 1 binnenlade (100cm)
- 1x Onderkast met laden (30cm)
- 1x Onderkast met laden kookplaat (120cm)
- 1x Onderkast voor vaatwasser (60cm)
- 1x Onderkast voor spoelbak met plankjes (60cm)
- 1x Onderkast met afvalsysteem (60cm)
- 1x Onderkast met planken (120cm)
- 1x Onderkast met planken (60cm)
- 1x Afwerking voor bar (120 x 30cm)
- 1x Afwerking voor bar (180 x 30cm)
Werkbladen:
- Jetstone werkblad composiet 20mm
- Werkblad aan wand = 301cm x 60cm
- Keukeneiland deel 1 = 310cm x 120cm
- Keukeneiland deel 2 = 55cm x 120cm
Prijs per onderdeel:
***members only***
Meet anders eens hoe diep je benen onder de tafel komen als je aan tafel zit. Zo ongeveer dat wil je voor je bar ook hebben natuurlijkZ___Z schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:52:
[...]
Als je van plan bent regelmatig te gaan zitten aan je bar, zou ik hem 40 cm diep maken ipv 30. 30 cm is net te weinig om comfortabel te zitten. Dan heb je wel blad steunen nodig denk ik, dus dan is het de afweging tussen uiterlijk en ergonomie.
Teaser
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WBTPkXO0YzNCfZG8Bu65KfVJ.jpg?f=user_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Floor-is op 11-04-2023 20:49 ]
Bericht hierboven
Goedenavond,
Ik heb net een huis gekocht en zit momenteel in een verbouwing. Ik wil de keuken ook graag aanpakken en ben begonnen met het oriënteren op een logische indeling. Ik ga binnenkort naar keukenwinkels maar ben benieuwd of jullie ook advies hebben voor de indeling. Het liefst zou ik iets van een schiereiland willen maar de keuken lijkt mij daar te klein voor. Zie bijgevoegd de plattegrond van de huidige keuken
Ik heb net een huis gekocht en zit momenteel in een verbouwing. Ik wil de keuken ook graag aanpakken en ben begonnen met het oriënteren op een logische indeling. Ik ga binnenkort naar keukenwinkels maar ben benieuwd of jullie ook advies hebben voor de indeling. Het liefst zou ik iets van een schiereiland willen maar de keuken lijkt mij daar te klein voor. Zie bijgevoegd de plattegrond van de huidige keuken
:strip_exif()/f/image/fCZPSBjad20szqc1cvJRUH8z.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben een ruimte van 295 breed ongeveer en 340 diep. Schiereiland past perfect en bevalt erg goed. Raam zit alleen in het midden. Het zou met een beetje passen en meten moeten kunnen.Twar0n schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:58:
Goedenavond,
Ik heb net een huis gekocht en zit momenteel in een verbouwing. Ik wil de keuken ook graag aanpakken en ben begonnen met het oriënteren op een logische indeling. Ik ga binnenkort naar keukenwinkels maar ben benieuwd of jullie ook advies hebben voor de indeling. Het liefst zou ik iets van een schiereiland willen maar de keuken lijkt mij daar te klein voor. Zie bijgevoegd de plattegrond van de huidige keuken [Afbeelding]
Kom je al gauw op zoiets denk ik.:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BIUcHUYZEOHy2DVhSK0AcCg5.jpg?f=user_large)
Links onder 2x hoog, met koelkast en oven (en evt vaatwasser).
Rechts onder heb je dan ~165cm over voor spoelen en werkblad, bv 2x 80.
Of als je daar de vaatwasser wilt 1x 60en 2x 50 of iets dergelijks.
Links boven dan schiereiland, van 180 breed
x 120 diep, met de (recirculatie) kookplaat en snijoppervlak.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BIUcHUYZEOHy2DVhSK0AcCg5.jpg?f=user_large)
mitsumark schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 23:12:
Kom je al gauw op zoiets denk ik.[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/tpQza3BX2RUnOyO2bOU5N1U3.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben deze indeling.
Hal kant, wasbak en kookplaat, lades 3x80. Onder het eiland in de hoek een Le Mans plateau met deurtje van 60 + kastje 60 er naast. Schiereiland is dan +- 3x60 lang en 90 breed. Andere kant dan ruim plek voor 3 barkrukken.
Andere kant 3x60 breed hoge kasten. Met koelkast, in het midden vaatwasser op hoogte met daar boven combi oven en servieskast in de hoek.
Virton schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:33:
Bedankt voor de tips. Blijft ondoorzichtig van mij, maar na een belrondje gaan we op naar DB-keukens. Als ik een schets heb zal ik het delen.
/f/image/ahyzXoXNSFWT8ICZBWtCLHnU.png?f=fotoalbum_small)
/f/image/VGkIiHwGN9KY8Nespvt7kEru.png?f=fotoalbum_small)
We hebben de volgende schetsen laten maken. Hier zijn we tevreden over, maar mocht iemand nog suggesties hebben hoor ik het graag. Als alternatief voor de Fenix groen met Schmidt-kasten en arabescato composiet hebben we Fenix Blue Fes met Excellentic Rotpunkt-kasten en Calacatta gold. Afmetingen bladen zijn 210x65 en 240x100 voor het eiland.
Bij DB is deze week een actie voor ATAG, waar we wel qua looks van gecharmeerd zijn.
Members only:
Inloggen
Hoewel de keuken staat, is het niet af helaas.
Loodgieter:
De aan/afvoer voor de wasmachinekast is nog niet klaar.
De aan/afvoer voor de oven is nog niet klaar*, dus nog even geen oven.
De aan/afvoer voor het eiland is nog niet klaar**, dus nog geen werkende vaatwasser en kraan.
* Hoewel dat af moet, missen de slangen voor aan/afvoer van de oven. Die zaten niet in de doos en worden nageleverd door Bora.
** Hoewel dat af moet, missen we de spoelbak nog, dus af-af gaat sowieso nog niet lukken.
Elektra:
Er mist nog een dimmer, voor de spotjes in het plafond. Maar die spotjes worden pas geplaatst na het spuiten, dus dat is op zich niet zo erg.
Timmermannen/stucadoor
De timmermannen hebben de nissen smaller en lager gemaakt dan afgesproken. Dat gaf wel wat issues, temeer er een wand van een nis naar binnen liep. Uiteindelijk hebben we hier een stuk uit moeten hakken en de stucadoor opnieuw moeten laten komen. Ook moeten we nu voor de ventilatie van de vriezer en koelkast een andere oplossing vinden, want de warme lucht kan niet uit de nis. Hier zullen we waarschijnlijk een opening bij de trap moeten maken, of wellicht in de gang (waar de wasmachinekast staat).
Verder echt fijn werk geleverd moet ik zeggen, absolute aanraders als je in Den Helder of vlakbij woont.
Apparatuur:
De kraan en de spoelbak zijn ergens tussen de leverancier en hier kwijtgeraakt. Nu is dat voor de kraan niet zo erg, want een erg gangbare Quooker (XRVS+22) die veel partijen gewoon op voorraad hebben. Maar de spoelbak bleek heel veel ingewikkelder. Vanmorgen hebben we er eentje gevonden bij een winkel in Eindhoven, die verstuurt hem en dan moeten we hem morgen hebben.
Ik heb dan alleen niemand om hem er in te lijmen, dus dat is wel 'een beetje jammer' om het netjes te zeggen. De leverancier heeft zich echt ingezet om met een oplossing te komen, dat was erg prettig.
De koelkast, vriezer, oven, warmhoudlade, kookplaat, stopcontacten en vaatwasser zijn allemaal geleverd zoals het hoort.
Keuken:
Erg netjes werk geleverd door PB Interieurbouw uit Purmerend. Hard gewerkt ook door de mannen. Alles geleverd zoals afgesproken en voor zover ze konden doen (geen spoelbak, dan is er ook niks in te lijmen). Het blad is erg netjes gemonteerd en dus de bookmatch en de waterval. Best tricky met een 12mm blad trouwens.
Verlichting:
Boven het eiland hebben we een Jansen en de Bont Novy lamp hangen die 3m30 lang is. De aansluiting is nog niet zoals we uiteindelijk willen, maar omdat het plafond en de wanden nog gespoten moeten worden is dat iets voor komende week.
De spots liggen klaar, de bekabeling ligt er, alleen de dimmer moet nog gemonteerd, zodat we na het spuiten ook dit kunnen afmaken.
Een paar teasers, van het weekend hoop ik dat ik mooie foto's kan maken, dan is de stucloper van de vloer en zijn het plafond en de wanden gespoten immers.
Wasmachinekast, hier moeten de wanden nog afgewerkt, dat gaat binnen nu en 6 weken plaatsvinden.
:strip_exif()/f/image/fBU5BHvqluaHAQxmTPk5Nb9V.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/HZ8hLrBdZweiMGd6OHUYPtnq.jpg?f=fotoalbum_medium)
Loodgieter:
De aan/afvoer voor het eiland is nog niet klaar**, dus nog geen werkende vaatwasser en kraan.
* Hoewel dat af moet, missen de slangen voor aan/afvoer van de oven. Die zaten niet in de doos en worden nageleverd door Bora.
** Hoewel dat af moet, missen we de spoelbak nog, dus af-af gaat sowieso nog niet lukken.
Elektra:
Er mist nog een dimmer, voor de spotjes in het plafond. Maar die spotjes worden pas geplaatst na het spuiten, dus dat is op zich niet zo erg.
Timmermannen/stucadoor
De timmermannen hebben de nissen smaller en lager gemaakt dan afgesproken. Dat gaf wel wat issues, temeer er een wand van een nis naar binnen liep. Uiteindelijk hebben we hier een stuk uit moeten hakken en de stucadoor opnieuw moeten laten komen. Ook moeten we nu voor de ventilatie van de vriezer en koelkast een andere oplossing vinden, want de warme lucht kan niet uit de nis. Hier zullen we waarschijnlijk een opening bij de trap moeten maken, of wellicht in de gang (waar de wasmachinekast staat).
Verder echt fijn werk geleverd moet ik zeggen, absolute aanraders als je in Den Helder of vlakbij woont.
Apparatuur:
De kraan en de spoelbak zijn ergens tussen de leverancier en hier kwijtgeraakt. Nu is dat voor de kraan niet zo erg, want een erg gangbare Quooker (XRVS+22) die veel partijen gewoon op voorraad hebben. Maar de spoelbak bleek heel veel ingewikkelder. Vanmorgen hebben we er eentje gevonden bij een winkel in Eindhoven, die verstuurt hem en dan moeten we hem morgen hebben.
Ik heb dan alleen niemand om hem er in te lijmen, dus dat is wel 'een beetje jammer' om het netjes te zeggen. De leverancier heeft zich echt ingezet om met een oplossing te komen, dat was erg prettig.
De koelkast, vriezer, oven, warmhoudlade, kookplaat, stopcontacten en vaatwasser zijn allemaal geleverd zoals het hoort.
Keuken:
Erg netjes werk geleverd door PB Interieurbouw uit Purmerend. Hard gewerkt ook door de mannen. Alles geleverd zoals afgesproken en voor zover ze konden doen (geen spoelbak, dan is er ook niks in te lijmen). Het blad is erg netjes gemonteerd en dus de bookmatch en de waterval. Best tricky met een 12mm blad trouwens.
Verlichting:
Boven het eiland hebben we een Jansen en de Bont Novy lamp hangen die 3m30 lang is. De aansluiting is nog niet zoals we uiteindelijk willen, maar omdat het plafond en de wanden nog gespoten moeten worden is dat iets voor komende week.
De spots liggen klaar, de bekabeling ligt er, alleen de dimmer moet nog gemonteerd, zodat we na het spuiten ook dit kunnen afmaken.
Een paar teasers, van het weekend hoop ik dat ik mooie foto's kan maken, dan is de stucloper van de vloer en zijn het plafond en de wanden gespoten immers.
Wasmachinekast, hier moeten de wanden nog afgewerkt, dat gaat binnen nu en 6 weken plaatsvinden.
:strip_exif()/f/image/fBU5BHvqluaHAQxmTPk5Nb9V.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/HZ8hLrBdZweiMGd6OHUYPtnq.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/JIXVJjN6KxmBNQ0C9arRvy28.jpg?f=fotoalbum_medium)
Bericht hierboven
Members only:
Inloggen
Ik zie een nieuw plafond in je prachtige keuken, maar hoe is het met bovenstaand afgelopen?Floor-is schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:47:
Er is in een van de sierbalken van het plafond een hout-etend beestje bezig geweest. Geen idee wat, maar goed is het niet. Ons huis is houtskeletbouw, dus als dat beestje na die balk vrolijk in het skelet is doorgegaan kan dat redelijk desastreuze gevolgen hebben.
We moeten in ieder geval het gehele plafond in de nieuwe keuken en de oude keuken vervangen. Bij elkaar gaat het om ruim 50m2, waar dan niet rachelwerk, gips en stuc (en latex) gedaan moet worden. Da's redelijk pijnlijk voor het budget én de planning. En dat is er nog van uitgaande dat dat beestje zich heeft beperkt tot die sierbalk..
@Shivs Een koelkast zie je niet van buiten, maar met een instapmodel/lager segment (dat is Etna wel) lever je wel wat in qua opties/energiegebruik/decibellen/no frost. De vraag is dan of dat je 800 euro waard is.
Precies wat ik ook dacht. Ik had in mijn vorige geflipte huis een Etna-koelkast, en die hoor je gewoon best wel goed.Alic3 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:27:
@Shivs Een koelkast zie je niet van buiten, maar met een instapmodel/lager segment (dat is Etna wel) lever je wel wat in qua opties/energiegebruik/decibellen/no frost. De vraag is dan of dat je 800 euro waard is.
De middenklasse hogere modellen hebben inderdaad een lager geluidsniveau (denk aan 35 dB of stiller). Bij de instapmodellen ga je al snel richting de 40. Ik zeg niet doen, zeker niet bij een open keuken.
Wat energieverbruik betreft reken je mbv het vermelde energieverbruik/annum en je stroomtarief (bijv 25 cent gemiddeld over dag en nachtarief) heel snel uit hoe snel je het prijsverschil tussen 2 koelkasten terugverdiend hebt. Is dat 10-15 jaar dan is dat niet echt een issue, zit je beneden de 10 jaar kan je echt beter aan het zuinigere model gaan denken imo. Tenzij je zelf zoveel stroom produceert dat het je niet uitmaakt.
En nofrost is gewoon heel lekker.
Wat energieverbruik betreft reken je mbv het vermelde energieverbruik/annum en je stroomtarief (bijv 25 cent gemiddeld over dag en nachtarief) heel snel uit hoe snel je het prijsverschil tussen 2 koelkasten terugverdiend hebt. Is dat 10-15 jaar dan is dat niet echt een issue, zit je beneden de 10 jaar kan je echt beter aan het zuinigere model gaan denken imo. Tenzij je zelf zoveel stroom produceert dat het je niet uitmaakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Cap op 12-04-2023 18:16 ]
Voor de mensen die nog een Quooker zoeken. Momenteel 15% korting met de code QUO15 op de site https://voorjekeuken.nl/quooker. Niet alle combi's leveren de scherpste prijs op, maar dit vond ik wel een mooie:

We hebben in de oude woonkamer het hele plafond gedaan, dat is ongeveer 45m2.Toke_gt schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:51:
[...]
Ik zie een nieuw plafond in je prachtige keuken, maar hoe is het met bovenstaand afgelopen?
In de oude keuken zitten de balken nog, hier zullen ook het plafond vervangen, hier komen wel sierbalken terug. Die heb ik al liggen ook.
Voor zover we nu hebben laten inspecteren is er geen levende houtworm meer aanwezig en is de schade beperkt.
Bericht hierboven
Goed te horen dat je een drama bespaard is gebleven! Extra genieten van je keuken dus. Leuk om te zien hoe het uiteindelijk wordt. Eerste schetsen hier is in mijn beleving al een hele tijd terug!Floor-is schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:58:
[...]
We hebben in de oude woonkamer het hele plafond gedaan, dat is ongeveer 45m2.
In de oude keuken zitten de balken nog, hier zullen ook het plafond vervangen, hier komen wel sierbalken terug. Die heb ik al liggen ook.
Voor zover we nu hebben laten inspecteren is er geen levende houtworm meer aanwezig en is de schade beperkt.
Je schrijft niet wat je met het schiereiland wilt, maar je zou de keukenruimte iets kunnen vergroten door de scheidingswand hal/keuken een stukje te verlengen. Die ruimte is toch wat loos omdat je daar doorgang hal/woonkamer hebt, maar je vergroot de keukenruimte er enorm mee. Zo kun je een soort U-opstelling maken, met hoge kasten naast het raam, aanrechtblad met spoelbak en kookplaat op het eiland of langs de wand, veel berg- en werkbladruimte. (Zie schetsje hieronder)Twar0n schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 21:58:
Het liefst zou ik iets van een schiereiland willen maar de keuken lijkt mij daar te klein voor.
Variant hierop kan natuurlijk zijn dat je het schiereiland minder diep maakt en er een tafel aan vastmaakt. Allerlei opties
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gNfmH3GXme12BTzkyl7Vfgef.jpg?f=user_large)
Alic3 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:27:
Kurma schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:33:
[...]
Precies wat ik ook dacht. Ik had in mijn vorige geflipte huis een Etna-koelkast, en die hoor je gewoon best wel goed.
Bedankt voor deze tips, even los van verbruik (dat scheelt met mijn huidige tarief 7 euro per jaar) is geluid wel een belangrijke factor. We gaan vragen wat hoeveel duurder het wordt met deze (https://www.siemens-home....NEDD0#/Togglebox=manuals/) erin.Cap schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:16:
De middenklasse hogere modellen hebben inderdaad een lager geluidsniveau (denk aan 35 dB of stiller). Bij de instapmodellen ga je al snel richting de 40. Ik zeg niet doen, zeker niet bij een open keuken.
[ Voor 18% gewijzigd door Shivs op 12-04-2023 23:45 . Reden: Dubbele quote verwijderd. ]
Besparen op een koelkast is natuurlijk niet slim. En al helemaal niet als jullie een zo'n luxe budget hebben van 20K. Wat een hoop geld is dat zeg! Een koelkast. Het apparaat wat gemiddeld +/- 75x per dag open en dicht gaat. ( afhankelijk van de gezinssamenstelling oplopend tot het dubbele en meer.) De koelkast heeft na 2 jaar gebruik dus best wel wat te lijden gehad.Alic3 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 17:27:
Etna. Etna wordt gemaakt in China. ( Fabriek Midea) Etna is niet gemaakt om een +/- 10 jaar lang mee te gaan. Het gebruikte scharnier wat door Etna geleverd wordt al helemaal niet. Erg vervelend op een warme dag als de deur eruit vliegt. De service is goed, maar ook bij Gorenje Nederland BV is het elke dag weer de uitdaging om alle service aanvragen in te plannen.
Mijn advies, bespaar op iets anders of probeer je budget iets te verhogen. Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan, maar ik wil je toch dit advies geven. Oriënteer je op een BSH model. Zoveel hoeft dat echt niet extra te kosten. Zoek en zij gult vinden. Succes!
Het is ingewikkeld. Je wilt mooi, maar ook niet teveel betalen immers.Shivs schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:49:
***members only***
Heel kort door de bocht:
- Slecht kastenwerk wordt zo goed als niet meer gemaakt. Of je nu een Keller, Schuller, Rotpunkt of SieMatic kiest: het is allemaal hetzelfde basismateriaal
- Werkblad is kostbaar bij de keukenwinkels, hier wordt vaak echt heel serieus marge gemaakt.
- Apparatuur is wat het verschil kan maken tussen 'keuken' en 'fijne keuken om in te leven en werken'
Tegelijkertijd moet je natuurlijk opletten dat je eisen en wensen je niet ver uit je budget duwen. Welke afwegingen je hierin maakt kunnen wij je een beetje bij helpen, maar niet voor je bepalen. Als je nog van plan bent te sparen om apparatuur te vervangen bijvoorbeeld is het helemaal niet verkeerd om te beginnen met een low-end koelkast, vriezer, vaatwasser en nog geen quooker. Je kookplaat zou ik trouwens wel gelijk goed doen, want daarvoor wordt een gat in je werkblad gemaakt.
Koelkasten, vriezers en vaatwassers zijn allemaal standaardmaten, die kan je heel eenvoudig later vervangen door een ander.
Bericht hierboven
De spoelbak is er nog steeds niet, dus dat stukje is nog niet af en de kraan achter de wasmachinekast geeft nog geen water, maar dat wordt vandaag aangesloten schijnt. done.Floor-is schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:19:
Hoewel de keuken staat, is het niet af helaas.
Loodgieter:
De Quooker zit er in, maar de spoelbak moet nog komen. Zou vandaag geleverd worden, waar ik een beetje hard hoofd in begin te krijgen eerlijk gezegd.Apparatuur:
Ik heb de voedingskabel van de Jansen en de Bont Novy pendant over het plafond getrokken, dus die is ook helemaal weggewerkt nu.Verlichting:
De dimmer wordt vanmiddag nog geplaatst en de spots moeten nog even wachten
Op het moment vind ik dit het mooist gelukt, beter dan ik had verwacht:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q4lRycGH1g3iEiu01peuyZzx.jpg?f=user_large)
Bericht hierboven
Die wand ziet er zeker mooi uit, lekker strakke lijnen en tijdloos. Hopelijk bevalt push to open in praktijk, met name bij de (boven)laden.
Ziet er gaaf uit @Floor-isFloor-is schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:20:
[...]
Het is ingewikkeld. Je wilt mooi, maar ook niet teveel betalen immers.
Heel kort door de bocht:
- Slecht kastenwerk wordt zo goed als niet meer gemaakt. Of je nu een Keller, Schuller, Rotpunkt of SieMatic kiest: het is allemaal hetzelfde basismateriaal
- Werkblad is kostbaar bij de keukenwinkels, hier wordt vaak echt heel serieus marge gemaakt.
- Apparatuur is wat het verschil kan maken tussen 'keuken' en 'fijne keuken om in te leven en werken'
Tegelijkertijd moet je natuurlijk opletten dat je eisen en wensen je niet ver uit je budget duwen. Welke afwegingen je hierin maakt kunnen wij je een beetje bij helpen, maar niet voor je bepalen. Als je nog van plan bent te sparen om apparatuur te vervangen bijvoorbeeld is het helemaal niet verkeerd om te beginnen met een low-end koelkast, vriezer, vaatwasser en nog geen quooker. Je kookplaat zou ik trouwens wel gelijk goed doen, want daarvoor wordt een gat in je werkblad gemaakt.
Koelkasten, vriezers en vaatwassers zijn allemaal standaardmaten, die kan je heel eenvoudig later vervangen door een ander.
Het is vooral even wennen, maar de vrouw wilde per se geen grepen en ik vind het ook lelijk. Dus als we dan af en toe een lade openen, so be itCap schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:35:
Die wand ziet er zeker mooi uit, lekker strakke lijnen en tijdloos. Hopelijk bevalt push to open in praktijk, met name bij de (boven)laden.
Bericht hierboven
Ik kwam onderstaande tegen, lijkt voor mijn situatie ideaal. Icm terugslagklep en zo'n bolrooster ben ik er toch? Of heb ik dan nog wat anders nodig?Source90 schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:43:
[...]
Flexibele buis heeft volgens mij meer weerstand en wordt alleen aangeraden indien niet anders mogelijk is.
Miele heeft hem zelf ook, uiteraard met Miele prijskaartje;
https://www.miele.nl/e/vlakkanaaladapter-dfk-a-10811430-p
[Afbeelding]
Of met 90 graden hoek;
https://www.miele.nl/e/vl...pter-dfk-ak-90-11590720-p
Je hebt niet een set bij de plaat afgenomen?
https://www.miele.nl/e/pl...dkast-dfks-a-1-11737480-p
https://www.meubelbeslago...flexibele/bocht/90/graden
Ja, maar wel met een hele grote maar.Sjors81 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:15:
[...]
Ik kwam onderstaande tegen, lijkt voor mijn situatie ideaal. Icm terugslagklep en zo'n bolrooster ben ik er toch? Of heb ik dan nog wat anders nodig?
https://www.meubelbeslago...flexibele/bocht/90/graden
1. Flexibel betekent geluid
2. Flexibel betekent in dit geval minder luchtdoorvoer
3. Flexibel betekent in dit geval heel vies kunnen worden
Laat het goed doen man, vraag een loodgieter dit voor je te regelen ofzo
Bericht hierboven
Oh dat ziet er super mooi uit zeg!Floor-is schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:27:
[Afbeelding]
Ik volg dit topic al eventjes omdat we een nieuw inductiefornuis willen kopen van 90cm breed.
Nu heb ik hier goede verhalen gelezen over o.a. Falcon, maar dit valt eigenlijk wat buiten het budget. Nu zag ik dat Falcon een submerk is van Rangemaster en dat enkele winkels in Nederland ook Rangemaster fornuizen hebben met eigenlijk identieke fornuizen als de Falcons, maar dan voor veel minder geld.
Als voorbeeld:
https://www.denardi.nl/fo...essional-plus-90-inductie
en
https://www.elektrowitgoe...ekookplaat-zones-zwart-a/
Op het naamplaatje na, zien ze er helemaal identiek uit.
Heeft iemand ervaring met een Rangemaster fornuis zoals hierboven? Ik heb 2 winkels gevraagd wat het verschil was. Degene die ze verkocht zei dat ze identiek zijn (en dat ze ze zelf uit het VK importeren) en een winkel die ze niet verkoopt maar wel Falcon zei dat er veel kwaliteitsverschil in zit..
En hoe zijn de ervaringen met 3 ovens i.p.v. ééntje? Het lijkt mij persoonlijk alleen maar onhandig om kleinere ovens te hebben.
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Helemaal mee eens, maar wij vervangen waarschijnlijk pas apparaten als ze stuk gaan. We nemen bijvoorbeel de nog geen jaar oude vaatwasser mee die we in de huidige keuken hebben laten plaatsen. We kiezen er dus voor om toch iets over budget te gaan en wel de betere Siemens koelkast te nemen.Floor-is schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:20:
[...]
Het is ingewikkeld. Je wilt mooi, maar ook niet teveel betalen immers.
Heel kort door de bocht:
Ik zelf heb 2 ovens in een fornuis i.p.v. 1 grote. Maar mijn ouders hebben er wel 3 (toevallig ook een Falcon). Dus ik heb ervaringen met beide. Het grote voordeel aan meer ovens: ze zijn een stuk sneller op temperatuur door het kleinere formaat. Dit scheelt een boel energie. Verder is het is erg fijn om 2 gerechten op verschillende temperaturen te kunnen bereiden. Bijvoorbeeld brood (vaak 220 graden) en vlees (vaak 180 graden). Let wel op dat de ovens vaak verschillend worden verwarmd. Waar de grootste oven vaak een hete lucht oven is, zijn de kleinere ovens vaak elektrisch. Let ook op of de 3e oven wel een "echte" oven is. Vaak is dit alleen een bordenwarmer.PvT.Arj schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:34:
[...]
Oh dat ziet er super mooi uit zeg!
Ik volg dit topic al eventjes omdat we een nieuw inductiefornuis willen kopen van 90cm breed.
Nu heb ik hier goede verhalen gelezen over o.a. Falcon, maar dit valt eigenlijk wat buiten het budget. Nu zag ik dat Falcon een submerk is van Rangemaster en dat enkele winkels in Nederland ook Rangemaster fornuizen hebben met eigenlijk identieke fornuizen als de Falcons, maar dan voor veel minder geld.
Als voorbeeld:
https://www.denardi.nl/fo...essional-plus-90-inductie
en
https://www.elektrowitgoe...ekookplaat-zones-zwart-a/
Op het naamplaatje na, zien ze er helemaal identiek uit.
Heeft iemand ervaring met een Rangemaster fornuis zoals hierboven? Ik heb 2 winkels gevraagd wat het verschil was. Degene die ze verkocht zei dat ze identiek zijn (en dat ze ze zelf uit het VK importeren) en een winkel die ze niet verkoopt maar wel Falcon zei dat er veel kwaliteitsverschil in zit..
En hoe zijn de ervaringen met 3 ovens i.p.v. ééntje? Het lijkt mij persoonlijk alleen maar onhandig om kleinere ovens te hebben.
Goed punt, de opwarmtijd wordt nogal eens vergeten, dat is een belangrijk aspect van een oven. Wij hebben zo'n grote oven in een 90cm fornuis, gebruiken we nooit. Voordat het warm is... De kleine oven op het aanrecht van een liter of 30 wordt intensief gebruikt en is zo warm. Wij gaan waarschijnlijk voor een compacte inbouwoven (45cm hoog) ipv een een standaard 60cm omdat we de extra ruimte niet nodig hebben en vooral omdat die toch weer sneller warm zal zijn (en dus ook zuiniger).
[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 14-04-2023 11:41 ]
Dank voor je reactie. Was ik mij niet van bewust. Enige punt waar ik mij zorgen over maak is dat het gat in de muur wellicht net niet op de goede plek zit. Wellicht kan ik nog iets vinden waarbij ik die andere buizen kan gebruiken maar toch enigzins flexibiliteit heb. Het gat in de muur kan ik niet meer aanpassenFloor-is schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 00:58:
[...]
Ja, maar wel met een hele grote maar.
1. Flexibel betekent geluid
2. Flexibel betekent in dit geval minder luchtdoorvoer
3. Flexibel betekent in dit geval heel vies kunnen worden
Laat het goed doen man, vraag een loodgieter dit voor je te regelen ofzo
Hallo allemaal,
Ik heb een keuken achterwand nodig, iets zoals bokmerk.
Echter vind ik bokmerk best prijzig en ben ik op zoek naar een alternatief.
Zijn er toevallig mensen die een mooi alternatief kennen?
Ik heb ooit hier een glazen achterwand besteld: https://www.glasconcept.nl/keukens/keuken-achterwand/ Beviel erg goed en was makkelijk schoon te maken.blblacklabel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 01:35:
Hallo allemaal,
Hey Tweakers, ik zie dat hier een heel aantal experten zitten die wel wat afkennen van keukenapparatuur.
De deur is net uit onze oude oven gevallen (een ATAG modelletje van gemakkelijk 30 jaar oud) en het is tijd voor een nieuwe. Normaal gezien ben ik goed in het vergelijken van techproducten, duik ik de Pricewatch en allerlei websites in en kan ik wel een berekende keuze maken, maar nu staar ik me echt blind. Sommige modellen lijken geen enkel verschil te hebben met dat van een ander merk, maar is er toch een wild verschil in prijs. En dat de pricewatch geen ovens oplijst helpt natuurlijk niet.
De hoofdvraag luidt eigenlijk, waar en hoe kan je reviews en vergelijkingen vinden tussen inbouwovens? De reviews van webshops zoals coolblue zijn super beperkt en vaak gekleurd, maar zelfs gewoon een functionele test (hoe nauwkeurig houdt een oven temperatuur enz) is gewoon nergens te vinden. Hier en daar een snelle review van iemand die blij is met zijn oven.
Concreet gezien ben ik op zoek naar een nieuwe inbouwoven (60 breed, 60 hoog). Mijn vrouw heeft bakken als hobby, dus een goede oven met nauwkeurige temperatuurregeling is het belangrijkste. Stoom .... daar ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik lees her en der dat het voor brood wel een verschil kan maken dus sta er zeker voor open. AEG staat op de zwarte lijst, te veel negatieve ervaringen, die reparateurs zijn hier ondertussen al 8 keer geweest. Een budget van rond de 2000 is ongeveer wat ik in gedachten heb. Dan blijft over:
- Siemens
- Miele
- Atag
- Neff? Ik lees dat deze niet meer verkocht worden, maar vind hier en daar nog wel modellen te koop?
Elke (elektro)winkelverkoper waar ik langs ben geweest zegt wat anders en heeft maar een beperkt aantal ovens in de showroom. Keukenwinkels ben ik nog nooit geweest, verkopen ze daar ook gewoon losse ovens?
Weet iemand raad?
(excuses moest dit niet het juiste topic zijn)
De deur is net uit onze oude oven gevallen (een ATAG modelletje van gemakkelijk 30 jaar oud) en het is tijd voor een nieuwe. Normaal gezien ben ik goed in het vergelijken van techproducten, duik ik de Pricewatch en allerlei websites in en kan ik wel een berekende keuze maken, maar nu staar ik me echt blind. Sommige modellen lijken geen enkel verschil te hebben met dat van een ander merk, maar is er toch een wild verschil in prijs. En dat de pricewatch geen ovens oplijst helpt natuurlijk niet.
De hoofdvraag luidt eigenlijk, waar en hoe kan je reviews en vergelijkingen vinden tussen inbouwovens? De reviews van webshops zoals coolblue zijn super beperkt en vaak gekleurd, maar zelfs gewoon een functionele test (hoe nauwkeurig houdt een oven temperatuur enz) is gewoon nergens te vinden. Hier en daar een snelle review van iemand die blij is met zijn oven.
Concreet gezien ben ik op zoek naar een nieuwe inbouwoven (60 breed, 60 hoog). Mijn vrouw heeft bakken als hobby, dus een goede oven met nauwkeurige temperatuurregeling is het belangrijkste. Stoom .... daar ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik lees her en der dat het voor brood wel een verschil kan maken dus sta er zeker voor open. AEG staat op de zwarte lijst, te veel negatieve ervaringen, die reparateurs zijn hier ondertussen al 8 keer geweest. Een budget van rond de 2000 is ongeveer wat ik in gedachten heb. Dan blijft over:
- Siemens
- Miele
- Atag
- Neff? Ik lees dat deze niet meer verkocht worden, maar vind hier en daar nog wel modellen te koop?
Elke (elektro)winkelverkoper waar ik langs ben geweest zegt wat anders en heeft maar een beperkt aantal ovens in de showroom. Keukenwinkels ben ik nog nooit geweest, verkopen ze daar ook gewoon losse ovens?
Weet iemand raad?
Android developer & dürüm-liefhebber
Neff wordt gewoon nog verkocht en is een merk van de Bosch/Siemens groep.Mavamaarten schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:01:
Hey Tweakers, ik zie dat hier een heel aantal experten zitten die wel wat afkennen van keukenapparatuur.
- Siemens
- Miele
- Atag
Weet iemand raad?(excuses moest dit niet het juiste topic zijn)
Ik zou niet naar keukenwinkels gaan maar het houden op twee of drie locaties:
Miele experience center in Vianen
Inspiratiehuis 20|20 in Hoofddorp (Siemens/Bosch/Neff/Gaggenau)
ATAG experience center in Duiven
Bosch/Siemens/Neff in dezelfde klasse zijn nagenoeg identiek, op de bediening na. Dat is heel persoonlijk en zou ik gaan ervaren.
Als je het een beetje goed uitzoekt kan je ook een gratis kookworkshop volgen en gelijk wat eten uit de ovens proberen.
Vraag haar naar alle andere gewenste specificaties (draai/toetsknoppen, programma’s, ovenstanden, tijdschakelaar, variabele hoogte, bakplaten, roosters, accessoires, max temperatuur) en kijk eventueel ook naar design en levensduur. Bij witgoedspecialisten of partijen als coolblue/bol kun je online op deze punten vaak wel een vergelijking maken. Zo maak je een top3 die je vervolgens op locaties gaat bekijken voor gebruiksgemak en look&feel.Mavamaarten schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:01:
Mijn vrouw heeft bakken als hobby, dus een goede oven met nauwkeurige temperatuurregeling is het belangrijkste.
En overleg goed over stoom, want ook met bakken kan dat heel fijn zijn.
Neff wordt over het algemeen meer richting hobby-kok gepositioneerd, Bosch is wat ingetogener dan Siemens (veel gadgets). Maar de bediening is waar het om gaat.
Miele zit waarschijnlijk erg bovenin je budget als je wat meer toeters en bellen wilt.
Zoals @Toke_gt aangeeft is het aan te raden om de experience centers te bezoeken. Die zijn van de merken zelf en kunnen je (nagenoeg) alle ovens laten zien, inclusief eerlijke uitleg.
Neff wordt over het algemeen meer richting hobby-kok gepositioneerd, Bosch is wat ingetogener dan Siemens (veel gadgets). Maar de bediening is waar het om gaat.
Miele zit waarschijnlijk erg bovenin je budget als je wat meer toeters en bellen wilt.
Zoals @Toke_gt aangeeft is het aan te raden om de experience centers te bezoeken. Die zijn van de merken zelf en kunnen je (nagenoeg) alle ovens laten zien, inclusief eerlijke uitleg.
Bericht hierboven
Héél mooi!Floor-is schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:27:
[...]
[Afbeelding]
Bedankt voor de tips allemaal!
Dat is idd de strategie geweest tot hiertoe. Ik geraakte helaas niet echt verder dan de filters aanduiden en me dan blind staren op 30 opties die allemaal voldoen aan de eisen
maar de focus lijkt heel duidelijk te liggen op bediening en gebruiksgemak, dat gaan we in wat winkels zeker wat proberen te vergelijken.
Zeker nuttig, wist niet van het bestaan van dat soort showrooms af. Ik was nog vergeten te vermelden dat ik uit België afkomstig ben. Ze hebben hier dat soort showrooms zo te zien ook wel, al zijn ze jammer genoeg heel erg verspreid doorheen ons landje. Maar ga ik zeker eens bezoeken, thanks!Source90 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:13:
[...]
Ik zou niet naar keukenwinkels gaan maar het houden op twee of drie locaties:
Over bediening en features zijn we het wel eens, touch screens liever niet (al is een uitgebreid scherm zeker wel leuk), dus liever draaiknoppen en fysieke knoppen. En verder eigenlijk alle gangbare heteluchtstanden en een goeie grill.Toke_gt schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 09:26:
[...]
Vraag haar naar alle andere gewenste specificaties (draai/toetsknoppen, programma’s, ovenstanden, tijdschakelaar, variabele hoogte, bakplaten, roosters, accessoires, max temperatuur) en kijk eventueel ook naar design en levensduur. Bij witgoedspecialisten of partijen als coolblue/bol kun je online op deze punten vaak wel een vergelijking maken. Zo maak je een top3 die je vervolgens op locaties gaat bekijken voor gebruiksgemak en look&feel.
Dat is idd de strategie geweest tot hiertoe. Ik geraakte helaas niet echt verder dan de filters aanduiden en me dan blind staren op 30 opties die allemaal voldoen aan de eisen
Thanks! Focus op bediening, ok, dat gaan we zeker meenemen. Stoom hoor ik wisselende verhalen over, de een gebruikt het nooit en de ander zegt dat het super is. Als ik het zo hoor ga er gewoon voor gaan, zo'n aankoop doe je toch niet vaak en het kan geen kwaad om het te hebben.Floor-is schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:08:
En overleg goed over stoom, want ook met bakken kan dat heel fijn zijn.
Android developer & dürüm-liefhebber
Dat laatste is niet perse waar. Een apparaat met gecombineerde functionaliteiten (combi magnetron of combi stoom) levert vaak wel ergens wat op in. Als je gehecht bent aan een goede (conventionele) bakoven met exacte temperatuurregeling en het bereik van hoge temperaturen, is een gecombineerd apparaat niet perse een risicoloze keuze. Laat je hierover goed informeren in de showroom van bijvoorbeeld Miele. Zelf zou ik eerder een combistoom als tweede oven willen, niet als enige oven.Mavamaarten schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:37: Stoom hoor ik wisselende verhalen over, de een gebruikt het nooit en de ander zegt dat het super is. Als ik het zo hoor ga er gewoon voor gaan, zo'n aankoop doe je toch niet vaak en het kan geen kwaad om het te hebben.
Zo leveren veel stoom ovens in op de haalbare temperatuur qua oven. Die gaan ineens niet meer tot 300 graden.. .
Ik heb ooit een aluminium achterwand besteld bij www.pimpyourkitchen.nl. Kan je in iedere uitvoering krijgen die je kan bedenken. Makkelijk te plaatsen en super makkelijk in onderhoud.blblacklabel schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 01:35:
Hallo allemaal,
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Volgens mij heb ik nog nooit hoger dan 250 nodig gehad. Maar goed, ben dan ook niet bepaald een hobby kok..--MP-- schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:29:
Zo leveren veel stoom ovens in op de haalbare temperatuur qua oven. Die gaan ineens niet meer tot 300 graden.. .
Ik ben wel van het hobbymatig koken, maar 300º heb ik echt nog nooit nodig gehad.--MP-- schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 13:29:
Bericht hierboven
Voor pizza’s heb je een zo hoog mogelijke temperatuur nodig. Dus die 300 graden mis je wel als je die ooit gehad hebt en daarin pizza’s gebakken hebt.
Maar zoals met zoveel dingen, als je het niet gehad hebt, dan mis je het niet.
Quooker:water koker
Stoomoven:stoompan
Vaatwasser:handwas
Afzuigkap naar buiten:recirculatie
4K:Full HD
Etc
Maar zoals met zoveel dingen, als je het niet gehad hebt, dan mis je het niet.
Quooker:water koker
Stoomoven:stoompan
Vaatwasser:handwas
Afzuigkap naar buiten:recirculatie
4K:Full HD
Etc
Het is maar als voorbeeld dat de ideale combinatie niet altijd bestaat.Floor-is schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:35:
[...]
Ik ben wel van het hobbymatig koken, maar 300º heb ik echt nog nooit nodig gehad.
En inderdaad voor zelf verse pizza maken is 270-300 wel nice.
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1