Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0334650
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-05 12:29
Bernardsimon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:20:
[..Voor glazen en borden en nog meer opberg gaan we paralel aan de hoge kasten een "buffer kast" plaatsen, met een diepte van 40/45 en een breedte van 110. Ik zal de foto's als bijlagen toevoegen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even off topic, aangezien het niet helemaal om de keuken gaat: hebben jullie die kast ook in het echt gezien? Ons oog was daar op internet ook op gevallen, maar we hebben ervan afgezien nadat we deze in een winkel zagen vanwege de kwaliteit van het hout. Maar het kan natuurlijk dat wij daar kritischer op zijn dan jullie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCKlpw5WKWKiniaXsb9-MmDxx48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8ePeqwUbiwNSp0npl7yRh8qY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door s0334650 op 20-02-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:13
We krijgen over 3 weken onze nieuwe SieMatic SLX keuken. Donderdag komt de installateur om wat leidingwerk aan te passen.

Nu loopt er over de muur nog een elektra leiding in een geel buisje. Deze brengt de stroomleiding naar een WCD. Deze WCD zit op de goede plek. Zou het nodig zijn om de stroomleiding in de muur de frezen? Ik hoop eigenlijk van niet, want het is toch uit het zicht.
Heeft iemand ervaring hoeveel ruimte er zich achter de SieMatic SLX kasten bevind?

Idem een bestaande gasleiding die niet meer gebruikt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:04
Tuurlijk heeft hij deze instelling, want hij zegt toch dat ze Homeconnect hebben?
Hier idem dito. Twee Siemens ovens met dezelfde display/klokjes. Is toch idioot om ze beide aan te laten? Onwillekeurig ga je toch steeds vergelijken. Dus er staat er hier maar èèn aan. En weet je wat? Scheelt 1 Watt in het standby verbruik. Toch goed voor 4 euro per jaar. Flesje wijn verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

rowicom schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:44:
[...]

Tuurlijk heeft hij deze instelling, want hij zegt toch dat ze Homeconnect hebben?
Hier idem dito. Twee Siemens ovens met dezelfde display/klokjes. Is toch idioot om ze beide aan te laten? Onwillekeurig ga je toch steeds vergelijken. Dus er staat er hier maar èèn aan. En weet je wat? Scheelt 1 Watt in het standby verbruik. Toch goed voor 4 euro per jaar. Flesje wijn verdiend.
Dan zou de tijd toch niet verkeerd moeten lopen en zou je toch niet zelf zomer- en wintertijd moeten instellen? Dus misschien moet hij even maar deze instelling kijken. ;)

Bij mij lopen ze exact gelijk en staan ze alletwee aan. Ik vind dat mooi (en dus niet idioot).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
orf schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:48:
[...]

Dan zou de tijd toch niet verkeerd moeten lopen en zou je toch niet zelf zomer- en wintertijd moeten instellen? Dus misschien moet hij even maar deze instelling kijken. ;)

Bij mij lopen ze exact gelijk en staan ze alletwee aan. Ik vind dat mooi (en dus niet idioot).
Het zou moeten werken, synchronisatie via internet. Mijn beide apparaten hebben Homeconnect. De ene haalt de tijd keurig van internet, de andere niet. Hoewel hij dat aanvankelijk wel gedaan heeft. Maar ja, over de vele (met name ergonomische) irritaties binnen de Siemens Studioline serie kan ik nog wel een aardig boekje open doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 06:54
rowicom schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:56:
[...]

Het zou moeten werken, synchronisatie via internet. Mijn beide apparaten hebben Homeconnect. De ene haalt de tijd keurig van internet, de andere niet. Hoewel hij dat aanvankelijk wel gedaan heeft. Maar ja, over de vele (met name ergonomische) irritaties binnen de Siemens Studioline serie kan ik nog wel een aardig boekje open doen.
Zou je dat boekje kunnen open doen? Ik heb een aantal studioLine apparaten die ik wellicht wil aanschaffen. Dan kan ik dat meenemen in mijn besluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

rowicom schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:56:
[...]

Dat kan ik inderdaad ook:

- maandelijks “starten op afstand” ineens weer uitgeschakeld
- na timer instellen op start drukken en er dan na 20 minuten achter komen dat de oven niet loopt. Je moet bijna altijd 2x op start drukken en als je snel 2x op start drukt, moet het een derde keer.

Ik heb al veel frustratie gehad om dat 2e punt. Uitgebreid aan het koken, om er dan achter te komen dat je gerecht in de oven niet klaar is en de oven inmiddels is afgekoeld, terwijl de rest van je gerecht klaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

orf schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:02:
[...]

Dat kan ik inderdaad ook:

- maandelijks “starten op afstand” ineens weer uitgeschakeld
- na timer instellen op start drukken en er dan na 20 minuten achter komen dat de oven niet loopt. Je moet bijna altijd 2x op start drukken en als je snel 2x op start drukt, moet het een derde keer.

Ik heb al veel frustratie gehad om dat 2e punt. Uitgebreid aan het koken, om er dan achter te komen dat je gerecht in de oven niet klaar is en de oven inmiddels is afgekoeld, terwijl de rest van je gerecht klaar is.
Dat tweede punt hebben wij met onze HB632GBS1 ook.
Maar eerlijk gezegd zijn wij er wel aan gewend. Hij loopt namelijk al direct.
AAN>functie (4D hete lucht) > PIJLTJE > temperatuur (draaien) > snel voorverwarmen knop > PLING > tijd > niet op aan drukken want dan is het uit ;)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:15
KingsCrown schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:30:
We krijgen over 3 weken onze nieuwe SieMatic SLX keuken. Donderdag komt de installateur om wat leidingwerk aan te passen.

Nu loopt er over de muur nog een elektra leiding in een geel buisje. Deze brengt de stroomleiding naar een WCD. Deze WCD zit op de goede plek. Zou het nodig zijn om de stroomleiding in de muur de frezen? Ik hoop eigenlijk van niet, want het is toch uit het zicht.
Heeft iemand ervaring hoeveel ruimte er zich achter de SieMatic SLX kasten bevind?

Idem een bestaande gasleiding die niet meer gebruikt wordt...
Ligt eraan hoe hoog het buisje vanaf de grond zit.
Als deze onder plinthoogte dit zal dit geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
Weet er iemand of ProNorm gebruikt maakt van een kleurensysteem (NCS of RAL bijvoorbeeld). Ik ben aan het uitzoeken welke ProNorm kleur in de buurt komt van RAL7032.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Missy K
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-04 11:34
Bernardsimon schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:20:
[...]

Hi Missy,

Die extra greeplijst links van de hogenkast laten we monteren omdat wij tijdens het koken niet "om" de deur willen lopen om iets te pakken. Die 3 lades onder de oven worden voornamelijk voorraad. Voor glazen en borden en nog meer opberg gaan we paralel aan de hoge kasten een "buffer kast" plaatsen, met een diepte van 40/45 en een breedte van 110. Ik zal de foto's als bijlagen toevoegen.

Bij Pronom was het niet mogelijk om zonder minimaa 40/45 cm ruimte een carousel kast te integreren in die verloren hoek. Deden wij dit wel dan moesten wij afzien van de afvalsysteem lade onder de spoelbak. Dit had bij ons een groter prioriteit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hi Bernardsimon,

Een Prullenbak onder de spoelkast in natuurlijk handig, maar het volume afval wat je daar in kwijt kunt is ook minimaal. Ook is het wel eens voorgekomen dat de deur van deze spoelkast-configuratie regelmatig krom trekt omdat hij moeite heeft met het gewicht. Je trekt de deur immers aan de bovenkant open en daar heeft de deur moeite mee. ( de deur is hoog en zit alleen onderaan bevestigd.)

Omdat je voor een extra buffetkast gaat creëer je zeker veel meer opbergruimte. Erg slim, maar overweeg ook om deze laag te houden. Dit komt de lichtinval en het ruimtelijke gevoel ten goede. Beide opties bieden ook ruimte om er een grote prullenbak achter te verstoppen. Een grote prullenbak is erg praktische.

De extra greep-lijst begin ik nu wel meer te snappen, maar ik vind het moeilijk te begrijpen waarom in de hogekast waar de combi in zit geen lades gepland worden. Kies je voor lades (met alle voordelen van dien) dan kun je die greep-lijst ook annuleren. Lades trek je uit, en omdat je de bovenste deur minimaal gebruikt heb je ook weinig last van het om de deur heen lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rowicom
cacao70 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:58:
[...]

Zou je dat boekje kunnen open doen? Ik heb een aantal studioLine apparaten die ik wellicht wil aanschaffen. Dan kan ik dat meenemen in mijn besluit.
Wij hebben een stoombakoven en een combi oven/magnetron uit de Siemens Studioline serie. Aanschaf 2022.
Hier wat punten:
- De grote draaiknop heeft speling op het asje, direct al uit de doos. De ene een beetje en de andere veel. Dat irriteert mij en ik vraag mij af hoeveel groter de speling nog wordt.
- Sommige programma's van de magnetron hebben een timerkeuze die voor wat betreft de eerste minuut met seconden werkt. Onzinnig en je draait je een ongeluk aan de grote instelknop voordat je bij bijvoorbeeld de 5 minuten bent. Alsof je een keuze zou willen maken of je een bordje eten 53 of 54 seconden wilt opwarmen. Stappen van 10 seconden zou prima geweest zijn. Weet niet welke autist dit bedacht heeft.
- De functietoetsen liggen te diep in het apparaat. Minder makkelijk te bedienen en zullen op den duur nog verder komen te liggen
- De functietoetsen zijn niet verlicht, indien niet actief. Gissen welke knop je indrukt. Een paar ledjes van een paar dubbeltjes zouden het opgelost hebben.
- De stoombakplaten (groot en klein) hebben gestanste gaatjes en die zijn aan de onderzijde niet afgewerkt. Scherpe randjes dus, die je mooie werkblad of je spoelbak kunnen ruïneren. Gereclameerd bij Siemens en kreeg een nieuwe set toegestuurd. Hebben hetzelfde euvel. Weer aan de bel. Kreeg uiteindelijk bericht van de 'technische dienst' dat dit nou eenmaal onderdeel is van het fabricageproces. Onze metalen vergiet van 5 euro bij de Action is tot in de puntjes glad en braamloos afgewerkt. Heb uiteindelijk zelf de onderkant van de platen glad gemaakt met een lamellenschuurschijf op de haakse slijper. Onderkant ziet er niet meer uit, maar is wel vrij van scherpe bramen.
- De arrogantie bij BSH (Siemens) klantenservice ist zum kotzen. Jij bent een domme consument en zij hebben de wijsheid in pacht. De beide apparaten zijn voorzien van Homeconnect en zouden in principe een OTA software-update moeten kunnen ontvangen. Dan zouden ze op zijn minst het tenenkrommende seconden-instelverhaal van de magnetron kunnen fixen. Dit voorgesteld, maar het is niet eens bespreekbaar. ''Ik geloof niet dat onze apparaten daarvoor geschikt zijn" is het antwoord. Op mijn suggestie dat ik mijn verbeteringsadvies op zijn minst zou kunnen mailen om de techneuten in Duitsland ernaar te kunnen laten kijken, kwam een schamel ''doet u maar niet hoor''.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:22
rowicom schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:08:
[...]

Wij hebben een stoombakoven en een combi oven/magnetron uit de Siemens Studioline serie. Aanschaf 2022.
Hier wat punten:
- De grote draaiknop heeft speling op het asje, direct al uit de doos. De ene een beetje en de andere veel. Dat irriteert mij en ik vraag mij af hoeveel groter de speling nog wordt.
- Sommige programma's van de magnetron hebben een timerkeuze die voor wat betreft de eerste minuut met seconden werkt. Onzinnig en je draait je een ongeluk aan de grote instelknop voordat je bij bijvoorbeeld de 5 minuten bent. Alsof je een keuze zou willen maken of je een bordje eten 53 of 54 seconden wilt opwarmen. Stappen van 10 seconden zou prima geweest zijn. Weet niet welke autist dit bedacht heeft.
- De functietoetsen liggen te diep in het apparaat. Minder makkelijk te bedienen en zullen op den duur nog verder komen te liggen
- De functietoetsen zijn niet verlicht, indien niet actief. Gissen welke knop je indrukt. Een paar ledjes van een paar dubbeltjes zouden het opgelost hebben.
- De stoombakplaten (groot en klein) hebben gestanste gaatjes en die zijn aan de onderzijde niet afgewerkt. Scherpe randjes dus, die je mooie werkblad of je spoelbak kunnen ruïneren. Gereclameerd bij Siemens en kreeg een nieuwe set toegestuurd. Hebben hetzelfde euvel. Weer aan de bel. Kreeg uiteindelijk bericht van de 'technische dienst' dat dit nou eenmaal onderdeel is van het fabricageproces. Onze metalen vergiet van 5 euro bij de Action is tot in de puntjes glad en braamloos afgewerkt. Heb uiteindelijk zelf de onderkant van de platen glad gemaakt met een lamellenschuurschijf op de haakse slijper. Onderkant ziet er niet meer uit, maar is wel vrij van scherpe bramen.
- De arrogantie bij BSH (Siemens) klantenservice ist zum kotzen. Jij bent een domme consument en zij hebben de wijsheid in pacht. De beide apparaten zijn voorzien van Homeconnect en zouden in principe een OTA software-update moeten kunnen ontvangen. Dan zouden ze op zijn minst het tenenkrommende seconden-instelverhaal van de magnetron kunnen fixen. Dit voorgesteld, maar het is niet eens bespreekbaar. ''Ik geloof niet dat onze apparaten daarvoor geschikt zijn" is het antwoord. Op mijn suggestie dat ik mijn verbeteringsadvies op zijn minst zou kunnen mailen om de techneuten in Duitsland ernaar te kunnen laten kijken, kwam een schamel ''doet u maar niet hoor''.
Aanvullingen: (IQ700 studioline)
- de schermen zijn hondslelijk in resolutie en backlightbleeding.
- magetronfunctie van de combi is echt heel slecht. De magnetronmodule tevens al 2x vervangen omdat die verbrand was. De monteur: dan moet je de Max stand niet gebruiken als er maar 1 bord eten in staat. 8)7 Ding kan dan schijnbaar het vermogen niet kwijt en verbrand dan. Magnetron van 6 tientjes van Blokker is veel beter.
- de zwarte plastic front waar het scherm in zit is krasgevoelig. Had van glas moeten zijn.
- inderdaad dat eindeloos moeten draaien aan die goedkoop aanvoelende losse draaiknop.

Positief:
- ziet er toch gewoon netjes uit
- oven warmt razendsnel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Inmiddels ook hier de keuken 'gefinalized'. nogmaals dank voor alle adviezen!
toch nog de afzuigkap wat aangepast, in plaats een losse kap toch een ingebouwde in de bovenkast om iets meer kastruimte te creeeren, die ik sowieso al weinig had.
Een bora/ingebouwde afzuig in de onderkast paste helaas niet (i.v.m oven).
Verder nog een paar modellen aangepast, een iets luxere (combi)oven en een andere kraan, maar over het algemeen weinig aanpassingen.
Als het klaar is/geplaatst is over een maandje of 3 zal ik wat foto's plaatsen :)

enige twijfel die ik nu achteraf heb ik of nu wel of niet goed gedaan heb aan een 60cm vaatwasser te plaatsen. 45cm had ook gekund, en heeft stiekem misschien zelfs mijn voorkeur, maar met een 15cm apothekerskastje kan je ook niet zoveel. zou niet weten wat ik anders met die ruimte had moeten doen. uiteindelijk ben je gebonden aan de ruimte die je hebt...

[ Voor 3% gewijzigd door Il 2 op 20-02-2023 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-05 20:43
t14wo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:32:
[...]

- magetronfunctie van de combi is echt heel slecht. De magnetronmodule tevens al 2x vervangen omdat die verbrand was. De monteur: dan moet je de Max stand niet gebruiken als er maar 1 bord eten in staat. 8)7 Ding kan dan schijnbaar het vermogen niet kwijt en verbrand dan. Magnetron van 6 tientjes van Blokker is veel beter.
- de zwarte plastic front waar het scherm in zit is krasgevoelig. Had van glas moeten zijn.
- inderdaad dat eindeloos moeten draaien aan die goedkoop aanvoelende losse draaiknop.

Positief:
Van die slechte magnetron functie schrik ik toch wel. De magnetron gebruik ik dagelijks meermaals met kleine kinderen. Zou toch mogen verwachten dat dat bij zo een duur apparaat gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:03
Ik begrijp niet waarom jullie IKEA aan de lage kant zetten.

- Hun Korpus is echt stabiel en sterk. Daarnaast hebben ze mooie kwalitatieve fronts die ook niet goedkoop zijn. En de scharnieren etc zijn echt goed.

We hebben een IKEA keuken in onze apartment (alleen de keuken zonder elektrische apparaten 7000€ gekost.

En gaan nu twee IKEA keukens in onze huis monteren (dit keer wel door IKEA zelf.)

In ons apartment heb ik het zelf gemonteerd, dat is ook nog eens pluspunt super makkelijk te doen. Kost wat tijd alles is echt los van elkaar maar ook echt alles. Maar dat maakt het alleen maar leuk.

Vindt dat wel gezegd moet worden. Hun keuken designers zijn ook goed. En de meetingen worden professioneel gedaan.

Ik spreek dan over hier in Duitsland.

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 21-02-2023 06:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:03
t14wo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:32:
[...]

Positief:
Leuk al die berichten... Donderdag gaat hier alle spulleboel geleverd worden. Met onder andere een IQ700 combi oven en nog een stoomoven. Ben benieuwd of ik mij in jullie punten kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Laatst online: 12:22
vinom schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:26:
[...]

Leuk al die berichten... Donderdag gaat hier alle spulleboel geleverd worden. Met onder andere een IQ700 combi oven en nog een stoomoven. Ben benieuwd of ik mij in jullie punten kan vinden.
Het zal heel persoonlijk zijn hoeveel die punten opvallen hoor. Maat van me is helemaal gelukkig met zijn Siemens spul. Ik let wat meer op estetiek en irriteer me aan dingen als backlightbleeding.

Alleen de slecht werkende magnetron is echt een ding. Maar misschien is dat altijd bij een combi. Blijft toch een compromis met name door ontbrekende draaiplateau. Je blijft zelf je eten draaien om gelijkmatig te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-05 13:35

Greebs

inert

Ja, ik lees ook huiverig mee :+ wij krijgen wel de nieuwe lijn, maar weet niet of/wat de wijzigingen zijn.

Heeft de combimagnetron geen roterende antenne in de behuizing in plaats van een draaiplateau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 06:11:

- Hun Korpus is echt stabiel en sterk. Daarnaast hebben ze mooie kwalitatieve fronts die ook niet goedkoop zijn. En de scharnieren etc zijn echt goed.

We hebben een IKEA keuken in onze apartment (alleen de keuken zonder elektrische apparaten 7000€ gekost.

En gaan nu twee IKEA keukens in onze huis monteren (dit keer wel door IKEA zelf.)

In ons apartment heb ik het zelf gemonteerd, dat is ook nog eens pluspunt super makkelijk te doen. Kost wat tijd alles is echt los van elkaar maar ook echt alles. Maar dat maakt het alleen maar leuk.

Vindt dat wel gezegd moet worden. Hun keuken designers zijn ook goed. En de meetingen worden professioneel gedaan.

Laag is niet hetzelfde als slecht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:19
vinom schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:26:
[...]

Wij hebben ook de stoomoven en een koffieautomaat uit de studioline iq700 serie.
Mij vallen alle bovenstaande punten niet op en vormen dus ook geen ergernis.
Dat het scherm niet mooi is vorm gegeven, dat zeggen we over 3 jaar ook over de beste schermpjes van nu, dat heet vooruitgang.

Wij komen van een oude miele combioven en ik ben zo ontzettend tevreden over de simpele bediening van de siemens. Je moet er even een paar weken feeling voor creëren maar dan werkt het in mijn beleving super intuïtief. En de recepten die ik met de stoomoven maak heb ik nog nooit zo lekker kunnen maken.

(zijn er dan geen minpunten...ongetwijfeld wel als ik er naar opzoek ga, dat doe ik dan dus ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Greeploos van Ikea is met een lelijke greep :9 Alleen daarom viel het bij ons al af.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:05

ThePsycho

Biertje?

Los van de kwaliteit is het ook een stuk restrictiever in je keuzes qua maten en apparatuur. Keuzevrijheid is ook een factor die een keukenmerk hoger of lager kan positioneren wat mij betreft. Nu zal zeker niet iedereen tegen die beperking aanlopen en is voor veel mensen Ikea een prima keuken.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:03
ThePsycho schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:10:
[...]

Los van de kwaliteit is het ook een stuk restrictiever in je keuzes qua maten en apparatuur. Keuzevrijheid is ook een factor die een keukenmerk hoger of lager kan positioneren wat mij betreft. Nu zal zeker niet iedereen tegen die beperking aanlopen en is voor veel mensen Ikea een prima keuken.
Ik weet niet hoe het is in Nederland, nog nooit daar keukens bestelt.
Hier in duitsland is het erg groot qua aanbod, alleen natuurlijk de basis kasten zoals de Method enz die heb je echt in veel maten dit en dat.

Goed natuurlijk ieder zijn eigen ding, maar vindt dat IKEA wel een stuk hoger mag, niet de Mobel Martin van de keukens wat ze hier hebben, maar dan zijn de prijzen ook anders.

Hier in Duitsland is mobel martin toch wel de grote standaard.
Keuken ongeveer het zelfde kost daar 20.000 en IKEA 10.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Missy K
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 27-04 11:34

Hi theduke 1989,

Je begrijpt niet waarom Ikea hier aan de lage kant gezet wordt.

Het is algemeen bekend dat Ikea keukens zich aan de onderkant van de markt positioneert. Hun hele verdienmodel is daarop gebaseerd. Het beperkte assortiment & de wijze van transport zijn daar duidelijke voorbeelden van.

Dit zorgt ervoor, dat sommige leden onder ons, Ikea kwalificeren als de onderkant van de markt. Dit wil natuurlijk niet direct zeggen dat het slechte keukens zijn, maar wel dat het op vele punten veel beter kan. Veel beter en zoveel mooier!

Misschien heb je wat aan onderstaande voorbeelden die weergeven waarom sommige forumleden Ikea als onderkant kwalificeren. En eerlijk is eerlijk: het kan zoveel beter, efficiënter en mooier. En wat betreft de prijs? Zo goedkoop is de Ikea echt niet. Wel knap, hoe ze dat goed weten te verbergen. Want als je echt goed vergelijkt.....

Een paar voorbeelden:

1 Ze hebben geen kasten van 450-500-900-1000-1200
2 De zijpanelen zijn maximaal 620mm diep. ( dus altijd een naad)
3 Plinten zijn maximaal 2200mm breed
4 Hoekpasstukken lopen niet mooi door.
5 Altijd en overal roosters plaatsen in de hoge-kasten i.v.m. aantrekken koude lucht.
6 Geen strakke greep-loze keukens te verkrijgen. ( met C & L lijsten)

En zo is de lijst eigenlijk EINDELOOS in vergelijking met de keuken-speciaalzaak en de discount formules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Ikea is idd wat beperkt in keuze, maar de kwaliteit/prijs verhouding is dik in orde.
En... je kan als je nog wat extra wil besparen de plaatsing zelf doen.

Vergelijk ze met keukens uit een bouwmarkt, en dan zie je wel dat Ikea echt wel beter is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Het grote nadeel van Ikea keukens is het zelf monteren. Dat is zelden een succes. Hoeveel scheve Ikea keukens ik zie op Funda...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
Missy K schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:45:
[...]

Dit zorgt ervoor, dat sommige leden onder ons, Ikea kwalificeren als de onderkant van de markt. Dit wil natuurlijk niet direct zeggen dat het slechte keukens zijn, maar wel dat het op vele punten veel beter kan. Veel beter en zoveel mooier!

Misschien heb je wat aan onderstaande voorbeelden die weergeven waarom sommige forumleden Ikea als onderkant kwalificeren. En eerlijk is eerlijk: het kan zoveel beter, efficiënter en mooier. En wat betreft de prijs? Zo goedkoop is de Ikea echt niet. Wel knap, hoe ze dat goed weten te verbergen. Want als je echt goed vergelijkt.....

Een paar voorbeelden:

1 Ze hebben geen kasten van 450-500-900-1000-1200
2 De zijpanelen zijn maximaal 620mm diep. ( dus altijd een naad)
3 Plinten zijn maximaal 2200mm breed
4 Hoekpasstukken lopen niet mooi door.
5 Altijd en overal roosters plaatsen in de hoge-kasten i.v.m. aantrekken koude lucht.
6 Geen strakke greep-loze keukens te verkrijgen. ( met C & L lijsten)

En zo is de lijst eigenlijk EINDELOOS in vergelijking met de keuken-speciaalzaak en de discount formules.
Tikje overdreven allemaal..... als je meer objectieve maatstaven zou gebruiken komen IKEA keukens gewoon ergens in het middensegment terecht.

Maar inderdaad, om de prijs ver onder de concurrenten in hetzelfde segment te houden zijn de keuzes beperkt tot een set vaste afmetingen van 20-80cm. Maar in de praktijk is dat amper een beperking aangezien je daar met een beetje creativiteit gewoon elke denkbare keuken mee kan bouwen. Zeker ook omdat de rest van keukens ook al zwaar gestandaardiseerd zijn.

En met een fatsoenlijke montage partij zijn veel beperkingen ook gewoon eenvoudig te omzeilen door gebruik te maken van oplossingen van derden zoals voor de greepjes, afwijkende plinten (gewoon afdeklijsten op elke maat zagen). Passtukken kan je, ook in de hoek perfect passend krijgen en waar je dat verhaal met roosters vandaan haalt is me een raadsel.

Enige uit je lijstje wat overblijft is de beperking in de diepte van de passtukken, blijft vreemd dat IKEA in Europa geen diepere stukken levert. Doen ze bijvoorbeeld in de VS wel.

En ja, zo goedkoop zijn ze dus wel. Je kan nergens vergelijkbare kasten/lades kopen voor de prijs. En verder bepaal je het afwerkingsniveau ook gewoon zelf, ook in een IKEA keuken past gewoon apparatuur van derden, andere bladen, andere grepen, enz.

Dus inderdaad een aantal beperkingen in afmetingen door vergaande standaardisatie. Maar je verhaal over beter, efficiënter en mooier is gewoon zwaar overdreven.

En het grote voordeel is verder nog dat je niet met die gladjakkers in de reguliere keukenzaken te maken hebt. Alleen dat is al veel waard.
Alic3 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:21:
Het grote nadeel van Ikea keukens is het zelf monteren. Dat is zelden een succes. Hoeveel scheve Ikea keukens ik zie op Funda...

En zo moeilijk is dat niet als je een beetje netjes kan werken. Juist dingen als dat railsysteem van IKEA en de grote verstelbaarheid in het beslag maakt dat het al veel eenvoudiger is dan bij de meeste andere keukens.

[ Voor 10% gewijzigd door CirclDigital op 21-02-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-02 00:10
CirclDigital schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:31:
[...]

En met een fatsoenlijke montage partij zijn veel beperkingen ook gewoon eenvoudig te omzeilen door gebruik te maken van oplossingen van derden zoals voor de greepjes, afwijkende plinten (gewoon afdeklijsten op elke maat zagen). Passtukken kan je, ook in de hoek perfect passend krijgen en waar je dat verhaal met roosters vandaan haalt is me een raadsel.

[...]
Bij bijv. Plintenfabriek heb je tot 4.20m de mogelijkheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
jichem schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:14:
[...]
Wij hebben ook de stoomoven en een koffieautomaat uit de studioline iq700 serie.
Mij vallen alle bovenstaande punten niet op en vormen dus ook geen ergernis.
Hoe voelt de onderkant van de stoombakplaten aan? De scherpe randjes aan de gaatjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 12:06
erg fijn bij deze zaak geholpen. Echt iemand die mee dacht etc. Dus we willen niet rondshoppen en met deze offerte naar een ander gaan. VErtrouwen in de zaak. Maar wat extra ogen kan geen kwaad.
De offerte is van een iets andere indeling. Maar de prijs is op een paar euro gelijk.

Wat is jullie mening van deze opstelling en de prijs.

Wat we zelf gaan vragen aan te passen is: De kookplaat naar links verplaatsen, waardoor alles dus wat opschuift.

Dus
koken met de 2 lades van 80 (160 totaal) dan vaat, dan spoel, dan afval(met lade achter deur) en dan haaks de apparatenwand.

Totaal 24K inc montage

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9ZXxqg2/keuken01.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zF0c8Q5/keuken02.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m8wsPcX/keuken03.png Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vDfyKqC/keuken04.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/48rLbLc/keuken06.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3rf6JVm/keuken07.png

[ Voor 70% gewijzigd door meermarco op 24-02-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Alic3 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:21:
Je kan het ook laten doen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13:19
rowicom schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:04:
[...]

Hoe voelt de onderkant van de stoombakplaten aan? De scherpe randjes aan de gaatjes?
Heel eerlijk, die heb ik nog niet gebruikt en zitten nog in de folie. Misschien dat ik daar vandaag of morgen even naar kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Zeker, maar ik denk dat de meeste mensen het dus zelf doen gezien alle schots en scheve Ikea keukens die ik vaak zie. Montage is toch iets waar mensen veel op besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Alic3 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 10:24:
[...]

Zeker, maar ik denk dat de meeste mensen het dus zelf doen gezien alle schots en scheve Ikea keukens die ik vaak zie. Montage is toch iets waar mensen veel op besparen.
Ik denk alleen niet dat een slechte montage daadwerkelijk als nadeel van een keukenmerk beschreven kan worden. Ik heb ook collega's met een ikea keuken die hem heel netjes hebben laten monteren. Je kan uiteindelijk de duurste keukenmerken nog verprusten als degene die hem komt monteren even te lui is om een waterpas te pakken.

Verder snap ik het scheef monteren wel als probleem, maar dan meer van al geinstalleerde keukens dan of je wel of niet voor een ikea keuken moet gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:58
ThePsycho schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:21:
[...]
Ik denk alleen niet dat een slechte montage daadwerkelijk als nadeel van een keukenmerk beschreven kan worden. Ik heb ook collega's met een ikea keuken die hem heel netjes hebben laten monteren. Je kan uiteindelijk de duurste keukenmerken nog verprusten als degene die hem komt monteren even te lui is om een waterpas te pakken.

Verder snap ik het scheef monteren wel als probleem, maar dan meer van al geinstalleerde keukens dan of je wel of niet voor een ikea keuken moet gaan.
Grotendeels eens met wat je zegt hoor, een goed geïnstalleerde ikeakeuken kan jarenlang meegaan en hoeft niet onder te doen voor een keuken uit een hoger segment. Maar feit is wel dat je bij een ikeakastje elk schroefje en deuveltje zelf moet monteren, waar dat bij andere keukens in de fabriek machinaal in elkaar wordt gezet. Dat levert een kwaliteitsverschil op, tenzij je een vakkundig persoon inschakelt die er tijd en aandacht aan besteedt om hetzelfde kwaliteitsniveau te bereiken. Dat maakt het totaalplaatje wel een stuk duurder. Zonder die vakkennis ziet de keuken er al snel scheef uit, of zakt na verloop van tijd wat uit elkaar bij intensief gebruik van bijvoorbeeld de frontjes. Ik snap wel dat de keuken daarom in een wat lager segment wordt geplaatst dan je puur op basis van de kwaliteit zou verwachten.
Andersom denk ik ook dat mensen verwachten dat ze met een ikeakeuken fors goedkoper uit zijn, maar als je naar de officiële montagekosten kijkt die erbij komen, hoeft dat niet zo te zijn. Dan ga je misschien toch liever naar een keukenzaak waar je iets meer keuze hebt, tenzij je zelf echt een handige harry of jet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
Ik denk dat ik even mijn ei kwijt moet ..

Vandaag mijn keuken wezen 'finalizen' bij de projectleverancier
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.
Adviseur bleek niet aanwezig te zijn en had plots iemand anders.
Wilde de configuratie aanpassen voor de Siematic S2, welke in de huidige offerte stond. Daarna gaf ik aan dat ik graag ook een offerte wil van hun Huyscollectie (ProNorm keuken). Blijkt dat niet te kunnen, omdat ik in de 1e offerte al voor Siematic had gekozen, wat ik echt raar vond. Ik heb immers nog gewoon de mogelijkheid om de offerte aan te passen, er is nog niks besteld. Gaf aan dat als ik een nieuwe configuratie zou maken, dat de prijs hetzelfde zou zijn of niet veel zou schelen, omdat dan de nieuwe prijslijst gehanteerd zo worden en niet van 1.5jr geleden bij Siematic (omdat ik toen de initiele offerte had gemaakt).
Heb een uur gereden ernaartoe dus toch op basis van de S2 de configuratie aangepast. Onderhandelen.. er kon 70 euro vanaf .. Op een meerprijs van 17K.
Ik was gewoon moe van alles van al dat gedoe. Ik heb maar niks ondertekend.

Al met al zou ik toch gewoon een offerte voor de ProNorm keuken moeten kunnen maken.

• meermarco
meermarco schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:38:
erg fijn bij deze zaak geholpen. Echt iemand die mee dacht etc. Dus we willen niet rondshoppen en met deze offerte naar een ander gaan. VErtrouwen in de zaak. Maar wat extra ogen kan geen kwaad.
De offerte is van een iets andere indeling. Maar de prijs is op een paar euro gelijk.

Wat is jullie mening van deze opstelling en de prijs.

Wat we zelf gaan vragen aan te passen is: De kookplaat naar links verplaatsen, waardoor alles dus wat opschuift.

Dus
koken met de 2 lades van 80 (160 totaal) dan vaat, dan spoel, dan afval(met lade achter deur) en dan haaks de apparatenwand.

Totaal 24K inc montage

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Iemand een idee of tips? De keuken gaat er toch voor 15 jaar weer in :-)

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

meermarco schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Heb je een plattegrond (al is het even zelf nagemaakt) van de indeling en ruimte? Dat geeft net wat meer mogelijkheden om mee te denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CirclDigital
cacao70 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:39:
Vandaag mijn keuken wezen 'finalizen' bij de projectleverancier
Tja... jij noemt het "finalizen" maar je vraagt gewoon na 1,5jaar even een nieuwe offerte voor een andere keuken.

Snap best een beetje dat ze daar, als projectleverancier, niet erg warm voor lopen. Zeker niet als ze al weten dat met de nieuwere hogere prijzen je er toch zeer waarschijnlijk niet voor gaat kiezen.

[ Voor 17% gewijzigd door CirclDigital op 23-02-2023 10:45 ]

• meermarco
ThePsycho schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:07:
[...]

Heb je een plattegrond (al is het even zelf nagemaakt) van de indeling en ruimte? Dat geeft net wat meer mogelijkheden om mee te denken.
Goede vraag:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hD6b9nv/keuken07.png

• cacao70
CirclDigital schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:43:
[...]

Tja... jij noemt het "finalizen" maar je vraagt gewoon na 1,5jaar even een nieuwe offerte voor een andere keuken.

Snap best een beetje dat ze daar, als projectleverancier, niet erg warm voor lopen. Zeker niet als ze al weten dat met de nieuwere hogere prijzen je er toch zeer waarschijnlijk niet voor gaat kiezen.
Misschien is dat het wel. De veronderstelling was dat je 5 maanden voor oplevering alles nog kon wijzigen, behalve het leidingwerk. Een andere bewoner heeft wel een andere offerte gekregen en hierin een keuze kunnen maken. Vandaar dat ik het raar vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 14:15
cacao70 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:05:
[...]

Misschien is dat het wel. De veronderstelling was dat je 5 maanden voor oplevering alles nog kon wijzigen, behalve het leidingwerk. Een andere bewoner heeft wel een andere offerte gekregen en hierin een keuze kunnen maken. Vandaar dat ik het raar vond.
Op zich is het natuurlijk al vrij bijzonder dat je uberhaupt voor de Siematic keuken voor dezelfde prijs nog mag kopen na 1,5 jaar. Mijn zoektocht naar een keuken begon ook rond dezelfde tijd en ook bij de projectleverancier werd me duidelijk gemaakt dat de offerte 2 maanden geldig was en dat er daana een herberekening gemaakt moest worden.

Dat een lagere klasse keuken evenveel kost als een hogere klasse keuken na anderhalf jaar klinkt me niet vreemd in de oren. Een kennis die ik onze leverancier had aangeraden heeft vrijwel exact dezelfde keuken laten tekenen en offreren en die kwam 25% hoger uit qua prijs, welke hij heeft omlaag weten te onderhandelen naar 20%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacao70
Krijgertje1979 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:13:
[...]

Op zich is het natuurlijk al vrij bijzonder dat je uberhaupt voor de Siematic keuken voor dezelfde prijs nog mag kopen na 1,5 jaar. Mijn zoektocht naar een keuken begon ook rond dezelfde tijd en ook bij de projectleverancier werd me duidelijk gemaakt dat de offerte 2 maanden geldig was en dat er daana een herberekening gemaakt moest worden.

Dat een lagere klasse keuken evenveel kost als een hogere klasse keuken na anderhalf jaar klinkt me niet vreemd in de oren. Een kennis die ik onze leverancier had aangeraden heeft vrijwel exact dezelfde keuken laten tekenen en offreren en die kwam 25% hoger uit qua prijs, welke hij heeft omlaag weten te onderhandelen naar 20%
Dankjewel voor het perspectief. Je hebt hierin gelijk.

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CirclDigital schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:43:
[...]

hier riepen ze ook dat alles nog aangepast kon worden vlak voor einde project. (behalve leidingwerk). zo gek is het ook niet, als je bedenkt dat je 2, 2.5 jaar vantevoren al een keuken moest 'kopen'. ook nog in coronatijd, kon de zaak niet eens fysiek bezoeken. moest alles via zoom doen.

ik heb op het laatst ook nog de kastenindeling en allerlei apparatuur aangepast, en pas 2 maanden voor tijd gingen ze echt bestellen. (dat was de opzet ook). bij mij was het ook geen probleem om vanalles aan te passen. kosten zijn iets hoger, maar viel me erg mee eerlijk gezegd.

• cacao70
Il 2 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 17:26:
[...]

hier riepen ze ook dat alles nog aangepast kon worden vlak voor einde project. (behalve leidingwerk). zo gek is het ook niet, als je bedenkt dat je 2, 2.5 jaar vantevoren al een keuken moest 'kopen'. ook nog in coronatijd, kon de zaak niet eens fysiek bezoeken. moest alles via zoom doen.

ik heb op het laatst ook nog de kastenindeling en allerlei apparatuur aangepast, en pas 2 maanden voor tijd gingen ze echt bestellen. (dat was de opzet ook). bij mij was het ook geen probleem om vanalles aan te passen. kosten zijn iets hoger, maar viel me erg mee eerlijk gezegd.
Zo is het dus bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:08
Wellicht iemand hier die ons naar het juiste merk keuken en bijbehornde winkel kan sturen.

Wij zijn bezig voor een neiwue keuken en we willen graag een volledig greeploze eiland waar de open lijst ook op de kopse kant van het eiland zit. Zo dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_tFNzjXFyWEtI3xfIhpFSggOIc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GNsER2IY46Lu6BjMwnCx4858.png?f=user_large

Echter wil ik het dat het paneel op de kopse kant tot de vloer doorloopt. Gister bij de Keukensale is mij verteld dat dit niet mogelijk is. Dat het dan een semi-greeploze keuken moet worden, maar dan loopt het paneel door tot aan het blad.
Wellicht denk ik te simpel, maar het lijkt mij een kwestie van een langer paneel bestellen en deze op de juiste maat inkorten.
Ik heb niet meegekregen welk merk keuken het was.

Zijn er merken bekend waar dit wel mogelijk is en welke winkels leveren dit?
Zou mooi zijn om dit vooraf te weten zodat we niet stad en land hoeven af te rijden.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudje88
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 15:43
Flix20 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:31:
Wellicht iemand hier die ons naar het juiste merk keuken en bijbehornde winkel kan sturen.

Wij zijn bezig voor een neiwue keuken en we willen graag een volledig greeploze eiland waar de open lijst ook op de kopse kant van het eiland zit. Zo dus:
[Afbeelding]

Echter wil ik het dat het paneel op de kopse kant tot de vloer doorloopt. Gister bij de Keukensale is mij verteld dat dit niet mogelijk is. Dat het dan een semi-greeploze keuken moet worden, maar dan loopt het paneel door tot aan het blad.
Wellicht denk ik te simpel, maar het lijkt mij een kwestie van een langer paneel bestellen en deze op de juiste maat inkorten.

Zou mooi zijn om dit vooraf te weten zodat we niet stad en land hoeven af te rijden.
Ik zou eens gaan kijken naar een interieurbouwer ;) Die kunnen zo'n beetje alles wat een keukenzaak niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flix20 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:31:

[Afbeelding]

Ik denk inderdaad dat je te simpel denk :+

Aan de onderzijde loopt het paneel dan tot op de grond, terwijl je front 10-15cm hoger zit.
Er onderstaat dan een vreemd hoekje tussen de plint onder de fronten en het paneel aan de zijkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iBQMQ7T-kSG7Y_hGLUK5XdH88lc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kRySpubT9dwhZ6cSUgrOUBT5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 24-02-2023 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
cacao70 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:05:
[...]

Ik heb ook een keuken via Van Wanrooij. Bij ons was wel verteld dat we tot 5 maanden voor oplevering nog konden wijzigen, maar dat dat wel binnen dezelfde lijn/fabrikant was. Als je van lijn/fabrikant wilde wisselen was ook mogelijk, maar wel op basis van de nieuwe prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 18:09
Mooody schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:08:
[...]

Budget wise. Hebben we het hier dan over 40k, 50k of 80k?
Ik heb namelijk geen idee.
Ja 😜
Onder 40 blijven lijkt me lastig bij Tediek.
Ik weet dat 30-35k een realistisch budget is om een mooie keuken te realiseren (dat was 20-25k zo'n 5 jaar geleden 8)7 )
Voor 14-18 kan je ook een prachtige keuken realiseren hoor!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
SquareOne schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:31:
[...]

Aan de onderzijde loopt het paneel dan tot op de grond, terwijl je front 10-15cm hoger zit.
Er onderstaat dan een vreemd hoekje tussen de plint onder de fronten en het paneel aan de zijkant.

[Afbeelding]
Aaaaah. Nu zie ik waarom je het niet zou moeten willen.
Iets met plaatje en duizend woorden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:30:

8<8<
(Overigens zou ik hoge kasten aan linkerzijde plaatsen en een lang aansluitend werkblad aan de andere kant).
Jah!

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
meermarco schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Ik weet niet hoe het bij de anderen is, maar alleen je eerste plaatje doet het. ‘Erg fijn bij deze Keukenmakelaar geholpen’ en dan niet noemen welke hielp mij ook niet ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
SquareOne schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:31:
[...]

[Afbeelding]
Daar zijn gewoon afdekplaatjes voor, vulplaten, whatever men het noemt.
Dit moet gewoon te krijgen zijn lijkt me, maar ik ben niet genoeg thuis in de keukenfabrikanten om te zeggen waar&wie.

Ja een meubelmaker of interieurbouwer kan dit, maar die zitten niet altijd in hetzelfde prijssegment ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flix20 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:42:
[...]

Vast wel op te lossen met een extra stukje paneel in frontkleur. Vergt een klein beetje knutselwerk door de montuer. Maar ik weet niet of het er fraaier op wordt.

Waarom wil je het tot op de grond? Je zou ook kunnen kiezen voor een lage plint (zeg ca. 5-8cm) waardoor het eiland eigenlijk geheel zwevend lijkt en je de plint niet eens echt ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
SquareOne schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:26:
[...]

Vast wel op te lossen met een extra stukje paneel in frontkleur. Vergt een klein beetje knutselwerk door de montuer. Maar ik weet niet of het er fraaier op wordt.

Waarom wil je het tot op de grond? Je zou ook kunnen kiezen voor een lage plint (zeg ca. 5-8cm) waardoor het eiland eigenlijk geheel zwevend lijkt en je de plint niet eens echt ziet.
Dat zou ook al een optie zijn. Was verder ook niet zo kapot van de opties die ze hadden en kreeg alleen deurtje a of deurtje b besproken.

Ik vind het geen mooi gezicht om zo op de kopse kant van het (schier) eiland een hoge plint te hebben.
Heeft een beetje wat weg van een lange broek die te kort is zoals nu de mode is.
Op de lange kant vind ik een plint dan wel weer prima.

Binnenkort maar eens naar een andere zaak om te kijken wat een lagere plint zou doen/eruit zien.

Moet overigens ook zeggen dat ik teleurgesteld was in de Bora.
Na al die lovende berichten hier, hoeveel ruimte de plaat zou hebben was ik toch wel verbaasd hoe beperkt het te gebruiken kookoppervlak is. Het zijn eigenlijk gewoon 'maar' 2 fles zones binnen de puntjes.

[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 24-02-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:40
[...]

Haha, heel herkenbaar dit :) Wij hebben precies dezelfde discussie gehad.

Uiteindelijk zijn wij dus ook gewoon op hetzelfde uitgekomen als het plaatje in je eerste post: Flix20 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3" en eerlijk gezegd vind ik dat ook best wel mooi.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flix20 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:30:
[...]

Dat zou ook al een optie zijn. Was verder ook niet zo kapot van de opties die ze hadden en kreeg alleen deurtje a of deurtje b besproken.

Ik vind het geen mooi gezicht om zo op de kopse kant van het (schier) eiland een hoge plint te hebben.
Heeft een beetje wat weg van een lange broek die te kort is zoals nu de mode is.
Op de lange kant vind ik een plint dan wel weer prima.

Binnenkort maar eens naar een andere zaak om te kijken wat een lagere plint zou doen/eruit zien.

Moet overigens ook zeggen dat ik teleurgesteld was in de Bora.
Na al die lovende berichten hier, hoeveel ruimte de plaat zou hebben was ik toch wel verbaasd hoe beperkt het te gebruiken kookoppervlak is. Het zijn eigenlijk gewoon 'maar' 2 fles zones binnen de puntjes.
In het plaatje dat je liet zien vind ik het ook niet zo fraai uitpakken ivm de hoge plint dus daar zou ik inderdaad eens naar kijken bij een andere zaak. Wat verder belangrijk is, dat de plint aan alle kanten even ver naar binnen valt. Daarvoor moeten de pootjes van de buitenste kasten iets naar binnen worden geplaatst.

T.a.v. de Bora. Met downdraft blijft het een beetje beperkt. Maar veel andere merken platen zijn (nog) beperkter in ruimte. Wij koken tegenwoordig ook regelmatig met de stoomoven. Dan heb je ook alweer minder ruimte nodig op de kookplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
SquareOne schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:50:
[...]

In het plaatje dat je liet zien vind ik het ook niet zo fraai uitpakken ivm de hoge plint dus daar zou ik inderdaad eens naar kijken bij een andere zaak. Wat verder belangrijk is, dat de plint aan alle kanten even ver naar binnen valt. Daarvoor moeten de pootjes van de buitenste kasten iets naar binnen worden geplaatst.

T.a.v. de Bora. Met downdraft blijft het een beetje beperkt. Maar veel andere merken platen zijn (nog) beperkter in ruimte. Wij koken tegenwoordig ook regelmatig met de stoomoven. Dan heb je ook alweer minder ruimte nodig op de kookplaat.
Hebben in het huidige huis een 80 Bosch plaat met 5 pitten waarvan 2 flex en ook een stoom oven.
Ik/we staan graag in de keuken voor vrienden/fam te koken dus het komt dan nog wel voor dat het al krap wordt.

We gaan nu dus weer voor een 5 pit inc. plafond unit afzuigkap in een koof.
Vind een koof met spots boven het eiland ook wel mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Floor-is schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:58:
[...]

Ik weet niet hoe het bij de anderen is, maar alleen je eerste plaatje doet het. ‘Erg fijn bij deze Keukenmakelaar geholpen’ en dan niet noemen welke hielp mij ook niet ;)
Verbeterd. Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12:34
[...]

Twee plaatjes zeggen iets meer dan duizend woorden...

Wat jij wil met een doorlopende zijwand tot op de grond, is bij mij gerealiseerd bij een kastenwand. Het kan dus wel zonder die vreemde hoekjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gW0YBLK4WgjPZ4g1YeRrIE0Ax8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IEHYIDzIqzvy7jrDq0uxImes.jpg?f=user_large
Op de foto is het niet te zien, maar de gehele zijwand is met hetzelfde hout gefineerd als de fronten.

Toevallig heb ik ook de andere situatie bij mijn kookeiland en dat ziet er uit zoals het voorbeeld waar je zelf mee kwam:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cy8h93tXHChO7r6h89OT-XpVODs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eQSSKf7iGUuIb0BWGSAm9oe7.jpg?f=user_large

Het merk keuken bij mij is Schüller.
Ik moet nog wel opmerken dat het zijpaneel bij de kastenwand de breedte heeft van de kastdiepte (60 cm).
Bij het kookeiland is dat 2x de kastdiepte (120cm), maar dat zijpaneel loopt dus niet door tot de grond.
Ik weet dus niet of dat ook mogelijk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Ze bestaan trouwens ook met lijnen waarbij de 2e greeplijst ook doorloopt. Voorbeeld: https://configurator.keuk...lopende-greeplijsten.html

Alternatief is het keukenblad door laten lopen tot de vloer, als een waterval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
lebbe02 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:54:
Helaas nog wel wat opleverpunten... Noodspoelbak, verkeerde kleur bovenkast(moest in lava zwart), dressoir inzet verkeerd(moest in fineer) en nog wat schade dingetjes. Maar voor nu tevreden. Meer foto's als alles volledig afgehandeld is, maar gaat nog wel wat weken duren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij ben je nog de enige op het forum die reeds de nieuwe lijn van Siemens Studioline heeft ontvangen, hoe bevalt ie? Welke model heb je overigens exact, kon het niet terug vinden.

Wij wachten nog op de CS936GAB1 & CM976GKB1. Waarbij de CM als het goed is op voorraad is cq volgende week geleverd/geïnstalleerd wordt.

Voor de CS gaf men een prognose aan van 25 maart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-04 13:42
beyazz06 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:00:
[...]

Volgens mij ben je nog de enige op het forum die reeds de nieuwe lijn van Siemens Studioline heeft ontvangen, hoe bevalt ie? Welke model heb je overigens exact, kon het niet terug vinden.

Wij wachten nog op de CS936GAB1 & CM976GKB1. Waarbij de CM als het goed is op voorraad is cq volgende week geleverd/geïnstalleerd wordt.

Hoe/waar(aan) zou ik kunnen zien wat de nieuwste versie is?

Ik heb zelf de volgende Siemens apparaten in mijn offerte staan:
CB974GKB1
CM742G1B1
KI81RSOE0
SX63H800BE
EX807NX68E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
beyazz06 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:00:
[...]

Wij hebben de Siemens CS936GAB1. Bevalt erg goed, scherm is erg mooi en het systeem werkt snel. Nog geen vastlopers of iets gezien. Stomen nu ook al een paar keer geprobeerd en werkt erg fijn om groenten en aardappelen te garen. Het instellen van Home connect kostte wel wat wat pogingen, maar daarna geen problemen.

Onze buurman heeft trouwens ook al de nieuwe lijn Bosch oven. Type weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
arpeggio schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:19:
[...]

Twee plaatjes zeggen iets meer dan duizend woorden...

Wat jij wil met een doorlopende zijwand tot op de grond, is bij mij gerealiseerd bij een kastenwand. Het kan dus wel zonder die vreemde hoekjes:

[Afbeelding]
Op de foto is het niet te zien, maar de gehele zijwand is met hetzelfde hout gefineerd als de fronten.

Toevallig heb ik ook de andere situatie bij mijn kookeiland en dat ziet er uit zoals het voorbeeld waar je zelf mee kwam:
[Afbeelding]

Het merk keuken bij mij is Schüller.
Ik moet nog wel opmerken dat het zijpaneel bij de kastenwand de breedte heeft van de kastdiepte (60 cm).
Bij het kookeiland is dat 2x de kastdiepte (120cm), maar dat zijpaneel loopt dus niet door tot de grond.
Ik weet dus niet of dat ook mogelijk zou zijn.
Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al wat de 2 keuzes zijn waar ik dus juist de combinatie in zocht.
Dat tot de vloer doorlopen van het paneel kan op het eiland ook. Dan noemen ze het semi greeploos, maar dan loopt het paneel tot aan het blad door.
Ik wil juist dat er een opening zit tussen het blad en de korpus zodat het een zwevend idee krijgt.
Dat maakt het in mijn ogen minder massief en ruimtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Flix20 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:16:
[...]

Je geeft zelf eigenlijk het antwoord al wat de 2 keuzes zijn waar ik dus juist de combinatie in zocht.
Dat tot de vloer doorlopen van het paneel kan op het eiland ook. Dan noemen ze het semi greeploos, maar dan loopt het paneel tot aan het blad door.
Ik wil juist dat er een opening zit tussen het blad en de korpus zodat het een zwevend idee krijgt.
Dat maakt het in mijn ogen minder massief en ruimtelijker.
Haal je dat zwevend idee niet weer weg als je het laat doorlopen tot de grond? Ik denk dat dat effect sterker is met ruimte boven en onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Toke_gt schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:25:
[...]

Haal je dat zwevend idee niet weer weg als je het laat doorlopen tot de grond? Ik denk dat dat effect sterker is met ruimte boven en onder?
Wellicht wel ja. We gaan volgend weekend naar KL Zaandam om naar wat voorbeeld opstellingen te kijken.
Zal er dan nog eens goed naar kijken.

Nu had ik vooral naar de ruimte tussen het blad en kast gekeken en pas toen we rond de tafel zaten met het uittekenen kwam dit ter spraken.

We hebben al wel een render ontvangen; (vloer zal wel lichter gaan worden)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap0xryyE0pMkLj9Ag3MUwQLKM1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MKhjVAvum3R6kXyHWvRmKYYL.png?f=fotoalbum_large

Dit is de ruimte waar de keuken zal komen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXUvy_j_GD9gzEa51YMw8rPK_3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w6zWNyBsijmqr8DdNEXIEgJi.png?f=user_large

We zitten ook nog een beetje in een tweestrijd.
We vinden deze Fjordblauw wel eel mooi, maar ik weet nog niet of ik het mooier vind dan een lichtere kleur.
Bijvoorbeeld deze grijs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRK_xYWWIctCKVYeLrvuJ6wpqp8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/EuH0JejUdFdx8p3wXhBfICD5.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH_PedIpyxi8kbX9DvFbS-6g0Ho=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GNsER2IY46Lu6BjMwnCx4858.png?f=fotoalbum_tile

Verder nog 1 obstakel; m'n wederhelft is gelukkig niet zo moeilijk en vind al best snel dingen goed of specifieke details interesseren d'r niet zo.
Ik ben juist wel heel erg van de details en specifieke dingen.
Alleen het werkblad heeft ze dus wel een mening over. Ik zou 'm graag op 2cm zien maar zij wilt juist een dikker blad. 'dan is het meer een eyecatcher' waar ik het dan juist weer te lomp ga vinden.
Even kijken hoe we dat gaan tackelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Flix20 op 25-02-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-05 20:43
Je onderste plaatje rechts zal ongeveer 3 cm zijn denk ik? Ik vind dat zelf ook mooier dan zo’n superdun blad wat nu helemaal de trend is. Dat kan wel mooi zijn, in een super strakke grote design keuken, maar in een iets huiselijker setting vind ik het snel wat ielig.
Op dat rechter plaatje matcht de dikte van het blad ook wat mooier met de hoogte van de greeplijst, beter dan op het plaatje links.

Maargoed het is allemaal puur smaak natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door gdvm op 25-02-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flix20 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Wellicht wel ja. We gaan volgend weekend naar KL Zaandam om naar wat voorbeeld opstellingen te kijken.

Nu had ik vooral naar de ruimte tussen het blad en kast gekeken en pas toen we rond de tafel zaten met het uittekenen kwam dit ter spraken.

We hebben al wel een render ontvangen; (vloer zal wel lichter gaan worden)
[Afbeelding]

Dit is de ruimte waar de keuken zal komen;
[Afbeelding]

We zitten ook nog een beetje in een tweestrijd.
We vinden deze Fjordblauw wel eel mooi, maar ik weet nog niet of ik het mooier vind dan een lichtere kleur.
Bijvoorbeeld deze grijs:
[Afbeelding][Afbeelding]

Verder nog 1 obstakel; m'n wederhelft is gelukkig niet zo moeilijk en vind al best snel dingen goed of specifieke details interesseren d'r niet zo.
Ik ben juist wel heel erg van de details en specifieke dingen.
Alleen het werkblad heeft ze dus wel een mening over. Ik zou 'm graag op 2cm zien maar zij wilt juist een dikker blad. 'dan is het meer een eyecatcher' waar ik het dan juist weer te lomp ga vinden.
Even kijken hoe we dat gaan tackelen.
Dik en dun combineren :)

Hier dik genomen op het eiland als ‘eyecatcher’. Dun aan de spoelkant om kastruimte te optimaliseren.

Voordeel is wel dat de hoogte van de kasten maatwerk is waardoor ik werkbladhoogte en plinthoogte gelijk heb kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Flix20 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik de hoge plinten wat afbreuk doen aan het zwevend effect. Daardoor zie je heel nadrukkelijk dat ze niet zweven. Misschien ook kijken naar het totaaleffect bij een lage(re) plint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:02:
[...]

Eerlijk gezegd vind ik de hoge plinten wat afbreuk doen aan het zwevend effect. Daardoor zie je heel nadrukkelijk dat ze niet zweven. Misschien ook kijken naar het totaaleffect bij een lage(re) plint?
Erger nog: ik vind het goedkoop aandoen met zo’n hoge plint. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:48

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb een nis in mijn keuken van 184,5cm waar ik dacht mooi 3 kasten van 60cm kwijt te kunnen.

Helaas denkt de Ikea keukenplanner daar anders over, hij laat me geen tweede hoge kast links naast de andere hoge plaatsen:
IKEA keukenplanner concept

Ik kwam er achter dat dit door de hoekkast rechts komt, die is 68 67,5cm breed ipv de verwachtte 60cm!
Dus ipv dat ik 4,5cm over had kom ik 3cm te kort. :|

Dat ligt aan het feit dat er een los plankje van 8 7,5cm aan de zijkant van de kast moet worden geschroefd, zie de METOD onderhoekkast handleiding:
IKEA Metod hoekkast handleiding pagina 55

Nu vroeg ik me af in hoeverre het een probleem is om dit plankje met iets van de helft in te korten?

Ik vermoed dat dat plankje bedoelt is voor als je er een rechtsdraaiend kastdeurtje naast plaatst omdat het anders niet goed open kan en om de overhang van het keukenblad op te vangen maar die 8cm lijkt me willekeurig gekozen en zelfs onhandig omdat je keukenblad wat daar doorloopt dan opzij moet springen.

Sowieso heb ik er lades naast en als ik dat plankje precies even groot maak als de overhang van het keukenblad lijkt me dat juist erg handig want dan kan het keukenblad gewoon rechtdoorlopen de nis in.

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Ik wil de Bora XBO oven graag werkend in het echt zien. Op bora.com kan je filteren welke zaken 'm in de showroom hebben staan. Vandaag 3 zaken gehad. 2 hadden de oven nog in een doos staan, de andere zaak alleen uitgepakt op een tafel in een donker hoekje. Top, kan nog niet ervaren hoe het display werkt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Alic3 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:52:
Ik wil de Bora XBO oven graag werkend in het echt zien. Op bora.com kan je filteren welke zaken 'm in de showroom hebben staan. Vandaag 3 zaken gehad. 2 hadden de oven nog in een doos staan, de andere zaak alleen uitgepakt op een tafel in een donker hoekje. Top, kan nog niet ervaren hoe het display werkt |:(
Exact hetzelfde probleem gehad 3 weken terug. Ik wordt door een zaak in lunteren teruggebeld als ze hem hebben staan (beloofden ze in ieder geval). Dat zou enkele weken gaan duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
ThePsycho schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:22:
[...]

Exact hetzelfde probleem gehad 3 weken terug. Ik wordt door een zaak in lunteren teruggebeld als ze hem hebben staan (beloofden ze in ieder geval). Dat zou enkele weken gaan duren.
KeukenCentrum Utrecht gaat de XBO over twee weken inbouwen. Dan krijg ik een seintje. Wel grappig dat je meteen enthousiaste verhalen krijgt over de oven, maar laten zien ho maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Vliegvlug schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:16:
Ik heb een nis in mijn keuken van 184,5cm waar ik dacht mooi 3 kasten van 60cm kwijt te kunnen.

Helaas denkt de Ikea keukenplanner daar anders over, hij laat me geen tweede hoge kast links naast de andere hoge plaatsen:
[Afbeelding: IKEA keukenplanner concept]

Ik kwam er achter dat dit door de hoekkast rechts komt, die is 68cm breed ipv de verwachtte 60cm!
Dus ipv dat ik 4,5cm over had kom ik 3,5cm te kort. :|

Dat ligt aan het feit dat er een los plankje van 8cm aan de zijkant van de kast moet worden geschroefd, zie de METOD onderhoekkast handleiding:
[Afbeelding: IKEA Metod hoekkast handleiding pagina 55]

Nu vroeg ik me af in hoeverre het een probleem is om dit plankje met iets van de helft in te korten?

Ik vermoed dat dat plankje bedoelt is voor als je er een rechtsdraaiend kastdeurtje naast plaatst omdat het anders niet goed open kan en om de overhang van het keukenblad op te vangen maar die 8cm lijkt me willekeurig gekozen en zelfs onhandig omdat je keukenblad wat daar doorloopt dan opzij moet springen.

Sowieso heb ik er lades naast en als ik dat plankje precies even groot maak als de overhang van het keukenblad lijkt me dat juist erg handig want dan kan het keukenblad gewoon rechtdoorlopen de nis in.

Of zie ik nu iets over het hoofd?
Heb zelf de hoekkast en heb het even opgemeten voor je.
Je hebt tussen de rand van een kast met paneel en de rand van de lade 6cm.
Tel daar de dikte van een front bij op en dan is dat je marge.
Echter als je een greep op de kast neemt die er haaks op staat wordt dat al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
namo_h schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:36:
[...]

Hoe/waar(aan) zou ik kunnen zien wat de nieuwste versie is?

Ik heb zelf de volgende Siemens apparaten in mijn offerte staan:
CB974GKB1
CM742G1B1
KI81RSOE0
SX63H800BE
EX807NX68E
Niet, even met de nummertjes opzoeken in de (nieuwe) catalogus.
lebbe02 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:48:
[...]

Wij hebben de Siemens CS936GAB1. Bevalt erg goed, scherm is erg mooi en het systeem werkt snel. Nog geen vastlopers of iets gezien. Stomen nu ook al een paar keer geprobeerd en werkt erg fijn om groenten en aardappelen te garen. Het instellen van Home connect kostte wel wat wat pogingen, maar daarna geen problemen.

Onze buurman heeft trouwens ook al de nieuwe lijn Bosch oven. Type weet ik niet.
Goed om te lezen dat ie bevalt! Wij zitten dus nog te wachten op de betreffende oven. Schept wel enigszins hoop dat ie rond 25 maart wel geleverd kan worden, eind vorig jaar was de prognose namelijk juni/juli 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
De mijne staat al tijden op me te wachten. Heb hem nog niet in het echt gezien, laat staan het scherm of hoe hij werkt :o

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Floor-is schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:38:
[...]

De mijne staat al tijden op me te wachten. Heb hem nog niet in het echt gezien, laat staan het scherm of hoe hij werkt :o
De omschrijving was voor jou voldoende :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Flix20 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:55:
[...]

Heb zelf de hoekkast en heb het even opgemeten voor je.
Je hebt tussen de rand van een kast met paneel en de rand van de lade 6cm.
Tel daar de dikte van een front bij op en dan is dat je marge.
Echter als je een greep op de kast neemt die er haaks op staat wordt dat al minder.
Bedankt voor het opmeten!
Even kijken of ik het goed begrijp:
"Je hebt tussen de rand van een kast met paneel en de rand van de lade 6cm."
"Tel daar de dikte van een front bij op en dan is dat je marge."

Je bedoelt dat er tussen de hoge kast en de hoekkast een paneel zit.
En dat als je dan de lade van de hoge kast open doet de rand van die lade 6cm afstand heeft tot het frontje van de hoekkast en dat je die er daarom nog bij op moet tellen?

Dat kan ik alleen niet helemaal rijmen met hoe het volgens de keukenplanner zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ws-z-CAVzWfWSbaDOICQtYVplxo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DKZYIPukVisCWR1SbccsUWB4.jpg?f=user_large
De dikke zwarte lijnen zijn de planken van de corpussen en de witte de panelen en frontjes.

Ik snap niet hoe er dan maar 6 cm kan zitten tussen de zijkant van de la en het frontje van de hoekkast als dat zijplankje wat bij de hoekkast zit al 7,5cm* is?
Of heb jij dat plankje ingekort?

*ik dacht eerst dat het zijplankje van de hoekkast 8cm was omdat Ikea als maten 128x68cm opgeeft, uit de gedetailleerde informatie blijkt dat echter naar boven te zijn afgerond:
Gemonteerde afmeting:
Breedte 127.5 cm
Diepte 67.5 cm
Hoogte 88.0 cm
Basiselement, hoogte 80.0 cm
Waarmee dat zijplankje dus 67,5-60=7,5cm is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
Vliegvlug schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:34:
[...]

Bedankt voor het opmeten!
Even kijken of ik het goed begrijp:
"Je hebt tussen de rand van een kast met paneel en de rand van de lade 6cm."
"Tel daar de dikte van een front bij op en dan is dat je marge."

Je bedoelt dat er tussen de hoge kast en de hoekkast een paneel zit.
En dat als je dan de lade van de hoge kast open doet de rand van die lade 6cm afstand heeft tot het frontje van de hoekkast en dat je die er daarom nog bij op moet tellen?

Dat kan ik alleen niet helemaal rijmen met hoe het volgens de keukenplanner zit:
[Afbeelding]
De dikke zwarte lijnen zijn de planken van de corpussen en de witte de panelen en frontjes.

Ik snap niet hoe er dan maar 6 cm kan zitten tussen de zijkant van de la en het frontje van de hoekkast als dat zijplankje wat bij de hoekkast zit al 7,5cm* is?
Of heb jij dat plankje ingekort?

*ik dacht eerst dat het zijplankje van de hoekkast 8cm was omdat Ikea als maten 128x68cm opgeeft, uit de gedetailleerde informatie blijkt dat echter naar boven te zijn afgerond:
Gemonteerde afmeting:
Breedte 127.5 cm
Diepte 67.5 cm
Hoogte 88.0 cm
Basiselement, hoogte 80.0 cm
Waarmee dat zijplankje dus 67,5-60=7,5cm is
Situatie: L: hoek kast R ladekast
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6mPByOao2H5knUj1BtlwK-dNR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KEbQ32yOfRZ4udEs9gpl5BNj.jpg?f=fotoalbum_large

Lade circa 15cm open
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6c4LgbLSgS1MyijNCdz62EQfeaE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCozGOWl5HCZgAL28lwBYdqD.jpg?f=fotoalbum_large

Wat je zelf ook al aangeeft, als je een hoge kast er naast zet, zal je er ook een paneel op de zijwand van de hoge kast er tussen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Flix20 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:59:
[...]

[Afbeelding]

Lade circa 15cm open
[Afbeelding]

Wat je zelf ook al aangeeft, als je een hoge kast er naast zet, zal je er ook een paneel op de zijwand van de hoge kast er tussen doen.
Dit roept Interieurbouwer/meubelmaker, die kunnen het immers 100% op maat en dus passend maken, zelfs dat hoekstukje aanpassen als het nodig is. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:45
Paar maanden geleden had Intermat mijdrecht hem al in de keuken geplaatst alleen nog niet aangesloten.
Nou lijkt mij dat ze hem nu al inmiddels werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:51
Floor-is schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Dit roept Interieurbouwer/meubelmaker, die kunnen het immers 100% op maat en dus passend maken, zelfs dat hoekstukje aanpassen als het nodig is. :)
Totaal niet nodig. Iedere keukenleverancier kan een variabel hoekpasstuk leveren of hem gewoon in onderdelen leveren.
Word overigens altijd los geleverd dus is ook redelijk eenvoudig zelf aan te passen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Flix20 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:59:
[...]

[Afbeelding]

Lade circa 15cm open
[Afbeelding]

Hartelijk dank voor deze foto’s!
Had er niet bij stil gestaan dat jij twee lage kasten hebt en dus dat paneel niet hebt.
Dan snap ik de 6cm wel want er gaat dus blijkbaar iets van 1,5cm af voor het frontje.

Wat me wel opvalt van jouw foto’s is dat het hoekgedeelte bij jou dezelfde kleur heeft als de frontjes maar tegelijkertijd wel duidelijk ingevallen is tov de frontjes.

Ik kan op de website van ikea enkel een witte of zwarte hoekkast vinden en wanneer ik bijv. eiken frontjes selecteer voor de hoekkast in de keukenplanner dat wordt er automatisch een bedekkingspaneel (art.nr. 904.756.83) van 1.4cm dikte toegevoegd die aan beiden zijden tegen de hoek wordt geplaatst waardoor het hoekgedeelte nauwelijks meer invalt tov het kastdeurtje rechts en de laatjes en het paneel links:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqbIsjGI7Xj0sT8jekZSTiYeT3E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XXBzM0auLVa0tckwPmTa51zD.png?f=user_large
Hier is duidelijk te zien dat het bedekkingspaneel tegen het zijplankje van de hoekkast is gezet en daarmee gelijk komt met het paneel aan de zijkant van de hoge kast, welke vrijwel gelijk is met de frontjes van de lades in die hoge kast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIHJWKUW_A4TtuoAcAVhTpTIrgk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XbzrepFToQ9QHiJXwWy4t7n1.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S2ecEI8BoXcXAKCj1KsQqad8Uao=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0EpPs8KVK6DoHgwnWTNu0p7Y.png?f=user_large
En rechtsboven bij het kastdeurtje van de hoekkast zie je duidelijk dat het bedekkingspaneel meer uitsteekt dan het dunnere gedeelte van het greeploze gedeelte van het kastdeurtje.
De rest van het kastdeurtje lijkt wel iets dikker te zijn dan het bedekkingspaneel maar het is zeker niet zo teruggevallen als wanneer er geen bedekkingspaneel zou zitten.

Dat losse plankje wat je zelf haaks op van de hoekkast moet monteren kan je natuurlijk gewoon iets dieper plaatsen om daarvoor te compenseren, maar voor de zijkant van de hoekkast geldt dat natuurlijk niet.
Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?
Of heb jij die hoek geverfd in dezelfde kleur als de frontjes?

[ Voor 9% gewijzigd door Vliegvlug op 26-02-2023 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
Vliegvlug schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:16:
Ik kwam er achter dat dit door de hoekkast rechts komt, die is 68 67,5cm breed ipv de verwachtte 60cm!
Dus ipv dat ik 4,5cm over had kom ik 3cm te kort. :|

Dat ligt aan het feit dat er een los plankje van 8 7,5cm aan de zijkant van de kast moet worden geschroefd, zie de METOD onderhoekkast handleiding:
[Afbeelding: IKEA Metod hoekkast handleiding pagina 55]
Dat opvulstuk heb je in deze maat nodig om eventuele lades die in de kast "ernaast" komen nog open te kunnen doen. Ze rekenen standaard dat daar opzetgrepen op zitten die ook een aantal cm's naar voren komen.

Voor jou, als het plaatje klopt met de dubbele oven, is het dus van belang te weten hoe die onderste ovendeur uit gaat pakken tov de hoekkast met grepen.

[ Voor 6% gewijzigd door CirclDigital op 26-02-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Floor-is schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Ik vermoed dat je mij wilde informeren, @Flix20 heeft die foto’s namelijk geplaatst om mij te helpen, zijn keuken is al helemaal af zo te zien. :P

En een interieurbouwer/meubelmaker kan natuurlijk maar ik ben niet voor niets naar een Ikea keuken aan het kijken, er moet op het budget gelet worden en daar passen die opties niet helemaal in helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

CirclDigital schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:56:
[...]

Dat opvulstuk heb je in deze maat nodig om eventuele lades die in de kast "ernaast" komen nog open te kunnen doen. Ze rekenen standaard dat daar opzetgrepen op zitten die ook een aantal cm's naar voren komen.
Ah, dat klinkt wel logisch ja. Ik zie dat de greepjes van mijn huidige keuken ook al 3cm buiten de frontjes steken dus dan gaat het inderdaad wel hard met de benodigde centimeters!
Voor jou is het dus van belang te weten hoe die ovendeur uit gaat pakken tov de hoekkast met grepen.
Gelukkig wil ik voor greeploze frontjes gaan dus dat komt dan toevallig goed uit! :)

Moet voor de oven dan geen probleem zijn om open te kunnen:
(let niet op die kleine greepjes die hieronder nog staan, screenshot is genomen toen ik net begonnen was met de planner en tegen het probleem van de hoekkast en mijn nis aanliep, had de frontjes e.d. toen nog niet aanpast)
IKEA keukenplanner concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CirclDigital
Vliegvlug schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:07:
[...]
Gelukkig wil ik voor greeploze frontjes gaan dus dat komt dan toevallig goed uit! :)
Bedenk ook wel dat de frontjes, greeploze nog net iets meer, bij IKEA voor de corpussen komen. En als je er dus helemaal geen opvulstuk tussen gaat zetten dat je daar wel rekening mee moet houden.

Wordt erg krap denk ik...maar alles hangt dan van de keuze van de oven af en hoe breed die ovendeur dan is of als die opzij draait naar welke richting.

[ Voor 13% gewijzigd door CirclDigital op 26-02-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

CirclDigital schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:16:
[...]

Bedenk ook wel dat de frontjes, greeploze nog net iets meer, bij IKEA voor de corpussen komen. En als je er dus helemaal geen opvulstuk tussen gaat zetten dat je daar wel rekening mee moet houden.

Wordt erg krap denk ik...maar alles hangt dan van de keuze van de oven af en hoe breed die ovendeur dan is.
Ik ben zeker niet van plan er geen enkel opvulstuk aan de zijkant te zetten hoor, want dat zou niet kunnen want naast de frontjes steekt het keukenblad nog verder dan de frontjes uit dus die ruimte moet je sowieso houden.
Mijn huidige keukenblad steeks 3,8cm uit tov de kastjes dus ik vermoed dat dat wel een redelijk standaard afstand is.

Het liefst zou ik dat zijstukje van de hoekkast net zo lang maken dat het zijpaneel van de hoge kast precies tegen het keukenblad aan komt zodat daar geen inkeping in nodig is om in de ruimte naast de hoge kast door te lopen.
Ook omdat een inkeping van het blad die eindigt tegen het paneel niet mooi is en hetzelfde geldt waarschijnlijk voor het zijpaneel niet laten doorlopen maar laten eindigen op het keukenblad.
Of ik moet het paneel onderbreken ter hoogte van het keukenblad en eronder weer door laten lopen.
Maar ik weet niet of dat er wel mooi uit ziet.

Ik kwam er al achter dat wanneer ik het keukenblad tot het zijpaneel van de hoge kast laat lopen ik sowieso al ruimte te kort kom. ;(
De nis die ik heb is namelijk 184,5cm breed en met 2x hoge kast van 60cm plus hoekkast van 60cm, een zijpaneel van 1,4cm en een overhang van het keukenblad van 3,8cm zit ik al op 185,2.

Ik ontkom er dus niet aan om die nis te vergroten of het zijpaneel te onderbreken!

De linker zijkant van de nis heeft de meterkast aan de andere kant zitten. Volgens mij zijn dat gipsblokken van 7cm dik dus in theorie kan er waarschijnlijk wel max 2cm vanaf aangezien het toch geen dragende muur is maar dat is wel een rotklus.
Want dan moet er van die muur over een diepte van 40 cm en een hoogte van 250cm 2 cm worden 'afgeschaafd'. Wordt nog een uitdaging om dat netjes voor elkaar te krijgen, zeker aangezien er een stucprofiel op de hoek zit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vliegvlug schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:43:
[...]

Ik ben zeker niet van plan er geen enkel opvulstuk aan de zijkant te zetten hoor, want dat zou niet kunnen want naast de frontjes steekt het keukenblad nog verder dan de frontjes uit dus die ruimte moet je sowieso houden.
Mijn huidige keukenblad steeks 3,8cm uit tov de kastjes dus ik vermoed dat dat wel een redelijk standaard afstand is.

Het liefst zou ik dat zijstukje van de hoekkast net zo lang maken dat het zijpaneel van de hoge kast precies tegen het keukenblad aan komt zodat daar geen inkeping in nodig is om in de ruimte naast de hoge kast door te lopen.
Ook omdat een inkeping van het blad die eindigt tegen het paneel niet mooi is en hetzelfde geldt waarschijnlijk voor het zijpaneel niet laten doorlopen maar laten eindigen op het keukenblad.
Of ik moet het paneel onderbreken ter hoogte van het keukenblad en eronder weer door laten lopen.

Ik kwam er al achter dat wanneer ik het keukenblad tot het zijpaneel van de hoge kast laat lopen ik sowieso al ruimte te kort kom. ;(
De nis die ik heb is namelijk 184,5cm breed en met 2x hoge kast van 60cm plus hoekkast van 60cm, een zijpaneel van 1,4cm en een overhang van het keukenblad van 3,8cm zit ik al op 185,2.

Ik ontkom er dus niet aan om die nis te vergroten of het zijpaneel te onderbreken!

De linker zijkant van de nis heeft de meterkast aan de andere kant zitten. Volgens mij zijn dat gipsblokken van 7cm dik dus in theorie kan er waarschijnlijk wel max 2cm vanaf aangezien het toch geen dragende muur is maar dat is wel een rotklus.
Want dan moet er van die muur over een diepte van 40 cm en een hoogte van 250cm 2 cm worden 'afgeschaafd'. Wordt nog een uitdaging om dat netjes voor elkaar te krijgen, zeker aangezien er een stucprofiel op de hoek zit. :')
Of een kast van 50cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Als het enkel een kast was zou dat kunnen, hoewel ik dat niet echt mooi zou vinden eigenlijk, twee kasten van ongelijke breedte naast elkaar.
Maar in de linker hoge kast staat een hoge koelkast gepland en in de rechter hoge kast de oven en magnetron, dus een kast van 40cm is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:51
Vliegvlug schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:43:
[...]

Het past wel je moet alleen het blad gewoon doorgaand op 60cm diep bestellen, dus zonder die hoek.
Het hoekpasstuk zaag je dan terug naar een stelmaat van 600mm waardoor je in totaal op 1814mm kan uitkomen.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Kapitein Merijn schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:23:
[...]

Het past wel je moet alleen het blad gewoon doorgaand op 60cm diep bestellen, dus zonder die hoek.
Het hoekpasstuk zaag je dan terug naar een stelmaat van 600mm waardoor je in totaal op 1814mm kan uitkomen.
Dat zal je toch even verder moeten toelichten want aan de kasten ben ik al 180 cm kwijt dus dan heb ik nog maar 1,4cm over en dat is precies de dikte van dat zijpaneel van de hoge kast, die dan dus strak tegen de hoekkast komt.
Het frontje van die hoekkast is nog iets dikker maar misschien kan het net omdat de laden en de oven van de naastgelegen hoge kast natuurlijk ook niet strak tegen dat zijpaneel aan zitten maar het is dan wel heel weinig marge.

Maar het grootste probleem is dat als het keukenblad 60cm diep is net als de kastjes waar het op ligt dan is er geen enkele overhang meer en dat lijkt me er eerlijk gezegd niet uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savaroth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05 15:05
Volgens mij is inderdaad standaard ikea werkblad 63.5cm, dus als je 60cm besteld heb je inderdaad geen overstek meer van je werkblad ten opzichte van je kastjes. Bij andere keukenmerken is de kast vaak 56cm of 57.5cm zodat je bij een WB van 60 diep alsnog een overstek hebt. Je kunt zoals je eerder aangaf het hoekfrontpasstuk aanpassen door het over de lengte te zagen en dan te monteren. Dan krijg je iets meer ruimte in de nis waar je, je hoge inbouwkasten wil plaatsen, maar dan moet je ook je WB aanpassen daar. Om in te haken op het idee van merijn; kun je niet gewoon het WB op 63.5 over de gehele lengte nemen, en dan de wang van de IBK strak tegen het WB aanzetten? Nu is het WB in de hoek als ik het goed zie 67.5, omdat daar een passtuk zit.

[ Voor 22% gewijzigd door Savaroth op 26-02-2023 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

@Savaroth ik wist niet dat andere merken kastjes minder diep waren, dacht dat 60cm diep een standaardmaat was en dat het verschil met ikea kastjes vooral was dat die dieper zijn omdat de achterkanten van de kasten daar verder naar achteren zit en minder loze ruimte achter de kastjes over laten.

Maar als al die andere kastjes inderdaad minder diep zijn dan is het wel makkelijker in mijn nis te passen inderdaad omdat ik dan meer centimeters bij de hoekkast overheb en een 60cm werkblad alsnog een overhang heeft.
Helaas kan ik vanwege budget niet overstappen naar reguliere keukenmerken en merk dat ik het sowieso wel prettig vind dat ik de opbouw in eigen hand heb wat bij reguliere keukens zover ik weet niet kan want die worden allemaal door de leverancier geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Vliegvlug schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:46:
@Savaroth
Helaas kan ik vanwege budget niet overstappen naar reguliere keukenmerken en merk dat ik het sowieso wel prettig vind dat ik de opbouw in eigen hand heb wat bij reguliere keukens zover ik weet niet kan want die worden allemaal door de leverancier geplaatst.
Dat is niet per se zo hoor. Ik heb in het verleden keukenkasten (bij)besteld die ik zelf heb geplaatst, inclusief werkblad. En voor recentere keuken alleen de kasten bij de keukenzaak, apparatuur zelf. Was allemaal geen probleem. Check bij de goedkopere merken en je zult zien dat er wel degelijk mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savaroth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-05 15:05
Klopt, je zou kunnen kijken voor merken als Express of Impuls, dit zijn bijvoorbeeld wat "budget vriendelijke" merken; bijna altijd mogelijk om deze zelf te plaatsen; kan mij niet voorstellen dat ze heel veel duurder zijn dan de ikea kasten.
Pagina: 1 ... 392 ... 513 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1