Handig om te weten dat je toch losse kasten en onderdelen te bestellen zijn bij reguliere keukenwinkelsToke_gt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:53:
[...]
Dat is niet per se zo hoor. Ik heb in het verleden keukenkasten (bij)besteld die ik zelf heb geplaatst, inclusief werkblad. En voor recentere keuken alleen de kasten bij de keukenzaak, apparatuur zelf. Was allemaal geen probleem. Check bij de goedkopere merken en je zult zien dat er wel degelijk mogelijkheden zijn.
Maar ik vermoed dat ik daar niet zomaar een prijslijst opgestuurd krijg van alle losse onderdelen en dat het slechts op aanvraag is.
Vraag me daarnaast wel af of de prijzen ook vergelijkbaar zijn met de Ikea.
En omdat Ikea helemaal gericht is op losse verkoop hebben ze ook zo'n handige keukenplanner die automatisch alle bijbehorende onderdelen toevoegt en die aangeeft of dingen wel passen of niet, zo kwam ik er ook achter dat die hoekkast niet zomaar past icm mijn nis.
Voor die reguliere keukenboeren zijn dergelijke programma's er niet zover ik weet want die willen natuurlijk dat je in hun winkel gaat zitten met een keukenadviseur die de planner bedient.
Het is dus niet enkel het feit dat je ergens op aanvraag losse kastjes kan afnemen.
Of weet jij een keukenwinkel die zoals Ikea ook helemaal gericht is op losse verkoop en alle bijbehorende tools die het ontwerpen en plannen faciliteren ook hebben?
En de prijs speelt natuurlijk ook mee.