• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Toke_gt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:53:
[...]

Dat is niet per se zo hoor. Ik heb in het verleden keukenkasten (bij)besteld die ik zelf heb geplaatst, inclusief werkblad. En voor recentere keuken alleen de kasten bij de keukenzaak, apparatuur zelf. Was allemaal geen probleem. Check bij de goedkopere merken en je zult zien dat er wel degelijk mogelijkheden zijn.
Handig om te weten dat je toch losse kasten en onderdelen te bestellen zijn bij reguliere keukenwinkels
Maar ik vermoed dat ik daar niet zomaar een prijslijst opgestuurd krijg van alle losse onderdelen en dat het slechts op aanvraag is.
Vraag me daarnaast wel af of de prijzen ook vergelijkbaar zijn met de Ikea.

En omdat Ikea helemaal gericht is op losse verkoop hebben ze ook zo'n handige keukenplanner die automatisch alle bijbehorende onderdelen toevoegt en die aangeeft of dingen wel passen of niet, zo kwam ik er ook achter dat die hoekkast niet zomaar past icm mijn nis.
Voor die reguliere keukenboeren zijn dergelijke programma's er niet zover ik weet want die willen natuurlijk dat je in hun winkel gaat zitten met een keukenadviseur die de planner bedient.

Het is dus niet enkel het feit dat je ergens op aanvraag losse kastjes kan afnemen.
Of weet jij een keukenwinkel die zoals Ikea ook helemaal gericht is op losse verkoop en alle bijbehorende tools die het ontwerpen en plannen faciliteren ook hebben?
En de prijs speelt natuurlijk ook mee. :)

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Savaroth schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:03:
Klopt, je zou kunnen kijken voor merken als Express of Impuls, dit zijn bijvoorbeeld wat "budget vriendelijke" merken; bijna altijd mogelijk om deze zelf te plaatsen; kan mij niet voorstellen dat ze heel veel duurder zijn dan de ikea kasten.
Onze reacties kruiste elkaar.
Zal eens naar die merken gaan kijken, wie verkoopt deze (linkjes?) en welke tools zijn daarvoor beschikbaar?
Want dat klinkt wel interessant namelijk. :)

Aanvulling:
Inmiddels voor Impuls https://www.impuls-kuechen.de/nl/index.html en https://www.km-kuechenmeile.de/nl/impuls gevonden (beiden van hetzelfde bedrijf) maar nog geen prijzen of planner.
Ik zoek nog even door.. hopelijk vind ik dat nog.

Aanvulling 2:
Voor Express: https://www.express-kuechen.de/de/willkommen.html.

Daar hebben ze het over:
"Denn Made in Germany wird bei Express Küchen ebenso großgeschrieben wie zeitgemäßes Design und unkomplizierte Planung – mit System 15, einem Raster, mit dem Sie Ihre Einbauküche in wenigen Schritten ganz leicht selber planen können"

En dat kom ik ook bij dat eerdere bedrijf tegen: https://www.km-kuechenmeile.de/nl/express
" Want Made in Germany is bij Express Kitchens net zo belangrijk als eigentijds design en ongecompliceerde planning met Systeem 15, een raster waarmee u in slechts enkele stappen eenvoudig zelf elke inbouwkeuken kunt plannen."

Dus blijkbaar doet dat eerste bedrijf ook iets met Express en dat Systeem 15 klinkt interessant, hopelijk is dat een fijn planningsprogramma dat je als particulier ook kan gebruiken.

Ik zoek verder naar die planner en naar prijslijsten...
(als iemand meer weet hoor ik dat ook graag!)

[Voor 60% gewijzigd door Vliegvlug op 26-02-2023 16:46]

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17:09
Vliegvlug schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:46:
Maar als al die andere kastjes inderdaad minder diep zijn dan is het wel makkelijker in mijn nis te passen inderdaad omdat ik dan meer centimeters bij de hoekkast overheb en een 60cm werkblad alsnog een overhang heeft.
Je krijgt er natuurlijk wel meer binnenruimte en een fatsoenlijker diep werkblad voor terug. Ik vindt de standaard diepte eigenlijk al wel het minimum. Liever maak ik een werkblad zelf nog wat dieper.

Maar zo strak berekenen als jij doet zou ik nooit doen. Je moet gewoon een paar cm extra ruimte overhouden en met een klein passtuk werken naast een muur. Die zijn nooit helemaal recht en haaks en dat is met een klein passtuk mooi weg te werken. Ook moet je gewoon een cm of wat voor het stellen behouden.

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

CirclDigital schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Je krijgt er natuurlijk wel meer binnenruimte en een fatsoenlijker diep werkblad voor terug. Ik vindt de standaard diepte eigenlijk al wel het minimum. Liever maak ik een werkblad zelf nog wat dieper.
Ik heb nu ook een keuken van een standaard keukenwinkel vermoed ik, zat al in het huis. Van Keukenvakhandel Hamersveld zie ik net op een stickertje want op de lades of scharnieren staat helemaal niets.
En daar heb ik niet het idee dat de kastjes te ondiep zijn en het werkblad is een kleine 58cm diep maar dat was me ook nog niet opgevallen eerlijk gezegd.
Maar zo strak berekenen als jij doet zou ik nooit doen. Je moet gewoon een paar cm extra ruimte overhouden en met een klein passtuk werken naast een muur. Die zijn nooit helemaal recht en haaks en dat is met een klein passtuk mooi weg te werken. Ook moet je gewoon een cm of wat voor het stellen behouden.
Daar heb je wel een goed punt inderdaad, al vaker gemerkt dat de muren hier niet allemaal waterpas of recht zijn. Je wilt zo'n hoge kast natuurlijk wel recht erin hebben en niet scheef om de muur te volgen en dat kan best wat schelen ja.

Dat is dan juist een extra argument om niet voor een IKEA keuken te gaan maar voor een reguliere keuken want die nis van mij wordt niet zomaar groter helaas ;)

Als er nu goed verkrijgbare en geprijsde zelfbouwkeukens waren met standaard maten dan zou dat ideaal zijn. Suggesties zijn welkom... :D

• Savaroth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-03 20:29
@Vliegvlug

Deze merken zijn te koop bij bijvoorbeeld: keuken concurrent. Gewoon vragen om offerte exclusief montage. Volgens mij hebben ze ook een keukenplanner op de website staan; ben niet heel bekend met deze tools als ik eerlijk ben, zijn ook voornamelijk om een idee te krijgen van een basisopstelling/maatvoering. Hou dan wel rekening met het feit dat als je zelf je keuken inmeet, dat je hier dan ook zelf verantwoordelijk voor bent. Eventueel is laten inmeten natuurlijk ook mogelijk, maar hier zullen dan weer kosten aan verbonden zitten.

Je ziet tegenwoordig wel steeds vaker dat mensen een WB van minstens 65cm diep nemen; dit ivm een werkbladafzuiging, hier heb je dan iets meer ruimte voor. Ook heb je dan natuurlijk wat meer ruimte :D

@CirclDigital

Mee eens; zou ook zeker indien mogelijk altijd met een passtuk werken tussen een kast en muur! Het wordt weleens zonder verkocht, maar dit levert in de praktijk toch vaak problemen op (stuc weghakken, standbouw aanpassen, kast aanpassen)

[Voor 14% gewijzigd door Savaroth op 26-02-2023 16:59]

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Savaroth schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:57:
@Vliegvlug

Deze merken zijn te koop bij bijvoorbeeld: keuken concurrent. Gewoon vragen om offerte exclusief montage. Volgens mij hebben ze ook een keukenplanner op de website staan; ben niet heel bekend met deze tools als ik eerlijk ben, zijn ook voornamelijk om een idee te krijgen van een basisopstelling/maatvoering. Hou dan wel rekening met het feit dat als je zelf je keuken inmeet, dat je hier dan ook zelf verantwoordelijk voor bent
Dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het inmeten vind ik geen punt, dat is bij IKEA net zo. :)
Maar dan moet ik wel alle maten en gegevens hebben van de kasten en andere zaken die er toe doen.
Ik hoop dan dat die planner van hun dat ook heeft.
Bij IKEA zijn ook alle handleidingen van de kastjes te downloaden wat ook inzicht geeft in hoeverre het past of desnoods aan te passen is.
Dat zie ik bij Keuken concurrent nog niet gebeuren eigenlijk, maar misschien is dat een vooroordeel van mijn kant.
In mijn vorige huis ben ik jaren geleden ook langs verschillende keukenwinkels gegaan maar daar werd ik zo gek van hun verkooptechnieken en ben ik destijds uit wanhoop naar de Ikea gejaagd en dat was een verademing, dus ik heb geen hoge pet op van keukenzaken eerlijk gezegd.
Eventueel is laten inmeten natuurlijk ook mogelijk, maar hier zullen dan weer kosten aan verbonden zitten.
Als dat niet al te duur is zou dat ook nog een optie kunnen zijn als ze daarmee de verantwoordelijkheid overnemen.
Maar ik ben er toch bang voor dat het alsnog op mij wordt gegooid als ik zelf ga installeren en ik kom dan alsnog een probleem tegen.

Helaas ervaring mee, niet met een keuken maar met de vloer in mijn huidige huis. Helemaal uitbesteed en alsnog was het mijn probleem omdat ik er bij het inmeten bij was.. 8)7

Laat ik zeggen dat ik erg weinig vertrouwen heb in zogenaamde 'professionals', zeker met de grote vraag en het tekort aan mensen is het voor de meeste bedrijven voordeliger om niet de puntjes op de i te zetten en de tijd die ze daardoor over houden te gebruiken voor nieuwe klussen want dat levert veel meer op.
Zelfs al er dan een paar procent gaat klagen over de afwerking en je daarvan weer een deel kan afpoeieren ben je onder de streep netto beter uit qua winst als ondernemer tegenwoordig. Maar goed ik dwaal af..
Je ziet tegenwoordig wel steeds vaker dat mensen een WB van minstens 65cm diep nemen; dit ivm een werkbladafzuiging, hier heb je dan iets meer ruimte voor. Ook heb je dan natuurlijk wat meer ruimte :D
Ik wil inderdaad ook gaan voor een kookplaat met afzuiging in de plaat zelf om een afzuiger erboven te vermijden. Die Bora's zijn erg mooi maar ook erg prijzig dus dat wordt nog een zoektocht naar een betaalbaar alternatief wat niet meteen een belabberde afzuiging als resultaat heeft. Daar moet ik me nog in verdiepen.

Gelukkig komt de kookplaat in een schiereiland bestaande uit 4 kasten, in 2x2 opstelling met de ruggen naar elkaar. Dan kan ik deze simpelweg zoveel uit elkaar zetten als nodig en dan afdekken met een werkblad en zijplaat om de sleuf tussen de kasten af te dekken dus dan maakt de relatieve ondiepte van die kastjes ook niet uit. :)

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:19
Vliegvlug schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:12:
[...]
Of weet jij een keukenwinkel die zoals Ikea ook helemaal gericht is op losse verkoop en alle bijbehorende tools die het ontwerpen en plannen faciliteren ook hebben?
En de prijs speelt natuurlijk ook mee. :)
Ik zie geen 2e Ikea in de markt, maar dat is ook weer het andere uiterste. Jij vroeg of je losse kasten kunt kopen bij keukenleveranciers en ja, dat kan. Er zijn ook behoorlijk wat leveranciers met online planners, waar je echt wel een behoorlijk idee mee kunt ontwikkelen zonder dat het je enorm op kosten jaagt. Maar als je helemaal niks meer wilt betalen dan een kast bij ikea en je kunt alles zelf doen, dan ben je ikea aan het juiste adres. Maar dan werk je dus met standaard maten en zit je bijvoorbeeld vast aan de standaard diepte. Een adviseur bij een keukenzaak denkt wat dat betreft met je mee en heeft een breder assortiment tot de beschikking.

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Toke_gt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:19:
[...]

Ik zie geen 2e Ikea in de markt, maar dat is ook weer het andere uiterste. Jij vroeg of je losse kasten kunt kopen bij keukenleveranciers en ja, dat kan.
Daar heb je gelijk in inderdaad, had het nog niet over die andere zaken gehad als de juiste gegevens beschikbaar hebben en de handige planners.

Wel over de prijzen en daar heb ik helaas nog steeds geen antwoord op gekregen of inzicht op internet kunnen vinden want ik vind geen prijslijsten van dergelijke losse kasten en dat is een belangrijke factor.

Kan jij aangeven wat jij voor je losse kastjes hebt betaald?
Of als je geen exacte bedragen wilt geven dan hoeveel % het scheelde?
Er zijn ook behoorlijk wat leveranciers met online planners, waar je echt wel een behoorlijk idee mee kunt ontwikkelen zonder dat het je enorm op kosten jaagt. Maar als je helemaal niks meer wilt betalen dan een kast bij ikea
Niet niks meer, maar simpelweg niet veel meer. ;)
en je kunt alles zelf doen,
Dat heeft zeker de voorkeur.
Alleen keukenblad en inbouw van kookplaat en wasbak daarin ga ik wel uitbesteden want vlakinbouw zie ik mezelf niet netjes genoeg kunnen.
dan ben je ikea aan het juiste adres. Maar dan werk je dus met standaard maten en zit je bijvoorbeeld vast aan de standaard diepte.
Tot ik achter de beperking van de breedte van mijn nis kwam in de IKEA planner had ik niet het idee dat het Ikea kastje groter was en daarmee een beperking.
Een adviseur bij een keukenzaak denkt wat dat betreft met je mee en heeft een breder assortiment tot de beschikking.
Kan nooit kwaad daar eens langs te gaan inderdaad.
Moet ik wel mijn best gaan doen al hun tactieken verder te negeren en me daar niet teveel aan te irriteren O-) .

• Savaroth
Geloof niet dat deze prijslijsten online beschikbaar zijn; dat is inderdaad wel een nadeel; echter kun je vrijblijvend langs een showroom gaan en vragen om een offerte, al is het maar voor een indicatie, weet je gelijk of het een beetje, of véél meer wordt ;)

Houd er wel rekening mee (afhankelijk van het WB materiaal) dat niet iedere vakman staat te springen om hiervoor de verantwoordelijkheid op zich te nemen; dit i.v.m. mogelijke schade aan afgewerkte muren, toekomstige vochtschade als een vezelplaat blad wordt gezaagd, door het niet/onjuist afkitten; mogelijke breuk bij een composiet/graniet/marmeren blad. Ook is het zo dat als je een multiplex WB neemt, je vaak vanuit de fabriek een spoelbak kunt laten inlijmen, deze is dan al mooi vlak, met de bijkomstigheid dat deze ook waterdicht is verlijmd! :)

• Toke_gt
Vliegvlug schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:28:
[...]
Kan jij aangeven wat jij voor je losse kastjes hebt betaald?
Of als je geen exacte bedragen wilt geven dan hoeveel % het scheelde?
Ik heb het destijds vergeleken met andere keukenleveranciers en niet met ikea, dus daar heb je niet veel aan. Wel heb ik recent voor iemand een ikea-keuken in de planner getekend die qua afmetingen vergelijkbaar is en en inclusief montage kwam ik op een vergelijkbaar bedrag uit.
Ik zou gewoon eens wat zaken afgaan en maar even een stoïcijnse houding innemen ten aanzien van verkoper. Overigens valt dat soms ook best mee. Geef gewoon aan waarvoor je komt.

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Savaroth schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:38:
Geloof niet dat deze prijslijsten online beschikbaar zijn; dat is inderdaad wel een nadeel; echter kun je vrijblijvend langs een showroom gaan en vragen om een offerte, al is het maar voor een indicatie, weet je gelijk of het een beetje, of véél meer wordt ;)
&
Toke_gt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:47:
[...]

Ik zou gewoon eens wat zaken afgaan en maar even een stoïcijnse houding innemen ten aanzien van verkoper. Overigens valt dat soms ook best mee. Geef gewoon aan waarvoor je komt.
Lijkt er inmiddels wel een beetje op dat dat de enige manier is.
Toch maar eens gaan doen dan ook al zie ik er wel tegenop eigenlijk, maar tegelijkertijd kan het me ook nieuwe inzichten geven, zij zijn tenslotte de hele dag met keukeninrichting bezig en hebben er wel kijk op en ik hoef er niet verplicht te kopen natuurlijk.
Houd er wel rekening mee (afhankelijk van het WB materiaal) dat niet iedere vakman staat te springen om hiervoor de verantwoordelijkheid op zich te nemen; dit i.v.m. mogelijke schade aan afgewerkte muren, toekomstige vochtschade als een vezelplaat blad wordt gezaagd, door het niet/onjuist afkitten; mogelijke breuk bij een composiet/graniet/marmeren blad. Ook is het zo dat als je een multiplex WB neemt, je vaak vanuit de fabriek een spoelbak kunt laten inlijmen, deze is dan al mooi vlak, met de bijkomstigheid dat deze ook waterdicht is verlijmd! :)
Oh, is dat tegenwoordig lastiger dan?
Toen ik jaren geleden al weer een stenen werkblad op mijn ikea keuken wilde hebben ben ik bij twee steenbedrijven langs geweest en ging het daar helemaal niet over.
Kon de wasbak in die ik wilde en voor de kookplaat werd de benodigde uitsparing gemaakt, was opbouw en geen vlakinbouw overigens.

[Voor 8% gewijzigd door Vliegvlug op 26-02-2023 17:55]

• Savaroth
Nou in z'n algemeen weet ik niet, maar specifiek jouw situatie is lastiger. Het blad (ga even uit van steen) moet gekanteld/schuin getild worden en dan op de onderbouw worden geplaatst; om in de hoek tussen de IBK en de muur te passen; hier zijn risico's aan verbonden. Als je de hoge kastenwand nog niet monteerd voordat het WB wordt gemonteerd, maak je het een stuk makkelijker; aangezien je dan geen gekke manoeuvres hoeft uit te halen, dus dat zou nog een optie zijn.

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Toke_gt schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:47:
[...]

Ik heb het destijds vergeleken met andere keukenleveranciers en niet met ikea, dus daar heb je niet veel aan.
Toch bedankt voor het laten weten!
Wel heb ik recent voor iemand een ikea-keuken in de planner getekend die qua afmetingen vergelijkbaar is en en inclusief montage kwam ik op een vergelijkbaar bedrag uit.
Montage is wel vrij duur bij de ikea ja, vooral de lades daarom heb ik vorige keer ook besloten het zelf te doen.
Komt denk ik omdat het allemaal losse bouwpakketten zijn bij ikea, monteurs van reguliere keukenzaken krijgen de kasten in elkaar gezet aangeleverd vanuit de fabrikant als ik me niet vergis.

Daarom denk ik dat kastjes van reguliere zaken ook duurder zijn want dat in elkaar zetten en hogere vervoerkosten door het grotere volume moeten natuurlijk wel doorberekend worden want dat zijn extra kosten die ze maken en dat is wel terecht.

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Savaroth schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:58:
Nou in z'n algemeen weet ik niet, maar specifiek jouw situatie is lastiger. Het blad (ga even uit van steen) moet gekanteld/schuin getild worden en dan op de onderbouw worden geplaatst; om in de hoek tussen de IBK en de muur te passen; hier zijn risico's aan verbonden. Als je de hoge kastenwand nog niet monteerd voordat het WB wordt gemonteerd, maak je het een stuk makkelijker; aangezien je dan geen gekke manoeuvres hoeft uit te halen, dus dat zou nog een optie zijn.
Daar heb je gelijk in, wel een goed idee om de hoge kast pas later te plaatsen, dan kan ik het passtuk tussen de hoge kast en hoekkast ook precies op maat krijgen.

Wilde de opbouw van de keuken sowieso beginnen met de hoekkast, leek me het handigst aangezien het een L-vorm wordt en ik dan als laatste het passtuk aan de muurkant kan doen in het verlengde van de hoekkast. Haaks op de hoekkast zit het passtuk dan niet aan de muurkant maar dus tussen hoekkast en hoge kast.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30
Vliegvlug schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:59:
[...]

Ik vermoed dat je mij wilde informeren, @Flix20 heeft die foto’s namelijk geplaatst om mij te helpen, zijn keuken is al helemaal af zo te zien. :P

En een interieurbouwer/meubelmaker kan natuurlijk maar ik ben niet voor niets naar een Ikea keuken aan het kijken, er moet op het budget gelet worden en daar passen die opties niet helemaal in helaas!
Volgens Kapitein Merijn kan het ook met standaard spul, gezien het z’n werk is.. Zal hij het wel weten. (Ik deed alleen maar maatwerk)

Bericht hierboven

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Floor-is schreef op zondag 26 februari 2023 @ 21:29:
[...]

Volgens Kapitein Merijn kan het ook met standaard spul, gezien het z’n werk is.. Zal hij het wel weten. (Ik deed alleen maar maatwerk)
Je bedoelt neem ik aan mijn oorspronkelijke vraag of dat zijplankje van die Ikea hoekkast kan worden ingekort?
Ik kreeg die indruk inmiddels ook maar goed om het ook nog van een professional te horen, dan weet ik zeker dat ik niets over het hoofd zie. (y)

Acties:
  • +13Henk 'm!
  • Pinned

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:34
Na uren en uren te hebben doorgebracht in dit topic (voornamelijk om kennis op te doen) hierbij een korte review over de plaatsing van onze keuken.

In december 2020 hebben mijn partner en ik een nieuwbouwwoning gekocht. Het is daarom inmiddels alweer twee jaar geleden dat we op zoek zijn gegaan naar een keuken (en geschikte keukenleverancier). Vanaf het begin waren we gecharmeerd van de keukens van Next125. Showrooms bezoeken was echter lastig. Toch hebben we een aantal showrooms kunnen bezoeken voor de deadline. Dit leverde op dat we uiteindelijk zeker waren over de opstelling, maar nog niet over de leverancier. Daarom voor de deadline een technische keukentekening ingeleverd (laten maken door technischekeukentekening.nl en daar ook erg tevreden over) en daarmee wat ruimte gekocht voor het verder shoppen. Veel tijd bleken we hier niet voor nodig te hebben, want door de eerdere review van @Sander2289 kwamen we al snel bij Ihre Küche uit. Ook voor ons geldt:
  • betere prijs dan in NL
  • geen enkele druk gevoeld
  • plezierige contacten, waarbij Teun altijd heeft meegedacht
  • volledige ontzorging
  • keuken werd binnen een dag geleverd en geplaatst
Ook voor ons was het niet naast de deur, maar het was de ritjes meer dan waard. Teun heeft ons bijzonder goed geholpen en we zouden zonder twijfel de volgende keuken ook bij Ihre Küche kopen.

Dan wat specs:
  • NX505 agaatgrijs, satijnlak
  • blad: Unique Calacatta Glace composiet
  • spoelbak: Blanco Subline 500-U Graniet zwart
  • Apparatuur: Bora X Puru, Quooker Combi + Siemens HM836GPB6 (combi-oven), HS836GVB6 (stoomoven), KI81FSDE0 (koelkast), GI11VADE0 (vriezer), SX97T800CE (vaatwasser)

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:17
Wel over de prijzen en daar heb ik helaas nog steeds geen antwoord op gekregen of inzicht op internet kunnen vinden want ik vind geen prijslijsten van dergelijke losse kasten en dat is een belangrijke factor.
Op http://www.keukenkastenfabriek.nlkan je een berekening maken en een beetje omslachtig ook een tekening.

[Voor 7% gewijzigd door Robinvv78 op 27-02-2023 14:30]

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:00
syntesia schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:58:
[...]

Paar maanden geleden had Intermat mijdrecht hem al in de keuken geplaatst alleen nog niet aangesloten.
Nou lijkt mij dat ze hem nu al inmiddels werkend hebben.
Bij Mandemakers Woerden heb ik hem 2 weken geleden werkend in de showroom bekeken. Wat mij opviel is dat het opstarten erg lang duurt. Waarschijnlijk is dit met een update wel op te lossen.
Het scherm is wel echt fantastisch groot en scherp, en de visuals ook erg mooi.

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-03 18:30
SMEG schreef op maandag 27 februari 2023 @ 11:57:
[...]

Bij Mandemakers Utrecht heb ik hem 2 weken geleden werkend in de showroom bekeken. Wat mij opviel is dat het opstarten erg lang duurt. Waarschijnlijk is dit met een update wel op te lossen.
Het scherm is wel echt fantastisch groot en scherp, en de visuals ook erg mooi.
Mandemakers in Utrecht? Welke is dat? Die in Woerden? Of bedoel je iets anders.

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:53
Alic3 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:52:
Ik wil de Bora XBO oven graag werkend in het echt zien. Op bora.com kan je filteren welke zaken 'm in de showroom hebben staan. Vandaag 3 zaken gehad. 2 hadden de oven nog in een doos staan, de andere zaak alleen uitgepakt op een tafel in een donker hoekje. Top, kan nog niet ervaren hoe het display werkt |:(
ThePsycho schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:22:
[...]

Exact hetzelfde probleem gehad 3 weken terug. Ik wordt door een zaak in lunteren teruggebeld als ze hem hebben staan (beloofden ze in ieder geval). Dat zou enkele weken gaan duren.
Alic3 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:34:
[...]

KeukenCentrum Utrecht gaat de XBO over twee weken inbouwen. Dan krijg ik een seintje. Wel grappig dat je meteen enthousiaste verhalen krijgt over de oven, maar laten zien ho maar :+
Ik was 2 maanden geleden in Niftrik bij de Haar keukens, daar hadden ze er 1 aangesloten in een stand-alone omkasting. heb er toen wel even mee gespeeld.

dus mocht dat in de buurt zijn kan je daar even kijken.

• SMEG
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:00
Alic3 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Mandemakers in Utrecht? Welke is dat? Die in Woerden? Of bedoel je iets anders.
Excuus, inderdaad Woerden.

• Ahikoo
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Na een lange zoektocht met veel offertes hebben we nu de keuze tussen twee keukenzaken, Superkeukens en I-Kook. Bij beide zaken zijn we erg goed geholpen en hebben ze echt de tijd genomen om mee te denken met het opstellen van de keuken. De offertes zijn voor een U-keuken met een aantal verschillen, namelijk:

Superkeukens biedt ons een Schüller keuken aan met:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

I-Kook biedt ons een Nobilia keuken aan met:
Members only:

Werkblad, inductieplaat en combioven zijn identiek. Mijn vriendin heeft een beter gevoel bij I-kook, maar ik heb een beter gevoel bij Superkeukens. De recensies zijn beter voor I-kook, hoewel ik sterk het idee heb dat de meeste recensies op uitnodiging zijn. Wij komen er onderling (nog) niet uit helaas... Ideeën over de kwaliteit van de keukens? Mogelijk kan dit voor ons de doorslag geven in de keuze.

EDIT: We hebben een update ontvangen van Superkeukens met extra korting op de keuken. Mijn vriendin is daardoor ook om! We hebben getekend en nu hopen op een mooi eindproduct :)

[Voor 6% gewijzigd door Ahikoo op 28-02-2023 17:45]

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:13
Ahikoo schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:20:
Na een lange zoektocht met veel offertes hebben we nu de keuze tussen twee keukenzaken, Superkeukens en I-Kook. Bij beide zaken zijn we erg goed geholpen en hebben ze echt de tijd genomen om mee te denken met het opstellen van de keuken. De offertes zijn voor een U-keuken met een aantal verschillen, namelijk:

Superkeukens biedt ons een Schüller keuken aan met:

***members only***

I-Kook biedt ons een Nobilia keuken aan met:

***members only***

Werkblad, inductieplaat en combioven zijn identiek. Mijn vriendin heeft een beter gevoel bij I-kook, maar ik heb een beter gevoel bij Superkeukens. De recensies zijn beter voor I-kook, hoewel ik sterk het idee heb dat de meeste recensies op uitnodiging zijn. Wij komen er onderling (nog) niet uit helaas... Ideeën over de kwaliteit van de keukens? Mogelijk kan dit voor ons de doorslag geven in de keuze.
Superkeukens verkoop Nobilia & Schüller, waarbij Schuller de duurdere lijn is bij superkeukens.

Persoonlijk vond ik ook de kantafwerking van de Schuller fronten mooier dan bij Nobilia. Bij superkeukens konden we dit goed vergelijken aangezien ze beide hebben staan.
Je zou superkeukens kunnen vragen ook Nobilia aan te bieden, dan heb je een vergelijk bij 1 zaak.

[Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 28-02-2023 13:33]

• Siebolt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 08:26
Ik heb een vraag over keramiek vs. composiet.

Wij hebben in eerste instantie gekozen voor Eternal Calacatta Gold van Composiet en hierbij specifiek voor 20mm gekozen ipv 12 mm wat gangbaar was volgens de keukenboer. Gek genoeg zou er geen prijsverschil zitten tussen 12 en 20 waarbij mijn gedacht was dat het dikkere materiaal mooier is.

https://www.jetstone.nl/kleuren-composiet/

Nu bleek echter bij materiaalbezichtiging dat dit plaatje niet representatief leek. In het echt (b)leek het patroon veel rustiger en vonden we een aantal marmerachtige patronen van keramiek hier meer op lijken.

https://www.jetstone.nl/kleuren-keramiek/

Dit konden we wisselen alleen is keramiek verkrijgbaar in 6 mm en 12 mm. Nu dacht ik oke 12 mm zal dan oke zijn. Echter blijkt dat er een behoorlijke meerprijs was voor de 12 mm. Is dit gebruikelijk en is 6 mm voldoende of is dit niet verstandig?

Ik kan hier niet heel veel over vinden behalve dat composiet beter tegen puntbelasting kan. Daarnaast hoort dit keramiek veel duurder te zijn als het dikker is en composiet niet?

• Toke_gt
Siebolt schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:32:

Wij hebben in eerste instantie gekozen voor Eternal Calacatta Gold van Composiet en hierbij specifiek voor 20mm gekozen ipv 12 mm wat gangbaar was volgens de keukenboer. Gek genoeg zou er geen prijsverschil zitten tussen 12 en 20 waarbij mijn gedacht was dat het dikkere materiaal mooier is.

[Afbeelding]

Nu bleek echter bij materiaalbezichtiging dat dit plaatje niet representatief leek. In het echt (b)leek het patroon veel rustiger en vonden we een aantal marmerachtige patronen van keramiek hier meer op lijken.

Dit konden we wisselen alleen is keramiek verkrijgbaar in 6 mm en 12 mm. Nu dacht ik oke 12 mm zal dan oke zijn. Echter blijkt dat er een behoorlijke meerprijs was voor de 12 mm. Is dit gebruikelijk en is 6 mm voldoende of is dit niet verstandig?

Ik kan hier niet heel veel over vinden behalve dat composiet beter tegen puntbelasting kan. Daarnaast hoort dit keramiek veel duurder te zijn als het dikker is en composiet niet?
Het gaat waarschijnlijk om massief keramiek van 6mm of 12mm en opgehoogd composiet van 20mm? Ik begrijp wel dat het ophogen het geheel niet veel duurder maakt. Vind je ergens in de beschrijving iets terug dat daarnaar verwijst?

• Floor-is
Siebolt schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:32:

[Afbeelding]

Het schijnt dat niet elke plaat hetzelfde is bij composiet van Silestone, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Dekton en andere keramische platen zijn wel exact gelijk. :)

Ik vind 6mm onverstandig, dat is ongeveer de dikte van een badkamertegel. Als je dat als een grote oppervlakte gaat gebruiken is de kans op problemen groot. Denk aan chippen, breken, doorhangen etc. Eenvoudigweg omdat je met (oppervlakte)spanning in het blad zult krijgen door de afgenomen dikte.

De Eternal Calacatta Gold in 20mm is heel gebruikelijk, wij gaan zelf voor 12 en dat zie je inderdaad niet zo vaak.

Volgens Silestone is er ook een 30mm variant trouwens: https://www.cosentino.com...estone/et-calacatta-gold/

Als je naar keramiek kijkt van Silestone kom je bij de merknaam Dekton uit, daarvan is misschien Opera wel mooi: https://www.cosentino.com/nl-nl/kleuren/dekton/opera/

Als je budget het toestaat.. Bij AMC hebben ze momenteel echt absurde marmeren platen op voorraad.

Bericht hierboven

• Siebolt
  • Laatst online: 24-03 08:26
@Toke_gt het gaat om 40mm opgedikt in beide gevallen maar bij de composiet 20mm en dan dus opgedikt en bij het keramiek 6 mm en ook opgehoogd naar 40mm.

Ik dacht in eerste instantie dat we 12mm zouden krijgen. Nu gaf de keukenboer echter aan dat het 6 was. Verschil tussen eternal calcatta gold composiet en keramiek 6 was 600 euro en 3000 voor 12 kennelijk. Dit ondanks dat verschil tussen 12 en 20 er bij composiet niet zou zijn

@Floor-is ik weet niet wat het voor keramiek is. Het is allemaal bij jetstone. Er staat alleen iets dat het klei is uit oekraine en gemaakt in Italië bij bijvoorbeeld de Borghini

Vraag is dus eigenlijk vooral: is 6mm Keramiek van bijvoorbeeld degene hierboven sterk genoeg om een bora puru (van 24,5 KG + pannen) en wasbak + kraan te dragen en is dit een verstandige keuze of kan ik beter bij de 20 mm composiet blijven? Keukenboer geeft aan dat het kan maar ik vind 6 dus erg dun lijken.

[Voor 13% gewijzigd door Siebolt op 01-03-2023 15:37]

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-03 12:37
Wij hebben onlangs onze eerste offerte gekregen bij een keukenzaak uit de buurt.
Is er iemand die hier wellicht naar wil kijken of dit een realistische offerte is?

We gaan waarschijnlijk nog naar een zaak in Duitsland sowieso, maar ben wel alvast benieuwd hoe jullie deze eerste offerte beoordelen.

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:53
Goedemiddag allen, ik ben op zoek naar een oven. Dit wordt onze eerste oven, dus ik heb zelf weinig inzicht in wat een goede oven maakt.

Kortom, vraag ik me af wat jullie achteraf wel missen of overbodig vinden bij jullie ovens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-03 18:30
Saaslijer1 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:51:
Wij hebben onlangs onze eerste offerte gekregen bij een keukenzaak uit de buurt.
Is er iemand die hier wellicht naar wil kijken of dit een realistische offerte is?

We gaan waarschijnlijk nog naar een zaak in Duitsland sowieso, maar ben wel alvast benieuwd hoe jullie deze eerste offerte beoordelen.
Realtisch hangt van veel factoren af :) . Deel gerust hier de offerte, je eigen wensen/budget en de uitgangspositie/tekening van de ruimte. Dan kunnen we het beste meedenken.
Kraakmand schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:17:
Goedemiddag allen, ik ben op zoek naar een oven. Dit wordt onze eerste oven, dus ik heb zelf weinig inzicht in wat een goede oven maakt.

Kortom, vraag ik me af wat jullie achteraf wel missen of overbodig vinden bij jullie ovens.
Het ligt er vooral wan wat je van een oven verwacht. Een pizza en broodjes afbakken lukt ook in een toaster oventje. Ben je een amateurkok dan stel je andere eisen. Zo is dat voor iedereen anders en voor jou zelf ook. Iets meer richtlijnen/uitgangspunten en we kunnen je beter helpen.

[Voor 32% gewijzigd door Alic3 op 01-03-2023 17:22]

• Kraakmand
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:53
Alic3 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:21:
[...]

Realtisch hangt van veel factoren af :) . Deel gerust hier de offerte, je eigen wensen/budget en de uitgangspositie/tekening van de ruimte. Dan kunnen we het beste meedenken.

[...]

Het ligt er vooral wan wat je van een oven verwacht. Een pizza en broodjes afbakken lukt ook in een toaster oventje. Ben je een amateurkok dan stel je andere eisen. Zo is dat voor iedereen anders en voor jou zelf ook. Iets meer richtlijnen/uitgangspunten en we kunnen je beter helpen.
Ik ben van plan om broden en eens per maand een cake o.i.d. te bakken. Daarnaast wil ik graag gevogelte braden. Dit gaat wel iets verder dan broodjes van de supermarkt afbakken.

Met mijn vorige bericht doelde ik op functies zoals Added Steam van Siemens.

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:20
Kraakmand schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Ik ben van plan om broden en eens per maand een cake o.i.d. te bakken. Daarnaast wil ik graag gevogelte braden. Dit gaat wel iets verder dan broodjes van de supermarkt afbakken.

Met mijn vorige bericht doelde ik op functies zoals Added Steam van Siemens.
Falcon fornuis halen of Aga mocht je een klassieke keuken hebben, de fabrikant is hetzelfde.

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:48
lebbe02 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:48:
[...]

Wij hebben de Siemens CS936GAB1. Bevalt erg goed, scherm is erg mooi en het systeem werkt snel. Nog geen vastlopers of iets gezien. Stomen nu ook al een paar keer geprobeerd en werkt erg fijn om groenten en aardappelen te garen. Het instellen van Home connect kostte wel wat wat pogingen, maar daarna geen problemen.

Onze buurman heeft trouwens ook al de nieuwe lijn Bosch oven. Type weet ik niet.
Ik heb mij vergist; heb de CS936GAB1 ontvangen vandaag! De combi mangetron moet nog komen.. Wel even een vraagje aan jou.. Wanneer ik de oven uitzet, hoor ik een raar/brommend geluidje.. Is dat normaal c.q. heb jij dat ook? (Lijkt mij overigens niet normaal)

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03 18:25
beyazz06 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:09:
[...]

Ik heb mij vergist; heb de CS936GAB1 ontvangen vandaag! De combi mangetron moet nog komen.. Wel even een vraagje aan jou.. Wanneer ik de oven uitzet, hoor ik een raar/brommend geluidje.. Is dat normaal c.q. heb jij dat ook? (Lijkt mij overigens niet normaal)
Dat geluidje doet de mijne ook.... Uit de handleiding:

Het apparaat bromt tijdens het gebruik en na het uitschakelen.
Functiecontrole van de pomp veroorzaakt geluid tijdens het gebruik.
Geen handeling vereist.

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
rowicom schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Geen handeling vereist.
Precies dat inderdaad, ik maakte mij daar ook meteen zorgen over. Is dus de pomp.

• beyazz06
  • Laatst online: 13:48
rowicom schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:55:
[...]

Geen handeling vereist.
Ik had inmiddels ook de keukenzaak gebeld om het te vragen; schijnt idd de pomp te zijn van het waterreservoir die ervoor moet zorgen dat er geen water oid achterblijft ter voorkoming van bacteriën/schimmel oid..

Wel vervelend dingetje; ongeacht of je hebt "gestoomd" of niet hoor je het geluidje na het uitzetten van de oven.. Ik,als slechthorend, vind t best luidruchtig :o

• Saaslijer1
Hieronder onze offerte. We zijn onwijs plezierig geholpen, en er is ook echt goed meegedacht met bepaalde opties wel/niet doen etc. Qua prijs hebben we beide echter geen idee of het redelijk is. Dat hoor ik graag van jullie :) En ook als er tips zijn qua indeling of opties of wat dan ook.

Bijgevoegd ook de schetsen van onze keuken. De gedetailleerde afbeeldingen is hoe het er uiteindelijk ongeveer uit moet komen te zien. De 2 donkere afbeeldingen hebben we bij de keukenzaak laten maken.

Keukenmeubels
(merk RotPunkt volgens mij).
- 2 hoge kasten, rechterkast is voor koelvries combinatie, links willen we een combioven-magnetron
- Hoekstuk als opvulling.
- Klein ladekastje met uitschuifbare lades.
- Gootsteenkast met daarin een prullenbak met 2 vakken verwerkt, en ruimte voor de Quooker.
- Onderkast voor inbouwvaatwasser.
- Hoekonderkast met uitschuifbaar plateau voor pannen.
- Het fornuis nemen we over van de huidige bewoners. Een M-system van Boretti.
- Onderkast met 2 lades, en daarbinnen 1 uitschuifbare lade voor bestek.
- Schiereiland met als onderkast 2 lades, en daarnaast een wijnklimaatkast
- Links van de krukken gaan we niet voor 2 lades, maar kiezen we voor en open stuk met 2 planken.

Apparatuur
*Hier hebben we nu vrij luxe opties gekozen (althans, dat gaf de keukenmeneer aan), maar kunnen we nog wijzigen.
- Liebherr koelvriescombinatie ICD 5123-20 (geen idee eigenlijk waarom hier geen Siemens)
- Siemens vaatwasser SX63H800BE IQ300 XXL
- Siemens oven met magnetronfunctie CM924G1B1 IQ700
- Siemens wijnklimaatkast IQ500 KU21WAHG0
- Quooker Combi + Fusion Square zwart

Werkblad inclusief spoelbak
We hebben nu een keramiek Neolith blad, 5mm in de kleur Strata Argentum Riverwashed. Maar dat wordt hem niet. We gaan voor een Dekton of Silestone blad van Cosentino inclusief randafwerking en wat dikker (advies hiervoor?)

Totaal Keukenmeubelen : €9.731,40
Totaal Apparatuur/Accessoires: €6.817,90
Totaal Werkblad(en) : €4.491,00
Totaal te betalen: €21.040,30

Montage kan worden gedaan voor €1850,00.

Wij zijn nog wel voornemens om ook naar een zaak in Duitsland te gaan. N.a.v. berichten hier over Ihre Kuche had ik daar een voorkeur voor, echter kunnen zij geen fronten leveren met doorlopende strepen.
Dus wordt het denk ik de andere optie Ekelhoff. Hier lees ik ook veel goede verhalen over, en is mijn neef onlangs ook erg goed geholpen, en is zijn keuken inmiddels ook naar volle tevredenheid geplaatst.

[Voor 5% gewijzigd door Saaslijer1 op 02-03-2023 17:04]

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:50
Flix20 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:35:
[...]

Wellicht wel ja. We gaan volgend weekend naar KL Zaandam om naar wat voorbeeld opstellingen te kijken.
Zal er dan nog eens goed naar kijken.

Nu had ik vooral naar de ruimte tussen het blad en kast gekeken en pas toen we rond de tafel zaten met het uittekenen kwam dit ter spraken.

We hebben al wel een render ontvangen; (vloer zal wel lichter gaan worden)
[Afbeelding]

Dit is de ruimte waar de keuken zal komen;
[Afbeelding]

We zitten ook nog een beetje in een tweestrijd.
We vinden deze Fjordblauw wel eel mooi, maar ik weet nog niet of ik het mooier vind dan een lichtere kleur.
Bijvoorbeeld deze grijs:
[Afbeelding][Afbeelding]
Helaas hebben we een tegenvaller We hebben een uitdaging.

We zijn gister in de woning geweest en hebben het e.e.a. kunnen opmeten. Wat blijkt; de ruimte aan de linkerzijde van het raam is 55cm (60 als je het kozijn wat wat dieper ligt meetelt).
We zouden het heel jammer vinden als we hierdoor dit ontwerp niet kunnen doorvoeren.
Volgens mij ga je sowieso 62cm nodig hebben ivm je zijpaneel.

Nu zat ik te denken om het zijpaneel door te laten steken tot binnenkant van het kozijn maar of dit mooi gaat worden...
Heeft iemand hier een geniale oplossing? (naast een andere layout)

PSN: Flix20-NL

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:38
Saaslijer1 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:29:
Hieronder onze offerte. We zijn onwijs plezierig geholpen, en er is ook echt goed meegedacht met bepaalde opties wel/niet doen etc. Qua prijs hebben we beide echter geen idee of het redelijk is. Dat hoor ik graag van jullie :) En ook als er tips zijn qua indeling of opties of wat dan ook.

Bijgevoegd ook de schetsen van onze keuken. De gedetailleerde afbeeldingen is hoe het er uiteindelijk ongeveer uit moet komen te zien. De 2 donkere afbeeldingen hebben we bij de keukenzaak laten maken.

Keukenmeubels
(merk RotPunkt volgens mij).
- 2 hoge kasten, rechterkast is voor koelvries combinatie, links willen we een combioven-magnetron
- Hoekstuk als opvulling.
- Klein ladekastje met uitschuifbare lades.
- Gootsteenkast met daarin een prullenbak met 2 vakken verwerkt, en ruimte voor de Quooker.
- Onderkast voor inbouwvaatwasser.
- Hoekonderkast met uitschuifbaar plateau voor pannen.
- Het fornuis nemen we over van de huidige bewoners. Een M-system van Boretti.
- Onderkast met 2 lades, en daarbinnen 1 uitschuifbare lade voor bestek.
- Schiereiland met als onderkast 2 lades, en daarnaast een wijnklimaatkast
- Links van de krukken gaan we niet voor 2 lades, maar kiezen we voor en open stuk met 2 planken.

Apparatuur
*Hier hebben we nu vrij luxe opties gekozen (althans, dat gaf de keukenmeneer aan), maar kunnen we nog wijzigen.
- Liebherr koelvriescombinatie ICD 5123-20 (geen idee eigenlijk waarom hier geen Siemens)
- Siemens vaatwasser SX63H800BE IQ300 XXL
- Siemens oven met magnetronfunctie CM924G1B1 IQ700
- Siemens wijnklimaatkast IQ500 KU21WAHG0

We hebben nu een keramiek Neolith blad, 5mm in de kleur Strata Argentum Riverwashed. Maar dat wordt hem niet. We gaan voor een Dekton of Silestone blad van Cosentino inclusief randafwerking en wat dikker (advies hiervoor?)

Totaal Keukenmeubelen : €9.731,40
Totaal Apparatuur/Accessoires: €6.817,90
Totaal Werkblad(en) : €4.491,00
Totaal te betalen: €21.040,30

Wij zijn nog wel voornemens om ook naar een zaak in Duitsland te gaan. N.a.v. berichten hier over Ihre Kuche had ik daar een voorkeur voor, echter kunnen zij geen fronten leveren met doorlopende strepen.
Dus wordt het denk ik de andere optie Ekelhoff. Hier lees ik ook veel goede verhalen over, en is mijn neef onlangs ook erg goed geholpen, en is zijn keuken inmiddels ook naar volle tevredenheid geplaatst.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voor apparatuur is 35%/40% korting t.o.v. de adviesprijs redelijk normaal. Dit zou je dus na kunnen rekenen via o.a. de website van Siemens zelf.

De kasten kun je eventueel narekenen via keukenkastenfabriek.nl. Deze voert welliswaar Ballerina kasten maar dit is prijstechnisch redelijk gelijkwaardig aan Rotpunkt

Het werkblad kun je eens checken op keukenbladen.shop, bij 123werkbladen.nl of dekeukenbladenfabriek.nl/prijs-berekenen (je krijg geautomatiseerd een offerte)

Optelsom van die dingen is zo'n beetje de bodemprijs. Een keukenzaak met een showroom, personeel, etc, moet natuurlijk wat marge maken. Ik ga er vanuit dat elektra en verlichting onder de accessoires valt en let erop dat er nog geen prijs bijzit voor montage

• Saaslijer1
namo_h schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:59:
[...]
Ik ga er vanuit dat elektra en verlichting onder de accessoires valt en let erop dat er nog geen prijs bijzit voor montage
Goed dat je het zegt. Montage kan worden gedaan voor €1850,00.
Zal m'n bericht even editten.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-03 18:25
Als ik het goed heb, zijn Siemens IQ700 ovens voorzien van Home Connect. De gebruiksaanwijzing gelezen hebbend, zouden deze apparaten 'over the air' een firmware update moeten kunnen krijgen.
Vraag: heeft hier iemand dat al eens meegemaakt? Of zit het er op en wordt er door Siemens niets mee gedaan?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

rowicom schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:40:
Als ik het goed heb, zijn Siemens IQ700 ovens voorzien van Home Connect. De gebruiksaanwijzing gelezen hebbend, zouden deze apparaten 'over the air' een firmware update moeten kunnen krijgen.
Vraag: heeft hier iemand dat al eens meegemaakt? Of zit het er op en wordt er door Siemens niets mee gedaan?
Ja het kan en het gebeurde ook bij AEG. Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit gezien heb bij mijn Siemens ovens.
https://nos.nl/artikel/24...rons-wanen-zich-stoomoven
Door een verkeerde software-update kunnen eigenaren van een bepaald type combimagnetron van AEG hun apparaat al twee weken niet gebruiken. Door de fout denkt de combimagnetron een stoomoven te zijn, en dat probleem kan niet op afstand worden opgelost.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:58
Wij hebben toevallig afgelopen week een OTA update gehad van onze Bosch oven (model 2023). Ging van v2.x naar v3.x.

Voor de update kon de klok alleen "Uit" of "Aan - voor een beperkte duur". Wat redelijk irritant was, omdat het display wel constant aanbleef (met alleen een Wifi symbool). Nu kan de klok gewoon aanblijven. Wel fijn dat er ook echte verbeteringen worden gedaan.

We dachten trouwens eerst dat het display stuk was, want de oven ging alleen aan met verlichte knoppen, maar het display bleef uit. Na lichte paniek omdat de lasagne klaarstond om erin te gaan, werkte het trucje van +- 10 sec de aan/uit-knop inhouden voor een reset. Daarna gaf de oven aan dat er een update klaarstond.

• Missy K
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-03 09:27
CirclDigital schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:31:
[...]

Tikje overdreven allemaal..... als je meer objectieve maatstaven zou gebruiken komen IKEA keukens gewoon ergens in het middensegment terecht.

Maar inderdaad, om de prijs ver onder de concurrenten in hetzelfde segment te houden zijn de keuzes beperkt tot een set vaste afmetingen van 20-80cm. Maar in de praktijk is dat amper een beperking aangezien je daar met een beetje creativiteit gewoon elke denkbare keuken mee kan bouwen. Zeker ook omdat de rest van keukens ook al zwaar gestandaardiseerd zijn.

En met een fatsoenlijke montage partij zijn veel beperkingen ook gewoon eenvoudig te omzeilen door gebruik te maken van oplossingen van derden zoals voor de greepjes, afwijkende plinten (gewoon afdeklijsten op elke maat zagen). Passtukken kan je, ook in de hoek perfect passend krijgen en waar je dat verhaal met roosters vandaan haalt is me een raadsel.

Enige uit je lijstje wat overblijft is de beperking in de diepte van de passtukken, blijft vreemd dat IKEA in Europa geen diepere stukken levert. Doen ze bijvoorbeeld in de VS wel.

En ja, zo goedkoop zijn ze dus wel. Je kan nergens vergelijkbare kasten/lades kopen voor de prijs. En verder bepaal je het afwerkingsniveau ook gewoon zelf, ook in een IKEA keuken past gewoon apparatuur van derden, andere bladen, andere grepen, enz.

Dus inderdaad een aantal beperkingen in afmetingen door vergaande standaardisatie. Maar je verhaal over beter, efficiënter en mooier is gewoon zwaar overdreven.

En het grote voordeel is verder nog dat je niet met die gladjakkers in de reguliere keukenzaken te maken hebt. Alleen dat is al veel waard.

[...]

En zo moeilijk is dat niet als je een beetje netjes kan werken. Juist dingen als dat railsysteem van IKEA en de grote verstelbaarheid in het beslag maakt dat het al veel eenvoudiger is dan bij de meeste andere keukens.
Hi CirclDigital,

Je vind het allemaal een tikkeltje overdreven las ik zojuist. ik probeer natuurlijk net zoals jij volgens mijn objectieve maatstaven te reageren. De bedoeling van mijn ingekorte lijstje was om The Duke1989 een aantal voorbeelden te geven die verklaren, waarom het keuken assortiment van ikea door de keukenvakhandel / keukenspeciaalzaak en de liefhebbers hier op het forum, als het onder segment gezien wordt.

Dat jij zo handig & creatief bent maakt jou natuurlijk de ideale Ikea klant. Om die rede snap ik ook wel waarom je mijn ( ingekorte) lijstje bagatelliseerde. En dat siert je, want een tegen geluid is goed. Zeker op een forum. Maar wat ik al aangaf: Het kan zoveel mooier beter en slimmer. En dat is maar goed ook want anders had je geen middensegment gehad.

In het middensegment heb je gewoon meer keus en loop je veel minder tegen beperkingen aan. kasten van 90 en 100 zijn standaard, Hogekasten met een dubbele bodem waardoor je geen rooster in de plint hebt t.b.v. de ontluchting/ geen naden in zijwanden i.v.m. maximale diepte 61cm /kookplaten en afzuigkappen die binnen de kast vallen/ geen corpus met 85 legplank gaatjes en ga zo maar door en door. Etc. etc. etc. En dit zijn nou typische de voorbeelden waarom ikea gepositioneerd wordt als het onder segment.

Wat je schrijft over gladjakkers is natuurlijk niet relevant. Misschien heb je een nare ervaring gehad, dat weet ik niet? Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ook dat niet anders kan. Ook dit kan zoveel beter leuker en informatiever!

Er zijn ontzettend veel keukenadviseurs met een schat aan informatie, passie voor het vak, en die jou graag vrijblijvend en geïnteresseerd willen helpen. Het dan natuurlijk wel belangrijk CirclDigital dat je dan niet standvastig blijft verkondigen dat Ikea te vergelijken is met het middensegment.

Want dan, dan zullen ze je inderdaad minder serieus nemen. En wellicht ook budget technische aan je gaan twijfelen. Gevalletje van: Ik loop bij Renault naar binnen maar blijf tijdens het gesprek maar aangeven dat ik Dacia het zelfde vind. Dat vind een verkoper gewoon niet fijn, en op zich is begrijpelijk want anders had ie wel Dacia verkocht.

Doe er je voordeel mee CirclDigital, en dan zul je zien…… dat ook jij een prettige winkel ervaring mee gaat maken. d:)b

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:14
Saaslijer1 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:29:

…..

Apparatuur

……
Als Liebherr koel-vries- combi eigenaar kan ik zeggen dat ze erg fijn zijn. Ik heb die van jou even opgezocht: mooie en luxe koelkast. O+

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:12
Flix20 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Helaas hebben we een tegenvaller We hebben een uitdaging.

We zijn gister in de woning geweest en hebben het e.e.a. kunnen opmeten. Wat blijkt; de ruimte aan de linkerzijde van het raam is 55cm (60 als je het kozijn wat wat dieper ligt meetelt).
We zouden het heel jammer vinden als we hierdoor dit ontwerp niet kunnen doorvoeren.

Nu zat ik te denken om het zijpaneel door te laten steken tot binnenkant van het kozijn maar of dit mooi gaat worden...
Heeft iemand hier een geniale oplossing? (naast een andere layout)
Ja, of kozijn opdikken met een plankje tot ie gelijk is aan de muur, dan krijg je (gekleurde) paneel niet zo'n rare vorm.
Als het lukt zou ik dit (ongeveer) gelijk laten lopen met je paneel, dus 7-8cm breed, 62-63 totaal vanuit de muur (mits kozijn even breed of breder is).

• averroes1198
yay schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 22:07:
[...]

Als Liebherr koel-vries- combi eigenaar kan ik zeggen dat ze erg fijn zijn. Ik heb die van jou even opgezocht: mooie en luxe koelkast. O+
Plus, is de 2e lijn van de 4 Liebherr lijnen, dus meer midden segment dan luxe zou ik zeggen. Onder andere geen NoFrost in de Plus lijn.

Los daarvan maakt Liebherr hele mooie en degelijke koel- vrieskasten dus je gaat daar zeker veel plezier aan beleven!

• Toke_gt
Flix20 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:45:
[...]

Misschien nog wel iets meer, want als je daar je koelvries hebt (meen ik te zien op je render?), dan heb je ook links van de deur ruimte nodig om de deuren ver genoeg te kunnen openen om de laden te kunnen gebruiken.
Eerlijk gezegd denk ik dat dat er erg gekunsteld uit ziet, dan misschien liever een vals kozijn aan binnenzijde van het raam aanbrengen? Dus deel van raam dat achter kast valt, voorzien van ondoorzichtig folie en aan kamerzijde afsluiten, zodat het lijkt alsof de muur daar doorloopt. Vervolgens een nieuwe raamlijst plaatsen. Vanuit je keuken ‘past’ het raam dan weer tussen de kasten in. Van buiten zie je een stuk folie, en dan het raam.
Ik zou dat overigens zelf niet doen en een andere opstelling overwegen, maar ik ben sowieso al niet zo’n voorstander van enkele kasten links en rechts van werkblad (‘torentjes’). Dus dat beinvloedt mijn gedachte.
Hoe kom je uit als je hoge kasten tegen zijmuur zet en eiland dwars op raamzijde? Eventueel met een werkblad langs het raam?

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:42
namo_h schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:59:
[...]

Voor apparatuur is 35%/40% korting t.o.v. de adviesprijs redelijk normaal. Dit zou je dus na kunnen rekenen via o.a. de website van Siemens zelf.
Dat geld dus niet voor alle merken…Sommige merken hebben echt minder

• fixation26
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:42
Wij hebben gisteren onze keuken ook laten samenstellen en ben heel benieuwd wat jullie er van vinden?

De keuken is een Nobilia 382 structura, greeploos alles in decor eiken Nero(403). Keuken bestaat uit een L-gedeelte en 2 hoge kasten die in een nis geplaatst worden.

Keukenkasten

- hoge kast (60cm) voor koelvries combinatie, 210 cm hoog
- hoge kast (60cm) is een ondiepmodel kast vanwege kolom die we willen wegwerken, 210 cm hoog

L-gedeelt
- hoge kast (60cm) voor oven en combimagnetron, 210cm hoog
- Gootsteenkast (60cm) met ruimte voor de Quooker.
- Onderkast (60cm)voor inbouwvaatwasser.
- Onderkast (45cm) met 2 lades, en daarbinnen 1 uitschuifbare lade voor bestek.
- Onderkast (45cm)met 2 lades, en daarbinnen 1 uitschuifbare lade voor bestek.
- kookplaatkast (90cm)met 2 lades met ruimte voor Bora
- Hoekonderkast (115cm) met deur

Apparatuur
- Siemens vaatwasser IQ300 SX63HX60CN
- Siemens oven IQ700 HB934GAB1
- Siemens Combi oven met magnetronfunctie IQ700CM924G1B1
- Siemens koelkast IQ500 KI86SHDD0
- Bora Puxu

Qua oven zitten we nog te twijfelen of we niet liever de Siemens IQ700 HB974G1B1 willen hebben. Heeft iemand er ervaring mee?

- 12 mm Dekker Evora quartz composiet werkblad, uitsparing voor Bora en Quooker
- 50 CM RVS spoelbak

Totaal Keukenmeubelen : €7.788,00
Totaal Apparatuur/Accessoires : €10.398,00
Totaal Werkblad(en) : €4.225,03

Totaal te betalen inclusief montage: €20.450,00

Even gauw zoeken op internet leert wel dat het werkblad ook voor zo'n 2,5k te bestellen valt. Op de apparatuur zit ook nog wel zo'n 2,5k. Alleen voor de keukenkastjes vind ik het lastig

Wat vinden jullie van de prijs? Wat denken jullie dat er nog te halen valt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06
fixation26 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:11:
Wij hebben gisteren onze keuken ook laten samenstellen en ben heel benieuwd wat jullie er van vinden?

De keuken is een Nobilia 382 structura, greeploos alles in decor eiken Nero(403). Keuken bestaat uit een L-gedeelte en 2 hoge kasten die in een nis geplaatst worden.

[Afbeelding]

Keukenkasten

- hoge kast (60cm) is een ondiepmodel kast vanwege kolom die we willen wegwerken, 210 cm hoog

L-gedeelt

Apparatuur
- Bora Puxu

Qua oven zitten we nog te twijfelen of we niet liever de Siemens IQ700 HB974G1B1 willen hebben. Heeft iemand er ervaring mee?

- 50 CM RVS spoelbak

Even gauw zoeken op internet leert wel dat het werkblad ook voor zo'n 2,5k te bestellen valt. Op de apparatuur zit ook nog wel zo'n 2,5k. Alleen voor de keukenkastjes vind ik het lastig

Mijn gevoel zegt dat het wat aan de hoge kant is. Zie mijn post met mijn keuken, en dan kun je zelf misschien beter vergelijken, aangezien we wel overeenkomsten hebben. Onze keuken is gisteren geplaatst.
vinom in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[Voor 19% gewijzigd door vinom op 03-03-2023 11:19]

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:13
Mensen die nog een Siematic keuken op korte termijn willen halen is er nu een mooie actie vanuit Siematic zelf. Waarbij je een waardebon kan aanvragen voor €1500 aan accessoires.
Heb hem nog zelf kunnen mee krijgen met mijn keuken.

https://www.siematic.com/nl/lightson/voucher/

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:28
Wij zitten in de afrondende fase van het kiezen van een keuken.

Members only:

Met de volgende specs
Members only:

Zijn er nog mensen die aan- of opmerkingen hebben op dit plan?

Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Aubergine schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:21:
Wij zitten in de afrondende fase van het kiezen van een keuken.

***members only***

Met de volgende specs

***members only***

Zijn er nog mensen die aan- of opmerkingen hebben op dit plan?

***members only***
Waar zit de vaatwasser? Als die precies achter je kookplaat zit kan dat wel eens in de weg zitten. Of zit die onder de oven?

En ik vraag me af waarom het schiereiland niet uit uitgelijnd met de muur maar een paar cm naar achter? Dan kan je eiland 100cm ipv 90 of iets meer tussenruimte.

[Voor 4% gewijzigd door Shiver23 op 04-03-2023 14:39]

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robinvv78
  • Laatst online: 16:17
fixation26 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:11:

[Afbeelding]

Keukenkasten

L-gedeelt

Apparatuur
- Bora Puxu

- 50 CM RVS spoelbak

Inmiddels na een lange weg om iets wijzer te worden van de keuken verkoop wereld, die totaal niet transparant is en super commercieel, kan ik je een tip geven. Nobilia keukens worden in misschien wel 200 winkels verkocht. Op een gegeven moment had ik een offerte van een discount keuken bedrijf waar alles gespecificeerd was per kastje. Hiermee ben ik gaan rekenen en kon ik een begroting maken wat onze keuken zou moeten kosten. Als je dat weet kan je makkelijker een keuze maken met welk bedrijf je in zee moet gaan en waar de prijs op uit zou moeten komen.
Zelf hebben we de keuze gemaakt om voor een ander merk te gaan, aangezien we xxl kasten met een grafiet zwarte korpus kleur wilden in onze nieuwe keuken, deze zijn niet leverbaar bij het merk Nobilia. Daarbij heb ik gebruik gemaakt van de site https://www.keukenkastenfabriek.nl/ om er achter te komen wat ongeveer de prijs voor die kasten zou moeten zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:55
Mryc schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:13:
Na uren en uren te hebben doorgebracht in dit topic (voornamelijk om kennis op te doen) hierbij een korte review over de plaatsing van onze keuken.

In december 2020 hebben mijn partner en ik een nieuwbouwwoning gekocht. Het is daarom inmiddels alweer twee jaar geleden dat we op zoek zijn gegaan naar een keuken (en geschikte keukenleverancier). Vanaf het begin waren we gecharmeerd van de keukens van Next125. Showrooms bezoeken was echter lastig. Toch hebben we een aantal showrooms kunnen bezoeken voor de deadline. Dit leverde op dat we uiteindelijk zeker waren over de opstelling, maar nog niet over de leverancier. Daarom voor de deadline een technische keukentekening ingeleverd (laten maken door technischekeukentekening.nl en daar ook erg tevreden over) en daarmee wat ruimte gekocht voor het verder shoppen. Veel tijd bleken we hier niet voor nodig te hebben, want door de eerdere review van @Sander2289 kwamen we al snel bij Ihre Küche uit. Ook voor ons geldt:
  • betere prijs dan in NL
  • geen enkele druk gevoeld
  • plezierige contacten, waarbij Teun altijd heeft meegedacht
  • volledige ontzorging
  • keuken werd binnen een dag geleverd en geplaatst
Ook voor ons was het niet naast de deur, maar het was de ritjes meer dan waard. Teun heeft ons bijzonder goed geholpen en we zouden zonder twijfel de volgende keuken ook bij Ihre Küche kopen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Dan wat specs:
  • NX505 agaatgrijs, satijnlak
  • blad: Unique Calacatta Glace composiet
  • spoelbak: Blanco Subline 500-U Graniet zwart
  • Apparatuur: Bora X Puru, Quooker Combi + Siemens HM836GPB6 (combi-oven), HS836GVB6 (stoomoven), KI81FSDE0 (koelkast), GI11VADE0 (vriezer), SX97T800CE (vaatwasser)
Hoe bevalt de SX97T800CE vaatwasser? Dat ding heeft OpenAssist, maar ik zie dat je ook een greeplijst hebt. Gaat de vaatwasser dan niet af en toe per ongeluk open als je er tegen aan komt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:58
TRD07 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Hoe bevalt de SX97T800CE vaatwasser? Dat ding heeft OpenAssist, maar ik zie dat je ook een greeplijst hebt. Gaat de vaatwasser dan niet af en toe per ongeluk open als je er tegen aan komt?
Wij hebben een vergelijkbaar model. Ivm kinderen die er tegenaan lopen openAssist uitgezet in instellingen. Heel af en toe doet hij dat toch om onverklaarbare reden..

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52
Wij hebben inmiddels ook voor het eerst onze keuken laten intekenen. Dit hebben we gedaan bij Superkeukens en het gaat om een keuken van Schueller.

Members only:

De keuken heeft de volgende specificaties:
Members only:

Vragen/feedback:
  1. Hoe denken jullie over vlakbouw kookplaat en onderbouw bij keramieke werkbladen?
  2. We twijfelen over de afwerking van de achterwand achter de spoelbak. Een spatrand en daarboven gestuct. Of volledig keramiek, maar vriendin denkt dat dit te druk wordt en ik betwijfel of dat mooi wordt met stopcontacten?
  3. Heeft iemand ervaring met huidige siemens koelkasten? Ik ben vrij panisch voor “zoem”geluiden. Hoe zit dit met siemenskoelkasten?
  4. We hebben nu in de schets de spoelbak recht tegenover de kookplaat, dit wil ik niet maar het is even tobben met de plaats. Want de kookplaat kan niet te veel mee geschoven worden, want verder naar het raam heb je spetters richting het barretje en verder naar de kamer kan niet ivm de plek waar de plafondunit kan. We twijfelen om in de hoge voorraadkast een hoge vriezer te doen ipv onderbouw, zodat de spoelbak ergens anders kan en eventueel groter, want ik wil eigenlijk een grotere spoelbak dan 50
  5. Heeft iemand nog een creatief idee om een 60cm diepe onderbouw wijnklimaatkast in het kookeiland te passen? 120cm diep gaat niet werken voor het eiland.
  6. Hebben jullie nog aanraders voor mooie kranen met een flexibele slang? (quooker komt apart, want vind de quooker flex niet prettig)
  7. Wat voor materiaal/kleur spoelbak zoudden jullie kiezen? Ik denk dat ik rv niet
  8. Is zeolith zn prijs waard? Of auto open ook prima?
  9. Andere tips en feedback zijn ook heel erg welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:50
Heb vandaag bij Superkeukens gezeten om eens te kijken hoe het er bij netto keukenzaken aan toe gaat.
Hebben een vrij stevige offerte ontvangen met een keuken waar ik het merk niet helemaal terug van vinden.
In de offerte staat het volgende:
Merk: Mondail
Model Empoli

Ik kan hier en verder op het internet weinig van terug vinden.
Iemand hier een idee welke keuken dit is en hoe dit zich verhoudt wat segment betreft.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuckyLuk
  • Laatst online: 26-03 18:18
Dag iedereen,

wij hebben afgelopen week een keuken laten samenstellen bij een grotere keukenboer in de buurt. Na twee heel aangename gesprekken kregen we onderstaand voorstel. We zijn benieuwd naar jullie commentaren!
We kozen voor een open keuken met veel open ruimtes en plaats om te zitten rond het keukeneiland.

Meubelen (grando line serie 1000):
3 hoge kasten (60cm-60cm-60cm) met links de frigo (178cm), in het midden de oven en magnetron en rechts opbergruimte met lades
3 lage kasten (100cm-100cm-60cm) met lades en inductievuur
keukeneiland (3m op 1m) in een felgele kleur gelakt (glad, mat) met plaats voor vier eters, vaatwasser en gootsteen met Quooker combi flex 7l

Apparatuur
- dampkap Siemens IQ300 (LC96BBM50)
- vaatwas Siemens (SN61IX15TE)
- inductievuur Siemens IQ500 (ED875FSB5E)
- koelkast 178cm Siemens (KI81RUSf0)
- magnetron Siemens IQ700 (CF634AGS1)
- oven Siemens IQ700 (HS636GDS2)

Werkblad
kwarts-resine (composiet) 12mm bianco perla poli

Members only:

Shoot!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-03 14:20
NvU schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:27:
Wij hebben inmiddels ook voor het eerst onze keuken laten intekenen. Dit hebben we gedaan bij Superkeukens en het gaat om een keuken van Schueller.

***members only***

De keuken heeft de volgende specificaties:

***members only***

Vragen/feedback:
  1. Hoe denken jullie over vlakbouw kookplaat en onderbouw bij keramieke werkbladen?
  2. We twijfelen over de afwerking van de achterwand achter de spoelbak. Een spatrand en daarboven gestuct. Of volledig keramiek, maar vriendin denkt dat dit te druk wordt en ik betwijfel of dat mooi wordt met stopcontacten?
  3. Heeft iemand ervaring met huidige siemens koelkasten? Ik ben vrij panisch voor “zoem”geluiden. Hoe zit dit met siemenskoelkasten?
  4. We hebben nu in de schets de spoelbak recht tegenover de kookplaat, dit wil ik niet maar het is even tobben met de plaats. Want de kookplaat kan niet te veel mee geschoven worden, want verder naar het raam heb je spetters richting het barretje en verder naar de kamer kan niet ivm de plek waar de plafondunit kan. We twijfelen om in de hoge voorraadkast een hoge vriezer te doen ipv onderbouw, zodat de spoelbak ergens anders kan en eventueel groter, want ik wil eigenlijk een grotere spoelbak dan 50
  5. Heeft iemand nog een creatief idee om een 60cm diepe onderbouw wijnklimaatkast in het kookeiland te passen? 120cm diep gaat niet werken voor het eiland.
  6. Hebben jullie nog aanraders voor mooie kranen met een flexibele slang? (quooker komt apart, want vind de quooker flex niet prettig)
  7. Wat voor materiaal/kleur spoelbak zoudden jullie kiezen? Ik denk dat ik rv niet
  8. Is zeolith zn prijs waard? Of auto open ook prima?
  9. Andere tips en feedback zijn ook heel erg welkom.
Wij hebben voor ons nieuwe huis bijna exact deze indeling in gedachte 2 dingen die je nog zou kunnen overwegen.
  • de vaatwasser én de vriezer onder de oven verplaatsen kun je in je nis lades stoppen ipv kasten, hier zijn ze vaak niet happig op maar het kan wel (zowel bij maatwerk als bij standaard keukens hebben ze dit gewoon ingetekend bij ons
  • persoonlijk zou ik de ovens aan de zelfde kant doen, dit oog waarschijnlijk rustiger
  • persoonlijk vind ik een keuken die tot het plafond doorloopt en/of een koof heeft rustiger ogen als een waar ruimte aan de bovenkant zit (los nog van de stof die zich daar verzameld)
  • als je voor punt 1 gaat kun je nog overwegen om 2x 90 ipv 3x 60 te pakken, en de kraan iets naar de zijkant te verschuiven (in het midden van de 90 lade/kast heb je (meer) ruimte om je koffie zet apparaat (of iets anders) neer te zetten terwijl je wel ruimte naast je wasbak houd
Daarnaast hebben we in onze huidige keuken een kleine wijn koelkast zitten aan de zijkant van het (schier) eiland, je zou ook kunnen overwegen om een deel van die 120 kast op te offeren voor een iets grotere.
Andere optie is gewoon in de wand als eye catcher maar dat is heel afhankelijk van het type dat je koopt ;)
Members only:

[Voor 7% gewijzigd door Lupadi op 05-03-2023 20:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NvU
Lupadi schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:03:

• de vaatwasser én de vriezer onder de oven verplaatsen kun je in je nis lades stoppen ipv kasten, hier zijn ze vaak niet happig op maar het kan wel (zowel bij maatwerk als bij standaard keukens hebben ze dit gewoon ingetekend bij ons
Ik heb begrepen dat ik dat je eerste punt lastig is omdat onderbouw anders is dan onder de ovens. Maar neem het mee in mijn lijstje ja, zou een hoop flexabiliteit geven.
• persoonlijk zou ik de ovens aan de zelfde kant doen, dit oog waarschijnlijk rustiger
Ik vind dit wel een leuk beeld, maar neem 2 aan 1 kant mee in de overweging.
• persoonlijk vind ik een keuken die tot het plafond doorloopt en/of een koof heeft rustiger ogen als een waar ruimte aan de bovenkant zit (los nog van de stof die zich daar verzameld)
eens, misschien niet heel duidelijk te zien, maar aan de voorkant zit een groot raam. De keuken komt er iets voor, vandaar dat hij 40cm uit het raam start. Een koof komt er dan denk ik raar uit te zien.
als je voor punt 1 gaat kun je nog overwegen om 2x 90 ipv 3x 60 te pakken, en de kraan iets naar de zijkant te verschuiven (in het midden van de 90 lade/kast heb je (meer) ruimte om je koffie zet apparaat (of iets anders) neer te zetten terwijl je wel ruimte naast je wasbak houd
Ja precies, dat ga ik zeker overwegen als punt 1 lukt. Ik vind het wel wat chaotischer ogen denk ik met lades onder de nis
Daarnaast hebben we in onze huidige keuken een kleine wijn koelkast zitten aan de zijkant van het (schier) eiland, je zou ook kunnen overwegen om een deel van die 120 kast op te offeren voor een iets grotere.
Andere optie is gewoon in de wand als eye catcher maar dat is heel afhankelijk van het type dat je koopt ;)
Ja die jij toont en je overweging die je noemt wordt lastig denk ik. Want de de kast van 120 is dus 35/40 diep. En een wijnklimaatkast is afaik altijdd 60 diep. Dan moet ik dus een volleddige lade van 90cm inkorten, dat vind ik dan weer te gortig

Bedankt voor je feedback, wordt gewaardeerd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lupadi
NvU schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:54:
[...]

Ik heb begrepen dat ik dat je eerste punt lastig is omdat onderbouw anders is dan onder de ovens. Maar neem het mee in mijn lijstje ja, zou een hoop flexabiliteit geven.

[...]

Ik vind dit wel een leuk beeld, maar neem 2 aan 1 kant mee in de overweging.

[...]

eens, misschien niet heel duidelijk te zien, maar aan de voorkant zit een groot raam. De keuken komt er iets voor, vandaar dat hij 40cm uit het raam start. Een koof komt er dan denk ik raar uit te zien.

[...]

Ja precies, dat ga ik zeker overwegen als punt 1 lukt. Ik vind het wel wat chaotischer ogen denk ik met lades onder de nis

[...]

Ja die jij toont en je overweging die je noemt wordt lastig denk ik. Want de de kast van 120 is dus 35/40 diep. En een wijnklimaatkast is afaik altijdd 60 diep. Dan moet ik dus een volleddige lade van 90cm inkorten, dat vind ik dan weer te gortig

Bedankt voor je feedback, wordt gewaardeerd!
Misschien niet helemaal duidelijk maar hij zit bij ons aan de kopse kant, je zou dus een koelkast van 40 breed/60 diep kunnen pakken en de helft van je kastje aan de “zit kant” kunnen opofferen ;)

• Freestuff
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
vraag aan jullie met een Bora kookplaat, onze keuken is gisteren geplaatst echter ligt de Bora kookplaat op het blad i.p.v. verdiept erin. Hoe is dat bij jullie?
En heeft de keukenverkoper hier een optie voor gegeven?

• Wanne-B88
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Freestuff schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:10:
vraag aan jullie met een Bora kookplaat, onze keuken is gisteren geplaatst echter ligt de Bora kookplaat op het blad i.p.v. verdiept erin. Hoe is dat bij jullie?
En heeft de keukenverkoper hier een optie voor gegeven?
Beide is in principe een mogelijkheid, dus dat zou op de offerte moeten staan. Bij ons is dit besproken, beide varianten hebben hun eigen voor- en nadelen.

• NvU
Lupadi schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:09:
[...]

Misschien niet helemaal duidelijk maar hij zit bij ons aan de kopse kant, je zou dus een koelkast van 40 breed/60 diep kunnen pakken en de helft van je kastje aan de “zit kant” kunnen opofferen ;)
Ah ik was niet bekend met modellen die 40 diep zijn, de bekende merken als siemens/liebherr/miele hebben dat niet?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:34
TRD07 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:33:
[...]

Bevalt goed! Nog niet meegemaakt dat de vaatwasser per ongeluk open ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lupadi
NvU schreef op maandag 6 maart 2023 @ 08:38:
[...]

Ah ik was niet bekend met modellen die 40 diep zijn, de bekende merken als siemens/liebherr/miele hebben dat niet?
Ik bedoel hem zo met de deur op de kopse kant dan verlies je wel wat meer kast maar kun je een volwaardige kast maken (of een deel van het kastje ondieper maken en een kleinere kast er in zetten zoals wij nu hebben)
Je hebt overigens wel ondiepe kasten maar die zijn vaak alsnog 44-45 diep veel ondieper als dat ben ik ze nog niet tegen gekomen
Members only:

[Voor 13% gewijzigd door Lupadi op 06-03-2023 16:43]

• NvU
Lupadi schreef op maandag 6 maart 2023 @ 16:40:
[...]

Ik bedoel hem zo met de deur op de kopse kant dan verlies je wel wat meer kast maar kun je een volwaardige kast maken (of een deel van het kastje ondieper maken en een kleinere kast er in zetten zoals wij nu hebben)
Je hebt overigens wel ondiepe kasten maar die zijn vaak alsnog 44-45 diep veel ondieper als dat ben ik ze nog niet tegen gekomen

***members only***
Hmm ja ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit hetzelfde probleem oplevert, maar dan moet ik zoeken naar een wijnklimaatkast van 40cm breed. Ook die kan ik nauwelijks vinden online.

Een onderkast van 35 is niet zo raar, die heb ik vaak zat gezien. Zo kom je op een eiland van 1 meter breed uit.

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
NvU schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:03:
[...]

Hmm ja ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat dit hetzelfde probleem oplevert, maar dan moet ik zoeken naar een wijnklimaatkast van 40cm breed. Ook die kan ik nauwelijks vinden online.

Een onderkast van 35 is niet zo raar, die heb ik vaak zat gezien. Zo kom je op een eiland van 1 meter breed uit.
https://www.pandowijnkoel...ling_Pando?product_id=337

Geen idee nog hoe de wijnklimaatkasten van Pando zijn, wij krijgen er wel eentje in onze keuken straks. Ekelhoff (waar wij de keuken hebben gekocht) is er te spreken over.

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-03 08:31
Is er een soort standaard hoogte voor wandplanken boven je werkblad? Onze keuken wordt woensdag geplaatst en we twijfelen over de hoogte.

• NvU
Agostino schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:36:
[...]

https://www.pandowijnkoel...ling_Pando?product_id=337

Geen idee nog hoe de wijnklimaatkasten van Pando zijn, wij krijgen er wel eentje in onze keuken straks. Ekelhoff (waar wij de keuken hebben gekocht) is er te spreken over.
Ik ben benieuwd, ik ben bang dat ik me ga storen aan 40 dB

• Toke_gt
NvU schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:33:
[...]

Ik ben benieuwd, ik ben bang dat ik me ga storen aan 40 dB
Dat is het geluid van een lichte koelkast. Lijkt me dat je je er niet meer aan stoort dan de gewone koelkast, zeker niet als je ‘m inbouwt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NvU
Toke_gt schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:04:
[...]

Dat is het geluid van een lichte koelkast. Lijkt me dat je je er niet meer aan stoort dan de gewone koelkast, zeker niet als je ‘m inbouwt.
De meeste koelkasten zitten tegenwoordig al lager, als je dan ziet dat een miele/liebherr 32dB doet is dat een fors verschil, 3 dB is een verdubbeling van het geluid. Dan is 8 dB verschil vrij fors.

Ik gaf daarom in mijn eerste bericht ook aan dat ik vrij panisch ben voor dit soort zoemgeluiden helaas. Als ik ze eenmaal hoor gaan ze niet meer weg uit mijn hoofd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toke_gt
NvU schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:46:
[...]

De meeste koelkasten zitten tegenwoordig al lager, als je dan ziet dat een miele/liebherr 32dB doet is dat een fors verschil, 3 dB is een verdubbeling van het geluid. Dan is 8 dB verschil vrij fors.

Ik gaf daarom in mijn eerste bericht ook aan dat ik vrij panisch ben voor dit soort zoemgeluiden helaas. Als ik ze eenmaal hoor gaan ze niet meer weg uit mijn hoofd.
Ah ja, dat was ik even kwijt. Sorry, had het wel gelezen bij je eerste post. Ik zou eerlijk gezegd in jouw situatie een apparaat als een wijnkoelkast niet eens overwegen, tenzij je echt een fervent wijnliefhebber bent. Zo min mogelijk apparaten in de keuken, alleen de noodzakelijkste en de andere ergens waar ik er geen last van zou hebben (garage, zolder, bijkeuken, trapkast, of zoiets). Of een koelkast met geïntegreerde wijnkoeler, zodat het 1 apparaat blijft. Maar daar betaal je dan wel weer de hoofdprijs voor.

• NvU
Toke_gt schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:11:
[...]

Ah ja, dat was ik even kwijt. Sorry, had het wel gelezen bij je eerste post. Ik zou eerlijk gezegd in jouw situatie een apparaat als een wijnkoelkast niet eens overwegen, tenzij je echt een fervent wijnliefhebber bent. Zo min mogelijk apparaten in de keuken, alleen de noodzakelijkste en de andere ergens waar ik er geen last van zou hebben (garage, zolder, bijkeuken, trapkast, of zoiets). Of een koelkast met geïntegreerde wijnkoeler, zodat het 1 apparaat blijft. Maar daar betaal je dan wel weer de hoofdprijs voor.
Ik denk dat dat de conclusie wordt inderdaad, maar ik dacht ik vraag het toch nog. Misschien heeft iemand nog een creatieve ingeving waar ik zelf niet aan gedacht heb/had.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
LuckyLuk schreef op zondag 5 maart 2023 @ 20:02:
Dag iedereen,

wij hebben afgelopen week een keuken laten samenstellen bij een grotere keukenboer in de buurt. Na twee heel aangename gesprekken kregen we onderstaand voorstel. We zijn benieuwd naar jullie commentaren!
We kozen voor een open keuken met veel open ruimtes en plaats om te zitten rond het keukeneiland.

Meubelen (grando line serie 1000):
3 hoge kasten (60cm-60cm-60cm) met links de frigo (178cm), in het midden de oven en magnetron en rechts opbergruimte met lades
3 lage kasten (100cm-100cm-60cm) met lades en inductievuur
keukeneiland (3m op 1m) in een felgele kleur gelakt (glad, mat) met plaats voor vier eters, vaatwasser en gootsteen met Quooker combi flex 7l

Apparatuur
- dampkap Siemens IQ300 (LC96BBM50)
- vaatwas Siemens (SN61IX15TE)
- inductievuur Siemens IQ500 (ED875FSB5E)
- koelkast 178cm Siemens (KI81RUSf0)
- magnetron Siemens IQ700 (CF634AGS1)
- oven Siemens IQ700 (HS636GDS2)

Werkblad
kwarts-resine (composiet) 12mm bianco perla poli

***members only***

Shoot!
Ga je in die 2,5m je tafel zetten of is dat alleen voor de render?

Als wel: niet doen, is te krap.
Als niet: je hebt zoveel ruimte, gebruik die! (Mits je budget het toestaat natuurlijk)

Bericht hierboven

• Floor-is
Lupadi schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:09:
[...]

Een koelkast van 40 breed? Die heb ik nog niet bepaald vaak gezien. Daarbij: koelkastruimte opofferen voor een mini wijnkoeler waar je misschien 6-8 flessen in kwijt kunt lijkt mij een hele rare opoffering.

Liever zo groot mogelijk met de koeling; een onderbouw vriezer is écht heel klein, dan moet je heel slim gaan plannen en bij voorkeur nog ergens anders een vriezer hebben..

Bericht hierboven

• Lupadi
Floor-is schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Een koelkast van 40 breed? Die heb ik nog niet bepaald vaak gezien. Daarbij: koelkastruimte opofferen voor een mini wijnkoeler waar je misschien 6-8 flessen in kwijt kunt lijkt mij een hele rare opoffering.

Liever zo groot mogelijk met de koeling; een onderbouw vriezer is écht heel klein, dan moet je heel slim gaan plannen en bij voorkeur nog ergens anders een vriezer hebben..
Goed om even het hele gesprek terug te lezen voor je een dergelijke comment maakt het ging om een (extra) wijnkoeler onder de bar en of er mensen waren met creative ideeën hoe ze die kwijt konden, de koelkast zit namenlijk al in de wand er achter. Wijnkoelers van 40 breed zijn inderdaad niet standaard maar ze zijn zeker wel op de markt. Een koelkast van 40 breed zal er vast ook wel zijn maar die zal idd niet heel groot zijn ;)

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:14

DropjesLover

Dit dus ->

Hoe normaal is het dat na nog geen jaar alle deurtjes en lade-fronts die ooit recht zaten, nu scheef beginnen te zitten?
En hoeveel garantie kan je daar op verwachten? Het juist stellen is wel een handigheidje :/

Onze leverancier heeft het kostenloos laten stellen, maar de monteur had wel de opmerking dat ze dit niet elk jaar komen doen. Dat snap ik, maar wat kan je er van verwachten bij normaal (gezin) gebruik?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:28

Rzaan

Altijd zoekende

Heeft er iemand een zeepdispenser met een sensor?

En zo ja, wat zijn de ervaringen?

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:25
Z___Z schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:01:
[...]

Goed punt, gaat om de G7250SCVI dus niet de goedkoopste vaatwasser, wel het instapmodel uit de 7 serie.

De deur blijft wel halverwege open staan, maar niet op elk willekeurige openingshoek.
Ik heb deze op het lijstje staan maar las dit bericht, apparaat zou ComfortClose moeten hebben en dus in elke hoek moeten blijven staan. Hoe is het bij jou nu opgelost?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
LordBusiness schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:01:
[...]
Ik heb deze op het lijstje staan maar las dit bericht, apparaat zou ComfortClose moeten hebben en dus in elke hoek moeten blijven staan. Hoe is het bij jou nu opgelost?
@xdb heeft me geholpen:
xdb schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:11:
[...]

Bij miele kun je in principe bij elke goede vaatwasser de kracht die de veer moet geven om de deur open te houden (zin loopt niet lekker…) in te stellen. Staat ook in de handleiding. Is een torx of dopje die vaak tussen de plint en de deur zit. Die kan strakker of losser gedraaid worden.

• LuckyLuk
  • Laatst online: 26-03 18:18
Floor-is schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Ga je in die 2,5m je tafel zetten of is dat alleen voor de render?

Als wel: niet doen, is te krap.
Als niet: je hebt zoveel ruimte, gebruik die! (Mits je budget het toestaat natuurlijk)
Goeie opmerking, wel, eigenlijk wordt die 2,5m wat breder gezien het keukeneiland korter is dan de kastenwand. Dus 2,9m ongeveer. Dat leek me voldoende voor een (ovalen) tafel met stoelen.
Een andere optie die ik me zonet bedenk is om het keukeneiland ipv 3m op 1m te nemen (zoals getekend), eerder 2,7m op 1,1m. Zo zou er meer ruimte vrijkomen voor de tafel.

(Budget om de hele ruimte te vullen met keuken is er niet)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• averroes1198
NvU schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:46:
[...]

De betere side-by-side modellen Prime en Peak zitten allemaal op 35db. Ook voor Liebherr begrippen is 32db aan de lage kant!

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:22
Wat is jullie ervaring met de korting, marge op Atag-apparatuur?

Volgende appartuur met adviesprijzen:
- koel-vries combi KD66178DN €1979
- combistoomoven Black steel CS66121D €2759
- vaatwasser VA7214LQ €1599
- kookplaat incl afzuiging HIDD8472EV, met plasmafilter Hf4003 €3459 + €1000

Dit wordt ons aangeboden voor €8399, zo'n 22% korting. Is dit reëel in jullie ervaring?

• NvU
averroes1198 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 08:02:
[...]

De betere side-by-side modellen Prime en Peak zitten allemaal op 35db. Ook voor Liebherr begrippen is 32db aan de lage kant!
Ik zie het ja, ik had dan toevallig in een winkel het miele model gezien wat 32 dB heeft (KWT 6422)

• NvU
Source90 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:16:
[...]

Miele is Liebherr. Dan moet Liebherr hem ook hebben :)
Dat dacht ik ook, maar ik kan hem nergens vinden. Misschien een oud model wat van de site van Liebherr is gehaald?

https://home.liebherr.com...worktop-installation.html

@Source90 ik had hier gekeken, bijzonder dat een website van een importeur meer heeft staan dan hun eigen website. Rare fabrikanten altijd.

Ik weet al waar het misgaat, ik vergelijk inbouw met onderbouw. Excuus.

[Voor 42% gewijzigd door NvU op 08-03-2023 12:10]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Zojuist de laatste bespreking gehad voordat de definitieve offerte komt.
Valt me op hoe snel je zegt 'o ja, doe dat maar'.
Zo hebben wij voor spuitwerk van ons witte kookeiland gekozen omdat ik bepaalde naadjes op de hoek niet wil.
Toch maar die iets duurdere lade-inrichting.
Toch maar zwart voor de binnenzijde kastjes.
Toch maar een zeeppompje van Quooker.
Toch maar ingefreesde wandcontactdozen.

Ik ga vast een bijbaantje zoeken.

• Krijgertje1979
  • Laatst online: 20:36
Rzaan schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:08:
Zojuist de laatste bespreking gehad voordat de definitieve offerte komt.
Valt me op hoe snel je zegt 'o ja, doe dat maar'.
Zo hebben wij voor spuitwerk van ons witte kookeiland gekozen omdat ik bepaalde naadjes op de hoek niet wil.
Toch maar die iets duurdere lade-inrichting.
Toch maar zwart voor de binnenzijde kastjes.
Toch maar een zeeppompje van Quooker.
Toch maar ingefreesde wandcontactdozen.

Ik ga vast een bijbaantje zoeken.
Dat noemen ze toch FOMO?

• Dannigunt
  • Laatst online: 21:57
Wij hebben thuis een discussie over efficiënte gebruiksruimte van een hoekkast voor pannen. Tot zo ver zijn wij over uit, dat planken de meeste gebruiksruimte bieden maar niet het gebruiksgemak om bij alle pannen te komen. Die Lemans kast wordt overal standaard gebruikt met het argument dat het zo een gedoe is met een carousel. Dat vinden wij niet. Nu lijkt in de tekeningen naast de ruimte die niet door de plateaus gedekt is ook nog een losse ruimte achter de kast nodig te zijn van ca. 15cm die niet anders gebruikt worden kan. Voor dat we proberen de cm2 die gebruikt worden vs. verloren cm2 te berekenen wou ik vragen of iemand dit toevallig al gepoogd heeft en met welk resultaat.

[Voor 13% gewijzigd door Dannigunt op 08-03-2023 13:44]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dacht dat alleen sloeg op uitgaan en vakanties e.d., maar het komt aardig in de buurt.
Maar waar ik bij een feestje nog wel eens denk 'waarom wilde ik hier eigenlijk naar toe?' hoop ik dat ik van de keuken-extra's nog elke dag ga genieten.

Heb ook wel wat extra's afgeslagen zoals een snij-apparaat voor vershoud- en alumiumfolie op maat in de lade.
Sommige zaken zijn ook wat minder kopzorgen.
Zoals stopcontacten direct laten aanbrengen door de keukenboer.
Je kan ook alleen de gaten laten borden en dan later door de elektricien er stopcontacten in laten zetten.
Zal iets goedkoper zijn (alhoewel..) en dat duurt dan weer even, dus dan maar liever direct.

• Quito
  • Laatst online: 20:02
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken voor ons nieuwbouwhuis (oplevering april 2024).
Na een gesprek bij een keukenzaak hebben we de indeling definitief (oa belangrijk voor muren etc).

Ik wil echter niet nu al een offerte accepteren en verwacht dat men o.b.v. een fors lagere vraag in Q4 scherper zullen zijn qua prijs om hun verkooptargets te halen.
Zelf geeft men aan dat dit absoluut niet het geval is (inkoopkosten zullen stijgen etc).

Heeft iemand hier een (onderbouwde) verwachting?

• Ahikoo
  • Registratie: April 2017
  • Nu online
Quito schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:42:
Wij zijn ook bezig met een nieuwe keuken voor ons nieuwbouwhuis (oplevering april 2024).
Na een gesprek bij een keukenzaak hebben we de indeling definitief (oa belangrijk voor muren etc).

Ik wil echter niet nu al een offerte accepteren en verwacht dat men o.b.v. een fors lagere vraag in Q4 scherper zullen zijn qua prijs om hun verkooptargets te halen.
Zelf geeft men aan dat dit absoluut niet het geval is (inkoopkosten zullen stijgen etc).

Ik kan geen inzicht bieden in het prijsverloop van de keukens voor dit najaar, maar je moet ook rekening houden met arbeid en montagekosten. Aangezien de inflatie voorlopig nog niet lijkt te dalen, is er een aanzienlijke kans dat deze kosten gaan toenemen in mijn ogen. Of dit opweegt tegen mogelijke acties/prijsdalingen is moeilijk te zeggen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:50
Miele oven verhaal is eindelijk ten einde gekomen.
Vandaag, na aardig wat bezoeken van Miele monteurs, is eindelijk een nieuwe DGC7845 met Hydroclean geplaatst.

Eerste wat opvalt is dat het rooster/zeefje een stuk groter is dan het originele model. WIFI lijkt ook stuk beter, mogelijk andere chip.

Gaan het meemaken hoe Hydroclean werkt en hopelijk voor de komende jáááren.

• Krijgertje1979
  • Laatst online: 20:36
Quito schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:42:

Materiaal inkoop kosten gaan misschien minder omhoog, maar verwachting (onder andere bij mijn werkgever als leverancier aan alle witgoed OEM's) is dat deze op zijn minst gelijk blijven, waarschijnlijk nog wel verder omhoog, maar zeker niet omlaag.

Wereldwijd gaan lonen overal wel omhoog. Dus daar gaan witgoedfabtrikanten ook niet op besparen. Wordt extreem veel ingezet op automatisering, maar 1) dat wordt ook duurder en 2) dat is ook geen proces dat op zeer korte termijn zoden aan de dijk gaat zetten

Derde belangrijke component zijn overheadkosten, maar daar valt ook weinig op te besparen, door gestegen rente, grondkosten etc...

Op de lange termijn zou het kunnen zijn dat er bij een rigoreuze marktontwikkeling (lees: een diepe recessie) er iets veranderd. Maar daar lijkt het op dit moment absoluut niet naar uit te zien. :(

• Sjors81
  • Laatst online: 11:21
Over circa 2 maanden komt mijn nieuwe keuken. Nu moet al het leidingwerk en stopcontacten een stukje opgeschoven worden. Uit gemak wil ik dit gewoon via opbouw doen. Nu lees ik in de montagevoorwaarden dat dit allemaal ingefreesd moet worden. Er zit genoeg ruimte achter de kastjes aangezien het werkblad 65 diep is. Iemand ervaring hoe er in de praktijk mee wordt omgegaan? Keuken is aangeschaft via keukenloods.

• Missy K
  • Laatst online: 26-03 09:27
Source90 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:02:
[...]

Miele oven verhaal is eindelijk ten einde gekomen.
Vandaag, na aardig wat bezoeken van Miele monteurs, is eindelijk een nieuwe DGC7845 met Hydroclean geplaatst.

Eerste wat opvalt is dat het rooster/zeefje een stuk groter is dan het originele model. WIFI lijkt ook stuk beter, mogelijk andere chip.

Gaan het meemaken hoe Hydroclean werkt en hopelijk voor de komende jáááren.
Erg benieuwd naar jouw gebruikers ervaring. Prachtig apparaat met unieke techniek! Lekker ervan genieten.
Pagina: 1 ... 393 ... 397 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee