Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Sjors81 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:43:
Over circa 2 maanden komt mijn nieuwe keuken. Nu moet al het leidingwerk en stopcontacten een stukje opgeschoven worden. Uit gemak wil ik dit gewoon via opbouw doen. Nu lees ik in de montagevoorwaarden dat dit allemaal ingefreesd moet worden. Er zit genoeg ruimte achter de kastjes aangezien het werkblad 65 diep is. Iemand ervaring hoe er in de praktijk mee wordt omgegaan? Keuken is aangeschaft via keukenloods.
Hier is vorige week een keuken geplaatst van Keukenloods. Achter kastjes heb je inderdaad wat ruimte zitten, hoeveel precies kunnen hun je vertellen. Op plinthoogte kun je sowieso opbouw doen. Achter apparatuur mag niks zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:03
Aangezien dit niet alleen het grote aankopen topic is een poging wagen hier.

Mijn 1,5 jaar oude oven en combi hebben een vieze zwartbruine aanslag die ik er niet uit krijg met van die schuimreiniger voor de oven.

Wie heeft de gouden tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Ziu89qYJn5l7iTCW__FwKLbVuo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCURmbd2xeC2CJoWDza4Ejuk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door t14wo op 08-03-2023 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
t14wo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:36:

Mijn 1,5 jaar oude oven en combi hebben een vieze zwartbruine aanslag die ik er niet uit krijg met van die schuimreiniger voor de oven.

Wie heeft de gouden tip?

[Afbeelding]
Dit: https://hg.eu/nl/producten/hg-oven-en-grill-vernieuwingskit . Is een soort gel die je er over smeert. Werkte bij ons als een tierelier in een oven die 10x smeriger was dan bij jou.

Maar is echt heel agressief spul, dus hou je echt aan alle voorschriften en doe de ramen open.

[ Voor 7% gewijzigd door renegrunn op 08-03-2023 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
renegrunn schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:39:
[...]

Dit: https://hg.eu/nl/producten/hg-oven-en-grill-vernieuwingskit . Is een soort gel die je er over smeert. Werkte bij ons als een tierelier in een oven die 10x smeriger was dan bij jou.

Maar is echt heel agressief spul, dus hou je echt aan alle voorschriften en doe de ramen open.
Klinkt als heftig spul inderdaad. Thanks! Morgen even scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 09:30

Wie heeft de gouden tip?

[Afbeelding]
Barkeepers friend en natuurlijk vaker schoonmaken. ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:47

Wie heeft de gouden tip?

[Afbeelding]
Kan zo niet zien welk materiaal het is. Eventueel Scotchbrite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Iemand ervaring met bakingsoda? Schijnt icm wat water als een soort pasta goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 16:28
vinom schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:00:
[...]

Hier is vorige week een keuken geplaatst van Keukenloods. Achter kastjes heb je inderdaad wat ruimte zitten, hoeveel precies kunnen hun je vertellen. Op plinthoogte kun je sowieso opbouw doen. Achter apparatuur mag niks zitten.
Huidige aansluitingen zitten achter de plek van waar de vaatwasser nu komt. Alles verschuift een cm of 40 naar rechts in de spoelkast. Mogen de aansluitingen zelf niet achter de apparatuur zitten of ook de opbouwleidingen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savaroth
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:19
@Sjors81

Geen aansluitingen/leidingen achter apparatuur inderdaad; technisch gezien kan het vaak wel met de de afvoer achter een VW als deze strak tegen de muur aanzit en niet verder dan 5 cm van de muur afkomt (dit betreft dan een WB 60cm), maar uit voorzorg liever verplaatsen. Met een blad van 65cm diep heb je echt wel de ruimte achter de kasten om wat leidingwerk kwijt te kunnen (zeker wel een ~8cm, oren van de kast kunnen altijd nog worden weggezaagd indien deze in de weg zitten); maar aansluitingen natuurlijk netjes in de spoelkast laten uitkomen! Gas/perilex kan prima onder de plint zoals @vinom stelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Sjors81 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:52:
Huidige aansluitingen zitten achter de plek van waar de vaatwasser nu komt. Alles verschuift een cm of 40 naar rechts in de spoelkast. Mogen de aansluitingen zelf niet achter de apparatuur zitten of ook de opbouwleidingen niet?
Met 5cm extra ruimte zou ik me er geen zorgen over maken, zolang je opbouw spul daaronder valt (gas/elektra zeker, 4cm afvoer even bekijken).
Welke vaatwasser neem je? De meesten zijn zo'n 57cm diep en hebben achteraan een uitsparing (voor de eigen afvoer).

Bijvoorbeeld een willekeurige Bosch/Siemens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vkxVIeTrJWWcIQM6obPOi_mlHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JiSW6Bf0T80MVrc24bkwBRPm.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-05 19:57
Wij gaan binnenkort kijken voor een nieuwe keuken voor onze nieuwe woning.

Nu zijn we al een keer even wezen oriënteren om te kijken wat er mogelijk is hier en daar, maar merkte gelijk al weer dat ik kriebels kreeg van al die verkooppraktijken van de 'grote jongens'.
Het feit dat dit topic al vol staat met tips en tricks om te weten of je een goede prijs krijgt of gewoon wordt afgezet staat me helemaal tegen.

Het concept van Reddy spreekt mij erg aan, geen gezeik gewoon een goede prijs. in mijn optiek mag er ook prima geld verdient worden, maar heb geen zin om te moeten vechten om een goede prijs te krijgen omdat ze toevallig net de persoon voor me te veel korting hebben gegeven.

Echter zie ik ook in TS staan dat de meubels van Reddy in de laagste categorie vallen. we zijn van plan om het nu wel in 1 keer goed te doen dus hebben wat twijfels bij de meubel kwaliteit van reddy als die hier als laagste is ingeschat.

Dus 2 vragen:
1) hoe ervaren/zien jullie de kwaliteit van reddy keukens?
2) zijn er andere keukenzaken die een soort gelijk concept hebben als Reddy voor de prijs? (zonder onderhandel gedoe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:42
Virton schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:14:
Wat is jullie ervaring met de korting, marge op Atag-apparatuur?

Volgende appartuur met adviesprijzen:
- koel-vries combi KD66178DN €1979
- combistoomoven Black steel CS66121D €2759
- vaatwasser VA7214LQ €1599
- kookplaat incl afzuiging HIDD8472EV, met plasmafilter Hf4003 €3459 + €1000

Dit wordt ons aangeboden voor €8399, zo'n 22% korting. Is dit reëel in jullie ervaring?
Je kan zelf offertes aanvragen bij bv Keukenloods voor deze dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Virton schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 10:14:
Wat is jullie ervaring met de korting, marge op Atag-apparatuur?

Volgende appartuur met adviesprijzen:
- koel-vries combi KD66178DN €1979
- combistoomoven Black steel CS66121D €2759
- vaatwasser VA7214LQ €1599
- kookplaat incl afzuiging HIDD8472EV, met plasmafilter Hf4003 €3459 + €1000

Dit wordt ons aangeboden voor €8399, zo'n 22% korting. Is dit reëel in jullie ervaring?
Die 1.9k voor die ijskast lijkt me wel aardig aan de prijs. bij keukenloods staat geen prijs vermeld, maar een vergelijkbaar model, de ATAG KD63178D, wel een iets minder luxe model, is daar 900 euro. ben wel benieuwd of die 1000 euro verschil dat 't waard zou zijn. (gaat natuurlijk wel marge etc vanaf maartoch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Zojuist een vervelende ervaring gehad met Aswa Helmond. Eigenlijk speelt het al langer. Voor onze nieuwbouwwoning zijn we daar eind 2020 geweest om een keuken samen te stellen. Gesprekken plannen was toen behoorlijk lastig ivm Corona en de drukte die er toen was. Daarnaast hebben we zelf 3 kinderen en die wil ik bij voorkeur ook niet meenemen. Dat zorgt tenslotte alleen maar voor veel afleiding.

We hebben de bouwtekening doorgegeven en op basis daarvan heeft Aswa de technische tekening gemaakt. Verder is er nooit een inmeetafspraak geweest. Daar is ook nooit om gevraagd. Ik bouwde in eigen beheer dus er was voldoende gelegenheid om ze tussendoor even binnen te laten. In september 2022 is de keuken geplaatst en blijkt het blad te kort. Dit komt door een raam dat in de weg zit, waardoor een hoge kast een stukje naar links moest staan. De maatvoering van de ramen stond nog niet op de tekening die we hadden toegestuurd.

Aswa is vervolgens van mening dat dit onze verantwoordelijkheid is en dat we zelf hebben getekend voor de maatvoering van het blad. We hebben de offerte getekend waar de bladen op staan, maar dat was in mijn beleving meer om de order definitief te maken en niet zozeer om al akkoord te gaan met de maatvoering. Een inmeetafspraak plan je immers nadat er een opdracht is. Bij Aswa moet je de volledige keuken vooruit betalen voordat ze komen leveren, dus we hadden verder geen poot meer om op te staan. Dit ondanks dat de website wat anders beweert overigens. Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan met het voorstel om 50% van de kosten voor een nieuw blad te betalen.

Dat nieuwe blad is besteld en vervolgens verwacht met opnieuw dat ik dat eerst betaal voordat ze het komen leveren en plaatsen. Ik heb diverse malen aangegeven dat ik vind dat ze het nu gewoon even zelf netjes moeten oplossen en hun verantwoordelijkheid moeten pakken voor deze gang van zaken. Maar men is onverbiddelijk en heeft zojuist de afspraak van morgen geannuleerd omdat ik niet eerst 100% vooruit wil betalen. Men zegt dat ik er voor getekend heb om eerst te betalen. In de kleine lettertjes staat dat inderdaad. Maar is het nou zo moeilijk om enige service te verlenen en mij achteraf die laatste rekening te sturen ?!

Ik ben zeer geneigd om ze maar met een maatwerkblad te laten zitten. Dat kost mij in het ergste geval € 150.-. Het is nu ook een principe kwestie, voel me gewoon genaaid. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:25
Olympialooping schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:00:
Zojuist een vervelende ervaring gehad met Aswa Helmond. Eigenlijk speelt het al langer. Voor onze nieuwbouwwoning zijn we daar eind 2020 geweest om een keuken samen te stellen. Gesprekken plannen was toen behoorlijk lastig ivm Corona en de drukte die er toen was. Daarnaast hebben we zelf 3 kinderen en die wil ik bij voorkeur ook niet meenemen. Dat zorgt tenslotte alleen maar voor veel afleiding.

We hebben de bouwtekening doorgegeven en op basis daarvan heeft Aswa de technische tekening gemaakt. Verder is er nooit een inmeetafspraak geweest. Daar is ook nooit om gevraagd. Ik bouwde in eigen beheer dus er was voldoende gelegenheid om ze tussendoor even binnen te laten. In september 2022 is de keuken geplaatst en blijkt het blad te kort. Dit komt door een raam dat in de weg zit, waardoor een hoge kast een stukje naar links moest staan. De maatvoering van de ramen stond nog niet op de tekening die we hadden toegestuurd.

Aswa is vervolgens van mening dat dit onze verantwoordelijkheid is en dat we zelf hebben getekend voor de maatvoering van het blad. We hebben de offerte getekend waar de bladen op staan, maar dat was in mijn beleving meer om de order definitief te maken en niet zozeer om al akkoord te gaan met de maatvoering. Een inmeetafspraak plan je immers nadat er een opdracht is. Bij Aswa moet je de volledige keuken vooruit betalen voordat ze komen leveren, dus we hadden verder geen poot meer om op te staan. Dit ondanks dat de website wat anders beweert overigens. Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan met het voorstel om 50% van de kosten voor een nieuw blad te betalen.

Dat nieuwe blad is besteld en vervolgens verwacht met opnieuw dat ik dat eerst betaal voordat ze het komen leveren en plaatsen. Ik heb diverse malen aangegeven dat ik vind dat ze het nu gewoon even zelf netjes moeten oplossen en hun verantwoordelijkheid moeten pakken voor deze gang van zaken. Maar men is onverbiddelijk en heeft zojuist de afspraak van morgen geannuleerd omdat ik niet eerst 100% vooruit wil betalen. Men zegt dat ik er voor getekend heb om eerst te betalen. In de kleine lettertjes staat dat inderdaad. Maar is het nou zo moeilijk om enige service te verlenen en mij achteraf die laatste rekening te sturen ?!

Ik ben zeer geneigd om ze maar met een maatwerkblad te laten zitten. Dat kost mij in het ergste geval € 150.-. Het is nu ook een principe kwestie, voel me gewoon genaaid. :X
toon volledige bericht
Heb je de keuken zelf gemonteerd of is deze door Aswa geplaatst? Indien deze door Aswa is geplaatst is het wel heel bijzonder dat er niet gemeten is. Zij zijn er tenslotte verantwoordelijk voor dat het past.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Kapitein Merijn schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:06:
[...]

Heb je de keuken zelf gemonteerd of is deze door Aswa geplaatst? Indien deze door Aswa is geplaatst is het wel heel bijzonder dat er niet gemeten is. Zij zijn er tenslotte verantwoordelijk voor dat het past.
Ik heb afgenomen inclusief montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Olympialooping schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:42:
[...]

Ik heb afgenomen inclusief montage.
Mooi dossier voor rechtsbijstand mijns inziens.
Zeker gezien de looptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-04 12:02
Wij gaan 25 maart naar Ekelhoff. Ben benieuwd!

Nu vroeg ik mij af; komen er ook mensen naar ons huis toe om alles in te meten? Want het is niet om de hoek..
En sluiten zij nou alles aan? Ook het water en afvoer etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-04 16:32
Saaslijer1 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:53:
Wij gaan 25 maart naar Ekelhoff. Ben benieuwd!

Nu vroeg ik mij af; komen er ook mensen naar ons huis toe om alles in te meten? Want het is niet om de hoek..
En sluiten zij nou alles aan? Ook het water en afvoer etc?
Ekelhoff sluit geen water aan, electrisch wel. En ja, ze komen min. 8 weken voor de plaatsingsdatum inmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Robinvv78 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:04:
[...]

Ekelhoff sluit geen water aan, electrisch wel. En ja, ze komen min. 8 weken voor de plaatsingsdatum inmeten.
Ok, helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcovp
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:35
Beste tweakers,

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht met een nette maar gedateerde keuken. Nu willen we toch kijken of we hier een vaatwasser in kunnen plaatsen. Hiervoor zouden we dan het kastje links naast de gootsteen opofferen. Dit past qua afmetingen en ik weet dat we sowieso een losse groep zullen moeten aanleggen en we de vaatwasser ergens op de afvoer moeten aansluiten. Waar ik mee zit is de locatie van de aansluiting op de waterleiding. Op dit moment zit er achterin het kastje een waterleidingaansluiting, maar deze mogen we niet gebruiken omdat er niks achter apparatuur mag zitten, toch? Wat is dan het handigst, een kraantje plaatsen in het gootsteenkastje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxyruKLVOOTaZCSikoK7CX2qXLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3D6GAEbZU08TNiFpoYDtbXEW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTS2kRKCnH9kj0lzrcZ89T44aLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7VDKmlDrWlkwi2nrCMNTMjJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
remcovp schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:13:
Beste tweakers,

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht met een nette maar gedateerde keuken. Nu willen we toch kijken of we hier een vaatwasser in kunnen plaatsen. Hiervoor zouden we dan het kastje links naast de gootsteen opofferen. Dit past qua afmetingen en ik weet dat we sowieso een losse groep zullen moeten aanleggen en we de vaatwasser ergens op de afvoer moeten aansluiten. Waar ik mee zit is de locatie van de aansluiting op de waterleiding. Op dit moment zit er achterin het kastje een waterleidingaansluiting, maar deze mogen we niet gebruiken omdat er niks achter apparatuur mag zitten, toch? Wat is dan het handigst, een kraantje plaatsen in het gootsteenkastje?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien zit er nog een achterwand in de keukenkasten.
Ik zou persoonlijk de gehele leiding/afsluiting in het linker kastje naar rechts verplaatsen. Daar dan ook een T-stuk met kraantje voor de vaatwasser maken.

Je wilt bij het kraantje kunnen als er iets mis is en niet heel je vaatwasser moeten demonteren om de kraan dicht te draaien. Als je toch aan de slag gaat, kan je hem beter verleggen om bereikbaar te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartve
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-04 17:52
t14wo schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:12:
Iemand ervaring met bakingsoda? Schijnt icm wat water als een soort pasta goed te werken.
Baking soda (kopen bij toko) werkt, even googelen hoe je het moet toepassen. Wat ook werkt is ammoniak, hoe is ook te googelen, in het kort: oven voorverwarmen op hoogste stand, dan uitzetten en schaaltje met ammoniak en schaal met kokend water erin zetten en een uur of 2 (of nog langer) laten staan, daarna kun je de aanslag wegvegen.

Panasonic 7kW all-in-one KIT-ADC07L3E5 | Heishamon | Node-Red | Home Assistant | bgg 66 m2 vvw | 1e + 2e verd lt convectoren (Jaga) | pv 10120 wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:58
Ik heb een vraag. Ik wil een keuken inrichten met een keukenblad en kastjes. Nu moet er iets bij de wand komen. Tegels vind ik te duur dus ik dacht zelf aan een soort (mdf)plaat of kunststof. Heeft iemand een idee een keukenachterwand kan maken zonder tegels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
dirk_mec schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:58:
Ik heb een vraag. Ik wil een keuken inrichten met een keukenblad en kastjes. Nu moet er iets bij de wand komen. Tegels vind ik te duur dus ik dacht zelf aan een soort (mdf)plaat of kunststof. Heeft iemand een idee een keukenachterwand kan maken zonder tegels?
Schrobbare verf? Of eventuele lak in dezelfde kleur als de muurverf? MDF moet je ook verven, dan kun je net zo goed de muur doen. Kunststof heb ik even geen beeld bij, maar klinkt niet per definitie goedkoop. Overigens denk ik dat de prijs van tegels reuze meevalt (bijv 70 euro per m2 voor ‘Friese witjes’) maar duur is een subjectief begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
dirk_mec schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:58:
Gewoon goede saus gebruiken. 6 jaar geleden hebben wij 'Sigma pearl clean mat' op aanraden van de schilder gebruikt. Ziet er nog net zo strak uit en vetspetters etc. zijn er eenvoudig met een vochtig doekje af te vegen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:35
Robinvv78 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:04:
[...]

Ekelhoff sluit water niet standaard aan, indien je dit wel wil kan dat voor 150 euro extra… kun je gewoon om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Laatst online: 17:58
Nuevocasa schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Gewoon goede saus gebruiken. 6 jaar geleden hebben wij 'Sigma pearl clean mat' op aanraden van de schilder gebruikt. Ziet er nog net zo strak uit en vetspetters etc. zijn er eenvoudig met een vochtig doekje af te vegen!
Ik dacht dat vetvlekken juist moeilijk te verwijderen waren en dat je daarom iets moet hebben om het af te dekken?

[ Voor 6% gewijzigd door dirk_mec op 09-03-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
dirk_mec schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:37:
[...]

Ik dacht dat vetvlekken juist moeilijk te verwijderen waren en dat je daarom iets moet hebben om het af te dekken?
Dit is geen standaard muurverf die je bij de Gamma koopt. Voor de rest van het huis hebben we dezelfde kleur van Sigma, alleen dan een goedkopere variant waar je de vetvlekken idd niet makkelijk vanaf kan vegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:27
dirk_mec schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 22:37:
[...]

Wij hebben de genoemde sigma verf al 6 jaar direct achter de kookplaat. Na het koken gewoon even schoonmaken met een vochtig doekje en het blijft al 6 jaar netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G0ZzhWprqp8axcHhUdP0oQ8AbBk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ld4juZN0WRhDOhtEA9mGZt2n.jpg?f=user_large

Beste Medetweakers,

Gaarne Jullie advies, ideen,mening, etc

We hebben eindelijk een huis kunnen bemachtigen in deze gekke markt :),

Echter ik en mijn vrouw worden het niet helemaal eens over de keuken. (witte vlak)

Mijn zorg is dat de ruimte eigenlijk te klein is (4.00cmx4.80cm) voor een eiland keuken plus eettafel(240x95cm) 6 stoelen.
Echter het lukt me niet om haar af te praten van haar gekoesterde wens.

De indeling zou als volgt zijn: kastenwand links, achter de garage ( toekomstig tv kamer) eiland (100cm) in het midden, eettafel en stoelen rechts achter de trap.

Wat zouden jullie doen, en zijn er hier medetweakers met vergelijkbare maten ?

Alvast mijn dank voor alle reacties,

Gr,

Dani

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-02 12:49
praliwi schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:06:
[...]

Wij hebben de genoemde sigma verf al 6 jaar direct achter de kookplaat. Na het koken gewoon even schoonmaken met een vochtig doekje en het blijft al 6 jaar netjes.
Wij hebben hetzelfde, grofweg 6 jaar erop zitten (sigma verf) en dit word dagelijks met een natte doek schoongemaakt. de kleur loopt verder door over de gehele muur en je ziet echt geen verschil met het deel wat we vaak afnemen, en wat nooit vies word.

Als ik dit wel eens adviseer aan mensen zie ik dat ze me niet willen/kunnen geloven dat het echt zo goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukdg
  • Laatst online: 27-02 12:49
danielsondepina schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:30:
[Afbeelding]

Beste Medetweakers,

Echter ik en mijn vrouw worden het niet helemaal eens over de keuken. (witte vlak)

Mijn zorg is dat de ruimte eigenlijk te klein is (4.00cmx4.80cm) voor een eiland keuken plus eettafel.

De indeling zou als volgt zijn: kastenwand links, achter de garage ( toekomstig tv kamer) eiland (100cm) in het midden, eettafel en stoelen rechts achter de trap.

Gr,

Dani
toon volledige bericht
Hebben jullie al een eettafel? zo ja zijn die maten natuurlijk ook erg handig.
mochten jullie die nog niet hebben is het anders fijn om te weten hoeveel stoelen eraan moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[Afbeelding]

Beste Medetweakers,

Mijn zorg is dat de ruimte eigenlijk te klein is (4.00cmx4.80cm) voor een eiland keuken plus eettafel(240x95cm) 6 stoelen.

Gr,

Dani
toon volledige bericht
Helaas gaat dit niet passen.

Een eettafel heeft op zijn minst 2m80 diepte nodig, naast de lengte.
Een eiland heeft de diepte + tweemaal doorloop nodig. Naast de lengte.

Een kastenwand heeft ook ruimte nodig, naast de breedte en diepte. Deze ruimte kan je delen met een eiland, maar niet erg goed met een tafel.

In grofweg 4x5m heb je niet genoeg ruimte voor een tafel, een eiland en een kastenwand, het is jammer als je dat zo graag wilt, maar het gaat niet IMO

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:20
[Afbeelding]

Beste Medetweakers,

Gr,

Dani
toon volledige bericht
Dit betreft een drive-in woning?

Als de keuken indeling dusdanig een hele grote wens is, kan je je afvragen of je verwacht een auto in de garage te gaan zetten of dat je niet een meter of wat kan pikken v/d garage.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
Floor-is schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:41:
[...]

Helaas gaat dit niet passen.

Een eettafel heeft op zijn minst 2m80 diepte nodig, naast de lengte.
Een eiland heeft de diepte + tweemaal doorloop nodig. Naast de lengte.

Een kastenwand heeft ook ruimte nodig, naast de breedte en diepte. Deze ruimte kan je delen met een eiland, maar niet erg goed met een tafel.

In grofweg 4x5m heb je niet genoeg ruimte voor een tafel, een eiland en een kastenwand, het is jammer als je dat zo graag wilt, maar het gaat niet IMO
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W5_J5nU4PuKF_209YMWXJmzD5ck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LQynHxJsmI5ZXXvpVbx3S6WY.jpg?f=user_large

''ze gaat natuurlijk zeggen een kleinere tafel dan'' dit is wat ze in gedachten heeft. tafel van 180cm +bankje +3 stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
Flix20 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:46:
[...]

Dit betreft een drive-in woning?

Als de keuken indeling dusdanig een hele grote wens is, kan je je afvragen of je verwacht een auto in de garage te gaan zetten of dat je niet een meter of wat kan pikken v/d garage.
dit betreft idd een drive in woning met grote oprit, in de garage komt dus een normale pui en wordt tv kamer (5.00x2.75cm) is het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
danielsondepina schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:52:
[...]

[Afbeelding]

''ze gaat natuurlijk zeggen een kleinere tafel dan'' dit is wat ze in gedachten heeft. tafel van 180cm +bankje +3 stoelen.
Wij hebben voor 3 stoelen 1m90 tussen de poten en vinden dat al krap, hoewel de tafel in ons geval wel met een korte zijde tegen een muur staat.

Maar stel dat je de tafel zoals op de foto in je huis plaatst en dat dat dan op miraculeuze wijze slechts 2m25 kost (om maar iets absurds te noemen): waar wil je de keuken dan kwijt?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 21:20
danielsondepina schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:54:
[...]

dit betreft idd een drive in woning met grote oprit, in de garage komt dus een normale pui en wordt tv kamer (5.00x2.75cm) is het idee.
Zou je nog wat vanaf kunnen snoepen, dan de eettafel in de het korte deel en bovenin een wand + eiland.
Krijg je wel een klein eiland denk ik. Kastenwand tegen de rechter wand. dan meter tussen kast en eiland. Hou je 220cm over voor je eiland.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online

Wat zouden jullie doen,
De opstelling zoals je in gedachten hebt, lukt niet. Maar mogelijk kun je iets met onderstaande schetsjes. Ik zou zelf heel graag een bijkeuken (voorraadkast/apparatenopslag etc) hebben, dus die ruimte zou ik van de tv-kamer afhalen. Die lijkt me aan 4m ook meer dan genoeg hebben. Dan creëer je een nis in de keuken waar je al je hoge kasten (oven, koelvries, koffieapparaat etc) in kwijt kunt. Vervolgens heb je wel ruimte voor een eiland en een eettafel (optie 1), of een opstelling met meer werkblad en meer ruimte rondom de tafel (optie 2). Ik denk dat beide heel goed mogelijk is, maar de vraag is dus hoeveel werkblad gewenst is en hoeveel ruimte rond de tafel. Je zou deze opstellingen bij een keukenzaak kunnen laten visualiseren, soms helpt dat beter inzicht verkrijgen dan argumenten en een plattegrondje. (Ik zou overigens de keukendeur van openslaand veranderen in schuif of de deur naar de gang laten openen.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYHMTq1C-lyIuFlsHKiAbnhz-u4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYhukm1WyyfxxnBYkajvmrJH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcXZ-VWn0l7bYE0VkgSbsaEglys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2t7D7ls5px7icGdbn0cDdin.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 10-03-2023 12:50 . Reden: Plaatje optie 2 aangepast (hoek open ipv hoge kast) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
Flix20 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:12:
[...]

Zou je nog wat vanaf kunnen snoepen, dan de eettafel in de het korte deel en bovenin een wand + eiland.
Krijg je wel een klein eiland denk ik. Kastenwand tegen de rechter wand. dan meter tussen kast en eiland. Hou je 220cm over voor je eiland.
Dankje voor de tip, er is wat speling mogelijk met de garage, tot 4 meter vanaf entree is een draagmuur, restand is een wandje met deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielsondepina
Toke_gt schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:21:
[...]

De opstelling zoals je in gedachten hebt, lukt niet. Maar mogelijk kun je iets met onderstaande schetsjes. Ik zou zelf heel graag een bijkeuken (voorraadkast/apparatenopslag etc) hebben, dus die ruimte zou ik van de tv-kamer afhalen. Die lijkt me aan 4m ook meer dan genoeg hebben. Dan creëer je een nis in de keuken waar je al je hoge kasten (oven, koelvries, koffieapparaat etc) in kwijt kunt. Vervolgens heb je wel ruimte voor een eiland en een eettafel (optie 1), of een opstelling met meer werkblad en meer ruimte rondom de tafel (optie 2). Ik denk dat beide heel goed mogelijk is, maar de vraag is dus hoeveel werkblad gewenst is en hoeveel ruimte rond de tafel. Je zou deze opstellingen bij een keukenzaak kunnen laten visualiseren, soms helpt dat beter inzicht verkrijgen dan argumenten en een plattegrondje. (Ik zou overigens de keukendeur van openslaand veranderen in schuif of de deur naar de gang laten openen.)
[Afbeelding][Afbeelding]
Dankje voor de moeite _/-\o_ ,

Hier kunnen we wat mee, we gaan asap naar keukenzaak voor een visualitie.
zien is geloven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
danielsondepina schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:37:
[...]

Dankje voor de tip, er is wat speling mogelijk met de garage, tot 4 meter vanaf entree is een draagmuur, restand is een wandje met deur.
Ook in een draagmuur kun je een deur maken. Is niet zo ingewikkeld. Het wordt pas lastig als je een muur vollledig gaat slopen. Maar met een latei boven de deur ben je er al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-04 10:32

twi

Wat moet ik me voorstellen bij TV-kamer? Is er nog een huiskamer op de eerste verdieping? En zoja, is die TV-kamer dan echt nodig? Anders parkeer je de tafel toch gewoon in wat nu de garage is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danielsondepina
twi schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:40:
Wat moet ik me voorstellen bij TV-kamer? Is er nog een huiskamer op de eerste verdieping? En zoja, is die TV-kamer dan echt nodig? Anders parkeer je de tafel toch gewoon in wat nu de garage is?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nEW6bvEYMvubXoAPWEuo6o2uJr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CtnLV7K71WD49zKeC69S4t5z.jpg?f=user_large

Dit is wat ik bedoel met een tv ruimte, (zonder cinewall, wordt een latte wandje) 50 inch scherm +sonos arc eronder. klein salontafeltje en een bankstel.

we hebben nog 2 verdiepingen, maar daar willen we werken en slapen :*)

[ Voor 5% gewijzigd door danielsondepina op 10-03-2023 12:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:21:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]
Oeh die is creatief!

Ik kwam hierop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovj7OLupEtdjkH7lgtSg88MNg2c=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/wEbyEz8T3cmc5qd77qEN7gGU.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZONaGrkTNZNPavA37n7vkcnwIc=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/e7wlzNOtsRLm7vab3iciWkeW.png?f=fotoalbum_medium

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:25
-edit: knip-

[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielsondepina
NICE!! _/-\o_

Gaan we mee aan de slag! hopelijk kan ik binnenkort een mooi resultaat (dankzij jullie) met jullie delen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
danielsondepina schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:50:
[...]

NICE!! _/-\o_

Gaan we mee aan de slag! hopelijk kan ik binnenkort een mooi resultaat (dankzij jullie) met jullie delen :*)
Even die van @Toke_gt in floorplanner gezet voor je. Geeft je een idee

Heb hier:
- een aanrecht van ~315 ingetekend
- een kastenwand van ~186 ingetekend
- een tafel van 200x100 aangehouden

Als scheiding telkens een kast van 35x183 voor je bijkeuken én aan de zijde van de TV-kamer.

Plaatje erbij is handiger:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tPBhlZdq6yS1lOlnImuit4rM5hY=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/8F9SGv4b3AVRhxQuHTk9MFwD.png?f=fotoalbum_medium

Ter vergelijk: onze TV-kamer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jlso_ZUJ7ssiHt5aeT8Zfzvg4Ig=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/oq9XfDM4yExu5kX5PwwXxgmw.png?f=fotoalbum_medium

En het geheel: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DvDfW-LB2IhIDkoSDoXXDjgGWg=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/b5Zie3l7RakT3YZU6MoOsXf0.png?f=fotoalbum_small

[ Voor 27% gewijzigd door Floor-is op 10-03-2023 13:09 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
danielsondepina schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:39:
[...]

Dankje voor de moeite _/-\o_ ,

Hier kunnen we wat mee, we gaan asap naar keukenzaak voor een visualitie.
zien is geloven ;)
Graag gedaan. Ik heb optie 2 nog wat aangepast (hoge kast in hoek kan niet met werkblad ertegenaan).
En wat je nog zou kunnen doen om de tv kamer helemaal hip&happening te maken, is een koelkastje ‘door de muur’. Dus deur in tv kamer en koelkast zelf in de bijkeuken/voorraadkast. :*)
Maar dan ziet je vrouw je niet meer terug, denk ik. (Heeft ze de woonkamer helemaal voor zichzelf. Mancave/Girlsroom)

[ Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 10-03-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bentrot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-03 13:11
Hoe ver staat de lange zijde van de tafel van de wand af bij jullie? en hoe zou je deze ruimte omschrijven? voldoende, krap, ruim, of genoeg voor de kinderen?

Ik zit er zelf aan te denken om ruimte te winnen door 3 stoelen te vervangen door een eetbank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Floor-is schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:56:
[...]

Even die van @Toke_gt in floorplanner gezet voor je. Geeft je een idee
Toke is niet blond, maar hier misschien even wel. Wat heb je nu precies gedaan? Mis ik een plaatje, heb je het via DM gestuurd, of :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:06:
[...]

Toke is niet blond, maar hier misschien even wel. Wat heb je nu precies gedaan? Mis ik een plaatje, heb je het via DM gestuurd, of :?
Ik vergat het plaatje én die is niet gelijk aan jouw plan zie ik. Dat is meer dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Exlxn3s099tnDHGZYENeWkmvb0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0Eglt1Ojqumi3IIozf5hPWxi.png?f=user_large

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
bentrot schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Hoe ver staat de lange zijde van de tafel van de wand af bij jullie? en hoe zou je deze ruimte omschrijven? voldoende, krap, ruim, of genoeg voor de kinderen?

Ik zit er zelf aan te denken om ruimte te winnen door 3 stoelen te vervangen door een eetbank
Als ik het goed begrepen heb is dit een voorbeeldplaatje, niet de daadwerkelijke situatie.

Afhankelijk van de bank en de diepte hiervan wil je ervoor zorgen dat de voorzijde van de bank niet onder de tafel komt. Een standaard stoel heeft een zitvlak van 40-50cm, tel daar de rug van het bankje bij op en je komt een heel eind: ik denk dat je zo'n 65cm wel aan moet houden. Een meter tafel erbij en nog eens 80-100cm voor de stoelen aan de andere zijde. Kom je toch snel op 2m45-2m65 totaal :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
bentrot schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Je wint iets ruimte door een eetbank, vooral omdat je er geen bewegingsruimte omheen nodig hebt. Tegelijkertijd is dat ook wel echt een nadeel van een bank, dus kijk of je daar wat ervaring mee kunt opdoen voor ie er staat. Kennissen van mij hebben ook een eetbank (staat leuk/bespaart ruimte), en in de praktijk zitten ze met 3 of zelfs 4 aan 1 kant (stoelzijde), omdat de afstand tafel/bank wel fijn is om te kletsen, maar niet om te eten. En telkens de tafel verschuiven is ook zowat. Dus check in hoeverre je daar gevoelig voor bent; het is hun ergernis nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Agostino schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:09:
[...]

Ekelhoff sluit water niet standaard aan, indien je dit wel wil kan dat voor 150 euro extra… kun je gewoon om vragen.
Heb je daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeien
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23-04 10:48
Hoi allemaal,

wij zitten in het proces een nieuwe keuken uit te zoeken en zijn bij Grando uitgekomen (puur toeval).
Nu zijn we absoluut prettig geholpen qua ontwerp, indeling etc, maar donderdag hebben we de uiteindelijke offerte gekregen en die is met 29.900 wel erg duur. Toevallig genoeg precies net onder ons absolute maximum van 30k...

Hoe dan ook: wij hebben absoluut geen idee of dit een reëele prijs is voor wat ze ons gaan leveren, maar hoe meer ik er over lees, hoe meer ik begin te twijfelen.

Het is een hoekkeuken met schiereiland, met tegenover het schiereiland nog 1x60 + 2x45cm halfhoge kasten.
Qua apparatuur zit er een quooker, bora inductie + afzuig, koelkast en losse combi-oven en stoomoven in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/70fSwjwxQyfCivqmoT1MXpgjfpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YO3SYk88cSmt99RMaDPtagD.jpg?f=fotoalbum_large

Het is een vrij uitgebreide keuken , maar voor composiet werkblad en kastjes staat al 24.000 op de offerte.
Kunnen jullie op enige wijze adviseren of dit een beetje reeele prijs is voor deze keuken? Installatie zit erbij, maar niet weghalen van de oude keuken, het fixen van de muren daarna of ander meerwerk etc.

Thanks al voor welke reactie dan ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Aeien Als ze nét onder je max bedrag gaan zitten, zijn ze sowieso te duur. Wel heel toevallig allemaal :+

Om er echt iets over te kunnen zeggen, hebben we meer specificaties nodig. Welke apparatuur heb je precies? Welke kastindeling? Lades? Frontjes? En hoe is de rest van de ruimte in huis? Wat vind je zelf belangrijk aan een keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 15:39
Aeien schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:27:
Hoi allemaal,

wij zitten in het proces een nieuwe keuken uit te zoeken en zijn bij Grando uitgekomen (puur toeval).
Nu zijn we absoluut prettig geholpen qua ontwerp, indeling etc, maar donderdag hebben we de uiteindelijke offerte gekregen en die is met 29.900 wel erg duur. Toevallig genoeg precies net onder ons absolute maximum van 30k...

Hoe dan ook: wij hebben absoluut geen idee of dit een reëele prijs is voor wat ze ons gaan leveren, maar hoe meer ik er over lees, hoe meer ik begin te twijfelen.

Het is een hoekkeuken met schiereiland, met tegenover het schiereiland nog 1x60 + 2x45cm halfhoge kasten.
Qua apparatuur zit er een quooker, bora inductie + afzuig, koelkast en losse combi-oven en stoomoven in.

[Afbeelding]

Het is een vrij uitgebreide keuken , maar voor composiet werkblad en kastjes staat al 24.000 op de offerte.
Kunnen jullie op enige wijze adviseren of dit een beetje reeele prijs is voor deze keuken? Installatie zit erbij, maar niet weghalen van de oude keuken, het fixen van de muren daarna of ander meerwerk etc.

toon volledige bericht
Zonder wat preciezere informatie is het lastig inschatten, maar op basis van de prijzen voor de kasten en het blad durf ik wel in te schatten dat het aan de hoge kant is, prijsverschil met je maximale budget is natuurllijk verdacht klein. Is die 30k de prijs nadat er bij de manager gevraagd moest worden of ze de maximale korting mochten geven of vooraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Hoi allemaal,

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Prijs voor blad en kasten is absurd, ik betaal ongeveer hetzelfde voor een eiland van 3m60, 2 kastenwanden en een enorme hoeveelheid werkblad.
Iets te toevallig ook dat ze op 29,9k uitkomen..

Ik zou nog eens verder kijken

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:38

ThePsycho

Biertje?

@Alic3 Ik zie net dat Velthuizen keukens in woudenberg de X BO nu in de showroom heeft staan. Samen met de 14cm warmhoudlade.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahikoo
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:05
Hoi allemaal,

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Het kan sowieso geen kwaad om voor een soortgelijke (of zelfs identieke) opstelling een offerte op te laten stellen bij een of meerdere keukenzaken. Misschien bij een zaak die open zijn over hun prijsspecificatie. Het lijkt mij aan de hoge kant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
ThePsycho schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:56:
@Alic3 Ik zie net dat Velthuizen keukens in woudenberg de X BO nu in de showroom heeft staan. Samen met de 14cm warmhoudlade.
Thanks! Ik werd gisteren toevallig gebeld dat Keukencentrum Utrecht de oven ook werkend heeft geïnstalleerd in een keuken. Binnenkort maar eens kijken want ik ben heel benieuwd of het iets voor ons is.

De XBO is zo duur dat we dan maar voor 1 oven gaan. Dat is wel een beetje wennen nu iedereen voor de 'dubbele oven trend' gaat. We hebben nu een 90cm fornuis en twijfel nog of we die ruimte dus gaan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeien
Alic3 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:41:
@Aeien Als ze nét onder je max bedrag gaan zitten, zijn ze sowieso te duur. Wel heel toevallig allemaal :+

Om er echt iets over te kunnen zeggen, hebben we meer specificaties nodig. Welke apparatuur heb je precies? Welke kastindeling? Lades? Frontjes? En hoe is de rest van de ruimte in huis? Wat vind je zelf belangrijk aan een keuken?
Thanks voor jullie reacties!
Het is een typische L vormige indeling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-9Ns5JnsYJuNziGdocboC5yPTM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bEwKbQjcCUy35ZJwE7OriV9H.jpg?f=fotoalbum_large
Vierkante woonkamer (vanuit de tekening gezien) onderin, een langwerpig eetgedeelte en dan bovenin de keuken. In de keuken willen we graag ruim werkoppvervlakte, vandaar ook voorkeur voor een schiereiland, met koel/vrieskast ingebouwd. Om alles in te passen hebben we er voor gekozen om aan de overkant van de keuken een keukenblok van 2x45 + 1x60 neer te zetten voor de 2 ovens.
Doorkijk vanuit woonkamer naar de tuindeuren vinden we belangrijk, maar ook het betrekken van de keuken bij het leefgedeelte. Vandaar de kookplaat op het schiereiland.

Qua apparatuur:
- Siemens HS936GAB1 stoomoven
- Siemens CM924G1B1 combimagnetron
- quooker (zonder bubbelfunctie)
- Bora Puru
- Siemens KI86VNFF0 koelkast
Samen met de spoelbak en montage is dat 10.500e

Qua kastjes:
- 1 hoge kast 220x60cm
- 1 apothekerskast 220x30cm
- de kasten tegenover het schiereiland zijn 2x45 en 1x60 (met ovens), 156cm hoog.
- de rest van de keuken is werkoppervlakte met dus kastjes/lades eronder (zoals hier te zien)
als het jullie wat zegt, dit is wat er in de offerte staat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruLfMo5ui9h5PD6gh8j-g4DIt4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wlrw7kbqUgzmdF6VKxpdxXOp.jpg?f=fotoalbum_large

De lijn is de Grando MP serie 5500, met ultramatte finish, het blad is Lion Stone werkblad composiet 12 mm. Grepen en andere afwerking zijn RVS, zonder gekkigheid.
De kasten zelf zijn 17k, zonder enige specificatie tav lades/frontjes/grepen oid, het werkblad is 6.8k.
Krijgertje1979 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:49:
[...]

Zonder wat preciezere informatie is het lastig inschatten, maar op basis van de prijzen voor de kasten en het blad durf ik wel in te schatten dat het aan de hoge kant is, prijsverschil met je maximale budget is natuurllijk verdacht klein. Is die 30k de prijs nadat er bij de manager gevraagd moest worden of ze de maximale korting mochten geven of vooraf?
De prijs (met 4k korting totaal) is de eerste prijs die ze gegeven hebben; er is nog niet met de manager overlegd.

Net volgens afspraak telefonisch contact met ze gehad; ik heb aangegeven dat het voor 30k zonder meerwerk voor ons erg duur was en dat we er nog over na moeten denken. Verder toen niet gesproken over extra korting oid. Maar dat dit niet de prijs is die we willen betalen, wordt me wel duidelijk zo.

Hebben jullie een keukenwinkel in omgeving Breda waar jullie van weten dat hij qua prijs/kwaliteit netjes zit?
Ben zeker van plan om rond te vragen, namelijk.

Thanks allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massapeal
  • Laatst online: 21:21
Iemand ervaringen met dit merk qua kwaliteit?

De levering van onze miele wijnkast blijkt uiteindelijk weer te zijn uitgesteld. Nu hebben we een Dunavox als alternatief aangeboden gekregen.

Het model heeft wat meer opslagruimte en lijkt hoog over hetzelfde te doen. Enige grote verschil is 40 db versus 38 db, maar of we dat gaan merken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borioli
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2024
ThePsycho schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 11:56:
XBO staat ook bij ASWA Hilversum, Mandemakers Amersfoort en Gebroeders De Wilde Naarden. Allemaal aangesloten. De ene zaak wat enthousiaster over de XBO dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14:25
massapeal schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:31:
[...]

Iemand ervaringen met dit merk qua kwaliteit?

De levering van onze miele wijnkast blijkt uiteindelijk weer te zijn uitgesteld. Nu hebben we een Dunavox als alternatief aangeboden gekregen.

Het model heeft wat meer opslagruimte en lijkt hoog over hetzelfde te doen. Enige grote verschil is 40 db versus 38 db, maar of we dat gaan merken?
Om laten zetten naar een Liebherr, zij hebben wel voorraad en is feitelijk hetzelfde toestel.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijgertje1979
Aeien schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:06:
[...]

[Afbeelding]
Vierkante woonkamer (vanuit de tekening gezien) onderin, een langwerpig eetgedeelte en dan bovenin de keuken. In de keuken willen we graag ruim werkoppvervlakte, vandaar ook voorkeur voor een schiereiland, met koel/vrieskast ingebouwd. Om alles in te passen hebben we er voor gekozen om aan de overkant van de keuken een keukenblok van 2x45 + 1x60 neer te zetten voor de 2 ovens.
Doorkijk vanuit woonkamer naar de tuindeuren vinden we belangrijk, maar ook het betrekken van de keuken bij het leefgedeelte. Vandaar de kookplaat op het schiereiland.

Qua apparatuur:
- Bora Puru

Qua kastjes:
- 1 hoge kast 220x60cm
- de kasten tegenover het schiereiland zijn 2x45 en 1x60 (met ovens), 156cm hoog.
- de rest van de keuken is werkoppervlakte met dus kastjes/lades eronder (zoals hier te zien)
[Afbeelding]

De lijn is de Grando MP serie 5500, met ultramatte finish, het blad is Lion Stone werkblad composiet 12 mm. Grepen en andere afwerking zijn RVS, zonder gekkigheid.
De kasten zelf zijn 17k, zonder enige specificatie tav lades/frontjes/grepen oid, het werkblad is 6.8k.

[...]

De prijs (met 4k korting totaal) is de eerste prijs die ze gegeven hebben; er is nog niet met de manager overlegd.

Net volgens afspraak telefonisch contact met ze gehad; ik heb aangegeven dat het voor 30k zonder meerwerk voor ons erg duur was en dat we er nog over na moeten denken. Verder toen niet gesproken over extra korting oid. Maar dat dit niet de prijs is die we willen betalen, wordt me wel duidelijk zo.

Hebben jullie een keukenwinkel in omgeving Breda waar jullie van weten dat hij qua prijs/kwaliteit netjes zit?

Thanks allemaal!
toon volledige bericht
In Breda niet echt, lijkt daar voornamelijk allemaal DMG te zijn. Ik zou je adviseren om naar Keukenloods in Roosendaal te gaan. Of eventueel ASWA in Dordrecht. Zijn zaken waar naar mijn mening je zonder onderhandelen een fatsoenlijke prijs krijgt (al moet je het altijd proberen natuurlijk). Mijn keuken komt bij Stein Keukens vandaan, ook daar een hele goede prijs en goede service, maar dat is wel iets meer uit de buurt. De drie keukenzaken die ik noemde waren voor ons de top 3 qua service en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-03 09:52
Hi Tweakers!

Ik heb al veel meegelezen op dit topic vol met waardevolle tips, waarvoor dank! Fijne community.

Momenteel zijn wij op keukenjacht voor onze nieuwbouwwoning. De projectleverancier is Nuva keukens. Wij hebben begrepen dat Aswa keukens behoorlijk concurreert met Nuva en vice versa. Om die reden zijn wij onlangs bij beiden keukenzaken geweest met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xVhxgLzhVV1mn7Lg3yj0Cq7-ZUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9z1n60Eqb86H6uemuMs4hol.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaTD-R7vH0kf37sBrubUSRU5Tg4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ec99ai2bZs9i5021oYtFYkoG.png?f=user_large

Wij zijn erg blij met de uitstraling en indeling van de keuken. Mochten er nog op- en/of aanmerkingen zijn dan horen wij dat uiteraard graag.

Nu de kosten kant van het verhaal... wij hebben bij beide keukenzaken offertes laten opstellen voor nagenoeg dezelfde keuken (enige verschil is dat Aswa de afwerking in de nis wel heeft meegenomen en Nuva niet (dus Dekton blad aan de achterzijde, spots, planken enz.)). Daarnaast zijn we bij Nuva uitgegaan van de Dekton Arga, bij Aswa van de Dekton Targa. Dit omdat de Targa niet leverbaar was bij Nuva... apparently. We hebben offertes mogen ontvangen van beide keukenzaken waarbij de totaalprijs akelig dicht bij elkaar ligt.

Nuva
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Aswa
Members only:

Bij Nuva kon er, na het welbekende overleg met de manager, een aanbieding worden gedaan van
Members only:

Nog getracht hier meer vanaf te krijgen, maar dit was voor nu niet mogelijk. Bij Aswa hebben we nog niet onderhandeld. Offerte hebben we pas na het gesprek per mail ontvangen.

Ik vind het behoorlijk aan de prijs als ik eerlijk ben. Maar ik ben al even uit het keukenwereldje dus ik weet ook niet precies wat de prijzen vandaag de dag doen... onze vraag is:

Wat denken jullie van deze aanbieding en waar valt er nog wat te winnen?

Om wat duiding te geven aan bovenstaande verhaal zal ik hieronder de details nog weergeven per onderdeel (kastjes, apparatuur, werkblad en montage). Hopelijk helpt dit om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Kastjes Nuva
Members only:

Members only:

Kastjes Aswa
Members only:

Members only:

Members only:

Apparatuur Nuva/Aswa (behoorlijk vergelijkbaar: het een wat duurder, het ander wat goedkoper en vice versa)

Bora Puru
HM936GCB1 Siemens
KI86VNFF0 KI86VNFF0 Siemens
KU21WAHG0 Siemens
SX63H800BE Siemens
SZ36DX02 Siemens
Quooker 22+XRVS + Quooker COMBI+
1270638276 Franke

Members only:

Werkblad Nuva (zonder werkblad nis)
Members only:

Werkblad Aswa (mét werkblad nis)
Members only:

Members only:

Montage Nuva
Members only:

Montage Aswa
Members only:

Een flinke post, maar het gaat ook om veel geld :P. Hopelijk kunnen de forumleden ons van advies voorzien. Wordt erg gewaardeerd.

Goed weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijgertje1979
Tissa12345 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 22:23:
Hi Tweakers!

Ik heb al veel meegelezen op dit topic vol met waardevolle tips, waarvoor dank! Fijne community.

Momenteel zijn wij op keukenjacht voor onze nieuwbouwwoning. De projectleverancier is Nuva keukens. Wij hebben begrepen dat Aswa keukens behoorlijk concurreert met Nuva en vice versa. Om die reden zijn wij onlangs bij beiden keukenzaken geweest met het volgende resultaat:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wij zijn erg blij met de uitstraling en indeling van de keuken. Mochten er nog op- en/of aanmerkingen zijn dan horen wij dat uiteraard graag.

Nu de kosten kant van het verhaal... wij hebben bij beide keukenzaken offertes laten opstellen voor nagenoeg dezelfde keuken (enige verschil is dat Aswa de afwerking in de nis wel heeft meegenomen en Nuva niet (dus Dekton blad aan de achterzijde, spots, planken enz.)). Daarnaast zijn we bij Nuva uitgegaan van de Dekton Arga, bij Aswa van de Dekton Targa. Dit omdat de Targa niet leverbaar was bij Nuva... apparently. We hebben offertes mogen ontvangen van beide keukenzaken waarbij de totaalprijs akelig dicht bij elkaar ligt.

Nuva
[Afbeelding]

Aswa
[Afbeelding]

Bij Nuva kon er, na het welbekende overleg met de manager, een aanbieding worden gedaan van € 22.000,- voor het totaal. Nog getracht hier meer vanaf te krijgen, maar dit was voor nu niet mogelijk. Bij Aswa hebben we nog niet onderhandeld. Offerte hebben we pas na het gesprek per mail ontvangen.

Ik vind het behoorlijk aan de prijs als ik eerlijk ben. Maar ik ben al even uit het keukenwereldje dus ik weet ook niet precies wat de prijzen vandaag de dag doen... onze vraag is:

Om wat duiding te geven aan bovenstaande verhaal zal ik hieronder de details nog weergeven per onderdeel (kastjes, apparatuur, werkblad en montage). Hopelijk helpt dit om er iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Kastjes Nuva
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kastjes Aswa
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur Nuva/Aswa (behoorlijk vergelijkbaar: het een wat duurder, het ander wat goedkoper en vice versa)

Bora Puru
HM936GCB1 Siemens
KU21WAHG0 Siemens
SX63H800BE Siemens
SZ36DX02 Siemens
1270638276 Franke

Totaalprijs apparatuur Nuva: € 9.222,05
Totaalprijs apparatuur Aswa: € 9.209,00

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Montage Nuva
[Afbeelding]

Montage Aswa
[Afbeelding]

Een flinke post, maar het gaat ook om veel geld :P. Hopelijk kunnen de forumleden ons van advies voorzien. Wordt erg gewaardeerd.

Goed weekend!
toon volledige bericht
Ik ben ook bij beide zaken gaan kijken en inderdaad om welke reden dan ook, zijn ze extra gemotiveerd om opdrachten van elkaar af te snoepen. De 22k prijs vind ik best ok eigenlijk. Wellicht dat er nog iets extra's van af kan, maar zit niet echt ver van de laagste prijs die je kunt krijgen, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:03
all, ik ben bezig met een complete verbouwing van 3 ruimtes naar 1 nieuwe woonkeuken. Heb nu net de offerte binnen en het valt iets tegen...

Twijfel nu om naar een IKEA keuken te gaan (ik snap dat de kwaliteit mogelijk iets minder is, maar het hoeft ook geen 20 jaar mee te gaan). In mijn huidige niet-ikea ontwerp heb ik (naast kookeiland, kastenwand) in de bijkeuken een kast van 70cm (wasmachine/droger); 60cm (vriezer); 60cm (kapstok); 60cm (strijkplank etc); 70cm (meterkast). De 70cm kasten heb ik perse nodig....echter IKEA heeft dit niet?

Wie weet er een alternatieve oplossing? De IKEA keuken zou Metod/voxtrop zijn, ik ken bijvoorbeeld K14 maar die gaan ook tot 60cm. Idee is dus alles van IKEA maar de 2x70cm en 3x60cm mogelijk van een ander maar uiteraard wel dezelfde kleur.

thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02:52
Hi Tweakers!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nuva
[Afbeelding]

Aswa
[Afbeelding]

Bij Nuva kon er, na het welbekende overleg met de manager, een aanbieding worden gedaan van € 22.000,- voor het totaal. Nog getracht hier meer vanaf te krijgen, maar dit was voor nu niet mogelijk. Bij Aswa hebben we nog niet onderhandeld. Offerte hebben we pas na het gesprek per mail ontvangen.

Kastjes Nuva
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kastjes Aswa
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bora Puru
HM936GCB1 Siemens
KU21WAHG0 Siemens
SX63H800BE Siemens
SZ36DX02 Siemens
1270638276 Franke

Totaalprijs apparatuur Nuva: € 9.222,05
Totaalprijs apparatuur Aswa: € 9.209,00

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Montage Nuva
[Afbeelding]

Montage Aswa
[Afbeelding]

Goed weekend!
toon volledige bericht
Je kan de offerte eens zonder bedragen naar Keukenloods sturen en kijken wat zij kunnen leveren. Wij kregen echt een lagere prijs bij Keukenloods en zijn uiteindelijk met wat upgrades terecht gekomen op dezelfde prijs als Aswa maar zonder de extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
tatata schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 23:03:
all, ik ben bezig met een complete verbouwing van 3 ruimtes naar 1 nieuwe woonkeuken. Heb nu net de offerte binnen en het valt iets tegen...

Twijfel nu om naar een IKEA keuken te gaan (ik snap dat de kwaliteit mogelijk iets minder is, maar het hoeft ook geen 20 jaar mee te gaan). In mijn huidige niet-ikea ontwerp heb ik (naast kookeiland, kastenwand) in de bijkeuken een kast van 70cm (wasmachine/droger); 60cm (vriezer); 60cm (kapstok); 60cm (strijkplank etc); 70cm (meterkast). De 70cm kasten heb ik perse nodig....echter IKEA heeft dit niet?

Wie weet er een alternatieve oplossing? De IKEA keuken zou Metod/voxtrop zijn, ik ken bijvoorbeeld K14 maar die gaan ook tot 60cm. Idee is dus alles van IKEA maar de 2x70cm en 3x60cm mogelijk van een ander maar uiteraard wel dezelfde kleur.

thx
Het leuke is dat juist enkel IKEA je 20 jaar garantie biedt op je keuken. Dus over duurzaamheid en slijtvastheid hoef je je geen zorgen te maken.

Kijk ook eens naar de IKEA veredelaars zoals:
https://www.k14.nl/ikea-keukens/fronten/metod/

https://www.opmaatzagen.n...ikea-hack-metod-en-faktum

https://www.zagenzagen.nl/diy-hacks/metod

Deze partijen leveren frontjes op maat voor IKEA keukens.

[ Voor 10% gewijzigd door t14wo op 12-03-2023 07:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter0007
  • Laatst online: 20:40
Aeien schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:06:
[...]

[Afbeelding]

Qua apparatuur:
- Bora Puru

Qua kastjes:
- 1 hoge kast 220x60cm
[Afbeelding]

[...]

Thanks allemaal!
toon volledige bericht
Toevallig ben ik onlangs ook bij Grando in Barendrecht geweest, voor badkamer en keuken. Inderdaad ook prima geholpen, alleen is de prijs die ze voor kasten en werkbladen rekenen gevoelsmatig wel extreem. Het lastige is dat je daarin als leek geen vergelijkingsmateriaal hebt. De ene keukenkast is de andere niet, en het is moeilijk om inzicht te krijgen in de daadwerkelijke kosten van het materiaal + arbeid + een normale winstmarge die leiden tot de totaalprijs van een werkblad of keukenkasten. Bij elektronische apparatuur kun je dat gemakkelijker doen. Een Bora is een Bora, een Siemens is een Siemens, waar je hem ook haalt.

In één van de eerste posts op dit forum werd ook aangegeven dat de offerte die je krijgt, inclusief korting, nog steeds op index 100 ligt. Dus dat er plat gezegd eerst een paar duizend bij je offerte opgeteld worden, om je die vervolgens ‘cadeau’ te geven.

Mijn totale offerte voor keuken en badkamer kwam uit op ca 37K, waarbij ik zonder vragen 5K cadeau krijg. Ik was eigenlijk niet van plan om voor meer dan 20K de deur uit te lopen. Over 2 weken heb ik een afspraak staan om hem definitief te maken. Ben benieuwd wat gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@peter0007 Er zal vast nog wel wat van de prijs af kunnen maar geen 12k.
Dan zullen ze ook andere spullen voor gaan leveren en dus de keuken gaan downgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:06

Rzaan

Altijd zoekende

Ik wil op zolder een klein keukblokje plaatsen.
Paar kastjes, paar laadjes, blad, kraan en spoelbak.
Voor de rest niks. Geen koelkast of oven o.i.d.

Dan is Ikea toch de zaak waar ik de breedste keuze heb voor weinig geld?
En waar ik veel varianten in hun winkel kan zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als je zelf gaat monteren en een lage prijs hoog op de prio lijst staat is IKEA the way to go inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Rzaan schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:10:
Ik wil op zolder een klein keukblokje plaatsen.
Paar kastjes, paar laadjes, blad, kraan en spoelbak.
Voor de rest niks. Geen koelkast of oven o.i.d.

Dan is Ikea toch de zaak waar ik de breedste keuze heb voor weinig geld?
En waar ik veel varianten in hun winkel kan zien?
Ik zou ter vergelijking op internet een rondje doen langs bouwmarkten en keukenwebshops. Die hebben zo’n blok ook in allerlei soorten en maten (en prijsklassen). En dan hoef je het niet per se zelf in elkaar te zetten.
En tip als het om budget gaat: kijk ook op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter0007
Roos79 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:29:
@peter0007 Er zal vast nog wel wat van de prijs af kunnen maar geen 12k.
Dan zullen ze ook andere spullen voor gaan leveren en dus de keuken gaan downgraden.
Ik ben heel benieuwd. 4K voor een keukenblad van 3m2 veredeld multiplex is natuurlijk op zijn minst een beetje te gek, net als 9K voor de kasten. Binnenkort weten we meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
peter0007 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:52:
[...]

Ik ben heel benieuwd. 4K voor een keukenblad van 3m2 veredeld multiplex is natuurlijk op zijn minst een beetje te gek, net als 9K voor de kasten. Binnenkort weten we meer :)
Grando is sowieso duurder dan andere, verder kan er verschil in kastjes zitten.
Want daar is variatie in namelijk en verschillende merken en aangezien je enkel prijzen noemt en niet benoemt om wat voor keuken en apparatuur het verder gaat is het onduidelijk.
Verder kan jezelf ook met jouw bestaande offerte kijken bij een keukenloods of wat dan ook wat je daar kwijt zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11
Toke_gt schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:13:
[...]

Overigens denk ik dat de prijs van tegels reuze meevalt (bijv 70 euro per m2 voor ‘Friese witjes’) maar duur is een subjectief begrip.
Friese witjes, handvorm, 300x75mm in de kleur olijfgroen kochten wij onlangs voor 3 tientjes per meter bij een outlet. In Mijdrecht zit deze, met heel veel keus.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

t14wo schreef op zondag 12 maart 2023 @ 07:14:
[...]

Het leuke is dat juist enkel IKEA je 20 jaar garantie biedt op je keuken. Dus over duurzaamheid en slijtvastheid hoef je je geen zorgen te maken.

Kijk ook eens naar de IKEA veredelaars zoals:
https://www.k14.nl/ikea-keukens/fronten/metod/

https://www.opmaatzagen.n...ikea-hack-metod-en-faktum

https://www.zagenzagen.nl/diy-hacks/metod

Deze partijen leveren frontjes op maat voor IKEA keukens.
Toevallig ben ik ook aan het kijken naar alternatieve frontjes voor een Ikea METOD keuken en K14 en opmaatzagen.nl was ik ook al tegen gekomen.
Maar zover ik kon vinden op hun website zaagt die laatste alleen panelen en moet je zelf de afwerking van de randen e.d. doen dus dat is niets voor mij want ik wil de frontjes er zo op kunnen zetten zonder verdere afwerkingen op eventueel een greepje na, maar omdat ik naar greeploos aan het kijken ben is ook dat niet van toepassing ;)

Zagenzagen.nl kende ik nog niet en ziet er goed uit. Ondanks hun naam lijken ze wel afgewerkte frontjes te leveren die je er enkel nog op hoeft te zetten. Dus dank voor de tip!

Om andere te helpen hieronder mijn overzicht van bedrijven die ik tot nu toe gevonden heb die custom frontjes voor Ikea METOD keukens leveren.
Dit is puur nog een eerste inventarisatie, volgorde waarin ze staan betekent verder niets, is simpelweg waarin ik ze gevonden heb.

Ik ben nog van plan een Excel sheet te maken met daarin zaken die ik belangrijk vind zoals prijzen, welke materialen ze kunnen leveren, wat voor greeploze opties ze bieden, maximale groottes van afwerkpanelen die ze kunnen leveren, of ze ook werkbladen leveren, hebben ze goede reviews, etc.
Dan kan ik op basis daarvan een shorlist maken.

Zagenzagen.nl
(https://www.zagenzagen.nl/diy-hacks/metod)
Wij zijn gespecialiseerd in het leveren van maatwerk plaatmateriaal voor professioneel interieur- en meubelontwerp. Onze platen zijn van meubelmakers-kwaliteit. Dat wil zeggen dat ze fijner zijn van structuur en opbouw dan gebruikelijke bouwmarkt-kwaliteit en zeer geschikt voor meubels. Het assortiment is groot en we kunnen steeds meer bewerkingen aanbieden. Met de Online Zaagservice geven we je toegang tot het CNC-machinepark, bieden we direct inzicht in de prijs en leveren we je bestelling zo snel mogelijk thuis of op de zaak af. Met onze DIY Hacks kun je werken met IKEA-systemen als basis om je ontwerp in minder tijd en meer budgetvriendelijk te realiseren
support@zagenzagen.nl
+31(0)78-2049310
Kantoor (geen bezoekadres)
Wolwevershaven 30-G
3311 AW Dordrecht
Ze werken samen met Broeinest voor het bekijken van materialen, vier locaties in Nederland, zie https://www.broeinest.nl/
Notitie:
Zij kunnen ook gelijk een Quooker leveren en een spoelbak van Reginox want ze zijn van beiden officiële dealer. Samen met een keukenblad ook waar ze dan de juiste uitsparingen in frezen. Maar het plaatsen doen ze dan weer niet.

K14
(https://www.k14.nl/ikea-keukens/fronten/)
Nieuwe deurtjes geven je keuken een compleet ander uiterlijk. Of het nu gaat om een bestaande IKEA keuken die verouderd is of een nieuwe IKEA keuken die je een persoonlijke touch wilt geven. Ontdek hoe je het gemak en de scherpe prijzen van IKEA kan combineren met de stijlvolle keukenfrontjes van K14. Zo maak je op een slimme manier een unieke keuken. Geheel naar eigen smaak.
Johan Cruijff Boulevard 14
1101 DJ, Amsterdam
Email: amsterdam@K14.nl
Telefoon: 020 – 7220 280
Maandag: 13.00 uur tot 17.30 uur
Dinsdag, woensdag en vrijdag: 10:00 uur tot 17:30 uur
Donderdag: 13:00 uur tot 21:00 uur
Zaterdag: 10:00 uur tot 17:30 uur
Notitie:
ZKF - Zweedse Keuken Fronten (https://www.zweedsekeukenfronten.nl/)
Vanaf 1 november 2019 is Zweedsekeukenfronten.nl onderdeel geworden van K14.nl.

Baboon
(https://www.baboon.amsterdam/)
Het Amsterdamse Baboon ontwerpt maatwerk keukens door de basiskasten van IKEA te combineren hun high-end frontjes en werkbladen. De frontjes zijn verkrijgbaar in 2 designs, 5 materialen en de meest uiteenlopende kleuren, onder meer van het merk Farrow and Ball.
BABOON STUDIO
Eerste Egelantiersdwarsstraat 10
1015RW Amsterdam
020 8330 100
hello@baboon.amsterdam
Openingstijden:
Ma-Vrij 9.00-18.00
Do 9.00-21.00

GIBBON
https://www.gibbon.amsterdam/pages/collectie
GIBBON is het trotse zusje van BABOON. In de ontwerp studio van BABOON ontwerpen we al jaren keukens op de basiskasten van IKEA met een eigen collectie high-end keukenfronten & werkbladen.
Steeds vaker zagen we klanten die geen ontwerp nodig hadden en alleen op zoek waren naar een toffe kleur voor het ontwerp dat ze al door IKEA hadden laten maken. Zo is GIBBON ontstaan.
Bij GIBBON bestel je zelf eenvoudig in onze webshop de keukenfronten die nodig zijn voor jouw IKEA keuken. Wij maken de fronten op alle standaard IKEA maten en in de collectie kleuren die we elk jaar met het design team van BABOON samen stellen.
Alle fronten worden lokaal in onze fabrieken in Nederland geproduceerd, daar zijn we trots op!
Bel ons van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur op 085-0712674
Of stuur een e-mail naar hi@gibbon.amsterdam

Noremax
(https://www.noremax.com/nl/)
Noremax ontwerpt en produceert fronten, zijpanelen en bovenpanelen voor kasten die compatibel zijn met IKEA’s meest verkochte kasten, namelijk
- PAX garderobekast,
- Metod- en Faktum keukensysteem

Je kunt uit tientallen ontwerpen kiezen en op die manier je meubels min of meer zelf ontwerpen. Laat je kasten en de fronten van je IKEA keuken eruit zien zoals jij dat het liefste wilt. Je kunt kiezen uit panelen met of zonder houtstructuur. De panelen worden gemaakt van verschillende materialen en kunnen worden voorzien van diverse coatings. De fronten worden gemaakt van gelakt MDF in tientallen kleuren. Je kunt kleurcodes doorgeven van Jotun, NCS en F&B. Daarnaast kun je kiezen uit fineer in diverse houtsoorten en beitskleuren.
post@noremax.com
+49 151 10566196
Showrooms; Oslo, Stockholm & Berlijn

KOAK Design
(https://koakdesign.com/)
Luxe keuken voor een betaalbare prijs? Dan ben je bij het Nederlandse KOAK Design aan het juiste adres. Alle fronten worden in KOAK's eigen meubelmakerij gemaakt van massief barnwood, eiken-, bamboe- of notenhout. Kleurtje erop? Dan kun je kiezen uit alle kleuren van de regenboog. Ook worden ze behandeld met een olie om ze te kleuren en te beschermen tegen water en vlekken.
Gemeenlandsedijk Zuid 14b
3216 AH Abbenbroek
31 (0)181 50 6610
mykitchen@koakdesign.com

A.S.Helsingö
(https://helsingo.com/pages/kitchen-collection)
Anders dan IKEA, komt A.S.Helsingö uit Finland. Met een hoofdkantoor in Helsinki en liefde voor design slagen ze er keer op keer in om de mooiste keukens te maken. Of je nu een geheel nieuwe keuken wilt of alleen de frontjes en handvatten vervangen. Ook hier bieden ze betaalbaar design voor elke keuken, in alle soorten en maten. Van klassiek tot modern en alles ertussenin.
Extra pluspunten krijgt A.S.Helsingö voor het feit dat ze pas beginnen met maken, zodra een bestelling is geplaatst. Daarbij worden de greepjes met de hand gemaakt.
+46 85 023 5002
info@helsingo.com

FRONTZ
(https://frontz.nl/keukens/)
Een keuken moet passen bij wie je bent, hoe je leeft. En daarom wil je zelf materiaal, kleur én stijl kunnen kiezen. Dat kan. Bij FRONTZ. Kleed hier de IKEA METOD body aan met fronten, zijpanelen, passtroken en plinten in jouw stijl, met mooie materialen
Waarderveldweg 97
2031 BK Haarlem
The Netherlands
+31(0)23-2022100
info@frontz.nl

Ostoya
(https://www.ostoya.nl/)
Ostoya laat haar producten naadloos aansluiten op de kwaliteit van IKEA. Door de combinatie van kasten van IKEA en onze fronten, handgrepen en werkbladen, weet je zeker dat je kunt vertrouwen op een duurzame én stijlvolle keuken of kast. Voor in elk huis.
Capitool 10
7521 PL Enschede
Nederland
+31 85 20 80 087
support@ostoya.nl

Houtmerk
(https://houtmerk.nl/pages...rvangen-ikea-metod-keuken)
Metod is een betaalbare serie kasten van Ikea en basis voor keukens of kookeilanden. Omdat met Ikea Metod veel individuele opstellingen te maken zijn komt u het systeem ook tegen in garderobe, inloopkast, kantoor of woonkamer.
De extra series houten fronten die Houtmerk aanbiedt maakt het kastprogramma nog universeler. Met langere of bredere keukenfronten voor uw Ikea keuken is iedere centimeter praktisch te benutten. Ikea Metod is een keukenprogramma waar veel mee kan, het past overal.
Rudonk 2
4824PP Breda
SHOWROOM
Dinsdag Op afspraak
Woensdag Gesloten
Donderdag Op afspraak
Vrijdag Op afspraak
Zaterdag Op afspraak
+31 85 8777 138
info@houtmerk.nl

Keukendeurenconcurrent
(https://www.keukendeurenconcurrent.nl/ikea-fronten-op-maat)
Unieke en betaalbare keukendeuren met IKEA fronten op maat, geleverd door Keukendeurenconcurrent. Stel uw IKEA basiskeuken samen en bestel de gewenste keukendeuren op maat. Vervaardigt in onze werkplaats in Etten-Leur. Ontdek ons aanbod aan stijlen en kleuren. Geef de gewenste maten in en binnen 3-5 weken leveren wij u IKEA fronten op maat, maar dan van de keukendeurenconcurrent.
Pauvreweg 17
4879 NJ Etten-Leur
076 526 39 90
Openingstijden showroom
Vrijdag: 09.00 - 17.30u
Zaterdag: 09.00 - 16.00u
Zondag t/m Donderdag: Gesloten
Notitie:
Keukendeurenconcurrent is onderdeel van: keukenboer.nl

KNOET
(https://keukenfronten.com/)
Is jouw keuken nog in goede staat, maar ben je toe aan iets nieuws? Of ga je een keuken kopen bij de IKEA, maar zijn de deurtjes die zij aanbieden niet naar wens? Dan ben je bij Knoet aan het juiste adres! Het doel van Knoet is om de mooiste IKEA keukens nóg mooier te maken. Met een ruim aanbod keukenfronten, speciaal ontwikkeld voor IKEA keukens, kunnen we jouw droomkeuken realiseren.
Radonstraat 4
7031 GT Wehl
info@keukenfronten.com
026 2005 102

Keukendeurtjes Af Fabriek.
(https://keukendeurtjesaff...or-bestaande-ikea-keuken/)
Op zoek naar keukendeurtjes voor (bestaande) Ikea keuken?
Heb jij een IKEA keuken en ben je op zoek naar nieuwe keukendeurtjes? Dan ben je bij Keukendeurtjes Af Fabriek op de juiste plek, want wij maken keukendeurtjes op maat. In het model, de kleur en de afmeting zoals jij dat wilt.
support@keukendeurtjesaffabriek.nl
Showroom: Keukendeurtjes Af Fabriek is een webshop zonder showroom. Net als BOL.com, of Managementboek.nl. Als je iets bij die webshops wilt kopen, rijd je ook niet naar Utrecht of Schiedam om daar het product te gaan bekijken. Toch?
Notitie:
Keukendeurtjes Af Fabriek is een activiteit van Essential Beheer bv.

HoutCuisine
(https://www.houtcuisine.nl/)
IKEA biedt degelijke keukens voor een vriendelijke prijs, die gemakkelijk zelf te monteren zijn. Wij zijn fan van de IKEA-keuken als basis. Praktisch en solide. De buitenkant – en daarmee de uitstraling van jouw keuken – bepaal jij. We bieden frontjes van hoogwaardige materialen, die jouw keuken de look geven van maatwerk en design.
info@houtcuisine.nl
085 – 016 06 06
Hollands end 1
1244NM Ankeveen
Op afspraak ben je van harte welkom in onze showroom HouseCuisine in Ankeveen.

Nieuwe Frontjes
(https://www.nieuwefrontjes.nl/)
Wij produceren Nieuwe Frontjes met millimeternauwkeurigheid volgens
uw specificaties
info@nieuwefrontjes.nl
Tel & Whatsapp: +31 (0) 615 555 983
Showroom
Verwerstraat 118
5612 EE Eindhoven – NL
Openingstijden
Maandag gesloten
Dinsdag, woensdag, donderdag
en vrijdag alleen op afspraak
Zaterdag 12:00 tot 17:00 uur
Zondag gesloten
Wilt u ons showroom buiten openingstijden bezoeken?
Bel om een tijd af te spreken!

123 keukendeurtjes
(https://123keukendeurtjes.nl/ikea/)
Al onze keukenfronten, plinten en panelen maken wij op maat voor uw IKEA METOD of IKEA FAKTUM keuken. Alle boringen voor bevestiging maken wij voor u, zodat u makkelijk zelf kunt monteren.
info@123keukendeurtjes.nl
Tel: 020-3343390
Mob: 06-44 30 18 67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:11
Over die ellenlange lijst met frontjes voor IKEA corpussen.... Ik denk dat de url en de vestigingsplaats afdoende was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Vliegvlug schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:01:
[...]

Toevallig ben ik ook aan het kijken naar alternatieve frontjes voor een Ikea METOD keuken en K14 en opmaatzagen.nl was ik ook al tegen gekomen.
Maar zover ik kon vinden op hun website zaagt die laatste alleen panelen en moet je zelf de afwerking van de randen e.d. doen dus dat is niets voor mij want ik wil de frontjes er zo op kunnen zetten zonder verdere afwerkingen op eventueel een greepje na, maar omdat ik naar greeploos aan het kijken ben is ook dat niet van toepassing ;)

Zagenzagen.nl kende ik nog niet en ziet er goed uit. Ondanks hun naam lijken ze wel afgewerkte frontjes te leveren die je er enkel nog op hoeft te zetten. Dus dank voor de tip!

Om andere te helpen hieronder mijn overzicht van bedrijven die ik tot nu toe gevonden heb die custom frontjes voor Ikea METOD keukens leveren.
Dit is puur nog een eerste inventarisatie, volgorde waarin ze staan betekent verder niets, is simpelweg waarin ik ze gevonden heb.

Ik ben nog van plan een Excel sheet te maken met daarin zaken die ik belangrijk vind zoals prijzen, welke materialen ze kunnen leveren, wat voor greeploze opties ze bieden, maximale groottes van afwerkpanelen die ze kunnen leveren, of ze ook werkbladen leveren, hebben ze goede reviews, etc.
Dan kan ik op basis daarvan een shorlist maken.

Zagenzagen.nl
(https://www.zagenzagen.nl/diy-hacks/metod)
Wij zijn gespecialiseerd in het leveren van maatwerk plaatmateriaal voor professioneel interieur- en meubelontwerp. Onze platen zijn van meubelmakers-kwaliteit. Dat wil zeggen dat ze fijner zijn van structuur en opbouw dan gebruikelijke bouwmarkt-kwaliteit en zeer geschikt voor meubels. Het assortiment is groot en we kunnen steeds meer bewerkingen aanbieden. Met de Online Zaagservice geven we je toegang tot het CNC-machinepark, bieden we direct inzicht in de prijs en leveren we je bestelling zo snel mogelijk thuis of op de zaak af. Met onze DIY Hacks kun je werken met IKEA-systemen als basis om je ontwerp in minder tijd en meer budgetvriendelijk te realiseren
support@zagenzagen.nl
+31(0)78-2049310
Kantoor (geen bezoekadres)
Wolwevershaven 30-G
3311 AW Dordrecht
Ze werken samen met Broeinest voor het bekijken van materialen, vier locaties in Nederland, zie https://www.broeinest.nl/
Notitie:
Zij kunnen ook gelijk een Quooker leveren en een spoelbak van Reginox want ze zijn van beiden officiële dealer. Samen met een keukenblad ook waar ze dan de juiste uitsparingen in frezen. Maar het plaatsen doen ze dan weer niet.

K14
(https://www.k14.nl/ikea-keukens/fronten/)
Nieuwe deurtjes geven je keuken een compleet ander uiterlijk. Of het nu gaat om een bestaande IKEA keuken die verouderd is of een nieuwe IKEA keuken die je een persoonlijke touch wilt geven. Ontdek hoe je het gemak en de scherpe prijzen van IKEA kan combineren met de stijlvolle keukenfrontjes van K14. Zo maak je op een slimme manier een unieke keuken. Geheel naar eigen smaak.
Johan Cruijff Boulevard 14
1101 DJ, Amsterdam
Email: amsterdam@K14.nl
Telefoon: 020 – 7220 280
Maandag: 13.00 uur tot 17.30 uur
Dinsdag, woensdag en vrijdag: 10:00 uur tot 17:30 uur
Donderdag: 13:00 uur tot 21:00 uur
Zaterdag: 10:00 uur tot 17:30 uur
Notitie:
ZKF - Zweedse Keuken Fronten (https://www.zweedsekeukenfronten.nl/)
Vanaf 1 november 2019 is Zweedsekeukenfronten.nl onderdeel geworden van K14.nl.

Baboon
(https://www.baboon.amsterdam/)
Het Amsterdamse Baboon ontwerpt maatwerk keukens door de basiskasten van IKEA te combineren hun high-end frontjes en werkbladen. De frontjes zijn verkrijgbaar in 2 designs, 5 materialen en de meest uiteenlopende kleuren, onder meer van het merk Farrow and Ball.
BABOON STUDIO
Eerste Egelantiersdwarsstraat 10
1015RW Amsterdam
020 8330 100
hello@baboon.amsterdam
Openingstijden:
Ma-Vrij 9.00-18.00
Do 9.00-21.00

GIBBON
https://www.gibbon.amsterdam/pages/collectie
GIBBON is het trotse zusje van BABOON. In de ontwerp studio van BABOON ontwerpen we al jaren keukens op de basiskasten van IKEA met een eigen collectie high-end keukenfronten & werkbladen.
Steeds vaker zagen we klanten die geen ontwerp nodig hadden en alleen op zoek waren naar een toffe kleur voor het ontwerp dat ze al door IKEA hadden laten maken. Zo is GIBBON ontstaan.
Bij GIBBON bestel je zelf eenvoudig in onze webshop de keukenfronten die nodig zijn voor jouw IKEA keuken. Wij maken de fronten op alle standaard IKEA maten en in de collectie kleuren die we elk jaar met het design team van BABOON samen stellen.
Alle fronten worden lokaal in onze fabrieken in Nederland geproduceerd, daar zijn we trots op!
Bel ons van maandag t/m vrijdag tussen 10.00 en 16.00 uur op 085-0712674
Of stuur een e-mail naar hi@gibbon.amsterdam

Noremax
(https://www.noremax.com/nl/)
Noremax ontwerpt en produceert fronten, zijpanelen en bovenpanelen voor kasten die compatibel zijn met IKEA’s meest verkochte kasten, namelijk
- PAX garderobekast,
- Metod- en Faktum keukensysteem

Je kunt uit tientallen ontwerpen kiezen en op die manier je meubels min of meer zelf ontwerpen. Laat je kasten en de fronten van je IKEA keuken eruit zien zoals jij dat het liefste wilt. Je kunt kiezen uit panelen met of zonder houtstructuur. De panelen worden gemaakt van verschillende materialen en kunnen worden voorzien van diverse coatings. De fronten worden gemaakt van gelakt MDF in tientallen kleuren. Je kunt kleurcodes doorgeven van Jotun, NCS en F&B. Daarnaast kun je kiezen uit fineer in diverse houtsoorten en beitskleuren.
post@noremax.com
+49 151 10566196
Showrooms; Oslo, Stockholm & Berlijn

KOAK Design
(https://koakdesign.com/)
Luxe keuken voor een betaalbare prijs? Dan ben je bij het Nederlandse KOAK Design aan het juiste adres. Alle fronten worden in KOAK's eigen meubelmakerij gemaakt van massief barnwood, eiken-, bamboe- of notenhout. Kleurtje erop? Dan kun je kiezen uit alle kleuren van de regenboog. Ook worden ze behandeld met een olie om ze te kleuren en te beschermen tegen water en vlekken.
Gemeenlandsedijk Zuid 14b
3216 AH Abbenbroek
31 (0)181 50 6610
mykitchen@koakdesign.com

A.S.Helsingö
(https://helsingo.com/pages/kitchen-collection)
Anders dan IKEA, komt A.S.Helsingö uit Finland. Met een hoofdkantoor in Helsinki en liefde voor design slagen ze er keer op keer in om de mooiste keukens te maken. Of je nu een geheel nieuwe keuken wilt of alleen de frontjes en handvatten vervangen. Ook hier bieden ze betaalbaar design voor elke keuken, in alle soorten en maten. Van klassiek tot modern en alles ertussenin.
Extra pluspunten krijgt A.S.Helsingö voor het feit dat ze pas beginnen met maken, zodra een bestelling is geplaatst. Daarbij worden de greepjes met de hand gemaakt.
+46 85 023 5002
info@helsingo.com

FRONTZ
(https://frontz.nl/keukens/)
Een keuken moet passen bij wie je bent, hoe je leeft. En daarom wil je zelf materiaal, kleur én stijl kunnen kiezen. Dat kan. Bij FRONTZ. Kleed hier de IKEA METOD body aan met fronten, zijpanelen, passtroken en plinten in jouw stijl, met mooie materialen
Waarderveldweg 97
2031 BK Haarlem
The Netherlands
+31(0)23-2022100
info@frontz.nl

Ostoya
(https://www.ostoya.nl/)
Ostoya laat haar producten naadloos aansluiten op de kwaliteit van IKEA. Door de combinatie van kasten van IKEA en onze fronten, handgrepen en werkbladen, weet je zeker dat je kunt vertrouwen op een duurzame én stijlvolle keuken of kast. Voor in elk huis.
Capitool 10
7521 PL Enschede
Nederland
+31 85 20 80 087
support@ostoya.nl

Houtmerk
(https://houtmerk.nl/pages...rvangen-ikea-metod-keuken)
Metod is een betaalbare serie kasten van Ikea en basis voor keukens of kookeilanden. Omdat met Ikea Metod veel individuele opstellingen te maken zijn komt u het systeem ook tegen in garderobe, inloopkast, kantoor of woonkamer.
De extra series houten fronten die Houtmerk aanbiedt maakt het kastprogramma nog universeler. Met langere of bredere keukenfronten voor uw Ikea keuken is iedere centimeter praktisch te benutten. Ikea Metod is een keukenprogramma waar veel mee kan, het past overal.
Rudonk 2
4824PP Breda
SHOWROOM
Dinsdag Op afspraak
Woensdag Gesloten
Donderdag Op afspraak
Vrijdag Op afspraak
Zaterdag Op afspraak
+31 85 8777 138
info@houtmerk.nl

Keukendeurenconcurrent
(https://www.keukendeurenconcurrent.nl/ikea-fronten-op-maat)
Unieke en betaalbare keukendeuren met IKEA fronten op maat, geleverd door Keukendeurenconcurrent. Stel uw IKEA basiskeuken samen en bestel de gewenste keukendeuren op maat. Vervaardigt in onze werkplaats in Etten-Leur. Ontdek ons aanbod aan stijlen en kleuren. Geef de gewenste maten in en binnen 3-5 weken leveren wij u IKEA fronten op maat, maar dan van de keukendeurenconcurrent.
Pauvreweg 17
4879 NJ Etten-Leur
076 526 39 90
Openingstijden showroom
Vrijdag: 09.00 - 17.30u
Zaterdag: 09.00 - 16.00u
Zondag t/m Donderdag: Gesloten
Notitie:
Keukendeurenconcurrent is onderdeel van: keukenboer.nl

KNOET
(https://keukenfronten.com/)
Is jouw keuken nog in goede staat, maar ben je toe aan iets nieuws? Of ga je een keuken kopen bij de IKEA, maar zijn de deurtjes die zij aanbieden niet naar wens? Dan ben je bij Knoet aan het juiste adres! Het doel van Knoet is om de mooiste IKEA keukens nóg mooier te maken. Met een ruim aanbod keukenfronten, speciaal ontwikkeld voor IKEA keukens, kunnen we jouw droomkeuken realiseren.
Radonstraat 4
7031 GT Wehl
info@keukenfronten.com
026 2005 102

Keukendeurtjes Af Fabriek.
(https://keukendeurtjesaff...or-bestaande-ikea-keuken/)
Op zoek naar keukendeurtjes voor (bestaande) Ikea keuken?
Heb jij een IKEA keuken en ben je op zoek naar nieuwe keukendeurtjes? Dan ben je bij Keukendeurtjes Af Fabriek op de juiste plek, want wij maken keukendeurtjes op maat. In het model, de kleur en de afmeting zoals jij dat wilt.
support@keukendeurtjesaffabriek.nl
Showroom: Keukendeurtjes Af Fabriek is een webshop zonder showroom. Net als BOL.com, of Managementboek.nl. Als je iets bij die webshops wilt kopen, rijd je ook niet naar Utrecht of Schiedam om daar het product te gaan bekijken. Toch?
Notitie:
Keukendeurtjes Af Fabriek is een activiteit van Essential Beheer bv.

HoutCuisine
(https://www.houtcuisine.nl/)
IKEA biedt degelijke keukens voor een vriendelijke prijs, die gemakkelijk zelf te monteren zijn. Wij zijn fan van de IKEA-keuken als basis. Praktisch en solide. De buitenkant – en daarmee de uitstraling van jouw keuken – bepaal jij. We bieden frontjes van hoogwaardige materialen, die jouw keuken de look geven van maatwerk en design.
info@houtcuisine.nl
085 – 016 06 06
Hollands end 1
1244NM Ankeveen
Op afspraak ben je van harte welkom in onze showroom HouseCuisine in Ankeveen.

Nieuwe Frontjes
(https://www.nieuwefrontjes.nl/)
Wij produceren Nieuwe Frontjes met millimeternauwkeurigheid volgens
uw specificaties
info@nieuwefrontjes.nl
Tel & Whatsapp: +31 (0) 615 555 983
Showroom
Verwerstraat 118
5612 EE Eindhoven – NL
Openingstijden
Maandag gesloten
Dinsdag, woensdag, donderdag
en vrijdag alleen op afspraak
Zaterdag 12:00 tot 17:00 uur
Zondag gesloten
Wilt u ons showroom buiten openingstijden bezoeken?
Bel om een tijd af te spreken!

123 keukendeurtjes
(https://123keukendeurtjes.nl/ikea/)
Al onze keukenfronten, plinten en panelen maken wij op maat voor uw IKEA METOD of IKEA FAKTUM keuken. Alle boringen voor bevestiging maken wij voor u, zodat u makkelijk zelf kunt monteren.
info@123keukendeurtjes.nl
Tel: 020-3343390
Mob: 06-44 30 18 67
toon volledige bericht
Zagenzagen.nl heeft echt prachtige massief bamboe frontjes. Desgewenst met ingefreesde greeplijst. Ze kunnen het helemaal naar wens maken omdat alles cnc gestuurd wordt gezaagd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schafes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 03-05 22:58
Hi Tweakers!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nuva

***members only***

Aswa

***members only***

Bij Nuva kon er, na het welbekende overleg met de manager, een aanbieding worden gedaan van
***members only***

Nog getracht hier meer vanaf te krijgen, maar dit was voor nu niet mogelijk. Bij Aswa hebben we nog niet onderhandeld. Offerte hebben we pas na het gesprek per mail ontvangen.

Kastjes Nuva

***members only***

***members only***

Kastjes Aswa

***members only***

***members only***

***members only***

Bora Puru
HM936GCB1 Siemens
KU21WAHG0 Siemens
SX63H800BE Siemens
SZ36DX02 Siemens
1270638276 Franke

***members only***

***members only***

***members only***

***members only***

Montage Nuva

***members only***

Montage Aswa

***members only***

Goed weekend!
toon volledige bericht
Er zit nog een verschil tussen de twee offertes. Bij ASWA staat de Pronorm x-line+ op de offerte. Dit zijn onderkasten van 83,2cm en hoge kasten van 227,2cm. Bij Nuva staat de normale x-line op de offerte met onderkasten van 76,8cm en hoge kasten van 220,8cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeien
peter0007 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:02:
[...]

Toevallig ben ik onlangs ook bij Grando in Barendrecht geweest, voor badkamer en keuken. Inderdaad ook prima geholpen, alleen is de prijs die ze voor kasten en werkbladen rekenen gevoelsmatig wel extreem. Het lastige is dat je daarin als leek geen vergelijkingsmateriaal hebt. De ene keukenkast is de andere niet, en het is moeilijk om inzicht te krijgen in de daadwerkelijke kosten van het materiaal + arbeid + een normale winstmarge die leiden tot de totaalprijs van een werkblad of keukenkasten. Bij elektronische apparatuur kun je dat gemakkelijker doen. Een Bora is een Bora, een Siemens is een Siemens, waar je hem ook haalt.

In één van de eerste posts op dit forum werd ook aangegeven dat de offerte die je krijgt, inclusief korting, nog steeds op index 100 ligt. Dus dat er plat gezegd eerst een paar duizend bij je offerte opgeteld worden, om je die vervolgens ‘cadeau’ te geven.

Mijn totale offerte voor keuken en badkamer kwam uit op ca 37K, waarbij ik zonder vragen 5K cadeau krijg. Ik was eigenlijk niet van plan om voor meer dan 20K de deur uit te lopen. Over 2 weken heb ik een afspraak staan om hem definitief te maken. Ben benieuwd wat gaat lukken :)
Ben benieuwd, laat maar weten!

Ik heb dus gezegd dat we nog niet akkoord kunnen gaan met de offerte en ga rustig wat vergelijken.
Wat je zegt: je kunt nauwelijks vergelijken, maar eerlijk gezegd maakt hun reputatie en de schimmigheid over waar je voor betaalt nou net dat je niet meer vertrouwen krijgt in een eerlijke prijs.

Daarom is zo'n forum als dit wel goud waard; even horen wat mensen met ervaring/kennis ervan vinden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

t14wo schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:24:
[...]

Zagenzagen.nl heeft echt prachtige massief bamboe frontjes. Desgewenst met ingefreesde greeplijst. Ze kunnen het helemaal naar wens maken omdat alles cnc gestuurd wordt gezaagd.
Bamboe is niet helemaal mijn ding maar wel goed te horen dat ze massief hout doen, dat doen zeker niet alle bedrijven die alternatieve Ikea frontjes aanbieden.

Ben benieuwd of ze bij Zagenzagen ook andere hout soorten massief aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter0007
Aeien schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:11:
[...]

Ben benieuwd, laat maar weten!

Ik heb dus gezegd dat we nog niet akkoord kunnen gaan met de offerte en ga rustig wat vergelijken.
Wat je zegt: je kunt nauwelijks vergelijken, maar eerlijk gezegd maakt hun reputatie en de schimmigheid over waar je voor betaalt nou net dat je niet meer vertrouwen krijgt in een eerlijke prijs.

Daarom is zo'n forum als dit wel goud waard; even horen wat mensen met ervaring/kennis ervan vinden _/-\o_
Helemaal eens. En ergens heb ik ook een aversie tegen de werkwijze van dit soort bedrijven, maar anderzijds zijn mijn ervaringen tot nu toe prima.

Uit eerste hand heb ik nu drie ervaringen gehoord van DMG-winkels waar na lang onderhandelen tussen de 30 en 50% van de prijs af kon. Dus ben benieuwd of ik hem voor 20K mee krijg. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
peter0007 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:48:
[...]

Helemaal eens. En ergens heb ik ook een aversie tegen de werkwijze van dit soort bedrijven, maar anderzijds zijn mijn ervaringen tot nu toe prima.

Uit eerste hand heb ik nu drie ervaringen gehoord van DMG-winkels waar na lang onderhandelen tussen de 30 en 50% van de prijs af kon. Dus ben benieuwd of ik hem voor 20K mee krijg. We gaan het zien.
Alleen is Grando geen "echte" DMG winkel zover ik weet.
Het is een franchise-organisatie. Grando koopt keukens in bij Mandemakers.

Offerte van Grando viel bij ons ruim 7k duurder uit (INCL korting vanuit bouw) met Siemens. Uiteindelijk elders gekocht voor 7k minder met Miele. 8)7

30-50% ga je niet voor elkaar krijgen bij Grando.
l

[ Voor 8% gewijzigd door Source90 op 12-03-2023 22:01 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Laatst online: 18:07
Inmiddels is de keuken geplaatst, opgeleverd en is de ruimte afgewerkt. Zie hieronder het resultaat.
Hacker van Mobel Fabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LunQnT833iKzofUv4kWS65cSBiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/apkFs5psyY7jUwFSyADhVfS3.jpg?f=fotoalbum_large
sawtomyer schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:26:
Alle restpunten zijn vandaag opgelost. Het is nog wel wachten op de stoomoven. Keuken is van Möbel Faber, we zijn begonnen met een valse start maar uiteindelijk zijn we tot een vergelijk gekomen en is alles opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door sawtomyer op 13-03-2023 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter0007
Source90 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 21:54:
[...]

Alleen is Grando geen "echte" DMG winkel zover ik weet.
Het is een franchise-organisatie. Grando koopt keukens in bij Mandemakers.

Offerte van Grando viel bij ons ruim 7k duurder uit (INCL korting vanuit bouw) met Siemens. Uiteindelijk elders gekocht voor 7k minder met Miele. 8)7

30-50% ga je niet voor elkaar krijgen bij Grando.
l
Ik ben wel benieuwd op basis waarvan je dat denkt/weet. Kun je dat uitleggen? Als ze in de basis al duurder zijn dan DMG-winkels, en er valt dan minder vanaf te praten, dan kunnen ze toch nooit concurrerend zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
peter0007 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 06:21:
[...]

Ik ben wel benieuwd op basis waarvan je dat denkt/weet. Kun je dat uitleggen? Als ze in de basis al duurder zijn dan DMG-winkels, en er valt dan minder vanaf te praten, dan kunnen ze toch nooit concurrerend zijn?
Hoezo moeten ze perse concurreren/korting geven om bestaansrecht te hebben? Dat wij tweakers de hoogste korting eruit proberen te halen betekent niet dat iedereen dat doet.
Ik denk zelfs dat het merendeel van de mensen niet onderhandeld. Grootste deel van ons nieuwbouw project heeft bij Grando gekocht (aangesloten bij project) en gebruikte de "korting uit de bouw". Buren waren al bij met de gratis pannenset die ze erbij kregen.

Enfin, zie ook:
Barry in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Waar Barry bij de Grando heeft gewerkt.

Zie tevens:
https://www.werkenbijmandemakers.nl/onze-merken
en
https://www.kvk.nl/zoeken...uken&start=0&site=kvk2014 (allen franchise)

Voor Keukenloods geldt dat volgens mij ook in bepaalde mate.

[ Voor 7% gewijzigd door Source90 op 13-03-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter0007
Source90 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:03:
[...]

Hoezo moeten ze perse concurreren/korting geven om bestaansrecht te hebben? Dat wij tweakers de hoogste korting eruit proberen te halen betekent niet dat iedereen dat doet.
Ik denk zelfs dat het merendeel van de mensen niet onderhandeld. Grootste deel van ons nieuwbouw project heeft bij Grando gekocht (aangesloten bij project) en gebruikte de "korting uit de bouw". Buren waren al bij met de gratis pannenset die ze erbij kregen.

Enfin, zie ook:
Barry in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Waar Barry bij de Grando heeft gewerkt.

Zie tevens:
https://www.werkenbijmandemakers.nl/onze-merken
en
https://www.kvk.nl/zoeken...uken&start=0&site=kvk2014 (allen franchise)

Voor Keukenloods geldt dat volgens mij ook in bepaalde mate.
toon volledige bericht
Eens, ik denk zelfs dat het meerendeel genoegen neemt met de korting die ze sowieso al krijgen. Maar als ik bij Grando een keuken/badkamer in laat tekenen, en ik zie daar bijv. dezelfde kranen als bij Brugman, maar ze zijn duurder, wat zou dan de reden zijn om nog bij Grando te shoppen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 11:27
sawtomyer schreef op maandag 13 maart 2023 @ 01:01:
Inmiddels is de keuken geplaatst, opgeleverd en is de ruimte afgewerkt. Zie hieronder het resultaat.
Hacker van Mobel Fabel.

[Afbeelding]

[...]
Is die spleet in het plafond een trimless track voor verlichting? En zoja, welk merk, type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Ik kom bij mijn keukenontwerp uit op een vaatwasser direct naast een hoge kast waardoor het werkblad in die hoek geen ondersteuning van een kastje heeft en dat is natuurlijk niet wenselijk.

Is het voldoende om dat blad op te vangen met een stalen hoekprofiel wat tegen de hoge kast gemonteerd wordt?
En zo ja is het dan voldoende dat het blad daar alleen op rust of moet dit worden vastgezet?
Ben naar een stenen of composiet blad aan het kijken dus is niet even een kwestie van een paar schroefjes erin draaien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Nu online
Vliegvlug schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:25:
Ik kom bij mijn keukenontwerp uit op een vaatwasser direct naast een hoge kast waardoor het werkblad in die hoek geen ondersteuning van een kastje heeft en dat is natuurlijk niet wenselijk.

Is het voldoende om dat blad op te vangen met een stalen hoekprofiel wat tegen de hoge kast gemonteerd wordt?
En zo ja is het dan voldoende dat het blad daar alleen op rust of moet dit worden vastgezet?
Ben naar een stenen of composiet blad aan het kijken dus is niet even een kwestie van een paar schroefjes erin draaien. :P
Er kan ook een paneel tegen de kast geplaatst worden dat dezelfde werking heeft als de zijkant van een kast. Zo is de afwasmachine bij mij ook in de hoek geplaatst met een natuurstenen blad erboven. Front van de afwasmachine valt eroverheen, dus daar zie je niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:29:
[...]

Er kan ook een paneel tegen de kast geplaatst worden dat dezelfde werking heeft als de zijkant van een kast. Zo is de afwasmachine bij mij ook in de hoek geplaatst met een natuurstenen blad erboven. Front van de afwasmachine valt eroverheen, dus daar zie je niets van.
Erger nog, als het echt moet: je kunt de vaatwassernis aan de bovenzijde 'bekleden' met een 15-18-25mm dikke plaat, die je aan de ene zijde op de bovenkant van de onderkast laat rusten en aan de andere zijde op een stalen profiel.
Alleen even zorgen dat die plaat goed watervast is :)

Het kan prima hoor @Vliegvlug je bent echt niet de eerste die dit bedenkt :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Toke_gt schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:29:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt dat het front eroverheen valt? Bedoel je aan de zijkant?
Want dat gebeurt toch juist niet bij een vaatwasser?
In elk geval niet bij de vaatwasser die ik nu heb staan, daar valt het front niet over de zijkant van het kastje daarnaast want dat doen het frontje van die kast zelf al.

En er komt al een paneel aan de zijkant van de hoge kast die je ook gaat zien en om er dan een laag paneel nog naast te hebben lijkt me niet bepaald mooi eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iamthefish
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-01 19:33
Meelezer hier :).
Vraag: in mijn nieuwbouwhuis krijg ik een parallelkeuken met aan één kant een kastenwand met oven, koelkast en (uiteraard) kasten. Nu twijfel ik over een plafondhoge kastenwand, of dat ik nog +/- 50 cm tussen de kasten en het plafond laat.
Geeft een plafondhoge wand niet een 'in your face' effect? Ik kijk namelijk vanaf de bank tegen de kastenwand aan, vergelijkbaar met de foto hieronder.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VcNETo-U4kwByUXv6fB3wKB6E1w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ptFnQQ1vRdSO7BHFdIiYv1LQ.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn kastenwand wordt zo'n 3 meter lang met een nis, is de bedoeling. Misschien heeft iemand tips wat te doen? Plafondhoge wand of beter niet?
Ik wil graag de keuken zo luchtig en ruimtelijk mogelijk houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Nu online

Vliegvlug

Flight Simple

Floor-is schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:35:
[...]

Erger nog, als het echt moet: je kunt de vaatwassernis aan de bovenzijde 'bekleden' met een 15-18-25mm dikke plaat, die je aan de ene zijde op de bovenkant van de onderkast laat rusten en aan de andere zijde op een stalen profiel.
Alleen even zorgen dat die plaat goed watervast is :)
Ik snap dat een plaat aan de bovenkant het helemaal goed ondersteund maar dan moet je toch alle kastjes 15-18-25mm gaan ophogen aangezien je aangeeft dat je de plank op het naastgelegen kastje legt. En hoe sluiten de frontjes dan nog aan op het werkblad, dat levert dan toch een grote spleet op?

Ik krijg het idee dat ik iets mis of niet goed begrijp wat je bedoelt. :?
Het kan prima hoor @Vliegvlug je bent echt niet de eerste die dit bedenkt :)
Even voor de duidelijkheid: Dus alleen een stalen hoekprofiel op de hoekkast en daar het werkblad op laten rusten zonder vastzetten is voldoende?
Pagina: 1 ... 394 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1