• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 20:19
Vliegvlug schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:41:
[...]

Ik snap niet wat je bedoelt dat het front eroverheen valt? Bedoel je aan de zijkant?
Eh ja, dat bedoelde ik, maar ik zie dat ik eerst even naar de keuken had moeten lopen voordat ik dit typte. Want het front valt er inderdaad niet overheen, het paneel sluit hier het keukenblok af. Maar dat is bij jou niet zo. Dus zo’n paneel is alleen een oplossing als je een inbouw vaatwasser kiest ipv een onderbouw. Dan valt het front over de panelen, net als bij een gewone kast. Maar wat @Floor-is hierboven aangeeft is ook een heel gebruikelijke oplossing.

Dus no worries, dit komt wel goed.

[Voor 5% gewijzigd door Toke_gt op 13-03-2023 20:59]

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:24

Vliegvlug

Flight Simple

Toke_gt schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:57:
[...]

Eh ja, dat bedoelde ik, maar ik zie dat ik eerst even naar de keuken had moeten lopen voordat ik dit typte. Want het front valt er inderdaad niet overheen, het paneel sluit hier het keukenblok af. Maar dat is bij jou niet zo, dus dat is alleen een oplossing als je een inbouw vaatwasser kiest ipv een onderbouw. Dan heb je die zijkanten wel,
Wist niet eens dat er inbouw vaatwassers waren, ken alleen de onderbouw versie.
Die laatsten zijn dan vast in de meerderheid en makkelijker en goedkoper te krijgen dan inbouw en waarschijnlijk ook groter want inbouw klinkt alsof het in een kastje moet en dan ben je de onderkant al kwijt qua ruimte.
Ik zit juist naar zo’n extra hoge XXL vaatwasser te kijken ;)
Maar wat @Floor-is hierboven aangeeft is ook een heel gebruikelijke oplossing.
Dat plank idee? Of gewoon enkel dat losse hoekprofiel?
Dus no worries, dit komt wel goed.
Dat komt het ook vast maar ben liefst zo voorbereid mogelijk! :)

• Toke_gt
Vliegvlug schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:04:
[...]

Wist niet eens dat er inbouw vaatwassers waren, ken alleen de onderbouw versie.
Die laatsten zijn dan vast in de meerderheid en makkelijker en goedkoper te krijgen dan inbouw en waarschijnlijk ook groter want inbouw klinkt alsof het in een kastje moet en dan ben je de onderkant al kwijt qua ruimte.
Ik zit juist naar zo’n extra hoge XXL vaatwasser te kijken ;)
Ik zou daar gewoon even naar kijken in plaats van het op allerlei aannames af te serveren. Dan weet je het en wie weet welke mooie oplossing je op je onderzoek tegenkomt.

EDIT snelle search op internet leert dat XXL varianten prima in te bouwen zijn in hoge kasten. Kijk bij AEG Atag Siemens ter inspiratie.
Dat plank idee? Of gewoon enkel dat losse hoekprofiel?
Het hoekprofiel. Of profiel dat aan zijkant kast wordt bevestigd. Elke keukenzaak heeft daar zo zijn eigen oplossingen voor, dus laat het voor je uittekenen als je je gaat oriënteren. Het hangt ook af van de hoogte van het model dat je kiest en de hoogte van je werkblad. Soms zit er ruimte tussen bovenkant vaatwasser en onderkant blad en dan zijn er weer heel andere (makkelijkere) oplossingen mogelijk, zoals een lat langs de kast en de achterwand waar het blad op rust. Als het blad grotendeels op de andere kasten rust, heb je maar heel weinig ondersteuning nodig om het blad boven de vaatwasser op zijn plek te houden.

[Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 13-03-2023 21:25. Reden: Toevoeging over inbouwen]

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Mijn dochtertje heeft een glas op de glasplaat van de Bora laten vallen :

Oh ja, de Bora werkt nog wel..

Ik heb geclaimd bij de opstal maar omdat het je eigen (kinderen) schuld is krijg ik het volgens mij niet vergoed. Weet iemand hoe / waar / door wie ik dit kan laten maken ? En wat het dan ongeveer kost ?

[Voor 4% gewijzigd door vortexnl1982 op 13-03-2023 21:18]

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Toke_gt schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:11:
[...]

Denk wel dat er meer onderbouw- dan inbouwvaatwassers zijn, maar verder zou ik daar gewoon even naar kijken in plaats van op allerlei aannames af te serveren. Dan weet je het en wie weet welke mooie oplossing je op je onderzoek tegenkomt.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik kijk nu ook enkel naar onderbouw. ;)
Of bedoel je dat inbouw wel groter zou kunnen zijn, want mijn aanname is inderdaad dat inbouw kleiner en duurder is.
[...]

Het hoekprofiel. Of profiel dat aan zijkant kast wordt bevestigd. Elke keukenzaak heeft daar zo zijn eigen oplossingen voor, dus laat het voor je uittekenen als je je gaat oriënteren. Het hangt ook af van de hoogte van het model dat je kiest en de hoogte van je werkblad. Soms zit er ruimte tussen bovenkant vaatwasser en onderkant blad en dan zijn er weer heel andere (makkelijkere) oplossingen mogelijk, zoals een lat langs de kast en de achterwand waar het blad op rust. Als het blad grotendeels op de andere kasten rust, heb je maar heel weinig ondersteuning nodig om het blad boven de vaatwasser op zijn plek te houden.
Kijk dat klinkt goed! (y)
Zal het sowieso ook gaan vragen aan het bedrijf dat het blad komt plaatsen maar ben gewoon graag voorbereid dat ik niet voor verrassingen kom te staan.
Helaas in het verleden te veel teleurgesteld door zogenaamde vakmensen en experts dus kan tegenwoordig niet meer met een gerust gevoel aan iets beginnen zonder mezelf daar eerst zoveel mogelijk op ingelezen en voorbereid te hebben.

• Toke_gt
Vliegvlug schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:24:
[...]
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik kijk nu ook enkel naar onderbouw. ;)
Of bedoel je dat inbouw wel groter zou kunnen zijn, want mijn aanname is inderdaad dat inbouw kleiner en duurder is.
Ik heb mijn post wat aangepast in de tussentijd, maar ik bedoel dus inderdaad dat je een XXL ook kunt inbouwen, ook in hoge kast. Ga anders eens kijken bij een keukenzaak om te zien hoe dat is aangebracht?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:30
vortexnl1982 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:18:

[Afbeelding]

Ik heb geclaimd bij de opstal maar omdat het je eigen (kinderen) schuld is krijg ik het volgens mij niet vergoed. Weet iemand hoe / waar / door wie ik dit kan laten maken ? En wat het dan ongeveer kost ?
Moet je helaas even contact over opnemen met de leverancier. Het glas kan als het goed is vervangen worden, maar het is voor de gemiddelde persoon niet gemakkelijk te krijgen. :)

Bericht hierboven

• vortexnl1982
  • Nu online
Floor-is schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:50:
[...]

Moet je helaas even contact over opnemen met de leverancier. Het glas kan als het goed is vervangen worden, maar het is voor de gemiddelde persoon niet gemakkelijk te krijgen. :)
Was ik al bang voor... Is het überhaupt wel (aan te raden) te vervangen door een niet ervaren monteur (lees mij) ?

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:50

[Afbeelding]

Zou je dat niet kunnen (laten) herstellen zoals die gasten van Car-glass sterretjes in de voorruit herstellen?
Lijkt niet op het inductiegedeelte/gedeelte waar je pan zet te zitten?

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Toke_gt schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:27:
[...]

Ik heb mijn post wat aangepast in de tussentijd, maar ik bedoel dus inderdaad dat je een XXL ook kunt inbouwen, ook in hoge kast. Ga anders eens kijken bij een keukenzaak om te zien hoe dat is aangebracht?
Ik ging in mijn aanname inderdaad van een onderkast uit en had niet aan een hoge kast gedacht, dan kan je inderdaad een hoge kwijt die enkel twee zijpaneel diktes smaller is.

Keukenzaken moet ik nog gaan bezoeken en ben ik ook zeker van plan dat te gaan doen. Ben tot nu toe alleen bij Ikea geweest en die hebben volgens mij enkel onderbouw, heb geen inbouw gezien en de keukenadviseur heeft het er niet over gehad.
Bij meerdere zaken kijken is sowieso goed voor de inspiratie!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30

[Afbeelding]

Zelfs de goedkoopste opstal/inboedelverzekering die er volgens Independer is (Allianz) heeft ‘ongelukjes’ dekking. Dus ook dekking bij eigen schuld én zonder eigen risico. Zo heb ik al een claim kunnen doen omdat mijn vriendin dacht dat de lamellen die ze wilde ophangen wel in de glaslat kon. Tot ze er doorheen boorde en een ruit scheurde. 8)7

• Floor-is
Vliegvlug schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:48:
[...]

Ik snap dat een plaat aan de bovenkant het helemaal goed ondersteund maar dan moet je toch alle kastjes 15-18-25mm gaan ophogen aangezien je aangeeft dat je de plank op het naastgelegen kastje legt. En hoe sluiten de frontjes dan nog aan op het werkblad, dat levert dan toch een grote spleet op?

Ik krijg het idee dat ik iets mis of niet goed begrijp wat je bedoelt. :?

[...]

Even voor de duidelijkheid: Dus alleen een stalen hoekprofiel op de hoekkast en daar het werkblad op laten rusten zonder vastzetten is voldoende?
Er zijn vele wegen naar Rome :)

Bericht hierboven

• Floor-is
Source90 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:15:
[...]

Zou je dat niet kunnen (laten) herstellen zoals die gasten van Car-glass sterretjes in de voorruit herstellen?
Lijkt niet op het inductiegedeelte/gedeelte waar je pan zet te zitten?
Dat hars kan niet tegen hitte toch?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Iamthefish schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:45:
Meelezer hier :).
Vraag: in mijn nieuwbouwhuis krijg ik een parallelkeuken met aan één kant een kastenwand met oven, koelkast en (uiteraard) kasten. Nu twijfel ik over een plafondhoge kastenwand, of dat ik nog +/- 50 cm tussen de kasten en het plafond laat.
Geeft een plafondhoge wand niet een 'in your face' effect? Ik kijk namelijk vanaf de bank tegen de kastenwand aan, vergelijkbaar met de foto hieronder.[Afbeelding]

Mijn kastenwand wordt zo'n 3 meter lang met een nis, is de bedoeling. Misschien heeft iemand tips wat te doen? Plafondhoge wand of beter niet?
Ik wil graag de keuken zo luchtig en ruimtelijk mogelijk houden.
Mijn vorige woning had bijna dezelfde indeling als jouw nieuwe woning en ik heb destijds er juist voor gekozen om mijn kasten niet te hoog te maken. Voor mijn gevoel sluit je de keuken dan teveel af en je bent een groot deel van je zichtlijn naar je voorkant kwijt. Ik ben toen gegaan voor een L-opstelling met een los blok. Dat had ook te maken met een nare verspringing in de muur waardoor een wand niet mogelijk was.

Maar met maximaal 1,4 meter loopruimte tussen je kastjes zal een kast van bijna drie meter hoog vrij dominant aanwezig zijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toke_gt
PaT schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:05:
[...]

Mijn vorige woning had bijna dezelfde indeling als jouw nieuwe woning en ik heb destijds er juist voor gekozen om mijn kasten niet te hoog te maken. Voor mijn gevoel sluit je de keuken dan teveel af en je bent een groot deel van je zithoek naar je voorkant kwijt. Ik ben toen gegaan voor een L-opstelling met een los blok. Dat had ook te maken met een nare verspringing in de muur waardoor een wand niet mogelijk was.

Maar met maximaal 1,4 meter loopruimte tussen je kastjes zal een kast van bijna drie meter hoog vrij dominant aanwezig zijn.
Eens. Ik weet alleen niet of 50cm aan de bovenzijde openlaten het verschil gaat maken. Dan zou ik eerder adviseren om niet 3 maar 4 kasten te doen en dan maar 1.40 of 1.60 hoog, zodat er flink wat ruimte boven open blijft.

• vortexnl1982
  • Nu online
t14wo schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:32:
[...]

Zelfs de goedkoopste opstal/inboedelverzekering die er volgens Independer is (Allianz) heeft ‘ongelukjes’ dekking. Dus ook dekking bij eigen schuld én zonder eigen risico. Zo heb ik al een claim kunnen doen omdat mijn vriendin dacht dat de lamellen die ze wilde ophangen wel in de glaslat kon. Tot ze er doorheen boorde en een ruit scheurde. 8)7
Ik zit hij fbto. Ik heb de schade ingediend maar nog niks gehoord.

Ik zag dat ze ook een opstal allrisk verzekering bij fbto die ook ongelukjes dekt die door jezelf of door je vrouw of kinderen zijn veroorzaakt. Ik dacht dat je dus alleen bij allrisk dat vergoed krijgt bij fbto...

• Source90
Floor-is schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:38:
[...]

Dat hars kan niet tegen hitte toch?
Vandaar ook de vraag of hij bij de ventilatie zit.
Mijn Miele wordt enigszins warm op de plek van de inductie. Rondom bediening en ventilator totaal niet.
Als toch de plaat vervangen zou moeten worden, lijkt mij hars een veel goedkopere oplossing.
Inderdaad alleen als de breuk niet bij een inductiedeel/deel waar pan komt te staan zit.

• Floor-is
vortexnl1982 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:56:
[...]

Was ik al bang voor... Is het überhaupt wel (aan te raden) te vervangen door een niet ervaren monteur (lees mij) ?
Ik zou het niet aandurven, professionele hulp zou mijn keuze zijn. 😊

Bericht hierboven

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mijn Siemens vaatwasser (SX63E800BE) vraagt om machine care, maar ik kom er niet helemaal uit wat ik nu moet hebben.
Het lijkt alsof ik twee 'componenten' aan machine reiniger moet hebben, maar ik lees er wat verschillende verhalen over. Vloeibaar spul voor in het vakje voor het vaatwasmiddel. Poeder voor onderin de vaatwasser (om te strooien ná 30 minuten looptijd) en een flesje welke je op de kop in het rek moet plaatsen.
Waar doe ik goed aan om te nemen, wat is jullie ervaring?

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:03
@True Je kan ook gewoon machine reiniger van HG nemen, het gaat erom dat machine op het heetste programma gedraaid word met hele chemische zeep om alle vetresten en viezigheid te verwijderen.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schafes
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22:33
Source90 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 00:02:
[...]

Vandaar ook de vraag of hij bij de ventilatie zit.
Mijn Miele wordt enigszins warm op de plek van de inductie. Rondom bediening en ventilator totaal niet.
Als toch de plaat vervangen zou moeten worden, lijkt mij hars een veel goedkopere oplossing.
Inderdaad alleen als de breuk niet bij een inductiedeel/deel waar pan komt te staan zit.
Volgens mij kan je alleen gelaagd glas repareren met hars en bestaat een inductiekookplaat uit normaal glas.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34
True schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:37:
Mijn Siemens vaatwasser (SX63E800BE) vraagt om machine care, maar ik kom er niet helemaal uit wat ik nu moet hebben.
Het lijkt alsof ik twee 'componenten' aan machine reiniger moet hebben, maar ik lees er wat verschillende verhalen over. Vloeibaar spul voor in het vakje voor het vaatwasmiddel. Poeder voor onderin de vaatwasser (om te strooien ná 30 minuten looptijd) en een flesje welke je op de kop in het rek moet plaatsen.
Waar doe ik goed aan om te nemen, wat is jullie ervaring?
Wij draaien dan gewoon met de afwas er in, en dat programma loopt dan op wat hogere temperatuur... gaat prima hoor. Ik koop die speciale producten niet.
Natuurlijk moet je af en toe de filter een uitspoelen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Floor-is
Vanaf morgen gaat het bij ons los. Vind het wel spannend :)

Het lijkt wel een verhuizing, de woonkamer en de serre moesten leeggemaakt. Van de bestaande keuken hebben we een hoge kast moeten verwijderen (waarin de oven zat ook). Mijn kantoor heeft nu een dubbelfunctie, want is óók de tijdelijke woonkamer. :P

Hopelijk gaat het vlot, maar er is best veel werk dus ik verwacht dat het minstens 3 weken gaat duren.

We gaan:
- Gangdeur verplaatsen
- Wand tussen gang en huidige woonkamer verplaatsen
- Wand tussen huidige woonkamer en huidige keuken verplaatsen
- Nog te overleggen Trapkast sluiten nieuwe toegang maken op andere plek
- Nissen maken voor keukenkasten
- Deurpost maken tussen huidige woonkamer en serre (nu open doorloop)
- Verwijderen schouw en (gas)haard
- De nodige elektra verplaatsen, plaatsen, voorbereiden en vervangen
- Nieuwe afvoer en watertoevoer aanleggen voor eiland en oven
- Aanlengen vloer, schuren en opnieuw in rubio zetten
- Het nodige stucwerk en behang aanbrengen naast waar de tafel komt
- Sauzen

Daarna moet dan de keuken worden geplaatst. Dan wordt ook de nodige verlichting aangebracht.
Tevens moet dan ook de wasmachinekast worden geplaatst, waarvoor ergens tussendoor ook water+afvoer moet worden aangelegd; elektra ligt er al.

Hierna komt fase2: het verwijderen van de huidige keuken, verwijderen van de vloer in de huidige keuken, verwijderen van de plavuizen in de gang en bijkeuken, egaliseren en plaatsen van nieuwe vloer. Dan nog alle wandtegels uit de keuken halen, hoekje verwijderen, water/afvoer/gas verwijderen, stopcontacten verplaatsen, muur weer aanhelen (nieuw gips, misschien stucen), behang waar we dat hebben bedacht, sauzen en dat soort zaken..
Oh en dan moeten er nog ergens een keer nieuwe deuren worden geplaatst. :P

[Voor 3% gewijzigd door Floor-is op 14-03-2023 13:50]

Bericht hierboven

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:40
vortexnl1982 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:28:
[...]

Ik zit hij fbto. Ik heb de schade ingediend maar nog niks gehoord.

Ik zag dat ze ook een opstal allrisk verzekering bij fbto die ook ongelukjes dekt die door jezelf of door je vrouw of kinderen zijn veroorzaakt. Ik dacht dat je dus alleen bij allrisk dat vergoed krijgt bij fbto...
Zulke schades vallen inderdaad normaal wel onder een "all risk" dekking. Als je een uitgebreide dekking hebt zullen ze dit niet gaan vergoeden ben ik bang.

• bentrot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:41
Beste Allen,

Momenteel wordt hier de benedenverdieping gerenoveerd. De oude keuken wordt de bijkeuken, waar o.a. de wasmachine en mogelijk later de droger in komt te staan. Nu is de vraag wat we doen met het oude afzuigingskanaal t.a.v. ventilatie (schoorsteen bijna recht omhoog in woning scheidende wand, naar de nok). De bijkeuken (3x2,5m) wordt verder dicht gezet met alleen een deur naar de keuken.

Optie A: Dicht purren en gips er tegenaan, stucen
Optie B: Open laten met een ventilatierooster er op voor natuurlijke ventilatie.
Optie C: Optie A, maar dan goed documenteren waar later eventueel een doorvoer te kunnen maken als nodig blijkt
Optie D: ......

Wat zou jullie advies zijn?

• Floor-is
bentrot schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:40:
Beste Allen,

Momenteel wordt hier de benedenverdieping gerenoveerd. De oude keuken wordt de bijkeuken, waar o.a. de wasmachine en mogelijk later de droger in komt te staan. Nu is de vraag wat we doen met het oude afzuigingskanaal t.a.v. ventilatie (schoorsteen bijna recht omhoog in woning scheidende wand, naar de nok). De bijkeuken (3x2,5m) wordt verder dicht gezet met alleen een deur naar de keuken.

Optie A: Dicht purren en gips er tegenaan, stucen
Optie B: Open laten met een ventilatierooster er op voor natuurlijke ventilatie.
Optie C: Optie A, maar dan goed documenteren waar later eventueel een doorvoer te kunnen maken als nodig blijkt
Optie D: ......

Wat zou jullie advies zijn?
Voorbereiden voor mechanische ventilatie, voor het moment dat de droger er geplaatst wordt of de boel te vochtig wordt bevonden door een sensor?

Bericht hierboven

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Toke_gt schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:25:
[...]

Eens. Ik weet alleen niet of 50cm aan de bovenzijde openlaten het verschil gaat maken. Dan zou ik eerder adviseren om niet 3 maar 4 kasten te doen en dan maar 1.40 of 1.60 hoog, zodat er flink wat ruimte boven open blijft.
Zeker mee eens. Mijn 'wand(je)' was ook maar iets van 1,4 meter hoog. Erg handig om er van alles op te zetten zoals de fruitmand en losse spullen. En het hield het inderdaad heerlijk 'luchtig'.

De kleur van je keuken speelt daar ook een rol in. Een donkere keuken zal het nog kleiner laten lijken. Ik had toen juist gekozen voor hoogglans wit. Het voelde nooit als te krap.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iamthefish
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:22
Bedankt allen voor het advies mbt tot de kastenwand. Keuken is vrij smal (2.70) en ik wil het niet benauwd doen laten aanvoelen, dus ik ga jullie advies opvolgen om de bovenkant open te laten.

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:50

[Afbeelding]

Heb je toevallig een glas verzekering?
Heb een inductie plaat daar ook wel eens onder de voorwaarden zien hangen.

PSN: Flix20-NL

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:38
Goedemorgen Tweakers,

Wij zijn ons verder aan het oriënteren op onze nieuwe keuken en hebben een eerste offerte binnen. De indeling willen we nog iets aanpassen. O.a. de eilandzijde van de kookplaat gelijk trekken aan de andere zijde (60-80-80-60), waardoor de kookplaat precies links van het midden komt te liggen. Ook hoeven we aan de raamkant geen binnenlades. Verder zijn we over de opstelling en de materialen erg enthousiast! Qua apparatuur nemen we onze huidige oven, stoomoven en vaatwasser mee. Daar komt vanuit de keukenboer dan een koelvriescombinatie, een quooker, een kookplaat met afzuiging en een wijnklimaatkast bij. Hebben jullie nog belangrijke opmerkingen of tips die wij over het hoofd hebben gezien?

Hieronder de plattegrond en renders die we van de keukenzaak hebben gekregen. Onze eikenhouten vloer moet je er even bijdenken O-)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Luuk741 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:46:
Goedemorgen Tweakers,

Wij zijn ons verder aan het oriënteren op onze nieuwe keuken en hebben een eerste offerte binnen. De indeling willen we nog iets aanpassen. O.a. de eilandzijde van de kookplaat gelijk trekken aan de andere zijde (60-80-80-60), waardoor de kookplaat precies links van het midden komt te liggen. Ook hoeven we aan de raamkant geen binnenlades. Verder zijn we over de opstelling en de materialen erg enthousiast! Qua apparatuur nemen we onze huidige oven, stoomoven en vaatwasser mee. Daar komt vanuit de keukenboer dan een koelvriescombinatie, een quooker, een kookplaat met afzuiging en een wijnklimaatkast bij. Hebben jullie nog belangrijke opmerkingen of tips die wij over het hoofd hebben gezien?

Hieronder de plattegrond en renders die we van de keukenzaak hebben gekregen. Onze eikenhouten vloer moet je er even bijdenken O-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
Het lijkt me aan de prijs gezien dat er geen stoomoven, combimagnetron en vaatwasser in de prijs zit. Ik weet niet al te veel van wijnklimaatkasten, maar oven online zoeken geeft aan een prijsklasse ruim onder de 1000 euro aan. Toen wij aan het shoppen waren voor een keuken was er niet zo'n heel groot prijsverschil naar polymeerglas, maar betrof geen Schuller dus wie weet.

Als je een beter gevoel wilt krijgen over de prijs, gewoon bij meerdere zaken de keuken laten tekenen. Hoeft echt niet bij 10 zaken langs te gaan om een beter beeld te krijgen over wat een normaal prijsniveau. Mijn inschatting is dat een prijs onder de 20k haalbaar zou moeten zijn.

• Floor-is
Iamthefish schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 21:34:
Bedankt allen voor het advies mbt tot de kastenwand. Keuken is vrij smal (2.70) en ik wil het niet benauwd doen laten aanvoelen, dus ik ga jullie advies opvolgen om de bovenkant open te laten.
In een parralel-opstelling heb je dan 140-150 cm als werkruimte, dan is hier op letten naar mijn mening belangrijk. Sowieso één kant in zijn geheel laag houden geeft een groter gevoel van ruimte :)

Bericht hierboven

• vortexnl1982
  • Nu online
Flix20 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:05:
[...]

Heb je toevallig een glas verzekering?
Heb een inductie plaat daar ook wel eens onder de voorwaarden zien hangen.
Ja heb ik maar glas valt onder opstal. FBTO heeft me al gebeld en ze geven aan dat ik alleen bij all risk de schade vergoed krijg (omdat een kind van mij de schade heeft veroorzaakt).

Ik ga eens buurten bij de keukenleverancier (mobel faber) wat de kosten zijn..

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Floor-is schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:38:
[...]

Er zijn vele wegen naar Rome :)
Da's waar, bedacht me later dat wanneer je een opgedikt werkblad gebruikt op je keukenkastjes het ophogen met een plank eronder waarschijnlijk toch nodig is en dat het dan gelijk een mooie methode is om het gat waaronder de vaatwasser komt te overbruggen.

Succes met je grote verbouwing trouwens!

Acties:
  • +11Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:35
Hier is twee weken geleden de keuken geplaatst, van Keukenloods en ik deel graag mijn bevindingen over de apparatuur :)

Siemens vaatwasser SN87Y801BE (IQ700)
Hiervoor waren we in het bezit van ook een Siemens vaatwasser (SMS50D52EU), van 2015 maar deze vaatwasser is toch echt weer een stuk beter. Maakt beter schoon, maar droogt vooral ook beter. Vooral plastic dingen komen er droger uit dan voorheen. En hij is een stuk stiller! Auto Open had ik niet willen missen en de andere gimmicks zoals tijd projectie op de vloer en verlichting in de vaatwasser (in elke gewenste kleur!) zijn nice to have, maar had ik kunnen missen. De HomeConnect app is wel weer handig, want daar valt veel mee in te stellen en te bekijken en op afstand de apparaten mee aan te zetten.
Siemens combi oven met magnetron CM876G0B6 (IQ700)
Hier was ik erg benieuwd naar, omdat het bij een combi toch maar afwachten is of allebei de functies (oven-magnetron) even goed werken. De oven werkt echt top. Lekker snel warm, fijn en helder scherm met gelukkig nog de belangrijkste fysieke knoppen. Via HomeConnect (of op de oven zelf) valt ook genoeg aan te passen, zodat het naar wens is. Met betrekking tot de magnetron volstaat deze. Naar mijn gevoel duurt het iets langer om alles op te warmen, maar gebeurd het wel geleidelijker. Er is natuurlijk geen plateau wat draai, maar je ziet in de bovenkant van de oven drie 'staafjes' ronddraaien. Hel volstaat, niet meer, niet minder. Ohja, de telescoop rails is ook erg fijn!
Siemens combi oven met stoomfunctie CS856GNB7 (IQ700)
Oh, hier ben ik zo blij mee! Ik maak en bak graag zelf brood en dan is de stoomoven toch echt een uitkomst. Deeg lekker laten rijzen onder 30 graden met stoom, ideaal. Daarna mooi afbakken, ook weer met stoom en beter brood ga je niet krijgen! Maaltijden heb ik er al een paar geprobeerd. Sperziebonen, rijst, bloemkool gaat allemaal goed. De nadelen? Stoom is water en water blijft liggen in de oven als ie klaar is :) En het is best wel een plasje. Twee keer een volle vatendoek uitknijpen en nog even de randjes van de deur meenemen. 5 minuten werk, maar wel even rekening mee houden. De wanden blijven wel keurig droog en schoon, lang leve geheel katalytische wanden. Het water reservoir vullen is geen belemmering. Dat gaat makkelijk en heeft voldoende capaciteit.
Koelkast Liebherr ICBND 5153-20
Een dure koelkast maar een zeer fijne upgrade tegenover ons oude Zanussi tafelmodel. Grote soft close groente en vleesbakken op 0 graden, ideaal. Zelfs de keuken monteur had ze nog nooit gezien in soft close :9 Hij is behoorlijk ruim en er komt een bak goed verdeeld licht uit, vanwege de light towers in de zijkanten. Dat is wel wat andere koek dan zo'n zielig lampje in onze oude koelkast. Er valt ook weer genoeg in te stellen, met een handig schermpje bovenin. Bijvoorbeeld dat ie gaat piepen na X aantal minuten als de deur niet dicht is, of niet goed dicht. De lichten in de koelkast dimmen dan ook aan en uit. Vriezer is aan de kleine kant (maar wel verlicht ook!) in vergelijking met onze oude tafelmodel vriezer, die is verhuisd naar de schuur en nog in gebruik. Voor de rest zou ik deze aanschrijven als een stille koelkast, ik hoor hem niet. De stalen achterwand is ook fijn, nergens geen condens of wat dan ook te vinden.
Kraan Quooker Combi+ Fushion Square RVS
Gemak mag wat kosten en dat is het zeker met een Quooker. Maar ieder geval weer een apparaat minder op het aanrechtblad en instant kokend water en meteen warm water is toch echt wel heel erg fijn. We hebben een waterontharder, dus ik hoop hier nog heel wat jaren plezier van te hebben. Verbruik is echter wel flink. Over een tijdje kan ik hier wat meer over zeggen, want ik ik meet het verbruik van mijn Quooker (9 liter) en mijn warmtepompboiler (270liter) en bij regelmatig warm/kokend water tappen vermoed ik dat ze aardig dicht bij elkaar gaan komen qua verbruik. Voor de rest komt er een mooie straal uit (de kinderen noemen het een ijsstraal zo vloeiend en recht komt het eruit) en het hendeltje om water te tappen en warmer / kouder te zetten heeft de juiste weerstand. Niet te licht of te zwaar. Overigens bewust voor de Combi+ gekozen, omdat we de warmwaterleiding niet goed konden verwijderen/afdoppen op het juiste punt, waardoor de kans op legionella zou spelen. Door warmwater ook aan te sluiten, spoelt het hopelijk alsnog regelmatig door.
Quooker Zeepdispenser RVS
Duur. Punt.
Kookplaat BORA PURA
Doet wat het moet doen! Zuigt af als een malle als je zou willen, maar standje 5-6 is al ruim voldoende en het ziet er gewoon strak uit dat er geen afzuiging boven je hangt (die nooit goed zou hangen met met mijn 2 meter lengte). De kookplaat werkt simpel en heeft voldoende vermogen en is groot genoeg. Alle kooklucht en fijnstof wordt ook goed afgevoerd naar buiten, dit zie ik in mijn fijnstof meter. Bij de airfryer kan dit behoorlijk oplopen, maar bij koken op de Bora gaat het allemaal naar buiten.

Misschien ben ik toch nog wat dingen vergeten, vraag het gerust!

[Voor 7% gewijzigd door vinom op 17-03-2023 11:40]

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:13
vortexnl1982 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Ja heb ik maar glas valt onder opstal. FBTO heeft me al gebeld en ze geven aan dat ik alleen bij all risk de schade vergoed krijg (omdat een kind van mij de schade heeft veroorzaakt).

Ik ga eens buurten bij de keukenleverancier (mobel faber) wat de kosten zijn..
Even contact opnemen met de Smid, zij verzorgen de service voor Bora in Nederland.
Ik verwacht ook wel dat ze je telefonisch een offerte kunnen aanbieden.
https://www.desmidprofessional.nl/bora-service-melding/

Untappd: Kapitein_Merijn

• Toke_gt
vortexnl1982 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:28:
[...]

Beetje off topic, maar misschien goede aanleiding om wat verzekeringen te vergelijken. Met een kind kom je voor heel andere situaties te staan en de ene verzekering gaat daar wat sympathieker mee om dan de andere. Heb je voor nu niets aan, maar situatie is wel een mooie casus om te zien wat vergoed wordt en wat niet. Denk ook aan schade toebrengen aan anderen (aansprakelijkheidsverzekering). Dat varieert ook nogal.

• Floor-is
Vliegvlug schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Da's waar, bedacht me later dat wanneer je een opgedikt werkblad gebruikt op je keukenkastjes het ophogen met een plank eronder waarschijnlijk toch nodig is en dat het dan gelijk een mooie methode is om het gat waaronder de vaatwasser komt te overbruggen.
Iets vergelijkbaars wordt vaker gedaan, bijvoorbeeld voor de ondersteuning van een bar, of inderdaad een vaatwassernis.
Thanks, vandaag begonnen. Nu nog slopen, morgen beginnen ze al met het plaatsen van wanden.

We hebben een tegenvaller met het balkenplafond. We moeten minimaal een deel van 2,5*4m gaan vervangen, wellicht nog een deel van 4x7m. Hopen dat de kosten meevallen :X

Bericht hierboven

• Floor-is
Vliegvlug schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:47:
[...]

Oh ik bedenk me: opgedikt maakt het alleen maar makkelijker :) Die zijn immers al hol.

Bericht hierboven

• vortexnl1982
  • Nu online
Kapitein Merijn schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:23:
[...]

Even contact opnemen met de Smid, zij verzorgen de service voor Bora in Nederland.
Ik verwacht ook wel dat ze je telefonisch een offerte kunnen aanbieden.
https://www.desmidprofessional.nl/bora-service-melding/
Thanks ! Ik ga contact opnemen !
Toke_gt schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Beetje off topic, maar misschien goede aanleiding om wat verzekeringen te vergelijken. Met een kind kom je voor heel andere situaties te staan en de ene verzekering gaat daar wat sympathieker mee om dan de andere. Heb je voor nu niets aan, maar situatie is wel een mooie casus om te zien wat vergoed wordt en wat niet. Denk ook aan schade toebrengen aan anderen (aansprakelijkheidsverzekering). Dat varieert ook nogal.
Klopt helemaal wat je zegt ! Ik heb met m'n stomme kop wel de inboedel naar all risk gezet maar de opstal heb ik niet aan gedacht. Ik ga eens op independer kijken of ik een betere deal kan krijgen dan bij FBTO (huidige verzekering) en dan meteen inboedel + opstal all risk verzekeren. Heb daar voor deze schade niets aan maar voor de volgende hopelijk wel ja :D

• Virton
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:22
Mryc schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:13:
Na uren en uren te hebben doorgebracht in dit topic (voornamelijk om kennis op te doen) hierbij een korte review over de plaatsing van onze keuken.

In december 2020 hebben mijn partner en ik een nieuwbouwwoning gekocht. Het is daarom inmiddels alweer twee jaar geleden dat we op zoek zijn gegaan naar een keuken (en geschikte keukenleverancier). Vanaf het begin waren we gecharmeerd van de keukens van Next125. Showrooms bezoeken was echter lastig. Toch hebben we een aantal showrooms kunnen bezoeken voor de deadline. Dit leverde op dat we uiteindelijk zeker waren over de opstelling, maar nog niet over de leverancier. Daarom voor de deadline een technische keukentekening ingeleverd (laten maken door technischekeukentekening.nl en daar ook erg tevreden over) en daarmee wat ruimte gekocht voor het verder shoppen. Veel tijd bleken we hier niet voor nodig te hebben, want door de eerdere review van @Sander2289 kwamen we al snel bij Ihre Küche uit. Ook voor ons geldt:
  • betere prijs dan in NL
  • geen enkele druk gevoeld
  • plezierige contacten, waarbij Teun altijd heeft meegedacht
  • volledige ontzorging
  • keuken werd binnen een dag geleverd en geplaatst
Ook voor ons was het niet naast de deur, maar het was de ritjes meer dan waard. Teun heeft ons bijzonder goed geholpen en we zouden zonder twijfel de volgende keuken ook bij Ihre Küche kopen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Dan wat specs:
  • NX505 agaatgrijs, satijnlak
  • blad: Unique Calacatta Glace composiet
  • spoelbak: Blanco Subline 500-U Graniet zwart
  • Apparatuur: Bora X Puru, Quooker Combi + Siemens HM836GPB6 (combi-oven), HS836GVB6 (stoomoven), KI81FSDE0 (koelkast), GI11VADE0 (vriezer), SX97T800CE (vaatwasser)
Mooie keuken!
Aan welke betere prijs dan in NL moet ik aan denken? En valt er in DE wat te onderhandelen?

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44
vinom schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:54:
Hiervoor waren we in het bezit van ook een Siemens vaatwasser (SMS50D52EU), van 2015 maar deze vaatwasser is toch echt weer een stuk beter. Maakt beter schoon, maar droogt vooral ook beter. Vooral plastic dingen komen er droger uit dan voorheen. En hij is een stuk stiller! Auto Open had ik niet willen missen en de andere gimmicks zoals tijd projectie op de vloer en verlichting in de vaatwasser (in elke gewenste kleur!) zijn nice to have, maar had ik kunnen missen. De verlichting gaat namelijk alleen maar aan als je de vaatwasser aan zet. Het enige moment wanneer ik dat doe, is net voordat ik een programma start. De rest van de dag heb ik de vaatwasser regelmatig open om vaat in te doen, maar staat de vaatwasser niet aan zeg maar en gaat er dus geen verlichting aan. De HomeConnect app is wel weer handig, want daar valt veel mee in te stellen en te bekijken.
Als het goed is kun je in de HomeConnect app of via de instellingen op de vaatwasser zelf instellen dat de verlichting aangaat bij het openen van de vaatwasser. Wij hebben ook een recente IQ700 vaatwasser en daar is in ieder geval in te stellen dat de verlichting alleen aangaat bij inschakelen of elke keer bij het openen van de vaatwasser.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:01
Ik heb een woning gekocht waarin wij flink gaan verbouwen/aanbouwen en waardoor we ook weer op zoek zijn naar een nieuwe keuken.
Na 5 jaar geleden tevreden een keuken gekocht te hebben bij
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
zijn we hier onze zoektocht weer gestart.

Het gaat om een keuken in twee delen, 1 kastenwand met vijf hoge kasten (220 hoog, 3 meter breed) en een eiland van 3 meter bij 120. Zie onderstaande plattegrond en de zij-aanzichten (ze staan een beetje scheef door mijn fotoskills / google lens):

Qua kasten hebben we dit in totaal:

Kastenwand:
  • 1 x Hoge inbouwkast voor koel vries combinatie
  • 2 x Hoge inbouwkast met 6 legplanken
  • 2 x Hoge inbouwkast voor dubbele oven / wijnklimaatkast
Voor het eiland:
  • 120cm Kookonderkast t.b.v. kookplaat met afzuigunit
  • 60cm front t.b.v. vaatwasser
  • 120cm spoelonderkast
  • 2 x 100cm onderkast met 2 korfladen
  • 1 x 100cm onderkast met korflade / korfladeblende / binnenlade
Het werkblad bestaat uit ComposietXL massief 20mm

De apparatuur bestaat uit:
  • Koelkast Siemens IQ500 KI81RSDE0 178cm
  • Ovenmagnetron Siemens IQ700 CM924G1B1
  • Combistoomoven Siemens IQ700 CS936G1B1
  • Wijnklimaatkast Miele KWT6422IGOBZW
  • Bora Pure inductiekookplaat met plasmafilter
  • Vaatwasser Siemens IQ300 SN63HX60CN
  • Quooker vierkant rvs look met 3-in-1 kraan
  • Vierkante spoelbak 60cm
  • inbouw contactdoos Bachmann twist
Al met al ben ik blij met hoe dit eruit gekomen is. Nu alleen nog de prijs :)

De offerte die ik nu heb komt uit op totalen:

Totaal kastwerk: EUR 10,930
Totaal apparatuur: EUR 13,905
Totaal werkblad: EUR 3,646
Al met al totaal dus ongeveer EUR 28,500. Dit is wel inclusief montage.

Ik realiseer mij dat de wijnklimaatkast een grote impact heeft op het geheel, deze is op zichzelf al EUR 3,359 (voor de korting die op al het apparatuur ging). Ik heb een Boretti inbouwklimaatkast, ook met 2 zones, gevonden voor ca de helft van de prijs. Ik ga dat nog even bij de verkoper neerleggen om te kijken of die ook geschikt is.

Wanneer ik bovenstaande allemaal bij elkaar zoek via keukenkastenfabriek (EUR 9,800) / 123werkbladen lid (EUR 3,200) en losse apparatuur via Google (EUR 12,000) kom ik uit op EUR 25,000. Maar dat zou nog exclusief installatie zijn.

Heeft iemand op- of aanmerkingen op apparatuur, indeling of op de prijs die ik op dit moment ontvangen heb? Ik heb het gevoel dat de prijs niet onredelijk is en vraag mij af hoeveel ik er nog af kan krijgen. Zeker ook omdat de montage er bij in zit en ik er wel een goed gevoel bij hebt dat die verantwoording bij hun ligt.

Dank vast!!

toettoett

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 26-03 18:30
@Thecola Je hebt gemiddelde vaatwasser nu (IQ300). Als je waarde hecht aan minder db's, betere programma's etc, dan zou ik daar nog naar kijken. Volgens mij verlies je ook je garantie op je Bora met zo'n plasmafilter.

Waar zijn de frontjes van? Als het volledig fineer is, is het een prima prijs. Maar als het melamine frontjes zijn vind ik de keuken wel erg duur. En wat is de corpushoogte? Op de tekening lijkt het alsof je een hoge plint hebt, dat is tegenwoordig niet meer nodig als je een hogere corpushoogte hebt.

Acties:
  • +22Henk 'm!
  • Pinned

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:10
Afgelopen dinsdag is onze nieuwe Siematic SLX keuken geplaatst. Deze hebben we gekocht bij Satink in Zwolle.

De kleur is agath grey, deze komt op foto 3 het beste tot zijn recht. We hebben gekozen voor de zwarte aluminium greeplijst en een blad; Bianco Arabescato Gepolijst (5141 Caesarstone)

Dik tevreden hier! 8)

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:01
Alic3 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:44:
@Thecola Je hebt gemiddelde vaatwasser nu (IQ300). Als je waarde hecht aan minder db's, betere programma's etc, dan zou ik daar nog naar kijken. Volgens mij verlies je ook je garantie op je Bora met zo'n plasmafilter.

Waar zijn de frontjes van? Als het volledig fineer is, is het een prima prijs. Maar als het melamine frontjes zijn vind ik de keuken wel erg duur. En wat is de corpushoogte? Op de tekening lijkt het alsof je een hoge plint hebt, dat is tegenwoordig niet meer nodig als je een hogere corpushoogte hebt.
Dank voor je bericht!

Qua vaatwasser vind ik dit prima, die staat 9/10 keer toch 's nachts aan. Ik zal voor de Bora eens navragen, aangezien zij zelf met het voorstel van de plasmafilter kwamen. Dit zou voorkomen dat je elke 9 maanden het filter moet vervangen. Hoe kijkt men hier daar tegenaan?

De frontjes zijn van kunststof vziw, dus ik neem aan melamine?

De corpushoogte is 76,8 voor het eiland, met een plint van 16,5. Met het 2cm blad kom ik dan op 95,3cm uit wat 1cm hoger is dan mijn huidige keuken.
De kastenwand heeft een corpushoogte van 220,8 met eveneens een plint van 16,5

toettoett

Acties:
  • +1Henk 'm!
Thecola schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:04:
Ik heb een woning gekocht waarin wij flink gaan verbouwen/aanbouwen en waardoor we ook weer op zoek zijn naar een nieuwe keuken.
Na 5 jaar geleden tevreden een keuken gekocht te hebben bij
***members only***
zijn we hier onze zoektocht weer gestart.

Het gaat om een keuken in twee delen, 1 kastenwand met vijf hoge kasten (220 hoog, 3 meter breed) en een eiland van 3 meter bij 120. Zie onderstaande plattegrond en de zij-aanzichten (ze staan een beetje scheef door mijn fotoskills / google lens):

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Qua kasten hebben we dit in totaal:

Kastenwand:
  • 1 x Hoge inbouwkast voor koel vries combinatie
  • 2 x Hoge inbouwkast met 6 legplanken
  • 2 x Hoge inbouwkast voor dubbele oven / wijnklimaatkast
Voor het eiland:
  • 120cm Kookonderkast t.b.v. kookplaat met afzuigunit
  • 60cm front t.b.v. vaatwasser
  • 120cm spoelonderkast
  • 2 x 100cm onderkast met 2 korfladen
  • 1 x 100cm onderkast met korflade / korfladeblende / binnenlade
Het werkblad bestaat uit ComposietXL massief 20mm

De apparatuur bestaat uit:
  • Koelkast Siemens IQ500 KI81RSDE0 178cm
  • Ovenmagnetron Siemens IQ700 CM924G1B1
  • Combistoomoven Siemens IQ700 CS936G1B1
  • Wijnklimaatkast Miele KWT6422IGOBZW
  • Bora Pure inductiekookplaat met plasmafilter
  • Vaatwasser Siemens IQ300 SN63HX60CN
  • Quooker vierkant rvs look met 3-in-1 kraan
  • Vierkante spoelbak 60cm
  • inbouw contactdoos Bachmann twist
Al met al ben ik blij met hoe dit eruit gekomen is. Nu alleen nog de prijs :)

De offerte die ik nu heb komt uit op totalen:

Totaal kastwerk: EUR 10,930
Totaal apparatuur: EUR 13,905
Totaal werkblad: EUR 3,646
Al met al totaal dus ongeveer EUR 28,500. Dit is wel inclusief montage.

Ik realiseer mij dat de wijnklimaatkast een grote impact heeft op het geheel, deze is op zichzelf al EUR 3,359 (voor de korting die op al het apparatuur ging). Ik heb een Boretti inbouwklimaatkast, ook met 2 zones, gevonden voor ca de helft van de prijs. Ik ga dat nog even bij de verkoper neerleggen om te kijken of die ook geschikt is.

Wanneer ik bovenstaande allemaal bij elkaar zoek via keukenkastenfabriek (EUR 9,800) / 123werkbladen lid (EUR 3,200) en losse apparatuur via Google (EUR 12,000) kom ik uit op EUR 25,000. Maar dat zou nog exclusief installatie zijn.

Heeft iemand op- of aanmerkingen op apparatuur, indeling of op de prijs die ik op dit moment ontvangen heb? Ik heb het gevoel dat de prijs niet onredelijk is en vraag mij af hoeveel ik er nog af kan krijgen. Zeker ook omdat de montage er bij in zit en ik er wel een goed gevoel bij hebt dat die verantwoording bij hun ligt.

Dank vast!!
Voor het apparaten blok in de kastenwand zou ik apparatuur nemen van dezelfde fabrikant.
Miele kan dit heel fraai wat betreft uitlijning. Zie ook hier:
JackBol in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1Henk 'm!
Thecola schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Dank voor je bericht!

Qua vaatwasser vind ik dit prima, die staat 9/10 keer toch 's nachts aan. Ik zal voor de Bora eens navragen, aangezien zij zelf met het voorstel van de plasmafilter kwamen. Dit zou voorkomen dat je elke 9 maanden het filter moet vervangen. Hoe kijkt men hier daar tegenaan?

De frontjes zijn van kunststof vziw, dus ik neem aan melamine?

De corpushoogte is 76,8 voor het eiland, met een plint van 16,5. Met het 2cm blad kom ik dan op 95,3cm uit wat 1cm hoger is dan mijn huidige keuken.
De kastenwand heeft een corpushoogte van 220,8 met eveneens een plint van 16,5
Klinkt als pronorm. Die hebben ook een X-line+ korpus. Iets duurder, maar wel meer kastruimte (en fraaier) door de lagere plint.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

KingsCrown schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:04:
Afgelopen dinsdag is onze nieuwe Siematic SLX keuken geplaatst. Deze hebben we gekocht bij Satink in Zwolle.

De kleur is agath grey, deze komt op foto 3 het beste tot zijn recht. We hebben gekozen voor de zwarte aluminium greeplijst en een blad; Bianco Arabescato Gepolijst (5141 Caesarstone)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dik tevreden hier! 8)
Nu de relevante Tweakers vraag: is die verlichtingsstreep in de kastjes RGB en aanstuurbaar met Hue/HA? ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:35
vinom schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:54:
Hier is twee weken geleden de keuken geplaatst, van Keukenloods en ik deel graag mijn bevindingen over de apparatuur :)

Hiervoor waren we in het bezit van ook een Siemens vaatwasser (SMS50D52EU), van 2015 maar deze vaatwasser is toch echt weer een stuk beter. Maakt beter schoon, maar droogt vooral ook beter. Vooral plastic dingen komen er droger uit dan voorheen. En hij is een stuk stiller! Auto Open had ik niet willen missen en de andere gimmicks zoals tijd projectie op de vloer en verlichting in de vaatwasser (in elke gewenste kleur!) zijn nice to have, maar had ik kunnen missen. De HomeConnect app is wel weer handig, want daar valt veel mee in te stellen en te bekijken en op afstand de apparaten mee aan te zetten.
Siemens combi oven met magnetron CM876G0B6 (IQ700)
Hier was ik erg benieuwd naar, omdat het bij een combi toch maar afwachten is of allebei de functies (oven-magnetron) even goed werken. De oven werkt echt top. Lekker snel warm, fijn en helder scherm met gelukkig nog de belangrijkste fysieke knoppen. Via HomeConnect (of op de oven zelf) valt ook genoeg aan te passen, zodat het naar wens is. Met betrekking tot de magnetron volstaat deze. Naar mijn gevoel duurt het iets langer om alles op te warmen, maar gebeurd het wel geleidelijker. Er is natuurlijk geen plateau wat draai, maar je ziet in de bovenkant van de oven drie 'staafjes' ronddraaien. Hel volstaat, niet meer, niet minder. Ohja, de telescoop rails is ook erg fijn!
Siemens combi oven met stoomfunctie CS856GNB7 (IQ700)
Oh, hier ben ik zo blij mee! Ik maak en bak graag zelf brood en dan is de stoomoven toch echt een uitkomst. Deeg lekker laten rijzen onder 30 graden met stoom, ideaal. Daarna mooi afbakken, ook weer met stoom en beter brood ga je niet krijgen! Maaltijden heb ik er al een paar geprobeerd. Sperziebonen, rijst, bloemkool gaat allemaal goed. De nadelen? Stoom is water en water blijft liggen in de oven als ie klaar is :) En het is best wel een plasje. Twee keer een volle vatendoek uitknijpen en nog even de randjes van de deur meenemen. 5 minuten werk, maar wel even rekening mee houden. De wanden blijven wel keurig droog en schoon, lang leve geheel katalytische wanden. Het water reservoir vullen is geen belemmering. Dat gaat makkelijk en heeft voldoende capaciteit.
Koelkast Liebherr ICBND 5153-20
Een dure koelkast maar een zeer fijne upgrade tegenover ons oude Zanussi tafelmodel. Grote soft close groente en vleesbakken op 0 graden, ideaal. Zelfs de keuken monteur had ze nog nooit gezien in soft close :9 Hij is behoorlijk ruim en er komt een bak goed verdeeld licht uit, vanwege de light towers in de zijkanten. Dat is wel wat andere koek dan zo'n zielig lampje in onze oude koelkast. Er valt ook weer genoeg in te stellen, met een handig schermpje bovenin. Bijvoorbeeld dat ie gaat piepen na X aantal minuten als de deur niet dicht is, of niet goed dicht. De lichten in de koelkast dimmen dan ook aan en uit. Vriezer is aan de kleine kant (maar wel verlicht ook!) in vergelijking met onze oude tafelmodel vriezer, die is verhuisd naar de schuur. Voor de rest zou ik deze aanschrijven als een stille koelkast, ik hoor hem niet. De stalen achterwand is ook fijn, nergens geen condens of wat dan ook te vinden.
Kraan Quooker Combi+ Fushion Square RVS
Gemak mag wat kosten en dat is het zeker met een Quooker. Maar ieder geval weer een apparaat minder op het aanrechtblad en instant kokend water en meteen warm water is toch echt wel heel erg fijn. We hebben een waterontharder, dus ik hoop hier nog heel wat jaren plezier van te hebben. Verbruik is echter wel flink. Over een tijdje kan ik hier wat meer over zeggen, want ik ik meet het verbruik van mijn Quooker (9 liter) en mijn warmtepompboiler (270liter) en bij regelmatig warm/kokend water tappen vermoed ik dat ze aardig dicht bij elkaar gaan komen qua verbruik. Voor de rest komt er een mooie straal uit (de kinderen noemen het een ijsstraal zo vloeiend en recht komt het eruit) en het hendeltje om water te tappen en warmer / kouder te zetten heeft de juiste weerstand. Niet te licht of te zwaar. Overigens bewust voor de Combi+ gekozen, omdat we de warmwaterleiding niet goed konden verwijderen/afdoppen op het juiste punt, waardoor de kans op legionella zou spelen. Door warmwater ook aan te sluiten, spoelt het hopelijk alsnog regelmatig door.
Quooker Zeepdispenser RVS
Duur. Punt.
Kookplaat BORA PURA
Doet wat het moet doen! Zuigt af als een malle als je zou willen, maar standje 5-6 is al ruim voldoende en het ziet er gewoon strak uit dat er geen afzuiging boven je hangt (die nooit goed zou hangen met met mijn 2 meter lengte). De kookplaat werkt simpel en heeft voldoende vermogen en is groot genoeg. Alle kooklucht en fijnstof wordt ook goed afgevoerd naar buiten, dit zie ik in mijn fijnstof meter. Bij de airfryer kan dit behoorlijk oplopen, maar bij koken op de Bora gaat het allemaal naar buiten.

Misschien ben ik toch nog wat dingen vergeten, vraag het gerust!
Zijn de 3 vriesvakken van 70 liter totaal genoeg voor jullie? Lijkt mij zo weinig :)

BlaBlaBla

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:10
Jeroenneman schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:59:
[...]

Nu de relevante Tweakers vraag: is die verlichtingsstreep in de kastjes RGB en aanstuurbaar met Hue/HA? ;)
De vraag die wist dat zou komen.
Ik heb 3x HUE smart stekker geplaatst. Zodoende kunnen ze aan/uit meeschakelen met de HUE gu-10 spotjes boven de keuken. De instellingen van de verlichtingsgreep blijven gelukkig wel behouden na een nachtje uitschakelen. :*)

Wat zou het dagelijks aan/uit schakelen van de trafo van de verlichtingsgreep doen voor de levenduur van de trafo? :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinom
Strider schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 10:59:
[...]

Zijn de 3 vriesvakken van 70 liter totaal genoeg voor jullie? Lijkt mij zo weinig :)
Is ook niet heel veel, maar kan toch wel aardig wat in. Drie broden in de bovensta la, stuk of zes vlees verpakkingen in de tweede la en vier groente/friet zakken in de derde. Voor twee personen kom je er wel mee uit denk ik, voor ons als gezin niet helemaal. Vandaar, zoals ik al schreef :)
onze oude tafelmodel vriezer, die is verhuisd naar de schuur.
Die is dus ook nog in gebruik, misschien was dat niet helemaal duidelijk in mijn zin.

[Voor 6% gewijzigd door vinom op 17-03-2023 11:40]

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
Ik zit te twijfelen of ik zijwanden wil voor de kastenwand en onderkasten.

Voor de beeldvorming:

Zoals je ziet hebben de kastenwand en onderkasten geen extra zijwanden die de plinten en de naden van de deuren verbergen. Dit kan ik toevoegen aan de offerte voor €580,-.

Ik twijfel omdat ik het veel geld vind voor wat je krijgt.

Poll: Zijwanden doen of niet?
Ja
Nee
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405372&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Strider
vinom schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:38:
[...]

Is ook niet heel veel, maar kan toch wel aardig wat in. Drie broden in de bovensta la, stuk of zes vlees verpakkingen in de tweede la en vier groente/friet zakken in de derde. Voor twee personen kom je er wel mee uit denk ik, voor ons als gezin niet helemaal. Vandaar, zoals ik al schreef :)
[...]

Die is dus ook nog in gebruik, misschien was dat niet helemaal duidelijk in mijn zin.
Ik zit in een vergelijkbare situatie, maar omdat ik dus ook een vriezer in de berging wil gaan plaatsen ga ik denk ik juist kiezen voor alleen een koelkast en geen combi. Wellicht dat in jouw geval de schuur niet aan je huis vast zit? Of waarom heb je dan toch gekozen voor een combi en niet gewoon 1 grote koelkast en je vriezer in de schuur?

BlaBlaBla

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:41
Midan schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:57:
Ik zit te twijfelen of ik zijwanden wil voor de kastenwand en onderkasten.

Voor de beeldvorming:

[Afbeelding]

Zoals je ziet hebben de kastenwand en onderkasten geen extra zijwanden die de plinten en de naden van de deuren verbergen. Dit kan ik toevoegen aan de offerte voor €580,-.
Is de corpuskleur van de kasten (die je dus ziet aan de zijkant) exact gelijk aan de kleur van de frontjes? Bij ons was dat de voornamelijkste reden dat we wel zo'n zijwand willen hebben.

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Nu online
SlayaStone schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:09:
[...]

Is de corpuskleur van de kasten (die je dus ziet aan de zijkant) exact gelijk aan de kleur van de frontjes? Bij ons was dat de voornamelijkste reden dat we wel zo'n zijwand willen hebben.
Ja dat is wel exact gelijk. Het was ook advies van de verkoper om het weg te laten om die reden. Maar het begint nu te knagen :P

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:38
Luuk741 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:46:
Goedemorgen Tweakers,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
We gaan maandag naar een andere keukenzaak om hetzelfde te laten uittekenen, zodat we twee offertes hebben. Hebben jullie nog meer dingen om rekening mee te houden, eventueel in het ontwerp?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
Ik vind een extra rand bij de plint maar vervelend en niet perse mooier, heb het nu niet en zou het volgende keer ook weer niet doen.

580 euro voor 2 hoge en 1 lage zijpaneel lijkt me vrij goedkoop overigens...

[Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 17-03-2023 13:50]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:41
vinom schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:38:
[...]

En dan nog je ijs (vervelende verpakkingen) en frituur :P
Ik moet hier met 3 laden echt flink meten en proppen, en soms iets eten wat ik niet op de planning had omdat ik mn boodschappen niet kwijt kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinom
Strider schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Ik zit in een vergelijkbare situatie, maar omdat ik dus ook een vriezer in de berging wil gaan plaatsen ga ik denk ik juist kiezen voor alleen een koelkast en geen combi. Wellicht dat in jouw geval de schuur niet aan je huis vast zit? Of waarom heb je dan toch gekozen voor een combi en niet gewoon 1 grote koelkast en je vriezer in de schuur?
Wij vinden het toch wel fijn, ondank dat het dan maar 3 lades zijn om snel bij de vriezer te kunnen zijn en iets te pakken. Om naar de schuur te gaan, moet ik eerst bij de achterdeur eruit, tuin door en dan erin bij de garage/schuur. Is irritant als je dat elke keer moet doen :) Maar ik kan mij voorstellen dat het voor jullie anders is. Het koelkast gedeelte vinden wij wel echt ruim, had gerust een lade af gekund en dat was het nog steeds voldoende. Dus nog meer koelkast ruimte zou voor ons overkill zijn. Voor jullie ook?

• Tha-PC-Legend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:19
Wij zijn voornemens in onze nieuwe (ikea) keuken een Quooker te laten plaatsen. Weet iemand of dat per sé direct onder de wasbak moet, of mag de boiler ook in het kastje daarnaast? Onder de wasbak willen we twee lades plaatsen namelijk.

Xbox Live nickname: Floepie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Source90
Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:56:
Wij zijn voornemens in onze nieuwe (ikea) keuken een Quooker te laten plaatsen. Weet iemand of dat per sé direct onder de wasbak moet, of mag de boiler ook in het kastje daarnaast? Onder de wasbak willen we twee lades plaatsen namelijk.
Er zijn lades speciaal voor gebruik met een Quooker. Uiteraard kan je de Quooker ook een kastje verder zetten, slangen zijn lang genoeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:33
Source90 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:07:
[...]

Er zijn lades speciaal voor gebruik met een Quooker. Uiteraard kan je de Quooker ook een kastje verder zetten, slangen zijn lang genoeg.
En als de slang niet lang genoeg is, heb je een verlengset:

https://www.quooker.nl/83...on-hose-verlengset-1.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Tha-PC-Legend schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:56:
Kan ernaast, er is een verlengset :)

[/spuit 11]

Bericht hierboven

• Virton
Wij zijn fan van Fes Blu Fenix fronten en hebben deze bij Tulp Keuken (DMG) gezien. Ik zou graag bij een andere (niet DMG) zaak kijken, regio Overijssel/Gelderland. Budget ongeveer +/- €25.000. Op de Fenix-site zie ik geen dealers.

De Nobilia Vivari easytouch fjordblauw vinden we te mat, net als de mineraalgroen.
De jaguargroen van Next125 vinden we ook mooi, maar aan de dure kant.

Als iemand suggesties heeft voor de Fenix Fes Blu of vergelijkbaar bij welke zaken, hoor ik het graag.

[Voor 36% gewijzigd door Virton op 18-03-2023 08:13]

• Floor-is
Virton schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:22:
Wij zijn fan van Fes Blu Fenix fronten en hebben deze bij Tulp Keuken (DMG) gezien. Ik zou graag bij een andere (niet DMG) zaak kijken, regio Overijssel/Gelderland. Budget ongeveer +/- €25.000. Op de Fenix-site zie ik geen dealers.

De Nobilia Vivari easytouch fjordblauw vinden we te mat, net als de mineraalgroen.
De jaguargroen van Next125 vinden we ook mooi, maar aan de dure kant.

Als iemand suggesties heeft voor de Fenix Fes Blu of vergelijkbaar bij welke zaken, hoor ik het graag.
1. Blu Fes is tof.
2. Kies een grote stad in de buurt, bel de keukenwinkels en vraag. Een belrondje is denk ik je beste kans :)

In Apeldoorn heb je al 7 keukenzaken, het is best een klus, maar de kans dat je Blu Fes tegenkomt is zeker aanwezig.

Bericht hierboven

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Probeer een Super Keukens.

PSN: Shiver23

• Virton
Bedankt voor de tips. Blijft ondoorzichtig van mij, maar na een belrondje gaan we op naar AD-keukens. Als ik een schets heb zal ik het delen.

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19:20
Is bij Hacker Systemat 70cm mogelijk qua diepte van de lades?

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 01:20
Wij zijn bij Rotterdam Alexander oboe keukens binnen gelopen en kregen (zonder eerst te kijken wat voor keukenzaken er zaten en achtergrondinformatie te zoeken) een prettig gevoel bij Marquardt Küchen. Geen gedwongen sfeer, rustig rondlopen en erg mooie keukens.

Daarna een paar zaken die voor ons afvielen. Te weinig keuze of te goedkope look en feel.

Tulp keukens kregen we ook wel een fijn gevoel bij, omdat kasten helemaal op maat in eigen fabriek worden gemaakt en tevens hebben ze een mooie oplossing voor hoeken: hoeklades.
Tevens kun je dan dus ook naar bredere koel Ties combi’s kijken: 69cm breed ipv 56cm.

Vervolgens Siematic, daar kreeg ik het echt niet warm of koud van. Hoge prijzen, maar weinig garantie (5 jaar), lades vond ik nou niet veel beter, misschien zelfs minder degelijk dan bij Tulp en Marquardt. Dus die valt af.

Zonder enig inzicht in keukenland zag ik onderweg billboards van Reddykeukens en Kvik keukens.

Wat vinden jullie van alle bovengenoemde keuken boeren?

Ik wil gewoon een degelijke keuken die weer even meekan en niet de hoofdprijs hoeft te kosten 😅

[Voor 4% gewijzigd door Tweak_ers op 18-03-2023 20:53]

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:58
Strider schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Wij hebben een koelkast met vriesvak en een tafelmodel vriezer in de kelder en ben erg blij met deze keuze. Brood heb je gelijk voor handen uit t vriesvak en dat pakken wij er dagelijks uit. En de rest is niet erg als.je daar een trap voor af moet.

En de koelkast is nu wel echt een heel stuk groter dan een combi.

• Strider
Makrolon schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 21:54:
[...]

Wij hebben een koelkast met vriesvak en een tafelmodel vriezer in de kelder en ben erg blij met deze keuze. Brood heb je gelijk voor handen uit t vriesvak en dat pakken wij er dagelijks uit. En de rest is niet erg als.je daar een trap voor af moet.

En de koelkast is nu wel echt een heel stuk groter dan een combi.
Maar dat vriesvak is denk ik geen no-frost en zit denk ik ook onpraktisch bovenaan?

BlaBlaBla

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:58
Strider schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 22:24:
[...]

Maar dat vriesvak is denk ik geen no-frost en zit denk ik ook onpraktisch bovenaan?
Geen no frost inderdaad. En bovenaan, maar ik zie niet in waarom dat onpraktisch zou zijn...

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-03 20:33
Ik heb mijn oog laten vallen op een Miele inbouwoven voor een Ikea Metod keuken. Alleen is de breedte 56cm waar de modellen van Ikea zelf 59,4 zijn. Iemand enig idee hoe dit esthetisch wordt opgelost, anders zit je toch met een kier aan beide kanten?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:34
kbuntu schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:16:
Ik heb mijn oog laten vallen op een Miele inbouwoven voor een Ikea Metod keuken. Alleen is de breedte 56cm waar de modellen van Ikea zelf 59,4 zijn. Iemand enig idee hoe dit esthetisch wordt opgelost, anders zit je toch met een kier aan beide kanten?
Ben je zeker dat je niet de frontbreedte (59,4) aan het vergelijken bent met de inbouwbreedte.

Kijk maar eens goed naar de technische inbouwtekening.

• kbuntu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-03 20:33
Even de handleiding opgezocht. Je hebt gelijk de front is 59,5 👍

• MT10
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-03 18:13
Wij waren laatst bij Ekelhoff om naar een keuken te kijken. Daar werd aangegeven dat hun huismerk, Contur, hetzelfde als Next125 komt. Het zou beiden uit de schuller fabriek komen en dezelfde kwaliteit kasten hebben alleen wat meer standaard dan design fronten. Weet iemand of dit klopt? De scharnieren en rails leken hetzelfde, planken even dik etc.

Proberen ze hier hun huismerk aan kwaliteit op te schroeven of klopt dit verhaal en is Contur best een interessante optie als ze frontjes in de stijl hebben die je leuk vind?

• Toke_gt
MT10 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:48:
Proberen ze hier hun huismerk aan kwaliteit op te schroeven of klopt dit verhaal en is Contur best een interessante optie als ze frontjes in de stijl hebben die je leuk vind?
Contur is van Schuller en de productielijn voor Ekelhoff.
Lees hier een vergelijkbare eerdere vraag en de antwoorden erop:

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wij waren laatst bij Ekelhoff om naar een keuken te kijken. Daar werd aangegeven dat hun huismerk, Contur, hetzelfde als Next125 komt. Het zou beiden uit de schuller fabriek komen en dezelfde kwaliteit kasten hebben alleen wat meer standaard dan design fronten. Weet iemand of dit klopt? De scharnieren en rails leken hetzelfde, planken even dik etc.

Volgens website van Ekelhoff kom je ook bij Schuller uit bij Contur keukens, Next staat hier los van, komt wel uit dezelfde fabriek.
Wat @SquareOne dus schreef (zie reactie van @Toke_gt) lijkt dus te kloppen.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:50

Het is Schuller. Keuken is recent geinstalleerd. Ze vervangen contur plaatjes ter plekke met blanco. Scharnieren zijn Blum legra.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Tweak_ers
Okee, gisteren bij Tulp keukens geweest. Niet hele rare eisen op zich.
We zijn best flexibel en willen kosten altijd in oog beschouw nemen. Ik zit niet vast aan een bepaald merk koelkast en de koelkast hoeft niet hetzelfde merk als de vaatwasser te zijn.

De kastjes bij Tulp komen degelijk over. We willen een witte keuken en neigen nu naar hoogglans omdat het minder klinisch overkomt.

We hebben hem nu alleen op papier laten tekenen, want de 3D tekening zou door iemand anders gemaakt kunnen worden.

Het gaat om L van 320cm bij 260cm en een hoog blok van 120cm breed en 2 meter hoog.

We gaan voor een Bora kookplaat, om de afzuiger boven te kunnen verwijderen. Veel strakker. Geen kastjes meer boven.

Verder willen we een cooker kraan.

Voor het blok van 120cm zitten we erg te twijfelen.
Optie 1:
Links een grote koelkast, rechts kleine vriezer en een oven van 60 erboven.
Optie 2:
Links een koel vries combi, rechts een grote oven van 60 en een oven combi van 45.
Optie 3:
Hebben we nu in de tekening staan, meer uit kosten oogpunt, koelvries links en enkel een oven rechts.

Ik ben niet erg gebonden aan merken, behalve de kookplaat, daar willen we toch wel de Bora hebben.
Er staat nu een Neff oven ingetekend met mooie inschuif klep.
Vaatwasser is een AEG
Koelvries weet ik even niet

Totaalprijs kwam inclusief montage en 25% korting uit op €18.000. Verkoper geeft aan dat hier eigenlijk geen ruimte meer in zit.

Ik vind dat eigenlijk dat dit wel erg duur is, omdat we onze wensen nu eigenlijk helemaal niet hebben verwerkt in het hoge blok. Daarnaast hebben we geen hele rare keuzes gemaakt en is het geen super grote keuken.

Keukenblad is een standaard composiet blad.

Wat vinden jullie van de prijs?
Wat zouden jullie met het blok van 120cm doen?

Ergens lijkt mij een grote koelkast wel lekker, onze koelkast is nu een koelvries met slechts 1,5 vriesvak. Waardoor er in 178cm meer koelkast overblijft.

Maar de vriezer is ook direct het nadeel.

Mijn vrouw vond alleen een 178cm koelkast wel erg groot worden.

Twijfels op dat punt.

Vooraanzicht uitgetekend:
Één lemans kast met daarna tweemaal lade lokken van 100cm breed.

[Voor 20% gewijzigd door Tweak_ers op 20-03-2023 07:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:42
@Tweak_ers Welke merk apparatuur en welk merk kastjes ed zitten er in deze prijs?
Eigenlijk is dit te weinig info om er wat zinnigs over te zeggen voor de meeste in dit topic

• Tweak_ers
Roos79 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:02:
@Tweak_ers Welke merk apparatuur en welk merk kastjes ed zitten er in deze prijs?
Eigenlijk is dit te weinig info om er wat zinnigs over te zeggen voor de meeste in dit topic
Merk kastjes, goede vraag. Gewoon het standaard front met hoogglans.

Apparatuur heeft hij verder niet uitgeschreven, even uit een boek genoteerd met bruto prijzen waar ik van achterover sloeg 🤣

Bora was €3200 weet ik nog
Qooker €1300
Koelvries weet ik niet meer, maar was belangrijk dat de deur al beneden begint met pakken en flessen (kortere groente lades).
Vaatwasser heeft hij een standaard AEG gekozen van €1200
Oven volgens mij rond de €1700. Maar voor ons was kleur zwart belangrijk en pyrolyse. Stoom en al het andere hoeft niet.

Hij had het over:
€9000 apparatuur
€11000 keuken
€2000 montage

Met korting €18000

Ik zal nog proberen te achterhalen welke merk en type kastjes. Maar ik dacht dat we niet al te veeleisend waren en vond €15000 wel een mooi budget, dus heb tegen hem €12.000-€14.000 gezegd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinom
Tweak_ers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Apparatuur heeft hij verder niet uitgeschreven, even uit een boek genoteerd met bruto prijzen waar ik van achterover sloeg 🤣

Qooker €1300
Koelvries weet ik niet meer, maar was belangrijk dat de deur al beneden begint met pakken en flessen (kortere groente lades).
Oven volgens mij rond de €1700. Maar voor ons was kleur zwart belangrijk en pyrolyse. Stoom en al het andere hoeft niet.

Hij had het over:
€9000 apparatuur
€11000 keuken
€2000 montage

Met korting €18000

Ik zal nog proberen te achterhalen welke merk en type kastjes. Maar ik dacht dat we niet al te veeleisend waren en vond €15000 wel een mooi budget, dus heb tegen hem €12.000-€14.000 gezegd.
Lijkt aan de dure kant als ik het met onze eigen keuken vergelijk, met duurdere apparatuur:
vinom in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floor-is
Vooraf: ik weet niet hoeveel mensen hier op gereageerd hebben voordat ik dat doe. Zie wat dingen waar ik wat van m'n hoofd ga krabbelen, vandaar.
Tweak_ers schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 20:52:
Wij zijn bij Rotterdam Alexander oboe keukens binnen gelopen en kregen (zonder eerst te kijken wat voor keukenzaken er zaten en achtergrondinformatie te zoeken) een prettig gevoel bij Marquardt Küchen. Geen gedwongen sfeer, rustig rondlopen en erg mooie keukens.

Daarna een paar zaken die voor ons afvielen. Te weinig keuze of te goedkope look en feel.

Tulp keukens kregen we ook wel een fijn gevoel bij, omdat kasten helemaal op maat in eigen fabriek worden gemaakt en tevens hebben ze een mooie oplossing voor hoeken: hoeklades.
Tevens kun je dan dus ook naar bredere koel Ties combi’s kijken: 69cm breed ipv 56cm.
Tulp en Marquard zijn onderdeel van de DMG-groep, die maken in principe net zo maatwerk als elke andere DMG-winkel: zolang het geleverd kan worden door hun leverancier.
Bij Tulp staat misschien een bredere k/v combo, maar ze hebben er geen alleenrecht op. Die kan je dus gewoon bij een andere winkel ook krijgen. :)
Vervolgens Siematic, daar kreeg ik het echt niet warm of koud van. Hoge prijzen, maar weinig garantie (5 jaar), lades vond ik nou niet veel beter, misschien zelfs minder degelijk dan bij Tulp en Marquardt. Dus die valt af.
Je vind dezelfde lades minder? Geinig. Tenzij je echt low-end hebt gekeken bij de DMG-winkels en dus Tandembox lades hebt gezien, gebruiken ze allemaal Blum Legraboxen.
De Tandembox is iets lager gepositioneerd dan Legrabox door de leverancier (Blum).
Nu kan het in theorie zijn dat je een Grass lade hebt gezien bij één van de twee, maar het lijkt me niet aannemelijk dat dit bij beide het geval is. En dan alsnog: uitermate vergelijkbare lades.
Zonder enig inzicht in keukenland zag ik onderweg billboards van Reddykeukens en Kvik keukens.

Wat vinden jullie van alle bovengenoemde keuken boeren?
Beetje gek, SieMatic is hoog gepositioneerd, de anderen allemaal niet.
Ik wil gewoon een degelijke keuken die weer even meekan en niet de hoofdprijs hoeft te kosten 😅
In dat geval zal een Nobilia/Keller/IKEA/Kvik echt goed zat zijn. Echt slechte keukens worden niet tot nauwelijks meer gemaakt. Als de details je minder boeien, de merknaam ook niet en het max 15 jaar moet staan kan je met die merken echt een puike keuken neerzetten. :)

Bericht hierboven

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
Ik heb een vraagje: wij hebben een KitchenAid Artisan in de keuken en de zilveren band om het apparaat heen is wat los. Deze wil ik wat strakker draaien, alleen heb ik geen idee welke schroevendraaier ik nodig heb. Weet iemand welke schroevendraaier/bitje bij deze schroef hoort?

https://www.walmart.com/i...lpa&selectedSellerId=2583

De keukenboer en de fabrikant weten het niet..

[Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 20-03-2023 09:53]

• Tweak_ers
Floor-is schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:44:
Vooraf: ik weet niet hoeveel mensen hier op gereageerd hebben voordat ik dat doe. Zie wat dingen waar ik wat van m'n hoofd ga krabbelen, vandaar.

[...]

Tulp en Marquard zijn onderdeel van de DMG-groep, die maken in principe net zo maatwerk als elke andere DMG-winkel: zolang het geleverd kan worden door hun leverancier.
Bij Tulp staat misschien een bredere k/v combo, maar ze hebben er geen alleenrecht op. Die kan je dus gewoon bij een andere winkel ook krijgen. :)

[...]

Je vind dezelfde lades minder? Geinig. Tenzij je echt low-end hebt gekeken bij de DMG-winkels en dus Tandembox lades hebt gezien, gebruiken ze allemaal Blum Legraboxen.
De Tandembox is iets lager gepositioneerd dan Legrabox door de leverancier (Blum).
Nu kan het in theorie zijn dat je een Grass lade hebt gezien bij één van de twee, maar het lijkt me niet aannemelijk dat dit bij beide het geval is. En dan alsnog: uitermate vergelijkbare lades.

[...]

Beetje gek, SieMatic is hoog gepositioneerd, de anderen allemaal niet.

[...]

In dat geval zal een Nobilia/Keller/IKEA/Kvik echt goed zat zijn. Echt slechte keukens worden niet tot nauwelijks meer gemaakt. Als de details je minder boeien, de merknaam ook niet en het max 15 jaar moet staan kan je met die merken echt een puike keuken neerzetten. :)
Waar ik bij Siematic direct een probleem mee heb: 5 jaar garantie.

Tulp heeft levenslang op lade geleiders en soft close op de kastjes zelf 25 jaar dacht ik.

Die man bij tulp ging in de lade staan met de mededeling dat ze 80kg aankunnen.
Dat durf ik bij de Siematic winkel niet te doen eigenlijk. Maar wellicht kan het daar ook gewoon.

Verder vond ik zaken als afwerking gewoon gelijkwaardig aan de keukens bij Tulp of Marquardt.

Nogmaals dit is op een eerste indruk, ik kan er naast zitten.

Inmiddels een gesprek bij Tulp gehad. Zie paar Posts terug.

• Floor-is

Vooropgesteld: ik ben geen Schuller-expert.

De planken kunnen even dik zijn en toch een flink kwaliteitsverschil hebben. Je kunt immers spaanplaat kopen in verschillende kwaliteiten, vochtbestendig of niet etc. Daarnaast kan een kantenband gelijmd en gefreesd worden, of met laser gesneden (waterdicht, geen lijmrandje, duur). Er kan met een dikkere laag verf of HPL gewerkt worden..
Er is een hoop dat je als leek niet kunt zien, maar wel verschil zal maken.

Over het algemeen zijn scharnieren hetzelfde, allemaal Grass/Blum/Hettich.
Over het algemeen zijn lades en geleiders hetzelfde, allemaal Grass/Blum van vergelijkbare kwaliteit. (Tenzij richting low-end, dan kan je goedkopere lades tegenkomen)
Over het algemeen zit er meer marge op je werkblad dan je de winkel zou moeten gunnen.

Dit alles gezegd hebbende: Schuller maakt puike kasten. Kan je zonder omkijken kopen, maar binnen de range van Schuller is er wel verschil -naast hoogte en maatwerk-, net als een Audi A1 toch minder is afgewerkt en minder luxe materialen heeft als een A4. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floor-is
turkeyhakan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:52:
Ik heb een vraagje: wij hebben een KitchenAid Artisan in de keuken en de zilveren band om het apparaat heen is wat los. Deze wil ik wat strakker draaien, alleen heb ik geen idee welke schroevendraaier ik nodig heb. Weet iemand welke schroevendraaier/bitje bij deze schroef hoort?

https://www.walmart.com/i...lpa&selectedSellerId=2583

De keukenboer en de fabrikant weten het niet..
Hoe kunnen ze dat nou niet weten? Het is een heel gebruikelijk ding, een Robertson.

Je kunt ofwel zoeken op Robertson of vierkante schroevendraaier en dan vind je onder andere deze: https://www.gereedschapce...nte-schroevendraaier.html

Edit: okay in all fairness: Robertson is vierkant en hier hebben ze iets geks gedaan met de hoekjes, maar een Robertson gaat gewoon passen. :)

[Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 20-03-2023 10:10]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• turkeyhakan
Floor-is schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Hoe kunnen ze dat nou niet weten? Het is een heel gebruikelijk ding, een Robertson.

Je kunt ofwel zoeken op Robertson of vierkante schroevendraaier en dan vind je onder andere deze: https://www.gereedschapce...nte-schroevendraaier.html
Super, dank je wel! Ik moest het apparaat maar ter reparatie inleveren. Robertson is geen gebruikelijke bitje die je bij die “Action setjes” krijgt volgens mij. Kon deze namelijk niet vinden, ook niet in mijn Stanley bitjes.

Bedankt!!

• Floor-is
Tweak_ers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:53:
[...]

Waar ik bij Siematic direct een probleem mee heb: 5 jaar garantie.

Tulp heeft levenslang op lade geleiders en soft close op de kastjes zelf 25 jaar dacht ik.

Die man bij tulp ging in de lade staan met de mededeling dat ze 80kg aankunnen.
Dat durf ik bij de Siematic winkel niet te doen eigenlijk. Maar wellicht kan het daar ook gewoon.

Verder vond ik zaken als afwerking gewoon gelijkwaardig aan de keukens bij Tulp of Marquardt.

Nogmaals dit is op een eerste indruk, ik kan er naast zitten.

Inmiddels een gesprek bij Tulp gehad. Zie paar Posts terug.
SieMatic koopt bij dezelfde partij in..

Die levenslange garantie op ladegeleiders is wel nice, maar niet heel gek. Een set geleiders is helemaal niet duur, zie hier: https://www.duovorm.nl/me...s/legrabox-ladegeleiders/

In een lade staan is wat je over de streep trekt? Er zijn geleiders te koop die 200kg kunnen hebben, had de verkoper jou erbij kunnen uitnodigen..

Maar nogmaals: als Tulp jou een goed gevoel geeft.. Doe je geen echte miskoop aan. (Wel DMG, dat is jammer)

Bericht hierboven

• Floor-is
Tweak_ers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:16:
[...]

Qooker €1300
Bora is echt te duur, Quooker prima.
€1700 voor een vaatwasser: kies dan een Miele, voor minder heb je echt een prachtige vaatwasser van het merk dat bekend staat om de betere vaatwassers. :)
NEFF oven van €1700, is dat een 60cm met stoom? Want dat zou net haalbaar moeten zijn :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
turkeyhakan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:57:
[...]

Super, dank je wel! Ik moest het apparaat maar ter reparatie inleveren. Robertson is geen gebruikelijke bitje die je bij die “Action setjes” krijgt volgens mij. Kon deze namelijk niet vinden, ook niet in mijn Stanley bitjes.

Bedankt!!
Trouwens, als je toch bezig bent. Check even de fimpjes van Mr Mixer op YouTube/TikTok, die legt ook uit hoe je de hoogte goed instellen kunt. :)

Bericht hierboven

• turkeyhakan
Floor-is schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:09:
[...]

Trouwens, als je toch bezig bent. Check even de fimpjes van Mr Mixer op YouTube/TikTok, die legt ook uit hoe je de hoogte goed instellen kunt. :)
Thanks! Die hebben wij direct ingesteld na aankoop. Bijzonder eigenlijk hé, je koopt een product die je vervolgens zelf nog moet instellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
turkeyhakan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:12:
[...]

Thanks! Die hebben wij direct ingesteld na aankoop. Bijzonder eigenlijk hé, je koopt een product die je vervolgens zelf nog moet instellen.
Eigenlijk wel hè. Als je eender welk ander product koopt is dat in principe al gedaan. :)

Bericht hierboven

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:58

Snuffel

Vroem!

Wij gaan binnenkort een nieuwe keuken aanschaffen, echter willen we deze in een specifieke kleur hebben.
Iemand ervaringen met een keukenboer die dit goed kan/doet?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Source90
Snuffel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:49:
Wij gaan binnenkort een nieuwe keuken aanschaffen, echter willen we deze in een specifieke kleur hebben.
Iemand ervaringen met een keukenboer die dit goed kan/doet?
Wellicht iets meer informatie over "deze specifieke kleur".
Anders: meubelmaker

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:58

Snuffel

Vroem!

Source90 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Wellicht iets meer informatie over "deze specifieke kleur".
Anders: meubelmaker
Kleur die bedacht is door de binnenhuis architect. En dat is een kleur die niet standaard is.
We hebben gedacht aan wrappen, maar spuiten is beter/netter/strakker.
Maar het liefst natuurlijk het fineer meteen in de juiste kleur.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

ThePsycho

Biertje?

Wat mij vaak opvalt is dat mensen Bora vaak zeggen zonder model. Voelt soms een beetje alsof je op een auto topic zegt dat je een Audi hebt gekocht (toegegeven dat het daar verder uiteenloopt). De meeste mensen zullen het hier niet over een Professional / Classic hebben, maar het verschil tussen de basic/pure/x pure lijkt me ook al snel relevant.

Gaan we er standaard van uit dat mensen hier dan een X Pure bedoelen omdat die volgens mij het meest langs komt?

@Tweak_ers Klopt het dat het bij jou om een X Pure (PUXU) gaat?

[Voor 17% gewijzigd door ThePsycho op 20-03-2023 11:45]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:32
ThePsycho schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Wat mij vaak opvalt is dat mensen Bora vaak zeggen zonder model. Voelt soms een beetje alsof je op een auto topic zegt dat je een Audi hebt gekocht (toegegeven dat het daar verder uiteenloopt). De meeste mensen zullen het hier niet over een Professional / Classic hebben, maar het verschil tussen de basic/pure/x pure lijkt me ook al snel relevant.

Gaan we er standaard van uit dat mensen hier dan een X Pure bedoelen omdat die volgens mij het meest langs komt?

@Tweak_ers Klopt het dat het bij jou om een X Pure (PUXU) gaat?
Meestal gaat het volgens mij om de PURU of PUXU. Beide zie ik veel langs komen. Audi heeft natuurlijk wel iets meer keus. Maar inderdaad, wel zo handig om gewoon het model te benoemen.
Pagina: 1 ... 395 396 397 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee