• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 06:57
ThePsycho schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Wat mij vaak opvalt is dat mensen Bora vaak zeggen zonder model. Voelt soms een beetje alsof je op een auto topic zegt dat je een Audi hebt gekocht (toegegeven dat het daar verder uiteenloopt). De meeste mensen zullen het hier niet over een Professional / Classic hebben, maar het verschil tussen de basic/pure/x pure lijkt me ook al snel relevant.

Gaan we er standaard van uit dat mensen hier dan een X Pure bedoelen omdat die volgens mij het meest langs komt?

@Tweak_ers Klopt het dat het bij jou om een X Pure (PUXU) gaat?
Ik merk aan alle vragen dat ik een veel specifiekere offerte moet opvragen.

We hebben meer in functionaliteit gekeken dan merken en types.

Je hebt een Bora met opstaande rand bij de afzuiger en ronde aanduidingen rond de inductie plekken. Die is het niet.

De afzuiger is volledig weggewerkt en de aanduiding rond de inductie zones zijn vier strepen per zone.

Er was een nog bredere Bora variant met twee zones flexibel. Maar die kwam op €4300 uit, dus die vonden we het prijsverschil niet waard.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:35

ThePsycho

Biertje?

Tweak_ers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:17:
[...]

De afzuiger is volledig weggewerkt en de aanduiding rond de inductie zones zijn vier strepen per zone.
Dat klinkt als de Pure (PURU) inderdaad, als ik even snel terugzoek zag ik dat @Koshi hier in november een PUXU had voor €3200. Daar zou ik wel moeite voor doen, t.o.v. je huidige offerte is dat een mooie upgrade.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 12:32
ThePsycho schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:43:
[...]

Wat mij vaak opvalt is dat mensen Bora vaak zeggen zonder model. Voelt soms een beetje alsof je op een auto topic zegt dat je een Audi hebt gekocht (toegegeven dat het daar verder uiteenloopt). De meeste mensen zullen het hier niet over een Professional / Classic hebben, maar het verschil tussen de basic/pure/x pure lijkt me ook al snel relevant.

Gaan we er standaard van uit dat mensen hier dan een X Pure bedoelen omdat die volgens mij het meest langs komt?

@Tweak_ers Klopt het dat het bij jou om een X Pure (PUXU) gaat?
Iemand die een keuken met AEG en ‘onbekend merk’ uitvoert zal geen X Pure hebben bedacht als kookplaat. Ja is een aanname, maar het is vooral ook ‘als een X Pure is, wordt het er normaalgesproken bij gezegd’. ;)

Bericht hierboven

• Floor-is
Tweak_ers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:17:
[...]

Ik merk aan alle vragen dat ik een veel specifiekere offerte moet opvragen.

We hebben meer in functionaliteit gekeken dan merken en types.

Je hebt een Bora met opstaande rand bij de afzuiger en ronde aanduidingen rond de inductie plekken. Die is het niet.

Er was een nog bredere Bora variant met twee zones flexibel. Maar die kwam op €4300 uit, dus die vonden we het prijsverschil niet waard.
Een PURA/PURU dus. Die is gemiddeld onder de €3k :)

Bericht hierboven

• Tweak_ers
Floor-is schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:41:
[...]

Iemand die een keuken met AEG en ‘onbekend merk’ uitvoert zal geen X Pure hebben bedacht als kookplaat. Ja is een aanname, maar het is vooral ook ‘als een X Pure is, wordt het er normaalgesproken bij gezegd’. ;)
Wat is het verschil/meerwaarde?

We liepen langs de Puxu (klopt het dat die €4300 verkoop advies is?)

Toen liepen we langs de Puru (verkoop advies €3200) die is iets smaller en heeft 4 vaste zones.

De basic BHU wilden we niet. Ivm de opstaande rand voor de afzuiger. Maar de verkoper kon buiten het verschil in afzuiger geen overige verschillen duiden.

De prijs indicatie is dus uitgegaan van een Puru

• Floor-is
Tweak_ers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Wat is het verschil/meerwaarde?

We liepen langs de Puxu (klopt het dat die €4300 verkoop advies is?)

Toen liepen we langs de Puru (verkoop advies €3200) die is iets smaller en heeft 4 vaste zones.

De basic BHU wilden we niet. Ivm de opstaande rand voor de afzuiger. Maar de verkoper kon buiten het verschil in afzuiger geen overige verschillen duiden.

De prijs indicatie is dus uitgegaan van een Puru
Ik weet de advies-verkoop prijzen niet, maar die advies-verkoopprijzen zouden best kunnen kloppen. BORA is niet bepaald goedkoop én veel korting krijg je gemiddeld ook niet (tot 25% ongeveer).

Een X Pure is iets breder (83cm) dan de Pure (76cm) en je kunt kookzones koppelen. De bediening is nagenoeg gelijk, maar de X Pure heeft kleurtjes.

Als je die 7cm en/of de flexzones niet noodzakelijk vindt, dan is de Pure echt een topmachine. Hoewel andere merken hier inmiddels niet echt meer voor onder doen. Voor <€2500 moet je echt een hele fijne kunnen vinden al :)

Bericht hierboven

• Ucello
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:04
We hebben een eerste gesprek gehad over een keuken voor onze nieuwbouwwoning. We werden erg goed geholpen en hij dacht ook goed met ons mee. En hij was ook open over de keuzes, prijzen en mogelijkheden. Wij zouden er graag met hem willen uitkomen, maar ik wil de offerte toch even bij jullie voorleggen.

Members only: keukenofferte
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
  • Hebben jullie nog tips, aanvullingen of opmerkingen voor de indeling?
  • En mbt de apparatuur? We hebben nu alles van Siemens in de offerte. En hij heeft nu een aantal apparaten als alternatief (= duurder) opgenomen. We vragen ons af of die meerwaarde hebben? En mogelijk kan in deze prijsstelling ook Miele, met een Bora kookplaat?
  • En natuurlijk de hamvraag; wat vinden jullie van de prijsstelling? Ik zie bijv dat we nu 30% korting krijgen op de Siemens apparatuur. Mijn gevoel zegt dat dit nog wel een tandje scherper mag of kan. Wat is jullie ervaring? En ook het werkblad vind ik pittig aan de prijs.

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-06 12:39
Ucello schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:50:
We hebben een eerste gesprek gehad over een keuken voor onze nieuwbouwwoning. We werden erg goed geholpen en hij dacht ook goed met ons mee. En hij was ook open over de keuzes, prijzen en mogelijkheden. Wij zouden er graag met hem willen uitkomen, maar ik wil de offerte toch even bij jullie voorleggen.

***members only***
  • En mbt de apparatuur? We hebben nu alles van Siemens in de offerte. En hij heeft nu een aantal apparaten als alternatief (= duurder) opgenomen. We vragen ons af of die meerwaarde hebben? En mogelijk kan in deze prijsstelling ook Miele, met een Bora kookplaat?
  • En natuurlijk de hamvraag; wat vinden jullie van de prijsstelling? Ik zie bijv dat we nu 30% korting krijgen op de Siemens apparatuur. Mijn gevoel zegt dat dit nog wel een tandje scherper mag of kan. Wat is jullie ervaring? En ook het werkblad vind ik pittig aan de prijs.
Ik weet niet helemaal wat een normale prijs is voor de kasten met dit merk. Maar ik vind het wel aardig aan de prijs. Als ik het aantal kasten bekijk komt het gemiddeld boven de 1000€ per kast uit, terwijl er maar 4 hoge kasten bij zitten en niet zo veel lade kasten. Ik weet niet of je persé dit merk wil of dat een ander merk ook kan zoals bijv. Hacker of Ballerina? Ik denk dat je dan een betere prijs kan krijgen. Maar kan iemand uitleggen wat bijv. het kwaliteitsverschil is tussen bijv. Leight en Ballerina?

• Ucello
Robinvv78 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:56:
[...]

Ik weet niet helemaal wat een normale prijs is voor de kasten met dit merk. Maar ik vind het wel aardig aan de prijs. Als ik het aantal kasten bekijk komt het gemiddeld boven de 1000€ per kast uit, terwijl er maar 4 hoge kasten bij zitten en niet zo veel lade kasten. Ik weet niet of je persé dit merk wil of dat een ander merk ook kan zoals bijv. Hacker of Ballerina? Ik denk dat je dan een betere prijs kan krijgen. Maar kan iemand uitleggen wat bijv. het kwaliteitsverschil is tussen bijv. Leight en Ballerina?
Niet perse Leicht. Hoewel ik wel gecharmeerd was door de uitstraling en kwaliteitsgevoel (maar dat laatste is natuurlijk volstrekt subjectief ;) ) We zijn ook even kort bij Next125 langs geweest, die kwam ook op ongeveer 15K voor dit kastenwerk. Maar ik weet niet wat kwaliteitsverschil is met andere merken (zoals Ballerina).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 06-06 10:13
@Ucello Die Selsiuz sowieso upgraden naar de Quooker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Alic3 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:30:
@Ucello Die Selsiuz sowieso upgraden naar de Quooker.
En dan gelijk de combi+

* Floor-is rent

Ik snap niet zo goed waarom je een oven laag plaatst onder het aanrecht en een combi (?) in de kastenwand. Waarom niet beide in de kastenwand?

Oh en die spoelbak kost >€1000? Da's wel een dure dan. :D
Een spoelbak van composiet (in wit dan bijvoorbeeld) moet je met sifon etc <€500 kosten, ook als je 62cm breedte zou kiezen.

Sowieso voor het blad trouwens:
Uitsparingen zijn erg kostbaar, facetafwerking is ook relatief duur. Dat blad pakken ze echt grof marge op.

Ik heb twee nissen, 120x60 en 100x60 met hierin 2x4 gaten voor stopcontacten. Daarnaast een eiland, met waterval en open book: 110x96 + 110x181 + 110x181 + 110x96 met hierin spoelbak en kookplaat (vlakbouw). In Calacatta Gold. Kost bij elkaar minder dan €5.250
Nu is dat waarschijnlijk een enorm goede deal, maar komaan.

Voor €36k zou je dit wellicht door een meubelmaker of interieurbouwer kunnen laten maken, met veel meer lades bovendien.

[Voor 80% gewijzigd door Floor-is op 21-03-2023 23:05]

Bericht hierboven

• Ucello
Floor-is schreef op maandag 20 maart 2023 @ 20:51:
[...]

En dan gelijk de combi+

* Floor-is rent

Ik snap niet zo goed waarom je een oven laag plaatst onder het aanrecht en een combi (?) in de kastenwand. Waarom niet beide in de kastenwand?

Oh en die spoelbak kost >€1000? Da's wel een dure dan. :D
Een spoelbak van composiet (in wit dan bijvoorbeeld) moet je met sifon etc <€500 kosten, ook als je 62cm breedte zou kiezen.

Sowieso voor het blad trouwens:
Uitsparingen zijn erg kostbaar, facetafwerking is ook relatief duur. Dat blad pakken ze echt grof marge op.

Ik heb twee nissen, 120x60 en 100x60 met hierin 2x4 gaten voor WC. Daarnaast een eiland, met waterval en open book: 110x96 + 110x181 + 110x181 + 110x96 met hierin spoelbak en kookplaat (vlakbouw). In Calacatta Gold. Kost bij elkaar minder dan €5.250
Nu is dat waarschijnlijk een enorm goede deal, maar komaan.

Voor €36k zou je dit wellicht door een meubelmaker of interieurbouwer kunnen laten maken, met veel meer lades bovendien.
Dank je voor je feedback!

We hadden gedacht aan een grote bakoven met stoomoven onder het aanrecht en een kleinere oven met magnetron in de kastenwand. Het idee erachter is dat je dan niet zo ver hoeft te zeulen met grote ovenschalen.... We gaan nog even kijken of dit echt praktisch is.

Spoelbak, ik heb echt geen flauw idee wat een normale prijs is. Maar neem dit zeker mee.

Werkblad vond ik zelf ook erg aan de prijs. Dus ik wil sowieso kijken of dat naar beneden kan. Is de Calcatta Gold te vergelijken als materiaal (hardheid e.d.) met Dekker keramiek Evora Ceramics Golding of met Dekton (hoor ik ook goede verhalen over)?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:14
Ucello schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:25:
[...]

Dank je voor je feedback!

We hadden gedacht aan een grote bakoven met stoomoven onder het aanrecht en een kleinere oven met magnetron in de kastenwand. Het idee erachter is dat je dan niet zo ver hoeft te zeulen met grote ovenschalen.... We gaan nog even kijken of dit echt praktisch is.
Ik zou me meer zorgen maken over het gebrek aan aanrecht bij de koelkast, hoe ga je spullen verzamelen / je boodschappen inruimen?

25cm overhang bij je bar lijkt me persoonlijk ook wat weinig, zit je met je knieen tegen de wand..
Misschien hier het blad 95-100cm breed maken?

Om geld te besparen kun je misschien de zwenkplateaus weglaten en om die ruimte te gebruiken een kast vanaf de kant van de bar, voor spullen die je niet veel gebruikt? Scheelt je zomaar 750-1000 euro denk ik.
Ook je regaalkast (1340) plus verlichting (870!!!) is natuurlijk prijzig, maar wel mooi imo. Eventueel verlichting zelf regelen?

[Voor 30% gewijzigd door mitsumark op 20-03-2023 23:03]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:10
Floor-is schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Hoe kunnen ze dat nou niet weten? Het is een heel gebruikelijk ding, een Robertson.

Je kunt ofwel zoeken op Robertson of vierkante schroevendraaier en dan vind je onder andere deze: https://www.gereedschapce...nte-schroevendraaier.html

Edit: okay in all fairness: Robertson is vierkant en hier hebben ze iets geks gedaan met de hoekjes, maar een Robertson gaat gewoon passen. :)
Robertson/vierkante bitje gekocht gisteren (3 maten) en de middelste paste! Super. Dank je wel.

Alleen: KitchenAid heeft mij een toezegging gedaan dat ik de zilverenband strakker kon aandraaien mbv de twee schroeven aan de achterkant. Helaas kan dit niet. Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

• Ucello
mitsumark schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:56:
[...]

Ik zou me meer zorgen maken over het gebrek aan aanrecht bij de koelkast, hoe ga je spullen verzamelen / je boodschappen inruimen?

25cm overhang bij je bar lijkt me persoonlijk ook wat weinig, zit je met je knieen tegen de wand..
Misschien hier het blad 95-100cm breed maken?

Om geld te besparen kun je misschien de zwenkplateaus weglaten en om die ruimte te gebruiken een kast vanaf de kant van de bar, voor spullen die je niet veel gebruikt? Scheelt je zomaar 750-1000 euro denk ik.
Ook je regaalkast (1340) plus verlichting (870!!!) is natuurlijk prijzig, maar wel mooi imo. Eventueel verlichting zelf regelen?
Dank je voor het meedenken!
We dachten om de boodschappen op de bar te zetten en daarvanuit inruimen.

Ik ga nog kijken wat de mogelijkheden zijn van verbreding van de bar, een overhang van 25 cm komt idd over als niet al te ruim. Had ik mij niet direct gerealiseerd, dank je.

De regaal kast was wel hetgeen waarvoor we 'vielen' bij Leicht. Maar idd erg duur. Eigen verlichting is een goede tip en mss kan de prijs ook nog wel naar beneden.
Dat laatste lijkt mij sowieso wel nog mogelijk?

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-06 10:13
Snuffel schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:53:
[...]

Kleur die bedacht is door de binnenhuis architect. En dat is een kleur die niet standaard is.
We hebben gedacht aan wrappen, maar spuiten is beter/netter/strakker.
Maar het liefst natuurlijk het fineer meteen in de juiste kleur.
Veel keukenleveranciers spuiten de kleur die jij wil. Was paar jaar geleden een meerprijs van 500-1000 euro.

Maar je hebt het over fineer? Houtfineer?

• Naximuz
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-06 13:51
Goedemorgen,

Na het lezen van veel berichten op dit forum, wil ik graag mijn offerte aan jullie voorleggen. Helaas kan de keukenleverancier niet de gewenste houten frontjes voor de keuken leveren, dus zullen we ze op maat laten zagen. Aangezien de meubels niet zonder frontjes kunnen worden besteld, kiezen we voor de goedkoopste variant.

Voor de apparatuur regel ik alles via een goede vriend bij een elektronicawinkel.

Offerte keukenmeubelen:

Lijst apparatuur:
Koel-vries Bosch KIN86NFF0 € 858,00
Stoomoven Atag CS66121C € 1.015,00
Inductie Siemens EX875LYV1E € 1.285,00
Vaatwasser Siemens SN65ZX54 € 765,00
Wijnklimaat Bosch KUW21WAHG0 € 1.345,00
Afzuigkap Novy 6811 € 1.475,00
Quooker 22+xrvs flex € 1.228,00

Totaal € 7.971,00

Keukenmeubelen en blad inclusief montage € 14.480,-
Houten frontjes op maat € 1.200,-
Apparatuur € 7.971,-

Totaal € 23.651,-

- Wat vinden jullie van de prijs?
- Is 12mm sterk genoeg als blad? Of is zo dun toch wel kwestbaar?
- Hebben jullie nog tips of aanmerkingen over de opzet?

Alle hulp is weer welkom!!! Dank je wel alvast!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:57
Mijn keuken is dan ook besteld en bevestigd.
Siematic met alle apperatuur erop en eraan volgens mij.
Members only:

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

syntesia schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:58:
Mijn keuken is dan ook besteld en bevestigd.
Siematic met alle apperatuur erop en eraan volgens mij.

***members only***
Hah leuk om te zien, we hebben bijna exact dezelfde indeling en een vergelijkbare apparatenlijst.
Door deze zie ik wel dat mijn adviseur is vergeten om het filter/buizen op de bestelling te zetten voor de Bora Pro, maar dat komt met de afroep wel goed. :p

Ben ook wel geïnteresseerd in een grotere render dan wat er boven de offerte zit geplakt, heb je die toevallig?

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

Acties:
  • +2Henk 'm!

• syntesia
ThePsycho schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:36:
[...]

Hah leuk om te zien, we hebben bijna exact dezelfde indeling en een vergelijkbare apparatenlijst.
Door deze zie ik wel dat mijn adviseur is vergeten om het filter/buizen op de bestelling te zetten voor de Bora Pro, maar dat komt met de afroep wel goed. :p

Ben ook wel geïnteresseerd in een grotere render dan wat er boven de offerte zit geplakt, heb je die toevallig?
Oh wat leuk ben ook wel benieuwd naar jouwe, hierbij nog de tekening.
Members only:

• shpponer
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08-06 14:03
Hallo iedereen,

Wij zijn recentelijk voor onze nieuwe woning op keukenjacht gegaan. Onze keuken is circa 4.33 bij 4.16 (18m2) maar we gaan een doorbraak tussen de keuken en woonkamer realiseren om ruimte voor een kookeiland te creeeren.

Wij zijn bij KVIK langsgeweest voor onze eerste offerte.

Hierbij hebben we het volgende laten opnemen:
  • Ontwerp: KVIK AVOLIA + CORISA kasten
  • Indeling: Kookeiland (2.2 x 1.3) + Aanrechtblad met spoelgedeelte + hoge kasten
  • Apparatuur: Vaatwasser (AEG), Combi oven (Zanussi), Koelkast (Zanussi), Inductieplaat met afzuiging (Zanussi), Quooker
  • Werkblad: Laminaat

Het totale bedrag (inclusief montage) van deze offerte komt uit op: 21.538

Eerlijk gezegd, schrokken we hier een beetje van aangezien we bij IKEA een soortgelijke keuken (met keramieke of composiete blad van 2.4 x 1.2 en een aparte magnetron voor een totaal bedrag van 16000 kunnen realiseren. Eventueel met eikenfineer frontjes voor de hoge kasten van een ander bedrijf komt het bedrag uit op 17000. Toch wel een verschil van 4.5 duizend vergeleken met KVIK.

Wat vinden jullie van het ontwerp en hebben jullie nog aanbevelingen? Ik hoop dat 60 cm aan beide kanten van de inductieplaat genoeg is.

Weten jullie ook of er bij KVIK valt te onderhandelen? Ik overweeg eventueel de apparatuur online te bestellen (scheelt me zo'n 500 euro als ik dezelfde apparatuur online aanschaf). Ik vraag me dan alleen af of KVIK dit dan wel monteert.

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

syntesia schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:41:
[...]

Oh wat leuk ben ook wel benieuwd naar jouwe, hierbij nog de tekening.

***members only***
Helaas wel iets minder gedetailleerde tekeningen en minder renders op het moment, maar:

Members only:

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• syntesia
ThePsycho schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:07:
[...]

Helaas wel iets minder gedetailleerde tekeningen en minder renders op het moment, maar:

***members only***
ghe ghe inderdaad, lijkt zo even ander kleurtje te zijn.

jou achterwand is 10cm breder maar je eiland 30 cm smaller.
heb aan de buitenkand van het eiland ook nog allemaal kasten en expres niet voor een barretje gekozen.

In de nis boven het plankje nog wel wat kastjes laten maken voor de lelijke flesjes.

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

syntesia schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:12:
[...]

ghe ghe inderdaad, lijkt zo even ander kleurtje te zijn.

jou achterwand is 10cm breder maar je eiland 30 cm smaller.
heb aan de buitenkand van het eiland ook nog allemaal kasten en expres niet voor een barretje gekozen.

In de nis boven het plankje nog wel wat kastjes laten maken voor de lelijke flesjes.
Ja die bar is vooral handig omdat mijn vriendin graag zit tijdens het snijden. Anders had ik kastjes ook een mooie look gevonden. We hebben voor de rust extra kastjes in de nis wel weggelaten, genoeg ruimte in de andere kasten wat mij betreft. Zeker links van de oven, zitten 6 binnenlades en een paar planken in. (en onder de warmhoudlade ook nog 2 binnenlades)

Heb je nog gekozen voor een verhoogd korpus? We zijn voor 91cm gegaan (rotpunkt) ipv 78cm, daardoor is het aanrecht nog iets hoger en de plint alsnog lager. En alle lades weer net wat ruimer.

Edit: nvm, zie nu ook 78cm staan. Misschien wel interessant om naar te kijken, maar in de nis wel wat minder vanwege de ruimte tussen aanrecht en kastjes?

[Voor 7% gewijzigd door ThePsycho op 21-03-2023 19:18]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• syntesia
ThePsycho schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:18:
[...]

Ja die bar is vooral handig omdat mijn vriendin graag zit tijdens het snijden. Anders had ik kastjes ook een mooie look gevonden. We hebben voor de rust extra kastjes in de nis wel weggelaten, genoeg ruimte in de andere kasten wat mij betreft. Zeker links van de oven, zitten 6 binnenlades en een paar planken in. (en onder de warmhoudlade ook nog 2 binnenlades)

Heb je nog gekozen voor een verhoogd korpus? We zijn voor 91cm gegaan (rotpunkt) ipv 78cm, daardoor is het aanrecht nog iets hoger en de plint alsnog lager. En alle lades weer net wat ruimer.

Edit: nvm, zie nu ook 78cm staan. Misschien wel interessant om naar te kijken, maar in de nis wel wat minder vanwege de ruimte tussen aanrecht en kastjes?
heb gewoon 78cm idd die optie was mij nooit voorgelegd, weet ook niet of dat uberhaupt mogelijk was bij siematic.

Hier trouwens nog een oude 360 view
Toen hadden we het eiland nog in metallic gedaan ipv het taupe wat we nu hebben.

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

syntesia schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:30:
[...]

heb gewoon 78cm idd die optie was mij nooit voorgelegd, weet ook niet of dat uberhaupt mogelijk was bij siematic.

Hier trouwens nog een oude 360 view
Toen hadden we het eiland nog in metallic gedaan ipv het taupe wat we nu hebben.
Erg leuk die 360gr view. Zie trouwens als ik terugzoek in het forum inderdaad geen korpushoogte opties bij Siematic, wel jammer!

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:50
Ucello schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:50:

***members only***
De prijzen voor je apparatuur zijn echt aan de hoge kant. Dat kan je zelf online een stuk goedkoper krijgen, ter vergelijking dit is wat ik heb betaald voor apparatuur van siemens.

Voor de CM978GNB1 betaal jij 2239 en ik betaal 1650
Voor de HS958GDD1 betaal jij 2449 en ik betaal 1800

Dan kan je gerust deze lijn doortrekken in de rest van je keuken en betaal je waarschijnlijk ook te veel voor de kasten e.d.

[Voor 7% gewijzigd door FrankSpin op 21-03-2023 20:30]

• lifefix
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-06 23:22
Heeft er iemand een mooi overzicht van alle type Bora's?
Wij hebben een GP4U besteld in onze nieuwe keuken, maar nu wilde ik deze nog even vergelijken met zijn broertjes die allemaal enkele letters verschillen.
Het gaat vooral om de afzuiging waar ik nog een beetje aan twijfel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Floor-is
turkeyhakan schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 07:26:
[...]

Robertson/vierkante bitje gekocht gisteren (3 maten) en de middelste paste! Super. Dank je wel.

Alleen: KitchenAid heeft mij een toezegging gedaan dat ik de zilverenband strakker kon aandraaien mbv de twee schroeven aan de achterkant. Helaas kan dit niet. Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe?
Ik vrees dat mijn kennis hier een beetje stopt man, sorry.

Bericht hierboven

• mitsumark
shpponer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:32:
Hallo iedereen,

Wij zijn recentelijk voor onze nieuwe woning op keukenjacht gegaan. Onze keuken is circa 4.33 bij 4.16 (18m2) maar we gaan een doorbraak tussen de keuken en woonkamer realiseren om ruimte voor een kookeiland te creeeren.

Wij zijn bij KVIK langsgeweest voor onze eerste offerte.

Hierbij hebben we het volgende laten opnemen:
  • Ontwerp: KVIK AVOLIA + CORISA kasten
  • Indeling: Kookeiland (2.2 x 1.3) + Aanrechtblad met spoelgedeelte + hoge kasten
  • Apparatuur: Vaatwasser (AEG), Combi oven (Zanussi), Koelkast (Zanussi), Inductieplaat met afzuiging (Zanussi), Quooker
  • Werkblad: Laminaat
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het totale bedrag (inclusief montage) van deze offerte komt uit op: 21.538

Eerlijk gezegd, schrokken we hier een beetje van aangezien we bij IKEA een soortgelijke keuken (met keramieke of composiete blad van 2.4 x 1.2 en een aparte magnetron voor een totaal bedrag van 16000 kunnen realiseren. Eventueel met eikenfineer frontjes voor de hoge kasten van een ander bedrijf komt het bedrag uit op 17000. Toch wel een verschil van 4.5 duizend vergeleken met KVIK.

Wat vinden jullie van het ontwerp en hebben jullie nog aanbevelingen? Ik hoop dat 60 cm aan beide kanten van de inductieplaat genoeg is.

Weten jullie ook of er bij KVIK valt te onderhandelen? Ik overweeg eventueel de apparatuur online te bestellen (scheelt me zo'n 500 euro als ik dezelfde apparatuur online aanschaf). Ik vraag me dan alleen af of KVIK dit dan wel monteert.
Ik heb het idee dat de keuken niet past in de ruimte, wat zijn de afstanden rondom je eiland? Wat zijn je looproutes? Ik zie links een deur, maar tussen muurtje en eiland is maar 60cm ofzo?

Daarnaast zou ik je werkblad niet tussen torens inbouwen, dan lijkt het allemaal nog veel krapper.
Heb je die 4e hoge kast echt nodig? Zo ja, kan die dan niet beter aan de andere 3 vast?

60cm om te werken/snijden is vrij krap.
Ik zou de kookplaat uit het midden plaatsen (maar niet volledig op een hoek), misschien twee (lade)kasten van 110. Of 2x100 om ook wat meer ruimte rondom te krijgen..
Of anders toch snijwerk tegen de muur, als die hoge kast daar weg is.

• Floor-is
Er is in een van de sierbalken van het plafond een hout-etend beestje bezig geweest. Geen idee wat, maar goed is het niet. Ons huis is houtskeletbouw, dus als dat beestje na die balk vrolijk in het skelet is doorgegaan kan dat redelijk desastreuze gevolgen hebben.

We moeten in ieder geval het gehele plafond in de nieuwe keuken en de oude keuken vervangen. Bij elkaar gaat het om ruim 50m2, waar dan niet rachelwerk, gips en stuc (en latex) gedaan moet worden. Da's redelijk pijnlijk voor het budget én de planning. En dat is er nog van uitgaande dat dat beestje zich heeft beperkt tot die sierbalk..

Bericht hierboven

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:17
Floor-is schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:47:
Er is in een van de sierbalken van het plafond een hout-etend beestje bezig geweest. Geen idee wat, maar goed is het niet. Ons huis is houtskeletbouw, dus als dat beestje na die balk vrolijk in het skelet is doorgegaan kan dat redelijk desastreuze gevolgen hebben.

We moeten in ieder geval het gehele plafond in de nieuwe keuken en de oude keuken vervangen. Bij elkaar gaat het om ruim 50m2, waar dan niet ragelwerk, gips en stuc (en latex) gedaan moet worden. Da's redelijk pijnlijk voor het budget én de planning. En dat is er nog van uitgaande dat dat beestje zich heeft beperkt tot die sierbalk..
Daar zou ik toch maar eerst een expert bij halen.

• Floor-is
Tommie12 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:50:
[...]

Daar zou ik toch maar eerst een expert bij halen.
Ik had het duidelijker moeten opschrijven vooral :)

Het plafond moet eruit om te onderzoeken of het beestje nog actief is en vriendjes heeft. Pas daarna kunnen we ofwel een nieuw plafond plaatsen of moeten we laten verdelgen en schade gaan fiksen.

[Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 22-03-2023 10:55]

Bericht hierboven

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:40
Floor-is schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:53:
[...]

Ik had het duidelijker moeten opschrijven vooral :)

Het plafond moet eruit om te onderzoeken of het beestje nog actief is en vriendjes heeft. Pas daarna kunnen we ofwel een nieuw plafond plaatsen of moeten we laten verdelgen en schade gaan fiksen.
Ik hoop van harte voor je dat het alleen in die sierbalk zat. Wat een drama dat het plafond eruit moet voor een check. Het is vast onderzocht, maar indicatiestelling kan niet op een andere manier? (stukje oude keuken open maken bijv)?

• shpponer
mitsumark schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 23:28:
[...]

Ik heb het idee dat de keuken niet past in de ruimte, wat zijn de afstanden rondom je eiland? Wat zijn je looproutes? Ik zie links een deur, maar tussen muurtje en eiland is maar 60cm ofzo?

Daarnaast zou ik je werkblad niet tussen torens inbouwen, dan lijkt het allemaal nog veel krapper.
Heb je die 4e hoge kast echt nodig? Zo ja, kan die dan niet beter aan de andere 3 vast?

60cm om te werken/snijden is vrij krap.
Ik zou de kookplaat uit het midden plaatsen (maar niet volledig op een hoek), misschien twee (lade)kasten van 110. Of 2x100 om ook wat meer ruimte rondom te krijgen..
Of anders toch snijwerk tegen de muur, als die hoge kast daar weg is.
@mitsumark Hartelijk dank voor je reactie en het meedenken.

Het klopt inderdaad dat de ruimte verschillende elementen bevat die het ontwerp bemoeilijken (deur naar de gang, deur naar de tuin, kleine raam, grote raam, radiator).

Bij het ontwerp zijn we uitgegaan van 120 cm tussen beide aanrechtbladen (of hoge kast(en)) en 90 cm tussen het uiteinde van het kookeiland en de hoge kasten.

Ik heb op basis van jouw aanbevelingen een drietal ontwerpen gemaakt. Ik heb het even snel ontworpen met de IKEA keuken planner en heb de kleuren van de KVIK keuken nagebootst. De fotos zijn gemaakt vanuit het perspectief van de woonruimte.

Ontwerp 1: Keuken met hoek

• Eiland van 240 x 120
  • + Meer aanrechtblad
  • - Drie kasten

Ontwerp 2: Keuken zonder hoek

• Eiland van 240 x 120
  • - Minder aanrechtblad
  • + Vier kasten/li]
  • Mogelijkheid voor een nis in de hoek

Ontwerp 3: Keuken met nis

• Eiland van 280 x 120
  • + Koken en spoelen op kookeiland
  • + Een kast meer
  • + Nis voor koffiezetapparaat en dergelijke
  • - Minder aanrechtblad
Ik hoor graag wat jullie aanbevelingen zijn op basis van de drie ontwerpen. Ik heb bij ontwerp 3 de volgende afmetingen aangehouden (40 cm blad / 80 cm kookplaat / 60 cm blad / 60 cm spoelbak / 40 cm blad).

Alvast bedankt!

• mitsumark
shpponer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:54:
[...]

@mitsumark Hartelijk dank voor je reactie en het meedenken.

Het klopt inderdaad dat de ruimte verschillende elementen bevat die het ontwerp bemoeilijken (deur naar de gang, deur naar de tuin, kleine raam, grote raam, radiator).

Bij het ontwerp zijn we uitgegaan van 120 cm tussen beide aanrechtbladen (of hoge kast(en)) en 90 cm tussen het uiteinde van het kookeiland en de hoge kasten.

Ik heb op basis van jouw aanbevelingen een drietal ontwerpen gemaakt. Ik heb het even snel ontworpen met de IKEA keuken planner en heb de kleuren van de KVIK keuken nagebootst. De fotos zijn gemaakt vanuit het perspectief van de woonruimte.

[Afbeelding]
  • Eiland van 240 x 120
  • + Meer aanrechtblad
  • - Drie kasten

[Afbeelding]
  • Eiland van 240 x 120
  • - Minder aanrechtblad
  • + Vier kasten/li]
  • Mogelijkheid voor een nis in de hoek

[Afbeelding]
  • Eiland van 280 x 120
  • + Koken en spoelen op kookeiland
  • + Een kast meer
  • + Nis voor koffiezetapparaat en dergelijke
  • - Minder aanrechtblad
Ik hoor graag wat jullie aanbevelingen zijn op basis van de drie ontwerpen. Ik heb bij ontwerp 3 de volgende afmetingen aangehouden (40 cm blad / 80 cm kookplaat / 60 cm blad / 60 cm spoelbak / 40 cm blad).

Alvast bedankt!
Bij ontwerp 1 zou ik de ovens in het midden doen, zodat de koelkast links kan.
Bij 3 zou ik meer ruimte tussen koken en spoelen aanhouden, 30-80-80-60-30 op zn minst. Maar je blijft natuurlijk wel zitten met de onderkast indeling..

Optie 4 :) (verhouding/positie niet exact op het plaatje)

PS: dat muurtje van 1.5m, heeft dat nog een functie, kan die weg?

[Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 22-03-2023 14:22]

• Floor-is
Toke_gt schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:55:
[...]

Ik hoop van harte voor je dat het alleen in die sierbalk zat. Wat een drama dat het plafond eruit moet voor een check. Het is vast onderzocht, maar indicatiestelling kan niet op een andere manier? (stukje oude keuken open maken bijv)?
We moeten een deel van het plafond er uit halen (>1,5 bij 1,5m), het gehele plafond is 3,3x3,9. Dus dan gelijk maar alles.

Het is wel naar, maar ik zie het maar zo: dan hebben we een nieuw strak plafond en de mogelijkheid om de lichtpunten te plaatsen waar we dat willen. Want euhm.. Veranderen doe je het toch niet meer

Bericht hierboven

• shpponer
mitsumark schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:14:
[...]

Bij ontwerp 1 zou ik de ovens in het midden doen, zodat de koelkast links kan.
Bij 3 zou ik meer ruimte tussen koken en spoelen aanhouden, 30-80-80-60-30 op zn minst. Maar je blijft natuurlijk wel zitten met de onderkast indeling..

Optie 4 :) (verhouding/positie niet exact op het plaatje)
[Afbeelding]

PS: dat muurtje van 1.5m, heeft dat nog een functie, kan die weg?
@mitsumark Wederom bedankt. Beide keuken ontwerpen aangepast en jouw voorbeeld ook even gevisualiseerd.

Het muurtje van 1.50 is de achterkant van de open haard. We hebben echter besloten om deze ook te slopen om zo meer ruimte te creeren voor de doorloop aan de linkerkant van het eiland.

Ontwerp 4: Keuken met doorloop tussen kasten en aanrecht

Nu nog een keuze maken _O-

Ik neig op dit moment meer naar ontwerp 1 of 3 aangezien zo de apparatuur die we dagelijks gebruiken (koffiezetapparaat, blender, melk opschuimer) ietwat meer uit het zicht geplaatst kan worden.

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:01
Zou voor optie 1 gaan. Lijnenspel bij optie 3 met al die verschillende hoogtes (ovens/nis/inham van bovenkast in nis) vind ik persoonlijk rommelig ogen.

Optie 2 kan ook nog, als je daar stopcontacten maakt kan je apparatuur allemaal in die hoek kwijt denk ik?

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

shpponer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:51:
[...]

@mitsumark Wederom bedankt. Beide keuken ontwerpen aangepast en jouw voorbeeld ook even gevisualiseerd.

Het muurtje van 1.50 is de achterkant van de open haard. We hebben echter besloten om deze ook te slopen om zo meer ruimte te creeren voor de doorloop aan de linkerkant van het eiland.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ontwerp 4: Keuken met doorloop tussen kasten en aanrecht
[Afbeelding]

Ik neig op dit moment meer naar ontwerp 1 of 3 aangezien zo de apparatuur die we dagelijks gebruiken (koffiezetapparaat, blender, melk opschuimer) ietwat meer uit het zicht geplaatst kan worden.
Ik zou als je voor ontwerp 1 gaat kijken of je tussen de lage en hoge kasten een 30/45 cm brede ladekast kwijt kan. Dat geeft net wat meer ruimte om in die hoek te staan zonder tegen die kast aan te staan.

Edit: tenzij je natuurlijk het einde van de kasten uitgelijnd wil hebben met het eiland.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 10:24
Ik zag bij Schuller deze oplossing voor in de hoek. Ik heb geen hoek dus niet verder gekeken. En er zitten wat mij betreft wat nadelen aan, maar ik had dit niet eerder zo gezien:

Als je voor optie 1 of 2 gaat is op deze manier wel echt je apparaat uit het zicht

• mitsumark
@shpponer Verwijderen van dat muurtje heeft wel echt grote impact, had ik eerder vermeld ;)
Weet ook nog niet waar de deuren naartoe gaan, welke gebruik je veel / het meest?
Links is naar de hal / voordeur, en recht is naar de tuin / achterdeur?

Bij 4 kun je natuurlijk ook nog een (koffie) nisje maken.
Eventueel zelfs de linker kast laag (en dan 80-90 breed ofzo). Eigenlijk is dat 1, maar dan een stukje werkblad er tussenuit :P
Ik neig ook het meest naar optie 1, met het meeste blad.

• Toke_gt
shpponer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:51:
[...]

(…)

Met die laatste opmerking heb ik nog een optie voor je, om het wat makkelijker te maken. _O-

Is vergelijkbaar met optie 1, maar dan op de linkerpoot de hoge kasten, daar nog een lage kast naast en dan de lage kant met spoelbak tegen de achtermuur. Zo heb je spoelbak en kookplaat in elkaars verlengde ipv tegenover elkaar. Maar vooral heb je dan die apparaten ook echt uit zicht, want ze staan achter je hoge kast.
Snap je wat ik bedoel of wil je een plattegrondje?

• Source90
@shpponer, je zou bij optie 1 optie 2 ook nog een roldeur kunnen overwegen. Idealiter in zelfde kleur als hoge kastenwand voor minimalistische uitstraling/minder opvallend. (Onderstaande is trouwens Hæcker Systemat)

[Voor 5% gewijzigd door Source90 op 22-03-2023 16:39]

• Ucello
FrankSpin schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:26:
[...]

De prijzen voor je apparatuur zijn echt aan de hoge kant. Dat kan je zelf online een stuk goedkoper krijgen, ter vergelijking dit is wat ik heb betaald voor apparatuur van siemens.

Voor de CM978GNB1 betaal jij 2239 en ik betaal 1650
Voor de HS958GDD1 betaal jij 2449 en ik betaal 1800

Dan kan je gerust deze lijn doortrekken in de rest van je keuken en betaal je waarschijnlijk ook te veel voor de kasten e.d.

[Afbeelding]
Uhh daar schrik ik wel van, dat zijn toch echt andere (betere) prijzen. Even snel rekenend is dat ruim 48% korting die krijgt op je Siemens apparatuur. Mag ik vragen waar je deze prijzen hebt gekregen?

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03:10
Ucello schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:26:
[...]

Uhh daar schrik ik wel van, dat zijn toch echt andere (betere) prijzen. Even snel rekenend is dat ruim 48% korting die krijgt op je Siemens apparatuur. Mag ik vragen waar je deze prijzen hebt gekregen?
Laat je niet gek maken door sommige prijzen die hier genoemd worden van bladen en apparatuur.
Absoluut niet te vergelijken met de prijzen die je normaal in een speciaalzaak betaald.

Leuk als je alles zelf in wilt bouwen maar anders lekker overheen lezen want je maakt jezelf alleen maar gek.

Untappd: Kapitein_Merijn

• Floor-is
Kapitein Merijn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:30:
[...]

Laat je niet gek maken door sommige prijzen die hier genoemd worden van bladen en apparatuur.
Absoluut niet te vergelijken met de prijzen die je normaal in een speciaalzaak betaald.

Leuk als je alles zelf in wilt bouwen maar anders lekker overheen lezen want je maakt jezelf alleen maar gek.
Met de kanttekening dat jij in een winkel werkt en keukens verkoopt. :)

Het gaat uiteindelijk om het totaalpakket, (totaal)prijs, service, kunde, kennis en levertijd zijn daar allemaal onderdeel van.

Bericht hierboven

• Tweak_ers
Kapitein Merijn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:30:
[...]

Apparatuur is apparatuur toch?
Je hebt keuken boeren die heel schappelijk apparatuur verkopen, zoals Bemmel en Kroon. Al diverse malen geslaagd voor apparatuur.

Leg gewoon de totaal lijst van apparaten daar eens voor, zij doen namelijk ook apparatuur zonder keukens. Kijk wat de prijs is die je daar krijgt en vergelijk hem met jouw offerte.

De andere kant is namelijk dat ik voor eenvoudige apparatuur werd geconfronteerd met listprijzen bij een MMG keukenboer.

Vervolgens moeilijk doen als ik de prijs onrealistisch vind. Goedkoopste vaatwasser die werd aangeboden was 1200 euro en dan heb je helemaal niets.

8 jaar geleden een Siemens vaatwasser met projectie op de grond gescoord bij Bemmel en Kroon voor €499.

Dan ga ik echt niet €1200 neerleggen voor een simpele AEG zonder noemenswaardige opties. Wilde ik naar projectie op de grond, gingen we naar €1700 voor een vaatwasser 🤣

Daarom meerdere offertes, het zijn maar apparaten die de levensduur van de keuken toch niet overstijgen. Ze doen net alsof apparaten het belangrijkste in de keuken is, maar uiteindelijk vervang je die toch wel in je keuken. Niet alles, meeste wel.

Ik vind de offertes juist fijn om te zien, dan weet je tot waar je kunt gaan met onderhandelen.

Het is een beetje wat de hele keuken keten over zich afroept.

Voor ons persoonlijk zit ik er simpel in, ik ben niet gebonden aan een winkel, al moet ik er 10 langs voordat ik een normale offerte krijg, dan doen we dat. Ga je mij pushen, werkt dat averechts.

[Voor 9% gewijzigd door Tweak_ers op 23-03-2023 07:56]

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:42
Beste mede tweakers,

Wij twijfelen tussen Ballerina (keukenkastenfabriek) en Hacker Systemat ART (thuiskeukens). Op het Duitse kuechen-forum is Ballerina iets hoger gepositioneerd? Hoe zijn de ervaringen hier??

Terugkomend op mijn vraag, ik weet dat Ballerina van Blüm gebruik maakt en Legrabox lades heeft en dat Hacker Systemat ART van Grass en Hettich gebruik maakt en Metro Box R (Grass Nova Pro) lades heeft. Zijn hier nog grote verschillen tussen?

[Voor 25% gewijzigd door averroes1198 op 23-04-2023 00:13]

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00
En gewoon transparantie toch.
Wij kregen de keus, of we schaffen apparatuur zelf aan online, en zijn misschien 1000 euro goedkoper uit ( met risico's van dien ), of we weten gewoon dat de keukenboer hier xxxx euro winst op maakt.

Hier onze offerte/ apparatuur ( 6mnd geleden ).
Members only:

[Voor 5% gewijzigd door Draakje5 op 23-03-2023 08:33]

• Borioli
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-05 10:19
Wij zitten in dezelfde schuit. Bij Mandemakers geweest, een interieurbouwer gevraagd die alleen de kasten doet en een lokale maatwerk zaak die de complete keuken levert. Mijn vrouw wilde ook per se naar Lodder dus daar hebben we ook nog mee aan tafel gezeten. Hele ontwerp ondersteboven en een stresstest op budget :)

Bij lodder zouden we een prachtige keuken qua kasten krijgen, maar door onze budgetlimiet mindere apparatuur. Terwijl er bij Mandemakers Miele ovens en vw, Bora professional en Liebherr koel en vries in zit voor minder. Bij de interieurbouwer is het voordeel dat je alle apparaten en blad zelf kan aanschaffen. Lastige afweging wel, want die bora prof is prachtig…

On a side note; ik krijg het idee dat de keuken branche het nu stuk lastiger heeft. Bij Mandemakers viel de verkoop ondanks de marathon tegen en heb ik het idee dat je veel marge om te onderhandelen hebt. Ook bij Lodder aantal signalen dat het minder druk is. Is dit herkenbaar bij anderen ook?

• Tweak_ers
Borioli schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:04:
Wij zitten in dezelfde schuit. Bij Mandemakers geweest, een interieurbouwer gevraagd die alleen de kasten doet en een lokale maatwerk zaak die de complete keuken levert. Mijn vrouw wilde ook per se naar Lodder dus daar hebben we ook nog mee aan tafel gezeten. Hele ontwerp ondersteboven en een stresstest op budget :)

Bij lodder zouden we een prachtige keuken qua kasten krijgen, maar door onze budgetlimiet mindere apparatuur. Terwijl er bij Mandemakers Miele ovens en vw, Bora professional en Liebherr koel en vries in zit voor minder. Bij de interieurbouwer is het voordeel dat je alle apparaten en blad zelf kan aanschaffen. Lastige afweging wel, want die bora prof is prachtig…

On a side note; ik krijg het idee dat de keuken branche het nu stuk lastiger heeft. Bij Mandemakers viel de verkoop ondanks de marathon tegen en heb ik het idee dat je veel marge om te onderhandelen hebt. Ook bij Lodder aantal signalen dat het minder druk is. Is dit herkenbaar bij anderen ook?
Zeker!
Afspraken 2 dagen voor het weekend en ik heb volledig vrije keuze in tijden.

Ook levertijden allemaal geven standaard 3 maanden aan. Als ik vraag of daar uitloop in gepland dient te worden ivm vloer en muren is het antwoord tot nu toe bij allemaal: niet nodig

• Floor-is
Draakje5 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:33:
En gewoon transparantie toch.
Wij kregen de keus, of we schaffen apparatuur zelf aan online, en zijn misschien 1000 euro goedkoper uit ( met risico's van dien ), of we weten gewoon dat de keukenboer hier xxxx euro winst op maakt.

Hier onze offerte/ apparatuur ( 6mnd geleden ).

***members only***
De data op je screenshot doen anders vermoeden dan 6 maanden. ;)

Bericht hierboven

• Draakje5
Floor-is schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:27:
[...]

De data op je screenshot doen anders vermoeden dan 6 maanden. ;)
Die AEG korting? Dat was gewoon een 'dummy' iets die de verkoper nog kon invullen.
We hebben ook geen AEG apparatuur ;-)

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03:10
Floor-is schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 01:07:
[...]

Met de kanttekening dat jij in een winkel werkt en keukens verkoopt. :)

Het gaat uiteindelijk om het totaalpakket, (totaal)prijs, service, kunde, kennis en levertijd zijn daar allemaal onderdeel van.
Dat bedoel ik inderdaad.
@Ucello is bezig met een offerte voor een mooi totaalplaatje en krijgt vervolgens een offerte van een dozenschuiver onder zijn neus. Dat heeft uiteraard geen zin.

Ik kan je daarnaast ook nog vertellen dat er apparatuur word aangeboden voor prijzen waar de meeste bedrijven het niet eens voor in kunnen kopen.
Tweak_ers schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:52:
[...]

Apparatuur is apparatuur toch?
Je hebt keuken boeren die heel schappelijk apparatuur verkopen, zoals Bemmel en Kroon. Al diverse malen geslaagd voor apparatuur.

Leg gewoon de totaal lijst van apparaten daar eens voor, zij doen namelijk ook apparatuur zonder keukens. Kijk wat de prijs is die je daar krijgt en vergelijk hem met jouw offerte.

De andere kant is namelijk dat ik voor eenvoudige apparatuur werd geconfronteerd met listprijzen bij een MMG keukenboer.

Vervolgens moeilijk doen als ik de prijs onrealistisch vind. Goedkoopste vaatwasser die werd aangeboden was 1200 euro en dan heb je helemaal niets.

8 jaar geleden een Siemens vaatwasser met projectie op de grond gescoord bij Bemmel en Kroon voor €499.

Dan ga ik echt niet €1200 neerleggen voor een simpele AEG zonder noemenswaardige opties. Wilde ik naar projectie op de grond, gingen we naar €1700 voor een vaatwasser 🤣

Daarom meerdere offertes, het zijn maar apparaten die de levensduur van de keuken toch niet overstijgen. Ze doen net alsof apparaten het belangrijkste in de keuken is, maar uiteindelijk vervang je die toch wel in je keuken. Niet alles, meeste wel.

Ik vind de offertes juist fijn om te zien, dan weet je tot waar je kunt gaan met onderhandelen.

Het is een beetje wat de hele keuken keten over zich afroept.

Voor ons persoonlijk zit ik er simpel in, ik ben niet gebonden aan een winkel, al moet ik er 10 langs voordat ik een normale offerte krijg, dan doen we dat. Ga je mij pushen, werkt dat averechts.
Grappig dat je juist Bemmel aanhaalt.
Als je bij hun namelijk een offerte laat maken voor een totaalpakket zal je zien dat deze ineens een stuk minder scherp geprijsd is. De apparatuur mag dan nog scherp geprijsd zijn maar het kastwerk word dan juist flink opgeschroefd.

Overigens slaat je vergelijking van de vaatwassers nergens op. Een vaatwasser met Timelight is niet per definitie beter. De Siemens vaatwasser heeft waarschijnlijk een adviesprijs gehad van ca. € 1049,-, de adviesprijs van de AEG ligt blijkbaar een stuk hoger dus de keukenzaak daarop afrekenen lijkt me niet helemaal fair.
Sowieso zijn dergelijke vergelijking niet series te nemen zonder typenummers :+

Untappd: Kapitein_Merijn

• MarcoKeukens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04 12:45
Borioli schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:04:

Het is ook een stuk rustiger in de keukenmarkt. Gaat nu terug naar het niveau van 2019. De meeste leverproblemen zijn daardoor ook verleden tijd. Vooral in Duitsland is de markt een heel stuk minder. Een vertegenwoordiger gaf aan dat er een aantal gebieden zijn waar de omzet met 50% is afgenomen.

• Borioli
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-05 10:19
MarcoKeukens schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:27:
[...]

Het is ook een stuk rustiger in de keukenmarkt. Gaat nu terug naar het niveau van 2019. De meeste leverproblemen zijn daardoor ook verleden tijd. Vooral in Duitsland is de markt een heel stuk minder. Een vertegenwoordiger gaf aan dat er een aantal gebieden zijn waar de omzet met 50% is afgenomen.
Dat is een gigantische tik zeg. Lokale keukenzaak gaf aan dat Blum de productie met 30% had teruggeschroefd ivm slechtere outlook. Voor wat het waard is.

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:50
Een partij als Bemmel & kroon / keukenloods zijn ook echt niet goedkoop met losse apparatuur. Altijd meerdere offertes opvragen bij verschillende (online) spelers en deze dan tegen elkaar uitspelen.

Ze claimen allemaal gegarandeerd de goedkoopste te zijn. Maar de eerste offerte die je krijgt is altijd stuk hoger dan de definitieve. Want als je aantoont dat een concullega lager is, kunnen ze opeens nog lager. Neem dat altijd de goedkoopste maar met korreltje zout. Het is een spelletje en dat vind je leuk of niet.

En wees niet bang voor garantie/ reparaties. Ook wanneer je bij een dure keukenzaak apparatuur koopt, komt gewoon dezelfde monteur van het desbetreffende merk langs.

[Voor 3% gewijzigd door FrankSpin op 23-03-2023 11:15]

• Toke_gt
Borioli schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:08:
[...]

Dat is een gigantische tik zeg. Lokale keukenzaak gaf aan dat Blum de productie met 30% had teruggeschroefd ivm slechtere outlook. Voor wat het waard is.
Productie was afgelopen jaren natuurlijk ook wel gigantisch gestegen. In deze sector weet je dat dat tijdelijk is omdat het een product is dat jarenlang meegaat en de levensduur is niet korter geworden. Wie nu aanschaft heeft minstens tien jaar lang geen nieuwe nodig. Door corona zaten mensen thuis en zijn ze versneld gaan verbouwen. Maar dat is niet meer dan voor voorschot op verbouwingen die in de toekomst toch al zouden plaatsvinden. Het is geen ontwikkeling die blijft voortduren. Dus een beetje keukenzaak keert nu terug op of net onder het oude niveau en heeft daarmee rekening gehouden.

• Tweak_ers
Kapitein Merijn schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad.
@Ucello is bezig met een offerte voor een mooi totaalplaatje en krijgt vervolgens een offerte van een dozenschuiver onder zijn neus. Dat heeft uiteraard geen zin.

Ik kan je daarnaast ook nog vertellen dat er apparatuur word aangeboden voor prijzen waar de meeste bedrijven het niet eens voor in kunnen kopen.

[...]

Grappig dat je juist Bemmel aanhaalt.
Als je bij hun namelijk een offerte laat maken voor een totaalpakket zal je zien dat deze ineens een stuk minder scherp geprijsd is. De apparatuur mag dan nog scherp geprijsd zijn maar het kastwerk word dan juist flink opgeschroefd.

Overigens slaat je vergelijking van de vaatwassers nergens op. Een vaatwasser met Timelight is niet per definitie beter. De Siemens vaatwasser heeft waarschijnlijk een adviesprijs gehad van ca. € 1049,-, de adviesprijs van de AEG ligt blijkbaar een stuk hoger dus de keukenzaak daarop afrekenen lijkt me niet helemaal fair.
Sowieso zijn dergelijke vergelijking niet series te nemen zonder typenummers :+
Het is sowieso lastiger vergelijken, omdat we het over jaren terug hebben.

Tot nu toe altijd losse machines besteld bij Bemmel en Kroon.

Destijds was de tijd projectie bij Siemens voorbehouden aan de duurdere uitvoeringen. Misschien is dat tegenwoordig anders.

Toch nog even terug gezocht: IQ500: SN69M034NL

Ik zie dat keuken loods hem destijds voor €999 aanbood, ik kan geen advies verkoop prijs meer vinden.

Factuur van Bemmel ook gevonden, zelfs €499 voor de SN69M034NL en installatie €95.

Dus alleen al 50% korting tegenover keuken loods, die hanteren toch ook geen adviesprijzen?

Maar goed, we gaan het meemaken. We hebben nu een aantal afspraken staan bij verschillende keuken boeren, ook MMG.

Dat maakt mij op zich niet heel veel uit, als de prijs maar goed is.

• Tweak_ers
FrankSpin schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:13:
Een partij als Bemmel & kroon / keukenloods zijn ook echt niet goedkoop met losse apparatuur. Altijd meerdere offertes opvragen bij verschillende (online) spelers en deze dan tegen elkaar uitspelen.

Ze claimen allemaal gegarandeerd de goedkoopste te zijn. Maar de eerste offerte die je krijgt is altijd stuk hoger dan de definitieve. Want als je aantoont dat een concullega lager is, kunnen ze opeens nog lager. Neem dat altijd de goedkoopste maar met korreltje zout. Het is een spelletje en dat vind je leuk of niet.

En wees niet bang voor garantie/ reparaties. Ook wanneer je bij een dure keukenzaak apparatuur koopt, komt gewoon dezelfde monteur van het desbetreffende merk langs.
Tot nu toe een heel stuk goedkoper dan Tulp keukens.

Op dit moment is dat ons enige referentiepunt. Morgen en overmorgen weer twee afspraken staan.

Garantie is bij allemaal bagger.
Whirlpool vaatwasser ging relatief snel kapot, was ook goedkoop.
Siemens kookplaat barstte terwijl ik ernaar keek, Siemens houdt vol: stootschade.
Miele oven tiptoetsen die niet meer goed werken, internet staat er vol mee, maar Miele ontkent, dus reparatie: €700 🤣

Het zijn gewoon verbruiksproducten. Dus het gaat kapot. Leverancier geeft na 5 jaar gewoon echt niet thuis, of het nu een dure Miele is of een goedkopere Siemens. Daarom ben ik totaal niet merk gebonden.

[Voor 21% gewijzigd door Tweak_ers op 23-03-2023 12:10]

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-06 11:18
Wij zijn afgelopen zaterdag bij het Siemens Inspiratiehuis geweest, zodat we alle verschillende apparaten even konden vasthouden en uitproberen. Achteraf erg fijn om gedaan te hebben. Nu rest ons nog de keuze tussen alles van Siemens, of alles van Bosch te nemen. Wat Siemens betreft hebben we nu voor de volgende modellen gekozen;

CS958GCB1 - Compacte oven met stoom (iQ700)
KI87SSDE0 - Koel-vriescombinatie (iQ300)
KU21WAHG0 - Wijnklimaatkast (iQ500)
SX63E800BE - Vaatwasser XXL (iQ300)

Is het nog een probleem/discussiepunt dat we zowel de iQ300, de iQ500 als de iQ700 hebben gekozen?
Wat zijn hierin exact de verschillen?

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 10:24
Saaslijer1 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:23:
Wij zijn afgelopen zaterdag bij het Siemens Inspiratiehuis geweest, zodat we alle verschillende apparaten even konden vasthouden en uitproberen. Achteraf erg fijn om gedaan te hebben. Nu rest ons nog de keuze tussen alles van Siemens, of alles van Bosch te nemen. Wat Siemens betreft hebben we nu voor de volgende modellen gekozen;

CS958GCB1 - Compacte oven met stoom (iQ700)
KI87SSDE0 - Koel-vriescombinatie (iQ300)
KU21WAHG0 - Wijnklimaatkast (iQ500)
SX63E800BE - Vaatwasser XXL (iQ300)

Is het nog een probleem/discussiepunt dat we zowel de iQ300, de iQ500 als de iQ700 hebben gekozen?
Wat zijn hierin exact de verschillen?
De verschillen is volledig afhankelijk van het model. Hoe hoger het nummer hoe luxer het product, de ene keer betekent dit opties de andere keer ook een beetje design. Het is dus vooral net wat je per product wilt en wilt besteden. Je kan prima combineren. Enige wat vaak zo is, is dat de kleur/uitstraling van bepaalde lijn hetzelfde is. Bijvoorbeeld als je een oven wilt en een warmhoudlade. Of bijvoorbeeld 2 ovens (combi/magnetron) zou ik uit dezelfde lijn kiezen, want dan ziet het er hetzelfde uit.

Maar het voorbeeld wat jij noemt lijkt deze issues niet te hebben

• Saaslijer1
NvU schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:42:
[...]

De verschillen is volledig afhankelijk van het model. Hoe hoger het nummer hoe luxer het product, de ene keer betekent dit opties de andere keer ook een beetje design. Het is dus vooral net wat je per product wilt en wilt besteden. Je kan prima combineren. Enige wat vaak zo is, is dat de kleur/uitstraling van bepaalde lijn hetzelfde is. Bijvoorbeeld als je een oven wilt en een warmhoudlade. Of bijvoorbeeld 2 ovens (combi/magnetron) zou ik uit dezelfde lijn kiezen, want dan ziet het er hetzelfde uit.

Maar het voorbeeld wat jij noemt lijkt deze issues niet te hebben
Ah, als het inderdaad vooral met design te maken heeft, dan hebben we er niet zoveel last van.
Top :)

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:08
Saaslijer1 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Ah, als het inderdaad vooral met design te maken heeft, dan hebben we er niet zoveel last van.
Het heeft o.a. met design te maken, maar ook vooral met functies.
IQ300 is instap model, 500 midden, 700 top line.
De 700 serie is vaak (zo niet altijd) studioline en die hebben weer een ander uiterlijk.

Wat vaatwasser, koelkast maakt het natuurlijk niet zoveel uit als het de functies heeft die jij belangrijk vind.
Wat oven betreft zou ik dan wel 2 uit dezeflde serie zetten.
En dan ook vooral lettende op de grootte van het display

PSN: Flix20-NL

• mitsumark
Saaslijer1 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:26:
[...]

Zeker niet alleen design.
Heeft de IQ300 koelvries combi wel no-frost, ik dacht dat vroeger alleen IQ500 en hoger was?
En heeft de IQ300 vaatwasser een aluminium bak ipv plastic?
Maakt de IQ500 klimaatkast niet teveel herrie?
Wat zijn de energieklasses?
Dat soort dingen kun je eventueel naar kijken.

• Saaslijer1
Klopt wat jullie zeggen, alle lijnen komen ook met verschillende functies en specs natuurlijk.
We hebben tijdens ons bezoek per apparaat uitgebreid onze wensen etc. doorgenomen, en zijn aan de hand van die gesprekken op deze apparaten uitgekomen.

De IQ500 welke wij nu hebben gekozen is heeft low-frost. No-frost is inderdaad een optie, maar duurder en voor ons geen absolute must. Daarnaast vonden wij de groente/fruitlade van de duurdere lijn goedkoper en gammel aanvoelen.

Wat de klimaatkast betreft, is dit voor zover ik weet de enige lijn die zij verkopen nu?

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:51
Saaslijer1 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:47:
Klopt wat jullie zeggen, alle lijnen komen ook met verschillende functies en specs natuurlijk.
We hebben tijdens ons bezoek per apparaat uitgebreid onze wensen etc. doorgenomen, en zijn aan de hand van die gesprekken op deze apparaten uitgekomen.

De IQ500 welke wij nu hebben gekozen is heeft low-frost. No-frost is inderdaad een optie, maar duurder en voor ons geen absolute must. Daarnaast vonden wij de groente/fruitlade van de duurdere lijn goedkoper en gammel aanvoelen.

Wat de klimaatkast betreft, is dit voor zover ik weet de enige lijn die zij verkopen nu?
Ik zou lekker wat uurtjes gaan spenderen op de Siemens/Bosch site en zo vergelijken. Kost even wat tijd, maar dan heb je voor jezelf helder wat er allemaal is.

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-06 17:05
Saaslijer1 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 13:47:

Als je een koel-vriescombinatie neemt heb je bij de IQ300 reeks wel een noFrost vriezer :)

https://www.keukenloods.nl/ki86nsfe0.html

• Floor-is
vinom schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:00:
[...]

Ik zou lekker wat uurtjes gaan spenderen op de Siemens/Bosch site en zo vergelijken. Kost even wat tijd, maar dan heb je voor jezelf helder wat er allemaal is.
Ze hebben enorme folders met alle apparaten, zo ook voor Bosch, Neff en waarschijnlijk Gaggenau, maar die laatste heb ik nooit naar gekeken.

Bericht hierboven

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 08:40
De keuken hier uiteindelijk ook besteld bij een meubelmaker!

De droom van notenhout toch kunnen realiseren in het kookeiland met uiteindelijk de volgende specificaties:

Kastenwand in opaal grijs (Arpa Fenix) van 4795mm x 2800mm, zichtapparatuur in Platinum mirror
  • Spoelbak: Franke Maris MRG 210/ 110-72 in Zwart
  • Kraan: Quooker 22XBLK
  • Vaatwasser: Siemens SX65Z801BE
  • Warmhoudlade: V-Zug WarmingDrawer V4000
  • Stoomoven: V-Zug Combisteamer V6000 45F, vaste wateraansluiting
  • Oven: V-Zug: CombAir V6000 60P
  • Vriezer: Miele FNS7794E, vaste wateraansluiting
  • Koelkast: Miele K7773D
  • Kookplaat: Miele KMDA 7476FL
  • Blad: Dekton Awake X-Gloss
  • Kookeiland: fronten en zijpanelen notenhout
  • Kasten gemaakt van Superpan meubelpanelen.
  • Dyson kast
  • Afvalsysteem met 2 emmers
Kookeiland:
Twee grote besteklades van Massief noten met custom vlak verdeling.
3000mm x 1200mm

Al met al zijn we all-out gegaan voor een redelijke prijs (t.o.v. andere offertes). Heel blij met deze meubelbouwer en ook zijn oog voor detail. Zo gaan we nog proefdraaien met de grepen om te kijken welke het fijnste zijn (strak ingefreesd of wat meer rond).

De keuken komt in de nieuwe prefab aanbouw (11m lang). De rugzijde van de stoeltjes is volledig van glas.

Members only:

Plaatsing eind Juli!

[Voor 15% gewijzigd door Mauritio op 23-03-2023 16:49]

• TRD07
  • Laatst online: 16:45
Wij hebben een spoelzijde van 303cm (zoals op de bouwtekening, want het is nieuwbouw) met nu ingetekend 5x60cm kastjes (vaatwasser zit in 1 van de kastjes en deze zijde bevat de spoelbak).

Nu geeft onze keukenboer aan dat 5 kastjes van 60cm wellicht lastig kan worden met 3 cm speling voor zijwanden/zijkanten (juiste term is mij even onbekend). Welke opties hebben we en wat is er mogelijk bij onze gekozen Next125 keuken?

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:51
Floor-is schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:41:
[...]

Ze hebben enorme folders met alle apparaten, zo ook voor Bosch, Neff en waarschijnlijk Gaggenau, maar die laatste heb ik nooit naar gekeken.
Nu je het zegt! Deze was ooit gepost met de brochures :)
Agostino in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

• TheWallet
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09-06 11:36
TRD07 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:20:
Wij hebben een spoelzijde van 303cm (zoals op de bouwtekening, want het is nieuwbouw) met nu ingetekend 5x60cm kastjes (vaatwasser zit in 1 van de kastjes en deze zijde bevat de spoelbak).

Nu geeft onze keukenboer aan dat 5 kastjes van 60cm wellicht lastig kan worden met 3 cm speling voor zijwanden/zijkanten (juiste term is mij even onbekend). Welke opties hebben we en wat is er mogelijk bij onze gekozen Next125 keuken?
Onze Next125 keuken wordt begin juni geplaatst. Onze spoelwand is 301,4cm en zit tussen 2 muren in. En dan moet de stucadoor de wanden nog glad maken (gaat dan aan beide kanten nog zo’n 3mm vanaf). We hebben 2 kastjes van elk 60cm en 2 ladenkastjes van elk 90cm breed. De frontjes en lades zijn van glas. De monteur wil liever aan beide kanten glaslatjes van 4cm en dus ergens een minder breed (maatwerk)kastje maar daar voelen we niets voor. De spoelwand wordt dan ook strak ingebouwd. Betekent wel dat de stucadoor heel secuur moet werken :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alic3
@Mauritio Mooi zeg die combinatie! Wie gaat dit voor jullie doen?

• Floor-is

Een paar dingen:
  • Kasten moeten tussen die muren geschoven worden. Er is een kans dat een muur beschadigd bij het plaatsen
  • Kasten moeten tussen die muren geschoven worden. Er is een kans dat een muur niet vlak is op het horizontale en/of verticale vlak: toch moeten die kasten netjes komen te staan.
  • Muren die verticaal niet helemaal recht zijn, dat ga je zien naast je kastenwerk. Dat kan je redelijk goed oplossing met een paslat/passtuk/passtrook.
  • Kasten waarvan deuren open moeten, daar gaat de deur de muur raken, of de greep. Als klant wil je dat je deuren goed open kunnen, dat gaat dan niet altijd.
  • Muren die horizontaal niet helemaal recht zijn geven bij lades ook een uitdaging: wat als je lade vastloopt tegen de muur immers?
Zo kan ik er nog wel wat bedenken hoor, maar er is echt een reden dat je rondom je kastenwerk liefst minimaal 3cm ruimte hebt :)
TheWallet schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Onze Next125 keuken wordt begin juni geplaatst. Onze spoelwand is 301,4cm en zit tussen 2 muren in. En dan moet de stucadoor de wanden nog glad maken (gaat dan aan beide kanten nog zo’n 3mm vanaf). We hebben 2 kastjes van elk 60cm en 2 ladenkastjes van elk 90cm breed. De frontjes en lades zijn van glas. De monteur wil liever aan beide kanten glaslatjes van 4cm en dus ergens een minder breed (maatwerk)kastje maar daar voelen we niets voor. De spoelwand wordt dan ook strak ingebouwd. Betekent wel dat de stucadoor heel secuur moet werken :-)
Dat is echt vreselijk krap. Met geluk 4mm aan beide zijden? En dan maar bidden dat de stucadoor het echt megastrak opleveren gaat.

Een iets minder breed (ja maatwerk) kastje zou dit inderdaad oplossen, voor het echt mooie zou je dan meer dan één kastje smaller maken zodat het minder opvalt, maar daar wordt je budget waarschijnlijk niet heel gelukkig van. ;) Ik vind het een onverstandige keuze.

Bericht hierboven

• Saaslijer1
Aubergine schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:50:
[...]

Als je een koel-vriescombinatie neemt heb je bij de IQ300 reeks wel een noFrost vriezer :)

https://www.keukenloods.nl/ki86nsfe0.html
Klopt, die hebben we ook bekeken. Alleen die had voor ons gevoel een ontzettend gammel en goedkope fruit/groente lade. En vrouwlief gaat zich daar aan irriteren zegt ze. Lowfrost heeft ze minder moeite mee..

• TRD07
  • Laatst online: 16:45
TheWallet schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Dan hebben wij gelukkig nog iets meer speling, want dat is serieus krap :o !
Floor-is schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:53:
[...]

Een paar dingen:
  • Kasten moeten tussen die muren geschoven worden. Er is een kans dat een muur beschadigd bij het plaatsen
  • Kasten moeten tussen die muren geschoven worden. Er is een kans dat een muur niet vlak is op het horizontale en/of verticale vlak: toch moeten die kasten netjes komen te staan.
  • Muren die verticaal niet helemaal recht zijn, dat ga je zien naast je kastenwerk. Dat kan je redelijk goed oplossing met een paslat/passtuk/passtrook.
  • Kasten waarvan deuren open moeten, daar gaat de deur de muur raken, of de greep. Als klant wil je dat je deuren goed open kunnen, dat gaat dan niet altijd.
  • Muren die horizontaal niet helemaal recht zijn geven bij lades ook een uitdaging: wat als je lade vastloopt tegen de muur immers?
Zo kan ik er nog wel wat bedenken hoor, maar er is echt een reden dat je rondom je kastenwerk liefst minimaal 3cm ruimte hebt :)
Bedankt voor punten om op te letten.

Er zal door renovlies wellicht nog iets afgaan van de 3cm, maar iets van speling is er nog wel. Buitenste twee kastjes zouden nu lades worden, dus dat is wel gunstig. Even afwachten hoe het daadwerkelijk gaat zijn als ze komen inmeten dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toke_gt

Eens met @Floor-is dat het tricky is om erop te gokken dat het past en na plaatsing nog zonder schade is.
Misschien kun je aangeven hoe de indeling van die 5x60 nu is? Mogelijk kun je in plaats van 2x60 een ladenkast van 100 plaatsen (of 2 van 50), waardoor het niet opvalt dat die smaller zijn. Aan beide zijde krijg je zo een passtrook van ca 10 cm. Dat lijkt veel (is het ook), maar kan je keuken ook mooier laten uitkomen. Niet meteen afschieten dus.
Heel andere oplossing is paar centimeter van een van de zijmuren afhalen. Als dat een nietdragende binnenmuur is, is dat niet zo’n probleem, wel een rottig werkje.

Overigens snap ik architecten niet dat ze zo’n keukenruimte op 3.03 intekenen (was hier ook zo). Maak er dan 3.10 van, dan kan iemand daar echt mooi en makkelijk vrijwel elke keukenindeling kwijt.

Edit: mocht je toch voor de 5x60 kiezen, bedenk dan dat het vrijwel niet mogelijk is de zijkanten strak af te werken. Een randje van 1,5 cm oogt niet echt mooi strak, een opening van 1,5 cm nog veel minder.

[Voor 7% gewijzigd door Toke_gt op 26-03-2023 11:03]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Flix20
Toke_gt schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:41:
[...]

Eens met @Floor-is dat het tricky is om erop te gokken dat het past en na plaatsing nog zonder schade is.
Misschien kun je aangeven hoe de indeling van die 5x60 nu is? Mogelijk kun je in plaats van 2x60 een ladenkast van 100 plaatsen (of 2 van 50), waardoor het niet opvalt dat die smaller zijn. Aan beide zijde krijg je zo een passtrook van ca 10 cm. Dat lijkt veel (is het ook), maar kan je keuken ook mooier laten uitkomen. Niet meteen afschieten dus.
Heel andere oplossing is paar centimeter van een van de zijmuren afhalen. Als dat een nietdragende binnenmuur is, is dat niet zo’n probleem, wel een rottig werkje.

Overigens snap ik architecten niet dat ze zo’n keukenruimte op 3.03 intekenen (was hier ook zo). Maak er dan 3.10 van, dan kan iemand daar echt mooi en makkelijk vrijwel elke keukenindeling kwijt.
In het thema van; hoe heeft een architect dit kunnen bedenken; Ruimte tussen een raam en muur van 58cm zodat er precies geen kast tussen past 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 09-06 08:40
Alic3 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 08:18:
@Mauritio Mooi zeg die combinatie! Wie gaat dit voor jullie doen?
Dit is ‘t Kroonhuys! Erg fijne eigenaar (Jonno). Dikke aanrader :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Floor-is
Flix20 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:45:
[...]

In het thema van; hoe heeft een architect dit kunnen bedenken; Ruimte tussen een raam en muur van 58cm zodat er precies geen kast tussen past 8)7
Ik heb voor de gein een willekeurige niewbouwwoning in Utrecht opgezocht van meer dan 600k.

Moet je eens kijken:

Als architect moet je je dan toch gewoon schamen of niet?

[Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 24-03-2023 13:20]

Bericht hierboven

• Flix20
Floor-is schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:19:
[...]

Ik heb voor de gein een willekeurige niewbouwwoning in Utrecht opgezocht van meer dan 600k.

Moet je eens kijken:
[Afbeelding]

Je moet gewoon mooi vinden wat zij mooi vinden. Anders snap je het gewoon zijn.
Zij weten het beter. Zij zijn tenslotte architect.

Toch? 8)7

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier hetzelfde. Als ik 7cm meer had, had ik perfect een kastje erbij kunnen zetten. Nu heel ingewikkeld comprissen moeten maken qua ruimte :/

• Source90
[...]

Moet je eens kijken:
[Afbeelding]

Persoonlijk zou ik woonkamer en keuken omwisselen. TV hoek maken met bank aan voorzijde/onderkant en grote leefkeuken op tuin aan achterkant.
Maar inderdaad. Bij ons project ook diverse punten waarvan ik denk; wie heeft dit bedacht.. Die hoeft er niet zelf te wonen.

• Draakje5
[...]

Moet je eens kijken:
[Afbeelding]

Daarom wordt er een optie aangeboden om splitlevel wand dicht te zetten en er een hoekkeuken van te maken. Mogelijk (geen idee) heb je ook nog een optie om keuken en woonkamer om te wisselen.

Waarschijnlijk een architect die niks met overgewaardeerde leefkeukens heeft. (Ik overigens ook niet).

• Floor-is
Draakje5 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:21:
[...]

Daarom wordt er een optie aangeboden om splitlevel wand dicht te zetten en er een hoekkeuken van te maken. Mogelijk (geen idee) heb je ook nog een optie om keuken en woonkamer om te wisselen.

Waarschijnlijk een architect die niks met overgewaardeerde leefkeukens heeft. (Ik overigens ook niet).
Is een leefkeuken overgewaardeerd als er veel vraag naar is? Of kan het zo zijn dat jij het niks vindt en daarom maar vind dat het allemaal niet hoeft?

Wij leven meer in de keuken dan op de bank, is die bank dan ook overgewaardeerd? :P

Bericht hierboven

• Tweak_ers
vinom schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:42:
Hier gisteren de knoop doorgehakt en de keuken besteld bij Keukenloods, na een 'prijsstrijd' met Superkeukens.

***members only***
Ik vind deze wel even interessant. @vinom waar ben jij geslaagd?
Vandaag bij Marquardt Kuchen geweest en heel fijn geholpen.

Denk totaal aan opervlakte hetzelfde.
Een L van 330x260cm (laag)
En een los blok van 120cm (hoog)

Prijs kwam eerst heel hoog uit met kastjes van het merk Pronorm (zegt iemand dit iets?) in de kleur Angora grijs.

Toen we aangaven dat dit echt te duur werd, werden kastjes in de kleur wit aangeraden. Kunststof, dus niet gelakt. Merk is niet medegedeeld, dus weet ik niet.

Maar waar we wel echt weg van waren is het keukenblad Ceasarstone in de kleur Clamshell gezoet. Dit maakte de keuken alleen wel een stuk duurder tegenover standaard composiet, als dus de verkoper.

Mijn apparatuur kwam ook al op bijna €11k uit:
- Bora Pura
- Siemens SN87Y801B1 vaatwasser
- een Siemens koel vries combi van rond de €1400
- Siemens CM724G1B2 combi magnetron
- Siemens HB974GLB1 oven
- Qooker 7 liter flex

Members only:

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:57
Tweak_ers schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:38:
[...]

Ik vind deze wel even interessant.
Vandaag bij Marquardt Kuchen geweest en heel fijn geholpen.

Denk totaal aan opervlakte hetzelfde.
Een L van 330x260cm (laag)
En een los blok van 120cm (hoog)

Prijs kwam eerst heel hoog uit met kastjes van het merk Pronorm (zegt iemand dit iets?) in de kleur Angora grijs.

Toen we aangaven dat dit echt te duur werd, werden kastjes in de kleur wit aangeraden. Kunststof, dus niet gelakt. Merk is niet medegedeeld, dus weet ik niet.

Maar waar we wel echt weg van waren is het keukenblad Ceasarstone in de kleur Clamshell gezoet. Dit maakte de keuken alleen wel een stuk duurder tegenover standaard composiet, als dus de verkoper.

Mijn apparatuur kwam ook al op bijna €11k uit:
- Bora Pura
- Siemens SN87Y801B1 vaatwasser
- een Siemens koel vries combi van rond de €1400
- Siemens CM724G1B2 combi magnetron
- Siemens HB974GLB1 oven
- Qooker 7 liter flex

***members only***
Kan alleen maar zeggen, ga ook even shoppen bij Keukenloods. Die leveren Nobilia en Pronorm, waarbij de Nobilia de goedkopere variant is.

• mitsumark

Misschien gewoon bij de bouwer aangeven dat het belangrijk is een minimale maat aan te houden?
Wij hadden op tekening een breedte van 2400mm, echter in de praktijk was die bij inmeten 2478mm, zo nauwkeurig worden die binnenmuurtjes niet gezet blijkbaar.

• Toke_gt
mitsumark schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:56:
[...]
Misschien gewoon bij de bouwer aangeven dat het belangrijk is een minimale maat aan te houden?
Wij hadden op tekening een breedte van 2400mm, echter in de praktijk was die bij inmeten 2478mm, zo nauwkeurig worden die binnenmuurtjes niet gezet blijkbaar.
Klopt, maar je kan dus ook pech hebben met die maten. Dus dat je muur 2980mm is, ipv 3030. Sta je daar met 5 kastjes van 60 cm.
Vragen is verstandig, en wat zeker ook goed is: tijdens de bouw gaan kijken heo dat muurtje is opgebouwd. Soms is het eenkoof die voor 3/4 leeg is. Omdat de architect vindt dat daar je keuken eindigt. Maar die koof kun je makkelijk opnieuw opbouwen in de maatvoering die je nodig hebt.

• Tweak_ers
Onze tekeningen en offerte zijn binnen.

Werkblad
Blad zit nu op 2cm ceasarstone. Dat is een consessies op basis van de prijs, waarvan ik niet weet of die stand houdt. We vinden 4cm mooier.

Vraag: is ceasarstone écht een duurder/luxer/duurzamer product dan composiet?

Kastjes/frontjes
We zijn de offerte begonnen met Pronorm en geëindigd bij Nobilia (consessie obv prijs).
Deurtjes zijn ivm jonge kinderen en met name ik zelf (stoot zo een pan tegen een kastje) toch maar kunststof geworden.

Vraag: Is Pronorm (3290 angoragrijs) echt een stuk duurder dan Nobilia 615 Laser (wit)?
Waar merk je het verschil dan aan?

Apparatuur
Derde concessie is de apparatuur.
Met voornamelijk iq700 apparatuur kwamen we op €11.000 uit en nu zitten we met voornamelijk iq500 apparatuur rond de €7500. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat kan, want de Bora is gebleven en deze vaatwasser is ook 1800 list. Alleen op de oven en combi besparen we nu aardig, maar nooit 4k.
Ik begon met de eis dat alles HOME-Connect was, in de huidige offerte is niets HOME Connect 🤣

Members only:

Vandaag naar Bemmel en kroon en misschien toch ook een kijkje nemen bij keukenloods indien er nog tijd over is.

[Voor 9% gewijzigd door Tweak_ers op 25-03-2023 08:16]

• Floor-is
Tweak_ers schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:34:
Onze tekeningen en offerte zijn binnen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Werkblad
Blad zit nu op 2cm ceasarstone. Dat is een consessies op basis van de prijs, waarvan ik niet weet of die stand houdt. We vinden 4cm mooier.

Kastjes/frontjes
We zijn de offerte begonnen met Pronorm en geëindigd bij Nobilia (consessie obv prijs).
Deurtjes zijn ivm jonge kinderen en met name ik zelf (stoot zo een pan tegen een kastje) toch maar kunststof geworden.

Vraag: Is Pronorm (3290 angoragrijs) echt een stuk duurder dan Nobilia 615 Laser (wit)?
Waar merk je het verschil dan aan?

Apparatuur
Derde concessie is de apparatuur.
Met voornamelijk iq700 apparatuur kwamen we op €11.000 uit en nu zitten we met voornamelijk iq500 apparatuur rond de €7500. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat kan, want de Bora is gebleven en deze vaatwasser is ook 1800 list. Alleen op de oven en combi besparen we nu aardig, maar nooit 4k.
Ik begon met de eis dat alles HOME-Connect was, in de huidige offerte is niets HOME Connect 🤣

***members only***

Vandaag naar Bemmel en kroon en misschien toch ook een kijkje nemen bij keukenloods indien er nog tijd over is.
Keukenloods valt ook onder de Mandemakers-groep. Daar ga je qua apparatuur geen betere deals maken. :)

Bericht hierboven

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:21
Voor wat het waard is:

Wij hebben alle apparatuur van AEG (bij 5 apparaten kreeg je 5 jaar garantie ipv standaard 2 jaar).

Onze magnetron was stuk. Ik heb niet de keukenzaak gebeld, maar had zelf al eens al mijn AEG apparaten aangemeld op de website. Via een formuliertje een afspraak gemaakt voor service. Eerste optie was binnen 1 week.
Dag vooraf een SMS gekregen met tijds indicatie (tussen 13.00 en 16.00).
Monteur was er om 15.00 en om 15.30 deed de magnetron het weer.

Voor wie twijfelt aan de service van AEG; zeker niet doen.

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 02:17
Tweak_ers schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:34:

Ceasarstone is toch gewoon composiet? Net als Silestone..

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-04 21:04
gdvm schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:05:
[...]

Ceasarstone is toch gewoon composiet? Net als Silestone..
Ja Ceasarstone in een composiet fabrikant net als Silestone en Diresco etc... Zij maken de grote platen steen die worden vermaakt naar werkbladen.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:39

Rzaan

Altijd zoekende

Was op zoek naar isolatie op een veiling (niet gevonden)
Maar kwam wel dit tegen: Showroomskeukens e.d.

Wellicht zit er iets bij voor iemand.

• Floor-is
pentaw1nz schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:47:
Voor wat het waard is:

Wij hebben alle apparatuur van AEG (bij 5 apparaten kreeg je 5 jaar garantie ipv standaard 2 jaar).

Onze magnetron was stuk. Ik heb niet de keukenzaak gebeld, maar had zelf al eens al mijn AEG apparaten aangemeld op de website. Via een formuliertje een afspraak gemaakt voor service. Eerste optie was binnen 1 week.
Dag vooraf een SMS gekregen met tijds indicatie (tussen 13.00 en 16.00).
Monteur was er om 15.00 en om 15.30 deed de magnetron het weer.

Voor wie twijfelt aan de service van AEG; zeker niet doen.
Niet doen? Is toch een positieve ervaring in the end?

Bericht hierboven

• Shiv
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 12:54
Floor-is schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Niet doen? Is toch een positieve ervaring in the end?
Denk dat penta hier juist ook bedoelde om niet te twijfelen om voor AEG te kiezen, mede door zijn goede ervaring.

• Alic3
Vandaag eindelijk de Bora XBO oven bekeken. Reageert lekker vlot, logische instellingen/menu, mooi display en fijn dat het scherm draaibaar is.

Op papier waren we wel overtuigd, maar dit is wel echt een hele mooie handige oven :9~

De keuken is een Leicht keuken in walnootfineer met een Fenixblad uit mijn hoofd.
Pagina: 1 ... 396 ... 407 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee