Klopt niet, met Black Friday was Bemmel en Kroon altijd duurder en ze konden niet de offertes van Keukenloods matchen…Floor-is schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:31:
[...]
Keukenloods valt ook onder de Mandemakers-groep. Daar ga je qua apparatuur geen betere deals maken.
Wat kost die eigenlijk?Alic3 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:14:
Vandaag eindelijk de Bora XBO oven bekeken. Reageert lekker vlot, logische instellingen/menu, mooi display en fijn dat het scherm draaibaar is.
Op papier waren we wel overtuigd, maar dit is wel echt een hele mooie handige oven![]()
[Afbeelding]
De keuken is een Leicht keuken in walnootfineer met een Fenixblad uit mijn hoofd.
Wij hadden de keuze al gemaakt maar waren afgelopen week ook wezen kijken, is wel een mooie bevestiging zo. Wel jammer dat ik het bij mandemakers niet de warmhoudlade zag.Alic3 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:14:
Vandaag eindelijk de Bora XBO oven bekeken. Reageert lekker vlot, logische instellingen/menu, mooi display en fijn dat het scherm draaibaar is.
Op papier waren we wel overtuigd, maar dit is wel echt een hele mooie handige oven![]()
[Afbeelding]
De keuken is een Leicht keuken in walnootfineer met een Fenixblad uit mijn hoofd.
ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput
Naar ik begrepen heb moet je rekenen op minimaal €4.750 na korting, maar er zijn er hier twee die hem in een offerte hebben zitten en het zekerder kunnen zeggen.
Ik heb voor de mijne, met de 30cm warmhoudlade iets minder dan €5k betaald.
Bericht hierboven
Marquardt keukens is zeker wel Mandemakers.averroes1198 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 19:45:
[...]
Klopt niet, met Black Friday was Bemmel en Kroon altijd duurder en ze konden niet de offertes van Keukenloods matchen…
Hij/zij/hen zijn bij Marquardt in het Alexandrium geweest voor de offerte die je ziet. Dus naar keukenloods gaan voor een concurrerende offerte heeft weinig zin. De verkoper kan zien dat ze al bij een andere Mandemakers-winkel zijn geweest immers.
Bericht hierboven
Is die "-k%" het kortingspercentage?Tweak_ers schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 07:34:
Onze tekeningen en offerte zijn binnen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Werkblad
Blad zit nu op 2cm ceasarstone. Dat is een consessies op basis van de prijs, waarvan ik niet weet of die stand houdt. We vinden 4cm mooier.
Vraag: is ceasarstone écht een duurder/luxer/duurzamer product dan composiet?
Kastjes/frontjes
We zijn de offerte begonnen met Pronorm en geëindigd bij Nobilia (consessie obv prijs).
Deurtjes zijn ivm jonge kinderen en met name ik zelf (stoot zo een pan tegen een kastje) toch maar kunststof geworden.
Vraag: Is Pronorm (3290 angoragrijs) echt een stuk duurder dan Nobilia 615 Laser (wit)?
Waar merk je het verschil dan aan?
Apparatuur
Derde concessie is de apparatuur.
Met voornamelijk iq700 apparatuur kwamen we op €11.000 uit en nu zitten we met voornamelijk iq500 apparatuur rond de €7500. Ik moet nog even uitzoeken hoe dat kan, want de Bora is gebleven en deze vaatwasser is ook 1800 list. Alleen op de oven en combi besparen we nu aardig, maar nooit 4k.
Ik begon met de eis dat alles HOME-Connect was, in de huidige offerte is niets HOME Connect 🤣
***members only***
Vandaag naar Bemmel en kroon en misschien toch ook een kijkje nemen bij keukenloods indien er nog tijd over is.
Zou sowieso voor een Siemens koel/vries gaan, al is het alleen maar voor de 5 jaar garantie.
Staat bij mij iets hoger te boek dan Zanussi. Echt zo'n Mediamarkt merk
30% is wel echt de bodem qua korting dat je zou mogen verwachten. Daar begint het pas. Richting de 40% is wel aardig. Combi oven zit er net boven. De rest mag wel wat meer vanaf in mijn beleving.
Dit verhaal wordt nog anders, ik heb sinds ons bezoek aan Bemmel en Kroon gisteren het idee dat Marquardt ons zwaar belazert qua prijs.Source90 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 00:35:
[...]
Is die "-k%" het kortingspercentage?
Zou sowieso voor een Siemens koel/vries gaan, al is het alleen maar voor de 5 jaar garantie.
Staat bij mij iets hoger te boek dan Zanussi. Echt zo'n Mediamarkt merk
30% is wel echt de bodem qua korting dat je zou mogen verwachten. Daar begint het pas. Richting de 40% is wel aardig. Combi oven zit er net boven. De rest mag wel wat meer vanaf in mijn beleving.
Die keuken begon bij €27k exclusief apparatuur. Dat was met de Pronorm frontjes. Op basis van die prijs zeiden wij dat we goedkopere frontjes moesten. Toen zijn we dus naar Nobilia kastjes gegaan.
Gisteren bij Bemmel en Kroon geweest en wat bij Marquardt op 27k ex apparatuur kwam, hadden ze precies ook bij Bemmel en kroon liggen. De pronorm frontjes zijn prijcategorie 1 en het blad was ook leverbaar van caesarstone.
Prijs inclusief appparatuur kwam uit op 23k en daar deed hij toen iets met btw korting vanaf, maakte totaal inclusief montage €19.000.
Nu zegt de verkoper van Bemmel en Kroon dat zij niet op provisie werken en dat bij hen de prijs de prijs is.
Zijn hier ervaringen met Bemmel en Kroon en marges tot onderhandelen, in het algemeen?
De marges lijken in ieder geval veel realistischer te zijn, dan bij anderen. En toch kan ik mij niet voorstellen dat dit het is 😅
Op onze stoomoven model CS856GNB7 van Siemens hebben we nooit de wifi aan staan, omdat we dat toch niet gebruiken. Scheelt 0,5 Watt in het verbruik. Maar met de wisseling naar zomertijd op komst, had ik gistermorgen de wifi wel aan gezet. Er werd keurig verbinding gemaakt en ik kon het apparaat vanuit de Home Connect app benaderen. Je zou verwachten, dat de oven dan vannacht rond 02.00 uur de internettijd op zou halen en aan de hand daarvan de tijd op het display zou aanpassen. Maar nee hoor, om 10.00 uur op zondag werd nog gewoon de 'wintertijd' aangegeven. Dan maar weer handmatig de klok vooruit zetten. Draaien, draaien, draaien, steeds met een paar minuten tegelijk. Dus pakweg 10 keer aan de knop draaien om 1 uur verder te zijn. Man man, wat baal ik toch van die inferieure software van Siemens.
Hier op beide Siemens Studioline ovens (typenummer nu niet bij de hand, maar staat vast ergens in dit topicrowicom schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:11:
Op onze stoomoven model CS856GNB7 van Siemens hebben we nooit de wifi aan staan, omdat we dat toch niet gebruiken. Scheelt 0,5 Watt in het verbruik. Maar met de wisseling naar zomertijd op komst, had ik gistermorgen de wifi wel aan gezet. Er werd keurig verbinding gemaakt en ik kon het apparaat vanuit de Home Connect app benaderen. Je zou verwachten, dat de oven dan vannacht rond 02.00 uur de internettijd op zou halen en aan de hand daarvan de tijd op het display zou aanpassen. Maar nee hoor, om 10.00 uur op zondag werd nog gewoon de 'wintertijd' aangegeven. Dan maar weer handmatig de klok vooruit zetten. Draaien, draaien, draaien, steeds met een paar minuten tegelijk. Dus pakweg 10 keer aan de knop draaien om 1 uur verder te zijn. Man man, wat baal ik toch van die inferieure software van die Siemens-troep.
Wel altijd verbonden via Home Connect. ( Evenals de vaatwasser en kookplaat, die eveneens ook weer opgenomen zijn in Home Assistant, maar das een ander verhaal :-P )
Hier stond ook alle tijd netjes vanochtend. Ik was best huiverig voor de user interface van Siemens, maar het valt me alles mee. Er valt veel in te stellen en de menu's zijn voor mij duidelijk. Instellingen via HomeConnect maakt het zelfs nog net ietsje makkelijker.
Enige verbeterpunt zou zijn dat je niet eindeloos hoeft te draaien als je iets tien minuten bijvoorbeeld in de magnetron wilt.
Enige verbeterpunt zou zijn dat je niet eindeloos hoeft te draaien als je iets tien minuten bijvoorbeeld in de magnetron wilt.
Iemand een idee op welke eindprijs ik zou moeten inzetten voor deze Grando offerte? L-vormig met lange wand van 5.5 meter.
Meubelen: Grando A, serie 4000 voor 9500 euro (incl. pinda uitklapkast)
Werkblad keramiek 4cm dikte voor 4200 euro
Montage voor 2250
Apparatuur: 4100
Ik doe deels apparatuur, maar zelf vaatwasser en kookplaat die elders 1000 euro goedkoper te vinden was.
Kan iemand die meubelen op waarde schatten? Ik heb een standaardkorting van 800 in de offerte zitten, totaal komt op 19.200 ongeveer.
Meubelen: Grando A, serie 4000 voor 9500 euro (incl. pinda uitklapkast)
Werkblad keramiek 4cm dikte voor 4200 euro
Montage voor 2250
Apparatuur: 4100
Ik doe deels apparatuur, maar zelf vaatwasser en kookplaat die elders 1000 euro goedkoper te vinden was.
Kan iemand die meubelen op waarde schatten? Ik heb een standaardkorting van 800 in de offerte zitten, totaal komt op 19.200 ongeveer.
/f/image/EhFZRrZh6QguJIRhpxMG75nB.png?f=fotoalbum_large)
B&K doet weinig met de prijs (of ik kan niet onderhandelen). Volgens mij pakken ze een goede 30% marge. Dat btw eraf e.d. is vast puur voor het gevoel van de koper dat ze nog wel iets doen. Ik ben ook wel benieuwd of iemand daar verder nog flink korting heeft gekregen.Tweak_ers schreef op zondag 26 maart 2023 @ 08:05:
[...]
Dit verhaal wordt nog anders, ik heb sinds ons bezoek aan Bemmel en Kroon gisteren het idee dat Marquardt ons zwaar belazert qua prijs.
Die keuken begon bij €27k exclusief apparatuur. Dat was met de Pronorm frontjes. Op basis van die prijs zeiden wij dat we goedkopere frontjes moesten. Toen zijn we dus naar Nobilia kastjes gegaan.
Gisteren bij Bemmel en Kroon geweest en wat bij Marquardt op 27k ex apparatuur kwam, hadden ze precies ook bij Bemmel en kroon liggen. De pronorm frontjes zijn prijcategorie 1 en het blad was ook leverbaar van caesarstone.
Prijs inclusief appparatuur kwam uit op 23k en daar deed hij toen iets met btw korting vanaf, maakte totaal inclusief montage €19.000.
Nu zegt de verkoper van Bemmel en Kroon dat zij niet op provisie werken en dat bij hen de prijs de prijs is.
Zijn hier ervaringen met Bemmel en Kroon en marges tot onderhandelen, in het algemeen?
De marges lijken in ieder geval veel realistischer te zijn, dan bij anderen. En toch kan ik mij niet voorstellen dat dit het is 😅
Ja, bizar is dat, hè. Dat de 'resolutie' van de timer tot 10 minuten in stapjes van 10 seconden gaat. Dat betekent dus 60 klikjes van de draaiknop totdat je er bent... En ik had gehoopt dat Siemens voor dat soort verbeteringen oor zou hebben en een update 'over the air' zou kunnen overwegen. Maar een bericht aan klantenservice leidt tot een standaard reactie en verder hoor je dan niets meer.vinom schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:34:
Hier stond ook alle tijd netjes vanochtend. Ik was best huiverig voor de user interface van Siemens, maar het valt me alles mee. Er valt veel in te stellen en de menu's zijn voor mij duidelijk. Instellingen via HomeConnect maakt het zelfs nog net ietsje makkelijker.
Hier is afgelopen week een Pronorm x-line keuken geïnstalleerd door Bemmel en Kroon. Wand met hoge kasten in Eiken Sepia fineer en eiland in Angora grijs.Tweak_ers schreef op zondag 26 maart 2023 @ 08:05:
[...]
Dit verhaal wordt nog anders, ik heb sinds ons bezoek aan Bemmel en Kroon gisteren het idee dat Marquardt ons zwaar belazert qua prijs.
In eerste instantie bedroeg de offerte bijna 28k, inclusief installatie. Op basis van deze offerte bij Keukenloods ook een offertecheck gedaan, deze kwam op 25,5k. Hierna ook weer met Bemmel en Kroon in gesprek gegaan omdat ik hier een beter gevoel bij had. Na niet te snel toegeven bij Bemmel uiteindelijk op 25k uitgekomen, inclusief ‘upgrade’ van 2 Siemens ovens naar StudioLine versie.
Overal geheel tevreden over Bemmel en Kroon, van moment van aankoop tot installatie.
![]() | ![]() |
Mooie keuken.. maar ik ben een beetje afgeleid door die afvoerbuis tegen het plafond? Of is dat iets anders?Lauwrenss schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:07:
[...]
Hier is afgelopen week een Pronorm x-line keuken geïnstalleerd door Bemmel en Kroon. Wand met hoge kasten in Eiken Sepia fineer en eiland in Angora grijs.
In eerste instantie bedroeg de offerte bijna 28k, inclusief installatie. Op basis van deze offerte bij Keukenloods ook een offertecheck gedaan, deze kwam op 25,5k. Hierna ook weer met Bemmel en Kroon in gesprek gegaan omdat ik hier een beter gevoel bij had. Na niet te snel toegeven bij Bemmel uiteindelijk op 25k uitgekomen, inclusief ‘upgrade’ van 2 Siemens ovens naar StudioLine versie.
Overal geheel tevreden over Bemmel en Kroon, van moment van aankoop tot installatie.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Die viel mij ook op ja. Mer dan prima keuken lijkt me, maar dat ding tegen het plafond valt wel buiten de boot.Krijnemans schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:24:
[...]
Mooie keuken.. maar ik ben een beetje afgeleid door die afvoerbuis tegen het plafond? Of is dat iets anders?
Bericht hierboven
Dit is geen werk van Picobello bv, dit was slechts een tijdelijke oplossing. De hele beneden verdieping is gerenoveerd. Je ziet een afvoer voor een keuken op de eerste verdieping om niet geheel zonder keuken te zitten tijdens de werkzaamheden.Krijnemans schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:24:
[...]
Mooie keuken.. maar ik ben een beetje afgeleid door die afvoerbuis tegen het plafond? Of is dat iets anders?
Mooie keuken!Lauwrenss schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:44:
[...]
Dit is geen werk van Picobello bv, dit was slechts een tijdelijke oplossing. De hele beneden verdieping is gerenoveerd. Je ziet een afvoer voor een keuken op de eerste verdieping om niet geheel zonder keuken te zitten tijdens de werkzaamheden.
En hoe wordt die buis later weer weg gewerkt?
Super mooi geworden.Lauwrenss schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:07:
[...]
Hier is afgelopen week een Pronorm x-line keuken geïnstalleerd door Bemmel en Kroon. Wand met hoge kasten in Eiken Sepia fineer en eiland in Angora grijs.
Hele gekke vraag, jij hebt zeker niet een deurtje te veel geleverd gekregen? 🤣
Ik vind het zo lastig om de kleur angora grijs te duiden in onze keuken. Ik heb Bemmel en kroon gebeld voor een los frontje te bestellen (wil ik gewoon voor betalen), maar de kosten worden €900 voor een deurtje van 60x80, omdat ze een bestelling voor een “keuken” moeten doen.
Dat wordt mij iets te gortig, dus ik wil het wel proberen met een staaltje, maar dat is zo klein en geeft dan niet direct een duidelijk beeld.
Jouw foto’s zien er geweldig uit.
Maar op basis van deze foto ging ik twijfelen:
:strip_exif()/f/image/CGYlXyuSj35DCN0Zz5TnAdUI.jpg?f=fotoalbum_large)
@Lauwrenss ik heb nog eens je foto’s bekeken, zijn je muren en plafond ook Angora grijs?
Over marges bij Bemmel en Kroon, daar lijkt een goede 30% marge te zitten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 14% gewijzigd door Tweak_ers op 28-03-2023 11:39 ]
Dit soort posts vind ik altijd lastig om te zien. Vooral de foto icm. de prijs.Lauwrenss schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:07:
[...]
Fijn dat je er blij me bent maar vooral de kastenwand had zoveel fraaier kunnen zijn als de betreffende verkoper er een beetje moeite in had gestoken.
De belijning van de bovenste deuren, de wanden tussen de hoge kasten en verticale greeplijst storen mij enorm.
Untappd: Kapitein_Merijn
Ik snap dat je vanuit je beroep daar misschien je meningen over hebt maar soms is het beter om dingen te denken en niet op te schrijven ..Kapitein Merijn schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:41:
[...]
Dit soort posts vind ik altijd lastig om te zien. Vooral de foto icm. de prijs.
Fijn dat je er blij me bent maar vooral de kastenwand had zoveel fraaier kunnen zijn als de betreffende verkoper er een beetje moeite in had gestoken.
De belijning van de bovenste deuren, de wanden tussen de hoge kasten en verticale greeplijst storen mij enorm.
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Ik heb het ook een beetje afgeleerd om achteraf commentaar te geven. Als dadelijk mijn keuken staat hoor ik immers ook liever niet 'hey dat en dat had je ook zo op kunnen lossen, dan X/Y/Z'. Ja dat ding staat al man, alsnog doen is vast ongelooflijk prijzig en daarmee niet echt meer een optie.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:22:
[...]
Ik snap dat je vanuit je beroep daar misschien je meningen over hebt maar soms is het beter om dingen te denken en niet op te schrijven ..
Misschien dat ik daarom ook liever reageer op tekeningen en de mijne gedeeld heb, dan is het hopelijk nog een beetje op tijd.
edit:
Mijn keuken is al gefabriceerd, nu nog feedback is ook te laat trouwens
Mijn keuken is al gefabriceerd, nu nog feedback is ook te laat trouwens
[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 28-03-2023 15:03 ]
Bericht hierboven
Dit stuk riolering is in zijn geheel verwijderd. Op de plek van de tijdelijke keuken is geen afvoer meer nodig, dus het gat naar boven is dicht. In de wand is het uiteindelijk netjes weggewerkt.Roos79 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:53:
[...]
Mooie keuken!
En hoe wordt die buis later weer weg gewerkt?
Onderstaande foto geeft wellicht een beter beeld. Moet hier nog afgestuct worden.
:strip_exif()/f/image/Au84tTz1ABo5LDXBxAqV79x8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik begrijp wat je zegt maar dat werkt natuurlijk ook de andere kant op. Als je hier foto's post kan je daar ook een (kritische) reactie op verwachten.mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:22:
[...]
Ik snap dat je vanuit je beroep daar misschien je meningen over hebt maar soms is het beter om dingen te denken en niet op te schrijven ..
Ik probeer alleen maar aan te geven dat een keuken zoveel meer is dan de goedkoopste prijs. Het gaat hier vaak alleen maar om de prijs en daarbij komt de naam van de betreffende zaak vaak naar boven.
De kastenwand op de foto laat wat mij betreft heel duidelijk zien dat het belangrijk is om verder te kijken dan alleen de prijs.
Helaas heb ik geen deurtje over voor je. Een staal van de keukenwinkel is ook aan de kleine kant natuurlijk.Tweak_ers schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:04:
[...]
Super mooi geworden.
Ik vind het zo lastig om de kleur angora grijs te duiden in onze keuken. Ik heb Bemmel en kroon gebeld voor een los frontje te bestellen (wil ik gewoon voor betalen), maar de kosten worden €900 voor een deurtje van 60x80, omdat ze een bestelling voor een “keuken” moeten doen.
Dat wordt mij iets te gortig, dus ik wil het wel proberen met een staaltje, maar dat is zo klein en geeft dan niet direct een duidelijk beeld.
[Afbeelding]
@Lauwrenss ik heb nog eens je foto’s bekeken, zijn je muren en plafond ook Angora grijs?
***members only***
Nu ik de keuken thuis in definitieve vorm heb staan dan vind ik hem persoonlijk in werkelijkheid wat lichter/witter ogen. Er zit natuurlijk ook best wat tijd tussen moment van bestellen en installatie.
De wand is Sikkens alphacryl mat in de mengkleur Slaked Lime 149 van Little Greene. Plafond is mengsel van 50% ral 9010 en 9016.
Ik denk niet dat het iets met het beroep te maken heeft.... hij heeft toch gewoon meer dan gelijk met zijn opmerkingen? Het woord kwaliteit staat toch ook gewoon in de titel...mevrouwKees_1 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:22:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door CirclDigital op 28-03-2023 19:34 ]
Toch is het soms beter om (zeker na de aanschaf) niet altijd je mening te delen.
Als je een dure 2e hands auto hebt gekocht zit je ook niet te wachten op mensen die je op deukjes wijzen die je zelf nog niet had gezien. "Mooie auto, jammer van die kras op de motorkap. Pfoe, 25 duizend euro is wel veel geld voor zo'n auto. "
Ik vind de genoemde dingen ook niet zo storend. Al kan het natuurlijk altijd beter.
Als je een dure 2e hands auto hebt gekocht zit je ook niet te wachten op mensen die je op deukjes wijzen die je zelf nog niet had gezien. "Mooie auto, jammer van die kras op de motorkap. Pfoe, 25 duizend euro is wel veel geld voor zo'n auto. "
Ik vind de genoemde dingen ook niet zo storend. Al kan het natuurlijk altijd beter.
[ Voor 8% gewijzigd door mitsumark op 28-03-2023 21:06 ]
Weet je wat wel echt lastig is bij keukenverkopers. Zijn hebben allemaal een andere mening over wat beter is en anders moet. Ze kunnen je ook allemaal goed overtuigen 😅Kapitein Merijn schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 18:09:
[...]
Ik begrijp wat je zegt maar dat werkt natuurlijk ook de andere kant op. Als je hier foto's post kan je daar ook een (kritische) reactie op verwachten.
Ik probeer alleen maar aan te geven dat een keuken zoveel meer is dan de goedkoopste prijs. Het gaat hier vaak alleen maar om de prijs en daarbij komt de naam van de betreffende zaak vaak naar boven.
De kastenwand op de foto laat wat mij betreft heel duidelijk zien dat het belangrijk is om verder te kijken dan alleen de prijs.
Maar uiteindelijk is het ook een mening.
Zo vinden wij de indeling bij ons raam echt lastig. Dit stuk is eigenlijk nét te krap.
Het gaat om een stuk van 260cm, Marquardt lost dit op met een hoekkast van 50cm, een gootsteenkast van 50cm (kleinere gootsteen), vaatwasser van 60cm en eindkastje van 30cm.
In het aangezicht zie je alleen die van 50, dus het ziet er volgens hem prima uit en wij denken dat ook. Grote voordeel: vaatwasser zit niet tegen de muur aan.
:strip_exif()/f/image/DWnNnMXQx65fhHghj53TV7Xy.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar bij Bemmel en Kroon zei hij: moet je echt niet doen, gewoon 3 keer 60cm.
Die was hier niet vanaf te brengen, dus is hij zo geworden daar:
:strip_exif()/f/image/6CCwjrYjBvP77KZraoJx3DgV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/npLyjk07bE8tlHNayveXVJg2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook de flexibel qooker moesten we niet aan beginnen, eigenlijk alleen de ronde variant. Gaat allemaal maar kapot volgens hem.
Dat vind ik het lastige, je hebt zelf een mening, maar de verkopers ook.
Ons lijkt de oplossing van Marquardt het beste, omdat de vaatwasser dan een stukje uit de muur komt, dan blijft onze prullenbak in die nis passen. Samen met de handdoek en theedoek. Daar naast valt de vaatwasser voor de helft bijten het blok, wat de toegankelijkheid ten goede komt.
Ik heb een soort gelijke, denk net iets meer ruimte. Maar wij kunnen van 2 kanten bij de vaatwasser en dat is naar mijn mening toch wel erg prettig omdat je toch best vaak daar samen staat. Zelf zou ik geen vaatwasser bij de muur willen.Tweak_ers schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:17:
[...]
Weet je wat wel echt lastig is bij keukenverkopers. Zijn hebben allemaal een andere mening over wat beter is en anders moet. Ze kunnen je ook allemaal goed overtuigen 😅
Zo vinden wij de indeling bij ons raam echt lastig. Dit stuk is eigenlijk nét te krap.
Het gaat om een stuk van 260cm, Marquardt lost dit op met een hoekkast van 50cm, een gootsteenkast van 50cm (kleinere gootsteen), vaatwasser van 60cm en eindkastje van 30cm.
In het aangezicht zie je alleen die van 50, dus het ziet er volgens hem prima uit en wij denken dat ook. Grote voordeel: vaatwasser zit niet tegen de muur aan.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ook de flexibel qooker moesten we niet aan beginnen, eigenlijk alleen de ronde variant. Gaat allemaal maar kapot volgens hem.
Ons lijkt de oplossing van Marquardt het beste, omdat de vaatwasser dan een stukje uit de muur komt, dan blijft onze prullenbak in die nis passen. Samen met de handdoek en theedoek. Daar naast valt de vaatwasser voor de helft bijten het blok, wat de toegankelijkheid ten goede komt.
Wij hebben een 50cm ladekastje, dan gootsteen dan vaatwasser en hoekkast (40cm deur).
Wel 2 losse ramen waardoor de kraan daar mooi uitkomt, dus wellicht wat eenvoudiger kiezen.
-edit: knip-
[ Voor 90% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:35 ]
Hij kan in principe op 3 fasen aangesloten worden, maar hij gebruikt de 3e voor de ventilatie. Hij heeft 2 fasen voor kookzones. Die afronding tussen 7.4 en 7.6 is het verschil tussen rekenen met 230 v en 240 v.Aubergine schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:00:
In ons leidingschema staat de Bora Puru aangesloten op een stopcontact van 7,4 kW.
Het maximale vermogen is toch 7,6 kW of heb ik dat verkeerd begrepen?
:fill(white):strip_exif()/f/image/NgpYuTqgMFbx7JWWVuZ3ivqq.png?f=user_large)
[ Voor 97% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:35 ]
In principe is 2 fasen prima voor de kookplaat, maar als het gaat om kookgroepen trekken we een zeer vaak besproken probleem open. Algemeen advies is om de kookplaataansluiting altijd 3 fasen uit te voeren. Maar voor de discussie zou ik hier verder kijken.Aubergine schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:08:
[...]
Staat 7,4 kW dan gelijk aan een 2 fase aansluiting? En is een 3 fasen aansluiting aanbevolen?
Beste Tweakers,
Wij hebben op basis van jullie ontwerp feedback een nieuwe offerte laten maken.
Het ontwerp betreft de KVIK AVOLIA keukenkasten (arizona beige) + CORISA hoge kasten (donker eikenfineer).
/f/image/43rRtzNvY2851ELHALOH6Y3G.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/czyHI3TKujDMZVRSkcimc9VF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0O2zNqGTW7P1FVLDSzcPeEJO.png?f=fotoalbum_large)
Kookeiland
Eerlijk gezegd ben ik best geschrokken van het bedrag. Voornamelijk omdat we qua apparatuur niet in het hoogste segment zitten. We moeten dus een aantal concessies doen. Ik overweeg:
Ik hoor graag wat jullie hier van vinden en of jullie nog tips hebben
Het ontwerp betreft de KVIK AVOLIA keukenkasten (arizona beige) + CORISA hoge kasten (donker eikenfineer).
/f/image/43rRtzNvY2851ELHALOH6Y3G.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/czyHI3TKujDMZVRSkcimc9VF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/0O2zNqGTW7P1FVLDSzcPeEJO.png?f=fotoalbum_large)
Kookeiland
- 280 x 120
- 280 (inclusief een nis van 100 cm met spotjes en hoge ingezonken kasten)
- QUOOKER PRO3 Fusion Square BlackQuooker: 1545 euro
- Zanussi ZOPKA6K2 oven: 779 euro
- Zanussi ZVEKM6K2 combioven: 1069 euro
- Zanussi ZNLN18FT1 koel/vries: 829 euro
- AEG FSE52607P vaatwasser: 749 euro
- PURU pure inductiekookplaat: 3199 euro
Eerlijk gezegd ben ik best geschrokken van het bedrag. Voornamelijk omdat we qua apparatuur niet in het hoogste segment zitten. We moeten dus een aantal concessies doen. Ik overweeg:
- Eventueel de keuken zonder apparatuur te bestellen en dit achteraf zelf online bestellen en monteren (scheelt me zo'n 2700 euro). Voor de oven + combi zou ik dan eventueel Siemens IQ500 apparatuur kunnen bestellen.
- De hoge kasten in het nisje vervangen met wandplanken (besparing 1000 euro)
Een afzuigkap boven je kookplaat i.p.v. een kookplaat met geintegreerde afzuiging gaat wellicht ook een flink bedrag schelen. Zeker als prijs belangrijk is, dan lijkt me een kookplaat van 15% van de keukenwaarde wat overdreven.shpponer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:10:
Totale prijs offerte: 22090 euro inclusief montage
Eerlijk gezegd ben ik best geschrokken van het bedrag. ...
Je spaart natuurlijk wel een afzuigkap uit...Compuhair schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:40:
[...]
Een afzuigkap boven je kookplaat i.p.v. een kookplaat met geintegreerde afzuiging gaat wellicht ook een flink bedrag schelen. Zeker als prijs belangrijk is, dan lijkt me een kookplaat van 15% van de keukenwaarde wat overdreven.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Klopt, het viel me wel op dat de verkoopster tig keer een Zanussi inductiekookplaat aanraadde (heeft waarschijnlijk met winstoogmerk op de apparatuur te maken). De BORA Pure heb ik al elders gevonden voor 1950 dus die koop ik zelf online.Compuhair schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:40:
[...]
Een afzuigkap boven je kookplaat i.p.v. een kookplaat met geintegreerde afzuiging gaat wellicht ook een flink bedrag schelen. Zeker als prijs belangrijk is, dan lijkt me een kookplaat van 15% van de keukenwaarde wat overdreven.
Jep. Toch is het volgens mij alsnog voordeliger.Tommie12 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:42:
[...]
Je spaart natuurlijk wel een afzuigkap uit...
En tja, nooit meer je hoofd stoten tegen een afzuigkap is ook wel erg fijn.
Paar dingen ter overweging, vanuit mijn kant.shpponer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:10:
Beste Tweakers,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
KookeilandHoge kasten
- 280 x 120
Apparatuur
Eerlijk gezegd ben ik best geschrokken van het bedrag. Voornamelijk omdat we qua apparatuur niet in het hoogste segment zitten. We moeten dus een aantal concessies doen. Ik overweeg:De offerte is van KVIK en als ik het goed begrijp valt er bij hun niet te onderhandelen aangezien ze "transparant" zijn in hun prijzen (en de offerte inclusief de BTW vrij "jubileum actie" is). Volgens KVIK zijn de CORISA kasten met donker eikenfineer voornamelijk heel prijzig.
- Eventueel de keuken zonder apparatuur te bestellen en dit achteraf zelf online bestellen en monteren (scheelt me zo'n 2700 euro). Voor de oven + combi zou ik dan eventueel Siemens IQ500 apparatuur kunnen bestellen.
- Je zegt dat je apparatuur geen hoogsegment is, maar je hebt wel een Bora en Quooker wat wel degelijk hoogsegment is, en daarnaast heb je 2 ovens. Dat is al ruim 25% van je keuken bij elkaar.
- Hoeveel lades heb je, lades zijn heel fijn maar ook duur. Daar zou je nog eventueel op kunnen besparen. Verder vind ik het onlogisch dat je lades hebt aan de "verkeerde" kant van het eiland. Daar zijn kasten wat mij betreft logischer. Lades zijn handiger bij de kastenwand wmb.
- Is het kastje onder je gootsteen 60 + 40 breed? Waarom niet 100 cm?
- 2 ovens boven elkaar is in de werkelijkheid niet zo praktisch. De bovenste oven is al snel te hoog. Misschien veranderen naar 1 oven?
- Wellicht kun je nog iets doen door een ander frontje te kiezen in een lagere prijsklasse, scheelde bij ons zo een paar duizend euro?
- Op de apparatuur, m.n. de Bora, lijkt nog wel wat marge te zitten.
Bedankt voor de feedback.Blik1984 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 11:04:
[...]
Paar dingen ter overweging, vanuit mijn kant.
- Je zegt dat je apparatuur geen hoogsegment is, maar je hebt wel een Bora en Quooker wat wel degelijk hoogsegment is, en daarnaast heb je 2 ovens. Dat is al ruim 25% van je keuken bij elkaar.
- Hoeveel lades heb je, lades zijn heel fijn maar ook duur. Daar zou je nog eventueel op kunnen besparen. Verder vind ik het onlogisch dat je lades hebt aan de "verkeerde" kant van het eiland. Daar zijn kasten wat mij betreft logischer. Lades zijn handiger bij de kastenwand wmb.
- Is het kastje onder je gootsteen 60 + 40 breed? Waarom niet 100 cm?
- 2 ovens boven elkaar is in de werkelijkheid niet zo praktisch. De bovenste oven is al snel te hoog. Misschien veranderen naar 1 oven?
- Wellicht kun je nog iets doen door een ander frontje te kiezen in een lagere prijsklasse, scheelde bij ons zo een paar duizend euro?
- Op de apparatuur, m.n. de Bora, lijkt nog wel wat marge te zitten.
- Klopt, we hebben we inderdaad een combimagnetron + oven. We overwegen de oven eventueel te laten vervallen. We merken echter zelf dat het heel fijn is om bijvoorbeeld een babyflesje op te warmen terwijl iets in de oven staat te bakken
- We hebben lades aan overzijde van het eiland omdat de doorloop naar de tuindeur hier 140 is. Om eventueel ruimte te besparen was onze insteek dat deze lades minder snel helemaal open zullen zijn dan bijvoorbeeld kastdeuren
- Klopt, de kasten aan de linkerkant van het kookeiland zijn 40 + 60. In de 60 kast komt de spoelbak en quooker te zitten. Dit zou ik nog eventueel kunnen aanpassen naar twee deuren van 50+50 (100). Dit zou dan uitkomen op 100(2x50 deuren)+60 (deur) +120 (lades)
Miscchien is de volgende opstelling nog een optie voor je?Tweak_ers schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:17:
[...]
Weet je wat wel echt lastig is bij keukenverkopers. Zijn hebben allemaal een andere mening over wat beter is en anders moet. Ze kunnen je ook allemaal goed overtuigen 😅
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/TtJoVzXQKpAV8MPaAKGKfaqb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v8liGH5i6Wv52J8oLZEdlSzQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Rechts van de spoelbak kan je de vaatwasser plaatsen en links van de spoelbak een opbergkast of eventueel inbouw prullenbak.
Misschien is het ook nog een idee om een parallel keuken te doen? Of is dat een opstelling waar jullie niet blij van worden?
Ben je serieus?MarcoKeukens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:20:
[...]
Miscchien is de volgende opstelling nog een optie voor je?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Rechts van de spoelbak kan je de vaatwasser plaatsen en links van de spoelbak een opbergkast of eventueel inbouw prullenbak.
De opstelling die hij zelf post is toch veel beter? Niet alleen efficiënter maar ook veel fraaier qua verdeling.
Hoe kan je nou iemand adviseren om de vaatwasser in de hoek te plaatsen?
[ Voor 3% gewijzigd door Kapitein Merijn op 29-03-2023 12:48 ]
Ik zou hier ook eens kijken naar een parallel keuken. Groot voordeel is dat je geen hoekkasten nodig hebt.MarcoKeukens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:20:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Misschien is het ook nog een idee om een parallel keuken te doen? Of is dat een opstelling waar jullie niet blij van worden?
Aan de ene kant afwassen met een volledig werkblad over de hele lengte, en aan de anderen kant een hoge wand met een kooknis en bv links koelkast, en rechts ovens.
Maakt de constructie wat eenvoudiger, en hoekkasten zijn altijd een moeilijk ding, nemen veel plaats in voor beperkte werkruimte.
Dank je wel voor het meedenken!MarcoKeukens schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:20:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze hebben wij ook even overwogen ivm de vaatwasser.
Dit is onze huidige opstelling en is eigenlijk ideaal:
:strip_exif()/f/image/TZff3PsoaGqJQBEGsy9BKOaO.jpg?f=fotoalbum_large)
MAAR, die hoekkast is niet echt hip meer zoals we die nu hebben.
De vaatwasser op deze plek ervaren we niet als hinderlijk.
Alleen het lijnenspel van 3x90cm laden wordt in jouw ontwerp onderbroken.
Misschien willen we wel iets wat niet kan 🤣
Vraag ik om ideeen die er niet zijn.
Twee keer parallel is een optie, alleen zowel afvoer, als leidingen komen daar uit de grond. Ik voel er niet zo heel veel voor om alles open te breken 😅
Hoe zou jij hem indelen?Kapitein Merijn schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:47:
[...]
Ben je serieus?
De opstelling die hij zelf post is toch veel beter? Niet alleen efficiënter maar ook veel fraaier qua verdeling.
Hoe kan je nou iemand adviseren om de vaatwasser in de hoek te plaatsen?
Ik snap je gedachte, kijk alleen een beetje op tegen al het leiding werk I.C.M. bestaande vloerverwarming 😅Tommie12 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:49:
[...]
Ik zou hier ook eens kijken naar een parallel keuken. Groot voordeel is dat je geen hoekkasten nodig hebt.
Aan de ene kant afwassen met een volledig werkblad over de hele lengte, en aan de anderen kant een hoge wand met een kooknis en bv links koelkast, en rechts ovens.
Maakt de constructie wat eenvoudiger, en hoekkasten zijn altijd een moeilijk ding, nemen veel plaats in voor beperkte werkruimte.
Leidingen kunnen prima onder de keuken liggen als je afvoer wat flexibel is, of je een kelder/kruipruimte hebt.Tweak_ers schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:57:
[...]
Ik snap je gedachte, kijk alleen een beetje op tegen al het leiding werk I.C.M. bestaande vloerverwarming 😅
Vlak tegen de muur zouden geen verwarmingsbuisjes mogen liggen.
En dan zie je altijd een koof bij parallel. De toevoer koud (vaatwasser, kraan), toevoer warm (kraan) en afvoer (gootsteen) zitten allen in het deel waar je met parallel juist geen kasten hebt.Tommie12 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:02:
[...]
Leidingen kunnen prima onder de keuken liggen als je afvoer wat flexibel is, of je een kelder/kruipruimte hebt.
Vlak tegen de muur zouden geen verwarmingsbuisjes mogen liggen.
Die koof moet je dan gaan uitzagen in de plint van de parallel, moet tenslotte ergens uitkomen onder de kasten.
En reken maar dat die niet vlak tegen de muur uit de grond komen in de huidige situatie, maar iets van de muur af. Zal flinke koof worden.
@Tweak_ers Mocht je toch parallel willen, zou je kunnen overwegen om een bankje tussen de parallel te maken.
Beetje dit idee:

Alleen dan uiteraard niet de ronde tafel, maar de andere zijde van de parallel.
Edit: Never mind: Dan krijg je weer hoekstukken/hoekkasten, want met een bankje kunnen de deuren/lades natuurlijk niet open
[ Voor 42% gewijzigd door Source90 op 29-03-2023 14:13 ]
Beste Tweakers,
Onlangs heb ik een keuken gekocht voor mijn nieuwbouw woning. Nu heb ik de keuze gekregen tussen Pelgrim apparatuur en Siemens. Het verschil in prijs maakt de Pelgrim apparatuur best aantrekkelijk.
Ik heb meedere recenties gelezen over Pelgrim en daaruit kwam dat er wel degelijk kwaliteitverschil in de apparaten zit (Terwijl de keukenboer aangaf dat dit minimaal was).
Vandaar deze post, zie onderstaand voor apparatuur/verschil. Mogelijk kunnen jullie hierover meedenken.
Apparatuur:
Pelgrim IKR3084F Inductie: 1633 euro
Pelgrim MAC214GLS Combi-oven 604 euro
Pelgrim PKS2088 Koelkast: 401 euro
Pelgrim GVW201L Vaatwasser: 494 euro
Totaal: 3132 euro
8 Jaar garantie
Versus
Siemens EH877BE15E Inductie: 2045 euro
Siemens CM485AGB0 Combi-oven: 899 euro
Siemens KI21RSDD0 Koelkast 785 euro
Siemens SN63H800BE Vaatwasser: 221 euro (met korting)
totaal: 3950
5 jaar garantie
Vershil apparatuur: 818,-
Uiteindelijk verschil met montage en bijkomende kosten: 1100,-
Wat denken jullie? is het waard om te upgraden naar de Siemens apparatuur?
Onlangs heb ik een keuken gekocht voor mijn nieuwbouw woning. Nu heb ik de keuze gekregen tussen Pelgrim apparatuur en Siemens. Het verschil in prijs maakt de Pelgrim apparatuur best aantrekkelijk.
Ik heb meedere recenties gelezen over Pelgrim en daaruit kwam dat er wel degelijk kwaliteitverschil in de apparaten zit (Terwijl de keukenboer aangaf dat dit minimaal was).
Vandaar deze post, zie onderstaand voor apparatuur/verschil. Mogelijk kunnen jullie hierover meedenken.
Apparatuur:
8 Jaar garantie
Versus
5 jaar garantie
Ik denk dat je een prima korting hebt gekregen:Rulantica schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:26:
Beste Tweakers,
Apparatuur:
8 Jaar garantie
Versus
5 jaar garantie
:fill(white):strip_exif()/f/image/ft6ACLqfyyahwxTFI18u64iR.png?f=user_large)
De koelkast is echter EOL/uit collectie.
Persoonlijk schaal ik Siemens hoger in dan Pelgrim (dat weer het budgetmerk is van ATAG, iets boven ETNA, ook van ATAG).
Wij hebben met 5mm speling gewerkt. Paste uiteindelijk net. Zou iigv 1 cm aanhouden.TRD07 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:24:
[...]
Dan hebben wij gelukkig nog iets meer speling, want dat is serieus krap!
[...]
Bedankt voor punten om op te letten.
Er zal door renovlies wellicht nog iets afgaan van de 3cm, maar iets van speling is er nog wel. Buitenste twee kastjes zouden nu lades worden, dus dat is wel gunstig. Even afwachten hoe het daadwerkelijk gaat zijn als ze komen inmeten dan.
Hallo allemaal,
Fijn om te lezen dat er ook voor dit onderwerp een topic is in dit forum --- uiteraard! Ik heb zo veel mogelijk doorgenomen, m.n. gerelateerd aan mijn onderstaande vraag. Hopelijk heb ik een minder complexe vraag die niet in verhouding staat tot de andere, zwaardere onderwerpen die ik voorbij heb zien komen. Desalniettemin hoop ik dat jullie mij van wat recent advies kunnen voorzien of mij de juiste weg wijzen voor de aankoop van een inbouw-combinatie oven met magnetron functie en kookplaat.
We zijn op zoek naar een geschikte budget-line combi-oven met magnetronfunctie en een kookplaat (gas of inductie) met de gunstigste prijs-kwaliteitsverhouding. Wie kan advies geven voor een alternatief op onderstaande oven en kookplaat. De totale kosten rond de ~ €1.000.
Achtergrondinformatie:
We wonen in een huurwoning. In ons complex (bouwjaar 1985) worden renovaties uitgevoerd, waaronder ook het plaatsen van een nieuwe keuken en voorbereidingen om naast onze Perilex wandcontactdoos, extra fasen te installeren (we hebben een ~380V 3-fasen groepenkast dus een 2P+2N fornuis/kook-groep — als ik het goed heb begrepen …).
De Bruynzeel keuken (type Atlas/780) is eenvoudig. Ons is de mogelijkheid geboden om voorkeuren door te geven. Omdat het een huurwoning betreft hebben wij alleen gekozen voor een verlengd keukenblad (+plinten + vulpaneel) en een extra meubel zonder oven en een kookplaat (type OZ6011R0). Voor het gemak houd ik deze twee voorbeelden aan, beide met ETNA apparatuur. https://webwinkel.bruynze...na-t106vrvsa-etna-om165zt + https://webwinkel.bruynze...tna-kis260zt-etna-om165zt)
Onze opties:
Wij hebben ervoor gekozen om zelf een oven + kookplaat aan te schaffen en denken eraan om hetzelfde budget merk (ETNA) meubelen te plaatsen omdat het een huurhuis is en omdat alles wat we nu nieuw aanschaffen al een verbetering t.o.v. wat er nu in zit. De opties zijn:
Oven met magnetronfunctie (geen combimagnetron):
Kookplaat inductie (nis max 60 cm)
PS: En ja "energietransitie"/"luchtkwaliteit", plus ik heb ook gelezen dat het merk ETNA binnen het productassortiment van ATAG valt en dat de meerderheid van de ervaringen en meningen die ik hier heb gelezen stellen dat het merk kelderklasse speelt/het als een C-merk wordt beschouwd. Voor de liefhebbers: https://www.atagbenelux.c...ochure_NL_interactief.pdf
Fijn om te lezen dat er ook voor dit onderwerp een topic is in dit forum --- uiteraard! Ik heb zo veel mogelijk doorgenomen, m.n. gerelateerd aan mijn onderstaande vraag. Hopelijk heb ik een minder complexe vraag die niet in verhouding staat tot de andere, zwaardere onderwerpen die ik voorbij heb zien komen. Desalniettemin hoop ik dat jullie mij van wat recent advies kunnen voorzien of mij de juiste weg wijzen voor de aankoop van een inbouw-combinatie oven met magnetron functie en kookplaat.
We zijn op zoek naar een geschikte budget-line combi-oven met magnetronfunctie en een kookplaat (gas of inductie) met de gunstigste prijs-kwaliteitsverhouding. Wie kan advies geven voor een alternatief op onderstaande oven en kookplaat. De totale kosten rond de ~ €1.000.
Achtergrondinformatie:
We wonen in een huurwoning. In ons complex (bouwjaar 1985) worden renovaties uitgevoerd, waaronder ook het plaatsen van een nieuwe keuken en voorbereidingen om naast onze Perilex wandcontactdoos, extra fasen te installeren (we hebben een ~380V 3-fasen groepenkast dus een 2P+2N fornuis/kook-groep — als ik het goed heb begrepen …).
De Bruynzeel keuken (type Atlas/780) is eenvoudig. Ons is de mogelijkheid geboden om voorkeuren door te geven. Omdat het een huurwoning betreft hebben wij alleen gekozen voor een verlengd keukenblad (+plinten + vulpaneel) en een extra meubel zonder oven en een kookplaat (type OZ6011R0). Voor het gemak houd ik deze twee voorbeelden aan, beide met ETNA apparatuur. https://webwinkel.bruynze...na-t106vrvsa-etna-om165zt + https://webwinkel.bruynze...tna-kis260zt-etna-om165zt)
Onze opties:
Wij hebben ervoor gekozen om zelf een oven + kookplaat aan te schaffen en denken eraan om hetzelfde budget merk (ETNA) meubelen te plaatsen omdat het een huurhuis is en omdat alles wat we nu nieuw aanschaffen al een verbetering t.o.v. wat er nu in zit. De opties zijn:
Oven met magnetronfunctie (geen combimagnetron):
- ETNA-MO470ZT (https://etna.nl/keukenapparatuur/mo470zt/)
- ETNA-MO670Ti (https://etna.nl/keukenapparatuur/mo670ti/)
- ETNA-KG775ZTA (https://etna.nl/keukenapparatuur/kg775zta/)
- ETNA-KG875RVSA (https://etna.nl/keukenapparatuur/kg875rvsa/)
Kookplaat inductie (nis max 60 cm)
- ETNA-KIF160ZT (https://etna.nl/keukenapparatuur/kif160zt)
- ETNA-KIF672ZT (https://etna.nl/keukenapparatuur/kif672zt/)
PS: En ja "energietransitie"/"luchtkwaliteit", plus ik heb ook gelezen dat het merk ETNA binnen het productassortiment van ATAG valt en dat de meerderheid van de ervaringen en meningen die ik hier heb gelezen stellen dat het merk kelderklasse speelt/het als een C-merk wordt beschouwd. Voor de liefhebbers: https://www.atagbenelux.c...ochure_NL_interactief.pdf
[ Voor 14% gewijzigd door nl_umpire op 29-05-2023 18:08 . Reden: toevoeging inductie / wijziging budget / nis ]
Even voor mijn beeld;nl_umpire schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:49:
Hallo allemaal,
We zijn op zoek naar een geschikte budget-line combi-oven met magnetronfunctie en een kookplaat (gas of inductie) met de gunstigste prijs-kwaliteitsverhouding. Wie kan advies geven voor een alternatief op onderstaande oven en kookplaat. De totale kosten mogen niet hoger zijn dan €1.000.
Achtergrondinformatie:
We wonen in een huurwoning in de gemeente Nissewaard. In ons complex (bouwjaar 1985) worden renovaties uitgevoerd, waaronder ook het plaatsen van een nieuwe keuken en voorbereidingen om naast onze Perilex wandcontactdoos, extra fasen te installeren (we hebben een ~380V 3-fasen groepenkast dus een 2P+2N fornuis/kook-groep — als ik het goed heb begrepen …).
Onze opties:
Wij hebben ervoor gekozen om zelf een oven + kookplaat aan te schaffen en denken eraan om hetzelfde budget merk (ETNA) meubelen te plaatsen omdat het een huurhuis is en omdat alles wat we nu nieuw aanschaffen al een verbetering t.o.v. wat er nu in zit:Dank!
- Oven met magnetronfunctie: ETNA-MO470ZT (https://etna.nl/keukenapparatuur/mo470zt/) of ETNA-MO670Ti (https://etna.nl/keukenapparatuur/mo670ti/)
- Kookplaat gas: ETNA-KGF875ZTA (https://etna.nl/keukenapparatuur/kgf875zta)
In het begin van je post heb je het over Kookgroepen en fornuisgroep, waarna je daarna een gas fornuis neerzet.
Wil je nou inductie of gas koken? Inductie lijkt mij goedkoper met de huidige prijzen?
En de voorbeeld kookplaat (inductie) is 60cm en het gas model daarna 75? Welke maat wordt het?
Hier twee voorbeelden met gas en inductie:
![]() | ![]() |
Ps) die MO470ZT wordt aangeboden voor circa 850€ en de MO670Ti voor 800€, hoe wil je daarmee onder een totaal van 1000 blijven?
[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 31-03-2023 00:15 ]
Dank voor super snelle reactie! Ik heb m'n post aangepast er zaten fouten in die ik nu heb gecorrigeerd.Source90 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:54:
[...]
Wil je nou inductie of gas koken? Inductie lijkt mij goedkoper met de huidige prijzen?
...
En de voorbeeld kookplaat (inductie) is 60cm en het gas model daarna 75? Welke maat wordt het?
...
Ps) die MO470ZT wordt aangeboden voor circa 850€ en de MO670Ti voor 800€, hoe wil je daarmee onder een totaal van 1000 blijven?
- Gas/Inductie: Twijfel over gas vs inductie is mbt hogere aanschafprijs inductie-kookplaat. Als we 'm basic houden dan gewoon gas
- Nis: Max 60 cm breed
- Prijs: van max naar rond de €1.000 - ben me bewust dat hier meer flexibiliteit nodig is
Lijkt mij niet.Source90 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 23:54: Inductie lijkt mij goedkoper met de huidige prijzen?
Op een bierviltje komt gas alsnog 30% goedkoper uit bij 61ct per kwh vs 2,20 per kuub.
Pakweg 25 euro op jaarbasis.
Welke cijfers gebruik je daar verder voor?mitsumark schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:55:
[...]
Lijkt mij niet.
Op een bierviltje komt gas alsnog 30% goedkoper uit bij 61ct per kwh vs 2,20 per kuub.
Voor het koken van 1 liter water, hoeveel gas denk je dan te verbruiken, en hoeveel kwh? Bij gas is er immers veel meer warmteverlies; houd je daar rekening mee?
Al klopt het inderdaad dat gas de minst belaste vorm van energie is op dit moment. Het kan daarom, zeker binnen het prijsplafond, best kloppen hoor.
Echter denk ik dat iedereen wel aan z'n water voelt dat de energiebelasting op gas de komende jaren zal stijgen, terwijl de energiebelasting op elektriciteit idealiter omlaag moet (gezien het de enige energiebron is die milieuvriendelijk kán zijn, en het nu in het rijtje aardgas/benzine/diesel/elektriciteit, gek genoeg veruit de hoogste belasting per hoeveelheid energie heeft).
Tot slot leven we nu met een energieprijzen-schok gezien de huidige situatie in de wereld. Huidige prijzen lijken mij een zeer slechte basis om een langetermijnaankoop (kookplaat in je keuken zit er zo 10+ jaar in) op te baseren
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Water opwarmen (koken) is natuurlijk wel best case scenario, maar je bakt/braad/wokt ook wel eens wat.Richh schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 01:14:
[...]
Welke cijfers gebruik je daar verder voor?
Voor het koken van 1 liter water, hoeveel gas denk je dan te verbruiken, en hoeveel kwh? Bij gas is er immers veel meer warmteverlies; houd je daar rekening mee?
Al klopt het inderdaad dat gas de minst belaste vorm van energie is op dit moment. Het kan daarom, zeker binnen het prijsplafond, best kloppen hoor.
Echter denk ik dat iedereen wel aan z'n water voelt dat de energiebelasting op gas de komende jaren zal stijgen, terwijl de energiebelasting op elektriciteit idealiter omlaag moet (gezien het de enige energiebron is die milieuvriendelijk kán zijn, en het nu in het rijtje aardgas/benzine/diesel/elektriciteit, gek genoeg veruit de hoogste belasting per hoeveelheid energie heeft).
Tot slot leven we nu met een energieprijzen-schok gezien de huidige situatie in de wereld. Huidige prijzen lijken mij een zeer slechte basis om een langetermijnaankoop (kookplaat in je keuken zit er zo 10+ jaar in) op te baseren
Heet water kan ik alsnog uit de quooker halen ipv met gas opwarmen, maar dat doe ik eigenlijk alleen omwille van tijdsbesparing.
Gemiddeld verbruik per jaar volgens
https://www.milieucentraa...-huis/inductie-kookplaat/ is 37 kuub vs 175kWh.
CO2 uitstoot is wel minder bij inductie...
Klopt, prijzen zijn erg onbetrouwbaar / moeilijk te voorspellen voor de lange termijn, maar ze lijken nog steeds wel redelijk aan elkaar gekoppeld.
Op dat zelfde bierviltje nam ik gemakehalve mee dat veel woningbouw bezig zijn met het volgooien van huurwoningen met zonnepanelen, er nog een paar jaar gesaldeerd kan worden.mitsumark schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 00:55:
[...]
Lijkt mij niet.
Net als de gasprijs (vorige jaar ook op €4/kuub) is de kWh ook weer uit de hysterie van vorige jaar. Blijft koffiedik kijken, desalniettemin blijf ik van mening dat inductie mogelijk de meer voordelige optie kan zijn (los van luchtkwaliteit in huis, zoals hierboven wordt aangehaald).
[ Voor 15% gewijzigd door Source90 op 31-03-2023 07:53 ]
5mm speling, maar dan had je wel al de zijkanten meegerekend? Hier dus 303cm, met 5 * 60cm kastjes, maar nog geen zijstukken meegerekend.lonehitman schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:18:
[...]
Wij hebben met 5mm speling gewerkt. Paste uiteindelijk net. Zou iigv 1 cm aanhouden.
Wij zijn pas overgestapt op inductie, want nieuwbouw dus geen gas mogelijk.
Ja op inductie wordt je pan met water sneller warm en het schoonmaken is veel makkelijker, maar er zijn ook nadelen. De verwarming van de pan is niet uniform en stopt precies waar de inductie spoelen stoppen. Dus pannen die groter zijn dan de pit werken niet goed. Ook is de temperatuur controle minder makkelijk en niet traploos zoals bij gas. Bij lage vermogens pendelt de kookplaat dus dat is een matige ervaring.
Mijn conclusie is dat inductie beter is voor de gemiddelde consument, maar minder is voor de gemiddelde hobby kok. Maar goed er zijn ook restaurants die op inductie koken dus zelfs deze conclusie kan met een korrel zout genomen worden
Ja op inductie wordt je pan met water sneller warm en het schoonmaken is veel makkelijker, maar er zijn ook nadelen. De verwarming van de pan is niet uniform en stopt precies waar de inductie spoelen stoppen. Dus pannen die groter zijn dan de pit werken niet goed. Ook is de temperatuur controle minder makkelijk en niet traploos zoals bij gas. Bij lage vermogens pendelt de kookplaat dus dat is een matige ervaring.
Mijn conclusie is dat inductie beter is voor de gemiddelde consument, maar minder is voor de gemiddelde hobby kok. Maar goed er zijn ook restaurants die op inductie koken dus zelfs deze conclusie kan met een korrel zout genomen worden
[ Voor 96% gewijzigd door Aubergine op 15-07-2023 13:35 ]
Volgens mij alleen het minimale voor het vereiste label (net als nieuwbouw), de zogeheten schaampanelen, doorgaans te weinig voor het gemiddelde gezin.Source90 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:49:
[...]
Op dat zelfde bierviltje nam ik gemakehalve mee dat veel woningbouw bezig zijn met het volgooien van huurwoningen met zonnepanelen, er nog een paar jaar gesaldeerd kan worden.
Daarnaast stopt het salderen inderdaad.
Klopt, niet te voorspellen met deze wisselingen.Net als de gasprijs (vorige jaar ook op €4/kuub) is de kWh ook weer uit de hysterie van vorige jaar. Blijft koffiedik kijken, desalniettemin blijf ik van mening dat inductie mogelijk de meer voordelige optie kan zijn (los van luchtkwaliteit in huis, zoals hierboven wordt aangehaald).
Maar stel beiden gaan weer naar "normaal", zegge 20ct en 80ct, dan is inductie weer goedkoper maar scheelt het maar 5 euro per jaar (30 vs 35), dus dan zou ik zeggen verwaarloosbaar.
De benodigde investering (meterkast, leiding) heeft dan waarschijnlijk een grotere impact op de TCO.
Maargoed, je kunt ook voor inductie gaan omdat het beter is voor het milieu (en inderdaad luchtkwaliteit), ondanks de wellicht iets hogere kosten.
Al is die luchtkwaliteit weer niet zo relevant voor de keuze: "In het algemeen ontstaat de meeste fijnstof bij het braden van vlees en het wokken van groenten. Het maakt daarbij niet uit of je op gas of elektrisch kookt."
https://www.tno.nl/nl/duu...rgie/fijnstof-huis-koken/
Ligt er maar net aan waar je kijkt, hier zijn hele (huur)wijken volgegooid:mitsumark schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:47:
[...]
Volgens mij alleen het minimale voor het vereiste label (net als nieuwbouw), de zogeheten schaampanelen, doorgaans te weinig voor het gemiddelde gezin.
Daarnaast stopt het salderen inderdaad.
[...]
Klopt, niet te voorspellen met deze wisselingen.
Maar stel beiden gaan weer naar "normaal", zegge 20ct en 80ct, dan is inductie weer goedkoper maar scheelt het maar 5 euro per jaar (30 vs 35), dus dan zou ik zeggen verwaarloosbaar.
De benodigde investering (meterkast, leiding) heeft dan waarschijnlijk een grotere impact op de TCO.
/f/image/OEHCygGW2nPM8mnr3TJs1ufZ.png?f=fotoalbum_large)
Daarnaast lees ik in het bericht dat de woningbouw al voorziet in de aansluitingen:
"worden renovaties uitgevoerd, waaronder ook het plaatsen van een nieuwe keuken en voorbereidingen om naast onze Perilex wandcontactdoos, extra fasen te installer"
Enfin, heb hierboven al een voorbeeld met inductie en met gas geopperd. Qua gasfornuis is het merk helemaal niet zo relevant. Moet de pit ontsteken en that's it.
Zou persoonlijk meer investeren in een goede oven. Met die 1000€ zou ik zelf 30/70% aanhouden als verhouding kosten gasfornuis/oven.
Hangt ook van je kookplaat af. Wij hebben in het midden een positie die variabel is qua grootte, tot enorme koekepan aan toe.Z___Z schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:01:
Daarnaast flex zones zodat ook kleine pannen op lage temp niet pendelen eigenlijk.
Mis vooral het wokken. Dat is voor mij grootste nadeel van inductie. Alleen warmte op de bodem. Geen vlammen langs de zijkant.
Is wel een mooie "wokkuil" voor, alleen jammer dat die plek dan de rest van het gebruik nutteloos is:--MP-- schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:44:
[...]
Hangt ook van je kookplaat af. Wij hebben in het midden een positie die variabel is qua grootte, tot enorme koekepan aan toe.
Daarnaast flex zones zodat ook kleine pannen op lage temp niet pendelen eigenlijk.
Mis vooral het wokken. Dat is voor mij grootste nadeel van inductie. Alleen warmte op de bodem. Geen vlammen langs de zijkant.

En dan nog is het niet hetzelfde als vuur.
Mis ik ook aan inductie.
Heb zelf overwogen om de Miele Smartline te nemen i.p.v. huidige "complete" kookplaat, maar sinds nieuwbouw/geen gas.. Zou er dan weer een kastje opgeofferd moeten worden voor een gasfles, alleen voor het wokken.
TRD07 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:25:
[...]
5mm speling, maar dan had je wel al de zijkanten meegerekend? Hier dus 303cm, met 5 * 60cm kastjes, maar nog geen zijstukken meegerekend.
We konden een beetje spelen met de marge vanwege de verticale greeplijsten. Welke zijstukken?
:strip_exif()/f/image/AB45BnlebWqvuBKPnYr61Tbi.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij zijn na maanden dubben over het ontwerp op het volgende uitgekomen. Ik ben benieuwd wat jullie van deze opstelling vinden. Over smaak valt zeker te twisten, maar ik zoek meer advies qua indeling en opstelling. Persoonlijk vind ik de kleurstelling wat donker, maar dat kan aan de render liggen. We hebben de vrijheid om andere kleuren te kiezen. Er is veel natuurlijke lichtinval door de grote raampartijen met ligging zuidwest.
Dit is de ruimte en de schematische opstelling van boven:
:strip_exif()/f/image/vCj2pnvGWYH4PXxFxKdZZYdx.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit de render obv strijklak hoogglans kasten en brons metaallak op het eiland en een opgedikt marmer blad:
:strip_exif()/f/image/NWTJ0OdEVMqUcHk6xSpHqyi3.jpg?f=fotoalbum_large)
De indeling van de hoge kasten:
:strip_exif()/f/image/gXdUF07i1HK09ZG8ZHi2vP4z.jpg?f=fotoalbum_large)
En die van het eiland:
:strip_exif()/f/image/vCj2pnvGWYH4PXxFxKdZZYdx.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit de render obv strijklak hoogglans kasten en brons metaallak op het eiland en een opgedikt marmer blad:
:strip_exif()/f/image/NWTJ0OdEVMqUcHk6xSpHqyi3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gXdUF07i1HK09ZG8ZHi2vP4z.jpg?f=fotoalbum_large)
En die van het eiland:
:strip_exif()/f/image/nyorAfwLvExJDsxyrMIYYaYj.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet perse mijn kleuren, maar ik vind het allereerst een hele toffe keuken. Donker vind ik hem eigenlijk niet ogen.
Mijn vraag/opmerking: Is er een reden om de kookplaat op die hoek te doen? Ik zou hem denk verschuiven naar dezelfde zijde maar dan richting de deur. Nu zit 1 voor de kasten en anders voor een muur en 2 als je wat uit de oven pakt kan je het dan direct op de hoek op het aanrecht kwijt ipv dat je er een paar stappen mee moet lopen langs de kookplaat.
Mijn vraag/opmerking: Is er een reden om de kookplaat op die hoek te doen? Ik zou hem denk verschuiven naar dezelfde zijde maar dan richting de deur. Nu zit 1 voor de kasten en anders voor een muur en 2 als je wat uit de oven pakt kan je het dan direct op de hoek op het aanrecht kwijt ipv dat je er een paar stappen mee moet lopen langs de kookplaat.
Ik ben nog niet erg concreet met mijn plannen, maar hoop dat jullie mogelijke input hebben qua idee. Het is meer een uitbreiding van de huidige keuken dan een geheel nieuwe keuken. Het idee is om een inbouwoven+magnetron, en meerdere grote kasten toe te voegen.
In het donkergrijs beetje het idee qua kasten, alleen twijfel ik nog erg over het deel boven het bestaande werkblad. In het huidige plan heb je dus in feite een werkblad van 60 cm diep onder de kast, waar je dus wat slecht bij kunt. Alternatief is om het werkblad uit te breiden door het blok waar nu het vraagteken in staat weg te halen. Andere uitdaging is het niet-standaard formaat van het werkblad (71 cm), dan zal je dus altijd of een maatwerk kast moeten hebben, of een soort tussenstukje.
In het donkergrijs beetje het idee qua kasten, alleen twijfel ik nog erg over het deel boven het bestaande werkblad. In het huidige plan heb je dus in feite een werkblad van 60 cm diep onder de kast, waar je dus wat slecht bij kunt. Alternatief is om het werkblad uit te breiden door het blok waar nu het vraagteken in staat weg te halen. Andere uitdaging is het niet-standaard formaat van het werkblad (71 cm), dan zal je dus altijd of een maatwerk kast moeten hebben, of een soort tussenstukje.
/f/image/FtBYmIVof9qbe9fHq43Z3XjE.png?f=fotoalbum_large)
Het kan aan mij liggen, maar ik vind het wat lastig in te beelden wat je precies bedoelt.Koos Ofzo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:32:
Ik ben nog niet erg concreet met mijn plannen, maar hoop dat jullie mogelijke input hebben qua idee. Het is meer een uitbreiding van de huidige keuken dan een geheel nieuwe keuken. Het idee is om een inbouwoven+magnetron, en meerdere grote kasten toe te voegen.
[Afbeelding]
Sorry, maar ik snap het niet helemaal denk ik.Koos Ofzo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:32:
[Afbeelding]
Wil je nu een schiereiland uit de wand laten komen met een diepte van 71cm?
Waar komen de koelkast, vriezer, oven, magnetron etc?
Waar de vaatwasser, spoelbak, kookplaat (en afzuiging)?
Bericht hierboven
@Kurma @Floor-is Jullie hebben gelijk, ik ben zo vanuit mijn eigen optiek aan het schrijven dat het als buitenstaander moeilijk te begrijpen is. Verduidelijkingspoging:
Koelkast, afzuigkap, kookplaat, wasbak etc zijn reeds aanwezig in het keukenblok van 71 cm breed, en hoeft momenteel niks mee te gebeuren. Vaatwasser kan naast de wasbak ingebouwd worden. Het is vooral hoe ik de kasten logisch aan laat sluiten bij de huidige situatie, zonder dat het onlogisch wordt. Oven en Magnetron wil ik dus aan de rechterkant (vanaf vooraanzicht gezien). Hoop dat dit het wat verduidelijkt.
Koelkast, afzuigkap, kookplaat, wasbak etc zijn reeds aanwezig in het keukenblok van 71 cm breed, en hoeft momenteel niks mee te gebeuren. Vaatwasser kan naast de wasbak ingebouwd worden. Het is vooral hoe ik de kasten logisch aan laat sluiten bij de huidige situatie, zonder dat het onlogisch wordt. Oven en Magnetron wil ik dus aan de rechterkant (vanaf vooraanzicht gezien). Hoop dat dit het wat verduidelijkt.
/f/image/usHwARW159kiTdXYnOSnSvOA.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij is de indeling wat onhandig, omdat je koelkast nogal ver van je kookplaat af staat.Borioli schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:07:
Over smaak valt zeker te twisten, maar ik zoek meer advies qua indeling en opstelling. Persoonlijk vind ik de kleurstelling wat donker, maar dat kan aan de render liggen. We hebben de vrijheid om andere kleuren te kiezen.
Ook de wasbak staat erg ver van je kookplaat af.
Ik vind de keuken wat lomp ogen. Komt misschien door het dikke blad. Valt wat uit de toon t.o.v. de gedetaillerde raampjes boven de deur.
Ook vind ik de bruine kleur van het kookeiland niet zo mooi, omdat het niet matcht met de kasten.
Ik weet dat donker hip is. Toch denk ik dat een lichte keuken beter past, omdat de ruimte volgens mij niet zo groot is.
[ Voor 7% gewijzigd door Compuhair op 31-03-2023 15:14 ]
Hier sla je als bedrijf toch ook volledig de plank mis zeg. Waarom verzint iemand dit? Ik snap het echt niet. Lauwrenss ik hoop dat je snel een nieuw deurtje kunt bestellen voor een redelijke prijs.Tweak_ers schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:04:
[...]
Super mooi geworden.
[Afbeelding]
***members only***
Zo'n fijne reactie dit. ThePsycho u verdiend een pluim!ThePsycho schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:06:
[...]
Hij kan in principe op 3 fasen aangesloten worden, maar hij gebruikt de 3e voor de ventilatie. Hij heeft 2 fasen voor kookzones. Die afronding tussen 7.4 en 7.6 is het verschil tussen rekenen met 230 v en 240 v.
[Afbeelding]
Hoi shpponer,shpponer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:10:
Beste Tweakers,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
KookeilandHoge kasten
- 280 x 120
Apparatuur
Eerlijk gezegd ben ik best geschrokken van het bedrag. Voornamelijk omdat we qua apparatuur niet in het hoogste segment zitten. We moeten dus een aantal concessies doen. Ik overweeg:De offerte is van KVIK en als ik het goed begrijp valt er bij hun niet te onderhandelen aangezien ze "transparant" zijn in hun prijzen (en de offerte inclusief de BTW vrij "jubileum actie" is). Volgens KVIK zijn de CORISA kasten met donker eikenfineer voornamelijk heel prijzig.
Mooie keuken heb je laten tekenen en leuk dat jullie straks een hele nieuwe keuken hebben staan. shpponer je staat open voor feedback dus bij deze benoem ik graag dit puntje:
* Zet aub de oven wat lager. Zo kloppen de verhoudingen meer en is het esthetische een stuk rustiger en mooier. Zet onder de oven max 1 lade van 400mm hoog.
* In een keuken van ruim 22000 euro hoort geen Zanussi kies op z'n minst AEG.
Mijn advies is om nog wat te shoppen. Niet alleen voor een prijsvergelijk, maar ook om diverse verhalen aan te horen van verschillende verkopers. Dit heeft na mijn mening zeker meerwaarde en gaat er uiteindelijk voor zorgen dat je achteraf kunt zeggen: Wat hebben we toch een goede keuze gemaakt.
Succes met dit mooie project!
Ik zou op zo'n groot eiland ook lekker een grote spoelbak nemen, of misschien wel een dubbele. Heerlijk werken is dat.
Wat een mooie keuken wordt dit en zo te zien ook in een mooie ruimte.Borioli schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:07:
Wij zijn na maanden dubben over het ontwerp op het volgende uitgekomen. Ik ben benieuwd wat jullie van deze opstelling vinden. Over smaak valt zeker te twisten, maar ik zoek meer advies qua indeling en opstelling. Persoonlijk vind ik de kleurstelling wat donker, maar dat kan aan de render liggen. We hebben de vrijheid om andere kleuren te kiezen. Er is veel natuurlijke lichtinval door de grote raampartijen met ligging zuidwest.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En die van het eiland:
[Afbeelding]
De opstelling brengt wel met zich mee dat het een stukje lopen is tussen de oven en koelkast maar ervan uitgaande dat je wat uit de koelkast komt spoelt, snijd en dan bereid op de kookplaat of in de oven dan zit er wel een logische volgorde in de opstelling.
Wanneer je tijdens het koken nog even wat uit de koelkast wilt halen dan is het wel een stukje lopen, wel een meter of drie zo te zien en niet in een rechte lijn; dat is misschien wat minder.
Een langwerpig eiland, waar je naast elkaar kan koken en spoelen zou misschien wat praktischer zijn maar waarschijnlijk is daar de ruimte niet voor?
Over smaak valt idd te twisten maar ik vind het een heel sjiek geheel, wel zou ik overwegen om de kastenwanden niet in hoogglans te laten uitvoeren, een matte lak zorgt voor een veel rustiger geheel, vooral ook omdat je kiest voor een donkere kleur en heel hoge kasten hebt.
Wat is dat zwarte strookje onder het blad bij de middelste kast vh eiland? een greeplijst? Push to Open is een mooiere oplossing denk ik?
Mooie keuken! Vergelijkbaar met hoe wij het krijgen. Wat je zou kunnen overwegen is bij de kastenwand rechts van de nis 2x60 en links de koelkast 1x60, dan zou je de ovens rechts naast elkaar kunnen plaatsen op dezelfde hoogte ipv boven elkaar.shpponer schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:10:
Beste Tweakers,
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
KookeilandHoge kasten
- 280 x 120
Apparatuur
Mwoah, ben ik niet zo'n stickler op. Wij hebben de kookplaat verder van de koelkast en vriezer gepland en dat is nog steeds twee deuren en een paar meter dichterbij dan onze vorige keukenCompuhair schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:01:
[...]
Volgens mij is de indeling wat onhandig, omdat je koelkast nogal ver van je kookplaat af staat.
Ben het met je eens dat de dikte van het blad uit de toon valt, maar met een dergelijk groot eiland moet je haast wel...Ik vind de keuken wat lomp ogen. Komt misschien door het dikke blad. Valt wat uit de toon t.o.v. de gedetaillerde raampjes boven de deur.
Ook vind ik de bruine kleur van het kookeiland niet zo mooi, omdat het niet matcht met de kasten.
Ik weet dat donker hip is. Toch denk ik dat een lichte keuken beter past, omdat de ruimte volgens mij niet zo groot is.
Ik vind het kleurgebruik niet erg geslaagd moet ik zeggen. Niet zozeer door het bruine eiland, maar door de zwarte kasten. Juist voor een wat klassieker huis vind ik een combinatie van wit/marmer met hout en groen of blauw echt mooi passen.
Maar je kunt zoveel doen, bijvoorbeeld blauw, wit en eiken:

Of naar Japandi:

Zie ook deze van Robert Tediek:
https://www.roberttediek....0-woning-in-monnickendam/
De combinatie wit en donker hout denk ik dat goed kan werken (okay hier is het plafond ook hout

Of anders dus echt klassiek, met een duo-tone wand die in de kasten wordt doorgezet wellicht? Ik kan zo snel even geen goed voorbeeld vinden anders dan deze, maar die zijn te klassiek:

In een klassieke keuken kan je zo'n prachtige koperen gehamerde spoelbak plaatsen, dat past helemaal! (Hoewel ik denk dat dit niet jullie richting is

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 31-03-2023 16:54 ]
Bericht hierboven
Kan je uitleggen waar in de ruimte dit komt? En waar de tafel, wat je in dat enorme lege deel doet tussen lichtgrijs en die wand links etc?Koos Ofzo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:40:
@Kurma @Floor-is Jullie hebben gelijk, ik ben zo vanuit mijn eigen optiek aan het schrijven dat het als buitenstaander moeilijk te begrijpen is. Verduidelijkingspoging:
[Afbeelding]
Er is vast een reden dat je een 71cm diep blad hebt bedacht, maar ik zie 'm nog niet
Bericht hierboven
De ruimte op de tekening is de gehele woning, en heb andere meubels niet ingetekend. Blad van 71 cm is wat er nu zit, en vrees dat mijn budget niet toereikend is om geheel nieuwe keuken te maken. Mogelijk geeft de onderstaande foto een beter beeld. De stellingkasten gaan dus natuurlijk weg :Floor-is schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:57:
[...]
Kan je uitleggen waar in de ruimte dit komt? En waar de tafel, wat je in dat enorme lege deel doet tussen lichtgrijs en die wand links etc?
Er is vast een reden dat je een 71cm diep blad hebt bedacht, maar ik zie 'm nog niet
:strip_exif()/f/image/J8QKiZI3i6HrbdnFh868t3FS.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat je erg ongelukkig wordt van een groot vierkant eiland. Als ik je ruimte inschat kun je makkelijk een rechthoekig eiland maken parallel aan de kast met vriezer en koeling. Dan heb je spoelen en koken aan een zijde, met voldoende werkblad. Nu heb je dat met het vierkante eiland opgeteld ook, maar wel verdeeld over vier zijden. Ik denk dat je tureluurs wordt van rondjes lopen. Met een rechthoekig eiland heb je ook meer ‘lucht’ om het eiland. Eens met @Compuhair dat het zo wat lomp overkomt.Borioli schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 13:07: ik zoek meer advies qua indeling en opstelling.
Ik snap wat je bedoelt. De kleurencombi is ook niet mijn ding, maar een signature van de zaak die veel hiermee werkt. En mijn vrouw die een sterk vokrkeur heeft voor zwarte strijklak. Maar … ik zie deze combi eigenlijk nooit in praktijk. Ik ben persoonlijk meer van wat lichtere kleur; grijs/groen voor de hoge kasten. Het probleem is dat we een marmer blad in deze kleur willen. En behalve met donker houtfineer vind ik marmer slecht combineren.Compuhair schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:01:
[...]
Volgens mij is de indeling wat onhandig, omdat je koelkast nogal ver van je kookplaat af staat.
Ik vind de keuken wat lomp ogen. Komt misschien door het dikke blad. Valt wat uit de toon t.o.v. de gedetaillerde raampjes boven de deur.
De logistiek vind ik ook een ding. Ik snap dat oven en kookplaat onhandig zijn geplaatst. Dank voor de feedback! Ook spoel en kook vind ik ver uit elkaar. Woe as het design maar eens verder bijpunten.
Gegroet allen,
Ik kom zojuist terug van Artic keukens. Een erg fijne 'keukenboer', totaal geen druk, prima personeel en een programma wat een mooi 3D ontwerp kan maken. Ik zoek naar een keuken van 260 cm x 210 cm. Ik heb nog wat twijfels over het laatste keukenontwerp, wat onderaan is bijgevoegd. De apparatuur van het ontwerp is van Pelgrim.
Is zwart (het huidige ontwerp) te donker (vooral in de avond), of kan het prima? Voor het gemak, heb ik ook een witte variant van de keuken bijgevoegd. Of is een totaal andere kleur ook nog leuk?
Wat is jullie mening?
/f/image/b0FhFOgcA62iIpZuiOTsRv8J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BugS6QkfZkbHzPcSBIlArfQl.png?f=fotoalbum_large)
Ik kom zojuist terug van Artic keukens. Een erg fijne 'keukenboer', totaal geen druk, prima personeel en een programma wat een mooi 3D ontwerp kan maken. Ik zoek naar een keuken van 260 cm x 210 cm. Ik heb nog wat twijfels over het laatste keukenontwerp, wat onderaan is bijgevoegd. De apparatuur van het ontwerp is van Pelgrim.
Ontwerp en kleur
Ik vind het ontwerp mooi en de indeling logisch (woonachtig in een appartement, weinig keuze om veel anders te doen). Er is 1 groot raam tegenover de keuken wat zorgt voor veel lichtinval in de ochtend en in de middag zijn er andere ramen die genoeg licht binnenlaten. Ik ben echter bang dat de keuken 's avonds toch te donker is, omdat het de donkerste hoek van de ruimte is.Is zwart (het huidige ontwerp) te donker (vooral in de avond), of kan het prima? Voor het gemak, heb ik ook een witte variant van de keuken bijgevoegd. Of is een totaal andere kleur ook nog leuk?
Prijs
De prijs (en de kleur) is momenteel de reden waardoor ik de kat uit de boom kijk. De huidige prijs is namelijk rond de 15.500 euro (voor Pelgrim apparatuur, Quooker, kunststof blad en montage), wat ik toch wel flink vind. Hoe kijken jullie hier tegenaan? We hebben bewust niet voor het goedkoopste materiaal gekozen, omdat we functionaliteiten op de duurdere apparaten waarderen.Wat is jullie mening?
Ontwerp
Dus, 2 keer hetzelfde ontwerp, ander aanzien en 1x wit om een indruk te geven hoe het eruit ziet in het wit./f/image/b0FhFOgcA62iIpZuiOTsRv8J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/BugS6QkfZkbHzPcSBIlArfQl.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F3J7fZqzWbnIfBkWk9AFtjzL.jpg?f=fotoalbum_large)
Die opmerking snap ik 😉. Zo zijn we eerst ook vertrokken; een eiland van 300 x 130, de nis volledig gevuld met apparatuur en dan nog een bar langs het raam. Naast dat ik dat druk vind, staat er ook een houtkachel waardoor je niet de lijn van kastenwand kunt volgen met je eiland. De doorloop is dan 70/ 80.Toke_gt schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:01:
[...]
Ik denk dat je erg ongelukkig wordt van een groot vierkant eiland. Als ik je ruimte inschat kun je makkelijk een rechthoekig eiland maken parallel aan de kast met vriezer en koeling. Dan heb je spoelen en koken aan een zijde, met voldoende werkblad. Nu heb je dat met het vierkante eiland opgeteld ook, maar wel verdeeld over vier zijden. Ik denk dat je tureluurs wordt van rondjes lopen. Met een rechthoekig eiland heb je ook meer ‘lucht’ om het eiland. Eens met @Compuhair dat het zo wat lomp overkomt.
Ik merk dat lodder een aantal paradepaardjes probeert in te tekenen. Vierkant eiland, strijklak en brons metaallak. Gelukkig zitten we er zelf ook bij.
Dank voor alle tips!
Dat ontwerp van Terdiek zie ik vaker terugkomen. Dat moet nog groeien zeg maar. Ook dat geribbelde zie je nu veel. Dat werd hier ook aardig gepusht.Floor-is schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:51:
[...]
Mwoah, ben ik niet zo'n stickler op. Wij hebben de kookplaat verder van de koelkast en vriezer gepland en dat is nog steeds twee deuren en een paar meter dichterbij dan onze vorige keuken
[...]
Ben het met je eens dat de dikte van het blad uit de toon valt, maar met een dergelijk groot eiland moet je haast wel...
Ik vind het kleurgebruik niet erg geslaagd moet ik zeggen. Niet zozeer door het bruine eiland, maar door de zwarte kasten. Juist voor een wat klassieker huis vind ik een combinatie van wit/marmer met hout en groen of blauw echt mooi passen.
Maar je kunt zoveel doen, bijvoorbeeld blauw, wit en eiken:
[Afbeelding]
Of naar Japandi:
[Afbeelding]
Zie ook deze van Robert Tediek:
https://www.roberttediek....0-woning-in-monnickendam/
De combinatie wit en donker hout denk ik dat goed kan werken (okay hier is het plafond ook hout)
[Afbeelding]
Of anders dus echt klassiek, met een duo-tone wand die in de kasten wordt doorgezet wellicht? Ik kan zo snel even geen goed voorbeeld vinden anders dan deze, maar die zijn te klassiek:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In een klassieke keuken kan je zo'n prachtige koperen gehamerde spoelbak plaatsen, dat past helemaal! (Hoewel ik denk dat dit niet jullie richting is)
[Afbeelding]
We hebben denk ik een wat strakkere smaak met klassieke materialen. Als ik eerlijk ben zouden die paneeldeuren erg goed staan, maar ik vind het wat te klassiek.
Die combi wit en donker hout ben ik zelf enorm fan van. Plenty voorbeelden op Pinterest ook. En we hadden die bij Mandemakers uit laten rekenen en dat kwam met topapparatuur op hele andere prijzen uit. En dan hadden we nog niet echt onderhandeld. Enige nadeel is dat de hoge kasten maar tot 220 gaan. Of je moet siematic tot 250 doen, maar dan is het fineer weer obsceen prijzig. Keuzes….
Volgens mij ben ik een van de weinigen maar ik vind de combinatie van materialen en kleuren echt geweldig. Misschien moet je strijklak eens in real life gezien hebben maar juist die klassieke strijklak in combinatie met dat brons en marmer vind ik echt top!Borioli schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:36:
[...]
Die opmerking snap ik 😉. Zo zijn we eerst ook vertrokken; een eiland van 300 x 130, de nis volledig gevuld met apparatuur en dan nog een bar langs het raam. Naast dat ik dat druk vind, staat er ook een houtkachel waardoor je niet de lijn van kastenwand kunt volgen met je eiland. De doorloop is dan 70/ 80.
Ik merk dat lodder een aantal paradepaardjes probeert in te tekenen. Vierkant eiland, strijklak en brons metaallak. Gelukkig zitten we er zelf ook bij.
Dank voor alle tips!
Het vierkante eiland is gewaagd maar daardoor ook wel heel gaaf. Het voordeel van de vorm is natuurlijk wel dat je echt heerlijk met vrienden kan koken/borrelen omdat je zoveel grote werk vlakken hebt.
Ik zou zelf de koelkast verplaatsen naar de kastenwand achter het koken en een kleine, extra spoelbak langs de kookplaat plaatsen met Quooker.
Verder niet te veel aanpassen en genieten van deze unieke keuken.
Volgens mij zijn dat soort dingen veel te trendgevoelig, is dat over 10-15-20 jaar nog "in"?Borioli schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:43:
Dat ontwerp van Terdiek zie ik vaker terugkomen. Dat moet nog groeien zeg maar. Ook dat geribbelde zie je nu veel. Dat werd hier ook aardig gepusht.
,Deze is zwart, maar geen hoogglans en met marmeren blad:Borioli schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:30:
[...]
Ik snap wat je bedoelt. De kleurencombi is ook niet mijn ding, maar een signature van de zaak die veel hiermee werkt. En mijn vrouw die een sterk vokrkeur heeft voor zwarte strijklak. Maar … ik zie deze combi eigenlijk nooit in praktijk. Ik ben persoonlijk meer van wat lichtere kleur; grijs/groen voor de hoge kasten. Het probleem is dat we een marmer blad in deze kleur willen. En behalve met donker houtfineer vind ik marmer slecht combineren.
De logistiek vind ik ook een ding. Ik snap dat oven en kookplaat onhandig zijn geplaatst. Dank voor de feedback! Ook spoel en kook vind ik ver uit elkaar. Woe as het design maar eens verder bijpunten.
Huis in Amsterdam gevonden via #funda https://www.funda.nl/koop...2161926-stadionweg-116-3/
(Sorry kortaf want op mobiel en in de regen)
Vandaag offerte ontvangen voor het bouwen van onze keuken. Apparatuur (Siemens) hebben we zelf al gekocht, dit is de prijs (excl btw) voor de kasten en eiland. Prijs voor keukenblad composiet volgt nog. Prijs voor de ombouw (gipsplaten) rondom de bruine kast en de (koffie)nis is 1188 euro excl btw
Eerlijk gezegd zijn we geschrokken van de prijs, zeker van de kasten en eiland. Exacte merk is niet benoemd, wat ik heb gegoogled op W980 lijkt het me materiaal van Egger. Prijs voor spoelbak etc is wel marktconform volgens mij.
Hier komt de keuken
Het eiland op de tekening is te groot, deze hebben we aangepast naar wat kleiner.
Eerlijk gezegd zijn we geschrokken van de prijs, zeker van de kasten en eiland. Exacte merk is niet benoemd, wat ik heb gegoogled op W980 lijkt het me materiaal van Egger. Prijs voor spoelbak etc is wel marktconform volgens mij.
Members only:
Inloggen
Hier komt de keuken
![]() | ![]() |
Het eiland op de tekening is te groot, deze hebben we aangepast naar wat kleiner.
/f/image/5104qUtHE2SuH1WeoP7DVN9y.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door Petje72 op 01-04-2023 10:54 ]
Hey, deze lijkt heel erg op mijn keuken.Jaspervla schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:36:
Gegroet allen,
Ik kom zojuist terug van Artic keukens. Een erg fijne 'keukenboer', totaal geen druk, prima personeel en een programma wat een mooi 3D ontwerp kan maken. Ik zoek naar een keuken van 260 cm x 210 cm. Ik heb nog wat twijfels over het laatste keukenontwerp, wat onderaan is bijgevoegd. De apparatuur van het ontwerp is van Pelgrim.Ontwerp en kleur
Ik vind het ontwerp mooi en de indeling logisch (woonachtig in een appartement, weinig keuze om veel anders te doen). Er is 1 groot raam tegenover de keuken wat zorgt voor veel lichtinval in de ochtend en in de middag zijn er andere ramen die genoeg licht binnenlaten. Ik ben echter bang dat de keuken 's avonds toch te donker is, omdat het de donkerste hoek van de ruimte is.
Is zwart (het huidige ontwerp) te donker (vooral in de avond), of kan het prima? Voor het gemak, heb ik ook een witte variant van de keuken bijgevoegd. Of is een totaal andere kleur ook nog leuk?Prijs
De prijs (en de kleur) is momenteel de reden waardoor ik de kat uit de boom kijk. De huidige prijs is namelijk rond de 15.500 euro (voor Pelgrim apparatuur, Quooker, kunststof blad en montage), wat ik toch wel flink vind. Hoe kijken jullie hier tegenaan? We hebben bewust niet voor het goedkoopste materiaal gekozen, omdat we functionaliteiten op de duurdere apparaten waarderen.
Wat is jullie mening?Ontwerp
Dus, 2 keer hetzelfde ontwerp, ander aanzien en 1x wit om een indruk te geven hoe het eruit ziet in het wit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Lijkt mij geen gekke prijs eigenlijk. Weet je de aparte prijzen voor de kasten, apparatuur en het blad? Ik heb gekozen voor een composiet blad, en ik kom nog een stuk onder jouw prijs, maar kan ook te maken hebben met de type apparaten en (extra) laden die je hebt (+ ik heb geen quooker). En mij lijkt dat je met 3 lichtspots + de verlichting van de afzuigkap altijd voldoende licht moet hebben. Ik heb er zelf nog eentje aan de rechterkant boven het koffiezetapparataat, maar ik heb daar een kastje, in plaats van planken, dus dat is sowieso iets anders.
Dat hout (eiken/walnoot) is best wel tijdloos. Ik zie af en toe hele dure huizen op funda met een maatwerkkeuken/Arclinea in die stijl en dan zie je eigenlijk alleen aan de apparatuur dat de keuken al 20 jaar oud is. Die ribbels daarentegen zijn denk ik wel heel trendgevoelig.mitsumark schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 20:44:
[...]
Volgens mij zijn dat soort dingen veel te trendgevoelig, is dat over 10-15-20 jaar nog "in"?
@Borioli Dit is wel echt een signature Lodder keuken, ik herkende het meteen.
Oh nu ben ik wel erg benieuwd naar jouw keuken! Bevalt het zwarte?Il 2 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:03:
[...]
Hey, deze lijkt heel erg op mijn keuken.Bijna dezelfde indeling, kleur en kastjes. Mijne is ietsjes kleiner qua lengte en breedte, maar verder dezelfde opzet.
Lijkt mij geen gekke prijs eigenlijk. Weet je de aparte prijzen voor de kasten, apparatuur en het blad? Ik heb gekozen voor een composiet blad, en ik kom nog een stuk onder jouw prijs, maar kan ook te maken hebben met de type apparaten en (extra) laden die je hebt (+ ik heb geen quooker). En mij lijkt dat je met 3 lichtspots + de verlichting van de afzuigkap altijd voldoende licht moet hebben. Ik heb er zelf nog eentje aan de rechterkant boven het koffiezetapparataat, maar ik heb daar een kastje, in plaats van planken, dus dat is sowieso iets anders.
Het gaat er niet zozeer om of er voldoende lichtbronnen zijn, maar meer of het geen donker gat lijkt als we vanaf de woonkamer de keuken in kijken.
Members only:
Inloggen
Hout is prima, maar de ribbels en japandi stijl...?Alic3 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:28:
[...]
Dat hout (eiken/walnoot) is best wel tijdloos. Ik zie af en toe hele dure huizen op funda met een maatwerkkeuken/Arclinea in die stijl en dan zie je eigenlijk alleen aan de apparatuur dat de keuken al 20 jaar oud is. Die ribbels daarentegen zijn denk ik wel heel trendgevoelig.
Als je wat betere pannen koopt met een koperen schijf in de bodem krijg je een betere warmteverdeling. Ik heb hier nog 2 potjes van Greenpan, en die werken, maar niet goed.Z___Z schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:01:
Als je pan wat zwaarder is, dan heb je ook minder last van het gependel.
Het grootste nadeel van gas is eigenlijk het minimum vermogen. Dat is een pak lager bij inductie. Je kan veel makkelijker iets een uur lang rustig warm houden nabij kookpunt.
Smaken verschillenmitsumark schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:48:
[...]
Hout is prima, maar de ribbels en japandi stijl...?
Ik ben ook een overstapper en ervaar bovenstaand niet met onze plaat. Pannen (en het valt of staat met goede pannen) worden gelijkmatig heet. Is het goed te regelen en pendelt mijn plaat niet. Dus of je hebt een plaat die wat mankeert , of mindere kwaliteit of je kan er niet mee overweg 🤪.Z___Z schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:01:
Ik heb een Neff N90 plaat met Ingebouwde afzuiger.
Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor
Geen idee, mijne wordt pas over een maand of 2 opgeleverdJaspervla schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:31:
[...]
Oh nu ben ik wel erg benieuwd naar jouw keuken! Bevalt het zwarte?
Het gaat er niet zozeer om of er voldoende lichtbronnen zijn, maar meer of het geen donker gat lijkt als we vanaf de woonkamer de keuken in kijken.
***members only***
Gisteren bij de luxere lokale bouwmarkt geweest, die doen ook keukens, badkamers en interieurs.
Voordeel: zeker geen mandemakers. Hij wist te vertellen dat Bemmel en kroon tegenwoordig ook mmg is.
En ja hoor, toen van je ik deze:
https://twitter.com/autoriteitcm/status/1150676323117010944
Maar goed, voordeel is verder dat er gewoon normale mensen werken, geen gladde verkopers. Heel veel gepensioneerden met veel klus ervaring. Nu bij de keukenafdeling een adviseur met ervaring. Geen gepush, geen eigen meningen, gewoon advies. Willen we tóch iets anders? Geen probleem!
Merken waren beperkt tot nobilia, nolte en iets met inter in de naam.
Hij gaat het ontwerp nu verder uitwerken en over twee weken gaan we het bespreken.
Ben wel bang dat ze duurder uit gaan komen ivm minder schaalvoordelen. Maar de manier van advies is superieur aan welke keukenzaak tot nu toe.
Zodra ik een offerte heb, horen jullie het:
https://www.bouwhof.nl/keuken/
Voordeel: zeker geen mandemakers. Hij wist te vertellen dat Bemmel en kroon tegenwoordig ook mmg is.
En ja hoor, toen van je ik deze:
https://twitter.com/autoriteitcm/status/1150676323117010944
Maar goed, voordeel is verder dat er gewoon normale mensen werken, geen gladde verkopers. Heel veel gepensioneerden met veel klus ervaring. Nu bij de keukenafdeling een adviseur met ervaring. Geen gepush, geen eigen meningen, gewoon advies. Willen we tóch iets anders? Geen probleem!
Merken waren beperkt tot nobilia, nolte en iets met inter in de naam.
Hij gaat het ontwerp nu verder uitwerken en over twee weken gaan we het bespreken.
Ben wel bang dat ze duurder uit gaan komen ivm minder schaalvoordelen. Maar de manier van advies is superieur aan welke keukenzaak tot nu toe.
Zodra ik een offerte heb, horen jullie het:
https://www.bouwhof.nl/keuken/
Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.
Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1