• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Ik heb binnekort mijn "final afspraak" bij de aangesloten keukenleverancier.
Half jaar geleden reeds bij het inspiratiehuis geweest in hoofddorp. Heb hierbij een betere indruk gekregen van de beschikbare siemens apparatuur.

Ik ben er nog niet helemaal uit voor de vaatwasser.

En dat zit m met name het volgende:
ZeoLith & autoOpen Dry.
Via de zoekfunctie heb ik gelezen dat ZeoLith vaatwassers verhoudingsgewijs snel stuk gingen en ook duur in reparatie zijn. Bij autoOpen Dry heb ik gelezen dat greeplijsten op den duur iets dikker worden oid ivm veelvuldig blootgesteld zijn aan warme damp.

Ik vind met name de stilheid, degelijkheid van rekjes/ binnenwerk en energiezuinigheid belangrijk in een vaatwasser.

Hier heb ik:

SN85E800BE (IQ500) -> autoOpen Dry, openAssist, 42 dB of 39 dB extra stil programma, programmaduur 4:35 label D
SN75Z801BE (IQ500) -> ZeoLith, 42 dB of 40 dB extra stil programma, programmaduur 3:55 label C
SN67Z801BE (IQ700) -> ZeoLith, 41 dB of 39 dB extra stil programma, programmaduur 3:55 label C

Mijn vragen:

Nou weet ik niet zozeer of ik dit moet nuanceren of in een bepaalde context moet plaatsen.
Heeft er iemand recentere ervaringen met beide opties?
Is het echt zo erg gesteld met ZeoLith systemen? Ik begrijp dat dit ervoor zorgt dat machines worden geclassificeerd als energie zuinig

Suggesties voor apparaatkeuze zijn welkom.

• mimatie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-03 12:14
cacao70 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:54:
[...]

Hi! Het plaatje oogt erg mooi. De opstelling zelf is natuurlijk erg onderhevig aan de beschikbare ruimte en plaats in je woning. Wellicht kun je met de Ikea planner of zelf een voorzetje maken. Er zijn namelijk wel wat aanknopingspunten (loopruimte, keukendriehoek etc.) die aan kunnen geven of iets wel mooi is, maar misschien niet even praktisch is in je eigen woning.

Qua prijs is het ook belangrijk om je budget een beetje te kennen. Qua zaken zou je in de beginpost even kunnen kijken. Daar staan zaken opgenoemd en het beste is dan ook gewoon vrijblijvend een offerte te laten maken.
De keuken is gemaakt op basis van onze (toekomstige) huis. Je adviseert dus om gewoon een keukenzaak in te stappen en vrijblijven een offerte te laten maken. Zouden jullie hier ook een Quooker plaatsen? Welke apparaten zijn onmisbaar? Ik hoor namelijk mensen zeggen als je eenmaal een stoomoven bent gewend dat je niet meer anders wilt.

• cacao70
mimatie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:02:
[...]

De keuken is gemaakt op basis van onze (toekomstige) huis. Je adviseert dus om gewoon een keukenzaak in te stappen en vrijblijven een offerte te laten maken. Zouden jullie hier ook een Quooker plaatsen? Welke apparaten zijn onmisbaar? Ik hoor namelijk mensen zeggen als je eenmaal een stoomoven bent gewend dat je niet meer anders wilt.
Ik zou inderdaad even kijken in het lijstje van de begin post, om te kijken welke keukenzaken bij jou in de buurt zijn. Ik hoor wel eens dat de iets kleinere keukenzaken wat meer met je meedenken en wat flexibeler zijn. Maar een dergelijk iets is natuurlijk ook afhankelijk van de adviseur.

Momenteel ben ik ook bezig mijn keuken te finalizen. Ik heb daar ook een Quooker Fusion in zitten (zat er standaard in vanuit het project). Deze ga ik veranderen naar de Quooker Flex. Deze heeft een flexibele slang die je kan uittrekken. Waar ik de Quooker voor ga gebruiken is voornamelijk thee en wellicht wat kleine dingetjes bij het koken, de 3L reservoir is dan voor mij voldoende.

Qua stoomoven moet je echt even kijken wat handig is voor jou. Je hebt (combi)stoomovens, waarbij je periodiek een bakje met water moet vullen. en na elke beurt ook moet schoonmaken (anders gaat het stinken). Ook duurt het voorbereiden van de stoom al een paar minuten. Hierom wilde ik mijn oven met magnetron functie niet vervangen. Echter, er zijn wel mensen die een oven met magnetron functie hebben en daarnaast een volwaardige stoomoven. (wellicht voor de wat grotere gerechten).

Wat je ook kunt doen is een afspraak maken bij het inspiratiehuis, waar je wat onafhankelijker advies kan krijgen van verschillende merken en hebben ze ook een kookworkshop als het goed is. Hier kan je dan denk ik een beter beeld krijgen van de stoomoven in gebruik.
mimatie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:02:
[...]

Dit klinkt heel erg als orientatie fase.

Over het plaatje. Waarom spreekt het jullie aan?
- Kleuren?
- Materiaal?
- Opstelling?
- Werkblad?
- Plafond hoge deuren?

• lorum
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-06 11:47
Hallo allen,

Wij zijn ook begonnen met de zoektocht naar een keuken voor ons nieuwbouwproject. We zijn bij Kvik en Superkeukens geweest en een plan laten opstellen. Hieronder de algemene vorm en dimensies die wij voor ogen hadden:

Wat vinden jullie van deze opstelling/vorm?

Bij superkeukens ligt het netto bedrag op € 16000 (incl 1600 montage). Dit is met een keramiek blad en greeploze frontjes. Apparatuur Juno/Etna/AEG.
Bij Kvik ligt dit eerder bij € 19000 (incl 3000 montage + verzending). Dit is met een laminaat (!) blad en ook greeploos. Apparatuur alles AEG.

Zijn dit een beetje reële bedragen?

En wat betreft de apparatuur, ik heb nog niet van ETNA of Juno gehoord (bij de superkeukens keuken), zijn dit fijne/betrouwbare apparaten of kan ik beter alles AEG zoals bij Kvik doen?

Dank alvast

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-06 09:48
lorum schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:18:
Hallo allen,

Wij zijn ook begonnen met de zoektocht naar een keuken voor ons nieuwbouwproject. We zijn bij Kvik en Superkeukens geweest en een plan laten opstellen. Hieronder de algemene vorm en dimensies die wij voor ogen hadden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij superkeukens ligt het netto bedrag op € 16000 (incl 1600 montage). Dit is met een keramiek blad en greeploze frontjes. Apparatuur Juno/Etna/AEG.
Bij Kvik ligt dit eerder bij € 19000 (incl 3000 montage + verzending). Dit is met een laminaat (!) blad en ook greeploos. Apparatuur alles AEG.

En wat betreft de apparatuur, ik heb nog niet van ETNA of Juno gehoord (bij de superkeukens keuken), zijn dit fijne/betrouwbare apparaten of kan ik beter alles AEG zoals bij Kvik doen?

Dank alvast
Juno en Etna zijn beide budget merken. Voor een eerlijker prijsvergelijk zul je ook bij Superkeukens naar AEG/Atag ofzo moeten.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
cacao70 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:24:
Ik heb binnekort mijn "final afspraak" bij de aangesloten keukenleverancier.
Half jaar geleden reeds bij het inspiratiehuis geweest in hoofddorp. Heb hierbij een betere indruk gekregen van de beschikbare siemens apparatuur.

Ik ben er nog niet helemaal uit voor de vaatwasser.

En dat zit m met name het volgende:
ZeoLith & autoOpen Dry.
Via de zoekfunctie heb ik gelezen dat ZeoLith vaatwassers verhoudingsgewijs snel stuk gingen en ook duur in reparatie zijn. Bij autoOpen Dry heb ik gelezen dat greeplijsten op den duur iets dikker worden oid ivm veelvuldig blootgesteld zijn aan warme damp.

Ik vind met name de stilheid, degelijkheid van rekjes/ binnenwerk en energiezuinigheid belangrijk in een vaatwasser.

Hier heb ik:

SN85E800BE (IQ500) -> autoOpen Dry, openAssist, 42 dB of 39 dB extra stil programma, programmaduur 4:35 label D
SN75Z801BE (IQ500) -> ZeoLith, 42 dB of 40 dB extra stil programma, programmaduur 3:55 label C
SN67Z801BE (IQ700) -> ZeoLith, 41 dB of 39 dB extra stil programma, programmaduur 3:55 label C

Mijn vragen:

Nou weet ik niet zozeer of ik dit moet nuanceren of in een bepaalde context moet plaatsen.
Heeft er iemand recentere ervaringen met beide opties?
Is het echt zo erg gesteld met ZeoLith systemen? Ik begrijp dat dit ervoor zorgt dat machines worden geclassificeerd als energie zuinig

Suggesties voor apparaatkeuze zijn welkom.
Ik heb een Bosch met Zeoliet gehad en nu een Miele met auto open. Beide machines maken de vast goed schoon. Ik denk dat Zeoliet iets droger resultaat opleverde, maar verschil is minimaal.
Bij Miele komt er bij auto open nauwelijks waterdamp uit de machine, dus ik denk dat je geen zorgen hoeft te maken om je greeplijst, tenzij dit bij BSH significant anders is.
Onze rijstkoker blaast enorm veel stoom af tegen onze boven kastjes. Ik hoop dat dit op de lange termijn goed gaat…
Voor een klein prijsverschil kan je bij Miele een A label machine krijgen (G7 serie vaatwasser) mocht je dat interesseren.

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-06 08:18
mimatie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:12:
[Afbeelding]

Hallo,

Ook mijn zoektocht naar een keuken is begonnen:). Ik heb een foto toegevoegd van hetgeen wat ik graag zou willen. Waar maak ik het meeste kans van slagen voor de juiste prijs? En wat vinden jullie van zo een opstelling?
De juiste prijs is afhankelijk van je eigen wensen qua materiaal (alles marmer? echt hout?), apparatuur (Pelgrim? Miele?) en kastwerk (maatwerk?).

Een eiland is leuk. Mits je er de ruimte voor hebt. Op deze render zie ik amper werkruimte.

Bepaal een budget, minimale eisen aan de keuken/apparatuur en ga dan op zoek naar merken/keukenzaken die je dit kunnen bieden binnen budget. Deze look kan je voor 15k krijgen maar ook voor 60k, geheel afhankelijk van de keuzes die je maakt.

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-06 15:15

Dank alvast
Als ik kijk naar het aantal kastjes en werkblad en apparatuur, zou je het voor € 12000 excl. montage moeten kunnen uitonderhandelen (bij Nobilia, Ballerina of Nolte kasten), dan ga ik uit van A merk apparatuur die niet de meest uitgebreide functies heeft.
Die Kvik prijs vind ik raar, zij hebben beperkte keuze in kleuren en type fronten en dat zou ervoor moeten zorgen dat ze scherp kunnen zijn in prijs, die prijs die je nu hebt lijkt nergens op.

• Missy K
  • Laatst online: 03-06 10:19
cacao70 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:57:
[...]

Dankje. Inderdaad.

Heb je enig idee van praktijkvoorbeelden waarbij een 7L handiger is tov de 3L variant?
Hi, De 3L versie moet je eigenlijk vergeten. Hier komt altijd alleen maar 3L kokend heet water uit. Super handig en zuinig dat dan weer wel, maar de Combi geeft je 7L kokend en ook nog eens direct warmwater. ( volgens het hotfill principe) Omdat jij stadverwarming hebt, heb je dus ook een warmwaterleiding lopen.

Doordat je hebt gekozen voor de 7L boiler heb je nu nog sneller warm. Kies de combi plus en het gaat helemaal goed komen.

Quooker is een prachtige uitvinding! Veel plezier alvast met deze super fijne kraan. :)

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-06 13:20
Na best wat geduld te hebben opgebracht hebben we dan inmiddels eindelijk een keuken die af is. We hadden afgesproken dat deze eind juni geplaatst zou worden, maar wat ging er veel mis. Met name apparatuur was ingewikkeld om tijdig geleverd te krijgen en ook om 'fatsoenlijke' leenapparatuur te verkrijgen. Daarnaast was er veel beschadigd bij levering en waren er een paar kleine foutjes gemaakt in het ontwerp waarbij eea nabesteld moest worden (en de hele hoge kastenwand nog een paar centimeter opgeschoven moest worden).

Dat hele gedoe laat ik maar voor wat het is, want inmiddels is het dus af 8) ! De laatste normale bakoven is twee weken geleden geleverd. Uiteindelijk enorm blij met het eindresultaat. Wat kookt het fijn op de inductieplaat en wat is een stoomoven een uitkomst. Hieronder een paar foto's van het eindresultaat.

Achteraf had ik wellicht een paar zaken anders gedaan:
  • We hebben hadden een industriele look wandplankenset besteld boven de kookplaat - deze bleek veeel te fors en hebben we dus niet opgehangen - was wel een dure afschrijving....
  • De ovens zijn niet uit dezelfde lijn, hoewel door de verkoper aangegeven dat je dat verschil niet ziet, is er wel degelijk verschil. De bakoven heeft een 'gelige' halogeen verlichting, de stoomoven een helder witte. Daarbij lijkt de kleurstelling (hoewel beiden onder dezelfde naam verkocht) niet gelijk net een heel klein detail.

Dance with the stars

• Missy K
--MP-- schreef op maandag 13 februari 2023 @ 18:57:
[...]

Juno en Etna zijn beide budget merken. Voor een eerlijker prijsvergelijk zul je ook bij Superkeukens naar AEG/Atag ofzo moeten.
Hi MP,

Mooie keuken heb je bedacht. ( lekker veel snij en opbergruimte) De U is toch ook in mijn beleving de vorm die je het meeste bied.

Ik las dat je een flink budget beschikbaar hebt. Om die rede zou ik je toch willen adviseren om de apparatuur meer uit te kiezen op degelijkheid. Garantie zegt echt niet alles. De praktijk komt veel vaker voor.

Junker en Juno zijn niet degelijk. Het werkt, maar daar is alles mee gezegd. Ik vind dat deze merken niet thuis horen in een keuken van 16000 euro.

Besteed bijv. extra aandacht aan jouw nieuwe vaatwasser en inductiekookplaat. De koelkast moet een goed scharnier hebben.

De beste vaatwasser worden na mijn mening nog altijd in Duitsland gemaakt. Het hang en sluitwerk/ de werking van de laatste spoelbeurt ( drogen) en standaard geleverd met een motor die standaard koolborstel loos is. Alles valt en staat met het goed instellen van de machine maar als die setting goed staat, en ze krijgt het juiste onderhoud dan heb je er jaren plezier van.

De Inductie mag ook voor dat geld (€16000) een set fatsoenlijke inductoren hebben. (vierkant en hoekig) en op elke pit waarvan de diameter groter is dan 180mm een minimale boost vermogen van 3000watt. Dit maakt het koken in de praktijk erg prettig.

Succes en veel plezier met het uitzoeken!

• Bernardsimon
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-05 10:35
Heeft iemand hier ervaring met Composiet werkbladen -mat- uitgevoerd?

Zie bij Jetstone veel opties voor gepolijst, maar als wij kijken naar de satin varianten wordt het aanbod heel veel minder...

Maar het glanzende vinden wij bij composiet minder mooi.

Het liefst willen wij keramiek maar omdat wij onze wasbak onder de werkblad geplakt willen hebben wordt ons dit ten "strengste" afgeraden ivm schade door pannen en het gefreesde rand..

Tips?

Foto voor voorbeeld:

[Voor 50% gewijzigd door Bernardsimon op 14-02-2023 21:59]

• cacao70
Missy K schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:14:
[...]

Hi, De 3L versie moet je eigenlijk vergeten. Hier komt altijd alleen maar 3L kokend heet water uit. Super handig en zuinig dat dan weer wel, maar de Combi geeft je 7L kokend en ook nog eens direct warmwater. ( volgens het hotfill principe) Omdat jij stadverwarming hebt, heb je dus ook een warmwaterleiding lopen.

Doordat je hebt gekozen voor de 7L boiler heb je nu nog sneller warm. Kies de combi plus en het gaat helemaal goed komen.

Quooker is een prachtige uitvinding! Veel plezier alvast met deze super fijne kraan. :)
Maar begrijp ik dus goed dat de enige voordeel van de combi+ in mijn geval dus is dat ik ook instant warm water heb en dus niet een eventuele kleine vertraging die je wellicht hebt met stadsverwarming?

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:48
@Bernardsimon Wat voor tips zoek je?
Om toch iets te doen wat ten strengste word afgeraden?

• Missy K
cacao70 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:36:
[...]

Maar begrijp ik dus goed dat de enige voordeel van de combi+ in mijn geval dus is dat ik ook instant warm water heb en dus niet een eventuele kleine vertraging die je wellicht hebt met stadsverwarming?
Ik denk inderdaad dat in jou geval dit het enige voordeel is. Als je daar geen waarde aan hecht ( sneller warm water) dan zou je ook de Pro 3L kunnen kopen en hou je een extra geld in je zak. :)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43
Missy K schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:14:
[...]
de Combi geeft je 7L kokend en ook nog eens direct warmwater. ( volgens het hotfill principe)
Combi is geen hotfill. Het reservoir sluit je altijd aan op koudwater. Vervolgens mengt hij kokend water met warm water uit je CV.

Dus ja, je hebt direct warmwater, maar het is alsnog geen hotfill :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 10:29
Tissa12345 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:11:
Beste Tweakers,

Wij hebben vanmiddag een eerste oriëntatiegesprek gehad bij NUVA keukens, de projectleverancier van onze nieuwbouwwoning. Wij hebben tot op heden veel gehad aan de tips op dit forum, waarvoor dank! Binnenkort willen we ook nog langs ASWA gaan om goed te kunnen vergelijken met NUVA keukens.
8<8<
Alvast bedankt en nog een goed weekend!
Ik denk dat de keuken te klein is om fijn in te werken en je het barretje sowieso moet laten vallen. Een U/L niet in het midden lijkt me beter passend bij de oppervlakte. :)

Bericht hierboven

• Floor-is
Wel met vergelijkbaar, werkt prima :)

Ik vind het mooier om een plaat onder een blad te maken waarin je een koker of frame freest die je niet kunt zien, maar bij een overhang kan dat lastig zijn.

Bericht hierboven

• Floor-is
Bernardsimon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:55:

Zie bij Jetstone veel opties voor gepolijst, maar als wij kijken naar de satin varianten wordt het aanbod heel veel minder...

Het liefst willen wij keramiek maar omdat wij onze wasbak onder de werkblad geplakt willen hebben wordt ons dit ten "strengste" afgeraden ivm schade door pannen en het gefreesde rand..

Tips?

Foto voor voorbeeld:
[Afbeelding]
Keramiek moet je zien als een mega grote tegel. De finish wordt als het ware meegebakken in de oven. Satijn of mat zie je minder vaak, maar het bestaat wel.

Persoonlijk zou ik me niet al te veel zorgen maken over beschadigen, tenzij je echt een lomperik bent. In het ergste geval kan een blad vervangen worden en je hebt een verzekering toch? :)

[Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 15-02-2023 11:11]

Bericht hierboven

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:52
Beste Tweakers,

Inmiddels in een ver stadium qua onderhandeling over de nieuwe keuken. Qua prijs zijn we tevreden qua kleuren moeten we nog even kijken. Ik ben benieuwd wat jullie van onderstaande opstelling vinden in relatie tot de prijs. Ook tips voor een betere opstelling zijn welkom.

Totaal prijs
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
we hebben geen prijs per onderdeel (enige wat we weten is dat op al het apparatuur 30% korting zit ten aanzien van de advies prijs, dit was in de eerste offerte zichtbaar, keukenloods kon de prijs niet matchen)

Merk kasten
Pronorm proline, Ik ben bekend met Pronorm X-line en Y-line maar niet met de proline is dit een beetje goede kwaliteit?
Eiland 323cm x140cm x 98cm
Kastenwand 410cm x 65cm x290cm (nis 98cm hoog)

Hoge Kasten:
Hoge kast rechts (tbv koelkast) tot aan plafond (290cm).
Hoge kast midden (onder de vaatwasser en 2 inbouw ovens + bovenkast (290cm)).
Hoge kast links (tbv vriezer) (290cm).
2x hogekast met planken (+\- 50cm breed per kast 290cm hoog)

Nis:
Lage kast 2x (60cm 1x ladesysteem 1x afval systeem)
Achterwand nis Spiegel donker brons

Grepen:
4x messing greep 1 meter hoogte.

Kasten Kookeiland:
3x lade kasten 100cm breed, 2x besteklade hout, 3x lade systeem
Achterzijde en zijkanten wangmateriaal

Planken
Planken in nis 120cm x 10 cm koperkleurig 2x incl ledstrip ingevreesd (aansluitbaar op hue)
Plank werkblad 200cm x 60cm x 10cm Betreft kastmateriaal hout.

Werkbladen (keramiek):
Keramiek Neolith 323cm x 140cm x 20cm
Keramiek Neolith 120cm x 65cm x 20cm

Bijgaand het apparatuur dat we geoffreerd hebben gekregen.

Merk Type Omschrijving
Miele H7840BMXGRGR Combi oven
Miele DGC7845HCXGRG_3 Stoom oven
Miele G7690SCVIK20 Vaatwasser knock2open
Miele FN777QE Vriezer 178cm
Miele K7763E Koelkast 178cm
Gaggenau CV492100 Kookplaat met afzuiging 90cm
Quooker+
zeeppomp Fusion Bronze uitvoering

Offerte prijs
Members only:
inclusief montage (op basis van huidige variant kast materiaal) Kan nog zakken als we voor goedkoper kastmateriaal gaan in het eiland.

Huidige kasten:
Eiland: geborsteld brons
Kastenwand agaat grijs

Onderstaand enige impressies, de officiële tekeningen krijgen we nog:
Ik ben benieuwd naar jullie mening, alvast hartelijk bedankt!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:31

ThePsycho

Biertje?

Lwent schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:03:
Ik zou ook even kijken of je met je huidige korpushoogte de xxl variant kan nemen, en dan de sinds gister op de website geplaatste modellen met frontfit. Deze hebben een geen extra spleet in frontjes/plint nodig om mooi ingebouwd te worden. En de xxl variant levert 5 cm interne hoogte op voor 50 euro.

G 7688 XXL.

[Voor 20% gewijzigd door ThePsycho op 15-02-2023 12:09]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• Missy K
Reinier schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:07:
[...]

Combi is geen hotfill. Het reservoir sluit je altijd aan op koudwater. Vervolgens mengt hij kokend water met warm water uit je CV.

Dus ja, je hebt direct warmwater, maar het is alsnog geen hotfill :)
Hi Reinier, Ik snap de verwarring want ik had inderdaad geen vergelijk moeten maken met Hotfill maar met Coldfill. Verwarring lijkt me niet de bedoeling hier, dus leg ik het graag nog een keertje duidelijk uit. Ik hoop dat een ieder er hier iets aan heeft.

Het Combi reservoir van Quooker sluit je alleen aan op een koud waterleiding. Niet op een warm water leiding. Daar heb je het Combi+ reservoir voor. Het Combi reservoir is namelijk bedoeld voor ruimtes waar geen warm waterleiding ligt. ( bij Cacao70 Ligt een warmwaterleiding dus die heeft een Combi+ reservoir nodig of natuurlijk het Pro reservoir.)

Als je in jouw ruimte geen warmwaterleiding hebt en toch warm water wilt hebben, dan koop je het Combi reservoir van Quooker. De zuinigste huishoudelijke keuken boiler ter wereld. En ook nog eens een echt Nederlands product. Iets waar we met z’n alle best trots op mogen zijn! Je sluit de koud waterleiding aan op het Combi reservoir en het mengventiel mengt Quooker water (kokend water) met aangevoerd koud water. Zo creëer je om en nabij 27L 40°C warm water & maximaal 15L 60°C warm water.

De oplossing voor ruimtes zonder warmwaterleiding :*)

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-06 12:37
Missy K schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:47:
[...]

Hi Reinier, Ik snap de verwarring want ik had inderdaad geen vergelijk moeten maken met Hotfill maar met Coldfill. Verwarring lijkt me niet de bedoeling hier, dus leg ik het graag nog een keertje duidelijk uit. Ik hoop dat een ieder er hier iets aan heeft.

Het Combi reservoir van Quooker sluit je alleen aan op een koud waterleiding. Niet op een warm water leiding. Daar heb je het Combi+ reservoir voor. Het Combi reservoir is namelijk bedoeld voor ruimtes waar geen warm waterleiding ligt. ( bij Cacao70 Ligt een warmwaterleiding dus die heeft een Combi+ reservoir nodig of natuurlijk het Pro reservoir.)

Als je in jouw ruimte geen warmwaterleiding hebt en toch warm water wilt hebben, dan koop je het Combi reservoir van Quooker. De zuinigste huishoudelijke keuken boiler ter wereld. En ook nog eens een echt Nederlands product. Iets waar we met z’n alle best trots op mogen zijn! Je sluit de koud waterleiding aan op het Combi reservoir en het mengventiel mengt Quooker water (kokend water) met aangevoerd koud water. Zo creëer je om en nabij 27L 40°C warm water & maximaal 15L 60°C warm water.

De oplossing voor ruimtes zonder warmwaterleiding :*)
Dus als ik het goed begrijp kan ik met een quooker combi dus ook wel direct warm water krijgen?

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:38

Rzaan

Altijd zoekende

Bernardsimon schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:55:

Wij hebben nog geen definitieve keuze gemaakt welk merk kerameik.
Wellicht Marazzo voor een wit keukenblad.
En een blad van Dekker van Evora Ceramics voor de koffienis (blad en achterwand)

Beide zijn niet hoogglans.
Als je naar de verschillende keramiekbedrijven gaat, zie je juist heel veel mat en satin.
In de keukenzaken echter niet zoveel.

Wij nemen een vlakke spoelbak.
Dus geen opbouw, maar ook geen onderbouw.
Voordeel is dat je net iets minder bang hoeft te zijn voor chips die afbreken.
Daarnaast heb je minder vuilophoping dan bij onderbouw (heb ik gehad)

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:10
Jeroenon schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:37:
[...]

Dus als ik het goed begrijp kan ik met een quooker combi dus ook wel direct warm water krijgen?
Combi en Combi+ geven allebei kokend en warm water.
De Combi+ is aangesloten op warm en koud water en geeft onbeperkt warm water immers deze haalt het uit de aangesloten warmwaterleiding.
De Combi is aangesloten op koud water en geeft max 15 liter warm water daar deze het kokende water uit het reservoir mengt met het koud water waar deze op aangesloten is.

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 16:53
yay schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:01:
[...]

Combi en Combi+ geven allebei kokend en warm water.
De Combi+ is aangesloten op warm en koud water en geeft onbeperkt warm water immers deze haalt het uit de aangesloten warmwaterleiding.
De Combi is aangesloten op koud water en geeft max 15 liter warm water daar deze het kokende water uit het reservoir mengt met het koud water waar deze op aangesloten is.
Nu ben ik zelf niet zo thuis in het koken en interieurverzorging. Maar wanneer ben je in de praktijk in een keuken meer dan c.a. 10 liter warm water nodig?

m.a.w.: Wat zou een beweegreden kunnen zijn voor een Combi+ als er nog geen bestaande leidingen aanwezig zijn? Je moet dan immers wel een 2e leiding laten leggen.

• yay
namo_h schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Nu ben ik zelf niet zo thuis in het koken en interieurverzorging. Maar wanneer ben je in de praktijk in een keuken meer dan c.a. 10 liter warm water nodig?

m.a.w.: Wat zou een beweegreden kunnen zijn voor een Combi+ als er nog geen bestaande leidingen aanwezig zijn? Je moet dan immers wel een 2e leiding laten leggen.
Mijn vrouw weet heel goed de boiler leeg te maken met 15 liter warm water helaas.

Maar voor ons was het vooral een milieu / kosten / comfort dingetje. We hadden warmwater dmv de cv, maar dat duurde ongeveer een 30 seconden voordat het uit de kraan kwam. Nu hebben we direct warm water, gebruiken we geen gas, en laten we niet weer 7 meter warm water afkoelen in de leidingen.

• Alic3
@Lwent Wat zit er voor type spoelbak in? En waarom die Gaggenau plaat als je alles van Miele hebt?

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 23:04
Lwent schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:03:
Beste Tweakers,

Inmiddels in een ver stadium qua onderhandeling over de nieuwe keuken. Qua prijs zijn we tevreden qua kleuren moeten we nog even kijken. Ik ben benieuwd wat jullie van onderstaande opstelling vinden in relatie tot de prijs. Ook tips voor een betere opstelling zijn welkom.

Totaal prijs
***members only***
we hebben geen prijs per onderdeel (enige wat we weten is dat op al het apparatuur 30% korting zit ten aanzien van de advies prijs, dit was in de eerste offerte zichtbaar, keukenloods kon de prijs niet matchen)

Merk kasten
Pronorm proline, Ik ben bekend met Pronorm X-line en Y-line maar niet met de proline is dit een beetje goede kwaliteit?
Eiland 323cm x140cm x 98cm
Kastenwand 410cm x 65cm x290cm (nis 98cm hoog)

Hoge Kasten:
Hoge kast rechts (tbv koelkast) tot aan plafond (290cm).
Hoge kast midden (onder de vaatwasser en 2 inbouw ovens + bovenkast (290cm)).
Hoge kast links (tbv vriezer) (290cm).
2x hogekast met planken (+\- 50cm breed per kast 290cm hoog)

Nis:
Lage kast 2x (60cm 1x ladesysteem 1x afval systeem)
Achterwand nis Spiegel donker brons

Grepen:
4x messing greep 1 meter hoogte.

Kasten Kookeiland:
3x lade kasten 100cm breed, 2x besteklade hout, 3x lade systeem
Achterzijde en zijkanten wangmateriaal

Planken
Planken in nis 120cm x 10 cm koperkleurig 2x incl ledstrip ingevreesd (aansluitbaar op hue)
Plank werkblad 200cm x 60cm x 10cm Betreft kastmateriaal hout.

Werkbladen (keramiek):
Keramiek Neolith 323cm x 140cm x 20cm
Keramiek Neolith 120cm x 65cm x 20cm

Bijgaand het apparatuur dat we geoffreerd hebben gekregen.

Merk Type Omschrijving
Miele H7840BMXGRGR Combi oven
Miele DGC7845HCXGRG_3 Stoom oven
Miele FN777QE Vriezer 178cm
Miele K7763E Koelkast 178cm
Gaggenau CV492100 Kookplaat met afzuiging 90cm
Quooker+
zeeppomp Fusion Bronze uitvoering

Offerte prijs
***members only***
inclusief montage (op basis van huidige variant kast materiaal) Kan nog zakken als we voor goedkoper kastmateriaal gaan in het eiland.

Huidige kasten:
Eiland: geborsteld brons
Kastenwand agaat grijs

Onderstaand enige impressies, de officiële tekeningen krijgen we nog:
Ik ben benieuwd naar jullie mening, alvast hartelijk bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit wordt een hele mooie keuken!

Wanneer je uitgaat van die 30% op de apparatuur dan zit je op rond de 15k.

Ik denk dat je blad wel eens 8k kan gaan kosten. Wanneer je op steenproject.nl een Neolith werkblad uitrekent in jouw maten dan zit je al op meer dan 5k bij een een dikte van 10cm.

Kasten zullen denk ik gezien de keuzes die je maakt qua luxe details ook wel richting de 15k gaan.

Dan zit je op 38 duizend ex montage.
Of 43 duizend dan een eerlijke prijs is? ik denk dat er niet zo verschrikkelijk veel aan scheelt.

Ik ben benieuwd of het geborsteld brons ook echt metaal is of een soort van kunststof of laminaat?

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 16:53
namo_h schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:18:
[...]

UPDATE

Inmiddels heb ik een 5-tal offertes binnen (waarvan 2 per e-mail). Om een goede en eerlijke vergelijking te krijgen hebben we zo veel mogelijk dezelfde apparatuur (incl. typenummers), accessoires, afmetingen, indelingen en materiaal aangehouden. Uiteraard zijn er hier en daar wel kleine afwijkingen n.a.v. advies door de verkopers en hier in het forum. Meestal heeft dit geen grote gevolgen voor een eerlijke vergelijking.

A.s. zaterdag ga ik bij de laatste keukenverkoper langs: Wösten in Haren (Dld). Omdat we beide een volle agenda hebben en we al veel keukenverkopers bezoeken heb ik hier (op aandringen van onze buren) eerst per e-mail een gedetailleerde offerte uitgebracht. Deze offerte is zodanig dat deze een hele goede kans maakt.

Meubelen:
Keukenwand
4 hoge kasten en een koffienis van 120 breed
Achterwand van de koffienis wordt een donkere spiegel
Frontjes Softmat Zwart
Korpuskleur: Grafiet
Greeplijsten in Matzwart
Boven de koffienis een legplank in eiken (als eiland) met spotjes
2 (*of 4) Stopcontacten in nis (is in latere offertes veranderd naar 4)

Eiland
300X100m
Frontjes Wildeiken rustiek
Korpuskleur: Sahara
Greeplijsten in Matzwart
Ledverlichting onder het blad
2 Stopcontacten in aan beide zijkanten eiland
*2 stopcontacten binnenin kastje aan koude kant

Apparatuur
Siemens compacte oven iQ700 CB974GKB1
Siemens compacte oven met magnetron iQ700 CM924G1B1
Siemens koelkast iQ500 KI81RSDE0
Siemens vaatwasser iQ300 SN63H800BE
Siemens inductiekookplaat met afzuiging (naar buiten) iQ500 ED807FQ25E
Quooker Matzwart Flex Combi+
Onderbouw spoelbak in matzwart RVS (*of Composiet)

Werkblad eiland en koffienis
Keramiek werkblad
Dikte 2cm
Kleur: Calatorao Honed (Zwart met een bruinige ader)

* in latere offertes toegevoegd n.a.v. adviezen

De offertes (chronologisch):

***members only***

Meerdere offertes opvragen loont dus zeker. Het verschil tussen de hoogste en laagste is een ruime 20% /6K

Wellicht gaan we nog voor een Liebherr koelkast en een Novy Easy Pro Dawndraft kookplaat. Maar om de offertes eerst gelijk te houden hebben we dit vooralsnog niet aangepast. Deze zullen het bedrag niet omhoog brengen. De Novy is zelfs goedkoper dan de Siemens kookplaat

De indeling is in de offertes soms nog iets anders maar zal als volgt worden:
Wand: Legkast [60] - Koffienis [120] - Ovenkast [60] - Ovenkast [60] - Koelkast [60]
Eiland warme kant: kookplaat [90] - ladenkast [90] - spoelbak [60] - vaatwasser [60]
Eiland koude kant: legkast [100] - legkast [100] - legkast [100]

Aan alle zijden van de keuken is tenminste 120cm loopruimte.
Voor tekeningen en impressie zie mijn vorige posts.

Door de vermoedelijk meevallende offertes is er mogelijk nog wat ruimte in het budget. Wat zouden jullie anders doen/toevoegen als je nog 1 á 2K te besteden hebt?
UPDATE:

Afgelopen zaterdag bij Wösten in Haren (Dld) geweest. Dit is een redelijk grote familiezaak, gevestigd in een groot boerderij-achtig pand. De hele zaak en mensen stralen familiair en degelijk uit. Ze spreken hier ook prima Nederlands.

Samen hebben we de offerte doorgesproken en uiteindelijk ook helemaal uitgewerkt zodat deze helemaal naar wenst is. T.o.v. de eerste offerte van 23K hebben we nog een aantal zaken toegevoegd:
-Frontjes van achterwand in matzwart Fenix
-Zijpanelen koffienis in Fenix
-Onderplinten in Fenix
-Vaatwasser naar XXL versie
-Kookplaat van iQ500 naar iQ700 versie
-Led 3 Spotjes in koffienis
-Led verlichting in greeplijst rondom het eiland
-Zigbee/Hue compatible modules voor verlichting
-Inbouw stopcontacten in binnenkasten koudekant van het eiland
-Antraciet spiegelwand in koffienis (moest bij alle andere zaken zelf aangeschaft worden)
-Spoelbak vlakbouw i.p.v. onderbouw (i.v.m. keramiekblad)

Daarmee komen we op het volgende (vermoedelijke) eindresultaat:
*Foutje in impressietekening: Aan rechterzijde van de keuken komt ook een ombouw van 15cm
Indeling:
Wand: Legkast [60] - Koffienis [120] - Ovenkast [60] - Ovenkast [60] - Koelkast [60]
Eiland warme kant: kookplaat [90] - ladenkast [90] - spoelbak [60] - vaatwasser [60]
Eiland koude kant: legkast [100] - legkast [100] - legkast [100]
Werkbladhoogte: 95cm

Aan alle zijden van de keuken is tenminste 120cm loopruimte.

Meubelen:
Merk: Ballerina
Keukenwand
4 hoge kasten en een koffienis van 120 breed
Achterwand van de koffienis dmv Culinca Luce Antraciet spiegel
Frontjes Fenix matzwart
Korpuskleur: Grafietzwart
Greeplijsten in Matzwart
Boven de koffienis een legplank in eiken (als eiland) met 3 spotjes, bediening op Zigbee/hue en wandschakelaar
4 Stopcontacten in nis (in zijwanden i.v.m. spiegel)

Eiland
300X110m
Frontjes Castrel Eiken
Korpuskleur: Grafietzwart
Greeplijsten in Matzwart
Ledverlichting in greeplijst onder het blad rondom, bediening op Zigbee/hue en wandschakelaar
2 Stopcontacten aan beide zijkanten eiland
2 stopcontacten binnenin elk kastje aan koude kant

Apparatuur
Siemens compacte oven iQ700 CB974GKB1
Siemens compacte oven met magnetron iQ700 CM924G1B1
Siemens koelkast 177cm iQ500 KI81RSOE0
Siemens vaatwasser XXL iQ300 SX63H800BE
Siemens inductiekookplaat met afzuiging (naar buiten) iQ700 EX807NX68E
Quooker Matzwart Flex Combi+
Onderbouw spoelbak CARESSI in matzwart Composiet
Franke Cube afvalsorteersysteem

Werkblad eiland en koffienis
Colatorao Honed - Neolith (Zwart met een bruinige ader)
Dikte 2cm

Ik heb helaas geen prijsgespecificeerde factuur, enkel een totaalprijs van
Members only:
.
Levering in augustus dit jaar zou geen probleem moeten zijn, ook niet voor het apperatuur.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-06 21:43
robbierzz schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:23:
Na best wat geduld te hebben opgebracht hebben we dan inmiddels eindelijk een keuken die af is. We hadden afgesproken dat deze eind juni geplaatst zou worden, maar wat ging er veel mis. Met name apparatuur was ingewikkeld om tijdig geleverd te krijgen en ook om 'fatsoenlijke' leenapparatuur te verkrijgen. Daarnaast was er veel beschadigd bij levering en waren er een paar kleine foutjes gemaakt in het ontwerp waarbij eea nabesteld moest worden (en de hele hoge kastenwand nog een paar centimeter opgeschoven moest worden).

Dat hele gedoe laat ik maar voor wat het is, want inmiddels is het dus af 8) ! De laatste normale bakoven is twee weken geleden geleverd. Uiteindelijk enorm blij met het eindresultaat. Wat kookt het fijn op de inductieplaat en wat is een stoomoven een uitkomst. Hieronder een paar foto's van het eindresultaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Achteraf had ik wellicht een paar zaken anders gedaan:
  • We hebben hadden een industriele look wandplankenset besteld boven de kookplaat - deze bleek veeel te fors en hebben we dus niet opgehangen - was wel een dure afschrijving....
  • De ovens zijn niet uit dezelfde lijn, hoewel door de verkoper aangegeven dat je dat verschil niet ziet, is er wel degelijk verschil. De bakoven heeft een 'gelige' halogeen verlichting, de stoomoven een helder witte. Daarbij lijkt de kleurstelling (hoewel beiden onder dezelfde naam verkocht) niet gelijk net een heel klein detail.
Fraaie keuken hoor. Komt tamelijk overeen met wat wij in gedachten hebben. Een paar vragen.
Op de tweede foto lijkt het werkblad optisch heel erg lang, maar hoe lang is het in werkelijkheid? Is het composiet en de dikte? En waar moeten we qua prijs aan denken inclusief installatie?

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 19:14
Source90 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:08:
Wellicht meer voor het tuintopic? :+

Iemand idee wie (lade)geleiders maakt voor buitenshuis? Met name bruikbaar met/na hoge luchtvochtigheid/lage temperaturen.

Buitenkeuken staat overdekt, wel met open zijkant (dus open buitenlucht).
Vanuit Blum krijg ik de reactie "Blum-beslag is niet gecertifieerd om buitenhuis te gebruiken."
Ben benieuwd of er beslag wel gebruikt kan worden in dergelijke condities.
Ladegeleiders:
https://beschlaege-online...ahl-Vollauszug-bis-50-kg/

N.B. ik zou de RVS soft-close geleiders vermijden, in verband met het plastic.

Scharnieren:
https://www.meubelbeslago...ose-105%C2%B0-voorliggend

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:52
We hebben de gaggenau omdat ik de knoppen aan de voorzijde persoonlijk erg prettig vind met koken. Hier twijfel ik wel nog over hoor want er zit dan maar 2 jaar garantie op en het apparaat is vrij prijzig. Overstappen naar Miele zou ruim 1500 euro besparen en hebben we 5 jaar garantie. Ik hoop dat er nog een miele uitkomt met draaibare koppen _/-\o_ .

Spoelbak is van RVS die gecoat wordt in messing (zelfde kleur als de quooker) maar ook dit kan nog wijzigen we zijn er nog niet echt uit over de kleuren. En het is ook weer onnodig duur eigenlijk.
Alic3 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:28:
@Lwent Wat zit er voor type spoelbak in? En waarom die Gaggenau plaat als je alles van Miele hebt?

• cacao70
Ik ben aan het kijken voor de bakoven met magnetron die ik graag wil aanschaffen.

Voor de vorm hou ik even adviesprijzen aan van Siemens.
Het apparaat zal uiteindelijk aangeschaft worden via de projectleverancier
Members only:

HM976GMB1 EUR 3.099,-
HM978GNB1 EUR 3.599,-

Het verschil tussen de twee volgens de brochure is met name de TFT touchdisplay. 96 x 42 mm tov 160 x 70 mm ). En de laatstgenoemde heeft bakingSensor Plus.

De meerprijs van EUR 500,- zit 'm dus in de TFT touchdisplay en die sensor. Nou ben ik benieuwd naar de ervaringen met de bakingsensor. Is het echt een meerwaarde of heb je zoiets, maar nauwelijks gebruikt?

• Missy K
Jeroenon schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:37:
[...]

Hi Jeroenon, Dat is helemaal correct. om en nabij 27L 40°C warm water & maximaal 15L 60°C warm water.

• robbierzz
  • Laatst online: 05-06 13:20
rowicom schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:46:
[...]

Fraaie keuken hoor. Komt tamelijk overeen met wat wij in gedachten hebben. Een paar vragen.
Op de tweede foto lijkt het werkblad optisch heel erg lang, maar hoe lang is het in werkelijkheid? Is het composiet en de dikte? En waar moeten we qua prijs aan denken inclusief installatie?
Thx! Ik ben er ook erg blij mee. Die tweede foto is inderdaad iets 'uit formaat', had wat uitgezoomd met de camera om wat breder geheel op de foto te krijgen. Tussen de twee muren is in totaal +- 3,6m.
Blad is inderdaad composiet (4120 Raven van Caesarstone).

Wij waren in totaal (excl leidingwerk, 'plankjes' en verlaagd plafond) ongeveer 20k kwijt (koopovereenkomst van december '21).

Dance with the stars

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 13:06

Mooody

elmoody

De bouw van onze woning gaat binnenkort beginnen en we zijn op zoek naar een keuken in Japandi stijl.
Dus een warme houtsoort of een hele mooie lamineer dat hierbij in de buurt komt.

Weet iemand een keukenbedrijf dat ervaring heeft met dit soort keukens?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Mooody schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:58:
De bouw van onze woning gaat binnenkort beginnen en we zijn op zoek naar een keuken in Japandi stijl.
Dus een warme houtsoort of een hele mooie lamineer dat hierbij in de buurt komt.
Prachtig!

Denk dat je hiervoor naar een interieurbouwer of meubelmaker moet gaan.
Dat doen wij ook, en we komen bijna 20% tot 25% goedkoper uit dan bij een keukenboer.
En dan kunnen we kiezen uit alle maten en designs.
Kom daar maar eens om bij een keukenboer.

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:35

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van Ginkel in Barneveld. Ik weet niets over service of kwaliteit, maar ze adverteren ermee, dus blijkbaar is het een specialiteit. Wellicht is een bezoek alleen al de moeite waard voor verdere inspiratie.

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:03
yay schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:23:
[...]

Mijn vrouw weet heel goed de boiler leeg te maken met 15 liter warm water helaas.

Maar voor ons was het vooral een milieu / kosten / comfort dingetje. We hadden warmwater dmv de cv, maar dat duurde ongeveer een 30 seconden voordat het uit de kraan kwam. Nu hebben we direct warm water, gebruiken we geen gas, en laten we niet weer 7 meter warm water afkoelen in de leidingen.
Dit klopt volgens mij niet.
De Combi+ zal toch juist steeds gas gebruiken omdat de warm waterleiding gaat stromen om de buffer weer aan te vullen?

Daarom wil ik voor de gewone combi gaan.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• Alic3

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die bovenste is geloof ik van Nordiska Kok. Die leveren ook in NL. Die onderste van Robert Tediek en die maken hele mooie en duren dingen :9~ De meeste zaken die maatwerk doen, kunnen dit maken.
Mandemakers heeft er eentje uit de VTwonen lijn die hier op lijkt.

Je kan dit ook prima namaken met bestaande keukenmerken. Next125 heeft een mooie walnoot in de collectie. Pronorm geloof ik ook. Ga vooral eerst op zoek naar het juiste frontje want deze stijl ga je niet bij erlk merk vinden.

• Mooody

Mooody

elmoody

Alic3 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:59:
[...]

Die bovenste is geloof ik van Nordiska Kok. Die leveren ook in NL. Die onderste van Robert Tediek en die maken hele mooie en duren dingen :9~ De meeste zaken die maatwerk doen, kunnen dit maken.
Mandemakers heeft er eentje uit de VTwonen lijn die hier op lijkt.

Je kan dit ook prima namaken met bestaande keukenmerken. Next125 heeft een mooie walnoot in de collectie. Pronorm geloof ik ook. Ga vooral eerst op zoek naar het juiste frontje want deze stijl ga je niet bij erlk merk vinden.
Thanks! Hier heb ik echt iets aan. Tediek al gespot en die is echt heel prijzig inderdaad. Next125 gaan we binnenkort bekijken in Duitsland.

Bij die keuken van Mademakers plakken ze op elk kastje dezelfde print, zodat het net zo fake lijkt als het is zeg maar.....die valt wel af :)

[Voor 16% gewijzigd door Mooody op 16-02-2023 21:10]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• yay
Morpheusk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:31:
[...]

De Combi+ zal toch juist steeds gas gebruiken omdat de warm waterleiding gaat stromen om de buffer weer aan te vullen?

De combi+ is volgens mij geen hotfill, dus de koude waterleiding vult het reservoir bij.

Ik had het niet zo expliciet benoemd:
Maar ik ben ook voor een gewone combi gegaan, dus met alleen het koud water aangesloten.

• syntesia
  • Laatst online: 17:12
Lwent schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:47:
We hebben de gaggenau omdat ik de knoppen aan de voorzijde persoonlijk erg prettig vind met koken. Hier twijfel ik wel nog over hoor want er zit dan maar 2 jaar garantie op en het apparaat is vrij prijzig. Overstappen naar Miele zou ruim 1500 euro besparen en hebben we 5 jaar garantie. Ik hoop dat er nog een miele uitkomt met draaibare koppen _/-\o_ .

Spoelbak is van RVS die gecoat wordt in messing (zelfde kleur als de quooker) maar ook dit kan nog wijzigen we zijn er nog niet echt uit over de kleuren. En het is ook weer onnodig duur eigenlijk.

[...]
bora professional heeft ook de knoppen voor zitten. hier zijn wij voor gegaan :)

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:10

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Fantastische keukens inderdaad, ook de stijl waar wij naar aan het kijken zijn. Heb een aanvraag gedaan bij Robert Tediek, maar daar heb je ongeveer een tweede hypotheek voor nodig ;) maar die maken wel absurd mooie dingen!
Het blad van de tweede keuken is trouwens een Taj Mahal kwartsiet (hier in het topic ook nog te vinden).

Nordiska Kok kende ik nog niet, dus dank voor de tip!

Naar de meubelmaker van @Rzaan heb ik ook wel interesse, kan jij deze mij toesturen in een privebericht? Dank!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bamiblik schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:26:

Naar de meubelmaker van @Rzaan heb ik ook wel interesse, kan jij deze mij toesturen in een privebericht? Dank!
Zet hier even je regio neer, want dan krijg je misschien wel meer tips

[Voor 50% gewijzigd door Rzaan op 16-02-2023 21:39]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:11
Morpheusk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:31:
[...]

Hier bewust wel voor een Combi+ gaan, ondanks een Warmtepompboiler helemaal op zolder. Reden: de warmwaterleiding kan ik niet dichtbij genoeg afdoppen, dus kans op legionella. Dus met de Combi+ hoop ik dat te voorkomen doordat er warm water van zolder blijft komen zo nu en dan. En van een Combi+ kun je een Combi maken mocht het nodig zijn, maar andersom kan niet.

[Voor 6% gewijzigd door vinom op 16-02-2023 21:48]

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:10
Rzaan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:39:
[...]

Zet hier even je regio neer, want dan krijg je misschien wel meer tips
Regio Amsterdam.

• Alic3
Een deel van de kosten bij zaken zoals Robert Tediek zit ook in het ontwerp. Wij hebben in 2020 een intake gedaan en ze gaan echt voor je aan de slag met het ontwerp en komen met meerder opties als je dat wilt. Echt wel next level waar je ook flink voor mag betalen. De interieurontwerper waar wij mee samenwerken kan ook een keuken ontwerpen, alleen daar gaat geloof ik al zo'n 20 uur in zitten en dan heb je alleen een tekening.

Andere kosten zijn natuurlijk de materiaalkeuze en al het handwerk wat er in zit. Er zitten vaak best wat m2 aan natuursteen in, en dan ook nog afgewerkt met een dubbele bullnose rand :9~

Wat je natuurlijk ook kunt doen is naar een 'gewone' meubelmaker gaan en zeggen dat je een keuken wil in een X opstelling, misschien met standaard kasten en dat zij dan een frontje in een bepaald fineer met opleggrepen gaan maken. Een kennis is meubelmaker en hij heeft de design skills niet, maar kan wel een plaatje namaken :)

Voor onze keuken ben ik er nog niet uit. Of een fortuin uitgeven aan een partij zoals Robert Tediek of Eginstill :9~ , of onze interieurontwerper het laten uitwerken, of zelfs iets proberen te ontwerpen zodat de meubelmaker het kan namaken.

DBD uit Abcoude maakt ook wel mooi (dure) dingen.

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 14:04

• J.Jesse
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 14:01
Volg dit forum al een tijdje en ontzettend veel van geleerd. Nu zelf aan de slag gegaan met offertes van keukenapparatuur uit de nieuwe Siemens studioline en stevig onderhandeld/uitgespeeld (hoop ik). Gaat om een oven, magnetron, kookplaat met afzuiging (incl recirc buizenset en perilex) en koelvries, adviesprijs €9977.

Keukenloods en 123Apparatuur bieden dit aan voor €4900, Veldkamp Witgoed voor €4800. Nu probeert 123Apparatuur me er sterk van te overtuigen dat Veldkamp onbetrouwbaar is en dat die €100 extra het absoluut waard is. Wat is jullie ervaring hiermee? Redenen om niet voor Veldkamp te kiezen? Vind het toch een redelijk verschil in prijs :> Bedankt!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

J.Jesse schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:48:
Volg dit forum al een tijdje en ontzettend veel van geleerd. Nu zelf aan de slag gegaan met offertes van keukenapparatuur uit de nieuwe Siemens studioline en stevig onderhandeld/uitgespeeld (hoop ik). Gaat om een oven, magnetron, kookplaat met afzuiging (incl recirc buizenset en perilex) en koelvries, adviesprijs €9977.

Keukenloods en 123Apparatuur bieden dit aan voor €4900, Veldkamp Witgoed voor €4800. Nu probeert 123Apparatuur me er sterk van te overtuigen dat Veldkamp onbetrouwbaar is en dat die €100 extra het absoluut waard is. Wat is jullie ervaring hiermee? Redenen om niet voor Veldkamp te kiezen? Vind het toch een redelijk verschil in prijs :> Bedankt!
Je vindt 2% veel verschil in prijs? Ik zou persoonlijk 123apparatuur al minder waarderen puur omdat ze een concurrent afkraken.

Twente | 5530 Wp JA Solar - 14x395 33° op Zuid

• J.Jesse
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 14:01
True schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:02:
[...]

Je vindt 2% veel verschil in prijs? Ik zou persoonlijk 123apparatuur al minder waarderen puur omdat ze een concurrent afkraken.
Op de totaalprijs niet nee haha :P, maar met €100 kan je toch best wat leuks doen. Keukenloods en 123Apparatuur zijn de grote bekenden, maar hoor toch graag hoe de ervaring met Veldkamp is, heb die naam weleens voorbij zien komen op het forum maar nooit gelezen wat de ervaring daarmee is.

• ruudvw2
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23:33
codeneos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:37:
[...]

Ben heel benieuwd naar je ervaringen als alles straks staat!
De keuken is inmiddels geinstalleerd (goede foto's volgen t.z.t.), eerste indruk is (redelijk) positief. Voor ons eerste inductiekookplaat en ook eerste afzuiging naar beneden, dus even wennen:

- lekker groot, passen makkelijk 5 grote pannen op.
- bediening werkt eenvoudig en intuitief. Het is alleen geen Apple design, dus simpele LED nummers e.d.
- veel vermogen, pannen zijn razendsnel warm op hoge stand.
- afzuiging naar beneden werkt goed bij lage (koeken)pan, minder bij hoge kookpotten en stoofpannen. Dat is inherent aan het systeem denk ik. De hoge stand is wel nodig bij bakken, stand 1 en 2 is meer voor sudderen.
- Geluidsniveau op hoge stand is vrij hoog (meer dan verwacht), maar wel lager dan bij 'normale' afzuigkap die wij gewend zijn. Kan het niet vergelijken met andere merken.
- Het voelt allemaal goed en luxe aan, o.a. door ledverlichting in de lade waar het kookvocht in komt en materialen zijn van hoge kwaliteit (het werd ook bezorgd in een enorm grote doos met veel onderdelen die in het keukenblok zijn verwerkt).

Snelle foto:

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:21
J.Jesse schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:11:
[...]

Op de totaalprijs niet nee haha :P, maar met €100 kan je toch best wat leuks doen. Keukenloods en 123Apparatuur zijn de grote bekenden, maar hoor toch graag hoe de ervaring met Veldkamp is, heb die naam weleens voorbij zien komen op het forum maar nooit gelezen wat de ervaring daarmee is.
Voorwaarden, garantie, aansluitwerk, levertijd etc. met elkaar vergelijken en op basis daarvan een besluit maken. Google recensies geven meestal ook een goede indruk van het bedrijf.

• Floor-is

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Robert Tediek in Julianadorp, mits je budget afdoende is :) Ik denk dat een van die beelden ook van een keuken van hem is, niet de bovenste..

Echt puike vent, kwaliteit is goed, maar aan de prijs is voorzichtig uitgedrukt :)

[Voor 10% gewijzigd door Floor-is op 17-02-2023 16:44]

Bericht hierboven

• Floor-is
Ik weet wel een fijne in Purmerend :)

Bericht hierboven

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 12:04
Wij zijn dichtbij een handtekening voor een keuken. Een afweging die we nog moeten maken is de keuze tussen een kookplaat met werkbladafzuiging van Siemens (iQ300 - EH877BE15E) en van Novy (1861 - Easy Pro).

De Siemens hebben we niet gezien, de Novy stond wel in de showroom en zag er qua bediening goed uit. De Novy lijkt wat meer functies te hebben. De reviews die ik tot nu gezien heb geven qua kwaliteit nog geen duidelijke conclusie.

Hier nog tips voor een goede afweging?

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-06 19:14
...
Zou bamboe (caramel) iets voor je zijn? Ik heb ook de keuken ermee gebouwd. Het was wel veel werk. Maar je kunt dit vast ook bij een interieurbouwer laten maken.

• carpe.noctem
  • Laatst online: 23-04 18:25
Zijn er ook kokend water - wandkranen? Quooker lijkt het niet te hebben en Google helpt me ook niet verder.
Een strak inbouw modelletje met kokend water zou perfect in onze keuken passen, en aangezien we toch een voorzetwandje gaan maken om een standleiding weg te werken leek dit m’n kans!

• Mooody

Mooody

elmoody

Floor-is schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:40:
[...]

Robert Tediek in Julianadorp, mits je budget afdoende is :) Ik denk dat een van die beelden ook van een keuken van hem is, niet de bovenste..

Echt puike vent, kwaliteit is goed, maar aan de prijs is voorzichtig uitgedrukt :)
Budget wise. Hebben we het hier dan over 40k, 50k of 80k?
Ik heb namelijk geen idee.

Ik weet dat 30-35k een realistisch budget is om een mooie keuken te realiseren (dat was 20-25k zo'n 5 jaar geleden 8)7 )

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 22:27
En met 15k kun je ook een mooie keuken realiseren (maar niet zo een ;) )

• Bernardsimon
Vandaag een keuken laten opstellen, het gaat om een Pronom Y-Line Matlak Superwit fronten en zijwanden.

Kijken jullie even mee?

18K

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 22:49
Bernardsimon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:41:
Vandaag een keuken laten opstellen, het gaat om een Pronom Y-Line Matlak Superwit fronten en zijwanden.

Kijken jullie even mee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

18K
Waar wil je precies feedback op? :9 Enige wat ik kan bedenken is dat een werkblad met een hoek niet echt handig is. Maar dat lijkt me ook niet echt anders te kunnen in jouw woning.

• rodeduivel
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 07:57
Goedemiddag allen,

Wij zijn druk bezig met onze verbouw plannen met een nieuwe vloer, vloerverwarming en een nieuwe keuken.

Bijna onze handtekening gezet staat er in de aankoop overkomst dat de water aan en afvoer niet wordt aangesloten. De verkoper had een mooi verhaal dat dit niet meer mag volgens de regelgeving. Wij vinden dat maar vreemd en horen graag hoe dit bij andere keuken leveranciers gaat.

Ook voor het plaatsen van een achterwand moeten we blijkbaar niet bij hun zijn. We stellen onze plannen even uit maar horen graag van anderen hun ervaringen.

• robberttweak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:55
Goedemiddag!
We willen in onze keuken twee ovens plaatsen:
  • Siemens iQ700 Oven met stoom - HS958GDD1: een oven met alles erop en eraan, zullen we het meest gebruiken
  • Siemens iQ700 Oven - HB934GAB1: een simpele oven, die we dus echt als tweede oven gebruiken en minder functionaliteiten heeft (en dus een stuk goedkoper is)
Deze ovens zijn allebei van de zelfde lijn dus dat past mooi in de keuken! Alleen het display van de twee ovens verschilt best veel. Weet iemand of het mogelijk is om het display (wanneer de oven niet gebruikt wordt) van de HB934GAB1 uit te zetten? Dat lijkt me een stuk beter dan dat we twee verschillende display's naast elkaar hebben.

• Toke_gt
rodeduivel schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:43:
Goedemiddag allen,

Wij zijn druk bezig met onze verbouw plannen met een nieuwe vloer, vloerverwarming en een nieuwe keuken.

Bijna onze handtekening gezet staat er in de aankoop overkomst dat de water aan en afvoer niet wordt aangesloten. De verkoper had een mooi verhaal dat dit niet meer mag volgens de regelgeving. Wij vinden dat maar vreemd en horen graag hoe dit bij andere keuken leveranciers gaat.

Ook voor het plaatsen van een achterwand moeten we blijkbaar niet bij hun zijn. We stellen onze plannen even uit maar horen graag van anderen hun ervaringen.
Heb je te maken met een niet-Nederlandse keukenleverancier? Daar komt dit wel vaker voor. Voor het overige is het voor mij nieuw.

• Krus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:19
Wij hebben een Nederlandse keukenleverancier voor zo ver ik weet, en zij sluiten water en afvoer ook niet aan. Reden was dat het beter is om een lokale loodgieter in te huren, mocht er lekkage zijn kan je die snel inschakelen.

2014 Golf 7 GTI PP

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 22:49
Krus schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:51:
Wij hebben een Nederlandse keukenleverancier voor zo ver ik weet, en zij sluiten water en afvoer ook niet aan. Reden was dat het beter is om een lokale loodgieter in te huren, mocht er lekkage zijn kan je die snel inschakelen.
Lijkt me eerder: we hebben voorheen hele grote claims gehad voor waterschade. Om te voorkomen dat onze verzekeringspremie nog verder omhoog gaat doen we dat tegenwoordig niet meer. :9

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:31
Nog nooit van gehoord. Gebrek aan kundige monteurs blijkbaar...
Heel gauw een adresje verder kijken :)

• rodeduivel
Toke_gt schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:33:
[...]

Heb je te maken met een niet-Nederlandse keukenleverancier? Daar komt dit wel vaker voor. Voor het overige is het voor mij nieuw.
Ja dit gewoon een Nederlands bedrijf in Zwolle- Satink keukens. Ik begrijp dat gemiddeld genomen bedrijven de keuken met een werkende kraan en apparatuur afleveren?

• Zeeuw
  • Laatst online: 17:28
Bij ons wordt de keuken ook door een extern bedrijf aangesloten. Wel in opdracht van en met garantie van de keukenleverancier. Kostte 300 euro extra, iets wat ik zelf ook kan maar voor dat geld geen risico wil lopen.

Read the badge, Bitch!

• Toke_gt
rodeduivel schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:52:
[...]
Ja dit gewoon een Nederlands bedrijf in Zwolle- Satink keukens. Ik begrijp dat gemiddeld genomen bedrijven de keuken met een werkende kraan en apparatuur afleveren?
Meestal wel, maar mogelijk werken zij met monteurs uit Duitsland/Polen die niet over de juiste papieren/materialen beschikken om met NL leidingen te mogen/kunnen werken. Het zou voor mij wel een flink bezwaar zijn, want je krijgt gekissebis als een apparaat of de kraan het niet doet of wanneer je lekkages/problemen krijgt. Wie zijn schuld is het dan?

• rodeduivel
Zeeuw schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:09:
Bij ons wordt de keuken ook door een extern bedrijf aangesloten. Wel in opdracht van en met garantie van de keukenleverancier. Kostte 300 euro extra, iets wat ik zelf ook kan maar voor dat geld geen risico wil lopen.
Als het bij ons zo zijn geregeld zou ik wel vrede mee hebben, vooral als ze op die manier wel garantie kunnen geven op het geheel dus ook in geval van lekkage bijvoorbeeld

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 18:40
rodeduivel schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:43:
Goedemiddag allen,

Ik kan je uit betrouwbare bron melden dat dat bedrijf (of beter gezegd, de monteurs), de bol gewoon aansluit.
Ze zeggen dat ze het officieel niet doen, maar het wordt gewoon netjes werkend opgeleverd.

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:26
robberttweak schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:12:
Goedemiddag!
  • Siemens iQ700 Oven met stoom - HS958GDD1: een oven met alles erop en eraan, zullen we het meest gebruiken
  • Siemens iQ700 Oven - HB934GAB1: een simpele oven, die we dus echt als tweede oven gebruiken en minder functionaliteiten heeft (en dus een stuk goedkoper is)
Deze ovens zijn allebei van de zelfde lijn dus dat past mooi in de keuken! Alleen het display van de twee ovens verschilt best veel. Weet iemand of het mogelijk is om het display (wanneer de oven niet gebruikt wordt) van de HB934GAB1 uit te zetten? Dat lijkt me een stuk beter dan dat we twee verschillende display's naast elkaar hebben.
Het ding is dat ze dus niet uit de zelfse lijn komen. Ja, beiden IQ700, maar daar zit bij Siemens ongeveer elke oven in. Daar binnen heb je nog verschil in met name de grootte van het scherm. Ik zou altijd twee dezelfde schermen nemen. Hoewel het bij de nieuwe Siemens lijn minder opvalt, is het toch wat slordig als ze niet matchen.

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
robberttweak schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:12:
Goedemiddag!
Volgens mij kan je het gewoon uitzetten via deze optie:

• sjedde
  • Laatst online: 29-05 18:19
We zijn bezig met het uitkiezen van een keuken voor ons nieuwbouw huis, Bruynzeel zit verbonden aan het project en daar hebben we een eerste offerte laten maken. Tevens hebben we een keuken laten intekenen bij een kleinere regionale keuken speciaalzaak, die offerte kwam echter ongunstig uit ten opzicht van wat we bij Bruynzeel konden krijgen.

We zitten met een onwijs strakke deadline vanuit de projectontwikkelaar waardoor we praktisch alleen volgende week nog met een andere derde partij kunnen spreken. Daarvoor wilde ik hier het huidige aanbod vanuit Bruynzeel sense checken, en begrijpen of het zin heeft (lees: aanzienlijke kans om meer dan 2000 euro goedkoper uit te komen) om bij bijvoorbeeld een Superkeukens langs te gaan.

Ik heb het forum al aardig afgezocht en weet voor apparatuur goede vergelijkingen te maken (via eerder genoemde websites), echter vind ik het lastig om een goed beeld te krijgen hoe de offerte voor de keukenmeubels en blad zich verhoud tot ‘ een scherpe offerte’

De renders van de keuken:

Keukentype: Olympia, Front: Olijfgroen; zijdeglans op lakdrager, Greeplijst olijfgroen rvs look

Keukenmeubels:
EUR 9976; opgebouwd:
-Hoekkast (carrouselkast) - Breedte 1m
-Kookplaatkast (kookplaat me geïntegreerde afzuiging) - breedte 1 m
-Onderkast met twee lades - Breedte 30cm
-Onderkast met twee lades- Breedte 1m
-Onderkast met internet meeneem lade- breedte 60cm
-2x Onderkast met planken- breedte 80cm
-2x Openkast (woonkamer kant)- breedte 80cm
-Gootsteen kast-breedte 60cm
-2x apparatenkast (1x koelkast, 1x oven)

Werkblad (inclusie spoelbak):
EUR 4511
-Composiet, afwerking satin, diepte 60cm, totale lengte: 5594 mm (drie delen)- EUR3839
-Spoelbak stone grey composiet- EUR672

Keukenapparaten:
EUR 7599
-AEG combolite CCE84543CB - EUR 2262
-AEG sensecook oven (71l) - BPK742380B- EUR 1164
-AEG lowfrost Koelkast- SCB618F3LF- EUR1154
-AEG Inbouwvaatwasser- FSS5261XZ- EUR 771
-Quooker PRO3 Flex en Cube (bruis water)- EUR 2248

Alles bij elkaar komt de keuken inclusief montage uit op EUR24410, waarbij vervangende apparatuur door Bruynzeel zal worden aangeboden wanneer volgende type nummers of vergelijkbare series uitkomen (geen extra kosten). Wat wel relevant is gezien de keuken pas volgend jaar rond juni zal worden geplaatst.

De onafhankelijke partij waar langs zijn gegaan kwamen voor minder keuken, kastjes ipv lades en zonder Quooker op 25k uit, apparatuur en materiaal verder vergelijkbaar. Geen onderhandelruimte (werd voor het eerste gesprek duidelijk gemeld) dus dat valt af maar doet ons ook geloven dat Bruynzeel best goed zit?

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!

• Toke_gt
sjedde schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:04:
We zitten met een onwijs strakke deadline vanuit de projectontwikkelaar waardoor we praktisch alleen volgende week nog met een andere derde partij kunnen spreken.
Bedoel je met strakke deadline dat je op korte termijn de technische tekening moet doorgeven? Goed te weten dat dat niet betekent dat je de keukenplannen al definitief moet hebben inclusief getekende offerte. Als je maar wel een goed beeld hebt van welke aansluitingen waar moeten komen te zitten. Een technische tekening kun je laten maken bij daarin gespecialiseerde bureaus. Dat geeft je veel meer tijd om na te denken over fronten, kastindeling, apparatuur etc.

• sjedde
Toke_gt schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:09:
[...]

Bedoel je met strakke deadline dat je op korte termijn de technische tekening moet doorgeven? Goed te weten dat dat niet betekent dat je de keukenplannen al definitief moet hebben inclusief getekende offerte. Als je maar wel een goed beeld hebt van welke aansluitingen waar moeten komen te zitten. Een technische tekening kun je laten maken bij daarin gespecialiseerde bureaus. Dat geeft je veel meer tijd om na te denken over fronten, kastindeling, apparatuur etc.
Dat klopt inderdaad, het gaat om de technische tekening. Die gaan nu hand in hand met de keuken leverancier. Goede tip dat er gespecialiseerde bedrijven bestaan die dat kunnen doen, weet jij wat daarvoor de kosten ongeveer zijn? Opzich hebben we nu namelijk wel een idee over welke apparatuur waar gaat komen.

EDIT: Ze willen daadwerkelijk de keukenopdracht hebben. Alle aanzichten, renvooi etc.

[Voor 4% gewijzigd door sjedde op 19-02-2023 13:22]

• Agillian
  • Laatst online: 08-05 14:50
Wij kregen onlangs een offerte met daarin een clausule:

-In het geval wij de keuken later dan drie maanden na het sluiten van deze koopovereenkomst uitleveren, en onze inkoopprijs van één of meerdere onderdelen uit de koopovereenokmst bij levering meer dan 5% is gestegen, dan zijn wij gerechtigd om de prijsstijgingen tot de 5% aan u door te belasten. U heeft in dat geval het recht om binnen 5 werkdagen de overeenkomst te ontbinden. Boven de 5% kunnen wij met u kijken naar een passende oplossing.

Is dit inmiddels gebruikelijk? Wij zijn op zoek naar een keuken voor onze nieuwbouwwoning die maart 2024 wordt opgeleverd. Ik denk dat we er bijna zeker van uit kunnen gaan dat er in tussentijd prijsstijgingen gaan komen.

• cacao70
Aankomende week moet ik mijn keuken finalizen. Momenteel heb ik een Siematic S2 keuken erin zitten. De projectleverancier levert ook hun "huismerk", welke een ProNorm keuken is. Nou vroeg ik mij af waar de verschillen precies zitten (met name in kwaliteit). Kan iemand hier iets over zeggen? Ik kwam wel tegen via de zoekfunctie dat ProNorm in het "midden-midden" segment valt en Siematic sinds een doorstart in het "midden-hoog" segment. Wat dat precies inhoud weet ik niet.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:10
sjedde schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:04:
We zijn bezig met het uitkiezen van een keuken voor ons nieuwbouw huis, Bruynzeel zit verbonden aan het project en daar hebben we een eerste offerte laten maken. Tevens hebben we een keuken laten intekenen bij een kleinere regionale keuken speciaalzaak, die offerte kwam echter ongunstig uit ten opzicht van wat we bij Bruynzeel konden krijgen.

We zitten met een onwijs strakke deadline vanuit de projectontwikkelaar waardoor we praktisch alleen volgende week nog met een andere derde partij kunnen spreken. Daarvoor wilde ik hier het huidige aanbod vanuit Bruynzeel sense checken, en begrijpen of het zin heeft (lees: aanzienlijke kans om meer dan 2000 euro goedkoper uit te komen) om bij bijvoorbeeld een Superkeukens langs te gaan.

Ik heb het forum al aardig afgezocht en weet voor apparatuur goede vergelijkingen te maken (via eerder genoemde websites), echter vind ik het lastig om een goed beeld te krijgen hoe de offerte voor de keukenmeubels en blad zich verhoud tot ‘ een scherpe offerte’

De renders van de keuken:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Keukentype: Olympia, Front: Olijfgroen; zijdeglans op lakdrager, Greeplijst olijfgroen rvs look

Keukenmeubels:
EUR 9976; opgebouwd:
-Hoekkast (carrouselkast) - Breedte 1m
-Kookplaatkast (kookplaat me geïntegreerde afzuiging) - breedte 1 m
-Onderkast met twee lades - Breedte 30cm
-Onderkast met twee lades- Breedte 1m
-Onderkast met internet meeneem lade- breedte 60cm
-2x Onderkast met planken- breedte 80cm
-2x Openkast (woonkamer kant)- breedte 80cm
-Gootsteen kast-breedte 60cm
-2x apparatenkast (1x koelkast, 1x oven)

Werkblad (inclusie spoelbak):
EUR 4511
-Composiet, afwerking satin, diepte 60cm, totale lengte: 5594 mm (drie delen)- EUR3839
-Spoelbak stone grey composiet- EUR672

Keukenapparaten:
EUR 7599
-AEG combolite CCE84543CB - EUR 2262
-AEG sensecook oven (71l) - BPK742380B- EUR 1164
-AEG lowfrost Koelkast- SCB618F3LF- EUR1154
-AEG Inbouwvaatwasser- FSS5261XZ- EUR 771
-Quooker PRO3 Flex en Cube (bruis water)- EUR 2248

Alles bij elkaar komt de keuken inclusief montage uit op EUR24410, waarbij vervangende apparatuur door Bruynzeel zal worden aangeboden wanneer volgende type nummers of vergelijkbare series uitkomen (geen extra kosten). Wat wel relevant is gezien de keuken pas volgend jaar rond juni zal worden geplaatst.

De onafhankelijke partij waar langs zijn gegaan kwamen voor minder keuken, kastjes ipv lades en zonder Quooker op 25k uit, apparatuur en materiaal verder vergelijkbaar. Geen onderhandelruimte (werd voor het eerste gesprek duidelijk gemeld) dus dat valt af maar doet ons ook geloven dat Bruynzeel best goed zit?

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening!
Ik vind het helaas allemaal wat prijzig. Zeker je apparatuur.
Dat ze zeggen geen onderhandelruimte, biedt juist perspectief. Nee heb je, ja kun je krijgen. Helaas weten ze dat je een deadline hebt, dus dat geeft je al een achterstand..
Bij Keukenloods zeiden ze ook geen onderhandelruimte, ook daar heb ik 2,5k vanaf gekregen (op 27.5k)

• Toke_gt
sjedde schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:18:
[...]
Dat klopt inderdaad, het gaat om de technische tekening. Die gaan nu hand in hand met de keuken leverancier. Goede tip dat er gespecialiseerde bedrijven bestaan die dat kunnen doen, weet jij wat daarvoor de kosten ongeveer zijn? Opzich hebben we nu namelijk wel een idee over welke apparatuur waar gaat komen.
Zelf geen ervaring mee, maar recent hier in het topic nog gemeld dat het voor een bedrag onder de 200 euro kan. Als je googelt op technische keukentekening kom je bij een aantal partijen die gewend zijn voor nieuwbouwprojecten te tekenen, dus check bijv deze:
EDIT: Ze willen daadwerkelijk de keukenopdracht hebben. Alle aanzichten, renvooi etc.
Dat lijkt me alleen het geval als je bij de projectleverancier bestelt. Check dat bij je projectbureau. Normaalgesproken kun je binnen bepaalde grenzen aangeven wat op welke plek moet komen, zodat zij dat in het bouwproces kunnen inplannen. Maar daarvoor hebben ze geen renders nodig, zelfs geen keukenopdracht. Lijkt een drukmiddel om je naar Bruynzeel bewegen. Niks mis met Bruynzeel, maar neem de tijd die je nodig hebt voor een goede keuze.

(Overigens zou ik hoge kasten aan linkerzijde plaatsen en een lang aansluitend werkblad aan de andere kant).

• sjedde
keanu_ schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:26:
[...]

Ik vind het helaas allemaal wat prijzig. Zeker je apparatuur.
Dat ze zeggen geen onderhandelruimte, biedt juist perspectief. Nee heb je, ja kun je krijgen. Helaas weten ze dat je een deadline hebt, dus dat geeft je al een achterstand..
Bij Keukenloods zeiden ze ook geen onderhandelruimte, ook daar heb ik 2,5k vanaf gekregen (op 27.5k)
Helaas al gelezen in de comments hier dat Bruynzeel daadwerkelijk vasthoud aan het netto principe en niet over kortingen zal praten, maar niet geschoten altijd mis natuurlijk! Apparatuur zal ik nog eens goed naar kijken, heb jij verder een idee over de keukenmeubels. Zitten ze erg hoog, of eerder ‘wat aan de hoge kant’?
Toke_gt schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:30:
[...]

Zelf geen ervaring mee, maar recent hier in het topic nog gemeld dat het voor een bedrag onder de 200 euro kan. Als je googelt op technische keukentekening kom je bij een aantal partijen die gewend zijn voor nieuwbouwprojecten te tekenen, dus check bijv deze:

[...]

Dat lijkt me alleen het geval als je bij de projectleverancier bestelt. Check dat bij je projectbureau. Normaalgesproken kun je binnen bepaalde grenzen aangeven wat op welke plek moet komen, zodat zij dat in het bouwproces kunnen inplannen. Maar daarvoor hebben ze geen renders nodig, zelfs geen keukenopdracht. Lijkt een drukmiddel om je naar Bruynzeel bewegen. Niks mis met Bruynzeel, maar neem de tijd die je nodig hebt voor een goede keuze.

(Overigens zou ik hoge kasten aan linkerzijde plaatsen en een lang aansluitend werkblad aan de andere kant).
Ik zal morgen direct contact opnemen en dit navragen, het zou namelijk wel wat meer rust geven in het proces. Niet dat we ontevreden zijn over deze opzet, maar als dit tegen nagenoeg zelfde kwaliteit een stuk goedkoper kan willen we dat onderzoeken.

De opzet die we hebben laten maken bij de andere zaak volgt jouw suggestie. Dit willen we ook doorvoeren in het ontwerp bij Bruynzeel.

Heb jij verder een idee of een keuken met deze opzet en materialen bij bijvoorbeeld een Superkeukens zaak stukken goedkoper kan? Of lever je snel in op kwaliteit?
Bladen + meubels zit nu op EUR14,487

• Toke_gt
sjedde schreef op zondag 19 februari 2023 @ 14:48:
[...]
Heb jij verder een idee of een keuken met deze opzet en materialen bij bijvoorbeeld een Superkeukens zaak stukken goedkoper kan? Of lever je snel in op kwaliteit?
Bladen + meubels zit nu op EUR14,487
Sorry, dat is niet helemaal mijn expertise. Maar ik zie hier wel keukens voorbijkomen met meer bijzonderheden, meer kasten, die onder de 20K blijven, dus ik zou zeggen dat het goedkoper kan. Ik weet alleen niet wat je dan precies inlevert. Daarom dus belangrijk dat je wat meer tijd neemt voor het goed vergelijken van verschillende keukens. Heb je het starttopic gelezen? Daarin vind je veel tips waar je bij zo’n vergelijking op kunt letten.

• Blue_Airplane
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-05 12:31
Lwent schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:47:

[...]
Ik was recentelijk met mijn verloofde (Slechtziend 5%) bij het Miele experience center in Vianen, juist om een kookplaat met knoppen te zoeken. Helaas, deze zijn bij Miele Nederland niet meer beschikbaar omdat de vraag hiervoor te gering was (minder dan 700 verkochte units per jaar). Gezien wij in Duitsland een huis bouwen heb ik via onze heizungsbauer (die overigens ook elektra en huishoudapparatuur doet) de Miele KM 7174 FR +/- €1700,- bij Miele Duitsland kunnen bestellen. Deze heeft wel fysieke knoppen en kost een flinke duit minder dan Gaggenau +/- €7999,- (Siemens groep).
Je moet er wel rekening mee houden dat de knoppen dan aan de zijkant op de plaat geplaatst zijn, het een 80cm model betreft en je afzuigkap niet in de plaat verwerkt zit. Voor ons geen probleem omdat we toch een kap boven de plaat wouden i.v.m. de verlichting waardoor het allemaal net wat beter zichtbaar wordt.

Oh en voor er iemand begint over Atag en Etna die ook inductie kookplaten hebben speciaal voor mensen met een visuele beperking, dat klopt!!! Een nadeel daarvan is dat het beide 60cm modellen zijn en wij naar een breder model op zoek waren, zodat de pannen elkaar niet steeds raken wat hier nog wel eens voorkomt gezien we met meerdere grote pannen werken. Daarnaast is de Atag (waarbij de Pandoer oplegplaat separaat bijgekocht dient te worden) erg vocaal met zijn piepjes. Top voor iemand die helemaal blind is en wellicht ook voor iemand die nog niet goed weet hoe inductie werkt. Hij piept zowel bij het aanzetten, pan detectie zowel bij het op de plaat zetten als eraf halen als ook bij het uitschakelen. De Etna heeft ook piepjes maar dan enkel voor aan en uitschakelen.

• Missy K
Bernardsimon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:41:

Kijken jullie even mee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

18K
Hi Bernardsimon,

Het is een duidelijke en overzichtelijke offerte maar de keuken configuratie, die begrijp ik niet helemaal. Waarom wordt er gekookt op een 600mm brede inductieplaat strak gepositioneerd tegen de hogekasten?

Vind je het niet fijner om een bredere plaat uit te kiezen en rechts daarvan een kast met binnelades te plannen. ( kookkast schuift dus meer op naar links) In deze kast met binnenlades berg je al je pollepels en gardes op,en de onderste lades gebruik je voor kruiden.

Ook de positie van de spoelbak vind ik niet mooi verhouding staan met de rest van de ruimte. Waarom schuif je deze niet meer op naar links?

• Bernardsimon
Missy K schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:42:
[...]

Hi Bernardsimon,

Het is een duidelijke en overzichtelijke offerte maar de keuken configuratie, die begrijp ik niet helemaal. Waarom wordt er gekookt op een 600mm brede inductieplaat strak gepositioneerd tegen de hogekasten?

Vind je het niet fijner om een bredere plaat uit te kiezen en rechts daarvan een kast met binnelades te plannen. ( kookkast schuift dus meer op naar links) In deze kast met binnenlades berg je al je pollepels en gardes op,en de onderste lades gebruik je voor kruiden.

Ook de positie van de spoelbak vind ik niet mooi verhouding staan met de rest van de ruimte. Waarom schuif je deze niet meer op naar links?
Missy, bedankt voor je reactie. En de oog die je hebt laten vallen op deze confugiratie.

Ik zal vanaf helemaal links van de keuken beginnen.
20 cm "apothekerkast" 60 cm vaatwasser 60 cm spoelbak/met daar onder afvalsysteem. Na de hoek 90 cm lade met binnenlade 90 cm met bora met rec. waardoor de binnenladen vervalt dan twee maal 60 met onder de oven een kast met drie uitschuifbare lades en boven de oven 3 maal legplanken.

Als de spoelbak en vaatwasser omgewisseld werden dan ging de raam niet meer open door de kraan. Tuurlijk was dan nog de mogelijkheid om alleen kiepstand te gebruiken, maar dit wilden wij niet.

Als we de bora in de hoek hadden gezet dan hadden we in moeten leveren in werkruimte. Nu hebben we een "groter" geheel waar gewerkt kan worden.

Dank.

• robberttweak
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:55
t14wo schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 23:33:
[...]

Het ding is dat ze dus niet uit de zelfse lijn komen. Ja, beiden IQ700, maar daar zit bij Siemens ongeveer elke oven in. Daar binnen heb je nog verschil in met name de grootte van het scherm. Ik zou altijd twee dezelfde schermen nemen. Hoewel het bij de nieuwe Siemens lijn minder opvalt, is het toch wat slordig als ze niet matchen.
Daarom gaan we dus het kleinere scherm uitzetten waardoor het minder opvalt. Twee keer de datum/tijd in de keuken is ook overbodig voor ons en hiermee voorkomen ook nog dat 1 van de twee klokken 20 seconde voor loopt en je dus vaak twee verschillende tijden ziet staan (wat ik bij vrienden weleens gezien hebt).
Uiteraard was twee keer exact hetzelfde display altijd nog beter geweest, maar de oven met het kleinere display upgraden naar een oven met het beste display kost ~2000 euro extra (adviesprijs), dat is het ons niet waard.
lebbe02 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 06:58:
[...]

Volgens mij kan je het gewoon uitzetten via deze optie:
[Afbeelding]
Thanks, dit was precies waar ik op zoek naar was! _/-\o_

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
robberttweak schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:22:
[...]

Daarom gaan we dus het kleinere scherm uitzetten waardoor het minder opvalt. Twee keer de datum/tijd in de keuken is ook overbodig voor ons en hiermee voorkomen ook nog dat 1 van de twee klokken 20 seconde voor loopt en je dus vaak twee verschillende tijden ziet staan (wat ik bij vrienden weleens gezien hebt).
Uiteraard was twee keer exact hetzelfde display altijd nog beter geweest, maar de oven met het kleinere display upgraden naar een oven met het beste display kost ~2000 euro extra (adviesprijs), dat is het ons niet waard.

[...]

Thanks, dit was precies waar ik op zoek naar was! _/-\o_
Dat is wel een heel groot verschil voor een estetisch ongemak. ;)
Niet gelijklopende klokken blijft schijnbaar moeilijk. Ik heb 2 Siemens apparaten, maar toch gaan ze uit elkaar lopen. :/ En dat terwijl ze met home connect verbonden zijn. HAAL DE TIJD VAN INTERNET! :+ Maar dat doen ze dus niet. Elke lente en herfst dus mooi zelf de tijd verzetten.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
t14wo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 08:32:
[...]

Dat is wel een heel groot verschil voor een estetisch ongemak. ;)
Niet gelijklopende klokken blijft schijnbaar moeilijk. Ik heb 2 Siemens apparaten, maar toch gaan ze uit elkaar lopen. :/ En dat terwijl ze met home connect verbonden zijn. HAAL DE TIJD VAN INTERNET! :+ Maar dat doen ze dus niet. Elke lente en herfst dus mooi zelf de tijd verzetten.
Heb je niet deze instelling?

• Missy K
Bernardsimon schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:44:
[...]

Missy, bedankt voor je reactie. En de oog die je hebt laten vallen op deze confugiratie.

Ik zal vanaf helemaal links van de keuken beginnen.
20 cm "apothekerkast" 60 cm vaatwasser 60 cm spoelbak/met daar onder afvalsysteem. Na de hoek 90 cm lade met binnenlade 90 cm met bora met rec. waardoor de binnenladen vervalt dan twee maal 60 met onder de oven een kast met drie uitschuifbare lades en boven de oven 3 maal legplanken.

Als de spoelbak en vaatwasser omgewisseld werden dan ging de raam niet meer open door de kraan. Tuurlijk was dan nog de mogelijkheid om alleen kiepstand te gebruiken, maar dit wilden wij niet.

Als we de bora in de hoek hadden gezet dan hadden we in moeten leveren in werkruimte. Nu hebben we een "groter" geheel waar gewerkt kan worden.

Dank.
Hi Bernardsimon,

Ik begrijp nu meer de gedachte achter het ontwerp. Vind je het niet vervelend dat je de hoek zo kwijt bent t.b.v. opbergruimte? Ik snap dat het raam voor je gevoel open moet kunnen, maar waarom kies je dan niet voor een neerklapbare kraan? Dit geeft meer mogelijkheden met het ontwerp wat de opbergruimte echt ten goede komt.

Een hoekoplossing is in jouw geval echt aan te raden omdat je na mijn mening best weinig functionele opbergruimte hebt gecreëerd. Als je vloerverwarming hebt in de keuken dan zou ik ook kiezen voor een dressoir kast aan de lange muur. Zwevend of op een plint, beide opties geven net dat beetje extra opbergruimte.

Onder de combi-oven zou ik kiezen voor lades. Zo creëer je overzichtelijke opbergruimte voor het glaswerk en de kopjes die je dagelijks gebruikt. Ook een rommel laadje in een keuken is best handig. Die zou onder de combi-oven kunnen. De extra greep-lijst links van de hogekast zou ik laten vervallen. Die heb je volgens mij niet nodig?

• Bernardsimon
Missy K schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:46:
[...]

Hi Bernardsimon,

Ik begrijp nu meer de gedachte achter het ontwerp. Vind je het niet vervelend dat je de hoek zo kwijt bent t.b.v. opbergruimte? Ik snap dat het raam voor je gevoel open moet kunnen, maar waarom kies je dan niet voor een neerklapbare kraan? Dit geeft meer mogelijkheden met het ontwerp wat de opbergruimte echt ten goede komt.

Een hoekoplossing is in jouw geval echt aan te raden omdat je na mijn mening best weinig functionele opbergruimte hebt gecreëerd. Als je vloerverwarming hebt in de keuken dan zou ik ook kiezen voor een dressoir kast aan de lange muur. Zwevend of op een plint, beide opties geven net dat beetje extra opbergruimte.

Onder de combi-oven zou ik kiezen voor lades. Zo creëer je overzichtelijke opbergruimte voor het glaswerk en de kopjes die je dagelijks gebruikt. Ook een rommel laadje in een keuken is best handig. Die zou onder de combi-oven kunnen. De extra greep-lijst links van de hogekast zou ik laten vervallen. Die heb je volgens mij niet nodig?
Hi Missy,

Die extra greeplijst links van de hogenkast laten we monteren omdat wij tijdens het koken niet "om" de deur willen lopen om iets te pakken. Die 3 lades onder de oven worden voornamelijk voorraad. Voor glazen en borden en nog meer opberg gaan we paralel aan de hoge kasten een "buffer kast" plaatsen, met een diepte van 40/45 en een breedte van 110. Ik zal de foto's als bijlagen toevoegen.

Bij Pronom was het niet mogelijk om zonder minimaa 40/45 cm ruimte een carousel kast te integreren in die verloren hoek. Deden wij dit wel dan moesten wij afzien van de afvalsysteem lade onder de spoelbak. Dit had bij ons een groter prioriteit.

• cacao70
Klopt het dat Siematic keukens wat "degelijker" zijn dan ProNorm keukens. Dus als het gaat om mechaniek / scharnieren?
cacao70 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:44:
Klopt het dat Siematic keukens wat "degelijker" zijn dan ProNorm keukens. Dus als het gaat om mechaniek / scharnieren?
Ik zou het even in een keukenzaak gaan 'voelen'. Maar paar opmerkingen voor vergelijking tussen Siematic en Pronorm:
  • Siematic gebruikt Grass Vionaro (soortgelijk aan Blum Legrabox). Dat is echt top spul. Standaard gebruikt Pronorm 'Prostyle' dat is wat lager gepositioneerd, maar je kunt opgraden naar ProTech 2.0, dat is weer gelijkwaardig aan Vionaro of Legraboxen
  • Siematic gebruikt rubbers op de kopse kanten van de korpussen zodat de fronten mooie aansluiten op de korpus. Vind het wel fraai, nooit bij andere merken gezien
  • Siematic levert (standaard) mooie anti-slip matten in de pannenlades, weet niet wat de opties bij Pronorm zijn
  • Pronorm kan tegen meerprijs hogere korpussen leveren, weet niet of dat van toepassing is in jullie ontwerp
  • Bij pronorm kun je ook grijze korpussen kiezen (zonder meerprijs). Bij Siematic is de binnenkant altijd wit

[Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 20-02-2023 16:22]

• cacao70
SquareOne schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:21:
[...]

Ik zou het even in een keukenzaak gaan 'voelen'. Maar paar opmerkingen voor vergelijking tussen Siematic en Pronorm:
  • Siematic gebruikt Grass Vionaro (soortgelijk aan Blum Legrabox). Dat is echt top spul. Standaard gebruikt Pronorm 'Prostyle' dat is wat lager gepositioneerd, maar je kunt opgraden naar ProTech 2.0, dat is weer gelijkwaardig aan Vionaro of Legraboxen
  • Siematic gebruikt rubbers op de kopse kanten van de korpussen zodat de fronten mooie aansluiten op de korpus. Vind het wel fraai, nooit bij andere merken gezien
  • Siematic levert (standaard) mooie anti-slip matten in de pannenlades, weet niet wat de opties bij Pronorm zijn
  • Pronorm kan tegen meerprijs hogere korpussen leveren, weet niet of dat van toepassing is in jullie ontwerp
  • Bij pronorm kun je ook grijze korpussen kiezen (zonder meerprijs). Bij Siematic is de binnenkant altijd wit
Dankje. Dit is heel waardevol.

Aanstaande woensdag ga ik mijn laatste wijzigingen doorgeven aan de projectleverancier (op basis van de Siematic S2).
Ik wil daarnaast dus ook een offerte laten maken van hun "Huyscollectie" wat dus ProNorm is. Waarschijnlijk de Y-line. Ik neem dan ook erin mee dat ik de ProTech 2.0 opties wil. Even kijken wat daar qua prijs uit komt en natuurlijk zal ik het daar ook even uitproberen. Ik zal nog wel informeren wat de verschillen in prijsgroepen zijn, kon ik niet zo achterhalen bij ProNorm.
cacao70 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:27:
[...]

Dankje. Dit is heel waardevol.

Aanstaande woensdag ga ik mijn laatste wijzigingen doorgeven aan de projectleverancier (op basis van de Siematic S2).
Ik wil daarnaast dus ook een offerte laten maken van hun "huismerk" wat dus ProNorm is. Waarschijnlijk de Y-line. Ik neem dan ook erin mee dat ik de ProTech 2.0 opties wil. Even kijken wat daar qua prijs uit komt en natuurlijk zal ik het daar ook even uitproberen. Ik zal nog wel informeren wat de verschillen in prijsgroepen zijn, kon ik niet zo achterhalen bij ProNorm.
Lastige vergelijking wel.
Y-line is duurder dan X-line. Die Y-line lijsten moeten in elk front ingefreesd worden, dus meer werk, dus duurder. Volgens mij heb ik wel eens iets van 10% voorbij zien komen maar pin me er niet op vast.
Wees je er wel van bewust dat die lijsten zilver of zwart zijn en dus bij veel frontkleuren een contrastrerend lijntje toevoegd.

X-line is qua looks vergelijkbaar met Siematic S2. Dus dat zou een eerlijkere vergelijking zijn.

Prijsgroepen staan hier: https://www.pronorm.de/wp...amma-overzicht-Y-X_NL.pdf

Maar het is niet bekend wat de 'index' is.

[Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 20-02-2023 16:32]

• cacao70
SquareOne schreef op maandag 20 februari 2023 @ 16:31:
[...]

Lastige vergelijking wel.
Y-line is duurder dan X-line. Die Y-line lijsten moeten in elk front ingefreesd worden, dus meer werk, dus duurder. Volgens mij heb ik wel eens iets van 10% voorbij zien komen maar pin me er niet op vast.
Wees je er wel van bewust dat die lijsten zilver of zwart zijn en dus bij veel frontkleuren een contrastrerend lijntje toevoegd.

X-line is qua looks vergelijkbaar met Siematic S2. Dus dat zou een eerlijkere vergelijking zijn.

Prijsgroepen staan hier: https://www.pronorm.de/wp...amma-overzicht-Y-X_NL.pdf

Maar het is niet bekend wat de 'index' is.
Dat is een goede. Zal ik ook meenemen. Ik dacht dat het verschil in X en Y enkel in de vorm lag.
Dat document had ik gezien, ik kon er verder niet uit halen wat de verschillen van de prijsgroepen voor mat agaatgrijs zijn. Het enige wat ik heb gelezen is dat op folie gebasseerde frontjes weleens los kunnen raken..
Pagina: 1 ... 391 ... 406 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee