• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-03 09:24
Ulkmeister schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:58:
[...]

Ik lees op verschillende plekken dat de kap wel snel opschalelt en hard afzuigt, waardoor men alsnog steeds met knopjes moet bedienen. Begrijp ik goed dat dit niet jouw ervaring hiermee is?

Ik tijwfel namelijk nog tussen een plafondunit van aeg (passend bij de kookplaat) en een novy, die dan weer in het wit kan waardoor hij mooi wegvalt in de koof...
Mijn ervaring is dat de kap dat doet op de momenten dat dat ook echt nodig is. Anders blijft hij gewoon op stand 1. Maar dat kan per model verschillen natuurlijk. Bij vlees of vis bakken, wokken of de grillplaat, is het wel snel standje 2 met uitzonderlijk een paar minuten standje drie. Maar dat is dan ook echt nodig, anders staat je keuken/woonkamer blauw.

Wel moet ik er bij zeggen dat veel mensen een te lage stand gebruiken, wat de luchtkwaliteit in huis niet ten goede komt. Goed afzuigen is niet enkel belangrijk om luchtjes te voorkomen/verminderen.

• vissersr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-03 00:41
SquareOne schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:47:
[...]

Fenix Grigio Londra inderdaad.
Als je meer foto’s wilt zien onder andere lichtomstandigheden dan moet je even mijn foto’s in dit topic opzoeken.

Hier bijv. SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"
Dankjewel!! Kan alleen niet achterhalen of de code londra 804 overeenkomt met de Grigio. Enig idee?

Bijgevoegd voorbeeld sample.(linker grote plaat)

[Voor 30% gewijzigd door vissersr op 06-02-2023 23:41]

vissersr schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:36:
[...]

Dankjewel!! Kan alleen niet achterhalen of de code londra 804 overeenkomt met de Grigio. Enig idee?

Bijgevoegd voorbeeld sample.(linker grote plaat) [Afbeelding]
Ja, ik heb het even opgezocht in de offerte.
Daar staat inderdaad Londra 804

Vond het moeilijk om plaatjes te vinden. Hierbij wat dingen die ik heb opgeslagen:

[Voor 59% gewijzigd door SquareOne op 07-02-2023 08:54]

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
namo_h schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:12:
Omdat binnenkort gestart wordt met onze aanbouw (oplevering rond bouwvak'23) hebben we het afgelopen jaar zo'n 30 keukenzaken bezocht. Hierbij hebben we (lees: mijn vriendin) een een globaal idee gevormd over hoe onze keuken er uit zou moeten komen te zien. Uit alle bezochte keukenzaken hebben we 3 zaken uitgekozen waar we een goed gevoel bij hebben. Momenteel zitten we middenin het process van afspraken, tekeningen en offertes. Na veel meelezen nu tijd om ook onze ervaringen te delen en eventueel meningen te ontvangen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

***members only***
UPDATE

Inmiddels heb ik een 5-tal offertes binnen (waarvan 2 per e-mail). Om een goede en eerlijke vergelijking te krijgen hebben we zo veel mogelijk dezelfde apparatuur (incl. typenummers), accessoires, afmetingen, indelingen en materiaal aangehouden. Uiteraard zijn er hier en daar wel kleine afwijkingen n.a.v. advies door de verkopers en hier in het forum. Meestal heeft dit geen grote gevolgen voor een eerlijke vergelijking.

A.s. zaterdag ga ik bij de laatste keukenverkoper langs: Wösten in Haren (Dld). Omdat we beide een volle agenda hebben en we al veel keukenverkopers bezoeken heb ik hier (op aandringen van onze buren) eerst per e-mail een gedetailleerde offerte uitgebracht. Deze offerte is zodanig dat deze een hele goede kans maakt.

Meubelen:
Keukenwand
4 hoge kasten en een koffienis van 120 breed
Achterwand van de koffienis wordt een donkere spiegel
Frontjes Softmat Zwart
Korpuskleur: Grafiet
Greeplijsten in Matzwart
Boven de koffienis een legplank in eiken (als eiland) met spotjes
2 (*of 4) Stopcontacten in nis (is in latere offertes veranderd naar 4)

Eiland
300X100m
Frontjes Wildeiken rustiek
Korpuskleur: Sahara
Greeplijsten in Matzwart
Ledverlichting onder het blad
2 Stopcontacten in aan beide zijkanten eiland
*2 stopcontacten binnenin kastje aan koude kant

Apparatuur
Siemens compacte oven iQ700 CB974GKB1
Siemens compacte oven met magnetron iQ700 CM924G1B1
Siemens koelkast iQ500 KI81RSDE0
Siemens vaatwasser iQ300 SN63H800BE
Siemens inductiekookplaat met afzuiging (naar buiten) iQ500 ED807FQ25E
Quooker Matzwart Flex Combi+
Onderbouw spoelbak in matzwart RVS (*of Composiet)

Werkblad eiland en koffienis
Keramiek werkblad
Dikte 2cm
Kleur: Calatorao Honed (Zwart met een bruinige ader)

* in latere offertes toegevoegd n.a.v. adviezen

De offertes (chronologisch):
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Meerdere offertes opvragen loont dus zeker. Het verschil tussen de hoogste en laagste is een ruime 20% /6K

Wellicht gaan we nog voor een Liebherr koelkast en een Novy Easy Pro Dawndraft kookplaat. Maar om de offertes eerst gelijk te houden hebben we dit vooralsnog niet aangepast. Deze zullen het bedrag niet omhoog brengen. De Novy is zelfs goedkoper dan de Siemens kookplaat

De indeling is in de offertes soms nog iets anders maar zal als volgt worden:
Wand: Legkast [60] - Koffienis [120] - Ovenkast [60] - Ovenkast [60] - Koelkast [60]
Eiland warme kant: kookplaat [90] - ladenkast [90] - spoelbak [60] - vaatwasser [60]
Eiland koude kant: legkast [100] - legkast [100] - legkast [100]

Aan alle zijden van de keuken is tenminste 120cm loopruimte.
Voor tekeningen en impressie zie mijn vorige posts.

Door de vermoedelijk meevallende offertes is er mogelijk nog wat ruimte in het budget. Wat zouden jullie anders doen/toevoegen als je nog 1 á 2K te besteden hebt?

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21:04
Je offertes zijn niet echt gelijk want andere merken kasten toch? Welke materialen voor fronten hebben ze bijv in de offertes?

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:07
Weet iemand of Home connect en cook connect tussen de verschillende BSH merken kunnen communiceren? Dus bijvoorbeeld een kookplaat van Neff met een afzuigkap van Siemens? Ik heb uiteraard eerst zelf gezocht maar kan online niets vinden.

• namo_h
gdvm schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:55:
Je offertes zijn niet echt gelijk want andere merken kasten toch? Welke materialen voor fronten hebben ze bijv in de offertes?
Als ik het goed heb begrepen zijn de merken Nobilia, Nolte, Rotpunkt en Ballerina van ongeveer gelijkwaardige kwaliteit. Dat we niet enkel naar 1 kastenmerk hebben gekeken lijkt me logisch. Natuurlijk kan het zo zijn dat de ene net iets beter is dan de ander. Maar is dat 4 of zelfs 6K prijsverschil waard?

Ook daar hebben we op gelet om deze zo gelijk mogelijk te hebben:

Borghuis 29K: Kunststof Gelamineerd
't Huys 27K: Kunststof Gelamineerd / Eiland: Melaminehars
Wösten 23K: Kunststof Gelamineerd
Keukenloods weet ik (nog) niet en Reddy heb ik zo niet bij de hand

[Voor 23% gewijzigd door namo_h op 07-02-2023 12:10]

namo_h schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:06:
[...]

Qua afwerking van randen e.d. kan daar nog wel verschil in zitten.
Ballerina heeft standaard legraboxen, dat ligt wat mij betreft dan weer wat boven Rotpunkt. En Rotpunkt is in mijn perceptie weer wat hoger gepositioneerd dan Nobilia.

Met de prijzen die je laat zien dan zou ik voor de Ballerina keuken gaan. Maar het is moeilijk in te schatten of ze de offertes echt goed vergelijkbaar zijn. Als er bijv. 2 zijpanelen in frontmateriaal zijn toegepast bij de één en niet bij de ander heb je al zomaar een verschil van 1000 euro te pakken.

Heb je geen renders / plattegronden :)?

De Ballerina keuken zou je kunnen narekenen bij https://www.keukenkastenfabriek.nl/

[Voor 4% gewijzigd door SquareOne op 07-02-2023 12:09]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:23
namo_h schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:06:
[...]

Heb je ook inzage in montagekosten? Die willen ook nog weleens variëren. Wat je bij de een bespaart op apparatuur/kasten, is bij de ander in mindering gebracht op montage. Verder zou ik ook kijken naar zaken als planning, communicatie, tussentijdse prijsverhoging, wijzigingen vanuit jullie, vervangende apparatuur etc. Dat zijn niet direct kosten, maar mogelijk heb je liever die 2K over voor een goede afhandeling dan voor een bordenwarmer of zo.

• namo_h
SquareOne schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:09:
[...]

Qua afwerking van randen e.d. kan daar nog wel verschil in zitten.
Ballerina heeft standaard legraboxen, dat ligt wat mij betreft dan weer wat boven Rotpunkt. En Rotpunkt is in mijn perceptie weer wat hoger gepositioneerd dan Nobilia.

Met de prijzen die je laat zien dan zou ik voor de Ballerina keuken gaan. Maar het is moeilijk in te schatten of ze de offertes echt goed vergelijkbaar zijn. Als er bijv. 2 zijpanelen in frontmateriaal zijn toegepast bij de één en niet bij de ander heb je al zomaar een verschil van 1000 euro te pakken.

Heb je geen renders / plattegronden :)?

De Ballerina keuken zou je kunnen narekenen bij https://www.keukenkastenfabriek.nl/
Bedankt. De Ballerina keuken ga ik zaterdag bezoeken. Goed om te lezen dat je deze het hoogste inschat. De prijs hiervan is namelijk ook erg gunstig. Ik zal goed op de genoemde zaken letten.

De meeste offertes heb ik enkel op papier en met inscannen van de renders krijg ik daar geen mooie afbeeldingen van. Hieronder de enige digitale render die ik heb.Maar alle keukens zijn van opzet gelijk. De plattegronden dus ook nagenoeg op een cm hier of daar. Bij het eiland een plint onderlangs en aan de zijkanten met 2 zijpanelen in frontmateriaal. De wand komt in een koof.

• namo_h
Toke_gt schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:14:
[...]

Heb je ook inzage in montagekosten? Die willen ook nog weleens variëren. Wat je bij de een bespaart op apparatuur/kasten, is bij de ander in mindering gebracht op montage. Verder zou ik ook kijken naar zaken als planning, communicatie, tussentijdse prijsverhoging, wijzigingen vanuit jullie, vervangende apparatuur etc. Dat zijn niet direct kosten, maar mogelijk heb je liever die 2K over voor een goede afhandeling dan voor een bordenwarmer of zo.
Ik heb helaas maar 1 factuur die daadwerkelijk per post is gespecificeerd. De overige offertes zijn allemaal met enkel totaalprijs. Lastig vergelijken dus. Maar uiteindelijk gaat het bij vergelijkbare offertes om te totaalprijs. Dan maakt het mij niet uit bij welk onderdeel ze iets van de prijs opdrukken of afhalen.

De offerte van Wösten met de Balerinakeuken staat voorlopig het beste ervoor. Buren hebben hier een keuken vandaan en zijn erg te spreken over de service. Bij een storing (magneet in lade onder kookplaat) stond er binnen een halve dag een monteur voor de deur. Bij de overige leveranciers hebben we bij de ene een beter gevoel van dan bij de ander. Dat speelt ook mee. Maar in alle gevallen hebben we telkens gevraagd of alles tijdig geleverd kan worden (augustus) en in voor het definitieve tekenen wil ik afspraken hierover op papier zetten.
namo_h schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:19:
[...]

Bedankt. De Ballerina keuken ga ik zaterdag bezoeken. Goed om te lezen dat je deze het hoogste inschat. De prijs hiervan is namelijk ook erg gunstig. Ik zal goed op de genoemde zaken letten.

De meeste offertes heb ik enkel op papier en met inscannen van de renders krijg ik daar geen mooie afbeeldingen van. Hieronder de enige digitale render die ik heb.Maar alle keukens zijn van opzet gelijk. De plattegronden dus ook nagenoeg op een cm hier of daar. Bij het eiland een plint onderlangs en aan de zijkanten met 2 zijpanelen in frontmateriaal. De wand komt in een koof.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oké. Kijk ook even naar de afwerking van de binnenkant van de nis. Zijn daar zijpanelen toegepast (bovenop het werkblad geplaatst) om het dezelfde look te geven als de fronten. Bij sommige merken kunnen ze ook de buitenzijde van de korpusaanpassen zodat deze panelen niet nodig zijn.

Als er nog budget over is:
Ballerina heeft best wel wat fraaie luxe fronten (ook bijv. Fenix, of glas)

• vissersr
Hi allen.

Vraagje, momenteel offerte traject lopen en vroeg me af of deze prijzen reeel zijn.Bijgevoegd ontwerp nog niet definitief (denk aan kastgrepen ed.)

Offerte:
Leverancier: Tristar
Front: Fenix Londra
Corpus: legragrijs (nader te bepalen)

Meubels (EUR 10165):
- Onderkast links (maatwerk) (30x30x60)
- Deur wasmachine
- Spoelonderkast met alu bodemplaat
- hoekkast met planken
- 2x Onderkast (2 lades incl. 1 besteklade incl. bestekindeling, onderste lade tip-on) (1m breed per ladeblok)
- stollenwand afwerking naast hoge wanden
- 3 hoge kast waarvan:
a) 1x ondiepe kast met planken i.v.m. kolom
b) 1x kast t.b.v. vriezer, oven en bovendeel incl. planken
c) 1x kast t.b.v. koelkast
- 2 planken waarvan 1 voorzien van 5 inbouw spots

Werkbladen (EUR 5038):
- 2.3 M + 2.7M x 0,6M Keramiek
- Lanesto enkele spoelbak zwart 645 5040-OND (verwerkt in blad 50x40cm)
- kookplaatuitsparing
- randafwerking keramiek (spatranden) (0,9 + 2,3 + 2,7m)

Apparatuur (EUR 9054 + 1803):
- Bosch Vaatwasser SMV4HB800E
- Bosch Inductie 5 zones kookplaat PVW895FC5E
- Bosch bakoven XL HMG976KB1
- Bosch vriezer GIV11ADE0
- Bosch koelkast KIR81SOE0
- Bosch Plafondafzuigunit DRC96AQ50
- SELSIUZ 3-in-1 kraan warm, koud en kokend waterkleur Sturdy Black
- Inzetbakje Urban 551 Sturdy Black

Montage (EUR 1090)

Totaal incl. initieel gegeven korting +- 25K.

[Voor 11% gewijzigd door vissersr op 10-02-2023 18:24]

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:59
Vraagje...
We hebben een keuken gekocht met een 20mm Lion Stone composiet werkblad met spatrand van 20cm hoog (zelfde materiaal) langs het hele blad behalve bij de inductieplaat, daar hebben we een 16mm dikke RVS plaat tot aan de afzuigkap.

Nu hadden ze in de winkel aangegeven dat de spatrand slechts 9mm dik zou zijn, echter nu hebben ze gisteren de keuken geleverd en zien we dat de spatranden 20mm dik zijn. Dat ziet er vrij lomp dik uit, en daarmee wordt ie ook dikker dan de RVS plaat bij het kook deel. Dat ziet er natuurlijk niet uit. De winkel zegt nu dat van deze leverancier geen dunnere spatranden worden gemaakt omdat ze dan tijdens transport zouden breken. Maar volgens mij zijn spatranden normaal tussen de 6 en 12 mm ongeveer toch?

Iemand ervaring hiermee of hoe dik zijn jullie spatranden?

• vissersr
@SquareOne heb jij misschien een idee?
vissersr schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:35:
Hi allen.

Vraagje, momenteel offerte traject lopen en vroeg me af of deze prijzen reeel zijn.Bijgevoegd ontwerp nog niet definitief (denk aan kastgrepen ed.)

[Afbeelding]

Offerte:
Leverancier: Tristar
Front: Fenix Londra
Corpus: legragrijs (nader te bepalen)

Meubels (EUR 10165):
- Onderkast links (maatwerk) (30x30x60)
- Deur wasmachine
- Spoelonderkast met alu bodemplaat
- hoekkast met planken
- 2x Onderkast (2 lades incl. 1 besteklade incl. bestekindeling, onderste lade tip-on) (1m breed per ladeblok)
- stollenwand afwerking naast hoge wanden
- 3 hoge kast waarvan:
a) 1x ondiepe kast met planken i.v.m. kolom
b) 1x kast t.b.v. vriezer, oven en bovendeel incl. planken
c) 1x kast t.b.v. koelkast
- 2 planken waarvan 1 voorzien van 5 inbouw spots

Werkbladen (EUR 5038):
- 2.3 M + 2.7M x 0,6M Keramiek
- Lanesto enkele spoelbak zwart 645 5040-OND (verwerkt in blad 50x40cm)
- kookplaatuitsparing
- randafwerking keramiek (spatranden) (0,9 + 2,3 + 2,7m)

Apparatuur (EUR 9054 + 1803):
- Bosch Vaatwasser SMV4HB800E
- Bosch Inductie 5 zones kookplaat PVW895FC5E
- Bosch bakoven XL HMG976KB1
- Bosch vriezer GIV11ADE0
- Bosch koelkast KIR81SOE0
- Bosch Plafondafzuigunit DRC96AQ50
- SELSIUZ 3-in-1 kraan warm, koud en kokend waterkleur Sturdy Black
- Inzetbakje Urban 551 Sturdy Black

Montage (EUR 1090)

Totaal incl. initieel gegeven korting +- 25K.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:19
Uitgaande van 'laminaat' versus 'composiet', heb je bij de partij met het composiet blad goedkopere kasten.

Ik heb met beide geen intensieve ervaring en kan daar dus weinig over zeggen, wel dat er een flink prijsverschil in het blad te verwachten is. :)

Bericht hierboven

Ik kijk regelmatig op tweakers, maar om binnen 2 uur post te kicken / reminden is een beetje overdreven niet? :X

Maar goed, inhoudelijk:
Ik ben niet actief in de keukenbranche dus heb geen zicht op prijzen anders dan ik in dit topic voorbij zie komen. Verder heb ik mijn eigen keuken als referentiepunt.
Dat gezegd hebbende vind ik dat ik meer keuken heb, voor minder geld, maar dat is wel een deal van bijna 2 jaar geleden.

Ik heb het riedeltje wel vaker gepost hier om voor jezelf vast te stellen wat een keuken minimaal moet kosten:
Kasten:
Ga eens knutselen bij https://www.keukenkastenfabriek.nl/ daar bieden ze Ballerina aan, ook icm Fenix Londra fronten. Ook zijn de kasten voorzien van Legraboxen. Gelijkwaardig dus aan Tristar wat mij betreft.
Apparatuur kun je zelf samenstellen via een dozenschuiven, bijv. keukenloods
Werkblad kun je eens checken op https://keukenbladen.shop/ of hier https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/prijs-berekenen (je krijg geautomatiseerd een offerte)

Optelsom van die dingen is zo'n beetje de bodemprijs. Een keukenzaak met een showroom, personeel, etc, moet natuurlijk wat marge maken. Aan jou te bepalen of de delta tussen bovenstaande optelsom en de offerte reëel is.

• vissersr
SquareOne schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:01:
[...]

Ik kijk regelmatig op tweakers, maar om binnen 2 uur post te kicken / reminden is een beetje overdreven niet? :X

Maar goed, inhoudelijk:
Ik ben niet actief in de keukenbranche dus heb geen zicht op prijzen anders dan ik in dit topic voorbij zie komen. Verder heb ik mijn eigen keuken als referentiepunt.
Dat gezegd hebbende vind ik dat ik meer keuken heb, voor minder geld, maar dat is wel een deal van bijna 2 jaar geleden.

Ik heb het riedeltje wel vaker gepost hier om voor jezelf vast te stellen wat een keuken minimaal moet kosten:
Kasten:
Ga eens knutselen bij https://www.keukenkastenfabriek.nl/ daar bieden ze Ballerina aan, ook icm Fenix Londra fronten. Ook zijn de kasten voorzien van Legraboxen. Gelijkwaardig dus aan Tristar wat mij betreft.
Apparatuur kun je zelf samenstellen via een dozenschuiven, bijv. keukenloods
Werkblad kun je eens checken op https://keukenbladen.shop/ of hier https://www.dekeukenbladenfabriek.nl/prijs-berekenen (je krijg geautomatiseerd een offerte)

Optelsom van die dingen is zo'n beetje de bodemprijs. Een keukenzaak met een showroom, personeel, etc, moet natuurlijk wat marge maken. Aan jou te bepalen of de delta tussen bovenstaande optelsom en de offerte reëel is.
Haha excuses! Iets met ongeduld ja...
Thanks voor je input. Zal er eens naar kijken straks!
vissersr schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:04:
[...]

Haha excuses! Iets met ongeduld ja...
Thanks voor je input. Zal er eens naar kijken straks!
Oh en get rid off die Selzius en neem 'n Quooker.
Zoek maar eens op dat merk in dit topic.

• Floor-is
  • Laatst online: 23:19
Robonus schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:51:
Vraagje...
We hebben een keuken gekocht met een 20mm Lion Stone composiet werkblad met spatrand van 20cm hoog (zelfde materiaal) langs het hele blad behalve bij de inductieplaat, daar hebben we een 16mm dikke RVS plaat tot aan de afzuigkap.

Nu hadden ze in de winkel aangegeven dat de spatrand slechts 9mm dik zou zijn, echter nu hebben ze gisteren de keuken geleverd en zien we dat de spatranden 20mm dik zijn. Dat ziet er vrij lomp dik uit, en daarmee wordt ie ook dikker dan de RVS plaat bij het kook deel. Dat ziet er natuurlijk niet uit. De winkel zegt nu dat van deze leverancier geen dunnere spatranden worden gemaakt omdat ze dan tijdens transport zouden breken. Maar volgens mij zijn spatranden normaal tussen de 6 en 12 mm ongeveer toch?

Normaalgesproken is een spatwand 6mm, maar er kan afgeweken worden voor een spatrand naar 12 of 20mm. Altijd in overleg met de klant natuurlijk :)

Bericht hierboven

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-03 08:42

Rzaan

Altijd zoekende

Kleine keukenblad anecdote.

Ik was bij Kemie in Helmond geweest en vond daar een bepaald blad van Ceramistone wel mooi.
Dus offerte kwam binnen bij mijn keukenzaak en de prijs was hoger dan die van een blad van Dekton.
Dat vond ik vreemd, want Dekton is bijna altijd de duurste.

Wat blijkt nu?
Ceramistone wordt in diktes van 6 of 7 mm geleverd en aangezien ik een blad van 12 of 14 mm dikte wil, moeten ze 2 bladen op elkaar plakken.
Daardoor ben je alsnog duurder uit.

Dan maar effe verder zoeken.

• DoodVuurtje
  • Laatst online: 23-03 15:40
Rzaan schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:52:
Kleine keukenblad anecdote.

Ik was bij Kemie in Helmond geweest en vond daar een bepaald blad van Ceramistone wel mooi.
Dus offerte kwam binnen bij mijn keukenzaak en de prijs was hoger dan die van een blad van Dekton.
Dat vond ik vreemd, want Dekton is bijna altijd de duurste.

Wat blijkt nu?
Ceramistone wordt in diktes van 6 of 7 mm geleverd en aangezien ik een blad van 12 of 14 mm dikte wil, moeten ze 2 bladen op elkaar plakken.
Daardoor ben je alsnog duurder uit.

Dan maar effe verder zoeken.
Wij hebben ook vele bladen bekeken en uit laten rekenen bij keukenboeren en 123werkbladen achtige winkels. Mijn tip is ga naar Constantino in Amsterdam. Daar hebben ze vrijwel alle materialen en bladen. Constantino het moederbedrijf van Dekton, Slidestone, en vele andere werkbladen merken.

Zelf hebben wij Dekton Helena. Waren zeer verrast van t ontwerp en was even anders dan de tegenwoordig populaire marmer looks. Kwamen iets duurder uit ivm Dekton, maar geen seconde spijt van.

Ik weet niet of je bij constanino ook bladen kan bestellen, dat kan je beter via een verkoopunt doen.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-03 08:42

Rzaan

Altijd zoekende

DoodVuurtje schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:29:
[...]

Wij hebben ook vele bladen bekeken en uit laten rekenen bij keukenboeren en 123werkbladen achtige winkels. Mijn tip is ga naar Constantino in Amsterdam. Daar hebben ze vrijwel alle materialen en bladen. Constantino het moederbedrijf van Dekton, Slidestone, en vele andere werkbladen merken.
Ik ken de winkel en ben er al 2 keer geweest.
Maar ze hebben niet wat ik zoek.
Ik zoek het onderstaande en dat kan ik vooralsnog maar 2 bedrijven vinden.
Bij Dekker en bij Kemie.

• vissersr
SquareOne schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 15:06:
[...]

Oh en get rid off die Selzius en neem 'n Quooker.
Zoek maar eens op dat merk in dit topic.
o.b.v. de websites die je eerder deelde kom ik op het volgende:
- Keukenkasten 9.3K site t.o.v. 10.1K dealer
- Werkblad 3.5K site t.o.v. 5K dealer
- Apparatuur 8.4K site t.o.v. 10.2K dealer

Uitgaande van zelfde montage kom je op:
- 22.3K site t.o.v. 27.1K dealer (dealer incl, korting 24.9K)
- Uitgaande van tarieven website + 15% = 23.2K

Ze pakken zo een 22% t.o.v. de online prijzen (excl korting dealer) die ik zo kan vinden.

Wat is normaal in deze branche?

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:32
vissersr schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:36:
[...]

o.b.v. de websites die je eerder deelde kom ik op het volgende:
- Keukenkasten 9.3K site t.o.v. 10.1K dealer
- Werkblad 3.5K site t.o.v. 5K dealer
- Apparatuur 8.4K site t.o.v. 10.2K dealer

Uitgaande van zelfde montage kom je op:
- 22.3K site t.o.v. 27.1K dealer (dealer incl, korting 24.9K)
- Uitgaande van tarieven website + 15% = 23.2K

Ze pakken zo een 22% t.o.v. de online prijzen (excl korting dealer) die ik zo kan vinden.

Wat is normaal in deze branche?
Hoezo pakken ze 22%? je krijgt toch korting, dat is allang ingecalculeerd vanuit het bedrijf, het verschil is dan 22.3k - 24.9k = 2.6k zonder mee te nemen dat tristar duurder is dan ballerina (website). Dit lijkt me schappelijk prijsverschil. Je moet zelf bepalen of je wilt vechten voor meer korting en of je dus alles zelf bij elkaar wilt verzamelen. Je betaalt namelijk ook voor de keukenboer die een tekening voor je maakt, alle inkopen doet en ervoor zorgt dat er installateurs klaarstaan om je keukenkasten te installeren.

Algemene regel blijft, alles zelf doen is altijd goedkoper. Dat heb je in bovenstaande aangetoond. Wil je ont zorgt worden dan betaal je extra.

Ik realiseer me dat m'n toon niet heel vriendelijk overkomt! ik bedoel het wel aardig :) Ik denk dat je een redelijke offerte hebt ontvangen als ik kijk naar je eerste offerte.

[Voor 6% gewijzigd door Aurum op 07-02-2023 21:09]

• vissersr
Aurum schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:07:
[...]

Hoezo pakken ze 22%? je krijgt toch korting, dat is allang ingecalculeerd vanuit het bedrijf, het verschil is dan 22.3k - 24.9k = 2.6k zonder mee te nemen dat tristar duurder is dan ballerina (website). Dit lijkt me schappelijk prijsverschil. Je moet zelf bepalen of je wilt vechten voor meer korting en of je dus alles zelf bij elkaar wilt verzamelen. Je betaalt namelijk ook voor de keukenboer die een tekening voor je maakt, alle inkopen doet en ervoor zorgt dat er installateurs klaarstaan om je keukenkasten te installeren.

Algemene regel blijft, alles zelf doen is altijd goedkoper. Dat heb je in bovenstaande aangetoond. Wil je ont zorgt worden dan betaal je extra.

Ik realiseer me dat m'n toon niet heel vriendelijk overkomt! ik bedoel het wel aardig :) Ik denk dat je een redelijke offerte hebt ontvangen als ik kijk naar je eerste offerte.
Dank voor je reactie! Ik bedoelde meer dat ze t.o.v. de normale prijs zonder korting dus +- 22 procent hoger zitten. Daarnaast heeft een online zaak ook een bepaalde marge, hetgeen wellicht minder onderhandelbaar is. Dan weet je eigenlijk niet wat er nog in het vat zit ;) maar eens.. overall prima offerte alleen was even wat meer gestegen in 1 jaar dan verwacht.

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:49
Robonus schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:51:
Vraagje...

Elke leverancier heeft verschillende diktes, wij werken met Dekker en die heeft een dikte van 12mm. Dus het excuus dat het anders breekt is een beetje onzin, anders zou Dekker het niet doen.
vissersr schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:15:
[...]

Dank voor je reactie! Ik bedoelde meer dat ze t.o.v. de normale prijs zonder korting dus +- 22 procent hoger zitten. Daarnaast heeft een online zaak ook een bepaalde marge, hetgeen wellicht minder onderhandelbaar is. Dan weet je eigenlijk niet wat er nog in het vat zit ;) maar eens.. overall prima offerte alleen was even wat meer gestegen in 1 jaar dan verwacht.
Eens met de reactie van @Aurum.
Verschillen tussen offerte en eigen berekening die ik voorstelde heb ik regelmatig fors groter gezien.

Gemiddelde marge (op complete keuken) is ca. 30% heb ik wel eens gelezen hier op het forum van iemand die in de keuken handel zat.

• vissersr
SquareOne schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:53:
[...]

Eens met de reactie van @Aurum.
Verschillen tussen offerte en eigen berekening die ik voorstelde heb ik regelmatig fors groter gezien.

Gemiddelde marge (op complete keuken) is ca. 30% heb ik wel eens gelezen hier op het forum van iemand die in de keuken handel zat.
Dankjewel! Omdat het voor ons budget vrij aan de hoge kant zit, is er dan bijvoorbeeld gelijkwaardig apparatuur van een ander merk? Nu hebben we alles van Bosch in de offerte staan. Qua oven sowieso in verband met de looks. Verder is bij de kookplaat van belang dat die geheel zwart is en minimaal 5 pits (icm combi zone). Plafond afzuiging is een vrij dure aangelegenheid maar wel het mooist (afzuiging in de inductie niet gewenst ivm opstelling / ruimte / ontbreken vijfde of zesde pit)

• Dirgis
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-02 07:36
Hier de schetsen van hoe wij onze keuken voor ons zien!

We zijn heel blij met hoe de keuken zo is opgetekend en denken dat de keuken zo perfect is. Op/aanmerkingen of tips op dit ontwerp?

Members only:

• vissersr
The Fatal schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:31:
[...]

[Afbeelding]

Zwarte greep, ook een zwarte strip met zwart blad, dus dat matcht goed.
Is dit zerox umbra?

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:55
@Dirgis Bouw je de kastenwand nog in? Of blijft het zo open bij het koffienisje? Ik ben persoonlijk geen fan van zitten bij het kookgedeelte waar het spettert. En 120 cm lijkt me wel wat krap om met twee aan te zitten. Het kan, maar ik denk dat ik voor minstens 140cm zou gaan.

• vissersr
Stalensnuitje schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:46:
Nou, wij zijn er ook wel over uit hoe het moet worden, dit zijn de plaatjes:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]

En dit de prijs, volgens mij niet heel schokkend:

***members only***
Heb je toevallig foto van de daadwerkelijke kleur in het echt? (Als deze keuke geplaatst is 😉)

• Dirgis
  • Laatst online: 21-02 07:36
Alic3 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:34:
@Dirgis Bouw je de kastenwand nog in? Of blijft het zo open bij het koffienisje? Ik ben persoonlijk geen fan van zitten bij het kookgedeelte waar het spettert. En 120 cm lijkt me wel wat krap om met twee aan te zitten. Het kan, maar ik denk dat ik voor minstens 140cm zou gaan.
Ja boven de kasten willen we dicht bouwen (nog even goed kijken hoe dat met roosters moet, begreep dat dit nodig is voor de koelkast toch?)
En we hebben veel zitten twijfelen over de kant van de krukken maar hier uiteindelijk bewust voor gekozen. Dat eventueel vergroten naar 140cm nemen we mee, thanks!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:35
Dirgis schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:37:
[...]

Ja boven de kasten willen we dicht bouwen (nog even goed kijken hoe dat met roosters moet, begreep dat dit nodig is voor de koelkast toch?)
En we hebben veel zitten twijfelen over de kant van de krukken maar hier uiteindelijk bewust voor gekozen. Dat eventueel vergroten naar 140cm nemen we mee, thanks!
Ik zou persoonlijk oppassen met ongebruikte voorraadmodellen, krijg je nu niet een oud incourant model door je strot geduwd? En die wijnklimaatkast, ik heb het al eerder gezegd bij anderen. Het is een apparaat dat vaak vol in het zicht staat en waarvan je het geluid dus het beste kan horen. Met een geluidsproductie van 41 decibel is dit een “luidruchtig” model als ik de geluidsklasse indeling mag geloven. Je kunt je afvragen of je dat moet willen.
Dit Siematic SLC. Kleur umbra.

Hier een foto van Fenix Londra vs de kleur Umbra van Rotpunkt.

De kleur Umbra van Siematic is juist weer wat donkerder dan Fenix Londra als ik het me goed herinner.

[Voor 61% gewijzigd door SquareOne op 08-02-2023 06:33]

• Robonus
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12:59
MarcoZoetermeer schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:31:
[...]

Elke leverancier heeft verschillende diktes, wij werken met Dekker en die heeft een dikte van 12mm. Dus het excuus dat het anders breekt is een beetje onzin, anders zou Dekker het niet doen.
Dankjewel voor je reactie, op zoiets hoopte ik al. Dan heb ik een beetje een voet tussen de deur om het gesprek aan te gaan ;)

Wel bijzonder trouwens, dat je op internet bij leveranciers/winkels nérgens kan vinden in welke dikte ze hun spatwanden/randen leveren terwijl dat best een groot verschil maakt voor het aangezicht. Anyway, thanks!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-03 17:32
Blik1984 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 23:12:
[...]

Ik zou persoonlijk oppassen met ongebruikte voorraadmodellen, krijg je nu niet een oud incourant model door je strot geduwd? En die wijnklimaatkast, ik heb het al eerder gezegd bij anderen. Het is een apparaat dat vaak vol in het zicht staat en waarvan je het geluid dus het beste kan horen. Met een geluidsproductie van 41 decibel is dit een “luidruchtig” model als ik de geluidsklasse indeling mag geloven. Je kunt je afvragen of je dat moet willen.
En ze verbruiken behoorlijk wat energie voor zo'n klein ding. Een gewone (dus normaal formaat) koelkast verbruikt fors minder, dus wat dat betreft kan je beter een extra koelkast kopen voor de wijn..

• Blik1984
Kurma schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:31:
[...]

En ze verbruiken behoorlijk wat energie voor zo'n klein ding. Een gewone (dus normaal formaat) koelkast verbruikt fors minder, dus wat dat betreft kan je beter een extra koelkast kopen voor de wijn..
Een wijnklimaatkast is voor 99% vd mensen natuurlijk pure onzin en daarmee een enorm luxeproduct. Denk dat het energieverbruik tov een normale extra koelkast dan niet echt een doorslaggevende factor is als het bij enkele tientjes per jaar blijft (deze verbruikt 60 euro aan energie per jaar op basis van 40 cent per kWh)

Acties:
  • +9Henk 'm!
  • Pinned

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
vissersr schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:34:
[...]

Heb je toevallig foto van de daadwerkelijke kleur in het echt? (Als deze keuke geplaatst is 😉)
Oei, helemaal vergeten om plaatjes te delen na het plaatsen :X

We hebben een paar weken op de apparatuur moeten wachten nadat ie geplaatst was, dus toen dat er eenmaal in zat stond er ook alweer van allerlei rommel op ;)

Verder vind ik het een lastige kleur om te beschrijven of fotograferen, maar ik ben er wel blij mee want hij is mooi rustig. Wel heel verschil qua lichtval, bij ons ligt ie op het zuid-oosten met een lichtstraat en een glazen pui er vlakbij. Als ik dat niet had zou ik het snel te donker vinden denk ik (foto 4).

Members only:

De kleur op de muur is overigens Mushroom van Vestingh, niet goedkoop maar wel mooi en erg fijn te verwerken.

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:39
Stalensnuitje schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:45:
[...]

We hebben een paar weken op de apparatuur moeten wachten nadat ie geplaatst was, dus toen dat er eenmaal in zat stond er ook alweer van allerlei rommel op ;)

Verder vind ik het een lastige kleur om te beschrijven of fotograferen, maar ik ben er wel blij mee want hij is mooi rustig. Wel heel verschil qua lichtval, bij ons ligt ie op het zuid-oosten met een lichtstraat en een glazen pui er vlakbij. Als ik dat niet had zou ik het snel te donker vinden denk ik (foto 4).

***members only***

De kleur op de muur is overigens Mushroom van Vestingh, niet goedkoop maar wel mooi en erg fijn te verwerken.
Mooie kleur keuken hoor! d:)b

Maar wat zie ik op de allerlaatste foto links onderin. Dat witte blokje wat uit het keukenblok steekt halverwege het frontje?

• vissersr
Stalensnuitje schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:45:
[...]

***members only***

Mooie keuken zeg! Dank voor het delen. Wij zitten te denken aan een zwart blad i.c.m. hele lichte zand/beige tint vloer.

• Stalensnuitje
Krijnemans schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:06:
[...]

Mooie kleur keuken hoor! d:)b

Maar wat zie ik op de allerlaatste foto links onderin. Dat witte blokje wat uit het keukenblok steekt halverwege het frontje?
Goed gespot. De keuken staat half in de uitbouw (vandaar ook dat stukje restmuur wat je ziet), daar zat/zit een WCD in de (gips)wand. De keuze was dus om dat op een of andere manier dicht te maken, of de WCD te vervangen door een blindplaat. Best wel ff over getwijfeld, maar uiteindelijk toch gekozen voor deze laatste oplossing. Hielp wel dat er een passtuk in de hoek zit en de monteur echt superstrak er omheen uitgezaagd heeft ;)

• Toke_gt
Stalensnuitje schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:03:
[...]

Goed gespot. De keuken staat half in de uitbouw (vandaar ook dat stukje restmuur wat je ziet), daar zat/zit een WCD in de (gips)wand. De keuze was dus om dat op een of andere manier dicht te maken, of de WCD te vervangen door een blindplaat. Best wel ff over getwijfeld, maar uiteindelijk toch gekozen voor deze laatste oplossing. Hielp wel dat er een passtuk in de hoek zit en de monteur echt superstrak er omheen uitgezaagd heeft ;)
Mij was dat hele dekplaatje niet opgevallen, maar nu er een schijnwerper op staat :*) zou ik het een likje verf in de mooie kleur van de muur geven.

• Stalensnuitje
Toke_gt schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:32:
[...]

Mij was dat hele dekplaatje niet opgevallen, maar nu er een schijnwerper op staat :*) zou ik het een likje verf in de mooie kleur van de muur geven.
De foto is van oktober, dat idee is inmiddels al uitgevoerd :*)

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:10
Kan het even niet terugvinden; er was hier nog iemand met een Miele KMDA7476 Kookplaat toch?

• Blik1984
Source90 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:20:
Kan het even niet terugvinden; er was hier nog iemand met een Miele KMDA7476 Kookplaat toch?
@BlowFish in ieder geval

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Helaas nog wel wat opleverpunten... Noodspoelbak, verkeerde kleur bovenkast(moest in lava zwart), dressoir inzet verkeerd(moest in fineer) en nog wat schade dingetjes. Maar voor nu tevreden. Meer foto's als alles volledig afgehandeld is, maar gaat nog wel wat weken duren.

[Voor 31% gewijzigd door lebbe02 op 08-02-2023 21:37]

• Bernardsimon
  • Registratie: Februari 2022
  • Nu online
lebbe02 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:54:
Helaas nog wel wat opleverpunten... Noodspoelbak, verkeerde kleur bovenkast(moest in lava zwart), dressoir inzet verkeerd(moest in fineer) en nog wat schade dingetjes. Maar voor nu tevreden. Meer foto's als alles volledig afgehandeld is, maar gaat nog wel wat weken duren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is er een reden waarom jij gekozen hebt om de kookplaat in de hoek te plaatsen en niet langs de hoge kasten? Zo creëer je meer werkruimte, alleen kan het wel vervelend zijn met vies worden van de zijwand..

Wij hebben een soort gelijke opstelling maar twijfelen nog.. iemand ideeën of meningen?

• lebbe02
  • Niet online
Bernardsimon schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:58:
[...]

Is er een reden waarom jij gekozen hebt om de kookplaat in de hoek te plaatsen en niet langs de hoge kasten? Zo creëer je meer werkruimte, alleen kan het wel vervelend zijn met vies worden van de zijwand..

Wij hebben een soort gelijke opstelling maar twijfelen nog.. iemand ideeën of meningen?
Zeker, de bestekbak zit daar links van. Hierdoor kan de ander makkelijker de tafel dekken. Afgieten vind ik hierdoor ook fijner. Tijdens het koken minder gestoord worden was voor ons dus belangrijker.

• Cpthaak
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03 22:01
Hi Allen,

Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning bezig met het creëren van een keuken. De naar ons idee ideale keukenopstelling is uitgewerkt en deze hebben we bij drie keukenleveranciers op papier laten zetten. Bij alle drie de keukenleveranciers komen we rond dezelfde prijs uit (€32/33K incl. montage). Onderstaand kunnen jullie één van de uitgewerkte keukens vinden. Nu hebben wij de volgende vragen voor jullie;

1. Is deze keuken bijna €33K waard of valt er met enige onderbouwing nog wel flink wat % af te halen?
Keukenapparatuur is naar onze idee scherp geprijsd. Kunnen de apparatuur niet goedkoper krijgen via een BSH Family&Friends link.
Hebben zelf het idee dat er nog wel wat van de prijs van de meubelen en werkbladen af kan.

2. Wat zijn punten waar wij eventueel nog op kunnen bezuinigen in deze keuken?
Wij willen daarbij in ieder geval niet inleveren op de apparatuur, het werkblad en de grote van het eiland en de wandopstelling. Wij zitten zelf te denken aan misschien de kwaliteit van de kasten en een hoge plint ipv lage plint.

Andere (verbeter) suggesties zijn uiteraard ook zeer welkom!

Wij horen graag van jullie.

Design
Greeploos : RIAH1 RIGA Hoogglans acryl
Front Kleur : KLE1 Klei
Rompkleur buitenzijde : ROO1 Wit
Rompkleur binnenzijde : ROO1 Wit
Zichtzijden materiaal : H1 Hoogglans acryl
Zichtzijden kleur : KLE1 Klei
Greep uitvoering : LZW Greeplijst
Greep kleur : KLE1 Klei
Greep combinatie : 0 N.v.t.
Lade uitvoering : TBA2G T-box Antaro antraciet GLAS
Traditioneel, met greep : RIAH1 RIGA Hoogglans acryl
Romp kantenkleur : ROO1 Wit
Romp materiaal : M1 Melamine
Romp kantafwerking materiaal : M1 ABS
Zichtzijden materiaal : 0 N.v.t.
Zichtzijden kleur : 0 N.v.t.
Greep uitvoering : 475 475
Greep kleur : ED1 Edelstaal
Uitsparing Verlichting voor : 0 geen spot
Plaatmateriaal diversen : H1 Hoogglans acryl
Profiel kleur : 0 N.v.t.
Kleur : KLE1 Klei
Profiel materiaal : 0 N.v.t.
Plaatmateriaal diversen - 231 : H1 Hoogglans acryl
Plinten : H1 Hoogglans acryl
Plintkleur : KLE1 Klei
Plinthoogte : 70.00
Werkhoogte : 890.00
Worktop
Keukenbladen : Caesarstone
Uitvoering werkbladrand : F20 = 20 mm
DEKKER werkbladen
EQ Composietsteen : Premium
Kleur werkblad : Sphere polished
Uitvoering werkbladrand : VF04

Meubelen - €11.961,48
- 2x Hoge Kast vriezer en koelkast - 60x208
- 2x Hoge Kast ovens (planken) - 60x208
- Front Vaatwasser - 59,5x84,5
- Spoelkast - 120x84
- Onderkast (planken) - 60x84
- 2x Voorraadkast (2x korf/1x IL) - 90x84
- Kookplaat kast - 90x84
- 8x Bovenkast (planken) - 60x91
- 2x Bestekindeling
- Stollenplank - 25x240

Werkbladen - €5.834,13
- Werkblad wandopstelling - 65x240
o Kraangat
o Uitsparing spoelbak
- Werkblad eiland - 100x276
o Uitsparing kookplaat vlakinbouw
o Uitsparing electra gat vlakinbouw
- Randlijst verstek - 4cm

Apparatuur - €9.281,32
- Siemens IQ700 Vriezer (GI81NHCE0)
- Siemens IQ700 Oven met Magnetron (HM936GCB1)
- Siemens IQ500 Vaatwasser (SN75Z801BE)
- Siemens IQ700 Oven met Stoom (HS936GAB1)
- Siemens IQ500 Koelkast (KI81RSDE0)
- Siemens IQ500 Kookplaat met afzuiging (ED807FQ25E)

Spoelbak - €1.955,42
- Reginox (New York) Spoelbak - 50x40+18x40
- Quooker COMBI+

Accessoires - €1.175,02
- Cox Clan Afvalverzamelsysteem - 2x35L/1x21L
- Evoline Backflip stopcontactelement - 2x stopcontact/1x USB A
- DPS L&S LED spot Moonlight Emotion set - 8x

Montage - €2.599,99
- Bezorging
- Monteren

Totaal (incl. BTW) - €32.807,36

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Cpthaak schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:25:
Hi Allen,

Wij zijn voor onze nieuwbouwwoning bezig met het creëren van een keuken. De naar ons idee ideale keukenopstelling is uitgewerkt en deze hebben we bij drie keukenleveranciers op papier laten zetten. Bij alle drie de keukenleveranciers komen we rond dezelfde prijs uit (€32/33K incl. montage). Onderstaand kunnen jullie één van de uitgewerkte keukens vinden. Nu hebben wij de volgende vragen voor jullie;

1. Is deze keuken bijna €33K waard of valt er met enige onderbouwing nog wel flink wat % af te halen?
Keukenapparatuur is naar onze idee scherp geprijsd. Kunnen de apparatuur niet goedkoper krijgen via een BSH Family&Friends link.
Hebben zelf het idee dat er nog wel wat van de prijs van de meubelen en werkbladen af kan.

Wij willen daarbij in ieder geval niet inleveren op de apparatuur, het werkblad en de grote van het eiland en de wandopstelling. Wij zitten zelf te denken aan misschien de kwaliteit van de kasten en een hoge plint ipv lage plint.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Design
Worktop
DEKKER werkbladen

Meubelen - €11.961,48
- Spoelkast - 120x84
- Kookplaat kast - 90x84
- 2x Bestekindeling
- Stollenplank - 25x240

Werkbladen - €5.834,13
o Kraangat
o Uitsparing spoelbak

Apparatuur - €9.281,32

Spoelbak - €1.955,42
- Quooker COMBI+

Accessoires - €1.175,02

Montage - €2.599,99
- Bezorging
- Monteren

Ik zou kijken of je je eiland niet precies recht voor je muur wilt hebben. Qua ruimte kan dat volgens mij wel en ik denk dat dat iets beter zal staan. (op je plattegrond, bovenste plaatje dus iets naar links).

• Blik1984
@Cpthaak mooie keuken en ik snap de hoge kasten met een dergelijk hoog plafond. Maar ik mis nog wel wat lades, als ik het goed lees heb je overal planken op dit moment. Met name voor de lagere kasten zijn lades ideaal

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23:18
Hi Allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Design
Worktop
DEKKER werkbladen

Meubelen - €11.961,48
- Spoelkast - 120x84
- Kookplaat kast - 90x84
- 2x Bestekindeling
- Stollenplank - 25x240

Werkbladen - €5.834,13
o Kraangat
o Uitsparing spoelbak

Apparatuur - €9.281,32

Spoelbak - €1.955,42
- Quooker COMBI+

Accessoires - €1.175,02

Montage - €2.599,99
- Bezorging
- Monteren

Ik vind vooral de werkbladen en de montage duur. Ik heb meer blad voor zeker 2000 euro minder en ik zat al in een hoge prijsgroep. Monteren van deze keuken is met 2 man met gemak in 1 dag klaar. Als je dan 350 voor het bezorgen telt dan blijft er ruim 1000 per monteur per dag over. En marge voor verbuiksmateriaal dat er nauwelijks is.

• vissersr
Hi Allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Design
Worktop
DEKKER werkbladen

Meubelen - €11.961,48
- Spoelkast - 120x84
- Kookplaat kast - 90x84
- 2x Bestekindeling
- Stollenplank - 25x240

Werkbladen - €5.834,13
o Kraangat
o Uitsparing spoelbak

Apparatuur - €9.281,32

Spoelbak - €1.955,42
- Quooker COMBI+

Accessoires - €1.175,02

Montage - €2.599,99
- Bezorging
- Monteren

Geen idee wat de prijsklasse qua kasten ed. is maar kreeg de tips hier in dit forum. Kijk eens even naar eerdere post van mij incl reacties. Staan linkjes bij waar je zelf je keuken kunt ontwerpen en zo de prijs kunt bepalen. Ik kom bijna 1 op 1 uit met de website t.o.v. wat de keukenzaak vraagt op de meubelen. M.i. is 11k voor redelijk wat kasten en zo te zien nog 6 lades best prima?

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-03 10:36
Hi Allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Design
Worktop
DEKKER werkbladen

Meubelen - €11.961,48
- Spoelkast - 120x84
- Kookplaat kast - 90x84
- 2x Bestekindeling
- Stollenplank - 25x240

Werkbladen - €5.834,13
o Kraangat
o Uitsparing spoelbak

Apparatuur - €9.281,32

Spoelbak - €1.955,42
- Quooker COMBI+

Accessoires - €1.175,02

Montage - €2.599,99
- Bezorging
- Monteren

Prachtige ruimte voor de keuken. Ik schrik ook niet van de prijs. Heel veel goedkoper denk ik niet dat je het gaat krijgen.
Een paar zaken die me zo te binnen schieten:
Je hebt 90 cm tussen je spoelplek en je kookplaat. Ze staan ook recht tegenover elkaar. Dit houdt in dat je maar 1 van de 2 tegelijk kan gebruiken. Als de een aan het koken is, en de ander wil spoelen, sta je altijd in elkaars weg.
Zelf vind ik het rustiger om de ovens aan 1 zijde te plaatsen.

De barkrukken en eetkamer stoelen staan erg dicht tegen elkaar. Is dit voldoende ruimte?

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:10
Wellicht meer voor het tuintopic? :+

Iemand idee wie (lade)geleiders maakt voor buitenshuis? Met name bruikbaar met/na hoge luchtvochtigheid/lage temperaturen.

Buitenkeuken staat overdekt, wel met open zijkant (dus open buitenlucht).
Vanuit Blum krijg ik de reactie "Blum-beslag is niet gecertifieerd om buitenhuis te gebruiken."
Ben benieuwd of er beslag wel gebruikt kan worden in dergelijke condities.

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
lebbe02 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 20:54:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie keuken. Mag ik vragen hoe breed de kast is onder de Bora?

• lebbe02
  • Niet online
cacao70 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:17:
[...]

Mooie keuken. Mag ik vragen hoe breed de kast is onder de Bora?
Dank! De bora zit in een kast van 100 cm breed en 60 cm diep, blad is 65 cm diep in verband met de afzuiging.

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00
Onlangs definitieve goedkeuring gegeven voor nieuwe keuken. Bij de definitieve bestelling blijkt ineens dat er een bladsteun wordt gebruikt ter ondersteuning van het zwevende werkblad. Ze hebben inmiddels ook toegegeven dat ze dit nooit op zo'n manier mochten aanbieden maar is nu wel gebeurd. Destijds was dit voor mij de reden om op de offerte akkoord te geven omdat zij garantie gaven op deze constructie (zonder bladsteun met alleen een hoekprofiel aan de rechterkant).

Nu heb ik de keuze om alsnog het zijpaneel aan de linkerkant door te laten lopen en de steun laten vervallen. Of de bladsteun gebruiken. Of zonder bladsteun zonder garantie.

Hebben jullie nog andere opties? Ook bv voor de bladsteun? Huidige bladsteun is 15cm diep, 33cm lang. Materiaal vh blad is 2 cm composiet. Overstek 25cm

Ik vind het zwevende blad eigenlijk echt wel een pre. Dus daar blijft mijn voorkeur wel naar uitgaan. Destijds om die reden ook voor composiet gekozen, keramiek te risicovol.

• gdvm
Ben benieuwd. Wij hebben een 30 cm overstek met 3cm composiet blad in de getekende offerte..

• Sjors81
@gdvm Ook zonder steun?

[Voor 19% gewijzigd door Sjors81 op 10-02-2023 16:39]

• Zeeuw
  • Laatst online: 13:29
Wij hebben een offerte met 12mm keramiek, ook met een barretje. Het blad is 100cm dus minus de kastjes van 60cm zal de overstek op ongeveer 40cm uitkomen. Hier heeft men ook ondersteuning ingetekend, een driehoek in de kleur van de kastjes. Overstek kon maximaal 25cm zijn.

Read the badge, Bitch!

• gdvm
Ja voor zover ik weet wel. Misschien toch maar eens navragen

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-03 22:22
Members only:

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Source90 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:08:
Wellicht meer voor het tuintopic? :+

Iemand idee wie (lade)geleiders maakt voor buitenshuis? Met name bruikbaar met/na hoge luchtvochtigheid/lage temperaturen.

Buitenkeuken staat overdekt, wel met open zijkant (dus open buitenlucht).
Vanuit Blum krijg ik de reactie "Blum-beslag is niet gecertifieerd om buitenhuis te gebruiken."
Ben benieuwd of er beslag wel gebruikt kan worden in dergelijke condities.
Als het niet in de regen staat kan het wel denk ik, anders voor de zekerheid RVS meubelbeslag zoeken.

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:55
@keanu_ Je 'keukendriehoek' is in deze opstelling wel erg groot. Ik denk dat je best wat heen en weer aan het lopen bent. Een pan met water afgieten doe je bijna 2m verder. Eiland zou ik inderdaad dieper en misschien ook wel breder doen. En misschien ook spoelen en vaatwas op het eiland?

• keanu_
  • Laatst online: 23-03 22:22
Alic3 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:32:
@keanu_ Je 'keukendriehoek' is in deze opstelling wel erg groot. Ik denk dat je best wat heen en weer aan het lopen bent. Een pan met water afgieten doe je bijna 2m verder. Eiland zou ik inderdaad dieper en misschien ook wel breder doen. En misschien ook spoelen en vaatwas op het eiland?
@Alic3 dank voor je feedback!
De leidingen die er nu zijn wil ik niet aanpassen vanwege een vloer die er reeds ligt.
Ik snap dat het wat ver lopen is. Alternatief is het koken iets verplaatsten naar de spoelbak, dus op de rand van het eiland. Dat maakt de afstand kleiner.

• cacao70
  • Nu online
Ik ben aan het uitzoeken voor welke quooker configuratie ik wil gaan. Althans, ik ben dit aan het heroverwegen. Wat ik momenteel in de offerte heb zitten is de Quooker Fusion Square (RVS) met PRO3 reservoir (3 liter direct kokend water).
Wat ik nu wil doen:
Quooker Flex RVS
Ik twijfel dus nu alleen nog over de boiler grootte.
COMBI: 7 liter direct kokend water of 15L verwarmd water
COMBI+: 7 liter direct kokend water en onbeperkt warm water
Quooker site bepaald dit aan de hand van de aanwezigheid van een warmwater leiding in de keuken en of het wat langer duurt om warm water te krijgen (en de leiding van de boiler naar de keuken langer is dan 6m)
Nou heb ik begrepen dat COMBI en COMBI+ qua prijs en techniek hetzelfde is, behalve dat het iets anders word aangesloten. Op basis hiervan lijkt het sowieso goed om te gaan voor de COMBI+ (denk ik).
Echter, wat ik moeilijk vind te bepalen is, of ik inderdaad deze reservoir nodig heb (praktisch gezien) en of wij 'last' hebben van warm water die iets langer duurt. Want wij hebben geen boiler, maar stadsverwarming (toch?).
Nu mijn vragen:
* heb jij gekozen voor de COMBI / COMBI+ boiler en waarom?
* aan welke praktijk situaties kan ik denken waarin de 7L boiler handig kan zijn?

Echte een luxeprobleem dus, maar nu het kan, toch even overwegen, hahah.

• MarcoKeukens
  • Laatst online: 23-03 14:02
cacao70 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:25:
Ik ben aan het uitzoeken voor welke quooker configuratie ik wil gaan. Althans, ik ben dit aan het heroverwegen. Wat ik momenteel in de offerte heb zitten is de Quooker Fusion Square (RVS) met PRO3 reservoir (3 liter direct kokend water).
Wat ik nu wil doen:
Quooker Flex RVS
Ik twijfel dus nu alleen nog over de boiler grootte.
COMBI: 7 liter direct kokend water of 15L verwarmd water
COMBI+: 7 liter direct kokend water en onbeperkt warm water
Quooker site bepaald dit aan de hand van de aanwezigheid van een warmwater leiding in de keuken en of het wat langer duurt om warm water te krijgen (en de leiding van de boiler naar de keuken langer is dan 6m)
Nou heb ik begrepen dat COMBI en COMBI+ qua prijs en techniek hetzelfde is, behalve dat het iets anders word aangesloten. Op basis hiervan lijkt het sowieso goed om te gaan voor de COMBI+ (denk ik).
Echter, wat ik moeilijk vind te bepalen is, of ik inderdaad deze reservoir nodig heb (praktisch gezien) en of wij 'last' hebben van warm water die iets langer duurt. Want wij hebben geen boiler, maar stadsverwarming (toch?).
Nu mijn vragen:
* heb jij gekozen voor de COMBI / COMBI+ boiler en waarom?
* aan welke praktijk situaties kan ik denken waarin de 7L boiler handig kan zijn?

Echte een luxeprobleem dus, maar nu het kan, toch even overwegen, hahah.
Wij leveren eigenlijk alleen de Combi + aan klanten. Deze is ter plekken 'om te bouwen' naar een normale Combi. Dit doet de monteur door een onderdeel eruit te halen. Persoonlijk zou ik altijd naar de huidige situatie kijken, zit er warm water, dan laat je dat zitten en sluit je de Quooker daarop aan. Zit er geen warm water, dan bouw je de Quooker om naar een normale Combi en sluit je hem aan op alleen koud water.

• cacao70
  • Nu online
MarcoKeukens schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:50:
[...]

Wij leveren eigenlijk alleen de Combi + aan klanten. Deze is ter plekken 'om te bouwen' naar een normale Combi. Dit doet de monteur door een onderdeel eruit te halen. Persoonlijk zou ik altijd naar de huidige situatie kijken, zit er warm water, dan laat je dat zitten en sluit je de Quooker daarop aan. Zit er geen warm water, dan bouw je de Quooker om naar een normale Combi en sluit je hem aan op alleen koud water.
Dankje. Inderdaad.

Heb je enig idee van praktijkvoorbeelden waarbij een 7L handiger is tov de 3L variant?

• AntoniusDD
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-03 09:18
Hi Allen,

Allereerst is alles boven de 2 meter hoogte onbereikbaar en daarmee peperduur volume voor de kerstballen en de kerstboom decoratie. Zonder die opbouw wordt je keuken veel ruimtelijker.
Dan is een Kookeiland met zogenaamde bar zit mogelijkheid helemaal niet bruikbaar, kun je gebukt zitten eten en sla je de knieën tegen de stolpwanden of de buurman. Halveren is dus gelijk goedkoper.

Of je een kookeiland los moet hebben staan is sowieso maar een vraag en de gekte tegenwoordig. Als het werkblad in de vorm van een T zou zijn tussen de zijdelings hoge kasten met daar de spoelbak en kraan zou je een zijde voor warme bereiding hebben en aan de andere kant een voor koude bereiding.

Keuken studio's tekenen veel en de consument denkt niet na over de bruikbaarheid en efficiëntie

• MarcoKeukens
  • Laatst online: 23-03 14:02
cacao70 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:57:
[...]

Dankje. Inderdaad.

Heb je enig idee van praktijkvoorbeelden waarbij een 7L handiger is tov de 3L variant?
Tenzij de boiler van het huis heel dichtbij de keuken staat zal de 7L Quooker boiler altijd sneller warm water geven. En de Quooker boiler is heel energie zuinig dus dat is ook een pluspunt.

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 17:16

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Aomi schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Ik heb in mijn oude woning een soortgelijke Siemens plaat en heb voor mijn nieuwe woning voor degene gekozen die jij post (EX977kxx5e), dat eerst selecteren, dan hoger zetten went enorm snel.
Het komt echt maar zelden voor dat je de verkeerde hoger zet. Het enige storende aan die Siemens platen vind ik dat je niet goed de kookzone kan zien en je soms de pan er verkeerd opzet (de pitten zijn niet verlicht), maar bij de flexzones speelt dat probleem natuurlijk niet.
Kan niet echt prijzen vinden van deze kookplaat. Wat kost deze kookplaat?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:47

ThePsycho

Biertje?

IndoBoy schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:17:
[...]

Je kan bij siemens vaak ~40% korting verwachten t.o.v. adviesprijs.
Dan zou deze plaat zo rond de €2k vallen met een adviesprijs van €3.5k.

[Voor 4% gewijzigd door ThePsycho op 11-02-2023 12:26]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

IndoBoy schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:17:
[...]

Kijk ook eens naar de Neff kookplaat, die heeft een handig mechanische, een losse draaischijf.

Vind ik fijner dan die toetsen van de Siemens. Wij hebben 'm ook gekoppeld aan de afzuigkap (gaat automatisch aan incl verlichting) maar dan wordt 't allemaal wel duur.

[Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 11-02-2023 12:29]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• Toke_gt
AntoniusDD schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:16:
[...]
Allereerst is alles boven de 2 meter hoogte onbereikbaar en daarmee peperduur volume voor de kerstballen en de kerstboom decoratie. Zonder die opbouw wordt je keuken veel ruimtelijker.
Je gaat voorbij aan de vraag van @Cpthaak, maar los daarvan ben ik het niet zo met je eens over de dure opslag. Als je verder weinig bergruimte in je huis hebt, of je hebt gewoon veel keukenspullen, dan is het juist heel efficiënt om deze ruimte te gebruiken. Met een trap heb je de onbereikbaarheid uiteraard zo opgelost. Ruimtelijker zonder opbouw vind ik het ook niet per definitie. Ik vind standaardhoogte in een huis met hoge plafonds vaak wat sneu staan. Een kastenwand van boven tot onder vind ik juist weer stijlvol, om maar aan te geven dat het een persoonlijke keuze is (waar @Cpthaak niet aan wil tornen).
Dan is een Kookeiland met zogenaamde bar zit mogelijkheid helemaal niet bruikbaar, kun je gebukt zitten eten en sla je de knieën tegen de stolpwanden of de buurman. Halveren is dus gelijk goedkoper.

Of je een kookeiland los moet hebben staan is sowieso maar een vraag en de gekte tegenwoordig. Als het werkblad in de vorm van een T zou zijn tussen de zijdelings hoge kasten met daar de spoelbak en kraan zou je een zijde voor warme bereiding hebben en aan de andere kant een voor koude bereiding.

Keuken studio's tekenen veel en de consument denkt niet na over de bruikbaarheid en efficiëntie
Op zich eens, ik vind de vijf barkrukken direct naast de eettafel ook niet zo handig, maar misschien is het bedoeld als ontbijtbar voor kinderen of zo. Ik zou het dus niet zonder meer afschieten, maar even goed kijken naar de manier waarop deze tweaker deze keuken wil gaan gebruiken.

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-03 16:30
Beste Tweakers,

Inmiddels in een ver stadium qua onderhandeling over de nieuwe keuken. Qua prijs zijn we tevreden qua kleuren moeten we nog even kijken. Ik ben benieuwd wat jullie van onderstaande opstelling vinden in relatie tot de prijs. Let wel het betreft een maatwerk product wat de prijs beïnvloed.

Totaal prijs
Members only:
we hebben geen prijs per onderdeel (enige wat we weten is dat op al het apparatuur 30% korting zit ten aanzien van de advies prijs, dit was in de eerste offerte zichtbaar, keukenloods kon de prijs niet matchen)

Merk kasten
Pronorm proline
Eiland 323cm x150cm x 98cm
Kastenwand 410cm x 65cm x290cm (nis 98cm hoog)

Hoge Kasten:
Hoge kast rechts (tbv koelkast) tot aan plafond (290cm).
Hoge kast midden (onder de vaatwasser en 2 inbouw ovens + bovenkast (290cm)).
Hoge kast links (tbv vriezer) (290cm).
2x hogekast met planken (+\- 50cm breed per kast 290cm hoog)

Nis:
Lage kast 2x (60cm 1x ladesysteem 1x afval systeem)
Achterwand nis Spiegel donker brons

Grepen:
4x messing greep 1 meter hoogte.

Kasten Kookeiland:
3x lade kasten 100cm breed, 2x besteklade hout, 3x lade systeem
Achterzijde en zijkanten wangmateriaal

Planken
Planken in nis 120cm x 10 cm koperkleurig 2x incl ledstrip ingevreesd (aansluitbaar op hue) Betreft een custom kleur, wordt gespoten
Plank werkblad 200cm x 60cm x 10cm Betreft een custom kleur, wordt gespoten

Werkbladen (keramiek):
Keramiek jetstone borghini 323cm x 150cm x 20cm
Keramiek jetstone borghini 120cm x 65cm x 20cm

Bijgaand het apparatuur dat we geoffreerd hebben gekregen.

Merk Type Omschrijving
Miele H7840BMXGRGR Combi oven
Miele DGC7845HCXGRG_3 Stoom oven
Miele G7690SCVIK20 Vaatwasser knock2open
Miele FN777QE Vriezer 178cm
Miele K7763E Koelkast 178cm
Gaggenau CV492100 Kookplaat met afzuiging 90cm
Quooker+
zeeppomp Fusion Bronze uitvoering

Offerte prijs
Members only:
inclusief montage (op basis van huidige variant kast materiaal)
Kan nog zakken als we voor goedkoper kastmateriaal gaan.

Huidige kasten:
Eiland: geborsteld brons
Kastenwand agaat grijs

Onderstaand enige impressies, de officiële tekeningen krijgen we nog:
Ik ben benieuwd naar jullie mening, alvast hartelijk bedankt!

[Voor 21% gewijzigd door Lwent op 12-02-2023 20:38]

• Cpthaak
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23-03 22:01
Dank voor de reacties!
True schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:27:
[...]

Ik zou kijken of je je eiland niet precies recht voor je muur wilt hebben. Qua ruimte kan dat volgens mij wel en ik denk dat dat iets beter zal staan. (op je plattegrond, bovenste plaatje dus iets naar links).
Scherp! Was ons ook al opgevallen, moeten die bij ons volgende gesprek aankaarten. Het is in ieder geval de bedoeling dat deze er recht voor komt te staan.
Blik1984 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:30:
@Cpthaak mooie keuken en ik snap de hoge kasten met een dergelijk hoog plafond. Maar ik mis nog wel wat lades, als ik het goed lees heb je overal planken op dit moment. Met name voor de lagere kasten zijn lades ideaal
De kasten van het kookeiland bevatten lades. Het kan niet kwaad om nog eens naar de verhouding van lade vs plank kasten te kijken.
Olympialooping schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:52:
[...]

Ik vind vooral de werkbladen en de montage duur. Ik heb meer blad voor zeker 2000 euro minder en ik zat al in een hoge prijsgroep. Monteren van deze keuken is met 2 man met gemak in 1 dag klaar. Als je dan 350 voor het bezorgen telt dan blijft er ruim 1000 per monteur per dag over. En marge voor verbuiksmateriaal dat er nauwelijks is.
Helemaal mee eens! Hadden een offerte opgevraagd bij 123werkbladen en die vroegen €3906 voor een nagenoeg gelijkwaardig werkblad. Montage kosten vinden wij ook duur. Bij de andere twee keukenleveranciers hadden we montage kosten van €2850 en €1900. Dit zijn twee posten die tijdens de onderhandeling sowieso wat ons betreft in aanmerking komen voor verlaging.
vissersr schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 00:32:
[...]

Geen idee wat de prijsklasse qua kasten ed. is maar kreeg de tips hier in dit forum. Kijk eens even naar eerdere post van mij incl reacties. Staan linkjes bij waar je zelf je keuken kunt ontwerpen en zo de prijs kunt bepalen. Ik kom bijna 1 op 1 uit met de website t.o.v. wat de keukenzaak vraagt op de meubelen. M.i. is 11k voor redelijk wat kasten en zo te zien nog 6 lades best prima?
Ik heb ook geen idee in welke prijsklasse die ''Riga'' valt. Wat wij hebben gedaan, en waarvan ik niet zeker weet of de prijzen realistisch zijn, zijn de prijzen van de kasten vergelijken met de prijzen op deze website https://www.dki.nl/prijslijst-keukenkasten/ Wij komen dan op iets van 6/7K uit.
Snuitebolletje schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:58:
[...]

Prachtige ruimte voor de keuken. Ik schrik ook niet van de prijs. Heel veel goedkoper denk ik niet dat je het gaat krijgen.
Een paar zaken die me zo te binnen schieten:
Je hebt 90 cm tussen je spoelplek en je kookplaat. Ze staan ook recht tegenover elkaar. Dit houdt in dat je maar 1 van de 2 tegelijk kan gebruiken. Als de een aan het koken is, en de ander wil spoelen, sta je altijd in elkaars weg.
Zelf vind ik het rustiger om de ovens aan 1 zijde te plaatsen.

De barkrukken en eetkamer stoelen staan erg dicht tegen elkaar. Is dit voldoende ruimte?
Goed om nog eens te checken/testen of 90cm inderdaad voldoende ruimte voor ons is als de een aan het koken is en de ander wil spoelen. Andere optie zou kunnen zijn om misschien het spoelen ook naar het eiland te verplaatsen.
Ik begrijp wat je bedoelt. Persoolijk vinden wij dat de keuken er meer esthetisch en in balans uitziet met hoe de ovens nu zijn geplaatst.
Wat wij zelf hebben berekend zou er voldoende ruimte tussen de stoelen en krukken moeten zitten om uit te kunnen schuiven.
[...]

De keuken is op ons verzoek zo getekend ;) Smaken en inzichten verschillen.
Ik ben het overigens met je eens dat die bovenste kasten niet direct functioneel zijn door de hoogte en dat dat een aanzienlijke kostenpost met zich meedraagt. In dit geval zijn de kosten voor de 8 bovenkasten €2700. Maar wij vinden het mooier als de wandopstelling opgetrokken is tot het plafond en de kasten zijn bruikbaar voor spullen die je minder vaak gebruikt. Betekent uiteraard niet dat die bovenkasten er ten kosten van alles in moeten blijven. Als we echt de kosten nog omlaag moeten brengen voor de keuken door met minder genoeg te nemen, dan zijn die bovenkasten waarschijnlijk de eerste die er uit gaan.

De bar zou naar ons idee voldoende ruimte moeten hebben om er met minimaal 4 personen aan te zitten. Functie van de bar is een snelle hap of wat tapas met een drankje. Wat we nog wel een keer gaan checken is of de hoogte voldoende is en de diepte zodat er voldoende been ruimte is om de kruk aan te schuiven.
Toke_gt schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:30:
[...]

Je gaat voorbij aan de vraag van @Cpthaak, maar los daarvan ben ik het niet zo met je eens over de dure opslag. Als je verder weinig bergruimte in je huis hebt, of je hebt gewoon veel keukenspullen, dan is het juist heel efficiënt om deze ruimte te gebruiken. Met een trap heb je de onbereikbaarheid uiteraard zo opgelost. Ruimtelijker zonder opbouw vind ik het ook niet per definitie. Ik vind standaardhoogte in een huis met hoge plafonds vaak wat sneu staan. Een kastenwand van boven tot onder vind ik juist weer stijlvol, om maar aan te geven dat het een persoonlijke keuze is (waar @Cpthaak niet aan wil tornen).

[...]

Op zich eens, ik vind de vijf barkrukken direct naast de eettafel ook niet zo handig, maar misschien is het bedoeld als ontbijtbar voor kinderen of zo. Ik zou het dus niet zonder meer afschieten, maar even goed kijken naar de manier waarop deze tweaker deze keuken wil gaan gebruiken.
Persoonlijke keuze inderdaad om de wand op te trekken tot het plafond, met daarbij meer de focus op het esthetische dan op het functionele.
De bar functie is voor ons inderdaad meer bedoelt voor snel een hapje eten, ontbijtbar voor kinderen of om met familie/vrienden aan te zitten met wat tapas. Fijn dat als je dan aan het koken bent de gasten toch in de buurt zitten en niet op afstand.

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:00
Beste Tweakers,

Wij hebben vanmiddag een eerste oriëntatiegesprek gehad bij NUVA keukens, de projectleverancier van onze nieuwbouwwoning. Wij hebben tot op heden veel gehad aan de tips op dit forum, waarvoor dank! Binnenkort willen we ook nog langs ASWA gaan om goed te kunnen vergelijken met NUVA keukens.

Voor nu zou ik graag jullie mening willen over het volgende: wij zijn voor de keukenopstelling uitgegaan van een kookeiland in het midden van de benedenverdieping. Nu heb ik de tekeningen vanavond nog een goed bekeken en hierbij slaat toch de twijfel toe. We twijfelen voornamelijk of dit niet te bepalend voor de ruimte zal zijn en hoe dit 'aanvoelt'. Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijk opstelling en wat is jullie mening hierover? Een andere optie zou zijn om de keuken naar de voorkant van de benedenverdieping te halen.

Voor wat betreft de prijs hebben we alleen een indicatie ontvangen: 20.000 euro. Hier zijn we verder nog niet op in gegaan. Ik vind het best fors geld, zeker gezien het feit dat de apparatuur niet mega spannend is. Wellicht kan iemand daar ook al iets zinnigs over zeggen. Ik heb de tekeningen bijgevoegd, alsmede wat specificaties (details ontbreken nog op sommige punten). Tevens hebben we nog wel even de tijd om knopen te hakken, dus beschikbaarheid van modellen speelt ook een rol.

Keukenblad: Dekton - Stonika xgloss collection

Apparatuur:
Quooker Flex
Bora Puru
SIEMENS HB734G1B1 (o.v.b.beschikbaarheid model)
SIEMENS SN65ZX49CN (o.v.b. beschikbaarheid van model)
SIEMENS KI86V5SF1 (o.v.b. beschikbaarheid van model)

Alvast bedankt en nog een goed weekend!

• Toke_gt
Tissa12345 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:11: Nu heb ik de tekeningen vanavond nog een goed bekeken en hierbij slaat toch de twijfel toe. We twijfelen voornamelijk of dit niet te bepalend voor de ruimte zal zijn en hoe dit 'aanvoelt'. Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijk opstelling en wat is jullie mening hierover? Een andere optie zou zijn om de keuken naar de voorkant van de benedenverdieping te halen.
Ik heb geen ervaring met een keuken in het midden, maar ik heb een zeer vergelijkbare woonverdieping, dus net even zitten kijken hoe bepalend dat zou zijn. Ik schat in dat het je ruimte onnodig klein laat ogen. Bij mij is die ruimte in het midden vooral doorloopruimte. Ik zou het echt niet fijn vinden als daar permanent zo’n groot blok staat. Het kan niet weg als je iets groots naar binnen of buiten wilt brengen en je kunt ook weinig varieren met de indeling van je woon/eetgedeelte.
Daarnaast, ik zou het gevoel hebben dat mijn huis een grote keuken is, met een zithoek en eethoek erbij. Dat kan natuurlijk, er was laatst in een ander topic een mooi voorbeeld van, maar daar moet je wel heel bewust voor kiezen.
En als ik het goed zie is de ruimte voor je eethoek 250 breed, daar zou ik ook even goed naar kijken, want dat is echt smal.
Dus mijn advies zou zijn om de keuken toch in een U- of L- of parallelopstelling te plaatsen in de ruimte van 4x2,5. Heb je een mooie keukenruimte én een mooie ruime woonkamer.

Voorbeeld uit ander topic:
Keuken in midden van kamer

[Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 11-02-2023 23:33]

• Lwent
Mooie keuken hoor! qua opstelling hebben wij ongeveer het zelfde (iets minder hoge kasten) maar ik denk dat je een mooie prijs hebt in verhouding tot de hoeveelheid keuken wellicht dat je het bedrag nog mooi naar beneden af kan ronden. Apparatuur kun je altijd nog even laten checken bij keukenloods, ervaring leert dat ze zeer behulpzaam zijn.
Hi Allen,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Design
Worktop
DEKKER werkbladen

Meubelen - €11.961,48
- Spoelkast - 120x84
- Kookplaat kast - 90x84
- 2x Bestekindeling
- Stollenplank - 25x240

Werkbladen - €5.834,13
o Kraangat
o Uitsparing spoelbak

Apparatuur - €9.281,32

Spoelbak - €1.955,42
- Quooker COMBI+

Accessoires - €1.175,02

Montage - €2.599,99
- Bezorging
- Monteren

• Lwent
Nette keuken ook! Je zou eens naar Ekelhoff in duitsland kunnen gaan ter vergelijk, ervaring leert dat ze daar erg scherp aanbieden waarmee je een goed vergelijk hebt qua kosten. Ik denk dat er nog wel wat onderhandel ruimte in zit.
Tissa12345 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:11:
Beste Tweakers,

Wij hebben vanmiddag een eerste oriëntatiegesprek gehad bij NUVA keukens, de projectleverancier van onze nieuwbouwwoning. Wij hebben tot op heden veel gehad aan de tips op dit forum, waarvoor dank! Binnenkort willen we ook nog langs ASWA gaan om goed te kunnen vergelijken met NUVA keukens.

Voor nu zou ik graag jullie mening willen over het volgende: wij zijn voor de keukenopstelling uitgegaan van een kookeiland in het midden van de benedenverdieping. Nu heb ik de tekeningen vanavond nog een goed bekeken en hierbij slaat toch de twijfel toe. We twijfelen voornamelijk of dit niet te bepalend voor de ruimte zal zijn en hoe dit 'aanvoelt'. Zijn er mensen die ervaring hebben met een dergelijk opstelling en wat is jullie mening hierover? Een andere optie zou zijn om de keuken naar de voorkant van de benedenverdieping te halen.

Voor wat betreft de prijs hebben we alleen een indicatie ontvangen: 20.000 euro. Hier zijn we verder nog niet op in gegaan. Ik vind het best fors geld, zeker gezien het feit dat de apparatuur niet mega spannend is. Wellicht kan iemand daar ook al iets zinnigs over zeggen. Ik heb de tekeningen bijgevoegd, alsmede wat specificaties (details ontbreken nog op sommige punten). Tevens hebben we nog wel even de tijd om knopen te hakken, dus beschikbaarheid van modellen speelt ook een rol.

Keukenblad: Dekton - Stonika xgloss collection

Apparatuur:
Quooker Flex
Bora Puru
SIEMENS HB734G1B1 (o.v.b.beschikbaarheid model)
SIEMENS SN65ZX49CN (o.v.b. beschikbaarheid van model)
SIEMENS KI86V5SF1 (o.v.b. beschikbaarheid van model)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast bedankt en nog een goed weekend!

• MacbookProx
  • Laatst online: 23-03 22:55
Zie nu weer een paar keer de inductieplaat helemaal in de hoek van het eiland: niet doen. Je wilt juist links en rechts wat kunnen rommelen, maar ook spat van alles continu op de grond.

Hebben die keukentekenaars dat zelf ook? Lijkt me niet.

• Toke_gt
MacbookProx schreef op zondag 12 februari 2023 @ 06:47:
Zie nu weer een paar keer de inductieplaat helemaal in de hoek van het eiland: niet doen. Je wilt juist links en rechts wat kunnen rommelen, maar ook spat van alles continu op de grond.

Die staan zelf niet in de keuken, dat weet je toch?

Op zich wel met je eens qua ruimte rond de kookplaat (15 cm is al genoeg), om een deksel of keukengerei te parkeren. En om een wat veilige afstand te creëren als iemand langsloopt. Voor het spatten zie ik het niet zo. Dat gebeurt aan de voorkant van de kookplaat ook maar dan vooral bij bak/braadpannen. Dus als je die aan de binnenkant zet, heb je dat probleem niet. Soms is het de beste/enige oplossing om voldoende aaneengesloten werkbladruimte te hebben.

Toke_gt ergert zich dan vervolgens aan keukentekenaars die onder dat stukje werkblad de afwasmachine plaatsen. Moet je dus altijd zelf aan de kant als je tijdens het koken gebruikt keukengerei vast wilt opruimen.

• Blik1984
Als iedereen de ruimte had voor een kastenwand van 4+ meter en een eiland van 3,60 of meer dan wordt een indeling altijd een heel stuk makkelijker. Echter, de meesten hebben die ruimte niet en daardoor moeten er soms wat sub-optimale keuzes gemaakt worden zoals een afwasmachine onder een werkblad of een kookplaat op de hoek. Allemaal best overkomelijk als puntje bij paaltje komt

• Blik1984
[...]

Ik vind het juist heel chique als een keuken helemaal ingebouwd is mbv een koof. En die bergruimte kan handig zijn voor alle keukenspullen die je niet wekelijks gebruikt.

Je voorstel van een T-vorm is heel leuk en ingenieus, maar mijn inziens niet praktisch voor een consumentenkeuken. Leuk om koude en warme bereidingen te splitsen, maar voor de doodnormale consument is dat niet echt efficiënt te noemen

• IndoBoy

IndoBoy

ThePsycho schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:25:
[...]

Je kan bij siemens vaak ~40% korting verwachten t.o.v. adviesprijs.
Dan zou deze plaat zo rond de €2k vallen met een adviesprijs van €3.5k.
Ok, dat is dan nog te overwegen.

Als ik kijk naar de specificaties staat er per pit 3400 watt of zo. Dat is toch niet zuinig? Heb je voor dit type dan 2 kookgroepen nodig?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• IndoBoy

IndoBoy

Sport_Life schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 12:27:
[...]

Kijk ook eens naar de Neff kookplaat, die heeft een handig mechanische, een losse draaischijf.

Vind ik fijner dan die toetsen van de Siemens. Wij hebben 'm ook gekoppeld aan de afzuigkap (gaat automatisch aan incl verlichting) maar dan wordt 't allemaal wel duur.

[Afbeelding]
O, dat ziet er mooi uit inderdaad. Ik was globaal aan het kijken en kreeg het idee dat Siemens toch wel als beste overal werd aangewezen. Maar dan wel de wat lagere versies, daar staan prijzen bij trouwen.
Had ook nog even gekeken naar Miele.
Eigenlijk willen we op gas blijven, maar gaan zonnepanelen nemen, dus dan ook maar een inductie.

• IndoBoy

IndoBoy

Wat is jullie ervaring met krassen op een inductieplaat. Ik bedoel, ze hebben het wel over flexzones en makkelijk schuiven, maar het is een glasplaat. Krijgen jullie veel krassen of gebruiken jullie die special onderleggers? De vraag is alleen of met zo'n onderlegger die flexzones ook blijven werken.

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
IndoBoy schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:26:
Wat is jullie ervaring met krassen op een inductieplaat. Ik bedoel, ze hebben het wel over flexzones en makkelijk schuiven, maar het is een glasplaat. Krijgen jullie veel krassen of gebruiken jullie die special onderleggers? De vraag is alleen of met zo'n onderlegger die flexzones ook blijven werken.
Keuken is een gebruiksvoorwerp.
Krassen ga je altijd wel eens krijgen of je moet magnetronmaaltijden gaan eten.

Check wel de onderkant van je pannen, we hebben helaas krassen gekregen door een pan die niet meer goed was

• Sjors81
Sjors81 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:42:
Onlangs definitieve goedkeuring gegeven voor nieuwe keuken. Bij de definitieve bestelling blijkt ineens dat er een bladsteun wordt gebruikt ter ondersteuning van het zwevende werkblad. Ze hebben inmiddels ook toegegeven dat ze dit nooit op zo'n manier mochten aanbieden maar is nu wel gebeurd. Destijds was dit voor mij de reden om op de offerte akkoord te geven omdat zij garantie gaven op deze constructie (zonder bladsteun met alleen een hoekprofiel aan de rechterkant).

Nu heb ik de keuze om alsnog het zijpaneel aan de linkerkant door te laten lopen en de steun laten vervallen. Of de bladsteun gebruiken. Of zonder bladsteun zonder garantie.

Hebben jullie nog andere opties? Ook bv voor de bladsteun? Huidige bladsteun is 15cm diep, 33cm lang. Materiaal vh blad is 2 cm composiet. Overstek 25cm

Ik vind het zwevende blad eigenlijk echt wel een pre. Dus daar blijft mijn voorkeur wel naar uitgaan. Destijds om die reden ook voor composiet gekozen, keramiek te risicovol.

[Afbeelding]
Gelet op het bovenstaande....iemand ervaring met dit

https://kitchenframe.nl/werkblad-ondersteuning/

• orf
  • Laatst online: 23:20
MacbookProx schreef op zondag 12 februari 2023 @ 06:47:

Ik heb het (zelf zo bedacht overigens, zonder keukentekenaar). En ik ben er 100% blij mee. Links en achter de kookplaat heb ik erg veel ruimte. Rechts naast de kookplaat nog 5cm. Dat werkt voor ons helemaal goed.

Achter de kookplaat is een mooie plek om borden op te maken als we uitgebreid koken.

Zoveel mensen, zoveel wensen.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:07
Wij hebben van die matjes er tussen om het te voorkomen. Bijkomend voordeel is dat je kan roeren in een pan zonder m vast te houden, want hij schuift niet..

• Toke_gt
Ik gebruik geen onderleggers en heb geen krassen op mijn inductieplaat. Pannen zijn nog dezelfde als bij de eerste plaat in 1999 en krassen niet.

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:00
Kleine krassen zijn bijna niet te voorkomen. Het is een gebruiksvoorwerp, dus leer daar mee leven. Ik ben zelf nogal een enthousiaste kok en heb twee diepe krassen in onze kookplaat door gebruik van een Le Creuset pan van gietijzer. Deze zijn iets ruwer, pas daar dus mee op. Zeker in combinatie met zout. Vooral niet schuiven maar altijd optillen. Maar dit vergeet je in 'the heat of the moment' nog weleens.

• mimatie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-03 12:14

Hallo,

Ook mijn zoektocht naar een keuken is begonnen:). Ik heb een foto toegevoegd van hetgeen wat ik graag zou willen. Waar maak ik het meeste kans van slagen voor de juiste prijs? En wat vinden jullie van zo een opstelling?

• cacao70
  • Nu online
mimatie schreef op maandag 13 februari 2023 @ 12:12:
[Afbeelding]

Hallo,

Ook mijn zoektocht naar een keuken is begonnen:). Ik heb een foto toegevoegd van hetgeen wat ik graag zou willen. Waar maak ik het meeste kans van slagen voor de juiste prijs? En wat vinden jullie van zo een opstelling?
Hi! Het plaatje oogt erg mooi. De opstelling zelf is natuurlijk erg onderhevig aan de beschikbare ruimte en plaats in je woning. Wellicht kun je met de Ikea planner of zelf een voorzetje maken. Er zijn namelijk wel wat aanknopingspunten (loopruimte, keukendriehoek etc.) die aan kunnen geven of iets wel mooi is, maar misschien niet even praktisch is in je eigen woning.

Qua prijs is het ook belangrijk om je budget een beetje te kennen. Qua zaken zou je in de beginpost even kunnen kijken. Daar staan zaken opgenoemd en het beste is dan ook gewoon vrijblijvend een offerte te laten maken.

[Voor 10% gewijzigd door cacao70 op 13-02-2023 13:05]

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22-03 17:32
[Afbeelding]

Hallo,

Wat vind jij de "juiste prijs" voor zoiets?

• Luukdg
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-03 22:43
[Afbeelding]

Hallo,

Prijs is natuurlijk ook heel afhankelijk van de qualiteit/merken die jij graag wilt hebben.
Het blad met waterval aan de zijkanten kan best snel heel duur worden...
Pagina: 1 ... 390 ... 396 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee