• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:14
codeneos schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:00:
Heeft er iemand ervaring met een Bora met afzuiging naar buiten met een afvoer van meer dan 7 meter?

Op dit moment hebben we een Bora in de offerte staan, de keukenzaak zegt max 6 meter bij afvoer naar buiten anders presteert het geheel niet goed. Recirculatie is voor mij geen optie dus dan wordt het een kookplaat van een ander merk met een krachtigere motor.

Wij hebben alleen een afvoerkanaal van ongeveer 7.5 meter met een diameter van 160mm met 2 90 graden bochten. Op de site van Bora zie ik dat ze (in principe) maximaal 6 meter met 6 kanaalbochten adviseren. Er staat echter niets over de minimale diameter.
De diameters gaan over de ecotubes van Bora zelf. Die zijn niet rond, maar een rechthoek met ronde hoeken. Bora heeft wel een overgangsstuk naar (volgens mij)160mm. https://boraonderdelen.nl...angsstuk-vlak-rond-recht/

Ik heb zelf 2x een 15 graden bocht en daarna 3x een 90 graden bocht, met een meter of 4 aan buis. Alles ecotube en het muurrooster van Bora zelf. Een meter of 1,5 teveel met niet al te veel bochten lijkt mij geen probleem. Hoe eindig je met de buis? Ook een muurrooster?

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-03 20:20
orf schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:21:
[...]

De diameters gaan over de ecotubes van Bora zelf. Die zijn niet rond, maar een rechthoek met ronde hoeken. Bora heeft wel een overgangsstuk naar (volgens mij)160mm. https://boraonderdelen.nl...angsstuk-vlak-rond-recht/

Ik heb zelf 2x een 15 graden bocht en daarna 3x een 90 graden bocht, met een meter of 4 aan buis. Alles ecotube en het muurrooster van Bora zelf. Een meter of 1,5 teveel met niet al te veel bochten lijkt mij geen probleem. Hoe eindig je met de buis? Ook een muurrooster?
De buis loopt door de kruipruimte. Eerst 90-graden naar beneden vanaf de kookplaat en vervolgens 1 90-graden bocht en dan naar buiten via een gevel/muur rooster:

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 20:32
cacao70 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 00:38:
Weet er iemand of de siematickleuren overeenkomen met ral codes? Het viel mij onlangs op dat de naamgevingen ook namen zijn van ral kleuren

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• Trussardi99
  • Laatst online: 20:32
cacao70 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 00:38:
Weet er iemand of de siematickleuren overeenkomen met ral codes? Het viel mij onlangs op dat de naamgevingen ook namen zijn van ral kleuren
Siematic kleuren zijn NCS kleuren

Lotus wit. 0500N
Agaat grijs. 3005-y50R
Kiezelgrijs. 3000-N
Sterling grijs 2000-N
Muskaatgrijs 5005-y20R
Umbra. 7005-y20R
Steen grijs. 5500-N
Grafietgrijs. 8000-N

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:08
Trussardi99 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:15:
[...]

Siematic kleuren zijn NCS kleuren

Lotus wit. 0500N
Agaat grijs. 3005-y50R
Kiezelgrijs. 3000-N
Sterling grijs 2000-N
Muskaatgrijs 5005-y20R
Umbra. 7005-y20R
Steen grijs. 5500-N
Grafietgrijs. 8000-N
Dankje! Ik zie dat er converters bestaan tussen NCS en RAL. Ik ga hiermee bij benadering kijken waar ik op uit kom en daarnaast ook in real life even kijken welke ik mooi vind.

Ik heb wat materialen die gespoten worden in RAL 7032 en wil in feite ervoor zorgen dat de keukenkleur er zo dicht mogelijk tegen aan zit. Bij benadering lijkt agaatgrijs er tegenaan te komen.

• Ulkmeister
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 21:47
Bond8 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:29:
Hoi Tweakers,

In mei 2022 bij Superkeukens geweest en een orderbevestiging ondertekend zonder prijsindexactie.
Keuken wordt medio augustus 2023 geleverd. Zonder enige communicatie op tijd geeft men bij de afroep aan dat de producten van Siemens/Samsung (lijn 2022) niet meer leverbaar zijn. Het betreft de volgende apparaten:

CM876G0B6 IQ700 Combimagnetron
CS856GNB7 IQ700 Stoomoven
LR97CAQ50 Siemens Plafondunit iQ500
BRB26605FWW/EF Samsung Integreerbare koel/vriescombinatie met NoFrost

Superkeukens stelt voor om de lijn van 2023 te bestellen als vervanging tegen meerprijs.
In de orderbevestiging staat dat er geen prijsverhoging toepasbaar is in verband met het C.B.W. keurmerk.
Nu twijfel ik aan de leverbaarheid van de bovenstaande producten? Klopt dit?

Op de website van de keukenloods zie ik ze wel leverbaar terwijl ze hetzelfde inkoopkanaal hebben. Mijn vraag is of ik de meerprijs dien te accepteren? Ik ben van mening dat dit ondernemersrisico is en dat hun de meerprijs als die er is zelf moeten betalen.

Ten tweede willen wij een Keramiek blad 3cm wijzigen in een composiet blad 1,2cm. Superkeukens stelt dat dit tegen € 0,- kan. Keramiek is duurder per strekkende meter, wat is jullie ervaring daarin? Ik verwacht een korting daarin. Graag jullie mening.

Groet!
Hangt van de prijsklasse keramiek en composiet af, daar zit enige overlap in, iig bij SK. Duurste prijsgroep composiet was even duur als keramiek (prijsklasse 2 meen ik)

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:50
codeneos schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:00:
Heeft er iemand ervaring met een Bora met afzuiging naar buiten met een afvoer van meer dan 7 meter?

Op dit moment hebben we een Bora in de offerte staan, de keukenzaak zegt max 6 meter bij afvoer naar buiten anders presteert het geheel niet goed. Recirculatie is voor mij geen optie dus dan wordt het een kookplaat van een ander merk met een krachtigere motor.

Wij hebben alleen een afvoerkanaal van ongeveer 7.5 meter met een diameter van 160mm met 2 90 graden bochten. Op de site van Bora zie ik dat ze (in principe) maximaal 6 meter met 6 kanaalbochten adviseren. Er staat echter niets over de minimale diameter.
Nee, maar wij hebben 25 jaar geleden bij onze vorige keuken zo’n zelfde discussie gehad.
Vrij veel bochten en totaal 10 meter pijp.
Kon allemaal niet etc.
Na doorvragen kwam het hoge woord eruit; ze konden niet garanderen dat de kap afdoende kon afzuigen.
Geloof mij, je had er een complete snackbar mee kunnen afzuigen.
Op standje 9 ging dat ding te keer…..

Nou was dat natuurlijk een analoge eilandkap en geen kookveldafzuiging die ongetwijfeld door een flinke lading elektronica wordt bestuurd, maar toch.
Van een metertje pijp meer valt zo’n ding echt niet om.

• macfocus
macfocus schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:04:
[...]

Ik heb 230 vol dimbare ledstrips van de rol . Dat zijn speciale die geheel ingekapseld zijn. Zijn op de korte kant van een zachtkuntstof strip geplaatst.
Kan je denkelijk perfect infrezen .
Zal even kijken wat k kan vinden qua linkje.

Dit: lees net dat je niet meer kan infrezen….
Deze dus led flex strip:
https://ledshoponline.be/...-warm-wit-ip65-per-meter/

Ik hb ze ergens anders vandaan, maar you get the point.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06

HellBeast

Oh My GoT!

In augustus 2020 een Hacker keuken besteld bij Mobel Faber. Goede prijs gekregen en een fijne winkelervaring. Toen de keuken eenmaal geleverd werd (begin 2022 toen mijn nieuwbouwhuis werd opgeleverd) was er een Siemens combi-oven niet beschikbaar. Na een half jaar niks gehoord te hebben over de nalevering zijn we begonnen met bellen (mailen hoef je niet te proberen, want daar reageren ze niet of nauwelijks op). 4 maanden geleden kregen we te horen dat hij in het magazijn stond en dat we snel zouden horen wanneer ze langs kwamen. Weer een poos niets gehoord en toen was mijn vrouw het zat. Elke dag bellen en zeuren en uiteindelijk werd er iemand ingepland.

Verleden week de levering gehad en 3 keer raden. Het was een gewone oven en geen combi-oven...
Meteen weer gebeld en de omruiling wordt door Mobel Faber in behandeling genomen. We zouden verleden week teruggebeld worden, maar uiteraard weer niks gehoord. Dat gaat weer maanden duren ben ik bang.

Ben er onderhand wel klaar mee. De keuken is prachtig en de prijs was goed, maar de service is echt om te janken en zorgt voor een berg irritatie.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:20
MacbookProx schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:03:
Ja, dat soort details wel meenemen, maar niet zo serieus.
Symmetrie leuk, maar als er apparaten voorstaan boeit dat minder.
Mixer; neem er een op accu. Waterkoker lozen, want Quooker enz.

In het kort: hou die 2 op de uiteinden, dump die 2 in het midden :)
Niet helemaal eens, ik denk dat een/twee stopcontacten bij het koken érg fijn kunnen zijn. :)
Mixer daar, of een airfryer bij de afzuiger, hell een tosti-ijzer of een frituurpan, dichter bij de afzuiger is fijn. (Zeker als je geen andere plek gebruiken kunt)

Niet iedereen kan een Quooker waarderen/gebruiken/verantwoorden, dus die waterkoker is voor veel mensen best wel een nuttig en noodzakelijk apparaat.

Bericht hierboven

• Floor-is
TheWallet schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:44:
8< 8< We zijn er nagenoeg uit alleen twijfel ik over de wand met koken en spoelen. We hebben daar nu een bovenkastje en een afzuigkap. Straks komt daar helemaal niets. Vind het erg kaal. Wat zouden jullie doen? Niets, plankjes, kastjes, of wat anders? En qua verlichting?

***members only***
Als je budget het toestaat, is zo'n Shelf wel echt een vet ding. :)

Bericht hierboven

HellBeast schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:08:
In augustus 2020 een Hacker keuken besteld bij Mobel Faber. Goede prijs gekregen en een fijne winkelervaring. Toen de keuken eenmaal geleverd werd (begin 2022 toen mijn nieuwbouwhuis werd opgeleverd) was er een Siemens combi-oven niet beschikbaar. Na een half jaar niks gehoord te hebben over de nalevering zijn we begonnen met bellen (mailen hoef je niet te proberen, want daar reageren ze niet of nauwelijks op). 4 maanden geleden kregen we te horen dat hij in het magazijn stond en dat we snel zouden horen wanneer ze langs kwamen. Weer een poos niets gehoord en toen was mijn vrouw het zat. Elke dag bellen en zeuren en uiteindelijk werd er iemand ingepland.

Verleden week de levering gehad en 3 keer raden. Het was een gewone oven en geen combi-oven...
Meteen weer gebeld en de omruiling wordt door Mobel Faber in behandeling genomen. We zouden verleden week teruggebeld worden, maar uiteraard weer niks gehoord. Dat gaat weer maanden duren ben ik bang.

Ben er onderhand wel klaar mee. De keuken is prachtig en de prijs was goed, maar de service is echt om te janken en zorgt voor een berg irritatie.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57
Dat is idd de enige manier, pas alles betalen als ook alles correct en werkend (af)geleverd is.

Maar blijkbaar klotst ze daar het geld tegen de plinten op (sic) ;)

• gdvm
  • Laatst online: 21:04
Floor-is schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:46:
[...]

Als je budget het toestaat, is zo'n Shelf wel echt een vet ding. :)
Zou voor dat bedrag deze eerst een kans geven:
https://www.strackk.com/nl

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:40
Wat is jullie ervaring/mening eigenlijk met het volledige bedrag betalen van de keuken voor levering/plaatsing?
Onze keuken wordt 27 februari geplaatst door Keukenloods en in de factuur staat dat uiterlijk vier dagen van te voren het volledige bedrag betaald moet zijn.

Het hele traject met Keukenloods is niet altijd even soepel geweest. Er werden zaken aangepast zonder ons te informeren, of ze hadden zelf fouten gemaakt in bijvoorbeeld het leidingsschema. Dus ja, we zijn aardig huiverig dat de plaatsing in een keer goed gaat.

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:34

ThePsycho

Biertje?

vinom schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:22:
Wat is jullie ervaring/mening eigenlijk met het volledige bedrag betalen van de keuken voor levering/plaatsing?
Onze keuken wordt 27 februari geplaatst door Keukenloods en in de factuur staat dat uiterlijk vier dagen van te voren het volledige bedrag betaald moet zijn.

Het hele traject met Keukenloods is niet altijd een soepel geweest. Er werden zaken aangepast zonder ons te informeren, of ze hadden zelf fouten gemaakt in bijvoorbeeld het leidingsschema. Dus ja, we zijn aardig huiverig dat de plaatsing in een keer goed gaat.
Wij moeten het ook doen, 5 dagen voor levering. Ik ging er van uit dat het vrij standaard is maar als er iets mis is heb je niets achter de hand zoals de 5% bij een nieuwbouwwoning. Ik vind het wel jammer dat er geen splitsing is in dat opzicht.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

Het hele traject met Keukenloods is niet altijd even soepel geweest. Er werden zaken aangepast zonder ons te informeren, of ze hadden zelf fouten gemaakt in bijvoorbeeld het leidingsschema. Dus ja, we zijn aardig huiverig dat de plaatsing in een keer goed gaat.
Ik zie het niet direct terug in de AV op hun website. Wat staat er om de KO?

Desalniettemin: Wat let je in het te proberen? Mailtje dat je 90% betaald en de overige 10% na plaatsen van de keuken.
Eventueel met een beetje hielenlikken met de opmerking; "ik voorzie geen problemen bij leveren en verwacht het restant direct na plaatsing over te maken".

Enfin; ik zou nooit je enige stok achter de deur weggeven.
Enige pressiemiddel wat je hebt (10%) is dan weg, met daarmee ook de reden om nog hard te lopen voor je.

[Voor 5% gewijzigd door Source90 op 31-01-2023 10:46]

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:51

Ik houd zelf een klein deel achter, maar heb dit dan ook zo afgesproken bij aankoop van de keuken, als ze daar niet in mee wilden had ik de keuken elders gekocht.

Om nu achteraf terug te komen op de afspraken die je gemaakt hebt vind ik niet sterk, als de leverancier nu ineens de afspraken zou willen veranderen, zou je het dan ook ok vinden?

• Ulkmeister
the-hyrax schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:58:
Tweede bezoek aan Superkeukens, zoals eerder ook goed geholpen en elke wijziging lijkt toch weer duurder te worden. Momenteel zit ik op 20K rond (was 20,5-nogwat maar naar 20 gepraat); omdat ze met netto prijzen werken leek het me sowieso wel netjes. Hiervoor krijg ik:

- Een kookeiland van 2.60m x 100cm
- Een wand met twee kasten en daartussen een aanrecht van 1.20m met verlichting
- Spoelkast van 100cm
- Ladekast onder kookplaat
- Twee kastjes van 60cm * 30cm
- Bargedeelte
- Vaatwasser AEG
- Novy kookplaat
- Quooker Combi+ Flex
- AEG koelkast
- Keramiek werkblad
- Elektra in het eiland
- Etna combi oven van 60cm
- Laden onder het 120cm werkbladgedeelte aan de muur
- Planken boven het werkbladgedeelte aan de muur
- Geintegreerd ladekastje onder oven (dit was echt een duur grapje trouwens...)

Eerder had ik dat soort werkplekje/barretje niet... dat kost echt flink wat
Members only:

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-03 21:45
Klinkt een beetje hetzelfde, ik heb net de foto's gehad, dit wordt 'm:

[Voor 24% gewijzigd door the-hyrax op 31-01-2023 11:18]

• Floor-is

Ik deed en betaal nu 30% bij opdracht, 30% bij start productie en 40% bij levering.

Bericht hierboven

• Floor-is
gdvm schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:04:
[...]

Zou voor dat bedrag deze eerst een kans geven:
https://www.strackk.com/nl
Ontwerp is wel anders, maar die was ik stiekem wel een beetje vergeten ja. :)

Bericht hierboven

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:22
Komende week wordt onze keuken geplaatst. De bestelde stoomoven hs858gxb6 siemens blijkt (nog) niet te kunnen worden geleverd. In plaats daarvan kan wel de hs836gvb6 siemens worden meegeleverd. Gaan we hiermee (erg) achteruit op het type dat we destijds besteld hebben?

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:22

Wij krijgen 14 dagen na installatiedatum om de 100% te betalen.

• Ulkmeister
the-hyrax schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:17:
[...]

Klinkt een beetje hetzelfde, ik heb net de foto's gehad, dit wordt 'm:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Cool! Ook erg mooi en stijlvol zo'n donkere keuken!

Omdat de keuken bij ons in een donkere hoek zit hebben we voor lichtere kleuren gekozen. Oh en eiland is 103,5cm hoog met 84,5cm corpus. Mogelijk dat die kasten en lades ook wat duurder zijn dan de reguliere 78cm.
Members only:

• SlayaStone
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:57
Mryc schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:42:
Komende week wordt onze keuken geplaatst. De bestelde stoomoven hs858gxb6 siemens blijkt (nog) niet te kunnen worden geleverd. In plaats daarvan kan wel de hs836gvb6 siemens worden meegeleverd. Gaan we hiermee (erg) achteruit op het type dat we destijds besteld hebben?
Misschien dat het exact dezelfde oven is maar dan zonder home connect?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03

Dat had je moeten afspreken voor je je handtekening zette.

Ik zal nooit een keuken kopen waar alles betaald moet zijn voor alles in orde is.

[Voor 9% gewijzigd door Tommie12 op 31-01-2023 12:34]

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:08
Mryc schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:42:
hs858gxb6
Geïntegreerd reinigingssysteem
Geheel katalytischHydrolyse

Ovensystemen
4D hetelucht, Circulatiegrill, Deep-frozen food special, Drogen, Grootvlakgrill, Hetelucht Eco, Intensieve warmte, Kleinvlakgrill, Langzaam garen, Laten rijzen van gistdeeg, Onder- en bovenwarmte, Onderwarmte, ontdooien, Pizzastand, Regenereren, Sous-vide, Stoom 100%, Voorverwarmen, Warmhouden

hs836gvb6
Integreerbaar reinigingssysteem
Gedeeltelijk katalytisch, Hydrolytisch

Ovenfuncties
4D warme lucht, Boven-/onderwarmte, Deep-frozen food special, Grill & warme lucht, Grootvlakgrill, Hetelucht Eco, Kleinvlakgrill, Langzaam garen, Laten rijzen van gistdeeg, Onderwarmte, Ontdooien, Pizzastand, Regenereren, Sous-vide, Stoom 100%, Voorverwarmen, Warmhouden

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:48
jichem schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:35:
[...]

hs858gxb6
Geïntegreerd reinigingssysteem
Geheel katalytischHydrolyse

Ovensystemen
4D hetelucht, Circulatiegrill, Deep-frozen food special, Drogen, Grootvlakgrill, Hetelucht Eco, Intensieve warmte, Kleinvlakgrill, Langzaam garen, Laten rijzen van gistdeeg, Onder- en bovenwarmte, Onderwarmte, ontdooien, Pizzastand, Regenereren, Sous-vide, Stoom 100%, Voorverwarmen, Warmhouden

hs836gvb6
Integreerbaar reinigingssysteem
Gedeeltelijk katalytisch, Hydrolytisch

Ovenfuncties
4D warme lucht, Boven-/onderwarmte, Deep-frozen food special, Grill & warme lucht, Grootvlakgrill, Hetelucht Eco, Kleinvlakgrill, Langzaam garen, Laten rijzen van gistdeeg, Onderwarmte, Ontdooien, Pizzastand, Regenereren, Sous-vide, Stoom 100%, Voorverwarmen, Warmhouden
Afmetingen van het scherm zijn ook afwijkend volgens mij.

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:06

HellBeast

Oh My GoT!

--MP-- schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Om nu achteraf terug te komen op de afspraken die je gemaakt hebt vind ik niet sterk, als de leverancier nu ineens de afspraken zou willen veranderen, zou je het dan ook ok vinden?
Die kun je ook omdraaien natuurlijk. Als er nu al dingen verkeerd zijn gegaan dan kun je ook nu ingrijpen. Bij het maken van de overeenkomst was er voor de klant geen reden om aan te nemen dat de keukenverkoper steken zou laten vallen. Door het bedrag in 1 keer betalen geeft de koper het volledige vertrouwen aan de verkoper. Nu blijkt dat er problemen zijn ontstaan en daarmee is geconstateerd dat de verkoper toch niet zo betrouwbaar is als werd aangenomen, is dat een reden tot zelfbescherming.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:55
HellBeast schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:08:

Herkenbaar. Wel jammer dat hun aftersales zo kan tegenvallen.

Members only:

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:24
Floor-is schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:39:
[...]

Ik deed en betaal nu 30% bij opdracht, 30% bij start productie en 40% bij levering.
Maar dat heb je zo afgesproken neem ik aan tijdens tekenen?
En niet zoals bij hun dat ze dat besluiten enkele weken voor levering?

• vinom
Roos79 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:44:
[...]

Maar wel met de kanttekening dat ze bij ons zaken gingen aanpassen nadat er getekend was! Achterwanden ineens anders, buizen voor de BORA ineens verdwenen en afspraken zoals achterwand inmeten na plaatsing was ook verdwenen. Dat kan dan wel allemaal gewoon? Dat is inmiddels allemaal gecorrigeerd, maar heeft wel de nodige moeite gekost.

[Voor 7% gewijzigd door vinom op 31-01-2023 17:13]

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-03 21:45
Waar zouden jullie de kasten wand + stukje extra aanrecht doen? Aan de kant waar het naast de deur zit of de andere kant (dan kijk je er dus tegenaan als je binnen loopt)

[Voor 18% gewijzigd door the-hyrax op 31-01-2023 23:15]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:02
Huidige plaatje lijkt me het beste, je wilt je deur niet bijna tegen je eiland aan en daarmee in eventuele looproute.
En al helemaal als je doorgaat met de eettafel als verlengde van het eiland, komt de deur tegen de stoelen.

[Voor 31% gewijzigd door mitsumark op 31-01-2023 23:33]

• Floor-is
Roos79 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:44:
[...]

Nee, er werd gevraagd wat de ervaringen zijn. :)

Bericht hierboven

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:58
the-hyrax schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:15:
Waar zouden jullie de kasten wand + stukje extra aanrecht doen? Aan de kant waar het naast de deur zit of de andere kant (dan kijk je er dus tegenaan als je binnen loopt)

[Afbeelding]
Ik vind de kastenwand aan beide zijde prima kunnen, hooguit is een van de twee beter als de muurtjes naast de ramen een verschil in diepte hebben (zo oogt het niet)? En misschien is uitzicht vanachter het eiland nog relevant?
Maar wat ik eerder zou overwegen: is het een optie de deur te verschuiven? Dan zitten eiland/tafel niet in de weg. Het is prettiger als je de ruimte hebt als je binnenkomt, en niet meteen tegen een obstakel loopt. Bedenk ook dat het lastig is om bijvoorbeeld een bank of kast te verplaatsen als daar iets staat dat niet uit de weg kan (eiland). Als je deur tegenover de trap plaatst, heb je vrije doorloop.

• codeneos
macfocus schreef op maandag 30 januari 2023 @ 23:00:
[...]

Nee, maar wij hebben 25 jaar geleden bij onze vorige keuken zo’n zelfde discussie gehad.
Vrij veel bochten en totaal 10 meter pijp.
Kon allemaal niet etc.
Na doorvragen kwam het hoge woord eruit; ze konden niet garanderen dat de kap afdoende kon afzuigen.
Geloof mij, je had er een complete snackbar mee kunnen afzuigen.
Op standje 9 ging dat ding te keer…..

Nou was dat natuurlijk een analoge eilandkap en geen kookveldafzuiging die ongetwijfeld door een flinke lading elektronica wordt bestuurd, maar toch.
Van een metertje pijp meer valt zo’n ding echt niet om.
Goed om te horen dat het waarschijnlijk wel meevalt!

Ondertussen heb ik gezocht naar een kookplaat met sterkere afzuiging/motor, zo te zien is het meeste wat verkrijgbaar is ongeveer dezelfde sterkte. Uitschieters zijn o.a. de kookplaten van Opera/Gutmann met een luchtverplaatsing tot 1000 m3/h.

Iemand ervaring met dit merk? Kan er vrij weinig over vinden op internet.

Opera Nivel:

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 21:40

taz10

Party Animal

Alic3 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Herkenbaar. Wel jammer dat hun aftersales zo kan tegenvallen.

***members only***
Wij hebben helaas dezelfde ervaring nu met Mobel Faber. Zoals overal is de drukte en personeels tekort geen probleem maar dit is het wel.
Onze keuken was geplaatst 7 juli 2021 , na wat aanpassingen van onze kant en nalevering is in februari 2022 het meeste gereedgekomen. Dit vindt ik dan nog wel acceptabel, na een goed half jaar.
Echter hierna moest er nog een plint komen voor het kookeiland en een front van een apothekerskast in het eiland.
Oke, ik moet eerlijk zeggen, wij hadden zoiets van, nu storen ons niet aan het missende stukje plint van 60 cm onder de wijnkoelkast, en ook de front van de kast konden we mee leven, dus hebben we zelf ook niet steeds gebeld en gemaild, ze krijgen nog €3400 van ons namelijk.
Tot ik afgelopen eind november een mail heb gestuurd, dat ik de missende punten zelf ging oplossen en zij hiermee ook afzagen van de rest van het geld. een oplostermijn van 2 weken genoemd in de mail.
Dit resulteerde in een telefoontje van Herr Faber, 30 min na mijn verzonden mail >:) Nee, daar kon hij niet mee akkoord gaan. Hij ging het spoedig oppakken.
Levering van het front, 11 januari. 12 januari gemaild, een dag later mail dat hij spoedig een afspraak maakte.
1 week later maar weer gemaild, met hierin vermeld dat e.e.a voor 1 febr opgelost moest zijn. En waarempel, Maandagmiddag is onze keuken gereed!! _/-\o_
Nu ben ik benieuwd wanneer de factuur met restbetaling komt :+

• ruudvw2
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:18
codeneos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Ondertussen heb ik gezocht naar een kookplaat met sterkere afzuiging/motor, zo te zien is het meeste wat verkrijgbaar is ongeveer dezelfde sterkte. Uitschieters zijn o.a. de kookplaten van Opera/Gutmann met een luchtverplaatsing tot 1000 m3/h.

Opera Nivel:
[Afbeelding]
Onze keuken met Opera Nivel wordt volgende week geïnstalleerd. Ik zal mijn ervaring delen. Ons werd deze door meerdere zaken aangeraden, hiervoor gekozen voor de dubbele afzuiging en daarom zeer brede kookplaat. Het is wel een heel dure optie (ongeveer 5000 euro bruto).

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:05
Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie :)
Hieronder mijn reactie met nog een aantal kleine vragen/opmerkingen.
Floor-is schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 10:56:
[...]

Als ze de fronten niet hebben die je wilt, dan moet je die dus ergens anders alsnog laten maken? Heb je al uitgezocht waar dat kan en wat dat kost?
Jazeker. Ze zijn al ''geregeld'' bij schoonpa ;)
Ik zie alleen maar 60-breedte, hoewel het eiland me niet helemaal duidelijk is. Als je 60/80 breed blijft en je hebt beperkt budget, dan kan je ongeveer net zo goed IKEA METOD kopen: je gaat immers toch de fronten vervangen.
Het eiland komt met maten van 60 x 100 x 60.
Metod is dus niet mogelijk..?
Houtfineer is kwetsbaar en kostbaar. Er is echt heel mooi houtlook te koop, nauwelijks te onderscheiden van echt hout, maar bijzonder onderhoudsvriendelijk. (Kijk eens naar deze bijvoorbeeld).
Ik zou eerder iets besparen op de fronten en dat aan de apparatuur uitgeven dan andersom.
We gebruiken hiervoor massief 3-lagen panelen (Alfa).
Desondanks bedankt voor de tip.
Zonder te oordelen heb je:
- Instap BORA
- Instap Miele
- Keurige spoelbak
- Instap Quooker
- BSH merk koelkast (wel meer low-end)
- BSH merk vaatwasser (wel meer low-end)
- Geen vriezer?

Ik zou overwegen om hier andere merken te kiezen:
- Kookplaat van Miele KDMA 7272, is nauwelijks (±200?) duurder, wel groter (en past dan bij de oven). Of
- Quooker naar combi+, want instant warm water en niet alleen kokend water. Meerprijs waarschijnlijk 200-250
- Koelkast en vaatwasser: je hoeft echt geen Liebherr en Miele te kiezen, maar kwaliteit gaat hand in hand met energieconsumptie hier. Ga dit goed uitzoeken, want de reviews zijn niet altijd even positief over Junker.
  • Wat betreft de kookplaat willen we gewoon een BORA. Dat die niet bij de oven past maakt me echt helemaal niks uit :)
    Wat ik begrijp is dat er tussen de PURU en GP4U in principe alleen optische verschillen zijn?
    Of zijn er nog wezenlijke verschillen in kwaliteit/functionaliteit?
  • Instap Miele hebben we bewust gekozen.
    We zijn naar een experience center geweest.
    Het middenmodel is puur extra gemak. Dat is ons de 1000 euro (retail)meerprijs niet waard.
  • Instap Quooker hetzelfde verhaal.
    Je hebt een goed punt, maar de basic Quooker is voor ons meer dan prima.
  • De koelkast en vaatwasser gaan we zeker nog even bekijken.
    Heb je wellicht nog tips?
  • Vriezer hoeven we idd niet.
Welk merk, type, dikte, uitvoering, afwerking etc? Dat kan allemaal enorm verschil maken natuurlijk. Op werkbladen wordt IMO door keukens enorm marge gemaakt bovendien.
Caesarstone, Dreamy Marfil, 20 mm gepolijst.
In totaal (kookeiland, nis + achterwand nis = 4,7m2)
  • Links van de nis ziet er nogal rommelig uit, hier heb je passtukken die onnodig lijken, greeplijsten die niet aansluiten etc. Daar zou ik nog eens naar laten kijken
Daar heb je zeker een goed punt. We gaan hier sowieso nog naar kijken met de dealer. Ik vermoed dat het niet perfect gaat worden omdat we met een vaatwasser op hoogte zitten.

Nogmaals dank :)

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
namo_h schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:12:
.....

't Huys Hengelo
Hier zijn we erg goed geholpen en werd er het beste met ons meegedacht maar ook eerlijk aangekaart als iets beter of anders kan dan wij in gedachten hadden. Ook hadden de verkopers ook regelmatig contact met elkaar om zo feedback aan elkaar te geven over de keukens van klanten waar ze mee bezig waren. Hierdoor hebben we het idee gekregen dat er ook echt nagedacht wordt over onze keuken. Het totaal van de offerte is weliswaar iets hoger dan ons budget. Maar hierin is vast nog wel iets mogelijk (tips?).

***members only***

......
Via de offertevergelijker via de website heb ik een offer van keukenloods gekregen voor dezelfde keuken, apparaten, werkblad en opstelling.

Members only:

Het enige verschil is dat de keuken van het merk Nobilia is i.p.v. Nolte. Is er een aanzienlijk verschil tussen deze 2 merken dat de prijs rechtvaardigt?

Overigens verwacht ik deze week nog een offerte van een (kleinere) Duitse keukenzaak en hebben zaterdag nog een afspraak staan voor een 2e bezoek aan Borghuis keukens. Deze zal dan ook met hun offerte komen.

De meeste voorgestelde aanpassingen (spoelbak van composiet, spoelbak naar zijkant, en extra stopcontacten in nisje) gaan we uiteindelijk aanpassen. Ook willen we, indien leverbaar door de betreffende keukenzaak, bij voorkeur een Liebherr koelkast en een Novy Easy Pro kookplaat. Om een eerlijke vergelijking te krijgen gaan we dit pas later aanpassen als we hebben besloten met welke zaak we in zee gaan.

[Voor 13% gewijzigd door namo_h op 01-02-2023 20:38]

• codeneos
ruudvw2 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:02:
[...]

Onze keuken met Opera Nivel wordt volgende week geïnstalleerd. Ik zal mijn ervaring delen. Ons werd deze door meerdere zaken aangeraden, hiervoor gekozen voor de dubbele afzuiging en daarom zeer brede kookplaat. Het is wel een heel dure optie (ongeveer 5000 euro bruto).
Ben heel benieuwd naar je ervaringen als alles straks staat!

Hoe hoog is de plint bij jullie? Ik lees op de site dat je een minimale plint van 12cm moet hebben vanwege de motor.

• ruudvw2
  • Laatst online: 13:18
codeneos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:37:
[...]

Ben heel benieuwd naar je ervaringen als alles straks staat!

Hoe hoog is de plint bij jullie? Ik lees op de site dat je een minimale plint van 12cm moet hebben vanwege de motor.
13cm, dus dat gaat precies goed neem ik aan.

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Gisteren gebeld door B&K en al onze apparatuur is binnen, inclusief de Siemens 2023 oven, morgen levering en woensdag, als het goed is, volledig geplaatst.

• zekerz
  • Laatst online: 23-03 21:23
We hebben een offerte gekregen bij Keukenkampioen voor onze nieuwe keuken, op zich goed geholpen en zonder veel onderhandelen al een mooie prijs aangeboden gekregen maar ik wil graag weten wat voor kasten/fronts we precies aangeboden krijgen. Weet iemand wat de X-MP front is? En hoe is de kwaliteit daarvan? Alvast bedankt!
zekerz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:54:
We hebben een offerte gekregen bij Keukenkampioen voor onze nieuwe keuken, op zich goed geholpen en zonder veel onderhandelen al een mooie prijs aangeboden gekregen maar ik wil graag weten wat voor kasten/fronts we precies aangeboden krijgen. Weet iemand wat de X-MP front is? En hoe is de kwaliteit daarvan? Alvast bedankt!
[Afbeelding]
X-Line klinkt als Pronorm.

• MarcoKeukens
  • Laatst online: 23-03 14:02
[Afbeelding]
is een greeploze keuken van pronorm, prijsgroep 2 deurtje

• zekerz
  • Laatst online: 23-03 21:23
MarcoKeukens schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:25:
[...]

is een greeploze keuken van pronorm, prijsgroep 2 deurtje
Bedankt! Hoe is dat qua kwaliteit?

• MarcoZoetermeer
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21:49
zekerz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:36:
[...]

Prijsgroep 2 zal een kunststofdeur zijn denk ik.
Kwaliteit in de zin van 'sterk' is goed, de afwerking rondom de randjes zal wel wat minder mooi zijn.
Dat heb je wel bij een lak deur in een hogere prijsgroep.
Die deuren zijn wel weer gevoeliger voor krassen, zo heeft alles voor en nadelen.

Persoonlijk zou ik wel kijken of ze de kleur donkergroen met een anti finger print coating hebben.
Met donkere kleuren zie je sneller vinger afdrukken.

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
zekerz schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:36:
[...]

Is een lakdeur ultramat. Prima kwaliteit (ligt er aan waarmee je vergelijkt uiteraard, maar je zit boven kunststof en laminaat), of het afp is kan ik zo snel niet vinden. Meestal zit dat er standaard wel op bij dit soort fronten.

[Voor 12% gewijzigd door Vendetta_X op 02-02-2023 19:18]

• Nielsoosterwijk
  • Laatst online: 21-03 19:26
Vandaag ook de offerte voor onze keuken binnengekregen, viel toch wel tegen, met name de kosten voor het werkblad, dus erg benieuwd naar jullie mening hierin.

Wil komende periode in ieder geval zelf ook nog wat zaken langs om een soortgelijke offerte te laten maken.

Kasten wand van 3 meter, 5 plafond hoge kasten van 60 breed.
Links koelkast,
Midden 1x een oven, een uitschuifbare nis voor koffiezetapparaat met led verlichting (1500 euro😕)en een combi oven (1 oven zat bijna nieuw in het huis, dus alleen de combi oven in dezelfde serie aangeschaft)
Rechts een halve vriezer en verder planken.

Kookeiland 300x82 met een quooker, bora puxu, wijnklimaatkast op de kop, vaatwasser zelfde verhaal als de oven, hadden we al.
Eiland frontjes gespoten in kleur kashmir.
Werkblad 6cm keramiek marazzi gold white lux, zijkanten en achterpaneel in hetzelfde blad, achterzijde is wel standaard dikte blad, 2cm waarschijnlijk.

Verder eetkamer tafel (140x90) in hetzelfde materiaal als de kastenwand (fineer eiken zwart)

Hacker systemat kasten.

Prijs:
Kasten 11852
Apparatuur 11490
Werkblad 9626
Montage 2586

Totaal 35 555

Ons budget lag meer rond de 30k, om binnen budget te blijven zouden we het blad aan de zijkanten en achterkant kunnen vervangen door meubelfront en of de kastenwand lager maken (zoals nu getekend)

Echter verliest de keuken hiermee wel een groot deel van het luxe gevoel wat we willen creëeren,
Benieuwd of jullie denken of dit elders wel mogelijk is binnen budget, de ruim 9k voor werkbladen vinden we vooral erg hoog.
Ook de prijs voor de koffie nis is stevig, en omdat we al een Bosch oven hadden hebben we qua look voor een zelfde type combi oven gekozen, deze kost ruim 1800 euro, twijfel hierdoor of ik niet beter een oven en combi oven van Siemens kan kopen en de bestaande Bosch oven verkopen.

Veel vragen, benieuwd naar jullie ervaringen

[Voor 5% gewijzigd door Nielsoosterwijk op 02-02-2023 20:21]

• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:22
Met een beetje handjeklap kan je nu toch wel op 30k uitkomen?

• Nielsoosterwijk
Dan zou ik zo akkoord gaan, was echter bij een meubelmaker/maatwerk keuken zaak, en gaven aan met vaste prijzen te werken. Al een beetje gepolst maar ben bang dat handje klap hem niet gaat worden

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:24
EnduronDon schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:32:
Met een beetje handjeklap kan je nu toch wel op 30k uitkomen?
Niet dus want dat hangt echt af waar je de keuken heb laten tekenen.

• EnduronDon
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:22
32.5k dan, ga je dit jaar minder luxe op vakantie en ben je d'r ook. Zo'n keuken koop je voor jaren, ga dan nu ook niet lopen beknibbelen.

• Floor-is
Zanzarismo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:04:
Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie :)
Hieronder mijn reactie met nog een aantal kleine vragen/opmerkingen.
8<8<
[...]

Het eiland komt met maten van 60 x 100 x 60.
Metod is dus niet mogelijk..?
Wel als je 3x80 doet, mits je kookplaat in 80 past dan. ;)
[...]

[list]
• Wat betreft de kookplaat willen we gewoon een BORA. Dat die niet bij de oven past maakt me echt helemaal niks uit :)
Wat ik begrijp is dat er tussen de PURU en GP4U in principe alleen optische verschillen zijn?
Of zijn er nog wezenlijke verschillen in kwaliteit/functionaliteit?
• Instap Miele hebben we bewust gekozen.
We zijn naar een experience center geweest.
Het middenmodel is puur extra gemak. Dat is ons de 1000 euro (retail)meerprijs niet waard.
• Instap Quooker hetzelfde verhaal.
Je hebt een goed punt, maar de basic Quooker is voor ons meer dan prima.
• De koelkast en vaatwasser gaan we zeker nog even bekijken.
Heb je wellicht nog tips?
• Vriezer hoeven we idd niet.
  1. Bora is goed, maar niet heilig ;)
  2. Ik heb geen idee van de verschillen tussen GP4U en de Puru.
  3. Miele oven: Instap is niet altijd beter dan hoger in de lijn van een 'minder merk', dat is meer wat ik wilde aangeven.
  4. Quooker Pro3: ik snap dat je 'gewoon kokend water wilt', maar hoezo zou je wel direct kokend water uit de kraan willen hebben, maar geen warm water? Ga je dan je kraan aanzetten, wachten tot het warme water van de CV-ketel/boilervat de leidingen heeft opgewarmd en bij je kraan komt, terwijl je letterlijk al een boilervat onder je kraan hebt staan? Direct warm water is IMHO écht de extra kosten waard.
  5. Koelkast, vaatwasser: BSH. Bosch-Siemens-Neff(-Gaggenau). Puike koelkasten voor een prima prijs, top-range van Siemens is rond €1000 meen ik voor de manshoge koelkast, hoewel die prijs wel van H1 vorig jaar is. Grofweg kan je voor de vaatwasser aanhouden dat alles vanaf de IQ-300 serie goed is :)
[...]

Caesarstone, Dreamy Marfil, 20 mm gepolijst.
In totaal (kookeiland, nis + achterwand nis = 4,7m2)
Ken de prijsstelling van het blad niet, maar zoveel blad binnen die totaalprijs lijkt me wel op het eerste gezicht een prima deal.
[...]

Daar heb je zeker een goed punt. We gaan hier sowieso nog naar kijken met de dealer. Ik vermoed dat het niet perfect gaat worden omdat we met een vaatwasser op hoogte zitten.

Nogmaals dank :)
Een vaatwasser op hoogte betekent eigenlijk niet meer dan de vaatwasser op een plateau zetten. afhankelijk van hoe hoog kan het zijn dat je nog bergruimte onder de vaatwasser kunt krijgen. De kast boven de vaatwasser kan nergens op leunen, dus die wordt aan de kast ernaast en de muren vastgemaakt om zegmaar te 'zweven' boven de vaatwasser.

Wat ik in de tekening zie is geen vaatwasser op hoogte, tenzij deze in de kast naast de oven zit en dan is die wel extreem hoog ingetekend.

Bericht hierboven

• Floor-is
the-hyrax schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 23:15:

[Afbeelding]
Afhankelijk van waar de deur naar de achtertuin zit..

Bericht hierboven

• Floor-is
codeneos schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:24:
[...]

Opera Nivel:
[Afbeelding]
Die Opera Nivel moet ook wel (veel) meer power hebben omdat die twee sleuven gebruikt voor de afzuiging he :)

Bericht hierboven

• Floor-is
[Afbeelding]
Ik weet niet wat voor front dat is, maar het lijkt mij een Blum tandembox lade en daar ben ik geen fan van. De zijwanden zijn namelijk niet recht waardoor je effectief minder ruimte in de lades hebt. (Ook zijn de geleiders iets minder goed, het loopt net even minder soepel).

Zie: https://www.duovorm.nl/DuoLadeConfigurator

Bericht hierboven

• Floor-is
Nielsoosterwijk schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:19:
Vandaag ook de offerte voor onze keuken binnengekregen, viel toch wel tegen, met name de kosten voor het werkblad, dus erg benieuwd naar jullie mening hierin.

Wil komende periode in ieder geval zelf ook nog wat zaken langs om een soortgelijke offerte te laten maken.

Links koelkast,
Midden 1x een oven, een uitschuifbare nis voor koffiezetapparaat met led verlichting (1500 euro😕)en een combi oven (1 oven zat bijna nieuw in het huis, dus alleen de combi oven in dezelfde serie aangeschaft)
Op de render is het niet plafondhoog, maar zit er nog flink ruimte. Wat ga je daarmee doen?
Kookeiland 300x82 met een quooker, bora puxu, wijnklimaatkast op de kop, vaatwasser zelfde verhaal als de oven, hadden we al.
Werkblad 6cm keramiek marazzi gold white lux, zijkanten en achterpaneel in hetzelfde blad, achterzijde is wel standaard dikte blad, 2cm waarschijnlijk.
Oh je hebt wel veel blad hoor!
  1. 304x82 bovenop
  2. 304x±90 achterzijde
  3. ±80x±90 kopse kant
  4. ±80x±90 met een enorm gat voor de wijnkoelkast andere kopse kant?
Alles opgedikt en je hebt 3 platen nodig om dit te maken. Dat gat voor de klimaatkoelkast is een moeilijke ook, zeker bij installatie (en hoe ga je dat doen als dat ding ooit stuk gaat?

Ja het blad kan (veel) goedkoper, maar ik zou ook overwegen om de kopse kant van de wijnklimaatkast niet met blad uit te voeren. :)
Verder eetkamer tafel (140x90) in hetzelfde materiaal als de kastenwand (fineer eiken zwart)

Hacker systemat kasten.
Die 'tafel' moet ook nog in het blad geplaatst en er moet een (mooie) poot onder. 140x90 is wel een rare maat, zeker aan de warme zijde van het eiland, want daar zal je effectief 120 overhouden denk ik? En dan verwacht je dat de persoon die tegen het eiland zit geen rechterarm heeft ofzo? 60 is op zich niet superruim als je gaat tafelen, maar tegen een muur of obstructie aan is het gewoonweg krap.
Is dat echt ook de eettafel voor het gezin?
8< 8<

Prijs:
Kasten 11852
Apparatuur 11490
Werkblad 9626
Montage 2586

Totaal 35 555
Je hebt al een oven en een vaatwasser, geen vriezer ook. Wat voor apparatuur ga je doen dan voor €11.5k?
Werkblad vind ik te duur, maar je hebt ook wel weer bijzondere zaken (dat gat voor de wijnklimaatkast, de sleuf voor de tafel, de achterwand in werkblad).
Montage is stevig, maar niet mega overdreven op zich.
Ons budget lag meer rond de 30k, om binnen budget te blijven zouden we het blad aan de zijkanten en achterkant kunnen vervangen door meubelfront en of de kastenwand lager maken (zoals nu getekend)

Echter verliest de keuken hiermee wel een groot deel van het luxe gevoel wat we willen creëeren,
Benieuwd of jullie denken of dit elders wel mogelijk is binnen budget, de ruim 9k voor werkbladen vinden we vooral erg hoog.
Ook de prijs voor de koffie nis is stevig, en omdat we al een Bosch oven hadden hebben we qua look voor een zelfde type combi oven gekozen, deze kost ruim 1800 euro, twijfel hierdoor of ik niet beter een oven en combi oven van Siemens kan kopen en de bestaande Bosch oven verkopen.

Ik denk dat het goedkoper moet kunnen zonder op kwaliteit in te leveren. Je apparatuur lijkt me duur, die koffienis welhaast schunnig, het blad zou goedkoper moeten kunnen ook. Ik denk dat met minimale aanpassingen die €30k haalbaar zou moeten kunnen zijn. En dan ga ik ook uit van een interieurbouwer/meubelmaker waarmee ik zaken doe :)

Bericht hierboven

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:32
Weet iemand toevallig van welk melamine fabrikant de antraciete binnenkasten van tristar van zijn?
Ik hoop eventjes op unilin of egger maar ik weet het niet zekker.
Aurum schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:04:
Weet iemand toevallig van welk melamine fabrikant de antraciete binnenkasten van tristar van zijn?
Ik hoop eventjes op unilin of egger maar ik weet het niet zekker.
Ik heb even in mijn (Tristar) kasten gekeken, maar zie geen identificered element dat ik aan één van beide fabrikanten kan linken. Op zich ook wel logisch...

• namo_h
  • Laatst online: 19:48
namo_h schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 20:18:
[...]

Via de offertevergelijker via de website heb ik een offer van keukenloods gekregen voor dezelfde keuken, apparaten, werkblad en opstelling.

***members only***

Het enige verschil is dat de keuken van het merk Nobilia is i.p.v. Nolte. Is er een aanzienlijk verschil tussen deze 2 merken dat de prijs rechtvaardigt?

Overigens verwacht ik deze week nog een offerte van een (kleinere) Duitse keukenzaak en hebben zaterdag nog een afspraak staan voor een 2e bezoek aan Borghuis keukens. Deze zal dan ook met hun offerte komen.

De meeste voorgestelde aanpassingen (spoelbak van composiet, spoelbak naar zijkant, en extra stopcontacten in nisje) gaan we uiteindelijk aanpassen. Ook willen we, indien leverbaar door de betreffende keukenzaak, bij voorkeur een Liebherr koelkast en een Novy Easy Pro kookplaat. Om een eerlijke vergelijking te krijgen gaan we dit pas later aanpassen als we hebben besloten met welke zaak we in zee gaan.
Heeft toevallig iemand ervaring met beide kastmerken en kan deze aangeven of en wat het verschil is tussen Nobilia en Nolte?

• Pinkflower
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-02 22:13
Wij hebben verschillende keukenopstellingen laten intekenen en komen er nog niet uit voor welke opstelling wij willen gaan. Misschien kunnen jullie (uit ervaring) voor- en nadelen aangeven of opmerkingen / tips.
Bij het schiereiland begrijp ik dat niet iedereen de kookplaat tegenover de spoelbak zal promoten.

Members only:

[Voor 24% gewijzigd door Source90 op 03-02-2023 16:06]

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-03 22:36

Als ik kijk naar het werkblad dat je hebt gekozen is het wel logisch dat dat een flinke kostenpost met zich meebrengt. Ik liep een beetje tegen hetzelfde aan als in de echt mooie werkbladen waren erg duur en de anderen miste het luxe gevoel.

Uiteindelijk, maar een gok gewaagd op basis van de keukenzaak met Fenix NTM. Eigenlijk was ik behoorlijk sceptisch erover, want laminaat. Zit hier nu een jaartje in de keuken en ziet er nog perfect uit, toch verrassend duurzaam, hete pannen geen probleem en makkelijk schoon te maken. En het belangrijkste heeft door de matte uitstraling wel dat luxe gevoel. In jou geval zou dan nog kunnen overwegen om bijvoorbeeld keramieke fronten toe te voegen.

En het mooiste voor een Fenix werkblad was ik 1500 euro kwijt :*) . Elk ander fatsoenlijk blad was minimaal het viervoudige.

Zelf niet voor gekozen, maar met een geïntegreerde spoelbak zie het er nog strakker uit.

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-03 18:58

Links koelkast,

Hacker systemat kasten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Prijs:
Kasten 11852
Apparatuur 11490
Werkblad 9626
Montage 2586

Totaal 35 555

Je kunt de prijzen van je kasten zelf terug rekenen of het in de richting ligt om een beeld te krijgen of dit redelijk is: https://www.thuiskeukens.nl/

Het blad kun je zelf bekijken via bijv : dekeukenbladenfabriek.nl

• Agillian
  • Nu online
Gisteren een offerte gekregen voor een keuken bij een plaatselijke keukenzaak. Ik vind het als leek moeilijk om te bepalen of dit een reëele prijs is en zou daarvoor graag wat meningen willen horen. Het betreft een nieuwbouwwoning. Hetgeen waar ik over twijfel is de apparatuur (Pelgrim) en over het feit dat er een clausule in de offerte staat dat prijsstijgingen tot 5% doorberekend kunnen worden en boven de 5% in overleg. In dat geval zouden we de overeenkomst binnen vijf dagen kunnen ontbinden. Betreft een keuken zonder aanpassingen van leidingen/afzuiging/stroom.

Het betreft een keuken met de volgende specs:
-Nobilia easytouch
-Kookeiland a 300x90cm met 2cm composietenwerkblad (Dekker Evora Quartz)
-Circa 180cm werkblad aan muurkant met dito werkblad
-Twee hoge kasten a 60 cm breed
-Een hoge open kast, hout look
-Kookeiland circa 120cm open kast hout look
-Oven, koelkast, vaatwasser van Pelgrim
-Inductiekookplaat van Airo met afzuiging
- Quooker 3l
-Acht spotjes en RVS stopcontact in kookeiland

Offerteprijs is 20.000

Alvast dank!

• vinom
Agillian schreef op zondag 5 februari 2023 @ 09:47:
Gisteren een offerte gekregen voor een keuken bij een plaatselijke keukenzaak. Ik vind het als leek moeilijk om te bepalen of dit een reëele prijs is en zou daarvoor graag wat meningen willen horen. Het betreft een nieuwbouwwoning. Hetgeen waar ik over twijfel is de apparatuur (Pelgrim) en over het feit dat er een clausule in de offerte staat dat prijsstijgingen tot 5% doorberekend kunnen worden en boven de 5% in overleg. In dat geval zouden we de overeenkomst binnen vijf dagen kunnen ontbinden. Betreft een keuken zonder aanpassingen van leidingen/afzuiging/stroom.

-Nobilia easytouch
-Twee hoge kasten a cm breed
-Inductiekookplaat
Quooker 3l

Offerteprijs is 20.000

Alvast dank!
Mijn gevoel zegt dat het wat aan de hoge kant is. Zie mijn post met mijn keuken, en dan kun je zelf misschien beter vergelijken.
vinom in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[Voor 3% gewijzigd door vinom op 05-02-2023 09:58]

• Ulkmeister

-Nobilia easytouch
-Twee hoge kasten a cm breed
-Inductiekookplaat
Quooker 3l

Offerteprijs is 20.000

Alvast dank!
Klinkt mij wel redelijk in de oren. Wij hebben bij wel 5 of 6 verschillende zaken een offerte laten maken, waaronder zeker 3 nobilia, met een soortgelijk ontwerp en segment apparatuur l (zie mijn vorige posts) We hebben uiteindelijk voor een schuller keuken gekozen, met een iets luxere uitstraling en zelfs een tikje goedkoper dan de offertes voor nobilia.

• --MP--

-Nobilia easytouch
-Twee hoge kasten a 60 cm breed
-Inductiekookplaat van Airo met afzuiging
- Quooker 3l

Offerteprijs is 20.000

Alvast dank!
Ik heb me recent wat verdiept in de pelgrim apparatuur. Hierbij is mij een groot verschil opgevallen binnen de range van pelgrim, waarbij de instap apparatuur van pelgrim echt nog dicht tegen het budget segment aanhangt, maar de dure lijn Atag met een ander front is. Dus ik zou goed uitzoeken welke apparaten het exact zijn.

• Agillian
  • Nu online
--MP-- schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:50:
[...]

Ik heb me recent wat verdiept in de pelgrim apparatuur. Hierbij is mij een groot verschil opgevallen binnen de range van pelgrim, waarbij de instap apparatuur van pelgrim echt nog dicht tegen het budget segment aanhangt, maar de dure lijn Atag met een ander front is. Dus ik zou goed uitzoeken welke apparaten het exact zijn.
Betreft de volgende apparatuur, volgens mij iets hoger in het segment van Pelgrim:

-Pelgrim GVW280L (vaatwasser)
-Pelgrim COM316GLS (combi oven)
-Pelgrim PCS24178L/L (koelkast 178cm, energielabel F)
-AIRO IG800FIB

• Nielsoosterwijk
Floor-is schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:08:
[...]

Op de render is het niet plafondhoog, maar zit er nog flink ruimte. Wat ga je daarmee doen?

De kasten zijn inderdaad niet plafondhoog, dit was een meerprijs die ik in die genoemde prijs meegenomen had.

[...]

Oh je hebt wel veel blad hoor!
  1. 304x82 bovenop
  2. 304x±90 achterzijde
  3. ±80x±90 kopse kant
  4. ±80x±90 met een enorm gat voor de wijnkoelkast andere kopse kant?
Alles opgedikt en je hebt 3 platen nodig om dit te maken. Dat gat voor de klimaatkoelkast is een moeilijke ook, zeker bij installatie (en hoe ga je dat doen als dat ding ooit stuk gaat?

Ja het blad kan (veel) goedkoper, maar ik zou ook overwegen om de kopse kant van de wijnklimaatkast niet met blad uit te voeren. :)

De klimaatkast loopt in werkelijkheid tot de grond, dus er zal meer een u vorm overblijven van het blad, ga wel even navragen of deze te vervangen is als de kast kapot gaat.

[...]

Die 'tafel' moet ook nog in het blad geplaatst en er moet een (mooie) poot onder. 140x90 is wel een rare maat, zeker aan de warme zijde van het eiland, want daar zal je effectief 120 overhouden denk ik? En dan verwacht je dat de persoon die tegen het eiland zit geen rechterarm heeft ofzo? 60 is op zich niet superruim als je gaat tafelen, maar tegen een muur of obstructie aan is het gewoonweg krap.
Is dat echt ook de eettafel voor het gezin?

De tafel is meer voor ontbijt en dus niet als eettafel voor het gezin, eerste voorstel was ook om deze in 160 uit te voeren, maar goed punt, dit ga ik nog eens uitmeten en proberen hoe 120 effectief voelt.

[...]

Je hebt al een oven en een vaatwasser, geen vriezer ook. Wat voor apparatuur ga je doen dan voor €11.5k?
Werkblad vind ik te duur, maar je hebt ook wel weer bijzondere zaken (dat gat voor de wijnklimaatkast, de sleuf voor de tafel, de achterwand in werkblad).
Montage is stevig, maar niet mega overdreven op zich.

[...]

Ik denk dat het goedkoper moet kunnen zonder op kwaliteit in te leveren. Je apparatuur lijkt me duur, die koffienis welhaast schunnig, het blad zou goedkoper moeten kunnen ook. Ik denk dat met minimale aanpassingen die €30k haalbaar zou moeten kunnen zijn. En dan ga ik ook uit van een interieurbouwer/meubelmaker waarmee ik zaken doe :)
Heb contact gehad met de betreffende meubelmaker, qua apparatuur kwam deze iets goedkoper uit inderdaad en qua blad zeker ook, qua kasten echter een stuk duurder waardoor het totaal alsnog hoger uitkwam, dit was voor het blad wel een eerste indicatie en geen exacte prijs.
Wel begreep ik dat de blum lades en kasten waar hij mee werkt wel van hogere kwaliteit zijn dan de hacker kasten, klopt dit, prijsverschil is in ieder geval wel fors.

• Nielsoosterwijk
Weet nog niet helemaal hoe de quote versie werkt, dus een deel van de reactie staat in het lichte deel van jouw tekst

• --MP--
Agillian schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:28:
[...]

Betreft de volgende apparatuur, volgens mij iets hoger in het segment van Pelgrim:

-Pelgrim GVW280L (vaatwasser)
-Pelgrim COM316GLS (combi oven)
-Pelgrim PCS24178L/L (koelkast 178cm, energielabel F)
-AIRO IG800FIB
Oven & vaatwasser zijn middensegment pelgrim, niet hoog. Ik vond zelf de hogere segment vaatwassers bij pelgrim dermate fijner qua kwaliteit van rekken & geleiding en droogfucties (turbodry) dat ik het de meerprijs waard vond. Echter heeft Pelgrim als een van de weinige merken een best overzichtelijke website, dus je kunt altijd zelf goed vergelijken.

Welke corpus hoogte hebt je trouwens gekozen? omdat je geen XL vaatwasser kiest?

Voor de oven heb je een combi oven in 60cm daar wordt de keuze flink minder door, de meeste combi's zijn 45 cm. Wil je perse 60cm met magneton?

[Voor 4% gewijzigd door --MP-- op 05-02-2023 13:54]

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:07
Qua keuken zijn we bijna rond. Nu resten nog wat keuzes m.b.t. de apparatuur die we waarschijnlijk zelf gaan bestellen. Hier heb ik nog een paar vragen/overwegingen over.

1. Qua vaatwasser is mij niet duidelijk of een XXL vaatwasser noodzakelijk is en of deze moet beschikken over een Vario scharnier (Siemens). Onze corpus is 84,5cm (incl. greeplijst van volgens mij 5cm), plint 10cm.
De ene verkoper zegt dat het juist wel nodig is, de andere juist van niet. Zonder Vario scharnier en XXL is er veel meer keus en is ook goedkoper.

2. Daarnaast twijfel ik nog over de combi kookplaat + afzuigkap. Omdat de afzuigkap in het plafond komt lijkt communicatie tussen beide apparaten mij fijn. Dan zit je niet altijd met een afstandsbediening. Dit kan als we beide van Siemens bestellen met home connect, als afzuigkap dan de LR96CAQ20.

De Novy Pureline Pro Compact 6911 lijkt echter stiller en kwalitatief beter. Door de sensor zou deze zichzelf moeten regelen (hoe goed werkt dat?) en hoeft hij alleen aan en uit met de afstandsbediening. We zouden dan een goedkopere plaat zonder home connect kunnen kopen.

Kookplaten die we overwegen:
EH877NVV6E á 1037,- (80cm met home connect, stuk goedkoper dan dec90cm variant, maar gaan we die 10cm missen?)
EX975LXC1E á 960,- (geen home connect dus met de Novy afzuiging)
EX977NVV6E á 1572,- (meest uitgebreide en luxe plaat i.c.m. de siemens afzuigkap, maar verreweg de duurste combi, 4 á 500 duurder dan beide andere combinatie).

LR96CAQ20 á 1245,-
Novy 6911 á 1440,-

• Agillian
  • Nu online
--MP-- schreef op zondag 5 februari 2023 @ 13:53:
[...]

Oven & vaatwasser zijn middensegment pelgrim, niet hoog. Ik vond zelf de hogere segment vaatwassers bij pelgrim dermate fijner qua kwaliteit van rekken & geleiding en droogfucties (turbodry) dat ik het de meerprijs waard vond. Echter heeft Pelgrim als een van de weinige merken een best overzichtelijke website, dus je kunt altijd zelf goed vergelijken.

Welke corpus hoogte hebt je trouwens gekozen? omdat je geen XL vaatwasser kiest?

Voor de oven heb je een combi oven in 60cm daar wordt de keuze flink minder door, de meeste combi's zijn 45 cm. Wil je perse 60cm met magneton?
Thx voor je ondersteuning. Corpus hoogte is 792mm. Ik realiseerde niet dat de vaatwasser nog een slag groter kon dan dit, die optie willen we zeker.

• YPM
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:43
Zimonia2 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:57:
Qua keuken zijn we bijna rond. Nu resten nog wat keuzes m.b.t. de apparatuur die we waarschijnlijk zelf gaan bestellen. Hier heb ik nog een paar vragen/overwegingen over.

1. Qua vaatwasser is mij niet duidelijk of een XXL vaatwasser noodzakelijk is en of deze moet beschikken over een Vario scharnier (Siemens). Onze corpus is 84,5cm (incl. greeplijst van volgens mij 5cm), plint 10cm.
De ene verkoper zegt dat het juist wel nodig is, de andere juist van niet. Zonder Vario scharnier en XXL is er veel meer keus en is ook goedkoper.

2. Daarnaast twijfel ik nog over de combi kookplaat + afzuigkap. Omdat de afzuigkap in het plafond komt lijkt communicatie tussen beide apparaten mij fijn. Dan zit je niet altijd met een afstandsbediening. Dit kan als we beide van Siemens bestellen met home connect, als afzuigkap dan de LR96CAQ20.

De Novy Pureline Pro Compact 6911 lijkt echter stiller en kwalitatief beter. Door de sensor zou deze zichzelf moeten regelen (hoe goed werkt dat?) en hoeft hij alleen aan en uit met de afstandsbediening. We zouden dan een goedkopere plaat zonder home connect kunnen kopen.

Kookplaten die we overwegen:
EH877NVV6E á 1037,- (80cm met home connect, stuk goedkoper dan dec90cm variant, maar gaan we die 10cm missen?)
EX975LXC1E á 960,- (geen home connect dus met de Novy afzuiging)
EX977NVV6E á 1572,- (meest uitgebreide en luxe plaat i.c.m. de siemens afzuigkap, maar verreweg de duurste combi, 4 á 500 duurder dan beide andere combinatie).

LR96CAQ20 á 1245,-
Novy 6911 á 1440,-
Weet niet of je de kookplaat nodig hebt om aan 4 inbouw apparaten te komen, maar Novy verkoopt ook kookplaten die kunnen communiceren met hun afzuigkappen, wellicht interessant om even naar te kijken!

• macfocus
YPM schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:54:
[...]

Weet niet of je de kookplaat nodig hebt om aan 4 inbouw apparaten te komen, maar Novy verkoopt ook kookplaten die kunnen communiceren met hun afzuigkappen, wellicht interessant om even naar te kijken!
Staar je niet blind op dat soort connectiviteit.
Wij hebben een Novy plaat en plafondunit.
En ja, de theorie is mooi en in de basis werkt het ook. Maar zoals met de meeste wat complexere electronica, is het vooral niet zo gemaakt dat de gebruiker altijd makkelijk begrijpt wat die electronica nou precies gedaan heeft of gaat doen.
Voorbeeld; in principe zit er een naloop functie op.
1 keer tikken is met, 2 keer tikken zonder naloop (of precies andersom).
Ik vindt het niet heel helder of dat dan in werking is met als gevolg dat je alsnog gewoon die afstandsbediening pakt.

En ja, dat zou best deels aan onszelf kunnen liggen, maar toch.

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:07
YPM schreef op zondag 5 februari 2023 @ 18:54:
[...]

Kookplaat is inderdaad #4 en daarnaast zijn we minder gecharmeerd van de bediening en het uiterlijk van de Novy kookplaten zonder afzuiging.

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat is jullie voorkeur qua inductieplaat trouwens? een touch systeem of fysieke draaiknoppen? Hoor toch van veel mensen dat het touch only systeem irritant werkt, omdat je snel te hoog of te laag vermogen 'swiped'.
met een draaiknop (net als op een oven) kan je makkelijker de waarde krijgen die je wil, zonder dat je precies met je vinger op de juiste stand moet zitten. en ook dat je eerst een pit moet selecteren voordat je de hoogte van de warmte kan instellen, terwijl met draaiknoppen, je vaak 4 verschillende draaiknoppen hebt, 1 voor elke pit. enige voordeel wat ik kan bedenken van het swipe only, is dat het makkelijker schoonmaken is.

[Voor 8% gewijzigd door Il 2 op 05-02-2023 22:35]

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Il 2 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:34:
Wat is jullie voorkeur qua inductieplaat trouwens? een touch systeem of fysieke draaiknoppen? Hoor toch van veel mensen dat het touch only systeem irritant werkt, omdat je snel te hoog of te laag vermogen 'swiped'.
met een draaiknop (net als op een oven) kan je makkelijker de waarde krijgen die je wil, zonder dat je precies met je vinger op de juiste stand moet zitten. en ook dat je eerst een pit moet selecteren voordat je de hoogte van de warmte kan instellen, terwijl met draaiknoppen, je vaak 4 verschillende draaiknoppen hebt, 1 voor elke pit. enige voordeel wat ik kan bedenken van het swipe only, is dat het makkelijker schoonmaken is.
Ik heb zelf een sterke voorkeur voor draaiknoppen en ben daarom ook voor de bora professional gegaan. Dat is er dan ook eentje die de knoppen niet zo naast de plaat heeft. Als ik het budget niet had was ik waarschijnlijk wel liever voor een degelijke plaat met touch bediening gegaan dan een mindere plaat met knoppen, het is niet persé heilig voor mij.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-02 11:06
Wij zijn voor onze nieuwe keuken op zoek naar een oplossing voor de verlichting boven 2 gedeeltes werkblad.
We krijgen geen bovenkastjes, dachten zelf aan een plankje met verlichting naar beneden en naar boven.

Zoiets als dit bijvoorbeeld:
https://www.strackk.com/nl/blog/wandplank-met-verlichting

Daar lijkt de plank met verlichting aan de onderkant echt bedoeld als werkbladverlichting en de plank met verlichting rondom meer als sfeerverlichting.

Zelf zou ik het liefst via smart LED-strips ze onafhankelijk willen kunnen dimmen.
Ik heb nog niet iets kunnen vinden, het lijkt dat we zelf iets moeten maken.

Wie heeft een mooie oplossing?

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Henkiejoo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:06:
Wij zijn voor onze nieuwe keuken op zoek naar een oplossing voor de verlichting boven 2 gedeeltes werkblad.
We krijgen geen bovenkastjes, dachten zelf aan een plankje met verlichting naar beneden en naar boven.

Zoiets als dit bijvoorbeeld:
https://www.strackk.com/nl/blog/wandplank-met-verlichting

Daar lijkt de plank met verlichting aan de onderkant echt bedoeld als werkbladverlichting en de plank met verlichting rondom meer als sfeerverlichting.

Zelf zou ik het liefst via smart LED-strips ze onafhankelijk willen kunnen dimmen.
Ik heb nog niet iets kunnen vinden, het lijkt dat we zelf iets moeten maken.

Wie heeft een mooie oplossing?
De strackk ben ik ook aan het bekijken, deze leveren optioneel een zigbee/hue/dali smart dimmer mee voor €25. Dat leek mij een hele mooie optie.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• Henkiejoo
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 06-02 11:06
Ja, dat had ik gezien inderdaad.

Wel 2 dingen die me tegenstaan:
  • Waarschijnlijk niet genoeg licht voor het werkblad bij de "rondom"-versie
  • Heeeeel duur plankie, richting 900 euro voor 2m. we hebben er 2 nodig.
ThePsycho schreef op maandag 6 februari 2023 @ 09:20:
[...]

De strackk ben ik ook aan het bekijken, deze leveren optioneel een zigbee/hue/dali smart dimmer mee voor €25. Dat leek mij een hele mooie optie.

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 01:33

TAA

Liever IRC

Wij zijn zelf voor rail verlichting gegaan; hebben geen bovenkasten. Hele mooie plankverlichting gezien maar die was me 'iets' te duur... En geen oplossing boven het schiereiland. Zie eerdere posts in dit forum zoals:

TAA in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Henkiejoo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 11:06:
Ja, dat had ik gezien inderdaad.

Wel 2 dingen die me tegenstaan:
  • Waarschijnlijk niet genoeg licht voor het werkblad bij de "rondom"-versie
  • Heeeeel duur plankie, richting 900 euro voor 2m. we hebben er 2 nodig.
[...]
De rondom versie is inderdaad echt niet goed voor boven een werkblad, en het is inderdaad een prijzig plankje. Voor ons een nobrainer opzich aangezien de plank die de keukenboer zou inbouwen ook al erg aan de prijs is. En dat is zonder verlichting.

Het moet ook net passen, voor ons is het bijvoorbeeld in een nis. Als het geen nis is vind ik railverlichting zelf ook mooi zoals @TAA liet zien.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

Al eens nagedacht aan een massieve eiken houten plank? Die kun je laten beitsen in elke gewenste kleur en ook een led strip in laten frezen.

Wij hebben niet voor verlichting gekozen, maar massieve houten plank incl. ophangers was volgens mij maximaal 300 euro voor twee stuks
Members only:

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:39

evol

hello world

In een offerte is bij ons Egger PerfectSense opgenomen voor de kastfronten. Heeft iemand ervaringen met dit materiaal? Is het krasgevoelig?

Move along people. Nothing to see here.

• gdvm
  • Laatst online: 21:04
evol schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:35:
In een offerte is bij ons Egger PerfectSense opgenomen voor de kastfronten. Heeft iemand ervaringen met dit materiaal? Is het krasgevoelig?
Ik heb geen idee maar zelf heb ik voor Ballerina Smart Glas en Resopal wat samples laten bezorgen en bewerkt met vorken/messen.. dan krijg je wel een goed idee. Was overigens behoorlijk hufterproof allebei

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:24
macfocus schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:15:
[...]

Staar je niet blind op dat soort connectiviteit.
Wij hebben een Novy plaat en plafondunit.
En ja, de theorie is mooi en in de basis werkt het ook. Maar zoals met de meeste wat complexere electronica, is het vooral niet zo gemaakt dat de gebruiker altijd makkelijk begrijpt wat die electronica nou precies gedaan heeft of gaat doen.
Voorbeeld; in principe zit er een naloop functie op.
1 keer tikken is met, 2 keer tikken zonder naloop (of precies andersom).
Ik vindt het niet heel helder of dat dan in werking is met als gevolg dat je alsnog gewoon die afstandsbediening pakt.

En ja, dat zou best deels aan onszelf kunnen liggen, maar toch.
Ik heb een AEG inductiekookplaat met AEG afzuiger die met elkaar verbonden zijn. Moet zeggen dat het erg goed bevalt. Afzuiging gaat vanzelf aan, licht gaat aan zodra je de inductiekookplaat aanzet, past zelf de snelheid aan en gaat automatisch uit als je klaar bent met koken. Moet zelden zelf de afzuigkap aanraken.

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:47
SquareOne schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:34:
Al eens nagedacht aan een massieve eiken houten plank? Die kun je laten beitsen in elke gewenste kleur en ook een led strip in laten frezen.

Wij hebben niet voor verlichting gekozen, maar massieve houten plank incl. ophangers was volgens mij maximaal 300 euro voor twee stuks

***members only***
Wij zijn wel op zoek naar een goede partij die wandplanken levert, maar dan wel met de uitdaging dat we hem over de gehele breedte boven ons werkblad willen. Dat betekent 4 meter wandplank, en daar heb ik nog geen partij voor kunnen vinden. Maximaal wat ik geleverd zie worden is 380cm. Iemand suggesties?

Bij voorkeur ook met een verjongde rand, of zelfs eentje zoals hieronder (al heb ik de hoop al opgegeven dat het zo dun kan met verlichting).

Zelf ben ik een zeikerd en wil ik dat ding gewoon uit 1 stuk hebben. Vrouwlief is helaas niet zo kritisch.

[Voor 30% gewijzigd door twi op 06-02-2023 16:51]

• bottom line
  • Laatst online: 11:00
twi schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:48:
[...]

Wij zijn wel op zoek naar een goede partij die wandplanken levert, maar dan wel met de uitdaging dat we hem over de gehele breedte boven ons werkblad willen. Dat betekent 4 meter wandplank, en daar heb ik nog geen partij voor kunnen vinden. Maximaal wat ik geleverd zie worden is 380cm. Iemand suggesties?

Bij voorkeur ook met een verjongde rand, of zelfs eentje zoals hieronder (al heb ik de hoop al opgegeven dat het zo dun kan met verlichting).

[Afbeelding]

Zelf ben ik een zeikerd en wil ik dat ding gewoon uit 1 stuk hebben. Vrouwlief is helaas niet zo kritisch.
Contacteer een schrijnwerker die met massief hout werkt.
Die kan dat voor jou maken.

• Ulkmeister
Eli3l schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:14:
[...]

Ik heb een AEG inductiekookplaat met AEG afzuiger die met elkaar verbonden zijn. Moet zeggen dat het erg goed bevalt. Afzuiging gaat vanzelf aan, licht gaat aan zodra je de inductiekookplaat aanzet, past zelf de snelheid aan en gaat automatisch uit als je klaar bent met koken. Moet zelden zelf de afzuigkap aanraken.
Ik lees op verschillende plekken dat de kap wel snel opschalelt en hard afzuigt, waardoor men alsnog steeds met knopjes moet bedienen. Begrijp ik goed dat dit niet jouw ervaring hiermee is?

Ik tijwfel namelijk nog tussen een plafondunit van aeg (passend bij de kookplaat) en een novy, die dan weer in het wit kan waardoor hij mooi wegvalt in de koof...

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Nu online

Stufferdt

Oe ist?

De keuken in ons net gekochte huis blijkt in de 6 grote lades geen antislip te hebben waardoor zaken beginnen te schuiven. Welke antslipmatten raden jullie aan? Voorkeur gaat uit naar zwart of grijs qua kleur.

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Stufferdt schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:03:
De keuken in ons net gekochte huis blijkt in de 6 grote lades geen antislip te hebben waardoor zaken beginnen te schuiven. Welke antslipmatten raden jullie aan? Voorkeur gaat uit naar zwart of grijs qua kleur.
Hier heb je lekker veel keuze, kunnen eventueel ook op maat.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• vissersr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:41
Is dit de 804 londra? Wij zijn er momenteel ook naar aan het kijken.

• yepu
  • Laatst online: 16-03 21:17
Members only: title
vissersr schreef op maandag 6 februari 2023 @ 20:32:
[...]

Is dit de 804 londra? Wij zijn er momenteel ook naar aan het kijken.
Fenix Grigio Londra inderdaad.
Als je meer foto’s wilt zien onder andere lichtomstandigheden dan moet je even mijn foto’s in dit topic opzoeken.

Hier bijv. SquareOne in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

[Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 06-02-2023 20:48]

Pagina: 1 ... 389 ... 396 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee