De diameters gaan over de ecotubes van Bora zelf. Die zijn niet rond, maar een rechthoek met ronde hoeken. Bora heeft wel een overgangsstuk naar (volgens mij)160mm. https://boraonderdelen.nl...angsstuk-vlak-rond-recht/codeneos schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:00:
Heeft er iemand ervaring met een Bora met afzuiging naar buiten met een afvoer van meer dan 7 meter?
Op dit moment hebben we een Bora in de offerte staan, de keukenzaak zegt max 6 meter bij afvoer naar buiten anders presteert het geheel niet goed. Recirculatie is voor mij geen optie dus dan wordt het een kookplaat van een ander merk met een krachtigere motor.
Wij hebben alleen een afvoerkanaal van ongeveer 7.5 meter met een diameter van 160mm met 2 90 graden bochten. Op de site van Bora zie ik dat ze (in principe) maximaal 6 meter met 6 kanaalbochten adviseren. Er staat echter niets over de minimale diameter.
Ik heb zelf 2x een 15 graden bocht en daarna 3x een 90 graden bocht, met een meter of 4 aan buis. Alles ecotube en het muurrooster van Bora zelf. Een meter of 1,5 teveel met niet al te veel bochten lijkt mij geen probleem. Hoe eindig je met de buis? Ook een muurrooster?