Kleur front vonden wij ook erg lastig, maar deze was in het echt erg mooi. Het is de frontkleur van dit eiland:Floor-is schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:40:
[...]
Dis nis is vet zo!
Front is persoonlijk, een bruine keuken (anders dan hout) zou ik niet zo snel doen. Beetje 80's vibe
Niet alle Siemens is beter dan AEG. Misschien is dit wel het moment om zo'n experience-center op te zoeken
Die ovens naar beneden om de lades onder de lijn van het werkblad in de nis te krijgen zou ik wel overwegen. Hoewel het dan wel weer 45 hoge ovens zijn, je moet echt even kijken hoe dat staat in een (show)keuken met 45-ovens.
[...]
Je kunt met een normale (tuimels)chakelaar de spots (of ledstrip) aan en uit zetten en dan met de afstandsbediening de lichtintensiteit bedienen. Eventueel kan je spotjes/strips koppelen voor de afstandsbediening. Wij doen dat ook zo, de spots in het plafond moeten we dan iets voor verzinnen, maar wordt waarschijnlijk dezelfde constructie.
Denk dat je spotjes voor de kastenwand nodig gaat hebben, maar ik ben geen verlichtingsexpert
Spoelbak op de kopse kant, dat zie je eigenlijk nooit. Kan heel prima hoor, enige nadeel is dat je dan om water te pakken tijdens het koken ook het hoekje om moet stappen. In plaats van 2x60 kastje aan de de warme/koude zijde, krijg je dan een grotere (120?) kast op de kop. Is ook wat onhandiger, maar het verlies aan ruimte kan flink meevallen.
Ik zou toch overwegen om van rechts naar links toch iets te doen als 30-spoelbak-werkruimte-kookplaat-30 (30-50-113-83-30, dus kastjes van 90-60-30-120), met de vaatwasser links van de spoelbak. Keukenwinkels vinden dat vrij køt, want je gaat dingen uit het midden van het kastje halen![]()
Spoelbak zou ik ofwel proberen te matchen met het werkblad, of met de kraan/apparatuur. En daar kan Franke je wellicht mooi helpen met composiet (fragranite noemen ze het) spoelbakken.
Je gaat voor een 6mm dik blad? Dat is best wel uniek.
Besparingstips heb ik niet
https://www.superkeukens.nl/keukens/avion-savino Dus iets meer cappuccino (is dat een kleur?) dan bruin.
Die optie met de spots schakelen via een geschakeld stopcontact is zeker mogelijk. Alleen denk ik dat we de spots dan altijd op sfeerlicht laten staan, want elke keer afstandsbediening pakken om van werk naar sfeer te gaan zullen we niet gaan doen verwacht ik. Maar is niet al te belangrijk.
Uitlichten van de kastenwand moeten we mee aan de slag inderdaad.
Die optie met de spoelbak bedoelde ik iets anders. In beide gevallen zit dit aan de werkkant van het eiland.
Nu is het van links naar rechts: kookplaat-lades-spoelkast-vaatwasser (120-60-60-60). Dus ongeveer 75cm tussen kookplaat en spoelbak.
Dit zou alternatief dan worden kookplaat-vaatwasser-spoelkast (120-60-120). Bij die 2e optie de spoelbak in het midden van de 120 kast (met deurtjes). Dus ongeveer 105cm tussenafstand.
Spoelbak wordt RVS, passend bij de chromen kraan.
Keramiek is 4cm dik.