• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:12
Floor-is schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:40:
[...]

Dis nis is vet zo!

Front is persoonlijk, een bruine keuken (anders dan hout) zou ik niet zo snel doen. Beetje 80's vibe :P

Niet alle Siemens is beter dan AEG. Misschien is dit wel het moment om zo'n experience-center op te zoeken :)

Die ovens naar beneden om de lades onder de lijn van het werkblad in de nis te krijgen zou ik wel overwegen. Hoewel het dan wel weer 45 hoge ovens zijn, je moet echt even kijken hoe dat staat in een (show)keuken met 45-ovens.

[...]

Je kunt met een normale (tuimels)chakelaar de spots (of ledstrip) aan en uit zetten en dan met de afstandsbediening de lichtintensiteit bedienen. Eventueel kan je spotjes/strips koppelen voor de afstandsbediening. Wij doen dat ook zo, de spots in het plafond moeten we dan iets voor verzinnen, maar wordt waarschijnlijk dezelfde constructie.

Denk dat je spotjes voor de kastenwand nodig gaat hebben, maar ik ben geen verlichtingsexpert :)

Spoelbak op de kopse kant, dat zie je eigenlijk nooit. Kan heel prima hoor, enige nadeel is dat je dan om water te pakken tijdens het koken ook het hoekje om moet stappen. In plaats van 2x60 kastje aan de de warme/koude zijde, krijg je dan een grotere (120?) kast op de kop. Is ook wat onhandiger, maar het verlies aan ruimte kan flink meevallen.
Ik zou toch overwegen om van rechts naar links toch iets te doen als 30-spoelbak-werkruimte-kookplaat-30 (30-50-113-83-30, dus kastjes van 90-60-30-120), met de vaatwasser links van de spoelbak. Keukenwinkels vinden dat vrij køt, want je gaat dingen uit het midden van het kastje halen :P

Spoelbak zou ik ofwel proberen te matchen met het werkblad, of met de kraan/apparatuur. En daar kan Franke je wellicht mooi helpen met composiet (fragranite noemen ze het) spoelbakken.

Je gaat voor een 6mm dik blad? Dat is best wel uniek.

Besparingstips heb ik niet :P
Kleur front vonden wij ook erg lastig, maar deze was in het echt erg mooi. Het is de frontkleur van dit eiland:
https://www.superkeukens.nl/keukens/avion-savino Dus iets meer cappuccino (is dat een kleur?) dan bruin.

Die optie met de spots schakelen via een geschakeld stopcontact is zeker mogelijk. Alleen denk ik dat we de spots dan altijd op sfeerlicht laten staan, want elke keer afstandsbediening pakken om van werk naar sfeer te gaan zullen we niet gaan doen verwacht ik. Maar is niet al te belangrijk.

Uitlichten van de kastenwand moeten we mee aan de slag inderdaad.

Die optie met de spoelbak bedoelde ik iets anders. In beide gevallen zit dit aan de werkkant van het eiland.
Nu is het van links naar rechts: kookplaat-lades-spoelkast-vaatwasser (120-60-60-60). Dus ongeveer 75cm tussen kookplaat en spoelbak.
Dit zou alternatief dan worden kookplaat-vaatwasser-spoelkast (120-60-120). Bij die 2e optie de spoelbak in het midden van de 120 kast (met deurtjes). Dus ongeveer 105cm tussenafstand.

Spoelbak wordt RVS, passend bij de chromen kraan.

Keramiek is 4cm dik.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In mijn keukenblad zit nu een gaskookplaat.
Deze wil ik vervangen voor een inductiekookplaat.

Het gat is 69x49cm. Zonder het gat groter te moeten maken(want natuursteen) verwacht ik er een AEG plaat in te kunnen zetten. (AEG IKE74451FB)
Echter geeft deze een nisbreedte op van 68cm om dat de gehele plaat 71cm breed is wat op het blad komt te liggen vraag ik mij af of het erg is dat het gat 1 cm groter is(zonder dat ik die 1 cm moet aanvullen)?

[Voor 4% gewijzigd door Thombias op 26-01-2023 15:03]

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:17
Source90 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:34:
Ervaring over onze Miele DCG7845:
Inmiddels is de monteur al weer drie keer langs geweest. Helaas Immer-niet-zo-Besser voor dit model.

Eerst piepgeluiden bij het spoelen (geluidstoon die aangeeft dat er wat is), zonder enige foutcode.
Opgelost na firmware update (bezoek monteur 1)

Maanden goed gegaan, nu probleem dat de oven reset op willekeurige tijden. Bij aanzetten tot zelfs tijdens het bereiden (enkel stoom). Monteur langs geweest en firmware update gedaan. Vraag mij toch af waarom ik dat niet zelf OTA kan doen met de app ofzo. Kon geen ander probleem vinden (monteur 2)

Monteur 3 langs gestuurd, ik was nog niet tevreden want probleem bestaat nog steeds. Niet iets wat hoort bij een oven van 4,5k. Monteur 3 heeft heel de oven eruit gehaald en half gedemonteerd en kwam tot de conclusie dat er condens uit de achterste slang komt, nabij de printplaat. Staat op de planning voor aankomende maandag, onderdelen waren niet aanwezig. (monteur 3).

Ben benieuwd of het maandag opgelost wordt, in de tussentijd al uitvraag uitstaan om gehele apparaat te ruilen voor een DGC7845X. Mag wel wat meer verwachten van deze aanschafprijs in mijn ogen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:07
Thombias schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:02:
In mijn keukenblad zit nu een gaskookplaat.
Deze wil ik vervangen voor een inductiekookplaat.

Het gat is 69x49cm. Zonder het gat groter te moeten maken(want natuursteen) verwacht ik er een AEG plaat in te kunnen zetten. (AEG IKE74451FB)
Echter geeft deze een nisbreedte op van 68cm om dat de gehele plaat 71cm breed is wat op het blad komt te liggen vraag ik mij af of het erg is dat het gat 1 cm groter is(zonder dat ik die 1 cm moet aanvullen)?
Er zijn partijen die je keukenblad ter plaatse kunnen aanpassen, ik noem een https://www.kookplaatzagen.nl (Jongerius, geen al te kleine speler)

Dat schept meer mogelijkheden voor je inductieplaat wellicht :)

Bericht hierboven

• Floor-is
Je verwacht niet dat het nodig is, maar wel fijn dat dit dan de aangeboden oplossing is! (Hopelijk deze keer wel goed inderdaad :X)

Bericht hierboven

• lennartvdhave
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:07
We zijn opzoek naar de juiste spoelbak voor onze toekomstige keuken. De wens is een spoelbak van 50x40 in het zwart, vlakbouw en krasvrij. Nu zie ik spoelbakken van quartz, graniet en composiet, maar ik heb geen idee welke we voor moeten gaan. We krijgen een quooker dus wil zeker weten dat de plug ook van het juiste materiaal is wat tegen hitte kan.

Jullie advies welke we voor zouden moeten gaan?

Lorreine 50BQ-FU
Reginox 50x40 Pure Black
GraniteMy Bremen granieten spoelbak 49x40
Lanesto Sogne 2.0
Blanco Subline 500

• Ulkmeister
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:11
lennartvdhave schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:22:
We zijn opzoek naar de juiste spoelbak voor onze toekomstige keuken. De wens is een spoelbak van 50x40 in het zwart, vlakbouw en krasvrij. Nu zie ik spoelbakken van quartz, graniet en composiet, maar ik heb geen idee welke we voor moeten gaan. We krijgen een quooker dus wil zeker weten dat de plug ook van het juiste materiaal is wat tegen hitte kan.

Lorreine 50BQ-FU
Reginox 50x40 Pure Black
Lanesto Sogne 2.0
Blanco Subline 500
Ik vermoed dat de Franke Maris mrg 210/ 110 52 zal worden aangeraden. Ik ben in ieder geval overstag gegaan en heb hem als onderbouw in een calcutta goud composieten blad besteld, icm een quooker. Kan tot 260 graden hebben volgens mij.
https://spoelbakhuis.com/...black-edition-1350667759/?
gclid=CjwKCAiA5sieBhBnEiwAR9oh2jXyVy6pYJN7vkCPp4oPGuoSedWHlLgpfnHAzSwa1bbnLC67xbHabRoC9uYQAvD_BwE

[Voor 9% gewijzigd door Ulkmeister op 26-01-2023 19:12]

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:09
Ulkmeister schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:10:
[...]

Ik vermoed dat de Franke Maris mrg 210/ 110 52 zal worden aangeraden. Ik ben in ieder geval overstag gegaan en heb hem als onderbouw in een calcutta goud composieten blad besteld, icm een quooker. Kan tot 260 graden hebben volgens mij.
https://spoelbakhuis.com/...black-edition-1350667759/?
gclid=CjwKCAiA5sieBhBnEiwAR9oh2jXyVy6pYJN7vkCPp4oPGuoSedWHlLgpfnHAzSwa1bbnLC67xbHabRoC9uYQAvD_BwE
Heb deze ook besteld bij onze nieuwe keuken O-) :)

• stefantim
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-03 16:13
Onze keuken is zo goed als rond, alleen zijn we nu bezig met de verlichting in de keuken. Ik ben wel fan van HUE en dat hebben we al overal in de woonkamer.

Boven het lange kook en spoel eiland willen we een paar hanglampen hangen met HUE filament ambience lampen erin.
Het idee: het ziet er mooi uit en geeft warm licht, maar tijdens het koken willen we ook feller en witter licht.

Nu mijn vraag; zijn deze lampen fel genoeg? volgens de site is het 550lm in warm en wit licht. Maar is dit in de praktijk genoeg? Heeft iemand al ervaring hiermee?

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-03 19:18
Nuevocasa schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:17:
[...]

Heb deze ook besteld bij onze nieuwe keuken O-) :)
Deze wordt bij KVIK afgeraden. Ze geeft aan dat de verf heel snel krasjes heeft.
Ze hebben hem daar in een showmodel maar willen hem liever niet verkopen.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:09
dstyle_nl schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:06:
[...]

Deze wordt bij KVIK afgeraden. Ze geeft aan dat de verf heel snel krasjes heeft.
Wat ik begreep is deze van zwart materiaal en niet zwart gespoten oid. Wat voor model adviseerden ze dan?

• dstyle_nl
Nuevocasa schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:15:
[...]

Wat ik begreep is deze van zwart materiaal en niet zwart gespoten oid. Wat voor model adviseerden ze dan?
Ze liet me meerdere keukens zien, 1 was een compleet zwarte keuken met zwarte aanrechtblad en deze wasbak. Ik gaf aan dat ik het mooi vond, ook met de wasbak en toen zei ze dat. Welke ze wel adviseren weet ik niet. Mijn huis is wat te klein voor een zwarte keuken.

• mark21
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-03 16:50
Hi allen,

hulp zou erg gewaardeerd worden in deze! Zijn al een tijd aan het orienteren en vergelijken voor de keuken in onze nieuwbouwwoning. Zo viel een 1e offerte van Siematic ons behoorlijk tegen qua prijs en zijn al tijd aan kijken naar alternatieven.

Hieronder beknopt recente offerte van andere partij en bijhorende tekening. Toelichting bij tekening: doorgang tussen wandkasten is de gang, vandaar wandkasten links en rechts. Daarnaast in twee wandkasten koelvriezers maar dat kan uiteraard allemaal worden aangepast.

1. Meubelen:
Tristar Bruciato. Greeploze uitvoeringen en wandkasten lopen tot plafond.
In wandkast links een nis nu ingebouwd, evt met draaideuren (inschuifbaar) voor EUR6K (!)
Eiland 3mtr*1.10mtr
Totaal meubelen: EUR 16K

2. Werkblad
Cosentino Silestone 20mm
Incl uitsparingen, afwerking. EUR 5,2K

3. Kraan: Quooker Pro3
EUR 1,3K

4. Apparatuur
We weten dat we voor nu voor redelijk luxe segment (Gaggenau) zijn gegaan. Maar apparatuur
kan ik zelf tenminste wel goed vergelijken in tegenstelling tot meubelen. En kunnen we eenvoudig
voor andere merken gaan
Gaggenau Oven ANTR9
Gaggenau Combi magnetron ANTR
Siemens vaatwasser iQ300
Siemens vriezer iQ700
Siemens koelkast iQ500
Bora Pure kookplaat
EUR 11,7K

5. Montage
EUR 3K
En dan nog wat kleinere dingen, zoals een led lampje bij nis, stopcontacten etc, maar dit is < EUR 1K
Totaal EUR 45K.

Ten eerste misschien de hele algemene vraag wat jullie van dergelijk offerte vinden en/of jullie opvalt?
Wat ik aangeef: apparatuur kunnen we zelf eenvoudig verschil in zien en schuiven wat behoorlijk kan schelen. Maar 16K voor meubelen is ook een flinke post en daar ben ik vooral benieuwd naar jullie ervaringen en meningen. Daar laat ik de ~6K voor die twee draaischuifdeuren sowieso even buiten beschouwing (dus totaal dan ~40K). Ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen of tips over dat soort deuren, ook qua prijs(verschillen)
Uiteindelijk zou ik wel naar een totaal bedrag willen rond de 30K namelijk.

Hoor graag als ik iets kan toevoegen uiteraard! Alvast dank voor welke info dan ook

• Floor-is
Ulkmeister schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:10:
[...]

https://spoelbakhuis.com/...black-edition-1350667759/
De Maris of de Kubus ja.

Wij krijgen de Maris 110-62

Bericht hierboven

• Floor-is
dstyle_nl schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:06:
[...]

Verf? Die spoelbakken zijn door en door composiet :D

Bericht hierboven

mark21 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:02:
Hi allen,

hulp zou erg gewaardeerd worden in deze! Zijn al een tijd aan het orienteren en vergelijken voor de keuken in onze nieuwbouwwoning. Zo viel een 1e offerte van Siematic ons behoorlijk tegen qua prijs en zijn al tijd aan kijken naar alternatieven.

Hieronder beknopt recente offerte van andere partij en bijhorende tekening. Toelichting bij tekening: doorgang tussen wandkasten is de gang, vandaar wandkasten links en rechts. Daarnaast in twee wandkasten koelvriezers maar dat kan uiteraard allemaal worden aangepast.

1. Meubelen:
In wandkast links een nis nu ingebouwd, evt met draaideuren (inschuifbaar) voor EUR6K (!)
Eiland 3mtr*1.10mtr

2. Werkblad
Cosentino Silestone 20mm

EUR 1,3K

4. Apparatuur
We weten dat we voor nu voor redelijk luxe segment (Gaggenau) zijn gegaan. Maar apparatuur
kan ik zelf tenminste wel goed vergelijken in tegenstelling tot meubelen. En kunnen we eenvoudig
voor andere merken gaan
Gaggenau Oven ANTR9
Siemens vaatwasser iQ300
Siemens vriezer iQ700
Siemens koelkast iQ500
Bora Pure kookplaat
EUR 11,7K

5. Montage
EUR 3K
En dan nog wat kleinere dingen, zoals een led lampje bij nis, stopcontacten etc, maar dit is < EUR 1K
Totaal EUR 45K.

Ten eerste misschien de hele algemene vraag wat jullie van dergelijk offerte vinden en/of jullie opvalt?
Wat ik aangeef: apparatuur kunnen we zelf eenvoudig verschil in zien en schuiven wat behoorlijk kan schelen. Maar 16K voor meubelen is ook een flinke post en daar ben ik vooral benieuwd naar jullie ervaringen en meningen. Daar laat ik de ~6K voor die twee draaischuifdeuren sowieso even buiten beschouwing (dus totaal dan ~40K). Ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen of tips over dat soort deuren, ook qua prijs(verschillen)

Hoor graag als ik iets kan toevoegen uiteraard! Alvast dank voor welke info dan ook

[Afbeelding]
Mooi ontwerp :)

Paar vragen / opmerkingen:
  • Zijn al die hoge kasten uitgevoerd met planken? Of ook nog (binnen)lades oid?
  • Wat is de indeling aan spoel / kook kant van het eiland?
  • Draaibare inschuifbare deuren? Weet niet helemaal wat wordt bedoeld.
  • Zijn al die bovenkasten nodig? Wellicht kun je daar nog wat besparen. Als je het voor de hoogte doet: je kunt de hoge kast ook verlengen zonder kast erboven op
  • ca. 10k voor de kasten (excl. die inschuifbare deuren) klinkt niet heel gek

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:27
Wat zijn realistische prijzen voor werkbladen van keramiek?
Onze keukenleverancier heeft opzich redelijk prijs voor de keuken, maar het werkblad lijkt duur, iig de upgrade naar keramiek.

Formaat: 300x120 voor kookeiland + 1x60 voor nis, uitsparing voor inductie, spoelbak, kraan + spoelbak zelf.

Hoogglans composiet: ca 3k (https://www.kemie.nl/product/pure/)
Keramiek (Ceramistone) optie: ca 6k (https://www.kemie.nl/product/consigo/)
Alternatief Nieve (Neolith): ook ca 6k (https://www.kemie.nl/product/nieve/)

Nu snap ik dat keramiek duurder is, maar als ik op internet kijk hebben ze het over 300 a 400 per strekkende meter. Dus 7 meter = 3k. Spoelbak 500, afwerking 500 dan zou je toch op max 4k zitten?

Twijfelen voornamelijk omdat ze bij gezoet composiet waarschuwen over vlekken (vooral omdat het lichte kleur is), maar mat wel een stuk mooier is.
Barryvdh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:20:
Wat zijn realistische prijzen voor werkbladen van keramiek?
Onze keukenleverancier heeft opzich redelijk prijs voor de keuken, maar het werkblad lijkt duur, iig de upgrade naar keramiek.

Formaat: 300x120 voor kookeiland + 1x60 voor nis, uitsparing voor inductie, spoelbak, kraan + spoelbak zelf.

Hoogglans composiet: ca 3k (https://www.kemie.nl/product/pure/)
Keramiek (Ceramistone) optie: ca 6k (https://www.kemie.nl/product/consigo/)
Alternatief Nieve (Neolith): ook ca 6k (https://www.kemie.nl/product/nieve/)

Nu snap ik dat keramiek duurder is, maar als ik op internet kijk hebben ze het over 300 a 400 per strekkende meter. Dus 7 meter = 3k. Spoelbak 500, afwerking 500 dan zou je toch op max 4k zitten?

Twijfelen voornamelijk omdat ze bij gezoet composiet waarschuwen over vlekken (vooral omdat het lichte kleur is), maar mat wel een stuk mooier is.
Wat kost ‘t hier? https://keukenbladen.shop/calc/
Prijzen bij keukenzaak liggen (op basis van mijn N=1 ervaring) tussen de 20% en 50% hoger.

• Barryvdh
SquareOne schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Prijzen bij keukenzaak liggen (op basis van mijn N=1 ervaring) tussen de 20% en 50% hoger.
2700 euro inc spoelbak (2k voor werkbladen, rest voor afwerking/spoelbak)
(Ik kan alleen niet kiezen voor 20mm verdikt, maargoed)

Als ik kies voor Composiet kom ik op 3k uit, dus daar is het even duur. Bij 123werkbladen hebben ze ook prijsgroep 2 voor Nieve.
Barryvdh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:34:
[...]

Als ik kies voor Composiet kom ik op 3k uit, dus daar is het even duur. Bij 123werkbladen hebben ze ook prijsgroep 2 voor Nieve.
Losse componenten zijn altijd moeilijk vergelijken. Kan zijn dat bijv. het kastwerk en apparatuur met lage marge op de offerte staan en dat de marge juist in het blad zit verwerkt. Heb je geen vergelijkingsofferte voor het totaalplaatje obv zelfde merk keuken, apparatuur en blad?

• Barryvdh
SquareOne schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:37:
[...]

Losse componenten zijn altijd moeilijk vergelijken. Kan zijn dat bijv. het kastwerk en apparatuur met lage marge op de offerte staan en dat de marge juist in het blad zit verwerkt. Heb je geen vergelijkingsofferte voor het totaalplaatje obv zelfde merk keuken, apparatuur en blad?
Ja kan, maar de composiet variant is 3k en dat is vergelijkbaar met wat ik op internet zie, dus het viel me vooral op dat het verschil tussen de 2 relatief hoog lijkt (rest van de keuken blijft hetzelfde dan). Ik ga er even vanuit dat hem voor de keukenleverancier niet zoveel uitmaakt welke van de 2 het is, dus zou zeggen dat als de prijs dubbel zo duur is, de inkoopprijs ook (minimaal) dubbel zo duur zou zijn
Barryvdh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:43:
[...]

Ja kan, maar de composiet variant is 3k en dat is vergelijkbaar met wat ik op internet zie, dus het viel me vooral op dat het verschil tussen de 2 relatief hoog lijkt (rest van de keuken blijft hetzelfde dan). Ik ga er even vanuit dat hem voor de keukenleverancier niet zoveel uitmaakt welke van de 2 het is, dus zou zeggen dat als de prijs dubbel zo duur is, de inkoopprijs ook (minimaal) dubbel zo duur zou zijn
Ja, zo zou ik ook redeneren.
Blijft gek (en frustrerend) soms.

• Barryvdh
SquareOne schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:46:
[...]

Ja, zo zou ik ook redeneren.
Blijft gek (en frustrerend) soms.
Ik heb wellicht wel zelf een fout gemaakt door aan te geven dat we bij 123werkbladen een blad hadden gezien (Airy Concrete, gezoet composiet) wat we erg mooi vinden. En toen was keramiek een premium optie die ook voor 6k kon..

• Floor-is
mark21 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:02:
Hi allen,

1. Meubelen:
Eiland 3mtr*1.10mtr
Materiaal: Bruciato moet je wel van weten dat de platen aan één zijde Bruciato zijn, de andere zijde is Maloja. De voor- en achterzijde van je fronten zijn dus niet gelijk, de achterzijde heeft minder structuur (en waarschijnlijk een andere glans). Zie hier en hier. :)

Draaischuifdeuren zijn ingewikkeld om te produceren, bovendien is het scharnier/schuifmechanisme nogal kostbaar. Kostprijs en benodigde manuren voor productie zijn dan dus veel hoger dan voor een gewone deur. Tel daarbij op dat garantie wellicht vaker gaat voorkomen en ook hiervoor een potje gemaakt moet worden en je krijgt een echt dure oplossing.

Kastenwerk: Ik denk dat je twee hoge kasten voor koeling hebt en twee servieskasten, één kast met nis voor ovens. Onder de nis denk ik 2x60 breed en dan 7 bovenkasten van onbekende hoogte. Gezien de lengte van het eiland heb je 6x50cm legkast aan de koude zijde? Wat je aan de warme zijde hebt is een raadsel, hoewel: spoelkast 90, vaatwasser, nog een 60-kast en een 90-kast voor je kookplaat het meest logisch lijkt.
De totale breedte van de ruimte is ongeveer 6 meter heb ik dat correct? Dan kan je een langer eiland neerzetten, wat de ruimte mooier uitvullen zal bovendien.

Wat ik wel erg jammer vind aan het design is dat de nis echt niks spannends toevoegt, die juist in contrastkleur maakt het immers leuk. Gezien je voor een Shou Sugi Ban effect gaat, zou het mooi zijn als je de nis uitvoert in dezelfde nerf, zelfde tekening, maar dan niet het Shou Sugi Ban effect :) Misschien is dit wel mooi dan :)
2. Werkblad
Cosentino Silestone 20mm
Welk type? En die ligt ook in de nis neem ik aan? Dus 300x110 en nog eens 120x±60 dan?
EUR 1,3K
Waarom gaan zoveel mensen voor de Pro3? Kies de Combi+ omdat je dan instant warm water én kokend water hebt. De Combi+ RVS Flex kost bij keukenloods €1.258, de Pro3 Flex RVS €1030. (Ja de Combi+ verbruikt nog meer energie, maar eerst de leidingen opwarmen en wachten tot je water hebt is én zonde van het water én de energie die je dan verbruikt, wat misschien wel bijna hetzelfde is als de Combi+ gebruikt)
4. Apparatuur
voor andere merken gaan
Gaggenau Oven ANTR9
Siemens vaatwasser iQ300
Siemens vriezer iQ700
Siemens koelkast iQ500
Bora Pure kookplaat
EUR 11,7K
Even een hot-take: Gaggenau is geen echt luxe segment. Het is de perceptie van het luxe segment. Komt gewoon uit dezelfde fabriek als Bosch, Siemens en Neff (en Junker :P).

Ik denk dat je een betere combinatie van apparatuur kunt maken, sowieso geen iQ300/500/700 door elkaar. :)
5. Montage
EUR 3K
Serieus geld voor de montage :)
Totaal EUR 45K.
Ah, er is serieus budget dus!
Oh toch niet zo'n serieus budget, was ook al wel echt veel geld natuurlijk.

Als je omlaag wilt in prijs:
- Goedkopere fronten
- Geen maatwerk
- Geen Gaggenau
- Zéker geen draai-schuif deuren
- Zo min mogelijk lades, want lades zijn duur. Maar €10k van Tristar voor wat ik nu getekend zie, dat vind ik niet overdreven ofzo.

[Afbeelding]
Algemeen: wat een donker ding. Zitten er ergens ramen? Anders wordt het wel echt een moloch hoor.

Bericht hierboven

• Floor-is
SquareOne schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:16:
[...]

• 8<
Deze hier -> LemonC200 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Of dit -> https://www.next125.com/nl/pocketsysteem

[Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 26-01-2023 23:24]

Bericht hierboven

• Floor-is
Barryvdh schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:34:
[...]

Omdat 20mm niet verdikt is, maar een standaard dikte :)

Bericht hierboven

• mark21
Bedankt voor jouw antwoord en vragen! Om hierop terug te komen:
1. Kasten allemaal uitgevoerd met planken inderdaad.
2. Eiland: aan spoel/kook kant: dubbele lades onder spoek en kook (~3k), 1x onderkant, vaatwasser
Aan andere zijde allemaal kasten met plank
3. Zie ook reactie hieronder voor draaibare inschuifdeur principe. Of deze link: https://www.meubelbeslags...engte-300-t-m-700-mm.html
Idee is om in deze kast onze koffie apparaat en andere apparaten te zetten en gebruiken en kun je op deze manier ook weer uit het zicht plaatsen.
4. De extra bovenkasten qua ruimte in principe niet nodig (spul kan bv ook in bijkeuken). Dit is meer oplossing om tot plafond te vullen. Ik zie, dat voor iedere bovenkast ~320eur is geoffreerd
5. Totaal voor meubelen is nu EUR 22K. Als ik hier die draaischeufdeuren incl beslag etc vanaf haal, dan EUR16K. En hier vraag ik me in hoeverre dit bv ligt aan merk, fronten etc
SquareOne schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:16:

• Zijn al die hoge kasten uitgevoerd met planken? Of ook nog (binnen)lades oid?
  • Wat is de indeling aan spoel / kook kant van het eiland?
  • Zijn al die bovenkasten nodig? Wellicht kun je daar nog wat besparen. Als je het voor de hoogte doet: je kunt de hoge kast ook verlengen zonder kast erboven op
  • ca. 10k voor de kasten (excl. die inschuifbare deuren) klinkt niet heel gek
Ah helder! Mooi systeem, ook wel eens bij Siematic gezien. Dacht al dat het duur zou zijn, maar 6k :o
mark21 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 07:55:
Bedankt voor jouw antwoord en vragen! Om hierop terug te komen:
1. Kasten allemaal uitgevoerd met planken inderdaad.
2. Eiland: aan spoel/kook kant: dubbele lades onder spoek en kook (~3k), 1x onderkant, vaatwasser
Aan andere zijde allemaal kasten met plank
3. Zie ook reactie hieronder voor draaibare inschuifdeur principe. Of deze link: https://www.meubelbeslags...engte-300-t-m-700-mm.html
Idee is om in deze kast onze koffie apparaat en andere apparaten te zetten en gebruiken en kun je op deze manier ook weer uit het zicht plaatsen.
4. De extra bovenkasten qua ruimte in principe niet nodig (spul kan bv ook in bijkeuken). Dit is meer oplossing om tot plafond te vullen. Ik zie, dat voor iedere bovenkast ~320eur is geoffreerd
5. Totaal voor meubelen is nu EUR 22K. Als ik hier die draaischeufdeuren incl beslag etc vanaf haal, dan EUR16K. En hier vraag ik me in hoeverre dit bv ligt aan merk, fronten etc

[...]
Helder nu wat betreft de deuren. Wist niet dat die krengen zo duur zouden zijn. Wel mooi!
T.a.v. de prijs voor de meubels. Ik dacht dat je bedoelde 16k inclusief die deuren, dus 10k exclusief. Dan zou het niet duur zijn.

Heb nog eens even naar het ontwerp gekeken; maar 16k voor huidige ontwerp is ook niet heel gek. Verder geef je aan dat de prijzen van de kasten op de offerte staan. In dat geval verwacht ik niet dat de meubels (veel) te duur geprijsd zijn.

• mark21
Bedankt voor jouw reactie en antwoord! Terugkomend op jouw punten:
1. Goede tip qua Bruciato. Overigens is dit een voorbeeld kleur/front wat verkoper heeft gekozen. Ben bv ook wel benieuwd wat andere fronten (en/of merken) kunnen doen voor prijs. Ook qua nis interieur, wat je terecht zegt. Zelfde binnen kleur vind ik zelf ook niet mooi. Maar goed, als de deuren voor de nis dit soort prijzen zijn, moeten we misschien hele nis gedachte laten varen.
2. We wisten inderdaad dat dit kostbare opties zijn (of het nu van Siematic, Hacker of Tristar is), maar 6K voor twee deuren wist ik niet :)
Alternatief is uiteraard 'gewone' deuren om een nis te sluiten, maar dan blijven de deuren in de ruimte steken. Schieten jou toevallig andere mooie oplossingen te binnen?
3. Kastenwerk: klopt allemaal, alleen 2x dubbele lades onder zowel kook als spoelgedeelte. Koude zijde allemaal kasten met planken. Eiland is 3mtr met 1,20 mtr doorloop aan beide kopse zijden.
Dus totaal meubelwerk is EUR22K geoffreerd, waarvan ~6K voor die draaischuifdeuren. Dus als ik deze weg zou laten ~EUR16K, wat is alsnog hoog vind, dus ik zal inderdaad eens kijken naar wat andere fronten doen.
4. Werkblad (alleen op eiland, niet in nis geoffreerd) is Silestone Et. Statuario gepolijst (prijsgroep 5)
5. Goede tip over Quooker, thanks!
Floor-is schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:21:
[...]

Materiaal: Bruciato moet je wel van weten dat de platen aan één zijde Bruciato zijn, de andere zijde is Maloja. De voor- en achterzijde van je fronten zijn dus niet gelijk, de achterzijde heeft minder structuur (en waarschijnlijk een andere glans). Zie hier en hier. :)

Draaischuifdeuren zijn ingewikkeld om te produceren, bovendien is het scharnier/schuifmechanisme nogal kostbaar. Kostprijs en benodigde manuren voor productie zijn dan dus veel hoger dan voor een gewone deur. Tel daarbij op dat garantie wellicht vaker gaat voorkomen en ook hiervoor een potje gemaakt moet worden en je krijgt een echt dure oplossing.

Kastenwerk: Ik denk dat je twee hoge kasten voor koeling hebt en twee servieskasten, één kast met nis voor ovens. Onder de nis denk ik 2x60 breed en dan 7 bovenkasten van onbekende hoogte. Gezien de lengte van het eiland heb je 6x50cm legkast aan de koude zijde? Wat je aan de warme zijde hebt is een raadsel, hoewel: spoelkast 90, vaatwasser, nog een 60-kast en een 90-kast voor je kookplaat het meest logisch lijkt.
De totale breedte van de ruimte is ongeveer 6 meter heb ik dat correct? Dan kan je een langer eiland neerzetten, wat de ruimte mooier uitvullen zal bovendien.

Wat ik wel erg jammer vind aan het design is dat de nis echt niks spannends toevoegt, die juist in contrastkleur maakt het immers leuk. Gezien je voor een Shou Sugi Ban effect gaat, zou het mooi zijn als je de nis uitvoert in dezelfde nerf, zelfde tekening, maar dan niet het Shou Sugi Ban effect :) Misschien is dit wel mooi dan :)

[...]

Welk type? En die ligt ook in de nis neem ik aan? Dus 300x110 en nog eens 120x±60 dan?

[...]

Waarom gaan zoveel mensen voor de Pro3? Kies de Combi+ omdat je dan instant warm water én kokend water hebt. De Combi+ RVS Flex kost bij keukenloods €1.258, de Pro3 Flex RVS €1030. (Ja de Combi+ verbruikt nog meer energie, maar eerst de leidingen opwarmen en wachten tot je water hebt is én zonde van het water én de energie die je dan verbruikt, wat misschien wel bijna hetzelfde is als de Combi+ gebruikt)

[...]

Even een hot-take: Gaggenau is geen echt luxe segment. Het is de perceptie van het luxe segment. Komt gewoon uit dezelfde fabriek als Bosch, Siemens en Neff (en Junker :P).

Ik denk dat je een betere combinatie van apparatuur kunt maken, sowieso geen iQ300/500/700 door elkaar. :)

[...]

Serieus geld voor de montage :)

[...]

Ah, er is serieus budget dus!

[...]

Oh toch niet zo'n serieus budget, was ook al wel echt veel geld natuurlijk.

Als je omlaag wilt in prijs:
- Goedkopere fronten
- Geen maatwerk
- Geen Gaggenau
- Zéker geen draai-schuif deuren
- Zo min mogelijk lades, want lades zijn duur. Maar €10k van Tristar voor wat ik nu getekend zie, dat vind ik niet overdreven ofzo.

[...]

Algemeen: wat een donker ding. Zitten er ergens ramen? Anders wordt het wel echt een moloch hoor.

• Source90
mark21 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:55:
1. Goede tip qua Bruciato. Overigens is dit een voorbeeld kleur/front wat verkoper heeft gekozen. Ben bv ook wel benieuwd wat andere fronten (en/of merken) kunnen doen voor prijs. Ook qua nis interieur, wat je terecht zegt. Zelfde binnen kleur vind ik zelf ook niet mooi. Maar goed, als de deuren voor de nis dit soort prijzen zijn, moeten we misschien hele nis gedachte laten varen.
2. We wisten inderdaad dat dit kostbare opties zijn (of het nu van Siematic, Hacker of Tristar is), maar 6K voor twee deuren wist ik niet :)
Alternatief is uiteraard 'gewone' deuren om een nis te sluiten, maar dan blijven de deuren in de ruimte steken. Schieten jou toevallig andere mooie oplossingen te binnen?
3. Kastenwerk: klopt allemaal, alleen 2x dubbele lades onder zowel kook als spoelgedeelte. Koude zijde allemaal kasten met planken. Eiland is 3mtr met 1,20 mtr doorloop aan beide kopse zijden.
Dus totaal meubelwerk is EUR22K geoffreerd, waarvan ~6K voor die draaischuifdeuren. Dus als ik deze weg zou laten ~EUR16K, wat is alsnog hoog vind, dus ik zal inderdaad eens kijken naar wat andere fronten doen.
4. Werkblad (alleen op eiland, niet in nis geoffreerd) is Silestone Et. Statuario gepolijst (prijsgroep 5)

[...]
Ik zou ook de Gaggenau eruit halen en kijken naar:
- Siemens Studioline of Bosch accent line .. (Of Neff met Slide&Hide)
Met
- Koel en vries naar Liebherr

Of

- V-Zug of Miele
Met

• mark21
Bedankt voor de tips, die ga ik opzoeken.

Overigens qua (oven) apparatuur nog een vraag, aangezien jullie kennis hier stuk verder gaat. Gaggenau ken ik bv van mijn schoonouders en vind ik zelf handig dat de deuren zijwaarts openen in plaats van naar beneden. Zover mijn online zoektocht gaat, zie ik geeneen ander merk die dit ook heeft. Wat weten jullie hiervan?
Source90 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:03:
[...]

Ik zou ook de Gaggenau eruit halen en kijken naar:
- Siemens Studioline of Bosch accent line
Met

Of

- V-Zug of Miele
Met

• Source90
mark21 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:36:

Overigens qua (oven) apparatuur nog een vraag, aangezien jullie kennis hier stuk verder gaat. Gaggenau ken ik bv van mijn schoonouders en vind ik zelf handig dat de deuren zijwaarts openen in plaats van naar beneden. Zover mijn online zoektocht gaat, zie ik geeneen ander merk die dit ook heeft. Wat weten jullie hiervan?

[...]
Volgens mij is er geen ander merk met dat type deuren nee.
Je zou naar Neff (ook Bosch/Siemens binnenkant) kunnen kijken voor Slide&Hide:
https://www.neff-home.com...-eigenschappen/slide-hide

Vanaf 0:26

[Voor 7% gewijzigd door Source90 op 27-01-2023 09:44]

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:00
mark21 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:36:

[...]
Als je handige deuren wil hebben die niet in de weg zitten, kijk even naar Neff met hun slide and hide systeem.

Okay, ik ben echt een spuit 11. @Source90 was me voor!

[Voor 4% gewijzigd door Snuitebolletje op 27-01-2023 10:21]

• Floor-is
SquareOne schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:38:
[...]

Ah helder! Mooi systeem, ook wel eens bij Siematic gezien. Dacht al dat het duur zou zijn, maar 6k :o
IMO is 6k wel schunnig als je een fabriek hebt en deze (dus) vaker mag produceren.

Tegelijkertijd: Dit is zo'n systeem en die kost rond €630-675 ex BTW, afhankelijk van de belasting. Grote orders zorgen voor een lagere prijs natuurlijk, maar er moeten ook veel meer schroeven in, de bewerking van de deur is anders, er is veel meer arbeid nodig etc. etc.

Bericht hierboven

• Floor-is
mark21 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:55:
Graag gedaan, hoewel ik echt geen specialist ben wat betreft Tristar hoor. Dan moet je @Kapitein Merijn aankijken.

Ik zou de nis niet afsluiten met deuren eigenlijk, dat is gewoon te duur. :)
IMO is het veel te duur voor wat je krijgt, maar dat soort prijzen moet je blijkbaar aan denken.

Nogmaals: nis open laten, daar is echt niks mis mee. Plantjes en kookboeken bovenin, mooie apparatuur onder en een beetje licht om het uit te lichten. Nis in eiken-naturel tekent mooi af qua contrast. :)
En waar heb je je binnenlades voor bestek, kruiden, messen/lepels/ander spul etc?

Dure wensen leidt tot hoge offertes ;)

Je hebt dus ±3,66m2 met (2x3+2x1,2=) ±8,4m randafwerking. Daarin een kraangat, een spoelbak en een kookplaat. voor €5.200 in prijsgroep 5.

Ik heb een Silestone Calacatta Gold (12mm, prijsgroep 8) blad in 5 delen:
1: 96x110cm (kopse kant eiland) in verstek verbonden naar deel 2
2: 181x110cm bovenzijde eiland rechte verbinding met deel 3.
3: 181x110 bovenzijde eiland, in verstek verbonden naar deel 4
4: 96x110cm (kopse kant eiland)
5: 120x±60cm, plaatsing in nis
6: 100x±60cm, plaatsing in nis

Het eiland heeft dus 4 delen, in totaal hebben we het over ruim 8,4m2 blad en meer dan 18m randbewerking. Tel daarbij op: 2x waterval (vandaar verstek) voor de kopse kanten van het eiland en een bookmatch voor bovenop het eiland.

Members only:
Ik mis dat ding nog elke dag, tot de nieuwe keuken staat dan :P

Bericht hierboven

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:06
Members only:

• MarcoKeukens
  • Laatst online: 21-03 16:24
lennartvdhave schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:22:

Lorreine 50BQ-FU
Reginox 50x40 Pure Black
Lanesto Sogne 2.0
Blanco Subline 500
Hee Lennart,

Toevallig heb ik in de gebruikerskeuken in Alphen de nieuwe zwarte spoelbak van Dekker in combinatie met een zwarte Quooker. De nieuwe spoelbak heeft een speciale keramische coating waardoor die extra sterk moet zijn tegen krassen. En ik moet eerlijk zeggen, tot nu toe zit er nog geen kras is.

• MarcoKeukens
  • Laatst online: 21-03 16:24
De oude keuken (deels)opnieuw gebruiken is denk ik niet haalbaar. De keuken ziet er redelijk nieuw uit, dus ik zou hem proberen te verkopen. Dat geld gebruiken voor je nieuwe keuken en je nieuwe keuken helemaal naar eigen smaak ontwerpen. Met een budget van +/- 25k kan je een hele mooie keuken samenstellen voor die ruimte.

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-03 13:16
Hi Keanu, jouw voornemen komt qua lay-out overeen met onze nieuwe keuken, zoek even op dit forum voor wat foto's. In ons geval gaat het om een ruimte van 5.70m bij 3.20m (exclusief erker). Mocht je vragen hebben voor wat betreft keukenindeling, laat het weten. Disclaimer: de keuken is nog niet in gebruik. :)

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:06
MarcoKeukens schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:21:
[...]

De oude keuken (deels)opnieuw gebruiken is denk ik niet haalbaar. De keuken ziet er redelijk nieuw uit, dus ik zou hem proberen te verkopen. Dat geld gebruiken voor je nieuwe keuken en je nieuwe keuken helemaal naar eigen smaak ontwerpen. Met een budget van +/- 25k kan je een hele mooie keuken samenstellen voor die ruimte.
Dat gevoel kreeg ik al, hergebruik is dan uiteindelijk teveel maatwerk wat waarschijnlijk minder gaat opleveren.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Floor-is schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:21:
[...]

[...]
Gaggenau is IMHO echt wel het luxe segment apparatuur. Ik denk dat het boven Miele gepositioneerd is in de markt. Of het dat ook waarmaakt weet ik niet, want ik heb er geen ervaring mee.
Bentley en Seat komen ook beiden uit het VAG concern, maar niemand vergist een Bentley met een Seat.

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-03 21:44
Hallo,

Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik heb wat raad nodig. Ik heb bij de btw actie van de mediamarkt een kookplaat en afzuigkap besteld online. Nou zijn beide compleet afgebroken bezorgd.

Het pakket van de afzuigkap is aangenomen, die van de goede plaat. Iemand een idee hoe ik dit het best kan afhandelen?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Nieuwevolger schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:55:
Het pakket van de afzuigkap is aangenomen, die van de goede plaat.
Wat bedoel je hiermee?

Maar ik zou gewoon mailen met ze en aangeven dat het defect geleverd is, foto's waar ze ongetwijfeld over zullen vragen sturen en dan kijken waar het schip strand. De MM is een prima winkel als het goed gaat, qua support kan het wat lastig zijn (als ik naar de reviews kijk). Ik zou vooral duidelijk maken dat je een werkende vervanging wilt ontvangen, immers wilde je graag de deal (aannemend dat het geen impulsaankoop was) en dan het verder uitspelen.
Ik denk wel dat een Shopping forum topic beter op z'n plek zou zijn als je tegen (juridische) problemen aanloopt in dit traject, zet dan wel de winkel in mo-tags volgens de (sub)-forum regels.

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-03 12:21
Hangen er nadelen aan een Siemens IQ700 oven met magnetron functie tegenover een normale IQ700 oven zonder? Qua volume iets kleiner en prijs wat hoger, maar lever ik überhaupt in op de oven-werking?

• dstyle_nl
Floor-is schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Verf? Die spoelbakken zijn door en door composiet :D

Vandaag bij de Ikea net zo'n composiet wasbak in het zwart. Al die beschadigingen krijg je er niet uit. Het krast dus heel snel.

• Source90
dstyle_nl schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:08:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag bij de Ikea net zo'n composiet wasbak in het zwart. Al die beschadigingen krijg je er niet uit. Het krast dus heel snel.
IKEA is dan ook niet door en door zwart..
Appels en peren.

Kijk eens naar Franke, Blanco en dergelijke a-merken

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:47
dstyle_nl schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:08:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het ging over een Franke (Fragnite) spoelbak.
Of denk je dat prijsverschil tussen Ikea en ander types nooit gerechtvaardigd is?

• dstyle_nl
bottom line schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Het ging over een Franke (Fragnite) spoelbak.
Of denk je dat prijsverschil tussen Ikea en ander types nooit gerechtvaardigd is?
Nou Kvik gaf aan de Franke niet te willen verkopen vanwege zulke krassen. Ik had de Ikea alleen als voorbeeld gegeven. Composiet zwart krast dus... En niet voor het eerst gehoord.

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-03 11:15
Eind januari mag ik de keukenofferte definitief maken die ik 1.5 jr geleden had samengesteld via de aaneengesloten keuken- en badkamer leverancier.

Momenteel ziet het er zo uit:
  • Combi-oven: Siemens IQ700 HM876G0B6
  • Vaatwasser: Siemens IQ300 SN63H800UE
  • Koelvries-combi: Siemens IQ100 KI87V5SF0
  • Kookplaat: Bora PUXU
  • Kraan: Quooker Pro3
  • Spoelbak: Bingara 50Fvi
  • Keukenblad: Jetstone Woodlands 6338 20mm
  • Siematic S2 - Agaatgrijs mat
Ik zit aan de volgende aanpassingen te denken:
  • Combi-oven: Siemens IQ700 HM976GMB1. Alternatief: Siemens IQ700 HM978GNB1
  • Vaatwasser: Siemens IQ300 SX63E800BE. Alternatief: Siemens IQ500 SX85E800BE
  • Koelvries-combi: Siemens IQ100 KI86NHDF0
  • Keukenblad: Jetstone Bianco Drift 20mm
  • Siematic S2 - Kiezelgrijs Smartlaque mat
  • Toevoegen Quooker zeeppomp
  • Weghalen stekkerblok bij kraan
  • Twister inbouw wcd vervangen door rechthoekig model. Verschuiven naar andere hoek. Alternatief: WCD aan zijkant van eiland (bij het raam)
  • Spotjes in kast vervangen door LEDstrip
Nu vraag ik mij hetvolgende af:
  • Wat is jullie mening over de aanpassingen in aan het apparatuur? Zijn er andere suggesties? Ik kijk voornamelijk naar geluidsproductie, energiezuinigheid, softclose
  • Op het moment weet ik niet hoe ik de indeling van de kasten moet doen, met name bij het eiland. Hebben jullie iedeen hierover? Bijv. in welk gedeelte zet ik de borden, bestek etc.
Plaatjes

• Source90
Ik wilde zeggen; verander de koelkast in een IQ300 of beter voor no-frost, maar dit is al een iq500 :)
cacao70 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:41:
Eind januari mag ik de keukenofferte definitief maken die ik 1.5 jr geleden had samengesteld via de aaneengesloten keuken- en badkamer leverancier.

Momenteel ziet het er zo uit:
  • Combi-oven: Siemens IQ700 HM876G0B6
  • Vaatwasser: Siemens IQ300 SN63H800UE
  • Koelvries-combi: Siemens IQ100 KI87V5SF0
  • Keukenblad: Jetstone Woodlands 6338 20mm
  • Siematic S2 - Agaatgrijs mat
Ik zit aan de volgende aanpassingen te denken:
  • Combi-oven: Siemens IQ700 HM976GMB1. Alternatief: Siemens IQ700 HM978GNB1
  • Vaatwasser: Siemens IQ300 SX63E800BE. Alternatief: Siemens IQ500 SX85E800BE
  • Koelvries-combi: Siemens IQ100 KI86NHDF0
  • Keukenblad: Jetstone Bianco Drift 20mm
  • Siematic S2 - Kiezelgrijs Smartlaque mat
  • Toevoegen Quooker zeeppomp
  • Weghalen stekkerblok bij kraan
  • Twister inbouw wcd vervangen door rechthoekig model. Verschuiven naar andere hoek. Alternatief: WCD aan zijkant van eiland (bij het raam)
  • Spotjes in kast vervangen door LEDstrip
Nu vraag ik mij hetvolgende af:
  • Wat is jullie mening over de aanpassingen in aan het apparatuur? Zijn er andere suggesties? Ik kijk voornamelijk naar geluidsproductie, energiezuinigheid, softclose
  • Op het moment weet ik niet hoe ik de indeling van de kasten moet doen, met name bij het eiland. Hebben jullie iedeen hierover? Bijv. in welk gedeelte zet ik de borden, bestek etc.
Plaatjes
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Lade links en rechts van kookplaat laten uitvoeren met binnenlade. Aan de ene kant bestek. Aan de andere kant spatels, etc.

Borden en glazen zou ik in jouw geval boven de spoelbak plaatsen. Maar dat is ook een beetje een workflow die je moet ontdekken als de keuken er staat (of op basis van hoe je je huidige keuken gebruikt).

Met de indeling van het eiland is niet zo veel mis wat mij betreft. Ik vind het lijnenspel in de kastenwand wel storend. Met name de linkerkast. Deur boven de oven is bijv. niet even hoog als de kastjes boven de spoelbak. Die passtukken kunnen ook achterwege gelaten worden denk ik.

Verder; de werkhoogte van 90cm? Dat is wel erg laag.
Heb je diepe lades genomen in het eiland? Er lijkt nu loze ruimte te zitten aan de achterkant van het eiland.
Je hebt niet de ruimte om het eiland 15cm dieper te maken zodat je ook kastjes kunt maken aan de achterkant?

[Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 28-01-2023 19:34]

• cacao70
SquareOne schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:31:
[...]

Lade links en rechts van kookplaat laten uitvoeren met binnenlade. Aan de ene kant bestek. Aan de andere kant spatels, etc.

Borden en glazen zou ik in jouw geval boven de spoelbak plaatsen. Maar dat is ook een beetje een workflow die je moet ontdekken als de keuken er staat (of op basis van hoe je je huidige keuken gebruikt).

Met de indeling van het eiland is niet zo veel mis wat mij betreft. Ik vind het lijnenspel in de kastenwand wel storend. Met name de linkerkast. Deur boven de oven is bijv. niet even hoog als de kastjes boven de spoelbak. Die passtukken kunnen ook achterwege gelaten worden denk ik.

Verder; de werkhoogte van 90cm? Dat is wel erg laag.
Heb je diepe lades genomen in het eiland? Er lijkt nu loze ruimte te zitten aan de achterkant van het eiland.
Je hebt niet de ruimte om het eiland 15cm dieper te maken zodat je ook kastjes kunt maken aan de achterkant?
Dankjewel voor je reactie. Ik zat zelf ook te denken aan binnenlades. Is dit iets wat ook achteraf kan? Of is dit iets wat echt in een keer moet (ik weet niet hoe het technisch zit). Klopt! Ik vind de linkerkant van de kastenwand ook storend. Ik wilde hem dit nog gaan vragen. De werkhoogte van 90cm werd geadviseerd omdat ik zelf kort ben ( 165cm ).

Het eiland is niet heel diep, klopt. Om wat context te geven. Dit is hoe het ontwerp eruit ziet icm eethoek.
Members only:
cacao70 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:51:
[...]

Dankjewel voor je reactie. Ik zat zelf ook te denken aan binnenlades. Is dit iets wat ook achteraf kan? Of is dit iets wat echt in een keer moet (ik weet niet hoe het technisch zit). Klopt! Ik vind de linkerkant van de kastenwand ook storend. Ik wilde hem dit nog gaan vragen. De werkhoogte van 90cm werd geadviseerd omdat ik zelf kort ben ( 165cm ).

Het eiland is niet heel diep, klopt. Om wat context te geven. Dit is hoe het ontwerp eruit ziet icm eethoek.

***members only***
Ah op die manier, dan zijn kastjes aan die kant niet echt nodig. Dat tafeltje,/ kastje aan achterkant van eiland ga je zelf achteraf plaatsen? De opmerking over diepe lades blijft dan wel staan :). Diepere lades kan bij Siematic, hebben mijn ouders ook in hun keuken. Levert behoorlijk wat extra bergruimte op.

Weet niet of Siematic kasten van 70cm breed heeft, anders zou ik 70-80-70 overwegen. Je verliest immers een deel van de kast door de Bora. Dus die kast zou ik zo kleine mogelijk proberen te maken (minimaal 80 vereist).

Bovenkastje boven de oven zou je wellicht als Push To Open (PTO) kunnen laten uitvoeren. Dan kan die greeplijst en het passtuk weg.

[Voor 5% gewijzigd door SquareOne op 28-01-2023 20:17]

• cacao70
SquareOne schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:16:
[...]

Ah op die manier, dan zijn kastjes aan die kant niet echt nodig. Dat tafeltje,/ kastje aan achterkant van eiland ga je zelf achteraf plaatsen? De opmerking over diepe lades blijft dan wel staan :). Diepere lades kan bij Siematic, hebben mijn ouders ook in hun keuken. Levert behoorlijk wat extra bergruimte op.

Weet niet of Siematic kasten van 70cm breed heeft, anders zou ik 70-80-70 overwegen. Je verliest immers een deel van de kast door de Bora. Dus die kast zou ik zo kleine mogelijk proberen te maken (minimaal 80 vereist).

Bovenkastje boven de oven zou je wellicht als Push To Open (PTO) kunnen laten uitvoeren. Dan kan die greeplijst en het passtuk weg.
Dankje. Het barretje en kastje onderin zal ik achteraf zelf laten maken. Het kastje onder het barretje is een losstaande kast. Bedoel je de bestaande kasten om die dieper te maken? Ik ga het meenemen, goeie suggestie. Ik hoop dat het kan, vooral omdat ze ergens extra ruimte moeten hebben om elektra te installeren (denk ik). Ik meen ooit gelezen te hebben dat pto on the long term niet zo fijn is, ivm dat het niet altijd goed open gaat of onnodig open gaat e.d. Maar wellicht valt dit mee met een kastje die boven zit, dus dat je er niet tegenaan kan botsen? Maar begrijp ik het goed dat die lijst/greep er is om de kast open te kunnen doen en met PTO kan ik daarmee de lijst vermijden?

[Voor 12% gewijzigd door cacao70 op 29-01-2023 11:22]

• Source90
Toch nog ergens goed voor, dat Social media.

https://www.instagram.com...hJgL/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Tafeldeel dat zowel uittrekbaar als roteerbaar is. Even los van de vraag hoevaak je de tafel gaat verplaatsen, wel mooi concept als je de ruimte hebt en opstelling wilt kunnen vergroten/verkleinen.

Tevens pocketdeuren in de video.

[Voor 27% gewijzigd door Source90 op 29-01-2023 11:55]

Source90 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:52:

[Afbeelding]

Tafeldeel dat zowel uittrekbaar als roteerbaar is. Even los van de vraag hoevaak je de tafel gaat verplaatsen, wel mooi concept als je de ruimte hebt en opstelling wilt kunnen vergroten/verkleinen.

Vet hoor die tafel! Maaruhhh, waar laat je de stoelen als dat ding niet is uitgeschoven?

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-03 14:49
Na bij Keukendepot, Superkeukens en Kvik langs te zijn gegaan en online bij Keukenloods een offerte-match te hebben gemaakt, denk ik dat ik voor Superkeukens ga.

De offerte van Keukenloods was min of meer gelijk aan Superkeukens. Kvik was een stuk duurder en Keukendepot was, alhoewel goedkoper, niet dusdanig goedkoper dat ik het het kwaliteisverschil waard vond (vond dat je het echt wel merkte met Schuller).

Aparte is wel dat ik bij twee verschillende Superkeukens ben langs geweest en bij de een kon er nog geen cent af, terwijl ik bij de andere op zich nog wel wat ruimte had liet de verkoper doorschemeren... en dat terwijl de prijzen ongeveer gelijk waren.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

the-hyrax schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:04:
Na bij Keukendepot, Superkeukens en Kvik langs te zijn gegaan en online bij Keukenloods een offerte-match te hebben gemaakt, denk ik dat ik voor Superkeukens ga.

De offerte van Keukenloods was min of meer gelijk aan Superkeukens. Kvik was een stuk duurder en Keukendepot was, alhoewel goedkoper, niet dusdanig goedkoper dat ik het het kwaliteisverschil waard vond (vond dat je het echt wel merkte met Schuller).

Aparte is wel dat ik bij twee verschillende Superkeukens ben langs geweest en bij de een kon er nog geen cent af, terwijl ik bij de andere op zich nog wel wat ruimte had liet de verkoper doorschemeren... en dat terwijl de prijzen ongeveer gelijk waren.
Bedoelde die laatste niet dat er ruimte was om minder te betalen voor net iets andere keuken? Lades vervangen voor planken, wat minder luxe iets andere afwerking dat soort zaken.
Waarom zou een verkoper het achterste van z'n tong laten zien en aangeven dat je eigenlijk hetzelfde kunt krijgen door minder te betalen? Zeker bij SK waar ze netto prijzen hanteren.

• the-hyrax
True schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:49:
[...]

Bedoelde die laatste niet dat er ruimte was om minder te betalen voor net iets andere keuken? Lades vervangen voor planken, wat minder luxe iets andere afwerking dat soort zaken.
Waarom zou een verkoper het achterste van z'n tong laten zien en aangeven dat je eigenlijk hetzelfde kunt krijgen door minder te betalen? Zeker bij SK waar ze netto prijzen hanteren.
Nee, dat bedoelde hij niet. Hij zei dat het vaste prijzen waren, maar dat hij wel iets naar beneden kon. Gaf aan dat ik geen schokkende bedragen moest verwachten maar dat er wel iets gedaan kon worden. En dat had niet met de planken te maken

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
the-hyrax schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:04:
Niet vreemd, gewoon ‘beleid’ van een bepaalde winkel, al dan niet afgestemd op de huidige situatie (omzet, marge). Ze staan op zichzelf, ik meen franchise. Zo richting het einde van de maand willen ze vaak toch ‘de maand halen’, er wordt met targets gewerkt. Als de maandomzet nog niet binnen is en de marge op zich oké is kan het zo zijn dat je ergens een keer een mazzeltje mee kunt pikken.
Weet natuurlijk niet zeker of het zo is daar waar jij geweest bent maar dit is mijn vermoeden ;)

• Source90
SquareOne schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:57:
[...]

Vet hoor die tafel! Maaruhhh, waar laat je de stoelen als dat ding niet is uitgeschoven?
Ook een Pocket kast voor maken :7

Acties:
  • +30Henk 'm!
  • Pinned
Als follow-up hier op mijn eerdere post:
Heeft even geduurd, maar onze keuken is af :D (op één klein dingetje na)

Members only:

[Voor 28% gewijzigd door SquareOne op 29-01-2023 16:39]

• cacao70
SquareOne schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:19:

[...]

***members only***
Heel mooi! Wauw. Als ik vragen mag, welke breedte heb je onder je bora kookplaat? De ombouw, heb je die na plaatsen gestucct en daarna (laten) verven?. Ik zat mij laatst af te vragen of ik voor de gehele ruimte moet wachten met latex spuiten totdat de keuken is geplaatst met ombouw.

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:48

[...]

***members only***
Erg chique! Wat is dat kleine dingetje dan? :D Ik zie ook dat je de kookplaat in het blad verzonken hebt. Vind ik zelf het mooiste, maar kleven er ook nog nadelen aan?

• cacao70
keeperson schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Erg chique! Wat is dat kleine dingetje dan? :D Ik zie ook dat je de kookplaat in het blad verzonken hebt. Vind ik zelf het mooiste, maar kleven er ook nog nadelen aan?
Een aandachtspuntje is dat het gat waarin je plaat verzonken zal liggen, de afmeting heeft van je plaat. Mocht je ooit een andere kookplaat willen, dan zou het moeten passen of groter zijn (als ik het goed heb).
cacao70 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Heel mooi! Wauw. Als ik vragen mag, welke breedte heb je onder je bora kookplaat? De ombouw, heb je die na plaatsen gestucct en daarna (laten) verven?. Ik zat mij laatst af te vragen of ik voor de gehele ruimte moet wachten met latex spuiten totdat de keuken is geplaatst met ombouw.
Eiland is 200cm (excl. zijpanelen (60-80-60)). Dus 80cm ladekast bij de Bora.
Members only:

Binnenlades bij beide 60cm kasten.

T.a.v. de ombouw. Die is hier in het werk geplaatst.
Dus eerst staander links tegen de muur gezet, toen de twee hoge kasten, vervolgens de volgende staander, spoeldeel ertegenaan, en als laatst de laatste staander exact op maat :D!

Het schilderen ervan was wel een beetje kritisch, zelfs met mega secuur afplakken kwam er op een paar plekjes nog een klein beetje verf op de panelen. Dat heb ik toen heel secuur verwijderd.
Zou ik het de volgende keer anders doen? Nee, denk het niet!

[Voor 21% gewijzigd door SquareOne op 29-01-2023 16:31]

keeperson schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Tja, nadeel wordt hierboven al benoemd. Voor mij wegen de looks op tegen dat nadeel. Ik vind het nadeel van een plaat op het blad juist dat je de rand stuk kunt stoten met een pan, dan heb je alsnog ene probleem.

Wat we doen als de Bora ooit stuk gaat en niet meer vervangen kan worden, dat zien we dan wel... O-)

Acties:
  • +18Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hier is het ook bijna klaar :D

Kasten van 21mm berken multiplex. Inliggende frontjes. 70 centimeter diep blad met lades van 65cm diep :*)

Alleen nog even tegeltjes plakken :)

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
@SquareOne strak hoor! _/-\o_ :9~

Enige jammere vind ik je plafond.. hehe.

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47

[...]

***members only***
Erg vette keuken, vraagje ik denk/gok dat er een koelkast in je hoge kast zit? Moet er dan boven ook niet een rooster zitten? Hoe heb je dit opgelost?
NvU schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:16:
[...]

Erg vette keuken, vraagje ik denk/gok dat er een koelkast in je hoge kast zit? Moet er dan boven ook niet een rooster zitten? Hoe heb je dit opgelost?
Klopt, gekozen voor een spleet aan de bovenkant van ca. 1,5cm tussen de hoge kasten en ombouw. In de praktijk valt dat helemaal niet op omdat de kasten incl. plint bijna 250cm hoog zijn. Kasten staan ook ca. 5cm van de muur af, al weet ik niet of dat helpt.
remzor schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:25:
@SquareOne strak hoor! _/-\o_ :9~

Enige jammere vind ik je plafond.. hehe.
Ja, ach. Kleinigheidjes hou je toch 😜. Bewust niet gekozen om te stucen. Alle wanden zijn van met renovlies of behang bekleed.

1) had geen zin in die rotzooi.
2) geen zin in scheuren wat je ook weer moet herstellen en opnieuw schilderen

Ben blij met die keuze. Het huis werkt behoorlijk en er ontstaan best wat kieren op verschillende plekken in huis.

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:47
SquareOne schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:26:
[...]

Klopt, gekozen voor een spleet aan de bovenkant van ca. 1,5cm tussen de hoge kasten en ombouw. In de praktijk valt dat helemaal niet op omdat de kasten incl. plint bijna 250cm hoog zijn. Kasten staan ook ca. 5cm van de muur af, al weet ik niet of dat helpt.
Ah na inzoomen zie ik die spleet inderdaad. Mooie oplossingen, ga ik meenemen, wil ook groot zo'n ombouw maar niet zo'n zin in van die roosters, dat haalt het strakke effect teveel weg.

• MacbookProx
  • Laatst online: 17:26
Vraag mbt Bora en de filter. Hebben de Pure nu +- 14 maanden.
Ervaringen dat afzuiging van geur minder wordt? Nog niet per se last van, maar lijkt iets meer geur te blijven hangen. Vervangen?

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:16

ThePsycho

Biertje?

MacbookProx schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:17:
Ervaringen dat afzuiging van geur minder wordt? Nog niet per se last van, maar lijkt iets meer geur te blijven hangen. Vervangen?
Levensduur van het filter geeft ~1 jaar of 150 uur aan. Geeft de plaat al een 'F'? Hoe dan ook zou je als je er last van hebt wel moeten vervangen denk ik zo.

[Voor 3% gewijzigd door ThePsycho op 29-01-2023 21:25]

ID.3 Pro 58 kWh | Ede

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:31
cacao70 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Latex Spuiten?
Met een dagje sausen is de hele keuken 2 keer gesausd en als je je echt druk maakt ook eerst nog een keer in de diepgrond gezet (in mijn keuken is 40m2)

Anyway, eerst in de verf voordat de keuken wordt geplaatst.
En als de keukenboer de ombouw maakt, dan zal die eerst moeten sausen voordat ie de kasten erin zet.

• cacao70
Weet er iemand of de siematickleuren overeenkomen met ral codes? Het viel mij onlangs op dat de naamgevingen ook namen zijn van ral kleuren

• Floor-is
Source90 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:52:

[Afbeelding]

Heel vet. Zouden ze zo iets hebben gebruikt? https://www.lmcstore.com/...ibare-tafel-sestante.html

Bericht hierboven

• Floor-is

[...]

***members only***
Gefeliciteerd! Ziet er prachtig uit.

Was leuk je in het topic gehad te hebben :P

Bericht hierboven

• Floor-is
eamelink schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier is het ook bijna klaar :D

Kasten van 21mm berken multiplex. Inliggende frontjes. 70 centimeter diep blad met lades van 65cm diep :*)

Alleen nog even tegeltjes plakken :)
Heel vet Erik, heel anders dan de gemiddelde keuken, dat mag ik wel :)

Bericht hierboven

• Floor-is
MacbookProx schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:17:
Ze zeggen zelf 12 maanden of een x-aantal uren. Na 14 maanden lijkt mij dus niet overdreven snel :)

Bericht hierboven

• Source90
Members only:

Waar wij voor het initiële model ruim een half jaar hebben moeten wachten, is dit model er in een week (26/1 besteld als vervanging).
Einde van leveringsproblemen of gelukje?

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
SquareOne schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:23:
[...]

Dank voor deze post!

Via de keukenbladenfabriek en 123werkbladen kwam ik uit op ~5.5000,-
Nu kom ik uit op ~4.000,- *O*
c-nan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Dank voor deze post!

Via de keukenbladenfabriek en 123werkbladen kwam ik uit op ~5.5000,-
Nu kom ik uit op ~4.000,- *O*
Disclaimer: ik heb zelf nooit contact gehad of zaken gedaan met deze partij.

Ik weet dus niets over kwaliteit en betrouwbaarheid.

Ze hebben alleen een verdomd handige online calculator :)

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
SquareOne schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Disclaimer: ik heb zelf nooit contact gehad of zaken gedaan met deze partij.

Ik weet dus niets over kwaliteit en betrouwbaarheid.

Ze hebben alleen een verdomd handige online calculator :)
Ik laat dat over 3 maanden hier wel weten :D

• Ascension
  • Registratie: September 2008
Ik zoek een mooi profiel voor een (Philips Hue) LED-strip voor onder een plank in de keuken. Het profiel zal in het zicht komen dus zoek iets wat mooi egaal licht geeft en het liefst 2.5m uit een stuk. Op Google kom ik een hoop leveranciers tegen maar ik zie door de bomen het bos niet. Heeft iemand een goede tip? Moet goed zijn, goedkoop hoeft niet ;)

• Floor-is
Ascension schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:20:
Ik zoek een mooi profiel voor een (Philips Hue) LED-strip voor onder een plank in de keuken. Het profiel zal in het zicht komen dus zoek iets wat mooi egaal licht geeft en het liefst 2.5m uit een stuk. Op Google kom ik een hoop leveranciers tegen maar ik zie door de bomen het bos niet. Heeft iemand een goede tip? Moet goed zijn, goedkoop hoeft niet ;)
Je kunt het niet infrezen?

Want als dat wel kan: Slim Wave of Top Wave zoeken. (LMC verkoopt het, maar dat is wel zakelijk, met het juiste BSI-nummer). Lengte tot 5m :)

Bericht hierboven

• Ascension
  • Registratie: September 2008
@Floor-is nee, dat is geen optie (meer).

• Floor-is
Ah, dan moet je een difussieprofiel zoeken voor opbouw. Daar heb ik weinig kaas van gegeten helaas :)

Bericht hierboven

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:15
We zijn bezig met de verdeling van de stopcontacten boven het aanrechtblad;we hebben het nu als volgt bedacht (de kasten zijn 80cm breed, dus totale breedte is 320cm):

De overwegingen en maten zijn:
- Semi vaste apparaten (koffie, waterkoker, keukenmachine) staan vaak aan de uiteinden.
- Bij het bereiden gebruiken we wel eens een handmixer, zowel boven de kookplaat als boven het blad.
- Symmetrie.
- Afstand rand dichtstbijzijnde stopcontact tot rand kookplaat = 13cm (is er een richtlijn voor kookspatten bereik?)
- Afstand onderrand stopcontact tot bovenkant aanrechtblad: 15cm

Missen we nog overwegingen of hebben jullie nog andere tips?

• MacbookProx
  • Laatst online: 17:26
Ja, dat soort details wel meenemen, maar niet zo serieus.
Symmetrie leuk, maar als er apparaten voorstaan boeit dat minder.
Mixer; neem er een op accu. Waterkoker lozen, want Quooker enz.

In het kort: hou die 2 op de uiteinden, dump die 2 in het midden :)

[Voor 6% gewijzigd door MacbookProx op 30-01-2023 17:03]

• TheWallet
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20:02
Willen jullie eens met mij meedenken? We staan op het punt een nieuwe keuken aan te schaffen. Het gaat om een Next125 keuken met glasfronten mat schelpenwit en noten natuur met ribbels. We zijn er nagenoeg uit alleen twijfel ik over de wand met koken en spoelen. We hebben daar nu een bovenkastje en een afzuigkap. Straks komt daar helemaal niets. Vind het erg kaal. Wat zouden jullie doen? Niets, plankjes, kastjes, of wat anders? En qua verlichting?

Members only:

• Source90
TheWallet schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:44:
Willen jullie eens met mij meedenken? We staan op het punt een nieuwe keuken aan te schaffen. Het gaat om een Next125 keuken met glasfronten mat schelpenwit en noten natuur met ribbels. We zijn er nagenoeg uit alleen twijfel ik over de wand met koken en spoelen. We hebben daar nu een bovenkastje en een afzuigkap. Straks komt daar helemaal niets. Vind het erg kaal. Wat zouden jullie doen? Niets, plankjes, kastjes, of wat anders? En qua verlichting?

***members only***
Een mooie Werkaandemuur of iets dergelijks (in aluminium dibond, lekker makkelijk schoonmaken/kan tegen damp/vocht). Zou geen kastjes doen.

Eventueel een kruidenrek aan de rechter wand/hoek bij kookplaat?

[Voor 10% gewijzigd door Source90 op 30-01-2023 18:50]

• the-hyrax
Tweede bezoek aan Superkeukens, zoals eerder ook goed geholpen en elke wijziging lijkt toch weer duurder te worden. Momenteel zit ik op 20K rond (was 20,5-nogwat maar naar 20 gepraat); omdat ze met netto prijzen werken leek het me sowieso wel netjes. Hiervoor krijg ik:

- Een kookeiland van 2.60m x 100cm
- Een wand met twee kasten en daartussen een aanrecht van 1.20m met verlichting
- Spoelkast van 100cm
- Ladekast onder kookplaat
- Twee kastjes van 60cm * 30cm
- Bargedeelte
- Vaatwasser AEG
- Novy kookplaat
- Quooker Combi+ Flex
- AEG koelkast
- Keramiek werkblad
- Elektra in het eiland
- Etna combi oven van 60cm
- Laden onder het 120cm werkbladgedeelte aan de muur
- Planken boven het werkbladgedeelte aan de muur
- Geintegreerd ladekastje onder oven (dit was echt een duur grapje trouwens...)

Eerder had ik dat soort werkplekje/barretje niet... dat kost echt flink wat

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:31
Ascension schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:20:
Ik heb 230 vol dimbare ledstrips van de rol . Dat zijn speciale die geheel ingekapseld zijn. Zijn op de korte kant van een zachtkuntstof strip geplaatst.
Kan je denkelijk perfect infrezen .
Zal even kijken wat k kan vinden qua linkje.

Dit: lees net dat je niet meer kan infrezen….

[Voor 3% gewijzigd door macfocus op 30-01-2023 19:06]

• Bond8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-03 11:45
Hoi Tweakers,

In mei 2022 bij Superkeukens geweest en een orderbevestiging ondertekend zonder prijsindexactie.
Keuken wordt medio augustus 2023 geleverd. Zonder enige communicatie op tijd geeft men bij de afroep aan dat de producten van Siemens/Samsung (lijn 2022) niet meer leverbaar zijn. Het betreft de volgende apparaten:

CM876G0B6 IQ700 Combimagnetron
CS856GNB7 IQ700 Stoomoven
LR97CAQ50 Siemens Plafondunit iQ500
BRB26605FWW/EF Samsung Integreerbare koel/vriescombinatie met NoFrost

Superkeukens stelt voor om de lijn van 2023 te bestellen als vervanging tegen meerprijs.
In de orderbevestiging staat dat er geen prijsverhoging toepasbaar is in verband met het C.B.W. keurmerk.
Nu twijfel ik aan de leverbaarheid van de bovenstaande producten? Klopt dit?

Op de website van de keukenloods zie ik ze wel leverbaar terwijl ze hetzelfde inkoopkanaal hebben. Mijn vraag is of ik de meerprijs dien te accepteren? Ik ben van mening dat dit ondernemersrisico is en dat hun de meerprijs als die er is zelf moeten betalen.

Ten tweede willen wij een Keramiek blad 3cm wijzigen in een composiet blad 1,2cm. Superkeukens stelt dat dit tegen € 0,- kan. Keramiek is duurder per strekkende meter, wat is jullie ervaring daarin? Ik verwacht een korting daarin. Graag jullie mening.

Groet!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:40

***members only***
Kastjes zou ik zeker niet doen, maar ik vind het wel een groot contrast met de wand ertegenover. Dat zou je dichter bij elkaar kunnen brengen. Paar opties uit de losse pols:
  • Kleur aanbrengen die overeenkomt met de kleur van het hout. Eventueel die kleur (ook) aanbrengen op wand tussen twee keukendelen in
  • Of, omgekeerd: de achterwand bij het houtgedeelte in de kleur van de fronten aan de andere zijde.
  • Of nog weer anders: alleen je kast en nis in hout en alle wanden in 1 kleur, anders dan die van je fronten
  • Planken die je bij de koffiehoek hebt, ook plaatsen boven spoelbak
  • Planten/verse kruiden plaatsen op planken of glazen platen
  • Hanglampjes tot iets boven ooghoogte, waarbij lampjes dan wel in stijl passen bij het hout aan de andere kant
  • Kleine open kastjes (vakken) maken in de kleur van de muur, maar met een binnenkant zoals de frontjes van de andere kant

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:45
Heeft er iemand ervaring met een Bora met afzuiging naar buiten met een afvoer van meer dan 7 meter?

Op dit moment hebben we een Bora in de offerte staan, de keukenzaak zegt max 6 meter bij afvoer naar buiten anders presteert het geheel niet goed. Recirculatie is voor mij geen optie dus dan wordt het een kookplaat van een ander merk met een krachtigere motor.

Wij hebben alleen een afvoerkanaal van ongeveer 7.5 meter met een diameter van 160mm met 2 90 graden bochten. Op de site van Bora zie ik dat ze (in principe) maximaal 6 meter met 6 kanaalbochten adviseren. Er staat echter niets over de minimale diameter.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:18

***members only***
Ik zou daar denk niks boven doen, je kan daar altijd nog wat monteren toch?
Ik zou nog wel eens kijken naar de ruimte rondom je spoelbak en kookplaat. Volgens mij te weinig ruimte om je goed te bewegen.
Pagina: 1 ... 388 ... 396 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee