Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
(jarig!)
the-hyrax schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:12:
Net trouwens een offerte ontvangen van Keukenloods die hoger uitviel dan Superkeukens, dus volgens mij heeft Superkeukens wel een nette prijs. Merk keuken was wel verschillend, Superkeukens was Schuller en Keukenloods Hacker, maar is dat erg verschillend?
Inschattingen qua kwaliteit zijn altijd lastig, maar hoe ik het ervargen heb / hier meegelezen heb is de volgorde

hacker concept 130
Schüller normaal
hacker systemat
Schüller NEXT125

Dus hangt er vanaf welke Hacker ze aangeboden hebben, maar zal niet heel veel verschillen van Schuller, net eronder of net erboven, belangrijker is of afwerking / fronten vergelijkbaar zijn.

En bij prijzen vergelijken moet je eigenlijk specificeren en checken of de indeling etc echt 100% hetzeflde is.
Een paar kleine wijzigingen in indelen of afwerking kan zomaar veel geld schelen, dus vergelijken is lastig.

[ Voor 13% gewijzigd door --MP-- op 18-01-2023 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
True schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:41:
[...]

Dat is alleen voor experts in dit topic te vergelijken als je de gehele offertes post, anders is er weinig over te zeggen anders dat het beide ongeveer hetzelfde segment is.
Heb gelijk een gespecificeerde offerte van Superkeukens gevraagd want had alleen een totaalprijs.

Trouwens net ook de offerte van Keukendepot gehad, kleine 800 goedkoper dan Superkeukens, maar dan gebruiken zij Inventum als apparatuur in plaats van AEG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Vraagje voor mensen die trouwens hun werkblad apart besteld hebben; hebben jullie dat gedaan na het plaatsen van de keuken zodat ze hem dan kwamen inmeten, of op basis van de tekeningen van de keukenboer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-05 10:45
the-hyrax schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:05:
Vraagje voor mensen die trouwens hun werkblad apart besteld hebben; hebben jullie dat gedaan na het plaatsen van de keuken zodat ze hem dan kwamen inmeten, of op basis van de tekeningen van de keukenboer?
Geen blad los gekocht, zou desalniettemin altijd achteraf laten inmeten.
Is een maatwerk product, als jij verkeerd besteld (ondanks tekening, die mogelijk afwijkt), kan het niet retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:15

Rzaan

Altijd zoekende

Source90 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Geen blad los gekocht, zou desalniettemin altijd achteraf laten inmeten.
Is een maatwerk product, als jij verkeerd besteld (ondanks tekening, die mogelijk afwijkt), kan het niet retour.
Nadeel kan zijn dat als er iets misgaat met het blad na een paar maanden, dat partijen naar elkaar gaan wjzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:43:
[...]

Nadeel kan zijn dat als er iets misgaat met het blad na een paar maanden, dat partijen naar elkaar gaan wjzen.
Vraagstelling was: Werkblad al bestellen voor plaatsing, of achteraf. Daarmee al duidelijk dat het bij twee partijen vandaan zal komen. In dat geval heb je volgens mij altijd dat partijen naar elkaar kunnen gaan wijzen. Om dat op te vangen zal je het bij dezelfde club moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 11:21
Melissadejong schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:57:
Hoi hoi

Wij hebben de keuken besteld.

Het is een Next125 keuken geworden met een kastenwand kookeiland en een koffiehoek.

We hebben gekozen voor de nx640 paregrijs als kastenwand en koffiehoek. Het eiland hebben we genomen in nx510 in sahara beige. Het werkblad hebben we voor fenix gekozen en ja moet uitkijken voor krassen etc maar dat komt goed

Plint hoogte 5 cm. Bij de kookeiland vonden wij het mooier als het tot de grondloopt (om een monoblock te creëren)

In de kastenwand hebben we kasten in en al de kasten zijn PTO. De voorkant van de lades die erin zitten zijn van glas.

De besteklade hebben we nog lopen twijfelen maar uiteindelijk hebben we de houten variant genomen. Naast de besteklade hebben we nog een lade met een meenemer wat ik absoluut wilde hebben met kruidenpotjes erin en de cubes.

Als apparatuur hebben we de bora pure. Met de quooker front in het zwart de combi +
De oven combi magnetron in bosch de nieuwste serie die nog uit moet komen. De koelkast en vaatwasser hebben we in serie 6 genomen.

Achter de vaatwasser hebben we de koelkast en de kast met de voorraadpotten dus qua uitruimen vinden we dit het makkelijkste.

Heb nog foto’s toegevoegd van onze woonkamer:)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben zo benieuwd hoe het gaat staan. Ik ben totaal inclusief montage alles erop eraan 25.000 kwijt.
toon volledige bericht
Gefeliciteerd!! Dat wordt heus genieten :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
twi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:39:
Nu ik alle ervaringen over stoomovens hier lees ben ik toch benieuwd of het voor mijn nog op te leveren nieuwbouwhuis nog mogelijk is om een achteraf een extra waterleiding toe te voegen en een andere oven uit te zoeken. Onze aannemer heeft helaas niet de optie gegeven om aan beide zijden een wateraansluiting te plaatsen (het was óf links, óf rechts), dus die komt nu gewoon rechts aan de kant van de hal.

Nu is de vraag of zo'n waterleiding gewoon uit de grond vloer kan komen en aan de achterkant van de hoge kasten kan lopen, of dat dit (a) geen porum is en (b) vanwege de diepte van de lades in de kast onder de ovens problemen zal veroorzaken. Hebben jullie enig idee, of moet ik gewoon geduld hebben en het antwoord van Ekelhoff afwachten? O-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lades kan je vervangen, een gat in de vloer kan je (laten) boren. Het kan allemaal, maar bij oplevering geleverd krijgen zou wel mooier zijn geweest. Karig van de bouwer..

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Barryvdh schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Ja ik vind het lastig inschatten. Ik vind keramiek er ook wel iets mooier uitzien als hoogglans composiet, maar het prijsverschil is wel erg groot nu.
Als ik kijk op 123werkbladen.nl lijkt het verschil wel mee te vallen, want ze hebben ook genoeg keramiek in prijsgroep 2 of 3, terwijl de Caesarstone variant prijsgroep 8 was (en even duur als de keramiek die keukenbouwer voorstelde). Maar wellicht dat de versie die hij uitgerekend had ook duur is (Consigo van Ceramistone via Kemie.nl)
Wij zien de voordelen van keramiek, maar vinden de tekening gewoon niet zo mooi :P Kan ook de doorslag geven. :D

Probeer te bedenken wat voor tekening je mooi vind en ga dan een tour maken: langs de grote leveranciers, de keukenbedrijven die groter zijn etc. Gewoon in de showrooms kijken naar hoe dat blad er daar uitziet, in het groot.
Cosentino heeft een winkel in Amsterdam op de meest shit-locatie (van Baerlestraat), waar ze volledige platen composiet en dekton hebben. Zo zullen Kemie, Dekker en Neolith ook wel iets hebben hoop ik.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
the-hyrax schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:05:
Altijd inmeten :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-02 00:10
Floor-is schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 19:23:
[...]

Wij zien de voordelen van keramiek, maar vinden de tekening gewoon niet zo mooi :P Kan ook de doorslag geven. :D

Probeer te bedenken wat voor tekening je mooi vind en ga dan een tour maken: langs de grote leveranciers, de keukenbedrijven die groter zijn etc. Gewoon in de showrooms kijken naar hoe dat blad er daar uitziet, in het groot.
Cosentino heeft een winkel in Amsterdam op de meest shit-locatie (van Baerlestraat), waar ze volledige platen composiet en dekton hebben. Zo zullen Kemie, Dekker en Neolith ook wel iets hebben hoop ik.
Neolith heeft ‘Michel Oprey & Beisterveld’ in Vianen.

Bijkomend voordeel het Miele Experience Center zit in de zelfde straat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
De Neolith Urban Experience (aka showroom) zit bovenin bij Intercodam in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Kemie maar even opgezocht: Kemie zit in Helmond, daar kan je -op afspraak- tussen 9:00 en 16:30 op bezoek.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Om het lijstje compleet te maken. Je kan ook op afspraak naar het Dekker Trend Centre in Zevenhuizen om daar de werkbladen (en Selsiuz kranen...) te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Floor-is schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:13:
Kemie maar even opgezocht: Kemie zit in Helmond, daar kan je -op afspraak- tussen 9:00 en 16:30 op bezoek.
Je kunt niet zomaar een afspraak maken.
Dat loopt via een keukenleverancier.
Ben er pas gewest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

averroes1198 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:14:
[...]
Neolith heeft ‘Michel Oprey & Beisterveld’ in Vianen.
Mooiste zaak van Nederland afaik op dit vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Alic3 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:53:
Om het lijstje compleet te maken. Je kan ook op afspraak naar het Dekker Trend Centre in Zevenhuizen om daar de werkbladen (en Selsiuz kranen...) te bekijken.
En DSE Nijverheidstraat 27 in Leerdam.
Ook mooi.

Voor zuiderlingen:
ABCWerkbladen Leo Baekelandlaan 3 - Industriepark Nolimpark 5217, 3900 Pelt in Belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-05 16:18
Hallo allemaal,

Ik heb uiteraard een aantal pagina's en berichten van dit topic doorgelezen, maar het is nogal veel informatie.. :+

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht, en willen hier graag de gehele benedenverdieping verbouwen.
Waaronder dus ook een (bijna) volledig nieuwe keuken. Wellicht dat we het huidige fornuis en eventueel de koelkast en vaatwasser gaan gebruiken.

We zijn zelf wat aan het schetsen geweest, en met deze schetsen is mijn vriendin afgelopen maandag naar Bruynzeel Keukens geweest om wat inspiratie op te doen en om een wat gedetailleerdere 3D keuken te tekenen. Zie hieronder foto's van de huidige keuken, en wat wij van plan zijn om te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hk3Pz7urN5jASXXy6JOKT55LEEg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XWE2vGIPTpToCljmtaY94czf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mQfL7YjaNnibHQCKELHpuJaFhY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odWo5AYY1Rx9LzJQFNWLIiap.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZXqS53DE_Wveh54M6xffynpTUg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NsFsdTVFrwXgwSqM93BnxbgB.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SyWsECErxTTEODMCxgK2LSeZG94=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erbIc6VeYj8FKdK2lF6s0M7O.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k2R5zMs4onx9G5t7wwbTJpPr4lU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5F8Kwq7EgaX89ySD5Rr9qnpg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ind5AyKjv8CvQqZLidIyWC1-6k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqgpnmYJMwDwIBAq7d2srqnV.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5yG2tB_yyWEET1z3o8Ftyuelg_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNOYsxhPYYTBnZkV9LZJEEQX.jpg?f=fotoalbum_tile

Het stukje eiland is iets waar de ontwerpster van Bruynzeel mee kwam, en ziet er wel erg tof uit vinden wij. Aangezien we een grote eettafel willen neerzetten op exact dezelfde plaats als waar nu een eettafel staat, ben ik alleen bang dat de doorloop te smal gaat worden. Wat denken jullie daarvan?

Overigens gaat de deur naar de hal de hoek om verplaatst worden, en willen we de keuken iets langer doortrekken langs die gehele muur (waar nu de deur zit).

Verder zitten wij echt nog in de beginfase. En horen dan ook graag wat tips.
We wonen in de omgeving van Alkmaar/Schagen. Wat zijn hier aanbevolen keukenzaken, ook prijstechnisch gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:26
Saaslijer1 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:22:
Hallo allemaal,

Ik heb uiteraard een aantal pagina's en berichten van dit topic doorgelezen, maar het is nogal veel informatie.. :+

Mijn vriendin en ik hebben een huis gekocht, en willen hier graag de gehele benedenverdieping verbouwen.
Waaronder dus ook een (bijna) volledig nieuwe keuken. Wellicht dat we het huidige fornuis en eventueel de koelkast en vaatwasser gaan gebruiken.

We zijn zelf wat aan het schetsen geweest, en met deze schetsen is mijn vriendin afgelopen maandag naar Bruynzeel Keukens geweest om wat inspiratie op te doen en om een wat gedetailleerdere 3D keuken te tekenen. Zie hieronder foto's van de huidige keuken, en wat wij van plan zijn om te doen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Het stukje eiland is iets waar de ontwerpster van Bruynzeel mee kwam, en ziet er wel erg tof uit vinden wij. Aangezien we een grote eettafel willen neerzetten op exact dezelfde plaats als waar nu een eettafel staat, ben ik alleen bang dat de doorloop te smal gaat worden. Wat denken jullie daarvan?

Overigens gaat de deur naar de hal de hoek om verplaatst worden, en willen we de keuken iets langer doortrekken langs die gehele muur (waar nu de deur zit).

We wonen in de omgeving van Alkmaar/Schagen. Wat zijn hier aanbevolen keukenzaken, ook prijstechnisch gezien?
toon volledige bericht
Wij hebben nu ook zo'n schiereiland en zitten daar best vaak aan met de tafel er achter. Hoeveel ruimte zal er ongeveer tussen zitten? Afhankelijk daar van zou ik het wel of niet doen. Als de ruimte er is, kan ik het wel aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Nuevocasa schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Wij hebben nu ook zo'n schiereiland en zitten daar best vaak aan met de tafel er achter. Hoeveel ruimte zal er ongeveer tussen zitten? Afhankelijk daar van zou ik het wel of niet doen. Als de ruimte er is, kan ik het wel aanbevelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0q1QXHXvsRAewm-V1DIHV0xXPqQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8CBX5KJLKOIYDrLCDWVkqVGF.jpg?f=user_large

Hier nog even een afbeelding vanaf achter de tafel gezien.

Even een snelle berekening van mijzelf; de keuken is nu rond de 285cm breed.
Het gedeelte van het raam/vensterbank tot aan de muur is rond de 440cm breed.
Daar moet dan een eettafel inclusief stoelen in worden geplaatst, en dan vanaf de muur een open kast + eiland. Hoe breed moet het zitgedeelte van het eiland zijn wil heet comfortabel zijn voor 2 personen?

Voor het idee even een rode streep getrokken hoe ver het eiland ongeveer zal komen denk ik..

[ Voor 16% gewijzigd door Saaslijer1 op 19-01-2023 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:07
Saaslijer1 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:53:
[...]
[Afbeelding]

Wat een mooie ruimte! Ik zou daar geen eilandje dwars op zetten, dat haalt het effect van de ruimte rond de tafel weg en dat zou ik zonde vinden. Ik zou wel de keuken doortrekken en de deur verplaatsen, maar verder zou ik de tafel daar de eyecatcher laten zijn. Zelf zou ik in zo’n opstelling ook altijd aan de tafel gaan zitten (als ik tijdens het koken even moet wachten of zo) en niet aan het eiland.
Hoe breed moet het zitgedeelte van het eiland zijn wil heet comfortabel zijn voor 2 personen?
Dat is best een persoonlijk iets. Probeer uit hoe dat voor jullie is. Ga met z’n tweeën naast elkaar zitten en kijk hoeveel ruimte je nodig hebt om het comfortabel te laten zijn. Ik denk al gauw 1.20, misschien nog breder (1.40)
Maar dan zit je dus aan een eilandje, terwijl je een meter verderop een prachtige tafel hebt waar je heerlijk aan kunt zitten met je ontbijt of een wijntje. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Toke_gt schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 13:38:
[...]

Wat een mooie ruimte! Ik zou daar geen eilandje dwars op zetten, dat haalt het effect van de ruimte rond de tafel weg en dat zou ik zonde vinden. Ik zou wel de keuken doortrekken en de deur verplaatsen, maar verder zou ik de tafel daar de eyecatcher laten zijn. Zelf zou ik in zo’n opstelling ook altijd aan de tafel gaan zitten (als ik tijdens het koken even moet wachten of zo) en niet aan het eiland.

[...]

Dat is best een persoonlijk iets. Probeer uit hoe dat voor jullie is. Ga met z’n tweeën naast elkaar zitten en kijk hoeveel ruimte je nodig hebt om het comfortabel te laten zijn. Ik denk al gauw 1.20, misschien nog breder (1.40)
Maar dan zit je dus aan een eilandje, terwijl je een meter verderop een prachtige tafel hebt waar je heerlijk aan kunt zitten met je ontbijt of een wijntje. Ik zou het wel weten.
Mooie ruimte he. Erg blij mee ook. Nu druk bezig met voorbereiden om van de gehele benedenverdieping er 1 mooi geheel van te maken.

Wat het eiland betreft is het ook zeker nog geen uitgemaakte zaak. In mijn eerste schetsen heb ik hem ook weggelaten. Echter kwam mijn vriendin maandag thuis met deze schetsen, en dan ziet het er toch ook wel heel tof uit IMO.

Weten jullie hier trouwens interieurbureaus oid die gehele 2D/3D tekeningen en schetsen kunnen maken van de gehele benedenverdieping en daarin ook advies kunnen geven? En dan niet voor een achterlijk hoog tarief...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Saaslijer1 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Weten jullie hier trouwens interieurbureaus oid die gehele 2D/3D tekeningen en schetsen kunnen maken van de gehele benedenverdieping en daarin ook advies kunnen geven? En dan niet voor een achterlijk hoog tarief...?
Ik heb dat gedaan via Fiverr. Er zijn best veel aanbieders die voor een niet al te hoog bedrag gewoon in 3D bouwen wat je wilt, zo heb ik mijn badkamer laten modeleren in 3D zodat ik wist of het mooi werd: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

the-hyrax schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Ik heb dat gedaan via Fiverr. Er zijn best veel aanbieders die voor een niet al te hoog bedrag gewoon in 3D bouwen wat je wilt, zo heb ik mijn badkamer laten modeleren in 3D zodat ik wist of het mooi werd: klik
Hoe kwamen ze aan de maten en dan vooral van de wastafels e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:05
Rzaan schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:11:
[...]

Hoe kwamen ze aan de maten en dan vooral van de wastafels e.d.?
Lijkt me natuurlijk logisch dat jij alle informatie doorgeeft aan de tekenaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
bottom line schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Lijkt me natuurlijk logisch dat jij alle informatie doorgeeft aan de tekenaar
Dit. Ik heb gewoon de plattegronden met exacte maten, de maten van alle producten en de afbeeldingen van alle producten en tegels gestuurd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Source90
Zag deze langskomen op Social:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyROQ0P2EkNEGfXwzksQ1ZUVPZ8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9IymIBEacbmpEETit4xnAIGZ.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWleo8niwQTo9hDzF57lA4ZPkfY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l0b0XD38i26THWa6qSglsqpC.png?f=fotoalbum_tile

Meestal gebruikt als besteklade, echter ziet het er ook wel praktisch uit voor deksels en onderzetters.

[ Voor 25% gewijzigd door Source90 op 20-01-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Source90 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:20:
Zag deze langskomen op Social:
[Afbeelding]

Meestal gebruikt als besteklade, echter ziet het er ook wel praktisch uit voor deksels en onderzetters.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NkSHybpzFkfa2NGxgsnR27IwYbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8pAx26g3HlMp6VU4Nm9z83x.jpg?f=fotoalbum_tile

Tijdje geleden is die bakblikhouder langsgekomen, die hangt hier nu ook. Achteraf gezien twijfel ik nog of dit de meest ruimte efficiënte manier van opbergen is :+ Maar ach, het hangt en ligt niet meer in de warmhoudlade.

Wat betreft die binnenlade voor pannen; bij ons is er ruim 11cm ruimte, ik denk dat er in de toekomst wel eens een 120x10,6-10,8 cm binnenlade kan komen.
Zie dat ze van Blum in de Tandembox, Legrabox en de nieuwe Merivobox te krijgen zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• --MP--
(jarig!)
Ik heb deze 2x meebesteld, 1x voor deksels, 1x voor snijplanken. Ben benieuwd of dat in de praktijk een beetje werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRnoybZtFWk2BZqG_mGYRKE4vjQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cl2j5E7T7DZIN2QZSmO5z2Nx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door --MP-- op 20-01-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:03
--MP-- schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:32:
Ik heb deze 2x meebesteld, 1x voor deksels, 1x voor snijplanken. Ben benieuwd of dat in de praktijk een beetje werkt.

[Afbeelding]
Dat is handig, hoe heet zoiets (zodat ik het in de toekomst ken bestellen als de keuken er staat)? Lijkt me ideaal voor inderdaad alle pannen en snijplanken

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Source90
Blik1984 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Dat is handig, hoe heet zoiets (zodat ik het in de toekomst ken bestellen als de keuken er staat)? Lijkt me ideaal voor inderdaad alle pannen en snijplanken
https://www.lade-indeling.nl/pannenlade
Onderin "Indeling voor pannendeksels" of "houder voor pannendeksels"

Sowieso wel eens leuk om door deze pagina te struinen:
https://www.lade-indeling.nl/lade-indeling

--

Onze pannenlade is nu zo ingedeeld; waarbij de deksels (Ikea rekje) en snijplanken toch wel veel ruimte innemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m6XWE2qhmy1afK3heVwAcgnset0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q9ZfhY6lLK0qbynHVJVRE0yT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb die glazen BLUM inzet voor de lade, volgens mij kan zo'n dekselrek dan weer niet |:(

[ Voor 52% gewijzigd door Source90 op 20-01-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Source90 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:59:
[...]

https://www.lade-indeling.nl/pannenlade
Onderin "Indeling voor pannendeksels" of "houder voor pannendeksels"

Sowieso wel eens leuk om door deze pagina te struinen:
https://www.lade-indeling.nl/lade-indeling
Sowieso ene handige site met diverse handige dingen tbv indeling van lades, kasten, etc Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Blik1984 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:04:
[...]

Sowieso ene handige site met diverse handige dingen tbv indeling van lades, kasten, etc Thanks!
Vooral de dingen die je (althans, ikzelf) toch liever van BLUM hebt, of niet in de standaardmaten verkrijgbaar zijn, is het een mooie site ja. Zijn er wel meer trouwens.

Ga hier waarschijnlijk ook de BLUM Aventos vandaan halen, voor de kleppen boven de kastenwand / keukenombouw die ik nog wil maken. Die dingen kunnen panelen tot 180cm optillen met Tip-on :o
Dat trekken die van Ikea niet, alhoewel volgens mij ook Blum (basislijn), kunnen die maar tot max 80cm breed; scheelt een meter :o .

Voor de rest gaat bijvoorbeeld Ikea maar tot 80cm voor binnenlades en hebben zij geen mogelijkheden (Maximera of Exceptional) van 120cm breedte, wat toch wel een vaak gebruikte maat is onder het fornuis.

Voor andere aankopen zoals de Blum bordenhouder heb ik gepast (met 60€ /stuk) en gewoon die van Ikea gehaald (10€/stuk). Blum ziet er wel gelikter uit, echter werd 180€ voor 3 bordenhouders mij wat te gortig :+

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 20-01-2023 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Source90 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:17:
[...]

Vooral de dingen die je (althans, ikzelf) toch liever van BLUM hebt, of niet in de standaardmaten verkrijgbaar zijn, is het een mooie site ja. Zijn er wel meer trouwens.

Ga hier waarschijnlijk ook de BLUM Aventos vandaan halen, voor de kleppen boven de kastenwand / keukenombouw die ik nog wil maken. Die dingen kunnen panelen tot 180cm optillen met Tip-on :o
Dat trekken die van Ikea niet, alhoewel volgens mij ook Blum (basislijn), kunnen die maar tot max 80cm breed; scheelt een meter :o .

Voor de rest gaat bijvoorbeeld Ikea maar tot 80cm voor binnenlades en hebben zij geen mogelijkheden (Maximera of Exceptional) van 120cm breedte, wat toch wel een vaak gebruikte maat is onder het fornuis.

Voor andere aankopen zoals de Blum bordenhouder heb ik gepast (met 60€ /stuk) en gewoon die van Ikea gehaald (10€/stuk). Blum ziet er wel gelikter uit, echter werd 180€ voor 3 bordenhouders mij wat te gortig :+
toon volledige bericht
Nog nooit borden in een lade gehad. Heeft zo'n rek toegevoegde waarde? Ik dacht even dat Blum zo'n horeca systeem had waar je borden automatisch naar boven komen, maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Vendetta_X schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:31:
[...]

Nog nooit borden in een lade gehad. Heeft zo'n rek toegevoegde waarde? Ik dacht even dat Blum zo'n horeca systeem had waar je borden automatisch naar boven komen, maar helaas..
Meer een handigheidje, kan in één keer dat hele ding met borden op tafel zetten als er een grotere groep mensen blijft eten. Blijven ook bij elkaar staan in de lade, al zal dat wel loslopen zonder.
Wil het geen must-have noemen. Zou ook wel overleven zonder :+
Mevrouw wilde echter alle borden gerangschikt per maat in de lade 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Source90 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:42:
[...]
Dat begrijp ik echt helemaal van mevrouw @Source90 . Ik heb ze niet in een lade maar in een kast, maar op maat gestapeld en eh, ja sorry, ook nog op wel/geen print afzonderlijk. Is dat gek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Saaslijer1 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:22:
Hallo allemaal,

[Afbeelding]

toon volledige bericht
Deze keuken is geleverd door Bruynzeel, dat weet ik omdat ik dezelfde fronten en mogelijkheid voor grepen had. De nieuwe bewoners van ons oude huis hebben dezelfde fronten nog kunnen krijgen.

Ik vrees dat je naar Bruynzeel in bijvoorbeeld Zaandam moet.

Als je nieuwe fronten geen probleem vind, dan zou ik eens kijken bij Eiland de Wild (Alkmaar) en van Slageren (schagen) voor inspiratie. Als geld geen issue is: Robert Tediek of Boudewijn Hosmus in Anna Paulowna maken prachtige keukens voor heel veel centjes :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Saaslijer1 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 11:53:
[...]

[Afbeelding]

Even een snelle berekening van mijzelf; de keuken is nu rond de 285cm breed.
Het gedeelte van het raam/vensterbank tot aan de muur is rond de 440cm breed.
Daar moet dan een eettafel inclusief stoelen in worden geplaatst, en dan vanaf de muur een open kast + eiland. Hoe breed moet het zitgedeelte van het eiland zijn wil heet comfortabel zijn voor 2 personen?

Voor het idee even een rode streep getrokken hoe ver het eiland ongeveer zal komen denk ik..
Heb je een plattegrond wellicht? Desnoods die van de makelaar.

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bestaan er ook mensen die hun borden niet rangschikken op maat dan?
Ik heb al in heel wat huishoudens gewoond, maar nooit anders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Source90 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:19:
[...]

[Afbeelding]

Tijdje geleden is die bakblikhouder langsgekomen, die hangt hier nu ook. Achteraf gezien twijfel ik nog of dit de meest ruimte efficiënte manier van opbergen is :+ Maar ach, het hangt en ligt niet meer in de warmhoudlade.

Wat betreft die binnenlade voor pannen; bij ons is er ruim 11cm ruimte, ik denk dat er in de toekomst wel eens een 120x10,6-10,8 cm binnenlade kan komen.
Zie dat ze van Blum in de Tandembox, Legrabox en de nieuwe Merivobox te krijgen zijn.
Voor de bakblikken e.d. hebben wij een binnenlade gekozen :P
De deksels gaan we met dekselhouders doen aan de binnenzijde van een front.

Alleen die handdoeken.. Die willen we niet in een kastje, dus dat wordt toch weer een haakje ergens ben ik bang :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Rzaan schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:59:
[...]

Bestaan er ook mensen die hun borden niet rangschikken op maat dan?
Ik heb al in heel wat huishoudens gewoond, maar nooit anders gezien.
In ons vorige huis was er gewoon 1 grote toren (wel van klein naar groot). Nu is elke bordenmaar apart met eigen bordenhouder. En gelukkig niet op patroontje, wel op kleur. /3

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 20-01-2023 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Source90 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:02:
[...]

In ons vorige huis was er gewoon 1 grote toren (wel van klein naar groot). Nu is elke bordenmaar apart met eigen bordenhouder. En gelukkig niet op patroontje, wel op kleur. /3
Is toch niet handig, moet je andere borden optillen om bij de grote borden te kunnen. Ik snap dit wel als je een kleine keuken hebt. Maar zelfs dan heb je meestal bovenkastjes, waar je dus beter een extra plank kan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Wij hebben euhm.. Zo snel uit mijn hoofd dan, zeker 5 formaten borden. Weliswaar inclusief de diepe borden, maar toch.

Schaaltjes gaat een ding worden, ik gebruik heel veel schaaltjes tijdens het bereiden. We hebben (ik overdrijf niet) zeker 7 maten en een stuk of 40-45 schaaltjes die in lades moeten komen :P

Ons bestek komt in houten bestekbakken, ik twijfel nog of dit naturel eiken wordt of iets anders. Het moet wel mooi bij de TA'OR lades passen immers :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Floor-is schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:58:
[...]

Heb je een plattegrond wellicht? Desnoods die van de makelaar.
Zie hier de plattegrond van de benedenverdieping.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sycATvBOsvzjLn0bxmTXZT9d7PA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LVPNvWl0wFGOk8w92f3yixVN.jpg?f=user_large

Mijn vriendin was overigens bij Bruynzeel geweest in Alkmaar, en daar is deze optie getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Saaslijer1 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:33:
[...]

Zie hier de plattegrond van de benedenverdieping.

[Afbeelding]

Mijn vriendin was overigens bij Bruynzeel geweest in Alkmaar, en daar is deze optie getekend.
Ik weet helemaal niet waar Bruynzeel allemaal zit, ik weet dat wij onze Bruynzeel destijds in Zaandam hebben gekocht. Toen het nog >50% korting was enzo.

De breedte van het keukenblok, heb je die nog?

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 16:26
[...]

Meer een handigheidje, kan in één keer dat hele ding met borden op tafel zetten als er een grotere groep mensen blijft eten. Blijven ook bij elkaar staan in de lade, al zal dat wel loslopen zonder.
Wil het geen must-have noemen. Zou ook wel overleven zonder :+
Ik heb 2 van die mooie bordenrekken van Blum gekocht, maar wat blijkt...dat past niet met een binnenlade er boven.
Nu staan ze dus mooi te wezen in de schuur....
Dus mocht je je borden bedacht hebben in een lade met binnenlade, niet doen....

[ Voor 6% gewijzigd door jichem op 20-01-2023 15:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
Ik heb tekeningen van de keuken, kon niet de hele pagina gebruiken omdat mijn telefoonnummer er op staat, dus jullie moeten het maar doen met de screenshots :P

Wand A, met de koelkast, vooraanzicht lijkt me genoeg:
Wand A voor
Ik wilde hier eigenlijk (ook) een nis van 120cm, maar dan maakt dat we nog een muur moeten verplaatsen en dat betekent dan weer dat we een radiator moeten verplaatsen, waardoor we om deze op de nieuwe plek te krijgen kans hebben in de vloerverwarming te gaan boren etc. etc. Veel teveel gedoe om een klein stukje te winnen waar we met 100cm ook prima tevreden zullen zijn. ;)

Wand B, met de oven, vooraanzicht:
Wand B vooraanzicht

Eiland, bovenaanzicht en de warme zijde:
Eiland boven/warm
Hier klopt de afstand vanaf de spoelbak naar de rechterwang van het eiland niet helemaal, maar da's maar een klein detail. (De spoelbak komt 7mm uit het midden boven de kasten inderdaad, de kookplaat zit veel meer uit het midden zoals je kunt zien.)

Eiland, zijaanzicht en koude zijde:
Eiland zij/koude

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saaslijer1
Floor-is schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:28:
[...]

Ik weet helemaal niet waar Bruynzeel allemaal zit, ik weet dat wij onze Bruynzeel destijds in Zaandam hebben gekocht. Toen het nog >50% korting was enzo.

De breedte van het keukenblok, heb je die nog?
Van onze nieuwe keuken bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
jichem schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Ik heb 2 van die mooie bordenrekken van Blum gekocht, maar wat blijkt...dat past niet met een binnenlade er boven.
Nu staan ze dus mooi te wezen in de schuur....
Dus mocht je je borden bedacht hebben in een lade met binnenlade, niet doen....
Die moeten toch 174mm hoog zijn maar? Dat zou moeten passen in een gemiddelde lade zou je denken.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Saaslijer1 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:42:
[...]

Van onze nieuwe keuken bedoel je?
Deze in het rood en die groen is ook fijn te weten.

En kan dat in blauw in theorie of niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gakpEukbtxG1NTrazME62BkIIQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5mx4JPem93XA1YMvZtvISlnL.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Floor-is op 20-01-2023 15:52 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saaslijer1
Floor-is schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:48:
[...]

Deze in het rood

En kan dat in blauw in theorie of niet?

[Afbeelding]
Heb ik voor nu even niet..
We gaan binnenkort even langs om e.e.a. op te meten.

Dat blauwe zou wat mij betreft moeten kunnen. Maar ik ben absoluut geen bouwtechnicus, dus dat weet ik niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Saaslijer1 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:50:
[...]

Dat blauwe zou wat mij betreft moeten kunnen. Maar ik ben absoluut geen bouwtechnicus, dus dat weet ik niet..
Die blauwe kan gemiddeld wel, de kans dat dat muurtje een steunmuur is, is minimaal. Je wint er flink bruikbare ruimte mee in de keuken, maar misschien komt de kapstok dan in gevaar of zit je niet te wachten op de bijbehorende kosten bijvoorbeeld :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saaslijer1
Floor-is schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:19:
[...]

Die blauwe kan gemiddeld wel, de kans dat dat muurtje een steunmuur is, is minimaal. Je wint er flink bruikbare ruimte mee in de keuken, maar misschien komt de kapstok dan in gevaar of zit je niet te wachten op de bijbehorende kosten bijvoorbeeld :)
Naast de extra ruimte in de keuken willen we het wandje zelfs nog iets verder de woonkamer inplaatsen zodat we de trap weg kunnen werken. Zie afbeelding hieronder, hoe de trap nu valt in de woonkamer. Als ik het goed inschat houden we dan nog voldoende ruimte over voor de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eF0ueHpkNW8L8OUtw_RT9Q_LJrU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PFLCSvjCiv4u1V3tdMKjQ0tN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKeukens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04-2023
Saaslijer1 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:50:
[...]

Op basis van de kastjes zou ik zeggen dat die muur 2750mm breed is.
900mm hoekkast, 600mm vaatwasser, 600mm spoelkast en 650mm hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKeukens
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 17-04-2023
Saaslijer1 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Naast de extra ruimte in de keuken willen we het wandje zelfs nog iets verder de woonkamer inplaatsen zodat we de trap weg kunnen werken. Zie afbeelding hieronder, hoe de trap nu valt in de woonkamer. Als ik het goed inschat houden we dan nog voldoende ruimte over voor de woonkamer.

[Afbeelding]
Goed idee om de muur van de gang te verlengen!
Ben het met jullie eens dat de woonkamer groot genoeg blijft, vooral omdat de eetkamer toch ergens anders staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-05 16:26
Floor-is schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:43:
[...]

Die moeten toch 174mm hoog zijn maar? Dat zou moeten passen in een gemiddelde lade zou je denken.
Zou je inderdaad denken, sterker nog..ik dacht het ook. Maar helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59
[...]

In ons vorige huis was er gewoon 1 grote toren (wel van klein naar groot).
Een 'bordentoren' van groot naar klein mag ik hopen. Want je begint de toren toch met de onderste? 🤔

[ Voor 3% gewijzigd door rowicom op 20-01-2023 17:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 19:00
Floor-is schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:19:
[...]

Die muur kan een stabilisatie muur zijn, aangezien de trapopgang ernaast zit? Zou ik wel even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrixV
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-05 02:46

[Afbeelding]
Dit is echt mega handig, past dit ook in een Pronorm/Prodesign lade? :9~

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TheWallet
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-05 09:04

[Afbeelding]
Bijna 20 jaar geleden hebben we onze keuken gekocht, nu pas wordt me duidelijk waar deze stangen voor zijn…. 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
(jarig!)
PrixV schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:25:
[...]

Dit is echt mega handig, past dit ook in een Pronorm/Prodesign lade? :9~
Schüller levert dit en gebruikt Blum Merivobox laden, geen idee wat pronorm ovor ladesysteem gebruit, maar er is vast iets voor leverbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
--MP-- schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:57:
[...]

Schüller levert dit en gebruikt Blum Merivobox laden, geen idee wat pronorm ovor ladesysteem gebruit, maar er is vast iets voor leverbaar.
Veel fabrikanten gebruiken geen Merivobox, maar Legabox en omdat de zijkanten dan anders zijn.. Gaat dat niet werken.

Wat wel kan is de TISKEN bij IKEA kopen en hetzelfde resultaat krijgen :P (Hoewel die wel 87cm breed zijn, dus je moet wellicht een beetje creatief worden.)

Gelukkig is er ook:
- Pannendekselhouder 500mm
- Pannendekselhouder 700mm
- Dekselhouder wandbevestiging (kan werken in legkasten?)
- De VARIERA bij IKEA kan nog een oplossing zijn eventueel, hoewel je die wel in de lade zelf zet.

[ Voor 38% gewijzigd door Floor-is op 21-01-2023 22:43 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Floor-is schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:39:
[...]
Gelukkig is er ook:
- De VARIERA bij IKEA kan nog een oplossing zijn eventueel, hoewel je die wel in de lade zelf zet.
Die hebben wij dus (idem ook de Legabox). Neemt wel behoorlijk veel laderuimte in.
Source90 in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-05 12:10
Technische vraag:

Onze interieurbouwer zegt dat een ruimte spleet aan de bovenkant van de kastenwand nodig is voor de ventilatie van de koelkast & vriezer. Zelf vind ik dit echt niet mooi. Heb het in het echt gezien en het lijkt net of er een fout gemaakt is met de ombouw.

Zien jullie nog andere oplossingen? Ik neem aan dat een rooster ook een optie is, maar geen idee of die dan per se boven je koelkast moet (en misschien ook een boven je vriezer), want dat is natuurlijk ook weer niet heel mooi.

Heb bij andere topics mensen gezien die hun mechanische ventilatie in de ombouw hebben, maar dan moet je die 24/7 aanzetten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EC6vTvrwW7ghsoMgpErlWdyiZvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y3QJ0NY7g2iNEXgNB7MWYcdO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:24
Als er maar circulatie mogelijk is, een rooster is ook prima. Het is 1 holle ruimte, dus hoeft niet perse bij het apparaat.
Op de mech ventilatie kan ook, die staat toch altijd minimaal op de laagste stand.

Ik vind een rooster over de hele breedte ook wel elegant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3oykrobvxHnku2up2AnaY2oYMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f6F05oSXrbq95j7h7P7En0Iu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 22-01-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
LennartTW94 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:32:
Technische vraag:

Onze interieurbouwer zegt dat een ruimte spleet aan de bovenkant van de kastenwand nodig is voor de ventilatie van de koelkast & vriezer. Zelf vind ik dit echt niet mooi. Heb het in het echt gezien en het lijkt net of er een fout gemaakt is met de ombouw.

Zien jullie nog andere oplossingen? Ik neem aan dat een rooster ook een optie is, maar geen idee of die dan per se boven je koelkast moet (en misschien ook een boven je vriezer), want dat is natuurlijk ook weer niet heel mooi.

Heb bij andere topics mensen gezien die hun mechanische ventilatie in de ombouw hebben, maar dan moet je die 24/7 aanzetten?

[Afbeelding]
Je hebt wel echt ventilate nodig, hoog. Dat dit een spleet oplevert is niet zo gek, als de kast hoog genoeg is zie je er trouwens weinig van.

Je kunt kunst en vliegwerk uithalen om het te verbergen, maar het blijft kunst en vliegwerk.. Een rooster op een andere muur is gewoon verplaatsen van het probleem; de kasten een stukje laten uitsteken betekent een optisch heel andere wand..

Wat ik wel eens zie is een rooster over de hele breedte, al dan niet vermomd als een woodup of acupanel.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-05 15:25
Vraagje mbt apparatuur. Ik heb mijn keuken gekocht met in de offerte een Siemens combi oven van het type: HM876GOB6. Ondertussen is de keuken geleverd met een Bosch HMG8764C7/B6. Behalve het feit dat dit niet van te voren met mij is overlegd denk ik niet dat ik een voorkeur heb tussen de ovens mits de vervangende wat functies en kosten minimaal gelijkwaardig is. Kan iemand hier iets over zeggen, ik kan weinig prijzen online vinden, ook vind ik zoveel technische info dat voor mij verschillen zoeken lijkt op de spreekwoordelijke naald in een hooiberg.

- Is de Bosch HMG8764C7/B6 gelijkwaardig of beter dan de Siemens HM876GOB6
- Staat Bosch evengoed aangeschreven als Siemens of is de een meer premium dan de andere?
- Andere zaken die ik mee moet nemen in het gesprek met mijn keukenleverancier?

Aangezien ik maar 1 siemens apparaat zou hebben maakt het me niet zo heel veel uit dat het een Bosch is geworden mbt looks of garantie. Aan 5 apparaten kom ik toch niet. Ik verwacht overigens dat de switch voortkomt uit leveringsproblemen.

[ Voor 7% gewijzigd door lithoijen op 22-01-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:06
lithoijen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:34:
Vraagje mbt apparatuur. Ik heb mijn keuken gekocht met in de offerte een Siemens combi oven van het type: HM876GOB6. Ondertussen is de keuken geleverd met een Bosch HMG8764C7/B6. Behalve het feit dat dit niet van te voren met mij is overlegd denk ik niet dat ik een voorkeur heb tussen de ovens mits de vervangende wat functies en kosten minimaal gelijkwaardig is. Kan iemand hier iets over zeggen, ik kan weinig prijzen online vinden, ook vind ik zoveel technische info dat voor mij verschillen zoeken lijkt op de spreekwoordelijke naald in een hooiberg.

- Staat Bosch evengoed aangeschreven als Siemens of is de een meer premium dan de andere?

Aangezien ik maar 1 siemens apparaat zou hebben maakt het me niet zo heel veel uit dat het een Bosch is geworden mbt looks of garantie. Aan 5 apparaten kom ik toch niet. Ik verwacht overigens dat de switch voortkomt uit leveringsproblemen.
Bosch = Siemens. Enkel de look en bediening is anders.
Kijk maar een goed naar het type nummer; HM 876 B6
Het werkende deel is dus volledig identiek en komen zelfs uit dezelfde fabriek.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
Technische vraag:

[Afbeelding]
Is de zijkant van de ombouw aan in ieder geval 1 kant zichtbaar? Dan zou je daar namelijk ook een rooster kunnen maken, dat gaan wij ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:53
Technische vraag:

[Afbeelding]
Hier lopen de zijwanden en tussenwanden door tot plafond. En zijn de deuren 15mm korter voor de ventilatie. Plafondhoogte van 270 en het valt echt niet op.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
lithoijen schreef op zondag 22 januari 2023 @ 16:34:

Hoezo kan je geen prijzen online vinden? Deze staan gewoon op de website:
Siemens €2.679
Bosch: €3.109

Qua onderhandelen zou je op ongeveer 35-45% korting op de adviesprijs moeten uitkomen, bij zowel Bosch als Siemens. Sinds het hier een upgrade/vervanging is, is dat natuurlijk irrelevant.
Ofwel; qua prijs van de apparatuur ga je er op vooruit.

Qua specificaties:
- Zwart vs Carbon Black. Persoonlijk vind ik de Carbon Black mooier dan de hoog-hoogglans zwart van Siemens
- enkel TFT scherm vs 3 x 2,5“ TFT display
- Bediening is anders, moet je ervaren wat je zelf fijner vindt

Voor de rest kan ik geen verschillen ontdekken op de site/specificatielijst. Mogelijk een programma meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-05 19:32
Barryvdh schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:03:
In onze eerst offerte hadden we een composiet blad zitten (Pure Glans, gepolijst), voor ca 3000 euro (300x120 + 100x60 voor nis). Nu zagen we bij Bruynzeel een mooi composiet gezoet blad; Caesarstone Airy Concrete maar dat is bij 123Werkbladen prijsgroep 8 (van 9) en komt dan op zo'n 5700 euro uit. Het is een optie om dat zelf te leveren, maar onze keukenbouwer zegt dat je dan net zo goed een keramisch blad kan nemen voor die prijs, bijvoorbeeld https://www.kemie.nl/product/consigo/ voor ca 6k, omdat je dan betere eigenschappen qua zuren/hitte/krassen hebt.

Valt hier iets zinnigs over te zeggen? Gevoelsmatig is die Caesarstone ietsje mooier, maar het keramisch blad zag er ook mooi uit + dus betere kwaliteit. We hebben 2 kinderen en gevoelsmatig zijn we redelijk laks qua direct opruimen..

@RCreator en @Trussardi99 jullie hebben een Caesarstone gezoet blad toch? Tevreden?
Wij hebben uiteindelijk de airy concrete gekozen en nu zo'n 4 maanden in gebruik. Met drie kleine kinderen dus ook redelijk laks ;).

Over het algemeen is het prima schoon te houden en nog niks gemerkt qua krassen en hitte, terwijl we echt niet super voorzichtig zijn. Het enige wat je merkt is dat sommige vlekken met een doekje en zeep er niet uitgaan, maar we hebben zo'n wonderspons en daarmee zijn ze zo weg.

Tot nu toe nog geen spijt, ondanks dat we wel ook even over keramiek hebben getwijfeld vanwege dezelfde redenen als jij noemt. Maar vonden dit wel echt mooier en was bij onze keukenleverancier ook wel echt goedkoper dan keramiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• namo_h
  • Laatst online: 30-05 13:28
Omdat binnenkort gestart wordt met onze aanbouw (oplevering rond bouwvak'23) hebben we het afgelopen jaar zo'n 30 keukenzaken bezocht. Hierbij hebben we (lees: mijn vriendin) een een globaal idee gevormd over hoe onze keuken er uit zou moeten komen te zien. Uit alle bezochte keukenzaken hebben we 3 zaken uitgekozen waar we een goed gevoel bij hebben. Momenteel zitten we middenin het process van afspraken, tekeningen en offertes. Na veel meelezen nu tijd om ook onze ervaringen te delen en eventueel meningen te ontvangen

Reddy keukens:
Hier hebben we een afspraak gemaakt omdat vrienden hier onlangs een keuken hebben gekocht. Op zich was de ervaring goed en zijn we uitstekend geholpen. Tot nu toe hebben ze de scherpste prijs maar niet onze favoriet. We kwamen uit op een prima keuken maar hebben er toch een beetje budgetgevoel bij.

Borghuis keukens Klazienaveen
Hier hebben we een eerste gesprek gehad en een goed gevoel aan over gehouden. Duidelijk is dat we hier in een iets hoger segment zitten dan bij Reddy keukens. "Helaas" werken ze hier met 2 afspraken en krijgen we de offerte pas in de komende afspraak begin februari. Desalniettemin zijn we hier goed geholpen en hebben we veel uitleg gekregen.

't Huys Hengelo
Hier zijn we erg goed geholpen en werd er het beste met ons meegedacht maar ook eerlijk aangekaart als iets beter of anders kan dan wij in gedachten hadden. Ook hadden de verkopers ook regelmatig contact met elkaar om zo feedback aan elkaar te geven over de keukens van klanten waar ze mee bezig waren. Hierdoor hebben we het idee gekregen dat er ook echt nagedacht wordt over onze keuken. Het totaal van de offerte is weliswaar iets hoger dan ons budget. Maar hierin is vast nog wel iets mogelijk (tips?).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4l8dNr4QnRtHueLmlg33ePV-mY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wWh9IXS5dNLDMXMEjIuupAJG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uA_kaSwkaCUpnaw3vS-9UFjAWqc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2XP34B9kM0VveSWpZO0bvKQI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRgUHBk6yu8Zo45rv3MmOiOuMbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ipzSfREs1UPOLuktK5oGl37d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKbInhF9LVrxfLOH-9FMWr6XGwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0LIFEZLCSUYnmzW3ssRXtxd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmZh7p-C9qadQGHzN9lS5VgPios=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgZii52p4Gko8cOaLY84HrwP.jpg?f=fotoalbum_large

Meubelen:
Keukenwand
4 hoge kasten en een koffienis van 110 breed
Achterwand van de koffienis wordt een donkere spiegel
Nolte Neo P14 Plus
Frontjes Softmat Zwart
Korpuskleur: Grafiet
Greeplijsten in Matzwart
Boven de koffienis een legplank in eigen (als eiland) met spotjes
2 Stopcontacten in nis

Eiland
Nolte Neo A19 ArtWood
Frontjes Wildeiken rustiek
Korpuskleur: Sahara
Greeplijsten in Matzwart
Ledverlichting onder het blad
2 Stopcontacten in aan beide zijkanten eiland

Apparatuur
Siemens compacte oven iQ700 CB974GKB1
Siemens compacte oven met magnetron iQ700 CM924G1B1
Siemens koelkast iQ500 KI81RSDE0
Siemens vaatwasser iQ300 SN63H800BE
Siemens inductiekookplaat met afzuiging (naar buiten) iQ500 ED807FQ25E
Quooker Matzwart Flex Combi+

Werkblad eiland en koffienis
Dekker keramiek werkblad
Dikte 2cm
Kleur: Calatorao Honed (Zwart met een bruinige ader)

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 69% gewijzigd door namo_h op 23-01-2023 16:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
SquareOne schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 12:20:
We hebben onze NEFF (stoom)oven binnen: B47FS22G0 _/-\o_

Nu alleen nog wachten op de (combi)oven: C27MS22G0
Onze NEFF (combi)oven (type C27MS22G0) is er *O*.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 95% gewijzigd door SquareOne op 23-01-2023 14:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

SquareOne schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:53:
[...]

Onze NEFF (combi)oven (type C27MS22G0) is er *O*.

***members only***
Kan ik thumbsdown geven voor de datum/tijd :P ?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
namo_h schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:12:
Omdat binnenkort gestart wordt met onze aanbouw (oplevering rond bouwvak'23) hebben we het afgelopen jaar zo'n 30 keukenzaken bezocht.
30?! Gewoon nieuwsgierig, maar waarom zoveel?
Hierbij hebben we (lees: mijn vriendin) een een globaal idee gevormd over hoe onze keuken er uit zou moeten komen te zien. Uit alle bezochte keukenzaken hebben we 3 zaken uitgekozen waar we een goed gevoel bij hebben. Momenteel zitten we middenin het process van afspraken, tekeningen en offertes. Na veel meelezen nu tijd om ook onze ervaringen te delen en eventueel meningen te ontvangen
Heerlijk ruime keuken in opzet en heel acceptabele prijs, al is dat niet mijn expertise.
Wat me wel opvalt is de indeling van het eiland. Mijn ervaring is dat je het werkbladgedeelte tussen spoelbak en kookzone het meest gebruikt. Bij jullie is dat heel klein en daar zit dan ook de vaatwasser onder. Dat kan een bewuste keuze zijn, maar is dat zo in jullie geval? Zo nee, dan zou ik je adviseren om vw naar buitenkant te verplaatsen, spoelbak ernaast en brede kast in het midden. Zo ga je van 60 naar 90 cm werkblad en dat maakt echt het verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
True schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:05:
[...]

Kan ik thumbsdown geven voor de datum/tijd :P ?
haha :D

De nieuwe nog niet naar gekeken. De andere heb ik al een paar keer opnieuw ingesteld. Maar stroom is er een paar keer af geweest ivm een probleem met m'n laadpaal. Ik wacht nu maar even tot dat ding gefixt is. :+

Overigens, de tijd begint elke keer in 2014. Software van die apparaten is waarschijnlijk dus al bijna 10 jaar geleden ontwikkeld :X.

[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 23-01-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
namo_h schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:12:
Omdat binnenkort gestart wordt met onze aanbouw (oplevering rond bouwvak'23) hebben we het afgelopen jaar zo'n 30 keukenzaken bezocht. Hierbij hebben we (lees: mijn vriendin) een een globaal idee gevormd over hoe onze keuken er uit zou moeten komen te zien. Uit alle bezochte keukenzaken hebben we 3 zaken uitgekozen waar we een goed gevoel bij hebben. Momenteel zitten we middenin het process van afspraken, tekeningen en offertes. Na veel meelezen nu tijd om ook onze ervaringen te delen en eventueel meningen te ontvangen

Reddy keukens:
Hier hebben we een afspraak gemaakt omdat vrienden hier onlangs een keuken hebben gekocht. Op zich was de ervaring goed en zijn we uitstekend geholpen. Tot nu toe hebben ze de scherpste prijs maar niet onze favoriet. We kwamen uit op een prima keuken maar hebben er toch een beetje budgetgevoel bij.

Borghuis keukens Klazienaveen
Hier hebben we een eerste gesprek gehad en een goed gevoel aan over gehouden. Duidelijk is dat we hier in een iets hoger segment zitten dan bij Reddy keukens. "Helaas" werken ze hier met 2 afspraken en krijgen we de offerte pas in de komende afspraak begin februari. Desalniettemin zijn we hier goed geholpen en hebben we veel uitleg gekregen.

't Huys Hengelo
Hier zijn we erg goed geholpen en werd het beste met ons meegedacht maar ook eerlijk gezegd als iets beter of anders kan dan wij in gedachten hadden. Ook hadden de verkopers ook regelmatig contact met elkaar om zo feedback aan elkaar te geven over de keukens van klanten waar ze mee bezig waren. Hierdoor hebben we het idee gekregen dat er ook echt nagedacht wordt over onze keuken. Het totaal van de offerte is weliswaar ietshoger dan ons budget. Maar hierin is vast nog wel iets mogelijk (tips?). Ik zal hieronder de offerte en een aantal renders delen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meubelen:
Keukenwand
4 hoge kasten en een koffienis van 110 breed
Achterwand van de koffienis wordt een donkere spiegel
Nolte Neo P14 Plus
Frontjes Softmat Zwart
Korpuskleur: Grafiet
Greeplijsten in Matzwart
Boven de koffienis een legplank in eigen (als eiland) met spotjes
2 Stopcontacten in nis

Eiland
Nolte Neo A19 ArtWood
Frontjes Wildeiken rustiek
Korpuskleur: Sahara
Greeplijsten in Matzwart
Ledverlichting onder het blad

Apparatuur
Siemens compacte oven iQ700 CB974GKB1
Siemens compacte oven met magnetron iQ700 CM924G1B1
Siemens koelkast iQ500 KI81RSDE0
Siemens vaatwasser iQ300 SN63H800BE
Siemens inductiekookplaat met afzuiging (naar buiten) iQ500 ED807FQ25E
Quooker Matzwart Flex Combi+

Werkblad eiland en koffienis
Dekker keramiek werkblad
Dikte 2cm
Kleur: Calatorao Honed (Zwart met een bruinige ader)

***members only***
toon volledige bericht
Een paar vragen:
1. Twee stopcontacten in de nis, is dat niet te weinig?
2. Kleur van de eiken fronten: zo donker als op de render, of lichter?
3. Geen vriezer? (Staat in bijkeuken/garage, door een deur en je bent er?)
4. Merk, type, formaat van de spoelbak?
5. Zoals we hier telkens weer zeggen: tussen de spoelbak en het koken heb je te weinig ruimte om fijn te werken. De kookplaat ligt waarschijnlijk te dicht op de rand ook.
6. Doorloop tussen eiland en muur, hoeveel is dat?

Ziet er op eerste gezicht keurig uit hoor :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
Toke_gt schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:24:
[...]

30?! Gewoon nieuwsgierig, maar waarom zoveel?
We weten al ruim een jaar dat we gaan verbouwen. Vanaf dat moment hebben we ook te pas en on te pas keukenzaken bezocht. Zo zijn we 4x een dag op pad geweest om diverse zaken bijlange te gaan. Maar ook als ik even naar de bouwmarkt moest dan nam deed ik ook meteen een bezoekje aan een keukenzaak. Hetzelfde als we bij vrienden en familie op bezoek gingen
[...]
Heerlijk ruime keuken in opzet en heel acceptabele prijs, al is dat niet mijn expertise.
Wat me wel opvalt is de indeling van het eiland. Mijn ervaring is dat je het werkbladgedeelte tussen spoelbak en kookzone het meest gebruikt. Bij jullie is dat heel klein en daar zit dan ook de vaatwasser onder. Dan kan een bewuste keuze zijn, maar is dat zo in jullie geval? Zo nee, dan zou ik je adviseren om vw naar buitenkant te verplaatsen, spoelbak ernaast en brede kast in het midden. Zo ga je van 60 naar 90 cm werkblad en dat maakt echt het verschil.
Dit klopt. Wij hadden ook zelf de spoelbak aan de buitenkant bedacht. Echter gaf de verkoper aan dat op de manier wij de keuken zullen gebruiken (Wij zijn namelijk niet echt van die koks en doen niet aan ingewikkeld koken) het handig zou zijn om ook werkruimte bij de koelkast te hebben. Ook is het makkelijker om iets vanuit de koelkast of ovens neer te zetten wanneer een ander bij de kookplaat bezig is. Op die manier heb je 2 werkruimtes We hebben nu ook niet meer dan 60cm werkruimte en dat is voldoende. We hebben beide indelingen in de showroom bekeken. En deze leek ons logischer.

Daarnaast speelt natuurlijk het lijnenspel ook mee. Onder de spoelbak komt namelijk een kastje met deur (ivm quooker), de vaatwasser is uiteraard ook een deur. en aan de zijkanten bij onder de kookplaat en de andere kast komen lades.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vQcbmJpdpwplhsQLc6GiOgaMgqE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xoHBBr1Rkrq0FjIbPJaAezJu.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
namo_h schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:11:
[...]

We weten al ruim een jaar dat we gaan verbouwen. Vanaf dat moment hebben we ook te pas en on te pas keukenzaken bezocht. Zo zijn we 4x een dag op pad geweest om diverse zaken bijlange te gaan. Maar ook als ik even naar de bouwmarkt moest dan nam deed ik ook meteen een bezoekje aan een keukenzaak. Hetzelfde als we bij vrienden en familie op bezoek gingen

[...]

Dit klopt. Wij hadden ook zelf de spoelbak aan de buitenkant bedacht. Echter gaf de verkoper aan dat op de manier wij de keuken zullen gebruiken (Wij zijn namelijk niet echt van die koks en doen niet aan ingewikkeld koken) het handig zou zijn om ook werkruimte bij de koelkast te hebben. Ook is het makkelijker om iets vanuit de koelkast of ovens neer te zetten wanneer een ander bij de kookplaat bezig is. Op die manier heb je 2 werkruimtes We hebben nu ook niet meer dan 60cm werkruimte en dat is voldoende. We hebben beide indelingen in de showroom bekeken. En deze leek ons logischer.

Daarnaast speelt natuurlijk het lijnenspel ook mee. Onder de spoelbak komt namelijk een kastje met deur (ivm quooker), de vaatwasser is uiteraard ook een deur. en aan de zijkanten bij onder de kookplaat en de andere kast komen lades.

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Als je een spoelkast van 90 hebt, kan je de spoelbak ook uit het midden plaatsen. Bijvoorbeeld 30cm van de rand. Heb je ruimte om spullen neer te zetten, waaronder vaat, maar ook uit de koelkast. :)

Een Quooker kan prima in een kast met lades, mits de leverancier een beetje met je meedenken wil. Als je mijn eerdere post bekijkt, dan zie je ook een Quooker in een ladekast. ;) Ja, beetje creatief doen is nodig, maar het kan hoor.
En anders kan de Quooker altijd nog in een kast aan de koude zijde van het eiland ;)

Het front op de vaatwasser kan men matchend maken aan de omliggende fronten. Ja met een greeplijst is dat gezeik, maar het kan. Ik ben geen fan van greeplijsten voor de onderste lades, maar wel gecharmeerd van een keuken met een greeplijst hoog en push-to-open onder.

SieMatic noemde dat toch one line of single line ofzo? Zit in hun Pure serie meen ik: https://www.siematic.com/inspiration/style-collections/pure/

[ Voor 8% gewijzigd door Floor-is op 23-01-2023 15:24 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Floor-is schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Als je een spoelkast van 90 hebt, kan je de spoelbak ook uit het midden plaatsen. Bijvoorbeeld 30cm van de rand. Heb je ruimte om spullen neer te zetten, waaronder vaat, maar ook uit de koelkast. :)

Een Quooker kan prima in een kast met lades, mits de leverancier een beetje met je meedenken wil. Als je mijn eerdere post bekijkt, dan zie je ook een Quooker in een ladekast. ;) Ja, beetje creatief doen is nodig, maar het kan hoor.
En anders kan de Quooker altijd nog in een kast aan de koude zijde van het eiland ;)

Het front op de vaatwasser kan men matchend maken aan de omliggende fronten. Ja met een greeplijst is dat gezeik, maar het kan. Ik ben geen fan van greeplijsten voor de onderste lades, maar wel gecharmeerd van een keuken met een greeplijst hoog en push-to-open onder.

SieMatic noemde dat toch one line of single line ofzo? Zit in hun Pure serie meen ik: https://www.siematic.com/inspiration/style-collections/pure/
Bij Systemat noemen ze het oneLINE.

Maar vrijwel elke fabrikant kan dit leveren. Onderste lade PTO, bovenste lade met greeplijst.

Bij Siematic (Pure) SLX is het standaard op die manier. Bij Siematic (Pure) S2 kan het wel, maar is het niet standaard volgens mij. Lekker verwarrend die naamgevingen.

[ Voor 6% gewijzigd door SquareOne op 23-01-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
namo_h schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:11:
[...]

Ah, dat verklaart veel. Dank voor je toelichting!
Dit klopt. Wij hadden ook zelf de spoelbak aan de buitenkant bedacht. Echter gaf de verkoper aan dat op de manier wij de keuken zullen gebruiken (Wij zijn namelijk niet echt van die koks en doen niet aan ingewikkeld koken) het handig zou zijn om ook werkruimte bij de koelkast te hebben.
Als je de spoelbak meer naar buiten verplaatst, maar niet helemaal naar de rand, sla je twee vliegen in een klap. Je hebt afzetruimte bij de koelkast én meer ruimte tussen spoel- en kookzone. 60 cm is echt erg weinig. Dat je daar nu genoeg aan hebt, zegt niks. Het gaat om de verhoudingen. Je hebt straks een heel riante keuken en dan komt zo’n klein stukje werkblad heel krap over. Je hebt een meter om je ovenschotel neer te zetten en 60 cm om ‘m te maken. :)
Realiseer je dat dat vooral een issue op de tekening is. Als je straks tussen kasten en eiland staat, blijft er van het zicht op de symmetrische belijning erg weinig over.

Nog een ander puntje: ik vind de andere zijde van het eiland wat in functionaliteit missen. Daar is 6 m2 ruimte, wat ga je daarmee doen? Je hebt geen barretje overwogen? Ik ben niet zo’n fan van barretjes maar denk dat je dat hier gaat missen. Als jij staat te koken en je partner haakt aan met een wijntje, waar gaat zij dan staan/hangen/zitten? In zo’n grote ruimte voelt dat snel wat verloren. Een barretje kan visueel en praktisch uitkomst bieden. Verder is het ook handig voor snel ontbijt of kop koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
Floor-is schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Een paar vragen:
1. Twee stopcontacten in de nis, is dat niet te weinig?
2. Kleur van de eiken fronten: zo donker als op de render, of lichter?
3. Geen vriezer? (Staat in bijkeuken/garage, door een deur en je bent er?)
4. Merk, type, formaat van de spoelbak?
5. Zoals we hier telkens weer zeggen: tussen de spoelbak en het koken heb je te weinig ruimte om fijn te werken. De kookplaat ligt waarschijnlijk te dicht op de rand ook.
6. Doorloop tussen eiland en muur, hoeveel is dat?

Ziet er op eerste gezicht keurig uit hoor :)
1. Ik zat zelf ook aan 3 of 4 te denken. Maar zowel de verkoper als vriendin gaven aan dat 2 genoeg is. Initieel zal alleen het koffieapparaat een stopcontact nodig hebben. Ook in onze huidige keuken gebruiken we maar 2 stopcontactem voor vastge apparaten. De koffie en een waterkoker. Die laatste hebben we niet meer nodig met de quoocker. In het eiland komen overigens wel nog 2 stopcontacten op beide zijkanten
2. Deze is inderdaad lichter. De render is erg donker. Zie link
3.Klopt er staat nog een hoge vriezer in de bijkeuken en een hoge koelkast voor de drank.
4. Reginox Gekleurde rvs spoelbak Jet Black R34262
5. Zie uitleg hierboven. Maar daar gaan we zeker nog over nadenken
6. 120cm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namo_h
Toke_gt schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:32:
[...]

Realiseer je dat dat vooral een issue op de tekening is. Als je straks tussen kasten en eiland staat, blijft er van het zicht op de symmetrische belijning erg weinig over.

Nog een ander puntje: ik vind de andere zijde van het eiland wat in functionaliteit missen. Daar is 6 m2 ruimte, wat ga je daarmee doen? Je hebt geen barretje overwogen? Ik ben niet zo’n fan van barretjes maar denk dat je dat hier gaat missen. Als jij staat te koken en je partner haakt aan met een wijntje, waar gaat zij dan staan/hangen/zitten? In zo’n grote ruimte voelt dat snel wat verloren. Een barretje kan visueel en praktisch uitkomst bieden. Verder is het ook handig voor snel ontbijt of kop koffie.
Gezien de tips (hierboven ook, waarvoor dank!) lijkt het me verstandig om inderdaad toch nog naar de plaatsing van de spoelbak te kijken. Daar gaan we dus mee aan het werk.

De kastruimte aan de koude kant gaan we voornamelijk gebruiken voor servies en opslag voor diverse keuken, speelgoed en knutselspullen van de kleine en kantoorbenodigdheden. We gaan deze zijde dan ook meer gebruiken als dressoir dan als traditionele keukenkast. En bar is gewoon niet echt ons ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Toke_gt schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:32:
[...]

[...]

Eens! Lijnenspel zou ik ook niet zo'n ding vinden aan die kant vh eiland. Dat gaat niemand zien en je gaat er zelf ook niet tegenaan kijken aangezien je maar 1 stap naar achteren kan doen. Vind nu de bovenkant (spoelbak op een ietwat gekke geforceerde plek) storender en meer in het zicht.

Vwb de andere zijde, wij hebben zelf ook gekozen voor opbergruimte aan die kant (muv nog een wijnklimaatkast) en geen barretje. Het idee van ons is dat een barretje heel weinig gebruikt gaat worden en dat de keukentafel dermate dichtbij is dat het veel logischer is om daar te gaan zitten. En de opbergruimte kunnen we multifunctioneel inzetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namo_h
Blik1984 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:04:
[...]

Eens! Lijnenspel zou ik ook niet zo'n ding vinden aan die kant vh eiland. Dat gaat niemand zien en je gaat er zelf ook niet tegenaan kijken aangezien je maar 1 stap naar achteren kan doen. Vind nu de bovenkant (spoelbak op een ietwat gekke geforceerde plek) storender en meer in het zicht.

Vwb de andere zijde, wij hebben zelf ook gekozen voor opbergruimte aan die kant (muv nog een wijnklimaatkast) en geen barretje. Het idee van ons is dat een barretje heel weinig gebruikt gaat worden en dat de keukentafel dermate dichtbij is dat het veel logischer is om daar te gaan zitten. En de opbergruimte kunnen we multifunctioneel inzetten
Ik heb even gespeelt met de indeling van het eiland en provisorisch geknipt en geplakt. Is het onderstaande wellicht een beter idee?

Kookplaat/ladekast[90] - ladekast [90] - spoelbak [60] - vaatwasser [60]
En dan de bovenste lades met greeplijst en de onderste push to open. Bij Nolte heet dit MatrixArt One
MatrixArt ONE is de designgerichte, greeploze keuken: slechts één verzonken greepprofiel onder het werkblad, dat uiteraard ook verlicht kan worden, zorgt voor een bijzonder opgeruimd, grafisch aangezicht. Het bovenste front wordt telkens geopend met het greepprofiel, de daaronder liggende fronten zijn uitgerust met de PUSH-TO-OPEN openings hulp.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J-W70K90AhbUuoSwbcM-9VtO3kQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ERdtBN1qG2W5twaF82xLFHy.png?f=fotoalbum_large

In de koude kant wil ik in een van de kastjes ook nog stopcontacten zodat ik daar eventueel een printer o.i.d. in kwijt kan.

[ Voor 22% gewijzigd door namo_h op 23-01-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
namo_h schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:32:
[...]

Ik heb even gespeelt met de indeling van het eiland en provisorisch geknipt en geplakt. Is het onderstaande wellicht een beter idee?
Dit is inderdaad wat ik bedoelde. Of het beter is moet je natuurlijk zelf bepalen, het is jouw keuken :-).
Denk wel dat dit zo beter bevalt. Sowieso is het fijn om de vaatwasser niet op het drukste deel van je eiland te hebben.
Qua lijnenspel vind ik dit er overigens vanaf de koude kant beter uit zien, omdat je spoelbak nu lijnt met de oven en je werkruimte tussen de zones overeenkomt met de nis in de kastenwand.

En ik snap helemaal wat je bedoelt met dat barretje. Ik denk alleen dat die lege ruimte aan die koude zijde wat nadrukkelijk aanwezig is. Als je er niks bijzonders mee van plan bent, zou je de ruimte tussen en eiland nog iets kunnen vergroten. Ik kan niet zien wat het nu is (1.1?) als het 1.2 of 1.3 is, kun je deuren en lades tegelijk openen. Handig bij uitruimen vaatwasser, maar ook om iets achter uit een la of kastje te pakken. Als je toch ruimte genoeg hebt, is dat fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• namo_h
Toke_gt schreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:24:
[...]

Dit is inderdaad wat ik bedoelde. Of het beter is moet je natuurlijk zelf bepalen, het is jouw keuken :-).
Denk wel dat dit zo beter bevalt. Sowieso is het fijn om de vaatwasser niet op het drukste deel van je eiland te hebben.
Qua lijnenspel vind ik dit er overigens vanaf de koude kant beter uit zien, omdat je spoelbak nu lijnt met de oven en je werkruimte tussen de zones overeenkomt met de nis in de kastenwand.

En ik snap helemaal wat je bedoelt met dat barretje. Ik denk alleen dat die lege ruimte aan die koude zijde wat nadrukkelijk aanwezig is. Als je er niks bijzonders mee van plan bent, zou je de ruimte tussen en eiland nog iets kunnen vergroten. Ik kan niet zien wat het nu is (1.1?) als het 1.2 of 1.3 is, kun je deuren en lades tegelijk openen. Handig bij uitruimen vaatwasser, maar ook om iets achter uit een la of kastje te pakken. Als je toch ruimte genoeg hebt, is dat fijn.
Bedankt. Zoals je met het lijnenspel en het nisje/spoelbak beschrijft had ik het nog niet eens bekeken. Ik ben om. Nu mijn vriendin nog.

Ik snap wat je bedoeld maar een barretje gaat hem niet worden. Mijn vriendin heeft daar een bijna ongezonde afkeer van. De ruimte tussen de kastenwand en het eiland in 120cm. Ruim voldoende dus. Tussen het eiland en de muur daartegenover is nog een goede 2m loopruimte voor naar de woonkamer/hal. Vermoedelijk komt daar ergens ook het speelkeukentje en speelgoedbak van de kleine te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y88UbMvT1LoUun05yQ29_jkV3II=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v2eaaOWqguAlzewdtjpofXt1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
namo_h schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:49:
[...]

1. Ik zat zelf ook aan 3 of 4 te denken. Maar zowel de verkoper als vriendin gaven aan dat 2 genoeg is. Initieel zal alleen het koffieapparaat een stopcontact nodig hebben. Ook in onze huidige keuken gebruiken we maar 2 stopcontactem voor vastge apparaten. De koffie en een waterkoker. Die laatste hebben we niet meer nodig met de quoocker. In het eiland komen overigens wel nog 2 stopcontacten op beide zijkanten
Ik doe er 4 per nis, twee in het eiland. Dat is vast overkill, maar ik zie bij anderen dat ze tekort hebben en met een verlengsnoer kaan klooien: le-lijk! (En zonde, had je kunnen voorkomen immers)
2. Deze is inderdaad lichter. De render is erg donker. Zie link
Ik ga er van uit dat het gewoon naturel eiken is ;)
3.Klopt er staat nog een hoge vriezer in de bijkeuken en een hoge koelkast voor de drank.
Hebben wij ook gehad, niks mis mee hoor. Je krijgt allerhande mensen die zeggen dat het onhandig is, maar als je het al gewend bent.. Niks aan de hand :)
4. Reginox Gekleurde rvs spoelbak Jet Black R34262
Persoonlijk geen fan, met name door het plastic zeefje en omdat je ook zwarte spoelbakken in composiet kunt krijgen. :)
5. Zie uitleg hierboven. Maar daar gaan we zeker nog over nadenken
Vertrouw op de honderden keukens die hier in het topic langs zijn gekomen: meer werkruimte, niks tegen de randen aan. Misschien wil onze kapitein hier wat over zeggen. ;)
6. 120cm
Dat is fijn ruim :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Zo, gewoon na 2 jaar een soort driedaagse pakjesavond.

Mijn eerste biertje aan mijn eigen bar. Fucking nice.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Shkk80jBOGA856E0lo2n4dhInM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hyPOvlBLmGiHtQ2LOhsnWLfx.jpg?f=fotoalbum_large

Woensdag is de boel insh'allah klaar.

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:57
Ergens in het tweede gedeelte van 2023 gaan wij onze gehele onderverdieping renoveren.
Daar hoort uiteraard een nieuwe keuken bij 😄

Na een aantal gesprekken bij verschillende keukendealers zijn we vrij zeker over het totale ontwerp.
Aan de andere kant zijn we minder zeker over de totaalprijs.
De bedoeling is dat we met de huidige offerte de komende tijd nog bij een aantal dealers langsgaan om te kijken of we ze een beetje tegen elkaar kunnen uitspelen.

Een korte samenvatting van de offerte:

Frontjes
  • Nobilia 945 Easytouch
  • Nobilia 371 Riva*
*deze houtlook frontjes willen we vervangen voor échte houten frontjes.
Helaas was het vanuit Nobilia schijnbaar niet mogelijk om deze in de offerte weg te laten.

Apparatuur
  • Kookplaat - Bora - GP4U
  • Combi stoomoven - Miele - DGC7250OBSW
  • Composiet spoelbak - Franke - Maris MRG 210/110-52
  • Kraan - Quooker - PRO3
  • Koelkast groot - Junker - JC81KBSF0
  • Vaatwasser - Junker - JS65X00HVE
Werkblad (composiet)
  • Nis kastenwand (160x59)
  • Nis achterwand (160x59)
  • Kookeiland (230x117)
Totaalprijs inclusief montage: €19.670,25

Zo moet ie er uiteindelijk uit gaan zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38xGsO7It6vtFDN26nXgarswFfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ukDpt2wFua4JAB7r73soADru.jpg?f=fotoalbum_large

Het is natuurlijk bijzonder verstandig om de kritische blik van m’n medetweakers er over te laten schijnen.
  • Hebben jullie nog op- of aanmerkingen m.b.t. de indeling?
  • Wat vinden jullie zo op het oog van de prijs?
  • Ik ben niet zo bekend met het merk Junker. Wellicht beter een alternatief?
Alvast bedankt 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
Zanzarismo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:21:
Ergens in het tweede gedeelte van 2023 gaan wij onze gehele onderverdieping renoveren.

Na een aantal gesprekken bij verschillende keukendealers zijn we vrij zeker over het totale ontwerp.
De bedoeling is dat we met de huidige offerte de komende tijd nog bij een aantal dealers langsgaan om te kijken of we ze een beetje tegen elkaar kunnen uitspelen.

Frontjes
  • Nobilia 945 Easytouch
  • Nobilia 371 Riva*
Helaas was het vanuit Nobilia schijnbaar niet mogelijk om deze in de offerte weg te laten.

Apparatuur
  • Kraan - Quooker - PRO3
Werkblad (composiet)
  • Kookeiland (230x117)

[Afbeelding]

Het is natuurlijk bijzonder verstandig om de kritische blik van m’n medetweakers er over te laten schijnen.
  • Hebben jullie nog op- of aanmerkingen m.b.t. de indeling?
  • Wat vinden jullie zo op het oog van de prijs?
  • Ik ben niet zo bekend met het merk Junker. Wellicht beter een alternatief?
Alvast bedankt 😊
toon volledige bericht
Paar opmerkingen:
  • Nobilia heeft geen fineer fronten in het assortiment.
  • Naar mijn idee klopt er e.e.a. nog niet aan het ontwerp, met name aan de linkerkant bij de hoge kasten. Veel te veel verspringende greeplijsten waardoor het lijnenspel niet mooi is. De achterste hoge kast heeft dan weer geen greeplijst
  • Effect met die contrasterende kleur bij spoelkant vind ik wel leuk gedaan als dat in dezelfde uitvoering is als het plaatmateriaal van de fronten op het eiland
  • Junker, nooit van gehoord
  • Ik zou wel eerst op zoek gaan naar een merk kasten en type front dat jullie wel aanspreekt voordat je partijen met elkaar gaat vergelijken. Als je nu een Schuller, Systemat of Pronorm in fineer hier tegenover gaat zetten dan zijn de prijzen niet vergelijkbaar. Hetzelfde geldt voor de apparatuur en het blad. Als je die keuzes redelijk vast hebt staan, dan is het zinvol om twee offertes van exact dezelfde keuken te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-05 23:05
Zimonia2 schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:33:
[...]

Kijk, precies waar ik op hoopte :).

Korte reactie:
  • Achterwand nis is al van zelfde keramiek als werkblad, maar dat zie je vanwege de render er niet aan af.
  • De passtukken rondom de ovens waren me tijdens het gesprek niet opgevallen, daarna wel. Vraag me af of deze achterwege kunnen blijven bij dit merk. Wellicht als we de greeplijst boven de ovens vervangen door PTO. Gaan we mee nemen.
  • In het algemeen willen we wel greeplijsten i.v.m. het gemak, dus alles laten vervallen willen we niet. De optie om de 2e lijst op enkele plekken te laten vervallen en boven de ovens, nemen we mee
  • De panelen tot op de grond zijn nodig i.v.m. ondersteuning van het werkblad bij het zitje begrepen we, aan andere zijde van het eiland "zweeft" het eiland wel.
  • Doorlopende greeplijst rondom het eiland kan daarom ook niet bij het zitje, aan andere zijde zou dit wel kunnen maar wordt dan wel erg mix en match wellicht?
  • Wat zou je aanraden qua dikte werkblad? Heel dik vinden we niet mooi en heel dun zal lastig zijn i.v.m. versterkingen bij zitje?
  • Als we naar 120cm brede nis gaan ( of losse nis met extra stolwand tussen nis en kastenwand) dan willen we deze zonder passtukken inbouwen inderdaad.
De plattegrond hebben we enorm lang mee geworsteld en vandaag kwam weer een ander idee opborrelen omdat dit veel minder aanpassingen aan de muren vergt. Maar daarin zijn de loopruimtes niet optimaal bij een eiland van 1m20 breed.

Onderstaand op volgorde:
- Originele plattegrond met bijkeuken,
- 1e idee (donker bruin), past in werkelijkheid net niet lekker.
- Huidige idee (wand tegenover kastenwand krijgt een ingebouwde nis).
- Alternatief met minder verbouwing, maar te weinig loopruimte

[Afbeelding]
toon volledige bericht
En we zijn weer een heel stuk verder, niet in het minst vanwege jullie tips. Dus vandaar de vraag om nog eens mee te denken met de laatste details.

Wijzigingen t.o.v. vorige keer:
  • De nis los van de kastenwand gehaald en in een eigen koof. Daarom ook de kastenwand volledig met verticale greeplijst i.p.v. combi met horizontaal
  • Ander front met meer bruintint en donkerder, wel lichter in het echt dan op de renders!
  • Huidige offerte is met AEG maar we hebben ook de optie om Siemens zelf te bestellen waar we naar neigen
  • De deuren van de hoge kasten zijn verbonden maar niet uit een stuk omdat dit frontje zo niet wordt aangeboden. Om het lijnenspel goed te krijgen zijn maatwerkkasten toegepast voor de ovens, anders zat de lade onder de lijn en de ovens dus een stukje lager
Vragen die we zelf nog hebben:
  • De spotjes in de planken boven de nis worden met afstandsbediening geschakeld (zie offerte). We willen bovenin de nis in de koof ook spotjes. Bij voorkeur willen we dit samen schakelen/dimmen, beetje omslachtig anders. Zijn er opties om normale spotjes in te bouwen in zulke planken. Of andere ideeën?
  • We krijgen dus spotjes in de nis en daarnaast in de koof boven het eiland. Vraag is of de hoge kastenwand dan voldoende licht krijgt. We willen niet elke keer de verlichting van de afzuigkap aan hoeven zetten om iets uit de kast te pakken.
  • Daar is hij weer: Afstand kookplaat-wasbak. De vaatwasser zit nu aan de woon/eetkamer kant wat ons ideaal lijkt.
    Alternatief is een 120cm brede spoelbak kast met de spoelbak in het midden van de kast. Deze spoelkast dan aan kopse kant van het eiland en de vaatwasser tussen de kooplaat en spoelbak. We verliezen dan wel een 60cm ladekast.
  • Zwarte spoelbak: doen of niet i.v.m. krasgevoeligheid. We hebben al een chromen kokend waterkraan dus daarvoor hoeft zwart niet.
  • Dit is de laatste versie van enkele iteraties en deze offerte viel hoger uit i.p.v. lager zoals we hadden verwacht. We zitten nog wat boven budget, dus besparingstips zonder al te veel afbreuk zijn welkom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1AkpvK9s9i0c_CbmeMA2XdCXtU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NJhWJV9RkqUMdjpENLXjSma.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmG8eFV4Hq9njte-6bYXhAKs41w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUNhpGVwbHGtDbSVXqSrKG8p.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzPhXUc8dXK-HtjI_3DQdIEd55U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogBjaGDzACFLAbUHCPdfNKBu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Bd2NP45tPdxi8cuNurvzz9UM9k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ydXT2vCjwGi0eN9El1UE0Bdd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FuHni8infu_xdxJPJ0A9-jP_U-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thDmldwLjGdaQyDpTOabKwsL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zB2o9T7XRgUo1DXFWcgV_2wOMSE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tTJDjTZw8ixuFAebCVexIjk.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXxREJ7U5IBPJm9WwcJi7Mf0-rc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PxsAs22ZH49iUWwZoEicJR8Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W64pYf8GPMJPweMNh-AGgLrHOkc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iz4OrhwgOf3X1ZCrQOEoAwRY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s7ToYXYoB5jQUUqfw4yRFeqI-2Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HBhlgFqm9s1pNH6rOw1qdWS9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8v30ZOz-Eeggrh5SfRfTsUEnAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOr6wg8eSx50YcWbHP1cMUG7.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Zimonia2 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:46:
[...]

En we zijn weer een heel stuk verder, niet in het minst vanwege jullie tips. Dus vandaar de vraag om nog eens mee te denken met de laatste details.

• De nis los van de kastenwand gehaald en in een eigen koof. Daarom ook de kastenwand volledig met verticale greeplijst i.p.v. combi met horizontaal
  • Ander front met meer bruintint en donkerder, wel lichter in het echt dan op de renders!
  • Huidige offerte is met AEG maar we hebben ook de optie om Siemens zelf te bestellen waar we naar neigen
  • De deuren van de hoge kasten zijn verbonden maar niet uit een stuk omdat dit frontje zo niet wordt aangeboden. Om het lijnenspel goed te krijgen zijn maatwerkkasten toegepast voor de ovens, anders zat de lade onder de lijn en de ovens dus een stukje lager
  • De spotjes in de planken boven de nis worden met afstandsbediening geschakeld (zie offerte). We willen bovenin de nis in de koof ook spotjes. Bij voorkeur willen we dit samen schakelen/dimmen, beetje omslachtig anders. Zijn er opties om normale spotjes in te bouwen in zulke planken. Of andere ideeën?
  • We krijgen dus spotjes in de nis en daarnaast in de koof boven het eiland. Vraag is of de hoge kastenwand dan voldoende licht krijgt. We willen niet elke keer de verlichting van de afzuigkap aan hoeven zetten om iets uit de kast te pakken.
  • Daar is hij weer: Afstand kookplaat-wasbak. De vaatwasser zit nu aan de woon/eetkamer kant wat ons ideaal lijkt.
    Alternatief is een 120cm brede spoelbak kast met de spoelbak in het midden van de kast. Deze spoelkast dan aan kopse kant van het eiland en de vaatwasser tussen de kooplaat en spoelbak. We verliezen dan wel een 60cm ladekast.
  • Zwarte spoelbak: doen of niet i.v.m. krasgevoeligheid. We hebben al een chromen kokend waterkraan dus daarvoor hoeft zwart niet.
  • Dit is de laatste versie van enkele iteraties en deze offerte viel hoger uit i.p.v. lager zoals we hadden verwacht. We zitten nog wat boven budget, dus besparingstips zonder al te veel afbreuk zijn welkom.
[Afbeelding]
toon volledige bericht
T.a.v spotjes: eventueel zelf achteraf planken bestellen en daar een strip in laten frezen voor een hue led strip. Sportjes boven het eiland ook van Hue nemen. Dan kun je ze schakelen. Wel even goed opletten met elektravoorziening op de juiste positie.

T.a.v. spoelbak: ik zou kraan en spoelbak of beide zwart doen, of beide RVS/Chroom

T.a.v. prijs: heb de verschillen niet geanalyseerd tussen de offertes. Mogelijk wordt het veroorzaakt door het maatwerk in de fronten. Zie ook een houten ladeindeling, dat is ook prijzig. Keramieken achterwand in de nis zou je nog kunnen vervangen door een mooi behang o.i.d. van Arte, DWC, Elitis, etc

Edit: het ontwerp is er op vooruit gegaan wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:57
SquareOne schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:32:
[...]

Paar opmerkingen:
• Nobilia heeft geen fineer fronten in het assortiment.
Ik weet dat Nobilia geen fineer fronten heeft, ik bedoelde (en dat was idd niet duidelijk) dat wij zélf de fronten kunnen leveren. Het weglaten van de fronten uit de offerte was niet mogelijk.
• Naar mijn idee klopt er e.e.a. nog niet aan het ontwerp, met name aan de linkerkant bij de hoge kasten. Veel te veel verspringende greeplijsten waardoor het lijnenspel niet mooi is. De achterste hoge kast heeft dan weer geen greeplijst
Eens, ik ga even navragen hoe dat precies zit.
• Effect met die contrasterende kleur bij spoelkant vind ik wel leuk gedaan als dat in dezelfde uitvoering is als het plaatmateriaal van de fronten op het eiland
Dat is idd van hetzelfde materiaal (eiken)
• Junker, nooit van gehoord
Dat had ik dus ook. Ik denk dat ik op zoek ga naar een alternatief.
• Ik zou wel eerst op zoek gaan naar een merk kasten en type front dat jullie wel aanspreekt voordat je partijen met elkaar gaat vergelijken. Als je nu een Schuller, Systemat of Pronorm in fineer hier tegenover gaat zetten dan zijn de prijzen niet vergelijkbaar. Hetzelfde geldt voor de apparatuur en het blad. Als je die keuzes redelijk vast hebt staan, dan is het zinvol om twee offertes van exact dezelfde keuken te laten maken.
[/list]
In principe staat alles wel zo'n beetje vast, op de koelkast en vaatwasser na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Juncker is van Bosch-Siemens, aldus de marketing. Misschien kan je de Bosch of Siemens types ervan vinden om te kunnen vergelijken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinvv78
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-05 19:00
Shiver23 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:58:
Junker is van Bosch-Siemens, aldus de marketing. Misschien kan je de Bosch of Siemens types ervan vinden om te kunnen vergelijken.
Juncker is private label voor nobilia keukens. Is zoals je aangeeft eigenlijk Siemens/Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Zanzarismo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:21:

Frontjes
  • Nobilia 945 Easytouch
  • Nobilia 371 Riva*
toon volledige bericht
Als ze de fronten niet hebben die je wilt, dan moet je die dus ergens anders alsnog laten maken? Heb je al uitgezocht waar dat kan en wat dat kost?
Ik zie alleen maar 60-breedte, hoewel het eiland me niet helemaal duidelijk is. Als je 60/80 breed blijft en je hebt beperkt budget, dan kan je ongeveer net zo goed IKEA METOD kopen: je gaat immers toch de fronten vervangen.

Houtfineer is kwetsbaar en kostbaar. Er is echt heel mooi houtlook te koop, nauwelijks te onderscheiden van echt hout, maar bijzonder onderhoudsvriendelijk. (Kijk eens naar deze bijvoorbeeld).
Ik zou eerder iets besparen op de fronten en dat aan de apparatuur uitgeven dan andersom.
Apparatuur
  • Kraan - Quooker - PRO3
Zonder te oordelen heb je:
- Instap BORA
- Instap Miele
- Keurige spoelbak
- Instap Quooker
- BSH merk koelkast (wel meer low-end)
- BSH merk vaatwasser (wel meer low-end)
- Geen vriezer?

Ik zou overwegen om hier andere merken te kiezen:
- Kookplaat van Miele KDMA 7272, is nauwelijks (±200?) duurder, wel groter (en past dan bij de oven). Of
- Quooker naar combi+, want instant warm water en niet alleen kokend water. Meerprijs waarschijnlijk 200-250
- Koelkast en vaatwasser: je hoeft echt geen Liebherr en Miele te kiezen, maar kwaliteit gaat hand in hand met energieconsumptie hier. Ga dit goed uitzoeken, want de reviews zijn niet altijd even positief over Junker.

Mijn ervaring is dat apparatuur die niet prettig is echt afdoet aan het genot dat je hebt tijdens het koken.

De vorige bewoners hebben de keuken geplaatst in ons huis. Eentje van Tulp met overwegend goedkope apparatuur en goedkope lades. Die lades zijn eigenlijk niet hoog genoeg voor fijn gebruik ook. En qua apparatuur, breek me de bek niet open: het gasstel (Scholtes) is smal en gaat niet fijn aan: ergernis. Van de wasemkap (Kuppersbusch) werkt het licht niet altijd: ergernis, schoonmaken is trouwens ook echt naar. De koelkast (Bosch) heeft bijna continue een natte achterwand: ergernis. De vriezer (Bosch) is klein: ergernis. Werkelijk alles is niet energiezuinig: kosten..
En uiteindelijk sta je gewoon niet met een lekker gevoel te koken.

Dat gezegd hebbende: het moet wel in je budget passen. ;)
Werkblad (composiet)
  • Kookeiland (230x117)
Welk merk, type, dikte, uitvoering, afwerking etc? Dat kan allemaal enorm verschil maken natuurlijk. Op werkbladen wordt IMO door keukens enorm marge gemaakt bovendien.

[Afbeelding]

8<8<
  • Heb je stopcontacten op het eiland en in de nis? En hoeveel dan?
  • Hoeveel lades heb je en waar?
  • Hoeveel binnenlades heb je (voor bestek en kruiden en rommel etc)
  • Links van de nis ziet er nogal rommelig uit, hier heb je passtukken die onnodig lijken, greeplijsten die niet aansluiten etc. Daar zou ik nog eens naar laten kijken
  • Rechts van de nis is moeilijk te zien, denk dat daar de koelkast zit, maar ik zie hier geen greeplijst, hoe moet die geopend worden?
  • Waarom is de spoelbak gecentreerd in de nis?
  • Waarom is de kookplaat gecentreerd op het eiland?
Je hebt op zich ruim kastenwerk met 4x hoog, de nis en het eiland.
Je hebt ook best wat blad met net nis, het eiland en de achterwand (ik denk dat dit misschien wel duurder kan zijn dan de apparatuur)
Qua apparatuur is het instap wat de klok slaat, waarbij je denk ik ook (kleine?) missers maakt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Zimonia2 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:46:
[...]

toon volledige bericht
Dis nis is vet zo!

Front is persoonlijk, een bruine keuken (anders dan hout) zou ik niet zo snel doen. Beetje 80's vibe :P

Niet alle Siemens is beter dan AEG. Misschien is dit wel het moment om zo'n experience-center op te zoeken :)

Die ovens naar beneden om de lades onder de lijn van het werkblad in de nis te krijgen zou ik wel overwegen. Hoewel het dan wel weer 45 hoge ovens zijn, je moet echt even kijken hoe dat staat in een (show)keuken met 45-ovens.
toon volledige bericht
Je kunt met een normale (tuimels)chakelaar de spots (of ledstrip) aan en uit zetten en dan met de afstandsbediening de lichtintensiteit bedienen. Eventueel kan je spotjes/strips koppelen voor de afstandsbediening. Wij doen dat ook zo, de spots in het plafond moeten we dan iets voor verzinnen, maar wordt waarschijnlijk dezelfde constructie.

Denk dat je spotjes voor de kastenwand nodig gaat hebben, maar ik ben geen verlichtingsexpert :)

Spoelbak op de kopse kant, dat zie je eigenlijk nooit. Kan heel prima hoor, enige nadeel is dat je dan om water te pakken tijdens het koken ook het hoekje om moet stappen. In plaats van 2x60 kastje aan de de warme/koude zijde, krijg je dan een grotere (120?) kast op de kop. Is ook wat onhandiger, maar het verlies aan ruimte kan flink meevallen.
Ik zou toch overwegen om van rechts naar links toch iets te doen als 30-spoelbak-werkruimte-kookplaat-30 (30-50-113-83-30, dus kastjes van 90-60-30-120), met de vaatwasser links van de spoelbak. Keukenwinkels vinden dat vrij køt, want je gaat dingen uit het midden van het kastje halen :P

Spoelbak zou ik ofwel proberen te matchen met het werkblad, of met de kraan/apparatuur. En daar kan Franke je wellicht mooi helpen met composiet (fragranite noemen ze het) spoelbakken.

Je gaat voor een 6mm dik blad? Dat is best wel uniek.

Besparingstips heb ik niet :P

[ Voor 23% gewijzigd door Floor-is op 25-01-2023 11:40 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zimonia2
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-05 23:05
SquareOne schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:21:
[...]

T.a.v spotjes: eventueel zelf achteraf planken bestellen en daar een strip in laten frezen voor een hue led strip. Sportjes boven het eiland ook van Hue nemen. Dan kun je ze schakelen. Wel even goed opletten met elektravoorziening op de juiste positie.

T.a.v. spoelbak: ik zou kraan en spoelbak of beide zwart doen, of beide RVS/Chroom

T.a.v. prijs: heb de verschillen niet geanalyseerd tussen de offertes. Mogelijk wordt het veroorzaakt door het maatwerk in de fronten. Zie ook een houten ladeindeling, dat is ook prijzig. Keramieken achterwand in de nis zou je nog kunnen vervangen door een mooi behang o.i.d. van Arte, DWC, Elitis, etc

Edit: het ontwerp is er op vooruit gegaan wat mij betreft!
Bedankt voor de tips en het compliment.

De nisplanken zelf bestellen ga ik niet doen als de achterwand van de nis keramiek blijft. Dat raakvlak laat ik graag bij 1 partij. De nis is net wat te breed om alleen aan de zijwanden te monteren.

Maar eens kijken of we voor de spotjes nog iets kunnen vinden. Gelijk schakelen zal wel lukken en dezelfde kleurtemperatuur is vast ook mogelijk.

Spoelbak wordt RVS denk ik.
Pagina: 1 ... 387 ... 515 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1