Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 12:06
J487 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:30:
Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze opstelling!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Te krap :)

90cm is IMO niet genoeg voor werkruimte
72cm is echt niet prettig als je een deurtje of lade opentrekt.

Hoezo geen parallelopstelling? Omdat je zo graag een eiland wilt?

Die wand aan de onderzijde 4x hoog en dan een L-vorm voor de rest kan ook. Heb je meer werkruimte :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J487
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-04-2023
Bedankt voor je feedback. Ik heb diverse opties overwogen. Ik wil echter de gehele ruimte goed gebruiken. De eettafel komt in een ander gedeelte te staan. Dit biedt mogelijkheden voor een kookeiland.

72cm is een klein stukje (maximaal 1 stap). Voor de rest rondom 90cm / 100cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0Wszde0Shc4DanuSoiCYTXbuRo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YAuccq3wqUDLjUlehQpDsivc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nG-M2DmQmgjC3exr5xeQgN11ixo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7bSm96Z8yg7ho6QIOqr89PhP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXbv69jfQ422CdDSSQBDCJyI7DM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lTo3nMKCA5ziAz162uYhY0hJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcC4kzKBwPiK8VyUuyjtSni1Bvg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/v6MSh5VlbZiQq3q9Gw2qfv4G.png?f=fotoalbum_large

72cm is een klein (relatief) smal stuk. Verder rondom prima 90cm / 100cm ruimte rondom het eiland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-07 18:44

Sen

<-->

J487 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:55:
Bedankt voor je feedback. Ik heb diverse opties overwogen. Ik wil echter de gehele ruimte goed gebruiken. De eettafel komt in een ander gedeelte te staan. Dit biedt mogelijkheden voor een kookeiland.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

72cm is een klein (relatief) smal stuk. Verder rondom prima 90cm / 100cm ruimte rondom het eiland.
Ik vind een u en paralel ook heel erg krap aanvoelen. 70cm en 90 cm is echt te krap voor een eiland denk ik.

Ik zou persoonlijk voor een hoek gaan of gewoon een metertje uitbouwen dan past het wel.

Maar het ligt aan je zelf natuurlijk ik ben heel erg van strak en minimalistisch en kan niet tegen krap gevoel het is waar je je zelf lekker bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 18:20
In onze eerst offerte hadden we een composiet blad zitten (Pure Glans, gepolijst), voor ca 3000 euro (300x120 + 100x60 voor nis). Nu zagen we bij Bruynzeel een mooi composiet gezoet blad; Caesarstone Airy Concrete maar dat is bij 123Werkbladen prijsgroep 8 (van 9) en komt dan op zo'n 5700 euro uit. Het is een optie om dat zelf te leveren, maar onze keukenbouwer zegt dat je dan net zo goed een keramisch blad kan nemen voor die prijs, bijvoorbeeld https://www.kemie.nl/product/consigo/ voor ca 6k, omdat je dan betere eigenschappen qua zuren/hitte/krassen hebt.

Valt hier iets zinnigs over te zeggen? Gevoelsmatig is die Caesarstone ietsje mooier, maar het keramisch blad zag er ook mooi uit + dus betere kwaliteit. We hebben 2 kinderen en gevoelsmatig zijn we redelijk laks qua direct opruimen..

@RCreator en @Trussardi99 jullie hebben een Caesarstone gezoet blad toch? Tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:42

[Afbeelding]
Ik denk dat je de ruimte nog optimaler kunt benutten. Kastenwand naar rechts (dat is anders toch maar een loze wand) en eiland meer richting het zijraam, eventueel wat langer of zelfs als schiereiland aansluitend op de wand met raam. Dan kun je er aan muurzijde ook nog wat krukken plaatsen. Voordeel is dat het je keuken ruim houdt en je een goede doorloopruimte hebt tussen eiland en kast.

En na de afmetingen nog even goed bekeken te hebben (oeps), nog een andere suggestie: L-opstelling laag langs beide wanden en hoge kasten langs muur rechts van deur.

[ Voor 13% gewijzigd door Toke_gt op 12-01-2023 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J487
Ik vind een u en paralel ook heel erg krap aanvoelen. 70cm en 90 cm is echt te krap voor een eiland denk ik.

Ik zou persoonlijk voor een hoek gaan of gewoon een metertje uitbouwen dan past het wel.

Maar het ligt aan je zelf natuurlijk ik ben heel erg van strak en minimalistisch en kan niet tegen krap gevoel het is waar je je zelf lekker bij voelt.
De ruimte is inderdaad beperkt wat mogelijkheden betreft. Een hoek keuken vind ik de makkelijkste route. Maar zeker niet de fraaiste oplossing. Zeker als je de hele ruimte kan gebruiken.

Hier nog wat foto's van de opstelling. De krukken heb ik weggelaten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RlBsq19PK9WSEuZMlg2dlDqVko=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ELCNEnOKpTcbxekhWqfJ9qz4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mNXj3pdVox0GAU6HhfZnNYEMKd8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bRZb2KbZb6OH0WqKHc1zfC2u.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/az8XpbUxxI90w1lhN4xKyBbComs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DFI2N9n0PClugbUjuFwDuUxf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J487
Ik denk dat je de ruimte nog optimaler kunt benutten. Kastenwand naar rechts (dat is anders toch maar een loze wand) en eiland meer richting het zijraam, eventueel wat langer of zelfs als schiereiland aansluitend op de wand met raam. Dan kun je er aan muurzijde ook nog wat krukken plaatsen. Voordeel is dat het je keuken ruim houdt en je een goede doorloopruimte hebt tussen eiland en kast.

En na de afmetingen nog even goed bekeken te hebben (oeps), nog een andere suggestie: L-opstelling laag langs beide wanden en hoge kasten langs muur rechts van deur.
Deze optie heb ik ook overwogen. Nadeel vond ik echter dat er dan zo'n grote kastenwand in je woonkamer staat. Dit komt best op je af.

Aan de andere kant krijg je het kookeiland dan meer tussen 4 muren terwijl je het met deze opstelling wat luchtiger houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J487
Zo bedoel je ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yocDlPYJ4RnRJMOH7LU77pVmmg8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouP1LtydojYq066fXAFlzqEf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:41

[Afbeelding]
Wij hebben een kookeiland van 260 cm lang (en 96 cm diep), met 90 cm werkruimte tussen de kookplaat en spoelbak. Dit is voor ons genoeg. Direct achter ons hebben we dan wel een nis van 120 cm breed, dus dat is natuurlijk ook bruikbare werkruimte binnen handbereik, maar daar maken we tijdens het koken niet heel veel gebruik van. Ik lees vaker dat er geopperd wordt dat 90 cm te krap is, maar dat hoeft dus niet voor iedereen te gelden.

Omdat de keuken nog niet helemaal af is en ik op dit moment ook geen goede foto's heb, hierbij de SketchUp tekening zoals de keuken daadwerkelijk is geworden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ur85BBH0gSQf-z1AuXZ_RlMj82o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E1DY0haiEgtMI2txeJYVvCI4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door mauricedb op 12-01-2023 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:04
Floor-is schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:44:
[...]

Te krap :)

90cm is IMO niet genoeg voor werkruimte
72cm is echt niet prettig als je een deurtje of lade opentrekt.
Het is ruim een meter, de gootsteen is geen 90 cm breed, dus er komt nog pak em beet 15 cm bij. Heb nu zelf ook 90 cm (en 120 cm werkruimte tegenover de 90 cm) en ik ervaar zelf daar helemaal geen last van. Helemaal ook omdat het eiland 120 cm diep is, en ik dus makkelijk even iets de diepte in kan schuiven als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J487
Dit is 80cm tussen eiland en muur. Er komt dus nog 10cm bij. Dat lijkt me genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2xWJ83HKNSu-D6X0OobayFFmyQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jI5in4dZnkO7imfjQose2vD7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 17:11
Opmerkingen, na te vragen:

Hoogte van de nis:
Werkhoogteverschil op het eiland, waarom? dit was nu ivm met drukpunten.
Kookplaat tegen zijkant
Welke kant is de vriezer en welke kant de koelkast bij de verticale greeplijst? dit is alleen een koelkast aan de linker zijde
Geen kastjes aan koude zijde eiland?
Wat voor kleur wordt het eiland en wat de kastenwand? Er is kleurverschil, maar niet veel.
kastenwand: Eiken Sepia(Bruin Hout)
Eiland: Lava Ultramat
Komt er in de nis ook werkblad? nee
Hoeveel stopcontacten in de nis? 2 punten van met elk 2 stopcontacten
Hoe doe je stopcontacten in/op het eiland? (Toch niet die twee ronde zwarte gaten mag ik hopen)
Ben bang van wel een idee voor een alternatief?
Kasten hebben plinten boven en onder, waarom? (Waarom niet een koof of de deur laten doorlopen)
Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trussardi99
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-07 10:26
Barryvdh schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:03:
In onze eerst offerte hadden we een composiet blad zitten (Pure Glans, gepolijst), voor ca 3000 euro (300x120 + 100x60 voor nis). Nu zagen we bij Bruynzeel een mooi composiet gezoet blad; Caesarstone Airy Concrete maar dat is bij 123Werkbladen prijsgroep 8 (van 9) en komt dan op zo'n 5700 euro uit. Het is een optie om dat zelf te leveren, maar onze keukenbouwer zegt dat je dan net zo goed een keramisch blad kan nemen voor die prijs, bijvoorbeeld https://www.kemie.nl/product/consigo/ voor ca 6k, omdat je dan betere eigenschappen qua zuren/hitte/krassen hebt.

Valt hier iets zinnigs over te zeggen? Gevoelsmatig is die Caesarstone ietsje mooier, maar het keramisch blad zag er ook mooi uit + dus betere kwaliteit. We hebben 2 kinderen en gevoelsmatig zijn we redelijk laks qua direct opruimen..

@RCreator en @Trussardi99 jullie hebben een Caesarstone gezoet blad toch? Tevreden?
Tot nog toe ben ik erg tevreden met mijn blad.
Ik lees hier veel mensen twijfelen over gepolijst of gezoet en dan uiteindelijk kiezen voor gepolijst vanwege de betere vlekbestendigheid.
Ik heb nog niks van een mindere vlekbestendigheid gemerkt, daarnaast is imo een gezoet, mat blad stukken mooier dan zo'n glimmende spiegel :)

Overigens heb ik destijds getwijfeld tussen Ceasarstone Frosty Carrina en Cloudburst Concrete.
Ik zou ook eens kijken naar Cloudburst Concrete, vooral omdat die grijs van kleur is waar de Airy Concrete meer blauw dan grijs opschijnt.

Bij Mandemakers in Amersfoort hebben (hadden?) ze alle drie deze bladen op een keuken liggen, dat maakt het goed vergelijken zonder van een staal te moeten kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Laatst online: 06-07 13:55
Vraagje: bij een vlakinbouw inductie kookplaat bij een composieten blad, moet je dan niet bang zijn dat je je werkblad sneller beschadigd raakt door hitte als de pan per ongeluk net verschuift en het blad raakt? Dat risico lijkt me best aanwezig en minder groot bij opbouw.
Natuurlijk is vlakinbouw een stuk mooier…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:10
gdvm schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:38:
Vraagje: bij een vlakinbouw inductie kookplaat bij een composieten blad, moet je dan niet bang zijn dat je je werkblad sneller beschadigd raakt door hitte als de pan per ongeluk net verschuift en het blad raakt? Dat risico lijkt me best aanwezig en minder groot bij opbouw.
Natuurlijk is vlakinbouw een stuk mooier…
De zijkant van je kookplaat en de Kookring waar je de pan meestal zet is nog best een afstand om te overbruggen 😉

Daarnaast zal het niet met een paar seconde breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Trussardi99 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Tot nog toe ben ik erg tevreden met mijn blad.
Ik lees hier veel mensen twijfelen over gepolijst of gezoet en dan uiteindelijk kiezen voor gepolijst vanwege de betere vlekbestendigheid.
Ik heb nog niks van een mindere vlekbestendigheid gemerkt, daarnaast is imo een gezoet, mat blad stukken mooier dan zo'n glimmende spiegel :)

Overigens heb ik destijds getwijfeld tussen Ceasarstone Frosty Carrina en Cloudburst Concrete.
Ik zou ook eens kijken naar Cloudburst Concrete, vooral omdat die grijs van kleur is waar de Airy Concrete meer blauw dan grijs opschijnt.

Bij Mandemakers in Amersfoort hebben (hadden?) ze alle drie deze bladen op een keuken liggen, dat maakt het goed vergelijken zonder van een staal te moeten kiezen...
Het blauwe was juist waarom we Airy Concrete mooi vonden, dat zagen we nergens anders terug :)
Deze stond bij Brugman Eindhoven, maar is anders inderdaad lastig vergelijken allemaal. (En alsnog wel duur maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdvm
  • Laatst online: 06-07 13:55
Source90 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:57:
[...]

De zijkant van je kookplaat en de Kookring waar je de pan meestal zet is nog best een afstand om te overbruggen 😉

Daarnaast zal het niet met een paar seconde breken.
Gaat meer om verkleuring/kringen toch? Niet zozeer breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 05-07 16:43
J487 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:09:
[...]

De ruimte is inderdaad beperkt wat mogelijkheden betreft. Een hoek keuken vind ik de makkelijkste route. Maar zeker niet de fraaiste oplossing. Zeker als je de hele ruimte kan gebruiken.

Hier nog wat foto's van de opstelling. De krukken heb ik weggelaten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Aanrecht bij de wasbak is veel te klein, lijkt eerder een pantry zo. Ik zou het niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:32
J487 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:09:
[...]

Hier nog wat foto's van de opstelling. De krukken heb ik weggelaten.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even los van de opstelling...
Hoeveel bedrijven heb je al aan het werk gezet :o
Na zoveel tekening en adviezen moet je toch inmiddels wel een keuze kunnen maken lijkt me.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
J487 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:09:
Dit is 80cm tussen eiland en muur. Er komt dus nog 10cm bij. Dat lijkt me genoeg.

[Afbeelding]
Ik heb hier een keuken met bijna dezelfde afmetingen. Heb even staan kijken hoe daar een eiland in het midden zou overkomen en hoe 90 cm aanvoelt als ruimte tussen eiland en muur achter mij. Die 90 cm kan wel als bewegingsruimte, maar het geheel voelde voor mij toch wel heel krap aan. Het eiland zou ik eerder een sta in de weg vinden dan een fijne plek om aan te werken. Bedenkend dat je de ruimte aan de andere zijde ook moet kunnen benutten om iets uit de koelkast te pakken, of om met meer dan 1 persoon te kokkerellen (ik haal het pannenkoeken bakken met kinderen maar weer even aan). Het ziet er op papier mooi uit, totdat je er in moet gaan werken.
Ik snap dat je graag iets anders wilt dan het meest voor de hand liggende, maar soms is het meest voor de hand liggende wel het meest praktisch. En in het geval van een keuken is dat relevant.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de loopwegen. Als er iemand in de keuken staat, moet je om eiland heen lopen om bij kasten te komen. Als je van buiten naar binnen komt, loop je binnen een meter tegen het eiland aan. Dat zijn echt storende factoren waar je niet te luchtig over moet doen. Dat gaat je vroeg/laat irriteren.

[ Voor 11% gewijzigd door Toke_gt op 13-01-2023 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Kapitein Merijn schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:15:
[...]

Even los van de opstelling...
Hoeveel bedrijven heb je al aan het werk gezet :o
Na zoveel tekening en adviezen moet je toch inmiddels wel een keuze kunnen maken lijkt me.
Nou ik snap het wel hoor. Hij heeft een moeilijke keuken en je verwacht dat de keukenwinkels echt een idee hebben hoe het beste op te lossen. Maar dan kan kom je er achter dat ze allemaal maar wat doen en er geen echte logica in zit op een enkele uitzondering na. Maar hoe kom je bij die uitzondering dan ben je misschien wel een aantal vestigingen/ontwerpen verder.

Ik ga altijd eerst even door de winkel kijken wat er staat voor ik een afspraak zou maken om iets te laten maken. Ik kom bij een winkel die prachtige moderne minimalistische keukens ontwerpt. De eigenaar spreekt me aan en ik zeg ik zou graag een afspraak willen maken want jullie moderne designen spreken me wel aan.

2 weken later is de afspraak. Blijkt het bij een ander te zijn dan de eigenaar. (Geen probleem verder) Zegt die verkoper halverwege het gesprek ja ik houd persoonlijk niet van moderne keukens doe mij maar landelijk. Nou het uiteindelijke design was niet modern maar meer landelijk met een moderne uitstraling. En dan denk ik argh als je showroom vol staat met modern en ik zeg dat vind ik mooi kies dan ook verkopers die dat mooi vinden en kunnen maken. Weer 2 uur van mijn tijd weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Sen schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:28:
[...]

Zegt die verkoper halverwege het gesprek ja ik houd persoonlijk niet van moderne keukens doe mij maar landelijk. Nou het uiteindelijke design was niet modern maar meer landelijk met een moderne uitstraling.
Gewoon ff nieuwsgierig, niet kritisch bedoeld: zeg jij dan op zo’n moment ‘leuk dat jij van landelijk houdt, maar ik wil graag superminimalistisch want daar kwam ik voor’? En negeert zo’n adviseur dat? Of wacht je beleefd af en tekent een adviseur graag zijn eigen ideetjes in een poging jou te imponeren.
Ik vraag het omdat ik echt benieuwd ben hoe adviseurs keukens designen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:32
[...]

Nou ik snap het wel hoor. Hij heeft een moeilijke keuken en je verwacht dat de keukenwinkels echt een idee hebben hoe het beste op te lossen. Maar dan kan kom je er achter dat ze allemaal maar wat doen en er geen echte logica in zit op een enkele uitzondering na. Maar hoe kom je bij die uitzondering dan ben je misschien wel een aantal vestigingen/ontwerpen verder.
Volgens mij zie ik tekeningen van 5 verschillende bedrijven waarbij ook nog duidelijk te zien is dat er echt wel moeite is gedaan om een andere opstelling te adviseren. In mijn ogen is de beste opstelling al geadviseerd en word er krampachtig vastgehouden aan de slechtste opstelling.
[...]

Ik ga altijd eerst even door de winkel kijken wat er staat voor ik een afspraak zou maken om iets te laten maken. Ik kom bij een winkel die prachtige moderne minimalistische keukens ontwerpt. De eigenaar spreekt me aan en ik zeg ik zou graag een afspraak willen maken want jullie moderne designen spreken me wel aan.

2 weken later is de afspraak. Blijkt het bij een ander te zijn dan de eigenaar. (Geen probleem verder) Zegt die verkoper halverwege het gesprek ja ik houd persoonlijk niet van moderne keukens doe mij maar landelijk. Nou het uiteindelijke design was niet modern maar meer landelijk met een moderne uitstraling. En dan denk ik argh als je showroom vol staat met modern en ik zeg dat vind ik mooi kies dan ook verkopers die dat mooi vinden en kunnen maken. Weer 2 uur van mijn tijd weggegooid.
Ligt dat aan de adviseur of ook een beetje aan jezelf? ;)
Ik neem aan dat je duidelijk je wensen hebt aangegeven. Als daar vanaf geweken word lijkt het me verstandig om je mond even open te trekken.

[ Voor 5% gewijzigd door Kapitein Merijn op 13-01-2023 12:42 ]

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Het was een zaak die niet meteen ging tekenen en designen maar dat nadien doet. De 2 uur was dus voornamelijk keuze apparatuur, werkbladen, frontjes wat ik wel wil en wat ik niet wil etc. Op het moment dat dat verteld werd waren we denk ik halverwege misschien nog wel meer en ik had een opmerking gemaakt van raar dat je dan hier werkt met alleen maar design keukens.

Een week later kregen we het design per mail en daar heb ik wel op gereageerd. Dat een keuken meteen werd getekend en offerte klaar was heb ik alleen bij superkeukens gehad geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J487
Bedankt voor jullie feedback. Ik heb inderdaad diverse opstellingen laten uitwerken.
Conclusie is dat keukenverkopers het vaak ook niet zo goed weten. De keuze is inmiddels gemaakt en ik zal tzt mijn ervaringen delen.

Ik weet dat het meest praktische zou een L-keuken zijn. Echter vind ik dit te saai en niet heel modern. Ik ben dan bereid om concessies te doen in hoe "praktisch" een keuken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:22
Toke_gt schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Gewoon ff nieuwsgierig, niet kritisch bedoeld: zeg jij dan op zo’n moment ‘leuk dat jij van landelijk houdt, maar ik wil graag superminimalistisch want daar kwam ik voor’? En negeert zo’n adviseur dat? Of wacht je beleefd af en tekent een adviseur graag zijn eigen ideetjes in een poging jou te imponeren.
Ik vraag het omdat ik echt benieuwd ben hoe adviseurs keukens designen.
In mijn ervaring, N=3, is 1 van de eerste dingen die ze vragen; welk frontje? Ook omdat ze op basis daarvan weten met welk kastenmerk ze moeten gaan tekenen.
Als je frontje en handgreep hebt gekozen ligt volgens mij 100% vast in welke stijl je keuken is, dus ik volg m ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Pejdref schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:27:
[...]

In mijn ervaring, N=3, is 1 van de eerste dingen die ze vragen; welk frontje? Ook omdat ze op basis daarvan weten met welk kastenmerk ze moeten gaan tekenen.
Als je frontje en handgreep hebt gekozen ligt volgens mij 100% vast in welke stijl je keuken is, dus ik volg m ook niet helemaal.
Maar bij een design gaat het toch (vooral) ook om indeling, dingen als wel/geen bovenkasten, type afzuiging, moderne technieken etc. Frontje en greep is afwerking. Als je geen landelijke keuken wilt, wil je vooral geen prominente schouw in het ontwerp zien terugkomen, en bij minimalistisch wil je strakke lijnen en geen fratsen en tierelantijnen. Dus als iemand zegt ‘ik wil graag een minimalistisch ontwerp’ zou ik heel anders aan de slag gaan dan bij iemand die een landelijke uitstraling wil. Ik verwacht eigenlijk dat een adviseur dat onderscheid kan maken, maar blijkbaar is dat een misvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:22
Toke_gt schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Maar bij een design gaat het toch (vooral) ook om indeling, dingen als wel/geen bovenkasten, type afzuiging, moderne technieken etc. Frontje en greep is afwerking. Als je geen landelijke keuken wilt, wil je vooral geen prominente schouw in het ontwerp zien terugkomen, en bij minimalistisch wil je strakke lijnen en geen fratsen en tierelantijnen. Dus als iemand zegt ‘ik wil graag een minimalistisch ontwerp’ zou ik heel anders aan de slag gaan dan bij iemand die een landelijke uitstraling wil. Ik verwacht eigenlijk dat een adviseur dat onderscheid kan maken, maar blijkbaar is dat een misvatting.
Ok het ligt idd wel wat genuanceerder dan 100% frontje afhankelijk. Maar ik vind een groot deel van wat je noemt impliciet samenhangen met frontkeuze, maar dat zijn wellicht te veel persoonlijke aannames. Strak hoeft natuurlijk niet minimalistisch te zijn.
Maar ik begrijp dan nog niet hoe je van een frontkeuze die in een minimalistisch ontwerp past tot een landelijk ontwerp kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Pejdref schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:25:
[...]
Ok het ligt idd wel wat genuanceerder dan 100% frontje afhankelijk. Maar ik vind een groot deel van wat je noemt impliciet samenhangen met frontkeuze, maar dat zijn wellicht te veel persoonlijke aannames. Strak hoeft natuurlijk niet minimalistisch te zijn.
Maar ik begrijp dan nog niet hoe je van een frontkeuze die in een minimalistisch ontwerp past tot een landelijk ontwerp kunt komen.
Nee, snap ik ook niet. Misschien kan @Sen iets laten zien. Ik weet sowieso niet goed wat ik me moet voorstellen bij landelijk met een moderne uitstraling, maar mogelijk is dat juist ontstaan door met een modern frontje vast te houden aan de landelijk ontwerp. Hoe dan ook lijkt het me erg lelijk, dus ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Toke_gt Modern landelijk kan best wel mooi zijn als het je smaak is. Denk aan een witte farmhouse sink, grote strakke (gestuct) schouw, groot (Aga) fornuis en een strak houten frontje met een randje. Veel Engelse/Amerikaanse keukens zijn zo.

Kan zo snel niet een voorbeeld vinden, maar het is wel wat anders dan wat we hier in Nederland als landelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Alic3 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:13:
@Toke_gt Modern landelijk kan best wel mooi zijn als het je smaak is. Denk aan een witte farmhouse sink, grote strakke (gestuct) schouw, groot (Aga) fornuis en een strak houten frontje met een randje. Veel Engelse/Amerikaanse keukens zijn zo.

Kan zo snel niet een voorbeeld vinden, maar het is wel wat anders dan wat we hier in Nederland als landelijk zien.
Zoiets? (Valt me inderdaad mee) (maar nog steeds ver weg van minimalistisch)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1vCGYZx2xa2NEb3bibVOsYRwdA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FG7xQSLgvmdkPSLD0DJzDDoE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vVz_rm9DlisylvG63SUXDoMRN4s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8f9t70BWfz8BnGQPW4eNFqDh.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Toke_gt schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:22:
[...]

Zoiets? (Valt me inderdaad mee) (maar nog steeds ver weg van minimalistisch)
[Afbeelding][Afbeelding]
Zeker, minimalistisch is het niet. Maar niet iedereen heeft dezelfde smaak (gelukkig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:53
Aangezien onze keuken pas eind dit jaar zal worden geplaatst, heb ik nog eens de tekeningen en de offerte erbij gepakt om te kijken of ik toch nog enkele wijzigingen wil doorvoeren (denk aan fronten, maatvoering, etc.).

Ik begin nu wel te twijfelen aan de indeling van het (schier)eiland. Het eiland is 60 - 90 - 60 met in het midden de PURU en links en rechts dus ong. 67 cm werkruimte. Ik twijfel of dit genoeg is. Denk het niet eigelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQyKcN-5QvkFlaV4rIixqGHzV5E=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/TlOqGTPUJhole19Mxbli36am.png?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYxJuASvqpm50e-3gJKRTCt8NZw=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/aXBk8x9dpXwxNX1wgVlj8QeB.png?f=fotoalbum_medium

Nu dacht ik: wat als we de PURU meer richting de muur verplaatsen. Dus de volgende opstelling: 90 - 90 - 30 (apothekerskastje?).

Voordeel:
Meer werkruimte rechts van de kookplaat (90+ cm)

Nadeel:
De ovens bevinden zich dan recht achter als je kookt (zal wel niet zo'n issue zijn)

Ben benieuwd wat men in dit topic van dit plan vindt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
Safaci schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 18:50:
Aangezien onze keuken pas eind dit jaar zal worden geplaatst, heb ik nog eens de tekeningen en de offerte erbij gepakt om te kijken of ik toch nog enkele wijzigingen wil doorvoeren (denk aan fronten, maatvoering, etc.).

Ik begin nu wel te twijfelen aan de indeling van het (schier)eiland. Het eiland is 60 - 90 - 60 met in het midden de PURU en links en rechts dus ong. 67 cm werkruimte. Ik twijfel of dit genoeg is. Denk het niet eigelijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu dacht ik: wat als we de PURU meer richting de muur verplaatsen. Dus de volgende opstelling: 90 - 90 - 30 (apothekerskastje?).

Voordeel:

Nadeel:
De ovens bevinden zich dan recht achter als je kookt (zal wel niet zo'n issue zijn)

Puru past ook in 80cm kast. Je zou ook nog naar 50-80-80 kunnen.

Heb zelf 60-80-60. Na enkele maanden in gebruik begrijp ik de wensen voor een iets breder stuk wel. Aan de andere kant; als ik opnieuw moest kiezen ging ik voor dezelfde opstelling vanwege de symmetrie.

Edit: als ik de ruimte zo zie, dan zou je eiland nog wel 20cm breder kunnen zonder een smalle doorloop te krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 13-01-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt

Ik begin nu wel te twijfelen aan de indeling van het (schier)eiland. Het eiland is 60 - 90 - 60 met in het midden de PURU en links en rechts dus ong. 67 cm werkruimte. Ik twijfel of dit genoeg is.
(…)
Je zou ook nog 90-90-60 kunnen overwegen. Hou je nog altijd 1.20 over voor doorloop, dat zou ik zelf genoeg vinden. En aan een 60 cm kastje heb je wel veel meer dan een van 30 cm.
Voordeel dat je wat verder van de muur kookt en meer afzetruimte links van de plaat hebt, terwijl je rechts meer werkblad hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:57
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door aGraPusher op 23-02-2023 18:36 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
aGraPusher schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 04:55:
[...]

Helaas is deze case nog steeds niet opgelost door Keukenland Wijhe..
Helaas geen tip of zo voor je, maar wel hart onder de riem. Wat een verschrikking. Ik geloof dat mijn geduld na dik anderhalf jaar allang ten einde zou zijn. Sterkte/succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:33
@aGraPusher wat klote zeg! Veel succes en sterkte met dit gezeik! Hopelijk komen jullie er samen uit, bijvoorbeeld doordat zij mee willen denken en een partij in willen schakelen die eea wel kundig kan herstellen en dat ze bepaalde schades willen vergoeden.

Echter wil ik je wel meegeven dat de juridische weg niet gemakkelijk zal zijn. Als iemand met enige juridische kennis zie ik als mogelijkheid: ingebrekestelling —> verzuim —> wanprestatie —> nakoming eisen / (gedeeltelijke) ontbinding / schadevergoeding.
Het is een lange weg waarbij de partij die je in gebreke stelt altijd de kans moet krijgen om te (laten) herstellen. Indien deze dit niet doet binnen een redelijke termijn treedt pas verzuim op en dan kun je eigenlijk pas wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
@aGraPusher

Ik zag dat ze cbw erkend zijn. Ik zou een beroep doen en ze aansprakelijk stellen. Dit kan eeecht niet ziet er niet uit. Wens je veel succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Laatst online: 16:57
nvt

[ Voor 99% gewijzigd door aGraPusher op 23-02-2023 18:33 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voordeel:

Nadeel:

Mag ik vragen wat de offerte van deze opstelling +/- is?
Ik zou zelf een wat groter eiland nemen, er lijkt nog voldoende loopruimte aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:07
Voor de Steampro 9000, Combiquick 8000 van AEG. Wel of geen instelwiel versus alleen een TFT scherm? Het beste is natuurlijk zelf even ergens testen maar wat zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macfocus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23:17
aGraPusher schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 04:55:
[...]

Helaas is deze case nog steeds niet opgelost door Keukenland Wijhe.. het is echt verschrikkelijk en in totaal zijn ze al zo'n 10 keer langs geweest voor diverse dingen.

- Zijpaneel vervangen ivm kras. Nieuwe paneel wederom een kras.
- Koelkastdeur buigt door. Nieuwe deur met aanpassingen bevat krassen (3x !!)
- Lade onder de oven is vervangen omdat de lade scheef was
- Plint bevat gigantische kras na komst monteur
- Lades onder kookplaat raken elkaar aan bij het gelijktijdig open doen.

En zo zijn er nog tal van dingen die ze heel graag willen oplossen maar door het prutsniveau niet lukt.

Eergisteren wederom een monteur voor de koelkastdeur die vol onder de krassen zit. De fabrikant dacht dat dit wel even bijgestipt kan worden met een lakstift. Hallo? Ik heb een nieuwe keuken gekocht...

Hier gaat dus nu ook mijn deur dicht. De man die de aftersales doet twee varianten gegeven:
1 - Ik beschauw het als showroomkeuken en daar hoort een korting bij die kan oplopen tot 70%. Of doe een ander kortingsvoorstel.
2 - Ik ontbind de koop, we gaat het juridisch traject in en jullie krijgen de keuken terug en ik mijn geld. En ik reken niet 10x 250 euro voor een vrije dag om een dag vol ergenis te hebben.

Reactie op mijn voorstel:
----
Goedemiddag heer,

na intern overleg inzake uw voorstellen zijn wij van mening dat wij niet op uw voorstellen in kunnen gaan. Wij willen graag voor u een nieuw front bestellen en deze voor u plaatsen als wel de aanlopende lades stellen. U heeft het aanlopen van de lades woensdag aan ons gemeld.

U heeft garantie op de door u aangeschafte keuken en binnen deze garantieperiode willen wij de geaccepteerde servicepunten ook afhandelen.

Ik wens u een fijn weekeinde toe en vernemen graag van u of wij de service in behandeling mogen nemen.
---

Dus ze kiezen voor variant 2 - koop ontbinden. Case aangemaakt bij de rechtsbijstand kijken wat hun hier in kunnen betekenen en anders betaal ik zelf wel een goede jurist. Ergens moet het klaar zijn.

Even een aantal foto's van het resultaat dat Keukenland Wijhe levert:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Ben ik blij dat ik naar Zwolle ben gegaan in niet naar Wijhe….
Woon in Olst, dus Wijhe is om de hoek, maar hier wordt je niet vrolijk van.
Succes en zal idd wel een lastig traject worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Señor Sjon op 27-02-2023 11:04 . Reden: achternaam verwijderd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoKeukens
  • Laatst online: 17-04-2023
Patox schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:53:
Voor de Steampro 9000, Combiquick 8000 van AEG. Wel of geen instelwiel versus alleen een TFT scherm? Het beste is natuurlijk zelf even ergens testen maar wat zijn de ervaringen hier?
Persoonlijk vind ik de bediening via het instelwiel een stuk makkelijker werken. Als een keukenshowroom AEG in het assortiment heeft zullen ze beide variante wel hebben staan. Anders zit de showroom van AEG in Alphen, daar kan je altijd langs gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theta-1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-07 16:03
Man man man, wat een ongelooflijk prutswerk. Mijn 18 oude keuken en intensief gebruikte keuken ziet er beter uit.

Hoop zo voor je dat je een nette keuken krijgt. Mijn geduld zou na de eerste herstelpoging al op zijn dus wat dat betreft treft jou geen blaam.

Bedrijf moet zich schamen en kan zich beter afvragen of ze niet moeten stoppen met keukens verkopen dan jou aanvallen. Succes met juridische traject, zou geen korting accepteren en een zoveelste herstelpoging ook niet, hebben inmiddels wel aangetoond dat ze niets kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:04

ThePsycho

Biertje?

Is er hier iemand die uiteindelijk voor de Bora teppan plaat is gegaan? Ik probeer vrouwlief nog steeds te overtuigen dat we zo'n ding natuurlijk ongelooflijk hard nodig hebben ;), maar het wil nog niet.

Ben nog hard op zoek naar of het echt de moeite waard is. De fun-factor lijkt me in ieder geval aanwezig, maar het heeft een prijskaartje.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
ThePsycho schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:31:
Is er hier iemand die uiteindelijk voor de Bora teppan plaat is gegaan? Ik probeer vrouwlief nog steeds te overtuigen dat we zo'n ding natuurlijk ongelooflijk hard nodig hebben ;), maar het wil nog niet.

Ben nog hard op zoek naar of het echt de moeite waard is. De fun-factor lijkt me in ieder geval aanwezig, maar het heeft een prijskaartje.
Ik zie het nut ziet zo van zo'n vaste plaat. Als je een gewone kookplaat met flex zones neemt kun je daar ook een plaat op zetten. Maar dan kun je hem ook gewoon met pannen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-06 17:45
Na eerst een beetje ingelezen te hebben in dit topic, vandaag naar twee keukenzaken geweest:

1) Kvik
2) Superkeukens

Ik heb bij beiden zaken ongeveer dezelfde keuken laten configureren, het merk dat er bij Superkeukens uit kwam was Schüller.

Kvik: ~€20.800 inclusief apparatuur en montage
Superkeukens: ~€17.800 inclusief apparatuur en montage

Kvik is echt heel duur qua montage, zo’n €2.600 - dit terwijl Superkeukens €1.300 was voor montage.

Hierbij de opstelling, die gelijk is bij beide keukenwinkels (dit is het Kvik voorbeeld), maar bij Superkeukens is het kookeiland 2cm breder en 15cm langer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5XVJtOg4uiMNOBfpQG59ttv868=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZRIoqS9I3nCydw2dd9JYms7.jpg?f=fotoalbum_large

Bij dezen ook nog even vergelijking qua apparatuur:

KvikSuperkeukens
KookplaatNovyNovy
CombimagnetronBoschAEG
VaatwasserBoschPelgrim
KraanQuooker FlexQuooker Flex

Voor mij is dit allemaal totaal nieuw, maar ik weet dat een vriend van me een soortgelijke keuken heeft gehaald bij Keuken Kampioen, voor maar €12.000 (OK, zonder Quooker dan)

Hoor graag of dit een goede deal is (of niet) bij een van de twee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
the-hyrax schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:25:
Na eerst een beetje ingelezen te hebben in dit topic, vandaag naar twee keukenzaken geweest:

1) Kvik
2) Superkeukens

Ik heb bij beiden zaken ongeveer dezelfde keuken laten configureren, het merk dat er bij Superkeukens uit kwam was Schüller.

Kvik is echt heel duur qua montage, zo’n €2.600 - dit terwijl Superkeukens €1.300 was voor montage.

Hierbij de opstelling, die gelijk is bij beide keukenwinkels (dit is het Kvik voorbeeld), maar bij Superkeukens is het kookeiland 2cm breder en 15cm langer:

[Afbeelding]

KvikSuperkeukens
KookplaatNovyNovy
CombimagnetronBoschAEG
VaatwasserBoschPelgrim

Voor mij is dit allemaal totaal nieuw, maar ik weet dat een vriend van me een soortgelijke keuken heeft gehaald bij Keuken Kampioen, voor maar €12.000 (OK, zonder Quooker dan)

Normaal zou Kvik goedkoper moeten zijn dan een Schuller keuken... Dus die verhouding is een beetje gek. Is het blad vergelijkbaar?
Montage is inderdaad vaak erg duur bij Kvik.

Heb je een opsplitsing qua kosten bald/kasten/apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
--MP-- schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Normaal zou Kvik goedkoper moeten zijn dan een Schuller keuken... Dus die verhouding is een beetje gek. Is het blad vergelijkbaar?
Montage is inderdaad vaak erg duur bij Kvik.

Heb je een opsplitsing qua kosten bald/kasten/apparatuur?
Helaas is de offerte van Superkeukens niet gespecificeerd. Blad is keramiek bij beiden.

Ik denk dat het ook deels in de koelkast zit, die kon volgens Superkeukens erbij worden geleverd als een all-in deal, terwijl dit bij Kvik “los” moest, ook weer bijna €1.000.

Verder voor Kvik:
Opstelling: €6.000 (inclusief de momenteel geldende korting)
Blad: €4.500 (inclusief wasbak)
Apparatuur: €1.845 + €5.200
Installatie (+ transport en nog wat kosten): €3.200

Hier en daar wat afronding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-07 15:35

twu

the-hyrax schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:25:

1) Kvik
2) Superkeukens

[Afbeelding]

KvikSuperkeukens
KookplaatNovyNovy
CombimagnetronBoschAEG
VaatwasserBoschPelgrim

Aan de hand van jouw gegeven informatie kan je echt niet bepalen of het wel/geen goede deal is. Zo is er een laag instapmodel combimagnetron Bosch, maar ook een high-end combimagnetron Bosch beschikbaar. Daarnaast hebben we het nog niet over de verschillende prijsklasse qua keramiek werkblad. Om een goede vergelijking te maken zou je alvast kunnen beginnen om de gekozen apparatuur naast de adviesprijs uit de brochures te leggen. Prijs van de kasten/werkblad vergelijken met prijzen die je vast snel op internet kan vinden.

Wellicht had je hier niet om gevraagd, maar ik vind je indeling totaal niet praktisch. Als ik de formaten moet geloven uit de tekening is het een typische 'ik-wil-persé-een-eiland' keuken geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
twu schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Aan de hand van jouw gegeven informatie kan je echt niet bepalen of het wel/geen goede deal is. Zo is er een laag instapmodel combimagnetron Bosch, maar ook een high-end combimagnetron Bosch beschikbaar. Daarnaast hebben we het nog niet over de verschillende prijsklasse qua keramiek werkblad. Om een goede vergelijking te maken zou je alvast kunnen beginnen om de gekozen apparatuur naast de adviesprijs uit de brochures te leggen. Prijs van de kasten/werkblad vergelijken met prijzen die je vast snel op internet kan vinden.

Wellicht had je hier niet om gevraagd, maar ik vind je indeling totaal niet praktisch. Als ik de formaten moet geloven uit de tekening is het een typische 'ik-wil-persé-een-eiland' keuken geworden.
Dank voor de tip, vond gelijk dat de oven die KVIK aanboodt zo’n €150 goedkoper was bij Expert… dat geeft niet echt vertrouwen in een goede prijs. De prijzen (voor zover ik me die kon herinneren, aangezien die niet op de offerte stonden) bij Superkeukens waren gelijk aan de online prijzen.

Wat bedoel je trouwens met het vergelijken van het keramiek, zit daar verschil in?

Wat betreft de indeling: dank voor het laten weten, ik wil inderdaad graag een kookeiland omdat het een gevoel van luxe geeft - qua afmetingen gaat het echt nét - hieronder mijn eigen gemaakte floor plan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYE7Vx8rfdnp-vAqlLKuXdeXPnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFbkx6rx6taEEDGdvgvVIBwz.jpg?f=fotoalbum_large

Moet trouwens zeggen dat de render van Kvik een beetje vertekent beeld geeft, aangezien het er lijkt alsof het heel donker daar is

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
ik wil inderdaad graag een kookeiland omdat het een gevoel van luxe geeft
Ik denk dat het gevoel snel over is wanneer blijkt dat dit in de praktijk gewoon niet handig is. Maar ja, je kan dan natuurlijk inderdaad wel zeggen dat je een eiland hebt… 8)7 ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:38
@the-hyrax Kan je de keuken niet links plaatsen en rechts de eethoek?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alic3
@the-hyrax Een L-keuken die desnoods een stukje de woonkamer in komt om een barretje te maken is nog beter dan deze opstelling. Ik snap dat je graag een eiland wil, maar daar leent de ruimte zich echt niet voor. Het is echt op meerdere punten een onhandige opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Dank voor alle feedback en eerlijk gezegd, ik kom er niet meer uit. Mee eens dat het "net niet" was, gezien de loopruimte rondom. Het kan wel, we wonen met z'n twee, maar wellicht is het niet ideaal.

Dit is momenteel de kamer-indeling: de muur tussen "Other" en "Woonkamer" is een draagmuur die ik wilde weghalen t.b.v. de keuken, maar wellicht is het houden van de extra kamer ook weer een beter idee... ik moet echt gaan puzzelen maar sta open voor suggesties!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FpB0_h7sEVax6rXVLsg1ZAqHbFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ggznWnt13TYx0JMC1KF7VnJs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
the-hyrax schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:51: maar wellicht is het houden van de extra kamer ook weer een beter idee... ik moet echt gaan puzzelen maar sta open voor suggesties!

[Afbeelding]
Waar is de keuken nu op je plattegrond?
Edit: kleine schets gemaakt van vergelijkbare opstelling in woonruimte huidige plattegrond. Klopt het dat de rode rechthoek ongeveer de helft van je totale woonkamer is?
Zoja, vind je het dan een optie om eiland in middendeel te plaatsen en eethoek bij ramen? Of vind je een eiland met verlengde tafel een idee? Dat past daar namelijk allemaal wel. Hoef je niks te verbouwen en hou je een extra kamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37bBRQelGcLsg7e5sUIhFXX_8eA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1xLQGdx3l2Xmi9C2LHnDi2Ow.jpg?f=user_large

Wat je ook kunt doen is de kasten meer naar het middendeel van je woonkamer, eiland waar nu ingetekend en dubbele deuren naar je extra kamer (eetkamer?).

[ Voor 53% gewijzigd door Toke_gt op 15-01-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

the-hyrax schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:51:
Dank voor alle feedback en eerlijk gezegd, ik kom er niet meer uit. Mee eens dat het "net niet" was, gezien de loopruimte rondom. Het kan wel, we wonen met z'n twee, maar wellicht is het niet ideaal.

Dit is momenteel de kamer-indeling: de muur tussen "Other" en "Woonkamer" is een draagmuur die ik wilde weghalen t.b.v. de keuken, maar wellicht is het houden van de extra kamer ook weer een beter idee... ik moet echt gaan puzzelen maar sta open voor suggesties!

[Afbeelding]
Wanneer je een draagmuur wil weghalen zal je naar alle waarschijnlijkheid een penant moeten plaatsen bij de ramen of je zal een stalenbalk in de muur moeten plaatsen. Maar dat kan een constructeur je beter vertellen.

Maar ik zou zeker uit gaan van een puist van 30 bij 30cm en dan is je droom van een eiland al een heel stuk moeilijker te bewerkstelligen.

Hoe zien die ramen er uit? is dat tot de grond?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Draagmuur weghalen zal inderdaad aan de buitenmuur-kant een extra paal worden, ik had 20cm in gedachte maar dat is niet ideaal op die plek.

@Sen, ramen zitten 60cm boven de grond ongeveer

@Toke_gt dat rode vierkant is inderdaad ongeveer de helft van de woonkamer, deze opstelling zou inderdaad werken, wellicht inderdaad met zo'n tafel er aan vast, dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:21
the-hyrax schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:56:

@Toke_gt dat rode vierkant is inderdaad ongeveer de helft van de woonkamer, deze opstelling zou inderdaad werken, wellicht inderdaad met zo'n tafel er aan vast, dank
Ik heb ongeveer zo’n opstelling met eettafel in het verlengde. Aan de andere kant steekt het blad 30cm over en fungeert als barblad met 2 krukken.
Dan kan iemand tijdens het koken ook aan keuken zitten en koffiedrinken.
Ik kan morgen wel de tekening laten zien, in maart wordt het gemaakt. Overigens heb ik destijds een binnenhuisarchitect het laten verzinnen, nu na lang sparen voer ik het uit.
Voordeel van zo koken aan een kookeiland in de ruimte, is dat de kok niet naar een muur staart maar vrij de ruimte in kan kijken en kan communiceren met iemand aan de eettafel of aan het barblad.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• the-hyrax
Thanks voor alle feedback, ben even gaan tekenen en volgende lijkt me wellicht een idee:

- zijwand geen drie kasten, maar een extra aanrecht in het midden van 120cm t.b.v. bijv. koffiezetapparaat
- lang kookeiland met geintegreerde tafel, of dit nou hoog of laag is maakt mij niet zo veel uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIdfx0aqlNWnQjFANivH6J-bCQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x1xsTrOX3wc7pDpZyq2qdxo6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shocked
the-hyrax schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:15:
Thanks voor alle feedback, ben even gaan tekenen en volgende lijkt me wellicht een idee:

- zijwand geen drie kasten, maar een extra aanrecht in het midden van 120cm t.b.v. bijv. koffiezetapparaat
- lang kookeiland met geintegreerde tafel, of dit nou hoog of laag is maakt mij niet zo veel uit.
Hier een voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1SJuO_8dz0w8kMrJTxKkwszjM8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPW9pB3tsiWNUeS5QfQ4uXHn.jpg?f=fotoalbum_large

Het voorbeeld geeft een idee.
Ik heb overigens de gootsteen aan de tafelkant en inductieplaat aan de vrije kant. Dat is wat handiger ivm gespetter of omdat je wat op de kopse tafelkant wilt zetten, dat wil je niet bij de inductieplaat. Ook kan je dan het eventuele barblad bij de kookplaat maken ivm koken.

Ook handig is extra stopcontacten in de kopse kant bij de eettafel voor je oplader/laptop etc.
Je “vrije” loopruimte van circa 1 meter was volgens mijn ervaren binnenhuisarchitect voldoende.

Morgen zal ik mijn opstelling wel eens posten.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07-07 15:35

twu

the-hyrax schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:15:

[Afbeelding]
Dit ziet er inderdaad veel praktischer uit, scheelt je weer in de kosten om een draagmuur te verwijderen. Maar de keuken is hiermee waarschijnlijk wel weer veel duurder. Dus tip; ga naar de keukenshowrooms zodat je een idee krijgt wat allemaal mogelijk is en natuurlijk ook wat je allemaal nodig hebt. Ik zie bijvoorbeeld nu maar 2 hoge kasten, is dit voldoende voor je koelkast/ koelvries/ oven/ combi magnetron/ vaatwasser en opslag etc.? Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Je kan in zo'n opstelling natuurlijk ook nog een gewone (bestaande) tafel tegen het eiland aanschuiven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
Alic3 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:26:
Je kan in zo'n opstelling natuurlijk ook nog een gewone (bestaande) tafel tegen het eiland aanschuiven.
Dit hebben wij ook gedaan. Als je over een paar jaar een andere tafel/model/hoogte wilt en hij zit vast aan de keuken / blad loopt door als tafelblad, hang je.
Losse tafel vervang je na een x-tal jaren als je er op uitgekeken bent.

@the-hyrax Onze opstelling is iets anders; eiland loopt door tot de muur. Wij hebben muurbeugels aan de ene kant en poten aan de andere kant (zijde eiland), waardoor er meer beenruimte is.
Mogelijk kan je ook een constructie vragen/maken voor beugels aan het eiland, waar je een blad op zet, zodoende maar aan één zijde poten en loopt het blad alsnog mooi door aan het eiland vast.

Mocht je houtlook mooi vinden, wij hebben diverse bladen (wastafel, eetkamertafel) en balk (verlichting) van deze partij afgenomen met grote tevredenheid.
Zou wel een behandeling aanraden tegen vlekken/kringen (of achteraf zelf doen):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N8zAd5acjdQqe2g68UhXmRzgnuk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Q1AxIQqQ5zVDmmBO3wL4uiAy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Vraagje, wij krijgen vanuit de bouw één koudwater aansluiting (en een warmwater uiteraard). Dit is zelf eenvoudig aan te passen met een Y-stuk maar buiten de kraan en de Quooker kijken we ook naar een stoomoven met vaste water aansluiting. Nu bestaan er ook 3/4 3-splitters, zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.raintechshop.nl/pub/media/catalog/product/cache/55eae838bda4e9067b8ce71107ac6d7b/a/f/afmeting_-_322003.png
Bron: Raintechshop

De Y-splitser geeft vooral een snel effect, maar geen idee of bovenstaande een idee is. Ik vind het zelf nogal een hoog aliexpress gehalte hebben en betwijfel of het voor lange termijn houdbaar is en ik niet gewoon een loodgieter moet laten komen om het netjes te splitsen met twee extra T-stukken en muurplaten zodat het gewoon netjes zit. Iemand ervaring mee? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
LordBusiness schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:16:
Vraagje, wij krijgen vanuit de bouw één koudwater aansluiting (en een warmwater uiteraard). Dit is zelf eenvoudig aan te passen met een Y-stuk maar buiten de kraan en de Quooker kijken we ook naar een stoomoven met vaste water aansluiting. Nu bestaan er ook 3/4 3-splitters, zoals deze:

[Afbeelding]
Bron: Raintechshop

De Y-splitser geeft vooral een snel effect, maar geen idee of bovenstaande een idee is. Ik vind het zelf nogal een hoog aliexpress gehalte hebben en betwijfel of het voor lange termijn houdbaar is en ik niet gewoon een loodgieter moet laten komen om het netjes te splitsen met twee extra T-stukken en muurplaten zodat het gewoon netjes zit. Iemand ervaring mee? :)
Houdt er rekening mee dat er vanuit de bouw naar alle waarschijnlijkheid iets als Henco Aluplex wordt gebruikt. Voor dat Raintech ding zal je dan ook weer een koppelstuk moeten aanschaffen.

Als je echt ruimtegebrek heb, is het wellicht een leuke oplossing, anders zou ik zelf gewoon T-stukken aanhouden. Kan je ze ook dichter bij de apparaten plaatsen (neem aan dat de stoomoven, Quooker en kraan niet allemaal op dezelfde 60cm zitten?

Zou je dit ding zelf plaatsen? Indien ja; waarom dan niet zelf de T-splitsingen plaatsen? Henco met knelfittingen is ook geen rocketscience. Denk niet dat een beetje loodgieter aan de slag gaat met bovenstaand 3-weg splitsing van onbekende afkomst (en dan nog garantie geven ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Ah, dacht dat die muurplaten standaard 3/4" waren (dat iig de aansluiting van de stoomoven). De muurplaat is er voorlopig nog niet dus moet nog even afwachten wat de asbuilt straks is.

Er is niet echt ruimte gebrek. De Quooker en kraan zitten (uiteraard) bij elkaar en de stoomoven zit waarschijnlijk 2 kasten (+-120cm) verder.

Ik zou dit ding zelf plaatsen, vooral omdat ik dacht dat ik dan zelf maar 1 ding hoef aan te sluiten, kleinere kans op lekkages etc. De loodgieter zou ik inderdaad vragen gewoon aan te slag te gaan met T-splitsingen dan wel met knelfitting o.i.d.. Ik ga eens uitzoeken hoeveel werk het is, ik dacht dat je voor knelfittingen specifiek gereedschap nodig had maar zal eens inventariseren hoe easy dat te doen is en of het prijstechnisch interessant is.

[ Voor 0% gewijzigd door LordBusiness op 17-01-2023 10:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
LordBusiness schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:01:
Ah, dacht dat die muurplaten standaard 3/4" waren (dat iig de aansluiting van de stoomoven). De muurplaat is er voorlopig nog niet dus moet nog even afwachten wat de asbuilt straks is.

Er is niet echt ruimte gebrek. De Quooker en kraan zitten (uiteraard) bij elkaar en de stoomoven zit waarschijnlijk 2 kasten (+-120cm) verder.

Ik zou dit ding zelf plaatsen, vooral omdat ik dacht dat ik dan zelf maar 1 ding hoef aan te sluiten, kleinere kans op lekkages etc. De loodgieter zou ik inderdaad vfragen gewoon aan te slag te gaan met T-splitsingen dan wel met knelfitting o.i.d.. Ik ga eens uitzoeken hoeveel werk het is, ik dacht dat je voor knelfittingen specifiek gereedschap nodig had maar zal eens inventariseren hoe easy dat te doen is en of het prijstechnisch interessant is.
Knelfittingen zijn een alternatief op de persfittingen van Henco (en soortgelijke) die inderdaad met een speciale tang moeten, met bijbehorend speciaal prijskaartje :D

Als je er makkelijk bij kan, is het wellicht voordeliger om met persfittingen te werken (ook netter). Zo'n tang huur je voor een tientje of wat voor een paar uur. Borg is dan wel weer paar honderd euro (700 toen ik wilde huren).

Ik heb zelf een aftakking in de kruipruimte/met laag water gemaakt, waardoor ik maar met knelfittingen aan de slag ben gegaan (durfde ik niet aan met een borg van 700 boven mijn hoofd hangend :+ ). Binnenshuis wel zo'n ding gehuurd voor persfittingen.

Als er een Warmteservice bij jou in de buurt zit, zou ik daar eens langsgaan. In mijn ervaring (N=1) altijd goed advies en juiste materialen mee gekregen.

@the-hyrax, dat Gamma filmpje is van knelkoppelingen, daar kan je twee Bahco's voor gebruiken. Dit is een filmpje met knelkoppelingen. (Uponor is alternatief van Henco). (Eerste filmpje wat ik trouwens tegenkwam, verder geen pro ofzo :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 16-01-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Ik zit nu op YouTube even te kijken wat er is, thanks voor de tip. Had zelf wat verder moeten kijken, dacht gewoon snel een 3 splitsing en door... Ga even kijken wat straks handig is dan. Wil ook nog een fontein in de berging aftappen voor een buitenkraan. Dus al met al is er nog wat leiding werk, dan loont huren van zo'n persfittingtang wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 21:44
Source90 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:08:
[...]
Knelfittingen zijn een alternatief op de persfittingen van Henco (en soortgelijke) die inderdaad met een speciale tang moeten, met bijbehorend speciaal prijskaartje :D

Als je er makkelijk bij kan, is het wellicht voordeliger om met persfittingen te werken (ook netter). Zo'n tang huur je voor een tientje of wat voor een paar uur. Borg is dan wel weer paar honderd euro (700 toen ik wilde huren).

Ik heb zelf een aftakking in de kruipruimte/met laag water gemaakt, waardoor ik maar met knelfittingen aan de slag ben gegaan (durfde ik niet aan met een borg van 700 boven mijn hoofd hangend :+ ). Binnenshuis wel zo'n ding gehuurd voor persfittingen.

Als er een Warmteservice bij jou in de buurt zit, zou ik daar eens langsgaan. In mijn ervaring (N=1) altijd goed advies en juiste materialen mee gekregen.

@the-hyrax, dat Gamma filmpje is van knelkoppelingen, daar kan je twee Bahco's voor gebruiken. Dit is een filmpje met knelkoppelingen. (Uponor is alternatief van Henco)
Bij warmteservice kan je die tang vaak ook huren.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Flix20 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:16:
[...]

Bij warmteservice kan je die tang vaak ook huren.
Dat staat er ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Laatst online: 21:44
Ik moet ook het hele bericht lezen en niet alleen de eerste en laaste alinea :+

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Source90 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 11:25:
[...]

Dit hebben wij ook gedaan. Als je over een paar jaar een andere tafel/model/hoogte wilt en hij zit vast aan de keuken / blad loopt door als tafelblad, hang je.
Losse tafel vervang je na een x-tal jaren als je er op uitgekeken bent.

@the-hyrax Onze opstelling is iets anders; eiland loopt door tot de muur. Wij hebben muurbeugels aan de ene kant en poten aan de andere kant (zijde eiland), waardoor er meer beenruimte is.
Mogelijk kan je ook een constructie vragen/maken voor beugels aan het eiland, waar je een blad op zet, zodoende maar aan één zijde poten en loopt het blad alsnog mooi door aan het eiland vast.

Mocht je houtlook mooi vinden, wij hebben diverse bladen (wastafel, eetkamertafel) en balk (verlichting) van deze partij afgenomen met grote tevredenheid.
Zou wel een behandeling aanraden tegen vlekken/kringen (of achteraf zelf doen):
[Afbeelding]
Dank!

Ik zat ook nog te denken dat ik het volgende kon doen: keukenblad zelf apart bestellen, en dan NOG een keukenblad van hetzelfde materiaal (maar dan lager) bestellen voor de tafel, en dan los nog een ijzer frame zodat het ergens op kan liggen. Zo kan je het verschuiven en aanpassen, maar lijkt het wel een geheel.

...of op dezelfde hoogte natuurlijk, daar ben ik nog niet over uit. Zelfde hoogte als het kookeiland betekent wel weer nieuwe stoelen bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
the-hyrax schreef op maandag 16 januari 2023 @ 15:47:
[...]

Dank!

Ik zat ook nog te denken dat ik het volgende kon doen: keukenblad zelf apart bestellen, en dan NOG een keukenblad van hetzelfde materiaal (maar dan lager) bestellen voor de tafel, en dan los nog een ijzer frame zodat het ergens op kan liggen. Zo kan je het verschuiven en aanpassen, maar lijkt het wel een geheel.

...of op dezelfde hoogte natuurlijk, daar ben ik nog niet over uit. Zelfde hoogte als het kookeiland betekent wel weer nieuwe stoelen bestellen
Wij hebben zelf de tafel lager dan het eiland, zoals ook op de foto van Shocked te zien.
Met een gemiddeld eiland op 90cm hoog, mag je richting barkrukken :+

Kan het zo snel niet meer terugvinden; welk materiaal blad gaan jullie voor? Graniet ((2cm)60 tot (3cm)90 KG/m²) en Composiet ((2cm) 40KG/m2) en andere natuursteen bladen weegt bijvoorbeeld enorm veel meer dan kunststof of Dekton (10KG/m²). Wel iets om rekening mee te houden als je poten voor je tafel uitkiest (die mogelijk berekend zijn op een houten blad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Source90 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:15:
[...]

Wij hebben zelf de tafel lager dan het eiland, zoals ook op de foto van Shocked te zien.

Kan het zo snel niet meer terugvinden; welk materiaal blad gaan jullie voor? Graniet ((2cm)60 tot (3cm)90 KG/m²) en Composiet ((2cm) 40KG/m2) en andere natuursteen bladen weegt bijvoorbeeld enorm veel meer dan kunststof of Dekton (10KG/m²). Wel iets om rekening mee te houden als je poten voor je tafel uitkiest (die mogelijk berekend zijn op een houten blad).
WIlde gaan voor keramiek. Ik was van plan om stalen poten te laten maken, op zo'n website stond dat dit rond de 400 moest kosten voor 220cm en 90cm hoog. Kan daar natuurlijk ook nog een MDF plaat onder doen (minus 30cm aan alle kanten) om het gewicht wat te verdelen. Maar sowieso moet staal dit wel houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Shocked schreef op zondag 15 januari 2023 @ 19:31:
[...]

Hier een voorbeeld:
[Afbeelding]

Het voorbeeld geeft een idee.
Ik heb overigens de gootsteen aan de tafelkant en inductieplaat aan de vrije kant. Dat is wat handiger ivm gespetter of omdat je wat op de kopse tafelkant wilt zetten, dat wil je niet bij de inductieplaat. Ook kan je dan het eventuele barblad bij de kookplaat maken ivm koken.

Ook handig is extra stopcontacten in de kopse kant bij de eettafel voor je oplader/laptop etc.
Je “vrije” loopruimte van circa 1 meter was volgens mijn ervaren binnenhuisarchitect voldoende.

Morgen zal ik mijn opstelling wel eens posten.
Zo iets was ik inderdaad naar op zoek maar net wat meer een geheel in plaats van dat het lijkt alsof de tafel ertegenaan is geschoven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
the-hyrax schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:23:
[...]

Zo iets was ik inderdaad naar op zoek maar net wat meer een geheel in plaats van dat het lijkt alsof de tafel ertegenaan is geschoven!
Begrijp ik. Maar besef wel dat als je het "tafel" blad op dezelfde hoogte houd als je keuken (eiland) blad, je niet meer wegkomt omdat het keukenblad circa 94 cm hoog is en een normaal tafelblad 74 cm.
Vandaar dat je vaak een verspringing ziet van circa 20 cm.
1 geheel betekent:
- hoge stoelen zoeken (lastige maat met 94 cm, dat is eerder een kruk) en zit ook wat onhandiger doordat je voeten niet echt op de grond meer staan, zeker bij kleinere mensen/kinderen
- of je kiest voor de tafel eenzelfde blad van keramiek ofzo. Dat kan je wel lager doortrekken indien je dat wenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
[...]

Of je moet het tafelblad laten doorlopen door je keuken heen :D (maar dan velies je wel weer "mijn eigen argument" dat je de tafel niet meer kan wisselen/wijzigen).
Afbeeldingslocatie: https://cdn.home-designing.com/wp-content/uploads/2018/06/Yellow-white-kitchen-island-with-seating.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.home-designing.com/wp-content/uploads/2018/06/kitchen-island-with-seating.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.home-designing.com/wp-content/uploads/2018/06/Orange-and-white-kitchen-with-island.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Source90 op 16-01-2023 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
[...]

Eerder gedeeld, maar ik gooi ‘m er weer even in, vooral omdat je aangaf gevoelig te zijn voor een luxe uitstraling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7FH96H36qbj7Y1aAc93MOaneSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdX4CNymWGgsi4dGrW4sOgpy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:53
SquareOne schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:17:
[...]

Puru past ook in 80cm kast. Je zou ook nog naar 50-80-80 kunnen.

[...]

Edit: als ik de ruimte zo zie, dan zou je eiland nog wel 20cm breder kunnen zonder een smalle doorloop te krijgen.
50-80-80 is inderdaad een goed idee. Er is inderdaad nog ruimte, echter willen wij de doorloop lekker royaal houden. Dit omdat tegenover de keuken zich ook de entree bevindt van ons nieuwe huis (wij hebben geen entreehal). We willen het dus niet 'volbouwen'.
Toke_gt schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Je zou ook nog 90-90-60 kunnen overwegen. Hou je nog altijd 1.20 over voor doorloop, dat zou ik zelf genoeg vinden. En aan een 60 cm kastje heb je wel veel meer dan een van 30 cm.
Voordeel dat je wat verder van de muur kookt en meer afzetruimte links van de plaat hebt, terwijl je rechts meer werkblad hebt.
Ik kwam onderstaande tegen voor een kastje van 30:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWWQSSViIVMqvPFX2yIQqksSxE0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0qJR2W66Hgxunbedd2UlgKm.jpg?f=fotoalbum_medium

Lijkt mij ook best handig. Zeker zo links van de kookplaat.
keanu_ schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 13:35:
[...]

Mag ik vragen wat de offerte van deze opstelling +/- is?
Ik zou zelf een wat groter eiland nemen, er lijkt nog voldoende loopruimte aan de zijkant.
Tuurlijk, dit is een Next125 keuken (NX620, NX510).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Nu ik alle ervaringen over stoomovens hier lees ben ik toch benieuwd of het voor mijn nog op te leveren nieuwbouwhuis nog mogelijk is om een achteraf een extra waterleiding toe te voegen en een andere oven uit te zoeken. Onze aannemer heeft helaas niet de optie gegeven om aan beide zijden een wateraansluiting te plaatsen (het was óf links, óf rechts), dus die komt nu gewoon rechts aan de kant van de hal.

Nu is de vraag of zo'n waterleiding gewoon uit de grond vloer kan komen en aan de achterkant van de hoge kasten kan lopen, of dat dit (a) geen porum is en (b) vanwege de diepte van de lades in de kast onder de ovens problemen zal veroorzaken. Hebben jullie enig idee, of moet ik gewoon geduld hebben en het antwoord van Ekelhoff afwachten? O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q77fYks9RACdJk1u__N9fJZCyLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zQnYsexEgk2WpSCwLhvaZAam.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VvTF_-5BNbFNs8vAZGYbZAF5Bc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LVmH8voOJ5gJstPKVlGuE1JC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 12:56
twi schreef op maandag 16 januari 2023 @ 20:39:
Nu is de vraag of zo'n waterleiding gewoon uit de grond kan komen en aan de achterkant van de hoge kasten kan lopen....
Tip: in een woning noemen we 'de grond' bij voorkeur 'de vloer'. De grond bevindt zich als laagste punt in de kruipruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-07 09:28
Nu ik alle ervaringen over stoomovens hier lees ben ik toch benieuwd of het voor mijn nog op te leveren nieuwbouwhuis nog mogelijk is om een achteraf een extra waterleiding toe te voegen en een andere oven uit te zoeken. Onze aannemer heeft helaas niet de optie gegeven om aan beide zijden een wateraansluiting te plaatsen (het was óf links, óf rechts), dus die komt nu gewoon rechts aan de kant van de hal.

Nu is de vraag of zo'n waterleiding gewoon uit de grond kan komen en aan de achterkant van de hoge kasten kan lopen, of dat dit (a) geen porum is en (b) vanwege de diepte van de lades in de kast onder de ovens problemen zal veroorzaken. Hebben jullie enig idee, of moet ik gewoon geduld hebben en het antwoord van Ekelhoff afwachten? O-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Door je kruipruimte een waterleiding daar naar toe is niet zo spannend en desnoods frees je de leiding in de muur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is
Blik1984 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:07:
[...]

Het is ruim een meter, de gootsteen is geen 90 cm breed, dus er komt nog pak em beet 15 cm bij. Heb nu zelf ook 90 cm (en 120 cm werkruimte tegenover de 90 cm) en ik ervaar zelf daar helemaal geen last van. Helemaal ook omdat het eiland 120 cm diep is, en ik dus makkelijk even iets de diepte in kan schuiven als dat nodig is.
Ik bedoel om te staan :)

In een ruimte van 90cm manouvreren voelt snel als krap aan en is dat ook gewoon. Als je een deurtje opendoet steekt die zo'n 60cm je werkruimte in, een lade is 45-55cm en gebruikt dan ook minimaal de helft van je beschikbare ruimte. Dan wordt het welhaast vervelend om tussen te lade en de kast/muur te staan.
Als je samen aan het werk bent in de keuken is het krap als je niet een kuch tenger of atletisch mens bent, maar ook gewoon als de een om de ander heen moet met iets warms in de handen bijvoorbeeld. 10cm lijkt niet veel, maar in dit soort gevallen is het een wereld van verschil. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
runner83 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Opmerkingen, na te vragen:

Hoogte van de nis:
Werkhoogteverschil op het eiland, waarom? dit was nu ivm met drukpunten.
Kookplaat tegen zijkant
Welke kant is de vriezer en welke kant de koelkast bij de verticale greeplijst? dit is alleen een koelkast aan de linker zijde
Geen kastjes aan koude zijde eiland?
Wat voor kleur wordt het eiland en wat de kastenwand? Er is kleurverschil, maar niet veel.
kastenwand: Eiken Sepia(Bruin Hout)
Eiland: Lava Ultramat
Komt er in de nis ook werkblad? nee
Hoeveel stopcontacten in de nis? 2 punten van met elk 2 stopcontacten
Hoe doe je stopcontacten in/op het eiland? (Toch niet die twee ronde zwarte gaten mag ik hopen)
Ben bang van wel een idee voor een alternatief?
Kasten hebben plinten boven en onder, waarom? (Waarom niet een koof of de deur laten doorlopen)
Geen idee.
Reactie wordt wel lelijk zo, even lijstje maken ;)

• Hoogteverschil op het eiland. Dat kan zo bedacht zijn natuurlijk, maar als je dit doet omdat je een uitstekend blad hebt: dat hoeft niet. Nogmaals: kan expres zo zijn opgezet, maar als het uit een moetje komt..
• Kookplaat wil je een stukje van de zijkant, zo simpel is het. Hoeft echt geen 60cm te zijn, maar 25cm is wel een beetje wat ik als minimum aanhoudt. Meerdere redenen: uitstekende stelen, spetters, plaats om iets neer te zetten of leggen etc
• Koelkast links, dat is ergonomisch wel prettiger. Waar ga je de vriezer doen?
• Aan de kant van het eiland waar niet gewerkt wordt, daar zie ik geen lades of deuren ingetekend. Wordt dat dan echt loze ruimte? (Zonde!?)
• Qua kleuren: als je het aandurft zou je een groter contrast kunnen doen. Dat kan je keuken een leuk dieptebeeld geven. Maak je het eiland lichter dan de achterliggende wand, dan zal je meer diepte percipiëren bijvoorbeeld. Zie ook: https://www.interieurdesi...ruimtelijk-effect-kleuren
• Waarom geen werkblad in de nis? Dit schept immers verbinding tussen de elementen, in mijn optiek zorgt het ook voor een meer doordacht en 'af' gevoel.
• Stopcontacten voor de nis: waar ga je deze in de nis plaatsen? (In de zijwand, achterwand, onderzijde?)
• Stopcontacten voor het eiland: altijd een hekel punt. Je kunt natuurlijk in het werkblad aan de bovenzijde stopcontacten plaatsen, maar ik vind het zowel afdoen aan het ontwerp als moeilijk met schoonhouden. Onder het uitstekende blad aan de achterzijde is wellicht niet het gemakkelijkste qua bereikbaarheid, maar wel mooier. In een van de lades achter een front aan de voorzijde kan ook een goede optie zijn. Ik probeer altijd om stopcontacten te hebben, maar niet in zicht. :)
• Als je het kunt laten aanpassen.. Er zijn hier meerdere routes die mooi kunnen zijn en ik denk dat het in jouw geval mooi is als je zowel boven als onder optisch een flinke koof aanhoudt. Denk minimaal 20cm. Deze is hetzelfde als naastliggende muren, zodat de kasten in de muren ingebouwd lijken. Dat maakt de kleur ook opvallender en -mits goed uitgevoerd- geeft een gevoel van luxe. (Of je doet het omgekeerde: juist van vloer tot plafond, hoewel je dan een beetje moet opletten dat het dan niet op een kledingkast gaat lijken)

Doe ermee wat je wilt natuurlijk, ik probeer alleen wat mee te geven ter overweging. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
J487 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:55:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb nog niet gelezen wat anderen zeggen hoor, maar wat als je die hoge kasten naast het raam doet parallel blijft verder? Ja dat kost iets werkruimte, maar je heb meer licht en het gevoel van diepte zijn wel truuks voor ;)

Zie vooral ook mijn reactie iets later dan dit. Wellicht een optie :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Barryvdh schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:03:

Keramiek heeft een aantal grote voordelen, maar is het het dubbele aan kosten waard?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Toke_gt schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:07:
[...]

Ben ook wel geneigd om een tekening te willen zien met een lange opstelling.. Kastenwand linksonder tegen de muur en over de gehele breedte tegen de achterwand een lange keuken.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Source90 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:15:
[...]

Zo'n hoge eettafel heeft natuurlijk ook wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Floor-is schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:08:
[...]

Keramiek heeft een aantal grote voordelen, maar is het het dubbele aan kosten waard?
Ja ik vind het lastig inschatten. Ik vind keramiek er ook wel iets mooier uitzien als hoogglans composiet, maar het prijsverschil is wel erg groot nu.
Als ik kijk op 123werkbladen.nl lijkt het verschil wel mee te vallen, want ze hebben ook genoeg keramiek in prijsgroep 2 of 3, terwijl de Caesarstone variant prijsgroep 8 was (en even duur als de keramiek die keukenbouwer voorstelde). Maar wellicht dat de versie die hij uitgerekend had ook duur is (Consigo van Ceramistone via Kemie.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-06 17:11
Het ontwerp is alweer verandert met een blad op gelijkte hoogte en ook weer een andere leverancier om te vergelijken.

Ik neem jouw punten zeer zeker meer en waardeer deze ook heel erg.

Onderstaande afbeelding wijkt wat af eiland kasten zijn lichter en wasbak en Kraan dient zwart te zijn.
heb ook nog de opmerking toegevoegd dat er een achterwand in de nis moet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iONP8bbu5HPtGOtw06Uft896028=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5vCmE24iD8UfOnG55ludUWxg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nAy0-DHu40VLCzJ3RC6JRQ7thSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uQ7bSK5DQNb31bc2byEMEEvd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb op het moment een offertes liggen van de volgende Merken:

Siematic SLX met Keramisch blad = 37k
Pronorm Y met Composietblad= 30k
Schuller met Dektonblad= 32k Hierbij de kanttekening dat de niet transparant zijn alleen een totaal prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door runner83 op 17-01-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online

Nu is de vraag of zo'n waterleiding gewoon uit de grond vloer kan komen en aan de achterkant van de hoge kasten kan lopen, of dat dit (a) geen porum is en (b) vanwege de diepte van de lades in de kast onder de ovens problemen zal veroorzaken. Hebben jullie enig idee, of moet ik gewoon geduld hebben en het antwoord van Ekelhoff afwachten? O-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ekelhoff doet toch geen wateraansluitingen? Volgens mij sluiten ze de kraan/vaatwasser ook niet aan laat staan een extra leiding aanleggen.

Je kan de leiding gewoon na oplevering laten opsplitsen en via de muur om laten lopen. Wel flink wat freeswerk maar waarschijnlijk makkerlijker dan door de vloer met risico de vloerverwaming te raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Melissadejong
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 19:04
Hoi hoi

Wij hebben de keuken besteld.

Het is een Next125 keuken geworden met een kastenwand kookeiland en een koffiehoek.

We hebben gekozen voor de nx640 paregrijs als kastenwand en koffiehoek. Het eiland hebben we genomen in nx510 in sahara beige. Het werkblad hebben we voor fenix gekozen en ja moet uitkijken voor krassen etc maar dat komt goed

Plint hoogte 5 cm. Bij de kookeiland vonden wij het mooier als het tot de grondloopt (om een monoblock te creëren)

In de kastenwand hebben we kasten in en al de kasten zijn PTO. De voorkant van de lades die erin zitten zijn van glas.

De besteklade hebben we nog lopen twijfelen maar uiteindelijk hebben we de houten variant genomen. Naast de besteklade hebben we nog een lade met een meenemer wat ik absoluut wilde hebben met kruidenpotjes erin en de cubes.

Als apparatuur hebben we de bora pure. Met de quooker front in het zwart de combi +
De oven combi magnetron in bosch de nieuwste serie die nog uit moet komen. De koelkast en vaatwasser hebben we in serie 6 genomen.

Achter de vaatwasser hebben we de koelkast en de kast met de voorraadpotten dus qua uitruimen vinden we dit het makkelijkste.

Heb nog foto’s toegevoegd van onze woonkamer:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/598HugHx9S8D_z37_PkyTnI3FXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIBzzWO9lgBTxMJY0bXh3xdV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xiAdn8xPIl5YSP4dET7Z_CkD2iQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LWupQwqaZLNWiTGGtDRxVae.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkljF28NIGtsFBDX6lM2eo3_j_U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TKUc6jt8ImMHJxmA8YxhKV7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dd3LNB4Bhu4tIaA6Xx3cSbhyuhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A21U5aRy3lcXDGh9kH34PWB7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyvXFFCMcQre3_PXaV7i06YTH2M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HnPpIK7ZtNhy05sHJgGahVez.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MbCO14KkAyL-gRwtC_FJMCbHwqQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxfUuSOgodjlICmrfjuiKYhB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYg9G120hcQ_ETiVz_d_fH83bdc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wMKQlCFVqZQVRNZKYbMCUmRR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QozPFXkfirMXKYgCPXRx3UZXo2g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FLw40Z9ApWiC7eF15J8CQ5LX.png?f=fotoalbum_large

Ben zo benieuwd hoe het gaat staan. Ik ben totaal inclusief montage alles erop eraan 25.000 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-07 14:13
Melissadejong schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 13:57:
Wij hebben de keuken besteld.

Het is een Next125 keuken geworden met een kastenwand kookeiland en een koffiehoek.

We hebben gekozen voor de nx640 paregrijs als kastenwand en koffiehoek. Het eiland hebben we genomen in nx510 in sahara beige. Het werkblad hebben we voor fenix gekozen en ja moet uitkijken voor krassen etc maar dat komt goed

Ben zo benieuwd hoe het gaat staan. Ik ben totaal inclusief montage alles erop eraan 25.000 kwijt.
ziet er goed uit en lijkt op de indeling waar wij mee bezig zijn! Prijs lijkt mij ook niet verkeerd, mag ik vragen waar je hem besteld hebt? (eventueel in prive bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Zonet een offerte gehad voor het keukenblad van 123werkbladen.nl, 3,300 EUR voor een gesplitst werkblad van in het totaal 4.6m van keramiek, inclusief installatie en inmeten.

Vond het eigenlijk best een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:06

Rzaan

Altijd zoekende

Lengte of oppervlakte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Lengte, opgedeeld in 2.6m voor het kookeiland en 2m voor de tafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Net trouwens een offerte ontvangen van Keukenloods die hoger uitviel dan Superkeukens, dus volgens mij heeft Superkeukens wel een nette prijs. Merk keuken was wel verschillend, Superkeukens was Schuller en Keukenloods Hacker, maar is dat erg verschillend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

the-hyrax schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:12:
Net trouwens een offerte ontvangen van Keukenloods die hoger uitviel dan Superkeukens, dus volgens mij heeft Superkeukens wel een nette prijs. Merk keuken was wel verschillend, Superkeukens was Schuller en Keukenloods Hacker, maar is dat erg verschillend?
Dat is alleen voor experts in dit topic te vergelijken als je de gehele offertes post, anders is er weinig over te zeggen anders dat het beide ongeveer hetzelfde segment is.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1 ... 386 ... 518 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1