Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
SquareOne schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:42:
[...]

Waar ben jij het tegen gekomen? Want ken geen andere partij die Ariostea keukenbladen levert
Ik ben in de showroom van Ariosteia in Londen geweest waar ze keukens (en meer) hebben staan. In Nederland ben ik het nog nergens tegengekomen. Er zijn wel partijen die die slabs kunnen leveren en er een keukenblad (of wastafel in ons geval) van kunnen maken. Maar het is een duur grapje om die hele grote slabs te laten leveren.

Arte is beter te krijgen dus wel een goed alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vqm
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 08:17

vqm

Goedenavond,

We zijn ook op keukenjacht voor onze nieuw te bouwen woning. We hebben een offerte van een keukenboer. De keuken is nu opgesteld zonder buitenwanden (wangen?) aan het wandgedeelte (links+rechts+plank boven nis) omdat we de keuken willen laten inbouwen, hierdoor is de keuken €1.500,- goedkoper maar verwachten we €2.500,- kwijt te zijn aan de standbouw. Verder denken we tevreden te zijn over de opstelling maar hierover en de prijzen hoor ik graag jullie mening.

De situatie is dat wij langs zijn gegaan bij een keukenboer die afwijkt van de standaardleverancier, hierdoor verwachten wij extra kosten te maken (€900,- coordinatiekosten en €1.500 verleggen aansluitingen). Na het samenstellen van de keuken kwam er een exclusief montageprijs van €26.820,- uit het systeem rollen, echter werd er aangegeven dat ze de keuken willen aanbieden voor €18.832,50 excl. montage.

Tijdens het gesprek werd ons aangeboden als we op dat moment zouden tekenen dat zij de extra kosten van het afwijken van de standaard leverancier (€2.400,-) op zich zouden nemen, dit is wat ik bedoel met aanbod 2 (€18.920 incl. montage) in de overzichten hieronder. Wij hebben niet getekend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clT44swrlweP0tImSUa2kuGNgas=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zOEp6cidZBxmJ3tm783fF0Fp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYsrtaP_W_T1tysaoMD0LuIJ2KM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/osbfdNu4cdhDd39wMTXB1xe2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Dxm9368UJ7Dqjyvbg57C9QUNKQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kcAaPYNONCYXp9mr29ekyqv9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gCeIzm_B0DufzuSTyAfZgQdjJs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pJLqDJwzOBzkJFmvA1QVvudJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWuddtdRCQR29qMgcj_R0avIAH4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yqrVedKdZqd91HEQXR7qPwzw.png?f=fotoalbum_large

Kasten: € 14.123,-
Ik heb alle kasten geprobeerd in te vullen op thuiskeukens .nl en kwam uit op €6416,- prijsgroep 0 of € 7100 met prijsgroep 2.
  • 4x hoge kast (60cm x 195cm)
  • 1x lage kast (120cm x 75cm)
  • 1x eiland met bar (340cm x 120cm)
 Apparaten: € 8683,- 
Ik heb alle apparatuur online opgezocht en deze hebben samen een totaalprijs van €5151,-
  • Whirlpool koelkast 178cm (ARG180701) (729)
  • Whirlpool oven-magnetron (W7ME450NB) (794)
  • Whirlpool oven-stoomoven (W7MW461NB) (699)
  • Whirlpool vaatwasser (WIC3B19) (429)
  • Bora Kookplaat Puru recirculatie (PURU) (2500)
 Accessoires: € 2528,- 
  • Quooker, kraan PRO3
  • Multiplex montage strook 1220x95x18
  • Vierkante spoelbak
  • Korfplug t.b.v. SPBK spoelbakken
  • PIX PIX 1-voudige contactdoos RVS (4 stuks)
 Blad: € 1486,- 
  • Kunststof Terra Mare C31
 Montage: € 2487,50 
  • Montage €2.000,-
  • Installeren €500,-
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door vqm op 09-01-2023 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nog mensen die het leuk vinden om op het ontwerp van onze nieuwe keuken te schieten?

Members only:

o.a. door tips en ideeën uit dit topic de kastjes door 2-lade varianten vervangen, en daar waar mogelijk 80cm kasten ipv 60 (met name de rechterwand, daar had ik eerst 4x60 ipv 3x80.

- Koelkast, inbouw was het initiële plan, maar gekozen voor een vrijstaand model. Niet zozeer mooier dan een hoge kast in dezelfde kleur, maar de inhoud van het vriesgedeelte is dan vaak een liter of 60. Daar komen we nu niet goed mee uit. Vrijstaande combi van Liebherr of Siemens geeft c.a. 90 liter aan vriescapaciteit.
-Afzuigkap is voor het idee, de afvoer zit in werkelijkheid wat meer naar links, dus een koof of verlaagd plafond met plafond afzuigkap is veel mooier.
- Rechts heb ik 45cm tussen de lange muur en de dag van het kozijn. Het blad maak ik dan ook 45cm diep, en de onderkastjes zet ik dan ook wat van de muur af. 45cm is ook de diepte van de koffiemachine.
- Magnetron, komt "gewoon" achter het deurtje van 1 van de bovenkasten.
- Quooker zal wat plek wegnemen van de afvalsorteerbakken onder de gootsteen. Daarom vloerruimte rechts voor een losse bak.
- Ikea keuken, heb ik eerder gehad, en voldoet voor ons gewoon, het hoeft geen showpiece te zijn, de keuken is namelijk apart van de woonkamer/eethoek. En we zijn ook niet van het urenlang koken. Nu bijvoorbeeld een 4 pits gaskookplaat met daarnaast nog een wokbrander. Die heb ik in 3 jaar tijd 3x gebruikt ofzo :P
- Plint van 11cm, want een hoogte van 92cm vind ik prima, 89 is echt te laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
@vqm Volgens mij heb je een Nolte keuken in je offerte. Thuiskeukens heeft Häcker Systemat. Dat kan je niet helemaal 1 op 1 met elkaar vergelijken qua kwaliteit. Ook niet qua prijs (online vs winkel).

En ben je blij met de apparatuur? Heb je daar nog bepaalde wensen voor? Whirlpool is laag segment en de typenummers ontbreken in je offerte.

Mijn eerste indruk is dat de offerte met de materialen en apparatuur aan de hoge kant is. Je hebt niet veel lades, een kunststof werkblad en volgens mij niet een heel speciaal frontje.

@_ferry_ Kan je je werkblad nog verdiept maken? Dus 70cm? Dan heb je extra werk- en afzetruimte. Kastjes blijven het zelfde, je maakt je blad alleen wat dieper. Volgens mij heb je daar de ruimte voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 15:46
Joris748 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 13:44:
[...]

Hoeken zijn facet geslepen, dat maakt de kans op beschadiging al kleiner.

Ga even na, wat moet er gebeuren om een vloertegel te beschadigen? Dat is mij alleen nog maar gelukt door een hamer of een tang te laten vallen. Wat gebeurt er met een willekeurig ander materiaal als je hetzelfde doet? Deuken? Krassen?
Is inderdaad mooi he.
Je aanrecht is van keramiek: nee, beschadigt snel. Als je iets laat vallen heb je breuken en stukken eraf.

Je vloer is van tegels (keramiek): ja heerlijk, lekker onderhoudsvrij. Krasvast en kan je lomp gebruiken.

Een keramisch werkblad is echt top. Je kunt een ovenschaal direct uit de oven op het aanrecht zetten wat echt heerlijk is. Ook een pan die je gebruikt om een steak te bakken en even aan de kant wil schuiven zet is erop.

Hoogglans is wél kradgevoelig heb ik gemerkt. De kant waar ik kook heeft veel meer haarkrasjes dan de zitkant van het eiland.

Daarnaast: de print is gewoon van dichtbij niet zo mooi. Er zit geen diepte in want het is geprint en je ziet een soort pixels/korrels bij de print. En dat is gewoon bij alle merken/fabrikanten.

Maar zet dat af tegen de voordelen en je hebt echt een supermooi werkblad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

@Alic3 Ja dat kan zeker! Goeie tip, er is genoeg loopruimte tussen de 2 kastenwanden in (+/-1.3m als ik die rechts 45cm diep maak) dus daar kan ik wel wat van af snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

_ferry_ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:54:
Nog mensen die het leuk vinden om op het ontwerp van onze nieuwe keuken te schieten?

***members only***

o.a. door tips en ideeën uit dit topic de kastjes door 2-lade varianten vervangen, en daar waar mogelijk 80cm kasten ipv 60 (met name de rechterwand, daar had ik eerst 4x60 ipv 3x80.

- Koelkast, inbouw was het initiële plan, maar gekozen voor een vrijstaand model. Niet zozeer mooier dan een hoge kast in dezelfde kleur, maar de inhoud van het vriesgedeelte is dan vaak een liter of 60. Daar komen we nu niet goed mee uit. Vrijstaande combi van Liebherr of Siemens geeft c.a. 90 liter aan vriescapaciteit.
-Afzuigkap is voor het idee, de afvoer zit in werkelijkheid wat meer naar links, dus een koof of verlaagd plafond met plafond afzuigkap is veel mooier.
- Rechts heb ik 45cm tussen de lange muur en de dag van het kozijn. Het blad maak ik dan ook 45cm diep, en de onderkastjes zet ik dan ook wat van de muur af. 45cm is ook de diepte van de koffiemachine.
- Magnetron, komt "gewoon" achter het deurtje van 1 van de bovenkasten.
- Quooker zal wat plek wegnemen van de afvalsorteerbakken onder de gootsteen. Daarom vloerruimte rechts voor een losse bak.
- Ikea keuken, heb ik eerder gehad, en voldoet voor ons gewoon, het hoeft geen showpiece te zijn, de keuken is namelijk apart van de woonkamer/eethoek. En we zijn ook niet van het urenlang koken. Nu bijvoorbeeld een 4 pits gaskookplaat met daarnaast nog een wokbrander. Die heb ik in 3 jaar tijd 3x gebruikt ofzo :P
- Plint van 11cm, want een hoogte van 92cm vind ik prima, 89 is echt te laag.
toon volledige bericht
Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar is het niet praktischer om je inductie meer richting je muur/raam te plaatsen dan heb je het smalle stukje extra tussen je inductie en je gootsteen waardoor je die ruimte beter kunt benutten. Misschien dat je dit bewust niet doet i.v.m. de grootte van pannen of dat het je te dicht bij het raam komt?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:35
_ferry_ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 10:54:
Suggestie: zet de afwasmachine naast de koelkast, dan de twee ladenblokken met spoelbak, dan oven en smal kastje. Dan heb je meer ruimte tussen spoelbak en kookplaat, maar vooral sta je niet voor de afwasmachine.

(Als ik je plaatje juist interpreteer dat ladenblokken breder zijn dan afwasmachine, anders maakt het voor de ruimte op het werkblad niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 11:26
Wat is dat toch met keukenzaken en merken doordrukken. :?

We zijn bezig met een nieuwe keuken voor onze nieuwbouwwoning. Vorige week bij een Duitse keukenzaak geweest. Geven we aan dat we Neff en Liebherr mooie apparatuur vinden (die ze in hun assortiment hebben), zegt de verkoper dat we alles Siemens moeten nemen en gaat hij daarvan uit.
De week daarvoor bij DB keukens geweest, daar hadden ze qua kastjes Excellentic en Schmidt. Verkoper gaf aan dat Excellentic hun eigen lijn is (hier geleerd dat het Rotpunkt is). Al onze vragen over Schmidt werd een beetje overheen gepraat. Pak ik vervolgens een plankje van Schmidt en zeg dat ik dat een mooie uitvoering en kleur vind, zegt de verkoper vervolgens, ja precies die kleur gaat deze van Excellentic worden als we er een coating overheen doen, en dan een Excellentic plank meenemen en invoeren in de computer.

Zal allemaal met meer marge te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 15:47
Dat zal inderdaad met kortingen en dus marge te maken hebben. Wees blij dat ze het zo transparant doen. Kun je als klant op tijd vertrekken, omdat duidelijk is dat de verkoper niet naar je wensen luistert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

True schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Ik weet niet hoe anderen er over denken, maar is het niet praktischer om je inductie meer richting je muur/raam te plaatsen dan heb je het smalle stukje extra tussen je inductie en je gootsteen waardoor je die ruimte beter kunt benutten. Misschien dat je dit bewust niet doet i.v.m. de grootte van pannen of dat het je te dicht bij het raam komt?
Er zit nu c.a. 40cm naast, volgens mij is dat wel okee, iets van 25cm had wellicht al volstaan voor uitstekende handvatten of het neerleggen van je accessoires. Maar dan zou je de plaat uit het midden ten opzichte van de oven moeten plaatsen, of het 40cm kastje in de hoek vervangen door 20, maar daar heb je erg weinig aan.
Toke_gt schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Suggestie: zet de afwasmachine naast de koelkast, dan de twee ladenblokken met spoelbak, dan oven en smal kastje. Dan heb je meer ruimte tussen spoelbak en kookplaat, maar vooral sta je niet voor de afwasmachine.

(Als ik je plaatje juist interpreteer dat ladenblokken breder zijn dan afwasmachine, anders maakt het voor de ruimte op het werkblad niet uit).
In het begin had ik die opstelling ook. Maar ik zag 1 groot nadeel, namelijk dat de afstand tussen vaatwasser en "servieskast" (bovenkastjes aan de andere kant) van de keuken vrij groot is.
Hoewel dat wellicht helemaal niet zo'n issue is als ik dat probeer zoveel mogelijk in kast 10 en 13 te stoppen op onderstaande afbeelding. Moet ook zeggen dat ik in het begin minder kastenwand had staan omdat ik nog speelde met het idee van een barretje ten koste van kastruimte.

Dus tja, beide hebben waarschijnlijk voor en nadelen.
Voor nu leek het mij wel een goed idee om +/- 1 meter aan werkblad te hebben boven kastje 2 (en stukje 3) waar ik dan direct de spullen vanuit de koelkast kan pakken en snijden. Snijplanken, schaaltjes en koksmessen in de lades er onder. Het wat smallere deel van het werkblad (+/-70cm) in het midden wat ruimte voor de vaat, zeepdispenser, het pakken van kokend water om te koken, of het tijdelijk opstellen van bijvoorbeeld de airfryer. Dat heeft niet zoveel ruimte nodig.

Indeling met de vaatwasser naast de koelvriescombi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KD0YkPGGZHNELty_Y24CvgWz_vA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xEunx5fnhucmUCkG0gVmfWOu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door _ferry_ op 08-01-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpectraCoder
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 21:29
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe keuken, en langsgeweest bij Superkeukens na er goede verhalen over te hebben gelezen in dit topic.

Vooraf had ik zelf al een 3d-tekening gemaakt van mijn ideale keuken om de ruimte zo optimaal mogelijk in te kunnen delen. Een belangrijk onderdeel van mijn eigen ontwerp was de afgeronde hoeken. Zo blijft de looproute naar de gang behouden, en vormt de keuken geen obstakel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQu2cnoXIv6VvEjVLLlTaRwsdWk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jdc251K1q4BooRgvPUtMXdqU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWfnWrIXZSjCQjtGQkpliqr5OFs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aq54ROKq0ATDXyGbmzEGK2eJ.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig hadden ze bij Superkeukens welgeteld 1 model keuken die dit mogelijk maakt. Op basis van dit model is de verkoper aan de slag gegaan om het zoveel mogelijk op mijn initiële ontwerp te laten lijken. Zo is het ontwerp nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6p0cJeFQkD6I7kCEv1V9ootwH7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ElDnrX1ye7YcAsjnw34WrP4G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51_r5i5zzDjUZQFWxHhe647VWFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJxEyLqOHLRVlpuUIej3tT4U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fzv3xWT81FqDIoidGbpwa0lCV_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bgpmvi2cCQ9v8KA93qMX47Kn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PoJQ37VwqDcQ45gJ1Ixjrq99utk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzasPR2rhvlYWztMT3jQcC9V.jpg?f=fotoalbum_large

Qua werkblad kon er door de afgeronde hoeken eigenlijk alleen uit kunststof worden gekozen. Keramiek kon ook, maar dan kwam er een aluminium lijst omheen. Niet fraai, dus voor kunsstof gekozen.

In de kastjes boven het aanrecht zit op de bodem een glasplaat met ingebouwde led-verlichting. Dit geeft werkbladverlichting, maar ook licht in de kast.

Apparatuur:
  • Koel/vriescombinatie Juno JCU178E8S1
  • Oven Etna MO670TI
  • Vaatwasser Juno JGVX608E2
  • Inductiekookplaat Etna KI560ZT
  • Afzuiging Novy 26050
De kosten zijn als volgt:
  • Meubelen EUR 10866,16
  • Werkbladen EUR 1657,51
  • Apparatuur EUR 4887,18
  • Accessoires EUR 1351,62
  • Subtotaal EUR 18762,47
  • Blokkorting EUR - 6115,78
  • + Transport EUR 295,00
  • + Montage EUR 1081,74
  • Totaal incl. BTW (21%) EUR 14023,43
Er was ook sprake van een zekere 'Blokkorting'. Het is mij niet helemaal helder hoe dit precies werkt, maar het had er mee te maken dat je voor een vaste lage prijs kon kiezen uit voorgeselecteerde apparatuur.

Nu ben ik niet zo thuis in de keukenmerken, maar over de Juno-apparatuur valt niet zo veel te vinden qua reviews. Wat denken jullie als je dit lijstje ziet?

En hebben jullie anders nog aanbevelingen voor keukenzaken waar ze ook dit soort afgeronde keukens hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
SpectraCoder schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:00:
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe keuken, en langsgeweest bij Superkeukens na er goede verhalen over te hebben gelezen in dit topic.

Vooraf had ik zelf al een 3d-tekening gemaakt van mijn ideale keuken om de ruimte zo optimaal mogelijk in te kunnen delen. Een belangrijk onderdeel van mijn eigen ontwerp was de afgeronde hoeken. Zo blijft de looproute naar de gang behouden, en vormt de keuken geen obstakel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gelukkig hadden ze bij Superkeukens welgeteld 1 model keuken die dit mogelijk maakt. Op basis van dit model is de verkoper aan de slag gegaan om het zoveel mogelijk op mijn initiële ontwerp te laten lijken. Zo is het ontwerp nu:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Qua werkblad kon er door de afgeronde hoeken eigenlijk alleen uit kunststof worden gekozen. Keramiek kon ook, maar dan kwam er een aluminium lijst omheen. Niet fraai, dus voor kunsstof gekozen.

In de kastjes boven het aanrecht zit op de bodem een glasplaat met ingebouwde led-verlichting. Dit geeft werkbladverlichting, maar ook licht in de kast.

Apparatuur:
  • Oven Etna MO670TI
  • Afzuiging Novy 26050
  • Meubelen EUR 10866,16
  • Werkbladen EUR 1657,51
  • Apparatuur EUR 4887,18
  • Subtotaal EUR 18762,47
  • + Transport EUR 295,00
  • + Montage EUR 1081,74
Er was ook sprake van een zekere 'Blokkorting'. Het is mij niet helemaal helder hoe dit precies werkt, maar het had er mee te maken dat je voor een vaste lage prijs kon kiezen uit voorgeselecteerde apparatuur.

Nu ben ik niet zo thuis in de keukenmerken, maar over de Juno-apparatuur valt niet zo veel te vinden qua reviews. Wat denken jullie als je dit lijstje ziet?

En hebben jullie anders nog aanbevelingen voor keukenzaken waar ze ook dit soort afgeronde keukens hebben?
toon volledige bericht
Superkeukens heeft je waarschijnlijk een Schuller keuken aangeboden, deze kan inderdaad met ronde kasten werken.
https://www.schueller.de/

Ik weet zo niet of er andere merken zijn welke dit ook kunnen.

Voor wat betreft de blokkorting, veel keukenmerken werken niet met een standaard prijslijst per kast, maar op basis van je totale samenstelling wordt de prijs (en de korting) bepaald. Bij Schuller zitten hier ook vaak "punten" aan verbonden welke dan besteed kunnen worden aan apparatuur. Naast Juno kan dit ook Siemens of AEG zijn.
Persoonlijk zou ik qua appratuur een stap je hoger gaan, ETNA/Juno zijn budget merken en past niet bij het segment keuken wat je uit zoekt vind ik. zou minimaal een middenklasser als Pelgrim ofzo pakken, of AEG/ATAG/Siemens als er ruimte in het budget is.

Edit: qua verlichting vond ik trouwens Schüller ontzettend duur, dus je zou wellicht kunnen kijken als je de kasten gewoon met een dichte bodem neem en er dan zelf verlichting onder zet.
is natuurlijk minder mooi maar dat soort accessoires zijn vaak extreem overpriced bij keuken leveranciers is mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door --MP-- op 08-01-2023 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:45

copykat

Good copy isn't bad

Aeonis schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:15:
Wat is dat toch met keukenzaken en merken doordrukken. :?

We zijn bezig met een nieuwe keuken voor onze nieuwbouwwoning. Vorige week bij een Duitse keukenzaak geweest. Geven we aan dat we Neff en Liebherr mooie apparatuur vinden (die ze in hun assortiment hebben), zegt de verkoper dat we alles Siemens moeten nemen en gaat hij daarvan uit.
De week daarvoor bij DB keukens geweest, daar hadden ze qua kastjes Excellentic en Schmidt. Verkoper gaf aan dat Excellentic hun eigen lijn is (hier geleerd dat het Rotpunkt is). Al onze vragen over Schmidt werd een beetje overheen gepraat. Pak ik vervolgens een plankje van Schmidt en zeg dat ik dat een mooie uitvoering en kleur vind, zegt de verkoper vervolgens, ja precies die kleur gaat deze van Excellentic worden als we er een coating overheen doen, en dan een Excellentic plank meenemen en invoeren in de computer.

Zal allemaal met meer marge te maken hebben?
Kort antwoord?
JA.
Met apparatuur hebben ze vaak afspraken bij 1 merk/leverancier. Alle andere moeten ze gewoon bestellen bij de groothandel.(kan je dus net zo goed zelf doen.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:48

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Apparatuur:
  • Oven Etna MO670TI
  • Afzuiging Novy 26050
  • Meubelen EUR 10866,16
  • Werkbladen EUR 1657,51
  • Apparatuur EUR 4887,18
  • Subtotaal EUR 18762,47
  • + Transport EUR 295,00
  • + Montage EUR 1081,74

toon volledige bericht
Blokkorting wordt uitgebreid in de openingspost van dit draadje beschreven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-05 14:07
t14wo schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:39:
[...]

Hoogglans is wél kradgevoelig heb ik gemerkt. De kant waar ik kook heeft veel meer haarkrasjes dan de zitkant van het eiland.

Daarnaast: de print is gewoon van dichtbij niet zo mooi. Er zit geen diepte in want het is geprint en je ziet een soort pixels/korrels bij de print. En dat is gewoon bij alle merken/fabrikanten.

Maar zet dat af tegen de voordelen en je hebt echt een supermooi werkblad.
Omdat wij een Evora ceramics (calacatta green) hoogglans blad hebben besteld voor het nieuwe kookeiland, was ik vanwege je bericht toch wat bezorgd. Als het echt zo erg zou zijn, dan moest ik wellicht naar een alternatief gaan kijken voordat de keukenboer alles al in order heeft.

Dus, hop vandaag naar R’dam gescheurd en bij de Keukencoach binnengewipt, die dit blad op een showroommodel hebben (daar het blad gezien maar de keuken elders besteld overigens).

Ceramics hoogglans op showroommodel: Evora premium gepijst calacutta green. Prachtig!
- hele, hele kleine haarkrasjes te zien als je goed en wat schuin op het blad kijkt. Zoiets als op mijn “misbruikte” Iphone, als ik heeel goed kijk
Ik vond het zeker acceptabel, het is tenslotte een gebruiksvoorwerp en mijn huidige keukenblad heeft ook wat krasjes die me nooit echt opvallen/ergeren.
- De print (?) van dichtbij bekeken, maar kan absoluut geen pixels zien. Ik weet wat pixels zijn, ik werk dagelijks met Photoshop&Indesign. Ik vond het gewoon op “echt” marmer lijken.

Verder, de krastest: met de huisdeursleutel alle bladen getest :7
In diverse keukenzaken overigens, meteen een goede test of het blad keramiek was of niet.

Keramiek gezoet (wat matter dan hoogglans): krassen kon je wegpoetsen, absoluut krasvast volgens mij.

Keramiek hoogglans: met de sleutel kreeg ik er ter plekke geen krassen op. Diverse keren geprobeerd want bij de gezoete bladen zie je metaalkrassen die je dan kan wegpoetsen (mouw vd jas met wat “water”). Ik heb echter wel de haarkrasjes gezien op het showroommodel, dus ik geloof wel dat je op den duur wat (zeer acceptabele) haarkrasjes kan krijgen. De glanzende toplaag is namelijk gehard glas.

Conclusie “praktijktest” :+
- Mooi blad geprint met diepte (Evora): hoogglans

- Ultiem krasvast blad met minder diepte (Evora): gezoet nemen.

Ik laat mijn Evora blad voor het kookeiland dus zo (gepolijst en verhit tot glanzend) in de bestelling staan. Het is prachtig en hufter proof genoeg.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
MagniArtistique schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:19:
[...]

Blokkorting wordt uitgebreid in de openingspost van dit draadje beschreven.
Waar het behoorlijk negatief uitgelegd wordt moet ik zeggen. Het is in mijn ogen gewoon een andere manier van calculeren. Op deze manier kunnen fabrikanten wat meer sturen in de prijzen naar aanleiding van het soort/formaat keuken. Het wordt er inderdaad iets ondoorzichtiger van maar zo negatief als in de startpost vind ik overdreven.

Mij werd gewoon netjes laten zien in welk "blok" ik zat en wat de consequenties waren van wijzigen en welke ruimte er nog in mijn "blok" zat.
Daarnaast kreeg ik gewoon het aantal apparatuur punten te zien dat er te besteden was, hier hebben wij uiteindelijk een Siemens koelkast van mee besteld bij de keuken leverancier.

[ Voor 22% gewijzigd door --MP-- op 08-01-2023 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Shocked schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:46:
[...]

Omdat wij een Evora ceramics (calacatta green) hoogglans blad hebben besteld voor het nieuwe kookeiland, was ik vanwege je bericht toch wat bezorgd. Als het echt zo erg zou zijn, dan moest ik wellicht naar een alternatief gaan kijken voordat de keukenboer alles al in order heeft.

Dus, hop vandaag naar R’dam gescheurd en bij de Keukencoach binnengewipt, die dit blad op een showroommodel hebben (daar het blad gezien maar de keuken elders besteld overigens).

Ceramics hoogglans op showroommodel: Evora premium gepijst calacutta green. Prachtig!
- hele, hele kleine haarkrasjes te zien als je goed en wat schuin op het blad kijkt. Zoiets als op mijn “misbruikte” Iphone, als ik heeel goed kijk
Ik vond het zeker acceptabel, het is tenslotte een gebruiksvoorwerp en mijn huidige keukenblad heeft ook wat krasjes die me nooit echt opvallen/ergeren.
- De print (?) van dichtbij bekeken, maar kan absoluut geen pixels zien. Ik weet wat pixels zijn, ik werk dagelijks met Photoshop&Indesign. Ik vond het gewoon op “echt” marmer lijken.

Verder, de krastest: met de huisdeursleutel alle bladen getest :7
In diverse keukenzaken overigens, meteen een goede test of het blad keramiek was of niet.

Keramiek gezoet (wat matter dan hoogglans): krassen kon je wegpoetsen, absoluut krasvast volgens mij.

Keramiek hoogglans: met de sleutel kreeg ik er ter plekke geen krassen op. Diverse keren geprobeerd want bij de gezoete bladen zie je metaalkrassen die je dan kan wegpoetsen (mouw vd jas met wat “water”). Ik heb echter wel de haarkrasjes gezien op het showroommodel, dus ik geloof wel dat je op den duur wat (zeer acceptabele) haarkrasjes kan krijgen. De glanzende toplaag is namelijk gehard glas.

Conclusie “praktijktest” :+
- Mooi blad geprint met diepte (Evora): hoogglans

- Ultiem krasvast blad met minder diepte (Evora): gezoet nemen.

Ik laat mijn Evora blad voor het kookeiland dus zo (gepolijst en verhit tot glanzend) in de bestelling staan. Het is prachtig en hufter proof genoeg.
toon volledige bericht
Oei… dat was natuurlijk niet mijn bedoeling om je zondag zo te kapen. :p

Dit is ons blad na 1,5 jaar gebruik. Krasjes zijn natuurlijk erg moeilijk te zien. Let op: geen van de krassen is voelbaar. Maar het is typisch een hoogglas “swirls” krasjes zoals je die ook op je auto ziet. En wat lange krassen waarbij in op het blad even snel een citroentje sneed bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iNO0S7s32ZyV73FEV3A5rAsj2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wY0tGwNDTR1koXzo7qHGHpn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlgVaxmKfkOuLVoGpnylEEjDows=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yvhSaiHAyjeXse90abHw48aX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirgis
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-08-2024
Na al een tijdje meelezen, gaan we binnenkort echt kijken voor de keuken voor in ons nieuwbouwhuis.

In februari gaan we naar Ekelhoff en zijn we van plan nog 2/3 keukenzaken te bezoeken. We zijn zelf nog wat zoekende welke. Wat betreft het merk kasten hebben we niet een hele specifieke voorkeur, zolang het stevig is en greeploos kan. Lijkt ons handig met twee jonge jongens.

Om hier een impressie te kunnen geven van de keuken hoe wij hem zouden willen heb ik deze ontworpen in de keukenplanner van Ikea (hier willen we hem overigens niet gaan kopen). Hij klopt niet helemaal, omdat wat wij precies willen bij Ikea niet mogelijk is.

- achter het bardeel zitten uiteraard geen kasten. We twijfelen nog of we het bardeel door willen laten lopen op de kopse kant, waardoor de spoelbak verschuift.
- Kastenindeling spoel/kookkant klopt niet qua verdeling, ivm Ikea maten.
- bij de twee ovens op elkaar, is de onderste geen oven, maar daar willen we de vaatwasser op hoogte (met daarboven wel een oven).
- Oven en stoomoven komen op gelijke hoogte
- Diepvries komt in de bijkeuken

Doorloop tussen kastenwand en eiland is ongeveer 1 meter. Doorloop tussen eiland en muur is 1,5 meter.
Bij eettafel is serre, dus volledig glas en naast de openslaande tuindeuren zitten aan beide kanten nog ramen.

Apparatuur in principe oven, stoomoven, vaatwasser en koelkast van Siemens, kookplaat Bora Pure, Quooker COMBI flex en Wijnkoelkast van Hananto (bij elkaar rond de 10.000 als ik google op internet).

Zouden jullie mee willen denken of dit een passende indeling is? En of dit mogelijk is voor een budget van 25.000 euro. Is er, naar jullie idee, een bepaald merk waar we bij dit budget en met deze apparatuur het beste aan kunnen denken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBtH4aIUhszoXUAXNlzFJsQt3m8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HkUKqgp7Awml9zqnCUUSBbWd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpkbMODkeN-4K46bQiOf-tsuinE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UsuNRWb3SHcAqo6wU1Ocud0P.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hChYqHPcFxGKQQWikjmgV4IzznA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iIipQoJVdCLO6vetGEt6R0sV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@Dirgis Met dat budget kom je denk ik al wel een heel eind. Vooral ook afhankelijk van welke frontjes en werkblad je wil hebben. Ga je voor fineer en marmer, dan gaat het je niet lukken. Maar als je een gemiddeld greeploos frontje uitzoekt, een composieten blad een mix tussen lades en planken dan moet het wel passen binnen het budget denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Dirgis schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:37:
Na al een tijdje meelezen, gaan we binnenkort echt kijken voor de keuken voor in ons nieuwbouwhuis.

In februari gaan we naar Ekelhoff en zijn we van plan nog 2/3 keukenzaken te bezoeken. We zijn zelf nog wat zoekende welke. Wat betreft het merk kasten hebben we niet een hele specifieke voorkeur, zolang het stevig is en greeploos kan. Lijkt ons handig met twee jonge jongens.

Om hier een impressie te kunnen geven van de keuken hoe wij hem zouden willen heb ik deze ontworpen in de keukenplanner van Ikea (hier willen we hem overigens niet gaan kopen). Hij klopt niet helemaal, omdat wat wij precies willen bij Ikea niet mogelijk is.

- achter het bardeel zitten uiteraard geen kasten. We twijfelen nog of we het bardeel door willen laten lopen op de kopse kant, waardoor de spoelbak verschuift.
- bij de twee ovens op elkaar, is de onderste geen oven, maar daar willen we de vaatwasser op hoogte (met daarboven wel een oven).

Doorloop tussen kastenwand en eiland is ongeveer 1 meter. Doorloop tussen eiland en muur is 1,5 meter.
Bij eettafel is serre, dus volledig glas en naast de openslaande tuindeuren zitten aan beide kanten nog ramen.

Apparatuur in principe oven, stoomoven, vaatwasser en koelkast van Siemens, kookplaat Bora Pure, Quooker COMBI flex en Wijnkoelkast van Hananto (bij elkaar rond de 10.000 als ik google op internet).

Zouden jullie mee willen denken of dit een passende indeling is? En of dit mogelijk is voor een budget van 25.000 euro. Is er, naar jullie idee, een bepaald merk waar we bij dit budget en met deze apparatuur het beste aan kunnen denken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
- Zeker weten dat je 3 ovens nodig hebt?
- kookplaat niet aan de rand. Door spetteren blijf je schoonmaken
- 25k zou voldoende moeten zijn, uiteraard afhankelijk van het merk keuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:02
t14wo schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:48:
[...]

- Zeker weten dat je 3 ovens nodig hebt?
- kookplaat niet aan de rand. Door spetteren blijf je schoonmaken
- 25k zou voldoende moeten zijn, uiteraard afhankelijk van het merk keuken
Hij/zij schrijft toch dat de onderste oven de vaatwasser is maar dit niet mogelijk is in de IKEA planner~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
25k lijkt me goed haalbaar, mits je in middensegment keukens zonder al te rare fratsen blijft.
Ga je naar designkeukens of hele dure afwerking cq. bladen word het lastig.
Bijvoorbeeld bij Ekelhoff zul je meer naar de Contur (schuller) moeten kijken dan naar de next, poggenpohl etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Weinig op aan te merken, al zou ik voor de spoeling en voor de Bora wel kijken of het wat verder van de kant af kan. Zo dicht op de rand betekent aan beide kanten veel spetters op de vloer. Dus dat betekent misschien een andere indeling qua kasten, bijv 120-60-120. Qua wijnklimaatkast moet je je bedenken of je wel een apparaat dat continue 42 decibel produceert in de ruimte moet willen hebben, of wat meer investeren in een echt goede wijnklimaatkast van bijv. Liebherr.

Verder je budget, denk ik wel mogelijk mits je aan de budgetkant blijft qua kastenwerk en werkblad. Dus niet teveel lades, niet een te dure prijsgroep qua fronten, geen duur werkblad, etc. Ga je voor de duurdere varianten hierin dan kom je er makkelijk bovenuit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meiss
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-04 23:32
Aubergine schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 17:40:
Zijn er nog adviezen voor het kiezen van de kleuren van een keukens? Wij zijn inmiddels bijna rond met de opstelling en apparatuur.

Maar de kleuren... hebben nu zwarte frontjes en een grijs blad. Maar we vinden het echt lastig om daar inspiratie mee op te doen - bijna alle keukenzaken hebben nu met name donkere keukens.
Mijn advies als verkoopspecialiste zelf; ga niet voor een effen zwart front. Het is misschien gaaf maar je ziet er echt werkelijk alles op. Zelfs mét antifingerprint is het DE keuken welke wij in de showroom x op x moeten poetsen, en dan wordt daar nog niet eens met levensmiddelen gewerkt. 😉

(Sorry als ik het je nu nóg moeilijker maak 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirgis
  • Laatst online: 28-08-2024
Helder, geen design keuken, eerder midden segment.

We willen wel graag hoge kasten (plafond 2,93) verder wat lades, maar ook normale kasten. Zoals ik gelezen heb is doorlopende fronten tot de grond mooi in de afwerking, dat overwegen we misschien nog. Verder willen we niet heel veel extra’s (totdat je alle mogelijkheden ziet waarschijnlijk 😉).

Andere opmerkingen die ik meeneem:
- Spoelbak en koken wat verder van de rand.
- nadenken over geluidsniveau wijnklimaatkast

Ik las ook nog over een rvs vs. Composiet spoelbak. Is een composiet echt de meerprijs waard?

Als er nog meer tips zijn, zijn deze zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meiss
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-04 23:32

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
De esthetische indeling is een questie van smaak.
Zelf zou ik wanneer je de nis (kastenwand) in het midden plaatst de aparaten aan 1 zijde plaaten. Dit oogt rustiger en strakker en is bij greeploos mooier. (Weet niet hoe groot je koeler gaat zijn?)

De doorloop van het eiland op 120cm zetten. Loopt net wat makkelijker langs elkaar heen.

Is spoelen bewust aan kamerzijde gekozen?
Omdat je tijdens het koken langere tijd achter het aanrecht zult staan zou ik er voor kiezen om deze op die positie te plaatsen zodat je contact hebt/houdt met de rest van de ruimte. (Zeker bij jongere kinderen)

Het bargedeelte zou ik bij het koken plaatsen zodat in de pannen kunt kijken terwijl de ander kookt i.p.v. dat je in een gootsteen kijkt.

Vraag jezelf even af of je juist 2x stoelen (eettafel en bargedeelte) bij elkaar wilt hebben.

Tevens zou ik de vaatwasser in het eiland plaatsen zodat je geen vieze druppels op de grond krijgt van spoelen naar vaatwasser en koken/spoelen iets verder van de kant af houden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 11:55
Aubergine schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Precies! Ik ben stiekem ook bang dat zwart veel meer een modekleur is dan ik me ervan bewust ben... thanks voor het advies! Nog meer tips/suggesties om het zo tijdloos mogelijk te laten ogen?
Als je zo tijdloos mogelijk wilt kan je ook niet voor een strakke keuken gaan. Want ook daarin zie je natuurlijk telkens wijzigingen. (Greeplijsten, dikte werkblad, manier van nis maken, hoe led-verlichting wordt gedaan, hoogte plinten, soort/model/kleur/type grepen etc)

Landelijk, klassiek, romantisch, dat soort termen is dus wat (mij betreft wat) je nastreeft als je voor een keuken gaat die er over 15-20-25 jaar nog uit moet zien als tijdloos :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Aurum schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:26:
[...]

Ik heb eventueel nog een variatie op meer bladruimte. Ik heb wat bij elkaar gezet in sketchup met wat presets. Ik heb gegokt dat jullie huis 8 meter lang is? Volgens mij zijn jullie wat meer van een landelijke keuken maar het geeft een beeld :). Ik zou persoonlijk twijfelen of je op 270cm wil spoelen en koken. Ik zou dan toch koken op het eiland en dan toch spoelen ergens anders.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik bedenk me:

Wat als je tegen de achterwand (naast het glas) hoog doet en tegen de wand met de deur een (extra) groot schiereiland? Ik weet de maten (nog?) niet, dus ik weet niet hoeveel hoog je dan kwijt kunt hoor

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Bedankt voor je reactie, we gaan inderdaad ook niet verder met deze partij, de prijzen slaan inderdaad nergens op. Inmiddels ook de offerte voor twee badkamers + wc binnen van de zelfde partij en die is nog absurder. We gaan rustig verder kijken naar een partij de mee wilt denken en wat representatiever geprijsd is. Tips zijn altijd welkom.
Floor-is schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:59:
[...]

Absurd, je wordt echt onwijs genaaid met het werkblad.

Ik heb een Silestone Calacatta Gold (12mm) blad in 5 delen:
1: 96x110cm (kopse kant eiland) in verstek verbonden naar deel 2
2: 181x110cm bovenzijde eiland rechte verbinding met deel 3.
3: 181x110 bovenzijde eiland, in verstek verbonden naar deel 4
4: 96x110cm (kopse kant eiland)
5: 120x±60cm, plaatsing in nis
6: 100x±60cm, plaatsing in nis

Het eiland heeft dus 4 delen, in totaal iets meer dan 6m2. De nissen bij elkaar zo'n 1,3m2.
Tel daarbij op: 2x waterval voor de kopse kanten van het eiland en een bookmatch voor op het eiland.

***members only***

Edit:
Ik val in herhaling, maar komtie:

Mijn apparatuur:

***members only***

Mijn kastenwerk, inclusief werkblad. Door meubelmaker gemaakt, fenix fronten, watervaste korpus etc

***members only***

Plaatsen

***members only***

Totaal komt dan op:

***members only***

Daarvoor krijg ik, qua kastenwerk:
Wand A:
1x lage kast 100cm met 2x lade en binnenlade
1x nis 100cm met ingefreesde led-verlichting
1x bovenkast met 1x100cm klep (push-to-open)
2x hoge kast tbv koeling, beide voorzien van servo-drive
Fronten tot de vloer, deuren van 240cm

Wand B:
2x lade kast 60cm met 2x lade en binnenlade
1x nis 120cm breed met ingefreesde led-verlichting
2x bovenkast 60cm met deur
1x ovenkast met onder 2x lade en binnenlade, dan warmhoudlade en oven op elkaar, bovenkast met deur
Fronten tot de vloer

Eiland met in totaal:
200cm bar aan binnenzijde (links/rechts/boven/achter) bekleed met Arpa Fenix in frontkleur
2x80cm ladekast met 2x lade en binnenlade, front tot vloer
2x60cm ladekast met 2x lade, boven plint
1xvaatwasserfront
2x90cm ladekast met 2x lade en binnenlade
Bovendien een ondersteuningsplaat onder het werkblad, compleet in Arpa Fenix afgewerkt aan boven- en onderzijde (360x110cm)

Notabene: geen Blum Legrabox lades, maar TA'OR. https://www.taorbox.com/nl

Kost minder, apparatuur is luxer, meer kasten, meer werkblad, véél meer lades (28!!) én door een meubelmaker gemaakt..
toon volledige bericht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 15:03

NvU

Floor-is schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:38:
[...]

Als je zo tijdloos mogelijk wilt kan je ook niet voor een strakke keuken gaan. Want ook daarin zie je natuurlijk telkens wijzigingen. (Greeplijsten, dikte werkblad, manier van nis maken, hoe led-verlichting wordt gedaan, hoogte plinten, soort/model/kleur/type grepen etc)

Landelijk, klassiek, romantisch, dat soort termen is dus wat (mij betreft wat) je nastreeft als je voor een keuken gaat die er over 15-20-25 jaar nog uit moet zien als tijdloos :)
Dit is toch vooral heel erg smaak bepalend. Ik ben het hier namelijk absoluut niet mee eens. Voor mij voelen juist die termen "landelijk, klassiek" al heel snel als een "oude" keuken. Terwijl een strakke witte keuken met misschien geen PTO maar wel een strakke handgreep oid ik na 15 jaar nog steeds mooi en niet trendgevoelig vind ogen. Ik geloof best dat dingen trendgevoelig kunnen zijn (kleur, indeling, apparatuur evt nog, bepaalde vorm) maar een heel design afschrijven gaat mij wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vqm

vqm

Alic3 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:29:
@vqm Volgens mij heb je een Nolte keuken in je offerte. Thuiskeukens heeft Häcker Systemat. Dat kan je niet helemaal 1 op 1 met elkaar vergelijken qua kwaliteit. Ook niet qua prijs (online vs winkel).
Top, bedankt voor de informatie! Denk je dat het wel in de buurt komt van elkaar of is het appels met peren vergelijken?
En ben je blij met de apparatuur? Heb je daar nog bepaalde wensen voor? Whirlpool is laag segment en de typenummers ontbreken in je offerte.
Typenummers heb ik nu toegevoegd aan mijn post. Ik ben blij met de apparatuur in de zin van de hoeveelheid apparaten. Qua merk zou ik graag uit het lage segment willen gaan maar weet niet of te betalen is. Wat zou jij adviseren hierin?
Mijn eerste indruk is dat de offerte met de materialen en apparatuur aan de hoge kant is. Je hebt niet veel lades, een kunststof werkblad en volgens mij niet een heel speciaal frontje.
Dit is inderdaad ook mijn eigen indruk. Er zit inderdaad maar één kast met 2 lades in. Het frontje is best basic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:59
vqm schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Typenummers heb ik nu toegevoegd aan mijn post. Ik ben blij met de apparatuur in de zin van de hoeveelheid apparaten. Qua merk zou ik graag uit het lage segment willen gaan maar weet niet of te betalen is. Wat zou jij adviseren hierin?

[...]
vqm schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:45:

Apparaten: € 8683,- 
Ik heb alle apparatuur online opgezocht en deze hebben samen een totaalprijs van €5151,-
  • Whirlpool koelkast 178cm (ARG180701) (729)
  • Whirlpool oven-magnetron (W7ME450NB) (794)
  • Whirlpool oven-stoomoven (W7MW461NB) (699)
  • Whirlpool vaatwasser (WIC3B19) (429)
  • Bora Kookplaat Puru recirculatie (PURU) (2500)
Wij hebben van Bosch uitgezocht bij Lunenburg, maar die zijn wel stukje duurder dus (al was er ook Bosch vaatwasser voor 650 ofzo, zonder Zeoliet):

Bosch KIR81SDE0 Koelkast - 949
Bosch CMG836NC1 oven/magnetron - 1069
Bosch CMG836NC1 oven/stoom - 1259
Bosch SMV6ZBX00N Vaatwasser - 939

Voor mijn gevoel is Bosch/Siemens wel iets hoger als Whilrpool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-07-2024
orf schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Ik ben echt fan geworden van keramiek/dekton. Nooit een vlek, je kunt alles erop zetten en hoeft nooit rekening te houden met zuren of schoonmaakmiddelen.

Mijn vorige keuken had een (wit) composiet blad. Dat bleef je poetsen en ik kreeg last van kalk vlekken bij de kraan. Bovendien had ik daar ook een beschadiging op de rand van een pan bij de vaatwasser.
Is deze laatste ervaring (composiet geeft blijvende vlekken / je blijft poetsen) ook ervaringen van anderen met composiet?

Bedankt voor alle (ook overige) reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theta-1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 05-05 09:02
PhilDunphy schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:34:
[...]

Is deze laatste ervaring (composiet geeft blijvende vlekken / je blijft poetsen) ook ervaringen van anderen met composiet?

Niet bepaald. Mijn vriendin had in haar vorige huis een gezoet composiet blad. Na 15 jaar nog zo goed als nieuw. Enige waar je op moet letten (maar dat geldt voor gezoet keramiek net zo) is dat je geen rode wijnvlekken een nacht moet laten intrekken of dat je allerlei zwaar chemische middelen (aceton en thinner zijn echte killers want lossen de hars in het composiet op) moet gebruiken. In mijn huidige keuken (18 jaar) heb ik een gepolijst granieten blad dat er ook nog prima uitziet (op wat haarkrasjes na).

Keramiek ken ik niet, Dekton hebben mijn ouders zeer slechte ervaringen mee: materiaal is extreem kwetsbaar voor chipping. En persoonlijk, maar dat is smaak, vind ik het erg nep uitzien en aanvoelen.

In ons nieuwe huis komt een gezoet composietblad. Simpelweg omdat we die het mooist vonden passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoske1
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-04 11:34
Reeds elders gepost 8)7

[ Voor 130% gewijzigd door chaoske1 op 09-01-2023 20:39 . Reden: Dubbele post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny755
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-05 20:31
PhilDunphy schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:34:
[...]

Wij hebben ca 7 jaar een vasto composiet blad (New Belgium Blue gezoet). Ziet er uit als nieuw. Wij gebruiken alleen maar de simpele vochtige schoonmaakdoekjes van de AH of Jumbo en geen andere speciale middelen. Zijn ook niet voorzichtig met morsen, fruitsappen etc. Nog nooit last gehad van blijvende vlekken oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
chaoske1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:04:
Volgende week krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning 🥳
Hey @chaoske1 doe je je naam eer aan en was je je topic kwijt 😉?

Lilo86 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:28:

Daar hebben al wat mensen met suggesties gereageerd. Misschien moderators vragen om het naar hier te verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 23:06
Meiss schreef op maandag 9 januari 2023 @ 07:38:
[...]

Mijn advies als verkoopspecialiste zelf; ga niet voor een effen zwart front. Het is misschien gaaf maar je ziet er echt werkelijk alles op. Zelfs mét antifingerprint is het DE keuken welke wij in de showroom x op x moeten poetsen, en dan wordt daar nog niet eens met levensmiddelen gewerkt. 😉

(Sorry als ik het je nu nóg moeilijker maak 😉)
Wij hebben nu ruim anderhalf jaar een mat zwarte keuken. Zelfs met 2 kleine kinderen vallen vlekken erg mee. En anders ist met een microvezeldoek zo weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaoske1
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 30-04 11:34
Toke_gt schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:21:
[...]

Hey @chaoske1 doe je je naam eer aan en was je je topic kwijt 😉?

Lilo86 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:28:

Daar hebben al wat mensen met suggesties gereageerd. Misschien moderators vragen om het naar hier te verplaatsen?
Je zou het gaan denken.. bedankt om te melden _/-\o_ , slecht afgesproken met de misses van het huis :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
gdvm schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 12:27:
Ik vind ook de tekening/print van keramiek stuk minder mooi dan composiet, je ziet dat het geprint is (Dekton versus Silestone).
Gelukkig zijn er meer merken. Als het een beetje meezit ben ik komende week bij een partij die 3 of 4 soorten keramiek levert, ik heb voorbeeld-delen gezien die er veel beter uitzagen dan Dekton ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:04
Ik sluit me aan bij het keramiek verhaal van o.a. @gdvm. Wij knapten er ook totaal op af bij Superkeukens. Toegegeven: niet de moeite genomen verder te kijken naar ander keramiek en weet niet precies welke ze daar hebben liggen. Was ook niet mega veel keus.

Wat ons tegenstond:
  • Oogde mega goedkoop plastic-fantastic
  • Voelde en klonk ‘hol’ en plastic
  • De print is onrealistisch en ligt er echt ‘op’ i.p.v. meer in het ‘gesteente’
  • Chip gevaar en daardoor raden ze zo’n speciale rand aan om het blad. Vrienden van ons hebben dat dus ook zo besteld maar jezus christus wat lelijk. Een soort rubberen/kit rand in een net iets andere tint dan het blad.
Aangezien er ook veel mensen positief over zijn zou ik het sowieso zelf goed bekijken en vergelijken, bij ons viel het dus al snel af en hebben we daarna ook niet de moeite genomen verder te kijken. Speelt mee dat we een composiet blad vonden die we wél heel mooi vonden en ook geen noodzaak hadden verder te kijken.
Smaken verschillen en voor ieder wat wils :)

[ Voor 10% gewijzigd door remzor op 10-01-2023 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 22:21
Floor-is schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Gelukkig zijn er meer merken. Als het een beetje meezit ben ik komende week bij een partij die 3 of 4 soorten keramiek levert, ik heb voorbeeld-delen gezien die er veel beter uitzagen dan Dekton ;)
Dat geloof ik graag. Dan is eigenlijk vooral mijn verbazing dat Dekton zo’n groot merk is, ondanks de lelijke print techniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:28
We zijn inmiddels weer wat iteraties verder en we zijn er uit over de indeling. Uit budget overwegingen gaan we waarschijnlijk voor een kunststof blad in plaats van composiet.
Nu zijn we nog bezig met apparatuur keuze, omdat we momenteel een goedkope keuken in een huurwoning hebben is het lastig om te bepalen wat voor functies we ‘nodig’ hebben. Het enige bewuste gemis is nu de werk- en kastruimte, dat hebben we in ieder geval opgelost in het keukenontwerp.

De (stoom)oven; Bij de Nederlandse keukenzaken hebben ze ons overal een oven met stoomfunctie geadviseerd. We zijn deze week bij een Duitse keukenzaak geweest en de verkoper daar had een duidelijke mening over, vrijelijk vertaalt; Leuk om broodjes te bakken, voor de rest heb je er geen zak aan, groenten garen kun je er niet mee. Hij raadde ons dan ook een volwaardige stoomoven aan. Specifiek ging dit over de AEG steambake series vs de AEG steampro series.
Hoe denken jullie hierover?

Combioven: We gebruiken nu regelmatig onze magnetron om iets op te warmen, vandaar dat we denken deze nodig te hebben. Echter, vanwege budget overwegen we deze weg te laten omdat de stoomoven fijner zou zijn om eten op te warmen. En voor het opwarmen van vloeistoffen zou de inductiekookplaat ook moeten voldoen. Is dit een zinnige besparing of gaan we hier spijt van krijgen?

De inductieplaat: We hebben hier niet echt eisen aan gesteld, vooral uit onwetendheid. Zijn er functies die jullie echt aan kunnen raden of waar op te letten? Enige wat ons handig lijkt is flexibele plaatsing van de pannen (Maxisense bij AEG).
Bridgefunctie zien we voor ons het nut niet voor in (dit is toch alleen handig voor het plaatsen van een grilplaat oid?) en de kookplaten met deze functie lijken vaak ook wat onhandiger ingedeeld voor het plaatsen van 4 pannen.
Hob2hood; werkt dit fijn of ben je stiekem toch nog zelf bezig met de afzuigkap?
Geluid: Inductieplaten maken blijkbaar geluid tijdens gebruik, zit hierin nog verschil per serie/merk?

Onderstaand de scherpste offerte die we momenteel hebben liggen:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Lwent schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:51:
Bedankt voor je reactie, we gaan inderdaad ook niet verder met deze partij, de prijzen slaan inderdaad nergens op. Inmiddels ook de offerte voor twee badkamers + wc binnen van de zelfde partij en die is nog absurder. We gaan rustig verder kijken naar een partij de mee wilt denken en wat representatiever geprijsd is. Tips zijn altijd welkom.

[...]
Ik ben nog niet zover dat ik mijn leveranciers hier openbaar ga delen, maar schiet gerust een DM ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:19
Pejdref schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:48:
[...]

We zijn inmiddels weer wat iteraties verder en we zijn er uit over de indeling. Uit budget overwegingen gaan we waarschijnlijk voor een kunststof blad in plaats van composiet.
Nu zijn we nog bezig met apparatuur keuze, omdat we momenteel een goedkope keuken in een huurwoning hebben is het lastig om te bepalen wat voor functies we ‘nodig’ hebben. Het enige bewuste gemis is nu de werk- en kastruimte, dat hebben we in ieder geval opgelost in het keukenontwerp.

De (stoom)oven; Bij de Nederlandse keukenzaken hebben ze ons overal een oven met stoomfunctie geadviseerd. We zijn deze week bij een Duitse keukenzaak geweest en de verkoper daar had een duidelijke mening over, vrijelijk vertaalt; Leuk om broodjes te bakken, voor de rest heb je er geen zak aan, groenten garen kun je er niet mee. Hij raadde ons dan ook een volwaardige stoomoven aan. Specifiek ging dit over de AEG steambake series vs de AEG steampro series.

Combioven: We gebruiken nu regelmatig onze magnetron om iets op te warmen, vandaar dat we denken deze nodig te hebben. Echter, vanwege budget overwegen we deze weg te laten omdat de stoomoven fijner zou zijn om eten op te warmen. En voor het opwarmen van vloeistoffen zou de inductiekookplaat ook moeten voldoen. Is dit een zinnige besparing of gaan we hier spijt van krijgen?

De inductieplaat: We hebben hier niet echt eisen aan gesteld, vooral uit onwetendheid. Zijn er functies die jullie echt aan kunnen raden of waar op te letten? Enige wat ons handig lijkt is flexibele plaatsing van de pannen (Maxisense bij AEG).
Bridgefunctie zien we voor ons het nut niet voor in (dit is toch alleen handig voor het plaatsen van een grilplaat oid?) en de kookplaten met deze functie lijken vaak ook wat onhandiger ingedeeld voor het plaatsen van 4 pannen.
Hob2hood; werkt dit fijn of ben je stiekem toch nog zelf bezig met de afzuigkap?
Geluid: Inductieplaten maken blijkbaar geluid tijdens gebruik, zit hierin nog verschil per serie/merk?

***members only***
toon volledige bericht
Wij hebben in onze huidige keuken geen magnetron, en om die reden hebben we een losse magnetron op het aanrecht staan. De belangrijkste redenen dat we die gebruiken zijn
  • dingen ontdooien (dit kun je oplossen met betere planning)
  • eten opwarmen (kan met een stroom oven ook, schijnt betere kwaliteit te zijn maar duurt ook langer
  • Flesjes opwarmen voor onze baby, kan met het fornuis (of een fles warmer) maar beiden duren langer en heb je echt geen zin in midden in de nacht (primaire reden dat we hem hebben staan)
  • Popcorn maken (kan ipc ook met een pan 😜)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Pejdref schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:48:
[...]

***members only***
toon volledige bericht
Ik denk als je nooit een stoomoven gehad hebt en nooit gestoomd hebt op je fornuis, je beter alleen de combi magnetron kan nemen dan de stoomoven. Zeker als je met water bakjes moet werken is het best wel wat onderhoud en niet echt tijdwinst ten opzichte van een fornuis.

Dat gezegd, hebben wij onze stoomoven de afgelopen half jaar al meer gebruikt dan onze combi magnetron in de afgelopen 10 jaar. Wij bakken gewoon heel weinig en stoomde altijd in een stoompan. Maar een stoomoven met water aansluiting is gewoon veel minder werk dan een stoom pan, dus stomen we nu veel vaker.
Lupadi schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:17:
[...]

Wij hebben in onze huidige keuken geen magnetron, en om die reden hebben we een losse magnetron op het aanrecht staan. De belangrijkste redenen dat we die gebruiken zijn
  • eten opwarmen (kan met een stroom oven ook, schijnt betere kwaliteit te zijn maar duurt ook langer
  • Flesjes opwarmen voor onze baby, kan met het fornuis (of een fles warmer) maar beiden duren langer en heb je echt geen zin in midden in de nacht (primaire reden dat we hem hebben staan)
Flesjes kan je toch beter maken met een Quooker of warm je borstvoeding op?

Popcorn gaat in een pan net zo snel heb ik gemerkt. Onze oude combi magnetron werkte voor geen meter voor popcorn (60 cm Siemens studio line uit 2005). In onze nieuwe 45 cm combi werkt het overigens wel, dus wellicht heeft de techniek niet stil gestaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:19
Z___Z schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:33:
[...]

Ik denk als je nooit een stoomoven gehad hebt en nooit gestoomd hebt op je fornuis, je beter alleen de combi magnetron kan nemen dan de stoomoven. Zeker als je met water bakjes moet werken is het best wel wat onderhoud en niet echt tijdwinst ten opzichte van een fornuis.

Dat gezegd, hebben wij onze stoomoven de afgelopen half jaar al meer gebruikt dan onze combi magnetron in de afgelopen 10 jaar. Wij bakken gewoon heel weinig en stoomde altijd in een stoompan. Maar een stoomoven met water aansluiting is gewoon veel minder werk dan een stoom pan, dus stomen we nu veel vaker.

[...]

Flesjes kan je toch beter maken met een Quooker of warm je borstvoeding op?

Popcorn gaat in een pan net zo snel heb ik gemerkt. Onze oude combi magnetron werkte voor geen meter voor popcorn (60 cm Siemens studio line uit 2005). In onze nieuwe 45 cm combi werkt het overigens wel, dus wellicht heeft de techniek niet stil gestaan :p
toon volledige bericht
Hmm met de quooker hebben we eigenlijk nooit gedaan kregen van zowel het consultatie bureau als de verloskundige geen duidelijk antwoord of het wel of niet kon, én zijn nu over op normale melk dat komt weer niet uit de quooker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Lupadi schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:17:
[...]

Thanks, zijn wel goede opmerkingen. Baby is nog niet van toepassing maar lijkt me dan idd wel handig om een magnetron te hebben.
De rest lijkt me wel overkomelijk. We wilden sowieso ruimte houden om later eventueel nog een combi toe te kunnen voegen. Voor het incidentele werk zetten we er 1 in de bijkeuken. Maar met onderstaande opmerking twijfel ik of we het verhaal niet beter om kunnen draaien, combi ipv stoom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Z___Z schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:33:
[...]

[...]
Ja dat is wel lastig te bepalen, ik vind het idee van groenten stomen ipv koken wel aantrekkelijk. Maar of we het daadwerkelijk veel gaan doen is lastig in te schatten van te voren.
Als ik het goed begrepen heb moet je bij de AEG stoomovens ook gewoon het reservoir vullen en zit er geen wateraansluiting op.
Hoe zorgt dat trouwens voor meer onderhoud, of doel je puur op het vullen van de bakjes zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:00
Pejdref schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:09:
[...]

Thanks, zijn wel goede opmerkingen. Baby is nog niet van toepassing maar lijkt me dan idd wel handig om een magnetron te hebben.
De rest lijkt me wel overkomelijk. We wilden sowieso ruimte houden om later eventueel nog een combi toe te kunnen voegen. Voor het incidentele werk zetten we er 1 in de bijkeuken. Maar met onderstaande opmerking twijfel ik of we het verhaal niet beter om kunnen draaien, combi ipv stoom..
Een stoomoven kan samen met een Quooker ideaal zijn voor een baby/ dreumes. Wij hebben volgens mij nooit de magnetron gebruikt. We hadden een babycook voor het stomen van groenten ipv van die olvarit potjes en gebruikten heet water van de Quooker voor het opwarmen van de fles. Als we toen een stoomoven hadden gehad was er geen babycook geweest.
Het is dus maar net hoe je het gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Pejdref schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Ja dat is wel lastig te bepalen, ik vind het idee van groenten stomen ipv koken wel aantrekkelijk. Maar of we het daadwerkelijk veel gaan doen is lastig in te schatten van te voren.
Als ik het goed begrepen heb moet je bij de AEG stoomovens ook gewoon het reservoir vullen en zit er geen wateraansluiting op.
Hoe zorgt dat trouwens voor meer onderhoud, of doel je puur op het vullen van de bakjes zelf?
Ja bakje water vullen en legen. Maar ook na gebruik afdrogen denk ik. Ik geloof dat AEG geen water wegpompt, dus er blijft dan een plasje water staan. Weet niet of AEG een experience center heeft. Zou je eventueel kunnen kijken hoeveel werk die stoomoven oplevert. Als het meer werk is dan een stoompan zou ik die snel weer pakken :p

Maar opwarmen van eten is veel lekkerder dan in de magnetron en broodjes zijn inderdaad ook knapperiger, dat kan dan weer niet in een stoompan.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Prodat
  • Laatst online: 05-05 06:54
Prodat schreef op woensdag 29 september 2021 @ 21:29:
[...]

Dank voor de reactie, we zijn na onze eerste bezoeken in totaal bij 4 zaken geweest en 3 offertes ontvangen.

Onze voorkeur ligt nu bij de projectleverancier, welke de beste prijs bij ons heeft neergelegd en in combinatie van de enige opties zoals;
- Verplaatsen WTW schakelaar naar andere muur
- 2-Fase veranderen naar 3-Fase kabel
-Bij plaatsen WCD's in wand naar plek naar keuze

Betreft een nieuwbouwproject, waarbij weinig tot geen aanpassingen mogelijk zijn, en daarbij de keuken behoorlijk smal is.

Keuken qua type frontjes aangepast en tevens ook de keuken, zie render;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De bijbehorende tekening;
Zoals je ziet;
- korte kant met de sparing van de (niet verplaatsbare) meterkast: 1.80meter, welke verspringt naar 2,10meter.
[Afbeelding]

Loop er zelf mede door jullie reactie op vast qua logische indeling.
Ben zelf aan de slag gegaan als brainstorm, wat is nu handig en kom uit op;
- kookplaat korte kant onder raam
- Werkruimte lange kant na hoek creëren door 2 x 60 kast ( daaronder de vaatwasser ), dan de spoelbak, gevolgd door 1x 60 + 2 x hoge kasten ( 260 plafond )
- Totale lengte iets korter zodat de laatste kast niet 60cm de woonkamer in komt.

[Afbeelding]

Ter verduidelijking;
Basis tekening begane grond zonder aanpassingen;
[Afbeelding]

Ik ben dus in deze smalle ruimte, op zoek naar de meest efficiënte indeling voor ons, hoor graag jullie kijk op mijn aanpassingen, opmerkingen of toevoegingen zeer welkom, we zitten een beetje vast nu 8)7
toon volledige bericht
Jawel jawel, de keuken is laatste week 2022 geplaatst, en echt helemaal top !!

De achterwand door de vrouw des huizes aangepakt met metalstuc.

Helaas heeft Bruynzeel het blad verkeerd ingemeten of gezaagd, die zal binnenkort volledig vervangen worden, hier alvast wat foto’s.

Als de BG gereed is zal ik mooiere foto’s delen.

Als met al, via Bruynzeel keukens van A tot Z goed geholpen, geïnformeerd en prima nazorg, tot het organiseren van het kartonnen afval e.d.

Renders, hierna vaatwasser direct naast hoge kast, gootsteen daarnaast, en bora onder het raam aan de voorkant verplaatst, in de hoek een lemans kast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xi9lh_UtLkLPiymRa2kic5cKy_s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jHIBo25MnRQiOdkH5CY7HRnF.png?f=fotoalbum_large

Apart idee…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpsSkfdmDK_4t2Wdx4esnrqvopI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyGyC4yxlvtwU1fD9EQieztN.jpg?f=fotoalbum_large

Voordeel van de twijfel :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kc-7JiiHETMcUmoPyWztmhdefbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OiATOcTjg2NPZfre6NH9WaCx.jpg?f=fotoalbum_large

Levering compleet oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoSuy1NTjrVaDmw58lOrP5ArYFo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0F8PeyguN9U0wYj2Z6IuLvzn.jpg?f=fotoalbum_large

Na montage *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iUdxe9o9ArEQV-63l0qYSIpMFs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iya1wY9DdHKQwxl2wiyCLbnz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0KrDoXiO_T6hif78-eYDTvTABA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C521JfpOZiqicq1HkPVdgqci.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHU5ujSte7Cvu3gUsjsbdkOf0GU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSgQW65XuKPNW9CrJBivDRMe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UdC2yNq0gH4zao2rWxx2kHrdHjk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tQIY9MTFr9sF4B3ufEASXYg0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7KxszEt1csnuKn7b679O6QeGl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ne4Fa50Zbz0PBo6MgDXNxj5L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

franssie

Save the albatross

@prodat mooi!

Dat "metalstuc" is dat een soort Hammerite?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Z___Z schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:52:
[...]

Ja bakje water vullen en legen. Maar ook na gebruik afdrogen denk ik. Ik geloof dat AEG geen water wegpompt, dus er blijft dan een plasje water staan. Weet niet of AEG een experience center heeft. Zou je eventueel kunnen kijken hoeveel werk die stoomoven oplevert. Als het meer werk is dan een stoompan zou ik die snel weer pakken :p

Maar opwarmen van eten is veel lekkerder dan in de magnetron en broodjes zijn inderdaad ook knapperiger, dat kan dan weer niet in een stoompan.
Oh ja, natuurlijk moet het ook afgedroogt worden. Voor dat laatste zou een oven met stoomfunctie ipv volwaardige stoomoven dus ook prima voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
Nuevocasa schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:45:
[...]

Een stoomoven kan samen met een Quooker ideaal zijn voor een baby/ dreumes. Wij hebben volgens mij nooit de magnetron gebruikt. We hadden een babycook voor het stomen van groenten ipv van die olvarit potjes en gebruikten heet water van de Quooker voor het opwarmen van de fles. Als we toen een stoomoven hadden gehad was er geen babycook geweest.
Het is dus maar net hoe je het gaat gebruiken.
Ja ik denk ook wel dat je gaat leven naar wat je hebt. Bij een Quooker kan ik me voorstellen dat dit nog handiger/sneller is dan magnetron. We hebben echter geen Quooker gepland nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psycho-realm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-02 18:23
Kan er mij iemand vertellen welk merk tegenwoordig betaalbare maar toch hoogwaardige keukenkraan en maakt? Het schijnt tot bijv gerenommeerde Duitse merken ondertussen in China goedkope rommel maken. Wellicht gaat het dan om bepaalde series. ik zie door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-05 16:24
Pejdref schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:13:
[...]

Oh ja, natuurlijk moet het ook afgedroogt worden. Voor dat laatste zou een oven met stoomfunctie ipv volwaardige stoomoven dus ook prima voldoen.
Wij hebben ook een stoomoven genomen omdat ik het heel leuk vind in het weekend wat meer moeite voor het eten te doen. Groente stomen deden wij altijd al in een mandje in een pannetje, en dat doen we nog steeds zo.
Veel sneller en makkelijker dan in de stoomoven. Die moet na elk gebruik leeg, droog en schoongemaakt worden.

Hoewel ik echt geen seconde spijt heb van de aanschaf van de stoomoven zou ik wel heel goed nadenken over wat je er mee denkt te gaan doen. Als je daar niet echt antwoord op kan geven zou ik de afweging nog eens goed gaan maken.
(Sinds ik zalm uit de stoomoven gegeten heb komt die bij mij nooit meer in een pannetje _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
psycho-realm schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:23:
Kan er mij iemand vertellen welk merk tegenwoordig betaalbare maar toch hoogwaardige keukenkraan en maakt? Het schijnt tot bijv gerenommeerde Duitse merken ondertussen in China goedkope rommel maken. Wellicht gaat het dan om bepaalde series. ik zie door de bomen het bos niet meer.
Check bij Lidl. Ze hebben kranen waarvan ze zeggen dat ze uit Duitsland komen. Heb zelf 2 voor de badkamer gekocht en werken prima. Maar heb ze pas een half jaar, dus kan nog niet zoveel zeggen over de duurzaamheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 09:12
Lupadi schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:37:
[...]

Hmm met de quooker hebben we eigenlijk nooit gedaan kregen van zowel het consultatie bureau als de verloskundige geen duidelijk antwoord of het wel of niet kon, én zijn nu over op normale melk dat komt weer niet uit de quooker
Van het consternatie-bureau heb ik nog nooit iets zinnigs gehoord. Onze kinderen zijn allemaal gegroeid door melkpoeder aan te lengen met warm water uit de kraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Prodat schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:08:
[...]

Helaas heeft Bruynzeel het blad verkeerd ingemeten of gezaagd, die zal binnenkort volledig vervangen worden, hier alvast wat foto’s.

Als de BG gereed is zal ik mooiere foto’s delen.

Als met al, via Bruynzeel keukens van A tot Z goed geholpen, geïnformeerd en prima nazorg, tot het organiseren van het kartonnen afval e.d.

Renders, hierna vaatwasser direct naast hoge kast, gootsteen daarnaast, en bora onder het raam aan de voorkant verplaatst, in de hoek een lemans kast.
[Afbeelding]

Apart idee…
[Afbeelding]

Voordeel van de twijfel :X
[Afbeelding]

Levering compleet oOo
[Afbeelding]

Na montage *O*
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Erg mooi geworden!
Heb even terug gezocht, maar kan niet terug vinden welk keuken 'merk' dit nou is?
Of is alles Bruynzeel Next125?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theta-1
Dat metaalstuc is echt super mooi. Brengt me op een idee voor ons nieuwe huis. Daar hebben we in de keuken een beetje verloren wand. Daar past prima metaalstuc op om die want wat levendig te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theta-1
jichem schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:00:
[...]

Wij hebben ook een stoomoven genomen omdat ik het heel leuk vind in het weekend wat meer moeite voor het eten te doen. Groente stomen deden wij altijd al in een mandje in een pannetje, en dat doen we nog steeds zo.
Veel sneller en makkelijker dan in de stoomoven. Die moet na elk gebruik leeg, droog en schoongemaakt worden.

Hoewel ik echt geen seconde spijt heb van de aanschaf van de stoomoven zou ik wel heel goed nadenken over wat je er mee denkt te gaan doen. Als je daar niet echt antwoord op kan geven zou ik de afweging nog eens goed gaan maken.
(Sinds ik zalm uit de stoomoven gegeten heb komt die bij mij nooit meer in een pannetje _/-\o_ )
Bij ons adviseerde de verkoper ook om er heel goed over na te denken. Mijn vriendin is chinese dus we stomen best vaak en doen dat altijd in een stoommand(je). Nadeel van een stoomoven is volgens de verkoper toch het schoonmaken en snelheid: klein stukje zalm stomen is met een mandje zo gedaan, stoomoven duurt dan langer en je hebt voor kleine of grote maaltijden hetzelfde schoonmaak gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
jichem schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:00:
[...]

Theta-1 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:03:
[...]

Bij ons adviseerde de verkoper ook om er heel goed over na te denken. Mijn vriendin is chinese dus we stomen best vaak en doen dat altijd in een stoommand(je). Nadeel van een stoomoven is volgens de verkoper toch het schoonmaken en snelheid: klein stukje zalm stomen is met een mandje zo gedaan, stoomoven duurt dan langer en je hebt voor kleine of grote maaltijden hetzelfde schoonmaak gedoe.
Bedankt voor alle reacties :). Ik neig nu toch meer naar een combi oven en ruimte houden voor een eventuele toekomstige stoomoven, in plaats van andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbwolk
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 11-01-2023
Vraag voor alle mensen met een kookplaat.

Onze keuken is gemonteerd, echter heb ik twijfels over de installatie van de (Bora) kookplaat. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eHxIRkcf93flx-ECerXe0OviAbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Inbk3rDkTI1txQwfqKR1yv31.jpg?f=fotoalbum_large

Er zit zo'n 2 a 3 mm ruimte tussen de kookplaat rand en het werkblad. Volgens mij hoort de kookplaat plat op het werkblad te zitten, dus zonder ruimte ertussen. Zo zie ik het in ieder geval bij vrienden om me heen (en zelf bij vorige 2 keukens ook, maar die zaten er al in toen ik het huis kocht).

Gevraagd aan de keukenboer en hij zegt dat de kookplaat inderdaad kan zakken; daarvoor moet de afdichting strip er tussenuit. Het nadeel hiervan is dat er kan wel vocht en viezigheid tussen komen.

Ik vraag me dus af of zo'n afdichtingsstrip weghalen kwaad kan. Iemand hier ervaring mee? Hoe liggen jullie kookplaten, zit er ook ruimte tussen kookplaat en werkblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
vqm schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:57:
[...]

Top, bedankt voor de informatie! Denk je dat het wel in de buurt komt van elkaar of is het appels met peren vergelijken?

[...]

[...]

Dit is inderdaad ook mijn eigen indruk. Er zit inderdaad maar één kast met 2 lades in. Het frontje is best basic.
toon volledige bericht
Een beetje appels met peren vergelijken denk ik. Voor apparatuur kan je denken aan Siemens IQ500/IQ700, de Bosch serie 6/8 of de AEG of Atag lijnen. Genoeg keuze en meestal word je ook wel iets wijzer als je de website/catalogus doorneemt. Dan weet je ook meteen welke functies wel of niet voor je gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Alic3 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Een beetje appels met peren vergelijken denk ik. Voor apparatuur kan je denken aan Siemens IQ500/IQ700, de Bosch serie 6/8 of de AEG of Atag lijnen. Genoeg keuze en meestal word je ook wel iets wijzer als je de website/catalogus doorneemt. Dan weet je ook meteen welke functies wel of niet voor je gaan werken.
@vqm Wij zijn bij Lunenburg wezen kijken. Ik weet niet of dat in jouw buurt zit, of iets vergelijkbaars, maar daar hadden ze in de showroom veel verschillende merken staan en kan je ze goed vergelijken. Bij veel keukenwinkels gebruiken steeds hetzelfde meer of kan je heel de showroom door, dus minder ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
[...]

Daarom moet je een stoomoven nemen met vaste wateraansluiting en afvoer, zoals Miele of V-Zug.

Wij hebben een Miele. Stoomoven opwarmen duurt 8 minuten + de bereidingstijd van het gerecht. Gezien we ook een Quooker hebben zou stomen in een stoompan wel ietsjes sneller zijn (opwarmen duurt dan minder dan 8 minuten), maar je moet dan of zelf een timer zetten of de pan in de gaten houden. Voordeel is wel dat je er geen omkijken naar hebt. In de stoompan moest ik altijd eerst het vuur hoog zetten, wachten tot het water kookt en dan het vuur weer lager zetten. Het heeft allemaal wat meer aandacht nodig. Je kan het vuur niet verlagen, maar ja dat is wel energieverspilling.

Stoompan past meestal niet in de vaatwasser, dus moet je ook met de hand afwassen, terwijl de stoomovenpannen relatief weinig ruimte nemen in de vaatwasser.
Gezien de aanvoer en afvoer van water vanzelf gaat, hoef ik na het stomen alleen met een vaatdoek de losse druppels weg te vegen.
Ook kan je veel meer tegelijk stomen in de stoomoven. Dus als je veel bapao/dumplings maakt is het ook een voordeel. Ook past er een hele vis in, waar ik vroeger altijd de vis moest halveren en in 2 verdiepingen moest stomen, past het nu in 1 pan.

Dus voor ons is de stoomoven een goede aanvulling in de keuken die veel gebruikt wordt. Maar dit is vooral omdat hij een vaste wateraansluiting en afvoer heeft.
Heb nooit een gehad met bakjes, maar ik denk dat ik daar snel op uitgekeken zou zijn. Zeker als je halverwege nog water mag bijvullen of in het geval van Miele de afvoerbak niet geleegd hebt :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
Pejdref schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Blijkbaar mis je het stomen niet zo erg dat je er nu moeite voor doet. Je kunt namelijk ook prima stomen met een stoompan of iets dergelijks.

Voor ons was dit de overweging het niet te doen, als we het echt zouden missen hadden we wel een stoompan gekocht in de afgelopen jaren.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vqm

vqm

Barryvdh schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:24:
[...]

@vqm Wij zijn bij Lunenburg wezen kijken. Ik weet niet of dat in jouw buurt zit, of iets vergelijkbaars, maar daar hadden ze in de showroom veel verschillende merken staan en kan je ze goed vergelijken. Bij veel keukenwinkels gebruiken steeds hetzelfde meer of kan je heel de showroom door, dus minder ideaal.
@Barryvdh Lunenburg zit op een half uurtje rijden, bedankt voor de tip!

Het verschil tussen de lijst van apparatuur die jij stuurde en Whirlpool valt me eigenlijk ook wel mee, het zou bijna zonde zijn om alles Whirlpool te nemen.
Alic3 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:20:
[...]

@Alic3 Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik eerst een lijstje ga maken op basis van wat ik fijne functies vind.

[ Voor 29% gewijzigd door vqm op 11-01-2023 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
vqm schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 14:17:
[...]

Lunenburg zit op een half uurtje rijden, bedankt voor de tip!

Het verschil tussen de lijst van apparatuur die jij stuurde en Whirlpool valt me eigenlijk ook wel mee, het zou bijna zonde zijn om alles Whirlpool te nemen.
Wel die in Nuland pakken dan volgens mij, voor inbouw.

Ik vind sowieso de prijzen maar lastig vergelijken, aangezien je vaak 30-50% korting krijg op de adviesprijs. En vaak heb je ook consumentenvarianten die wel met prijs op internet staan, die NOG goedkoper zijn (alleen dan geen Accent line oid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Z___Z schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:45:
[...]

Daarom moet je een stoomoven nemen met vaste wateraansluiting en afvoer, zoals Miele of V-Zug.

Wij hebben een Miele. Stoomoven opwarmen duurt 8 minuten + de bereidingstijd van het gerecht. Gezien we ook een Quooker hebben zou stomen in een stoompan wel ietsjes sneller zijn (opwarmen duurt dan minder dan 8 minuten), maar je moet dan of zelf een timer zetten of de pan in de gaten houden. Voordeel is wel dat je er geen omkijken naar hebt. In de stoompan moest ik altijd eerst het vuur hoog zetten, wachten tot het water kookt en dan het vuur weer lager zetten. Het heeft allemaal wat meer aandacht nodig. Je kan het vuur niet verlagen, maar ja dat is wel energieverspilling.

Stoompan past meestal niet in de vaatwasser, dus moet je ook met de hand afwassen, terwijl de stoomovenpannen relatief weinig ruimte nemen in de vaatwasser.
Gezien de aanvoer en afvoer van water vanzelf gaat, hoef ik na het stomen alleen met een vaatdoek de losse druppels weg te vegen.
Ook kan je veel meer tegelijk stomen in de stoomoven. Dus als je veel bapao/dumplings maakt is het ook een voordeel. Ook past er een hele vis in, waar ik vroeger altijd de vis moest halveren en in 2 verdiepingen moest stomen, past het nu in 1 pan.

Dus voor ons is de stoomoven een goede aanvulling in de keuken die veel gebruikt wordt. Maar dit is vooral omdat hij een vaste wateraansluiting en afvoer heeft.
Heb nooit een gehad met bakjes, maar ik denk dat ik daar snel op uitgekeken zou zijn. Zeker als je halverwege nog water mag bijvullen of in het geval van Miele de afvoerbak niet geleegd hebt :X
toon volledige bericht
De mieles zijn daarin echt ideaal, mm tante heeft er ook eentje.

Ik vond ze zelf te duur dus heb een inductiekookplaat van weg met senseboil zodat de pan automatisch blijft koken. Eerst maar eens kijken of het stomen mij gaat bevallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:51

Rzaan

Altijd zoekende

Zou leuk zijn als je vrouw of jij in een showcase topic laat zien hoe ze dit gedaan heeft.
Denk dat er veel mensen in geïnteresseerd zijn.
Ik in ieder geval zeer zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Rzaan schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Zou leuk zijn als je vrouw of jij in een showcase topic laat zien hoe ze dit gedaan heeft.
Denk dat er veel mensen in geïnteresseerd zijn.
Ik in ieder geval zeer zeker!
Eens! @Prodat Ik kan me je overweging en indeling ook nog wel herinneren; erg leuk om te zien wat ervan is geworden. Ik moet zeggen dat ik zelf nooit een koperkleurige kraan + spoelbak zou kiezen, maar door die metalstuc achterwand komt dat echt zeer mooi uit. Compliment voor design en uitvoering! Zeer stijlvolle en praktische keuken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-04 22:27
Bij ons zojuist bericht gekregen dat Siemens onze kookplaat en afzuiging niet op tijd kan leveren op 19 januari 2023…deze besteld op 20 juli 2022 en ze hebben geen flauw idee hoe lang dit gaat duren.
Raar in de tijd dat de chiptekort flink is afgenomen en zowah geen corona.
Dus rest van de keuken komt wel met vaatwasser, oven, koelkast, vriezer ook van Siemens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe keuken, en langsgeweest bij Superkeukens na er goede verhalen over te hebben gelezen in dit
8<8<

Dat is BS, ze snijden die bladen met waterjets, die kunnen echt wel een bocht maken ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 17:57
Een tijd geleden hebben wij een keuken besteld met één oven. Op basis hiervan is een leidingschema opgesteld en verstrekt aan onze aannemer (nieuwbouwproject). Nu twijfelen we of we toch niet ook een combimagnetron boven de oven moeten plaatsen.

Probleem: we komen een stopcontact te kort. Is dit op te lossen zonder tussenkomst van de aannemer? Met andere woorden: is er daadwerkelijk nog een stopcontact nodig, of kan dit op een andere manier worden opgelost (split van het stopcontact?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Uchiha1911 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:30:
Een tijd geleden hebben wij een keuken besteld met één oven. Op basis hiervan is een leidingschema opgesteld en verstrekt aan onze aannemer (nieuwbouwproject). Nu twijfelen we of we toch niet ook een combimagnetron boven de oven moeten plaatsen.

Probleem: we komen een stopcontact te kort. Is dit op te lossen zonder tussenkomst van de aannemer? Met andere woorden: is er daadwerkelijk nog een stopcontact nodig, of kan dit op een andere manier worden opgelost (split van het stopcontact?)?
Een oven en zeker een combi oven heeft een eigen groep nodig. Je kan het wel spitsen maar dan kan je maar 1 apparaat tegelijk gebruiken. Je zal dus een nieuwe buis vanuit de meterkast moeten laten trekken want twee groepen mogen niet door hetzelfde buisje heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref

Een oven heeft een eigen groep nodig, dus een eigen kabel vanaf de meterkast.
Heb je nog een groep over in de keuken of is er een loze leiding gelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:30

Standaard antwoord bij projectbouw aannemer is: “nee”, is mijn ervaring. Maar heb je ‘t al gevraagd?

Deel de opstelling en aansluitschema eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchiha1911
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-05 17:57
SquareOne schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:08:
[...]

Standaard antwoord bij projectbouw aannemer is: “nee”, is mijn ervaring. Maar heb je ‘t al gevraagd?

Deel de opstelling en aansluitschema eens.
Nog niet gevraagd, ga morgen direct even bellen. Onderstaand de opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ru_yB0bmgnDGfMLQww-DWmksZbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sh5DYBPO49nvtMyHGP4LNhxS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Uchiha1911 op 11-01-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J487
  • Laatst online: 23-04-2023
Onlangs heb ik deze keuken aangeschaft. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Alle apparatuur van Siemens en de keuken is een Häcker systemat met 2cm composiet blad.

De kookplaat is een Siemens met geïntegreerde afzuiging. Ik twijfel nog om de lucht afvoer de kruipruimte in te laten gaan en door naar buiten. Of gewoon terug de keuken in (de gezuiverde lucht).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z76lT8_gOcmhEnXvhfEcazmf3p0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ovLNW84lBAS8HM9MXvlvuP6e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyEhCBttQedATVuM5LS7C0yVDDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iYXRldtPUkx9zDFTjpcxbWQw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHSlPSZgve42X1FS86OGW3AHi5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BIxpvmljNzJU8e6o3CTRGweT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Brilsmurfffje schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:44:
[...]

Een oven en zeker een combi oven heeft een eigen groep nodig. Je kan het wel spitsen maar dan kan je maar 1 apparaat tegelijk gebruiken. Je zal dus een nieuwe buis vanuit de meterkast moeten laten trekken want twee groepen mogen niet door hetzelfde buisje heen.
Mwah, ik zou een oven wel durven aansluiten met een hedendaagse koeler hoor, die trekt zoveel niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online

Heb je nog een loze leiding naar de keuken? Heb je een quooker en zit deze op een aparte groep? Wellicht is een energieverdeler dan wat van Quooker en deze combineren met bijv. je vaatwasser? Heb dit zelf als oplossing doorgevoerd omdat een extra groep ook een extra aardlekschakelaar zou betekenen (350 + 360 euro). Vandeweek de energieverdeler besteld voor 52 euro. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
True schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:56:
[...]

Mwah, ik zou een oven wel durven aansluiten met een hedendaagse koeler hoor, die trekt zoveel niet.
Met een koeler ofzo wel. Maar waar staat dat die koeler op een eigen groep zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
J487 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:50:
Onlangs heb ik deze keuken aangeschaft. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Alle apparatuur van Siemens en de keuken is een Häcker systemat met 2cm composiet blad.

De kookplaat is een Siemens met geïntegreerde afzuiging. Ik twijfel nog om de lucht afvoer de kruipruimte in te laten gaan en door naar buiten. Of gewoon terug de keuken in (de gezuiverde lucht).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou absoluut gaan voor afzuiging naar buiten. Ik heb hier eerder gepost waarom: Pejdref in "Het Grote Keuken topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mysterie
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-05 15:32
[...]

Dit zijn keuken goals! Prachtig zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

--MP-- schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:22:
[...]

Met een koeler ofzo wel. Maar waar staat dat die koeler op een eigen groep zit?
Nergens, maar hij stelt dat hij een stopcontact mist. Gemakshalve ga ik er van uit dat iemand zich verrekend heeft op de elektrische apparaten in de keuken en dat we het niet hebben over WCDs boven het blad. Dan zijn er een aantal opties, ik zeg alleen dat ik het met een koeler wel zou aandurven om de oven te combineren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06

Extra groep is alleen aangeraden wanneer ten minste 1 apparaat meer dan 2000W aansluitwaarde heeft en gezamenlijk natuurlijk niet meer dan 3600W. Met twee apparaten van 1800W (of 2000 en 1600) kan het gewoon op 1 groep.
Indien geen extra groep nodig, kan de keukenboer wel een extra/dubbele WCD maken neem ik aan.

Ik heb zo bv ook een wasmachine en droger van 1800 resp 1000 watt op 1 groep.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 11-01-2023 21:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:02
mitsumark schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:21:
[...]
Extra groep is alleen aangeraden wanneer ten minste 1 apparaat meer dan 2000W aansluitwaarde heeft en gezamenlijk natuurlijk niet meer dan 3600W. Met twee apparaten van 1800W (of 2000 en 1600) kan het gewoon op 1 groep.
Indien geen extra groep nodig, kan de keukenboer wel een extra/dubbele WCD maken neem ik aan.

Ik heb zo bv ook een wasmachine en droger van 1800 resp 1000 watt op 1 groep.
Alleen gaat het hier over een oven en een combi magnetron. Beide apparaten hebben over het algemeen een aansluitwaarde van 3000+ Watt.
Zou die zeker niet op dezelfde groep zetten.
Ook zou ik niet 3k bij de reguliere keukengroep plaatsen. Meestal zit dat samen met meerdere kamers op een groep.

Ergo; toch een eigen groep voor regelen zou mijn advies zijn.
Of een losse magnetron nemen zonder oven, die hebben meestal 900-1000Watt aansluitwaarde en zou je op de keukengroep kunnen plaatsen (verlengen vanaf koelkast ofzo).

[ Voor 12% gewijzigd door Source90 op 11-01-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:06
Source90 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:48:
[...]

Alleen gaat het hier over een oven en een combi magnetron. Beide apparaten hebben over het algemeen een aansluitwaarde van 3000+ Watt.
Zou die zeker niet op dezelfde groep zetten.
Ook zou ik niet 3k bij de reguliere keukengroep plaatsen. Meestal zit dat samen met meerdere kamers op een groep.

Ergo; toch een eigen groep voor regelen zou mijn advies zijn.
Of een losse magnetron nemen zonder oven, die hebben meestal 900-1000Watt aansluitwaarde en zou je op de keukengroep kunnen plaatsen (verlengen vanaf koelkast ofzo).
Ik kan zo gauw even geen site vinden waarop je kunt filteren op de aansluitwaarde, maar een paar populaire aangeklikt en dit blijkt inderdaad het geval.
Dan is het in de meeste gevallen veiliger om een extra groep aan te laten leggen. Dit kan alsnog na overdracht, buiten de aannemer om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prodat
Leuk om de reacties te lezen, alle credits van idee tot eindresultaat uiteraard naar de vrouw des huizes, ze is niet voor niets grafisch ontwerper :D

Showcase idee is top, ik verwacht dat er nog wel een wandje in huis iets soort gelijks krijgt. })

Metalstuc komt via deze partij, mooie showroom & eventueel workshops volgens mij;
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prodat
Flix20 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:39:
[...]

Erg mooi geworden!
Heb even terug gezocht, maar kan niet terug vinden welk keuken 'merk' dit nou is?
Of is alles Bruynzeel Next125?
Dank, nee dit is geen Next 125.

Bruynzeel Atlas Laser serie, met de kleuren Leem, Grafiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 13:14
Wij zijn dus toch afgeweken van het L vorm eiland deze was gewoon echt te groot voor ons en belemmerde de loop route teveel naar de woonkamer.

Nu zijn wij bij een andere keukenboer geweest en zijn wij op het volgende ontwerp uitgekomen.
daarbij zal het blad wel op gelijke hoogte komen.
Offerte betreft een Pronorm Y

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkBIE-Ah0WYV84PBgOtEGCCZox4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wLcONkhDdExyIEACafZ5ai0C.png?f=user_large

Prijs.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UB2fOIv5mHwWLYHzQO5ARHmJo6I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/adIlOuaSgCp9RfN3z3FTmSeu.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 14:29

Sen

<-->

runner83 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:11:
Wij zijn dus toch afgeweken van het L vorm eiland deze was gewoon echt te groot voor ons en belemmerde de loop route teveel naar de woonkamer.

Nu zijn wij bij een andere keukenboer geweest en zijn wij op het volgende ontwerp uitgekomen.

[Afbeelding]

Prijs.
[Afbeelding]
Ik vind het jammer dat je nis niet gelijke hoogte heeft met de oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runner83
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 13:14
Sen schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Ik vind het jammer dat je nis niet gelijke hoogte heeft met de oven.
inderdaad was mij nog niet opgevallen |:( dit is sowieso de eerste tekening van het concept.
staat meteen genoteerd voor het vervolg gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J487
  • Laatst online: 23-04-2023
Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze opstelling!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z76lT8_gOcmhEnXvhfEcazmf3p0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ovLNW84lBAS8HM9MXvlvuP6e.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyEhCBttQedATVuM5LS7C0yVDDg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iYXRldtPUkx9zDFTjpcxbWQw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHSlPSZgve42X1FS86OGW3AHi5s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BIxpvmljNzJU8e6o3CTRGweT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floor-is
[...]

Los van de snelheid: nou wat een gedoe!

Je hebt een condensbakje: die raakt echt niet zomaar vol
Je hebt een waterbakje: moet je elke 2-3 keer even bijvullen
Het wordt nat: ja, even een doekje erdoor en klaar. Is echt <2min werk

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
bbwolk schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:43:
Vraag voor alle mensen met een kookplaat.

Onze keuken is gemonteerd, echter heb ik twijfels over de installatie van de (Bora) kookplaat. Zie foto.

[Afbeelding]

Er zit zo'n 2 a 3 mm ruimte tussen de kookplaat rand en het werkblad. Volgens mij hoort de kookplaat plat op het werkblad te zitten, dus zonder ruimte ertussen. Zo zie ik het in ieder geval bij vrienden om me heen (en zelf bij vorige 2 keukens ook, maar die zaten er al in toen ik het huis kocht).

Gevraagd aan de keukenboer en hij zegt dat de kookplaat inderdaad kan zakken; daarvoor moet de afdichting strip er tussenuit. Het nadeel hiervan is dat er kan wel vocht en viezigheid tussen komen.

Ik vraag me dus af of zo'n afdichtingsstrip weghalen kwaad kan. Iemand hier ervaring mee? Hoe liggen jullie kookplaten, zit er ook ruimte tussen kookplaat en werkblad?
toon volledige bericht
Bij vlakbouw hoort de plaat zo diep te liggen dat de bovenzijde aansluit op het werkblad
Bij opbouw hoort de plaat te rusten op het werkblad, juist zodat er geen vuil en viezigheid tussen kan komen.

Terug laten komen en opnieuw doen, dit is echt schunnig :(

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
runner83 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:11:

[Afbeelding]

Prijs.
[Afbeelding]
Opmerkingen, na te vragen:

Hoogte van de nis
Werkhoogteverschil op het eiland, waarom?
Kookplaat tegen zijkant
Welke kant is de vriezer en welke kant de koelkast bij de verticale greeplijst?
Geen kastjes aan koude zijde eiland?
Wat voor kleur wordt het eiland en wat de kastenwand? Er is kleurverschil, maar niet veel.
Komt er in de nis ook werkblad?
Hoeveel stopcontacten in de nis?
Hoe doe je stopcontacten in/op het eiland? (Toch niet die twee ronde zwarte gaten mag ik hopen)
Kasten hebben plinten boven en onder, waarom? (Waarom niet een koof of de deur laten doorlopen)

Bericht hierboven

Pagina: 1 ... 385 ... 512 Laatste

Let op:
Dit topic kan gebruikt worden voor het volgende:
• Vragen over de keuken, denkend aan indeling, materialen, kastjes, apparatuur, etc.
• Welke kastjes, aanrechtbladen en apparatuur te kiezen
• Ervaringen met verkopers en keukenboeren
• Tips & Tricks denk hierbij aan hulp bij het zelf installeren en onderhouden van de keuken.
• Jouw indeling. Plaats gerust een foto of tekening, maar maak het niet te bont met hele buildlogs.

Voor badkamers: Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1
Showen met je keuken kan hier: Tweakers Keuken showroom! - Vestiging 1